לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2786527,865 עוקבים אודות עסקים

פורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום

קישורים מהירים  פורום אופניים - לא לאופניים חשמליים!

 

תפריט לרוכבים מתחילים   מדריך לרכיבה עירונית  נוהל פרסום חוות דעת על חנויות 

מודעות יד שנייה מפרסמים רק בשירשוק הנפתח בסוף כל חודש

---------------------------------------------------------------
 
לציבור רוכבי האופניים החשמליים, פורום הנו פורום אופניים המונעים בכח הדיווש בלבד. אין לשאול כל שאלות הקשורות באופניים חשמליים מכל סוג וכל שאלה כזו תימחק.
 
המשך >>

לצפיה ב-'"did i miss a memo"?'
"did i miss a memo"?
16/10/2017 | 11:36
2
52
ממתי מערכות 8-9 הילוכים נחשבים נכחדים וגלגלי 26  זה "בדרך כלל לילדים" ?

הparatrooper הגיע עם יחידה אינטגרלית של מעצורים (דיסק מכניים) ושיפטרים של 9. כשרציתי לשדרג להידראולי אמרתי "נו נקפוץ לחנות הקרובה וניקח shifter 9 ..."
אעפס, רק חנות אחת הצליחה לשלוף לי שיפטר 9 ולי עוד היו לי שאיפות לעבור ל8 (שרשרת יותר עבה ). וזה הפך לכבר למסע אחר אלביס..
לצפיה ב-'תיכף תלך לאבן גבירול לקנות תקליט'
תיכף תלך לאבן גבירול לקנות תקליט
16/10/2017 | 14:02
1
47
כאילו מה? לא שמעת שעברנו לגלגלי 27 וחצי ״פלוס״?
 
תכל׳ס, גלגל 26 זה לא לילדים, זה לזקנים. היום אפילו על אופני הכביש שלי כתוב ״ניינר״.
 
(פססט... בסוד בינינו. אם תצטרך שיפטר 9 יכול להיות שיש לי אחד במצב טוב).
לצפיה ב-'נו, תמיד אמור שנולדתי זקן, אז כנראה זו ההוכחה...'
נו, תמיד אמור שנולדתי זקן, אז כנראה זו ההוכחה...
16/10/2017 | 16:38
31
מה גם שבגרסת 26 אני יכול להתקין את הridiga sputnik החביב עלי ו27.5 מה שמתקרב אליו זה כנראה mavic en421. השאלה עד כמה זה משנה במהמורות.
תודה, למזלי מצאתי שיפטר 9, ואפילו 8 (רק בשביל ה-8 הייתי חייב לחזור חזרה כי לא שכחו את את הבורג פלסטיק שמחזיק את השוונצ של הכבל בפנים כמעט בטוח שזה די דרוש , מאז תקופת הalfine שחכתי את כל ההתעסקות של תאימות קסטות , דריילרים,שיפטרים וכו'.
 
הייתי היסטרי בהתחלה כי היו לי רק יומיים להשלמת התקנה אחרת הייתי מזמין.
אני עדיין מתכנן לשים 8 , כי זה משחרר אותי מגלג"ש Proprietary של 46 שיניים. ואז אוכל לשים את הthorn שיכול לקבל 3/32 .(תכל'ס אני מבין שהוא יכול לקבל גם 11/128 אבל זה כנראה ישחוק שרשרת 9 יותר מהר) .
 
 
לצפיה ב-' מחכים לכם בפורומים תיירותיים חדשים '
מחכים לכם בפורומים תיירותיים חדשים
16/10/2017 | 15:53
 
מתכננים טיול בחו"ל
רוצים להתייעץ עם מדריך טיולים שייתן לכם את כל הטיפים השווים
 
אתם מוזמנים לפורומים החדשים שלנו 
 
פורום חדש על המדינות הבלטיות לתכנן טיול בצפון-מזרח אירופה
 
בואו לברר על האטרקציות הכי שוות בפורום טיולים באירופה
 
הודו, נפאל, הפיליפינים... אתם מוזמנים לפורום המזרח הרחוק לשאול הכל
 
טיול לכבוד הפנסיה? טיול אחרי צבא? ירח דבש? הכל בפורום דרום ומרכז אמריקה
 
רואים רק לבן בעיניים? פורום חופשות סקי הוא הפורום שלכם
 
 
המשך גלישה נעימה
לצפיה ב-'איך נקראים אופניים בלי בולמי זעזועים ?'
איך נקראים אופניים בלי בולמי זעזועים ?
14/10/2017 | 18:09
5
45
ראיתי בשיטוט בנט אופניים שאין להם בולם אפילו מקדימה, כלומר לא זנב קשיח.
איך נקראים אופניים כאלו? מה השימושים העיקרים בסגנון זה?
 
האם למישהו ישניסיון ברכישת שלדה "סינית"? זה עולה גרושים אפילו "קרבון" וזה באמת
מעניין מה יוצא מפרוייקט כזה ומה האמינות של שלדה כזו, אשמח לשמוע.
לצפיה ב-'אופני ״ריגיד״'
אופני ״ריגיד״
15/10/2017 | 09:24
41
אופני כביש הם תמיד ״ריגיד״ וכך גם הרוב הגדול של אופני סייקלוקרוס וגראבל.
אופניים עירוניים נכללים גם הם בקטגוריה של ״ריגיד״.
אופני ״טורינג״ שמשמשים לטיולי כביש ארוכים עם מטען על האופניים.
גם אופני BMX ושאר סוגי הפעלולים העירוניים הם כמעט תמיד ״ריגיד״.

יש גם אופני שטח ״ריגיד״ ויש גם מהדרין שבוחרים אופניים ללא מעבירי הילוכים אלא עם יחס העברה אחד קבוע. מצד אחד יש יתרון לפשטות ולמשקל הנמוך - פחות תקלות ופחות בזבוז אנרגיה על האצת מסה של רכיבים. מצד שני יש בזה משהו ספרטני, בפרט כאשר המשתמשים באופניים אלה במסלולים משובשים. אתה ״חוטף״ את הכל לתחת וכפות הידיים. יש נטיה להשתמש בז׳אנר הזה בשלדות פלדה בזכות הגמישות של השלדה שמרככת במשהו את תלאות הדרך.

אין לי נסיון בבניה של אופניים על שלדה סינית עלומת שם. מצד אחד רוב הסיכויים השלדה מבוססת על תכנון של אחד המותגים והיא פשוט העתקה 1:1 של שלדה ממותגת. מצד שני אתה לא יכול לדעת אם תהליכי היצור וההקפדה על כיווני הסיבים, עובי הדופן והחוזק בנקודות הקריטיות באמת עברו בדיקות קפדניות.
הבעיה העיקרית, כמובן, היא שאין לך אחריות. אתה קונה בזול ואם זה נשבר רוב הסיכויים שאין לך עם מי לדבר. מצד שני - רוב השלדות שנמכרות היום בעולם הן ״סיניות״ בכך שהן נבנות בסין. השאלה כמובן היא מה תהליכי היצור ובקרת האיכות שהן עוברות לפני שהן זוכות להיצבע בצבעי המותג ולקבל עליהן את המיתוג המערבי.
לצפיה ב-'"לגברים אמיתיים יש rigid" (ה" זה בציניות ליתר ביטחון) '
"לגברים אמיתיים יש rigid" (ה" זה בציניות ליתר ביטחון)
15/10/2017 | 16:06
38
על בסיס "גברים אמיתיים משתמשים בC...ולא java " וכו'..
 
