לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'מודאגת לגבי אחיין שלי - בן שנה, וקיבל שתי אבחנות סותרות'
מודאגת לגבי אחיין שלי - בן שנה, וקיבל שתי אבחנות סותרות
22/02/2017 | 08:02
4
33
הי, אני חדשה כאן, ואשמח לעזרה.
 
אחיין שלי בן שנה. לאחרונה התגלה אצל אחותי ובעלה חשד לאוטיזם, והם הפונו לאבחון בתל השומר. במקביל הם פנו באופן פרטי למרכז מפנה, ועברו אבחון שם.
בתל השומר אמרו להם שהילד שקט מאוד, ו"להפעיל" אותו. במפנה אמרו להם בדיוק להפף - שהילד תזזיתי והיפראקטיבי, ולעשות איתו פעילות רגועה.
בנוסף, בתל השומר אמרו להם לשוב למעקב בעוד חודשיים.
 
מבחינת הילד והסימפטומים, הוא בן שנה, לא מצביע, לא מוחא כפיים, לא מבין הוראות פשוטות, לא עושה "לא" עם הראש, ולא תמיד מגיב לשם שלו, משחק דקות ארוכות לבד עם עצמו. הוא כן - נעמד, מכניס חפצים לקוספא, ממלמל מספר מצומצם של הברות, אומר אבא (אבל לא רק על אביו), מידי פעם מנופף לשלום, רודף אחרי אחיינית שלו ומעוניין לשחק איתה. באופן כללי אני הייתי מתארת אותו כ"חולמני". אני רואה אותו למשך דקות כל יום, שזה מן הסתם לא הרבה זמן.
 
השאלה שלי - האם שתי האבחנות הסותרות, הגיל, והסימפטומים, הן עדות לכך שהמומחים "מפספסים" משהו, או לא מצליחים לשים אצצבע על הבעיה.
או אולי להפך - אין בעיה, מדובר באיחור התפחתותי "רגיל", ואפשר להרגיע את הדאגות.
 
ושאלה יותר ממוקדת - האם נתקלתם במקרים דומים, שבהם בהתחלה האבחון לא העלה דבר, ורק מאוחר יותר הצליחו לשים את האצבע על בעיה אמיתית?
 
ושאלת המשך - האם לאור העובדה שהילד לא קיבל אבחנה מדוייקת, האם נכון להשקיע משאבים כבר עכשיו ולעזור לו להתפתח ולהשלים את הפערים ע"י טיפול ממוקד מבעלי מקצוע? או אולי נכון להניח לטבע / לזמן לעשות את שלו ולתת לילד עוד צ'אנס להשלים את הפערים בעצמו?
 
תודה רבה מראש! כל עזרה תתקבל בברכה.
 
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'אני לא רואה בעיה לגיל שנה'
אני לא רואה בעיה לגיל שנה
22/02/2017 | 09:58
2
21
זה ממש בסדר שמשחק עם עצמו, עוד מוקדם להבין הוראות פשוטות ולא חייב להצביע. גם לא צריך להגיד יותר ממילה אחת או שתיים בגיל שנה...
לגבי כפיים , הרוב כן מוחים אבל אולי הוא עוד לא הבין מה רוצים ממנו.
קיצור, מוקדם מדי....
מה רופאה התפתחות בטיפת חלב אומרת?
לצפיה ב-'שלי בן שנה וחצי לא מבצע הוראות'
שלי בן שנה וחצי לא מבצע הוראות
22/02/2017 | 12:03
1
17
ואני כן בלחץ
ולגבי האחיין - לא יזיק "לעבוד" איתו קצת, סתם בבית. לדוגמה, להצביע על אור. ואז לשאול איפה האור. בקטנה, בלי לחץ. יכול להיות שזה יספיק.
לצפיה ב-'יש לי בן 11 ולא מבצע הוראות פשוטות (לא שלא מבין - לא בא לו) '
יש לי בן 11 ולא מבצע הוראות פשוטות (לא שלא מבין - לא בא לו)
22/02/2017 | 12:31
10
לצפיה ב-'מהסיפורים שאפשר לומר עליהם- אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק'
מהסיפורים שאפשר לומר עליהם- אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק
22/02/2017 | 17:32
8
עצוב שמטרטרים ומלחיצים ככה הורים וילד/תינוק.
מצחיק- היומרנות הריקה של חלק מאנשי מקצוע.
 
תנו לגדול בשקט
גוזלון בן שנה לא אמור לעמוד למסדר, לקבל או על ביצועים,
לעמוד בקצב שנקבע ע"י מכון התקנים לתינוקות ולהשלים פערים...
הוא צריך שיאהבו אותו, יקשיבו לו (יקשיבו במובן הרחב והעמוק של המילה),
ילמֶדו אותו בלי לתת לו ציונים ולהגדיר אותו, ומתוך כך יתנו לו סביבה
עם גירויים ושקט במינון המתאים לו, מהסוג המתאים לו
מה שיאפשר לו לצמוח ולפרוח.
אם אכן יש קשיים (לא אי-עמידה בתקן, קשיים אמיתיים שלו), הם יצופו,
ואפשר יהיה ללמוד גם אותם, ולתת להם מענים מתאימים.
ובמקרה הצורך, גם לפנות לאבחון בשלב שבו הוא יהיה רלוונטי,
כשכבר לא יהיה מדובר בתינוק אלא בילדון.
כרגע, זה כמו לנסות לקבוע/לאבחן מה צבעו של ניצן סגור-
אי אפשר לדעת עד שייפתח קצת, אפשר רק לנחש,
שזה מה שאנשי המקצוע עשו, ולכן קיבלתם תשובות סותרות.
 
 
לשאלתך- בכורי עבר כמה וכמה אבחונים עד שבגיל 13
הגענו לאבחון הנכון שנתן לנו מעין סימון על המפה, איפה אנחנו באמת.
לא ל"בעיה האמיתית" כי היותו מי שהוא אינה בעיה בכלל, להיפך
אגב, היום הוא בן 21, יש לו חברה והוא לומד באוניברסיטה, כך ששום חלון הזדמנויות לא נסגר, שלא יפחידו אתכם
וסיפורנו אינו יוצא דופן במיוחד.
לא מדובר כאן בבדיקת דם, זה לא מדע מדוייק,
תהליך איבחוני לספקטרום הוא עניין מורכב,
ותלוי מאד במאבחן- בגישתו המקצועית והאנושית, מקצועיותו, נסיונו ועוד.
 
 
לצפיה ב-'ילד מקלל'
ילד מקלל
21/02/2017 | 14:40
2
43
שלום לכולם. אני חדשה פה. יש לי ילד בן 7 שאובחן כמעוכב התפתחותית. נשלל פיגור. כרגע מבררים את הרצף האוטיסטי. היו שהצביעו על אספרגר אבל אינו אובחן עדיין. הוא ילד מקסים אבל לא מזמן למד לקלל ועושה זאת בלא הקשר. אתמול קילל אפילו את המטפלת בצהרון. ילדים לא רוצים לשחק איתו בגלל זה. ניסינו לדבר איתו, להעניש, לא עוזר. איך ממגרים את התופעה הזאת? אני ממש מיואשת מזה. אודה על עזרתכם.
לצפיה ב-''
21/02/2017 | 17:53
22
מתעלמים, ומשתדלים, במידת האפשר, להרחיק אותו משמיעת קללות.
סביר להניח שהוא מחקה ילדים או מישהו אחר ששמע מקלל,
כמו-כן סביר להניח שהבין את הסבריכם
ועם זאת זה עונה לו על צורך כלשהו
(לבדוק גבולות? לשחרר אגרסיות? לחוש עוצמה? למשוך תשומת-לב? ואולי משהו אחר).
לכן נראה לי שרצוי לא להפוך את הסוגיה לזירת עימות, לא להדגיש ולהעצים אותה,
אלא פשוט לאדות אותה ע"י התעלמות.
אפשר אפילו לומר לו משהו כמו:
'כשאתה אומר מלים מלוכלכות, האוזן שלי נסגרת כדי לא להתלכלך,
אני לא שומע/ת אותך.
אם תרצה שאשמע, תגיד את אותו דבר בלי לכלוך.'
במקביל, רצוי מאד לנסות לפענח על איזה צורך זה עונה לו
(מן הסתם הוא לא יידע להסביר, לכן אתגר הפיענוח מחייב קשב רב בין השורות שלו),
ואז לחפש יחד איתו מענה אחר לצורך הזה.
לצפיה ב-'שני דברים לנסות להסביר לו שזה מפריע לכם'
שני דברים לנסות להסביר לו שזה מפריע לכם
21/02/2017 | 20:25
23
זה עניין אחד ועניין שני לנסות לברר למה הוא פועל ככה, מה מפריע לו ? לשואל אותו  " למה אתה כועס ? מה מפריע לך שאתה מקלל ? " , בסגנון הזה אני לא מאמין בעונשים, ובעיני זה לא באמת עוזר ורק מפחיד את הילד שאני הייתי בגילו גם אני קללתי וענשו אותי באופן חמור, דקרו אותי בשפתים עם מחט ממש החדרו
וזה לא עזר בכלום, המשכתי לקלל אפילו את מי שעשה לי ככה וניסה לחנך אותי  באלימות לכן זה לא עוזר, אני באופן אישי אין לי בעיה עם קללות, ואני מקלל עד היום את כולם, אבל אני מבין זה מפריע לך, לי זה לא, אז אני מנסה לעזור, אז
 
