לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2842628,426 עוקבים אודות עסקים

פורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום

קישורים מהירים  פורום אופניים - לא לאופניים חשמליים!

 

תפריט לרוכבים מתחילים   מדריך לרכיבה עירונית  נוהל פרסום חוות דעת על חנויות 

מודעות יד שנייה מפרסמים רק בשירשוק הנפתח בסוף כל חודש

---------------------------------------------------------------
 
לציבור רוכבי האופניים החשמליים, פורום הנו פורום אופניים המונעים בכח הדיווש בלבד. אין לשאול כל שאלות הקשורות באופניים חשמליים מכל סוג וכל שאלה כזו תימחק.
 
המשך >>

לצפיה ב-'הוצאת fixed cup '
הוצאת fixed cup
18/04/2018 | 23:08
1
32
bottom bracket fixed cup
ניסיתי להוציא את זה בכל הכוח  כמה שעות ואז גילית שההברגה יוצאת עקום יש דרך להויא אותו?
וגם אם הוא יצא ההברגה עקומה אז ההחזרה גם תיהיה עקומה יש טעם בככל לנסות?
לצפיה ב-'חשבת לקחת את האופניים למכונאי?'
חשבת לקחת את האופניים למכונאי?
21/04/2018 | 07:22
8
למכונאי יש כלי עבודה שיכולים לסייע...
לצפיה ב-'עזרה בזיהוי מותג או מדבקה'
עזרה בזיהוי מותג או מדבקה
18/04/2018 | 00:55
7
49
שלום לכולם
אני מתקשה להבחין בין פירמות אמיתיות, יצרניים איכותיים לבין "מדבקה"
מי מהיצרנים הבאים מבטיח לי איכות ומי "מדבקה"?
והאם זה נכון שיש יצרנים שהפכו למדבקה בכך שעברו לייצר בסין?
אלקטרה טאוני
דהון (SUV) (Vitesse) (ECO)
ראלי
קאררה
SPX
EVOKE
TREK
schwinn
KSM
בסידן
לצפיה ב-'יצור בסין לא הופך אופניים ל״מדבקה״'
יצור בסין לא הופך אופניים ל״מדבקה״
18/04/2018 | 14:31
5
46
יצור בלי בקרת איכות מסודרת ובלי מפרט מסודר ומפורסם הופך אופניים ל״מדבקה״.

אלקטרה טאוני - חשמלים עירוניים
דהון (SUV) (Vitesse) (ECO) מותג עירוני
ראלי - מותג, אבל מתמקד בפלח השוק המוזל
קאררה - מדבקה
מדבקה- SPX
מותג- EVOKE
מותג- TREK
מותג למוזלים - schwinn
מותג שמתמקד בפלח השוק הזול- KSM
בסידן - יבואן אופני המדבקה הגדול בארץ, ובנוסף גם יבואן של מותגים איכותיים. האופניים עם מדבקת ״בסידן״ הם המקור למונח ״אופני מדבקה״.

שיהיה ברור שאפשר לפעמים למצוא אופני ״מדבקה״ בכלל לא רעים. זה לא משהו שהייתי לוקח לשטח באופן סדיר אבל להתניידות עירונית זה יכול להיות מספיק לגמרי.
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
19/04/2018 | 14:06
2
22
אלקטרה טאווני זה חשמלי תמיד?
בחנות אחת אמרו לי שיש להם אופניים "טאווני" לא חשמליים, אולי אני זוכר לא נכון.
לגבי בסידן, אז קיים גם מותג איכותי וגם אופניים לא איכותיות? איך מבדילים בין בסידן מדבקה לבסידן המותג?
לצפיה ב-'קובי בסידן הוא יבואן גדול'
קובי בסידן הוא יבואן גדול
19/04/2018 | 16:20
1
31
שמייבא הרבה מותגים, וגם אופני מדבקה.

חלק מאופני המדבקה שהוא מייבא נקראים ״בסידן״ האופניים עם מדבקות ״בסידן״ הם אופני מדבקה. כולם.
לצפיה ב-'מעיין! תודה '
מעיין! תודה
19/04/2018 | 19:04
4
לצפיה ב-'שמעת על משהו שקוראים לו venzo? (לא בארץ)'
שמעת על משהו שקוראים לו venzo? (לא בארץ)
19/04/2018 | 21:29
1
20
http://www.venzobike.com לפי הביקורות עליהם אנשים דווקא די מתלהבים...
 
אם כי יש להם חומרים שלא שמעתי...Alloy V9
 
 
לצפיה ב-'אין כמו חברות סיניות עם שם אירופאי'
אין כמו חברות סיניות עם שם אירופאי
20/04/2018 | 14:10
8
לצפיה ב-'מה לגבי המותגים האלה? '
מה לגבי המותגים האלה?
20/04/2018 | 00:13
49
מישהו יודע לומר?
komax
Rainbow
Totem
Fury
Norco
RALEIGH
GT
תודה מראש לעונים
לצפיה ב-'פנס חדש באריזה אטומה - Lezyne Super Drive 1500'
פנס חדש באריזה אטומה - Lezyne Super Drive 1500
19/04/2018 | 12:27
24
פנס Lezyne Super Drive 1500 Front Light - חדש באריזה מקורית אטומה מעולם לא היה בשימוש נקנה בחו"ל.
הפנס המומלץ ביותר והחזק ביותר של Lezyne 1500 לומן אמיתי, 3 לדים, 7 מצבי תאורה משעתיים עד 148 שעות לפי התוכניות השונות.
חדש באריזה מקורית אטומה! מעולם לא היה בשימוש ולא הורכב על האופניים. 550 שח.
http://www.lezyne.com/product-led-perf-super1500xx...
 
http://road.cc/content/review/230898-lezyne-super-...
 