אחת הסיבות העיקריות שעברתי מtrek7700fx הייתה שלא יכולתי לשדרג לבולם קדמי, השילדה פשוט לא איפשרה את  זה, ועד היום זה רועד מהמחשבה על כך... כיום הם מתפקדות אך ורק כרזרבה בלבד.
אפילו כבישים של היום, לא בדיוק חלקים ואם ממש בא לך להיות "אחד עם הכביש " זו הדרך. כי פשוט תרגיש כל פיפס. לאחר רכיבה של כמה זמן יש מצב שזה יתחיל  לעייף אותך..
 
לגבי קרבון, אל תקנה קרבון סיני, הם עדיין לא הגיעו למצב שהם יכולים לייצר כאלה דברים באופן אמין. 
לצפיה ב-'נסיון עם שלדה סינית '
נסיון עם שלדה סינית
15/10/2017 | 17:13
52
בניתי לילד אופני 20" מאפס, חלק-חלק. הזמנתי שלדה סינית כזאת, נראתה מאוד יפה.
 
היא נסדקה בהתקנת מיסבי ההיגוי, אצל מכונאי מאוד מיומן. העלתי את זה לדיון בפורום בוני שלדות ב- MTBR, וככל הנראה שהבעיה נבעה מפגם בתהליך הייצור של השלדה עצמה (אלומיניום). יש מצב שדילגו שם על איזה טיפול תרמי (שאלומיניום חייב לעבור). את הבעיה אי אפשר לראות בעין, אבל החומר עצמו היה פריך מדי, ולכן נסדק. המוכר לא הסכים להודות שזה פגם בשלדה, והאשים את המכונאי.
 
בדיעבד, הייתי צריך לקנות Trek Superfly 20 מלכתחילה, ולהחליף רק מה שאני רוצה (מה שבסוף עשיתי). היה עולה אותו דבר.
 
לצורך השוואה, באופניים הקטנים של הילדה (Specialized, גם כן אלומיניום) התקנתי מתאמים מקראנק one-piece  לקראנק נורמלי. לא חשוב הפרטים, מה שכן חשוב שהמתאמים נכנסו לשם בכוח, עם פטיש פלסטיק, ולשלדה לא היו עם זה שום בעיות.
 
יחד עם זה, יש לי חלקי Ali Express ששורדים יפה מאוד, כמו מזלג אלומיניום Mosso באופני 26" להסעת ילדים, שכבר מתפקד היטב ותחת עומס כשלוש שנים.
 
בקיצור, זה קצת הימור. אם בא לך אופני עיר שונים, אתה יכול להתחיל עם משהו כמו Specialized Sirrus משומשים, או Cannondale Bad Boy, ולבצע קאסטומיזציה לחלקים. איכות השלדה לא תהיה מוטלת בספק.
לצפיה ב-'יש כמה יצרנים סיניים שעושים את זה מצוין, הרבה ניסיון מידע '
יש כמה יצרנים סיניים שעושים את זה מצוין, הרבה ניסיון מידע
16/10/2017 | 08:44
1
32
ותמונות תוכל למצוא בכמעט מאה עמודים כאן:
שורה תחתונה מהמעט שיצא לי לקרוא, לא כדאי לקנות משהו עלום שם לחלוטין. ישנם מספר מותגים סיניים שתוכל למצוא עליהם מידע בקישור אשר יבנו וישלחו לך כל מה שתבקש באופן איכותי עמיד וזול יחסית.
דוגמא ליצרן כזה:
 
לצפיה ב-'ויש גם אתר שלם לנושא'
ויש גם אתר שלם לנושא
16/10/2017 | 09:06
23
לצפיה ב-'מה העקרון הפיזיקאלי מאחורי מספר השיינים?'
מה העקרון הפיזיקאלי מאחורי מספר השיינים?
13/10/2017 | 10:46
8
50
בקסטות האחוריות יש גלגלי שיינים החל מ-11 ועד 40\42\46.
מה יכתיב איזה סט יתאים לאופניים? כלומר האם 40 או 46?
מה תורם יותר\פחות גלגלי שיניים מבחינה פיסיקאלית למהירות וכוח דרוש לפידול?
כלומר יותר גלגלי שיניים יאפשר לרכוב יותר מהר? עם פחות מאמץ? 
 
לצפיה ב-'קסטות'
קסטות
13/10/2017 | 16:00
1
54
מספר פרמטרים שצריך לקחת בחשבון:

א. רוחב ה״דרייבר״ או ה״פראילוף״: יש את הסטנדרט של שימאנו שמסוגל לקבל קסטות בנות 8-9-10-11 גלגלים עם גלגל מינימלי של 11 שיניים. יש את הסטנדרט של סראם (נקרא xD) שמאפשר עד 12 גלגלי שיניים עם גלגל מינימלי  של 9 שיניים. אז דבר ראשון תצטרך לבחור קסטה שמתאימה לסוג הדריייבר שמותקן על הנאבה שלך. בדגמי נאבות מסויימים אפשר להחליף בין דרייבר שימאנו ל-xD.

ב. פרמטר נוסף הוא אורך ה״כלוב״ או הזרוע של המעביר האחורי, וממנו נגזרת ״קיבולת השרשרת״ של המעביר, דהיינו ההפרש בין מספר השיניים במצב המתוח ביותר למצב הרפוי ביותר. ניקח למשל קסטה של 11-36 וקראנק (כביש קומפקט בדוגמה הזו) של 34-46. סך הכל קיבולת השרשרת (chain capacity) שנצטרך תהיה הסכום של (36 פחות 11 שווה 25) ועוד (46 פחות 34 שווה 12) זאת אומרת נצטרך מעביר אחורי עם קיבולת שרשרת של לפחות 37 שיניים. זרוע קצרה לא תאפשר קיבולת שרשרת גבוהה. זרוע ארוכה תאפשר קיבולת גבוהה. הקיבולת מופיעה במפרט הטכני של המעביר, וכמובן שצריך לבחור קסטה שלא תביא את המעביר אל מעבר לקיבולת השרשרת שלו, אחרת עלולים להיות שילובי הילוכים שימתחו את השרשרת יותר מדי וישברו את המעביר, או לחלופין יהיו מצבים בהם השרשרת תהיה רפויה לגמרי ונופלת בקלות.

ג. הסעיף האחרון הוא אפשרות כיוון המעביר לקוטר של הגלגל הגדול בקסטה. את הכיוון הזה מבצעים באמצעות בורג שנקרא b-tension ובמפרט של המעביר יופיע הקוטר המירבי של הגלגל שהמעביר מסוגל להכיל. יש אפשרויות שונות ״למתוח״ את היכולת הזו עוד 2-4 שיניים מעבר למה שמופיע במפרט (למשל - להבריג את בורג ה-b-tension הפוך וככה להרוויח עוד כמה עשיריות מ׳מ של תנועה, או להתקיין מתאם שמרחיק את המעביר קצת מהציר).

עד עכשיו דיברתי על הטכנולוגיה והמכונאות ואיך בכלל מחליפים קסטה ומה המגבלות הטכנולוגיות.

עכשיו נדבר לרגע על המשמעות ה״פיזיקלית״: ככל שהגלגל בקסטה גדול יותר כך תצטרך לבצע יותר סיבובי פדלים כדי לסובב את הגלגל האחורי. לכן קסטה עם גלגלי שיניים גדולים תביא לדיווש קל יותר בעליות. מצד שני הקראנק פועל בדיוק הפוך: ככל שהגלגל בקראנק קטן יותר כך תצטרך לסובב יותר את הפדלים כדי לההשלים סיבוב בגלגל האחורי. לכן בעליות תשלב לגלגל הקטן בקראנק ולגלגלים הגדולים בקסטה. בירידות ובמישורים בדיוק ההיפך: הגלגל הגדול בקראנק והגלגלים הקטנים בקסטה.

