לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום נהיגה בטוחה

בפורום נהיגה בטוחה תוכלו לקבל טיפים לנהיגה בטוחה בחורף, דגשים לגבי בדיקת הרכב לפני נסיעה, מידע אודות מערכת למניעת תאונות ועוד. אתם מוזמנים לשאול, לשתף ולהתייעץ!

 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום נהיגה בטוחה

בפורום נהיגה בטוחה תוכלו לקבל טיפים לנהיגה בטוחה בחורף, דגשים לגבי בדיקת הרכב לפני נסיעה, מידע אודות מערכת למניעת תאונות ועוד. אתם מוזמנים לשאול, לשתף ולהתייעץ!

 

הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
ברוכים הבאים לפורום נהיגה בטוחה! הינכם מוזמנים לקחת חלק פעיל בפורום, לשתף לשאול והתייעץ.
כמו כן, נבקש לשמוח בפורום על שיח מכובד ולהמנע מפרסומות.
שתיהיה לכולנו גלישה נעימה!
המשך >>

גלגל שחוק
02/05/2016 | 13:51
2
11
איך אני יכולה לדעת אם הגלגל שלי מידי שחוק? אני חוששת שלא אעבור טסט וזה קיריטי
גלגל שחוק
03/05/2016 | 20:10
1
3
עדיף תכנסי לפנצריה שיבדוק וייעץ לך.
ניתן לבדוק עומק חריצים באמצעות מכשיר מיוחד שיש בפנצריות .
תקראי את המדריך הקצר בקישור הבא: http://hazamig.com/kriter.html
לפנצ'ריה יש אינטרס למכור. אם הצמיג לא ישן או שחוק מאוד
04/05/2016 | 12:24
2
אפשר פשוט ללכת ולהכשל בטסט ואז להחליף במידה וצריך, בעלות נוספת של 20 ומשהו שקלים לטסט חוזר. לעומת פנצ'ריה שעלולה לדחוף החלפת צמיגים שאין בה צורך שעלות של מאות שקלים.
אני רוצה ריחניות לרכב מקרטון עם הצורה של הלוגו שלי, אני יודע
03/05/2016 | 12:25
4
אני רוצה ריחניות לרכב מקרטון עם הצורה של הלוגו שלי, אני יודע שהמחירים בארץ מאוד יקרים ושמעתי שאפשר להשיג ריחניות לרכב בשקל אחד, איפה יש ריחניות בזול ?
משך שיעור נהיגה
03/05/2016 | 00:08
1
10
שלום,
אשתי לומדת נהיגה, משך השיעור בד"כ שעה וחצי, המורה מחייב אותה עבור שלשה שיעורים בשעה וחצי. האם זה תקין? האם יש זמן מוגדר לשיעור נהיגה?
תודה
אבישי
זמן שיעור
03/05/2016 | 06:37
11
זמן שיעור סביר  נע בין  30-40  דקות .
אפשר גם לעשות שיעורים של שעה.
אין שום מניעה גם לשיעור כמו שאתה מתאר של שעה וחצי  אבל .
 
לא שמעתי אף פעם על שיעור ארוך כזה .
מקצועית לא נכון לעשות שיעור שהוא מעל 40 דקות
מפני שתלמיד חדש לא יכול לשמור על ריכוז ולא יכול לקלוט
כמות כזאת של ידע וניסיון ....  הכביש הוא מקום עם ים של משתנים
זה עומס בלתי סביר על נהג חדש ולכן לא אפקטיבי מעל 40 דקות .
הצד האפל של הפרטת מבחני הנהיגה המעשיים בקנדה .
28/04/2016 | 16:54
22
בשנת 2003 החליטה ממשלת קנדה להוציא למיקור חוץ , את מבחני הנהיגה המעשיים , כן בדיוק מאותה סיבה
שהיום שר התחבורה כאן אצלנו עובד עלינו . כדי לקצר את זמן ההמתנה למבחן המעשי .

נחתם חוזה ל 10 שנים עם חברה בשם : Serco DES חברה שמספקת שרותי מיקור חוץ בכל התחומים .
מתוך 750 בוחנים שהעסיקה ממשלת קנדה עד מיקור החוץ , נקלטו אצל הקבלן הפרטי רק כשליש ובתנאי שכר מחפירים .
בשנת 2009 הם פתחו בשביתה שנמשכה 19 שבועות , דבר שגרם לתורים של מעל 4 חודשי המתנה למבחן מעשי .
השביתה הסתיימה רק אחרי שנחתם הסכם קיבוצי חדש עם הבוחנים השובתים .

אותם עובדי מדינה שהועסקו עד ההפרטה ע"י ממשלת קנדה ומועסקים אצל הקבלן הפרטי , יודעים לספר על מבחני נהיגה
ברמה ירודה ביותר , בניגוד לתקנות ולנהלים , תוך סיכון חיי אדם שמתבצעים ע"י הקבלן .
כל ההבטחות על פיקוח ובקרה על הוצאת רישיונות נהיגה שניתנו ע"י ממשלת קנדה / משרד התחבורה הקנדי , למעשה לא מתבצעים .

שר התחבורה מר ישראל כץ החליט להפריט את מבחני הנהיגה המעשיים בישראל , ללא כל בדיקה מעמיקה .
קנדה מדינה מפותחת לפחות כמו ישראל . אין ספק שתרבות העבודה ומוסר העבודה טוב יותר מישראל .
האם הובא לפני השר כץ תוצאות ההפרטה בקנדה ?

האמור כאן הובא ע"י בוחן נהיגה לשעבר מר תומי כחומר למחשבה . 
 
אפליקציית תאוריה חדשה
25/04/2016 | 22:39
1
19

שלום חברים, 
רציתי לפרסם אפליקציית תאוריה חדשה לאנדרואיד שבניתי אז ככה:

תאוריה בקלות - אפליקציית הכנה למבחן התאוריה (לפי מאגר השאלות הרשמי של משרד התחבורה) לכל הרישיונות.
*מבחנים באורך מלא עם פתרונות. 
*אפשרות לתרגולים לפי נושאים מסוימים, או על כולם. 
*אפשרות למציאת מרכז בחינה הקרוב ביותר אלייך, ורשימת כל מרכזי הבחינה. (הפעילו GPS במכשיר)
*כל סוגי הרישיונות.
*כל מבחן מקנה לך נקודות - נראה לאיזה דרגה תגיעו!

חברים מאוד קשה לי לפרסם את האפליקציה, וחשבתי שאולי פה זה יעזור להרבה אנשים, 
אין לי שום מטרת רווח (אין פרסומות הכל בחינם בשונה מכל האפליקציות בשוק התיאוריה היום) רק שתצליחו!
אחי הקטן העלה את הנושא שכל האפליקציות לא נוחות לדעתו והעיצוב שלהם והמימוש לא בשמיים, 
אז בניתי והוא עבר תאוריה ראשונה לפני יומיים. (האפליקציה הייתה מוכנה לפני שבועיים) , 
בקיצור מקווה שיעזור לחברה פה!

קישור:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com....

תהנו חברה שיתופים ודירוגים יעזרו מאוד תודה!

 
אפליקצית לימוד תאוריה
29/04/2016 | 12:33
6
כל הכבוד ששיתפת תודה על האפליקציה.
האם חלפת מורה לנהיגה משפיעה על מועד טסט שני ?
23/04/2016 | 15:22
1
38
לפני כחודש היה לי טסטס ראשון ולא עברתי
המצב עם בוחני הטסטס ידוע לכולנו ,
בקשתי מהמורה שלי לקחת בינתיים שיעורים בימי שישי
הוא אמר שבשישי אינו יכול והציע לי מורה אחר .

השאלות  שלי הם :
1)האם החלפת מורה (בהמלצת המורה שלי) יכולה להשפיע לרעה
   על מועד הטסט הבא ?
2) מי משניהם אמור במקרה כזה לזמן לי את הטסט הבא ?
 
