לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2818228,182 עוקבים אודות עסקים

פורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום

קישורים מהירים  פורום אופניים - לא לאופניים חשמליים!

 

תפריט לרוכבים מתחילים   מדריך לרכיבה עירונית  נוהל פרסום חוות דעת על חנויות 

מודעות יד שנייה מפרסמים רק בשירשוק הנפתח בסוף כל חודש

---------------------------------------------------------------
 
לציבור רוכבי האופניים החשמליים, פורום הנו פורום אופניים המונעים בכח הדיווש בלבד. אין לשאול כל שאלות הקשורות באופניים חשמליים מכל סוג וכל שאלה כזו תימחק.
 
המשך >>

לצפיה ב-'כביש או שטח? (אוי נו, שוב...)'
כביש או שטח? (אוי נו, שוב...)
30/10/2016 | 14:34
13
164
שלום לכל נכבדי הפורום!
 
גיל 36 הגיע ואיתו ההחלטה להזיז את התחת מהספה, בעיקר כי הוא גדל בשנים האחרונות והספה לא. אני מתלבט בין רכיבת כביש לרכיבת שטח, ולאחר הרבה (!) אתרים, מאמרים ומה לא, הייתי שמח לשמוע את דעתכם וללמוד מנסיונכם.
 
המטרה העיקרית שלי היא להכנס לכושר, לשמור על המשקל (שאינו גבוה במיוחד אבל דורש התייחסות) ולטפל בניצני הכולסטרול והטריגליצרידים שמתחילים לצוץ בבדיקות הדם. יחד עם זאת, ברור לי שאם לא אהנה לא אתמיד, ולכן מרכיב ההנאה משחק גם הוא תפקיד חשוב.
 
אז מה למדתי עד עכשיו? (ותקנו אותי אם אני מדבר שטויות)
 
מצד אחד רכיבת כביש - בעד: מצוינת לכושר, מאפשרת מעקב צמוד על המאמץ הגופני, הרכיבה אפשרית ברוב תנאי מזג האויר. נגד: מונוטונית יותר, מסוכנת יותר (ויש שיאמרו מסוכנת מאוד).
 
מצד שני רכיבת שטח - בעד: מאתגרת ומהנה יותר. נגד: מפעילה את הגוף אבל יותר באופן אתגרי ופחות כאימון אירובי, מוגבלת יותר בתנאי מזג אויר (לפחות למתחילים), מתאימה בעיקר לסופי שבוע ולפיכך לא מאפשרת פעילות סדירה של כ-3 פעמים בשבוע.
 
ואולי בכלל יש אפשרות לשלב בין השתיים?
 
לעצתכם אודה!
גיא
לצפיה ב-'עד שלא תנסה לא תדע'
עד שלא תנסה לא תדע
30/10/2016 | 16:31
113
יש כאלו שלא אוהבים שטח בכלל.
יש כאלו שלא אוהבים כביש בכלל.
הרוב נהנים משניהם. 
מה "עושה לך" את זה יותר? רק אתה תדע, אולי אחרי נסיון (וזה לא נסיון יקר מאוד)
 
לגבי ה"עובדות" שקבעת, כאן כבר יש לי כמה הערות:
 
- למה רכיבת שטח היא "פחות" אימון אירובי, לא ברור. זה תלוי לאיזה שטח אתה הולך, ובהחלט ייתכן תוואי שמורכב ממאמצים עצימים מאוד ובינהם מנוחות. אם תעלה את יער קדושים או דרך הג'יפים בהרי ירושלים, יהיה לך מאמץ אירובי ארוך ואחיד, תאמין לי.
 
- הקביעה שרכיבת שטח "מתאימה בעיקר לסופי שבוע" גם קצת מוזרה לי. זה תלוי בעיקר במקום המגורים ומקום העבודה.
למי שגר במודיעין או שהם, למשל, יש שטח טוב וזמין 7 ימים בשבוע. הכבישים, לעומת זאת, צפופים ומסוכנים בימים א' - ה' הרבה יותר מאשר בששי שבת. 
 
