לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
94779,477 עוקבים אודות עסקים

פורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
הודעה מהנהלת הפורום
 ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. הנהלת הפורום הנכנסת רוצה להודות למנהלת הפורום היוצאת, ולאחל לה הצלחה.
 בהזדמנות זו, רק נזכיר כי הפרסום בפורום אסור ויש לשמור על כללי שיח נאות ולאפשר לכל אחד להשמיע את דעותיו.
המשך >>

לצפיה ב-'הנהלת הפורום מאחלת לכל הצמים צום קל, וגמר חתימה טובה לכולם.'
הנהלת הפורום מאחלת לכל הצמים צום קל, וגמר חתימה טובה לכולם.
( לעמוד שלי בתפוז )
15/09/2018 | 20:00
3
לצפיה ב-'ערב הורים ראשון בכיתת מחוננים (חטיבה)'
ערב הורים ראשון בכיתת מחוננים (חטיבה)
12/09/2018 | 08:22
9
212
הערב נפגוש בפעם הראשונה את המחנכת ושאר ההורים.
אני תוהה מה הגיוני לבקש ולהציע. אין אצלינו כיתת מחוננים ביסודי, ואני לא רוצה להעלות נושאים חסרי סיכוי.
אני בטוח מתכוונת לדבר על זה שקבוצת בנים מכיתה אחרת הגיעו לכיתה שלהם בהפסקה, כדי "להציק לחנונים". הם הצליחו להדוף אותם החוצה, אבל הופתעתי לגלות שלא דיווחו על המקרה למחנכת.
מתלבטת בנושא האנגלית.
מסתבר שכמחצית מילדי הכיתה, דוברי אנגלית. המורה הציעה להם להביא ספרי קריאה (באנגלית, כמובן) לשיעורים. זה בדיוק מה שהבת שלי עשתה בביה"ס היסודי. שם היא היתה דוברת האנגלית היחידה, והיה ברור לי שהמורה לא יכולה ללמד אותה ברמתה.
קיוויתי שבכיתה קטנה, בלי בעיות משמעת, ועם כמות גדולה של ילדים שיודעים אנגלית- יהיה אחרת.
אני מצפה ליותר מידי? מה אפשר לבקש?
אם יש רעיונות לנושאים נוספים, אשמח.
לצפיה ב-'שני הנושאים שהעלית הם די והותר, לדעתי'
שני הנושאים שהעלית הם די והותר, לדעתי
12/09/2018 | 10:47
2
80
העלית שני נושאים מאד חשובים. כנראה יגיעו עוד כמה הורים עם נושאים משלהם, ככה שלא צפוי להיות קצר.
 
לגבי ההצקות של הכיתות האחרות - זה מאד חשוב. ואל תתני להם למרוח אתכם ב"הילדים המחוננים צריכים ללמוד להתמודד ולפתח כישורים חברתיים". הם צריכים לדעת להתמודד, אבל בסביבה מוגנת למדי. 
 
גם לגבי האנגלית הציפיה שלך נכונה. מצד שני - המורה צריכה להיות יצירתית, כי גם אי אפשר לאתגר יותר מדי את מחצית הכיתה שאינם דוברי אנגלית. אפשר למשל לעשות  קבוצות משותפות עם כיתות אחרות בשכבה - יש ילדים דוברי אנגלית גם בכיתות אחרות (שיכולים ללמוד עם דוברי האנגלית שלכם) ויש ילדים מוכשרים שיכולים ללמוד עם מחצית הכיתה שאינם דוברי אנגלית.
 
נושא נוסף - לי היה חשוב לשמוע שבית הספר מדבר על העשרה ולא האצה. לא צריכה שהילדה שלי תעשה בגרות בגיל 16. אני כן רוצה שהיא תלמד יותר - יותר לעומק, יותר להרחיב בנושאים שמעבר לנושאי הלימוד של משרד החינוך.
לצפיה ב-'תודה. אולי זה מראה שהמערכת כבר שחקה אותי עד דק,'
תודה. אולי זה מראה שהמערכת כבר שחקה אותי עד דק,
12/09/2018 | 14:17
1
72
אבל אני לא מאמינה שמורים ישנו את מערכי השיעור שלהם לבקשתנו.
רובם עברו השתלמות להוראת מחוננים, והבנתי שברוב המקצועות מתנהל בכיתה דיון ער והרבה פחות הוראה פרונטלית. אני מקווה שזה אומר שהם באמת ילמדו יותר לעומק ובהרחבה, אבל נצטרך לחכות ולראות.
מקווה מאוד שבגלל שמדובר בחצי כיתה, יהיו מספיק הורים שילחצו, ואולי נצליח לשנות את הגישה של המורה לאנגלית. אני חושבת שבנסיבות הנוכחיות קיים סיכוי קטן להצלחה.
הבת שלי קמה בבקרים בשמחה שלא ראיתי בשנים הקודמות. אולי גם אני אופתע לטובה.
לצפיה ב-'אחזיק אצבעות למענכם '
אחזיק אצבעות למענכם
12/09/2018 | 15:28
55
אושר גדול לראות את הילדים נהנים מהלימודים
 
