לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום הורים למחוננים
ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. 
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. 
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
הודעה מהנהלת הפורום
 ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. הנהלת הפורום הנכנסת רוצה להודות למנהלת הפורום היוצאת, ולאחל לה הצלחה.
 בהזדמנות זו, רק נזכיר כי הפרסום בפורום אסור ויש לשמור על כללי שיח נאות ולאפשר לכל אחד להשמיע את דעותיו.
המשך >>

מתוך כמה שאלות?
25/05/2016 | 20:26
3
53
שלום
במבחן מחוננים לכיתות ב'
על איזה אחוז של שאלות אמורים להשיב כדי להחשב למחונן או למצטיין
האם מחונן זה אחד שהשיב על כל השאלות?
מה ההבדל בין מחונן למצטיין?
תודה
מידע על המבחן
( לעמוד שלי בתפוז )
25/05/2016 | 21:39
51
מצ"ב קישור עם מידע רשמי על המבחן. ההבדל בין מחונן למצטיין הוא - מבחינת משרד החינוך - גובה הציון שיושג במבחן עצמו. מעבר לכך ישנם מאפיינים למחוננים שאינם קיימים במצטיינים כגון: פער משמעותי בין האינטלקט לבין הצד הריגשי, בדרך כלל המחונן מבצע קפיצות מהירות מנושא לנושא כשלמישהו שאינו מכיר זאת, קשה לעקוב אחר הקפיצות הללו. מי שמכיר את דרך החשיבה הזו, יודע להוביל את המחונן למחוזות אליהם מתכוונים להגיע (לכן למורים ולמדריכים המלמדים מחוננים יש את הידע והטכניקה להתמודד עם הנושא ולהפוך זאת אפילו ליתרון המשרת את המחונן).
להלן הקישור הנ"ל:
ההגדרה של מחוננים ומצטיינים היא הגדרה יחסית
26/05/2016 | 10:58
42
לשאר התלמידים שנבחנים באותו שנתון/אזור.
האחוזון העליון של התלמידים בכל שנתון מוגדרים כמחוננים.
5% העליונים של התלמידים בכל שנתון מוגדרים כמצטיינים.
 
אי לכך, יכול להיות שנתון שבו יענו על פחות שאלות ובכל זאת יוגדרו כמחוננים, ושנתון שבו יענו על יותר שאלות ולא יוגדרו אפילו כמצטיינים.
אין צורך לענות על כך השאלות כדי להיחשב למחונן. רוב המחוננים שאני מכירה (ואני מכירה לא מעט) לא הצליחו לענות על כל השאלות במבחן.
אם הוא ענה נכון על כל השאלות, אז כנראה הוא מחונן...
26/05/2016 | 11:40
32
אבל גם אם הילד דיווח שהוא ענה על הכל, זה לא אומר שהתשובות כולן נכונות...
שאלה
24/05/2016 | 13:05
3
79
אני קוראת באתר של מכון סאלד כי אחוז מסויים עובר שלב ב ואז נחשב מחונן
אחוז נוסף 5 אחוז יעבור כמצטיין
מה זה אומר
איזו תוכנית נותנים למצטיינים
כמו כן בביהס עצמו הוסבר כיח מי שעבר מבחן שלב א יהיה בקבוצת מצויינות
אז מה ההבדל בעצם
תכנית לימודים למחוננים ולמצטיינים
( לעמוד שלי בתפוז )
24/05/2016 | 21:16
54
ההבדל היחיד בעצם נעוץ בשעות הלימוד של המחוננים ושעות הלימוד של המצטיינים. ברוב המרכזים, המחוננים לומדים בשעות הבוקר במקום ללמוד באותו יום בכיתה הרגילה שלהם והמצטיינים, לומדים אחה"צ לאחר סיום לימודיהם הרגילים.
בכל השנים שאני מלמד במרכזי מחוננים שונים לא בניתי אף פעם סילבוס נפרד למחוננים ולמצטיינים  שלומדים את תוכניות הלימודים שלי. גם הקולגות שלי לא בונים תכניות לימודים נפרדות. ההבדל נעוץ בכך שרמת השיעור של מחוננים גבוהה יותר מרמת השיעור של מצטיינים. מכיוון שבדרך כלל אין מטלות בית על התלמידים (לצערי), ואם כן, הן מינוריות לחלוטין, הרי שההבדלים זניחים. מי שעובר את שלב א' ואינו עובר את שלב ב' לא ילמד במסגרת המצויינות של המרכז ואם כן, תהיה זו התארגנות מקומית במרכז עצמו כשאלו שילמדו שם ילמדו תכניות שונות, בדרך כלל,  מהתכניות למחוננים ולמצטיינים במסגרת ה- 5%. באשדוד למשל, מתקיימים חוגי העשרה במרכז המחוננים לאלו שלא עברו את שלב ב', במסגרת של תכנית הנקראת "עוגן לקהילה" ומיועדת ליצור איזה שהוא בסיס העשרה שונה מתכניות העשרה הרגילות. לא מתחייב בקשר לאיכות.
כמו שענו לפניי, בד"כ מצטיינים לומדים בשעות אחה"צ
25/05/2016 | 11:28
46
ספציפית בעיר בה אני מגוררת, יש הפרדה לכיתות אך אין הפרדה לא בשעות ולא בתכנים. מחוננים ומצטיינים לומדים במקביל, אותן שעות (אחת לשבוע ,8-15) ואת אותם הקורסים, על ידי אותם מדריכים. כך שאצלנו באופן ספציפי אין שום משמעות להפרדה הזו.
כדאי לברר ברשות המקומית שלכם מה המצב בעיר המגורים הרלוונטית אליכם.
משתנה מאוד ממקום למקום.
26/05/2016 | 10:54
24
אצלנו (פתח תקווה) יש כיתת מחוננים של שבוע שלם אליה יכולים להתקבל רק מי שהוגדרו כמחוננים, ויש חוגי העשרה אחה"צ שאליהם יכולים להירשם כל מי שעברו את שלב א של המבחן למחוננים (ללא קשר להישגיהם בשלב ב)  כולל המחוננים עצמם, וההרשמה פתוחה גם לתלמידים מעוניינים גם אם לא עברו אפילו את שלב א, אבל הם יכולים להתקבל רק על בסיס מקום פנוי.
 
