לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1494014,940 עוקבים אודות עסקים

פורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'היחידה הקלינית של הריס (בייקר) '
היחידה הקלינית של הריס (בייקר)
05/09/2017 | 22:44
25
האם יש למישהו ניסיון עם היחידה הקלינית של הריס (בייקר ) באוניברסיטת בר-אילן לטיפול בתינוק עם חשש לבעיית תקשורת ?
 
לצפיה ב-'מה דעתכם?'
מה דעתכם?
04/09/2017 | 17:01
1
107
פסיכולוגית ילדים שלחה לי את הקישור הבאhttps://www.recoveringkids.com/getting-started
לא קראתי אבל הבנתי שטוענים שהצטברות מתכות משפיעה לרעה ואם מנקים את הגוף המצב משתפר.
לצפיה ב-'הטיפול עלול להיות מסוכן'
הטיפול עלול להיות מסוכן
04/09/2017 | 19:30
73
לצפיה ב-'ממש עוד רגע... שנה חדשה!'
ממש עוד רגע... שנה חדשה!
01/09/2017 | 07:56
7
73
שתהיה התחלה טובה להמשך משמח
לכל הילדות, הילדים וההורים 
 
מתרגשים?
אתם? הילדים?
הלכו היום בשימחה? או לא ממש?
מקום חדש או מוכר?
לצפיה ב-'אז איך היה היום הראשון?'
אז איך היה היום הראשון?
02/09/2017 | 19:20
56
אצלנו-
ה לא הצליח להתניע... נשאר בבית.
מקוה שמחר יצליח.
 
הפיצקי סבל מהרעש והמהומה, אבל שמח לחזור,
בעיקר שמח לפגוש את גן-הירק.
 
ואיך היה אצלכם?
לצפיה ב-'הילד אמר "בסדר"'
הילד אמר "בסדר"
03/09/2017 | 14:10
5
73
בלגן בסייעות, הסעות וכו'
מקווה שיסתדר...
לצפיה ב-'ב-סדר ובלגן לכאורה דבר והיפוכו '
ב-סדר ובלגן לכאורה דבר והיפוכו
04/09/2017 | 08:33
4
48
באיזו כתה הוא?
ממשיך באותו בי"ס?
אם לקח את הבלגן בקלות, זה מצויין.
זה כאילו הבלגן הוא חלק מהסדר, מהתכנית הצפויה מראש...
אף פעם לא הבנתי למה תמיד ביום הראשון חייב להיות בלגן בהסעות,
למה תמיד אחרי הגשם הראשון הרמזורים מתקלקלים...
הרי ידוע מראש מה הולך להיות, וכאילו נערכים לקראת זה, ובכ"ז
 
המחנכת (החדשה) של ה אמרה לי בטלפון ש"היה לו יום נהדר"
אבל כששאלתי אותו איך היה לו (אתמול היה לו היום הראשון בשנה"ל)
ענה "נורא".
הפער הזה קצת מדאיג אותי...
עד כדי כך היא לא קולטת אותו...
ניסיתי כמה פעמים לתווך בינה לבינו וכל פעם היא נפנפה אותי
כאילו אני נדחפת, והיא כבר תדבר איתו...
מקוה שכל העסק לא יסתבר כטעות-
הוא בעצם סיים יב, אבל רצה להמשיך בכתת תקשורת כדי להשלים בגרות.
בעיניי לא חיוני שיעשה בגרות, אבל לו זה היה חשוב
והוא עלול לחוות כשלון אם זה לא יקרה.
 
 
לצפיה ב-'אצלינו לא משהו בכלל'
אצלינו לא משהו בכלל
05/09/2017 | 13:00
3
52
בית הספר בסדר, שמח לחזור, נשאר עם הסייעת שהוא מת עליה.
אבל משהו לא עובד.
כמה פעמים ביום יש לו הצפות, מכסה את האוזניים ולא מגיב. אתמול גם זרק בעצבים כדור על אחיו הגדול. והתינוק הציק לו, אז הוא רצה להרביץ לו אבל ממש הרגישו שהוא לא מצליח (הושיט יד לתת מכה והחזיר, כמה פעמים) - הוא מת על הקטן, ההוא סתם הגיע בזמן התקף שלא היה קשור אליו.
היום סתם אחיו עצבן אותו, אתמול אני עצבנתי ולא יודעת למה (למרות שלמדתי להבין לרוב).
אתמול אמר שהוא מחכה למותי. כששאלתי אותו, הוא אומר: "מה פתאום, אני נורא אוהב אותך". ואז אחרי חצי דקה: "האמת שכן אמרתי שאני רוצה שתמותי". שאלתי: "זה מה שאתה רוצה?" התשובה: "מה פתאום, אני ממש אוהב אותך".
בקיצור היה מבולבל בטירוף. ואני סתם הייתי עצובה.
אם תוך כמה שבועות לא יחזור למה שהיה עד לפני כמה שבועות, כנראה נפנה לפסיכיאטר.
לצפיה ב-'מישהו מנחה את הסייעת והמורים לגבי העבודה איתו? '
מישהו מנחה את הסייעת והמורים לגבי העבודה איתו?
05/09/2017 | 16:53
1
9
לצפיה ב-'כן'
כן
05/09/2017 | 17:27
35
האחראית לאוטיזם במתיא
לצפיה ב-'אני מניח שאת לא רוצה לשמוע את דעתי בעניין, נכון?'
אני מניח שאת לא רוצה לשמוע את דעתי בעניין, נכון?
05/09/2017 | 21:55
12
לצפיה ב-'ביטוח לאומי - השלכות'
ביטוח לאומי - השלכות
03/09/2017 | 11:13
2
107

רציתי לדעת מהי בעצם המשמעות של רישום הילד כ-asd בביטוח לאומי (מלבד הכסף, כמובן). האם זה אומר שיש להם חובה לדווח למישהו? לבית הספר? לצבא, או לכל גוף אחר? יש לנו ילד שבינתיים לא ברור אם הוא scd או asd בתפקוד גבוה (עדיין לא הלכנו לעשות אבחון מסודר ועד כה קיבלנו חוות דעת שונות), ואנחנו תוהים האם באמת שווה להכריע בינהן רק כדי לקבל עזרה כספית מביטוח לאומי (שלא נותן עבור scd כידוע). האם להיות רשום כ-asd בביטוח לאומי זו לא תווית לכל החיים? ומה אם רוצים לשנות את באבחון מאוחר יותר בעתיד? (כי זה באמת מקרה מאוד גבולי)
 
לצפיה ב-'לי זה לא הפריע לקבל סיווג בטחוני מאוד גבוה'
לי זה לא הפריע לקבל סיווג בטחוני מאוד גבוה
03/09/2017 | 12:19
78
וכיוון שהתנאי לקבלתו הייתה וויתור על סודיות רפואית ואחרת אין לי ספק שהמעסיקים ידעו על האבחון.
 
