לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2064220,642 עוקבים אודות עסקים

פורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.

קטגוריות

Expand סיפורים ושירים על ADHD

כלים להורים בנושאי למידה ובית הספר

..ומה אומרת המורה? ..ומה אומרת המורה?
אני נפגשת ביום יום בכל כך הרבה ADHDים. ואין אין אין אין ושוב אין ילד (בכל גיל) שלא רוצה בתוכו להצליח, להגיע להישגים, שיהיו מרוצים ממנו. אפילו "סתם" להצליח לא לפוצץ שיעור ולא לטייל או לצאת אין ספור פעמים..
ותאמינו לי, ממני ומהקולגות שלי, אין מורה שלא רוצה להצליח ולהגיע לכל תלמיד - הן מבחינת היכולת להביא אותו למימוש הפוטנציאל והן ברמה האישית - להגיע לקשר משמעותי.
 
12 דברים שכדאי לדעת על תלמיד ADHD 12 דברים שכדאי לדעת על תלמיד ADHD
בתרגומה של ד"ר אילנה מודלינגר.
 
39 דרכים להתמודדות בכיתה עם ילדי ADD/ADHD 39 דרכים להתמודדות בכיתה עם ילדי ADD/ADHD
מורים יודעים שההתמודדות עם בעיות קשב בכתה איננה מסתכמת בבעיית הקשב. הם יודעים כי פעמים רבות מתלווים לכך לקות למידה כל שהיא ושינויים במצב הרוח וחסר עקביות. הטיפול בילד כזה מצריך עבודה קשה, עקביות ומסירות.
מאת דליה, על פי המאמר של
E.M. HALLOWELL & J. B. RATEY
 
50 דרכים להתמודדות בכיתה עם ילדי ADD/ADHD 50 דרכים להתמודדות בכיתה עם ילדי ADD/ADHD
מורים יודעים שההתמודדות עם בעיות קשב בכתה אינו מסתכם בבעיית הקשב. הם יודעים כי מלוות לכך פעמים רבות גם לקות למידה כל שהיא, שינויים במצב הרוח וחסר עקביות, והטיפול בילד כזה מצריך עבודה קשה, עקביות ומסירות.

 
ADD - זכרונות של תלמידה ADD - זכרונות של תלמידה
זכרונותיה של תלמידה עם הפרעת קשב טהורה ADD מבית הספר.
מאת פרחיה2.
 
http://www.hila-equal-edu.org.il/heb/?page_id=9 http://www.hila-equal-edu.org.il/heb/?page_id=9
ארגון הלה גם כדי להכשיר ולתמוך בהורים במטרה לשלבם בעשייה הפדגוגית כגורם משפיע להעלאת ההישגים הלימודיים.
 
אבחון נוירולוגי ואבחון דידקטי אבחון נוירולוגי ואבחון דידקטי
1. אבחון אצל נוירולוג או פסיכיאטר: קובע אם לילד יש ADHD ומאפשר לו טיפול תרופתי.
2. אבחון דידקטי: בודק לקויות למידה ויכול להעלות השערה להפרעת קשב ורכוז.
3. אבחון פסיכודידקטי: בודק גם לקויות למידה וגם בעיות נפשיות. אבחון זה אינו מוסמך לקבוע הפרעת קשב ורכוז.
 
אופן פעולת הריטלין והשפעתו על הלמידה אופן פעולת הריטלין והשפעתו על הלמידה
אנו מניחים בנוסף כי הגדלת דופאמין א"ס בגלל MPH יכולה לשפר קשב ולהקטין מוסחות, וכן היות שדופאמין א"ס מוסת מוטיבציה, הגדלות בדופאמין א"ס עשויות גם להבליט את המשימה על ידי סיוע לקידום "העניין שהיא מפיקה" וכך לשפר את הביצוע.
 
אי ירוק אי ירוק
המושג אי ירוק מבטא "אי של יכולת" ומציין הבלטה של תכונה ייחודית של הילד כדי להעלות את הדימוי העצמי שלו.
מובא כאן שרשור עם דוגמאות ליישום המושג הזה על ידי הורים ומורים.
 
איטיות איטיות
הרבה ילדים הסובלים מהפרעת קשב מציגים איטיות תפקודית, דהיינו מעתיקים לאט מהלוח, קוראים לאט וכדומה. זאת בגלל המוסחות הגדולה, הנטייה לשגיאות של חוסר תשומת לב והקושי לשמור על רצף קשב, דברים הגוזלים אנרגיה רבה וגורמים להאטה ניכרת בגלל הצורך בתיקון תמידי.
מאת ד"ר מנור.
 
איך בית הספר יכול לעזור? איך בית הספר יכול לעזור?
כאשר ילד עם ADHD מגיע לגיל בית הספר, ישנן מספר סוגיות שיש לקחת בחשבון על מנת לאפשר לו למצות את מלוא הפוטנציאל שלו. ילדים אלו זקוקים להרבה מבניות ושיגרה. שיבוצם בכתה המצריכה תמיכה מתמדת של מורה מסייע אינו עוזר כל כך, מכיוון שיתקשו להתמודד עם השינוי התמידי בשגרה שלהם.
 
