לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1005110,051 עוקבים אודות עסקים

פורום קבלה בעידן המודרני

ברוכים הבאים לפורום "קבלה בעידן המודרני"! 
 
תרגישו בבית 
 
חכמת הקבלה היא שיטה רוחנית שמאפשרת לכל אדם ואדם להכיר את הכוח שמנהל את חייו. 
בפורום זה תוכלו להכיר כיצד חכמת הקבלה מתקשרת לנושאים שונים מחיי היום יום כגון אקטואליה, יחסים, זוגיות, תרבות, חינוך, מדע ומשמעות החיים.
הכניסה פתוחה לכל חי ורצון, ללא הבדל דת גזע או מין.
בכל שאלה או בעיה אתם מוזמנים לשלוח מסר אישי למנהל הפורום.
 
שימו לב: בפורום אין מקום להשמצות והטפות.
 
תקנון הפורום:

1. כל גולש רשאי לכתוב בחופשיות את דעתו האישית על הנושאים שנידונים בפורום.
2. יחד עם זאת, חשוב שנדע לכבד את דעתו של האחר גם אם אנחנו לא מסכימים איתה. לכן כל הודעה שיש בה השמצה מכל סוג שהוא נגד גולש מסוים תימחק מיד! סעיף זה מתייחס גם להשמצות על רבנים או מורים רוחניים כי השמצות נגדם יכולות לפגוע בגולשי הפורום שמכבדים את אותם מורים.
3. בפורום אין מקום להאשמות אישיות ולחלוקת ציונים לאנשים אחרים. יש לדבר אובייקטיבית לגופו של עניין.
4. בפורום אין מקום להטפה מצד דת אחרת או דרך אחרת.
5. בפורום אין מקום להטפה ושכנוע לחזור בתשובה ולויכוחים בין דתיים וחילונים.
6. בפורום אין מקום להודעות בעלות אופי גזעני.
7. בפורום אין מקום לפרסום מסחרי מסוג כלשהו. הודעות אלה יימחקו מיד.
8. על מנת שנוכל לשמור על דיון עניני, אני מבקש מכל גולש שישתדל להסתמך על מקור כתוב כאשר הוא מדבר בשם הקבלה. חכמת הקבלה היא לא פילוסופיה ולכן אין כאן מקום לתורות חדשות שאין להן בסיס בכתבי מקובלים.
9. אסור לפרסם כתבות שמוגנות בזכויות יוצרים ללא אישור מחבר הכתבה.
10. כל ביקורת על הנהלת הפורום או בירור בנוגע לאופן ההנהלה, יש לבצע אך ורק דרך מסרים אישיים. אין לפרסם הודעות אלה על גבי הפורום עצמו.
 
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום קבלה בעידן המודרני

ברוכים הבאים לפורום "קבלה בעידן המודרני"! 
 
תרגישו בבית 
 
חכמת הקבלה היא שיטה רוחנית שמאפשרת לכל אדם ואדם להכיר את הכוח שמנהל את חייו. 
בפורום זה תוכלו להכיר כיצד חכמת הקבלה מתקשרת לנושאים שונים מחיי היום יום כגון אקטואליה, יחסים, זוגיות, תרבות, חינוך, מדע ומשמעות החיים.
הכניסה פתוחה לכל חי ורצון, ללא הבדל דת גזע או מין.
בכל שאלה או בעיה אתם מוזמנים לשלוח מסר אישי למנהל הפורום.
 
שימו לב: בפורום אין מקום להשמצות והטפות.
 
תקנון הפורום:

1. כל גולש רשאי לכתוב בחופשיות את דעתו האישית על הנושאים שנידונים בפורום.
2. יחד עם זאת, חשוב שנדע לכבד את דעתו של האחר גם אם אנחנו לא מסכימים איתה. לכן כל הודעה שיש בה השמצה מכל סוג שהוא נגד גולש מסוים תימחק מיד! סעיף זה מתייחס גם להשמצות על רבנים או מורים רוחניים כי השמצות נגדם יכולות לפגוע בגולשי הפורום שמכבדים את אותם מורים.
3. בפורום אין מקום להאשמות אישיות ולחלוקת ציונים לאנשים אחרים. יש לדבר אובייקטיבית לגופו של עניין.
4. בפורום אין מקום להטפה מצד דת אחרת או דרך אחרת.
5. בפורום אין מקום להטפה ושכנוע לחזור בתשובה ולויכוחים בין דתיים וחילונים.
6. בפורום אין מקום להודעות בעלות אופי גזעני.
7. בפורום אין מקום לפרסום מסחרי מסוג כלשהו. הודעות אלה יימחקו מיד.
8. על מנת שנוכל לשמור על דיון עניני, אני מבקש מכל גולש שישתדל להסתמך על מקור כתוב כאשר הוא מדבר בשם הקבלה. חכמת הקבלה היא לא פילוסופיה ולכן אין כאן מקום לתורות חדשות שאין להן בסיס בכתבי מקובלים.
9. אסור לפרסם כתבות שמוגנות בזכויות יוצרים ללא אישור מחבר הכתבה.
10. כל ביקורת על הנהלת הפורום או בירור בנוגע לאופן ההנהלה, יש לבצע אך ורק דרך מסרים אישיים. אין לפרסם הודעות אלה על גבי הפורום עצמו.
 
 
הפורום לא פעיל
x
הודעה מהנהלת הפורום
    ברוכים הבאים לפורום "קבלה בעידן המודרני"
חכמת הקבלה היא שיטה רוחנית עתיקה המתגלה היום בעולם ומאפשרת לכל אדם ואדם להכיר את הכוח שמנהל את חייו. כאן תוכלו להכיר כיצד הקבלה האותנטית מתקשרת לנושאים שונים מחיי היום יום כגון אקטואליה, זוגיות, חינוך, מדע ומשמעות החיים

     הכניסה פתוחה לכל חי ורצון, ללא הבדל דת גזע או מין.
     בכל שאלה או בעיה אתם מוזמנים לשלוח מסר אישי למנהל הפורום.
     שימו לב: בפורום אין מקום להשמצות והטפות.
 
     מוזמנים לעיין בכללי הפרום לפני שמתחילים לכתוב.
 
המשך >>

לצפיה ב-' סגירת הפורום '
סגירת הפורום
09/08/2012 | 12:15
266


נוכח רמת הפעילות הנמוכה הוחלט לסגור את הפורום בשלב הזה.

בהזדמנות זו אנו רוצים להודות למלאך הברית שניהל את הפורום בצורה מוצלחת ומסורה, ולכם הגולשים על שהפכתם את הפורום לקהילה חמה, מקסימה ונעימה.



המשך גלישה נעימה ב אנשים
לצפיה ב-'תודה לכולם על ההשתתפות בפורום '
תודה לכולם על ההשתתפות בפורום
09/08/2012 | 12:01
173
שלום לכל החברים,

בשלב זה החלטנו לסגור את הפורום.
אני רוצה להודות לכל הגולשים על ההשתתפות בדיונים, על פתיחת פינות שבועיות ויומיות, על השאלות ששאלתם ועל התשובות שעניתם. כולנו למדנו כאן המון.

לסיום אני רוצה להדביק כאן 2 שרשורים על נושאים מרתקים שהיו לנו בפורום:

אירוח של ניב נבון בנושא "החינוך הגלובלי לאור המחאה החברתית העולמית"
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?For...

אירוח של ד"ר יצחק אוריון, פיזיקאי גרעין, בנושא "האחדות שבטבע"
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...


למי שרוצה להכיר יותר מהי חכמת הקבלה, כאן בקישור תוכלו למצוא הרבה חומר בנושא.
ובמידה ויש לכם שאלות תוכלו להפנות אותם לקומונה זו.