בישראל הצבא עדיין לא מתלהב מאוטיסטים, אולי יש ויהיה להם מקום ביחידות מודיעין ומיחשוב, משיחות שהיו לי בפורומים בין לאומיים עלה שלצבא האמריקאי והבריטי אין בעייה עם ASD, אבל זה מה שהאוטיסטים ששירתו אמרו אין לי מושג לגבי המדיניות הרשמית.
 
בכל מקרה, ממש עדיף לא לעשות צבא
 
התווית עצמה לא משנה לדעתי וכמו שקראתי ואני רואה יותר ויותר היא אפילו הולכת והופכת לנחשקת, למשהו שהיפסטרים למשל ממש מתפארים בו ודרכו, וגם תכיפות ואיכות ההופעה של האוטיסטים במדיה לגמרי מעידה על מגמה שמצביעה על עתיד שבו יהיה כבוד גדול להיות אוטיסט
לצפיה ב-'הצבא זה לא מה שמטריד אותי'
הצבא זה לא מה שמטריד אותי
03/09/2017 | 13:42
73
צריכה להבהיר - הצבא זה הדבר האחרון שמעניין אותי, ממש לא בית מיליטרליסטי או לאומי במיוחד - אני פשוט תוהה אם "שווה" לנו להתעקש על אבחון ל-asd או להסתפק באבחון ה-scd שקיים כרגע. הילד - בן 11 - ותמיד היה במסגרת רגילה אך לאחרונה בעיותיו החברתיות החריפו מאוד - נמצא כרגע בטיפול רגשי פעם בשבוע, ואני תוהה האם הוא צריך יותר דבר שנוכל לאפשר רק עם נקבל עזרה כלשהי מביטוח לאומי. 
לצפיה ב-'הילד'
הילד
31/08/2017 | 21:45
14
146
בן שנה וחצי אובחן(נוירולוגית פרטית) ונמצא על הספקטרום  מה הכי דחוף לעשות ?
 
 
 
לצפיה ב-'ללמוד'
ללמוד
01/09/2017 | 10:14
13
96
יש שיאמרו לך שהכי חשוב זה לרוץ לכלמיני טיפולים
ולהכניס אותו למסגרת חינוכית/טיפולית יעודית,
אבל לפי נסיוני, לפני שרצים כדאי שתהיה "מפה",
כדאי לדעת איפה אנחנו נמצאים, מה פשר הדבר, לאן שואפים להגיע ומדוע.
לרוץ בלי להבין כלום, עלול להיות מסוכן.
הורים רבים השקיעו הכל, וכעבור שנים עמדו מול שוקת שבורה,
ונאלצו להכיר בכך שרצו לכיוון הלא נכון...
 
לכן המלצתי לך היא לקחת נשימה עמוקה, ולהתחיל ללמוד את הנושא.
המורים הטובים ביותר הם אנשי הספקטרום עצמם-
מי כמוהם יודע מה פשר הדבר להיות על הספקטרום?
תוכלי להתחיל מקישורי הפורום שלנו
(שנמצאים בתוך לשונית 'כלים ומידע' בראש העמוד),
סעיף 'אנשי הספקטרום בארץ ובעולם'.
וכמובן, בפורום עצמו כותבים גם א"סים (= אנשי ספקטרום).
אח"כ כדאי לעיין גם בשאר סעיפי הקישורים.
 
בנוסף, בתוך 'כלים ומידע' תמצאי גם 'הודעות נבחרות'
ובהן שירשורים שיוכלו לתרום לך, כמו למשל
'שרשור טיפים לחדשים' ועוד
 
ברוכה הבאה לפורום
לצפיה ב-'שלומית, אני משערת שכוונתך לאנשי הספקטרום שמביעים עצמם במילים'
שלומית, אני משערת שכוונתך לאנשי הספקטרום שמביעים עצמם במילים
01/09/2017 | 11:34
44
לצפיה ב-'ללמוד כדאי מכל אנשי הספקטרום באשר הם'
ללמוד כדאי מכל אנשי הספקטרום באשר הם
01/09/2017 | 11:46
11
75
אלה שמביעים עצמם גם מילולית
כולל המכונים בתפקוד נמוך שאינם מדברים אבל מקלידים,
נגישים יותר מבחינה זאת עבור רוב האנשים.
לצפיה ב-'איך ניתן'
איך ניתן
01/09/2017 | 19:21
1
73
לדעת איזו שיטת טיפול הכי מתאימה לילד ?
יש קשר לגיל הילד?
 
 
 
לצפיה ב-'אוטיזם אינו מחלה, אין טיפול לאוטיזם'
אוטיזם אינו מחלה, אין טיפול לאוטיזם
02/09/2017 | 20:00
60
יש טיפולים שונים שעשויים לשפר את התמודדות עם קשיים שונים.
 
לכן, אין קיצורי דרך
אי-אפשר לפסוח על הלימוד העצמי ולקבל מתכון מוכן מראש לטיפול.
אחרי שההורה לומד על האוטיזם-
וכאמור, רצוי מהמומחים האמיתיים, אנשי הספקטרום וגם הורים בעלי נסיון,
נותר רק להיות קשוב לילד ולשאול את עצמנו:
מה עושה לו טוב?
מה עושה לו רע?
למה הוא זקוק?
מה קשה לו?
ואז, אחרי שלמדנו גם על שיטות טיפול שונות
(אפשר להתחיל מקישורי הפורום, סעיף 'גישות ושיטות טיפול'),
להחליט האם נכון יהיה לילד שלנו להחשף לטיפול כלשהו כרגע,
ואם כן- לבחור מה יתאים לילד שלנו בשלב זה של חייו.
 
לא פחות חשוב משיטת הטיפול- בחירת המטפל.
ב'הודעות נבחרות' יש שרשור חשוב בסוגיה
 
לצפיה ב-'ולהכליל לא כדאי לעולם. ודאי לא כאשר מדובר באנשים על הספקטרום'
ולהכליל לא כדאי לעולם. ודאי לא כאשר מדובר באנשים על הספקטרום
02/09/2017 | 11:08
4
24
לצפיה ב-'מה כוונתך להכליל?'
מה כוונתך להכליל?
02/09/2017 | 20:30
2
52
כמובן שכל אדם הוא יחיד ומיוחד, וא"סים אינם יוצאים מכלל זה.
לכן המלצתי ללמוד מכמה שיותר א"סים ולא להאחז בא"ס אחד.
אגב, לא משנה מה הגדרת רמת התפקוד של הילד שלנו,
אפשר וכדאי ללמוד מכל הא"סים, בכל רמת תפקוד.
לצפיה ב-'בעיקר ש"רמת תפקוד" זה דבר שיכול להשתנות במהלך החיים'
בעיקר ש"רמת תפקוד" זה דבר שיכול להשתנות במהלך החיים
05/09/2017 | 22:13
1
18
כמה פעמים שמענו כאן בפורום על ילד שלא דיבר והיה "בתפקוד נמוך" עד גיל 6 או 8 או 10, ואחרי שהסביבה (לפעמים בביה"ס, לפעמים מטפל חדש, לפעמים בבית) שינתה גישה פתאום היתה קפיצה מטאורית קדימה?
 
