לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
94069,406 עוקבים אודות עסקים

פורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
הודעה מהנהלת הפורום
 ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. הנהלת הפורום הנכנסת רוצה להודות למנהלת הפורום היוצאת, ולאחל לה הצלחה.
 בהזדמנות זו, רק נזכיר כי הפרסום בפורום אסור ויש לשמור על כללי שיח נאות ולאפשר לכל אחד להשמיע את דעותיו.
המשך >>

לצפיה ב-'היי לכם. מישהו יודע מתי מתקיימים מבחני המיון לכיתת מחוננים'
היי לכם. מישהו יודע מתי מתקיימים מבחני המיון לכיתת מחוננים
17/08/2018 | 00:34
1
בחטיבות הביניים?
אנחנו מהצפון.
לצפיה ב-'ילד מחונן שנכשל בלימודים'
ילד מחונן שנכשל בלימודים
16/08/2018 | 10:37
1
26
ממוצע הציונים של בן ה12 שלנו נע סביבות ה60. לקחנו אותו לאבחון פסיכודידקטי כדי לבדוק אם הוא סובל מקשיי למידה, והוא אובחן כמחונן עם IQ מעל 135. המאבחן טוען כי הכשלונות הלימודיים שלו נובעים מבעיות רגשיות או מבעיית תקשורת לא מאובחנת. אנחנו מתלבטים לאן ולמי צריך לפנות עכשיו כדי לעזור לו. אשמח לעצות ולהכוונה
 
לצפיה ב-'ייתכן גם שזה מעצלנות'
ייתכן גם שזה מעצלנות
16/08/2018 | 20:39
14
אני משער שהוא לא עושה שיעורים, לא מקשיב בשיעורים ומזלזל בחומר הנלמד.
לצפיה ב-'מסלול מחוננים פתח תקווה'
מסלול מחוננים פתח תקווה
02/08/2018 | 22:01
3
105
היי,
 
הבת שלי - עולה לכיתה ו'.
בכיתה ב' אותרה כמחוננת ע"י מכון סאלד. החלטנו אז לא לשלוח אותה לעין גנים. היום הילדה גדלה וממש מבקשת ללכת למסלול למחוננים ואנו חושבים שאולי טעינו.
כיום היא בכיתה רגילה - מצטיינת בלימודים...
שאלתי היא - האם קיימת אפשרות במעבר לחטיבה להיבחן שוב ולהתקבל למסלול למחוננים?
האם רלוונטית העובדה שבכיתה ב' אותרה כמחוננת ואם זה אפשרי למי פונים?
תודה רבה
לצפיה ב-'בדרך כלל יש מבחנים בכיתה ו'
בדרך כלל יש מבחנים בכיתה ו
05/08/2018 | 09:15
70
בדרך כלל בכיתה ו יש אבחון לקראת קבלה לחטיבה
 
אבל כנראה אף אחד כאן לא מפתח תקווה, ולכן לא יודע מה המצב אצלכם
 
אני מציעה לך לפנות למחלקת החינוך בעיריה, או ישירות אל בית הספר שבו מתנהלת כיתת המחוננים ולשאול
לצפיה ב-'רצוי לקרוא שרשורים קודמים לפני שישר שואלים'
רצוי לקרוא שרשורים קודמים לפני שישר שואלים
05/08/2018 | 14:02
66
השבתי על כך בשרשור קודם
לצפיה ב-'יש אפשרות - דורש בחינה'
יש אפשרות - דורש בחינה
05/08/2018 | 17:07
79
גם אם עברה בכבר היא תדרש לעבור את בחינת המחוננים שוב. ההרשמה לבחינה נעשית דרך משרד החינוך האגף למחוננים (חפשי בגוגל), בדרך כלל ניתן להרשם עד אמצע/סוף דצמבר
בפתח תקוה יש לדעתי במחזור הזה כבר שתי כיתות (אולי רק משנה אחרי, אינני סגור על זה), כך שתאורתית יש יותר מקומות פנויים, ושווה לנסות גם אם מספר המקומות מוגבל והסיכויים אינם גדולים.
 
בהצלחה
לצפיה ב-'מבחני אלברטו'
מבחני אלברטו
25/07/2018 | 15:00
168
שלום לכולם
 
מישהו כאן מכיר את המבחן שלהם לעולים לד' ?
באיזה נושאים הוא ? מה זמן המענה לכל תשובה ?
יש איפהשהוא דפי הכנה או שאלון
 
אשמח לעזרה
 
תודה
לצפיה ב-'שאלות לגבי הכפר הירוק'
שאלות לגבי הכפר הירוק
23/07/2018 | 11:33
4
172
שלום רב לכולם.
 
מדובר בתאומים, האחד היה במצטיינים במהלך היסודי (עבר את שלב א, כמובן ואת שלב ב' בטווח המצטיינים) והשני בכלל לא נבחן בבחינות של מכון סאלד (סירב בכל תוקף).
שניהם מעוניינים לנסות ולהתקבל לכיתת המחוננים בכפר הירוק, האם הם יכולים לנסות ומהם תנאי הקבלה? האם יש עדיפות לזה שהיה במצטיינים?
 
דבר נוסף, מהו "אישור ממשרד החינוך ללימודים בכיתת מחוננים" שכתוב עליו פה ושם...
 
אשמח אם מישהו יאיר את עיניי.
תודה.
 
 
 
 
לצפיה ב-'שניהם יכולים להיבחן במבחן קרני ולפיו יקבע אם הם מחוננים'
שניהם יכולים להיבחן במבחן קרני ולפיו יקבע אם הם מחוננים
23/07/2018 | 12:30
2
128
מי שיעבור, יצטרך בנוסף לעבור את תהליך הקבלה של הכפר, אך זה בינתיים רחוק מכם
לצפיה ב-'שאלה נוספת'
שאלה נוספת
24/07/2018 | 15:18
1
111
תודה תודה על תשובתך דיברגנט.
האם המבחן של מכון קרני מתקיים לאחר ראיון הקבלה בכפר?
הרי יש מבחן שכל המועמדים מבצעים מטעם הכפר הירוק עצמו אבל לאחר הראיון, כך הבנתי, אז מתי מבצעים את המבחן של קרני?
 
 
לצפיה ב-'תלוי'
תלוי
24/07/2018 | 15:46
102
יש כאלו שעושים 2 ראיונות, אחד לפני ואחד אחרי בכדי להבטיח להם קבלה לכפר, גם במקרה שלא יעברו את קרני.
 
אם לא עברו את קרני, יש להם בכפר את מופ"ת, רפואה ועוד ...
לצפיה ב-'יכול להיות שמה שראית לגבי אישור ממשרד החינוך'
יכול להיות שמה שראית לגבי אישור ממשרד החינוך
24/07/2018 | 20:16
112
זו התשובה שמקבלים אם עוברים את מבחן קרני - טופס שכתוב עליו שהילד יכול ללמוד במסגרות של מחוננים.
לצפיה ב-'תל אביב - קיבלתם תשובה היום?'
תל אביב - קיבלתם תשובה היום?
17/07/2018 | 21:07
2
162
שאלה לתל אביבים- קיבלתם היום תשובה?
זומנתם לראיון?
לצפיה ב-'רק אחרי שפניתי טלפונית..'
רק אחרי שפניתי טלפונית..
18/07/2018 | 10:34
1
138
אחרי שהתקשרתי וביקשתי לקבל תשובה הבטיחו לשלוח לי תשובה במייל. קיבלתי מייל שבו כתוב שהבקשה לשיבוץ ברוקח אושרה ושאם לא התקשרו לתאם איתנו ריאיון שניצור קשר עם בית הספר. כל ההתנהלות די מוזרה ולא בסדר...
לצפיה ב-'הצלחתם לתפוס את רוקח?'
הצלחתם לתפוס את רוקח?
18/07/2018 | 12:15
66
לצפיה ב-'כיתות מחוננים ארציות יסודי'
כיתות מחוננים ארציות יסודי
16/07/2018 | 10:58
4
252
משפחות יקרות,
מהדיונים כאן מסתבר כי קיים צורך ממשי בכיתות מחוננים נוספות (יסודי כל הארץ) וכי הורים רבים סבורים כאמור.
לשם נוחות ויעילות השיח ובנושא זה בלבד, מציעה להתאחד כקבוצת whatsApp ומתנדבת לרכזה.
נא לפנות בהקדם למייל yachelb@gmail.com ולציין בנושא ״כיתת מחוננים״.
בבקשה, מוזמנים לקבוצה (בלבד ואך ורק בלבד) הורים אשר חשים מחוייבות לקדם את הנושא בפועל.
תודה על שיתוף הפעולה
לצפיה ב-'יוזמה מבורכת! ממליץ בכל פה לבצע זאת ומקווה שאכן הרעיון יצלח.'
יוזמה מבורכת! ממליץ בכל פה לבצע זאת ומקווה שאכן הרעיון יצלח.
( לעמוד שלי בתפוז )
22/07/2018 | 20:04
48
לצפיה ב-'מספר סימני שאלה ?????'
מספר סימני שאלה ?????
23/07/2018 | 08:55
1
154
האם כיתת מחוננים היא פתרון?
האם מחוננות היא מחוננות מתמטית? הומאנית? מוסיקלית? האם כל תחומי העניין של הילדים המחוננים זהים? האם התנהגותם של כל הילדים המחוננים זהה? האם מבחני המחוננים בודקים מוטיבציה, התמדה, אישיות ?
האם אי פעם בדקת את הרכב הכיתות הללו? מציעה בחום ללכת  לפגוש את הילדים שמרכיבים כיתות מחוננים. מה המאפיינים שלהם, מדברת על המאפיינים האחרים לא הקוגניטביים ...., פגשי את הילדים שמתחילים ללמוד ולאחר מכן את הבוגרים שבחבורה, מה קרה להם במשך השנים ... מבחינה חברתית, רגשית....
מהכרות מעמיקה הן כאשת מקצוע  והן כאם רוצה לספר שבכיתות אלו לא מושם 
דגש על ההיבט החשוב ביותר להתפתחות הילד והוא ההיבט הרגשי.
 
