לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
96219,621 עוקבים אודות עסקים

פורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
הודעה מהנהלת הפורום
 ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. הנהלת הפורום הנכנסת רוצה להודות למנהלת הפורום היוצאת, ולאחל לה הצלחה.
 בהזדמנות זו, רק נזכיר כי הפרסום בפורום אסור ויש לשמור על כללי שיח נאות ולאפשר לכל אחד להשמיע את דעותיו.
המשך >>

לצפיה ב-'התייעצות האם לגשת לשלב ב' בכיתה ג'?'
התייעצות האם לגשת לשלב ב' בכיתה ג'?
15/11/2018 | 22:49
1
51
הבן שלי עבר שנה שעברה את מבחן שלב א', את שלב ב' לא עבר.
מתחילת השנה משעמם לו בכיתה, הוא לא מסתדר עם המורות המקצועיות ואומר כל הזמן שלא כייף בבית הספר ושלא רוצה ללכת.
דיברתי עם המחנכת בנושא ולמרות שהיא נראית לי מקסימה נראה לי שאין לה ממש פתרונות לתת לו. 
אני שוקלת אולי כדאי לו להבחן שוב (המלצה שקיבלתי מחברה) ואולי הפעם הוא יעבור. 
הבנתי שיש אפשרות כזו, האם באמת קיימת? האם כדאי לפנות למכון סאלד והאם כדאי לי בכלל לקחת אותו שוב לבחינה ואם יעבור להעביר אותו לכיתת מחוננים או יום שליפה (יש לנו את שתי האופציות לבחירה).
תודה
לצפיה ב-'לגשת לשלב ב''
לגשת לשלב ב'
( לעמוד שלי בתפוז )
16/11/2018 | 10:16
31
אם הוא מעוניין בנסיון זה אז בהחלט כן. תיפני לרפרנטית המחוזית לנושא מחוננים במשרד החינוך במחוזכם ותגישי בקשה לאישור מועד בחינה לבן. מנסיוני אני יודע שהם מאשרים זאת ללא קשיים מיוחדים. תוכלי לנמק זאת למשל, שהוא היה מתוח ולא הרגיש טוב ביום המבחן.
להחלטה בין יום שליפה לבין למידה שוטפת בכיתת מחוננים ממליץ לבצע את המהלכים הבאים:
1. לבדוק את רמת הלמידה בכיתת המחוננים בבית הספר, מי המורים המלמדים, האם הם מוכשרים ללמד מחוננים. מה הם התוספות שהתלמידים מקבלים מעבר לשעות הליבה: קורסים ייחודיים, פעילות במסגרת אוניברסיטה וכו'.
2. לבדוק מי הם המלמדים במרכז המחוננים (בדרך כלל איכות אנשי ההוראה במרכז המחוננים גבוהה יותר מאשר בבית הספר ונושאי הלמידה מגוונים יותר) ומהי האוירה הקיימת שם גם בתחום החברתי.
3. רצוי לבדוק את התחום החברתי הן בכיתת המחוננים בבית הספר והן במרכז המחוננים.
4. כדאי וחשוב להגיע עם הבן להסכמה היכן היה רוצה ללמוד. מצד אחד, יתכן שבכיתתו יש לו כבר חברים והוא פורח מבחינה חברתית ויתכן שיהיה לו קשה להתנתק מהם ומצד שני, האפשרות להיות עם ילדים שדומים לו בייחודיות שלו, יכול לקסום לו.
בהצלחה
לצפיה ב-'הכנה למועד ב''
הכנה למועד ב'
13/11/2018 | 22:34
1
133
שלום, בני עבר את שלב א'. רציתי לדעת האם הכנה לשלב ב' (תרגול בבית/קורס) הם קריטיים להצלחה או לא מאוד מהותיים?
 
 
אם אכן מומלץ על הכנה, יש המלצות? קורס/בית? מכון מומלץ?
 
 
תודה מראש:)
לצפיה ב-'הכנה לשלב ב''
הכנה לשלב ב'
( לעמוד שלי בתפוז )
14/11/2018 | 21:50
79
ישנם מכונים, גופים ואנשים שונים המספקים הכנה למבחנים אלו באופנים שונים ומגוונים. מומלץ לעבור על האפשרויות באינטרנט ולבחור את שנראה המתאים ביותר למחפש.
בהצלחה
לצפיה ב-'הכנה למבחן קרני'
הכנה למבחן קרני
14/11/2018 | 20:18
1
51
הבת שלי עומדת לעבור את מבחן קרני לקבלה לכיתה ז׳ מחוננים. יש מספר אתרים המציעים הכנה און ליין: מכון נועם, הפרופסור הלא מפוזר, iqute. למישהו יש המלצות? איזה אתר עדיף?
לצפיה ב-'מכונים מומלצים'
מכונים מומלצים
( לעמוד שלי בתפוז )
14/11/2018 | 21:46
48
כל המכונים מקבילים ברמתם פחות או יותר ולכן מומלץ לבחור את מה שנראה ע"פ ההתרשמות האישית מהמוצע.
בהצלחה
לצפיה ב-'קורסים הכנה למבחן איתור שלב ב'
קורסים הכנה למבחן איתור שלב ב
14/11/2018 | 09:16
3
138
שלום לכולם, 
אשמח להמלצות לגבי 2 מכונים המקיימים הכנה למבחן שלב ב' לאיתור מחוננים (כיתה ב'), שאני מתלבטת לגביהם ולא מצליחה להחליט.
מתלבטת מאוד בין 'הפרופסור הלא מפוזר' לבין IQUITE. 
מישהו מכיר מקרוב ויכול להמליץ?
 
תודה מראש לעונים!
לצפיה ב-'ממליץ על כלום'
ממליץ על כלום
14/11/2018 | 16:07
74
לא צריך להתכונן למבחן הזה ומספיק להראות את שא' הדוגמא ולהסביר לילד, מה זה מבחן אמריקאי.
לצפיה ב-'תשובה מפורום אחר'
תשובה מפורום אחר
14/11/2018 | 21:22
75
היום ההתכוננות למבחנים זו התממות אחת גדולה.
כל הילדים של מי שעובדים עם מחוננים והם לאו דווקא מחוננים בעצמם - נמצאים ברכסי מחוננים.
קורה בדיוק מה שהיה בזמנו עם הפסיכומטרי - הסף עלה בגלל קורסי ההכנה.
ועם הסף הזה הילד שלך יתמודד.
לו הילד לא היה בענין וזה לא היה חשוב לו - ניחא.
אבל הוא כן. ובעל מוטיבציה מעצמו.
ולכן הייתי רוכשת תוכנת לימוד, מסבירה לו שהוא יכול להתכונן למבחן, שזה מבחן כמו כל דבר אחר בחיים - אפשר להצליח ואפשר גם לא, ותכלס המבחן לא מודד כלום חוץ מהצלחה במבחן, וכן, לפעמים גם כשיודעים וטובים לא מצליחים כמצופה וזו לא טרגדיה גדולה.
מבחינתך  - אבל רק מבחינתך- תדעי לך שזה שער כניסה ללמידה אחרת ולא ביזיונית ומיושנת כמו בכיתה רגילה. תאמיני לי שאת רוצה שהוא יעבור, אבל את התחושה הזו תשאירי לעצמך.
נמאס כבר מכל ההודעות נוסח ״ הוא בכלל שכח להגיד שיש את המבחן היום״ או ״ עברנו קצת על קונספטים כלליים״ כשבפועל הילדים תרגלו ובאו עם יכולת ביצועית, לא אינטיליגנציה, מעל ומעבר לילדים שבזבזו חלק ניכר מהזמן להבין מי נגד מי.
אין לי מושג מי מהתוכנות טובה או רעה, לא יכולה לייעץ לך לגבי משך התרגול, על מה לשים דגש, רק באתי לפקוח את עינייך. לדעתי מה שמקבלים שם שווה את כמה מאות השקלים של הכנה ביתית.
לא הייתי הולכת לקורסים כי אני לא יכולה לראות איך הם מנטרלים שם את גורם הלחץ
והתחרותיות גם אם הם מאוד רוצים
לצפיה ב-'הכנות למבחן איתור שלב ב''
הכנות למבחן איתור שלב ב'
( לעמוד שלי בתפוז )
14/11/2018 | 21:42
57
ממה שידוע לי שני המכונים הנ"ל מאפשרים לילדים להשתמש בתוכנה המאפשרת למידה עצמית של נושאים שמופיעים במבחן. את שתי התוכנות אני מכיר והן מקבילות ברמתן אחת לשניה אולם, את השעורים הנילווים אליהן (אם קיימים כאלו) אייני מכיר ולכן אני  נמנע מלפסוק לגביהם, אני מקווה שהם נותנים את המענה למי שרוצה בזה.
בהצלחה
לצפיה ב-'עבר שלב א'
עבר שלב א
11/11/2018 | 01:01
2
189
המורה ציינה שקיבל 46 אחוז מתוך 48 אחוז ממבחן האיתור כיתה ב שלב א. הוסיפה שזה היה הציון הכי גבוה בכיתה. אם אחוז כזה מספיק בשביל לעבור בשלב ב? 
לצפיה ב-'לדעתי אין לציון של שלב א חשיבות אמיתית, כי בשלב ב' ההשוואה'
לדעתי אין לציון של שלב א חשיבות אמיתית, כי בשלב ב' ההשוואה
11/11/2018 | 14:03
160
היא מול ציונים כלל-ארציים. ואין פה עניין של "יספיק", כי מדובר באחוזים. כלומר אין ציון של עובר או לא עובר, אלא מתקבלים אלו שמוגדרים ב-3% או 2% (לא סגורה על המספר המדויק) הגבוהים ביותר מכלל הילדים שנבחנו.
לצפיה ב-'שלב א' הוא כמעט חסר משמעות'
שלב א' הוא כמעט חסר משמעות
( לעמוד שלי בתפוז )
13/11/2018 | 12:03
112
הוא בעצם רק "כרטיס כניסה" לקבלת אישור לגשת לשלב ב', עוד מסנן בדרך. בכל השנים האחרונות ניתקלתי בתלמידים שנכשלו בשלב א' וקיבלו, למרות זאת, אפשרות לגשת לשלב ב' (מסיבות שונות) או תלמידים שלא הגיעו לבית הספר באותו יום ולכן לא עברו כלל את שלב א' וקיבלו אישור לגשת לשלב ב'. בעצם לא זכור לי, לאורך שנים, שאי מעבר שלב א' היווה מחסום לגשת לשלב ב'.
בהצלחה בהמשך.
לצפיה ב-'תוכנית אודיאסה. מישהו או מישהי מכירים?'
תוכנית אודיאסה. מישהו או מישהי מכירים?
09/11/2018 | 21:31
2
100
לא הצלחתי להחליט על סמך מה שקיבלנו מה דעתי בעניין.
תודה מראש
לצפיה ב-'מהתרשמותי האישית עדיף אקדמיה בתיכון '
מהתרשמותי האישית עדיף אקדמיה בתיכון
11/11/2018 | 10:15
1
102
שם צוברים נקודות לבגרות באופן מיידי ללא תקופת צינון ואפשר **אם רוצים** להמשיך לצבור נקודות לתואר בפתוחה כדי לסיים שם או להכנס לשנה שניה  באונברסיטאות שונות על סמך ציונים באפיק מעבר (גגל אפיקי מעבר).
 
