לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1637116,371 עוקבים אודות עסקים

פורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'דרוש משלב/ת לשנת הלימודים הבאה.'
דרוש משלב/ת לשנת הלימודים הבאה.
25/04/2019 | 10:18
4
דרוש/ה משלב/ת ברעננה לנער העולה לכיתה ט' בכיתת מדעים, תפקוד מאוד מאוד גבוה.
עדיפות לבעלי ניסיון בתחום, לגילאים של החטיבה.
-אפשרות למשרה גמישה.
שכר הולם, לפרטים נוספים: 050-5912-849, רחל.
לצפיה ב-'אקונומיקה "מרפאה אוטיזם" - עכשיו הכת גם בישראל'
אקונומיקה "מרפאה אוטיזם" - עכשיו הכת גם בישראל
23/04/2019 | 19:46
1
16
בעוד שרופאים בעולם שוברים את הראש כיצד לשכנע אנשים לא להשקות את ילדיהם בחומר המסוכן - התופעה כבר פה. קבוצת פייסבוק ישראלית משווקת את התמיסה שאמורה “לרפא אוטיזם”
לצפיה ב-'כן, ראינו (הפיצקי ואני) אתמול כתבה בטלויזיה והזדעזענו '
כן, ראינו (הפיצקי ואני) אתמול כתבה בטלויזיה והזדעזענו
24/04/2019 | 08:47
20
זו כנראה התוצאה (אחת התוצאות הקיצוניות) של הצגת האוטיזם כ"מחלה"
דבר שקורה גם בכתבות האלה- גם בויינט וגם בכאן
לא היה ערעור על הקביעה הנ"ל של מפיצי תמיסת הרעל הזאת.
מקומם ומסוכן כי עתונאים אמורים לא לקבל דברים כמובן מאליו,
לא סתם לפרסם אלא לבדוק ולהעמיד דברים על דיוקם ועל חומרתם.
 
הורים נואשים עלולים בתום-לב ומתוך כוונה הפוכה, לגרום נזק רב לילדיהם.
 
לצפיה ב-'חג שמח ובפתח הזמן שבין חג החירות ליום העצמאות'
חג שמח ובפתח הזמן שבין חג החירות ליום העצמאות
19/04/2019 | 10:30
1
36
ציטוט של א"סית שאינה מדברת, בסוגיית החופש והעצמאות:
 
Independence is a myth imposed on us by a normalizing society.
It is ableism. I have an independent mind, and I practice interdependence. That’s how I lead my life, that’s how I make my choices – with people who will keep me safe, support me, enjoy my company, value my input, allow me to disagree, learn together, share experiences. It is not always easy, it can actually be very difficult sometimes. But it is possible, and it is real.
I practice interdependence with people who also depend on me for things that are important to them and that they cannot achieve on their own.
 
אדם בן חורין, עצמאי,לשיטתה, אינו מישהו שעושה דברים בכוחות עצמו,
חופשי מתלות באחרים- זו פיקציה, אלא מישהו שיש לו משאבי-הנפש לבחור:
לדעת מה הוא רוצה ולהיות זה שבוחר בפועל,
גם בהיותו תלוי באחרים למימוש בחירותיו,
כפי שגם הם תלויים בו למימוש בחירותיהם.
 
מה דעתכם בסוגיה?
לצפיה ב-'חלוק'
חלוק
19/04/2019 | 16:41
31
בתור אוטיסט עם נפש חופשיה שיכול לבטא את עצמו באופן עקיף כמו הקלדה אני מרגיש שזה שאני תלוי באחר בצרכים היום יומים שלי ואף המורכבים יותר , (  למשל אוטסטים כמוני באופן אוטמטי שמים אליהם אפטרופוס במקרה שלי הוא אבי ) .
 
גורם לי לתסכול כי בגלל שאני לא עצמאי בכלל ביום יום מגבלים אותי עצם התווית שלי כאוטיסט נזקק מגבילה אותי אז מה עוזר לי שאני מתבטא היטיב אם לא מקשבים לצרכי אלא דרך הבנתם האישית ופירושם אותי קובעים מה טוב לי ?
 
לכן לא להיות אוטיסט בתפקודים יותר נמוכים זה לא כזה נותן אפשריות או חופש כמובן שאם יש יכולת עקיפה לתקשר זה טוב אבל אם האדם נחשב כלא בר שיפוט הוא כלוא מקליד או לא זו דעתי .
 
בנוגע לחג אני שונא חגים ושונא להיות בארוחות חג ובכלל עם המשפחה שלי אז אני לא שמח גם אחותי בפנימיה לא עושה איתנו ואני עצוב מזה מקוונ תבוא לחג שני זהו זה מה יש לי לומר על הסוגיות .
לצפיה ב-'מילה מתאימה?'
מילה מתאימה?
15/04/2019 | 19:07
2
76
יש מילה שמבטאת צחוק שהוא לא ממשהו מצחיק או חיובי אלא צחוק שהוא יותר כועס ואירוני?
לצפיה ב-'לא מכירה מילה לזה'
לא מכירה מילה לזה
17/04/2019 | 09:04
1
47
אפשר פשוט לומר 'צחוק אירוני' 'צחוק עצבני' וכו'.
אנשים אכן לפעמים פחות מודעים לעובדה שצחוק לא תמיד נובע מהרגשה חיובית,
אבל אם זה נאמר במפורש, לרוב מבינים.
 
באסוציאציה חופשית :
השאלה שלך באה לי בתזמון מעניין
לפני שבוע היה בין הפיצקי למטפלת הרגשית שלו קצר בתקשורת:
הוא צחק, והיא היתה משוכנעת שהוא משועשע
אבל זה היה צחוק מבוהל.
זה מן הסתם קורה הרבה בכלל בין אנשים
ובמיוחד כשאחד משותפי האינטראקציה הוא א"ס.
 
לצפיה ב-'מכיר,'
מכיר,
18/04/2019 | 19:38
31
בעבודה פעם קולגה חיבק אותי ולא אהבתי את זה אבל צחקתי בגלל תחושת הכאוס
לצפיה ב-'מעבר מילדות לבגרות- מידעון קשר'
מעבר מילדות לבגרות- מידעון קשר
15/04/2019 | 16:24
42
 
הכניסה לבגרות מציבה אתגרים חדשים
בפני בוגרים צעירים עם צרכים מיוחדים והוריהם.
איך לאפשר להם ללמוד לנהל את חייהם כבוגרים ועם זאת להגן עליהם?
 
שני קישורים מתוך מידעון ארגון קשר:
על תומך בקבלת החלטות
 
על הגנות כלכליות
 
 
לצפיה ב-'הסבר לגבי ה"מוסתר"- זה פיצ'ר חדש ומוזר של תפוז'
הסבר לגבי ה"מוסתר"- זה פיצ'ר חדש ומוזר של תפוז
13/04/2019 | 18:13
47
אם בהודעה מופיעה מילה מתוך רשימה שהם ערכו,
שלטעמם הויקטוריאני היא מילה גסה, ההודעה מופיעה ככה.
אפשר לצפות בה ע"י לחיצה על הנקודה שמימין לכותרת.
 
אגב, בהקשר למה שהפיצקי כתב- ההסתרה כאן היא דוגמא מצערת
למצב שזהותם של בני אדם נחשבת ע"י מישהו למילה מגונה...
לצפיה ב-'האם ילד שעבר את גיל 18 זכאי להחזר על טיפול פרא רפואי ?'
האם ילד שעבר את גיל 18 זכאי להחזר על טיפול פרא רפואי ?
11/04/2019 | 21:26
1
44
בתי אובחנה כ- PDD וקיבלה טיפול פסיכולוגי בהחזר הקופה (בקיזוז השתתפות עצמית ) במשך שנים רבות. עתה בהגיעה לגיל 18 האם ההחזר יופסק או שתשמר רציפות הטיפול ?
לצפיה ב-'א"סים בוגרים לא זכאים להחזרים מקופ"ח על טיפול'
א"סים בוגרים לא זכאים להחזרים מקופ"ח על טיפול
12/04/2019 | 08:28
59
אגב- מכל סוג שהוא, לא רק פסיכולוגי.
 