ההורים לילדים שלומדים בכיתות אלה גאים מאוד, בכך אין ספק ...
 
לצפיה ב-'נכון אבל'
נכון אבל
28/07/2018 | 12:01
68
מסכימה לגמרי. העניין הוא שגם בכיתה רגילה אין (כמעט) שום התייחסות להיבטים רגשיים וחברתיים. בדיוק מתלבטים לגבי כיתת מחוננים בדיוק מהסיבה הזאת- שמרגישים שאין הבדל וחשיבה אמיתית מאחורי חינוך המחוננים והתפתחותם, בדיוק כמו שאין חשיבה כזו ביחס לחינוך ה"רגיל". התקווה שלנו היא שאולי כמות הילדים  הקטנה יותר אולי הם בכל זאת מקבלים קצת יותר תשומת לב ויחס טוב. 
לצפיה ב-'האם ניתן לשלב גם ילדים מקב' מצטיינים בתוצאות מבחן סאלד?'
האם ניתן לשלב גם ילדים מקב' מצטיינים בתוצאות מבחן סאלד?
29/07/2018 | 18:46
70
כוונתי, ילדים שקיבלו ציון המתאים לקב' מצטיינים, אך ייתכן מאוד בגלל בעיית ריכוז, הצליחו ונקלטו לקב' מצטיינים ולא מחוננים? היות ותכני הלימוד בכיתה מכירים/משעממים/לא מאתגרים אותם?
היכן עיתדים לפתוח כיתות כאלו?
 
googit
לצפיה ב-' אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן'
אירוח בפורום: היבטים פסיכולוגיים בגידול ילד מחונן
03/07/2018 | 17:06
27
1462
 
ביום שלישי 10.7, בשעה 20:00, תתארח בפורום רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה, מנהלת מכון דרור בגבעתיים.
 
עוד על האורחת
בעלת ניסיון של כ-34 שנים, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, מתוכן מעל 27 שנים בישראל. מומחית באבחון, טיפול וייעוץ בתחום ליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז, הדרכת הורים ואנשי חינוך, עבודה עם תלמידים מחוננים, הוריהם וצוותי בתי הספר, אבחון, ייעוץ וטיפול בתחום הגיל הרך. מנחת סדנאות בנושא "מחוננים" ו-"מחוננים עם ליקויי למידה" במערכת החינוך ובמגזר הפרטי.
 
על האירוח
במהלך האירוח תוכלו לדון, לשאול ולהתייעץ על מאפיינים משותפים לילדים מחוננים, איפיונים קוגניטיביים ורגשיים-התנהגותיים אצל התלמיד המחונן, טיפים לקידום וטיפוח ילדים מחוננים, מיתוסים והנחות שגויות, תלמידים מחוננים הסובלים מלקויות למידה ו/או קשיי קשב וריכוז ועוד.
 
מוזמנים לכתוב כבר עכשיו לרותי פרגר-מאור!
לצפיה ב-'ילד מחונן ויותר מזה'
ילד מחונן ויותר מזה
03/07/2018 | 19:23
2
407
הבן שלי יותר ממחונן אבל הוא ילד שלא אוהב הרבה אנשים אני לא מתווכחת הרבה מרגישה שאי אפשר לדבר איתו התשובות שלו הן כשלתרנגולים יהיה שיניים רצון זה דבר טוב ועוד כל מיני תשובות מתחכמות שכאלה תוכלי לתת לי כלים איך לעקוף את התשובות הללו ולהניע את המחונן פלוס שלי למצבים יותר טובים תודה לי 
לצפיה ב-'כדאי לציין גיל. יש הבדל בין תשובות כאלה בגיל 5 ובגיל 13.'
כדאי לציין גיל. יש הבדל בין תשובות כאלה בגיל 5 ובגיל 13.
04/07/2018 | 09:15
135
לצפיה ב-'ילד מחונן ויותר מזה'
ילד מחונן ויותר מזה
10/07/2018 | 20:05
197
לי ערב טוב,
בן כמה בנך?
איך התגובות המתחכמות משפיעות על הקשרים
שלו, הן בביה"ס והן מחוצה לו? 
לצפיה ב-'איך מתגברים על אופי לוזרי של מחונן?'
איך מתגברים על אופי לוזרי של מחונן?
04/07/2018 | 20:37
2
335
אם יש בעיה קשה, לאב דווקא לימודית, הוא ישר ירים ידיים, כי הורגל שהכל הולך לו בקלות.
לצפיה ב-'איך מתגברים על אופי לוזרי של מחונן?'
איך מתגברים על אופי לוזרי של מחונן?
10/07/2018 | 19:39
1
195
היי אורח,
אולי תרחיב קצת את הביטוי "אופי לוזרי"?
הרי גם למחוננים לא הכל הולך בקלות,
בעיקר כשלא מדובר בלימודים...
בן כמה בנך?
לצפיה ב-'מרים ידיים בקלות במכשול הכי קטן'
מרים ידיים בקלות במכשול הכי קטן
11/07/2018 | 00:11
142
לומד בחט"ב.
לצפיה ב-'התלבטות'
התלבטות
05/07/2018 | 11:48
1
335
שלום רותי,
 יש לי ילד מחונן בן 16 ילד עם עקרונות מאד ברורים. הוא החליט שהוא לא מוכן להשקיע  במקצועות שלא מענינים אותו  עם טענה שזה לא יוסיף לו כלום בחיים.
 אי לכך התעודה האחרונה שקיבל רק לפני מספר ימים הוכחה זאת יש פערים אדירים בציונים בין מה שהוא אוהב והשקיע לבין המקצועות שהוא לא אוהב.
 כשהערתי לו על כך ,טען בפני שהבגרות לא מענינת אותו במילא במה שירצה לעסוק הבגרות לא משנה בכלל.
שאלתי מה עושים? האם חנוך לנער על פי דרכו? או  להתעקש שימשיךלהשקיע גם במה שלדבריו לא מעניין אותו.
 אשמח לתשובתך. 
לצפיה ב-'התלבטות'
התלבטות
10/07/2018 | 19:50
163
אבנר ערב טוב,
ילדך לא היחיד...אמירות דומות שמעתי כבר לפני 10 שנים בקרב מתבגרים עם אינטליגנציה מאוד גבוהה. כיום גם ילדים צעירים שלומדים בתוכניות מחוננים שונות טוענים דברים דומים. כמה שננסה ללחוץ, התגובה תהיה הפוכה מזו שאנו מצפים לה. לחץ לא יועיל... כך שדווקא כאן רצוי כן להתייחס לביטוי "חנוך לנער על פי דרכו". סמוך עליו ועל השכל שלו. כשירצה (או כשיהיה לו צורך) ישלים את חובותיו וימשיך ללמוד. בהצלחה לכם!
אם תרצה, אני פה. רותי
 
לצפיה ב-'מקרה של תאומים '
מקרה של תאומים
05/07/2018 | 13:03
1
276
שלום לכולם...
אז ככה, יש לי תאומים, בן ובת, שעולים לכתה ד'. עד עכשיו, בכתות א-ג ורוב תקופת הגן הם היו ממש ביחד. בביה"ס בכתה מקבילה כמובן, אבל עדיין ביחד.
הבן שלי עבר מבדקים ואמור לעבור לכתת מחוננים בבית ספר אחר, כלומר- להפריד ביניהם.
לכל אחד המסגרת שלו והחברים שלו החל מעתה ועד י"ב...
מה ההשלכות לכך אם בכלל? האם לבדוק עם בתי מה היא חושבת? האם לקיים איתו שיחה שבמטרה ששניהם יישארו חברים טובים, ישבו יחד לשיעורי בית, יספרו חוויות מהלימודים או לתת לדברים לקרות? זה כן חשוב לי 
 
