שרשור הסנוניות בסינמה סיטי נמחק

netbird

New member
שרשור הסנוניות בסינמה סיטי נמחק

עקב התנהלות חקירה וצו איסור פרסום.
 
מחיקת הודעה

ההודעה שכתבתי היום בבוקר נמחקה לבקשתי כרגע הנושא אסור בפרסום מצטערת על הבלאגן
 

Torgos

New member
בואו נציג את העובדות כהויתן

היום מעט לפני השעה 8 בבוקר התקבל דיווח על סנוניות רפתות פגועות בחניון המתחם המוכר כסינימה סיטי. כעבור דקות אחדות הגיעו למקום אנשי רשות שיחד עם אנשי המקום אספו 41 סנוניות, מצאו את המקור והחל תהליך משפטי הכולל חקירת המעורבים (ואין זה המקום והזמן לפרט וכמבן כבר להכפיש ולהשמיץ). הדבר כעת נתון בחקירה ולכן צריך לשמור על הזהירות ועל כבודם של גורמים שעלולים להפגע כולל כלכלית (יש שם עסקים רבים). כמובן שהאחראים יואשמו בפגיעה בערכי טבע מוגנים! הסנוניות המודבקות בדבק המוכר מטיפול במטרדי יונים הועברו למרכז הישראלי לשיקום חיות בר בספארי בר"ג וזכו לטיפול מדהים מאנשי המרכז והספארי שהתגייס בהקף רחב ועד לדקות האחרונות היה צוות מטפל במרפאה. 39 סנוניות נמצאות כעת בהתאוששות וחלקן ישוחרר כבר מחר. אחד הפרטים מטובע בטבעת ישראלית ואנו מחכים לתשובת מרכז הטיבוע הישראלי לגבי מקורה. 2 פרטים לא שרדו. זהו העידכון עד כה.
 

Torgos

New member
ולהלן תמונה של סנוניות

בשיקום ולאחר ניקוי הדבק עם העשרה בחמצן
 

kobko1

New member
בתגובה שפרסמתי בעניין היה רמז לדרך טיפול...

שעלולה להיות בדומה למה שבוצע בעבר במפעל בשער הגולן ותמר שאן שבבית -שאן שבאחרון מצאו את מותם כ-300 סנוניות לפחות כשנדבקו על אורכני הלינה שלהם, זו דרך טיפול מוכרת ומקובלת אצל תבורואנים והדבק הינו מצרך בר שימוש אצלם. בשער הגולן טופל ע''י הרשות, גם בבית שאן היתה נוכחות ודיבורים אך לא ננקט שום הליך מול התבוראן. (אוהד זה עוד הרבה לפני זמנך). קובי
 

Loligo

New member
יש לי מספר שאלות מתוך מה שכתבת

האם האיום ( הדבק ) הוסר נוטרל? 41 סנוניות נאספו חיות? כלומר היו עוד מתות? האם יש סיכוי שסנוניות נוספות נפגעו? ולא נמצאו בבוקר? לכידה חוזרת זה מאוד מעניין.... מצפה לדיווח..
 

Torgos

New member
למה שיוסר, אפילו נמרח עוד ...

שאלה מיותרת, לוליגו, על גבול העלבון לאינטיליגנציה גם של אנשי רשות מוגבלים כמונו. 41 נאספו חיות או מתות ולא נמצאו עוד. קיים סיכוי בין 0 ל-100 אחוז שנפגעו עוד אבל אם כן, הן לא אותרו.
 

Avi BL

New member
היום בבוקר קיבלתי דיווח מאמיר בן דב

כיון שהגעתי היום לעבודה באיחור (למי שלא יודע אני עובד במתחם סינמה סיטי) לא ידעתי דבר על העניין. אחרי שדיברתי עם אמיר ירדתי לחניון לבדוק מה קורה באיזור שלא רושת ובו עדיין לנות כמה עשרות סנוניות על הצינורות, השטח היה נקי הן מגוויות והן מדבק. האמת היא שכל כך נקי לא היה שם אף פעם כולל הרצפה. אסור לשתוק על הדבר הזה, גם ליונים שמוגדרות כמזיקים לא מגיע הטיפול האכזרי הזה בדבק ובוודאי שלא לציפור מוגנת כסנונית. לדעתי יש לאסור הדברות מסוג זה אלא אם כן זה נעשה בפיקוח הרשות ואת המדביר שביצע את העבודה יש לקנוס ואף לשלול את רשיונו. שלא לדבר על מזמיני העבודה. אגב היום בערב עם השקיעה עדיין היו כמה עשרות סנוניות בהתכנסות ללינה בבניין. מחר בבוקר אני אגיע למקום רק בצהריים מקווה שלא אשמע עד אז דברים נוספים מסוג זה.
 