בכלל, המערכת מכווננת לתת מגוון שירותים לילדים א"סים
כמעט אפס לבוגרים.
בשנים האחרונות יש שיפור כלשהו, כשחלקו הגדול לא מטעם המערכת אלא גופים אחרים.
מוסיפה כאן קישור לעמותת 'אבני דרך לחיים' - בקישורים שלהם תמצא מידע על תכניות סיוע שונות בכלמיני תחומים
(דיור, תעסוקה, לימודים, חברה ופנאי ועוד)
 
זה לא עוזר בעניין החזרים על טיפול פסיכולוגי, אבל אולי בעניינים אחרים...
יש כמובן אפשרות להרשם ברווחה, ביחידה לאוטיזם,
ו/או לפנות לטיפול ביחידה לבריאות הנפש בקהילה.
אין בכך כדי לתת מענה להמשכיות טיפולית,
אבל זו איזושהי אפשרות לטיפול פסיכולוגי מוזל.
אישית לא הלכתי על זה (שני הגדולים שלי הם א"סים מעל גיל 18,
אחד מהם היה בטיפול רגשי כבוגר)- לא סומכת על הגופים האלה...
אבל אולי אני טועה
לצפיה ב-'אין לי כסף'
אין לי כסף
10/04/2019 | 14:17
1
67
לצפיה ב-'מה אתה צריך לקנות וחסר לך? מגורים? אוכל? משהו אחר?'
מה אתה צריך לקנות וחסר לך? מגורים? אוכל? משהו אחר?
12/04/2019 | 18:17
30
לצפיה ב-'פרויקט השגרירים של ארגון קשר'
פרויקט השגרירים של ארגון קשר
09/04/2019 | 11:01
41
מעתיקה מהמייל:
"אנו מזמינים אתכם ,בני המשפחה:
הורים, אחים, סבים, סבתות וקרובי משפחה
של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים
להיות חלק ממערך שגרירים ארצי של ארגון קשר שנקרא: "אנשי הקשר". "
 
 
 
לצפיה ב-'המלצה על פסיכולוג/ית במרכז לאבחון נער בן 17'
המלצה על פסיכולוג/ית במרכז לאבחון נער בן 17
08/04/2019 | 06:42
12
232
מחפשת פסיכולוג שהמומחיות שלו היא בתחום האבחונים בתפקוד סופר גבוה, גבולי, מבלבל, שעד עכשיו קיבל אבחנות נפשיות והיה באשפוז פסיכיאטרי. (ישנם קשיים נפשיים, חלקם "נערמו" במהלך השנים והתפרצו בגדול:( מישהו שידע לזהות ניואנסים קטנים ולקחת בחשבון במתן האבחנה התנהגויות אוטיסטיות אופייניות שלא יופיעו באבחון בלי "טריגרים", ושמדובר בנער שלמד עם השנים להתנהג כנ"ט ומאוד מטעה, ויודע לספר על קשייו בצורה רהוטה ובוגרת- סופר אינטיליגנטי.. אצל דיצה צחור התורים ארוכים ואני צריכה אבחון לזמן הקרוב, אז חוץ ממנה בבקשה... תודה מראש!
לצפיה ב-'אולי שווה לכם לנסות ב'בית אחד' ו/או במרפאת קשת'
אולי שווה לכם לנסות ב'בית אחד' ו/או במרפאת קשת
08/04/2019 | 12:14
4
53
אגב, פרופ' צחור היא נוירולוגית, לא פסיכולוגית.
כדי שהאבחון יוכר ע"י הרשויות יש צורך באבחון פסיכולוגי
(היכול להנתן ע"י פסיכולוג קליני או התפתחותי)
ואבחון רפואי (היכול להנתן ע"י נויורולוג או פסיכיאטר או רופא התפתחותי).
 
בשני המקומות שציינתי יש מאבחנים פסיכולוגים ורופאים
ויש להם גם נסיון עם מה שמוגדר "תפקוד גבוה".
מרפאת קשת אמנם עובדת בעקרון עם בוגרים,
אבל אולי יקבלו גם מי שכמעט בן 18 .
 
חיזקו ואימצו
לצפיה ב-'אבחון'
אבחון
08/04/2019 | 15:00
3
47
תודה על התשובה:) בבית1 התורים ארוכים, את קשת אני לא מכירה אבל אבדוק. יש פסיכולגים פרטיים שעושים אבחון? החלק הפסיכיאטרי מטופל
לצפיה ב-'כן, יש פסיכולוגיים פרטיים שמאבחנים'
כן, יש פסיכולוגיים פרטיים שמאבחנים
08/04/2019 | 16:59
2
95
בקישורי הפורום, בסעיף 'רשימות אנשי מקצוע'
תוכלי למצוא המלצות בין היתר על מאבחנים, מהם גם פסיכולוגים.
אמנם ההמלצות שם מלפני כמה שנים, אבל מאבחן טוב לרוב נשאר מאבחן טוב
לקישורים ניתן להגיע דרך לשונית 'כלים ומידע' שבראש העמוד.
 
והנה קישור למרפאת קשת
 
מנהל המרפאה, ד"ר אפשטיין וקטיה רובינשטיין-
הפסיכולוגית האחראית במרפאה (לפחות בזמן האירוח),
התארחו אצלנו בעבר בפורום
 
לצפיה ב-'תודה! מכון דרור בגבעתיים נחשב טוב בתחום?'
תודה! מכון דרור בגבעתיים נחשב טוב בתחום?
08/04/2019 | 22:24
1
15
לצפיה ב-'מצטערת, לא מכירה'
מצטערת, לא מכירה
09/04/2019 | 07:51
15
לצפיה ב-'לשפ מה צריך לאבחן אותו ?'
לשפ מה צריך לאבחן אותו ?
12/04/2019 | 12:02
6
42
אם הוא מתנהג כמו נ"ט ולא רואים עליו כלום זו סתם תהיה תווית ולא יותר לא רואה את הטעם באבחון כזה זה רק יזיק בעיני .
לצפיה ב-'ואין דבר כזה טרגרים'
ואין דבר כזה טרגרים
12/04/2019 | 12:09
3
31
אוטיזם זו לא פסכוזה שמתפרצת זה חלק מהאדם עצמו מאישיות שלו ואם הוא לא מתנהג כמו אוטיסט אז הוא לא אוטיסט אני אישית לא מאמין בתיוגים סתם זה רק פוגע ויש סטיגמה נוראית על אוטיזם אז חבל במיוחד שהוא ויכול להסתדר גם ללא אבחון זו דעתי .
לצפיה ב-'ואגב אם הוא כזה חכם ובוגר'
ואגב אם הוא כזה חכם ובוגר
12/04/2019 | 12:12
2
26
תנו לו לצפות או לקרוא על אוטיזם ולראות אם הוא מזדהה אל תחליטו בשבילו זו גם דעתי .
לצפיה ב-'הוא משוכנע שהוא על הרצף, ולכן הקשיים הבסיסיים והתווספה החמרה'
הוא משוכנע שהוא על הרצף, ולכן הקשיים הבסיסיים והתווספה החמרה
12/04/2019 | 13:51
1
30
נפשית כי המענים והפירוש לא היו נכונים. בבית הספר כשהיו לו התקפי חרדה שחלקם מתבטאים כהתקפי זעם, הם קיבלו התייחסות של הפרעות התנהגות וגררו תגובות קשוחות מהצוות שהחמירו את המצב. בגלל שהוא מאוד חכם, קורא ומעשיר את עולמו, הוא יודע לנתח קוגנטיבית את עצמו נהדר, רק שבזמן אמת הוא חווה הצפה ומלט דאון ללא קשר לרמתו הגבוהה. לי גם ברור שהוא על הרצף, ויצטרך מענים מותאמים בהמשך, ההתמודדות מול העולם ככל שהוא מתבגר הופכת ליותר ויותר קשה עבורו, עם המון לחצים ותחושת כשלון ותסכול, הוא רואה איך במצבים שלבני נוער אחרים הם טבעיים, אצלו הכל מצריך מאמצים אדירים להבין איך ומה עושים. האבחון הוא גם בשביל ההכרה שלו בעצמו, וגם לקבל מענים מתאימים. 
לצפיה ב-'אז זה כבר עניין אחר'
אז זה כבר עניין אחר
12/04/2019 | 14:15
23
אם הוא מרגיש שהוא על הרצף וזה חשוב לו להכרה עצמית אני מבין ומקבל .
לצפיה ב-'אבחון נכון עשוי לאפשר מתן מענים נכונים יותר '
אבחון נכון עשוי לאפשר מתן מענים נכונים יותר
12/04/2019 | 13:20
1
29
ובכך להוריד את הסבירות שיגיע שוב להתרסקות ואישפוז פסיכיאטרי.
 
