לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2914829,148 עוקבים אודות עסקים

פורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום

קישורים מהירים  פורום אופניים - לא לאופניים חשמליים!

 

תפריט לרוכבים מתחילים   מדריך לרכיבה עירונית  נוהל פרסום חוות דעת על חנויות 

מודעות יד שנייה מפרסמים רק בשירשוק הנפתח בסוף כל חודש

---------------------------------------------------------------
 
לציבור רוכבי האופניים החשמליים, פורום הנו פורום אופניים המונעים בכח הדיווש בלבד. אין לשאול כל שאלות הקשורות באופניים חשמליים מכל סוג וכל שאלה כזו תימחק.
 
המשך >>

לצפיה ב-'האם יש הבדל בין קליפר קדמי לאחורי?'
האם יש הבדל בין קליפר קדמי לאחורי?
29/09/2018 | 06:41
5
45
היגיעו אלי אופניים עם ברקס דיסק אחד אחורי המופעל ע"י ידית שמאל כשהידית הימנית מפעילה וי ברקס מקדימה, מצב הפוך מהרגיל.
האם ניתן להעביר את הקליפר האחורי קדימה כדי שיתאים לצד של הידית? זאת במטרה לקנות סט נוסף עם ידית ימנית וקליפר לאחור?
תודה
לצפיה ב-'אין הבדל'
אין הבדל
29/09/2018 | 07:07
4
47
ההבדלים הם באורך הצינור, וכמובן בכיוון הידית.

אם יש הבדלים - הם על פי רוב בקוטר הרוטור. במידה וקוטר הרוטור שונה - מלפנים רוטור גדול יותר.

כמובן שצריך לסייג את הדברים בכך שעשויה להידרש התאמה של המרחק בין הביונט על השלדה/מזלג לקליפר. בהתאם לקוטר הרוטור ולסוג הביונט. במרבית האופניים היום הביונט הוא שני חורי הברגה שפונים למעלה (או לפנים, בהתאם למיקום על השלדה/מזלג). בדגמים ישנים הביונט הוא שתי עיניות שפונות הצידה. המתאם הנדרש - שונה בהתאמה.
לצפיה ב-'תודה, תשובה טובה, ועוד שאלה'
תודה, תשובה טובה, ועוד שאלה
29/09/2018 | 07:43
3
34
האם יש בעייה לקצר את הצינור?
לצפיה ב-'תלוי...'
תלוי...
29/09/2018 | 13:21
2
28
א. אם אתה יודע מה אתה עושה.
 
ב. אם יש לך את הכלים והחומרים הדרושים.
 
במעצורים של שימאנו זה פשוט יחסית. עקוב אחר ההנחיות באתר של שימאנו או ביו-טיוב.
במעצורים של חברות אחרות זה קצת יותר מורכב ומצריך ערכת כלים יעודית.
לצפיה ב-'תודה, זה של שימנו ובכל מקרה התכוונתי שיעשה ע"י מכנאופן'
תודה, זה של שימנו ובכל מקרה התכוונתי שיעשה ע"י מכנאופן
29/09/2018 | 19:04
1
14
לצפיה ב-'אם כך התשובה היא ״אין בעיה״'
אם כך התשובה היא ״אין בעיה״
30/09/2018 | 07:47
20
התהליך לא מסובך. הבעייתיות היא להיזהר לא לאבד את הנוזל ההידראולי במערכת ולוודא שלא נכנס אוויר למערכת בתהליך. אם נכנס אוויר - יש פרוצדורה להוציא אותו.
במערכות של שימאנו יש יתרון כפול - גם אפשר לבצע את התהליך בפשטות יחסית בלי לאבד את הנוזל. וגם תהליך הוצאת בועות אוויר שנלכדו במערכת (אם נלכדו) פשוט יחסית ולא מצריך כלים מיוחדים.
לצפיה ב-'איך יודעים מתי צריך להוריד חוליה בשרשרת?'
איך יודעים מתי צריך להוריד חוליה בשרשרת?
30/09/2018 | 00:46
1
21
לצפיה ב-'מתי? כשמתקינים שרשרת חדשה'
מתי? כשמתקינים שרשרת חדשה
30/09/2018 | 07:40
42
כאשר במצב הקצר ביותר יש עודפים והשרשרת לא מתוחה - צריך לקצר.
כאשר במצב הארוך ביותר המעביר נמתח עד לקצה - קיצרת יותר מדי.

השיטה שלי היא להביא את השרשרת למצבי הקיצון ואז לנסות לקפל ממנה שתי חוליות. למה שתיים ולא אחת? כי תמיד רצוי להשאיר לפחות חוליה אחת עודף למקרה של קרע בשרשרת תוך כדי רכיבה - שתהיה אפשרות להסיר את החוליה השבורה ולהמשיך ברכיבה.

כאשר אתה על הגלג׳ש הגדול מאחור - כוון את מרחק הפולי העליון מהגלג׳ש באמצעות בורג b-tension והעבר לפלטה הגדולה מלפנים. זה מצב הקיצון לפיו אתה בודק כמה אפשר להמשיך ולקצר בלי לשבור את המעביר, ואז משאיר לפחות חוליה אחת ״ספייר״.

אם אחרי שקיצרת, והעברת את המערכת למצב הקיצון השני (פלטה קטנה וגלג׳ש קטן) אין לך עודפים, והשרשרת מתוחה - אז קיצרת נכון.
לצפיה ב-'אישור רפואי סובב תל אביב'
אישור רפואי סובב תל אביב
26/09/2018 | 16:12
1
51
באתר של סובב תל אביב כתוב שצריך להביא אישור רפואי כאשר אוספים את הערכות.
אבל מישהו יודע מה אמורים לעשות כאשר אוספים כרטיס משפחתי ל 4 רוכבים?
האם צריך להביא אישור לכולם כדי לקבל את הערכות?
לצפיה ב-'לא שאני יודע בוודאות'
לא שאני יודע בוודאות
26/09/2018 | 20:31
40
אבל אלא אם כן כתוב אחרת בתקנון האירוע, ההגיון אומר שהאישור הרפואי הוא לכל רוכב בנפרד.
לצפיה ב-'פנימית עם חומר בפנים לפאנצ'רים'
פנימית עם חומר בפנים לפאנצ'רים
26/09/2018 | 18:05
1
50
אני לא מבין את הקטע. מצד אחד, אי אפשר לסמוך על זה ולפעמים פתאום האוויר יוצא. מצד אחד אי אפשר לתקן את הפאנצ'ר אחרי זה כי המדבקה שאני שם על זה מתנתקת כי החומר שממשיך לצאת משם מרטיב אותה והורס את החיבור. מה אני מפספס?
צריך חומר מיוחד? יש דרך מיוחדת להדביק?
 
ניסיתי עם עם מדבקות רגילות שקונים בכל חנות וגם עם מדבקות שנדבקות בעצמן.
לצפיה ב-'הקטע דווקא די ברור'
הקטע דווקא די ברור
26/09/2018 | 20:29
56
האוויר לא ״לפעמים פתאום יוצא״.
לפעמים הפנצ׳ר גדול כל כך שהג׳יפה לא יכולה לסתום אותו.
למרות זאת מספר הפנצ׳רים יורד לפחות מ-10% לעומת רכיבה עם פנימיות רגילות.

באשר לתיקון - אפשר לתקן אבל זה מסובך. צריך לנקות היטב את הפנימית במים וסבון, לתלות ליבוש עם החור למעלה כך שהחומר יתנקז למטה. צריך לשייף היטב את הפנימית כדי לצור משטח שקל יהיה לדבק להיתפש בו.