Torgos

New member
בנוגע ליונים הכתובת היא חוק צעב"ח.

אין "הדברת" חיות בר חוקית בשימוש בחומר זה או דומיו. זוהי עבירה וכך יטופל "המדביר" ומי שהזמין ממנו את העבודה. אפילו על אריזת החומר נכתב שזה אינו לשימוש אלא כנגד יונים. היונים אינן חיית בר (עפ"י ספר החוקים במדינת ישראל).
 

שחיין

New member
הבעיה היא

שלפעמים שמים את החומר ליונים, וציפורים אחרות (בר) נפגעות מזה. דרך אגב, איך מורידים את הדבק הזה?
 

insomni

New member
אוהד, הבהרות, דעות וחיזוקים...

לא נראה לי שהייתה כאן כוונה להעליב, צריך לזכור שבין חברי הפורום יש מבוגרים וצעירים, מומחים וחובבים, ורמת ההבנה והשאלה היא בהתאם לכך. כמי שמכיר את לוליגו אני ממש לא חושב שהייתה בכוונתו לייחס מוגבלות כל שהיא לאנשי הרשות, להיפך כולנו מברכים על הטיפול המהיר. לפעמים צריך קצת להוריד את המגננות ולחשוב על הצד השני שניזון רק ממה שנכתב כאן ולא מכיר את השטח כמוך. ולגבי חיזוקים - מצורפים קישורים למי שחושב שמצבנו בארץ רע, שימו לב למספרים ותופעות הלוואי בשני הקישורים - הראשון ציד ברווזים בדלתת הפו באיטליה - 400,000 ברווזים נודדים ניצודים מדי שנה ומשקעי העופרת הנותרים מהציד הורגים את הפלמינגו והעופות האחרים הניצונים בבוץ. השני - עצומה מאתר הועדה למניעת טבח ציפורים - שלחו מכתב לנציב הסביבה באיחוד האירופי - 100 מיליון ציפורים ניצודות ב25 מדינות האיחוד מדי שנה! השלישי - דף הבית של הועדה הנ"ל עוד פרוייקטים נגד הרג ציפורים. שי
 

aetos

New member
כל הכבוד לשתדלנות הבינלאומית שלך ...

למען צדק ,צדקה וחסד לציפורים.. כמו שכתבתי , באירופה ''מנהגים ישנים מתים לאט'' ובתור שכזו המטלה שלקחת על עצמך קשה שבעתיים.. מאחר שאתה מסתייג מתוארים , אסיים בזאת.. (למרות שחשבתי לפחות על אישיות אחת שאפשר לדמות אותך אליה..) אגב ,אם אתה זקוק לעזרה בתרגום- אשמח לעזור..
 

insomni

New member
תודה.

ולגבי התרגום תודה, באנגלית אני עוסק בזה לא מעט אבל אשמח לעזרה בשפות אחרות.(ספרדית, פורטוגזית וגרמנית יהיו התחלה טובה שלא לדבר על יוונית...) שי
 

aetos

New member
השפות האלו לא.. התכוונתי לאיטלקית..היית שם ..

לא מעט בזמן האחרון , לפי מה שמסרת בעצמך בפורום..
 

insomni

New member
אז שוב תודה, אבל אין צורך,

המחינה באיטליה היה מחנה אחד, אני מקווה שהבא בתור יהיה באביב בקפריסין, איטליה אם תהה שנית רק בסתיו הבא, תודה.
 

aetos

New member
האם המסגרת היא ''ארגון הגג'' של שמירת הטבע..

(NGO's ) באיחוד האירופי ? .. [בכל אופן קפריסין (ויוונית.) זה טוב..]
 

Torgos

New member
מקבל את דבריך

אז אמשיך בהבהרות: מיד לאחר הארוע כוסו כל הצינורות (המעטים) המרוחים בדבק כך שאין כל סכנה לאף סנונית נוספת להפגע. הנהלת המקום הבהירה שתעשה כל שינחו אותה, מעבר להשקעה גדולה בעבר ברישות אזור רגיש. בעייתם היא תלונות ותביעות מצד נהגים על ליכלוך על רכבם. אנו נבחן חלופות שונות לפיתרונות הולמים ואם למישהו מכם יש הצעות בונות ומעשיות אשמח לקבלן מכם במייל ל [email protected] אגב, הסנונית המטובעת שנמצאה אתמול טובעה במקור בסוף אפריל 2006 במעגן מיכאל ע"י צוותו של אלי עטר. 20 סנוניות שוחררו היום בספארי.
 
למעלה