לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'שלום,צריכה המלצה על פסיכיאטר מעולה '
שלום,צריכה המלצה על פסיכיאטר מעולה
18/12/2016 | 16:59
1
62
לאיבחון / הערכה אם הילד צריך לקחת תרופה לחרדה
לבן 12 על הרצף . תודה
לצפיה ב-'פסיכיאטר'
פסיכיאטר
18/12/2016 | 17:15
59
ד"ר טמיר אפשטיין 0506408442
לצפיה ב-'France's autism treatment 'shame''
France's autism treatment 'shame'
16/12/2016 | 17:15
6
108
שלום לחברי הפורום, ברצוני לדעת מה דעתכם על הכתבה הבאה (מהאתר של ה BBC) על היחס לאוטיזם בצרפת:

http://www.bbc.com/news/magazine-17583123
לצפיה ב-'למרות ששומעת על זה לא לראשונה, זה עדיין מזעזע...'
למרות ששומעת על זה לא לראשונה, זה עדיין מזעזע...
16/12/2016 | 19:50
5
88
לא שההגדרה המופיעה בטקסט כהגדרה עדכנית לאוטיזם
הרבה יותר טובה...
שזה כן מפתיע אותי, כי בבריטניה יש מודעות יחסית טובה לעניין
"...Autistic people see, hear and feel the world differently to other people. If you are autistic, you are autistic for life; autism is not an illness or disease and cannot be 'cured'. Often people feel being autistic is a fundamental aspect of their identity."...
 
ויש גם התייחסות לבוגרים על הספקטרום וצרכיהם,
והקשבה לקולותיהם
לצפיה ב-'מה הם אומרים'
מה הם אומרים
16/12/2016 | 21:17
2
37
אני לא יודע אנגלית ...
לצפיה ב-'לאיזה "הם" אתה מתכוון? צרפתים? הכתב של הBBC? ה NAS ?'
לאיזה "הם" אתה מתכוון? צרפתים? הכתב של הBBC? ה NAS ?
17/12/2016 | 11:14
1
17
לצפיה ב-'אני מתכוון לכתבה מה אמרו הצרפתיים ? מזעזע ?'
אני מתכוון לכתבה מה אמרו הצרפתיים ? מזעזע ?
17/12/2016 | 21:56
32
כי לצערי אני לא יודע אנגלית ...
לצפיה ב-'האם מי שכתב את הכתבה חסיד של ABA.?'
האם מי שכתב את הכתבה חסיד של ABA.?
18/12/2016 | 12:25
1
36
עם כל הכבוד לביקורת על הצרפתים, הכותב מתייחס  לABA כדרך טיפול היחידה המתאימה. משהו ש'מושיע אוטיסטים'.
לצפיה ב-'ברור...'
ברור...
19/12/2016 | 12:46
7
לצפיה ב-'שאלה לגבי אחריות המנהל בבית אקשטיין'
שאלה לגבי אחריות המנהל בבית אקשטיין
17/12/2016 | 14:08
2
76
שלום רציתי לשאול לגבי הסמכות של מנהל שאחראי על מערך דיור באיזור מסויים
למשל בחיפה, 
אני גר בדירה בקהילה כרגע ורציתי לשאול
מה קורה אם אני מבריז מהשיח דיירים ואו משיחות דיירים נוספות של אנשים מהצוות,
האם המנהל יכול להעיף אותי מהמערך או להחזיר אותי לבית ההכשרה על בסיס זה,
על איזה בסיס , אם בכלל הוא יכול להעיף אותי מהמערך או להחזיר אותי לבית ההכשרה, מה התהליך במקרה כזה, כלומר יש אנשים מעליו שמקבלים החלטות בנושאים כאלה, או שלמנהל יש אחריות בלעדית להעיף ואו להחזיר לבית ההכשרה.
נגיד לא באתי לשיח דיירים,  והמנהל מאיים , אם עוד פעם תבריז , אני אחזיר אותך להורים, האם דבר כזה יכול להיות?
 
לצפיה ב-'בית אקשטיין הוא גוף פרטי בפיקוח משרד הרווחה'
בית אקשטיין הוא גוף פרטי בפיקוח משרד הרווחה
17/12/2016 | 19:46
1
45
כשנכנסת לדיור שלהם, היו אמורים להסביר לך את הנהלים.
לפי האתר שלהם, יש במקום שני עו"סים וכן מדריכים,
אולי תוכל להתייעץ עם מישהו מהם?
עוד לפי האתר- יש הקשבה הן לדייר עצמו הן להוריו.
האם הוריך יכולים לעזור לך באינטראקציה עם המנהל?
 
האם יש לך התנגדות עקרונית להשתתפות בשיח דיירים? מדוע?
האם הסברת מניעיך למנהל?
האם הוא הסביר לך מדוע חשוב כ"כ שתשתתף בשיח דיירים?
 
אם אתה חש שיחסו כלפיך אינו הוגן,
ואין אף עו"ס או מדריך שיכול לעזור לך
וגם הוריך לא יכולים/רוצים לסייע,
אתה יכול לכתוב תלונה ליחידה במשרד הרווחה שעוסקת בטיפול בא"סים
וכאמור מפקחת על בית אקשטיין
 
לצפיה ב-'תגובה'
תגובה
17/12/2016 | 20:19
35
כתבת הרבה דברים
אבל בשורה התחתונה ,
האם יש להם סמכות בלעדית להעיף אותי ואו 
להחזיר אותי לבית ההכשרה , אם אני מבריז משיח דיירים,
לא משנה אם דיברתי איתו או לא , האם יש לו סמכות לעניין.
לצפיה ב-'דחוף - שאלות לגבי סייעת'
דחוף - שאלות לגבי סייעת
15/12/2016 | 09:25
15
104
אישרו תקציב לסייעת והתחלתי לחפש. שאלתי גם בפורום השני, אבל אשמח גם לעזרה כאן. כמה שאלות לגבי מהות המשרה: אם היא אמורה לעבוד 5 שעות, מה זה אומר? שעות הלימודים הם 8:30 עד 13:10 או 14:00. מה קורה בחופשים? האם מותר לפסול סייעת שהמועצה תמצא? 
לצפיה ב-'לפי החוק הסייעת מועסקת ע"י הרשות המקומית'
לפי החוק הסייעת מועסקת ע"י הרשות המקומית
15/12/2016 | 09:52
13
50
ההורים לא מחפשים אותה ולא משלמים לה.
הם אינם המעסיקים שלה.
ההורים הם תושבים שמקבלים שרות מהרשות המקומית.
אם יש בעיות מיוחדות עם הסייעת שהילד קיבל,
הם יכולים לבקש, אולי אפילו לדרוש, שהיא תוחלף.
 
כמה שעות שבועיות אושרו לכם? 5?
 
בחופש הגדול הילד זכאי לסייעת אם הוא משתתף בקייטנה מוכרת.
 
ממליצה להכנס לקישורי הפורום, בתוך סעיף 'משרד החינוך'
יש סעיף-קטן 'שילוב יחידני' ובו מידע חשוב.
אם תסתבכי ולא תצליחי למצוא, אל תתביישי לשאול
 
 
לצפיה ב-'אמרו לי שאני יכולה לחפש ולהפנות למועצה'
אמרו לי שאני יכולה לחפש ולהפנות למועצה
15/12/2016 | 11:40
6
41
קיבלנו 24 שעות. אז אם אין קייטנה, המשלבת לא מקבלת משכורת?
לצפיה ב-'יש חוק. חלק מהרשויות שומרות עליו, אחרות מעלימות ממנו עין'
יש חוק. חלק מהרשויות שומרות עליו, אחרות מעלימות ממנו עין
15/12/2016 | 12:30
5
46
מי אמר לך שאת יכולה להפנות למועצה?
אם זה נאמר מפי מחלקת החינוך שלכם, כנראה שאצלכם מעלימים עין מהחוק.
אם מישהו כתב לך את זה, כנראה שברשות שלו/שלה מעלימים עין.
את יכולה לברר במחלקת החינוך שלכם האם גם אצלכם זה מצב.
לא בטוח שזה בכלל עדיף מבחינתך כי זה מטיל עלייך
למצוא סייעת טובה שתהיה מוכנה לעבוד בתנאים של הרשות המקומית-
לא פשוט לא רק כי לפעמים קשה למצוא,
אלא כי נדרש נסיון כדי לדעת מי היא הסייעת הטובה-
או להוסיף לה כסף (שזה מנוגד לחוק).
לרשות עצמה בד"כ יש מאגר של סייעות, והן לא בהכרח פחות טובות
(לנו למשל היה נסיון טוב).
 
