לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2954129,541 עוקבים אודות עסקים

פורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום

קישורים מהירים  פורום אופניים - לא לאופניים חשמליים!

 

תפריט לרוכבים מתחילים   מדריך לרכיבה עירונית  נוהל פרסום חוות דעת על חנויות 

מודעות יד שנייה מפרסמים רק בשירשוק הנפתח בסוף כל חודש

---------------------------------------------------------------
 
לציבור רוכבי האופניים החשמליים, פורום הנו פורום אופניים המונעים בכח הדיווש בלבד. אין לשאול כל שאלות הקשורות באופניים חשמליים מכל סוג וכל שאלה כזו תימחק.
 
המשך >>

לצפיה ב-'אחסון נכון של אופניים שאינן בשימוש'
אחסון נכון של אופניים שאינן בשימוש
29/03/2020 | 21:52
1
32
שלום רב, מהי הדרך הנכונה לאחסן מחוץ לבית אופניים תקינות שאינן בשימוש. צביקה
לצפיה ב-'מקום יבש ומוצל'
מקום יבש ומוצל
01/04/2020 | 08:40
21
וכדאי:
א. לנפח מדי פעם אויר בצמיגים 
ב. לכסות ביריעה אטומה למים
אופניים שעומדים בשמש - צבעם ידהה.
אופניים שעומדים בגשם - חלקי פלדה חשופים יעלו חלודה.
ועוד דבר שכדאי לעשות - לקשור את האופניים אחרת הם יעברו לשימושו של מישהו אחר...
לצפיה ב-'נחל תבור'
נחל תבור
29/03/2020 | 10:47
34
היי , אשמח לקבל הכוונה. ברצוני לבצע טיול בנחל תבור. בסריקת מסלולי אפליקציית טריילז תחת אופני הרים יש מסלולים בנחל תבור . יחד עם זאת חציית התוואי עד כמעט כביש 90 לפי עמוד ענן יש בקצה שער לא עביר שחוסם גישה לכיון כביש 90. יש לי מכם ידע או ניסיון מהחל משנת 2017 (ב 2017 ראיתי את ההערה בעמוד ענן לגבי השער החוסם) בהקשר לרכיבה בנחל תבור ואפשרות יציאה מהנקודה המזרחית לאזור היישוב גזר או כביש 90 ?
לצפיה ב-'טייץ מרופד לרכיבה'
טייץ מרופד לרכיבה
24/03/2020 | 21:06
6
45
היי ,
מזמן לא ביקרתי כאן , למרות זאת לא שוכח לרגע שיש כאן תמיד מי שיכון ויסייע.
אז ככה, אני מנסה לאתר טייץ ממוגן לרכיבה, תחת המכנס, כזה שיקל על אזור הישיבה וכן שימגן את צידי הירכיים בנוסף. בדרך כלל קונה באמאזון כי מהם הכל מגיע בזמן ומהר. ברשותי כיום טייץ כזה שרק ממגן בירכיים ולא מרפד כלום באזור הישיבה הישבן , האשכים. למי הפתרון? לציין שהחלפתי כיסא באופניים ברוזן מינץ וזה אכן קידם ושיפר בהחלט, אם כי אני חושב שטייץ תחת מכנס יטייב עוד יותר.
תודה לכם רק בריאות!!
לצפיה ב-'טייטס על טייטס?'
טייטס על טייטס?
27/03/2020 | 16:57
5
29
במידה ולא תמצא טייטס שהוא גם-וגם תוכל תמיד ללבוש אחד מתחת לשני. כשאתה רוכש מכנסי רכיבה הם מגיעים לרוב עם טייטס בעל אריג דק מאד כך שההפרעה לא תהיה קשה מדי כשתלבש טייטס נוסף מעליו. 
לצפיה ב-'אני רוכב עם מכנס רגיל בדרך כלל קצר'
אני רוכב עם מכנס רגיל בדרך כלל קצר
29/03/2020 | 10:43
4
25
לא מכנס יעודי לאופניים. ומתכונן לשים את הטייטס תחת המכנס.
שדרוג הכיסא אכן עזר אבל בפועל הוא  הגדיל את משך השרידות עליו.
נכנסתי לאמאזון לראות אבל הכל שם מאד מצומצם אני מניח שזה בגלל המצב מה גם שלא שולחים לארץ ואני לא יודע הכי מה מתאים וטוב . אין לי בעיה לרכוש כאן בארץ במקום טוב דגם מומלץ אם יש
 
לצפיה ב-'הפתרונות שלי לכאבי תחת ושפשפות...'
הפתרונות שלי לכאבי תחת ושפשפות...
29/03/2020 | 11:19
1
33
טייטס מסדרת F1 של פאנקייר. עכשיו במבצע
 
אוכף SMP - מדדתי 5 סוגים שונים וזה היה הכי טוב במחיר סביר:
 
משחת אקילן ספורט, כאן ניתן להשיג בכחצי מחיר מהפארמים:
 
השילוב הזה טוב לי ל 2-3 שעות רכיבה ביום, בלי שפשפות ו/או כאבים.
לצפיה ב-'תודה בועז'
תודה בועז
29/03/2020 | 16:50
8
לצפיה ב-'לא צריך מכנסיים יעודיים'
לא צריך מכנסיים יעודיים
01/04/2020 | 08:48
1
25
אם יש לך מכנסים קצרים שמאפשרים דיווש חופשי ונוח אז אין שום סיבה לרכוש מכנסיים יעודיים. אבל אפשר לרכוש טייטס דקים, מסוג אלה שלובשים מתחת מכנסיים. הם בעלי אותו ריפוד כמו טיייטס של רוכבי כביש, אבל האריג דק יותר. 
כדאי לזכור שאת טייטס לובשים ישירות על הגוף, בלי תחתונים מתחת.
אם אתה רוצה להזמין מחו׳ל יש לא מעט אתרים שמתמחים באופניים. לא דווקא אמאזון. רובם מאפשרים משלוח לארץ, אבל לא בחינם...
חפש: 
Chain reaction cycles
Jenson USA
Bike24
Jessop 
The Bike Nashbar
Race-Pace Bicycles
לצפיה ב-'אכן אתרים טובים ראיתי כבר כמה מהם. תודה איש'
אכן אתרים טובים ראיתי כבר כמה מהם. תודה איש
01/04/2020 | 14:29
4
לצפיה ב-'אופניים לילדה בת 9.5 גובה 148ס"מ (קצת גבוהה)'
אופניים לילדה בת 9.5 גובה 148ס"מ (קצת גבוהה)
16/03/2020 | 20:37
3
20
למדה לרכב לא מזמן, התנסתה באופניים ללא הילוכים
והיום ניסתה אופני הילוכים (צמיגים 24, לא יודע מידת השילדה) אבל האופניים קטנים עבורה שכן הרגל כמעט פוגעת בכידון (לא ניתן להגביה את הכידון)
 
מעבר לכך שהכי טוב זה לגשת לחנות ולבדוק התאמה, איזו מידת אופניים עשויה להתאים לה לשנתיים שלוש הבאות. - מה שנקרא, אופני הרים לרכיבה בסביבה הקרובה... 
 
אני מנסה לבדוק מחירים באינטרנט (לבחון דגמים) וחסרה לי המידה שהיא צריכה.
אח"כ כשאבין מה האופציות המוצעות, אגש לחנות או אבדוק יד 2.
לצפיה ב-'התנצלות על התגובה המאוחרת'
התנצלות על התגובה המאוחרת
19/03/2020 | 08:39
2
92
יכול מאד להיות שהבעיה אינה כידון נמוך אלא אוכף נמוך. נסה להגביה את האוכף.
חפש אופניים במידה 15 או ״small" בתור התחלה.
אגב, אולי כדאי לחפש דווקא אופניים בעלות גלגל 26 ובעלות ״רמה״ (צינור עליון) נמוכה שיאפשרו מקום לגדול. אם האופניים אמורות לשרת את הילדה שנתיים או שלוש הלאה, ויש סיבות לצפות שילדה שהיא קצת גבוהה היום תהיה קצת יותר גבוהה בעוד שנתיים או שלוש - עדיף לכוון ישר גבוה...
לצפיה ב-'תודה על התגובה'
תודה על התגובה
20/03/2020 | 16:36
1
12
האוכף דווקא בסדר, גבוה, כך שבזמן דיווש הרגל כמעט ישרה.
את הכידון אי אפשר להגביה.
האופניים הם אופני אופני הרים זנב קשיח (לא ממותגות) שילדת אלומיניום וצמיגי 26.
הן היו שייכות לבן, ונרכשו עבורו כשהוא היה בן 8 בערך...
 