לצפיה ב-'תאומים'
תאומים
10/07/2018 | 20:00
144
Gלית ערב טוב!
נראה לי שהבעייה המרכזית איננה ההפרדה של ילדייך לשני בתי ספר שונים, אלא
העובדה שכביכול הבן מחונן והבת לא...יתכן שיהיו לזה השלכות בעתיד. קחי בחשבון גם שעדיין המבחן הארצי די מפלה בנות כי בודק כישורים שחזקים יותר אצל בנים, כמו חשבון ותפיסה צורנית-מרחבית. אין סיבה שהתאומים לא יישארו חברים טובים...בתך עברה את שלב א' של מכון סאלד ? 
אני פה עד 22.00 לפחות.
רותי
לצפיה ב-'איך כדאי לטפל '
איך כדאי לטפל
05/07/2018 | 18:46
1
275
הבן שלי בן 9 , (לא עברנו מבחן למחוננים אבל הוא מאוד מאוד חכם , מצטיין בלימודים ואחותו כן עברה מבחנים והתקבלה לתוכנית למחוננים אז סביר שגם הוא היה עובר. ) לומד בכיתה רגילה , פיזית הוא חלש , ולכן  תמיד אחרון בשיעורי ספורט , מתקשה במשחקי הפסקה , הוא מאוד מתוסכל מזה , ובכלל מגיב בהתפרצויות זעם אם מגיע אחרון , אם נכשל , אם מתבקש לתקן , בכי , אמירויות כמו אני ממש גרוע , בהכל אני חלש , אם נפסל במשחקים מגיב מאוד לא יפה , לא נעים לשחק איתו . זה פגע בו חברתית , קשה לו להתייחס בקלילות למשחקים , אם הם מרמים במשחק כמו שילדים עושים לפעמים הוא מאוד כועס .
רשמתי אותו עכשיו לסטודיו כושר לחזק אותו פיזית , איך לטפל בקושי הריגשי ? 
הוא מרגיש מאוד נחות ... יכול מאוד להיות שהוא יתעודד מהאימונים וזה ישפר לו את המורל מעט , אבל איך לתקן את הנזק החברתי. 
מקווה שהובנתי.
תודה
לצפיה ב-'איך כדאי לטפל'
איך כדאי לטפל
10/07/2018 | 20:26
135
קינמונית ערב טוב!
למה את מתכוונת כשאת אומרת "לא עברנו מבחן למחוננים"?
בנך לא ניגש בכלל? או לא הצליח בשלב ב'?
הרבה ילדים מצטיינים ומחוננים, בעיקר בנים, סובלים מקשיים
מוטוריים, בקשב, בהתארגנות ובתחום התחושתי. קשיים אלו מביאים גם
לקשיים חברתיים, לעתים מאוד משמעותיים.
לא בטוח שהסטודיו כושר מתאים לגילו...יתכן שזה יגביר את התסכול.
חוויות הצלחה משפרות את הדימוי העצמי ואת הביטחון העצמי של ילדים,
יש אולי פעילות או תחום שבנך חזק במיוחד? אולי כדאי לטפח את אותו תחום.
אם לא יהיה שיפור בטווח הקרוב, אולי כדאי לערוך אבחון מסודר ולהבין מה היכולות ואיפה נקודות החולשה שלו כדי לסייע לו טוב יותר, הן בבית והן בבית הספר?
בהתאם לממצאים, תוכלו להבין טוב יותר במה בדיוק צריך לטפל.
אני פה לפחות עד השעה 22.00.
רותי
 
לצפיה ב-'קשיים בהשתלבות חברתית'
קשיים בהשתלבות חברתית
08/07/2018 | 17:17
1
215
שלום רותי... אז ככה, הבן שלי בן 10.5 והוא מחונן. יש לו מעט חברים והוא לא בולט כאשר הוא בין חבריו, מדבר מעט ולא מפגין ביטחון עצמי כפי שהייתי רוצה. אני מתארת לעצמי שיש קשר בין היותו מחונן לחוסר ההשתלבות החברתית וגם זה בסדר שהוא לא צריך להתחבר לכולם וייתכן ותחומי עניין של בנים אחרים הם לא חלק מתחומי העניין שלו. ועדיין אני תוהה האם "לדחוף" אותו להשמיע את קולו ולהתחבר עם אחרים? למצוא נכונות להכיר יותר חברים? לאפשר לו לשמור על הייחוד שלו אבל מצד שני לדעת להתחבר ולזרום בקרב אנשים חדשים או שונים ממנו? או שההפך והייחוד שלו ניתן להבליט אותו ולאפשר לו לצמוח ולהתפתח בדיוק כפי שהוא? מקווה שהבנת אותי
לצפיה ב-'קשיים בהשתלבות חברתית'
קשיים בהשתלבות חברתית
10/07/2018 | 20:37
130
אורית ערב טוב,
בנך לומד בכיתת מחוננים, בתוכנית יום העשרה שבועי + כיתת אם רגילה
או בכיתה רגילה בלבד? הרי הרבה יותר קשה למצוא חברים עם תחומי עניין
משותפים במערכת הרגילה.
את תוהה האם "לדחוף" אותו להשמיע את קולו ולהתחבר עם אחרים...אבל הוא מתלונן? כי אם לילד שלך טוב במצב הנוכחי, לא סובל ולא מתלונן, נראה לי שרצוי להניח לו להיות מי שהוא. אם אינו לומד במסגרת של אגף המחוננים, אולי כדאי להציע לו להשתלב בחוגים בתחומים המעניינים אותו. סביר להניח ששם ימצא חברים נוספים.
אני פה עד 22.00 לפחות.
המשך ערב מקסים,
רותי
לצפיה ב-'אני תוהה אם לא צריך למצוא ביטוי חלופי'
אני תוהה אם לא צריך למצוא ביטוי חלופי
09/07/2018 | 11:24
1
186
או שמא מאוחר מידיי?
הביטוי מחונן מעלה קונוטציות ואסוציאציות לא הוגנות, מדובר אבחון נפלא של אדם שזכה ביכולת שכלית גבוהה, אך ילדים רבים מקבלים דווקא סטיגמה פחות טובה של מוזרות, שונות, בדידות, חנוניות
לצפיה ב-'אני תוהה אם לא צריך למצוא ביטוי חלופי'
אני תוהה אם לא צריך למצוא ביטוי חלופי
10/07/2018 | 20:50
118
טלטלולה ערב טוב,
הביטוי קיים בכל השפות והסטיגמה נוצרת דווקא כשהסביבה
לא מתייחסת נכון לצרכי השונה. בכל מקרה, מחוננות זה לא רק
אינטליגנציה אנליטית והבנה חשבונית (כמו שנהוג עדיין להתייחס
במערכת החינוך). יש גם ספורטאים מחוננים, מוסיקאים מחוננים,
רקדנים מחוננים וכך הלאה. כיום מדברים על 7 ואפילו 8 אינטליגנציות שונות.
מקווה שזה עונה מעט על שאלתך,
רותי
לצפיה ב-'ילד מחונן ששואל שאלות שקשה לנו כהורים '
ילד מחונן ששואל שאלות שקשה לנו כהורים
09/07/2018 | 11:33
1
194
שלום רותי,
ילדנו בן ה10 אובחן כמחונן. ובמסגרת עבודה בבית הספר קרא המון ספרים והתחיל לשאול אותנו שאלות על דתות שונות , פילוסופיה של החיים שממש התקשינו לענו לו עליהם. אני מרגיש שאני צריך ללכת לקורסים בהעשרה כדי שלא אתקל  בשאלות שלא יהיה לי תשובה עבורו. 
זה מעט מתסכל ורציתי לדעת איך להתמודד עם זה.
 
לצפיה ב-'ילד מחונן ששואל שאלות שקשה לנו כהורים'
ילד מחונן ששואל שאלות שקשה לנו כהורים
10/07/2018 | 21:13
151
ערב טוב אליעזר,
אנחנו הורים, לא רובוטים, אלא בני אדם לא מושלמים.
לא חושבת שאתה צריך ללכת לקורסי העשרה כדי לא להיתקל
בשאלות שאינך יודע את תשובתן.
העולם מאוד השתנה ואיתו גם תחומי העניין בבתי הספר והחשיפה של
ילדינו למידע..
להראות לילדים שלנו שאנחנו לא מושלמים, יאפשר להם לקבל
את חוסר המושלמות שלהם, בעת הצורך.
אם אתה רוצה להרגיש שותף לעשייה הלימודית של בנך, מציעה לך 
לחפש ביחד את התשובות בגוגל, ויקיפדיה או דפי אינטרנט ספציפיים...
זו תהיה חוויה בשביל שניכם...וככה בנית לעצמך את הקורס העשרה הכי טוב.
המשך ערב מקסים,
רותי
 
לצפיה ב-'מה עושים במקרה שאחד אוהב ללמוד והשני לא?'
מה עושים במקרה שאחד אוהב ללמוד והשני לא?
09/07/2018 | 16:32
1
151
אחד רוצה ללמוד ולהתקדם בחומר וכך יוכל להתקבל למסלול בר אילן ואילו השני לא יתקבל, כי לא אוהב ללמוד, אך כן ירצה גם להתקבל.
 