קייטנה- אם הילד לא הולך לקייטנה מוכרת (לדוגמא קייטנה עירונית)
הסיעת כמובן צריכה להתפרנס גם ביולי-אוגוסט.
אם את המעסיקה(כאמור, בניגוד לחוק)- פרנסתה עלייך.
אם המועצה המקומית - היא תעסיק אותה בקייטנת חנ"מ כלשהי או משהו כזה.
 
24 שעות שבועיות - בתיאום בין ביה"ס לסייעת יכולות להיות מחולקות בכמה אופנים:
4 שעות מדי יום, ואז צריך להחליט האם היא מתחילה ב8:00 ועוזבת לפני סוף היום,
או מתחילה מאוחר יותר ונשארת עד סוף היום.
או שהיא לא תעבוד בימי שישי, ואז א-ה תעבוד קצת יותר מ4 שעות.
 
כדאי שאתם תגבשו עמדה בסוגיה ותגיעו להבנה עם ביה"ס בעניין.
לצפיה ב-'פניתי למועצה '
פניתי למועצה
15/12/2016 | 14:32
4
34
רק ביום ראשון תהיה מישהי שעוסקת בזה. לא הבנתי מה הקשר בין מי מוצא, הרי ברגע שהיא מועסקת, היא על אחריות המועצה. אני מתכוונת לחודשי הקיץ לדוגמה. מישהי פנתה אלי וביקשה תוספת תשלום. את אומרת שמישהי שהם מוצאים לא יכולה לבקש?
השאלה לגבי הגמישות, האם יכולים להחליט לדוגמה שהיא תסע איתו ליום שליפה, בניגוד לרצוני?
לצפיה ב-'אם את מוצאת ומפנה אותה'
אם את מוצאת ומפנה אותה
15/12/2016 | 19:20
2
40
זה אכן לא הופך אותך למעסיקה שלה,
אבל זה יוצר איזושהי מעורבות, אחריות ביחס להעסקתה.
סייעת שמגיעה דרכך, יותר סביר שבמהלך ההדברות ביניכן
כיון שאת מעוניינת בה,
תעלה מצידה דרישה כזאת או אחרת כלפייך
כתנאי להסכמתה
מאשר סייעת שאת פוגשת לראשונה
אחרי שתנאי העסקתה נסגרו בינה לבין המועצה.
 
כל אחד יכול לבקש כל דבר
ודאי שגם סייעת שמגיעה דרך המועצה
יכולה לבקש ממך כסף מתחת לשולחן (כי מדובר בתשלום לא חוקי).
יהיה לך קל יותר לסרב,
כי אמור, תנאי העסקתה כבר נסגרו מול המועצה.
 
אם אינך מעוניינת שהסייעת תתלווה אליו ליום שליפה,
כדאי לדבר על זה עם האחראית ביום ראשון.
כדאי גם לחשוב היטב איך לנמק זאת
כי לכאורה אם הוא יכול להסתדר ביום הזה בלעדיה
למה הוא בכלל צריך אותה בימים האחרים?
לצפיה ב-'רק לכאורה'
רק לכאורה
16/12/2016 | 10:19
1
31
יש הבדל הין ימים ודרישות.
ויש הבדל בין יום ללא כשאפשר לגייס כוחות, לבין בכלל לא...
לצפיה ב-'נכון בדיוק את זה כדאי להסביר לאחראית במועצה'
נכון בדיוק את זה כדאי להסביר לאחראית במועצה
16/12/2016 | 11:07
12
לצפיה ב-'לבקש יכולה. אבל זה מקובל אם ההורים מוצאים'
לבקש יכולה. אבל זה מקובל אם ההורים מוצאים
16/12/2016 | 10:14
25
מצד אחד אני מבינה אותה לגמרי, העירייה מעסיקה לפי תנאיי משכורת מינימום, היקף חצי משרה ושעות לא גמישות...
מצד שני - באמת שהמדינה צריכה לדאוג לזה ולא אנחנו ההורים...
לצפיה ב-'אצלינו הסייעת עובדת לפי המערכת של הכיתה'
אצלינו הסייעת עובדת לפי המערכת של הכיתה
16/12/2016 | 10:10
5
36
כש יש שיעורים קשים - היא עוזרת לילד (במיוחד שיעורים במקצועות רבי מלל), ובשיעורים קלים יותר (חשבון וספורט) הילד לא צריך תיווך. אז יש ימים שהיא באה לשעה שניה ועד סוף היום, יש אפילו עד שעה שבועית, ויש מהבוקר ורק עד שעה רביעית.
בחופשים (לא רק החופש הגדול) עירייה שלנו מספקת תעסוקה לסייעת או מאפשרת לה חופש בתשלום. אם הילד משתתף בקייטנה מוכרת, הוא זכאי לסיעעת, עדיפות לאותה סייעת של השנה כי הוא מכיר אותה והיא מכירה אותו ויודעת במה ואיך לעזור, אבל אם היא לא יכולה, העירייה חייבת לספק סייעת אחרת.
תבדקי בעירייה שלך מה זה "קייטנה מוכרת", כי יש עיריות שמספיק שתהיה מוכרת במשרד החינוך (שזה רוב הקייטנות היום, גם פרטיות), ואצלינו הקייטנה חייבת להיות במבנה של העירייה (לא יודעת מאיפה ההברקה הזו...)
לצפיה ב-'אבל מי קבע את השעות?'
אבל מי קבע את השעות?
16/12/2016 | 11:13
4
39
את סגרת איתה? איך אדע מה חשוב יותר? הילד גאון מתמטי, אבל הוא גם ממש בסדר בכל השאר. בנינו, הפכתי עולמות בשביל להשיג לו סייעת שאין לי מושג איך היא תעזור. אני מניחה שחשוב תהיה בהפסקה שלפני הלימודים ובהפסקה הגדולה.
לגבי יום שליפה, אני מעדיפה שלא בעיקר כי אז היא לא סמויה. וגם כי זה מלא שעות, חלקם בהסעה עם מלווה.
לצפיה ב-'סייעת לא אמורה לעזור בלימודים, כך שגאונות מתמטית לא רלוונטית'
סייעת לא אמורה לעזור בלימודים, כך שגאונות מתמטית לא רלוונטית
16/12/2016 | 11:48
2
36
היא אמורה לסייע באינטראקציות עם אנשים (ילדים וגם מורים לפעמים)
ואם יש צורך, גם בהתארגנות, מעברים, העתקה מהלוח.
לצפיה ב-'לזה התכוונתי'
לזה התכוונתי
16/12/2016 | 13:04
38
לדוגמה, יש לו בעיה קבועה עם להעתיק מהלוח. אני לא בטוחה, והוא לא משתף, אבל הגיוני שבמתמטיקה יש לו יותר זמן לשים לב למה שהמורה כותבת.
לצפיה ב-' '
17/12/2016 | 10:23
18
אבל במקצועות שקשים לילד התנגדות, חוסר ארגון, והתנתקויות גוברות, ושם צריכים שהסייעת תעזור: תאפשר גם התנתקות, וגם יציאה בטוחה ממנה.
כך לפחות אצל הילד שלי, וכך הסייעת עוזרת לו.
לצפיה ב-'מזאת אומרת גאון מתמטי ?'
מזאת אומרת גאון מתמטי ?
16/12/2016 | 19:07
46
איך את מגדירה גאון מתמטי ? , בלי להעליב גאון מתמטי זה שם גדול מידי, במיוחד לילד בן עשר, מה הוא כבר עשה שמגיע לו התואר המכבוד הזה ? חוץ מהגאווה הורית שאני לא מבין אותה, לא כל ילד מחנון הוא גאון, זה הבעיה בזולות הגאונות, גאון מתתמטי זה דבר נדיר מאוד, לא יודע אם הוא כן או לא, אבל לטעמי השימוש במילה גאון לא נכונה, אחרי שהוא יוכיח את גאונתו ולא רק את היכולת הטובה אהיה ראוי לקרוא לו גאון, כי זה מרחיק, ודי לא צנוע, " גאון מתמטי " זה מילה מפוצצת ,אני יכול לומר שאני טוב במתמטיקה, תואר ראשון בגיל חמש עשרה , מצטיין ,פותר אינפי בעל פה שזה החמור הכי קשה בתואר ראשון שנה א, ואני ממש לא גאון מתמטי, ממליץ לא להשתמש בשם גאון, אני לא אוהב את הזילות לגאונות, זה בעיני נורא, כל חכם הוא מחונן וכל מחונן הוא גאון, כן ממש ....
לצפיה ב-'קודם כל זה אומר שמקרה שלכם שהיא תהיה שם רוב היום וזה כבר טוב'
קודם כל זה אומר שמקרה שלכם שהיא תהיה שם רוב היום וזה כבר טוב
17/12/2016 | 11:29
30
כמה ימים הוא גומר ללמוד ב 14:00?
לצפיה ב-'מחשבה על אבא והורות.'
מחשבה על אבא והורות.
16/12/2016 | 17:44
2
79