לצפיה ב-'למה את קוראת כיתה קטנה?'
למה את קוראת כיתה קטנה?
17/09/2018 | 19:46
5
31
בד"כ, כיתות מחוננים בחטיבה מגיעות ל-32 ילדים שזה, לדעתי, רחוק מהגדרה של כיתה קטנה.
לצפיה ב-'20 ילדים.'
20 ילדים.
17/09/2018 | 20:54
1
10
לצפיה ב-'זכיתם'
זכיתם
18/09/2018 | 13:28
29
אפילו ליסודי זה נחשב מעט.
לצפיה ב-'התקן הוא 26 תלמידים'
התקן הוא 26 תלמידים
19/09/2018 | 01:37
1
27
יש לך אסמכתא לכך שבדרך כלל לא עומדים בתקן?
לצפיה ב-'אתה מדבר על יסודי וגם שם התקן, אם אני זוכר נכון, הוא 27'
אתה מדבר על יסודי וגם שם התקן, אם אני זוכר נכון, הוא 27
19/09/2018 | 10:15
23
בחטיבות, הן הביניים והן התיכון, התקן הוא 32.
לצפיה ב-'אם כיתת מחוננים מגיעה ל-32 תלמידים היא אינה תיקנית'
אם כיתת מחוננים מגיעה ל-32 תלמידים היא אינה תיקנית
( לעמוד שלי בתפוז )
20/09/2018 | 19:20
6
אגף המחוננים שייך לחינוך המיוחד ובמסגרות של החינוך המיוחד יש מיגבלות על גודל הכיתות. הגודל המקסימלי האפשרי הוא כ- 25 תלמידים בכיתה. אני יודע בוודאות על כיתת מחוננים מסויימת בחט"ב המונה כיום 12 תלמידים ולאף אחד אין כוונה לפרק אותה ולפזר את התלמידים לכיתות אחרות.
לצפיה ב-'ערעור על שלב ב''
ערעור על שלב ב'
04/09/2018 | 16:30
2
161
שלום,
אשמח לדעת כיצד אני מגישה ערעור על תוצאות שלב ב'. הילדה בכיתה ג' כעת אך הודלגה מטרום חובה לכיתה א' (קטנה בשנה מבני גילה) ונראה לי שזה השפיע על תוצאות הבחינה. היא מאוד מעוניינת בזה, בייחוד כי אחיה הגדול ממנה התקבל לתוכנית (וויתר...).
אשמח לשמוע מכם:
1. האם יש סיכוי לערעור?
2. כיצד מגישים?
3. עד מתי ניתן להגיש?
תודה ושנה טובה,
יעל
לצפיה ב-'אפשר בהחלט לערער'
אפשר בהחלט לערער
06/09/2018 | 18:18
111
והפרטים פה:
למיטב ידיעתי דווקא העובדה שהיא הודלגה לא אמורה להוות הצדקה לכשלון בבחינה ולערעור - בעקרון ילדים נבחנים עם בני כיתתם, לא לפי הגיל. כן יש שם שלל סיבות אחרות שיכולות להצדיק בחינה חוזרת, ואת יכולה לבחור אחת מהן. בהצלחה!
לצפיה ב-'ערעור על תוצאות שלב ב' ובקשה למבחן חוזר'
ערעור על תוצאות שלב ב' ובקשה למבחן חוזר
( לעמוד שלי בתפוז )
14/09/2018 | 00:00
49
פני אל הרפרנטית המחוזית ממשרד החינוך האחראית על תחום המחוננים והעבירי אליה בקשה למבחן חוזר. ברוב המקרים יש נכונות מצד המשרד לאשר מבחן חוזר ואפילו יותר מפעם אחת. בדרך כלל המבחנים החוזרים נערכים בסמוך למועדי המבחנים הרגילים ומקום המבחן יהיה בהתאם להחלטת המשרד. (לאו דווקא בישוב בו אתם מתגוררים)
בהצלחה
לצפיה ב-'רכזי השתלבות בית ספריים'
רכזי השתלבות בית ספריים
02/09/2018 | 16:43
9
329
הורים יקרים שלום,
שנת הלימודים התחילה היום,
להלן נקודות חשובות, שעלו באגרת שכתב משרד החינוך לרכזי השתלבות.
חשוב מאוד לקבוע פגישה עם ״רכזי ההשתלבות״ בבית ספרכם.
להלן עיקרים:
1. ״משאב שעות פרטניות בבית הספר: על צוות בית הספר לייעד שעות פרטניות גם למתן מענה לצרכים של תלמידים מחוננים- לבד או בקבוצה של הדומים להם״!
2. ״תפירת ״חליפה אישית״ לכל תלמיד לפי צרכיו לפי משאבי המערכת ובתיאום עם התלמיד״.
3.בית הספר צריך לקיים קשר קבוע עם המנהלים והיועצות של מרכז המחוננים בו לומד התלמיד המחונן.
חשוב מאוד לקבוע אופני התקשרות ושגרות עבודה בין המרכז לבין בית הספר ולהקפיד על דיווח הדדי, העברת מידע רגשי/לימודי וכדומה.
5. יש להימנע מתכנון טיולים או אירועים חברתיים ביום הלימודים במרכז. השתתפות התלמיד המחונן באירועים ובטיולים הבית ספריים חיונית ביותר, וחשוב לתאם את המערכות ככל שניתן.
6. יש לנסות להימנע מלשבץ ביום השליפה, תחום דעת הנלמד רק שעה בשבוע.
7. יש לעשות מאמץ לחבר את התלמיד לכל עשייה שנעשתה בכיתה ולא רק בתחום הפדגוגי-לימודי.!
8. אין לצפות מתלמיד מחונן, שישלים בכוחות עצמו את כל המשימות הלימודיות שהתבצעו ביום שהחסיר.
9. יש לדאוג למערך ידוע עבור התלמיד לגבי הנושאים שנלמדו ומומלץ לאפשר לו להתמקד במשימות המרכזיות, ולמצוא דרכים לסייע לו להשלים את החומר הדרוש.
10. מומלץ להתעניין בחברים שהתלמיד רכש ביום השליפה, ולהזמין אותו לשתף את הכיתה בחוויות ובתובנות.
בהצלחה לכולם
לצפיה ב-'מה זה רכז השתלבות? '
מה זה רכז השתלבות?
02/09/2018 | 16:48
2
41
לצפיה ב-'רכז השתלבות חובה שיהיה בכל בית ספר, אם כי זה גדול על המערכת'
רכז השתלבות חובה שיהיה בכל בית ספר, אם כי זה גדול על המערכת
02/09/2018 | 17:39
1
126
התפיסה ‏החינוכית ‏המנחה ‏את ‏משרד החינוך היא ‏שמקומו ‏של ‏כל ‏תלמיד ‏בחינוך ‏הרגיל, ‏ללא‏ תלות ‏בצרכיו, ‏ובכלל ‏זה ‏תלמיד ‏מחונן ‏ומצטיין, ‏תלמיד ‏בסיכון, ‏תלמיד ‏עם‏ קשיים‏ שונים,‏תלמיד‏ עם ‏לקויות ‏למידה,‏תלמיד‏ הזכא י‏לתקציבי‏ חינוך ‏מיוחד‏ וכו׳.. ‏
תפיסה ‏‏זו ‏דורשת ‏התמודדות מורכבת למערכת, ‏מתן ‏מענה ‏לכל ‏תלמיד ‏בהתייחס ‏לצרכיו‏ הייחודיים,‏גם‏ במסגרת‏ השיעורים‏ הנלמדים ‏בכיתה ‏הרגילה, הוא אתגר גדול עבור המערכת.
רכז השתלבות אחראי על כל האוכלוסיות הנ״ל והוא אמור לתת ‏מענים מתאימים להתמודד עם סוגיית ההטרוגניות ועם היכולת לתת מענה לכל פרט בכיתה בהתאם לצרכיו.‏ ‏
לצערנו בתי הספר לא מפנימים את גודל התפקיד ואת חשיבותו.
בפועל הוא תפקיד זניח וחסר, לצערי הרב.
לצפיה ב-'ושנה מוצלחת ושלווה לכולם'
ושנה מוצלחת ושלווה לכולם
02/09/2018 | 17:41
31
לצפיה ב-'מישהו יכול להעלות קישור/ מקור של חוזר מנכל?'
מישהו יכול להעלות קישור/ מקור של חוזר מנכל?
08/09/2018 | 15:27
1
16
לצפיה ב-'מצטרף לבקשה'
מצטרף לבקשה
12/09/2018 | 12:31
9
לצפיה ב-'אגרת מטעם משרד החינוך לרכזי השתלבות- לינק'
אגרת מטעם משרד החינוך לרכזי השתלבות- לינק
12/09/2018 | 12:36
1
153
לצפיה ב-'http://meyda.education.gov.il/files/gifted/Letter-to-%20inte'
http://meyda.education.gov.il/files/gifted/Letter-to-%20inte
12/09/2018 | 12:37
8
לצפיה ב-'אצלנו לא יודעים בכלל על רכז השתלבות, אין עם מי לדבר'
אצלנו לא יודעים בכלל על רכז השתלבות, אין עם מי לדבר
14/09/2018 | 12:01
1
11
לצפיה ב-'אין כזאת חיה. לא מכירים ולא שמענו.'
אין כזאת חיה. לא מכירים ולא שמענו.
18/09/2018 | 09:53
5
לצפיה ב-'מנהל הפורום מאחל לכל התלמידים וההורים התחלה חדשה ומוצלחת.'
מנהל הפורום מאחל לכל התלמידים וההורים התחלה חדשה ומוצלחת.
( לעמוד שלי בתפוז )
02/09/2018 | 14:55
15
לצפיה ב-'ילד עם בעיות בבה"ס'
ילד עם בעיות בבה"ס
29/08/2018 | 03:18
6
180
מתנצלת מראש על האורך!!!!  בני עולה לכיתה ב', עדיין לא נבחן במבחן המחוננים אך באבחונים שעשה באופן פרטי בגלל בעיות התנהגות בבהס נמצא לו IQ136, ו-IQ142 ( במערכת המילולית)
במהלך כיתה א השתעמם במהלך השיעורים ואף בשיעורי ההעשרה בחשבון שהיו קלים לו מידי והחל להפריע. כל התקדמות שלו בחוברת העבודה גררה אחריה נזיפות ועונשים מצד המורה דבר שהגביר את התסכול שלו ושנאתו לבה"ס.
בתחילה סברו בבית הספר שהוא סובל מבעיות קשב וריכוז אך במהלך החופש הגדול ערכתי לו מס' אבחונים והתברר שהילד הוא ילד ללא כל הפרעה והדבר היחידי שבולט אצלו הוא אי שקט פנימי ותנועתיות(לי זה ברור שהוא פשוט חושב מהר יותר ורוצה לבלוע את העולם).הפסיכיאטר שאבחן אותו אמר שהדבר הוא פעוט ואיננו מצריך שום טיפול וההמלצה היחידה שלו למניעת חיכוכים בבה"ס היא לבקש סייעת שגם תוכל לאתגר אותו ולתת לו משימות נוספות מעבר לשאר ילדי הכיתה. לשם כך רשם הפסיכיאטר הפרעה F41.1 כדי ליאשרו לו סייעת.
בבה"ס קפצו על המציאה וישר ניגשו להגיש בקשה לועדת חריגים. אולם כשגיששתי קצת באתרים ראיתי שכל פנייה לועדת חריגים משמע הילד הופך להיות  ילד השייך לחינוך מיוחד ואשר סובל מהפרעה נפשית.
האם פנייה של בה"ס למת"י על סמך נפשי מתייגת את הילד כבעל הפרעה נפשית? האם הדבר נכתב ונשמר בתיקו האישי? האם ההפניה ע"ס הפרעה נפשית היא משהו שיכולה להפריע לו בדרכו הלימודית/מקצועית בעתיד?
האם בה"ס יכול להחליט שהוא מסלק את הילד(שימשיך להפריע ,כי ישעמם לו)על סמך הפרעה נפשית?
אני משתגעת ואין לא יודעת מה לעשות. מדובר על ילד רגיל שכל פשעו הוא שהוא חכם מידי, ילד חברותי, טוב לב, עוזר לזולת, סקרן, בעל זכרון יוצא דופן , אך לעיתים קצת חסר סבלנות וקופצני
האם לבקש מבה"ס לבטל את ההפניה לועדת חריגים ולרדת מעניין הסייעת????? התיוג של החינוך המיוחד איננו קשור במקרה הזה
תודה מראש למי שקרא עד כאן
לצפיה ב-'נשמע לי שכדאי להתייעץ עם עוד איש מקצוע'
נשמע לי שכדאי להתייעץ עם עוד איש מקצוע
29/08/2018 | 17:10
1
94
מוזר בעיני שאתם חושבים שהילד סבבה לגמרי, רק קצת חכם מדי
והפסיכיאטר חושב שלילד יש הפרעה נפשית שמצדיקה סייעת.
 
