לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. 
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. 
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
הודעה מהנהלת הפורום
 ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים. הנהלת הפורום הנכנסת רוצה להודות למנהלת הפורום היוצאת, ולאחל לה הצלחה.
 בהזדמנות זו, רק נזכיר כי הפרסום בפורום אסור ויש לשמור על כללי שיח נאות ולאפשר לכל אחד להשמיע את דעותיו.
המשך >>

לצפיה ב-'נושאים שהופיעו במבחן קרני בשבוע שעבר'
נושאים שהופיעו במבחן קרני בשבוע שעבר
( לעמוד שלי בתפוז )
22/01/2017 | 07:42
1
21
להלן הנושאים שהופיעו במבחן קרני שנערך בשבוע שעבר באשדוד:
עברית:
1. פירושי מילים   2. יוצאי דופן מילוליים    3. השלמת משפטים
מתמטיקה:
1. אחוזים   2. שברים פשוטים ועשרוניים   3. מספרים שליליים   4. תרגילים שונים בארבע פעולות החשבון  5. תרגול בסיסי באותיות כמסמלות מספרים.
לוגיקה:
מטריצות - התבססו בעיקר על סמלים. כ- 40 מטריצות והזמן הנקוב לפתרונן היה חצי שעה.
בהצלחה
לצפיה ב-'זה בכיתות ו'?'
זה בכיתות ו'?
22/01/2017 | 11:34
1
לצפיה ב-'ללמוד מתמטיקה גבוהה בגיל צעיר'
ללמוד מתמטיקה גבוהה בגיל צעיר
15/01/2017 | 19:12
61
210
 
מעניין...
המשך>>
 
מעניין שהוא שם דגש על החשיפה ועל שינון מסיבי ולא על כשרון טבעי , אני גם גילתי יכולות מאוד טובות אבל לא הייתה לי ממש חשיפה  בטח לא כמו הילדים הללו שלומדים חומר של בגרות כבר בכיתות נמכות,אני עדיין חלוק אם כדי ללמד ילדים חומר מורכב ובמה זה כרוך ,אבל בהחלט שהשיטה שלו מעניינת ,והשגים מדברים בעד עצמם .
לצפיה ב-'האם ידועים כבר מועדי הבחינה לכיתות ב' השנה?'
האם ידועים כבר מועדי הבחינה לכיתות ב' השנה?
16/01/2017 | 09:43
26
81
זכור לי מהבכור שהבחינה הייתה בסביבות ינואר, וטרם קבלנו הודעה כלשהי לגבי מועד הבחינה השנה. האם זה כבר פורסם? (חוששת כי אנחנו טסים לחו"ל בקרוב והייתי רוצה להיות כאן עם הקטן המתרגש בזמן הבחינה)
לצפיה ב-'המבחנים כבר החלו וזה תלוי באזור מגורים שלך'
המבחנים כבר החלו וזה תלוי באזור מגורים שלך
16/01/2017 | 11:00
25
52
לצפיה ב-'תודה, אנחנו בצפון. כמה זמן מראש מגיעה ההודעה על התאריך?'
תודה, אנחנו בצפון. כמה זמן מראש מגיעה ההודעה על התאריך?
16/01/2017 | 11:22
24
59
יש כמובן גם בעיות של דואר ישראל
לצפיה ב-'מועדי הבחינה'
מועדי הבחינה
( לעמוד שלי בתפוז )
16/01/2017 | 11:41
1
104
אולי כדאי שתיצרו קשר עם מכון סאלד ו/או עם הרפרנטית של האגף במחוזכם?
לצפיה ב-'מה צריך לחפש בדיוק? אגב, הם לא מפרסמים איפשהו אונליין את'
מה צריך לחפש בדיוק? אגב, הם לא מפרסמים איפשהו אונליין את
16/01/2017 | 11:44
49
התאריכים? ממש המאה ה16
לצפיה ב-'מקבלים את ההודעה דרך בי"ס ולא בדואר'
מקבלים את ההודעה דרך בי"ס ולא בדואר
16/01/2017 | 11:42
20
27
לצפיה ב-'לא זכור לי איך קבלנו את ההודעה לגבי המבחן של הבכור. '
לא זכור לי איך קבלנו את ההודעה לגבי המבחן של הבכור.
16/01/2017 | 11:44
19
50
בטוח שדרך בי"ס?... נראה לי מוזר כי את ההודעה לגבי הקבלה (כלומר, הקבלה לתוכנית אחרי מבחן שלב ב) קבלנו ישירות הביתה וזה לא עבר דרך בית ספר.
לצפיה ב-'בעבר שלחו בדואר והיום שולחים לבי"ס'
בעבר שלחו בדואר והיום שולחים לבי"ס
16/01/2017 | 12:03
18
21
לצפיה ב-'אוקיי, תודה.'
אוקיי, תודה.
16/01/2017 | 13:48
17
10
לצפיה ב-'בחלק מהמקומות כבר התקבלו הודעות'
בחלק מהמקומות כבר התקבלו הודעות
16/01/2017 | 15:43
16
55
השנה משום מה בהתראה קצרה יחסית לשנים קודמות, בקרית אונו למשל בהתראה של שבועיים בלבד.
אני מציע שנשתף פה את הידע שיש לנו לגבי המועדים כך שמי שלא קיבל את ההודעה שכבר הופצה באיזור שלו ידע על כך ויובל לברר מול מכון סאלד
לצפיה ב-'קרית אונו 24.1'
קרית אונו 24.1
16/01/2017 | 15:45
20
לצפיה ב-'נס ציונה 12.2'
נס ציונה 12.2
16/01/2017 | 15:45
16
לצפיה ב-'שאלתי היום את מנהלת המרכז בעיר (הבכור לומד שם). אמרה שעוד'
שאלתי היום את מנהלת המרכז בעיר (הבכור לומד שם). אמרה שעוד
16/01/2017 | 17:14
9
75
לא הודיעו להם על תאריך. הבחינה תהיה בפברואר אך עוד לא ידוע מתי בדיוק.
לא מבינה למה מחכים לרגע האחרון עם ההודעות.
לצפיה ב-'למה צריך להודיע מראש? זה בזמן הלימודים.'
למה צריך להודיע מראש? זה בזמן הלימודים.
16/01/2017 | 17:31
5
28
לצפיה ב-'זה ממש לא בזמן הלימודים. זה אחה"צ וגם בכלל לא בבית הספר'
זה ממש לא בזמן הלימודים. זה אחה"צ וגם בכלל לא בבית הספר
16/01/2017 | 17:41
4
105
לפחות כך זה אצלנו.
נראה לי שאת מתבלבלת בין שלב א' ושלב ב'.
לצפיה ב-'וואלה. חשבתי שאת מדברת על שלב א'.'
וואלה. חשבתי שאת מדברת על שלב א'.
16/01/2017 | 18:18
2
19
לצפיה ב-'שלב א' כבר היה מזמן מזמן.... לפני חודשיים-שלושה'
שלב א' כבר היה מזמן מזמן.... לפני חודשיים-שלושה
16/01/2017 | 18:23
1
22
לצפיה ב-'וואלה... '
וואלה...
16/01/2017 | 18:30
17
לצפיה ב-'אנחנו הוזמנו לשעה 14:30, מה שדורש יציאה מוקדמת מבי"ס'
אנחנו הוזמנו לשעה 14:30, מה שדורש יציאה מוקדמת מבי"ס
19/01/2017 | 10:51
36
לצפיה ב-'מודיעים בערך שבועיים - שלוש לפני המבחן כך שיש לך מספיק זמן'
מודיעים בערך שבועיים - שלוש לפני המבחן כך שיש לך מספיק זמן
16/01/2017 | 19:44
2
51
לדאוג לעטים כותבים.
 
