לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום הורים למחוננים
ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. 
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. 
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
הודעה מהנהלת הפורום
 ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. הנהלת הפורום הנכנסת רוצה להודות למנהלת הפורום היוצאת, ולאחל לה הצלחה.
 בהזדמנות זו, רק נזכיר כי הפרסום בפורום אסור ויש לשמור על כללי שיח נאות ולאפשר לכל אחד להשמיע את דעותיו.
המשך >>

הכנה למבחן מחוננים - מכון מומלץ / מתי מתחילים
12/02/2016 | 15:40
3
25
הי
רציתי לדעת לגבי הכנה למבחני המחוננים של כיתה ב:
מהו המכון המומלץ מנסיונכם ומתי להתחיל?
תודה!
את מודעת לכך שחלק מהתגובות שתקבלי הן של בעלי המכונים?
12/02/2016 | 16:22
2
19
הם נכנסים לכאן כדי לפרסם את המכונים שלהם  
 
אני במקומך לא הייתי סומכת על תגובות בנושא הזה
 
ועוד משהו - עד כמה שידוע לי, רוב הילדים לא הולכים למכונים האלה. אני אישית עוד לא פגשתי אף ילד שהלך למכוני ההכנה.  ופגשתי כמה וכמה ילדים שלומדים במסגרות מחוננים. (ועכשו יעלו המפרסמים ויגיבו שהמון ילדים הולכים אבל לא מספרים על זה)  
 
את מודעת לכך שזו תגובה מושתלת?
12/02/2016 | 17:03
10
מקווה בכל זאת לקבל תגובות אוטנטיות של הורים... תודה
12/02/2016 | 19:42
4
תודה על המענה המהיר ו....
09/02/2016 | 14:06
18
90
בינתיים ענו לי בכתב ממכון סאלד, שנחכה לציונים, ואם נרצה נוכל להגיש ערעור.
גם כתבו שאין אפשרות להבחן פעמיים באותה שנה,
ולכן הם כותבים לא לשלוח לבחינה ילד חולה.
הטיעון הזה הוא על גבול המעליב. איזה הורה ביודעין ישלח ילד חולה לבחינה?
הרי זה מנוגד לכל הגיון ולכל אינטרס אישי.
קרה מקרה ופספסנו את זה שחולה (חשבנו שמרגישה לא טוב מהלחץ),
אז מדוע לא לגלות אנושיות ולאפשר לה לגשת שנית?
גם אם נגיש ערעור , היא מפספסת שנה ככה סתם ללא סיבה אמיתית.
דווקא מגוף כמו מכון סאלד הייתי  מצפה להבנה.
האם בכך מסתכם העניין או שיש עוד משהו לעשות לדעתך?
כל כך מאכזב....
 
נראה לי שאין מה לעשות כעת
09/02/2016 | 15:44
65
כפי שהסברתי, מבחינתם חייב שעבור זמן בין בחינה לבחינה מסיבות מקצועיות. הם יטענו, ובצדק, שמי שנחשף לבחינה בעצם תרגל ולכן יצליח יותר אם יעשה במועד קרוב.
האכזבה ברורה, אבל נראה לי שעליכם להשלים עם זה ולקוות שבשנה הבאה הכל יעבור חלק.
מכון סאלד-הבנה
( לעמוד שלי בתפוז )
09/02/2016 | 15:45
77
עצם העובדה שהם הגוף המחליט, מאפשר להם לנהוג ולהגיב כך אם כי, אפשר לנסות ולהגיע להנהלת המכון, אייני מאמין שזה יעזור.
מכיוון שאייני בטוח שמאבק ישנה את העובדות הייתי ממליץ לקבל את הדברים כמות שהם. צר לי במיוחד לאור האכזבה של הבת שהיא הנפגעת העיקרית כאן וכן, תחושת העלבון שלה ושלכם, ובצדק.
נקווה לטוב יותר בהמשך.
 
הסיבה לא משנה. אי אפשר לעשות
11/02/2016 | 09:16
15
47
מבחן כזה פעמיים תוך שנה, כי בגלל החשיפה למבחן הראשון, במבחן השני מקבלים ציון יותר גבוה. זה לא קשור ללגלות אנושיות או לא.
תרשו לי להניח שלפחות באיזור מגורינו
11/02/2016 | 11:42
14
45
 הילדים שניגשים למבחן, רובם ככולם, נחשפו לשאלות מהסוג הזה בשבועות שקדמו לו.
לצערי זו נורמה "להתכונן" למבחן, כך שלא רואה שום אישיו בחשיפה חוזרת למבחן.
אבל מכון סאלד אומר שפועל לפי נהלי משרד החינוך שאינם מאפשרים להבחן שוב.
 
יש לקוות שעדיין יש הבדל
11/02/2016 | 11:48
13
52
בין ההכנה לבין המבחן עצמו. ומה אני אגיד לך? באסה שמכון סאלד לא מאפשר לך בגלוי לרמות ולקבל ציון גבוה יותר ללא הצדקה, אלא רק מעלים עין מההכנות.
דרך ארץ קדמה לתורה...
11/02/2016 | 12:57
8
37
למה הסגנון הזה?
אין לנו כל כוונה או סיבה לנסות לרמות אף אחד.
מעניין למה עולה בדעתך שאחרים מנסים לרמות....
את אומרת שעל אף שברור ומוכח
11/02/2016 | 13:05
7
39
שלחזור על המבחן תוך זמן קצר מעלה את הציון (כלומר, נותן לילד ציון יותר גבוה מהציון האמיתי שלו - גם אם הוא לא חולה), את רוצה שיאפשרו לילדה שלך לעשות את זה. מה זה אם לא לרמות? אני בכלל לא בטוחה שמשנים בכלל את המבחן, ואם לא - זה כמו להגיע לבחינה כשאתה יודע את השאלות מראש - במקרה הזה כן ברור לך שזו רמאות? אז לא היית אומרת שזו "לא דרך ארץ" להגיד לך שאת מעוניינת להכריח אותם לתת לך לרמות?
ברור לי שהנסיבות פה מיוחדות, כי הילדה הייתה חולה, אבל מה לעשות? זה המצב, ולבחון אותה עכשיו לא ישקף את היכולת האמיתית שלה.
גם לבחון אותה אחרי הכנה לא ישקף את היכולת האמיתית שלה, כמובן - כמו שתיארת, הכנה היא די דומה להיבחנות קודמת מהבחינה הזאת.
 
אם לא משנים את המבחן אז את צודקת....
11/02/2016 | 13:22
6
35
במקרה כזה זה באמת לא הגיוני להבחן שוב.
אבל לא עולה בדעתי שיש להם נוסח אחד לכולם.
הרי ישנם הרבה מועדים למבחן, לפי איזורים, ולכן די ברור שיש להם נוסחים שונים,
כדי למנוע מצב ששאלות "דולפות" החוצה.
אני מרגישה שאנחנו מעמיסים על כתפינו ועל כתפי הילדים הרכים מעמסה ולחץ מיותרים. יש לנו חברים שמתוך עקרון סרבו להכניס את ילדיהם  (המוכשרים!) למרוץ הזה, ללחץ, לצפיות ולאכזבות, ובעיקר לתיוג בגיל כל כך צעיר.
אני לא בטוחה אם בכלל היה נכון להכנס לדבר הזה....
 
