לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1107511,075 עוקבים אודות עסקים

פורום ערבים

 

ברוכים הבאים לקהילת ופורום ערבים הפורום הינו חם..
 
 
·       פורום ערבים הינו פורום חברתי, דן במגוון נושאים המעניינים את הרחוב הערבי בישראל ומהווה תמונה מוקטנת של האוכלוסייה הערבית בארץ 
·       מנהלי וחברי/ות , אורחים/ות מתבקשים לשמור על אופיו ומהותו של הפורום , כפורום ערבי לכל דבר . 
·       על כל חברי/ות , אורחים/ות הפורום לכבד את הפורום , לשמור על רמת דיון נאותה , ותרבות שיחה גבוהה . 
·       שרשור  ייפתח כל יומיים או במידת הצורך ויודבקו אליו כל הודעות כלליות .
  ·       לעתים קורה שיותר מגולש אחד פותח שרשור      בנושא משותף,   בדרך כלל מחמת חוסר תשומת לב. במקרים כאלו,  ישורשרו השרשורים החדשים אל השרשור הראשון.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום ערבים

 

ברוכים הבאים לקהילת ופורום ערבים הפורום הינו חם..
 
 
·       פורום ערבים הינו פורום חברתי, דן במגוון נושאים המעניינים את הרחוב הערבי בישראל ומהווה תמונה מוקטנת של האוכלוסייה הערבית בארץ 
·       מנהלי וחברי/ות , אורחים/ות מתבקשים לשמור על אופיו ומהותו של הפורום , כפורום ערבי לכל דבר . 
·       על כל חברי/ות , אורחים/ות הפורום לכבד את הפורום , לשמור על רמת דיון נאותה , ותרבות שיחה גבוהה . 
·       שרשור  ייפתח כל יומיים או במידת הצורך ויודבקו אליו כל הודעות כלליות .
  ·       לעתים קורה שיותר מגולש אחד פותח שרשור      בנושא משותף,   בדרך כלל מחמת חוסר תשומת לב. במקרים כאלו,  ישורשרו השרשורים החדשים אל השרשור הראשון.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
ברוכים הבאים לפורום ערבים

     ברוכים הבאים לפורום ערבים

המשך >>

לצפיה ב-'עזרה דחוף- בתרגום מתכונים מערבית לעברית '
עזרה דחוף- בתרגום מתכונים מערבית לעברית
19/09/2017 | 16:35
3
שלום
זקוקה דחוף בעזרה בתרגום 2 מתכונים עוואמה ואחד שדומה לצורוס
עדיפות לדובר/ת ערבית שפת אם כדי שלא יהיו טעויות בתרגום
אשמח אם תכתוב/י את המתכון המתורגם כאן מפורט ואופן הכנה
תודה מראש :)

מתכון ראשון:
https://m.youtube.com/watch?v=oUaAMJe3XIc

מתכון שני:
https://m.youtube.com/watch?v=7Szj3TDwK3I
לצפיה ב-'עבודת מחקר על דעות קדומות'
עבודת מחקר על דעות קדומות
05/08/2017 | 13:45
10
 
שאלה לערביי ישראל. אני עושה עבודת מחקר ואני צריכה נסיונות אישיים של אנשים שחוו אפליה עפ"י דעות קדומות, ששפטו אותם רק עפ"י זה שהם ערבים מוסלמים. השאלות הן כאלו-אילו צורות של דעות קדומות תוכל לזהות בקהילה שלך? האם היית קורבן לאפליה כזו? האם המצב הסתדר בסוף לטובה? הסבר. תודה לעונים:)
 
