לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום נהיגה בטוחה

בפורום נהיגה בטוחה תוכלו לקבל טיפים לנהיגה בטוחה בחורף, דגשים לגבי בדיקת הרכב לפני נסיעה, מידע אודות מערכת למניעת תאונות ועוד. אתם מוזמנים לשאול, לשתף ולהתייעץ!

 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום נהיגה בטוחה

בפורום נהיגה בטוחה תוכלו לקבל טיפים לנהיגה בטוחה בחורף, דגשים לגבי בדיקת הרכב לפני נסיעה, מידע אודות מערכת למניעת תאונות ועוד. אתם מוזמנים לשאול, לשתף ולהתייעץ!

 

הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
ברוכים הבאים לפורום נהיגה בטוחה! הינכם מוזמנים לקחת חלק פעיל בפורום, לשתף לשאול והתייעץ.
כמו כן, נבקש לשמוח בפורום על שיח מכובד ולהמנע מפרסומות.
שתיהיה לכולנו גלישה נעימה!
המשך >>

למי יש מידע לגבי החלטת השופט? תודה
23/05/2016 | 15:45
3
16
החלטת השופט אברהמי
25/05/2016 | 09:35
2
10
החלטת השופט עדיין לא פורסמה .
ברגע שאדע מבטיח שאעדכן.
החלטת השופט...פורסם היום בצהרים...
25/05/2016 | 16:10
1
6
היום פורסמה החלטת השופט אברהמי.
הוא מחייב את הבוחנים לחזור לעבודה ובמקביל חייב את משרד התחבורה להקפיא ל90 יום את ההפרטה.
במידה והשר יערער, וההקפאה לא תתקיים, הבוחנים כנראה יחזרו לשבות.
איך יודעים אם מחר יתקיים טסט או שיוגש ערעור? תודה
25/05/2016 | 17:52
שלום לכם מאת אדוארד
24/05/2016 | 12:09
16
שלום לכם, 
 
אני לומד עכשיו תיאוריה לנהיגה לפי ספר של "לילך תיאוריה" ולפי חוברת ודרך של לילך תיאוריה (ספר לא רע וגם אתר מכיל הסברים לא רעים), אבל בשאלות מסוימות לרענון חומר הנלמד אני לא רואה תמיד רמזים כתשובות לשאלות (כמו למשל בפרק א'). 
 
רציתי לשאול אם מישהו מעוניין ללמוד איתי ביחד נהיגה (בתור שותף/שותפה) ללימוד תיאוריה דרך תוכנת סקייפ (מעדיף, כי כל תוכנה אחרת אני אצטרך להוריד ולהתקין). אני מרחובות, אפשר גם דרך סקייפ (לא צריך פיסית להגיע למישהו הביתה). דוא"ל שלי edmalikin@gmail.com. אני חושב תמיד טוב ללמוד ביחד כי ככה אתה סגור יותר על השאלה וככה אתה מעשיר את מעגל חברתי. מישהו מעוניין? גם אפשר להתקשר אליי לטל' נייד 0528820745 ואזי נתאם שעה דרך סקייפ ללימוד. 
 
מישהו מעוניין? לפני שמחליטים 'לא' תחשבו אם יהיה יותר קל ובטוח לענות בשיתוף פעולה על השאלה מאשר לבד. גם צפיתי ביוטוב סרטון שיש רק חצי (בקירוב)  עוברים מבחן תיאוריה וזה חבל...
 
בכל אופן, אני מבטיח להיות נחמד וסובלני כמה שאפשר. 
 
תודה ויום טוב והמשך שבוע נעים. 
 
אדוארד.
רמזור
17/05/2016 | 14:55
6
23
לעיתים אני מגיע לצומת מרומזר ואז האור הירוק מהבהב
לפני שהאור האדום מופיע.
לעיתים אני לא יודע אם לעצור לפני הרמזור או
לחצות את הצומת. אם אני יעצור לפני הרמזור בפתאומיות עלול רכב מאחור להיכנס בי או שאני עלול למצוא את עצמי עוצר בדיוק באמצע הצומת וכך זה יפריע לנהגים אחרים לחצות את הצומת. ואם אני אמשיך לחצות את הצומת תוך הגברת מהירות
אני עלול לעבור בעצם באדום.

יש להדגיש שאני נהג חדש יחסית.
אור ירוק מהבהב לכשעצמו הוא כמו ירוק קבוע
17/05/2016 | 19:26
19
כלומר מבחינת ההוראה החוקית של שניהם: מותר להמשיך הנסיעה (בלשון החקיקה: "התקדם"). מטרת ההבהוב היא להודיע לך שהאור הירוק עומד להסתיים לאפשר לך לשקול האם לעצור בבטחה או לחצות בבטחה, בין השאר בתלות באיזה מרחק אתה נמצא מקו העצירה בעת שהבחנת בתחילת ההבהוב. כמובן שאם ההבהוב תופס אותך סמוך מאוד לקו העצירה (נגיד 3-2 מטרים) - לא נראה לי לעצור. אני נוהג להציץ במראה ואם אין רכב מאחורי או שהרכב מאחורי מספיק רחוק ולא דבוק אלי - אני עוצר. אבל זה מחייב תשומת לב רבה, ותלוי גם במהירות הנסיעה.
רמזור מהבהב
17/05/2016 | 23:46
3
19
אם יורשה לי להוסיף לתשובה של אלעד.
רמזור שהירוק מהבהב יהיה רק בכבישים בינעירונים או במקומות שהמהירות המותרת תהיה 60 קמ"ש לפחות.
הירוק מהבהב 3 הבהובים, שניה בין הבהוב להבהוב , סה"כ 3 שניות.
ירוק מהבהב הינו ירוק לכל דבר מסוכן לעצור שהרמזור עדיין מהבהב.
באופן כללי תמיד לפני כוונה לעצור , יש לבדוק במראה שאין מאחור רכבים.
במידה ואתה נמצא במרחק סביר מהרמזור בזמן שהוא מתחיל להבהב ואתה יודע שלא תספיק להגיע לקו העצירה כשעדיין מהבהב עליך לעצור.  
תזכור שבמהירות 80 קמ"ש אתה עובר מרחק של 66.66 מטר ב-3 שניות .
 
כממעט נכון תמיד, נתקלתי בעבר בירוק מהבהב בצומת עירוני איטי
18/05/2016 | 12:35
1
14
עם מהירות מותרת של 50 קמ"ש. היה מדובר ברמזור פניה שמאלה קצר מאוד ושהתחיל להבהב כמעט מרגע שנדלק, כנראה כדי להבהיר לנהגים שאין להם זמן רב.
רמזור מהבהב
18/05/2016 | 13:10
26
אכן יש מצבים שגם בשטח עירוני יהיה רמזור עם ירוק מהבהב, בד"כ אלו יהיו הרמזורים ביציאה מהעיר או הרמזור מיד בכניסה לעיר.
בעיר שלי יש כבישים שמותר לנסוע בהם עד 70 קמ''ש
18/05/2016 | 16:53
14
וזה בתוך העיר ולא רק ביציאות או בכניסות. פשוט כבישים רחבים עם שלושה או שני נתיבים לכל כיוון שמפרידים בין השכונות  . כך שנהגים נוסעים מהר במקומות האלה. ויש שם המון תאונות בצמתים
ביחס לערים אחרות.
עניין של נסיון. היכולת להחליט האם להמשיך בנסיעה או לעצור
18/05/2016 | 12:31
19
תלויה בהרבה מרכיבים: המרחק מהצומת, רוחב הצומת עצמו, המהירות, וקרבת הרכב שמאחוריך.
 