 
החלפת מורה
25/04/2016 | 10:54
22
כל מורה מקבל טסטים לפי כמות טפסי התאוריה התקינים שיש לו לחלק למקדם מסויים שמשרד הרישוי קובע כל חודש מחדש.
בחודש + האחרון יש שביתה שמשבשת את כל מערך המבחנים המעשים.
כשהשביתה תסתיים אני מניח שיהיה לחץ עצום על מורי הנהיגה מצד התלמידים.
ברגע שהחלפת מורה תיקח בחשבון שיש לו רשימה של תלמידים שממתינים הרבה לפני שהגעת אליו.
סביר להניח שהם יהיו בעדיפות עליך,  למעשה עברת לסוף התור מבין התלמידים שמוכנים לטסט.
במידה ושני המורים מאותו בית ספר, תבקש מהמורה הקודם שיעביר טסט בשבילך  למורה החדש היות ותקופה ארוכה הוא קיבל טסטים עבורך .
כאמור הכל רלוונטי רק לאחר שהשביתה תסתיים.
פסח כשר ושמח
( לעמוד שלי בתפוז )
21/04/2016 | 10:48
4
גולשות וגולשים יקרים,
אנו רוצים לאחל לכם חג פסח כשר ושמח!
מי ייתן והאביב יביא עימו התחלות חדשות,
הנאות מתוקות והמון הפתעות מרגשות.

לקראת החג הכנו לכם מהדורה חגיגית וכשרה לפסח
של חם בתפוז.

את כל הקישורים לאייטמים בכתבה תוכלו למצוא (כמו בכל שבוע)
בעמוד הפייסבוק שלנו
 
חג פסח שמח!
חם בתפוז
( לעמוד שלי בתפוז )
14/04/2016 | 14:16
6
סופ"ש נעים!
את כל האייטמים שבכתבה תוכלו למצוא בעמוד הפייסבוק שלנו-
מעגל תנועה בכיכר
13/04/2016 | 22:23
20
38
יש כיכרות שיש בהם שני נתיבים ושיש הרבה רכבים במעגל
זה קצת מסבך את העיניינים.
אני ניכנסתי למעגל התנועה מהנתיב החיצוני אל הנתיב החיצוני שבמעגל
והיה רכב בתוך המעגל בצד ימין בנתיב הפנימי. בגלל שהוא היה בנתיב הפנימי ואני הייתי בחיצוני לא חיכתי שהוא יעבור אלא ניכנסתי לנתיב החיצוני (חשבתי שאני לא מפריע לו לעבור)אבל הוא צפר לי. היה לי שני מקרים כאלה בכיכרות שונים שיש בהם שני נתיבי נסיעה  בתוכם.
האם אני הייתי צריך לחכות גם לרכב מימין למרות שהוא נמצא בנתיב הפנימי בכיכר?
עוד שאלה בנושא
13/04/2016 | 22:35
1
22
אם אני נמצא בנתיב הפנימי של הכיכר ורוצה לצאת מהכיכר
ויש רכב בנתיב החיצוני שממשיך לנסוע וחוסם אותי מה מומלץ לעשות?
 
ואם אני נוסע בנתיב החיצוני ורכב מהנתיב הפנימי רוצה לצאת אני עלול להתנגש בו.
 
זו גם בעיה.
 
כן, היית צריך לחכות כי לעיתים מותר לצאת מהנתיב הפנימי
14/04/2016 | 09:38
27
הנה אתר עם תרשים ברור איך נוהגים במעגל תנועה עם שני נתיבים:
 
מעגל תנועה...
14/04/2016 | 09:59
5
30
ראשית סתם בשביל הידע מדובר במעגל תנועה ( הגדרה תעבורתית) ולא בכיכר .
מותר להחליף נתיב בתוך מעגל תנועה בתנאי שהפעולה נעשית בצורה מבוקרת כמו בכל מעבר נתיב ( איתות, מראות). מכאן נגזרת התשובה לשאלה הראשונה, לא היית צריך להיכנס למעגל כשיש רכב בפנים גם אם הוא בנתיב הפנימי,היות ומנעת ממנו אפשרות להחליף נתיב ולנסוע ישר .
לגבי השאלה השניה , כשאתה רוצה לצאת מהמעגל ויש רכב בנתיב הימני שלך, תמתין שהוא יחלוף ואז תעבור, כמו בכל מעבר נתיב רגיל.
לא מדויק מה שנכתב מעלי
19/04/2016 | 02:07
4
30
במעגל תנועה עם יותר מנתיב אחד בו, בו אין תמרורים או חצים (חצים זה תמרור לכל דבר, אני יודע - כתבתי רק להדגשה) פרט לתמרור המורה שזה מעגל תנועה - תמיד נכנסים אליו לנתיב החיצוני שבו ותמיד יוצאים ממנו מהנתיב החיצוני. אם יש רכב בנתיב הפנימי - כניסת רכב אחר לנתיב החיצוני של מעגל התנועה אינה יכולה להיות אי מתן זכות קדימה לרכב שכבר נמצא במעגל התנועה בנתיב הפנימי מאחר שכדי שייוצר מצב של אי מתן זכות קדימה צריך לגרום לרכב שזכותו מקופחת כביכול לסטות מנתיב נסיעתו או לשנות את מהירותו. כניסת רכב לנתיב החיצוני לא מפריעה ולא מקפחת את זכותו של זה שכבר נמצא בנתיב הפנימי להמשיך במהירות נסיעתו בנתיב בו הוא נמצא. אין לא זכות להחליף נתיב כראות עיניו - אלא אם נקט בכל אמצעי הזהירות הדרושים והנתיב החיצוני שאליו ברצונו לסטות - פנוי.
הקישור שניתן למעלה - ובמיוחד התרשים של 4 מעגלי תנועה - רלוונטי בארץ רק עם יש תמרורים/חצים המראים כיצד לנהוג במקרים כאלה. זה לא מקובל בארץ, אך קיים (בחיפה למשל, בדרך אלנבי פינת רחוב לא זוכר).
זה מקרה דומה שבו רכב פונה ימינה בצומת שבו מוצב תמרור עצור או תמרור זכות קדימה ("האט" בלשון עבר) לזה שפונה, והפניה היא מנתיב בודד לכביש בו 4 נתיבים למשל בכיוון הנסיעה של הפנייה. הפונה לא אמור לחכות עד שכל הנתיבים יהיו פנויים - אלא רק זה שאליו הוא פונה - שזה הנתיב הימני ביותר בכביש אליו הוא נכנס.
אין כל תקנה שקובעת כניסה/יציאה במעגל מנתיב חיצוני בלבד
19/04/2016 | 07:59
3
13
הקישור שלמעלה מסדיר את כל זרימת התנ עה גם בהעדר חצים ואם כולם היו נוהגים לפיו לא היו מתרחשים מפגשים מיותרים במעגלים.
 
הבעיה שבארץ אף אחד לא טורח להסביר לנהגים כיצד יש לפעול במקרים אלה וכל מורה ממציא כל מיני חוקים כדי להקל על התלמידים שלו בג'ונגל.
אולי אין חוקי תנועה ברורים יותר
19/04/2016 | 10:18
2
16
לגבי כיכר עם שני נתיבים כי הכיכרות נוצרו בשנים האחרונות.
בכל כיכר היתה צומת רגילה לפני כן.
מעגל תנועה והתנהלות
( לעמוד שלי בתפוז )
19/04/2016 | 10:26
1
18
בין אם יש תקנה או אין תקנה ספציפית בנוגע למעגל תנועה, ישנן תקנות ברורות בנוגע לנתיבי תנועה. גם אם אין תקנה המורה שחייבים להיכנס לחיצוני ולצאת מהחיצוני, ההגיון הפשוט וגם כללי הבטיחות יאמתו שאכן כך ראוי לקיים. ובאשר לנתיבים, אלו שני נתיבים נפרדים, וחציית הנתיב החיצוני מתוך הפנימי על מנת לצאת ממעגל התנועה היא כמו לחתוך נתיב - יש לעשות זאת בזהירות ובטיחות, ומבלי להפריע לרכב בנתיב החיצוני, ממש כמו עקיפה.
ההגיון הפשוט בכל מדינות אירופה כנראה שונה והשרטוט
20/04/2016 | 19:02
10
שצורף למעלה עובד אם כולם נוהגים לפיו.
 
ואז לצאת מתיב פנימי לכביש שבו שני נתיבים זו אינה חציית נתיב, ואינך חותך מסלול של אף אחד. כפי שניתן לראות בשרטוט.
 
רק שבארץ נותנים לנהגים להתמודד לבד עם שינויים, לא טורחים להנחיל תרבות נהיגה והרגלים, ואז הכל מתנהל כמו ג'ונגל.
 