האם למנוע מזה שרוצה ללמוד בכדי שאחיו לא יקנא בו? שלא יחשוב שהוא פחות טוב? שאוהבים אותו פחות? ועוד ...
לצפיה ב-'מה עושים במקרה שאחד אוהב ללמוד והשני לא?'
מה עושים במקרה שאחד אוהב ללמוד והשני לא?
10/07/2018 | 21:27
100
אב לתאומים ערב טוב!
גם אצבעות היד אינן זהות.
אין סיבה שילד שאוהב ללמוד לא ימשיך להתפתח כי אחיו התאום
לא אוהב להתאמץ ואינו משקיע בלמידה. אין גם סיבה "לשים
לו רגל". בתוכנית המתמטיקה המואצת של בר אילן צריך להכין שעורי
בית שעה יומית לפחות...מכתה ז' ועד סוף כתה י'...הבן שלא אוהב ללמוד
צריך להבין שיש מבחני קבלה שבודקים את רמת הידע שלו...ואחר כך
השקעה רבה לאורך המסלול...אם לא ירצה ללמוד ולהכין את השעורים
באופן שהם דורשים, שלא ינסה. לא צריך למנוע מהבן המשקיען את התוכנית, אם הוא עומד בקריטריונים, והבן השני, אם לא מעוניין ללמוד הרבה וברצינות מתמטיקה, רצוי שילמד או יעסוק בתחומים שכן מעניינים אותו. זה לא להיות פחות טוב, זה להיות שונה מאחיו...וטוב שככה. הוא לא פחות טוב, אתם אוהבים את שניהם באותה המידה, אבל הם שונים.
מאחלת לשני ילדייך הצלחה במה שיבחרו!
רותי
לצפיה ב-'אין סתירה בין תלמיד מחונן להפרעות קשב וריכוז? '
אין סתירה בין תלמיד מחונן להפרעות קשב וריכוז?
10/07/2018 | 12:21
1
128
היותך מחונן לא מצריך יכולת חשיבה רציפה? וכיצד בהתחלה מזהים הפרעה זו אצל תלמיד מחונן? 
לצפיה ב-'אין סתירה בין תלמיד מחונן להפרעות קשב וריכוז?'
אין סתירה בין תלמיד מחונן להפרעות קשב וריכוז?
10/07/2018 | 21:39
103
ערב טוב ירון,
25% מהתלמידים שאותרו כמחוננים (בעיקר בנים אך לא רק)
סובלים מקשיים במערך הקשב, בהתארגנות, במוטוריקה עדינה ולרוב גם מרגישות יתר חושית.
בעיית קשב לא מונעת חשיבה רציפה, אלא אם הנושא ממש לא מעניין אותך.
איך מזהים הפרעת קשב אצל תלמיד מחונן? בגילאים צעירים אפשר לזהות קשיים מוטוריים ו/או תחושתיים... רק יעלה חשד לקושי קשבי אם הילד היפראקטיבי ולא מצליח להתמיד בשום תחום פעילות. מאוחר יותר יבוא לביטוי בקשיים בהתארגנות, חוסר סדר, הפרעות בכיתה, אפילו קשיים בכתיבה ובהבעה בכתב. אם קיים חשד להפרעת קשב, לא לעשות בדיקות ממוחשבות או אבחונים דידקטיים כי התוצאות עדיין יהיו בטווח הנורמה לגיל הילד/ה. אם צריך לבדוק, אז רק אבחון פסיכודידקטי יוכל להראות מה היכולת הקוגניטיבית, מהן החוזקות והחולשות של הילד ולאפשר הבנת מקור הקשיים. בהתאם לכך, יהיה יותר קל להחליט על דרכי חיזוק או טיפול.
המשך ערב טוב!
לצפיה ב-'חוסר סינכרון'
חוסר סינכרון
10/07/2018 | 12:51
2
184
שלום רותי,
ילדתי המתוקה בת 9 וחצי מאובחנת כמחוננת ולומדת בעתת מחוננים. השיגה בלימודים בעיקר במקצועות הריאליים ממש מצוינים. 
מצד שני היא מאד חרדתית בעיקר בלילה יש לה פחדים מהחושך שלא מצליחה להתגבר עליהם. אי לכך אסור לכבות את האור בחדרה במשך הלילה. כמו כן היא כבר מעלה חששות מה יהיה לגבי החטיבה כאשר יש עוד שנתיים למעבר .
 מה ניתן לעשות ? כל כך לא תואם את היכולת השיכלית שלה.
לצפיה ב-'חוסר סינכרון'
חוסר סינכרון
10/07/2018 | 21:54
1
154
מזל ערב טוב,
אין חוסר סינכרון. בקרב ילדים מחוננים בד"כ יש פער משמעותי בין
יכולות אינטלקטואליות גבוהות לבין הפן הרגשי, כשחלקם אפילו ילדותיים
יותר מילד/ילדה עם אינטליגנציה ממוצעת.
ילד מחונן סובל מרגישות יתר, תחושתית ורגשית עפ"י רוב. רגישות זו הרבה
פעמים מביאה לרמת חרדה גבוהה. נראה כי במקרה של בתך, כדאי לפנות ליעוץ
אצל פסיכולוג המתמחה בעבודה עם ילדים ובני נוער מחוננים.
מאחלת לכן שיפור באיכות החיים בהקדם!
רותי
לצפיה ב-'לפער הזה קוראים חוסר סינכרון...'
לפער הזה קוראים חוסר סינכרון...
11/07/2018 | 23:04
90
לצפיה ב-'הקפצת כיתה'
הקפצת כיתה
10/07/2018 | 21:50
1
161
הוצע לנו להקפיץ את בתנו כיתה (לדלג על ה'). היא לומדת ב'בית יעקב' ולצערנו אין תכנית מחוננים מכל סוג שהוא.
היא ילדה מחוננת ללא כל ספק וברוכת כשרונות (למרות שלא עברה אבחון מסודר. פסיכולוגית שטיפלה בה בעבר אמרה זאת בוודאות וכל מורה שמלמדת אותה מתפעלת מרמת הכישרון) בנוסף, יש לה הפרעת קשב וריכוז והיא מטופלת תרופתית (העניין משפיע על הקושי 'להשתעמם') 
אציין שהיא ילדה חזקה חברתית, דעותיה נשמעות ומתקבלות, אולם מחליפה חברות לעיתים קרובות.
מה ההיבטים שיש לתת עליהם את הדעת?
כיצד אפשר לבחון את היכולות הרגשיות, הבשלות והבגרות לקראת צעד כזה (מי איש המקצוע המתאים? מהו האבחון המתאים?)
 
תודה רבה!!
לצפיה ב-'הקפצת כיתה'
הקפצת כיתה
10/07/2018 | 22:06
151
ערב טוב ADHDמחוננת,
במערכת החינוך הממלכתית/ממ"ד, בתי הספר מבקשים אבחון
פסיכודידקטי להדלגה על כתה מסוימת. אם צוות ביה"ס הציע, כדאי
לבדוק איתם מה הם מבקשים. אם חשוב לך להבין את מידת הבשלות הרגשית,
כוחות הנפש ובכלל היכולות הרגשיות, מספיק לגשת לאבחון פסיכולוגי, רצוי אצל
איש/אשת מקצוע שעובד/ת עם ילדים מוכשרים, מצטיינים ומחוננים. לגבי החלפת החברות התכופה, יתכן שמשתעממת מהר, הן בגלל השכל וגם עקב בעיית הקשב.
בהצלחה לבתך! רותי
לצפיה ב-'עצומה לפתיחת כיתת מחוננים יסודי הרצליה והסביבה'
עצומה לפתיחת כיתת מחוננים יסודי הרצליה והסביבה
13/07/2018 | 13:39
93
משפחות יקרות,
עקב צורך ממשי בכיתת מחוננים (יסודי הרצליה) מתארגנת קבוצה לפתיחת כיתת מחוננים לתושבי הרצליה והסביבה.
נא לפנות בהקדם למייל yachelb@gmail.com ולציין בנושא ״כיתת מחוננים״.
 