אין חוקי אצבע כי הכל משתנה בכל רגע של היסוס, ואין ברירה אלא לצבור נסיון, ועד אז להגדיל מרווחי בטחון:
לא להאיץ לפני צומת, צומת הוא המקום המסוכן ביותר בכביש, להגביר מהירות דווקא בו זה להגדיל את הסיכון.
אם אתה לא בטוח, עדיף להאט, כך לא תצטרך לבלום בפתאומיות כשרמזור יתחלף לאדום.
 
באיזו שעה היום הדיון בבית משפט? תודה
16/05/2016 | 02:45
4
16
דיון בבית משפט
16/05/2016 | 11:37
3
25
הדיון אמור מחר ב0930.
לפי מה שהבנתי השופט הזמין את השר כץ את מזכ"ל ההסתדרות ואת מנכ"ל משרד התחבורה ללשכתו, לכן לא נראה לי שיהיה דיון, אלא יסגרו עניין בלשכה.
תודה אבי, אז לצפות להודעה לקראת שתיים עשרה?
16/05/2016 | 17:26
2
9
דיון בבימ"ש
17/05/2016 | 23:38
1
11
היום היה דיון שבו השופט ניסה לשכנע את הצדדים להגיע לפשרה.
השר כץ אינו מוכן להתפשר ומתעקש שההפרטה תצא לפועל.
בשבוע הבא ביום שני השופט יפסוק האם לחייב את הבוחנים לחזור לעבודה או לאפשר להם להמשיך בשביתה.
תודה, נחכה לשני
18/05/2016 | 00:02
5
פורומים חדשים בתפוז
( לעמוד שלי בתפוז )
15/05/2016 | 12:13
5
 עונה חדשה של "המירוץ למליון" עולה למסך, והפורום חוזר לפעולה!
אז בואו נצא לסיבוב מסביב לעולם עכשיו בפורום המירוץ למליון!
 
 יש לכם שאלות לגבי תביעות סיעוד נגד חברות הביטוח?
עכשיו בפורום תביעות ביטוח סיעודי תוכלו לקבל מידע מקצועי ומהימן!
 
 חושבים על מעבר לאוסטרליה? יש לכם שאלות בנוגע לתהליך?
היכנסו עכשיו לפורום הגירה לאוסטרליה בתפוז!
טסט
07/05/2016 | 16:33
3
49
מישהו יודע מה קורה עם השביתה של הטסטים ?י
ש בכלל כיוון?
שביתת הבוחנים.
08/05/2016 | 11:02
1
48
עדיין אין שום מגע בין משרד התחבורה לבוחנים/ הסתדרות.
היום אחה"צ יש דיון בבית משפט לעינייני עבודה לאור הגשת עתירה שמשרד התחבורה הגיש בדרישה שבימ"ש יורה לבוחנים לחזור לעבודה.
נמתין בסבלנות לפסיקת בימ"ש.
ממתינים ומחכים
( לעמוד שלי בתפוז )
08/05/2016 | 15:37
33
בהחלט, כמו שכתב אבי, אנחנו כולנו מחכים בכיליון עיניים לשמוע מה עומד לקרות בנושא. לבינתיים - הכול סטטי.
שביתת בוחנים
08/05/2016 | 22:17
33
כפי שציינתי היום התקיים דיון בבית משפט לעבודה.
במהלך הדיון השופט ביקש מנציג המדינה להקפיא את ההפרטה ל50 יום ובמקביל הבוחנים יחזרו לעבודה.
לאחר שיחה עם השר ההצעה נדחתה, השר אינו מסכים לדחות ולעקב את ההפרטה.
השופט ביקש מהמדינה שתיתן נימוקים להחלטתה עד יום שלישי הקרוב ומהבוחנים וההסתדרות שיכינו תשובה לדרישת המדינה עד יום שני הבא.
אי לכך השביתה ממשיכה לפחות עד יום שני הבא.
המלצות על מורה נהיגה טוב בבני ברק והסביבה
08/05/2016 | 20:21
12
 
 
אתר עם מידע על רישיון לאופנוע
08/05/2016 | 18:33
11
היי, מה המצב?
אני בן 17 וחצי ובדיוק מתכנן להוציא רישיון על אופנוע ומצאתי אתר שמרכז המון מידע על כל העניין הזה של רישיון נהיגה ועל רישיון לאופנוע בפרט, ממליץ בחום לכל מי שמוענייןם להוציא רישיון, קוראים לאתר "אופנומידע" למי שמעוניין
ניכשלתי בתואריה
06/05/2016 | 18:36
2
34
אים עשיתי תאוריה אחת וניכשלתי המיבחן השני יהיה אותו דבר כמו המיבחן הראשון?
לא. השאלות מוגרלות בכל פעם מחדש.
08/05/2016 | 09:58
10
השאלות משתנות בין מבחן למבחן
( לעמוד שלי בתפוז )
08/05/2016 | 15:41
15
הרעיון מאחורי מבחן התאוריה הוא כמובן להכיר את התנאים הבסיסיים, החוקים וההתנהלות הבסיסית על הכביש עוד לפני שאת נכנסת לרכב נוסע. לכן, בכל מבחן תיאוריה יהיו שאלות חדשות, וחשוב (גם ללא שום קשר למבחן עצמו) שתכירי ותדעי את החומר לעומקו. בהצלחה!
משך שיעור נהיגה
03/05/2016 | 00:08
4
43
שלום,
אשתי לומדת נהיגה, משך השיעור בד"כ שעה וחצי, המורה מחייב אותה עבור שלשה שיעורים בשעה וחצי. האם זה תקין? האם יש זמן מוגדר לשיעור נהיגה?
תודה
אבישי
זמן שיעור
03/05/2016 | 06:37
40
זמן שיעור סביר  נע בין  30-40  דקות .
אפשר גם לעשות שיעורים של שעה.
אין שום מניעה גם לשיעור כמו שאתה מתאר של שעה וחצי  אבל .
 
