לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום לשאול את הרב

בס"ד,שלום וברוכים הבאים לפורום "לשאול את הרב".מנהל הפורום הינו בן תורה ואיש הלכה, אך אינו רב על פי החוק הישראלי. (היינו, מוסמך להוראה ע"י רבנים גדולים אך לא ע"י מועצת הרבנות הראשית)ואולם, כל שאלה שתשאל תקבל תשובה לאחר התיעצות עם רב - מורה הוראה.גם למי שאינו שומר תורה ומצוות, מזדמנות שאלות הלכתיות באירועים שונים, כמו: ימי שמחה, ולהבדיל - ימי אבל. בחגים, ובהזדמנויות שונות.פורום זה מיועד להענקת עזרה וייעוץ עפ"י ההלכה ברוח היהדות והמסורת לכל השואלים דבר הלכה.תשובות המגיעות מבעלי דיעות המנוגדים לתורה, וודאי שאין מקומן כאן.כל הנכנס בשערי פורום זה, מצפה לקבל תשובת רב. ולא משהו אחר.כל דיון בכל נושא, הוא מבורך. ואדרבה...אך כל דיון בפורום המתאים לו.שאלות בנושאים "שבינו לבינה" הצניעות יפה להם ומקומם במערכת המסרים.לפורום זה באים ´לשאול. אכן לשאול את הרב.רבנים או ייצוג להם כבר נמצאים כאן בפורום.ובכל מקרה כל ´רב´ חדש ברוך הבא.ובנוסף, הפורום לא נועד לוויכוח על אודות ההלכה, כי אם לספק מענה הלכתי טהור - על בסיס ספרי ההלכה, ופוסקים מורי הוראה.הודעות שמטרתן וויכוח או התנצחות - צר לי, אך ימחקו.עומד לשרותכם בשמחה.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום לשאול את הרב

בס"ד,שלום וברוכים הבאים לפורום "לשאול את הרב".מנהל הפורום הינו בן תורה ואיש הלכה, אך אינו רב על פי החוק הישראלי. (היינו, מוסמך להוראה ע"י רבנים גדולים אך לא ע"י מועצת הרבנות הראשית)ואולם, כל שאלה שתשאל תקבל תשובה לאחר התיעצות עם רב - מורה הוראה.גם למי שאינו שומר תורה ומצוות, מזדמנות שאלות הלכתיות באירועים שונים, כמו: ימי שמחה, ולהבדיל - ימי אבל. בחגים, ובהזדמנויות שונות.פורום זה מיועד להענקת עזרה וייעוץ עפ"י ההלכה ברוח היהדות והמסורת לכל השואלים דבר הלכה.תשובות המגיעות מבעלי דיעות המנוגדים לתורה, וודאי שאין מקומן כאן.כל הנכנס בשערי פורום זה, מצפה לקבל תשובת רב. ולא משהו אחר.כל דיון בכל נושא, הוא מבורך. ואדרבה...אך כל דיון בפורום המתאים לו.שאלות בנושאים "שבינו לבינה" הצניעות יפה להם ומקומם במערכת המסרים.לפורום זה באים ´לשאול. אכן לשאול את הרב.רבנים או ייצוג להם כבר נמצאים כאן בפורום.ובכל מקרה כל ´רב´ חדש ברוך הבא.ובנוסף, הפורום לא נועד לוויכוח על אודות ההלכה, כי אם לספק מענה הלכתי טהור - על בסיס ספרי ההלכה, ופוסקים מורי הוראה.הודעות שמטרתן וויכוח או התנצחות - צר לי, אך ימחקו.עומד לשרותכם בשמחה.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
0
המשך >>

לצפיה ב-'בעל בזבזן...'
בעל בזבזן...
23/03/2017 | 15:12
1
5
שלום רב,

אנחנו מצויים במצב כלכלי קשה (בהליכים משפטיים) ובעלי ממשיך להיות בזבזן מאוד. כבר אין כרטיסי אשראי וכו', אז הוא פשוט מוציא בלי הכרה מזומן מהחשבון ולא משאיר כסף לדברים שצריך לשלם. הוא לא רוצה שנלך לייעוץ בעניין ההתנהלות הכלכלית. וכל פעם אומר לי שאני צודקת אבל לא משנה את התנהגותו.
אני לא רוצה להעליב אותו או לעשות משהו שיפגע בנישואין. דיברתי אתו כמה פעמים על תקציב שיהיה לו לבזבוזים, ממנו לא יוכל לחרוג, אבל זה נשאר באוויר ואני לא באמת יודעת איך לבצע את זה כי אף פעם אין כסף 'מיותר' שאני יכולה להקציב לעניין - תמיד יש משהו שצריך לשלם ועוד לא שילמנו.
מה לעשות?
לצפיה ב-'תשובה לעניין הבזבזנות'
תשובה לעניין הבזבזנות
24/03/2017 | 10:14
5
תנסו לקבוע פגישה עם הרב זמיר כהן כדי שישמע את הטענה המרכזית שלך ושישמע את הטענה שלו מדוע הוא ממשיך בהתנהגות שלו אם הוא מבין שהוא טועה ואת צודקת. והרב יביא לכם כמה עצות, ואת העצות האלו תעשו הכל כדי לקיים אותם ואני חושב שהמצב ישתפר.
 
כמו כן לא כתבת באיזה מצב רוחני אתם אם שומרים שבת או לא שומרים שבת.
מדוע שבת חשובה?
כי אנחנו אומרים ב"לכה דודי" כל כניסת שבת כך:
"לקראת שבת לכו ונלכה - כי היא מקור הברכה"
שבת קודש היא מקור הברכה של כל דבר גשמי. הן המצב הכלכלי. והן המצב הזוגי. כששומרים שבת כראוי (דגש על כראוי) אז כל שקל ושקל יש בו ברכה. ואין ביזבוזים על שטויות כפי שאת טוענת שבעלך עושה.
 
לכן אם אתם לא שומרים שבת, אנא ממכם תשמרו. תקנו תירוש, חלות. תעשו קידוש. תעשו המוציא. שהבעל ילך לתפילות בשבת. ותנוחו. ותקבלו שלוות הגוף ושלוות הנפש.
אם אתם שומרים שבת - תשתדלו ללמוד את הלכות שבת. כי רבותינו אומרים שמי שלא לומד הלכות שבת אז בטוח הוא מחלל שבת בלי שהוא שם לב. כי בהלכות שבת יש המון המון הלכות ברוך השם. וחייבים לדעת ולהכיר אותם היטב. 
 
יש חוברות הלכה נפלאות וקלות להבנה לכל אדם בהמון נושאים של הלכה. בחלק הראשון מדברים שמה על נושא 'אגדה'  כלומר סיפורים והסברים על הנושא. ובחלק השני מדברים על ההלכות איך לקיים מצוות בנושא זה. ההלכות מסודרות בלשון קלה וקצרה. אין מישהו שלא יצליח להבין. אפשר להשיג את החוברות האלו בד"כ בחינם. אבל גם יש באינטרנט. 
החוברות נקראות "בהלכה ובאגדה" והם עבור כל העדות כי מצוין שמה  ההבדלים בין אשכנזים לספרדים.
הנה קישור  לחוברת על השבת.
לצפיה ב-'בשושן פורים למי שאינו תושב ירושלים'
בשושן פורים למי שאינו תושב ירושלים
12/03/2017 | 18:29
4
18
בשושן פורים למי שאינו תושב ירושלים בברכת המזון אומר מגדיל או מגדול.?
 
בפורים אני מבעין שאומרים מגדיל.
לצפיה ב-'מגדיל'
מגדיל
13/03/2017 | 16:53
3
6
לצפיה ב-'רק בשושן פורים נכון.? בפורים זה מגדול.?'
רק בשושן פורים נכון.? בפורים זה מגדול.?
13/03/2017 | 20:36
2
6
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
14/03/2017 | 12:54
1
19
לצפיה ב-'תודה'
תודה
14/03/2017 | 19:37
6
לצפיה ב-'יש לכם שאלה בהלכה...?'
יש לכם שאלה בהלכה...?
07/03/2017 | 09:36
27
אפשר וכדאי לשאול שאלות בהלכה באתר הבא
http://din.org.il
להיכנס לשם, לרשום את השאלה בתיבת השאלות.
(אם אתה ספרדי/אשכנזי/תימני  תציין את זה כדי שיוכלו לענות לך בהתאם)
מתחת לתיבה יש אפשרות להזין את שמך + המייל שלך
יש להזין ולשלוח את השאלה, ולקבל את התשובה במייל תוך זמן קצר.
בד"כ בלי נדר התשובה תהיה תוך כמה שעות או מקסימום תוך יום יומיים.
חוץ מתשובה למייל, התשובה בד"כ גם מפורסמת באתר עצמו.
(אלא אם כן זאת שאלה פרטית שלא ראוי לפרסמה ואז תקבל רק למייל)
לצפיה ב-'קריאת תפילות באזכרה של סבא ז"ל ע"י נכד'
קריאת תפילות באזכרה של סבא ז"ל ע"י נכד
02/03/2017 | 14:56
4
12
שלום רב,
 
באזכרה לסבי ז"ל שתיערך בקרוב התבקשתי לקרוא את התפילות במקום החזן שלא יוכל להגיע.
האם יש מניעה כלשהי לעשות זאת מבחינת היהדות וההלכה בשל קרבת המשפחה?
 