שאלה
25/05/2016 | 18:14
2
48
שלום
שלחו לי לפלאפון הודעה ממכון סאלד לרשום את פרטי המייל שלי
האם לכולם שולחים זאת?
כנראה שלא מסרת כתובת מייל
25/05/2016 | 20:16
32
בטופס שקיבלת מביה"ס לאחר שלב א', או שכתובת המייל לא הוקלדה אצלם נכון.
 
לא שולחים זאת לכל אחד, רק למי שלא עדכן או שאולי יש בעיה במייל.
 
ביקשו זאת ממך מאחר שהתשובות נשלחות להורים במייל.
 
כנסי לאתר של מכון סאלד ויש שם רובריקה של עדכון כתובת מייל (יש להקליד את מספר הקוד שלך). 
פרט הדוא"ל
( לעמוד שלי בתפוז )
25/05/2016 | 21:29
32
במידה ומסיבה כל שהיא אין להם את הדוא"ל שלך הם בהחלט פונים ומבקשים זאת, אין כאן כל בקשה/פנייה יוצאת דופן.
מתי מתקבלות התשובות לשלב ב'?
18/05/2016 | 15:05
2
104
וגם: אם היישוב שלנו נבחן בין האחרונים גם התשובות יגיעו לקראת סוף הטווח?
תודה לעונים/ות
תשובות לשלב ב'
( לעמוד שלי בתפוז )
18/05/2016 | 16:29
1
183
התשובות מגיעות בדרך כלל בסביבות יוני ולפעמים אפילו בתחילת יולי. אתם תקבלו את התשובה בדואר אליכם הביתה. 
בהצלחה.
תודה
19/05/2016 | 12:52
32
שיעורי בית בכיתות מחוננים
16/05/2016 | 18:50
4
123
רציתי לשאול הורים למחוננים בכיתות מחוננים
אם זה נכון שבכיתות מחוננים 
כמות השיעורי בית קטנה יותר מכיתה מדעית למשל.
הבן שלי ממש שונא להכין שיעורים, לצערי...
 
