התייעצות נוספת - גמילה מעישון

nike001

New member
התייעצות נוספת - גמילה מעישון

אני נורא רוצה להגמל מהעישון המזיק. זוכרים שספרתי לכם לא מזמן שאני גר אצל ההורים וזה יוצר מתחים נפשיים? במקרה הזה, קשה להגמל כך מעישון והאשליה שעישון מרגיע - אני קונה את זה, בנוסף אני מכור לניקוטין ומעשן כבד - 2 קופסאות סיגריות ליום מינימום. בגיל 19 קניתי את הספר הדרך הקלה להפסיק לעשן של אלן קאר, קראתי וזה לא ממש עזר לי. מכון אברהמסון והמכון של אלן קאר יקרים לי. מה גם שאם לא אעבור שינוי פסיכולוגי התנהגותי אז גם מכון אברהמסון לא יעזור כי אני עלול אחרי שבועיים להדליק שוב סיגריה. אני מקנא בצורה חיובית באנשים שבבת אחת זרקו את הסיגריה ולא הדליקו יותר, בפרט באנשים שעשו את זה כבר בשנות העשרים המוקדמות. הפנים שלי זה אחד הדברים שחשובים לי בגוף ולצערי הרב אני רואה את השינוי בפנים - בגיל 19 הייתי ילד אחד החתיכים!!! והיום אני הולך ברחוב ואני כמו אוויר וגם אם אתאמץ ואוכל ירקות ופירות, חלבונים, ספורט, קרם הגנה .. עדיין 40 סיגריות מינימום ליום נותנים אותותיהם. זה מתבטא בעור דק יותר, קמטי עישון סביב העיניים וקמטים שסביב הפה. זה נורא עצוב, דווקא אני שהאסתטיקה כל כך חשובה לי... אוף. רציתי לשאול אם יש פה גברים ונשים, בפרט מעשנים כבדים לשעבר, איך הם הצליחו להגמל בצורה טבעית מהרעל ההרסני הזה?
 

nike001

New member
ועוד דבר

נרשמתי לגמילה מעישון אבל אני לא נותן בזה הרבה תקוות. תרופת הצ׳מפיקס שנותנים למעשנים כבדים כנראה שלא נותנים אותה לחולי אפילפסיה...
 

oromer

New member
מנהל
גמילה מעישון סגריות

קודם כל,
חשוב לי לחזק אותך. זה אתגר לא פשוט. מוטיבציה ורצון זה מרכיב מאוד חשוב. זה יעזור לך ברגעים שקשה.
אני אתן לך כמה טיפים:
א. תבדוק מתי אתה מעשן. ועל איזה סיגריה יהיה לך הכי קשה לוותר. הסיגריה של הבוקר, הסיגריה שבהפסקה בעבודה? , של אחרה"צ?, אתה מעשן יותר באירועים חברתיים?
אני שואלת את כל השאלות האלו כי חשוב הרגל להחליף בהרגל. קשה לשנות הרגלים. הסיגריה מילאה צורך.תנסה למלא את החלל והריק במשהו אחר.
ב. בגלל שאתה מעשן הרבה, תפחית בהדרגה.אולי זה יעזור לך. בבת אחת זה יהיה שינוי קיצוני שקשה לוותר עליו.
ג. תספר לאנשים שמסביבך שאתה בתהליך גמילה. מי שמעשן שלא יקרא לך להפסקת סגריה. שידרבנו אותך להפסיק לעשן. שיעזרו לך שקשה.
ד. יש סדנאות בקופ"ח. לפחות בכללית יש. אני חושבת שהיא בחינם או בתשלום מוזל יחסית. בכל זאת, יש להם אינטרס שתפסיק לעשן.
ה. נראה שיש לך הרבה מה להפסיד. תזכיר לעצמך כל הזמן. גם מבחינת המראה החיצוני. ואני מניחה שמבחינת הכסף. זה סיפור כבד מבחינה כלכלית לעשן. במיוחד לצעירים שמעשנים הרבה. אני בטוחה שתמצא שימוש טוב יותר לכסף הזה שתחסוך. תחשוב על משהו שאתה רוצה לרכוש, וכל פעם שתצליח לא לקנות חבילה חדשה, תשמור את הכסף בצד.
ו. למה הכוונה הולך ברחוב, כמו אוויר? אתה תעשה את השינוי מתוך זה שאתה אוהב את עצמך ודואג לעצמך. זה תהליך לא פשוט ואתה צריך לנתב את האנרגיות למקומות מועילים יותר.
ז. יש תכשירים שעוזרים בתהליך. בעיקר מבחינת הניקוטין.
ח. ההתחלה היא קשה. השבועיים הראשונים כנראה יהיו קרוב לבלתי נסבלים. אבל אח"כ זה יירגע וישתפר. תזכיר לעצמך כל הזמן. לגוף לוקח זמן להפנים הרגלים.

אני לא עעישנתי מעולם אז אני מקווה שעוד אנשים יגיבו ויתנו טיפים...
בהצלחה
 

goldy

New member
זוכר שכשהייתה בחטיבה

היתלהבתה מהעשן שיוצא לך מהפה?
הייתה בטוח לגמרי שקודם יצא *לך* עשן מהפה, *אחר-כך* המציאו את הסיגריות.
פשוט תפסיק לחשוב ש'זה בוגר', ותשלים עם העובדה שהיום אתה מסוגל להפנים את העובדה: קודם קולמבוס ייבא טבק מאמריקה לאירופה, ולא קודם אתה התלהבתה מפוזה של בוגר.
 
למעלה