מאחר ואתם הלכתם לאבחונים, ומאחר ואת חוששת שבית הספר ינסה לסלק את הילד - אני מבינה שיש איזו בעיה. 
ולכן - כדאי לזהות אותה כמה שיותר מוקדם
לצפיה ב-'אני גם לא הבנתי את עניין הסייעת'
אני גם לא הבנתי את עניין הסייעת
29/08/2018 | 23:56
109
מה הבעיה לתת לילד חוברת מתקדמת באמצעות המורה, למה צריך סייעת לשם כך?
 
מה גם שהסייעות הן באמה פחותה מהמורה.
לצפיה ב-'בהצלחה'
בהצלחה
30/08/2018 | 03:32
3
100
ככל שידוע לי, בישראל לא מוצמדת סייעת מקדמת לילדים מחוננים שלא ניתן להם מענה במסגרת בית הספר.
 
מדבריך עולה, כי הפסיכיאטר זייף את תוצאות האבחון ורשם את הילד תחת סעיף F41- הפרעות חרדה, על מנת לכופף את המערכת. עניין חמור. במידה ואת פונה לדרך הזו, עליך לקבל את כל דרישות המערכת (חריגים וכו') וכן לקחת בחשבון שבעתיד יהיה יותר קשה להסיר את האבחון. אני ממליצה לך לזנוח את העניין, לעבוד מול בית הספר בשיתוף פעולה לקידום הילד ולהתמקד במבחני האיתור השנה.
יחד עם זאת, בין השורות עולה כי יתכן ולילד אכן ישנה בעיה שמקשה עליו להשתלב במסגרת בית הספר. במידה והפסיכיאטר אכן אבחן בעיות חרדה ורק לא המליץ על טיפול תרופתי - כמובן שכדאי לעבור את כל ה'מסלול' על מנת שייקבל את כל הסיוע הנדרש על מנת שיצליח, כולל חוות דעת שניה מאבחון נוסף אם יש צורך.
לצפיה ב-'תודה על התגובות'
תודה על התגובות
30/08/2018 | 08:38
2
116
תודה לכולם. לילד אין בעיה כלל והאבחון חרדה שקיבל מהפסיכיאטר הוא רק על מנת לקדם את עניין הסייעת(כי סייעת מקבלים רק ילדים עם צרכים מיוחדים). לילד משעמם ובהס טוען שאין לו את הכלים לספק לילד את מה שהוא צריך בנושא העשרה. שנה שעברה קניתי לילד חוברות במהלך השנה בחשבון ועברית ונראה שאצטרך לעשות זאת גם השנה .
מטרת הסייעת היא לקדם אותו בחומר ולדחוף אותו קדימה מעבר לחומר הלימוד הקיים. לא נראה לי שבכלל יאשרו לו את זה אולם אעשה בכל יכולתי כדי לספק לו את כל הגירויים והאתגרים שהוא צריך כדי שלא יפריע.
חלילה אם אכן היו לו בעיות נפשיות כלשהן הייתי מיד מטפלת בנושא ולא הייתי חושבת לרגע להתעלם מהן ולתרץ את זה ב"חוכמה" של הילד
עצוב וכואב לי שבתי הספר לא מסוגלים להכיל ולראות את כל הילדים המיוחדים הללו שנמצאים בקצוות ובמקרה שלי בקצה הגבוה. הרי יש להם זהב בידייים ועם הכוונה נכונה הילדים הללו יכולים להגיע כגם לירח
לצפיה ב-'אין בנמצא סייעות מהסוג שאת מתארת. ומתוך הכרות עם המערכת, '
אין בנמצא סייעות מהסוג שאת מתארת. ומתוך הכרות עם המערכת,
30/08/2018 | 10:43
115
מאוד קשה באופן כללי לקבל סייעת צמודה. חרדה הוא לא סעיף שבאופן אוטומטי מקנה סייעת, וגם אם היה כזה - את מתארת סייעת שמבינה דבר או שניים בילדים מחוננים, ויודעת כיצד לקדם אותם מבחינת הלמידה. זה לא משהו שבכלל קיים במערכת.
באופן כללי זהו כיוון שגוי. מה שנכון יהיה לעשות הוא לבקש פגישה רב מערכתית בבית הספר, שתכלול את המנהלת, מחנכת, יועצת, פסיכולוגית בית הספר ואם כבר מינו גורם כזה בבית הספר, אז גם את מי שאחראי על ילדים עם צרכים מיוחדים (מבחינת משרד החינוך, ילדים מחוננים מוגדרים כילדים עם צרכים מיוחדים, וזו לא הגדרה זהה לחינוך מיוחד). המטרה של פגישה כזו תהיה גם להעביר לכל הגורמים את המידע הרלוונטי לגבי בנך, וגם לעשות חשיבה משותפת מה ניתן לעשות - גם כדי לקדם אותו וגם כדי להביא למצב שיהיה לו טוב בכיתה והוא לא יפריע. אפשר לתת לו תפקידים, אפשר לאפשר לו לקרוא ספר כשמשעמם לו מאוד, אפשר לתת לו חוברות ודפים מתקדמים בתחומי הלימוד השונים. הכול עניין של רצון טוב ומוכנות, וחשוב שתגיעי לפגישה כזו בגישה חיובית, מתוך מקום של בקשת עזרה וגיוס המערכת, ולא מתוך מקום של ביקורת ואנטי (ואת זה אני אומרת לגמרי מתוך ניסיון אישי כאמא לילד מחונן).
לצפיה ב-'למה יש לך טענות לבית הספר?'
למה יש לך טענות לבית הספר?
07/09/2018 | 23:53
50
את הבאת אבחנה שגויה (כנראה בכוונה), אז למה שבית הספר יבוא לקראתך?
לצפיה ב-'מחוננים - שלב א' בכיתה ב' - מבנה בחינה'
מחוננים - שלב א' בכיתה ב' - מבנה בחינה
26/08/2018 | 15:56
1
163
היי,
 
רציתי לשאול (כי לא מצאתי מידע ברשת) לגבי מבנה הבחינה של שלב א' שבכיתה ב'. אני מבין שיש חלק כמותי וחלק מילולי, אבל מישהו יכול בבקשה לפרט קצת פרטים: כמה זמן מוקצב לכל חלק, כמה שאלות בערך יש בכל חלק וכמה טקסטים לקריאה יש?
 
תודה
לצפיה ב-'בהצלחה'
בהצלחה
27/08/2018 | 02:12
153
בשנה שעברה, למיטב ידיעתי וזכרוני, היו שלשה קטעי קריאה: סיפור, מודעה וקטע מידעי. 6-7 שאלות אמריקאיות לכל קטע. סה"כ 40-45 דקות.
השאלות היו ברובן שאלות הבנה שדרשו אינטגרציה של כמה חלקים בטקסט. על מנת להצליח בבחינה הילד צריך לקרוא יחסית מהר ומאד מאד טוב, הרבה מעבר לרמת ילד שסיים עתה כיתה א. ההכנה הכי טוב היא לקרוא הרבה ספרים.
בחשבון היו תרגילים בארבע פעולות חשבון, 8-10 תרגילים, דקה לכל תרגיל. תשובות פתוחות. ושאלות מילולויות, 8-10, בדרגות קושי משתנות, תשובות פתוחות, מוגבל בזמן.
לצפיה ב-'היי לכם. מישהו יודע מתי מתקיימים מבחני המיון לכיתת מחוננים'
היי לכם. מישהו יודע מתי מתקיימים מבחני המיון לכיתת מחוננים
17/08/2018 | 00:34
2
154
בחטיבות הביניים?
אנחנו מהצפון.
לצפיה ב-'מועד משוער למבחן קרני'
מועד משוער למבחן קרני
( לעמוד שלי בתפוז )
21/08/2018 | 09:29
172
המבחנים נערכים בסביבות דצמבר (במרוצת החודש) לעיתים, יש החלטה להקדים את המועד ובכל מקרה, רצוי להתעדכן דרך מכון קרני או אגף המחוננים במשרד החינוך או במוסדות החינוך שקיימות בהם כיתות מחוננים.
בהצלחה
לצפיה ב-'תודה!'
תודה!
22/08/2018 | 10:27
23
לצפיה ב-'ילד מחונן שנכשל בלימודים'
ילד מחונן שנכשל בלימודים
16/08/2018 | 10:37
4
187
ממוצע הציונים של בן ה12 שלנו נע סביבות ה60. לקחנו אותו לאבחון פסיכודידקטי כדי לבדוק אם הוא סובל מקשיי למידה, והוא אובחן כמחונן עם IQ מעל 135. המאבחן טוען כי הכשלונות הלימודיים שלו נובעים מבעיות רגשיות או מבעיית תקשורת לא מאובחנת. אנחנו מתלבטים לאן ולמי צריך לפנות עכשיו כדי לעזור לו. אשמח לעצות ולהכוונה
 