מעגלי תנועה
23/04/2016 | 12:30
11
18
אצלנו בארץ לא קיימת הגדרה בתקנות התעבורה המתייחסות למעגל תנועה.
99% ממעגלי התנועה בארץ אינם תיקנים לכן קשה מאוד להגדיר התנהגות נכונה במעגלים.
אי לכך יש מספר כללים מוסכמים שמורי הנהיגה מלמדים לפיהם וכללים אלה נגזרים מחוקי תנועה אחרים ולא אמורים להפר אותם.
היות ומעגל תנועה נחשב לכביש חד סיטרי עם יציאות ימינה, חובה לצאת מהמעגל רק מהנתיב הימני אלא עם סומן אחרת .
על פי התקנה, מותר להחליף נתיב גם בתוך צומת ( פרט לצומת דו סיטרית חד נתיבית)
אי לכך מי שנוסע בנתיב הפנימי ומעוניין להחליף נתיב בשביל לצאת מהמעגל יכול לעשות זאת כפוף לכללי מעבר נתיב עם כל המשתמע מכך.
רכב אחר שרוצה להכנס למעגל לא יכול להכנס במידה ויש רכב בנתיב הפנימי קרוב אליו  , היות ובכך יפריע לו להחליף נתיב  ובכך ייקפח זכות  .
 
מעגל תנועה .
23/04/2016 | 18:21
5
30
אומנם אין הגדרות בתקנות לעניין מעגל תנועה . ההתייחסות צריכה להיות
פשוטה ביותר :
במעגלים בעלי נתיב אחד  אין כלל בעיה ,הנהג  נוסע בנתיב אחד  ,
כניסה אחת  ויציאה אחת .
במעגל בעל 2 נתיבים בכניסה אליו ו2 נתיבי נסיעה בו  שאינו מסומן ,יש להתייחס אליו כצומת שבה אנו מוציאים את אי התנועה העגול באמצע .
כלומר הנתיב הימני משמש לישר וימינה והשמאלי לישר ושמאלה .

אם  בכניסה למעגל סומנו נתיבים להמשך נסיעה על הכביש
ו/או בתמרור ירוק בכניסה , הרי צריך לנהוג עפ"י הסימונים כאמור .
 
כותב לנו אבי :
" על פי התקנה, מותר להחליף נתיב גם בתוך צומת ( פרט לצומת דו סיטרית
חד נתיבית) " .
איפה בדיוק יש תקנה כזאת ?
ומה הכוונה : צומת דו סיטרית חד נתיבית ?
 
רצוי להבהיר :
אם יש 2 נתיבים  מסומנים לאותו כיוון נסיעה בכניסה לצומת וביציאה ממנו .
הרי מותר להחליף בינהם בתוך הצומת כמובן תוך נקיטת אמצעי זהירות .
 
אם בצומת  נתיבים לכיוונים שונים  אסור להחליף בינהם .
דוגמה : אם בצומת 4 נתיבים :  2  מסומנים לנסיעה  ישר  ו 2 לפניה שמאלה.
אסור להחליף נתיב ,  מנתיב לנסיעה ישר לנתיב לפניה שמאלה .
 
כיוון הנסיעה של הנהג בכניסה לצומת  ( עפ"י סימונים על הכביש או בתמרור )
יהיה אותו הכיוון  ביציאה ממנו . 
נכנסת בנתיב לנסיעה ישר , צא בנתיב הנוסע ישר  .
נכנסת בנתיב הפונה שמאלה , צא בנתיב הפונה שמאלה .
 
מעגל תנועה
24/04/2016 | 16:39
4
19
תרשה לי הפעם למרות שאני מתאפק ...................................................... תקרא מה פסקה (ו) אומרת...
(ה) נוהג רכב לא יעקוף, לא ינסה לעקוף ולא יסיט את רכבו שמאלה או ימינה כדי לעקוף רכב או בעל-חיים באחד מאלה:
(1) הראות לקויה או שדה הראיה חסום או מוגבל;
(2) הוא נמצא אחרי התמרור א-30 לפני מפגש מסילת ברזל, ועד אחרי מפגש מסילת הברזל;
(3) הוא מתקרב אל מעבר חציה להולכי רגל המסומן על פני הכביש או על ידי תמרור המציין מקום מעבר חציה להולכי רגל, ועד שעבר את מקום מעבר החציה;
(4) הוא עובר בתוך צומת, או אינו משלים את העקיפה לפני הגיעו לצומת;
(5) הוא חוצה קו הפרדה רצוף, אלא אם כן בסמוך לו בצדו הימני נמצא קו קטעים;
(6) הוא נמצא במנהרה או בתוך 50 מטרים לפני מנהרה או 50 מטרים אחרי היציאה מן המנהרה.
(ו) הוראת פסקה (4) בתקנת משנה (ה) לא תחול על –
(1) עקיפה בכביש שיש בו שני נתיבים או יותר באותו כיוון נסיעה;
(2) עקיפת בעלי-חיים, רכב בעל שני גלגלים או רכב הנגרר על ידי בהמה, ובלבד שהעקיפה ממלאה אחר ההוראות האחרות של תקנות אלה.
צומת דו סיטרית חד נתיבית הינה צומת דו סיטרית עם נתיב אחד בלבד לכל כיוון.
לגבי מעגל תנועה,  שוב אני חוזר, ההגדרה אינה מופיעה בתקנות, כתבתי שיש המתייחסים למעגל תנועה ככביש חד סיטרי סיבובי ולכן בשביל למנוע קונפליקט יוצאים ממנו מהנתיב הימני, אלא עם סומן אחרת.    
אבי
24/04/2016 | 20:06
3
17
יש גבול לאי דיוקים שאתה מביא כאן .
יש גבול לאי הדיוקים שאתה מצטט ממני .
 
ההבדל ביני לבינך : כשאני מצטט אותך אני מביא בדיוק את מה שאתה כותב
"   בהעתק הדבק  "
אתה  לא רק שלא מצטט אותי אתה מעוות את מה שאני כותב .
אני מדוייק ומדייק לצערי לא כך אתה .
 
אני לא נכנס איתך כאן לויכוח ולא מעוניין להתעמת איתך 
אני  בסה"כ מבהיר את הדברים שלך בצורה נכונה .....
 
אז אתה עוד כותב ...  אני מתאפק !!! על מה בדיוק ??
 
הבאת כאן ציטוט של  התקנה , הבנת אותה ??
מה ההבדל בין התקנה לאי הדיוקים שלך.. ברור לך ?
 
אני אסביר פעם אחרונה  מקוה שתבין :
ציטוט מדבריך :
"  על פי התקנה, מותר להחליף נתיב גם בתוך צומת ( פרט לצומת
   דו סיטרית חד נתיבית) ".
התקנה עליה התבססת :
"עקיפה בכביש שיש בו שני נתיבים או יותר באותו כיוון נסיעה "
 
ההבדל הוא :
אתה כותב : "מותר להחליף נתיב גם בצומת " .
זה נכון רק בתנאי  שיש 2 נתיבי נסיעה באותו כיוון .  ולא בכל תנאי ...
 
מי שקורא אותך מבין שמותר להחליף נתיב בצומת  בכל מצב גם בין נתיב לנסיעה ישר ונתיב לפניה .
אתה מבין את חוסר הדיוק ???  אני בסה"כ הבהרתי את דבריך !
אז מי בדיוק צריך להתאפק .
 
בזאת הסתיים הדיון / הויכוח ביננו . אני לא חוזר לזה יותר .
 
בבקשה ידידי מורה הנהיגה במקום להתאפק  תדייק .
 
 
 
ועוד הערה בקשר עם התקנה .
24/04/2016 | 20:28
16
התקנה מדברת על : " עקיפה בכביש שיש בו 2 נתיבים באותו כיוון "
מה בדיוק הקשר לצומת ?
אחד מאיסורי העקיפה הוא בצומת .
מר אבי מביא כאן תקנות שאינם קשורות כלל למעבר נתיב !
בטח שלא בצומת .
בקיצור הכל סלט אחד שלם .
אני מציע לקורא לרדת לעומקם של דברים ולשאול אם משהו לא ברור .
עקיפה בצומת
24/04/2016 | 21:55
1
14
דור תסלח לי אבל אתה מתפתל ולא יודע להודות בטעות או באי ידיעה של התקנה.
הבאתי לך ציטוט פשוט של התקנה שמציינת היכן אסור לעקוף בין השאר בתחום צומת.
ולאחר מכן ישנה פיסקה שאומרת שאסור לעקוף בתחום צומת למעט צומת שיש בו שני נתיבים לפחות לאותו כיוון נסיעה, אני לא מבין מה לא ברור פה.
בזה באמת אני מסיים את הוויכוח מפאת כבודך.    
אם זאת התשובה שלך ..
24/04/2016 | 22:13
24
לא הבנת כלום ממה שכתבתי
אני מציע שנסיים כאן  ונשאיר לקורא לקרוא
את הדברים ולהסיק את המסקנות בעצמו .
אם זאת צריך להדגיש שמעגלי תנועה עם נתיב אחד
23/04/2016 | 23:24
9
הם יעילים מאוד. לפני כן היו צמתים במקום המעגלים והיו תאונות שם וגם
צריך לחכות כדי לחצות צומת רגילה.
תוכל לצרף את התקנות עליהן מתבססות טענותיך?
24/04/2016 | 14:09
3
17
"מעגל תנועה נחשב לכביש חד סיטרי"
"חובה לצאת מהמעגל רק מהנתיב הימני אלא עם סומן אחרת"
 