לא שמעתי אף פעם על שיעור ארוך כזה .
מקצועית לא נכון לעשות שיעור שהוא מעל 40 דקות
מפני שתלמיד חדש לא יכול לשמור על ריכוז ולא יכול לקלוט
כמות כזאת של ידע וניסיון ....  הכביש הוא מקום עם ים של משתנים
זה עומס בלתי סביר על נהג חדש ולכן לא אפקטיבי מעל 40 דקות .
תשובה
04/05/2016 | 13:47
26
הוא מחייב אותה על 3 שיעורים של חצי שעה אם לא אז תברר עם המורה שוב 
בדרך כלל שיעור רגיל וכמו שצריך להיות זה 40 ד' 
זמן שיעור.
05/05/2016 | 11:35
23
יש מורים שעובדים לפי חצי שעה לשיעור יש מורים שעובדים לפי 40 דקות ויש מורים שעובדים לפי שעה לשיעור.
המחירים כמובן משתנים בהתאם לזמן השיעור .
לדוגמא:
במידה ושיעור של 40 דקות עולה 130 ש"ח.
שיעור של 30 דקות יעלה כ-98 ש"ח.
שיעור של שעה יעלה: 195 ש"ח.
לדעתי האידיאלי שיעור של 40 דקות, מעבר לזה ( כמובן זה תלוי ביכולות התלמיד) הקליטה יורדת וחבל על הכסף.
מחזק את דברי כל המגיבים
( לעמוד שלי בתפוז )
08/05/2016 | 15:45
21
כמו בכל תחום, שיעור אשר אורך מעל לשעה אקדמית ללא הפסקות באמצע הינו פשוט לא אפקטיבי. המוח שלנו לא קולט היטב חומרים נוספים, הסבלנות שלנו פוחתת משמעותית, העירנות נפגעת, המודעות למתרחש סביבנו יורדת - בקיצור לאחר 45 דקות אין סיבה ממשית להמשיך בשיעור. זה בעיקר מיותר.
 
בנוגע לנושא החיוב, כמו שכתבו לפני, הגיוני שמורה יתמחר שיעור על פי 30 דק', ועל כן שעה וחצי יהיו טכנית שלושה שיעורים, אבל זה לא הגיוני לדעתי האישית ששיעור ייערך כל כך הרבה זמן. בפועל, סביר להניח שתשלמו על הרבה שיעורים ולא בטוח שזה באמת יתרום ליכולתה לנהוג בפועל. שווה לבדוק את הנושא לעומק.
גלגל שחוק
02/05/2016 | 13:51
9
28
איך אני יכולה לדעת אם הגלגל שלי מידי שחוק? אני חוששת שלא אעבור טסט וזה קיריטי
גלגל שחוק
03/05/2016 | 20:10
8
16
עדיף תכנסי לפנצריה שיבדוק וייעץ לך.
ניתן לבדוק עומק חריצים באמצעות מכשיר מיוחד שיש בפנצריות .
תקראי את המדריך הקצר בקישור הבא: http://hazamig.com/kriter.html
לפנצ'ריה יש אינטרס למכור. אם הצמיג לא ישן או שחוק מאוד
04/05/2016 | 12:24
7
15
אפשר פשוט ללכת ולהכשל בטסט ואז להחליף במידה וצריך, בעלות נוספת של 20 ומשהו שקלים לטסט חוזר. לעומת פנצ'ריה שעלולה לדחוף החלפת צמיגים שאין בה צורך שעלות של מאות שקלים.
גלגל שחוק
04/05/2016 | 18:56
6
16
זה נכון מה שכתבת.
למי שאינו מבין בצמיגים יש קצת בעיה, לכן בלית ברירה או שתיגשי למוסך שבו את מטפלת ברכב או לאדם שמבין  ברכבים ושאת סומכת עליו.
לטסטר אין אינטרס להכשיל, וזהו תפקידו.
05/05/2016 | 07:32
5
12
גלגל שחוק.
05/05/2016 | 11:30
4
15
תתפלאי...
באחד הטסטים שעשיתי, מנהל המוסך דרש שהחליף מספר רכב( לדעתו לא היה תקין).
הבוחן לא הסכים וטען שהמספר תקין.
לציין רק, שבמכון מכרו מספרים וכמו כן מבצעים  כייווני פרונט ויש לו אינטרס כלכלי להחליף מספר או לפסול על זוויות היגוי.
כמו כן יש מכונים שיש בצמוד פנצריות והם ממהרים לפסול צמיגים גם אם לא בדיוק צריך.
כך שלא תמיד אפשר לסמוך על החלטות בעל המכון שדואג לפרנסת המוסך .  
אינטרס של טסטר במכון רישוי
06/05/2016 | 15:11
1
12
הבוחן בתחילת המסלול פסל לי לוחית רישוי כי הצבע השחור היה פגום ומקולף. הבוחן שבסוף המסלול נתן לי טוש שחור והנחה אותי לתקן, ולחזור אליו. יצאתי מהמסלול לחניה, תיקנתי, חזרתי רגלית לבוחן שבסוף המסלול, החזרתי לו את הטוש, חתם לי על הטופס ונסעתי לדרכי.
הרע שבהפרטה .
07/05/2016 | 17:41
14
האנשים שמכינים מכרז צריכים להיות אנשי מקצוע .
אין ספק שהמכרז היה צריך לחייב מכון טסטים בביצוע מבחן הטסט
ולא להתעסק בכל התיקונים מסביב ....  מה שאתם כותבים כאן , לא קרה רק לכם
זה קורה בכל יום לעשרות אנשים .
מה שמוביל זה אינטרסים כלכליים ולא מקצועיים ..
בדיוק כך יהיה אם תצא הפרטת מבחני הנהיגה לדרך ...  כשיעשו חשבון
כמה צריך להעביר או שלא להעביר ..  זה אסון למבחן וליושר ...
בעוד 10 שנים יגיעו לכאן אנשים שיתלוננו  על הפרטת המבחנים המעשיים
בדיוק כמו שהיום אתם מתלוננים על הטסטים לרכב .
 
חומר למחשבה .
נכון, לא תמיד אפשר לסמוך, אבל לפנצ'ריה בודאות יש אינטרס
08/05/2016 | 09:59
1
5
אמינות בטסטים
( לעמוד שלי בתפוז )
08/05/2016 | 15:50
10
פעם אמר לי איש יקר מהתחום כי לכל אחד יש אג'נדה, במיוחד לאלו שלכאורה אין.
 
באופן אישי, נתקלתי פעמים רבות בטסטים שבהם חייבו אותי או את מכרי להחליף "דברים קטנים" ברכב בתשלום וללא הצדקה ברורה בנושא. לא אומר שכל הטסטרים עושים דברים כאלו, אך בהחלט אפשרי והגיוני שאנשים, בהיותם בני אדם, יעשו דברים שונים מתוך אינטרס אישי כזה או אחר.
 
בנוגע ספציפית לגלגלים שחוקים, זהו נושא קריטי לא רק ברמת הטסט אלא גם ברמת בטיחות הרכב. ובכנות - זה הרבה יותר קריטי מהטסט או עלות ההחלפה. אני מכיר מספר אנשים שהתפוצץ להם גלגל כתוצאה מטיפול קלוקל מצידם, ולא הייתי מאחל זאת לאף אחד.
 
