לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
98519,851 עוקבים אודות עסקים

פורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
הודעה מהנהלת הפורום
 ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. הנהלת הפורום הנכנסת רוצה להודות למנהלת הפורום היוצאת, ולאחל לה הצלחה.
 בהזדמנות זו, רק נזכיר כי הפרסום בפורום אסור ויש לשמור על כללי שיח נאות ולאפשר לכל אחד להשמיע את דעותיו.
המשך >>

לצפיה ב-'הנהלת הפורום מאחלת לכל הילדים וההורים חג אביב שמח'
הנהלת הפורום מאחלת לכל הילדים וההורים חג אביב שמח
( לעמוד שלי בתפוז )
17/04/2019 | 23:03
4
לצפיה ב-'מחקר בנושא ויסות רגשי אצל ילדים מחוננים'
מחקר בנושא ויסות רגשי אצל ילדים מחוננים
10/04/2019 | 19:21
63
היי,
אם אתם הורים לילדים מחוננים אשמח מאוד אם תוכלו לענות על מספר שאלות על מנת לבחון את הקשר שבין סגנון הורות, יכולת ויסות רגשי ומחוננות.
שמי אלונה, סטונדטית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית מטעם המכללה האקדמית פרס שברחובות.
אודה לכם מאוד!
לצפיה ב-'שאלון לתלמידים מחוננים - עזרה בבקשה'
שאלון לתלמידים מחוננים - עזרה בבקשה
10/04/2019 | 10:59
2
79
שלום,
שמי מיטל גבאי ואני עורכת מחקר במסגרת סמינריון לתואר שני שבודק האם קיימים הבדלים במסוגלות עצמית בין בני נוער מחוננים לבני נוער לא מחוננים. במסגרת המחקר אני צריכה 30 בני נוער מחוננים (גילאי 12-18) שיענו על שאלון המכיל 24 שאלות. לצורך כך נדרשת הסכמת הורים וכאן אתם נכנסים לתמונה...
אם אתם הורים לילד/ה מחונן/ת בגילים האלו ואתם מסכימים שהם יענו על השאלון אשמח אם תכתבו לי את המייל/נייד שלכם בכדי שאצור איתכם קשר.
תודה גדולה מראש על העזרה.
מיטל גבאי 
לצפיה ב-'אם תתני את כתובת האימייל שלך זה יעזור'
אם תתני את כתובת האימייל שלך זה יעזור
13/04/2019 | 02:20
1
15
לצפיה ב-'gabay.meital@gmail.com'
gabay.meital@gmail.com
18/04/2019 | 14:18
2
לצפיה ב-'חוות דעת של מנהל מח' החינוך ב- OECD מהווה תמרור אדום לכולנו'
חוות דעת של מנהל מח' החינוך ב- OECD מהווה תמרור אדום לכולנו
( לעמוד שלי בתפוז )
03/04/2019 | 11:17
80
מצ"ב קישור לכתבה העוסקת במצבה של מערכת החינוך בישראל בעיניים מקצועיות מאירופה. לקרוא, לכאוב ולחשוב. . . .   .https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,...
לצפיה ב-'הכנס הארצי העשירי לחינוך ולמצויינות בישראל - תשע"ט 2019'
הכנס הארצי העשירי לחינוך ולמצויינות בישראל - תשע"ט 2019
( לעמוד שלי בתפוז )
02/04/2019 | 21:54
3
65
למי שרוצה פרטים בנושא זה מצ"ב הקישור http://edu.gov.il/minhalpedagogy/gifted/conference...
תהנו
לצפיה ב-'קראתי, ולא הצלחתי להחליט אם הכנס רלוונטי'
קראתי, ולא הצלחתי להחליט אם הכנס רלוונטי
03/04/2019 | 08:42
2
55
להורים של ילדים בחטיבה.
הייתי בכנס בבאר שבע, ולא הרגשתי שהשכלתי.
מה דעתכם?
לצפיה ב-'לא הצלחתי להבין, היכן מתקיים הכנס?'
לא הצלחתי להבין, היכן מתקיים הכנס?
04/04/2019 | 15:13
1
14
לצפיה ב-'זה כנס מקוון. תסתכל בסרטון.'
זה כנס מקוון. תסתכל בסרטון.
04/04/2019 | 15:24
11
לצפיה ב-'כיתת מחוננים או כיתת מופ"ת'
כיתת מחוננים או כיתת מופ"ת
01/04/2019 | 00:35
4
141
שלום,
אנו מתלבטים להיכן כדי לרשום ילד שעולה לכיתה ז' - כיתת מחוננים, הרחוקה יותר מהבית, או כיתת מופ"ת. אשמח לשמוע אם מישהו עשה קצת מחקר על הנושא או שיש לו המלצות מניסיון. 
תודה
לצפיה ב-'מציעה לברר בעיר שלכם.'
מציעה לברר בעיר שלכם.
01/04/2019 | 08:29
70
קיימת שונות גדולה בין כיתות המופת בערים השונות, והבדלים בין כיתות המחוננים. מאיזו עיר אתם? אולי יש כאן הורים לילדים מהעיר שלכם, שיכולים לעזור.
לצפיה ב-'מופ"ת או מחוננים?'
מופ"ת או מחוננים?
( לעמוד שלי בתפוז )
01/04/2019 | 17:57
1
79
ישנם יתרונות לא מעטים לכיתת מחוננים. ראשית, כמות התלמידים בכיתת מחוננים קטנה בדרך כלל מכמות התלמידים בכיתת מופ"ת (או כל כיתה אחרת שהיא) זאת מכיוון שהמחוננים משתייכים לחינוך המיוחד (הצד השני של הסקאלה) ולכן יש מגבלות כמותיות. דבר נוסף זה האפשרויות שמקבלת כיתת מחוננים בין אם זה פעילות במסגרות אקדמיות שונות ("אודיסאה" למשל) ופעילויות העשרה שמחוננים מקבלים בכיתתם. בנוסף, השהייה של מחוננים בקבוצה אחת יכולה לעשות להם טוב מבחינה רגשית (הם לא ירגישו שונים ומשונים ביחס לאחרים - כמובן שזה תלוי גם בגורמים אחרים). רמת הלמידה בכיתת מחוננים גבוהה בדרך כלל אולם ישנן כיתות מופ"ת שרמת הלמידה גבוהה לא פחות ולעיתים אף יותר.
חשוב לבדוק מי הם אנשי הצוות בכיתת המחוננים ולנסות לבדוק אותם ממש לעומק, כדאי לנסות ולקבל עליהם מידע מהורים של תלמידים לשעבר מפני שלא תמיד המורים בכיתת מחוננים מתאימים להוראת מחוננים (ואני מתכוון מעבר לקורס האקדמי בן 220 שעות שהם מחוייבים לו). באותה מידה, רצוי לבדוק כמובן מי הם המורים המלמדים בכיתת מופ"ת.
בהצלחה
לצפיה ב-'מה הקשר לאודיסאה? לאודיסאה'
מה הקשר לאודיסאה? לאודיסאה
02/04/2019 | 06:04
75
אפשר להגיע גם מכיתת מחוננים וגם מכיתת מופת וגם מכל כיתה אחרת. היא לא חלק מהמסגרת החינוכית הרגילה של הילד.
לצפיה ב-'תלוי בילד'
תלוי בילד
01/04/2019 | 21:01
71
אם הילד רוצה צגבור במתמטיקה ופיזיקה בלבד, כיתת מופ"ת מספיקה בהחלט, אם רוצה גם במקצועות אחרים, כיתת מחוננים נותנת יותר מגוון של אפשרויות.
לצפיה ב-'יהלו"ם - יחד הורים למחוננים ומצטיינים.'
יהלו"ם - יחד הורים למחוננים ומצטיינים.
( לעמוד שלי בתפוז )
23/03/2019 | 20:26
2
170
מצ"ב קישור ליהלו"ם, אתר המיועד להורים למחוננים ולמצטיינים. https://www.yhlm.co.il/programs3?fbclid=IwAR26eF5N...
מי העומדים מאחורי האתר?
קואליציית ההורים "יהלו"ם" החלה מתוך צורך אישי שלנו כשתי אמהות לילדים שאותרו כמחוננים: 
גל גור (תל אביב) ושרון אפלר יניב (גדרה).
 
במהרה הצטרפו לקואליציה צוות מרכזי ונחוש של הורים פעילים והמטרות התגבשו.  
 
