לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
86228,622 עוקבים אודות עסקים

פורום תרבות מרוקו

אהלן וסאהלן וברוך הבא ביקום, לפורום תרבות מרוקו. כאן המקום המאפשר לנו להתחבר לשורשים הנפלאים ולדבר עלההוואי המרוקאי המופלא והקסום.נדבר כאן על התרבות והמסורת העשירה והנפלאה של יהדות מרוקו, על בית אבא ואמא, על פולקלור מרוקאי, על מנהגים ואמונות, על "תרופות סבתא", נספר סיפורים ומעשיות ששמענו, נחליף מתכונים, על המוסיקה האותנטית והמיוחדת, על טקס החינההמסורתי, המחמם והמשמח כל לב אנוש מכל עדה. נדבר גם על מרוקו, נופיה ואנשיה. כל מי שנולד או טייל בה, מוזמן לספר במילים ותמונות. כל מי שמתעתד לטייל, מוזמן לשאול. כאן המקום לפגוש אנשים, לשוחח על שורשי האהבה, כילידי דור שני ונכדים, להורים, לסבים וסבתות ילידי מרוקו.על ההורים שלנו שדרכם הציונית הביאה אותם לארץ ישראל-ארץ הקודש.בני כל העדות מוזמנים לרב שיח איתנו, לשמוע ולהישמע.וכמובן באהבה ובניחוחות ובחמימות האופיינית לתרבות מרוקו. בלמחבא ובסלאמא ובל-פרחא או בל-סחא....עלמה ושרונהה

אודות הפורום תרבות מרוקו

אהלן וסאהלן וברוך הבא ביקום, לפורום תרבות מרוקו. כאן המקום המאפשר לנו להתחבר לשורשים הנפלאים ולדבר עלההוואי המרוקאי המופלא והקסום.נדבר כאן על התרבות והמסורת העשירה והנפלאה של יהדות מרוקו, על בית אבא ואמא, על פולקלור מרוקאי, על מנהגים ואמונות, על "תרופות סבתא", נספר סיפורים ומעשיות ששמענו, נחליף מתכונים, על המוסיקה האותנטית והמיוחדת, על טקס החינההמסורתי, המחמם והמשמח כל לב אנוש מכל עדה. נדבר גם על מרוקו, נופיה ואנשיה. כל מי שנולד או טייל בה, מוזמן לספר במילים ותמונות. כל מי שמתעתד לטייל, מוזמן לשאול. כאן המקום לפגוש אנשים, לשוחח על שורשי האהבה, כילידי דור שני ונכדים, להורים, לסבים וסבתות ילידי מרוקו.על ההורים שלנו שדרכם הציונית הביאה אותם לארץ ישראל-ארץ הקודש.בני כל העדות מוזמנים לרב שיח איתנו, לשמוע ולהישמע.וכמובן באהבה ובניחוחות ובחמימות האופיינית לתרבות מרוקו. בלמחבא ובסלאמא ובל-פרחא או בל-סחא....עלמה ושרונהה
הפורום לא פעיל
x
הודעה מהנהלת הפורום

ברוכים הבאים לפורום תרבות מרוקו

המשך >>

לצפיה ב-'לחובבי המוזיקה המרוקאית - אנדלוסית'
לחובבי המוזיקה המרוקאית - אנדלוסית
16/11/2009 | 14:07
43
לחובבי המוזיקה המרוקאית - אנדלוסית. ממליץ על האתר הנ"ל לכל מי שמחפש ומעוניין לערוך ערבים בתחום
http://www.piyutim.co.il

ובמיוחד על הרב חיים לוק שכל המרוקאים חייבים להכיר !
לצפיה ב-'ואיזה שירי ערש שרים במרוקו?'
ואיזה שירי ערש שרים במרוקו?
10/11/2009 | 22:22
3
71
אפשר גם להשמיע לנו כאן?
לצפיה ב-'שירי ערש במרוקאית.......'
שירי ערש במרוקאית.......
13/11/2009 | 09:30
2
248

אלו הם שירים שלצערנו אין תיעוד קולי עליהם, ואולי פה ושם ניתן למצוא אישה זו או אחרת שתיאות להשמיע ממה שהיא עדיין זוכרת. השירה הזו הינה השירה העממית, שלרוב, הולחנה בו במקום לפי המקום והנסיבות, וכל אישה לקחה לה מנגינה מסוימת, על פי רוב מנגינה ידועה בכל הציבור והרכיבה עליה מלים כיד הדמיון. לא בטוח שבפעם הבאה תזכור את אותן המלים. אך ישנם מקרים ששירים מסוימים אכן השתרשו במשפחה, ועברו מדור ודור.

שירים כאלו אני שומע מאימי שתחיה.

שבת שלום

אלי פילו
לצפיה ב-'לייהו, תתקרב אלי. רק ביני לבינך.'
לייהו, תתקרב אלי. רק ביני לבינך.
13/11/2009 | 11:18
67

  לפני כחודש לערך, היה לנו כנס משפחתי, בחיספין שברמת הגולן. שאלו את אמא שלי, שתחיה, איזה שיר "ערש", היתה שרה לנו בילדותינו? היא ענתה: "נומי נומי ילדתי, אבא הלך לעבודה"..... נפלנו מצחוק.
אמרנו לה, אנחנו בטוחים שלא שרת לנו, את השיר הזה. אמרה: נכון, אבל עכשיו אני שרה אותו לנינים ולנכדים. אחד האחים שלי, אמר: היא, מתקדמת עם הקידמה....
  לא אמשיך בסיפור, כי אני מתכוון לכתוב סיפר, מפורט ומנומק...בהמשך. היות, והנושא עלה, הגבתי....
לצפיה ב-'מהר להקליט את אמא.'
מהר להקליט את אמא.
13/11/2009 | 13:39
61
אין צורך היום באנתרופולוג שיגיע עם טייפריקורדר גדול.

אתה יכול  להקליט את אמא באמצעים ביתיים היום.

וזה חשוב מאד.

נשמח לקבל את זה כאן בפורום, וגם בפורומי מוסיקה אחרים.

אפשר יהיה להעלות את זה גם לאתר זמרשת, או ל"הזמנה לפיוט", או לאתרים אחרים.
לצפיה ב-'חיי שרה - מזקנים אתבונן.'
חיי שרה - מזקנים אתבונן.
13/11/2009 | 07:00
2
21

שבת שלום!

  הפרשה וההפטרה של שבוע זה, זימנו לנו "פיקנטריות" עסיסיות,  והרבה רכילויות של "הסלאבס" שבתנ"ך, אך לא אעסוק בהן, אלא בלקחים. (אם כי, אני ממש מתאפק).
אברהם אבינו ודויד מלך ישראל ע"ה, בפרשה ובהפטרה "באים בימים".  הפטרת השבת, לקוחה מספר מלכים א', 1: "והמלך דוד זקן בא בימים", כפי שכתוב בפרשתינו פרשת "חיי שרה". "ואברהם זקן בא בימים" (בראשית, כ"ד א).  