ברור ש"רואים עליו" אחרת לא היה מאושפז,
יתכן שמפרשים לא נכון את מה ש"רואים" בגלל שהוא כ"כ רהוט ואינטיליגנטי,
מה שגורם לו לסבל רב.
לצפיה ב-'השאלה מה רואים עליו את האוטיזם או את הפרעה נפשית'
השאלה מה רואים עליו את האוטיזם או את הפרעה נפשית
12/04/2019 | 14:17
31
ויש הבדל גדול בין הפרעות נפשיות לאוטיזם אבל היא צינה שהוא גם מרגיש אוטיסט לכן זה כבר חוויה שלו וראוי לבדוק אותה בעיני .
לצפיה ב-'הורים לילדים על הרצף? מוכנים להיות שותפים במחקר שלנו?'
הורים לילדים על הרצף? מוכנים להיות שותפים במחקר שלנו?
03/04/2019 | 16:38
1
75
הורים יקרים, אני סטודנטית לתואר שני באוניברסיטת תל אביב ואני מחפשת הורים נחמדים שיהיו מוכנים לעזור לי בהשתתפות במחקר שלנו!
 
מדובר בפגישה אחת, שתכלול מילוי שאלונים ושיחה קצרה איתי לגבי איכות החיים והסתגלות השינה שלכם.
 
אם אתם מכירים הורים שיהיו מוכנים להשתתף או שאתם מוכנים אני אשמח לשיתוף הפעולה שלכם.
 
תודה רבה 
אלמוג דדוש 0525096609
לצפיה ב-'פרטים נוספים'
פרטים נוספים
04/04/2019 | 09:20
42
מדובר במחקר תואר שני של החוג לחינוך מיוחד וייעוץ חינוכי של פרופסור ענת זיידמן,
המחקר עוסק בהסתגלות, איכות החיים והשינה להורים עם ילדים על הרצף.
 
השתתפותכם יכולה לשפוך אור על המון היבטים ולקדם את הידע והמחקרים בנושא
תודה רבה
לצפיה ב-'ביטוח פרטי לא מכסה כלום'
ביטוח פרטי לא מכסה כלום
02/04/2019 | 09:36
6
108
היי,
נודע לנו לפני כחודש סופית שהבן שלנו בן 5 וחצי הוא על הספקטרום בתפקוד גבוה.
כתבתי על כך הודעה כאן. אנחנו מוצפים בפגישות טיפוליות ניירת ואבחונים ואני מנצל את הזמן הפנוי לעשות סדר בנושאי ההחזרים הכספיים.

1. האבחון עצמו: רופא בהתפתחות הילד בקופה המליץ על אבחון פסיכולוגי, לאחר שעלה חשד. לא היה לקופה מי שיעשה את האבחון (בטח לא בזמן סביר) אז "אישרו לנו" לעשות הערכה פסיכולוגית התפתחותית אצל מומחית פרטית. ההחזר של הקופה יהיה 900 ש"ח. בפועל האבחון עלה 3000 ש"ח ובדקתי שזה סביר לעומת מקומות אחרים.
ציפיתי שאם יש לי ביטוח פרטי (אצרף את הפוליסה) ואפילו 2, שמישהו יכסה. אף אחד לא מוכן להחזיר. טוענים שרק עבור פסיכיאטר מקבלים החזר ופסיכולוג לא נחשב.

2. הטיפולים עצמם: בני הולך לקלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק ופסיכולוגית לטיפול רגשי פעם בשבוע. כולם באופן פרטי כי הסניף של התפתחות הילד ומכוני ההסדר באזורינו לא עומדים בעומס. נראה שהקופה, ובהמשך גם משרד הבריאות יממנו את כל הטיפולים האלה. 
השארתי כפל ביטוחי אצלי ואצל אישתי על הילד כי אצלי יש כיסוי ל"טיפולים בהתפתחות הילד" בנוסף על כיסוי אמבולטורי שקיים בפוליסה אצל אשתי.

כתוב שם: " 4.1.1 מבוטח זכאי להחזר הוצאות שהוצאו בפועל עבור טיפולים בהתפתחות הילד, בגין בעיות התפתחות שאובחנו ע"י רופא נוירולוג מומחה או רופא מומחה להתפתחות הילד. טיפול יעשה על ידי פסיכותרפיסט ו/או מרפא בעיסוק ו/או קלינאי תקשורת ו/או פסיכולוג ו/או טיפולים בתנועה ו/או באומנות ו/או רכיבה טיפולית ו/או הוראה מתקנת ו/או שחיה טיפולית ו/או באמצעות בעלי חיים, עד 16 טיפולים בשנת ביטוח בגובה %80 מההוצאה בפועל אך לא יותר מסך של 120 ₪ לכל טיפול. "

זה גם מעט מאוד טיפולים - לא החזר מלא לטיפול - גם כל מה שאני צריך, כמעט יש מימון דרך הקופה-המדינה.

3. ציפיתי למצוא איזה החזר "פיצוי חודשי" או "סכום חד פעמי" לאבחון מחלה - ואין.


כל זה מביא אותי לשאול (את עצמי ואתכם) האם כדאי לי בכלל להתעסק עם כיסוי ביטוחי פרטי? שימו בצד את הסיכון לגילוי מחלה מסכנת חיים, תרופות שאינן בסל, ניתוחים בחו"ל וכו'.. נראה שעל פניו הביטוח הפרטי לא מצדיק את הפרמיה.

אני יודע שזה לא פורום ביטוח, אבל די בטוח שמישהו מהפורום שאל את עצמו את השאלה הזו בעבר
לצפיה ב-'מידע רב על החזרים כספיים'
מידע רב על החזרים כספיים
02/04/2019 | 12:40
3
79
תמצא בקישורי הפורום, בסעיף 'משרד הבריאות וקופות החולים'
וכן בסעיף 'הטבות והקלות'.
לקישורים תגיע דרך לשונית 'כלים ומידע' שבראש העמוד.
 
