לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2064020,640 עוקבים אודות עסקים

פורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.

קטגוריות

Expand סיפורים ושירים על ADHD

שלום כיתה א´

אבא אמא ו...אני עולים לכתה א אבא אמא ו...אני עולים לכתה א
סקירה מפורטת של המוכנויות הרגשית-חברתית, המוטורית והקוגניטיבית הדרושות לשם העלייה לכתה א´.
האתר נבנה ע"י מירי גבע, מיכל אטיאס וענת כהן.
בהנחיית: דליה אופדנברך יונקר
 
בשלות לכתה א´ של ילד ADHD בשלות לכתה א´ של ילד ADHD
קיימת קבוצה אחרת של ילדים, אשר תחת הכותרת (או ה"שק") של מצבים המוגדרים כ"לא בשלים רגשית" סובלים בעצם מהפרעת קשב שלא אובחנה. ילדים אלו זקוקים לאבחון ולטיפול, ואז במרבית המקרים הם יכולים לעלות לכיתה א´ ככל בני גילם ולהתקדם בלימודים וביחסיהם החברתיים היטב. לעומת זאת, ילדים המושארים ואינם מטופלים (היות וזו לכאורה שאלה של "בשלות"), מגיעים לכיתה א´ ומפתחים תוך מספר חודשים את כל הבעיות הצפויות.  

מאת ד"ר איריס מנור.
 
האם לעלות לכתה א´ מיוחדת או להשאר בגן שנה נוספת? האם לעלות לכתה א´ מיוחדת או להשאר בגן שנה נוספת?
ההתלבטות האם להעלות ילד לחינוך המיוחד או להשאירו עוד שנה בגן היא שאלה קשה. וגם השאלה בדבר שילוב עם סייעת צמודה לעומת חינוך מיוחד היא שאלה קשה נוספת.

מאת דליה.
 
הורים לקראת כיתה א´ הורים לקראת כיתה א´
מאמר מאת חיים עמית
 
הורים לקראת כתה א´ הורים לקראת כתה א´
מאמר אשר עוזר להורים של ילדי הגן להתכונן לכתה א´.
מאת הפסיכולוג ד"ר חיים עמית.
 
המעבר מהגן אל בית הספר המעבר מהגן אל בית הספר
מאתר הורות ומשפחה - emama
 
יחסי הגומלין בין לקות למידה לבעיות התנהגות יחסי הגומלין בין לקות למידה לבעיות התנהגות
מאמר מאת הפסיכולוגית נטע ענבר-סבן באתר "מענה".
יש לאבחן אם בעיות ההתנהגות של הילד נובעות מאופי הליקוי שלו, (לדוגמה-אימפולסיביות הנובעת מ-ADHD) או מתסכול שנובע מהליקוי שלו.
חשוב במיוחד בבדיקת בשלות לכתה א´.
 
מוכנות ובשלות לכתה א´ - עם עינת הרף כשדאי מוכנות ובשלות לכתה א´ - עם עינת הרף כשדאי
עינת היא פסיכולוגית בהתמחות התפתחותית לגילאי 0-9. היא עוסקת באבחון וטיפול בילדים, בהדרכת הורים ובהדרכת הצוות החינוכי.
היא עובדת במכון "אניגמה" לאבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז בת"א ובמכון להתפתחות הילד בכפר סבא. בנוסף, היא מרצה באוניברסיטה הפתוחה בקורס פסיכולוגיה התפתחותית.
 
מעברים מעברים
במאמר זה אתמקד בעיקר במעברים שמתרחשים בחייהם של ילדים בגיל הרך (3-7) ושל משפחותיהם, עם דגש על כל הקשור למעברים למסגרות לימודיות חדשות, כמו המעבר מהבית אל הגן, או המעבר מהגן אל בית הספר. ילדים "רגילים" וילדים עם צרכים מיוחדים צריכים להתמודד עם אותם הנושאים, אך כדאי לציין שילדים עם צרכים מיוחדים יכולים להימצא בקבוצת סיכון בעקבות חוויות עבר שאולי היו קשות. אתייחס לקשיים מיוחדים ודרכי התמודדות עמם בהמשך.

