לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום לשאול את הרב

בס"ד,שלום וברוכים הבאים לפורום "לשאול את הרב".מנהל הפורום הינו בן תורה ואיש הלכה, אך אינו רב על פי החוק הישראלי. (היינו, מוסמך להוראה ע"י רבנים גדולים אך לא ע"י מועצת הרבנות הראשית)ואולם, כל שאלה שתשאל תקבל תשובה לאחר התיעצות עם רב - מורה הוראה.גם למי שאינו שומר תורה ומצוות, מזדמנות שאלות הלכתיות באירועים שונים, כמו: ימי שמחה, ולהבדיל - ימי אבל. בחגים, ובהזדמנויות שונות.פורום זה מיועד להענקת עזרה וייעוץ עפ"י ההלכה ברוח היהדות והמסורת לכל השואלים דבר הלכה.תשובות המגיעות מבעלי דיעות המנוגדים לתורה, וודאי שאין מקומן כאן.כל הנכנס בשערי פורום זה, מצפה לקבל תשובת רב. ולא משהו אחר.כל דיון בכל נושא, הוא מבורך. ואדרבה...אך כל דיון בפורום המתאים לו.שאלות בנושאים "שבינו לבינה" הצניעות יפה להם ומקומם במערכת המסרים.לפורום זה באים ´לשאול. אכן לשאול את הרב.רבנים או ייצוג להם כבר נמצאים כאן בפורום.ובכל מקרה כל ´רב´ חדש ברוך הבא.ובנוסף, הפורום לא נועד לוויכוח על אודות ההלכה, כי אם לספק מענה הלכתי טהור - על בסיס ספרי ההלכה, ופוסקים מורי הוראה.הודעות שמטרתן וויכוח או התנצחות - צר לי, אך ימחקו.עומד לשרותכם בשמחה.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום לשאול את הרב

בס"ד,שלום וברוכים הבאים לפורום "לשאול את הרב".מנהל הפורום הינו בן תורה ואיש הלכה, אך אינו רב על פי החוק הישראלי. (היינו, מוסמך להוראה ע"י רבנים גדולים אך לא ע"י מועצת הרבנות הראשית)ואולם, כל שאלה שתשאל תקבל תשובה לאחר התיעצות עם רב - מורה הוראה.גם למי שאינו שומר תורה ומצוות, מזדמנות שאלות הלכתיות באירועים שונים, כמו: ימי שמחה, ולהבדיל - ימי אבל. בחגים, ובהזדמנויות שונות.פורום זה מיועד להענקת עזרה וייעוץ עפ"י ההלכה ברוח היהדות והמסורת לכל השואלים דבר הלכה.תשובות המגיעות מבעלי דיעות המנוגדים לתורה, וודאי שאין מקומן כאן.כל הנכנס בשערי פורום זה, מצפה לקבל תשובת רב. ולא משהו אחר.כל דיון בכל נושא, הוא מבורך. ואדרבה...אך כל דיון בפורום המתאים לו.שאלות בנושאים "שבינו לבינה" הצניעות יפה להם ומקומם במערכת המסרים.לפורום זה באים ´לשאול. אכן לשאול את הרב.רבנים או ייצוג להם כבר נמצאים כאן בפורום.ובכל מקרה כל ´רב´ חדש ברוך הבא.ובנוסף, הפורום לא נועד לוויכוח על אודות ההלכה, כי אם לספק מענה הלכתי טהור - על בסיס ספרי ההלכה, ופוסקים מורי הוראה.הודעות שמטרתן וויכוח או התנצחות - צר לי, אך ימחקו.עומד לשרותכם בשמחה.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
0
המשך >>

לצפיה ב-'שאלה תמימה, אשמח לעזרה'
שאלה תמימה, אשמח לעזרה
21/06/2017 | 20:48
2
13
אני לא מבינה מתי מותר לקרוא תהילים או איך לקרוא.
האם מותר לי לקרוא מהאתר הזה- http://www.tehilim.net/serialselect.asp
(רק דרכו אני מבינה מה נועד למה)

האם מותר לי לקרוא בשכיבה?
האם זה נכון שכדאי לקרוא ביום או לאחר חצות?
האם אני יכולה לבחור נושאים ולקרוא?

מצטערת, אני ממש לא מבינה בזה, ואני מנסה. אין לי מישהו שידריך אותי.

אשמח למענה
לצפיה ב-'מעיקר הדין'
מעיקר הדין
23/06/2017 | 18:42
4
אפשר להתפלל ולהודות בספר התהילים כל היום, יש שמקפידים לא לקרא תנ"ך בלילה, גם אלו מקילים בעת הצורך, כגון חולה, או במקרה ואין משהו אחר ללמוד.
אפשר לקרוא בשכיבה, אפשר גם לקרוא לסגולה בעיקרון, עדיף שתשאלי רב בנידון, היות וזכורני שיש פה איזושהיא שאלה.. תפילה בלי כוונה - כגוף בלי נשמה, אז רצוי מאוד ללמוד את הקטע לפני, וגם תוך כדי, יש ספרי תהילים שהפירוש ממש צמוד לתהילים, קריאת התהילים זה דבר עצום, לא פעם אנחנו יכולים להזדהות עם הכתוב, וגם קריאת תהילים ללא כוונה עושה רושם בשמיים.
ויש גם כוונה כללית שאת למשל רואה בכותרת שבפרק זה מודים לבורא עולם.
ויש עוד כוונות כלליות של אהבת ה' יראה שמחה הכרת תודה ענווה הכנעה.
שיתקבלו התפילות !
אשרייך
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
25/06/2017 | 21:43
5
 