ההמלצה הטובה ביותר שמסרו כאן היא ללכת למוסך מהימן לבדיקה, אפשר גם תמיד לשאול קרוב משפחה או חבר שמבין בנושאים הללו. כך או כך, אם טסטר או כל גורם אחר העלה את הנושא הזה, אפילו בפנצ'ריה, הייתי הולך לקבל חוות דעת נוספת, אך לא הייתי מזניח. בהצלחה.
אני רוצה ריחניות לרכב מקרטון עם הצורה של הלוגו שלי, אני יודע
03/05/2016 | 12:25
1
19
אני רוצה ריחניות לרכב מקרטון עם הצורה של הלוגו שלי, אני יודע שהמחירים בארץ מאוד יקרים ושמעתי שאפשר להשיג ריחניות לרכב בשקל אחד, איפה יש ריחניות בזול ?
זוהי שאלה קצת לא רלוונטית לפורום...
( לעמוד שלי בתפוז )
08/05/2016 | 15:50
9
אבל בשביל לסגור את הנושא, פשוט חיפוש בגוגל ולהרים טלפון להרבה ספקים מהתחום. בהצלחה.
הצד האפל של הפרטת מבחני הנהיגה המעשיים בקנדה .
28/04/2016 | 16:54
1
40
בשנת 2003 החליטה ממשלת קנדה להוציא למיקור חוץ , את מבחני הנהיגה המעשיים , כן בדיוק מאותה סיבה
שהיום שר התחבורה כאן אצלנו עובד עלינו . כדי לקצר את זמן ההמתנה למבחן המעשי .

נחתם חוזה ל 10 שנים עם חברה בשם : Serco DES חברה שמספקת שרותי מיקור חוץ בכל התחומים .
מתוך 750 בוחנים שהעסיקה ממשלת קנדה עד מיקור החוץ , נקלטו אצל הקבלן הפרטי רק כשליש ובתנאי שכר מחפירים .
בשנת 2009 הם פתחו בשביתה שנמשכה 19 שבועות , דבר שגרם לתורים של מעל 4 חודשי המתנה למבחן מעשי .
השביתה הסתיימה רק אחרי שנחתם הסכם קיבוצי חדש עם הבוחנים השובתים .

אותם עובדי מדינה שהועסקו עד ההפרטה ע"י ממשלת קנדה ומועסקים אצל הקבלן הפרטי , יודעים לספר על מבחני נהיגה
ברמה ירודה ביותר , בניגוד לתקנות ולנהלים , תוך סיכון חיי אדם שמתבצעים ע"י הקבלן .
כל ההבטחות על פיקוח ובקרה על הוצאת רישיונות נהיגה שניתנו ע"י ממשלת קנדה / משרד התחבורה הקנדי , למעשה לא מתבצעים .

שר התחבורה מר ישראל כץ החליט להפריט את מבחני הנהיגה המעשיים בישראל , ללא כל בדיקה מעמיקה .
קנדה מדינה מפותחת לפחות כמו ישראל . אין ספק שתרבות העבודה ומוסר העבודה טוב יותר מישראל .
האם הובא לפני השר כץ תוצאות ההפרטה בקנדה ?

האמור כאן הובא ע"י בוחן נהיגה לשעבר מר תומי כחומר למחשבה . 
 
אשמח לשמוע מה אתם אומרים בנושא
( לעמוד שלי בתפוז )
08/05/2016 | 15:53
9
האם יש שאלות, תגובות או דעות על המפורסם כאן?
 
אני יודע שרובינו עייפנו מהשביתה, אך דווקא לדון בנושא יכול להיות מועיל ומעניין. מה אתם חושבים? עזבו לרגע את האי נוחות האישית שלכם, באופן כללי, מה אתם אומרים על השביתה והטענות העולות?
אפליקציית תאוריה חדשה
25/04/2016 | 22:39
1
31

שלום חברים, 
רציתי לפרסם אפליקציית תאוריה חדשה לאנדרואיד שבניתי אז ככה:

תאוריה בקלות - אפליקציית הכנה למבחן התאוריה (לפי מאגר השאלות הרשמי של משרד התחבורה) לכל הרישיונות.
*מבחנים באורך מלא עם פתרונות. 
*אפשרות לתרגולים לפי נושאים מסוימים, או על כולם. 
*אפשרות למציאת מרכז בחינה הקרוב ביותר אלייך, ורשימת כל מרכזי הבחינה. (הפעילו GPS במכשיר)
*כל סוגי הרישיונות.
*כל מבחן מקנה לך נקודות - נראה לאיזה דרגה תגיעו!

חברים מאוד קשה לי לפרסם את האפליקציה, וחשבתי שאולי פה זה יעזור להרבה אנשים, 
אין לי שום מטרת רווח (אין פרסומות הכל בחינם בשונה מכל האפליקציות בשוק התיאוריה היום) רק שתצליחו!
אחי הקטן העלה את הנושא שכל האפליקציות לא נוחות לדעתו והעיצוב שלהם והמימוש לא בשמיים, 
אז בניתי והוא עבר תאוריה ראשונה לפני יומיים. (האפליקציה הייתה מוכנה לפני שבועיים) , 
בקיצור מקווה שיעזור לחברה פה!

קישור:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com....

תהנו חברה שיתופים ודירוגים יעזרו מאוד תודה!

 
אפליקצית לימוד תאוריה
29/04/2016 | 12:33
11
כל הכבוד ששיתפת תודה על האפליקציה.
האם חלפת מורה לנהיגה משפיעה על מועד טסט שני ?
23/04/2016 | 15:22
1
52
לפני כחודש היה לי טסטס ראשון ולא עברתי
המצב עם בוחני הטסטס ידוע לכולנו ,
בקשתי מהמורה שלי לקחת בינתיים שיעורים בימי שישי
הוא אמר שבשישי אינו יכול והציע לי מורה אחר .

השאלות  שלי הם :
1)האם החלפת מורה (בהמלצת המורה שלי) יכולה להשפיע לרעה
   על מועד הטסט הבא ?
2) מי משניהם אמור במקרה כזה לזמן לי את הטסט הבא ?
 
 
החלפת מורה
25/04/2016 | 10:54
31
כל מורה מקבל טסטים לפי כמות טפסי התאוריה התקינים שיש לו לחלק למקדם מסויים שמשרד הרישוי קובע כל חודש מחדש.
בחודש + האחרון יש שביתה שמשבשת את כל מערך המבחנים המעשים.
כשהשביתה תסתיים אני מניח שיהיה לחץ עצום על מורי הנהיגה מצד התלמידים.
ברגע שהחלפת מורה תיקח בחשבון שיש לו רשימה של תלמידים שממתינים הרבה לפני שהגעת אליו.
סביר להניח שהם יהיו בעדיפות עליך,  למעשה עברת לסוף התור מבין התלמידים שמוכנים לטסט.
במידה ושני המורים מאותו בית ספר, תבקש מהמורה הקודם שיעביר טסט בשבילך  למורה החדש היות ותקופה ארוכה הוא קיבל טסטים עבורך .
כאמור הכל רלוונטי רק לאחר שהשביתה תסתיים.
פסח כשר ושמח
( לעמוד שלי בתפוז )
21/04/2016 | 10:48
6
גולשות וגולשים יקרים,
אנו רוצים לאחל לכם חג פסח כשר ושמח!
מי ייתן והאביב יביא עימו התחלות חדשות,
הנאות מתוקות והמון הפתעות מרגשות.

