לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
96199,619 עוקבים אודות עסקים

פורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
הודעה מהנהלת הפורום
 ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. הנהלת הפורום הנכנסת רוצה להודות למנהלת הפורום היוצאת, ולאחל לה הצלחה.
 בהזדמנות זו, רק נזכיר כי הפרסום בפורום אסור ויש לשמור על כללי שיח נאות ולאפשר לכל אחד להשמיע את דעותיו.
המשך >>

לצפיה ב-' מחכים לך בפורום לידה פעילה וביתית '
מחכים לך בפורום לידה פעילה וביתית
10/07/2018 | 11:53
12
 
 
ד"ר ומיילד מומחה ידבר איתך על כל לידה שהיא קצת אחרת, היכנסי עכשיו
 
לצפיה ב-'מדוע ״להסליל״ את ילדי כיתות המחוננים לחטיבה ללא מבחן?'
מדוע ״להסליל״ את ילדי כיתות המחוננים לחטיבה ללא מבחן?
03/07/2018 | 14:02
44
2309

בתי (עולה לכיתה ג) עברה את מבחני המחוננים, אלא שבעירנו , כמו ביתר ערי ישראל אין כיתת מחוננים ועל כן היא תסתפק ביום שליפה בלבד. למותר לציין כי יום שליפה זה אינו נותן מענה, אפילו לא חלקי לכלל צרכיה.
אילו הייתה בעירנו כיתת מחוננים , ללא כל ספק שהיינו בוחרים בכיתה עבור בתי.
בתי, תאלץ עד...
המשך>>

בתי (עולה לכיתה ג) עברה את מבחני המחוננים, אלא שבעירנו , כמו ביתר ערי ישראל אין כיתת מחוננים ועל כן היא תסתפק ביום שליפה בלבד. למותר לציין כי יום שליפה זה אינו נותן מענה, אפילו לא חלקי לכלל צרכיה.
אילו הייתה בעירנו כיתת מחוננים , ללא כל ספק שהיינו בוחרים בכיתה עבור בתי.
בתי, תאלץ עד כיתה ו׳  להסתפק ביום שליפה דל תקציב וחסר מענה לצרכיה ותאלץ לעבור מבחן נוסף בכיתה ו יחד עם כל ילדי ישראל.
הרעיון של ״להסליל״ את תלמידי כיתת מחוננים לחטיבה ולדרוש שילדי כיתת מחוננים (שהם מיעוט שבמיעוט מכלל המחוננים הזהים להם בציון וברמה בארץ) לא יעברו מבחן לפני החטיבה, הוא איוולת מקפחת  וחסרת תום לב.
בתי מקופחת ונותרה ללא מענה מקיף לצרכיה, הלכה למעשה ועד כיתה ו׳, שהלא אין כיתת מחוננים בעירנו, (ויש הורים המעיזים לדרוש ״הסללה״  של ילדם לחטיבה ולהיבנות מן הנימוק הטכני  שילדם לומד בכיתת מחוננים, דבר שכאמור נמנע באלימות מהבת שלי).
 
לצפיה ב-'הרעיון ה"גאוני" של בחינת מחוננים חוזרת במעבר לחטיבה '
הרעיון ה"גאוני" של בחינת מחוננים חוזרת במעבר לחטיבה
01/07/2018 | 17:41
62
880
היום במפגש הורים למחוננים בתל אביב אמרו לנו שהילדים - גם אם ילכו לכיתת מחוננים עכשיו, יצטרכו לעבור מבחן נוסף במעבר לחטיבת הביניים.
בתור מי שהיה במסגרת הזאת וגם בצבא בקורס רב שנתי עם נשירה למי שלא עמד בדרישות לימודיות נוקשות, אני חושב שזה הרסני לילדים צעירים. בעצם יהיה מצב שילד שכבר "עשה...
המשך>>
היום במפגש הורים למחוננים בתל אביב אמרו לנו שהילדים - גם אם ילכו לכיתת מחוננים עכשיו, יצטרכו לעבור מבחן נוסף במעבר לחטיבת הביניים.
בתור מי שהיה במסגרת הזאת וגם בצבא בקורס רב שנתי עם נשירה למי שלא עמד בדרישות לימודיות נוקשות, אני חושב שזה הרסני לילדים צעירים. בעצם יהיה מצב שילד שכבר "עשה את הקפיצה" ונקלט 4 שנים במסגרת מחוננים ויצר קשרים חברתיים, עלול למצוא את עצמו פתאום בחטיבת ביניים (סביבה לא קלה בפני עצמה) בלי אף חבר, ועם תוית (שכולם ידעו עליה) של אחד ש"נפל" ממסלול מחוננים. מי שהיה במסלול מחוננים יודע כמה גם כך יש לעיתים קנאה והצקות למחוננים - אז תארו לעצמכם מה יקרה לילד/ה כזה/ו. 
גרוע מכך - כבר שנה לפני יתחילו להתבדח "X לא ממשיך איתנו הוא בטח לא יעבור את הבחינה" וכו'. 
באותה מידה יכלו גם להגדיר שיש מבחן כל שנה - תעבור או ש"עפת". זה משאיר צלקות בגברים בני 20 שעפו ממסלולים בצבא, מה זה יעשה לילדים בני 12-13?
 
לצפיה ב-'מחסור בכיתות מחוננים כיוון שמשרד החינוך מונע פתיחת כיתות חדש'
מחסור בכיתות מחוננים כיוון שמשרד החינוך מונע פתיחת כיתות חדש
04/07/2018 | 15:26
1
177
ולכן לא כל המחוננים ביסודי יכולים  ללמוד היכן שהם רוצים. מכיוון שמשרד החינוך מונע באופן אקטיבי מעיריות לפתוח כיתות מחוננים חדשות ביסודי (למעט ב-6 ערים שכבר יש בהן כיתה) אין למחוננים וגם לא יהיה מענה כיתתי ביסודי.
לצפיה ב-'וחוץ מלכתוב כאן הודעות בשמות שונים, מה את מציעה?'
וחוץ מלכתוב כאן הודעות בשמות שונים, מה את מציעה?
04/07/2018 | 15:37
107
אנחנו איתך, צריך שיהיו יותר כיתות מחוננים.
 
איך את מציעה להמשיך במאבק? לא נראה לי שלמשרד החינוך אכפת כלכך מההודעות שכתובות כאן. 
לצפיה ב-'הורים יודעים מראש על הבחינה בכיתה ו׳ ויכולים לבחור'
הורים יודעים מראש על הבחינה בכיתה ו׳ ויכולים לבחור
04/07/2018 | 13:05
19
1272

-דהיינו עוד לפני הכניסה לכיתה ג׳ ולפני הבחירת בכיתת מחוננים, הורים יודעים מראש שמדובר בארבע שנים בלבד. לכן, לכן יש בידיהם חופש הבחירה  שלא ללמוד בכיתת מחוננים. 
משעה שהורים יודעים מראש, שבכיתה ו׳ הילדים יחוייבו במבחנים(יחד עם כל ילדי ישראל) הרי שטענתך על נזקים מתייתרת. 
הורה שחושב, כי הנזק שבקיום המבחן בכיתה ו גדול כל ככך, הוא יכול לשלוח את בנו ליום שליפה ולא לכיתת מחוננים. 
משעה שהורים שולחים את ילדם לכיתת מחוננים הם מקבלים על עצמם את נושא הבחינה בכיתה ו יחד עם כל ילדי ישראל. אם הם חושבים שבחינה היא סיטואציה חמורה, טראגית וקשה עבור ילדם, אזי מוצע להם פתרון פשוט, לשלוח את ילדם ליום שליפה ולא לכיתת מחוננים.
ושוב ב-6 ערי המדינה בהם קיימת כיתת מחוננים קיים גם יום שליפה וההורים יכולים לבחור. אבל לא ההיפך. 
בכל מדינת ישראל חוץ מ-6 ערים יש יום שליפה ונבצר מהורים לבחור כיתת מחוננים. 