באודיסאה יש תקופת למידה של קורסים יחודיים של לפחות שנה, אם פורשים זה הולך לפח. בכתת המחוננים של הבת שלי הרוב נשרו או הונשרו - בעיני שנה של זמן ולחץ מבוזבזים.
דייסקלימר- הבת שלי בחרה מראש באקדמיה בתיכון. ממליצה בכל מקרה לדבר עם ילדים והורים שהתנסו.
 
לצפיה ב-'ה"נקודות לבגרות" זו הבעיה. . . '
ה"נקודות לבגרות" זו הבעיה. . .
( לעמוד שלי בתפוז )
13/11/2018 | 12:09
49
ישנם בתי ספר תיכוניים בארץ שמבחני הבגרות הם רק "תחנה" שחייבים לעבור באופן רשמי (כשכמובן באופן טבעי הדגש הוא על 5 יחידות בכל תחום לפחות) וההתמקדות היא בלמידה עצמה ובהכנה ללימודים האקדמיים תוך בניית יכולת התלמיד לחפש את הנושאים והתחומים בהם היה רוצה לעסוק ולדעת כיצד להתמודד איתם באופן הטוב ביותר. לכן, תכנית כמו אודיסאה יכולה לענות על צרכים אלו ו. . . .שום דבר לא חייב ללכת לפח.
בהצלחה
לצפיה ב-'התלבטות אחים'
התלבטות אחים
07/11/2018 | 20:55
13
212
יש לי שני בנים יחסית קרובים בגיל. אחד ב-ד׳ לומד ביום שליפה. אחד ב-ב׳ וקבלנו עכשיו את ההודעה שקיבל את הציון הכי גבוה בשכבה במבחן שלב א.

הם מאוד שונים. הגדול שלי מחונן קלאסי.  היה ברור תמיד שהוא מחונן. הוא מאוד מתאים לתוכנית ודומה לכל הילדים האחרים בה. קורא המון וזוכר כל דבר. מתעניין וחוקר. השני הקטן, ממש ממש הפתיע אותי לגמרי הציון שלו. הוא ילד שובב., אוהב להשתולל ולרוץ ולא להתאמץ אינטלקטואלית. לא קורא כמעט בכלל.

ברור לי שהקטן לא באמת מתאים לתוכנית מחוננים. לדעתי גם לא יעבור את שלב ב. כי הוא דורש ידע כללי נרחב שכנראה אין לו. אז מה ההתלבטות. האם לשלוח אותו בכלל לשלב ב..... הוא תמיד מרגיש פחות חכם מאחיו. לא בגללנו. אנחנו דווקא משבחים אותו על חוכמתו אבל הסביבה נותנת לגדול המון פידבקים על החוכמה שלו כי היא יותר בולטת. לכן עכשיו הוא מאוד שמח עם השלב א שלו.  כישלון בשלב ב כמובן יפגע לו בשמחה הזאת, ואני באמת לא חושבת שמתאים ויעבור את שלב ב ממילא. מצד שני..... מי אני שאמנע מילד לנסות להתקבל לתוכנית., שהיא מוצלחת מאוד אצלנו בעיר.

יש לכם רעיון עבורי?
לצפיה ב-'אם הציון שלו בשלב א' הפתיע אותך, אז '
אם הציון שלו בשלב א' הפתיע אותך, אז
08/11/2018 | 06:40
3
187
אולי את מתקשה להעריך אותו נכון (בין היתר גם כי גם את משווה אותו לאחיו הגדול), ואולי גם תופתעי מהציון שלו בשלב ב'. אני גם לא יודעת על סמך מה את קובעת שהוא לא מתאים לתכנית מחוננים. בכיתות מחוננים יש גם ילדים שובבים שמשתוללים ורצים. במקומך הייתי נותנת לו לעשות את שלב ב', ואם הוא לא היה מצליח בו, הייתי אומרת לו (מה שנכון), שזה סתם מבחן אחד שלא אומר כלום על החוכמה שלו.
לצפיה ב-'תודה על התגובה'
תודה על התגובה
08/11/2018 | 08:09
2
109
האמת שאף פעם לא עסקתי בהשוואת החוכמה בינהם. הם כל כל שונים. הקטן ילד מדהים. רגיש, חבר. בהחלט ילד חכם.  הבן הגדול סוחב איתו את כל הבעיות שתמיד אומרים שיש למחוננים. עניינים חברתיים מורכבים מאוד. הקטן ילד שובה לב. אין מקום אחד שהוא לא הילד האהוב ביותר על כולם. עם כל השובבות שלו. ככה ששמחתי תמיד עבורו שהכל עובר חלק.

אני ממש לא סוגדת לעניין המחוננות. להיפך אפילו. יש לי עוד ילד. קטן בגן. שאני כבר רואה שדומה לאחיו הגדול. והרבה פעמים אני מתבאסת מזה ומאחלת לו בלב שלא יהיה מחונן. שיהיה ילד רגיל בלי סיבוכים. לא קל לגדול שלי בכלל בחברת ילדים בבית הספר הרגיל שלו. רק ביום שליפה הוא פורח. הציעו להקפיץ אותו כיתה שנה שעברה ואנחנו התנגדנו כי  ההתפתחות החברתית שלו לגמרי לא מאפשרת לו לקפוץ כיתה.

בכל אופן אני אקבל את העצות שלכן ואשלח אותו למבחן.
לצפיה ב-'סתם חולקת שאנחנו דווקא הקפצנו בזמנו'
סתם חולקת שאנחנו דווקא הקפצנו בזמנו
08/11/2018 | 08:18
1
136
(זה היה בחו"ל, והסיבות היו שונות) והאמת שזה באמת היה קצת בעייתי מבחינה חברתית - הילדה למדה עם ילדים ב-ד', ובהפסקה שיחקה עם הילדים מהשיכבה הקודמת, ב-ג'. מבחינת הסיבה שהקפצנו זה כן עזר - אבל אחרי חצי שנה חזרנו לארץ וכל ההישגים התבטלו... 
לצפיה ב-'תודה שחלקת'
תודה שחלקת
08/11/2018 | 10:03
74
האמת שאני לא בטוחה שזה יועיל לו לשיעמום. לא ממש יודעים מה לעשות איתו בבית הספר. נערכו לו מבחנים לאחרונה והוא התייצב על ידע ממוצע של כיתה ז׳. אין מצב בעולם שאני מקפיצה אותו לחטיבה. אז ממילא ישעמם לו גם בכיתה ה׳. וחברתית יהיה לו אסון. הם שם כבר עוד יותר ציניקנים ודוקרניים.

לעומתו הילד שבכיתה ב׳, בהחלט נתרם בבית הספר ומתעניין. יושב בשיעורים ואפילו צריך לעשות שיעורי בית. לפעמים גם מפריע בשיעור..... אני מניחה שזה נורמלי.
הגדול או קורא ספרים בשיעור או עוזר לילדים מתקשים. שזאת אליה וקוץ בה. זה מאוד עוזר למורה ולכן היא עושה את זה, אבל לפעמים הילדים שונאים אותו יותר בגלל זה. מצד שני הוא עצמו כן אוהב לעשות את זה וזה מפיג לו קצת את השיעמום אז זה מלכוד.
לצפיה ב-'הרבה מחוננים שובבים ומשחקים כדורגל ולא קוראים בכלל'
הרבה מחוננים שובבים ומשחקים כדורגל ולא קוראים בכלל
08/11/2018 | 07:48
8
117
כמובן לשלוח את הילד למבחן איתור. 
 