הדרך היא לנסות לברר מה הסיבה ושנית לומר שזה מפריע לך,וזה נראה לי יכול לעזור, אבל ממש לא עונשים זה סתם ייפחד אותו ויעשה לו אנטי א לא כדיולא משנה אם פעלו באלימות או לא, זה לא הפתרון אלא בירור והבנה ולא נסות לפתור בעיה בעזרת אלימות כזו או אחרת, וכל עונש הוא אלימות בעיני זה דעתי, בהצלחה
לצפיה ב-'מית"ל "צבעי הקשת"ברמה"ש'
מית"ל "צבעי הקשת"ברמה"ש
20/02/2017 | 21:39
1
43
האם למישהו יש פרטים על מית"ל זה?
לצפיה ב-'לא מכירה, זה מה שמצאתי -'
לא מכירה, זה מה שמצאתי -
21/02/2017 | 18:09
19
לצפיה ב-'איבחון פסיכולוגי חוזר בדחיפות'
איבחון פסיכולוגי חוזר בדחיפות
21/02/2017 | 12:17
1
37
היה איבחון בגיל 4, שלקח כמה חודשים.
עכשיו היא 9.5  .

הרווחה דורשת איבחון פסיכולוגי מחדש. איך אפשר לעשות את זה כמה שיותר מהר?  
לצפיה ב-'איזה סוג של אבחון? האם רוצים אבחון חוזר על הספקטרום?'
איזה סוג של אבחון? האם רוצים אבחון חוזר על הספקטרום?
21/02/2017 | 18:01
20
אבחון מלא?
למה? הם מפקפקים באבחון הראשון, או שחושבים שאוטיזם יכול "לעבור"?
נכון שאחרי 3 שנים אבחון נחשב לא בתוקף, אבל בד"כ מספיק
מכתב מהמאבחן המקורי ו/או מרופא הילדים
שווה לבדוק שמא זה יספק אותם.
 
לשם מה את צריכה אותם?
לצפיה ב-'ממליצה לקרוא את הספר ניצוץ'
ממליצה לקרוא את הספר ניצוץ
19/02/2017 | 12:06
6
87
מדובר על ילד שאובחן בגיל שנתיים וחצי כאוטיסט.
אמו די מהר החליטה במקום לשים את הדגש על הקשיים שלו שמה את הדגש על היכולות.
בנה הפך להיות האסטרופיזיקאי הצעיר בעולם.
התחיל לחקור באוניברסיטה בתשלום בגיל 12.
היום הוא נראה לי בערך בן 20.
עדיין לא סיימתי את הספר.
יש עניין שמוחות מערכתיים פחות עובדים חברתית.
אבל הם חיוניים לעולם ולחברה.
במקום להתייחס כלקויים החברה צריכה לטפח.
בדיוק כמו בכתבה "גיקים באפלה"
לצפיה ב-'כן אני מכיר אותו'
כן אני מכיר אותו
19/02/2017 | 16:18
37
עלוי רציני בתחום המדעים מוח חזק מאוד בתחום הראלי מכיר אותו שמעתי עליו לפני כמה שנים, לא ידעתי שנכתב ספר עליו, האם הוא תורגם לעברית ? כי אני לצערי לא יודע אנגלית, אז אם הוא תורגם אני אקרא אני רוצה גם לקרוא על פרלמן שהוא זוכה פרס פילדס וגאון מתמטי רציני שמצא הוכחה לאחד הבעיות הכי גדלות במתמטיקה במאה שנים אחרונותמה שהוא בטומופלוגיה של פאונקרה, והוא גם אספי ונוגעים שם במתמטיקה - מדעים והקשר לאספים גאונים, אז גם מעניין .
לצפיה ב-'אגב הכישרונות אצל אוטיסטים'
אגב הכישרונות אצל אוטיסטים
19/02/2017 | 16:53
50
הם לא רק במדעים או במחשבים הרבה מהם הם מאוד טובים באומנות למשל ציור או פיסול או בכלל שירה ומה שקשור לשפה, אני גם שמעתי על עלוי באומנות שהצעו לו ללמוד בצאלל בגיל עשר העליתי כתבה עליו בזמנו גם לי הציעו לי ללמוד אומניות בצאלל בגיל עשר בערך אולי יותר ונחשבתי צייר מאוד גאוני ועמוק, ואני אספי וגם מאוד הצלחתי במתמטיקה וידעתי לוח הכפל כבר בגיל ארבע ובכלל תואר בגיל יחסית צעיר הציעו לי לעשות וכו, אז אני גם בראלי וגם באומנתי ויש הרבה אספים כאלו, אז נכון שהרבה מדענים או מהנדסים או אנשי מחשבים הם לא חזקים מבחינה " חברתית "אבל יש תופעה כזו גם באומנות וזה אחד מכשורי הפלא של הילדים האספים, לכן זה לא רק  ראלי אלא גם הכי הומני , זה דעתי לפחוות, ובנוגע
 
לילד הזה, הוא מקרה מאוד מיוחד, באמת עילוי בצורה יוצאת דופן, אין הרבה כאלו אם בכלל לא שמעתי על ילד שבגיל שתים  עשרה למד לדוקטורט באוסטורפזיקה ,אני לא יודע כמה זה בריא, אבל זה בהחלט מרשים, אז ברור שהילד הזה לי מיצג את כלל האוטסטים, אבל לכל אוטיסט יש כישרון ורק צריך לגלות אותו, והילד הזה מראה כמה זה נכון, כי לא האמינו בו ואמרו שלא יצלח אפילו לקשור שרוכים והנה איפה הוא ? אז כן הוא נותן השראה גם לי .... קיצור אני אקרא את הספר ,ותודה על המלצה .
לצפיה ב-'יש בעייה עם עצם ההגדרה של חברתיות'
יש בעייה עם עצם ההגדרה של חברתיות
21/02/2017 | 11:23
3
29
שזו הגדרה מאוד מאוד צרה ובעייתית ולא במקרה קשה מאוד למצוא פסיכולוגים או בכלל אקדמאים שחוקרים אותה כמו שצריך.
 
אז יש דרכים רבות ושונות לבטא חברתיות ולא כל מי שיוצר מייד מגע עם כל אחד הוא חברתי ולא כל אדם מופנם הוא אנטי חברתי,
מאוד יתכן שאפילו ההפך מזה,
מה שכנראה לא יתכן זה שיום אחד אפילו הפסיכולוגים ישימו לב לזה
 
לצפיה ב-'ומכאן שגם ההפרדה בין חוזקות לחולשות היא טיפשית מאוד'
ומכאן שגם ההפרדה בין חוזקות לחולשות היא טיפשית מאוד
21/02/2017 | 11:24
11
לצפיה ב-'http://www.haaretz.co.il/news/health/research/.premium-1.386'
http://www.haaretz.co.il/news/health/research/.premium-1.386
22/02/2017 | 17:50
1
3
קשור
לצפיה ב-'אי-אפשר להכנס לקישור שנמצא בכותרת הודעה'
אי-אפשר להכנס לקישור שנמצא בכותרת הודעה
22/02/2017 | 19:05
1
לצפיה ב-'גיקים באפילה'
גיקים באפילה
18/02/2017 | 19:12
6
115
חברים יקרים,
מצרפת קישור למאמר שכתבתי שנראה לי יעניין אתכם לקרוא.
אשמח לדעת מה דעתכם. 
תודה ושבוע נפלא, 
פנינה ארד
לצפיה ב-'אכן'
אכן
19/02/2017 | 11:42
4
58
הם משלנו בבירור.
ממליצה בחום לקרוא את הכתבה המקורית בידיעות אחרונות:
"גיקים באפלה"
על לוחמי הסייבר בצה"ל.
מהכתבה ברור שחלקם הגדול אספים.
מה שמראה שמקבץ התכונות האלה הוא ברכה וכשרון לא פחות משהוא לקות.
פשוט תלוי איך מסתכלים על זה.
אני חושבת שמוח שחושב בצורה מערכתית/מדעית חזקה לא יכול לרוב לחשוב בצורה "חברתית".
ואלוקים ברא מוחות כאלה כי האנושות זקוקה למדענים ואנשי מחשבים מצויינים.
זה שהחברה מתעקשת שזו לקות-אפשר להסתכל גם כיהלומים ושהחברה תתאים את עצמה.
בדיוק כמו בסייבר.
לצפיה ב-'גיקים באפילה'
גיקים באפילה
19/02/2017 | 13:35
2
39
מסכימה איתך לגמרי. הכתבה המקורית נמצאת ברשת. לצערי אין שום קישור שם בין החבר'ה המוכשרים לספקטרום האוטיסטי. כששלחתי את מה שכתבתי ליוסי יהושוע, שכתב את הכתבה המקורית, הוא ענה לי שהוא כתב צבאי ואין לו מה לעשות עם מה שכתבתי...
לצפיה ב-'קישור לכתבה'
קישור לכתבה
19/02/2017 | 14:00
1
49
היינו שבוע שעבר בהרצאה של יוסי יהושוע. הוא סיפר על הכתבה וציין שמדובר בחבר'ה עם בעיות משמעותיות (בכתבה גם מצוין בפרוש שחלקם לא יכולים להתנהל ללא ליווי וכן להוציא רשיון נהיגה). הוא לא הזכיר במפורש את המילה אוטיזים.
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'גיקים באפילה'
גיקים באפילה
19/02/2017 | 15:05
30
ברור שלא. גם בכתבה לא. זה לא מאובחן ולא מדובר. כך שבציבור נוצר הרושם שהחבר'ה בתפקוד המאוד גבוה הם אלו שמשתתפים ב"רואים רחוק", כמו שראו בכתבה בערוץ 1 ששודרה בשבוע שעבר. חבל שמסתירים את המידע לגבי זה שהעילית שבעילית של הצבא הם ככל הנראה גם חבר'ה על הספקטרום.
 