שעורי בית למחוננים
( לעמוד שלי בתפוז )
16/05/2016 | 19:16
108
זה תלוי במוסד החינוכי בו נמצאת כיתת המחוננים. בדרך כלל ככיתה הנמצאת בשכבה בתיכון ישנם שעורי בית ולא מעט. לעיתים, לוקח לתלמידים המחוננים  זמן מועט יותר להכנת השיעורים שלהם כשיש לזכור שלצערנו, בתי הספר התיכוניים וחטיבות הביניים רואים לעצמם כמטרה שכמה שיותר תלמידים יעברו בהצלחה את הבגרויות, ולשם הם מתכווננים. נכון שישנם תוספות והקלות לכיתות מחוננים במסגרת החטיבה אולם עדיין, המטרה העיקרית היא להעביר אותם בהצלחה את הבגרויות. (ואני כותב זאת לא על סמך בדיקות מקיפות אלא, על נתונים חלקיים שאני מקבל).
אני לא ממש עוקבת אחר שיעורי הבית של הילדים שלי
17/05/2016 | 10:58
85
כבר כמה שנים טובות, אבל לא נראה שיש להם עומס מיוחד (לומדים בכיתות מחוננים ה, ח ו-יא). לתלמידת יא יש בעיקר עומס במתמטיקה. בשאר המקצועות פחות.
מה שכן, מקבלים יותר עבודות חקר או יצירה לעשות, ולכן יש הרבה יותר מקרים של עבודות בקבוצות ושהבית שלנו הופך לסדנת יצירה או לאולם הצגות
יש שיעורים. אבל תקווי שהם יותר מעניינים....
17/05/2016 | 11:42
1
74
מההשוואה הקטנה שלי - בכיתה המדעית יש שיעורי בית משמימים כמו בשאר הכיתות
 
בכיתת המחוננים יש קצת יותר יצירתיות. פחות רשימת שאלות, יותר עבודה עצמאית.
 
אבל אני בטוחה שכמו בכל דבר - זה תלוי גם במורה. 
תודה על ההתייחסויות
17/05/2016 | 16:21
56
עבודות יצירה או עבודות קבוצתיות- בכיף.
העיקר שיש גמישות מחשבתית, ויצירתיות.
כי לא לכל הילדים מתאים לשבת שעות על ספרים ומחברות 
בשעות אחר הצהרים
מה הילד שלכם עושה בבית הספר?
14/05/2016 | 23:17
3
135
שלום, 
יש לי ילד מחונן בכיתה ג, הוא לומד בתכנית מחוננים יום אחד בשבוע. תכנית מצויינת שנותנת לו המון! ושאר השבוע הוא בבית הספר. 
הוא קולט מהר ובית הספר בעצם לא דורש ממנו שום מאמץ! באיזה שהוא שלב דבר כזה ימוצא ולא תהיה מוטיבציה..
מה עושים? האם יש בבית הספר שלכם איזה פרוייקט עבור המחוננים?
אשמח ממש לדעת ולקבל רעיונות! 
לא הרבה
15/05/2016 | 12:27
108
תתרגלי, בגדול מערכת החינוך שלנו לא מאד מותאמת לילדים סקרנים ונבונים.  
 
אם יש מזל, יש כמה מורות טובות. ואז הן עושות פעילויות מעבר לתוכנית הלימודים. אם ממש יש מזל - הפעילויות הן על חשבון שעות הלימודים. אם יש פחות מזל - הפעיליות הן אחרי שעות הלימודים. ואז הילד מת משעמום בשעות הבוקר, אבל לפחות בצהריים - מתחיל לעשות משהו מעניין.  
 
אפשרות שקיימת בכמה בתי ספר - במתמטיקה הם יכולים לקבל חוברות מתקדמות יותר.ואז יושבת קבוצה של כמה תלמידים מתקדמים, ועובדים ביחד.  אבל כמעט ולא מקבלים תשומת לב מהמורה, כי זה ״רשות״. מי שלא בא לו או לא מצליח - מפסיק.
 
אפשרות אחרת - הרבה פעמים מורות מציעות לתלמיד המתקדם שיכין איזו מצגת עבור כל הכיתה. אחת מבנותי אוהבת את הקטע הזה, בערך פעם בחודש העבירה שיעור  לקחה נושא (שהיא בחרה), הכינה עליו מצגת, והעבירה לכיתה. 
 
