לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום קטנועים
 קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית). קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש. הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל... קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות. 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום קטנועים

 קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית). קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש. הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל... קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות. 
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
המשך >>

שאלות בנושא G-dink 125
30/04/2016 | 11:41
2
18
שלום לכולם,
 
יש ברשותי את הקטנוע כבר שנתיים ועברתי איתו 10500 ק"מ, בקרוב טיפול גדול.
 
יש שתי תופעות שרציתי לברר מולכם האם תקינות.
 
1.בזמן האחרון כאשר אני בולם קצת חזק יותר מהרגיל אבל לא מספיק חזק בשביל נעילת גלגלים, הגלגלים מתחילים לברוח לי ואני צריך לייצב את עצמי. האם זה נובע מחוסר שמן בבלמים? גלגלים שחוקים כבר? ואם מדובר בגלגלים שחוקים לאיזה גלגלים מומלץ להחליף לדגם זה?
 
2.כאשר אני עומד עם הקטנוע ברמזורים או בכל סיטואציה שהוא במנוחה הסמן במד תורים עושה קפיצות קטנות כאלה ושומעים את המנוע מפעפע (כאילו הוא עובד לשנייה ומפסיק עובד לשנייה ומפסיק וזה מה שמקפיץ את הסמן)
האם זה תקין?
אתה עדיין עם צמיגי המקסיס המקוריים?
30/04/2016 | 14:53
1
21
אני הרגשתי שיפור עצום עם החלפה לצמיגים איכותיים (מישלין 2CT).
 
לגבי ה'שיהוקים' של המנוע - אם זה קורה באופן קבוע ואתה עדיין באחריות, שווה להגיע למוסך המרכזי ולקבל אבחנה.
ב-250 זה היה קורה לעתים רחוקות, בעיקר כשהמנוע היה קר.
עדיין עם הצמיגים המקוריים..
30/04/2016 | 23:04
5
הצמיגים שאמרת אמורים להתאים גם לדגם של ה125 נכון? זוכר במקרה מה העלות שלהם?
והאם לצפות שיהיה אותם בכל מוסך? 
האחריות כבר נגמרה לפני חודש, האם לדעתך זה סובל דיחוי של עוד 1400 ק"מ עד שאגיע לטיפול 12 אלף?
שאלת מצבר - בן חצי שנה שלא הונע 16 ימים
28/04/2016 | 23:10
12
34
swing 125 - המצבר הוחלף לפני פחות מחצי שנה לחדש.
 
הייתי בחו"ל וביקשתי מקרוב משפחה הניע והוא טען שהוא לא הצליח.
 
חזרתי לארץ ואכן לא מניע.
 
יש אורות.
 
בסיבוב הסוויץק נדלקת הנורה האדומה בלוח המכוונית FI
 
מישהו יכול לכוון עם רעיון - האם המצבר נגמר. האם ניתן לטעון אותו בדרך כלשהי או שחייב שוב להחליף לחדש?
 
 
תניע עם כבלים מרכב
29/04/2016 | 01:12
11
27
ותעשה סיבוב של איזה חצי שעה כדי לטעון את המצבר.
אם הוא היה גמור לא היו אורות ונוריות בלוח המחוונים.
 
בזמן ההנעה, שהרכב יהיה כבוי.
המצבר נמצא מתחת לכסא ויש בקטנוע סוויץ'
29/04/2016 | 10:21
10
30
שמונע הנעה כאשר הכסא לא סגור
 
יש דרך להתמודד עם זה?
אם לא התקנת סוויץ' כזה, אז במקור לא קיים
29/04/2016 | 17:11
9
13
תודה. פתחתי כעת את בית המצבר ויש שם משהו מעט מוזר
29/04/2016 | 17:27
8
33
קודם כל לדעתי המצבר לא נגמר לגמרי כי יש אור וצפצפה (לא יודע להגיד אם בעוצמה מלאה).
גם האור של תא המטען נדלק.
 
פתחתי את בית המצבר וראיתי משהו מוזר.
 
הבורג של הפלוס תקין והכל נראה בסדר. גם ניתקתי אותו והחזרתי והאור בתא הנטען נכבה ונדלק בהתאמה.
 
אבל, הבורג של המינוס נראה כאילו חומצה כלשהי אכלה חלק ממנו, סביב האטב יש כמו אפר ויש מטע נוזל שם באזור (מצרף תמונה).
 
האם יכול להיות שמשהו נזל מהמצבר?
 
בנוסף, ההברגה של הבורג די הלכה בגלל האפשר ולא הצלחתי לפתוח אותו (לא היה לי שמן אז ניסיתי רק באמצעות מברג).
 
האם זה משהו מסוכן ויש מניעה מנסיון להניע בעזרת כבלים או שזה סטנדרטי ולהמשיך כרגיל?
 
 
תתחיל בלנקות את הקורוזיה עם מברשת ברזל
29/04/2016 | 19:56
20
אני לא מבין מספיק בחשמל, אז לא רוצה לתת תשובה לא מוסמכת, אבל מאמין שאחרי ניקיון הקורוזיה תוכל להניע.
לגבי הנזק לבורג, מפתח 10 מ"מ יפתח אותו
29/04/2016 | 22:58
6
15
אם שקע הפיליפס שחוק והמברג כבר מחליק, תוכל להעזר במפתח 10 מ"מ (עדיף רינג סגור) כדי לפתוח או להדק את הבורג.
כשאתה מהדק - ברגש. אל תהרוס את ההברגה.
 