לצפיה ב-'אין שום לקות באוטיזם רק ברכה'
אין שום לקות באוטיזם רק ברכה
19/02/2017 | 16:12
39
ומתי שהורים יבינו את זה לילדים היה טוב אבל הבעיה מתחילה שהורה רואה בילד שלו לקוי, או אומר " אבל יש גם צדדים יפים "  ברור שיש צדדים יפים אבל הכל יפה בעיני, אוטיזם כמו כל שונות אחרת זה דבר יפה, לכן זה לא רק שיש להרבה אספים הרבה שכל אלא שגם בקשים יש יופי ואפשר לנסות לשפר את המצב בלי לתייג את האספי כלקוי . ובהחלט החברה צריכה להתאם את עצמה או יותר נכון לקבל את השונות אמרת נכון .
לצפיה ב-'אכן חברה משלנו'
אכן חברה משלנו
19/02/2017 | 16:30
34
בזמנו הייתי בקשר עם כמה בחורים כאלו שהיו ברמה שכלית מדהימה שהם רצו להתגייס למודעין או ליחידת סיירבר כמו פה , אני יכול להצביע על עצמי שאני רציתי להתגייס ליחידה קרבית מובחרת אבל לא קיבלו אותי אז
הציעו לי ביחידת מודיעין ולא רציתי, אני באופן אישי לא חושב שכדי לאספים להתגייס לצבא אבל ברור שיש להם מה לתרום ,בן דוד שלי אספי מבריק בצורה יוצאת דופן אני מדבר על ילד שבגיל עשר למד חומר של תואר בממטיקה ועד שהתגייס סיים שני תארים בפיזיקה
ומתמטיקה גם היה שחקן שחמט מט מוכשר מאוד ופסנתרן שהיה עלוי בתור ילד והיה בתחרויות ,אז הוא היה מרוצה ביחידת עלית שירת,
מודיעין כמובן מאוד סודי
אז כן יש כאלו שזה מתאים להם, אבל נראה לי שלרוב זה לא יתאם, ואני באופן 
 כללי לא מת על הצבא, וחושב שעדיף שלא, אבל כן יש בזה יתרונות ללא ספק , אני גם הייתי אמור לעשות צבא אבל לא עשיתי אני לא
מצטער על זה בכלל, אני יודע שהייתי נגמר שם, וגם תואר שהייתי אמור לעשות במתמטיקה לא עשיתי, ואני לא מצטער בכלל , כי מה לעשות אני בנוי אחרת וכל תחרות הורסת אותי, אבל מי שמתאים לו ?  שילך שינסה ....זה דעתי ,ואכן אספים חבל על הזמן
לצפיה ב-'ביס ישגב, כיתה קטנה....מחפשת מידע, מי יכול לעזור ?'
ביס ישגב, כיתה קטנה....מחפשת מידע, מי יכול לעזור ?
18/02/2017 | 21:40
2
29
לצפיה ב-'באיזה ישוב?'
באיזה ישוב?
19/02/2017 | 08:03
1
12
לצפיה ב-'תל אביב רמת החייל'
תל אביב רמת החייל
20/02/2017 | 19:05
4
לצפיה ב-'"חיפושים אחר אוטיסט בן 40 שנעדר באזור תל אביב משעות הצהריים'
"חיפושים אחר אוטיסט בן 40 שנעדר באזור תל אביב משעות הצהריים
18/02/2017 | 19:52
5
59
 הנעדר, ז'ניה אורבך, נראה לאחרונה בקרבת מוזיאון האצ"ל בסמוך לטיילת בעיר.
גובהו ממוצע, מבנה גופו רזה, שיערו חום והוא מקריח בחזית ראשו.
אורבך נראה לאחרונה כשהוא לובש אפודה כחולה, חובש כובע אפור ונושא תיק.
הוא ממעט לדבר וייתכן שנוסע על אופניו בעיר. כל היודע דבר על מקום הימצאו מתבקש להתקשר למוקד 100 של המשטרה."
 
העתקתי מאתר חדשות
לצפיה ב-'נו מה איתו ? מצאו אותו ?'
נו מה איתו ? מצאו אותו ?
20/02/2017 | 16:46
2
4
לצפיה ב-'מקוה מאד שכן, אין לי מושג...'
מקוה מאד שכן, אין לי מושג...
20/02/2017 | 17:29
1
9
לצפיה ב-'גם אני מאוד מקווה שהכל היה בסדר'
גם אני מאוד מקווה שהכל היה בסדר
20/02/2017 | 18:36
7
לצפיה ב-'נמצא בריא ושלם תודה לאל'
נמצא בריא ושלם תודה לאל
21/02/2017 | 19:37
1
3
לצפיה ב-'שמח מאוד'
שמח מאוד
21/02/2017 | 19:39
1
לצפיה ב-'עדכון --- הצקות בכיתה'
עדכון --- הצקות בכיתה
16/02/2017 | 16:39
4
124
 

תודה רבה לכול המגיבים. אני מאמינה שאתם צודקים אחד אחד. הייתי בפגישה עם המורה והסייעת. פשוט בושה. הם מאשימים את הקורבן. לטענתם הדברים לא כמו שהבן שלי מספר אותם. הם מודים שהוא לא בידיוק מקובל בכיתה אבל לטענתם אני לדמרי מגזימה. אפילו אמרו שהילד משקר. לא יודעת איך לא תקפתי אותם, היה להם מזל שבאותו יום לקחתי את הסיפרלץ שלי. כול כך הכעיס אותי לשמוע את זה. מה שכם הבנתי שיש התנהגויות של הלד שלי שהוא עושה אותם בישביל לזכות בתשומת לב מצד הילדים שיכולים להתפרש כהצקה אצל הילדים אחרים ואז מגיבים אליו לא טוב. לדוגמה הבן שלי עובר לידם ונוגע בהם בעדינות בזמן שאומר נהנהנהנה ורץ. מבחינתו זו הזמנה למשחק הוא רוצה להגיד לילד "בו תתפוס אותי" אבל זה מתפרש אחרת הם עשויים להיתעלם ממנו במקרה הטוב או אפילו לרדוף אחריו ולהרביץ לו במקרה הרע כמו שכבר קרה. או שפתאום הוא נוגע בדברים של אחרים ומחייך, נטו צורך ביחס אך שוב מתפרש לא נכון. למרות שמאז כיתה א עובדים איתו על הדרך המקובלת להזמין חבר למשחק...הוא מפנים אך מדי פעם גם מתנהג כמו שתיארתי. אז המורה הייתה עסוקה במשך כול השיחה בלשכנע אותי שהוא בעצם אשם. ושגם כאשר קוראים לו בשמות לועגים הוא לא מצליח להיתעלם כמו שניסו ללמד אותו. הוא חייב לענות בקללה וזה מוסיף למעגל ההצקות. הם היו רוצים שהוא יתעלם...נו באמת. בקיצור הילד שלי שקרן ומציק ואני אמא מגוננת והיסטרית. נשמע מוכר ?
מפה לשם עברו כמה ימים ושוב יש בעיות. בהפסקה אחד הילדים רוקן לו את התיק על הרצפה וזרק לו דרך החלון חלק מהחפצים שלו. ילד אחר הביא נפצים לבית ספר וכאשר זיהו שהרעש נורא מפריעה לליאור עשו לו דווקא עליו. 
שלשום התקשרתי למורה שילוב היא באמת חמודה ואכפת לה ושוחחתי איתה. היא הקשיבה לי ואמרה לי שהכן הדברים קורים כמו שליאור מספר אותם וגם במקומות שיכול להיות שהוא מגזים קצת עדיין לא משנה מה היה או לא היה באמת כול עוד הוא מרגיש דחוי. אז הזמינה עבורי פגישה ביום ראשון הקרוב עם המורה, היועצת , הסייעת ואחראיות החינוך מיוחד בבית ספר. אגב אבא הילד יבוא איתי (אנחנו פרודים) , שוחחתי איתו על אפשרות לעביר את הילד לכיתה תקשורת אבל הבן אדם עדיין בהכחשה . 6 שנים מאז שהילד אובחן על  הספקטרום והאבא עדיין לא מעקל...אבל זה כבר סיפור אחר.
אני אגיעה ביום ראשון לבית ספר ואסביר את התנאיים שלי. הילד לא יהי בבית ספר לבד יותר. בשעות שאין סייעת אני אוציא אותו. דרך הגב אני לא אשלח כבר מחר כי בימי שישי אין לו סייעת וזה לא מקובל עלי יותר. אסביר גם שלא אסכים יותר לזה שבהפסקה שלו הסייעת גם בהפסקה. הייתי בהלם היום שמעתי את זה מהבן שלי. אני מבינה למה היא לא יכולה לעמוד בקצב לו. הוא רץ ומשתולל אבל אותי זה לא אמור לעניין נכון ? אני פשוט כול כך עצבנית אוףףףףףף.
אני אבקש לשבת בכיתה עם הילד. אני רוצה לראות בעיניים שלי מה קורה שם. הם יכולים לסרב לי ? אנ אדרוש את זה כתנאי לשלוח אותו לבית הספר. לפחות למשך חודש לראות ולהבין מה קורה שם. אחרת הילד ישב בבית. מה אתם אומרים ?
 
