לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1276312,763 עוקבים אודות עסקים

פורום ערבים

 

ברוכים הבאים לקהילת ופורום ערבים הפורום הינו חם..
 
 
·       פורום ערבים הינו פורום חברתי, דן במגוון נושאים המעניינים את הרחוב הערבי בישראל ומהווה תמונה מוקטנת של האוכלוסייה הערבית בארץ 
·       מנהלי וחברי/ות , אורחים/ות מתבקשים לשמור על אופיו ומהותו של הפורום , כפורום ערבי לכל דבר . 
·       על כל חברי/ות , אורחים/ות הפורום לכבד את הפורום , לשמור על רמת דיון נאותה , ותרבות שיחה גבוהה . 
·       שרשור  ייפתח כל יומיים או במידת הצורך ויודבקו אליו כל הודעות כלליות .
  ·       לעתים קורה שיותר מגולש אחד פותח שרשור      בנושא משותף,   בדרך כלל מחמת חוסר תשומת לב. במקרים כאלו,  ישורשרו השרשורים החדשים אל השרשור הראשון.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום ערבים

 

ברוכים הבאים לקהילת ופורום ערבים הפורום הינו חם..
 
 
·       פורום ערבים הינו פורום חברתי, דן במגוון נושאים המעניינים את הרחוב הערבי בישראל ומהווה תמונה מוקטנת של האוכלוסייה הערבית בארץ 
·       מנהלי וחברי/ות , אורחים/ות מתבקשים לשמור על אופיו ומהותו של הפורום , כפורום ערבי לכל דבר . 
·       על כל חברי/ות , אורחים/ות הפורום לכבד את הפורום , לשמור על רמת דיון נאותה , ותרבות שיחה גבוהה . 
·       שרשור  ייפתח כל יומיים או במידת הצורך ויודבקו אליו כל הודעות כלליות .
  ·       לעתים קורה שיותר מגולש אחד פותח שרשור      בנושא משותף,   בדרך כלל מחמת חוסר תשומת לב. במקרים כאלו,  ישורשרו השרשורים החדשים אל השרשור הראשון.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
ברוכים הבאים לפורום ערבים

     ברוכים הבאים לפורום ערבים

המשך >>

לצפיה ב-'אוסטד'
אוסטד
19/10/2019 | 08:54
3
כמה שזכור לי - ביטוי גבוה יותר , מכובד יותר , למורה
לצפיה ב-'אוסטד'
אוסטד
19/10/2019 | 08:53
3
כמה שזכור לי - ביטוי גבוה יותר , מכובד יותר , למורה
לצפיה ב-'אלימות המגזר הערבי...'
אלימות המגזר הערבי...
14/10/2019 | 13:12
1
13
אני יהודי אשכנזי.הצבעתי לגנץ-לפיד ואני לא ימני.
אני שואל אתכם הערבים, איך הגעתם למצב הזה.
לפני שאתם מאשימים את הממסד והמשטרה תשאלו את עצמכם,איפה טעיתם
במשך השנים.
כשהמשפחה שולחת את אחד האחים לרצוח את אחותי כי חיללה את כבוד
המשפחה. מאיפה זה בא? מפרימיטיביות?
ואתם יודעים למה? כדי למנוע בושות מהמשפחה בכפר. החברה הערבית מעודדת
אלימות. גם כלפי נשים. החברה הערבים לא משתפת פעולה עם השלטון כדי למגר את הפשע בתוכה.
אז לפני שאתם מאשימים את כל העולם ולהקתו בריקבון התרבותי שלכם
תעצרו רגע.המנהגים הפרימיטיביים שלכם עולים לכם בחיי הקרובים לכם.
מה קרה בתקופה האחרונה? זה יצא משליטה?
מה זה ירי בחתונות? עוד מנהג דפוק ופרימיטיבי?
כשתעשו אתם את המוטל אליכם, נדבר.
לצפיה ב-'זה לא רק בארץ , ככה זה בכל המזרח התיכון ובכל העולם >>'
זה לא רק בארץ , ככה זה בכל המזרח התיכון ובכל העולם >>
14/10/2019 | 14:11
15
 
~~ : "כשתעשו אתם את המוטל אליכם, נדבר."  אבל אין עם מי לדבר !!!
 
 
לצפיה ב-'פירוש '
פירוש
08/06/2019 | 15:31
12
מה זה זרזור  בערבית
לצפיה ב-'אהלן חברים, אשמח אם תמלאו סקר בנושא "חוק זכויות החולה"...'
אהלן חברים, אשמח אם תמלאו סקר בנושא "חוק זכויות החולה"...
12/05/2019 | 20:48
7
הסקר הוא כחלק פרויקט גמר של לימודים לתואר ראשון.
אשמח אם תענו על השאלון, תודה
לצפיה ב-'ב09 באפריל הדמוקרטים נעים ונוהרים בכמויות אל הקלפי!'
ב09 באפריל הדמוקרטים נעים ונוהרים בכמויות אל הקלפי!
06/04/2019 | 14:46
1
41
לצפיה ב-'המלצה של גברת זועבי לגבי ה-9 באפריל >>'
המלצה של גברת זועבי לגבי ה-9 באפריל >>
06/04/2019 | 15:06
13
לצפיה ב-'Sara Zoabi מוסרת ברכה >>'
Sara Zoabi מוסרת ברכה >>
06/04/2019 | 14:57
18
Sara Zoabi :
{אתמול ב-‏9:20‏ · }
"שבת שלום לכל בית יהודי ולכל עם ישראל
ג'ומעה מובארקה 
جمعه مباركه "
לצפיה ב-'שבת שלום לכולם '
שבת שלום לכולם
06/04/2019 | 00:29
11
לצפיה ב-'מה כתוב בתמונה המצורפת?'
מה כתוב בתמונה המצורפת?
30/10/2018 | 12:44
31
האם מי שהוא יכול לפענח את הכתוב בתמונה המצורפת?
תודה
אורון
לצפיה ב-'מה זה ג'אנן בערבית(ganen במלעיל)?'
מה זה ג'אנן בערבית(ganen במלעיל)?
29/10/2018 | 16:12
34
גָ'אנֵן (במלעיל, ג' כמו ג'ירפה)
לצפיה ב-'הרשימה המשותפת'
הרשימה המשותפת
11/10/2018 | 22:13
27

http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?...