מצד שני - פנימית עם חומר עולה כמו שתי פנימיות רגילות ומחזיקה פי עשר זמן. עדיין עיסקה עדיפה כלכלית.

ומה שיותר פשוט זה לעבור לטיובלס. בכלל בלי פנימית. צריך חישוק מתאים (או להסב חישוק רגיל באמצעות ערכת אטימה). זה גם אוטם טוב יותר, גם מפחית את ההתנגדות לגלגול ובעיקר מספק ראש שקט.
לצפיה ב-'ייעוץ קניית אופניים שילוב כביש עיר'
ייעוץ קניית אופניים שילוב כביש עיר
25/09/2018 | 15:05
5
72
שלום לכולם,
 
אני רוכב בירושלים והסביבה והאופניים משמשות לי גם ככלי תחבורה לכל דבר וגם לאימוני ספורט וכושר (כשעתיים בכל פעם, 40 - 50 ק"מ). 
אני כבר 4 שנים עם אופני sirrus sport והן שימשו אותי נאמנה אך הן כבר מקרטעות והגיע הזמן להשתדרג גם באותה הזדמנות. 
אשמח להיעזר בידע ובניסיון שלכם, מחפש אופניים מהירות וקלות אולם שיתאימו גם לירידת מדרכות מדי פעם או שבילים שניתן להיתקל בהם בעיר. המוכר המליץ לי על Crossrip 3 של Treck אשמח לשמוע את חוות דעתכם. תקציב באזור ה-4K עם אפשרות לחריגות במידת הצורך ואם משתלם. 

יש לציין שאני כבר הרבה זמן נוטה לכיוון אופני כביש של ממש, עברתי גם לקליטים בהם אני משתמש לעיתים ברכיבות מוקדם בבוקר כשהרחוב פנוי לגמרי אבל כרגע לא מתאפשר עקב מגבלות האיזור והתקציב, לכן אשמח להמלצה שעומדת בדרישות שפירטתי למעלה בבקשה. 

תודה רבה!! :)
 
לצפיה ב-'לצרכים שציינת הסיירוס שלך אופטימליות לדעתי'
לצרכים שציינת הסיירוס שלך אופטימליות לדעתי
25/09/2018 | 21:30
4
49
מה בדיוק מקרטע אחרי 4 שנים? תחזוקה מינימלית אמורה לתת לך שנים רבות של הנאה מאופניים כאלה.
 
לצפיה ב-'רכבתי עליהן המון'
רכבתי עליהן המון
26/09/2018 | 01:52
3
55
ובדרכים של העיר והן חוטפות גם מכות ובלאי טבעי. 
גם המוכר שהוא אמין בעיניי המליץ לי כבר להחליף אני מוציא עליהן על תיקונים כבר יותר מדי. 
בכל אופן זו לא השאלה, כרגע אני חושב לקחת את ה
https://www.matzman-merutz.co.il/sirrus-elite-2018

אשמח לחוות דעת שלכם לגבי הבחירה והאם היא משתלמת תודה!
לצפיה ב-'כיף לקנות חדש'
כיף לקנות חדש
26/09/2018 | 07:01
46
אבל אם השלדה שיש לך טובה בעיניך ואין בה תקלות (סביר שאין בה תקלות), אז את הכסף אתה יכול להשקיע בהחלפת גלגלים לקלים\עמידים\נאים יותר, חלקו להשקיע בהחלפת מערכות שנשחקו, ולקבל בסוף התהליך זוג אופניים עם מפרט ברמה טובה יותר בפחות כסף מזוג חדש. וללא תקלות של בלאי.
לצפיה ב-'אני בספק אם תוכל למצוא משהו טוב יותר במחיר הזה'
אני בספק אם תוכל למצוא משהו טוב יותר במחיר הזה
26/09/2018 | 08:55
46
נקודת התורפה של האופניים האלה הם הגלגלים.

האפשרות של אוברהאול יסודי לאופנים הנוכחיים תעלה סכום דומה אבל תשאיר אותך עם אופניים עדיפים.

לחלופין - בדוק את האופציה של סיירוס ספורט דיסק 2015 שמופיעים באתר. אמנם מזלג אלומיניום ולא קרבון, אבל שאר חלקי המפרט דווקא מפרגנים יותר לרוכב ירושלמי בזכות טריפל מקדימה.
לצפיה ב-'אני בעיר (ירושלים) עם MARIN SAN RAFAEL '
אני בעיר (ירושלים) עם MARIN SAN RAFAEL
26/09/2018 | 10:39
49
ההיברידיות של מרין מודל 2010 קניתי מיד שניה לפני כמה שנים ומאד מרוצה.
לדעתי הכי חשוב זה ההתאמה של השילדה לרוכב מבחינת מידה וגאומטריה. יש לי עוד 2 זוגות אופניים אבל אלה הכי נוחות לנסיעה בעיר אז אני לא מחליף אותן. 
הסיירוס שהבאת נראות פצצה. אם זה מתאים לך מבחינת נוחיות ותקציב - לך על זה. בסופו של דבר אנחנו רוכבים על מה שאנחנו אוהבים אז "משתלם" זה מושג די גמיש..
לצפיה ב-'בעיה בכיוון מעביר אחורי'
בעיה בכיוון מעביר אחורי
23/09/2018 | 11:20
6
40
כאשר רוצה לרדת מהילוך 5 ל-4 ההילוך לא יורד ובקליק הבא הוא יורד 2 הילוכים בבת אחת. אם אני מנסה לכוון את זה הבעיה מופיעה באותו אזור בעליית ההילוכים כך שזה לא ממש ניתן לכיוון.
בחנות ניסו להחליף קסטה וזה גם לא עזר.
השרשרת תקינה.
יש מצב שהמעביר תקול/עקום? איך מאבחנים דבר כזה ומה ניתן לעשות?
מדובר על SHIMANO ACERA
תודה וחג שמח!
לצפיה ב-'זה ניתן לכיוון באמצעות מתיחת או הרפיית מתח הכבל. '
זה ניתן לכיוון באמצעות מתיחת או הרפיית מתח הכבל.
23/09/2018 | 16:03
1
35
מה שאתה מתאר זה כבל מתוח מדי. שחרר קליק או שנים (בברז שסביב הכבל בידית).

אם לא עוזר - החלף כבל.
לצפיה ב-'כבר עברתי את השלב הזה. לא ממש עזר. תודה'
כבר עברתי את השלב הזה. לא ממש עזר. תודה
25/09/2018 | 11:18
8
לצפיה ב-'קפיצות של 2 בנקודה בודדת זה כמעט תמיד אוזן עקומה'
קפיצות של 2 בנקודה בודדת זה כמעט תמיד אוזן עקומה
24/09/2018 | 10:32
3
47
תנסה לעמוד מאחורי האופניים ולראות. עם לא יש מכשיר שבודק ישור האוזן לא יודע מי מחזיק כזה חוץ  מדניאל סי טי סי ועוד אחד לא רלוונטי
 
בהצלחה
לצפיה ב-'תודה. כדאי לנסות ליישר לבד או שזה יגרום יותר נזק?'
תודה. כדאי לנסות ליישר לבד או שזה יגרום יותר נזק?
25/09/2018 | 11:19
2
14
לצפיה ב-'לנסות אפשר...'
לנסות אפשר...
26/09/2018 | 09:01
1
31
אם יש לך אוזן חלופית תוכל להיות יותר רגוע...

