לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1741917,419 עוקבים אודות עסקים

פורום קטנועים

 קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית). קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש. הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל... קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות. 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום קטנועים

 קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית). קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש. הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל... קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות. 
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום

לצפיה ב-'התקנת מאותתים במקום מראות בג'וימקס 250xi'
התקנת מאותתים במקום מראות בג'וימקס 250xi
15/01/2019 | 21:07
2
13
שלומות לכולם :)
יש לכם המלצה איפה אפשר להתקין מאותתים במקום המראות המעצבנות של ג'וימקס 250xi (אלה עם המאותתים המובנים)? כך אוכל סוף סוף להתקין על הכידון מראות נורמליות.
תודה לעונים!
לצפיה ב-'מה שלא תחליט ותעשה - זכור שצריך לעבור מבחן רישוי שנתי'
מה שלא תחליט ותעשה - זכור שצריך לעבור מבחן רישוי שנתי
16/01/2019 | 08:57
1
8
לצפיה ב-'ברור לי, יודע. תודה.'
ברור לי, יודע. תודה.
16/01/2019 | 08:59
6
לצפיה ב-'תיקון מעיל רכיבה שחלקי המגן שלו מתפוררים'
תיקון מעיל רכיבה שחלקי המגן שלו מתפוררים
12/01/2019 | 18:00
3
13
                  שבוע טוב.
       האם יש מישהו בפורום שיודע היכן באיזור ת"א, ניתן למצוא מי שיכול לתקן במחיר סביר, מעיל רכיבה טוב שחלקי המגן שלו שעשויים גומי, מתפוררים ונושרים מתוכו תוך כדי גרימת אי נעימות בכל מקום שבו הדבר קורה, שלא לדבר על פונקציית ההגנה של המעיל שמתפוררת יחד איתו.
                                 בתודה מראש
לצפיה ב-'בדוק במקומות שמוכרים ציוד רכיבה'
בדוק במקומות שמוכרים ציוד רכיבה
13/01/2019 | 13:01
2
12
סביר שתוכל לרכוש מגינים ולהכניס אותם לכיסים שבמעיל במקום אלה שהתפוררו.
 
ריכוז גדול של חנויות ציוד יש בדרום ת"א באזור הרחובות שוקן וסלמה.
לצפיה ב-'תודה. מכיר טוב את האזור (חמכונאי שלי נמצא שם)'
תודה. מכיר טוב את האזור (חמכונאי שלי נמצא שם)
13/01/2019 | 18:05
1
12
השאלה שלי אליך היא: האם אתה מכיר חנות מסויימת שיש טעם לפנות אליה בנושא המדובר.  פשוט יש שם עשרות רבות של חנויות שמתעסקות בציוד רכיבה ולא ממש בא לי להשחית חצאי ימים על נדידה ביניהן. 
      בכל אופן - תודה 
לצפיה ב-'בדוק מי היבואן / משווק של מותג המעיל וחפש שם'
בדוק מי היבואן / משווק של מותג המעיל וחפש שם
14/01/2019 | 11:42
5
לצפיה ב-'קיט טיפול לXEVO 250 בציר 14''
קיט טיפול לXEVO 250 בציר 14'
13/01/2019 | 00:31
1
17
במהלך חיפוש נרחבב במרשתת אחר קיט טיפול לקטנוע הנ"ל שברשותי , הגעתי ללינק הבא:
http://www.psntuning.co.uk/scooter_parts.php?prt_i...

על פניו נראה שהקיט מתאים , רק רוצה לוודא ב-100% והאם יש דגשים נוספים להזמנת הקיט?

תודה ולילה טוב לכל הגולשים
לצפיה ב-'הקיט מתאים'
הקיט מתאים
13/01/2019 | 13:02
7
לצפיה ב-'דיוק 125 2007'
דיוק 125 2007
08/01/2019 | 20:42
1
34
ערב טוב ! כשאני נוסע הקטנוע מגיע  ל-60  קמ''ש כשאני לוחץ על הגז הקטנוע נחנק לא מתכבה .
החלפתי פלג .עשיתי ניקוי קרבורטור .מה עוד יכול להיות .
הבעייה לא נפתרה
לצפיה ב-'וטיפולים אחרים? פילטר אויר, רצועה/משקולות/סנדלי סחיבה'
וטיפולים אחרים? פילטר אויר, רצועה/משקולות/סנדלי סחיבה
11/01/2019 | 08:58
4
לצפיה ב-'קטנוע דיאלים S3 - בעיות התנעה'
קטנוע דיאלים S3 - בעיות התנעה
16/12/2018 | 11:39
1
53
שלום
 
יש לי קטנוע S3 שנת 2013 שעד לפני כשבועיים לא עשה שום בעיות משום סוג שהוא.
בשבועיים האחרונים יש לי בעיות התנעה קשות כאשר המנוע קר שזה בבוקר או אחרי שהיה כבוי מעל לשלוש שעות. פעם זה מניע אחרי 2 סטרטרים ופעם אחרי 15-20 סטרטרים.
 
בדיקת מצבר עם מולטימטר העלתה את הנתונים הבאים:
1.במצב כבוי 12.56.
2.במצב דולק 13.3-13.6.(לא אופטימלי כי קראתי שרצוי שיהיה מעל 14.
3.במצב הנעב נפילת מתח ל- 7.5-9.5. (יתכן שוב לאור הניסיונות הרבים להתנעה).
 
האם הבעיה היא מצבר ואז להחליפו ולהתקדם הלאה או שיש פה בעיה גם של מצבר חלש+סילילים לא תקינים ולכן הטעינה לא אופטימלית, משאבות דלק כי אולי דלק לא מגיע בהתנעה.
אציין כי גם בהתנעה עם JUMPSTARTER לא מניע כך שאולי זה לא עניין של מצבר....
 
מי שמכיר ונתקל בבעיה ותיקן במוסך ונפתרה לו הבעיה יכול לשפוך אור על המקרה ולעדכן בעלויות התיקון.
לצפיה ב-'חושב בקול רם'
חושב בקול רם
17/12/2018 | 10:18
40
יש לי ספק אם יש קיימת בעיה אחת ברורה לסימפטום הזה.
מתח במצב כבוי - נשמע תקין. ברור שבהתנעה המתח נופל. אין לי מושג כמה זה תקין.
לא ברור לי למה אתה מתכוון ב- JUMPSTARTER. אם זו סוללה חיצונית מחוברת במקביל, אז בעצם ניטרלת את שאלת המצבר. אם לא - אולי חסרים מים.
 