למעוניינים יש בנוסף מתקן אלומיניום נשלף של lezyne לחיבור הפנס לאופניים 80 שח.
לצפיה ב-'אופני ילדים woom2 בישראל'
אופני ילדים woom2 בישראל
18/04/2018 | 21:25
15
הי אני מחפש לקנות אופני woom2 בארץ אבל לא מוצא היכן.
מישהו מכיר חנות אופני ילדים איכותית שאולי מוכרת את האופניים?
קישור לאתר היצרן
 
לצפיה ב-'מנשא אופניים לרכב 7 מקומות'
מנשא אופניים לרכב 7 מקומות
15/04/2018 | 12:22
7
31
שלום!
אני מחפשת מנשא לאופניים המתאים לרכב 7 מקומות. המוכר אמר שאין בעיה לשים מנשא אחורי רגיל ואז במקום שזה יישב על הבגאז' זה נשען בעצם על החלון האחורי. אמר שרב המשקל כלפי מטה, לא לכיוון החלון (שהוא ניצב לכביש בעצם) אז אין בעיה.
אני בכל זאת קצת חששתי לחיי החלון...
יש למישהו נסיון עם זה? ראה אחרים? יודע אם זה עובד?
תודה רבה!
לצפיה ב-'שום בעיה'
שום בעיה
15/04/2018 | 20:05
6
34
את התומך התחתון משעינים מתחת לחלון.
לצפיה ב-'לפעמים לא מסתדר מתחת לחלון'
לפעמים לא מסתדר מתחת לחלון
15/04/2018 | 22:23
5
34
התומך התחתון על החלון בלי בעיה.
הבעיה היא דווקא בעליון כי בחלק מהרכבים לדוגמה טויוטה ורסו הנפוץ, יש ספויילר פלסטיק מעל החלון האחורי ואם מניחים עליו את התומך העליון הוא עלול להישבר מהמשקל או מקפיצות על פסי האטה וכד'.
גם כשקצה הגג מפח רגיל, משקל של 3 זוגות אופניים עלול לגרום לעיקום הפח. קרה לי אישית ברכב שלי.
לצפיה ב-' לא נעים...'
לא נעים...
16/04/2018 | 08:38
1
25
האמת היא שעוד לא הצלחתי לעקם פח או לשבור חלון בעצמי אבל ראיתי חלון אחורי של רכב מסוג זה מתנפץ כאשר הרימו ופתחו את הדלת האחורית (עם החלון המובנה בה) עם מנשא מורכב עליה. האופניים לא היו על המנשא כך שלא משקל האופניים הוא שגרם לשבר אלא כנראה מתיחת יתר של הרצועות ונקודת לחץ על החלון שהתעצמו בגלל פתיחת התא (משך כנראה את הרצועה יותר מידי).

מצד שני, תלוי כמובן בנסיבות הנסיעה, ברכב של 7 נוסעים אפשר לקפל את הספסל האחורי ולשים את האופניים (מינוס הגלגל הקדמי) בתוך הרכב. בעידן אופני ה-26 הייתי שם אופניים בבגאז׳ של מאזדה 323 בפירוק שני הגלגלים.

המנשאים של סאריס ושל טולה מאפשרים לווסת את זוית הפתיחה של הזרועות ומצורפת למנשא טבלה שמפרטת את הזוית המומלצת והמיקום המומלץ לדגמי רכב שונים.
לצפיה ב-'תודה רבה על התשובות! פנימה זה לא אפשרי - יש לנו 7 מקומות כי '
תודה רבה על התשובות! פנימה זה לא אפשרי - יש לנו 7 מקומות כי
16/04/2018 | 13:45
21
אנחנו צריכים אותם בשביל המשפחה :) בכל זאת עדיף לקשור אופניים בחוץ, לא ילדים...
לצפיה ב-'תודה על התגובה. אין לנו פלסטיק מעל לחלון האחורי'
תודה על התגובה. אין לנו פלסטיק מעל לחלון האחורי
16/04/2018 | 13:50
2
20
אז זו לא בעיה, אבל לא ממש הבנתי לגבי הגג.
המנשא מתחבר בעצם לדלת האחורית אם אני מבינה נכון, לא? והרצועות נקשרות בכל מיני נקודות סביב הדלתות. לא רואה איפה הגג נכנס פה לתמונה, אבל אולי לא הבנתי איך מחברים את זה? או אולי אנחנו מדברים על סוגים שונים של רכבים? שלנו דומה מאחור אני מניחה לברלינגו או משהו כזה. 2 דלתות אחוריות ניצבות לכביש, נפתחות הצידה, לא כלפי מעלה. 
אני צריכה להיזהר איפה אני שמה מי מהתומכים? או איפה אני קושרת את הרצועות?
תודה רבה!
לצפיה ב-'ברכב שלך זה כנראה פחות בעייתי'
ברכב שלך זה כנראה פחות בעייתי
16/04/2018 | 14:34
1
26
בחלק מהרכבים, בפרט אלה בהם הדלת האחורית נפתחת כלפי מעלה, יש בחלקה העליון ספוילר (משפר זרימת אוויר, עשוי פלסטיק די מצ׳וקמק) והחיבור של הרצועות העליונות (יש עוד שתי רצועות תחתיות וברוב המנשאים יש גם רצועה נוספת לכל צד) נעשה כך שהוא רוכב על הספוילר ונתפש במתכת של הדלת עצמה שנמצאת מתחת לספוילר. החיבור הזה באמת קצת מפחיד כי הפלסטיק הזה לא חזק במיוחד, אבל עדיין לא ראיתי אותו ניזוק למרות החששות.
בכל מקרה  - לא רלוונטי במקרה שלכם - להבנתי מדובר בשתי דלתות שנפתחות הצידה כך שממילא אין ספויילר. פשוט מחברים את הרצועה העליונה לחלק העליון של הדלת, את התחתונה לחלק התחתון, ואת הרצועות הצדדיות לכל אחד מהצדדים. אפשר לשחק קצת עם האורך של הרצועות (וגם להחליף לרצועה ארוכה יותר אם צריך) כדי למקם את המתקן מתחת לחלון. את חלקו התחתון, אם הגיאומטריה שלו ושל הרכב מאפשרת, אפשר להשעין על הטמבון, או לדחוף לגומחת לוחית הרישוי (לא בטוח שרלוונטי ברכב שלך).
לצפיה ב-'תודה רבה רבה על ההסבר המפורט!'
תודה רבה רבה על ההסבר המפורט!
16/04/2018 | 18:45
4
לצפיה ב-'אופני הרים שיתאימו להסבה לאופניים חשמליות'
אופני הרים שיתאימו להסבה לאופניים חשמליות
15/04/2018 | 18:19
2
30
שלום.יש לי ערכת קיט (גלגל 26" שמורכב עליו מנוע, וכן סוללה עם הספק גבוה = כבדה  יחסית לסוללות הסטנדרטיות). איזה אופניים מומלץ לקנות לזה? (הן בעצם צריכות להיות חזקות,קלות,ועמידות)
תודה!
לצפיה ב-'במיוחד בשבילך'
במיוחד בשבילך
15/04/2018 | 20:08
1
31
פיצלנו את פורום אופנים חשמליים מפורום אופניים.
לצפיה ב-'פססט, הוא כבר כתב שם, נראה לי אפשר להוריד את זה...'
פססט, הוא כבר כתב שם, נראה לי אפשר להוריד את זה...
15/04/2018 | 21:46
26
אגב, תפוז עבור לפורמט מיטת סדום שאי אפשר להדגיש ההפניה כמו שהיה בעבר? אני זוכר שההודעה היתה מופיעה הרבה יותר בגדול ובצבע..
לצפיה ב-'מחבר לנגרר ילדים'
מחבר לנגרר ילדים
14/04/2018 | 19:15
1
32
הי,

