לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1189811,898 עוקבים אודות עסקים

פורום לקויות למידה ואסטרטגיות

שלום לחברי הפורום "לקויות למידה ואסטרטגיות".
אני אשמח לעמוד לשרותיכם ולענות על שאלותיכם, ולנסות לסייע לכם.
כמו כן, אני אשמח אם נשתף ידע, רעיונות וכיוצא בזה הקשורים בלקויות למידה ואסטרטגיות. 
בנוסף, אני אשמח לקבל מכם הצעות, בקשות לתכנים שהייתם רוצים לראות בפורום.
 
ולפני שמתחילים,
כמה כללים שנהיה חייבים לשמור עליהם, כללי "תפוז" וכללים אנושיים. הימנעות משימוש בסגנון בוטה או תוקפני אחד כלפי השני. אל תפרסמו בפורום פרטים כגון:  כתובת וטלפון, בשביל זה יש לוח מודעות, כרטיסים אישיים בתפוז אנשים וכמובן ערוצים פרטיים. הודעות מסחריות, פוליטיות ופרסומיות (הצפות) כנ"ל הודעות לא בהתאם לכללי האתר- יימחקו.
 
גלישה נעימה!

הנהלת הפורום:

אודות הפורום לקויות למידה ואסטרטגיות

שלום לחברי הפורום "לקויות למידה ואסטרטגיות".
אני אשמח לעמוד לשרותיכם ולענות על שאלותיכם, ולנסות לסייע לכם.
כמו כן, אני אשמח אם נשתף ידע, רעיונות וכיוצא בזה הקשורים בלקויות למידה ואסטרטגיות. 
בנוסף, אני אשמח לקבל מכם הצעות, בקשות לתכנים שהייתם רוצים לראות בפורום.
 
ולפני שמתחילים,
כמה כללים שנהיה חייבים לשמור עליהם, כללי "תפוז" וכללים אנושיים. הימנעות משימוש בסגנון בוטה או תוקפני אחד כלפי השני. אל תפרסמו בפורום פרטים כגון:  כתובת וטלפון, בשביל זה יש לוח מודעות, כרטיסים אישיים בתפוז אנשים וכמובן ערוצים פרטיים. הודעות מסחריות, פוליטיות ופרסומיות (הצפות) כנ"ל הודעות לא בהתאם לכללי האתר- יימחקו.
 
גלישה נעימה!
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
 
כללי הכתיבה בפורום "לקויות למידה ואסטרטגיות"
אני אשמח אם תשאלו שאלות, תענו על שאלות, תציעו רעיונות, תשתפו מהידע שלכם, תבקשו בקשות וכו'.
כמו כן, אני אשמח לקבל רעיונות לתכנים שאתם רוצים שיהיו בפורום ופינות קבועות. 
אני פה בשבילכם, לנסות לסייע לכם במידת הצורך ולפי יכולתי.
ולפני שמתחילים,
כמה כללים שנהיה חייבים לשמור עליהם, כללי "תפוז" וכללים אנושיים. הימנעות משימוש בסגנון בוטה או תוקפני אחד כלפי השני.
אל תפרסמו בפורום פרטים כגון:  כתובת וטלפון, בשביל זה יש לוח מודעות, כרטיסים אישיים בתפוז אנשים וכמובן ערוצים פרטיים.
הודעות מסחריות, פוליטיות ופרסומיות (הצפות) כנ"ל הודעות לא בהתאם לכללי האתר- יימחקו.
גלישה נעימה והשתתפות פוריה ומפרה בפורום!
 
המשך >>

לצפיה ב-'אֵמוּן בבית הספר '
אֵמוּן בבית הספר
05/03/2016 | 09:51
39
מאמר דעה קצר שכתבתי בנושא השימוש בסמארטפונים בבית הספר.
אמון בבית הספר
מוזמנים ומוזמנות לקרוא.
שבוע טוב, גיל
 