תודה,
שלומי
 
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
02/03/2017 | 22:20
3
26
שלום וברכה
 
זה בסדר גמור שתקרא אתה.
 
יתירה מכך, לנפטר יותר טוב שמי שיאמר פרקי תהילים ומשניות הם דווקא ילדיו הבנים או גם לכל הפחות נכדיו. וזה עדיף על פני אדם זר. וכמובן חשוב וטוב שמי שאומר את התהילים והמשניות הוא מבין גם מה שהוא אומר. כי אז זה משפיע יותר.
 
(ותמיד אפשר לפתוח תהילים בבית או שאר ספרי קודש וללמוד לעילוי נשמת הסבא.)
 
לפני הלימוד יש לומר "הריני לומד לעילוי נשמת סבא פלוני (השם שלו) בן פלונית (השם של אמא שלו)" 
 
אפשר גם לשמוע שיעורי תורה והרצאות לעילוי נשמת הסבא.
הנה הרצאה תורנית מומלצת לצפייה.
 וכמה שיותר מבני המשפחה יראו כך יותר טוב לסבא בעולם האמת.
 
 
כל טוב.
לצפיה ב-'תודה'
תודה
03/03/2017 | 00:04
1
12
שלום וברכה, תודה רבה על התשובה המהירה והמפורטת.
כל טוב.
לצפיה ב-'ברוך השם. ועוד דבר אחד.'
ברוך השם. ועוד דבר אחד.
03/03/2017 | 01:23
20
להבא,
אפשר וכדאי לשאול שאלות בהלכה באתר הבא
http://din.org.il
להיכנס לשם, לרשום את השאלה בתיבת השאלות.
(אם אתה ספרדי/אשכנזי/תימני  תציין את זה כדי שיוכלו לענות לך בהתאם)
מתחת לתיבה יש אפשרות להזין את השם + המייל שלך
יש להזין ולשלוח את השאלה, ולקבל את התשובה במייל.
בד"כ התשובה תהיה תוך כמה שעות או מקסימום תוך יום יומיים
חוץ מתשובה למייל, התשובה בד"כ גם מפורסמת באתר עצמו 
(אלא אם כן זאת שאלה פרטית שלא ראוי לפרסמה ואז תקבל רק למייל)
לצפיה ב-''
03/03/2017 | 15:15
17
לצפיה ב-'בתום השבעה'
בתום השבעה
12/02/2017 | 21:18
2
24
האם חייבים ללכת מוקדם בבוקר לבית הקברות, או ניתן גם בשעה 12 נניח?
תודה
לצפיה ב-'תשובה לגבי עליה לבית עלמין בשבעה'
תשובה לגבי עליה לבית עלמין בשבעה
13/02/2017 | 02:27
19
אמנם לא מצאתי בהלכה בעיה עם זה. 
וכך כתוב בילקוט יוסף בעניין זה (יו"ד סימן לה) 
 
ביום השביעי לאבילות, אחר תפילת שחרית, ואחר זריחת השמש, מנחמין את האבלים, ואומרים להם את הפסוקים לא יבוא עוד שמשך וכו', ובזה הם קמים מהשבעה, שמקצת היום [של השביעי] הרי הוא ככולו
וכשאוכלים אחר כך בבית האבל, אין אומרים בברכת המזון ברכת האבלים, שכבר יצאו מגזרת שבעה
 
 מיד לאחר שהאבלים קמו מהאבלות בבוקר, מאותה שעה האבלים מותרים בכל הדברים שאסורים בהם בימי השבעה, ומותרים ברחיצה, החלפת הבגדים, במלאכה ובתלמוד תורה. מלבד גילוח ותספורת, ושמחה, כפי שיבואר
 
המנהג לעלות לבית הקברות ביום כלות השבעה, 
 ונוהגים לומר מזמורי תהלים ליד הקבר, ומזמור קי''ט, האותיות משם הנפטר, ואותיות נשמה. ויש שמוסיפים גם כמה פרקי משנה לפי שם הנפטר. ואם נמצאים ליד הקבר עשרה אנשים גדולים, אומרים שם קדיש. ואם אמרו פרקי משנה או זוהר או פתח אליהו, אומרים קדיש על ישראל, ואם אמרו רק תהלים אומרים קדיש יהא שלמא
 
בכל מקרה תוכלו לשאול את הרב מוצפי כאן
 
והתשובה תתעדכן בד"כ תוך כמה שעות פה
 
 
לצפיה ב-'אין חובה להקדים מיד בבוקר..'
אין חובה להקדים מיד בבוקר..
13/02/2017 | 17:31
14
ניתן לעלות במהלך היום...
לצפיה ב-'מי שיש לו שאלות ביהדות שישאל פה וננסה לענות'
מי שיש לו שאלות ביהדות שישאל פה וננסה לענות
09/02/2017 | 15:18
1
18
בע"ה
לצפיה ב-'תהילים עב פסוק י = sabah מחוז ב"בורוניי" מלאזיה המוסלמית.'
תהילים עב פסוק י = sabah מחוז ב"בורוניי" מלאזיה המוסלמית.
10/02/2017 | 11:45
16
ספר תהילים מתברר כמקור מהיימן ללימוד הגיאוגרפיה העולמית. בפרק ע"ב פסוק י" נזכרת ארץ-מוסלמית רחוקה בשם "סבא".    אז נכון שיש"כפר סבא" בישראל. אבל כנראה שהמקור לשם הוא אותה ארץ רחוקה שהבוקר מצאתי אותה בבויקיפדיה בערך בורוניי. תושבי כפר-סבא לא מכירים את מקבילתם המלאזית.   לו היינו בקשר עם מנהיגי כפר-סבא ההסטורית מוסלמית אולי היינו שומעים מפיהם את ההסבר על אותה ארץ רחוקה במלאזיה שנציגיה התיישבו ב"כפר סבא"  במהלך ההסטוריה.  חוזרים לשלמה המלך החכם מכל אדם, בכח חכמתו נודע עד מדינות אסיה הרחוקות והם הקריבו "אשכר". אם לא תהיה פרשנות למילה "אשכר" נהיה בבעיה רצינית.
לצפיה ב-'האם רב-העיר התיר ניסויים בעטלפים?'
האם רב-העיר התיר ניסויים בעטלפים?
07/02/2017 | 10:09
1
30
פורסם מחקר על עטלפים שעשה מכון ויצמן. האם רב העיר רחובות "התיר" ניסויים-התעללות בעטלפים"?. האם הרב של העיר רחובות קיבל היתר מ"בורא עולם" לצורך הענין?
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
07/02/2017 | 17:48
27
נא עיין בשו"ת ציץ אליעזר חלק י"ד סימן סח
 
לצפיה ב-'כבודו של דוד המלך = הונאות בבית הדין הרבני.....'
כבודו של דוד המלך = הונאות בבית הדין הרבני.....
01/02/2017 | 13:29
5
26
כשאתה ממקם ברחוב  על שם דוד המלך בית דין רבני, אתה מצפה לסיוע מבנו שלמה המלך החכם באדם. אבל בצד השני של העיר יש רחוב  בשם צמח-דוד ששם מגדלים ושוחטים חזירים.   בורא עולם יושב בשמיים ומקבל "מוסר כפול" לגבי דוד המלך
לצפיה ב-'זה בתל-אביב'
זה בתל-אביב
01/02/2017 | 13:31
7
לצפיה ב-'נא לראות את זה'
נא לראות את זה
01/02/2017 | 19:08
3
26
לצפיה ב-'המדינה מצפצפת על החלטות בית הדין הרבני העליון = אך לא מערערת'
המדינה מצפצפת על החלטות בית הדין הרבני העליון = אך לא מערערת
06/02/2017 | 11:53
1
15
יש לנו כאן מצב מעניין, החלטה של בית הדין הרבני העליון שבה הוא מבקש תגובה על שיבוש הליכי משפט בענין גט ע"י שליח (גט חו"ל), איננה מתבצעת. המדינה מבזה את בית הדין הרבני העליון. אם המדינה מתנגדת להחלטת כב הרב בראש ההרכב, תואיל לערער לבג"ץ. אך המצב של ההתעלמות-החמקנית שבאה לעודד זיופים בתחום המשפט-האישי-דתי-יהודי, מצד היועץ המשפטי לממשלה  ((כיום שופט בית המשפט העליון = אל תתפסו אותי במילה, בלי נדר)), איננו "יהודי". מסקנה = שופט בית המשפט העליון ששמו מתחרז עם גזוז "איננו יהודי". הוא הצטרף לעם אחר - זאת כמובן זכותו המלאה בעשותו זאת מרצונו החופשי  ((בדיוק כפי שטוני בלייר המיר את דתו מאנגליקנית לקתולית)).אולי יש יתרון בהמרת הדת של מזוז = אנחנו רואים שזה השתלם לו. עם הצלחות לא מתווכחים.
לצפיה ב-'אנא כבוד שופט בית המשפט העליון, תוכיח שלא!!!'
אנא כבוד שופט בית המשפט העליון, תוכיח שלא!!!
06/02/2017 | 11:56
13
תוכיח כבוד השופט שלא הלכת במנהרה לבית לחם להמיר את דתך.
לצפיה ב-'אל תגיב לכותב הזה. זה טרול שבא להציק ולהתריס .'
אל תגיב לכותב הזה. זה טרול שבא להציק ולהתריס .
21/02/2017 | 22:25
2
לצפיה ב-'איפה אני מוצאת רב?'
איפה אני מוצאת רב?
26/01/2017 | 13:38
15
65
שלום אני גרה עם שותפות בדירה שאני שוכרות, ויש לנו רק צרות ואסונות על המקום
רציתי לדעת אם יש דבר כזה שרב יכול לבוא ולעשות טיהור של הבית
לא יודעת אם גירוש שדים זו המילה המתאימה
אבל לנקות את השחור ולסלק את המזל הרע שיש לנו על הבית