תודה על שיתוף הפעולה
 
לצפיה ב-'שאלה להורים מתל אביב- כיתות ג''
שאלה להורים מתל אביב- כיתות ג'
11/07/2018 | 11:51
6
165
האם קיבלתם כבר זימון לראיון קבלה לבית ספר רוקח?
תודות!
לצפיה ב-'אנחנו עוד לא קיבלנו. בעירייה וברוקח לא ידעו מה קורה'
אנחנו עוד לא קיבלנו. בעירייה וברוקח לא ידעו מה קורה
13/07/2018 | 00:28
5
62
לצפיה ב-'תודה'
תודה
13/07/2018 | 08:34
4
26
לצפיה ב-'עדיין לא שמענו דבר'
עדיין לא שמענו דבר
15/07/2018 | 19:38
3
38
לצפיה ב-'ממליץ לפנות שוב לביה"ס ולרשות המקומית ולא להניח לזה.'
ממליץ לפנות שוב לביה"ס ולרשות המקומית ולא להניח לזה.
( לעמוד שלי בתפוז )
16/07/2018 | 09:49
2
55
בעקרון, הדברים אמורים להיות סגורים פחות או יותר בשלב זה. האיחור ובמיוחד, העובדה שגם בבית הספר וגם ברשות לא יודעים דבר, מעוררת תמיהה.
לצפיה ב-'יש מישהו בתל אביב שכבר זומן לראיון או קיבל שיבוץ?'
יש מישהו בתל אביב שכבר זומן לראיון או קיבל שיבוץ?
16/07/2018 | 10:55
1
23
לצפיה ב-'גם אנחנו לא קיבלנו שום זימון או תשובה. ממש לא בסדר.'
גם אנחנו לא קיבלנו שום זימון או תשובה. ממש לא בסדר.
16/07/2018 | 12:04
26
לצפיה ב-' מחכים לך בפורום לידה פעילה וביתית '
מחכים לך בפורום לידה פעילה וביתית
10/07/2018 | 11:53
9
 
 
ד"ר ומיילד מומחה ידבר איתך על כל לידה שהיא קצת אחרת, היכנסי עכשיו
 
לצפיה ב-'מדוע ״להסליל״ את ילדי כיתות המחוננים לחטיבה ללא מבחן?'
מדוע ״להסליל״ את ילדי כיתות המחוננים לחטיבה ללא מבחן?
03/07/2018 | 14:02
44
1633

בתי (עולה לכיתה ג) עברה את מבחני המחוננים, אלא שבעירנו , כמו ביתר ערי ישראל אין כיתת מחוננים ועל כן היא תסתפק ביום שליפה בלבד. למותר לציין כי יום שליפה זה אינו נותן מענה, אפילו לא חלקי לכלל צרכיה.
אילו הייתה בעירנו כיתת מחוננים , ללא כל ספק שהיינו בוחרים בכיתה עבור בתי.
בתי, תאלץ עד...
המשך>>

בתי (עולה לכיתה ג) עברה את מבחני המחוננים, אלא שבעירנו , כמו ביתר ערי ישראל אין כיתת מחוננים ועל כן היא תסתפק ביום שליפה בלבד. למותר לציין כי יום שליפה זה אינו נותן מענה, אפילו לא חלקי לכלל צרכיה.
אילו הייתה בעירנו כיתת מחוננים , ללא כל ספק שהיינו בוחרים בכיתה עבור בתי.
בתי, תאלץ עד כיתה ו׳  להסתפק ביום שליפה דל תקציב וחסר מענה לצרכיה ותאלץ לעבור מבחן נוסף בכיתה ו יחד עם כל ילדי ישראל.
הרעיון של ״להסליל״ את תלמידי כיתת מחוננים לחטיבה ולדרוש שילדי כיתת מחוננים (שהם מיעוט שבמיעוט מכלל המחוננים הזהים להם בציון וברמה בארץ) לא יעברו מבחן לפני החטיבה, הוא איוולת מקפחת  וחסרת תום לב.
בתי מקופחת ונותרה ללא מענה מקיף לצרכיה, הלכה למעשה ועד כיתה ו׳, שהלא אין כיתת מחוננים בעירנו, (ויש הורים המעיזים לדרוש ״הסללה״  של ילדם לחטיבה ולהיבנות מן הנימוק הטכני  שילדם לומד בכיתת מחוננים, דבר שכאמור נמנע באלימות מהבת שלי).
 
לצפיה ב-'הרעיון ה"גאוני" של בחינת מחוננים חוזרת במעבר לחטיבה '
הרעיון ה"גאוני" של בחינת מחוננים חוזרת במעבר לחטיבה
01/07/2018 | 17:41
62
799
היום במפגש הורים למחוננים בתל אביב אמרו לנו שהילדים - גם אם ילכו לכיתת מחוננים עכשיו, יצטרכו לעבור מבחן נוסף במעבר לחטיבת הביניים.
בתור מי שהיה במסגרת הזאת וגם בצבא בקורס רב שנתי עם נשירה למי שלא עמד בדרישות לימודיות נוקשות, אני חושב שזה הרסני לילדים צעירים. בעצם יהיה מצב שילד שכבר "עשה...
המשך>>
היום במפגש הורים למחוננים בתל אביב אמרו לנו שהילדים - גם אם ילכו לכיתת מחוננים עכשיו, יצטרכו לעבור מבחן נוסף במעבר לחטיבת הביניים.
בתור מי שהיה במסגרת הזאת וגם בצבא בקורס רב שנתי עם נשירה למי שלא עמד בדרישות לימודיות נוקשות, אני חושב שזה הרסני לילדים צעירים. בעצם יהיה מצב שילד שכבר "עשה את הקפיצה" ונקלט 4 שנים במסגרת מחוננים ויצר קשרים חברתיים, עלול למצוא את עצמו פתאום בחטיבת ביניים (סביבה לא קלה בפני עצמה) בלי אף חבר, ועם תוית (שכולם ידעו עליה) של אחד ש"נפל" ממסלול מחוננים. מי שהיה במסלול מחוננים יודע כמה גם כך יש לעיתים קנאה והצקות למחוננים - אז תארו לעצמכם מה יקרה לילד/ה כזה/ו. 
גרוע מכך - כבר שנה לפני יתחילו להתבדח "X לא ממשיך איתנו הוא בטח לא יעבור את הבחינה" וכו'. 
באותה מידה יכלו גם להגדיר שיש מבחן כל שנה - תעבור או ש"עפת". זה משאיר צלקות בגברים בני 20 שעפו ממסלולים בצבא, מה זה יעשה לילדים בני 12-13?
 
לצפיה ב-'מחסור בכיתות מחוננים כיוון שמשרד החינוך מונע פתיחת כיתות חדש'
מחסור בכיתות מחוננים כיוון שמשרד החינוך מונע פתיחת כיתות חדש
04/07/2018 | 15:26
1
152
ולכן לא כל המחוננים ביסודי יכולים  ללמוד היכן שהם רוצים. מכיוון שמשרד החינוך מונע באופן אקטיבי מעיריות לפתוח כיתות מחוננים חדשות ביסודי (למעט ב-6 ערים שכבר יש בהן כיתה) אין למחוננים וגם לא יהיה מענה כיתתי ביסודי.
לצפיה ב-'וחוץ מלכתוב כאן הודעות בשמות שונים, מה את מציעה?'
וחוץ מלכתוב כאן הודעות בשמות שונים, מה את מציעה?
04/07/2018 | 15:37
98
אנחנו איתך, צריך שיהיו יותר כיתות מחוננים.
 
איך את מציעה להמשיך במאבק? לא נראה לי שלמשרד החינוך אכפת כלכך מההודעות שכתובות כאן. 
לצפיה ב-'הורים יודעים מראש על הבחינה בכיתה ו׳ ויכולים לבחור'
הורים יודעים מראש על הבחינה בכיתה ו׳ ויכולים לבחור
04/07/2018 | 13:05
19
1114

-דהיינו עוד לפני הכניסה לכיתה ג׳ ולפני הבחירת בכיתת מחוננים, הורים יודעים מראש שמדובר בארבע שנים בלבד. לכן, לכן יש בידיהם חופש הבחירה  שלא ללמוד בכיתת מחוננים. 
משעה שהורים יודעים מראש, שבכיתה ו׳ הילדים יחוייבו במבחנים(יחד עם כל ילדי ישראל) הרי שטענתך על נזקים מתייתרת. 
הורה שחושב, כי הנזק שבקיום המבחן בכיתה ו גדול כל ככך, הוא יכול לשלוח את בנו ליום שליפה ולא לכיתת מחוננים. 
משעה שהורים שולחים את ילדם לכיתת מחוננים הם מקבלים על עצמם את נושא הבחינה בכיתה ו יחד עם כל ילדי ישראל. אם הם חושבים שבחינה היא סיטואציה חמורה, טראגית וקשה עבור ילדם, אזי מוצע להם פתרון פשוט, לשלוח את ילדם ליום שליפה ולא לכיתת מחוננים.
ושוב ב-6 ערי המדינה בהם קיימת כיתת מחוננים קיים גם יום שליפה וההורים יכולים לבחור. אבל לא ההיפך. 
בכל מדינת ישראל חוץ מ-6 ערים יש יום שליפה ונבצר מהורים לבחור כיתת מחוננים. 