 
גם אם השאלות לא זהות,
11/02/2016 | 13:33
4
39
הציון שלה, כשהיא עושה את המבחן שוב כעבור זמן קצר, לא ישקף את היכולות שלה (וגם לא כשהיא עושה את המבחן אחרי הכנה).
אני לא חושבת שזו בעייה לחכות לשנה הבאה, ושהיא תעשה שוב את המבחן. אין פה מימד של לחץ - פשוט אומרים לה, בגלל שהיית חולה, את עושה את המבחן שוב, אבל בכל מקרה זה לא מבחן שקובע באמת אם את חכמה או לא, אז רק תעשי כמיטב יכולתך וזהו. אולי אם הולכים להכנות כן יש יותר מימד של לחץ (לא יודעת, אין לי ניסיון בעניין), אבל מצד שני הרמאות של ההכנה מגדילה את הסיכוי להתקבל, אז אולי זה מתאזן - יותר לחץ, אבל גם יותר סיכוי לא להתאכזב.
הבת שלי איחרה לבחינה בגלל שהמקום לא היה נגיש
11/02/2016 | 14:10
3
51
וגם נפלה לה שן בבחינה. בכל זאת היא התקבלה.
לדעתי אי אפשר לדעת אולי הבת שלך  תעבור.
אם היא לא תתקבל ממליצה שתתנחמי בבעיות התיוג של מי שכן מתקבל.....ובכך שהיא לא תצטרך (ואת) לרדוף אחרי שיעורי הבית של השיעורים שפספסה.
ועוד שהו. נקודת החתך של המערערים נמוכה יותר כך שיש לה סיכוי גבוה אם היא באמת טובה בפתרון מבחנים כאילו להתקבל שנה הבאה ....
מי אמר לך שנקודת החתך של מערערים נמוכה יותר?
11/02/2016 | 14:17
36
אגב, מה שאתה מספר לגבי הבת שלך (הגם שהוא לא דומה בכלל למחלת חום ולא קשור) מזכיר לי שבבחינות ה-GRE הייתי בהריון, ובהפסקה בין שני החלקים הלכתי לשירותים להקיא. מובן שגם לזה לא הייתה השפעה על הביצועים, אבל, כאמור, מחלת חום היא עניין אחר לגמרי.
תודה על העידוד, אבל...
11/02/2016 | 14:27
1
38
המערערים לא נבחנים ומושווים לתלמידים שנבחנים בשנה שאחרי (כתה ג')?
כי אני יודעת שיש בתי ספר שנבחנים מראש בכיתה ג' ולא בכיתה ב',
אז הנחתי שהמערערים מקבלים הזדמנות להבחן שנית בכיתה ג' כנבחנים מן המניין....
 
אגב, אני מקווה שלילדה שאחרה לבחינה נתנו זמן אקסטרה לענות על השאלות....
קראתי על נקודת החתך למערערים במחקר שפורסם במשרד החינוך
11/02/2016 | 16:16
30
זה היה כתוב בהקשר לכך שבנות מערערות פחות מבנים  ...
הבת שלי לא קיבלה תוספת זמן. מה שכן  שקרה זה  שאחרי תלונות שלי גם בנציבות לבעלי מוגבלות יש הבטחה להתייחס לנגישות להורים נכים במבחני שלב ב. מקווה שזה אכן קורה.
אני מבינה את מה שאת מרגישה גם אני הרגשתי כך ביחס למבחן של בתי בזמנו . לכן חכי אולי תופתעי לטובה.
אז אני אגלה לך, שלפחות עד לפני כמה שנים
11/02/2016 | 21:02
34
היה נוסח זהה במועדים השונים ובערים השונות. אני יודעת על מישהי שהכירה אמא לבן שנבחן בעיר שונה כמה ימים לפנינו, וקיבלה ממנה כמה שאלות שהיו במבחן ואותן שאלות בדיוק הופיעו גם אצלנו בעיר אחרת כמה ימים אחר כך.
כשהתלוננתי על כך למכון סאלד, בטענה שיכול להיות כאן יתרון לא מוצדק של ילד שמקבל שאלות מראש, השיבו לי שהיות ובמבחן יש כמאה שאלות שלא ניתן לזכור את כולן, הרי שאין כאן מקום לרמאויות. אני ממש לא מסכימה איתם. אם ניגשים למבחן שני ילדים ברמה דומה ואחד מהם מקבל מראש אפילו חלק מהשאלות שתופענה בבחינה, הרי שיש לו יתרון לא הוגן על הילד האחר שיכול להוביל לכך שהוא יתקבל לתכנית והאחר לא...

ציונים והצלחה במבחן
( לעמוד שלי בתפוז )
12/02/2016 | 08:11
3
26
תקופה ארוכה שאלתי את עצמי וגם נושאי תפקידים שונים באגף המחוננים: "מדוע אחוז האתיופים הלומדים במסגרת האגף נמוך מידי? הרי שלכאורה, אם המבחן בודק דרגת מחוננות הרי אין זה סביר שכמות הפיגמנטים בעור משפיעה על רמת האינטיליגנציה ולכן, אין זה סביר, באותה מידה, שהילדים מהעדה האתיופית מחוננים הרבה פחות אם בכלל, ביחס לילדים אחרים". אף אחד לא ידע לתת תשובה ברורה. צודקים מכון סאלד והאגף שבתי הספר לא מכינים את הנבחנים ולכן, אין מה להתכונן. אבל, אם זה היה נכון הרי שהיו חייבים להיות יותר ילדים מהעדה האתיופית במסגרת מרכזי וכיתות המחוננים.
המבחנים הללו הם פסיכומטריים לכל דבר וכמו לכל מבחן פסיכומטרי, אפשר להתכונן לחלק מהנושאים (החלקים המתמטיים והצורניים בעיקר) כאשר לכל הבעיות הקשורות לידע כללי, היתרון הוא של כל אלו שזוכים לחשיפה למידע במשך תקופה ארוכה גם בבית הספר אולם בעיקר, בבית.
כמו שבזמנו היו ויכוחים ביחס לקבילות של המבחנים הפסיכומטריים לאוניברסיטה כך גם בעניין המבחנים הפסיכומטריים במקרה זה, התשובות מעורפלות ונוטות לצדדים שונים. זה המצב ומכאן כדאי להסיק, כל אחד בהתאם לנטייתו, את המסקנות המתבקשות.
למדת איך מוכיחים קשר סיבתי כי אתה ממש טועה.
12/02/2016 | 14:31
2
18
יש קשר בין השכלת הורים להצלחה במחבנים פסיכומטריים. בנתיים עולי אתיופיה סובלים חוץ מדעות קדומות גם מכך שרמת ההשכלה אצלם נמוכה
 יותר. ברור למדי למה יש פחות ילדים במרכזי המחוננים .ואגב עוד אופציה להסבר לכך הוא שאולי הם לא שולחים את ילדיהם למבחני שלב ב. כמו שאגב פחות הורים לבנות  עושים לעומת הורים לבנים. אין לזה שום קשר להכנת הילדים למבחנים ,
 
