לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום קטנועים
 קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית). קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש. הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל... קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות. 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום קטנועים

 קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית). קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש. הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל... קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות. 
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
המשך >>

גוי מקס xi 250
23/05/2016 | 20:18
5
35
היי לכולם.  קניתי גוי מקס xi250 שנת 2013 לפני כשבועיים.  הקטנוע, ברכיבה מעל 20 קמש,  כשעוזבים את ההגה,  זורק אותך שמאלה זה גם ב 100 קמש ובכל מהירות בערך...  שמתי 2 צמיגים חדשים של מישלן ואיזנו את שניהם אך הבעיה לא נפתרה.  השאלה שלי היא כזו,  במידה והמזלג אינו עקום.  האם יש קשר ישיר למיסבי ההגה? ( כשהקטנוע על גק אמצע והגלגל הקדמי באוויר ההגה תמיד הולך שמאלה גם אם אקח אותו ימינה עד הסוף ואעזוב) והאם הגיוני כשאני מקפל את המראות פנימה,  צד ימין של ההגה בסיבוב נוגע במראה אך צד שמאל לא?!  תודה רבה למי שיעזור לי... 
בדוק במוסך. עניין בטיחותי לגמרי
23/05/2016 | 22:00
1
10
הייתי במוסך
23/05/2016 | 22:06
20
בדקתי במוסך (אותו מוסך שקניתי ממני תקטנוע) הוא טוען שאין שום משיכה (מכסתח את עצמו למרות שנתן אחריות)  מבחינתו שאחזיר תקטנוע ואקח תכסף חזרה...  תודה אחי אבדוק במוסך אחר
 
הקטנוע עבר תאונה..
24/05/2016 | 03:48
2
16
לא רק שאתה מרגיש משיכה אלא אתה רואה אי סימטריות
אם אפשר להחזיר, הייתי מחזיר..
כידון עקום
24/05/2016 | 11:14
5
עבר או לא זה רק אלוהים יודע אבל הקטנוע במצב ממש מצויין חוץ מהמשיכה הזו.  בדקתי במוסך שלי ואמרו לי באמת שהכידון התעקם קלות.  ברגע שיקבל יד שנייה יחליף לי את הכידון שלי.  בלי קשר הכידון לא מאוזן עם הגלגל הקדמי וזה עוד דבר שגורם לקטנוע למשוך...  מאמין שאסדר את זה תודה רבה! 
כידון עקום
24/05/2016 | 11:14
3
עבר או לא זה רק אלוהים יודע אבל הקטנוע במצב ממש מצויין חוץ מהמשיכה הזו.  בדקתי במוסך שלי ואמרו לי באמת שהכידון התעקם קלות.  ברגע שיקבל יד שנייה יחליף לי את הכידון שלי.  בלי קשר הכידון לא מאוזן עם הגלגל הקדמי וזה עוד דבר שגורם לקטנוע למשוך...  מאמין שאסדר את זה תודה רבה! 
חוות דעת Gilera Runner 200/125
23/05/2016 | 18:28
5
34
אהלן אנשים חדש פה
מעוניין לרכוש את הקטנוע הנ"ל וצריך חוות דעת ממישהו שהיה לו/יש לו ג'ילרה , רציתי לדעת על התחזוקה שלו מה המרווח טיפולים ועלויות בערך ? והאם יש לו מחלה כל שהיא ?ראיתי שאפשר להתקין לו קיט מלוסי 200 סמק ובעצם ברשיונות הוא 125 ככה גם הביטוח+טסט זולים יותר ואפשר להנות מ200 סמק השאלה אם הקיט פוגע באמינות ? אם יש עוד מידע שצריך לדעת אשמח תודה מראש לעונים (:
לגבי ביטוח וטסט - אותו מחיר בדיוק!
23/05/2016 | 20:11
4
25
קטגוריות הביטוח הן: עד 50, עד 250 וכבד.
 
חוצמזה, אמנם לא היתה לי ג'ילרה בעצמי אך מכיר כמה שהיו להם.
* אם אתה מתכוון לקנות משומש בדוק היטב הסטוריית טיפולים ובדיקה טובה במוסך.
 
כל קטנוע רגיש לטיפול/הזנחה והספורטיביים יותר מאחרים!
ביטוח זהה, אבל טסט יקר יותר מ-150 סמ"ק ומעלה
23/05/2016 | 20:26
1
25
נפח מנוע ............אגרה בש"ח
עד 50 .................43
מ- 51 עד 150...... 164
מ- 151 ומעלה.. 303
מנוע חשמלי ........43
 
מתוך אתר משרד התחבורה http://rishuy.mot.gov.il/he/vehicle/licence/1069-r...
 
העניין הוא ששינוי כזה אינו חוקי, עם כל ההשלכות של ביטוח ורשיון.
 
חוץ מזה - אחלה קטנוע. איכותי, גבוה, ומרגיש קרבי.
- למדתי לגבי הטסט
23/05/2016 | 20:53
10
לגבי החוקיות - צודק בועז ואני מחזק!
במקרה ביטוחי (חלילהטפו) שינוי כזה יכול להוות סיבה להתנערות הביטוח (למרות שאם יש לך רשיון לנפח המוגדל - לכאורה - הם אמורים לכסות אותך, אאל"ט).
ז"את שביטוח ל125 ו250 אותו דבר?
23/05/2016 | 20:32
1
7
כן
23/05/2016 | 20:40
7
מעיל אופנוע RED FREEWAY
23/05/2016 | 10:36
33
שלום מה דעתכם על מעיל קיץ זה?
קטנוע חשמלי בליץ 6000
20/05/2016 | 09:20
9
61
שלום לכולם אני מעוניין לירכוש קטנוע חשמלי מדגם בליץ 6000 . היו תלונות בעבר על הקטנוע כמו שבתחילת נסיעה הוא מרעיש רעידות בגלגלים וכו. הבנתי מהיבואן שבדגמים החדשים הוחלף בקר ושופרו עוד ליקויים אחרים.. עם היתייעצויות של חברים ומכרים חלקם מעודדים וחלקם מזהירים אותי מההחלטה הזאת. אשמח אם יש למישהו חוות דעת על הבליץ 6000 אחרי נסיעה תקופתית גדולה יחסית.. תודה 
היתה לי את אותה התלבטות.
20/05/2016 | 12:13
8
61
לפני חצי שנה התלבטתי רבות אם להשקיע ולקנות את הקטנוע הזה.
אין דלק, ביטוח וטסט זולים יותר, ונסיעה שקטה.
אחי הגדול הביא לי לדבר עם חבר שלו שהיה לו כזה במשך שנה פחות או יותר. ואותו חבר הוריד אותי מהעניין מהר.
1. הפתיחות של הקטנוע הזה חלשות יותר מהקטנועי בנזין.
2. ההאצות בו גומרות על הסוללה ומקצרות משמעותית את טווח הנסיעה.
3. אחרי נסיעה של כמה שעות מתחילים לחוש ממש בעייפות של הכלי והוא כבר בקושי נוסע למרות שיש בו עדיין סוללה.
4. אי אפשר להרכיב איתו. ז"א עם עוד מורכב בכלל אין לו כח, ועדיף לא להרכיב איתו.
5. צריך לתכנן את הנסיעה ואת היום איתו כי אתה לא יכול פשוט להיכנס לתחנת דלק לתדלק.
6. שקט - מסוכן מאוד. גם ככה נהגי הפחיות לא רואים אותנו, אז לפחות שישמעו. כשאני משתחל אני יודע שבחלק מהמקרים הנהגים שומעים אותי בא מאחוריהם.
7. בריאות. הבנתי מאותו חבר שיש קרינה רצינית מהמנוע של הכלי.
8. למי שיש דו"ג עניין הוצאות הדלק הוא שולי יחסית. (כבעל אקסאבו, הוא שותה לי 1:30 בנסיעות רגועות.)
9. אין לו שוק. כנס ליד 2 ותראה כמה זמן המודעות שם עומדות. למכור תכלי הזה זה סרט.
 
