לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום

קישורים מהירים  פורום אופניים - לא לאופניים חשמליים!

 

תפריט לרוכבים מתחילים   מדריך לרכיבה עירונית  נוהל פרסום חוות דעת על חנויות 

מודעות יד שנייה מפרסמים רק בשירשוק הנפתח בסוף כל חודש

---------------------------------------------------------------
 
לציבור רוכבי האופניים החשמליים, פורום הנו פורום אופניים המונעים בכח הדיווש בלבד. אין לשאול כל שאלות הקשורות באופניים חשמליים מכל סוג וכל שאלה כזו תימחק.
 
המשך >>

לצפיה ב-'שלום'
שלום
19/01/2017 | 22:02
9
לא הכי קשור, אבל יש לכם מושג היכן ניתן למצוא מושב עם משענת לאופני כושר כמו בתמונה?
תודה
לצפיה ב-'שאלה לגבי Merida 300 TFS'
שאלה לגבי Merida 300 TFS
19/01/2017 | 21:42
9
הגיע כנראה הזמן להחליף צמיג אחורי.
הצמיג הוא 700/40, יש צמיג מומלץ במחיר נורמאלי..? (אני כמובן עם פנימית)..
בנוסף, ידית הברקס האחורי נלחצת ממש קרוב לידית האחיזה של הכידון, יש מצב שחסר נוזל בלמים..? ואם כן, איזה נוזל יש לקנות ומאיפה?
אופציה ב' - שהרפידות אולי שחוקות, אך אציין שהבלימה מצויינת, אין רעש של חיכוך מתכת.. בקיצור - איך לאבחן את התיקון..?
תודה מראש.
לצפיה ב-'שאלה על אופניים לשטח, כולל נשיאת ציוד למספר ימים.. '
שאלה על אופניים לשטח, כולל נשיאת ציוד למספר ימים..
15/01/2017 | 15:34
16
77
אנא עזרה ורעיונות וכיוונים לבחירת זוג אופניים.
 
יש לי מספר שנות נסיון על אופני כביש למרחקים ארוכים ולמעט רכיבה אחת מפארק בשור עד לקיבוץ צאלים, אפס נסיון בשטח.
אני רוצה לרכוב בשטח יותר. עם מבט רחוק רחוק על HLC. מובן שיש לעבור עוד לא מעט משוכות בדרך ולצבור נסיון. אולי עוד שנתיים.. אולי אף פעם לא.. נראה איך התחום ואני מסתדרים.
 
בעיני הלא מנוסות, צריך זוג עם פשטות מסוימת, כלומר זנב קשיח, עם תחזוקה פשוטה יחסית ועם נוחות גדולה יותר בנשיאת ציוד על האופניים. זוג שאפשר לעבור איתו ב"כל מקום" (מה שזה לא אומר, עם מבט רחוק רחוק ל HLX), שאפשר לרכוב עליו גם בלי ציוד ולבנות את היכולות ואת הטכניקות הנדרשות לרכיבת שטח (ולא להוציא כסף ומקום אחסון על שני זוגות, אחד לשטח פרופר ואחד לבייקפקינג). שאפשר לחבר ציוד (עיניות בשלדה?).
 
האומנם זנב קשיח? האם סוג הבלמים משנה? הילוכים פנימיים או חיצוניים? זוג מומלץ? שאלה שלא ידעתי לשאול?
 
תודה
לצפיה ב-'ז׳ק עם חיבורים (droplets) על השלדה'
ז׳ק עם חיבורים (droplets) על השלדה
15/01/2017 | 16:51
1
45
למרות שיש ב-HLC גם מתמודדים עם ש׳מ, נראה לי שז׳ק יהיה בחירה עדיפה.
הסיבה העיקרית היא האפשרות להתקין סבל ותיקי סבל. באופני ש׳מ אתה מוגבל לסבל התלוי על מוט האוכף שתכולתו מוגבלת. יש גם סבלים שאפשר להתקין על תומכות האוכף, במידה ומבנה המתלה האחורי מאפשר זאת, אבל הם עלולים להיות בעייתיים ולהגביל את מהלך המתלה.
קיימים גם מתלים שניתן להתקין על המזלג.
הכידון הוא שטח אחסון מצויין והציוד שמותקן שם מאזן במשהו את המשקל הותקן מאחור. יש כידונים יעודיים עם מוט מקביל למוט הרגיל שמאפשר חיבור נוח של מטען נוסף.
יתרון נוסף לז׳ק הוא שהמשולש הקדמי פנוי להתקנת תיק (יש תיקים מסחריים ואפשר גם לתפור לפי הזמנה מיוחדת במתפרות שעוסקות בכך). באופני ז׳ק יש לרוב מגבלה של מקום פנוי במשולש הקדמי בגלל הבולם.

לטעמי למסלולים הללו עדיף להסתפק במהלך צנוע של 100-120 מ׳מ. ממילא האופניים כבדים ולא מאוזנים אז עדיף לא להשתולל ולא לקפוץ ולסיים את המסלול בשלום.
מערכת 1/11 או 1/12 תהיה יתרון בכך שאין מעביר קדמי.
רצוי לבחור גלגלים איכותיים: נבות אטומות וחיזוקים חזקים ועמידים.
שלדת אלומיניום עם מקום לחבר סבל. אפשר קרבון, טבל אז אתה מוגבל מבחינת אפשרות לחבר התקנים חיצוניים לשלדה. צינורות קרבון לא אוהבים חבקים שמתהדקים עליהם, ולא אוהבים מאמצים מכיוונים שונים מאלה עבורם תוכננו.
מעצורי דיסק כמובן.
צמיגי טיובלס עם אקסטרה חומר, וסט של תולעים למקרה הצורך.
אלקטרוניקה: גפס ייעודי. לרוב עדיף כזה שפועל על סוללות אצבע רגילות ושניתן לתכנת לו מפות ומסלולים.
יש מערכות טעינה סולאריות.
יש מערכות טעינה מהגלגל (כמו דינמו).
לצפיה ב-'תודה על התשובה'
תודה על התשובה
15/01/2017 | 18:12
32
רשמת לי נקודות חשובות.
 
האלקטרוניקה בינתיים יכולה לחכות.. אולי למעט עניין הדינמו בנאבה. אתה מכיר דינמו שנחשב עמיד ואמין בתנאי שטח?
לצפיה ב-'הנה'
הנה
15/01/2017 | 17:38
5
47
זאת הפלטפורמה הכי טובה שתוכל לרכוש בארץ היום, לדעתי
שים להם 10\11 הילוכים מאחור ויש לך מכונה מושלמת למטרה שציינת
לצפיה ב-'UNIT מגיע ללא בולם קדמי.. למה זה עדיף לי?'
UNIT מגיע ללא בולם קדמי.. למה זה עדיף לי?
15/01/2017 | 18:06
2
47
להרכיב מעביר אחורי על אופני סינגלספיד זה טריוויאלי?
 
יש לי הטיה לכיוון הזה של שיא הפשטות. אבל אני לא בטוח שזה מבוסס.
לצפיה ב-'קונים דרופאאוט עם אוזן למעביר, שיפטר, קסטה ונבה ומרכיבים '
קונים דרופאאוט עם אוזן למעביר, שיפטר, קסטה ונבה ומרכיבים
15/01/2017 | 18:29
42
יש לך שם 27.5+ מקדימה- מדובר ברחפת, אם תרצה תוכל גם בקלות להוסיף בולם אך סביר להניח שלא תצטרך.
פשטות- זה לא הכרחי, זה עניין של גישה והעדפה. עם נכונות לתחזוקה יותר תכופה, יקרה ומסובכת אפשר לוותר על הפשטות אבל לא תקבל עבור השימוש הנ"ל ביצועים עדיפים בהרבה.
לצפיה ב-'עוד אופציה טובה בגישה קצת אחרת'
עוד אופציה טובה בגישה קצת אחרת
15/01/2017 | 19:23
38
האח הפשוט של זה:
בסלאלום:
בכול אופן הכיוון שלך של זנב קשיח הוא טוב, ואם כבר אז לא מניסיון שלי אבל מחוות דעת של רבים ומנוסים ממני- עדיף שיהיה 27.5+. 
לצפיה ב-'אני מבין שאתה רוצה למרר לו את החיים....'
אני מבין שאתה רוצה למרר לו את החיים....
15/01/2017 | 21:08
1
54
נגיד וקנה את היוניט....
גם יצטרך להחליף את כל החלקים חוץ מהגריפים וגם יתקע עם
שילדה שכל קשר בינה לבין רכיבות אפיק ארוכות הוא מקרי בהחלט...
(אהה, ותוסיף על זה שינוי גאומטריה וסטייה מהתכנון לרעה עקב התקנת בולם)
 
הבחור חייב הילוכים, הבחור חייב בולם, אם יש תקציב אז כמובן שיש לכוון למעצורים הידראולים (וכבודם של ה - bb7 בכבודם מונח!)
איך מתאים פה שלדת כרומולי כבדה?
אין שום הגיון בקנייה של קונה יוניט במקה הזה.
 