באופן כללי 40 שיניים זה פחות או יותר הגודל המירבי שאפשרי לשימוש בקסטה כאשר יש לך באופניים גם מעביר קדמי. מעבר לזה תצטרך מעביר אחורי עם קיבולת שרשרת של למעלה מ40 שיניים וזה קשה ליישום טכנולוגי.

מכאן שקססטות עם גלגלי שיניים של 42, 46 (ויש גם 50 במערכת eagle של סראם) משמשות במערכות בהן לא קיים מעביר קדמי. אלו נקראות מערכות 1/10 או 1/11 או 1/12 (בהתאם למספר גלגלי השיניים בקסטה).
מה יתאים לך? תלוי מאד באופי המסלולים שלך, בכוח שלך וגם בתקציב...
הסבה של אופני 2/10 או 2/11 ל-1/11 היא פשוטה למדי. הקסטות של שימנו מתאימות לדרייבר של שימנו ולפרק מעביר קדמי יותר פשוט מלהרכיב אותו.
לצפיה ב-'תגובה טובה ומפורטת,'
תגובה טובה ומפורטת,
13/10/2017 | 17:09
34
אקרא עוד מעט, אם יעלו שאלות אגיב שוב, רציתי רק להגיד לך תודה על ההשקעה!
לצפיה ב-'לרכוב יותר מהר בפחות מאמץ? לא'
לרכוב יותר מהר בפחות מאמץ? לא
13/10/2017 | 19:52
48
המאמץ הוא אותו מאמץ שתבחר לתת. היחס בין גלגלי השיניים (וקוטר הגלגל) רק משפיע על מה תקבל תמורת אותו מאמץ. האם תקבל מהירות גבוהה כאשר אין לך התנגדות (רוח, עליה וכולי) או מהירות נמוכה למרות ההתנגדות.
 
אתה יכול להשוות לרכב, למנוע שלו יש פחות או יותר את אותו הכוח כל הזמן. שילוב הילוכים שונים מאפשר לקבל מהירות איטית נגד הרבה התנגדות (עליה, שאיפתה של מסה לא לנוע וכולי) או מהירות גבוהה נגד מעט התנגדות (מישור, מהירות קבועה וכולי). כמובן שלתיאוריה יש מגבלות מעשיות, למשל יש גבול לעליון ותחתון למהירות שהמנוע יכול להסתובב ביעילות. גם לרגליים שלך מגבלות מעשיות.
 
בתכלס, אם יש לך נסיון ברכיבה אז אתה יכול להרגיש אם חסר לך משהו בטווח של ההילוכים. האם יש רכיבות מישוריות שאתה לא מצליח להגביר מהירות רק בגלל שאין לך הילוך מספיק קשה (נניח שהגעת כבר למהירות סיבוב רגליים של 100-120 בדקה)? האם יש עליות שאתה לא מצליח לטפס רק בגלל שאין לך הילוך מספיק קל?
 
אם התשובה היא כן לאחת משתי השאלות, או לשתיהן, ואם הרכיב החסר הוא מספיק גדול ומשמעותי ברכיבות שלך, אז אפשר לשקול להגדיל טווח. אם אתה חסר נסיון, אז עזוב אותך מהתעסקות מיותרת. גם ככה הכושר שלך ישתפר והטווח שלך יגדל בזכות שיפור של המנוע. ורק אז תדע מה אתה צריך ואם אתה צריך.
 
אגב, תמיד אפשר להנות מהילוך קל יותר מההילוך הכי קל שיש לך כרגע. אבל מהיר יותר אתה לא תהיה. רק תשוש פחות מעליות קשות.
לצפיה ב-'יחס העברה - חשבון'
יחס העברה - חשבון
13/10/2017 | 23:03
21
היחס בין מספר השיניים בפלטה לבין מספר השיניים בקסטה הוא יחס העברת הכח.
לצפיה ב-'מה עומד מאחורי הטרנד 1X12 ?'
מה עומד מאחורי הטרנד 1X12 ?
14/10/2017 | 09:39
3
40
עד לפני X שנים היו 3 קסטות מקדימה ועוד 6-9 קסטות מאחורה וכמות ההילוכים
הייתה מכפלה ביניהם.
 
היום אני רואה טרנד חדש שעוברים לקסטה אחת מקדימה ומאחורה בין 10-12
כמה שניתן להתקין. מה הסיבה לכך? הרי "מפסידים" הילוכים. מה עומד מאחורי זה?
לצפיה ב-'לא ממש מפסידים. '
לא ממש מפסידים.
14/10/2017 | 13:18
2
46
יחס ההעברה במערכת 1/12 הוא 500%. הקסטה היא בעלת גלגל קטן של 10 שיניים וגלגל גדול של 50 שיניים.
במערכות של שימנו היחס קצת פחות גדול: 11-46.

במקביל אתה מקבל יתרון תפעולי וחיסכון במשקל. אין מעביר קדמי, כבל וידית הילוכים קדמית. קראנק פשוט וקל יותר. פחות בעיות של בוץ ונפילת שרשרת.

אם תבחן מערכות של 3/9 או 2/10 תראה שמבחינת יחס העברה בין מכסימום למינימום אתה מקבל ערכים דומים וכשאתה בוחן את יחסי הביניים בין ערכי הקיצון אתה רואה שיש הרבה כפילות בחלק מהמצבים כך שהעובדה שיש לך נניח 27 או 20 או אפילו 22 יחסי העברה אפשריים (לעומת 11 או 12 בלבד במערכות ללא מעביר קדמי)אתה מקבל בפועל בערך אותם 11-12 יחסי העברה. השאר הם כפילויות.
לצפיה ב-'תודה מעניין,אשמח שתגיב על הרפידות - אילו לקנות ??'
תודה מעניין,אשמח שתגיב על הרפידות - אילו לקנות ??
14/10/2017 | 17:54
1
13
לצפיה ב-'רפידות שמתאימות לדגם המעצור שלך'
רפידות שמתאימות לדגם המעצור שלך
15/10/2017 | 09:12
21
לא משהו ״אוניברסלי״ אלא משהו שכתוב במפורש שמתאים לקליפר של טקטרו.
לצפיה ב-'מה סוג הרפידות ברקס שאני צריך ?'
מה סוג הרפידות ברקס שאני צריך ?
13/10/2017 | 11:35
2
27
המערכת ברקסים שיש לי באופניים:
Brakes Front: Tektro HD-M300 Hydraulic Disc, 7” Rotor
Brakes Rear: Tektro HD-M300 Hydraulic Disc, 6” Rotor
האם הגודל הוא סטנדרטי לכל אופניים? וזה שיש לי מאחורה רוטר קטן יותר מהקדמי
אני צריך רפידות קטנות יותר או שזה אוניברסלי?
תודה
לצפיה ב-'רפידות מותאמות לדגם ספציפי של מעצור'
רפידות מותאמות לדגם ספציפי של מעצור
13/10/2017 | 15:29
1
27
ועד כמה שאני יודע כל מעצורי הדיסק של טקטרו משתמשים באותו דגם של רפידה, שמגיעה בשתי ווריאציות:
פד אורגני (כוח עצירה משופר, שחיקה מהירה יותר) פד מטאלי (יותר מודולציה, שחיקה איטית יותר = אורך חיים גדול).