השורה התחתנוה? שיבוא לכיתה עם מחברת ריקה ויצייר, או עם ספר ויקרא, או עם חוברת עבודה שמעניינת אותו....
באיזה אזור/ישוב אתם גרים? כדאי לבדוק בתי"ס ייחודיים
( לעמוד שלי בתפוז )
15/05/2016 | 13:35
86
שלום
האם יש באזורכם/ישובכם בתי"ס ייחודיים או ניסויים? בדרך כלל בתי"ס כאלו מלמדים מקיימים שעורים במסגרת שעות ביה"ס שהם ייחודיות וברמה גבוהה יותר מהממוצע (לפעמים אפילו ברמה גבוהה יותר ממרכז המחוננים וגם ברמת לימודי הליבה) אם יש כזה, כדאי מאוד לפנות ולנסות להתקבל לשם (כרוך כמובן בתוספת תשלום הורים) למרות ששעות הלימוד רבות יותר - במקומות מסויימים כל יום עד השעה 15:30 חוץ מימי שישי. 
בהצלחה
כלום. הבכור שלי פשוט מכין שיעורי בית במקצועות אחרים...
25/05/2016 | 11:31
21
הייתה אצלנו תוכנית מצוינות לכיתות ה-ו, שעתיים שבועיות בחשבון (שהוא הפסיד כי שובצו במערכת בדיוק ביום השליפה ) ושעתיים שבועיות במדעים. לפני חודשיים המורה שברה ברך ומאז לא חזרה לבית הספר. כמובן שלא עלה על דעתו של אף אחד למצוא לה מחליפה ובזה הסתיימה לה תוכנית המצוינות השנה. נראה מה יהיה בשנה הבאה... (כיתה ו').
פורומים חדשים בתפוז
( לעמוד שלי בתפוז )
15/05/2016 | 12:14
7
 עונה חדשה של "המירוץ למליון" עולה למסך, והפורום חוזר לפעולה!
אז בואו נצא לסיבוב מסביב לעולם עכשיו בפורום המירוץ למליון!
 
 יש לכם שאלות לגבי תביעות סיעוד נגד חברות הביטוח?
עכשיו בפורום תביעות ביטוח סיעודי תוכלו לקבל מידע מקצועי ומהימן!
 
 חושבים על מעבר לאוסטרליה? יש לכם שאלות בנוגע לתהליך?
היכנסו עכשיו לפורום הגירה לאוסטרליה בתפוז!
כיתת המחוננים בדוד ילין
14/05/2016 | 06:57
91
למי יש מידע על כיתת המחוננים בדויד ילין בחיפה?
 
