לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
74667,466 עוקבים אודות עסקים

פורום חינוך ביתי וחלופי

האם ילדיכם יכולים לקבל חינוך טוב יותר מהחינוך הממלכתי? זה תלוי...בפורום זה אנו דנים בחלופות למערכת החינוך המקובלת. בחלופות קיימות ובהכשרת עצמינו ליצירת חלופה ביתית נאותה. חלופות שישפרו את ההישגים הלימודיים של ילדיכם, חלופות שילמדו את ילדיכם ערכים התואמים יותר את הערכים שלכם, חלופות שישפרו את מצבם החברתי של ילדיכם, חלופות שיאפשרו לילדיכם להיות חשופים פחות לאלימות בבית הספר ובדרך אליו, חלופות שיעזרו למשפחה לפתח עניינים משותפים, חלופות שיחסכו מתלמיד עם משפחה שנודדת ממקום למקום לעיתים דחופות את בעיית השלמת החומר בהשתלבות בבתי ספר חדשים, חלופות שמתאימות לתלמיד שנאלץ להיעדר מבית הספר לעיתים דחופות, חלופות שלפעמים חוסכות כסף.שלום לגולשים המתעניינים, שמי נאוה פרנס, וזו לי השנה השניה שאני מחנכת את יהונתן בבית, באישור משרד החינוך. הצטרף אלי עדו בן צבי שבחר עבור בנו בחינוך אלטרנטיבי פרטי במקום החינוך הממלכתי המיוחד. עדו ואישתו למדו שניהם בחינוך החליפי. פתחתי פורום זה במטרה לחבר קצת בין אותן משפחות שבחרו להוציא את ילדיהן ממערכת החינוך הפורמלית (או מלכתחילה לא להכניסם אליה) מכל סיבה שהיא, ושבחרו בחינוך הביתי, בחינוך פרטי או בחינוך באחד מבתי הספר החלופיים כדוגמת הפתוח, הדמוקרטי, האנתרופוסופי או אחרים... אתם מוזמנים לחלוק אתנו את חוויותיכם, את מחשבותיכם על חינוך בכלל, ועל הדרך בה בחרתם, בפרט, את ההתלבטויות שעלו ושעולות בדרך, את הקשיים ואת הדרכים היצירתיות שמצאתם לפתרונם. אם את/ה בין המתלבטים, מקומך כאן: לשאול, להתלבט בקול רם, לבקש רעיונות ועיצות לגבי הקשיים האישיים שלכם. אני וגולשים אחרים, נחלוק מניסיוננו, נפנה אתכם לכתובות המתאימות ונתמוך בכם בדרך בה תבחרו. אני רוצה להזמין לדיון בונה ומנומס גם את המתנגדים והסקפטיים שרוצים להבין למה בחרנו בדרך בה בחרנו, שרוצים להבין איך הילדים שלנו ילמדו להתמודד עם העולם, איך הם ירכשו מיומנויות חברתיות ואחרות. אנא קראו הודעה זו עד סופה והקפידו לנהוג בכבוד בחברי הפורום - זהו בראש וראשונה, פורום תמיכה, בית לאנשים שזו דרכם. מה מנחה אותי? 1. כל משפחה היא עולם מלא וצרכיה הם ייחודיים לה. לכן, מענה שטוב למשפחה אחת, לא בהכרח יתאים לאחרת. חשוב שנלמד לכבד את הבחירות השונות שכל משפחה בוחרת בהן. 2. לכל ילד עולם פנימי אישי וייחודי. לכן, המענה הייחודי לצרכיו יכול להיות שונה משל ילד אחר, גם באותה משפחה. 3. אין חוקים חד משמעיים מלבד כבוד האדם וטובת הילד והמשפחה. 4. זהו פורום תמיכה וסיוע - הודעות שיהוו התקפה ישירה ובוטה יימחקו לאלתר!! אני מעודדת דיון ענייני, כי הוא מפרה לדעתי, את כל הצדדים. המתנגדים למיניהם מוזמנים לנסח את התנגדותם בשאלה המכוונת להבנה או לקבלת מידע. אנחנו נשמח להאיר את עיניכם ואת לבכם יאללה!! לפורום!!