לצפיה ב-'ייתכן גם שזה מעצלנות'
ייתכן גם שזה מעצלנות
16/08/2018 | 20:39
123
אני משער שהוא לא עושה שיעורים, לא מקשיב בשיעורים ומזלזל בחומר הנלמד.
לצפיה ב-'יתכן שהגב' פרגר - מאור תוכל לעזור לכם במציאת פתרון'
יתכן שהגב' פרגר - מאור תוכל לעזור לכם במציאת פתרון
( לעמוד שלי בתפוז )
21/08/2018 | 09:37
2
108
הגב' פרגר-מאור התארחה בפורום לפני מספר שבועות והיא מתמחה במחוננים, פנו אליה לפי הפרטים המצ"ב ויתכן שהיא תוכל לעזור לכם.
בהצלחה
רותי פרגר-מאור
פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה
054-4306079

 
לצפיה ב-'נשארו שאלות ללא מענה באירוח שלה'
נשארו שאלות ללא מענה באירוח שלה
21/08/2018 | 19:15
1
92
אודה לך, אם תוכל, בבקשה, לבקש ממנה להשלים אותן.
לצפיה ב-'אשתדל לפנות אליה לצורך השלמת התשובות'
אשתדל לפנות אליה לצורך השלמת התשובות
( לעמוד שלי בתפוז )
31/08/2018 | 00:57
19
לצפיה ב-'מסלול מחוננים פתח תקווה'
מסלול מחוננים פתח תקווה
02/08/2018 | 22:01
4
192
היי,
 
הבת שלי - עולה לכיתה ו'.
בכיתה ב' אותרה כמחוננת ע"י מכון סאלד. החלטנו אז לא לשלוח אותה לעין גנים. היום הילדה גדלה וממש מבקשת ללכת למסלול למחוננים ואנו חושבים שאולי טעינו.
כיום היא בכיתה רגילה - מצטיינת בלימודים...
שאלתי היא - האם קיימת אפשרות במעבר לחטיבה להיבחן שוב ולהתקבל למסלול למחוננים?
האם רלוונטית העובדה שבכיתה ב' אותרה כמחוננת ואם זה אפשרי למי פונים?
תודה רבה
לצפיה ב-'בדרך כלל יש מבחנים בכיתה ו'
בדרך כלל יש מבחנים בכיתה ו
05/08/2018 | 09:15
127
בדרך כלל בכיתה ו יש אבחון לקראת קבלה לחטיבה
 
אבל כנראה אף אחד כאן לא מפתח תקווה, ולכן לא יודע מה המצב אצלכם
 
אני מציעה לך לפנות למחלקת החינוך בעיריה, או ישירות אל בית הספר שבו מתנהלת כיתת המחוננים ולשאול
לצפיה ב-'רצוי לקרוא שרשורים קודמים לפני שישר שואלים'
רצוי לקרוא שרשורים קודמים לפני שישר שואלים
05/08/2018 | 14:02
116
השבתי על כך בשרשור קודם
לצפיה ב-'יש אפשרות - דורש בחינה'
יש אפשרות - דורש בחינה
05/08/2018 | 17:07
120
גם אם עברה בכבר היא תדרש לעבור את בחינת המחוננים שוב. ההרשמה לבחינה נעשית דרך משרד החינוך האגף למחוננים (חפשי בגוגל), בדרך כלל ניתן להרשם עד אמצע/סוף דצמבר
בפתח תקוה יש לדעתי במחזור הזה כבר שתי כיתות (אולי רק משנה אחרי, אינני סגור על זה), כך שתאורתית יש יותר מקומות פנויים, ושווה לנסות גם אם מספר המקומות מוגבל והסיכויים אינם גדולים.
 
בהצלחה
לצפיה ב-'כן, יש אפשרות להיבחן שוב (הפעם במכון קרני)'
כן, יש אפשרות להיבחן שוב (הפעם במכון קרני)
21/08/2018 | 13:44
54
ולהתקבל לכיתת מחוננים בחטיבה על בסיס מעבר המבחן ומקום פנוי בכיתה.
לצערי בגלל שהיא לא למדה בכיתת מחוננים ביסודי, היא לא תוכל להתקבל לכיתת המחוננים על סמך המבחן שעברה בכיתה ב, ותצטרך לעבור מבחן נוסף.
חשוב לבדוק מול רכזת המחוננים בחטיבת רשיש (הגב' יפה גלוסקא), או מול מכון קרני ולהירשם מראש למבחן של שנה הבאה (שבדרך כלל מתקיים סביב דצמבר), כדי שתוכל להתקבל לשנה שלאחר מכן.
(אני אמא ל-3 מחוננים שלומדים/בוגרי מסלול המחוננים בפתח תקווה).
 
בהצלחה!
 
נטלי
לצפיה ב-'מבחני אלברטו'
מבחני אלברטו
25/07/2018 | 15:00
1
233
שלום לכולם
 
מישהו כאן מכיר את המבחן שלהם לעולים לד' ?
באיזה נושאים הוא ? מה זמן המענה לכל תשובה ?
יש איפהשהוא דפי הכנה או שאלון
 
אשמח לעזרה
 
תודה
לצפיה ב-'ממליץ לפנות ישירות לאתר שלהם. הם בדרך כלל משתדלים לעזור. '
ממליץ לפנות ישירות לאתר שלהם. הם בדרך כלל משתדלים לעזור.
( לעמוד שלי בתפוז )
21/08/2018 | 09:38
15
לצפיה ב-'שאלות לגבי הכפר הירוק'
שאלות לגבי הכפר הירוק
23/07/2018 | 11:33
4
235
שלום רב לכולם.
 
מדובר בתאומים, האחד היה במצטיינים במהלך היסודי (עבר את שלב א, כמובן ואת שלב ב' בטווח המצטיינים) והשני בכלל לא נבחן בבחינות של מכון סאלד (סירב בכל תוקף).
שניהם מעוניינים לנסות ולהתקבל לכיתת המחוננים בכפר הירוק, האם הם יכולים לנסות ומהם תנאי הקבלה? האם יש עדיפות לזה שהיה במצטיינים?
 
דבר נוסף, מהו "אישור ממשרד החינוך ללימודים בכיתת מחוננים" שכתוב עליו פה ושם...
 
אשמח אם מישהו יאיר את עיניי.
תודה.
 
 
 
 
לצפיה ב-'שניהם יכולים להיבחן במבחן קרני ולפיו יקבע אם הם מחוננים'
שניהם יכולים להיבחן במבחן קרני ולפיו יקבע אם הם מחוננים
23/07/2018 | 12:30
2
173
מי שיעבור, יצטרך בנוסף לעבור את תהליך הקבלה של הכפר, אך זה בינתיים רחוק מכם
לצפיה ב-'שאלה נוספת'
שאלה נוספת
24/07/2018 | 15:18
1
159
תודה תודה על תשובתך דיברגנט.
האם המבחן של מכון קרני מתקיים לאחר ראיון הקבלה בכפר?
הרי יש מבחן שכל המועמדים מבצעים מטעם הכפר הירוק עצמו אבל לאחר הראיון, כך הבנתי, אז מתי מבצעים את המבחן של קרני?
 
 
לצפיה ב-'תלוי'
תלוי
24/07/2018 | 15:46
134
יש כאלו שעושים 2 ראיונות, אחד לפני ואחד אחרי בכדי להבטיח להם קבלה לכפר, גם במקרה שלא יעברו את קרני.
 