יש לי נגרר של TREK, דומה לזה:  http://bicycletimesmag.com/review-trek-mountain-tr...

המתאם שיש לי כרגע לא מתאים למוט כסא באופניים שלי, הוא גדול מדי והמוט שלי צר.

היכו ניתןלקנות מתאים?  יש פתרון אחר שניתן להכין לבד?

תודה


לצפיה ב-'רצועת טפלון או אפילו פלסטיק רגיל'
רצועת טפלון או אפילו פלסטיק רגיל
14/04/2018 | 23:23
24
למשל לגזור בקבוק של משקה מוגז. שתיים שלוש שכבות זו על זו ומתחברות למקום בשני אזיקונים.
לצפיה ב-'תעזרו לי בבקשה עם בחירה של מידה נכונה'
תעזרו לי בבקשה עם בחירה של מידה נכונה
10/04/2018 | 13:15
4
53

אני 1.79-180, רוכב 95 אחוז מהזמן בעיר, אוהב רכיבות כושר, רוצה להיות די זקוף על האופניים (כנראה שיהיה שינוי כידון/סטם בהמשך).
אני נופל בין מדיום ללארג.
בהנחה שיהיה לי נוח על שתי המידות, מה לקחת?
מה אני אומר להרגיש אם האופניים קטנים /גדולים מידי ?
מתכוון לקנות את אלה (יש שם נתוני גאומטריה וכו)
לצפיה ב-'לכביש קח מידה גדולה. לשטח קטנה'
לכביש קח מידה גדולה. לשטח קטנה
11/04/2018 | 02:45
35
מאחר ואתה לרוב בכביש - גדולה.
לצפיה ב-'היות ואתה נופל בין מידות, זה גם תלוי בדגם הספציפי'
היות ואתה נופל בין מידות, זה גם תלוי בדגם הספציפי
12/04/2018 | 16:27
23
שתבחר. לכל דגם גואמטריה משלו שמשפיע על תנוחת הרכיבה. בשילוב עם הפרופרוציות האישיות שלך (אצל אנשים שונים היחס בין אורך הרגלים לחלק הגוף העליון שונה) אין ברירה אלא לנסות כל דגם רלוונטי בשתי המידות ולראות מה נוח לך.
לצפיה ב-'אתה לא נופל ממש באמצע בין המידות, קרוב יותר ללארג', לא?'
אתה לא נופל ממש באמצע בין המידות, קרוב יותר ללארג', לא?
13/04/2018 | 14:55
17
גם לא הבנתי איך רכיבות כושר מסתדרות עם תנוחה זקופה
לצפיה ב-'בסוף לקחתי מדיום'
בסוף לקחתי מדיום
14/04/2018 | 15:40
25
עשיתי רכיבות על שתי המידות, מדיום ולארג.שתיהן הרגישו בסדר רק שבלארג הרגשתי יותר מתוח, ידיים ישרות, אז לקחתי את המדיום.בנתיים מהכמה רכיבות נסיון שעשיתי חושב שקלעתי לעניין המידה.
אני יותר שפוף עליהן ממה שרגיל באופני ה-ז"ק הישנות שלי ורוצה להיות טיפה יותר זקוף אז חושב לשדרג סטם או כידון (לכידון רייזר) או שניהם.נראה בהמשך
לצפיה ב-'מחפש אתר למסלול אופניים בעיר'
מחפש אתר למסלול אופניים בעיר
10/04/2018 | 20:07
3
35
אני מחפש אתר למצוא מסלול אופניים מעיר לעיר
לדוגמא מהוד השרון להרצליה
כאשר אני עושה בגוגל מפות אין אפשרות לבחור באופניים
וכאשר אני מגדיר מסלול ברגל הוא לא המסלול הטוב לאופניים
תודה
לצפיה ב-'מפת שבילים'
מפת שבילים
10/04/2018 | 20:49
1
32
שבילים לאופניים. לא יודע אם מתאימים לכל מהירות ואיך משתלבים עם הולכי רגל. בהצלחה.
לצפיה ב-'מה רואים שם?'
מה רואים שם?
11/04/2018 | 20:06
21
אני מחפש מקום לשים מקור ויעד ושהוא יאמר לי שביל לאופניים
רחוב X בהוד השרון לרחוב Y בהרצליה לדוגמא
לצפיה ב-'אתה לא היחיד שמחפש...'
אתה לא היחיד שמחפש...
12/04/2018 | 06:45
25
הסוגיה עולה פה מדי כמה שבועות/חודשים.
 