בקיצור, כל הטיעון הזה של "אין לנו מה להקשיב לא"סים במצב טוב, כי הילד שלנו במצב רע" הוא טיעון דבילי להחריד. האמת היא בדיוק הפוכה: ככל שילד נמצא במצב רע יותר, ככה יותר קריטי לנסות ולחשוב "מחוץ לקופסה", וככה יותר חשוב להקשיב לאנשים שמדברים מניסיון חיים אמיתי (בין אם מדובר בהורים, ובין אם מדובר בבוגרים).
 
כי אחרת נוצר פה מצב של ביצה ותרנגולת שבונה את עצמו.
 
לצפיה ב-'לא יודעת אם דבילי, אבל מסכימה ששגוי'
לא יודעת אם דבילי, אבל מסכימה ששגוי
06/09/2017 | 10:04
14
רמת תפקוד היא ביטוי חיצוני למשהו פנימי, סוג של קליפה.
היא אכן דבר נזיל ועשויה להשתנות במהלך החיים, לטובה או לרעה,
בין היתר בגלל שינויים בסביבה ויחסה לא"ס.
לצפיה ב-'למה "בוודאי" ?'
למה "בוודאי" ?
03/09/2017 | 11:00
41
דווקא אנשים על הספקטרום ניתנים וצריכים להכללה במיוחד.
 
שוב, זו רק הדיכוטומיה שבבסיס הזהות הנורמטיבית שכופה הנחה שאין שגויה ממנה שלפיה ככל שהאדם, הדבר, יחודי יותר כך אינו ראוי או זמין להכללה.
 
בדיוק להפך, הכי להפך, ככל שהדבר יחודי יותר כך זמינותו להכללה טובה ועמוקה יותר,
הנורמה פשוט פשיסטית מדי בשביל אפילו לשער אפשרות של קהילה והכללה המבוססת דווקא על שונות ומגוון
לצפיה ב-'אני בכלל לא בטוח שמילים הופכות את העניין לנגיש יותר...'
אני בכלל לא בטוח שמילים הופכות את העניין לנגיש יותר...
05/09/2017 | 21:53
3
17
מי שלא רוצה להקשיב, גם המילים הכי רהוטות בעולם לא יעזרו לו. מי שכן רוצה להקשיב, לא יזדקק למילים. 
 
אבל כרגיל, הרבה יותר קל להמציא לעצמנו תירוצים למה לאטום אוזניים (ולב) על לפתוח את עצמנו לעולם של מישהו אחר.
לצפיה ב-'נכון שמי שאינו רוצה להקשיב, לא יקשיב גם למילים'
נכון שמי שאינו רוצה להקשיב, לא יקשיב גם למילים
06/09/2017 | 09:59
2
12
אבל מי שרוצה להקשיב, קל לו יותר להקשיב כשהמסר מועבר במדיום הנגיש לו,
ומילים הם מדיום נגיש יחסית לרוב האנשים.
 
מסר לא פשוט במדיום פחות נגיש- סבירות נמוכה יותר שיוכל להקלט,
גם אם יש עניין להקשיב.
 
מילים אינן מדוברות בהכרח.
יש א"סים המוגדרים בתפקוד נמוך, לא מדברים,
שמקלידים.
 
לצפיה ב-'מילים "חתרניות" לא נגישות לרוב האנשים. זו הבעיה.'
מילים "חתרניות" לא נגישות לרוב האנשים. זו הבעיה.
06/09/2017 | 12:10
1
21
כל אמירה שמאיימת להפר את הסטטוס-קוו... ובוודאי אמירה שרומזת שהורה חי בטעות כבר שנים וגרם לילד שלו נזק בל-יתואר עם הטעות הזאת, זה לא מסר נגיש.
 
בוודאי לא כשהמסר הזה מגיע מא"סים, כך שקיים התירוץ המנצח של "הם לא מבינים את הסיטאוציה". וכמובן, מי שכבר הבשיל נפשית מספיק כדי להקשיב לנו באמת, כבר ממילא לא צריך את ההסברים שלנו..
 
לכן אני די בספק שכל ההסברים והנאומים שלנו כאן מועילים במשהו. הצד השני בכלל לא שומע את המילים שלנו בתור מילים, אלא סתם בתור רעש מפריע וטורדני של אנשים מופרעים. באותה המידה היינו יכולים לצרוח או לקרקר כמו תרנגולת וזה היה חסר-תועלת באותה המידה.
 
(ואם כבר מדברים על זה - יש לי חשד חזק שזו אחת הסיבות לכך שאוטיסטים מסויימים לא מדברים. איזו תועלת יש לאוטיסט בדיבור, כשממילא איש לא מקשיב?)
 
 
לצפיה ב-'כבר יצא לי לשמוע כמה פעמים גם אחרת'
כבר יצא לי לשמוע כמה פעמים גם אחרת
06/09/2017 | 17:26
18
בפרטי ובמקומות אחרים, מהורים ששנאו אותי נורא, וכעסו עלי נורא, ולא יכול לסבול מה שכתבתי כאן ובמקומות אחרים, שאחרי שנים ארוכות של התמודדות עם השונות של הילד רווח להם כשהם התחילו אם לא להבין אז לפחות לקבל מה שאני אומר, גם אם חלקית
 
לצפיה ב-'דרושה משלבת ליום עבודה אחד ברעננה'
דרושה משלבת ליום עבודה אחד ברעננה
02/09/2017 | 16:46
23
לילד בן חמש וחצי בתפקוד גבוה המשולב בגן עירייה ברעננה דרושה משלבת ליום אחד בשבוע ל-6 שעות: יום חמישי, 10:30 - 16:30
תחילת עבודה מיידית
נא לשלוח קורות חיים לכתובת: shiluvim12@walla.co.il