 
מניח שאפתח את ההברגה ואחליף בורג לשימוש עתידי. שאלה נוספת
29/04/2016 | 23:05
5
16
הנעתי קודם עם כבלים והניע בלי בעיה ונסעתי 20 דקות. לצערי אחר כך לא הצלחתי להניע שוב.
 
האם יש דרך נכונה יותר להטעין את המצבר או פשוט לרכב יותר?
 
בנוסף שמתי לב למשהו שהוא אולי חסר משמעות אך בכל זאת אשאל, באטב של המינוס החלק הימני יושב משמאל לפלסטיק שחור והמתכת של האטב לא נוגעת במתכת של המצבר.
 
נראה כאילו הפלסטיק קצת מועקם ובפועל האטב היה צריך מימינו. האם יש לכך משמעות? אחרי שאפתח את הבורג אוכל לסדר זאת
בהחלט. נראה ככה בתמונה שהעלית.
29/04/2016 | 23:20
4
16
החיבור של ה+ וה - צריכים להיות הדוקים ובמגע מלא.
 
לגבי טעינה שלא ברכיבה של חצי שעה... ישנם בשוק המון מטענים למצבר - חלקם עם בקרה שתפסיק הטעינה ברגע שהמצבר מלא. המחירים אינם גבוהים. והרציניים שבהם אף יגיעו עם ערכת חיבור מהיר למצבר. (בדוק למשל באתר איש שטח)
נפתח עם מפתח 10 בקלות. תודה על הטיפ!
30/04/2016 | 12:09
3
13
יותר מאוחר יהיה לי רכב ואטעין שוב.
 
האם להשאיר את הקטנוע דולק מחובר למצבר של רכב מכובה למשך כמה דקות יעזור לטעינה, או שרק רכיבה על הקטנוע תעשה את העבודה?
 
 
20-30 דקות של נסיעה בסל"ד בינוני פלוס, או מטען למשך כמה שעות
30/04/2016 | 14:58
2
13
אם המצבר תקין זה אמור להספיק בכדי להחזיר אותו לחיים
אצא לרכיבה. מישהו צריך משהו מראשון לציון?
30/04/2016 | 18:21
1
8
ארגז סוביניון חצי יבש
30/04/2016 | 22:35
6
המלצה על קסדה נפתחת...?
29/04/2016 | 19:09
23
מחפש קסדה נפתחת, כן אני יודע מה המשמעות של נפתחת ואני רוצה רק אותה
לא מסוגל לא לאוורר את הפנים ברמזור, אבל תמיד רכיבה סגורה
יש לי Caberg TRIP ישנה מאוד והיא כבר עשתה את שלה
בעקבות שהיא הוכיחה את עצמה בצורה מושלמת, אני חוזר למותג Caberg אולם החנות היחידה בארץ שזה במוטורייב, כל הקסדות שיש להם של Caberg  הנפתחות כלל לא במידה שלי, יש להם M או XL שאני בכלל L.
הם כבר זמן רב טונעים שיהיה להם בקרוב מלאי חדש ובינתיים אני עם קסדה פסולה, לא תקינה ובמהירויות גבוהות אני עם שריקה שמוציאה אותי מדעתי.
 
אשמח להמלצות על קסדות בטיחותיות ולא זבל סיני ומקומות שאפשר למצוא מגוון רחב
אני מירושלים אבל פעם בשבוע בת"א ככה שלא משנה לי איפה למצוא את הקסדה..
תודה!
מחפש המלצה לקטנוע 125 הכי חשוב אמין..כרגע רוכב על מובי קימקו
28/04/2016 | 12:59
4
22
המובי אחד האמינים ביותר שיש
28/04/2016 | 16:54
3
28
מה עוד חשוב לך?
כי מבחינת אמינות אתה במקום טוב.
תא גדול ואחזקה זולה..חג שמח
28/04/2016 | 17:45
2
18
Vs125
29/04/2016 | 00:55
1
27
ללא ספק תא מטען גדול באופן ניכר מהמובי, ואמין לא פחות.
איזו פירמה מי היבואן?
30/04/2016 | 17:26
6
המלצה על מוסך לטיפול 30 אלף לפיאגו אקסבו בתל אביב,גבעתיים.
27/04/2016 | 11:54
1
44
או רמת גן?
מה המחיר הריאלי לטיפול 30 אלף?
לאקסבו 250?
מי אמין ומומלץ?
אני מטפלת ב XEVO באישימוטו בת"א
28/04/2016 | 14:25
35
יש לי איתם נסיון טוב במשך הרבה שנים, לא יודעת עלויות של טיפול 30K
ודרך אגב, לכמה מהעובדים שם יש XEVO, בעקבות ההמלצה שלהם קניתי כזה (לא מהם).
 
 
טעות במידת צמיג ברישיון - מה עושים?
26/04/2016 | 11:18
9
57
היי
עשיתי עכשיו טסט לקטנוע שלי, ג'וי רייד EVO 125 מודל 2009
והטסטר אמר לי "שמע, הצמיג והג'אנט הקדמי שהחלפת לא במידה הנכונה".
על הצמיג כתוב 110 / 90-13 וברשיון כתוב 110/80-12.
כמובן שאמרתי לא שלא החלפתי צמיג ובטח שלא ג'אנט, וזה מקורי. 
מזל שהיה טסטר אחר במכון שאמר שיש לו גם JOYRIDE והוא מזהה שזה צמיג וג'אנט מקורי.
אז הם העבירו אותי.
 
הבוחן אמר לי שיש טעות ברשיון, ובאמת בדקתי באתר של מטרו-מוטור והמידה היא 13-90 (מודל 2016).
למרות שבספר רכב שמצאתי באינטרנט כתוב 80-12, אז זו בעיה קצת.
 
