לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2905329,053 עוקבים אודות עסקים

פורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום

קישורים מהירים  פורום אופניים - לא לאופניים חשמליים!

 

תפריט לרוכבים מתחילים   מדריך לרכיבה עירונית  נוהל פרסום חוות דעת על חנויות 

מודעות יד שנייה מפרסמים רק בשירשוק הנפתח בסוף כל חודש

---------------------------------------------------------------
 
לציבור רוכבי האופניים החשמליים, פורום הנו פורום אופניים המונעים בכח הדיווש בלבד. אין לשאול כל שאלות הקשורות באופניים חשמליים מכל סוג וכל שאלה כזו תימחק.
 
המשך >>

לצפיה ב-'התייעצות בנושא נשיאת ציוד לרכיבה לעבודה'
התייעצות בנושא נשיאת ציוד לרכיבה לעבודה
15/01/2019 | 14:27
2
24
שלום,
אני מוצא שנשיאת הציוד הנלווה לרכיבה לעבודה מסורבלת מאוד, ששכן אני סוחב מגבת, בגדים ונעליים להחלפה, מגבת, ציוד מקלחת וכן הציוד הרגיל (לפ טופ בעיקר). נשיאת כל הציוד הזה על הגב לא נוחה, ואפילו בכסא הילד מאחוריי זה בקושי נכנס. נשיאה עם שני כסאות רק למטרת סחיבת ציוד נראית לא הגיונית. מה אתם עושים?
תודה,
איתי
לצפיה ב-'שתי אפשרויות'
שתי אפשרויות
15/01/2019 | 19:56
19
1. צמצום:
נעליים וציוד מקלחת משאירים בעבודה. מסתפקים במגבת קטנה (מגבת ידיים). כל השאר לא תופס הרבה מקום ואפשר לסחוב בתיק גב בגודל סטנדרטי יחד עם הלפטופ. בחורף הבגדים עשויים לתפוס יותר מקום, אבל מעיל למשל אפשר להשאיר בעבודה.
2. אם אתה לא רוכב כל יום לעבודה, אלא מגיע לפעמים עם רכב, אפשר להשתמש ברכב כדי לסחוב בגדים וציוד לכמה ימים.
לצפיה ב-'אפשר גם להשתמש בתיקים שמורכבים על השלדה'
אפשר גם להשתמש בתיקים שמורכבים על השלדה
16/01/2019 | 14:51
12
לשם כך צריך להרכיב סבל ומסגרות. זה נוח מאד באופני זנב קשיח. קצת מורכב יותר באופני ש׳מ.
קרא קצת על BikePacking - יש שם שפע מידע על אפשרויות איחסון ציוד על השלדה מבלי להזדקק לשאת הכל בתיק גב.
לצפיה ב-'כיצד מנקים את הקסטות והקראנק ?'
כיצד מנקים את הקסטות והקראנק ?
12/01/2019 | 11:19
2
27
אני משמן אחרי כל רכיבה-שניים עם שמן סילוקני יבש לגמרי.
בקסטות מאחורה הצטברו כנראה חול\בוץ+שמן ומופיעים כגושים שחורים.
כיצד מנקים את זה במינימום נזק לקורוזיה לשלדה וגופי גלגלים?
 
חשבתי לשים סבון כלים ומברשת. אבל איך להימנע משימוש במים לשטיפה?
ואיך מומלץ לייבש על מנת למנוע קורוזיה לאורך זמן?
 
וכיצד אתם משמנים את השרשרת? אני מסבב את הפדלים ומשפריץ בנקודה
מסויימת ואז על כל השרשרת יש את החומר ומנגב בסוף. אבל איך יעיל יותר לשמן?
האם צריך לעשות סיבוב ולהחליף הילוכים כדי לשמן את הקסטות?
 
תודה!!
לצפיה ב-' מים וסבון. אפשר גם דגריזר יעודי'
מים וסבון. אפשר גם דגריזר יעודי
12/01/2019 | 16:43
23
אין סיבה לחשוש להשתמש במים.
יבוש טבעי באויר החופשי (יום אחד יספיק לגמרי) ואחר כך שימון מחדש.
אם נוצרה קצת חלודה במהלך היבוש - השימון יסיר אותה.

אתה משמן נכון. כאשר השרשרת ״מוצפת״, לפני שאתה מנגב, צא לסיבוב קצר והעבר את השרשרת על כל גלגלי השיניים.

אגב לגבי ה״שפריץ״. עדיף לטפטף שמן נוזלי (יש שמנים יעודיים) מאשר להשתמש בתרסיס.
לצפיה ב-'לפעמים אפשר להסתפק בניקוי מכאני עם מברשת'
לפעמים אפשר להסתפק בניקוי מכאני עם מברשת
14/01/2019 | 14:52
20
יש מברשות צרות ייעודיות שיש להן גם קצה דמוי מסור שמסיר לכלוך בין גלגלי השיניים.
שיטה נוספת היא לפרק את הגלגל ולהעביר רצועת בד או חבל בין גלגלי השיניים מושכים מצד לצד והראצ'ט כבר דואג לשאר..
לצפיה ב-'רוצה לקנות מחשבדרך ספידומטר'
רוצה לקנות מחשבדרך ספידומטר
06/01/2019 | 04:21
6
45
ששומר  על הנתונים כשהסוללןת נגמרות.
 