לצפיה ב-'בערים בהם יש כיתת מחוננים הורים יכולים לבחור, אבל לא ההיפך.'
בערים בהם יש כיתת מחוננים הורים יכולים לבחור, אבל לא ההיפך.
17/07/2018 | 19:20
1
15
לצפיה ב-'בתל אביב גם כיתת מחוננים יוצאת ליום שליפה. נהנים מכל העולמות'
בתל אביב גם כיתת מחוננים יוצאת ליום שליפה. נהנים מכל העולמות
04/08/2018 | 17:12
2
לצפיה ב-'צריך להפסיק את המבחנים בכיתה ו׳.'
צריך להפסיק את המבחנים בכיתה ו׳.
18/07/2018 | 10:45
3
40
אין שום סיבה שאלה שאותרו יבחנו שוב.
יותר מברור שמי שלא אותר ורוצה להיבחן , יוכל להיבחן.
 
לצפיה ב-'בגלל טענה אפליה מוצדקת, כנראה שמהשנה כולם נבחנים'
בגלל טענה אפליה מוצדקת, כנראה שמהשנה כולם נבחנים
03/08/2018 | 12:20
1
5
לצפיה ב-'אולי לפתוח קמפיין ילד שנבחן בעבר והוגדר מחונן, לא ייבחן יותר'
אולי לפתוח קמפיין ילד שנבחן בעבר והוגדר מחונן, לא ייבחן יותר
03/08/2018 | 18:34
6
לצפיה ב-'להפסיק את המבחנים לכולם חוץ מי שלא נבחן בעבר שיוכל להיבחן'
להפסיק את המבחנים לכולם חוץ מי שלא נבחן בעבר שיוכל להיבחן
04/08/2018 | 14:09
3
לצפיה ב-'האם זה שצעק כאן על הנזק הבלתי הפיך בדרישה למבחן הכניס לרוקח?'
האם זה שצעק כאן על הנזק הבלתי הפיך בדרישה למבחן הכניס לרוקח?
03/08/2018 | 12:25
2
76
אם זה נכון, כעולה מהשרשור, איך זה מתיישב ?
לצפיה ב-'כולם נבחנים או אף אחד לא.'
כולם נבחנים או אף אחד לא.
03/08/2018 | 12:41
1
3
לצפיה ב-'הדיון לא רלוונטי לכאן זה עניין שמשרד החינוך צריך לפתור'
הדיון לא רלוונטי לכאן זה עניין שמשרד החינוך צריך לפתור
03/08/2018 | 16:17
2
לצפיה ב-' הורה שחושב שבחינה היא עניין קשה עבור ילדו, שישלח ליום שליפה'
הורה שחושב שבחינה היא עניין קשה עבור ילדו, שישלח ליום שליפה
03/08/2018 | 12:45
4
20
לצפיה ב-'ומה עם לתת הזדמנות לילדים שלא הלך להם בכיתה ב?'
ומה עם לתת הזדמנות לילדים שלא הלך להם בכיתה ב?
03/08/2018 | 19:48
3
לצפיה ב-'ומה עם לתת הזדמנות לילדים שלא הלך להם בכיתה ב?'
ומה עם לתת הזדמנות לילדים שלא הלך להם בכיתה ב?
03/08/2018 | 19:56
2
4
לצפיה ב-'הצדק מחייב שילדים שלא עברו, יקבלו סיכוי נוסף וייבחנו שוב.'
הצדק מחייב שילדים שלא עברו, יקבלו סיכוי נוסף וייבחנו שוב.
05/08/2018 | 06:05
1
7
למעט סיבה תקציבית שהיא בוודאי לא עניינית
לצפיה ב-'גם הממצאים בשטח דורשים זאת- שינויים גדולים בין ב׳ ל ו׳'
גם הממצאים בשטח דורשים זאת- שינויים גדולים בין ב׳ ל ו׳
08/08/2018 | 10:36
4
מאד מובן לחץ ההורים בגלל חוסר הוודאות העתידי. עם זאת, לאור הנתונים שכבר דוברו פה
שמציגים מצב של מעל 40 אחוזים של שינויי( חדשים שעוברים מול ותיקים שלא) . ברור שצריך לאפשר לכולם להבחן ובגלל כמות המקומות המוגבלת ברור שכולם חייבים בבחינה. מה שיותר מעניין -  בהנחה שאת האגו ( במיוחד של ההורים) עוזבים בצד, הוא, מה המקור לכזו כמות של שינוי בתוצאות. 
או לחילופין להתייחס ליום שליפה פשוט כמו שהוא- חוגי העשרה חביבים שקצת מאפשרים חשיבה יצירתית , פתוחה ושונה שמתאימים לשנות החינוך היסודי. בהנחה שכשעוברים לחינוך על יסודי שבו כבר יש יותר אפשרויות והלימודים מתחילים להיות יותר רציניים  יש כבר שיקולים אחרים לבחירת כיתות לימוד מיוחדות ואז כל ילד יכול לבחור בהתאם להעדפותיו וכישוריו את המסגרת המתאימה.שוב, הכיתות המיוחדות במידה וקיימת נותנות מענה טוב לא פיות ואולי יותר לנטיות אקדמיות שונות של הילדים( דוקא הן מאפשרות למי שמתאים האצות במדעים, מחשבים, תחומים נוספים)
לצפיה ב-'ילד שהודלג באמצע א׳, ייבחן רק בכיתה ג?'
ילד שהודלג באמצע א׳, ייבחן רק בכיתה ג?
04/08/2018 | 08:19
4
6
לצפיה ב-'ילד שהודלג באמצע א׳, ייבחן רק בכיתה ג?'
ילד שהודלג באמצע א׳, ייבחן רק בכיתה ג?
04/08/2018 | 08:21
3
4
לצפיה ב-'כן. ילד שהודלג לכיתה ג למעשה ייבחן מבחן של כיתה ג.'
כן. ילד שהודלג לכיתה ג למעשה ייבחן מבחן של כיתה ג.
04/08/2018 | 11:34
2
5
לצפיה ב-'האם תוצאת המבחן היא ארצית? אם נעבור עיר נהיה הזכאים לשליפה?'
האם תוצאת המבחן היא ארצית? אם נעבור עיר נהיה הזכאים לשליפה?
04/08/2018 | 19:21
1
7
בעיר החדשה?
לצפיה ב-'ילד שעבר את המבחן זכאי ליום שליפה בכל הארץ'
ילד שעבר את המבחן זכאי ליום שליפה בכל הארץ
05/08/2018 | 17:15
2
לצפיה ב-'אפשר להוציא בן אדם מיאסא...'
אפשר להוציא בן אדם מיאסא...
01/07/2018 | 13:53
2
224
אבל אי אפשר להוציא את יאסא מהבן אדם.
 
כדאי שתפסיקו לפתח ציפיות מעכשיו. מי ששולח ילד בגיל 14-15 לשלוש שנים בפנימייה, שלא יתפלא אם זיקתו לבית תישחק. תתכוננו לאפשרות שהוא לא יחזור אף פעם. לא באמת.
 
מכירים את זה שאתם מקבלים הזמנה למקום מסוים, ולא ממש בא לכם ללכת? אצל הרבה ילדים תצוץ דילמה - "מה, שאני אלך לזה?", והאופציה הנוחה והטבעית היא להישאר בבית. אבל אצל ילד יאסא זה הפוך, בחוץ זה טבעי, ו-"מה, שאני אישאר בבית?" הופך להיות האלטרנטיבה כמשהו שלא ממש בא לך לעשות. בכל זאת הורגלת לאקשן מרובה משתתפים 24/7.
 
אז גם כשזה נגמר, קחו בחשבון שביתכם יהפוך לסוג של airbnb - הילד יוצא לחופשה, כמו בחו"ל. הוא יקום בבוקר למסלול היומי שלו מחוץ לבית, יחזור בלילה להתקלח ולישון (אם אתם ברי מזל), וחוזר חלילה.
לצפיה ב-'ומה רע ב"אקשן נוסח יאסא"?'
ומה רע ב"אקשן נוסח יאסא"?
( לעמוד שלי בתפוז )
03/07/2018 | 08:05
1
120
הרי בסופו של דבר הילד מגיע גם לצבא ואז הוא בהחלט מתרגל (או לא, ואז מתחילים להיווצר קשיים) לעובדה שבסופו של דבר הוא מגיע הביתה לבית ההורים ל"ביקור" וחוזר חלילה. הרי בסופו של דבר כל הורה שואף שילדיו יפתחו עצמאות משלהם ושלא יהיו תלויים בהורים שלהם ובאחרים. הלימודים ביאסא יכולים להוות מעבר הדרגתי של הילד מהחיים בחיק ההורים לחיים עצמאיים. מי שרוצה, יממש את הדברים מוקדם יותר.
לצפיה ב-'לא קל בבית של יוצא יאס"א'
לא קל בבית של יוצא יאס"א
08/07/2018 | 13:14
85
הרגלי חיים, שנבנים בשלוש שנות התיכון, פשוט לא קיימים. הבית הופך לאכסניה. אין עניין אמיתי ומחוייבות למתרחש בו, שכן כך היו החיים בשלוש שנות התיכון. יאס"א מצויין, אבל יש מחירים. והם גבוהים
לצפיה ב-'מנהל הפורום מאחל לכל הילדים וההורים קיץ מהנה, שקט ורגוע.'
מנהל הפורום מאחל לכל הילדים וההורים קיץ מהנה, שקט ורגוע.
( לעמוד שלי בתפוז )
03/07/2018 | 07:57
21
לצפיה ב-'המלצה לקורס הכנה למבחן מחוננים'
המלצה לקורס הכנה למבחן מחוננים
30/06/2018 | 13:34
8
244
אשמח להמלצה לגבי אחד המכונים או לכל שיטת הכנה מומלצת אחרת?
לצפיה ב-'רגיעון של הדס'
רגיעון של הדס
01/07/2018 | 12:39
109
לצפיה ב-'שיטה'
שיטה
01/07/2018 | 19:01
168
לישון טוב לילה לפני, לא לספר לדודות מלחיצות וגם להסביר מעט מה זה מבחן אמריקאי, שצריך לנחש אם לא יודעים ולפני שמנחשים לנפות תשובות שנראות פחות סבירות.
 