לצפיה ב-'בערים בהם יש כיתת מחוננים הורים יכולים לבחור, אבל לא ההיפך.'
בערים בהם יש כיתת מחוננים הורים יכולים לבחור, אבל לא ההיפך.
17/07/2018 | 19:20
1
22
לצפיה ב-'בתל אביב גם כיתת מחוננים יוצאת ליום שליפה. נהנים מכל העולמות'
בתל אביב גם כיתת מחוננים יוצאת ליום שליפה. נהנים מכל העולמות
04/08/2018 | 17:12
9
לצפיה ב-'צריך להפסיק את המבחנים בכיתה ו׳.'
צריך להפסיק את המבחנים בכיתה ו׳.
18/07/2018 | 10:45
3
64
אין שום סיבה שאלה שאותרו יבחנו שוב.
יותר מברור שמי שלא אותר ורוצה להיבחן , יוכל להיבחן.
 
לצפיה ב-'בגלל טענה אפליה מוצדקת, כנראה שמהשנה כולם נבחנים'
בגלל טענה אפליה מוצדקת, כנראה שמהשנה כולם נבחנים
03/08/2018 | 12:20
1
19
לצפיה ב-'אולי לפתוח קמפיין ילד שנבחן בעבר והוגדר מחונן, לא ייבחן יותר'
אולי לפתוח קמפיין ילד שנבחן בעבר והוגדר מחונן, לא ייבחן יותר
03/08/2018 | 18:34
15
לצפיה ב-'להפסיק את המבחנים לכולם חוץ מי שלא נבחן בעבר שיוכל להיבחן'
להפסיק את המבחנים לכולם חוץ מי שלא נבחן בעבר שיוכל להיבחן
04/08/2018 | 14:09
11
לצפיה ב-'האם זה שצעק כאן על הנזק הבלתי הפיך בדרישה למבחן הכניס לרוקח?'
האם זה שצעק כאן על הנזק הבלתי הפיך בדרישה למבחן הכניס לרוקח?
03/08/2018 | 12:25
2
92
אם זה נכון, כעולה מהשרשור, איך זה מתיישב ?
לצפיה ב-'כולם נבחנים או אף אחד לא.'
כולם נבחנים או אף אחד לא.
03/08/2018 | 12:41
1
11
לצפיה ב-'הדיון לא רלוונטי לכאן זה עניין שמשרד החינוך צריך לפתור'
הדיון לא רלוונטי לכאן זה עניין שמשרד החינוך צריך לפתור
03/08/2018 | 16:17
7
לצפיה ב-' הורה שחושב שבחינה היא עניין קשה עבור ילדו, שישלח ליום שליפה'
הורה שחושב שבחינה היא עניין קשה עבור ילדו, שישלח ליום שליפה
03/08/2018 | 12:45
4
31
לצפיה ב-'ומה עם לתת הזדמנות לילדים שלא הלך להם בכיתה ב?'
ומה עם לתת הזדמנות לילדים שלא הלך להם בכיתה ב?
03/08/2018 | 19:48
13
לצפיה ב-'ומה עם לתת הזדמנות לילדים שלא הלך להם בכיתה ב?'
ומה עם לתת הזדמנות לילדים שלא הלך להם בכיתה ב?
03/08/2018 | 19:56
2
13
לצפיה ב-'הצדק מחייב שילדים שלא עברו, יקבלו סיכוי נוסף וייבחנו שוב.'
הצדק מחייב שילדים שלא עברו, יקבלו סיכוי נוסף וייבחנו שוב.
05/08/2018 | 06:05
1
18
למעט סיבה תקציבית שהיא בוודאי לא עניינית
לצפיה ב-'גם הממצאים בשטח דורשים זאת- שינויים גדולים בין ב׳ ל ו׳'
גם הממצאים בשטח דורשים זאת- שינויים גדולים בין ב׳ ל ו׳
08/08/2018 | 10:36
17
מאד מובן לחץ ההורים בגלל חוסר הוודאות העתידי. עם זאת, לאור הנתונים שכבר דוברו פה
שמציגים מצב של מעל 40 אחוזים של שינויי( חדשים שעוברים מול ותיקים שלא) . ברור שצריך לאפשר לכולם להבחן ובגלל כמות המקומות המוגבלת ברור שכולם חייבים בבחינה. מה שיותר מעניין -  בהנחה שאת האגו ( במיוחד של ההורים) עוזבים בצד, הוא, מה המקור לכזו כמות של שינוי בתוצאות. 
או לחילופין להתייחס ליום שליפה פשוט כמו שהוא- חוגי העשרה חביבים שקצת מאפשרים חשיבה יצירתית , פתוחה ושונה שמתאימים לשנות החינוך היסודי. בהנחה שכשעוברים לחינוך על יסודי שבו כבר יש יותר אפשרויות והלימודים מתחילים להיות יותר רציניים  יש כבר שיקולים אחרים לבחירת כיתות לימוד מיוחדות ואז כל ילד יכול לבחור בהתאם להעדפותיו וכישוריו את המסגרת המתאימה.שוב, הכיתות המיוחדות במידה וקיימת נותנות מענה טוב לא פיות ואולי יותר לנטיות אקדמיות שונות של הילדים( דוקא הן מאפשרות למי שמתאים האצות במדעים, מחשבים, תחומים נוספים)
לצפיה ב-'ילד שהודלג באמצע א׳, ייבחן רק בכיתה ג?'
ילד שהודלג באמצע א׳, ייבחן רק בכיתה ג?
04/08/2018 | 08:19
4
12
לצפיה ב-'ילד שהודלג באמצע א׳, ייבחן רק בכיתה ג?'
ילד שהודלג באמצע א׳, ייבחן רק בכיתה ג?
04/08/2018 | 08:21
3
9
לצפיה ב-'כן. ילד שהודלג לכיתה ג למעשה ייבחן מבחן של כיתה ג.'
כן. ילד שהודלג לכיתה ג למעשה ייבחן מבחן של כיתה ג.
04/08/2018 | 11:34
2
13
לצפיה ב-'האם תוצאת המבחן היא ארצית? אם נעבור עיר נהיה הזכאים לשליפה?'
האם תוצאת המבחן היא ארצית? אם נעבור עיר נהיה הזכאים לשליפה?
04/08/2018 | 19:21
1
17
בעיר החדשה?
לצפיה ב-'ילד שעבר את המבחן זכאי ליום שליפה בכל הארץ'
ילד שעבר את המבחן זכאי ליום שליפה בכל הארץ
05/08/2018 | 17:15
9
לצפיה ב-'אפשר להוציא בן אדם מיאסא...'
אפשר להוציא בן אדם מיאסא...
01/07/2018 | 13:53
2
250
אבל אי אפשר להוציא את יאסא מהבן אדם.
 