חשבתי על זה הרבה בשבעות האחרונים, על מה שאמרו לי שהייתי ילד, תמיד אמרו לי שאתה מקבל מה שמגיע לך, שאין עשן בלי אש וכו וכו, חשבתי על זה, האם באמת מגיע לאדם להאנס ? לקבל מכות ? או שכל הסיסמיות האלו שהכנסו לי לרא הם שטיות ? הייתתי ילד מופרע זה נכון, הייתי אלים מאוד ,מאוד שובב, אז רצו להרגע ולחנך אותי , אז מה רע בזה ? האם כל השיטה החדשה שילדים לא צריכים לחטוף מכות היא נכונה ? הראי יש טענה שיוצא מהם פראי אדם, אבל אני עובדה חיה שחינוך באלימות רק מדרדר, קיצור לא יודע, אני יודע שתמיד הייתי הבובה שלו, מעין עכבר בתוך שיני זאב, כמו שמרטוט מונח על הרצפה מחכה לעבר החלקה , אני לא בכיתי, הייתי גבר, אבא תמיד אמר שאני לפחות לא בוכה, לא נתתי לו את הזדמנות להשפיל אותי עד הסוף, עם דמעות של ילד, לא נתתי לו לבן זונה לראות אותי נמס בערפל של החיים ,לא יודע הוא היה גם אבא טוב, הוא לא הראה אהבה באופן המקובל ,לא אמר מילה טובה, אבל הוא כן דאג לי בנסיניות התאבדות הרבים, הוא מי הבטיח שהכל ישתנה ולא קיים כמו אשה מוכה, כמו אמי שלי ,לא יודע היחס הסאדו מזאכוסטי, בין אבי עלי הוא מטריף אותי, הראי הוא והב אותי, זה ברור, אבלמ לא מראה אז מה יש ? צא מזה , ימפונק יש לך הכל, הוא נתן לך הכל, אז למה אתה בוכה כמו ילד קטן ? כמו כוסית ? אני לא יודע, יודע שיכאב לו אם אני ימות ,אפילומ שהוא אומר שהוא מחכה לזה, אני לא מאמין לו, אם זה היה ככה הוא לא היה בא לבית חולים, ורוחץ אותי, ומשגיח עלי, וקורא עלי תהלים כל הלילה, שעמדתי למות, הוא לא הוא לא הוא אוהב אותי, הוא פחדן זה הכל , לא יודע אולי אני סתם מפונק, והוא אבא מדהים, לא יודע כנראה אני סתם בכיין ...
 
לצפיה ב-'אוי בא לי למות'
אוי בא לי למות
16/12/2016 | 20:03
1
40
אני כזה אדיוט טיפש חמור שאני אחטוף סרטן , מגיע לי להשרף מוח חלש , לא יכול לחשב פונקציה לאיכול להבין מה המרצה אומר פעם לא יכולתי לחשב בעל פה עכשיו אני גם לא יכול להבין, איזה אדיוט אני אדפוק תראש בכל הקירות עד שידמם ראש עלוב עלקמחנון במתמטיקה כן ממשאני אפס , עלוב פתט אני כל כך רוצה לשלוט באנפי לומד ולא מצליח , דייייי טיפש אוף חייב לפרוק תסכול , סליחה על הבכיינות אבל זה כה חשוב לי .
לצפיה ב-'המרצה רון אהרוני חודא א'
המרצה רון אהרוני חודא א
16/12/2016 | 20:19
33
 
הנה אני בשיעור הזה יכול להיות שהבעיה שלי שאני לא לומד ברצף ועושה הפסקות ארכות ולא חוזר על החומר והכי חושב במתמטיקה התרגול , וחלק שכחתי זה בעייתי כי אני עצלן ורגיל שהכל בא לי בקלות , ולא רוצה להתאמץ וזה לא טוב
לצפיה ב-'דרישה לבדיקות דם '
דרישה לבדיקות דם
13/12/2016 | 23:13
9
139
אני עובד כבר חצי שנה במרכז יום לתפקוד נמוך עד גבוה בבעלות ארגון רווחי ויש דרישה לביצוע בדיקות דם מתוך חשש מפגיעות עד כמה שהבנתי. אשמח לדעת לגבי מידת הלגיטימציה לדרישה הזאת מבעלי נסיון בתחום .
תודה מראש
לצפיה ב-'מי דורש מה ממי ובאיזה נימוק?'
מי דורש מה ממי ובאיזה נימוק?
14/12/2016 | 10:08
40
מי נדרש לעבור בדיקות דם?
מה הן אמורות לבדוק?
על איזה פגיעות מדובר?
לצפיה ב-'בדיקות דם של המטופלים או של הצוות ?'
בדיקות דם של המטופלים או של הצוות ?
14/12/2016 | 14:47
3
15
לצפיה ב-'צוות'
צוות
14/12/2016 | 18:17
2
18
לצפיה ב-'מה הן אמורות לבדוק? על איזה פגיעות מדובר?'
מה הן אמורות לבדוק? על איזה פגיעות מדובר?
14/12/2016 | 20:42
13
לצפיה ב-'זה נראה כמו פגיעה בצנעת הפרט'
זה נראה כמו פגיעה בצנעת הפרט
15/12/2016 | 14:07
12
לצפיה ב-'כשעבדתי במסגרות'
כשעבדתי במסגרות
15/12/2016 | 18:49
3
58
ציבוריות (משרד החינוך, משרד הבריאות, קופת חולים) בהחלט נידרשתי לבדיקות רפואיות של רופא-תעסוקה וביניהן גם בדיקות דם כדי לוודא שאני מחוסנת לפי הנדרש, לא נשאית של שחפת, איידס וכ"ד. לא ראיתי בזה פגיעה בפרטיות אלא נוהל תקין בהתאם לחוק עבור מי שעובד במגע קרוב מאוד (לפעמים תוך ביצוע הליכים כמו מתן תרופות, עזרה בהיגיינה אישית ועוד) .
גם כיום כשאני בארה"ב, הבת שלי שמתנדבת הרבה עם ילדים ומבוגרים מיוחדים נדרשת להיבדק לשחפת כל שנתיים, להתחסן נגד שפעת, לעבור קורסים של החייאה ואתיקה רפואית. היא עושה את זה בהבנה וברצון למרות שהיא נדרשת להקדיש לזה זמן וכסף (וכאמור היא מתנדבת, כך שלא משלמים לה עבור פעילותה).
לצפיה ב-'אכן נשמע הגיוני'
אכן נשמע הגיוני
15/12/2016 | 19:22
14
לצפיה ב-'אז מי שדורש בדיקות צריך לספק'
אז מי שדורש בדיקות צריך לספק
16/12/2016 | 15:43
26
בדיוק את רשימת הבדיקות ולתת את הסיבה לבדיקות. אז זה נראה תקין.
אבל לדרוש 'בדיקת דם בגלל פגיעות' -  נרה לי לוקה בחסר.
לצפיה ב-'גם אני נדרשתי לחיסונים מסוימים בגלל עבודה עם תינוקות.'
גם אני נדרשתי לחיסונים מסוימים בגלל עבודה עם תינוקות.
18/12/2016 | 09:35
8
לצפיה ב-'המלצה לפסיכולוגית לחרדות ocd'
המלצה לפסיכולוגית לחרדות ocd
14/12/2016 | 15:30
1
54
שלום ,
אשמח לקבל המלצה לפסיכולוגית באזור נס ציונה/ רחובות. 
לצפיה ב-'בקישורי הפורום, סעיף 'רשימות אנשי מקצוע' '
בקישורי הפורום, סעיף 'רשימות אנשי מקצוע'
15/12/2016 | 19:47
21
יש גם המלצות על פסיכולוגים.
לצפיה ב-'איך לספר לילדה שאחות שלה אוטיסטית?'
איך לספר לילדה שאחות שלה אוטיסטית?
14/12/2016 | 11:05
7
101
לילדה אוטיסטית בת 9 יש האחות הקטנה (כיתה א).
היא ילדה נבונה ורגישה לבעיות של אחותה. אבל היא גם מאוד רגישה באופן כללי ונוטה לפתח חרדות.  

