לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'אני מתגעגעת לאחותי '
אני מתגעגעת לאחותי
18/07/2016 | 10:47
15
144
היא בהוסטל כרגע לחמישה ימי ניסיון , וחסרה לי . 
זה מוזר אבל דווקא הפורום הזה עזר לי מאוד להבין דברים בה ולהצטער על דברים בי. 
 
וזה לא קל , לא לא לא בכלל לא. אנשים שנכנסים מבחוץ לא בטוח שיוכלו להתמודד. היא דופקת עשרות פעמים ביום בדלת של החדר שלך, היא מדברת תמיד וכל היום על אותם נושאים שנתקעו לה בראש בלופ כמו אצלי (למשל להאכיל את החתולים), היא מזיזה כוסות ימינה ושמאלה וימינה ושמאלה בלי סוף , היא יכולה סתם כך לצרוח ולבכות בלילה כי המנורה לא בחשמל ולהתחיל לדבר איתך בפעם הזיליון ואחת על כמה מינרלים וויטמינים הגוף שלך צריך וגם להוציא את אבא שלי משנתו כל לילה מחדש ואפילו בכוונה.
 
והיא הבן אדם הכי נותן שאני מכירה, והכי רוצה לתת משלו והכי דומה לי יותר מאבא ואמא שלי ויותר מכולם. פשוט כי זה שלי יש מספיק את היכולת להעמיד פנים אני לא חושבת , מרגישה ומתנהלת בדיוק אותו דבר חלק מהזמן - לא אומר שאני לא ככה רוב הזמן.
 
והיא חסרה לי ואני מבינה שגם צר לי שלא ביליתי את הזמן שהיה בלחבק אותה ובלשמוע את הפיטפוטים ולכבד את מה שחשוב לה במקום להסתגר בעצמי. כי זו אחותי והיא הילדה שהייתה מספרת לי סיפור לפני השינה (יש לה דימיון נפלא) ולא אכפת לי מה רואים בחוץ וכמה זה קשה אפילו לי - שיתכן ואצטרך לגור בנפרד ממנה. אני עדין אוהבת אותה מאוד והיא לא יודעת שהיא כמוני ואני כמוה אפילו יותר מאשר הייתי קרובה ודומה בדברים מסוימים לאדם שביליתי איתו 4 שנים מהחיים שלי באופן הכי קרוב.
 
אתמול דיברנו בטלפון והשיחות שלנו זה תמיד היא מדברת או אני מדברת וזו הרצאה שלמה ואז נזכרים שצריך לשאול מה קורה ומה שלומך- ומגיבים או לא מגיבים אם מתאים אחרי הרבה זמן  ולפעמים גם בכלל לא טורחים לענות .
 
זה נורא טבעי לי , זה הרבה יותר ברור לי כי אפילו בקשר הכי קרוב זה שלפעמים לא הייתי טורחת לענות "כן" או "לא" לנושא ופשוט לדלג לנושא שלדעתו לא קשור או נכנסת לפרצי דיבור זה היה דבר כל כך זר ופה זה נורא ברור לי.
 
זהו ,עכשיו אני אולי מבינה לעומק את הסיבות אבל גם יש בי יכולת להכיל- קודם כל את עצמי.
לצפיה ב-'יתכן ואם היה מתקבל אז גם היה משתנה לטובה'
יתכן ואם היה מתקבל אז גם היה משתנה לטובה
18/07/2016 | 10:59
4
55
המון מהדברים הכי מעצבנים אצל אוטיסטים מבטאים עודפות,
תחושה קיומית של חוסר מגע ומבט והקשבה מחוללת התעקשות שיכולה להיות גם מאוד לא רגישה,
כמו גם דיבור ארוך נורא וטון חזק נורא (כלום לא ברור שאלה תגובות על סביבה לא קשובה ?)
ברגע שהבן אדם מתחיל להרגיש שמישהו רואה אותו ושומע אותו הדברים האלה יכולים להסתנכרן לצורה ממש יפהפיה וכזאת שגם הכי קשובה לקיומו של האחר
 
בגלל זה לומר "אבל גם אוטיסטים עושים את זה ואפילו יותר" זה הכי שטחי ומטעה לדעתי,
יש הבדל בין התפרצות מתוך יאוש וחרדה לבין כחנות שנחשבת לחלק נחוץ מהכישורים החברתיים,
שזה אגב מה שיוצר את ההתפרצות והשיתוק אצל אנשים לא כחנים,
אבל בשביל זה צריך להבין משהו בניתוח התנהגות
ואף אחד לא מבין בזה כלום
 
לצפיה ב-'גם לא אתה?'
גם לא אתה?
18/07/2016 | 11:32
3
43
ישנה הבנה היום וזה התחלתו של שינוי.
 
מי אמר שלצעוק בלילה כשהעולם מתפרש אחרת היא יותר הגיונית מלפרוץ בבכי למראה שאולי לא נוגע לך בכלל אבל אתה נדרש לו בגלל הנורמליזציה הכופה של דברים? 
 
(סתם לדוגמא מעולם לא בכיתי בהלוויה, אפילו כשנדרשתי ואי לכך נתפסתי כאדם קר. SO WHAT)
לצפיה ב-'אני מבין יותר ממנתחי התנהגות זה בטוח, הרבה יותר'
אני מבין יותר ממנתחי התנהגות זה בטוח, הרבה יותר
18/07/2016 | 12:08
2
41
אני לא הולך להלוויות בכלל אבל בהלוויה של אמא שלי בכיתי נורא וזה הפתיע אותי מאוד
וכן, כמו רוב האוטיסטים אני נחשב לאדם קר ולא אמפטי ובלא בלא בלא
 
לצפיה ב-'ח גם אני , אבל לא באישי על אישי'
ח גם אני , אבל לא באישי על אישי
18/07/2016 | 12:18
1
16
לצפיה ב-'כן, ברור'
כן, ברור
18/07/2016 | 13:17
7
לצפיה ב-'חוסר אונים'
חוסר אונים
23/07/2016 | 17:24
9
22
כל התופעות שתיארת הן ביטוי לחוסר אונים והן משקפות את חוסר האונים של המומחים כשמדובר בשונות תקשורתית. הכאב הגדול ביותר הוא שכולם מטפלים בקושי של הסביבה שחיה עם האוטיסט ומתעלמים לחלוטין מהקשיים ומהסבל שלו. המעבר להוסטל אולי יקל על חייכם אבל יהפוך את חייה לגיהנום כי גם שם אף אחד לא יתייחס לסבל שלה או ינסה לעזור לה. 
יש אפשרות לטפל בכל התופעות שתיארת. הן לא סימפטומים של האוטיזם אלא של הסטרס המתמשך שהפך לטראומה נוירולגית....
לצפיה ב-'היא רוצה ובחרה לעבור להוסטל'
היא רוצה ובחרה לעבור להוסטל
23/07/2016 | 18:58
8
22
אף אחד לא שיכנע אותה מהצד של המשפחה.
היא דיברה עם חברות שלה וידידים שלה והחליטה שזה מה שהיא רוצה בדגש על ההוסטל הזה , שיש לו אופי יחודי משלו.
 