1. אפשר לקרוא מהאתר שהבאתם. אבל כדאי להשיג תהילים עם פירוש "יסוד מלכות" (מוכרים את זה כמעט בכל חנות לספרי קודש) כי פירוש זה מפרש מילה במילה כל מה שנאמר בתהילים. והוא פירוש קל ונוח.
ואכן זאת מעלה גדולה לקרוא תהילים כשמבינים את הפסוקים. אבל גם אם היו כמה פסוקים או כמה מילים שלא הבנתם את הפירוש, עדיין זו מעלה לקרוא אם לא מבינים. אבל כדאי לטרוח ולהבין כמה שיותר
2. מותר לאישה לקרוא תהילים בשכיבה, ואם מדובר בגבר אז בתנאי שהוא שוכב על הצד (ולא על הבטן או על הגב). ובכל אופן כששוכבים אז גם זה בצניעות שגופו של אדם מכוסה באופן מכובד
3. זה נכון שכדאי לקרוא תהילים ביום וכן לאחר חצות הלילה (בימים אלו חצות הלילה בסביבות 00:42) אבל לנשים אפשר לקרוא תהילים כל שעות היממה. לעומת זאת לגברים כדאי להם ללמוד משהו אחר בחצי הראשון של הלילה (מצאת כוכבים עד חצות) אבל אם הגבר לא ילמד כלום אז עדיף שיקרא תהילים בשעות האלו מאשר שיתבטל
4. אתם יכולים לבחור איזה פרקים שאתם רוצים לקריאה. אפשר לקרוא כל פרק שרוצים. גם פרקים בעלי נושאים שאתם לא צריכים. כי בכל התהילים יש קדושה נפלאה. וכמה שיותר פרקים לקרוא (ברצף) זה הכי טוב.
והכי מומלץ והכי טוב זה לקרוא את כל התהלים ברצף מהתחלה ועד הסוף (לוקח כ3 עד 4 שעות)  בלי שום הפסקה (חוץ משירותים וברכת אשר יצר שכן צריך) ובלי דיבורי חול או אכילת מאכלים.  וזה דבר אדיר מאד במיוחד בשבת קודש (!!!)
או לכל הפחות לקרוא רק כנגד ספר ראשון או ספר שני או שלישי או רביעי או חמישי, או לקרוא את הפרקים כנגד יום א' בשבוע או יום ב' וכו' עד יום שבת
5. ולגבי איך קוראים תהילים? פשוט. מוודאים שהלבוש שלובשים הוא לבוש הולם ופותחים את הספר וקוראים. אבל לא בלחש אלא בקול. כי המעלה של הקול הרבה הרבה יותר גדולה מהלחש.  לא חייבים לצעוק. אלא הכוונה שהאוזניים שלכם ישמעו את מה שיוצא מהפה שלכם. כמו שמדברים עם מישהו.
כמובן לקרוא רק במקום שאין ריח רע ממנו כמו ביוב, או פח זבל שיוצא ממנו ריח רע וכו' 
ואפשר לפני הקריאה או אחרי הקריאה לבקש בקשות בזכות התהילים שקראתם או שאתם עומדים לקרוא. או בזכות דוד המלך עליו השלום. וכד'
 
 
לפעם הבאה..
אפשר וכדאי לשאול שאלות בהלכה באתר הבא
http://din.org.il
להיכנס לשם, לרשום את השאלה בתיבת השאלות.
(אם אתה ספרדי/אשכנזי/תימני  תציין את זה כדי שעבור שאלות מסויימות יוכלו לענות לך בהתאם)
-----------
תוכל גם לשאול שאלות בהלכה בטלפון בקו ההלכה הספרדי (24 שעות ביממה)
0737-860-860  או לכתוב להם שאלה באתר
http://kavhahalacha.co.il
----------
או תוכל להתקשר לקו ההלכה של אשכנזים (24 שעות ביממה.)
073-724-6000
לצפיה ב-'למי שיש שאלה בהלכה - יוכל לקבל תשובה בקישור/בטלפון הבאים'
למי שיש שאלה בהלכה - יוכל לקבל תשובה בקישור/בטלפון הבאים
09/06/2017 | 07:10
16
אפשר וכדאי לשאול שאלות בהלכה באתר הבא
http://din.org.il
להיכנס לשם, לרשום את השאלה בתיבת השאלות.
(אם אתה ספרדי/אשכנזי/תימני/חסיד  תציין את זה כדי שעבור שאלות מסויימות יוכלו לענות לך בהתאם)
-----------
תוכל קו לשאול שאלות בהלכה בטלפון בקו ההלכה הספרדי (24 שעות ביממה)
0737-860-860  או לכתוב להם שאלה באתר
http://kavhahalacha.co.il
----------
או תוכל להתקשר לקו ההלכה של אשכנזים (24 שעות ביממה.)
073-724-6000
לצפיה ב-'הלכות ברכות המצויים בליל שבועות'
הלכות ברכות המצויים בליל שבועות
29/05/2017 | 22:59
6
זכות הרבים
על כל גבאי בתי הכנסת להתארגן כיאות לצורך הלימוד של הלילה, ולקנות לציבור, עוגות, פירות, שתיה ומיני מתיקה, כדי לעורר את הלומדים, וישתדלו לקנות ביד רחבה ובעין יפה, וטוב עין הוא יבורך. 
וכאן המקום להוקיר את הגבאים היקרים העוסקים במלאכת שמים באמונה, ה' עליהם יחיו, על הזכות הגדולה שנפלה בחלקם לשרת את הציבור, שבוודאי לא דבר פשוט הוא לנהל בית כנסת, וכדברי הגמרא בהוריות (י ע"ב): "כסבורים שררה אני נותן לכם? עבדות אני נותן לכם!" ופרש רש"י, שהשררה עבדות היא לאדם, לפי שמוטל עליו עול הרבים. עד כאן. ואשריהם הגבאים העושים זאת ביושר ובשמחה מאהבתם לתורה ולעם ישראל, ששכרם פי אלף יותר מהעושים שלא בשמחה, שחלילה הם מרחיקים את הציבור מלבוא בחצרות ה'. ואדרבה, כל המזכה את הרבים, זכות הרבים תלויה בו, אשריו בעולם הזה וטוב לו לעולם הבא. ועיין בזה עוד בחוברת "כבוד אב ואם". 


