לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2064520,645 עוקבים אודות עסקים

פורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.

קטגוריות

Expand סיפורים ושירים על ADHD

מחקרים פסיכולוגיים ונוירופסיכולוגיים על ADHD

אבחנה מבדלת אבחנה מבדלת
לא די בקביעה פשטנית כי מדובר ב- ADHD או בהפרעת התנהגות משובשת מסוימת. ישנה חשיבות מכרעת לקביעה אם ישנן הפרעות התנהגות משובשת נוספות, ואם כך, אם אחת מהן היא ראשונית, היות שהמלצות הטיפול משתנות בהתאם. כמו כן ישנה חשיבות מכרעת לקביעה אם קיימת תחלואה משולבת (למשל, הפרעת חרדה, הפרעת דכאון, התמכרות לסמים) או מצב בריאותי מורכב. במקרים כאלה צריכים יש לשקול הפנייה דחופה למומחה.
 
אבחנה מבדלת - מידע נוסף אבחנה מבדלת - מידע נוסף
מה יכול להראות כמו ADHD?

· תת הישגיות בבית הספר בגלל ליקוי למידה.
· נפילות בקשב הנגרמות בגלל התקפי אפילפסיה קלים.
· זיהום באוזן התיכונה הגורם לבעיות שמיעה המתרחשות לסרוגין.
· התנהגות משובשת או בלתי מגיבה בגלל חרדה או דכאון.

 
השפעת דווחי הורה ומורה על האבחון השפעת דווחי הורה ומורה על האבחון
מצטייר פער גדול בין הערכה של המורה להערכה של ההורה את הילד כ-ADHD. ושתי ההערכות שונות מהאבחון בידי איש מקצוע.
השוני הגדול מפריע לאבחון ברור, ולכן מוצע כאן להגדיל את התחום של דרוג ההערכות, כדי לאפשר להורה ולמורה להגיע לאיזושהי הסכמה.
 
השפעת דחיה וקבלה חברתית על בנות אלימות השפעת דחיה וקבלה חברתית על בנות אלימות
הממצאים הם, שדחיה בחברה הנציחה את הנטיות האלימות של הבנות, והן הראו נטיה לכוון התמכרויות ומין מוגזם.
בנות מקובלות בחברה לא הראו נטיות כאלו, למרות האלימות בילדות.
הנסוי איננו מתייחס ל-ADHD.
 
השפעת הצפייה בטלוויזיה בגיל הרך על בעיות קשב בגיל 7 השפעת הצפייה בטלוויזיה בגיל הרך על בעיות קשב בגיל 7
נמצא מתאם גדול בין צפייה מרובה בטלויזיה בגילאים 1 ו-3 שנים, לבין העליה בשכיחות בעיות הקשב בגיל 7.
יש לציין שהחוקרים מביאים העברות בנושאים הבאים:
1. מדדי הקשב בהם השתמשו הם לאו דווקא המדדים הקליניים של ADHD.
2. המחקר מסתמך על דווחי ההורים ולא על מדידה ישירה של הזמנים.
3. אין אפשרות להסיק מסקנה נסיבתית, אם הצפייה גרמה לבעיות קשב או שבעיות קשב מלכתחלה גרמו לעידוד ההורים את ילדם לצפייה מוגברת בטלוויזיה.
4. המחקר לא התייחס לתוכן התוכניות שנצפו בטלוויזיה.
הקישור למחקר המקורי: http://www.seattle
 
השפעת הצפייה בטלויזיה - תגובת ד"ר מנור על המחקר השפעת הצפייה בטלויזיה - תגובת ד"ר מנור על המחקר
ראשית, מדובר במחקר בודד, למרות שאין ספק שהוא רציני ומכיל אוכלוסיה גדולה, ולכן יש להתייחס לתוצאותיו בזהירות. שנית, הצפייה בטלויזיה יכולה להיות לא רק טריגר, אלא גם סימפטום. דהיינו, אותם ילדים הסובלים בדיעבד מהפרעת קשב הם אלו המעונינים יותר בטלויזיה, הזקוקים יותר לטלויזיה כדי להירגע, השקטים רק בצפייה בטלויזיה כך שהאמא שמה אותם מולה כך שתוכל לעסוק בעניניה וכדומה.
מאת ד"ר מנור.
 
חרדת ההורים ותפקוד המשפחה חרדת ההורים ותפקוד המשפחה
חרדת ההורים, ובמיוחד האמהות, גורמת להתרחקות ההורים מן הילד ולהתפרצויות ומצוקה חברתית שלו.
 
חשיבות הטיפול בנערים ADHD חשיבות הטיפול בנערים ADHD
מחקר קצר טווח ב-153 מתבגרים ADHD.
הנערים עם מאפייני ADHD גבוהים, בניגוד לנמוכים, דווחו על יותר מצבי רוח שליליים ופחות חיוביים, ערנות פחותה, יותר פעילויות בידוריות ביחס לפעילויות מונחות-הישגים, יותר זמן עם חברים ופחות זמן עם המשפחה, ויותר שמוש בטבק ואלכוהול.