היא יודעת שיש "הרבה דברים שקשים עבור אחותה", ברור שהיא מודעת למצב באיזשהו מקום (היא רואה שילדים אחרים שונים)  אבל לא שהאחות שלה אוטיסתי או בעלת נכות.  איך לגלות לה? נשמח לדעת על נסיון של אחרים.   
לצפיה ב-'לדעתי, מספיק שהיא יודעת שלאחות יש קושי ושלקושי הזה יש שם'
לדעתי, מספיק שהיא יודעת שלאחות יש קושי ושלקושי הזה יש שם
14/12/2016 | 12:18
51
אולי גם לספר שיש עוד אנשים בעולם עם קושי דומה.
מבחינתי, קצבת נכות (ובמיוחד במקרה שלנו) - זו דרך של המדינה לתת לאזרחים מסויימים תקציב מוגבר מכספי המיסים לצורך לספק את הצרכים המיוחדים שלהם.
אין לאחות קטנה עניין בזה. אלא אם (אני חושבת בזמן שאני כותבת) יש תו נכה לרכב, ואז צריך ךהסביר לילדה למה חונים במקומות לנכים - שוב, לפי הקושי האמיתי של האחות, ואיך המדינה מתחשבת בה ובאנשים אחרים שקשה להם.
מה הילדה העצמה בת 9 יודעת על אוטיזם שלה?
לצפיה ב-'לדעתי אין כמו האמת הפשוטה. אם ילדה נבונה ורגישה בת 6'
לדעתי אין כמו האמת הפשוטה. אם ילדה נבונה ורגישה בת 6
14/12/2016 | 14:45
3
54
יודעת ש"הרבה דברים שקשים עבור אחותה" היא יודעת למעשה הכל חוץ מהשם.
ייתכן שהיא גם מודעת לנסיון הסתרה של משהו מצדכם (הרי היא לא יודעת מה בדיוק מסתירים). נראה לי שדווקא ההסתרה עלולה לפתי חרדות.
אם אומרים בצורה טבעית שלתופעה קוראים 'אוטיזם'  ולאדם שיש לו את זה קוראים אוטיסט , ולא מתייחסים לזה כמשהו איום ונורא , אז זה סך הכל שם למצב שהיא כבר מכירה.
 לגבי המילה 'נכות'. הרי  כשיש לאדם נכות  פיסית, לא מסתירים מילדים את המילה 'נכות'. וגם כשאדם נכה (מכל סיבה שהיא) זה לא עושה אותו מסכן. לדעתי אין שום דבר רע בלהשתמש בבמילים 'אוטיזם' ו'נכות'  כשמסבירים משהו לילדים. הרי הם ייתקלו בדברים האלה בכל מקרה. אז עדיף שמראש לא יהיו להם דעות קדומות.
לצפיה ב-'זה רק נשמע פשוט'
זה רק נשמע פשוט
14/12/2016 | 16:37
2
69
אצלה הנכות מתקשרת בעיקר לאנשים בכיסאות גלגלים. שי לנו תו חנייה לנכים, אבל אנחנו לא משתמשים בו. וגם שזה "רק שם למשהו שהיא מכירה בשם אחר" יכול להיות טראומטי. 
 
אני חושב שאולי כדאי לטפטף לה לאט לאט, כדרך אגב ולא לעשות מזה עניין... אבל הייתי רוצה לקבל עוד דעות ואולי לשמוע חוויות מנסיון אישי.   
לצפיה ב-'אולי'
אולי
14/12/2016 | 19:51
40
להעזר בסרטון או ספר ילדים בנושא?
למשל הפרק מתוך הסדרה ארתור
ואפשר למצוא ברשת עוד ולבחור מה שנראה לכם מתאים
 
או הספר יש לי אח מיוחד
 
בעקרון, נראה לי שאם מדברים על העניין בבית באופן פתוח ורגוע
הרי שהילדה נחשפת לעניין באופן טבעי.
כמו שאמרת, זה "מטופטף" לה בלי לעשות מזה עניין
זה לפחות הנסיון האישי שלי.
שני הגדולים מאובחנים על הספקטרום, שני הקטנים לא.
לצפיה ב-' אמרתי שהאמת פשוטה. לא יודעת לגבי הביצוע.'
אמרתי שהאמת פשוטה. לא יודעת לגבי הביצוע.
14/12/2016 | 23:39
30
זה בהחלט יכול להיות קשה וזה כבר תלוי בכם.
אני אישית אף פעם לא הסתרתי כלום.  כולל שאלות והסברים על נכות.
ואני חוזרת - נכות זה לא מגדיר בן אדם ונכה זה לא שווה ערך 'מסכן'.  מסכנות זו הרגשה. אדם יכול להיות בריא מכל הבחינות ועדיין להרגיש מסכן.
 
וזה בדיוק גם זמן טוב להסביר לה שיש כל מני סוגי נכויות ולא רק  כיסאות גלגלים. זה טוב שהיא תדע את זה מוקדם. כי בחברה שלנו יש הרבה מאוד מבוגרים שלא מודעים למצב שיש גם נכים  לא בכיסא גלגלים.
 
כשאין הסתרה ויש הסבר אובייקטיבי ורגוע , ילדים מקבלים אותו גם בצורה רגוע.
 
למעשה טוב להסביר לשתי הבנות. מה בשיוק הגדולה יודעת ?
 
לצפיה ב-'באיזו מסגרת חינוכית לומדת האחות המיוחדת? באיזו רמת תפקוד?'
באיזו מסגרת חינוכית לומדת האחות המיוחדת? באיזו רמת תפקוד?
17/12/2016 | 11:39
1
23
יש ספרים בנושא, אבל צריך לבחור בספר שמייצג את המקרה.
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
28/12/2016 | 00:35
5
חינוך מיוחד, תפקוד נמוך-בינוני
לצפיה ב-'חינוך מיוחד או שילוב'
חינוך מיוחד או שילוב
13/12/2016 | 09:59
9
139
האם לדעתכם החינוך המיוחד או החינוך הרגיל נותנים יותר כלים לחיים. אני יודעת שזו שאלה חוזרת . אבל אני לא מצליחה למצוא תשובה

לצפיה ב-'את לא מצליחה למצוא תשובה כי אין תשובה לפחות לא '
את לא מצליחה למצוא תשובה כי אין תשובה לפחות לא
13/12/2016 | 10:40
4
82
באופן הגורף בו הצגת את השאלה.
 
יש הרבה משתנים שישפיעו על התשובה.
למשל:
*מה בדיוק הצרכים והרגישויות של הילד המסויים?
*מה גישתם של העושים במלאכה בביה"ס המסויים, בכיתה המסויימת?
לדוגמא ממחנכת אחת בשילוב יחידני שמעתי
(בתחילת השנה, לפני שאפילו הכירה את הילד) :
"לא למדתי חינוך מיוחד!"
כלומר מה אתם מפילים עליי את הצרה הזאת.
ואילו ממחנכת אחרת, באותו בי"ס, שמעתי:
"נכון שהוא קצת מוזר, אבל יש לו ראיה מיוחדת, מקורית
ומה היה שווה העולם הזה אם כולם היו אותו דבר?"
*האם ביה"ס ערוך להענות לצרכי הילד,
לאפשר לרגישויות שלו לבוא לידי ביטוי (רגישות היא גם סוג של כשרון, של מתנה)?
*האם הוא מעוניין לעשות זאת?
*האם הצוות רואה בהורים שותפים או גורם מפריע?
למשל בשילוב יחידני- האם ממדרים אותם מקשר רציף עם הסייעת?
*האם הצוות תופס את תפקידו כתחזוקת ילדים מוגבלים
או כפתיחת דלתות לילדים לעצמם ולעולם?
למשל בחנ"מ- האם רואים בהם ילדים פגומים נטולי פוטנציאל
או ילדים מלאי פוטנציאל, שהדרך למימושו מיוחדת
ויש לגלותה עם כל אחד ואחת מהם?
 