 
לאבי גם יש קווים אוטיסטיים , לא חושבת שהוא יוכל לעזור לה לא יותר משהוא יכול לעזור או שאני במאמץ שלי להועיל לעצמי כאדם שגם לו יש קווים או אפילו יותר מזה.
 
עם כל היופי שבדבר בתפיסת הסבל שלו והסבל שלה ושלהם אני יכולה לומר לך שדי בשמיעת סיפורים אישיים פה לומר שהדרך הכי טובה לאדם במצב הזה היא לא תמיד להפיל עליו את המשפחה כתומכים ראשונים או אחרונים.
 
וגם מהסבל של המשפחה מתעלמים, עם כל הכבוד.
 
וכמו ששיקפתי פה  - זו אפילו לא החלטה של המשפחה (גוף ערטילאי ובעל ריבונות כלשהו) אלא שלה. לו זו הייתה יוזמה של משפחתי ודאי היה בזה משום שמחה עבורי כי לפחות זה היה אומר שהם מודעים לחומרת מצב מסוים או רוצים להקל בדרך אולי עקומה מבחינתך - אבל עקומה מספיק להיות דרך את מצבה.
 
זה לא המצב.
לצפיה ב-'בנוסף בתור אדם שחי חמש שנים'
בנוסף בתור אדם שחי חמש שנים
23/07/2016 | 19:04
1
19
עם אדם שמזכיר הרבה יותר התנהלות "נורמטיבית" של אדם ובתור אדם שגם לו יש את הקווים, אני יכולה לומר שמבחינות מסוימות מצבי קשה בהרבה משלה מכיוון שאני מסוגלת לשלוט בכל הדברים שהיא איננה מסוגלת או יודעת שעדיף להסתיר.
 
קשר עין, טון דיבור , צורת השיח, הפסקה במלל בלתי פוסק, מודעות לאחר והדברים האלה דווקא מהמקום שלה איפשרו לה ליצור חיים חברתיים הרבה יותר עשירים שכן היא מוצאת את מי שיכול לשאת את "המוזרויות" ואילו אותי זה מעקר לחלוטין ברוב הגדול של המקרים מתקשורת איכותית לאורך זמן עם בני אדם (אני לא אומרת שהיום עלי להסתיר הכל אבל ההבדל בין מה שאני משדרת למה שאני ניכר בכל אם בעבודה אם בזוגיות או בקשרים בינאישיים).
 
אני מרגישה שמשום שזה היה פרי רעיונה שלה והחלטתה שלה- יש בזה פתח לשינוי מבחינתה לטוב ולרע.
 
 
לצפיה ב-'פתוח וסגור'
פתוח וסגור
23/07/2016 | 19:12
12
זו הבעיה שכולנו מתמודדים איתה ומחפשים את שביל האמצע שמאפשר לנו לאזן בין העצמי לחברתי....
הסימפטומים שתיארת אצל אחותך מצביעים על פתרון שגוי בטיפול העצמי שלה. יש לה מחסומים שמונעים הצפה וקריסה, אבל הם פנימיים ולא חיצוניים - יש קצרים בתקשורת בין אזורים שונים במוח. הם פועלים כמו שבילי אש ביער שנוטה לדליקות - הם מונעים התפרצות קשה של סערות חשמליות במוח אבל לא פןתרים את הבעיה מהיסוד - כלומר, לא פותרים את הנטיה לסערות חשמליות.
לצפיה ב-'לא קשור'
לא קשור
23/07/2016 | 19:04
5
13
ברור שעדיף במצב כזה לצאת מהבית ולא לסבול גם את הסבל שהיא גורמת לכולם ולפעמים אפילו עדיף לטפל בזה רחוק ככל האפשר מהמשפחה כדי להפחית את העומס הנפשי שכרוך בתהליך עצמו - אבל אף אחד לא מטפל ולא יטפל בבעיה שלה.
לצפיה ב-'שאלה לי אליך-'
שאלה לי אליך-
23/07/2016 | 19:56
4
18
ראשית מיותר לציין שאני מסכימה עם כל מה שאמרת.
שנית, מדוע את מגדירה זו כבעיה? או שעל פני השטח זו בעיה.
 
אשמח לתשובה מפורטת לדרך התמודדותך, כמו שכבר הבנת גם אני עצמי מכילה לא פחות "אלמנטים" מאותה דרך ותשובתך אולי תתן לי הקלה בתחומי שלי המצומצם. 
 
ניסיתי לכוון ולדבר אל ליבה כמה וכמה פעמים , אבל גורלה לא תלוי בידי אחר אלא בידיה שלה . גם לדעתי דרך ההתמודדות שגויה אבל אם הדבר נותן או יתן לה תחושת מה של הקלה ואושר אני בעד.
 
כמובן אותה תשובה נכונה למשפחתי. 
אני לוקחת על פי רוב את המקום של המתבונן מהצד
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
23/07/2016 | 21:09
3
10
קשה לי להסביר כי אין לנו כרגע שפה משותפת. אני מתחילה מהתחלה - בשירשור חדש.
לצפיה ב-'אשמח גם אם תוכלי לציין '
אשמח גם אם תוכלי לציין
23/07/2016 | 21:12
2
12
מדוע את מרגישה שאין לנו שפה משותפת , 
אינני פוסלת ולו במעט את גישתך- 
אני מאוד מאוד מאוד מסכימה עם הדברים שרשמת לגבי "כיבוי השרפות"
ולהבנתי זה הבסיס, יותר מאשמח לקרוא את השרשור שלך ולהבין את רגשותיך, 
נסיונך ודעתך בנושא.
 
ובכלל 
לצפיה ב-'אין שפה'
אין שפה
24/07/2016 | 07:16
1
12
כי אין בשפה שלנו מילים. יש לנו המון מילים למה שנקלט באמצעות החושים וכמעט שום דבר שמתאר את מה שקורה לנו בפנים.
לצפיה ב-'תוכלי להרחיב עוד?'
תוכלי להרחיב עוד?
24/07/2016 | 11:19
8
תודה על שאר התגובות הן מאלפות, 
אני מזהה למשל את נושא האני בעובדה שציינתי פעם
שאנשים נוטים לחשוב שאני חסרת דעה עצמאית וכן הלאה
כי אני אוהבת בשיח להשוות ולקבל בצורה מלאה את דעותיהם
מחשבותיהם וכן הלאה-
 
כי דעה לא מתקשרת למעמד האני, וכל האני חשובים באותה מידה.
זה קרה לי בעוד הרבה סיטואציה אבל כמו כל דבר על הספקטרום , 
יש כל מיני סוגים של אנשים ואני א"א
לצפיה ב-'תינוק בן 4 חודשים '
תינוק בן 4 חודשים
16/07/2016 | 06:15
4
148
שלום,