גורם אוביקטיבי מצא שיש סיכוי גבוה שהילד מחונן. חס ושלום לא להרוס לו, רק בגלל שהוא דומה לאיזו תדמית של מחונן שיש לך, שהתקבעה בגלל אחיו הגדול
 
תשלחי אותו.
 
מאד נחמד כשיש שני ילדים ששניהם מוכשרים, אבל שונים זה מזה
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
08/11/2018 | 08:13
7
66
דווקא שאלתי את הגדול שלי האם בהפסקה ילדים ביום שליפה משחקים בחוץ בכדור. הוא אמר שממש לו. שהם כולם יושבים בחדר שחמט ומשחקים שח.

התדמית מחונן שיש לי עוד יותר התקבעה בימים הפתוחים שהיו בבית הספר למחוננים. כל הילדים היו דומים לגדול שלי. היו הרצאות להורים בשנה שעברה שעסקו בבעיות שיש לילדים מחוננים. הן התאימו בדיוק לגדול ולבן הקטן ממש אין בעיית דומות.

בכל אופן, אתן לו לנסות. אולי אנסה להעביר אותו מבחן לדוגמא שיש באינטרנט ואראה אם הוא בכלל בכיוון?
לצפיה ב-'אני יכולה להגיד שבכיתת מחוננים ביסודי הם בהחלט שיחקו בכדור.'
אני יכולה להגיד שבכיתת מחוננים ביסודי הם בהחלט שיחקו בכדור.
08/11/2018 | 08:20
2
108
אולי ביום שליפה אין להם כדור...
לצפיה ב-'האמת יש מצב!! '
האמת יש מצב!!
08/11/2018 | 10:04
45
לצפיה ב-'דווקא יש כדור ביום שליפה, בהפסקות בין שיעור לשיעור!'
דווקא יש כדור ביום שליפה, בהפסקות בין שיעור לשיעור!
( לעמוד שלי בתפוז )
13/11/2018 | 12:11
22
לצפיה ב-'יש ילדים מחוננים שגם מצטיינים בספורט'
יש ילדים מחוננים שגם מצטיינים בספורט
08/11/2018 | 09:13
3
90
אני מכירה כמה וכמה ילדים מחוננים (כולל בגילאי חטיבה ותיכון) שהם בנבחרות אתלטיקה, כדורסל ושאר ענפי ספורט.
 
אני יודעת בוודאות שלא כל המחוננים משחקים בשח. כנראה הבן שלך, כמו רוב הילדים - רואה מה שסביבו. הוא וחבריו הקרובים משחקים שח, אז נדמה לו שזה הדבר היחיד שמתרחש. 
 
את כל ההרצאות האלה שעושים להורים, תקחי עם כפית גדושה של מלח.
מנסיוני האישי - יש יועצות שיש להן נטיה קצת לנפח את נושא "הבעיות הרגשיות והחברתיות של ילדים מחוננים". לא יודעת איך הם עושים את המחקרים שלהם, אבל כשאני מסתכלת על חבריי שהיו בכיתת מחוננים די מזמן, ועל החברים של בנותיי - רוב המחוננים הם בעלי כישורים חברתיים לא פחותים מאף אחד אחר. 
אצלנו היו בכיתה שני ילדים מוזרים, ממש "מודל של המחונן" כפי שמראים במצגות האלה. גם אצל בנותי, בכל כיתה היה איזה ילד מוזר או שניים. אבל הם מיעוט.
 
 
יכול להיות שילד שמשחק שח בהפסקה ואז חוטף מכות כי הוא שיחק בשח - אז הוא קצת מסתגר. ואז היועצת יכולה להכין עליו מצגת. אבל אם רק יעבירו אותו לבית ספר שבו לא מכניסים מכות לילדים חכמים - פתאוחם יגלו שהוא בעצם ילד פתוח וחביב וחברותי
 
לצפיה ב-'מתחברת מאוד למה שאת אומרת'
מתחברת מאוד למה שאת אומרת
08/11/2018 | 09:56
1
93
הבן שלי באמת יושב טוב על המודל של ״מוזר״. בעבר חטף יותר, היום לפחות זה פחת משמעותית. יש יותר הטחת עלבונות ועקיצות. אני מבינה שלילדים בגילו הוא פשוט נראה משונה. המח שלו עובד כמו מכונה ולצערי גם רגשית הוא קצת רובוטי.  מבחינתו אם הוא תמיד צודק בחשבון אז הוא תמיד צודק גם במגרש המשחקים וזה כמובן לא עובד ככה.
לצפיה ב-'מזכיר לי אנקדוטה משעשעת בכיוון ההפוך.'
מזכיר לי אנקדוטה משעשעת בכיוון ההפוך.
08/11/2018 | 12:35
99
ילד מחונן שאמר לילדים בשכונה שיש כזה דבר מספרים שליליים, הילדים לא הסכימו, עשו הצבעה שבה היה רוב נגד קיום מספרים שליליים, ואז אמרו לו שהרוב קובע.
 
לצפיה ב-'אני דווקא לא מסכימה. מהניסיון שלי'
אני דווקא לא מסכימה. מהניסיון שלי
08/11/2018 | 12:18
134
המחוננים הם ברובם ילדותיים יותר מילדים אחרים ופחות מתוחכמים חברתית (למרבה האירוניה), ואחד היתרונות בכיתת מחוננים הוא שהיא מאפשרת להם להתבגר חברתית יחד. וזה בלי לקחת בחשבון את אותם 2-3 מוזרים במיוחד (שהם בד"כ גם בין המובילים מבחינת החוכמה...).
לצפיה ב-'התמודדות עם קשיים חברתיים'התמודדות עם קשיים חברתיים'
התמודדות עם קשיים חברתיים'התמודדות עם קשיים חברתיים
08/11/2018 | 10:03
85
"הכי גרוע זה להיות לבד".
קושי חברתי בקרב בני נוער, ובפרט ביישנות, חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך וחרדה חברתית, זהו קושי אמיתי ונפוץ, שלא רק שאינו מתוקשר מספיק, הוא גם לא זוכה למענה הראוי. קל מאוד לדחוק את הנערים והנערות הללו לפינה מכיוון שלרוב הם שקטים, לא מושכים אליהם תשומת לב, ואין להם את רשת חברתית תומכת. מה שחמור עוד יותר הוא שהפעילות המעטה בתחום לרוב מסתכמת בפתרון זמני שרק הופך את ההתמודדות בהמשך לקשה יותר.
לא פעם, אנו שומעים את התסכול והייאוש בקול של ההורים, שמתקשרים ומספרים כיצד המערכת לא יודעת לספק מענה עבור הילד שלהם.
במאה שמונים אנחנו נותנים מענה אמיתי, מתוך הבנה שקשיים חברתיים ניתנים לפתרון על ידי התמודדות ישירה. במשך שנים פיתחנו פתרון שמניב תוצאות יוצאות מן הכלל, על ידי חיזוק הביטחון העצמי ובניית ארגז כלים פרקטיים להתמודדות עם הקשיים.
קראו עוד עלינו ועל הפעילות שלנו, וצרו קשר עוד היום.
לצפיה ב-'הצד האפל של כיתת המחוננים'
הצד האפל של כיתת המחוננים
31/10/2018 | 16:55
22
507
ההמלצה הכמעט גורפת כאן לילדים מחוננים היא מעבר לכיתת מחוננים כמענה לצרכים האינטלקטואליים והרגשיים שלהם. גם אני האמנתי בכך בלב שלם .
לצערי שיניתי את דעתי וחשוב לי לשתף בחוויה האישית שלנו.
נראה כי הקריטריון העיקרי והכמעט גורף לקבלה לכיתה הוא אינטלקטואלי כשניפויים יש רק במקרי שוליים קיצוניים. בתי נערה עדינה ורגישה והציפייה היתה שהכיתה תהווה עבורה חממה. בפועל היא עוברת התעללות קשה על ידי כמה מילדי הכיתה, אשר משתמשים בחכמתם על מנת לבצע כן באופן מניפולטיבי ונבזי.
הצוות נקט בפעולות שונות שלא הועילו ונמנע מלנקוט ביד קשה נגד המעורבים.
בכיתות המחוננים קיימת האצה משמעותית לקראת הקדמת בגרויות במתמטיקה, אנגלית ומקצועות נוספים, כשלילדים לא ניתנת הבחירה. לא לכל תלמיד האצה מתאימה, גם אם הנו בעל יכולות אינטלקטואליות גבוהות. כיוון שממילא יסיימו את לימודיהם בי"ב לא מובנים הדחיפות והלחץ.
מניחה שיש שונות בין בתי ספר שונים וכיתות מחוננים שונות ולחלקכם יש חוויות שונות. היה לי חשוב ליידע שלא הכל תמיד נוצץ ויכול להיות גם כך.
לצפיה ב-'מצטערת לשמוע שבתך חווה התעללות. '
מצטערת לשמוע שבתך חווה התעללות.
31/10/2018 | 17:35
7
191
האם היה לה טוב יותר מבחינה רגשית וחברתית בכיתה הרגילה? אם כן, אולי כדאי לשקול לחזור למסגרת הרגילה. אני גם לא יודעת באיזו כיתה היא. בכיתות היסודי של הילדות שלי (כיתות רגילות) לא התרשמתי שהמצב טוב יותר. כך שאולי כיתת מחוננים היא לא פתרון מיידי ומושלם לכל הבעיות (ולא חושבת שיש מי שטוען שהיא כן - בכל זאת מדובר בילדים ולא במלאכים), אבל אם היא גורמת לבעיות חברתיות שלא היו בכלל בכיתה הישנה - כנראה כדאי לחשוב אם באמת המעבר הזה היה מוצדק. הבכורה שלי עכשיו במסגרת מחוננים בחטיבה, ונראה שהמצב טוב יותר מאשר ביסודי מהבחינה החברתית ומבחינת תחושת השייכות שלה - אבל קשה לדעת אם זה קשור למעבר למסגרת אחרת או גם לגדילה של הילדים והמעבר לחטיבה. עניין ההאצה המוגזמת באמת פחות ברור לי וקורה גם אצלה - ולא זכור לי שבשנים שבהן אני הייתי בחטיבה (במחוננים) היה כל כך הרבה עומס כמו אצלם (אם כי יתכן שהיה והתעלמתי ).