מעבר לזה, אין משמעות לתאריך למעט מקרים בודדים כמו שלך שמיועדת נסיעה לחו"ל.
לצפיה ב-'ברור. אחרת לא הייתי שואלת '
ברור. אחרת לא הייתי שואלת
16/01/2017 | 20:05
1
19
לצפיה ב-'האם מישהו מירושלים קיבל זימון?'
האם מישהו מירושלים קיבל זימון?
16/01/2017 | 22:00
14
לצפיה ב-'לא קיבלנו שום הודעה'
לא קיבלנו שום הודעה
17/01/2017 | 14:29
3
54
למי פונים לבירור?
לצפיה ב-'דרכי פניה למכון סאלד'
דרכי פניה למכון סאלד
17/01/2017 | 14:40
50
הדרך העדיפה היא באמצאות המייל: itur@szold.org.il. בדרך כלל עונים תוך יומיים שלושה.
אפשר גם בטלפון, לא תמיד יש מענה רלוונטי מיידי: 02-6494444
 
מי שלא מקבל תשובה יכול לפנות אלי בהודעה פרטית ואנסה לעזור.
לצפיה ב-'פניתי אליהם אתמול במייל. היום קבלתי תשובה שההודעות נשלחו'
פניתי אליהם אתמול במייל. היום קבלתי תשובה שההודעות נשלחו
17/01/2017 | 15:12
1
67
במייל לבתי הספר, והם יעבירו לנו את התאריכים. ביקשו להתאזר בסבלנות.
לצפיה ב-'בחיפה היה אתמול, ה 17.1 והיו רק 50 ילדים, אולי יש עוד מועד?'
בחיפה היה אתמול, ה 17.1 והיו רק 50 ילדים, אולי יש עוד מועד?
18/01/2017 | 09:15
19
לצפיה ב-'מקבלים מכתב מביה"ס'
מקבלים מכתב מביה"ס
20/01/2017 | 09:45
14
לצפיה ב-'האם מישהו מירושלים קיבל זימון?'
האם מישהו מירושלים קיבל זימון?
16/01/2017 | 21:58
17
לצפיה ב-'הכנה למבחני מחוננים לכיתה ז''
הכנה למבחני מחוננים לכיתה ז'
14/01/2017 | 16:21
2
61
מישהו התנסה בערכות הכנה למבחני המחוננים לכיתה ז' ויכול לתת המלצה / דיס המלצה?
לצפיה ב-'ערכות הכנה למבחן קרני'
ערכות הכנה למבחן קרני
( לעמוד שלי בתפוז )
14/01/2017 | 17:29
1
84
רוב הערכות הן פחות או יותר באותה רמה ובאותה איכות. אני ממליץ להכנס לאתרי הספקים השונים ולבחון שם את הצעותיהם כשכל אחד יכול לבחור את הערכה המתאימה לו. אם ספק כל שהוא מספק גם הכנה מעשית (ולא רק מקוונת) המלווה את הנבחן - שיעורים קבוצתיים מרוכזים או פרטניים - הרי שזה עדיף
בהצלחה
לצפיה ב-'תודה'
תודה
14/01/2017 | 18:38
16
לצפיה ב-'מהו המבחן בו משתמשים'
מהו המבחן בו משתמשים
10/01/2017 | 22:43
4
163
בארץ לבדיקת מחוננות? 
בארה"ב בתי ספר משתמשים בבחינות שונות, חלק ב- TTCT, חלק ב- NNAT2, WISC וכו' 
רציתי לדעת באיזו בחינה משתמשים בארץ ולא הצלחתי להבין. האם מדובר בבחינה בינ"ל שהותאמה לעברית, או שמכון סאלד פיתח בחינה משל עצמו?
 
לצפיה ב-'פיתח בחינה משל עצמו.'
פיתח בחינה משל עצמו.
11/01/2017 | 12:31
128
וזו לא בחינת אינטליגנציה - אי אפשר לקבוע אינטליגנציה לפי הציון במבחן סאלד, אלא זה מבחן השוואתי ולוקחים את הכך וכך אחוזים שקיבלו את הציונים הכי גבוהים.
יכול להיות (למעשה, די בלתי נמנע) שחלקים מהבחינה לקוחים מבחינות אחרות, אבל היא לא זהה לבחינה אחרת.
ותכלס, ההורים (ואף אחד מחוץ לסאלד) לא אמורים לדעת באיזו בחינה משתמשים - כי זה נותן יתרון לא הוגן למי שיודע.
 
את מוזמנת לגגל ולראות דוגמאות לשאלות מהבחינה שמסתובבות ברשת, ולראות במה הם שונים מהמבחנים שאת מכירה.
 
לצפיה ב-'מבחן שמכון סאלד יצרו, שלב ב מבוסס על פרוטוקולים מוכרים '
מבחן שמכון סאלד יצרו, שלב ב מבוסס על פרוטוקולים מוכרים
12/01/2017 | 09:15
2
132
צריך להבין שמחוננות היא דבר מדיד, יש הגדרה מסודרת, שיטות ופרוטוקולים מוגדרים, ותוצאה מדידה וחד משמשעית שמבוססת בעיקר על מנת משכל (IQ).
הדרך בה הדבר מתבצע בארץ שונה מזה בכמה רבדים, גם בדרך המבחן וגם באופי המדידה וקביעה מי "מחונן" ומי לא. 
מכון סאלד יצרו, בהנחיית האגף למחוננים של משרד החינוך, תהליך יחודי וספציפי שאמור לאתר תלמידים "מחוננים". אני משתמש במרכאות כי למרות שהתהליך מאתר ילדים מוכשרים וחכמים הוא לא מאתר את כל המחוננים וגם כאלו שלא יוגדרו מחוננים באופן מדעי סטנדרטי מצליחים להתקבל לתוכניות המחוננים (אם כי הם חייבים להיות בעלי יכולות מעל לממוצע).
החלק הראשון, שלב א', הוא מבחן סינון שרובו לא מבוסס על מבחנים תקניים סטנדרטיים למדידת רמת משכל. הוא בודק הבנת הנקרא (דבר שבכיתה ב אינו מעיד על מחוננות כלל וכלל) ויכולות של חשיבה חשבונית די בסיסית. שלב א' הומצא על מנת לחסוך למדינה כסף, פשוט כך. במקום שכל התלמידים יעברו מבחן מסודר (ויקר למערכת), מצאו דרך להקטין את המספר ל 15%. היה אפשר לעשות את הסינון הראשוני גם בדרכים אחרות: המלצת מורים, רצון של הורים, קבלת אבחונים חיצוניים של בעלי מקצוע ועוד.
החלק השני, שלב ב', כבר דומה יותר למבחן רמת משכל סטנדרטי. חלקים רבים ממנו נלקחים ישירות ממבחני IQ ומבחנים פסיכוטכניים. אם כי גם במבחן זה יש שאלות שהן ספציפיות לתהליך הזה, בעיקר בחלק המילולי.
כפי שכתבתי, גם מבחן זה לא בודק מחוננות באופן אוביקטיבי ולא נותן תוצאה חד משמעית האם הילד מחונן או לא. הוא נועד, מבחינת משרד החינוך, לאתר אחוז מסוים (כ-2%, מעט פחות, תלוי שנה ומקום מגורים) של ילדים מוכשרים שישתתפו בתוכניות המחוננים.
סליחה על התשובה הארוכה. פשוט הנושא קרוב לליבי וכל ניסיונותי לשנות את התהליך, מול משרד החינוך ואנשי המקצוע שם לא צלחו, ולא מהסיבות הנכונות בעיני. יש הרבה דרכים לעשות זאת אחרת, אפילו לחסוך עלויות תוך כדי שינוי הגישה. עושים זאת במדינות אחרות בהצלחה.
לצפיה ב-'מתוקף מה ניסית לשנות את התהליך?'
מתוקף מה ניסית לשנות את התהליך?
12/01/2017 | 12:31
47
לצפיה ב-'בהחלט מסכים עם כל הנכתב כאן, המבחן בעייתי בנקודות לא מעטות.'
בהחלט מסכים עם כל הנכתב כאן, המבחן בעייתי בנקודות לא מעטות.
( לעמוד שלי בתפוז )
12/01/2017 | 21:04
60
לצפיה ב-'iqute - קורסים מצוינים!! ניסיון ומקצועיות!!'
iqute - קורסים מצוינים!! ניסיון ומקצועיות!!
09/01/2017 | 20:01
10
145
כאמא לשני ילדים שלמדו ב iqute אני ממליצה בחום.  הלמידה מאוד מכוונת מטרה עם מקצועיות וכמעט 100% הצלחה לילדים שמגיעים לקורס. הערכה ברמת קושי עולה ומאוד  ומשודרגת משנה לשנה.
בקיצור ממליצה בחום רב!!
 
לצפיה ב-'אני שמעתי עליהם דברים איומים. שזה בזבוז זמן וכסף.'
אני שמעתי עליהם דברים איומים. שזה בזבוז זמן וכסף.
10/01/2017 | 08:29
4
92
לצפיה ב-'שאלות הבהרה למיקוד'
שאלות הבהרה למיקוד
10/01/2017 | 13:23
2
129
האם כוונתך לערכה או לקורס ("בזבוז זמן וכסף")?
האם שמעת שההכנה שלהם גרועה ביחס לאחרים מעולים, או שכל ההכנות לא טובות באופן כללי?
 
 
לצפיה ב-'מי שבוחר בדרך פרסום כה עלובה, הוא כנראה לא שווה'
מי שבוחר בדרך פרסום כה עלובה, הוא כנראה לא שווה
10/01/2017 | 14:30
1
109
לשאלתך - יש כמה ערכות שכותבים עליהן כאן לפעמים. כותבים בגלוי, בלי להסתתר מאחורי ניק של כאילו אמא.
 