שיראה לי גם קלוריות שנשרפות.
 
האם אני צריך לקחת את האופניים לחנות להתקנה או שזה פשוט להתקנה
 
 
 
לצפיה ב-'עוד שאלה'
עוד שאלה
06/01/2019 | 04:25
1
33
קניתי מכנסי רכיבה
אפשר לכבס אותם במכונה מבלי שיהרסו?
האם כדאי לקנות נעלי רכיבה?
לצפיה ב-'כן, אפשר (ורצוי) לכבס מכנסי רכיבה'
כן, אפשר (ורצוי) לכבס מכנסי רכיבה
07/01/2019 | 09:35
21
באשר לטמפרטורת הכביסה והשימוש במייבש - בהתאם למה שרשום בפתקית שעל המכנסיים. לרוב אין בעיה. אני מכבס הכל ושם במייבש. קנה מידה אחת גדולה יותר כי המייבש מכווץ קצת בכביסה הראשונה. קח בחשבון שבגדי רכיבה זה פריט מתבלה. הם לא יחזיקו מעמד לנצח. הכביסה אמנם מזרזת קצת את הבלאי, אבל האלטרנטיבה מסריחה ולא הגיינית...
 
נעלי רכיבה כדאי לרכוש רק אם בכוונתך להשתמש בפדלים שמתחברים לנעל באמצעות ״קליטים״. אם אתה רוכב עם פדלים שטוחים רגילים - תוכל להשתמש בנעלי ספורט רגילות, עדיף כאלו עם סוליה קשיחה יחסית שתחלק את הלחץ מהפדל על כל כף הרגל. חשוב לאסוף את השרוכים שלא יתפזרו ויתקעו חו׳ש בשרשרת ובגלגלי השיניים.
לצפיה ב-'ראיתי שיש מכשיר כזה עם גלאי אלחוטי vdo m2'
ראיתי שיש מכשיר כזה עם גלאי אלחוטי vdo m2
06/01/2019 | 04:37
1
36
היכן שמים את הגלאי
לצפיה ב-'אם בכל זאת תרצה להשתמש בטכנולוגיה ההיסטורית...'
אם בכל זאת תרצה להשתמש בטכנולוגיה ההיסטורית...
07/01/2019 | 09:47
30
אז ממקמים את הגלאי על המזלג או על המתלה האחורי ואת המגנט ממקמים על אחד ה״שפיצים״ מול הגלאי, כך שכאשר המגנט עובר מול הגלאי המרחק ביניהם הוא 1-2 מ׳מ. בכל מעבר של המגנט מול הגלאי - הגלאי משדר פולס למחשב, והמחשב מחשב את המהירות והמרחק לפי הזמן בין הפולסים. אתה תצטרך גם להזין את היקף הגלגל (תלוי בקוטר החישוק והעובי הצמיג) על מנת שמחשב ידע איזה מרחק עשו האופניים בין שני פולסים.
 
היום, בעידן ה-GPS זו התעסקות מיותרת, מה גם שהדיוק שלה נמוך יחסית. בתקופה בה השתמשתי בספידומטרים מסוג זה - היינו עושים, הרוכבים בקבוצה, מיצוע של המרחקים שמדדו הספידומטרים של כולם - על מנת לדעת איפה בערך האמת. לא היו שני ספידומטרים שנתנו אותה תוצאה.
גם בין מכשירי GPS תמצא לפעמים הבדלים במדידה - שנובעים מתדירות המדידה - יש הבדל בין המרחק שתמדוד אם תקח קריאה כל שניה או כל דקה.
לצפיה ב-'תוכל להשתמש בטלפון הנייד.'
תוכל להשתמש בטלפון הנייד.
07/01/2019 | 09:27
1
32
יש די והותר אפליקציות שמאפשרות מעקב אחרי המהירות, ואם יש לך רצועת דופק מבוססת BT או שעון עם מד דופק - תוכל לממשק אותם לנייד ולמדוד קלוריות בצורה יעילה ומדוייקת.
 
לחלופין יש מכשירים יעודיים מבוססי GPS שלא מצריכים גלאי על הגלגל אלא מזהים תנועה בעצמם. כך פועל גם הנייד. ספידומטרים מבוססי מגנט שסופרים סיבובי גלגל הם פריט לאספנים.
 
היתרון הנוסף בשימוש במכשי מבוסס GPS שניתן להוסיף גם מפות וניווט, למרות שמדובר בצרכני אנרגיה כבדים שמחסלים סוללות במהירות רבה יחסית.
 
מציע שתבחן את המוצרים של Garmin ושל Polar. אלו המותגים הפופולריים. יש גם מוצרים של יצרנים אחרים. הסדרה האחרונה של Apple Watch בשילוב עם ישומון הבריאות של אפל או אפליקציות צד שלישי על האייפון יכולים לשמש כפתרון מלא.
 