אין כלי אוטומטי כזה, ובשל מיעוט יחסי של שבילי אופניים בארץ והזנה חלקית בלבד שלהם לשכבת מסלולי האופניים במפות של גוגל - גם המפה של גוגל היא פתרון חלקי בלבד.
אם מדובר במסלול יומי - צריך לנסות כמה מסלולים ולמצוא את הטוב ביותר.
 
לצפיה ב-'עצה'
עצה
09/04/2018 | 21:32
3
50

שלום רב לרוכבים
קראתי לאחור 8 דפים. נא לא לשפוט בחומרה. אשמח לעצה.
אני מעוניין לקנות אופניים לשימוש כפול [במידת האפשר]: [1] נסיעת בית-עבודה; [2] רכיבת ספורט אירובי של 30 ק"מ פלוס מינוס מספר פעמים בשבוע ואולי משהו יותר רציני בסופ"ש.
 
רכבתי על אופניים של חברים על מנת לגבש דעה.
רכבתי על אופני שטח. הרכיבה הייתה רובה בעיר בשילוב לשבילי עפר היכן שיש. נהנתי מהאפשרות לעלות על שבילים לא סלולים וגם מזה שאופניים אלו פחות רגישות לתנאי דרך משובשים [סדקים, בורות, בליטות, לעלות למדרכה, לרדת ממדרכה וכו'].
רכבתי על אופני כביש. נהנתי מהמהירות שלהן. כאשר תנאי הדרך טובים, אין לי ספק שאלו האופניים שאני רוצה לרכב עליהם. מצד שני, אין לי ניסיון ברכיבה על אופני כביש ואני לא מודע לקיומה של תשתית שתאפשר רכיבה ספורטיבית.
 
ההתלבטות שלי היא בין אופני הרים ז"ק לבין אופני כביש. בשני המקרים אני מתכנן לקנות דגם כניסה [יד שניה או ראשונה].
 
אני מעוניין לדעת אם יש פה יוממים שמתמשים באופני כביש בתוך העיר לצורך נסיעת בית-עבודה. עד כמה תנאי הדרך בתוך העיר משפיעים על הרכיבה? כוונתי לשבילי אופניים שהם על גבי מדרכה, סדקים בורות וכו'. שנית, מהי הדרך הבטוחה ביותר להשתמש באופני כביש על מנת לשפר את הכושר [כאמור רכיבות של 30 ק"מ פלוס מינוס]. האם יש שבילים מוסדרים ["סינגלים" לכביש? מה עושים רוכבי הכביש בארץ?]
 
בגדול אם לא הייתה הגבלת תקציב הייתי קונה אופני כביש לצורך ספורט ומשהו אחר לתוך העיר. אבל הנסיעה היומית די חשובה לי.
 
הערות, עצות, חוויות סובייקטיביות לא מחייבות וכו' יתקבלו בברכה.
 
לצפיה ב-'חשבת על סייקלוקרוס או גראבל?'
חשבת על סייקלוקרוס או גראבל?
09/04/2018 | 22:21
2
36
משלב בין שני העולמות.
לצפיה ב-'אכן'
אכן
10/04/2018 | 20:22
1
27
אכן חשבתי. שמתי לב גם שמחירם של הסייקלקרוס הוא כסכום המחיר של כניסה כביש+הרים. אני תוהה אם יש הצדקה לכך. בכל אופן, תודה על התגובה. נראה שאאלץ לעשות פשרות לאחד הכיוונים כי מה שאני מחפש לא קיים.
לצפיה ב-'ההצדקה למחיר היא שאלו אופני נישה לרוכבים שכבר יש להם הכל'
ההצדקה למחיר היא שאלו אופני נישה לרוכבים שכבר יש להם הכל
11/04/2018 | 00:40
32
וככאלה אין להם דגמי כניסה של ממש..
אופני הרים 29 עם צמיגים צרים כנראה יהיו הדבר הקרוב ביותר במחיר שפוי..
לצפיה ב-'מה אומר המספר 80380 בפנימית KENDA?'
מה אומר המספר 80380 בפנימית KENDA?
10/04/2018 | 22:50
19
איפה מוטבע התאריך על הפנימית? קניתי באינטרנט ומעוניין לדעת תאריך יצור.
ואגב, הגומי מסריח חחח
לצפיה ב-'מהי מדרגת רמת האבזור XT\XTR\SLX, GX?'
מהי מדרגת רמת האבזור XT\XTR\SLX, GX?
07/04/2018 | 17:47
6
35
אני יודע שמדובר במערכות של SHIMANO ושל SRAM.
מה מקביל למה? ומה נחשב הכי איכותי בסדר עולה?
תודה!
לצפיה ב-'לא שזה משנה הרבה. הפרשי משקל קטנים בעיקר'
לא שזה משנה הרבה. הפרשי משקל קטנים בעיקר
07/04/2018 | 18:15
5
46
אבל אצל שימנו, מהיקר ליקר פחות:
XTR
XT
SLX
Deore

אצל סראם, מערכות 12 הילוכים:
XX1
X01
GX

ומערכות 10/11 הילוכים:
XX
X0
X9
X7
X5
לצפיה ב-'אתה בטוח ש- GX ו-X00 זה 12 הילוכים?'
אתה בטוח ש- GX ו-X00 זה 12 הילוכים?
07/04/2018 | 18:29
4
22
לצפיה ב-'מאחר ושאלת...'
מאחר ושאלת...
07/04/2018 | 19:38
3
40
יש 11 הילוכים שנקרא GX ומסתבר שבינו לבין X9 יש גם NX.

ויש 12 הילוכים שנקרא GX Eagle
לצפיה ב-'והנה הרשימה המלאה'
והנה הרשימה המלאה
07/04/2018 | 19:46
2
49
https://www.sram.com/sram/mountain/products

חשוב לזכור שרמות שונות באותה משפחה תואמות זו לזו, דהיינו מעביר 11 הילוכים xtr יפעל היטב עם ידית 11 הילוכים xt וכיו׳ב. כך גם אצל סראם.
יש גם תאימות חלקית בין מערכות בעלות מספר גלג׳ש בין היצרנים. שרשרת 11 הילוכים תעבוד עם קסטה של היצרן השני ולהיפך.

