התייעצות קצת מוזרה

התייעצות קצת מוזרה

אני בת 24, גרה עם ההורים מאחר וכרגע אין לי אפשרות אחרת והמעבר יתאפשר רק בעוד כשנה.
סה"כ היחסים שלי עם ההורים טובים ופתוחים, אבל כמו כל אדם יש נושאים שיותר קשה לי להפתח ולדבר עלייהם עם ההורים ואין לי גם רצון לכך, הרי לכל אחד מגיעה פרטיות.
לאחרונה משיחה רנדומאלית בין הורי שהגיעה לאוזני בטעות גיליתי שאבא שלי עוקב אחריי ויודע עלי כל מיני פרטים אינטימיים כגון עניינים שקשורים לבחורים, אשר לא היה לי כל רצון או סיבה לשתף בכך את הורי.
מאז אני נמצאת בפרנואיה מתמדת באילו אמצעים מבוצע המעקב, אם זה ע"י חוקר פרטי, ע"י מעקב אחרי הפלאפון/ המחשב שלי או סתם ע"י אנשים אקראיים שמנדבים מידע (ישוב קטן, כולם מכירים את כולם). נכון, לא נקטתי באימצעי זהירות על מנת לא להתגלות, אבל זאת מהסיבה הפשוטה שלא חשבתי שעוקבים אחריי ועוד ברגעים הכי אינטימיים ואישיים שלי.

מה אתם מציעים לעשות? כמו שכבר אמרתי מעבר מן הבית לא יתאפשר בשנה הקרובה וגם שיחה עם ההורים לא באה בחשבון כי העניין הגיע לאוזניי במקרה.
האם יש דרך לגלות האם יש מעקב על המחשב/ הפלאפון שלי?
האם זה מותר מבחינה משפטית (בהנחה שלא עוקבים אחריי כשאני בבית אלא במרחב הציבורי?

העניין ממש מדיר שינה מעיניי (כפי שניתן ליראות לפי השעה) מאחר ואני מאז ומעולם הייתי אדם שחרד לפרטיותו באופן קיצוני על כן זו הפגיעה הכי קשה שיכולה להיות.

תודה ולילה טוב
 

NEO83

New member
הייתי אומר לך

להמשיך הלאה בחייך כל עוד הם רק יודעים את המידע שהם יודעים ולא באים אליך בטענות לגביו.

חוץ מזה נשמע שאת קצת בפרנויה, לא נראה לי שהורה יקח חוקר/בלש פרטי לעקוב אחרי הילד שלו אלא אם כן הם ממש דואגים לגביו וקורה משהו חריג.
 

Kagg6

New member
כיום

שיטות המעקב ניהיו זולות ויעילות מתמיד.
חוקר פרטי עולה כמה מאוד שקלים לשעה, אני בספק אם אבא שלך ישקיע עשרות אלפי שקלים בחודש כדי לדעת אם מי את מסתובבת...

יש לי סמארטפון? אז אם אבא שלך התקין לך תוכנת מעקב, הוא שומע את השיחות שלך, יכול לדעת איפה את, קורא את ההודעות, אימילים, פייסבוק ולמעשה כל מה שהנייד שלך יכול להציע, אפילו לישמוע את השיחות בחלל החדר שאת נימצאת. כן זה אפשרי היום, פשוט וזול.
כנ"ל לגבי המחשב שלך.

אבל אל תכנסי לסרטים, אולי לא הבנת את מה ששמעת נכון. בכל אופן, כדי לקחת אמצעי זהירות, תפרמטי את המשב שלך לחלוטין, וגם את הסמארטפון שלך. הכי בטוח זה לחזור לנוקיות הישנות חחח.
וחוץ מיזה, כמו שאמרת, יש מצב שאת המידע שלו הוא מקבל מהשכנים, תנסי להעלם קצת מהעיניים שלהם.