בשביל לשלב רכיבות אמצע שבוע, הכי כדאי, לדעתי, להצליח לבצע רכיבה מהעבודה או אליה, או גם וגם. לא תמיד זה פתרון טוב. תלוי במיקומים, כמובן.
 
באמצע השבוע אפשר לרכב שטח בערב/ לילה. יש היום מערכות תאורה מצויינות ב- 200 ש' כולל משלוח. מאוד כיף לפגוש חברים ביום ג' בלילה ולצאת לסיבוב ביער, וגם השמש האנטיפטית לא שורפת אותך.
 
לצפיה ב-'נניח שאני מקבל את ההנחות שלך...'
נניח שאני מקבל את ההנחות שלך...
30/10/2016 | 20:55
107
כן, רכיבת כביש עובדת יותר על הסיבולת האירובית ובונה שרירי רגליים. רכיבת שטח מזכירה יותר אימון אינטרוולים.
מצד שני.. תלוי במסלולים.. יש מסלולי שטח שכוללים עליות ארוכות שבונות כושר אירובי לא פחות מכבישים.

מן הסתם הפתרון המנצל הוא ליהנות משני העולמות.
שלוש דרכים לעשות זאת:
א. גם וגם - שני זוגות אופניים. תתחיל בפשוטים ותשדרג את הסגנון שמוצא חן בעיניך יותר.
ב. סייקלוקרוס - סגנון שיש בו משניהם ואופניים שיש בהם משניהם.
ג. אופני הרים וחוג ספינינג.

באשר לרכיבת שטח בגשם: מענגת כמו רכיבת כביש בגשם. בוץ הוא בעיה רק במסלולים בוציים, ויש די והותר דרכים לבנות שאפשר לרכוב בהן גם בגשם.
לצפיה ב-'תודה steiff ו-oren'
תודה steiff ו-oren
30/10/2016 | 22:49
1
68
כאמור ה״קביעות״ שלי הן רק מה שהצלחתי לדלות משיטוטי באינטרנט, ובדיוק בגלל זה באתי להתייעץ.
 