איך אני מסדר את זה שלא יהיו לי בעיות להבא?
אני צריך לגשת למשרד התחבורה אבל איזו אסמכתא להביא להם כדי להבהיר להם שיש להם טעות בהדפסה?
תכלס 3 שנים אני כבר עושה טסט לקטנוע והסתכלתי בכל הרשיונות ובכולם הייתה טעות והיה כתוב 80-12, פשוט כנראה בשנים קודמות לא בדקו כמו שצריך במכון רישוי..
 
תודה וחג שמח
 
 
 
תפנה למטרו
26/04/2016 | 13:21
4
45
הוא היבואן, הוא זה שנתן את הנתונים למשרד התחבורה. שיפתור את הבעיה.
אה באמת?
26/04/2016 | 18:33
3
37
לא ידעתי.
 
מה להגיד להם?
פשוט שברישיון יש פרטים שגויים וממה שהבנתי הם אחראים להעברת הנתונים למשרד התחבורה?
אני מרגיש שזו הולכת להיות סחבת רצינית..
 
אם אני מגיע למשרד התחבורה עם הדפס למשל מהאתר של מטרו-מוטור עם הנתונים של הגלגל הקדמי, זה לא יספיק ?
כן באמת
26/04/2016 | 23:39
2
43
כי בכל מקרה אתה תצטרך לעבור דרכם שיאשרו למשרד התחבורה את הפרטים של גודל הגלגל הקידמי. לכן סחבת או לא, אתה תסחב שם אם זה ילך לכיוון הזה.
אני רוצה להאמין שאתה לא המקרה היחיד והם כבר נתקלו בטעות כזאת, ואז זה באמת יהיה הרבה יותר קצר בשבילך.
 
לא, אתר מטרו לא יספיק כי הוא מדבר על הג'וי רייד 2016, שלך שנתון 2009.
אתה צריך מכתב רישמי מהיבואן שמעיד על טעות. כל קומבינציה אחרת לא תעבוד (לא מה שאתה אומר, לא מה שהבוחן אמר, השכן, הדוד, אמא....). ולך עדיף שהפרוצדורה הזאת תהייה של מטרו מול משרד התחבורה (פחות בירוקרטיה, פחות עצבים וגם פחות עלות- אני מניח).
 
(לי בזמננו גם היתה איזה טעות של הזנת נתונים של מטרו ודווקא זה נפתר מהר מאוד).
 
תגובה
28/04/2016 | 13:50
1
21
אתמול התקשרתי למטרו ואמרתי להם שאני עכשיו במכון רישוי ולא מעבירים אותי טסט בגלל המידת צמיג.. (תכלס העבירו אותי טסט יום לפני).
 
תוך חצי שעה בערך פיקססו לי אסמכתא עבור מידת הצמיג וגלגל המקורי - פרטנית עבורי - לפי מס' הרישוי ומס' השלדה של הקטנוע שלי.
יחד עם האסמכתא הזו, גם צירפו צילום "הוראת רישוי ורישום קטנוע גוי רייד 2009" -
מסמך חתום שנשלח למשרד התחבורה באפריל 2009 עבור הקטנועים בשנתון, עם מידת צמיג.
כנראה שמשרד התחבורה הזין מידה אחרת לפי מה שעבר לו בראש באותו רגע..
 
 
אביא את זה למשרד התחבורה בשבוע הבא
 
תודה על העזרה לשניכם וחג שמח
אחלה שרות, טוב שהסתדר
28/04/2016 | 16:52
4
זה קרה לי
26/04/2016 | 19:20
3
44
באופנוע הקודם שלי אחרי יותר מ 10 שנים שהעבירו אותו טסטסים בלי בעיה פתאום איזה בוחן שם לב שעל הרשיון כתוב שאחד הצמיגים אמור להיות צמיג של קטנוע..
זה היה קאווסאקי, פניתי למטרו, הם העבירו לי מייד בפקס אישור על הגודל צמיג שאמור להיות רשום ברשיון. עם זה חזרתי למכון טסטים (מ.מ.מ) ושם במשרד הם תיקנו את הרשיון. לא היה צורך להגיע למשרד התחבורה ובמטרו היו מאד יעילים.
תגובה
26/04/2016 | 20:30
2
32
תודה,
אני אדבר איתם מחר.
 
אז אתה אומרלחזור למכון רישוי ולבקש שם שיתקנו לי את הרישיון? לא ידעתי שיש להם בכלל הרשאה לעשות כזה דבר, חשבתי רק למשרד התחבורה
 
כן, תברר במקום שבו הכשילו לך את הטסט
26/04/2016 | 20:49
1
31
אני לא יודעת האם בכל מקום יכולים לתקן את הרשיון.
במ.מ.מ ליד קניון ר"ג לא היתה בעיה לעשות את זה כשהבאתי את האישור ממטרו.
אה לא,
26/04/2016 | 20:56
34
אין בעיה..
הבוחן העביר אותי, ואמר שאני אטפל בזה להבא - כי הוא הבין שזו טעות ברישיון (בוחן אחר שהוא בעל joyride בא לטובתי)
 
בכל מקרה , אני לא אגיד את זה למטרו כי בטח אז ימרחו אותי חח,אגיד להם שלא העבירו אותי ואני צריך את זה בפקס דחוף
 