ואת תמיד יכולה לבוא אליו בהפוכה ואז לדעת בוודאות אם הוא מתעקב אחריך או לא.
 

johny3guns

New member
קרוב לודאי שהוא מקבל מידע מהמחשב / פלאפון

הדברים הכי פשוטים - תעשי לך יוזר במחשב עם סיסמא טיפה מתוחכמת ותדאגי לנעול אותו כשאת לא נמצאת - עניין של הרגל אבל אולי זה הכרחי בשבילך. גישה למחשב האישי שלך יכולה לנדב הרבה מידע אם זה שיחות בסקייפ, פרופיל פייסבוק, אתרים שבהם את גולשת..

פלאפון - אולי את משאירה אותו על השולחן והוא מציץ וקורא לך בהודעות.

אלה לדעתי השיטות היותר נפוצות, וזאת לא בעיה לטפל בהן (תתחילי עם שינוי סיסמאות ראשית). אני בספק שאביך שכר בנאדם שיעקוב אחרייך או מישהו שמנדב לו מידע.
 
תודה. פשוט כל העניין הזה ממש גרם לי להרגיש רע

אני בחורה בת 24 נורמטיבית לחלוטין לומדת, עובדת, חברותית. לא רואה שום סיבה לעשות לי דבר כזה. זה ממש גרםלי פגיעה באמון והרגשה לא נעימה שכל הדברים הכי אישיים שלי ידועים, שאין לי פרטיות...
גם אם מעתה והלאה אני באמת אצליח לשמור על הפרטיות שלי בצורה טובה יותר, הפגיעה כבר נעשתה וזה גורם לי להיות כלכך מובכת ולא יכולה להסתכל למשפחה שלי בעיניים. אני גם לא יודעת עד לאילו רזולוציות הם יודעים דברים. אני לא מצפה למצוא איזשהו פתרון קסם כאן בפורום, רק לפרוק ולספר על הפגיעה שנעשתה בי...
כנראה שאין מנוס חוץ מלנשוך שפתיים וכמה שיותר מהר להגיע למצב שאני יכולה לעזוב את הבית...
 

Purple Mushroom

New member


 

yatusha

New member
לא חבל על היחסים שלכם?


תשמעי, לפעמים אנשים מגלים דברים בלי שירצו ויכול להיות שבטעות חשפת את המידע או שהורייך נחשפו אליו בלי שום רצון מיוחד למעקב (במיוחד בישובים קטנים). לא חבל לך על היחסים שלכם ועל טיפוח הפראנויות שלך?

הם ההורים שלך, שבי ותדברי איתם על כוס קפה ברוגע, ספרי להם שבטעות שמעת אותם מדברים (מה שיכול להיות שקרה להם איתך...) ושאת לא מרגישה עם זה בנוח. במקרה הכי גרוע הם יתוודו, תכעסי והם ימנעו מכך בעתיד ובמקרה הטוב פשוט תרגישי מטופשת ותאלצי לוותר על הדרמה.
 
רק לי זה נשמע מוזר עד מאוד?!

מה זאת אומרת ההורים שלך עוקבים אחרייך? יודעים עלייך דברים?
את מגיעה מחברה סגורה? הורים חרדתיים? משהו חריג?
או שהכל תקין ופשוט ההורים שלך חטטנים מעבר למידה?

אני כן הייתי מתעמתת איתם על זה ומודיעה להם שזה שאת גרה בבית לא אומר שיש להם את הזכות לבלוש אחרייך,
את בת 24 והם אמורים לסמוך עלייך ועל עצמם שהם חינכו אותך להיות חכמה וטובה.
וגם אם בשביל הכיף שלך נניח את נוהגת לצפות בפורנו, זו זכותך וזה לא מעיד עלייך דבר.

כמו שהציעו לך, ססמאות על יוזר פרטי במחשב
מחליפה ססמאות לפייסבוק, מייל וססמא שונה לכל דבר.
גם את הפלאפון, שמה נעילה.
ו.... הייתי משאירה נניח הודעה במייל - שולחת לעצמי "היי אבא, אני יודעת שאתה קורא את זה, תפסיק."
בשביל הסיכוי הקלוש... שיראה את זה והוא צריך להתבייש, לא את.
 

Purple Mushroom

New member
תמשיכי את חייך כרגיל?