המטרה המרכזית והראשונה היא לאסוף את קבוצת ההורים הרלוונטית כקבוצה מגובשת וככוח מניע ליצירת שינוי בחקיקה עבור הילדים המחוננים והמצטיינים בישראל, כילדים עם צרכים ייחודיים, מטרות חשובות נלוות קשורות במערך הסברה והדרכה לצוותי ההוראה וההורים.
הצטרפו אלינו ועזרו לנו ליצור מציאות חדשה.
אני בטוח שתיעזרו באתר לכל מה שתיזדקקו בתחום זה
בהצלחה
לצפיה ב-'מחזקת את ההורים למחוננים ומספרת על עצמי'
מחזקת את ההורים למחוננים ומספרת על עצמי
24/03/2019 | 22:54
1
136
אינני יודעת אם אני מחוננת או לא כי מעולם לא נבחנתי במבחני האיתור, הנהוגים היום. אך הייתי תמיד תלמידה מצטיינת במיוחד וצלחתי את הלימודים ביסודי, בהצלחה רבה, כאשר אחת ממחנכות היסודי תייגה אותי בהתלהבות כגאונה ורוותה מלוא הנחת ממני. וכן הצלחתי מאוד בתיכון.
מכל מקום גם אם אינני מחוננת אני וודאי וודאי נחשבתי ואני נחשבת לתלמידה מצויינת.
וללימודים אין גיל ולכן גם עתה כאשר אני כבר סבתא צעירה למדתי קורס ברמה גבוהה בהשתתפות תלמידים בגילאים שונים, בעלי רמת לימודים ממוצעת וטובה.
לאורך השנה הצטיינתי וקצרתי שבחים רבים ממורה הקורס, גם על הרמה והידע שלי וגם על ההשקעה שלי. במהלך הקורס תלמידים רבים פנו אלי בשיעור ובבית ובקשו עזרה ועזרתי ברצון.
 רק בסוף הקורס ממש, כאשר היה ברור לקראת המבחנים, שיש פער גדול ביני ובין התלמידים האחרים בקורס, וציון המגן שלי במבחן המגן גבוה באופן משמעותי משל רוב תלמידי הכיתה, נתקלתי בקנאה מכוערת, שטרם פגשתי בחיים שלי. ופתאום גם למורה, שהיה לו נוח מאוד לקרוא לי לענות תשובות,  כאשר לדעתו הגיע הזמן להתקדם ולעבור לשלב הבא, היה אינטרס להציג את הדברים באופן שונה, למרות שהוא ידע ויודע ששעות הקרורס קצובות והחומר עצום, וזאת בדיוק הסיבה שבליית ברירה הוא נאלץ לעיתים להאיץ את הקצב ונהג לקרוא לי ולעוד תלמיד מצטיין לענות תשובות מקיפות, לפני שרוב התלמידים סיימו לפתור את התרגילים המאתגרים כדי לחזור שוב על החומר, באופן זה.
אז הנה, אני כבר סבתא, אישה שראתה לא מעט בחיים שלה, אך גם אני, בגילי הלא צעיר, נתקלתי ביחס מזוויע, דווקא בגלל ההצטיינות שלי והשקידה שלי והיחס הרציני שלי ללימודים, בגלל שאני מוקירה ומעריכה את הלימודים.
אין לי ספק, שילד צעיר, שהיה נתקל ביחס כזה, היה נפגע מאוד.
לכן, אני רק יכולה לחזק את ההורים שמבינים כמה חשוב להיות מודעים לאתגרים העומדים בפני הילד המחונן במסגרת הלימודים הרגילה, כי אם נאמר "קנאת סופרים תרבה חכמה", ברור כי הקנאה הזאת עלולה לפגוע באופן מכוער בתלמידים צעירים וצמאים לדעת, כאשר הקנאה בהצלחתם ובשקידתם וצרות העין של הסביבה כה חזקים.
לצפיה ב-'אכן, קנאה וצרות עין קיימות בכל השלבים ובכל הגילאים, רעה חולה'
אכן, קנאה וצרות עין קיימות בכל השלבים ובכל הגילאים, רעה חולה
( לעמוד שלי בתפוז )
25/03/2019 | 08:15
47
לצפיה ב-'האם קיימת חוברת הכנה למבחני מחוננים כתה ב ?'
האם קיימת חוברת הכנה למבחני מחוננים כתה ב ?
24/03/2019 | 20:03
2
73
שניתן לקנות. מעדיפה משהו מודפס ולא ערכות אינטרנטיות.
יש עוד הרבה זמן אבל מעדיפה להתחיל כחלק מהחידות הרגילות שאנחנו פותרים
תודה.
לצפיה ב-'תחפשי את "שת"ח" - שיפור תהליכי חשיבה של קידום '
תחפשי את "שת"ח" - שיפור תהליכי חשיבה של קידום
( לעמוד שלי בתפוז )
24/03/2019 | 21:22
1
81
 (בכריכה אדומה) שנכון שכבר לא מוציאים את הספר הזה יותר אולם יש סיכוי בחנויות ספרים שונות למצוא זאת. בנוסף יש גם את "בהצלחה בבחינות"שחיברה נילי בן -שחר - שגב כריכה בגוון כתום שאמנם מיועדת לגילאים קצת יותר גדולים אבל לאחר הספר הראשון הנ"ל, ספר זה יהיה מצויין להמשך ואם מתחילים בשלב מוקדם זה, יש סיכוי טוב יותר להתמודד עם החומר. נסי לחפש גם חומרים שעוסקים באיסטרטגיות חשיבה לגילאים אלו.
בהצלחה
לצפיה ב-'תודה רבה!'
תודה רבה!
24/03/2019 | 22:03
27
לצפיה ב-'בקשה לעזרה במילוי שאלון קצר בנושא הדרכת הורים'
בקשה לעזרה במילוי שאלון קצר בנושא הדרכת הורים
21/03/2019 | 09:34
50
 אני עורכת מחקר שבוחן יעילות של הדרכת הורים, במסגרת תיזה בתואר שני בעבודה סוציאלית. ואני ממש רוצה לסיים אותו!
אם אתם הורים שנמצאים בשלב כלשהו של הדרכה, או שעברתם בעבר, מאוד אעריך את זה אם תענו על השאלונים. 
זה ממש ממש יעזור לי להתקדם, תודה תודה תודה!!!
אגב השאלון אנונימי כמובן ולוקח רק כמה דקות למלא אותו.https://goo.gl/forms/eg9OHdskjeihWAOI2
לצפיה ב-'מחוננים לקראת כיתה ז''
מחוננים לקראת כיתה ז'
20/03/2019 | 12:40
4
129
בני נבחן לפני כמה חודשים .. מתי יהיו תשובות? זה היה אמריקאי, למה לוקח כ"כ הרבה זמן? 
לצפיה ב-'אנחנו קיבלנו תשובות ממכון קרני בסביבות אמצע אפריל'
אנחנו קיבלנו תשובות ממכון קרני בסביבות אמצע אפריל
20/03/2019 | 14:29
106
(זה היה לפני שנתיים). לבית הספר שאליו היא נבחנה הן הגיעו קודם.
לצפיה ב-'זה משתנה מידי פעם אולם בגבולות מצומצמים'
זה משתנה מידי פעם אולם בגבולות מצומצמים
( לעמוד שלי בתפוז )
20/03/2019 | 16:33
108
קרוב לודאי שתקבלו את התשובות במרוצת חודש אפריל. לכל היותר תיפנו ישירות למכון קרני באמצע אפריל בערך, (אם לא תקבלו עד אז תשובות) ותבקשו מהם לקבל תשובה.
בהצלחה
לצפיה ב-'תודה חברים!'
תודה חברים!
21/03/2019 | 10:21
41
לצפיה ב-'אנחנו קיבלנו תשובה בשבוע שעבר.'
אנחנו קיבלנו תשובה בשבוע שעבר.
07/04/2019 | 13:44
25
מדובר במבחן של מכון קרני לקבלה לכיתת מחוננים בכיתה ז'
לצפיה ב-'התקבל למגמה אחרת בכפר ועדיין ממתין לתשובה '
התקבל למגמה אחרת בכפר ועדיין ממתין לתשובה
18/03/2019 | 00:56
1
140
לגבי המחוננים. כנראה זה המצב.
לצפיה ב-'תשובתי כאן היא לגבי'
תשובתי כאן היא לגבי
18/03/2019 | 00:58
133
שאלתו של דיברגנט לגבי תשובות מכון קרני (שעדיין לא הגיעו).
לצפיה ב-'בר אילן'
בר אילן
12/03/2019 | 01:20
9
135
שלום, בתי בכתה ז, קיבלה זימון למבחנים של תוכנית בר-אילן שמתחילה בכתה ח'. אשמח לדעת מה משמעות התוכנית, עד כמה היא תובענית, האם ישלה באמת הרבה יתרונות ואיך המבחן.
לצפיה ב-'המשמעות היא בגרות בכיתה י''
המשמעות היא בגרות בכיתה י'
12/03/2019 | 11:23
7
121
התוכנית תובענית מאד. כמות עצומה של שיעורי בית שגם ילדים שמבינים היטב את החומר צריכים להשקיע בהכנתם שעות רבות מדי שבוע.
היתרון הוא שבכיתה י' מסיימים עם הבגרות במתמטיקה.
 