פעם ראשונה ואחרונה - למכירה xEvo 250
27/04/2016 | 16:00
56
xEvo 250 שנת 2010
צבע שחור
יד ראשונה
קילומטראז: 55000
טסט עד 8/2016
מצב מצוין, כל הטיפולים בזמן בעופר אבניר חיפה.
צמיג קדמי חדש
יחד עם הקטנוע ימסר לקונה קסדה מנעול שרשרת וערכת טפול חדשה (רצועה, מסנן שמן, פלאג ורולים)
אזור חיפה
מחיר: 9000 שח
טלפון:  2 9 8 8 2 3 4 - 4 5 0
נסיעה עם קטנוע חדש מפתח תקווה לירושלים?
25/04/2016 | 16:08
3
70
קניתי דיאלים s3 250 חדש. הוא נמצא בפתח תקווה ואני בירושלים.
הם יוכלו להביא את הקטנוע לירושלים רק בשבוע הבא.
האם יש מצב לנסוע עם הקטנוע החדש מפתח תקווה לירושלים, או שצריך להמתין להובלה?

כי קראתי בספר רכב שב500 ק"מ הראשונים צריך לנסוע במהירות פחותה מ80 קמש.

מה אתם אומרים? ממש ממש מתחשק לי כבר לנסוע עליו ולא להמתין שבוע!
לדעתי אין בעיה אם יש לך כבר נסיון ברכיבה
25/04/2016 | 16:19
51
אל תעלה דרך כביש אחד.
מציע לעלות דרך 395 (דרך קיבוץ צובה). ככה גם תוביל את הקטנוע לירושליים גם תטייל וגם לא תצטרך לעבור את ה 80.
חשוב מאוד לא לרכוב בטורים קבועים לאורך כל הדרך כדי להטיב אם ההרצה וגם לא לרכב בשעות החמות.
מחזק את שאומר bener ומוסיף אפוד זוהר עם כיתוב 'בהרצה' מאחור
25/04/2016 | 18:14
46
כך תוריד מהגב לפחות חלק מחסרי סבלנות מאחורייך.
מה שהם אמרו
25/04/2016 | 21:22
48
תהנה מהדרך ותתחדש.
עזרה דחופה - נשפך לי נוזל ירוק מתחת לקטנוענכלנ
24/04/2016 | 17:55
14
53
עשיתי טעות כנראה נסעתי מהמרכז לירושלים, והרכבתי מישהו אחריי, אני מדבר על ג'י דינק 250
 בהלוך לא היתה שום בעיה, בחזור עצרנו באמצע לסדר משהו, ופתאום ראיתי שנוזל ירוק מטפטף מתחת לקטנוע, מה זה? נוזל קירור מנוע?
 נבהלתי אבל היתי חייב להמשיך ליסוע עוד כה קילומטרים, זה כביש ראשי..
במהלך הדרך נדלקה לי נורת החום כל הדרך, נדלקה גם נורה למעלה, שקשורה בכלל לרגלית צד, שתמיד בתחילת נסיעה שאני מוריד אותה, היא נכבית ואפשר ליסוע..
בקיצור חזרתי למרכז, עצרתי ונהיה קול משונה למנוע, כאילו הוא על חצי כוח..
והתחיל לצאת קצת עשן מאחורה... לא יודע מאיפה... כרגע מוסכים סגורים ואין עם מי לדבר...
 
האם לדעתכם הלך המנוע?
בטח המזג אויר החמים, והעליות של ירושלים, חיממו את המנוע..
למרות שבהלוך, לא היתה שום בעיה, וגם היו עליות..
נשמע כמו נזילת נוזל קירור
24/04/2016 | 18:11
46
לא באמת אפשר לאבחן תקלות דרך המסך אבל לדעתי, אל תניע, קח אותו למוסך על גרר ותקווה שלא עשית נזק גדול מדי.
לא נשמע טוב
24/04/2016 | 19:08
12
47
נזילה של נוזל קירור יכולה לקרות בגלל משהו שולי כמו חבק שהשתחרר,
אבל התוצאה של נסיעה ללא נוזל היא קריטית.
נורת חום מעידה על חום מנוע חריג שדורש עצירה מיידית,
ונורת תקלה (היא לא קשורה לג'ק צד עצמו, אלא לניתוק ההצתה כשהוא פתוח)
מעידה על כך שהמחשב מזהה תקלה, לא פלא בהתחשב בכך שנסעת עם מנוע חם מדי...
 
 
דיברתי עם מוסכניק כנס
24/04/2016 | 19:25
11
52
אמר לי שכנראה היתה נזילה במים של הרדיאטור, ואמר לי למה לא עצרתי באותו רגע, וביקשתי מים ממישהו, מתברר שלצד רגל ימין יש תא שמוברג, ועם מברג פיליפס אפשר לשחרר אותו, ושמה יש מיכל, הוא אמר לי שהיתי צריך למלאות שם מים, וליסוע עד לנקודה קרובה, וכמובן לפני הכל לעצור, כדי שהמנוע יתקרר..
המים שממלאים זה כמו טיפול חרום כזה...
אמרתי לו, אני לא מבין בזה, הקטנוע לא הרבה זמן אצלי, הוא גם התפלא ואמא, שבקטנוע כזה זה לא אמור היה לקרות... עדין 250 סמק, בקיצור הוא אמר או לגרור אותו מחר למוסך, או להשים מים וליסוע כמה שפחות עד למוסך הקרוב...
ואז לראות כמה הנזק..
אמר שזה יכול לצאת יקר..
הקטע שגם אם היה לי מים, מאיפה יהיה לי מברג פיליפס באמצע כביש מהיר חח
יש ערכת כלים תחת המושב, יש שם גם מברג פיליפס.
24/04/2016 | 19:33
10
42
ואם הוצאת את הקטנוע חדש מהסוכנות, היית אמור לקבל הדרכה בסיסית,
בין השאר על נורית החום ומשמעותה, ועל מיקום מיכל העודפים בו בודקים/ממלאים מים כשחסר.
הקטנוע אצלי יד שניה
24/04/2016 | 20:46
9
44
הבחורה שמכרה לי את הקטנוע, הסבירה לי על הכפתורים, וקצת על המכלול, לא ציפיתי ליותר, מבחורה..
מקודם עשיתי סיבוב קצר, אחרי שמילאתי מים מזוקקים במיכל הזה
הנורית חום לא דלקה למזלי, הנורת תקלה דלקה, כנראה זה מופעל על אוטומט.. כי שהמפתח היה בסוויץ והמנוע היה מכובה, הנורית תקלה נדלקה ונכבתה כל כמה שניות
 