לצפיה ב-'מישהו שמע על דר נועה נבות?'
מישהו שמע על דר נועה נבות?
02/09/2017 | 10:03
40
לצפיה ב-'נוירופידבק'
נוירופידבק
01/09/2017 | 22:13
51
שלום דורון,
אני מופתעת שאת מכיר את כל רישיונותי ותעודות שיש ברשותי.
כמו כן , קשרים שיש לי בבתי חולים.
כפסיכיאטר , לידיעתך שלחתי מספר לקוחות אליך, חלקם מרוצים ואלה שלא היו בעלי ASD.
כבעל מקצוע, לגיטימי להתווכח, אך עם תוצאות מוכחות אין מה להתווכח.
בכל מקרה, שיהיה לך בהצלחה וטוב שהכרתי.
קרן הלוי קרוסקין , מפתחת תכניות ושיטות הוראה
לצפיה ב-'נוירופידבק'
נוירופידבק
31/08/2017 | 07:34
6
259
שלום לכולם,
בעקבות מספר לקוחות שנפגעו כלכלית וריגשית אני רוצה להבהיר למי מתאים נוירופידבק:
1. נוירופידבק הומצא בארצות הברית בעקבות צורך למתן הפרעת היפרקטיביות והגברת קשב וריכוז.
2. לאדם עם חרדות שלא מאובחן על הרצף
בשום פנים ואופן למרות שינסו לשכנע, הנוירפידבק לא עובד על ילדים על הספקטרום בתפקוד גבוה.
הוא אולי, בחלק מהמקרים יכול להשפיע רק אזורי השפה, וורוניקה וברונקה וגם לא תמיד.
אתם מוזמנים לקרוא  www.lev17.co.il
קרן הלוי קרוסקין  0502077010
לצפיה ב-'ורניקה וברוקה.'
ורניקה וברוקה.
31/08/2017 | 11:03
32
לצפיה ב-'נוירופידבק'
נוירופידבק
31/08/2017 | 14:20
4
55
קרן שלום 
ויכוח מדעי אמור להתנהל באמצעות מחקרים שמתפרסמים בעיתונות רפואית מבוקרת עמיתים.
הרשי לי לייעץ לך להתנסח באופן שקול ומדעי יותר.
יש במדע ויכוחים והם לגיטימיים.
פחות לגיטימי להגיד באופן גורף את מה שאת אומרת.
ישנם מאמרים רבים שפורסמו בעיתונות המדעית המבוקרת על הטיפול בנויורפידבק באוטיזם.
אני מכיר מחקרים אלה ומכיר את מגבלותיהם. מאידך, אני לא משוכנע שהאמירות החד משמעיות שלך מבוססות מידע או שהן נאמרות כביקורת מדעית שקולה.
במרבית המחקרים שבוצעו בהשתתפות מאות ילדים עם הפרעות בספקטרום האוטיסטי הוכח (אל מול קבוצת בקרה, אל מול טיפול דמה ועוד) שהטיפול באמצעות נוירופידבק מאוד יעיל לילדים אלה בתחומים שאינם קשורים להפרעת ריכוז וקשב. אתן 2 דוגמאות:
1. במאמר https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19908142 ;;טופלו 150 ילדים עם ASD. המאמר מספק נתונים בנפרד על שיפור במדדי קשב, ריכוז, למידה, אינטיליגנציה ועוד אך גם נתונים ספציפיים הקשורים להתנהגויות שמופיעות תדיר בקרב ASD ותהליכי חיברות. כך שניתן לראות שהטיפול עוזר במגוון תחומים ולא רק בבעיות ריכוז וקשב.    
2. במאמר הזה שפורסם השנה https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28245068 ;;בדקו את השפעת הטיפול בנוירופידבק בקרב ילדים עם אוטיזם באמצעות fMRI. התברר שאיזורי מוח שעברו שינוי הם איזורי מוח שקשורים למערכות החיקוי במוח (מערכות עצבי המראה) ולא למערכות הקשורות לקשב.    כך שלטעמי הטענה שהטיפול עוזר לילדים עם אוטיזם דרך שיפור בעיות הקשב שלהם היא טענה שאינה מבוססת ראיות. אציין עוד שמרבית הילדים עם הפרעה בתחום האוטיסטי משתפרים באופן ברור במהלך חודש הטיפולים הראשון. התגובה הרבה יותר מהירה מהתגובה של ילדים עם הפרעת ריכוז וקשב. גם ההבדל בזמנים תומך בכך שהשפעת הטיפול על ASD אינה דרך השיפור במנגנוני הקשב בלבד.  
באתר אחר שבו כבר התכתבנו, כבר צירפתי לתשובתי רשימה של מאמרים רבים. אני לא רוצה להטריח את הקוראים במתן רשימה דומה שוב אך המעוניינים יימצאו את המאמרים בבסיסי המאמרים של הרפואה שפתוחים לקהל כגון PUBMED. 

ד"ר דורון תודר
לצפיה ב-'נוירופידבק'
נוירופידבק
31/08/2017 | 20:07
3
42
שלום דורון,
כעמיתך למקצוע כמוך אני מתבססת על מחקרים מדעיים,
אם תסתכל המחקרים מעט מוטים ולכן אינם בגדר מדע מדוייק.
בכל זאת כתבתי כאן , על מנת שלא להטעות אנשים שרוצים להיעזר במישהו ולנצל את חולשותיהם.
אם היתה נוסחת פלא, היום היא כבר היתה נרכשת בבתי החולים בוודאות.
עם זאת, האסיסטנטית שלך, לילך אכן אמינה.
בהצלחה לכולם,
קרן הלוי קרוסקין http://www.lev17.co.il
 