מעגל תנועה
25/04/2016 | 11:01
2
12
כפי שציינתי בפוסט אחר, מעגל תנועה אינו מוגדר בתקנות.
ולכן כתבתי שנהוג להתייחס למעגל תנועה ככביש חד סיטרי סיבובי עם יציאות ימינה.
בשביל להקטין קונפליקטים ככל האפשר רצוי להתמקם בנתיב הימני ( אלא עם סומן אחרת) בשביל לצאת ממעגל תנועה.
בשרטוט שהבאת יש כללי התנהגות נכונים במעגלי תנועה בחו"ל שהינם מעגלים תיקניים.
כאמור בארץ רוב המעגלים אינם תיקניים לכן קשה ליישם את מה שבשרטוט.
הלוואי וכל המעגלים בארץ היו לפי השרטוט שהבאת.
 
יש הבדל בין "נהוג" לבין "נחשב", וזה סייג חשוב.
25/04/2016 | 16:29
1
10
בשורה התחתונה אנחנו מסכימים, יש דרך להתנהל נכון במעגל תנועה אבל חוסר הידע המונחל לנהגים יוצר תוהו ובוהו וכל אחד מתנהל לפי מה שנראה לו נכון.
מעגל תנועה
25/04/2016 | 19:59
9
נכון מאוד.
כל מורה מלמד כניסה יציאה ממעגל בצורה שונה, אי האחידות נובעת מכך שאין הגדרה מוסכמת בתקנה.
שורה תחתונה להתנהג בצורה שתקטין למינימום קונפליקטים עם רכבים אחרים.
כמו כן, מעולם לא טענתי  שרק כך צריך להתנהג במעגל תנועה .
למי זכות קדימה בהתמזגות שני נתיבים?
11/04/2016 | 00:49
13
30
שלום, רציתי לדעת, בכביש בעל שני נתיבים המתמזגים לנתיב אחד, ואין תמרור או כל סימון אחר המורה למי יש זכות קדימה, או איזה נתיב מתמזג לנתיב האחר (אין סימון נתיבים בקטע הזה) - למי יש זכות קדימה, לרכב בנתיב הימני או השמאלי?
ומה יהיה במקרה שרכב אחד מקדים במקצת את הרכב האחר, כגון שרכב א' הימני מקדים במטר או שניים את הרכב שבנתיב שמאל, האם יהיה הבדל בזכות הקדימה?
למי זכות קדימה.
11/04/2016 | 10:50
12
31
במידה ויש תמרור המציין שמספר נתיבים מצטמצם, הרכב שבנתיב המצטמצם נותן זכות.
במידה ויש חצים על הכביש יש להתייחס אליהם כתמרור לכל דבר.
ברגע שאין שום תמרור או חץ, יש לאפשר לרכב המוביל להיכנס קודם.
יש הרבה מצבים שאין פתרון לגביהם בחוק ובתקנות, לכן הם נקראים "מפגעים" .
כשיש מפגע יש להפעיל שכל ישר והעיקר לזכור " לא להיות צודק אלא חכם".
אבי
12/04/2016 | 09:10
11
42
אני מבין שאתה מורה לנהיגה ..  וממך אני לא מצפה לתשובה כזאת .
אצטט מדבריך :
" במידה ויש תמרור המציין שמספר נתיבים מצטמצם, הרכב שבנתיב המצטמצם נותן זכות"
 
התמרור שמוצב במקרים כאלה הוא תמרור כחול ..  האם תמרור כחול מורה על מתן זכות ? תמרור כחול הוא תמרור מודיעין , הוא בסה"כ מציין עובדה : " נתיבים מצטמצמים ".
 
" ברגע שאין שום תמרור או חץ, יש לאפשר לרכב המוביל להיכנס קודם. "
 
מי בדיוק קבע את זה ?
נכון שזה מתבקש ממצב התנועה  אבל זה לא חוק ולא תמרור .
 
באופן עקרוני חברים בנתיבים מצטמצמים או משתלבים .
2 הנהגים צריכים להיות זהירים ולאפשר אחד לשני להשתלב .
 
דרך אגב במבחן נהיגה יש לאירוע כזה  משמעות רבה .
ראשית עצם ההתייחסות של הנבחן שזה כבר 50% מהבעיה .
התייחסות של נהג מוכיחה על הבנת הכביש ומודעות אליו .
ולאחר מכן הזהירות בהתאם ובכפוף לשאר התנועה ברגע הנתון .
זה נכון שזהו נושא מורכב
( לעמוד שלי בתפוז )
12/04/2016 | 11:12
20
אבל זה מאוד תלוי בסיטואציה.
 
בהתמזגות שני נתיבים, בד"כ, יש נתיב אשר מצטמצם ויש נתיב ראשי. זכות הקדימה היא תמיד של הרכב בנתיב הראשי, והנתיב המצטמצם אל תוך הנתיב השני הוא זה שחייב לתת את זכות הקדימה. בין אם יש תמרור או לא, הסימונים על הכביש נחשבים לתמרור לכל דבר למיטב ידיעתי.
 
 
זה נגזר מתקנות אחרות והגיון בריא
12/04/2016 | 11:39
18
אם הנתיב שלי חסום מסיבה כלשהי, אסור לי לסטות לנתיב הסמוך
מבלי לתת ז"ק.
כך גם לגבי נתיבים מתמזגים. אם מוצב תמרור שמודיע שהנתיב שלי הוא זה שמסתיים ומתמזג לתוך נתיב אחר, סטיה לתוך אותה נתיב מחייבת אותי לתת ז"ק.
 
אם אין שום תמרור ושני הנתיבים באותו מעמד, אז כן, הרכב שנמצא מלפנים הוא זה שיכנס קודם. כל נסיון של נהג הרכב שנמצא מאחור להאיץ ולהכנס לפניו יחשב כחוסר זהירות.
 
אם שניהם הגיעו באותו מיקום והחליטו לריב, לשניהם לא מגיע רשיון.
נתיב מצטמצם.
12/04/2016 | 14:56
8
21
קודם כל שיהיה ברור שאנו מתייחסים למצב ששני כלי הרכב מגיעים ביחד לנקודת הצטמצמות.
נכון שהתמרור הינו כחול והוא מציין עובדה פשוטה שהנתיב שהינך נמצא בו מצטמצם ועליך לעבור נתיב כתוצאה מכך.
במצב כזה הרכב שנתיבו מצטצמם יאלץ לסטות לנתיב שממשיך,אי לכך הוא זה שצריך לתת זכות , מתוקף הסטיה.
אני מקווה שעכשיו הבנת את כוונתי דור...
נתיב מצטמצם...
12/04/2016 | 17:08
7
30
תקנה 64 (ו)מתייחסת לנושא:
סימן ט': זכות קדימה
64.
(ו) נוהג רכב שנתיב נסיעתו מסתיים ועליו לסטות לנתיב סמוך, ייתן זכות קדימה לכלי רכב הנוסעים בנתיב שאליו הוא מבקש לסטות.
 
נ.ב ודור תשתדל לא לחלק להבא ציונים,מיותר לגמרי.
מתן זכות בנתיבים מצטמצמים ..
16/04/2016 | 14:43
6
21
תקנה 64 תקפה במקרה ויש סימונים על הכביש .
 
בהרבה מקרים בעיקר בכניסות למעגלי תנועה אין תמרור  . מבנה הכביש
לא מאפשר להבחין איזה נתיב מצטמצם ..  ולכן כמו שכתבתי בהתחלה
2 הנהגים צריכים להיות זהירים .
 
יש מקרים והם לא מעטים שהתמרור ( הכחול ) מטעה הוא מסמן לדוגמה
השתלבות לשמאל כשמבנה הכביש הוא דוקה השתלבות לימין .
 
ויש שהתמרור מראה על השתלבות לצד מסיים כשמבנה הכביש
הוא ששני הנתיבים משתלבים .
 