כמה ק"מ עשית איתו ואיזה יד אתה ?
25/04/2016 | 01:04
2
31
ואיזה שנה הקטנוע
מודל 2013, עשה 20600 ק"מ, יד שניה
25/04/2016 | 10:32
1
30
ג'וני התעוררת לחיים?
 
נראה לי אני צריך שתבוא אליי, תעשה לי הדרכה על הכלי הזה
אני עכשיו מתקשר לאבניר, מבקש שישלחו לי ספר יצרן של הקטנוע, וגם שיתנו לי הדרכה
מאד מוזר מה שקרה לך
25/04/2016 | 20:21
25
אני מכיר שני אנשים שממש קורעים את ה G-DINK ואין שום בעיה עם הכלי ,
אחד מהם קבוע על פול גז כבר 30K ק"מ
כשהקטנוע היה חדש המהירות המירבית היתה 142 קמ"ש
וכיום כתוצאה מנסיעה עם פול גז קבוע (אורך כל מקטע 20 ק"מ ) למשך 30K ק"מ המהירות המקסימלית ירדה ל 130 קמ"ש אבל כנראה שמדובר בסנדלי סחיבה גמורים בלבד
מה הקשר "בחורה"?
25/04/2016 | 08:56
5
37
א. יש רוכבות שמכירות את הכלי שלהן מעולה, גם מבחינה מכנית.
ב. יש רוכבים שלא מכירים את הכלי שלהם בכלל. למשל, כאלו שממשיכים לרכוב למרות שנורית אזהרה לחום מנוע נדלקת להם.
ג. זו אחריות שלך לשאול או לבדוק. במסירה ראשונית - היבואן מסביר. לאדם פרטי אין מחויבות כזו (זה יכול להיות סתם משכחה) - אבל כבעלים של כלי, כדאי לך לדעת לפחות מה הציוד שיש לך, ומצבי קיצון.
אני אישית לא מתמצאת במכניקה של האופנוע שלי, אבל כשיש משהו חריג שאני לא יודעת לבד (יש כמה דברים שאני יודעת...), אני מתקשרת למוסכניק שלי להתייעץ.
ומה את עושה אם נתקעת בכביש ראשי מהיר?
25/04/2016 | 10:59
4
35
המוסך כבר סגור ואין עם מי לדבר, נשפך לך נוזל ירוק מתחת לכלי, את מתניעה והנורית חום דולקת, אם תעצרי בצד, סכנת דריסה..
 
 
אם זה היה בתוך העיר ברור שהיתי עוצר, או נוסע במהירות למוסך הקרוב, או מתקשר אליו..
כתבתי למעלה, אני יצור קשר עם עופר אבניר, לפחות שיארגן לי ספר הדרכה לכלי, את שאר הדברים, נאני ישאל שהכלי יצא מהמוסך..
אני תמיד היתי עם כלים בקירור אויר, מובי ודומיהם, וזה כלי עם קירור מים
אתה אומר שממילא עצרת כשראית את הנזילה
25/04/2016 | 11:13
3
40
אבל אם במהלך הרכיבה - עוצרים במקום הקרוב ביותר שניתן לעצור בו בבטחה (רצוי תחנת דלק, אבל אם זה לא קרוב, אז בשוליים, ועוברים מעבר למעקה עם וסט זוהר שחייב להיות לך על פי חוק).
אם זו שעה סבירה, אני אישית מתקשרת למוסכניק שלי גם מעבר לשעות העבודה (זה אחד היתרונות במוסך קבוע שמכיר אותי) להתייעצות טלפונית. לא באמצע הלילה, כמובן.
אם לא - לפי הערכת מצב/סיכון, מתקשרת לגרר (24 שעות ביממה). יש לי ביטוח גרירה, ואני מעדיפה לגרור שלא לצורך, מאשר להסתכן (בעיקר אם החשש הוא סיכון בטיחותי, ולא רק נזק לכלי).
ברוך ה יצאתי בזול
25/04/2016 | 13:11
2
40
מסתבר שמילאתי שמן יותר ממה שצריך, וזה חימם את המנוע בצורה קיצונית, טמפ' של 90 מעלות לפי המחשב בבדיקה, ולפי המוסך זה יכל לקרות גם ברכיבה עירונית..
 
לפחות נלמד מטעויות
כשהכלי תקין, אין לקטנוע שום בעיה
25/04/2016 | 13:28
37
לעשות נסיעה כזו, וגם ארוכה הרבה יותר, גם בבינעירוני, גם בהרכבה.
 