בגדול אפשר ליישר לבד ״לפי העין״.
הכלי שמשמש ליישור אוזניים הוא בעצם ג׳בקה עם זרוע ארוכה. יותר משהזרוע משמשת כמנוף, היא מאפשרת לראות אם המעביר ניצב לקרקע ומקביל לשלדה.
לצפיה ב-'תודה!'
תודה!
26/09/2018 | 10:32
6
לצפיה ב-'האם ניתן לשים אופניים בתא המטען של אוטובוס של אגד?'
האם ניתן לשים אופניים בתא המטען של אוטובוס של אגד?
17/09/2018 | 10:47
4
44
אני מעוניין להגיע מחר לירושלים כדי לרדת את כביש 1 בערב יום כיפור, הבעיה היא איך מגיעים לשם?
האם ניתן לנסוע באוטובוס ולשים את האופניים בתא המטען?
לצפיה ב-'כן. אפשר לשים אופניים בתא המטען של האוטובוס'
כן. אפשר לשים אופניים בתא המטען של האוטובוס
17/09/2018 | 13:03
3
36
לצפיה ב-'תודה. איך אתם קושרים את האופניים בתא המטען כדי שהם לא יזוזו?'
תודה. איך אתם קושרים את האופניים בתא המטען כדי שהם לא יזוזו?
17/09/2018 | 14:04
2
62
איך אתם מוודאים שהאופניים לא יזוזו מצד לצד בתא המטען במהלך הנסיעה?
לצפיה ב-'אופניים בתא מטען'
אופניים בתא מטען
18/09/2018 | 19:34
1
85
לקחת בחשבון שאין יותר מדי שליטה על מה שעובר על האופניים בתא המטען.
יכול להיות שידחפו אותם הצידה בשביל להכניס תיקים. יכול להיות אפילו שיניחו עליהם תיק (). בכל עצירה של האוטובוס וירידה\עלייה של נוסעים עם מטען יכול לקרות משהו.
אז העניין עם קצת תזוזה של האופניים בבלימות\האצות\סיבובית נראה לי קצת משני. אבל זה רק אני.
חוץ מכל הקטע התאורטי לעיל, יש לי זוג כביש ששרד ושורד יפה עשרות נסיעות בתא מטען של אוטובוס, בקווים של חיילים. למרות החששות, המעביר האחורי מעולם לא התעקם, הגלגלים נשארו מאוזנים, והבלמים גם. מומלץ לרוקן בקבוקים לפני נסיעה כי יש והם לא כל כך טובים בלשמור את המים בתוכם במצב שכיבה, והמים מרטיבים תיקים של נוסעים אחרים.
לצפיה ב-'תודה. בסוף לא היתה בעיה'
תודה. בסוף לא היתה בעיה
20/09/2018 | 07:12
53
שמתי את האופניים בתא המטען וקשרתי עם כבל לעמוד שיש באמצע התא
לצפיה ב-'מחפש מוט אוכף'
מחפש מוט אוכף
17/09/2018 | 10:25
46
שלום לכולם. יש למישהו מוט אוכף 31.6 מ"מ למסירה/למכירה? 
תודה ושנה טובה!
לצפיה ב-'לשפץ או להחליף?'
לשפץ או להחליף?
14/09/2018 | 22:54
5
92
שלום,
 
בתמונה, אופניים בני קצת יותר מ-10 שנים. שימשו את אשתי הרבה מאד זמן, אבל שהו במחסן ב-4 השנים האחרונות.
היא מתלבטת אם לשפץ אותם או להחליף.
בגדול, האופניים נוחים לה והיא אוהבת את העובדה שיש שיכוך מלא (מה שלא היה באף אחד מהזוגות שהראו לה בזמן האחרון).
 
כרגע, אין תכניות לרדת לשטח אלא רק לרכב לעבודה ואולי קצת טיולים קצרים עם הילדים.
 
מה דעתכם?
 
תודה
לצפיה ב-'אם האופניים נוחים לה וזה השימוש המיועד - לשפץ'
אם האופניים נוחים לה וזה השימוש המיועד - לשפץ
15/09/2018 | 06:51
1
56
החלפת צמיגים ופנימיות.
החלפת כבלים.
החלפת רפידות מעצור.
שימון שרשרת.

ו... צאו לדרך.

הערת אגב: האופניים הם אמנם ״שיכוך מלא״ אבל מדובר במתלה אחורי לא יעיל בעליל. הוא אולי נותן תחושה יותר נינוחה ברכיבה, אבל הוא מאד לא יעיל ומבזבז הרבה אנרגיה בזמן הדיווש. לרכיבות לעבודה וטיולים קצרים במסלולים מישוריים זה בסדר, אבל אם וכאשר אשתך תרצה להפוך את הרכיבה לתחביב ספורטיבי שכולל מסלולים קצת יותר מאתגרים - מומלץ לעבור לדגם קצת יותר ״מקצועי״ עם מתלה יעיל יותר, שלדת אלומיניום ומערכות משופרות.
לצפיה ב-'נקודות למחשבה'
נקודות למחשבה
15/09/2018 | 14:31
45
תודה
לצפיה ב-'הצמיגים נראים גמורים.'
הצמיגים נראים גמורים.
16/09/2018 | 02:12
2
74
אם אתה שואל אותי.
לנפח אויר שמן יבש על השרשרת (לא חייב) ואפשר לנסוע, הצמיגים נראים גמורים לגמרי וכדי לשמור על אחיזת כביש מינימלית נראה לי שכדי להחליף גם. הם היו במחסן ולא בגשם ואני לא רואה שום סיבה שיגרם להם נזק. בוא נזכור שמדובר רק באופניים ולא באופנוע, ואם להיות כנה אז באופני מדבקה שעלותם כחדשות בסביבות ה 500-600 ש"ח, שיפוץ יסודי לאופניים כאלה לא באמת משתלם.
לי יש אופני ראלי M40 שנתון 94. שהיו יותר מ 5 שנים בגשם+שמש, ללא שום כיסוי.
שהחלטתי לחדש אותם (לפני בערך 10 שנים) פרט לכידון שהיה חלוד והשרשרת הם נראו במצב סביר, הצמיגים היו יבשים. ניפוח אויר וWD40 בכמויות על השרשרת ועל הכבלים וזהו, אחרי חידוש שהתבצע בעזרת WD40 יצאתי לסיבוב קצר ואיטי וראיתי שהכל מתפקד. נתתי ל WD40 להוריד את החלודה מהשרשרת. שטיפה כללית עם מים על האופנים יבוש ותרסיס שמן יבש על השרשרת. והאופניים עד היום מתפקדות וממש ממש לא רע. מאז ה"שיפוץ" עברו 10 שנים והאופניים ישבו לא מעט הפעם במקום מוגן מגשם לפעמים הפסקות של שנתיים פלוס ואחרי כל הפסקת רכיבה בלי שום חידוש פרט לניפוח אויר הייתי עולה עליהם וחוזר לרכב. עשיתי איתם את בית קשת, יערות מנשה, נחל גחר. וגם סינגלים באזור של קיבוץ משמר העמק. 
 
לצפיה ב-'הצמיגים בטוח גמורים, אין ספק'
הצמיגים בטוח גמורים, אין ספק
16/09/2018 | 09:47
1
40
תכל'ס, אין כמעט חלודה על האופניים. לכן ההתלבטות אם לשפץ או להחליף.
לצפיה ב-'גם אין סיבה שתהיה חלודה'
גם אין סיבה שתהיה חלודה
16/09/2018 | 10:00
43
אופניים שנשמרו בתנאים של יובש עם צבע תקין - לא יפתחו יותר מדי חלודה.
מעבר לזה - חלודה על השלדה עצמה לא מהווה בעיה של ממש (מלבד האסטטיקה). הבעיה העיקרית היא חלודה בחלקי ההינע - שרשרת, כבלים.
 