כנראה שהשילדה קטנה.
בנתיים הבת מסתדרת איתן, אתן לה לצבור ביטחון ולהתרגל לרכיבה על אופני הילוכים, ומעצור יד.
 
האם לדעתך יתאימו לה יותר אופניים היברידיים, בעיקר לנסיעות במדרכה, מגרשים ופחות שטח...
ראיתי שלאופניים היברידיים יש פחות הילוכים, רק קסטה אחורית...
 
כרגע,היא מתלהבת יותר מאופני הרים, יותר הילוכים, יותר מרשימות וקשוחות...
לצפיה ב-'מה מתאים לה אני מניח שאתה תדע יותר טוב ממני'
מה מתאים לה אני מניח שאתה תדע יותר טוב ממני
22/03/2020 | 07:18
14
נקודה לזכות אופני ההרים היא שאפשר להשתמש בהם גם לרכיבה על מדרכות בעוד באופניים היברידיות לא ממש מתאים להשתמש בשטח. אם הילדה תרצה לצאת (אולי עם אבא?) לטיולי אופניים בשטח - אופני ״הרים״ יתאימו יותר למטרה.
לצפיה ב-'צמיגי 29 אינץ' טיוב-לס. האם אפשר להתקין וונטיל רכב'
צמיגי 29 אינץ' טיוב-לס. האם אפשר להתקין וונטיל רכב
08/03/2020 | 18:02
3
33
במקום וונטיל צרפתי מייגע.

אני מדגיש שזה טיוב-לס כלומר יש נוזל ''דבק'' בתוך הטיוב-לס שמונע זליגת אויר בין הג'נט לצמיג ו/או בין הוונטיל לג'נט.
האם וונטיל רכב יכול לתפקד או שרק וונטיל צרפתי בתנאי טיוב-לס?
לצפיה ב-'זה תלוי בחישוק ותצטרך כמובן גם ונטיל מתאים'
זה תלוי בחישוק ותצטרך כמובן גם ונטיל מתאים
08/03/2020 | 20:57
2
28
חישוקי טיובלס מגיעים בדרך כלל מצויידים בחור המותאם לוונטיל פרסטה (״צרפתי״) ויש מבחר נאה של וונטילים מתאימים שקל להרכיבם בחישוק ולבצע איטום סביב הוונטיל שימנע בריחת אויר (וחומר ואטימה) החוצה מסביב לוונטיל, וגם לחלל שבין דפנות החישוק הפנימית והחיצונית (בחישוק כפול דופן).
בהנחה שהחישוק שלך ברוחב פנימי שמאפשר הרחבת החור לוונטיל שרדר (״גרמני״ או ״אוטו״) תוכל לאלתר איטום באמצעות פנימית.
1. מרחיבים את החור באמצעות מקדח לרוחב 8 מ׳מ שמאפשר הכנסת וונטיל שרדר.
2. לוקחים פנימית במידה קטנה לעומת החישוק (לחישוק 29 - קח פנימית 27.5 או 26) וגזור סביב-סביב מהחלק הפנימי, זה שאמור לגעת בחישוק, טבעת ברוחב של בערך ס׳מ או שניים יותר מרוחב החישוק - שכוללת בתוכה גם את הוונטיל. 
3. מכניסים את הוונטיל לחור בחישוק, עוטפים את החישוק ברצועת הפנימית כך שהיא מחזיקה את הוונטיל במקום.
4. מלבישים את הצמיג ודוחפים את רצועת הפנימית שעוטפת את החישוק כך שקצותיה נמצאים בתוך הצמיג ולא בין הצמיג לחישוק.
 5. ממלאים את הצמיג בחומר איטום (אפשר דרך הוונטיל, או עם קצת אקרובטיקה - להשאיר חלק מהצמיג מחוץ לחישוק ולשפוך את חומר האיטום דרכו).
6. מנפחים ורוכבים.
 
השיטה הזו טובה גם עבור חישוקים שאינם מיועדים לטיובלס. גזרת הפנימית אוטמת את החישוק. יש גם רצועות כאלו מותאמות לחישוקים שונים. בדוק את Stan's No-Tubes.
 
אם תמצא וונטיל שרדר שניתן להבריגו לחישוק כמו וונטיל פרסטה טיובלס - ובאם יש לך חישוק טיובלס- תוכל לחסוך את סיפור הפנימית. לא מכיר וונטילים כאלה לאופניים, והוונטילים שמיועדים לגלגלי רכב גדולים מדי ולא מתאימים לחישוק אופניים (מלבד, אולי, חישוקים רחבים במיוחד).
לצפיה ב-'הופה - תראה מה שמצאתי...'
הופה - תראה מה שמצאתי...
08/03/2020 | 21:04
1
38
 
היבואן לארץ הוא ״שופ@הרים״ אבל תוכל גם להזמין ישירות מחו׳ל.
לצפיה ב-''
08/03/2020 | 23:20
6
לצפיה ב-'בליד לפרומקס דיסייפר'
בליד לפרומקס דיסייפר
01/03/2020 | 11:21
2
37
חזרתי אחרי שנים ארוכות - שלום לנמצאים.
יש למישהו נסיון? בבואי להחליף רפידות מסתבר שהפיסטונים כ"כ פנימה (אחד כלפי השני) מבלי יכולת לדחוף אותם החוצה עד כדי כך שהרפידות החדשות אפילו לא נכנסות...
נוהל לניקוז נוזל בלימה ללא בליד גם יתקבל בברכה...
 
צחE
לצפיה ב-'למה בליד?'
למה בליד?
01/03/2020 | 17:53
1
29
מברג שטוח יעשה את העבודה. דוחפים בין שתי הבוכנות ובהדרגה מרחיקים אותן זו מזו. 
בליד נועד לנקז בועת אוויר שנכנסו למערכת. 
לצפיה ב-'כפי שכתבתי...'
כפי שכתבתי...
02/03/2020 | 12:12
25
יש יותר מדי נוזל בלימה במערכת ולכן אי אפשר לבצע את מה שאתה מתאר. בינתיים כבר הסתדרתי...
למעוניינים -
פותחים את בורג הניקוז בידית (לא את מכסה ה reservior) כאשר הוא ממוקם ככל האפשר בשיא הגובה (אני לא הוצאתי אותו לגמרי).
מסירים את הרפידות ומבצעים דחיפה של הפיסטונים באמצעות מברג שטוח עד שהם בקו אחד עם גוף הקליפר כפי שצריך להיות (אצלי בלטו מאוד ממישור זה). סופגים את הנוזל שמתנקז דרך החרך בבורג הפתוח. סוגרים הבורג ומחזירים הידית למצבה הטבעי. מתקינים הרפידות ונוסעים לשלום...
 