בהצלחה בהמשך
לצפיה ב-'הקרנת גולשים- והפעם בצפון'
הקרנת גולשים- והפעם בצפון|4U|
06/08/2012 | 14:00
26
הפעם אנחנו עולים צפונה ושמחים לארגן עבורכם הקרנת טרום-בכורה בקריות
|חיבוק|
אחרי ההתכנסות המסורתית, נצפה בקומדיה החדשה "טד" בכיכובם של מארק וולברג ומילה קוניס, אשר דנה באופן משעשע ומקורי בבחירה בין הילדות לבגרות, אותה כולנו עושים בשלב מסוים בחיינו.
הסרט יוצא לאקרנים ב-16.8 ואתם תוכלו לצפות בו לפני כולם יחד איתנו ;-)

רוצים להגיע|?| לפרטים נוספים ולהרשמה -
http://www.tapuz.co.il/blog/net/Maavaron.aspx?entr...
לצפיה ב-'פורומים חדשים ב'
|*|פורומים חדשים ב|תפוז||*|
05/08/2012 | 18:55
30
|טי-וי|ארבעה מתמודדים צעירים, יפים ושאפתנים מגיעים לת"א בנסיון לזכות בתהילה. בואו ללוות אותם בצעדים הראשונים שלהם בעולם הבידור בפורום TLV. התמכרות מובטחת.
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...

|מחשב|עושים עבודת מחקר? שוקדים על התזה? צריכים טיפים בעיבודים סטטיסטיים? רוצים לדעת איך לחשב מה הסיכויים שהפורום הזה ירתק אתכם אליו?  
פורום מחקר, סטטיסטיקה ו SPSS הוא ללא ספק המקום בשבילכם!
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...

|שמש|כבר התחברתם למחוברים? העונה השנייה בשיאה ולנו כבר קשה להתנתק.
פורום מחוברים 2 נפתח במיוחד עבורכם ומחכה לחובבי הסדרה שרוצים לשוחח על הפרקים, הדמויות וגם לשמוע קצת רכילות.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

|תיק|לומדים עיצוב תעשייתי? צריכים רעיונות בשביל הפרוייקט שלכם? חדשנות רעיונית בוערת בכם?
בואו לשתף ולהעשיר את הידע פורום עיצוב תעשייתי
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/forumpage.aspx?f...
לצפיה ב-'ציטוטים מגדולי המקובלים על אהבה '
ציטוטים מגדולי המקובלים על אהבה
03/08/2012 | 15:36
2
820
לכבוד ט"ו באב:

"הלוואי שהיה אפשר להרכיב את כל האנושות בגוף אחד, שאוכל לחבק את כולם." (הרב קוק).



"כשמסתכלים באמת בצד הטוב של כל אחד,מתאהב האדם על הבריות בחיבה פנימית, ואינו זקוק לשום אבק של חנופה" (הרב קוק, אורות הקודש).



"ועל כל פשעים תכסה אהבה." (משלי י' יב').



"לכן איעצך, לעורר בקרבך יראה מקרירות האהבה..." (בעל הסולם, אגרת ב').



"כל עבודתנו, לגלות אהבה בקרבנו, בכל יום ויום ממש". (בעל הסולם, "פרי חכם - אגרות")
לצפיה ב-''
03/08/2012 | 19:03
19
לצפיה ב-'"תפילה לאהבה" קליפ מעולה'
"תפילה לאהבה" קליפ מעולה
05/08/2012 | 11:26
85

מִסְתַּכֵּל אֲנִי
עַל נְקוּדָה קְטַנָּה
הַנִּקְרֵאת
"אַהֲבַת הַזּוּלַת".

וַאֲנִי חוֹשֵב עָלֶיהָ:
מַה אֲנִי יָכוֹל לַעֲשׂוֹת
בִּכְדֵי לְהָנוֹת אֶת הַכְּלָל.
לצפיה ב-'צריך את עזרתכם בפסוק שעוסק בבקשת סליחה'
צריך את עזרתכם בפסוק שעוסק בבקשת סליחה
01/08/2012 | 11:05
4
139
עקב סכסוך קטן רציתי את עזרתכם בציטוט יפה ומוכר על בקשת סליחה, או התנצלות,
מדובר בסכסוך בין עמיתים לעבודה, אבל ככל שהציטוט יהיה יותר נוגע, זה יהיה עדיף.

תודה..!
לצפיה ב-'היי ori 6'
היי ori 6
01/08/2012 | 12:08
2
72
מצאתי ציטוט מהרמב"ם שאולי יוכל להתאים:

"אסור לאדם להיות אכזרי ולא יתפייס, אלא יהא נוח לרצות וקשה לכעוס: ובשעה שמבקש ממנו החוטא למחול – מוחל בלב שלם ובנפש חפצה. ואפילו הצר לו וחטא לו הרבה, לא יקום ולא יטור, וזה דרכם של זרע ישראל וליבם הנכון."
(הלכות תשובה פרק ב' הלכה י').

אם אמצא עוד משהו אז אפרסם.

בהצלחה  
לצפיה ב-'הציטוט של הרמב"ם מעולההההה יש לי עוד כמה '
הציטוט של הרמב"ם מעולההההה יש לי עוד כמה
05/08/2012 | 11:19
1
71
שלא עוסקים ישירות בהתנצלות אבל יכולות להיות טריגר

כשמסתכלים באמת בצד הטוב של כל אחד,מתאהב האדם על הבריות בחיבה פנימית, ואינו זקוק לשום אבק של חנופה הרב קוק, אורות הקודש.

אם אתה מאמין שניתן לקלקל, תאמין שניתן לתקן. רבי נחמן מברסלב

הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חוכמה. הרב קוק

צריך שכל אדם ידע ויבין שבתוכו דולק נר ואין נרו כנר חברו ואין איש שאין לו נר.וצריך שכל איש ידע ויבין שעליו לעמול ולגלות את אורו ברבים ולעשותו אבוקה להאיר לעולם כולו הרב קוק.

בהצלחה
לצפיה ב-''
05/08/2012 | 13:16
11
לצפיה ב-'סליחה וחרטה מבחינת הקבלה'
סליחה וחרטה מבחינת הקבלה
05/08/2012 | 11:49
62
בקשת סליחה הפכה להיות אצלנו מעין גושפנקא מוסרית להתחלה מחדש, נותנת לי תחושה שאני צדיק ויודע להתגבר על האגו ולהביע חרטה.
ואז אני יוצר בעיה אחרת אני מתגאה. חכמת הקבלה מסבירה ש"סליחה" אינה סתם בקשה הנעשית מן הפה אל החוץ,
אלא שלב מיוחד, שבו האדם מתחיל להבין כי בעולם הרוחני קיים כוח הקושר את כל הנשמות לאחדות נפלאה אחת.
הפער העצום שהוא מגלה בינו לבין הכוח הזה ששורה בין הנשמות, כוח האהבה והחיבור, מביא את האדם לחשבון נפש פנימי.
הוא רואה שהוא עצמו פועל אך ורק מתוך מניעים אגואיסטיים לנצל ולשעבד את הזולת לטובתו, וכי אין ביכולתו לעשות דבר כדי לשנות זאת.
אז, פורצת מתוכו הסליחה, כמו זעקה מן המעמקים, כמו בקשה לשינוי פנימי, כמו תפילה.
אז הסליחה היא בעצם בקשה תפילה לשינוי פנימי כדי שלא אוכל לחזור על כך שוב

מאוד חשוב להתנצל בשביל שהאדם הפגוע, על מנת שיחוש כי אתה מעוניין להמשיך ליצור איתו קשר של חברות ושבאמת טעית ולא התכוונת
אבל בפנים עמוק עמוק בלב אתה צריך לחוש להבין כי הכל סובב לך הבורא, כלומר, ההתנהגות שלך היא נובעת מהבורא כדי שתכיר בחולשה שלך
ובמקום להצטער בלב כך ולאכול את עצמך מרגשות אשם פשוט צריך האדם לקשור את המצב לבורא שככה הפעיל אותו.

לכן לא צריך להצטער על העבר אלא רק על כך, שאינך יכול עכשיו לשייך את כל האירועים האלה לבורא.

מקווה שההסבר היה ברור
בהצלחה
לצפיה ב-'חוכמת הקבלה ההשוואה למדעים אחרים'
חוכמת הקבלה ההשוואה למדעים אחרים
01/08/2012 | 05:12
1
124

תמצית  למאמר " חכמת ישראל בערך חכמת חיצוניים" מאת בעל הסולם

אמות המידה להערכת המדע

חשיבותו של כל מדע בעולם נקבעת על פי חשיבות היעד אליו הוא מכוון. לכן אין מדע ללא מטרה. חשיבות המדע נמדדת בהתאם למטרתו. אי לכך הערכת המדע אינה נקבעת על פי הדיוק והידע שבו, אלא על פי מידת התועלת והיתרונות שהוא מעניק.
בהתאם לכך, אם החשיבות של מדע כלשהו נמדדת על פי התועלת שהוא מביא, במידה שתועלת זאת תאבַד בעתיד, תאבד גם חשיבותו של מדע זה. אמנם למדע עצמו יש יתרון גדול על פני המטרה שהוא עוסק בה, משום שתמיד ובכל מקרה, יסודו של המדע עצמו הינו עליון, "עצם רוחני", אבל ערכיות המדע נמדדת רק בהתאם למטרה, כי המטרה שלו היא זאת שנותרת ממנו לנצח, ואם המטרה היא משהו חולף, אזי המדע נעלם יחד איתה.
חשיבות חוכמת הקבלה

על בסיס הנאמר לעיל, נברר את חשיבות חוכמת הקבלה:
כיוון שחוכמת הקבלה עוסקת בהשגת השגחת הכוח העליון על הנבראים ובהתקרבות האדם אל הכוח העליון, הרי שהחכמה עצמה נסמכת על הכוח העליון, שחשיבותו עבורנו הוא מעבר לכל תאור, לכן חשיבותה של חוכמת הקבלה הינה אינסופית עבור האדם;
כיוון שחוכמת הקבלה עוסקת בנושא הקיום הנצחי, הרי שחכמה זו עצמה היא גם נצחית;
כיוון שמטרת חוכמת הקבלה היא התקרבות לכוח העליון, הנחשבת למטרה נעלה ביותר מבין כל המטרות שאפשר רק לתאר. הרי כל מי שעוסק בה ראוי לכל שבח.
הסיבה לכך שהמדענים המקובלים הם מעטים