לקראת החג הכנו לכם מהדורה חגיגית וכשרה לפסח
של חם בתפוז.

את כל הקישורים לאייטמים בכתבה תוכלו למצוא (כמו בכל שבוע)
בעמוד הפייסבוק שלנו
 
חג פסח שמח!
חם בתפוז
( לעמוד שלי בתפוז )
14/04/2016 | 14:16
8
סופ"ש נעים!
את כל האייטמים שבכתבה תוכלו למצוא בעמוד הפייסבוק שלנו-
מעגל תנועה בכיכר
13/04/2016 | 22:23
20
50
יש כיכרות שיש בהם שני נתיבים ושיש הרבה רכבים במעגל
זה קצת מסבך את העיניינים.
אני ניכנסתי למעגל התנועה מהנתיב החיצוני אל הנתיב החיצוני שבמעגל
והיה רכב בתוך המעגל בצד ימין בנתיב הפנימי. בגלל שהוא היה בנתיב הפנימי ואני הייתי בחיצוני לא חיכתי שהוא יעבור אלא ניכנסתי לנתיב החיצוני (חשבתי שאני לא מפריע לו לעבור)אבל הוא צפר לי. היה לי שני מקרים כאלה בכיכרות שונים שיש בהם שני נתיבי נסיעה  בתוכם.
האם אני הייתי צריך לחכות גם לרכב מימין למרות שהוא נמצא בנתיב הפנימי בכיכר?
עוד שאלה בנושא
13/04/2016 | 22:35
1
28
אם אני נמצא בנתיב הפנימי של הכיכר ורוצה לצאת מהכיכר
ויש רכב בנתיב החיצוני שממשיך לנסוע וחוסם אותי מה מומלץ לעשות?
 
ואם אני נוסע בנתיב החיצוני ורכב מהנתיב הפנימי רוצה לצאת אני עלול להתנגש בו.
 
זו גם בעיה.
 
כן, היית צריך לחכות כי לעיתים מותר לצאת מהנתיב הפנימי
14/04/2016 | 09:38
35
הנה אתר עם תרשים ברור איך נוהגים במעגל תנועה עם שני נתיבים:
 
מעגל תנועה...
14/04/2016 | 09:59
5
34
ראשית סתם בשביל הידע מדובר במעגל תנועה ( הגדרה תעבורתית) ולא בכיכר .
מותר להחליף נתיב בתוך מעגל תנועה בתנאי שהפעולה נעשית בצורה מבוקרת כמו בכל מעבר נתיב ( איתות, מראות). מכאן נגזרת התשובה לשאלה הראשונה, לא היית צריך להיכנס למעגל כשיש רכב בפנים גם אם הוא בנתיב הפנימי,היות ומנעת ממנו אפשרות להחליף נתיב ולנסוע ישר .
לגבי השאלה השניה , כשאתה רוצה לצאת מהמעגל ויש רכב בנתיב הימני שלך, תמתין שהוא יחלוף ואז תעבור, כמו בכל מעבר נתיב רגיל.
לא מדויק מה שנכתב מעלי
19/04/2016 | 02:07
4
33
במעגל תנועה עם יותר מנתיב אחד בו, בו אין תמרורים או חצים (חצים זה תמרור לכל דבר, אני יודע - כתבתי רק להדגשה) פרט לתמרור המורה שזה מעגל תנועה - תמיד נכנסים אליו לנתיב החיצוני שבו ותמיד יוצאים ממנו מהנתיב החיצוני. אם יש רכב בנתיב הפנימי - כניסת רכב אחר לנתיב החיצוני של מעגל התנועה אינה יכולה להיות אי מתן זכות קדימה לרכב שכבר נמצא במעגל התנועה בנתיב הפנימי מאחר שכדי שייוצר מצב של אי מתן זכות קדימה צריך לגרום לרכב שזכותו מקופחת כביכול לסטות מנתיב נסיעתו או לשנות את מהירותו. כניסת רכב לנתיב החיצוני לא מפריעה ולא מקפחת את זכותו של זה שכבר נמצא בנתיב הפנימי להמשיך במהירות נסיעתו בנתיב בו הוא נמצא. אין לא זכות להחליף נתיב כראות עיניו - אלא אם נקט בכל אמצעי הזהירות הדרושים והנתיב החיצוני שאליו ברצונו לסטות - פנוי.
הקישור שניתן למעלה - ובמיוחד התרשים של 4 מעגלי תנועה - רלוונטי בארץ רק עם יש תמרורים/חצים המראים כיצד לנהוג במקרים כאלה. זה לא מקובל בארץ, אך קיים (בחיפה למשל, בדרך אלנבי פינת רחוב לא זוכר).
זה מקרה דומה שבו רכב פונה ימינה בצומת שבו מוצב תמרור עצור או תמרור זכות קדימה ("האט" בלשון עבר) לזה שפונה, והפניה היא מנתיב בודד לכביש בו 4 נתיבים למשל בכיוון הנסיעה של הפנייה. הפונה לא אמור לחכות עד שכל הנתיבים יהיו פנויים - אלא רק זה שאליו הוא פונה - שזה הנתיב הימני ביותר בכביש אליו הוא נכנס.
אין כל תקנה שקובעת כניסה/יציאה במעגל מנתיב חיצוני בלבד
19/04/2016 | 07:59
3
17
הקישור שלמעלה מסדיר את כל זרימת התנ עה גם בהעדר חצים ואם כולם היו נוהגים לפיו לא היו מתרחשים מפגשים מיותרים במעגלים.
 
הבעיה שבארץ אף אחד לא טורח להסביר לנהגים כיצד יש לפעול במקרים אלה וכל מורה ממציא כל מיני חוקים כדי להקל על התלמידים שלו בג'ונגל.
אולי אין חוקי תנועה ברורים יותר
19/04/2016 | 10:18
2
18
לגבי כיכר עם שני נתיבים כי הכיכרות נוצרו בשנים האחרונות.
בכל כיכר היתה צומת רגילה לפני כן.
מעגל תנועה והתנהלות
( לעמוד שלי בתפוז )
19/04/2016 | 10:26
1
22
בין אם יש תקנה או אין תקנה ספציפית בנוגע למעגל תנועה, ישנן תקנות ברורות בנוגע לנתיבי תנועה. גם אם אין תקנה המורה שחייבים להיכנס לחיצוני ולצאת מהחיצוני, ההגיון הפשוט וגם כללי הבטיחות יאמתו שאכן כך ראוי לקיים. ובאשר לנתיבים, אלו שני נתיבים נפרדים, וחציית הנתיב החיצוני מתוך הפנימי על מנת לצאת ממעגל התנועה היא כמו לחתוך נתיב - יש לעשות זאת בזהירות ובטיחות, ומבלי להפריע לרכב בנתיב החיצוני, ממש כמו עקיפה.
ההגיון הפשוט בכל מדינות אירופה כנראה שונה והשרטוט
20/04/2016 | 19:02
13
שצורף למעלה עובד אם כולם נוהגים לפיו.
 