https://www.prtfl.co.il/archives/106841

פסטיבל ציורי קירות ענק בחיפה; תערוכת איור ואנימציה במוסררה; מוזיאון נייד לחיי הפליטים במכון אלפרד

פסטיבל הקירות בעיר תחתית חיפה

פסטיבל ״הקירות״ יתקיים בחיפה בסוף השבוע (11־13.10) ויכלול פתיחות של תערוכות רחוב, תערוכות ״פופ אפ״ ומופעים בשיתוף אמנים חיפאיים ומקומות הבילוי הפועלים בעיר התחתית של חיפה. הפסטיבל מתמקד בשינוי המרחב הציבורי של אזורים מתפתחים ולעיתים נשכחים של העיר, מארח כמה מהשמות הבולטים בסצנת אמנות הרחוב העולמית, ובו בזמן מעניק במה לאמנים צעירים בתחילת דרכם. במקביל לתערוכות יתקיימו מסיבות, מופעי מוזיקה, סיורי אמנות מודרכים שבהם יוצגו הקירות החדשים שנוצרו ע״י האמנים בפסטיבל ויימכרו עבודות אמנות ומרצ׳נדייז. המבקרים יוכלו להצטרף למסלול מודרך שבו ישמעו את הסיפור שמאחורי האזור, המבנים, האמנים, ותהליכי היצירה. אמנים משתתפים: Leolyxxx (לאולייקסס – שבדיה), Damsky (דמסקי – ספרד), דימה קורמה, אלין מור, Manyearsago, Tant Missing, Keos.

אביץ (אבי א. כ״ץ) במוסררה

המרווח במוסררה

״המרווח״, תערוכת איור ואנימציה, תיפתח הערב (11.10) בגלריה החדשה של מוסררה, ביה״ס הרב תחומי לאמנות וחברה (רחוב הע״ח 9, ירושלים). התערוכה בוחנת את החיבור – או חוסר החיבור – בין דבר לדבר אחר, בין אדם לאדם, בין רעיונות ובין דעות שונות, שכנים ועוברי אורח. היא מצביעה על החומר שנתפס כ״חוסר חומר״, משום שהוא נוסח כרווח, כהפסקה, כמרחיק בין הדברים שלהם ניתן ערך; ״הרווח״, שנראה כמקום שעליו לא התבוננו מספיק, או שמא לא התבוננו עליו כלל, ונותנת לו במה ונוכחות. אוצרת: ורד גנשרוא; מציגים: עובדיה בנישו, אביץ (אבי א. כ״ץ), הילה נעם, קרן כץ, קובי סיבוני, עידן ברזילי ומור ישראלי.

רניי מזור באלפרד

מוזיאון נייד לפליטות באלפרד

בגלריה מכון אלפרד תיפתח הערב (11.10) תערוכת יחיד של רניי מזור, ״מוזיאון נייד לפליטות״. מזור משתמש בפרקטיקה הנהוגה במוזיאונים לטבע ולאנתרופולוגיה על מנת לפתות את הצופים.  בתערוכה יציג סידרה של דיורמות, מודלים תלת מימדיים בגודל ממוזער, אשר המבקרים יוכלו לצפות בהם דרך חלונות הצצה, ולפגוש בתמונות מתוך סיפור הפליטים האפריקאים המגיעים לישראל. בנייתן התבססה על עבודת מחקר שערך מזור בנושא מחאות לא אלימות (Nobel Activism), כחלק מלימודי התואר השני בעיצוב משולב במכון הטכנולוגי חולון (HIT). התערוכה מוצגת במסגרת פרויקט הגמר של מזור, בהנחיית איתן ברטל, ומהווה חלק ממהלך אקטיביסטי, שנועד להגביר את המודעות לנושא הפליטים, באופן שאינו מתלהם ואשר מבקש להציע אפשרות ל״שיחה״ אלטרנטיבית.

חגית פלג רותם


 
לצפיה ב-'סנטיאגו סיירה: "המוות לא מכיר בשום לאומיות"'
סנטיאגו סיירה: "המוות לא מכיר בשום לאומיות"
11/10/2018 | 21:53
1
12
 

https://www.erev-rav.com/archives/48766

קרן גולדברג

"המעלה הגדולה ביותר של ישראל היא הקוסמופוליטיות שלה; לאבד זאת עבור חרם לא יביא לתוצאות חיוביות. מובן שיש צורך להפעיל לחץ על המדיניות הצבאית של ישראל, ודווקא זו סיבה טובה להציג כאן". קרן גולדברג משוחחת במייל עם סנטיאגו סיירה לרגל תערוכתו "פשעים" ב-1:1, מרכז לאמנות ופוליטיקה בתל-אביב

אני רוצה להתחיל עם שאלה בוערת שקשורה לדיון הסוער סביב תערוכת הפתיחה של 1:1, מרכז לאמנות ופוליטיקה, שבה הוצגו עבודות וידיאו של אמנים ערבים ללא ידיעתם, ללא הסכמתם וללא קרדיט. רבות מהתגובות שהוקיעו את המעשה התמקדו בצד האתי שלו, בעוד שמעט תגובות ראו בכך שיפוט פשטני וצדקני. בסופו של דבר התערוכה פיספסה את הפוטנציאל שלה לעורר דיון רלבנטי על הדרך שבה אמנים משתמשים בעבודותיהם כמטבע תרבותי וכלכלי שרק אנשים מסוימים יכולים "להרוויח" ממנו, ורק בסיטואציות מסוימות. ייתכן כי הכישלון טמון בעובדה שהתערוכה תווכה במדיה כאקט אוצרותי ישיר, ולא כעבודות אמנות חתרניות בפני עצמן. כאמן שעושה שימוש בטקטיקות חתרניות מורכבות, מה דעתך על פעולת ה"גניבה" של התערוכה? מה מקומו של הדיון האתי באמנות? ומה דעתך על שימוש בחרם תרבותי כאמצעי פוליטי בכלל?