אם לא עברו את קרני, יש להם בכפר את מופ"ת, רפואה ועוד ...
לצפיה ב-'יכול להיות שמה שראית לגבי אישור ממשרד החינוך'
יכול להיות שמה שראית לגבי אישור ממשרד החינוך
24/07/2018 | 20:16
151
זו התשובה שמקבלים אם עוברים את מבחן קרני - טופס שכתוב עליו שהילד יכול ללמוד במסגרות של מחוננים.
לצפיה ב-'תל אביב - קיבלתם תשובה היום?'
תל אביב - קיבלתם תשובה היום?
17/07/2018 | 21:07
2
202
שאלה לתל אביבים- קיבלתם היום תשובה?
זומנתם לראיון?
לצפיה ב-'רק אחרי שפניתי טלפונית..'
רק אחרי שפניתי טלפונית..
18/07/2018 | 10:34
1
174
אחרי שהתקשרתי וביקשתי לקבל תשובה הבטיחו לשלוח לי תשובה במייל. קיבלתי מייל שבו כתוב שהבקשה לשיבוץ ברוקח אושרה ושאם לא התקשרו לתאם איתנו ריאיון שניצור קשר עם בית הספר. כל ההתנהלות די מוזרה ולא בסדר...
לצפיה ב-'הצלחתם לתפוס את רוקח?'
הצלחתם לתפוס את רוקח?
18/07/2018 | 12:15
75
לצפיה ב-'כיתות מחוננים ארציות יסודי'
כיתות מחוננים ארציות יסודי
16/07/2018 | 10:58
6
345
משפחות יקרות,
מהדיונים כאן מסתבר כי קיים צורך ממשי בכיתות מחוננים נוספות (יסודי כל הארץ) וכי הורים רבים סבורים כאמור.
לשם נוחות ויעילות השיח ובנושא זה בלבד, מציעה להתאחד כקבוצת whatsApp ומתנדבת לרכזה.
נא לפנות בהקדם למייל yachelb@gmail.com ולציין בנושא ״כיתת מחוננים״.
בבקשה, מוזמנים לקבוצה (בלבד ואך ורק בלבד) הורים אשר חשים מחוייבות לקדם את הנושא בפועל.
תודה על שיתוף הפעולה
לצפיה ב-'יוזמה מבורכת! ממליץ בכל פה לבצע זאת ומקווה שאכן הרעיון יצלח.'
יוזמה מבורכת! ממליץ בכל פה לבצע זאת ומקווה שאכן הרעיון יצלח.
( לעמוד שלי בתפוז )
22/07/2018 | 20:04
63
לצפיה ב-'מספר סימני שאלה ?????'
מספר סימני שאלה ?????
23/07/2018 | 08:55
2
209
האם כיתת מחוננים היא פתרון?
האם מחוננות היא מחוננות מתמטית? הומאנית? מוסיקלית? האם כל תחומי העניין של הילדים המחוננים זהים? האם התנהגותם של כל הילדים המחוננים זהה? האם מבחני המחוננים בודקים מוטיבציה, התמדה, אישיות ?
האם אי פעם בדקת את הרכב הכיתות הללו? מציעה בחום ללכת  לפגוש את הילדים שמרכיבים כיתות מחוננים. מה המאפיינים שלהם, מדברת על המאפיינים האחרים לא הקוגניטביים ...., פגשי את הילדים שמתחילים ללמוד ולאחר מכן את הבוגרים שבחבורה, מה קרה להם במשך השנים ... מבחינה חברתית, רגשית....
מהכרות מעמיקה הן כאשת מקצוע  והן כאם רוצה לספר שבכיתות אלו לא מושם 
דגש על ההיבט החשוב ביותר להתפתחות הילד והוא ההיבט הרגשי.
 
ההורים לילדים שלומדים בכיתות אלה גאים מאוד, בכך אין ספק ...
 
לצפיה ב-'נכון אבל'
נכון אבל
28/07/2018 | 12:01
1
112
מסכימה לגמרי. העניין הוא שגם בכיתה רגילה אין (כמעט) שום התייחסות להיבטים רגשיים וחברתיים. בדיוק מתלבטים לגבי כיתת מחוננים בדיוק מהסיבה הזאת- שמרגישים שאין הבדל וחשיבה אמיתית מאחורי חינוך המחוננים והתפתחותם, בדיוק כמו שאין חשיבה כזו ביחס לחינוך ה"רגיל". התקווה שלנו היא שאולי כמות הילדים  הקטנה יותר אולי הם בכל זאת מקבלים קצת יותר תשומת לב ויחס טוב. 
לצפיה ב-'התייחסות למחוננים בארץ'
התייחסות למחוננים בארץ
( לעמוד שלי בתפוז )
21/08/2018 | 09:52
56
ראשית, הגדרת המחוננים בארץ (הפורמלית) מתייחסת למחוננות בתחום צר יחסית - מדעים מדוייקים וכו'. בארה"ב קשת המחוננים הינה רחבה מאוד וכוללת גם את תחומי האמנות, מדעי רו"ח, ספורט, תקשורת בין אישית וכו'. הסיבות להתייחסות זו בארץ נעוצות בגורם הבסיסי ביותר, תקציבים. משם זה מתחיל ומסתעף לנקודות נוספות. מנסיוני האישי נוכחתי לדעת שההתייחסות להיבטים רגשיים וחברתיים מצד המערכת תלויה, בדרך כלל, באדם עצמו הנמצא בתפקיד של יועץ חינוכי במוסד המלמד את המחוננים. ככל שהוא רגיש ומודע יותר לנושא, כך ההתייחסות תהיה טובה יותר. בדרך כלל, אנשי הוראת מחוננים עוברים השתלמויות שבאות לעזור להם להגיב באופן הנכון לילדים מחוננים (ברמה מאוד בסיסית כמובן) ושוב, זה תלוי באדם עצמו.
לצפיה ב-'האם ניתן לשלב גם ילדים מקב' מצטיינים בתוצאות מבחן סאלד?'
האם ניתן לשלב גם ילדים מקב' מצטיינים בתוצאות מבחן סאלד?
29/07/2018 | 18:46
1
115
כוונתי, ילדים שקיבלו ציון המתאים לקב' מצטיינים, אך ייתכן מאוד בגלל בעיית ריכוז, הצליחו ונקלטו לקב' מצטיינים ולא מחוננים? היות ותכני הלימוד בכיתה מכירים/משעממים/לא מאתגרים אותם?
היכן עיתדים לפתוח כיתות כאלו?
 
googit
לצפיה ב-'מצטיינים ומחוננים'
מצטיינים ומחוננים
( לעמוד שלי בתפוז )
21/08/2018 | 09:45
80
אלו שקיבלו ציון המתאים למצטיינים בלבד לא ישולבו בכיתת מחוננים. אם תלמיד ניגש לבחינה ומאובחנת אצלו בעיית ריכוז, הוא עשוי לקבל הקלות ותנאים המותאמים למצבו. במקרה זה כדאי לפנות למכון סאלד ו/או לרפרנטית המחוזית ולהמשיך משם. היכן ייפתחו כיתות מחוננים נוספות? לאלוהים ולאגף המחוננים במשרד החינוך התשובות.
בהצלחה
לצפיה ב-' אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן'
אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן
03/07/2018 | 17:06
28
1498
 
ביום שלישי 10.7, בשעה 20:00, תתארח בפורום רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה, מנהלת מכון דרור בגבעתיים.
 
עוד על האורחת
בעלת ניסיון של כ-34 שנים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, מתוכן מעל 27 שנים בישראל. מומחית באבחון, טיפול וייעוץ בתחום ליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז, הדרכת הורים ואנשי חינוך, עבודה עם תלמידים מחוננים, הוריהם וצוותי בתי הספר, אבחון, ייעוץ וטיפול בתחום הגיל הרך. מנחת סדנאות בנושא "מחוננים" ו-"מחוננים עם ליקויי למידה" במערכת החינוך ובמגזר הפרטי.
 
על האירוח
במהלך האירוח תוכלו לדון, לשאול ולהתייעץ על מאפיינים משותפים לילדים מחוננים, איפיונים קוגניטיביים ורגשיים-התנהגותיים אצל התלמיד המחונן, טיפים לקידום וטיפוח ילדים מחוננים, מיתוסים והנחות שגויות, תלמידים מחוננים הסובלים מלקויות למידה ו/או קשיי קשב וריכוז ועוד.
 
מוזמנים לכתוב כבר עכשיו לרותי פרגר-מאור!
לצפיה ב-'ילד מחונן ויותר מזה'
ילד מחונן ויותר מזה
03/07/2018 | 19:23
3
470
הבן שלי יותר ממחונן אבל הוא ילד שלא אוהב הרבה אנשים אני לא מתווכחת הרבה מרגישה שאי אפשר לדבר איתו התשובות שלו הן כשלתרנגולים יהיה שיניים רצון זה דבר טוב ועוד כל מיני תשובות מתחכמות שכאלה תוכלי לתת לי כלים איך לעקוף את התשובות הללו ולהניע את המחונן פלוס שלי למצבים יותר טובים תודה לי 
לצפיה ב-'כדאי לציין גיל. יש הבדל בין תשובות כאלה בגיל 5 ובגיל 13.'
כדאי לציין גיל. יש הבדל בין תשובות כאלה בגיל 5 ובגיל 13.
04/07/2018 | 09:15
154
לצפיה ב-'ילד מחונן ויותר מזה'
ילד מחונן ויותר מזה
10/07/2018 | 20:05
1
252
לי ערב טוב,
בן כמה בנך?
איך התגובות המתחכמות משפיעות על הקשרים
שלו, הן בביה"ס והן מחוצה לו? 
לצפיה ב-'מחונן'
מחונן
19/09/2018 | 14:29
לצפיה ב-'איך מתגברים על אופי לוזרי של מחונן?'
איך מתגברים על אופי לוזרי של מחונן?
04/07/2018 | 20:37
2
385
אם יש בעיה קשה, לאב דווקא לימודית, הוא ישר ירים ידיים, כי הורגל שהכל הולך לו בקלות.
לצפיה ב-'איך מתגברים על אופי לוזרי של מחונן?'
איך מתגברים על אופי לוזרי של מחונן?
10/07/2018 | 19:39
1
243
היי אורח,
אולי תרחיב קצת את הביטוי "אופי לוזרי"?
הרי גם למחוננים לא הכל הולך בקלות,
בעיקר כשלא מדובר בלימודים...
בן כמה בנך?
לצפיה ב-'מרים ידיים בקלות במכשול הכי קטן'
מרים ידיים בקלות במכשול הכי קטן
11/07/2018 | 00:11
201
לומד בחט"ב.
לצפיה ב-'התלבטות'
התלבטות
05/07/2018 | 11:48
1
386
שלום רותי,
 יש לי ילד מחונן בן 16 ילד עם עקרונות מאד ברורים. הוא החליט שהוא לא מוכן להשקיע  במקצועות שלא מענינים אותו  עם טענה שזה לא יוסיף לו כלום בחיים.
 אי לכך התעודה האחרונה שקיבל רק לפני מספר ימים הוכחה זאת יש פערים אדירים בציונים בין מה שהוא אוהב והשקיע לבין המקצועות שהוא לא אוהב.
 כשהערתי לו על כך ,טען בפני שהבגרות לא מענינת אותו במילא במה שירצה לעסוק הבגרות לא משנה בכלל.
שאלתי מה עושים? האם חנוך לנער על פי דרכו? או  להתעקש שימשיךלהשקיע גם במה שלדבריו לא מעניין אותו.
 אשמח לתשובתך. 
לצפיה ב-'התלבטות'
התלבטות
10/07/2018 | 19:50
199
אבנר ערב טוב,
ילדך לא היחיד...אמירות דומות שמעתי כבר לפני 10 שנים בקרב מתבגרים עם אינטליגנציה מאוד גבוהה. כיום גם ילדים צעירים שלומדים בתוכניות מחוננים שונות טוענים דברים דומים. כמה שננסה ללחוץ, התגובה תהיה הפוכה מזו שאנו מצפים לה. לחץ לא יועיל... כך שדווקא כאן רצוי כן להתייחס לביטוי "חנוך לנער על פי דרכו". סמוך עליו ועל השכל שלו. כשירצה (או כשיהיה לו צורך) ישלים את חובותיו וימשיך ללמוד. בהצלחה לכם!
אם תרצה, אני פה. רותי
 