באופני הגראבל שלי קראנק ושרשרת שימאנו וקסטה סראם 1170. באופני ההרים שלי תמיד השתמשתי בשרשראות סראם למרות שהמערכות לרוב היו שימאנו. היום כאשר גם לשימאנו יש מחבר מהיר לשרשרת היתרון של סראם פחת.
לצפיה ב-'תודה! אני צריך לקרוא עוד קצת וללמוד.'
תודה! אני צריך לקרוא עוד קצת וללמוד.
07/04/2018 | 19:51
1
13
לצפיה ב-'אתה לא צריך. תקנה רמה אחת- שתיים מעל לבסיס וזה יספיק לך '
אתה לא צריך. תקנה רמה אחת- שתיים מעל לבסיס וזה יספיק לך
09/04/2018 | 08:25
13
לצפיה ב-'הילוכים 1x11 או 2x11 ?'
הילוכים 1x11 או 2x11 ?
07/04/2018 | 17:51
1
37
בהנחה תוספת המשקל של המעבר והקסטה הנוספת לא משחקת תפקיד.
מדוע אנשים בוחרים ב-1x11? הרי במערכת כפולה יחסי התמסורת מאפשרים
לעבוד בצורה יותר טובה ולנהל את האנרגיה המושקעת בצורה יעילה יותר בהיבטי
עליות-ירידות.
מה דעתכם?
לצפיה ב-'אם כבר, אז יש גם 1/12'
אם כבר, אז יש גם 1/12
07/04/2018 | 18:24
42
למה פלטה יחידה מקדימה?
1. בגלל החיסכון במשקל. פחות פלטה, פחות מעביר, פחות ידית, פחות כבל.
2. בגלל פשטות התפעול. ידית אחת בלבד. לא צריך לזכור על איזו פלטה אתה. אין נפילת שרשרת בהעברת פלטה.
3. בגלל קלות התחזוקה.

בעניין יחסי ההעברה: בפועל אתה מקבל יותר בקצוות, אבל מבחינת סה׳כ יחסי העברה יש לא מעט חפיפה כד שלמרות שיש 22 הילוכים יש לך בערך 15 יחסי העברה.  מערכת 1/12 נותנת לך אותו טווח יחסי העברה כמו 2/11. 500%.

תכלס לא באמת צריך יותר מפלטה אחת עם קסטה שנותנת טווח יחסי העברה של 400-500%
קסטות 1/11 הן לרוב 10-42 או 11-42 או 11-46.
קסטות 1/12 הן 10-50.
מספיק לגמרי לרוב המכריע של מצבי הרכיבה.
לא מספיק לרוכב כביש תחרותי.  
לצפיה ב-'איזה דגם האופניים האלה?'
איזה דגם האופניים האלה?
06/04/2018 | 21:02
1
53
לצפיה ב-'רבל או רינקון של ג׳יאנט'
רבל או רינקון של ג׳יאנט
07/04/2018 | 11:10
30
דגמים פשוטים יחסית של אופני ״פנאי״ שעברו הסבה להיות רכב חירום באמצעות צביעה מיוחדת (למעשה הדבקה של סטיקרים על גבי הצבע המקורי) והתקנת מנשאים לציוד.

באשר לדגם המדוייק ושנת היצור - אפשר לנסות לזהות לפי סכימת הצביעה והאיבזור, אבל הרזולוציה של התמונה נמוכה מדי בשביל זה.
לצפיה ב-'שאלה בנוגע לבולם ומשאבת בולם'
שאלה בנוגע לבולם ומשאבת בולם
05/04/2018 | 10:34
5
42
אני מחפש לקנות משאבת בולם פשוטה וסטנדטרית שתאפשר לי תחזוקה שוטפת פשוטה ונוחה.
המחירים בארץ בשמיים ביחס לאייבי\אלי\אמאזון - יש המלצה למשהו טוב להזמנה? אשמח לקישור.
 
בנוגע לבולם FOX FLOAT Performance, יש את היציאה שממנה מנפחים באמצעות
משאבה את הבולם. ויש יציאה נוספת עם "פקק" אדום. אם משחררים לחץ דרכו
יוצא ממנו שמן ירוק - זה אמור רק לפרוק אוויר לא? זה אומר שיש בעיה בבולם?
או שמא, התבלבלתי בכתובת?
לצפיה ב-'שאלה נוספת בעניין ניפוח הבולם.'
שאלה נוספת בעניין ניפוח הבולם.
05/04/2018 | 20:41
21
מה ה"נוסחא" שמקשרת בין המשקל ללחץ בבולם? בדר"כ ככלל אצבע כולם משתמשים בזה.
ואם יש הסבר מאחורי זה, אשמח לקרוא.
לצפיה ב-'אם הפרש המחיר מצדיק - קנה באיביי או אמאזון'
אם הפרש המחיר מצדיק - קנה באיביי או אמאזון
06/04/2018 | 09:57
3
23
״הפקק האדום״ שאתה מתייחס אליו נשמע לי כמו מכוון הריבאונד ולא פקק שנועד לשימושך.
הניפוח מבוצע רק דרך הווניל הרגיל.

הלחץ המומלץ תלוי בנפח התאים בבולם ובמשקלך. אין חוק אצבע שטוב לכולם, אבל לרוב נקודת ההתחלה לקראת כיוון סופי היא כפליים ממשקלם בק׳ג. דהיינו אם אתה שוקל 75 קילו - תתחיל ב-150 פי-אס-איי. משם ואילך צריך להוסיף או להפחית כדי להגיע ל״סאג״ של בין 25-35% בהתאם לסגנון הרכיבה שלך.

יש ל״פוקס״ אפליקציה שמאפשרת כיוון נוח באמצעות המצלמה של הנייד.
לצפיה ב-'מספר שאלות של מתחיל..'
מספר שאלות של מתחיל..
06/04/2018 | 11:51
2
24
מאיפה אתה ממליץ לקנות? האם משאבת בולם אוניברסאלית תתאים גם לבולם ריבה של רוקשוקס וגם לפוקס?
 