יש אפשרויות נוספות לילדים מחוננים "לעקוף" את לימודי המתמטיקה בתיכון אבל גם להן יש מחיר.
לצפיה ב-'תודה + שאלות נוספות'
תודה + שאלות נוספות
13/03/2019 | 01:15
6
87
ידוע לך איך הלימודים בתוכנית משתלבים עם תוכנית לימודי המתיטיקה בבית הספר? האם לומדים את תטכנית משרד החינוך במקביל ומפסיקים לאחר הבגרות בכתה י'? 
החומר ברמה של 5 יחידות או יותר? כמו כן, ידוע לך כמה פעמים בשבוע מתקיימים השיעורים עצמם? 
לצפיה ב-'האם נלמדים שם גם מקצועות מדעיים נוספים כמו פיזיקה וכו'? '
האם נלמדים שם גם מקצועות מדעיים נוספים כמו פיזיקה וכו'?
13/03/2019 | 01:17
1
53
לצפיה ב-'לא. זה מכווןן מטרה של בגרות במתמטיקה. ולגבי בית הספר -'
לא. זה מכווןן מטרה של בגרות במתמטיקה. ולגבי בית הספר -
13/03/2019 | 10:10
90
אני משערת שזה תלוי בית ספר. אבל בשני בתי ספר שאני מכירה, בשנה הראשונה של התוכנית התלמידים נדרשו ללמוד בכיתה ביחד עם כל בני כיתתם. אולי גם מתוך מחשבה שיש סיכוי שינשרו מהתוכנית.
בשלב מסויים - הם מקבלים פטור משיעורי מתמטיקה בבית הספר, ויש להם זמן פנוי.
 
זו תוכנית שדורשת המון השקעה. גם תלמידים חרוצים ומשקיענים מתארים אותה כתובענית. 
לעניות דעתי - לא כדאי לעשות זה. יש בחיים עוד דברים חוץ ממתמטיקה. למשל - עדיף שהילד ישקיע את זמנו בליגת הלגו. שם יש גם פעילות חברתית, יצירתיות,...
 
לצפיה ב-'פעמיים בשבוע'
פעמיים בשבוע
13/03/2019 | 15:17
48
לצפיה ב-'כפי שכתבו לך'
כפי שכתבו לך
13/03/2019 | 23:56
2
77
נדמה לי שלפי הכללים אמורים ללמוד עם הכיתה עד אמצע ט' או משהו דומה. בפועל, כל בית ספר והמדיניות שלו. אצל הבן שלי הם נכנסים לכיתה, עושים מבחנים, אבל בזמן השיעור עושים שיעורים של בר אילן.
החומר ברמה של 5 יח"ל ולמיטב ידיעתי מוכוון בגרות ולא יותר מזה.
גם לדעתי התוכנית לא כדאית. אפילו למי שמאד מאד אוהב מתמטיקה יש מסגרות אחרות מקדמות יותר הן ברמה המתמטית והן מבחינה אקדמית (נקודות זכות באונ' בנוסף לבגרות). 
היתרון של בר אילן הוא שהיא מתחילה מוקדם ויש שיתוף פעולה מבתי הספר, כך שלילדים רבים זה פשוט ההמשך של החוגים בבר אילן בכיתות ו' ו-ז'.
לצפיה ב-'נשמע תובעני'
נשמע תובעני
14/03/2019 | 02:13
1
70
הבת שלי לומדת בכתה ז' בכפר הירוק ורוקדת 4 פעמים בשבוע. אשמח לקבל מידע על תוכניות העשרה נוספות במתימטיקה. איך מגיעם ללימודים באוניברסיטה? זה בטח בגיל מאוחר יותר, לא? היא נהנתה מהתוכנית של בר אילן בכתה ו' אבל אני מבינה שזה יהיה שונה מאוד. 
לצפיה ב-'יש הרבה תוכניות'
יש הרבה תוכניות
14/03/2019 | 08:13
79
רובן אכן מתחילות ב-ט' או י'.
תגגלי אקדמיה בתיכון ומדעני העתיד.
ספציפית למתמטיקה יש עוד תוכניות באונ' תל אביב, בלי קרדיט אקדמי או בגרות.
לצפיה ב-'יתרונות בתכנית בר אילן?'
יתרונות בתכנית בר אילן?
( לעמוד שלי בתפוז )
15/03/2019 | 08:54
93
זה מאוד תלוי. יש לקחת בחשבון שזו תכנית תובענית מאוד (במיוחד בחלק השני שלה) כשהסיום בא לידי ביטוי במעבר בחינת הבגרות במתמטיקה ברמת 5 יח' וזה מוקדם יותר ביחס ללומדים בבית הספר בקצב הרגיל. ישנם תלמידים רבים שלמדו בתכנית בר אילן וסיימו אותה בהצלחה כשהמשיכו ישר בלימודים אקדמיים באונ' בר אילן במח' למתמטיקה כשהשעות מוכרות באופן רשמי (וזה לכשעצמו, יתרון משמעותי ביחס לתכניות אחרות במסגרת האקדמיה שנותנות העשרה בלבד - חשובה לכשעצמה -). אז יתכן שהחסרונות קיימים אולי במישור החברתי ובתהליך ההתבגרות הטבעי כשקיים עומס שכזה שאינו פשוט כלל וכלל. לא לכל תלמיד ולא לכל מחונן התכנית הזו מתאימה.
לצפיה ב-'מה עדיף?'
מה עדיף?
09/03/2019 | 16:09
21
247
להיות ראש לשועלים או זנב לאריות?
לצפיה ב-'תלוי בהרבה גורמים'
תלוי בהרבה גורמים
09/03/2019 | 17:21
12
163
ספציפית לנושא הפורום, הייתי שולח ילד מוכשר מאד למסגרת מחוננים חד שבועית או לחוג גם אם יהיה בהם זנב לאריות, אבל לא לכיתת מחוננים. [בהנחה שיש לו מוטיבציה ועניין במסגרות האלו].
אני זוכר את אלו שהרגישו "אחרונים" בכיתת המחוננים שלי בתיכון וזה לא עשה להם טוב. בכיתה אחרת הם היו מהמובילים.
אנקדוטה: הילדה שהגיעה הכי רחוק אקדמית (פרופ' עם קביעות באחת מ-5 האונ' הטובות בארה"ב) החליפה אולי 5 מילים במשך 3 שנות התיכון עם כל ילדי הכיתה יחד, מלבד שניים איתם היתה בקשר רופף מאד.
לצפיה ב-'והיא מאושרת? היא במערכת יחסים?'
והיא מאושרת? היא במערכת יחסים?
09/03/2019 | 19:16
1
78
לצפיה ב-'לא יודע ולא יודע'
לא יודע ולא יודע
09/03/2019 | 23:43
111
אני מניח שהיא מסופקת מאד מהשגיה המקצועיים ושכישוריה החברתיים היגרו איתה לארה"ב.
לצפיה ב-'לא הבנתי את הקשר לאנקדוטה.'
לא הבנתי את הקשר לאנקדוטה.
09/03/2019 | 23:44
8
106
מה הקשר בין הקשרים החברתיים של הילדה בכיתה לשאלה אם היא הייתה ראש לשועלים או זנב לאריות?
לצפיה ב-'קשר אסוציטיבי'
קשר אסוציטיבי
09/03/2019 | 23:46
7
106
נזכרתי בראש לאריות (שהתברר בדיעבד כי בזמן אמת היא לא בלטה באופן מיוחד גם לימודית) שגם לה החוויה במסגרת מחוננים לא היתה טובה (אבל אולי יותר טובה מאשר בכיתה אחרת)
לצפיה ב-'אה, לא הבנתי שהגדרת אותה ראש לאריות,'
אה, לא הבנתי שהגדרת אותה ראש לאריות,
10/03/2019 | 09:13
6
80
ובלי מידע נוסף גם לא ברור לי שזה נכון - העובדה שהיא הגיעה הכי רחוק לפי ההגדרה שלך, לא אומרת שהיא הייתה הכי חכמה בכיתה.
לצפיה ב-'לא יודע אם הכי חכמה בכיתה'
לא יודע אם הכי חכמה בכיתה
10/03/2019 | 11:34
5
90
כאמור, האינטרקציה איתה היתה מינימלית והיא גם לא השתתפה הרבה.
עם זאת, אני מניח שמישהי שעשתה דוקטורט בהארווארד והיום חברת סגל במוסד באותה ליגה, היתה מהמובילים בכיתת מחוננים סטנדרטית בישראל.
לצפיה ב-'ה"מובילים" מבחינת חכמה?'
ה"מובילים" מבחינת חכמה?
10/03/2019 | 12:02
4
82
שוב, לאו דווקא. התקדמות, גם באקדמיה, לא נקבעת רק על ידי חכמה. זה גם עניין של מזל, למשל - של להיות במקום הנכון בזמן הנכון, עם הקשרים הנכונים, וכו' (ולא כי כלכלת את צעדיך בתבונה, אלא כי ככה יצא במקרה). מה גם שאני לא יודעת באיזה תחום היא, אבל יש תחומים שבהם הרווארד על הפנים (תחומים מסוימים בפסיכולוגיה, למשל. תכלס, כמה טובה יכולה להיות מחלקה שסטיבן פינקר נמצא בה?).
לצפיה ב-'מסכים בעקרון'
מסכים בעקרון
10/03/2019 | 12:57
3
81
אני רחוק מלראות בכל פרופ' אדם מאד חכם.
במקרה הנכון, הבחורה סיימה בהצטיינות יתרה תואר שני במתמטיקה באונ' בארץ ואחר כך דוקטורט בהרווארד ומשרה באונ' אחרת, שתיהן בטופ 5 בתחום. מאחר שכתבתי דברים לא מחמיאים על הבחורה, לא אפרט יותר מחשש לזיהוי והכרות.
כשקבוצת הייחוס היא כיתת מחוננים סטנדרטית, נראה לי שמדובר במישהי מובילה מבחינת חוכמה, גם אם לא יוצאת דופן ואולי לא "הכי" חכמה (מה זה?).
לצפיה ב-'אממ...'
אממ...
10/03/2019 | 13:16
2
82
 אני סיימתי בהצטיינות יתרה תואר שני במתמטיקה באונ' בארץ, כך שזה לא מאוד מרשים אותי . אחר כך עברתי תחום, ואת האוניברסיטה לדוקטורט הייתי צריכה לבחור בתאום עם הפוסט של בעלי (כלומר היה צורך ששנינו נתקבל לאותה אוניברסיטה), כך ששם דרכינו (שלי ושלה) התפצלו (בעצם דרכינו התלכדו רק בתואר השני...).
אבל טוב, אני מניחה שאם היא סיימה תואר במתמטיקה היא לפחות סמי-אינטליגנטית. לא יודעת אם זה אומר שהיא מובילה מבחינת חוכמה בכיתת מחוננים סטנדרטית, אבל סביר שהיא בחצי העליון, ולפחות כנראה לא טעות באיתור...
 