עוד בקישורים- 'מומחים מתארחים' ושם, בין היתר,
נמצא גם שרשור האירוח עם מומחית בדיוק בתחום לגביו אתה שואל.
האירוח הנ"ל התקיים לפני 8 וחצי שנים,
מן הסתם יש דברים שהשתנו מאז ויש שעדיין נכונים.
כיון שאינני בקיאה, לא יכולה לומר איזה, בכל אופן הנה האירוח:
 
לצפיה ב-'תודה, אבל זה לא מה ששאלתי'
תודה, אבל זה לא מה ששאלתי
02/04/2019 | 12:56
2
45
יש מידע רב וזמין באינטרנט על זכויות של הורים לילד עם ASD, מביטוח לאומי דרך קופות החולים ורשות המיסים. את כל אלה אני מתכוון למצות.

השאלה שלי היתה אם מישהו התנסה בביטוח בריאות פרטי ויודע לומר שכהורה לילד על הספקטרום, הביטוח הפרטי "מעולה ומנוצל במקסימום", או over rated מצד שני ולא מכסה כלום?
לצפיה ב-'בשרשור המובא בהודעתי'
בשרשור המובא בהודעתי
02/04/2019 | 13:35
1
52
(וגם בהודעות אחרות בפורום במהלך השנים) הורים, וגם המומחית שהתארחה,
סיפרו שביטוחים פרטיים מסרבים לכסות ילדים א"סים (=אנשי ספקטרום).
 
לעומת זאת, כל מה שקשור בהוצאות אבחון, טיפולים וכד' מכוסה
(לפחות ברמת החזרים חלקיים אך משמעותיים) ע"י קופות החולים והמדינה,
לכן הפניתי אותך גם למידע הזה.
לצפיה ב-'מסרבים לכסות ? או מסרבים לבטח?'
מסרבים לכסות ? או מסרבים לבטח?
03/04/2019 | 08:17
37
אין ספק שיהיה קשה לגרום לחברת ביטוח לקחת סיכון עם ילד שמוכר כנכה לפי החוק. לגבי מסרבים לכסות - זה מה שאני נתקלתי. יש טיפולים התפתחותיים אבל זה בכמות שמתאימה לילד לא על הספקטרום.
לצפיה ב-'לגבי החזר '
לגבי החזר
03/04/2019 | 22:10
1
44
ניסיתם להגיש כבדיקה אבחנתית? כמו צילום רנטגן, לדוגמה.
לצפיה ב-'דיברתי עם הסוכנות'
דיברתי עם הסוכנות
07/04/2019 | 08:51
30
הנציגה ביררה לי ואומרת שרק אם האבחון היה ע"י פסיכיאטר - זכאים להשתתפות הביטוח. יכול להיות שהיא לא מבינה ואם אני אגיש תביעה בכל זאת אקבל משהו - אבל בינתיים, עד שאקבל תגובה מחברת הביטוח אני משלם פרמייה...
לצפיה ב-'מזל טוב לי'
מזל טוב לי
03/04/2019 | 11:34
1
117
בגלל שהפסקתי לאכול פרוקטוז (שכנראה אני רגיש לה) התאזנה לי בלוטת התריס ואין לי יותר צורך בתרופה בשביל זה.
לצפיה ב-''
04/04/2019 | 09:31
11
לצפיה ב-'אוטיזם ומאניה דיפרסיה '
אוטיזם ומאניה דיפרסיה
29/03/2019 | 13:24
1
131
האם למישהו נסיון עם אבחון הפרעה דו קוטבית  לנוער על הרצף האוטיסטי ?

לצפיה ב-'אני אובחנתי בילדות'
אני אובחנתי בילדות
29/03/2019 | 21:53
114
כמניה דפרסיה וגם כאוטיסט מה את רוצה לדעת את מאוד כללית תהיה יותר ספיציפית ואולי יכולו יותר לכוון שהיה בהצלחה בכל מקרה ...
לצפיה ב-'אוטיזם ומאניה דיפרסיה '
אוטיזם ומאניה דיפרסיה
29/03/2019 | 13:22
76
האם למישהו נסיון עם אבחון הפרעה דו קוטבית  לנוער על הרצף האוטיסטי ?
לצפיה ב-'דיבור תבניתי'
דיבור תבניתי
26/03/2019 | 21:12
2
164
הי, שבוע שעבר קיבלנו אבחנה סופית שהבן שלנו, בן 2.5 הוא אוטיסט
וההצפה בטח מוכרת לכולכם.
אחד הדברים שהכי בערפל מבחינתי זה הדיבור שלו,הוא מדבר בתבניות. אשמח לשמוע מהורים לילדים שגם דיברו ככה,האם זה עובר/משתפר? אם כן איך?
התחלנו עבודה עם קלינאית תקשורת מקסימה, אבל אני תוהה איך ממשחק משהו יקרה...?
תודה רבה
לצפיה ב-'ברוכה הבאה'
ברוכה הבאה
28/03/2019 | 12:01
98
כל ילד, כל אדם, מדבר בשפה, בדרך, שלו.
בין אם במילים או באמצעים אחרים, אם הוא מוצא דרך להביע את עצמו, זה טוב מאד
וכפי שנאמר: המדיום הוא המסר- צורת ההתבטאות, גם אם היא שונה מהנורמה,
אינה סימפטום של לקות אלא משהו שמבטא דברים שבמהות האדם
והדרך בה הוא חווה את העולם ואת עצמו ומעבד חוויות אלה.
לכן שווה להקשיב לה ולכבד אותה.
מובן שעם השנים, עם התפתחות האישיות, גם השפה משתנה, מתפתחת.
זה נכון לא"סים (=אנשי הספקטרום) כמו לכל בני האדם.
א"סים זקוקים לעתים לתשומת-לב מיוחדת שתאפשר להם את התנאים
להם הם זקוקים כדי להתפתח (למשל טיפול כזה או אחר)
כי הסביבה לא מותאמת להם.
סביר מאד להניח שבגיל 10 בנך לא ידבר בדיוק כמו היום
גם אם יהיו הבדלים ניכרים בין השפה שלו לזו של מרבית בני גילו.
 
ממליצה לך מאד להכנס לקישורי הפורום שלנו
(ראי נא בלשונית 'כלים ומידע' בראש העמוד)
לסעיף 'אנשי הספקטרום בארץ ובעולם'
כדי ללמוד יותר על מה זה בכלל ספקטרום אוטיסטי
וכן לשאר הסעיפים בקישורים, למאמרים ולהודעות נבחרות.
במיוחד לשרשור 'טיפים לחדשים אחרי אבחון'.
 
משחק הוא סוג אינטראקציה שילד לרוב מרגיש בה נוח
ולכן סביר יותר ש"יביא את עצמו" אליה.
בלי אינטראקציה אין למידה ואימון בשפה ותקשורת.
 
ולגבי ההצפה בעקבות האבחון: מוזמנת "לשפוך" אותה כאן
אנחנו כאן גם כדי להקשיב ולתמוך
 
 
לצפיה ב-'בגיל שלו לא דברתי בכלל'
בגיל שלו לא דברתי בכלל
29/03/2019 | 21:47
67
גם היום אני בקושי מדבר אבל אם כן זה תבנתי וחזרתי אצלי זה לא השתנה אפילו החמיר אין אצלע כאוטיסט שפה שהיא לא כזו לי אישית זה לא מפריע אבל זה יכול לשגע את הסביבה .אם זה משתנה אצל כל אחד זה אחרת זה גם קשור לתפקוד אני לא בתפקוד גבוה ואני מתקשר טוב רק בהקלדה שם אנע מתבטא די רגיל לא שמים לב לאוטיזם או לשוני ..
לצפיה ב-'כמה שאלות לקראת הגילוי לילד'
כמה שאלות לקראת הגילוי לילד
25/03/2019 | 20:44
8
170
החלטנו שהגיע הזמן לספר לו. במידה ולא נתחרט, כמו בפעמים הקודמות, כמה שאלות:
1. איך אומרים לילד לא לגלות לאחרים בלי להעביר לו מסר שיש לו במה להתבייש? הבעיה שלנו שמדובר לא רק בחברים, אלא אפילו בסבתא. היא פשוט תדע להגיד ולעשות את כל הדברים הלא נכונים.
2. מה אפשר להגיד חיובי על הנושא? 
3. האם לנהל את השיחה בבית? לבד? או עדיף יחד עם הפסיכולוגית? 
לצפיה ב-'לדעתי'
לדעתי
26/03/2019 | 16:24
3
131
1)לא אומרים לילד לא לגלות
חושבים יחד מה, למי, מתי ואיך כדאי לספר ומה, למי, מתי ואיך לא.
בדיוק כמו שכל מידע אישי אחר לא מפרסמים בתפוצת נאט"ו
וגם כשמשתפים יש הבדל בדרך ובמינון השיתוף בהתאם לנמען.
אפשר להגיד שיש הרבה אנשים שלא מבינים מה זה ספקטרום אוטיסטי
ויש להם דעות קדומות ושגויות
ולכן עלולים להסיק מסקנות לא נכונות ולא טובות אם יגיד להם שהוא א"ס.
 