 
לצפיה ב-'אני פוחדת מחינוך מיוחד.'
אני פוחדת מחינוך מיוחד.
13/12/2016 | 16:52
3
75
אני לא יודעת עם זו רק תחושה, שבתי הספר לחינוך מיוחד, הם הכנה לחיים של תלות מוחלטת בזולת . חיים מקצבאות , עבודה במפעל מוגן והוסטל. זה לא העתיד שאני רוצה לבת שלי. 
מצד שני החינוך הרגיל הוא לא כוס התה שלי. הוא( למעט מקרים חריגים של מורות מעולות ) פשוט מזעזע, הלמידה של חומר לא רלוונטי, בשיטות מיושנות בהצמדות לכללים נוקשים ומדידה לא סבירה. כשבת שלי אין בעיות זה רק רע. שיש לה בעיות זה פשוט בלתי נסבל.
לצפיה ב-'לא לפחד- ללמוד להכיר '
לא לפחד- ללמוד להכיר
13/12/2016 | 19:47
54
יש מסגרות חנ"מ שהן אכן כמו שתארת
ויש גם אחרות.
ה שלי למשל לומד בכתת תקשורת (חנ"מ זה לא רק בי"ס חינוך מיוחד,
גם כתה אחת בתוך בי"ס רגיל יכולה להיות כתת חנ"מ, במקרה שלנו כתת תקשורת)
שרוב תלמידיה לומדים לבגרות, חלקית או מלאה.
ומעבר לזה, היחס אליהם הוא כמו שכתבתי קודם- נערים/ות מלאי פוטנציאל,
שהדרך למימושו מיוחדת ויש לגלותה עם כל אחד ואחת מהם.
 
מלבד חנ"מ או המערכת הרגילה, יש אפשרויות נוספות, למשל חינוך ביתי,
בי"ס דמוקרטי, בי"ס אנתרופוסופי ועוד.
 
שוב, מעבר לשיטה, לסוג המסגרת, מה שלפי נסיוני קובע
האם זו הסביבה החינוכית המיטבית לילד/ה המסויים/ת הזה/זאת, הם האנשים.
כמו שכתבתי קודם, כדאי להתחיל מבירור הצרכים של הילד/ה,
ואז לפגוש את האנשים במסגרות האפשריות
ולבדוק היכן בסבירות הכי גבוהה צרכי הילד יקבלו מענים מתאימים.
 
במילים אחרות- במקום סטריאוטיפים על חנ"מ או חינוך רגיל
או על כל שיטה חינוכית אחרת (חינוך ביתי, דמוקרטי וכו')
עדיף לבדוק קונקרטית ולעומק מול האנשים המסויימים בכל מסגרת חינוכית,
וכמובן מול הילד/ה עצמו/ה.
לצפיה ב-'אי אפשר לדעת את העתיד.'
אי אפשר לדעת את העתיד.
13/12/2016 | 20:35
49
אנשים יכולים לקבל קצבאות ו/או לעבוד במפעל מוגן  ו/או לגור בהוסטל  כי זה מה שמתאים להם ללא קשר באיזה חינוך למדו.
לכן מה שצריך לקבוע זה מצב הילד בהווה. אם הילד סובל אין ספק שהמסגרת לא מתאימה. כשילד נמצא במקום מתאים הוא פורח ולומד כל מה שהוא צריך ללמוד ומה שהוא רוצה ללמוד . והכי טוב אם ה'צריך' וה'רוצה' משתלבים.
לצפיה ב-'אמרת בול על שתי המסגרות...'
אמרת בול על שתי המסגרות...
14/12/2016 | 22:29
22
לצפיה ב-'חינוך זה יותר מרק 'כלים לחיים' .'
חינוך זה יותר מרק 'כלים לחיים' .
13/12/2016 | 20:30
41
ולכן בלתי אפשרי להכליל לפי מערכת.
לכל ילד מתאימה שיטת חינוך משלו.
לצפיה ב-'תלוי איזה כלים האדם צריך לרכוש בחיים. לא כולם אותו דבר...'
תלוי איזה כלים האדם צריך לרכוש בחיים. לא כולם אותו דבר...
17/12/2016 | 11:44
14
לצפיה ב-'תופסת טרמפ - איך משאירים את כל האפשרויות פתוחות?'
תופסת טרמפ - איך משאירים את כל האפשרויות פתוחות?
18/12/2016 | 14:58
1
25
אפשר לגשת גם לועדת שילוב וגם לועדת השמה? כי אנחנו לא רוצים לקבל החלטות כאלה על סמך מה קורה כרגע, בתחילת השנה.
לצפיה ב-'ועדת השמה'
ועדת השמה
19/12/2016 | 10:40
24
לא מפנה למקום ספציפי, אבל כן סוגרת אפשריות .
כתושבת הפריפריה ,מיעוט האפשריות הופך את הועדה לכן ספציפית. . כתת תקשורת אחת אם בכלל, ח"מ בית ספר אחד מכל סוג, אפילו לגבי שילוב אין לי ממש אפשרות לבחור בי"ס.  אבל מי שאחראית במועצה על חיפוש והתאמה של בתי ספר הסבירה שנה שעברה וגם השנה שאי אפשר לראות בתי ספר לפני ועדת השמה.  שזה לא מה שקרה בפועל.
לצפיה ב-'אוטיזם ותת פעילות בבלוטת התריס'
אוטיזם ותת פעילות בבלוטת התריס
10/12/2016 | 16:31
202
870
שלום אמהות יקרות (וגם אבות),

אישתי סובלת מתת פעילות בלוטת התריס.
כרגע בשבוע 8 להריון (נודע לנו רק עכשיו).
בבדיקה יצא TSH גבוה -הרבה מעל הנורמה.

מחקרים הראו קשר חזק בין אוטיזם לתת פעילות בלוטת התריס לא מאוזנת במהלך ההריון.
האם מישהי חוותה משהו כזה במהלך ההריון שלה? מה היו ערכי...
המשך>>
שלום אמהות יקרות (וגם אבות),

אישתי סובלת מתת פעילות בלוטת התריס.
כרגע בשבוע 8 להריון (נודע לנו רק עכשיו).
בבדיקה יצא TSH גבוה -הרבה מעל הנורמה.

מחקרים הראו קשר חזק בין אוטיזם לתת פעילות בלוטת התריס לא מאוזנת במהלך ההריון.
האם מישהי חוותה משהו כזה במהלך ההריון שלה? מה היו ערכי הTSH?
האם בדיעבד הייתן שוקלות להפיל?? סליחה אם השאלה קצת פרנואידית אבל אנחנו ממש מודאגים.

תודה רבה לכל העונות היקרות!!