הסיבה העיקרית לעובדה שמדענים מקובלים הינם מועטים נעוצה בכך שכל המתחיל ללמוד את חוכמת הקבלה רוצה להקיף את כל המדע בשלמותו ומיד לעסוק בהשגחה העליונה. על מנת להשיג זאת יש צורך בידע, שאותו אי אפשר לרכוש באמצעות לימוד רגיל של החומר כפי שניתן בשאר המדעים. חובה על התלמיד המתחיל להכיר קודם את שפת ההשפעה, משום שכל חוכמת הקבלה כתובה בשפה זאת.
ההשגה – במאמץ

בכול המדעים ללא יוצר מן הכלל, כדי להפוך למדען יש לעמוד בתנאי הכרחי של השקעת מאמץ רב בהשגת המדע, ובהתאם למידת המאמץ משיגים אותו.
שפת המדע

לכל מדע יש שפה משלו. הראשונים ללמוד את המדע, הם אלה שקבעו את מושא המחקר שלו, והסבירו את מהותו בשפה זאת. מכאן ששפה מיועדת להיות חוליה מקשרת, הקרובה ל מהות המדע ולאלה ה לומדים אותו. בשפת המדע טמונות אפשרויות בעלות עוצמה רבה, ביכולתה לתמצת את המידע לנוסחאות ובאמצעותם לתת הסברים עמוקים יותר.
נציגי המדע

המדען העוסק במדע אינו מיחס ערך רב להנאות הגשמיות, ומנצל את הזמן היקר שלו לגילויים ולא לרדיפה אחר הנאות. הוא בוחר להפחית מערכם של החיים הגשמיים ובתמורה לזמן שהוא חוסך בכך שנמנע מרדיפה אחר ההנאות הגשמיות, הוא מקבל ידע.
ההנאה הנחשבת לגדולה ביותר מבין כל הנאות הגשמיות, ולכן גם בלתי ניתנת לתיאור היא קבלת הכרה מהחברה, "מציאת חן בעיני הבריות". סיפוק ההנאה זאת מצדיק את גיוס כל המשאבים והכוחות ודורש וויתור על הנאות אחרות למיניהן. למטרה זאת שאפו להגיע, בכול הדורות והזמנים, כל נציגיה המשובחים ביותר של האנושות, ולמענה הם היו מוכנים להקריב הכל.
נציגי חוכמת הקבלה

כל עוד עניין קבלת ההכרה מהחברה לא איבד את ערכו בעיני האדם, האדם בהחלט עדיין לא מוכן להשגת חוכמת הקבלה. האדם יעדיף לבלות את זמנו בניסיונות לקבל את ההכרה הזאת, וישתווה לאלה המבזבזים את זמנם על הנאות גשמיות, אשר ליבם לא פתוח להשגת חוכמת הקבלה ולהכרת הכוח העליון.
מן האמור לעיל נראה, שאותם התנאים התקפים בכל מדע, תקפים גם לגבי חוכמת הקבלה, אבל בנוסף לכך שחוקרי חוכמת הקבלה נדרשים להפחית מערכם של חייהם הגשמיים, כמו כל חוקרי שאר המדעים, על המדען המקובל גם להפחית מערך קבלת ההכרה מהחברה.
פרסום המדע

מן האמור לעיל ברור, שהמטרה שהציבו לעצמם נציגי המדעים הרגילים היא לקבל את הכרת החברה – ולכן הם מנסים בכל כוחם למצוא למדע שלהם מעטפת חיצונית, שתהיה מקובלת על לב ההמונים, מפני שהם נחשבים לעיקר האנושות והפרסום מתרחש דרכם . (אין הכוונה למדענים הנכבדים והמסורים, אלא לעסקנים מטעם המדע, למרות שגם אלה חייבים לשוות למדע מראה פרסומי, כדי לקבל מהחברה הקצבות ושאר תנאים הכרחיים לפיתוח המדע).
הסתרת חוכמת הקבלה

לומדי חוכמת הקבלה מעולם לא שאפו לפרסמה ולהציגה כך שתתקבל על דעת החברה, וזאת משום שללימוד חוכמת הקבלה האדם מגיע רק תחת לחץ הקול הפנימי שלו. ורק אז הוא מוכן להפחית מערכם של:
רצונות הגוף,
הנאות חומריות,
מציאת חן בעיני החברה.
זאת הסיבה לכך שהמדענים המקובלים לא גילו בחוגים החברה הרחבים את שיטת ההתפתחות המדעית של חוכמת הקבלה. הם טענו, שאת חוכמת הייחוד עם הכוח העליון, יש לגלות רק במקום הנכון ורק לאלה שיבינו ויקבלו אותו בצורה נכונה.
כי אחרת, גילוי מהות חוכמת הקבלה תגזול מהחברה את יכולתה להתענג מהנאות הגוף, מעושר ומכבוד, למרות שעדיין אינה מרגישה צורך לוותר על הנאות אלה, המהווים את פסגת ספוק עבורה, הנאות מ:
עושר,
משלטון ומכבוד (כלומר, מ קבלת הכרה מהחברה)
בתמורה לרכישת הקשר עם הכוח העליון, אסור לשלול מהחברה את האפשרות להתענג, משום שבתענוגים ובשאיפה אליהם היא מתפתחת, עד שמגיעה לשאיפה אל העליון.
לכן בימינו, מתגלים בחברה סימני אכזבה מכל ההנאות שפורטו לעיל, ויש בה נכונות פנימית לקשר עם הכוח העליון, ולכן חוכמת הקבלה מתגלה ומגלה את מהותה ואת מטרותיה בחוגי החברה הרחבים.
לצפיה ב-'תודה רבה '
תודה רבה
09/08/2012 | 11:12
16
לצפיה ב-'כיצד עבר ראש השנה מחודש ניסן לחודש תשרי'
כיצד עבר ראש השנה מחודש ניסן לחודש תשרי
31/07/2012 | 11:49
712
על פי התורה, חודש ניסן הוא החודש הראשון בשנה, ונקרא 'ראש חדשים': "הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם רֹאשׁ חֳדָשִׁים רִאשׁוֹן הוּא לָכֶם לְחָדְשֵׁי הַשָּׁנָה" (שמות יב,ב). לעומתו עומד חודש תשרי הנקרא 'ראש השנה'. בתולדות ימי ישראל, התחרו חודשים אלו ביניהם זמן רב מי מהם יעמוד בראש. בבסיס "תחרות" זו עמדה השאלה באיזה חודש נברא העולם, בתשרי או בניסן. סוגיה זו עוררה ויכוח ער בין חכמי התלמוד, והם דנו בסוגיה זו בכובד ראש. שורשי הויכוח נמצאים בתקופה של לפני כאלפיים שנים לערך, והתקיימה כנראה, לראשונה, בין שני תנאים: רבי אליעזר בן הורקנוס שטען שהעולם נברא בחודש תשרי, וכנגדו טען רבי יהושע בן חנניה הלוי כי העולם נברא בחודש ניסן. ועוד, הם דנו בשאלה האם בתשרי עתידים ישראל להיגאל או בניסן. מחלוקת זו היא למעשה הד מן העבר לערך שיחס עם ישראל לשני חודשים אלו (תלמוד ירושלמי, מסכת ראש השנה ב, ע,א; מדרש רבה בראשית, פרשה כב, פסקה ד; ילקוט שמעוני שמות, פרק יב, רמז רי; ילקוט שמעוני ישעיהו, פרק כז, רמז תלו; ילקוט שמעוני תהילים, פרק פא, רמז תתלא).