סליחה עך האורך. הייתי חייבת להוציא. 
 
לצפיה ב-'לא מפתיע שמציקים לו'
לא מפתיע שמציקים לו
16/02/2017 | 19:41
64
הילדים קולטים את המסר שהצוות משדר,
ברור להם שכשמציקים לו מי שאשם זה הוא
אז למה שלא יציקו?
 
סייעת זה לא פתרון לדעתי, כמו שכבר כתבתי לך-
היא לא אמורה להיות שומרת הראש שלו.
אם אין הכללה INCLUSION מצד הצוות החינוכי,
לצערי אני לא יכולה לראות איך ייצא משהו טוב מה"שילוב", שילוב בכאילו, לא באמת.
 
הם יכולים לא לאשר לך לשבת בכתה- התצפית שלך תהיה גם על ילדים אחרים
שהוריהם לא אישרו לך לתצפת עליהם.
זה גם לא בהכרח ישפר את מצבו, את יחסם של הילדים האחרים-
ילד שאמא "מזדנבת" אחריו...
ואת הרי די יודעת מה קורה שם- מורת השילוב אישרה את דבריו.
 
שורה תחתונה- לעניות דעתי, הסיכוי היחיד, והוא בכל מקרה קלוש למדיי,
שיש טעם להמשיך בביה"ס הזה, הוא אם תמצאי איזשהו "בן ברית" אפקטיבי,
מישהו שיצליח לשנות את גישת הצוות.
זה יכול להיות המתי"א למשל או איש-טיפול כלשהו.
למה שהורים אומרים לא מתייחסים ברצינות לצערי
אחרת, כל יום של ליאור שם הוא צובר לא רק חוויות רעות,
אלא גם למידה שלילית על העולם ומקומו שלו בו.
 
האם האבא של ליאור מתנגד לכתת תקשורת?
 
אפשרות נוספת שאולי שווה לך לבדוק: האם יש בי"ס דמוקרטי באזורכם?
ומה עם חינוך ביתי, בא בחשבון?
 
 
לצפיה ב-'כל מה ש'עובדים איתו' נראה לי כמו נסיון לשנות אותו'
כל מה ש'עובדים איתו' נראה לי כמו נסיון לשנות אותו
16/02/2017 | 21:36
45
ולהתאים אותו למערכת. הגיוני שזה לא מצליח. ואז המערכת (הילדים) מתעללת בו ואותה מערכת (המורים) מאשימה אותו.
אז השאלה היא האם מוצדק להחזיק אותו במקום בו הוא סובל ?
לצפיה ב-'באים אליו חברים גם הביתה? הוא הולך לחברים אחרי הצהריים? '
באים אליו חברים גם הביתה? הוא הולך לחברים אחרי הצהריים?
17/02/2017 | 10:36
13
לצפיה ב-'נשמע שבית הספר ממש לא מתאים לו'
נשמע שבית הספר ממש לא מתאים לו
18/02/2017 | 10:49
33
עם חוסר תמיכה מהמחנכת והכיתה (ובית הספר בכללי) אין לו מה לחפש שם לדעתי.
אין שום טעם למרר את חייו של הילד עם עוד ועוד זמן לניסיון תיקון.
לצפיה ב-'היום ב 21:00 בערוץ הראשון- משדר מיוחד'
היום ב 21:00 בערוץ הראשון- משדר מיוחד
15/02/2017 | 12:50
2
81
על פרויקט 'רואים רחוק' בצה"ל המגייס חיילים א"סים
ועל א"סים בוגרים ולא עצמאיים שהוריהם המזדקנים כבר לא מסוגלים לדאוג להם.
 
מעניין מה תהיה הפרופורציה בין הנצחת סטריאוטיפים להפרכתם...
לצפיה ב-'למעוניינים- קישור למשדר'
למעוניינים- קישור למשדר
16/02/2017 | 08:09
42
לצפיה ב-'צבא זה אויב הכי גדול לאס"ים'
צבא זה אויב הכי גדול לאס"ים
17/02/2017 | 15:26
47
ממליץ לאף אס"י  להתגייס לצבא החרא הזה אני לא אכביר במילים אבל אין גיהנום לאדם הרגיש  יותר מצבא לחיסול ערבים הזה .
לצפיה ב-'סימנים מוקדמים לאוטיזם'
סימנים מוקדמים לאוטיזם
16/02/2017 | 13:58
2
99
שלום לכולם,
אשמח אם הורים לילדים על הספקטרום ישתפו בסימנים שראו מגיל ינקות בילדים שלהם (במיוחד בגילאים הקטנים) שקשורים לאוטיזם.
ביתי המתוקה בת חצי שנה. ואני מרגישה שהיא שונה ( ומיוחדת!) מילדים אחרים בגילה. 
תודה מראש למגיבים )
לצפיה ב-'סימנים מקדימים'
סימנים מקדימים
16/02/2017 | 17:40
89
אצלינו אני שמתי לב שמשהו שונה ממש מההתחלה. כבר בגיל חודשיים שמתי לב שהילד לא כזה מגיב למוצי מוצי מוצי, הכוונה לא הפנה את הראוש אלינו כמצופה. הלכנו לעשות בדיקה שמיעה שיצא תקינה.
בגיל חצי שנה בעיקר הבחנו בחוסר קשר עיין. היה מגיב בצחוק רועש אלינו אבל לא היה מסתכל אלינו אלה לצד. מדי פעם היה מסתכל לאיזה פינה וצוחק בצורה היסטרית ללא כול סיבה. בגיל כזה התחילו גם תיקים קטנים באזור העיניים. בהמשך בנוסף לחוסר קשר עיין או קשר עיין לא אכותי ראיתי שהוא לא מחקה תנועות. לא כפיים, לא ידיים למעלה ולא שום דבר. בעיקר חוסר עיניין באנשים ויותר עיניין בחפצים בהם היה משחק בצורה לא כול כך מקובלת. פשוט לא היה תן וקח ולא הוצאה והכנסה של חפצים היה נמשך בעיקר לדברים שמסתובבים.
מקווה שעזרתי.
לצפיה ב-'מה לדעתך שונה ?'
מה לדעתך שונה ?
16/02/2017 | 21:40
54
אם תפרטי יהיה יותר קל להתייחס.
ומה אומרים בהתפתחות הילד ?
לצפיה ב-'יוזמה לקידום חקיקה בנושא דיור בקהילה'
יוזמה לקידום חקיקה בנושא דיור בקהילה
16/02/2017 | 14:36
32
מעתיקה מהמייל:
הזמנה מארגון בזכות לרשת קהילות בקשר מובילות שינוי 
לקחת חלק פעיל בקידום חקיקה בנושא דיור בקהילה
 
הפניה מופנית אמנם רק להורים, אבל נראה לי חשוב
שגם הנוגעים בדבר עצמם יגיבו , יביעו דעתם בפני יוזמי קידום החקיקה
ואם מתאים להם- גם יירתמו לעשיה.
 