בני בן 4 חודשים. בהיריון התגלתה אסמטריה בחדרי המוח, כאשר החדר השמאלי היה בגודל 11.5 והימני 5. מעבר לכך הבדיקות היו תקינות (MRI, צ'יפ גנטי). לאחר הלידה חדרי המוח נמצאו תקינים ללא הרחבה משמעותית. בני היה באחוזון 50 בכל המדדים כשנולד, וכעת הוא נמצא באחוזון 98 במשקל, 91 בהיקף הראש ו94 בגובה. אחות טיפת חלב אמרה שיש לעקוב אחרי הגדילה בהיקף הראש, ורופא הילדים אמר שיש לעקוב אחר כל המדדים. אני לא יודעת אם יש קשר בין הדברים, אבל אני מאוד מודאגת. קראתי שיש קשר בין גדילה מואצת ואוטיזם, או תסמונות אחרות. אשמח לקבל קצת פרטים ומידע, ומה עלינו לעשות מכאן מעבר למעקבים?
לצפיה ב-'האם הוא נמצא במעקב התפתחות בטיפת חלב? מה מצבו ביחס לנורמה? '
האם הוא נמצא במעקב התפתחות בטיפת חלב? מה מצבו ביחס לנורמה?
16/07/2016 | 10:50
30
לצפיה ב-'נראה שעברו עליכם חודשים מלחיצים מאד'
נראה שעברו עליכם חודשים מלחיצים מאד
16/07/2016 | 10:50
80
אבל עושה רושם שבינתיים הכל בסדר
אז לעניות דעתי, מה שחשוב לעשות עכשיו מלבד מעקב
זה להנות מהחמוד, לשמוח בו
ילדים רגישים מאד, ולצמוח באוירה מתוחה ספוגת חרדה
זה לא טוב להם, גם לא להוריהם.
אני יודעת, קל להגיד...
אבל באמת חושבת שזו המשימה שלכם בשלב זה.
 
ולכן ממליצה לך להמנע משקיעה בקריאה על כלמיני תסמונות,
לנצל את הזמן הזה לחיוכים והתכרבלויות עם בנך
לצפיה ב-'הוא רק בן 4 חודשים.'
הוא רק בן 4 חודשים.
17/07/2016 | 11:54
63
בינתיים רק תעקבו.
יכולים להיות הרבה דברים ואוטיזם רק אחד מהם.
לכו אין צורך  לדאוג להכל מראש. זה רק מבזבז כוחות.
תגדלו אותו בצורה רגילה, ואם יהיה משהו תדעו עם הזמן.
לצפיה ב-'מה הגובה שלכם?'
מה הגובה שלכם?
18/07/2016 | 00:01
51
ולמה חשבת דווקא על אוטיזם? האם זה קיים במשפחה?ראש גדול במסגרת הנורמה והאחוזונים ברוב המכריע של המקרים הוא  מבנה כזה ותו לא. מצד שני, מאוד מבינה אותך. מכיון שאין בשלב זה דרך וודאית לדעת מה טומן העתיד, והיו ממצאים חריגים  בהריון, ברור שאת חרדה לעתידו של בנך האהוב...רק זיכרי כל הזמן שכנראה מדובר  בילד בריא לחלוטין, גם במידה והוא אוטיסט (:. באמת שלמעט חולי, כמעט לכל שוני ובוודאי לאוטיזם , יש גם יתרונות.
לצפיה ב-'אשמח לקבל חוות דעת על גני תקשורת בכפר סבא'
אשמח לקבל חוות דעת על גני תקשורת בכפר סבא
14/07/2016 | 14:10
12
73
מדובר בילדה בת 3. קיבלנו עכשיו אבחון ומרגישה אבודה. מתקשה להחליט מה יותר טוב : גני תקשורת או שילוב בגן פרטי. מה דעתכם?
לצפיה ב-'גן תקשורת או שילוב יחידני'
גן תקשורת או שילוב יחידני
14/07/2016 | 19:33
10
140
ברוכה הבאה
 
התחושות שאת מתארת מוכרות לרבים כאן, זה בסדר
עם הזמן התמונה מתבהרת.
 
אין תשובה גורפת לשאלתך-
תלוי בילד/ה, תלוי בהורים ומאד תלוי בגננות- זו של גן התקשורת וזו של הגן הרגיל.
 
האם השנה בתך היתה בגן?
איך היא הרגישה שם?
האם זה הגן בו את שוקלת לשלב?
לצפיה ב-'היא לא הייתה בגן'
היא לא הייתה בגן
14/07/2016 | 21:04
9
67
עד כה היינו בבית. הלכנו לגן עם אמא. שנה הבאה מיועדת ללכת לגן פרטי.
לצפיה ב-'כמה ילדים יהיו בגן הזה?'
כמה ילדים יהיו בגן הזה?
15/07/2016 | 14:54
8
92
האם את מכירה את הגננת?
כפי שכתבתי קודם, לפי נסיוני, הגננת היא הגורם המשמעותי ביותר במשוואה.
כל ילד זקוק לגננת קשובה, מכילה, רגישה,
כשמדובר בילד/ה א"ס, זה ממש קריטי.
זה מזכיר לי מה שאמרה הגננת של ה שלי עוד לפני האיבחון:
"אני מרגישה שיש בו פוטנציאל מדהים, ואיזשהן עכבות, דברים שבולמים את ביטויו.
זה מרתק ומאתגר אותי, וחוץ מזה אני פשוט אוהבת אותו".
גננת שלא מרגישה שהיא עושה טובה אם היא סבלנית כלפי הילד שעל הספקטרום
אלא מרגישה שהמפגש איתו הוא הזדמנות עבורה להתפתח,
והיא מתייחסת אליו ואל צרכיו ברגישות וכבוד.
בעיניי, פחות עקרוני אם הגן הוא גן תקשורת או גן רגיל,
יותר משמעותי שזו תהיה גישת הגננת וצוותה.
לצפיה ב-'יש שני גנים על הפרק'
יש שני גנים על הפרק
16/07/2016 | 17:45
7
68
באחד מהם הגננת עושה רושם של שחוקה ולא מבינה כלום בשילוב, אבל מצד שני לא תתערב לי במהלך הטיפול ובשיטה בה אני חושבת לבחור (ABA). מפגינה כלפינו אמפטיה ורצון טוב. בגן השני יש גננות נמרצות וצעירות יותר, אבל מתנגדות ל ABA, בגלל שסותר לטענתן  את הגישה של הגן. כוח האדם בגן השני איכותי יותר, הילדים נראים רגועים ושמחים יותר, והתחושה שם יותר נעימה.
לצפיה ב-'לעניות דעתי'
לעניות דעתי
16/07/2016 | 17:59
4
55
לפי התאור הזה, הגן השני לוקח בגדול
בתך צריכה גננת קשובה ורגישה
לא שמרטפית אדישה.
כמו שכתבתי קודם, עבור ילד א"ס, הגננת היא גורם קריטי.
גן שהילדים בו רגועים ושמחים- עדיף מאד.
 
הנקודה השניה שבעיניי היא לטובת הגן הזה
היא שהגננות מתנגדות ל ABA .
כתבת שאת בחרת ב ABA- האם זו המלצת המאבחן
או שהתעמקת בנושא ובחרת?
לצפיה ב-'תוספת קטנה'
תוספת קטנה
16/07/2016 | 20:06
43
גן שהילדים בו רגועים ושמחים עדיף מאד משתי סיבות:
א)זה סימן טוב לגבי הגננות- יש להן מה לתת, הן רוצות לתת, הן יודעות איך.
ב)ילדים רגועים ושמחים יהיו מכילים יותר.
כשבנאדם פחות רגוע ושמח יש לו פחות מקום בלב לאנשים אחרים ושונים.
 