המשך בבלוג שלי בתפוז
רמי שקלים
לצפיה ב-'כל אדם חייב ללמוד את חוכמת הקבלה'
כל אדם חייב ללמוד את חוכמת הקבלה
31/07/2012 | 03:58
1
131
הקדמה לספר "פי חכם"
מאת בעל הסולם
תקציר

המקובלים קבעו שכל אדם חייב ללמוד את חוכמת הקבלה. וגם אם אדם בקיא בחוכמות אחרות, הוא מחויב לרכוש דווקא אותה, שאם הוא לא למד את החוכמה הזאת, הוא ייאלץ להתגלגל שוב לעולם הזה כדי ללמוד אותה. במה אם כן שונה חוכמת הקבלה מכל החוכמות והתורות האחרות שכל אדם מחויב לרכוש דווקא אותה, שאם לא ירכוש אותה כאילו שחייו בעולם הזה היו לשווא? מדוע שלמותו של האדם תלויה דווקא בלימוד של חוכמה, ולא במעשים הטובים ובמידות שרכש?
כדי להבין את קביעתם של המקובלים עלינו להבין תחילה את מה שנאמר בספר "הזוהר": "אורייתא וקוב"ה וישראל חד הוא" [שהתורה (האור שבחוכמת הקבלה), הבורא, והנשמה (של אדם) הם אחד]. שזה דבר משונה מאוד.
לכן כדי להסביר את הכתוב בספרי הקבלה עלינו להתבונן תחילה בתנאי שהציבו המקובלים לעצמם בחקירותיהם: "כל מה שלא נשיג לא נגדירהו בשם". כלומר "לא נגדירהו בשם" את מה שטרם השיגו וגם את מה שאי אפשר להשיג על ידי החוכמה הזאת, כמו את מהותו של הכוח העליון. לכן המקובלים מסרבים לדון אפילו בצורה תיאורטית על המהות של הכוח העליון, לא כל שכן לתת לחקירותיהם בנושא זה הגדרות, שמות וכו'.
לכן כל ההגדרות שניתנות לכוח העליון מתייחסות לא למהותו, אלא לאור שנובע ממנו אלינו. ואפילו הגדרת ה"אין-סוף" בקבלה כוונתה לאור הנובע מהמהות של הכוח העליון. ורק בגלל שחוקרי החוכמה קבעו, שכלפי הנבראים המקבלים, המושג של האור הנובע ממהות הבורא הוא כאין-סוף, הם קראו לו בשם הזה.
וזהו חוק בל-יעבור אשר בבורא בעצם אפילו ההרהור אסור: "דלית מחשבה תפיסה ביה כלל", ואי אפשר לכנותו בשום מילה, שהרי זה היה מעיד על מידה מסוימת של השגה בו. מה שאם כן את האורות הנובעים מהכוח העליון האדם יכול לחקור – לתת להם כינויים על פי תוצאות המחקר שלו, להגדיר את מאפייניהם.
ומכיוון שכל אדם הוא מַקלט של האורות האלה והם אלה שקובעים את כל הקיום שלנו, אז חקירת האורות והשימוש הנכון בהם זוהי חובתנו הבלתי נמנעת, שהרי בכך אנחנו חוקרים את כל הדרכים, שבהם הכוח העליון משפיע עלינו. והתוצאות של הידיעות האלו הן שמרכיבות את המהות של חוכמת הקבלה, והשימוש הנכון בהן מביא את האדם למילוי באור העליון והוא השכר הראוי עבור עבודתו.
בספר “הזוהר” נאמר שכל העולמות העליונים נבראו במטרה להביא את האדם אל השלמות. המטרה הזאת הוצבה מראש כסיבה לבריאת כל העולמות, כמו שנאמר בספר "הזוהר": "סוף מעשה – במחשבה תחילה". וכפועל יוצא של "להנות לנבראיו" - שורש הסיבות, נבראו העולמות העליונים, העולם שלנו, עד האדם, שמורכב משתי בחינות המלובשות זו בזו, נשמה המשוכנת בגוף גשמי.
הכוח העליון מציב את האדם במצב הנמוך ביותר, בגוף גשמי עם נשמה שמלובשת בו. ובאותו אופן, הכוח העליון, דרך מערכת העולמות המשתלשלים, משפיע עליו, כדי לפתח את נשמתו, את הכלי הרוחני, לקבלת האור, עד שיתמלא כולו באורו, כמו שנאמר "ומלאה הארץ דעה את ה' ... כי כולם ידעו אותי, למקטנם ועד גדולם".
תרי"ג רצונות, תרי"ג תיקונים, תרי"ג אורות

נשמת האדם מורכבת מתר"יג רצונות המיועדים להתמלא באור העליון. כל רצון ורצון הוא אגואיסטי בתחילתו, עם הכוונה "למען עצמי". כתוצאה מלימוד חוכמת הקבלה נוצרת על כל רצון של האדם, מהקטן ביותר ועד הגדול ביותר - כוונה להתמלא על מנת להשתוות לכוח העליון, על מנת להשפיע לו.
התיקון של כוונה אגואיסטית לאלטרואיסטית נקרא "מעשה התיקון". הרצון המתוקן, בהתאם להשתוות שלו עם הכוח העליון, מתמלא באור העליון, בהרגשה של הכוח הזה, של הבורא, כלומר הבורא והאור הם אחד, שזה נקרא "קוב"ה ואורייתא חד הוא". בכך שהאדם תיקן את הכוונות שלו על כל תרי"ג הרצונות, הוא משיג את כל האור היוצא מהכוח העליון אליו אישית. מצב כזה נקרא "התיקון הפרטי". בכך האדם משיג את איחוד פרטי מלא עם הכוח העליון.
הנשמות שונות זו מזו בתכונות שלהן. השוני הזה בתכונות הוא הגורם לשוני של האדם בכל תכונותיו החיצוניות מהסובבים. אבל הריחוק או הקרבה בין הנשמות תלויים לא בשוני בתכונותיהן, אלא בכוונה האגואיסטית הייחודית של כל אחת מהן למלא רק את עצמה. אם האדם מתקן את הכוונה שלו, הוא מגיע על ידי זה לקרבה, עד כדי איחוד נשמתו עם הנשמות האחרות, ואז הוא משלים את עצמו ברצונות שלהן ובאור הממלא אותן,"גמר תיקון הנשמות", שאז אין שום הבדל ושינוי צורה בין הנשמה לאור, שזה נקרא אורייתא וישראל חד הוא". והמילוי השלם באור העליון התואם לזה נקרא "עולם אין-סוף". התוצאה מהמצב הזה היא ההשגה של הרגשת הנצחיות, השלמות, השלווה והידע המלא. ובזה הראנו שהאור (התורה), הבורא (קב"ה) והנשמה (ישראל) הם אחד – כפי שנאמר לעיל "אורייתא וקוב"ה וישראל חד הוא".
פעולות האדם בהשגת העולם העליון

תיקון הכוונה האגואיסטית שלו לכוונה אלטרואיסטית. ע"י זה הרצון עצמו ליהנות, להתמלא באור העליון, מוגדר כדומה לכוח העליון, האלטרואיסטי.
והמילוי של הרצון המתוקן באור העליון - בסופו של דבר, האדם משיג את התכונות של הכוח העליון, את המטרות שלו ואת תכלית בריאתו, ובזה שכרו.
וכל עוד האדם לא השיג את המצב הזה של נשמתו, הוא יצטרך להופיע בעולם הזה שוב ושוב, משום שהמדרגה הגבוהה ביותר, עולם האין-סוף, האיחוד המלא של כל הנשמות והמילוי השלם שלהן באור העליון, צריך להתממש בזמן חיותן על הארץ בעולם הזה. לכן כל דור מהווה גלגול של הדור הקודם, כלומר, הופעה של הנשמות בגופים חדשים [הבאות להיתקן עד השגת האיחוד המלא].
בכך הראנו את החשיבות המעשית של חוכמת הקבלה.
לצפיה ב-''
31/07/2012 | 14:36
13
לצפיה ב-'הקרנת גולשים - והפעם בצפון '
הקרנת גולשים - והפעם בצפון ;-)
30/07/2012 | 19:17
2
24
הפעם אנחנו עולים צפונה ושמחים לארגן עבורכם הקרנת טרום-בכורה בקריות |חיבוק|

אחרי ההתכנסות המסורתית, נצפה בקומדיה החדשה "טד" בכיכובם של מארק וולברג ומילה קוניס, אשר דנה באופן משעשע ומקורי בבחירה בין הילדות לבגרות, אותה כולנו עושים בשלב מסוים בחיינו.
הסרט יוצא לאקרנים ב-16.8 ואתם תוכלו לצפות בו לפני כולם יחד איתנו ;-)

רוצים להגיע|?| לפרטים נוספים ולהרשמה - http://www.tapuz.co.il/blog/net/Maavaron.aspx?entr...
לצפיה ב-'שער הגלגולים הקדמה א''
שער הגלגולים הקדמה א'
01/08/2012 | 00:26
59
לכל המעוניין ללמוד ולהכיר את שורש נפשו ונשמות האנשים, מה תיקון האדם ומה קלקל,
איך לתקן ומה עליו לעשות, בשער הגלגולים:
http://youtu.be/awPbRXwkzts
לצפיה ב-'דברי תורה וחידושים נפלאים לכבוד השם יתברך'
דברי תורה וחידושים נפלאים לכבוד השם יתברך
07/08/2012 | 17:33
36
דברי תורה וחידושים נפלאים לכבוד השם יתברך בדף:
https://www.facebook.com/pages/%D7%90%D6%B4%D7%99%...
לצפיה ב-'הסבר על חכמת הקבלה'
הסבר על חכמת הקבלה
29/07/2012 | 22:50
1
149
קצת ארוך...