מה הבעיה עם סבתא?
איזה דברים לא נכונים את חוששת שתעשה?
 
2) כדאי להגיד את האמת. לא דברים "חיוביים" וגם לא שליליים.
סביר להניח שהילד חש שהוא שונה,
את פשוט נותנת לו שם לשונות שלו,
משמעות הדבר היא:
א)שהוא בסדר, הוא פשוט שונה
ב)הוא לא לבד- יש לזה שם, כלומר שיש עוד אנשים מסוגו
ג)הוא מקבל הכרה בשונות שלו.
 
אם תרצי, יכולה להעלות שוב את השיחה שהיתה לי בעניין עם ה כשהיה בן 6 וחצי,
אולי יהיה ברור יותר למה אני מתכוונת בפועל.
 
3)זאת שיחה חשובה בקשר בין הורה/הורים לילד.
להרגשתי, כל אדם אחר יהיה כמו גלגל שלישי באופניים.
זה גם עלול לשדר כאילו יש כאן משהו כבד או קשה.
מצד שני, אם זה נתפס כהתמודדות
וההורה חושש שלא יצליח לעמוד בה ללא תמיכת המטפל,
לא שוללת את זה, בתנאי שמי שמנהל את השיחה הוא ההורה
והוא גם זה שקובע את המסר המועבר.
המטפל בתפקיד תומך למקרה הצורך בלבד.
 
לצפיה ב-'לגבי מה לומר לילד'
לגבי מה לומר לילד
26/03/2019 | 18:34
1
108
בבקשה אל תעלבי, אבל אצלך במשפחה זה נראה כפרס, להיות מאובחן. לכן זה פחות מתאים לי.
כן אשמח לשמוע דוגמאות של אחרים לאיך שהם סיפרו לילד גדול. 
לצפיה ב-'לא נעלבת ולא פרס '
לא נעלבת ולא פרס
27/03/2019 | 07:28
104
גם לא אסון או משהו רע.
אתה מה שאתה, לא חגיגה ולא צער.
 
אולי למי שתופס את העניין כאסון,
גישה כזאת נראית כתופסת את זה כפרס, כי הכל יחסי
אבל זה פשוט לא נכון.
 
הצעתי לספר על השיחה עם ה כי הוא הראשון שאובחן אצלנו
אז לא היה לו את העניין של לגדול במשפחה עם דיבור ומודעות לנושא
וגם כי ביקשת לשמוע זוית חיובית.
לצפיה ב-'לגבי לגלות לאחרים ובמיוחד לסבתא'
לגבי לגלות לאחרים ובמיוחד לסבתא
26/03/2019 | 18:41
107
הבן שלי לומד בכיתה רגילה, יש לו חברים. אני בטוחה שהגילוי יזיק לו וכן יהיו ילדים שיתרחקו ממנו.
לגבי הסבתא - היא תיקח את זה קשה. אבל היא לא תלך לבכות בפינה, להירגע ולהמשיך כרגיל. לא, היא תעשה סצנות, תבכה לכולם בטלפון, גם ליד הבן שלי. בטוח תגיד דברים לא נכונים.
או שדווקא תשמור לעצמה, כי זה הורס את העניין של משפחה מושלמת. ואז תתחרפן כי היא לא בן אדם שמסוגל לסתום את הפה. 
היחס שלה לבן שלי ישתנה, אולי "תוותר" עליו מבחינת לעזור לו בלימודים. גם לא יעזור להנחות אותה איך להתנהג כי היא לא מקשיבה אף פעם לאף אחד. אולי היא תתחיל להגיע אלינו פחות - כיום היא מגיעה יומיים לעזור עם הקטנים וגם לשבת איתו על הלימודים. 
לצפיה ב-'אשמח אם עוד הורים שגילו מאוחר יגיבו לי'
אשמח אם עוד הורים שגילו מאוחר יגיבו לי
01/04/2019 | 06:36
3
35
לצפיה ב-'אז את לא רוצה לשמוע זוית "חיובית" (כזו שסה"כ אינה שלילית) ?'
אז את לא רוצה לשמוע זוית "חיובית" (כזו שסה"כ אינה שלילית) ?
04/04/2019 | 11:49
2
54
זכותך כמובן
 
יום אחד כל א"ס/ית צעיר/ה יגלה/תגלה.
ואם זה יהיה דרך אדם אחר
או בעצמו/ה באמצעות האינטרנט
מה הסתרה של שנים (ובעוצמה הרגשית האוטיסטית- אולי מבחינתו זה יחשב שקרים) תעשה לאמון שלו בהוריו?
בבני אדם?
בעצמו/ה?
לצפיה ב-'ראית מה רשמתי? '
ראית מה רשמתי?
04/04/2019 | 16:37
1
51
החשש שלי לא מלספר לו. אלא לספר לכל השאר. לבן שלי יש חברים, יש לו מה לאבד. 
לצפיה ב-'כמובן שקראתי מה כתבת'
כמובן שקראתי מה כתבת
04/04/2019 | 16:52
51
למשל:
"החלטנו שהגיע הזמן לספר לו. במידה ולא נתחרט, כמו בפעמים הקודמות"
כלומר שאתם לא מאה אחוז סגורים על זה
"2. מה אפשר להגיד חיובי על הנושא?"
כלומר שאת רוצה להציג תמונה רב-מימדית, לא שחורה, אבל לא יודעת איך.
לכן הצעתי לשתף בשיחה שערכתי עם ה
וכן, היה גם
"1. איך אומרים לילד לא לגלות לאחרים בלי להעביר לו מסר שיש לו במה להתבייש?"
וגם לזה התייחסתי, קראת?
לצפיה ב-' על סודות מכלמיני סוגים, טור של א"סית שאינה מדברת'
על סודות מכלמיני סוגים, טור של א"סית שאינה מדברת
26/03/2019 | 09:56
1
91
סייעת סמויה או גלויה?
לספר לילד על האבחון או לא?
ולמה הוא/היא צוחק/ת או ממלמל/ת לעצמו/ה?
 