 
לפי אירוח של מהנדס הרכב דוד נמרי
25/04/2016 | 20:35
38
אני זוכר בוודאות שהוא אמר שבחיים הוא לא ראה שנגרם נזק מכמות גדולה של שמן
 
לכן זה נשמע לי קצת מוזר
דאון טאון 350 VS איקמס מקס 400 VS ג'וי מקס 250
24/04/2016 | 16:03
3
46
שלום, אני מחפש כלי לנסיעה יומית לעבודה כ 35 ק"מ לכיוון פלוס נסיעה פעם בשבועיים של כ 100 ק"מ לכיוון
האם דאון טאון ואיקס מקס יוכלו לשרוד את זה? אם כן מה מהם?
אם אוותר על הנסיעה המזדמנת של 100 ק"מ האם הג'וי מקס יוכל לשרוד 70 ק"מ ביום?
דעתכם? תודה
זה בעיקר תלוי בתוואי הדרך
25/04/2016 | 08:37
35
שאתה עושה את אותם הק"מ-ים.
שליחים עושים גם 300 ק"מ ביום על 125 סמ"ק ולפעמים גם יותר (אבל לא בכבישים מהירים).
כעקרון 250 סמ"ק יספיק לך גם בעבור הנסיעה המזדמנת של ה 100ק"מ, כללית אין בעיה לרכב עם 250 סמ"ק בכל הכבישים שיש בארץ, מלבד כביש 6, שם הוא יהיה יותר איטי מהתנועה ולא במעט.
אין בעיה לג'וי מקס לשרוד את הרכיבה הזאת, רק קח בחשבון שאתה מדבר על יותר מ 20,000 ק"מ בשנה וזה יתורגם לעלות גבוהה של אחזקה, מבחינת טיפולים ובלאי. בקטנועים גדולי הנפח יהיה פחות בלאי אבל העלות של הטיפולים תהייה הרבה יותר גבוהה (+ עלות ביטוח יקרה יותר)
לדעתי אם מזניחים את פקטור הכיף אין בעיה להסתדר עם הJM 250 (אם הרכיבה שלך לא כוללת את כביש 6). אם אתה רוצה לצלוח את המרחק ביותר כיף והנאה, אז ה XM או ה DT הם הבחירה שלך.
 
 
שלושתם יעמדו במשימה בקלות
25/04/2016 | 08:47
28
גם 100 ק"מ קטן על JM.
 
השאלה היחידה היא איזה מהם יותר נוח לך (ועלויות - כשיש מדרגת ביטוח מעל 250 סמ"ק, ואני לא יודעת להשוות את עלויות התחזוקה).
 
כדאי לעשות רכיבות מבחן, אם אפשר ממושכות יחסית (שתרגיש איך זה ברכיבה ארוכה).
היה לי ג'וי מקס 250 XI
25/04/2016 | 16:42
48
גם אני רכבתי יומית 35 ק"מ לכיוון + רכיבות של 300 ק"מ ויותר אחת לשבועיים לערך.
הקטנוע עמד בזה ללא בעיה ואחרי 40000 ק"מ הוא היה עדיין חדש מבחינת ההתנהגות. לא ירד בכוח ולא אכל שמן.
דברים שצריך לקחת בחשבון:
1) אחרי שה JM250 צובר כמות נכבדה של ק"מ קשה למכור אותו.
2) הטיפולים פעם ב 5000 ק"מ  מגיעים מהר שרוכבים הרבה (אני עשיתי טיפול כל חודשיים וחצי)
3) למרות שהמהירות של ה JM250 מספיקה לכל הכבישים הבין עירוניים מלבד כביש שש. לפעמים רוצים יותר... חסרון הכוח מורגש בעיקר כאשר רוצים לעקוף במהירות מעל 80 קמ"ש.
אני ממליץ לרכיבה כזאת לעלות בסמ"ק אם אתה יכול להרשות זאת לעצמך.
חוות דעת על דיאלים 250
24/04/2016 | 14:30
1
63
שלום לכולם, אני מתעניין בין גויירד 200 לדיאלים 250 אשמח אם מישהו יוכל לעזור להחליט.
היה לי בעבר גויירייד 125 והוא חלש יחסית הייתי רוצה רוצה לשעת אם יש הבדל רציני בין ה200 ל 125 .
ובנוגע לדיאלים, כל מסכניק אומר לא להתקרב. השאלה היא למה. והאם באמת סה כלי ממש גרוע.
אם יש טיפ אחד לקונים
25/04/2016 | 11:43
57
זה לא להקשיב למוסכניקים וההמלצות שלהם לגבי כלי רכב.
אני מהמר שאותם מוסכניקים מעולם לא טיפלו בדיאלים כלשהו.
 
זה קטנוע חביב, חסכוני מאוד, נוח למדי. מנוע חזק, תא מטען מעט קטן, התנעה ללא מפתח שהיא גימיק אבל נוחה להפליא כרוכב דו"ג.
חג שמח - אביבי, מרנין ונעים
20/04/2016 | 17:41
9
68

חג שמח
20/04/2016 | 17:56
10
חג שמח!
20/04/2016 | 19:14
25
נדמה לי שרואים אותי בתמונה (פיקסל במפרץ)
חג שמח
21/04/2016 | 00:45
7
פסח כשר ושמח
( לעמוד שלי בתפוז )
21/04/2016 | 10:48
15
גולשות וגולשים יקרים,
אנו רוצים לאחל לכם חג פסח כשר ושמח!
מי ייתן והאביב יביא עימו התחלות חדשות,
הנאות מתוקות והמון הפתעות מרגשות.

לקראת החג הכנו לכם מהדורה חגיגית וכשרה לפסח
של חם בתפוז.