לצפיה ב-'היא בחטיבת הביניים'
היא בחטיבת הביניים
31/10/2018 | 17:57
6
156
ביסודי אמנם לא התעללו בה, אבל לא היתה לה שפה משותפת עם הילדים והלימודים היו משמימים ולא מאתגרים.
היא פסלה אפשרות לחזור למסגרת רגילה הן מבחינה חברתית והן מבחינה לימודית, מתוך הכרות עם החלופות. 
כיום יש לה מענה מבחינה לימודית (אם כי ההאצות מלחיצות ומעמיסות) ויש שפה משותפת עם ילדים, אבל מספיק קומץ של תלמידים כדי לגרום נזק גדול. 
 
לצפיה ב-'נשמע דומה למצב אצלנו.'
נשמע דומה למצב אצלנו.
31/10/2018 | 18:51
5
169
ביסודי לא הייתה שפה משותפת עם רוב הילדים והלימודים היו משעממים, ובחטיבה יש שפה משותפת והלימודים מעניינים אבל  עמוסים מדי . גם אצלנו היה בשנה שעברה (ב-ז') איזה ילד שניסה להציק לבת שלי (אולי היו כמה שהצטרפו), אבל היא התעלמה וזה עבר. זה לא מאוד שונה מהיסודי, האמת - גם שם היה איזה ילד שניסה להציק לה. ובאופן כללי לפחות בבית הספר היסודי של הבנות שלי בנים נוטים להציק לבנות וזה לא חריג. ההתרשמות שלי ממסגרת המחוננים היא שבגדול הילדים דווקא נחמדים יחסית לילדים בכיתה רגילה. יכול להיות שכשמגיעים לשלב העקיצות והציניות (שאולי כבר מתחיל) הם שנונים ומהירים מהרגיל, אבל לא יודעת אם זה משנה מבחינת התחושות של ילדים פגיעים. אחד ההבדלים שזכורים לי הוא שבעוד בכיתה רגילה נטפלים לפעמים יותר לילד או שניים, בכיתת מחוננים כולם עוקצים את כולם ולרוב החוויה היא לא של "מתעללים בי" אלא של אני כמו כולם. הבת שלך חווה את זה אחרת - אולי כי היא שקטה ולא נוטה "להחזיר". אבל גם שלי לא מחזירה ועדיין לא לקחה את זה קשה. אני בהחלט לא מצדיקה את הילדים שפגעו בה, אבל כמו שכתבתי בהודעה הקודמת - ילדים בכיתת מחוננים הם לא מלאכים והם בכל זאת ילדים (לפעמים אפילו ילדותיים יותר מהממוצע) והציפייה שהכל יהיה מושלם פתאום היא לא ריאלית.
לצפיה ב-'לצערי המצב שונה לחלוטין ממה שאת מתארת'
לצערי המצב שונה לחלוטין ממה שאת מתארת
31/10/2018 | 19:23
4
157
לא מדובר בעקיצות ציניות והצקות קלות. מדובר בפירוש בהתנהגות כוחנית ופוגענית שמכוונת ספציפית כלפיה ולא ניתן לתת לה פרשנות מקלה. 
מעדיפה לא להרחיב בפרטים, אך למשמע הדברים שהיא עוברת קשה להשאר אדישים.
היה לי חשוב גם לפרוק וגם ליידע שיש גם מקרים כאלה.
אני מניחה שעם המידע המועט שאני מוסרת וחוסר היכולת להרחיב לא אוכל לדון לעומק ולקבל עיצות מעשיות. נשאיר את זה כך.
 
 
לצפיה ב-''
31/10/2018 | 19:33
34
לצפיה ב-'[אגב, לא התכוונתי שהמצב אצלנו דומה'
[אגב, לא התכוונתי שהמצב אצלנו דומה
31/10/2018 | 20:04
99
מבחינת ההתעללות, אלא מבחינת "ביסודי לא היתה לה שפה משותפת עם הילדים והלימודים היו משמימים ולא מאתגרים... כיום יש לה מענה מבחינה לימודית (אם כי ההאצות מלחיצות ומעמיסות) ויש שפה משותפת עם ילדים".
 
ההצקה של הילד ההוא לבת שלי בשנה שעברה הייתה שולית ונקודתית, ואני בטוחה שהיא לא דומה למה שהבת שלך חווה, ולא ניסיתי להגיד שכן - פה לא היה החלק הדומה. ומה שתיארתי לגבי העקיצות הכוונה הייתה למה שקורה לרוב בשנים יותר מתקדמות - שוב, בלי קשר למה שקורה לבת שלך, ובלי ניסיון להמעיט בהתעללות שהיא חווה. אבל, שוב - גם התעללות פרופר היא לא חריגה בעולם הילדים באופן כללי, ואין סיבה להניח שהיא לא תקרה אף פעם בכיתת מחוננים - אבל היא בוודאי לא ייחודית לכיתת מחוננים. מכירה מספר ילדים מהיסודי של הבנות שלי שעברו כיתה ואפילו בית ספר בגלל התעללויות. יכול להיות שאופי ההתעללות במקרה שלכם שונה - קשה לדעת בגלל חוסר הפירוט - אבל התעללות כשלעצמה היא לא דבר חריג גם בכיתות רגילות.
 
מצטערת שההודעה הקודמת הייתה קצת מבולבלת, קפצה מנושא לנושא, ולא היה ברור בה מה בדיוק קשור למה...].
 
לצפיה ב-'ממש מצער.'
ממש מצער.
01/11/2018 | 08:16
96
כשהבת שלי התלבטה אם ללכת לכיתת המחוננים, זה בדיוק מה שאמרנו לה. ילד חכם יכול להיות גם לא נחמד, ואפילו מרושע. ההבדל הוא שילדים חכמים יכולים להציק בצורה הרבה יותר מתוחכמת ויעילה.
לשמחתנו בנתיים (אנחנו רק בתחילת כיתה ז') נראה שהילדים בכיתה נחמדים במיוחד. כולם מאוד מתרגשים מזה שהם נמצאים בכיתה בה הם לא חנונים מוזרים, ויש עוד ילדים שחולקים איתם את אותם תחומי עניין. אנחנו לוקחים בחשבון שדברים יכולים להשתנות עם הזמן ועם ההתרגלות.
נראה לי שאם את מרגישה שבית הספר לא מטפל בילדים המציקים, כדאי לפנות לפיקוח. 
 
לצפיה ב-'כפי שכתבתי למטה'
כפי שכתבתי למטה
05/11/2018 | 21:14
51
אם התערבות שניסתה לגרום להם להתנהג יפה לא הועילה, השלב הבא זה הדממה. ואיום בעונש אם חבורת הפורעים יוצרת איתה קשר כלשהו.
בדיוק כמו אלימות פיזית - אחרי כמה פעמים שהתנהלות באותו מרחב/ משחק הסתיימה במכות - ההורים דרשו הפרדה וכך היה.
אם המצוקה שלה ככ גדולה זו זכותכם לדרוש זאת גם במחיר של חוסר גיבוש הכיתה/ גלגולי עיניים של הצוות/ מרמור של הורים אחרים. קודם כל בטחונה הפיזי והנפשי של הילדה שלכם!
לצפיה ב-'צר לי לשמוע. במקרה דומה, שמעתי שהמליצו לילדה לא לעבור'
צר לי לשמוע. במקרה דומה, שמעתי שהמליצו לילדה לא לעבור
01/11/2018 | 08:21
9
136
אני יודעת על ילדה שעברה את המבחנים, אבל אחרי פגישה עם המחנכת והיועצת - הן המליצו להורים לא להעביר את הילדה לכיתה. הן אמרו שבכיתה יש ילדים מאד חזקים, ונראה שהילדה לא תתמודד. 
 