כדאי שתפסיקו לפתח ציפיות מעכשיו. מי ששולח ילד בגיל 14-15 לשלוש שנים בפנימייה, שלא יתפלא אם זיקתו לבית תישחק. תתכוננו לאפשרות שהוא לא יחזור אף פעם. לא באמת.
 
מכירים את זה שאתם מקבלים הזמנה למקום מסוים, ולא ממש בא לכם ללכת? אצל הרבה ילדים תצוץ דילמה - "מה, שאני אלך לזה?", והאופציה הנוחה והטבעית היא להישאר בבית. אבל אצל ילד יאסא זה הפוך, בחוץ זה טבעי, ו-"מה, שאני אישאר בבית?" הופך להיות האלטרנטיבה כמשהו שלא ממש בא לך לעשות. בכל זאת הורגלת לאקשן מרובה משתתפים 24/7.
 
אז גם כשזה נגמר, קחו בחשבון שביתכם יהפוך לסוג של airbnb - הילד יוצא לחופשה, כמו בחו"ל. הוא יקום בבוקר למסלול היומי שלו מחוץ לבית, יחזור בלילה להתקלח ולישון (אם אתם ברי מזל), וחוזר חלילה.
לצפיה ב-'ומה רע ב"אקשן נוסח יאסא"?'
ומה רע ב"אקשן נוסח יאסא"?
( לעמוד שלי בתפוז )
03/07/2018 | 08:05
1
137
הרי בסופו של דבר הילד מגיע גם לצבא ואז הוא בהחלט מתרגל (או לא, ואז מתחילים להיווצר קשיים) לעובדה שבסופו של דבר הוא מגיע הביתה לבית ההורים ל"ביקור" וחוזר חלילה. הרי בסופו של דבר כל הורה שואף שילדיו יפתחו עצמאות משלהם ושלא יהיו תלויים בהורים שלהם ובאחרים. הלימודים ביאסא יכולים להוות מעבר הדרגתי של הילד מהחיים בחיק ההורים לחיים עצמאיים. מי שרוצה, יממש את הדברים מוקדם יותר.
לצפיה ב-'לא קל בבית של יוצא יאס"א'
לא קל בבית של יוצא יאס"א
08/07/2018 | 13:14
103
הרגלי חיים, שנבנים בשלוש שנות התיכון, פשוט לא קיימים. הבית הופך לאכסניה. אין עניין אמיתי ומחוייבות למתרחש בו, שכן כך היו החיים בשלוש שנות התיכון. יאס"א מצויין, אבל יש מחירים. והם גבוהים
לצפיה ב-'מנהל הפורום מאחל לכל הילדים וההורים קיץ מהנה, שקט ורגוע.'
מנהל הפורום מאחל לכל הילדים וההורים קיץ מהנה, שקט ורגוע.
( לעמוד שלי בתפוז )
03/07/2018 | 07:57
22
לצפיה ב-'המלצה לקורס הכנה למבחן מחוננים'
המלצה לקורס הכנה למבחן מחוננים
30/06/2018 | 13:34
8
346
אשמח להמלצה לגבי אחד המכונים או לכל שיטת הכנה מומלצת אחרת?
לצפיה ב-'רגיעון של הדס'
רגיעון של הדס
01/07/2018 | 12:39
153
לצפיה ב-'שיטה'
שיטה
01/07/2018 | 19:01
217
לישון טוב לילה לפני, לא לספר לדודות מלחיצות וגם להסביר מעט מה זה מבחן אמריקאי, שצריך לנחש אם לא יודעים ולפני שמנחשים לנפות תשובות שנראות פחות סבירות.
 
לצפיה ב-'חשוב מאד להכין את הילד לבחינה'
חשוב מאד להכין את הילד לבחינה
02/07/2018 | 09:54
4
263
גילוי נאות, אני קשור לאתר שמציע חוברות הכנה למבחנים. חפש פוסטים קודמים שלי עם אפשרויות ההכנה הקימות והמלצות על מה כדאי לכל ילד.
 
אני רוצה להתייחס לכל אלו שאומרים שלא צריך להתכונן, שמי שמחונן באמת יעבור בלי הכנה וכדומה. הלוואי וזה היה נכון. הלוואי שמשרד החינוך ישנה את שיטת המיון שלו, יגדיל את התקציבים, יגדיל את כמות הכיתות ומרכזי המחוננים, כך שכל מי שמחונן יאותר ויוכל להשתתף באחת מתוכניות המחוננים.
 
לצערנו אין זה כך. משרד החינוך, דרך מכון סאלד, משתמש בשיטת איתור שמשאירה מחוננים רבים מחוץ לתוכנית. למה:
1. מדובר בחינה אחת של שעה שדורשת מהילד לענות על כמה שיותר שאלות בלחץ זמן. ילד שמגיע מוכן, מכיר את סוגי השאלות ויודע איך להתנהל בבחינה יצליח יותר מילד שלא בא מוכן. גם בגלל שיהיה פחות בלחץ, גם בגלל שיכיר כבר חלק מהשאלות ויענה עליהן מהר יותר, גם בגלל שידע איך ומתי לנחש.
אם אתם מסכימים שהכנה למבחני הפסיכוטכניים של האונברסיטאות חשובה, שהכנה משפרת את הציון. זה בדיוק אותו הדבר.
2. רק X הילדים בעלי הציונים הגבוהים ביותר יתקבלו. למה? זה מה יש. מספר המקומות בכל עיר קבוע ומוגדר מראש. יותר מזה, מוגדר מספר המקומות לבנים, לבנות, לדתיים, לחילונים. אז גם אם בנכם הצטיין והשיג ציון מעולה בבחינה, אבל יש לדוגמא 15 בנים חילוניים שהשיגו ציון טוב ממנו, הוא ישאר בחוץ. לכן לא מספיק להצטיין, צריך להצטיין יותר מאחרים.
הוגן? לא ממש. כל מחונן יאותר? ממש לא! אבל זה המצב.
רוצים לתת לילדכם סיכוי הוגן מול אחרים שכן מגיעים מוכנים, תכינו אותו גם אתם. כמה מתכוננים? הרבה מאד. בהערכה זהירה מידע אישי אני יכול להעיד שלפחות 50% עוברים הכנה כזו או אחרת למבח בפריפריה, הרבה יותר בעים המבוססותן. בין אלו שמערערים וניגשים שוב שנה אחרי האחוזים גבוהים בהרבה וקרובים ל 100%.
אז אל תקשיבו לכאלו שיגידו לכם שלא צריך להתכונן. אל תקשיבו לאלו שמספרים לכם על זה שהילדים שלהם התקבלו ללא הכנה. יש כאלו אבל הם מיעוט. ויש כאלו שכן התכוננו ומסתירים את זה, אני נתקל בכאלו כל הזמן. 
מה שכן, הכנה לא תהפוך ילד חלש וכזה שיעבור את הבחינה. הכנה תעזור למי שמגיע לו לממש את הפוטנציל שלו. לא צריך להשתגע, לא חייבים קורסי הכנה ארוכים. השקעה של מאות שקלים בלומדות מתאימה למי שיש לו מאות שקלים לבזבז. יש חוברות הכנה עם מבחני דוגמא במחירים סבירים, ניתן להסתפק בזה.
 