לא מזמן החלפתי פלאג, והמנוע קיבל חיים חדשים. מה שאומר שפלאג דפוק דופק את ההצתה (תגלית גדולה). קל וזול לבדוק.
 
מעבר לזה, יש עוד אופציות פחות ופחות נעימות.
לצפיה ב-'קטנוע 125 נכנס לשלולית עמוקה מדי'
קטנוע 125 נכנס לשלולית עמוקה מדי
06/12/2018 | 21:55
1
56
הי. יש לי קטנוע סאן יאנג דיוק קלאסיק 125 סמ"ק שנת 2011.
נסעתי בגשם זלעפות ונכנסתי לשלולית ממש עמוקה שלדעתי כיסתה גם את האגזוז וגם את הפילטר אוויר.
לאחר זמן מה, הקטנוע החל מקרטע (הוא לא נכבה וממשיך לפעול אך מקרטע - כאילו מרגיש שהוא מנסה להקיא החוצה את המים)
האם יכול להיות שנכנסו מים למנוע? האם המצב הזה מסוכן והאם כדאי בכלל להניע אותו? מה כדאי לי לעשות עכשיו?
תודה מראש אני ממש מודאג שהרסתי את הקטנוע שלי
לצפיה ב-'בדוק שמן קודם כל. תראה מה הצבע שלו'
בדוק שמן קודם כל. תראה מה הצבע שלו
08/12/2018 | 01:08
24
לצפיה ב-'צריכת דלק ב HD 125'
צריכת דלק ב HD 125
21/11/2018 | 18:55
2
46
שלום לחברים.
מישהו אולי יודע מה צריכת הדלק הממוצעת של סאן יאנג HD 125 סמ"ק?
מדובר בקטנוע מזדקן מודל 2009 עם 40,000 קילומטר שאין לי מושג אם עבר שיפוץ מנוע או ראש.
בנוסף הוא לא נדלק לי בקלות בבוקר וצריך הרבה סטארטר,גיליתי שלפעמים אם הוא עומד על משטח ישר אז הוא נדלק בסטרט ראשון או שני אבל לא תמיד,כשהוא חם הוא נדלק ישר אפילו אם עומד בשיפוע חזק,מתסכל אותי בבקרים אבל החניה אצלי משופעת חזק ואין מה לעשות עם זה,דירה שכורה ואין לי אפשרות לעשות שינויים.
תודה למשיבים.
לצפיה ב-'בערך'
בערך
22/11/2018 | 08:47
37
היה לי סאן יאנג, אבל ג'וירייד עם מנוע 175. הצריכה היתה 37 קמ' לליטר. עכשיו אני עם ג'י דינק 250 עם צריכה 31. אתה עם מנוע קטן יותר, אבל עם קרבורטור שקצת פחות יעיל. אז אני מניח שזה תחום הצריכה. אבל רק אם אתה נוסע מאוד ברחמנות (כמוני).
 
לגבי השיפוע - לא יודע אם מדובר בתקלה. אבל אני מניח שבסופו של דבר היציבה של הקטנוע נקבעת ע"י הרגלית. כך שאתה לא צריך לשנות את כל הריצוף, אלא רק את הנקודה שהרגלית עומדת עליה. אולי תוכל לארגן במה קטנה ומפולסת רק עבור הרגלית.
לצפיה ב-'כחדש צריכת הדלק היתה בערך 30 ק"מ לליטר'
כחדש צריכת הדלק היתה בערך 30 ק"מ לליטר
27/11/2018 | 17:06
26
כמובן שכל המספרים שלי נכונים למישהו מסויים כי זה תלוי ברגישות על המצערת.
 
כיום עם קרבורטור לא חדש ומנוע קצת יותר עייף, אני מניח שתקבל 25 ק"מ וצפונה.
לצפיה ב-'לטוס עם קסדה'
לטוס עם קסדה
30/10/2018 | 09:00
1
68
איך כדאי להעביר קסדה בטיסה? במזוודה? איתי על המטוס (האם בכלל מאפשרים את זה? בתוך תיק גב או בשק של הקסדה?)? 
וגם, האם מישהו יכול להמליץ על חנות לציוד אופנועים במינכן? 
 
לצפיה ב-'אתה חוזר עם הקסדה?'
אתה חוזר עם הקסדה?
30/10/2018 | 19:02
61
אני פעם חזרתי עם קסדה במזוודה. מהונג קונג.
אבל זו הייתי מזוודה גדולה. בתוך הקסדה שמתי גרביים וכ'.
 
לא יודע לגבי הרשאה לעלות איתה למטוס.
 
השאלה היא אם למישהו בכניסה לישראל לא יתחשק לבדוק את הקסדה כ"יבוא" (ואז אישור תקינה ומריעין בישין).
אני חושב שכדאי להתייעץ בפורום "אופנועים".
לצפיה ב-'ווסט מתנפח של חברת duhan'
ווסט מתנפח של חברת duhan
12/10/2018 | 13:53
2
76
אהלן חבר'ה,
לאחרונה אני שוקל ברצינות לרכוש ווסט מתנפח, אבל המחירים
המנופחים מרתיעים אותי ולמען האמת קצת מורידים לי את החשק.
היום נתקלתי בווסט מתנפח מבית duhan,  זה פעם ראשונה שאני
נתקל בווסט מתנפח במחיר יחסית שפוי(950 ש"ח כולל משלוח).
השאלה שנשאלת: האם משהו מכיר את המותג הזה? האם
הווסט הזה איכותי? להלן מצורף לינק של המוצר
https://www.ebay.com/itm/New-2018-Air-Bag-Vest-Pro...
לצפיה ב-'מעניין'
מעניין
12/10/2018 | 17:47
21
לצפיה ב-'תקרא טוב רק'
תקרא טוב רק
13/10/2018 | 01:32
69
כתוב שהמיכל מגיע בנפרד וייקח לו יותר זמן להגיע. גם המיכל מתאים רק לדגם הזה תבדוק כמה עולה ואיפה אפשר לקנות מיכל אם בטעות תרד מהאופנוע ותשכח שזה מחובר וזה יתפוצץ סתם. וגם כמה עולה
לצפיה ב-'להתניע תאקסבו'
להתניע תאקסבו
05/10/2018 | 17:54
7
63
אופס, הסטארטר מת.
ורק אתמול עוד היה איתנו...
 