לי גיא-רון היא אוטיסטית ש"לא יכולה לדבר אבל יש לה מה להגיד"
והפעם היא עוסקת בסודות.
משפט שנראה לי חשוב במיוחד לשים-לב אליו,
אפרופו דילמות כגון אלה שהזכרתי בתחילת ההודעה:
"אני מרגישה מתי מסתירים ממני דברים וזה לרוב פוגע. 
קרה לא פעם שהמשלבת הסתירה ממני דברים שקשורים אלי.
הדבר המוסתר יכול להיות דבר קטן או משהו משמעותי.
אני חושבת ומאמינה שמדובר כמעט תמיד בניסיון להגן עלי.
הן לא מבינות שאין טעם להסתיר, כי בסוף זה מתגלה. "
 
קישור לטור
לצפיה ב-'אני עוקב אחריה'
אני עוקב אחריה
15/04/2019 | 22:00
6
גם אני לא מתבטא כמעת בדיבור ומתקשר בהקלדה זה השפה הטבעית שלי אני לא בתפקוד גבוה .
לצפיה ב-'ASD והשלכות כלליות על התפיסה בחברה'
ASD והשלכות כלליות על התפיסה בחברה
21/03/2019 | 16:49
25
201
שלום,
 
מתנצלת מראש, אין בכוונתי לפגוע בשאלה הזו.
מקווה שזה מקום מתאים להתייעץ על חשש שלי:
בני אובחן עם ASD בתפקוד גבוה. 
אנו ממתינים לחוות דעת נוספת כיוון שהתחושה היא שזה "גבולי". חשוב לציין שהרצון לאבחן הגיע מאיתנו דווקא ולא ממסגרות חינוכיות.
 
הומלץ לנו לפנות עם האבחון לבית הספר על מנת לעזור לו בתחומים שהמאבחנים חשבו לנכון שיתרמו לשילוב תקין וטוב יותר במסגרת.
אנו רוצים להכין את עצמנו לסיטואציות שבהן "כותרת" של ASD יכולה לגרום לתפיסה מוטעית של הילד על ידי מסגרות שונות (לא מדברת על החברה הכללית אלא על ידי רופאים, תיק אישי, מגבלות על דברים שירצה לעשות בעתיד).
 
האם למישהו אכפת אם מדובר בילד עם תפקוד גבוה או ברגע שיש "כותרת" מכניסים את כולם לאותה "קופסה" ונמנעת אפשרות מילד באופן לא מוצדק?
 
תודה למשיבים
לצפיה ב-'עוד תת שאלה יותר ספציפית'
עוד תת שאלה יותר ספציפית
21/03/2019 | 17:00
1
124
אם משרד החינוך מכיר את האבחנה, יש להם זכורת להעביר לקופ"ח?
לצפיה ב-'למשרד החינוך אין זכות וגם לא עניין להעביר את המידע'
למשרד החינוך אין זכות וגם לא עניין להעביר את המידע
22/03/2019 | 09:41
94
כל העברת מידע אישי דורשת חתימת ההורים על טופס ויתור סודיות.
לצפיה ב-'בנוגע לתפקוד גבוה '
בנוגע לתפקוד גבוה
21/03/2019 | 18:02
7
145
אני לא נעלב כי זו תפישה שעדין שגורה אבל יכול לומר לך שבשנים האחרונות גם אוטסטים בתפקודים הנמוכים משתלבים בחברה כל עוד הם יכולים להביע את עצמם בצורה עקיפה כמו הקלדה וגם אני כזה ( אני לא  אוטיסט בתפקוד גבוה ומתקשר בעיקר בהקלדה ולא עצמאי ביום יום ןעם התנהגיות אוטסטיות מובהקות ),
 
לכן גם אוטסטים כאלו לומדים ומשתלבים בנוגע לחוסר יעולת להשתלב בגלל האבחון זה לא בהכרח נכון זה תלוי באדם עצמו וביכולות שלו להתשלב אני יכול לומר שאני מכיר אוטסטים בתפקוד גבוה שלא משתלבים ונמצאים בהוסטל וכמראה ישארו שם ויש כאלו בתפקודים יותר נמוכים שלומדים באקדמיה ואף מתגייסים כמו הבן של חגית רון רבינוביץ שהוא בתפקוד נמוך ומתקשר בהקלדה
 
והוא התגייס שוב אוטיזם זה אוטיזם וזה לא משנה גבוה או נמוך הגדרות לא חד משמעיות אלא היכולת של האוטיסט עצמו הזה התשובה היא זה תלוי בבנך אם הוא יוכל להשתלב הוא ישתלב ואם לא אז לא גבוה או לא זו דעתי ...
לצפיה ב-'אבל אענה לך באופן שנוגע בחוק'
אבל אענה לך באופן שנוגע בחוק
21/03/2019 | 18:12
80
לפי החוק אוטסטים מקבלים פטור מהצבא היום יש יותר ויותר מסגרות שמתאימות לאוטסטים מוכשרים למשל יחידות מודעין / סייבר יחודיות אבל רוב האוטסטים לא מתגייסים
 
לצבא ובכל התפקודים לכן זה מאוד תלוי בפרט עצמו וביכולת שלו להשתלב ואכן מי שמתויג בתפקוד גבוה יותר קל לו מבחינה בירוקטית להתקבל למסגרת כמו הצבא
 
בנוגע למוסדות אחרות כמו אונברסיטה זה גם אפשרי שוב תלוי בפרט עצמו וביכולת שלו השכליות / הסתגלותיות ורוב האוטסטים שאני מכיר לא הולכים בכיוון הזה גבוהים או לא לכן זה שוב תלוי בפרט אם כי שוב אכן יש יותר פרויקטים
 
שמתאמים לתפקוד הגבוה מבחינת מסלול אקדמי אז כן אם בנך מאובחן בתפקוד גבוה יש לו יותר סיכוי סטיסטי להצליח מבחינה זו לפחות כרגע בעיני בעתיד יותר ויותר אוטסטים א ורבאלים בתפקודים היותר נמוכים
 
יתקשרו באופן עקיף כמו הקלדה וזה כבר קיים יותר ויותר לכן הפערים יצטמצמו בין גבוהים לנמוכים מבחינת הבעה תקשורתית ובעיני זה מבורך זהו ....
לצפיה ב-'ואגב בעיני זה לא צודק'
ואגב בעיני זה לא צודק
21/03/2019 | 18:31
71
שרק הגבוהים ישתלבו בחברה בעיני כדאי לתת לכל האנשים ברצף ללא קשר לתווית שהצמידו להם אפשרות להיות חלק מהחברה הכללית , כמובן כל אחד והיכולת שלו והדרך בה יכול אבל בעיני השלב הבא והנכון הוא לשלב את כולם ובכלל את כל בעלי צרכים מיוחדים ...
 
ולא לסגור אותם במוסדות סגורים ובעצם הקבלה היא לא רק חסד אלא גם קבלה בעצמך אהבה לשונה והפכתך לאדם טוב יותר , אתה נתרם וגם הם וזה הדדי זו דעתי על הערה הזו שלך כאוטיסט בתפקוד לא גבוה ...
לצפיה ב-'תודה על התגובה'
תודה על התגובה
21/03/2019 | 20:03
4
67
למדתי דברים חדשים מהתשובה שלך.
מניחה שעוד אלמד הרבה בדרך.
 
לצפיה ב-'בשמחה ואכן יש הרבה מה ללמוד'
בשמחה ואכן יש הרבה מה ללמוד
21/03/2019 | 20:48
53
אוטיזם זה עולם ומלאו ואותי אישית מרתק
לצפיה ב-''
22/03/2019 | 09:53
2
53
אולי הדבר הכי חשוב-
הנכונות לשים סימן שאלה על הנחות יסוד שנחשבות למובנות מאליהן
ולגשת לכל הסיפור בפתיחות, בענווה, בהקשבה.
ממליצה לך לעיין בקישורי הפורום ובמאמריו וכן ב'הודעות נבחרות'
תמצאי אותם בתוך לשונית 'כלים ומידע' שבראש העמוד.
במיוחד ממליצה על סעיף 'אנשי הספקטרום בארץ ובעולם' שבקישורים.
 
האם בנך מודע למסקנת האבחון?
בן כמה הוא?
לצפיה ב-'תשובה '
תשובה
22/03/2019 | 10:03
1
69
שלום ותודה. 
בני בן 7 ואינו מודע.  
לא הכי מודע גם לזה שמה שעבר זה אבחון. 
 