שיהיה בהצלחה
לצפיה ב-'רק בנושא הלחץ'
רק בנושא הלחץ
02/07/2018 | 10:32
1
188
אני לא בא להתווכח עם מי שמוכר שרות. אני מבין שזה חלק ממהות הפורום ולכן הויכוח מיותר.
רק בנושא הלחץ - ייתכן שהכרות עם השאלות מפחיתה לחץ, אבל עצם העובדה שמתכוננים ועוד יותר מזה כשניגשים למבחן חוזר, יוצרת הרבה לחץ ומגלה לילד את החשיבות העצומה שיש למבחן בעיני ההורים ועד כמה יתאכזבו אם הילד המוכשר שלהם לא יעבור. אני העדפתי לא לחשוף את בני ללחץ מהסוג הזה, אם כי למען ההגינות אציין שנראה לי שבזמננו הרבה פחות התכוננו (כיום בכיתה ז'), אז לא הרגשתי שאני עושה לו עוול. 
בכיתה ו' הילד בוגר וזו כבר בחירה שלו לא להתכונן ולשאת בתוצאות האפשריות של ההחלטה.
לצפיה ב-'הכנה, כן או לא?'
הכנה, כן או לא?
( לעמוד שלי בתפוז )
03/07/2018 | 07:54
174
אני מסכים עם רוב ההערות והביאורים של יו2יו ביחס לנושא ההכנה למבחנים. מדובר, בסופו של דבר, בסוגים של מבחנים שהילדים לא הכירו קודם כשגורם הזמן והעמידה בלחץ הזמן מהווים גורם שאינו מוכר לנבחן, הן בכיתה ב' והן בכיתה ו'. הערכות מספקות מידע מוקדם על הנושאים המופיעים במבחן אולם חסרה בהן הכוונה מספקת בנושא עמידה בלחץ הזמן ותרגול בנושא כשמישהו מכוון את הדברים. בשנים האחרונות נושא השפה הופך להיות מרכיב חשוב מאוד במבחנים אלו (ובהחלט גם בכל מערכת החינוך) וזה בהחלט מחדד את ההבדלים בין נבחן שדאגו בביתו להעשרת תחום השפה לבין נבחן שלא עשו כך בביתו (ואת הבעיה הזו רואים היום בכל המערכת ללא יוצא מן הכלל). לעיתים, תלמידים שהם בהחלט מחוננים נכשלים במבחן איתור זה או אחר בגלל עניין השפה. עם הכוונה נכונה גדלים גם הסיכויים שלהם לעבור את המבחן בהצלחה בהתאם ליכולות שלהם.
ולגבי מה שהיה בעבר? ובכן, אני מלמד היום לוגיקה בחטיבת היסוד ולפעמים באים אלי ההורים בטענות על שהם לא יכולים לעזור לילדים שלהם מפני שהם לא למדו תחום זה. הצדק עימם! אבל זהו תהליך שקיים תמיד. כפי שלא מעט בני הגיל השלישי והרביעי אינם מסתדרים עם המחשב ועם האפשרויות הקיימות בו וזאת ביחס לילדים ולנוער היום. אז מה לעשות? להפסיק ללמוד את התחומים החדשים?
לצפיה ב-'תודה יו2יו ותודה לרגיעון של הדס'
תודה יו2יו ותודה לרגיעון של הדס
03/07/2018 | 15:31
121
נראה לי שאמליץ לו לשלב בין. השיטות. חחח...
לצפיה ב-'2 הילדים שלי עברו את המבחן בלי חוברות וערכות הכנה.'
2 הילדים שלי עברו את המבחן בלי חוברות וערכות הכנה.
05/07/2018 | 14:07
159
לפני בחינה הראיתי להם דוגמא של מבחן אמריקאי והסברתי להם מה זה אמריקאי, ואמרתי הרבה פעמים שחשוב לענות על כל השאלות גם כשלא יודעים מה התשובה. (וכדי שלא יתבלבלו, פשוט אמרתי להם תמיד לבחור תשובה א' כשלא יודעים).
 
אצל הבן ראשון בכלל לא היה לחץ ולא הייתה מודעות לחשיבות הבחינה. הכל היה רגוע, ולא היו ציפיות. זה היה ממש כיף.
אצל השני, בגלל שהראשון עבר וכבר הלך למרכז מחוננים, אז הייתה ציפייה מצידו וקצת חששות. הסברתי שיש סוגי חוכמה שונים, ושהמבחן לא יכול למדוד את כולם, ושהוא פיקח וחכם בלי קשר.
 
ברור לי שאם הם היו מתכוננים למבחן עם ערכות וכאלה, זה היה יוצר לחץ מיותר וציפיות שלא רצויות בגיל הזה בעיני. למרות שבדיעבד הם עברו, אז זה בסדר.
אבל מה אם הם לא היו עוברים?! לא חבל על העוגמת נפש?
לצפיה ב-'מנוי לערכה אינטרנטית '
מנוי לערכה אינטרנטית
06/07/2018 | 17:33
144
אם תרצי את השם כתבי לי בפרטי.
מהסקר הקצר שעשיתי וממבנה המבחן הגעתי למסקנה שחייבים להכין. כמה? תלוי איך את מרגישה. אני חשבתי לתת לילד לפתור כמה מבחנים כמו שכתבה עינב ולדעתי זה כדאי מאוד.
בסוף בחרתי במנוי אינטרנטי למאגר שאלות ל-3 חודשים. הדיל היה ברור - זמן האייפד אצלינו בבית קצוב. אם הילד בוחר לפתור שאלות מהמאגר, אין מגבלת זמן. בשלושת השבועות הראשונים הוא פתר ממש הרבה, אח"כ התעייף ולא התעסקתי בזה יותר מדי או לחצתי. לקראת המבחן פתרנו מבחן אחד שלם, כי כמו שעינב כתבה חשוב להסביר להם מה זה מבחן אמריקאי וכו'.
יום לפני המבחן הזכרתי שמחר יש מבחן. כשבאתי לאסוף אותו אחה"צ למחרת הוא שאל אם הולכים לחוג ג'ודו בקיצור, לחץ לא היה שם. ובסך הכול הוא נהנה מההכנה.
לצפיה ב-'ויתור על יום שליפה - שאלה'
ויתור על יום שליפה - שאלה
02/07/2018 | 11:24
1
208
שלום, בתי עולה לכיתה ד ובמהלך השנה האחרונה השתתפה ביום שליפה בתכנית מחוננים. אנחנו לא בטוחים שאנחנו מעוניינים להמשיך בתוכנית בשנה הבאה. כרגע עדיין מתלבטים ומופעל עלינו לחץ מצד מנהלת התוכנית להרשם במהרה.
 