בעולם שלנו בכל הדומם, הצומח והחי, ובאדם כחלק מהחי, הייתה התפתחות על ידי שליטת כוח הקבלה על פני כוח ההשפעה. במיוחד באדם רואים את זה כי הוא האגואיסט הגדול ביותר, הוא משתמש ממש בכוח הזה כרע לזולת. אצלו כוח הקבלה שנמצא בשליטה על פני כוח ההשפעה בולט ביותר, אף על פי שכוח הקבלה שולט בכל הצורות של הטבע בכול הדומם, הצומח והחי.

כשמסתכלים על האדם הפשוט, ברור יותר שכל דבר שאנחנו עושים הוא רק כדי למלא את עצמנו, רק כדי להרוויח. אם אני לא רואה רווח, איני מסוגל לעשות דבר. מצד הטבע אני בנוי בצורה כזאת שאין לי שום סיכוי לעשות איזו פעולה אם אני לא מקבל מזה תענוג, זאת אומרת הרווח מורגש אצלי כתענוג, כמילוי, כעודף על פני ההשקעה שלי. השקעה שלי היא הנתינה, הקבלה חייבת להיות יותר גדולה מהנתינה. זה נקרא, שכוח הקבלה שולט על כוח הנתינה.

ולכן אנחנו הגענו בשימוש כוח הקבלה לצורה כל כך מופרזת, שהוא שולט על כוח הנתינה, שאנחנו, ללא שום חשבון, רוצים להרוויח על חשבון כולם. זאת אומרת אני מוכן להרוג את כולם, אני מוכן למכור את כולם, אני מוכן להרוס את הכול רק כדי לקבל איזה גרם של מילוי, גרם של תענוג. ולא להתחשב עם אף אחד בשום צורה.

כוח הקבלה עד כדי כך גדל על פני כוח ההשפעה. ההבדל ביניהם נהיה גדול מאוד. ואז כשאנחנו הגענו לאיזושהי רמה כזאת שההבדל בין כוח ההשפעה וכוח הקבלה כל כך גדול, כביכול פתאום הפסיק הקשר ואז אנחנו מרגישים משבר ואי יכולת להמשיך להתקיים.

כי כוח ההשפעה הוא בכלל לא מתקרב לכוח הקבלה, הוא לא יכול לעזור לו יותר להתפתח. האגו גדל עד כדאי כך שהוא לא מאפשר לי להשפיע במקצת לאחרים כדי להרוויח. אני רוצה הכול לעצמי!

האגו לא מאפשר לי לסבול אף אדם ליידי כדי לבנות משפחה. לא מאפשר לי לסבול את הילדים כי על כל דבר אני צריך לשלם בוויתור, בהתחשבות, בהשפעה הדדית, במשהו. איני מוכן לכך, עד כדי כך כוח הקבלה שלי נעשה גדול יותר מכוח ההשפעה!

ואנחנו רואים את זה בעולם, בכל מקום, בכל רמות החיים של האדם. על כל דבר אני חושב רק איך מקסימום להרוויח. עד כדי כך שלא לשלם וכן לגנוב.

ואז אנחנו מייצרים כל מיני מערכות שמאפשרות לנו לגנוב בצורה חוקית. אז אנחנו מעוותים את החוקים, בונים בצורה כזאת ממשלה וכל מיני יחסים בציבור, וכל זה רק בשביל לקבל מקסימום. ואז אנחנו מגיעים לכזה מצב שאדם לא יכול להתחשב באף אחד: לא במשפחה, לא בחברה, לא במדינה, לא עם הילדים, לא עם האנושות.

לכן הגיע המשבר הכללי, בחינוך, בתרבות. עם הטבע אנחנו בכלל לא מתחשבים ומוכנים לעשות עם הטבע כל מה שבא לנו, לזרוק פסולת רעילה לים, לזרוק זבל ליד הבית שלי. ארבעה קירות של הבית – זה מה שחשוב לי. החורים באוזון, לא אכפת לי, שהאחרים יחשבו על זה.

האגו שלי לא מאפשר לי לעשות חשבון אפילו לעוד יום! כי הוא תמיד בודק מה יש לי עכשיו בידיים. אם אני לא רואה רווח מיידי, אז שום דבר לא מעניין אותי מה יהיה. אל תגידו לי על מחר, אני לא רואה ולא שומע כלום.

פעם, לפני 50 שנה, הכלכלנים היו מתכננים ל- 5 - 10 ואפילו ל- 20- 25 שנה תוכניות להתפתחות המדינה. היום אין דבר כזה. אף אחד לא יודע מה יקרה מהיום למחר. חוסר ההתחשבות מביא אותנו לחוסר התמצאות. האגו שבר לנו את המערכות. אפילו מידה מסוימת של איזון שהיה לנו, כלומר, קשר בין כוח ההשפעה וכוח הקבלה – לא קיים עכשיו. ולכן אנחנו לא יודעים כיצד להתקיים.

הפיתרון כעת הוא ליצור בתוך החברה שלנו מערכת חברתית כזאת, שתעזור לנו, שתדחוף אותנו, שפשוט תלמד אותנו איך להגדיל את כוח ההשפעה, שבלי זה אין חיים!


לקוח מכאן ------------->   http://laitman.co.il/?p=66984
לצפיה ב-''
31/07/2012 | 14:36
12
לצפיה ב-'כל מה שרציתם לדעת על ט' באב'
כל מה שרציתם לדעת על ט' באב
28/07/2012 | 21:05
5
74
מאמר מדהים שמסביר את המשמעות הרוחנית של היום הזה:

http://www.kab.co.il/kabbalah/short/972

לצפיה ב-'שאלה בהקשר זה'
שאלה בהקשר זה
28/07/2012 | 23:32
2
40
נתבקשתי לתת מחר, תשעה באב, תשובה להצעת עבודה שקיבלתי.
יש לי הרגשה שלא כדאי לסגור דברים כאלה בתשעה באב. אשמח לשעת אם יש לכך משמעות על פי הקבלה והיהדות.
תודה
לצפיה ב-'ההרגשה שלך נכונה'
ההרגשה שלך נכונה
29/07/2012 | 11:32
1
41
לא מומלץ עפ"י הקבלה והיהדות לסגור עניינים ולהתחיל התחלות בתשע באב,
מאחר ואלו ימי דין וחורבן, ואין בהם סימן יפה ומזל טוב.
לצפיה ב-'תודה'
תודה
29/07/2012 | 13:31
20
לצפיה ב-'חורבן פנימי מוביל לחורבן חיצוני.'
חורבן פנימי מוביל לחורבן חיצוני.
29/07/2012 | 12:54
39
דווקא מתוך השפל תבוא הגאולה
היום ניתן להבין עד כמה אנחנו מרוחקים זה מזה, וזהו אני מבינה שלב הכרחי -  גילוי הרע.
התחושה אנחנו איננו מסוגלים ליצור גשר מעל חוסר הקשר והצער הַכֵּן על כך, הם תחילתו של השינוי.

אז נבין שהכול תלוי ביחס שלנו לזולת, ושהתקומה היא רוחנית בלבד. כלומר, שעלינו לבנות מחדש בינינו את אותם יחסים שלימד אברהם את הבבלים לפני חמשת אלפים שנה. ואיך מתחילים פתאום, סתם כך, להתחשב בכולם?

הקבלה מלמדת אותנו, שההתחשבות הזו היא השורש שלנו כעם, והמפתח לחיים טובים של כל אחד מאיתנו כפרט. כאשר נרצה לשנות את היחסים בינינו, נראה שהמצב החדש הוא טבעי עבורנו, ומאפשר לנו לצמוח ולהתפתח.

תודה על המאמר המרתק ושמעביר אותנו למצב היום
לצפיה ב-'אמנם שכבר הסתיים תשעה באב...'
אמנם שכבר הסתיים תשעה באב...
29/07/2012 | 22:44
26
אבל דווקא השנה הרגשתי ביום הזה מין כח של שקט ועמקות שיורד אלינו... שמעורר אותנו לחשוב על הקשרים בעם שלנו, בחברה שלנו.
לצפיה ב-' הקרנה נוספת, לכם ולילדיכם'
|אקשן| הקרנה נוספת, לכם ולילדיכם|!|
25/07/2012 | 12:17
21
"פיראטים!" - מהמפיקים של וואלאס וגורמיט, היא קומדיה בתלת מימד שתקרע אתכם מצחוק כמו מלח עם רגל מעץ שמחליק על קיפוד ים:
קפטן הפיראטים הוא שודד ים מזוקן ונלהב וכשלצידו צוות כושל במיוחד ונראה שאין להם סיכוי מול הסכנות האורבות להם בדרך. אך לקפטן יש מטרה אחת: לזכות בפרס פיראט השנה. הם יוצאים למסע ולרגע לא מוותרים על הדבר שפיראטים הכי אוהבים: הרפתקאות!

|אקשן|אז... לשמור לכם מקום על הסיפון?
הירשמו - http://www.tapuz.co.il/blog/net/Maavaron.aspx?entr...
לצפיה ב-'לכבוד יום השנה לפטירת האר"י הקדוש'
לכבוד יום השנה לפטירת האר"י הקדוש
23/07/2012 | 21:57
2
176
קטע ממאמר מאוד מעניין:

"האר"י קיבל את ספר הזוהר במאה ה - 16. הוא היה מקובל גדול, ולימד מכל המקורות הקבליים שהיו קיימים לפניו. מאוחר יותר, כל המקורות האלה יצאו כספר קבלה אחד שנקרא "עץ חיים". זהו ספר לימוד על הדרך לעולם הרוחני, ובו הוא מסביר לנו איך אפשר להתעלות, ולהשיג נצחיות ושלמות.