לצפיה ב-'נוירופידבק'
נוירופידבק
01/09/2017 | 08:54
2
33
קרן שלום
1. את כותבת שאת "עמיתה למקצוע". עם זאת קראתי בעיון רב את קורות החייים שלך ובשום שלב לא ראיתי שלמדת רפואה. למען האמת בתוך קורות החיים שלך אין רישום של לימודים טיפולייים משום סוג .חינוך גיל רך, חשוב ככל שיהיה, אינו מקצוע טיפולי. גם העובדה שהיית מחנכת בבית ספר לא הופכת אותך לאשת טיפול. מכאן שלא ברור לי לאיזה עמיתות למקצוע את מתכוונת.  
2. את כותבת שהטיפול בנוירופידבק לא מיושם בבתי חולים וזו הוכחה לכך שמדובר בטיפול לא יעיל. ברור מאליו שמדובר בטיעון ריק. גם אם התחום לא מיושם בבתי חולים אין בכך הוכחה שמדובר בטיפול רפואי לא ראוי כי יש מכלול גדול של סיבות מדוע לכאורה הטיפול לא מיושם בבתי חולים (למשל שהוא אינו בסל השירותים). 
לעצם הענין יש כיום מרפאות נוירופידבק  בבית החולים הפסיכיאטרי בב"ש, בבית החולים הפסיכיאטרי באר יעקב, בבית החולים איכילוב ובבית חולים ​לב השרון. יש קבוצות מחקר מחקרים על נוירופידבק באוניברסיטת חיפה, בר אילן, האוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת בן גוריון.
3. את מציינת שיש לי אסיסטנטית בשם לילך. אין לי מושג מי היא, אין לי אסיסטנטית כזו. מעולם לא הייתה לי אסיסטנטית בשם זה. אני מרצה בכיר במכון זלוטובסקי לחקר המוח באוניברסיטת בן גוריון בנגב. לאורך השנים היו לי הרבה סטודנטים שלימדתי והנחתי, היו הרבה אנשים שעבדו איתי. גם אם טעית בשם של ה"אסיסטנטית"(שכאמור מעולם לא הייתה לי) קשה לי לחשוב על סטודנט או עובד אחד שעבד איתי לאורך השנים ולא ראה במו עיניו את התגובה של ילדים עם אוטיזם לטיפול באמצעות נוירופידבק. כיוון שגם במחקרים וגם במציאות מעל 90% מהילדים משתפרים בעקבות הטיפול.
4. בקורות החיים שלך את מספרת שהשתתפת במחקרים רבים. ומכאן את שואבת את סמכותך לדון בתחומים שהם מדעי המוח הטהורים.עם זאת לא ראיתי את שמך מופיע במאמרים בתחום מדעי המוח. ייתכן ותפקידך במחקרים הללו היה שולי יותר מאשר את מנסה לרמוז? אשמח לראות את מאמריך שפורסמו בעיתונות מדעית מקובלת, מבוקרת. 
5. את מדברת על מחקרים "מוטים". זו טענה שניתן להוכיח אותה מדעית, באמצעות סטטיסטיקה מוגדרת. עד היום היא לא בוצעה ולא פורסמה. פורסמו עד היום עשרות מאמרים בטיפול באוטיזם באמצעות נוירופידבק בהשתתפות מאות רבות (מעל אלף) ילדים. המחקרים מגיעים ממדינות שונות, אוניברסיטאות שונות, אנשים שונים. קשה לדמיין איך כולם עושים יד אחד להטות מחקרים... המחקרים מתפרסמים בעיתונות המדעית שבה יש ביקורת עמיתים. כמי שמפרסם מאמרים אני יכול להעיד על הדרך הקשה שכל מאמר עובר מרגע כתיבתו ועד פרסומו. הכותב צריך להגיב  על כל תג ותג ועל כל הערה של העורך. הערכים לא ששים לקבל מאמרים והם מבררים כל נתון וכל פרט מידע.  האם גם העורכים נכללים בתוך הגופים שעושים הטעייה ? 
6. כאמור, דיון מדעי צריך להתנהל באופן מדוייק. את כותבת שהטיפול הומצא בארצות הברית לצרכי התמודדות עם הפרעת ריכוז וקשב. מדובר בהטעייה. הטיפול פותח כמחקר לצורך שיפור שינה. בדיעבד הוא התברר כטיפול מדהים לאפילפסיה. התפרסמו עשרות מחקרים בעיתונים המובילים בעולם (כולל SCIENCE) על השפעתו באפילפסיה. רק אז שמו לב שהוא גם עוזר ל ADHD. (המתעניינים יכולים לראות באתר שלי את הגרפים המקוריים שמתארים את הירידה בכמות ההתקפים של החולה הראשונה עם אפילפסיה שטופלה באמצעות נוירופידבק כבר בתחילת שנות ה 70). 
לסיכום, הורים לילדים הסובלים מאוטיזם נמצאים במצוקה רבה. הם תולים תקוות בכל טיפול שמציעים להם. אין כמעט טיפול ברפואה שאין עליו מחלוקת. זה לגמרי לגיטימי להתווכח  - כאשר נשמרים הכללים של דיון מדעי, מבוסס מאמרים ועובדות. כאשר הורים בוחרים לעשות טיפול בנוירופידבק הם לפחות יודעים שמדובר בטיפול שהוכח מדעית, מתבצע בו מחקר אקטיבי (גם כיום). אם הוא נעשה באופן מקצועי הוא מניב תוצאות טובות מאוד. כפי שכבר פירסמתי יש הוכחות ברורות בהדמיה מוחית שמלמדות על שיפור בתפקוד המוחי של הילדים עם אוטיזם (למשל https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28245068).. ואחרי כל זה אני הראשון שיכול להעביר ביקורת על מחקרים בתחום- אבל גם אחרי שאני מברר לעצמי היטב את הבעיה שיש בכל מחקר- אני נותר עם הידיעה שמדובר בטיפול ראוי שמוצדק להציעו לילדים ומבוגרים עם ASD. 
ד"ר דורון תודר 
לצפיה ב-'בקיצור, הכל חרטא'
בקיצור, הכל חרטא
08/09/2017 | 06:58
1
7
ודי בעובדה שאין לאנשי מדעי המחשב שמץ של מושג לסיבות לקשב שונה ממה שמוגדר כיום כתקין ולמה ישמרנו השם יש בחברה מקום גם לקשב שונה, וגם אוטיזם יכול להיות מוגדר כקשב שונה, בשביל לחשוף עד כמה המדע עדיין חשוף להטיות תרבותיות ופוליטיות וכל מה שנכתב ואעלק נחקר בנושא סובל מרמה כל כך מזעזעת של הטיית המבוקש שאין מצב שאיש מדע ראוי היה נותן יד לתשפוכת הפסאודו מדעית היו שגם אם עברה את כל המסננים שנחשבים ראויים זה רק מוכיח עד כמה אלה פגומים.
קשב שונה, אוטיזם, אינו הבעייה, האטימות לאפשרותו ואפילו לנחיצותו לפרט ולחברה, זו הבעייה.
וזה שאין בכל האקדמיה ולו אדם אחד שמסוגל להתמודד או להתמרד נגד הבזיון , גם למדע וגם למוסר וגם לרפואה, המתגלם בדבקות במה שאינו אלא פשיזם רצחני, מוכיח שבעניינים אלה כל מי שסובל ידו על מה שנחשב בטעות כמחקר עושה עוול בלתי משוער לאנשים הכי טובים.
 
בסופו של דבר גם האקדמיה תתפוש את עצמה, עד שזה יקרה מיליוני ילדים ובוגרים יפלו קורבן לרצחנותה
לצפיה ב-'כמה שנים ייקח לאקדמיה להתנער מהפשיזם שלה ?'
כמה שנים ייקח לאקדמיה להתנער מהפשיזם שלה ?
08/09/2017 | 09:25
7
כמה זמן יקח לפסאודו חוקרים לנסות להכיל ולחקור גם אמת הנובעת מהעובדה הלא זמינה לאנשים כחניים ?
אמת המבוססת על מגוון, על היופי בו, בשונות, בעובדה שלכל דבר זמן וקצב וכיוון משלו...
אפילו לאנשים, ובוודאי לילדים שעדין לא הושחתו על ידי המוסדות שאתם מעריצים כאילו היו מייצגים של איזה מציאות קבועה שאסור חס וחלילה לגעת בה ולערער עליה .
 