נאמר בפרק אבות, פרק ה' משנה כ"א: "הוא היה אומר:......בן ארבעים לבינה, בן חמישים לעצה, בן ששים לזקנה, בן שבעים לשיבה, בן שמונים לגבורה, בן תשעים לשוח, (הכוונה, גופו של האיש, מתכופף), בן מאה כאילו מת ובטל מן העולם".  
אברהם בתחילת פרשת השבוע בן 137, ואילו דויד בהפטרה בן 69-70 בלבד. בעוד שאברהם "הזקן הגדול", סיים את תפקידו ההיסטורי ומתחיל בפרק חדש בחייו הפרטיים עד גיל 175, הרי "הזקן הקטן", דויד מלך ישראל, מוטל על ערש דווי,  רועד מהקור "הירושלמי", ואינו מוצא נחת לגופו ויורש לממלכה הטריה, אין. ברור, כי דויד מותיר אחריו עם וממלכה, ממורשתו של אברהם, אשר הנחיל לעולם בכלל ולישראל בפרט. בעוד שאברהם, מותיר אחריו רק את בנו יצחק, עם האמונה החדשה יחסית, באל אחד כל יכול, הרי דויד מותיר אחריו עם שלם עם ממלכה. ניתן לומר, כי זה מותיר אחריו ממלכה "רוחנית", וזה מותיר אחריו ממלכה "גשמית".. (כל כך, מצער שלא השכלנו לנצל היטב, את "הממלכה", אשר הותיר לנו דויד מלכינו, אחריו, רוחנית וגשמית גם יחד.).

  לכן, מטבע הדברים, יתנהלו מאבקי ירושה, כפי שקורים בכל מדינה ומדינה ובכל עם ועם.

" ואברהם זקן בא בימים, וה' ברך את אברהם בכל" (בראשית כ"ד 1) – אם  נעיין  בפרשתינו, נראה כי אברהם, החל בחיים חדשים  אחרי "חיי שרה", בגיל 137. הנחיל לאנושות את האמונה החדשה, אמונה אשר ההיסטוריה הוכיחה, כי הצליחה הצלחה רבה באנושות. קבר את שרה אשתו, ברוב עם ובהדרת פאר במערת המכפלה, אשר קנה לכבודה במיטב כספו. מחתן את בנו יצחק במזל טוב, עם רבקה בת בתואל, אחות לבן הארמי, בן נחור, אחי אברהם. כפי שאמרו חז"ל, בפסחים מ"ט עמוד א': "ענבי הגפן בענבי הגפן, דבר נאה ומתקבל". לאחר מכן, עשה גם לעצמו, ככתוב:  "ויוסף אברהם ויקח אשה ושמה קטורה" (בראשית כ"ה 1). לפי פשטו של מקרא, לאברהם היו עוד "פילגשים". "ויתן אברהם את כל אשר לו ליצחק. ולבני הפלגשים אשר לאברהם נתן אברהם מתנות וישלחם מעל יצחק בנו בעודנו חי קדמה אל ארץ קדם" (שם, שם, 5-6). אשרי החכם, אשר מסדר עניני ירושה, בעודו בחיים. מעין - הפרד ומשול. לבסוף "ויגוע וימת אברהם בשיבה טובה זקן ושבע ויאסף אל עמיו. ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו אל מערת המכפלה". המקרא כאן, מפתיע אותנו, בשיתופו של ישמעאל, בכור אברהם, אשר כזכור גורש הוא והגר המצרית אמו, לפי מצוותה של שרה ז"ל. (נושא טעון בפני עצמו, לעת אחרת). אכן, "מזקנים אתבונן" כפי שכתב לפי המסורת דויד המלך בספר התהילים (קי"ט)  מן הסתם על אברהם אבינו, חז"ל הוסיפו ואמרו: "אין זקנה אלא חכמה". העיקרון והלקח, שבסיפור אברהם בפרשתינו, הוא: כל עוד הנשמה בגוף האדם, אין להפסיק "לחיות", ואפילו עד גיל 175, שני ימי חייו של אברהם.  
  מהזקן הגדול "אברהם אבינו" בפרשה, אל הזקן הקטן, דוד מלכנו ע"ה בהפטרה.

" והמלך דוד זקן בא בימים ויכסוהו בבגדים ולא יחם לו. ויאמרו לו עבדיו יבקשו לאדוני המלך נערה בתולה ועמדה לפני המלך ותהי לו סוכנת ושכבה בחיקך וחם לאדוני המלך". ויבקשו נערה יפה בכל גבול ישראל וימצאו את אבישג השונמית ויביאו אותה למלך. והנערה יפה עד מאוד ותהי למלך סוכנת ותשרתהו והמלך לא ידעה". (מלכים א' א'  1-4...רק מלחשוב על "לא ידעה", אני בוכה). סך ימי שנות חייו של דויד המלך, הוא: שבעים שנה בלבד.
מאי סוכנת?. רבו הפירושים, אביא שנים מהם. א – שומרת אוצרות. ב – מחממת.  ברור, כי הפירוש הנכון הוא, "מחממת", מהשורש "ש.כ.נ.", שין שמאלית, שהתחלפה בסמ"ך, בשפה הערבית הקרובה לעברית.

***(אולי מכאן באה המילה "שכינה" לחמין של שבת, בפיהם של עדת בני מרוק. השבת של הפטרת "והמלך דויד זקן", ידועה כשבת סתוית - חורפית. והשכינה מחממת ועוד איך. בבית מדרש מרוקני, ישבו ודנו – מאי עונג שבת? זה אומר כך, וזה אומר כך. התמים שבחבורה, ישב בצד, לא השתתף בסוגיה ההלכתית, החשובה. בסוף, שאלו אותו מה הוא, עונג שבת שלו? ענה: אל-סכינה, כאס די מאחיה, ונמשי נסכן באלפח'אד די מראתי.  תרגום: החמין, כוס של עראק, ולאחר מכן, אלך להתחמם בירכיה של אשתי. מיד קבעו הלכה, כי זה הוא עונג שבת אמיתי. שנאמר: " שב"ת, נוטריקון: שינה (שכינה) בשבת תענוג. הוסיפו ואמרו: כל המרבה, הרי זה משובח..). ****

על כל פנים, דויד בזקנותו הצעירה, נזקק "לבתולה" אשר תשכב בחיקו הקר, והביאו לו בתולה יפה עד מאוד. מכאן, אנו למדים כי "הבתולים" מעלים את הראש לדם, והדם מבעבע ברותחין. והרותחין יורדים ומחממים כחמה שיצאה מנרתיקה ביום קיץ, של חודש אב.  ובא גואל לצינתו של דויד המלך....מהחום אשר נתנה לו אבישג "הילדה" בגופה הלוהט, דויד התעורר "לחיים", והביאו לתשומת לבו החלש, כי הממלכה רועשת, ואין לה יורש. על פי פשטו של מקרא, דויד לא קבע מי הוא יורשו, על אף התחושה שנטעו בנו הפרשנים למיניהם, כי כאילו "שלמה" נקבע כיורשו, עוד בספר שמואל, ולא היא. רק בפרק הזה, נקבע כי שלמה הוא היורש, בעקבות התככים של "בת שבע ונתן הנביא". בהמשך הפרק, מתחיל או אולי ממשיך מאבק הירושה, בין שני בניו של דויד (כדי לסבר את האוזן, לדויד היו כארבעים בנים, רשומים בטאבו התנכ"י, וחז"ל  אומרים שהיו לו אפילו ארבע מאות, מהרבה נשים ופלגשים). עד שדויד החליט, בהיותו עסוק עם אבישג, שהזכירה לו את נעוריו, קם אדניה בן חגית, הבן הרביעי לדויד, ועשה כמה צעדים לרשת את המלוכה, אשר לא צלחו בידו, והביאו "לרציחתו" בפרק שני בספר מלכים, ע"י אחיו, בנה של בת שבע. בגינה, של "אבישג השונמית". (אמנון בכורו של דויד, נרצח ע"י אבשלום, בעקבות מקרה "אמנון ותמר". כלאב או דניאל, הבן השני מאביגיל אשת נבל הכרמלי, לא נודע במאבקי הירושה. אבשלום אבשלום בני אבשלום, ידוע מה היה סופו).
  איני בטוח, כי דויד היה במלוא הכרתו, כאשר נכנסו אליו בת שבע שהחלה במלאכת הריכוך, ואחריה נתן הנביא שהשלים את המלאכה. בעוד אבישג, צופה בהם מהצד, ואולי אפילו "מחממת" את דויד, תרתי משמע.