מתכונת חדשה של תוכנית מחוננים
04/05/2016 | 18:39
3
246
האם פורסם מה תהיה המתכונת החדשה של תוכנית מחוננים?
על איזו שכבת גיל מדובר?
( לעמוד שלי בתפוז )
05/05/2016 | 00:19
1
94
לילדים העולים לכיתה ג'
05/05/2016 | 08:48
92
מתכונת חדשה
( לעמוד שלי בתפוז )
05/05/2016 | 11:29
220
אם יש פירסום בעניין זה הוא חייב להופיע בחוזר מנכל. אפשר לבדוק זאת כשנכנסים לאתר של משרד החינוך ובודקים את המידע בנושא זה. יש לזכור שגם כאשר מחליטים על שינויים כל שהם, זה לא קורה באופן מיידי. כמו למשל העובדה שמורים למחוננים חייבים לעבור השתלמות של 240 שעות בנושא הוראת מחוננים כשכבר לפני כמה שנים פורסם שמי שלא יעבור, לא יוכל ללמד מחוננים. בפועל זה מתקדם לאט מאוד וזה בהחלט עדיין לא מיושם באופן מלא.
תשובות אודות קבלה/אי קבלה
03/05/2016 | 13:40
3
264
איך מקבלים השנה את התשובות: דרך בית הספר, בדואר רגיל הביתה או דרך דוא"ל?
תשובות
( לעמוד שלי בתפוז )
03/05/2016 | 19:13
2
246
מכתבים נשלחים בדרך כלל הביתה וגם דרך הדוא"ל. בתי הספר לא מעורבים בקבלת התשובות (שלב ב').
תודה
03/05/2016 | 20:56
74
הם לא מעורבים, אך מקבלים את התשובות לפניך
04/05/2016 | 15:14
107
שאלה על המבחנים
02/05/2016 | 15:24
1
200
הבנתי שהמבחנים נערכים בתחילת כיתה ב נכון?
האם הילדים צריכים לקרוא לבד את השאלות והתשובות?
איך בנוי המבחן וכמה זמן הוא?
מבחני איתור מחוננים בכיתה ב'
( לעמוד שלי בתפוז )
02/05/2016 | 17:06
194
המבחן נערך בשני שלבים. בשלב א' הילד נבחן בכיתתו שבבית הספר יחד עם כל ילדי הכיתה ובהשגחת המורה שלו או איש צוות אחר בבית הספר. לא נהוג להקריא להם את הטקסט אלא אם ישנם קשיים מסויימים בהבנתו. שלב א' מתקיים בסביבות חודש לאחר תחילת שנה"ל.
שלב ב' נערך בסביבות מרץ כלומר, כחמישה-שישה חודשים לאחר שלב א' ואליו ניגשים רק אלו שעברו בהצלחה את שלב א'. מבחן שלב ב' מתקיים, בדרך כלל, במרכז מחוננים מקומי או בכל מבנה אחר בהתאם להחלטת וקביעת מכון סאלד, אגף המחוננים במשה"ח וברשות המקומית. מי שמשגיח את הנבחנים שם הם משגיחים מטעם מכון סאלד.
שלב א' מתבסס בעיקר על הבנת הנקרא, שאלות הגיון מילוליות וסיפרתיות. בשלב ב' מתקיימת הרחבה של הנושאים המופיעים בבחינה: לוגיקה מילולית וסימבולית, בעיות חשיבה מתמטיות, סדרות וחשבוניות בעיקר, ידע כללי וגם הבנת הנקרא. חלוקת הנושאים גמישה וניתנת לשינוי לפי החלטת מכון סאלד ואגף המחוננים במשה"ח. 
בקשה להתייעצות
28/04/2016 | 18:10
3
197
היי, הבת שלי לומדת בהלל כיתת מחוננים.
העיניין הוא שאנחנו שוקלים לעבור לפתח תקווה, אבל לא רוצים להעביר אותה מבית ספר כי היא מאוד אוהבת את הכיתה ומאוד מרוצה.
יש מצב להסעות עירייה מפתח-תקווה לרמת גן?
מגבעת שמואל הצמודה יש הסעות לרמת גן. לא יודעת מה לעשות!
(אגב המיקום של הדירה העתידית בגבול גבעת שמואל).
אף עירייה לא תסיע אותך לעיר אחרת אם בעיר שלה ישנה כיתה כזו
29/04/2016 | 13:05
53
מעבר לעיר אחרת
( לעמוד שלי בתפוז )
01/05/2016 | 08:10
104
הרשויות המקומיות מטפלות בנושא זה והוא באחריותן בלבד. כל רשות והחלטותיה שלה. יש לפנות למרכז המחוננים המקומי ולמחלקה לחינוך ברשות המקומית ולבדוק שם את הנושא.
היות וגם בפתח תקווה יש כיתת מחוננים שמן הסתם אינה
01/05/2016 | 13:26
112
דורשת הסעות לתלמידי פתח תקווה, סביר להניח שאף אחד לא יסכים לממן לכם הסעות ספיישל מפתח תקווה לרמת גן.
אבל כיתות המחוננים בפתח תקווה מקסימות (אני מכירה אישית את כיתות יא, ח ו-ה, וקצת פחות אישית כמה תלמידים מכיתות ז, ט ו-י). שווה לבדוק מצב להעביר אותה בכל זאת. זה יהיה עינוי לנסוע כל יום שעה בפקקים של הבוקר ועוד לפחות 45 דקות בחזור.
העשרה מתמטית בגיל הגן
27/04/2016 | 17:49
1
129
בני הצעיר כמעט בן חמש, בגן טרום חובה, מתוק וחכם, בעל תפיסה מהירה. קורא בשטף מגיל צעיר מאוד. רציתי להעשיר גם את יכולותיו המתמטיות, אבל אני לא בטוח איפה להתחיל. האם יש רעיונות? גם ללימוד חשבון "סטנדרטי" וגם להעשרה שמעבר.
יכולות מתמטיות לטרום חובה
( לעמוד שלי בתפוז )
27/04/2016 | 22:37
140
אם הוא אכן קורא בשטף ומבין את הנקרא אני יכול להמליץ על סדרת החוברות "בוקר טוב חשיבה" מאת מכאל גרעין בהוצאת יסוד. נכון שהחוברות מיועדות לכיתות א' ומעלה אבל בהחלט שווה לנסות לפחות את החוברת הראשונה בסדרה. אם את מעוניינת בחומר "ליבתי" יותר את יכולה להשתמש בחומר הסטנדרטי המקובל בבית הספר לכיתות א' ולעשות זאת כאתגר חשיבה וביצוע וגם כמשחק וכשעשוע. אם הבן יוכיח שהוא מתמודד עם החומר הנלמד בהצלחה בהחלט יש מקום להמשיך איתו הלאה. אולם, יש לקחת בחשבון מה יהיה בהמשך, כשיגיע לבית הספר. מומלץ לעשות את המהלכים בזהירות וברגישות. בהצלחה.
פסח כשר ושמח
( לעמוד שלי בתפוז )
21/04/2016 | 10:50
19
גולשות וגולשים יקרים,
אנו רוצים לאחל לכם חג פסח כשר ושמח!
מי ייתן והאביב יביא עימו התחלות חדשות,
הנאות מתוקות והמון הפתעות מרגשות.