תודה על העצות! אשמח לשמוע דעות נוספות אם יש.
לצפיה ב-'אופני שטח לא אגרסיביים'
אופני שטח לא אגרסיביים
30/10/2016 | 23:36
78
אפשר ללכת על אופני 29 זנב קשיח עם צמיגים לא אגרסיביים שיהיו מתאימים גם לשטח לא אגרסיבי במיוחד וגם יספקו הנאה בכביש ולא ירגישו מגושמים. אופניים כאלו ברמה סבירה עולים סביב 3000-4000 שח כחדשים. זול יותר ביד 2. ויש מציאות...
ממליץ לך להתחיל ככה.
האופניים הבאים שלך כבר יותאמו לאפיק שאליו תתחבר יותר.
אני אישית מחזיק כאלו כבר שנים ונהנה.
בהצלחה
לצפיה ב-'זה עניין אישי, כל אחד ומה שטוב לו, הנה דעתי'
זה עניין אישי, כל אחד ומה שטוב לו, הנה דעתי
30/10/2016 | 23:35
3
89
כיוון שאתה מתחיל והדגשת בהודעתך שחשוב לך מאוד שלצד התועלת הגופנית תהיה גם הנאה, בעיניי רכיבת שטח היא האפשרות העדיפה.
אני מניח שהן מסלולי שטח והן מסלולי כביש נגישים עבורך, עם רכב או בלי.
א. בשטח הרכיבה מגוונת, התוואי משתנה מהר יותר. בנוסף להיבט הפיזיולוגי ישנו
ההיבט של הטכניקה והשליטה באופניים אשר לדעתי תורם רבות להנאה ולתחושה הטובה. גם אם תרכוב בעתיד באופני כביש, השליטה הזו חשובה לך מאוד ותשפר מאוד את הבטיחות וההנאה שלך מן הרכיבה.
ב. כיוון שציינת שאתה מתחיל, עדיף שאת "שכר הלימוד" שלך תשלם בכמה נפילות על דרכי עפר במקרה הטוב או עצים במקרה הפחות טוב, מאשר ברכיבת זיגזג מסוכנת (בשל חוסר נסיון) או בנפילה על כביש, חס וחלילה, כאשר מכוניות חולפות במהירות לצידך.
ג. רכיבת אופניים, בשונה מחלק מענפי הספורט האחרים, מערבת גם מכונה (האופניים) בנוסף למאמץ הגופני. גם כאן, תקלה תדרוש עצירה, שהיא קלה ובטוחה הרבה יותר כאשר אתה רוכב בשטח.
ד. נימוק זה אינו מבוסס לגמרי, אבל אני חושב שבשטח יהיה קל לך יותר למצוא שותפים לרכיבה. השתדל מאוד לרכוב עם שותפים, אתה תלמד מהר יותר וכנראה שגם תיהנה מהחברה.
ה. נסיוני האישי: כנער רכבתי רק בכביש ואחרי הצבא התחלתי לרכוב בשטח. בשבילי השטח כיף יותר, בטח כאשר מדובר באימון לצורך הנאה ושמירה על בריאות הגוף ולא באימון תחרותי.
ו. מהודעתך משתמע שלדעתך רכיבת השטח פחות מתאימה למטרה של הורדת המשקל וכו.. כנראה שזה נכון, אבל זה לא בטוח. מה שכן בטוח, עם אימון נכון גם רכיבת השטח יכולה להיות אפקטיבית מאוד למטרה זו. בעיניי אתה צריך לראות זאת כמטרה לטווח ארוך ולא לבדוק באיזה סוג רכיבה תהיה רזה יותר בעוד ארבעה חודשים (לדוגמה), אלא איפה תהיה בעוד כמה שנים, ובעיקר - כפי שכתבת - איפה תיהנה יותר, כי שם תישאר.
המלצתי בקיצור: תתחיל מהשטח, בסבלנות ותוך למידה, ואם תחליט בעתיד לעבור לכביש, אז אחלה. בהצלחה!
 
לצפיה ב-'ספורט אינו דרך יעילה להורדת משקל'
ספורט אינו דרך יעילה להורדת משקל
31/10/2016 | 07:21
2
108
על מנת להפחית במשקל צריך לשנות הרגלי תזונה.
ספורט הוא דרך לשפר כושר גופני, מטבוליזם והפיכת רקמות שומן לרקמות שריר.
הפיכת רקמות שומן לשרירים מסייעת לגוף לשמור על רמות תקינות של גליצרידים וסוכר בדם.
על מנת לרזות עקב שריפת קלוריות תצטרך להתאמן 12 שעות ביממה.

כך שעל מנת להתמודד עם ״הסינדרום המטבולי״ הדרך הנכונה היא שילוב של ספורט עם שינוי הרגלי תזונה.

באשר לספורט- אכן חשוב לראות רחוק ולבחור סוג ועצימות שיאפשרו התמדה לאורך זמן ללא שחיקה נפשית וגופנית. פציעות ספורט רק בחלקן הקטן נובעות מתאונות. רובן נובעות משחיקת יתר של מפרקים או רצועות או סחוסים עקב פעילות לא מותאמת מבחינת סוג או עצימות.