ואלה הטענות העיקריות שחבר של אחי הסביר לי. והוא עבד עם הכלי הזה יום יום.
בקיצור בנתיים אין תחליף לבנזין.
אני רק שאלה
20/05/2016 | 13:32
7
53
איך הבין שיש קרינה רצינית מהמנוע?
 
אפשר נתוני מדידה? וגם איזה טבלה שמראה שנתון זה פוגע בבריאות.
ככה נבין איך הגיע למסקנה הזאת.
 
תאמת? אני לא יודע
20/05/2016 | 17:40
6
46
וגם לא שאלתי אותו בנושא הזה יותר מדיי. כשהתייחסתי לנתון הזה בביטול הוא אמר לי שבריאות זה נושא חשוב ולא כדאי לזלזל.
 
מהקצת שאני אישית יודע, כן יש קרינה ממכוניות היברידיות וקטנועים חשמליים. מזיק או לא? תלוי את מי שואלים.
 
 
 
scientific ynet
20/05/2016 | 18:27
5
43
לא מקור מידע אמין לשום דבר.
וזאת בלי להתייחס לשאלה (שאני לא יודעת את התשובה עליה) אם יש או אין קרינה מסכנת בריאות מהקטנוע.
מנסיון של 7K ק"מ
22/05/2016 | 18:17
4
39
אני רוכב על הכלי הזה יום יום לת"א כ-46 ק,מ. לעיתים אני נזקק להכפיל את המרחק הזה. עד כה לא הגעתי למצב בו נותרתי ללא טווח נסיעה.
לגבי התאוצה, אין מדובר בכלי מהיר  בהיבט הזה, אבל עדיין מהיר יותר מכל מכונית בעיר.
ה'תקלות' החידות שבהם נתקלתי היו 2 תקרים. בנוסך השקעתי באיזון הגלגל הקדמי, שרעד מעל 100 קמ"ש.
אני לא מצליח לחבר בין זיהום סביבתי בצורת רעש מנוע לבטיחות. במידה ויש כזה קשר, אפשר לחבר צופר/סאב וופר או כל התקן מודני אחר להפקת צלילים ולהפעיל לפי הצורך
רוב הדברים שכתבת על היעוץ שקיבלת מחבר, אינם מוכרים לי מניסיוני האישי.
מקווה שעזרתי.
(למתר לציין, שאין לי אינטרס כלכלי או אחר)
רק לגבי הרעש
22/05/2016 | 18:37
1
30
זה אכן סוג של זיהום, יחד עם זאת, נרעש הפסיבי (כלומר, לא שימוש יזום בצופר) הוא חלק מה"נראות" (נשמעות...) של כלי הרכב - ונדמה לי שאפילו התחיל לייצר לכלי רכב חשמליים (רכבות, מכוניות) רעש נלווה מכוון, בגלל העליה בתאונות של חוסר תשומת לב להגעתם.
כמה המשקל של זה בתוך המכלול, קשה לי להגיד.
 
אישית, אני פוסלת אותו בגלל חוסר היכולת "לתדלק" בדרכים. גם אם רוב הרכיבות שלי הן בטווח הסוללה, סגירת האופציות לנסיעה ארוכה מהרגיל (טיול) היא חסרון משמעותי עבורי.
ניסיוני האישי אומר
22/05/2016 | 22:08
33
אינני משתמש בבליץ לטיולים. זה לא אופנוע טורינג...
אמונתי בנושא בטיחות מעט שונה. קח אחריות על הולך הרגל ששקוע בטלפון תוך כדי חציה ואל תצפה לכך שהרעשים שיפיק כלי הרכב שלך יעירו אותו משנתו. כנ"ל לגבי שאר משתמשי הכביש.
לעומת זאת, אני רוצה לתאר מצב עתידי בו לגור ליד כביש מרכזי בעיר תהיה חוויה שקטה , בדיוק כמו רחוב צדדי. ללא רעש, ללא פיח, ללא כתמי שמן ושאר המפגעים.
BMW כבר מוציאים קטנועים עם מערכות ניטור של כלי רכב והולכי רגל, בדיוק כמו במכוניות שלהם. אמצעים אלו מעלים את הבטיחות מבלי להוסיף דציבל אחד נוסף לסביבה. זה הכיוון של ההתפתחות, גם בכלי רכב אוטונומיים וחצי אוטונומיים. 
לפני 10 שנים גם ESP היה רק במכוניות פאר. כיום זה תקני.
מתישהו חייבים להתקדם, לא?
ואיך הכלי בהרכבה?
22/05/2016 | 19:32
1
30
אני הבנתי שהוא מאוד חלש עם עוד נוסע
הכי פשוט זה לנסות ולהרכיב.
22/05/2016 | 21:50
28
אני רוכב בגפי תמיד
מי אמר שקטגוריית קטנועי ה-150 מתה?
21/05/2016 | 14:52
12
67
ימאהה טריסיטי חדש, 155 סמ"ק, נראה מבטיח (למרות שזה נפח לא לכאן ולא לכאן, ולא במקרה הם נעלמו מהשוק).
http://www.doogri.co.il/MainSite/ContentInfo.aspx?...

"מן הסתם תגיע מהר לישראל."
21/05/2016 | 15:19
52
אני נוטה לא להסכים עם השורה התחתונה הזו של הידיעה, אין לנפח הזה מה לחפש כאן כשהוא במדרגת רשיון שמאפשרת כלים עד 47 כ"ס.
זה כמובן תלוי בתמחור, אבל לטעמי, מי שאוחז ברשיון A1, יעדיף את ה-MP3 300, עם יכולת בינעירונית אמיתית ולא את ה-125 + מע"מ.
 
ואם כבר מדברים על דוגרי ואמינות, הייתה להם השבוע פשלה רצינית מאד.
בספרד הושק הימאהה MT10, לא היה נציג של דוגרי בהשקה, מה שלא מנע מהעורך, גיא בן ברק, לכתוב על ההשקה בגוף ראשון (יחיד ורבים).
אחרי שערוותו נחשפה בפייסבוק ובעוד מקומות, התווספה שורה קטנה שמספרת
ש"מקורות הכתבה במבחנים שפורסמו באתרים באיטליה ובריטניה ובנתוני יצרן."
 
עלוב, לא מקצועי, לא אמין.
קטגוריית +150 סמ"ק נעלמה מאירופה ואצלנו בגלל תקנות רישוי
21/05/2016 | 20:24
6
48
שקובעות את רף ה-125 סמ"ק כמכריע לדרגת הרשיון הבסיסית ולמחזיקי רשיון רכב.
 
בארה"ב ובמקומות נוספים דרגות הרישוי שונות,
ושם למשל מוגדר 'אופנוע' (כולל קטנועים לצורך העניין) דו(או תלת)גלגלי עם נפח מעל 150 סמ"ק,
ויש לכך משמעות בעיקר בגלל האפשרות לנוע איתם על כבישים מהירים, שאינה מותרת לכלים בעלי נפח מנוע קטן יותר.
זו אגב הסיבה שלהונדה דילן ופנתיאון 150 יש מנוע 153 סמ"ק,
וגם לייצור דגם זהה כמו ג'וירייד למשל, בשני נפחים קרובים - 150 ו-200,
כשבפועל הם היו 149 ו-172 סמ"ק - כל אחד מתאים לדרגת רשיון אחרת במדינות עם רישוי 'אמריקאי'.
 