לקראת החג הכנו לכם מהדורה חגיגית וכשרה לפסח
של חם בתפוז.

את כל הקישורים לאייטמים בכתבה תוכלו למצוא (כמו בכל שבוע)
בעמוד הפייסבוק שלנו
 
חג פסח שמח!
זקוקה לעזרתכן :)
20/04/2016 | 19:14
152

שלום לכן, 
אני זקוקה לעזרתכן!
לקראת כנס הבריאות שייערך במהלך חודש הגאווה אנחנו עורכים סקר לבדוק את הרגלי הבריאות של נשים - ואנו זקוקים ל-2 דקות מזמנך! חשוב לנו שנשים רבות ומגוונות ככל שאפשר יענו על הסקר, ונשמח מאוד אם תוכלי לסייע לנו .
 
לינק לסקר - http://goo.gl/forms/7Hw1RCZwwP
 
תודה רבה! 
מוזמנים לקרוא את הבלוג שלי על דור הסייבר שגדל כאן
20/04/2016 | 08:59
78
שלום לכולם
אני מזמין אתכם לקרוא את הבלוג שלי על דור הסייבר ואיך אנו נוכל להתמודד איתו
http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/6790015

קריאה מהנה ואשמח אם תגיבו
על ילדה חכמה עם קש"ר
18/04/2016 | 11:09
1
187
שלום. בתי בת 7.5, בתהליכי אבחון של קש"ר , ברמה קלה. ילדה מאוד חכמה לגילה, אבל רק בכיתה א אז עוד לא עשינו עדיין מבחני מחוננים. השערתי היא שהיא תעבור לפחות שלב א בקלילות, על סמך חידות עבר שעשינו לה ופתרה בקלות.
השאלה שלי היא האם זה טיפוסי לילדים חכמים מאוד (מחוננים) לשחק רק עם גדולים מהם, או שזה בכלל מאפיין את הקש"ר שאנחנו מבררים בימים אלו.
בצהרון ובהפסקות בכלל , היא נמצאת רק עם ילדי כיתה ב , ולגמרי לא מתרועעת או מתחברת לבני גילה.
התשובות אינן חד משמעיות
( לעמוד שלי בתפוז )
18/04/2016 | 22:39
150
לא פעם מחוננים יוצרים קשר עם גדולים מהם אולם זה אינו חד משמעי. זה תלוי מאוד גם בתכונות נוספות של המחונן וגם כיצד הסביבה שלו מקבלת אותו, כילד מחונן בהיבט החיובי או כילד שונה בעל תגובות יוצאות דופן מבחינת האחרים, ואין כאן אפשרות להציג את הדברים בכיוון אחד בלבד. 
חשובה מאוד רמת הקריאה של הבת ומידת הסקרנות הטבועה בה שכן אלו תחומים מאוד חשובים  באופן כללי ובודאי לקראת מבחני שלב א' - ואם תהיה הצלחה, גם שלב ב'.
בכל אופן, בהצלחה בהמשך הדרך.
ערעור על שלב ב' במבחני סאלד
14/04/2016 | 21:34
10
257
בני עבר שלב א' והמורה סיפרה לי שהוא קיבל הכי גבוה בכיתה.
 
את שלב ב' לא עבר, אך המורה אומרת שמאד מתאים לו להיות במחוננים ואם אנו מעוניינים היא תכתוב מכתב המלצה וגם אנו מרגישים שחסר לו אתגר בביה"ס. (הוא בכיתה ג')
 