המשבת לא אוף.
יש איתות, צופר, פתיחת מושב ובגאז׳.
אזעקה מנוטרלת
אורות בלמים נדלקים בלחיצה
פיוזים נראים בסדר
אורות- נמוכים כן, גבוהים רק בלחיצה למטה (הדלקה רגעית של חלק מהגבוהים. לא יודעת איך לתאר, מי שמכיר בטח מבין).
 
בגלל האורות חשבתי על מצבר
(וגם מתוך תקווה שזה העניין, כי זה פתיר עכשיו).
יש בעיה לנסות התנעה עם כבלים *מרכב* אם אין בכלל בעיה עם המצבר?
 
 
לצפיה ב-'אין בעיה להתניע עם כבלים. לבדוק שלא נתקע משבת רגלית צד.'
אין בעיה להתניע עם כבלים. לבדוק שלא נתקע משבת רגלית צד.
05/10/2018 | 20:58
1
24
לצפיה ב-'תודה (באקסבו אין משבת רגלית)'
תודה (באקסבו אין משבת רגלית)
06/10/2018 | 10:23
23
לצפיה ב-'עדיף רכב לא מונע'
עדיף רכב לא מונע
06/10/2018 | 02:29
4
55
יש מצבים שרכב עם מנוע עובד יתן זרם גבוה מדי שעלול להזיק למחשב של הקטנוע.
לצפיה ב-'תודה. ניסיתי, זה לא המצבר. אשמח לרעיונות אם יש'
תודה. ניסיתי, זה לא המצבר. אשמח לרעיונות אם יש
06/10/2018 | 10:25
25
לצפיה ב-'בלי קשר, תודה שאתה'
בלי קשר, תודה שאתה
06/10/2018 | 10:32
2
59
מחזיק את המקום הזה פתוח.
גם אם בשוטף זה כבר לא מה שהיה פעם, עדיין טוב לדעת שבמקרה הצורך
יש לאן לפנות.
 
תודה גם לאחרים שמשתתפים ועוזרים.
לצפיה ב-'אפרופו שוטף - המשבת יד עבר שטיפה?'
אפרופו שוטף - המשבת יד עבר שטיפה?
06/10/2018 | 19:30
1
53
וגם: בג'וימקס יש משבת "סודי" בתא המטען - גם בקצבו יש כזה?
לפ]עמים כשמניחים חפץ באזור הוא מעיר אותו ל-OFF
לצפיה ב-'לפני שפרסמתי את השאלה'
לפני שפרסמתי את השאלה
06/10/2018 | 20:20
58
עשיתי חיפוש בפורום ובין השאר ראיתי סיפור שלך על בקבוקי נסטי סוררים ומאבקם העיקש במשבת הסודי ;)
ולמרות שידעתי שאין, מיד הלכתי לבדוק.
אבל אין :)
 
וגם לא עבר שטיפה. סתם עמד בחניה מהנסיעה הקודמת יום לפני כן.
ולא היו שום תופעות מוזרות בנסיעה.. זה באמת מקרה מוזר.
לצפיה ב-'יש לי קטנוע מיאו 2010 שזולל פתאום דלק'
יש לי קטנוע מיאו 2010 שזולל פתאום דלק
05/10/2018 | 10:12
4
83
לאחרונה התחיל לזלול המון דלק בצורה משמעותית מורגשת בהבדל
מה הסיבות שיכולות להיות לכך? ואיפה אפשר לפתור את הבעיה וכמה זה יעלה לי
לצפיה ב-'שמת לב אם יש ריח של דלק/נזילה?'
שמת לב אם יש ריח של דלק/נזילה?
05/10/2018 | 17:51
1
38
מטופל באופן סדיר?
לפעמים רק סנן אויר סתום מעלה את צריכת הדלק.
לצפיה ב-'אין ריח של דלק או נזילה'
אין ריח של דלק או נזילה
05/10/2018 | 20:32
36
והקטנוע היה מטופל סדיר, תודה על העזרה
לצפיה ב-'מיו 100 מוזן קרבורטור'
מיו 100 מוזן קרבורטור
06/10/2018 | 13:04
53
לכן, אני הייתי חושד בקרבורטור כאשם עיקרי לזלילת דלק.
לגבי מחיר, קשה לנבא כי לא ידועה התקלה. המקסימום שזה יעלה זה עלות החלפת הקרבורטור.
לצפיה ב-'לחץ אוויר נמוך בצמיגים גורר צריכת דלק מהותי'
לחץ אוויר נמוך בצמיגים גורר צריכת דלק מהותי
10/10/2018 | 13:21
22
לצפיה ב-'שאלה לשלושת גולשי הפורום בעניין אופניים חשמליים:'
שאלה לשלושת גולשי הפורום בעניין אופניים חשמליים:
04/10/2018 | 08:51
11
296
ביחס לנושא המדובר של אופניים חשמליים:
1.האם לדעתך יש להכפיף אותם לחוקי התעבורה כמו כל רכב דו גלגלי? (רשיון, טסט שנתי, ביטוח)
2. לא, יש ליצור להם קטגוריה נפרדת
3. כל תשובה קצרה והגיונית אחרת.
לצפיה ב-'בשתי מילים: "חוק פידול"'
בשתי מילים: "חוק פידול"
04/10/2018 | 11:40
3
82
1.  99% מה"אופניים חשמליים" כיום הם למעשה קטנוע חשמלי.
יש להם מצערת יד והם אינם מוגבלים ל-25 קמ"ש החוקיים.
 
בתור קטנוע חשמלי הם כלי רכב דו"ג לכל דבר, ולכן חייבים לדעתי ברשיון, ביטוח וכו'.
 
2. אופניים עם מנוע עזר חשמלי חייבים ע"פ חוק לפדל על מנת להפעיל את המנוע,
ומעל 25 קמ"ש מפסיק המנוע לסייע.
 