הטריסיטי יועד במקור לשוק האירופי בלבד, תוכנן ומיוצר באירופה, ולכן היה בעל נפח 125 בלבד.
ה-NMAX לעומתו תוכנן מראש כקטנוע גלובלי, ויוצר מהתחלה בנפחי 125 ו-155 סמ"ק, ושווק בהתאם לשוק היעד (125 לאירופה, ו-155 לאמריקה ולדרום מזרח אסיה).
 
אגב2 - מנוע ה-155 של הטריסיטי הוא בדיוק אותו מנוע של ה-NMAX 155...
כלומר הסיבה לנפח הזה היא מנוע קיים על המדף, והדגם הזה מאפשר לימאהה לשווק אותו במקומות נוספים מעבר לאירופה וגרורותיה, וגם נותן מענה לביקורת על המנוע החלש יחסית והמהירות המרבית הנמוכה של דגם ה-125 (בקושי 100 על השעון).
 
©
 
 
לטענת דוגרי
22/05/2016 | 10:41
5
32
מדובר על מנוע "חדש לחלוטין".
 
ידוע שהסיבה שהקטגוריה נעלמה בארץ היא שינוי מדרגות הרישוי ב-2006, ולמעשה גם קטגוריית ה-250 הולכת ונעלמת עם השינוי שנעשה לפני כשנתיים (הגדלת A1 עד ל-47 כ"ס) ושורדת רק בגלל מדרגת הביטוח האנכרוניסטית שם.
 
מן הסתם, ימאהה מנסים לשמור על כלי קטן, שיאפשר באירופה לרכוב עליו עם רשיון רכב רגיל ולא דו"ג (אחת התקנות שאני מקווה שלא יאמצו בארץ...).
 
התקנה הזו מאומצת כאן מזמן...
22/05/2016 | 14:27
3
25
כמו דרגות הרשיון (למעט ההיפוך המוזר בין A1 ל-A2)
A2 שלנו (A1 שם) מתאים לבעלי רשיון רכב עם ותק מסוים, אחרי מבחן שליטה קצר במגרש.
שם אגב, מותרים כל התל"גים בתצורת LT, כולל ה-500 על 40 סוסיו, לרכיבה על ידי מחזיקי רשיון רכב רגיל.
 
ולגבי הטריסיטי - זה לא רק המנוע שמגיע מה-NMAX, אלא יחידת ההנעה כולה, שכוללת את המנוע, תמסורת, זרוע, גלגל ("13), מסנן אויר, אגזוז.
 
את אותו תרגיל הם עשו עם ה-XMAX400 . מנוע המג'סטי, ולמעשה יחידת ההנעה כולה, ששודכה לשילדת ה-XMAX250, כמובן עם חיזוקים, שיפורים והתאמות. וזה גם מסביר את הירידה בקוטר הגלגל האחורי מ-14 ל-13 למרות העליה בנפח וההספק. זה פשוט חלק מהנדוניה של המג'סטי...
 
בשורה התחתונה התוצאה מוצלחת מאוד בסך הכל, ואני משער שגם הטריסיטי החדש יהיה לא פחות מוצלח.
התייחסתי ל"אגב" שלך...
22/05/2016 | 15:04
2
22
(ולא זכרתי שזה לכל נפח/כ"ס).
קצת סדר בדברים...
22/05/2016 | 19:02
1
22
באיחוד האירופי תל"ג LT (מעל 46 ס"מ בין הגלגלים הקדמיים*) מותר לרכיבה עם רשיון רכב,
פשוט הוא מוגדר שם כמכונית ברשיון הרכב שלו.
אצלנו לא. רשיון הרכב הוא של 'אופנוע' (L) ורשיון הנהיגה הנדרש הוא בהתאם לנפח וההספק.
 
הטריסיטי אינו עונה לדרישות תל"ג LT, ומרושיין כמו קטנוע 125 רגיל באירופה וגם אצלנו.
 
דגם ה-155 כמו ה-125 אינו LT, ואצלנו (אם יגיע) וגם באירופה - ידרוש רשיון דו"ג בדרגת הביניים.
 
*דרישה נוספת לדגמי ה-LT בכדי לקבל רשיון רכב היא דוושת בלם שפועלת במקביל על שלושת הגלגלים.
זו הסיבה לקיומה בדגמי ה-MP3, קוואדרו, ופיג'ו מטרופוליס,  ולחסרונה בטריסיטי.
תודה. חידשת לי.
22/05/2016 | 19:13
4
לטענות של דוגרי
22/05/2016 | 17:19
18
אני מתייחס כמו לאלה של YNET, שהנחיתו בשלום את אילן רמון.
... ופולגז טוענים ההיפך
22/05/2016 | 17:34
3
25
 
 
אני רק מצטטת, למרות שמוכרחה להגיד שגם בלי דעות מוקדמות, זה נשמע יותר הגיוני.
 
אין קשר לדעות מוקדמות
22/05/2016 | 18:36
2
17
נתתי דוגמא ממש מהימים האחרונים, בה דוגרי הוכיחו חוסר רצינות וחוסר מקצועיות (וזה בלשון עדינה מאד).
 
כשפולגז כותבים "וכרגע אין כוונה להביאו ארצה.", אני מניח ברמת סבירות מאד גבוהה, שהם בדקו את זה מול היבואן, מה שקשה לי להניח לגבי דוגרי.
זו עדיין דעה מוקדמת...
22/05/2016 | 18:41
1
17
לא משהו שעולה מהכתבה, אלא מנסיונך והיכרותך עם הפלטפורמות השונות.
 
(לא "דעה קדומה" אלא "מוקדמת").
22/05/2016 | 18:51
2
כל כמה זמן להחליף קטנוע?
21/05/2016 | 06:41
2
66
שלום לכולם, 
אני רוכב מזה שנתיים על xevo 250 שקניתי חדש מסוכנות וכרגע הקילומטרז' עומד על 12,000. 
חשבתי לעשות טרייד אין על קימקו דאון טאון 250 חדש כדי לשמור על ערך גבוה יחסית של האבו וגם כדי שלא לשלם הרבה על ההחלפה לקטנוע חדש. 
העסקה שהוצעה לי על הטרייד היא טובה למדי, כמובן שאקבל פחות מאשר אם אמכור אותו באופן פרטי. 
שתי שאלות: 
1. כל כמה זמן כדאי לדעתכם להחליף קטנוע? האם היותו חדש משנה משהו, בהנחה שאין תקלות? 
2. האם הקימקו דאון טאון 250 (עם ה ABS) הוא קטנוע מומלץ מבחינת אמינות?
תודה רבה! 
אין חוקים
21/05/2016 | 15:23
1
60
כלי חדש מאבד מערכו ברגע שגלגלת אותו החוצה מהסוכנות, כך שאם כבר קונים חדש, לדעתי, שווה להחזיק כמה שנים, אבל אם בא לך להתחדש ואתה מקבל תנאי טרייד טובים, זו כמובן אופציה טובה - תמיד כיף להיות יד ראשונה.
 