לצפיה ב-'לגבי ה ABA בהחלט קראתי'
לגבי ה ABA בהחלט קראתי
16/07/2016 | 20:17
2
71
וגם שאלתי הבת שלי מתקשרת חכמה ומבינה. אפשר לעבוד איתה באמצעות חיזוקים מילוליים או פיזיים כמו חיבוק, דגדוג וכו'. חיזוקים כאלה פועלים עליה מאד יפה. מאד נהנית מהם.
לצפיה ב-'האם קראת גם את הבקורת על ABA ?'
האם קראת גם את הבקורת על ABA ?
17/07/2016 | 10:27
50
או אולי שוחחת עם הגננות בגן השני, שיסבירו מה גישת הגן ומדוע הן מתנגדות ל ABA?
יצא לך לקרוא גם על שיטות אחרות?
לצפיה ב-'חיזוקים מומלצים בכל שיטה '
חיזוקים מומלצים בכל שיטה
17/07/2016 | 11:59
50
מה שקובע זו לא השיטה אלא הילד.
לצפיה ב-'האם הצוות יותר טוב וילדים יותר שמחים ותחושה יותר נעימה'
האם הצוות יותר טוב וילדים יותר שמחים ותחושה יותר נעימה
17/07/2016 | 11:57
1
27
בגן שמתנגד ל ABA ?  נראה שענית לעצמך לבד
 
ולדעתי גננת שחוקה לא טובה בשום שיטה.
לצפיה ב-'השילוב יקום או יפול על הגננת, כי בשביל שילוב מוצלח'
השילוב יקום או יפול על הגננת, כי בשביל שילוב מוצלח
17/07/2016 | 16:04
28
צריך לעשות עבודה חינוכית על כלל הילדים
לא פחות, אולי יותר, מעל הילד המשולב.
גננת שחוקה שלא מעוניינת להשקיע לא יכולה לשלב.
לצפיה ב-'גן תקשורת. שם תקבל את כל הטיפולים ומסגרת מותאמת ומכילה.'
גן תקשורת. שם תקבל את כל הטיפולים ומסגרת מותאמת ומכילה.
16/07/2016 | 10:58
29
לצפיה ב-'משלבים'
משלבים
17/07/2016 | 10:55
52
דרושים משלבים לפרטים
050-5912849
לצפיה ב-'דר חנוך קאסוטו'
דר חנוך קאסוטו
17/07/2016 | 10:10
3
78
בוקר טוב
מישהו יודע איפה דר חנוך קאסוטו מקבל?
 
לצפיה ב-'למיטב ידיעתי באזור ירושליים'
למיטב ידיעתי באזור ירושליים
17/07/2016 | 10:41
2
52
בכלמיני מרפאות ומכונים- לא מקבל פרטי, נאמן לרפואה הציבורית
 
הנה כמה תוצאות מגוגל
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'תודה רבה! '
תודה רבה!
17/07/2016 | 11:41
1
9
לצפיה ב-''
17/07/2016 | 13:02
5
לצפיה ב-'סיטואציות מצחיקות'
סיטואציות מצחיקות
15/07/2016 | 13:30
5
140
לפעמים קורים לי ולאחותי סיטואציות מצחיקות שקשורות לדעתי למי שאנחנו ומה שאנחנו , החלטתי להביא אחת ותוכלו לשתף גם דברים מצחיקים שלכם (יש לציין שאחותי מתפקדת היום כילדה קטנה אבל סיימה בהצטיינות תואר בפסיכולוגיה):
אז ככה, 
 
היא אוהבת להאכיל חתולים בשכונה ומכיוון שהיא יוצאת החוצה לשמש החליטה מסיבה כזו או אחרת ללבוש כובע קש על הראש.
 
עכשיו לפתע אני רואה אותה הולכת לשטוף כלים עם כובע הקש על הראש, שאלתי אותה "למה את לובשת כובע קש?" אז היא ענתה לי בכלל בלי לשים לב, "כי אני מאכילה את החתולים עוד מעט" . 
 
אז שאלתי אותה:"אוקי אבל למה את מסתובבת כבר עכשיו עם הכובע בתוך הבית?" היא הסתכלה עלי  - אני עליה ושתינו פרצנו בצחוק.
 
היא כל כך שם כבר, שהיא עם הכובע על הראש :) 
זה מה זה קרע אותי מצחוק... 
לצפיה ב-'אגב זה די מסביר '
אגב זה די מסביר
15/07/2016 | 13:50
4
83
למה בקשר האחרון שלי , 
הוא שאל אותי שאלה ואני או משקרת מבחינתו או עונה על שאלה אחרת אבל בעצם אני בכלל עונה לו .
 
כי אני כבר שם  , או הייתי , או שיש הנחה מוקדמת של קשר- מסובב תוצאה שהיא אחרת, או שאני עדין בכלל לא שם ולכן ברור שזה לא יקרה וזה לפני שנתחיל לדבר על למה התשובה שלי כן קשורה למה שאדם שאל דרכי ומה בעצם היא כן נותנת לו .
 
ובדרך כלל אני בכלל מבינה את אחותי גם בלי לחשוב על זה, למשל זה מאוד הגיוני לי מה שהיא ענתה, אבל בגלל שקצת יותר מודעת לשוני היום, התעקשתי לשאול... 
 
אבל מה בעצם לא הגיוני כשבראש אתה כבר מאכיל חתולים שתעשה משהו מהרגע הזה כבר עכשיו?. 
 
או למה אחרי שנה משהו שמישהו אמר לך פתאום יכול להדהד ולפגוע, זה ברור לי בכל אופן... 
 
לצפיה ב-'זה גם מסביר רגישות למבט, צליל, ותנועה'
זה גם מסביר רגישות למבט, צליל, ותנועה
16/07/2016 | 12:44
3
63
או יותר נכון לקשר ביניהם,
בגלל כשהזמן הוא מרחב אז כל דבר הוא המון דברים אחרים מיידית ודי בצליל מסויים על מנת ליצור מטען שיצית תנועה פנימית אינסופית לכאורה,
עכשיו כל מה שנותר זה לנסות להסביר את זה לפסיכולוגים ולמטפלים ולמורים ששולטים במה שנקרא בצורה שאין אירונית ממנה "כיתות תקשורת" למשל,
האם יש טעם בהסבר כזה ?
האם הוא ישנה משהו ?
 
ברור שלא,
פרופסורים ימשיכו לענות ילדים למוות רק בגלל שאין שום נסיון אפילו להתחיל להבין עד כמה רגישות עין לב למשל יכולה להיות עמוקה במידה ששונה מהחוויה הנורמטיבית בצורה אינסופית.
 
אין מה לעשות, באמת, וגם אין עם מי לדבר, רק לנשוך שפתיים לנסות לשרוד, למרות הכל את הטריטוריה הנ"ט שלאוטיסט היא מדבר נפשי-תודעתי אין סופי.
 
אולי אוטיסטים מצליחים לשרוד כי מבחינתם לשתות הזיה על מים זה גם מספיק בשביל לא למות מצמא.
 