בכל המקרים ההתקנה מבוצעת לבד. אפילו בספידומוטרים הישנים שכללו סנסור שמתחבר למכשיר באמצעות כבל - הם ניתנים להתקנה פשוטה לבד.
לצפיה ב-'וואו ממש תודה על התשובות'
וואו ממש תודה על התשובות
07/01/2019 | 22:32
6
לצפיה ב-'מה ההבדל בין XC ל AM'
מה ההבדל בין XC ל AM
04/01/2019 | 05:11
2
32
תודה על ההסבר
לצפיה ב-'ההבדל בין ״תחרותי״ ל״שבילים״'
ההבדל בין ״תחרותי״ ל״שבילים״
04/01/2019 | 07:42
1
41
XC מבוסס על משקל נמוך, יעילות דיווש מירבית, במטרה לגלח כמה עשיריות שניה בתחרות. סוג המסלולים יהיה לרוב סינגלים זורמים ודרכי עפר ״דאבלים״ סלולים היטב. האופניים יהיו מצויידים במהלך צנוע יחסית (80-120 מ׳מ). קלים. גיאומטריה ״קרבית״. תנוחת רכיבה שפופה. כידון פלאט צר. סטם ישר (אפילו מונמך) וארוך. ז׳ק או מתלה אחורי פשוט וקל. גלגלים קלים וצמיגים צרים.

AM מבוסס על שימוש בכל תנאי השטח - החל ממסלולי XC כמתואר למעלה וכלה במסלולים שהם על גבול ה-FR. מסלולים אגרסיביים יותר. האופניים יהיו מצויידים במהלך 120-160 מ׳מ. מתלה אחורי, גיאומטריה ותנוחת רכיבה זקופה יותר. כידון רחב ומוגבה. סטם קצר (ו/או מוגבה). גלגלים קשוחים יותר וצמיגים רחבים יותר.

וקיימת גם קטגוריית ה״מרתון״ שהיא משהו באמצע - מאפייני XC שנועדו לרכיבות ארוכות לכן מתאפיינים בתנוחת רכיבה נוחה יותר, אבל שמירה על יעילות ומשקל נמוך כדי לשמר כוחות לטווח ארוך.

מעבר להגדרות הרשמיות - לא חייבים להיצמד לשימוש המוגדר. תוכל לקחת אופני XC ולהתקין בהם גלגלים מעט יותר ״בריונים״, להגביה קצת את הכידון ולקבל אופני ״מרתון״. תוכל לקחת את האופניים האלה גם למסלולים שהם AM.
וגם להיפך - אין בעיה להתחרות באופני AM או לרכוב בהם במסלולים תחרותיים.
מה שבאמת חשוב זה שהאופניים נוחים לך ומתאימים למידות גופך ושתיהנה מהרכיבה.

לצפיה ב-'תודה'
תודה
04/01/2019 | 16:10
5
לצפיה ב-'פנס חדש באריזה Lezyne Power Drive 1100i Loaded '
פנס חדש באריזה Lezyne Power Drive 1100i Loaded
02/01/2019 | 08:02
45
 דגם חדש Lezyne Power Drive 1100i Loaded 
מגיע עם חיבור לסוללה נוספת על הפנס. 
באריזה יש סוללה נוספת לחיבור הפנס מגיע עם 2 סוללות.
 לפנס זה 1100 לומן אמיתי! מומלץ ביותר
 חדש באריזה אטומה של היצרן הפנס בצבע שחור
באריזה אטומה מקורית של Lezyne ! מקורי מבריטניה.
נקנה לשימוש על קסדה ופשוט גדול מידי.
 
מבקש מחיר קנייה מחו"ל - 420 ש"ח
 
הודעות בפרטי. תודה.
 
לצפיה ב-'אז ככה'
אז ככה
01/01/2019 | 14:28
3
41
האופניים באמת גבוהות טיפה.
האוכף בסדר אבל אקנה לי אוכף מרופד עם מוט יותר קצר או שבמקרה הצורך יקוצר.
נסעתי על שביל שהיה מלא באבני חצץ /טוף והרגשתי שהאופניים צריכות להיות 1X1 כי כל הזמן הם גלשו הצידה.
זה נורמלי?
לצפיה ב-'הסבר למה אתה מתכוון כשאתה אומר ״גלשו הצידה״'
הסבר למה אתה מתכוון כשאתה אומר ״גלשו הצידה״
01/01/2019 | 17:19
2
26
האם מדובר בכך שהגלגל האחורי החליק הצידה? שהגלגל הקדמי לא שמר על כיוון הנסיעה?
 
יכול להיות שהצמיגים מנופחים יתר על המידה וגורמים להקטנת שטח המגע עם הקרקע - ומכאן האחיזה כאשר אתה רוכב על משטחי חצץ נפגמת.
ייתכן שכדאי לך להפחית מעט את לחץ האויר בצמיגים. מצד שני - לא להפחית יותר מדי כדי להימנע מצביטות של הפנימית בחישוק.
לצפיה ב-'הסבר'
הסבר
01/01/2019 | 18:45
1
26
הצמיגים קצת נבלעו בתוך החצץ ואז החליקו הצידה .
זאת קרקע עם "אובר" חצץ.הקרקע הקשיחה היא כמה סמ למטה.
אבדוק עם אופניים אחרות איך הם מתנהגות.
 
לצפיה ב-'לא עניין של אופנים אחרים אלא של צמיגים/לחץ אויר'
לא עניין של אופנים אחרים אלא של צמיגים/לחץ אויר
01/01/2019 | 21:43
28
נסה להפחית לחץ אויר ולראות מה קורה.