מהו כיוון הריבאונד? מה פירוש המונח "סאג"?
 
ואחפש אפליקציה לפוקס. לא הבנתי את עקרון הפעולה איך דרך הנייד אפשר לכוון את הבולם האמת.
לצפיה ב-'טוב... נתחיל מההתחלה...'
טוב... נתחיל מההתחלה...
06/04/2018 | 16:44
1
25
אני משתדל לא להמליץ על חנות מחשש לטענות לניגוד עניינים או העדפה. בגדול כל משאבה שיכולה להגיע ללחצים של 250-300 psi ויש בה מחוון לחץ וכפתור לשחרור עודף לחץ - תעשה את העבודה. הוונטילים שכולם משתמשים בהם הם ״שרדר״ (ונטיל גרמני/אוטו).

ריבאונד הוא המהירות בה הבולם מתארך בחזרה. המהירות נשלטת באמצעות חריר בו זורם האוויר בכיוון ההפוך. אתה שולט בזרם באמצעות הכפתור האדום.

״סאג״ הוא ההתכווצות הראשונית של הבולם תחת משקלך ללא השפעת תנועה חיצונית. פשוט ישיבה על האוכף ללא תנועה.
לצפיה ב-'ועוד כמה מילים'
ועוד כמה מילים
06/04/2018 | 17:13
142
ההתכווצות הראשונית תלויה בסגנון הרכיבה ומהלך המתלים. ברכיבת XC נהוג לכוון ל״סאג״ של בין 20-25%. ברכיבת שבילים או פרירייד מכוונים לרוב ל״סאג״ של 30-35%. תלוי בנוחות שלך. ככל שה״סאג״ גדול יותר כך הבולם רך יותר ומתכווץ יותר, אבל מאידך גם מביא ליעילות דיווש נמוכה ובמקרים מסויימים עלול ליצור תחושת אי-נוחות של רכיבה על ״מזרון מים״. אם אינך רוכב תחרותי אזי אין פה עניין של נכון או לא נכון. אם נוח לך בולם רך אז מה איכפת לך לבזבז עוד קצת אנרגיה בדיווש? מצד שני אם אתה ספרטני - אתה יכול להסתפק בבולם די נוקשה אבל יעילות דיווש גבוהה.

באשר לאפליקציה של פוקס: על הבולם אמור להיות קוד של ארבע אותיות. זה הדגם הספציפי. אתה מזין לאפליקציה את הקוד הזה והיא מזהה את הבולם ואת המהלך שלו. על הבוכנה של הבולם אמורה להיות גומיה (יכול להיות שהיא התפוררה ונפלה אם מדובר בבולם ישן). האפליקציה מציעה לך לאיזה לחץ למלא את הבולם על פי נתוני המשקל שלך שאתה מזין לה, ומבקשת ממך לצלם את הבוכנה והגומיה לאחר הכיווץ הראשוני (ישיבה על האופניים בלי דיווש). לפי מיקום הגומיה על הבוכנה האפליקציה מציעה לך להוסיף או להפחית לחץ, ולאיזה ערך לכוון את הריבאונד (נמדד ב״קליקים״ מקצה גבול מהלך הכפתור). לפעמים האפליקציה תבקש ממך לבצע מדידה נוספת ותציע תיקון נוסף. בסך הכל עובד לא רע. כמובן שאתה יכול להוסיף או להפחית לחץ בהתאם לנוחותך.
לצפיה ב-'מחפש שותפים לרכיבה באזור צפת והסביבה'
מחפש שותפים לרכיבה באזור צפת והסביבה
06/04/2018 | 13:46
15
אהלן  
אני סטודנט בן 29, מחפש שותפים לרכיבות שטח או כביש באזור צפת והסביבה.
אני רוכב ברמה בינונית - מנוסה ברכיבת שטח, לאחרונה התחלתי גם להיכנס לעולם אופני הכביש.
אסף 0524499340
 
לצפיה ב-'מתלבט אם לקנות קרבון או לא? '
מתלבט אם לקנות קרבון או לא?
04/04/2018 | 22:21
5
45
אין מגבלת תקציב והאופניים קלות יותר. 
מצד שני, האם אדרש לבצע אדפטציה כלשהי?
מבחינת תחזוקה וטיפולים, האם נדרש תשומת לב
מיוחדת לקרבון  מבחנת שבר וכו. 
מתקן נשיאה על הבגז  בא בחשבון? 
כל טיפ שאולי לא ידעתי עליו, אשמח לשמוע.
לצפיה ב-'תצטרך מפתח אלן עם torque '
תצטרך מפתח אלן עם torque
04/04/2018 | 22:37
3
46
הידוק יתר של ברגים עלול להזיק לחלקי קרבון יותר מאשר לאלומיניום. צריך להדק עם ״טורק״ כדי למנוע נזק. עוצמת ההידוק המותרת רשומה על החלקים הרלוונטיים. לרוב 5-6nm. צירי גלגלים יותר לכיוון של 10-15.
יש מפתחות טורק עם כוח קבוע של 5 או 6 ניוטון מטר והם שימושיים לטיפול כללי באופניים. יש גם מתאם שאפשר להרכיב על מפתח אלן רגיל בתור ״מאריך״ שנותן לך טורק.

מעבר לזה - תיהנה.
נשיאה על הבגאג׳ בלי בעיה.
לא כדאי להתקין על השלדה מתקנים/מנשאים שמפעילים לחץ צידי על הצנרת (אוכף עם מתאם שמתלבש על הצינור). הצינורות בנויים עם סיבים כיווניים שמיועדים להתמודד עם כוחות אורכיים. לא צדיים.
לצפיה ב-'איך יודעים את עוצמת ההידוק?'
איך יודעים את עוצמת ההידוק?
05/04/2018 | 10:23
2
28
היחידות Nm זה בעצם אנרגיה. לא ברור לי העניין, גם לא עם הטורק אשמח אם תוכל להרחיב בבקשה.
 