לצפיה ב-'אבחון מבדל - רגשי או ספקטרום'
אבחון מבדל - רגשי או ספקטרום
12/02/2017 | 15:05
9
153
הי - יש לי ילד בן 11 אשר יש חשש לאבחון בספקטרום אך אנו לא בטוחים.. אמרו לנו לעשות אבחון פסיכולוגי (אבחון מבדל) אשר יבחין אם זה תקשורתי או רגשי.. איך אני מתחיל? מישהו מכיר באיזור המרכז מאבחנת פסיכולוגית טובה שתתן אבחון במה מדובר?
 
לצפיה ב-'למה חשש ? להפך'
למה חשש ? להפך
12/02/2017 | 15:14
86
אם הוא בספרקטרום זה טוב מאוד עוד אספים זה מעולה, בקשר לשאלה אין לי מושג תחכה לתשובה של שולמית ( המנהלת היא מבינה בזה ).
לצפיה ב-'אבחנה מבדלת'
אבחנה מבדלת
12/02/2017 | 16:48
2
103
אפשר לפנות להתפתחות הילד של קופ"ח
או לפנות למכון שמתמחה בכך, כגון באסף הרופא או בבית אחד.
בכל מקרה, האבחון צריך לכלול אבחון פסיכולוגי
(שייערך ע"י פסיכולוג קליני או התפתחותי)
ואבחון רפואי
(שייערך ע"י נוירולוג או רופא התפתחותי עם ותק 3 שנים לפחות
או, פחות מומלץ לטעמי, פסיכיאטר)
וחשוב שהמאבחנים יהיו בעלי נסיון באבחון על הספקטרום.
 
המלצות על מאבחנים פרטיים תמצא בקישורי הפורום, בסעיף 'רשימות אנשי מקצוע'.
אם תסתבך בחיפוש, על תתבייש לשאול
 
מה הביא אתכם לאבחון (אם זה בסדר לשאול)?
 
לצפיה ב-'אבחנה מבדלת'
אבחנה מבדלת
13/02/2017 | 13:16
1
48
הי מה שהביא אותנו זה התנהגות מסוימת, חוסר בטחון, וכו... כמו כן תמיד היה בעיכוב התפתחותי שפתי מוטורי
האם פסיכולגית של בית אחד זה טוב? יפית הורוביץ מכירה?
אגב הלינק של התפתחות הילד - יש החזרים רק עד גיל שלוש נראה ככה
לצפיה ב-'מגיל 3 עד 18 יש השתתפות עצמית- 30 ש"ח '
מגיל 3 עד 18 יש השתתפות עצמית- 30 ש"ח
13/02/2017 | 14:11
40
זה עדיין שרות שניתן בתוך הסל הממלכתי.
 
אינני מכירה את יפית הורוביץ, אבל בד"כ אנשי המקצוע של בית אחד מנוסים
ויודעים את העבודה.
חוזרת ומציינת שמלבד אבחון פסיכולוגי יש צורך גם באבחון רפואי.
 
האם הוא מודע לכוונה לפנות לאבחון?
שוחחתם על זה? מה הוסבר לו?
איך הגיב?
שואלת כי מנסיוני, חשוב להתעכב על המסרים שאנחנו מעבירים לילדינו
לצפיה ב-'לדעתי עדיף להתחיל מפסיכיאטר מומחה לספקטרום.'
לדעתי עדיף להתחיל מפסיכיאטר מומחה לספקטרום.
12/02/2017 | 21:44
2
58
פסיכולוגים אוהבים לתרץ הכל ב'בעיות רגשיות'.
לצפיה ב-'אבחנה מבדלת'
אבחנה מבדלת
15/02/2017 | 10:23
1
32
תודה.. אמרו לי כי אם עשינו כבר אבחון נורולוגי אז מה שנשאר כדי להלשים זה אבחון פסיכולוגי. העניין הוא שאין לי מושג איפה למצוא מאבחנים טובים...
לצפיה ב-'מה הייתה האבחנה באבחון נוירולוגי ?'
מה הייתה האבחנה באבחון נוירולוגי ?
16/02/2017 | 21:44
21
נכון באבחון אוטיזם צריך איבחון רפואי (של נוירולוג או פסיכיאטר או רופא התפתחותי) ואיבחון פסיכולוגי.
אבל אצלכם הרי עדיין טוענים שיש משהו רגשי .
לצפיה ב-'איבחון פסיכולוגי'
איבחון פסיכולוגי
15/02/2017 | 00:02
33
יש את מכון מראות באיכילוב, את יכולה להגיע עם טופס 17 כך שלא תצטרכי לשלם הון לפסיכולוגית.
בכל מקרה רצוי מאוד איבחון הפסיכולוגי בכלי איבחון ados/adi
בהצלחה
לצפיה ב-'אסף הרופא זה המקום הכי טוב לאיבחון'
אסף הרופא זה המקום הכי טוב לאיבחון
16/02/2017 | 21:08
14
לצפיה ב-'בתחילת הדרך'
בתחילת הדרך
13/02/2017 | 21:47
13
131
שלום,
לפני כמה ימים קיבלנו את הבשורה - בננו היקר נמצא על ספקטרום האוטיזם. עוד בטרם עיכלנו פנינו מיד לאינטרנט - לחפש מידע על אוטיזם, על טיפולים, על מסגרות שונות. איך מנווטים בין כל האינפורמציה? איך מקבלים החלטה להתמסר לטיפול/מסגרת/תכנית מסוימים? התחושה היא שההחלטות שנקבל עכשיו בנוגע להמשך טיפול הן כ"כ גורליות - עבור בננו, עבור המשפחה כולה. אנחנו הולכים לאיבוד. אם יש למישהו המלצות כיצד מתחילים, לאן פונים, נשמח לקבל הכוונה. תודה מראש,
לצפיה ב-'עצה ראשונה לא להלחץ'
עצה ראשונה לא להלחץ
13/02/2017 | 22:18
2
79
ולראות בנכם אדם שלם ויפה כי אוטיזם זה לא דבר שלילי לא לשגר לילד שהוא פגום או שיש לו בעיה לראות את היופי הגלום בו, בנוגע לטיפולים אני לא ממליץ על טיפולים כמו קלנאי תקשורת או שיטות אילוף שונות שיטת לשנוי התנהגות בעיני זה מאוד קשה לאוטיסט ולא כדי שישנה את שפתו או התנהגתו אלא ילמד לקבל ולאוהב את הדרך שלו למרות הכל, למשל אני יכול להצביע על עצמי שטיפול קלנאי תקשורת פגע בי ולא אהבתי את וטיפול בהתנהגות שמעתי דברים רעים מאוד וזה בכלל שנוי האוטיסט לגמקי והתאמה לחברה ובעיני זה לא נכון, אלא קבלה של שונות  זה כל היופי בנאורות לא לשנות לא לסרס אלא לקבל, אז לא ממליץ על טיפולים כאלו מה שאני כן ממליץ זה טיפולים כמו תרפיה בציור או שחיה, רכיבה על סוסים, את זה מאוד אהבתי בתור ילד ובוגר, אז זה הטיפולים שאני ממליץ, זהו  זה מה יש לי לומר לך, שהיה המון בהצלחה וברוך הבאה למשפחה , עוד אספים זה חשוב וטוב, אני שמח שיש כמה שיותר אוטסטים .
לצפיה ב-'תודה רבה!'
תודה רבה!
14/02/2017 | 10:00
1
167
לצפיה ב-'בכיף מכל הלב'
בכיף מכל הלב
14/02/2017 | 11:15
12
לצפיה ב-'ברוכה הבאה'
ברוכה הבאה
14/02/2017 | 08:27
6
61
הרשת אכן מוצפת במידע, לא כולו "ראוי למאכל אדם"
הבעיה היא כמובן, שלמי שחדש בעניין, אין עדיין כלים לסנן ולמיין
ואז יש הצפה, והבילבול שכדי להתמודד איתו פנינו לרשת, רק מתעצם.
זוכרת את עצמי במצבכם לפני כאחת עשרה שנים...
 
ראשית לכל- נשימה עמוקה.
באמת, לא רק מטאפורית
שום רכבת לא תברח לכם, שום חלון הזדמנויות לא יטרק בפניכם.
חשוב לעשות בחירות מתוך שיקול דעת, ידע, הבנה,
ולא מתוך לחץ ובהלה.
 
בנכם נשאר אותו ילד נפלא שתמיד היה,
האבחון פשוט יכול לסייע לכם לתת לו ולהשיג עבורו
את המענים המתאימים לצרכיו
כך שיוכל לשמוח ולפרוח (לא להיות כמו כולם- להיות הפרח המקסים שנועד להיות).
 