לצפיה ב-'מה הוא חושב שזה היה?'
מה הוא חושב שזה היה?
22/03/2019 | 13:56
60
מה הביא אתכם לפנות לאבחון?
מה הוא חושב ומרגיש לגבי הקשיים בגינם פניתם לאבחון?
 
שאלת שיתוף הילד באבחנה עלתה בפורום לא אחת
(תוכלי למצוא שרשורים כאלה בחיפוש בפורום).
לעניות דעתי ומנסיוני, חשוב ביותר לשתפו
אבל ראשית ההורים צריכים ללמוד על משמעות הספקטרום,
לעבד את המידע גם רגשית
ורק אז הם יכולים להציג את העניין בפני הילד באופן שיהיה גם נכון וגם מעצים.
 
אם תרצי, יכולה לספר על השיחות עם שלושת ילדיי הא"סים
בהן כל אחד מהם שמע לראשונה שהוא א"ס.
לצפיה ב-'ברוכה הבאה '
ברוכה הבאה
22/03/2019 | 09:34
14
70
איך בנך מרגיש בביה"ס?
האם הוא ואתם (כן, חשוב לשאול גם אותו) מסכימים עם המלצות המאבחנים,
חושבים שהסיוע המומלץ אכן עשוי להועיל לו?
שאלת המפתח בסוגיית השיתוף במידע היא האם ואיך זה יועיל לילד.
ככל שזה יועיל, רצוי לשתף- ולעשות זאת "בראש מורם":
להיות א"ס (=איש ספקטרום) זה להיות שונה, לא להיות לקוי
בלי קשר להגדרות רמות התפקוד.
אין לו או לכם במה להתבייש, אתם לא מבקשים חסדים מאיש.
אתם מבקשים שיקבל מה שמגיע לו ומה שהוא צריך כדי שיוכל לצמוח ולפרוח
ובכך גם לתרום לסביבתו, כלומר לאלה שנדרשים לספק את אותם מענים.
הסתרת המידע במקרים כאלה, ויתור על המענים הנדרשים לו,
עלולים לחבל בו ובעתידו הרבה יותר משיתוף בו והתמודדות פה ושם עם דעות קדומות.
 
אם וכאשר הוא ואתם מגיעים למסקנה שבנסיבות/בהקשר כלשהו
השיתוף במידע לא צפוי להועיל לו, אזי ממילא אין בו טעם.
לכן לגבי ביה"ס, אם כיום טוב לו שם ואין שום צורך במתן מענים מצד ביה"ס,
אין צורך לשתפם.
מניחה שזה לא המצב, היות וציינת שהפניה לאבחון היתה מיוזמתכם.
 
המונח ספקטרום אוטיזם (ספקטרום משמע יש בו גוונים רבים, אינו חד-מימדי)
מוכר כיום למערכת החינוך היטב.
לא סביר להניח שצוות חינוכי שמכיר כבר את הילד, יחשוב לפתע, בגלל האבחון,
שהוא נטול יכולת.
שילוב- או נכון יותר- הכללה (מלשון להכיל את כולם) תלויה בנפשות הפועלות.
יש צוותים חינוכיים שמבינים את משמעותה ועושים עבודה נפלאה
לטובת כל המעורבים, לא רק הילדים המשולבים,
ויש צוותים חינוכיים שלא.
כך גם לגבי רופאים ואחרים.
יש רופאים שכשהם רואים את הכותרת ASD בתיקו של בני בן ה 19 פונים אליי,
מדברים מעל לראשו- אז אני מפנה אותם אליו.
אחרים פשוט מבינים ממנה שיש להתנהל ביותר רגישות,
להסביר מראש מה הם עומדים לעשות לו.
לצפיה ב-'תודה על השאלות המכווינות'
תודה על השאלות המכווינות
22/03/2019 | 10:06
13
67
בהחלט מתלבטים לגבי הסכמתנו עם האבחנה כיוון שיש שם גם PDD שמבלבל.
כשדברים הם ''על הגבול'' קשה לדעת. 
אני כן מאמינה שהוא ייתרם מאוד מהעזרה כי כפי שציינתי יש צורך בה. אחרת באמת לא היינו פונים לאבחון.
לצפיה ב-'PDD זה השם הישן של ASD , מה מבלבל אותך?'
PDD זה השם הישן של ASD , מה מבלבל אותך?
22/03/2019 | 10:33
12
78
שאלתי היתה לגבי קבלת ההמלצות, לא האבחנה.
 
לגבי קבלת האבחנה- קודמת לה הבנת משמעות האבחנה,
קרי מה זה בכלל ספקטרום אוטיסטי.
כפי שציינת, הסטריאוטיפים נטועים עמוק בתודעת רוב הציבור
וזה כולל גם הורים.
לכן לפני שהורים יוכלו להחליט האם הם מקבלים את האבחנה,
חשוב שילמדו את משמעותה- והמלצתי החמה היא ללמוד עליה
מהמומחים האמיתיים בתחום: אנשי הספקטרום (=א"סים) עצמם
לשם כך הפניתי אותך לסעיף 'אנשי הספקטרום בארץ ובעולם' בקישורינו.
 
לגבי ההמלצות- אם הבנתי נכון, הן מקובלות עלייך, נכון?
מנסיוני (שלושה מארבעת בניי א"סים, בני 23, 19, 12 )
חשוב ביותר לשמוע גם מה הילד חושב בנידון.
נכון שהאחריות והמילה האחרונה היא של ההורים
אבל כדי שנוכל לעשות החלטות מושכלות, חיוני לשמוע מה הילד חושב וחש.
כמו כן, שיתוף הילד בתהליך קבלת ההחלטות, מעלה את הסיכוי לשיתוף פעולה מצידו.
 
אם אכן תגיעו למסקנה שהמענים המומלצים חשובים לילד,
הרי שהמסקנה המעשית מכך היא שיש לשתף את ביה"ס באבחון
כי אחרת הילד לא יקבל אותם, וכאמור- אם הם חיוניים לו,
מניעתם תזיק לנפשו ולעתידו יותר מאשר התמודדות פה ושם עם דעות קדומות.
לצפיה ב-'סליחה! ADD'
סליחה! ADD
22/03/2019 | 10:39
11
73
כתבתי בטעות PDD.
מכירה שזה מונח ישן. 
 
התכוונתי שיש באופן ברור גם ADD בתמונה
לצפיה ב-'להרבה מאד א"סים יש גם מאפיינים של ADD'
להרבה מאד א"סים יש גם מאפיינים של ADD
22/03/2019 | 10:56
10
88
כך שזה לא שולל ספקטרום אוטיסטי.
השאלה היא האם אצל בנך מדובר ב ADD או בספקטרום אוטיסטי.
לא "גם" אלא זה או זה, מה שנקרא- אבחנה מבדלת.
המאבחנים אמרו את דעתם המקצועית.
כפי שכתבתי, כדי שתוכלי לגבש עמדה בסוגיה,
יש להתחיל מללמוד מה זה בכלל ספקטרום אוטיסטי, ללא הסטריאוטיפים-
שגם אנשי המקצוע, לפחות חלק ניכר מהם, אינם פטורים מהם.
 