לצפיה ב-'מחפש ידידות'
מחפש ידידות
20/07/2017 | 23:23
14
לצפיה ב-'ג'אחש'
ג'אחש
05/07/2017 | 11:00
2
20
הכוונה למישהו עיקש? או טיפש?
לצפיה ב-'גם וגם'
גם וגם
08/07/2017 | 11:47
6
לצפיה ב-'ג'אחש'
ג'אחש
20/07/2017 | 13:08
5
جحش
סוג של חיה, הכלאה בין חמור לסוס.
הכוונה "מישהו טיפש"
זה סלנג ומילה נשמעת מצחיקה
לצפיה ב-' שאלה בעניין הקוראן:'
שאלה בעניין הקוראן:
24/06/2017 | 19:16
1
25
שלום לכם: אני חובב ידע על אמונות דתיות של האיסלאם, הנצרות, ועוד, ולאחרונה קניתי את הקוראן המתורגם לעברית, הנקרא "הקוראן בלשון אחר" בתרגום לעברית של סובחי עלי עדוי, שכנראה הוא תרגום הקוראן לעברית הכי מוצלח עד היום, ויש לי שאלה למי שמתמצא בקוראן :  בעמוד 25 יש קטע כזה ",,,,מי שהיה אויב לגבריאל,,,"
> בקוראן המתורגם יש למטה פירושים של סובחי אל עדוי והוא מפרש בפירוש מספר-87 למטה כך את הקטע הנ"ל : " אויב לגבריאל : התרבות הדתית היהודית תופסת את המלאך גבריאל כאויב "
>> השאלה שלי כך: אני מכיר טוב את התנ"ך שלנו איתו גדלתי, ואני יודע היטב שהמלאך גבריאל בתנ"ך שלנו נחשב כמלאך חיובי מאד לעם ישראל ביחד עם עוד מלאכים ואין לפי הבנתי וחיפוש בקונקורדנציה של התנ"ך שום איזכור בתנ"ך שלנו על שהמלאך גבריאל הוא אויב.  אז איזה רמז לדעתכם מצא סובחי עדוי המתרגם לציין בהערה שהדת היהודית רואה במלאך גבריאל אויב?  אני קןרא וקורא את הקטע בתרגום הקוראן ואין בו איזכור שהיהודים הם החושבים את המלאך גבריאל כאויב, לפי הפירוש של סובחי אל עדוי.
> בתודה לתשובה של המתמצאים בקוראן.
**** אני מקווה שהשאלה מתאימה לפורום הזה.
לצפיה ב-'מי שהיה אויב לגבריאל'
מי שהיה אויב לגבריאל
20/07/2017 | 13:37
17
"המשפט" הזה ירד כתשובה ליהודים בני ישראל, כאשר טענו שגבריאל הוא אויב שלהם ומיכאל הוא המלאך שלהם. וליהודים היה מספר גרסאות של הסברים לגבי טענה זו שלהם על המלאכים.. כאשר אמרו את זה בשיחה עם הנבי מוחמד.
זה הסבר בגדול.. לא הכי מדויק.. לא רציתי לרדת לפרטים, כי הכי מסוכן לפרש ולתרגם דתות כשהבנאדם פחות מזמיר כהן מינימום..
כשאתה נבהלת מהמשפט "מי שהיה אויב לגבריאל" הסיבה היתה כי לקחת חצי משפט.. אם ממשיכים את המשפט ישמע יותר הגיוני.. כי הוא מדבר על אנשים מסוימים שטענו מול מוחמד שגבריאל הוא אויב שלהם כאשר מוחמד אמר שהמלאך גבריאל ירד אליו.. צריך לקחת את ההקשר..
ולא אמורים אנחנו להבין שגבריאל הוא אויב! ההיפך הוא שמסר את הקוראן למוחמד והוא נחשב קדוש.
הנקודה הכי חשובה בעיני:
כול הפיגועים ודאעש האיסלמסטים ושנאה עיוורת ליהודים ואלקאעידה ומה שיבוא עוד.. המקור שלהם הוא פרשנות לא נכונה לקוראן על ידי כמה שיחים (אנשי דת מוסלמים) שהם בעצמם לא הבינו את הדת ופירשו בצורה לא חכמה כי הם בכלל לא רוחניים ולא מבינים כלום מהחיים שלהם! ופה התפקיד של הפוליטיקה לתמוך באנשים אלה ולשלם להם ולפרסם אותם כדי שיהיה להם כוח וסמכות!
באסלאם ובערבית יש משפט שאומר: "المفسرون هم المفسدون في الارض"
כלומר "הפרשנים הם המקלקלים בעולם" ! בטח לא עליך ועלי אלא אלה שבערך ברמה שלנו בהבנה בקוראן והלכים לעם שלם כדי לפרש ולהוציא פתוא ולהסית עם פרשנות מזוייפת.
יש מקרים אמיתיים שקורים על סמך פרשנות מזוייפת ומעטים יודעים ומאמינים שזה מזוייף.. כולם הולכים בעדר..
 