אני חושבת אם הלימודים לא מתאימים לילדה, וגם חברתית רע לה - באמת הכיתה הזאת ממש לא טובה לה, וכדאי למזער את הנזק ולהעביר אותה למקום שבו יהיה לה טוב 
לצפיה ב-'לא הבנתי את התאור - מה זאת אומרת'
לא הבנתי את התאור - מה זאת אומרת
01/11/2018 | 08:27
114
"בכיתה יש ילדים מאוד חזקים, ונראה שהילדה לא תתמודד"? הכוונה היא שהם חזקים לימודית, והיא תהיה בין החלשים בכיתה? או שהכוונה לחזקים מבחינה אחרת והתמודדות אחרת? ורגע, הפגישה הייתה עם המחנכת והיועצת של הכיתה הרגילה שלה, או של החדשה? 
לצפיה ב-'הילדה תלמידה מצטיינת'
הילדה תלמידה מצטיינת
01/11/2018 | 11:10
132
ומתמודדת יפה עם הדרישות הלימודיות.
העומס והלחץ פחות מתאימים לה, אבל האלטרנטיבה הרבה פחות טובה.
בכיתות רגילות יש פחות העמקה בחומר, פחות מקום לדיונים והרבה הכתבות וחזרתיות.
מדובר עבורה גם בדריכה במקום לתקופה ממושכת במספר מקצועות (בכיתת המחוננים רצים קדימה בחומר).
אנחנו כהורים מעדיפים למנוע ממנה התמודדות עם מסכת ההתעללויות גם במחיר של התפשרות בפן הלימודי, אבל דעתה של בתנו שונה ואיננו יכולים לפעול בניגוד לרצונה. בכל מקרה, בהתחשב באלטרנטיבות הקיימות, אין בטחון בכך שמצבה יוטב משמעותית חברתית אם תעבור, אם כי סביר שלא תחווה פגיעה בסדר גודל כזה. אנחנו כהורים פועלים בכמה חזיתות כרגע וגם בוחנים את כל האפשרויות העומדות בפנינו.
עצוב שדווקא הקורבן צריך לשלם כאן מחיר (בהתייחס להצעה לעבור כיתה). להרגשתי המערכת שמה דגש בקבלה לכיתה כמעט ורק על היכולת האינטלקטואלית ועל מתן מענה בכיוון זה ואין התמודדות יעילה ומענה מספיק בפן הרגשי והחברתי.
לצפיה ב-'לא חזקים לימודית. חזקים חברתית. דעתנים, מתבלטים'
לא חזקים לימודית. חזקים חברתית. דעתנים, מתבלטים
01/11/2018 | 12:10
6
119
המילה חזקים לא מדוייקת
 
הכוונה ילדים שהם קצת "מנהיגים" באופיים. כאלה שחייבים להיות אלה שאומרים ומחליטים. כשיש אחד כזה בכיתה, זה יכול לעבוד. כשיש כמה - אז יש תחרויות. ואז אם יש כאלה שהם ביישנים ושקטים - הם הולכים לאיבוד.
לצפיה ב-'ומי אמר לילדה את זה?'
ומי אמר לילדה את זה?
02/11/2018 | 06:01
5
88
המחנכת והיועצת של הכיתה הנוכחית או אלה של כיתת המחוננים העתידית?
לצפיה ב-'עוד לפני שנכנסה לכיתה, אחרי הראיון האישי'
עוד לפני שנכנסה לכיתה, אחרי הראיון האישי
02/11/2018 | 11:25
4
96
השלב האחרון במיונים הוא הראיון האישי
 
בזמן הראיון המחנכת העתידית והיועצת התרשמו שזו ילדה מאד שקטה, ביישנית, מפוחדת. מאחר והן כבר פגשו ילדים אחרים שהיו מיועדים לאותה כיתה - התרשמו שיהיה לה קשה.
לצפיה ב-'אז בעצם הן לא קיבלו אותה לכיתה?'
אז בעצם הן לא קיבלו אותה לכיתה?
02/11/2018 | 11:29
2
86
או שהן כן קיבלו ואמרו לה/להורים שזו החלטה שלה/ם?
לצפיה ב-'אמרו להורים שזו החלטה שלהם'
אמרו להורים שזו החלטה שלהם
02/11/2018 | 11:33
1
47
לצפיה ב-'תודה. ניסיתי להגיב אבל זה יצא ארוך מדי.'
תודה. ניסיתי להגיב אבל זה יצא ארוך מדי.
02/11/2018 | 13:03
87
בשורה התחתונה - אני לא חושבת שהן מסוגלת על סמך ראיון אישי לקבוע קביעה כזאת ולדעת איך יילך לה, ולדעתי חבל אם בגלל זה היא תפספס את ההזדמנות לנסות את הכיתה. באופן כללי אני חושבת שלא צריך להיות ראיון אישי כחלק מתהליך הקבלה. יש מבחן, וצריך לקבל את הילדים על סמך המבחן. מאחר שיש לא מעט ילדים מחוננים עם קשיים חברתיים ורגשיים צריך בהחלט להקדיש לטיפול בהם משאבים וכו', אבל לא לסנן אותם החוצה - לא את החזקים, לא את הביישנים, לא בעלי הפרעות כאלה ואחרות, וכו'. 
לצפיה ב-'מאוד מוזר. '
מאוד מוזר.
05/11/2018 | 21:09
46
או שהצוות התרשם שההורים דוחפים והילדה לא מעוניינת - מה ש אצלינו הווה את הסנן המרכזי - לבדוק שזה רצון הילד ולא איזו הגשמת פנטזיה הורית.
או שבראיון הם ראו ילדה מאוד מאוד לא בשלה ואולי אפילו עם קשיי תקשורת בולטים ובמקום לצאת בהכרזות ואבחונים- אמרו בעדינות שהיא פשוט לא מתאימה. בלי קשר לדמויות כאלה ואחרות בכיתה.
לצפיה ב-'הכותרת הנכונה יותר "הצד האפל של מערכת החינוך"'
הכותרת הנכונה יותר "הצד האפל של מערכת החינוך"
01/11/2018 | 15:24
107
ראשית, לבי עם הילדה. מקווה שהתמיכה שלכם תחזק אותה. בתי (היום בט') עברה ביסודי המון אירועים לא נעימים ולא, היא לא היתה בכיתת מחוננים והילדים "החזקים" ממש לא היו החכמים של הכיתה, אלא הערסים של הכיתה. המעבר עשה לה רק טוב. הדבר המעודד שבתי למדה המון מהחוויות הללו ויצאה משם עם הרבה תובנות שעזרו לה להשתלב בהמשך.
בני בכיתת מחוננים ביסודי ומסתדר שם מצוין. לגבי קצב הלימוד - מבחינתו לרוב איטי מדי ולכן משתתף במסגרות נוספות.  
השורה התחתונה, הדבר מאוד סובייקטיבי ומאוד תלוי בילד, ילדי הכיתה, מחנך והצוות החינוכי המעורב. מערכת החינוך מנסה להתאים את עצמה ל"ממוצע", אז מן הסתם לא תתאים לאחוז לא מבוטל של הילדים.
בהצלחה רבה!
לצפיה ב-'הצד האפל. . .'
הצד האפל. . .
( לעמוד שלי בתפוז )
02/11/2018 | 14:04
118
אכן, מצער לקרוא כשילד חווה התנהגות שכזו מצד חבריו בכיתה ולעיתים יש לנקוט ביד תקיפה וקשה עם הגורמים לכך וכשזה לא קורה, זה מהווה איתות לאותם גורמים להמשיך בפעילות שלילית זו, חבל ועצוב שזה קורה. יתכן שכדאי לפנות לגורמים בכירים יותר, הנהלת בית הספר, הפיקוח.
בנוגע להאצת הלמידה לבגרויות. באופן כללי בתי הספר משקיעים ומייעדים את התלמידים להתכונן לבגרויות וככל שהרמה גבוהה יותר, כך טוב יותר. אין ספק שזו "רעה חולה" של המערכת שמתייחסת להכנה לבגרויות כנושא החשוב ביותר ולכן, חובה לדחוף את התלמידים לבצע זאת על הצד הטוב ביותר (אחרי הכל, אחוז גבוה של תלמידים העוברים את הבגרויות בהצלחה מוסיף קרדיטים לבית הספר) וזאת כאשר היה ראוי יותר לפתח את הסקרנות אצל התלמידים (כלל התלמידים ולא רק אצל המחוננים), לעניין אותם בתחומים שונים (במסגרת נושאי הלמידה בקבועים ולא) ולפתח בהם מימונויות למידה וחשיבה שהיום לא עושים זאת, חבל וההפסד בסופו של דבר, הוא של כולנו. ישנם בתי ספר בודדים בארץ הרואים את הבגרויות כחובה שיש לעבור אותה ולא כמטרה עיקרית, אולם אלו בודדים ונספרים על אצבעות יד אחת.
לצפיה ב-'יש לי הרבה שאלות....'
יש לי הרבה שאלות....
05/11/2018 | 21:04
1
81
דבר ראשון, ליבי עם הילדה.  
קשה מאוד להבין מדברייך איפה הקושי. האם מדובר בילדה חרדה באופן כללי למרות ( ואולי בגלל... ) יכולותיה הגבוהות? ילדים יודעים להיות אכזריים עם כל מנת משכל ועלולים לזהות חולשה ולתקוף.  אני הייתי מחזקת מבחוץ עם טיפול רגשי ודורשת חד משמעית מהצוות החינוכי למנוע אינטראקציה בין הצדדים. זאת עד שהילדה תתחזק, תרגע, תכיר ביכולותיה ותוכל להמשיך הלאה.
האם מחייבים להאיץ?
יש לי כל מיני תהיות לגבי הענין. אם ההאצה לא דורשת השקעה מטורפת מצד הילדים - אלא רק מעבר חפוז יותר על החומר - מה הבעיה עם זה? אם הילדים נדרשים לשבת בבית וללמוד שעות רבות על מנת לעבור על החומר וזאת במקום תחביבים/ פנאי זה לא נשמע טוב. אבל אם האלטרנטיבה הראשונה היא הנכונה - ועל אותו מספר שעות עוברים על החומר בקצב מהיר ויכולים בכיתות הגבוהות לעסוק במשהו שמעניין אותם?....
האם כמה ילדים שרוצים להאיץ מכתיבים את הקצב לכולם? נשמע לא נכון.
מה עוד שיש הרבה ילדים שמחזיקים תחביבים של כאן ועכשיו ויצטרכו להפרד מהם אם נדרשת מהם השקעה בבית מעבר לסביר.
אם בית הספר שלכם מחזיק בדיעה שהאצה היא מדד לחוכמה - תקנו אותם...
לצפיה ב-'ההאצה היא לצורך הקדמת בגרויות'
ההאצה היא לצורך הקדמת בגרויות
06/11/2018 | 07:16
76
זה אכן מאוד מעמיס ולא ניתן לבחירה.
לא מדובר בילדה עם חרדות והיא בהחלט מודעת ליכולותיה.
אני לא מעוניינת להרחיב בפרטים על המקרה מעבר לכך מסיבותי שלי.
הצוות מעורב, אך לדעתנו אינו פועל באופן תקיף, עקבי ונחוש דיו ועל כן, בדיוק כפי
שציין יורה, הילדים הללו ממשיכים במעשיהם.
כהורים אנחנו עם אצבע על הדופק ועושים הכל על מנת להקל על בתנו ולמנוע פגיעה בה.
לצפיה ב-'מחונן ASD'
מחונן ASD
02/11/2018 | 00:34
1
158
מכירים מנטור שיוכל לעזור לי לקדם ילד בכיתה ד עם בעיית תקשורת וקשה וריכוז, אך מחונן? 
הלימודים בכיתה ברמה נמוכה מאוד, 
הוא משתעמם יותר משהשתעמם כשהיה בכיתה רגילה, אני ממש מרחמת עליו (הוא בכיתה ד ולומד תכנים של כיתה ג ברמה הכי נמוכה שיש... )
נמצא בתוכנית מחוננים אבל זה כמו טיפה בים, כל היום משתעמם ברמה קשה ביותר, אני מרגישה שזה כבר ממש עוול. הצוות לא יכול לגשר על הפער ויש לו קשיים שגרמו לשילוב להיות בלתי אפשרי כרגע.  הצוות מעדיף להתייחס לדברים האחרים בשלב הזה, אבל אני הייתי רוצה להביא מנטור יצירתי שיצליח לבנות לו תוכנית למידה בתוך כל המגבלות. אם יש לכם רעיון למישהו אשמח לשמוע! 
 