לצפיה ב-'כן, '
כן,
16/07/2016 | 20:29
2
35
אגב בשניות האלה אני ממש בתחושה נוראית.
יש פה יותר מדי רעשים סביבי ואפילו רעש של מכונת כביסה גורם לי לרצות לדפוק את הראש כרגע, וכל הדיבורים והרעש המ***** מגרד לי את השפיות עכשיו... 
 
 
לצפיה ב-'זה נורא ואני מנסה להתמודד עם זה דרך "מחקר"'
זה נורא ואני מנסה להתמודד עם זה דרך "מחקר"
16/07/2016 | 20:51
40
מה שמאפשר לי להחזיק מעמד גם מול ההכי בלתי נסבל שלמשל בבוקר כשהלכתי לשתות קפה הייתי במצב שבו כל תנועה וצליל שורטת אותי במידה שגורמת לי לדמם למוות,
זאת לפחות התחושה,
אבל אני "משתמש" בזכרון, במידה שבה הדימוי כל כך מוחשי לי, שזה בעצם גם הבסיס לרגישות החושית הכל כך גדולה, על מנת להציב על תמונת התחושה הזאת תמונה שבה אני מנותק לכאורה מכל מה שחיצוני,
מה שמטומטמי המקצוע מכנים "תת תחושה",
ואז אני מנסה להכיל ולהבין משהו דרך הנסיון לאתר מה גורם להבדל,
מה הגורם לתנועה ממצב שבו כל תנועה וצליל ומבט הורגת אותי למצב שבו אני צופה בכל אלה בשלווה,
יש שם משהו מהותי לדעתי
למרות שבזמן החוויה החושית כל מה שמעניין אותי זה למות אני מנסה לחשוב גם על זה
ובדיוק בגלל זה
 
לצפיה ב-'רעש של מכונת כביסה זה דבר מאוד מפריע'
רעש של מכונת כביסה זה דבר מאוד מפריע
17/07/2016 | 12:03
18
לצפיה ב-'מתלבטת לגבי מנחות בגישת ABA'
מתלבטת לגבי מנחות בגישת ABA
16/07/2016 | 17:47
73
על הפרק סיגל תדהר פז או גל בכר. מה דעתכן? כמובן אשמח להמלצות נוספות.
לצפיה ב-'לא מפסיק להדהים אותי שתפוז הצליחו לבנות את האתר הכי גרוע בעו'
לא מפסיק להדהים אותי שתפוז הצליחו לבנות את האתר הכי גרוע בעו
16/07/2016 | 12:14
1
88
איך עושים את זה?
לצפיה ב-'למה?'
למה?
17/07/2016 | 02:48
22
לצפיה ב-'זיהוי אותיות'
זיהוי אותיות
13/07/2016 | 11:07
18
120
היי, האחיין שלי בן ה3 אובחן על הספקטרום (לא ממש ברור באיזו רמה תפקודית) לפני כשנה. מאז חלה התקדמות מרשימה אצלו, והוא תקשורתי יותר, מידי פעם מישיר מבט, ולפעמים משתף אחרים במשחקים שלו.
לפני מס׳ ימים ראיתי שהילד מזהה אותיות- אביו אומר לו שם של אות, הוא מוצא מגנט בצורה המתאימה, ואומר את שם האות. זו התנהגות טיפוסית לגיל 3? איך אפשר (והאם מומלץ) לעודד אצלו המשך התפתחות בזה- אולי לזהות מילים וכו׳? זה לא מוקדם מידי?
תודה
לצפיה ב-'על סרגלים ואנשים'
על סרגלים ואנשים
13/07/2016 | 11:34
11
90
סרגל התפתחות הוא מונח שגור בטיפות-חלב.
העניין הוא, שמדובר בסרגל התפתחות מסוג מסויים,
כזה שמתאים לרוב האנשים (הילדים) אבל ממש לא לכולם
יש ילדים שמתפתחים נהדר, אבל אחרת.
האחיין שלך הוא אחד מהם- זיהוי אותיות לא אופייני בקרב כלל בני השלוש
אבל בקרב בני שלוש על הספקטרום זה לא נדיר
(לא כל הילדים על הספקטרום מזהים אותיות בגיל 3,
אבל זה לא נדיר).
 
נאמר- חנוך לילד עפ"י דרכו.
ואיך נדע מה דרכו?
נקשיב לו, נתבונן בו,
הוא כבר ילמד אותנו.
האחיין שלך מלמד אתכם שאותיות משמעותיות לו,
שהן מושכות את לבו ומחו, שהוא מתחבר אליהן.
אז מאליו יובן שאם הוא צמא אליהן, זה טוב לאפשר לו להרוות את צמאונו
אין צורך "לעודד", פשוט לאפשר.
לחשוף אותו לאותיות, למשחקים כגון המגנטים האלה, לספרים.
לצפיה ב-'אגב'
אגב
13/07/2016 | 13:30
2
56
כל הקונספט של סרגל התפתחות לא בדיוק מתאים לילדים על הספקטרום.
אצלם התפתחות אינה ממש עניין ליניארי
יותר בעיגול
לצפיה ב-'את יכולה להסביר או לתת על זה פירוט?'
את יכולה להסביר או לתת על זה פירוט?
15/07/2016 | 09:44
1
20
לצפיה ב-'להסביר זה במילים'
להסביר זה במילים
16/07/2016 | 11:10
32
חושבת בתמונות ולא כל דבר יכולה לתרגם למילים.
 
משהו דומה לזה
 
אין כיוון ברור לתנועה, אין "קדימה" חד-משמעי
לצפיה ב-'אני הכי לא הייתי מפגר בקיראה'
אני הכי לא הייתי מפגר בקיראה
13/07/2016 | 18:12
1
56
באמת חשבו שאני מפגר לא ידעתי קרוא וכתוב עד כיתה ד ושלמדו אותי ען אהבה למדתי תוך חודשים את כל החומר קיצור קשור מה. הגישה עד היום אני מתקשה בקיראה .
לצפיה ב-'אני גם בקריאה , בגיל מאוחר יחסית'
אני גם בקריאה , בגיל מאוחר יחסית
15/07/2016 | 09:45
23
אבל הקריאה הייתה טובה משם. 
 
לצפיה ב-'יש כאלה שמאוהבים במספרים '
יש כאלה שמאוהבים במספרים
14/07/2016 | 12:06
5
34
ואז מתחילים זיהוי ספרות וספירה מוקדם
 
לצפיה ב-'אני למשל ידעתי לוחה כפל בגיל. ארבע טוב מהורי ומורי'
אני למשל ידעתי לוחה כפל בגיל. ארבע טוב מהורי ומורי
14/07/2016 | 13:22
4
38
וידעתי לחשב כמו מחשבון וחשבתי שטחים ושרטטתי במחברות שאמא שמרה אמרו שאני גאון חישוב אני יש לי סינתזה למספרים גם התחלתי תואר בגיל צעחרו פתרתי אינפי בעל פה .
לצפיה ב-'אצל א"סים בודקים בזכוכית מגדלת רק את החולשות'
אצל א"סים בודקים בזכוכית מגדלת רק את החולשות
15/07/2016 | 00:29
3
56
למשל חוסר קשר עין או פחד מרעש..
ואילו לדברים חזקים לא שמים לב או אומרים 'ככה צריך להיות'
 