אני אישית לא ניסיתי אף ערכה, אבל אם הייתי צריכה לבחור - אני מעדיפה לעשות עסקים עם אנשים ישרים (בפרט כשהם גם משתתפים בפורום, ולא רק צצים לקראת המבחן).
לצפיה ב-'כן הייתה לי תחושה שזו תגובה של כעס על פרסום'
כן הייתה לי תחושה שזו תגובה של כעס על פרסום
10/01/2017 | 15:23
94
תגובה קצת מוגזמת לדעתי, אלא אם כן יש מאחוריה ביסוס, כלומר באמת שמעת שההכנה הזו בזבוז זמן (הבנתי שלא?).
מסכים שההודעה של אמא משהו חשודה, משתמשת חדשה בתפוז, תוכן מרגיש פרסומי, וחובת ההוכחה, שהיא אכן "אמא מרוצה" ולא נותנת השירות עצמה, מוטלת עליה, שכן לפחות עד כה היא בטח לא הועילה...
אגב בעבר חיפשתי כאו המלצה על נותן שירות בתחום ולא מצאתי, כי התגובות מאד תקיפות כלפי מי ששואל \ עונה, מתוך חשד לפרסום.
 
 
לצפיה ב-'ממש לא !! ממש לא בזבוז זמן וכסף. '
ממש לא !! ממש לא בזבוז זמן וכסף.
10/01/2017 | 18:08
102
דווקא אני מאוד מאוד מרוצה וממלךיצה. עשית את הקורס ב iqute? 
לצפיה ב-'איך את יודעת מה אחוזי ההצלחה של הילדים שמגיעים לקורס?'
איך את יודעת מה אחוזי ההצלחה של הילדים שמגיעים לקורס?
10/01/2017 | 13:26
1
93
את גם עובדת שם?
לצפיה ב-'הי ממש לא עובדת שם. '
הי ממש לא עובדת שם.
10/01/2017 | 18:18
111
אני אמא לשני ילדים שלמדו בקורס. וואוו איזה חשדות. אני באמת חדשה ובכלל לא ידעתי על קיומו של האתר הזה. אבל אני רחוקה מלהיות מישהי פרסומית. אשמח לשוחח בטלפון אפילו.  
לצפיה ב-'חחחח'
חחחח
10/01/2017 | 14:14
1
99
אני רואה שיש כאן כנס של נציגי כל השלולית...
חסרה פה תגובה של יו*יו ...
יורה, אין אפשרות של חסימת תגובות יח"צ, חלק מהדיונים פה ממש מעניינים, אבל כל קידום המכירות פה עובר כל גבול
לצפיה ב-'חסימות אפשריות'
חסימות אפשריות
( לעמוד שלי בתפוז )
10/01/2017 | 15:12
110
אני משתדל, מצד אחד לאפשר מידה מסויימת של חופש מצד מפרסמים למיניהם כדי שבכל זאת הורים שמעוניינים להכין את הילדים בכל דרך מוצעת, שיוכלו לעשות זאת. ומצד שני, אני בהחלט משתדל להיות עם היד על הדופק וברגע שכמות הפרסום תעבור את גבול הטעם הטוב באופן ממוצע, אבקש להפסיק את מסעות הפרסום ובמקרים מסויימים אחסום זאת. ההשתדלות היא לנסות להגיע לאיזה שהוא שביל זהב. 
לצפיה ב-'יתכן שכך הם הדברים אבל, הבחירה היא חופשית ואינה מוטה.'
יתכן שכך הם הדברים אבל, הבחירה היא חופשית ואינה מוטה.
( לעמוד שלי בתפוז )
10/01/2017 | 15:16
86
מן הראוי שנתמקד יותר בהצלחה של הילדים דווקא בהמשך הדרך, לאחר המבחן. נראה לי שזה יהיה טוב יותר לכולם.
לצפיה ב-'נפתח פורום מעמד זרים'
נפתח פורום מעמד זרים
( לעמוד שלי בתפוז )
09/01/2017 | 17:47
4
 יש לכם שאלות בנושא הסדרת מעמד אזרחים זרים אשר שוהים בישראל? זקוקים לאשרת עבודה? 
 היכנסו עכשיו לפורום ותקבלו מענה לשאלותיכם:
 
לצפיה ב-'כנס תכניות מחוננים'
כנס תכניות מחוננים
02/01/2017 | 09:47
3
153
שלום, לפני כחודש-חודשיים נתקלתי בהודעה לגבי כנס תכניות מחוננים באוניבריסטת תל אביב שבו יוצגו מגוון תכניות לימוד לתלמידים מצטיינים/מחוננים. לפי היומן שלי הכנס אמור להתקיים היום בשעה 17:00 באונ' תל אביב, אולם בר שירה, אך אנני רואה זאת באתר של האוניבריסטה. לא זוכרת היכן ראיתי את הפרסום. האם מישהו יודע במה מדובר ויכול לשלוח לי את פרטי האירוע?
תודה מראש
 
לצפיה ב-'תכניות מחוננים באוניברסיטת ת"א'
תכניות מחוננים באוניברסיטת ת"א
( לעמוד שלי בתפוז )
02/01/2017 | 10:55
2
141
לפי המופיע בקישור בהמשך, החשיפה תתקיים ב- 15/01/17 (תכנית "אלפא"). בהצלחה.
לצפיה ב-'תודה, אבל זה משהו אחר'
תודה, אבל זה משהו אחר
02/01/2017 | 12:27
1
94
הרגע מצאתי אצלי במיילים שרון ורדי שלחו הזמנה לכנס חשיפה לתכניות ההמשך של האגף למחוננים לתלמידי העל יסודי. ההרשמה כבר נסגרה ולכן לא רלוונטי.
בכל אופן, תודה רבה על הנסיון לעזור
לצפיה ב-'מצאתי את ההודעה הזאת, אולי יעזור-'
מצאתי את ההודעה הזאת, אולי יעזור-
02/01/2017 | 17:58
137
 למי ששכח/פיספס/ לא יספיק, יש גם מפגשי היכרות נוספים המתמקדים בתוכניות מדעני העתיד (אודיסיאה - תכנית הנשיא, אלפא ואידיאה) של אוניברסיטת תל-אביב גם ב 15.1 .
ויש גם פרטים על תוכנית בנו ארבל, למצטיינים במתמטיקה-
תכנית בנו ארבל מאפשרת לתלמידי חטיבות הביניים והתיכון לשלב במהלך לימודיהם קורסים אקדמיים לתואר ראשון בבית הספר למדעי המתמטיקה באוניברסיטת תל-אביב.
 
קורסי A ו-B יתקיימו במהלך שנת תשע"ז בימי א' בשעות:16:00 – 19:00.
 
מועד בחינות המיון לתכנית: 26.2.17, בשעות 19:00-16:00.
 
מפגש היכרות לתלמידים והורים להצגת התכנית יתקיים ביום שלישי ה-7.2.2017 בשעה 17:00 באולם 003, בניין דן דוד, אוניברסיטת תל אביב. 
תאריכים לסמסטר ב':
מועד פתיחה: 19.3.17
מועד סיום: 2.7.17
 
 