נ.ב - יש לי קונה יוניט.
לצפיה ב-'לדעתי הם מושלמות למרחקים:'
לדעתי הם מושלמות למרחקים:
15/01/2017 | 22:07
50
לצפיה ב-'אתה לא צריך לקנות היום -'
אתה לא צריך לקנות היום -
15/01/2017 | 21:19
42
את האופניים האידאליים ל HLC (יהיו אשר יהיו), אלא אופניים שתיהנה איתם בשטח. כשיגיע היום כנראה שתצטרך להחליף או להוסיף זוג, אבל זה לא אסון ואז כבר תדע מה נחוץ לך.
לעניות דעתי ז"ק זה נהדר. כיוון שאתה רוכב מנוסה מגיע לך משהו מעל אופניי כניסה ואני מניח שאתה מסוגל להתמודד עם רכישת אופנים משומשים.
לצפיה ב-'אנצל׳ש את השרשור... אופניים עם צמיגים עבים לבייקפאקינג?'
אנצל׳ש את השרשור... אופניים עם צמיגים עבים לבייקפאקינג?
16/01/2017 | 09:48
1
39
אופני FAT Bikes הם נישה בפני עצמה.
מזלג ריגיד.
מעביר אחורי בלבד.
לכאורה מעט מאד רכיבים שיכולים להתקלקל.
השיכוך מושג באמצעות נפח הצמיגים.
עבירות גבוהה כמעט על כל סוג קרקע.

לכאורה פלטפורמה אפשרית למרחקים ארוכים. או שאולי הצמיגים הללו לא מאפשרים דיווש יעיל ומבזבזים אנרגיה (שנחוצה מאד ברכיבות ארוכות)?

תובנות?

מישהו התנסה בהעמסת ציוד (תיקים, סבל וכיו׳ב) על אופניים כאלה?
לצפיה ב-'כנס לאתר בקישור ששלחתי, יש שם מבחנים לכל הסוגים'
כנס לאתר בקישור ששלחתי, יש שם מבחנים לכל הסוגים
16/01/2017 | 23:35
35
וגם trial reports. צריך להבדיל בין fatbike לאופני 27.5+ או 29+
בגדול לצמיגי FAT יתרון בולט בחול ובשלג ולמי שרוכב בכאלה מסלולים הם הכרח, לכל שאר המסלולים הם יכולים להיות סבבה מבחינת הרגשה אבל באופן אוביקטיבי צמיגי 27.5+ או 29+ גם בתצורת ריגיד יהיו עדיפים. 
 
לצפיה ב-'תודה על התשובות, על העצות, על הכיוונים ועל הקישורים'
תודה על התשובות, על העצות, על הכיוונים ועל הקישורים
18/01/2017 | 07:34
27
מעריך את זה
 
ועוד יותר אעריך את מי שיצליח להסביר לאשתי למה צריך עוד זוג
לצפיה ב-'באותו עניין - הילוכים פנימיים לשטח.. טוב? רע? מכוער?'
באותו עניין - הילוכים פנימיים לשטח.. טוב? רע? מכוער?
18/01/2017 | 19:34
1
28
יצירה מסוימת מומלצת? רולוף? אלפין או נקסוס? אחר?
לצפיה ב-'מה הרבותא?'
מה הרבותא?
19/01/2017 | 07:52
17
הילוכים פנימיים מוגבלים על פי רוב ביחסי ההעברה שהם מציעים.
היתרון שלהם הוא נטרול האופציה לשבר של המעביר בגלל פגיעה מאובייקט חיצוני או בגלל בוץ.
החיסרון הוא משקל ואי יכולת לבצע תיקון/החלפה לבד.
מאחר ואי אפשר להשתמש במעביר קדמי כאשר באופניים מותקן מעביר אחורי פנימי - היישומים של מערכת כזו רלוונטיים לסגנונות רכיבה שלא מצריכים טווח יחסי העברה גדול. קח בחשבון שטווח יחסי ההעברה במערכות 1/11 או 1/12 שקיימות היום בשוק הם בין 360% ל-500%. ככל הידוע לי המערכת הפנימית היחידה שמגיעה לטווח יחסי העברה דומה היא רולהוף.
לצפיה ב-'אז ככה'
אז ככה
19/01/2017 | 08:38
20
הדעה הרווחת היא שעבור bikepaking, מקובל לרכב עם ז"ק מכרומולי שמשכך מעט את המהמורות. לגבי ציוד, יש תיקי שלדה, כידון ותיקי אוכף יעודיים לבייקפאקינק.
בולם קדמי 100 מ"מ יעשה את העבודה ומבחינת הילוכים רצוי 2x10  או 2x11 הילוכים כדאי שלא יחסר ותמצא הילוך לכל מצב.
11 הילוכים בלבד זה מקובל היום אבל ברכיבות ארוכות חסר הילוך פה ושם.
הילוכים פנימיים של רולוף נחשב איכותי ואמין אבל יקר בטירוף.
מציע לך להתחיל לחפור ולשאול כאן: 
 
וכאן: 
 
לצפיה ב-'ממליץ על kona rove שלדת כרומולי'
ממליץ על kona rove שלדת כרומולי
19/01/2017 | 11:35
20
זה הרכש האחרון שלי ואני פשוט כל כך מרוצה מהם שאין דבר אחד רע להגיד
אני רוכב איתם כמעט מדי יום חולון הרצליה עובר קצת שבילים ורוכב איתם באופן כללי רכיבות גראבל ואספלט משולבות.
 
הם לא משקל נוצה בכלל, אבל הפינוק בתנוחה ובשיכוך מפצה על תנוחה קרבית מטופשת 
 
יש להם הכנה לאפשרות לשים 3 בקבוקים, וסבל אחורי וקדמי 
 
כל הרכיבות שלי הן 50-100 קמ ובהשוואה לכל הזוגות הקודמים שלי, כשיורד מהאופניים לא מרגיש שרכבתי בכלל 
לצפיה ב-'לתל-אביבים - יש המלצה על חנות לתקון אופניים במרכז/צפון העיר,'
לתל-אביבים - יש המלצה על חנות לתקון אופניים במרכז/צפון העיר,
17/01/2017 | 18:03
24
נמאס לי לנסוע לדרום העיר כל פעם שיש בעיה, אבל יש לי נסיון רע עם השוחטים בצפון...
לצפיה ב-'נפתח פורום מעמד זרים'
נפתח פורום מעמד זרים
( לעמוד שלי בתפוז )
09/01/2017 | 17:45
10
 יש לכם שאלות בנושא הסדרת מעמד אזרחים זרים אשר שוהים בישראל? זקוקים לאשרת עבודה? 
 היכנסו עכשיו לפורום ותקבלו מענה לשאלותיכם:
 
לצפיה ב-'נגנבו אופניים, פרס שווה למוסר מידע המוביל להחזרת האופניים'
נגנבו אופניים, פרס שווה למוסר מידע המוביל להחזרת האופניים
08/01/2017 | 21:54
1
137
לצפיה ב-'תנחומי'
תנחומי
09/01/2017 | 09:11
86
ובכל זאת:

א. מה שנגנב זה לא אופניים אלא אופנוע חשמלי.

ב. איפה נגנב? מתי?