תודה ויום בוחר שמח
 
צחE
לצפיה ב-'שפיץ שבור'
שפיץ שבור
27/01/2020 | 23:15
2
43
יש לי אופני הרים טרק ישנים 26" עם מעצורי V.  בצד השמאלי של הגלגל האחורי נשבר שפיץ.  הגלגל (שהחלפתי לפני הרבה שנים) היה זול 250/300 ש"ח.  אני אוהב לעבוד על האופניים  אבל אין לי נסיון מעשי בכיוון גלגלים (יש סרטונים ביו טיוב),  הבנתי שלא כ"כ קל להשיג שפיץ באורך הנכון ...האם בכלל כדאי לתקן או עדיף להחליף את כל הגלגל?  
לצפיה ב-'קח את הגלגל לחנות ובקש שפיץ באורך ובעובי המתאימים'
קח את הגלגל לחנות ובקש שפיץ באורך ובעובי המתאימים
29/01/2020 | 21:28
33
שפיץ פשוט עולה 10-20. אם יש לך אולר כלים טוב יכול להיות שיש בו מפתח מתאים. וודא שהניפל במקומו ושלם..
לצפיה ב-'אם אתה אוהב את האתגר - ״לך על זה״'
אם אתה אוהב את האתגר - ״לך על זה״
02/02/2020 | 13:58
39
שפיצים באורך הנכון לא תהיה בעיה גדולה להשיג. אם לא בחנות אז באינטרנט.
מה שתצטרך זה מפתח שפיצים באורך הנכון, ורצוי בהזדמנות זו להחליף גם ניפל.
 
גלגל חדש? אפשרות. אפשר גם יד שניה. 26״ נמכרים במחירי מציאה בשווקי היד השניה.
לצפיה ב-'גוגל מפות מציג מסלול דרך כבש מהיר'
גוגל מפות מציג מסלול דרך כבש מהיר
07/01/2020 | 20:14
11
99
חיפשתי מסלול אופניים מכפר מלל לצומת הסירה.
למרות שסימני בגוגל מפות אופניים קיבלתי מסלול דרך כביש 531(כביש מהיר שאסור לנסוע בו באופניים).
 
מדוע? האם יש דרך אחרת לברר מסלול אופניים מנקודה לנקודה?
 
תודה.
לצפיה ב-'אם אנסה להיכנס לרגע לראש של מפתח בגוגל...'
אם אנסה להיכנס לרגע לראש של מפתח בגוגל...
11/01/2020 | 20:53
2
53
מאחר ואין בישראל שבילי אופניים שמכסים את כל הארץ הוא שולח אותך לכביש במקומות בהם אין שביל אופנים.
ככל הנראה האינפורמציה בידיו לגבי כבישים מהירים לא מלאה. 
לצפיה ב-'מה עושים לגבי זה?'
מה עושים לגבי זה?
08/03/2020 | 20:21
1
9
בפרט שהמשטרה עוצרת רוכבי אופניים בכבישים מהירים כאשר אין אלטרנטיבה.
 
למשל: מה הדרך לרכיבה מירושלים לת''א?
לצפיה ב-'מקימים סטרטאפ או מיזם חברתי'
מקימים סטרטאפ או מיזם חברתי
09/03/2020 | 16:27
2
לצפיה ב-'גם אני חיפשתי ולא מצאתי...'
גם אני חיפשתי ולא מצאתי...
11/01/2020 | 23:14
7
39
אולי בגלל שאין מספיק שיתופים?
 
מכפר מלל דרך רח' שרת לגבעת חן,
משם יש לך שביל מקביל ל-531 שמגיע עד שכ' שביב (יד התשעה) בהרצליה,
משם אתה יוצא לבריגדה - ויש לך שביל אופניים עד הסירה (דרך ז'בוטינסקי)
לצפיה ב-'ואם אני רוצה מכפר סבא למחלף הסירה?'
ואם אני רוצה מכפר סבא למחלף הסירה?
12/01/2020 | 07:23
6
30
האם תוכל לאמר לי מסלול? שוב,לא הצלחתי למצוא.
אגב כמה זמן מסלול כזה(כפ"ס-הסירה) אמור לקחת?
תודה
לצפיה ב-'תלוי מאיפה בכפ"ס'
תלוי מאיפה בכפ"ס
12/01/2020 | 10:58
5
35
מהאיזור הדרומי (מרכז העיר) הייתי עושה את אותו מסלול
דרך כפר מלל - גבעת חן - שביל מקביל ל-531 - בריגדה/בגין - ז'בוטינסקי - שבעת הכוכבים - הסירה.
 
מהחלק הצפוני יותר אפשר לעבור את כביש 4 במחלף רעננה צפון
(יש מעבר בטוח למיטב זכרוני. מזמן לא עברתי שם)
ואז דרך רעננה - ויצמן - דרך ירושלים - ומשם כמו במסלול הקודם עד לסירה.
 
לפי גוגל מאפס מבי"ח מאיר לסירה דרך ויצמן -  13 ק"מ = 50 דקות
תלוי בקצב הרכיבה שלך. לדעתי אפשר גם בפחות זמן.
לצפיה ב-'לא כ"כ הבנתי את הכיון'
לא כ"כ הבנתי את הכיון
12/01/2020 | 16:52
4
24
נגיד מתחנה מרכזית בכפ"ס.
איך המסלול בבקשה? משם לכפר מלל? איך?
אם תוכל וזורם לך אשמח לציור המסלול בגוגל מאפס
אגב, זה מסלול מישורי ? יחסית קל?
לצפיה ב-'מישורי וקל. הכל סלול חוץ מהשביל המקביל ל-531'
מישורי וקל. הכל סלול חוץ מהשביל המקביל ל-531
12/01/2020 | 20:42
3
54
שהוא דרך לבנה כבושה עבירה לכל רכב בעקרון.
במה שסימנתי בכחול - פשוט תמצא את הדרך הנוחה בבין כפ"ס להוד השרון,
אני לא מכיר את הרחובות ושבילי האופניים אם ישנם בכלל.
 
תגיע לרחוב שרת בהוד השרון, בהמשכו יש מעבר לגבעת חן,
ומכיכר הכניסה/יציאה של גבעת חן תפנה שמאלה-מערבה לדרך העפר המקבילה לכביש 531,
אתה יוצא בשכונת יד התשעה בהרצליה, חוצה את השכונה וממשיך מערבה על רח' הבריגדה,
אחרי תחנת סונול תפנה לז'בוטינסקי עד הסוף, וימינה למחלף הסירה.
 
*אם בא לך קצת (הרבה) בוץ - בגבעת חן אתה יכול לקצר קצת דרך שבילי השדות.
לצפיה ב-'תיקון קטן לסוף המסלול'
תיקון קטן לסוף המסלול
12/01/2020 | 20:57
2
41
כשתגיע לשבעת הכוכבים תמשיך ישר לכיוון הרכבת
ותחצה שם את האיילון על הגשר. יותר בטוח.
אחרי הגשר שמאלה - יש לך שביל אופניים עד המחלף
לצפיה ב-'לא יותר מהיר דרך גבעת חן והרצליה?'
לא יותר מהיר דרך גבעת חן והרצליה?
13/01/2020 | 00:13
1
21
במקום לעלות למעלה ל 531 ו 541 ולחזור למטה?.נראה כמו עיקוף רציני....
לצפיה ב-'יותר קצר, כן. לא יותר מהיר לדעתי'
יותר קצר, כן. לא יותר מהיר לדעתי
13/01/2020 | 10:07
32
יש הרבה בוץ עכשיו בשבילים של גבעת חן עד נוה עמל בהרצליה,
גם צריך להכיר את מבוך השבילים הזה. קל להתברבר שם.
 
וגם זה מאלץ אותך למדרכות (אסור) ו/או כביש (מסוכן)
עד לשבעת הכוכבים (דרך ארלוזורוב והרב קוק), וגם פה - מבוך רחובות מעצבן.
אני מעדיף שבילי אופניים מסודרים בתחום העירוני.
 