לצפיה ב-'נכון וזה נורא .'
נכון וזה נורא .
15/07/2016 | 00:38
17
לצפיה ב-'אלה לא חולשות, אפילו ההפך'
אלה לא חולשות, אפילו ההפך
15/07/2016 | 05:09
1
19
לצפיה ב-'ברור. הכוונה מה שמבחינת נ"טים נתפס כחולשה'
ברור. הכוונה מה שמבחינת נ"טים נתפס כחולשה
15/07/2016 | 09:37
19
(מבוצע פחות טוב מביצוע נ"טי) נבדק בזכוכית מגדלת ומעורר לחץ 'לתיקון'. מה שמבוצע טוב יותר מנ"טים לא נחשב בכלל.
לצפיה ב-'זה לא מוקדם מדי ודי אופייני לספקטרום '
זה לא מוקדם מדי ודי אופייני לספקטרום
14/07/2016 | 12:03
4
40
אז אם הילד מתעניין במשהו תפתחו את זה.
אין טעם להסתכל על 'אופייני לגיל 3'. לוחות זמנים של א"סים (אנשי ספקטרום אוטיסטי) הם לא 'כמו כולם' .מה שבא ברגע מסויים ברוך הבא
לצפיה ב-'תנו מאמרים בנושא ההתפתחות של ילד אס"י'
תנו מאמרים בנושא ההתפתחות של ילד אס"י
15/07/2016 | 09:49
3
23
אחותי למשל התחילה ללכת יחסית מאוחר מאוד ויש לי עוד תמונה בבית בה 
אבא שלי נתן לה לדחוף עגלה עם בולי עץ קטנים לחזק את ההליכה שלה
שהייתה מתנדנדת וגם על קצות האצבעות (גם לי אבל היא לא הפריעה לי בהליכה הרגילה).
 
אני רוצה לדעת איך בדרך כלל אם יש קו מאחד מתפתח ילד אס"י,
אפשר להוסיף גם שאין קו מאחד.
 
 
לצפיה ב-'אני הלכתי בגיל 8 ודשים וגם דברתי אז ..'
אני הלכתי בגיל 8 ודשים וגם דברתי אז ..
15/07/2016 | 15:19
1
37
אני התפתחתי כרגיל ואני פי די די שזה אוטיזם יותר מובהק מאספגר ותפקוד יותר נמוך .
לצפיה ב-'גם אני '
גם אני
15/07/2016 | 17:39
12
לצפיה ב-'מה שמאחד שאין לוחות זמנים '
מה שמאחד שאין לוחות זמנים
17/07/2016 | 12:02
11
יכול לדעת לקרוא בגיל 3 אבל ל לדבר עד גיל 9. (זו דוגמה אחת)
הלוחות הרגילים  הליניאריים של 'התפתחות הילד' לא תקפים
לצפיה ב-'אין מוקדם מדי. אם זה מעניין אותו - תזרמו. בטח שלעודד. '
אין מוקדם מדי. אם זה מעניין אותו - תזרמו. בטח שלעודד.
16/07/2016 | 11:01
11
לצפיה ב-'אני מבקשת שתסבירו לי איך מתקשרים עם נ"ט בכתב או בעל פה'
אני מבקשת שתסבירו לי איך מתקשרים עם נ"ט בכתב או בעל פה
12/07/2016 | 17:31
174
303
בכתב זה מאוד חשוב לי מכיוון שאני מוצאת שאין דרך לנהל איתם שיח בגלל פערי הבנה מגוונים ואשמח לשמוע מה השיטות שמצאתם כשאתם נדרשים לנהל שיח כזה.
 
בנוסף חשוב לי לציין שיש לי לפעמים שפה שהיא שפה יותר ציורית ורלגיוזית וככזו מקשה גם היא על ההבנה שלהם (זה והצורך שלהם לפסק ולנקד...
המשך>>
בכתב זה מאוד חשוב לי מכיוון שאני מוצאת שאין דרך לנהל איתם שיח בגלל פערי הבנה מגוונים ואשמח לשמוע מה השיטות שמצאתם כשאתם נדרשים לנהל שיח כזה.
 
בנוסף חשוב לי לציין שיש לי לפעמים שפה שהיא שפה יותר ציורית ורלגיוזית וככזו מקשה גם היא על ההבנה שלהם (זה והצורך שלהם לפסק ולנקד עד טירוף כל דבר).
 
שמתי לב ששיחה לפחות במובן המצומצם של דימויים מרובים וסיפורים ציוריים שמביאים למושג השכל והקבלה מאוד מאפשרים ותורמים לשיח כזה, מכיוון שכאשר הם נדרשים לפענח משהו יותר אבסטרקטי בהחלט יתכן שהם יוכלו לתת את עצמם במלואם ולא לחוש מאוימים ולהשתמש בשיח כופה או מכחיד לצורך הוכחת היחס ההפוך של דעה ומשפט = איום על העצמי .
 
חשוב לי גם להבין אותם בדרכי היחודית ואם יש לכם עוד שיטות בכתב , אשמח לשמוע .
 
בנוסף אינני מבינה כיצד אפשרי לנהל איתם שיח דעתני שלדעתי הוא אחד הצורבים ביותר ודעה ככזו מייצגת ישירות מהלך טעם ובחירה של הנפש וחשוב לרדת לכל דעה במלואה. כמו שכבר ציינתי מסיבה עלומה לי הם מתייגים דעה = עצמי = ערך מדיד= איום על אגו ועצמם ואני מאוד מעוניינת לדעת איך אם בכלל דעה יכולה בכלל להיות מושא לדיון עמם.
 
בנוסף מסיבה לא ברורה הם מתייגים דעה כדבר שהוא הצהרה כמעט עובדתית בנוסח "השמים ירוקים" "גבינה צהובה" וכן הלאה והם מוצאים שזה מאוד מסביר ומגלה מה ם רוצים לומר. הם מצהירים כמה פעמים על דעותיהם מה שמזכיר לי מעט כותרת של עיתון ואז במקום להדרש לפרש ולהסביר ולבאר או להגיב לשאלות (וכמובן שלא ניתן להציג דעה נגדית משום שהבעת דעה עבורם מסיבה כלשהי נחשבת למחסור בשיח וכאמור- איום על העצמי) ומכיוון  שכך,
 
כיצד יורדים לעומקה של דעה שהם מציגים בכדי להבין אותה ולא ברמה הצהרתית וחסרת פשר? האם יש צורך במניפולציות כלשהן?
 
האם הצגת דעה נגדית אפשרית בצורה שלא תאיים על השיח שלהם?
 
וכיצד בא הניסיון שלכם לתקשר איתם פנים אל פנים? וכיצד אתם מתעלים את צורות הדיבור היחודיות שלכם והשפה שלכם כך שכבר כאשר נדרש ובכל זאת רציתם שיחה בעלת משמעות עבורכם תוכל להתקיים אחת?
 
בעבר כפיתי על עצמי שיח נט"י שלא הבנתי דבר ממנו, לאחרונה שאני לומדת את ההבדלים ומתקשרת יותר לצורה הטבעית בה השיח שלי מתאפשר וכמובן לרצון להבין את האחר בדיוק מהשיח הבלתי פוסק של עולמי חשוב לי שגם הדרך להבין את הנט"י תהיה דרך שלא תכפר או תמחק את צורת התקשורת הזו רק תקל עליה במידת מה.
 