מאמנת אמרה לי לקנות ערכת טיהור מהחנות שלה,
אבל עד שהגעתי הם כבר לא מוכרים יותר את הערכה ואין להשיג אותה

אנחנו ממש צריכות עזרה של רב
לצפיה ב-'אני ממש לא צוחקת'
אני ממש לא צוחקת
26/01/2017 | 14:01
37
אנחנו באמת צריכות עזרה.
לצפיה ב-'מזוזות בדקתם?'
מזוזות בדקתם?
26/01/2017 | 18:00
5
21
לצפיה ב-'זו דירה חדשה'
זו דירה חדשה
29/01/2017 | 18:06
4
27
עברנו אליה ישר כשהבניין נבנה
הדירה וכל הדברים בה חדשים ישירות מהקבלן
לצפיה ב-'השאלה אם גם המזוזות חדשות'
השאלה אם גם המזוזות חדשות
29/01/2017 | 18:46
3
30
לפעמים הדירה חדשה אבל המזוזות כבר מתקלפות כי לכי תדעי מתי הן נכתבו... צריך לברר את זה ואפילו אם הבית מזוזה נראה חדש..
 
בכל אופן אם לא עשיתם אז מומלץ לעשות חנוכת בית עם עשרה גברים שיקראו מה שצריך מסדר חנוכת הביתץ
לצפיה ב-'דיברתי עם השותפות'
דיברתי עם השותפות
30/01/2017 | 10:39
2
33
אנחנו נבדוק את המזוזות כנראה
 
לצערי אין לנו אפשרות לעשות מניין גברים לחנוכת בית
לצפיה ב-'הבעיה היא'
הבעיה היא
30/01/2017 | 14:20
1
31
שזו דירת שותפות שכורה ולא בית שקנינו
והבנתי שלא עושים חנוכת בית על דירה ששוכרים
לצפיה ב-'צודקת, אין חובה כזו'
צודקת, אין חובה כזו
30/01/2017 | 19:57
29
אבל להרגשתם תוכלו לקרוא בעצמכן את סדר חנוכת בית, אין בזה בעיה.
 
לצפיה ב-'שלום וברכה'
שלום וברכה
30/01/2017 | 18:00
7
32
ראשית לא להתקרב לשום ערכות טיהור למיניהם - זה שטויות ורק מביא צרות וביזבוז כסף.

לא בהכרח שהבעיה היא במזוזות. אולי כן אבל לא בהכרח. תבדקו את המזוזות אצל מומחה ירא שמיים אמיתי. למה לא. ותזכרו שמזוזה שמים כי זה מצווה ולא כי זה מביא שמירה (זה אכן מביא שמירה אבל העיקר הוא המצווה)
אבל מה שיותר חשוב - אם אתן לא שומרות שבת - נא לשמור. 
"כי אשמרה שבת - אל ישמרני"

ואם כן שומרים שבת אצלכם אז תלמדו הלכות שבת כי ידוע שמי שלא לומד הלכות שבת וודאי הוא מחלל שבת
כאן אפשר ללמוד בקלות מדהימה
http://www.toratemetfreeware.com/online/f_01819.ht...
לצפיה ב-'זה לא המזוזות'
זה לא המזוזות
31/01/2017 | 11:17
6
33
דיברתי עם בעלת הדירה והמזוזות נקנו חדשות מלפני שנתיים
ונאמר לי ששנתיים זה נחשב חדש לגבי מזוזה
 
תודה על העיצה אבל אנחנו לא שומרות שבת
למי אני כן פונה כדי שיעזור לנו? לא מכירה אף רב
לצפיה ב-'לגבי: זה לא המזוזות'
לגבי: זה לא המזוזות
31/01/2017 | 13:00
4
30
אולי תנסו לפנות לרב יוסף שני. מדובר ברב גדול מאד ואמיתי וחכם גדול בקבלה וצריך להיזהר מאד בכבודו. בשביל שתכירו מי הרב הזה תראו את אחד הלינקים הבאים. חובה שתראו לפחות סרטון אחד כדי שתדעו מול מי אתם מדברים 
https://www.youtube.com/watch?v=1EirQO8c7Y0&t=...
או זה
https://www.youtube.com/watch?v=z7pI2FoxjYg&t=...

כמו כן
כדאי להתעניין בנושא השבת. מי ששומר את השבת - השבת שומרת עליו. ומי שמחלל שבת, השמירה שלו וההשגחה עליו קטנים מאד. זה האלף בית ביהדות. ואין יהודי שתהיה עליו שמירה מושלמת בלי השבת עצמה. ואמנם הכי טוב לשמור שבת זה כי ה' ציווה אותנו וזהו. ולא בגלל השמירה שזה מביא. אבל זה אכן מביא שמירה.
אולי כדאי אפילו כדאי ללמוד מעט על השבת בלינק הבא
https://www.youtube.com/watch?v=ajZhk_5eLaM
לצפיה ב-'שכחתי לציין...'
שכחתי לציין...
31/01/2017 | 13:11
3
27
שאנחנו גרות בבאר שבע...
תוכל לתת לי שם של רב מבאר שבע?
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
31/01/2017 | 13:22
2
27
לגבי הרב יוסף שני - הוא לא מקבל קהל אבל אפשר לכתוב לו מכתב באימייל 

לגבי הרבנים מהדרום שמקבלים נשים צריך להיזהר מאד כי יש הרבה רבנים מזוייפים. וצריך ללכת רק לתלמידי חכמים אמיתיים שגדולי ישראל המליצו עליהם. אחרת לא כל מי שיש לו כובע וזקן הוא באמת תלמיד חכם. יש הרבה שקרנים בעיקר בדרום הארץ. במיוחד מי שמציע ערכות מזוייפות לכל מיני טיהורים.

תראו את אחד הלינקים של הרב יוסף שני שהבאתי ואז תכתבו לו מכתב קצר ולעניין בנושא שלכם. 
כל טוב
 
לצפיה ב-'לא מצאתי ביוטיוב'
לא מצאתי ביוטיוב
31/01/2017 | 13:31
1
26
את האימייל שלו
אתה יכול לומר איפה אני יכולה להשיג את האימייל או לרשום אותו?
תודה רבה
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
31/01/2017 | 14:53
25
בבקשה תראי את כל הסרטון עצמו בלינק הזה וכשתסיימי תגידי ואם לא תשיגי אז נשיג לך את המייל שלו.
זה יקח לך קצת זמן לראות את הסרטון אבל זה חשוב מאד שתראי. יש שמה כמה דברים שאם תראי אז המקרה שלך יהיה יותר ברור לך מה לשאול אודותיו.
https://www.youtube.com/watch?v=1EirQO8c7Y0
 
לצפיה ב-'אולי ראוי לשמור שבת?'
אולי ראוי לשמור שבת?
19/02/2017 | 06:02
9
לצפיה ב-'פירוש המילים בארמית של'
פירוש המילים בארמית של
24/01/2017 | 20:00
2
27
שלום לכם, חיפשתי את הפירוש של המילים האלה באינטרנט אך לא מצאתי האם אתם יודעים מה הפירוש של:
דמבוע=                   תועיה=    
תודה רבה ויום טוב לכולכם
לצפיה ב-'סליחה וגם המילים'
סליחה וגם המילים
24/01/2017 | 20:43
1
20
בשפרפירא=                   דבי גרמיך=
אשמח לכול עזרה, תודה רבה והמשך יום מבורך
לצפיה ב-'באיזה הקשר הם נאמרו?'
באיזה הקשר הם נאמרו?
30/01/2017 | 17:49
11
לצפיה ב-'שאלה בקשר לנדר'
שאלה בקשר לנדר
17/01/2017 | 20:48
2
36
ראיתי בערוץ הדברות שאמירת דבר מצווה נחשבת אוטומטית לנדר. למשל אם מישהו אמר שאחרי צהריים הוא ילך לשיעור תורה, ולא אמר בלי נדר. זה נחשב לנדר. אם יגיד בלי נדר, זה כבר לא נחשב לנדר.