כבלים שהחלידו - לא ינועו בחופשיות בתוך המוליכים (הצנורות) וזה עלול לגרום לקושי בהעברת הילוכים ולחוסר יעילות של המעצורים.
 
מצד שני - כבלים שעשויים פלדה בלתי מחלידה (יש כאלה, ויש אפילו עם ציפוי טפלון, למרות שאני בספק אם באופניים האלה השקיעו בכבילה שכזו) - יכולים להמשיך לעבוד חלק גם אחרי הרבה זמן.
 
רפידות מעצורים: חלקי גומי שמתבלים עם הזמן. גומי שמתייבש ומתפורר. יכול להחזיק מעמד כמה שנים - אבל יש סיכוי סביר שיהיה צורך להחליף.
 
עלויות:
צמיגים עד 100 ש׳ח לצמיג (יש גם הרבה יותר יקרים. אין צורך).
רפידות: כמה עשרות שקלים.
החלפת כבלים, אם צריך - סביב 100 ש׳ח.
בהנחה שאין צורך בהחלפה של עוד רכיבים, ואם תוסיף לעניין גם תשלום עבור עבודה - אתה מדבר על סכום של 300 ש׳ח וצפונה.
 
בסכום כפול מזה אתה מקבל כבר אופניים חדשים. השיקול הוא באמת נוחות. אם הזוג הנוכחי נוח לאשתך - שיפוץ יהיה אופציה טובה שתאפשר לה להשתמש באופניים עוד הרבה שנים.
לצפיה ב-'חוזר לרכוב אחרי שנים - התלבטות לפני קניה (לרוכב כבד)'
חוזר לרכוב אחרי שנים - התלבטות לפני קניה (לרוכב כבד)
11/09/2018 | 12:25
11
112
אמל"ק - אני בדרך לקנות אופניים חדשים לרוכב מנוסה אבל חלוד ומאוד לא בכושר שסוחב על עצמו עודף משקל רציני. צריך עזרה בכמה שאלות כדי להצטמצמם לקראת בחירה.
 
(1) גלגלים - 29 או 27.5 ? כן, קראתי המון חומר ואני מבין שזה תלוי בסגנון הרכיבה שלי. אני אתחיל מ XC קל, שבילים רחבים וסינגלים לא טכניים, אבל אני צריך אופניים שיסחבו את המשקל שלי ולכן אופני XC קלילים לא יעבדו. בהדרגה יכנסו אלמנטים טכניים באיזשהו שלב אבל לא דרופים וקפיצות. אני רוצה משהו שיהיה יעיל ומצד שני כיף, ונדמה לי שאופני TRAIL עם 120-130 הם אידיאליים. הבעיה היא שאני בעיקר רואה בחנויות ובאתרים אופני AM עם גלגלי 27.5 ובולמים ארוכים יותר של 140-150 ונדמה לי (אולי לא בצדק) שהם לא יתאימו לי. נדמה לי שגלגלי 29 ישמרו טוב יותר על מהירות ויהיו יעילים יותר, ומצד שני אני לא רוצה אופניים כבדים שיהיה קשה להתחיל להזיז אותם. וכאן השאלה שלי - מה ירגיש "קל" ומהיר יותר? 29 או 27.5 ? 
 
(2) אופניים שנמכרים בחנות אופניים רצינית בתור עודפים משנים קודמות, והיו במחסן או בתצוגה פרק זמן ממושך של שנתיים-שלוש, יש מניעה לרכוש אותן? יש איזשהו בלאי (אטמי בולמים, שמן ברקס וכו'?) סיבה אחרת להמנע?
 
קצת יותר פרטים:
הוותיקים אולי זוכרים אותי מהפורום (והשבילים) סביב 2003-2005 אבל מאז די נעלמתי. אני מחפש לחזור לתחום. המטרה היא הצטרפות לקבוצת מתחילים שיבנו כושר בהדרגה בשבילים קלים. האחרים כנראה בכושר יותר טוב אבל עם פחות נסיון באופניים.
 
האופניים הקיימים שלי לא יחזיקו, הם אופני XC ש"מ והבולמים שלהם צריכים טיפולים מסיבים. לטפל בהם כבר לא כלכלי, אני אנסה למכור אותם כמו שהם. אני גר בחו"ל, אז סיבוב בחשמונאים ושאילת המון שאלות כבר לא אפשרי. אני אקנה כאן חדש או משומש או הכי טוב עודפים משנה שעברה. 
 
אשמח לרעיונות וכל המלצה שנראית לכם רלוונטית. תודה!
לצפיה ב-'אופניים לרוכב כבד'
אופניים לרוכב כבד
11/09/2018 | 20:57
8
95
1. גלגלים: היתרון של 27.5 הוא בפניות הדוקות בסינגלים. היתרון של 29 הוא במהירות. ההבדלים לא גדולים מאד. רוב היצרנים מייעדים את פורמט 27.5 לדגמים אגרסיביים יותר עם מהלך 140 ומעלה, ואת דגמי 29 לתחרותיות עם מהלך 120 ומטה. אישית אני מעדיף 29 ושני זוגות השטח שלי, גם הז׳ק וגם הש׳מ עם גלגלי 29.
אבל רוכב כבד משקל (כמוני כמוך) צריך גלגלים עם חישוק חזק. ממליץ על רוחב פנימי של לפחות 23 מ׳מ. זה אומר שבסבירות גבוהה תצטרך לשדרג את הגלגל מזה שמגיע במקור על האופניים.
 
2. אופניים דגם שנים קודמות - שום בעיה. אם תמצא משהו  במידה שלך. לכל היותר תבקש שירכיבו צמיגים טריים. ההבדל בעיקר במערכות - זיהיו אולי דגם של שנתיים אחורה. בכל מקרה אם אתה קונה משהו ברמת SLX וצפונה מדובר במערכות טובות ואמינות.
מהלך של 100 מ׳מ מספיק לגמרי לשימושים שציינת. מספיק בשבילי...
שלדה - אין מגבלת משקל רוכב. אם אתה רוצה לשלם קצת יותר על שלדת קרבון - תרוויח כמה גרמים.
לצפיה ב-'תודה רבה שחר! שתי שאלות פולואפ'
תודה רבה שחר! שתי שאלות פולואפ
11/09/2018 | 22:04
57
לגבי חישוקים רחבים - האם לא נכון להניח שבאופני All Mountain אגרסיביים החישוקים יהיו רחבים יותר ולכן כדאי ללכת עליהם מראש? אני גר בגרמניה, מקום שבו עלות העבודה גבוהה והיא המרכיב העיקרי בכל תשלום, אז החלפת חישוקים ובניית גלגלים קאסטום יעלו כמו אופניים חדשים. במקביל, החבר'ה בסניף המקומי של ספשלייזד המליצו לי בדיוק בגלל המשקל (שלי) ללכת על דגם יותר אגרסיבי (סטאמפג'אמפר EVO במקום הSJ הרגיל) עם מהלך ארוך יותר, וגלגלי 27.5, לטענתם הם חזקים יותר ויתמודדו טוב יותר עם המשקל שלי. זה מחזיר אותי לשאלה, אם כבר מדברים על חישוקים חזקים, האם כדאי כבר נאבות חזקות, מזלג עם ציר גדול יותר, בקיצור כל מה שמגיע בסטנדרט באופניים יותר אגרסיביים, והשאלה אם זה שווה את המחיר שאשלם ביעילות האופניים בדיווש במישור ובעליות. 