אופניים כאלה צריכים לדעתי לקבל רישוי נפרד וחדש, וגם ביטוח בעלות סמלית.
מעבר לזה צריכים לחול עליהם אותם חוקי אופניים שקיימים כיום.
 
 
 
 
לצפיה ב-'ובהרחבה:'
ובהרחבה:
04/10/2018 | 11:44
2
67
הרעה החולה של הכלים החשמליים היום היא תוצאה ישירה של הפקרות תחבורתית ממשלתית,
שעוצמת עיניים נוכח הטכנולוגיה ה"חדשה" ומתעלמת מכך שנוצר פה סוג חדש של רכב דו"ג.
באין אכיפה מסודרת וברורה, כל מכנופן שכונתי מתקין מצערת יד לאופניים תקניים
ומשחרר את הבקר מהגבלת המהירות ומחובת הפידול,
והתוצאה היא שהרוב המוחלט של האופניים האלה הפך לקטנוע קטן,
ושוחרר לכביש כשעליו רוכבים צעירים חסרי כל הכשרה וידע, והתוצאה מתנפצת לנו בפנים מדי יום.
 
רכבתי בחו"ל על אופניים חשמליים תקניים במקביל לאופניים רגילים.
לא הייתי מהיר מהם, אלא אם הייתי מדווש מהר בכוונה.
פשוט היה לי קל יותר לדווש, וזו בעצם המטרה של הסיוע החשמלי.
בנוסף לכך - עצם פעולת הפידול גורמת לרוכב להחזיק כידון בשתי ידיים ולהישיר מבט לפנים (ולא לשבת כמו בטטה עם הנייד ביד).
 
משרד התחבורה צריך לקחת את החוק הקיים, להתאים אותו למציאות הנוכחית,
ואז לצאת בקמפיין נרחב שאחריו תוך מספר חודשים ירושיינו כל הכלים האלה בצורה הנכונה,
ובמקביל למצוא פתרון תחבורתי ראוי לכלים ה"משוחררים" שיוכלו לנוע בבטחה על כבישים עירוניים ופרבריים, גם אם זה כרוך בהפקעה מסוימת של נתיבים מהמכוניות.
כל האופניים שיבחרו להתרשיין כ"אופניים עם מנוע עזר" יוגבלו מחדש כחוק,
ואז לנקוט אכיפה מחמירה ביותר על העבריינים, כולל קנסות גבוהים ושלילת רשיון נהיגה.
 
לדעתי בהתנהלות חכמה ונחושה, אפשר תוך שנה להסדיר את הנושא הזה
ולעצור את העלייה המטאורית במספר ההרוגים והפצועים.
 
עוד נקודה למחשבה:
הרעה החולה של המצב הנוכחי מתבטאת לא רק בנפגעים היום,
אלא גם בחינוך קלוקל של הנהגים של מחר.
אותם רוכבים יקבלו מחר רישיון נהיגה, ויביאו את הרגלי ההפקרות התחבורתית הזו לנהיגה ברכב.
לצפיה ב-'אתה צריך להיות פקיד במשרד התחבורה'
אתה צריך להיות פקיד במשרד התחבורה
14/10/2018 | 14:59
1
28
דו"ג כזה לא צריך רשיון ולא בטיח בדיוק כמו אופניים ללא מנוע עזר.
מי שנוסע על המדרכה שיחרימו לו.
מי שנוסע בלי קסדה שישבור ת'ראש.
 
אי אפשר להפיל הכול על הממשלה או לצפות שבירוקרטיה תפתור כל בעיה. האחריות צריכה ליפול על הרוכב.
לצפיה ב-'אתה מדבר על ערסים בני 14 ועל אחריות בנשימה אחת'
אתה מדבר על ערסים בני 14 ועל אחריות בנשימה אחת
21/10/2018 | 07:30
22
הגישה של ״מי שנוסע בלי קסדה שישבור ת׳ראש״ אולי תביא לאלימינציה טבעית של החלקים החלשים במין האנושי. הבעיה היא שגם בני נוער אינטליגנטים רוכבים לעיתים בלי קסדה. זה חלק מהתפתחות התודעה והאחריות של המוח האנושי שמגיעה בגיל מאוחר יחסית (התפתחות ״החומר הלבן״ במוח - גיל שלושים ומעלה). בשביל להציל את אותם בני נוער חלה חובת חבישת קסדה. על הערסים לא איכפת לי.

מצד שני הגישה של ״שיחרימו לו״ היא בדיוק לב עניין האכיפה. לפני שמחרימים, אגב, אפשר להתחיל לרשום דו׳חות ולגבות קנסות. בעיקר להתחיל לעשות משהו מעבר לתשדירים בגלגל׳צ.

ובינתיים אולי כדאי גם לבדוק באורח בלתי תלוי מי זה במשרד התחבורה וברשויות האכיפה שמתוגמל לפי מספר האופניים שנמכרים ולא לפי מספר הדו׳חות שנרשמים.
לצפיה ב-'מדובר בקטנוע לכל דבר ועניין'
מדובר בקטנוע לכל דבר ועניין
04/10/2018 | 14:14
5
53
העובדה שהמנוע חשמלי אינה מעלה ואינה מורידה.
 
מכאן שכלי הרכב הללו צריכים להיות כפופים לחוקי התעבורה בכל הנוגע לנהיגה, ביטוח, טסט, חבישת קסדה, רשיון נהיגה, גיל מינימלי לשימוש וכיו׳ב.
 
קטגוריה נפרדת כבר קיימת היום לאופניים (הממונעים בכוח שרירי רגליו של הרוכב), וגם הם נחשבים לכלי רכב וכפופים לחוקי התנועה שאומרים, בין היתר, שרוכבים רק בכביש או בשבילים המיועדים לכך, ולא על המדרכות, ומקיימים את חובת חבישת הקסדה.
 
 
לצפיה ב-' וכנראה שגם בועז צודק כי נוצרה קטגוריה חדשה'
וכנראה שגם בועז צודק כי נוצרה קטגוריה חדשה
04/10/2018 | 17:42
4
48
השאלה היא בעניין התשתית - אם יהיו מסלולים נפרדים, האם יהיו לאופניים?, לאופניים חשמליים?
אופניים רגילות שמתגלגלים יחד על נתיב משותף עם חשמליים = מתכון לצרות.
 