קח לך איזה שבת או כמה שעות פנויות, תעשה 'פתיחת ציר'...
תתור את השטח ותתפור לך מסלול מתאים
לצפיה ב-'איזה מידת צמיג תתאים לי?'
איזה מידת צמיג תתאים לי?
25/12/2019 | 16:15
4
59
שלום, האופניים שלי MERIDA BIG 9 40. איך אני יכול לדעת מה מידת הצמיג המדויקת עבורי. מלבד הקוטר (29") יש מידות רוחב (?) 2.0, 2.1, 2.2 וכו' האם יש על הג'אנט איזה כיתוב?
תודה.
הבעיה שלי שהצמיג הישן מחליק על הג'אנט, שחותך את בסיס זרבובית הונטיל.
תודה
לצפיה ב-'על הצמיג עצמו כתובה המידה'
על הצמיג עצמו כתובה המידה
25/12/2019 | 19:32
2
38
לי יש את הביג9 3000 עם צמיגים 29 2.2 במקור,
עכשיו הזמנתי צמיגים חדשים במידה 2.0.
הג'אנט מתאים לכמה מידות רוחב למיטב ידיעתי
לצפיה ב-'מה אומרת המידה 2.2? '
מה אומרת המידה 2.2?
26/12/2019 | 07:18
1
27
רוחב שפתי הצמיג שיושב בתוך הג'אנט, או שרוחבו המירבי של הצמיג המנופח?
לצפיה ב-'"2.2 = רוחב הצמיג המנופח באינץ'. כ-5.5 ס"מ'
"2.2 = רוחב הצמיג המנופח באינץ'. כ-5.5 ס"מ
26/12/2019 | 12:55
29
לגבי רוחב הג'אנט - אני לא ממש יודע. נראה לי כמו "1,
 
אבל בטח למבינים יותר כאן יהיה מה להוסיף בנושא
לצפיה ב-'רוחב צמיג'
רוחב צמיג
26/12/2019 | 15:11
38
בחירת צמיג תלויה בסגנון הרכיבה, משקל הרוכב, אופי הקרקע.
 
רוחב השפתיים הפנימיות של החישוק הוא גורם משני בחשיבותו, אם כי שפתיים צרות מאד (פחות מ-20 מ׳מ) עלולות לא להתאים לצמיגים רחבים (2.3 ומעלה) ולהיפך - חישוקים רחבים (30 מ׳מ ויותר) עלולים לא להתאים לצמיגים צרים (2.0 ואילו פחות).
כשאני כותב ״לא יתאימו״ אין זה אומר שלא ניתן יהיה להתקין את הצמיג על החישוק, אבל שטח המגע של הצמיג עם הקרקע נגזר, בין השאר, מרוחב החישוק. צמיג רחב על חישוק צר מקטין את שטח המגע של פני הצמיג עם הקרקע ומאבד מהיתרון של הצמיג הרחב.
 
המפרט של חברת מרידה מצייין שהחישוקים שמגיעים עם האופניים הם בעלי רוחב פנימי של 17 מ׳מ, ומכאן שמומלץ להשתמש בצמיגים ברוחב שלא יעלה על 2.25״.
 
גורם נוסף שמשפיע על רוחב הצמיג המירבי הניתן לשימוש הוא המרווח שבין הצמיג לשלדה בנקודות החיבור שלה לצינור האוכף. לא מצאתי איזכור למגבלה שכזו באתר היצרון אבל אפשר גם לראות בעיניים עד כמה קרוב הצמיג לצינור האוכך או לתומכות האוכף/שרשרת. צריך לקחת בחשבון שרצוי להשאיר כמה מ׳מ כדי לאפשר ניקוי בוץ יעיל.
 
באשר לבחירת הצמיג המתאים לך:
צמיג צר שמנופח ללחץ אוויר גבוה יפחית את ההתנגדות לגלגול ויאפשר לרכוב מהר יותר ולבזבז פחות אנרגיה בעליות. מצד שני - לצמיג צר בלחץ אוויר גבוה יש שטח מגע קטן עם הקרקע מה שעלול להקשות בסיטואציות בהן נדרשת אחיזה טובה (פניות, עצירות, טיפוס בשטח דרדרתי).
מצד שני - צמיג רחב שמנופח בלחץ נמוך יותר - ישפר את האחיזה, אבל יצריך יותר כוח בדיווש ויתנגד יותר לגלגול.  צמיג כזה גם ישכך במעט את תלאות הדרך יעוברות מהשלדה אל הידיים והאחוריים שלך.
 
אלמנט נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא פני השטח של הצמיג - גודל הקוביות, סידור הקוביות והמרווח ביניהן. באופן כללי קוביות מרווחות ונמוכות יאפשרו ניקוי בוץ טוב, התנגדות נמוכה יחסית לגלגול והתנהגות טובה יותר בדרכים סלולות/כבישים. קוביות גבוהות וצפופות יתנו אחיזה טובה יותר בתנאי דרך משובשים ודרדרתיים, אבל צמיג כזה יהיה לרוב כבד יחסית ובעל התנגדות גבוהה לגלגול.
כמו כן - קוביות שמסודרות לאורך הצמיג - יהיו טובות לשמירה על קו הנסיעה לכן צמיגים כאלה מומלצים כקדמיים. צמיגים בהם הקוביות מסודרות לרוחב הצמיג - טובים להאצות ועצירות וכדאי להתקין אותם כצמיג אחורי.
יש כמובן צמיגים שמתאימים לכמה שימושים.
 
באשר להחלקת הצמיג על החישוק - וודא שאתה מנפח אוויר בלחץ מתאים. השתמש בפנימית שמיועדת לצמיג רחב יותר. תן נגיעה של מי סבון לשפת הצמיג לפני ההרכבה. כדאי גם לשקול מעבר למערכת טיובלס.
 
 
לצפיה ב-'פנס חדש באריזה Lezyne Macro Drive 1300Xl Polish/High Gloss'
פנס חדש באריזה Lezyne Macro Drive 1300Xl Polish/High Gloss
20/12/2019 | 19:12
1
55
פנס חדש באריזה סגורה, מעולם לא נפתח או היה בשימוש. 1300 לומן אמיתי דגם חדש. טעינת USB באריזה כל האביזרים לטעינה ולחיבור לאופניים. צבע כסוף-גוף אלומיניום ונגד מים.
400  ש"ח. הודעות בפרטי

לצפיה ב-'עדכון מחיר 370 שח'
עדכון מחיר 370 שח
22/02/2020 | 17:13
5
לצפיה ב-'אופנים משומשות עזרה '
אופנים משומשות עזרה
17/12/2019 | 13:36
4
119
חברים יש לי כמה זוגות אופנים ויעזור לי מאוד אם תוכלי לחוות את דעתכם כמה הם שוות היום (בהנחה והכל תקין קצת חלודה משימוש רגיל)  יש לי
1.ראלי שיכוך קדמי(פרסומת של חברת קוה קולה עליהם)
2. גמפ'י שיכוך מלא
3.קוברה שיכוך קמי
4.צ'לנג יגואר  שיכוך מלא
5.ראלי שיכוך חלקי
תודה לכל העוזרים


לצפיה ב-'אין לך איזה יהלום פה. מה שיתנו לך, תיקח'
אין לך איזה יהלום פה. מה שיתנו לך, תיקח
18/12/2019 | 07:47
2
102
אני לא הייתי לוקח גם בחינם. האופניים האלו כחדשים לא משהו, אז אם צריך להשקיע כסף בחלקים שצריך להחליף ולתקן באופניים ישנים מוזנחים..
לצפיה ב-'תודה חברים אבל....'
תודה חברים אבל....
18/12/2019 | 19:11
1
77
גם לא הראלי? אותי למדו בתור ילד שראלי זה כמו הרולסרוס של האופניים... (אז אמרו?!)
לצפיה ב-'נו מילא... לא ממש רולס רויס'
נו מילא... לא ממש רולס רויס
20/12/2019 | 12:05
69
מכל האופניים שציינת זה הזוג היחידי שמגיע מ״מותג״ ולא סתם אופני מדבקה. אבל...
אופני 26 זה ״פאסה״ ושווי השוק של זוג משומש ששכב הרבה זמן ללא שימוש - יהיה נמוך מאד. עלות ההשמשה תהיה גבוהה מעלות הרכישה.
 