לחלופין אפשר להתקין צמיגים רחבים יותר.
לצפיה ב-'איך ה אוכף SELLE SAN MARCO SPORTIVE LARGE MAN NERO'
איך ה אוכף SELLE SAN MARCO SPORTIVE LARGE MAN NERO
31/12/2018 | 20:49
2
210
לצפיה ב-'האם זה הבדל שמיים בין אוכף מרופד'
האם זה הבדל שמיים בין אוכף מרופד
31/12/2018 | 21:00
19
לבין האוכף הקשיח שקיבלתי עם האופניים
לצפיה ב-'אוכף זה עניין אינדיבידואלי'
אוכף זה עניין אינדיבידואלי
31/12/2018 | 23:02
26
ריפוד משפר את התחושה ברבע השעה הראשונה ואחר כך מפסיק להועיל.

בשבוע הראשון יכאב לך. לא משנה איזה אוכף תבחר.
בגדול ככל שהאוכף צר יותר ומתאים יותר לאנטומיה האישית שלך - כך הוא יכאיב פחות לאורך זמן. אוכף מרופד הוא לרוב רחב וככזה הוא מציק במפשעה לאורך זמן.
לצפיה ב-'ש"מ אול מאונטיין 27.5" אלומיניום GT FORCE SPORT 2016'
ש"מ אול מאונטיין 27.5" אלומיניום GT FORCE SPORT 2016
28/12/2018 | 22:58
8
61
מה אתם אומרים על האופניים האלה ?
תודה למומחים
לצפיה ב-'אני חדש בתחום'
אני חדש בתחום
28/12/2018 | 23:14
7
39
אבל באופניים יש 20 הילוכים ולא 24
וגם הבולם הקדמי הוא לא הידראולי אלא פניאומטי האם זה פחות טוב
 
תודה
לצפיה ב-'עוד שאלות'
עוד שאלות
28/12/2018 | 23:24
5
31
הצמיגים מגיעים טיובלס,למה המוכר אמר לי להוסיף פנימית?
למה האופניים מגיעים ללא פדלים?
לצפיה ב-'בחנות עשיתי נסיעת מבחן'
בחנות עשיתי נסיעת מבחן
29/12/2018 | 20:52
4
32
הם היו בסדר למרות שהרגשתי שהם קצת גבוהות.
היום נסעתי בכביש בשכונה 1/2 שעה,אמרתי ננמיך את הכיסא,
אבל אי אפשר יותר.
מה עושים?
לצפיה ב-'הרגשת שהאופניים גבוהים'
הרגשת שהאופניים גבוהים
29/12/2018 | 21:26
3
34
השאלה היא אם המידה מתאימה לך ואם האופניים מותאמים עבורך.

גובה האוכף צריך להיות כזה שהברכיים שלך כמעט ישרות כאשר הפדל נמצא בנקודה הרחוקה ביותר מהאוכף (המשך קו צינור האוכף). רכיבה באוכף נמוך מדי גורמת לכאבי ברכיים ולא מנצלת באופן מיטבי את שרירי הרגליים.

מעבר לזה אתה צריך לראות ציר הגלגל הקדמי עובר באמצע ה״סטם״ כאשר אתה יושב על האופניים בתנוחת רכיבה רגילה.

אם אתה מצליחה להביא את האופניים לכיוון שציינתי - השלדה מתאימה לך ותצטרך להתרגל לגובה.

אם אתה לא מצליח - השלדה כנראה גדולה או קטנה עליך.
לצפיה ב-'חייב לציין שילדה S ואני 1.70'
חייב לציין שילדה S ואני 1.70
30/12/2018 | 03:12
2
13
לצפיה ב-'https://www.rosen-meents.co.il/index.php?dir=site&page=catal'
https://www.rosen-meents.co.il/index.php?dir=site&page=catal
30/12/2018 | 03:15
18
לצפיה ב-'המידה סבירה לגובה'
המידה סבירה לגובה
30/12/2018 | 07:19
27
אולי אפילו קטנה...

תצטרך להתרגל לגובה. הרגליים לא אמורות להגיע לקרקע כאשר אתה רוכב.
לצפיה ב-'20 הילוכים זה מצויין'
20 הילוכים זה מצויין
29/12/2018 | 21:21
36
מערכות 2 על 10 הן אמינות ויעילות ומספקות טווח יחסי העברה גדול ונוח.

מערכות 24 הילוכים זה על פי רוב 3 על 8 וזה דגמים פשוטים או מיושנים.

באשר לבולם: אין בולם הידראולי. יש בולם אויר (פניאומטי) או קפיץ (פלדה או פולימר/ספוג).
מערכת שיכוך ההחזרה יכולה להיות מבוססת שמן או אויר.

בגדול בולם אויר עדיף על בולם קפיץ. גם יותר קל וגם פרוגרסיבי (ז׳א עוצמת ההתנגדות לכיווץ גדלה עם מידת הכיווץ) אבל יש מקרים בהם יש יתרון לקפיץ פלדה (בעיקר באופני קפיצות או דאון-היל).
לצפיה ב-'האם להעדיף merida one twenty 9.400 או marin rift zone 1 ?'
האם להעדיף merida one twenty 9.400 או marin rift zone 1 ?
27/12/2018 | 00:04
4
37
שלום. שנים ארוכות רכבתי על טרק 4400. מסיבות של נוחיות והגיל שהתקדם, אני שוקל לרכוש שיכוך מלא.  השימוש יהיה ברכיבה בשבילי עפר כבושים ובדרכי אספלט, ללא רכיבת שטח אגרסיבית.
שני הסוגים מוצעים בגרסת 29״. . האם להעדיפה על 27.5?
עלות המרידה סביב 5300 שח.
עלות הmarin סביב 5600 שח.
אשמח לרעיונות נוספים.
רב תודות

לצפיה ב-'שני זוגות דומים למדי'
שני זוגות דומים למדי
27/12/2018 | 16:29
3
29
מתלה דומה ומפרט שהוא mixed bag.
חישוקים ובולמי זעזועים טובים יותר אצל מארין, מערכות הינע עדיפות אצל מרידה.
 