לצפיה ב-'וועדת תלות בזולת.עזרה'
וועדת תלות בזולת.עזרה
11/12/2016 | 14:12
2
71
הילדה שלנו כיום מוכרת בביטוח לאומי כנכה עם 100 %
גמלת נכות  וכמובן מקבלים קצבה.
הגשנו בקשה לתלות בזולת לתוספת בקצבה.
השאלה שלי:
במידה ונכשל בוועדה,
האם זה יכול לסכן את הקצבת נכות גמלת ילד נכה שכיום היא מקבלת
או שיכולים להוריד לה אחוזי נכות?
או שהקצבה תשאר כמו שהיא כיום.
תודה מראש
לצפיה ב-'לא רואה שום סיבה לזה'
לא רואה שום סיבה לזה
13/12/2016 | 08:26
39
האבחון שריר וקיים וכך גם ההכרה בה
(מן הסתם הגשתם את כל הניירת הנדרשת לשם כך)
גם אם לא יאשרו תלות בזולת.
כל ילד על הספקטרום זכאי לקיצבה.
לצפיה ב-'אם יש לכם ביטוח סיעודי '
אם יש לכם ביטוח סיעודי
15/12/2016 | 16:13
26
אם יש לכם פוליסת ביטוח סיעודי וכדומה כדאי לכם מאד להתייעץ עם עו"ד תומר לינר ממשרד ינובסקי לינר. הוא מומחה גדול בתחום הזה. 052-8626216
לצפיה ב-'מעבר מבית ספר רגיל לכתת תקשורת'
מעבר מבית ספר רגיל לכתת תקשורת
12/12/2016 | 09:28
5
100
שלום לכולם. בני בן 10 (תפקוד גבוה) לומד בבית ספר רגיל עם סייעת.
אחרי 3 וחצי שנים הגענו לנקודה קריטית בה אנו תוהים, האם המערכת עדין מתאימה לבננו. התסכולים שלו הולכים וגדלים, הפער החברתי הולך ומתחדד, המורים כבר הרבה פחות רגישים ופנויים לקשיים הפרטיים שלו... ועם זאת, ציוניו טובים, יש לו חברים שהוא אוהב ואוהבים אותו ובעיקר הפחד הגדול שלנו כהורים לעשות את השינוי הגדול הזה. אנחנו גרים באזור רחובות ומתחילים להתעניין על בתי ספר עם כיתת תקשורת לשנה הבאה. אשמח לכל מידע בנושא, החל מפרטים איך זה בכלל עובד, המלצות על בתי ספר ולסיפורים אישיים של מי שעברו את החוויה. תודה לכולם

לצפיה ב-'נהדר שיש לו חברים שהוא אוהב ואוהבים אותו '
נהדר שיש לו חברים שהוא אוהב ואוהבים אותו
12/12/2016 | 10:21
2
69
לגמרי לא מובן מאליו.
האם הם גרים בסביבה? אפשר לשמור על קשר גם אם עוברים כתה או בי"ס.
גם הציונים יוכלו להשאר גבוהים ורמת הלמידה יכולה להשאר טובה
בכתת תקשורת.
שווה לברר במתי"א שלכם או במחלקה לחנ"מ בעירייה
באיזה בתי-ספר יש כתת תקשורת בשכבת הגיל שלו,
ולבקש להפגש עם הצוות שם.
כי בסופו של דבר- הכל תלוי בנפשות הפועלות-
יש כתות תקשורת עם הכלה והעצמה,
וגם עם רמה לימודית טובה,
ויש כאלה שלא.
 
כשאנחנו היינו בצומת הזאת, היו לי חששות כבדים
ורק אחרי שפגשתי את הצוות, ובעיקר את מחנכת הכתה,
השתכנעתי שעליה אני יכולה לסמוך.
 
איך זה עובד- מבקשים ועדת השמה, ומקבלים זכאות לחנ"מ
(כל ילד עם אבחון על הספקטרום יקבל זכאות,
זכאות אפשר לממש או לא).
כדאי להגיע לועדה אחרי שכבר עשיתם "שיעורי בית"
ואתם כבר יודעים לאיזו כתה, איזה בי"ס (במקרה שיש כמה אפשרויות)
אתם רוצים להגיע, ואז בועדה עצמה לומר שבדקתם והגעתם למסקנה
שהכתה המיטבית עבורו היא זו שבבי"ס X.
לצפיה ב-'תודה לך'
תודה לך
12/12/2016 | 10:43
1
21
לצפיה ב-''
12/12/2016 | 10:58
7
לצפיה ב-'מהם התסכולים שלו?'
מהם התסכולים שלו?
12/12/2016 | 22:45
30
אם אתם חושבים על כיתת תקשורת סימן שהתסכולים הם הרבה מעבר  לציונים טובים  ומספר חברים.
לצפיה ב-'מי אחראי על השילוב שלו בבית הספר? מי מדריך את הסייעת? ובוחר?'
מי אחראי על השילוב שלו בבית הספר? מי מדריך את הסייעת? ובוחר?
17/12/2016 | 11:46
14
לצפיה ב-'דרושה הפרדה'
דרושה הפרדה
09/12/2016 | 15:36
92
313
מוחלטת בין כל אלו שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי, לבין כל הנוירוטיפיקלים.
אלה ואלה שונים בתכלית, ולכן לא יכולים לחיות באותו קומפלקס ולכן, לטובת כולם, להפריד ומיד.
ובכלל, אם אוטיסטים רואים את העולם בדרך שלהם בלבד, אז הפרדה תסייע להם לחיות כמו שהם, ואך ורק הם רואים לנכון.
המשך>>
מוחלטת בין כל אלו שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי, לבין כל הנוירוטיפיקלים.
אלה ואלה שונים בתכלית, ולכן לא יכולים לחיות באותו קומפלקס ולכן, לטובת כולם, להפריד ומיד.
ובכלל, אם אוטיסטים רואים את העולם בדרך שלהם בלבד, אז הפרדה תסייע להם לחיות כמו שהם, ואך ורק הם רואים לנכון.
לצפיה ב-'קצבת נכות'
קצבת נכות
09/12/2016 | 15:57
7
100
האם השוואת קצבת הנכות לשכר מינימום שמקדם חכ אילן גילון אם תאושר, תיהיה תקפה גם למשפחות הילדים על הספקטרום האוטיסטי? 
לצפיה ב-'מדובר בקצבת נכות לבוגרים, כולל אוטיסטים.'
מדובר בקצבת נכות לבוגרים, כולל אוטיסטים.
09/12/2016 | 16:46
6
40
לצפיה ב-'בוגרים מעל גיל 18?'
בוגרים מעל גיל 18?
09/12/2016 | 23:36
1
46
כלומר ילדים אוטיסטים וילדים נכים לא יקבלו? 
לצפיה ב-'בהצעת החוק מדובר על קצבת נכות מאה אחוז לבגירים, מעל גיל 18'
בהצעת החוק מדובר על קצבת נכות מאה אחוז לבגירים, מעל גיל 18
10/12/2016 | 16:49
50
מוצע להצמידה לשכר מינימום.
קצבת נכות לילדים תמשיך כמו עכשיו.
לצפיה ב-'איך זה עובד נכון להיום? '
איך זה עובד נכון להיום?
10/12/2016 | 06:51
3
49
הורים מקבלים את קצבת הנכות עד גיל 18 ולאחר מכן הוא מקבל אותה? 
לצפיה ב-'בעקרון כן. גם כשמדובר בילד הקצבה שייכת לו, היא עבורו'
בעקרון כן. גם כשמדובר בילד הקצבה שייכת לו, היא עבורו
10/12/2016 | 16:50
2
53
אלא כיון שהוא קטין, הכסף מופקד בידי הוריו.
לצפיה ב-'האם הוא יקבל קצבת נכות כל חייו?'
האם הוא יקבל קצבת נכות כל חייו?
11/12/2016 | 15:32
1
23
לצפיה ב-'לא יודעת '
לא יודעת
12/12/2016 | 10:07
40
לפי המצב החוקי הקיים (חוק לרון, ראה בקישורי הפורום סעיף 'ביטוח לאומי')
מקבל קצבת נכות (מבוגר) שעובד לפרנסתו,
קצבתו יורדת ככל שמשכורתו עולה, בכמה מדרגות עד לביטולה.
 
לגבי א"סים בוגרים- האבחון לא מזכה אוטומטית בקיצבה.
על הא"ס לשכנע את הרופא בועדה הרפואית
שמפאת היותו על הספקטרום אינו יכול להתפרנס.
לצפיה ב-'העברת שאלון להורים לילדים עם אוטיזם לצורך עבודה מחקרית בתואר'
העברת שאלון להורים לילדים עם אוטיזם לצורך עבודה מחקרית בתואר
12/12/2016 | 09:19
1
29
בוקר טוב לכולם, אני אלהם סטודנטית לתואר שני במכללת אורנים עושה את העבודה המחקרית שלי על השפעת יחסי אמון בין ההורים והצוות בגן על מעורבותם של ההורים בגן. אני אשמח לשיתוף פעולה של הורים לילדים עם אוטיזם מגילאי שנה-שש. האם ישנה אופציה לשלוח לכם את השאלון?
לצפיה ב-'את יכולה להעלות לכאן את השאלון, ומי שירצה-יענה עליו '
את יכולה להעלות לכאן את השאלון, ומי שירצה-יענה עליו
13/12/2016 | 11:55
10
לצפיה ב-'ברקן מתרגשת לקראת המופע - אז היא שרה '
ברקן מתרגשת לקראת המופע - אז היא שרה
12/12/2016 | 08:17
34
שיר - הִתְרַגְּשׁוּת ( ברקן שלום )

זֶה הָיָה, זֶה הָיָה, זֶה הִשְׁתַּנָּה מִזְּמַן
אֲנַחְנוּ כְּבָר לֹא מְבִינִים דְּבַר.
הָרוּחַ כְּבָר שִׁנְּתָה כִּוְוּן,
אֲנִי מִתְרַגֶּשֶׁת מְאֹד,
מַשֶּׁהוּ חָדָשׁ מַגִּיעַ.