שאלתי - במידה ונבחר לא להרשם השנה האם נוכל לחזור בשנה הבא? זאת אומרת, האם הזכות נשמרת או שויתור על המקום השנה משמעו ויתור קבוע ותמידי?
תודה וחופש נעים
לצפיה ב-'הזכות נשמרת'
הזכות נשמרת
02/07/2018 | 15:58
93
לצפיה ב-'הבן שלי מחונן עם מנת משכל גבוהה מאוד ולא מצליח בלימודים.'
הבן שלי מחונן עם מנת משכל גבוהה מאוד ולא מצליח בלימודים.
29/06/2018 | 16:22
3
338
יש לו מנת משכל מאוד גבוהה, הוא לא מצליח בלימודים בגלל ההפרעות קשב וריכוז שיש לו, אין לו היפראקטיביות, הוא מאוד נוח.
זה הגיוני שככה ההפרעות קשב וריכוז שלן משפיעות?
יש לו מנת משכל של 142, לאח שלו הקטן יש בהרבה פחות ממנו, אין לו הפרעות קשב וריכוז, הוא לא צריך ללמוד הרבה למבחנים, ומצליח!
ניסינו ריטלין, זה עזר קצת, הוא טען שהוא עדיין מרגיש חסר ריכוז במידה כזאת או אחרת.
אני והוא מיואשים, הוא לומד המון למבחנים!
אין לו לקויות למידה.
עשינו המון אבחונים, תמיד יוצא את אותה התוצאה.
עזרה??? 
קשה לו מאוד, בגלל זה הוא קיבל לעשות קורס קיץ ועוד שני מבחנים שהוא צריך ללמוד אליהם במהלך החופשה כדי שיוכלו להעלות אותו לכיתה י"א.
במקצועות שכביכול "מעניינים" אותו הוא מצליח טוב, אפילו בלי ללמוד למבחנים.
לצפיה ב-'בגדול, כן, נשמע הגיוני.'
בגדול, כן, נשמע הגיוני.
29/06/2018 | 19:17
204
לגבי זה שהוא לומד המון למבחנים. מה זה אומר שהוא לומד המון? המון זמן? עם הפרעת קשב וריכוז אפשר שהזמן יעבור אבל הלימוד עצמו יהיה מועט.
לדעתי קודם כל את צריכה להבין למה הוא לומד הרבה ולא מצליח במבחן.
כלומר, האם הוא לומד הרבה ושולט בחומר אבל הביצוע שלו במבחן לא משקף את היכולת שלו? נניח, אם יתנו לו את המבחן הבייתה הוא יענה נכון, אבל אולי ייקח לו זמן רב לפתור את הבחינה? או שאם יתנו לו את המבחן הבייתה הוא לא יצליח כי הוא לא יודע לענות על השאלות? כלומר, בעצם על אף שעות הלימוד הרבות הוא לא שולט בחומר ולא מסוגל לענות כמו שצריך על הבחינה?
כי שני המקרים (בעייה במבחן או בעייה בלימוד לקראת המבחן) שונים, ודרכי ההתמודדות האפשריות שונות. את לאו דווקא צריכה להיות זאת שבודקת מה הבעייה או נותנת פתרונות - אבל כנראה יעזור אם מישהו יעשה את זה (בין אם ההורים או אנשי מקצוע).
לצפיה ב-'דומה למצבה של בתי'
דומה למצבה של בתי
01/07/2018 | 09:04
141
הבעיות החלו בחטיבה ולכן השנה עשינו אבחון. רטלין משפיע לטובה, אבל לא מספיק. במקביל התחלנו בטיפול פסיכולוגי ולטענתה של הפסיכולוגית חוסר הצלחה בלימודים נובע מבעיות רגשיות בעיקר. ניסינו לבודד את הגורמים לחוסר ההצלחה ונראה שהיא פיתחה חרדת מבחנים. למשל בתי לא חשבה שיש ציונין במי"צב ושהם יהיו חלק מהתעודה, לא למדה אבל הצליחה יותר מהרגיל. המטרה שלנו בשלב זה לעבוד על בטחון עצמי באופן כללי, בתקווה שזה גם יעזור בלימודים. אני כן ממליצה לנסות טיפול פסיכולוגי.    
לצפיה ב-'לי נראה שעדיף שילמד מה שהוא יכול'
לי נראה שעדיף שילמד מה שהוא יכול
01/07/2018 | 11:14
113
כתבת "מקצועות שכביכול מעניינים אותו", וכתבת במרכאות. למה? זה לא באמת מקצועות שמעניינים אותו?
 
זה די הגיוני שבן אדם מצליח להתגבר על קשיים, כשהמקצוע מעניין אותו.
 
הוא עולה לי"א, אז ה כבר קצת מאוחר לשנות מגמה עכשו.
חבל. אולי אם היה בוחר מגמה שמורכבת בעיקר ממקצועות שהוא באמת רוצה, הוא היה מצליח יותר
 
מחונן, גם עם 142 אי קיו, לא תמיד טוב בכל המקצועות. יכול להיות שיש מקצועות שבאמת לא מדברים אליו, ו/או לא באים לו בקלות, אולי הוא אפילו לא ממש מחבב אותם. ואני גם חושבת שככל שמתקשים במקצוע, אז כבר נוצר קצת נבואה שמגשימה את עצמה. שחלק מהזמן שהוא לכאורה לומד למבחן, רוב האנרגיה יוצאת על להרגיש מסכן ולפחד מהמבחן
לצפיה ב-'איתור סאלד מול קרני'
איתור סאלד מול קרני
26/06/2018 | 07:31
62
701
האם רק אני מתרשמת שיש פער גדול בין המבחנים?
הרי לא הגיוני שכמות המחוננים עולה עם הגיל.
בשיחות קודמות פה כתוב שמי שאותר בכיתה ב ממשיך ואז יש ״הצפה״ ממאותרים נוספים בכיתה ו.
משהו לא מסתדר לי מבחינת ההגדרה הבסיסית אחוזית של האירוע הזה.
האם ילדי קרני עוברים רק כי ילדי סאלד כבר...
המשך>>
האם רק אני מתרשמת שיש פער גדול בין המבחנים?
הרי לא הגיוני שכמות המחוננים עולה עם הגיל.
בשיחות קודמות פה כתוב שמי שאותר בכיתה ב ממשיך ואז יש ״הצפה״ ממאותרים נוספים בכיתה ו.
משהו לא מסתדר לי מבחינת ההגדרה הבסיסית אחוזית של האירוע הזה.
האם ילדי קרני עוברים רק כי ילדי סאלד כבר יצאו מהמשוואה ולא נבחנים שוב?
האם ילדי סאלד זוכים מן ההפקר ותכלס לא היו עוברים קרני?
האם כל האיתור הזה הוא חארטה אחת גדולה?....
לכל המודאגים- עברנו. זה בסדר.  זה לא פריקת תסכולים.  
רק ניסיון להבין מה פה קורה פה.