איך מערערים?
יש לבן שלי שגיאות כתיב רבות, אך הוא מאד חכם וזה לא מפריע לו בתיפקוד היומיומי,  האם יכול להיות שהוא נכשל בשל שגיאות הכתיב, או שהשאלות אמריקאיות?
ערעור על תוצאות שלב ב'
( לעמוד שלי בתפוז )
14/04/2016 | 22:50
227
ערב טוב
ראשית, המבחן מבוסס על שאלות אמריקאיות בלבד כך שכל מה שצריך זה לסמן את התשובה ולא יותר.
כדאי לפנות לאגף המחוננים במשרד החינוך ולבקש מבחן חוזר (תמיד אפשר לומר שהבן לא חש בטוב במבחן), אפשר לפנות גם לרפרנטית של משרד החינוך הקשורה לנושא זה במחוז אליו אתם שייכים. ישנו תמיד סיכוי שיאפשרו מבחן חוזר ובדרך כלל לאחר פרק זמן של שנה.
בהצלחה
אמריקאיות
15/04/2016 | 16:06
5
163
איך כבר קיבלת ציון לשלב ב' כאשר בד"כ מקבלים את התשובות לקראת יוני?
הוא בכיתה ג' והמבחנים היו בכיתה ב'
15/04/2016 | 17:50
4
165
אבל הרגשנו שחסר לו האתגר
ולכן אנו רוצים לשנה הבאה
אם כך, נראה לי שאיחרתם את מועד הערעורים
15/04/2016 | 17:51
64
ערעור על תוצאות המבחן
( לעמוד שלי בתפוז )
15/04/2016 | 21:02
2
161
אפשר בהחלט לערער את המבחן ואז הבן יעשה אותו בכיתה ד', ויתכן שזה דווקא יהיה לטובתו. בינתיים הוא גדל בשנה, יתכן שהבטחון העצמי שלו התפתח וכך גם רמת ידיעותיו. היו לי לא מעט תלמידים שהצליחו דווקא בכיתות ג' ו- ד' לאחר שנכשלו בכיתה ב'. כך שאם עדיין יהיה לו רצון ושאיפות לעבור את המבחן כדאי שינסה.
בהצלחה.
ברור שהמבחן החוזר יהיה בכיתה ג', אך הערעור צריך להתבצע מיד
15/04/2016 | 21:06
1
109
לאחר שמודיעים לו, אם עבר או נכשל.
 