לכן אני מצפה ממורים ומתלמידים בכל מקרה להיות עירניים לכביש
ולמבנה הנתיבים .  החוק במקרה זה פרוץ  .
כדאי להיות זהיר מאשר להיות צודק ..  אבל אחרי תאונה .
נתיבים מצטמצמים.
16/04/2016 | 17:55
1
15
דור עם כל הכבוד אתה בוחן ולא מחוקק.
התקנה מתייחסת לתמרור נתיבים מצטמצים ולא לפרשנות שכתבת.
נכון שישנם מיקרים שמציבים תמרור שאינו תואם את המצב האמיתי בכביש ולכן זה נקרא מפגע.
בלי קשר, מורים  מלמדים תלמידים להיות עירניים וזהירים בכל מצב, לא רק במפגעים מהסוג שציינת.
 
אבי
17/04/2016 | 01:13
31
איפה אתה רואה שחוקקתי חוק ?
בדיוק להיפך אמרתי שאין חוק .
בתמרור נתיבים מצטמצמים אין מתן זכות .
ותקנה 64 מתייחסת לנתיב מסתיים וכאן ברוב המכריע
של המקרים  לא ברור מי הנתיב המסתיים .
נתיבים מצתמצים
23/04/2016 | 12:37
3
29
היי דור
המשפט הזה שכתבת אינו נכון.ואליו התייחסתי
"תקנה 64 תקפה במקרה ויש סימונים על הכביש ".
חוץ מזה אני מסכים איתך שבכל מקרה גם אם יש תמרורים חובה להיות זהירים ולבדוק כל דבר, היות וכולנו יודעים שיש מפגעים כולל תמרורים שמוצבים לא נכון.
לכן גם יש תקנה שמתייחסת לתמרורים או הוראות לא נכונים....  
אי דיוק .
24/04/2016 | 20:17
2
9
בכדי לא להיכנס לעימות שוב עם אבי .
לצערי שוב אבי לא מדייק ולא מצטט נכון .
אני מפנה את הקורא לתשובתי ולתשובת אבי
ולהחליט מה יותר נכון ומה יותר ברור .
נתיבים מצטמצמים
24/04/2016 | 22:01
1
16
לא הבנתי מה החוסר דיוק פה....
תראה לי תקנה שקובעת שתקנה 64 מתייחסת אך ורק כשיש סימונים על פני הכביש ?
זה שתכתוב שאני לא מדייק או לא מצטט נכון, עדיין לא מוכיח כלום .
הציטוט שלי הוא בדיוק העתק הדבק למשפט שכתבת....
בזה גם התגובה שלי מסתיימת.
לא הבנת ?
24/04/2016 | 22:17
15
זאת לא בושה לקרוא עוד פעם ...  לאט יותר .
ההפרטה מכר זתפור?
06/04/2016 | 18:54
1
59
לא ברור
( לעמוד שלי בתפוז )
12/04/2016 | 11:41
21
מה ניסית להגיד?
מראה פנורמית לרכב
05/04/2016 | 17:33
4
27
כלומר מראה גדולה יותר ומעוגלת בקצוות. מישהו מכיר? מישהו ממליץ?
מראה פנורמית...
05/04/2016 | 19:41
22
מראה פנורמית אינה המראה המקורית של הרכב.
המראה מעוותת את הנראה מאחור, ומסוכנת למי שלא רגיל להשתמש בה.
היתרון היחיד של מראה פנורמית שהיא מכסה שטחים מתים שהמראה הרגילה המקורית לא מכסה.
 
המלצה לוותר. למראה פנורמית מספר חסרונות ו-0 יתרונות בטיחות
06/04/2016 | 10:03
2
27
1. לא מכסה את אותם שטחים כמו שילוב של 3 המראות והופך את הנהג לעצלן כשהוא מסתמך רק עליה ולא טורח לבדוק את מראות הצד - כך שהיתרון היחיד שלה הוא בעצם חסרון.
2. מעוות מרחקים.
3. עשויה מחומרים פחות מפוקחים ועלולה להכיל זכוכית שתתנפץ ותפצע את הנהג בעת תאונה (מראות מקוריות עשויות זכוכית שלא מתפזרת).
4. אינה מעוגנת כמו מראה מקורית ועלולה ליפול ולהפריע לנהג לתמרן את הרכב במקרה חירום.
 
 
אני פחות מסכים
( לעמוד שלי בתפוז )
12/04/2016 | 11:43
1
15
אני אישית נוהג שנים רבות עם מראה פנורמית, אני חייב להודות שזה הציל אותי לא מעט פעמים מסיטואציות בעייתיות על הכביש. זה לא גורם לך להתעצל בתור נהג, אלא אם אתה עצלן כבר מראש :) לפחות זו דעתי...
1. התעלמת מחלק מהחסרונות. 2. כיוון נכון של מראות רגילות
13/04/2016 | 09:21
12
מכסה את השטח הדרוש.
 
3. יצרני הרכב תמיד שואפים ליצצר מכוניות בטוחות יותר, אם מראה פנורומית היתה כזה יתרון הם כבר מזמן היו מכניסים אותה כאבזור בסיסי.
שביתת בוחני הנהיגה
26/03/2016 | 23:23
6
132
תלמידי נהיגה יקרים !!
כבר שבוע שאנו , בוחני הנהיגה , שובתים .
אין לנו ספק שאנו גורמים עוול ותסכול לכם ולמורי הנהיגה .
הבוחנים מצטערים על המציאות החדשה שנוצרה ומקווים במהרה שהענינים יחזרו למסלולם .
האשם במציאות מתסכלת זאת הוא בידי משרד התחבורה , מנכ"ל משרד התחבורה והעומד בראש כולם שר התחבורה מר ישראל כ"ץ .
מזה שנתיים שהשר מדבר מחד גיסא על מתן שירות טוב יותר לאזרח ומאידך גיסא מקטין באופן שיטתי את מס' הבוחנים וגורם למצוקת טסטים ולזמן המתנה הולך ומתמשך .
הוא מדבר על שרות ונוהג ההיפך מכך בעוד הבוחנים מעניקים את השרות למרות מספרם ההולך וקטן .
הידעתם כי לו היו הבוחנים עובדים רק בהתאם לחוזה עבודתם היו מתבצעים בשנה
340,000 טסטים .
מתוך התחשבות אמיתית בציבור נאותו הבוחנים לבחון בכל יום זוג נבחנים נוסף מעל הדרוש וכן לעבוד בכל יום שישי , למרות ששבוע עבודת הבוחנים הוא בן 5 ימים , ולבחון 12 נבחנים כל בוחן .
כך יצא שבכל אחת מהשנתיים האחרונות בוצעו 420,000 טסטים בכל שנה !!!
80,000 טסטים יותר מהנדרש בכל שנה !!
השר משמיץ , מכפיש , מדבר על שירות ופוגע בו והבוחנים חרף זאת תורמים את חלקם , מתעלמים ממעשי ודברי השר ופועלים בכל יום למען הציבור , למענכם , למען המתגייסים . החיילים וכל מי שזקוק להיבחן .
ותודת המערכת לעבודת הבוחנים....הפרטה שהמכרז עליה פורסם ביום חמישי האחרון17.3.2016
המכרז הזוי , מסוכן , פוגע בכם , בציבור כולו וכמובן בבוחנים .
על כך אנו מוחים , לכך אנו מתנגדים ולכן יצאנו למלחמה בנושא ...שביתה .
מלחמתינו היא בראש וראשונה למען הציבור גם אם זה אינו נראה לכם כעת .
על המכרז ההזוי והמסוכן לציבור כולו...בהמשך !!!
ברנרד גרוסמן
יו"ר וועד בוחני הנהיגה.
ברנרד שלום,
27/03/2016 | 04:54
1
69
ראשית תודה רבה לך שאתה מתקשר איתנו הנבחנים.
 
מתוך היכרותי את המדינה אין לי ספק שהממשלה מייבשת את המערכת מתוך רצון לסכסך בין המנהל הציבורי והציבור במטרה להכשיר את הקרקע להפרטה.
 
מה שחשוב לי ביותר כאחד שהיה מתוכנן להיבחן ביום הראשון לשביתה הוא לקבל מידע לגבי חידוש הבחינות וזה מידע שכרגע לא ברור היכן ניתן למצוא אותו.
 