סנטיאגו סיירה: "אם אנחנו מסתכלים על אמנות כעדות לזמן ולהקשר שאנו נמצאים בהם, התערוכה של קריגר משקפת מצב עניינים מסוים וראויה לתשומת לב. היא לא פותרת בעיות, אלא מניחה בעיה תרבותית מסוימת על השולחן, עם כל הסיבוכים והקשיים שבה. התערוכה היתה אירוע תרבותי לא קטן, או לפחות כך זה נראה מכאן. באופן טבעי, אסטרטגיה מסוג כזה מלחיצה אנשים רבים, אבל זה המחיר שיש לשלם אם רוצים להימנע מנקיטת גישות רשמיות יותר. על האתיקה שלנו לעלות בקנה אחד עם האסתטיקה שלנו. הגירויים החיצוניים שאנו קולטים זהים לרוב, אך יצירת האמנות נטועה בתפיסה האתית השונה שלנו של המציאות. אישית, אני לא אתמוך באף חרם, מפני שהצד החלש הוא תמיד זה שמשלם על כך בסוף. בידוד ישראל יכול להביא רק חדשות טובות עבור הימין. המעלה הגדולה ביותר של ישראל היא הקוסמופוליטיות שלה; לאבד זאת עבור חרם לא יביא לתוצאות חיוביות. מובן שיש צורך גדול להפעיל לחץ על המדיניות הצבאית של ישראל, ודווקא זו סיבה טובה בעיני להציג את עבודתי בישראל".

כפי שאתה בוודאי יודע, השדה האמנותי בישראל מתמודד לא רק עם החרם התרבותי מבחוץ, אלא גם עם צנזורה הולכת וגוברת, מדינית ואזרחית, מבפנים. לאחרונה, עבודתך "אסירים פוליטיים בספרד של היום", הכוללת צילומי פורטרט מטושטשים של לוחמי עצמאות קטלאנים, צונזרה ביריד ארקו במדריד. כיצד עולם האמנות צריך להתמודד עם מקרי צנזורה כאלה?

"העבודה שאת מזכירה חשפה לא רק מקרים של לוחמי עצמאות קטלאנים, אלא גם של באסקים וגליסיאנים, של אנשי צבא אנרכיסטים, של אנטי-פשיסטים, של פועלים אנדלוסים, של אמנים ועוד. העיסוק בקטלוניה מהדהד חזק מכל אלה, מחוץ לספרד וגם בתוכה. הדיכוי נעשה לפופולרי מאוד. אני לא רוצה להגיד לאף אחד מה לעשות, אבל אם את שואלת בנוגע לסיטואציה אצלכם, בעיני יש לקחת בחשבון את כל ההיבטים שלה. המערכת האקו-פוליטית שלנו כיום היא מאוד רעילה".

התערוכה הנוכחית כוללת את "697 פשעי מדינה", מיצג הקראה בערבית של שמות כל הקורבנות שנהרגו בקונפליקט בעזה מאז מבצע "צוק איתן" ועד תחילת המיצג. היא המשך ישיר של העבודה השנייה המוצגת, "2205 פשעי מדינה", שבה דוברי ערבית מקריאים את שמות הקורבנות שנהרגו במהלך מבצע "צוק איתן" בין ה-8 ביולי ל-26 באוגוסט 2014. שתי העבודות מייצרות נרטיב מתמשך של הרג. מה מקור השמות? כמה זמן נמשכה ההקראה? והאם היא שודרה אונליין?
 