לצפיה ב-'יש לי שאלה בנוגע לטווח הציונים במבחן מנת משכל'
יש לי שאלה בנוגע לטווח הציונים במבחן מנת משכל
27/06/2018 | 17:35
4
205
אמרו לי שאי אפשר לקבל במבחן סטנדרטי למבוגרים מעל 160 האם זה נכון ? כי לפי מה שהבנתי יצא לי יותר גבוה אבל אני חושב אולי זה לא נכון שאלתי את אבי שהוא זה שקרא את האבחנה והוא אמר לי שטעה וזה סביב 160 לא מעל ,  אז רצתי לדעת באופן כללי איך התפלגות מחלוקת ? אני אובחנתי מאחור כנראה בגלל בעיות של לקיות לימידה קשות ובעיה תקשרותית אבל סתם אני מתעניין האם באמת  יש אנשים בעלי מנת משכל אסטרונומית של 200 או יותר ? או שזה סתם בשביל הכותרת כי אני יודע שאומרים שטראנס טאו זוכה פרס פדלס יש לו הכי גבוה בעולם וקיבל ציןן של 230 האם זה הגיוני ? אשמח לתשובות .
 
תודה מראש בברכה נתנאל .
לצפיה ב-'תגגל iq scale או משהו דומה ותגלה'
תגגל iq scale או משהו דומה ותגלה
28/06/2018 | 07:43
1
65
לצפיה ב-'גלגלתי'
גלגלתי
28/06/2018 | 13:03
97
זה לא חד משמעי יש מקומות שטוענים שאפשר עד 200 כאלו עד 174 אחרים עד 160 אז אני פשוט נותרתי מבולבל .
לצפיה ב-'באופן גס'
באופן גס
28/06/2018 | 09:11
1
167
רוב מבחני IQ (נגזרות וקסלר, WISC, WIPPSI, וכו') הם מבחנים מתוקננים, כלומר לוקחים אוכלוסיה גדולה ובודקים איזה אחוז הגיע למספר תשובות נכונות מסויים. אח"כ מתקננים את הציון לממוצע 100 וסטית תקן (בד"כ 15). 
לרוב המבחנים  יש תקרה של 160 לכל היותר (יש מבחנים עם תקרה נמוכה יותר).
מכיוון שהמבחן מתוקנן יש בעייה עם האמינות ברמות הגבוהות במיוחד של הסקאלה הנובעת מהאוכלוסיה הקטנה שעליה מבוסס התקנון (נניח שהמבחן תוקנן על 1000 איש, רק אחד צפוי לקבל מעל 145 כמה מבוסס יהיה ציון של 160?). מבחנים בארצות דוברות אנגלית מתוקננים על אוכלוסיה יותר גדולה ולכן לפעמים יש אפילו תקנון לרמות של מעל 160 (WISC-IV extended norms מגיע עד מעל 240) אבל גם תקנון זה מבוסס (בטווח הגבוה מאוד) על מאות ספורות של נדגמים.
מבחנים בעברית מתוקננים מלכתחילה על אוכלוסיה קטנה בהרבה ולכן ההתפלגות בקצוות עוד יותר בעייתית.
בכל מקרה כל ציון מעל 145 אומר שאתה ברף הגבוה ביותר של התוצאות האפשריות.
לצפיה ב-'תודה רבה לך ממש עזרת לי'
תודה רבה לך ממש עזרת לי
28/06/2018 | 13:05
34
לצפיה ב-'העשרה בחשבון / מתמטיקה'
העשרה בחשבון / מתמטיקה
27/06/2018 | 10:54
5
166
שלום לכולם,
 
הבן שלי בן 8 וחצי, מסיים בימים אלה כיתה ב'.
המחוננות שלו מתבטאת בעיקר בחשבון. מאד אוהב חשבון ומאד אוהב ורוצה ללמוד ולהיות מאותגר בתחום, עוד ועוד.
אני מרגישה שאנחנו ההורים כבר לא יודעים לתת לו מה שהוא צריך..
 
מבקשת עזרתכם בפתרון, אולי מישהו יודע להמליץ על
- מורה פרטי בחשבון באזור חדרה/פרדס חנה שיידע לעבוד עם ילד
מחונן בכיף
- או אולי חוג חשבון לאוהבים את התחום ? יש דבר כזה? מתאים עכשיו לימי החופש הגדול..
 
ממה שהבנתי, יום השליפה בשנה הבאה (אצלנו זה בטכנודע בחדרה) מטפל במגוון נושאי לימוד, אך לאו דווקא מתמקד בחשבון...
 
תודה רבה למשיבים!
 
לצפיה ב-'תכנית דוידסון מכיתה ג ובר אילן מכיתה ה'
תכנית דוידסון מכיתה ג ובר אילן מכיתה ה
27/06/2018 | 11:05
1
139
לצפיה ב-'תודה, אבל'
תודה, אבל
27/06/2018 | 11:51
129
תודה רבה!
 
ראיתי שבמכון דוידסון מדובר על מתמטיקה בהתכתבות.
 
האם יש אפשרויות נוספות אחרות, פרונטליות..?
 
תודה
לצפיה ב-'החוברות של "בראש טוב" מוצלחות בעיני'
החוברות של "בראש טוב" מוצלחות בעיני
27/06/2018 | 11:53
2
236
לצפיה ב-'אנסה . תודה '
אנסה . תודה
27/06/2018 | 13:40
1
43
לצפיה ב-'הבת שלי נהנתה מאוד מחוברות "חוקרים חשבון".'
הבת שלי נהנתה מאוד מחוברות "חוקרים חשבון".
27/06/2018 | 19:06
78
לצפיה ב-'אשמח לדעת '
אשמח לדעת
26/06/2018 | 17:04
2
223
אשמח לדעת האם מי שאותר כמחונן ויצא ליום שליפה החל משנה הבאה (כתה ג' אצלנו) יוכל להמשיך ביום שליפה עד כתה ט' או שיהיה חייב לעבור מבחן נוסף ביסודי (קרני) ?
לצפיה ב-'אצלנו לא עושים מבחן נוסף, בשביל יום שליפה.'
אצלנו לא עושים מבחן נוסף, בשביל יום שליפה.
27/06/2018 | 09:51
1
153
ממילא הרבה מוותרים על היום הזה כי זה מתחיל להיות קשה
 