על ההתרסקות בנחל ציפורי התגברתי תוך שבועיים. כאב קצת. דימם קצת. שבוע מנוחה. נגמר.
על הדלקת בגיד אכילס לקח לי יותר משנה להתגבר. והיא הופיעה ״מעצמה״ בגלל מעמס יתר מתמשך על הגיד ולא בגלל חבלה חד פעמית.
לצפיה ב-'הורדת משקל היא רק בונוס'
הורדת משקל היא רק בונוס
31/10/2016 | 12:36
64
המטרה היא לסגל אורך חיים בריא יותר מעתה והלאה - לאכול אחרת, ולעסוק בפעילות ספורטיבית כדי לשפר את הכושר ולהתמודד עם נפלאות הגיל. אם ארד במשקל 5-10 ק״ג במשך מספר חודשים ואשמור על כך, מה טוב, אבל זו ממש לא המטרה העיקרית.
לצפיה ב-'נכון ולא נכון...'
נכון ולא נכון...
31/10/2016 | 12:36
81
פעילות גופנית יכולה להגדיל את הגרעון הקלורי שלך ולזרז בצורה יחסית משמעותית
את תהליך ההרזיה.
אם קילו שומן שווה ערך לכ - 10,000 (שאמורות להשרף בערך בשבוע וחצי עד שבועיים)
פעילות גופנית במשך שעה יכולה לשרוף מאות קלוריות, שלושה אימונים בשבוע יכולים לשרוף 1000 קלוריות ויותר, שלא לדבר על יותר מכך ועל פעילויות גופניות עצימות יותר מפיזוז על פדלים.
 
כל זה בערבון מוגבל בכל מה שקשור לרכיבת סוף שבוע מזדמנת, במקרה הזה ובאמת ל"פעילות הגופנית" אין משמעות בתהליך הרזיה. 
 
מעבר לכך, פעילות גופנית עוזרת בפן המנטלי/פסיכולוגי,
תמיד הרבה יותר קשה לאכול עוגה כשנזכרת באימון האימתני שביצעת לפני כן
וכולי וכולי...
לצפיה ב-'נורא פשוט...'
נורא פשוט...
31/10/2016 | 12:28
1
96
אתה קונה אופני זנב קשיח לפי המדריך לרוכב המתחיל במאמרים שבפורום
ומשם אתה רואה לאן הרוח נושבת, אם בכלל.
 
עצה טובה - אל תוציא יותר מ - 3000 ש''ח על הזוג הראשון שלך.
לצפיה ב-'תודה!'
תודה!
31/10/2016 | 12:41
71
זה כנראה מה שאעשה :)
לצפיה ב-'ועוד דעה לא פופולרית '
ועוד דעה לא פופולרית
09/11/2016 | 16:29
1
52
רוכבי כביש נחשבים כפחות "נחמדים לאנושות" מרוכבי שטח... אז אם בעיקר חשובה לך החברה... (מכבישון עם "כתם בעברו")
ובנימה רצינית - יש מספר הבדלים לא רק בסגנון הרכיבה אלא גם במטרות העתידיות שלך וב"רוכב" שתהפוך להיות. כן,אם תתמיד, מלבד הכושר תגלה עוד מטרות.
אם יעניין אותך לשמוע, אני משוכנע שיהיו כאן דעות לכאן או לכאן... 
לצפיה ב-'לא אוהב הכללות'
לא אוהב הכללות
13/11/2016 | 16:12
36
כבישונ ים הם רוכבים
התצמדית היא רק תדמית
רוב רוכביםן הכביש הם אנשים חייכנים ומאושרים
שנהנים לסבול ולשתף את סבלם בסבלו של חברם
רוכבים כביש הפ אנשים נחמדים חיכייניים
רק אל תסגור להם את האספלט והם מאושרים
והם יעשו הכל כדי לסייע לחבר במצוקה
ולא לשכוח שהם בהחלט מדברים במהלך הרכיבות , אולי אפילו יותר מידי
ומחכים לקפה

בקיצור הכל יחסי

שרון
לצפיה ב-'מינימליזם, אופניים, תזונה ומה שבינהם'
מינימליזם, אופניים, תזונה ומה שבינהם
30/11/2016 | 14:18
12
30 שנה של חיים על אופניים לימדו אותי כמה דברים
- רכיבה לעבודה, לפחות חלק מהשבוע, כדאי שתהיה מרכיב מרכזי בזמן הרכיבה .זה מאפשר לרכיבה להוות אורח חיים ממש בהבדל מרכיבה פעם או פעמיים שבוע עי נשיאת אופניים על רכב למקום רכיבה וכו.
- יש היום אופניים שיכולות לקבל שניים או שלושה זוכות גלגלים ואז ניתן להסתפק בזוג אופניים אחד גם לשטח וגם לרכיבות כביש/גרבל וכו. שלדת ז"ק טובה מכרומולי שתקבל גלגלי  27 עם צמיגים ברוחב 2 וגלגלי 700C עם צמיגי 40 היא אידיאלית.
- הורדת משקל מגיעה בעיקר עי הרגלי תזונה נכונה. אני ממליץ להקשיב ליואל פורמן שממליץ tתזונה טבעונית. את החיים שלי הוא שינה לגמרי.
 