לצפיה ב-'הרשימה מכילה את כל הקורבנות, ללא קשר למוצא'
הרשימה מכילה את כל הקורבנות, ללא קשר למוצא
11/10/2018 | 21:54
4
"הרשימה מכילה את כל הקורבנות, ללא קשר למוצא, והיא מגיעה מ Israel Palestinian Time Line, אתר מאוד מעודכן שמכיל הרבה מידע על כל מקרה. הוא שייך לארגון בשם If Americans Knew. הקראת כל השמות המעודכנים מאז ההקראה של 2014 תימשך בערך שעה. והיא אכן שודרה אונליין, בעמוד הפייסבוק שלנו וביוטיוב".
זו אינה הפעם הראשונה שאתה משתמש בהקראה, שנכחה גם עבודות קודמות כגון "שמות הקורבנות שנהרגו במלחמה בסוריה בין ה-15 במרץ 2011 ל-31 בדצמבר 2016", שהתחילה במרכז לאמנות עכשווית בתל-אביב, ו"120 שעות של הקראה מספר טלפונים" מ-2004. מצד אחד, העבודות האלו משתמשות בטקטיקה הפוכה לזו של רוב העבודות המפורסמות שלך מתחילת שנות ה-2000, שבהן אנשים משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות, כגון מהגרים או עובדות מין, נשכרו בתשלום כפרפורמרים כדי להסתתר בתוך ארגזים, לצבוע את שערם, לעמוד מול הקיר במשך שעות או לקעקע קו על גבם. לעומת עבודות אלו, שעשו שימוש באנשים חסרי שם והרבה פעמים גם חסרי פנים או נראות כלשהי, עבודות ההקראה מציינות שמות ספציפיים, כלומר מעניקות לכל אדם את שמו וזהותו. מצד שני, ההקראה החזרתית של שמות חסרי דימוי נושאת גם היא אפקט דה-הומני ומזכירה דקלום של רשימות מלאי. האם אתה מסכים עם הדואליות הזו? האם העבודות האלו נבדלות מעבודותיך הקודמות? ואם כן, כיצד?
"יצרתי הרבה הקראות נוספות, בין השאר של פשעי מדינה במקסיקו ושל 300 האנשים העשירים בעולם. צילמתי בעבר גם הרבה גבים. במציאות, הקרבה הפונטית של שני שמות ברשימה ממוססת את הזהויות שלהם לכדי פיקסלים. זה קורה בכל רשימה שמייצגת קבוצה אנושית מסוימת. פעולה זו מבטלת את הזהויות המורכבות של אינדיבידואלים לכדי מאסה אחידה. לכריסטיאן בולטנסקי יש עבודה שתמיד ריתקה אותי, ספר המכיל רשימה של כל המשתתפים בביאנלה בוונציה מאז ייסודה. השמות היו אמנים חשובים בזמנם, אבל כמעט אף אחד מהם לא נשמע מוכר. זו רשימה בדיוק כמו אלו שנמצאות בספרי טלפונים מהמאה ה-20. הרשימות האלו מעבירות את תחושת העמימות שאופפת את האדם שמאחורי השם".
בהמשך לתמה הזו של סדרתיות, אני מתעניינת בדרך שבה המיצגים המאוד גופניים שלך שואבים ממסורות של מינימליזם וקונספטואליזם, שניכרות גם באופי התיאורי של שמות העבודות, והיו נוכחות באופן מודגש יותר בעבודותיך המוקדמות, שעסקו באדריכלות, בנייה ופיסול במרחב הציבורי. בראיון במגזין "בומב" מ-2014 ציינת כי אסתטיקה מינימליסטית מאפשרת להימנע מהסחות דעת, וגם שהעבודות האלו קלות וזולות יותר לשילוח (צורת הקובייה). מה החשיבות של המסורות הללו בעבודות ההקראה העכשוויות? ואיך אתה חושב שהן נוכחות באמנות כיום בכלל?
"רשימה היא קומפוזיציה מודולורית, היא מאוד מינימליסטית. כל שם פועל באופן דומה למודול [יחידה עצמאית בתוך מערכת; ק"ג]. און קווארה, שמת ב-2014, אירגן הקראות של מיליוני שנים בכמה הזדמנויות ­– עוד עבודה מרתקת בעיני ("One Million Years" ("Reading". אני מושפע מהפן הלינגוויסטי של מינימליזם וקונספטואליזם, אבל לרוב אני עוסק בדברים שונים מאוד. לעבודת ההקראה הנוכחית, כמו לעבודות אחרות, יש אפקט הדומה לקריאת 'בוז' בתיאטרון".
אני מניחה שאתה מכיר את פרדיגמת זכרון השואה "לכל איש יש שם", שמעודדת לזכור כל קורבן בשמו הפרטי. ביד-ושם שוכן "היכל שמות", ובימי הזיכרון לשואה נערכים טקסי הקראת שמות. ניתן להניח כי אסוציאציה זו תהיה בלתי נמנעת עבור רוב הישראלים והיהודים שיצפו בתערוכה. האם אתה רואה בעבודות אלו כממלאות אחר פונקציה של זיכרון, או דווקא כפעולה חד-פעמית? מה החשיבות של האופי המתמשך שלהן, וכיצד הוא מתקשר לנושא של זיכרון וטראומה?
"המוות לא מכיר בשום לאומיות. בכוונתי לייצר אמפתיה. המוות שנגרם על-ידי פשעי המדינה והקפיטל עלול להגיע לכולנו. היום זה תורו של מישהו אחר, מחר זה עלול להיות תורך. המקריות ההיסטורית הזו היא חלק מהגחמות הגיאו-פוליטיות של פושעים. אני אישית לא מאמין בלאומיות. האנושות בבסיסה מניחה סולידריות ועזרה הדדית; לעומתה, ברבריזם מניח חומות ונשק".
ובאמת "120 שעות של הקראה מספר טלפונים", כמו העבודה הידועה שלך עבור הביתן הספרדי בביאנלה בוונציה ב-2003, "Wall Enclosing a Space", שבה רק מחזיקי דרכון ספרדי הורשו להיכנס לביתן הריק, מדגישות את ההפרדה השרירותית שמייצרת לאומיות. העבודות בתערוכה כוללות שמות של קורבנות פלסטינים וישראלים. האם בעיניך העבודות נוקטות גישה הומנית יותר, במקום להחזיק מראה נוקבת אל מול פשעי החברה?
"הומוניזם תמיד נראה לי קונספט משונה, בניגוד, נניח, ל- dogism או alienism. לא, לא הייתי קורא לזה הומניזם. זה בינלאומיות".
לסיום, אני רוצה לשאול אותך בנוגע לסירובך לקבל את הפרס הספרדי הלאומי לאמנות ב-2010. ציינת שאתה לא יכול לקבל אשרור לאמנות שלך מממשלה שאתה לא מסכים איתה. אך בעבר ציינת גם שעלינו להתייחס לעולם האמנות והתרבות כמו "לאויב הגרוע ביותר שלנו", מפני שהם חלק בלתי נמנע מהמערכת הקפיטליסטית. בעבודותיך אתה מיישם גישה טרנסגרסיבית מבפנים. אתה מציג בחללי אמנות ומוזיאונים שנתמכים על-ידי מדינות שונות או כסף פרטי בכל העולם, ומוכר את העבודות שלך לאספנים. מה ההבדל בין כל אלו לבין להשתמש בכסף הפרס כדי להפיק עבודות ביקורתיות נוספות? בין כה וכה אין היום כזה דבר, "כסף נקי".
"אני אסביר את עצמי. הפרס הלאומי ניתן על-ידי מלך ספרד, ותמורת שום זהב שבעולם לא תראי אותי לוחץ את ידו בטלוויזיה".
לצפיה ב-'השוטר ייגיאייב , אגרופיו ומוחמד הערבי...'
השוטר ייגיאייב , אגרופיו ומוחמד הערבי...
11/10/2018 | 21:46
11

http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?...