לצפיה ב-'ואני לא הגעתי לא לזה ולא לזה'
ואני לא הגעתי לא לזה ולא לזה
15/03/2019 | 20:52
1
51
גם לא הייתי בכיתת מחוננים אלא בכיתת תקשורת ולמרבה הפלא ובלי שום הכנה מראש גילו כישרון אצלי במתמטיקה אחרי שפתרתי תרגלים בהרף עין והצעו שאלמד בחופשת הקיץ 5 יחידות מתמטיקה ואגש לתואר ראשון אחרי שעבור את המבחנים בהצלחה , והמורה שלי שכה האמינה בי הייתה מאוכזבת לגלות שתלמיד שפותר אינפי בעל פה ובמהירות
 
כמעת ופרש מהבית ספר בכיתה יב ולא סיים עם בגרות מלאה אלא חלקית בלבד , ואחר כך שהייתי בן 18 במקרה עברתי מבחן מנת משכל כי דווקא רצו לבחון עד כמה אני בעייתי מבחינה זו ויצא לי מעל 160 נקודות ושוב מדבר איתכם אדם
 
שרוב שנות הלימודים לא למד ולא השקיע ואף רכש את היכולת לקרוא ולכתוב בגיל יחסית מבוגר שאובחן בילדות עם עיכוב התפחותי חמור ועם חשד לאוטיזם עמוק וגם היום מתקשר בעיקר בהקלדה ועל הרצף האוטסטי בתפקוד לא גבוה
 
אז כן החיים מפתעים ואלו שנראים הכי נוצצים לא בהכרח יצלחו והרבה כאלו שלא יתגלו כגאוני הדור שוב לא כל מתקשה הוא גאון אבל כל גאון שהכרתי יש לו קשים והוא שונה לעומת הסביבה , אגב אני מכיר עוד אוטיסט גם עם סיפור דומה לשלי
 
שגם הוא למד מתמטיקה ופיזיקה רק שהגיע הרבה יותר רחוק ממני והיום הוא לומד לדוקטורט והוא כולה נער בן 19 ולמד אינפי כבר בגיל שמונה עילוי אמיתי גאון אנליטי לפחות בעיני ובעיני הסביבה ,
 
דווקא יצא לי להכיר מקרים של אנשים לכאורה לא מוצלחים או חולים שהצלחו
למרות הכל ( ראו למשל את האחוזים של היכולות המיוחדות בקרב אנשים על הרצף האוטסטי בערך 30 אחוז מהם כאלו ולא רק הם גם מתמודדי נפש מגלים יכולות יפות לעומת האכלוסיה לא תמיד אבל יותר מהממוצע לפי ידעתי ),וחוץ מזה יש לי חיבה עזה לביוגרפיות של אנשי יודעי שם בכל התחומים וזה נראה רווח לא אוהב רומנטיזיצה אבל בהחלט יש קשר מסוים בין יצרתיות לשוני אם כי לא תמיד זה חופף , זהו זו דעתי כאדם שלא הצליח בכלום באופן ממוסד ואובחן כמחונן ..
לצפיה ב-'אולי בנוגע למתמטיקה הייתה'
אולי בנוגע למתמטיקה הייתה
15/03/2019 | 21:11
38
כי אמנם לא דברתי עד גיל יחסית מבוגר אבל ידעתי לוח הכפל לבד כבר בגיל ארבע ופתרתי כמו מחשבון גם חישוב שטחים אותו דבר בציור שגם רצו לשלוח את ציורי לתחרות ארצית ושאף אקבל מלגת לימודים מבצלאל כבר שהייתי ילד כמובן לא הסכמתי ואני שמח מאוד בכך תחרות לא מתאימה לאנשים רגישים בוודאי לא לאוטסטים ...
לצפיה ב-'ישנם יתרונות וחסרונות לשתי האפשרויות'
ישנם יתרונות וחסרונות לשתי האפשרויות
( לעמוד שלי בתפוז )
10/03/2019 | 09:59
108
כיתת מחוננים קבועה יכולה להיות פתרון מוצלח מאוד לתלמידים מחוננים אולם, הבעיה היא בדרך כלל, צוות ההוראה לאותה כיתה. בתי ספר רבים המכילים כיתת מחוננים שכבתית מייעדים מורים מצוות המורים כשלא תמיד קיימת התאמה בין המורים הנבחרים לבין הוראת מחוננים. גם אם אותם מורים עברו את ההשתלמות האקדמים בת 220 שעות (שנתיים של למידה באוניברסיטה) אין זה הופך אותם למורים טובים למחוננים. כשהשתתפתי בהשתלמות זו ניתקלתי במורים שאמנם היו מאוד נחמדים ואפילו, מוכשרים. אולם לא הייתי נותן להם ללמד קבוצת מחוננים. לזה דרוש משהו נוסף שלא ניתן ללמוד זאת, משהו באדם עצמו.
בימי שליפה לעומת זאת, מלמדים בדרך כלל מורים המגוייסים באופן פרטי למערכת (הגם שהם יכולים להופיע במצבת כ"א של משרד החינוך) כשהם בדרך כלל מורים ייחודיים כאנשי הוראה ויש לרובם את ההתאמה הטבעית ללמד מחוננים. הבעיה היא שיום שליפה הוא יום אחד בשבוע. אם אפשר היה להפוך את מרכזי המחוננים לבתי ספר למחוננים כשהילדים ילמדו שם כל ימות השבוע, זה בהחלט יכול היה לפתור את הבעיה. המחסום העיקרי לדעתי, זו שאלת תקציבים.
לצפיה ב-'העדיפות מבחינתי היא תמיד, ראש לאריות.'
העדיפות מבחינתי היא תמיד, ראש לאריות.
( לעמוד שלי בתפוז )
10/03/2019 | 09:50
4
64
לצפיה ב-'זה מזכיר לי, שיום אחד ראיתי'
זה מזכיר לי, שיום אחד ראיתי
11/03/2019 | 18:55
3
101
משפט כזה שמופיע תלוי על לוח באחת הכיתות:"
עדיף להיות ראש לאריות מאשר זנב לשועלים".
אז קראתי לחבורת ילדים חכמים שהיו אז בכיתה ח', כדי
שיראו את הכתוב הטיפשי הזה, והם מיד הבינו ומיד
צחקו.
ואחד מהם אמר:"זה כמו, מה עדיף להיות:' עשיר או עני,
בריא או חולה'".
לצפיה ב-'אם אתה מתכוון להעדפת הבינוניות, אתה כנראה צודק.'
אם אתה מתכוון להעדפת הבינוניות, אתה כנראה צודק.
( לעמוד שלי בתפוז )
15/03/2019 | 08:42
2
77
וזה בערך מה שקיים במערכת החינוך, "אינטגרציה" מכנים זאת. וזו כפי הנראה, הסיבה למיקומה של ישראל בכל מבחני המתמטיקה כדוגמת "טימז" ו"פיז"ה". מהחמישייה הראשונה בעולם בשנות ה- 50 עד ה- אמצע שנות ה- 70 הגענו למקומות ה- 40+ ומערכת החינוך מנסה לייבא תכניות לימודים ממדינות שנמצאות במקומות הראשונים ואגב, איראן לא במקרה הגיעה לפיתוח טכנולוגי מרשים ב-20 השנים האחרונות כשכבר משנות ה- 90 הם נמצאים בעשירייה הראשונה בעולם בכל המבחנים הנ"ל. אז הם החליטו להיות ראש לאריות. כנראה שזה בכל זאת עושה משהו.
לצפיה ב-'לא, כי ישראל ממש גרועה בטכנולוגיה. והכל בגלל '
לא, כי ישראל ממש גרועה בטכנולוגיה. והכל בגלל
15/03/2019 | 11:04
1
83
הכשלון של מערכת החינוך במתמטיקה. תזכיר לי, אגב, מה ההכשרה שלך בתחום המתמטיקה?
לצפיה ב-'כנראה שלא קראת את מה שכתבתי! '
כנראה שלא קראת את מה שכתבתי!
( לעמוד שלי בתפוז )
16/03/2019 | 11:32
62
זה לעיתים מתקיים בתגובותייך, את מה שאני טענתי את טוענת אך במילים אחרות. והכשרתי לא פחותה מהכשרתך וכדאי מאוד שלא נכנס לתגובות מסוג זה, אין זה מוסיף לדיון כלל וכלל.
לצפיה ב-'אני חושב שאין דבר יותר מסרס מתחרותיות'
אני חושב שאין דבר יותר מסרס מתחרותיות
15/03/2019 | 21:23
2
82
גם את הנפש וגם את החברה בעיני אדם שיש לו נטיה חזקה לתחום מסיום צריך לגלות את עצמו ובכך לתרום לחברה וגם לעצמו , אבל אם אדם בא בגישה כזו שהוא רוצה רק להצטיין ולהיות הכי טוב בעיני דווקא זה זה ראש לשועלים וזנב לאריות ,
 