לא בעיה להשלים חומר של יום לימודים בכיתה ד, זה יותר מאתגר בכיתה ח....
לצפיה ב-'תודה רבה על התשובה "הייתיאביבקיץ"'
תודה רבה על התשובה "הייתיאביבקיץ"
27/06/2018 | 10:22
42
לצפיה ב-'בקשה להמלצה של מטפל לטיפול בילד מחונן עם קשיים חברתיים '
בקשה להמלצה של מטפל לטיפול בילד מחונן עם קשיים חברתיים
25/06/2018 | 19:11
115
הבן שלי עולה לכיתה ג' והוא אותר כעת כמחונן. מזה זמן הוא סובל מקשיים באינטראקציות חברתיות ולא מצליח ליצור חבריות בכיתה.יתרה מכך, הוא נתפס בכיתה כקצת מוזר בגלל שהוא "חופר" כזה הרבה ויש לו דעות מאוד נחרצות שהוא לא מוותר עליהם. האם למישהו יש המלצה למישהו או גוף ייעודי לטיפול במחוננים עם קשיים מאין אלה?
לצפיה ב-'מחונן לא ''קלאסי''-בכיתה ייחודית או ביום שליפה?'
מחונן לא ''קלאסי''-בכיתה ייחודית או ביום שליפה?
23/06/2018 | 21:15
11
378
הבן שלי ילד נבון ושקט, בעל תפיסה מאד מהירה ומעמיקה, זיכרון מדהים וחיבה למתמטיקה. מעבר לכך- נראה כמו ילד רגיל: לא לימד את עצמו לבד לקרוא ולכתוב, לא פותר להנאתו משוואות מתמטיות, לא שואל אותנו שאלות מאתגרות על היקום ועל אלוהים.
כעת אותר כמחונן.
את מבחן שלב א לא עבר. המחנכת המליצה על מסגרת מצויינים. אני הרגשתי ששווה לנסות את שלב ב- ואכן ניגש ועבר.
אז כנראה שהוא בכל זאת מחונן.
אבל האם להכניס אותו לכיתת מחוננים? האם הוא לא ''רגיל'' מידי יחסית לגאונים האוטודידקטים שיהיו שם?
כיום הוא לומד בבית ספר די גרוע, עם מורים בינוניים מינוס. משתעמם מאד בכיתה, טוען שכל השמן מלמדים את אותו הדבר, מעולם לא בדקתי לו שיעורים- אחראי ומסתדר לבד.
מבחינה חברתית- וזה אולי העניין החשוב- טוב לו מאד בכיתה רגילה, מסתדר גם עם ילדים קטנים ממנו וגם עם גדולים ממנו.
אנחנו בכל מקרה מתכוונים לעבור לעיר אחרת ולעזוב את בית הספר הגרוע. אך מתלבטים אם לקחת בחשבון בעת המעבר את עניין המחוננות שפרץ לחיינו כך פתאום.
כלומר לעבור לעיר שיש בה כיתת מחוננים.
האם יש לכם ילדים כאלה שפרחו בכיתת מחוננים?
או שמוטב להם ביום שליפה?

לצפיה ב-'שיקולים'
שיקולים
25/06/2018 | 00:00
4
191
גם כאן וגם כאן יכול להיות נהדר או גרוע. צריך גם מזל.
הבעיה היא שבכיתה ב' קשה לדעת כי הילד עדיין מאד צעיר ואין לו ניסיון רב ב(שעמום) בלימודים.
רק להסיר כמה סטיגמות - אין מחונן "קלאסי" לא כולם שואלים על היקום ובטוח לא כולם גאונים.
הבן שלי בכיתה ז', נהנה מאד מיום השליפה ומקבל שם פידבקים מעולים, ואף על פי כן העדיף לא ללכת לכיתת מחוננים בחטיבה כי מתברר שחברת "מחוננים בלבד" פחות נעימה לו. בדיעבד הוא החליט נכון.
לבן שלך אין למה להשוות ולכן ההחלטה קשה יותר. אני מניח שבהיעדר מידע נוסף עדיף כיתת מחוננים על הלא נודע. אם יש בית ספר טוב ומורה טובה בכיתה רגילה, הייתי מעדיף זאת ביסודי.
 
לצפיה ב-'תודה ועוד שאלה'
תודה ועוד שאלה
25/06/2018 | 09:26
3
138
אם לומדים בכיתה רגילה ביסודי אני מניחה שגם בהמשך זה נשאר כך, גם כי כבר רוכשים חברים וכו'. אתה מעדיף את זה בגלל שזה פחות מלחיץ לילדים קטנים יותר? ההתמודדות בכיתת מחוננים היא מורכבת מידי לדעתך?
לצפיה ב-'קצת מהניסיון שלנו'
קצת מהניסיון שלנו
25/06/2018 | 10:37
142
בני מסיים כיתה ג' בכיתת מחוננים. לנו לא היתה שום התלבטות לגבי המעבר, ואכן הלימודים בכיתת נחוננים הטיבו משמעותית איתו.
אני יודעת שכאשר חושבים על ילד מחונן מדמיינים ילד "לא רגיל", אבל צריך לזכור שזה גם מאוד תלוי בהורים והאווירה בבית.
בני, כמו כל הילדים בכיתתו, קודם כל ילד: אוהב סרטים משחקי מחשב וקומיקס, באולינג וכדורגל ואפילו שר את השירים של סטטיק ובן אל .
אך במקביל הוא גם אוהב מתמטיקה, מזהה דגלים של כמעט כל המדינות ומכיר פרטים על אירועים היסטוריים שונים. בכיתה שלו יש ילדים מחוננים בתחום המוסיקה או השפה.
אני לא חושבת שהאווירה בכיתת בני מלחיצה, אלא להפך. אני מניחה שזה תלוי בהרכב הכיתה. בשורה התחתונה, להערכתי ילדים בכיתת מחוננים "מרוויחים" המון. בהצלחה  
לצפיה ב-'ממילא מהיסודי עוברים לחטיבה'
ממילא מהיסודי עוברים לחטיבה
25/06/2018 | 11:06
115
ולא ממשיכים בדיוק באותה כיתה.
ככה שממילא בין כיתה ו לז הילד יעבור שינוי.
 
הבעיה במעבר לכיתת מחוננים בחטיבה זה שהילד נכנס לכיתה שכבר די מגובשת, והוא "החדש". אבל זה לא נורא, ואפשר לעבור את זה. 
 