בברכה מפרשתינו, בברכה שנתברכה בה, רבקה אמנו - "ויאמרו לה אחותינו (רמז לעם ישראל) את היי לאלפי רבבה ויירש זרעך את שער שונאיו" (בראשית כ"ד 60).

לצפיה ב-'אתה בוכה ואני'
אתה בוכה ואני
13/11/2009 | 09:24
1
19

מתפוצץ מצחוק הפעם, כותב אתה שרק מזה שהמלך לא ידעה, אתה בוכה, ואני רותח, ויודע אתב בגילנו, עם לחץ הדם זה בכלל לא בריא.

התחלתי בחום ואמשיך של הסכינה, כמו שאומר הפגם המרקאי " ליהודי בלא סכינה, פחאל סלטאן בלא מדינה " ללמדנו שבכל בית מרוקאי, גם חורף גם קיץ, באין סכינה ביום שבת, אזא הארוחה מאבדת חלק מטעמה המיוחד הזה.

ואתה רבי נסים, לחימום תסתפק בסכינה, כי אחת כמו אשבישג, עלולה לגרום נזקים.

שבת שלום, וותודה על הבאת הדברים המאלפים כהרגלך בקודש.

לייהו, המסתפק בסכינה, וכוויס די מאחייא, וואכה גם שניים לא מזיקים במקרה הנ"ל.

מה תעאדאש אהייא רבי נסים.
לצפיה ב-'לייהו, עזיזי!. באתי בשכרי.'
לייהו, עזיזי!. באתי בשכרי.
13/11/2009 | 11:09
14

   גם אני, צחקתי מתגובתך. אמנם, כתבתי דברים "בהומור", אך רציניים הם הדברים. אין סוף לפרשנויות של "המקרא".

לייהו, אפילו השמיים "מאירים לנו פנים בירושלים". ממש, בשעה זו, יורדים גשמים. כנראה, כי "היושב בעליונים", יודע כי אנו "צמאים", למים. אין מים אלא תורה.




לצפיה ב-'הואה ז'ה!!!'
הואה ז'ה!!!
12/11/2009 | 14:39
3
74
שלום לכם, אני בת לילידי מרוקו ושמחה מאד בתרבות שלנו.
מצחיק אותי במיוחד הדיקלום "האווה ז'ה- רבי שמעון, האווה ז'ה בלאוטומוביל...". מכירים? מתי שרים את זה ( באירוע ספציפי או כשסתם בא לעשות שמח?). ומה המילים המצחיקות שאצלכם במשפחה מאלתרים? יום מקסים ומצחיק, מיה.
לצפיה ב-'אצלנו זה "האווה ז'ה אידא ווינא" '
אצלנו זה "האווה ז'ה אידא ווינא"
13/11/2009 | 06:27
1
38
שזה, למיטב הבנתי "הנה בא ירפא אותנו"
לא היה לי מושג שיש גרסא עם "הנה בא במכונית"... :)
בטח זה סוג של דחקה על הגרסאות היותר "כבדות" חחח

אותי אישית מצחיק איך במשפחה שלי עוברית מביטויים
אירופאיים-"מודרניים" לשפת המקור; למשל, אחותי הבכורה
(שמבינה ודוברת חלקית מרוקאית) מביאה לאבא שלי
מלון בארוחת שבת ואומרת לו "s'il vous plait" במבטא
צרפתי, אבא שלי אומר "מא חבניש" (לא רוצה\אוהב)
והיא ישר עושה סיבוב של 180 מעלות ואומרת לו "בלאש"
(לא צריך) במבטא כבד חחחחח
לצפיה ב-'מה שמצחיק..'
מה שמצחיק..
13/11/2009 | 08:05
17
זה מצעד האילתורים! כל ג'וקר במשפחה מנסה את מזלו בלהט השמחה ומכניס מילים במרוקאית ובעיברית (באל מטוס- במקור)..כמובן שכולם מתחילים מסודר עם רבי שמעון שירפא אותנו ומשם.. ההסתעפויות קורעות. מה הכי מדליק אצלכם?
לצפיה ב-'הוואה ז'ה ידייינה. במקור.'
הוואה ז'ה ידייינה. במקור.
13/11/2009 | 06:53
38

  בוקר טוב!

  בהחלט, כולנו כאן מכירים. מתי שרים? מתי ששמחים. אין חוקים קבועים. אך, זה שרבי שמעון בר יוחאי, בא "במכונית", מצחיק מאוד. בימינו, השתכללנו, "ז'ה באל-טייארה", (בא במטוס).

המקור של השיר, הוא: הוואה ז'ה רבי שמעון, הוואה ז'ה ידייינה. הכוונה לרפא אותנו, מהצרות בגלות. בד"כ, בהילולת רבי שמעון בר יוחאי. דווא' - תרופה.

כן, ברוב המשפחות המרוקניות, מאלתרים. העיקר לשמוח. אצלינו במשפחה, ידוע ומפורסם "השיר" בשמחות: יא ע'זאלי, כון פחאלי, ומא תכליניש נמסי לחאלי. (יקירי, תהיה כמוני. אל תתן לי, ללכת לבדי). במנגיגת השיר המוכר והידוע, "בללארז", (ברווז, של "זוהרה אלפאסייה" ז"ל).
קבלת תשובה מהשרוול ומאולתרת. אני עכשיו, צריך לנסוע "באל-טומוביל" לספר לבני משפחתי, כי בשמחה הבאה שלנו, אכן נשיר כך...
דרך אגב, באל-טומוביל, ולא בלאטומוביל, שפירושו: בלי מכונית.

בברכה!








לצפיה ב-'הצדקת לאלה סוליקה'
הצדקת לאלה סוליקה
12/11/2009 | 11:24
43
שלום לכולם פרסמתי בבלוג פיוט וקורות חיים מעודכנים של הצדקת תכון מעאנא אומעאכום אמן לעיונכם http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=12...
לצפיה ב-'שלום עליכם אחיי ואחיותיי'
שלום עליכם אחיי ואחיותיי
08/11/2009 | 04:17
1
25
דודו אלהרר שועל ערבות
לצפיה ב-'ו...'
ו...
08/11/2009 | 06:10
3
לצפיה ב-'מחפש דחוף אינפורמציה מעלית מרוקו (נא לקרא)'
מחפש דחוף אינפורמציה מעלית מרוקו (נא לקרא)
07/11/2009 | 15:28
1
54
שמי ר. דדון עליתי עם הורי ואחיי מקזבלנקה  בתאריך_  19/12/1961__ במסלול הזה : מקזבלנקה באוניה..  "אזמור"... לנמל מרסיי צרפת..משם.... בטיסה לנאפולי באיטליה  בנאפולי.. שהינו במלון  "trykriko"  כ.. ארבעה ימים   ומנאפולי עלינו לאוניית הנוסעים   "הרצל" עד לנמל חיפה  ב..19/12/1961 .שם הורי ברוך וחנינה דדון ז"ל

כל מי שיש לו.. מידע... או ...היה שותף למסע... או.... שהיה מעורב.... בכל דרך בעליה זו  אודה לו ואשמח אם יצור עימי קשר בדחיפות..תודה ר. דדון  0504454868  אימייל r1dadon@013.net
לצפיה ב-'רשימת נוסעי אונית הרצל מנפולי לחיפה מ..12/61'
רשימת נוסעי אונית הרצל מנפולי לחיפה מ..12/61
21/11/2009 | 17:38
32
יש בידי רשימת נוסעים חלקית של אונית "הרצל"  מנפולי באיטליה לנמל חיפה עגינה בחיפה 19/12/1961 (העליה מקזבלנקה מרוקו) לפרטים  כתבו ל..    r1dadon@013.net
אני מחפש כל מידע על עליה זו תודה  ר.
לצפיה ב-''
08/11/2009 | 10:54
2
4
לצפיה ב-'היי שרונה, יש לך עוד פרחים.........'
היי שרונה, יש לך עוד פרחים.........
09/11/2009 | 17:58
1
7

מה זו הקמצנות הזו במלים, כל כך הרבה אצבעות ופרחים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שיהיה לך ערב נעים.