להערכתי המעשה הנכון יהיה לתרום את האופניים לעמותה שמסייעת למשפחות נזקקות. וזאת בתקווה שהם ימצאו מכונאי שיתנדב להשמיש את האופניים ולהביאם למצב רכיבה.
לצפיה ב-'ראלי 200-250, השאר 100-150. '
ראלי 200-250, השאר 100-150.
31/12/2019 | 13:29
28
לצפיה ב-'נוזל נגד תקרים - צריך הסבר ואיפה לקנות?'
נוזל נגד תקרים - צריך הסבר ואיפה לקנות?
16/12/2019 | 09:53
6
54
אני יודע שיש פנימיות שנמכרות כשהן כבר מלאות בזה. למעשה, באחת הפנימיות באופניים שיש לי כרגע יש כבר את החומר הזה. "מכרו" לי אותה בחנות האופניים ואני לא מצטער. (קוצים קטנים בצמיגים היו עושים לי את המוות ועכשיו, כבר יותר מ-6 חודשים לא היה לי פנצ'ר (אני רוכב כל יום בכל מיני תנאי שטח). להגיד ש-"אין פנצ'ר" זה, כנראה, לא מדוייק. אני מוכן להתערב שישנם לפחות מספר קוצים שתקועים לי כרגע בפנימית הזאת אבל הנוזל הזה שיש בפנים סותם את החורים.
 
אני עומד לקבל אופניים 4.0 על 26. לא מאמין שאוכל להשיג בארץ (או להביא מחו"ל) פנימיות בגודל הזה עם הנוזל הזה כבר בפנים. לכן, אצטרך לעשות את פעולת המילוי בכוחות עצמי.
 
יש את המוצר הזה:
 
 
ואז יש אותו באיביי:
 
 
החומר עצמו זה לא מספיק. צריך מזרק, צינור, מפתח מיוחד לפרק את הפטמה (שרדר)... בקיצור, זה קצת סיפור אבל אין לי ברירה, אני חייב להכנס לזה. משלוח לארץ של הליטר ההוא יוצא כ-150 ש"ח.. אני לא מופתע אבל כאילו WTF?..
חייב להיות לזה פתרון אחר. ראיתי מוצר דומה בארץ שמוגדר כ"מתקן פנצ'רים". לצערי, לא יכול למצוא את הקישור. המחיר שם היה "שפוי" אבל לא נראה לי שזה בשבילי. אני צריך "אמצעי מניעה", משהו שמתחיל לפעול ברגע שמתחילה זליגה של אוויר, לא משהו ששופכים לתוך הגלגל כשכל האוויר כבר ירד.
 
עכשיו לשאלות הטכניות:
 
כמה זמן דבר כזה "מחזיק"? כשאני מחליף צמיגים אני גם מחליף את הפנימיות (מנצל את הזדמנות) וזה משהו כמו אחת לשנה אבל עם פנימיות 4.0 על 26 שאני כל פעם אזמין מחו"ל זה יהיה יקר ולא רצוי. אני צריך לדעת כמה זמן החומר הזה ממשיך להיות שווה משהו. הרי מוסיפים אוויר לגלגל מדי פעם אפילו שאין פנצ'ר, ז"א נוסף לשם חמצן טרי שאמור לעשות משהו לנוזל הזה. באיזה שלב הוא "מתייבש" או מפסיק להוות "דבק לסתימות"? מה שמביא אותי לשאלה הבאה.
 
אני נוהג להוריד קצת אוויר מהגלגלים כשאני מגיע לשטח ולנפח חזרה כשאני עולה שוב על הכביש. ניסיתי לעשות את זה כשיש לי את החומר הזה בפנימית ומן הסתם, ביחד עם האוויר יצא לי משם קצת מהנוזל. (זה נמרח לי על האצבעות, החומר הזה מסוכן?). קשה לי להאמין שהחומר עצמו לא מושפע מתחלופה מתמדת של אוויר שהוא בא עמו במגע, או שאני טועה?
 
איזו כמות כדאי בכלל להביא? בוידאו הם מדברים על 60 מ"ל לגלגל אבל לגלגלים שיהיו לי זה אמור להיות לפחות כפול מזה.
שווה להביא כמות במכה או שזה בעיה? אני לא חנות אופניים ואני הולך למלא רק את הגלגלים באופניים שלי. נגיד שהבאתי ליטר, לקחתי משם רבע מהכמות, זה יכול לשבת על המדף עד לפעם הבאה שאני אצטרך למלא, נגיד שנה? כל פעם שלוקחים חומר מהבקבוק, במקומו נכנס אוויר (שכולל חמצן), מה זה עושה לחיי המדף? אפשר להכניס את זה למקרר? או אולי כדאי להקפיא?
עד כמה החומר הזה מסוכן? ראיתי כאלה שמפרסמים "ללא אמוניה". ז"א שאצל כל האחרים זה עם אמוניה? זה בהחלט הדליק אצלי נורה אדומה.
 
טוב, זה בערך הכל. מאוד אשמח להכוונה: מה לקנות, איפה לקנות, מה לעשות, איך לעשות, מה לא לעשות. סליחה שחפרתי אבל זהו נושא קצת מורכב. אולי יש בלוג שיענה לי על כל השאלות? (אני קורא אנגלית).
 
תודה!
לצפיה ב-'בארץ נפוצים שני נוזלים'
בארץ נפוצים שני נוזלים
18/12/2019 | 14:38
5
55
הנוזל של ״סטאנ׳ז״ והחיקוי הישראלי של ״ג׳ו״.
Stan's ו- Joe's.
שניהם טובים.
יש גם נוזלים של ״סליים״ ויש גם אפשרות להכין את החומר הזה באופן עצמאי מקצת BG-Bond וצמר סלעים קצוץ שמעורבבים יחד.
בחנות Shop@harim תוכל למצוא את החומר של סטאנ׳ז ואת החומר של ג׳ו תוכל למצוא כמעט בכל חנות אופניים.
 
באשר לאופניים העתידים - בחן אם החישוקים הם טיובלס - אם כן - יכול להיות שעדיף לך להזדכות לגמרי על הפנימיות ולעבור למערכת טיובלס. אותו נוזל - פשוט ממלאים ישר לצמיג בלי פנימית.
 
כמה זמן זה מחזיק? תלוי במספר הפנצ׳רים. אם הפנצ׳ר מספיק גדול - בורח קצת חומר בזמן האטימה. פעם בשלושה-ארבעה חודשים זה פרק זמן סביר למילוי מחדש אלא אם כן הפנימית לא נאטמת כבר לפני כן.
 
החומר עצמו לא רעיל למגע. לטקס ולפעמים קצת אמוניה. הריח לא נעים אבל אין סכנה. אמוניה זה חומר שלא כדאי לשתות אבל בריכוזים שהוא מופיע בחומר הזה הוא לא מסוכן למגע. לשטוף את הידים במים וסבון בתום העבודה מספיק לגמרי.
 
על מנת למנוע בריחה של החומר בזמן ניפוח/ריקון הצמיג - כדאי למקם את הוונטיל בסביבות השעה 4-5 (או 7-8) ולתת לו לעמוד שם חצי דקה לפני שמוציאים או ממלאים אוויר - זה מאפשר לנוזל שאולי היה בצינור הוונטיל להתנקז לחלל הפנימית. אם בורחות כמה טיפות לא קרה כלום, אבל קח בחשבון שהנוזל שעבר דרך הוונטיל בטח השאיר קצת שאריות על ליבת הוונטיל וזה עלול לגרום לסתימות בהמשך. כדאי להחזיק בבית כמה ליבות חלופיות.
 
אני מסכים שלצמיג רחב כדאי למלא קצת יותר חומר. החומר נמכר בבקבוקים של 250 גרם, 500 גרם וליטר. יש לו חיי מדף די ארוכים כך שלא צריכה להיות לך בעיה לקנות בקבוק של ליטר. זה יותר כלכלי. אם אתה לא יבבן משקל - תוכל למלא הרבה חומר. זה יגדיל את המשקל אבל יאפשר לך לשרוד יותר זמן בין מילויים חוזרים.
 