לצפיה ב-'מקרה של תאומים '
מקרה של תאומים
05/07/2018 | 13:03
1
308
שלום לכולם...
אז ככה, יש לי תאומים, בן ובת, שעולים לכתה ד'. עד עכשיו, בכתות א-ג ורוב תקופת הגן הם היו ממש ביחד. בביה"ס בכתה מקבילה כמובן, אבל עדיין ביחד.
הבן שלי עבר מבדקים ואמור לעבור לכתת מחוננים בבית ספר אחר, כלומר- להפריד ביניהם.
לכל אחד המסגרת שלו והחברים שלו החל מעתה ועד י"ב...
מה ההשלכות לכך אם בכלל? האם לבדוק עם בתי מה היא חושבת? האם לקיים איתו שיחה שבמטרה ששניהם יישארו חברים טובים, ישבו יחד לשיעורי בית, יספרו חוויות מהלימודים או לתת לדברים לקרות? זה כן חשוב לי 
 
לצפיה ב-'תאומים'
תאומים
10/07/2018 | 20:00
172
Gלית ערב טוב!
נראה לי שהבעייה המרכזית איננה ההפרדה של ילדייך לשני בתי ספר שונים, אלא
העובדה שכביכול הבן מחונן והבת לא...יתכן שיהיו לזה השלכות בעתיד. קחי בחשבון גם שעדיין המבחן הארצי די מפלה בנות כי בודק כישורים שחזקים יותר אצל בנים, כמו חשבון ותפיסה צורנית-מרחבית. אין סיבה שהתאומים לא יישארו חברים טובים...בתך עברה את שלב א' של מכון סאלד ? 
אני פה עד 22.00 לפחות.
רותי
לצפיה ב-'איך כדאי לטפל '
איך כדאי לטפל
05/07/2018 | 18:46
1
307
הבן שלי בן 9 , (לא עברנו מבחן למחוננים אבל הוא מאוד מאוד חכם , מצטיין בלימודים ואחותו כן עברה מבחנים והתקבלה לתוכנית למחוננים אז סביר שגם הוא היה עובר. ) לומד בכיתה רגילה , פיזית הוא חלש , ולכן  תמיד אחרון בשיעורי ספורט , מתקשה במשחקי הפסקה , הוא מאוד מתוסכל מזה , ובכלל מגיב בהתפרצויות זעם אם מגיע אחרון , אם נכשל , אם מתבקש לתקן , בכי , אמירויות כמו אני ממש גרוע , בהכל אני חלש , אם נפסל במשחקים מגיב מאוד לא יפה , לא נעים לשחק איתו . זה פגע בו חברתית , קשה לו להתייחס בקלילות למשחקים , אם הם מרמים במשחק כמו שילדים עושים לפעמים הוא מאוד כועס .
רשמתי אותו עכשיו לסטודיו כושר לחזק אותו פיזית , איך לטפל בקושי הריגשי ? 
הוא מרגיש מאוד נחות ... יכול מאוד להיות שהוא יתעודד מהאימונים וזה ישפר לו את המורל מעט , אבל איך לתקן את הנזק החברתי. 
מקווה שהובנתי.
תודה
לצפיה ב-'איך כדאי לטפל'
איך כדאי לטפל
10/07/2018 | 20:26
157
קינמונית ערב טוב!
למה את מתכוונת כשאת אומרת "לא עברנו מבחן למחוננים"?
בנך לא ניגש בכלל? או לא הצליח בשלב ב'?
הרבה ילדים מצטיינים ומחוננים, בעיקר בנים, סובלים מקשיים
מוטוריים, בקשב, בהתארגנות ובתחום התחושתי. קשיים אלו מביאים גם
לקשיים חברתיים, לעתים מאוד משמעותיים.
לא בטוח שהסטודיו כושר מתאים לגילו...יתכן שזה יגביר את התסכול.
חוויות הצלחה משפרות את הדימוי העצמי ואת הביטחון העצמי של ילדים,
יש אולי פעילות או תחום שבנך חזק במיוחד? אולי כדאי לטפח את אותו תחום.
אם לא יהיה שיפור בטווח הקרוב, אולי כדאי לערוך אבחון מסודר ולהבין מה היכולות ואיפה נקודות החולשה שלו כדי לסייע לו טוב יותר, הן בבית והן בבית הספר?
בהתאם לממצאים, תוכלו להבין טוב יותר במה בדיוק צריך לטפל.
אני פה לפחות עד השעה 22.00.
רותי
 
לצפיה ב-'קשיים בהשתלבות חברתית'
קשיים בהשתלבות חברתית
08/07/2018 | 17:17
1
248
שלום רותי... אז ככה, הבן שלי בן 10.5 והוא מחונן. יש לו מעט חברים והוא לא בולט כאשר הוא בין חבריו, מדבר מעט ולא מפגין ביטחון עצמי כפי שהייתי רוצה. אני מתארת לעצמי שיש קשר בין היותו מחונן לחוסר ההשתלבות החברתית וגם זה בסדר שהוא לא צריך להתחבר לכולם וייתכן ותחומי עניין של בנים אחרים הם לא חלק מתחומי העניין שלו. ועדיין אני תוהה האם "לדחוף" אותו להשמיע את קולו ולהתחבר עם אחרים? למצוא נכונות להכיר יותר חברים? לאפשר לו לשמור על הייחוד שלו אבל מצד שני לדעת להתחבר ולזרום בקרב אנשים חדשים או שונים ממנו? או שההפך והייחוד שלו ניתן להבליט אותו ולאפשר לו לצמוח ולהתפתח בדיוק כפי שהוא? מקווה שהבנת אותי
לצפיה ב-'קשיים בהשתלבות חברתית'
קשיים בהשתלבות חברתית
10/07/2018 | 20:37
516
אורית ערב טוב,
בנך לומד בכיתת מחוננים, בתוכנית יום העשרה שבועי + כיתת אם רגילה
או בכיתה רגילה בלבד? הרי הרבה יותר קשה למצוא חברים עם תחומי עניין
משותפים במערכת הרגילה.
את תוהה האם "לדחוף" אותו להשמיע את קולו ולהתחבר עם אחרים...אבל הוא מתלונן? כי אם לילד שלך טוב במצב הנוכחי, לא סובל ולא מתלונן, נראה לי שרצוי להניח לו להיות מי שהוא. אם אינו לומד במסגרת של אגף המחוננים, אולי כדאי להציע לו להשתלב בחוגים בתחומים המעניינים אותו. סביר להניח ששם ימצא חברים נוספים.
אני פה עד 22.00 לפחות.
המשך ערב מקסים,
רותי
לצפיה ב-'אני תוהה אם לא צריך למצוא ביטוי חלופי'
אני תוהה אם לא צריך למצוא ביטוי חלופי
09/07/2018 | 11:24
1
214
או שמא מאוחר מידיי?
הביטוי מחונן מעלה קונוטציות ואסוציאציות לא הוגנות, מדובר אבחון נפלא של אדם שזכה ביכולת שכלית גבוהה, אך ילדים רבים מקבלים דווקא סטיגמה פחות טובה של מוזרות, שונות, בדידות, חנוניות
לצפיה ב-'אני תוהה אם לא צריך למצוא ביטוי חלופי'
אני תוהה אם לא צריך למצוא ביטוי חלופי
10/07/2018 | 20:50
139
טלטלולה ערב טוב,
הביטוי קיים בכל השפות והסטיגמה נוצרת דווקא כשהסביבה
לא מתייחסת נכון לצרכי השונה. בכל מקרה, מחוננות זה לא רק
אינטליגנציה אנליטית והבנה חשבונית (כמו שנהוג עדיין להתייחס
במערכת החינוך). יש גם ספורטאים מחוננים, מוסיקאים מחוננים,
רקדנים מחוננים וכך הלאה. כיום מדברים על 7 ואפילו 8 אינטליגנציות שונות.
מקווה שזה עונה מעט על שאלתך,
רותי
לצפיה ב-'ילד מחונן ששואל שאלות שקשה לנו כהורים '
ילד מחונן ששואל שאלות שקשה לנו כהורים
09/07/2018 | 11:33
1
234
שלום רותי,
ילדנו בן ה10 אובחן כמחונן. ובמסגרת עבודה בבית הספר קרא המון ספרים והתחיל לשאול אותנו שאלות על דתות שונות , פילוסופיה של החיים שממש התקשינו לענו לו עליהם. אני מרגיש שאני צריך ללכת לקורסים בהעשרה כדי שלא אתקל  בשאלות שלא יהיה לי תשובה עבורו. 
זה מעט מתסכל ורציתי לדעת איך להתמודד עם זה.
 