לייהו
לצפיה ב-'כמה שתרצה אלי'
כמה שתרצה אלי
10/11/2009 | 22:02
4
לפעמים אני מדברת בפרחים
לצפיה ב-'מה תוכלו לספר על משפחת ואזאנא שמקורה בסקורה?'
מה תוכלו לספר על משפחת ואזאנא שמקורה בסקורה?
05/11/2009 | 17:09
4
105
אני מחפש חומר על המשפחה
לצפיה ב-'השלום לך ידידי.'
השלום לך ידידי.
05/11/2009 | 19:09
38
באתר " קוסוקס " ישנו איש יקר בשם אשר ויצמן, והוא מומחה וידען גדול במשפחה זו.

הוא לבטח יכול לעזור לך.

בברכה

אלי פילו
לצפיה ב-'עד שתמצא מידע על סקורה תראה תמונות שלה'
עד שתמצא מידע על סקורה תראה תמונות שלה
23/11/2009 | 18:36
2
61
לצפיה ב-'סקורה תמונה'
סקורה תמונה
23/11/2009 | 18:37
1
346
לצפיה ב-'סקורה הקסבה'
סקורה הקסבה
23/11/2009 | 18:40
54
לצפיה ב-'מתרחבים לפייסבוק + דרושים מנהלים'
מתרחבים לפייסבוק + דרושים מנהלים
05/11/2009 | 18:03
11

מהיום - גם בפייסבוק!
כל בעלי הפייסבוק מוזמנים להצטרף לקבוצות החדשות שלנו, לקבל עדכונים שוטפים בנושאים שהכי מעניינים אתכם ולהכיר אנשים חדשים!

קבוצת "מכורים לשופינג" - מתעדכנים בנושאי אופנה, שופינג וסטייל:
http://www.facebook.com/home.php?#/pages/-/3316653...
קבוצת "המתכון היומי" - מקבלים הצעה למתכון מיוחד מתוך האתר מדי יום:
http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=2...
קבוצת "האח הגדול" - מביאה לכם את כל מה שקורה בתוך הוילה ומחוצה לה:
http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=1...
קבוצת "רוקדים עם כוכבים" - כל העדכונים החמים, התגובות והמעריצים לכאן:
http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=1...
וכמובן: עוד לא הצטרפתם לקבוצה של תפוז אנשים? למה אתם מחכים?
http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=26...


הגיעה עונת החורף ועימה גם שידורי החורף של רשתות הטלוויזיה.
תמיד כשמגיע הגשם הראשון ובחוץ אפור- החבר'ה של ארץ נהדרת מצחיקים אותנו בפנים.
אז בואו לפורום ארץ נהדרת המתחדש!
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ForumPage.aspx?F...

דרושים מנהלים:

חי משבת לשבת? נושם את הליגה? לא מסוגל בלי הדרבי?
פורום כדורגל מחפש מנהל שיעשה לו סדר במגרש

פורום מוזיקה מזרחית נפתח מחדש ומחפשת מנהלים איכותיים, משקיענים, שאוהבים את המוזיקה המזרחית ובעיקר רוצים לדבר עליה.

המין הגברי - לכאן!
פורום שיחת גברים פותח את שעריו לכל מי שרוצה לדון בנושאים שמעסיקים את בעלי הטסטוסטרון. חושב שיש לך מה לתרום ורוצה לנהל את הפורום? אנחנו מחכים

על מנת להציע את מועמדותכם יש למלא את הטופס הבא:
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/forms_applicatio...
שימו לב שרק מועמדים בני 16 ומעלה יתקבלו.

בהצלחה
לצפיה ב-'מלחמת המחייה (סיפור בעקבות השאלה על המחייה)'
מלחמת המחייה (סיפור בעקבות השאלה על המחייה)
04/11/2009 | 17:17
2
29
ומנהג היה בידי אחינו יוצאי מרוקו היושבים במושב עטרת
ישראל. שהיו מביאין לבית הכנסת בקבוק מחיה על הכיף כיפאק ושותים ממנו שלוק בתפילת שחרית של שבת קודש והיו מקנחים בזיתים מעשי ידי גברת דדון. מן זיתים העשויים ביין שטעמם מן הגן עדן בכבודו ובעצמו ולעיתים הכינה אף זיתים בעריסה מפולפלת. ואם נזכרנו במחיה הרי שזו הייתה עשויה מיבול תאנים ומקל סוס פלמוני שהיה נדחף לשם אחר כבוד.
ובימים ההם כל בני המושב נתפללו ונתכנסו בתוך בית הכנסת המרכזי ולא נהגו כמנהג התימנים שפתחו להם שלושה בתי כנסת כפי שנאמר "אפיצם ביעקב" אבל לא ביעקב דובר כאן ואפילו לא ביעקב אוחנה הזקן אלא במושביהם ממטולה עד בטחה.
והנה ממארגני שתיית המחיה היו יעקב דדון שייצר את המחיה ומשה בן עזרא שפרס את המעקודה בטטה שיהיו בריאים. ובין העולה הראשון לתורה לבין ההפטרה היו יוצאים כמה אנשים אל המטבח, מפנקים עצמם במחיה ובזיתים וחוזרים אל הקריאה בתורה.
הכול היה טוב ויפה וכך נשמר בכל מהלך השנים. רב המושב, יהודה ועקנין עליו השלום, היה אדם שידע להתאים את עצמו לאווירת המקום ולא נתערב יתר על המידה בזוטות שכאלו, הוא הקפיד על הליכה בדרכי נועם "וכל נתיבותיה שלום". והנה תכפו הימים וגברו השעות והדקות על המחוג של השעון והנ"ז נקרא אל קונו שבשמיים והנה החליף את מקומו הרב משה יחיאל זעפרני. אבל לא זעפרני היה שמו אם כי זעפני. שהיה מדור חדש, דור עז פנים
וכי מדוע ולמה? נאמר על הזברה שלובשת פיג'מה. ומה נאמר על הרב זעפני שלא השכיל להתאים עצמו לקהל המסורתי של עולי מרוקו ובא מן החינוך החרדי, אך זה לא אומר דבר, כי זה עניין אישי ונע מרב לרב בהתאם לאופיו. הנ"ז רצה להראות כאילו הוא מקנאי בית שני ובית שמאי המקנאים לדבר השם ומוכנים לעשות הכל בכדי להראות את אדיקותם כי רבה.
ויהי היום והנה הרב שם לב שהחבר'ה הולכים למטבח וטועמים מן המחיה ומן הזיתים. הוא נתגנב אחריהם כחתול המשחר לחלב וכזאטוט המשחר לסוכריה על מקל וברגע ששתו מן המחיה הפיל הרב את כוסותיהם על הרצפה. נטל את הבקבוק לידיו, הביט בו ואמר:
"עד כאן! הבוש תבושו! לא שותים מחיה בבית הכנסת. זה לא בית מרזח!"
ואלו השותים נתכעסו עליו אך הבליגו. ומששנתה הפרשה שבת שלאחר מכן קמו נגדו וענוהו:
"כבוד הרב, אתה צריך להבין את רוח המושב. אנחנו לא שותים את המחיה בתוך בית הכנסת אלא במטבח!"
"אתם קוטעים את התפילה! מה זה פה? פתחתם פה טיילת?" צעק הרב זעפני בעוד כל הקהל שבתוך האולם שומע אותו מצעק.
מיד נחלק האולם לשני מחנות ניצים: אלו שתמכו ברב ואלו שהתנגדו לו. כל אחד וטעמיו עימו.