ברכות הנהנין
להלן הבאנו כמה פרטי דינים המצויים בלילה הזה, כאשר אדם אוכל עוגות ופירות ושותה מיני משקה, ופעמים שיוצא לחוץ וחוזר למקומו או שעובר זמן הברכה האחרונה, לכך הבאנו מעט מדינים אלו, לבל יכשל האדם בברכה לבטלה או באכילה בלא ברכה חס ושלום. [עיקר ההלכות כבר התבארו בס"ד בחוברת להלכות ברכות.] 
כידוע, שכל מאכל שאדם אוכל בשיעור 'כזית' [27 גרם] ומעלה, עליו לברך לאחר האכילה ברכה  אחרונה. אלא שאם המאכל הוא משבעת המינים, ברכתו האחרונה היא 'מעין שלוש', וכגון שאוכל עוגה, מברך 'על המחיה ועל הכלכלה'. וכשאוכל פרי משבעת המינים [זיתים, תמרים, ענבים, יין, תאנים, רימונים], מברך 'על העץ ועל פרי העץ'. וכששותה רביעית יין [81 גרם] בבת אחת, מברך  'על הגפן ועל פרי הגפן'. אבל כשאוכל פרי שאינו משבעת המינים, או ששותה רביעית משאר משקים כמו מים, מיץ תפוזים, קולה וכיוצא, מברך ברכה אחרונה 'בורא נפשות', כמובא נוסח הברכות בכל הסידורים. 


שינוי מקום באכילת עוגה או פירות משבעת המינים
האוכל עוגה או פרי משבעת המינים, אפילו אכל פחות משיעור 'כזית', ובאמצע אכילתו יצא לרחוב לרשות הרבים, כשחוזר למקומו להמשיך לאכול, אינו צריך לחזור ולברך שוב ברכה ראשונה. (הליכות עולם ח"ב עמוד מ) 
והטעם לדבר, כיון שהברכה האחרונה על מאכלים אלו, היא מעין שלוש, שצריך לברכה לכתחילה במקום שאכל. נמצא שעדיין קשור הוא למקום אכילתו, שהרי צריך לחזור לברך שם, לכך אפילו אם יצא לחוץ, נחשב שעדיין לא סיים את אכילתו, ואינו חוזר לברך שוב ברכה ראשונה. (שם מג) 


שינוי מקום באכילת פירות שאינם משבעת המינים או בשתיית משקים
אכל במקום מסוים, פירות שאינם משבעת המינים או שתה מיני משקים חוץ מהיין, ויצא לרחוב לרשות הרבים, יציאה זו מהווה הפסק מהברכה שברך, וכשחוזר למקומו להמשיך לאכול, צריך לברך שוב ברכה ראשונה. אולם אם רק עבר לחדר אחר או שיצא למרפסת של בית הכנסת, אין זה שינוי מקום, ואינו חוזר לברך. 
והטעם שמברך שוב כשמשנה את מקומו לחוץ, כיון שהברכה האחרונה על מאכלים אלו, היא 'בורא נפשות', שאינו צריך לברכה דוקא במקום שאכל, ולכן ברגע שיצא ממקומו, אין לו דבר שמשייך אותו שוב למקום זה, ונחשב כמו שסיים את אכילתו, אי לכך אם רוצה לאכול עוד, צריך לברך שוב. (שם מא, מד) 
ואולם, ישנה אפשרות שאם שינה את מקומו לחוץ, בכל זאת לא יצטרך לברך שוב, באם יתקיימו שני התנאים הבאים יחד: א. שהיה בדעתו בשעת הברכה לצאת לחוץ. ב. שלקח את הפרי או את המשקה אתו לחוץ. (שם מא. ילקוט יוסף ח"ג עמוד רכב) 
למשל: יצחק ישב בבית הכנסת וברך על התה, ובשעת הברכה חשב לשתות גם בחוץ, ולאחר  ששתה מעט, יצא עם הכוס לחוץ, אינו צריך לברך שוב ברכה ראשונה בחוץ או כשחוזר לשתות בבית הכנסת. 
כל זה באופן שישב לשתות במקום מסוים, אבל אם לא ישב במקום מסוים, אלא היה הולך ושותה, גם אם לא חשב בשעת הברכה לצאת לחוץ, כיון שמתחילה לא קבע מקום לשתייתו, אינו צריך לברך שוב כשיוצא לחוץ עם התה. 