לגבי הגלגלים - אני גם מעדיף 29 ממה שקראתי ואני מאמין שזה יהיה יותר "נכון". השאלה שלי אם אני מוצא דגם שבכל הפרמטרים האחרים נראה מתאים אבל הוא עם 27.5, האם להמשיך לחפש או שזה לא דרמטי. 
 
קרבון - האם יש מה לחשוש משברים ועומסים בגלל המשקל? הייתי בטוח שדווקא אלומיניום יותר בטוח לשימוש ולנשיאת משקלים. 
 
תודה רבה!
לצפיה ב-'עוד שאלה ברשותך - קפיץ מתכת ליניארי או קפיץ אוויר סטנדרטי?'
עוד שאלה ברשותך - קפיץ מתכת ליניארי או קפיץ אוויר סטנדרטי?
11/09/2018 | 22:29
6
50
ראיתי כמה פרסומים שהקפיץ המתכתי חוזר גם לאופניים פחות אגרסיביים. זה נשמע כמו פתרון מושלם ובמיוחד לרוכבים כבדים. לעומת זאת לא מצאתי דגמים שמציעים את זה במחירים סבירים. יש לך דעה ו/או נסיון בעניין ? יש טעם לחפש זוג כזה? 
תודה!
לצפיה ב-'140מ׳מ זה מיותר לגמרי'
140מ׳מ זה מיותר לגמרי
11/09/2018 | 22:58
5
79
מאחר ואין הרבה דגמים של 27.5 עם מהלך פחות מ-140 ורוב דגמי 90 הם עם מהלך 120 או פחות - השעטנז שתצטרך לחפש הוא אופני 29 עם חישוקים חזקים.
 
אופניים עם boost נועדו לצמיגים רחבים 2.5 ומעלה. זה היום במודה. מבחינת חוזק זה עונה לצורך. השאלה כמה זה יהיה נוח ושימושי לסגנון שאתה מחפש. בדוק סט גלגלים בנוי מראש.
 
באשר למזלג - לא רואה תועלת אמיתי בקפיץ פלדה לינארי. קפיץ אוויר פרוגרסיבי שימושי יותר לרוכב כבד כי הוא לא יטרק במהמורות רציניות. אין לפלדה יתרון. במיוחד לא לרוכב כבד.
לצפיה ב-'תודה רבה!'
תודה רבה!
12/09/2018 | 10:22
4
35
הולך לקרוא קצת על boost. מעולם לא קניתי גלגלים בנפרד ובטח לא הרכבתי, אני לא יודע כמה מסובך יהיה לבצע התאמות, איך לוודא שמה שאקנה מתאים לאופניים וכו' (קוטר גלגל כמובן, אבל האם יש מידות נוספות / סטנדרטים אחרים שצריך להכיר? האם צריך לוודא שהציר מתאים למעביר/ קסטה וכו'?)
 
תודה
 
אגב לגבי קפיץ מתכת התכוונתי לבולם האחורי ולא למזלג.
 
 
לצפיה ב-'boost'
boost
12/09/2018 | 11:27
3
45
הרוחב המקובל בציר הקדמי הוא 100 מ׳מ, והציר עצמו מגיע בקוטר של 15 מ׳מ או 20 מ׳מ, ויש גם צירים ישנים עם שחרור מהיר QR. תצטרך לבחור ציר קדמי שמתאים למזלג שעל האופניים. הרוב המכריע של האופניים היום הם 100 מ׳מ עם ציר 15 מ׳מ.
גרסת boost מצריכה מזלג מתאים (רחב יותר) וציר מתאים שרוחבו 110 מ׳מ.
 
בגלגל האחורי יש צירים מבוססי QR שרוחבם 135 מ׳מ. הרוב המכריע הוא צירים באורך 142 מ׳מ בקוטר 12 מ׳מ. צירי boost הם ברוחב 148 מ׳מ. על פי רוב שימוש בציר boost מלווה גם בשימוש בקראנק מותאם עם chain-line גדול כדי להרחיק את השרשרת מהצמיג הרחב. אבל כאמור -אם אתה קונה אופניים עם boost המערכות שמורכבות עליהם תהיינה מותאמות מראש.
הנתון הזה נגזר מהשלדה. בחלק מהנאבות יש אפשרות להתאמה בין 135/QR לבין 142/12 באמצעות החלפת end-caps.
 
באשר להתאמת הנאבה לקסטה - יש שני תקנים:
תקן שימאנו שמתאים לקסטות של 9-10-11 בעלות גלג׳ש הכי קטן של לא פחות מ-11 שיניים.
תקן SRAM XD שמיועד לקסטות 10-11-12 בעלות גלג׳ש הכי קטן של 9-10 שיניים.
 
אצל רוב היצרנים אתה צריך להזמין את הסוג הנכון של הנאבה בהתאם לקסטה המתוכננת לשימוש. לחלק מהנאבות יש אפשרות להחליף את ה״דרייבר״ בין שימאנו לבין XD.
 
כמו כן כדאי גם לשים לב לסוג חיבור הרוטור של הדיסק לנאבה. יש את השיטה הוותיקה של שישה ברגים, שנקראת גם ISO. ויש את שיטת Centrelock של שימאנו, ויש מתאמים מ-Centrelock ל-6-bolt-ISO אבל לא להיפך...
לצפיה ב-'תודה! זה כבר לגמרי מסתבך לי + הזכרת לי עוד שאלה '
תודה! זה כבר לגמרי מסתבך לי + הזכרת לי עוד שאלה
12/09/2018 | 11:37
2
44
תודה על כל העזרה הזו, זה נהדר!
שכחתי לשאול משהו בסיסי ומביך - אז ב 2004 היו על הספשלייזד שלי 3X10 הילוכים (LX+XT),ורק על אופני פרירייד היתה רק פלטה אחת כי לא היה צריך יותר. היום אני רואה שרוב האופניים מגיעים עם פלטה קדמית אחת בלי מעביר קדמי בכלל, או במקרה הטוב עם 2 פלטות, וקסטה של 10-11 הילוכים. זה באמת מכיל את כל יחסי ההעברה? לא יורגש צורך בעוד הילוכים? איך הקסם הזה עובד? 
תודה!
לצפיה ב-'פלא פלאים של חנוכה'
פלא פלאים של חנוכה
12/09/2018 | 15:02
1
58
קודם כל פעם באמת הכי הרבה גלגלים בקסטה היו 9 או 10, היום 11 זה כבר דבר שבשגרה ולפני שנתיים סראם השיקו מערכת של 12 גלגלים.
 
המדד החשוב הוא טווח יחסי ההעברה בין הגלגל  הקטן לגדול, ומזה בעצם נגזר הצורך (או היעדרו) במעביר קדמי.
 
קסטות של עד 10 הילוכים, לרוב, הן בטווח שבין 11-36. דהיינו יש לך יחס העברה של בערך 330% על הקסטה. אם אתה מוסיף לזה שתי פלטות עם יחס של בערך 150% (נניח 38-24) אתה מקבל ביחד טווח יחסי העברה של בערך 500% עם 20 קומבינציות אפשריות, למרות שמתוכן בערך שליש חופפות זו לזו. זאת אומרת משהו בססיסות 12-14 יחסי העברה שונים בפועל.
 