בוקר אחד קם יעקב דדון ופנה לבדוק את המחסן בו נשמרו בקבוקי המחיה תוצרת עצמית. הנה חשכו עיניו. לא מחיה ולא שכר מחיה ולא נעליים ולא ריבוק. הבקבוקים נופצו ונשברו לרסיסים. משיהו פרץ באישון ליל ושיבר אותם.
פרצה צעקה רמה מפיו. חשד עלה בו כי יד חסידי זעפני במעל ובשבת חיכה להזדמנות ומשקם הרב לדבר ולשוח בענייני דיומא דיבר על  "ארור מכה רעהו בסתר" קטע את דבריו ואמר:
"אתם לא מתביישים! שוברים את בקבוקי המחיה בסתר! מזה אני מתפרנס, זו הפרנסה שלי! מחלוקת לחוד והרס לחוד! עד כאן!"
"שיכור שכמותך, תחזור בתשובה!" קרא הרב זעפני "הה, תראה איך חינכת את הבת שלך. הולכת בחוסר צניעות ובפריצות. חולצות בטן ועגילים בכול מקום בגוף."
"כך לא מדברים, כבוד הרב!" קראו כמה מתפללים.
"איפה הרב יהודה ועקנין עליו השלום! הוא היה נחרד ממה שאמרת עכשיו!" הצטעק דדון "דרכיו היו דרכי נועם וכל נתיבותיו שלום. מה שעושה הבת שלי כואב לי, אבל היא בוגרת וזהו עניינה."
"אז אני אומר שלום לבית הכנסת הזה!" סגר הרב זעפני את החומש. נטל את טליתו ופנה ללכת. עוד תשעה מתפללים הלכו בעקבותיו.
לאחר כשבוע נמצא מחסן שהוסב לבית כנסת שם נשא הרב את דרשותיו החריפות בענייני דיומא. חריפות דרשותיו הקהתה את המחסור במשקה חריף. ואילו בית הכנסת המרכזי נקרא עד היום בית כנסת "מחיה".


לצפיה ב-'ידידי הטוב, משתבח עם הזמן הינך'
ידידי הטוב, משתבח עם הזמן הינך
04/11/2009 | 18:19
1
8

יישר כוח ידידי הטוב. היטבת לתאר את האווירה הזו שעדיים קיימת בבתי כנסת מסוימים.

ערב נעים לך ותודה לך.

בברכה

אלי פילו
לצפיה ב-'זה מבוסס על מקרה אמיתי שאירע במושב בו גרתי'
זה מבוסס על מקרה אמיתי שאירע במושב בו גרתי
05/11/2009 | 17:08
14
וא עליה מה היה שם, שמעתי רק את הריקושטים ושמעתי שהיו שם מכות (אודרוב)
לצפיה ב-'הבלוג של משה '
הבלוג של משה
05/11/2009 | 11:52
19
שלום לכולם עפ"י עצת בני יוסי יוסף חיים ידידי אהובי הי"ו פתחתי בלוג בתחומים שירה פיוט קברי צדיקים ומה שבניהם וזאת ע"מ לשתף אנשים רבים המתעניינים בתחומים אלה להעשירם ולתעשר מהם ע"י תגובות הערות והארות אודה מראש על שתוף פעולה שלכם בשמחה רבה משה דהן http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?EntryId=...
לצפיה ב-'אזרחות מרוקאית'
אזרחות מרוקאית
04/11/2009 | 22:52
76
מישהו יכול לעזור לי בקשר לאזרחות מרוקאית? ראיתי שיש פה בפורום כמה אנשים שמחזיקים באזרחות מרוקאית. אם מישהו יכול לתת קצת פרטים ולהסביר. יש לי מספר מסמכים שאמורים לעזור, הבעיה שכבר מספר שנים שאין קונסוליה או שגרירות של מרוקו בישראל,] מה שמקשה קצת....

תודה לעוזרים
לצפיה ב-'שדים בתרבות מרוקו'
שדים בתרבות מרוקו
04/11/2009 | 18:40
2
695
שלום לכולם, אמא שלי (שנולדה בקזבלנקה) סיפרה לי היום סיפורי שדים שנשמעו לי, בלשון המעטה, מאוד מוזרים, והייתי שמח אם מישהו כאן יוכל להפנות לאגדות מרוקאיות העוסקות בשדים.

אמא שלי סיפרה לי שההורים שלה לא רק שהאמינו שיש שדים, אלא ממש היו מסוגלים לראות שדים, והמשפחה שלהם ממש לא הייתה של אנשים הזויים, אלא משפחה יחסית מכובדת (סבא שלי היה ראש ישיבה במרקש ואחר כך רב בקזבלנקה, אבא שלו גם היה רב, וגם אבא של סבתא שלי היה רב. יש לציין שכולם, כולל סבא וסבתא שלי, נפטרו כבר מזמן). יש למשל סיפור שאח של סבא שלי שיחק עם חברים שלו, פתח איזה בור (אמא שלי זוכרת שסיפרו שהוא פתח ג'ורה...) ראה שם שדים ומהבהלה שהוא חטף הוא חלה מאוד וכעבור זמן קצר הוא נפטר (הוא היה בן 16...). היא גם אומרת שסבא שלי טען שפעם שהוא חזר מהבית כנסת עם הספר תורה בידו ופתאום נעמד מולו שד ולא נתן לו לעבור ואז השד ניסה לקחת לו את הספר תורה (שד לא יכול לתקוף בן אדם שמחזיק ספר תורה) וסבא שלי ממש נלחם עם השד על הספר תורה, מהמבהלה שהוא ראה את השד נהיה לו עיוות בעין שנשאר איתו עד סוף חייו. וכך היא המשיכה והזכירה עוד סיפורי שדים שהיא זוכרת שסבתא שלי וסבתא שלה סיפרו לה (למשל שהייתה אישה שהייתה נשואה גם לבן אדם וגם לשד וכל לילה היא הייתה מתעוררת במקום שונה ברחבי העיר..)

רציתי לשאול האם הסיפורים האלה על שדים נפוצים ביהדות מרוקו, האם יש סיפורים דומים? האם יש מקום (רצוי באינטרנט) שאפשר לקרוא בו עוד אגדות על שדים?

תודה מראש
לצפיה ב-'יש מן האמת בדבריך'
יש מן האמת בדבריך
04/11/2009 | 19:16
128

אני מניח שכמו שלעדה המרוקאית יש אגדות על שדים ורוחות, לבטח סיפורים כאלו יש גם יש בשאר ע=העדות. בבאשר לדשים ממרוקו, ישנו ספר מומלץ ביותר, אל תחפש באינטרנט, של פרופסור יורם בילו בשם " ללא מצָרים " חייו ומותו של רבי יעקב ואזה.