אדם כנה ואמיתי ילך בעקבות נטיתו ואהבתו לתחום ללא רצון להרשים או להיות הכי טוב ולנצח את השאר , אני חושב שדווקא אלו שבאמת תרמו לעולם ולא סתם כל מיני אנשים שאותרו " כילדי פלא " והוריהם דחפו אותם ודווקא סרסו את הכישרון הטבעי שלהם ודכאו את היצרתיות והרצון ליצור לשם המצלחנות  בלבד
 
ודווקא הם לא יצלחו ולא הצליחו ויש לא מעט מקרים כאלו שרואים שהילד שנראה בילדות הכי גאון שיש לא תרם באמת דבר בעל ערך רב לעולם, לכן לא אני לא רואה ערך בלהיות ראשון תמיד אלא לחוות את כשרונך באופן לא תועלתני אלא תורם באמת לאוהב את תחום הידע כחלק מעצמך ומאהבתך לתחום.
 
למשל אחד הגאונים היותר גדולים בהיסטוריה לאונרדו דה וינצ"י אמר " שכל מה שלומדים ללא תשוקה נאבד ונשכח מהזיכרון " מה שהוא כזה בעיני הוא צודק ויודע את זה גם על עצמי ,
 
שאני מאלץ את עצמי ללמוד או אלצתי בעבר כדאי שיקבלו אותי יערכו אותי ישר זייפתי גם אם הייתי מצליח לכאורה לכן לא למדתי באופן ממוסד אפילו שיכולתי ואמרו שאצליח ואני מעדיף ללמוד לבד ולא להתחרות או להרשים וזה קשה
 
כי החברה עדין בנויה על זה על התן וקח ואני נאבק בזה בתוכי ובעיני השינוי הזה הוא שיוביל לצבירת ידע ושימשו באופן טוב יותר ויצרתי יותר זו דעתי .
לצפיה ב-'אכן, מסכים עם נקודת הראייה הזו'
אכן, מסכים עם נקודת הראייה הזו
( לעמוד שלי בתפוז )
16/03/2019 | 16:39
1
62
אכן, לתרום לחברה עד כמה שאפשר ובודאי כשברור מאוד שכל "העסק" מאוד שביר. מה גם שאם מעורבת בכך גם סקרנות אישית לדעת ולהבין יותר זה משתלב באופן שלם גם לטובת הכלל וגם לטובת האדם, האינדיבידואל. ישנם לא מעט מחוננים שהתבגרו וחלקם  הצליח להגיע להישגים אישיים אולם לצערנו לא תמיד ברור עד כמה הם התבגרו באופן ריגשי וזה בעוכריהם. לא ממליץ ללמוד ולעשות רק כדי למצוא חן בעיני אחרים אלא, לעשות את הדברים שאנו אוהבים על הצד הטוב ביותר לנו.
לצפיה ב-'נכון מסכים מאוד עם'
נכון מסכים מאוד עם
16/03/2019 | 22:56
47
שצריך לעשות למען עצמך ולהתחבר למה שאתה אוהב והכי טוב שאנחנו יכולים אנחנו באותו דעה
לצפיה ב-'תוכנית אודיסאה'
תוכנית אודיסאה
08/03/2019 | 15:23
20
164
אשמח אם למישהו יש מידע כלשהו על שלב ב' של המבחנים לתוכנית אודיסאה. הבנתי ביום הפתוח שהמבחנים שונים למגמות השונות.
הבן שלי רוצה להבחן למגמת הסייבר אבל אשמח לכל מידע.
כרגע הוא לא מעוניין ללכת לתוכנית גם אם יתקבל ואשמח לשמוע המלצות ודיס המלצות על התוכנית.
לצפיה ב-'גם אצלי היא עברה לשלב ב'. אבל אנחנו יודעים עוד פחות ממך,'
גם אצלי היא עברה לשלב ב'. אבל אנחנו יודעים עוד פחות ממך,
08/03/2019 | 16:19
19
132
כי אפילו לא היינו ביום הפתוח, כך שאני לא יכולה לעזור.
לצפיה ב-'תודה. אז אחלוק את ההיילייטס מהיום הפתוח'
תודה. אז אחלוק את ההיילייטס מהיום הפתוח
09/03/2019 | 07:00
18
136
(מה שלא כתוב באתר)
המבחן השני מוכוון לתחום שנער בוחר. טוענים שלא צריך ידע מוקדם, אבל אני בספק עד כמה (לבן שלי לדעתי ידע יחסית דל בנושא אותו הוא רוצה ללמוד).
נדרשת השקעה עצומה בתוכנית. דיברו נערים שלומדים בתוכנית ודיברו על כ-15 שעות השקעה בבית בנוסף ליומיים בשבוע באונ'. אחוזי הנשירה גבוהים כמובן (לא הסכימו לספר כמה). 
הבת שלך רוצה ללכת לתוכנית או שקודם רוצה להתקבל ואחר כך להחליט?
לצפיה ב-'תודה!'
תודה!
09/03/2019 | 08:16
88
אני לא יודעת אם גם אצלנו צריך לבחור תחום. בכל מקרה, כרגע היא לא רוצה ללכת לתכנית, נראה לי שבגלל העומס. אולי אם תתקבל היא כן תרצה (אבל אני לא בטוחה שהיא אפילו תיגש לשלבים הבאים. היא בקושי ניגשה לראשון).