שיהיה בהצלחה לכולנו - גידי
שביתת בוחנים...
27/03/2016 | 08:40
71
שלום גידי.
נכון לעכשיו אף אחד לא יודע מתי השביתה תסתיים.
הבוחנים שובתים עד שהשר יבטל את החלטתו להפרטת מערך המבחנים.
השר מבחינתו, לא יבטל את ההחלטה.
אנחנו המורים ואתם התלמידים בתווך, כרגיל נפגעים.
בנוסף לזה, חודש אפריל קיבלנו חלוקה ביחס של 1:6, זאת אומרת בגלל שיש רק 18 ימי עבודה, ומורה שיש לו 30 תלמידים מקבל רק 5 מבחנים  וזה במידה ולא היתה שביתה, השביתה רק מחריפה את המחסור.
בקיצור המצב גרוע, מורים עובדים הרבה פחות ותלמידים יצטרכו להמתין המון זמן לטסט, ואין פתרון נראה לעין.
נקווה שיהיה טוב.
 
 
האם למישהו יש שאלות בנושא השביתה?
( לעמוד שלי בתפוז )
28/03/2016 | 11:33
66
אומנם זה לא קשור באופן ישיר לנושא הפורום, "נהיגה בטוחה", אך עושה רושם שמדובר בנושא חשוב בפני עצמו אשר משפיע באופן ישיר על נהגים צעירים ונהגים בכלל.
כסף
28/03/2016 | 20:57
2
59
מי ישלם לי על חידוש טופס ירוק ותיאוריה? ועל שיעורי נהיגה נוספים כדי לרענן את הזכרון עד שתחליטו לחזור לעבוד?
למי אני יכולה לפנות כדי לקבל תשובה רשמית בנדון והחזר? הכסף שלי הולך לפח הודות לקפריזות שלכם (וגם חודשים אחורה כשחושבים על זה).
בנוגע להוצאת טפסים
( לעמוד שלי בתפוז )
29/03/2016 | 17:01
49
היי,
 
אני לא יכול לענות בשם השובתים, אך אולי מעט לעזור.
באתר של משרד הרישוי ישנו מידע -
 
וכן -
 
אני מקווה שזה מועיל, לפחות לחלק הזה.
כסף
31/03/2016 | 10:48
41
שלום נתי.
ראשית אני לא בעד השביתה היות ואנחנו, מורי הנהיגה הכי  נפגעים, הפרנסה שלנו נפגעת והעבודה יורדת כי אין טסטים.
אבל אנחנו מדינה דמוקרטית וככזו מותר לכל אחד להפגין ולשבות גם אם זה פוגע בקבוצות אחרות.
הבוחנים מרגישים שההפרטה תפגע בפרנסה שלהם לכן הם שובתים, לכן,אין ברירה ועל כולנו להמתין עד שכל העניין ייפתר בצורה הטובה ביותר.
אתה יכול להכנס לפייסבוק של שר התחבורה ישראל כץ ולכתוב שם את תלונתך,בד"כ הוא עונה על פניות.
בהצלחה
מראות
26/03/2016 | 13:28
3
41
שלום ,
היה לי מבחן תאוריה : כל כמה זמן יש להסתכל במראות
1. כל חצי דקה
2 כל כמה שניות
3 בסטייה, פניה , עקיפה
סימנתי 2 כל כמה שניות, זה נכון רק לידע כללי.
תודה.
 
 
 
 
המבט צריך לסרוק כל העת, בין המתרחש לפנים ובין 3 המראות
27/03/2016 | 12:08
1
28
התנועה זורמת והיא משתנה ללא הרף, ונהג צריך לדעת כל העת מה קורה סביבו כדי לא להיות מופתע.
לכן צריך כל העת לסרוק את המתרחק סביב הרכב, מלפנים דרך השמשה, מהצדדים דרך מראות הצד ולאחור דרך מראת התשקיף הפנימית.
ועוד: חלוקת המבט למראות וקדימה אינה שווה
27/03/2016 | 14:49
25
יש לתת יותר דגש על מבט קדימה כי השיוניים בכיוון התנועה מהירים ותכופים יותר.
 
גם המבט קדימה צריך לסרוק בין הסביבה הקרובה לבין האיזור המרוחק יותר כדי להתכונן לסכנות מראש.
 
הסריקה של המראות צריכה להיות מהירה יותר כדי לא להזניח את המתרחש מלפנים לאורך יותר מחלקיק שניה.
 
בנוסף, רצוי לציין לעצמך איזה רכבים נמצאים לידך ומאחוריך כך שאם בסריקה אחת מופיע רכב אדום במראה הימנית ובסריקה הבאה הוא חסר, אולי הוא נמצא בשטח מת.
 
הסתכלות במראות מבחינת טסט
( לעמוד שלי בתפוז )
28/03/2016 | 11:31
32
היי רינת,
 
בעיקרון ההסתכלות במראות צריכה להיות תכופה כמה שיותר, וכמו שהמגיבים הקודמים כתבו (ובצדק) יש לבצע חוקת קשב נכונה, להעיף מבט כל כמה שניות כדי לא להיות מופתעים, אך בצורה מבוקרת ונכונה. הטיפים שקיבלת הם נכונים וטובים מאוד. הסתכלות במראות צריכה להיות דבר תדיר ומבוקר, כי הן מגדילות את שטח הראייה שלנו בזמן נהיגה :) 
היבטים מיקצועיים בהפרטת מבחני הנהיגה .
22/03/2016 | 07:22
5
82
שלום חברים :
נשאלתי בפורום מקביל על ההיבטים המיקצועיים בהפרטת מבחני הנהיגה
עניתי בפרוט על כמה נקודות . מצאתי לנכון להעביר גם כאן את הדברים .
 
ידידי אתה אולי לא מודע לבעייתיות של העניין ואני אסביר :

G.P.S = אתה אולי לא יודע אבל עפ"י המיכרז מכשיר ה GPS יקבע את מסלול המבחן
, יהיו כ 9 מסלולים והמחשב יקבע לבוחן את המסלול באקראי . כלומר ידידי אתה לא תלמד נהיגה
, אתה תלמד מהשיעור הראשון ועד האחרון את 9 המסלולים האלה ... אתה הרי גאון ותדע את המסלולים בע"פ ..
, זאת הרטוריקה של לימוד הנהיגה .. אתה לא לומד נהיגה ! ! ! אתה לומד לעבור טסט ! !
,
, דוגמא : בכרטיס התלמיד היום אחת המטלות היא : " ירידה לשוליים " שיעלה כאן אחד שלמד את המטלה הזאת !!
, אין אחד שלמד את המטלה הזאת ... ולמה אף אחד לא למד ? מפני שנאסר על הבוחנים לבחון את המטלה הזאת !!!
, מסקנה : מטלה שלא נדרשת במבחן ... אף אחד לא חושב ללמד אותה !!!
, מכאן ידידי המסקנה ברורה יקבעו 9 מסלולי מבחן ... התלמידים ילמדו רק אותם . נקודה .
, מה התוצאה ? : יותר " תוכים " ופחות נהגים שמבינים את הכביש !!!!
, מניסיון שלי ( אני למדתי ותירגלתי הרבה "ירידה לשוליים ) נהג שיודע ומתרגל את נושא ירידה לשוליים הוא נהג
, שהרבה פחות נכנס ללחץ במצבי חרום ...זה נהג שמכיר את מגבלות הרכב ויודע הרבה יותר להתמודד עם מצבים קיצוניים !!!
,
מצלמה שתתעד את המבחן : " אליה וקוץ בה " לנו הבוחנים אין בעיה עם העניין הזה ... רק שתדעו שמצלמה לא תוכל לצלם אם תלמיד
, עובר צומת בלי להסתכל !! היא לא תוכל לצלם רכבים שבאים מהצדדים או מכל מקום אחר ... מהירותם
, או מצב התנועה בזמן אמת ... וזה יצור אי הסכמות ויגרום לים של בעיות ... בהקשר הזה חשוב לי להדגיש :
, לא מזמן דרשו עו"ד להציב מצלמות בבתי משפט !! השופטים התנגדו נמרצות !! בבתי משפט אין רכבים מהצדדים
, ואין ראה או לא ראה .... והנה השופטים מתנגדים ..! למה הם מתנגדים ? הם מתנגדים מפני שזה יפגע בשיקול הדעת
שלהם .... זה יפגע בתום הלב שחייב להיות בפסיקות שלהם ... והם יודעים שמצלמה במשפט זאת " תיבת פנדורה " !!!
,
הטסט יתארך : ידידי הטסט היום צריך להיות 20-30 דקות ובוחן שעובד נכון עושה גם היום 20-30 דקות מבחן !!! מה שכן זה ינטרל את הבוחן מלבדוק
, בעיה שהוא נתקל בה במבחן עוד פעם או לנסות לייצר מצב בנהיגה שבו יוכלו לראות טוב יותר את יכולות התלמיד .. ! !
, הבוחן יהיה מוגבל למסלול המבחן וכל חריגה ממנו זה עירעור על כל המשתמע !! אולי זה לטובת התלמיד ..... אבל זה לרעת המבחן
, ומה שחשוב זה המבחן .... לא התלמיד ולא הבוחן !!!
,
בוחנים עובדי מדינה / פרטיים : מה הבעיה ? יש בעיה גדולה זכיין פרטי כל ההסתכלות שלו היא כלכלית ממש לא מעניין אותו המבחן או התלמיד או אפילו הבוחן
, מעניין אותו זה יותר מבחנים .... מפני שיותר מבחנים זה יותר כסף ... והזכיין כאן לא נמצא לעינים היפות שלכם התלמידים
, ולא לעיניים היפות של הבוחנים ... הוא נמצא כאן בכדי למקסם רווחים .. כל אירגון כלכלי מטרתו : רווח כספי . נקודה .
, יש לזה עוד הרבה הבטים תחשבו לבד
הנושא חשוב, אך אינו קשור לנהיגה בטוחה.
( לעמוד שלי בתפוז )
28/03/2016 | 11:39
4
31
מאחר ומדובר בנושא חשוב, אני אתיר להשאיר את הפוסט הזה כאן. אך בתנאי שהוא יעודד דיון בריא סביב הנושא מנקודת המבט של נהיגה בטוחה.
 