אודות הפורום חינוך ביתי וחלופי

האם ילדיכם יכולים לקבל חינוך טוב יותר מהחינוך הממלכתי? זה תלוי...בפורום זה אנו דנים בחלופות למערכת החינוך המקובלת. בחלופות קיימות ובהכשרת עצמינו ליצירת חלופה ביתית נאותה. חלופות שישפרו את ההישגים הלימודיים של ילדיכם, חלופות שילמדו את ילדיכם ערכים התואמים יותר את הערכים שלכם, חלופות שישפרו את מצבם החברתי של ילדיכם, חלופות שיאפשרו לילדיכם להיות חשופים פחות לאלימות בבית הספר ובדרך אליו, חלופות שיעזרו למשפחה לפתח עניינים משותפים, חלופות שיחסכו מתלמיד עם משפחה שנודדת ממקום למקום לעיתים דחופות את בעיית השלמת החומר בהשתלבות בבתי ספר חדשים, חלופות שמתאימות לתלמיד שנאלץ להיעדר מבית הספר לעיתים דחופות, חלופות שלפעמים חוסכות כסף.שלום לגולשים המתעניינים, שמי נאוה פרנס, וזו לי השנה השניה שאני מחנכת את יהונתן בבית, באישור משרד החינוך. הצטרף אלי עדו בן צבי שבחר עבור בנו בחינוך אלטרנטיבי פרטי במקום החינוך הממלכתי המיוחד. עדו ואישתו למדו שניהם בחינוך החליפי. פתחתי פורום זה במטרה לחבר קצת בין אותן משפחות שבחרו להוציא את ילדיהן ממערכת החינוך הפורמלית (או מלכתחילה לא להכניסם אליה) מכל סיבה שהיא, ושבחרו בחינוך הביתי, בחינוך פרטי או בחינוך באחד מבתי הספר החלופיים כדוגמת הפתוח, הדמוקרטי, האנתרופוסופי או אחרים... אתם מוזמנים לחלוק אתנו את חוויותיכם, את מחשבותיכם על חינוך בכלל, ועל הדרך בה בחרתם, בפרט, את ההתלבטויות שעלו ושעולות בדרך, את הקשיים ואת הדרכים היצירתיות שמצאתם לפתרונם. אם את/ה בין המתלבטים, מקומך כאן: לשאול, להתלבט בקול רם, לבקש רעיונות ועיצות לגבי הקשיים האישיים שלכם. אני וגולשים אחרים, נחלוק מניסיוננו, נפנה אתכם לכתובות המתאימות ונתמוך בכם בדרך בה תבחרו. אני רוצה להזמין לדיון בונה ומנומס גם את המתנגדים והסקפטיים שרוצים להבין למה בחרנו בדרך בה בחרנו, שרוצים להבין איך הילדים שלנו ילמדו להתמודד עם העולם, איך הם ירכשו מיומנויות חברתיות ואחרות. אנא קראו הודעה זו עד סופה והקפידו לנהוג בכבוד בחברי הפורום - זהו בראש וראשונה, פורום תמיכה, בית לאנשים שזו דרכם. מה מנחה אותי? 1. כל משפחה היא עולם מלא וצרכיה הם ייחודיים לה. לכן, מענה שטוב למשפחה אחת, לא בהכרח יתאים לאחרת. חשוב שנלמד לכבד את הבחירות השונות שכל משפחה בוחרת בהן. 2. לכל ילד עולם פנימי אישי וייחודי. לכן, המענה הייחודי לצרכיו יכול להיות שונה משל ילד אחר, גם באותה משפחה. 3. אין חוקים חד משמעיים מלבד כבוד האדם וטובת הילד והמשפחה. 4. זהו פורום תמיכה וסיוע - הודעות שיהוו התקפה ישירה ובוטה יימחקו לאלתר!! אני מעודדת דיון ענייני, כי הוא מפרה לדעתי, את כל הצדדים. המתנגדים למיניהם מוזמנים לנסח את התנגדותם בשאלה המכוונת להבנה או לקבלת מידע. אנחנו נשמח להאיר את עיניכם ואת לבכם יאללה!! לפורום!!

ת. בתי ספר ייחודיים בתוך מערכת החינוך

IASA IASA
בית הספר התיכון למדעים ולאומנויות / העמותה למצויינות בחינוך
 
בי´´ס ניסויי על יסודי משגב בי´´ס ניסויי על יסודי משגב
בית ספר הינו בי"ס על יסודי אזורי בזרם הממלכתי  השייך למנהל לחינוך התיישבותי  ושוכן במרכז השירותים מ.א. משגב. כיום לומדים בבית הספר כ- 1400 תלמידים,    ב- 46 כיתות אם בכיתות ז´- י"ב ועובדים בו כ- 160 מורים, למעלה ממחציתם אקדמאים, בעלי תארים ראשון ושני. מדיניות בית הספר היא מניעת הנשרה ומציאת פתרונות פדגוגיים מגוונים.
 