הדאונטאון אחלה כלי ו-ABS הוא אביזר בטיחות חשוב, שבעצמו יכול להוות סיבה מספקת להצדיק את ההחלפה.
לא יודע מה מידת האמינות של הקימקו, ה-250 חדש בארץ ולמעשה זה דגם שנתפר לשוק שלנו כדי להתחרות בג'וימקס ואולי להוות תחליף מבחינת היבואן, ל-XEVO המזדקן שמן הסתם לא ימשיך להיות מיוצר עוד הרבה זמן.
אין סיבה שיהיה פחות אמין מהדאונטאון 300/350 שמוכיחים אמינות טובה.
תודה!
21/05/2016 | 15:42
17
בורגמן 400 - שאלות לפני קנייה
18/05/2016 | 09:53
2
146
אשמח אם תוכלו לעזור, אני רוצה לקנות בורגמן 400 שנה 2014-15.
1.כל כמה זמן צריך לעשות לו טיפול (ומה העלות של טיפול גדול/קטן בערך).
2.ראיתי שיש כמה סוגים של דגמים רגיל, a,az. - אני חשבתי על הרגיל (במסגרת התקציב) מה ההבדל?
3.מבחינת תחזוקה, יש דברים מיוחדים?
4. איך הקטנוע הזה - יש מחלות ידעות?
מומלץ?
תודה
תשובות
18/05/2016 | 18:09
54
(אני רוכב על בורגמן 400 5 שנים)

1.כל 6K , קטן בערך 900  גדול בערך 1200.
2. AZ כולל משענת למורכב וחימום בידיות הכידון.  
3.לא ממש.
4. אגזוז.
לא מומלץ למי שנוסע בתוך העיר.   
בורגמן 400 בעיר
19/05/2016 | 08:10
54
בתוספת לתגובה הראשונה,
אני משתחל בכל מקום בעיר,עם  400A
יתרונותיו המהותיים, ABS, תא מטען ללא מתחרים
חסרון עיקרי, נמוך (מתקשה לעלות לרדת מדרכות)
אני רוכב מאז 2012, כ 50000 ק"מ עד כה 0 תקלות
מבקש חוות דעת על דיבורית של SENA
18/05/2016 | 15:48
28
אני שומע הרבה ביקורות טובות על הדיבוריות של SENA
אבל אני לא מצליח להבין את ההבדל בין הדגמים
שכן אני צריך אך ורק שיחה קולית ללא אינטרקום וללא רדיו
רק שיחות מהטלפון

אשמח לעזרה בבחירת הדיבורית בין הדגמים ומה ההבדלים

sena smh5
sena smh10
sena s20

תודה לעוזרים!
לא מצליח להגיע למהירות המירבית של הקטנוע
17/05/2016 | 21:56
3
85
היי לכולם,
 
רכשתי קטנוע PCX125 לפני כ-4 חודשים והמהירות המירבית שאני מצליח להגיע איתו היא 100 קמ"ש. אתמול פתאום לא הצלחתי לעבור את ה-90 קמ"ש,ואני חייב לציין שאני עושה את אותה דרך כל הזמן ובאיזור מישורי. גם היום המהירות המירבית שהגעתי אליה היא 90 קמ"ש. על מה זה יכול להעיד? האם בעיה במשהו מסויים? הקטנוע לא משמיע רעשים מיוחדים או מעיד על בעיה כלשהי חוץ מהמהירות שנפגמה. תודה לכל העוזרים!!
אתמול והיום היתה רוח חזקה
17/05/2016 | 23:19
55
רוח מאוד משפיעה על קטנועים במיוחד בנפחים האלה.
כעיקרון הוריטאור לרבות רצועה ורולים יכולים להשפיע אבל זה לא יכול לקרות מהיום למחר. זה הדרגתי. שאתה נותן גז אתה מגיע עד הסוף בטורים? אולי השתחרר טיפה הכבל גז ואתה לא נותן פול?....
האם הקטנוע לפני טיפול גדול?
18/05/2016 | 00:24
50
יכול להיות שהגיע הזמן להחליף רצועה או חלפים אחרים בוריאטור.
שחיקה שלהם יכולה לגרום לירידה במהירות הסופית.
תנסה להאיץ לאט יותר
18/05/2016 | 10:36
50
אני עם PCX כבר כמעט שלוש שנים (בסוף החודש הבא).
מעבר לכך שהכלי מוגבל אלקטרונית למהירות של 100 קמ"ש, שמתי לב, בנסיעות בכביש מהיר שהדרך שבה אני מאיץ משפיעה על המהירות הסופית אליה אני מצליח להגיע.
אם אני מאיץ מהר, אני מגיע למהירות של כ-90 ולא מצליח לעלות מעבר לזה.
אם אני מאיץ בצורה הדרגתית יותר, אמנם לוקח לי יותר זמן להגיע למהירות גבוהה אבל המהירות הסופית גבוהה יותר והצלחתי גם להגיע, לפחות על השעון, למהירות מעל ל-110 אבל רק לכמה שניות... מעבר לזה הכלי לא מצליח להאיץ יותר בגלל המגבלה האלקטרונית.
אני מניח שלמרות שראיתי 110 על השעון, המהירות האמיתית הייתה 100 בגלל סטיית מדידה (אם אני לא טועה, 10 אחוז סטיה זה משהו סביר בקטנוע, לא?).
פילטר אויר
17/05/2016 | 10:38
3
51
שלום רב
 
כל כמה זמן צריך להחליף פילטר אויר לקטנוע?
אני נוסע מאט מאוד 10 קילומטר ביום פחות או יותר.
החלפתי בטיפול הגדול לפני 2000 קילומטר לפני שנתיים.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
איזה קטנוע מדובר?
17/05/2016 | 23:20
1
29
זה תלוי בקטנוע ובאיזור שאתה נוסע בו אם הוא מאובק צריך להחליף יותר. בעיקרון זה לא ככ יקר הייתי ממליץ להחליף בכל טיפול... אבל זה רק אני
דילן זקן
18/05/2016 | 13:14
13
יותר חשוב להחליף שמן פעם בשנה,
22/05/2016 | 18:46
12
גם אם לא הגעת למכסת הק"מ שמחייבת טיפול.
 
באותה הזדמנות תן למכונאי להציץ בפילטר.
אם הוא תקין ולא שחור או קרוע, לדעתי אין סיבה להחליף.
לכל רוכב יש צורך
16/05/2016 | 15:38
6
93
היי אנשים,

קפצתי לבקר אצלכם מפורום 8 השכן...

כבר כמה שנים שאני משתעשע ברעיון לעשות ניסיון לפתח פתרון ייעודי לבעיה שלי אישית מאוד מפריעה כרוכב. מכל מיני סיבות עכשיו זה זמן טוב (בשבילי ובכלל) להרים את הכפפה, אז החלטתי לבדוק את הנושא יותר לעומק, טכנולוגית ועסקית.

יהיה ממש מעולה אם כדי לאפשר לי הצצה חטופה לצרכים שלכם כרוכבים, תשקיעו כמה דקות במענה על השאלון הבא:
http://goo.gl/forms/MO1gixRBEk

נ.ב.
מוזמנים לעזור להפיץ בקרב קבוצות של רוכבים בהם זה עוד לא עלה.

לתוהים - מדובר בשאלון להתכנות מוצר הפחתת רעש (אטמים?)
16/05/2016 | 16:57
3
55
סבבה. עניתי. אם כי השמיעה שלי כבר נדפקה.
מה אמרת?!
16/05/2016 | 18:34
48
תשובה
16/05/2016 | 22:51
1
44
העדפה שלי היא שאנשים יגיעו לשאלון "נקיים", אבל בגדול כן. מדובר על פתרון שהמטרה שלו היא להפחית את הרעש ברכיבה.
 
 
זה די ברור למי שעונה...
17/05/2016 | 08:14
14
עניתי, בהצלחה
16/05/2016 | 18:22
1
45
נשמח לעדכונים, אם יהיו.
תודה ובכיף
16/05/2016 | 23:00
41
אם וכאשר יהיו עדכונים, נעדכן.
 
בכל מקרה, אם ארגיש שהתקבלו מספיק תשובות כדי לומר שזה מייצג, אני חושב שאפרסם את זה בצורה כזו או אחרת. יכול להיות מעניין. 
בקשה להמלצת טיפול 10 mp3 500
16/05/2016 | 11:31
3
43
שלום רב,
אבקש המלצה על מוסך לטיפול 10 לmp3500 2015. אם ידועים מחירים אשמח גם. תודה רבה!
ציין אזור ואולי תקבל הכוונה ממוקדת
16/05/2016 | 12:33
23
אזור תל אביב תודה על ההערה
16/05/2016 | 12:47
30
תודה
שלח מסר לגולש בשם guardmen
16/05/2016 | 18:16
39
יש לו מוסך והוא בעל נסיון רב עם כל הכלים של פיאג'ו.
 