הבנתי שאתה רוצה שכולם יעשו הכנות למבחנים אבל אני מצפה לקצת דיוק וחשיבה מדעית ממי שמעביר הכנות למחוננים  
עוד הסבר המבחנים מוטים תרבותית
12/02/2016 | 15:46
14
בקיצור ההכנות האילו טובות להורים בעיקר עם עודף כסף ועודף אמביציה.
מעניין, תשובה הסותרת את מה שהמערכת מנסה להצדיק
( לעמוד שלי בתפוז )
12/02/2016 | 23:59
2
לפי תשובתך אני יכול להסיק שהמערכת כולה מנסה להטעות את הציבור בכך שאין מה להתכונן למבחנים כשבעצם יש בהחלט מקום להתכונן ובמיוחד בקרב ילדים שהשכלת הוריהם נמוכה. אם לא תהיה הכנה למבחנים אז אותם אלו שהשכלת הוריהם גבוהה יותר יעברו את המבחנים ואז, איפה האינטגרציה שכולם מהללים במערכת? ולגבי דעות קדומות? האם רמת מישכל מושפעת מדעות קדומות? לימדתי ילדים אתיופיים שלא הגיעו למבחנים למרות שכל מי שעבד איתם יכול היה לומר באופן מקצועי שחלקם התאימו ללמוד במרכזי המחוננים לפחות כמצטיינים בעלי יכולת.
וכן, אני בעד הכנת ילדים למבחנים ומבחינתי, שהמערכת תעשה זאת באופן גורף, אין שום סיבה לאליטיזם. וכפי שאני מצהיר שוב ושוב, שהמרכזים יישטפו בגלים של מחוננים ובעיקר מצטיינים שיזכו לקבל העשרה כשהמערכת הפורמלית אינה מספקת כלל וכלל. אם מישהו רוצה לעסוק בשאלות על רמת הידע הכללית שתלמידים זוכים לה במערכת מן הראוי שיעבור על תוצאות מבחני פיז"ה וטימס לפחות בעשרים השנים האחרונות, התוצאות תעברנה בו חלחלה. כשתוצאות אלו מצביעות על ירידה חדה ברמת הלימוד והידע של התלמידים באופן כללי ובמיוחד בתחומים שהמערכת כל כך דואגת להם. אגב, בישראל, המחוננים נמדדים רק בתחומים המדעיים. מחוננים באמנות, בספורט, בתקשורת בין אישית ובתחומים נוספים לא מקבלים כל תמיכה שהיא והמערכת אינה מכירה בהם, להבדיל מכל מה שקורה בתחום זה בארה"ב למשל.
ילדה נבחנה חולה מכון סאלד שלב ב'- אנא התייחסותכם
09/02/2016 | 08:12
10
92
שלומות,
בתי תלמידת כתה ב', נגשה למבחן שלב ב' והתלוננה על כאב בטן ולא מרגישה טוב.
הייתי בטוחה שלחוצה מהמבחן ולא עלה בדעתי שחולה.
בתום הבחינה מדדתי לה חום וקדחה מחום, ואמרה שהרגישה ש"חשבה לאט" בבחינה. בקיצור, ברור שלא מצתה את היכולות שלה.
תאורטית זו בעיה שלנו שהגשנו ילדה חולה לבחינה, וידוע לי שניתן לערער ולהבחן שוב בשנה הבאה. אבל למה לפספס שנה?!
שאלתי היא, האם יש אפשרות להבחן בשנית בימים/שבועות הקרובים ללא קשר למבחן הראשון שעשתה ובמקומו?
פניתי למכון סאלד ועדיין אל הגיבו למייל שלי.
אודה לכל מענה שיאיר את עיני בנושא זה.
תודה,
שלומית
לא ניתן להבחן שוב באותה השנה
09/02/2016 | 08:40
4
74
באופן רישמי לא ניתן להבחן שוב באותתה השנה. הסיבה היא מקצועית ולא בירוקרטית: ילד שנבחן נחשף לשיטת הבחינה ועצם הבחינה עצמה תעלה את הציון אם לא יעבור מספיק זמן. כך מקובל במבחנים מסוג זה בכל העולם (יש כאן הנחה סמויה, לא תקפה לרוב, שהנבחן לא עבר הכנה כלשבי ולא נחשף לשאלות דוגמא).
מחלה היא בהחלט סיבה לערעור לקראת השנה הבאה ואני מניח שערעורכם יתקבל (שמרו אישורי מחלה, אפילו שילחו אותם כבר עכשיו).
למרות האמור לעיל לא מזיק לנסות. במכתב הזימון שקיבלתם מופיעים פרטי התקשרות למי שממונה על הבחינה באיזורכם, נסו לפנות ישירות לפי פרטי ההתקשרות האלו.
תודה ושאלה נוספת בבקשה....
09/02/2016 | 10:16
3
68
האם השנה הפילוח של הציונים הוא  אזורי או כלל ארצי?
 
למשל, האם יתכן שבעיר מסויימת 20% יאותרו כמחוננים או מצטיינים,
ובערים אחרות 0% יאותרו ככאלה?
אני יודעת שלפחות בעבר זה היה לפי אזורים, כך שלפחות תאורטית ילד יכול להחשב מחונן אם הוא גר באיזור מסויים, ולא להחשב ככזה אם גר באיזור אחר (עם אותו ציון!).
איזורי - בהסתייגות
09/02/2016 | 12:25
72
לאורך שנים הפילוח היה מקומי, מספר ילדים מוגדר מראש, בעלי הציונים הגבוהים בבחינה, התקבלו לתוכניות המקומיות.
בשנה האחרונה היו הכרזות שהפילוח יהיה ארצי. לפי מיטב הבנתי ונכרתי את העובדות בשטח מדובר בחזון ולא במציאות, והפילוח הוא עדיין מקומי.
נכנסתי לראות מה אומרים במשרד החינוך. אין הגדרה רשמית ויש ניסוחים שרומזים לשני הכיוונים. השיא הוא מה שנכתב בחוזר מנכ"ל האחרון:
"כיוון שרשימות המומלצים ללמוד בתכניות הייחודיות נקבעות על פי נורמות יחסיות מקומיות, מדובר בפועל ב-3-1 האחוזים העליונים באוכלוסייה."
אם אני מפרש נכון את מה שהם אומרים: אנחנו מפלחים מקומית אבל סטטיסטית אנחנו יכולים להגיד שמדובר בפילוח כלל ארצי (שזה שטויות כי הוכח כבר שיש הבדלים ברמה כתלות דמוגרפית).
 
ארצי או אזורי
( לעמוד שלי בתפוז )
09/02/2016 | 13:53
1
65
לעיתים קשה מאוד לעקוב אחר הנעשה באגף בפרט ובמערכת בכלל. מדברים כבר שנים על ארצי אולם כולם יודעים שאם זה יהיה כך זה ייצור מצבים הסותרים את השאיפות לאינטגרציה. באגף טוענים תמיד שמחונן, הוא מחונן, הוא מחונן ולא משנה מהיכן הוא - כשהעובדות בשטח והן המחקרים האחרונים בנושא זה, סותרים את התפיסה הזו. אבל מה שחשוב זו הקביעה של משרד החינוך. למיטב נסיוני לא קרה עדיין שביישוב/אזור מסויים לא היו כאלו שנכשלו במבחן והתוצאה היתה 0%. רק לתאר לעצמנו את ההשלכות לדבר שכזה. . . . 
מבחן איזורי
10/02/2016 | 06:23
43
שלום רב,
אשמח לדעת מה הכוונה באיזורי. האם כל איזור המרכז הוא איזור אחד וממנו נבחר אחוז הילדים עם הציון הכי גבוה? או שכל עיר נבדקת בנפרד? (אחוז מסוים ושונה מתל אביב, רמת גן, פתח תקווה וכו) או שאיזור המרכז מחולק לאיזורים (איזור ראשון, איזור פתח תקווה וכו). במילים אחרות, האם גם בתוך איזור בארץ , בכל עיר יש סיכוי קבלה שונה?
תודה מראש על התשובה
נבחן חולה
( לעמוד שלי בתפוז )
09/02/2016 | 13:39
60
שלום רב
בהחלט מקובל לתת מועד מיוחד למישהו שהיה חולה (ואם יש אישורים רפואיים אז בכלל). מועד הבחינה נקבע אז לאמצע מרץ בערך - בהתאם לנתונים. לא זכור לי שנבחן נידחה בשנה שלמה מכיוון שהיה חולה אם כי, תמיד יכולה להיות פעם ראשונה. אם במכון סאלד לא עונים לך אז יתכן שכדאי לפנות לאגף המחוננים במשרד החינוך ובכל אוםן, להמשיך לנסות ולהתקשר למכון סאלד.
תיקון להודעתי הקודמת בדבר סיבה רפואית
( לעמוד שלי בתפוז )
09/02/2016 | 13:42
68
אם הנבחן היה במבחן ולאחר מכן התברר שהיה חולה, רוב הסיכויים שיהיה חייב לעשות את הבחינה בשנה שלאחר מכן. יש בהחלט עניין של מבנה הבחינה והשאלות המופיעות בה. בכל אופן, שווה לנסות.
אני הבנתי שיש אפשרות
11/02/2016 | 09:14
2
38
לעשות שוב את המבחן באותה השנה. משהו חדש מהשנה הזו.
שווה להתקשר ולברר.
היי, אשמח לדעת מהיכן הבנת זאת? כי...
11/02/2016 | 11:14
1
34
התשובה שאני קיבלתי גם ממכון סאלד אחראית על האיתור,
וגם מנציגתם באיזורינו (פניתי בשני אפיקים),
היא שהם באמת מבינים לליבי אבל אין אפשרות להבחן השנה שנית.
הציעו לי לחכות לציון ולהחליט בהתאם, אם רוצה לערער.
משמעות הערעור הוא לגשת לבחינה שוב בשנה הבאה בכתה ג',
ומה שעומד מאחורי זה הוא כמובן להפסיד שנה של חוגים/ימי שליפה באם היתה אופציה כזו.
יש לי עם זה בעיה מכל מיני בחינות, כולל זה שלא נראה לי נכון לשגע את הילדה שוב.
מצד שני כשאני רואה את החומר הנלמד בכיתה וכמה הוא משעמם,
כואב לי הלב על זה שפספסנו הזדמנות להתרענן יום בשבוע או בחוגים איכותיים יותר.
 