אני מאשים! אני מאשים!
תמיד אבל תמיד באספות הורים המורים אמרו להורי
"הילד חכם אבל הוא לא ממצא את הפוטנציאל שלו בכלל
אם רק רצה היה יכול להיות מספר אחד! בכיתה"
"הילד עצלן" "סתם בא לחמם את הכיסא" "אין לו רצון להיות בכיתה"
"מעופף" ושאר טובים ואחרים......
מאת stamone.
 
אתרי משרד החינוך אתרי משרד החינוך
כל האתרים של משרד החינוך.
 
בית ספר דמוקרטי-כן או לא? בית ספר דמוקרטי-כן או לא?
שרשור דעותינו בנושא.
רוב ההורים חושבים שעדיף לילד ADHD ללמוד במסגרת מובנית ולא פתוחה.
 
בשלות לכתה א´ של ילד ADHD בשלות לכתה א´ של ילד ADHD
קיימת קבוצה אחרת של ילדים, אשר תחת הכותרת (או ה"שק") של מצבים המוגדרים כ"לא בשלים רגשית" סובלים בעצם מהפרעת קשב שלא אובחנה. ילדים אלו זקוקים לאבחון ולטיפול, ואז במרבית המקרים הם יכולים לעלות לכיתה א´ ככל בני גילם ולהתקדם בלימודים וביחסיהם החברתיים היטב. לעומת זאת, ילדים המושארים ואינם מטופלים (היות וזו לכאורה שאלה של "בשלות"), מגיעים לכיתה א´ ומפתחים תוך מספר חודשים את כל הבעיות הצפויות.
 
דיסלקסיה ו-ADHD דיסלקסיה ו-ADHD
דיסלקסיה היא אחד מלקויי הלמידה, ומשמעותה לקוי בקריאה. אין קשר בין דיסלקסיה ל ADHD במובן האתיולוגי (דהיינו ממה נוצרו) אך ידוע שיש נטייה לתחלואה נלוית. כלומר, 30% מהילדים הסובלים מ ADHD יציגו גם דיסלקסיה. לכן, מקובל לברר את קיום שתי הבעיות, כאשר עדיף לאבחן קודם ADHD ואם הוא קיים לגשת לאבחון לקויות הלמידה תחת ריטלין כדי "לנקות" את התמונה.
מאת ד"ר מנור.
 
האם בית ספר יכול להכריח לטפל בריטלין האם בית ספר יכול להכריח לטפל בריטלין
בעקבות הצעת חוק לאסור על בתי ספר להתנות לימודים בשמוש בריטלין, הנה תגובה של "חיוך נצחי".
 
האם לשתף את צוות המורים בבעיות של ילדך? האם לשתף את צוות המורים בבעיות של ילדך?
אני רוצה לנסות להתייחס לבעיה שהעלית דרך הכובע שלי כמורה בתיכון.
אני מאמינה שאת צריכה לשתף את המחנכת או היועצת או כל דמות משמעותית שפוגשת את בתך בבית הספר, בתנאי שאותו אדם אמין עליך, רציני ובעיקר ישתמש במידע ממקום בונה.
יידוע ושת"פ של אדם אחראי יכול לעזור לבת שלך המון.
 
הזכרון העובד והקשב הזכרון העובד והקשב
הזכרון לטווח קצר הוא ערכת זכרון שמתפקדת הן כמחסן זמני לשימור כמות קטנה של מידע שנדרש למטלה קצרת טווח והן כיחידה ארגונית שמסדירה את המידע וממסללת אותו לזכרון ארוך טווח.
הקשב: כדי שהגרוי יעבור לזכרון העובד, הוא צריך לעורר את תשומת הלב ולהרשם בתודעה.
מבחינים בין מספר סוגי קשב: בורר, מתמשך, רמה, הפנייה, שליטה.
ילדים ומבוגרים עם ADHD סובלים מתפקוד לקוי של הזכרון העובד: working memory.
 
החזרה ככלי חינוכי החזרה ככלי חינוכי
אל תניח שילדיך אכן שמעו את דבריך מפני שאמרת אותם. חזור עליהם! החזרה היא מעשה בסיסי כמעט בכל למידה, כך שכאשר אתה מנסה ללמד את ילדיך, השתמש בחזרה!
 
המורה בכיתה והתלמיד בעל הפרעת הקשב המורה בכיתה והתלמיד בעל הפרעת הקשב
מאמר מיועד לכוון את המורה לעבודה נכונה ויעילה עם תלמידים בעלי הפרעת קשב בכיתה.
 
המלצות לתלמיד ADHD עבור מבחן המלצות לתלמיד ADHD עבור מבחן
10 טיפים שיעזרו לתלמיד להתכונן למבחן ולענות על המבחן ביעילות, תוך שימוש נבון בריטלין.
 
הממונה על יישום זכויות התלמידים במשרד החינוך הממונה על יישום זכויות התלמידים במשרד החינוך
מידע רב ערך בכל נושא הקשור למשרד החינוך.
 
העברנו את ילדנו לכתה המקבילה העברנו את ילדנו לכתה המקבילה
את הסנדוויץ העברנו אחרי חנוכה לכיתה מקבילה.
הוחלט לפתוח דף חדש ולהעביר את הילד כיתה. (לפני צעד דרסטי יותר, של העברת בי"ס).