אין קשר בין קוטר הרוטור לרפידה. הרפידה מותאמת לקליפר (מנגנון המעצור) לא לרוטור.

תוכל לרכוש רפידות מקוריות של טקטרו או לחפש רפידה צד שלישי שמותאמת לקליפרים של טקטרו.

באופן כללי רפידות אורגניות נוטות לחרוק פחות וגם השחיקה הראשונית שלהן (שחיקה של השכבה הראשונה של הרפידה והבאתה ליעילות עצירה מלאה) מהירה יותר. מצד שני המודולציה (השליטה העדינה בעוצמת העצירה) של רפידות מתכת טובה יותר.
לצפיה ב-'מחפש צד שלישי. מה אפשר לכתוב באייבי ?'
מחפש צד שלישי. מה אפשר לכתוב באייבי ?
13/10/2017 | 17:04
19
הרצתי חיפוש מהיר Brake pads והביא המון תוצאות, על פניו נראה שרובם אותה תצורה
גאומטרית כמו שיש לי. אבל איך לדעת לגבי המידה? כתבתי את הדגם של הברקסים,
אתה יודע להגיד איזה סוג רפידה צריך?
 
גם המילה אוניברסאלי רץ חזק באייבי.
לצפיה ב-'איזה דגם - חברה של אופניים זה?'
איזה דגם - חברה של אופניים זה?
12/10/2017 | 13:37
5
73
לצפיה ב-' כנראה 2014 1 Giant Revel'
כנראה 2014 1 Giant Revel
12/10/2017 | 15:05
4
34
 האופניים בציפוי מיוחד לשימוש כאמבולנס.
הגלגלים והכיתוב על תומכת השרשרת מסגירים את היצרן, מבנה השלדה והריתוכים מצביעים על ז׳ק אלומיניום. הדגמים האפשריים Rincon ו-Revel. האותיות האחרונות על הרמה מסגירות את הדגם. הצביעה מסגירה את שנת הדגם.
לצפיה ב-'זה בטוח של חברת GIANT?'
זה בטוח של חברת GIANT?
12/10/2017 | 16:01
3
16
לצפיה ב-'כתוב על השלדה והגלגלים'
כתוב על השלדה והגלגלים
12/10/2017 | 17:09
2
34
וגם די בטוח לגבי הדגם והשנתון. אולי רבל 2 או 3
לצפיה ב-'על השלדה יש 2 אותיות אדומות שאת המשך האותיות הסטיקר מסתיר'
על השלדה יש 2 אותיות אדומות שאת המשך האותיות הסטיקר מסתיר
12/10/2017 | 18:04
1
17
לצפיה ב-'על תומכות השרשרת כתוב בבירור. '
על תומכות השרשרת כתוב בבירור.
13/10/2017 | 08:28
13
לצפיה ב-'החזרת אופניים לחנות ללא שימוש'
החזרת אופניים לחנות ללא שימוש
11/10/2017 | 17:37
5
88
שלום.
העניין הוא כזה: קניתי אופניים (townie) לבת הזוג שלי. היא לא אהבה אותן. היא סירבה לקבלן בו במקום ולא השתמשה בהן. 
האם תהיה אפשרות להחזיר אותן לחנות?
אציין שכן שאלתי את המוכר בחנות לפני שקניתי אותן והוא אמר שלא תהיה אפשרות להחזיר אותן אם מצב כזה אכן יקרה, ושאפשר להחזיר אופניים רק אם קונים אותן ארוזות בקופסא ולא פותחים את הקופסא. שזה לא טיעון כלכך לגיטימי בעיני (הלא משפטיות) מכיוון שאף אדם לא קונה אופניים בקופסא ומרכיב אותן אצלו בבית אלא אם הוא איש מקצוע מיומן. 
אשמח לעצה. תודה.
לצפיה ב-'הצע את האופניים למכירה בשוק היד השניה'
הצע את האופניים למכירה בשוק היד השניה
11/10/2017 | 18:34
55
המוכר היה הגון דיו לומר לך שלא תוכל להחזיר את האופניים לחנות.

תוכל לחזור לחנות ולהראות שהאופניים במצב חדש לגמרי אבל אם יסכימו לקבל אותם בחזרה זה בגדר אירוע חריג ויוצא דופן.
לצפיה ב-'נתקלת במוכר מאד הגון כי אמר לך לפני שקנית ולפני ששילמת שלא ת'
נתקלת במוכר מאד הגון כי אמר לך לפני שקנית ולפני ששילמת שלא ת
11/10/2017 | 20:07
1
62
שלא תוכל להחזיר אליו ולקבל את כספך בחזרה.
האם יש סיכוי שבת הזוג תאהב אופניים אחרות? אולי יסכימו להחליף לך בתוספת סכום קטן מסויים מצידך את הזוג האחד בזוג אחר שבת זוגתך תאהב?
הפעם תלך יחד איתה וככה תדע במעט יותר וודאות שהיא "מתחברת" לאופניים.
לצפיה ב-'תודה'
תודה
11/10/2017 | 22:52
43
אני לא מעוניין בלהחליף, כבר יש לנו 2 זוגות אופניים ישנים גם ככה, אחד  מוזנח שלא בשימוש, השני מתוקן ומשופץ שעובד יפה, שהיא משתמשת בו. 
אני מניח שאתחיל בשרשור מכירה פה. תודה. 
 
לצפיה ב-'תלליף לבת זוג שתאהב את האופניים, נורא פשוט.'
תלליף לבת זוג שתאהב את האופניים, נורא פשוט.
13/10/2017 | 18:40
1
15
לצפיה ב-' איך לא חשבתי על זה קודם!'
איך לא חשבתי על זה קודם!
14/10/2017 | 09:05
9
לצפיה ב-'חוות דעת על אופני SDX romance 900 X7 alloy'
חוות דעת על אופני SDX romance 900 X7 alloy
11/10/2017 | 16:06
49
שלום, איךהאופני SDX romance 900 X7 alloy
האלו? מומלצים? עולים כ 3,500 שח
עם בולם אוויר, הילוכי שימאנו Deore xt, מעצורים הידראולים
 
רכבתי עד כה על Trek 4500 רכיבת שבילי כורכר רגועה. מדי פעם סינגל ברגוע (מאד) מתככון להמשיך באותה מתכונת...
 
לקחתי את האופנים לנסיעת מבחן. מרגיש כמו רמה אחת מעל הטרק שהיו לי. האם הם אמינים? חברה טובה?
 
תודה
לצפיה ב-'שאלה לגבי אופניים לילד בן 5 המתקשה ברכיבה'
שאלה לגבי אופניים לילד בן 5 המתקשה ברכיבה
09/10/2017 | 15:28
7
47
שלום,
 
עומד לרכוש אופניים חדשות עבור ילד בן 5. הילד מתקשה ברכיבה (עם \ בלי גלגלי עזר). לא משקיע מספיק אנרגיה.
 
האם אופניים קלות משקל עשויות לסייע לו? לא משנה? לא מומלץ?
 
מודל לדוגמה:
XDS HALLO "16
JOKER
ובטח יש גם BMX משודרגות
 
לא בא לי לזרוק כסף סתם אבל אם זה יכול לסייע אין לי בעיה להשקיע עוד כמה מאות ש"ח.
 