מתי סוף סוף מישהו יבין שלמרות המוסכמה הארכאית יש קשר בין מדע למוסר, וביחס לשונה המדע והרפואה מתנהלים תוך הפרה שאין בוטה ממנה של האתיקה,
גם המקצועית שבה אתם משתבחים.
 
כך שלא רק שאין שום ערך מדעי לכל מה שנקרא בטעות מחקר בתחומים כמו הפרעת קשב ואוטיזם אלא שהמאפיין הכי מובהק שלו הוא שבירה מוחלטת של כל כללי הפרדיגמה המדעית.
ביקורת עמיתים יכולה להיות דבר נהדר, וחשוב, אבל כשכל העמיתים אוחזים בדיוק באותה מוסכמה חברתית-תרבותית, וממנה הם מתיימרים לשקול את איכות המחקר לגבי שונות, אז המקום שצריך לשפוט מחקר כזה הוא בית המשפט הבין לאומי בהאג.
 
לצפיה ב-'מהו הנוהל המשטרתי לגבי ילד אוטיסט שבורח מהבית?'
מהו הנוהל המשטרתי לגבי ילד אוטיסט שבורח מהבית?
31/08/2017 | 10:46
1
90
בני נשאר היום עם הסבתא שרבה איתו וגרמה להתקף. היא החמירה את המצב כי לא טיפלה בזה נכון. הוא אמר שהוא רוצה משפחה אחרת וברח. הם היו בחוץ ולמזלינו הוא פשוט חזר הביתה.
איך הייתי אמורה לפעול אם לא היה חוזר? באיזה שלב מותר לערב משטרה? עבור מבוגרים רגילים נדמה לי כי מדובר ב 48 שעות. מה הנוהל לגבי ילד אוטיסט? האם זה משנה שהוא מוגדר בתפקוד גבוה?
בנוסף למה שרשמתי למטה על כך שאיים להתאבד, מה לעשות?
ברור שנפגש השבוע עם פסיכולוגית. האם כדאי לקבוע מפגש עם פסיכיאטר? באבחון אמר שאין שום סימן לדיכאון. עברה חצי שנה. יכול להיות שהמצב השתנה למרות שדווקא התחלנו לטפל בו?
לצפיה ב-'המשטרה מחפשת מיד כל ילד נעדר'
המשטרה מחפשת מיד כל ילד נעדר
31/08/2017 | 17:08
72
גם אם אינו על הספקטרום.
 
בן כמה הוא?
 
יכול להיות שאתם צריכים סיוע של מישהו שיתווך בינו לביניכם,
שיעזור לכם לבנות ערוץ תקשורת שאח"כ תוכלו "לתפעל" בלעדי המתווך.
המישהו הזה אינו בהכרח איש מקצוע (עשוי להיות, אבל לא בהכרח) -
למשל בעבר כתבה פה א"סית בשם ענת נוי שאם אינני טועה עסקה בזה.
 
כשילד מרגיש נורא ואיום,
ומרגיש שמשפחתו אינו מבינה אותו ולכאורה אין סיכוי שתבין,
לא פלא שהוא אומר דברים קשים כמו מה שסיפרת.
 
יתכן שהטיפול שהתחלתם בחצי השנה האחרונה החריף את המצב-
כאמור, אנשי מקצוע לא תמיד מבינים את הא"ס, ולכן עלולים גם לגרום נזק.
לצפיה ב-'מחפש פלאפון במתי"א דימונה - לגבי שעות שילוב'
מחפש פלאפון במתי"א דימונה - לגבי שעות שילוב
31/08/2017 | 13:11
1
21
תקציב שילוב
לצפיה ב-'טלפונים וכתובות-מייל של כל המתי"אות (כולל דימונה)'
טלפונים וכתובות-מייל של כל המתי"אות (כולל דימונה)
31/08/2017 | 13:59
18
לצפיה ב-'אנחנו זקוקים להסבר..........'
אנחנו זקוקים להסבר..........
30/08/2017 | 15:32
5
142

ילד בן 4 על הקשת האוטיסטית, מתנהג כמעט כמו ילד בגילו חוץ מדבר אחד - הוא לא מדבר (למעט מספר מילים והברות שאנחנו מבינים אותן)
חיפשנו עבורו קלינאית תקשורת מתוך הבנה שהיא תוכל לסייע לו ללמוד לדבר
היום להפתעתנו הסתבר שקלינאית תקשורת לא ממש יכולה לעזור לו ללמוד לדבר
האם זה נכון?
תודה מראש
 
לצפיה ב-'מה זאת אומרת שזה "הסתבר" לכם?'
מה זאת אומרת שזה "הסתבר" לכם?
30/08/2017 | 16:43
107
מי אמר לכם שהיא לא יכולה לעזור לו?
לצפיה ב-'למה?'
למה?
30/08/2017 | 19:46
89
אם קלינאית תקשורת אחת לא יכולה לעזור. לא אומר שאף קלינאית לא יכולה לעזור. המון עבודה. המון סבלנות. צריך קלינאית מומחית לספקטרום.
אבל למה החלטתם שהיא לא יכולה לעזור?
לצפיה ב-'קלינאית תקשורת'
קלינאית תקשורת
31/08/2017 | 07:22
70
יקירתי,
הטענה לא נכונה.
יש קלינאיות תקשורת שהמציאו גם תקשורת חלופית לילדים שאינם מדברים.
תבדקי " תקשורת חלופית" יש את התחום גם בבתי חולים.
בהצלחה,
קרן הלוי קרוסקין - מפתחת תכניות ושיטות הוראה
0502077010    http://www.lev17.co.il
לצפיה ב-'תודה רבה על התשובות. זה מעודד'
תודה רבה על התשובות. זה מעודד
31/08/2017 | 07:40
26
לצפיה ב-'אוטיסטים יודעים לדבר'
אוטיסטים יודעים לדבר
04/09/2017 | 11:27
28
הם לא צריכים ללמוד לדבר, הם צריכים למישהו שיבין את הסיבות שמביאות אותם לשתוק במקום ובזמן שבו אחרים מדברים,
ואלה סיבות טובות ומעניינות שיכולת לספר הרבה על הזהות האוטיסטית ועל הזהות בכלל.
 
