לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2841328,413 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'מעיל SPIDI'
מעיל SPIDI
01/02/2018 | 12:42
64
שלום
אהיה במינכן החודש ואעבור גם באיטליה
המלצה לחנות שבה אוכל לרכוש מעיל 4 עונות של ספידי (רכבית adventure)
במחיר סביר ? H2O
תודה
לצפיה ב-'רוכב אופנוע בשוליים? אל תהיה חזיר'
רוכב אופנוע בשוליים? אל תהיה חזיר
31/01/2018 | 08:42
3
182
לצפיה ב-'נכון מאוד!!'
נכון מאוד!!
31/01/2018 | 18:20
1
85
רוכבי השולים פשוט מפחידים.
בבוקר התנועה איטית להחריד, זה לא נכון לרכב על 80 קמ"ש גם אם השול רחב.
יש מספיק רכבים שיורדים לשול בלי למצמץ ובלי לאותת.
הכי מפחיד הרוכבים שעוקפים אותי בשול, כי 50 קמ"ש זה לא מספק אותם.
רגע, שניה. הכי קל לתת גז, צריך לחשוב קצת לפני על הסיכונים.
 
לצפיה ב-'חבל על הזמן סכנת נפשות'
חבל על הזמן סכנת נפשות
12/05/2018 | 01:56
3
מי שעוקף בשוליים בלי להתריע ובמהירות זה פשוט נסיון לרצח ,עקפו אותי כמה פעמים ככה ואני לא זוחל בשוליים, פתאום בשניה חותך סמ צמוד אליך וממך אופנוע במהירות בשניה שתיכף היית מזגזג שמאלה חמש סמ וזה היה נגמר באסון מבלי שאין לך יד בדבר ובגלל רוכב דפוק מכמה כיוונים .
לצפיה ב-'כתבה מעולה. תודה.'
כתבה מעולה. תודה.
03/02/2018 | 07:15
20
לצפיה ב-' מכנסי Alpinestars Valparaiso 2 Drystar חדשות בניילון!'
מכנסי Alpinestars Valparaiso 2 Drystar חדשות בניילון!
30/01/2018 | 17:17
1
54
Alpinestars Valparaiso 2 Drystar מידה XL-L
חדשים בניילון עם תוויות מעולם לא נלבשו!. בד נגד מים נושם.
למכנס פתחי איוורור נפתחים בטנת חורף מתפרקת ובטנה נגד מים מתפרקת
הורדת מחיר: 950 ₪
בד Drystar בד מקביל ל goretex של Alpinestars מכנסיים מומלצים ביותר.

https://www.revzilla.com/motorcycle/alpinestars-valparaiso-2-drystar-pants
לצפיה ב-'המכנסיים נמכרו'
המכנסיים נמכרו
16/02/2018 | 17:13
2
לצפיה ב-'למכירה מגפי רכיבה כביש דיאנז Dainese Course D1 Out Air'
למכירה מגפי רכיבה כביש דיאנז Dainese Course D1 Out Air
30/01/2018 | 15:22
56
מכירה מגפי רכיבה כביש / ספורט Dainese Course D1 Out Air Black 
מידה 42, חדשות לגמרה בקופסא, עם ריח של המפעל. 

מחיר עלות 1200 ש״ח, ניתן לראות במרכז או בצפון בסופי שבוע.
054-2403590
 
לצפיה ב-'"ההוא" שאחראי על האופנועים הכי יפים ביקום'
"ההוא" שאחראי על האופנועים הכי יפים ביקום
25/01/2018 | 09:48
4
194
לצפיה ב-'מסתבר שמשנת 90 רוכב'
מסתבר שמשנת 90 רוכב
26/01/2018 | 16:09
106
בין השאר על הכלים של "ההוא", שנת 90 על הפרציה שקדם למיטו, 2012 דוקאטי 2015 ועד היום mv agusta brutale.
מסתבר שכנראה הטעם שלי באופנועים טוב.
לצפיה ב-''
26/01/2018 | 20:49
2
14
לצפיה ב-'תראו מי פה...'
תראו מי פה...
27/01/2018 | 14:32
1
28
לצפיה ב-'תמיד'
תמיד
28/01/2018 | 13:28
9
לצפיה ב-'טיפ לגבי יבוא חלקי חילוף מארה”ב לישראל '
טיפ לגבי יבוא חלקי חילוף מארה”ב לישראל
22/01/2018 | 23:25
100
כולל רשימת החלקים שניתן לייבא באישור מוקדם
לצפיה ב-'למכירה מכנסי Spidi Teker מידה 52=L'
למכירה מכנסי Spidi Teker מידה 52=L
19/01/2018 | 09:23
1
82
למכירה מכנסי Spidi Teker מידה 52=L

חדשות, נקנו בחו"ל לטיול אופנוע ורכבתי איתם 5 ימים בלבד. נראות חדשות לחלוטין
שילוב בעור ובד קורדורה כוללים מיגוני ירכיים ומיגוני בירכיים.

מבקש 800 ש"ח
 
 
https://www.motocard.com/en/pants-2/spidi-teker_sh...