לצפיה ב-'אני דווקא הבנתי שהמבחן זהה לכולם'
אני דווקא הבנתי שהמבחן זהה לכולם
10/03/2019 | 06:13
16
97
אבל כשמסתכלים על התשובות, שמים דגש לדברים אחרים. 
לצפיה ב-'ראי כאן '
ראי כאן
10/03/2019 | 07:46
15
89
אולי יש שוני בין המוסדות
לצפיה ב-'גיליתם משהו? '
גיליתם משהו?
16/03/2019 | 19:28
14
43
לפחות כיוון? 
לצפיה ב-'לא. ב-28.3 מפגש באונ''
לא. ב-28.3 מפגש באונ'
17/03/2019 | 13:50
13
23
לצפיה ב-'מבחן עצמו שבוע אחרי זה'
מבחן עצמו שבוע אחרי זה
17/03/2019 | 15:07
48
לא יהיה לו זמן להתכונן. 
לצפיה ב-'איך התרשמת מהמפגש?'
איך התרשמת מהמפגש?
02/04/2019 | 20:02
11
8
לצפיה ב-'לא היינו'
לא היינו
03/04/2019 | 22:06
3
26
הילד בחר מגמה, אז לא ראינו טעם - רחוק לנו ומורכב לוגיסטית
לצפיה ב-'מצד אחד את לחוצה שהוא לא יספיק להתכונן לבחינה ולחוצה לדעת מה'
מצד אחד את לחוצה שהוא לא יספיק להתכונן לבחינה ולחוצה לדעת מה
04/04/2019 | 07:07
1
20
יהיה בה, ומצד שני אתם לא הולכים למקום שבו נותנים פרטים על הבחינה כי "הוא בחר מגמה, אז לא ראיתם טעם"? 
אצלנו, אם הבנתי נכון, הבחינה היא על הרצאה שניתנת ביום הבחינה - כלומר, בא מישהו ומלמד אותם איזה נושא, ואז שואלים במבחן שאלות על הנושא שהם למדו.
לצפיה ב-'נראה לי שהיא התכוונה שהוא ויתר על המסלול הזה ויילך לבי"ס אחר'
נראה לי שהיא התכוונה שהוא ויתר על המסלול הזה ויילך לבי"ס אחר
04/04/2019 | 15:04
6
לצפיה ב-'שאלתי הופנתה לטומי, אבל תודה לך שגם השבת '
שאלתי הופנתה לטומי, אבל תודה לך שגם השבת
04/04/2019 | 15:05
5
לצפיה ב-'לשלילה'
לשלילה
06/04/2019 | 16:56
6
19
היינו באונ' תל אביב.
המסלולים מרתקים, אם כי המסלול שהכי מדבר לבן שלי (סייבר) נשמע הכי פחות מוצלח (גם בעיניו).
בשורה התחתונה יש כאן מסלול לתואר ראשון בגיל צעיר שדורש המון השקעה. הפרופ' שהציג את התוכנית אמר בתשובה לשאלה שהיתרון בתוכנית לעומת תואר בשלב מאוחר יותר הוא בכך שיש מרצים יותר טובים ...
אני בטוח שאם יש נער שיודע בשלב הזה שהוא רוצה לעסוק במדע ברמה גבוהה ומוכן להשקיע המון בגיל תיכון, הוא יפיק הרבה מהתוכנית.
הבן שלי ויתר אפילו על המבחן כי הבין שייאלץ לוותר על התחביב העיקרי שלו ולכך הוא לא מוכן.
לצפיה ב-'זה לא ממש מסלול לתואר ראשון, אם הבנתי נכון.'
זה לא ממש מסלול לתואר ראשון, אם הבנתי נכון.
06/04/2019 | 17:02
5
16
לא מסיימים תואר ראשון במסלול - לפחות אצלנו לא.
אני חושבת שיש יתרון בלימוד מתמטיקה ופיסיקה ברמה גבוהה בגיל צעיר.
לגבי מחשבים אני לא בטוחה שזה משנה.
לצפיה ב-'כך הציגו אצלנו'
כך הציגו אצלנו
06/04/2019 | 17:04
4
16
הרוב המכריע מגיע בסוף יב' לצבירת נקודות שמקבילה בערך לסוף שנה ב' ואז מבקשים דחיית שרות של שנה כדי לסיים את התואר.
כפי שכתבתי, במענה לשאלה ישירה מה היתרון לעומת תואר קיבלנו תשובות על איכות המרצים. לא שאני מזלזל בכך (אם כי ספק אם הוא אובייקטיבי), אבל לא נאמר דבר על יתרונות אחרים. התשובה התייחסה לכל המסלולים.
איך הציגו את התוכנית אצלכם?
לצפיה ב-'העובדה שזו התשובה שהוא נתן'
העובדה שזו התשובה שהוא נתן
06/04/2019 | 17:13
2
29
לא אומרת שזו התשובה ה"נכונה", או שזו התשובה שמישהו אחר שעובד בתכנית ומתמצא בה היה נותן, ואפילו לא שזו התשובה שהוא עצמו היה נותן לו היו שואלים אותו אותה שאלה בהזדמנות אחרת. אמר? אז אמר.
לגבי איך שהציגו את התכנית אצלנו - לא הציגו. הייתה הרצאה לילדים, לא להורים, ואני לא יודעת מה נאמר בה - ואני אפילו לא בטוחה אם היא הייתה על מה שקורה בתכנית או על משהו אחר. כן ניתנו פרטים לגבי המבחן, כפי שהצלחתי לגלות מחברה של הבת שלי שגם הייתה שם - ופרטים דומים על המבחן גם נשלחו אלינו לאחרונה במייל (כך שמהבחינה הזאת גם המידע הזה שניתן בהרצאה היה מיותר, למי שלא מתכנן לנסות להתכונן בשום צורה).
לצפיה ב-'זה בודאי נכון וברור שאין תשובה "נכונה"'
זה בודאי נכון וברור שאין תשובה "נכונה"
06/04/2019 | 20:00
1
18
אולי מישהו ירים את הכפפה ויעשה סקר לגבי תועלות אודיסאה. יותר רלוונטי מרוב הסקרים בימים אלו.
הבת שלך ממשיכה במיונים בעקבות מה ששמעה?
לצפיה ב-'לא יודעת אם היא ממשיכה או לא.'
לא יודעת אם היא ממשיכה או לא.
06/04/2019 | 20:07
18
נראה לי שהיא תחליט באותו יום בבוקר.
לצפיה ב-'זה גם מה שאני הבנתי'
זה גם מה שאני הבנתי
07/04/2019 | 16:40
15
אומנם היינו רק בפגישה הראשונה, אבל גם הבנו שדי כולם דוחים שירות בשנה ומסיימים תואר. 
הבן שלי בחר בפיזיקה, נראה שכמעט כולם בחרו בסייבר. מעניין אם זה מגדיל את הסיכויים שלו לעבור...
בכל מקרה, לדעתי התכנית מתאימה רק למי שמקבל 100 בלי להתאמץ ומשתעמם נורא. הציונים של הבן שלי טובים מאד, אבל ללא השקעה לא היה עובר 80. לכן למרות שניגש, החלטנו שאין טעם להמשיך. 
התכנית תובענית מאד ובעיני לא מצדיקה את רמת ההשקעה שתידרש מהבן שלי. 
אבל אולי לגאוני על התכנית דווקא כן תועיל. 
לצפיה ב-'אודיסיאה שלב שני'
אודיסיאה שלב שני
10/03/2019 | 06:07
1
83
מי יודע מה החומר למבחן? 
לצפיה ב-'עכשיו ראיתי שכבר שאלו על זה. '
עכשיו ראיתי שכבר שאלו על זה.
10/03/2019 | 06:14
41
לצפיה ב-'חטה"ב- מופ"ת, עמ"ט , מחוננים, וכולי'
חטה"ב- מופ"ת, עמ"ט , מחוננים, וכולי
04/03/2019 | 11:42
10
170
שלום לכולם,
אשמח להחכים ממי שבדק ויודע/חווה עם ילדיו בחטיבת הביניים-
מה ההבדל בין כיתת מופ"ת, לכיתת עמ"ט (עתודה מדעית טכנולוגית)?
מבחינת רמת הלימודים (במקצועות המדעיים או בכלל), לחץ, דרישות ועומס שעות בביהס ובבית, אוירה תחרותית/נינוחה בכיתה, וכולי.
לגבי מופ"ת לעומת עמ"ט לעומת כתת מחוננים בחטיבה.
האם בכיתת מחוננים רמת המדעים נמוכה מבכיתות מופ"ת ועמ"ט מכיוון שהדגשים הם הרחבת אופקים בתחומים שאינם דווקא חלק מתוכנית הלימודים הרגילה?
האם עמ"ט נחשב ברמה נמוכה ממופ"ת? היכן ההבדלים?
כמו כן, אם מישהו חווה דרך ילדו את תיכון הנדסאים העל איזורי בהרצליה (שמשנה הבאה הופך להיות שש שנתי החל מכתה ז'), ויכול לתת חוות דעת מנסיון, באשר לשאלות שהועלו מעלה או רושם כללי.
בקיצור אשמח לכל חוות דעת  ומידע שיאיר את עיניי.
תודה רבה

לצפיה ב-'הבת שלי בכיתת מחוננים.'
הבת שלי בכיתת מחוננים.
04/03/2019 | 17:48
5
163
הם לומדים מדעים לפחות באותו קצב כמו הכיתה המדעית טכנולוגית המקבילה, והרבה יותר מתמטיקה .
בכיתה של הבת שלי האווירה נעימה ונינוחה הרבה יותר מאשר בכיתה המדעית טכנולוגית. אני יודעת שזה לא נכון לגבי כל כיתות המחוננים, חלקן מלחיצות ותחרותיות מאוד. תלוי בילדים שלומדים באותה כיתה, ובמזל.
בכיתה המדעית טכנולוגית הילדים חייבים להגיע לממוצע ציונים די גבוה, אחרת לא יוכלו להשאר שם. בכיתת המחוננים מקומם בכיתה מובטח, ללא תלות בציונים. זה ללא ספק מוריד מרמת הלחץ.
אצלנו מתחילים ללמוד בכיתת מחוננים רק בחטיבת הביניים, ומבחני המיון בכיתה ו' מאוד מכוונים לחשיבה מתמטית. אולי בגלל זה רמת הכיתה במתמטיקה ובמדעים גבוהה יחסית. בשיחה עם חברה מעיר שיש בה כיתת מחוננים מכיתה ג', שמנו לב שיש שם אחוז לא מבוטל של ילדים מחוננים בתחומים לא ריאלים. כנראה בגלל ההבדל בין מבחני המחוננים של כיתות ב' לאלה של כיתה ו'. בערים האלו יכול להיות שההבדלים בין כיתת המחוננים לכיתת עמ"ט גדולים יותר.
כיתת מופת בדקתי לפני כמה שנים, ולא התרשמתי. הבנתי שיש הבדלים גדולים בין בתי הספר השונים, ובערים אחרות (אנחנו מאוד רחוקים מהרצליה) הכיתה דווקא מוצלחת, אבל אני לא מכירה אותן באופן אישי.
 