לצפיה ב-'ילד מחונן ששואל שאלות שקשה לנו כהורים'
ילד מחונן ששואל שאלות שקשה לנו כהורים
10/07/2018 | 21:13
188
ערב טוב אליעזר,
אנחנו הורים, לא רובוטים, אלא בני אדם לא מושלמים.
לא חושבת שאתה צריך ללכת לקורסי העשרה כדי לא להיתקל
בשאלות שאינך יודע את תשובתן.
העולם מאוד השתנה ואיתו גם תחומי העניין בבתי הספר והחשיפה של
ילדינו למידע..
להראות לילדים שלנו שאנחנו לא מושלמים, יאפשר להם לקבל
את חוסר המושלמות שלהם, בעת הצורך.
אם אתה רוצה להרגיש שותף לעשייה הלימודית של בנך, מציעה לך 
לחפש ביחד את התשובות בגוגל, ויקיפדיה או דפי אינטרנט ספציפיים...
זו תהיה חוויה בשביל שניכם...וככה בנית לעצמך את הקורס העשרה הכי טוב.
המשך ערב מקסים,
רותי
 
לצפיה ב-'מה עושים במקרה שאחד אוהב ללמוד והשני לא?'
מה עושים במקרה שאחד אוהב ללמוד והשני לא?
09/07/2018 | 16:32
1
171
אחד רוצה ללמוד ולהתקדם בחומר וכך יוכל להתקבל למסלול בר אילן ואילו השני לא יתקבל, כי לא אוהב ללמוד, אך כן ירצה גם להתקבל.
 
האם למנוע מזה שרוצה ללמוד בכדי שאחיו לא יקנא בו? שלא יחשוב שהוא פחות טוב? שאוהבים אותו פחות? ועוד ...
לצפיה ב-'מה עושים במקרה שאחד אוהב ללמוד והשני לא?'
מה עושים במקרה שאחד אוהב ללמוד והשני לא?
10/07/2018 | 21:27
116
אב לתאומים ערב טוב!
גם אצבעות היד אינן זהות.
אין סיבה שילד שאוהב ללמוד לא ימשיך להתפתח כי אחיו התאום
לא אוהב להתאמץ ואינו משקיע בלמידה. אין גם סיבה "לשים
לו רגל". בתוכנית המתמטיקה המואצת של בר אילן צריך להכין שעורי
בית שעה יומית לפחות...מכתה ז' ועד סוף כתה י'...הבן שלא אוהב ללמוד
צריך להבין שיש מבחני קבלה שבודקים את רמת הידע שלו...ואחר כך
השקעה רבה לאורך המסלול...אם לא ירצה ללמוד ולהכין את השעורים
באופן שהם דורשים, שלא ינסה. לא צריך למנוע מהבן המשקיען את התוכנית, אם הוא עומד בקריטריונים, והבן השני, אם לא מעוניין ללמוד הרבה וברצינות מתמטיקה, רצוי שילמד או יעסוק בתחומים שכן מעניינים אותו. זה לא להיות פחות טוב, זה להיות שונה מאחיו...וטוב שככה. הוא לא פחות טוב, אתם אוהבים את שניהם באותה המידה, אבל הם שונים.
מאחלת לשני ילדייך הצלחה במה שיבחרו!
רותי
לצפיה ב-'אין סתירה בין תלמיד מחונן להפרעות קשב וריכוז? '
אין סתירה בין תלמיד מחונן להפרעות קשב וריכוז?
10/07/2018 | 12:21
1
153
היותך מחונן לא מצריך יכולת חשיבה רציפה? וכיצד בהתחלה מזהים הפרעה זו אצל תלמיד מחונן? 
לצפיה ב-'אין סתירה בין תלמיד מחונן להפרעות קשב וריכוז?'
אין סתירה בין תלמיד מחונן להפרעות קשב וריכוז?
10/07/2018 | 21:39
131
ערב טוב ירון,
25% מהתלמידים שאותרו כמחוננים (בעיקר בנים אך לא רק)
סובלים מקשיים במערך הקשב, בהתארגנות, במוטוריקה עדינה ולרוב גם מרגישות יתר חושית.
בעיית קשב לא מונעת חשיבה רציפה, אלא אם הנושא ממש לא מעניין אותך.
איך מזהים הפרעת קשב אצל תלמיד מחונן? בגילאים צעירים אפשר לזהות קשיים מוטוריים ו/או תחושתיים... רק יעלה חשד לקושי קשבי אם הילד היפראקטיבי ולא מצליח להתמיד בשום תחום פעילות. מאוחר יותר יבוא לביטוי בקשיים בהתארגנות, חוסר סדר, הפרעות בכיתה, אפילו קשיים בכתיבה ובהבעה בכתב. אם קיים חשד להפרעת קשב, לא לעשות בדיקות ממוחשבות או אבחונים דידקטיים כי התוצאות עדיין יהיו בטווח הנורמה לגיל הילד/ה. אם צריך לבדוק, אז רק אבחון פסיכודידקטי יוכל להראות מה היכולת הקוגניטיבית, מהן החוזקות והחולשות של הילד ולאפשר הבנת מקור הקשיים. בהתאם לכך, יהיה יותר קל להחליט על דרכי חיזוק או טיפול.
המשך ערב טוב!
לצפיה ב-'חוסר סינכרון'
חוסר סינכרון
10/07/2018 | 12:51
2
215
שלום רותי,
ילדתי המתוקה בת 9 וחצי מאובחנת כמחוננת ולומדת בעתת מחוננים. השיגה בלימודים בעיקר במקצועות הריאליים ממש מצוינים. 
מצד שני היא מאד חרדתית בעיקר בלילה יש לה פחדים מהחושך שלא מצליחה להתגבר עליהם. אי לכך אסור לכבות את האור בחדרה במשך הלילה. כמו כן היא כבר מעלה חששות מה יהיה לגבי החטיבה כאשר יש עוד שנתיים למעבר .
 מה ניתן לעשות ? כל כך לא תואם את היכולת השיכלית שלה.
לצפיה ב-'חוסר סינכרון'
חוסר סינכרון
10/07/2018 | 21:54
1
179
מזל ערב טוב,
אין חוסר סינכרון. בקרב ילדים מחוננים בד"כ יש פער משמעותי בין
יכולות אינטלקטואליות גבוהות לבין הפן הרגשי, כשחלקם אפילו ילדותיים
יותר מילד/ילדה עם אינטליגנציה ממוצעת.
ילד מחונן סובל מרגישות יתר, תחושתית ורגשית עפ"י רוב. רגישות זו הרבה
פעמים מביאה לרמת חרדה גבוהה. נראה כי במקרה של בתך, כדאי לפנות ליעוץ
אצל פסיכולוג המתמחה בעבודה עם ילדים ובני נוער מחוננים.
מאחלת לכן שיפור באיכות החיים בהקדם!
רותי
לצפיה ב-'לפער הזה קוראים חוסר סינכרון...'
לפער הזה קוראים חוסר סינכרון...
11/07/2018 | 23:04
111
לצפיה ב-'הקפצת כיתה'
הקפצת כיתה
10/07/2018 | 21:50
1
184
הוצע לנו להקפיץ את בתנו כיתה (לדלג על ה'). היא לומדת ב'בית יעקב' ולצערנו אין תכנית מחוננים מכל סוג שהוא.
היא ילדה מחוננת ללא כל ספק וברוכת כשרונות (למרות שלא עברה אבחון מסודר. פסיכולוגית שטיפלה בה בעבר אמרה זאת בוודאות וכל מורה שמלמדת אותה מתפעלת מרמת הכישרון) בנוסף, יש לה הפרעת קשב וריכוז והיא מטופלת תרופתית (העניין משפיע על הקושי 'להשתעמם') 
אציין שהיא ילדה חזקה חברתית, דעותיה נשמעות ומתקבלות, אולם מחליפה חברות לעיתים קרובות.
מה ההיבטים שיש לתת עליהם את הדעת?
כיצד אפשר לבחון את היכולות הרגשיות, הבשלות והבגרות לקראת צעד כזה (מי איש המקצוע המתאים? מהו האבחון המתאים?)
 