 
אני מודה שאני לא סגורה על זה
12/02/2016 | 12:50
17
מישהי ממשרד החינוך אמרה לי, אבל מי ומה היא וכו' - אין לי מושג. זה היה בשיה בהקשר של מבחנני המחוננים והיא אמרה שזה חדש מהשנה. אבל שוב...אין לי מושג. סתם משפט שנתפס לי מתוך כל השיחה.
שלום, מישהו יודע כמה זמן מבחן שלב ב אופק לכיתה ב?
08/02/2016 | 18:06
1
58
עכשיו אני יודע. משך המבחן שעה וחצי - לטובת הנבחנים בשנה הבאה
11/02/2016 | 09:08
34
האם ידוע לכם מתי מתקבלים תשובות של מכון קרני?
09/02/2016 | 08:39
2
60
מבחן לקראת כיתת מחוננים בחטיבה...
תשובות ממכון קרני
( לעמוד שלי בתפוז )
09/02/2016 | 13:35
59
במרוצת החודש שלאחר הבחינה מגיעות התשובות, לפעמים זה יכול להתאחר מעט אולם הם לא נוהגים לגרור זאת יותר מידי. הם בהחלט מודעים שקיים נושא ההרשמה לחטיבה והתלמידים חייבים בתשובה, שלילית או חיובית להמשך הדרך. אפשר לפנות למכון קרני ישירות (דרך האתר שלהם) ולבדוק את התוצאה באופן אישי.
בהמשך לתשובה הקודמת - ממליצה לשריין במקביל אופציות נוספות.
09/02/2016 | 22:54
41
למקרה שלא עוברים את המבחן או שעוברים ואין מקום פנוי בכיתה.
אצלנו הבן עבר גם את המבחן לכיתה מדעית בחטיבה הרגילה שבית הספר שלו משוייך אליה וגם עשה את המכינה לכיתת מופת אזורית בחטיבה אחרת.
רק כשקיבלנו תשובה חיובית סופית לגבי כיתת המחוננים (שאגב מותנית גם בראיון אישי ולא רק בציון מבחן קרני), אז שלחנו מכתבי וויתור לכיתה מדעית ולכיתת מופת כדי לפנות את המקום לתלמיד הבא ברשימת המועמדים לכיתות.

בהצלחה!


מבחנים לדוגמא של תוכנית הנשיא ?
09/02/2016 | 21:38
53
מישהו יכול לשתף איתי מבחנים לדוגמא של מבחן קרב עבור תכנית הנשיא לגילוי וטיפוח מדעני וממציאי העתיד ? יש קצת באתר שלכם, אולי מישהו מצא עוד ?
פורומים חדשים בתפוז
( לעמוד שלי בתפוז )
09/02/2016 | 14:51
1
 יש לכם שאלות בנוגע לבריאות הפה? מתעניינים בהלבנת שיניים?
בפורום שיקום הפה תוכלו לשאול ולהתייעץ עם מומחה מהתחום!
http://www.tapuz.co.il/forums/forumpage/2555
 
 סובלים מעור פנים בעייתי? רוצים לדעת כיצד להיפטר מפצעי הבגרות?
בואו לדבר על זה בפורום אקנה - טיפול ושיקום העור
http://www.tapuz.co.il/forums/forumpage/2103

 רוצה לצמצם את היקף הבטן ולעצב את פלג הגוף המרכזי?
פורום מתיחת בטן הוא המקום בשבילך!
http://www.tapuz.co.il/forums/forumpage/2548
 
 סובלת מעור עודף? רוצה לדעת כיצד להתמודד עם התופעה?
בפורום הסרת עודפי עור תוכלו להתייעץ עם מומחה מהתחום!
http://www.tapuz.co.il/forums/forumpage/2547
 
 יש לכם שאלות בנוגע לתטא הילינג? מתעניינים בשיטת הריפוי האנרגטית העוצמתית ביותר?
בואו לדבר על זה עכשיו בפורום תטא הילינג!
http://www.tapuz.co.il/forums/forumpage/2423
 
אשמח אם תוכלו לעזור לי. מחקר על צרידות בילדים
08/02/2016 | 19:13
30
שלום, שמי רבקה, אני קלינאית תקשורת,
במסגרת לימודי תואר שני אני עורכת מחקר על צרידות בילדים.

מחפשת זוגות הורים שימלאו את השאלון (8' דקות מילוי):

http://goo.gl/forms/TaVdobbjmk

בפרטים האישיים מספיק שם פרטי ומקום מגורים, אין צורך בתעודת זהות.

אודה לכם מאוד אם תמלאו, שני בני הזוג.

תודה רבה!

מוזמנים לפנות לשאלות: rivka.mexkar@gmail.com
שאלה על מבנה מועד ב
07/02/2016 | 08:12
5
100
שלום רציתי לשאול לגבי המבנה של מבחן שלב ב. האם הילדים מקבלים את כל הפרקים יחד? או כל פרק בנפרד והזמן המוקצב לו?
 
ורדית 
מבנה הבחינה
07/02/2016 | 09:21
4
124
ורדית שלום,
 
לפני תחילת הבחינה יקחו את הילדים קבוצות קבוצות למקום נפרד. ניתן לשלוח עם הילד חטיף ומים.
הילדים יקבלו ביחד הסבר על מבנה הבחינה והדרך בה היא תתנהל, ויענו ביחד על כמה שאלות הדגמה.
לאחר מכן יתחילו החלקים הקצובים בזמן. לכל פרק יש את הזמן המוקצב לו. מחברת הבחינה כוללת את כל הפרקים אבל הילדים לא רשאים לעבור מפרק לפרק בעצמם והמשגיחות מקפידות על כך.
בין פרק לפרק תהיה הפסקה קצרה ויתכן גם שבאחת ההפסקות ניתן יהיה ללכת לשירותים (בליווי משגיחה).
חשוב מאד להסביר לילדים שעליהם לנצל היטב את הזמן ולענות על כמה שיותר שאלות ואם במקרה סיימו פרק לפני הזמן לחזור ולבדוק (ולא לשבת ולצייר כפי שהמליצה אחת המשגיחות בבחינה שנערכה בשבוע שעבר)
 
בהצלחה
תודה
07/02/2016 | 10:19
32
מנצלת: ומהם הפרקים?
07/02/2016 | 14:27
2
84
ראיתי כאן תשובות, אבל אני לא יודעת עד כמה הן עדכניות ומדוייקות.
לדוגמה, האם החלק החשבוני כולל רק בעיות מילוליות?
תודה
מבנה המבחן
( לעמוד שלי בתפוז )
08/02/2016 | 00:03
84
המבחן מזכיר את המבחנים הפסיכומטרים (בהתאמת גיל כמובן) כאשר בדרך כלל החלק החשבוני מכיל בעיות מילוליות אולם, אין זה מחוייב. ישנן בעיות צורניות וכמובן, לוגיקה שפתית. בנוגע למזון, בדרך כלל אני ממליץ להורים לצייד את הילדים במספר טבליות שוקולד מפני שלשוקולד ישנה השפעה חיובית. חשוב לקחת גם בקבוק שתייה. היו נבחנים (בעיקר כאלו שניבחנו במבחן קרני- לחטיבה) שהמליצו על שתייה מתוקה מכיוון שהמתח  ולחץ הזמן גרם להם להתעייף. יתכן שכך גם לנבחנים במבחן לחטיבת היסוד. שווה לנסות.
פרקי הבחינה
08/02/2016 | 16:42
66
בבחינה שלושה פרקים: מילולי, כמותי וצורני. כל השאלות הן שאלות אמריקאיות (בחירה מתוך כמה תשובות אפשריות).
> החלק המילולי כולל: ידע כללי, השלמת משפטים, הפכים, יוצאי דופן, מילים נרדפות וקשרים מילולים. יתכן גם שיופיעו סדרות של אותיות (מציאת סדרת אותיות יוצאת דופן - משהו בין מילולי לכמותי במהות)
> החלק הכמותי כולל בעיקר בעיות מילולית אך בדרך כלל כולל גם סדרות חשבוניות.
> החלק הצורני כולל השלמת רצפים של צורות, חלק חסר מצורה, מטריצות פשוטות ואנלוגיות צורניות.
 