Spidi Teker, leather pants
Leather trousers designed for shot and long range touring, with the whole range of naked and streetbikes.
Teker is equipped with CE protectors over hips as well as adjustable Multitech knee protectors. Several racing-derived stretch areas are spreaded over the legs to guarantee great fitting on the bike. Leather is cowhide with thickness of 1.0/1.1mm.
Safety
Multitech removable knees protectors
Removable Multitech hip protectors
Comfort
50% waterproof garment
Removable lining with wadding
Performence
Average weight 1,5 Kg
Zip fastener to join jacket/trousers
Knee protector adjustable positioning
Boots attachment - Strap to fasten trousers to boots
Materials
High tenacity elastic flex tenax Nylon 6.6, extreme abrasion resistance
High tenacity extra tenax triple twisted Nylon 6.6
Cowhide, 1.1/1.2 mm thick, high fitting performance
לצפיה ב-'הורדת מחיר'
הורדת מחיר
14/02/2018 | 18:48
10
650
לצפיה ב-'טיול בגואה מבקש המלצות'
טיול בגואה מבקש המלצות
18/01/2018 | 15:05
37
מבקש המלצות לטיול של שבועיים בגואה והסביבה על אופנועים (2) וגם אם יש המלצות למקום איפה לשכור.
מודה מראש על כל עזרה בנדון.
חיים
לצפיה ב-'רכיבות מסלול בחו"ל – מוג'לו, איטליה'
רכיבות מסלול בחו"ל – מוג'לו, איטליה
16/01/2018 | 16:25
103
למי שתמיד רצה ולא ידע איך, הנה קצת מידע:

https://www.mitsu.co.il/?p=6771
לצפיה ב-'טיפ רכיבה: יציבות האופנוע והשפעה שלילית מהאספלט'
טיפ רכיבה: יציבות האופנוע והשפעה שלילית מהאספלט
12/01/2018 | 06:06
18
158
אופנוע הוא יצור סתום. שלא יעלבו האופנועים והאופנוענים בינכם חלילה, אבל זו עובדה מדעית. אוסף של ברזלים, פלסטיקים, גומי וערימות של חוטי חשמל שצריכים לקבל פקודות כל הזמן. המשך... 
לצפיה ב-'לא יותר פשוט היה לכתוב שאם בסיבוב יש שיפוע צד, חייבים '
לא יותר פשוט היה לכתוב שאם בסיבוב יש שיפוע צד, חייבים
13/01/2018 | 12:49
17
148
להשכיב פחות כשפונים לכיוון הצד הגבוה?
בדיוק כמו שמלמדים שאם עוצרים בשיפוע צד, תמיד תמיד מורידים לכביש את הרגל שפונה לצד הגבוה.
כשדיברתי על רוחניות ורוח... לא יכולתי לבקש דוגמא טובה יותר ל 98 אחוזים של ברברת רוחנית מיותרת...
לצפיה ב-'לא'
לא
14/01/2018 | 22:24
1
29
לצפיה ב-'שכנעת. אותי ואת כול מי שקרא אותך. הקלות ההמאכזבת של '
שכנעת. אותי ואת כול מי שקרא אותך. הקלות ההמאכזבת של
15/01/2018 | 01:40
87
חשיפת הפרצוף שמאחורי הפוזה.
בראבו!
לצפיה ב-'אתה מתכוון אם יש סיבוב בכביש שיש שיפוע הפוך ממה שצריך מבחינה'
אתה מתכוון אם יש סיבוב בכביש שיש שיפוע הפוך ממה שצריך מבחינה
15/01/2018 | 07:50
14
72
הנדסית, כן?
בסיבוב, שיפוע נכון בכביש, הוא, שכשפונים לצד מסויים [למשל לימין] אז הצד הזה בכביש [למשל, הימני], הוא נמוך יותר. ככה הרי צריך להיות בנוי כביש כדי להגביר אחיזה בסיבוב.
 
אני לא מבין איך ניתן לפנות כשהשיפוע הפוך לשיפוע הנכון מהבחינה ההנדסית ? צריך מן הסתם לפנות הרבה יותר לאט ובזהירות. מה שאוחז את האופנוע בסיבוב הוא רק החיכוך ואין סיוע של חלק ממשקל האופנוע
 