נורת שמן קימקו ויויו 125 2010
16/05/2016 | 00:06
24
שלום רציתי לדעת איך אני מאפס את נורת השמן שדולקת בקימקו ויויו 125 שנת 2010
ואם אפשר גם ספר רכב
תודה.
שאלה בקשר לjoymax 250xi
11/05/2016 | 14:18
4
61
רציתי לדעת מה מרווח הטיפולים של joymax 250xi 2014? 
הבנתי שהוא השתנה מ3000 לקמ ל5000 קמ לטיפול קטן ו10,000 קמ לטיפול גדול. 
 
תודה מראש 
כל 5,000 ק"מ קטן וכל 10,000 גדול או כל 1/2 שנה
11/05/2016 | 20:10
2
58
המוקדם מבין שניהם.
הנ"ל בלי קשר לטיפול 1,000 שצריך לעשות לכלי חדש לאחר הרצה.
 
המידע לקוח מתוך ספר המשתמש של מטרו.
"גדול" זה וריאטור? אין טיפול 'בינוני' באמצע?
12/05/2016 | 10:04
1
33
בספר משתמש אין התייחסות
12/05/2016 | 16:12
47
כתוב כל 5000/חצי שנה.
קטן, בינוני , גדול
12/05/2016 | 22:26
52
כל 5000 ק"מ ב 10000 ק"מ רק בודקים את הרצועה (ומחליפים במידת הצורך).
בפועל אני החלפתי רצועה כל 10000 כי נסעתי כל הזמן בבין עירוני בטורים גבוהים.
מבקש המלצות לרכישת צמיגים לדאון טאון 300,דיבורית לקסדה
06/05/2016 | 03:36
7
65
אני מעוניין להחליף צמיגים לקטנוע ,איזה צמיגים היתם ממליצים והיכן להתקין?
קיבלתי בנתיים הצעה לצמיגי kenda כ-800 ש"ח ללא התקנה (איך הם ?)
בנוסף אני מעוניין לרכוש דיבורית לקסדה (יש לי אפשרות לרכוש בארה"ב )
איזה דגם/מכשיר הייתם ממליצים.
אני צריך חלקי פלסטיקה לקטנוע (אחרי החלקה) או המלצה לצבעי קטנועים לצורך תיקון.
המלצות יתקבלו בברכה
תודה.
חפש מישלין במידות שלך
06/05/2016 | 08:13
40
מצתרף להלצה על צמיגי מישלין
07/05/2016 | 22:51
4
72
עדיפות ל ״סיטי גריפ״. בסביבות 900,1000 שח לזוג. ״תופסים את הכביש״  ועמידים לאורך זמן (באופן יחסי לאחרים),
לגבי דיבורית: סקאלה ריידר מעולה. (תמיכה מלאה באייפון ואנדרואיד. דיבריות מיצרנים אחרים לא תמיד מסוכרנות באופן מלא לכל סוגי הסמארט פונים) ישנם בסקאלה דגמים כאלה ואחרים. עם רדיו ללא רדיו, אפשרות תיקשורת בין מורכבים, ועד לדגמים ההיוקרתיים ביותר שמאפשרים התחברות למיספר רוכבים עד לתווך של כמה קלומטרים (נסיעה בקבוצה). יש ״אמא ואבא״ לסקאלה ריידר. חלפים וכו.

אני מוכר דגם G4. מעולה. כוללת רדיו, חיבור בין רוכבים, במהירות של מעל 80 קמ׳ש מגבירה את הווליום באופן אוט, מענה לצילצולים ללא הורדת ידים מהכידון, התחברות לכל הפליקציות הקיימות (וויז, יו טיוב) ועוד. מצרף לינק
מתאימה בצורה מושלמת לאנדרואיד ואייפון. כמעט לא הייתה בשימוש. עדיין באריזה כולל כל החלקים הנילווים.

צור קשר בפרטי עם מעוניין.

http://www.barcom.co.il/wp-content/uploads/2014/07...


אולי לקטנוע שלך צמיגי מישליין עולים בין 900 ל-1000 ש"ח...
09/05/2016 | 11:20
3
83
לדאון טאון 300 עלות של זוג צמיגי מישליין הינו 1217 ש"ח כולל מע"מ, לא כולל הרכבה.
 
לפותח השרשור, צמיגי קנדה הם צמיגים איכותיים ו- 800 ש"ח זה מחיר מצויין.
 
 
 
 
הכותב בעל מוסך וסדנת השיפורים "גארד רייסינג"
״גארדמן״ אצלך הם עולים 1217 שח ללא הרכבה.
09/05/2016 | 11:42
74
מומלץ לשאול אצל, ״אורן זיתוני״ בשדרות הר ציון - תל אביב״ 03-6886850
אצל ״סדנא לאופנועים״ בראול ולנברג - רמת החייל 077-5543370
את שניהם אני מכיר באופן אישי. לא שוחטים המחירים והכי חשוב -מקצוענים-

יש גם את ״רינו טייר״ (אותו אני לא מכיר את המחירים) אך שמעתי פעם על המלצות כאלה ואחרות..

בהצלחה,


ועוד נקודה קטנה ״גארדמן״,
09/05/2016 | 11:51
1
76
אני עובר על הסטורית חשבוניות אצלי (האקסבו הקודם שלי), שבו החלפתי סט מישלין ״פאוור פיור״ (אותו המחיר ככמו ה״סיטי גריפ״)

724 שח כולל מעמ והרכבה.
אצל ״סדנא לאופנועים״.
ידידי אתה לא צריך לשכנע אותי בכלום...
09/05/2016 | 12:43
81
אני מפיץ מורשה של מישליין מספיק זמן ואני מכיר את כל הקומבינות... תאמין לי.
אם יש מוסכים שמוכנים לשלם ללקוח כסף עבור החלפת צמיגים זו בעיה שלהם.
 
המחיר שציינתי הינו מחיר רשמי של מישליין ולא שלי.
 
אם מוסך מחליט לעשות הנחה ללקוח זה בסדר.
אם המוסך מוכן למכור במחיר מה שנקרא להתגלגל העיקר למכור... זו בעיה שלו.
אני מכיר המון מוסכים טובים, הגונים ומקצועיים ותמיד מומלץ לבדוק בכמה מקומות.
 
סט צמיגים לאקסבו גם היום עולים סביב 1000 ש"ח.
קבלת בפחות ידידי? אשרך.
לא יודע איך הkenda,
08/05/2016 | 02:19
78
אבל אני עם פירלי והם לגמרי מעולים. עלה לי 1000 שח לזוג ואני מבסוט עליהם.
מרגישים ממש דבק, ונותנים ביטחון בפניות\השכבות.
קיט טיפול xevo 250
07/05/2016 | 22:14
64
קיט טיפול שכולל רולים משולשים רצועה פלג ופילטר שמן
הכל מקורי חדש באריזה
מחיר 650
0537258087

התלבטות רצינית, אשמח להתייחסויות
03/05/2016 | 12:50
17
200
היי לכולם, מגיל 16 אני על הכביש, נסיון ברכיבה אבל רק על קטנועים - טייפון, מובי, איקסמקס250 וגו'ירייד 200 ישן וטוב שליווה אותי במשך שנה וחצי עד שנגנב לפני שנתיים, מאז אני בתקופת פגרה מקטנועים (בגלל הצבא בין היתר ועוד) ולאחרונה מאוד מאוד רוצה לחזור לתחום
 
בת 21 רשיון a1.. אופנוע החלומות שלי הוא בכלל cb250 (אם עוד מייצרים כאלה? אפילו באתר של יד 2 כבר לא מוכרים אותו)
אבל.. אני משתדלת להיות ריאלית עם רגליים על הקרקע ויודעת שקטנוע זה מה שאני צריכה :) אז אחרי ההקדמה הארוכה הזאת
 
תקציב של 20k, לא כולל הביטוח 
מתלבטת בין לחזור לאיקסמקס250, או לעבור לג'וימקס250, וכמה שווה לקנות חדש דנדש מהחברה או יד 2 מהחברה (מטרו למשל) או יד 2 מ..כל מקום אחר
הקטנועים שהיו לי כולם היו ישנים יחסית ומשומשים.. עברו הרבה ידיים
מעניין אותי לחוות קטנוע חדש או שזה לא שווה את המחיר.
 