מקווה שעזרתי. אם את רוצה לראות דוגמאות שלחי לי אימייל ואשלח לך contact@mehunan.com  
ההבדל בין מחוננים למצטיינים
01/02/2016 | 10:11
7
158
האם יש הבדל ברמת ההוראה ובנושאים הנלמדים במרכזי המחוננים בין מחוננים לבין מצטיינים?
 
הבדלים בהוראת מחוננים ומצטיינים? לאו דווקא
( לעמוד שלי בתפוז )
02/02/2016 | 08:54
149
מתוך נסיוני שלי בהוראת מחוננים ומצטיינים (למעלה מ- 15 שנים) אני יכול לומר בבטחון מלא שהנושאים הנלמדים + סילבוסים הן למחוננים והן למצטיינים, היו זהים. כך גם עם עמיתים שלי בנושא זה, התכניות היו זהות בתכנים. ההבדלים היחידים שבאו לפעמים לידי ביטוי היתה רמת השאלות והתשובות במסגרת הדיונים שהיו במסגרת השיעורים. לא פעם שמעתי מעמית זה או אחר, "היה לנו היום דיון מדהים שלא היה כמותו בכיתה המקבילה". ההבדל בין הוראת מחוננים למצטיינים הוא, שתוך כדי מהלך השיעור עם מחוננים יכולות להתקיים "קפיצות" מנושא לנושא שרק מי שמיומן בהוראת מחוננים יכול לעמוד בקצב, והלחזיר את מהלך השיעור והנושא הנלמד באופן שלא ייצור אצל התלמיד/ים תחושה שמתייחסים להערותיו/הם בביטול. וברמה הגבוהה יותר של הוראת מחוננים, להשכיל ולהשתמש ב"קפיצות" הללו בקישורים מתאימים לנושא העיקרי הנלמד באותו שיעור.
למיטב הבנתי אין אחידות בנושא בארץ, והדבר משתנה בין עיר לעיר
02/02/2016 | 19:14
5
116
אצלנו, למשל, המצטיינים והמחוננים לומדים בבקרים (8-15), מקבלים בדיוק את אותם הקורסים ולומדים עם אותם המורים. הם מופרדים לכיתות שונות, אך רשמתי מקבלים את אותם התכנים.
בערים הסמוכות לנו המצטיינים לומדים בשעות אחר הצהריים ולא הבוקר, מקבלים פחות שעות (כמחצית מהשעות שמקבלים המחוננים), ולכן באופן טבעי גם לא מקבלים את אותם התכנים, או לפחות לא את כולם.
אם זה כך אצלך
03/02/2016 | 10:54
3
91
אז סימן שאת גרה בפריפריה.
 
יש נטיה לחזק את הפריפריה ולהרחיב את מעגל הזכאים למימון משרד החינוך ולהיקף הקורסים הנלמדים גם ע"י המצטיינים.
במרכז הארץ המצב הוא כמו שתיארת, מצטיינים לומדים רק אחרי צהריים, או פחות קורסים או בעלות גבוהה יותר או שניהם יחד.
אלף , אני ממש לא גרה ב"פריפריה"
03/02/2016 | 13:51
2
94
בית , כמו שאמרתי - בערים הצמודות אלינו (כך שאם אני פריפריה, גם הן פריפריה) זה לא כך. זו הייתה החלטה שקבלה העירייה שלנו והיא מתקצבת את זה.
פריפריה זה לא מקום מרוחק
03/02/2016 | 16:51
1
92
בהקשר הזה, אלא זה קשור להשתתפות בהקצאת משאבים לתוכנית של תלמידים מצטיינים. כך למשל, חדרה, שהיא לא בפריפריה וכך למשל, בני ברק שהיא במרכז הארץ.
אוקיי, מקבלת. אבל עובדתית זה לא קשור
04/02/2016 | 12:55
74
כי אצלנו זה כך, ובעיר הצמודה אלינו זה אחרת. אם זה היה קשור לפריפריה, זה היה זהה.
תכניות לימודים ומורים למחוננים
( לעמוד שלי בתפוז )
05/02/2016 | 00:36
83
חשוב לדעת שחלק לא מבוטל מהמורים המלמדים במרכזי מחוננים הם בעצם אותם מורים כאשר בדרך כלל הם מעבירים (פחות או יותר) את אותם נושאים ואותם תכנים. ישנם מורים שמלמדים בשבוע אחד, בארבעה ו/או חמישה מרכזי מחוננים במקומות שונים בארץ, זה בהחלט מקובל במסגרות הללו. חשוב לזכור שכמות מורי המחוננים היא קטנה יחסית ולכן המעברים הללו. מכאן אפשר להבין שאם אותו מורה מלמד במספר מקומות בעת ובעונה אחת ופחות או יותר, אותו סוג אוכלוסייה. כך התכנים יהיו מקבילים. קשה מאוד לבנות תכנית לימודים לכל מרכז ומרכז ולמחוננים ולמטיינים בנפרד. ההבדלים הם מינוריים.
בנוסף, כפי שכבר הוזכר כאן, ברוב המרכזים בארץ ישנה חלוקה מאוד ברורה בין לימודי קבוצות המחוננים, המתקיימים בבקרים לבין, קבוצות המצטיינים, הלומדים אחה"צ. ישנם מרכזים בודדים שהמחוננים והמצטיינים לומדים ביחד, בשעות הבוקר. (שאז ההבדלים מיטשטשים יותר).
פורומים חדשים בתפוז
( לעמוד שלי בתפוז )
03/02/2016 | 15:22
5
 מתעניינים בצורפות? מחפשים טבעות נישואין וזקוקים להכוונה?
בפורום צורפות טבעות נישואין תוכלו לשאול ולהתייעץ!
http://www.tapuz.co.il/forums/forumpage/2550
 
 מעצבים את הסלון מחדש וזקוקים לייעוץ לגבי הוילונות? מתלבטים בין וילון ארוך לקצר?
בפורום וילונות תוכלו להתייעץ עם מומחה מתחום הוילונות!
http://www.tapuz.co.il/forums/forumpage/2549 

 מעוניינים לדעת מהם הכלים הטובים ביותר להשקעה נבונה וחסכונית? רוצים לנסות להשיג את המקסימום משוק ההון?
בפורום ייעוץ השקעות תוכלו לקבל מענה לכל השאלות!
http://www.tapuz.co.il/forums/forumpage/1591 

 מתעניינים בעולם הגאדג'טים ורוצים לדעת מהם החידושים הכי חמים בתחום? היכנסו עכשיו לפורום גאדג'טים בתפוז!
http://www.tapuz.co.il/forums/forumpage/673
 
 יש לכם שאלות בנושא בריאות הגוף והנפש? מתעניינים בשיטת הרפואה הפונקציונלית?
בפורום ריפוי ותזונה טבעית תוכלו להתייעץ עם מומחה מהתחום!
http://www.tapuz.co.il/forums/forumpage/2552 
 
 רוצה לתקן את נזקי הזמן ולהעניק לפנים מראה צעיר יותר? מתעניינת בניתוח למתיחת פנים?
בואי לדבר על זה עכשיו בפורום מתיחת פנים!
http://www.tapuz.co.il/forums/forumpage/2046
 