לצפיה ב-'סירוב למתן הקלות בבחינות בגרות'
סירוב למתן הקלות בבחינות בגרות
01/03/2016 | 09:43
1
45
שלום לכם, ביתי לומדת בכיתה יא, אובחנה כלקויית למידה וקיבלה המלצות למבחנים מותאמים בלשון ומתמטיקה והקראה והקלדה באנגלית.
קיבלנו תשובה מהועדה שהבקשות נדחו, מקומם במיוחד שהסיבה לדחיית הבקשה באנגלית זו הטענה שאין סיבה שהילדה תלמד בחמש יחידות והיא יכולה לרדת לארבע. כמובן שנגיש ערעור אבל בגלל קוצר הזמן והמבחנים המתקרבים וגם הסיכוי הנמוך לשינוי ההחלטה רציתי לשאול אילו דרכים נוספות אפשר לנקוט כדי לשנות את רוע הגזרה, למי לפנות?
לצפיה ב-'שלום'
שלום
01/03/2016 | 11:33
31
חוץ מערעור, אני לא חושבת שניתן לעשות עוד משהו.
לצערי זאת מדיניות משרד החינוך בשנתיים האחרונות, והרבה מאוד ילדים נדפקים ממנה.
אישית, אני לא חושבת שיש כזה הבדל בין חמש יחידות לארבע יחידות, אם לביתך יש קושי באנגלית, הוא יופיע גם בארבע יחידות וגם בחמש יחידות. זאת אותה שפה, הרמה של השאלות וכו' היא יותר גבוהה, אבל אם יש קושי בכתיבה או בקריאה, הוא יהיה גם בשלוש יחידות..
לצפיה ב-'עיכוב שפתי- התלבטות מאד מאד'
עיכוב שפתי- התלבטות מאד מאד
01/03/2016 | 08:46
3
61
בוקר טוב
בני בן 6 ויש לו לקות למידה- היה אצל מרפאה בעיסוק ושם סגר הפער וכעת אצל קלינאית תקשורת ששם מרבית הבעיה ועובדים עמו קשה.. בגלל גילו פסיכולוגית הגן לא מעוניינת להגישו לשנה נוספת של הישארות בגן ואומרת רק גן מיוחד. אנחנו הגננת ומורת השילוב שלו בגן העיריה אומרים שהוא ממש לא שם מתאים לגן קטן . עבר אבחון של קלינאית תקשורת ורופאת התפתחות שלא ככ שיתף פעולה כי לא הכיר אותן. אנחנו נלחמים להשאירו שנה נוספת בגן על אף שנתן קפיצה גדולה מאד. בביה"ס בו ילמד אם וכאשר יעלה לכיתה א' מערך השילובים מעולה ויקבל את המקסימום. פסיכולוגית הגן גם לא מוכנה או רוצה לעשות לו אבחון כי אומרת שעבר מספיק אבחונים ואני כן דורשת שתעשה לו. מתלבטת מאד מאד
לצפיה ב-'המשך'
המשך
01/03/2016 | 08:53
2
38
רק אוסיף ואומר שהיה באבחון ריפוי ועיסוק שנה שעברה ולאחר טיפול די סגר הפער עפי האבחון של לאחר הטיפול ואפילו יש דברים שחזק יותר מבני גילו. הנושא העיקרי זה השפתי שגם שם בטיפול כעת. התלבטויותיי אם לא להעלותו לכיתה א' ויקבל שילוב מקסימלי והוראה מתקנת. בוודאות אם היה קטן בשנתון הייתי משאירה אותו עוד שנה אבל לצערי משרד החינוך לא מאפשר. דעתכן שאני צריכה להילחם על הישארות עוד שנה בגן או להעלותו. חבריו בגן היום עמו מגיל שנתיים (5 ילדים9 שעולים, הוא מאד חברותי
לצפיה ב-'שלום'
שלום
01/03/2016 | 11:30
32
אמרת שעכשיו הוא מטופל אצל קלינאית תקשורת, בתום הטיפול היא תוכל להעריך את יכולותיו מחדש, ולהמליץ אם כדאי להשאיר אותו עוד שנה בגן או שיעלה לכיתה א'.
לגבי אבחון התפתחותי שהוא לא שיתף פעולה, אולי כדאי ללכת שוב לאותה רופאה שהוא כבר מכיר אותה, ולבקש ממנה להעריך שוב את יכולותיו ואם כדאי שהוא יעלה לכיתה א' או לא.
לגבי הפסיכולוגית, היא לא יכולה לקבוע לבדה אם הוא מתאים לגן קטן או לגן רגיל או לכיתה א', יש ועדות שילוב וועדות השמה, וזה לא דברים שנקבעים על סמך המלצה אחת. בועדת השמה גם ההורים נמצאים ואת יכולה להגיד את כל מה שאת חושבת, ולהביא את כל הדעות של כל שאר הצוות החינוכי והצוות המטפל בילד. אני מסכימה אבל עם הפסיכולוגית, אם היא שוחחה עם הילד השנה ואבחנה אותו, אין טעם באבחון נוסף אצל אותה פסיכולוגית, זה מיותר.
ולגבי כיתה א', לא משנה כמה הבי"ס שהוא מיועד ללמוד בו תומך ויסייע לו, אם הוא לא בשל לכיתה א', זה יהיה פחות יעיל מאשר אם הוא יעלה שנה אח"כ לכיתה א'. אני מורת שילוב בבית ספר יסודי, ויש לי קבוצה של תלמידי כיתה א', ושניים מהם עלו מוקדם מדי לכיתה א', לא עלו בשלים לגמרי. ואני עושה את המקסימום, המחנכות ומורות הכלה והכל, ועדיין יש פער ביניהם לבין תלמידי הכיתה, וזה יוצר תסכול וחבל.. אם תחליטו שהוא עולה לכיתה א', תנו לביה"ס את כל המידע הנחוץ, ובנוסף תתנו לו את כל העזרה והכלים בבית, אם זה עזרה שלכם או עזרה של הוראה מתקנת על מנת שהוא לא יחוש תסכול אלא יחווה חוויות הצלחה בכיתה א'.
בהצלחה!
 