 
לצפיה ב-'אמא מודאגת '
אמא מודאגת
29/12/2016 | 16:57
21
287
שלום לכולם ,
מקווה שתוכלו לעזור לי וגם עם לא מספיק שאני כותבת את זה ומוציאה את מה שיש לי על הלב גם טוב. 
הילד שלי בכיתה ד ,ילד מאוד חכם וכישרוני בהכל , שום דבר מהיכולות שלו לא בא לידי ביטוי בצורה חיובית כיוון שהוא לא מסתדר בבית הספר . ( החלפנו לו כבר שני מסגרות רגילות ) 
 הוא משתעמם מהר ומפריע , יש שיעורים או מורות שהוא מחליט שהן גרועות והוא לא מוכן ללמוד מהן ונמצא מחוץ לכיתה . עושה הכל כדי שהילדים יאהבו אותו  אך התוצאה הפוכה .
אין לו חברים בכלל ואף פעם לא מזמינים אותו או נפגשים איתו אחהצ   . 
יש לציין שהוא מצטיין בכדורגל וזה עדיין לא עוזר משהו שם לא מתחבר . 
הוא יוצא פעם בשבוע למרכז מחוננים בהוד השרון ,שם הוא נהנה מאוווווד מחכה כל השבוע ליום הזה. אני מצטטת אותו " אמא היום הזה הוא כמו אוויר לנשימה בשבילי" .
שם מבינים אותי והילדים נעימים אלי ויש אווירה טובה , לא צועקים אלי ולא כועסים אלי והלימודים מאוד מאוד מעניינים , חבל שהמורים בבית ספר הרגיל לא הולכים ללמוד איך ללמד כמו במרכז למחוננים . 
כתבתי כאן בפורום שלמסגרת בית הספר אין את הכלים או היכולות לעזור לילד שלי מבחינתם הוא צריך להתאים את עצמו למסגרת כי אח"כ הוא ילך לצבא לאוניברסיטה ולעבודה ושם לא יתאימו עצמם אליו . 
ניסינו להתעקש איתם לבנות לו תוכנית שתתאים לו במיוחד בשיעורים שממש משעמם לו ,הם הבטיחו להכין תוכנית כזאת אבל עד היום לא ראיתי שום תוכנית ,לא תאורטית ולא בפועל. 
הדבר היחיד שנעשה זה בשעורי מתמטיקה שם הוא יכול לעבוד בחוברת נוספת אבל רק אחרי שהוא מסיים את החוברת שכל הכיתה עובדת בה . ( מאוד מרובעים ומקובעים ) 
פניתי ליועצת של מרכז למחוננים בהוד השרון שם הוא לומד פעם בשבוע והיא התקשרה כדי לדבר איתם ולהסביר להם שילד מחונן הוא ילד עם צריכים מיוחדים לימודית ,חברתית וריגשית ,אבל ........ שיחת טלפון ממש לא תשנה את התפישה שלהם . 
הילד בוכה ומתחנן לא לחזור לבית הספר הוא רוצה כל השבוע ללכת  למרכז למחוננים , אני מתוסכלת שאין לי את היכולת לעזור לו ומסבירה לו שאין מסגרת כזו לכל השבוע . 
אני יודעת שיש את האפשרות לכיתת מחוננים ( פתח תיקווה הכי קרוב אלינו ) 
אבל חוששת מאוד , לא בטוחה לגבי צורת הלמידה שם , האם הם לומדים כמו בבית ספר רגיל אבל רק ברמה גבוהה יותר ? או שיטת הלמידה היא שונה ? וגם לא בטוחה שיאפשרו לנו להעביר אותו לשם .
אני אשמח במידה ויש כאן הורים לילדים שהיו בשני המסגרות ויוכלו לשפוך לי קצת אור על כיתת מחוננים לעומת כיתה רגילה . 
אוווווף זהו עכשיו קצת הוקל לי .
תודה 
לצפיה ב-'כיתת מחוננים? יתכן'
כיתת מחוננים? יתכן
( לעמוד שלי בתפוז )
29/12/2016 | 23:38
186
לפי רוח הדברים שאת מספרת נראה שהבן נמצא במצב קשה ויתכן שיהיה כדאי באמת  להפנות אותו לאותו בית ספר בפתח תקווה שיקלוט אותו. לגבי בית הספר אייני יודע לומר לך לגבי רמתו ומה שכיתת מחוננים מקבלת שם אולם, שם לפחות הבן יהיה בקרב מחוננים אחרים ויתכן שאיתם הוא ירגיש בנוח יותר. כדאי באמת לשאול הורים אחרים לילדים הלומדים באותו בית ספר ואולי גם לנסות לקבל מידע ממקורות נוספים על בית ספר זה. מאחל לכם הצלחה ומקווה שהעניין יבוא על מקומו באופן הטוב ביותר.
לצפיה ב-'לא בטוח שכיתת מחוננים זה הפתרון המתאים עבורו.'
לא בטוח שכיתת מחוננים זה הפתרון המתאים עבורו.
31/12/2016 | 17:46
11
142
רק בכיתה ד, וכבר עבר שתי מסגרות. נשמע שיש לו קושי אמיתי עם מסגרת, עם כללים. עם לעשות דברים שלא בא לו.
 
ביום השליפה זה כיף גדול - אין שיעורי בית. אין מבחנים.
כיתת מחוננים זה לא ככה.
בכיתת מחוננים יש כללים, שיעורי בית, מבחנים. יהיו שיעורים שישעממו אותו. 
 
אולי מה שמתאים לו זה יותר בית ספר בסגנון דמוקרטי/פתוח.
 
 
לצפיה ב-'מהניסיון שלי (של לפני שנים רבות), בכיתת מחוננים המורים'
מהניסיון שלי (של לפני שנים רבות), בכיתת מחוננים המורים
01/01/2017 | 17:14
10
165
יודעים עם מי יש להם עסק, ומציקים לילדים הרבה פחות. הם מאפשרים להם לשבת ולבהות, כל עוד הציונים שלהם סבירים. גם על שיעורי בית לאו דווקא מקפידים כמו בכיתה רגילה. נותנים לילדים יותר קרדיט, אולי כי הם לא חוששים שהילדים ייכשלו במבחן וזה ישליך עליהם, המורים, או סתם בגלל ניסיון העבר שלהם עם ילדים כאלה.
כך שכיתת מחוננים עשויה להיות פתרון לא רע.


מהניסיון שלי עם הבת שלי, דווקא הקפצת כיתה כך שהיה איזשהו אתגר מינימלי בלימודים גרמה לתפקוד שלה כתלמידה להשתפר פלאים - לצערי נאלצנו לחזור לארץ באמצע השנה כך שלא יודעת מה היה קורה בהמשך.
לצפיה ב-'הבעיה שקשה לבנות על זה...'
הבעיה שקשה לבנות על זה...
01/01/2017 | 19:12
9
85
ומספיק מורה אחד שיתעקש שהילד יכין שיעורים/ישתתף בשיעור,
מספיק שיעור אחד שהילד יחליט שזה משעמם ולא לרמתו -
והנה הילד ישרוף את שמו במסגרת שלישית....
 
 
נדמה לי שהבעיה עם הילד הזה היא לא שהוא יושב ובוהה. בדרך כלל, למורות אין בעיה עם ילדים שבוהים. הוא כנראה מביע בדיבור ובמעשה את חוסר שביעות הרצון שלו
לצפיה ב-'להפריע לא יתנו לו גם בבית הספר הפתוח.'
להפריע לא יתנו לו גם בבית הספר הפתוח.
01/01/2017 | 19:20
8
95
בהתנהגות הזאת צריך לטפל בלי קשר (כלומר, אני מניחה שההפרעה היא משמעותית ולא סתם פטפוט - כי את זה כן נתנו לי לעשות...).
מהניסיון שלי, לפחות בימינו, למורות יש בעייה רצינית עם ילדים שבוהים, לא משתתפים, וכו'. הבת שלי זוכה להערות האלה מכל מורה, בכל מקצוע, בכל בית ספר, בכל מדינה. לאף אחד לא אכפת שהיא מקבלת ציונים גבוהים.


לגבי זה שאי אפשר לבנות על זה - אני מסכימה. הניסיון שלי הוא גם מאוד ישן, ויכול להיות שזה גם לא המצב היום בכיתות מחוננים.
לצפיה ב-'בהייה ופתרונות לה'
בהייה ופתרונות לה
( לעמוד שלי בתפוז )
02/01/2017 | 07:28
84
במקום להעביר שיעור יבש - גם אם הוא עוסק בחומר מתקדם - אפשר להעביר שיעור שיהווה גירוי משמעותי לכל מחונן ובנוסף, אפשר בהחלט לדאוג לכך שתלמידים מחוננים יבצעו את המטלות שלהם ברצון ואפילו בכיף. זה תלוי מי מלמד את כיתת המחוננים.
לצפיה ב-'ברצינות? אם הבת שלי לא תנחור, אף אחד לא יעיר אותה....'
ברצינות? אם הבת שלי לא תנחור, אף אחד לא יעיר אותה....
02/01/2017 | 08:44
6
82
אבל תלוי באיזו כיתה ואיזה בית ספר.
 
ככל שבית הספר יותר ממלכתי - יש יותר התעלמות מילדים שקטים. כשלמורה יש מעל 35 ילדים בכיתה, חמישה מהם מפריעים, וחמישה מהם בבירור לא מבינים את החומר - באמת אין למורה היכולת והזמן לטפל בילדה אחת שלא מפריעה לאף אחד, ו״ברור״ שהיא לא צריכה עזרה.
 
ככל שבית הספר יותר ייחודי/פרטי - יש יותר תשומת לב.
 
וכמובן - גם בממלכתי יש כמה מורות ומורים מיוחדים ומשקיעים שמכל הלב אני מודה על קיומם.
 