הכרנו מחנכת שמראה שאכפת לה, שמבינה את הקשיים של הילד, שמודה שגם לה יהיה אולי קצת קשה איתו, אבל היא מבינה אותו, ומוכנה לעזור לו, ולקדם אותו לאט לאט.
איזה הבדל בינה לבין המחנכת הקודמת.
שמיים וארץ.
מקווים שימשיך ככה.

 
הערכות בית הספר לתלמיד ADHD הערכות בית הספר לתלמיד ADHD
הבניית סדר יום, הפרעות או חוסר שקט בזמן שיעור, עיצוב התנהגות בזמן השיעורים, קליטת הילד על ידי מורה מסויימת, חוסר יכולת של הילד להתמודד עם עומס לימודי, שיעורי בית.
מאת דליה, מורה לחינוך מיוחד ואם לילדים ADHD.
 
השילוב המוזר - ADHD ומחוננות השילוב המוזר - ADHD ומחוננות
ההכרה בקשייהם והבנתם הם הצעד הראשון בעזרה לילדים המחוננים. הכוונה להסתכל פנימה אל תוך עצמם, להבין מה לא בסדר בהתנהגותם, להגיע להבנת יכולותיהם האינטלקטואליות והשפעתה השלילית של תסמונת ה- ADHD, על עבודתם והישגיהם תמנע בלבול ותסכול רב ותביא לתוצאות חיוביות רגשיות ולימודיות.
מאת דר´ יהודית וינברגר-לובל.
 
חובת בית הספר לדאוג לכל תלמיד חובת בית הספר לדאוג לכל תלמיד
תגובתה של ד"ר רבקה לביאן, מדריכת מורים, על תלונתה של אם.
 
חטיבת הביניים - לקראת המעבר חטיבת הביניים - לקראת המעבר
היסודי הוא חממה, בחטיבה הדרישות משתנות מאוד, מעט שעות מחנכת, נדרשת ממך בגרות ומשמעת הרבה יותר מהיסודי, הרבה מורים מקצועיים עם מעט מאוד ידע בלקויות למידה והפרעת קשב (ושכל מה שהם רוצים זה לבוא לכתה "לשפוך" את החומר וללכת לדרכם בשלום...) ובואו לא נשכח את גיל ההתבגרות!
מאת דליה.
 
חטיבת הביניים - מנסיוני האישי חטיבת הביניים - מנסיוני האישי
במקרה שלי הבעיה אובחנה סופית רק בכיתה י אחרי כניסתי לתיכון אבל המורים שלי נשארו אותם מורים (בבית הספר שלי לומדים מכיתות ז-יב) ואני חייבת לציין שאפילו אותם מורים שהכירו אותי מקודם והיו מודעים ליכולות שלי התחילו להסתכל עלי בצורה שונה לאחר שקיבלו הודעה על המגבלות שלי וה"הטבות" שלהן אני זכאית בעקבותיהן.
מאת phsico.
 
חטיבת הביניים- כיצד נתכונן למעבר? חטיבת הביניים- כיצד נתכונן למעבר?
כיצד נכין את הילד, את בית הספר, ואת כל המידע הרלבנטי שיעזור לילדנו ה-ADHD להתאקלם היטב בחטיבת הביניים.
מאת דליה.
 
חרדה בתחילת שנת הלימודים חרדה בתחילת שנת הלימודים
ילדים רבים סובלים מחרדה, שבאה לידי ביטוי בעיקר בתחילת שנת הלימודים.
בכל כיתה יש 4 עד 10 ילדים עם תופעות חרדה שונות. ישנם סוגי חרדה שונים:
חרדה חברתית, חרדת קהל (לדבר/לענות בכיתה), פחד ממסגרת, חרדת פרידה (פחד להיות רחוקים מההורים, בעיקר אחרי חופש ארוך).
מאת netalin.
 
חרדת בחינות והכנה למבחן חרדת בחינות והכנה למבחן
קישורים מגוונים המנסים לעזור לתלמיד להתכונן למבחן באופן יעיל ולהמנע מחרדת בחינות.
 
חרדת מבחנים בראי הרגש חרדת מבחנים בראי הרגש
המאמר מנחה איך להלחם בחרדת מבחנים בעזרת דיבור עצמי וחשיבה חיובית.
מאת אתיה גולן.
 
חשיבות שיתוף הפעולה בין ההורים לבית הספר חשיבות שיתוף הפעולה בין ההורים לבית הספר
מנסיוני במקרים של שיתוף פעולה של המשפחה וצוות בית הספר אני רואה בשטח הרבה נכונות והתגייסות של צוות בית הספר למען תלמידים עם הפרעת קשב, זה כולל לעתים פגישות של הצוות המוביל אצל הפסיכולוג הפרטי המטפל בילד שמדריך את הצוות בכל הקשור בהתמודדות עם הקושי של הילד.
פגישות עבודה עם הצוות החינוכי/מקצועי צריכות להיות כדי להכין תוכנית עם יעדים ולהציב מטרות וכיצד משיגים את אותן מטרות למען הילד וכן גם חלוקת תפקידים מי אחראי על מה בנוגע לתיפקודו בבית הספר ומה קורה כאשר זה לא מתקיים.
מאת זהבה.
 