הַכֹּל כָּאן כָּל כָּךְ חָשׁוּךְ,
אֲנִי לֹא מְבִינָה מָה שֶׁאַתָּה אוֹמֵר.
רֶגַע אַתָּה פֹּה, רֶגַע שֵׁנִי אַתָּה בִּירוּשָׁלַיִם.
אֲנִי רוֹצֶה שֶׁתֹּאמַר אֶת הַמִּלִּים.
זֶה אוּלַי טִפָּה יוֹתֵר מִדֵּי עָלֶיךָ.
אֲנִי רוֹצָה לִנְשֹׁם, וְטִפָּה קָשָׁה.

זֶה הָיָה, זֶה הָיָה, זֶה הִשְׁתַּנָּה מִזְּמַן
אֲנַחְנוּ כְּבָר לֹא מְבִינִים דְּבַר.
הָרוּחַ כְּבָר שִׁנְּתָה כִּוְוּן,
אֲנִי מִתְרַגֶּשֶׁת מְאֹד,
מַשֶּׁהוּ חָדָשׁ מַגִּיעַ.

כֻּלָּם רָצִים כָּל כָּךְ מַהֵר,
אֲנַחְנוּ כִּמְעַט נוֹפְלִים לַאֲבַדּוֹן.
אָז בֹּא נִנְשֹׁם טִפָּה לְאַט יוֹתֵר,
נִקַּח צַעַד קָטָן אָחוֹרָה,
הַשָּׁמַיִם פֹּה נוֹפְלִים
וַאֲנַחְנוּ פֹּה בּוֹכִים טִפָּה יוֹתֵר מִדֵּי.

זֶה הָיָה, זֶה הָיָה, זֶה הִשְׁתַּנָּה מִזְּמַן
אֲנַחְנוּ כְּבָר לֹא מְבִינִים דְּבַר.
הָרוּחַ כְּבָר שִׁנְּתָה כִּוְוּן,
אֲנִי מִתְרַגֶּשֶׁת מְאֹד,
מַשֶּׁהוּ חָדָשׁ מַגִּיעַ.

אָז בֹּא נִקַּח נְשִׁימָה אַחַת גְּדֹלָּה וְנִפֹּל.
בֹּא נְחַכֶּה פֹּה רֶגַע,
נִתַּן לָעוֹלָם לְהַמְשִׁיךְ, וְאָז נָקוּם,
וְנִקַּח אֶת כוּ... לָם בִּסְעָרָה גְּדוֹלָה!!!

זֶה הָיָה, זֶה הָיָה, זֶה הִשְׁתַּנָּה מִזְּמַן
אֲנַחְנוּ כְּבָר לֹא מְבִינִים דְּבַר.
הָרוּחַ כְּבָר שִׁנְּתָה כִּוְוּן,
אֲנִי מִתְרַגֶּשֶׁת מְאֹד,
מַשֶּׁהוּ חָדָשׁ מַגִּיעַ.
לצפיה ב-'אספרגר וסטיגמות'
אספרגר וסטיגמות
10/12/2016 | 11:50
6
100
שלום לכולם 
אנחנו 2 סטודנטיות לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית, ובמסגרת הלימודים שלנו אנחנו מעבירות מצגת בנושא אספרגר. מטרתנו היא לשבור את הסטיגמות הקיימות סביב אספרגר. לשם כך אנחנו צריכות את עזרתכם...
מהן הסטיגמות בהן נתקלתם בנושא?
הורים לילדים עם אספרגר- מה חשבתם/הרגשתם כששמעתם על האבחון בפעם הראשונה? 
 
תודה לכם. ושיהיה שבוע מעולה
 
לצפיה ב-'סטיגמות שנתקלתי: שיש להם אינטיליגנציה רגשית נמוכה, שהם בהכרח'
סטיגמות שנתקלתי: שיש להם אינטיליגנציה רגשית נמוכה, שהם בהכרח
10/12/2016 | 12:42
80
בתפקוד גבוה/אוטיזם "קל"/ לא ממש אוטיסטים/לא באמת קשה להם,
שכולם גאוני מתמטיקה.
 
מה הרגשתי עם קבלת האיבחון על הספקטרום- הקלה.
קיבלנו תשובה שיכולה לעזור לנו להערך ולהשיג מענים מתאימים לילד.
לצפיה ב-'כמו שאמרה שלומית'
כמו שאמרה שלומית
10/12/2016 | 14:32
3
55
מצד אחד גאונים מצד שני נטלי רגשות או מאוד קרים ולא יודעים לבטא רגשות ,זה הסטגימה הכי בולטת, ולטעמי היא די נכונה לא שאין בנו רגש, אבל יש דרך בטוי שלא מובנת לנורמה ,אבל זה לא אומר שיש לנו יכולת רגשית נחותה אלא להפך ,לטעמי עניין הגאונות הוא לא נכון בהכרח ,אבל מבחינה סטסטית יש יותר גאונים אוטיסטים
 
משאר  " הפרעות " בהחלט יש קרולציה מסיומת, ואיך קיבלו ? אמא קבילה יפה היא ידעה שאני דפוק, אבא לא מוכן לקבל את זה ואומר שאני לא עד כדי כך דפוק כדי להיות אוטיסט , איש חשוך אני יודע אבל לא שונה משאר האכולוסיה זהו .
לצפיה ב-'להגדיר אספי כ'דפוק' זו סטיגמה.'
להגדיר אספי כ'דפוק' זו סטיגמה.
10/12/2016 | 15:09
2
32
לצפיה ב-'נכון אבל כך הורי חושבים וכך רוב הציבור'
נכון אבל כך הורי חושבים וכך רוב הציבור
10/12/2016 | 15:28
1
39
אגב אמי אוטיסטית ועדיין חושבת שאנו חיים בבועה, אז לא שהיא באה מבחוץ ככה היא מרגישה...
לצפיה ב-'וזו בדיוק תשובה לשאלה של הסטודנטיות לגבי הסטיגמה'
וזו בדיוק תשובה לשאלה של הסטודנטיות לגבי הסטיגמה
10/12/2016 | 21:52
21
לצפיה ב-'הסטיגמות בדיוק מה ששלומית אמרה '
הסטיגמות בדיוק מה ששלומית אמרה
10/12/2016 | 15:07
47
וגם אנחנו הרגשנו הקלה. האבחון היה בגיל 14. ועד אז היה כל כך הרבה סבל שהעיקר היה לדעת את התשובה שהסבירה הכל. כבר לא היה איכפת משום סטיגמה. 
לצפיה ב-'פנייה ראשונה מצה"ל'
פנייה ראשונה מצה"ל
06/12/2016 | 12:03
11
108
מעלה שוב את הנושא מכיוון שלא מצאתי תשובה מדויקת דרך החיפוש.
האם יש למישהו ניסיון עם זימון לבדיקת כשירות לשירות צבאי? מה בדיוק מתרחש בפגישה ולמה לצפות? מדובר במפגש עם המלש"ב בליווי הורים.
לצפיה ב-'באיזה שלב של התהליך אתם? לפני או אחרי מתן הפטור?'
באיזה שלב של התהליך אתם? לפני או אחרי מתן הפטור?
06/12/2016 | 12:53
5
36
לצפיה ב-'לפני.'
לפני.
06/12/2016 | 15:09
4
54
זו התקשורת הראשונה עם הצבא. לפני שנה הצטרפנו לרשימה שיזמה אלו"ט לצורך קבלת פטור קבוצתי/אוטומטי אבל כלום לא קרה ועכשיו הגיע הצו הזה.
 