איבחון
31/01/2016 | 17:43
1
125
מהו הגיל המקסימלי לאבחון ילד מחונן?
גיל מקסימלי לאבחון
( לעמוד שלי בתפוז )
02/02/2016 | 09:04
137
מבחינה מנהלתית מתבצעים שני אבחונים לאיתור מחוננים. הראשון, במהלך כיתה ב' - שני שלבים, א' ו-ב' - לחטיבת היסוד, המתבצע דרך מכון סאלד. והשני, במהלך כיתה ו' - מבחן אחד - לחטיבת הביניים, המתבצע דרך מכון קרני. למיטב ידיעתי אין אבחונים פורמליים נוספים המתקיימים באופן מסודר ומוסדר. כמובן שישנם חריגים כשאז יש לעשות זאת מול האגף והמכון העוסק בשכבת גיל זו, כל מקרה לגופו.
יחס התוכנית להעשרה מתמטית של בר אילן לבנות
26/01/2016 | 09:31
4
137
אז הקטנה בכיתה ה כבר והביאו פרוספקטים של התכנית של בר אילן לבית הספר.
היא שאלה אם להרשם?  אנחנו תוהים.
כל הכתיבה היא לכיוון בנים. אחרי שקראתי מחקרים על בנות מחוננות וההשפעות עליהן. אני תוהה האם זה לשלוח אותה לסביבה שובניסטית?
אשמח לדעות וסיפורים מהנסיון של ההורים כאן.
אין שום דבר שוביניסטי בבר אילן
26/01/2016 | 11:04
120
התכנית של בר אילן לכיתות ו-ז היא תוכנית העשרה מתמטית. חוג בכיף. יש מספר שווה של בנים  ובנות (או לכל הפחות - מספר שנראה שווה, יכולה להעיד בוודאות רק בקבוצה של הבן שלי).
אין כאן שום דבר שוביניסטי, חלק גדול מהמורות הן נשים, הלימודים מעניינים ומתאימים לבנים ולבנות.
לדעתי צריך לבדוק את התפיסות והיחס בתוכנית לבנות.
27/01/2016 | 06:51
87
התוכנית מתקיימת באוניברסיטה דתית- בר אילן. 
באופן ספציפי ילדה שלי למדה שם בתוכנית שנה ופרשה. תהיתי בזמנו אם זה לא קשור גם לשובניזם. היא התלוננה על כך שהמורה מתמקד בבנים יותר.
לצערי אני לא זוכר ממש מה היה. בכל אופן גם אני היייתי מוטרד מהפרוספקט והמכתב שלהם. זו דרך מצוינת לגרום לבנות לא לבוא לתכנית. 
 
 
 
 
אמנם לי יש בן שלומד שם ולא בת,
27/01/2016 | 12:44
94
אבל כמה חברות טובות של בתי למדו בתכנית כולל התכנית לבגרות והיו מאוד מרוצות.
בשנה שעברה היתה לבן שלי מורה אישה.
השיעורים שלנו מתקיימים בשלוחת פתח תקווה ולא באוניברסיטה עצמה (ויש המון שלוחות ברחבי הארץ), כך שלא מרגישים את ההשפעה שמדובר ב"אוניברסיטה עם זיקה לדת".
בכיתות ו-ז זה חוג נחמד של שעשועי חשיבה ושעשועי חשבון. שווה לנסות. מקסימום תמיד אפשר לפרוש אם לא מתאים.
 
בהצלחה!
בנות ובר אילן
( לעמוד שלי בתפוז )
27/01/2016 | 15:50
113
מעבר להיותי מנהל הפורום אני גם אב לבת מקסימה הלומדת זו השנה השנייה במסגרת חוג העשרה של בר אילן ועד היום לא ניתקלתי באיזה שהוא סימן המעיד על חוסר שוויון מיגדרי. מעיין חוזרת מכל פעילות כשהיא נלהבת ומציגה בגאווה את כל רשמיה ואני, בראש ובראשונה כאב ולאחר מכן, כאיש מקצוע. בהחלט מלא שבחים על התכנית, תכניה והמדריכים והמדריכות המעבירים את הפעילויות המרתקות התורמות בהחלט לידע והעשרת המשתתפים. ממליץ בכל פה על התכנית ומברך עליה, כן יירבו.
מרכז למחוננים
25/01/2016 | 16:50
5
164
שלום לכולם
הייתי רוצה לדעת מה נותן מרכז המחוננים לתלמידים בסופו של דבר, ובמיוחד כשזה בא על חשבון יום לימודים בבית הספר הרגיל?
התאווררות, מציאת חברים ברמתם ועניין מהנלמד שם
25/01/2016 | 19:22
64
מרכז למחוננים
( לעמוד שלי בתפוז )
26/01/2016 | 08:40
2
138

כדאי להבין נקודה בסיסית חשובה ביותר. מרכז מחוננים בו מבקר התלמיד יום בשבוע, אינו בא להחליף את לימודי הליבה המתקיימים בבית הספר הרגיל אלא, להוסיף ולהרחיב את תחומי הידע של התלמיד כשהוא "פוגש" בנושאים שאינם שיגרתיים מצד אחד ומצד שני, הרחבת הידע הנלמד בסופו של דבר בבית הספר הרגיל. לא פעם אפשר להתייחס לנושאים הנלמדים במרכז המחוננים ונחשבים כחופפים לתכנית הלימודים כגון מתמטיקה, כאל "תומכן למידה" לחומר הנלמד בבית הספר. חשוב לדעת שהצוותים העובדים במרכזי המחוננים נחשבים כעילית מבין אנשי ההוראה ובכל התחומים. גישתם הרבה יותר נינוחה וסבלנותם רבה מכיוון שאינם כבולים בהספקים המחוייבים מטעם משרד החינוך ולכן, תהליך הלמידה (על אף הפגמים הקיימים בו) הוא בהחלט שונה ויוצר אצל התלמידים עניין ושאיפות להתעמק יותר ויותר במגוון הנושאים הבלתי שיגרתיים.
גם המימד החברתי אינו נושא קל משקל. הריכוז של תלמידים שהם, בדרך כלל שווים לילד המחונן, יוצר אצלו תחושה של בטחון "איזה יופי, אני לא לבד", כפי שלא פעם מופיעות התחושות הללו בתלמיד המחונן במהלך הלמידה הרגיל. כמו כן, קיים הסטטוס החברתי כאשר בעיני התלמידים "הרגילים" שנשארים בבית הספר, התלמיד המחונן מקבל איזה שהוא מעמד יוקרתי בעיניהם וגם בעיניו.
למרות שישנן נקודות פחות חיוביות בלמידה במסגרת זו, עדיין, רב החיוב על השלילה. 
 
פחות יום של לימודים משעממים בבית ספר
26/01/2016 | 09:50
1
104
לגבי סטטוס חברתי זה חרב פיפיות. בשנה הראשונה שלה בתוכנית בתי היתה צריכה להתמודד עם כך שלא שיתפו אותה במשחקי כדור כי היא נחשבה חננה כי היא מחוננת....
בהתערבות המורה המצב הזה נפסק. 
סטטוס חברתי
( לעמוד שלי בתפוז )
26/01/2016 | 20:28
105
אכן, מצער מאוד שמקרים שכאלו עדיין קיימים ובכל זאת, אם נשווה זאת למצב שהיה לפני מספר שנים הרי שבכל זאת חל שיפור. עצם העובדה שהמחנכת התערבה ונראה ע"פ הדברים שההטרדה נפסקה, מעיד על כך שפעילות המחוננים במרכז העשרה מקבלת לאט לאט "גושפנקה" חברתית מצד תלמידים אחרים וגם צוותי המורים יודעים היום טוב יותר כיצד להגיב במקרים שכאלו ואכן, אנו שומעים פחות ופחות על מקרים שכאלו. עד לפני כעשר שנים התלמידים שהיו לומדים במסגרות מחוננים יום בשבוע היו נחשבים כפריקים, יוצאי דופן, מוזרים וכו'. הדברים היו מגיעים עד כדי נידוי חברתי של ממש ולאורך זמן, כשצוותי ההוראה בבתי הספר לא ידעו בדיוק כיצד להגיב ולעיתים פטרו את הדברים כ"עניינים שבין הילדים". מחוננים לא מעטים הפסיקו את השתתפותם בפעילות שבועית זו מכיוון שהלחץ החברתי מצד בני כיתתם היה חזק מהם. השינוי בכל זאת הגיע והדברים נראים היום אחרת. אין זאת אומרת שלא קורים עדיין מקרים שכאלו ולנו לא נותר אלא לקוות שתכיפות ותדירות ארועים מסוג זה יעלמו מן העולם.
הרחבת אופקים, הרחבת מעגל חברתי, קרן אור לצפות לה במשך שאר
27/01/2016 | 10:58
77
ימות השבוע.
שלב ב'
24/01/2016 | 15:49
9
188
הבן שלי עבר את שלב א' ועומד לגשת לשלב ב'. האם יש חומר כל שהוא שיכול לעזור לו להתכונן למבחן?
 