לגבי מעבר ל-29: עבור סגנון הרכיבה שאתה מתאר זה בהחלט עדיף.
 
בנוסף לכך - אם באמת לא מדובר בשטח אגרסיבי אלא בעיקר בדרכי עפר סלולות וכבישי אספלט - נראה לי שכיוון של ז׳ק 29 יהיה עדיף ויאפשר לך להצטייד ברכיבים איכותיים יותר במחיר צנוע. מרידה BIG NINE NX EDITION נראה כמו אופציה מאד מעניינת עם מערכות עדיפות. לחלופין: ALMA 29 H50 של Orbea (נמכרים בארץ ברשת ריסייקלז). אם תכניס את היד עוד קצת יותר עמוק לכיס תוכל למצוא את Giant XTC Advanced 1 שנתון 2016 בהנחה יפה. שלדת קרבון ומערכות שופרא דשופרא במחיר אטרקטיבי לסוף השנה. 6900 ש׳ח לפי אתר האינטרנט.
 
לצפיה ב-'אופני זנב קשיח מומלצים'
אופני זנב קשיח מומלצים
28/12/2018 | 17:03
2
33
ראשית, רב תודות.
בהינתן והפתרון הנכון למשטר הרכיבה הוא זנב קשיח בגלגל 29, מי מארבעת הדגמים הבאים  לשנתון  2019 הוא המומלץ?

Bobcat 5 של מארין
Trek marlin 7 של ctc
Big nine 300 של מרידה
Storm 9.1 של נורקו, שמשווק מצמן

v>תודתי על הסיוע.
לצפיה ב-'בגדול התחרות די צמודה...'
בגדול התחרות די צמודה...
29/12/2018 | 21:40
18
למרידה יש מערכות עדיפות, ומזלג אויר (לאחרים מזלג קפיץ) אבל המזלג הוא של סאנטור...
הגלגלים של אף אחד מהזוגות לא הפילו אותי מהכיסא. החישוקים של נורקו עדיפים אבל הנאבות - השם ישמור...

ההתלבטות שלי תהיה בין בובקאט לביג-ניין.
לצפיה ב-'בגדול התחרות די צמודה...'
בגדול התחרות די צמודה...
30/12/2018 | 07:15
15
למרידה יש מערכות עדיפות, ומזלג אויר (לאחרים מזלג קפיץ) אבל המזלג הוא של סאנטור...
הגלגלים של אף אחד מהזוגות לא הפילו אותי מהכיסא. החישוקים של נורקו עדיפים אבל הנאבות - השם ישמור...

ההתלבטות שלי תהיה בין בובקאט לביג-ניין.
לצפיה ב-'זה עוד לא קרה לי'
זה עוד לא קרה לי
24/12/2018 | 21:55
72
בימי חלדי הספקתי לשבור שלדות, לקרוע שרשראות, לעקם מעבירים, לרסק פדלים ולפנצ׳ר אין ספור צמיגים.
אבל מחבר סטם-כידון שברתי בפעם הראשונה בשבת.
תוך כדי רכיבה במעלה הגבעות לכיוון יער קרית אתא, בערך ק׳מ מהבית, המסלול הדי קבוע שלי. עברתי את גדר הבקר, עליתי שוב על האופניים, התחלתי לדווש ולפתע ״קנאק״ חזק. חשבתי לרגע שסלע פגע בשלדה, אבל כשהכידון החל להסתובב סביב עצמו הבנתי שמשהו השתחרר.
שלפתי את אולר הכלים מתיק האוכף, הידקתי את הברגים ולפתע אני רואה את שני השברים במחבר ההידוק.

חיזקתי מה שיכולתי, דווקא החזיק טוב, ועשיתי ״אחורה פנה״ הביתה, שם החלפתי לזוג אופניים אחר (אחד היתרונות של להחזיק שלושה זוגות). הבוקר החלפתי את הסטם למשהו שהיה זרוק אצלי במחסן משדרוג קודם.