https://www.ereverev.co.il/article.asp?id=38165

מערכת ערב ערב

השופט תומר אורינוב שחרר ממעצר את מוחמד סביח שנאשם כי תקף שוטר לאחר שבחן את הראיות והגיע למסקנה כי עדויות השוטרים מחלישות זו את זו וכי המדובר בגרסה מול גרסה

אירוע תקיפה במחסום הכניסה הצפוני לאילת

בהחלטתו הסביר השופט: "לפני בקשה שניה להורות על הארכת מעצרו של החשוד למשך 3 ימים בחשד לביצוע עבירות של תקיפת שוטר כדי להכשילו בתפקידו, תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו, הפרעת שוטר במילוי תפקידו, תקיפה הגורמת חבלה ממש והעלבת עובד ציבור. על פי הנטען בבקשה, בתאריך 23.09.2018 במחסום מג"ב סמוך לשעה 17:25, תקף החשוד את השוטר כך שנגח בראשו ונתן לו אגרופים וגרם לו לחבלה. יינתי בתיק החקירה וסבורני כי קיים כרסום לא מבוטל בתשתית הראייתית הקיימת בתיק זה ואבאר הדברים. כל אירוע האלימות הנטען אירע בתוך תא בידוק צפוף וקטן, הנמצא במחסום הכניסה הצפוני לעיר אילת, ועל המקום לא חולשות מצלמות אבטחה כלשהן. בתא עצמו נכחו החשוד ושוטר אחד, סמ"ר שרון ייגיאייב, בלבד.

בדו"ח הפעולה שלו, ציין השוטר שרון ייגיאייב כי לאחר שהכניס את החשוד לתא הבדיקה, הוא הודיע לחשוד שהוא עומד לבצע חיפוש, החשוד ענה לו: "יש לך בעיה בראש" והוא השיב לחשוד שלא ידבר בצורה כזו, ובתגובה קילל אותו החשוד במילים: "לך תזדיין אתה וכל השוטרים, יא בן של זונה שרמוטה". עוד ציין השוטר ייגיאייב כי בשלב זה התקרב אליו החשוד, הצמיד את ראשו אליו ונגח בו במצח, כאשר בתגובה הוא השתמש כנגדו בכוח סביר לשים עליו אזיקים ובמהלך ההתקוטטות נתן לו החשוד כמה אגרופים כאשר מחלק מהם הצליח לחמוק ואחד מהם פגע בכתף ימין שלו. הוא תפס את החשוד בצווארו כדי להורידו לרצפה ובתוך כך נתן לחשוד אגרוף באזור שפגע בראש בצד שמאל. בשלב הזה, נכנס הקצין רועי עזרא לתא הבידוק. מנגד, החשוד טען בחקירתו במשטרה, כי לאחר שהוכנס לתא הבידוק השוטר ייגיאייב שאל אותו אם הוא חושב שהוא גבר אחו שרמוטה ובתגובה הוא קילל חזרה את השוטר ייגיאייב באומרו לו: "אתה הגבר אחו שרמוטה".

בשלב זה השוטר ייגיאייב נצמד אליו, קילל אותו בקללה "בן זונה" והוא השיב לו בקללה "כוס אמא שלך". או אז, כך לדברי החשוד, השוטר ייגיאייב נצמד אליו ראש בראש, הקניט אותו שירביץ לו ומשסירב, השוטר ייגיאייב תפס אותו מהיד ומהצוואר. כפי שניתן להיווכח, לפנינו גרסה מול גרסה באשר לאירוע שהתרחש בתוך התא הקטן והצפוף. העדות החדשה שהתווספה לתיק – עדותו של השוטר רותם זיו, ששימש כמאבטח מחוץ לתא, מכרסמת לטעמי בגרסת השוטר ייגיאייב ודווקא מחזקת את גרסת החשוד. על פי עדותו של השוטר רותם זיו, לאחר שהשוטר ייגיאייב והחשוד נכנסו לתא הבידוק, הוא נשאר מחוץ לתא כדי לאבטח מבחוץ וכל ששמע היה את החשוד צועק לעבר השוטר ייגיאייב "בן זונה תעוף ממני ורעש של יריקה ואז שמענו צעקות של שניהם". כפי שניתן להיווכח השוטר זיו לא שמע את החשוד אומר את המילים "יש לך בעיה בראש" או "לך תזדיין אתה וכל השוטרים" או "בן של זונה שרמוטה", כפי שייחס השוטר ייגיאייב לחשוד.

כמו כן, השוטר רותם זיו לא שמע כל רעש של נגיחת ראש בראש. בנוסף, מהמילים ששמע השוטר רותם זיו "יא בן זונה תעוף ממני", שנאמרו על ידי החשוד, יש כדי ללמד שהשוטר ייגיאייב אכן נצמד לחשוד, כפי שטען החשוד באמרתו ובשונה מהאמור בדו"ח הפעולה של השוטר ייגיאייב שאינו מציין כלל כי נצמד אל החשוד. מכל המקובץ, סבורני כי בעדותו של השוטר רותם זיו יש כדי להחליש את גרסתו של השוטר ייגיאייב. אמנם השוטר רותם זיו ציין, כי הבחין בנפיחות בראשו של השוטר ייגיאייב, ואולם אין בתיק כל ראיה המלמדת בהכרח כי נפיחות זו נגרמה כתוצאה מנגיחת ראשו של החשוד בראשו של השוטר ייגיאייב, ולא מן הנמנע כי נפיחות זו נגרמה מחליפת האגרופים בין השניים עליה דיווח השוטר ייגיאייב בדו"ח הפעולה שלו. בהקשר זה אוסיף ואציין כי אין בתיק תעודה רפואית כלשהי וגם התמונות של החבלה הנטענת אצל השוטר ייגיאייב אינן ברורות. גם בעובדה שלא נצפו על החשוד חבלות כלשהן (הדברים נאמרו רק מפיו של השוטר רותם זיו ולא מפי החוקר שגבה חקירה מהחשוד), אין כדי לשנות ממסקנתי דלעיל, שכן אין מחלוקת שהחשוד הוכה באגרופים על ידי השוטר ייגיאייב כפי העולה מדו"ח הפעולה של השוטר ייגיאייב. בנוסף, אין בתיק החקירה כל אישור שפיטה ממח"ש. מעבר לכרסום בתשתית הראייתית גם לא שוכנעתי כי קמה עילת מעצר של מסוכנות בעוצמה כזו המצדיקה הותרתו של החשוד במעצר מאחורי סורג ובריח.