חשש מאבחון ויצירת סטיגמה חשש מאבחון ויצירת סטיגמה
אני סבורה שאבחון אינו מראה רק את הקשיים אלא גם את היכולות ואת הנקודות החזקות של הילד. לבני, למשל, מאוד עזר לדעת שהוא מחונן אבל לקויי למידה. הוא מרגיש יותר יכול להתמודד כאשר הוא יודע - רשמית - שהוא אינו טיפש.
חלק מההתמודדות עם הקושי הוא לקרוא לו בשם, להפוך אותו למשהו שנמצא כל הזמן ואנחנו מתמודדים איתו.
 
טבלת מעקב למורה טבלת מעקב למורה
טבלת מעקב התנהגותי שהכינה אדוה למורים של בתה.
אדוה היא אמא לילדה עם הפרעת קשב ומורה להוראה מתקנת.
 
טיפול בהפרעת קשב במסגרת בית הספר טיפול בהפרעת קשב במסגרת בית הספר
התייחסות מערכת החינוך לטיפול תרופתי, התאמה לימודית וחינוך מיוחד עבור תלמיד ADHD.
מאת כרמלה איגל, מנהלת בפועל של האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך.
 
טכנולוגיה לעזרה ברכוז טכנולוגיה לעזרה ברכוז
טכנולוגיה שפוטרת מהצורך להתרכז בשני דברים בו זמנית מאריכה את משך הריכוז. למשל טכנולוגיה שפוטרת מהצורך לסכם את השיעור כאשר מקשיבים לו. טייפ של מנהלים / עיתונאים / עיוורים ולא טייפ של הקלטת מוסיקה פוטר את הצורך מלסכם שיעור שאינו מכיל נוסחאות ותרשימים על הלוח.
סיכום שיעור עם תכנים ויזואלים צריך לצלם ולהביט בצילומים בעת ההקשבה להקלטה. כל זאת בתנאי שהצילום נעשה בנוחות.אם יש לכם מחשב נייד שאתם שולחים עם התלמיד ללימודים, קנו בזול גם סורק נייד.
 
כיצד לגייס את המורה לצדכם כיצד לגייס את המורה לצדכם
אני מצאתי שהדרך היחידה לחיות עם המורות שלא אמפטיות היא להצתייד בהמון סבלנות ועור של פיל. חשוב לקבוע רוטינה של מפגשים בתדירות שתמצאי לנכון-שאת מגיעה בשביל לעזור לה ולשתף פעולה איתה וכך לקדם את הילד. ברגעים ממש קשים אני מזכירה לעצמי שגם המורה הזו תורמת לו בכך שהיא מראה לו שלא כולם היו מבינים ותומכים והוא צריך ללמוד להתמודד גם עם אנשים כאלו.
 
להיות הורים לילדים עם ליקויי למידה להיות הורים לילדים עם ליקויי למידה
ליקויי למידה  מתבטאים בפערים בתפקוד ובבעיות בתחומים שונים, לא רק בתחום בית הספר. ליקויי למידה גורמים תפקוד לקוי בתחומים מסוימים, כתוצאה ממצב נוירולוגי: מערכת העצבים המרכזית מתפתחת באופן שונה מהרגיל. אופי ההתפתחות השונה, של מערכת העצבים, גורם פערים בתפקוד.
למשל: הילד יכול להיות חכם עם ליקוי בהתארגנות, שנראה כמו הססן, נסוג, ביישן, איטי, ואפילו באיחור משמעותי ביחס לחבריו לגיל ולכיתה.
מאת ד"ר נויה ספקטור.
 
לוח החופשות בשנת הלימודים ה´ תשס"ה לוח החופשות בשנת הלימודים ה´ תשס"ה
מהלך שנת הלימודים ה´ תשס"ה.
 
לוח החופשות לשנת תשס"ו לוח החופשות לשנת תשס"ו
מתוך חוזר מנכ"ל משרד החינוך.
 
ליקוי למידה בלתי מילולי ליקוי למידה בלתי מילולי
הפרעת למידה בלתי-מילולית (NLD), אשר נקראת גם ליקוי למידה בלתי-מילולי, הוא ליקוי התפתחותי אשר לרוב איננו מאובחן.
 
למה חשוב הטיפול התרופתי? למה חשוב הטיפול התרופתי?
הכדור יוצר חלון הזדמנויות של מספר שעות בעדו אנו יכולים להכניס את אסטרטגיות ההתנהגות והלמידה שאנו רוצים להפנים. ללא הכדור, הפנמת איסטרטגיות אלו תיקח הרבה יותר זמן.
מאת זיוה
 
למה חשוב לתת התאמות והקלות? למה חשוב לתת התאמות והקלות?
הגיוני שכל ההתאמות שנעשות כדי להקל עליו, באות בראש ובראשונה כדי להעמיד אותו בשורה אחת עם קבוצת השווים לו, בני כתתו. קודם כל בחיזוק הבטחון העצמי שלו, גם על חשבון פתרון של פחות שאלות, אבל סיומן ביחד עם כולם וקבלת תחושה של מסוגלות.
מאת זיוה.
 