מסתבר ש״רייס-פייס״ לא מוכרים את המחברים האלה בנפרד. צריך להחליף את כל הסטם או לנסות לבדוק את יש להם הזמנה מיוחדת.
לצפיה ב-'איך מגיעים לתחנת הדלק בצומת שמשון (לבאים משער הגיא בכביש 38)'
איך מגיעים לתחנת הדלק בצומת שמשון (לבאים משער הגיא בכביש 38)
19/12/2018 | 08:41
2
41
כביש 38 עבר שיפוץ ושידרוג משמעותי ויש שינויים בתנועה.
מחלפים חדשים ואין ספור מעגלי תנועה.
פעם הייתי חונה בתחנת הדלק וממשיך עם האופניים.
כיום אם אני מגיע משער הגיא ובצומת שמשון אין פניה שמאלה לתחנת הדלק.
במפות גוגל לא מסומנת פניה שמאלה מכביש 38 עד בית שמש. זה המצב בשטח?
צריך להמשיך לכיוון בית שמש עד תחנת המשטרה ב 3855? או שהמפות לא מעודכנות?
באותו עניין - אם אני יורד בכביש צובה המפות לא מראות אפשרות לפניה שמאלה לכיוון בית שמש. ובשטח?
אשמח להבהרות מהנמצאים בשטח
לצפיה ב-'זה בגלל שאתה מחפש פניה שמאלה...'
זה בגלל שאתה מחפש פניה שמאלה...
19/12/2018 | 12:42
1
44
אתה ממשיך אחרי התחנה 500 מטר ובמחלף הבא אתה יוצא ימינה ומבצע ״שמיניה״: בכיכר שממערב לכביש-38 אתה עושה U-turn, חוצה את כביש 38 על הגשר, יוצא שוב ימינה בכיכר מצדו המזרחי של כביש-38 ומבצע פניה של 270 מעלות לימין שמחזירה אותך לכביש 38 בכיוון צפון.
 
בהגעה מכביש צובה אתה פונה שמאלה בכביש המקביל שנמצא מזרחה לכביש-38, בכיכר של צומת נחשון אתה חוצה על הגשר את כביש-38 לצידו המערבי ופונה משם שמאלה לכביש-38 דרום.
לצפיה ב-'כביש 38 - תודה '
כביש 38 - תודה
19/12/2018 | 15:14
34
ומתחנת הדלק לכביש צובה גם חסר לי חיבור.
אחקור זאת בשבת הבאה...
לצפיה ב-'שימון שרשרת אופני שטח'
שימון שרשרת אופני שטח
14/12/2018 | 23:57
3
56
יש לי 2 מיכלים האחד שמן רטוב והאחר שמן יבש [על בסיס סיליקון].
איך מומלץ לשמן ברכיבת שטח כביש משולב ואיך לרכיבת שטח בלבד...
לצפיה ב-'יבש'
יבש
15/12/2018 | 16:24
2
45
שמן רטוב רק ברכיבות חורף על כביש רטוב או רכיבות שטח שכוללות הרבה מעברי מים רטובים.

ברכיבות שמתאפיינות במערכת הינע שלא נרטבת - עדיף תמיד שמן יבש.
לצפיה ב-'האם כדי שלא יטפטף על הגלגל?'
האם כדי שלא יטפטף על הגלגל?
22/12/2018 | 08:53
1
15
לצפיה ב-'טיפטוף עודפים על הגלגל הוא לא בעיה'
טיפטוף עודפים על הגלגל הוא לא בעיה
22/12/2018 | 11:36
36
אלא אם כן אתה משתמש במעצורים חישוק.

שמן יבש מספק אותה רמת סיכה כמו שמן רטוב.
יש לו שתי תכונות:
1. השפעתו נמוגה מהר יותר ויש צורך לשמן לעיתים תכופות יותר (כל 50-100 ק׳מ או כשהשרשרת מבקשת).
2. בשל היותו יבש הוא סופח פחות לכלוך/אבק ולכן שומר על מערכת הינע נקיה יותר. זה משמעותי בארצנו המאובקת.

לכן - כל עוד לא יורד גשם (ששוטף את השמן היבש ומשאיר שרשרת חשופה) - עדיף שמן יבש ששומר על מערכת נקיה. לכלוך מזיק ומפריע לא פחות (ואפילו יותר) מאשר היעדר שימון.

מה שמטפטף על הגלגל מנגבים בסמרטוט. לא צריך להתרגש. לא מזיק.
חשוב להיזהר שלא יכנס שמן לרוטור של המעצור או לקליפר. רפידות דיסק משומנות זה טוטאל לוס לרפידה. אל תנסה אפילו לנקות. פשוט זרוק ותתקין רפידות חדשות אחרי שניקית את הרוטור טוב טוב משאריות שומנים.
לצפיה ב-'התיעצות לגבי אופני גרבל'
התיעצות לגבי אופני גרבל
08/12/2018 | 17:02
1
65
שלום רוכבים יקרים!
 
אני נוהג לרכב לעבודה פעם-פעמיים בשבוע, יוצא מבית יהושע, רוכב לאורך המסילה עד רשפון, אז עולה על האספלט ונשאר עליו (חוץ מהשדה ליד גלילות) כל הדרך עד יגאל אלון בת"א, כ-6 ק"מ של שטח שאחריו כ-20 ק"מ של כביש. אני עושה את זה על הג'יאנט אנט'ם שלי, ולמרות שאלה אופניים נהדרות, והרכיבה היא נהדרת, זה בזבוז של זמן שאני לא כל כך יכול להרשות לעצמי (וגם הסגמנטים האלה לא ינצחו את עצמם לבד). לוקח לי 1:12, ולא נראה שאפשר לחתוך את זה משמעותית עם האופניים האלה. 
 