 
ואשמח לשמוע כל שיחה אישית או דרך ליכולת להדרש לדעה,
בנוסף יש לי נטיה לדבר על תחביבי ועל עניינים שהם תופסים מסיבה כלשהי ככבדים או פילוסופים כשבעיני ובתוכי יש חשק גדול לשמוע ולהשמע גם אם אנשים
שמסיבה של הגבלה או תפיסה שונה מבטאים את עצמם בדרך כוחנית או בדרך שלא נוגעת כלל במה שאני קוראת לו שיח - וזה המקור לדברים , ההסבר להם והרצון להתנסות בדעה של אחר.
 
ולמרות זאת אני מאוד ארצה לשמוע מה נסיונכם לימד אתכם כדי שתוכלו לשאוף להבין משהו ממחשבתו ועצמיותו של אחר ואולי דווקא כך אפילו להדרש לשיח של דעות שהוא הדבר הקשה ביותר עמם.
 
אני גם אשמח אם תוכלו להסביר לי במקרה ומישהו חווה קשר קרוב עם נט"י כיצד אתה מסבירים לו את פערי התפיסה וגורמים לו להבין שהשיח בכליו הוא בלבד לא מתאפשר . למשל שהאישי והאסצויטיבי מאוד משנים להבנה של דעה, רגש, וכיוון של שיחה.
 
יצאתי זה עתה מקשר ארוך עם אדם מאוד קרוב אלי שאהב אותי מאוד אך הוא נט"י ולצערי חלק גדול התחיל ונפל על פערי הבנה מהותיים. מעבר להתנהגות סטנדרטית וטיפוסית של קשר עין בקשר האם זכיתם לתגובות כמו :אתם מדברים לא לעניין , מה הקשר וכן הלאה? ואיך התגברתם?
 
 וכיצד מתמודדים עם העודף החושי שישנו בשיח פנים אל פנים שמקשה על הריכוז והקו שלהם? איך מצליחים לנהל שיחה בלי קשר עין מעיק כל כולה, כיצד - למשל אלו מכם שאובחנו כהפרעות קשב מוצאים דרך שמסיחים לא ימשכו אתכם ותוכלו להמשיך בקו שלהם ? (אני למשל מוצאת ששיח במה שסובב אותך תורם להבנה הבפנימית ולמסקנות יפות לשיחה והם לא ),
 
והכי חשוב מאוד ודווקא בגלל שהשיח פנים אל פנים כל כך עשיר וצבעוני ולא מובנה וברור כמו בכתב אני באמת רוצה להבין היכן המנגנון של השיחה שלהם מתבטא, מה הם מחפשי וכיצד נדרשים להגיב לעניין כדי להצליח להבין משהו מן התקשורת?
 
וגם אני מרגישה חוסר ביטחון חזק במקרה של תקשורת מולם פנים אל פנים כי השיח הוא הרבה יותר ממוקד מטרה ושורה תחתונה וההלם החושי הזה של הכל מקשה עלי מאוד להתמקד בקו המאחד ומחבר של השיחה ובמה בדיוק בעינהם נחשב לשיח פורה- ודווקא פה מכיוון שהשיח שלי כלל רוב חיי מספר אנשים קרובים מצומצם אני מבקשת שתתנו לי הדרכה וכמה כללי אצבע למה בעצם , במרכז במהות נחשב עבורם לשיח ואיך נהנים מזה.
 
אני חושבת שבכתב הכתיבה שלהם מאוד משונה ורחוקה מהגדרה שלי לשיח והתמסרות לרעיון. אני יודעת שאולי לחלקכם זה נשמע מגוחך אבל אם כבר יש מפגש בין נט"י או לאדם אמצע או לאס"י מה תוכלו לספר לי על השיח הזה?
 
בנוסף קיימת אצלי תופעה של "חקיינות" של הדובר מולי מכיוון שבסופו של דבר קשה לי מאוד להשאר נאמנה לעצמי מולם בגלל שאני לא מבינה וזה מקל על השיח , האם יש לכם עצה איך להמנע מזה כדי שאוכל לנהל שיח אמיתי ומהותי יותר?
 
זה ממש ממש בוער לי מהמקום שכאשר כבר נדרש מפגש אוכל לקיים מפגש פורה, או לפחות יותר הגיוני!.
 
אעריך כל תגובה
לצפיה ב-'המטפלת שלי מכריחה אותי לעשות דברים'
המטפלת שלי מכריחה אותי לעשות דברים
13/07/2016 | 13:09
56
176
שאני לא רוצה וצוערת עלי שאני מזלזל בה ואני לא אדם כי אני לא מסתכל לה עין בעין כי אני מפחד ממנה , מה עלי לעשות ? הורים שלי צועקים עלי ואןמרים שאני כלב עקשן ושאני מיד אסתכל ולא יעשה הצגות . המטפלת מאוד בכירה ומטפלת שנחשבת למאוד טובה למה שיש לי , אבל היא מפחידה אותי נורא ואני לא רוצה להפגש איתה ואז...
המשך>>
שאני לא רוצה וצוערת עלי שאני מזלזל בה ואני לא אדם כי אני לא מסתכל לה עין בעין כי אני מפחד ממנה , מה עלי לעשות ? הורים שלי צועקים עלי ואןמרים שאני כלב עקשן ושאני מיד אסתכל ולא יעשה הצגות . המטפלת מאוד בכירה ומטפלת שנחשבת למאוד טובה למה שיש לי , אבל היא מפחידה אותי נורא ואני לא רוצה להפגש איתה ואז אבא מאיים וזורק עלי גברים , קיצור התאכזרו עלי זה מחזיר לי את הטראומה מהילדות מה עלי לעשות להסתכל ולסבול ? וככה יעזבו אותי ?
לצפיה ב-'שיטת ענת בניאל - מישהו התנסה?'
שיטת ענת בניאל - מישהו התנסה?
13/07/2016 | 09:11
3
55
שלום,
 
האם מישהו התנסה בשיטת ענת בניאל? מדובר בשיטה שפותחה מיסודות שיטת פלדנקרייז והיא מיועדת לטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים.
 
אשמח לשמוע רשמים מהתנסות, בין אם שלכם או של אנשים שאתם מכירים.
 
המון תודה מראש! 
 
לצפיה ב-'מישהו? מקפיצה...'
מישהו? מקפיצה...
14/07/2016 | 08:12
2
13
לצפיה ב-'בשביל להקפיץ'
בשביל להקפיץ
14/07/2016 | 09:13
1
37
צריך לכתוב משהו בגוף ההודעה, לא רק בכותרת
לצפיה ב-'תודה!! '
תודה!!
15/07/2016 | 11:27
19
אני לא ממש בקיאה 
לצפיה ב-'דרוש חבר למשחקי מחשב ולבילוי לילד בן 11 וחצי בתפקוד מצויין'
דרוש חבר למשחקי מחשב ולבילוי לילד בן 11 וחצי בתפקוד מצויין
14/07/2016 | 22:52
46
דרוש חבר לילד בן 11 וחצי מחולון למשחקי מחשב בסקייפ ולבילויים משותפים.חובב מאוד משחקי מחשב וסרטים בתפקוד מצויין ניתן לפנות לטל0523288228
לצפיה ב-'המלצות לאבחון התפתחותי'
המלצות לאבחון התפתחותי
11/07/2016 | 21:09
4
117
אשמח להמלצות למקומות/מומחים לאבחון התפתחותי פרטי
מלבד ד״ר דיצה צחור שנכון לעשיו אין תורים בכלל.
לצפיה ב-'מישהו??'
מישהו??
12/07/2016 | 08:37
1
19
לצפיה ב-'היום רק התחיל '
היום רק התחיל
12/07/2016 | 08:52
66
באיזה אזור את מחפשת?
 