אני לא יודע אם מותר מבחינה משפטית. זה דבר די נורא לעשותו, כפי שכתבת.
לפי מה שלמדתי מהחיים, חשוב גם השקט הנפשי, והשפיות.
תנסי לא להשתגע מזה. תחכי עוד שנה, ואז תעזבי את הבית.
יכול להיות שהמעקב בכל זאת, אם לא תדברי על זה באופן פתוח עם אבא, יכול להיות שהמעקב הזה ילווה אותך למשך כל חייך.
אני חושב שאבא שלך בסך הכל אוהב אותך, ודואג לך. לכן זה הגיע.
בהצלחה

אלון.
=]
 

Purple Mushroom

New member
רק עוד תוספת קטנה

בקשר לשפיות, ושיגעון,
יש לציין שמגיל 18 וחצי פלוס בערך. בעקבות משבר נפשי בצבא, אני מאובחן רפואית ופסיכיאטרית, כחולה ב"סכיזופרניה פרנואידית" :)
 
מס' שאלות למחשבה

קודם כל זה מעולה שאת מודעת לקושי שלך ואת מדברת עליו- כי התחושות שאת חווה הן לא פשוטות וזה ניכר שאת אכן די פרנואידית וניכר שזה מכביד עלייך מאוד.
אני מבינה שאת קנאית לפרטיות שלך וגם אני כזאת, אבל מה את כבר עושה שאת כל כך חרדה שאבא שלך יגלה? ז"א ממה שאת כותבת נראה שאת מינימום שדדת בנק או מחביאה קילו סמים בחדר.

דבר שני, אם הא יודע דברים שבעיקר קשורים לבחורים, אולי הוא פשוט אבא מודאג שהאזין לשיחות שלך וקנאי לך, אין ספק שזה לא תקין, אבל תנסי לחשוב על זה בהיגיון, יש סיבה טובה שהוא יפעיל מעקב על הנייד או על המחשב שלך?

למה שפשוט לא תדברי עם אבא שלך ותשתפי אותו בתחושות שלך, כי התחושות שאת חשה הן לא פרופורציונליות למה שקרה ולפי דעתי הבעיה או הנושא הם לא אם אכן הוא מפעיל מעקב אחרייך ולא נראה לי שאת צריכה לקבל טיפים בנושא, אלא השאלה העיקרית היא למה את כל כך חרדה ומהיכן מגיעה כל הפרנויה הזאת, נראה שזה משפיע עלייך יותר ויותר וחבל שזה יפגע לך בשגרת החיים.

מקווה שיגיעו לך ימים של שקט...
 
תודה לכולם על התשובות ועל הנקודות למחשבה

עברו כמה ימים ונרגעתי עם עצמי כך שאני לא יכולה להגיד שהסיפור לא מטריד אותי, אבל בכל אופן מטריד פחות.
אני ממש לא עושה דברים רעים או חריגים שעלייהם אני לא רוצה שיגלו, פשוט יש הפרדה בין הורים לילדים בנושאים מסויימים. יש דברים שאנחנו לא רוצים ולא צריכים לדעת על הוריינו וכך אמור חהיות גם לכיוון ההפוך.
אני מבינה שההתנהגות של הורי נובעת מכוונות טובות, עדיין זה לא עושה את זה לגיטימי או פחות מביך. אני כלכך רגישה לסיפור מאחר שהיה סיפור דומה בגיל 17 אז אני יודעת בוודאות שהיה מעורב מעקב מקצועי בתשלום וכל העניין הזה התפוצץ בצורה מאוד לא נעימה ועברתי תקופה קשה מאוד ולכן אני לא רוצה שהעניין יחזור על עצמו. בכל זאת יש הבדל בין גיל 17 לגיל 24 לכן מה שהיה אולי לגיטימי במידה מסויימת אז ממש לא לגיטימי ולא מתקבל על הדעת עכשיו.
בכל מקרה כמו שאמרתי, טיפה נרגעתי עם העניין, תודה על האפשרות לפרוק ועל העצות והטיפים. שבת שלום.
 
למעלה