השלב הראשון של התפתחות הנשמות הסתיים בתקופת האר"י. זה היה שלב של התפתחות לא מודעת, על-ידי קיום בהמי פשוט. אם נזכר - יבשת אירופה נמצאה אז בימי הביניים, זמן של ברבריות ופראיות.

הופעתו של האר"י הביאה עמה תקופה חדשה של התפתחות האנושית. לעולמנו מתחילות לרדת נשמות אשר מעוררות בגופים שהתלבשו בהם שאיפה לרוחניות, רצון לידע רוחני ולהשגת העליון. זאת הסיבה תקופת ימי ביניים תמה, והתחילה תקופת הרנסנס - תקופת התפתחות, שהביאה למהפכה הטכנולוגית והתעשייתית.

לאר"י ניתנה רשות מלמעלה לחדש את השיטה, שהייתה קיימת עוד מימי האדם הראשון; כך שתהפוך להיות - משיטה של יחידים - בעלי נשמות מיוחדות, לשיטה המתאימה להמונים, למספר גדול של נשמות שהתפתחו קודם בעולם הזה וכעת מוכנות לעלייה רוחנית.

בנוסף ל"עץ החיים" הוא כתב עוד כ - 20 ספרים. הם מאוד קשים להבנה, אבל נכון להיום, הם מהווים את הספרים העיקריים והיסודיים שעל-פיהם בנויה כל שיטת הקבלה, משום שפרס בהם את כל חוקי הבריאה כשיטה מדעית ברורה.

בזה הספרים שלו נבדלים מספר הזוהר, ויכולים לשמש כספרי לימוד. החלק העיקרי של ספריו מתחלק לשמונה חלקים שנקראים "שמונה שערים". בכל אחד מהם הוא מסביר בצורה מדעית טהורה נושא מסוים בקבלה: את חוקי העולם העליון, את השפעתו של האדם על החוקים האלה, את גלגולי הנשמות.

כל ספרי האר"י כתובים בגישה שונה לחלוטין וברמה לגמרי אחרת. מה שהנחה אותו היה התפתחות הנשמות שהיו בתקופתו. ואז הופיעו הרבה מקובלים הנשענים על עבודתו - מאות מקובלים בכל קצוות תבל, ובמיוחד באירופה המזרחית: ברוסיה, אוקראינה, רוסיה הלבנה ובפולין.

המוני אנשים נמשכו לקבלה, ועל זה קמה לה תנועה עממית-לא קבלית של המוני אנשים, שנקראה "חסידות". אלו אנשים הנמשכים למגע עם הרוחני, עם העולם העליון. הם מתחילים לראות שכבר בחייהם בעולם הזה קיימת מטרה נעלה .

הלימוד בספרי האר"י מעלה את האדם מעל לדרגת העולם שלנו. כך אמר האר"י בהקדמות לספרים שלו, שממנו ואילך, כל אחד שמרגיש רצון לעולם העליון, יכול ללמוד את ספריו. לפני האר"י, היכולת ללמוד בספרי הקבלה הייתה אחרת מזו שאחריו. לפני הופעת האר"י, מלמעלה הייתה יורדת נשמה מיוחדת של מקובל, ואז, כביכול מעת רצון, היה מתגלה יחד איתה גם הספר לאותו הדור. אבל החל מתקופתו של האר"י, מי שיש לו איזושהי משיכה או שאיפה לרוחניות, כבר יכול ללמוד בספרי הקבלה שלו. ודי לנו ללמוד מספרי האר"י, כדי לצאת לעולמות רוחניים.

ובכן, במאה ה - 16, בתקופה של ימי הביניים והברברים, נולד בירושלים ילד, שקיבל אחר כך את השם "האר"י הקדוש". הוא ספג לתוכו את כל הידע הקבלי מתקופתו של אדם הראשון. הוא עיבד אותו וניסח אותו, כך שכל הדורות שאחריו התחילו להיות ניזונים רוחנית מהספרים שלו.

האר"י נולד בירושלים, אחר כך ביחד עם אמו עבר למצרים. בגיל מאוד מוקדם, הוא איבד את אביו וגדל אצל דודו. בגיל 35 הוא הגיע לצפת, ובמשך שנה וחצי לימד בישיבה שארגן לתלמידיו. רק שנה וחצי. תלמידו הראשון חיים ויטאל, אז מאוד צעיר בן 28, רשם את כל מה ששמע במשך שנה וחצי. וממה שהוא רשם באותם 18 חודש, יצאו לאור 20 כרכים של כתבי האר"י. האר"י הלך לעולמו בגיל 36, ורק לחיים ויטאל הוא הוריש את עבודתו. חיים ויטאל לומד קבלה, מברר ומוציא לאור את כתבי האר"י.

מה שמיוחד אצל האר"י הוא לא רק העובדה, שנשמתו הייתה תוצאה (גלגול) של נשמות של מקובלי ענק, אלא העובדה, שנשמתו ירדה בדיוק בעת בה רמת ההתפתחות הכללית של הנשמות, הייתה כזו, שכל האנושות דרשה התפתחות רוחנית.

בתקופת האר"י, ההתפתחות הכללית של הנשמות, הגיעה לשלב בו לנשמות יש רצון להתעלות רוחנית ולא רק לחיים רגילים בדרגה של העולם הזה. זאת הייתה הסיבה לתחילת תקופת הרנסנס והמהפכה התעשייתית.

התהליך הזה שקורה ברוחניות, מתבטא בהופעת הרצון למצוא את מקור חיים, בשאלה "מה הטעם בחיי?". מהאר"י והלאה השאלה הזאת בנשמות היורדות, מתחילה להתבשל, מתחילה להפריע לקיום, ומכריחה את האדם לעסוק בחקר מקור החיים. המחקר הזה מסתכם בחקירת העולם העליון, שממנו אנחנו באים, למרות שבפועל העולם העליון אינו מורגש ומובן. האר"י לקח את כל חכמת הקבלה, שהייתה לפניו מתקופתו של אדם ראשון, ויצר שיטה חדשה לחלוטין, בשביל נשמות שרוצות לעלות בעצמן.

לפני תקופתו של האר"י התחלקו הנשמות שירדו לעולם הזה לשני סוגים: הראשון - נשמות מסוג בהמי, שהיו נותנות לאדם את הרצונות לחיות, להתרבות, ולשמור על המין האנושי במסגרת העולם הזה. הסוג השני - נשמות בודדות של מקובלים, אלו שעסקו באופן עצמאי בחקר העולם הרוחני.
החל מתקופתו של האר"י והלאה, יורדות לעולמנו נשמות שכבר אינן מסוגלות להסתפק בקיום בהמי בעולם הזה, הן הגיעו לשלב כזה של התפתחות, שבהמוניהן הן רוצות לעלות לקראת הרוחני.

עד האר"י, אף פעם לא היה מצב בו נשמה שנמצאת בתוך רצונות בהמיים, פתאום מתחילה לרצות להתפתח מבחינה רוחנית - שכן הנשמות של אז היו נשמות מיוחדות של מקובלים בודדים, או נשמות של בני-אדם רגילים. החל מהאר"י והלאה, התפתחות הנשמות הבהמיות של בני - אדם רגילים הסתיימה.

אותן נשמות מתחילות לקבל רצונות להתעלות רוחנית עצמאית, ולכן הן זקוקות לשיטה איך לצאת לרוחניות. האר"י היה הראשון שיסד את השיטה איך כל אדם יכול לצאת לעולם רוחני, לכן האר"י הוא המקובל החשוב ביותר עבורנו. הוא כותב בהקדמה לספרו כי מאז שנוסדה השיטה, כל אחד שרוצה יכול ללמוד קבלה - כי הרצון בעצמו הוא המבחן היחיד לכרטיס הכניסה לעולם הרוחני. כך בעזרת המדע הזה, יכול כל בעל רצון להשיג את מטרת בריאתו, ללא הבדלי גיל, מין ולאום.