תודה
 
לצפיה ב-'הכיבוש : מי משלם את המחיר / 92 עמודים ל50 שנה'
הכיבוש : מי משלם את המחיר / 92 עמודים ל50 שנה
09/06/2017 | 17:04
19
http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?...

דו"ח שנתי של מרכז אדוה

http://adva.org/wp-content/uploads/2017/06/Price_o...


מבוא

מה מחירו של הכיבוש? מי משלם אותו?

מסמך זה מבקש להעשיר את הדיון הציבורי באמצעות הצבעה על הקשר בין המתרחש משני צדי הקו הירוק, וזאת תוך התמקדות בכמה מן ההשלכות החברתיות והכלכליות העיקריות של הכיבוש
בפרט ושל הסכסוך הישראלי־פלסטיני בכלל.

הדיון בשליטה הצבאית המתמשכת של ישראל בשטחים הפלסטיניים שנכבשו ב–1967 מתמקד בדרך כלל בסוגיות מוסריות, מדיניות, צבאיות ומשפטיות.
שליטה שהשנה ימלאו לה 50
 
השלכות העימות על החברה הישראלית — על רמת החיים, על הצמיחה הכלכלית, על היחסים בין עדות ולאומים, על היחס בין מרכז לפריפריה — סוגיות אלה נדונות אך לעתים רחוקות. על פי רוב מתנהלים השיח הפוליטי, האקדמי והתקשורתי כאילו אין קשר של ממש בין הכיבוש ובין הנעשה בתוך החברה הישראלית.
 
אפשר לומר כבר כאן כי התמונה המצטיירת מן המסמך היא שהנפגעים העיקריים הם ישראלים מעוטי הכנסה, ערבים ויהודים כאחד. ישראלים אלה נפגעים מן התחרות שמציב מולם כוח עבודה פלסטיני זול, שפתח את השער גם בפני עובדים "זרים" מרחבי העולם; מן המדיניות של צמצום
תקציבי, שנועדה לשדר מסר של אחריות תקציבית למרות ההתנגשויות האלימות התכופות; מן הפגיעה של מדיניות הצמצום התקציבי ברשת הביטחון הסוציאלי ובמשרדים החברתיים הגדולים— חינוך, בריאות ורווחה; מן הצורך להקצות עוד ועוד כספים לביטחון ולצבא במקום לשירותים החברתיים; ועוד.

הכיבוש פגע ופוגע ביציבות הכלכלית של המשק ויוצר תוואי צמיחה שהוא לעתים קופצני ביותר, בעיקר בעתות עימותים אלימים ממושכים כדוגמת שתי האינתיפאדות ומבצע "צוק איתן". האי יציבות פוגעת לא רק בישראלים מעוטי הכנסה אלא גם בתאגידים הגדולים ובבעלי הכנסות גבוהות.  אלא  שאלה  נהנים  מהגנה  נדיבה  של  ממשלות  ישראל,  העושות  ככל  יכולתן  לסוכך
עליהם, באמצעות מיסוי אישי ותאגידי נמוך, באמצעות הוזלה של עלות האשראי ובאמצעות מדיניות עקבית של הוזלת עלות העבודה.

האי  שוויון  בישראל  גדל  מאוד  בשלושת  העשורים  האחרונים  והוא  כיום  מן  הגבוהים  בעולם
המערבי. הוא מיוחס על פי רוב למדיניות הניאו־ליבראלית המושלת בכיפה לפחות מאז הנהגת תכנית החירום לייצוב המשק בשנת 1985.

אולם צעדים ניאו־ליברליים קיצוניים במיוחד ננקטו בתקופת  האינתיפאדה  השנייה,  שלוותה  במשבר  כלכלי  מן  הממושכים  בתולדות  המדינה.  סביר
להניח כי ללא תחושת החירום שיצרה אותה אינתיפאדה לא היו צעדים קיצוניים כל כך ננקטים כלל, או שהיו ננקטים באופן מרוכך והדרגתי יותר.
זו הדוגמא המובהקת ביותר לקשר בין ניאו־ליברליזם בתוך גבולות הקו הירוק ובין שליטה צבאית מתמשכת בעבר השני של הקו.
 