 
לצפיה ב-'אצלנו זה ממש לא ככה.'
אצלנו זה ממש לא ככה.
02/01/2017 | 09:03
82
ומדובר בבתי ספר מאוד ממלכתיים - רק שלמורים מציק בעין לראות ילדה שלא עושה כלום (כולל להוציא את הספר). למעשה, הם היו מסתפקים בכך שהיא תוציא את הספר, אבל גם זה קשה לה מדי
ביום הורים האחרון סוכם שהמורה תכתוב ביומן שלה מה עשו בכיתה ומה השיעורים, כדי שהמידע יעבור אליי (מבחינתי ב-7 השנים האחרונות לא היו שיעורים ולא למדו כלום. ואם אני שואלת את הילדה מה היה היום, היא אומרת שכל השיעורים התבטלו וראו סרט / התכוננו להצגה / הייתה מורה מחליפה וכו'). זה עבד לא רע בערך שבוע, ואז די נפסק. נראה מה יהיה בהמשך.
בחשבון, בהערות ליום הורים, המורה לחשבון כתבה משהו כמו: "היא לא עושה כלום בשיעור, לא מכינה שיעורים, לא משתתפת. במבחן היא קיבלה 103".
לצפיה ב-'ייחודי והשקעה'
ייחודי והשקעה
( לעמוד שלי בתפוז )
02/01/2017 | 10:40
4
97
אני מלמד בבי"ס ייחודי כשאני מלמד את כיתות ג'-ו' לוגיקה וחשיבה מתמטית ובנוסף, קורס דו שנתי רב תחומי המתחיל בכיתה ה' ומסתיים ב- ו'. התלמידים אצלי (ולא רק אצלי) לומדים בעיקר, כיצד ללמוד. כשזה כולל כמובן, גם כתיבה עד לרמת חקר ע"פ הקרטוריונים הנהוגים באקדמיה. הלמידה היא ספירלית ומתפתחת מהקל עד לקשה. והשימוש בכלים הלוגים הנלמדים באים לידי ביטוי בכל שאר הנושאים הנלמדים בבית הספר. התלמידים המחוננים אצלנו כותבים את כל מה שצריך לכתוב, מכינים את המטלות המתבקשות בבית ועושים זאת ברצון. ההשתתפות בשיעורים היא מלאה ואין "נימנום" כל שהוא. אני מניח שזה תלוי באופן הגשת השיעור ובתהליךל הלמידה המתקיים בו. אגב, אני מלמד חצאי כיתות (שכמובן שזה מוסיף ובעל ערך מוסף גבוה)
לצפיה ב-'אפשר לשאול איזה רקע יש לך, שמאפשר לך'
אפשר לשאול איזה רקע יש לך, שמאפשר לך
02/01/2017 | 10:48
3
107
ללמד חשיבה מתמטית? יש לך תואר במתמטיקה? עסקת במחקר מתמטי? מה בעצם אתה יודע על מחקר מתמטי באקדמיה?
לצפיה ב-'לצערי הוא ממש לא יושב בשקט '
לצערי הוא ממש לא יושב בשקט
03/01/2017 | 17:43
2
81
תודה על כל התגובות ,נחמד שאפשר לדבר בחופשיות ולראות שלאנשים אכפת והם מגיבים . 
הלואי והוא היה יושב בשקט הרי אז למורה לא היה אכפת כלכך ואנחנו ההורים הינו מקדמים אותו בבית ובחוגים , בית הספר לצערי לא תורם לו שום ידע ולא מקדם אותו בשום צורה . הבעיה שהוא מפריע מאוד ): 
אבל הוא מפריע מאוד רק בשיעורים שמשעמם לו ואז הוא לא מוכן לקחת אחריות וענישה אחר ענישה שהוא לא מוכן לקחת עליו וזה פשוט נגרר שבועות .
בשיעורים שמעניין לו הוא כוכב באופן חיובי .
שוב אני חוששת כמובן כי זה המסגרת השניה שלו ( הוא עבר בגלל מעבר דירה ) אבל זה לא משנה גם שם הוא לא הסתדר בכלל , שוב בעיות משמעת קשות .
ההתלבטות שלי הייתה בדיוק לגבי זה שמה יהיה עם גם שם הוא לא יאהב את השיעורים ואת הכיתה ואת המורה וכו ....... 
יש לציין שאנחנו לא מוותרים לו וכל שיעור שהוא לא נמצא בו וכל דף שהוא לא עושה הוא צריך אח"כ להשלים הכל בבית , בהתחלה חשבנו שזה יעבוד אבל הוא די מרוצה מזה בבית הוא מסיים הכל תוך חצי שעה והוא חופשי .
להעניש אותו לא לצאת לשחק בחוץ לא ממש עובד ,למרות שהוא מאוד אוהב כדורגל ולהיות בחוץ , הוא לא מתרגש לוקח ספרים וקורא וקורא ,הוא יכול לשבת ימים שלמים ושעות על גבי שעות ולקרוא .
לא שווה לפחות לנסות להעביר אותו לכיתת מחוננים ? האם התיסכול שלו ושלנו יהיה יותר גדול עם גם שם הוא לא יסתדר , כמובן שיום שליפה הוא מסתדר נהדר כי חווית הלמידה שם שונה ואני מבינה ממה שכולם כותבים שבכיתת מחוננים אופן הלמידה הוא לא שונה ממסגרת רגילה .
היום קבלתי למייל את התוכנית בשבילו , אני קצת הרבה מאוכזבת חשבתי שהתוכנית תבנה בצורה כזאת שתהיה לו למידה משמעותית ורצינית והם בכלל לקחו 3 שעורים בשבוע שהוא לא אוהב וקשה לו בהם ובהם הוא יצא לעזור ללמד בכיתה ג . זאת אומרת שבית הספר מצא פשוט פתרון להרחיק אותו מהשיעורים שבהם הוא מפריע , מצד אחד אני מבינה אותם הוא באמת מפריע ברמה שאי אפשר להמשיך בהתנהלות של השיעור וזה כמובן פוגע בילדים אחרים וגם מקשה על המורה מאוד אבל  בית הספר לא יכול להיות קצת יותר יצירתי ולחשוב על משהו יותר רציני לעשות איתו בשעות האלה ? לקדם אותו לימודית ? הוא מאוד אוהב ללמוד . 
אשמח גם לשלוח בפרטי את התוכנית שהכינה לו הרכזת למתמטיקה כדי שתתנו לי חוות דעת לגבי הרמה ועם זה בכלל מקצועי . (כמובן מי שמבין ) . 
 
 
לצפיה ב-'אשמח לעזור עד כמה שאוכל'
אשמח לעזור עד כמה שאוכל
( לעמוד שלי בתפוז )
04/01/2017 | 07:55
69
תפני אלי טלפונית דרך האתר (רצוי בשעות הערב) ואעביר אלייך את הפרטים שלשם תוכלי להעביר את החומר לעיון..
לצפיה ב-'אני יכולה להבטיח לך שגם בכיתת מחוננים יהיו שיעורים שישעממו'
אני יכולה להבטיח לך שגם בכיתת מחוננים יהיו שיעורים שישעממו
04/01/2017 | 13:57
94
אותו, ואם הוא מפריע כשמשעמם לו - צריך קודם כל לפתור את הבעייה הזאת, כי זה יקרה גם שם. עד עכשיו לא הבנתי מהתאור שלך מה זה בדיוק אומר שהוא מפריע - אבל להוציא אותו מהשיעורים שבהם הוא מפריע, כמו שבית הספר עושה, נשמע פתרון לא רע, דווקא. לתת לו משהו מיוחד לעשות בשעות האלה יכול להיות בעייתי מהבחינה שהוא כאילו מקבל פרס על ההתנהגות הרעה שלו, וזה בוודאי לא יועיל לו בעתיד...
לצפיה ב-'לאמא המודאגת'
לאמא המודאגת
01/01/2017 | 11:54
7
122
שלום לך,
 
נראה שאת באמת מודאגת, שבאמת קשה לילד ולך, וברור שאתם צריכים עזרה. יש הרבה דברים מטרידים בפוסט שלך, כולל הדרך שבה אתם ובית הספר מתמודדים עם הבעיות של הילד והמסרים שאתם משדרים לו. אני מציע בתור צעד ראשון לערב בעל מקצוע שילווה אותכם בקבלת ההחלטות ואולי יציע דרכים לשפר את המצב הנוכחי. זה יכול להיות פסיכולוג ילדים או יועץ משפחתי עם התמחות רלוונטית וכדומה. לא הייתי עושה שום צעד משמעותי ללא הנחיה של בעל מקצוע שיכיר אותכם, את הילד ואת בית הספר.
לשאלתך הספציפית, אני מכיר היטב את הכיתה בפתח תקווה (יש שתיים עכשיו, אבל אין הבדל משמעותי בינהן). הלימודים הם לימודים רגילים 5 ימים בשבוע ויום אחד העשרה, דומה קצת ליום שליפה אך עם עירבוב בין קבוצות הגיל (ג'-ד', ה'-ו'). רמת הלימודים גבוהה גם בהעמקה בחומר, גם בהרחבה אל מעבר לחומר היבש, גם במשימות איתן מתמודדים התלמידים וגם בדרך בה לומדים נושאים מסוימים. עם זאת חלק מהשיעורים הם שיעורים רגילים, עם מורים שמלמדים גם בכיתות הרגילות ועם שיטות ודרישות דומות לדרישות של המורים שבנך אינו אוהב היום. כאן לא יהיו ויתורים ואם יחליט שהוא לא נכנס לשיעורים הוא מהר מאד ימצא את עצמו בדרך חזרה לבית הספר הרגיל.
המעבר בשלב זה יכול להיות קשה, מעבר לצורך לקום מוקדם הרבה יותר על מנת להגיע על בנך יהיה להתמודד עם ילדים חדשים, מסגרת חדשה, חוקים חדשים וכדומה. לא בטוח גם שיקבלו אותו. אם אין מקום אתם, בגלל המרחק והגיל, תהיו בעדיפות אחרונה. עיריית הוד השרון תעמיד קשיים רבים (זו עלות גבוהה עבורם -אך אם תתקבלו הם יהו חייבים לאשר). חוות הדעת של בית הספר הנוכחי יכולה לשחק לרעתכם ועוד.
 