ובאמת, אחרי האר"י החלו רבים להתפתח לקבלה. מאות אנשים-נשמות התחילו בכוחות עצמם לעלות רוחנית, כדי לחדור לעולם הרוחני-העליון. מהאר"י מתחיל השלב האחרון בהתפתחות האנושות. החל מהמאה ה - 61, במהלך המאות הבאות, מתחילות הנשמות להיוולד רוחנית מחדש, ולהשיג יציאה שלמה לעולם רוחני עוד בהיותן בגוף הגשמי.
תקופת הפריחה של הקבלה המשיכה עד 1920 לערך. ללא שיטת האר"י, לא היה ניתן להשיג את העולם הרוחני למספר כה רב של נשמות. הפריחה בלטה במזרח אירופה שם הופיעו הרבה מקובלים, אדמו"רים, שלעתיד יצאו מהם הרבה זרמים ביהדות. כן היו הרבה קבוצות קבליות וגם אחרות.

גם להאר"י היתה קבוצה של מספר תלמידים, אבל לפני מותו, הוא התיר את הלימוד רק לתלמיד אחד, שקראו לו חיים ויטאל. את לימודיו אצל האר"י התחיל חיים ויטאל בגיל צעיר מאוד, ולמד אצל האר"י רק שנה וחצי - עד למותו. אבל דברי האר"י שנרשמו מפיו על-ידי חיים ויטאל, היו רבים מאוד עד שמילאו ארונות שלמים.

חלק מהכתבים נקברו יחד עם האר"י, חלק הוסתר בארגז אצל קרובי משפחה של האר"י, ועל חלק מהם התחיל חיים ויטאל לעבוד. וכך בהדרגה התחילו הספרים לצאת לאור.

שמואל ויטאל, בנו של חיים ויטאל, המשיך את העבודה אחרי אביו. לאחר מכן המשיך אותו בנו, נכדו של חיים ויטאל. כולם הוציאו לאור את כתבי האר"י. כעבור כשלושה דורות מאז מותו של האר"י, קברו נפתח והוצאו משם יתר כתביו, אשר מהם חוברו ה"שמונה שערים", כתבי האר"י העיקריים ביותר.

אנו רואים, שלאף אחד מממשיכי הדרך של האר"י בדורות שאחריו, לא היו את כל החיבורים שלו. אפילו לחיים ויטאל לא היה את כל הידע כדי להרכיב שיטה מדויקת וכוללת, המתאימה לכל נשמה שיורדת לעולם הזה, וזאת למרות שעשה את כל המאמצים, כדי לשמור על הכתבים האלה עבורנו."

מקור: http://www.kab.co.il/heb/content/view/full/41869
לצפיה ב-'"האר"י ואני" צפיתי בכל הפרקים'
"האר"י ואני" צפיתי בכל הפרקים
24/07/2012 | 13:21
1
44
וכל פרק ממרתק, הסדרה מתארת את היכרותו של חיים ויטאל עם האר"י עד מותו של המקבל האלוקי.
מצרפת את הפרק האחרון בצד ימין מופיעים כל הפרקים.
מומלץ.
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'שיר "עץ החיים" של האר"י'
שיר "עץ החיים" של האר"י
24/07/2012 | 19:11
64
שיר מדהים שמספר בעצם את כל תהליך השתשלות הבריאה עד לדרגת העולם הזה



דע, כי טרם שנאצלו הנאצלים ונבראו הנבראים,

היה אור עליון פשוט ממלא את כל המציאות.

ולא היה שום מקום פנוי בבחינת אויר ריקני וחלל,

אלא הכל היה מלא אור האין סוף הפשוט ההוא.

ולא היה לו לא בחינת ראש ולא בחינת סוף,

אלא הכל היה אור אחד פשוט שווה בהשוואה אחת,

והוא הנקרא "אור אין סוף".

וכאשר עלה ברצונו הפשוט לברוא את העולמות ולהאציל את הנאצלים,

להוציא לאור שלימות פעולותיו, שמותיו וכינוייו,

שהיתה זאת סיבת בריאת העולמות.

הנה אז צמצם את עצמו אין סוף בנקודה האמצעית,

אשר בו באמצע ממש,

וצמצם את האור ההוא,

והתרחק אל סביבות צדדי הנקודה האמצעית.

ואז נשאר מקום פנוי, אויר וחלל ריקני

מהנקודה האמצעית ממש.

והנה הצמצום הזה היה בהשוואה אחת

בסביבות הנקודה האמצעית הריקנית ההיא.

באופן שמקום החלל ההוא

היה עגול מכל סביבותיו בהשוואה גמורה.

והנה אחר הצמצום,

אשר אז נשאר מקום החלל והאויר פנוי וריקני

באמצע אור האין סוף ממש,

הנה כבר היה מקום,

שיוכלו שם להיות הנאצלים, והנבראים, והיצורים, והנעשים.

ואז המשיך מן אור אין סוף קו אחד שלו מלמעלה למטה,

המשתלשל ויורד תוך החלל ההוא.

ודרך הקו ההוא האציל, וברא, ויצר, ועשה

כל העולמות כולם.

קודם ארבעה העולמות הללו

היה אין סוף אחד ושמו אחד באחדות נפלא ונעלם,

שאין כוח אפילו במלאכים הקרובים אליו

ואין להם השגה באין סוף,

כי אין שום שּׂכל נברא שיוכל להשיגו,

היות כי אין לו מקום, ולא גבול, ולא שם.

לצפיה ב-'שאלה: האם ניתן לקשט עוגה במשפטים סאל אלד מהש?'
שאלה: האם ניתן לקשט עוגה במשפטים סאל אלד מהש?
23/07/2012 | 21:44
3
170
ערב טוב לכולם, אישתי מעוניינת  לאפות עוגה לכבוד אורחים חשובים שאמורים להתארח אצלינו. שאלתי האם היא יכולה לקשט את העוגה בצמד האותיות "סאל" "אלד" "מהש" ולצייר מגן דוד על העוגה?
תודה.
לצפיה ב-'אין לזה שום השפעה או משמעות'
אין לזה שום השפעה או משמעות
24/07/2012 | 16:32
69
לצפיה ב-'לקשט היא תמיד יכולה...'
לקשט היא תמיד יכולה...
24/07/2012 | 19:07
1
77
ושיהיה במזל טוב
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
24/07/2012 | 23:10
40
לצפיה ב-'הרהורים בראש חודש מנחם אב'
הרהורים בראש חודש מנחם אב
20/07/2012 | 05:01
2
33
"השעה מזרזת ביותר ויותר אותנו את חובתנו הנמרצה, לחגור את כל כוחותינו המעשיים והרוחניים כולם, לאזור ישראל בגבורה ולעטרו בתפארה, לאחד מפלגות וכוחות מפוזרים, להיעשות לב אחד ומחשבה מרוכזת אחת." (אגרות הראי"ה ב' עמוד שכ"ט).

על פי חוכמת הקבלה, עם ישראל ראוי להיקרא "עַם", במידה וכל חברי האומה מחוברים יחדיו באהבה. הוא יצדיק את קיומו ויהיה ראוי לחיות על אדמת ארץ ישראל רק במידה בה תתקיים בינינו אהבת אחים.כמו בתקופות שלפני חורבן בית המקדש הראשון והשני.

הגלות שבאה על עם ישראל נבעה מהתגברות שנאת החינם, התגברות האהבה העצמית - האגואיזם.

בעל הסולם כותב, כי למרות שניתנה לעם ישראל ההזדמנות לשוב אל ארץ ישראל הגשמית לאחר אלפיים שנות גלות, הוא עדיין לא מימש אותה בפועל. כלומר שהייתנו בארץ מותנית במימוש אהבת ישראל, שהיסוד לקיומה הוא החיבור בינינו כאמצעי לחיבור אל החוק הכללי המנהיג את המציאות, זו המשמעות של ישר-אל.
בראש חודש אב זוהי ההזדמנות שלנו לפעול להתקרב למצב זה, השאלה רק איך?
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'בינתיים נראה שמקרבים אותנו על ידי כוחות מבחוץ'
בינתיים נראה שמקרבים אותנו על ידי כוחות מבחוץ
20/07/2012 | 13:36
1
21
כמו הפיגוע המחריד שהיה עכשיו בבולגריה:
http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1781562

אנחנו ישראלים, ואנחנו מרגישים את זה במיוחד כשקשה... אבל מה זה באמת אומר להיות ישראלי?...
כשקורה איזה אסון בעולם שקשור לישראלים אז מתעוררת בנו תחושת אחווה
אבל בכל שאר הזמן אנחנו לא ממש מתנהגים אחד לשני כמו אחים אלא יותר כמו זרים שמנסים לעבוד ולרמות אחד את השני העיקר לא לצאת פראייר...

אנחנו מתנהלים הרבה פעמים בצורה של כוחניות ושל אינטרסנטיות, אין לנו הרבה ברירות כי זה מה שב"אופנה", זה מה שמראים לנו בעיתונים, בטלוויזיה, במדינות אירופאיות ומערביות שאנחנו שואפים להיות כמוהן... עצמאיים בלי להיות ממש זקוקים לאחר כי זה משפיל אותנו מבפנים.