לצפיה ב-'יובל לחלוקת ירושלים: המאבק הלא-אלים הצליח / ערן צדקיהו'
יובל לחלוקת ירושלים: המאבק הלא-אלים הצליח / ערן צדקיהו
09/06/2017 | 16:44
8
http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?...

המאבק הלא-אלים של הפלסטינים במזרח ירושלים ב"איחודה" של העיר אמנם תורם להנצחת הפערים בין שני חלקיה, אולם הוא גם קיבע את ירושלים כבעיה מדינית, שלא תיפתר אלא בהסכם מדיני בין ישראל לבין הפלסטינים

"ירושלים המאוחדת לנצח נצחים" מחולקת בין תושביה בחמישים השנים האחרונות. מאז בוא האסלאם בשעריה לפני 1400 שנה היא הייתה קדושה לשלוש דתות, ועד שנת 1948 הייתה עיר משותפת וקוסמופוליטית למרות התבססותן של שתי תנועות לאומיות מנוגדות, היהודית והערבית-פלסטינית, בתחומיה. בין השנים 1948—1967 חלקו בה ישראל וירדן, וביוני 1967 היא אוחדה מחדש תחת כוחה הצבאי והפוליטי של ישראל.

מאז לא חזרה העיר להיות מאוחדת במלוא מובן המילה, וכיום היא נחשבת לאחת מהערים המפוצלות ביותר בעולם מבחינה פוליטית, דתית, אתנית וזהותית. תושביה הערבים הם חלק מהפוליטיקה, החברה והתרבות של הגדה המערבית, ואין להם זיקה למפלגות הערביות ולתנועה האסלאמית בישראל (למרות פעילותה של האחרונה בעיר בעשרים השנה האחרונות). הם מצביעים בבחירות לרשות הפלסטינית, ובבחירות בשנת 2006 בחרו בארבעה נציגים של חמאס. מאז האינתיפאדה הראשונה הם נטלו חלק בכל גלי התסיסה בשטחים, לרבות גל האלימות האחרון שהחל בעיר עצמה בשנת 2014.

מדוע נכשלה הישראליזציה של ירושלים? ראשית, בשנת 1964 הוקם בירושלים הארגון לשחרור פלסטין, בטקס רב רושם שנערך במלון בהר הזיתים הצופה על אל-אקצא וירושלים המערבית. מאז שמרו הפלסטינים בירושלים על זהותם, והחל בשנת 1967 הכשילו את איחודה של העיר באמצעות מאבק אזרחי בלתי אלים. הם נמנעים בעקביות מלהצביע בבחירות העירוניות (בבחירות האחרונות הצביעו פחות מאחוז מבעלי זכות ההצבעה ממזרח ירושלים) ומסרבים להשתלב במערכת החינוך הישראלית.

אין טעם להאשים את המזרח-ירושלמים במצבם בטענה כי אינם מצביעים בבחירות. מדינת ישראל החליטה לא להעניק להם אזרחות עם איחודה של העיר, ובכך יצרה מרחב פלסטיני ירושלמי בעל מאפיינים יחודיים. הימנעותם מהשתתפות במשחק הפוליטי המקומי משמרת, בסך הכל, את המובלעת שהקימה להם ישראל. זו התחזקה מאז בניית הגדר בראשית המאה הנוכחית, ולצדה התחזקה גם זיקתם של המזרח-ירושלמים לפוליטיקה ולחברה הפלסטינית בשטחים.

המאבק המשמעותי ביותר, אם לא היחיד, שתושבי ירושלים המזרחית ניצחו בו היה שימורה של תכנית הלימודים הירדנית. מיד אחרי המלחמה והרחבתה של העיר ביקשה ישראל לכפות את תכנית הלימודים שלה על תושבי ירושלים המזרחית. התושבים פתחו בשביתה שנמשכה מעל לשנה, ובסופה נכנעה ישראל והותירה על כנה את תכנית הלימודים הירדנית (שהוחלפה אחרי הסכמי אוסלו בתוכנית הפלסטינית). כך נולדה אנומליה ירושלמית נוספת: בעוד שהמדינה אחראית לממן את בתי הספר ומשכורות המורים, כחלק מהחלת חוק חינוך חינם חובה על ירושלים המזרחית, תכני הלימוד ומבחני הבגרות (תַוְגִ'יה) מגיעים מרמאללה.  