השאיר חברים
ישנה עוד אפשרות נוספת שאפילו אם שינה את מקומו, לא יצטרך לברך שוב ברכה ראשונה, כגון שהתיישבו כמה חברים בבית לאכול פירות ולשתות קפה וכיוצא, ויצאו כמה מהם לחוץ, אך נשאר לפחות אחד מהם, כשיחזרו לא יצטרכו לברך שוב ברכה ראשונה, שכיון שנשאר מי מהם, הרי שלא נעקרה קביעות המקום שקבעו מתחילה לאכול בו, ומשתייכים הם עדיין למקום אכילתם הראשונה. (שם רכ) 
אולם אם לא התיישבו בשביל לאכול פירות אלא בשביל ללמוד, רק שכדי לחזקם להמשיך בלימוד, הביאו להם מאכל ומשקה, במקרה כזה היוצא לחוץ, צריך לברך שוב ברכה ראשונה, אפילו שהשאיר מקצת חברים במקום, מאחר ולא קבעו את מקומם לאכילה ושתיה, וכל אכילתם בדרך עראי בלבד, שימשיכו בלימודם. (שם רכד) 
למשל: אברהם בא ללמוד בחבורה ברוב עם בחג השבועות בבית הכנסת, והגישו לפניהם עוגות,  פירות ומשקים, וברך אברהם 'מזונות' על העוגה, 'העץ' על הדובדבנים, 'האדמה' על האבטיח, ו'שהכל' על התה. לאחר זמן יצא אברהם להתאוורר ולקרוא את התיקון בחוץ, כשחוזר אברהם צריך לברך שוב ברכות 'העץ' 'האדמה' ו'שהכל', אע"פ שנשארו חבריו במקום, כיון שלא התכנסו על דעת לאכול אלא על דעת ללמוד. אבל ברכת 'מזונות' אינו צריך לברך שוב, כיון שברכתה האחרונה היא 'מעין שלש' שצריך לברכה לכתחילה באותו מקום שאכל, נמצא שעדיין הוא קשור למקום אכילתו, וכמבואר לעיל. 


ברכת 'שהחיינו'
אם ישנם כמה פירות חדשים, כגון: דובדבנים, אפרסק, ענבים וכיוצא, ישתדלו האחראים שלא להגיש את כולם יחד, כדי שירוויחו הציבור לברך על כל פרי ופרי ברכת 'שהחיינו' בפני עצמה. ומכל מקום אם היו לפניו כל הפירות, וברך 'שהחיינו' על פרי אחד, פטר את שאר הפירות. (יביע אומר חלק ד סימן יט) 


זמן ברכה אחרונה
על כל מאכל או משקה, ישתדל לברך את הברכה האחרונה מיד בגמר האכילה או השתיה. כי הניסיון מורה לצערנו הרב, שאם לא מברכים מיד אלא משאירים את הברכה לזמן מאוחר יותר, פעמים רבות שהאדם מסופק אם ברך או לא. והרי כשיש ספק, אינו יכול לברך, שכלל גדול בידינו 'ספק ברכות להקל'. נמצא שיכול להיות שאכל ושתה בלי להודות לבורא עולם ישתבח שמו לאחר אכילתו. 
זאת ועוד, מכיון שרבו הדעות בפוסקים בשיעור הזמן עד אימתי יכול לברך ברכה אחרונה, לכן הטוב ביותר לברך מיד, כדי שלא יכנס לספקות וחששות. 
עד אימתי יכול לברך 'בורא נפשות' ו'מעין שלוש' על מאכל? - כל עוד שמרגיש שבע ממה  שאכל, אך אם מרגיש שהוא רעב, אינו רשאי לברך. ומכיון שפעמים רבות קשה להחליט בדיוק אם הוא רעב או לא, לכן אם הוא מסופק, טוב שיאכל עוד מאכל בשיעור כזית, כדי שיתחייב בברכה בודאי, ויברך. (שלחן ערוך סימן קפד סעיף ה) 
עד אימתי יכול לברך 'בורא נפשות' על משקה, ו'מעין שלוש' על יין? - כל עוד שמרגיש רווי  מהמשקה ואינו צמא, אך אם מרגיש שהוא צמא, אינו רשאי לברך. ומכיון שפעמים קשה להחליט בדיוק אם הוא צמא או לא, לכן אם הוא מסופק, טוב שישתה עוד משקה בשיעור רביעית, כדי שיתחייב בברכה בודאי, ויברך. (שם) 


הפסד מצוה – ברכה
יש לתת את הדעת, על מה שמצוי מאוד שאדם שותה איזשהו משקה, ולאחר זמן נעשה שוב צמא ושותה, ואינו שם לב שהפסיד את ברכת 'בורא נפשות' על השתיה הראשונה, ומה שיברך 'בורא נפשות' אחר השתיה השניה, אינה פוטרת את השתיה הראשונה. ובפרט בליל שבועות שלומדים כל הלילה וחם, ואם אין מזגנים טובים, חוזרים הציבור להיות צמאים תוך זמן מועט, ורבים חושבים שבברכתם האחרונה שבסוף הלילה, הם פוטרים את כל מה ששתו ואכלו במשך כל הלילה, אך זוהי טעות, כיון שעבר זמן הברכה האחרונה על אותם מאכלים ומשקים. 
אשר על כן, יש להזהר שבכל פעם ששותה רביעית [81 גרם], או שאוכל פרי או עוגה בשיעור כזית[27 גרם], וחושש שאולי עד שישתה או יאכל שוב, יעבור זמן הברכה האחרונה, יברך מיד לאחר שאכל או שתה. וכשיאכל וישתה שוב, לא יברך ברכה ראשונה, כיון שבברכתו שברך בתחילה, פטר את כל מה שיאכל וישתה במשך הלילה, כל עוד שלא יצא לחוץ, וכנ"ל. 
נמצא שאע"פ שברך ברכה אחרונה, אין זה נחשב להפסק והיסח הדעת מהברכה הראשונה, ורשאי לאכול ולשתות על סמך ברכה זו. והטעם בזה, מאחר וכל מה שברך את הברכה האחרונה, הוא רק מחשש שיעבור זמן הברכה ויפסידה, ולא מפאת שאינו רוצה להמשיך לאכול ולשתות עוד, לכך אין זה נחשב כסילוק מהברכה, ורשאי להמשיך לאכול ולשתות על סמך מה שברך. (יחו"ד ח"ו סי' יא. שאר"י ג שמג) 
לצפיה ב-'מה אומרים פה על דרעי'
מה אומרים פה על דרעי
29/05/2017 | 17:34
2
22
ויפה?
לצפיה ב-'אין הלכות כאלה - הלכת דרעי, הלכת יפה. פה מדברים על הלכות'
אין הלכות כאלה - הלכת דרעי, הלכת יפה. פה מדברים על הלכות
29/05/2017 | 19:00
7
לצפיה ב-'כשאני משתמש בשירותיו'
כשאני משתמש בשירותיו
09/06/2017 | 10:30
9
של מתווך לדוגמא, ממש לא מעניין אותי אם הוא טעה ולקח שוחד, או שזו רק עלילה, אריה דרעי הוא שליח ציבור מעורך ומוצלח ! . ואם הוא אכן לא ראוי אז השילטונות יראו לו את הדרך..
לצפיה ב-'ש"י ✔ חשיפה מזעזעת על הפאות שמוכרים לחרדיות'
ש"י ✔ חשיפה מזעזעת על הפאות שמוכרים לחרדיות
25/05/2017 | 15:01
2
26
כדאי לדעת מאד