אתה בטוח בעניין נשיאה על הבגז' בלי בעיה? מה לגבי התגוננות משריטות של הקרבון?
ותודה על הדגש בעיניים כיוון הסיבים. איך ניתן לדעת מאיזה קרבון זה עשוי? ומה כיוון הסיבים? זה FIBERS CARBON בעצם?
לצפיה ב-'את המידע מקבלים מהיצרן\יבואן\מוכר'
את המידע מקבלים מהיצרן\יבואן\מוכר
05/04/2018 | 10:57
43
Nm זה ניוטון למטר, כוח למרחק, כלומר מומנט (=טורק). לא אנרגיה.
 
לצפיה ב-'על פי רוב עוצמת ההידוק המירבית המותרת מסומנת'
על פי רוב עוצמת ההידוק המירבית המותרת מסומנת
06/04/2018 | 09:51
24
או שהיא מסומנת על השלדה/בורג, או שהיא מפורטת במדריך למשתמש.
אם אתה לא בטוח - אז המספרים שנתתי יתאימו ברוב המקרים. גם בשלדת אלומיניום לא צריך להדק יותר מדי, בפרט כאשר אתה מהדק בורג פלדה להברחת אלומיניום, אבל בכל זאת הסיכוי לשבר ונזק קצת פחות.

״טורק״ זה שם מקובל למפתחות שמאפשרים להדק במומנט מדוייק. יש גרסאות מכניות בהן אתה מהדק וכאשר עוצמת ההידוק מגיעה לערך הרצוי המפתח מסתובב חופשי או משמיע ״קליק״ כדי למנוע הידוק יתר. יש גרסאות דיגיטליות בהן המפתח יצפצף כאשר אתה מגיע למומנט הרצוי. הכיוון עצמו תלוי בסוג המפתח. במפתח מכני אתה מסובב איזה בורג או טבעת ויש לך סקאלה שמסמנת מה יהיה ערך המומנט שתקבל. יש גם מפתחות מכאניים עם ערך מומנט קבוע מראש ולא משתנה. במפתחות דיגיטליים אתה מכוון את הערך הרצוי באמצעות מתגים/לחצנים ומסך ספרתי שמציג את הערך הרצוי.

בעניין שריטות :
א.  קרבון לא רגיש יותר לשריטות מאשר אלומיניום. הנזק של שריטה עמוקה שמגיעה לסיבים אכן חמור יותר, אבל לעיתים ניתן לתיקון.
ב. לא צריך להגיע למצב כזה ומנשא טוב לא גורם לשריטות לרכב. אם המנשא שלך שורט - החלף אותו והשתמש בריפודים בנקודות המגע.
ג. אם אין לך מגבלת תקציב רכוש מנשא איכותי בו האופניים עומדים על מסילה ולא כזה בו האופניים תלויים על זרוע. יש מנשאים כאלה לגג הרכב, ויש גם כאלה שתלויים על הבגאז׳. ואם אין מגבלת תקציב קנה רכב עם בגאז׳ גדול מספיק שאפשר להכניס לתוכו את האופניים ובא לציון גואל.

מידע באשר לסוג הסיבים והמטריצה אפשר לקבל, אולי, אצל הייצרן, וגם זה בספק. יש שם המון מידע מסווג שהיצרן לא משחרר לציבור. גם באשר לסיבים עצמם (״סיבי פחמן״ זה שם גנרי ויש עשרות סוגים שונים שרק חלקם אכן עשוי פחמן), בעיקר באשר לכיוונים ואופן הריבוד שלהם, וכמובן באשר לחומרים מהם עשויה המטריצה הפולימרית או השרף שמקבע הכל ביחד.
לצפיה ב-'אופניים לא בוחרים לפי אם אפשר או לא לתלות על מתקן. '
אופניים לא בוחרים לפי אם אפשר או לא לתלות על מתקן.
09/04/2018 | 08:28
16
משקל הוא לא פאקטור כי ההבדלים לא גדולים ואתה רוכב לכיף ולא תחרותי (ואת זה אני מבין לפי השאלה שלך) 
 
ככה שתבחר אופניים שהכי עושים לך את זה ויגרמו לך לחכות לסוף שבוע בשביל לרכוב עליהם. 
 
 
לצפיה ב-'משהוא יודע מחיר של אופנים משומשות merida big99'
משהוא יודע מחיר של אופנים משומשות merida big99
06/04/2018 | 00:48
1
32
אשמח לדעת מה המחיר של אופנים משומשות כאלה של merida big 99
לצפיה ב-'שנה שנתיים אחורה - 50%-70% מחדש, ישן יותר 50 ומטה ותלוי מצב '
שנה שנתיים אחורה - 50%-70% מחדש, ישן יותר 50 ומטה ותלוי מצב
09/04/2018 | 08:31
8
לצפיה ב-'הכגג'
הכגג
06/04/2018 | 00:46
25
הכגגכהגה
לצפיה ב-'מבקש המלצות על אופני הרים ז"ק בתקציב 2000₪'
מבקש המלצות על אופני הרים ז"ק בתקציב 2000₪
02/04/2018 | 08:32
6
36
לרוב נסיעות על כביש ומעט על שטח. גלגלים 29 אינטש.
תודה וחג"ש.
לצפיה ב-'מועדים לשמחה (ומתרסקים לששון)'
מועדים לשמחה (ומתרסקים לששון)
02/04/2018 | 12:13
5
57
בתקציב של 2000 שקל אתה מקבל על פירוב אותה רמת איבזור אצל כל היצרנים. וזו תהיה רמה בסיסית למדי.
מכאן שהמלצה על דגם ספציפי לא תעלה ולא תוריד. מה שחשוב בעיקר זה שיהיה לך נוח על האופניים, דהיינו שהמידה והגיאומטריה תתאים לגופך. מכאן שהשלב החשוב ביותר בתהליך יהיה לגשת למספר חנויות ולנסות לרכוב על מספר דגמים - אפילו אם מדובר רק ברכיבת נסיון של דקה מסביב לחנות. אתה תבחין מהר מאד אם נוח או לא. בקש גם מהמוכר בחנות לסיע לך בכיוון האוכף לגובה ולמרחק המתאים מהכידון.
 