קסטות של 11 הילוכים כבר מגיעות לטווח יחסי העברה של 11-42. לשימנו יש אפילו קסטה של 11-46. סראם, בזכות ה״דרייבר״ המיוחד שלהם מציגים קסטות שמתחילות ב-10 שיניים ויש להם קסטות 10-40 ו-10-42. יש גם יצרני צד שלישי שמציעים קסטות 9-44 או משהו בסגנון. פה אתה מדבר על קסטה עם טווח יחסי העברה של יותר מ-400%, וזה כבר לא רחוק במיוחד מהטווח שאפשר לקבל מקסטה של 10 הילוכים יחד עם שתי פלטות מלפנים. אם תוסיף לזה גם שתי פלטות מלפנים תקבל טווח של מעל 600%. זה שימושי בעיקר לרוכבים תחרותיים.
 
בינתיים - מרגע שניתן היה לקבל טווח של 400% ומעלה בקסטה עם גלגל בודד מלפנים, אמרו - למה להסתבך עם מעביר קדמי? זה משקל, זה עוד ידית, זה עוד משהו שיוצא מכיוון. זה עוד משהו שמתבלה ומתקלקל. לרכיבת שטח מספיקה קסטה של 11-42 על פלטה של 30 או 32 שיניים, ואם אתה רוכב ממש חזק - שים מלפנים 34 או 36 שיניים ותקרע את עצמך בעליות, אבל תוכל להרביץ מהירות במישורים.
 
וזה באת מה שאתה מוצא היום במרבית האופניים. קסטה עם טווח יחסי העברה של 400% וצפונה, ופלטה בודדת מלפנים. אז יש לך 11 יחסי העברה במקום 12-14. ואתה צריך לבחור אם לוותר על ההילוך המהיר או החזק... תלוי מאד בסגנון הרכיבה שלך. חובבי עליות יבחרו פלטה קצת קטנה יותר (32 או 30) ככה שיהיה להם קל יותר לטפס, אבל הם יצטרכו קדנצנה מהירה במישור, ולהיפך - מי שבעיקר רוכב מישורים מהירים יעדיף פלטה גדולה (34, 36, 38) ככה שהקדנצה במישור תהיה נמוכה יותר, אבל בעליות הוא יצטרך לעמוד על הפדלים.
 
לפני שנתיים סראם השיקו את ״הנשר״. סדרת Eagle המבוססת על קסטה של 12 גלגלים בטווח 10-50 שיניים. אתה מקבל 500% בקסטה ומאיין לגמרי את הצורך בפלטה שניה מלפנים. אכן המערכת הזו כלל לא כוללת אופציה למעביר קדמי והקראנק שלה בנוי מראש לגלגל בודד. סראם הוסיפו גם גיאומטריה יחודית לשיניים של גלגל השיניים בקראנק שמגדילה את מספר החוליות עליהן נופל עומס העבודה ובכך הם מגדילים את אורך חיי השרשרת. המערכת הזו מאפשרת לך ליהנות מיחס העברה נוח גם במישורים המהירים וגם בעליות תלולות.
המערכת הזו מותקנת אצלי על שני זוגות אופניים: ש׳מ XC עם מהלך 100 מ׳מ ופלטה של 32 שיניים. גראבל קרבון (שזה ריגיד, בלי שום שיכוך עם גלגלי 700 וצמיגים 33 מ׳מ) עם פלטה של 38 שיניים. עובד מצויין, חלק, שקט ופשוט. לא מצריך כמעט כיוון ותחזוקה.
על זוג הז׳ק יש לי עדיין מערכת XT 2/10 היסטורית. עובדת מצויין. לא מצדיקה החלפה או שדרוג...
 
 
לצפיה ב-'תודה רבה רבה! נס חנוכה, אבל בעיני עדיפה הגמישות של 2-3 פלטות'
תודה רבה רבה! נס חנוכה, אבל בעיני עדיפה הגמישות של 2-3 פלטות
14/09/2018 | 18:04
37
(אולי כי לא מכיר מספיק את הקונפיגורציה החדשה). אגב, נעלמתי ליומיים, בינתיים כיתתי ברכיים בין כמה חנויות ורכבתי על כמה אפשרויות שכנראה שבסוף אחליט ביניהן. תיכף פרטים בנפרד. בינתיים המון תודה. על כל התשובות. 
 
לצפיה ב-'שלושה פיינליסטים ועוד שאלות'
שלושה פיינליסטים ועוד שאלות
20/09/2018 | 19:34
1
56
הסתובבתי בחנויות ומדדתי קצת והבנתי פחות-או-יותר מה אני רוצה. 
החלטתי על 29/120, מדדתי כמה זוגות 27.5/140 ופשוט לא מצאתי את עצמי שם. רוב הרכיבה היתה בכביש ליד החנות וברור לי שזה ירגיש אחרת בירידה טכנית, אבל זה מספיק אינדיקציה בשבילי. עוד הבנתי שאני לא מוותר על פלטה גדולה מקדימה של 32/34/36 כי חלק גדול מהרכיבה תהיה מישורית עם קבוצה מהירה וגלגל גדול (בינוני) מקדימה יחסר מאוד.
למיטב הבנתי כל הפיינליסטים עם מתלה דומה, 4 זרועות "אמיתי" בדומה ל FSR, אני לא רואה הבדלים ביניהם, אבל אם יש הבדלים אתם מוזמנים לספר לי.
פיינליסטים:
  CUBE STERO 120 HPC SL [קרבון, 2018]
יתרונות
  • קלילים, מגיבים כיף.
  • בולמים של FOX, מערכות פול XT. שתי פלטות מקדימה
  • יש בעיר חנות מורשה של קיוב שאפשר לקבל בה שירות. 
חסרונות:
  • קרבון. אני מת מפחד מסדקים בשלדה, שברים, אני יודע שאני אבדוק באובססיביות לפני ואחרי כל רכיבה, אפחד לשבת על הצינור העליון וכו' וכו'. סוף שנת הדגם ואין אלומיניום במלאי. 
  • קצת קטנוני, אבל העיצוב קצת מיושן. הצינור התחתון ישר ולא מעוגל, הצינור העליון מחובר בחיבור רגיל ולא מחוזק למוט הכסא. בדגם 2019 כבר יישרו קו עם התעשיה לעיצוב דומה. זה למעשה אותו עיצוב מ 2017 או אפילו 2016. לא יודע מה המשמעות בפועל מבחינת חוזק ועמידות.
    השאלה המרכזית שלי: כמה קרבון ומבנה שלדה הם חסרונות כאן, האם אני צודק לחשוש מזה?
VOTEC מוכרים אופניים בשיווק ישיר הביתה אבל יש להם שיתוף פעולה עם חנות וירטואלית שפתחה סניף פיסי חדש בעיר. אז אפשר לקבל שירות בחנות. לצערי לא רכבתי על הדגם הזה בחנות כי הוא לא קיים במלאי, אבל רכבתי על אחרים עם  27.5/140 והבנתי שאני מעוניין ב 29/120.
יתרונות -
  • ה COMP יהיו זולים יותר (אני מניח, המחיר באתר לפני הנחות סוף העונה בחנות). 
  • נראה שעונים על כל מה שאני מחפש
חסרונות
  • בולמים של רוקשוקס ולא של FOX, בדגם ה COMP. לכן אני שוקל לעלות ל ELITE אבל הוא יקר משמעותית וגם כבר מציע רק פלטה אחת וזה פחות מתאים לי. לכן נשאר ב COMP. 
    השאלה המרכזית שלי: מה אנחנו יודעים על הבולמים האלה לעומת הפוקס ? המזלג RockShox REVELATION RL 120mm לעומת הפוקס rythm 32/34 בדגמים האחרים, ואת הבולם האחורי לא הצלחתי לזהות. האם ההבדל יהיה משמעותי וצריך לפסול אותן בגלל זה?
  • מערכות SLX "בלבד". כן, ברור לי שזה מספיק לגמרי, אבל על הניר זה חסרון לעומת ה CUBE.
בדיוק כמו ב VOTEC, זה הדגם הכי גבוה בסדרה שעדיין מגיע עם 2 פלטות, וזה אומר שצריך להתפשר על הילוכי SLX ובלמים עוד פחות מזה, אבל כאן אני בסדר עם זה, כי הבולמים עדין FOX ברמה גבוהה יותר מהאחרים (34) 
היתרון הגדול: זול. מאוד. בוודאי עבור החבילה הזו. לא רכבתי על זה בכלל. 
הבעיה: לא זמין במלאי. צריך לחכות למלאי שיהיה, אולי, מתישהו בעוד חודש. עד אז כבר יהיו דגמים אחרים גם ליצרנים האחרים. השאלה המרכזית: שווה לחכות?
 