ודבר חולין כמו קניה במכולת. אם יגיד שילך לקניות במכולת, לא נחשב לנדר, אלה אם הוא ינדור.

השאלה שלי היא כזאת. אחותי שאלה אותי אם אני רוצה להוא להרצאה של שלום הרוש בית הכנסת הגדול שבתל אביב, ועניתי כן. האם זה נחשב לנדר.?

היום התברר לאחותי שזה הרצאה של רב אחר, והאחים גת יבואו. והיא שאלה אותי אם אני רוצה לבוא, וכבר זכרתי להגיד בלי נדר.

האם אחרי הכל יש כאן נדר.?
לצפיה ב-'שלום וברכה'
שלום וברכה
30/01/2017 | 17:45
1
175
 
אם לא הלכת תראה את זה
https://www.youtube.com/watch?v=kMtl74hrsd0&t=...
בכל מקרה אסור ללכת להופעות של זמרים פסולים. גם כאלו שחובשים כיפה. 
לצפיה ב-'תודה'
תודה
30/01/2017 | 20:54
5
לצפיה ב-'איך לאברהם היה מותר לשמור שבת?'
איך לאברהם היה מותר לשמור שבת?
05/01/2017 | 17:05
6
60
למדנו שאברהם (ושאר האבות) שמרו את כל התורה. אבל איך זה מסתדר עם שבת? הרי גוי ששמר שבת חייב מיתה, והאבות טכנית היו גויים.
לצפיה ב-'וכבר תירצו הדרשנים....'
וכבר תירצו הדרשנים....
06/01/2017 | 13:36
49
שאכן אברהם היה עושה מלאכה במוצאי שבת לאחר צאת הכוכבים, שאז אצל יהודי כבר יצאה השבת ומותר לעשות מלאכה ואילו אצל הגוי היום מתחלף רק בחצות הלילה - כך שכגוי עוד היה אצלו יום שביעי/שבת.
 
 
 
לצפיה ב-'שאלה יפה'
שאלה יפה
30/01/2017 | 17:50
4
18

היממה של היהודי כיממה זה לילה ואז יום. 
אצל הגויים תמיד יום ואח"כ לילה.
לפני יציאת מצרים גם היממה שלנו הייתה כמו של הגויים.
לכן מצד אחד אברהם שמר שבת כמותנו שזה לילה שאחרי יום שישי פלוס יום שבת.
ובלילה לאחר השבת בישל ועשה סעודה רביעית.
אבל מצד שני הוא לא שמר שבת כגוי כי לגוי אסור לשבות פירושו 24 שעות של יום ולילה אחרי היום.(גם ביום רגיל בשבוע) 
 
לצפיה ב-'שאלה משלי בעניין הזה'
שאלה משלי בעניין הזה
09/03/2017 | 17:17
3
12
אצל יהודי השבת היא משעת אזור השקיעה ביום שישי, עד צאת הכוכבים במוצ"ש.
 
ואצל גוי, זה מ12 בלילה בין שישי לשבת, עד 12 בלילה שבין שבת לראשון.
 
ויהודי שומר שבת לפי זמנו של היהודי עצמו. ויצא שאברהם שבת ממלאכה לפי זמן השבת של היהודי. וממילא הוא לא מחויב, בשמירת שבת. אז למה הוא שמר אותה לפי הזמן של היהודי.?
 
ולמה אסור לגוי, לשבות מחצות לילה ועד חצות לילה במשך 24 שעות, גם בלי קשר לשבת.? ועוד שאלה, למה גוי, ששומר שבת, חייב מיתה.?
 
לסיכום 3 שאלות.
1. למה גוי, ששומר שבת, חייב מיתה.
2. למה לגוי, אסור לשבות מחצות לילה עד חצות הלילה של עוד 24 שעות גם ביום אחר.
3. למה אברהם שמר שבת, לפי זמן של יהודי, אם ממילא הוא לא מחויב בזה.?
לצפיה ב-'תשובות לשאלותיך.'
תשובות לשאלותיך.
09/03/2017 | 19:19
2
9
השאלות שלך:
1. למה גוי, ששומר שבת, חייב מיתה.
2. למה לגוי, אסור לשבות מחצות לילה עד חצות הלילה של עוד 24 שעות גם ביום אחר.
3. למה אברהם שמר שבת, לפי זמן של יהודי, אם ממילא הוא לא מחויב בזה.?
 
התשובות:
1.  השבת היא מתנה שהקב"ה נתן לעם ישראל - ממלכת כהנים וגוי קדוש. מתנה זו של מלך היא מתנה בלעדית לנו. ואנחנו זכינו בה בגלל שיצאנו מאברהם יצחק ויעקב אבותינו הקדושים. (ראה מסכת שבת דף י' עמוד ב מה הקב"ה אמר למשה שיודע לבני ישראל).
ומי שלא מגיע לו מתנה זו - אסור לו להשתמש בה כי הוא נחשב למורד במלכות שחייב מיתה. 
תתאר לעצמך משרת שמנקה חדרים בארמון המלך. והיא נכנסת לחדר האוצרות ולוקחת את כתר המלך ושמה על הראש שלה. וכי זה מכובד? אפילו שהיא לא התכוונה, זה נחשב למרד במלך. 
2. לא אמרתי מחצות לילה של 12 בלילה. קודם כל חצות לילה במונחי יהדות זה לא 12:00 אלא זו שעה שקרובה לשעה זאת. (אפשר להתסתכל בלוח שנה לראות זמן מדוייק. בחורף זה בערך בסביבות 23:40 ובקיץ בסביבות 12:40)
אלא לגוי אסור לשבות את השבת שלו שהיא יום ואחרי זה לילה. כלומר מלפנות בוקר של יום השביעי ועד לפנות בוקר של יום ראשון) מכיוון שע"פ ההלכה היממה של הגוי זה יום ואחרי זה לילה (אבל היממה של היהודי זה לילה אחרי זה יום. לכן התאריך העברי שלנו מתחיל מצאת הכוכבים.)
3. אברהם מצד אחד לא היה מחוייב בשמירת שבת אבל מצד שני הוא היה מחוייב. כיצד? אברהם מצד אחד היה לו נפש של יהודי לכן הוא כן שמר שבת של יהודים (שזה לילה ואחרי זה יום)
אבל מצד שני אברהם לא היה יהודי ע"פ דין כי יהודים נהיו כיהודים רק מזמן קבלת התורה בהר סיני, לכן בבחינה מסויימת אברהם לא היה יהודי (הוא לא היה גוי! אבל פשוט לא היה בדין מסויים נקרא יהודי) לכן אברהם אסור היה לו לשמור שבת כמו שלגוי אסור, ובאמת הוא לא שמר כי במוצ"ש הרגיל הוא עשה מלאכה, ואז מבחינת היהדות הוא שמר שבת ומבחינת הגויים שהוא לא שמר
 
שים לב, תוכל להרחיב מאד בשני הקישורים הבאים.
מדובר בשיעורים מעט עמוקים ודרושים ריכוז אבל משתלמים למי שיש סבלנות ומי שאוהב שכל.
 
 
 