אני שמח שבחיפה, בגלל הטופוגרפיה, יש מעט אופניים חשמליים, יחסית, על ההר.

כשהזדמנתי לת"א עם האוטו ממש נדהמתי מעוצמת סטואצית הנהג שאוטוטו עומד לפגוע בקורקינט/אופניים חשמליים. זה איום מתמיד על נהג, זהיר ככל שיהיה.
לצפיה ב-'ביפן הוציאו מחוץ לחוק אופניים חשמליים כמו שיש פה'
ביפן הוציאו מחוץ לחוק אופניים חשמליים כמו שיש פה
08/10/2018 | 09:55
2
42
ויפן זו מדינה הררית למדי.
היחידים שקיימים היום אלו מהסוג שהמנוע מסייע בזמן בפידול והם משמשים בעיקר אמהות שאופניים כאלה משמשים אותן למעשה כרכב שני שעליו הן לוקחות את הילדים הקטנים ו/או קניות (ילדים מגיל 6 כבר רוכבים על אופניים משלהם).
שליחים למיניהם גם משתמשים באופניים כאלה. ביפן יש שירות משלוחים שעובד במקביל לדואר. השליחים של השירות הזה משתמשים במשאיות קטנות אבל גם באופניים חשמליים כאלה כדי להגיע לסמטאות הצרות באמת.
האופניים האלה גוררים עגלה שנושאת את החבילות. החישמול אמור לעזור לשליח לדווש.
 
אני באופן אישי ממש מפחד מהאופניים ומהקורקינטים למיניהם. כשאני רואה אחד כזה אני מתרחק ממנו כמה שיותר.
לצפיה ב-'ובארה"ב אתה יכול לרכוב על אופניים חשמליים חופשי'
ובארה"ב אתה יכול לרכוב על אופניים חשמליים חופשי
09/10/2018 | 13:01
1
34
ואין הגבלת מהירות (ואם אני טועה ויש, המהירות המותרת גבוהה יותר מאשר התקן האירופאי).
אז לא ממש הבנתי מה הנקודה שלך....
 
אגב, לא ממש הבנתי את המשפט "ביפן הוציאו מחוץ לחוק אופניים חשמליים כמו שיש פה" ואז אתה כותב שרוכבים שם על אופניים חשמליים.
גם פה הוציאו מחוץ לחוק אופניים כמו שיש פה, ואנשים עדיין רוכבים עליהם, כמו שאתה נוסע לפעמים מעל המהירות המותרת ברכב שלך.
לצפיה ב-'אתה בטוח שקראת את מה שכתבתי?'
אתה בטוח שקראת את מה שכתבתי?
09/10/2018 | 13:52
30
אופניים עם מצערת לא חוקיים ביפן.
אופניים עם מנוע שעוזר לפדל - חוקיים.
שניהם חשמליים. ההבדל הוא בצורת ההנעה.
ושם פסלו את הסוג הראשון.
 
ארה"ב היא לא ממש דוגמא לכל מה קשור למוטוריקה.
הם מתקדמים יותר מאיתנו בכל מה שקשור לתחום, בערך אלף שנות אור.
סדנאות לשיפור כלי רכב או בנייה של כלי רכב משופרים מאפס יש תחת כל עץ רענן וזו חתיכת תעשייה שם. אתה גם תוכל לנסוע ברכב כזה אחרי שתעביר אותו מבחני רישוי.
 
ואצלנו? האופניים עם המצערת ממש לא יצאו מחוץ לחוק. קבעו הגבלה כלשהי אבל אף אחד לא אוכף אותה. מהירות דרך אגב, אוכפים פה ועוד איך. המשטרה משקיעה המון כסף באכיפה של עבירה שהסטטיסטיקה של המשטרה עצמה מוכיחה תורמת לאולי 2 אחוז מהתאונות. למה? כי זה קל ומכניס הרבה כסף.
אבל לרדוף אחרי שמגגים שרוכבים על אופניים חשמליים שהסירו להם את ההגבלה או לפשוט על מקומות שעושים את זה, הרבה יותר קשה ואין בזה הכנסות למדינה.
 
לצפיה ב-'לא ברור לי'
לא ברור לי
09/10/2018 | 12:35
30
אם אופניים חשמליים חוקיים מוגבלים ל 25 קמ"ש ואני בתור רוכב על אופניים רגילים מגיע בכיף ל 30 קמ"ש במישור, למה נתיב משולב = מתכון לצרות?
 
בחיפה, בגלל הטופוגרפיה יש הרבה פחות רוכבי אופניים באופן כללי (חשמליים ורגילים).
 
גם הולכי רגל הם איום מתמיד על הנהגים.
ציטוט מויקיפדיה:
 
לפי נתוני הלמ"ס המבוססים על דיווחי המשטרה, בשנים 2010-2015 נפגעו בישראל בממוצע כ-3,000 הולכי רגל בתאונות דרכים בכל שנה. 102 הולכי רגל נהרגו, כ-500 הולכי רגל נפצעו באורח קשה וכ-2,400 הולכי רגל נפצעו באורח קל.[2] הנתונים על הפצועים מבוססים על דיווחי המשטרה, אך ממחקרי הרשות לבטיחות בדרכים עולה כי רק חלק מהפציעות בתאונות דרכים מדווח למשטרה, וכי נתונים הקיימים מאשפוזים בבתי חולים ומחברות ביטוח מצביעים על כמות פצועים גבוהה הרבה יותר."
 
אני מבטיח לך שתוכל למצוא פסקה מאוד דומה על רוכבי אופניים חשמליים, רק עם מספרים נמוכים יותר.
 