לקויות למידה: מי רשאי לאבחן ואת מה? לקויות למידה: מי רשאי לאבחן ואת מה?
הגורמים שאבחנתם קבילה בועדות הסטאטוטוריות של משרד החינוך.
את הלקות ADHD רשאי לאבחן פסיכולוג חינוכי+ נוירולוג ילדים/פסיכולוג חינוכי+ רופא ילדים עם ניסיון בהתפתחות הילד/ פסיכיאטר לילד ולנוער.

לקויות למידה רשאים לאבחן פסיכולוג חינוכי/פסיכולוג מומחה שהוכשר בנושא לקויות למידה / פסיכולוג ומאבחן דידקטי בנפרד או ביחד.
 
מדריך לשיתוף פעולה בין ההורים  לבית הספר מדריך לשיתוף פעולה בין ההורים לבית הספר
המדריך מפרט את הגישות המומלצות של ההורים לבעיה של ילדם ואת שיתוף הפעולה עם בית הספר.
נכתב על ידי הפסיכולוגיות מיכל כץ ודרורית גיל.
 
מה זה מתי"א? מה זה מתי"א?
בכל יישוב יש מתי"א- מרכז תמיכה יישובי או אזורי, שם יש את אנשי המקצוע להוראה מתקנת והם יפנו אותך לכמה כאלו.
למרו שמכזי התמיכה מיועדים לתת שירות לתלמידי בתי הספר אבל מורים רבים מסייעים בשיעורים פרטיים.
מאת זהבה.
 
מה לספר למורה החדשה בתחילת השנה? מה לספר למורה החדשה בתחילת השנה?
חשוב לומר למורה החדשה כל מה שרלוונטי: טיפול תרופתי, עצוב התנהגות, מצב לימודי (קריאה, כתיבה, חשבון), עזרה לימודית (שקיבלה ותקבל), מצב חברתי (ובעיות חברתיות), ערוצי תקשורת איתכם ההורים (טלפון, מחברת קשר, ישיבות), טיפול רגשי וכו´.
לשמוע מהמחנכת החדשה, כיצד היא מתכוונת לעבוד, מה היא יודעת על adhd ועל לקויות למידה, האם יש /אין לה נסיון בתחום, האם היא תסכים לקבל הדרכה מכם או ממישהו מקצועי מבית הספר וכו´.
 
מה לעשות כשהילד שלנו אלים בכתה? מה לעשות כשהילד שלנו אלים בכתה?
8 המלצות להתמודדות בבית עם אלימות הילד בכתה. מאת liat555.
 
מה עוזר לנו להיות קשובים? מה עוזר לנו להיות קשובים?
מאמר זה ינסה לתת מידע על תהליך הקשב. המידע מיועד לכל אדם הנעזר בקשב לשם הנחייה, הוראה, הרצאה או למידה, רוצה לאמר: להורה, למורה, למנחה, למרצה. או לתלמיד.
נסקור בקצרה את מהות הקשב, את ארבעת סוגי הקשב ואת אמצעי השליטה בכל אחד מהם. בהמשך נזכיר רכיבים נוספים, אשר בהם לא ניתן לשלוט בזמן תהליך הקשב, ונספק סל עצות להשגת קשב.
מאת זיוה.
 
מהי לקות למידה? מהי לקות למידה?
אבחנה של לקות למידה ניתנת כאשר הישגיו של הפרט במבחנים מתוקננים שהועברו באופן פרטני בקריאה, במתמטיקה ובהבעה בכתב הם נמוכים באופן משמעותי מהמצופה בגילו, בבית ספרו וברמת האינטיליגנציה שלו.
 
מודעות ההורים - ההמשך מודעות ההורים - ההמשך
לדעתי הבעיה של מודעות היא גם של הורים, למרות שאנחנו משתיכים לדור יותר מודרני, עדין קשה להורים שבנם לקוי למידה,
למרות שאני קיבלתי המון עצות ועידוד מהורים ל"ילדי ריטלין" גיליתי שהרבה הורים אחרים מוכנים להמשיך לסבול גהינום בבית עם הילדים ולא להבין שהילד זקוק לטיפול מיוחד.
מאת שש שבע.
 
מודעות ההורים - כך התחלנו מודעות ההורים - כך התחלנו
כשכל הילדים במסיבת הגן ישבו במקום והשתתפו בפעילות, הילדה שלי שהיתה בת ארבע טיפסה על שולחנות וכיסאות מתעלמת ממה שקורה, אני מאוד התבישתי שהיא מפריעה, ושיגע אותי שהגננות לא העירו לה, אחר כך הבנתי שזו היתה התנהגות רגילה שלה, בגיל חמש התחילו בעיות בבוקר, היא לא רצתה ללכת לגן, אבל הגננת לא אמרה כלום,  לא חלמתי על בעית קשב וריכוז, כי יש לי עוד 7 ילדים שאף אחד מהם לא אובחן כלקוי למידה.
מאת שש שבע.
 