 
לצפיה ב-'תודה'
תודה
10/03/2017 | 00:01
2
לצפיה ב-'ולמה אסור לו לשמור 24 שעות, ביום חול?'
ולמה אסור לו לשמור 24 שעות, ביום חול?
10/03/2017 | 00:22
3
לצפיה ב-'עד מתי מותר להניח תפילין?'
עד מתי מותר להניח תפילין?
02/01/2017 | 16:07
3
34
שלום
עד איזה שעה פחות או יותר ניתן להניח תפילין בימים אלה השבוע?
האם בשעה 16:30 מותר או שזה כבר מאוחר מדי?
ידוע שראוי ונכון להניח בבוקר אך עד איזו שעה פחות או יותר בימים חורפיים אלו מותר אם היה אנוס כל היום ולא יכל?
תודה
לצפיה ב-'עד השקיעה, בדיעבד עד 13 דקות אחרי השקיעה'
עד השקיעה, בדיעבד עד 13 דקות אחרי השקיעה
03/01/2017 | 18:40
20
והשקיעה משתנה מידי כמה ימים, כיום היא בערך ב-16:45
לצפיה ב-'מומלץ לך'
מומלץ לך
04/01/2017 | 10:27
1
30
להניח תפילין על הבוקר, מנסיון, זה מחזק ומוסיף אנרגיה לכל היום,
ובכל מצווה ומצווה, אנחנו עושים אותה כי ככה ה' יתברך ציווה לטוב לנו, ולא עבור חשבונות של תועלת
לצפיה ב-'הוא שואל במקרה של אונס, לא מבקש המלצה'
הוא שואל במקרה של אונס, לא מבקש המלצה
04/01/2017 | 11:57
10
לצפיה ב-'בעקבות הארועים האחרונים'
בעקבות הארועים האחרונים
02/01/2017 | 08:34
2
46
שלום רב
אנחנו חווים בשנה האחרונה רצף של ארועים קשים שנעשים גם על ידי אנשים דתיים, אמא שורפת את בנותיה ומתאבדת, אנשים בצבא שמואשמים בדברים שאינם הולמים . ושאלתי היא: ענקי עולם כמו למשל הרב קוק כותבים לנו שדווקא בתקופה קשה של משבר, נצטרך למצוא את הפיתרון בדבר גילוי חכמת האמת (חכמת הקבלה). האם הינך חושב שהגיע הזמן שנתחיל לממש במשהו את החכמה הזו?
הרב קוק:
"אמנם לעולם לא נוכל להתעלם מהתרופה הכללית הכוללת את הכל ושעזיבתה היא שגרמה לנו את נפילתנו והוא הדבר, מה שאני בעוניי ובמר נפשי רגיל לקרוא,לשנות ולשלש מאות ואלפים פעמים, עזבנו את נשמת התורה וזאת היא הצעקה הגדולה, המקפת בעוזה דורות רבים, מימי הנביאים, הסופרים והחכמים, גדולי הדורות הראשונים והאחרונים. גדולי הכשרון שבנו פנו להם, בעיקר אל הצד המעשי שבתורה, וגם שם רק במקצועות מיוחדים, עבדוהו והרגילוהו בחינוך, והצד הרגשי, ויותר מזה הצד העיוני, ומה שלמעלה ממנו ובא אחריו ממילא, הקדשי ההופעי, שבו הגאולה והישועה גנוזה, אותו עזבו לגמרי ולגס רוח ומשוגע יחשב גם מי שבא ותובע את העלבון הגדול הזה, מרועי האומה. הקול הגדול של חוקרינו האלהיים, של חסידינו העליונים, של המקובלים הטהורים באי סוד ד', קדושי המבט ואדירי הרצון, חוכי ישועה וצופי גאולה, היה לקול קורא במדבר… דוקא בעת משבר גדול וסכנה עצומה, צריכים לקחת את המעולה שבתרופות… כל התורה, בפירושיה הרוחניים כולם, צריכה היא להתעלות אצלנו. כל מי שיש אומץ בלבבו, כח בעטו ורוח ד' בנשמתו, קרוא הוא לצאת אל המערכה ולצעוק הבו אור. מחזה אחר, לגמרי אחר, היינו רואים בדורנו, אלמלי נתנדבו חלק רשום מבעלי הכשרון, הממולאים בתורה ובשכל טוב, לעבוד את כרם ד' בתוכו פנימה, לעסוק בטהרתם של מושגי האמונה והעבודה, בבירורן של הדיעות בעניני האלהות...ואנחנו היינו מתחילים במלאכת שמים הגדולה של ביעור רוח הטומאה מן הארץ ושל התחלת הופעת תיקון עולם במלכות אל עולם. ועל זה אנו נתבעיםולזה נוצרנו. ובכל זמן שאנו נודדים, נשחטים ונטבחים, כצבאות וכאילים, על אשר אין אנו מכירים את תפקידנו, באים אנשים קטנים ומצומצמים ומרפאים אותנו ברפואות קרות מכל המינים, ואת סם החיים העיקרי, אותו, מניחים בקרן זוית. אלה מתוך טמטום הלב וקטנות אמונה, ואלה מתוך גאוה וחסרון ידיעה… ואקוה ששום אדם לא יחשדני במיעוט אהבה, חלילה, לתורה המעשית, להתמדת לימודה ולהרחבתה בפלפול וסברא, בחריפות ובקיאות. אבל בעת שהדבר בא עד לידי הפרת תורת אמת, תורה דלעילא, עד לכדי הדעכת נשמת הנשמה, עד כדי החלשת כח המחשבה, ועד כדי הבאת מעמד החיים הרוחניים שלנו ושל כל העולם כולו, התלוי בנו, למצב של פרפור ועילוף נורא... ואם יבוא אחד ויאמר, שישועתנו מונחת היא בנשמתה של תורה, בהגדלתה והאדרתה העליונה והאמיתית, יבואו כל הטוענים מעברים וימטירו עליך מבול של השגות: מה אתה חפץ בקבלה, במוסר, בחקירה, בפילוסופיה, בדרשנות, בספרות, בשירה? הלא כל אלה פשטו את הרגל ולא נתנו לנו את מה שהבטיחו בעת שהתחילה תסיסתם, וטענות כאלה מספיקות כבר להחניק את קול ה', הקורא בנו מקרב מעמקי נשמתנו וממלא העולמים כולם: 'דרשוני וחיו', - בעת כזאת אנו חייבים להפגין על הגדול שבחסרונות.
הרב ראי"ה קוק, אגרות ב', קכג' – קכה'

לצפיה ב-'אמהות ל-4 לא לומדות קבלה'
אמהות ל-4 לא לומדות קבלה
03/01/2017 | 18:42
11
לצפיה ב-'יש את הקבלה לעומקה'
יש את הקבלה לעומקה
04/01/2017 | 10:23
25
שאת זה רשאי ללמוד מי שהוא לא חטא כל ימיו וכו' מלא בתורה, נשוי, מעל גיל 40,
וכולי,
ויש את הקבלה בפשטות, שאת זה רשאי כל אחד ואחת ללמוד, ולומדים את זה בשיעורי חסידות, ובשיעורי קבלה אצל תלמידיו של הרב אשלג, הלא הם , הרב שיינברגר מהעיר העתיקה בירושלים, הרב יובל הכהן אשרוב, הרב אריק נווה, ויש עוד
לצפיה ב-'מהו השם המלא של הקיצור דר"ש'
מהו השם המלא של הקיצור דר"ש
27/12/2016 | 19:40
3
22
כתוב בשמות הצדיקים: רב חנן אבוי דר"ש.  - דר"ש??? קיצור של מה זה?
ושאלה שניה היא: האם כול יהודיה חייבת להוסיף שם יהודי לשמה, אם נולדה בשם ששייך לגויים?
תודה וחג שמח לכולם
לצפיה ב-'דרבי שמעון'
דרבי שמעון
27/12/2016 | 20:52
2
15
לא חייבים להוסיף שם יהודי, נוהגים להוסיף שם יהודי.
ולמעשה יש לשאול רב האם להוסיף ומה העניין להוסיף שם יהודי.
לצפיה ב-'תודה רבה וחג שמח'
תודה רבה וחג שמח
28/12/2016 | 08:18
1
4
לצפיה ב-'שם - הוא לא משחק...'
שם - הוא לא משחק...
28/12/2016 | 12:50
20
ולא משנים או מוסיפים סתם ככה.
 
רצוי שיהיה שם יהודי - אבל לא לעשות שינויים ללא התיעצות עם רב גדול בתורה.
 
 
לצפיה ב-'חנוכה'
חנוכה
25/12/2016 | 02:48
4
42
אני מדליק עם נרות רגילות לא שמן.
רציתי לשאול: 1. אני עובד בדרך כלל ערב ומגיע הבייתה בסביבות 23:30 האם גם אז אני יכול להדליק נרות חנוכה??
קראתי שבני עדות ספרד במידה ובני הבית לא בבית אבל אחד מבני הבית מדליק נרות זה פוטר את השאר. אני מעדות ספרד הבעיה שיש סגולות של קריאת תהילים והתבוננות בנרות בחנוכה ואני לא רוצה להפסיד את זה לכן שואל אם יכול להדליק בנפרד ב23:30??

2. עניין נוסף הוא סגולה לפרנסה קראתי באיזה מקום שצריך לטבול  את הסופגניה בהמון המון שמן. אני לא יודע איך מכינים סופגניה אולי אני אקנה בחוץ ואגיע הבייתה ואטבול אותה בשמן זית ואוכל? מה מברכים על סופגניה?

