לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2064620,646 עוקבים אודות עסקים

פורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.

קטגוריות

Expand סיפורים ושירים על ADHD

סוגיות בקשב וזכרון עבודה

ADHD כהפרעה הסתגלותית ADHD כהפרעה הסתגלותית
המאמר מסביר את שלושת התכונות הבסיסיות של ADHD: חוסר קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות, כתגובות הסתגלותיות לסביבה הקדומה, אשר דרשה מהאדם לברוח מסכנות ולחפש או לצוד לעצמו מזון.
הבנת המאפיינים של ADHD בתוך ההקשר של תפקוד הסתגלותי, מהווה הבטחה לגילוי והבנה של אינטראקציות גן-סביבה ומוח-התנהגות, ומציעה אפשרות לפתח התערבויות מניעתיות וטיפוליות.

 
הזכרון העובד והקשב הזכרון העובד והקשב
הסבר על סוגי הקשב ועל הקשר בינם לבין הזכרון העובד.
מאת ד"ר אילנה מודלינגר.
 
הזכרון-מבנים ותהליכים הזכרון-מבנים ותהליכים
סקירה מקיפה באתרה של ד"ר אילנה מודלינגר, המתמחה באבחון וטיפול בליקויי למידה.
 
הצהרת הקונצנזוס בנושא ADHD הצהרת הקונצנזוס בנושא ADHD
הסכמות של 12 פסיכיאטרים ידועי מכל העולם על אבחון וטיפול ב-ADHD והפרעות התנהגות משובשת (DBDs).
 
טווח הקשב המשתנה טווח הקשב המשתנה
אני מכנה את תסמונת ה- ADHD כ"תסמונת טווח הקשב המשתנה" כלומר אין לילדים (או למבוגרים) טווח קשב קצר אלא הוא משתנה בהתאם לנסיבות. במצבים מאתגרים ומעניינים הםיכולים להיות מרוכזים למשך שעות - "אי אפשר להזיז אותו מהמחשב"... ולחלופין הם "מתפרקים" בנסיבות משעממות, מונוטוניות, חד גוניות, לא מעניינות ולא מאתגרות.
מאת ד"ר עדי אדר.
 
כל הגדרות DSM-IV כל הגדרות DSM-IV
הרשימה המלאה של הפרעות ההתנהגות על פי ספר ההגדרות של אגודת הפסיכיאטרים האמריקנית.
יש סידור לפי הקודים המספריים ויש לפי סדר אלפביתי.
מתוך האתר של Dr. James Morrison .
 
מבנה המוח מבנה המוח
סקירה קצרה על מבנה המוח.
מתוך האתר של נחמה אורבך.
 
מה עוזר לנו להיות קשובים? מה עוזר לנו להיות קשובים?
סקירה על מנגנוני הקשב ועל האמצעים שניתן לנקוט כדי להגביר את הקשב.
מאת זיוה.
 
מודעות לנושא הקשב מודעות לנושא הקשב
במחקר הזה נעשתה חלוקה לשלושה מרכיבי קשב: ברירה (סינון גרויים), ריכוז (הפעולה עצמה ומשך הזמן שלה), מאמץ (כמות המשאבים הנדרשים).
מסקנות:
1. הזכרון עוזר לשיפור הקשב אצל אוכלוסיה רגילה, ואיננו עוזר ללקויי הקשב.
2. התפתחות קשב תקינה מתבטאת בכמות, התפתחות קשב של לקויי קשב מתבטאת באכות (תלוית משימה).
3. כדאי לשקול את העלאת המודעות הקוגניטיבית לרמת הקשב כמנוף לשיפור ביצועי הקשב אצל תלמידים לקויי קשב.

 
מנגנוני קשב ולקויות קשב מנגנוני קשב ולקויות קשב
הגדרת הקשב:
מנגנונים עצביים המאפשרים מיקוד ההכרה בגירויים ספציפיים ומונעים במקביל מגירויים שאינם רלוונטיים מלהיות גורמים מסיחים. אם המח היה בעל קיבולת אינסופית ויכול היה לעבד את כל גרויי העולם, האדם היה יכול להסתדר בלי מנגנוני קשב. כי היה יכול להיות פנוי לכל מה שמתרחש מסביב. לא היה צריך להתמקד בדבר אחד ולזנוח דבר אחר.
מאת הפסיכולוג יעקב ברמץ.
 
נקודת מבט אבולוציונית על הפרעת הקשב והריכוז נקודת מבט אבולוציונית על הפרעת הקשב והריכוז
במאמר הזה מציג ד"ר אורי בונשטיין את הפרעת הקשב כתופעה אבולוציונית ברורה (5% מן האוכלוסיה). הכרה בשונות של הלוקים בה ללא הגדרתם כבעלי "הפרעה", תתרום להסתגלותם החברתית מחד ותאפשר לחברה ליהנות מתרומתם המקורית מאידך.

 
פסיכולוגיה אבולוציונית ותקשורת ביינאישית פסיכולוגיה אבולוציונית ותקשורת ביינאישית
האתר של ד"ר אורן חסון.
 
פרופיל קשבי אישי פרופיל קשבי אישי
במאמר קצר זה מוצגת התאוריה, האבחון והטיפול במערכות הקשב השונות שלנו.
התאוריה מניחה את קיומן של 4 מערכות קשב, ולפיכך הטיפול מתבצע בהתאם לבעיותיו של התלמיד בכל מערכת קשב בנפרד.
נכתב על ידי ד"ר לילך שלו-מבורך.
 
קשב, רכוז והיפראקטיביות קשב, רכוז והיפראקטיביות
לסיכום:
הכרנו מעט את יכולות הקשב והריכוז
ראינו שיכולות הקשב והריכוז הנן יכולות מורכבות ומגוונות,
נוכחנו לדעת שקיימים מנגנונים מוחיים מורכבים השולטים ביכולות אלה,
שהפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה המורכבת מהפרעות קלאסיות (הסחתיות, אימפולסיביות והיפראקטיביות), אך גם מהפרעות נוספות בכשרים הניהוליים,
נגענו בעובדה שהפרעה זו אינה רק הפרעה קוגניטיבית, אלא יש לה נגיעה לכל תחומי החיים של הילד- הלימודי, החברתי, המשפחתי והרגשי.
 
שימו לב!    !Attention שימו לב! !Attention
הסבר על 4 מערכות הקשב ותפקודיהן.
מאת ד"ר לילך שלו-מבורך.
 

הודעות אחרונות

17:11 | 19.03.20 אורחים בפורום
12:40 | 13.02.20 אורחים בפורום
06:56 | 09.02.20 אורחים בפורום
19:41 | 05.02.20 אורחים בפורום
18:23 | 29.01.20 אורחים בפורום
09:37 | 27.01.20 אורחים בפורום
22:07 | 26.01.20 אורחים בפורום
18:53 | 26.01.20 אורחת120
21:51 | 17.01.20 1smile11
07:55 | 09.01.20 אורחים בפורום
16:06 | 25.12.19 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