מודעות ההורים להפרעת ילדם בבית הספר מודעות ההורים להפרעת ילדם בבית הספר
לדעתי הבעיה של מודעות היא גם של הורים, למרות שאנחנו משתיכים לדור יותר מודרני, עדין קשה להורים שבנם לקוי למידה,
למרות שאני קיבלתי המון עצות ועידוד מהורים ל"ילדי ריטלין" גיליתי שהרבה הורים אחרים מוכנים להמשיך לסבול גהינום בבית עם הילדים ולא להבין שהילד זקוק לטיפול מיוחד.
מאת שש שבע.
 
מוסדות חטה"ב ותיכון לתלמידים לקויי למידה מוסדות חטה"ב ותיכון לתלמידים לקויי למידה
שרשור עם מידע על בתי ספר לתלמידים לקויי למידה.
 
מחוננות ו-ADHD מחוננות ו-ADHD
השילוב המוזר - תסמונת טווח קשב קצר, היפראקטיביות ומחוננות
מאת דר´ יהודית וינברגר-לובל.

 
מחוננות ו-ADHD: מבחן מותאם-בקשות וערעורים מחוננות ו-ADHD: מבחן מותאם-בקשות וערעורים
השבוע דיברתי עם המחלקה למחוננים במשרד החינוך וכבר התקיימו הועדות ויש תשובות לגבי הזכאות למי שהגיש את הטפסים בזמן.
לבני אישרו מבחן מותאם, עדין לא קיבלנו תאריך אבל התבקשנו לא לגשת למבחן הרגיל שאמור להתקיים בשבוע הבא.
לגבי השאלה המקורית, תמיד ניתן להגיש בקשה אבל לא בהכרח הוא יקבל מבחן מותאם השנה!!!. יתכן כי הוא יאלץ לגשת למבחן הרגיל ובמקרה שלא יעבור, יש לכם את הרשות להגיש ערעור ולבקש מבחן מותאם בשנה הבאה.
מאת meivary
 
מחוננות-המחלקה למחוננים במשרד החינוך מחוננות-המחלקה למחוננים במשרד החינוך
החל משנת ‏1973 קיבלה על עצמה מערכת החינוך הממלכתית לתת מענה הולם לתלמידים בעלי
צרכים ייחודיים.
המחלקה למחוננים רואה עצמה כאחראית, מעבר למציאת מסגרת הולמת לתלמידים המחוננים
בישראל, מכל המגזרים ומכל שכבות האוכלוסייה, גם לבצוע ועידוד של מחקרים והתחדשות
בתחומי הגדרת המחוננות לסוגיה, פיתוח מסגרות ותכניות לימודים חדשות, הכשרת מורים
מתאימים לתלמידים המחוננים והתעדכנות שוטפת בנעשה בתחום זה בעולם.
 
מחוננות-מבחן מותאם לילד עם ADHD מחוננות-מבחן מותאם לילד עם ADHD
בני עבר בשנה שעברה מבחן מותאם של מכון סאלד. במקרה שלו מדובר על המבחן השני בלבד (אין לי מושג עם יש מבחן ראשון מותאם).
את האיבחון כ-ADD שלחנו למשרד החינוך האגף למחוננים (טל 02-5602973) והם הזמינו אותו למבחן מותאם.
מאת meivari.
 
מיתרים-פרויקטים חברתיים באינטרנט מיתרים-פרויקטים חברתיים באינטרנט
התקשורת באמצעות האינטרנט פותחת שער אל עולם של מידע, פעילויות וקשרים חברתיים- ללא גבולות של מרחק, מקום וזמן.
הפוטנציאל הגלום בפריצת גבולות זו אף מתעצם עבור אנשים עם צרכים מיוחדים.
השימוש בכלי התקשורת המתוקשבים סולל דרך נוחה אל מפגשים ועיסוקים שלעיתים אינם יכולים להתקיים בכל אופן אחר, בשל מוגבלויותיהם.
מטח, המרכז לטכנולוגיה חינוכית, יוזם ומפעיל את מיתרים - סדרת פרויקטים חברתיים באינטרנט שמטרתם לסייע במתן מענה לצרכים החברתיים והרגשיים של בני-נוער עם צרכים מיוחדים.
 
מכתב למורה של ילדי מכתב למורה של ילדי
מורה יקר:

בני מאובחן כבעל הפרעת קשב וריכוז.
כהורה, אני מצפה מבני להתנהג כמקובל בבית הספר ובכל מקום אחר. על כל פנים, נאלצתי לזהות שהתנהגויות מסוימות מאפינות בעלי ADHD. כמה מהן עלולות להיות בלתי קבילות, אולם הן לא בהכרח "רעות" או "לא בסדר". הן פשוט שונות.
סגנון הלימוד של בני שונה מזה של שאר תלמידי הכתה. שוב, זה לא משהו רע. זה פשוט שונה.
אנא, זכור הבדלים אלו כאשר אתה מלמד את בני.
 
מנוע החיפוש של חוזרי מנכ"ל מנוע החיפוש של חוזרי מנכ"ל
על מנת למצוא חוזר כלשהו של משרד החינוך, יש לכתוב בחלון "מילה בטקסט" את המילה המתאימה וללחוץ על "חפש". למשל: "התאמות בדרכי ההיבחנות".
אחר כך בוחרים את החוזר הרלבנטי אשר נושא את התאריך המאוחר ביותר.
 