בהקשר הזה, אני מסכים עם רוב הדברים שנאמרו. במילים אחרות, להפרטה המוצעת לא בטוח שיהיה אפקט חיובי על יכולתיהם של הנהגים הצעירים ללמוד נהיגה בצורה המיטבית. וזה עניין מהותי, שאני מזמין את כולם לדון בו - המשמעות של תהליך ההפרטה על איכות ותרבות הנהיגה בארץ.
 
אך ישנו עניין אחד אשר אני פשוט לא מסכים איתך, וזה נושא המצלמות. כלי רכב זה לא בית משפט, ובוחן טסט אינו שופט בבית משפט. מניסיוני האישי, כבר נתקלתי לא בבוחן אחד ולא שניים, וכן לא במורה לנהיגה אחד וגם לא שניים, אשר עשו מהלכים לא הוגנים וגם לא אחראיים במהלך עבודתם. כמובן שאין בכך להכליל את כולם, וכל מקרה לגופו, אך לשם כך ראוי שיהיו מצלמות בכלי הרכב. שלא לדבר על כך שהדבר נכון על אחת כמה וכמה גם מבחינת בטיחות בדרכים. אני לא חושב שזה צריך להרתיע אף אחד, אבל בהחלט מעלה את זה לדיון בפניכם.
שלום דורון
28/03/2016 | 16:01
3
161
כל נושא לימוד הנהיגה יש לו השלכות על נהיגה בטוחה .
תלמידי הנהיגה הם דור העתיד אלה ינהגו בכבישי הארץ ב :  20-40 השנים הבאות
צורת הלימוד ותכני הלימוד אלה יהיו הבסיס להרגלי הנהיגה שלהם .
לכן הייתי מתפלא מאד אם היית מוחק את הפוסט .
 
עניין המצלמות :
מצלמה כמה שהיא משוכללת היום לא רואה 360 מעלות ולא למרחקים
ולא מודדת מהירויות ובטח אם הדרישה מחייבת סינכרון של כל הנתונים .
היא לא תראה מה שאני כבוחן רואה במראות ..  ואני מסתכל בין היתר על עיני הנבחן .
היא לא תוכל לצלם את התיזמון של ההסתכלות של הנבחן ביחס למצב התנועה באותו שבריר שניה בעייתי .
ולכן אין בה ממש . היא לא תוסיף כלום היא כן תוסיף ויכוחים והשגות
מכל הצדדים ...  זה יגיע למקומות שאתה ידידי אפילו לא מעלה על הדעת !
כפי שכתבתי בסה"כ אין לבוחנים התנגדות לעניין הזה .
 
הדוגמה של בית המשפט בהחלט ממין העניין כאן .
בבית משפט אין את כל האלמנטים שהזכרתי כאן ועוד אחרים
בבית משפט זה צילום של אנשים ומוצא פיהם . אין כאן כלום מעבר לזה
וגם לזה השופטים לא הסכימו ...  מפני שהשופטים יודעים דבר אחד :
מצלמה בחדר הדיונים = " תיבת פנדורה " אתה אף פעם לא יודע לאן זה מוביל.
השופטים גם לא הסכימו למשוב שיעשה ע"י עורכי הדין .. בעילום שם !!!
מה הם אלוהים ? מכאן צא ולמד על עבודת הבוחנים שהיא הרבה יותר מורכבת
ההחלטות נקבעות בשניות וגם בפחות מזה .
14 החלטות ביום עבודה ....  איזה שופט נותן 14 החלטות ביום ?
 
" נתקלתי לא בבוחן אחד ולא שניים......  שעשו מהלכים לא הוגנים... "
איך אמרת : לא מכלילים את כולם ....  בשביל מקרה אחד או שניים לא נראה שווה
להכניס את המבחן למקומות שאף אחד לא יודע לאן יובילו .
 
המשפט שבבסיס ההפרטה הזאת : "לצמצם את שיקול הדעת של הבוחן "
זה משפט שטומן  אסון מיקצועי .
אם כבר לצמצם ...  אולי יותר נכון לבטל כליל את שיקול הדעת...!!
ומכאן הדרך קצרה לבטל את המבחן .
 
אתה כותב :" כלי רכב זה לא בית משפט .".  נכון מאד בחינת הנהיגה היא
הרבה יותר מורכבת , זמן מועט , סכנה , קבלת החלטה מהירה יחסית..
ונבחנים שעושים הכל כדי שלא תראה מה שצריך לראות ..  עם כל אלה ועוד
רבים צריך להתמודד בוחן ב 25 דקות...  ולקבל החלטה שתהיה הוגנת ונכונה .
 
הגורם האנושי זה שם המשחק
( לעמוד שלי בתפוז )
29/03/2016 | 17:05
2
24
ואני בהחלט מסכים מאוד עם הנקודה של צמצום שיקול הדעת של הבוחן.
 
מאיזו שהיא סיבה, ישנה נטייה חזקה מאוד בשנים האחרונות למחוק את הגורם האנושי מתוך התמונה, להפוך הכל לאוטומטי ומכני. הכביש לא אוטומטי, ובטח שלא מכני, וקורים דבר רבים ולא צפויים בו. לשיקול דעתו של הגורם האנושי ישנה חשיבות מכרעת בנהיגה, דבר אשר ככל הנראה אף מכונה לא תוכל להחליפו. אפילו לא מכונית ללא נהג מבית גוגל :)
אם הבנתי נכון.....
29/03/2016 | 23:10
1
29
אתה נגד צמצום שיקול הדעת של הבוחן .
אם כך , לפחות בזה אנחנו מסכימים  . 
נכון
( לעמוד שלי בתפוז )
19/04/2016 | 10:35
5
אני בהחלט נגד צמצום שיקול הדעת של הבוחן.
שביתה במבחני הנהיגה המעשיים .
18/03/2016 | 11:15
8
73
חברים כרגע המידע שאני מעביר הוא חד משמעי .

יום ראשון : לא יהיו מבחנים במחוז מרכז ( עד כולל חדרה ) ובמחוז ירושלים כולל אשדוד , אשקלון .
במחוז הצפון ובמחוז הדרום מבחנים כרגיל .
,
ביום שני : לא יהיו מבחנים במחוז הצפון ובמחוז הדרום .
במחוז המרכז ובמחוז ירושלים מבחנים כרגיל .

ביום שני אחה"צ אני אעביר מידע בקשר עם ההמשך .

בשם בוחני הנהיגה במדינת ישראל אני מבקש להתנצל על עוגמת הנפש
הנגרמת לכם הנבחנים .
,

מי שהביא במו ידיו למצב העגום הזה הוא שר התחבורה.
מי ששמע אתמול ב " לילה כלכלי " את פרופסור ירון זליכה מומחה בינ"ל לענייני הפרטה  על ההתנגדות להפרטת מבחני הנהיגה עם נימוקים משכנעים .
( להזכירכם , ירון זליכה הוא אבי אבות ההפרטה במדינה ). מבין את גודל הטעות של שר התחבורה .
אנו הבוחנים בליווי ההסתדרות נילחם בהחלטה .
מחוז צפון זה כולל חיפה?
20/03/2016 | 18:54
6
24
אמור להיבחן מחר (11:00) בחיפה למשא קל (C1) השביתה כוללת גם את הבחינות לרישיון זה?
 