ההתמודדות לא בהכרח יותר מורכבת. תלוי בכיתה. זו יכולה להיות כיתה שמי שנותן בה את הטון אלה ילדים שחצנים וצינים, ואז זה יכול להיות קשה לילד רגיש. אבל זו יכולה להיות כיתה מגובשת של ילדים חמודים מלאי רצון טוב. 
הכרתי כיתות כאלה וכאלה. (וגם בכיתה שהרוח השלטת בה היתה ציניות, היו לא מעט ילדים חמודים שמאד נהנו מהכיתה. )
לצפיה ב-'אכן במעבר לחטיבה ממילא הכיתות משתנות'
אכן במעבר לחטיבה ממילא הכיתות משתנות
25/06/2018 | 14:10
65
אני גם לא בטוח שכיתת המחוננים נשארת במתכונת דומה, כי יש יותר כיתות מחוננים בחטיבה מאשר ביסודי.
מבחינת חברים, ממילא הילד שלי (כמו מחוננים אחרים) נוטים להתחבר עם הדומים להם, כך שגם כשהיה בכיתה הרגילה היו לו חברים "מהסוג שלו" שהכיר במקומות שונים, כולל ביום שליפה.
החסרון בכיתת מחוננים ביסודי הוא שהילדים גרים במרחקים גדולים וזה מקשה על המפגשים בגיל צעיר, הסכנה שכתבו עליה לפני על כיתה צינית וחכמולוגית שילדים רגישים יתקשו להשתלב בה וגם לחץ אפשרי, אם כי החומר ביסודי כל כך פשוט שגם כשמעלים את הרמה עדיין לא צפויים קשיים לילדים מחוננים.
כשהבן שלי עבר את המבחן בכיתה ב' לא אהבתי גם את התיוג הנלווה שמלווה אותו עכשיו לכל מקום, אבל בדיעבד אני מבין שטעיתי. התיוג הזה קיים אצל הילדים עוד הרבה לפני כיתה ב'. התיוג הוא רק למבוגרים.
לצפיה ב-'https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4628606,00.html'
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4628606,00.html
25/06/2018 | 10:22
4
83
לצפיה ב-'אולי בגוף ההודעה הלינק יעבוד'
אולי בגוף ההודעה הלינק יעבוד
25/06/2018 | 10:24
3
110
לצפיה ב-'תודה לכולם. מתי מתקבלת תשובה לגבי השיבוץ בכיתת מחוננים?'
תודה לכולם. מתי מתקבלת תשובה לגבי השיבוץ בכיתת מחוננים?
25/06/2018 | 12:01
2
85
לצפיה ב-'כתבת שקיבלת הודעה שהוא אובחן כמחונן'
כתבת שקיבלת הודעה שהוא אובחן כמחונן
25/06/2018 | 17:59
1
128
בהודעה הזאת לא היה כתוב מה היא מסגרת המחוננים שיש באזורכם?
לצפיה ב-'יש יום שליפה ויש כיתה. אבל לא ברור מתי מחליטים מי התקבל לכית'
יש יום שליפה ויש כיתה. אבל לא ברור מתי מחליטים מי התקבל לכית
25/06/2018 | 19:36
71
לצפיה ב-'אני יכול להעיד על עצמי'
אני יכול להעיד על עצמי
27/06/2018 | 17:49
91
שאני ממש לא חשבו שאני מחונן אפילו ממש להפך הייתי ילד עם הפרעות התנהגות קשות לקות למידה קשה מאוד בעיות תקשורת לא דברתי עד גיל 8 בערך הייתי די מקרה אבוד אבל היו לי גם יכולות בולטות כבר מילדות למדתי את עצמי לוח וכפל ופתרתי כמו מחשבון גם  שטחים עצומים חשבתי במהירות שרטטתי במחברות שלי כל היום תרגלים ידעתי לצייר כמו מצלמה כבר בגיל מאוד צעיר ועוד ועוד , אבל גם הין לי קשים מאוד בולטים לקח המון זמן להבין שאני יש לי יכולות שכליות מאוד גבהות באמת סופר גבוהות ואני אובחנתי בגיל מבוגר בגיל 18 כמחונן על , ומכיר עוד מקרים כמוני לכן אין קלאסי בי כמעת אף אחד לא האמין חשבו לא אדע קרוא וכתוב והיום אני קורא את שקספיר ופרויד ומי לא , לכן אין מחונן קלאסי וכל אחד בקצב שלו שהיה הרבה בהצלחה עם הילד והעיקר לתת לו הכל בזמן שלו .
לצפיה ב-'אופירה נבון כפר סבא'
אופירה נבון כפר סבא
25/06/2018 | 16:10
414
מישהו כבר קיבל תשובה מביה"ס, אחרי הראיון?
לצפיה ב-'מתי נרשמים ליום העשרה של המחוננים ?'
מתי נרשמים ליום העשרה של המחוננים ?
25/06/2018 | 14:11
89
לצפיה ב-'איך מערערים עלתוצאות המבחן'
איך מערערים עלתוצאות המבחן
24/06/2018 | 15:20
2
225
אודה לכם אם תוכלו לכוון אותי איך מערערים על תוצאות המבחן. תודה
לצפיה ב-'בבקשה:'
בבקשה:
24/06/2018 | 15:28
1
240
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
25/06/2018 | 09:52
58
לצפיה ב-'איגרת למחוננים'
איגרת למחוננים
24/06/2018 | 09:07
5
437
האיגרת למחוננים שקיבלו הורים לילדים מצטיינים נובעת מכך שנעשתה אפליה מתקנת. רוב המחוננים הם בנים ועל מנת לעשות שוויון מגדרי מקבלים בנות אשר הציונים שלהם נמוכים יותר מהבנים. זאת הסיבה האמתית שקיבלנו את ההודעה הזאת
לצפיה ב-'ניחוש שלי- יש לך בן שלא התקבל למחוננים, אלא רק למצטיינים.'
ניחוש שלי- יש לך בן שלא התקבל למחוננים, אלא רק למצטיינים.
24/06/2018 | 09:15
2
321
הרי לא יתכן שהתכשיט באמת לא מחונן. זו אפליה מתקנת שדחקה אותו מהמקום שמגיע לו...
אגב, אני מכירה כמה ילדים שהוגדרו כמצטיינים, ושנה אח"כ הצליחו יותר במבחן ועברו למסגרות מחוננים. המבחן לא חסין מטעויות, ותמיד אפשר לערער. לא מוכרחים לפזר האשמות ולתרץ תרוצים.
לצפיה ב-'גם אנחנו קיבלנו את'
גם אנחנו קיבלנו את
24/06/2018 | 09:28
1
325
האיגרת והבן שלי התקבל למצטיינים. אצלנו רק מחוננים קיבלו את האיגרת. זה בטוח לא טעות. כתוב במפורש שעושים תיקון מגדרי
לצפיה ב-'את התיקון המיגדרי עושים אחרת.'
את התיקון המיגדרי עושים אחרת.
24/06/2018 | 09:59
290
בהרצאה של מנחם נדלר הוא אמר שבודקים בנפרד את המבחנים של הבנים והבנות. מתקבלים לתוכנית האחוזונים העליונים של הבנים, והאחוזונים העליונים של הבנות. בהחלט יתכן שיש יותר בנים שקיבלו ציונים גבוהים מבנות, במיוחד בצורה בה המבחן בנוי. ייתכן גם שאם היו בודקים את המבחנים של כולם יחד, הבן שלכם היה מוגדר כמחונן, ולא כמצטיין.
אין לזה קשר לאיגרת שנשלחה.
לצפיה ב-'אנחנו גם קיבלנו את האיגרת - וזאת למרות'
אנחנו גם קיבלנו את האיגרת - וזאת למרות
24/06/2018 | 11:47
276
למרות שהבת שלי, שאין לי ספק במחוננות שלה, ושאיבחון פרטי קבע כבר בגיל 5 שהיא ממוקמת באחוזון 98, התקבלה "רק" למצטיינים.
 
נראה לי שפשוט יש כאוס שם במכון סאלד ושאת משקיעה הרבה יותר מידי מחשבה בנסיונות לפענח את העיכובים/השגיאות במיילים שהם שולחים שם.
 
 
לצפיה ב-'הבנים לכדורגל, הבנות ל...'
הבנים לכדורגל, הבנות ל...
24/06/2018 | 12:24
243
אם מאמינים שהבנות החכמות ביותר, לא פחות חכמות מהבנים החכמים ביותר, אז הבעיה היא המבחן ומה שאתה קורא "אפליה מתקנת" היא בעצם תיקון של מבחן לקוי.
אבל יש כאלו שעדיין מתקשים להאמין שהבנת לא פחות חכמות מהבנים, ואז מובן למה הם מתעצבנים.

מנהל/ת הפורום

אודות:
יורה נחושתן, הנו הבעלים של "דעת יורה", מפעילת תוכנית לימודי ההעשרה לילדים בשכבות הגיל של כיתות ב' - ה', אם בהוראה יחידנית ואם בקבוצות קטנות ובכיתות גד
עוד...

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

יורה נחושתן- מנהל פורום הורים למחוננים
מנהל פורום הורים למחוננים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