אגב, בכמה נההגי רכב/אופנוע אתה נתקל כל יום בחיפה שמסכנים אותך ואת הסביבה (למרות שאתה נהג זהיר)?
לצפיה ב-'אופניים חשמליים הם כלי רכב לכל דבר'
אופניים חשמליים הם כלי רכב לכל דבר
20/11/2018 | 09:18
10
לדעתי צריך להתייחס לכלי רכב ממונע וזה לא משנה כמה גלגלים יש לו ואם מה שמניע אותו הוא מנוע חשמלי או מנוע בעירה פנימית בצורה שווה. כמובן שצריך לדאוג גם לתשתיות מתאימות שיאפשרו לאופניים חשמליים לנסוע בצורה בטוחה לרוכבים ולשאר הסובבים. לדעתי קסדה צריכה להיות אביזר חובה בחוק. מי שרוצה לקחת את זה צעד קדימה יכול גם לעשות ביטוח לאופניים חשמליים http://www.orlan.co.il/products/7/, אבל את זה לא הייתי הופך לחובה בחוק, כי בכל זאת אנשים בוחרים באופניים חשמליים ככלי רכב זול ולא כל אחד ירצה להוציא כסף על ביטוח. אני כן חושב שכמו שעושים שיעורי נהיגה על אופנועים או על מכוניות צריך לחייב מי שרוצה לרכוב על אופניים חשמליים לעבור הדרכה של נהיגה בטוחה ומבחן שליטה.
לצפיה ב-'מתקן לאייפון לטימקס.'
מתקן לאייפון לטימקס.
02/10/2018 | 22:25
1
44
מחפש מתקן לאייפון לטימקס 2008, הרבה שמים על משאבת השמן בכידון, מטרו אמרו שזה לא מומלץ. דעתכם?

לצפיה ב-'מומלץ לשים בכיס ולהתרכז ברכיבה'
מומלץ לשים בכיס ולהתרכז ברכיבה
08/10/2018 | 13:29
18
לצפיה ב-'מבט חטוף על דו"ג במדריד מגלה'
מבט חטוף על דו"ג במדריד מגלה
02/10/2018 | 11:42
2
104
שיש קטנועים שיתופיים חשמליים
לצפיה ב-'שיש דו"ג חוצה הגדרות'
שיש דו"ג חוצה הגדרות
02/10/2018 | 11:43
1
61
לצפיה ב-'ושהספרדים אוהבים (גם ולא מעט) אופנועים'
ושהספרדים אוהבים (גם ולא מעט) אופנועים
02/10/2018 | 11:44
62
לצפיה ב-'joyride evo מול s.'
joyride evo מול s.
22/09/2018 | 12:33
3
103
שלום לקוראי הפורום המעולה :),
אני בתהליכי קבלת החלטה על קניית joyride 200. היו לי שניים בעבר, וכעת אחרי הפסקה של כמה שנים חוזר לדו"ג.
ראיתי שב 2017 התחילו למכור את דגם S שהחליף (או התווסף לצד) ה evo.
קראתי ביקורות על ה S, רובן חיוביות, והיות ואני מחפש יד 2 שמתי לב שבדגמי 2017/2018 יש רוב מוחלט עדיין ל evo ונדיר למצוא את S.
האם זו אינדיקציה שהדגם לא "תפס"? ו/או יש איזושהיא בעיה איתו? אולי סתם השוק חשש ללכת על הלא ידוע עד שיוכיח את עצמו?
אשמח אם יודעי דבר ישתפו ויחוו דעתם.

תודה מראש!
אייזיק
לצפיה ב-'דגם ה S הוא הדגם החדש'
דגם ה S הוא הדגם החדש
23/09/2018 | 21:05
2
72
מלבד שינוי חיצוני יש גם כמה שינויים יותר חשובים.
 
מנוע חדש עם 17 כ"ס ומרווח טיפולים של 5000 ק"מ (מול 3000 ק"מ מרגיז שהיה בעבר).
בנוסף יש ABS.
המחיר טיפס וכיום הוא עולה כמו או כמעט כמו קטנועי 250 סמ"ק, לכן לא כל כך נפוץ לדעתי.
מכיוון שגוירייד אבו לא היה אף פעם בחזית האמינות (לדעתי) אז אני לא רואה כיצד דגם ה S החדש אמור להיות פחות טוב מהאבו שאותו מחליף.
אני לא הייתי חושב פעמיים וקונה את הדגם החדש.
 
לצפיה ב-'תודה רבה על התשובה המפורטת.'
תודה רבה על התשובה המפורטת.
24/09/2018 | 13:19
1
42
כנראה שאלך על joymax 250, אכן פער המחירים הקטן היווה שיקול גם עבורי.

 
לצפיה ב-''
24/09/2018 | 19:53
12
לצפיה ב-'מציאת דגם קטנוע בשביל נמוכה שכמוני '
מציאת דגם קטנוע בשביל נמוכה שכמוני
18/09/2018 | 12:54
4
92
היי לכולם 
קצת אבודה ואשמח מאד לעזרתכם. יש לי רישיון A1, גובה 1.60 שוקלת 50 ק"ג. 
כרגע יש לי VS125 בן 8 שלא מספיק לצרכים שלי - נסיעות בינעירוניות כמה פעמים בשבוע והרבה מקום אחסון (שעל האחסון הוא עונה אבל בואו נודה שלא מדהים להתאמץ להגיע ל90-100 ולהרגיש שאתה פותח לו.. חחח)
יש לי ניסיון לא מזהיר עם כלים משומשים ולכן עם כל הצער התקציבי שבדבר, על הבטיחות בכביש לא מתפשרים וכנראה שאקנה חדש. 
 
הדברים החשובים לי:
1. בינעירוני (עד 30 ק"מ לנסיעה)
2. גובה מושב נמוך 
3. בעל יכולות אחסון (- יש לי גם ארגז קטן שמקווה שלא אצטרך להוסיף)
4. שלא יהיה רחב מדי ו/או כבד מדי (הVS ברוחב 68 ולדוגמא הבוורלי 72/76 תלוי איפה כתוב חח 
 
לאחר חרישת האינטרנט (מפאת חוסר במקורות שיוכלו לעזור לי בהחלטה) הגעתי ללא מספיק אפשרויות: אשמח לעצות..
1. פיאג'ו בוורלי 350? תיאורטית מתאים לרוב הדרישות. 
(2 חסרונות - בין הרגליים לא מושטח, אוכל לחיות עם זה.
יעלה לי משמעותית את מחיר הביטוח.. לא? כי זה מעל 251)
2. בזמנו חשבתי על הוספה 250 אבל אני לא בעדה. איך שהיא נראית, מחסור במקום אחסון, במראות נורמליות ומיגון רוח (שאפשר להחליף/להוסיף כמובן אבל בכלזאת..)
3. חשבתי על הג'וייריד 200, אבל הוא גניב ממש (אין לי כסף להשקיע ב2 אופנועים..) והוא פלסטיקי, רחב וגדול. 
 