לצפיה ב-'בשלות רגשית'
בשלות רגשית
08/03/2016 | 13:13
15
שלום איילה,
כדאי מאוד לבדוק את הבשלות הרגשית שלו. כי פערים לימודיים ושפתיים אפשר לצמצם באמצעות אסטרטגיות הוראה מתקנת. ילד שאינו בשל מתקשה להסתגל לבית הספר ואז הפערים מתעצמים. 
אפשרות נוספת היא להעלות את הילד לדיון בוועדת השמה, שם יושבים מומחים שיכולים לתת את הדעת או לחשוב על מסגרת שתתאים לילד, אולי אפילו כיתה שפתית בבית ספר רגיל. בוועדת השמה יש לכם ההורים הזדמנות לשאול ולהתייעץ על כל הנושאים שמטרידים אתכם.
בהצלחה
חיה
לצפיה ב-'מכללת גל'
מכללת גל
29/02/2016 | 14:49
1
101
פניתי לשיקום כדי לקבל מימון ללימודים באונברסיטה, והם הציעו לי לעבור מסלול של 3 חודשים במכללת גל לאבחון.

האם למישהו יש רשמים מהמקום? איזה כלים הוא נותן? האם זה כדאי או שזה פשוט מאין תעודת ביטוח בשבילהם ולא כל כך בשבילי?

תודה.
לצפיה ב-'שלום'
שלום
01/03/2016 | 11:21
33
אני לא מכירה את מכללת גל.
תוכל לתת קצת יותר פרטים, למה פנית לשיקום? איזה אבחון הם רוצים שתעבור?
אם יהיה יותר מידע, יהיה יותר קל לנסות לתת לך מענה.
לצפיה ב-'מוקסו'
מוקסו
26/02/2016 | 16:20
3
53
עשיתי לבתי בת ה-7 מבחן מוקסו.
A - קשב - יצא 1
T - תזמון - יצא 2
I  - אימפוליסיביות - יצא 2
H  - היפראקטיביות - יצא 1

לנוחיותכם אפרט מה המספרים אומרים:
1 - ביצועים טובים, גבוהים מנורמת הגיל.
2 - ביצועים סטנדרטיים, ממוצעים לנורמת הגיל.
3 -  ביצועים חלשים, נמוכים מנורמת הגיל.
4 - ביצועים חריגים לנורמת הגיל.

הבוחן אמר שאין הפרעת קשב והתוצאות טובות ולכן אין ריטלין.

בכל זאת, הילדה קופצת, מפריעה בכתה, אומרת שאין לה חברים. מהמורה עודכנתי שהיא מפריעה בכתה.

אשמח לעצות/טיפים מה צריך לעשות/לבדוק הלאה.

תודה.