הורים לא אמורים להתמסר לאף טיפול/מסגרת/תכנית
רק לילדם.
גם כשבוחרים בטיפול/מסגרת/תכנית, להיות תמיד עם אצבע על הדופק,
להיות קשובים לילד- למילותיו ולשתיקותיו, למבטיו לצליל קולו ולכל השאר-
האמנם זו הבחירה המתאימה לו בשלב זה של חייו?
מה שהיה נכון אתמול עשוי להיות לא נכון מחר, ולהיפך.
ולפעמים אנחנו עושים טעות, בוחרים לא טוב.
לא נורא.
אם אנחנו קשובים, אפשר לתקן, לבחור אחרת.
 
אם אתם כבר בתנופת קריאה ברשת, מציעה לכם להתחיל מקישורי הפורום שלנו-
מקורות "לא ראויים למאכל אדם" לא נכנסו לשם
ויש שם שפע של מידע בשלל תחומים- שיטות, מסגרות, זכויות ועוד
אבל גם- ולדעתי חשוב ביותר, בסיסי לפני כל הנ"ל-
סעיף 'אנשי הספקטרום בארץ ובעולם'.
כי קודם כל חיוני להבין מה זה בכלל אוטיזם
והמומחים הגדולים ביותר בסוגיה הם אנשי הספקטרום עצמם.
גם סעיף 'סרטים' יכול לתרום לעניין.
כניסה לקישורים דרך לשונית 'כלים ומידע' שבראש העמוד.
 
בן כמה הילד?
האם הוא מודע למסקנת האבחון?
מה הוסבר לו?
איך הגיב?
 
דרך חדשה בפניכם. לא קלה אבל מופלאה
ואם תרצו- אנחנו כאן,  הורים "ותיקים" ואנשי ספקטרום בוגרים
 
לצפיה ב-'תודה לך'
תודה לך
14/02/2017 | 09:55
1
43
וואו, אני לא יכולה לומר לך כמה התשובה שלך עזרה לי ברגעים אלו. אני מודה לך מכל הלב, ובהחלט אסתכל בקישורים המוצעים כאן באתר. אני בטוחה שאחזור אם עוד שאלות בעתיד הקרוב, אבל בינתיים - האם שמעת על RDI? על דורון זוהר? אני מנסה למצוא אנשים שמכירים את התכנית שלו מקרוב...שוב תודה!
 
לצפיה ב-''
14/02/2017 | 10:07
28
כן, שמעתי .
הוא גם כתב כאן בעבר.
תמצאי מידע גם על השיטה הזאת בקישורים
 
שבה וממליצה - לפני שרצים לשיטות, לתת זמן וקשב פנימי לנסיון להבין את עצם העניין.
מה בכלל "אוטיזם"?
במה שונה חווית הקיום של א"ס (איש הספקטרום)
מחווית הקיום של נ"ט (נוירו-טיפיקל, "רגיל")?
 
לפני שמטפלים, כדאי שיהיה מושג מבוסס לגבי האם ובמה ואיך לטפל.
 
לצפיה ב-'ועוד משהו'
ועוד משהו
14/02/2017 | 10:04
3
61
שכחתי לענות על השאלות שלך - 
שליו שלנו בן 20 חודשים, כך שלפחות לא היינו צריכים להתמודד עם התגובה שלו לאבחון. אני משערת שהוא רואה שהילדים סביבו כבר מתקדמים ממנו, ושהוא מרגיש שהוא לא מצליח ושקצת יותר קשה לו, אבל לא יודעת לומר מעבר לזה...
לצפיה ב-'לא בטוח שהוא משווה בין עצמו לפעוטות אחרים'
לא בטוח שהוא משווה בין עצמו לפעוטות אחרים
14/02/2017 | 10:29
1
52
ולא בטוח שבהכל תמיד יותר קשה לו
לא"סים יש כשרונות יחודיים,
למשל יתכן שהזכרון הויזואלי ו/או השמיעתי שלו טוב משל רוב האחרים.
 
כשמדובר בגוזלון קטן כ"כ אכן אין צורך להתמודד עם תגובתו לאבחון
אבל הילד קולט מסרים, כולל סמויים, מהסובבים אותו, במיוחד מהוריו
ומושפע מהם מאד.
עוד סיבה לחשיבות הנקודה שציינתי קודם-
לא לבלוע את הסטריאוטיפים של הסביבה ומרבית אנשי המקצוע  לגבי אוטיזם,
אלא ללמוד בעצמנו, מהילד שלנו ומא"סים בוגרים.
לא לשדר לו מסרים שגויים ומזיקים- הוא אינו פגום.
 
(תרגום הטקסט בתמונה עם החתול: זה אינו כלב נכה, זה חתול).
לצפיה ב-':)'
:)
14/02/2017 | 12:48
7
לצפיה ב-'לא נראה שילד בן פחות משנתיים'
לא נראה שילד בן פחות משנתיים
16/02/2017 | 21:48
23
מוטרד איך מתקדמים ילדים אחרים בסביבה שלו .
מה שבטוח שאתם ההורים רואים דברים שלא מצליחים לו וקשים לו , וכנראה זו הסיבה שפניתם לאיבחון.
לצפיה ב-'ברוכים הבאים '
ברוכים הבאים
15/02/2017 | 00:48
2
25
קודם כל צריך לעכל. זה לוקח זמן. שום דבר לא גורלי ויש זמן להכל. את ההחלטות צריך לקבל בזמן רגוע ובראש שקט. אינטרנט זה מקום טוב לקבל מידע אבל את המידע הזה צריך לסנן.ברשותכם שתי שאלות : בן כמה הילד ? מה ההמלצות הטיפוליות באיבחון ?
לצפיה ב-'הוא בן שנה ושמונה חודשים'
הוא בן שנה ושמונה חודשים
15/02/2017 | 08:54
1
37
ועוד לא דיברואיתנו באופן מסודר על המלצות טיפוליות, מלבד לשלב אותו במסגרת טיפולית כגון מעון שיקומי או מעון תקשורת.
לצפיה ב-'זו כבר המלצה טיפולית רצינית.'
זו כבר המלצה טיפולית רצינית.
16/02/2017 | 21:45
32
אז מה שצריך לעשות עכשיו זה לדאוג למסגרת החינוכית.
לצפיה ב-'יש פה הורים לילדים קטנים על הספקטרום מנתניה?'
יש פה הורים לילדים קטנים על הספקטרום מנתניה?
14/02/2017 | 12:23
41
אשמח לשאול כמה שאלות על גני תקשורת ומטפלים באזור.

תודה :)
לצפיה ב-'אספרגר'
אספרגר
13/02/2017 | 12:57
2
104
שלום
הבן שלי עידן , בן 27 אובחן עם אספרגר במרפאת קשת לפני 4 שנים,
ביטוח לאומי לא הכיר בו גם לאחר עירעור. הוא כבר 5 שנים בבית ולא עובד כלל.
מחפש פסכיאטר שיתן חוות דעת נוספת להגשת עירעור נוסף
תודה טלפון לקשר 0546854944
לצפיה ב-'ניסיתם לפנות למרפאת קשת ולבקש מכתב שיציין את הקשר בין '
ניסיתם לפנות למרפאת קשת ולבקש מכתב שיציין את הקשר בין
13/02/2017 | 14:15
57
האבחנה לבין קשייו להתפרנס?
 
בוגרים על הספקטרום זכאים לקצבה רק אם הם משכנעים את ביטוח לאומי בקשר הזה.
האבחנה עצמה אינה מזכה אותם בקצבה.
לצפיה ב-'אני באותו מצב'
אני באותו מצב
13/02/2017 | 20:02
50
שש שנים בבית בלי עבודה ועכשיו בתהליך לקבל הוסטל ואבחון חוזר במרפאות קשת, אני לא מבין את המערכת האטומה הזו, שמשאירה אנשים ללא עבודה ללא תעסוקה ללא חיים בכלל במשך שנים .אבא שלי אמר שנתבע אותם, אמרו לנו כל פעם תירוץ אחר וככה נמשך שנים, אני מאחל הרבה בהצלחה לך ולבנך, תדע שהמערכת עקומה מאוד ויש הרבה קשים, נקווה שיעזרו לכם מהר, לי לא עזרו מהר וגרמו לי להרבה סבל ..
לצפיה ב-'לא רוצה שיפחדו ממני'
לא רוצה שיפחדו ממני
11/02/2017 | 18:38
3
114
ש לי בעיה חמורה מפחד אני לא רוצה לפחד ולא רוצה שיפחדו ממני, אבל יוצא שמפחדים ממני נורא למשל אמי או אחותי נורא מפחדות ממני .
אחותי לא מודה אבל אמי כן אני ארצה לפרט קצת ואז לבקש עצות מה לעשות כדי לא להיות אלים
ושלא יפחדו ממני כל כך, ברור לי שזה לא קל,
ואין דבר כזה ממש עצות אז אשנה להכוונות טוב ? אתחיל אחותי אומרת שהיא מנסה להבין את המכניקה 
שלי ואת האישיות שלי לגמרי כדי למנוע
עימות, היא מנסה להבין מה מכעיס אותי, מה כואב לי, ומה גורם לי להיות אלים כלפיה וככה לבטל אותו, היא גם אומרת שהיא הרבה פעמים נבלעת
בתוך עצמה ומכחישה את עצמה כדי להתאים אלי, ולמה שאני מרגיש, לכן היא לא אוהבת לומר לי 
" לא " כי היא יודעת שזה מוביל לאלימות אני אתן
שתי דוגמאות עליה ואחת או שניים על אמא, אז נתחיל למשל היא יודעת שיש לי את הקטע של השיגעון גדלות, והיא לא אוהבת את זה כי היא אספית
ושונאת הריריכה ומי יותר ומי פחות, אז שאני מתחיל עם זה היא מתחילה לגמגם ולא נותנת לי מה שאני רוצה כלומר אשרור אז אני מתעצבן דוגמה אחת