ואז לצאת מתיב פנימי לכביש שבו שני נתיבים זו אינה חציית נתיב, ואינך חותך מסלול של אף אחד. כפי שניתן לראות בשרטוט.
 
רק שבארץ נותנים לנהגים להתמודד לבד עם שינויים, לא טורחים להנחיל תרבות נהיגה והרגלים, ואז הכל מתנהל כמו ג'ונגל.
 
מעגלי תנועה
23/04/2016 | 12:30
11
23
אצלנו בארץ לא קיימת הגדרה בתקנות התעבורה המתייחסות למעגל תנועה.
99% ממעגלי התנועה בארץ אינם תיקנים לכן קשה מאוד להגדיר התנהגות נכונה במעגלים.
אי לכך יש מספר כללים מוסכמים שמורי הנהיגה מלמדים לפיהם וכללים אלה נגזרים מחוקי תנועה אחרים ולא אמורים להפר אותם.
היות ומעגל תנועה נחשב לכביש חד סיטרי עם יציאות ימינה, חובה לצאת מהמעגל רק מהנתיב הימני אלא עם סומן אחרת .
על פי התקנה, מותר להחליף נתיב גם בתוך צומת ( פרט לצומת דו סיטרית חד נתיבית)
אי לכך מי שנוסע בנתיב הפנימי ומעוניין להחליף נתיב בשביל לצאת מהמעגל יכול לעשות זאת כפוף לכללי מעבר נתיב עם כל המשתמע מכך.
רכב אחר שרוצה להכנס למעגל לא יכול להכנס במידה ויש רכב בנתיב הפנימי קרוב אליו  , היות ובכך יפריע לו להחליף נתיב  ובכך ייקפח זכות  .
 
מעגל תנועה .
23/04/2016 | 18:21
5
34
אומנם אין הגדרות בתקנות לעניין מעגל תנועה . ההתייחסות צריכה להיות
פשוטה ביותר :
במעגלים בעלי נתיב אחד  אין כלל בעיה ,הנהג  נוסע בנתיב אחד  ,
כניסה אחת  ויציאה אחת .
במעגל בעל 2 נתיבים בכניסה אליו ו2 נתיבי נסיעה בו  שאינו מסומן ,יש להתייחס אליו כצומת שבה אנו מוציאים את אי התנועה העגול באמצע .
כלומר הנתיב הימני משמש לישר וימינה והשמאלי לישר ושמאלה .

אם  בכניסה למעגל סומנו נתיבים להמשך נסיעה על הכביש
ו/או בתמרור ירוק בכניסה , הרי צריך לנהוג עפ"י הסימונים כאמור .
 
כותב לנו אבי :
" על פי התקנה, מותר להחליף נתיב גם בתוך צומת ( פרט לצומת דו סיטרית
חד נתיבית) " .
איפה בדיוק יש תקנה כזאת ?
ומה הכוונה : צומת דו סיטרית חד נתיבית ?
 
רצוי להבהיר :
אם יש 2 נתיבים  מסומנים לאותו כיוון נסיעה בכניסה לצומת וביציאה ממנו .
הרי מותר להחליף בינהם בתוך הצומת כמובן תוך נקיטת אמצעי זהירות .
 
אם בצומת  נתיבים לכיוונים שונים  אסור להחליף בינהם .
דוגמה : אם בצומת 4 נתיבים :  2  מסומנים לנסיעה  ישר  ו 2 לפניה שמאלה.
אסור להחליף נתיב ,  מנתיב לנסיעה ישר לנתיב לפניה שמאלה .
 
כיוון הנסיעה של הנהג בכניסה לצומת  ( עפ"י סימונים על הכביש או בתמרור )
יהיה אותו הכיוון  ביציאה ממנו . 
נכנסת בנתיב לנסיעה ישר , צא בנתיב הנוסע ישר  .
נכנסת בנתיב הפונה שמאלה , צא בנתיב הפונה שמאלה .
 
מעגל תנועה
24/04/2016 | 16:39
4
25
תרשה לי הפעם למרות שאני מתאפק ...................................................... תקרא מה פסקה (ו) אומרת...
(ה) נוהג רכב לא יעקוף, לא ינסה לעקוף ולא יסיט את רכבו שמאלה או ימינה כדי לעקוף רכב או בעל-חיים באחד מאלה:
(1) הראות לקויה או שדה הראיה חסום או מוגבל;
(2) הוא נמצא אחרי התמרור א-30 לפני מפגש מסילת ברזל, ועד אחרי מפגש מסילת הברזל;
(3) הוא מתקרב אל מעבר חציה להולכי רגל המסומן על פני הכביש או על ידי תמרור המציין מקום מעבר חציה להולכי רגל, ועד שעבר את מקום מעבר החציה;
(4) הוא עובר בתוך צומת, או אינו משלים את העקיפה לפני הגיעו לצומת;
(5) הוא חוצה קו הפרדה רצוף, אלא אם כן בסמוך לו בצדו הימני נמצא קו קטעים;
(6) הוא נמצא במנהרה או בתוך 50 מטרים לפני מנהרה או 50 מטרים אחרי היציאה מן המנהרה.
(ו) הוראת פסקה (4) בתקנת משנה (ה) לא תחול על –
(1) עקיפה בכביש שיש בו שני נתיבים או יותר באותו כיוון נסיעה;
(2) עקיפת בעלי-חיים, רכב בעל שני גלגלים או רכב הנגרר על ידי בהמה, ובלבד שהעקיפה ממלאה אחר ההוראות האחרות של תקנות אלה.
צומת דו סיטרית חד נתיבית הינה צומת דו סיטרית עם נתיב אחד בלבד לכל כיוון.
לגבי מעגל תנועה,  שוב אני חוזר, ההגדרה אינה מופיעה בתקנות, כתבתי שיש המתייחסים למעגל תנועה ככביש חד סיטרי סיבובי ולכן בשביל למנוע קונפליקט יוצאים ממנו מהנתיב הימני, אלא עם סומן אחרת.    
אבי
24/04/2016 | 20:06
3
20
יש גבול לאי דיוקים שאתה מביא כאן .
יש גבול לאי הדיוקים שאתה מצטט ממני .
 
ההבדל ביני לבינך : כשאני מצטט אותך אני מביא בדיוק את מה שאתה כותב
"   בהעתק הדבק  "
אתה  לא רק שלא מצטט אותי אתה מעוות את מה שאני כותב .
אני מדוייק ומדייק לצערי לא כך אתה .
 
אני לא נכנס איתך כאן לויכוח ולא מעוניין להתעמת איתך 
אני  בסה"כ מבהיר את הדברים שלך בצורה נכונה .....
 
אז אתה עוד כותב ...  אני מתאפק !!! על מה בדיוק ??
 
הבאת כאן ציטוט של  התקנה , הבנת אותה ??
מה ההבדל בין התקנה לאי הדיוקים שלך.. ברור לך ?
 