בהצלחה 
 
לצפיה ב-'בקשר לבעל מקצוע שילווה אותנו '
בקשר לבעל מקצוע שילווה אותנו
03/01/2017 | 18:26
6
69
היייייייי תודה רבה על התגובה ,
אתה באמת צודק בקשר לכך שאנחנו לא כלכך יודעים איך להתמודד עם הבעיות שלו ואני בטוחה שהמסר שאנחנו מעבירים לו הוא לא תמיד הנכון , אנחנו משתדלים מאוד ומדברים כל ערב כדי לקבל החלטות נכונות לגבי איך לטפל בו , היו ערבים שלמים שרק ישבתי וקראתי על ילדים מחוננים והפער הגדול שיש להם  בין הרגש לשכל .על בעיות התנהגות וכל מיני שיטות להתנהל נכון עם ילדים כאלה ומצבים כאלה ואחרים .
לילות שלמים ומתישים שהכל סובב סביבו (יש עוד שתי בנות מקסימות שהן כלכך ילדות טובות שזה מקל עלינו מאוד )  אבל נראה שאנחנו לא פועלים נכון כי הילד כבר בכיתה ד והבעיות לא נפתרו . 
אני שמחה שאתה מעלה את העניין של העזרה המצועית , רק השאלה מי ? אנחנו צריכים כאן משהוא ממש מקצועי שמכיר טוב את "הילד המחונן" ולא עוד אחד שעשה תואר ראשון בפסיכולוגיה ( סליחה שאני מזלזלת ומקווה שלא פגעתי באף אחד ) ומצד שני משהוא מאוד מקצועי יעלה לנו מאוד מאוד יקר, המחירים פשוט לא הגיוניים . אז איך מוצאים פסיכולוג מקצועי בתחום וגם שהוא דרך הקופה ולא יעלה כלכך יקר ? אני אשמח להמלצות , ומוכנה לעבור לכל קופה שצריך .
 
לצפיה ב-'בעל מקצוע'
בעל מקצוע
( לעמוד שלי בתפוז )
04/01/2017 | 07:52
62
אפשר אולי לפנות לאנשים שאתם מכירים ולבקש מהם המלצות על מישהו שיכול לעשות זאת באופן מקצועי ויעיל, מצד אחד ומצד שני, שהתשלום יהיה בהתאם ליכולותכם. באופן כללי אלו שמוכרים כטובים מבקשים (ומקבלים בסופו של דבר) את המחיר שהם מבקשים. ככה זה בדרך כלל. תנסו לבדוק גם המלצות על אנשי מקצוע דרך האינטרנט - תגובות של אנשים שהתנסו בכך.
בהצלחה
לצפיה ב-'חפשו מישהו שמבין בבעיות התנהגות וחוסר שקט'
חפשו מישהו שמבין בבעיות התנהגות וחוסר שקט
04/01/2017 | 08:53
3
52
תתעלמו לרגע מכך שהוא מחונן. זה כנראה לא רלבנטי לבעיית ההתנהגות.
 
אני מכירה מאות ילדים מחוננים, והם לא מתנהגים כמו שאת מתארת. הם יושבים בכיתה ומשתעממים, ובוהים בתקרה, או מציירים על השולחן, או קוראים ספר, או משתתפים בדיון הכיתתי ללא הפסקה ומפגינים את הידע שלהם. אבל הם בדרך כלל לא מפריעים. 
 
אם הילד מפריע - הייתי מחפשת איש מקצוע עם נסיון בטיפול בבעיות התנהגות, או בעיות חוסר שקט, או בעיות חברתיות (שאמרת שיש לו). 
 
אולי אפילו ללכת לכיוון של הדרכת הורים, ופחות טיפול בילד. אולי עבודה נכונה שלכם מול הילד תתן תשובה. 
לצפיה ב-' אני מאלה שהשתתפו ללא הפסקה...'
אני מאלה שהשתתפו ללא הפסקה...
04/01/2017 | 13:34
2
72
נראה לי שזה די ברור, לא?  
אבל גם הפרעתי, זה לא שלא - לא תמיד יש משהו שדורש השתתפות, וכשאין - בהחלט פטפטתי (לא קיבלתי אף פעם א' בהתנהגות, בהנחה שיש כזה דבר - כי אני לא ראיתי ציון שכזה... )...
 
אבל לא כל כך הבנתי באיזה אופן הבן שלה מפריע לשיעור. כי על סתם פטפוט לא כועסים כל כך במסגרות (הבת שלי נענשת/ננזפת הרבה יותר על בהייה וחוסר עשייה מכפי שאני נענשתי/ננזפתי על פטפוט...).
לצפיה ב-'משום מה, לא התרשמתי שיש שם בעיה של פטפוט'
משום מה, לא התרשמתי שיש שם בעיה של פטפוט
04/01/2017 | 16:53
1
51
אם כן, אם הילד בסך הכל יושב ומפטפט - אז אני לוקחת את דברי בחזרה, ולא צריך לקחת אותו לשום ייעוץ.
לצפיה ב-'אני לא אומרת שזו הבעייה - אני אומרת שלא ברור לי מה כ-ן'
אני לא אומרת שזו הבעייה - אני אומרת שלא ברור לי מה כ-ן
04/01/2017 | 17:00
45
הבעייה, ולמה היא מתכוונת כשהיא אומרת שהוא מפריע.
לצפיה ב-'בעל מיקצוע'
בעל מיקצוע
04/01/2017 | 17:35
59
הייתי ממליץ ללכת לכמה פגישות לפסיכולוג ילדים או ליועץ משפחתי. נראה לי שחשוב ללמד אותכם ההורים איך להתנהל בצורה שתקל עליו ועליכם ואיך להתמודד ולפעול ביום יום.
אני מצטרף לדעה שאין חובה לבחור במישהו שמתמחה במחוננים.
תנסו לבקש המלצות מאנשים עליהם אתם סומכים באיזור מגורכם. יתכן שגם בקופת החולים שלכם תוכלו להעזר במכון להתפתחות הילד או פונקציה דומה
לצפיה ב-'מבחן לילדים תושבים חוזרים'
מבחן לילדים תושבים חוזרים
28/12/2016 | 13:36
2
86
שלום,
הבת שלי נולדה בארץ וגדלה בחו"ל עד לפני שנה. עכשיו היא לומדת בכיתה א, בזמן מבחן הסיווג היא תהיה שנתיים בארץ. היא דוברת 3 שפות אבל עברית עדיין לא ברמת שפת אם. השאלה היא האם יש מבחנים מיוחדים או הטבות כלשהן לילדים כאלה?
תודה וחג שמח!
לצפיה ב-'שפה זרה? ישנן אפשרויות להקלה'
שפה זרה? ישנן אפשרויות להקלה
( לעמוד שלי בתפוז )
29/12/2016 | 07:03
1
70
קיימת אפשרות לעשות את המבחן בשפה זרה - במיוחד אם מדובר על מבחן קרני - רצוי לפנות למחנכת שלה בזמן של שלב א' וביחס לשלב ב' (במידה ועברה את שלב א') כדאי לפנות למכון סאלד ולהתייעץ איתם (בעת הצורך אפשר לפנות גם לרפרנטית המחוזית בנושא זה)
לצפיה ב-'תודה רבה יורה!'
תודה רבה יורה!
29/12/2016 | 12:46
49
תודה רבה יורה!
לצפיה ב-'שלום לכם. מחפשת חומרי עזר'
שלום לכם. מחפשת חומרי עזר
23/12/2016 | 20:54
4
166
שלום...
הילד שלי בכיתה א' והוא מראה סימנים של מחוננות גם לפי דעתה של המורה.  הוא כבר קורא בשטף, יודע את לוח הכפל ומגיע בעצמו לשאלות בחשבון, הבנת הנקרא וגם קצת אנגלית בשיניים שבורות (הוא אומר שהוא מלמד את עצמו מצפייה בטלוויזיה).

כדי לאתגר אותו יותר וכדי להכין אותו לבחינה בשנה הבאה בע"ה, אני רוצה לקנות חומרי עזר כמו חוברות, תוכנות מחשב ועוד דברים שאין לי מושג כנראה שהם קיימים...  
אני אשמח לקבל המלצות מה כדאי לקנות במהלך השנה שיעזור לו בתחום...  