והנה גם משהו שמצאתי בדף פייסבוק של הרב זמיר כהן:
,סגולות בחג החנוכה
* סגולה נפלאה לשמירה כל השנה , לומר אחרי הדלקת נרות חנוכה, (כולל אמירת "הנרות הללו" ו"מזמור שיר חנוכת הבית"),
שבע פעמים מזמור צ"א בתהילים "יושב בסתר עליון".
*סגולה נפלאה להתפלל בחנוכה לזכות בזרע של קיימא, בנים זכרים, כי ימי החנוכה מסוגלים לפקידת עקרים ועקרות.
ובפרט ביום השמיני של חנוכה הנקרא "זאת חנוכה".
* יש להרבות בתפילות בימי החנוכה על הפרנסה, כי ימי החנוכה מסוגלים לפרנסה,
* מי שזהיר במצוות הדלקת נרות חנוכה, יזכה לחכמה, וינצל מאויבים, ויזכה לקום בתחיית המתים, וינצל מדינה של גיהנם.
ויזכה לאריכות ימים.
*סגולה לאדם שסובל משושנה ברגל, שימרח את השמן שנותר מנרות החנוכה על הרגל, ובעזרת השם יבריא.
שאומרים: "ומנותר קנקנים נעשה נס לשושנים". פירוש, מהנותר בקנקני השמן של נרות החנוכה – נעשה נס ל"שושנה"
יש להדגיש כי המדובר בשמן שנותר לאחר שכבר דלק חצי שעה.
חג שמח ורק בשורות טובות."

3. בתפילות על הפרנסה אפשר להתפלל תפילות רגילות כמו פרק כג בתהילים 3 פעמים זאת הכוונה? אפשר גם לבקש ברגיל ה' תעזור לי בפרנסה בשפע נכון?

4. שאלה אחרונה מותר לקרוא תהילים בערב? שמעתי באיזה מקום שאסור אבל הסגולות בקריאת תהילים עם נרות חנוכה והדלקת הנרות הם בערב.

אשמח שתענו לי בפירוט והרחבה כי שמתי לב שבפורום זה עונים בתמצות ודווקא כשעונים לי בהרחבה ובפירוט אני מצליח להבין טוב יותר.
תודה רבה.
לצפיה ב-'תשובות'
תשובות
26/12/2016 | 10:46
26
1.קיום המצווה כהלכתה קודם וחשוב הרבה יותר מכל מיני סגולות שנובעות מעצם המצווה.
 
2.הרבה שמן לא בריא, הסגולה הכי טובה לפרנסה היא לעבוד :), ברכתה מזונות.
 
3.כן
 
4.אם זו הסגולה אז מותר כמו שבתפילת ערבית קוראים שיר למעלות. באופן כללי נמנעים מקריאת תהילים בלילה אלא אם כן מדובר בקריאה לזכות חולה, או באדם שלא יודע ללמוד תורה שבעל פה אז עדיף שיקרא תהילים מאשר שיתבטל.
 
סלח לי על התימצות, אבל לא ראיתי איפה אפשר עוד להאריך
לצפיה ב-'בבקשה..'
בבקשה..
26/12/2016 | 15:07
2
19
1. אתה יכול להדליק בלא ברכה ולהתבונן ולקרוא תהילים כפי שתרצה.
2. אין צורך לטבול את הסופגניה בשמן - היא כבר טבולה ומלאת שמן מעם יצירתה.
ברכתה = בורא מיני מזונות.
3. אכן כן.
4. מותר בהחלט לקורא. ובכלל אתה תקרא אחרי 23:30 שאז לכל הדעות מותר.
 
הצלחה וברכה תמיד.
לצפיה ב-'לגבי 4'
לגבי 4
28/12/2016 | 00:16
1
12
בסוף הגעתי הבייתה מאוחר
בסביבות חצות בלילה
הדלקתי נרות חנוכה ללא ברכה
וקראתי תהילים בחשש כי לא ידעתי אם מותר לקרוא גם אחרי חצות הלילה- זה בסדר?
אני יודע שאני נשמע טרול אבל אני באמת לא טרול. אני יודע שאחרי חצות זה כבר לא ערב אלא לילה.
אני עכשיו מתכוון גם לקרוא איזו סגולה לפרנסה ותכף אוכל סופגניה.
לצפיה ב-'לאחר חצות אין חולקים שמותר לקרוא תהילים..'
לאחר חצות אין חולקים שמותר לקרוא תהילים..
28/12/2016 | 12:48
8
לצפיה ב-'שאלה'
שאלה
12/12/2016 | 01:03
3
44
בתפילה כתוב בסוגריים "(פב"פ)" מה זה אומר? האם צריך לומר 'ודברה בעין הרע על שון' (שם בדוי שלי פה)? צריך לומר את שמי?

ולמטה כתוב "(ג"פ)" צריך להגיד את הלחש 3 פעמים - ג' פעמים? זה כולל גם 'סלה תסובבוני' שממשיך אחר כך או לא? או שזה בכלל לא 3 פעמים ומשהו אחר - אם כן מה? תודה.

לצפיה ב-'תשובה..'
תשובה..
12/12/2016 | 03:25
2
24
* פב"פ = פלוני בן פלונית היינו שמך ושם אימך.
*  נראה לי שרק את הפסוק אומר ג"פ ישר והפוך.
לצפיה ב-'לא הבנתי הכל'
לא הבנתי הכל
13/12/2016 | 03:54
1
20
את 'סלה תסובבני פלט רני מצר לי אתה' שזה השורה האחרונה להגיד 3 פעמים? מה המשמעות (הסבר מה זה אומר) של הפסוק הזה?
והתפילה הזאת היא בעצם תפילת שמירה מעין הרע של אנשים נכון?
אפשר לקרוא אותה ביום או בלילה או בשבת - בעצם בכל זמן ואולי גם כל יום - נכון?
תודה
לצפיה ב-'תמצאי בגוגל, הפסוק הוא ;'
תמצאי בגוגל, הפסוק הוא ;
15/12/2016 | 14:06
17
אתה סתר לי, מצר תצרני, רני פלט, תסובבני סלה,
הכוונה, שה' שומר ומציל מכל רע.
אולי בשבת עדיף שלא לומר.

בעיקרון, במקרה שמרגישים צורך - פונים למי שיודע להוריד עין רעה, התפילות האלה זה טוב לתוספת שמירה והרגשה טובה.
לצפיה ב-'חנוכה במקורות - בהמשכים...'
חנוכה במקורות - בהמשכים...
11/12/2016 | 18:22
4
18

ספר התודעה - פרק אחד עשר: 
בעשרים וחמשה בכסלו מתחילים שמונת ימי חנוכה ומדליקין נרות בכניסת הערב שלפניו, וכך גם בכל שמונת הימים:
'מאי חנוכה? דתנו רבנן: בכ"ה בכסלו, יומי דחנוכה תמניא אינון דלא למספד בהון ודלא להתענות בהון (ימי חנוכה שמונה הם שלא לספוד בהם ולא להתענות). שכשנכנסו יונים להיכל, טמאו כל השמנים שבהיכל. וכשגברה מלכות בית חשמונאי ונצחום, בדקו ולא מצאו אלא פך אחד של שמן שהיה מונח בחותמו של כהן גדול; ולא היה בו אלא להדליק יום אחד - נעשה בו נס והדליקו ממנו שמונה ימים. לשנה האחרת קבעום ועשאום ימים טובים בהלל והודאה':
'בבית שני כשמלכי יון גזרו גזרות על ישראל ובטלו דתם ולא הניחו אותם לעסוק בתורה ובמצוות, ופשטו ידם בממונם ובבנותיהם, ונכנסו להיכל ופרצו בו פרצות וטמאו הטהרות, וצר להם לישראל מאד מפניהם, ולחצום לחץ גדול, עד שרִחם עליהם אלקי אבותינו והושיעם מידם והצילם. וגברו בני חשמונאי הכהנים הגדולים, והרגום, והושיעו ישראל מידם, והעמידו מלך מן הכהנים, וחזרה מלכות לישראל יתר על מאתים שנים עד החרבן השני':
'וכשגברו ישראל על אויביהם ואבדום - בעשרים וחמשה בחֹדש כסלו היה. ונכנסו להיכל ולא מצאו שמן טהור במקדש אלא פך אחד, ולא היה בו להדליק אלא יום אחד בלבד, והדליקו ממנו נרות המערכה שמונה ימים, עד שכתשו זיתים והוציאו שמן טהור':
'ומפני זה התקינו חכמים שבאותו הדור, שיהיו שמונה ימים האלו שתחילתם כ"ה בכסלו, ימי שמחה והלל ומדליקים בהם הנרות בערב על פתחי הבתים בכל לילה ולילה משמונת הלילות, להראות ולגלות הנס. וימים אלו, הם הנקראים חנוכה. רוצה לומר: חנוכה, שביום כ"ה בכסלו נחו מאויביהם':
זה שנאמר בלשון הגמרא לעיל 'עשאום ימים טובים בהלל והודאה', 'הלל' - כמשמעו, שבכל שמונת ימי החנוכה גומרים את ההלל בתפילת שחרית, ולא כמו בראש חדש שמדלגין על הקטעים 'אהבתי' ו'לא לנו' שבהלל. 'הודאה' - זה שאומרים 'ועל הנסים וכו' בימי מתתיהו' וכו' בברכות ההודאה שבכל התפילות שמתפללין בימים אלה, וגם ב'נודה לך' שבברכת המזון שאחר כל סעודה:
לצפיה ב-'חנוכה במקורות פרק ב'..'
חנוכה במקורות פרק ב'..
11/12/2016 | 20:02
3
12