ביה"ס גוונים ביה"ס גוונים
בבית הספר מופעלות תוכניות כגון: אומ"ץ, סיסקו ,תכנית של תרומה לקהילה ועוד.
כמו כן בית הספר הוא אחד משישה בתי ספר בארץ בו עורכים ניסוי של בית ספר נקי מעישון - הניסוי כולל פעולות הסברה לתלמידים ולהורים כאחד.
בימים אלו האתר עובר רענון וכפי שנאמר בפגישת הורים עם מנהל בית הספר שנערכה היום, השנה ההורים יקבלו הודעות דרך האתר בלבד, פרט להודעות אישיות, וכי התלמידים יעודכנו ברגע שיש איזו הודעה מיוחדת להורים כדי שימסרו בבית.
 
גימנסיית הרצוג גימנסיית הרצוג
השקפת העולם החינוכית של ביה´´ס משותת על העצמת החינוך הערכי בתוך העשייה החינוכית על רבדיה השונים.
 
גף ניסויים ויזמות של משרד החינוך גף ניסויים ויזמות של משרד החינוך
גף ניסויים ויזמות פועל זה כעשור לעידודם של אנשי חינוך להיות גורם שותף ומשפיע על עיצוב מערכת החינוך.  מטרת העל של מוסדות החינוך הניסויים היא יצירת ידע וגיבושו למודלים ישומיים לשם הפצתם במערכת החינוך.  מטרה זו מושגת על ידי מנהיגות של אנשי חינוך, שמפתחים מודלים ארגוניים-פדגוגיים מערכתיים, במענה לצרכים ועל פי האתגרים והחזון של מוסד החינוך ושל מערכת החינוך במדינת ישראל.
 
המערך להשלמת השכלה ומקצוע - מורי היל"ה בקידום נוער המערך להשלמת השכלה ומקצוע - מורי היל"ה בקידום נוער
מערך מורי היל"ה עומד לצידו של המדריך לצורך קידומו של הנער בתחום הלמידה
והשלמת ההשכלה הפורמלית שחסרה לו ואותה הוא מבקש להשלים. מדובר במערך
מקצועי ומיומן של מורים בתחומי למידה שונים הפרוס בכל אחת מן היחידות לקידום
נוער לצידם של המדריכים ועוסק בהקניית מיומנויות למידה בסיסיות ובהשלמת
השכלה פורמלית לתעודה של 8 ,9, ו10- שנות לימוד ותוכניות נוספות.
 
הניסויי הפתוח חיפה הניסויי הפתוח חיפה
ביה"ס הפתוח הוקם בשנת 1969 ע"י קבוצת הורים ובתמיכת משרד החינוך. מאז שנת הלימודים תשס"ב הוא ממוקם בשכונת נווה שאנן בחיפה.
אוכלוסיית התלמידים היא הטרוגנית , וכוללת תלמידים יהודים, נוצרים ובהאים.
ביה"ס קולט ילדי עולים מחבר העמים, וילדים דוברי שפות זרות.  
בשנת תשס"ד ביה"ס מונה:
233  ילדים
22  מורים
10 כיתות רגילות החל מגן חובה ( במסגרת חטיבה צעירה ) ועד כיתה ו.
כיתה אחת של ילדים ליקויי שמיעה שעברו השתלה של שתל שבלולי המאפשר להם לשמוע.
בשנת תשס"ה תיפתח חט
 
הניסויי-מיוחד ארזים הניסויי-מיוחד ארזים
מטרת הניסוי: שילוב התלמיד חדש בקהילה נורמטיבית.
יישום הגישה מתבצע באמצעות תוכנית מורכבת הכוללת את התחום הרגשי, התחום הקוגניטיבי-לימודי והתחום ההתנהגותי-חברתי.
בבי"ס "ארזים" לומדים כ - 100 תלמידים בעלי הפרעות
  התנהגות קשות על רקע  אורגני ו/או רגשי, 14 כיתות
  מחולקים לשכבת יסודי ב´-ו´, חטיבה ז´-ט´.
 
הר וגיא בי´´ס ניסויי ללמידה מרחוק הר וגיא בי´´ס ניסויי ללמידה מרחוק
התפיסה החינוכית ב"הר וגיא" הייתה תמיד לאפשר לכלל התלמידים מהקיבוצים והיישובים השונים לסיים את לימודיהם.

לצורך זה היא מקיימת מסגרות תמיכה לימודית החל מחטיה"ב. כמו כן ביה"ס מספק תוכניות העשרה לתלמידים מחוננים ומעודד את התלמידים האלה לקחת קורסים מיוחדים במכללת תל-חי.
 