החשוד הינו בחור צעיר, בן 19, שלחובתו רק רישום אחד ללא הרשעה, משנת 2016, בגין עבירה של החזקת סכין משנת 2015. כמו כן, מדובר בחשוד שעובד לפרנסתו, יחד עם אחיו, כחשמלאי בשדה התעופה הנבנה על שם אילן רמון ז"ל, ומכל מקום מדובר באירוע נקודתי, כך שככל שקיימת מסוכנות היא מסוכנות נקודתית. שמעתי בדיון היום חלופת מעצר בדמות אחיו של החשוד אשר הותיר בי רושם מהימן ושוכנעתי כי הוא לא מחפש צרות, אלא מחפש להתפרנס בכבוד והוא ישגיח על אחיו ויוודא מניעת אירועים דומים בעתיד. כמו כן, מדובר בערב שנעדר הרשעות קודמות והתרשמתי כאמור שהוא רציני ואחראי. אשר על כן, לאור מסקנתי בדבר הכרסום בתשתית הראייתית, לאור קביעתי בדבר העוצמה הלא גבוהה של עילת המעצר (במנותק מהשפעת הכרסום על שאלת העילה) ולאור התרשמותי החיובית מהערב שהוצע, אני מורה על שחרורו של החשוד מהמעצר בתנאים כדלקמן:

בעת נסיעתו של החשוד לעבודה מאילת לשדה התעופה "רמון" וחזרה מהעבודה לאילת – נסיעה החולפת על פני מחסום הכניסה לעיר אילת, יהיה החשוד מלווה בידי אחיו.

החשוד יחתום על ערבות עצמית בסך של 10,000 ₪. אחיו של החשוד יחתו םעל ערבות צד ג' בסך של 15,000 ₪. הפקדה כספית בסך 2,500 ₪. לא הופקדו כל הביטחונות כאמור על ידי החשוד, יובא הוא לפני שופט תורן בתוך 24 שעות.

טוען המעצרים ביקש מהשופט עיכוב ביצוע של ההחלטה למשך 24 שעות, לצורך שקילת הגשת עררובית המשפט נעתר לו למשך יומיים.



 
לצפיה ב-'מברוק ללוסי וצחי'
מברוק ללוסי וצחי
11/10/2018 | 21:25
12
 
זה שאורן חזן אוהב לחדור לחיים האישים של אחרים זה לא חדש, רבות כבר דובר על ימי ההתבוללות שלו בבורגס. גם זה שאריה דרעי דואג להיכנס לתוך טקס הנישואים שלנו ולתוך המשפחה שלנו זה גם לא כל כך חדש. בואו נדבר רגע על עצמנו, האזרחים החופשיים של מדינת ישראל ועל אלטרנטיבה לגועל הנפש הגזעני שמסתובב כעת במערכת הפוליטית.

בשביל להיאבק באמירות שכאלה לא מספיק שנזדעזע כשהן עולות, אלא שנקדם מדיניות. הרי, כל עוד המדינה עצמה לא מכירה בטקס נישואים שכזה, למה אנחנו מופתעים שחברי הכנסת מהקואליציה מנמקים את זה מידי פעם?

כמו תמיד, הכל מתחיל מהראש והכל מתחיל במדיניות. הגופשטיינים והחזנים הם לא פחות מצעצועים פתאטים בידיהם של מקבלי ההחלטות ואותם צריך להחליף. הישראלים הם אנשים ליברלים ופלורליסטים.

כל הסקרים והמחקרים מראים בכל פעם מחדש, הציבור הישראלי רוצה נישואים אזרחיים, הציבור הישראלי רוצה חופש בחירה בנישואים בישראל וכשתהיה פה ממשלה שפועלת בשם הרוב החופשי של מדינת ישראל אותם צעקנים יהפכו להיות אנשים חסרי משמעות.
 
לצפיה ב-'שאלה לערביי אום אל פאחם וכו' , בעיקר לאלו שמעבירים בקורת '
שאלה לערביי אום אל פאחם וכו' , בעיקר לאלו שמעבירים בקורת
09/10/2018 | 22:46
62
על הכבוש הישראלי  >  
האם אתם מסכימים שהרשות הפלסטינית =הרש"פ בראשות אבו-מאזן-מחמוד עאבס
תכנס ותשלוט באום אל פאחם וכו' במקום השלטון הישראלי ? 
לצפיה ב-'מסורת, חברה וחדשנות בחברה הערבית – סיור בבאקה על ערבייה'
מסורת, חברה וחדשנות בחברה הערבית – סיור בבאקה על ערבייה
09/10/2018 | 22:22
9

http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?...

https://www.shared-tourism.org.il/product/%D7%9E%D...

ואדי עארה

באקה אל ערבייה, שפירוש שמה הוא “זר פרחים”, ידועה גם כ”עיר השלום. בסיור נטייל בעיר ונלמד להכיר את פניה השונות והמגוונות. בשנים האחרונות עוברת העיר תהליך של שינוי, תוך כדי הסיור בעיר ומפגש עם אנשיה, ננסה לבחון את השינוי הזה וכיצד הוא מתבטא.