אכן גם הוא מן האזור שעליו דיברת, רבי יעקבווזאנה הינו דמות מסתורית ורבת ניגודים באזור האטלס המערבי הגבוה במרוקו ושנפטר קודם העלייה הגדולה מארץ מרוקו.

קשה בכמה מלים לתמצת לך את הספר, אך הוא בדיוק מדבר אודות השאלה שלך.

ואם בכלל ברצונך להתעמק בנושא הזה בכלל, אם במרוקו ואם מחוצה לה, מומלך לך ספר של החוק הגדול בתחום הזה " שדים, רוחות ונשמות " של גרשם שלום.

ספר זה הינו קובץ מאמרים של גדולי חוקרי הקבלה, בענייני מאגיה ודמונולוגיה. ( תורת השדים )

בהצלחה לך ואל תחשוב עליהם בלילות.

בברכה

אלי פילו
לצפיה ב-'תופעת סיפורי השדים מוכרת ומעניינת: '
תופעת סיפורי השדים מוכרת ומעניינת:
13/11/2009 | 06:41
108
מדהים אותי כל פעם מחדש כשאבא שלי מספר לי ברצינות
איך סבא ראה שד בדרך מבית הכנסת בחג סוכות וזיהה
אותו, איך לא, לפי צורת רגליו האופיינית - כשל תרנגול
(המקור לרעיון הספציפי הזה מצוי בתלמוד)...

חבר של אבא שלי, אף הוא יליד מרוקו, סיפר לי על נהג אוטובוס
שסיפר לו אישית כיצד אדם שהסיע מאוחר בלילה (איך לא)
הפך לעז פתאום (עזים ובעיקר תיישים, ככלל, משמשים דימוי לשדים
בתרבויות שונות, וכבר מתקופת התנ"ך) ואיך הנהג נס בפחד
מהאוטובוס...

בקרב הקהילה היהודית חומר הרקע לדמיונות הללו מצוי לרוב בתלמוד
או בקבלה. אם זה חשוב לך, אשב בהזדמנות להעלות לכאן קטעים
מרכזיים מהתלמוד וממדרשים בנוגע לשדים.

יום נפלא
לצפיה ב-'עוד קטע מצויין'
עוד קטע מצויין
03/11/2009 | 23:54
2
20
מרגש - נעים - מצמרר - איכותי - מה עוד לומר על הקטע הזה
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'אלף תודות לך אייל'
אלף תודות לך אייל
04/11/2009 | 18:32
11

מי היה מאמין שמוזיקה כזו, תנוגן ברוב עם הדרת מלך. יכולותיו של ליאור אלמליח כמעט בלתי מוגבלות, ויודע הוא היטב, להתאים את עצמו לכל סוג של מוזיקה. עשרות פעמים יצא לי לשמוע אותו ו / או ליהנות מחברתו בשבתות פיוט שעורכת " ברית יוצאי מרוקו "., וזה פשוט חוויה בלתי נשכחת.

הנה לך עוד רעיון אייל, לערוך שבתות פיוט לעדה המבורכת שלך.

בהוקרה ובתודה

אלי פילו
לצפיה ב-''
06/11/2009 | 08:44
3
לצפיה ב-' פורומים חדשים בתפוז אנשים '
פורומים חדשים בתפוז אנשים
04/11/2009 | 14:09
3

התכנית האהובה רוקדים עם כוכבים חוזרת הערב בעונה חדשה וכך גם הפורום!
אתם מוזמנים להתעדכן במה שקורה בתכנית, לתת ביקורת על הריקודים ולהנות בפורום שכולו אבק כוכבים:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

פורום ניפ/טאק, הפורום של הסדרה המצליחה על עולם הניתוחים הפלסטיים חוזר לכבוד העונה השישית בכוחות מתחדשים. בואו לדבר על הסדרה שכבשה את ארה"ב:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ForumPage.aspx?F...

המוזיקה, הריקודים, התלבושות וכמובן – האוכל. אנשים מזמינה אתכם להנות מחגיגה של טעמים, ריחות וצבעים שלא הכרתם בפורום יהדות כורדיסטאן – אנא כורדי
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ForumPage.aspx?F...
לצפיה ב-'חקר שורשים של שם המשפחה "מגירה"'
חקר שורשים של שם המשפחה "מגירה"
02/11/2009 | 00:48
5
302
אשמח לקבל עזרה לעבודת חקר שורשים עבור בני, שם המשפחה "מגירה": מה פרושו, מקורו וכו.
מקור המשפחה הוא מהעיר סאפי
תודה רבה
אילנה
לצפיה ב-'בספר " נר המערב ".........'
בספר " נר המערב ".........
02/11/2009 | 18:08
4
110


מצאתי פעם אחת אזכור שם המשפחה מגירא או בן מגירא להלן הקטע, שימי לב בסוף ההודעה נוזכר שם המשפחה הזה.


המקור לכל זה בשאלות ותשובות  משפט וצדקה ביעקב, בשאלה ארוכה מרבי יוסף הכהן סקילי, הבן הצעיר מסני שמעון הכהן סקילי הנזכר, השאלה ההיא נכתבה בלשון ערבי מדובר במרוקו, ופה הצגתי את מה שצריך לעניינו, שם נזכר גם כם מה שכתב שהמשפחה סקילי תחתה משביליא, וכי משפחת מרציאנו תחלתה מעיר נתסידלת היא קצבת למכזו במרוקו, וכתבתי זאת לקדמוניות יהודי ערי המדבר ההם שבם ישבו הרב מבני ישראל לפנים.

ויהי למלחמה כתות וריב קיים בקהלת יהודי העיר דבדו עד כי פעם בפעם הגיעו התגרותיהם עד שפוך דם. בשנת תנ"ח נראו כבר סימני הדלדול בקהל יהודי מרוקו, פני הלחץ והדוחק מצד שרי הממשלה, זה נדע מהסכמה כתב יד מרבני פאס, שנכתב ביום כ"ד אב של השנה ההיא וזה לשונו :

בהיותינו מקובצים....פקחנו עינינו על אשר בעוונותינו הרבים והרעים ננעלו כמעט שערי ההשפעה  ורוב האנשים אשר בנות יולדו להם צר ומצוק מצאום ...ודאגה על העתיד מיום לידתן עד הגיען לפרקן....

לסבת המנהג הרע אשר נתפשט בימים האלה לבלתי צאת הבנות מדלתי בית אביהן החוצה להיות לאיש, כי אם בנדוניא רבה ועוד תוספת מרובה חפצים מכסף וזהב ובדולח ואבנים טובות או מעות בעין או קרקע לסייע החתן בתכשיטין המוטלין עליו לעשות באופן שרוב הבעלי בתים נשארים שלולים ויוצאים נקיים מנכסיהם....

ולכן ראינו לגזור על כל המשתדכים מהיום והלאה שאין רשות...להתנות שום תנאי תוספת על הנדוניא בשום אופן...ועל הכל השדכנים והסופרים המצוים בעת השידוכין עליהם המצוה להיות כמזהירים וכמזכירים לבל ישמע על פיהם חוק התוספת על הנדוניא כלל וכלל ועיקר....

והיה זה בכ"ד לחודש אב יה"ל ( יהפכו האל לטובה ) בשנת תנ"ח – 1698, וחתומים הרבנים וראשי הקהל, מנחם סירירו, וידאל הצרפתי, יהודה בן עטר, שמואל הצרפתי, דוד בן אמוזיג, אברהם בן שימול, שמואל אבן דנאן, שמואל למדיוני, אפרים קאלהורנו, שם טוב בן מגירה, חיים בן אמוזיג, יצחק צרפתי, יצחק בן יוסף, צו"ל סלימאן ביטבול, עיוש בן אזרוואל.