אשמח לעצות, רעיונות, מה אני מפספס כאן. תודה!
לצפיה ב-'אין סיבה לחשוש משלדת קרבון'
אין סיבה לחשוש משלדת קרבון
21/09/2018 | 14:05
36
היא חזקה לפחות כמו שלדת אלומיניום ורוב הסיכויים שאפילו יותר ממנה.
לצפיה ב-'שנה טובה לרוכבים ולגולשים'
שנה טובה לרוכבים ולגולשים
08/09/2018 | 16:00
19
לצפיה ב-'המוסד לביטוח לאומי יבטח את כל הספורטאים בארץ'
המוסד לביטוח לאומי יבטח את כל הספורטאים בארץ
04/09/2018 | 14:15
76
מעניין אם הדבר ייתר רכישת ביטוח לתחרויות אופניים...
לצפיה ב-'האם יש צורך בשימון אופניים ?'
האם יש צורך בשימון אופניים ?
29/08/2018 | 13:03
3
71
לבן שלי יש אופני "מתבגרים" כבר שנה.
הוא לא רוכב בשטח, רק מדרכה וכדומה, כלומר בתוך העיר.
האופניים נראים בסדר גמור.
ניקיתי לו אותם, האם לדעתכם יש גם צורך בשימון ?
לצפיה ב-'רצוי לשמן את השרשרת מדי פעם'
רצוי לשמן את השרשרת מדי פעם
29/08/2018 | 17:34
2
77
באופני שטח וכביש נהוג לשמן אחרי 250-300 ק׳מ.
באופני עיר זה עשוי לצאת פעם בשנה....
ממליץ על תדירות של לפחות אחת לחודש. רצוי להשתמש בשמן ייעוד שרוכשים בחנות אופניים. דביק פחות ומלכלך פחות.

יש גם.המלצות לטיפול תקופתי למיסבים - ניקוי וגירוז מחדש. לא בטוח עד כמה זה רלוונטי באופני עיר. אבל כדאי להטות אוזן וכאשר מתחילות חריקות או תנועה לא חלקה - לקחת למכונאי אופניים לגירוז.
לצפיה ב-'תודה רבה ! ועוד שאלה ...'
תודה רבה ! ועוד שאלה ...
29/08/2018 | 18:46
1
55
יש לי בבית שמן לשימון אופניים.
יש לשמן כזה תוקף ...?
יש לי אותו מספר שנים, אז האם לזרוק ...?
לצפיה ב-'מתקן אופניים לגג האוטו'
מתקן אופניים לגג האוטו
26/08/2018 | 10:25
3
84
שלום לכולם
אני מחפש לקנות מתקן לנשיאת אופניים על גג האוטו.
ראיתי שיש כאלה רציניים שעולים 2000 ויש זולים יותר והרבה יותר.
אשמח לקצת המלצות, למה לשים לב, מה לבדוק ודברים כאלה.
איני מעונין להשקיע סכום גדול.
לידיעה: אני צריך לשאת 4 זוגות אופניים, 2 למבוגרים ו2 לילדים.
יש לי מנשא לתא המטען שאני משתמש בו היום( עליו 3 זוגות)+זוג אחד מפורק בתוך האוטו וזה ממש לא נוח.

תודה לכולם!
לצפיה ב-'אמנם באיחור גדול אבל הנה מענה...'
אמנם באיחור גדול אבל הנה מענה...
09/09/2018 | 13:30
2
53
הייתי בסין עם גישה בעייתית לאינטרנט.
 
בגדול - כשמדובר במנשאים לגג יש שני מותגים אמינים עיקריים:
Yakima ו- Thule.
מותגים נוספים ישנם מלוא החופן אבל הדעות לגבי אמינותם נעות מן הקצה אל הקצה.
 
ארבעה זוגות על גג אחד עלולים להיות אתגר לא פשוט, אבל אין דבר העומד בפני הרצון (והתקציב).
באופן כללי הרכישה היא של המנשאים בנפרד ושל הגגון (המסילות הרוחביות שמותקנות על גג הרכב) בנפרד. לאחר התקנת שתי המסילות (קדמית ואחורית) על גג הרכב, אתה מתקין עליהן לאורך את מנשאי האופניים זה לצד זה בצפיפות האפשרית.
 
הגגונים נבדלים זה מזה בחומרי המבנה, החיבור לרכב, האווירודינמיות.
מנשאי האופניים נבדלים זה מזה בפרמטרים הללו כמו גם בשיטת חיבור האופניים למנשא (עם או בלי גלגל קדמי, עם או בלי תמיכה צידית, עם או בלי נעילה).
טווחי המחירים של גגונים מתחילים סביב 200 ש׳ח עד 1500.
טווחי המחירים של המנשאים - החל מ-300 ש׳ח למנשא בודד ועד 1500 ש׳ח למנשא בודד.
 
אם תעשה את החשבון תראה שהפתרון הכי זול לארבעה זוגות יתחיל באזור 1500 שקל ויכול להאמיר ל-7000 ומעלה...
 
אחת החנויות המקוונות בארץ שמציעה מבחר מכובד ואופציות מיון נוחות היא ״הצב״. theturtle.co.il
 
 
לצפיה ב-'רוב תודות'
רוב תודות
11/09/2018 | 16:10
1
24
שלום,
מודה לך על המידע..
אלך ואסתכל בחנויות.
טעיתי מקודם...אני לא צריך לשאת 4 זוגות על הגג.
יש לי מנשא לבאגז'. עליו 2 ועל הגג 2..
 
שוב תודה
לצפיה ב-'זה לא משנה את התמונה באופן מהותי'
זה לא משנה את התמונה באופן מהותי
11/09/2018 | 19:11
28
תצטרך עדיין להתקין את הגגון (דהיינו את שני המוטות הרוחביים) רק שעליהם תתקין רק שני מנשאים במקום ארבעה. מה שברור זה שהיהי לך יותר קל להתקין שני מנשאים על גגון מאשר ארבעה, שעלולים להתיות מאתגרים במקרה של רכב צנוע-מימדים.
לצפיה ב-'אודה לתשובתכם: מה מבין 2 אופני מדבקה אלו עדיפות? תודה'
אודה לתשובתכם: מה מבין 2 אופני מדבקה אלו עדיפות? תודה
12/08/2018 | 10:02
8
103
לצפיה ב-'לזוג הראשון מעצורי דיסק. '
לזוג הראשון מעצורי דיסק.
12/08/2018 | 18:23
7
44
לצפיה ב-'אז תכל'ס עדיף הראשון?'
אז תכל'ס עדיף הראשון?
12/08/2018 | 22:23
6
23
לצפיה ב-'אופניים ראשונים- מה עדיף?'
אופניים ראשונים- מה עדיף?
12/08/2018 | 10:14
2
89
מעוניין לקנות אופניים פשוטים, לרכיבה בעיר.
יש לי 2 אופציות- אופני עיר עם הילוך יחיד 26'' או אופניים מתקפלים 20'' 6 הילוכים שימנו.
מה עדיף לפי דעתכם?
תודה
לצפיה ב-'תלוי בך'
תלוי בך
12/08/2018 | 12:11
1
70
אם עליה על רכבת חשובה לך, אז יתרון משמעותי למתקפלים. מעבר לזה למתקפלים יש רק חסרונות בעיני. גלגלים קטנים = פחות נוח לרכיבה ולתמרון, שלדה מתקפלת = יותר נקודות תורפה מכניות.
אם יש לך עליות משמעותיות באזור הרכיבה שלך, רכיבה עם הילוך אחד עשויה להיות מאתגרת.
 