אני אסביר פעם אחרונה  מקוה שתבין :
ציטוט מדבריך :
"  על פי התקנה, מותר להחליף נתיב גם בתוך צומת ( פרט לצומת
   דו סיטרית חד נתיבית) ".
התקנה עליה התבססת :
"עקיפה בכביש שיש בו שני נתיבים או יותר באותו כיוון נסיעה "
 
ההבדל הוא :
אתה כותב : "מותר להחליף נתיב גם בצומת " .
זה נכון רק בתנאי  שיש 2 נתיבי נסיעה באותו כיוון .  ולא בכל תנאי ...
 
מי שקורא אותך מבין שמותר להחליף נתיב בצומת  בכל מצב גם בין נתיב לנסיעה ישר ונתיב לפניה .
אתה מבין את חוסר הדיוק ???  אני בסה"כ הבהרתי את דבריך !
אז מי בדיוק צריך להתאפק .
 
בזאת הסתיים הדיון / הויכוח ביננו . אני לא חוזר לזה יותר .
 
בבקשה ידידי מורה הנהיגה במקום להתאפק  תדייק .
 
 
 
ועוד הערה בקשר עם התקנה .
24/04/2016 | 20:28
19
התקנה מדברת על : " עקיפה בכביש שיש בו 2 נתיבים באותו כיוון "
מה בדיוק הקשר לצומת ?
אחד מאיסורי העקיפה הוא בצומת .
מר אבי מביא כאן תקנות שאינם קשורות כלל למעבר נתיב !
בטח שלא בצומת .
בקיצור הכל סלט אחד שלם .
אני מציע לקורא לרדת לעומקם של דברים ולשאול אם משהו לא ברור .
עקיפה בצומת
24/04/2016 | 21:55
1
18
דור תסלח לי אבל אתה מתפתל ולא יודע להודות בטעות או באי ידיעה של התקנה.
הבאתי לך ציטוט פשוט של התקנה שמציינת היכן אסור לעקוף בין השאר בתחום צומת.
ולאחר מכן ישנה פיסקה שאומרת שאסור לעקוף בתחום צומת למעט צומת שיש בו שני נתיבים לפחות לאותו כיוון נסיעה, אני לא מבין מה לא ברור פה.
בזה באמת אני מסיים את הוויכוח מפאת כבודך.    
אם זאת התשובה שלך ..
24/04/2016 | 22:13
31
לא הבנת כלום ממה שכתבתי
אני מציע שנסיים כאן  ונשאיר לקורא לקרוא
את הדברים ולהסיק את המסקנות בעצמו .
אם זאת צריך להדגיש שמעגלי תנועה עם נתיב אחד
23/04/2016 | 23:24
11
הם יעילים מאוד. לפני כן היו צמתים במקום המעגלים והיו תאונות שם וגם
צריך לחכות כדי לחצות צומת רגילה.
תוכל לצרף את התקנות עליהן מתבססות טענותיך?
24/04/2016 | 14:09
3
19
"מעגל תנועה נחשב לכביש חד סיטרי"
"חובה לצאת מהמעגל רק מהנתיב הימני אלא עם סומן אחרת"
 
מעגל תנועה
25/04/2016 | 11:01
2
16
כפי שציינתי בפוסט אחר, מעגל תנועה אינו מוגדר בתקנות.
ולכן כתבתי שנהוג להתייחס למעגל תנועה ככביש חד סיטרי סיבובי עם יציאות ימינה.
בשביל להקטין קונפליקטים ככל האפשר רצוי להתמקם בנתיב הימני ( אלא עם סומן אחרת) בשביל לצאת ממעגל תנועה.
בשרטוט שהבאת יש כללי התנהגות נכונים במעגלי תנועה בחו"ל שהינם מעגלים תיקניים.
כאמור בארץ רוב המעגלים אינם תיקניים לכן קשה ליישם את מה שבשרטוט.
הלוואי וכל המעגלים בארץ היו לפי השרטוט שהבאת.
 
יש הבדל בין "נהוג" לבין "נחשב", וזה סייג חשוב.
25/04/2016 | 16:29
1
14
בשורה התחתונה אנחנו מסכימים, יש דרך להתנהל נכון במעגל תנועה אבל חוסר הידע המונחל לנהגים יוצר תוהו ובוהו וכל אחד מתנהל לפי מה שנראה לו נכון.
מעגל תנועה
25/04/2016 | 19:59
14
נכון מאוד.
כל מורה מלמד כניסה יציאה ממעגל בצורה שונה, אי האחידות נובעת מכך שאין הגדרה מוסכמת בתקנה.
שורה תחתונה להתנהג בצורה שתקטין למינימום קונפליקטים עם רכבים אחרים.
כמו כן, מעולם לא טענתי  שרק כך צריך להתנהג במעגל תנועה .
למי זכות קדימה בהתמזגות שני נתיבים?
11/04/2016 | 00:49
13
49
שלום, רציתי לדעת, בכביש בעל שני נתיבים המתמזגים לנתיב אחד, ואין תמרור או כל סימון אחר המורה למי יש זכות קדימה, או איזה נתיב מתמזג לנתיב האחר (אין סימון נתיבים בקטע הזה) - למי יש זכות קדימה, לרכב בנתיב הימני או השמאלי?
ומה יהיה במקרה שרכב אחד מקדים במקצת את הרכב האחר, כגון שרכב א' הימני מקדים במטר או שניים את הרכב שבנתיב שמאל, האם יהיה הבדל בזכות הקדימה?
למי זכות קדימה.
11/04/2016 | 10:50
12
38
במידה ויש תמרור המציין שמספר נתיבים מצטמצם, הרכב שבנתיב המצטמצם נותן זכות.
במידה ויש חצים על הכביש יש להתייחס אליהם כתמרור לכל דבר.
ברגע שאין שום תמרור או חץ, יש לאפשר לרכב המוביל להיכנס קודם.
יש הרבה מצבים שאין פתרון לגביהם בחוק ובתקנות, לכן הם נקראים "מפגעים" .
כשיש מפגע יש להפעיל שכל ישר והעיקר לזכור " לא להיות צודק אלא חכם".
אבי
12/04/2016 | 09:10
11
46
אני מבין שאתה מורה לנהיגה ..  וממך אני לא מצפה לתשובה כזאת .
אצטט מדבריך :
" במידה ויש תמרור המציין שמספר נתיבים מצטמצם, הרכב שבנתיב המצטמצם נותן זכות"
 
התמרור שמוצב במקרים כאלה הוא תמרור כחול ..  האם תמרור כחול מורה על מתן זכות ? תמרור כחול הוא תמרור מודיעין , הוא בסה"כ מציין עובדה : " נתיבים מצטמצמים ".
 
" ברגע שאין שום תמרור או חץ, יש לאפשר לרכב המוביל להיכנס קודם. "
 
מי בדיוק קבע את זה ?
נכון שזה מתבקש ממצב התנועה  אבל זה לא חוק ולא תמרור .
 
באופן עקרוני חברים בנתיבים מצטמצמים או משתלבים .
2 הנהגים צריכים להיות זהירים ולאפשר אחד לשני להשתלב .
 