* טרם עשיתי נסיעת מבחן על אף אחד מהכלים החביבים הנ"ל חוץ מעל וספה שעברה הנמכת מושב (לפרוטוקול, היה מזעזע)
 
דעות, הארות, הצעות יתקבלו בברכה ותודה מראש על העזרה
לצפיה ב-'ג'וימקס, הכלי בשבילך'
ג'וימקס, הכלי בשבילך
18/09/2018 | 13:01
36
לצפיה ב-'קחי רכיבות מבחן על הג'וימקס והג'י דינק 250'
קחי רכיבות מבחן על הג'וימקס והג'י דינק 250
18/09/2018 | 15:58
51
שניהם טובים מאד, הג'וימקס חזק יותר, לקימקו מדרס שטוח ושימושי והוא קומפקטי יותר.
אישית מאד אוהב את הבוורלי, נסי גם אותו אם מתאים לך לעלות בביטוח.
אופציה נוספת - דאונטאון, יש 250 ויש גם 350 חזק יותר.
רכיבות מבחן יענו לך על שאלות של התאמה אישית וחיבור לכלי, שאנחנו לא יכולים לענות עליהן.
לצפיה ב-'דעתי'
דעתי
23/09/2018 | 10:37
50
יש לי נסיון רק עם ג'וירייד וג'י-דינק. בין שניהם, אני מעדיף את הג'וירייד, בפרט לאור הצרכים שלך.
כשעברתי מג'וירייד לג'ידינק, הגובה הפריע לי (ואני משמעותית יותר גבוה ממך). מן הסתם זה לא רק עניין של גובה, אלא גם רוחב מושב וכיוב' גאומטריה.
כמו כן, קיבלת תא האכסון קטנה באופן מורגש, וגם שטח הריצפה.
"פלסטיקי"? - לא יודע מה זה. כולם עשויים מפלסטיק בערך באותה מידה. אם המרקם לא נעים/יפה לך, זה עניין סובייקטיבי. לגיטימי.
גניב - אני יודע שיש הרבה ג'וירייד, אז ברור שיש הרבה גניבות. לא יודע לגבי אחוזים/סיכון. מציע שתבדקי את ה-"זעקה האחרונה" בתור אלטרנטיבה לביטוח נגד גניבה.
לצפיה ב-'אני במימדים שלך פחות או יותר.'
אני במימדים שלך פחות או יותר.
25/09/2018 | 08:59
80
לפני 5 שנים כשהחלפתי קטנוע, עברתי מסאן יאנג דיוק.
בחנתי אז את ה-PCX ואת הג'וימקס 125 (אני עם רשיון A2).
הג'וימקס נראה לי אז קצת גדול וכבד ובחרתי ב-PCX.
במחשבה לאחור, הייתי יכול להתרגל לגודל של הג'וימקס. בנסיעת המבחן ירדתי לאיילון והרגשתי שיש לו לא מעט כוח למרות שהמנוע היה 125 סמ"ק על גוף במימדים זהים לאלו של גרסת ה-250.
לחבר שלי יש את הג'וימקס כבר מספר שנים והוא מרוצה מאוד.
לגבי העובדה שאין מדרס שטוח לא בג'וימקס ולא ב-PCX - בהתחלה זה מרגיש כמו חיסרון אבל לפחות בג'וימקס יש תא ענקי מתחת למושב ועם תוספת ארגז לא מרגישים בכלל את החיסרון במדרס שטוח (שהוא יתרון דינמי לכלי).
 
עוד כיוון מחשבה - כלי תלת גלגלי כלשהו.
לצפיה ב-'שנה טובה לכל המתגלגלים והמתגלגלות'
שנה טובה לכל המתגלגלים והמתגלגלות
10/09/2018 | 11:35
6
68
שנמשיך להיות על שני גלגלים, או על שלושה...
שתהיה שנה של רכיבות טובות לבאי ובאות הפורום
ושיהיה לכולנו

                                                                       
לצפיה ב-'ושנה מצויינת '
ושנה מצויינת
10/09/2018 | 23:29
30
לכל המקרטנעים, שנזכה להיות לראש ולא לזנב ושנראה את הכביש תמיד מלמעלה
לצפיה ב-'שנה טובה ומבורכת לכל גולשי הפורום '
שנה טובה ומבורכת לכל גולשי הפורום
11/09/2018 | 01:03
11
לצפיה ב-'אני לא מאמין '
אני לא מאמין
29/09/2018 | 14:52
1
12
לצפיה ב-'חה חה '
חה חה
01/10/2018 | 19:56
13
צחוק, צחוק, אבל שים לב לזווית הגלגלים ולכביש הרטוב והחלקלק.
אפשר לא לאהוב.
אי אפשר לבטל את היתרון בבטיחות. נקודה.
:/
 
לצפיה ב-'אחרי החגים שמח מה זה התלת הלבן המכוער?'
אחרי החגים שמח מה זה התלת הלבן המכוער?
02/10/2018 | 11:35
1
10
לצפיה ב-'אחרי החגים שמח בהחלט! קוראים לו דואהן ITANK'
אחרי החגים שמח בהחלט! קוראים לו דואהן ITANK
02/10/2018 | 20:47
17
הנה+גילוי נאות, רכבתי וכתבתי עליו במוטו מדריך ובאתר דוגרי:  
 
ת'כלס, יותר מגניב מ-50 סמ"ק מיושן ומזהם, ויותר טוב, בכל הפרמטרים. בקצת...
 