מקום מיוחד מקום מיוחד
מקום מיוחד נועד לסייע לכם להתמצא במכלול השירותים העומדים לרשותם של ילדים עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם. האתר מכיל בתוכו מאגר מידע מקיף בתחומים שונים, תוך התייחסות לטווח רחב של לקויות. כמו כן תוכלו למצוא באתר חדשות, מאמרים, קבוצות דיון, תשובות לשאלות שכיחות ועצות מעשיות.

 
מרכז התמיכה בלקויי למידה מרכז התמיכה בלקויי למידה
אתר מושקע המטפל בכל קשת הבעיות שיכולות להתגלות במהלך הלימודים.
האתר שייך לנחמה אורבך, העוסקת ביעוץ, הכוונה וטיפול בבעיות ריכוז ולמידה.
 
נוהל הרחקת תלמיד מבית הספר נוהל הרחקת תלמיד מבית הספר
מתוך חוזר מנכ"ל משרד החינוך.
 
סינגור עצמי סינגור עצמי
קורס לתלמידי חטיבת הביניים שהם לקויי למידה, אשר מכשיר אותם להסביר את בעיותיהם כדי לקבל עזרה.
הקישור הוא לצעד 27 מתוך 30 צעדי הקורס, בו דנים בהבעת רצון להצליח במשימה, דרכים לתאר את הקושי והצעת דרכי פתרון.
 
ספריית העוורים ספריית העוורים
ספריית העוורים המרכזית משרתת את כל מי שנזקק להקראת חומר כתוב. פרטים מלאים באתר.
 
פגישה עם הצוות המטפל בתחילת השנה פגישה עם הצוות המטפל בתחילת השנה
את חייבת לקבוע פגישת עבודה עם כל הצוות המטפל בבית הספר קרי יועצת, פסיכולוגית בית הספר, מורה ומנהלת בפגישה הזו איתם להעלות בפניהם את חששותיך ואת רצונך שהשנה לא תבוזבז וכן עלייך ללמוד מה התוכנית שלהם לשנה הקרובה עם האפרוח, כלומר: מהי התל"א,  תוכנית הלימודים האישית שנבנית לו, וגם לדעת מה היעדים המרכזיים שלה וכיצד מתכוונים להגיע ליעדים הללו, מגיע לך עותק בכתב מהתוכנית הזו.

 
פורום אסטרטגיות והנגשת למידה בתפוז פורום אסטרטגיות והנגשת למידה בתפוז
פורום המיועד לעזור בהתאמת אסטרטגיות למידה שונות לתלמידים עם בעיות שונות.
מנוהל על ידי דליה.ד, עדו בן צבי ויונה שו.
 
פורום לקויות למידה בתפוז פורום לקויות למידה בתפוז
לקות למידה מוגדרת כהפרעה משמעותית ביכולתו של אדם לרכוש, באמצעות תהליכי למידה מקובלים, את היכולת לקרוא, לכתוב, לבצע פעולות חשבון, להתרכז במשימה לימודית ולפעול באופן מאורגן בתהליך הלמידה.
רוב הילדים הסובלים מלקות למידה והפרעות קשב וריכוז הינם בעלי יכולת שכלית תקינה, ולכן אבחון מוקדם ומדוייק וכן מתן טיפול מתאים, עשויים למנוע את תחושת הכישלון והתסכול ולאפשר התמודדות קלה יותר בטווח הרחוק.
הפורום מנוהל על ידי יונה שו.
 
פורום ריפוי בעיסוק בתפוז פורום ריפוי בעיסוק בתפוז
בכל מצב בו נגרם קושי תפקודי כמו - עיכוב התפתחותי אצל הילד, נכות כתוצאה מתאונה, משבר נפשי כתוצאה מארוע קשה - נדרש מפגש עם בעל מקצוע המתמחה בריפוי בעיסוק.
ילד ADHD סובל בדרך כלל מבעיות בתנועה, תחושה ורגש, כל אלו בעיות אשר מטופלות על ידי מרפאים בעיסוק.
הפורום מנוהל על ידי נגה וייסבוך, מרפאה בעיסוק מתחום הילדים.
 
פנקס זכויות התלמיד פנקס זכויות התלמיד
כולל את הזכויות והאחריות של כל תלמיד במערכת החינוך בישראל:
הגנה, אהבה, אכפתיות, הגוף, פרטיות מידע ורכוש, הבעת דעה, הקשבה, אי פגיעה מילולית ופיסית, תמיכה ונגישות, לשגות, מנהגים ותרבויות, ביטוי עצמי, למידה, השגחה רפואית, דת, שפה, שותפות, סובלנות, הכרת הזכויות, פעילויות פנאי,
 
פר"ח פר"ח
פרוייקט חונכות של סטודנטים לתלמידי בית הספר היסודי ומעלה.
מוגשים מספרי הטלפונים של כל משרדי פר"ח בארץ.
 
צוות הגן והילד בעל הפרעת הקשב צוות הגן והילד בעל הפרעת הקשב
מאמר שמטרתו לסייע לצוות הגן לאתר ילדים בעלי קושי ולתת להם מענה ראשוני בגן.
 