הבכור שלי הגיע לאבחון לראשונה בגיל 11,
בהיותו, כמו בנך, מה שמכונה "ילד מבלבל", רק בגיל 13 קיבל את האבחנה.
כמה סבל היה נחסך ממנו, כמה צלקות שהוא סוחב עד היום,
אילו היה מאובחן מוקדם יותר, מקבל את המענים הנכונים לו
ואת התשובות לעצמו: ההבנה שהקשיים שלו מול הסביבה
נובעים מסוג של קצר בתקשורת, הוא בסדר והם בסדר
הוא פשוט שונה, מתקשר וחווה את העולם ואת עצמו ב"תדר תקשורתי" שונה.
לצפיה ב-'אני תוהה למה כתבת '
אני תוהה למה כתבת
22/03/2019 | 15:37
9
69
שחייבת להיות אבחנה מבדלת.
אני תוהה אם אין סיכוי שמדובר בשני אבחנות זו לצד זו.
אני מניחה שנגלה כשנלך לבצע את האבחנה המבדלת
לצפיה ב-'אם קיימים כל המאפיינים'
אם קיימים כל המאפיינים
22/03/2019 | 17:09
8
82
הן אלה המשוייכים ל ADD והן אלה המשוייכים ל ASD
הרי שהראשונים הם פשוט חלק מהיות האדם א"ס.
איור ויזואלי להמחשה: סגול אינו "גם" כחול, כחילותו היא חלק מהיותו סגול.
יש כחול שהוא רק כחול (ובנמשל: ADD שהוא רק ADD ),
אבל הסגול ( בנמשל: הא"ס) מטבע ברייתו כסגול יש בו גם כחילות.
יש כמובן אינספור גוונים של סגול:
חלקם נוטים יותר לאדום, חלקם לכחול, חלקם בהירים יותר, חלקם כהים יותר,
ספקטרום שלם שכולו סגול, וכל גוון בו יחודי.
לצפיה ב-'ואו. דוגמה מעניינת עם הצבעים'
ואו. דוגמה מעניינת עם הצבעים
22/03/2019 | 17:37
24
לצפיה ב-'מהדוגמה שלך נראה כאילו את שוללת שבן אדם'
מהדוגמה שלך נראה כאילו את שוללת שבן אדם
22/03/2019 | 21:49
3
60
יכול להיות גם א"ס וגם עם ADD?
אבל ידוע שהמצב יכול לקרות.
זה שינויים שונים במוח. למרות שחלק מהמאפינים אכן דומים.
בADD יודעים מה השינוי במוח ומטפלים בעזרת ריטלין ושאר התרופות מהמשפחה.
בASD עדיין לא יודעים מהם השינויים ולכן גם אין תרופה.
דוגמה אולי פחות נחמדה עם הנזלת  . היא יכולה להיות מאלרגיה וגם מהצטננות.
אבל אי אפשר לשלול מצב ששתי הסיבות קרו בו זמנית.
כלומר גם אדם שסובל מאלרגיה יכול להיות מצונן בו זמנית.
לצפיה ב-'את באה מהתפיסה הרפואית'
את באה מהתפיסה הרפואית
23/03/2019 | 08:26
2
56
מדברת על קומורבידיות.
אני באה מהתפיסה הזהותית. לא מחפשת תרופה לזהות של מישהו,
מחפשת איך לצור תנאים בהם יוכל לחיות טוב בעולם הזה בהיותו מי שהוא.
 
הזהות האוטיסטית כוללת בתוכה מאפיינים שבהשלל אוטיזם מוגדרים ADD.
מי שבעיניו כל שונות, כל חריגה מהנורמה היא מורבידית, היא ליקוי, 
סביר להניח שלא יסכים איתי.
נכון להיום זה נכון לחלק גדול (ממש לא כל) אנשי המקצוע.
פעם רוב אנשי המקצוע חשבו שאוטיזם נגרם מאמא פריג'ידית...
 
ואם תרצי- בשני המקרים מדובר על שונות נוירולוגית, שניהם חלק מהמגוון הנוירולוגי,
כשאוטיזם כאילו "הולך צעד אחד (או יותר) רחוק יותר"
לצפיה ב-'שלומית, או שאת לא הבנת את השאלה או שאני לא הבנתי את התשובה'
שלומית, או שאת לא הבנת את השאלה או שאני לא הבנתי את התשובה
23/03/2019 | 21:27
1
46
אני רשמתי ששונות נירולוגית של ADD שונה משונות של ASD . לכן שתיהן יכולות להיות בו זמנית. או רק אחת מהן. ושאלתי האם את שוללת ששתיהן יכולות להיות בו זמנית?
ואת מנסה להסביר או לפחות כך הבנתי אותך, שכל אחת מהן היא שונות ולא הפרעה.
אם הבנתי אותך נכון, אז תשובתך לא ממש עונה לשאלתי.....
 
לצפיה ב-''
24/03/2019 | 08:46
32
אנסה עם דוגמא אחרת:
כיון שלתפיסתי מדובר בזהות, הבה נקח לדוגמא זהות אחרת
למשל: אשה. יש אשה, נקרא לה לצורך הדיון ממוצעת,
ויש אשה נשית במיוחד, מה שזה לא יהיה.
האם היא גם אשה וגם נשית במיוחד?
או דוגמא שתהיה אולי ברורה יותר: יש הומו ש"לא רואים עליו"
והומו שהוא מה שמכונה סיסי. האם הוא גם הומו וגם סיסי?
מבינה את כוונתי?
על ADD יגידו 'נטיה לחולמנות' על א"ס יגידו "בבועה שלו",
על ADD יגידו "מוסחות לגירויים" על א"ס יגידו "חוסר ויסות חושי"
על ADD יגידו 'נטיה למרדנות' על א"ס יגידו 'אי-הבנת הנורמות'
וכן הלאה
שני דברים שונים? לא
חלק מאותו ספקטרום אנושי נוירולוגי
שבקצהו האחד נ"טים, בשני א"סים ובתווך א"אים שADD הם חלק מהם.
לצפיה ב-'סגול הוא בהחלט "גם כחול".'
סגול הוא בהחלט "גם כחול".
03/04/2019 | 18:47
2
14
כצייר אני יכול לומר שסגול זה בעצם כחול ואדום.
הפויינטיליזם ממש ציירו כך, נקודות אדומות וכחולות אחד לילד השני יצרו משהו שלמתבונן נראה דבר חדש.
גם מסכי מחשב עובדים כך.
 
וגם הספקטרום, זה הרבה מאפיינים שיש אוטיסטים שיש להם רק חלק מהם, ואוטיסטים אחרים יש להם דווקא אחרים.
יכול להיות הרבה מאפיינים אבל "כהים" ומודגשים, ויכול להיות מעט מאפיינים אבל בעוצמה חזקה.
 
זה בהחלט יכול להיות גם וגם, ויש אוטיסטים שיש להם גם קושי קשבי נוסף בדיוק כמו שיש הרבה אוטיסטים שיש להם אפילפסיה בנוסף.
 
זה יכול להיות יחד, ולפעמים זה נפרד ועדיין מבלבל להבין האם הקושי הקשבי נובע מקושי סנסורי, חברתי, תקשורתי, או שזה קושי קשבי נפרד.
לצפיה ב-'ברור, זה בעצם מה שאמרתי'
ברור, זה בעצם מה שאמרתי
04/04/2019 | 08:44
1
21
כחילותו היא חלק מהיותו סגול.
הוא אינו סגול ובנוסף לזה גם כחול.
הוא יכול להיות סגול עם גוון כחול יותר/ אדום יותר/ בהיר יותר/ כהה יותר ועוד
ועדיין- סגול.
בדומה לכך אצל א"ס, המאפיינים ה ADDיים הם פשוט חלק
מהגוון הספציפי של הא"סיות שלו.
לצפיה ב-'(-:'
(-:
04/04/2019 | 09:16
4
לצפיה ב-'טעות'
טעות
24/03/2019 | 01:53
48

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

רעות מרכז רפואי שיקומי
רעות מרכז רפואי שיקומי
פורום כאב
פורום כאב כרוני
יורה דעה- הכנה למבחנים מחוננים ופיתוח חשיבה יצירתית
יורה דעה- הכנה למבחנים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