אין צורך לקרר או להקפיא, רק לסגור את הפקק היטב. אצלי זה יושב במחסן בחום הקיץ ושורד היטב. האפקטיביות של החומר דווקא יורדת בקור, וקיפאון גורם להתגבשות של כדוריות ולנזק בלתי הפיך לחומר. יש ל-Stan's חומר בדרוג גבוה יותר שנקרא Race Sealant שגם יודע לסתום חורים גדולים יותר וגם עמיד בטמפרטורות נמוכות.
 
עניין האמוניה - עשוי להשפיע על סוגים שונים של גומי. יש סוגי גומי שהאמוניה גורמת להם להתפוררות איטית. חומר ללא אמוניה עדיף אלא אם כן אתה יודע בוודאות שהצמיג שלך לא רגיש לאמוניה.
לצפיה ב-'תודה רבה!'
תודה רבה!
20/12/2019 | 06:57
4
34
לא חשבתי שאזכה לתגובה כה מפורטת. תודה, גבר!
באמת עזרת לי, רק להבהיר משהו. אני לא הולך להיות עם טיובלס גם בעתיד הרחוק. אז אצלי הנוזל תמיד יבוא במגע עם הגומי של הפנימית. כשיהיה לי פנצ'ר אז, מן הסתם, יחלחל טיפה מהחומר מחוץ לפנימית ויגע גם בצמיג אבל לא נראה לי שכמות כזאת של אמוניה תוכל לעשות משהו לא טוב לצמיג, אלא אם כן תגיד שזה לא ככה.
 
ב-שופ הרים ראיתי שהחומר של STANS לא קיים במלאי, אז מצאתי את זה:
 
כנראה, אזמין מהם. יש להם גם מוצר דומה "ללא אמוניה", קצת יותר יקר אבל אני מתלבט לא בגלל המחיר. נראה לי שאמוניה זהו חומר פעיל וחשוב בנוסחא של הנוזל הזה. אם האמוניה לא תוכל לי את הפנימית, נראה לי שאני דווקא אעדיף את הגרסא ה-"יותר רעילה". (אשמח לתגובה).
 
לגבי הכלים - מצאתי הכל באיביי ובזול, רק באסה שכל המזרקים שם הם קטנים (60ML), אצטרך למלא כל גלגל בשתי נגלות. לא נורא, זה לא משהו שאני צריך לעשות מדי יום. אני אזמין גם את "האפליקטור" מ-GBIKES. לא ברור כמה נוזל נכנס אבל אני אבדוק אותו, כולה 13 שקל, אולי יהיה לי נוח יותר להשתמש בזה במקום המזרק.
 
שוב תודה, ואם יש לך או למישהו אחר מה להוסיף - אני עדיין פה.
לצפיה ב-'אתה בכיוון נכון'
אתה בכיוון נכון
20/12/2019 | 12:01
3
36
לא בטוח שנכון להיות נחרץ כל כך בעניין הטיובלס. מי שניסה כמעט אף פעם לא חזר אחורה לפנימיות. אבל זה בסדר גמור להתחיל עם עם ולהמשיך בלי...
 
אם אכן אתה משתמש בפנימיות אז כנראה שלא באמת משנה אם תשתמש בחומר זה או אחר.
 
קח בחשבון שאם תרצה לתקן פנצ׳ר בפנימית עם חומר - (ולפעמים צריך...) זה לא משהו שקל לעשות בשטח משום שהחומר שדלף החוצה יקשה על הדבקות המדבקה. במקרה של טיובלס - מה שלא נאטם בשטח בעצמו - אוטמים עם ״תולעת״. אני מחזיק בתיק אוכף דרך קבע כמה ״תולעים״ ודקר שמשמש לדחיפתן לצמיג... וגם פנימית עם ג׳יפה למקרה ששום דבר אחר לא מצליח לעבוד.
 
מזרק פשוט 60 מ׳ל יעשה את העבודה. במילוי הראשוני תעשה שלוש ״נגלות״ ואחר כך כל כמה שבועות מזרק תגבור.
לצפיה ב-'אז - זהו'
אז - זהו
21/12/2019 | 03:27
2
31
קיבלתי מענה על כל השאלות, שוב תודה.
ראיתי פעם וידאו איך מתקנים פנצ'ר באוטו עם תולעת, אז ככה שאני יודע על מה אתה מדבר. עדיין, אני לא רואה את עצמי עם טיובלס.
ולא, אני לא הולך להדביק חורים בפנימיות שלי בשטח. תאמין או לא אבל כשאני יודע שאני נכנס עמוק לשטח אז אני פשוט לוקח איתי פנימית חדשה ספייר. ותמיד יש איתי את כל הכלים לעשות את התיקון ואפילו חתיכה של ברזנט לבצע עליו את העבודה (כדי שלא יכנס חול, אבנים או זבל אחר בין הצמיג לפנימית). היו לי כבר כמה פנצ'רים רחוק מהבית ועדיין לא הגעתי למצב שאני חייב לתקן את זה בשטח, אפילו שהיה לי את כל האמצעים. פנצ'רים באופניים זה בדרך כלל לא משהו קריטי. האוויר בורח אבל לוקח לו זמן. מקרה הכי גרוע שהיה לי זה שהייתי צריך לעצור כל 10 דקות ולנפח את הגלגל מחדש. היה עדיף (וגם יותר מהר) מאשר לפרוס את הברזנט על החול ולהתחיל לעשות "ניתוח" לאופניים בתנאי שטח.
90 אחוז מהמקרים שהיה לי "פנצ'ר" זה אומר שהאוויר יורד לרמה שכבר אי אפשר לרכב בתוך פרק זמן של שעה ואף מספר שעות. אצלי זה כמעט תמיד בגלל קוצים קטנים ומעצבנים שקשה לראות אותם בעין. כמובן שאפשר גם "לפתוח את הגלגל" עם סלע חד ששם שום נוזל ושום פנימית חדשה לא תעזור. אם החור ממש גדול צריך כבר להחליף (או לתקן) את הצמיג.
לצפיה ב-'פנימית ״ספר״ עם ג׳יפה תמיד בתיק האוכף'
פנימית ״ספר״ עם ג׳יפה תמיד בתיק האוכף
22/12/2019 | 14:35
1
29
ואם אתה לא רוצה את תוספת המשקל - מצמידים אותה עם ניילון נצמד או גומייה למוט האוכף. בכל רכיבה. תיקון בשטח גם אני לא עושה - רק החלפת פנימית, בתקווה שלא אזקק לפנימית נוספת.
גם מערכות טיובלס לא עמידות לחלוטין לפנצ׳רים. פנצ׳רים קטנים יסתמו מאליהם ולא תדע אפילו שהיו. פנצ׳רים גדולים יותר - תשמע את האויר יוצא וגם תקבל כמה ״שפריצים״ של החומר על הרגל עד שהחור יאטם. ולפעמים - כשמדובר בקרע רציני - אתה שומע בעבוע ותוך שניות הצמיג ריק. במקרה זה חוזרים הביתה על פנימית (עדיף להכניס משהו, חתיכת קרטון, בין הפנימית לחריץ בצמיג שלא תוציא החוצה בלון) ובבית מחליפים את הצמיג (לעיתים  אפשר להציל צמיג עם ״פטריה״).
לצפיה ב-'...'
...
22/12/2019 | 22:49
25
תודה על הטיפים.
להתחיל "להציל" צמיג קרוע שווה לי רק אם הוא ממש חדש, אבל אני תמיד קונה את הצמיגים הכי זולים.
אף פעם לא מצאתי את עצמי במצב שאני שוקל בכלל לתקן או לעשות איזשהו טיפול לצמיגים. אני פשוט שם חדשים.
ובכל ה-20 שנה שאני רוכב היו לי רק 2 או 3 קרעים רציניים בצמיג שבגללם הפנימית הייתה מתפנצ'רת. (עכשיו אני קצת דואג איך זה יהיה באופניים החדשות שלי (4 אינץ' רוחב)).
 