יותר מזה, שלא במקרה, העולם הולך ונעשה מבין ומכיל ומאפשר יותר גם לאנשים שלא מדברים או שמדברים רק נורא סלקטיבית, כמוני, ואפשר להסתדר היום ממש לא רע בלי להוציא מילה, וזה מאוד חשוב ומעודד את להתפתחות סוג הזהות האוטיסטית, בוודאי הרבה יותר מהנסיון לאלף אותם לדבר.
לצפיה ב-'שיקום מיקצועי דרך ביטוח לאומי עוזרים??'
שיקום מיקצועי דרך ביטוח לאומי עוזרים??
30/08/2017 | 06:14
2
58
יש לנו פגישה עם ביטוח לאומי
בעיניים שיקום מיקצועי
מישהי/ו יודע/ת
מה ניתן לקבל מהם?
לצפיה ב-'שיקום תעסוקתי'
שיקום תעסוקתי
30/08/2017 | 08:28
1
51
הנה שני קישורים שאולי יועילו לך:
 
הסיוע שבטל"א מעניק-
 
 
 
מרכז רבדים- מרכז הכוון וליווי תעסוקתי לאנשים עם צרכים מיוחדים
לצפיה ב-'תודה'
תודה
30/08/2017 | 09:24
12
לצפיה ב-'דרוש/ה תרפיסט/ית לטיפול בגישת ה-ABA'
דרוש/ה תרפיסט/ית לטיפול בגישת ה-ABA
28/08/2017 | 14:37
49
לילד מקסים ומתוק בן 2.8 מרמת גן, דרוש/ה תרפיסט/ית בגישת ה-ABA עם/בלי ניסיון לעבודה בתוכנית ביתית בשעות אחה"צ (לשלושה ימים בשבוע, כל פעם למשך שלוש שעות).
דרישות התפקיד: גישה חמה ואוהבת לילדים, יכולת למידה ויכולת להתחייב למינימום שנת עבודה אחת .
הדרכה תינתן ממנתחת התנהגות מוסמכת.
שכר הולם למתאימים.
ליצירת קשר: 
אלי סגל, 0509-891011
לצפיה ב-'בקשה להמלצה על רופא מאבחן לצורך הסרת אבחון'
בקשה להמלצה על רופא מאבחן לצורך הסרת אבחון
23/08/2017 | 22:06
49
944
שלום לכולם
בגיל שלוש בני אובחן על הקשת האוטיסטית על ידי ד"ר דיצה צחור. 
עברו שנים וכיום הוא בן 16וחצי. נער מדהים. לומד בכיתת מופ"ת ללא כל סיוע. רגיש לסביבתו. יש לו חברים עימם יוצא לבלות מפעם לפעם. לאחרונה קיבלנו מכתב מצה"ל שפוטר אותו משירות ונאלצנו לספר לו שהוא מאובחן,...
המשך>>
שלום לכולם
בגיל שלוש בני אובחן על הקשת האוטיסטית על ידי ד"ר דיצה צחור. 
עברו שנים וכיום הוא בן 16וחצי. נער מדהים. לומד בכיתת מופ"ת ללא כל סיוע. רגיש לסביבתו. יש לו חברים עימם יוצא לבלות מפעם לפעם. לאחרונה קיבלנו מכתב מצה"ל שפוטר אותו משירות ונאלצנו לספר לו שהוא מאובחן, דבר שדחינו עד לרגע זה שאי אפשר היה עוד להסתיר מפניו. 
בני רוצה להתגייס בגיוס רגיל. והוא מסוגל לכך ללא ספק. הייתי שמחה לשמוע המלצות על רופא שיכול לאבחן אותו אבחון חוזר
תודה 
לצפיה ב-'דרוש משלב לילד עם אספרגר בחדרה'
דרוש משלב לילד עם אספרגר בחדרה
23/08/2017 | 14:47
60
ליווי 5 ימים בבית הספר לילד בן שעולה לכיתה ח
ליצירת קשר:
yotrav.nili@gmail.com
לצפיה ב-'דחוף!!! משלב/חונך לנער בתיכון דתי בפת'
דחוף!!! משלב/חונך לנער בתיכון דתי בפת
23/08/2017 | 08:47
39
לנער מחונן מקסים ושובה לב.הלומד בישיבה תיכונית בפ"ת.  דרוש חונך/משלב דתי. רווק. עדיפות לבוגר ישיבת הסדר או מכינה קדם צבאית. ל3 פעמים בשבוע לשעות אחהצ/ערב/לילה מוקדמות. כן נדרשת התחייבות לשבתות מידי פעם. וליציאה לטייולי שטח של 2-3 ימים בהתאם לצורך. לעזרה חברתית-רגשית בעיקרה. עבודה מאתגרת ומליאת סיפוק.הדרכה מקצועית צמודה. תנאים מצויינים. אפשרות ללינה במקום על חשבון הישיבה. חובה-תקשורת טובה עם בני נוער!!!  ולב טוב וענק!!!לפרטים ruti037@gmail.com המשרה מיידית ודחופה!!! התחייבות להמון סיפוק ונתינה. תוצאות בשטח מובטחות.
לצפיה ב-'דרושה משלבת בר"ג בביס דתי דחוף!'
דרושה משלבת בר"ג בביס דתי דחוף!
23/08/2017 | 08:42
2
46
לילדה מחוננת מקסימה ושמחה העולה לכיתה ה. דרושה משלבת לעזרה חברתית-רגשית בעיקרה. לימים א+ג. הדרכה מקצועית צמודה. תנאים מצוינים. ישיבות צוות אחת לשבועיים. העבודה בבי"ס דתי. עדיפות לבהעלות נסיון ורקע בתחום האספרגר. אך לא חובה. חובה תקשורת טובה עם ילדים, אסרטיביות, יוזמה וראש פתוח. לפרטים: ruti037@gmail.com
לצפיה ב-'באיזה איזור בארץ?'
באיזה איזור בארץ?
23/08/2017 | 10:25
1
14
לצפיה ב-'רמת גן'
רמת גן
25/08/2017 | 02:05
8
לצפיה ב-'מסגרת נער בן 17'
מסגרת נער בן 17
20/08/2017 | 17:50
12
112
בתפקוד טוב, מתקשה מאוד בבית, אוהב חברה עד כמה שנשמע פרדוקסלי, טוב לו בביה"ס, בצופים, במחנה קיץ בכל מסגרת  ורע לו בבית. מחפשים מסגרת מתאימה עבורו  רצוי במרכז. אם מישהו שמע משהו אשמח למידע, ממש דחוף!!!! תודה
לצפיה ב-'האם הכוונה למסגרת דיור ?'
האם הכוונה למסגרת דיור ?
21/08/2017 | 11:04
7
60
האם הוא מעוניין לצאת מהבית?
לצפיה ב-'מסגרת דיור נער בן 17'
מסגרת דיור נער בן 17
21/08/2017 | 11:31
6
80
מדובר על מסגרת דיור. הנער מאוד מעוניין בחברה - בי"ס (שונא ללמוד) , צופים, קבוצה חברתית. הכל טוב חוץ מהבית והוא מאוד סובל ללא חברה. חשבנו שהגיע הזמן לצאת ולראות ולהשוות. לחזור הביתה תמיד אפשר....מוזר אך הוא ממש אומלל בלי מסגרת חברתית ...
לצפיה ב-'שום דבר לא מוזר '
שום דבר לא מוזר
21/08/2017 | 12:13
3
69
זה שהבנאדם א"ס, לא אומר שבהכרח לא ירצה להיות חלק מקבוצה חברתית
ובטח לא אומר שלא ירצה חברים.
 