בשנים האחרונות מתאמצים מנהלת החינוך בירושלים (מנח"י) ומשרד החינוך לשכנע בתי ספר בעיר המזרחית לעבור לבגרות ישראלית בדרכים שונות, ובהן גם התניית קבלת שירותים בסיסיים במעבר לבגרות ישראלית. מגמת הישראליזציה בקרב המזרח-ירושלמים היא עובדה, וכך גם העליה ברמת האלימות הפוליטית בעיר, אולם שיעור בתי הספר במזרח ירושלים שבהם מלמדים את הבגרות הישראלית לא מגיע לשמונה אחוזים. הרוב המכריע של ילדי מזרח העיר לא לומד עברית, לא נבחן בבגרות ישראלית וחסר כל זיקה למדינת ישראל לפחות עד גיל 18.

שיטות המאבק הלא-אלים של המזרח-ירושלמים באיחודה של ירושלים אמנם תורמות להנצחת הפערים בין חלקיה של העיר, אולם הן גם הנציחו את בעיית ירושלים כסוגיה מדינית. בכך תרמו הפלסטינים בירושלים את חלקם למאבק הלאומי הפלסטיני, אשר רואה בירושלים סמל לאומי וסוגיה כלל-פלסטינית.
הסדרה של היחסים בין תושבי ירושלים תושג אך ורק כחלק מהסכם מדיני שירושלים תהיה חלק ממנו. כל עוד ימשיכו היהודים להחזיק בכל המשאבים, ומדי פעם יקצו מעט מהם למזרח העיר, לא תשקוט העיר.

 
לצפיה ב-'טל מלר | שוליות מרובה, אימהות יחידנית בחברה הפלסטינית בישראל'
טל מלר | שוליות מרובה, אימהות יחידנית בחברה הפלסטינית בישראל
09/06/2017 | 16:38
9
http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?...

ספר חדש בהוצאת רסלינג

מתוך אתר ההוצאה:  

ספר זה בוחן את חייהן ומצבן של אימהות יחידניות – אלמנות גרושות או פרודות – בחברה הפלסטינית בישראל. המורכבות המאפיינת את חייהן של נשים פלסטיניות אזרחיות ישראל והתחושה שבחייהן נשזרים דיכוי ושמרנות, לצד התנגדות וחיפוש אחר דרכים לשחרור, נדונו במחקרים שונים בשנים האחרונות, אולם עדיין לא נחקרה מציאות חייהן של אימהות פלסטיניות יחידניות. ספר זה מתבסס על ראיונות עומק שנערכו מנקודת מבט פמיניסטית עם אימהות יחידניות פלסטיניות בישראל; ניתוח הראיונות מציג את זהותן הדינמית והמורכבת של נשים אלה, המתנהלות במרחבים היברידיים, תוך כדי בחינת ההצלבה של מיקומי שוליים מגדריים, מעמדיים ואתנו-לאומיים בהתנסויותיהן.

העלייה בשיעור האימהות היחידניות בחברה הפלסטינית בישראל והתהוותו של דפוס משפחתי "חדש" חלה במקביל למגמות השינוי באוריינטציה של דגם מדינת הרווחה בישראל, המתרחשות החל משנות ה-80, ולאימוץ הדגם הניאו-ליברלי. צמצום מעורבותה של המדינה, כמו גם מעמדם האזרחי של פלסטינים בישראל, מתווספים לגורמים תרבותיים ייחודיים הנובעים ממעמדן של נשים אלה בקהילותיהן.

ספרה של טל מלר זורה אור על המשאים ומתנים שנשים אלה עורכות עם מבני הכוח המרובים המכתיבים את מסגרות חייהן; הוא מסייע לגיבוש הבנה רב-ממדית, הן ביחס להיבטים השונים של הפיקוח האינטנסיבי שמופעל עליהן והן ביחס לדרכים שבעזרתן הן נושאות ונותנות עם כוחות אלה. בין השאר נידונות הסוגיות על אודות הסדרי המגורים של הנשים, שאלת שיוך הילדים, תעסוקה והאפשרות שלהן לזוגיות שנייה. הדיון של מלר תורם להבנתן של מגמות שינוי ושימור בו-זמניות המתרחשות בחברה הפלסטינית בכללותה, בהמחישו את המגמות הסותרות המתחוללות כיום בקרב משפחות פלסטיניות בישראל – מגמות שמרניות לצד מגמות של התחדשות והתעצמות.