את כל הקישורים לאייטמים בכתבה תוכלו למצוא (כמו בכל שבוע)
בעמוד הפייסבוק שלנו
 
חג פסח שמח!
חג שמח
21/04/2016 | 21:01
25
חג אביב שמח לבאי הפורום ורכיבות אביב טובות
 
 
 
 
                מזמן לא כתבתי כאן אך עקבתי פה ושם                                                              ושמחת בחגיך והיית אך שמח
חג שמח
22/04/2016 | 13:02
4
חג שמח
22/04/2016 | 18:51
22
1+ חג מצות שמח
22/04/2016 | 18:53
1
30
מצה שמורה
23/04/2016 | 11:00
5
איזה שמן מומלץ ל XEVO 250
19/04/2016 | 22:50
3
41
אמרו לי לקנות שמן 5W40 סינטטי מלא
אבל אני רואה ברשת שמן לקטנועים במחיר של כ60-80 שקל ואילו במוסך אמרו לי שמן של ליטר אחד עולה 120 שקל.
יש הצדקה במחיר?
בהנחה שהקטנוע לא אוכל שמן ואין נזילות והחלפתי במוסך שמן חשבתי שיהיה לה בקבוק בבית לחירום
 
מה דעתכם?
אך ורק 5W40 סינטטי מלא
19/04/2016 | 23:24
2
44
רצוי של חברה מוכרת.
120 לליטר זה המון, אני חושב שאתה יכול למצוא בחנויות אביזרים גלון בחצי מחיר (פר ליטר), אבל אל תחפף בקטע הזה.
תודה רבה. אבל איזה שמנים לקנות?
21/04/2016 | 12:01
1
32
איזה סוגי שמניח נקראים איכותיים?
ואיפה יש מקומות שמוכרים בירושלים?
אני מעולם הרכב, עדיין לא מכיר כל כך חלפים לקטנוע.
 
תזמין ממוטו דיפו
21/04/2016 | 16:49
43
השמן "המקורי" של הקטנוע, למיטב זכרוני.
 
 
 
יש שם גם מוטול ב-105 שקלים, אם בא לך ועוד סוג או שניים שלא הכרתי, אז לא הבאתי קישור, מוזמן לחפש, אחד מהם טיפה יותר זול.
קימקו מובי 125 2008
17/04/2016 | 20:43
3
70
 האור הקדמי הראשי של הקטנוע 
מאד חלש, מישהו יודע את הסיבה?
 
גם בחדשים הוא לא ממש מסנוור אף אחד
17/04/2016 | 23:15
1
48
כשעומדים בסרק האור ממש עלוב, הוא מתחזק כשנותנים גז, אבל עדיין לא מציאה גדולה.
בכל מקרה, כדאי לבדוק שמצבר והסלילים תקינים ולשקול לנסוע עם אורות גבוהים, שמספקים נראות קצת יותר טובה.
קימקו מובי 125 2008 - אור קדמי חלש להחריד
18/04/2016 | 09:57
33
בדקתי את המתח על הנורה הראשית בזמן שהיא עובדת עם גאז די גבוה, והמתח הוא 8.5 וולט, מה שמסביר את האור החלש.
השאלה היא איפה הבעייה? יש כאלה שאומרים שזה המיישר זרם, אבל אני לא רואה את הקשר כי המתח לנורה הראשית הוא מתח חילופין. אולי הסלילים?
 
תודה על התייחסות.
חומי
פנסים מבוססי דינמו (אם אני לא טועה)
18/04/2016 | 09:58
136
גם בדיוק של סאניאנג הייתה התופעה הזו.
בעמידה האור היה חלש כמו פנס כיס עם סוללות חלשות והוא היה מתחזק בנסיעה.
ביררתי במוסך למה זה ככה והבחור הסביר לי שהתאורה בקטנוע הזה מבוססת דינמו כמו באופניים (או מנגנון דומה).
בקטנועים מתקדמים יותר התאורה עובדת אחרת ולכן האור יציב ולא תלוי בתנועה.
x city יד 2
17/04/2016 | 18:59
1
57
מחפש קטנוע 250 זול ואמין
ראיתי ביד 2 איקס סיטי 2008 ב 3000 שקל
קמ בין 60-80 אלף
האם אילו כלים גמורים?
לא בהכרח, מאוד תלוי ברמת התחזוקה לאורך השנים,
17/04/2016 | 23:05
46
ולא תמיד זה דברים שאפשר לעלות עליהם בבדיקה.
מסבי היגוי למשל, משאבת שמן/מים, מערכת קירור, הזרקה, תושבות מנוע...
כל אלה דוגמאות למערכות עם בלאי מצטבר שעלולות לקרוס דווקא אצלך,
וכלכלית לא תמיד שווה בכלל לתקן.
 
הפיאג'ו X8 של הבן שלי (זהה לאיקסאבו, מודל 2007 עם 95K ק"מ) תוחזק בקפדנות במשך 5 שנים ומעל 50K ק"מ שהוא אצלנו,
ובחודש שעבר קרס ללא הודעה מוקדמת ראש מנוע. במקביל נדרש גם אגזוז חדש וג'ק אמצע שנשבר.
השקעה של מעל 3000 שקלים סה"כ בכלי שזה בערך השווי שלו, אולי אפילו קצת פחות.
מה שכן - עד עתה כמעט ולא היו בעיות מיוחדות למעט בלאי שוטף של צמיגים, בלמים, מצבר וכדו'.
 
יש אמרה כזו "אני לא מספיק עשיר כדי לקנות משהו זול..."
וכלי כזה בהחלט יכול להוות דוגמה לכך.
 