 
לצפיה ב-'אגב, לא יודעת לגבי כיתה מדעית טכנולוגית,'
אגב, לא יודעת לגבי כיתה מדעית טכנולוגית,
05/03/2019 | 10:19
4
88
אבל את בטוחה שמקומם בכיתת המחוננים מובטח? אין ילדים שנושרים במעבר בין החטיבה לתיכון? אצלנו (כשאני הייתי בכיתת מחוננים) ילדים נשרו לכל אורך הדרך עד לתיכון. לא יודעת כמה מהם עזבו מרצון, וכמה מהם "עודדו" לעזוב.
לגבי עתודה מדעית טכנולוגית לא נאמר לנו על ממוצע ציונים שנדרש, אם זה קיים.
לצפיה ב-'אצלנו אלו כיתות נפרדות.'
אצלנו אלו כיתות נפרדות.
05/03/2019 | 13:43
3
86
זה מה שהבנו, שבמחוננים לא מנשירים. לא טרחנו לוודא, כי זה לא רלוונטי עבורנו.
אני יודעת על כמה ילדים שנכשלו פה ושם במבחנים, בעיקר במתמטיקה כי הם לומדים השנה חומר של שנתיים ולא כולם עומדים בקצב. הם לא לוקחים את זה קשה, ואם היו אומרים להם שהם חייבים לעבור כדי להשאר בכיתה,  היינו יודעים.  אנחנו יודעים על ילדים בכיתות גבוהות יותר שעזבו, רובם עברו ליאסא. יש כמה שעברו לכיתות רגילות, אבל הבנתי שזה היה מרצונם. כמובן שיכול להיות שעודדו אותם לעזוב, והם לא מספרים.
אגב, גם הבת שלי בקורס מקוון של אוניברסיטת תל אביב. רק התחיל, אבל נראה מבטיח.
 
לצפיה ב-'אצלנו כל כך רק התחיל, שאפילו עוד לא ברור אם נראה מבטיח'
אצלנו כל כך רק התחיל, שאפילו עוד לא ברור אם נראה מבטיח
05/03/2019 | 13:49
2
75
(השיעור הראשון היה סתם היכרות עם המערכת).
לא יודעת למה את חושבת שהיית יודעת אם דיברו אישית עם אחד הילדים (ו/או הוריו) על מצבו ועל הסיכוי שיישאר בכיתה. לי אין מושג מה קרה מאחורי הקלעים - אני רק יודעת שילדים שלא מאוד הצליחו עזבו/הועזבו (עד התיכון - בתיכון אף אחד לא עזב/הועזב, פרט לאחד שעבר ליאס"א בי"א נדמה לי - ובכלל הגיע אלינו רק ב-י'), ושזו ממש לא תופעה שהייתה מוגבלת לכיתה שלי.
לצפיה ב-'שני ילדים שנכשלו כמה פעמים'
שני ילדים שנכשלו כמה פעמים
05/03/2019 | 15:06
1
100
חברים טובים של הבת שלי. הם היו מספרים לה אם היו מדברים איתם או עם ההורים שלהם.
יש ילדה אחת בכיתה שכנראה פחות מתאימה. גם נכשלת במבחנים באופן קבוע, ובעיקר (לפי הבת שלי), לא מצליחה להשתלב בשיחות ודיונים. אם היא תעזוב, לא נוכל לדעת אם היא עזבה מיוזמתה או שהעזיבו אותה.
ההבטחה של הקורס, מבחינתי, היא הקשרים החברתיים שכבר התחילו להווצר. על הקורס עצמו מבחינה לימודית באמת עוד אי אפשר לדעת.
לצפיה ב-'טוב, נראה אם יעזבו במעבר לתיכון (זה השלב'
טוב, נראה אם יעזבו במעבר לתיכון (זה השלב
05/03/2019 | 15:12
63
שבו רבים עזבו אצלנו, כולל שני הידידים הליצנים שלי - והשלב שאני חושדת שהעזיבו בו. אגב, לא יודעת אם דיברו איתם ומתי, אבל אני לא ידעתי כלום על זה).
לצפיה ב-'מאחר שהגעת גם לפה,'
מאחר שהגעת גם לפה,
05/03/2019 | 09:20
1
110
אוסיף שכיתת האם של הבת שלי היא כיתת מחוננים (מה שהקשה עוד יותר להשוות את האווירה בין הכיתה לעתודה). עתודה מדעית טכנולוגית מחייבת שהתלמידים ילמדו תכנים מסוימים וגם יקבלו תוספת של שעות במקצועות ספציפיים - אבל בית הספר יכול להוסיף עליהם תכנים. בכיתת מחוננים יש חופש רב יותר לבית הספר לקבוע מה יילמד, אבל גם מספר מצומצם יותר של שעות. אצל הבת שלי התוכן של לימודי פיסיקה הוא פרופר מה שלומדים בעתודה בלי תוספת (יש חוברת לימוד והיא ממשרד החינוך). מתמטיקה וביולוגיה היא לומדת עם הכיתה ומקבלת שעות נוספות של העתודה. מחשבים אין בכלל בחטיבה שלנו פרט לעתודה, כאמור, ונראה לי שגם פה התוכן מוכתב על ידי העתודה אבל לא בטוחה.
פרט לכך השנה היא גם לומדת קורס אונליין למחוננים של אוניברסיטת תל-אביב.

לצפיה ב-'(הכוונה שהיא לומדת קורס בתחום מדעי,'
(הכוונה שהיא לומדת קורס בתחום מדעי,
05/03/2019 | 10:13
58
וציינתי את זה כדי להראות שגם מעבר לבית הספר יש אפיקים נוספים שנגישים ספציפית לתלמידים מחוננים).
לצפיה ב-'בי"ס הנדסאים זה הבי"ס המיתולוגי שהיה ברמת אביב בצמוד '
בי"ס הנדסאים זה הבי"ס המיתולוגי שהיה ברמת אביב בצמוד
05/03/2019 | 17:59
80
לאוניברסיטה והיה חלק מהאוניברסיטה ותלמידים שם זכו להיכנס לקאנטרי בתשלום של סטודנט מאונ' ת"א.
לצפיה ב-'יכולה לספר מנסיוני (כיתה ח)'
יכולה לספר מנסיוני (כיתה ח)
09/03/2019 | 07:16
94
לבן שלי היתה בחירה בין כיתת מחוננים ביישוב מעט מרוחק לבין כיתת מופת קרובה למקום מגורינו. הוא בחר להשאר בכיתת מופת.
בעקרון כיתת מופת מרחיבים מתמטיקה, לומדים פיזיקה ומחשבים לעומת שאר השכבה. לומדים כ-8 שעות יותר בשבוע מאשר שאר השכבה.
בבית הספר שלנו, מופת לומדים כמעט את כל המקצועות ככיתה (ביחד). עמט מפוזרים בין שאר הכיתות ולכן לומדים את ההרחבה בשעות מעבר לשעות הרגילות. בסופו של דבר הם לומדים יותר שעות מאשר מופת! למרות שמתקדמים בקצב איטי יותר. 
בסופו של דבר לתחושתי, זה קם ונופל על מחנכת טובה, צוות טוב וחברים בכיתה...
 
 
 