תודה רבה
תלתולית1
לצפיה ב-'ערכות למידה והכנה למבחן'
ערכות למידה והכנה למבחן
( לעמוד שלי בתפוז )
23/12/2016 | 22:58
197
ישנן בשוק כמה יוצרי ערכות למידה כשהרמה והאיכות מקבילה פחות או יותר. מה שכל אותם ספקי ערכות לא יתנו זו הכנה לעמידה בתנאי לחץ כשנושא זה הוא בהחלט קריטי.
לצפיה ב-'אם אתם מעוניינים להרחיב את הידע הכללי'
אם אתם מעוניינים להרחיב את הידע הכללי
25/12/2016 | 09:02
172
(רלוונטי גם במבחן למחוננים) ממליצה על הספרים הבאים: מנהרת הזמן, משימה עולמית, חבורת ידיעת הארץ, סיירת המדע, מי היה...(אדיסון, איינשטיין וכו'). הבן שלי "מת" על הספרים האלה.
בנוסף, תנצלו את המנוי שיש לכל הילדים הרשומים למערכת החינוך הממלכתית לבריינפופ (הכניסה דרך אופק). זהו אתר מעולה שמציג טעימות ממגוון נושאים באופן נגיש ומעניין.  
 
לצפיה ב-'מוקדם מידי להתחיל להתכונן לבחינה של שנה הבאה'
מוקדם מידי להתחיל להתכונן לבחינה של שנה הבאה
25/12/2016 | 09:53
1
136
נראה שבנך סקרן ולומד בעצמו בכיף ובהנאה. תני לו לעוף למקומות שמענינים אותו, ספקי לו חומר העשרה בתחומים שמענינים אותו (קיבלת כמה המלצות טובות כאן), ואל תלחצי אותו ואת עצמך עם הכנה מסודרת בשלב זה (אלא רק בשבועות שלפני הבחינה).
 
לצפיה ב-'תודה רבה לעונים '
תודה רבה לעונים
28/12/2016 | 13:34
62
רשמתי לפני את ההמלצות שלכם.
אני לא מכינה אותו לבחינה כרגע, רוצה לגרות יותר את הסקרנות שלו ולעודד אותו ללמוד דברים נוספים שבבית הספר הוא לא מקבל בעיקר להעשרת היידע הכללי.  לקראת סוף השנה נתחיל לחשוב על הכנה יותר מסודרת
לצפיה ב-'הכנה למבחן מחוננים כיתה ב'
הכנה למבחן מחוננים כיתה ב
23/12/2016 | 20:49
3
153
שלום לכולם,
 
הילד שלי בכיתה ב' עבר את השלב הראשון למבחני מחוננים. אני רוצה להכין אותו לשלב השני. שיבין את המסגרת של המבחן ושיתרגל שאלות דומות. רציתי לרשום אותו לאחת מתוכנות ההכנה אבל יש כל מיני ואני לא ממש יודעת מה ההבדל ביניהן או מי יותר טובה. הפרופסור הלא מפוזר מעיד על עצמו כראשון שיצר הכנה למחוננים, מכון נועם הם נחשבים מכון אמין ויש עוד כמה מכונים שאני בכלל לא שמעתי עליהם כלום. יש לכם אולי המלצות, הנחיות, קריאות כיוון, משהו בנושא?
 
תודה מראש
לצפיה ב-'כולם, פחות או יותר, באותה דרגת איכות.'
כולם, פחות או יותר, באותה דרגת איכות.
( לעמוד שלי בתפוז )
23/12/2016 | 22:55
97
לצפיה ב-'קישור לסקירה שלי בנושא'
קישור לסקירה שלי בנושא
25/12/2016 | 09:19
1
158
יורה, אני חולק עליך. לא כולם באותה רמה. תשובתך היתה נכונה לפני שנה שנתיים, אך כיום יש כאלו שעדיף להתרחק מהם (אשמח לחלוק איתך את המידע שלי באופן פרטי).
קישור לסקירה על האופציות המומלצות שהעלתי לפני כמה שבועות: הודעה
לצפיה ב-'אין העדפה. כל אחד יבחר את מה שנראה לו.'
אין העדפה. כל אחד יבחר את מה שנראה לו.
( לעמוד שלי בתפוז )
25/12/2016 | 11:49
54
לצפיה ב-'הרישום למבחנים לכיתות מחוננים בחטיבה/תיכון נפתח מחדש.'
הרישום למבחנים לכיתות מחוננים בחטיבה/תיכון נפתח מחדש.
25/12/2016 | 09:00
2
78
מי שזה רלוונטי עבורו מוזמן להירשם בהקדם:
 
 
בהצלחה לכולם!
לצפיה ב-'למידה והערכות למבחן'
למידה והערכות למבחן
08/01/2017 | 16:09
1
30
שלום, באותו ענין יש לי שאלה לגבי ההערכות למבחן. (אם בכלל)
ראיתי שיש המון תוכנות להכנה למבחן שלב ב בכיתה ב'. האם זה רלוונטי גם למבחן של כיתות ו' לקראת החט"ב?
אני קצת תוהה האם זה לא מפספס את המטרה של המבחן לבדוק שאכן הילד מתאים למסגרת של מחוננים. מה אתם אומרים?
 
לצפיה ב-'מבחן סאלד לעומת מבחן קרני'
מבחן סאלד לעומת מבחן קרני
( לעמוד שלי בתפוז )
09/01/2017 | 11:42
38
המבחנים שונים ברמתם ובנושאים המרכיבים אותם, הם מותאמים לגיל הנבחנים כאשר מבחן קרני מזכיר קצת את הפסיכומטרי לאוניברסיטה (כמובן שבהתאמה לגיל).
העניין של בדיקת התאמת הנבחן למסגרת המחוננים יכול להיות בעייתי מכיוון שאם ילד נחשב כמחונן האם זה תלוי וקשור לכמות הידע הכללי שהוא נושא איתו? כשידע כללי נדרש בשני המבחנים ואם הוא גדל בבית שלא תמך בהקניית הידע הנ"ל האם זאת אומרת שהוא פחות מחונן? כלומר ידע נרכש ולא משהו שטבוע בו מראש. אותו הדבר לגבי שפה, האם ילד שקרא יותר בבית מפני שעודדו אותו לכך נחשב כמחונן ואם ילד שלא קיבל זאת בבית לא יכול להיחשב כמחונן? אלו הן שאלות העוסקות בנושאים שמופיעים או יכולים להופיע בשני המבחנים. הדעות חלוקות לצדדים שונים. כרגע, יתכן שההכנה למבחנים עוזרת יותר ויתכן שלא עוזרת. אבל ברור וידוע שישנם ילדים שנמצאו מחוננים בכיתה ב' כשעמדו במבחן סאלד ולמדו במסגרת של ימי שליפה ואילו לאחר שסיימו את חט' היסוד וניגשו למבחן קרני, נכשלו ולא התקבלו למסגרת של מחוננים. מה זה אומר? האם הם "הפסיקו" להיות מחוננים?. זו שאלה פתוחה.
לצפיה ב-'התארגנות הורית לקידום ילדים מצטיינים ומחוננים'
התארגנות הורית לקידום ילדים מצטיינים ומחוננים
22/12/2016 | 11:28
131
מתגבשת קבוצה של הורים שהמטרה המרכזית והראשונה היא לאסוף את קבוצת ההורים הרלוונטית כקבוצה מגובשת וככוח מניע ליצירת שינוי בחקיקה עבור הילדים המחוננים והמצטיינים בישראל מטרות חשובות נלוות קשורות במערך הסברה והדרכה לצוותי ההוראה וההורים
 
ניתן לקרוא עוד ולהצטרף בקישור                         http://www.yhlm.co.il/contact
לצפיה ב-'מה עושים עם מחוננים ביסודי?'
מה עושים עם מחוננים ביסודי?
21/12/2016 | 07:49
10
181
רציתי לדעת מנסיון הורים אחרים, כיצד בכיתות הנמוכות מקובל לאתגר את הילדים המחוננים, בדגש על שיעורי חשבון. לדוגמא: בזמן שיעור חשבון, כשהילד מסיים את המשימות מאוד מהר. מה אמור לעשות ביתר הזמן? מעוניינת לדעת גם עבור ילד בכיתה א, שעוד לא נבחן ולכן עוד לא אותר כמחונן, אולם מאוד בולט שהוא כזה...
לצפיה ב-'תלוי אם יש לכם מורה תומכת'
תלוי אם יש לכם מורה תומכת
21/12/2016 | 08:21
7
107
בני התחיל כיתה א כאשר גרנו בחול. שם מיד זיהו פוטנציאל ולשיעורי חשבון צירפו אותו לכיתה ג. חזרנו לארץ וכאן זאת בכלל לא היתה אופציה מבחינת המורה (מצטטת "כל הילדים צריכים להיות באותה רמה"). כמובן שבני, שהיום בכיתה ב', משתעמם ומדבר בזמן השיעור. כך הוא "התיש" את המורים וחלקם הסכימו שאני אצייד אותו בחומרי לימוד לפי השקפתי ובתנאי שהוא גם עושה את החוברות הרגילות. זה המקסימום שהצלחתי לעשות )-:
לצפיה ב-'חבל שאין נוהל מסודר של משרד החינוך'
חבל שאין נוהל מסודר של משרד החינוך
21/12/2016 | 10:29
6
80
היה צריך להיות נוהל מסודר מה עושים עם כאלו ילדים. במקרה שלי, אטימות מוחלטת בבית הספר לנושא.
לצפיה ב-'מערכת החינוך לא מצטיינת בחשיבה מחוץ למסגרת'
מערכת החינוך לא מצטיינת בחשיבה מחוץ למסגרת
21/12/2016 | 10:36
80
אם יש לך אפשרות פיננסית שווה לבדוק בתי ספר מיוחדים כמו אנטרופוסופי וכו'. בכל מקרה, ממליצה להמשיך ללחוץ על המחנכת ועל היועצת (אני אמרתי להם שאם הם לא רוצים לעזור אז לפחות שלא יפריעו לילד להתקדם בקצב שלו).
בהצלחה! 
לצפיה ב-'ברוכה הבאה למערכת החינוך הממלכתית '
ברוכה הבאה למערכת החינוך הממלכתית
21/12/2016 | 12:48
79
אצלנו הילדים שהתקדמו קיבלו המלצה לקנות חוברות מתקדמות.
כשסיימו העבודה שכולם קיבלו - התקדמו בחוברת שלהם.
לעיתים רחוקות המורה ישבה איתם על החומר בחוברת, הם בעקרון עבדו לבד.
אבל כמו שנאמר למעלה - לפחות בית הספר לא הפריע...
 