קואורדינציה, קשב, קריאה וכתיבה קואורדינציה, קשב, קריאה וכתיבה
תגובתה של המרפאה בעיסוק שרון שני-גונן על הקשר בין איטיות לבין הפרעת קשב בתפקודים הלימודיים.
 
קריאה - איך נחבב אותה על ילדינו? קריאה - איך נחבב אותה על ילדינו?
דיון שהתפתח בפורום בנושא הקריאה סוכם על ידי יונה שורק, מורה לחינוך מיוחד ומנהלת פורומים בתפוז.
 
קשיים חברתיים: גורמים וטיפולים קשיים חברתיים: גורמים וטיפולים
..ואני, כאם לארבעה ילדים עם adhd נתקלת בזה עם בני שלשניהם קשיים חברתיים כאלה ואחרים. מה שאותי מטריד הם  מה הגורמים לקשיים ומה הם דרכי הטיפול.
 
ריטלין לילד = שקט למורה? ריטלין לילד = שקט למורה?
סקירה הסטורית ונוכחית של היחס לילדים מיוחדים בבית הספר, מאת פנינה מאור.
 
ריטלין לילד = שקט למורה? ריטלין לילד = שקט למורה?
סקירה הסטורית ונוכחית של היחס לילדים מיוחדים בבית הספר, מאת פנינה מאור, מורה לחינוך מיוחד.
 
ריטלין ללימודים ריטלין ללימודים
אם שנתנה לבנה ריטלין ללימודים כותבת לאחר שנים על התרשמותה מן הטיפול התרופתי בגילאים 5-17:
כאם בתחילת הדרך לא הייתי רגועה וחשבתי שזה עבור המערכת (ואני אנטי מערכת) אז עשיתי ניסוי נתנו לו סוכרזית במקום רטלין במשך מספר ימים ואז  המורה התקשרה ושאלה האם קרה משהו בבית כי התנהגותו בעיתיית.
אז הבנתי שרטלין אכן עוזר לו.
מאת sarit32a.
 
שאלון קונרס למורה שאלון קונרס למורה
השאלון מיועד להעביר את חוות דעתו של המורה על הילד לרופא המאבחן.
 
שיתוף פעולה של ההורים עם בית הספר שיתוף פעולה של ההורים עם בית הספר
אני עורכת מפגשים מאד אינטנסיביים עם בית הספר הצורך הוא דו צדדי,יש לא מעט התפתחויות ואנו רוצים להיות בקונטרול על הנעשה כך שהאינטרס הוא הדדי. אנו יודעים שאפשרויות ביה"ס הן מוגבלות ומודעים לכך שאם לא היינו לוחצים עליהם חזק מצב הילד היה חמור יותר.
אנחנו ערבנו את המפקחת על בתי הספר באזור ונשלחה משקיפה אובייקטיבית כדי לעקוב אחר הנעשה הן בשעות לימוד והן בהפסקות ואנו אמורים להפגש ולדון במסקנות.מעורבת גם פסיכולוגית שמטפלת בבני ובאה במגע עם ביה"ס.
 
שלושת סוגי האבחונים: פסיכולוגי, דידקטי ונוירולוגי שלושת סוגי האבחונים: פסיכולוגי, דידקטי ונוירולוגי
אבחון פסיכולוגי, אבחון דידקטי, אבחון נוירולוגי – הגדרות ומטרות – מאת דליה לוי. האבחון הפסיכולוגי מתאר את הקשיים / החוזקים הקוגניטיביים ואסטרטגיות החשיבה ודפוסי הפעילות של הנבדק. האבחון הפסיכולוגי מתייחס גם להיבטים אישיותיים – רגשיים של הנבדק. האבחון הדידקטי מתמקד באיתור קשיים וכשרים בתחומי הלמידה ובמציאת דרכי הוראה מתאימות. באבחון נוירולוגי מחפשים "סימנים רכים" היכולים להעיד על בעיות נוירולוגיות.  

 
תוכנית שילוב תלמידים מיוחדים בחינוך הרגיל תוכנית שילוב תלמידים מיוחדים בחינוך הרגיל
רוב רובם של התלמידים בעלי צרכים מיוחדים יכולים להשתלב במסגרת הכתה הרגילה בעזרת תוכנית השילוב ולהפיק תועלת רבה מכך הן מבחינה לימודית והן מבחינה חברתית-רגשית.
חוק החינוך המיוחד התשמ"ח-1998 קובע שוועדת השמה היא אשר תקבע את זכאותו של תלמיד לחינוך מיוחד...
החוק מורה לועדת ההשמה להעניק זכות קדימה להשמתו של התלמיד במסגרת החינוך הרגיל על פני השמתו במסגרת החינוך המיוחד.
 

הודעות אחרונות

17:11 | 19.03.20 אורחים בפורום
12:40 | 13.02.20 אורחים בפורום
06:56 | 09.02.20 אורחים בפורום
19:41 | 05.02.20 אורחים בפורום
18:23 | 29.01.20 אורחים בפורום
09:37 | 27.01.20 אורחים בפורום
22:07 | 26.01.20 אורחים בפורום
18:53 | 26.01.20 אורחת120
21:51 | 17.01.20 1smile11
07:55 | 09.01.20 אורחים בפורום
16:06 | 25.12.19 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