תודות לעונים!
לצפיה ב-'המבחר לא ממש מאפשר לחפש משהו קל'
המבחר לא ממש מאפשר לחפש משהו קל
10/10/2017 | 06:23
1
39
ויותר משחשוב לבחור אופניים קלים - חשוב להתאים את המידה וגובה האוכף כדי לאפשר ניצול מלא של שרירי הרגליים. אוכף נמוך מדי מקשה להפיק כוח מהשרירים.
לצפיה ב-'steiff - תודה על הטיפ'
steiff - תודה על הטיפ
11/10/2017 | 13:27
8
לצפיה ב-'על מה הוא רוכב עכשיו?'
על מה הוא רוכב עכשיו?
10/10/2017 | 08:57
3
25
לא ברור לי למה אתה מכוון ב"לא משקיע מספיק אנרגיה"
לצפיה ב-'תשובות'
תשובות
11/10/2017 | 13:35
2
27
רוכב על BMX 14 שקנה לו סבו בעבר. כשהרמתי אותן בעצמי חשבתי שהן ממש כבדות לילדים. ת'כלס זה מה שיש לרוב הילדים לדעתי ולא מהווה בעיה, אבל יש ילדים שמתקשים יותר.
 
הוא לא מדווש מספיק מהר\חזק וקשה לי כרגע לומר למה. ייתכן כי האופניים קטנות ולא נוח לו. או אולי הוא מתעצל \ לא נהנה \ אין לו כח \ מפחד.
 
אני עובד על להבין בדיוק מה העניין ולהסיר מכשולים אפשריים, לכן חשבתי על עניין המשקל.
לצפיה ב-'רוב אופני הילדים נופלים בשלוש נקודות חשובות'
רוב אופני הילדים נופלים בשלוש נקודות חשובות
11/10/2017 | 13:43
34
1. משקל
2. התנגדות גלגול
3. ארגונומיה
 
גם החברות המוכרות, לפחות רובן, מייצרות אופני ילדים די מעאפנים. חריגים לטובה:
Commencal
Canyon
 
איכשהו בסדר: Specialized
 
בסדר עד טוב באזור 20" ומעלה: Trek
 
אף אחד מהם לא ממש ברמה של:
וכמובן Early Rider שהזכרתי בתגובה למטה.
לצפיה ב-'כיוון שכבר יש לכם כאלה לדעתי עדיף לנסות להפוך אותם-'
כיוון שכבר יש לכם כאלה לדעתי עדיף לנסות להפוך אותם-
11/10/2017 | 14:47
21
לקלים יותר לרכיבה:
לפרק מהם את כל הזבל חסר התועלת: כנפיים, סבל ומגן שרשרת. האחרון נוטה להתעקם ולהתחכך בשרשרת.
לוודא שהבלם הקדמי לא מתחכך בגלגל. תכלס אפשר להעיף גם אותו
לשמן את השרשרת
לוודא שהקראנק מסתובב בקלות. האופניים האלה מורכבים ברשלנות ויש סיכוי שהקראנק מהודק מדי
לוודא שיש אוויר בגלגלים
 
לנו יש נסיון מוצלח מאוד עם אופניי ילדים של ספשלייזד. אף אחד מהשינויים לעיל לא יהפכו את ה BMX הפשוטים לאופניים טובים, אבל כפי שציינת בעצמך רוב הילדים מסתדרים עם מה שיש
 
אם הבעייה היא חוסר חשק מצד הרוכב הצעיר הרכבת פנס או צפצפה מגניבה לפעמים נותנים מוטיבציה...
 
 
לצפיה ב-'נסה את מותג Kiddies של מוטו-אופן'
נסה את מותג Kiddies של מוטו-אופן
11/10/2017 | 13:38
23
נמכר גם ב"סלאלום".
 
יש להם, אם אני זוכר נכון, דגם 16" הילוך יחיד, שאמור להתאים בול לילד בן חמש-שש, וגם להיות קל יותר מהג'אנק הרגיל.
 
זה חיקוי, אגב, של Early Rider המדהימים (שלא מיובאים לישראל. יש עוד כמה מותגים שמתמחים באופני ילדים טובים, אף אחד מהם לא מיובא)
לצפיה ב-'איזה דגם של אופניים זה?'
איזה דגם של אופניים זה?
10/10/2017 | 14:48
1
62
לצפיה ב-'אופני-אמבולנס'
אופני-אמבולנס
10/10/2017 | 16:03
45
שירות שקיים במספר ערים בעולם בהן פרמדיק מגיע לאתר התאונה על אופנים. בארץ זה קיים עם טוסטוס.
דגם האופניים הספציפי? לא ברור לי ומצפיה במספר תמונות דומות לא הצלחתי לזהות דגם. מכל מקרה מדובר בצביעה יעודית.
לצפיה ב-'המלצה לסט פנסים לילדים'
המלצה לסט פנסים לילדים
07/10/2017 | 19:41
24
אהלן
עוד מעט שעון חורף ומחשיך מוקדם בחוץ. 
מחפש סט פנסים נטען לילדים ... מאחד האתרים הסיניים שיחזיק לפחות שנה אחת שלמה ...
דרישות מינמליות, עמיד בנפילות ככל האפשר ועוצמת תאורה חזקה ככל שניתן ביחס למחיר כמובן. 
תודה. 
לצפיה ב-'האם ניתן להרים טיובלס עמיד עם צמיג לא ייעודי ?'
האם ניתן להרים טיובלס עמיד עם צמיג לא ייעודי ?
07/10/2017 | 10:13
7
31
אני רוצה להשמיש זוג אופניים ולהשקיע מינימום אפשרי.
האם צמיגי מקסיס לא יעודיים לטיובלס עשויים להחזיק טיובלס בחישוק שהוא גם לא
יעודיי (יש לי ניסיון והרכבתי על האופניים האלו בעבר, עם פנימית וצמיג טיובלס ייעודי)? 
מה ההבדל בין צמיגי קאבלר \ פלדה?
תודה.
לצפיה ב-'אפשרי כמעט בכל צמיג'
אפשרי כמעט בכל צמיג
07/10/2017 | 14:36
6
37
תצטרך לאטום את החישוק בכל מקרה.

צמיגי טיובלס הם כמובן בעלי דפנות אטומות, אבל חומר האיטום יאטום גם את הדפנות הלא-אטומות של צמיגים רגילים. תצטרך לשים בהתקנה הראשונית כמות גדולה יותר של חומר על מנת לאטום את הדפנות ותוכל לראות את החומר מפעפע דרך החרירים בדופן ולפעמים ממש יוצר קצף על פני הצמיג. כאשר הפיעפוע הזב נעצר - סימן שהדופק נאטמה. זה הזמן להוסיף קצת חומר ולאטום מחדש והצמיד מוכן לרכיבה.
ברכיבות הראשונות עלולה להיות ירידה בלחץ האוויר - צריך להמשיך למלא אוויר ולרכוב עד שכל החרירים בדופן נאטמים סופית.
מעבר לזה צמיגי טיובלס הם גם לרוב בעלי אזור חיבור מעובה יותר בין הצמיג לחישוק. המשמעות של זה היא שהאיטום הראשוני ושלב הלבשת הצמיג על החישוק - יהיו קצת מאתגרים יותר בשימוש בצמיג רגיל. אבל מנסיון עם הרבה צמיגים אני יכול להעיד שכמעט אין צמיג שלא הצלחתי לאטום.