אם עיקר הרכיבות מתוכננות להיות בעיר - בחן אופציה של הצטיידות בצמיג צר יחסית (1.8 או אפילו פחות) עם קוביות נמוכות יחסית - כדי להפחית את ההתנגדות לגלגול. זה אמנם לא הצמיג האידיאלי לרכיבות שטח, אבל אם מלכתחילה אתה מתכנן רק מעט מהן - אז זו פשרה סבירה. ביציאה לשטח הפחת מעט את לחץ האוויר וזה ישפר את האחיזה.
 
נקודה נוספת שחשוב להתייחס אליה היא החנות בה אתה רוכש את אופניך. זו גם החנות בה תבצע טיפולים ותיקונים. כדאי ורצוי שהיא תהיה במרחק נסיעה סביר ופתוחה בשעות וימים שנוחים לך. כדאי גם שיהיה בה מכונאי מיומן.
 
ועוד נקודה אחת - חוץ מאופניים צריך גם קסדה, כפפות, ציוד לתיקון פנצ׳רים, ערכת כלים בסיסית (״אולר״ של מברגים ומפתחות אלן), ולרכיבות קצת יותר ארוכות גם מכנסים מרופדים. כל זה לבד יכול לעלות 2000 ש׳ח...
 
לצפיה ב-'תודה על התשובה, ושאלה ממוקדת יותר.'
תודה על התשובה, ושאלה ממוקדת יותר.
02/04/2018 | 14:04
4
43
ניסיתי את ה- Big nine 20D של Merida. נוחות לי והמחיר 1972 ש"ח.
יש דגם אחר של MERIDA (BIG NINE 40D)עם שילדה זהה רק עם מערכת הילוכים שונה ובעלות של 2241 ש"ח.
ב-20D יש 8 הילוכים אחוריים מסוג ACERA, וב-40D יש 9 הילוכים מסוג ALTUS.
האם ההבדל הנ"ל מצדיק הפרש של 270 ש"ח?
אשמח לדעת המלצות או השגות לגבי הדגמים שציינתי.
ושוב תודה!
לצפיה ב-'לגבי האיבזור'
לגבי האיבזור
02/04/2018 | 14:29
38
מכיוון שהאופניים משמשים לי ככלי רכב משני לעיר, כבר שנים רבות, יש לי את כל הציוד שציינת, ודבר נוסף, אני מחליף את האוכף הצר והנוקשה, באוכף רחב, רך ומפנק, כזה שאין לי צורך במכנסי רכיבה מרופדים.
לצפיה ב-'יש עוד כמה הבדלים קטנים במפרט'
יש עוד כמה הבדלים קטנים במפרט
02/04/2018 | 14:57
2
35
מעבר למערכות ההילוכים.
 
למשל מעצורים אחרים. חישוקים אחרים.
 
אבל להערכתי עוד הילוך בשביל אופניים שישמשו אוך בעיקר לתעבורה עירונית - לא מצדיק תוספת כסף.
לצפיה ב-'האם יש הבדל באמינות לאורך זמן, בין שתי מערכות ההילוכים?'
האם יש הבדל באמינות לאורך זמן, בין שתי מערכות ההילוכים?
02/04/2018 | 15:24
1
37
כי זה מה שחשוב לי. שיחזיקו כ-4 שנים.
אגב, ניסיתי גם אופניים מסוג NORCO STORM 2 בעלות של 2050 ש"ח:
הכידון היה לי רחב מידי ושסתום פנימית לא סטנדרטי (צרפתי?)
אגב, הקישורים שלי לחנויות מחו"ל, כדי להמנע מפירסום כלשהו.
ושוב, המון תודות על העזרה והידע הרב שלך בפורום .
לצפיה ב-'ונטיל פרסטה (צרפתי) דווקא די סטנדרטי באופניים. '
ונטיל פרסטה (צרפתי) דווקא די סטנדרטי באופניים.
02/04/2018 | 21:41
32
בגדול החישוקים של הדגם הזה עדיפים. שאר הרכיבים באותה רמה.  את הכידון אפשר להחליף במעמד הקניה באחד צר יותר. תמורת 5 ש׳ח אתה קונה מתאם בין ונטיל פרסטה לוונטיל שרדר (גרמני, אוטו), או שאתה מבקש מבעל החנות להרחיב את החור בחישוק לקוטר של ונטיל שרדר. אני מעדיף פרסטה ומחזיק תמיד מתאם בתיק האוכף. אפשר גם להשאיר את המתאם על הוונטיל במקום פקק הפלסטיק.

מערכות הילוכים ישרדו גם הרבה מעבר ארבע שנים אם יתוחזקו כראוי. החלפת כבלים תקופתית. בערך פעם בשנה. יותר מזה אם אתה נוסע הרבה במים וגשם. החלפת שרשרת אחרי 1500 ק׳מ והחלפת גלגלי שיניים לפי בלאי (לרוב סביב 4000-5000 ק׳מ, אבל הרבה לפני כן אם אתה לא מחליף שרשרת בזמן).

ההבדל בין 8-9-10-11-12 הילוכים בקסטה הוא בעיקר יחסי ההעברה האפשריים. ברכיבה עירונית זה לא ממש קריטי, וגם בשטח לא יותר מידי. זה בעיקר חשוב ברכיבת כביש תחרותית בה אתה מנסה לשמור על קדנצה קבועה (סל׳ד פדלים).

בגדול אם בעל החנות מוכן לשתף איתך פעולה בחר בנורקו על בסיס החלפה של הכידון באחד צר יותר, והחלפה של הצמיגים מרוחב 2.25 לרוחב 2 ומטה.

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

סיוון זמיר מנהל הפורום
מתכננים חופשה ביוון?
פורום טיולים ביוון והאיים
מתכננים טיסה ליוון?
פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