ג. מלבד התמונה יש סימנים מזהים נוספים?
לצפיה ב-'כתבה'
כתבה
02/01/2017 | 22:08
3
97
האם יש למישהו קישור  לכתבה על אופניים עם מנוע סלולרי  תוצרת צרפת
לצפיה ב-'מנוע סלולרי?'
מנוע סלולרי?
05/01/2017 | 08:57
2
50
א. טלפון סלולרי. מנוע חשמלי. טעינה סולארית?
ב. יש פורום אופניים חשמליים. תשאל שם. פה זה פורום של מדוושים.
לצפיה ב-'מנוע סולרי'
מנוע סולרי
05/01/2017 | 10:44
1
50
שגיאת  כתיב
לצפיה ב-'חפש את התשובה בפורום אופניים חשמליים'
חפש את התשובה בפורום אופניים חשמליים
05/01/2017 | 19:44
35
לצפיה ב-'קראנק 165 מ"מ'
קראנק 165 מ"מ
30/12/2016 | 20:57
3
91
מחפשת זרועות לקראנק באורך 165 מ"מ שיתאימו לקראנק
RACE FACE TURBINE  1X11 שברשותי.רוכבת כרגע על 170 מ"מ וזה ארוך מדי עבורי. הכוונה להחליף רק את הזרועות ללא הציר המרכזי וגלגל השיניים. תודה
לצפיה ב-'לא חושב שזה אפשרי'
לא חושב שזה אפשרי
01/01/2017 | 10:45
2
75
א. משום שככל הידוע לי RF מייצרת קראנקים במידות 170 ו-175 בלבד והיצרן היחיד שמציע גם 165 ו-180 הוא שימאנו. אם מישהו מכיר נתונים אחרים אשמח ללמוד אחרת.

ב. משום שהקראנק הזה מגיע עם ציר מרכזי אינטגראלי. מה שמגיע בנפרד אלו המיסבים שמולבשים בתוך השלדה ולתוכם מושחל הציר המרכזי (שמקובע לזרוע השמאלית של הקראנק, ומתלבש ומחוזק על תושבת על הזרוע הימנית, שכוללת גם את ה״עכביש״ אליו מחוברים גלגלי השיניים). יש מי שקורא למיסבים הללו ״ציר מרכזי״ ואין בכוונתי להתווכח על כך.

מכאן שעל מנת לקבל זרועות 165 תצטרכי להחליף את הקראנק כולו לקראנק שימאנו. גם הקראנקים של שימאנו כוללים ציר מרכזי אינטגרלי, רק שהציר מקובע לזרוע הימנית ולא לשמאלית. 
קחי בחשבון שקוטר הציר המרכזי של שימאנו שונה מזה של RF ויצריך גם החלפה של המיסבים,  אבל מאחר וממילא זה מיסב שרצוי להחליף אותו לפחות פעם בשנה, ראי את החלק הזה כ״תחזוקה שטופת״.

יש מצב שתוכלי להשתמש בגלגלי השיניים הנוכחיים ולהעביר אותם לקראנק של שימאנו. שימאנו (בהנחה שאת בוחרת קראנק מדגם 785 או משהו אחר מלפני עידן סדרת 8000 או 9000) משתמשים ב-BCD 104 ואאל׳ט זה גם ה-BCD של RF. בסדרת 8000 ו-9000 שימאנו עברו ממיקום רבוע של הברגים למיקום מלבני, מה שמחייב שימוש בגלגלי שיניים מותאמים במיוחד.

BCD, אגב, זה ראשי תיבות של Bolt Circle Diameter דהיינו קוטר המעגל של הברגים (המרחק בין אמצע בורג אחד לאמצע הבורג שמולו במעגל הברגים שמחברים את הפלטה לקראנק).
לצפיה ב-'http://www.chainreactioncycles.com/il/en/cranksets?f=2258,42'
http://www.chainreactioncycles.com/il/en/cranksets?f=2258,42
01/01/2017 | 12:13
1
52
לדוגמה
לצפיה ב-'אכן...'
אכן...
02/01/2017 | 18:26
37
אמנם מדובר בזרועות עבוד הסדרות הנמוכות (שמשמעותן משקל גבוה יחסית) וגם כך מדובר ברמות מחיר של 120-160 דולר, אבל זה באמת יאפשר החלפה אחת לאחת של הזרועות הקיימות.
לצפיה ב-'שרשור קניה ומכירה'
שרשור קניה ומכירה
23/12/2016 | 06:53
11
31
לצפיה ב-'ווסט רוח חדש מידה באריזה L'
ווסט רוח חדש מידה באריזה L
19/12/2016 | 19:57
1
139
ווסט Endura Laser Gilet מידה L
מותחני התאמה בצוואר ובמותניים.
חדש באריזה. לא נלבש אף פעם.
100 ש"ח
הודעות בפרטי .
לצפיה ב-'מפרט'
מפרט
20/12/2016 | 11:36
63
Windstop Shower Resistant Fabric Front
Reflective Piping and Shoulder Prints
Mesh Back
Packs Down to Pocket Size
LED Light Hanger Loop
Description
The Endura Laser Gilet offers extra protection from the wind and rain, helps to make you more visible and is compact enough to store in a pocket. The Windstop shower resistant fabric front helps to keep you warm and dry when the weather takes a turn for the worst, and the mesh back aids ventilation, keeping you cool on warmer rides. The reflective piping and shoulder prints increases visibility making you safer on the road, and the handy LED hanger loop allows you to attach an LED light. Effective, versatile and compact, the Endura Gilet is a great addition to any cyclist’s arsenal. 
לצפיה ב-'למכירה חולצה ארוכה nalini Pro תוצרת איטליה חדשה באריזה'
למכירה חולצה ארוכה nalini Pro תוצרת איטליה חדשה באריזה
18/12/2016 | 14:28
1
120
חולצה של נליני תוצרת איטליה. חדשה באריזה שרוול ארוך לעונות מעבר. מעולה רוכסן מלא 3 כיסים מאחור. מידה אמיתית xl

חולצה ברמה גבוהה ביותר של נליני דגם PRO . חדשה באריזה מעולם לא נילבשה עם תוויות מקוריות. נקנתה באתר של נליני איטליה תוצרת איטליה.
הודעות בפרטי.
לצפיה ב-'נמכרה'
נמכרה
06/01/2017 | 18:35
3
לצפיה ב-'מכירה אופני כביש/גראבל focus mares אדם והנמלים'
מכירה אופני כביש/גראבל focus mares אדם והנמלים
06/12/2016 | 22:17
148

אופני סייקלו/גראבל focus mares 2013 מידה 51, אופנים שעושות הכל כביש ושטח.
הוחלפו לפני חודשיים :קסטה 105 חדשה, שרשרת אולטגרה חדשה, BB fsa, הד סט מקורי חדש הוזמן ע"י היבואן בישראל. פנימיות עם חומר צמיגים קונטיננטל cyclo x king, שיפטרים ומעביר אחורי אולטגרה.
האופניים במצב נדיר חיצונית ומכנית, סוס עבודה אמין.
2600 ש"ח יש על מה לדבר...
 
לצפיה ב-'אוםני סייקלו קרוס / גראבל Trek Ion'
אוםני סייקלו קרוס / גראבל Trek Ion
25/12/2016 | 07:31
103
 
<p>אופני trek ion
מידה 54 
שילדת אלומיניום
מזלג קרבון/קבלאר
השילדה שנתון 2012
רוב הרכיבים משודרגים
מערכות Rival 1X11
גלגלים Bontrager rl טיובלס , צמיגים חדשים
בלמים מקוריים של  Avid</p> <p>נמכרים מאחר ולא בשימוש זמן רב
מחיר 3700 שקלים
פרטים נוספים בפון 0542033499
 או במסר</p> <p>שרון </p>
לצפיה ב-'Scott RC Pro Mens Cycling Bib Shorts מידה L חדש באריזה'
Scott RC Pro Mens Cycling Bib Shorts מידה L חדש באריזה
13/01/2017 | 17:30
3
23
Scott RC Pro  Bib
ביב חדש באריזה מידה L מעולם לא נפתח ולא נלבש.
דגם PRO RACE , גופיה רשת ומחזיקי סיליקון ברגליים.
איכות מדהימה.
תוצרת אירופה.
 