פעם אחת באתי עליה ואמרתי לה כך " אני הבן אדם הכי חכם ועמוק שאי פעם תכרי את לעולם לא תכירי בן אדם אחר טוב ממני " אז היא כזה ניסתה
להתחמק אז דחקתי בה ואמרתי " נו נכון או לא ? " אז היא פחדה כי היא ידעה מה אני יעשה לה אבל לא אמרה בדיוק מה שרציתי אז אמרה " כן
אני באמת לא מכירה כל כך אנשים חכמים כמוך אתה מדהים " אז כמו שמוק מפגר השתגעתי
עליה כי רציתי שתאמר מה שאמרתי, שאני הכי
חכם אי פעם אז אמרתי " את לא מבינה זונה ? הכי חכם אי פעם, לעולם לא תכירי בן אדם חכם כמוני אני אשחוט אותך שרמוטה " ואז היא כסה
הבינה מה הולך לקרות ,ונסתה להרגע אותי ולא רציתי אז לקחתי את השער שלה והצמדתי לריצפה, כאלו  משכתי אותה בשער עד לריצפה.
והיא התחילה לבכות ממש אבל, ואז הפסקתי והיא הלכה לחדר שלה וממש בכתה שם וכזה אמרה 



לעצמה " מה עשיתי לו אני לא מבינה
מה נתי רוצה " אז הלכתי לשם ובקשתיי סליחה והיא לא רצתה לדבר איתי אז קללתי אותה ואמרתי " תזדייני ישרמוטה חבל לא תלשתי
לך את כל השער " וחבל על השער שלה הוא כזה יפה עד התחת וממש חבל עליו די הרסתי לה אותו מרוב המשיכותחח זה די מצחיק לא?

ועוד דוגמה אבל בנוגע לאי יכולת לא לתת לי לדבר שאני רוצה ולסתום לי את הפה, היא הייתה בחדר וראתה את האולפה, טנבולה שאני
והיא מאוד אוהבים, אז היא ראתה שאני שם אז אמרה לי כזה " בוא נתי נראה ביחד בוא שב לידי " אז ישבתי לידה במיטה וזה, והתחלנו
לראות, אז ראינו איזה חצי שעה, ונשאר עוד רבע שעה לסוף, ואז פתאום קפץ לי לראש איזה מה שהוא שמעתי על לאונרדו, אז רציתי לומר
לה, ז היא אמרה " נתי לא עכשיו אני רוצה לראות אמר לי שיגמר " אז התחלתי לדבר לעצמי ולעשות 
רעש אז היא די כעסה ואמרה " אבל
אמרתי אחרי  האלופה אני לא יכולה עם הרעש כאב לי הראש " אז שמעתי אמרה רעש על מה שאמרה על לאונרדו וכעסתי נורא ואמרתי
" רעש ? לומר על ליאו זה רעש לכי זדייני את והחרא שאת רואה צריך לדבר עליו כל הזמן הוא הכי חכם בהיסטוריה " ובלה בלה החלתתי
לפרט לה את כל הישגים, והיא ממש כעסה על זה אז כאלו בכעס אמרה " טוב אני מבינה שאתה רוצה 

לדבר לעצמך, אז אני לא רוצה לשמוע
קולט ? אתה מבין מה אני אומרת ?" אז נעלבתי והתחלתי לתת לה אגורפים לפנים פצצתי לה את הצורה היא התחילה לצרוח, ולבכות, ואבא
שלי בא והפריד בנינו, והיא התחילה לצועק עלי " אתה זבל אני שונאת אותך " וזה כאב לי ורציתי לבקש סליחה והיא לא דיברה איתי כמה ימים,

אז כמו שאתם רואים מאי מנסה איתי בטוב ורק אחא כך נכנסת למתקפה או סינון, אמא שלי זה מקרה שונה לגמרי חמעצבן ביותא, אני מדבר עם אמא שלי שעה והיא בכלל לא עונה ,אני שואל שאלה והיא אומרת במילה אחת " יפה " או " טוב " ולא מפרטת ואני לא מבין כלום, דוגמה אני בא עליה ומראה לה קטע שכתבתי אז אני שואל אותה מה דעתך? אז היא אומרת " יפה " אני אומר לה 

מה " יפה " היא חוזרת כמו אקלוליה " יפה , ככה שעה עד שאני מתחרפן ומשנה כל שנייה ומנסה לגלות מה יפה בעניה והיא לא מסבירה אז אני מרביץ לה בראש, או מביא לה כאפות דוחף אותתה וזה, היא לעומת אחותי אומר ברש גלי שהיא מפחדת ממני, ולא רוצה להיות איתי באותו בית לבד כי אני אלים, היא מתעלמת ממני, ושתקנית מתה, וזה מחרפן אותי, כי עם מאי אפשר לדבר שעות איתה לא, אז מ
 צד אחד אני שונא שהיא מפחדת ממני מצד שני אין לי ממש בריריה כי אני לא שולט בזה, וכמה שמנסנ ה לא מצליח, אז קיצור מה הכוונים שלך גדי לא להיו אלים למאי ולאמא ? מה עלי לעשות כדי שלא יפחדו ממני ? כי אני שונא פחד, והרבה שנים רעדתי מאבא שלי, ואני יודע כמה זה נורא לייות שכל רגע אתה יכול לחטוף, קיצור עצות בבקשה. ..
לצפיה ב-'אחותי אמרה לי עכשיו'
אחותי אמרה לי עכשיו
11/02/2017 | 20:52
2
54
שאני הבן אדם הכי מצחיק שהיא מכירה אבל בו זמנית הכי עצוב שהיא מכירה, והיא אמרה שזה קשור . שעצב וצחוק הם נגזרות אחד של השני ושאני ליצן שמתחבא מאחורי עיניו דמעות, ואני בורח דרך הצחוק אבל אני בן אדם מאוד מיאוש ועצוב ברמות מאוד עמוקות , אז זה די נכון כי כל הילדות שלי נסיתי להצחיק והייתי הליצן של הכיתה אבל בו זמנית הייתי עצוב ומדוכא ועם התקפי זעם, ומסוכל נורא ודופק את הראש בקיר ודברים כאלו ,אז היא כזה חיבקה אותי ואמרה לי  " שאני אוהבת אותך לעד נתי איך שאתה עם הרע ועם הטוב " זה נורא ריגש אותי, וחיבקתי אותה, אז זה כל כך עושה לי
צער, כל מה שעשיתי לה החל מהפגיעה מינית שלא הבנתי אז שזה אנס וחשבתי שזה אהבה, והיא גם הראתה לי אהבה כזו אז הייתי נורא מבולבל, קיצור  אני נורא אוהב את אחותי, ממש אבל אוהב היא הכל עבורי ,ממש בלי פתוס היא החיים שלי, חבל על הכל, חבל שהייתי רע עליה חבל שאני רע, אני כזה דפוק .. סליחה מאי .
לצפיה ב-'למה לדפוק את הראש בקיר ? שאפשר לאוהב ?'
למה לדפוק את הראש בקיר ? שאפשר לאוהב ?
12/02/2017 | 10:55
1
49
.
 