 
תשובה לאמא במשרה חלקית
( לעמוד שלי בתפוז )
24/01/2016 | 17:37
1
214
 למרות שאגף המחוננים ומכון סאלד מתעקשים על שאין כל צורך בהכנה מסויימת למבחן, הקביעה הזו אינה מדוייקת. המבחן מחייב לא רק יכולות קוגנטיביות מובנות אלא גם, ידע נרכש ומיומנויות נלמדות. נכון שחלק לא מבוטל מהנושאים הקיימים במבחן אינם נמצאים בתכנית הלימודים של משרד החינוך אולם, אפשר להתייחס למבחן כאל מבחן פסיכומטרי לילדים בגיל זה וכמו כל מבחן פסיכומטרי קיימת אפשרות להתכונן למבחן. הכנה מתאימה מספקת את התרגול הנכון בנושאי המבחן ובאותה עת, מגבירה את תחושת הבטחון של התלמיד ביכולותיו להתמודד עם מטלות אלו.
 בשיחה שהיתה לי לפני מספר שנים עם בכיר במערכת נאמר לי במפורש שלדעתו, משרד החינוך היה צריך לקיים קורסי הכנה למבחן במסגרת מרכזי המחוננים והמשמעות שנבעה מדבריו היתה, שאכן הדבר אפשרי ואפילו נחוץ. אני מניח שחלק לא מבוטל מההתנגדות של הגופים העוסקים בנושא זה נובעת מהצורך "בפתיחת הברזים" בתחום התקציבי אם כמות גדולה של תלמידים תעבור את הסף. יותר כיתות, יותר מורים מומחים (בתעריפים גבוהים יחסית), יותר שעות. הכל מסתכם בסופו של דבר לצערי, בכסף.
כדאי לכתוב גם שההכנה למבחן מוגבלת ביכולתה להשפיע.
26/01/2016 | 18:32
144
מכירה ילד שלמד שנה למבחן ולא התקבל למחוננים. מכירה אחרים שלהתכוונו לבחינה והתקבלו.
ההתנגדות של מכון סאלד ומשרד החינוך להכנות נובעת מסיבות של אגו לדעתי.
מר נחושתן כמנהל הפורום אנא דייק במה שאתה כותב.
הואיל ולמחוננים מתקבלים על יד מבחן יחסי. תמיד יתקבלו רק אחוז מהטובים יותר.לכן זה ממש לא משנה את גודל הכיתות אם יותר יעברו הכנה. פשוט יתקבלו אילו שעשו פחות טעויות בבחינה. 
 
תחפשי באינטרנט ״דוגמא לשאלות למבחן מחוננים״
25/01/2016 | 07:58
6
147
תמצאי בקלות כמה דוגמאות לסוג השאלות שיש, תוכלי להראות לבנך.  
 
חלק מהשאלות הועלו על ידי גורמים שמעבירים קורסי הכנה. לדעתי הקורסים האלה לא מאד הוגנים, בכך שהם נותנים סיכוי יותר גבוה לאלה שלהורים שלו יש יותר כסף. אבל ככה זה במדינה קפיטליסטית. ולדעתי - ילד באמת מחונן, לא צריך את קורסי ההכנה. אבל הם ״יעבירו את הסף״ את מי שהוא מתנדנד. 
 
קורסי הכנה - נכון או לא נכון?
( לעמוד שלי בתפוז )
27/01/2016 | 21:20
5
117
גם ילד מחונן לא יעבור את המבחנים הניתנים ע"י מכון סאלד או מכון קרני אם לא קיבל לפחות, את הבסיס המאפשר מעבר של משוכת הבחינה. וכוונתי כאן בעיקר למה שהילד מקבל בבית לאורך השנים ובעיקר, קריאה ושיפור השפה והרחבת הידע כמעט באופן בלתי מודע. קורסי ההכנה מאפשרים לילדים הניגשים למבחן להתמודד עם מרכיבים שונים שאינם קיימים במסגרות הלימוד הרגילות, הרשמיות.
במשך שנים לא מעטות התרעמתי בפני אנשים שונים במערכת על העובדה שאחוז התלמידים מהעדה האתיופית במרכזי מחוננים שונים, מועט ביחס ליוצאי עדות אחרות ואפילו, ביחס למספר בני העדה האתיופית בישראל. עובדה זו צרמה לי מאוד וכל אותם אלו שהתרסתי בפניהם על עובדה זו, ספקו כפיים וגלגלו עיניים בארובותיהן כמעט כתגובות של השלמה עם המצב. לדעתי, הפער התרבותי מנע מאותם ילדים מהעדה שלדעתי, יכלו למצוא את מקומם כמחוננים במרכזים להגיע לכך. דווקא הקורסים שחלק מילדים אלו עברו, כהתגייסות של מפעילי קורסים שכאלו. איפשרו לחלקם להשתלב במסגרת המחוננים (ולא רק במסגרות שכאלו). כך שאפשר לומר שלמטבע יש שני צדדים וכדאי וגם הוגן, לראות ולבחון את הדברים מנקודת מבט הכוללת את הצדדים כולם.
מן הראוי היה שאגף המחוננים "יגייס" את מפעילי הקורסים הנ"ל במסגרות שלו ויאפשר לכל מי שחפץ בכך, לעבור את קורס ההכנה - בדיוק כפי שעושות ונוהגות אוניברסיטאות בהקצותן משאבים לקורסי הכנה לפסיכומטרי במחיר השווה לכל נפש - ואם יביא הדבר ל"שיטפון" של מחוננים ומצטיינים למרכזי המחוננים, תהיה בכך תרומה למערכת החינוך כולה ותמיד אפשר יהיה להעלות את הרף שבסופו של דבר, יעלה את רמת הלמידה וההכנה (המשפיעה באופן טבעי מעבר להכנה הספציפית למבחן) ללמידה כוללת של התלמידים. אוטופיה? אולי. אבל בהחלט רעיון ששווה להאבק עבורו.
אנא דיוק. המבחן הוא יחסי אין אפשרות לשטפון של מחוננים
28/01/2016 | 08:10
4
121
מעבר לזה חבל להלחיץ ילדים בכיתה ב עם הכנות וקורסים שלא מועילים לדבר מלבד למיון עבור משרד החינוך.
כל הקורסים עוזרים בעיקר לאילו שמפעילים אותם. הם לא יביאו לצדק חברתי.
 