הנה


https://www.youtube.com/watch?v=rloyFuc8Y0k
 
לצפיה ב-'לא ראוי לפורום'
לא ראוי לפורום
25/05/2017 | 17:18
17
מבלי להכנס לעצם העניין ה"מזעזע", השיעור מועבר לקהל מאוד מסויים ואכמ"ל. לא ניתן ללמוד ממנו הלכה לרבים.
לצפיה ב-'עוד פרסומת'
עוד פרסומת
25/05/2017 | 17:56
5
לצפיה ב-'הרב עובדיה מספר בלשונו המתוקה על דוד המלך '
הרב עובדיה מספר בלשונו המתוקה על דוד המלך
16/05/2017 | 21:50
1
9
הסרטון קצר ונעים מאד
 
 
 
לצפיה ב-'עוד פרסומת'
עוד פרסומת
23/05/2017 | 16:57
2
לצפיה ב-'ספינר, בשבת.'
ספינר, בשבת.
15/05/2017 | 00:19
4
27
יצא משחק שאתם ודאי מכירים. ספינר. https://www.sababakids.co.il/media/catalog/product...
כפי שרואים משולש עם 3 כנפיים, ומסובבים את זה. בטח רובכם מכירים.

השאלה חשבתי עליה אתמול, כאשר אח שלי בא עם הנכד שלו שהביא ספינר, ואני חששתי לשחק בו שמא, אסור.

היום קניתי לעצמי 2 ספינרים, ולפני שהעלתי כאן את השאלה, חיפשתי בגוגל את השאלה אם מותר לשחק בו, בשבת.

ומצאתי את זה http://www.bhol.co.il/118880/%D7%94%D7%A8%D7%91%D7... שאומר שרבנים פרקו אותו למרכיביו, וראו שכן מותר לשחק בו, בשבת. כמו כן יש גם ספינרים עם מנורות ונצנצים שבהם, אסור לשחק, בשבת.

בין האתרים ראיתי גם את זה, https://www.hidabroot.org/question/226804 שאומר שלספרדים מבוגרים, אסור לשחק בזה, בשבת, ולילדים שעוד לא עברו את גיל החינוך, יש להתיר.

וזה האתר היחיד שראיתי שיש , איסור. רציתי לשאול אם זה איסור חד משמעי גורף שאוסר על מבוגר ספרדי לשחק בו, או שיש להקל בזה.? באתרים אחרים שראיתי שזה 3 אתרים, לא כתוב איסור זה.
לצפיה ב-'תגובה'
תגובה
15/05/2017 | 04:50
3
28
ידידי היקר.
שבת קודש כ"כ מיוחדת במינה, שמדוע בכלל נבזבז זמן על משחקים, כשיש לנו את תורתנו הקדושה שהבן איש חי כותב שמי שלומד שעה תורה בשבת זה שקול לו ל1000 שעות ביום רגיל. 
ואמנם אפשר גם לנוח בשבת בין לימוד ללימוד וקצת לישון יותר (למי שמותר) וקצת לאכול יותר וקצת לטייל יותר. וככה לקבל כוחות נוספים ללימוד התורה הקדושה שכל רגע בשבת היא פי 1000 ידידי.
 
ובמוצ"ש יהיה אפשר להתעסק קצת בשאר הדברים
 
לפעם הבאה..
אפשר וכדאי לשאול שאלות בהלכה באתר הבא
http://din.org.il
להיכנס לשם, לרשום את השאלה בתיבת השאלות.
(אם אתה ספרדי/אשכנזי/תימני/חסיד  תציין את זה כדי שעבור שאלות מסויימות יוכלו לענות לך בהתאם)
-----------
תוכל קו לשאול שאלות בהלכה בטלפון בקו ההלכה הספרדי (24 שעות ביממה)
0737-860-860  או לכתוב להם שאלה באתר
http://kavhahalacha.co.il
----------
או תוכל להתקשר לקו ההלכה של אשכנזים (24 שעות ביממה.)
073-724-6000
 
לצפיה ב-'את אתר דין, אני מכיר'
את אתר דין, אני מכיר
15/05/2017 | 14:37
7
לצפיה ב-'השאלה היא אם להלכה מותר או אסור'
השאלה היא אם להלכה מותר או אסור
18/05/2017 | 22:42
1
16
ולא השאלה מדוע לבזבז זמן על משחקים בשבת.
על שאלה זו יכולות להיות הרבה תשובות - כגון שיש נשים, שלא לומדות תורה. ויש אנשים שלא מצליחים ליהנות מלימוד התורה או מאמירת תהילים, ולא יכולים כל השבת רק לקרוא/לאכול/לישון/לטייל, וצריכים לדעת מה מותר ומה אסור בהלכה.
 