כלכלית עדיף להעלות את התקציב לאיזור ה-10-12K₪ ולמצוא כלי חדש יותר,
אבל אם אין ברירה - האיקס-סיטי בהחלט נותן יחס מצוין של תמורה מול מחיר כמשומש.
ההיצע קטן לפי מה שראיתי וכך גם הביקוש, לכן יש מצב ללחוץ את המוכר לרדת עוד, ובעיקר לבדוק ככל האפשר שהמצב של הקטנוע הספציפי סביר ומעלה.
גנבו לחבר שלי קטנוע ביבנה.נצפה ביבנה (נערים)
16/04/2016 | 23:33
108
ג'ורייד 200 משמש את החבר לעבודה. אם מישהו ראה נשמח לדעת. כמו בתמונה בלי ארגז.
אזעקה סטינג
16/04/2016 | 19:22
2
61
לא מתריעה על כלום. אם גנבו את הכלי תוכל לדעת שהוא בטייבה, מה זה שווה? יש דרך לשפצר את הדבר הזה? כי הם אומרים שאסור להם לחבר לה צופר/משבית מנוע.
צופרי אזעקה נאסרו בחוק
16/04/2016 | 19:55
1
61
לגבי משבת מנוע או אפשרויות אחרות, הייתי מתייעץ עם משה מכלבוטקס, ברחוב שוקן.
תודה!
16/04/2016 | 20:17
17
מיואש מנושא המראות בXEVO 250
16/04/2016 | 02:07
4
236
אז קניתי לעצמי לפני כשבועיים XEVO 250 לא חדש אלא יד שניה
באמת נחמד ויפה אבל המראות פשוט עושות לי את המוות בנסיעה וכמעט עשיתי תאונה בגלל המראות הנוזלות
אני מבין שאני לא בודד במערכה הזאת שכמעט בעל מקום אפשרי אני רואה תלונות על המראות של הקטנוע הזה ובאמת אני רוצה למצוא פתרון

אשמח לעצות מאנשים שמצאו פתרון, שכן הקטנוע מעולה אבל הנושא של המראות כמעט עלה לי בחיים שלי בגלל שאני צריך כל שתי רמזורים לכוון אותם ובכביש מהיר בכלל זה סיוט!

שמעתי גם על מראות וימקה, מישהו התנסה או יודע?

תודה,
מישהו הציע כאן בעבר פתרון קצת קיצוני
16/04/2016 | 12:11
83
קיבוע של המראות בהדבקה.
כל עוד הקטנוע אצלך, לא אמורה להיות עם זה בעיה, כי מן הסתם אתה צריך את המראות במקום קבוע.
במכירה זה אולי יהיה בעייתי, לשיקולך.
 
אני הצלחתי להתמודד עם הבעיה בצורה מסויימת
16/04/2016 | 18:43
1
69
אני חושב שסבלתי מהנושא במידה קצת פחותה אבל מה שעבד בשבילי היה לסובב את המראות סיבובים מלאים סביב עצמן (כאילו שאתה מנסה לחזק את ההברגה שלהן).
אחרי שניים-שלושה סיבובים כבר ראיתי שיפור.
 
וכן, ידוע לי שאין שם בכלל הברגה
16/04/2016 | 18:46
58
אולי כל הג'יפה בתוך התושבת זזה בצורה שחיזקה את ההחזקה של המראה :)
אצלי מעולם לא נזלו.
21/04/2016 | 00:11
25
מאיזה שנתון? באיזשהו שלב הם תיקנו את הבעיה הזו. יכול להיות ששווה לקנות מראות מדגם יותר חדיש.
קיט לטיפול בxevo 250 יש למשהו נסיון
16/04/2016 | 12:29
1
61
בשימוש ברצועה לא מקורית ? מצאתי את החנות הזאת באייבי , אפשר לקנות שם את כול החלקים שיש בקיט המומלץ בפורום בחצי מחיר , אבל הרצוע לא מקורית
http://stores.ebay.co.uk/G-A-Motor-Scooter-Parts/_...

מינוס הפלג 316 ש״ח , הקיט המומלץ 583 ש״ח כולל משלוח לארץ
16/04/2016 | 12:37
29
Xevo 250 "מושך" הילוכים.
13/04/2016 | 18:37
2
88
היי, לפני כחודש העברתי את הxevo 250 שלי טיפול הכולל החלפת שמנים, פילטר, פלאג, משולשים ומשקולות - הכל חוץ מרצועה בקיצור (ייתכן ושכחתי משהו).
מאז לא יצא לי לנסוע המון, בערך 200 ק"מ אך מאז הטיפול אני מרגיש שהקטנוע "מושך" את ההילוכים יותר מידי, הפתיחות בסדר, עד40-50 ~ קמ"ש / 4.5 אלף סל"ד נוסע חלק אך מעבר לזה ככל שעולים במהירות ובטורים המצב מחמיר.
 
אשמח לעצתכם, האם זה זה קורה אחרי טיפול שכזה או או שלא אמור לקרות, והאם יש צורך לקחת את הקטנוע למוסך?
לא ברור מה הכוונה, הרי אין הילוכים תכלס...
15/04/2016 | 12:39
1
60
יש רצף של יחסי העברה שמשתנה נון סטופ במשך הנסיעה (כמו ההבדל בין מדרגות לשיפוע...)
 
התיאור שלך גם לא מתאים לרולים קלים או כבדים מהמקור,
 
אז תצטרך להסביר טוב יותר מה מחמיר כשהמהירות עולה.
התרשמתי שהוא מתאר תחושת סל"ד שאינו תואם מהירות
15/04/2016 | 17:24
29
חם בפורומים של תפוז
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
הודעות נבחרות
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