דרך אגב במבחן נהיגה יש לאירוע כזה  משמעות רבה .
ראשית עצם ההתייחסות של הנבחן שזה כבר 50% מהבעיה .
התייחסות של נהג מוכיחה על הבנת הכביש ומודעות אליו .
ולאחר מכן הזהירות בהתאם ובכפוף לשאר התנועה ברגע הנתון .
זה נכון שזהו נושא מורכב
( לעמוד שלי בתפוז )
12/04/2016 | 11:12
25
אבל זה מאוד תלוי בסיטואציה.
 
בהתמזגות שני נתיבים, בד"כ, יש נתיב אשר מצטמצם ויש נתיב ראשי. זכות הקדימה היא תמיד של הרכב בנתיב הראשי, והנתיב המצטמצם אל תוך הנתיב השני הוא זה שחייב לתת את זכות הקדימה. בין אם יש תמרור או לא, הסימונים על הכביש נחשבים לתמרור לכל דבר למיטב ידיעתי.
 
 
זה נגזר מתקנות אחרות והגיון בריא
12/04/2016 | 11:39
20
אם הנתיב שלי חסום מסיבה כלשהי, אסור לי לסטות לנתיב הסמוך
מבלי לתת ז"ק.
כך גם לגבי נתיבים מתמזגים. אם מוצב תמרור שמודיע שהנתיב שלי הוא זה שמסתיים ומתמזג לתוך נתיב אחר, סטיה לתוך אותה נתיב מחייבת אותי לתת ז"ק.
 
אם אין שום תמרור ושני הנתיבים באותו מעמד, אז כן, הרכב שנמצא מלפנים הוא זה שיכנס קודם. כל נסיון של נהג הרכב שנמצא מאחור להאיץ ולהכנס לפניו יחשב כחוסר זהירות.
 
אם שניהם הגיעו באותו מיקום והחליטו לריב, לשניהם לא מגיע רשיון.
נתיב מצטמצם.
12/04/2016 | 14:56
8
24
קודם כל שיהיה ברור שאנו מתייחסים למצב ששני כלי הרכב מגיעים ביחד לנקודת הצטמצמות.
נכון שהתמרור הינו כחול והוא מציין עובדה פשוטה שהנתיב שהינך נמצא בו מצטמצם ועליך לעבור נתיב כתוצאה מכך.
במצב כזה הרכב שנתיבו מצטצמם יאלץ לסטות לנתיב שממשיך,אי לכך הוא זה שצריך לתת זכות , מתוקף הסטיה.
אני מקווה שעכשיו הבנת את כוונתי דור...
נתיב מצטמצם...
12/04/2016 | 17:08
7
33
תקנה 64 (ו)מתייחסת לנושא:
סימן ט': זכות קדימה
64.
(ו) נוהג רכב שנתיב נסיעתו מסתיים ועליו לסטות לנתיב סמוך, ייתן זכות קדימה לכלי רכב הנוסעים בנתיב שאליו הוא מבקש לסטות.
 
נ.ב ודור תשתדל לא לחלק להבא ציונים,מיותר לגמרי.
מתן זכות בנתיבים מצטמצמים ..
16/04/2016 | 14:43
6
25
תקנה 64 תקפה במקרה ויש סימונים על הכביש .
 
בהרבה מקרים בעיקר בכניסות למעגלי תנועה אין תמרור  . מבנה הכביש
לא מאפשר להבחין איזה נתיב מצטמצם ..  ולכן כמו שכתבתי בהתחלה
2 הנהגים צריכים להיות זהירים .
 
יש מקרים והם לא מעטים שהתמרור ( הכחול ) מטעה הוא מסמן לדוגמה
השתלבות לשמאל כשמבנה הכביש הוא דוקה השתלבות לימין .
 
ויש שהתמרור מראה על השתלבות לצד מסיים כשמבנה הכביש
הוא ששני הנתיבים משתלבים .
 
לכן אני מצפה ממורים ומתלמידים בכל מקרה להיות עירניים לכביש
ולמבנה הנתיבים .  החוק במקרה זה פרוץ  .
כדאי להיות זהיר מאשר להיות צודק ..  אבל אחרי תאונה .
נתיבים מצטמצמים.
16/04/2016 | 17:55
1
18
דור עם כל הכבוד אתה בוחן ולא מחוקק.
התקנה מתייחסת לתמרור נתיבים מצטמצים ולא לפרשנות שכתבת.
נכון שישנם מיקרים שמציבים תמרור שאינו תואם את המצב האמיתי בכביש ולכן זה נקרא מפגע.
בלי קשר, מורים  מלמדים תלמידים להיות עירניים וזהירים בכל מצב, לא רק במפגעים מהסוג שציינת.
 
אבי
17/04/2016 | 01:13
35
איפה אתה רואה שחוקקתי חוק ?
בדיוק להיפך אמרתי שאין חוק .
בתמרור נתיבים מצטמצמים אין מתן זכות .
ותקנה 64 מתייחסת לנתיב מסתיים וכאן ברוב המכריע
של המקרים  לא ברור מי הנתיב המסתיים .
נתיבים מצתמצים
23/04/2016 | 12:37
3
32
היי דור
המשפט הזה שכתבת אינו נכון.ואליו התייחסתי
"תקנה 64 תקפה במקרה ויש סימונים על הכביש ".
חוץ מזה אני מסכים איתך שבכל מקרה גם אם יש תמרורים חובה להיות זהירים ולבדוק כל דבר, היות וכולנו יודעים שיש מפגעים כולל תמרורים שמוצבים לא נכון.
לכן גם יש תקנה שמתייחסת לתמרורים או הוראות לא נכונים....  
אי דיוק .
24/04/2016 | 20:17
2
16
בכדי לא להיכנס לעימות שוב עם אבי .
לצערי שוב אבי לא מדייק ולא מצטט נכון .
אני מפנה את הקורא לתשובתי ולתשובת אבי
ולהחליט מה יותר נכון ומה יותר ברור .
נתיבים מצטמצמים
24/04/2016 | 22:01
1
19
לא הבנתי מה החוסר דיוק פה....
תראה לי תקנה שקובעת שתקנה 64 מתייחסת אך ורק כשיש סימונים על פני הכביש ?
זה שתכתוב שאני לא מדייק או לא מצטט נכון, עדיין לא מוכיח כלום .
הציטוט שלי הוא בדיוק העתק הדבק למשפט שכתבת....
בזה גם התגובה שלי מסתיימת.
לא הבנת ?
24/04/2016 | 22:17
20
זאת לא בושה לקרוא עוד פעם ...  לאט יותר .
ההפרטה מכר זתפור?
06/04/2016 | 18:54
1
66
לא ברור
( לעמוד שלי בתפוז )
12/04/2016 | 11:41
22
מה ניסית להגיד?

מנהל/ת הפורום

חם בפורומים של תפוז
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
הקשר בין טראומה והתמכרות למין
הקשר בין טראומה...
איך טראומה יכולה ליצור התמכרות? אתם מוזמנים כבר...
הקשר בין טראומה והתמכרות למין
הקשר בין טראומה...
איך טראומה יכולה ליצור התמכרות? אתם מוזמנים כבר...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
דורון פוקס- מנהל פורום נהיגה בטוחה
מנהל פורום נהיגה בטוחה
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