לכן השאלה אם מותר או אסור בעינה נשארת. 
לצפיה ב-'לכן'
לכן
19/05/2017 | 12:22
16
לכן ידידי יש קישור/טלפון לשאלת שאלות בהלכה מרבנים שמוסמכים לענות, לעומת פורומים של אתרים חילוניים שלא ידוע מי עונה בהם.
 
וגם על הדרך אפשר לשמור את הקישור/טלפון ולשאול שאלות נוספות בהלכה שיתעוררו בעתיד.
 
שבת שלום לך
 
לצפיה ב-'שאלה'
שאלה
09/05/2017 | 19:09
6
34
הרבה טוענים, ששילוב ידיים אינו בריא
גורם ל"דינים" "מנחוס" "חורץ דינים" וכו,
רציתי לשאול אם אלו סתם אמונות תפלות כמו לירוק כאשר רואים חתול שחור וכו'
או שזוהי פסקה כלשהי מדרבנן ובאמת עדיף להמנע
תודה
 
לצפיה ב-'תגובה'
תגובה
09/05/2017 | 22:05
3
22
מה שהראת בציור זה שילוב אצבעות ולא שילוב ידיים ואכן יש להימנע מכך, והסיבה קשורה לתורת הקבלה. וזו לא אמונה טפילה אלא אמת ידועה ומפורסמת.
 
דרך אגב אולי כדאי שתראה את זה
 
 
 
לצפיה ב-'להימנע משילוב אצבעות או משילוב ידיים?'
להימנע משילוב אצבעות או משילוב ידיים?
10/05/2017 | 12:02
2
12
לצפיה ב-'רק משילוב האצבעות כמו בתמונה. 10 אצבעות משולבות לסירוגין. '
רק משילוב האצבעות כמו בתמונה. 10 אצבעות משולבות לסירוגין.
10/05/2017 | 13:48
14
לצפיה ב-'לפעם הבאה'
לפעם הבאה
10/05/2017 | 18:47
20
לפעם הבאה..
אפשר וכדאי לשאול שאלות בהלכה באתר הבא
http://din.org.il
להיכנס לשם, לרשום את השאלה בתיבת השאלות.
(אם אתה ספרדי/אשכנזי/תימני/חסיד  תציין את זה כדי שעבור שאלות מסויימות יוכלו לענות לך בהתאם)
-----------
תוכל קו לשאול שאלות בהלכה בטלפון בקו ההלכה הספרדי (24 שעות ביממה)
0737-860-860  או לכתוב להם שאלה באתר
http://kavhahalacha.co.il
----------
או תוכל להתקשר לקו ההלכה של אשכנזים (24 שעות ביממה.)
073-724-6000
---------------------
לצפיה ב-'זה לא אמונה טפלה'
זה לא אמונה טפלה
10/05/2017 | 13:49
1
26
אמנם זה לא שולחן ערוך ולא הלכה, אבל זה עניין שיש להימנע ממנו, שמקורו בקבלה כפי שצוין. רבנים גדולים הורו לנו על כך. 
לצפיה ב-'תודה רבה :)'
תודה רבה :)
10/05/2017 | 15:01
5
לצפיה ב-'פסח שני אכילת מצה'
פסח שני אכילת מצה
08/05/2017 | 22:54
1
25
שלום!
רשום בלוח השנה שפסח שני זה יום רביעי (יד" בחודש, יום רביעי, 10 למאי)האם המצווה היא לאכול מצה ביום רביעי עצמו או ביום שלישי בערב ?(שלישי בערב זה ערב פסח שני?)
 
תודה
אשמח לעזרה
לצפיה ב-'תגובה'
תגובה
09/05/2017 | 04:13
19
י''ד בְּאִיָּר - הוּא פֶּסַח שֵׁנִי, וְיַרְבֶּה בְּשִׂמְחָה קְצָת, כִּי קָדוֹשׁ הַיּוֹם. (החיד''א מורה באצבע)
 
להרחבה נפלאה:
 
לצפיה ב-'האם "כבד את אביך ואת אמך" תופס גם במקרה של אבא אתאיסט?'
האם "כבד את אביך ואת אמך" תופס גם במקרה של אבא אתאיסט?
07/05/2017 | 00:10
3
20
אם במשפחה יש אמא דתייה ואבא חילוני ואפילו אתאיסט, כזה שאינו שומר שבת (נוסע, רואה טלוויזיה ואפילו מבשל על האש בבית בשבת) האם הילדים צריכים לכבד אותו על פי הציווי "כבד את אביך ואת אמך"?
 