הודעות בפרטי בלבד.
לצפיה ב-'תמונה?'
תמונה?
19/01/2017 | 08:48
2
לצפיה ב-'באריזה '
באריזה
19/01/2017 | 15:29
1
לצפיה ב-'Northwave Celsius 2 GTX Winter MTB מידה 42 חדשות בקופסה'
Northwave Celsius 2 GTX Winter MTB מידה 42 חדשות בקופסה
17/01/2017 | 15:36
14
Northwave Celsius 2 GTX Winter MTB 2016 מידה 42 חדשות בקופסה.
קניתי דגם כביש ודגם שטח ודגם השטח מעט גדול עלי. על דגם הכביש ממליץ נוחות מונעות קור ונגד מים.
Top Features of the Northwave Celsius 2 GTX SPD Winter Boots - 
Weight: 491 grams
Cleat: SPD. Sole: Jaws carbon reinforced
Upper: Thermowelded without stitching
Construction: Gore-Tex® Pique membrane
Closing System: S.L. System + Power Strap
Heel: Integrated Heel System
Footbed: Special G.T.X.
Suggested Temperature: -10°/+15° C
 
מבקש מחיר קנייה ומעמ - 690 שח
הודעות בפרטי , תודה.
לצפיה ב-'מנקים מלאי אופני הרים וכביש 2016 בשבת הקרובה '
מנקים מלאי אופני הרים וכביש 2016 בשבת הקרובה
22/12/2016 | 16:25
2
219

אהלן חברים.
רצינו להודיע לכם על יריד (חנוכה) שיתקיים אצלנו בספיד אופן בשבת הקרובה בו יהיו הנחות גדולות על אופני כביש ושטח של 2016 וגם הנחות גדולות על ציוד וביגוד רכיבה. שווה להגיע!
וגם שעון פולאר M200 החדש בהנחה מיוחדת!!!
לניווט בוייז - קליק כאן
לדף הרשמי של היריד בפייסבוק עם המפרט המלא - קליק כאן
ספיד אופן בית זרזיר | 04-9535422
 
לצפיה ב-'ספידאופן יקרים, לא נהוג אצלנו לפרסם בפורום '
ספידאופן יקרים, לא נהוג אצלנו לפרסם בפורום
23/12/2016 | 13:38
1
130
אנו כמובן מאחלים לכם הצלחה ופרנסה טובה אך להבא נבקש שלא לפרסם אצלנו... 
לצפיה ב-'נו, לפחות מישהוא כותב כאן... '
נו, לפחות מישהוא כותב כאן...
15/01/2017 | 09:41
14
לצפיה ב-'מבצע על צמיגי כביש/הייבריד 700x28'
מבצע על צמיגי כביש/הייבריד 700x28
19/12/2016 | 09:33
7
117
מצאתי את זה באתר בארה"ב. נראה לי צמיג טוב במחיר כמעט חינם. הבעיה שהמשלוח דרך האתר הזה יוצא 200 ש"ח. אז מי שמעוניין לבדוק משלוח דרך shipito או משהו דומה יכול להיות שיצא לו משתלם.
 
 
לצפיה ב-'היו לי כאלה, נסדקו תוך שבועיים'
היו לי כאלה, נסדקו תוך שבועיים
20/12/2016 | 10:10
2
68
הגיעו מקוריים על ההייבריד שלי ונסדקו כאמור בלי שום פרובוקציה. נזרקו לפח.
לא יודע אם זה פגם ספציפי, אבל לא הייתי ממליץ עליהם.
לצפיה ב-'וואלה ? דווקא נראה אתר אמין'
וואלה ? דווקא נראה אתר אמין
20/12/2016 | 10:40
1
47
טוב שהזהרת אותנו !
לצפיה ב-'לא קשור לאתר, הצמיגים שלי היו פגומים'
לא קשור לאתר, הצמיגים שלי היו פגומים
20/12/2016 | 11:46
19
לצפיה ב-'יש ב-CRC מגוון צמיגים זולים במידה הזאת, משלוח עשרה דולר'
יש ב-CRC מגוון צמיגים זולים במידה הזאת, משלוח עשרה דולר
21/12/2016 | 10:08
3
61
בכלל אתר מומלץ. עם כל הכבוד לחנויות בארץ, ויש כבוד, קונה כמעט הכול משם או מעלי אקספרס.
לצפיה ב-'יש לא-CRC בעיה אחת גדולה והיא נקראת EMS'
יש לא-CRC בעיה אחת גדולה והיא נקראת EMS
21/12/2016 | 20:50
2
67
אשמח לדעת אם יש דרך להתחמק מהעונש הזה כי אני לא הצלחתי.
 
למרות הפצרותי למשלוח אחר, נעניתי ביובש ש"המערכת מחליטה באופן אוטומטי על אופן השילוח".
וכך שילמתי פעם אחת על זוג צמיגים עמילות מכס בסך 35.10 ש"ח
פעם שניה על זוג צמיגים עמילות מכס בסך 35.10 ש"ח
ואפילו על צמיג שנשלח חינם (תביעת אחריות) ונכתב על האריזה FREE שילמתי עמילות מכס בסך 35.10 ש"ח!
 
קיבינימט עליהם ועל דואר ישראל.
 
לצפיה ב-'אין לי מושג, אולי קשור לגודל או ערך החבילה?'
אין לי מושג, אולי קשור לגודל או ערך החבילה?
21/12/2016 | 21:08
1
49
אני מקפיד לא לעבור את ה-75$ ולא הזמנתי חבילות גדולות, זוג צמיגים מתקפלים וגם חבילות אחרות הגיעו כולן בדואר רגיל.
לצפיה ב-'כנראה גודל החבילה (צמיגי 20 לא מתקפלים). לא עברתי 75$'
כנראה גודל החבילה (צמיגי 20 לא מתקפלים). לא עברתי 75$
21/12/2016 | 21:16
23
לצפיה ב-'כנס תיירות אופניים 29/12/16'
כנס תיירות אופניים 29/12/16
21/12/2016 | 11:12
76
המועצה האזורית מטה יהודה ומשרד התיירות מתכבדים להזמינכם לכנס תיירות אופניים.
אם אתם מעוניינים ללמוד כיצד להפוך את הרשות/מועצה המקומית, או את אתר התיירות שלכם לידידותי לרוכבי אופניים, ללמוד על הפוטנציאל הכלכלי של מערכות שבילי אופניים ולראות איך אופניים משנים את דרך החיים של אנשים בארץ ובעולם, הירשמו לכנס.
פרטים והרשמה 02-9958650, rikim@m-yehuda.org.il    עלות השתתפות בכנס: 50 ₪.
לפרטים נוספים: איתן חברוני, eitanh69@gmail.com 0506238266

לצפיה ב-'עזרה ברכישת נוזל בלמים מתאים'
עזרה ברכישת נוזל בלמים מתאים
13/12/2016 | 17:46
4
70
אופניים עם בלמים הידראולים tektro draco pro, על הידיות של הבלמים כתוב mineral oil.
 
אני יוצא מנקודת הנחה (ותקנו אותי אם אני טועה) שלא מדובר בנוזל בלמים DOT.
וכדי להיות בטוח, האם מדובר בשמן מנוע או בשמן אחר? מה בעניין הצמיגות?
לצפיה ב-'לפי האתר של טקטרו:'
לפי האתר של טקטרו:
13/12/2016 | 21:48
2
66
Can I use any mineral oil in my Tektro disc brakes?
No, Tektro disc brakes are designed to be used with only Tektro brand mineral oil. Tektro uses a special additive to increase the temperature range and red color for ease of identification.
לכן ב-DOT לא הייתי משתמש בכל מקרה- DOT פוגע באטמים שלא מיועדים לו.
לפי חיפוש קצר  שעשיתי ברשת הרבה משתמשים בלי שום בעיה בשמן המינרלי של שימנו שאותו קל יותר להשיג.
לגבי שימוש בשמן מנוע- אני מאמין שיעבוד אבל עם כמות כל כך קטנה והחלפות לעיתים כל כך רחוקות עדיף להימנע ולהיות בטוח שאתה מקבל ביצועים אופטימליים.
לצפיה ב-'תודה ועוד שאלה קטנה'
תודה ועוד שאלה קטנה
13/12/2016 | 23:16
1
53
לא מצאתי באינטרנט אבל האם בכל חנות לאופניים ניתן למצוא ניפל כדי לחבר למשאבת בלם לצורך ריקון נקי?
 
רק את הניפל עצמו, את כל השאר יש לי.
 