 
אבל אלה יהיו שני אחוז יותר גדולים...
28/01/2016 | 08:44
1
66
בדרך כלל לא, כי ברוב המקרים יש מגבלת מקומות.
08/02/2016 | 10:40
18
אם בכיתת מחוננים יש רק 26 מקומות, אזי גם אם 50 ילדים עברו את המבחן ב-2% העליונים לא יוכלו לקבל את כולם, כי ברוב המקומות אין אפשרות לפתוח 2 כיתות מחוננים מקבילות. אז מה שיקרה הוא, שיקבלו רק את ה-1% העליון באותו אזור.
בימי שליפה מן הסתם יש יותר גמישות, כי צריך למצוא מענה רק ליום אחד בשבוע ולא לשבוע שלם.
צדק חברתי? יש סיכוי
( לעמוד שלי בתפוז )
28/01/2016 | 17:33
1
99
למיטב ידיעתי ונסיוני, לקורסים הללו ישנו ערך מוסף המשפר את יכולת הלמידה של  התלמיד גם במסגרת לימודיו הפורמליים בבית הספר. הידע הקשור ללוגיקה שפתית וצורנית בנוסף לחשיבה מתמטית ואיסטרטגיות למידה מוסיף לתלמיד לא מעט וזאת מנסיוני האישי. עקבתי אחר תלמידים לפני קורסים שכאלו ולאחר מכן, וראיתי את השיפור שנוצר בהם. ובמיוחד, לכל אלו שלא קיבלו מסיבות שונות, תמיכה ועידוד לכך בבית. כך שאני בהחלט חושב שיש לכך השפעה לא מבוטלת.
לימדתי בעברי לפסיכמוטרי דרך קרן אייסף
28/01/2016 | 17:45
117
לימדתי תיכונסטים משכונות מצוקה במרכז.
עדיין למרות מאמציהם ומאמציי הם לא התקבלו אחרי שנה של הכנה לפסיכומטרי לרפואה. בכל מקרה כאן מדובר על ילדים בכיתה ב. לא ברור לי איך להשלים צורות עוזר להם עם עברית. אם כבר עדיף לפי המחקרים שילמדו מוסיקה. 
ועוד משהו ממה שאני רואה אצל בתי רצוי שקלי הלמידה  יתקבלו לימי שליפה.
לילדים שאינם מהירים בלמידה קשה יהיה להשלים את יום הלימודים.
 
מתי מופנים לכיתה ומתי למרכז העשרה
24/01/2016 | 22:35
1
225
שלום, הבן שלי הופנה לכיתת מחוננים באזור מגוריו אך העדיף ללמוד פעם בשבוע במרכז העשרה. לאור כך הובהר לנו כי במעבר לחטיבה לא יידרש למבחן אלא רק לראיון.
מה הקריטריונים להפניה לכיתת מחוננים או למרכז העשרה האם זה קשור במשהו לציון במבחן או שאין ציונים וזה קשור לאזור המגורים?
 
הפניה לכיתת מחונננים
( לעמוד שלי בתפוז )
26/01/2016 | 09:59
146

ראשית חשוב להבהיר. המבחן הקובע האם בנך מחונן בכיתה ב' מתבצע דרך מכון סאלד ואילו המבחן הקובע מחוננות במעבר לחטיבה מתבצע בידי מכון קרני, שני מכונים שונים שאינם קשורים אחד לשני (למיטב ידיעתי). שמעתי על כך שיש כוונה שמחוננים שעברו את מבחן סאלד ונקבע שהם מחוננים יהיו פטורים ממבחן קרני. יתכן שכך יהיה בעתיד. היום זה לא כך ומה גם, שישנם לא מעט תלמידים שנקבע בזמנו שהם מחוננים מעל לכל צל של ספק (ועברו בהצלחה את המבחן של מכון סאלד) ולמדו כמחוננים במרכז העשרה פעם בשבוע, נכשלו במבחן קרני לקראת החטיבה ועקב כך, לא נתקבלו לכיתת מחוננים בחטיבה.
בסופו של דבר הדברים נקבעים ע"ס החלטות מקומיות הקשורות למקומות פנויים, אם ישנם. אני יכול לומר לך שבאשדוד למשל מדברים על כך שבשנה"ל תשע"ז ייפתחו שתי כיתות מחוננים בחטיבה, כשעד עתה היתה - לאורך השנים - רק כיתה אחת. מן הסתם, יותר תלמידים הצליחו במבחן קרני כשההטבה היחידה לה זכו תלמידי מרכז העשרה היתה, לעשות את המבחן לחטיבה במסגרת פעילות הבוקר של המרכז ובמרכז עצמו, כך שמקום מוכר עם נבחנים מוכרים יכול לתרום, לפחות תאורטית, לעמידה של הנבחן בלחץ הבחינה (הבא לידי ביטוי בעיקר בעמידה בלחצי הזמן במהלך הבחינה).
ההפנייה לכיתת מחוננים או למרכז העשרה מותנית ראשית כל, בהצלחה במבחן וקביעת התלמיד כמחונן. הראיון מגיע בשלב מאוחר יותר והא מיועד ליצירת היכרות ראשונית עם התלמיד שעבר את המבחן בהצלחה. ידוע שסף הציונים תלוי באזור הגיאוגרפי בו מתגורר הנבחן, תנאי הקבלה של תלמיד לכיתת מחוננים באזור המרכז יהיו גבוהים יותר מתנאי הקבלה בפריפריה. ככל הידוע לי אין אחידות בנושא זה.
 
מבחן שלב ב לכיתה ב
20/01/2016 | 20:29
220
איך היה המבחן לילד שלכם?
פורומים חדשים בתפוז
( לעמוד שלי בתפוז )
18/01/2016 | 15:46
36
 יש לכם שאלות לגבי עולם השייט הבינלאומי? חולמים על חופשה חלומית וזקוקים למידע?
בפורום טיולי שייט תקבלו את כל המידע הדרוש!
 
 מתעניינים בקסמים וטלפתיה? רוצים ללמוד עוד על העולם הקסום והמיסתורי הזה?
 
 סובלת מנשירת שיער וחולמת על פיתרון? מתעניינת בתוספות שיער לקראת אירוע ורוצה לקבל טיפים ורעיונות?
בואי לדבר על זה עכשיו בפורום תוספות שיער!
 
 מהן האבחנות הרפואיות בתחום ההמטולוגיה? ממה הן נגרמות ומהם התסמינים שלהן? 
מוזמנים לדבר על זה עכשיו בפורום המטולוגיה כללי!
 
 יש לך שאלות מתחום הרדיולוגיה? נמצא לפני בדיקה פולשנית ויש לך חששות?
בפורום רדיולוגיה תוכל להתייעץ עם מומחה מהתחום!
 
 סובלים מפטרת ציפורנים? רוצים להתייעץ עם מומחה מהתחום לגבי דרכי טיפול אפשריות?
היכנסו עכשיו לפורום פטרת בציפורנים ותקבלו מענה אמין ומקצועי!
 
 
 
 
כניסת מנהל חדש
( לעמוד שלי בתפוז )
18/01/2016 | 10:55
2
137
ברצונינו לברך את מנהל הפורום הנכנס, יורה נחושתן, ולאחל לו המון הצלחה בניהול הפורום!
באותה הזדמנות, נודה למנהלת הפורום, הפרופסור הלא המפוזר, על תקופת הניהול בפורום ונאחל לה המון הצלחה בהמשך.
 
המשך גלישה נעימה
חבל רק שהמנהל החדש עוד לא באמת נכנס....
22/01/2016 | 16:38
1
62
וזה משנה לך, כי?
22/01/2016 | 17:39
60
מבחן שלב ב' לכיתה ד' דוגמא
17/01/2016 | 13:40
193
האם ניתן לראות ברשת, מבחן לדוגמה של שלב ב' לכיתה ד'?

מנהל/ת הפורום

אודות:
יורה נחושתן, הנו הבעלים של "דעת יורה", מפעילת תוכנית לימודי ההעשרה לילדים בשכבות הגיל של כיתות ב' - ה', אם בהוראה יחידנית ואם בקבוצות קטנות ובכיתות גד
עוד...
חם בפורומים של תפוז
עוסק מורשה או חברה בע``מ
עוסק מורשה או חברה...
עכשיו בפורום הלוואות לעסקים, דיון בנושא עוסק...
עוסק מורשה או חברה בע``מ
עוסק מורשה או חברה...
עכשיו בפורום הלוואות לעסקים, דיון בנושא עוסק...
זוכים בספר צביעה
זוכים בספר צביעה
שתפו אותנו ביצירות שלכם עם הילדים ותוכלו לזכות...
זוכים בספר צביעה
זוכים בספר צביעה
שתפו אותנו ביצירות שלכם עם הילדים ותוכלו לזכות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
Flix וידאו
יורה נחושתן- מנהל פורום הורים למחוננים
מנהל פורום הורים למחוננים
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