חישבתי ומצאתי כי המהירות המקסימלית של אופנוע בסיבוב שווה לשורש של כל הביטוי הארוך הבא שמורכב מהשבר הרשום להלן:
רדיוס הסיבוב כפול מקדם החיכוך כפול G כפול קוסינוס זוית השיפוע של הכביש [שבנוי הנדסית כהלכה ולא הפוך] ואת המכפלה הזאת [שרשומה במונה] מחלקים במונה שמורכב מההפרש של 1 פחות המכפלה של מקדם החיכוך כפול סינוס זוית ההטייה של הכביש.
כאמור מכל הביטוי הזה צריך להוציא שורש ומקבלים המהירות המקסימלית.
כל הערכים כאן נתונים: מיו מקדם החיכוך, זוית ההטייה, G וכמובן רדיוס הסיבוב.
לצפיה ב-'אכן, החישוב אינו באמת מסובך. אם פונים ימינה, והכביש מימין '
אכן, החישוב אינו באמת מסובך. אם פונים ימינה, והכביש מימין
15/01/2018 | 17:04
13
74
גבוה יותר מאשר משמאל, הזווית בין הגלגלים לכביש, חדה יותר מאשר בכביש אופקי שאין לו שיפוע צד. זה מקטין כמובן את זווית האחיזה המקסימאלית של הצמיגים ביחס לאופק, בדיוק מה שמחייב להשכיב קצת פחות ביחס לאופק.
כמו שכתבת, התאוצה הצנטריפטלית מכילה מהירות בריבוע ולכן, המהירות המבוקשת תהיה שורש של ביטויי הכוח והאחיזה שהיא תלויית מקדמי החיכוך. המסה מצטמצמת כמובן.
שיפוע הפוך, מוסיף לכוח הצנטריפטאלי כוח נוסף הפועל "החוצה", התלוי בזווית של השיפוע ההפוך, אינו קשור למהירות ולכן צריך "להרגיע" בסיבוב כזה.
חבל ש"מומחי כרובי" עוסקים בסיפרות במקום בהנדסה אלמנטרית. 
לצפיה ב-'הסברת יפה'
הסברת יפה
16/01/2018 | 02:41
12
44
הכוחות הנורמלי [90 מעלות למשטח] והחיכוך [מקביל למשטח] הם כוחות הפועלים על האופנוע/אופנוען אך הם אינם תלויים כלל בזוית ההטייה של האופנוע אלא הם תלויים רק במבנה הכביש [זוית השיפוע שעל פיה הכביש נבנה]. 2 הכוחות הללו פועלים בנקודת החיבור בין גלגל האופנוע לקרקע.
חוץ מ2 הכוחות הללו יש עוד 2 כוחות והם המשקל והצנטריפוגלי המכוונים האחד אופקי והאחר אנכי. 2 הכוחות הללו פועלים ממרכז המסה של היחידה אופנוע/רוכב. זוית ההטייה [ביחס לקו אנכי בעולם ולא ביחס לכביש המשופע] של הרוכב [שהיא שונה מזוית השיפוע שעל פיה נבנה הכביש] באה לידי ביטוי רק במשוואת המומנטים: לכיוון אחד הצנטריפוגלי ולכיוון האחר המשקל.
כלומר במשוואת הכוחות משתמשים רק בזוית "הכביש" ובונים משוואה לציר X ולציר Y, ואח"כ במשוואת המומנט משתמשים רק בזוית הרוכב ביחס לציר הY.
ושוב, אין זהות בין זוית הרוכב לזוית הכביש אבל בכביש שבנוי בשיפוע "שלילי" או "הפוך" בעגה האחרת או "הפוך ממה שצריך" חייב הרוכב להטות עצמו בכל זאת לכיוון הצד הגבוה של הכביש כדי שיצליח לפנות אחרת לא יהיה מומנט שיתנגד למומנט של הכוח הצנטריפוגלי.
 
מסכן רוכב שצריך לפנות על כביש כזה. לא נעים ואתה צדקת גם בכך שהכוח הצנטריפוגלי הוא קטן יותר במקרה הזה כי הוא שווה להפרש של 2 רכיבים אופקיים של כוחות, החיכוך פחות הנורמלי [ולא לסכום של 2 הרכיבים כפי בכביש הבנוי כהלכה].
 