תמונה לדוגמה
 
לצפיה ב-'איביי'
איביי
16/12/2016 | 17:08
33
לצפיה ב-'לי היה tektro hdc 300'
לי היה tektro hdc 300
14/12/2016 | 00:40
56
ביצעתי בלידינג עם ערכה ושמן מינרלי של שימנו 
החלקים והחיבורים תואמים ..
חוץ מזה אולי תמצא עוד מידע מהסרטון הזה : 
https://www.youtube.com/watch?v=WWbjXwue8Rw
בהצלחה 
לצפיה ב-'שיפטר תקול'
שיפטר תקול
15/12/2016 | 10:01
3
85
יש לי בעיה בשיפטר של המעביר הקדמי. הוא מוריד הילוכים בלי בעיה אבל כשמנסים לעלות מהפלטה האמצעית לגדולה הוא פשוט לא מגיב. מסתובב "על ריק". להערכתי צריך לנקות אותו מבפנים עם איזשהו דגריזר. השאלה האם הפתיחה שלו פשוטה או שאני עלול להסתבך עם כל מיני קפיצים מעופפים ואז עדיף פשוט לדחוף צינורית פנימה ולהשפריץ ולקוות לטוב. 
מדובר על שיפטר shimano deore משנת 2000.
תודה !
לצפיה ב-'לא בטוח שהשיפטר תקול'
לא בטוח שהשיפטר תקול
15/12/2016 | 22:28
2
57
בדוק מה קורה כשאתה מושך ידנית את הכבל ומנסה להזיז את המעביר ביד

לפי התיאור נראה כמו כבל שדורש החלפה ורצוי גם המוביל

בהצלחה

שרון
לצפיה ב-'עדכון'
עדכון
16/12/2016 | 13:04
1
70
פתחתי את השיפטר. שום דבר לא עף לשמחתי. שמתי wd40 והוא פועל כמו חדש.
יתכן מאד שגם הכבל דורש החלפה. זה הפרויקט הבא ..
תודה בכל מקרה
לצפיה ב-'תחליף, אל תתלבט'
תחליף, אל תתלבט
16/12/2016 | 16:58
65
ההחלפה היא פשוטה ותשפר לך את איכות ההעברה פלאים
 
קבל כמה מדריכים רלוונטיים שיעזרו לך - 
 
 
 
לצפיה ב-'קניית אופניים משומשות'
קניית אופניים משומשות
13/12/2016 | 12:52
2
76
שלום
מה צריך לבדוק כשקונים אופני הרים משומשות
תודה למשיבים
לצפיה ב-'צריך לבדוק הרבה דברים אחרת לפעמים סכום הרכישה+ החלפת בלאי'
צריך לבדוק הרבה דברים אחרת לפעמים סכום הרכישה+ החלפת בלאי
13/12/2016 | 21:53
1
65
הכרחי יעלה יותר מחדש.
אם אתה אפילו לא יודע מה צריך לבדוק יש לך שלוש אופציות סבירות לקנות בכל זאת משומש- או לקנות מחנות עם אחריות, או שילווה אותך חבר שמבין, או לקחת זוג משומש לבדיקה בחנות. 
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
14/12/2016 | 20:33
14
לצפיה ב-'merida big nine 600, מה דעתכם על המפרט?'
merida big nine 600, מה דעתכם על המפרט?
08/12/2016 | 12:44
14
110
במיוחד ביחס לעלות שלהם שזה סביב 4000 שקל לחברי מועדון ברוזן.
 
שוקל לעשות טרייד אין על האופני הרים הישנות שלי ולהשתדרג, אז ישמשו אותי בעיקר בעיר.
יש משהו יותר טוב סביב אותו סדר גודל של כסף?
איך המכלולים שלהם?רמת אמצע סבירה?
זה שיש רק פלטה אחת מקדימה חיסרון לדעתכם?
לצפיה ב-'מפרט סביר מבחינת תמורה למחיר'
מפרט סביר מבחינת תמורה למחיר
09/12/2016 | 09:09
13
71
את המזלג אני לא מכיר. המפרט שלו טוב: אפשר לכוון הכל מבחוץ (ריבאונד, כיווץ התחלתי) אבל אי אפשר לנעול אותו - זה חיסרון, במיוחד אם אתה מתכנן להשתמש באופניים בעיקר בעיר/כביש.
 
מערכות ההינע בסדר גמור למחיר. הפלטה הבודדת מלפנים זה דווקא יתרון תפעולי. חוסך את המעביר הקדמי ובכך את המשקל שמתלווה אליו ואת התחזוקה והתפעול שלו. טווח יחסי ההעברה שנותנת הפלטה של 11-42 מספיק לכל שימוש למעט תנאי קצה (עליות ממש תלולות, דיווש ממושך במהירויות מעל 30 קמ׳ש). נקודת התורפה במערכת היא הפלטה הקדמית שהם בחרו לשים באופניים. 28 שיניים זה יחס העברה קצת איטי. על מנת לדווש במהירות 30 קמ׳ש תצטרך קדנצה של 90 ויותר. מצד שני זו קונפיגורציה מפנקת יחסית בעליות. אם תינתן לך אפשרות בחירה נראה לי שיהיה כדאי לך לשדרג במעמד הקניה לפלטה של 30 או 32 שיניים (יתכן שיצריך גם הארכה של השרשת בהתאמה).
 
הגלגלים בסדר למחיר. אם אתה לא רוכב כבד או אגרסיבי - הם יספקו את הסחורה.
 
לצפיה ב-'תודה רבה.המזלג דווקא ננעל (בדקתי בעצמי, עשיתי רכיבת נסיון)'
תודה רבה.המזלג דווקא ננעל (בדקתי בעצמי, עשיתי רכיבת נסיון)
09/12/2016 | 09:15
12
47
ואני שוקל 70 קילו בערך אז לא נכנס לקטגוריית הכבדים.
לצפיה ב-'אדרבא ואדרבא'
אדרבא ואדרבא
09/12/2016 | 09:22
11
29
לצפיה ב-'עוד שאלה בבקשה בנוגע למידה'
עוד שאלה בבקשה בנוגע למידה
09/12/2016 | 14:05
10
60
ניסיתי למדוד את ה-inseam שלי (מהרצפה עד למפשעה) וזה יוצא 80-81 ס"מ ולפי המחשבון של מרידה זה נותן לי (באופני ז"ק שלהם) מידה 18 (באינץ) ו-46 ס"מ.
את הדגם המדובר יש ב-17 או 19 אז אני נופל בין מידות
(הגובה שלי 1.79, 1.80 , יחף).
עשיתי את רכיבת הנסיון על המדיום, לא הרגשתי צפוף אבל זו רכיבת מבחן קטנה במגרש חניה, לא מייצג.
המוכר אמר לקחת 19/לארג'.
אם שניהם ירגישו לי נוח באותה מידה מה לקחת?
באתר של מרידה כתוב לקחת את המידה הקטנה לרכיבה ספורטיבית ואת הגדולה לנוחות.אני אוהב לרכב מהר (רוכב עירוני בעיקר) אבל ממש לא מתחרה או משהו בסגנון, זה נחשב ספורטיבי?
למה לשים לב כשאעשה עוד רכיבת מבחן, איזה אינדיקציות יש למידה גדולה/קטנה מידי.
תודה
לצפיה ב-'בשטח עדיף קטן להבטיח שליטה וזריזות'
בשטח עדיף קטן להבטיח שליטה וזריזות
09/12/2016 | 18:11
1
59
לרכיבת נוחות זה לא ממש משנה.
התאמת מידה:
גובה אוכף כך שכאשר הפדל בהמשך ישיר של צינור האוכף הרגל ישרה אבל לא נעולה.
מיקום האוכף על המוט (אפשר להסיע את האוכף קצת קדימה ואחורה) כך שכאשר הפדל אופקי (מקביל לקרקע)  הברך הקדמית נמצאת בדיוק מעל ציר הפדל.
לאחר שביצעת את שני הכיוונים הללו (ובהנחה שהצלחת להביא את האוכף למיקום שממקם את הברך בדיוק מעל הפדל) צא לרכיבה ובדוק איפה אתה רואה את ציר הגלגל הקדמי יחסית ל״סטם״. הציר אמור להיות באמצע אורך ה״סטם״. אם הוא חורג מהשליש האמצעי לאחד הכיוונים - המידה לא מתאימה. אפשר לפצות על זה בסטם ארוך יותר (או קצר יותר = היגוי אגרסיבי) אבל אם הציר נראה מלפני הסטם (קדימה ממנו) המידה קטנה מדי ואם אחורה ממנו - המידה גדולה מדי.
לצפיה ב-'בעניין הסטם- זה הפוך ממה שכתבת, כנראה בלבול'
בעניין הסטם- זה הפוך ממה שכתבת, כנראה בלבול
11/12/2016 | 10:24
51
מה גם שזאת גישה שמתאימה לגיאומטריה של פעם- עם הגיאומטריה המודרנית של הארכת צינור שילדה עליון אופקי, הקטנת זווית ראש והקטנת אורך סטם הגישה הזאת כבר לא רלוונטית.
מה כן חשוב?
1. מה שכתבת בפסקה הראשונה.
2. מרווח מפסעה מהשילדה סביר בעמידה עם נעליים על הקרקע- מה זה סביר? תלוי ברוכב ובאופי הרכיבה. בשילדות הרים הצינור העליון כבר משופע ככה שזאת לא בעיה.
3. הכי חשוב- אורך צינור עליון. ניתן לשחק עם אורך הסטם וזה גם תלוי ברצון הרוכב להיות יותר או פחות זקוף אבל יש להעדיף צינור עליון ארוך ששולח את הגלגל רחוק לפנים וסטם קצר על מנת לקבל יותר יציבות, שמירה על כיוון ופחות נטייה להתהפכות בירידות. שלדה קטנה מידי תפגע בהנ"ל. 
לצפיה ב-'אופניים עם מפרט מצוין ומחיר מצוין, לגבי המידה-'
אופניים עם מפרט מצוין ומחיר מצוין, לגבי המידה-
11/12/2016 | 10:15
7
66
לפי הגיאומטריה בקישור שצירפת האופניים האלה קצרות יחסית למקובל היום- אורך צינור עליון של 580 מילימטר ל-17 ו-600 מילימטר ל-19. עם גובה של מטר שמונים אתה בטוח צריך את ה-19. רק לשם השוואה ברוב הדגמים שילדת 19 תהיה עם אורך 620 מילימטר וסטם קצר.  
לצפיה ב-'תודה'
תודה
11/12/2016 | 10:39
6
38
אני לא בטוח שאני מטר שמונים בול (קצת קשה לי למדוד את עצמי על הס"מ) יתכן ואני 1.79.
אופניי ההרים הנוכחיות שלי , טרק 4300 הם 19.5 עם טופטיוב של 56 ס"מ...אז קצת מפחיד אותי הלארג'.
אם בכל זאת ארגיש בנוח על שתי המידות ( בנתיים רכבתי רק על המדיום) אתה ממליץ ללכת בכל זאת על הלארג'?
 