מאת תמר אשר.
 
מעברים מעברים
במאמר זה אתמקד בעיקר במעברים שמתרחשים בחייהם של ילדים בגיל הרך (3-7) ושל משפחותיהם, עם דגש על כל הקשור למעברים למסגרות לימודיות חדשות, כמו המעבר מהבית אל הגן, או המעבר מהגן אל בית הספר. ילדים "רגילים" וילדים עם צרכים מיוחדים צריכים להתמודד עם אותם הנושאים, אך כדאי לציין שילדים עם צרכים מיוחדים יכולים להימצא בקבוצת סיכון בעקבות חוויות עבר שאולי היו קשות. אתייחס לקשיים מיוחדים ודרכי התמודדות עמם בהמשך.

מאת תמר אשר.
 
מעברים-חרדה בתחילת שנת הלימודים מעברים-חרדה בתחילת שנת הלימודים
ילדים רבים סובלים מחרדה, שבאה לידי ביטוי בעיקר בתחילת שנת הלימודים.
בכל כיתה יש 4 עד 10 ילדים עם תופעות חרדה שונות. ישנם סוגי חרדה שונים:
חרדה חברתית, חרדת קהל (לדבר/לענות בכיתה), פחד ממסגרת, חרדת פרידה (פחד להיות רחוקים מההורים, בעיקר אחרי חופש ארוך).
מאת netalin.
 
מעברים-משבר ושינוי בחיי הילד מעברים-משבר ושינוי בחיי הילד
שנת הלימודים החלה ועימה המעברים והשינויים הכרוכים בהם. לכבוד זאת, נציג כאן את הספר "משבר ושינוי בחיי הילד ומשפחתו", מאת הפסיכולוגים ד"ר עדנה כצנלסון ופרופ´ עמירם רביב, בהוצאת מעריב, העוסק במשברים אצל ילדים והתמודדות בהם.

טיפים להורים מתוך "משבר ושינוי בחיי הילד", נכתב על ידי יהודית ביאליק כהן.
 
מתי ללמד לקרוא? מתי ללמד לקרוא?
מאמר מומלץ!
 
סדנאות הכנה לכיתה א´ סדנאות הכנה לכיתה א´
קופת חולים כללית
 
עליה לכתה א´: לעלות או לחכות? עליה לכתה א´: לעלות או לחכות?
המעבר מהגן לבית – הספר הוא צומת חשוב בחייי הילד והמשפחה. גם אם הבשלות עדיין לא מושלמת, העלייה לכיתה א´ אינה מעבר דרמטי ובלתי הפיך, אלא עוד צעד בדרך הארוכה של הלימודים הפורמליים. המוכנות ללימודים והבשלות לעבור מפעילות משחקית ללמידה מסודרת שונות מילד לילד.
מתוך האתר של מכון טבעון לשרותים פסיכולוגיים משולבים.
 
קריאה לפני כתה א´? קריאה לפני כתה א´?
יש כל כך הרבה דברים חוץ מקריאה וכתיבה שחשוב לבסס לפני כתה א´ והם עומדים בבסיס הקריאה והכתיבה ובכלל ההתמודדות עם בית הספר ואעלה כמה עכשיו...
מאת דליה, מורה לחינוך מיוחד וסטודנטית לאבחון דידקטי.
 

הודעות אחרונות

17:11 | 19.03.20 אורחים בפורום
12:40 | 13.02.20 אורחים בפורום
06:56 | 09.02.20 אורחים בפורום
19:41 | 05.02.20 אורחים בפורום
18:23 | 29.01.20 אורחים בפורום
09:37 | 27.01.20 אורחים בפורום
22:07 | 26.01.20 אורחים בפורום
18:53 | 26.01.20 אורחת120
21:51 | 17.01.20 1smile11
07:55 | 09.01.20 אורחים בפורום
16:06 | 25.12.19 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