את מה ? ושאין לך כלום בחיים בטוב ? וחוץ מזה שיש לך וויסת חושי כזה שברגע שאתה לא מצליח אתה הופך למשוגע ? ומנפץ את הראש בכל הזכוכיות בבית ומגיע לבית חולים ? כן כן ? אתם לא מבינים מה החרא הזה עשה לי, איזה סבל זה שאני לא יכול לשלוט על עצמי,יורק שהמחשב לא עובד שנייה או האטרנט נופל אני מתחיל לצרוח בבית ולדפוק את הראש בקיר, עד שאני נופל על הריצפה, מה אני יכול לעשות נגד זה ? אני תינוק אני לא יכול לשלוט בעצמי, אני לא מסוגל שלא הולך לי כמו שאני רוצה, שהייתי ילד אמרו לי לשבת במקום כי הייתי רץ מצד לצד בלי הפסקה במשך שעות ובוהה בקיר בזמן זה, והיום מה ? היום אפילו את זה אבי לא נותן לי כי הוא גם רגיש לרעש או לתנועה ומאז שהוא בבית יותר, הוא לא מרשה לי לזוז בכלל, וכולא אותי בחדר שלי, ואני רוצה ללכת סביב עצמי ולמחוא כפים ולמזמז את מה שאני קורא והוא לא נותן לי, אז אני דופק את הראש בקיר, עד שהמוח מתפוצץ כבר גרמתי לעצמי נזק ולכמעת זעזוע, אז מה ? למי שהוא אכפת ? איך אני פוטר את הבעיה החרא הזו ? איך אני מפסיק לדפוק את הראש בקיר ? עצות, תבונות, מחשבות ? אני לא מצליח לפתור אינפי ישר בום ראש בקיר, האטרנט נפל ישר ראש בקיר, אני לא מבין פסקה משיר ישר ראש בקיר, מזה הדבר הזה ? זה קשור לווסית רגשי נכון ? איך אני עובד על זה ? לא רוצה כואב לי כבר הראש, יש לי כאבי ראש נוראים בגלל כל הדפיקות ,או שאני חותך את עצמי שזה בכלל קיצוני, חכתי עצמי מאות או אלפי פעמים, כל שבוע אני חותך את עצמי או מכבה סיגרות או מה לא, כל ההגוף שלי צלקות, אני נראה כמו מפלצת עם הצלקות האלו, אבל עכשיו נע בראש בקיר, מנסיונכם איך פותרים את זה ? כואב לי הראש וזה מסוכן אחשורמטה, מה  לעשות ? עצות,תודה 
לצפיה ב-'איך ?'
איך ?
13/02/2017 | 17:59
20
איך יכול להיות שאספי יעשה דבר כזה, שאספי שאמור להיות רגיש וטוב יפגע ככה ?שאספי שכולם ראו בו מלאך שמעולם לא צעק על איש שלא הכה לעולם שבכה מכל אי צדק ,שהיה האדם הנפלא בעולם, והילד כל כך אהב אותו וכל כך העריץ אותו כאלו הוא אלוהים, איך האדם הזה יכל לעשות לו ככה ? לשנות את עצמו להפוך למי שהוא לא ? להפוך את הילד לאישה שלו, להראות לו חיבה שלא לו ? מינית ? לילד בן חמש ? ואולי הילד ממציא ? אולי הוא מדמייו ? אולי יש לו הזיות ? וכל הפלאשים וכל הסיוטים זה רק מפרי מוחו ? הילד רע נכון ? הילד אשם ? הוא שידר את זה ? כמו שאמרו לו שחבורה של נערים עלו עליו אחד אחרי השני במשך שנים ? והוא שתק ? הוא אהב את זה ? אהבת את זה ילד ? אהבת להיו שרמוטה ? אתה שרמטה של כאב לא ? נהנה להביט בסבל  ? אהבת את זה ? נהנת שהם עלו עליך לא ? זה  חרמן אותך לא ? שככה עשו ? אבל הם זה לא הוא, היה אחר, הוא היה מלאך, אז למה אתה ככה מלכלך עליו ? למה אתה לא יכול לשכוח ?
 
שהוא הכניס אותך לאבמבטיה והתחיל לגעת בך ואמר " אתה האור שלי " למה לא אמרת אז כלום ? שראית את אבריו החשופים ונגעלת ולא רציתי לפגוש בהם אבל פגשת, למה אז לא אמרת ? אז אמר הילד אחרי שנים למי שראתה הכל ולא עשתה כלום, ואמרה כך " אנשים מבוגרים וחולים צריכים להביא ילדים אליהם שישמחו אותם " זה התשובה על שאמרת לה שכאב לך, אבל הוא היה אספי מלאך, הוא המלאך של המשפחה, הוא היה אנטלטקאול כבד שהערצת שידע עשרות שפות וידע לצטט מכל חלק מוטורפוזאות או מדנטה ומגתה וממי לא, ושידע יוונית עתיקה ולטינית וניסה ללמד פעוט בן חמש ללמוד את מה שגדול ידע, והיה מצייר את הדמויות מאודאיסה ומצביע לך פכועט בן ארבע חמש ומרים אותך על הידים ואומר לך על התאוריות על מי היה הומרס ועל מאיפה שאוב האגדות האלו, והיית ה מביט בו בו בפליאה, ושהיה מצייר לך את עיר הולדתו בגרמניה, ושהיה הוא כבר זקן ונוטה למות נזכר במה היה אז, בשואה וחשב שהוא שם, ואז כבר לא אהבת אותו, ילד רע, אז כבר גדל והוא היה לו פגעיה מוחית, ונטשת אותו, ולא יכלתה לסבול אותו וא הקריזות שלו, אבל שהיה יותר בריא הוא היה אלוהים  עבורך, אז למה למה אספי יעשה דבר כזה ? למה שיפגע בפעוט בן ארבע ?למה שיהפוך אותו לאישה ? למה שיאנוס לו את הנשמה, אדם שמעולם לא פגע בזבוב, שהיה האיש העדין והרגיש בעולם, שהיה איש ספר ואנטלטקאול כבד הומינסט ומלח הארץ
 
שהיה ממקמי הארץ, למה שהוא יהפוך למפלצת ? אתם מבינים ? אולי הילד משקר ? אולי הילד מדמייו ,הלוואי שהכל שקר, הלוואי שהילד שקרן, הלוואי שהוא סיכופרן חולה רוח שמעליל רע, אבל לא נראה לי, אחרת למה הוא קם בצעקות, למה הוא שומע את הקול שלו, מרגיש את האמבט החם כל פעם שהוא חוזר לאותו בית ? האם הילד מפספס ? הוא שיקר ? לא יודע נראה לי הילד אומר אמת, אבל האספי הזה לא מבין למה, הוא לא שלט בעצמו ? בדלל הפגיעה מוחית שהחלה אז ? בגלל זה ? אסור להאשים אותו נכון ?  זהו הילד כל כך עצוב, שהוא צריך לכתוב דבר כזה על מלאך כזה, הילד רוצה להבקע את השמים לאלף רבבות ושיצא כל הרעל מהפה המלכולך שלו אבל הוא לא יכול, הוא מאמין במה שהוא אומר והחלמות והפלאשים לא משקרים ? אמן שכן והילד לא סיפר מי זה ולא יספר כי לא יאמנולו, אז הוא ילך לקבר עם הסיפור שלו, וזהו, פרקתי .
לצפיה ב-'איבחון'
איבחון
12/02/2017 | 21:05
2
91
הבת שלי מאובחנת ע"י פסיכיאטר המספר בעיות ומתוכן חשד לבעית תקשורת.
אני מחפשת בנרות פסיכולוג התפתחותי רציני/ת באיזור אילת או המרכז שיכול לסייע לנו.
 
לצפיה ב-'גם בתחום זה הפריפריה מקבלת שרות פחות טוב '
גם בתחום זה הפריפריה מקבלת שרות פחות טוב
13/02/2017 | 08:05
28
מקוה שתמצאי, אולי מישהו כאן מכיר.
יכול להיות שלא יהיה מנוס מנסיעות לפחות לב"ש.
אבחון זה רק כמה פגישות, חצי צרה,
מתארת לעצמי שאם בעתיד תחפשו מטפלים עם נסיון בספקטרום,
עלולה להיות בעיה... מקוה שאני טועה.
לצפיה ב-'האם ניסיתם דרך התפתחות הילד של קופ"ח?'
האם ניסיתם דרך התפתחות הילד של קופ"ח?
13/02/2017 | 08:16
12
לצפיה ב-'מרפאה בעיסוק '
מרפאה בעיסוק
12/02/2017 | 20:48
31
הי, אשמח לקבל המלצות על מרפאה בעיסוק שמתמחה בויסות חושי בנתניה והסביבה.
המלצה על קלינאית תקשורת גם כן תתקבל בברכה
לצפיה ב-'הסעות תלמידי שילוב ללימודים'
הסעות תלמידי שילוב ללימודים
11/02/2017 | 21:29
1
46
לגבי ילד בשילוב בתיכון מחוץ ליישוב בפרפריה
מחפשים מידה על נוהל זכויות
או קשר עם משהוא עם נסיון אישי בנושא
שעות הסעות המועצה ואוטובוס ציבורי אינם מתאימות לשעות התיכון
שמענו שמגיע לילד מונית -איך אפשר לבדוק?
לצפיה ב-'בעקרון, תלמידים בשילוב יחידני לא מקבלים הסעות, אבל'
בעקרון, תלמידים בשילוב יחידני לא מקבלים הסעות, אבל
12/02/2017 | 09:31
28
בנסיבות שלכם אולי כן אפשר יהיה לקבל הסעה
 
מציעה להתייעץ עם המתי"א שלכם

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

יורה דעה- הכנה למבחנים מחוננים ופיתוח חשיבה יצירתית
יורה דעה- הכנה למבחנים
אמת הנפש
אמת הנפש
פורום הורים למחוננים
פורום הורים למחוננים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