אני שוקל לקנות אופני גרבל. ברור שזה יקצר בהרבה את זמן נהיגת הכביש, השאלה - באיזה מחיר. אז אשמח לעצה של מישהו שמכיר את הקטע המדובר: האם ניתן לעבור אותו עם גרבל? ספציפית חשבתי על מרידה סיילקס 700 (שזה אותם הרכיבים פחות או יותר כמו ה-7000 אבל אלומיניום במקום קרבון), ולשים עליהם Schwalbe G-one allround בגרסת 35 (יש להם גם 38, אבל לא נמכר בארץ וגם לא ברור האם זה לא יהיה אוברקיל). לצערי הרב רוזן מינץ לא נותנים אותם לרכיבת מבחן (אחרת הייתי פשוט בודק בעצמי), ויד שנייה אין. מה דעתכם?
לצפיה ב-'לא מכיר את קטע השטח הספציפי אבל...'
לא מכיר את קטע השטח הספציפי אבל...
09/12/2018 | 23:52
55
אופני הגראבל שלי עוברים בהצלחה את כל מסלולי השטח והסינגלים בסביבה.
זה מאתגר קצת את התחת ואת כפות הידיים אבל עם שפת גוף נכונה לומדים להתרומם מהאוכף ולשחרר נעילת מרפקים וברכיים במקומות הנכונים ואז הכל נראה אחרת.

עצתי היחידה: הצמיג שבחרת מצויין, אבל מספיקה גרסת 32-33 מ׳מ. תהיה מהירה יותר בכביש ומספיקה לגמרי בשטח. אני רוכב על גרסת 33 מ׳מ של x-one טיובלס בלחץ 70psi (אני בחור גדל גוף) בהצלחה.
לצפיה ב-'פנס חדש cateye 1300 לומן'
פנס חדש cateye 1300 לומן
07/12/2018 | 10:57
1
66
למכירה פנס חדש באריזה מעולם לא נפתח ולא יצא מהאריזה.
דגם חדש של CATEYE 1300 שנת 2018 מומלץ ביותר.
טעינה מהירה כ-4 שעות, 3נורות חיווי לבטרייה, 5 מצבי תאורה. בעוצמה מלאה תאורה כ- 2.5 ש'.

נקנה לקסדה בפועל גדול מידי.
מבקש מחיר קנייה. 500 שח.

הודעות בפרטי בלבד. תודה.
לצפיה ב-'שינוי מחיר 450'
שינוי מחיר 450
21/12/2018 | 08:53
8
לצפיה ב-'חולצה Scott RC PRO חדשה מידה L'
חולצה Scott RC PRO חדשה מידה L
25/11/2018 | 16:01
53
חולצת רכיבה חדשה באריזה מעולם לא נפתחה.
SCOTT מקורי !
דגם Scott RC PRO רוכסן קדמי מלא, 4 כיסים אחוריים אחד נגד מים עם רוכסן. תופסני סיליקון. צבע אדום שחור.
מבקש מחיר קנייה מחו"ל  160 ש"ח.
לצפיה ב-'תיקון אופניים - איפה בהרצליה והאם בכלל כדאי'
תיקון אופניים - איפה בהרצליה והאם בכלל כדאי
17/11/2018 | 09:52
3
97
שלום לכולם,
 
יש לי אופני הרים של מונגוס זנב קשיח שנרכשו לפני קצת יותר מעשר שנים (עלו בסביבות 3500 בזמנו). היו בשימוש במשך שנתיים בנסיעות עירוניות בעיקר, ומאז במחסן.
 
הוצאתי אותם לאחרונה ואני רוצה להשמיש אותם, בעיקר לרכיבות כושר. יש להם כמה בעיות כמו פדל שבור, שרשרת שקופצת, הילוכים לא מכוונים, ואני מניח שגם בגלגלים למרות שהם נראים במצב טוב.
 
כמה שאלות,
1. איפה מומלץ לתקן את האופניים בהרצליה? חנות רצינית ואמינה.
2. האם בכלל שווה לי לתקן אופניים בני למעלה מ-10 שנים ולא לקנות אופניים יד שנייה שיהיו במצב טוב וכנראה חדשות יותר מאלה?
 
תודה רבה!
 
לצפיה ב-'לא יעלה הרבה'
לא יעלה הרבה
18/11/2018 | 14:55
68
תתקן וסע לשלום.
לצפיה ב-'לא מכיר חנויות בהרצליה (וגם אני יודע לחפש בגוגל)'
לא מכיר חנויות בהרצליה (וגם אני יודע לחפש בגוגל)
19/11/2018 | 11:35
62
אז את ההמלצה על חנויות אשאיר לרוכבים מקומיים.
 