תודה על הקישור... לא כ"כ עובד, תהליך ההרשמה...
לצפיה ב-'אם אתם יכולים , תשלחו להם בדואר את כל האיבחונים'
אם אתם יכולים , תשלחו להם בדואר את כל האיבחונים
06/12/2016 | 17:43
2
48
שיש לכם ומכתבים מכל הגורמים הטיפוליים שממליצים על פטור. אם אי אפשר לשלוח, תביאו את כל המסמכים האלה לפגישה.
לצפיה ב-'במצב הנוכחי של הדואר לא בטוחה שכדאי לסמוך עליו...'
במצב הנוכחי של הדואר לא בטוחה שכדאי לסמוך עליו...
06/12/2016 | 20:27
1
32
באתר הנ"ל יש אפשרות להעברת מסמכים
לחילופין אפשר לשלוח בפקס.
 
יש כיום אפשרות לחסוך את ההגעה ללשכת הגיוס
לערוך ועדה ללא נוכחות.
 
לצפיה ב-' אין לי בעיה בשליחה וקבלה של דואר.'
אין לי בעיה בשליחה וקבלה של דואר.
06/12/2016 | 21:48
21
בכל מקרה אני ממליצה על הכל: גם לשלוח בדואר, גם לשלוח בפקס וגם להביא אישית.
לצפיה ב-'חשבתי שזה קרה רק לנו...'
חשבתי שזה קרה רק לנו...
06/12/2016 | 19:27
49
לזכותם ייאמר שעורכת-הדין שלהם השתדלה מאד לעזור.
אם תרצה, אעביר לך את המייל שלה.
 
לגבי האתר- איפה נתקעת לכם ההרשמה? מה לא עובד?
לצפיה ב-'אם אינכם מכירים, שווה להכיר את האתר הזה'
אם אינכם מכירים, שווה להכיר את האתר הזה
06/12/2016 | 14:39
48
 
יש בו שפע מידע וגם אפשרות ליצירת קשר ובירורים
דרך האזור האישי
(אם הבחור קיבל צו ראשון, אפשר כבר להכנס.
הסיסמא הראשונית לכניסה היא הקוד האישי המופיע על הצו).
לצפיה ב-'פנייה ראשונה מצה"ל'
פנייה ראשונה מצה"ל
08/12/2016 | 09:12
51
שלום, העברנו מראש את כל המסמכים בפקס  והבן שלי ובעלי היו שם רק מספר דקות, פגישה פורמלית בלבד,  אמרו שישילחו לנו את המכתב עם הפטור בדואר תוך 4-5 חודשים.
אחרי שיגיע הפטור אפשר לבקש להתנדב.
אם אתם צריכים עוד פרטים, אתם יכולים לפנות אל י בפרטי.
בהצלחה:)
לצפיה ב-' על העזרה '
על העזרה
08/12/2016 | 15:55
2
36
יצרתי קשר עם עו"ד אלו"ט ואעביר דרכה את החומרים.
לצפיה ב-' אשמח לקרוא עדכונים '
אשמח לקרוא עדכונים
10/12/2016 | 19:36
10
לצפיה ב-'פנייה ראשונה לצה"ל'
פנייה ראשונה לצה"ל
11/12/2016 | 09:52
17
שמחה לשמוע שהסתדרתם, מאחלת הרבה הצלחה בהמשך:)
האם אתם מעוניינים להתנדב לצה"ל אחרי קבלת הפטור?
אם הבנתי נכון, במקרה כזה, קבלת פטור בתהליך ללא נוכחות (כמו שאלו"ט מציעים), יכולה להיות קצת בעייתית, אבל רק במקרה ותרצו להתנדב לצה"ל.
בהצלחה שוב:)  
לצפיה ב-'סיוע בשכר דירה וברכישה'
סיוע בשכר דירה וברכישה
07/12/2016 | 12:07
1
73
בחוברת הטבות למקבלי קצבאות הביטוח הלאומי במוסדות וארגונים אחרים, מופיע סעיף של סיוע בשכר דירה או ברכישת דירת קבע באחת מחברות הדיור הציבוריות. אשמח להבהרה ולמידע אם מישהו התנסה בזה.
לצפיה ב-'לא התנסיתי, המידע שאני מכירה'
לא התנסיתי, המידע שאני מכירה
07/12/2016 | 17:38
48
לצפיה ב-'זימון לועדה'
זימון לועדה
07/12/2016 | 00:26
7
100
בהמשך להודעה קודמת בה כתבתי שקיבלנו מכתב מביטוח לאומי שנתבקשנו להמציא מכתב עדכני מפסיכיאטר ומהגננת. מסרנו את הכול והתקשרו אלינו להודיע לנו שנוזמן לועדה. מה המשמעות? מי התנסה? האם הקצבה שלנו בסכנה? בננו בתפקוד גבוה. 
לצפיה ב-'זה ההליך הרגיל, לא לדאוג'
זה ההליך הרגיל, לא לדאוג
07/12/2016 | 08:01
6
41
נכנסים לועדה, שמורכבת לרוב מרופא ומזכירה.
הרופא שואל כמה שאלות לגבי התנהלות הילד, היכן לומד וכד'.
כל העניין נמשך כמה דקות וזהו
רמת התפקוד של הילד לא רלוונטית,
לפי החוק אם הניירת שלכם מלאה הוא זכאי לקצבה.
לצפיה ב-'הבנתי שלא חייבים לגשת לוועדה'
הבנתי שלא חייבים לגשת לוועדה
07/12/2016 | 09:50
5
36
האם זה נכון? ומתי מזמנים את הילד ומתי רק את ההורים?
עוד לא קיבלנו תשובה, עבר חודש. סביר?
לצפיה ב-'יש הליך חדש יחסית, שמאפשר לפעמים- אחרי הכרה ברווחה-'
יש הליך חדש יחסית, שמאפשר לפעמים- אחרי הכרה ברווחה-
07/12/2016 | 10:52
4
47
ועדה רפואית בבטל"א ללא נוכחות.
 
בעקרון, הועדה לא אמורה להיות עניין מסובך או קשה, כמו שתארתי.
הילד אמור להגיע
(זה למעשה הטעם היחיד בקיום הועדה- לראות שהוא קיים)
אבל אם רוצים לומר דברים שלא באזני הילד,
אפשר להגיע עם שני מבוגרים
ולבקש שחלק מהזמן הילד יהיה מחוץ לחדר עם אחד מכם.
 
חודש זה עדיין בגבולות הסביר,
אבל אם לא תקבלו תשובה בשבוע הקרוב,
שווה לברר מה קורה
לצפיה ב-'אי אפשר לקבל הכרה ברווחה לפני ביטוח לאומי'
אי אפשר לקבל הכרה ברווחה לפני ביטוח לאומי
07/12/2016 | 13:36
3
26
הייתי ברווחה, היא רשמה הכל והייתה מקסימה. אבל אמרה שיש לחכות להכרה בביטוח הלאומי.
אז חייבים ילד?
לצפיה ב-'נכון, מדובר כנראה בועדה חוזרת'
נכון, מדובר כנראה בועדה חוזרת
07/12/2016 | 14:13
2
25
כן, בועדה ראשונה בטל"א רוצה לראות את הילד.
 
אם מתארגנים בהתאם (למשל מגיעים עם שני מבוגרים),
ולא מתרגשים יותר מדיי (הילדים הרי קולטים מיד כשההורים לחוצים...)
זה באמת לא סיפור מסובך
רק צריך לחשוב מה אומרים לילד- לאן אנחנו הולכים ומדוע.
לצפיה ב-'אבל הבנתי שכן אפשר לבקש לא להביא אותו'
אבל הבנתי שכן אפשר לבקש לא להביא אותו
07/12/2016 | 14:50
1
10
לצפיה ב-'באתר הבטל"א כתוב כך:'
באתר הבטל"א כתוב כך:
07/12/2016 | 17:35
25

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

פורום מיסים והחזרי מס
החזרי מס לשכירים וחברות
יורה דעה- הכנה למבחנים מחוננים ופיתוח חשיבה יצירתית
יורה דעה- הכנה למבחנים
פורום הורים למחוננים
פורום הורים למחוננים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