אשמח להתייחסויות
ברוכה הבאה
03/05/2016 | 13:33
103
נסי לתאר מה הצרכים והציפיות שלך מהכלי, וכך יהיה קל יותר לעזור לך. למה ברור לך שאת צריכה קטנוע, אם החלום שלך הוא אופנוע?
- האם מדובר בכלי תחבורה בלעדי?
- שימוש - עירוני, בינעירוני, פרברי?
- כבישים מהירים? עליות תלולות?
- נסועה (קילומטרז') משוער? האם מתוכנן להיות רק בית-עבודה/לימודים או גם לטיולים?
- האם התקציב כולל מיגון, או שכבר יש לך (אולי צריך לחדש...)?
 
בגדול - לקנות כלי חדש מהניילון זה לא כלכלי, ומכיוון שהתקציב שלך נאה-אך-לא-ענק, קנייה של משומש תאפשר לך יותר גמישות (אאל"ט בתקציב הזה לא ניתן לקנות את הכלים המדוברים כחדשים). הטוב ביותר זה לקנות משומש-חדש, עם מעט קילומטרים, ובמצב טוב.
אם את קונה מסוכנות (לאו דווקא מטרו, יכול להיות כל מוסך מסודר), את עשויה לזכות בתנאים טובים יותר - אחריות, תשלומים וכד', ומצד שני, כושר המיקוח שלך קטן יותר (כי את עובדת מול איש מקצוע). אדם פרטי יכול להיות יותר גמיש (אם הוא מאד רוצה למכור), אבל גם רמת האמינות היא עניין של מזל ויכולת אבחנה.
 
קחי נסיעת מבחן על ה-JM ואולי גם על XMAX (כי עבר זמן מאז רכבת עליו), ותראי מה מתאים לך יותר - וגם לפי ה"מציאות" בשוק.
 
 
מעבר לכל הדברים הנכונים שכתבה אמפי
03/05/2016 | 17:32
2
96
הג'וימקס והאיקסמקס הם הטופ של הקטגוריה, שניהם מצויינים והבחירה ביניהם היא עניין של העדפה, לכן מצטרף להמלצה על רכיבות מבחן.
 
ה-CB250 הוא אופנוע מיושן מאד, לטעמי לא עומד בשום תחרות מול קטנועי 250 מודרניים (אם הייתי כותב את זה בפורום אופנועים, סביר שהייתי נחסם, אבל גם הם יודעים שאני צודק ), אם כבר, אז יש את ה-CBR250, שיכול להיות נהדר עבורך ואני מניח שתמצאי בתקציב שלך כלי במצב טוב.
יש עוד לא מעט אופנועים שמתאימים לרשיון שלך (שגבולותיו הורחבו עד 47 כ"ס), חלקם 250 סמ"ק, חלקם יותר, נסי לחפש ביד2 ע"פ חיתוכי מחיר, קילומטרז' וכולי.
 
עני על מה שאמפי שאלה אותך וננסה לעזור בבחירת המיועד.
הטופ של הקטגוריה?
06/05/2016 | 02:24
1
60
חוץ מהעיצוב (שגם זה עניין של טעם), האקסאבו לוקח את הגוימקס בכל פרמטר.
האקסמאס קטנוע מעולה, אבל יקר מדיי ביחס למתחרים שבתכלס לא נופלים ממנו.
 
היתה לי גם אותה התלבטות לפני כמה חודשים, והייתי בטוח במיליון אחוז שאני הולך להביא את הגוימקס. באותו היום שעליתי על האקסאבו התאהבתי, וקניתי.
לכן, גם אני חושב שאין תחליף לרכיבות מבחן.
על טעם ועל ריח
06/05/2016 | 09:41
46
אישית, גם אני מעדיף את הפיאג'ו, הוא מאד נעים וכיפי, אבל בהשוואה ראש בראש של ביצועים והתנהגות כביש, הג'וימקס דור אחרון לא נופל ממנו ויש לו יתרון משמעותי בדמות ה-ABS.
לצערי, הלך לאיבוד בנבכי ארכיון פולגז הישן, המבחן שעשיתי בזמנו עם בועז בר, בו "הכתרנו" את הג'וימקס אחרי שהעבדנו את שניהם קשה.
 
יחד עם הימאהה, הם שלישית הצמרת של הקטגוריה.
"חדש פחות כלכלי ממשומש"?
05/05/2016 | 16:05
1
75
אני רוצה לערער על המוסכמה הזו.
קודם כל, שאלי את עצמך עד איזה גיל (של קטנוע) את מוכנה להחזיק אותו? לצורך הדוגמה נניח שעד גיל 6.
עכשיו עשי חשבון: מה העלות השנתית להתנהל עם כלים חדשים, וכמה עם כלים משומשים?
כלי חדש - עולה יותר, אבל קונים רק פעם ב-6 שנים. ומקבלים יותר במכירה (יד ראשונה). כך שעלות (הפרש קניה/מכירה) מתחלק ל-6.
כלי משומש - לחלק ל-4.
אגב - אני שומר היטב על הכלים שלי, כך שכלי יד ראשונה ישרוד אצלי יותר מאשר יד שניה.
 
אבל הסיפור לא נגמר בזה.
כלי משומש דורש יותר תיקונים ואין עליו אחריות. גם זה עולה כסף.
כלי משומש הוא חתול בשק. יש סיכון מסוים, שבעצם את מקבלת נבלה. גם הסיכון הזה שווה כסף.
ועוד - התנהלות עם כלים משומשים אומרת שצריך להתעסק עם החלפות (מכירה+קניה) לעיתים קרובות יותר. בילבול מוח. לפחות אצלי, האולכוס הזה בהחלט שווה כסף.
 
בכלל לא דיברתי על זה שנעים יותר ליסוע על כלי חדש. על השקט הנפשי. על הקלות בתהליך הקניה ועל השיפורים בדגמים החדשים יותר. שכל אחד יחשוב כמה זה שווה לו.
לא משנה כמה זמן אתה מחזיק את הכלי
07/05/2016 | 00:33
43
כלומר, זה משנה, אבל זה שיקול אחר, כי הפחת רלוונטי רק במכירה.
ההבדל בין לקנות כלי חדש מהניילון לקניית כלי (זהה) עם נניח 2000-3000 ק"מ, בן כמה חודשים (עדיין באחריות) הוא כמה אלפי שקלים טובים.
יש כלים כאלו. חלקם אמנם עברו חוויה קשה ולכן נמכרים (וכמובן שאף אחד לא יגלה שזו הסיבה, ולכן חשובה בדיקה) אבל חלקם, בעיקר בתחום הקטנועים והכלים הקטנים יותר, בגלל גילוי שדו"ג לא מתאים, לחץ משפחתי או שדרוג, ואלו כלים כמעט חדשים, במצב מצוין.
יש כמובן כיף גדול בקניית חדש, אבל כיף זה לא שיקול כלכלי.
 