ספר התודעה - פרק אחד עשר: 
במה מדליקים נרות חנוכה:
מצוה מן המובחר להדליק נרות חנוכה בשמן זית זך ובפתילות של צמר גפן, מפני שאורם זך, והוא זכר לנר המנורה שהדליקוהו בשמן זית. אבל גם כל שאר השמנים והפתילות כשרים להדלקה. וכן כשר הנר שעושים משעוה, מחֵלב או מפרפין:
הנר שנותן בו השמן והפתילה צריך שיהא מהודר, משל מתכת או משל זכוכית, מצוחצח ונקי. נר של חרס אינו כשר להדלקה אלא פעם אחת בעוד שהוא חדש. הדליק בו פעם אחת, נעשה מאוס ואינו כשר להדלקה למחרת:
פתילה שהדליק בה לילה אחד, מותר מן הדין להדליק בה גם למחר, וכן הדין במוֹתר השמן או בשיורי נר השעוה והפרפין, שמותר להשתמש בהם לנר חנוכה של מחר:
כיצד מדליקים:
לילה הראשון מדליק נר אחד, ומוסיף בכל לילה נר אחד, ובלילה השמיני מדליק שמונה נרות. (זו היא דעת בית הלל, וכן הלכה. ונתנו סימן בדבר: חנוכה - ר"ת ח' נרות והלכה כבית הלל):
היתה לו מנורה קבועה של שמונה נרות, בלילה הראשון מדליק את הנר הקיצוני שבצד ימין. למחרת מוסיף עליו שכנו משמאל ומדליק אותו תחילה, ופונה לימין ומדליק זה של אתמול. וכן בכל לילה, שמוסיף תמיד מצד שמאל ובו מדליק תחילה והולך ומדליק משמאל לימין:
וטעם הדבר, מפני שהנר הנוסף הוא חביב יותר כי הוא זכר להתגברות הנס שנראתה באותו היום, לכן מדליק בו תחילה, וכן הוא כלל בכל דבר של מצוה שכל פינות (פניות) שפונים - אין פונים אלא לצד ימין:
הנרות יהיו דולקים בשורה אחת בשוה, לא אחד גבוה ואחד נמוך, אחד נכנס ואחד יוצא. ולא יהיו בעיגול, שכן נראים כמדורה. ואם יש דבר המפסיק בין נר לנר - יצא ידי חובתו. וכן צריך שיהיה רוַח מספיק בין נר לנר כדי שלא תאחז להבה של זה בשל זה. וכדי שחומו של נר זה לא ימיס את השעוה או החֵלב של זה:
בלילה הראשון, קודם שמדליק מברך שלש ברכות: 'ברוך אתה ה' אלקינו מלך העולם וכו' להדליק נר של חנוכה. בא"י אמ"ה שעשה נסים לאבותינו בימים ההם בזמן הזה. בא"י אמ"ה שהחיָנו וקימנו והגיענו לזמן הזה' - ומדליק. ובשאר הלילות, מברך שתי ברכות הראשונות בלבד אבל אינו מברך 'שהחיָנו'. נאנס ולא הדליק נר חנוכה בלילה הראשון - מברך 'שהחיָנו' בפעם הראשונה שהוא מדליק:
נוהגים להדליק בכל לילה נר אחד נוסף על נרות חנוכה והוא הנקרא 'שַׁמש', כלומר, נר זה מותר להשתמש בו, לראות לאורו, להדליק ממנו לאחרים וכיוצא באלה. ואילו נרות חנוכה אסור להשתמש לאורם כל זמן שהם דולקים למצוה. לפיכך מדליקים את השמש כדי שלא יבוא להנות מן המצוה, אלא ממנו בלבד. וקובעים מקום מיוחד לנר השמש, ולא יעמוד בשורה אחת עם שאר הנרות, כדי שיהא הֶכר שנר זה אינו מן המצוה. וראוי להקפיד שיהא גם אור אחר בבית חוץ מן הנר המוסף:
נוהגים שאין מדליקים מנר לנר, כלומר, אין משתמשים בנר חנוכה, אפילו להדליק ממנו לנר אחר באותה מנורה, אלא מדליק את כולם בנר השמש או בנר אחר:
לצפיה ב-'חנוכה במקורות פרק ג'..'
חנוכה במקורות פרק ג'..
12/12/2016 | 10:40
2
8

ספר התודעה - פרק אחד עשר: 
בשעת ההדלקה, צריכים שיהיו כל בני הבית נאספים, לפרסום הנס:
אחר שהדליק הנר הראשון בעוד שמדליק שאר הנרות, אומר 'הנרות הללו' וכו', גמר להדליק שרים פזמוני חנוכה, איש איש כמנהגו:
מקום ההדלקה:
תקנו חכמים להניח נרות חנוכה בפתח ביתו הסמוך לרשות הרבים מבחוץ, ובצד שמאל של הפתח, מזוזה בימין ונר חנוכה בשמאל. וכשהוא מניחם - לא יניחם למטה משלשה טפחים סמוך לקרקע ולא למעלה מעשרה טפחים. ואם הניחם למעלה מעשרה טפחים - יצא ידי חובתו, אבל אם הגביהם הרבה, עשרים אמה ומעלה, והניחם שם, לא יצא. וכל הדברים האלה מפני פרסום הנס, שנכֶּרת יותר המצוה אם נר חנוכה ליד הפתח הפתוח לרשות הרבים ואינו מונח נמוך מדי ולא גבוה יותר מדי:
ובדורות האחרונים נהגו רוב העולם להניח נרות חנוכה על החלון הפונה לרשות הרבים. אבל לא יניחם על שלחנו ולא על כיוצא בו לפי שאין בזה פרסום הנס, שכן נראה שהדליק את הנר למאור וכדו':
מי שדירתו בקומה עליונה ומחלון ביתו עד לקרקע רשות הרבים יותר מעשרים אמות (כעשרה מטרים בקרוב), טוב יותר להניח נרות חנוכה אצל הפתח של החדר שרוב תשמישיו בו, ובשמאל הפתח כדלעיל. ויש חולקים:
שעת ההדלקה:
זמן הדלקת נר חנוכה מיד בצאת הכוכבים, ואולם בדיעבד כל הלילה כשר להדלקה, כל זמן שבני ביתו נעורים. נאנס ולא הדליק עד שעה מאוחרת מאד והכל ישנים, ואי אפשר להקיצם, וכבר אין פרסום הנס - מדליק ואינו מברך. עבר הלילה ולא הדליק, אין לו תשלומין, ומדליק למחר כשאר כל אדם:
חצי שעה קודם זמן הדלקת הנר, אסור לאכול אכילת קבע ולשתות כל משקה משכר. ומשהגיע זמן ההדלקה, אפילו ללמוד תורה אסור עד שידליק נר חנוכה, ומיד כשיצאו הכוכבים מתפלל מעריב ומדליק. ויש אומרים שמתפלל ערבית לפני צאת הכוכבים או לאחר ההדלקה, שהדלקה בזמנה עדיפה. ויש הרבה שנוהגים כמנהג הגר"א להדליק נר חנוכה עם שקיעת החמה ולפני מעריב:
הנרות צריכים שיהו דולקים חצי שעה. לפיכך צריך בשעת ההדלקה ליתן שמן שיספיק כדי חצי שעה. והמדליקים עם שקיעת השמש צריכים ליתן שמן כדי הדלקה לחמשים רגע לפחות, דהיינו חצי שעה אחרי צאת הכוכבים:
הדליק הנרות ולא נתן בהם שמן כדי מחצית השעה, אפילו הוסיף שמן אחר ההדלקה - לא יצא ידי חובת מצוָתו, אלא מכבה ומדליק פעם שניה (ללא ברכה). לפי שעיקר מצוַת נר חנוכה בשעה שהוא מדליק, וכבר משעת ההדלקה צריך שיהא בנר שיעור שמן לחצי שעה:
נתן שמן יותר מן השיעור מותר לכבות את הנרות אחר חצי שעה כדי שישאר להדלקה של מחר, או להנות ממנו הנאה אחרת, וראוי להתנות מלכתחילה שיוכל להנות מן המוֹתר. ויש אומרים שאין לכבות את הנרות אלא בשעת הדחק. שאריות הפתילות בלילה האחרון, אסור להנות מהן, אלא עושה להן מדורה ושורפן; אבל אם התנה עליהן מלכתחילה - מותר:
נר שכבה בתוך זמן שיעורו, ראוי להדליקו שנית. ואינו מברך עוד פעם. ואם לא חזר והדליקו - יצא ידי חובתו:
נר חנוכה כל זמן שהוא דולק, אפילו לאחר חצי שעה, אסור להשתמש לאורו, וכן אסור לטלטלו ממקומו, אלא מכבה אותו תחילה ואחר כך עושה בו שימושו:
לצפיה ב-'חנוכה במקורות פרק ד''
חנוכה במקורות פרק ד'
18/12/2016 | 22:49
1
6