אם אני לא טועה, ניתן לערער עד ספטמבר, כ-3 חודשים לאחר ההודעה.
אפשר לערער מתי שרוצים. גם שנתיים אחרי.
27/04/2016 | 11:30
80
ערעורים שמתקבלים עד תאריך מסויים בדצמבר (משתנה משנה לשנה ומפורסם באתר של האגף למחוננים) יישקלו באותה שנה. ערעורים שמתקבלים לאחר התאריך הקובע יישקלו רק בשנה שלאחר מכן.
לפני שמערערים- כדאי לבדוק קודם את הסיכויים לעבור את המבחן
25/04/2016 | 15:50
2
134
אני אחרוג ממנהגי ואמליץ על אתר "מיחונן"   ( http://www.mihonan.co.il  ) כי אני חושבת שהם עושים משהו חשוב.
מעבר למבחן סימולציה שניתן לרכוש, הם מנתחים את הסיכוי של הילד לעבור את המבחן. אני רכשתי מבחן לדוגמא ונאמר לי שהבת שלי אומנם באחוזון 90 אך הסיכויים שלה לעבור את המבחן הם לא מהגבוהים ביותר אז ויתרתי על הערעור ואני שמחה על כך.
אנחנו יודעים הרי שהילדים שלנו חכמים אך אנו לא יודעים להשוות אותם לילדים חכמים אחרים ולכן העובדה שמעבר למבחן לדוגמא הם גם יודעים לנתח מה הסיכוי של הילד לעבור את המבחן - זה אדיר בעיני.
(הרי מעל 90% מהילדים שעוברים את שלב א' לא עוברים את שלב ב')
אתר "מיחונן"- דעה
( לעמוד שלי בתפוז )
27/04/2016 | 00:21
1
162
אכן, כך נראה על פניו שהאתר נותן שירות נכון וחיובי לכל אלו ששואפים לחסוך את כל ההכנה האינטנסיבית כשלא בטוח שלבן או לבת, יש בכלל סיכוי להיכלל באחוזון המאפשר  למידה במרכז מחוננים. זהו בהחלט עוד גורם היכול ליצור הכוונה נכונה. אם הסיכוי קיים אזאי יתכן שבאמת כדאי להשקיע בקורסי הכנה ובערכות הכנה, במידה ולא, כדאי לוותר על המירוץ האינטנסיבי הזה. ישנם פתרונות חלופיים שאינם פחות טובים מלמידה במרכז המחוננים ובפחות לחץ.
מסכימה לגבי אתר מיחונן
02/05/2016 | 13:40
85
מסכימה לגמרי עם יורה נחושתן לגבי אתר מיחונן. כדאי לבדוק מה בכלל הסיכוי של הילד לעבור את המבחן (דרך אתר מיחונן) . אם לילד אין סיכוי להיכלל באחוזונים הרלוונטים - אז צריך להניח לילד ( למרות רצוננו העז לפעמים שילדינו יעברו את המבחן)
אם האתר מראה שלילד יש סיכוי טוב לעבור את המבחן - אז בהחלט כדאי להשקיע בהכנה  - מכל סוג שהיא.
חוג באלברטו
13/04/2016 | 13:27
3
212
שלום לכולם,
אשמח לקבל חוות דעתכם...המלצתכם
בני לומד בכיתה א' , בכיתתו קבוצת מתקדמים בעברית ובחשבון, בשתי הקבוצות לומד בני.
שמעתי שמתוך 5 תלמידים בקבוצתו בחשבון 3 קיבלו הפנייה לחוג מתמטיקה ורק לאחר מספר ימים בני ובת נוספת קיבלו... המורה אמרה שבתחילה קיבלה 3 מקומות ולאחר מכן נתנו לה עוד שניים...
האם זה מעיד שבני מצטיין?
והאם כדאי לי לשלוח אותו לבחינת מחוננים בכיתה ב'?
בני קורא מגיל4 כמובן שביקש ומורה לימדה אותו לקרוא נכון...שפתו עשירה מאד
ולדעת רופאת הילדים הוא מחונן...אני ממש לא בטוחה...
בכל מקרה הוא בולט בשפתו והתבטאותו...
אשמח לעצות...זה בני היחיד...
ברור, למה לא? שלב א' הוא במסגרת בי"ס והרוב המוחלט עושים אותו
14/04/2016 | 00:22
75
חוות דעת והמלצות
( לעמוד שלי בתפוז )
14/04/2016 | 15:20
1
168
לאלברטו נבחרים תלמידים הנחשבים כתלמידים מצטיינים ולכן, יש בהמלצת המורה אישוש לגבי היכולת הקוגנטיבית של הבן. (בדרך כלל אפשר לסמוך על המלצות מורים/ות אם הם/הן רציניים/רציניות).
בכיתה ב' הבן יעבור בכל מקרה (יחד עם כל התלמידים) את שלב א' של מכון סאלד לקביעה האם הוא מחונן או מצטיין. במידה ויעבור את שלב א' בהצלחה (שיתקיים במסגרת הלימודים הפורמליים שלו בבית הספר) הוא יוזמן לעבור את שלב ב' (בסביבות פברואר - מרץ 2017) שיתקיים במרכז המחוננים בישובכם (או בכל מקום שיוקצה לצורך זה).
ההחלטה לעודד את הקריאה של הבן היא החלטה נבונה ונכונה מאוד (אולי ההחלטה מהחשובות שקיבלתם ותקבלו בקשר אליו) מכיוון שקריאה רהוטה ושוטפת עם אוצר מילים נרחב ותובנות אורייאניות מפותחות יעזרו לו בכל התחומים ויקדמו אותו יותר מכל דבר אחר. יש וכדאי להמשיך ולעודד אותו לקרוא ואם לכוון אותו לנושאי הקריאה, מומלץ לעשות זאת בעדינות ולתת לו מרחב החלטה למה שירצה לקרוא.
בהצלחה וחג אביב שמח
המון תודה על התשובות.....
03/05/2016 | 12:25
15
חם בתפוז
( לעמוד שלי בתפוז )
14/04/2016 | 14:18
14
סופ"ש נעים!
את כל האייטמים שבכתבה תוכלו למצוא בעמוד הפייסבוק שלנו-

מנהל/ת הפורום

אודות:
יורה נחושתן, הנו הבעלים של "דעת יורה", מפעילת תוכנית לימודי ההעשרה לילדים בשכבות הגיל של כיתות ב' - ה', אם בהוראה יחידנית ואם בקבוצות קטנות ובכיתות גד
עוד...
חם בפורומים של תפוז
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
הקשר בין טראומה והתמכרות למין
הקשר בין טראומה...
איך טראומה יכולה ליצור התמכרות? אתם מוזמנים כבר...
הקשר בין טראומה והתמכרות למין
הקשר בין טראומה...
איך טראומה יכולה ליצור התמכרות? אתם מוזמנים כבר...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
ד
ד"ר מיכה אלטמן
יורה נחושתן- מנהל פורום הורים למחוננים
מנהל פורום הורים למחוננים
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