לצפיה ב-'הדלגת כיתה ותכנית מחוננים'
הדלגת כיתה ותכנית מחוננים
05/03/2019 | 15:58
3
129
בתנו בכיתה א, בעלת יכולות מרובות
התחלנו תהליך בשיתוף המנהלת יועצת פסיכולוגית ופיקוח להדלגת כיתה
בגלל שתפספס את מבחן המחונננים , האם מבחן האיקיו  לצורך הדלגת כיתה יהיה מקובל ויאפשר לה להתקבל לתוכנית שליפה של יום אחד של בית ספר מעוף?(האם צריך גם מבחן איקיו וגם מבחן פסיכו דידקטי? קיבלנו כל פעם תשוב אחרת)
אנחנו גרים באזור בדרום נשמח גם להמלצות על תוכניות מעבר לבית ספר מעוף ואם קיימות בזמן הלימודים.
משבוע הבא תשולב בלימודי מדעים עם כיתה ב
אם יש לכם רעיונות פתרונות נוספים שהתרחשו אצלכם בבית ספר נשמח לשמוע
תודה
לצפיה ב-'למיטב ידיעתי אין אפשרות להתקבל ליום שליפה בדרך "עוקפת"'
למיטב ידיעתי אין אפשרות להתקבל ליום שליפה בדרך "עוקפת"
05/03/2019 | 17:37
1
89
הדרך היחידה היא באמצעות מבחן שלב ב' של מכון סולד.
להבדיל, שמעתי על מקרים בהם ילדים התקבלו לתוכניות מצויינות בלי שעברו את שלב א' או שכלל לא נבחנו בו.
אני מניח שילדים שקופצים כיתה זכאים למבחן בשנה שלאחר השנה בה פספסו את המבחן.
מעבר לכך, לא מכיר את המוסדות והתוכניות עליהם שאלת.
לצפיה ב-'לא יקרה כלום, אם תתחיל בכיתה ד' במקום ב-ג''
לא יקרה כלום, אם תתחיל בכיתה ד' במקום ב-ג'
05/03/2019 | 17:54
90
בשנה הבאה תעשה את המבחן שלב ב' (פטורה משלב א' בגלל ההדלגה) עם כיתות ג' בעיר אחרת שבה מבצעים את המבחן לכיתה ג'.
לצפיה ב-'היא לא חייבת לפספס את מבחני השלבים של מכון סאלד'
היא לא חייבת לפספס את מבחני השלבים של מכון סאלד
( לעמוד שלי בתפוז )
10/03/2019 | 10:10
68
הלמידה במעוף היא במסגרת יום שליפה למיטב זכרוני (נראה לי שהשינוי בבית הספר הוא במיקומו מאז שלימדתי בו) ולכן, לא נראה לי שתהיה כאן החמצה משמעותית ואם בבית הספר הולכים לקראת הילדה הרי שזה בהחלט יכול להיות מאוד חיובי. אף אחד לא ימנע ממנה (לדעתי) לגשת למבחני שלב א' ושלב ב' בשנה הבאה עם כל הנבחנים האחרים.
בהצלחה
לצפיה ב-'ערכה להשאלה למבחן מחוננים מכון קרני'
ערכה להשאלה למבחן מחוננים מכון קרני
05/03/2019 | 12:08
79
אם יש בקהל מישהו שניתן להשאיל ממנו בתשלום לשבוע( או לרכוש) לומדת הכנה למבחן מחוננים של מכון קרני(לעולים לו'/חטיבה) אודה מאד לעדכון
לצפיה ב-'מבחן מחוננים מכון קרני כתה ה׳(לעולים לו׳)'
מבחן מחוננים מכון קרני כתה ה׳(לעולים לו׳)
02/03/2019 | 21:49
118
1
בתי בכתה ה׳ ומשתתפת בתוכנית מצטיינים מכתה ג׳(התקבלה דרך מכון סאלד) ולאחר שמאד רצתה לערער ולגשת למבחן המחוננים היא צפויה להבחן דרך מכון קרני בעוד כשבועיים. באתר של מכון קרני קיבלנו מבחן אחד לדוגמא. מבחנים נוספים אפשר רק לקבל דרך ערכות לא זולות למיניהן..האם יש דרך לקבל לפחות עוד כמה מבחנים בודדים לצורך אימון בלי לשלם 300 שח?... אשמח אם מישהו יכול להפנות אותי בעניין.
לצפיה ב-'ילד בגן חובה'
ילד בגן חובה
26/02/2019 | 14:41
4
145
שלום,
ילד בגן חובה, לא יודעת אם מחונן , אבל קוגנטיבית הגננת אומרת שיכול לעלות כבר לכיתה ב' ואפילו ג'.
ריגשית לא שם ולכן הדלגה שנה שעברה לא באה בחשבון.
השנה צפוי לעלות לכיתה א' והגננת הכינה אותי כבר שאצטרך להיות בקשר רציף עם ביהס ולדאוג לו שיעניינו אותו.
אשמח לנסיונכם, איך הילדים שלכם הסתדרו עם ביה"ס , האם הצליחו לאתגר אותם והאם יש מסגרות גם לגילאים אלו.
 
תודה רבה
 
 
לצפיה ב-'הצעיר שלי עלה לכיתה א' קורא וכותב בשטף, חשבון ברמת כיתה ב''
הצעיר שלי עלה לכיתה א' קורא וכותב בשטף, חשבון ברמת כיתה ב'
27/02/2019 | 19:24
141
לפחות.  המחנכת הייתה בעיקר עסוקה בדיבורים, ולא באמת עשתה משהו כדי לקדם אותו. כן הרשתה לו לקרוא ספרים אחרי שמסיים את עבודת הכיתה, וזה בדיוק מה שהוא עשה במשך שנתיים.
מאחר ובמהלך כיתות א'-ב' הוא היה מאוד עסוק בתכנים רגשיים אחרים שהיו קשורים לכיתה, זה לא באמת הפריע לי.  
לצפיה ב-'ראשית, לצערי אל תצפי להרבה'
ראשית, לצערי אל תצפי להרבה
28/02/2019 | 08:10
121
אחרי שהתעקשתי בלי סוף, הגעתי להסכמה עם המחנכת והמורה לאנגלית שאני אשלח עם בני חומר לימוד שתואם את רמתו במתמטיקה, שפה ואנגלית. הוא היה מסיים את מה שנדרש מכל הכיתה כולל שיעורי הבית שהילדים היו אמורים לקבל, ואז מוציא את החוברות שהייתי קונה לו ומתקדם בהן. כמובן שלמבחנים נגש כמו כולם.  
קחי בחשבון שמאוד קשה להגיע להסכם כאמור. הסיבה היחידה שהן הסכימו, בסופו של דבר, היא כדי שלא יפריע ולא יגלה את התשובות לילדים שישבו לידו. בשורה התחתונה, כיתת המחוננים זה הדבר הטוב ביותר שקרה לבני במערכת החינוך (מכל הבחינות).
בהצלחה
לצפיה ב-'צריך הרבה מזל, גם עם המחנכת וגם עם הילדים האחרים.'
צריך הרבה מזל, גם עם המחנכת וגם עם הילדים האחרים.
28/02/2019 | 08:41
86
בעיקרון הילדים שלי לא הסתדרו, לא אותגרו, וגם לא מצאנו להם מסגרת.
לבכור היתה מחנכת מצוינת בא' וב'. היא לימדה את הילדים בקבוצות שחילקה לפי רמות הידע וההבנה שלהם. באופן פלאי זו גם היתה כיתה מיוחדת, שלמדו בה שבעה ילדים מחוננים.
שלושת האחרים פשוט סבלו.
שמעתי על כל מיני חוגי מצויינות לילדים צעירים, באיזור שלנו אין, כדאי לבדוק את האיזור שלכם.
הבעיות נפתרו עם המעבר לכיתת מחוננים. מקווה בשבילכם שאצלכם יש כיתות כאלה כבר בגילאי ביה"ס היסודי.
לצפיה ב-'מצטרפת לכותבות מעליי - בהחלט צריך מזל עם מורות..'
מצטרפת לכותבות מעליי - בהחלט צריך מזל עם מורות..
28/02/2019 | 12:09
81
ההתרשמות שלי היא שדרך ההתמודדות המועדפת על רובן היא לאפשר להורים לשלוח חומר עבודה מתקדם עם הילדים, במקום לטרוח ובעצמן להכין לילדים חומר כזה.
הבן שלי היום בכיתה ד', באנגלית הוא קורא, כותב, מדבר ומבין ברמת כיתה חטיבת ביניים בקלות. היו לי ממש מאבקים עם המורה לאנגלית בתחילת השנה, שהתעקשה על זה שהוא חייב לשבת ולכתוב שורות-שורות של אותיות כמו כולם. ממש התחננתי בפניה שתשב עם הילד 5 דקות כדי להבין מה הרמה שלו ועד כמה דרישה כזו מתסכלת עבורו, והתשובות שקבלתי היו מקוממות ממש (אין לי זמן, זו כיתה הטרוגנית, אני לא יכולה להתחשב בכל ילד בנפרד). רק אחרי שערבתי מחנכת ומנהלת, המורה סוף סוף שינתה גישה (כנראה שהבינה שאני לא איזו אמא היסטרית כמו שחשבה), והסכימה שיביא חומר לימוד אחר לכיתה. היא כמובן לא הציעה שהיא תביא לו, אלא נתנה לי אתרים מומלצים. יאמר לזכותה, שאפילו התקשרה אליי (!) כדי שנשב שתינו מול מסך מחשב, אחרי שאמרתי לה שקצת הלכתי לאיבוד באתרים ובקשתי הכוונה. בסוף היא לא באמת עזרה, אבל סוף סוף הראתה קצת נכונות.
אז היום באנגלית הוא רוב הזמן עובד בחוברות של כיתה ז' (והיא אפילו בודקת לו את העבודה), ובמקצועות אחרים הוא קורא ספרים אחרי שמסיים את עבודת הכיתה, ואף אחד לא מעיר לו. אבל מכאן ועד ממש לקדם אותו באופן פעיל במסגרת בית הספר - לא קיים.

מנהל/ת הפורום

אודות:
יורה נחושתן, הנו הבעלים של "דעת יורה", מפעילת תוכנית לימודי ההעשרה לילדים בשכבות הגיל של כיתות ב' - ה', אם בהוראה יחידנית ואם בקבוצות קטנות ובכיתות גד
עוד...

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

יורה נחושתן- מנהל פורום הורים למחוננים
מנהל פורום הורים למחוננים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