הנה דוגמה יקרה לז"ק שמקבל גלגלי 26, 27 ו 29
 
 
לצפיה ב-'להיות טיובלס או לא להיות? זו השאלה'
להיות טיובלס או לא להיות? זו השאלה
29/10/2016 | 14:54
6
126

במחקריי לגבי צמיגים הגעתי כמובן גם לאופציה של טיובלס.

נראה לי שבימנו יש קונצנזוס שלאופני הרים/שטח ממש כדאי ללכת על טיובלס, אבל מה לגבי אופני כביש/עיר?

1.היתרונות הם המנעות מפנצרים, אבל יש חסרונות לטיובלס בכביש? תוספת כבדות/איטיות/אי-נוחות?

2.מה תוספת המחיר של התקנת מערכת טיובלס לעומת שתי פנימיות רגילות (כולל התקנה וחומר)?

3. אם קונים צמיגי טיובלס, איך אפשר לוודא שהגלגל עצמו מתאים לטיובלס? יש עוד משהו שצריך לבדוק לפני?
 
4. האם יהיה אפשרי לבחור צמיג שהוא טיובלס אבל עם התנגדות גלגול מאוד נמוכה (בגלל שהוא טיובלס הוא לא צריך המון גומי קשיח שיגן עליו ושמכביד אותו) וכך להנות משני העולמות - מצד אחד להמנע מהפנצרים (בגלל הטיובלס) ומצד שני לקבל מהירות ואיכות רכיבה של צמיג חלק ומהיר?

לטיפים ומחשבות בנושא אודה
 
לצפיה ב-'אין שום צורך. '
אין שום צורך.
29/10/2016 | 16:30
124
אם אתה ממש רוצה להשקיע אז זרוק פנימה איזה פס הגנה או חומר נגד פאנצ'רים. 
בצמיג כביש בכלל לא הייתי נוגע. 
 
טיובלס זה טוב בעיקר לשטח. 
לצפיה ב-'טיובלס לכביש'
טיובלס לכביש
29/10/2016 | 18:22
4
136
יש רוכבים שמעדיפים לרכוב על כביש עם טיובלס.  להערכתי, משום מה, שיעורם בישראל מבין הרוכבים נמוך במיוחד.
 
היתרונות לא נגמרים בעמידות לפנצרים, אלא ממשיכים להתנגדות גלגול נמוכה. ראה קישור לבדיקה השוואתית בין צמיגים מובילים בפסקה לפני אחרונה ברשומה שכתבתי.
 
החסרונות בעיני נוגעים בהתעסקות ראשונית קצת יותר מורכבת מצמיג רגיל ובמבחר מצומצם של צמיגים מתאימים. חלק גדול מהחישוקים החדשים לכביש מגיעים מתאימים למערכות טיובלס. וכנראה שבכביש [בהשוואה לשטח] יש חשיבות גדולה יותר לשימוש ברכיבים מתאימים לטיובלס.
 
קישור ראשון לסקירה של הנושא שסיכמתי ברשומה על מערכות טיובלס לאופני כביש:
 
קישור שני לרשומה על בניית גלגל (אפשר לדלג עד התמונה של הגלגל הבנוי) ועל בערך חצי שנה של רכיבה על טיובלסים על הכביש. כולל ניסיון עגום עם צמיג מסויים:
לצפיה ב-'נהנתי לקרוא על הרפתקאות הבניה, אבל אתה חייב לגלות לנו'
נהנתי לקרוא על הרפתקאות הבניה, אבל אתה חייב לגלות לנו
30/10/2016 | 20:16
3
71
 
חצי שנה אחרי, מה מצב צמיג השוולבה?
 