תודה רבה!!
לצפיה ב-'הקפצת כיתה'
הקפצת כיתה
10/07/2018 | 22:06
172
ערב טוב ADHDמחוננת,
במערכת החינוך הממלכתית/ממ"ד, בתי הספר מבקשים אבחון
פסיכודידקטי להדלגה על כתה מסוימת. אם צוות ביה"ס הציע, כדאי
לבדוק איתם מה הם מבקשים. אם חשוב לך להבין את מידת הבשלות הרגשית,
כוחות הנפש ובכלל היכולות הרגשיות, מספיק לגשת לאבחון פסיכולוגי, רצוי אצל
איש/אשת מקצוע שעובד/ת עם ילדים מוכשרים, מצטיינים ומחוננים. לגבי החלפת החברות התכופה, יתכן שמשתעממת מהר, הן בגלל השכל וגם עקב בעיית הקשב.
בהצלחה לבתך! רותי
לצפיה ב-'עצומה לפתיחת כיתת מחוננים יסודי הרצליה והסביבה'
עצומה לפתיחת כיתת מחוננים יסודי הרצליה והסביבה
13/07/2018 | 13:39
106
משפחות יקרות,
עקב צורך ממשי בכיתת מחוננים (יסודי הרצליה) מתארגנת קבוצה לפתיחת כיתת מחוננים לתושבי הרצליה והסביבה.
נא לפנות בהקדם למייל yachelb@gmail.com ולציין בנושא ״כיתת מחוננים״.
 
תודה על שיתוף הפעולה
 
לצפיה ב-'שאלה להורים מתל אביב- כיתות ג''
שאלה להורים מתל אביב- כיתות ג'
11/07/2018 | 11:51
6
199
האם קיבלתם כבר זימון לראיון קבלה לבית ספר רוקח?
תודות!
לצפיה ב-'אנחנו עוד לא קיבלנו. בעירייה וברוקח לא ידעו מה קורה'
אנחנו עוד לא קיבלנו. בעירייה וברוקח לא ידעו מה קורה
13/07/2018 | 00:28
5
71
לצפיה ב-'תודה'
תודה
13/07/2018 | 08:34
4
29
לצפיה ב-'עדיין לא שמענו דבר'
עדיין לא שמענו דבר
15/07/2018 | 19:38
3
42
לצפיה ב-'ממליץ לפנות שוב לביה"ס ולרשות המקומית ולא להניח לזה.'
ממליץ לפנות שוב לביה"ס ולרשות המקומית ולא להניח לזה.
( לעמוד שלי בתפוז )
16/07/2018 | 09:49
2
63
בעקרון, הדברים אמורים להיות סגורים פחות או יותר בשלב זה. האיחור ובמיוחד, העובדה שגם בבית הספר וגם ברשות לא יודעים דבר, מעוררת תמיהה.
לצפיה ב-'יש מישהו בתל אביב שכבר זומן לראיון או קיבל שיבוץ?'
יש מישהו בתל אביב שכבר זומן לראיון או קיבל שיבוץ?
16/07/2018 | 10:55
1
29
לצפיה ב-'גם אנחנו לא קיבלנו שום זימון או תשובה. ממש לא בסדר.'
גם אנחנו לא קיבלנו שום זימון או תשובה. ממש לא בסדר.
16/07/2018 | 12:04
29
לצפיה ב-' מחכים לך בפורום לידה פעילה וביתית '
מחכים לך בפורום לידה פעילה וביתית
10/07/2018 | 11:53
12
 
 
ד"ר ומיילד מומחה ידבר איתך על כל לידה שהיא קצת אחרת, היכנסי עכשיו
 
לצפיה ב-'מדוע ״להסליל״ את ילדי כיתות המחוננים לחטיבה ללא מבחן?'
מדוע ״להסליל״ את ילדי כיתות המחוננים לחטיבה ללא מבחן?
03/07/2018 | 14:02
44
2125

בתי (עולה לכיתה ג) עברה את מבחני המחוננים, אלא שבעירנו , כמו ביתר ערי ישראל אין כיתת מחוננים ועל כן היא תסתפק ביום שליפה בלבד. למותר לציין כי יום שליפה זה אינו נותן מענה, אפילו לא חלקי לכלל צרכיה.
אילו הייתה בעירנו כיתת מחוננים , ללא כל ספק שהיינו בוחרים בכיתה עבור בתי.
בתי, תאלץ עד...
המשך>>

בתי (עולה לכיתה ג) עברה את מבחני המחוננים, אלא שבעירנו , כמו ביתר ערי ישראל אין כיתת מחוננים ועל כן היא תסתפק ביום שליפה בלבד. למותר לציין כי יום שליפה זה אינו נותן מענה, אפילו לא חלקי לכלל צרכיה.
אילו הייתה בעירנו כיתת מחוננים , ללא כל ספק שהיינו בוחרים בכיתה עבור בתי.
בתי, תאלץ עד כיתה ו׳  להסתפק ביום שליפה דל תקציב וחסר מענה לצרכיה ותאלץ לעבור מבחן נוסף בכיתה ו יחד עם כל ילדי ישראל.
הרעיון של ״להסליל״ את תלמידי כיתת מחוננים לחטיבה ולדרוש שילדי כיתת מחוננים (שהם מיעוט שבמיעוט מכלל המחוננים הזהים להם בציון וברמה בארץ) לא יעברו מבחן לפני החטיבה, הוא איוולת מקפחת  וחסרת תום לב.
בתי מקופחת ונותרה ללא מענה מקיף לצרכיה, הלכה למעשה ועד כיתה ו׳, שהלא אין כיתת מחוננים בעירנו, (ויש הורים המעיזים לדרוש ״הסללה״  של ילדם לחטיבה ולהיבנות מן הנימוק הטכני  שילדם לומד בכיתת מחוננים, דבר שכאמור נמנע באלימות מהבת שלי).
 
לצפיה ב-'הרעיון ה"גאוני" של בחינת מחוננים חוזרת במעבר לחטיבה '
הרעיון ה"גאוני" של בחינת מחוננים חוזרת במעבר לחטיבה
01/07/2018 | 17:41
62
862
היום במפגש הורים למחוננים בתל אביב אמרו לנו שהילדים - גם אם ילכו לכיתת מחוננים עכשיו, יצטרכו לעבור מבחן נוסף במעבר לחטיבת הביניים.
בתור מי שהיה במסגרת הזאת וגם בצבא בקורס רב שנתי עם נשירה למי שלא עמד בדרישות לימודיות נוקשות, אני חושב שזה הרסני לילדים צעירים. בעצם יהיה מצב שילד שכבר "עשה...
המשך>>
היום במפגש הורים למחוננים בתל אביב אמרו לנו שהילדים - גם אם ילכו לכיתת מחוננים עכשיו, יצטרכו לעבור מבחן נוסף במעבר לחטיבת הביניים.
בתור מי שהיה במסגרת הזאת וגם בצבא בקורס רב שנתי עם נשירה למי שלא עמד בדרישות לימודיות נוקשות, אני חושב שזה הרסני לילדים צעירים. בעצם יהיה מצב שילד שכבר "עשה את הקפיצה" ונקלט 4 שנים במסגרת מחוננים ויצר קשרים חברתיים, עלול למצוא את עצמו פתאום בחטיבת ביניים (סביבה לא קלה בפני עצמה) בלי אף חבר, ועם תוית (שכולם ידעו עליה) של אחד ש"נפל" ממסלול מחוננים. מי שהיה במסלול מחוננים יודע כמה גם כך יש לעיתים קנאה והצקות למחוננים - אז תארו לעצמכם מה יקרה לילד/ה כזה/ו. 
גרוע מכך - כבר שנה לפני יתחילו להתבדח "X לא ממשיך איתנו הוא בטח לא יעבור את הבחינה" וכו'. 
באותה מידה יכלו גם להגדיר שיש מבחן כל שנה - תעבור או ש"עפת". זה משאיר צלקות בגברים בני 20 שעפו ממסלולים בצבא, מה זה יעשה לילדים בני 12-13?
 

מנהל/ת הפורום

אודות:
יורה נחושתן, הנו הבעלים של "דעת יורה", מפעילת תוכנית לימודי ההעשרה לילדים בשכבות הגיל של כיתות ב' - ה', אם בהוראה יחידנית ואם בקבוצות קטנות ובכיתות גד
עוד...

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

יורה נחושתן- מנהל פורום הורים למחוננים
מנהל פורום הורים למחוננים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