קבלאר ופלדה הם דוגמאות לחומרים מהם עשוי הסיב או התיל שמקיף את נקודת החיבור בין הצמיג לחישוק. פלדה לא מתקפלת לכן הצמיג לא ניתן לקיפול לאיחסון נוח אלא נמצא תמיד פרוש במעגל. קבלאר מתקפל לכן ניתן לקפל את הצמיג לאיחסון במסך או בתיק הגב (לרכיבות עומק עם צורך הישרדות).  צמיגי פלדה לרוב זולים יותר וכבדים יותר.  תמצא אותם על אופניים פשוטים במטרה לחסוך בעלויות.
לצפיה ב-'ותודה למחולל השגיאות האוטומטי של האייפד'
ותודה למחולל השגיאות האוטומטי של האייפד
07/10/2017 | 15:07
5
29
שהפך דופן לדופק, צמיג לצמיד וזה לזב.
לצפיה ב-'שטויות זה נסלח. עוד שאלה.'
שטויות זה נסלח. עוד שאלה.
07/10/2017 | 15:51
4
30
אז כמו שחשבתי, אם זה יהיה התקנה חד פעמית שכזו לא שווה להשקיע בצמיגי מקסיס LUST
אלא לקחת צמיגים רגילים. את האטימה אני מבצע עם פנימית 24'' על גלגל 26'' וחומר אטימה כמובן.
 
איך לצורך העניין מבצעים משלוח של צמיגים STELL בדואר אם אי אפשר לקפל אותם?
ראיתי שבשופ הרים מוכרים כזה עם משלוח חינם...
 
ואיזה חומר אטימה אתה משתמש? JOE\STAN\HOMEADE? פעם לפני כמה שנים אני
זוכר שהיו כמה שרשורים חזקים בגרופי על תערובת מסויימת. האם יש בחומרי בנייה איזה
חומר קח ומלא?
 
תודה
לצפיה ב-'יש לצמיגי טיובלס יתרון בתהליך האטימה עצמו'
יש לצמיגי טיובלס יתרון בתהליך האטימה עצמו
07/10/2017 | 16:57
3
33
אטימה של צמיג רגיל יכולה להיות די מתסכלת ובסופו של התהליך אתה עלול להיראות כמו נערת ליווי בסיומו של יום עבודה ארוך.
מעבר לזה הצמיגים לרוב עשויים גומי עמיד יותר וקל יותר.

אפשר לקפל צמיג עם תיל פלדה פעם אחת סביב עצמו. כמו שמקפלים צלון ״משקפים״ של חלונות של רכב.

אני משתמש בחומר של סטאנ׳ז החדש שנקרא Race. אמנם אי אפשר להזריק אותו דרך הוונטיל והוא מצריך לשפוך אותו ישר לצמיג, אבל הוא אוטם באופן ששום חומר שהשתמשתי בו קודם לא אטם. החומר של ג׳ו והחומר ״הישן״ של סטאנ׳ז אוטמים בערך באותה רמה. החומר של ג׳ו שמתי לב שמאבד אפקטיביות מהר יותר ומצריך מילוי מחדש לעיתים תכופות יותר. שניהם לא אוהבים שאתה משתמש בפד׳ח. הקור גורם להתגבשות של החומר ולפגיעה באפקטיביות.

יש עדויות (לא ניסיתי) על שימוש בתערובת של בי-ג׳י-בונד, שאתה קונה בחנות לחומרי בניין, עם פילטר של סיגריה שאתה קוצץ דק (או צמר סלעים מרוסק). הטענות שזה יעיל באותה מידה. לא יודע כמה זה חוסך. אולי אם היית חנות שמשתמשת בגלונים של חומר...
לצפיה ב-'למה אי אפשר להזריק את ה-RACE?'
למה אי אפשר להזריק את ה-RACE?
07/10/2017 | 17:17
2
20
הוא צמיג מידי? מאיפה אתה מזמין בזול? להרים טיובלס אני צריך לפחות 250מ"ל לכל גלגל נכון?
לצפיה ב-'אכן. צמיג מדי'
אכן. צמיג מדי
07/10/2017 | 17:46
1
34
ומכיל גם גרגרים עבים יחסית לאיטום חורים גדולים במיוחד.

אני קונה בבקבוקים של ליטר. מספיקים בערך לשנה לכל האופניים שלי ביחד. החומר החדש מספיק אפילו ליותר זמן כי יש פחות אירועים של פריצות עם אבדן של הרבה חומר.
מילוי ראשון הוא בערך חצי ספל לצמיג. אני מזמן הפסקתי למדוד. שופך ״לפי העין״ עד שהבריכה שמצטברת בצמיג נראית לי מספיקה.  
עד כמה שאני יודע המקור הכי זול בארץ הוא ״שופ@הרים״ שגם מייבא ישירות מחו׳ל.

אני קונה לרוב בארה׳ב כשאני נמצא שם בענייני עבודה. מזמין אצל jenson או אמאזון או אי-ביי ומביא לארץ במזוודה. ההפרשים במחיר, אגב, לא גדולים. דין פרוטה כדין מאה, אבל גם זמן זה כסף.
לצפיה ב-'בהחלט, יש אנשים שעוד לא השכילו לדעת שזמן == כסף.'
בהחלט, יש אנשים שעוד לא השכילו לדעת שזמן == כסף.
07/10/2017 | 18:16
26
ה- == שקול לעולם התכנות.
לצערי, לפחות בחנויות שאני מכיר, רוב המוצרים במחירים מופקעים יקרים פי יותר מ-1.5
ביחס לחנויות אינטרנט סטייל שופ-הרים, או רחמן ליצלן אמאזון\אייבי\חו"ל וגם כאשר יש
לךכוונה טובה לפרגן לחנות מקומית, כלכלית זה לא משתלם בעליל.
 
אסתכל על STANS RACE בשופ הרים.
תודה לך!
לצפיה ב-'מישהו יודע אם לדבר הזה שם "רשמי"? '
מישהו יודע אם לדבר הזה שם "רשמי"?
06/10/2017 | 12:03
1
83
אם מתכוון למוט בchainstay השמאלי.. זה לא חייב להיות להתקנה של המעצור כמו אצל הritchey, בGT יש אותו ללא חורים..

וזה לא קיים בכל השלדות בOnone אין אותו בכלל... וזה גם לא קשור לחומר השלדה לsanta cruz מאלומיניום יש את זה גם.

אגב, בלי קשר... רכבת ישראל לא מאפשרת יותר להעלות אופניים מתקפלים שיש להם גלגלים מעל 20" לרכבת בכל השעות .
https://www.rail.co.il/support/pages/bicycles.aspx
לצפיה ב-'אין למחבר הזה שם רשמי'
אין למחבר הזה שם רשמי
07/10/2017 | 08:20
38
כמו שאין שם רשמי למחבר בין שני ה-seatstays שמופיע, למשל, בשלדה של GT.
זה תוסף שנועד להוסיף חוזק במקומות בעייתיים, או לאפשר מיקום של מעצור במקרים מסויימים.
יש גם מחברים שקיימים רק במידות שלדה מסויימות ולא מופיעים במידות אחרות.
לצפיה ב-'האם להשקיע בתיקון אופניים או לרכוש חדשות'
האם להשקיע בתיקון אופניים או לרכוש חדשות
03/10/2017 | 11:12
7
79
ברשותי אופני ראלי M60, שנקנו לפני הרבה שנים, אפילו הרבה מאד ....
יש כנראה בעיה בהילוכים שדורש החלפת המנגנון, עלות לא זולה, כמה מאות שקלים, לא יודע עדיין מחיר המדויק.
אני לא רוכב שטח "כבד", רוכב על האופניים, לא באינטנסיביות רבה מדי.
מה דעתכם ? האם שווה לתקן את האופניים ? האם בעלות של נניח עד 700-800 ש"ח לא כדאי לקנות חדשים ? חייב לציין שההילוכים של שימנוף כלומר מאיכות טובה.
חג שמח, איל
לצפיה ב-'האופניים תקינים למעט רכיב אחד בהילוכים?'
האופניים תקינים למעט רכיב אחד בהילוכים?
03/10/2017 | 11:47
3
53
זוג שיפטרים הוא הרכיב הכי יקר בהילוכים. בדיקה זריזה מעלה  שזוג אחד ל 9 הילוכים עולה 30-40 דולר לפני משלוח.
 