אני רוכב בעיר מישורית על 26 עם הילוך אחד. ומרוצה מהפשטות והיעילות המכנית. כשרכבת נראית באופק אני מתחיל לקלל או לחשב שעות עליה, או לחבר את המצבר לאופנוע.
לצפיה ב-'יש לי גם אופניים מתקפלות...'
יש לי גם אופניים מתקפלות...
03/10/2018 | 12:58
7
אני רק תוהה אם האופני כביש יעמדו בעומס ולא יהרסו, אופי הרכיבה שלי אני לא דופק את הגלגל במידרכות ומדרגות דיי שומר עליהם
לצפיה ב-'גראבל-שמאבל'
גראבל-שמאבל
11/08/2018 | 11:57
3
120
מי שאולי זוכר, לפני כמעט שנה התחדשתי באופני גראבל BSB של ״ניינר״.

ניצלתי זיכוי שהיה לי בחנות האופניים לבצע להם הסבה חלקית למערכות שטח.

במקור האופניים הגיעו עם מערכות אולטגרה 6800 2/11 וכידון כביש.

הבוקר רכבתי על הגרסה המעודכנת: כידון שטח ומערכות סראם eagle x.o.1 של 1/12.

בדרך התחלפו המעצורים משימאנו 785 אולטגרה לשימאנו 6800 XT משום שידיות המעצור של מעצורי שטח לא מתאימות לקליפרים של 785.


שינוי נוסף: מוט אוכף עם setback של 16 מ׳מ והחלפת הסטם מ-80 מ׳מ ל-100 מ׳מ וזאת כדי לפצות על מיקום שונה של הכידון.

שילוב של פלטה 38 עם קסטה 10-50 הרבה יותר נוח בעליות מפלטות 36-46 על קסטה 11-36.
במישורים ובירידות לא חסרו לי הילוכים מהירים. דיווש בקדנצה סבירה במהירות של 35 קמ׳ש. מעל זה ממילא אני מגיע רק בירידות בלי דיווש.

השרשרת קצת משקשקת בעליות. בכל זאת יש לה פיתול לא קטן,ְ אבל זה מאפיין את המערכת הזו והיא בנויה להתמודד עם זה.
לצפיה ב-'תיקון גלגל "26 ישן וטוב ?'
תיקון גלגל "26 ישן וטוב ?
07/08/2018 | 00:44
5
65
יש לי גלגל "26 שימנו XTR ישן, נשבר לו שפיץ
וקיבל שמינייה, צריך תיקון \כיוון, בחנות שלי
אמרו שלא יודעים איפה להשיג שפיצים כאלה...
יש מישהו שיכול להמליץ על מקום במרכז
(אני גר ברעננה)
שיש סיכוי לתיקון הגלגל ? .
לצפיה ב-'תעלה תמונות בבקשה, ושם דגם מדויק, אם רשום '
תעלה תמונות בבקשה, ושם דגם מדויק, אם רשום
07/08/2018 | 09:53
4
23
לצפיה ב-'תמונה'
תמונה
07/08/2018 | 13:14
3
68
תמונה
לצפיה ב-'אתנ כנראה צריך shimano xtr straight pull spokes'
אתנ כנראה צריך shimano xtr straight pull spokes
07/08/2018 | 19:07
41
תתחיל מכאן
ויש באיבי
 
לגבי מי שמתקן כיום אין לי מושג
לצפיה ב-'והנאבה?'
והנאבה?
08/08/2018 | 01:49
1
41
יכול באמת להיות שמדובר ב-straight pull ודי בטוח שאצל CTC תמצא גם את השפיצים וגם מי שידע להחליף ולכוון.
לצפיה ב-'התכוונתי DAA (יבואני שימנו) ולא CTC (יבואני טרק)'
התכוונתי DAA (יבואני שימנו) ולא CTC (יבואני טרק)
08/08/2018 | 02:34
37
למרות שאני בטוח שגם אצל CTC תמצא מתקני גלגלים מדופלמים.


האתר של DAA.co.il מפנה אותך לטיפול בחנות ״סיגמא״ בצומת מגידו ואני יכול להעיד על אורגול, המכונאי הראשי שלהם, שהוא איש מקצוע לעילא ולעילא.
לצפיה ב-'בעיה בכיוון אוכף'
בעיה בכיוון אוכף
07/08/2018 | 10:39
6
57
מנסה להוריד את האוכף טיפה קדימה ונראה שהגעתי לקצה היכולת למרות שהאוכף ישר לגמרי. ניסיתי להפוך את המוט/ את האוכף אבל קיבלתי אותה תוצאה. משהו שפספסתי??
לצפיה ב-'תמונה'
תמונה
07/08/2018 | 10:42
59
הנה תמונה
לצפיה ב-'עוד תמונה'
עוד תמונה
07/08/2018 | 10:43
44
לצפיה ב-'מוט אוכף של בורג יחיד?'
מוט אוכף של בורג יחיד?
07/08/2018 | 13:05
1
39
אתה אמור לשחרר את הבורג ולעלרד את האוכף סביבו.

אם הגעת לקצה טווח התנועה ולא מדובר במעצור מכני ששחרור נוסף של הבורג יתגבר עליו, אז כנראה שתצטרך מוט אוכף אחר.

דרך אגב, מהתמונות שצרפת, נראה לי שבכל מקרה כדאי שתחליף למוט אוכף עם setback של 20 מ׳מ משום שהאוכף מותקן כעת בקצה המהלך של המסילה. מצב לא בריא.
במקרה זה בחר מראש מוט אוכף של שני ברגים.
לצפיה ב-'אכן. בורג יחיד'
אכן. בורג יחיד
07/08/2018 | 13:11
26
וזה אכן קצה טווח התנועה. מוזר לי שאין אפשרות לעוד זווית קדימה. אבל כנראה שאתה צודק.
תודה
לצפיה ב-'תבדוק 2 דברים'
תבדוק 2 דברים
07/08/2018 | 18:58
1
36
בגלל שהכסא משוך אחורה עד הקצה כנראה הוא נתקע במוט ולא מאפשר תנועה
עוד אפשרות היא שהרוכב שמחזיק את הכסא תקוע וצריך לפתוח את הבורג די הרבה כדי להקפית את הרוכב מעל החריצים שבתחתיתו
בהצלחה
 
לצפיה ב-'אני אבדוק. תודה'
אני אבדוק. תודה
07/08/2018 | 20:26
10

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

עו
מירב אשל משרד עו"ד
רעות מרכז רפואי שיקומי
רעות מרכז רפואי שיקומי
פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