מידע לגבי דיור חוץ ביתי
 
עדיין לא ממש הבנתי - האם הוא רוצה לצאת מהבית כי לא טוב לו בבית, עם בני הבית,
או שחסרה לו קבוצה חברתית, ואם ימצא כזאת, ישמח להמשיך לגור בבית?
למשל משהו כזה-
 
או כזה
 
ויש אפשרויות נוספות כמובן.
 
האם הוא נפגש עם חבר'ה מהצופים גם מחוץ לפעילות המאורגנת?
 
 
לצפיה ב-'מסגרת'
מסגרת
21/08/2017 | 13:18
2
59
צריך בית לחיים לתפקוד גבוה יחסית אבל הוא בהחלט זקוק לעזרה והכוונה . המטרה גם חברה וגם עצמאות, יש לו עוד שנתיים לימודים. 
לצפיה ב-'אני מכיר את התחום מקרוב '
אני מכיר את התחום מקרוב
22/08/2017 | 15:13
1
63
אני מכיר את התחום מקרוב כיוון שרצינו (אני ובן זוגי) עזרה עם דיור; אותה אנו מקבלים.
 
לתפקוד גבוה יש (רק) את התוכנית של הדיור הנתמך מטעם הג׳וינט.
הם עוזרים לצאת מהבית, למצוא דיור ולהתמצא בחיים.
 
אנו מאוד מרוצים, הייתי בקשר עם הרכזת באזור פ״ת - שלומית והיא באמת אחלה, עכשיו עברנו לדרום ואנו בקשר עם הרכ״ז פה והוא גם מצויין.
 
הם עושים עבודה מדהימה.
 
הם לא מציעים דיור, אלה רק תמיכה, הכוונה ועזרה הכולל מיצואי זכויות מול הרווחה ומי שצריך (לא האמנתי כמה מגיע לנו! ואף אחד לא אמר דבר!!)
דיור מקבלים רק אוטיסטים בתפקוד נמוך, מה שכן מגיע לו לפחות 700 ש״ח להשכרת דירה ממשרד השיכון + קצבה מביטוח לאומי (אם הוא עם בן/בת זוג (מספיק ידועים בציבור) הוא יקבל עוד 1,300 ש״ח מביטוח לאומי ועוד 350 ש״ח ממשרד השיכון), בדרום אפשר גם לקבל דירה.
 
לשאלה הגדולה: איפה שוכרים דירה עם 700 ש״ח??!!
תשובה: אפילו בדרום זה לא כזה זול... אולי יחידות דיור קטנות (בדרום)...
זוג מקבל 1040 ש״ח ויש בדרום דירות (גם 3-3.5 חדרים) ב-1,200 ש״ח
גם מגיע לו 80% הנחה בארנונה (לכם מגיע את זה עם הוא גר בבית עכשיו)
הכל נכון רק אם הוא מוכר בביטוח לאומי!
 
יחידת דיור קטנה במרכז עולה כ-2,000-2,200 ש״ח לפעמים כולל ארנונה ומים
לצפיה ב-'תודה רבה!'
תודה רבה!
22/08/2017 | 18:03
36
הוא מוכר ברווחה וביטוח לאומי ולא מתאים לדיור עצמאי. הוא חייב מסגרת מוגנת ונראה שמתאים לו מסגרת כמו בית לחיים , רצוי במרכז הארץ. תודה על המידע.  
לצפיה ב-'כמה שאלות'
כמה שאלות
21/08/2017 | 12:19
1
72
איזה סוג של דיור אתם מחפשים?
שכירות או פנימיה?
הוא צריך עזרה יומיומים או שהוא מסתדר לגמרי לבד והוא רק צריך מדריך אישי המלווה אותו פעם בשבוע?
 
האם הוא מקבל קיצבה מביטוח לאומי?
האם אתם מתכוונים לממן אותו פיננסית?
 
מה הוא יעשה שנה הבאה, הוא הולך לצבא או שיש לו פטור?
לצפיה ב-'דיור'
דיור
21/08/2017 | 13:23
71
יש קצבה והכרה במשרד הרווחה ואנחנו נוסיף כמה שצריך. הוא לא עצמאי לגמרי אבל זה רק עניין של אימון וזמן לדעתי  
לצפיה ב-'מסגרות חוץ בייתיות'
מסגרות חוץ בייתיות
26/08/2017 | 07:34
3
42
הי רונה, שבת שלום. אני אמא לבחור בן 19 וחצי המתגורר מזה שבע שנים בדיור חוץ ביתי. העובדת הסוציאלית  המטפלת בכם ברווחה ,אמורה לעזור לכם למצוא עבור הנער מסגרת, וזאת לאחר שכמובן פתחתם תיק ועברתם ועדה מסודרת. קיים מגוון די נרחב של מסגרות חוץ ביתיות המיועדות לילדים וצעירים אוטיסטים, בדרגות תפקוד שונות.מציעה להכנס גם לפייסבוק, קיימת קבוצה המיועדת להורים כמותנו.
לצפיה ב-'מסגרת'
מסגרת
26/08/2017 | 11:20
2
32
תודה רבה על התגובות
לצפיה ב-'בשמחה.'
בשמחה.
26/08/2017 | 12:52
15
לצפיה ב-'דיור'
דיור
26/08/2017 | 12:54
35
אמנם מצרפת קישור למידע מתוך האתר של אלוט, אך המידע הוא כללי ונכון לכל ,לאוו דווקא בהתיחסות למסגרות שלהם.
 
לצפיה ב-'***דרושה משלבת ברחובות לפעוט בן שנתיים***'
***דרושה משלבת ברחובות לפעוט בן שנתיים***
22/08/2017 | 16:25
50
דרושה משלבת פרטית לפעוט בן שנתיים מאובחן על הספקטרום ברמה קלה.
*****העבודה בעיר רחובות.****
העבודה בימים א'- ה' בשעות 09:00-11:30. במעון פרטי ברחובות.
דרוש ניסיון בעבודה עם פעוטות.
אם יש ניסיון בפעוטות על הספקטרום זה מאוד יעזור אבל לא חובה.
הדרכה תינתן ע"י מנתחת התנהגות.
לפנות לליאת בטלפון 054-7799737
או במייל liatlazar16@gmail.com

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

פורום מיסים והחזרי מס
החזרי מס לשכירים וחברות
טלי אנגור - טיפול בתסמיני אוטיזם
טלי אנגור -
פורום הורים למחוננים
פורום הורים למחוננים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