אבל שוב, נוי, התרשמתי מההסבר הברור שרשמת.
לצפיה ב-'אני חושש שהדברים שהצגת, נראים קצת שונה בעיניי.'
אני חושש שהדברים שהצגת, נראים קצת שונה בעיניי.
16/01/2018 | 16:24
11
43
נתחיל ביסודות.
1.  המשקל תמיד פונה כלפי מרכז כדור הארץ. 
2.  הכוח הנורמלי מנוגד למשקל, לעולם מאונך לפני השטח אבל, שווה בעוצמתו 
 למשקל רק כאשר אין שיפוע צד. הכוח הנורמאלי, הוא זה שקובע את עוצמת האחיזה וכאשר יש שיפוע צד, רק חלק ממנו מייצר את האחיזה. חלק אחר, שהוא מקביל לפני השטח, מנסה לגרום להחלקה, בין אם עסקינן בשיפוע "נכון" ובין אם עסקינן בשיפוע "הפוך". בשני המקרים חלק מהמשקל רוצה לגרום להחלקה.
3.  "מזל" שיש כוח צנטריפטלי.  בשיפוע הפוך, הוא מאד מזיק, כי חלק ממנו מקטין עוד יותר את עוצמתו של כוח הנורמלי שעוד נותר לנו, ויתרתו, "סתם" מנסה להעיף אותנו החוצה עם רוח גבית הנובעת מאחיזה נמוכה יותר.
4.  לעומת זאת, בשיפוע נכון, הכוח הצנטריפטלי גם מוסיף רכיב של כוח לכוח הנורמאלי וע"י כך מגדיל את האחיזה וגם, הרכיב שלו, זה המקביל לכביש קטן יותר ולכן המצב הכללי בסיבוב, טוב יותר.
5. המומנט הנובע מהמשקל (שהוא תמיד אנכי), שתפקידו בעת ההשכבה להתנגד לכוח הצנטריפטאלי שהוא תמיד אופקי, לא ממש איכפת לו מהי זווית הכביש. לכן, בשיפוע הפוך, בתנאיי מהירות ורדיוס זהים, תמיד הרוכב חייב יהיה להשכיב באותה הזווית בדיוק, בלי קשר לשיפוע הצד. אלא מאי, אם השיפוע ההפוך באמת חריף, הוא עלול להקלע למצב של איבוד אחיזה.
6.  יש חריג אחד למצב הזה. אם וכאשר, פני הכביש מאונכים בדיוק לשקול הכוחות הראשיים (המשקל והתאוצה הצנטריפטאלית), רק אז אין משמעות לאחיזה והרוכב יכול "להתחרע" על הסיבוב, אפילו אם הוא מכוסה בקרח. זה מודגם יפה באלה שרוכבים ב"קיר המוות" או ב"כלוב המוות".
חבל שמשפשפי הברכיים של כרובי, לא ממש נוהגים להשתתף בשיחות כאלה...
לצפיה ב-'למה שונה? זהות מלאה !'
למה שונה? זהות מלאה !
16/01/2018 | 20:04
10
30
מה רשמתי שמצלצל לך כטעות?
קראתי את שכתבת ואני מרגיש שניסחת את אותם הדברים במילים קצת שונות., סגנונך ברור וחד אבל גם מה שכתבתי אני אינו שגוי.
לצפיה ב-'אי ההבנה היא כנראה כולה שלי. אני מנחש שמקורה הוא'
אי ההבנה היא כנראה כולה שלי. אני מנחש שמקורה הוא
16/01/2018 | 23:54
9
35
בסגנונות הבעה שונים זה מזה.  
חוץ מזה, אני יקה. הכול אצלי שחור לבן...
לצפיה ב-'אגב כרובי צודק שהעלה מודעות '
אגב כרובי צודק שהעלה מודעות
17/01/2018 | 07:12
8
40
לסוגייה מה עושים כשהכביש לא מעניק אחיזה טובה. כולנו מכירים את זה כי אנחנו מודעים מעולה ליחסי הגומלין כביש צמיג.
אף אחד מאיתנו לא קרוב לנהג האאוטומטישי הממוצע שאין לו מושג לגבי כלום מכלום.
אני מסכים איתו שההחלקות הקטנות עקב כביש בינוני מינוס גורמים לך לפתח פחד מסויים. והוא הציע לחפש דרכים להנות בסיבוב בלי להיכנס למהירות שמייצרת החלקות בכביש הגרוע.
ממה שהבנתי, אפשר לכנות את זה: להנות מסיבוב חלק נטול "מאמץ כידוני". אבל למעשה זה יותר מזה. אין לי מושג מהי ה"נוסחה" שתיתן רכיבה נעימה בסיבוב שהאחיזה גרועה כי:
איך תידע מראש? זאת הסוגיה הכי חשובה. אני מסכים שאם תידע מראש אז תהיה זהיר ולא תצבור חוויית פחד. 
השאלה האם יש דרך שלא לפתח פחד מהחלקות קטנות בסיבוב בכביש ציבורי עמוס בנהגים גרועים תוצרת כחול לבן...
אולי לך יש פתרונות כי הוא נתן פתרון אמורפי... (רוחני כלשונך) אבל ראוי להתייחס לסוגייה ובפרט שהנהגים לא מוטרדים מההחלקות הקטנות הללו וכך הם מסוכנים פוטנציאלית כנגחנים מאחור או גרוע יותר, דורסים מאחור את האופנוען שנפל/החליק... 
לצפיה ב-'אחת הבעיות של ה"מדריכים הרוחניים" מאז ומתמיד, הייתה שבשלב '
אחת הבעיות של ה"מדריכים הרוחניים" מאז ומתמיד, הייתה שבשלב
17/01/2018 | 11:48
5
46
מסויים, הם אינם נוטים להסתפק בתועלת הענקית (על אמת!!!) שציבור הרוכבים שעבר אצלם הפיק מהם. הם מחפשים תוספות מקוריות, כאלה שהם עצמם המציאו.
היו לי אין סוף התכתשויות עם חלקם, על המצאות חצי רוחניות שבעיניי היו שטויות.
לא אפרט מפאת הרספקט למדריכים אבל גם ה"מאמץ הכידוני" וגם ה"החלקות הקטנות" הן דוגמאות לרוחניות הזו.
אין שום החלקות קטנות בכביש משובש אם לא רוכבים במהירות שאינה תואמת את פני הכביש ואין שום "מאמץ כידוני" להתמיד בסיבוב נתון באופן חלק ומושלם, אם לא נוגעים במעצור הקדמי, מה שמייד מזקיף את האופנוע באמצע הסיבוב.