לצפיה ב-'חשוב מאד להכין את הילד לבחינה'
חשוב מאד להכין את הילד לבחינה
02/07/2018 | 09:54
4
189
גילוי נאות, אני קשור לאתר שמציע חוברות הכנה למבחנים. חפש פוסטים קודמים שלי עם אפשרויות ההכנה הקימות והמלצות על מה כדאי לכל ילד.
 
אני רוצה להתייחס לכל אלו שאומרים שלא צריך להתכונן, שמי שמחונן באמת יעבור בלי הכנה וכדומה. הלוואי וזה היה נכון. הלוואי שמשרד החינוך ישנה את שיטת המיון שלו, יגדיל את התקציבים, יגדיל את כמות הכיתות ומרכזי המחוננים, כך שכל מי שמחונן יאותר ויוכל להשתתף באחת מתוכניות המחוננים.
 
לצערנו אין זה כך. משרד החינוך, דרך מכון סאלד, משתמש בשיטת איתור שמשאירה מחוננים רבים מחוץ לתוכנית. למה:
1. מדובר בחינה אחת של שעה שדורשת מהילד לענות על כמה שיותר שאלות בלחץ זמן. ילד שמגיע מוכן, מכיר את סוגי השאלות ויודע איך להתנהל בבחינה יצליח יותר מילד שלא בא מוכן. גם בגלל שיהיה פחות בלחץ, גם בגלל שיכיר כבר חלק מהשאלות ויענה עליהן מהר יותר, גם בגלל שידע איך ומתי לנחש.
אם אתם מסכימים שהכנה למבחני הפסיכוטכניים של האונברסיטאות חשובה, שהכנה משפרת את הציון. זה בדיוק אותו הדבר.
2. רק X הילדים בעלי הציונים הגבוהים ביותר יתקבלו. למה? זה מה יש. מספר המקומות בכל עיר קבוע ומוגדר מראש. יותר מזה, מוגדר מספר המקומות לבנים, לבנות, לדתיים, לחילונים. אז גם אם בנכם הצטיין והשיג ציון מעולה בבחינה, אבל יש לדוגמא 15 בנים חילוניים שהשיגו ציון טוב ממנו, הוא ישאר בחוץ. לכן לא מספיק להצטיין, צריך להצטיין יותר מאחרים.
הוגן? לא ממש. כל מחונן יאותר? ממש לא! אבל זה המצב.
רוצים לתת לילדכם סיכוי הוגן מול אחרים שכן מגיעים מוכנים, תכינו אותו גם אתם. כמה מתכוננים? הרבה מאד. בהערכה זהירה מידע אישי אני יכול להעיד שלפחות 50% עוברים הכנה כזו או אחרת למבח בפריפריה, הרבה יותר בעים המבוססותן. בין אלו שמערערים וניגשים שוב שנה אחרי האחוזים גבוהים בהרבה וקרובים ל 100%.
אז אל תקשיבו לכאלו שיגידו לכם שלא צריך להתכונן. אל תקשיבו לאלו שמספרים לכם על זה שהילדים שלהם התקבלו ללא הכנה. יש כאלו אבל הם מיעוט. ויש כאלו שכן התכוננו ומסתירים את זה, אני נתקל בכאלו כל הזמן. 
מה שכן, הכנה לא תהפוך ילד חלש וכזה שיעבור את הבחינה. הכנה תעזור למי שמגיע לו לממש את הפוטנציל שלו. לא צריך להשתגע, לא חייבים קורסי הכנה ארוכים. השקעה של מאות שקלים בלומדות מתאימה למי שיש לו מאות שקלים לבזבז. יש חוברות הכנה עם מבחני דוגמא במחירים סבירים, ניתן להסתפק בזה.
 
שיהיה בהצלחה
לצפיה ב-'רק בנושא הלחץ'
רק בנושא הלחץ
02/07/2018 | 10:32
1
145
אני לא בא להתווכח עם מי שמוכר שרות. אני מבין שזה חלק ממהות הפורום ולכן הויכוח מיותר.
רק בנושא הלחץ - ייתכן שהכרות עם השאלות מפחיתה לחץ, אבל עצם העובדה שמתכוננים ועוד יותר מזה כשניגשים למבחן חוזר, יוצרת הרבה לחץ ומגלה לילד את החשיבות העצומה שיש למבחן בעיני ההורים ועד כמה יתאכזבו אם הילד המוכשר שלהם לא יעבור. אני העדפתי לא לחשוף את בני ללחץ מהסוג הזה, אם כי למען ההגינות אציין שנראה לי שבזמננו הרבה פחות התכוננו (כיום בכיתה ז'), אז לא הרגשתי שאני עושה לו עוול. 
בכיתה ו' הילד בוגר וזו כבר בחירה שלו לא להתכונן ולשאת בתוצאות האפשריות של ההחלטה.
לצפיה ב-'הכנה, כן או לא?'
הכנה, כן או לא?
( לעמוד שלי בתפוז )
03/07/2018 | 07:54
127
אני מסכים עם רוב ההערות והביאורים של יו2יו ביחס לנושא ההכנה למבחנים. מדובר, בסופו של דבר, בסוגים של מבחנים שהילדים לא הכירו קודם כשגורם הזמן והעמידה בלחץ הזמן מהווים גורם שאינו מוכר לנבחן, הן בכיתה ב' והן בכיתה ו'. הערכות מספקות מידע מוקדם על הנושאים המופיעים במבחן אולם חסרה בהן הכוונה מספקת בנושא עמידה בלחץ הזמן ותרגול בנושא כשמישהו מכוון את הדברים. בשנים האחרונות נושא השפה הופך להיות מרכיב חשוב מאוד במבחנים אלו (ובהחלט גם בכל מערכת החינוך) וזה בהחלט מחדד את ההבדלים בין נבחן שדאגו בביתו להעשרת תחום השפה לבין נבחן שלא עשו כך בביתו (ואת הבעיה הזו רואים היום בכל המערכת ללא יוצא מן הכלל). לעיתים, תלמידים שהם בהחלט מחוננים נכשלים במבחן איתור זה או אחר בגלל עניין השפה. עם הכוונה נכונה גדלים גם הסיכויים שלהם לעבור את המבחן בהצלחה בהתאם ליכולות שלהם.
ולגבי מה שהיה בעבר? ובכן, אני מלמד היום לוגיקה בחטיבת היסוד ולפעמים באים אלי ההורים בטענות על שהם לא יכולים לעזור לילדים שלהם מפני שהם לא למדו תחום זה. הצדק עימם! אבל זהו תהליך שקיים תמיד. כפי שלא מעט בני הגיל השלישי והרביעי אינם מסתדרים עם המחשב ועם האפשרויות הקיימות בו וזאת ביחס לילדים ולנוער היום. אז מה לעשות? להפסיק ללמוד את התחומים החדשים?
לצפיה ב-'תודה יו2יו ותודה לרגיעון של הדס'
תודה יו2יו ותודה לרגיעון של הדס
03/07/2018 | 15:31
91
נראה לי שאמליץ לו לשלב בין. השיטות. חחח...
לצפיה ב-'2 הילדים שלי עברו את המבחן בלי חוברות וערכות הכנה.'
2 הילדים שלי עברו את המבחן בלי חוברות וערכות הכנה.
05/07/2018 | 14:07
107
לפני בחינה הראיתי להם דוגמא של מבחן אמריקאי והסברתי להם מה זה אמריקאי, ואמרתי הרבה פעמים שחשוב לענות על כל השאלות גם כשלא יודעים מה התשובה. (וכדי שלא יתבלבלו, פשוט אמרתי להם תמיד לבחור תשובה א' כשלא יודעים).
 