ד"ר טל מלר היא בוגרת החוג למגדר באוניברסיטת בר אילן; מחקריה עוסקים בנשים פלסטיניות אזרחיות ישראל ובתבניות משפחתיות עכשוויות בחברה הפלסטינית בישראל. מרצה במכללה האקדמית צפת.
 
לצפיה ב-'200 מבקשי מקלט מדארפור, ניצולי רצח עם, יקבלו מעמד ארעי '
200 מבקשי מקלט מדארפור, ניצולי רצח עם, יקבלו מעמד ארעי
09/06/2017 | 16:32
5
http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?...

200 מבקשי מקלט מדארפור, ניצולי רצח עם, יקבלו מעמד ארעי במדינת ישראל. חדשות מצוינות! אבל שניה אחת. למה רק 200?
יש בישראל כמה אלפי דארפורים ניצולי רצח עם שמחכים חודשים ושנים לתשובה על בקשת המקלט שלהם. אנחנו יודעים שהמדינה *החביאה* חוות דעת מקצועית שאומרת שלדארפורים מגיע מקלט. אז לא. אנחנו לא מתבלבלים מהמחווה הכאילו הומניטרית הזו. המדינה יודעת שמגיע להם מקלט. שהם פליטים. והנסיון להחליק את הנושא עם פירורים רק נותנת לנו עוד מוטיבציה. הסיפור הזה עוד לא נגמר.

לכתבה ב"הארץ": http://www.haaretz.co.il/news/education/1.4158293
 
לצפיה ב-'נפתחה ההרשמה לתכנית ללימודי תרבות ערבית-יהודית'
נפתחה ההרשמה לתכנית ללימודי תרבות ערבית-יהודית
09/06/2017 | 16:25
6
http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?...

אלמוג בהר

האם הערבית היא שפה יהודית?

האם העברית היא שפה פלסטינית?

מה בין התרבות היהודית בעולם הערבי לאורך יותר מאלף שנה לתרבות המזרחית העכשווית בישראל?

מה שכחנו מן החיבורים שבין היהדות לאסלאם שנוצרו בתרבות הערבית-היהודית?

מה מיוחד בדו-לשוניות העברית-ערבית של היצירה התרבותית הערבית-יהודית, והאם ניתן למצוא דמיון בינה לבין הדו-לשוניות ביומיום וביצירה של פלסטינים בישראל?

ולמה עד שנת 2017 מעולם לא נפתחה תכנית ללימודי תרבות ערבית-יהודית באוניברסיטאות בישראל, ולמה אנחנו פותחים את התכנית דווקא עכשיו?

כיצד התרבות הערבית-יהודית מאתגרת את התרבות הישראלית, ואת ההפרדות הנוכחות לעיתים גם באקדמיה בין עברית לערבית, בין יהודים לערבים, בין מסורת למודרנה ובין קודש לחול?

***

התכנית ללימודי תרבות ערבית-יהודית היא תכנית לימודים חדשה לתואר ראשון, המוקמת כתכנית בין-אוניברסיטאית, בשיתוף של אוניברסיטת תל-אביב, החוג לספרות, ואוניברסיטת בן גוריון בנגב, המחלקה ללימודים רב-תחומיים. התכנית תחל לפעול בתחילת שנת הלימודים תשע"ח, 2018-2017.

התכנית ללימודי תרבות ערבית-יהודית מתמקדת במקצועות השפה, הספרות, ההיסטוריה וההגות של יהודים תושבי ארצות האיסלאם דוברי הערבית מן האלף האחרון. התכנית משלבת לימודי שפה ערבית ספרותית עם היכרות נרחבת עם הערבית-היהודית הקלאסית והמאוחרת.