ויצ´´ו הדסים ויצ´´ו הדסים
פנימייה, בית ספר ומשק עזר חקלאי,  ברוח כפר הנוער הישראלי הקלאסי.
בויצ"ו הדסים שמים דגש על תוכניות החינוך הערכי, במטרה לעודד את  צמיחת  התלמיד כחלק מקהילה תורמת, תוך הקפדה על אווירה המטפחת כבוד הדדי בין המורים לתלמידים ובין התלמידים לבין עצמם.

אוכלוסיית התלמידים בבית הספר רב תרבותית.
 
לבית ספר לאמנויות, קמפוס אריסון לבית ספר לאמנויות, קמפוס אריסון
אתר ביה"ס
 
נוה שלום -בי´´ס דו לאומי נוה שלום -בי´´ס דו לאומי
כבר בשנים הראשונות לקיומו של נוה שלום, נולד הרעיון של יצירת מסגרת חינוכית לילדי הכפר. נפתח פעוטון ערבי - יהודי, שהתפתח לגן ולבית ספר. מזה כמה שנים משמשים הגן ובית הספר מסגרת חינוכית איזורית לילדים מישובי הסביבה. המערכת החינוכית מבקשת להפגיש ילדים משתי קבוצות לאומיות, בעלות זהויות מוגדרות, כדי ללמוד לחיות עם השוני למרות הקונפליקט. סה"כ כוללת המערכת כ-250 ילדים, מתוכם כ220 ילדים מישובי האזור. זהו ביתם החינוכי של ילדים ושל צוות מורים ומנהלים מירושלים ועד לוד, מחציתם יהודים ומחציתם ערבים.
 
על אודות פרוייקט שח´´ר על אודות פרוייקט שח´´ר
חיזוק תלמידים חלשים על ידי משרד החינוך
 
פלך - ניסויי דתי לבנות פלך - ניסויי דתי לבנות
בית הספר נוטע בבנות את אהבת התורה והארץ תוך שילוב מחוייבות לחיים על פי ההלכה והמשך פיתוחה הציוני של מדינת ישראל.

בית הספר מעודד סקרנות אינטילקטואלית והערכה של מדעי החברה, המדעים המדוייקים והאומניות תוך העמקת ההבנה של ההשפעה של תחומים אלו על התפתחות האנושות ומחשבת ישראל.
 
פרויקט אמ"ץ פרויקט אמ"ץ
תוכנית אמ"ץ (אמונה בעצמי, מוכן למאמץ, צופה להישגים) מופעלת על-ידי המחלקה לביקור סדיר ולמניעת נשירה, אגף שח"ר (שירותי חינוך ורווחה), במשרד החינוך, התרבות והספורט.  תוכנית זו נועדה לתלמידים הסובלים מקשיים בלימודים ונתונים בסכנת נשירה ממערכת החינוך, בעיקר בנקודת המעבר מחטיבת הביניים לתיכון. התוכנית החלה לפעול במתכונת ניסויית בשנת הלימודים תשנ"ח. במסגרתה תלמידי כיתות ט´ שיש להם 8 ציוני "נכשל" בתעודה ונתונים בסכנת נשירה חמורה משתתפים בתוכנית לימודים אינטנסיבית שנועדה לה
 
שילוב אזורי מטה אשר שילוב אזורי מטה אשר
מספר בתי ספר יצרו תשלובת למידה כאשר על אחד מבתי הספר מלמד את כל התלמידים תחום מקצועות הייחודי לו.
 
שער הנגב: בית ספר לכישורי החיים אדם,סביבה,מידע שער הנגב: בית ספר לכישורי החיים אדם,סביבה,מידע
בית הספר מאמין שאדם חי חיים מספקים ומשמעותיים
כאשר הוא מממש את כישוריו הרגשיים , הקוגניטיביים
והחברתיים ,תוך דיאלוג בין צרכי עצמו לבין צרכי הסביבה.
 
תללים-תמיכה לימודית לתלמידים מרותקים תללים-תמיכה לימודית לתלמידים מרותקים
שרות של שעורי עזר לצעירים חולים ומרותקים שאינם יכולים להגיע לביה"ס. התמיכה הלימודים היא ע"י מורים מתנדבים וכן באמצעות בי"ס וירטואלי דרך מחשב.
 

הודעות אחרונות

14:38 | 16.09.15 shirnaani1
10:26 | 26.07.12 אורחים בפורום
10:48 | 28.03.12 רבקהלוץ
17:17 | 04.04.05 נגטוק
23:21 | 21.03.05 virlomi
18:37 | 21.03.05 zivadina
03:34 | 02.03.05 tali161
22:28 | 01.03.05 אנרגיה
07:58 | 21.02.05 The Lost Optimist
03:18 | 13.02.05 נאוה פרנס, נטורופתית

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