לצפיה ב-'בהחלט כן'
בהחלט כן
11/12/2016 | 11:21
2
47
כמה נקודות:
- שים לב שאתה מודד עם כסא בגובה דיווש נכון- הרבה פעמים בחנות מודדים עם מושב נמוך מידי ואז לא שמים לב שהשלדה קטנה מידי.
- אם אין לך בעיית גובה מפסעה  ואתה לא מרגיש מתוח מידי לפנים בשילדה לארג' אתה רק תרוויח בשטח יציבות כיוונית ובטחון בירידות.
לצפיה ב-'תודה!'
תודה!
11/12/2016 | 12:02
9
לצפיה ב-'אבל תפסיד זריזות ויציבות בעליות'
אבל תפסיד זריזות ויציבות בעליות
02/01/2017 | 11:24
9
אני קרוב מאוד בגובה לשואל, וגם כן נמצא לפעמים "באמצע" בין מידות אופניים.
מהניסיון שלי, במקרים בהם התעקשתי לרכב על אופניים שהיו קצת גדולים לי (נגיד סטאמפג'מפר L) התוצאה היתה תחושה של "רכבת" בסינגלים ובעיית יציבות בעליות.
כך שתלוי מאוד מה רוצים מהאופניים - לעיר/רכיבות נפח, עדיפה מידה קצת גדולה מדי. לסינגלים צפופים וטכני - מידה קצת קטנה מדי.
לצפיה ב-'שאלה בקשר למידת אופניים '
שאלה בקשר למידת אופניים
14/12/2016 | 09:20
2
27
זה שהאוכף גבוה מהכידון לא אומר שהאופניים קטנות?אני מטר שבעים ואחת רוכב על מידה מדיום,ומעלה את האוכף עד המכסימום בערך,אני די
לצפיה ב-'מצטרף לשאלה רק שואל בהפוכה'
מצטרף לשאלה רק שואל בהפוכה
14/12/2016 | 09:38
25
אם נוח לי ככה שהאוכף בערך בגובה של הכידון או אפילו טיפה נמוך ממנו זה אומר שהאופניים גדולות עליי?
באופני הרים ז"ק, האם כאשר המידה היא נכונה האוכף תמיד יהיה גבוה מהכידון?
לצפיה ב-'הבדל גובה לפה ולשם בין אוכף לכידון הוא עניין של העדפה\נוחות'
הבדל גובה לפה ולשם בין אוכף לכידון הוא עניין של העדפה\נוחות
14/12/2016 | 12:11
53
פרמטרים לדעתי החשובים בהתאמת אופניים הם המרחק בין האוכף לציר המרכזי (תלוי באורך רגליים) והמרחק בין האוכף לכידון (תלוי באורך גו). אלו גם הפרמטרים שקשורים בעיקר לשלדה, כלומר למידת האופניים.
 
הפרש גובה בין כידון לאוכף צריך לקחת בחשבון רק לאחר התאמת גובה אוכף לעומת ציר מרכזי. והוא נעשה בעזרת מיקום גבוה\נמוך של הסטם (עניין של ספייסרים) או זווית חיובית\שלילית גדולה\קטנה של הסטם. ובעזרת הצורה של הכידון. לא עניין שקשור ישירות לבחירת גודל שלדה.
 
יש שמעדיפים או צריכים כידון נמוך וקרבי, יש שמעדיפים כידון גבוה ונוח.
לצפיה ב-'kona rove st 2017 התרשמות ראשונית '
kona rove st 2017 התרשמות ראשונית
09/12/2016 | 23:09
8
160
רכבתי איתם היום 75 קמ אספלט ושבילים.
בדרך הלוך היתה רוח צפונית נגדית חזקה והתחיל לרוץ לי סרט, שהם כבדים מדי ומגושמים ןהתחלתי לחשוב שאולי עשיתי טעות ...כנראה בגלל ה1X11 והיחסים בהילוכים שהם שונים קיצונית ממה שרכבתי עד עכשיו, בגלל זה הרגשתי מאוד איטי ומסורבל .אין ספק צריך להתרגל לקסטה הענקית הזו.

אבל אחרי 20 קמ, התחלתי להנות מאוד בעיקר מ2 דברים עיקריים :
1. ההיגוי והשליטה פשוט מדהימים, האופנים האלה לא מעניינים בקו ישר, רק תן להם לזגזג ולתמרן בשבילים כולל קפיצות בקלילות פשוט מדהימים
2. אני רגיל לרכב על גלגלים בלחץ 80 ופה הרכיבה על 60 גלגלים טיובלס, דבר חדש עבורי, השיכוך של הגלגלים והצמיגים מדהים פשוט אוכל הכל מבלי להעיף סתימות מהפה שלך ...

הידיים לא כואבות יותר בשום גזרה וזה לא ברור מאליו
היו לי 4-5 עצירות לכיוונים של האוכף קדימה בעיקר ומשחקים בגובה, מתכוון להפוך את הסטם לשלילי ועם הזמן אולי גם נוריד כמה ספייסרים

אני מוקסם מהאופנים, מזכירים לי את הbad boy  cannonadale שהיו לי, אבל עם דרופ בר וגלגלים עמידים ומפנקים יותר.

אני בעד וממליץ בחום לכל מי ששוקל, עבור הצרכים שלי האופניים האלה בול 
 
לצפיה ב-'תתחדש ותן בראש! '
תתחדש ותן בראש!
10/12/2016 | 13:57
70
אני כבר מזמן הבנתי שהאחרונים להשפיע על "בעיות" שכאלו (מהירות במקרה הזה) 
הם האופניים. 
 
תמיד תזכור ששינוי של 1-2 קילו במשקל של האופניים שווה בערכו  מבחינת אחוזים ל - 1%-3% מכלל המשקל שצריך להזיז (משקל גוף +משקל האופניים)
כך שאם הכל תקין בהם ואין בעיות שמאטות אותם אז הם האחרונים להוות את הבעיה. 
על אחת כמה וכמה שמדובר באופניים בעלי צמיגים דקים, מזלג קשיח צר וגאומטריה שכזו. 
 
תהנה! 
 