 
לצפיה ב-'ברור. זה אבא.'
ברור. זה אבא.
07/05/2017 | 00:31
1
24
השאלה היא מה זה לכבד, ובמה לכבד.
ברור שאין מכבדים את רצונו שאתה תעבור עבירות על התורה. לא ממלאים רצון כזה.
וכן אין מכבדים רצון של הורים שפוגע בבריאותך. מה זה פוגע בבריאותך - צריך להתייעץ באופן אישי. אין לזה הגדרות כלליות.
לצפיה ב-'כל עוד הוא אינו דורש לעבור עבירה..'
כל עוד הוא אינו דורש לעבור עבירה..
07/05/2017 | 19:53
21
חייבים בכבודו לגמרי!!
לצפיה ב-'שלום'
שלום
08/05/2017 | 16:34
13
לצפיה ב-'שאלות בקשר לסעודה רביעית והבדלה!'
שאלות בקשר לסעודה רביעית והבדלה!
07/05/2017 | 11:33
3
23
היי
האם אישה יכולה לעשות הבדלה לבד אם אין מי שיעשה לה והאם היא צריכה לשתות מהיין של ההבדלה?
עד מתי אפשר לאכול סעודה רביעית במוצ"ש? והאם צריך להגיד איזה ברכה מסוימת לפניי או פשוט לנטול ידיים ולאכול?
אשמח לתשובות!
תודה
לצפיה ב-'הבדלה צריכה האשה לעשות'
הבדלה צריכה האשה לעשות
07/05/2017 | 16:45
2
23
אם אין מי שיעשה לה, היא צריכה לעשות בעצמה, ולשתות בעצמה. לכן לא תמזוג יין לכוס ההבדלה אלא מיץ ענבים. 
 
סעודה רביעית במוצ"ש - כתוב בשולחן ערוך שיש לאכלה עד חצות הלילה (בשעות זמניות), ויש סוברים שזמנה כל הלילה, עד עלות השחר.
אין ברכה, פשוט סעודה. נוטלים ידיים ואוכלים.
וגם מי שלא יכול לאכול לחם, שיאכל מזונות (ואם לא יכול - לפחות יטעם או יאכל מאכל אחר).
לצפיה ב-''
07/05/2017 | 19:52
3
לצפיה ב-'נוהגים לשיר'
נוהגים לשיר
11/05/2017 | 12:05
10
זמירות מיוחדות לסעודת מלוה מלכה, לשים מפה לבנה על השולחן, ולהדליק 2 נירות
לצפיה ב-'הוקם ערוץ חדש לשיעורי תורה למתקדים - יש עדכונים תמיד בל"נ'
הוקם ערוץ חדש לשיעורי תורה למתקדים - יש עדכונים תמיד בל"נ
04/05/2017 | 01:20
8
הנה הלינק
 
הרשמו בתור מנויים בקליק אחד 
 
לצפיה ב-'האם לפי ההלכה אדם דתי/מאמין צריך לגדל זקן?'
האם לפי ההלכה אדם דתי/מאמין צריך לגדל זקן?
28/04/2017 | 13:51
20
אם לא, אז מדוע רוב הדתיים והחרדים מגדלים זקן?
 
אם כן, איך זה שישנם דתיים רבים ואפילו רבנים (למשל הרב יוסף מזרחי, ורבנים מוכרים נוספים) שאינם מגדלים זקן? האם זה לא סותר את מצוות התורה וההלכה?
לצפיה ב-'תרומת בגדי דת של אדם שנפטר'
תרומת בגדי דת של אדם שנפטר
24/04/2017 | 23:26
1
38
הבגדים ה'רגילים' חולצות,מעילים ,מכנסיים וכו' נתרמו לעמותות. האם ניתן לתרום בגדים כמו כיפה או טלית למקום\ארגון מסויים שמספק ביגוד כזה למי שצריך?


לצפיה ב-'האם'
האם
25/04/2017 | 09:06
30
האם בני המשפחה לא רוצים להשאיר לעצמם את הטלית לזיכרון?
 
בכל אופן תשאלו פה מה כן כדאי ומה לא כדאי לתרום מחפציו של הנפטר
תקבלו תשובה למייל תוך זמן קצר יחסית.
לצפיה ב-'כיצד יהיה תהליך התגלות מלך המשיח??'
כיצד יהיה תהליך התגלות מלך המשיח??
24/04/2017 | 19:46
20
להלן התשובה בקצרה