בקישורי הפורום שלנו (שבתוך לשונית 'כלים ומידע' בראש העמוד)
תמצאי סעיף 'רשימות אנשי מקצוע' ובו גם המלצות על מאבחנים.
אם לא תמצאי, אל תתביישי לשאול
 
כמו-כן, יכולה להמליץ על 'בית אחד' לאבחון
ואין לי מושג האם והיכן הוא מקבל- ד"ר חנוך קאסוטו
לצפיה ב-''
14/07/2016 | 12:41
23
לצפיה ב-''
17/07/2016 | 12:07
5
לצפיה ב-'שלום משתתפים יקרים זקוקה לעזרתכם.'
שלום משתתפים יקרים זקוקה לעזרתכם.
13/07/2016 | 15:53
1
72
שלום
אני עובדת כ10 שנים עם ילדים עם ASD כמורה
עכשיו במסגרת לימודי תואר שני אני מבצעת עבודת מחקר בנושא תגובה אוטומטית להבעות פנים ומנסה למצוא נחקרים. ניסיתי דרך בתי ספר (יש לי אישורים) אבל זה מורכב, אז החלטתי לפנות ישירות להורים. אשמח מאוד לעזרתכם . זקוקה לנערים ונערות עם ASD בני 17-21 בתפקוד בינוני.
המחקר כולל 2-3 מפגשים פרטניים בני 20-35 דקות כל אחד, כלי המחקר הם בעיקר במחשב (כמשחקי מחשב), ידידותיים וחביבים.
אודה לכם מאוד אם תוכלו לעזור לי
ניתן ליצור איתי קשר לפרטים נוספים, שאלות וכו' במייל yaelsaff@gmail.com
המון תודה
יעל
 
לצפיה ב-'אשמח לעזרתכם'
אשמח לעזרתכם
07/08/2016 | 23:08
1
בבקשה
לצפיה ב-'מדריך כושר אישי לנער אוטיסטי בתפקוד גבוה'
מדריך כושר אישי לנער אוטיסטי בתפקוד גבוה
13/07/2016 | 15:29
55
שלום רב
בן שלי בן 15 מאובחן עם אוטיזם , משולב היום בכיתה רגילה בחטיבה. 
עד עכשיו היו לו כמה חוגי ספורט, כולל טיפולי ושחייה בקבוצה. אבל הוא כבר גדול והחוגים האלה לילדים קטנים יותר. הוא מאוד רזה אבל חזק וצריך חיזוק שרירים וגם בחטחון עצמי שבא יחד עם כושר פיזי.
 
המליצו לנו לעשות מנוי במכון כושר עם מדריך אישי. זה בטח יהיה מאוד יקר.... אולי יש פה למישהו ניסיון בזה? אולי יש אופציות זולות יותר?
 
תודה
לצפיה ב-'דרושה משלבת לילדה בבית ספר יסודי בכפר סבא'
דרושה משלבת לילדה בבית ספר יסודי בכפר סבא
12/07/2016 | 20:58
24
דרושה משלבת לילדה הנמצאת על רצף ה- PDD בתפקוד גבוה, העולה לכתה ה  בבית ספר בכפר סבא. אנו מחפשים משלבת חמה ומכילה, דינמית ורגישה, שיודעת להעניק המון אהבה, בעלת יוזמה.
לפרטים נא לשלוח קורת חיים למייל:
POOL112@WALLA.COM


לצפיה ב-'דרושה משלבת לילדה בכפר סבא'
דרושה משלבת לילדה בכפר סבא
12/07/2016 | 20:54
14
דרושה משלבת לילדה הנמצאת על רצף ה- PDD בתפקוד גבוה, העולה לכתה ה  בבית ספר בכפר סבא. אנו מחפשים משלבת חמה ומכילה, דינמית ורגישה, שיודעת להעניק המון אהבה, בעלת יוזמה.
לפרטים נא לשלוח קורת חיים למייל:
לצפיה ב-'עולים לכיתה א' כיתה קטנה בבית ספר רגיל - תל אביב '
עולים לכיתה א' כיתה קטנה בבית ספר רגיל - תל אביב
12/07/2016 | 12:59
3
69
שלום הורים יקרים, בני עולה לכיתה א'. אשמח להכיר הורים שגם ילדים שלהם עולים לכיתה קטנה. האם מישהו מכיר באיזה בתי ספר יפתחו הכיתות? האם יש כבר שיבוצים?
לצפיה ב-''
12/07/2016 | 13:48
1
38
סביר להניח שבמתי"א יידעו
 
האם בנך למד בשנה הנוכחית בגן תקשורת?
לצפיה ב-'היה משולב בגן רגיל'
היה משולב בגן רגיל
12/07/2016 | 14:08
22
לצפיה ב-'הבן שלי עולה עכשיו לגן חובה...'
הבן שלי עולה עכשיו לגן חובה...
12/07/2016 | 15:52
55
אבל משיחות עם הורים אחרים, את יכולה להסתכל ברשימת בתי הספר בהם היו השנה כיתות PDD (חפשי "חינוך מיוחד בתל אביב" ותגיעי לרשימה של הערייה).
בבי"ס בו מסיימת השנה כיתה ו', סביר שתפתח בשנה הבאה כיתה א'.
כך אני כבר יכולה לתת ניחוש לא רע לגבי בתי הספר שאליהם יוכל הבן שלי להגיע בעוד שנתיים...
לצפיה ב-'אוטיזם ברחוב סומסום'
אוטיזם ברחוב סומסום
12/07/2016 | 11:48
1
95
אין רחוב בלי דיירים אוטיסטים
מסתבר שגם רחוב סומסום התאים עצמו לסטאטיסטיקות
 
התכנית הותיקה פתחה אתר המכיל סרטונים וכלמיני חומרים נוספים בעניין
 
מה דעתכם?
 
לצפיה ב-'זה מעולה זה אומר שיש עליה ויש יותר אוטסטים.'
זה מעולה זה אומר שיש עליה ויש יותר אוטסטים.
12/07/2016 | 15:44
50
אני הייתח רוצה עולם נטול נטים שהיה רק אןטיסטים אבל אז יגדו שאני גזען , אז שיגדו לי זה לא משנה .

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

פורום התפתחות ילדים עם צרכים מיוחדים
הורים לילדים עם צרכים
פורום מיסים והחזרי מס
החזרי מס לשכירים וחברות
הקסם שבמיוחד- התפתחות ילדים עם צרכים מיוחדים
הקסם שבמיוחד

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