כמובן שעצם הכניסה להשכבה מחייבת מאמץ קטן בשעת ה"דחיפה" להיגוי הפוך, אבל זה משתנה ע"פ סוג האופנוע, המהירות ועוד כמה דברים קטנים.
ככלל, חובה להבדיל מאד מאד בין רכיבה מנהלתית או טיול, לבין רכיבה ספורטיבית. ברכיבה ספורטיבית, חובה להכיר היטב ובע"פ את הסיבובים ואת איכות האספלט אחרת, זה הימור. גם ברי מזל מפסידים בהימורים, מעת לעת.
ברובן המוחלט של התאונות העצמיות מעורב סיבוב. זה אומר שברכיבות טיול, צריך להסתפק בכיף של המהירות, ההאצות והרכיבה עצמה בעיקר ובמיוחד בישורות. את ה"היתחרעות" בסיבובים מוטב להשאיר לבבונים עם הקאמל-פק. יש המון מהם.
לצפיה ב-'מה פתאום להתחרע רק בישורת. זה דבר די דבילי'
מה פתאום להתחרע רק בישורת. זה דבר די דבילי
19/01/2018 | 13:47
4
26
אני למשל מאלה שאוהבים מהירות.
מאופנוע 1000 עברתי לרכב 1000
הקלאץ' הידני עבר לקלאץ' רגלי, ב2 המקרים הוא נשאר בהפעלת ההמיספרה הצרבלרלית הימנית.
מ2 צילינדר עברתי ל3. ומ8 ל12 שסתומים. 
מ6 הילוכים קדמיים ל-5
המהירות הסופית המקסימלית קטנה מכ200 לכ160-170 תלוי ב"עוצמת הירידה" ואני דר באיזור שיש ירידות למכביר וגם סיבובים למכביר. 
גיליתי שגם במישור בכביש ישר הרכב מסוגל לכ160 בנחת ועל כן יש לנסח את זה כ"תלוי בהעדר עלייה"
אבל הבעייה בסיבוב של דו"ג נותרה בעינה. ברכב הצ'וקומבוקום שלי אין לי שום עכבות לבצע סיבוב לחוץ ומהיר. כלום לא קרה למעט אולי החלקונת קטנטנה ובלתי משמעותית לכלום, פה ושם. ולעומת זאת באופנוע ששוקל כ200 קג הבעייה סבוכה משמעותית. אתה צודק לגבי הלחיצה על הברקס הקדמי שמיישרת האופנוע אבל גם הברקס האחורי עלול ליישר אם כי נטייתו ליישר חלשה משל הקדמי. ועדיין לא התייחסת לשאלה הבלתי נמנעת מה עושים כשהאחיזה גרועה ואתה חייב להאט. נניח לא האטת מספיק לפני הפנייה, האם "כעת הלך עליך" ? 
אולי לא הלך אבל העסק מסובך כשאחיזה זיפתית
השאלה הקריטית היא כמה לאט צריך להכנס לסיבוב כשהאחיזה בו היא זיפתית?
מנסיוני אני מוצא שעם הרכב הצ'וקו אני מהיר יותר בסיבובים מהרבה רוכבים אשר ביישורת של לפני ואחרי הסיבוב מהירים ממני משמעותית. 
מה הINSIGHT שלך לגבי הפער בין המהירות בישורת למהירות בסיבוב. פער מאד גדול בכעסקינן בדו"ג ופער קטן בהרבה כשעסקינן ברכב 4 גלגלים.
עד כדי כך הפער גדול שאני מוצא עצמי ברכב נזהר שלא להתקרב לדו"ג לפניי, בעייה שאינה משמעותית כשעסקינן בישורות. זה כל הזמן מזכיר לי את הבעייה והמורכבות של רכיבה. עד כמה המיומנות הנדרשת גבוהה ואינה טריוויאלית להשגה. 
לצפיה ב-'אני מכיר את הקטע שבו אני (ברכב) מתרחק מהאופנוע שלפני כי '
אני מכיר את הקטע שבו אני (ברכב) מתרחק מהאופנוע שלפני כי
20/01/2018 | 14:31
3
40
מגיעים לסיבוב. האופנוענים בכביש - רובם ככולם - איטיים יותר בסיבובים, בהשוואה לרכבים "קצת" ספורטיביים (כמו למשל) הליאון 1.8 שלי.
קל יחסית לנהגים עם נסיון והדרכה, לבצע סיבובים ברכב על סף ההחלקה או אפילו בהחלקה לא גדולה. כולה... צריך ללמוד מה עושים (בעיקר עם ההגה והמצערת) בהנע קידמי ומה עושים בהנע אחורי. שני דברים שונים.
הבלם האחורי אינו מזקיף את האופנוע בסיבוב. הקדמי כן עושה זאת בגלל שבלימה בהטייה, כשכביש נוגע בגלגל בצידו ולא באמצעו, גורמת להגוי הפוך, די חזק, המקביל לדחיפת הכידון ביד הגבוהה, החיצונית מה שמיישר את האופנוע.
אם מגיעים לסיבוב מהר מדי, בהפתעה, הברירה היחידה (בלי קשר לרמת האספלט) היא להשכיב כמה שאפשר ולהתפלל. אין טעם לגעת בבלמים גם כי הקטנת מהירות משמעותית תוך כדי בלימה, אורכת לפחות שניה, שנייה וחצי (במהירויות שבהן עסקינן, בזמן הזה הסיבוב כבר מאחורינו) וגם כי אידיוטי להעמיס עומס נוסף על "טלאי המגע". אם יש במקרה מחוץ לסיבוב ישורת או משטח חלק גדול דיו, אפשר גם ל"הימלט" אליו, בלי לגעת בבלמים. זה מצליח ... לפעמים.
אתה צודק ביחס לפער. בדו"ג הוא גדול יותר.
יש בכול זאת כיף ברכיבה מהירה בישר או בסוויפרים גדולים. במהיריות הנכונות, אתה מוצא את עצמך משכיב במקומות שבכלל לא שמת לב לכך שיש סיבוב. זה כיף וזה הרבה יותר בטוח. אבל, זה מחייב ארבע בוכנות וליטר פלוס. אפילו בפאניגלה החדש, הם סוף סוף גילו את זה אחרי שאין סוף תמימים אכלו אותה המון שנים.
 