זו התכנית הראשונה בארץ שבה יתאפשר לכם להיכנס לתחומה של תרבות מרתקת, כזו שלא נידונה עד כה בהיקף ובמיקוד הראויים לה. לצד שיעורי מבוא בהיסטוריה, בספרות ובהגות, תוזמנו ללמוד על המפגש בין פיוט, שירת חשק, הלכה וקבלה, מדרש ופילוסופיה, כפי שנוצרו על ידי יהודי העולם המוסלמי. התכנית גם תציע שיעורים וסמינרים לשאלת הכתיבה הערבית-יהודית בעת החדשה ובפרט לספרות והשירה המזרחית בדורות האחרונים. היא אף תעמוד היטב על זיקתה של התרבות לגופי המסורת היהודית ולספרות החול הערבית.

לצד חדשנותה הדיסציפלינרית מבקשת התכנית להציע גם מערך תיאורטי ומתודולוגי חדשני המשיב באופן רב-ערכי לשאלות מרכזיות במדעי הרוח בישראל: שאלת החילון והדיאלקטיקה של המסורת, הזיקות בין יהדות לאסלאם, ביקורת האוריינטליזם, היחסים בין עברית לערבית ועוד.
 
לצפיה ב-'פתגמים בערבית'
פתגמים בערבית
07/06/2017 | 20:13
1
21

1. الِّي ما بِخاف مِنْ أَلله - خاف مِنُّو!
אִלִּי מָא בִּחָאף מִן אַללָּה - חָאף מִנּוֹ!
מי שאינו פוחד מאלוהים - פְּחד ממנו!
זו אחת העצות הנוגעות בבסיס האמונה והיא משיקה לתוכנו של הפתגם הקודם.
במקרא מופיעה יראת ה' כציווי אלוהי (דברים ו'/13, שם, י'/12,20). באסלאם - מילה שפירושה כניעה או התמסרות מוחלטת לאל. מי שאינו ירא ונכנע לפני האל משמע שהוא כופר ומכאן הוא אויבו. ירא-האל הוא איש אמונו.
נראה, שפתגם זה מקורו במקרא וקשור בסיפורו הקסום של יוסף במצרים, בתהליכי התוודעותו לאחיו. באסלאם נחשב יוסף לנביא אלוהים, תשיעי מבין 25 הנביאים. בקוראן יש אף سورة "סוּרַה" (פרשה) רחבת היקף הקרויה על שמו ובה מתואר סיפור חייו כ"נאה שבסיפורים"...
המשך באתרנו: אברהם אלישע מאמרים
לצפיה ב-'פתגמים בערבית'
פתגמים בערבית
09/06/2017 | 14:35
9
תודה, מרתק
לצפיה ב-'פתגמים בערבית'
פתגמים בערבית
07/06/2017 | 20:09
13

1. رَأْسُ الحِكْمَة - مَخافَةُ الله
רָאשִׂ (א)לחִכְּמֶה - מַחָאפתִ אַללָּה
ראשית משפט - יראת האל
רקע:
אמנם, משפט זה אינו מופיע בקוראן אך הוא מעוגן היטב במקרא. מלאכת השיפוט קרויה בערבית حِكْمَة חִכְּמֶה והיא זהה למילה חָכְמָה בעברית. כך במקרא רֵאשִׁית חָכְמָה יִרְאַת יְ-הוָה (תהלים קי"א/10) וכן תְּחִלַּת חָכְמָה יִרְאַת יְ-הוָה (משלי ט'/10). וכשמדובר במינוי שופטים, עולה מאליה עצתו המנחה של יתרו למשה: וְאַתָּה תֶחֱזֶה מִכָּל הָעָם אַנְשֵׁי חַיִל יִרְאֵי אֱלֹהִים (שמות י"ח/21).
 
לצפיה ב-'הלוו!'
הלוו!
03/06/2017 | 20:04
1
23
לצפיה ב-'דווקא רציתי לפרגן לך אבל הפורום הזה ריק'
דווקא רציתי לפרגן לך אבל הפורום הזה ריק
04/06/2017 | 23:13
12
חבל
לצפיה ב-'ראמדאן כארים, ושאלה בנושא'
ראמדאן כארים, ושאלה בנושא
04/06/2017 | 09:39
2
33
גם בישראל וגם בחו"ל,
רמאדן, שלכאורה הינו חג של היטהרות, קדושה, אחווה, שמחה, עשיית חסד, ושיפור היחסים בין אדם וחברו
לא מהווה הפסקת אש ורגיעה, אלא גורם להתגברות האש וההרוגים.