באשר לכדאיות שיפוץ מול רכישת אופניים חדשים - להערכתי החלפת כבלים, שרשרת, צמיגים, פדל וטיפול השמשה במיסבים ובמזלג יעלה, הכל כלול, לא יותר מ-1000 ש׳ח. (זו לא הצעת מחיר, אבל הערכה ״גסה״. יכול להיות שהמצב פחות חמור מהתיאור שלך והעסק יעלה אפילו פחות).
יד׳ש במצב טוב לא יעלו פחות וסביר שהם לא עברו לפני שנמכרו לך טיפול כפי שתיארתי.
לצפיה ב-'בהרצליה נסה את קובי בסידן בסוקולוב'
בהרצליה נסה את קובי בסידן בסוקולוב
11/12/2018 | 09:45
32
ברעננה יש חנות טובה ברח' בן גוריון עם מכונאי מצוין
לצפיה ב-'מחפשת ייעוץ קל בנושא ציוד- רכיבת שטח'
מחפשת ייעוץ קל בנושא ציוד- רכיבת שטח
05/11/2018 | 10:04
1
105
 בן זוגי רוכב שטח הרבה שנים. לאחרונה בגלל עומס חושב להפסיק
רוצה לעודד אותו להמשיך וחשבתי לחדש את הציוד שלו שהוא כל הזמן מתלונן עליו.
מחפשת המלצה לחנות בה ניתן לקנות שובר הנחה (כי אין סיכוי שאדע מה הוא אוהב) ומקבלים את הכי הרבה תמורה בעבור הכסף אך באיכות מעולה.
אנו גרים בחולון ועובדים בת"א.
לצפיה ב-'ידוע לך במקרה המותג והדגם של אופניו?'
ידוע לך במקרה המותג והדגם של אופניו?
05/11/2018 | 11:36
74
או שתצלמי ותשלחי לפה?
כך אפשר יהיה להפנות אותך לחנות שמחזיקה את המותג וחלפים רלוונטיים.
לצפיה ב-'בעיה בנועל בולמים Xloc'
בעיה בנועל בולמים Xloc
31/10/2018 | 18:00
2
85
יש לי בולם בולמים Xloc הדראולי לבולם RS1 קידמי ומונרך אחורי.
מלבד העובדה שהתקלקל כבר פעם שניה, גם כשהוא תקין הוא לא רך לתפעול.
מישהו הצליח להמיר נועל כזה לנועל עם מנוף?
לצפיה ב-'לא רוצה להתחיל פה מלחמות דת אבל...'
לא רוצה להתחיל פה מלחמות דת אבל...
02/11/2018 | 12:15
1
84
ואין לי ניסיון עם תחזוקת בולמים של רוקשוקס. מסיבה טובה. עם בולמים של פוקס זה לא היה קורה...

טוב, בכל זאת... המנגנון ההידראולי הזה הוא באמת לא הברקה. הוא מותקן על ה״לפטי״ בקנונדיל שלי.
ככל הידוע לי אי אפשר להמיר אותו למנגנון מכאני. גם אצלי הוא התקלקל ותוקן וממשיך לעצבן.

נצל את ההזדמנות להחליף את כל הבולם לאחד מאלה עם הציור של השועל. גם בולם יותר מוצלח וגם מנגנון נעילה יותר אמין ופחות תקיל.
לצפיה ב-'בלי מלחמות דת גם עם פוקס היו לי בעיות'
בלי מלחמות דת גם עם פוקס היו לי בעיות
03/11/2018 | 09:33
60
ומעבר לכך, העלות של החלפת שני בולמי קצה בגלל מנגנון נעילה עוברת בקלות רק בקירקוש מקלדת.
 
לצפיה ב-'התייעצות לגבי יחסי ההעברה'
התייעצות לגבי יחסי ההעברה
02/11/2018 | 18:58
1
80
שלום חברים,

אני עומד להחליף אופניים ואשמח לעזרה בבחירת יחסי ההעברה:
היום אני עם קראנק טריפל והיחס המירבי הוא 42 ל- 11 בקסטה. אני מתכוון לעבור ל- 1/12 כאשר היחס המירבי יהיה 32 ל-11.
נראה לי פער מאוד גדול (אני משתמש מידי פעם ביחס המירבי של 42/11).
התכוונתי להגדיל את הקראנק ב- 2 עד 4 שיניים, אבל אני רואה שעדין אקבל יחס קטן ממה שיש לי היום.
האם מומלץ להגדיל ביותר מ- 4 שיניים ?
תודה מראש
לצפיה ב-'שאלה מעניינת...'
שאלה מעניינת...
02/11/2018 | 19:31
61
ותלוי מאד מה אתה מחפש יותר - יחס העברה נוח לעליות או יחס העברה מהיר למישורים.

על אופני השטח שלי מותקן קראנק 32. התחלתי עם 34 וטיפסתי איתו קיר של 700 מטר בקליפורניה ששכנע אותי להזמין 32. במישורים לא חסר לי שום דבר. הנשר של סראם הוא בעל טווח 10-50 ויחס העברה של 3.2 מספיק לי גם במישורים. מגיע ל-30 קמ׳ש בקדנצה של פחות מ-80.

על אופני הגראבל התקנתי קראנק 38 (עם אותה קסטה 10-50 של סראם). בעליות זה ממש נדיר שאני צריך לעלות לגלג׳ש הכי גדול. לרוב אני אחד לפניו.
במישור אני ביחס 3.8 על הגלג׳ש הקטן וזה די והותר.
לצפיה ב-'בעיה בנועל בולמים Xloc'
בעיה בנועל בולמים Xloc
31/10/2018 | 18:00
27
יש לי בולם בולמים Xloc הדראולי לבולם RS1 קידמי ומונרך אחורי.
מלבד העובדה שהתקלקל כבר פעם שניה, גם כשהוא תקין הוא לא רך לתפעול.
מישהו הצליח להמיר נועל כזה לנועל עם מנוף?

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

עו
מירב אשל משרד עו"ד
רעות מרכז רפואי שיקומי
רעות מרכז רפואי שיקומי
פורום כאב
פורום כאב כרוני

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