לצפיה ב-'הכל נכון ועדיין אני מוטרד מה"חולשה" הדו גלגלית בסיבובים'
הכל נכון ועדיין אני מוטרד מה"חולשה" הדו גלגלית בסיבובים
21/01/2018 | 06:11
2
24
זה בכל זאת קשור גם למיומנות
אני זוכר את סטפן אבנדיץ' מבצע סיבובים ופיתולים בחלקות ובזרימה, גם במגרש חנייה עם אספלט בינוני
יתרה מזה, פעם ניסיתי באיטליה לרדוף סביב אגם קומו אחרי אופנוען [כמדומני שזה היה במוו גדול] ושם יש המון פיתולים וגם הכביש צר יחסית ובכל זאת לא הצלחתי להתקרב אליו.
למיותר לציין שלא חסכתי מאמץ מהפיאט השכורה שקיבלנו.
גם בסיבובים ובפיתולים הצפופים הוא היה מהיר ממני ולא רק בישורות.
 
ולהבדיל אנוכי שבישורות ארוכות הייתי מגרד 200 הייתי מוצא עצמי נזהר מאד בסיבובים ומוצא עצמי בודק טוב מה קורה מאחור שמא נהג יתקרב אלי יותר מדי כלומר לעמדת נגיחה או שמא לעמדת דריסה אם אחליק בסיבוב.
כמובן שהרגשתי תמיד טוב יותר אם לא היה רכב מאחורי אבל הכביש אינו של האבא שלי ואני בד"כ לא רכבתי רק להנאה אלא למטרת קומיוט יעיל וכאמור נהניתי מהרכיבה מאד.
לצפיה ב-'אין אופנוען שלא נתקל במהלך הרכיבה באופנוען/אופנוענים מהירים'
אין אופנוען שלא נתקל במהלך הרכיבה באופנוען/אופנוענים מהירים
21/01/2018 | 09:01
1
39
יותר, רהוטים יותר בסיבוב או סתם טובים יותר. בד"כ, המהירים יותר שבהם אני נתקל לעתים, אינם טובים יותר אלא מסתכנים יותר. זו זכותם כמובן. אולי הם זוכרים גם, שהמדינה מקנה לכול אחד את הזכות להיות אידיוט מוחלט ואולי, הם סתם בבוני קאמל-פק. העיקרון המקודש בעיניי הוא שאידיוטי להמר בכביש ורף ההימור הוא נכס אישי לחלוטין.
גם בכבישי מנדלו-די-לאריו, לקו, דובינו צ'ייאבנה, או "חמשת הפאסים",לא חסרים אידיוטים משופצרים, כמו שלא חסרים גם סתם רוכבים מעולים. הם נראים די דומה, אגב, גם בסיבובים וגם על הקרקע ליד האמבולנס.
פעם, כשהייתי צעיר ונטול... תרגלתי מעגל קבוע במגרש אספלט גדול, במהירות ההולכת וגדלה. לא הגעתי להחלקה מבוקרת (כמו במוטוג'יפי), אבל כן הגעתי לזוויות שמעולם לא הכרתי. ועדיין, למרות זאת, "זווית הפחד" אותה מכיר כול רוכב, לא קפצה מדרגה ובכביש הציבורי, השיפור בהשכבות שלי היה זניח. למה? אין לי מושג. 
צריך להנות ברכיבה. מי שמחפש בכל גיחה גבולות חדשים וגם נהנה מזה,שיבושם לו. 
לצפיה ב-''
29/01/2018 | 15:21
1
לצפיה ב-'רק אציין שאני לא הכותב. הקרדיט שייך לשי נווה מאופנוען מאומן'
רק אציין שאני לא הכותב. הקרדיט שייך לשי נווה מאופנוען מאומן
17/01/2018 | 15:12
1
22
לצפיה ב-'וואחד קרדיט...'
וואחד קרדיט...
19/01/2018 | 11:03
14
לצפיה ב-'עזרה בחיפוש/בחירת אופנוע ראשון'
עזרה בחיפוש/בחירת אופנוע ראשון
09/01/2018 | 11:33
2
79
שלום לכולם!
אני מחפש אופנוע, בין 250-500 סמ"ק, אופנוע ראשון (לומד לרישיון A1 - ידני), אני לא יודע הרבה על אופנועים בכללי, מה שמקשה עליי בבחירה ובחיפוש האופנועים המתאימים לי.
אני בצבא, חוזר כל סופ"ש הביתה, בן 21, נסיעות בעיקר בעיר (תל אביב), מדי פעם נסיעות ארוכות מחוץ לעיר, טווח המחירים שלי הוא עד 13,000 ש"ח, בנוסף עולה השאלה היא אם בכלל כדאי לי לקנות אופנוע כרגע? אני בבית מחמישי עד ראשון בבוקר, כל שאר ימי השבוע האופנוע יהיה ללא שימוש, אני משתחרר עוד כשנה וחצי, האם שווה לי בכלל לקנות אופנוע?
אשמח אם לא רק תציעו סוגי אופנועים אלא גם תרחיבו על סוגים ו/או דגמים למיניהם ומה החסרונות והיתרונות שלהם.
עוד הצעות, מידע וטיפים שאתם חושבים שאני צריך לדעת יתקבלו.
תודה מראש והמשך שבוע נהדר! :)
לצפיה ב-'שאלת ה"שווה" היא בעייתית, וקשה לענות עליה בלי לדעת פרטים '
שאלת ה"שווה" היא בעייתית, וקשה לענות עליה בלי לדעת פרטים
11/01/2018 | 00:36
52
נוספים עליך.
בגדול, במחיר הזה תקבל כנראה אופנוע די וותיק, שידרוש לא מעט תחזוקה - ואל תשכח את העלויות הקבועות, ובעיקר ביטוח. אז אם עניין הרכיבה לא בוער בעצמותיך, ואתה לא חייב כלי רכב בסופי שבוע ואין לך חלופה אחרת - אני אישית הייתי מחכה.
לצפיה ב-'בשלב זה לא שווה'
בשלב זה לא שווה
15/01/2018 | 21:11
30
חכה ואחרי השיחרור תשקול העניין שוב
לצפיה ב-'מגן משאבת מים מקרבון מלא ל-BMW S1000R/S1000RR'
מגן משאבת מים מקרבון מלא ל-BMW S1000R/S1000RR
10/01/2018 | 10:47
1
56
מגן משאבת מים CARBON מלא
לאופנועי BMW-S1000R/S1000RR כל השנים.
עובי 8 מ"מ למנוע פגיעה במשאבת מים במקרה של נפילה/החלקה.
משפר מאוד את מראה האופנוע.
חדש לחלוטין מעולם לא הורכב על האופנוע.