*אם מדובר בצמיג יקר, כדאי לשקול את כל האפשרויות לפני שפשוט משליכים אותו לפח ומוציאים המון כסף על אחד חדש.
לצפיה ב-'מפתח ל-bottom bracket של Trek FX 1 (2017)'
מפתח ל-bottom bracket של Trek FX 1 (2017)
07/12/2019 | 11:05
2
46
שלום,
איזה מפתח\בוקסה\כלי מתאים לפירוק Bottom Bracket כבצילום?
ההצללה בצילום מטעה. חריצים עלולים להידמות לשיניים. כל חריץ רביעי הוא רחב יותר.
תודה!
לצפיה ב-'נראה לי שבוקסה 20 tooth splined'
נראה לי שבוקסה 20 tooth splined
08/12/2019 | 15:03
1
37
משהו בסגנון הזה
המגרעות הכפולות לא אמורות להפריע
לצפיה ב-''
08/12/2019 | 16:19
20
ותודה גם על הקישורית המועילה!
לצפיה ב-'המלצה על מעביר לאופני הרים'
המלצה על מעביר לאופני הרים
13/11/2019 | 19:57
5
79
יש לי אופני "GAINT ANTAM 26 , ישנות וטובות
צריך המלצה למעביר אחורי וקדמי לאופניים , 
יש לי 2 גלגלי שיניים מקדימה ו - 9 מאחור.
משהוא טוב , אני מבין שהמובילים בשוק הם שימנו וסראם.
לא במחירי פלצנות ...
לצפיה ב-'שימנו וסראם הם בערך האפשרויות היחידות הרלוונטיות'
שימנו וסראם הם בערך האפשרויות היחידות הרלוונטיות
14/11/2019 | 22:08
4
40
אבל המעבירים צריכים להתאים לשיפטרים. כלומר אם השיפטר שלך הוא של שימנו גם המעביר האחורי צריך להיות שימנו.
הדגמים ל 9 הילוכים הולכים ונעשים נדירים, בצע חיפוש והחלט בעצמך אם המחיר פלצני או לא...
לצפיה ב-'מה הולך היום בגלגלי שיניים ?'
מה הולך היום בגלגלי שיניים ?
15/11/2019 | 02:10
3
41
האם יש מערכות יותר משוכללות 
או רק שינויי שיווק ?.
מה המחירים בערך.
האם סראם יותר טובים משימנו.
היום יש לי מעביר אחורי של סראם.
 
לצפיה ב-'השאלה היא האם אתה מעוניין להשמיש או לשדרג..'
השאלה היא האם אתה מעוניין להשמיש או לשדרג..
15/11/2019 | 15:02
2
36
ההעדפה לחברה מסויימת היא עניין של טעם והרגל. היום פופולאריות מערכות של פלטה אחת ועד 12 גלג"שים בקסטה. מהחלפה של מעביר ב 200 ש"ח אתה יכול להגיע להוצאה של אלפי שקלים על החלפה של כל מערכת ההינע כולל גלגל... אני לא מבין מספיק במערכות החדישות כדי להמליץ על משהו, אבל לא בטוח ששווה להשקיע בשדרוג כזה לאופניים ישנים.
לצפיה ב-'רוצה להחליף רק מעבירים.'
רוצה להחליף רק מעבירים.
16/11/2019 | 02:44
1
42
האם למה שיש לי 2 ו- 9 גלגלים יש היום מעבירים טובים.
 
לצפיה ב-'כן. המעבירים היום איכותיים מבעבר '
כן. המעבירים היום איכותיים מבעבר
20/11/2019 | 09:39
50
אבל לפני שאתה מחליף מעבירים אני ממליץ לבצע תחזוקה.  יש סיכוי שדווקא המעבירים הם הפריט שלא צריך להחליף ועדיף יהיה להחליף שרשרת, גלגלי שיניים ו/או קסטה ובעיקר את הכבלים. אלו חלקים שמתבלים הרבה יותר מאשר המעביר, והחלפה שלהם תביע לשיפור משמעותי בתפקוד מערכות ההינע.
כפי שכבר צויין - מעביר אחורי של סראם מצריך גם ידיות של סראם, מעביר אחורי של שימאנו מצריך ידיות של שימאנו. במעביר הקדמי יש תאימות בין סראם לשימאנו ואפשר ״לערבב״.
אפשר עדייין למצוא חלפים למערכות 2/9 אבל אם אתה כבר מבצע החלפה - אולי כדאי להחליף למעביר אחורי (וקסטה, וידית ושרשרת) של 10 או 11. גם תקבל טווח הילוכים גדול יותר וגם מערכת חדשה יותר.
לצפיה ב-'מחפש כלי לפירוק קסטה...'
מחפש כלי לפירוק קסטה...
09/11/2019 | 08:02
6
61
יש לי קסטה Shimano MF-TZ21
הבנתי שהכלי הנכון הוא PARK TOOL FR-1
אבל אני רואה כלים נוספים כגון
Silverline 241048
Shimano TL-FW30

האם כולם זהים ויתאימו למשימה ?

https://www.amazon.de/dp/B00J3AA66G/ref=pd_sbs_200...

https://www.ebay.com/itm/Shimano-TL-FW30-Kassetten...

https://www.ebay.com/itm/Park-Tool-Freewheel-Remov...

תודה מראש
לצפיה ב-'לא זהים'
לא זהים
10/11/2019 | 20:43
34
הקסטה שלך כוללת את מנגנון הראטצ׳ט בתוכה וצריכה מפתח מתאים. 
בדגמים אחרים הקסטה מושחלת על מנגנון ראטצ׳ט (שצמוד לנבה) ומצריכה מפתח אחר.
המפתחות נראים דומים וגם פועלים בצורה דומה מאד, אבל לכל אחד מהם קוטר קצת שונה וסידור שיניים קצת שונה. הדגם שאתה צריך צר (קוטר) בערך בשני מ׳מ מהקוטר של המפתחות הנוספים שציינת.
לצפיה ב-'למיטב הבנתי FR-1.3 הוא הגרסה העדכנית של FR-1'
למיטב הבנתי FR-1.3 הוא הגרסה העדכנית של FR-1
14/11/2019 | 22:01
4
24
והוא יתאים לך. שים לב שהוא כלול במבצע של שילוח חינם מ amazon.com ברכישה מעל 49$. הזדמנות למלא קצת את ארגז הכלים...
 
לצפיה ב-'יש כלים מקבילים בשני זוזים באיביי, כולל משלוחה'
יש כלים מקבילים בשני זוזים באיביי, כולל משלוחה
15/11/2019 | 10:01
3
26
לעניות דעתי לא מדובר בכלי ששווה השקעה. את הכסף לשמור לכלים יותר חשובים.
לצפיה ב-'אשמח אם תוכל לתת לינק...'
אשמח אם תוכל לתת לינק...
15/11/2019 | 12:14
2
21
מצאתי כמה שנראים זהה, אך אני לא בטוח שהם יתאימו לי.
 
אני צריך להחליף כמה שפיצים וזה הכלי שכרגע מונע ממני להמשיך במלאכה.
לצפיה ב-'אני לא יודע להצביע בוודאות, תאלץ להמר על 4 ש"ח'
אני לא יודע להצביע בוודאות, תאלץ להמר על 4 ש"ח
18/11/2019 | 05:31
1
24
לצפיה ב-'הזמנתי PARK TOOL FR-1.3 מאמזון במסגרת משלוחי החינם.'
הזמנתי PARK TOOL FR-1.3 מאמזון במסגרת משלוחי החינם.
18/11/2019 | 13:45
24
תודה לכולם !
לצפיה ב-'מחפש רעיונות לרצועת גרירה לאופני הילד'
מחפש רעיונות לרצועת גרירה לאופני הילד
14/10/2019 | 11:33
1
52
משהו בסגנון כזה:
https://towwhee.com/

להזמין משם יקר מדי אז אם יש מישהו שמכיר במקרה חנות שמוכרים משהו דומה בארץ או לחילופין רעיונות להכנה עצמית רק שיהיה עמיד שלא יקרע ויהיה קל לחיבור. 