 
טיפולים התנהגותיים ותרופתיים - מחקרי השוואה טיפולים התנהגותיים ותרופתיים - מחקרי השוואה
במחקרים האחרונים מסתמנת גישה אשר מדגישה את היעילות של טיפולים התנהגותיים על פני טיפולים תרופתיים.
מומלץ לקרוא כאן על הנטייה הזאת, שנדרשת עדיין להוכחה רבה וכמובן לטיפולים הדורשים הרבה זמן, מומחיות, סבלנות וכסף.
 
מחקר בנושא קשב מחקר בנושא קשב
המחקר, אשר נעשה על ידי ד"ר שולה ארזי, בדק את שלושת מרכיבי הקשב: ברירה, רכוז ומאמץ, בשלושת התנאים הבאים:
1. אצל ילדים בכתה ד´
2. השתנות עם הגיל
3. השוואת רכיבי הקשב בין אוכלוסיה רגילה ל-ADHD.
הקישור לתקציר המקורי מופיע בראש העמוד.
 
נוירופידבק לעומת ריטלין נוירופידבק לעומת ריטלין
מחקר קטן על 34 ילדים, אשר חלקם קיבל טיפול בנוירופידבק וחלקם טיפול תרופתי בריטלין.
המחקר השווה בין תפקודי הילדים, כולם ADHD, לפני הטיפול ולאחר 3 חודשים, ומצא שיפור בשתי קבוצות המטופלים.
 
נוירופידבק-השפעת טיפולי נוירופידבק על הפלסטיות של המוח נוירופידבק-השפעת טיפולי נוירופידבק על הפלסטיות של המוח
מממצאי המחקר עולה כי שיטות טיפול פסיכו-פיזיולוגיות משפיעות על הפלסטיות של המוח ועל כושר הוויסות שלו. מסקנות אלה נתמכות ע"י השיפור הנוירופסיכולוגי המשמעותי שנמצא בתפקוד אזורי המוח הפרה-פרונטלי, פרונטלי ופוסטריורי, יחד עם שיפור בציוני בי"ס ושיפור בביצועים במבחנים הנוירופסיכומטריים.  
 
נוירופידבק-טיפולי נוירופידבק  של גלי מוח איטיים נוירופידבק-טיפולי נוירופידבק של גלי מוח איטיים
לדעת המחברים, זהו דיווח ראשוני של השפעת נוירופידבק על מדדים התנהגותיים וגם על מדדים נוירופיזיולגיים.

תורגם על ידי ד"ר ענת ברנע.
 
נערות ADHD סובלות יותר מנערות "רגילות" נערות ADHD סובלות יותר מנערות "רגילות"
בנות ADHD נפגעות יותר בכל התחומים מאשר נערות ללא ADHD באותו הגיל. כמו כן, נערות ADHD סובלות כמו בנים ADHD ולכן מתגלות אצלן אותן בעיות התנהגות. זאת בניגוד לסברה הקודמת, שהפרעת הקשב היא הפרעה "זכרית", ולכן מאובחנים פי 5 בנים מאשר בנות.
מנהל המחקר הוא ד"ר ג´וזף בידרמן, מגדולי הפסיכיאטרים בתחום ה-ADHD בארה"ב כרגע.
המחקר נערך ב-235 בנות בגיל ממוצע של 17, אשר כמחציתן אובחנו עם הפרעת קשב ורכוז.  9/10 מן הבנות ה-ADHD טופלו בתרופות בשילוב עם ייעוץ.
 
תבנית קשב שונה אצל ADHD תבנית קשב שונה אצל ADHD
התוצאות שלנו מציעות תבנית של שונות במקום תבנית של חוסר בתפקודי קשב ב-ADHD. אנו מניחים כי סגנון התגובה המהיר של ילדי ADHD מוביל לביצוע שגוי יותר במשימות קשב בקצב אישי וכן מוביל לביצוע טוב יותר במשימות קשב עם קצב מוכתב.
אולם,מבחנים נוירו-פסיכולוגייים של קשב אינם תורמים לאבחון הקליני של ADHD.
 
תפקוד המשפחה אצל ילד ADHD  תפקוד המשפחה אצל ילד ADHD
מחקר זה בחן את איכות יחסי הורה-ילד ותפקוד המשפחה של ילדים לפני גיל בית הספר עם התפרצות מוקדמת של היפראקטיביות. התוצאות של המחקר הראו כי שעורים גבוהים עליהם דווח של משמעת רופפת, התמודדות הורית פחות יעילה, שעורים נמוכים של תקשורת אב-ילד, ופחות פעולות גומלין בו-זמניות של אם-ילד נלוו באופן משמעותי להיפראקטיביות והתאימו באופן סטטיסטי לבעיות התנהגות וגורמים מבלבלים אחרים.
 

הודעות אחרונות

17:11 | 19.03.20 אורחים בפורום
12:40 | 13.02.20 אורחים בפורום
06:56 | 09.02.20 אורחים בפורום
19:41 | 05.02.20 אורחים בפורום
18:23 | 29.01.20 אורחים בפורום
09:37 | 27.01.20 אורחים בפורום
22:07 | 26.01.20 אורחים בפורום
18:53 | 26.01.20 אורחת120
21:51 | 17.01.20 1smile11
07:55 | 09.01.20 אורחים בפורום
16:06 | 25.12.19 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