בדרך כלל החותמים על תקנה או הודעה לקהל, הינם או חכמים או ראשי הקהל, דהיינו אנשים חשובים בקהילה, ולכן גם שם טוב בן מגירא נמנה עמהם.

כמו כן, הרב יעק משה טולידאנו בספרו זה, מזכיר את השם בן מגירץ ובן מגירא, כשמות שהיו נפוצים במרוקו, והא משייך אותם לדור השני אחרי גירוש ספרד. משתמע מכך, שאכן שמות משפחה אלו, באו למרוקו ואולי גם למקומות אחרים, מגירוש ספרד.

זהו מה שמצאתי כרגע בשליפה ראשונה, במידה ויהיה בידי עוד מידע, אשמח מאוד להביאו לכאן. בהצלחה בעבודתך.

בברכה
אלי פילו
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
02/11/2009 | 19:06
39
אלי שלום
תודה רבה על תשובתך המפורטת והמהירה. זהו מידע ראשון שיש לי ואכן זהו קצה חוט ראשון עבורינו. אני מקווה שזה יעזור אפילו מעבר לעבודה, ואפילו יתן מידע לכל המשפחה.
תודה שוב, אשמח להשתמע
אילנה
לצפיה ב-'ההורים שלי הם יוצאי העיר סאפי..'
ההורים שלי הם יוצאי העיר סאפי..
04/11/2009 | 08:44
1
79
אבדוק לך קצת היסטוריה מאותה תקופה..
דהן ישעיהו
לצפיה ב-'אמא שלי אומרת.. שהייתה איתה מישהי באונייה'
אמא שלי אומרת.. שהייתה איתה מישהי באונייה
24/11/2009 | 23:34
66
כשעלו ארצה ב1951 בשם פיבי מגירה מסאפי..
לא יודע אם יש קשר
לצפיה ב-'מגירה נשמע ספרדי כמו מדירה או קמפניירה...'
מגירה נשמע ספרדי כמו מדירה או קמפניירה...
04/11/2009 | 12:53
50
לצפיה ב-'סרט מדהים!'
סרט מדהים!
01/11/2009 | 18:34
30
אז'י איימה ( בואי אמא )
סרט חובה במיוחד למי שיש אמא או סבתא מרוקאיות. לראות, לצחוק, לדמוע, להתרגש מסרט מדהים כ"כ אנושי שפורט על הנימים הדקים של כל מי שגדל בהווי הזה וגם למי שלא. סמי שלום שיטרית העניק מתנה מיוחדת לאימו, אך כל אמא תמצא בו משהו שייגע לליבה. חזק וברוך!
אגב את הסרט ניתן לראות בתוכניות המוקלטות באתר הערוץ הראשון.
לצפיה ב-'מקור המילה "מאחיה"'
מקור המילה "מאחיה"
30/10/2009 | 14:02
4
2010
אני מחפשת את מקור המילה "מאחיה" כלומר עראק , מה הפירוש שלה? או מאיזה שורש היא? אולי המקור הוא מים חיים?
אני אשמח לקבל תשובה
לצפיה ב-'נישמע לי הגיוני הפרוש שלך'
נישמע לי הגיוני הפרוש שלך
31/10/2009 | 10:01
1
181
יכול להיות דומה לזה שהאשכנזים אומרים "אמאחייה"....? על מצבים מסויימים..טובים בדך כלל..
לצפיה ב-'.'
.
24/11/2009 | 13:03
34
לצפיה ב-'"כי למחיה שלחני השם" (דבר יוסף לאחיו)'
"כי למחיה שלחני השם" (דבר יוסף לאחיו)
04/11/2009 | 12:54
168
לצפיה ב-'ה"מאחיה" המרוקאית '
ה"מאחיה" המרוקאית
24/11/2009 | 02:19
301
לצפיה ב-'מה בין דודו אלחרר לבין א.שרון ורחלי"צ היטלר'
מה בין דודו אלחרר לבין א.שרון ורחלי"צ היטלר
26/10/2009 | 15:27
7
34
הזדעזעתי והצטערתי עד מאד על הראיון שהיה בטלביזיה עם ה"המשורר המלחין וכו' הדגול מר דודו אלחרר אתמול.מעולם לא ראיתי שנאה יוקדת מעיניו של אדם כמו זו שהיתה בעיניו של דודו אלחרר ,כאשר הוא אמר
שהוא שונא מעומק נפשו את אריאל שרון הוא הוסיף וכינה אותו בשמות גנאי שרק מי שנטרפה דעתו עליו
יכול היה להתבטא מול עם שלם.בין היתר הוסיף שאפילו היטלר לא משתווה לאריק שרון בנזק שהוא גרם
לעם היהודי.
ובכן אדון אלחרר נהיית משורר או מלחין או מה שאתה אך ורק ואני מדגיש אך ורק בזכות אנשים שאפשרו
לשכמותך לחיות במדינה חופשית.צא ולמד מה פועלו של אריק שרון ובדוק את עצמך מה אתה תרמת למדינה
כשנטלת זכות להשתלח במצביא ובמנהיג בשיעור קומה כמו אריק  שרון .ועלי לציין שמעולם לא נמנתי עם חסידיו,ואני רחוק מאד מדיעותיו.
נחסחת למצא חן בעיני שמאלנים "אשכנזים"אבל כל מה שאמרת בראיון כשהשואת את אריק להיטלר
ובכך ביטלת את השואה ואת רצח 6 מיליון יהודים,אני כמרוקאי משאיר לאחי האשכנזים להתחשבן עימך.
אני בטוח שרבים מקוראי הפורום מזדהים עם תוכן תגובתי.
לסיום אדון אלחרר שלא שמענו עליך קרוב ל-15 שנה אני סבור שהית זקוק להתבלט וכואב לך שלא הצלחת
עד היום למרות מאמציך להשתכנז אני מבחינתי אתמול הקאתי אותך מעדתי ופשוט .....העברתי מים !!!
לצפיה ב-'זקנתו מביישת את נערותו.'
זקנתו מביישת את נערותו.
26/10/2009 | 21:44
17

חבל, פשוט חבל לכתוב עליו, יען כי אנו נותנים לו חשיבות שאינה מגיעה לו. מחזק את דבריך, שמור על בריאותך, ראוים דרך כתיבתך את הכעס המוצדק לטעמי, הבוער בך.

בברכה
אלי פילו
לצפיה ב-'ואני כולי דודו אלהרר!'
ואני כולי דודו אלהרר!
27/10/2009 | 00:23
4
16
מעניין מה מידת הזעזוע והצער שחשת בעת הגירוש האכזר של אחינו מחלקי ארץ-ישראל.

גם אני שונא את כל מעשיו של אריק שרון שהביאוהו להחלטה לבקש "דרישה" אמריקאית להתנקות.

מפאת הזמן לא אאריך, רק אכוון אותך ללמוד על עונשם של עשרת השבטים שראשיהם "רק" הוציאו דיבת הארץ רעה,

שלא כמו אריק שרון שהעז להרים את ידו על ארץ ישראל...

בכתביהם של הרי"ף (אלפסי, אולי דוד שלך...) וה"אור החיים הקדוש" בוודאי תמצא הסברים מעמיקים על קדושת הארץ

ועל עונשם של אלה שדבק בהם רבב מנשמתם של מוציאי דיבת הארץ רעה.

לילה טוב

לצפיה ב-'קדושת הארץ מעל לכל....'
קדושת הארץ מעל לכל....
27/10/2009 | 20:19
3
7

טבועה היא בדמינו, ואת זאת למדנו מאבותינו שלמדו מאבותיהם וכן הלאה. אך עד להשוות את שרון להיטלר, שום פוסק בעולם האחרון והקדמון לא יקבל זאת וגם אנו כי הקטון מביניהם.