 
לצפיה ב-'היכן אתם מתגוררים? תיפני אלי טלפונית ויתכן שאוכל לעזור לכם'
היכן אתם מתגוררים? תיפני אלי טלפונית ויתכן שאוכל לעזור לכם
( לעמוד שלי בתפוז )
02/11/2018 | 14:07
39
לצפיה ב-'שעת המבחן'
שעת המבחן
31/10/2018 | 08:52
2
213
שלום. האם בכל בתי הספר המבחן נערך באותה שעה? הודיעו לנו שהמבחן יערך באחת עשרה.
לצפיה ב-'כן'
כן
31/10/2018 | 15:56
1
62
לצפיה ב-'תודה.'
תודה.
31/10/2018 | 18:29
35
לצפיה ב-'מבחן מחוננים מכון קרני הכפר הירוק'
מבחן מחוננים מכון קרני הכפר הירוק
26/10/2018 | 18:14
8
197
שלום רב.
ברצוני לשאול האם בבחינת המחוננים שמתקיימת ע"י מכון קרני לקראת כיתה ז' מבצעים גם שאלון אישיות. ראיתי שקיים כזה דבר אבל אני לא בטוחה שזה משהו שמתקיים ביום הבחינה עצמה (בחינת המחוננים ולצורך העניין הבחינה הכללית של הכפר הירוק..) או שזה מה שהילדים כבר ביצעו בעת הראיון לכפר הירוק...מי יכול להאיר נא את עיניי?...
 
חן חן
לצפיה ב-'את עושה סלט בין מבחן פנימי של הבי"ס לבין מבחן קרני שהוא ארצי'
את עושה סלט בין מבחן פנימי של הבי"ס לבין מבחן קרני שהוא ארצי
28/10/2018 | 20:44
7
63
לצפיה ב-'דווקא ממש לא סלט...'
דווקא ממש לא סלט...
01/11/2018 | 15:46
6
80
ברור לי שמדובר בשתי בחינות נפרדות.
שאלתי היא פשוטה: האם בתחילת אחת מהן ניתן שאלון אישיות כפי שמופיע בחלק מהאתרים.
שאלון שכזה ניתן לילדים בראיון לכפר הירוק טרם הראיון.
אשמח לתשובה.
לצפיה ב-'סביר להניח שבמבחן פנימי יהיו שאלות אישיות, כי נבדק כל המכלול'
סביר להניח שבמבחן פנימי יהיו שאלות אישיות, כי נבדק כל המכלול
01/11/2018 | 17:47
1
57
לעומת קרני שבודק רק יכולות.
לצפיה ב-'תודה תודה:)'
תודה תודה:)
03/11/2018 | 23:56
21
לצפיה ב-'הבת שלי סיפרה שבמבחן קרני היא נשאלה'
הבת שלי סיפרה שבמבחן קרני היא נשאלה
02/11/2018 | 08:22
3
103
לגבי מצבה החברתי בכיתה. יכול להיות שזה היה חלק ממבחן אישיות, אבל היא לא פירטה אז, והיום היא כבר לא זוכרת.
לצפיה ב-'אז אולי...'
אז אולי...
03/11/2018 | 23:58
1
53
ראשית תודה על תגובתך:)
שנית, האם נשאלה לגבי מצבה החברתי בע"פ או בכתב? האם זה היה במסגרת מבחן המחוננים לכיתה ז'?
לצפיה ב-'בכתב, במבחן קרני.'
בכתב, במבחן קרני.
04/11/2018 | 07:53
29
לצפיה ב-'נשמע ממש מוזר.'
נשמע ממש מוזר.
04/11/2018 | 11:53
51
לא נראה לי שזה אמור להיות במבחן קרני. 
לצפיה ב-'הודעה שהועלתה לדף הפייסבוק של משרד החינוך'
הודעה שהועלתה לדף הפייסבוק של משרד החינוך
23/10/2018 | 20:44
16
322
הורים יקרים שימו לב!
בעקבות הדלפת שאלון המחוננים שלב א' של המגזר היהודי, הבחינה לא תתקיים ביום חמישי הקרוב, ה- 25.10.2018
המשרד יודיע על מועד חלופי לקיומה.

* הבחינה של המגזר הערבי תתקיים כסדרה.
לצפיה ב-'יש מצב לקבל את הטופס ממישהו?'
יש מצב לקבל את הטופס ממישהו?
24/10/2018 | 09:03
7
176
לצפיה ב-'בקישורים הבאים קיימים מבחנים לדוגמא'
בקישורים הבאים קיימים מבחנים לדוגמא
24/10/2018 | 09:34
6
310
לצפיה ב-'תודה את אלו כבר יש '
תודה את אלו כבר יש
24/10/2018 | 10:04
5
126
אשמח אם מישהו במקרה נתקל בטופס שהודלף שיעלה אותו...
או לינק למקום שממנו אפשר להוריד
 
 
לצפיה ב-'מניחה שאם חשוב לך להתכונן - אפשר להמציא בקלות שאלות דומות'
מניחה שאם חשוב לך להתכונן - אפשר להמציא בקלות שאלות דומות
24/10/2018 | 10:55
4
158
שאלות חשבוניות פשוטות שאפשר להמציא בשלוף וניתוח טקסטים אפשר גם לעשות בקלות מול ספר קריאה או מול מקראה בשפה.
 
לצפיה ב-'תודה פחות רלוונטי כמו שכתבתי כבר יש'
תודה פחות רלוונטי כמו שכתבתי כבר יש
24/10/2018 | 11:19
3
174
שאלות כמו שאת מציעה, יש לי. ואף יותר מכך.
עם זאת, אני מבקשת למצוא את הטופס. חושבת שיש בכך ערך מוסף אחר.
לא חייבת להסכים אבל אין צורך לשכנע לכיוון אחר.
אם יש למישהו יכולת להעלות קישור ו/או קובץ של הטופס שהודלף, אשמח.
 