https://www.youtube.com/watch?v=m9GzgxnWwrA
 
לצפיה ב-'ביצים במי מלח בליל הסדר'
ביצים במי מלח בליל הסדר
07/04/2017 | 17:40
7
69
מדוע נהוג לאכול בלילי הסדר ביצים במי מלח,כאשר אנו אומרים טובלים שתי פעמים את הכרפס והמרור ולכן אולי זה בכלל אסור כפעם שלישית ובכול זאת נהוג אצל רבים
לצפיה ב-'תשאל פה'
תשאל פה
08/04/2017 | 21:26
6
50
אפשר וכדאי לשאול שאלות בהלכה באתר הבא
http://din.org.il
להיכנס לשם, לרשום את השאלה בתיבת השאלות.
(אם אתה ספרדי/אשכנזי/תימני  תציין את זה כדי שיוכלו לענות לך בהתאם)
מתחת לתיבה יש אפשרות להזין את שמך + המייל שלך
יש להזין ולשלוח את השאלה, ולקבל את התשובה במייל תוך זמן קצר.
בד"כ בלי נדר התשובה תהיה תוך כמה שעות או מקסימום תוך יום יומיים.
חוץ מתשובה למייל, התשובה בד"כ גם מפורסמת באתר עצמו.
(אלא אם כן זאת שאלה פרטית שלא ראוי לפרסמה ואז תקבל רק למייל)
לצפיה ב-'תודה ו....'
תודה ו....
10/04/2017 | 10:30
5
42
כמה זה כזית מצה? חצי מצה? מצה שלמה?
לצפיה ב-'כשליש מצת מכונה הוא שיעור כזית. חג כשר ושמח!!!'
כשליש מצת מכונה הוא שיעור כזית. חג כשר ושמח!!!
10/04/2017 | 11:46
14
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
10/04/2017 | 17:25
3
43
כזית מצה מבחינת מצות מכונה שיש היום זה בערך מצת מכונה אחת שלימה אם אינני טועה שהיא בסביבות 30-33 גרם
וצריך לפחות 27-29 גרם
לצפיה ב-'אתה צודק! אתמול תיקנו אותי כזית זה מצת מכונה שלמה, תודה!'
אתה צודק! אתמול תיקנו אותי כזית זה מצת מכונה שלמה, תודה!
12/04/2017 | 10:45
2
15
לצפיה ב-'פחות 4 שורות בערך. כ-3/4 מצת מכונה.'
פחות 4 שורות בערך. כ-3/4 מצת מכונה.
18/04/2017 | 21:14
1
10
לצפיה ב-'תודה :)'
תודה :)
19/04/2017 | 09:41
7
לצפיה ב-'בישול בפסח'
בישול בפסח
09/04/2017 | 11:04
2
170
שלום וברכה,
נותר לנו עוף ממרק שבישלנו לשבת (לא כלל מרכיבי חמץ), ומתכננים לבשל אותו בחוה"מ פסח.
האם ומדוע תיתכן בעייתיות, וא"כ - מה הפתרון שלה?
תודה מראש!
לצפיה ב-'תגובה'
תגובה
09/04/2017 | 17:46
74
אפשר וכדאי לשאול שאלות בהלכה באתר הבא
http://din.org.il
להיכנס לשם, לרשום את השאלה בתיבת השאלות.
(אם אתה ספרדי/אשכנזי/תימני  תציין את זה כדי שיוכלו לענות לך בהתאם)
מתחת לתיבה יש אפשרות להזין את שמך + המייל שלך
יש להזין ולשלוח את השאלה, ולקבל את התשובה במייל תוך זמן קצר.
בד"כ בלי נדר התשובה תהיה תוך כמה שעות או מקסימום תוך יום יומיים.
חוץ מתשובה למייל, התשובה בד"כ גם מפורסמת באתר עצמו.
 (אלא אם כן זאת שאלה פרטית שלא ראוי לפרסמה ואז תקבל רק למייל)
לצפיה ב-'המרק לא כלל מרכיבי חמץ. ובאיזה סיר הוא בושל?'
המרק לא כלל מרכיבי חמץ. ובאיזה סיר הוא בושל?
09/04/2017 | 22:26
76
אם זה סיר שלא הוגעל לפסח, אז הסיר בלע במשך השנה חמץ מתבשילי חמץ, והמרק בלע את טעם החמץ שבסיר. 
בפסח משתמשים בסירים לאחר הגעלתם מחמץ. לכן אם הסיר לא הוגעל טרם שבושל המרק לשבת, הרי העוף אינו מתאים לאכילה ולבישול במהלך ימי הפסח. 
לצפיה ב-'חג שמח!!! שאלה'
חג שמח!!! שאלה
09/04/2017 | 14:48
1
39
על איזה חלק מהמצה מברכים ברכת המזון? חצי? שלמה?
תודה וחג שמח!!!
לצפיה ב-'תגובה'
תגובה
09/04/2017 | 17:52
25
ברכת המזון מברכים אם אכלו מצה בשיעור "כזית" תוך זמן אכילת פרס.
 
שיעור כזית זה תלוי בעדה שלך
אם זה לפי הרב עובדיה זה 27 גרם
אם זה לפי הרב נאה אז זה בסביבות 29 גרם
אם זה לפי החזון איש זה בסביבות 50 גרם
 
זמן אכילת פרס זה גם תלוי לפי עדות
אם זה לפי החזון איש זה 2 דק'
לפי הרב נאה זה 4 דק'
לפי הרב עובדיה עד 7.5 דק'
 
לכן אם לדוגמא אתה הולך לפי הרב עובדיה אז על מנת לברך ברכת המזון על אכילת מצה בפסח, צריך לאכול מצה לפחות במשקל של 27 גרם תוך פחות מ7.5 דקות
 
לפעם הבאה
אפשר וכדאי לשאול שאלות בהלכה באתר הבא
http://din.org.il
להיכנס לשם, לרשום את השאלה בתיבת השאלות.
(אם אתה ספרדי/אשכנזי/תימני  תציין את זה כדי שיוכלו לענות לך בהתאם)
מתחת לתיבה יש אפשרות להזין את שמך + המייל שלך
יש להזין ולשלוח את השאלה, ולקבל את התשובה במייל תוך זמן קצר.
בד"כ בלי נדר התשובה תהיה תוך כמה שעות או מקסימום תוך יום יומיים.
חוץ מתשובה למייל, התשובה בד"כ גם מפורסמת באתר עצמו.
 (אלא אם כן זאת שאלה פרטית שלא ראוי לפרסמה ואז תקבל רק למייל)
לצפיה ב-'המדינה העמידה לדין אריתראית שמלה את בנה: היא ביצעה בו חבלה'
המדינה העמידה לדין אריתראית שמלה את בנה: היא ביצעה בו חבלה
05/04/2017 | 14:51
36
לצפיה ב-'איך ידע האדם הראשון שצריך לקבור באדמה את בנו הבל שנרצח?'
איך ידע האדם הראשון שצריך לקבור באדמה את בנו הבל שנרצח?
31/03/2017 | 10:10
37
מעשה מעניין בין שני עורבים שרבו ביניהם
 

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

פורום רב לחתונה
פורום רב לחתונה
חופה באהבה
חופה באהבה

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