כשמדובר על משומשים "כבדים", אז זה יותר מורכב ופחות חד משמעי בגלל בלאי טבעי בנוסף לסיכוי שנרכבו ע"י חוליגן מתישהו בעברם. החסכון הגדול בעלות הקניה עלול להתמסמס מול עלויות השהות במוסך, גרירה והפסדים נלווים - במיוחד למי שאין ידע מספק על מנת לטפל בבעיות בעצמו, גם בדרך.
 
אולי לא הייתי ברורה בהודעה הראשונה, אבל אני חושבת שמבחינה כלכלית, קניית "משומש חדש" היא המשתלמת ביותר.
תשובות לכולם
06/05/2016 | 08:27
10
58
קודם כל חייבת להגיד תודה ושאני מעריכה את ההתיחסויות הרציניות והענייניות של כולכם. לא חושבת שיש מקום באינטרנט שאוכל לקבל חוות דעת כאלה על הנושא הזה.
 
 
רשמיי עד כה - יש בפייסבוק קבוצה ענקית "פשפשוק אופנועים וקטנועים", ביומיים האחרונים טיילתי בין כמה חבר'ה שרוצים למכור את הקטנועים שלהם, וזה מאוד מתחבר למה שאם פי3 אמרה בנוגע לאמינות וגמישות (לדוגמה, יום אחרי שניים חוזרים אלי בהודעות שהם מוכנים למכור כלי שהציעו עליו בהתחלה 10k ב5k.. קצת מעורר חשד על האמינות ורק הראה לי כמה הם נחושים להיפטר מהכלים שלהם)
אז תחושת בטן אמרה לי שלא כדאי בכלל ללכת על כלי מבן אדם פרטי. גם מרכיבה על הכלים שלהם מרגישים, החל מההתנעה שהיא לא תמיד חלקה  ועד לקצת רעידות שיש בנסיעה, לא זוכרים איפה עבר טיפולים.. אין קבלות מהטיפולים.. אני יודעת שפשוט לא בא לי קטנוע כזה במיוחד שאין לי זמן להתעסק בלתקן אותו עכשיו. רוצה כלי שמור, "כחדש".
 
בנוגע לשאלות ששאלת - הקטנוע היה כלי בלעדי, שימוש גם עירוני וגם בינעירוני. רוב הנסיעות כפר סבא - תל אביב. טיולים פעם ב.  לא אסע בו הרבה כי אני בצבא רוב הזמן ומשרתת במקום רחוק, יוצאת פעם בשבוע. התקציב לא כולל מיגון ואזעקה והחשבתי אותו בתקציב נפרד :)
 
גיבשתי החלטה לקנות כלי יד ראשונה שמור ממוסך מוכר כמו מטרו. ככה יהיו לי את כל הקבלות של הטיפולים ביד ואני לא אסתבך עם כלי שלא עבר טיפולים בזמן.
 
 
ובקשר לנסיעות מבחן - הג'וימקס בצורתו החדשה (xi) היה הקטנוע שהיה לי הכי נוח לנסוע עליו עד עכשיו.
 
וההתלבטות בין קטנוע לאופנוע,
06/05/2016 | 08:32
8
59
קטנוע - הרבה יותר פרקטי, נוח, ואופנוע זה יותר בשביל הנפש וההנאה (ככה לפחות אני תופסת את זה, לא חייבים להסכים איתי.) כרגע מה שאני צריכה זה קטנוע
למה קטנוע יותר פרקטי מאופנוע ?
06/05/2016 | 17:36
7
54
האם זה בגלל נפח האחסון מתחת למושב ?
הארגז על האופנוע היה לי הרבה יותר נוח.
 
היה לי אופנוע 250, כשהוא נגנב קניתי קטנוע 250 כי זה היה הרבה יותר זול מאשר אופנוע וכי לא היה מבחר גדול של אופנועים 250סמ"ק.
המיסוי על אופנועים היה הרבה יותר גבוה מאשר על קטנועים, התקנות השתנו ועכשיו כשהמיסוי עליהם דומה, העלוית של האופנועים ירדו ולא הייתי קונה קטנוע.
בתקופה האחרונה גם נכנסו לשוק מגוון אופנועים 250-500סמ"ק.
 
לגבי חדש או משומש, יותר קל לקנות חדש, אבל עם קצת השקעה אפשר למצוא כלי בן שנה שנתיים, מטופל עם מעט ק"מ. אם מוצאים כלי בן פחות משנתיים אז בד"כ הוא עדיין באחריות, ואפשר (ורצוי!) לקחת אותו לבדיקה, כדי לא לקנות חתול בשק.
יש בזה סיכון קטן, אבל אפשר לחסוך 5-10K.
 
הקטנוע מכיל הרבה יותר מקום
07/05/2016 | 14:57
5
63
בקטנוע אתה יכול גם לשים בין הרגלים ,מתחת למושב
בימים הקרום הקטנוע שומר על החום הגוף הרבה יותר טוב מאופנוע
גם לרגליים וגם המשקף בקטנועים בדרך כלל יותר טובים מאופנועים
לאו דווקא
07/05/2016 | 18:21
4
44
ארגז של 45 ליטר על האופנוע היה לי יותר נוח מאשר מתחת למושב ב XEVO (בעיקר בגלל המבנה הצר, ארוך ומעוגל).
ברב הגדלנועים אין משטח שמאפשר אחסון נוח בין הרגליים.
ובאופנוע היה לי הרבה יותר קל לקשור עם רשת מטען נוסף על המושב האחורי. ב XEVO לא כל כך מצאתי למה לקשור את הרשת, קרסי המתכת לפחות ברשת שלי קטנים מדי בשביל לתפוס אותם מסביב.
אשמח אם יש המלצות איך לקשור באופן בטוח מטען על המושב האחורי של XEVO.
 
נכון שבקטנוע הרגליים פחות חשופות לקור ולגשם בחורף, במזג אוויר כזה אני במילא רוכבת עם מכנסי גשם.
מצד שני באופנוע עם גלגלים גדולים הרבה יותר קל לעלות ולרדת ממדרכות, באמפרים בכביש וכביש משובש פחות מפריעים.
בקטנוע אפשר גם וגם
07/05/2016 | 19:31
45
הקסבו הוא לא דוגמה כל כך טובה לזה, אבל בג׳וימקס גם נפח אחסון גדול מתחת למושב, וגם ארגז 48 ל׳ איפשרו לי פק"ל קבוע + כל מה שצריך. את הארגז העברתי לאופנוע, אבל המקום מתחת למושב מספיק בערך לוסט הזוהר (וגם לא נוח לשימוש שגרתי), כך שזה בהחלט דרש להצטמצם (אצלי - ויתרתי על הכיסוי שתופס המון מקום).
 
גומיות בנג'י
08/05/2016 | 01:58
1
35
לא עוטפות את המטען כמו רשת, אבל ניתן להעביר דרך ידיות האחיזה של המורכב ולתפוס אליהן את הקרסים שבקצוות הגומיות.
אנסה, תודה
08/05/2016 | 19:49
9
ארגז, תיק גב, ווו תליה,
08/05/2016 | 02:35
29
בנוסף לתא מטען, והעברתי חצי מהציוד שלי על ה xevo (וזה היה עוד בלי רשת למושב).
כמובן שהכי חשוב זה לדעת לסדר את הציוד נכון.
בעיקר בגלל: אוטומטי, מבנה step-over, תמרון עירוני קליל,
07/05/2016 | 20:22
39
תנוחת ישיבה מרווחת ונוחה, תא מטען (ארגז ניתן להוסיף כמו באופנוע, אז זה מתקזז...)
 
מבחינתי אלו שתי ישויות נפרדות.
קטנוע בשביל הפרקטיקה, ואופנוע בשביל הפאן.
 