אצל הבן ראשון בכלל לא היה לחץ ולא הייתה מודעות לחשיבות הבחינה. הכל היה רגוע, ולא היו ציפיות. זה היה ממש כיף.
אצל השני, בגלל שהראשון עבר וכבר הלך למרכז מחוננים, אז הייתה ציפייה מצידו וקצת חששות. הסברתי שיש סוגי חוכמה שונים, ושהמבחן לא יכול למדוד את כולם, ושהוא פיקח וחכם בלי קשר.
 
ברור לי שאם הם היו מתכוננים למבחן עם ערכות וכאלה, זה היה יוצר לחץ מיותר וציפיות שלא רצויות בגיל הזה בעיני. למרות שבדיעבד הם עברו, אז זה בסדר.
אבל מה אם הם לא היו עוברים?! לא חבל על העוגמת נפש?
לצפיה ב-'מנוי לערכה אינטרנטית '
מנוי לערכה אינטרנטית
06/07/2018 | 17:33
88
אם תרצי את השם כתבי לי בפרטי.
מהסקר הקצר שעשיתי וממבנה המבחן הגעתי למסקנה שחייבים להכין. כמה? תלוי איך את מרגישה. אני חשבתי לתת לילד לפתור כמה מבחנים כמו שכתבה עינב ולדעתי זה כדאי מאוד.
בסוף בחרתי במנוי אינטרנטי למאגר שאלות ל-3 חודשים. הדיל היה ברור - זמן האייפד אצלינו בבית קצוב. אם הילד בוחר לפתור שאלות מהמאגר, אין מגבלת זמן. בשלושת השבועות הראשונים הוא פתר ממש הרבה, אח"כ התעייף ולא התעסקתי בזה יותר מדי או לחצתי. לקראת המבחן פתרנו מבחן אחד שלם, כי כמו שעינב כתבה חשוב להסביר להם מה זה מבחן אמריקאי וכו'.
יום לפני המבחן הזכרתי שמחר יש מבחן. כשבאתי לאסוף אותו אחה"צ למחרת הוא שאל אם הולכים לחוג ג'ודו בקיצור, לחץ לא היה שם. ובסך הכול הוא נהנה מההכנה.
לצפיה ב-'ויתור על יום שליפה - שאלה'
ויתור על יום שליפה - שאלה
02/07/2018 | 11:24
1
176
שלום, בתי עולה לכיתה ד ובמהלך השנה האחרונה השתתפה ביום שליפה בתכנית מחוננים. אנחנו לא בטוחים שאנחנו מעוניינים להמשיך בתוכנית בשנה הבאה. כרגע עדיין מתלבטים ומופעל עלינו לחץ מצד מנהלת התוכנית להרשם במהרה.
 
שאלתי - במידה ונבחר לא להרשם השנה האם נוכל לחזור בשנה הבא? זאת אומרת, האם הזכות נשמרת או שויתור על המקום השנה משמעו ויתור קבוע ותמידי?
תודה וחופש נעים
לצפיה ב-'הזכות נשמרת'
הזכות נשמרת
02/07/2018 | 15:58
80
לצפיה ב-'הבן שלי מחונן עם מנת משכל גבוהה מאוד ולא מצליח בלימודים.'
הבן שלי מחונן עם מנת משכל גבוהה מאוד ולא מצליח בלימודים.
29/06/2018 | 16:22
3
300
יש לו מנת משכל מאוד גבוהה, הוא לא מצליח בלימודים בגלל ההפרעות קשב וריכוז שיש לו, אין לו היפראקטיביות, הוא מאוד נוח.
זה הגיוני שככה ההפרעות קשב וריכוז שלן משפיעות?
יש לו מנת משכל של 142, לאח שלו הקטן יש בהרבה פחות ממנו, אין לו הפרעות קשב וריכוז, הוא לא צריך ללמוד הרבה למבחנים, ומצליח!
ניסינו ריטלין, זה עזר קצת, הוא טען שהוא עדיין מרגיש חסר ריכוז במידה כזאת או אחרת.
אני והוא מיואשים, הוא לומד המון למבחנים!
אין לו לקויות למידה.
עשינו המון אבחונים, תמיד יוצא את אותה התוצאה.
עזרה??? 
קשה לו מאוד, בגלל זה הוא קיבל לעשות קורס קיץ ועוד שני מבחנים שהוא צריך ללמוד אליהם במהלך החופשה כדי שיוכלו להעלות אותו לכיתה י"א.
במקצועות שכביכול "מעניינים" אותו הוא מצליח טוב, אפילו בלי ללמוד למבחנים.
לצפיה ב-'בגדול, כן, נשמע הגיוני.'
בגדול, כן, נשמע הגיוני.
29/06/2018 | 19:17
181
לגבי זה שהוא לומד המון למבחנים. מה זה אומר שהוא לומד המון? המון זמן? עם הפרעת קשב וריכוז אפשר שהזמן יעבור אבל הלימוד עצמו יהיה מועט.
לדעתי קודם כל את צריכה להבין למה הוא לומד הרבה ולא מצליח במבחן.
כלומר, האם הוא לומד הרבה ושולט בחומר אבל הביצוע שלו במבחן לא משקף את היכולת שלו? נניח, אם יתנו לו את המבחן הבייתה הוא יענה נכון, אבל אולי ייקח לו זמן רב לפתור את הבחינה? או שאם יתנו לו את המבחן הבייתה הוא לא יצליח כי הוא לא יודע לענות על השאלות? כלומר, בעצם על אף שעות הלימוד הרבות הוא לא שולט בחומר ולא מסוגל לענות כמו שצריך על הבחינה?
כי שני המקרים (בעייה במבחן או בעייה בלימוד לקראת המבחן) שונים, ודרכי ההתמודדות האפשריות שונות. את לאו דווקא צריכה להיות זאת שבודקת מה הבעייה או נותנת פתרונות - אבל כנראה יעזור אם מישהו יעשה את זה (בין אם ההורים או אנשי מקצוע).
לצפיה ב-'דומה למצבה של בתי'
דומה למצבה של בתי
01/07/2018 | 09:04
126
הבעיות החלו בחטיבה ולכן השנה עשינו אבחון. רטלין משפיע לטובה, אבל לא מספיק. במקביל התחלנו בטיפול פסיכולוגי ולטענתה של הפסיכולוגית חוסר הצלחה בלימודים נובע מבעיות רגשיות בעיקר. ניסינו לבודד את הגורמים לחוסר ההצלחה ונראה שהיא פיתחה חרדת מבחנים. למשל בתי לא חשבה שיש ציונין במי"צב ושהם יהיו חלק מהתעודה, לא למדה אבל הצליחה יותר מהרגיל. המטרה שלנו בשלב זה לעבוד על בטחון עצמי באופן כללי, בתקווה שזה גם יעזור בלימודים. אני כן ממליצה לנסות טיפול פסיכולוגי.    
לצפיה ב-'לי נראה שעדיף שילמד מה שהוא יכול'
לי נראה שעדיף שילמד מה שהוא יכול
01/07/2018 | 11:14
103
כתבת "מקצועות שכביכול מעניינים אותו", וכתבת במרכאות. למה? זה לא באמת מקצועות שמעניינים אותו?
 
זה די הגיוני שבן אדם מצליח להתגבר על קשיים, כשהמקצוע מעניין אותו.
 
הוא עולה לי"א, אז ה כבר קצת מאוחר לשנות מגמה עכשו.
חבל. אולי אם היה בוחר מגמה שמורכבת בעיקר ממקצועות שהוא באמת רוצה, הוא היה מצליח יותר
 
מחונן, גם עם 142 אי קיו, לא תמיד טוב בכל המקצועות. יכול להיות שיש מקצועות שבאמת לא מדברים אליו, ו/או לא באים לו בקלות, אולי הוא אפילו לא ממש מחבב אותם. ואני גם חושבת שככל שמתקשים במקצוע, אז כבר נוצר קצת נבואה שמגשימה את עצמה. שחלק מהזמן שהוא לכאורה לומד למבחן, רוב האנרגיה יוצאת על להרגיש מסכן ולפחד מהמבחן

מנהל/ת הפורום

אודות:
יורה נחושתן, הנו הבעלים של "דעת יורה", מפעילת תוכנית לימודי ההעשרה לילדים בשכבות הגיל של כיתות ב' - ה', אם בהוראה יחידנית ואם בקבוצות קטנות ובכיתות גד
עוד...

חם בפורומים של תפוז

אירוח וידאו - תמ``א 38
אירוח וידאו - תמ``א 38
עו``ד עפר שחל, מנהל הפורום ומומחה לבתים משותפים...
אירוח וידאו - תמ``א 38
אירוח וידאו - תמ``א 38
עו``ד עפר שחל, מנהל הפורום ומומחה לבתים משותפים...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

יורה נחושתן- מנהל פורום הורים למחוננים
מנהל פורום הורים למחוננים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