לצפיה ב-'תתחדש ותהנה.יש עוד דגמים באותו סגנון ששקלת לקנות?'
תתחדש ותהנה.יש עוד דגמים באותו סגנון ששקלת לקנות?
11/12/2016 | 09:59
2
28
לצפיה ב-'יש עוד דגם kona sutra יותר בכיוון של טורינג'
יש עוד דגם kona sutra יותר בכיוון של טורינג
11/12/2016 | 10:09
1
61
ומערכות יותר פשוטות, אני העדפתי משו יותר ספורטיבי 
לצפיה ב-'ודגמים של חברות אחרות בדקת?'
ודגמים של חברות אחרות בדקת?
11/12/2016 | 10:25
43
הקטע של אופניי גרבל/הרפתקאות או כאלה שמסווגים כ- do it all זה משהו שמעניין אותי, רק ממה שאני רואה ההיצע הוא דל מאוד, לא מייבאים כמעט דגמים
 
לצפיה ב-'תתחדש, מה רוחב הצמיגים כרגע? יש מקום לצמיג רחב יותר?'
תתחדש, מה רוחב הצמיגים כרגע? יש מקום לצמיג רחב יותר?
11/12/2016 | 10:06
3
23
לצפיה ב-'כרגע 36 אפשר 40 בכייף'
כרגע 36 אפשר 40 בכייף
11/12/2016 | 10:13
2
25
לצפיה ב-'מכובד, אפשר גם לשים צמיגי 29 מהירים וצרים בלחץ 40'
מכובד, אפשר גם לשים צמיגי 29 מהירים וצרים בלחץ 40
11/12/2016 | 10:27
1
23
לצפיה ב-'אני מעדיף לרכוב על צמיגים בלחץ 60 לפחות'
אני מעדיף לרכוב על צמיגים בלחץ 60 לפחות
11/12/2016 | 10:58
63
היתי מעדיף אפילו 70-80 אבל לפי המלצות יצרן, לחץ מקסימלי בטיובלס 60... מתכוון לבחון את המלצת היצרן כלפי מעלה 
לצפיה ב-'מה דעתכם על kona rove st '
מה דעתכם על kona rove st
06/12/2016 | 22:09
14
141
 
עושה רכיבות נפח 70-80 קמ חלק אבפלט וחלק שבילים ושטח 
השלדה כרומולי 
המע סראם 1X11 שאותה אני ממש לא מכיר 
טיובלס 
לצפיה ב-'מה אפשר להגיד- פצצה של אופניים'
מה אפשר להגיד- פצצה של אופניים
07/12/2016 | 21:36
13
101
גם אני לא מכיר את ה-1X11 של סראם ואת הברקסים ההיברידיים של TRP, אבל העדויות והמבחנים ברשת מורים על כך שזה מערכות מעולות.
כמה הם עולות בארץ?
אני רואה שאתה מוכר משהוא דומה ולכן מכיר את אופי הרכיבה שאליו מתאימים אופניים כאלה. מה שכן- אם סיבת השדרוג היא רצון לקבל יותר נוחות משלדת פלדה אתה עלול לגלות שהשיפור נע בין דרמתי ביותר לעד לא קיים. כדאי לבדוק את הנקודה הזאת קודם.
 
לצפיה ב-'כשעשיתי עליהם סיבוב אני מודה לא הרגשתי את האגדה שרצה על כרומ'
כשעשיתי עליהם סיבוב אני מודה לא הרגשתי את האגדה שרצה על כרומ
07/12/2016 | 22:37
12
97
כרומולי עם הרכות וכל החירטוטים, היתי רוצה שלדת טיטניום, אבל זה הרבה מעבר לתקציב, אולי מתי שהו בעתיד...
 
אבל החלטתי ללכת עליהם כי בא לי משו שונה מאלומיניום ושעדיין מגיע בפשטות של אופניים כמו שהינו ילדים .... רוכב לעבודה מדי פעם מחולון להרצליה, הרבה אספלט וקצת שבילים ואוהב באופן כללי רכיבות גראבל וטורינג
 
מחיר האופניים 6000, ונראה לי שבשביל המכלולים וכל החבילה המחיר טוב
 
אני מדי שנה שנתיים אוהב להחליף אופנים, אבל אין לי בעיה להישאר עם זוג גם הרבה מעבר במידה ואני מתחבר אליהם טוב
לצפיה ב-'כרומולי זה חירטוט הדגל של המשווקים....'
כרומולי זה חירטוט הדגל של המשווקים....
08/12/2016 | 05:41
6
96
משווקים את זה כאילו שלדות כרומולוי עשויות מנייר טוטאלט של לילי עם הכלבלבים... 
אולי היא גמישה ברמת המעבדה ובהתייחס להעברת זעזועים. 
 
בכל שאר המקרים זה חירטוט שיווקי ותו לא.
 
כן,ורכבתי על יותר כרומולי (שהיו שלי) משאני יכול לספור על אצבעותיי, כולל אופני כביש,שטח,אקסטרים ומה שביניהם. 
 
 
לצפיה ב-'הדבר היחיד שאולי מטריד אותי בכרומולי זה החלדות'
הדבר היחיד שאולי מטריד אותי בכרומולי זה החלדות
08/12/2016 | 12:44
4
70
כל השאר אני פתוח
האם הם עשויות להחליד ברמת נזקים לשלדה ? כי באופני אלומיניום שלי אני ממש לא דופק חשבון לרטיבות וכל נושא הניקיונות כמו פעם ... מנקה רק את המערכות הילוכים ושרשרת  ומשמן לפני כל רכיבה
 
 
לצפיה ב-'הכל טוב, זו לא בעיה. '
הכל טוב, זו לא בעיה.
08/12/2016 | 12:54
2
27
לצפיה ב-'אין צורך להתייחס באופן מיוחד ?'
אין צורך להתייחס באופן מיוחד ?
08/12/2016 | 13:28
1
46
אני הגעתי למסקנה ששטיפת אופניים זה נזק פי 50 יותר חמור לטווח ארוך מאשר אי ניקוי ..
 
אני לפני כל רכיבה לוקח מטליות לחות ומנקה את השרשרת מהבוץ/חול משמן רק בSQUIRT  ויוצא לדרך 
 
פעם היתי מתלהב שוטף אחרי כל רכיבה השלדה היתה מבריקה ...חחחח
לצפיה ב-'לא לשטוף כל הזמן במים זה כלל אצבע לכל סוג אופניים...'
לא לשטוף כל הזמן במים זה כלל אצבע לכל סוג אופניים...
08/12/2016 | 17:59
56
ולאיו דווקא לסוג מתכת ספציפי, מים לא עושים טוב לאופניים באשר הם אופניים. 
 
הכוונה היא ששלדת כרומולי לא רגישה לסכנות בהקשר הזה באופן מיוחד...
אם לא שוטפים כמו משוגעים אחרי כל רכיבה ולא משפריצים עליהם בלחץ גבוהה אז הכל בסדר, כמו שאמרתי. 
הוכחה לכך אפשר לראות באופני bmx מקצועיים (כרומולי) ששלדות מחזיקות שנים על גבי שנים והדבר האחרון שמהווה להן סכנה הוא חלודה. 
 
שטיפות כדאי מאוד לדחות עד כמה שניתן. רק אם אין ברירה.
לצפיה ב-'מה שיחליד זה מתכת חשופה לחמצן'
מה שיחליד זה מתכת חשופה לחמצן
09/12/2016 | 08:53
53
העובדה שמתחת לצבע יש פלדה ולא אלומיניום לא תגרום לפלדה להחליד כל עוד היא נשארת מתחת לצבע. חלודה מופיעה במקומות בהם הפלדה חשופה - מקומות בהם הצבע נשחק, או שמלכתחילה לא מצ.ופים בצבע/לכה/כרום/אמייל...
 
אם מופיעה חלודה צריך להסיר אותה, לא באגרסיביות כדי לא לגרום עוד נזק, ולצפות בצבע/לכה מונע חלודה (שנשאר לאורך זמן) או בגריז (שנעלם עם הזמן).
 
נקודות התורפה הן נקודות בהן מתרחש מגע/שחיקה. בעיקר נקודות החיבור של הנאבות לשלדה, ברגים, חבקים. וכמובן מערכות ההינע (שרשרת, גלגלי שיניים, כבלים). בנקודות הללו שימון וגירוז מהווים פתרון טוב.
 