תודה רבה דור על כל ההשקעה שלך בקוראי הפורום, אני חופר אחרי ההודעות שלך וכבר הגעתי לעמוד 15 בארכיון, בתכנון לחפש הודעות נוספות שלך גם בפורום FXB, לומד הרבה ויש לי הרגשה שהמידע עשוי להציל לי את הבחינה המעשית.
 
אין לי ספק שידם ל הבוחנים אינה בשביתה, אלו הפוליטיקאקות שהורסים כל חלקה טובה.
 
תודה שוב על ההשקעה - גידי
שביתה במחוז צפון
21/03/2016 | 10:11
5
23
השביתה בכל מחוז צפון כולל חיפה וכולל כל סוגי כלי הרכב.
תודה, גם מחר שביתה, כשתסתיים, מתי לצפות לקבל תאריך
22/03/2016 | 00:39
4
23
מבלי להיכנס לשיקולי מורה בי"ס וכו', האם יש איזה סידור לנבחנים שפספסו בחינה בשל שביתה?
 
תודה
פיצוי על שביתה.
22/03/2016 | 15:15
3
29
ככל שהשביתה תתארך הסיכוי לקבל אחזר טסטים יורד.
בד"כ שיש שביתה שלי יום אחד המורה מקבל אחזר.
יותר מזה הסיכוי אפסי.
תודה, השביתה נמשכת מעבר להיום?
22/03/2016 | 21:50
2
16
השביתה נמשכת...
23/03/2016 | 12:27
1
22
לפי דברי ועד בוחני הנהיגה,השביתה תמשיך עד שההחלטה להפרטה תשונה.
תודה אבי
23/03/2016 | 12:42
13
נשמח לעדכון בנושא
( לעמוד שלי בתפוז )
28/03/2016 | 11:41
12
הדלקת פנסים
20/03/2016 | 13:56
2
19
עד איזה תאריך חובה להדליק את פנסי הרכב גם ביום?
עד ה-31 במארס 2016
20/03/2016 | 18:58
1
22
 
בהתאם להוראות משרד התחבורה, החל מהיום, ה-1 בנובמבר, חלה על הנהגים בישראל חובת הדלקת אורות מעבר גם בשעות היום בכבישים בניערוניים (כבישים מהירים) עד ה-31 במארס 2016. אופנועים נדרשים להדליק אורות בכל ימות השנה, ואילו משאיות, אוטובוסים ומוניות מחויבים להדליק אורות גם בכבישים עירוניים.
 
נסיעות טובות
חזק ואמץ :)
( לעמוד שלי בתפוז )
28/03/2016 | 11:43
14
האמת שגם מעבר לכך אני מכיר לא מעט נהגים שבוחרים להשאיר את האורות דולקים גם במהלך חודשי הקיץ. אומנם יש בכך מעניין החסכון, אך זה גם מועיל במצבים מסוימים כאשר אנו שוכחים להדליק אורות - בתנאי דרך מעט חשוכים פתאומית, ימים מעוננים, שעות ערב שנהגים רבים שוכחים להדליק. בקיצור, מבחינת נהיגה בטוחה, עדיף להחליף נורה פעם בשנה מאשר ליסוע בלי אורות.
חרדת נהיגה
14/03/2016 | 21:10
2
45
אני זקוקה למורה לנהיגה שמטפל בחרדת נהיגה? ההתמודדות שלי עם שיעורי הנהיגה קשה לי ביותר ובכל פעם לפני השיעור אני בחרדות איומות, דופק מהיר, תחושה של מחנק וכו' 
למדתי בעבר הרחוק ולא סיימתי בגלל החרדות ועכשיו שחזרתי ללמוד ראיתי שהכל אותו דבר מבחינת החרדה.
ראיתי לפי האינטרנט שיש פה ושם מורים כאלה אך כולם לא מלמדים באיזור שלי. (ראשון לציון, חולון, בת ים)
יש כאן מישהו שהתנסה בשיעור עם מורה שמטפל ויודע להגיד האם זה אפקטיבי?
 
ממש מיואשת :/
 
בחרדה מטפלים אצל פסיכולוג או פסיכיאטר
15/03/2016 | 12:26
1
26
למורה נהיגה אין כלים והוא עלול לעשות יותר נזק.
 
טפל בעצמך אצל איש מקצוע, וכשהוא יגיע למסקנה שיש טעם שתנסה לחזור לשיעורים, אז יהיה טעם לחפש מורה שמתאים באופיו לצרכים שלך כדי ששיעורי הנהיגה לא יהיו טריגר להתקף.
חרדה או התקפי חרדה
( לעמוד שלי בתפוז )
16/03/2016 | 18:08
25
שלום,
 
הפחד או החרדה הינם דבר נפוץ, כאשר הם באים לכדי ביטוי בצורות שונות אצל אנשים שונים. הן גם מתבטאות בעוצמות שונות בין אנשים שונים. אגב, לא תמיד הדבר קשור ישירות לנהיגה, אלא לגורם אחר המוצא ביטוי בחרדה מנהיגה.
 
במילים אחרות, לא בטוח שמורה לנהיגה הוא הגורם הנכון לעזור לך. סביר מאוד להניח שישנו עניין עמוק יותר, מורכב יותר, מאשר הנהיגה לכשעצמה. לכן חשוב מאוד לפנות לגורם מקצועי בתחום הנפש, אם זה באמת מפריע לך. הפסיכואנליזה יודעת המון על חרדות, אולי אנליטיקאי המתמחה בפסיכואנליזה יהיה הגורם הנכון.
 
בכל מקרה, להיכן שלא תפני, אני מקווה שתמצאי את הפתרון המיוחל. מקווה שהתשובה שלי עזרה במקצת.
נפתח פורום שי חי
( לעמוד שלי בתפוז )
15/03/2016 | 16:23
9
פחות מחודש אחרי שהחלה העונה הנוכחית של "האח הגדול" של זכיינית ערוץ 2 קשת, היה ברור כי מדובר בדמות ריאליטי שלא ראינו כמוה.
כשיצא בסופ"ש האחרון מבית האח הגדול העניין במתמודד השנוי במחלוקת הלך וגדל הרבה יותר מאשר בתוכנית עצמה.
 
אנחנו מזמינים אתכם להתעדכן במתמודד האהוב עכשיו בפורום שי חי:
http://www.tapuz.co.il/forums/forumpage/2563

ביקשתם - קיבלתם!
מתעניינת במערכת התראה מפני פגיעה בהולך רגל
08/03/2016 | 16:41
2
21
יש משהו כזה? האם זה יקר?
מערכת התראה...
10/03/2016 | 12:54
1
19
היי קייטילי.
אין מערכת שמונעת באופן ספציפי קונפליקט עם הולכי רגל.
ישנן 2 מערכות ששולטות היום בשוק שאמורות למנוע והתריע מפני מפגש מסוכן גם עם הולכי רגל.
באחד הפוסטים שנכתבו (5 פוסטים לפני...)יש התייחסות לשתי המערכות 
http://www.awacs.co.il       איווקס
http://www.mobileye.co.il       מובילאי
תקראי את המפרטים ותבחרי מה שמתאים לך.
בהצלחה.
מערכות התראה ומניעת תאונות
( לעמוד שלי בתפוז )
10/03/2016 | 15:06
14
שלום קייטילי,
 
כפי שכתב אבי1961, אכן ישנן שתי מערכות אשר נחשבות למובילות בשוק בישראל.
Awacs ו-Mobileye, כאשר לכל אחת היתרונות והחסרונות שלה.
 
רק קצת להסביר על הרעיון מאחורי המערכות, הכוונה היא לספק לנהג מידע והתראה בגין סכנות אפשריות בכביש (לכן הולכי רגל נכללים בקטגוריה). המערכות אמורות לזהות סכנות, הפרעות בדרך, ולהתריע בגין כל מצב שמזוהה כמסוכן.
 
המערכות מתבססות על מצלמות וכן על חיישנים, אם אני לא טועה זה נקרא חיישני רדאר, מה שאמור לאפשר להן להיות פעילות גם במצבים מיידיים (כאשר הולך רגל יורד לכביש בפתאומיות), וגם כדי לזהות סכנה אפשרית (התקרבות של רכב למשל, או סטייה מהנתיב במקרים מסוימים).
 
האם זה מספק תשובה טובה? משהו יותר ספציפי שתרצי לשאול?

מנהל/ת הפורום

חם בפורומים של תפוז
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
דורון פוקס- מנהל פורום נהיגה בטוחה
מנהל פורום נהיגה בטוחה
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