בסיור נבקר במכללת אל קאסמי, המכללה הערבית הראשונה בארץ, נעקוב אחר המפגש בין עבר להווה ניחשף לדברים מרתקים, נטייל בגרעין העתיק של העיר ועוד.

“דרכים שלובות” ממשיכה לפתח סיורים חדשים הפותחים בפני הקהל הישראלי דלת אל ישובים ערבים שלא נמצאו עד כה על מפת התיירות הישראלית. בבאקה אל ערבייה קיימנו עד כה סיורים רבים במסגרת סיורי “לילות רמדאן”. הפעם, אנחנו מעוניינים להציג בפניכם את באקה של היומיום – עיר מגוונת ומרתקת.

תאריך: 20.10.18
משך הסיור: 10:00-14:00
נסיעה: הגעה ברכבים פרטיים, הסיור רגלי
מחיר: 65 ש”ח לאדם

 
לצפיה ב-'מוחמד כאמל אגבארייה, ההרוג ה-31'
מוחמד כאמל אגבארייה, ההרוג ה-31
09/10/2018 | 22:17
7

http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?...

https://www.davar1.co.il/152293/

תאונת העבודה בשהם: אב לארבעה הוא ההרוג ה-31 השנה בתאונות בניין. ביום בו החל קמפיין ההסתדרות 'עובדים כדי לחיות' המלווה את מהלך סכסוך העבודה בנושא הבטיחות בעבודה, נהרג מוחמד כאמל אגבארייה, מהכפר זלפה, בתאונת עבודה באתר בנייה בשהם | בבוקר נפצעו שנים בשתי תאונות עבודה שונות ברחבי הארץ

מאת ניצן צבי כהן

מוחמד כאמל אגבארייה, אב לארבעה ילדים מהכפר זלפה שבוואדי ערה, הוא הקורבן ה-31 מקרב פועלי הבניין מאז תחילת השנה. בסביבות השעה 13:15 בצהרים נפל מגובה ארבע קומות באתר בניה בביצוע חברת 'קופמן חברה לבניין', ברחוב תירוש בשוהם. פראמדיקים וחובשים של מד"א פינו אותו לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא מורדם ומונשם, אך הוא נפטר מפצעיו. האתר נסגר על ידי משרד העבודה והרווחה למשך יומיים עם אפשרות להערכה.

בבוקר נפגע פועל כבן 27 באתר בנייה בשדרות יצחק רבין באשקלון. "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 27 בהכרה מלאה, הוא כאוב וסבל מפגיעה משמעותית בגפיים, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימום וחבישה ופינינו אותו לחדר הטראומה בבית החולים כשמצבו קשה ויציב" סיפר פאראמדיק מד"א מוטי שוב. העובד סבל מקטיעה חלקית של יד ורגל. מתחקור ראשוני של שוטרים שהגיעו למקום עולה כי ככל הנראה נפגע מהלך פריקת מטען ברזלים. החקירה נמשכת, הועבר דיווח לחוקר תאונות עבודה במשרד העבודה והרווחה.

במקביל נפצע עובד כבן 45 ממסור דיסק באתר בניה ברחוב בר אילן בבית שמש, ופונה במצב בינוני עם פציעה מדממת בבטן לבית החולים הדסה עין כרם.

בתחילת השבוע הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה כללי במשק על רקע מגיפת תאונות העבודה בכלל, ובענף הבניין בפרט. "הקטל ומספר הפצועים הגדל של העובדים הנפגעים במהלך עבודתם לא יכול להימשך" אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במעמד הכרזת הסכסוך. "עוד ועוד עובדים נופלים למותם בהרג מיותר שאפשר למנוע בקלות, אך לצערי המדינה ממשיכה להתנהל כאילו לא איכפת לה מהנושא. עד כה, למרות ההתרעות החוזרות, לא נעשה צעד משמעותי לצמצום נגע הפגיעות בעבודה, ולכן אנו מכריזים על סכסוך עבודה כללי בכל המשק. זוהי חובתנו המוסרית והערכית כחברה להילחם נגד התופעה".
כל יום תאונות

אתמול (ב')  בשעה 09:25 נפגע פועל כבן 35 מחפץ כבד שנפל באתר בניה ברחוב האלוף יעקב פרי ברחובות. הוא פונה לבית החולים קפלן במצב בינוני עם חבלת ראש.

ביום ראשון נהרג עובד כבן 60, ועובד נוסף כבן 40 נפצע קשה משאיפת גזים רעילים בעת שטיפלו בתשתית ביוב ברחוב הסלעית, בישוב גילת במועצה האיזורית מרחבים בנגב. תאונה זו סווגה על ידי משרד העבודה והרווחה כתאונת עבודה בענף השירותים והמסחר.

ביום שישי בשעה 11:00 נפל עובד כבן 30 מגובה ארבע מטרים ברחוב אהוד קינמון בבת ים ופונה במצב בינוני, עם חבלת ראש לבית החולים וולפסון.


 
 
 
לצפיה ב-'"ערביי בקעת הירדן רוצים ת.ז.כחולה"נושא לדיון האם זה נכון ? '
"ערביי בקעת הירדן רוצים ת.ז.כחולה"נושא לדיון האם זה נכון ?
09/10/2018 | 22:16
42
ערביי בקעת הירדן רוצים ת.ז. כחולה

לצפיה ב-'צריך להרוג ילדים / עידן לנדו'
צריך להרוג ילדים / עידן לנדו
09/10/2018 | 22:08
9

https://idanlandau.com/2018/10/07/children-must-be...


צריך להרוג ילדים.
הגדר רעבה, הגדר משועממת.
לגדר יש קווים אדומים.
עד כאן הילדים הגיעו לה!

השגרה תובעת את שלה,
שלוות הנפש גם.
44 ילדים ב-40 שבועות.
ילד בשבוע
ועוד עשירית ילד.
ההכנות לחג בעיצומן.