אבל בואו נשאל את עצמינו לאיפה זה מוביל אותנו?..
הידעתם שבגלל שאחוז הילודה באירופה קטן במהלך השנים בצורה משמעותית מדינות אירופה הגיעו למצב של אוכלוסייה זקנה וקשישה רבה בצורה בולטת?..
האם ידעתם שהמשבר הכלכלי העולמי ריסק כמעט לחלוטין את יוון, את ספרד, את איטליה ובקרוב זה יגיע גם לצרפת ואולי אפילו אלינו אם לא השנה אז בשנה הבאה?...
תשאלו את עצמכם איך זה שבשנה גשומה יחסית מחירי המים עלו והפירות עדיין נשארים כמעט באותם המחירים של השנה אשתקד?...

מכל כיוון ואיך שלא נסתכל על זה אנחנו מצויים במציאות חברתית עויינת שבה המילה "להתקרב, לשתף פעולה, להתחבר" כמעט ואינן באות לידי ביטוי,
ואם אנחנו מעוניינים שזה יתחלף, אנחנו צריכים לעבוד על זה, קודם כל בינינו, וממש לא לחכות לאירופה או לארצות הברית כי הם לא יעשה את זה בשבילינו.


לצפיה ב-'זה הזמן לחשבון נפש'
זה הזמן לחשבון נפש
22/07/2012 | 13:44
9
הצרות מחוץ ומבית אינם טומנים בחובן הבטחה שיהיה טוב,
נראה שזה רק מדרדר והולך ומלבד תפילה אין מה לתת:
"מסתכל אני על נקודה קטנה הנקראת אהבת הזולת.
ואני חושב עליה: מה אני יכול לעשות בכדי להנות את הכלל.
היות שאני מסתכל על הכלל כולו,
אני רואה יסורי הפרט, מחלות ומכאובים, ויסורי הפרט מהכלל כולו, היינו מלחמות בין העמים.
ומלבד תפילה אין מה לתת,
וזה נקרא "מצטער בצרת הכלל בינוני".
הרב ברוך שלום אשלג "אהבת הזולת"
לצפיה ב-'שבת שלום ומבורך'
שבת שלום ומבורך
20/07/2012 | 13:49
23
"שבת היא מעיין העולם הבא, כי בה האדם משתיק כל צימאון נשמתו וממלא יום שלם את תאוותה והישתוקקותה להידבק בבוראה יתברך בלי שום מפריע מבחוץ"

~ רבי מנחם עקשטיין


לצפיה ב-'כשאדם פועל מתוך מצוקה אמיתית...'
כשאדם פועל מתוך מצוקה אמיתית...
17/07/2012 | 09:09
2
67
אני מאמינה שכולנו שמענו על המעשה המצמרר שעשה אדם בשם משה סלימן -
http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1776028

בין לבין יצא לי לשמוע שמאז היו כמה וכמה נסיונות נוספים להצתה של סניפים ממשלתיים ובני אדם שהתחקו אחרי "הסמל"...

אני חושבת שהמצוקה שמתוכה האדם הזה פעל בכלל לא קשורה לכסף, אלא של חוסר יחס ואדישות, יאוש, חוסר אונים ובדידות.
רק תתארו לכם את אותו האיש, עם אותן הבעיות, אם היו לו שכנים שעליהם היה אפשר לסמוך?.. אם היו לו הורים ובני משפחה שעליהם היה אפשר לסמוך?.. אם היה לו קשר טוב עם המורים בבתי הספר? עם הרופאים בקופת החולים? עם הפקידים במוסדות השונים?

אם הייתה לאדם הזה הרגשה של רשת תמיכה ובטחון חברתיים - חושבים שהוא היה מעז להגיע לאקט כזה? לדעתי לא.

מבחינת הזמנים, על פי חכמת הקבלה, מדובר בזמנים של ממש, של "ימות המשיח"... כלומר: שהאנושות עתידה לסבול מעברים רבים של ייסורים. המטרה שלנו כמובן היא להצליח להגיע למטרת הבריאה עם כמה שפחות ייסורים.. אז ייסורים כמו אלה שאנחנו רואים: איך אנחנו צריכים להגיב אליהם?.. האם להמשיך הלאה? האם לפעול לשינוי המצב? ברור לי שאדם אחד לא יוכל לשנות הרבה וספק אם מחאה אפילו שתהיה של חצי מיליון איש תשיג שינוי איכותי ומהותי בחברה שלנו...  איך אפשר להגיע למצב חברתי אחר שממנו לא יוכלו לצמוח ייסורים ומעשים כאלה?
לצפיה ב-'האדם הוא חלק מהשלם שאנו קוראים לו היקום,'
האדם הוא חלק מהשלם שאנו קוראים לו היקום,
19/07/2012 | 10:00
1
25
"... חלק המוגבל בזמן ובמקום.
הוא מרגיש את עצמו, את מחשבותיו ואת רגשותיו כמשהו שנפרד משאר העולם, מה שמהווה מעין טעות אופטית.
האשליה הזאת הפכה עבורנו לבית כלא, שמגביל אותנו בתוך העולם של הרצונות שלנו ובתוך החיבור למעגל הקטן של הקרובים לנו.
המשימה שלנו היא להשתחרר מבית כלא זה, להרחיב את מעגל העניין שלנו שיכלול את כל היצורים החיים ואת כל העולם במלוא תפארתו. אף אחד לא יוכל לבצע משימה כזאת עד הסוף, אבל הניסיונות עצמם להשיג את המטרה הזאת מהווים חלק מההשתחררות מהכלא הזה, והם הבסיס לביטחון פנימי."
דבריו של איינשטיין גם אם ארכוים מעט מדברים בפני עצמם
ככל שנרגיש מחוייבים אחד לשני
כן האדם לא ירגיש מבודד
הוא ירגיש תמיכה גם בתחושת כישלון, הכישלון היחידי שלנו שלא הצלחנו לתת תמיכה רגשית
אולי כדאי להפקי מזה לקח ולגשת אחרת אל מצבים, לשנות את היחס לבני האדם ולו במעט
"כולנו זקוקים לחסד"
לצפיה ב-'תודה רבה על הציטוט אבל אני לא חושבת..'
תודה רבה על הציטוט אבל אני לא חושבת..
20/07/2012 | 13:47
14
שכולם יכולים להגיע לעומק ולגובה של ההשגה המחשבתית והרגשית שצבר איינשטיין.
האדם הזה ששרף עצמו למוות לא ממש חשב על כל העולם אלא בסה"כ על עצמו, מקסימום על שכונתו. לא יותר מזה.

בצורה טבעית כל אחד חושב קודם כל על עצמו... זה מובן, אבל איך אנחנו מגיעים למצב שגם אם יש אדם כזה שרק דאגות ממלאות אותו, כספיות, נפשיות, ועוד...  הוא לא הולך ומבצע מעשה של התאבדות אלא מרגיש שיש לו על מי לסמוך?..

הרי הוא אמר בפירוש "המדינה גנבה ושדדה אותי".  איך מגיעים למצב שכל אחד ירגיש בחברה הישראלית שיש לו על מי לסמוך?...
לצפיה ב-'שלגיה מחכה לכם בקולנוע ב-'
שלגיה מחכה לכם בקולנוע ב-|תפוז|
18/07/2012 | 12:23
4

|פטיש| מי שומר על השומרים|?|
אנחנו שמחים לארח את אחת הדמויות המרכזיות בתחום ביקורת התקשורת בישראל -
שוקי טאוסיג, עורך "העין השביעית".
שוקי יענה לכל השאלות מחר בשעה 10:00.
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...

|תפוח| להקרנת "שלגיה והצייד" כבר נרשמתם|?|
ערב מהאגדות צפוי לגולשים שיגיעו להקרנת טרום-בכורה לסרט החדש "שלגיה והצייד",
בכיכובן של שרליז ת'רון וקת'רין סטיוארט ;-)
מהרו להירשם - מספר המקומות מוגבל|!|
http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?Ent...
לצפיה ב-'צריך את עזרתכם במחקר בפסיכולוגיה'
צריך את עזרתכם במחקר בפסיכולוגיה
18/07/2012 | 01:17
26
שלום,
אני צריך את עזרתכם בהשתתפות במחקר בפסיכולוגיה. השאלון הינו אנונימי ואורך המילוי המשוער הינו 15 דקות
כדי לענות על השאלון, אנא לחץ/י על הקישור הבא:
http://idc.qualtrics.com/SE/?SID=SV_6g0Gt16blsSimr...
תודה רבה!

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

איתן שמואל יועד - נומרולוג
איתן שמואל יועד
רוצה לנהל את הפורום?
מוביל בתחום שלך ?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