והאם הטיובלס ואתה זה זיווג לנצח מעכשיו?
לצפיה ב-'אין מספיק נתונים'
אין מספיק נתונים
30/10/2016 | 20:56
2
57
השוולבה הקדמי (23mm) מתגלגל בלי תקלות מיום הרכבתו. שזה בערך ארבעה-חמישה חודשים, או כ 3000-4000 קילומטרים. אבל הוא קדמי, ככה שזו חוכמה קטנה יחסית.
 
השוולבה האחורי (25mm) מתגלגל בקושי חודש, כולל חגים שזו אומר פחות רכיבות. בינתיים אין בעיות. מבטיח לעדכן את הרשומה לפי הצורך.
 
אם הם ימשיכו ככה אז בהחלט כן. אני אמשיך עם טיובלס. השקט הנפשי של הרכיבה עם טיובלס מגיע בכמה רמות. קודם כל פחות לחץ\דאגה כללי מפנצרים, אחר כך פחות לחץ\דאגה מדברים שרואים או מדמיינים בזמן הרכיבה (חתיכות תיל, חצץ, אבנים, בורות, זכוכיות זעירות על הכביש), ובסוף פחות לחץ\דאגה מלחץ האוויר בצמיג.
 
מתישהו יגיע הפנצר בכל מקרה. אין לי ספק. התפעול שלו והתדירות שלו עם ההצ'ינסון והאלפא של סטן היו בלתי נסבלים לטעמי. כבר עדיף היה לרכוב עם ארמדילו של ספשלייזד. נראה איך דברים יתגלגלו עם השוולבה. לאור נסיונם של אחרים שפגשתי בארץ או שקראתי עליהם, העתיד נראה טיובלס.
לצפיה ב-'שאלה חצי קשורה'
שאלה חצי קשורה
30/10/2016 | 21:45
1
54
למה מקדימה 23 ומאחורה 25? גם אצלי ההרכב הוא כזה, אבל רק מכיוון שאת האחורי הייתי צריך להחליף ושמתי 25, את הקדמי לא הייתי צריך להחליף.
מה היתרון של צמיג 23 מ"מ על פני 25?
לצפיה ב-'23, 25, או 28'
23, 25, או 28
30/10/2016 | 22:25
60
באופן מסורתי אני רוכב על צמיגים 23 מיום קניית האופניים. לאחרונה קניתי 25 כדי לבחון ולנסות ולהתנסות. רוחב הצמיגים מקדימה ומאחורה לא קשור להגיון כלשהו אלא לסדר הכרונולוגי של בניית הגלגלים והזמנת הצמיגים. יש לי עוד 25 על המדף שארכיב מקדימה כאשר יגיע יומו של הצמיג הקדמי הנוכחי.
 
באופן תיאורטי וגם במדידות שנערכו, יותר רוחב נותן פחות התנגדות גלגול. ומאפשר רכיבה עם לחץ אוויר נמוך יותר שמפחיתה איבודי אנרגיה על קופצנות של האופניים. מכאן שכל עוד השלדה מאפשרת, אז למה לא?

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא תזונת ספורט
אירוח בנושא תזונת...
אודליה ביצ׳צ׳ו, תזונאית ונטורופתית, מייעצת לכם...
אירוח בנושא תזונת ספורט
אירוח בנושא תזונת...
אודליה ביצ׳צ׳ו, תזונאית ונטורופתית, מייעצת לכם...
אירוח בנושא טיפולי פוריות
אירוח בנושא טיפולי...
ד``ר טל שביט, מנהל היחידה להפריה חוץ גופית באסותא...
אירוח בנושא טיפולי פוריות
אירוח בנושא טיפולי...
ד``ר טל שביט, מנהל היחידה להפריה חוץ גופית באסותא...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

פורום טיולים לגיאורגיה
מתכננים טיול לגיאורגיה?
פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים
סיוון זמיר מנהל הפורום
מתכננים חופשה ביוון?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