אני מציעה לך לבוא למורה ולתאם איתה. תבקשי ממנה זה שהיא תאפשר לילד לעבוד בחוברת שלו, כשהכיתה עובדת בחוברת הרגילה.
נסי למצוא עוד שניים שלושה ילדים מתקדמים. זה עובד יותר טוב כשיש קבוצה.
 
חוברות שעבדו אצלנו בגילאים הצעירים - ״מחברת המתמטיקה שלי״. ויש עוד כמה חוברות טובות
לצפיה ב-'אנחנו עכשיו בתהליכים של הקמת ארגון הורים '
אנחנו עכשיו בתהליכים של הקמת ארגון הורים
25/12/2016 | 17:22
3
89
שעוסק בדיוק בזה. בחקיקה וקביעת נהלים ברורים להתמודדות של מערכת החינוך עם ילדים מחוננים.
את יכולה להסתכל כאן ולראות
 
 
לצפיה ב-'רעיון מוצלח וממש במקום ובזמן, בהצלחה.'
רעיון מוצלח וממש במקום ובזמן, בהצלחה.
( לעמוד שלי בתפוז )
28/12/2016 | 06:51
2
10
לצפיה ב-'תודה. מותר לי לפרסם קישור לרישום, להורים שמעוניים להצטרף?'
תודה. מותר לי לפרסם קישור לרישום, להורים שמעוניים להצטרף?
28/12/2016 | 13:34
1
19
לצפיה ב-'בהחלט כן. לא מדובר כאן על גוף מסחרי. בהצלחה.'
בהחלט כן. לא מדובר כאן על גוף מסחרי. בהצלחה.
( לעמוד שלי בתפוז )
29/12/2016 | 07:04
26
לצפיה ב-'אין מענה הולם במסגרת הרגילה '
אין מענה הולם במסגרת הרגילה
29/12/2016 | 16:08
1
53
הילד שלנו בכיתה ד כבר שנה שניה הולך פעם בשבוע למרכז למחוננים , מבחינתו זה אוויר לנשימה מבחינת חומר הלימוד ,הדרך שבה מעבירים את החומר הנלמד ומבחינה חברתית . 
הילד שלנו מאוד מתוסכל במסגרת הרגילה במיוחד בשעורי חשבון , הפתרון של המחנכת היה שהוא יעבוד בחוברת נוספת אבל רק אחרי שהוא עבד בחוברת של הכיתה כמו כולם . הילד שלי מתנגד לא מסוגל להסתכל על החוברת משתעמם ומתחיל להפריע.
כך נוצר כדור שלג של בעיות אין סופיות . 
התשובה של המערכת היא שהילד צריך להתאים את עצמו למסגרת ולא המסגרת אליו ,
למה ? כיוון שאחכ הוא ילך לצבא ולעבודה ומה יהיה שם ? הם גם יתאימו עצמם אליו? כאשר האמת היא שאין להם את הכלים לעזור לו ולדחוף אותו למעלה .
מתחילת השנה הם מבטיחים לי לבנות לו מערכת שתהיה מותאמת לו ,עד עכשיו לא ראיתי שום דבר חוץ משעורי חשבון שגם לא ממש עובד. 
במסגרת הרגילה אין מענה הולם לילדים מחוננים שלהם יש בברור צרכים מיוחדים בתחום הלימודי ,החברתי והריגשי .
כלכך חבל ומתסכל !!!!!!!! 
לצפיה ב-'מצער לשמוע שוב ושוב את הדברים'
מצער לשמוע שוב ושוב את הדברים
( לעמוד שלי בתפוז )
29/12/2016 | 23:18
38
ובמיוחד את התגובות של המערכת שמבטלת את האינדיבידואל ושואפת לבינוניות. וכך הם רוצים למנוע את השקיעה של כל החברה בעתיד. האם אין באזורכם אפשרויות בשעות אחה"צ, שיכולות לרכך את התחושות הקשות של הבן? או לחילופין, בית ספר אחר שיכול לתת מענה לבן?
לצפיה ב-'מועדים למבחני קרני לאיתור מחוננים'
מועדים למבחני קרני לאיתור מחוננים
( לעמוד שלי בתפוז )
20/12/2016 | 20:59
138
כפי הנראה יתפרסמו לקראת סוף השבוע מועדי הבחינות לאיתור מחוננים לחט"ב.
לצפיה ב-'מסלול "אידיאה" בתכנית מדעני העתיד '
מסלול "אידיאה" בתכנית מדעני העתיד
20/12/2016 | 13:37
2
116
רקע: לא כל המחוננים מתעניינים (רק) בתחום המדעים המדוייקים ומדעי הטבע. מסלול אידיאה בתכנית מדעני העתיד נועד לתלמידות ותלמידים מחוננים בתיכון שמחפשים אתגר בתחום מדעי הרוח, החברה והאמנות>>
 
לצפיה ב-'ועוד במדעני העתיד בת"א - יום פתוח של תכנית הנשיא אודיסיאה'
ועוד במדעני העתיד בת"א - יום פתוח של תכנית הנשיא אודיסיאה
20/12/2016 | 16:45
1
88
לתלמידות ותלמידים שנמצאים השנה בכתה ח' ולהורים - מפגש היכרות עם תכנית הנשיא "אודיסיאה" בפרוייקט מדעני העתיד באוניברסיטת תל-אביב לנוער. לפרטים -לחצו כאן.
לצפיה ב-'ומפגש היכרות עם מסלול "אלפא" באוניברסיטת תל-אביב'
ומפגש היכרות עם מסלול "אלפא" באוניברסיטת תל-אביב
20/12/2016 | 16:50
57
לתלמידות ותלמידים שנמצאים השנה בכתה ט' ולהורים - מפגש היכרות עם מסלול "אלפא" בפרוייקט מדעני העתיד באוניברסיטת תל-אביב לנוער. לפרטים -לחצו כאן.
 
 
לצפיה ב-'האם ניתן להוריד מהאינטרנט מבחנים לדוגמא? (כיתה ב' - שלב ב')'
האם ניתן להוריד מהאינטרנט מבחנים לדוגמא? (כיתה ב' - שלב ב')
19/12/2016 | 14:24
110
נתקלתי בלא מעט אתרים המוכרים לומדות/מבחנים,
האם יש מקור מידע חינמי המאפשר הורדה של חומר לימוד ותרגול?
לצפיה ב-'מישהו שמע ויכול לספר מיד ראשונה / שניה על קורסי האוןליין של '
מישהו שמע ויכול לספר מיד ראשונה / שניה על קורסי האוןליין של
19/12/2016 | 11:44
122
"המרכז לפיתוח מנהיגות טכנולוגית"?
הם לא זולים, ואין אפשרות יציאה באמצע, אז לא רוצה לקשור עצמי סתם. אמנם יש 2 שיעורי נסיון אבל אלו השיעורים הראשונים, כך שאשמח לשמוע ממישהו שיש לו / מכיר מישהו שיש לו נסיון אישי.

תודה

מנהל/ת הפורום

אודות:
יורה נחושתן, הנו הבעלים של "דעת יורה", מפעילת תוכנית לימודי ההעשרה לילדים בשכבות הגיל של כיתות ב' - ה', אם בהוראה יחידנית ואם בקבוצות קטנות ובכיתות גד
עוד...

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

ד
ד"ר מיכה אלטמן
יורה נחושתן- מנהל פורום הורים למחוננים
מנהל פורום הורים למחוננים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