ב 800 ש"ח תקבל אופניים עם תוחלת חיים מוטלת בספק בשטח, עם שלדה לא ממותגת, עם המערכות הכי זולות שאפשר להרכיב על אופניים
לצפיה ב-'כן הם תקינים לחלוטין'
כן הם תקינים לחלוטין
03/10/2017 | 11:56
2
43
אני יודע שהאופניים ישנים אבל לדעתך הם "נחשבים" עדיין טובים ששווה לשמר ?
לצפיה ב-'מה זה "נחשבים"? אם הייתי במקומך, הייתי מתקן. או משקיע אלפים'
מה זה "נחשבים"? אם הייתי במקומך, הייתי מתקן. או משקיע אלפים
03/10/2017 | 12:25
1
52
של שקלים בזוג אחר, "נחשב" יותר.
לצפיה ב-'נחשבים כוונתי ברמה סבירה פלוס למרות שהם ישנים'
נחשבים כוונתי ברמה סבירה פלוס למרות שהם ישנים
03/10/2017 | 12:48
33
בכל מקרה, תודה על העצה !
לצפיה ב-'הם היו בשימוש לאורך השנים או מאוחסנים?'
הם היו בשימוש לאורך השנים או מאוחסנים?
03/10/2017 | 13:26
2
37
כי אם הם היו באחסון זמן רב, להשמיש אותם לא יגמר בהילוכים.
לצפיה ב-'on ו off כלומר היו במחסן ויצאו מדי פעם לנסיעות'
on ו off כלומר היו במחסן ויצאו מדי פעם לנסיעות
03/10/2017 | 13:31
1
37
דאגתי לנקות אותם ולשמור על מצב תקין שלהם.
כולל טיפול בחנות אופניים לפני כשנתיים.
השלדה נראית על פניו במצב תקין.
לצפיה ב-'שילדה זה חשוב, אבל אחסון לטווח ארוך עלול להצריך החלפה'
שילדה זה חשוב, אבל אחסון לטווח ארוך עלול להצריך החלפה
04/10/2017 | 09:20
44
של צמיגים, פנימיות, רפידות בלם (אם הן מגומי) וכבלים.
 
זה לא הון אבל זה מצטבר לסכום שאולי כבר עדיף לקנות חדש, כתלות בשימוש (לא דין אופני שיכוך מלא לרכיבות שטח כדין אופני עיר לרכיבה פעם בחודש למכולת).
 
בקיצור, לפני ההחלטה וודא שבאמת שאר הרכיבים לא בלויים.
לצפיה ב-'סינגל פלוגות - מתאים לילדים? ובכלל מכירים סינגלים מתאימים?'
סינגל פלוגות - מתאים לילדים? ובכלל מכירים סינגלים מתאימים?
03/10/2017 | 13:37
36
מישהו ניסה את סינגל פלוגות החדש של קק״ל ויכול להגיד אם ילדים או נגיד מתחילים גמורים לצורך העניין עם אופני שטח יכולים לעשות אותו? כלומר, יש בו קטעים טכניים  מסוכנים וטיפוסים ארוכים? באתר הם כותבים שיכול להתאים למשפחות, השאלה עד כמה?
ובכלל יכולים להמליץ אולי על סינגלים קלילים שילדים יכולים לרכב? ממש קשה למצוא כאלה, עד כה היינו רק בבארי במסלול הכתום והירוק והיה מוצלח מאוד, אבל חוץ מזה לא ראיתי עוד. למשל הכחול בבן שמן לדעתי רחוק מלהיות למתחילים, יש בו לא מעט סלעים ומעברים טכניים, לקחתי חבר מתחיל ולמרות שעשה את זה כמו גדול היה לו מפחיד מאוד שם, ובצדק לדעתי...
תודה!
לצפיה ב-'ירידה ממצפור חוטם הכרמל ברמת הנדיב'
ירידה ממצפור חוטם הכרמל ברמת הנדיב
30/09/2017 | 23:58
1
70
היי, האם ניתן לרדת ברכיבה לאורך שביל ישראל ממצפור חוטם הכרמל ברמת הנדיב לכיוון בית חנניה?
לצפיה ב-'האופניים ירכבו עליך בחלק התלול'
האופניים ירכבו עליך בחלק התלול
02/10/2017 | 06:47
54
עדיף לבצע מעקף דרך שבילי 4/4 ממזרח למחצבה.
לצפיה ב-'לא רוכבים על אופניים, ללא קסדה בין הכתפיים !'
לא רוכבים על אופניים, ללא קסדה בין הכתפיים !
30/09/2017 | 11:55
1
93
כל הזכויות שמורות...
לצפיה ב-'אמן ואמן סלה - ושלא נטיח את הראש בסלע. '
אמן ואמן סלה - ושלא נטיח את הראש בסלע.
30/09/2017 | 18:17
20
לצפיה ב-'Recall לאופני ברומפטון'
Recall לאופני ברומפטון
30/09/2017 | 00:14
49
מי מאיתנו שמחזיק אופני ברומפטון מוזמן לבדוק באתר היצרן אם המספר הסידורי של אופניו נמצא בין אלה שנקראים לטיפול. מדובר בהחלפת הציר המרכזי.
ההחלפה תבוצע על ידי אחד המפיצים המורשים.
לצפיה ב-'מרוץ אופניים סובב רמת ישי ע"ש רפי בן חקון - חוה"מ סוכות 2017'
מרוץ אופניים סובב רמת ישי ע"ש רפי בן חקון - חוה"מ סוכות 2017
29/09/2017 | 15:48
41
מרוץ אופניים סובב רמת ישי, ע"ש רפי בן חקון, מאחל לכל רוכביו, לחיילי צה"ל היקרים ולכל עם ישראל גמר חתימה טובה וצום קל! ניפגש בשבילים..

6.10.17 | יום שישי א' חוה"מ סוכות | זינוק: 08:10 
לפרטים והרשמה לחצו כאן 
http://ourrafi.sportweb.co.il/
לצפיה ב-'יבואנים עם הסכמי הבלעדיות שלהם, מה קרה לגלובליזציה חמדנית...'
יבואנים עם הסכמי הבלעדיות שלהם, מה קרה לגלובליזציה חמדנית...
27/09/2017 | 23:11
4
115
אני מבין שהם רוצים להגן על עצמם, אבל כשיבואן בעצמו אומר לך להזמין paratrooper בחו"ל כי הוא מחזיק דגם ישן שכנראה יש לו שילדה  שיכולה לקבל רק 26" ולא 27.5 , זה כבר מסמר בלי ראש.

קופצים לאתר הראשי  של Montague , שולח רק לארה"ב?, בסדר נשתמש בmustop, ישחטו במחיר בטח, אבל כולם כאלה,
אעפס לא רק שהוא שולח רק לארה"ב , הוא לא מוכן לקבל כסף מpaypal שמחוץ לארה"ב. בונקר.

אוקי, עוברים לamazon, נמכר שם, אבל דרך safecastle, קופץ לsafecastle ישירות כמעט מזמין ורואה ... שמשלוחה בינלאומית של אופניים לישראל עולה ..20$.. .??