תרומתו של אריק שרון בהגנה על גבולות ארצנו, אינה מוטלת בספק, ורק הוא עשה טעות זאת או אחרת, ישנן טעויות יותר משמעותיות מזו של אריק, למשל, זו של ה" מצביא " המהולל משה דיין, שמסר את מפתחות של הר הבית לוואקף בעיצומם של הקרבות במלחמה, לו היה משכיל בעת ההיא, להרוס את המקום המקולל הזה, אזי היום מדינת ישראל הייתה במצב אחר.

ולכן רבי שלמה, אין מקום להצדקה בכלל לדבריו של ההזוי הזה בשם דודו אלהראר.

בכרת ער טוב תלווך אתה ומשפחתך.

בברכה

לייהו
לצפיה ב-'פיוט רבי דוד חסין בשבחה של ארץ ישראל'
פיוט רבי דוד חסין בשבחה של ארץ ישראל
27/10/2009 | 22:24
8


פיוט אותו חיבר, הגדול מכולם, רבי דוד בן אהרן חסין, וכך הוא כותב בהקדמה לפיוט.
שירים יסדתי שבח על ארצנו ונחלת אבותינו ולכבוד בית קדשנו ותפארתנו ולמעת ישרים בלבותם בארץ טבריה קבורתם.

                                       אערוך שיר וזמרה.

אערוך שיר וזמרה / לכבוד ארץ יקרה / טהורה / בנעימה קדושה, בשפה ברורה.

נעים וטוב להודות / שבָחָה עשר ידות / נכבדות / מדובר בך עיר האלהים תדירא.

יפה נוף משוש אָרץ / דר עֶרֶץ / צבי היא לכל הארצות תפאָרָה.

דורך בה ארבע אמות / חטאות ואשמות / ומרמות / לכולם תהיה סליחה וכפרה.

ובל יאמר חליתי / ואחור נסוגותי / נדכיתי / האיש אשר בתוכה קובע דירה.

דירתה כמה טובה / ורחָבָה ונָסבָ / ויובָה / בטבור עולם, עיר גבוה ובצורה.

ברא שוכן מעונים / בה גפנים ותאנים / ורימונים / וגם זית שמן ודבש חיטה ושעורה.

נפלאה אהבתה / לעוצם קדושתה / טובתה / אוירָה מחכים מרבה חכמה וסברא.

חמדת מכלל כל תבל / נקראת נחלת חבל / אל סובל / עולם בזרוע וגם כול גבורה.

סגולת כל מדינות / ארץ לא במסכנות / מזונות / לא תחסר כל בה, תמיד טובה יתרה.

יה אל רם ונעלה / נתן אותה נחלה / לתהילה / לזרע יצחק המה בני גבירה.

נפוצותינו כנס / וכמו צאתי מחָנס / עשה נס / והחזר ליָשנה מהרה עטרה.

חן שפָתַי / יה תרצה / מקום פר ושור ושה / לאשֶה / הבוחר בתורה בשיר בזמרה

זבול מקדשי בנה / בחסדך שוכן סנה / ותִקנה / עדתך אשר בין עמים פזורה.

קומם מקדש ומגדל / ואויב חדול יחדל / וידַל / ואזי שמך יגדל, אל גדול ונורא.


אלי פילו
לצפיה ב-'פיוט רבי דוד חסין בשבחה של ארץ ישראל'
פיוט רבי דוד חסין בשבחה של ארץ ישראל
27/10/2009 | 22:26
13


פיוט אותו חיבר, הגדול מכולם, רבי דוד בן אהרן חסין, וכך הוא כותב בהקדמה לפיוט.
שירים יסדתי שבח על ארצנו ונחלת אבותינו ולכבוד בית קדשנו ותפארתנו ולמעת ישרים בלבותם בארץ טבריה קבורתם.

                                       אערוך שיר וזמרה.

אערוך שיר וזמרה / לכבוד ארץ יקרה / טהורה / בנעימה קדושה, בשפה ברורה.

נעים וטוב להודות / שבָחָה עשר ידות / נכבדות / מדובר בך עיר האלהים תדירא.

יפה נוף משוש אָרץ / דר עֶרֶץ / צבי היא לכל הארצות תפאָרָה.

דורך בה ארבע אמות / חטאות ואשמות / ומרמות / לכולם תהיה סליחה וכפרה.

ובל יאמר חליתי / ואחור נסוגותי / נדכיתי / האיש אשר בתוכה קובע דירה.

דירתה כמה טובה / ורחָבָה ונָסבָ / ויובָה / בטבור עולם, עיר גבוה ובצורה.

ברא שוכן מעונים / בה גפנים ותאנים / ורימונים / וגם זית שמן ודבש חיטה ושעורה.

נפלאה אהבתה / לעוצם קדושתה / טובתה / אוירָה מחכים מרבה חכמה וסברא.

חמדת מכלל כל תבל / נקראת נחלת חבל / אל סובל / עולם בזרוע וגם כול גבורה.

סגולת כל מדינות / ארץ לא במסכנות / מזונות / לא תחסר כל בה, תמיד טובה יתרה.

יה אל רם ונעלה / נתן אותה נחלה / לתהילה / לזרע יצחק המה בני גבירה.

נפוצותינו כנס / וכמו צאתי מחָנס / עשה נס / והחזר ליָשנה מהרה עטרה.

חן שפָתַי / יה תרצה / מקום פר ושור ושה / לאשֶה / הבוחר בתורה בשיר בזמרה

זבול מקדשי בנה / בחסדך שוכן סנה / ותִקנה / עדתך אשר בין עמים פזורה.

קומם מקדש ומגדל / ואויב חדול יחדל / וידַל / ואזי שמך יגדל, אל גדול ונורא.

אלי פילו
לצפיה ב-'טעות של מנהיג אינה דומה ליוזמה מרושעת'
טעות של מנהיג אינה דומה ליוזמה מרושעת
28/10/2009 | 05:35
5
חלילה לי להטיל ספק באהבתך לארץ-ישראל כפי שאיני עושה כן במקרהו של דודו אלהרר או אריאל זילבר, שהפגיעה בארץ-ישראל הותירה פצע מדמם בליבם - כמו בליבי.

נכון הוא שאין כל צורך להשוות בין צוררי ישראל לבין הקטן ביותר מעם ישראל. אך השימוש בהקצנה בא לומר כנראה שגם היטלר היה רק מורה

ששטף את מוחם של הגרמנים עד הגיעו לשלטון לבצע את הפשע - האסון האיום והנורא, הגדול שידעה האנושות מאז ומעולם.

כחבר ליכוד לשעבר, אהבתי את אריק שרון מאוד הן כמצביא והן כפולטיקאי/מדינאי (זוכר את "שלומציון"?). ובדרך הפשוטה יכולתי להשתמש

באותו טיעון שהעלית על ש"זקנתו מביישת את בחרותו".

אך מלים עדינות הן ניגוד גמור לפשע הנורא שחטא אריק שרון נגד ארץ-ישראל, בבת עינו של ריבונו של עולם!


ידידי לייהו
רוב שלומות וברכות לך ולכל באי ביתך
לצפיה ב-'כאן אין אשכנזים ואין ספרדים ודודו מאוד ספרדי'
כאן אין אשכנזים ואין ספרדים ודודו מאוד ספרדי
04/11/2009 | 12:55
14
דודו אלהרר מבוסתן ספרדי, חבל שאמר את המילים המיותרות האלו

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