 
ובענין 'אחרי החגים' ; אתמול נתקלתי בביטוי המרענן (והמדוייק) 'ישרוחג' - במקום 'איסרו חג' - על משקל 'ישרוטל' או 'ישראבלוף'...  
לצפיה ב-'החלקה ותביעה?'
החלקה ותביעה?
09/09/2018 | 07:39
2
72
אתמול מייד אחרי הגשם, החלקתי עם הקטנוע ברחוב דיזינגוף תל אביב, ההחלקה היתה על שילוב של שמנים (שעלו בעיקבות הגשם) ועיסה של פרי ועלים אשר לא נוקו.
האם העיריה נושאת האחריות על אי ניקוי ? מייד אחרי שהחלקתי הגיעו עובדי עיריה לנקות את הכביש. אשמח לתגובה 
לצפיה ב-'לדעתי עדיף להתייעץ עם עו"ד שבקיא בתחום'
לדעתי עדיף להתייעץ עם עו"ד שבקיא בתחום
09/09/2018 | 11:55
27
לצפיה ב-'נראה ארוע שאתה צריך לגביו תיעוד מאוד צפוף...'
נראה ארוע שאתה צריך לגביו תיעוד מאוד צפוף...
10/09/2018 | 10:24
53
ועו"ד (אם כדאי) כמו שנכתב.
לצפיה ב-'טיימינג במובי'
טיימינג במובי
06/09/2018 | 10:09
7
36
שלום
אני חושש שהטיימינג אצלי לא מכוון, שפיספסו שן אחת, כי כשהסימן על הקרנק מכוון אל החריץ שני החורים בגלג"ש של הקאמשפט לא מתלכדים עם הראש.
האם זה הגיוני שהקטנוע יכול לנסוע ככה?
והאם אפשר לסדר את זה בלי לפרק את הראש?
תודה
לצפיה ב-'אין צורך לפרק ראש בשביל לכוון טימינג'
אין צורך לפרק ראש בשביל לכוון טימינג
08/09/2018 | 07:02
6
34
שים לב שהסימונים לא מדויקים על אלפית המ"מ ויכולה להיות סטיה קטנה (סטיה בסימון הקווים על ידי היצרן).
בכ"מ אפשר להסיר או למתוח אחורנית את המותחן ולכוון למצב הנכון.
 
 
לצפיה ב-'אפשר להסיר את השרשרת מהקאמשפט אחרי שמשחררים את המותחן?'
אפשר להסיר את השרשרת מהקאמשפט אחרי שמשחררים את המותחן?
08/09/2018 | 11:31
5
9
לצפיה ב-'זוכר שכן ואם לא אז תסיר את הקאמ''
זוכר שכן ואם לא אז תסיר את הקאמ'
08/09/2018 | 13:34
4
12
לצפיה ב-'אי אפשר להוציא את הקאמשפט בלי לעשות ראש...'
אי אפשר להוציא את הקאמשפט בלי לעשות ראש...
10/09/2018 | 08:30
3
9
לצפיה ב-'זה כנראה כי עשית ראש מחומר משובח לפני שהגבת'
זה כנראה כי עשית ראש מחומר משובח לפני שהגבת
10/09/2018 | 08:51
2
26
אי אפשר להגיב שטויות ולצפות להתייחסות רצינית
לצפיה ב-'כדי להוציא את הקאמשפט צריך לפתוח את האומי ראש'
כדי להוציא את הקאמשפט צריך לפתוח את האומי ראש
11/09/2018 | 00:23
1
21
ברור שאחרי זה צריך להחליף אטם ראש.
לצפיה ב-'אז תחליף אטם ראש,תחליף כבר את כולם באותה הזדמנות'
אז תחליף אטם ראש,תחליף כבר את כולם באותה הזדמנות
11/09/2018 | 08:04
28
יש גם אטם בסיס,מכסה שסתומים,אטם גזים ואטם מותחן.
אחרי שפותחים את האטם צריך להחליף ואסור למחזר.
 
לצפיה ב-'שאלה לגבי קסדות. מדוע יש הפרשי מחיר כל כך גדולים?'
שאלה לגבי קסדות. מדוע יש הפרשי מחיר כל כך גדולים?
26/08/2018 | 21:56
5
80
האם זה מוצדק? משקל וחומרים ברורים לי. השאלה בטיחותית בלבד.
לצפיה ב-'היו על זה הרבה דיוני בעבר וגם כתבות משוות. יש 2 תקנים שונים'
היו על זה הרבה דיוני בעבר וגם כתבות משוות. יש 2 תקנים שונים
27/08/2018 | 11:37
1
85
ויש גם רכיסה שונה (תופסן או DD).
בעקרון התפיסה שבועז קידם ואני אימצתי- קנה את מה שנוח (ועומד בתקן) ותחליף כשמתבלה.
לכן, אחרי הרבה SHOEI שהיו לי - אני עם ה"זולות" - שנתיים עם LS2, והבאה תהיה כנראה MT. 
 
גם עניין ה"שקט/רועש" הוא פונקציה של גובה הרוכב ומבנה הדו"ג/משקף.
לצפיה ב-'תקן יוביוב'
תקן יוביוב
27/08/2018 | 14:03
73
מתוך חוסר הכרות עם אילו מותגים "נחשבים" "איכותיים", קניתי רק על פי נוחות ומחיר, ויצא לי LS2.
די מהר המשקף נשרט. הקפיץ של התופסן השתחרר ונעלם. הדבקת כיסוי השוליים התפרקה לחלוטין והמנגנון של משקף הפנימי (משקף שמש) נשבר.
חוץ מזה שהתכנון לא משהו, כגון שפתחי האוורור לא באמת מאווררים ובכל מכה קלה המישקף מתפרק מעצמו.
 
אבל אני מניח שהיא עומדת בסטנדרט הבטיחות.
 
אז הקסדה הבאה שלי תיבחר על פי נוחיות, אבל מוניטין של איכות בהחלט ישחק תפקיד.
לצפיה ב-'תודה לכם. קראתי חומר בנושא אחרי השאלה אין קשר בין מחיר להגנה'
תודה לכם. קראתי חומר בנושא אחרי השאלה אין קשר בין מחיר להגנה
28/08/2018 | 21:07
2
34
לצפיה ב-'אני לא בטוח שניתן לטעון זאת'
אני לא בטוח שניתן לטעון זאת
28/08/2018 | 22:31
1
81
כי אם נסתכל על דירוג שארפ, ניתן לראות שקסדות של חברות יוקרתיות הן בעלות ממוצע דירוג כוכבי הגנה גבוה יותר.
זה נכון שניתן למצוא קסדות זולות יחסית, עם 5 כוכבי הגנה או 4 כוכבים, אבל צריכים לבדוק.
 
אני לא קונה קסדה שאין לה לפחות 4 כוכבים (לזאת אני משתמש בה כיום יש 5 כוכבים).
 
 
לצפיה ב-''
29/08/2018 | 13:48
9

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