חיבור פשוט ביותר על ידי הדבקת סיליקון.

מבקש מחיר קנייה 200 ש"ח

לצפיה ב-'מתאים גם ל-BMW XR'
מתאים גם ל-BMW XR
10/01/2018 | 14:54
16
לצפיה ב-'איך אתם מגנים על תחתית הרגל מגשם ומי שלוליות?'
איך אתם מגנים על תחתית הרגל מגשם ומי שלוליות?
02/01/2018 | 09:33
1
75
רכשתי חליפה נגד גשם - מכנס ומעיל עבים מרופדים וממוגני מים לחלוטין, הקניה שנראתה מושלמת לחורף! כשאני עומד שולי המכנס אפילו מגיעים עד לרצפה כך שזה נראה כמו הגנה אמיתית. אלא מה? בכל פעם שאני מתיישב על האופנוע, שולי המכנס מתרוממים וחושפים כ 15 ס"מ של גרביים שחוטפים מים בכל שלולית וכמובן גם בגשם.. יש למישהו כאן פתרון אלגנטי חוץ משקיות ניילון עם גומיות?
אודה לנסיונכם..
לצפיה ב-'מגפיים, כאילו.....דא.'
מגפיים, כאילו.....דא.
02/01/2018 | 18:13
28
לצפיה ב-'השכרת אופנועים בגואה הודו'
השכרת אופנועים בגואה הודו
31/12/2017 | 19:47
40
אני מחפש בבקשה מידע/המלצות/טיפים להשכרת אופנועים (2) סדר גודל של 400-500 סמ בגואה הודו לטיול של כשבועיים בסוף חודש אפריל השנה. תודה על כל מידע.
חיים
לצפיה ב-'כמות דלק ב nc750x'
כמות דלק ב nc750x
27/12/2017 | 19:43
2
91
אהלן, המפרט הטכני של האופנוע מדבר על 14.1 ליטר דלק במיכל, בתכלס נראה אצלי שניתן להשתמש רק ב 12 ליטר עד שהמנוע כבה... מה הניסיון של אנשים כאן? תודה ואחלה ערב
לצפיה ב-'ברגע שמד הדלק, מהבהב, כנס לתחנת הדלק הראשונה ותדלק. '
ברגע שמד הדלק, מהבהב, כנס לתחנת הדלק הראשונה ותדלק.
29/12/2017 | 10:57
1
85
מניסיונ ב NC ניתן לרכוב 50 ק"מ לפחות בשלב ה"רזרבי" (תחילת ההיבהוב) אבל זה תלוי (גם) באופי הרכיבה ומשתנים נוספים. 
 
לשאלתך, במרבית המקרים, הנפח האפקטיבי של טנק, הדלק נמוך ממה שכתוב בספר היצרן. 
לצפיה ב-''
29/12/2017 | 11:52
32
לצפיה ב-'פרויקט מרהיב ביופיו: שמנמן אבל ספורטיבי'
פרויקט מרהיב ביופיו: שמנמן אבל ספורטיבי
26/12/2017 | 08:37
139
לצפיה ב-'קניית אופנוע ראשון'
קניית אופנוע ראשון
22/12/2017 | 22:30
2
152
אהלן חברים!
אני מעוניין לקנות קרוב את האופנוע הראשון שלי (בחודש ינואר, אחרי שאוציא רישיון).
כמה דברים לפני:
1. איפה אני יכול לבדוק את המחירי ביטוח? אני מתלבט בין 300 ל250 והבנתי שיש הבדל די גדול במחירים.
 