מתקשר ובודק... מקבל אחת עם מבטא "אבסטרקטי" אעפס, גם הם לא שולחים אותם לישראל, אבל לארה"ב כן? , כן, אבל בתנאי שזה residential ,  נותן לה את הכתובת של mustop כדי שתבדוק עם זה נחשב לresidential , כן, אין בעיה (לא מבין למה אין בעיה  ,אבל...)  אפשר לשלוח.

עושה הזמנה, מתקשר שוב כדי לבדוק ..

היא תתקשר למחסן ותחזור אלי מחר אם הם מסכימים לשלוח...

לא היה לי כח להתעצבן עליה כי בקושי הצלחתי להבין אותה גם ככה ...
bullocks...
לצפיה ב-'קבל עוד סיפור ביזארי - נסיון רכישה מ WIGGLE'
קבל עוד סיפור ביזארי - נסיון רכישה מ WIGGLE
29/09/2017 | 14:12
3
85
אזהרת אמל"ק:
החלטתי לרכוש תיק רכיבה חדש והפור נפל על קמלבק מיול (660 ש"ח בארץ באדיבות היבואן המקומי, שאני לא נכנס לו לכיס אבל לי זה יקר).
באתרים בחו"ל נמכר בד"כ ב- 100$ מאסו מנו, תמיד יש כמובן מבצעים ותמיד זה זול משמעותית.
החיפוש הסתיים (כך חשבתי) באתר של הבריטים הקורקטיים מ- WIGGLE. קניתי מהם בעבר ולא ציפיתי לבעיות מיוחדות והנה, ברוך השם, עיצבנו אותי.
נכנסתי לאתר ומצאתי שם את הדגם הנ"ל ב- 52$, כשבתוספת משלוח יוצא הכל יחד 60$ בערך. שמחתי על הדיל השווה והזמנתי לי אחד. שילמתי בפייפאל וקיבלתי אישור על ביצוע התשלום ופתיחת ההזמנה.
לאחר יממה קיבלתי מהם מייל שבשל תקלה באתר שלהם, שנגרמה לאחר שצוות ה- IT שלהם לא הצליח להתגבר עליה (!), האתר לא מעודכן ובמקרה שלי לא מעודכן בו שהתיקים האלו אינם במלאי. אחרי שהתעצבנתי והשבתי להם קיבלתי עוד ועוד תגובות משעממות מהם והתייאשתי.
למחרת הזמנתי את אותו תיק מ- PERFOREMENCEBIKE ב- 80 דולר, וגם שם לאחר השלמת הליך ההזמנה קיבלתי פניה שההזמנה בוטלה מאחר והם לא עובדים עם פייפאל (?) ולמרות שהקישור לפייפאל קיים באתר שלהם וככה בעצם שילמתי...
אחרי שההזמנה בוטלה נכנסתי שוב לאתר שלהם כדי להזמין באשראי, וראיתי שהמחיר עלה - כמה מפתיע - בעשרים וחמש דולר!!
חשבתם שסיימתם לקרוא?? ממש לא.
 
יומיים אחרי שענו לי מוויגל שהתיק לא במלאי, ביקשתי מאחי, שחי באמסטרדם שינסה להזמין אותו בעצמו.
אחי לא התעצל וביצע הזמנה בו במקום של אותו תיק באותו הצבע ונחשו מה קרה??
 
כמובן שהתיק במלאי והכל בסדר. ההזמנה עובדה, התיק נארז ונשלח אליו.
 
התחושה שלי שיש מגמה של התחמקות מביצוע משלוחים לישראל, אולי בגלל שירות הדואר שלנו המפורסם בטיבו בעולם, אולי מסיבות אחרות. מדוע הם טורחים להשאיר את האופציה להזמין מישראל פתוחה בתהליך ההזמנה שלהם אני לא יודע.
 
מה שהכי מבאס, הוא שגם הממשלה והמיסוי הכבד שלה דופקים אותנו מכיוון החנויות, וגם הדואר המעפן שלנו מונע מחנויות אונליין זולות לשלוח לישראל... 
לצפיה ב-'לפחות אצלי דווח שהם שלחו את זה לmusttop '
לפחות אצלי דווח שהם שלחו את זה לmusttop
01/10/2017 | 13:03
54
אמנם זה יגיע לכתובת Musttop רק בשבוע הבא (וזה אומר כנראה שזה לא יגיע אלי בחופש סוכות זה נורא מבאס), בחיים לא הרכבתי אופניים  ממש מscratch, אני עדיין לא בטוח אם אצטרך לעשות לBB shell , את הtapping בשביל לנקות זבל מההברגה  (קראתי שיש המלצה לעשות לשלדות חדשות את זה, אבל אני לא יודע אם זה נוגע רק לשלדות או גם לאופניים חדשים).
 
לא יודע בקשר לwiggle , אני בדרך כלל מזמין מsjs, (יש לו דברים שבדרך כלל לא שיערתי שהם קיימים) יש לו אחלה חישוקים ורק הוא מוכר את גלג"ש של thorn.
אם כי כנראה אצטרך לחרוג ממנהגי ולהזמין alfine 11 (רביעי אחרון ודי, צ'אנס לשיפורים האחרונים שנכנסו) ממקום אחר.
 
זה מיסוי וגם מכס אם כי שמעתי שרוצים להוריד המון רגולציה בנושא.
לצפיה ב-'זה הדואר שמאבד דברים או סתם איטי, וישראלים שמנצלים את השירות'
זה הדואר שמאבד דברים או סתם איטי, וישראלים שמנצלים את השירות
12/10/2017 | 23:44
1
13
הטוב כדי לדרוש זיכויים על דברים שמאחרים - ולא טורחים לשלם כשזה כן מגיע... בקיצור, הרווחנו את זה די ביושר.
אם כי יש גם עסקים שלא רוצים לעשות עסקים עם ישראל מסיבות פוליטיות.
למה הם לא מורידים את אופצית השליחה לישראל? בשביל יכולת ההכחשה - משמע רשמית הם עדיין עובדים עם ישראל והכל סבבה, ולכן אף אחד לא יכול לבוא בתלונות.
לצפיה ב-'הם הסבירו לי שיש להם פשוט הסכם עם Montague '
הם הסבירו לי שיש להם פשוט הסכם עם Montague
15/10/2017 | 15:57
5
שמונע מהם לעשות את זה. (משהו כמו trek אבל פחות מקביל כי trek בכלל אי אפשר להזמין מאתר)..
לפחות זה עבר חלק ואפילו הגיע ישר ביום שני שעבר כך שהיו לי יומיים לעבוד עליהם
(כשהרוב הוגדש להפטר מהגועל נפש של איחוד מעצורים ושיפטרים ביחידה אחת)

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא: מיסוי ועבודה באופן עצמאי
אירוח בנושא: מיסוי...
בתאריך 24/10 יתארח בפורום רו``ח אלירן הררי, אשר...
אירוח בנושא: מיסוי ועבודה באופן עצמאי
אירוח בנושא: מיסוי...
בתאריך 24/10 יתארח בפורום רו``ח אלירן הררי, אשר...
אירוח בנושא היבטים משפטיים בהקמת עסק או חברה
אירוח בנושא היבטים...
באירוח תוכלו לשאול על היבטים ושיקולים משפטיים...
אירוח בנושא היבטים משפטיים בהקמת עסק או חברה
אירוח בנושא היבטים...
באירוח תוכלו לשאול על היבטים ושיקולים משפטיים...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

ד
מומחה לכף רגל וקרסול
פינגווין - חופשות סקי
חופשות סקי ומועדוני סקי
פורום קרוואנים קמפינג
פורום קראוונים קמפינג

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