צריך להרוג, כי
ילדים מתפרעים שם
ולא מקשיבים לנו.
אף אחד לא מקשיב לנו.
תוגת הצלפים.
הופ, שמחת תורה.

אמרנו להם אלף פעמים אל
תתקרבו אל
תזרקו אבנים
אבל הם ילדים,
ואנחנו הגדר.
רק קצת דם לקינוח הדבש
מן התפוח, שנה מתוקה בום
תחל שנה וברכותיה ובום

ככה כל שבוע, ילד ועשירית הילד
איפה ההורים שלהם אתם
שואלים
(ירויים, עקורים, מזי-רעב).
ואיפה ההורים שלכם?
עומס בנתב"ג.

הגדר לא תאמר סליחות
לא עוותה לא חטאה לא פשעה
אין סליחה בלי חטא
אין חטא בלי צלם אֱנוש:
כוונת, גדר, אבן. אֱנוש אין.
הירי לא חרג מן הנהלים.
כעת מתכוני דגים לחגים.

זה לא אנחנו זה הם
אמרנו להם
הרי אמרנו להם
אנחנו כל הזמן אומרים מה אסור
ומה לא מותר
ומה בשום פנים ואופן.

למה הם ילדים כאלה
בלי חינוך למה
רקותיהם דקות כאלה למה
הם בלי תקווה למה הם
נופלים מתים כאלה?

איך הם לא יודעים
שצריך להרוג
ילדים.
 
לצפיה ב-'מסע הצלב של הילדים / מפעם לפעם - אליעזר יערי'
מסע הצלב של הילדים / מפעם לפעם - אליעזר יערי
09/10/2018 | 22:01
9

http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?...


http://eliezeryaari.com/%D7%9E%D7%A1%D7%A2-%D7%94%...

מסע הצלב של הילדים.

בימים שבהם אתה חש שההיסטוריה משנה כיוון והעתיד לא ברור, אני מתרפק על שיעורי ההיסטוריה שאותם תמיד אהבתי, ובעיקר על התקופה שהציתה את דמיוני והם ימי הביניים, ובתוך אותן מאות שנים האירוע שדומה שטרם הסתיים מאז המאה ה 11 הלא הם מסעי הצלב. ממסע הצלב של האיכרים בסוף המאה האחת עשרה ועד ליתר המסעות שחרכו את דרכי אירופה בנהרות של דם, וממלכת הצלבנים בארץ ישראל ששרדה 80 שנה עד שנכבשה בידי המוסלמים.

מכל המסעות מסע הצלב של הילדים נחרט יותר מכל בזיכרוני. הסיפור שלמדנו היה על ילד צרפתי בן 12 שטען שישו ביקר אותו ואמר לו להוביל את מסע הצלב הבא לירושלים. בספרי ההיסטוריה של התיכון נאמר ששלושים אלף ילדים הצטרפו אליו, וכבר בחוף הצרפתי הם נשברו, נחטפו נמכרו לעבדות ונאנסו, וזה, על פי הסיפור, היה גם גורלו של מסע דומה שיצא מגרמניה. ההיסטוריונים חלוקים ביניהם האם המסעות האלה אכן היו, אבל מסעות הצלב של הילדים היו לשם נרדף לקורבן השווא שמשלמים הילדים על שיגיונות הוריהם, מוריהם ואנשי הדת שלהם. הם קורבנות ההיסטריה וההיסטוריה שאין להם שליטה עליה.

בעצם הלילות והימים האלה בבתי הספר ברצועת עזה, במשכנות העוני ובמחנות הפליטים, בלילה שבין יום חמישי ליום שישי מלבישים את הילדים במחלצות כדי שיצאו למסע לירושלים, וכשהערב יורד הם אוספים את מתיהם שטיפסו על הגדר בהתלהבות עד שנפלו. וכפי שליבי יצא לילדים במאה השלוש עשרה, כך הוא יוצא אל בני ובנות השש והשמונה ברצועה. כמה עמוק צריך להיות הייאוש כדי לצאת בצהרי היום אל המסע בידיעה שייתכן ולא תשוב ממנו.

כמה עמוק צריך להיות הייאוש של האם או של האב שהתירו לילדים ללכת או ששלחו אותם, מהו עומק החורבן של החברה שצעידה אותם, נתנה בידיהם אבן ומקלעת כדי שבגופם יקעקעו את זכותה של ישראל להתקיים, ודורות חדשים של ילדים יגדלו לתוך האתוס של המוות המכובד יותר מחרפת העוני וההשפלה, שיצרוב את הדור הבא ואת הדור שיבוא אחריו עד לקץ הימים. ליבי יוצא לילדים של עזה המתים בימים האלה על לוח השח המרוט של אבו מאזן וראשי החמאס, וישראל, והצבא שצריך להגן על הגבול ועל האזרחים שחיים לאורכו, ואני רואה איך הילדים האלה מצטרפים לשיירה הארוכה של הילדים שנבלעו באפלת המלחמות ולא זכו ליום אחד של תקווה מלבד יום מותם. אני מבין שמטרתם של אלה ששלחו את הילדים היא – אני, ואף על פי כן אני לא יכול להישאר אדיש לילדים שחייהם נחמסו מהם. אין שמחה בניצחון עליהם, אין גאווה, יש כאב. גם למענם צריך להביא קץ למלחמה הזאת ולטעת בהם תקווה אחרת.

בתמונה: עמוד הפייסבוק של עז א-דין אל קסאם עם ההסבר: ילדים אחרי האורינטציה לקראת הפגנת השיבה, מזרחית לעיר עזה. חודש מארס השנה.

 

מנהל/ת הפורום

אודות:
את/ה מוביל/ה בתחומך? אנו מזמינים למשרדינו בימים אלו בעלי מקצוע המתאימים לנהל פורום מקצועי באשכול המומחים של אתר הקהילות המוביל תפוז אנשים. מנהל/ת פ
עוד...

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