תודה רבה
 
לצפיה ב-'לא חלקתי עליך ולא הסכמתי, לא ניסיתי לשכנע'
לא חלקתי עליך ולא הסכמתי, לא ניסיתי לשכנע
24/10/2018 | 11:21
1
144
לא יודעת מה את הצלחת לקרוא כאן, בסך הכל ניסיתי לסייע, ממש לא נכנסת למערכת השיקולים שלך.
לצפיה ב-'תודה רבה על הרעיונות'
תודה רבה על הרעיונות
24/10/2018 | 11:40
81
לצפיה ב-'טעות בפורום. '
טעות בפורום.
24/10/2018 | 21:41
165
זה פורום הורים למחוננים.
לצפיה ב-'ההדלפות הללו ממש לא בסדר, המבחן נדחה כרגע וחבל.'
ההדלפות הללו ממש לא בסדר, המבחן נדחה כרגע וחבל.
( לעמוד שלי בתפוז )
24/10/2018 | 22:10
1
210
אני גם לא כל כך מבין את רצון חלק מההורים המבקשים את הטפסים שהודלפו. לשם מה? הרי ברור שהשאלות המופיעות שם כבר לא יופיעו בהמשך. ותרגול? שהילדים יתרגלו שאלות הקשורות לשפה (בעיקר): אנאלוגיות מילוליות מותאמות גיל, השלמת משפטים והרחבת אוצר המילים והידע הכללי וגם בחשיבה מתמטית מותאמת כשיש לכך לא מעט חומרים באתרים שונים. לא צריך לדעתי לאבד את הפרופורציות.
בכל אופן, שיהיה בהצלחה לכולם בהמשך.
לצפיה ב-''
25/10/2018 | 15:31
94
לצפיה ב-'גם האולמיפאדה במתמטיקה שהיתה אמורה להיות באותו היום בוטלה'
גם האולמיפאדה במתמטיקה שהיתה אמורה להיות באותו היום בוטלה
26/10/2018 | 16:27
109
אין לי מושג, למתי נדחתה?
לצפיה ב-'מישהו יודע מה התאריך החדש לבחינה של כיתה ב'?'
מישהו יודע מה התאריך החדש לבחינה של כיתה ב'?
29/10/2018 | 09:49
4
39
לצפיה ב-'לפי אתר משרד החינוך - 5.11.2018'
לפי אתר משרד החינוך - 5.11.2018
29/10/2018 | 11:30
3
97
לשון ההודעה:
הורים יקרים, שימו ❤
מבחן הסינון (שלב א') לאיתור תלמידים מחוננים ומצטיינים ייערך ביום שני, 5.11.2018.
בהצלחה לנבחנים ולנבחנות!
לצפיה ב-'אפשר, בבקשה, לינק?'
אפשר, בבקשה, לינק?
29/10/2018 | 11:44
1
87
המנהלת של הבן שלי קצת ישנה בעמידה 
לצפיה ב-'בבקשה'
בבקשה
29/10/2018 | 14:55
94
לצפיה ב-' ולמתי נדחתה האולמפיאדה במתמטיקה?'
ולמתי נדחתה האולמפיאדה במתמטיקה?
30/10/2018 | 14:25
25
לצפיה ב-'טופס מבחן שהודלף'
טופס מבחן שהודלף
24/10/2018 | 16:52
1
403
אפשר לקבל את טופס המחוננים שהודלף?
כבר עשינו את כל המבחנים לדוגמא שיש ברשת.
רצינו לעבוד על המבחן שהודלף לראות מה הצפי להצלחה על מבחן שדומה לדבר האמיתי.
לצפיה ב-'איך תדע מה הצפי להצלחה אם יהיה לך את המבחן?'
איך תדע מה הצפי להצלחה אם יהיה לך את המבחן?
25/10/2018 | 01:28
144
לצפיה ב-'נוער מוכשר במתמטיקה בבר אילן'
נוער מוכשר במתמטיקה בבר אילן
21/10/2018 | 08:28
7
247
שלום,
בבר אילן מופעלות מספר תוכניות הפונות לילדים מחוננים ויכולות להתאים לבני הלומד בכיתה ד': בנוער שוחר מדע יש חוג של חשיבה מתמטית ובאגף "נוער מוכשר במתמטיקה" יש לימודי מתמטיקה (לא הלימודים לבגרות). התוכנית הראשונה פתוחה לכל המחוננים. לתוכנית השניה מתקבלים מחוננים שעברו מבחן קבלה. שתי התוכניות מציעות העשרה מעבר לחומר הנלמד בכיתה.  
השאלה לאלה שמכירים את התוכניות הנ"ל - האם ישנו הבדל מהותי בין השתיים? 
 
לצפיה ב-'לא קשור למחוננות'
לא קשור למחוננות
22/10/2018 | 23:10
3
162
ישנם מחוננים שלא מתקבלים וישנם הרבה מאוד לא מחוננים בתכנית.
 
הקבלה היא ע"ס מבחן פנימי שלהם.
לצפיה ב-'לא נכון. הם דורשים אישור של'
לא נכון. הם דורשים אישור של
23/10/2018 | 07:44
2
161
סאלד/קרני. שוחחתי איתם.
בכל מקרה, תודה אך זאת לא היתה השאלה.
לצפיה ב-'זה מתחיל שם מכיתה ו', כך שגם אם תרצי, עדיין לא יהיה לך את '
זה מתחיל שם מכיתה ו', כך שגם אם תרצי, עדיין לא יהיה לך את
23/10/2018 | 12:01
1
112
קרני ובנוסף, אני מסביר לך שרוב הלומדים שם לא עברו את סאלד.
לצפיה ב-'חבל על הויכוח'
חבל על הויכוח
23/10/2018 | 12:36
109
שוחחתי איתם ואת כל המידע האדמנסטרטיבי כבר קיבלתי. מה שחשוב לי להבין זה מה הם ההבדלים בין התוכניות. אודה לתשובה ממי שמכיר.
לצפיה ב-'התוכנית לנוער מוכשר במתמטיקה'
התוכנית לנוער מוכשר במתמטיקה
25/10/2018 | 01:24
2
95
בני למד שם. לפחות עד השנה לא היתה דרישה לאישור על מעבר בחינות מחוננים. הרוב המכריע של הילדים שאני מכיר שלמדו שם לא אותרו כמחוננים.
החוגים מצויינים, קרוב לבית (לפחת בערים), החומר לא קשור לחומר הנלמד (יתרון כמובן). חבל שלא ממשיך בכיתה ח', אבל כנראה בגיל הזה הילדים כבר מוכוונים מטרה ולכן הולכים לתוכנית לבגרות.
לצפיה ב-'תודה על התשובה'
תודה על התשובה
25/10/2018 | 07:43
1
68
יש לך מושג האם תוכנית זאת עדיפה על פני חוג "חשיבה מתמטית" שמציעים למחוננים בנוער שוחר מדע?
לצפיה ב-'לא מכיר'
לא מכיר
25/10/2018 | 17:56
60
לדעתי, בגילאים האלו ממילא יגיעו לחוגים האלו ילדים שאוהבים טובים במתמטיקה כך שתנאי הקבלה לא ממש רלוונטיים והשיעור יהיה ברמה גבוהה.
אם מדובר בגופים מקצועיים שמארגנים את החוגים אז ההבדל בין החוגים כנראה יהיה לפי זהות המרצה בלבד.
לצפיה ב-'תוכנית אמירים'
תוכנית אמירים
23/10/2018 | 08:28
143
שלום רב
הבן שלי עבר את שלב א שנה שעברה אך לא את שלב ב. גילתי אתמול על התוכנית אמירים שרצה רק בחלק מבתי הספר. בבית הספר בו הבן שלי לומד לא קיימת התוכנית. האם מישהו הצליח לשלוח את הילד שלו לבית ספר אחר בעיר רק לשעות של תוכנית אמירים?

תודה
לצפיה ב-'מסגרת מתאימה לתלמיד כתה א מחונן '
מסגרת מתאימה לתלמיד כתה א מחונן
22/10/2018 | 20:51
1
149
שלום לכולם,
אשמח לשמוע על מסגרות לתלמיד כתה א' מחונן, שהפער בין היכולות הקוגניטיביות והלימודיות שלו ובין הרמה הרגשית שלו גדול מאוד.
בעוד הוא יודע לפתור תרגילי חשבון, לכתוב ולקרוא, מבחינה רגשית הוא צעיר מבני גילו...
קראתי שהרבה פעמים זה הולך ביחד (יכולות קוגנטיביות גבוהות ויכולות רגשיות פחות מפותחות).
האם ישנן מסגרות ייעודיות המכירות בתופעה זו? מכילות אותה? יודעות להתמודד איתה? בבית ספר ציבורי או פרטי?
 
תודה לעונים!
לצפיה ב-'כיתות מחוננים נפתחות רק בכיתות ג', עבור תלמידים שעברו את '
כיתות מחוננים נפתחות רק בכיתות ג', עבור תלמידים שעברו את
22/10/2018 | 22:29
130
שלב ב' של מבחן סאלד במהלך כיתה ב', ורק כאשר קיימת כיתה כזו במקום המגורים.
כיתות המחוננים בארץ הן מועטות, וברוב המקומות הילדים שעוברים את שלב ב' של מבחן המחוננים מגיעים יום בשבוע למרכז מחוננים במקום לבית הספר. מעבר לכך אין מענה ספציפי למחוננים במסגרת משרד החינוך בגילאים הללו.
בתור אמא לילד כזה בדיוק - פער משמעותי מאוד בין התפקוד הקוגניטיבי והרגשי (שמענו עליו לראשונה כבר בגיל שנתיים..), אני ממליצה על טיפול רגשי על ידי איש מקצוע שמכיר את הנושא. הניסיון שלנו, לפחות, מראה שהקשיים הרגשיים לא נעלמים עם השנים, אלא להיפך.
לצפיה ב-'מבחן סינון'
מבחן סינון
20/10/2018 | 09:10
1
292
האם במבחן הסינון נתן לחזור לפרק המילולי לאחר סיום פרק החשבון? (בהנחה ונשאר זמן?)
לצפיה ב-'לא ממש'
לא ממש
23/10/2018 | 16:27
136
בשלב א' כל הכיתה ביחד מתחילה ומסימת כל פרק. ההנחיה שרוב המורות מקפידות עליה היא שלא ניתן לחזור אחורה. עם זאת מדובר בחוברת מבחן אחת שנמצאת אצל הילד וכנראה לא ישימו לב אם ידפדף אחורה.
(אני ממליץ בכל מקרה לא להכביד על הילד עם מידע הזה, אצל רוב הילדים יגרום ללחץ מיותר והשקעת מאמץ מנטלי לא איפה שצריך)
בשלב ב' ממש אין אפשרות, הפיקוח סופר הדוק.
 