ספר התודעה - פרק אחד עשר: 
בערב שבת מדליקין תחילה נר חנוכה ואחר כך נר שבת, וצריך שיתן הרבה שמן בנרות כדי שידלקו חצי שעה לאחר צאת הכוכבים:
במוצאי שבת מבדילים תחילה על היין ואחר כך מדליקים נר חנוכה. ויש אומרים להפך, וכל אחד נוהג כמנהג אבותיו. ובבית הכנסת המנהג שמדליקים נרות חנוכה קודם ואח"כ מבדילים:
מי חיָּב להדליק:
הכל חיָּבים בנר חנוכה אנשים ונשים. קטן בהגיעו לגיל חינוך, אם אין מדליקין עליו, אף הוא חיָּב בהדלקת הנר:
בן אצל אביו, מדליק בפני עצמו, ויתן כל אחד נרותיו במקום מיוחד. ונהוג בקהילות הספרדים שאינו מדליק אלא ראש המשפחה עבור כל המשפחה:
אורח שנמצא בבית, אם יש לו מקום מיוחד בבית, מדליק בפני עצמו, (ויש אומרים שאם מדליקין עליו בביתו, ידליק ללא ברכה) ואם לאו - משתתף בפרוטות עם בעל הבית, ויוצא ידי חובתו בהדלקת בעל הבית. ואם יש לו נר, ראוי שידליק בעצמו:
בבית הכנסת מדליקין נר חנוכה בין מנחה למעריב ומברכין על ההדלקה. הדליק נרות בבית הכנסת וברך - בא לביתו חוזר ומדליק בברכה:
(וכן יש להדליק בכל מקום שמתאספים שם אנשים בקביעות, משום פרסום הנס):
המדליק בבית הכנסת מניח את נרות החנוכה בכותל דרום, זכר למנורה שגם היא היתה בדרום ההיכל:
מקום שמדליקין בו כמה אנשים, חיָּבים לתת רוַח נִכר בין נרות של זה לנרות של זה, כדי שיהא נִכר כמה נרות מדליק כל אחד:
'מצוַת נר חנוכה, מצוה חביבה היא עד מאד. וצריך אדם להזהר בה, כדי להודיע הנס ולהוסיף בשבח האל, והודיה לו על הנסים שעשה לנו. אפילו אין לו מה יאכל אלא מן הצדקה - שואל או מוכר כסותו ולוקח שמן ונרות ומדליק':
'הרי שאין לו אלא פרוטה אחת ולפניו קידוש היום (של שבת) והדלקת נר חנוכה, מקדים לקנות שמן להדליק נר חנוכה, על היין לקידוש היום. הואיל ושניהם מדברי סופרים, מוטב להקדים נר חנוכה שיש בו זכרון הנס':
 
עוד דינים לחנוכה:
כל שמונת ימי חנוכה, אומרים הלל שלם אחר תפילת שחרית, וכן 'ועל הנסים' בכל התפילות ובברכת המזון. ובבית הכנסת קוראים בתורה בפרשת הנשיאים שהקריבו לחנוכת המזבח. בכל יום קוראים בפרשת נשיא אחד ואינו חוזר עליה למחר, וביום השמיני - מתחילים בפרשת הנשיא השמיני וגומרים לקרוא של כל שנים עשר הנשיאים וזֹאת חֲנֻכַּת הַמִּזְבֵּחַ ומסיְּמים בפרשה הראשונה של סדר בְּהַעֲלֹתְךָ אֶת הַנֵּרֹת, עד כֵּן עָשָׂה אֶת הַמְּנֹרָה:
שכח ולא אמר 'ועל הנסים' בשמונה עשרה, נזכר קודם שאמר את השם בסיום ברכת 'מודים' - חוזר אל 'ועל הנסים'. אמר את השם - גומר את התפילה ואינו חוזר. ונוהגים לאומרו בסוף התפילה, לפני 'יהיו לרצון':
ראש חֹדש טבת שחל בשבת, מוסיפים בה בברכת המזון שלשה דברים: 'על הנסים' - לחנוכה, 'רצה' - לשבת, ו'יעלה ויבוא' - לראש חדש, ואין לך ברכת המזון ארוכה כזו. ובבית הכנסת מוציאים שלשה ספרי תורה, באחד קוראים בפרשת השבוע - ששה קרואים, בשני קוראים בשל ראש חדש - אחרון, ובשלישי קוראים למפטיר בנשיא של היום וכן מפטירין בנביא מענין חנוכה:
שמונת ימי חנוכה אסורים בהספד על המת ואסורים בתענית. אבל מותרים בעשיַּת מלאכה. חכם שמת - מספידים אותו בפניו אפילו בחנוכה:
כתב המהרי"ל: קבלה בידינו שאין לאדם לעשות מלאכה בשעה שהנרות דולקים בחנוכה, היינו, זמן מצוַת הדלקתן שהוא חצי שעה. רמז לכך: חנוכה - חנו ממלאכה, חנו מן האויבים:
ונוהגות הנשים שאינן עושות מלאכה כל זמן שהנרות דולקים, ואין להקל:
ובקצת קהילות הספרדים נוהגות הנשים שאינן עושות מלאכה כל ימי חנוכה, ויש שנוהגות מנהג זה רק ביום הראשון וביום האחרון של חנוכה:
והטעם שהנשים מחמירות יותר, מפני שהיתה גזרה קשה על בנות ישראל, שגזרו: בתולה הנישאת תבוא לפני ההגמון תחילה. ועוד, מפני שהנס נעשה על ידי אשה. בת יוחנן כהן גדול, יפת תואר היתה מאד, וחמדהּ המלך הצורר, והיא נתרצתה לו לְפָנים ובאה לפניו והאכילתו גבינה ונצמא, והשקתו יין ונשתכר ונרדם, וחתכה ראשו והביאתו לירושלים. וכראות שר צבאם כי אבד מלכם - וינוסו:
ומפני הטעם הזה יש נוהגים לאכול בחנוכה מאכלי גבינה:
וכן מקובל לאכול בחנוכה מאכלים מטוגנים בשמן לזכר פך השמן שנעשה בו נס:
לצפיה ב-'חג שמח תבורך על השקעה היה שווה לקרא '
חג שמח תבורך על השקעה היה שווה לקרא
29/12/2016 | 15:32
2
לצפיה ב-'על ספקות במצוות הקשורות עם לחם'
על ספקות במצוות הקשורות עם לחם
16/11/2016 | 15:17
1
43
שלום
ראיתי בכתובת
שאפשרי שכל הברכות המזון שלנו לבטלה בגלל ש חיטה
מודרנית שונה לחלוטין מחיטה שהייתה לפני 50 שנה
האם זה נכון ?
תודה
לצפיה ב-'תגובה'
תגובה
16/11/2016 | 16:03
32
עשה לעצמך טובה ידידי, אל תקרא לעולם "קונטרסים" ו"ספרים" שמחדשים דברים באילום שם.
לצפיה ב-'השבעת מלאכים, חטא? '
השבעת מלאכים, חטא?
12/11/2016 | 15:46
2
77
ישנם ״מקובלים״ אשר מוכרים חותמת שלמה ומוספים לזה השבעת מלאכים להצלחת האדם בכל מיני תחומים, האם זה חטא? האם זה מקובל/מנוגד את היהדות?
אני רכשתי את זה ויש לי אותו כמה שנים חשוב לי לדעת אם זה אסור
לצפיה ב-'להחזיק את החותמת זה לא חטא'
להחזיק את החותמת זה לא חטא
13/11/2016 | 09:56
39
באשר למשביעי המלאכים, לא יודע אם זה חטא אבל מה שבטוח הדבר נעשה בשביל לעשות כסף על אנשים תמימים.
לצפיה ב-'חשוב'
חשוב
30/01/2017 | 18:08
4
מקובל אמיתי לא מוכר שום חותמי שלמה. 
כמעט לגמרי בטוח שמי שמכר לך הוא באבא מזוייף.
ייתכן מאד גם שבדבר הזה שהוא מכר לך יש שמה שמות טומאה שנכנסו.
לכן תיפטר מזה. והיות ויש שמה גם אולי שמות קודש אז תשים את זה בגניזה.
אל תשמור את זה ואל תלך למקובלים כאלו. 
אמנם אני לא יודע את הפרטים כי לא אמרת את השם של ה'מקובל' ולא כלום אבל זה לגמרי נשמע כחרטא. 

לא משביעים מלאכים. 

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא אבחון גנטי טרום השרשה
אירוח בנושא אבחון...
ביום ד` נארח בפורום את ד``ר ברוך פלדמן, מומחה...
אירוח בנושא אבחון גנטי טרום השרשה
אירוח בנושא אבחון...
ביום ד` נארח בפורום את ד``ר ברוך פלדמן, מומחה...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

חופה באהבה
חופה באהבה
פורום רב לחתונה
פורום רב לחתונה

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