ואם מופיעים כמה ״ג׳ינג׳ים״ לא צריך להתרגש. זה לא טירונות ואין מ׳כ שידפוק לך שעה ביציאה.
לצפיה ב-'ממש לא!'
ממש לא!
29/12/2016 | 13:48
14
שלדות כרומולי בולעות ויברציות טוב יותר מכל חומר אחר, יתרה מכך, כמה שהכרומולי פשוט יותר כך השיכוך שלן טוב יותר, כמובן שיש הבדל בין שלדה לשלדה, עובי הצנרת והתכנון הכללי.
לצפיה ב-'איפה נמכרות בארץ?'
איפה נמכרות בארץ?
08/12/2016 | 12:58
2
21
לצפיה ב-'בסלאלום'
בסלאלום
08/12/2016 | 13:23
1
22
לצפיה ב-'תודה'
תודה
08/12/2016 | 13:38
15
לצפיה ב-'6000 לדגם של 2017?'
6000 לדגם של 2017?
09/12/2016 | 18:50
1
69
נשמע מחיר מעולה - לפני שנה זה היה הרבה יותר יקר.
הם מייבאים את הדגם בצורה סדירה או שזו הזמנה מיוחדת?
 
(אני קניתי מהם Kona jake the snake 2016) לפני שנה וחצי בערך
לצפיה ב-'הביאו מס יח' רובם נמכרו נשארו 54 ו51 שאני קניתי '
הביאו מס יח' רובם נמכרו נשארו 54 ו51 שאני קניתי
09/12/2016 | 22:48
27
לצפיה ב-'המקום לנסוע באופניים חדש בנתניה'
המקום לנסוע באופניים חדש בנתניה
08/12/2016 | 22:45
1
116
לצפיה ב-'מזכיר לי את התכנית להעביר את ההגה בבריטניה לצד שמאל'
מזכיר לי את התכנית להעביר את ההגה בבריטניה לצד שמאל
09/12/2016 | 09:21
67
הבריטים שקלו להעביר את הנהיגה בבריטניה לצד ימין של הכביש, כמו במרבית העולם המערבי וכמו בשאר מדינות אירופה.
אחת התכניות היתה לבצע את המהלך בהדרגה: קודם כל לחייב את כל המשאיות והאוטובוסים לנסוע בימין ולהשאיר את המכוניות הפרטיות והאופנועים בשמאל, ואחרי שנה לחייב את כל מי שישאר לעבור לימין.
 
למקום קוראים ״סקייט פארק״, דהיינו ״פארק גלגליות״.
מילא שמרבית ההורים שולחים את הילדים שלהם לפארק הזה בלי קסדות ומגיני ברכיים/מרפקים (ראה בסרטון שהפצת), אבל בתאונה בין אופניים ורוכב גלגליות גם אלו לא יעזרו.
 
ועוד הערה: נרשמת לתפוז לפני שבוע ואתה שולח מסר בעל תוכן פרסומי. קצת מחשיד. תפוז ישמח לפרסם את תכניך בתשלום. אני בטוח שלעיריית נתניה יש תקציב לכך.
לצפיה ב-'יש איזו בעיה אם שם פנימית בצמיג שהוא TUBELESS READY?'
יש איזו בעיה אם שם פנימית בצמיג שהוא TUBELESS READY?
06/12/2016 | 12:57
4
53
יש איזה יתרון?
אני רוצה לקנות מקסיס קרוסמרק והוא זמין בשופ הרים בגירסה הרגילה (ברזל)
ובגירסה Maxxis CrossMark 2.1 LUST Tubeless.
הבנתי ש- lust זה עוד איזה אריג שהוסיפו בדופן הצמיג נגד פאנצ'רים, אז כדאי ללכת עליו למרות שמשתמש עדיין בפנימיות או שלקנות את הרגיל?
ועוד שאלה בנוגע לרוחב הצמיג, קראתי שמקדימה כדאי לשים צמיג רחב יותר בשביל האחיזה, אני רוכב רק בעיר אז זה מיותר מבחינתי או שעדיין כדאי?
עד עכשיו הייתי עם קרוסמרק 2.1 קדימה ואחורה אבל אני רואה שיש אותו גם ב-2.25, אז שווה לשים אותו מקדימה?
 
ועוד שאלה בבקשה, המעביר הקדמי שלי עשה את שלו וצריך לקנות חדש, זה מעביר לשמונה הילוכים , shimano altus, בגלל שזו מערכת ישנה אני לא מוצא חנות שמחזיקה, מישהו יודע איפה יש? אין אפשרות לשים שום דבר אחר מלבד מעביר לשמונה הילוכים נכון?
לצפיה ב-'מדוע אתה מתקין צמיגי הרים על אופניים לשימוש עירוני?'
מדוע אתה מתקין צמיגי הרים על אופניים לשימוש עירוני?
06/12/2016 | 21:24
1
48
בעבר התקנתי מעביר 9 הילוכים על אופניים עם קסטה ושיפטר 8 הילוכים. עבד ללא בעיות מיוחדות.
לצפיה ב-'צמיגים כאלה מתאימים לאופי הרכיבה שלי'
צמיגים כאלה מתאימים לאופי הרכיבה שלי
08/12/2016 | 12:38
31
אוהב את הריכוך על חשבון המהירות
לצפיה ב-'פנימיות בצמיג טיובלס'
פנימיות בצמיג טיובלס
07/12/2016 | 05:16
1
137
אין מניעה להשתמש בפנימית בצמיג טיובלס.
צמיג טיובלס אכן מצוייד בדופן עבה יותר, אטומה לאוויר (בצמיג רגיל ייתכן שיהיו בדופן חרירים) וגם בשפתיים עבות יותר בנקודת החיבור לחישוק.
התוצאה היא צמיג מעט כבד יותר ובעיקר יקר יותר.
הנסיון המר שלי הוא שגם הדופן של צמיג טיובלס נקרעת, אבל יאמר לזכותם של הצמיגים של מקסיס שהדופן שלהם באמת עבה וחזקה יחסית.
 
באשר לרוחב: כן, בשטח נהוג להרכיב מלפנים צמיג בעל אחיזה טובה יותר. או רחב יותר או בעל פרופיל קוביות בעל אחיזה טובה יותר, בעיקר אחיזה אורכית (מניעת החלקה לצדדים - זה הצמיג המכוון). צמיג אחורי אפשר לבחור בצמיג בעל התנגדות נמוכה יותר לגלגול גם אם זה בא על חשבון האחיזה. זה יכול להיות צמיג צר יותר או בעל פרופיל קוביות נמוך יותר שנותן בעיקר אחיזה רוחבית (מאפשר החלקה לצדדים אבל מונע החלקה לפנים - זה הצמיג המניע).
אבל מה שנכון - בעיר כל זה לא ממש רלוונטי. בחר צמיג צר וחצי חלק ונפח ללחץ גבוה.
 
מעביר קדמי - כל מעביר שמיועד למערכת 7 או 8 הילוכים של כל יצרן יעבוד. לא צריך דווקא ״אלטוס״. מעבירים של מערכות 9 או 10 או 11 או 12 עלולים להיות בעייתיים בגלל רוחב השרשרת.
קח בחשבון שצריך לבחור מעביר שמתאים לאופיים משתי בחינות:
א. אופן החיבור לשלדה (יש מעבירים שמתחברים באמצעות שני ברגים ישר לשלדה ויש מעבירים שמתחברים באמצעות חבק סביב צינור האוכף - צריך לבחור מעביר עם חבר בקוטר המתאים לאופניים).
ב. כיוון הגעת הכבל למעביר. יש מעבירים top pull שהכבל מגיע אליהם מלמעלה. יש מעבירים bottom pull שהכבל מגיע אליהם מלמטה. יש גם מעבירים שיודעים לעבוד בשני האופנים.
 
ובכל זאת - לפני שאתה מחליף מעביר - נסה להחליף את הכבל ואולי גם את הידית. כאמור - מערכות SRAM ושימנו זהות וחלופיות כשמדובר במעביר הקדמי. באחורי יש הבדל במידת תנועת הכבל בין הילוכים.
לצפיה ב-'תודה רבה על התשובה המושקעת (לא רק לי, לכולם פה, מעריך את זה)'
תודה רבה על התשובה המושקעת (לא רק לי, לכולם פה, מעריך את זה)
08/12/2016 | 12:37
8

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

סיוון זמיר מנהל הפורום
מתכננים חופשה ביוון?
סלקטד - לטייל קצת אחרת באיטליה
חברת
חברת "קראפן"

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