חבר שלי שעובד כסוהר,
מספר שבתקופה זו הם נאלצים לעבוד במשמרות מוגברות, עקב ריבוי מקרי האלימות.
האם יש לכך הסבר?
לצפיה ב-'כשאדם חושב שהוא פועל בשמו של אללה ולמענו הוא מסוגל להכל'
כשאדם חושב שהוא פועל בשמו של אללה ולמענו הוא מסוגל להכל
04/06/2017 | 15:00
1
14
בעיקר אם מבטיחים לו 72 בתולות בגן עדן.
לצפיה ב-'זה לא מסביר כלום. כל הדתות מבטיחות גן-עדן למאמינים הצדיקים'
זה לא מסביר כלום. כל הדתות מבטיחות גן-עדן למאמינים הצדיקים
04/06/2017 | 15:11
13
אם ההסבר שלך היה נכון,
היית רואה תופעה דומה גם ביום כיפור היהודי,
ותקופת בצום הלנט הנוצרי.
בפועל המצב אינו דומה.
לצפיה ב-''
03/06/2017 | 21:55
71
לצפיה ב-'זה לא כ"כ נעים לראות פורום סגור..'
זה לא כ"כ נעים לראות פורום סגור..
27/11/2015 | 09:29
1
127
לצפיה ב-''
27/11/2015 | 09:29
23
לצפיה ב-' סגירת הפורום '
סגירת הפורום
24/11/2015 | 15:56
1
228
גולשות וגולשים יקרים,
הוחלט לסגור את הפורום בשלב הזה.

המשך גלישה נעימה ב אנשים
לצפיה ב-'זה בסדר'
זה בסדר
24/11/2015 | 23:43
161
כמו שזה נראה הפורום הזה הוא לא הדבר האחרון שייסגר במדינה הזו, ולכן אני מציע לכם שם בהנהלת תפוז הנכבדת להתבונן עמוק פנימה ולחשוב על משמעויות שונות בהחלטות שתחת ידיכם.....
 
שיהיה לכם בהצלחה....
לצפיה ב-'אם היית רואה -'
אם היית רואה -
21/11/2015 | 16:24
1
103
לצפיה ב-'כנסי כנסי'
כנסי כנסי
04/06/2017 | 17:28
5
לצפיה ב-'למה ערבים/מוסלמים עושים טרור והורגים אנשים בכל העולם ..'
למה ערבים/מוסלמים עושים טרור והורגים אנשים בכל העולם ..
20/11/2015 | 17:13
1
178
מה יוצא להם מזה? 
למה הם הורגים גם את בני העם שלהם ?
 
לצפיה ב-'למה ערבים מוסלמים הורגים את העם שלהם'
למה ערבים מוסלמים הורגים את העם שלהם
20/07/2017 | 13:53
4
חינוך לקוי תלוי דת ומסורת וחסר הגיון והתחדשות טבעית.. חינוך כזה גורם לבן אדם להיות חסר תשוקה לחיים והולך בעדר ומוסת בקלות..וכול המדינות בעלות האינטרסים להחליש מוסלמים מחזקים את הנ"ל אצלם..
לצפיה ב-'PlayBuzz הגיע לתפוז '
PlayBuzz הגיע לתפוז
19/11/2015 | 12:14
22
מהיום ההודעות שלכם יכולות להראות אחרת!
בלחיצת כפתור תוכלו להוסיף סקרים, חידונים, תכנים ויראלים ותוכן אינטראקטיבי מתוך אתר PlayBuzz!
 
לחצו על האייקון של playbuzz (ליד צירוף הקבצים) - העתיקו את הקישור - ופרסמו את ההודעה!

מנהל/ת הפורום

אודות:
את/ה מוביל/ה בתחומך? אנו מזמינים למשרדינו בימים אלו בעלי מקצוע המתאימים לנהל פורום מקצועי באשכול המומחים של אתר הקהילות המוביל תפוז אנשים. מנהל/ת פ
עוד...

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