לצפיה ב-'הרהור על ערעור'
הרהור על ערעור
14/10/2018 | 00:51
8
267
שלום,
יש לי ארבעה ילדים. שלושת הגדולים אותרו כמחוננים.
הבת הצעירה שלי כיום בכיתה ה'. היא אותרה כשהייתה בכיתה ג' כמצוינת. ערערנו היות והיא דיסלקטית. בקיץ קיבלנו מכתב קבלה למחוננים ללא שם הילדה. כשפנינו, הודיעו לנו שהמכתב נשלח בטעות והיא נשארת בתכנית המצויינות. פנינו לאגף למחוננים ואמרו לנו שלמרות ששלחו לנו מכתב, הילדה נשארת בתכנית המציינות.
אני מתלבטת האם לנסות ולערער שוב? האם לבדוקת אם היא מחוננת ע"י מבחן ייעודי (למשל מבחן נוירופסיכולוגי) זה יכול לעזור? אשמח לשמוע מה דעתכם.
לצפיה ב-'לא כל כך הבנתי איך ערערתם.'
לא כל כך הבנתי איך ערערתם.
14/10/2018 | 10:50
3
174
ביקשתם מבחן חוזר/מותאם או שפשוט ערערתם על התוצאה? ביררתם אם יש מבחן מותאם לדיסלקטים או נוהל ספציפי עבורם? או שכל מה שקרה זה שביקשתם לערער, קיבלתם את המכתב ההוא, וכו'?
לצפיה ב-'ערעור לפי הנהלים והיבחנות בבחינה מותאמת.'
ערעור לפי הנהלים והיבחנות בבחינה מותאמת.
14/10/2018 | 17:06
2
159
לאחר שהילדה אותרה כמצויינת, פנינו דרך האתר וביקשנו מבחן מותאם. הילדה נבחנה ואז קיבלנו מכתב ממכון סאלד המודיע על קבלה לתכנית המחוננים למייל ללא ציון שם הילדה. אח"כ הודיעו לנו שההודעה נשלחה בטעות והילדה נשארת בתכנית המצויינים. אני מתלבטת האם לקבל את התשובה שלהם? האם לנסות לערער שוב? האם יש טעם לעשות לילדה מבחן אינטליגנציה? מבחן האיתור הוא לא מבחן שמיועד לבחון האם הילד מחונן אלא מבחן שבודק יכולת לימודית.
לצפיה ב-'הבנתי. לפי מה שכתוב אפשר להיבחן שוב רק פעם אחת.'
הבנתי. לפי מה שכתוב אפשר להיבחן שוב רק פעם אחת.
14/10/2018 | 17:40
122
בכל מקרה, אם היא ב-ה', היא כבר עוד מעט נכנסת לחטיבה - ואמורה לעשות כבר מבחן קרני, שהוא מבחן שונה (ואותו היא יכולה לעשות בכיתה ו' בלי שום ערעור, כחלק ממבחני הכניסה לחטיבות). 
לגבי מבחן אינטליגנציה - לפי מה שכתוב באתר של משרד החינוך (אותו מקום שבו כתוב שאפשר להיבחן רק פעם אחת נוספת) (http://edu.gov.il/owlHeb/Yesodi/OchlusiyotYechudiyot/MechunanimVemitstaynim/Pages/IturMechunanim.aspx) ;;מבחן אינטליגנציה יכול רק להוות שיקול בהחלטה אם לעשות מבחן חוזר (שכבר עשיתם) - אי אפשר להתקבל ישירות על סמך מבחן האינטליגנציה (אם אני לא טועה - פעם זה כן היה אפשרי, אבל בשלב מסוים הפסיקו לקבל אבחונים חיצוניים).
מבחן האיתור הוא מבחן האיתור, וכדי להתקבל צריך לעבור אותו - לא ממש משנה מה הוא בדיוק מודד - זה התנאי. כמו שאמרת זה לא מבחן אינטליגנציה ואף אחד לא אומר שלמי שמתקבל יש IQ כך וכך - רק שהוא התקבל.
אם בכל זאת חשוב לך לערער עכשיו - יכול להיות שיש פתח למבחן חוזר אם תטעני שמלכתחילה היא בעצם הייתה צריכה לעשות מבחן מותאם, כך שבעצם היא עשתה רק מבחן אחד כמו שהיא הייתה אמורה לעשות - והערעור הוא כדי לקבל מבחן מותאם נוסף (כשרק המבחן המותאם רלוונטי במקרה שלה, ואפשר להתעלם מהראשון שלא היה רלוונטי במקרה שלה). אבל מאחר שיש אפקט ידוע של עלייה בציון עקב חזרה על המבחן, יכול להיות שהם לא יסכימו שהיא תיבחן פעם שלישית, בהנחה שיש דמיון לא קטן בין המבחן המותאם למבחן הרגיל (אין לי מושג מה ההבדל בין המבחן המותאם לרגיל).
 
לצפיה ב-'לא לערער שוב'
לא לערער שוב
14/10/2018 | 21:19
137
נראה לי קצת מוגזם לעשות 3 פעמים את אותו המבחן ובשנה הבאה שוב לקראת כיתה ז'. זה משדר משהו מאד שגוי לילד.
מצד שני, אם חשוב לכם, הייתי בודק קצת יותר את עניין המייל ה"שגוי". אולי כשיבדקו שוב יגלו שדווקא התשובה המאוחרת היא השגויה.
לצפיה ב-'הרהור על ערעור - תגובה'
הרהור על ערעור - תגובה
( לעמוד שלי בתפוז )
17/10/2018 | 13:10
3
133
מכיוון שהבת כבר בכיתה ה' ובסופו של דבר היא תעבור בשנה הבאה את מבחן קרני אז מדוע בעצם לטלטל אותה כל כך בעצם זה שתיגש שוב למבחן סאלד כדי שיתכן שתוכר כמוחוננת? מה הטעם בכך? האם היא היתה אמורה כמחוננת ללמוד בכיתת מחוננים שישה ימים בשבוע או שבכל מקרה, כמחוננת ו/או כמצטיינת היא לומדת במסגרת של יום שליפה? במשך כל השנים בהן לימדתי ואני מלמד מחוננים ומצטיינים במסגרת ימי שליפה אני יכול לומר לך שההבדלים בתכניות הלימודים לקבוצה זו או אחרת, אינם קיימים בעצם. בכיתת מחוננים האוירה שונה מעט, ויתכן שרמת הדיון גבוהה יותר אולם לא הרבה מעבר לכך. כך שלדעתי, מכיוון שבעצם נותרה רק שנה אחת להתמודדות במבחן קרני (והכרה כמחוננת ע"פ מבחן סאלד אינה מוסיפה כהוא זה להתמודדות במבחן קרני) כדאי להרפות מהעניין ולהתכונן (לפחות נפשית וריגשית) למבחן קרני.
בהצלחה
לצפיה ב-'מעניין מה שכתבת על ההבדל בין המסגרות'
מעניין מה שכתבת על ההבדל בין המסגרות
18/10/2018 | 10:55
2
101
אצלנו פער של שמים וארץ בין יום שליפה לתוכנית המצטיינים אחר הצהריים למרות שעל הנייר באמת לא אמור להיות הבדל כזה. כנראה בגלל שהעיריה אחראית על חוגי אהחצ ואין לה דריסת רגל ביום השליפה.
לצפיה ב-'אצלנו אין הבדל מהותי אלא כמותי - ביום השליפה מקבלים 4 '
אצלנו אין הבדל מהותי אלא כמותי - ביום השליפה מקבלים 4
18/10/2018 | 16:54
111
שיעורים ובתוכנית המצטיינים רק 2. מדובר באותם מורים ולרוב גם באותם הקורסים.
לצפיה ב-'לדעתי, מעורבות הרשות המקומית תלויה ברשות עצמה'
לדעתי, מעורבות הרשות המקומית תלויה ברשות עצמה
( לעמוד שלי בתפוז )
24/10/2018 | 22:03
35
מנסיוני כמי שלימד ומלמד במרכזי מחוננים שונים ובכיתות מחוננים ומצטיינים שונות אני יכול לציין שבכל מקום רמת המעורבות של הרשות המקומית שונה. זה יכול להיות יותר ויכול להיות פחות. חשוב לקחת בחשבון שמי שמשלם (בדרך כלל) את התשלומים למורים המלמדים במרכזי מחוננים אלו הרשויות המקומיות ובעל המאה הוא בעל הדיעה. נכון שבתחום הפדגוגי הרשות המקומית פחות מעורבת אבל עם זאת. . .   .       .       . 
לצפיה ב-'ערעור של ב - קריטריונים'
ערעור של ב - קריטריונים
12/10/2018 | 16:44
186

אם ילדכם עומד בקריטריונים הבאים הוא עשוי להיות זכאי למבחן חוזר:
-  הישגים: הישגיו של ילדכם במבחן היו רחוקים עד סטיית תקן אחת מנקודת החתך שנקבעה כסף הקבלה לתכניות המחוננים.
-  נסיבות אישיות: ילדכם היה חולה בעת הבחינה או איחר אליה באופן משמעותי; יש לכם נסיבות משפחתיות מיוחדות; ילדכם הוא אח תאום של תלמיד שהתקבל לתכנית; ילדכם קיבל ציון משכל של 140 ויותר בבחינה של פסיכולוג חינוכי מומחה.
 
איך אפשר לדעת אם ההישגים היו בטווח של סטיית תקן אחת מנקודת החתך ?

מנהל/ת הפורום

אודות:
יורה נחושתן, הנו הבעלים של "דעת יורה", מפעילת תוכנית לימודי ההעשרה לילדים בשכבות הגיל של כיתות ב' - ה', אם בהוראה יחידנית ואם בקבוצות קטנות ובכיתות גד
עוד...

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

יורה נחושתן- מנהל פורום הורים למחוננים
מנהל פורום הורים למחוננים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