הפרקטיקה של הקטנועים באה לידי ביטוי בעיקר בשימוש עירוני תכוף.
אם הרכיבות שלי היו רק כמה עשרות ק"מ לעבודה וחזרה נניח, יכול להיות שאופנוע היה יכול להיות פרקטי באותה מידה.
הכיוון שלך נכון
06/05/2016 | 09:49
48
יש גם כלים פרטיים מטופלים ושמורים, אבל זה יותר התעסקות למצוא אחד כזה ובכל מקרה, לא לגעת בלי היסטוריית טיפולים מתועדת.
זה שמוכר מוכן לרדת במחיר זה לטובתך, כל עוד נזהרים מחתול בשק וקחי בחשבון שבסוכנויות, אנשי המכירות מיומנים ויודעים איך למכור גם כלי פחות מושלם ממה שנראה במבט ראשון.
בדיקה במוסך לא תלוי (בין אם של כלי פרטי או מסוכנות), תהיה הכי אובייקטיבית, אם יש לך זמן ורצון להתעסק עם זה וכמובן שזה גם עולה כסף.
 
כמו שנאמר פה בשרשור, גם ה-XEVO יכול להיות מועמד ראוי ביותר.
פיאגו MP3 500 היה מנוע
06/05/2016 | 01:22
9
114
חבר עם 20 אלף ק"מ עדיין באחריות לפתע באמצע נסיעה כבה הקטנוע
מתברר הלך מנוע נזק של 12 אלף שח , מזל שהוא טיפל בזמן
מה הסיבה לכשל במנוע אתה יודע ג'וני?
09/05/2016 | 12:46
8
33
אני יעדכן אותך
10/05/2016 | 21:58
49
מה שכן הוא עשה 20K בשנה
בדקתי לך
16/05/2016 | 00:58
6
27
במוסך טענו שהיה כמות גדולה מדי של שמן מנוע
כלומר אחריות הרוכב, לא המוסך / יצרן
16/05/2016 | 18:14
5
24
בהנחה, כמובן, שדברי המוסך נכונים.
 
המוסך שילם הכל
17/05/2016 | 00:49
4
26
אני לא יודע אם בעל הקטנוע הוסיף שמן
אם הוא הוסיף הוא אשם אם הוא לא הוסיף המוסך אשם
 
אני יכול להגיד לך שהרבה פעמים מילאתי שמן הרבה על המקסימום בהמון סוגים של קטנועים ולא קרה כלום
זה נשמע לי לא רציני...
17/05/2016 | 12:18
3
34
מעודף שמן לא הולך מנוע אלא יפרוץ דרך אטמים ומחזירי שמן.
מה שכן עודף שמן יכול לגרום זה למנוע אנימי וחנוק.
 
אפס נשמע לי לא רציני הסיפור הזה ולא שאני רומז משהו...
תקשיב טוב אני עשיתי לך טובה ובדקתי לך מה אמרו לו
18/05/2016 | 00:44
2
25
אתה לא מאמין זבזש"ך , אתה יכול לרמוז רמיזות מפה עד לבאר שבע
רוצה צילום של התיקון , כדי לצאת חומוס ?
מה עובר עלייך ג'וני לאן לקחת את זה?
19/05/2016 | 12:01
1
27
לא רמזתי לגבייך כלום אלא על המוסך המטפל.
אתה כנראה לא מכיר אותי מספיק טוב. אני בדרך כלל לא רומז רמזים, אני תמיד אומר הכל בפנים.
 
לגבי החומוס - הייתי מעדיף משולש בצלחת(חומוס, פול, מסאבחה).
 
 
סליחה אבל אני עדיין לא מבין אותך
20/05/2016 | 03:54
16
מדובר פה על המוסך המרכזי בעופר אבניר
שהם שילמו על הכל בתחום האחריות
 
מי פה עובד על מי ? סלח לי אם לא הבנתי אותך
עזרה בקימקו מובי 125
04/05/2016 | 21:32
65
ברשותי קימקו מובי 2011 שמורה ומטופלת הייטב,יש לי תופעה כבר הרבה זמן של באקפייר מהאגזוז.
התופעה קיימת כאשר אני מעיט ומשחרר את הגז נוצר כמו פיצוץ פאקפאייר,במהלך נסיעה שקט.
החלפתי גם אגזוז חדש מהניילון ולא נפתרה הבעיה.
מישהו אולי מכיר,נתקל בזה?
אשמח לעזרה
המלצה - מכון טסטים
03/05/2016 | 10:35
4
98
הגיע הזמן להעביר את האופנוע טסט...
מכל מיני סיבות, החלטתי לנסוע בשבת בבוקר לטסט בירכא, החלטה שהסתברה כמוצלחת מאד:
יצאתי מהבית בשעה 8:15, ותוך חצי שעה כבר דוממתי מנוע שוב בבית לאחר הטסט (זמן נסיעה רגיל הוא 15-20 ד' לכיוון אחד...).
כבישים פנוים, הרבה טסטרים מנומסים שרק חיכו שמישהו יגיע (אני משערת שמאוחר יותר יש שם עומס), בדיקה בסיסית ביותר, אפילו בלי לעלות על הכלי (מזל שאני לא מסתמכת עליה לצורך וידוא תקינות האופנוע, אלא רק להליך הפורמלי), בירוקרטיה זריזה - וזהו - יש חותמת ומדבקה.

למי שבאיזור או אפילו בטיול (העיכוב מינימלי), מומלץ.
ואזהרה למי שטרם הפנים את ה-ABS
03/05/2016 | 15:01
3
120
העברתי היום את הקקנוע טסט ב"בחן" (רח' אדיסון - מול משרד הרישוי במפרץ חיפה).
היה מהיר כי התורים היו של פחנועיות.
כאשר הבוחן ביקש "סע קצת ותן ברקס", עשיתי כמו שאני יודע (על גבול ה"סטופי")...
 
א-ב-ל כאן ה-ABS הקדמי נכנס לתמונה ונתן לי גלישה קטנה קדימה, מעבר לנקודה שבה הייתי אמור לעצור (בלי ABS) - שזה - 1 מ"מ מפח אשפה עירוני ירוק
 
 
 
"על גבול הסטופי" ה-ABS לא מתערב,
04/05/2016 | 08:20
2
81
כי עדיין אין הפרשי מהירויות בין שני הגלגלים.
ז"א ש"מעבר לנקודה שבה היית אמור לעצור (בלי ABS)" - פשוט היית מחליק...
- לא אומר שבהכרח היית משתטח אפיים ארצה, פשוט הגלגל הקדמי היה מחליק קצת,
ולמיטב ידיעתי עצמת הבלימה חזקה יותר כל עוד הגלגל מסתובב, ונחלשת כשהוא מאבד אחיזה ומחליק,
כלומר יש מצב שבלי ABS היית נותן 'נוגרה' קטנה לפח העירוני הירוק
אני מבין מה כתבת, אבל עדיין אני בתחושה
04/05/2016 | 09:17
1
66
שה-ABS מגלץ' אותך יותר ממה שהיית בלי.
זו רוטינה שהייתי עושה כל פעם עם הJM הקודם ועוצר כמו שצריך על הקשקש....
 
 
על כביש יבש, רוכב מאד מיומן יבלום טוב יותר בלי ABS
04/05/2016 | 18:32
69
עבורו, ה-ABS הוא סוג של תעודת ביטוח ויעזור לו בתנאי אחיזה פחות טובים, כמו כביש רטוב.
עבור רוב הרוכבים, ה-ABS יעזור לקצר את מרחקי הבלימה בצורה די משמעותית ובעיקר ייתן להם סוג של שקט נפשי.
כמובן שאסור לסמוך על המערכת שתעשה הכל במקום הרוכב, זה לא תחליף לערנות ומיומנות עליה יש לעבוד כל הזמן בכדי להשתפר.
חם בפורומים של תפוז
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
הודעות נבחרות
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