בתודה מראש
לצפיה ב-'נראה לי כמו חבל באנגי גמיש'
נראה לי כמו חבל באנגי גמיש
17/10/2019 | 16:20
46
איו לי מושג מי בארץ מוכר כבלים כאלה, אבל ההכנה נראית לי די פשוטה -  קושרים לולאות בשני הקצוות ומעבירים לולאת עניבה על הכידון של הנגרר ולולאה שניה משחילים על האוכף של הגורר.
לצפיה ב-'למכירה פנס חדש באריזה LEZYNE DECA DRIVE 1500I '
למכירה פנס חדש באריזה LEZYNE DECA DRIVE 1500I
13/10/2019 | 17:54
60
פנס חדש באריזה, דגם 2019, חדש באריזה מקורית מעולם לא נפתח או היה בשימוש. פנס מומלץ ביותר עוצמה חזקה מאוד 1500 לומנס

מבקש מחיר קנייה 400 שח.

https://www.ebay.com/itm/Lezyne-Deca-Drive-1500I-H...

הודעות בפרטי בלבד
לצפיה ב-'איך לבחור קסדה לאופניים (לבן 12) שבאמת תגן על ראשו'
איך לבחור קסדה לאופניים (לבן 12) שבאמת תגן על ראשו
06/10/2019 | 17:53
1
31
אשמח להמלצות ספסיפיות (שאינן פרסומת) או הסבר איך לבחור
לצפיה ב-'ההמלצה נכונה לכל גיל'
ההמלצה נכונה לכל גיל
08/10/2019 | 08:38
60
המשתנה היחיד הוא מימדי וצורת הגולגולת, ואלה אינדיבידואלים.
הדבר החשוב ביותר יהיה אופן הידוק הקסדה לראש. המרכיב הראשון שקיים בכל קסדה הוא רצועת הסנטר, הרצועה מתפצלת בשני צדדיה בצורת האות Y באופן שעוטף את האוזן משני צדדיה. רצוי לבחור קסדה בעלת רצועה שקל לכוון את אורכה, עדיף שניתן יהיה לעשות כך גם מבלי להסיר את הקסדה - זה מאפשר כיוון מהיר ומדוייק. לפעמים כמה מ׳מ עושים את ההבדל. מרכיב משמעותי שני ברצועת הסנטר הוא אבזם שמאפשר שחרור מהיר. מצד שני - רצוי אבזם שלא משתחרר באופן עצמוני...
פרט חשוב שני הוא רצועה היקפית שנמצאת על הדופן הפנימי של הקסדה ומאפשרת קיבוע נוח סביב הגולגולת. רצועה כזו קיימת רק בדגמים מתקדמים יחסית של קסדות ואני ממליץ בכל לב לא להתפשר על קסדה ללא רצועה שכזו. היקף הרצועה מכוון באמצעות חוגה או תפשנים שנמצאים בחלקה האחורי.
את שתי הרצועות יש לכוון כך שהקסדה יושבת באופן נוח על הגולגולת אבל אין להדק אותן חזק מדי משום שזה גורם לכאבים ולא תורם לבטיחות. כדי לוודא שהקסדה יושבת טוב צריך לתת לה כמה חבטות בעוצמה דומה לסטירת לחי. אם הקסדה לא זזה ממקומה - היא יושבת טוב מספיק. 
המבנה הפנימי צריך להתאים לצורת וגודל הראש. קסדות מגיעות במספר מידות ויש גם הבדלים בצורה הפנימית שמתאימות לאנשים בעלי מבנה גולגולת שונה. בצעו מול הילד מבחן עיוור של נוחות, משום שבמבחן בעיניים פקוחות הוא יבחר את הקסדה לפי הצבע והמראה החיצוני ולא לפי הנוחות. מה שנוח - פשוט מרגישים. הקסדה צריכה לשבת באופן שהיא נוגעת באופן אחיד בכל חלקי הגולגולת.
כל השאר זה פרפראות... כמובן שאיוורור (הרבה חורים) זה יתרון בארצנו. סוכך שמש מלפנים זה נחמד ומועיל אבל עלול להסתיר את שדה הראיה. עדיף לבחור קסדה בה ניתן להסיר את הסוכך. צבע ועיצוב חיצוני - עניין של טעם, אבל השיקול האחרון אחרי כל השאר....
בעניין חומר המבנה והחוזק - רוב הקסדות עשויות מ״קל קר״. לחלקן ציפוי חיצוני דק של פוליקרבונט. לא ממש משנה. תפקידה של הקסדה לספוג את החבטה ולהתרסק. קסדה שחטפה חבטה והצילה את הילד פעם אחת - אסורה לשימוש נוסף. בכל מקרה יש להחליף קסדה לאחר שנתיים - שלוש של שימוש בשל בלאי והתיישנות החומרים.
לצפיה ב-'מחפש אופניים יד2'
מחפש אופניים יד2
30/09/2019 | 11:03
1
82
היי, ראיתי מודעה לאופניי ברמונט גרמניות. מי יכול לתת עליהם חוות דעת? מחיר מבוקש 1500 ש"ח. שנת 2014. תודה
לצפיה ב-'מותג מוכר אבל לא מפורט הדגם'
מותג מוכר אבל לא מפורט הדגם
01/10/2019 | 01:01
58
בערך כמו לשאול מה הערך של טויוטה יד שניה מודל 2014. 
קורולה? לנדקרוזר? קאמרי היברידית?
לצפיה ב-'שאלות על סוגי אופניים ומחיר?'
שאלות על סוגי אופניים ומחיר?
25/09/2019 | 18:17
3
83
שלום, אני מעוניין לקנות אופניים לרכיבה יום יומית בתוך העיר ירושלים, שמאופיינת כידוע בהרבה עליות. וגם מדרכות גבוהות שצריך לעלות\לרדת.
השאלות שלי:
מה ההבדל בין ההגדרה של אופני עיר לאופניים היברידיים?
ישנו טווח מחירים רחב. מאיזה סכום בערך אופניים מפסיקות להיות סתם ג'נק ומתחילות להיות עם מפרט טכני סביר?
אגב לא רוצה המלצה לאופניים חשמליים. (אם כבר עושים ספורט אז עד הסוף)
לצפיה ב-'תשובות'
תשובות
26/09/2019 | 12:29
2
66
אופני עיר בד"כ עם מעט הילוכים, כבדים ועם מגיני בוץ וכד' דומה לאופניים הולנדיות שלא רואים הרבה בארץ.
אופניים היברידיים דומים במבנה שלהם לאופני הרים זנב קשיח רק עם מהלך בולם קדמי קצר יותר וצמיגים דקים יותר.
יש להם 20-30 הילוכים ויתאימו יותר לעליות בירושלים.
החל מ 2,000 ש"ח להערכתי, תוכל למצוא אופניים עם מערכות הילוכים ובלמים ברמה סבירה.
בהצלחה
לצפיה ב-'תודה ושאלה על הדגם הזה:'
תודה ושאלה על הדגם הזה:
26/09/2019 | 17:00
1
50
קודם כל תודה על התשובה המפורטת.
נתקלתי באינטרנט באופניים מדגם xds cx 400.
לאיזו קטגוריה אגב הדגם הזה משתייך?
ניסיתי לקרוא על המפרט שלו אבל זה כמו סינית בשבילי ואני לא יודע אם זה ברמה סבירה או משהו פושט ועלוב. חוות דעת אם אפשר?
לצפיה ב-'אופני הייבריד סבירים'
אופני הייבריד סבירים
27/09/2019 | 13:30
53
מותג סיני.
הגלגלים ומערכות ההינע חסרי שם. להערכתי לא תמצא משהו הרבה יותר איכותי ברמת המחיר הזו.
אם אינך כבד גוף הגלגלים ישרדו מדרגות ושפות כביש. 
 
21 הילוכים צריכים להספיק לרוכב עירוני ירושלמי בעל כושר טוב (שאפשר לבנות עם הזמן).

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