2. כרגע האופנוע שאני הולך לכיוונו הוא הסוזוקי ג'יקסר 250 החדש, המלצות על האופנוע, המלצות על אופנוע אחר (בתקציב של עד 30K)?
 
3. האם יש חברות שעושות הדרכות לרכיבה מקצועית על אופנוע?
אני יודע שהרוב זה ניסיון, אבל עשיתי פעם בחברת מסלולים הדרכה על הרכב הפרטי והיא הצילה אותי אינספור פעמים.. יש משהו כזה גם לאופנועים?
לצפיה ב-'ברוך הבא '
ברוך הבא
24/12/2017 | 09:38
1
111
כמה תשובות:
 
1. יש מחירון ביטוח חובה של משרד האוצר - שים לב שהקטגוריה היא אופנוע ולא רכב..., הכנס את נתוניך (גיל, וותק, שלילות ותאונות קודמות, מגדר ואת מע' הבטיחות של הרכב - ABS, CBS וכו') וחשב במדוייק.
הנה לינק:
 
2. הג'יקסר 250 החדש של סוזוקי נראה להיט!
ממליץ לעשות רכיבת מבחן (על כל אופנוע/קטנוע שרוצים לקנות) - בכדי להתרשם אם הוא נוח או רק יפה/חזק/...
 
3. יש שני בתי ספר מעולים בארץ - 'פרוריידינג' ו'אופנוען מאומן' - שניהם מומלצים מאוד וגוגל ימצא לך פרטים בלי בעיה :)
יש גם כמה מדריכים פרטיים לשיעורי אחד-על-אחד אם זה מתאים יותר.
 
שאפו על הגישה הלימודית והרצינית. ככה משתפרים (ועל הדרך, הקורסים האלה גם מהנים בצורה בלתי רגילה )
 
בהצלחה.
 
לצפיה ב-'תתחדש!'
תתחדש!
25/12/2017 | 18:09
53
מלא מזל טוב ותבדוק טוב איפה יהיה הכי משתלם לך לקנות, עם תנאים טובים אתה יכול להביא אחלה אופנוע. תמיד שים לב לאותיות הקטנות. ותעדכן אותנו מה בחרת :)
לצפיה ב-'רשיון A1 ישראלי באירופה - האם שם ההגדרות שונות'
רשיון A1 ישראלי באירופה - האם שם ההגדרות שונות
24/12/2017 | 15:24
2
67
שם הוא מוגדר A2?

תודה
אריאל
לצפיה ב-'אכן. מה שמוגדר אצלנו A1 נקרא אצלם A2'
אכן. מה שמוגדר אצלנו A1 נקרא אצלם A2
25/12/2017 | 05:06
1
83
ומה שמוגדר אצלנו A2, הוא אצלם A1
לצפיה ב-'תודה. אין ספק שמשרד התחבורה עשה עבודתו נאמנה בתרגום '
תודה. אין ספק שמשרד התחבורה עשה עבודתו נאמנה בתרגום
25/12/2017 | 08:37
68
הצצתי ברשיון שלי שהוא נעשה על A1 והוא A1+A2.
לכן מי שעשה בארץ A1 יכול באירופה A1+A2 ומי שעשה בארץ A2 יכול להציג אותו באירופה כ A2 אירופאי שהוא A1 ישראלי - גאוני
לצפיה ב-' פורומים חדשים מחכים לכם '
פורומים חדשים מחכים לכם
24/12/2017 | 13:05
8
 
פורום חדש יעסוק בדיני המס כולל תחום המיסוי הפלילי, בו תקבלו ייעוץ מעו"ד מומחה, לשעבר מנהל תחום במחלקת החקירות של רשות המיסים 
היכנסו עכשיו לפורום דיני מע"מ ומס הכנסה 
 
פורום חדש מרכז ייעוץ משפטי ומענה על שאלות בנושאים של ויזה, דרכון זר, הגירה, אזרחות ואשרת עבודה בחו"ל, בבריטניה וארה"ב בעיקר
היכנסו עכשיו לפורום ויזה ואזרחות בבריטניה וארה"ב

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא יחסים בין כלה לחמות
אירוח בנושא יחסים בין...
ביום שני הקרוב תתארח ליאת פדות, מאמנת לתקשורת...
אירוח בנושא יחסים בין כלה לחמות
אירוח בנושא יחסים בין...
ביום שני הקרוב תתארח ליאת פדות, מאמנת לתקשורת...
אירוח בנושא טיפוח ושמירה על עור הפנים בגיל השלישי
אירוח בנושא טיפוח...
ד``ר רון יניב יענה על שאלות בנושא טיפוח ושמירה על...
אירוח בנושא טיפוח ושמירה על עור הפנים בגיל השלישי
אירוח בנושא טיפוח...
ד``ר רון יניב יענה על שאלות בנושא טיפוח ושמירה על...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

בעלי מקצוע

סיוון זמיר מנהל הפורום
מתכננים חופשה ביוון?
עו
עו"ד גיא בית און
פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