לצפיה ב-'אבחון הפרעת קשב וריכוז-'
אבחון הפרעת קשב וריכוז-
26/02/2016 | 21:27
43
בעיניי, אבחון הפרעת הקשב והריכוז צריך להתבצע קודם כל על-פי מדדים קליניים על-ידי איש מקצוע (או אשת מקצוע) המומחה/ית בלקויות למידה- ורק לאחר מכן על-ידי מבחני מחשב, אם בכלל.
אני לא מכירה מספיק את את המבחן שעברה ביתך, אבל אם יש קשיים כלשהם ואת עדיין לא יודעת ממה הם נובעים, ומהי האבחנה, זה אומר דרשייני. כלומר- האבחון לא מספיק מהימן ולא נותן לך תשובות לשאלותייך (וקשה לי לומר אם האשם הוא באבחון עצמו או במאבחן...).
אני יכולה לספר שבמהלך השנים פיתחתי כלים תצפיתיים לאבחון קשב וריכוז, הנשענים על הידע התיאורטי והמעשי שצברתי. מדובר על שאלון תצפיתי ארוך, שניתן גם למורה, גם להורה וגם שאני ממלאת אותו- כחלק מתהליך אבחוני כולל שאני מבצעת. 
אני לא יודעת מי הבוחן הזה, ומהו מקצועו. וגם אם תגידי שהוא נוירולוג- זה לא יעשה עליי רושם, כי פגשתי ,לצערי, נוירולוגים רבים שטעו באבחנות.
בשורה התחתונה יצאת מה"אבחון" עם אותם סימני שאלה.
 
מאיזה איזור את בארץ? נדרשת פה עבודת אבחון רצינית ומעמיקה, וזאת כדי שתביני בדיוק מה הקשיים המעשיים של הילדה, ממה הם נובעים, ומהן דרכי הטיפול. ייתכן שמדובר בהפרעות קשב וריכוז, וייתכן שבדבר אחר- את זה אינני יכולה לדעת כעת, כמובן, מבלי לאבחן את הילדה לעומק.
תתפלאי לשמוע, אבל יש מעט אנשי מקצוע שמאבחנים כמו שצריך ועושים עבודה יסודית ורצינית. אם רעננה רלוונטי לך- את יכולה לפנות אליי לייעוץ טלפוני ראשוני (ללא התחייבות כלשהי, כמובן).
 
שיהיה בהצלחה!
שירה.
 

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
לצפיה ב-'שלום'
שלום
27/02/2016 | 10:42
22
מי זה הבוחן הזה? האם יש לו הכשרה בלקויות למידה??
ויש עוד כמה שאלות חשובות:
האם בבית היא גם קופצת או רק בבית ספר?
האם בגלל הקושי החברתי היא מפריעה בכיתה?
האם בגלל קושי לימודי כלשהו היא מפריעה בכיתה וקופצת?
יכולים להיות מספר גורמים ויכול להיות שהבוחן צדק, אבל צריך לראות את התמונה השלמה, ואותה רואים רק על סמך אינטגרציה, אבחון מומחשב לבדו כמו ששירה אומרת איננו מספיק.
צריך דיווחים חינוכיים מביה"ס, דיווחים ממך (דיווחי הורים), וגם מומחה בלקויות למידה שיודע לעשות אינטגרציה בין כל התחומים וכל התוצאות על מנת לתת החלטה רשמית. ישנם נוירולוגים מצוינים שמומחים ללקויות למידה ויכולים לעשות את האינטגרציה הזאת, אך יש נוירולוגים שלא מומחים בתחום ועדיין מאבחנים, וזה חבל.
הייתי במקומך עונה על השאלות ששאלתי, ושוקלת התייעצות עם איש מקצוע נוסף, ולא רק על סמך התוצאות הממוחשבות והצהרת הבוחן.
בהצלחה!
לצפיה ב-'גם את נעלמת לנו ללא שוב. ללא תגובה וללא תודה. לא יפה...'
גם את נעלמת לנו ללא שוב. ללא תגובה וללא תודה. לא יפה...
30/03/2016 | 10:24
8
לצפיה ב-'ייעוץ נוירולוגי לליקוי למידה'
ייעוץ נוירולוגי לליקוי למידה
14/02/2016 | 10:44
10
100
שלום רב
אשמח אם אולי כאן אני אמצא סדר בכל הבלאגן.
אני אמא לילדה בת 6.3 שנים, החווה קושי רב במעבר לכיתה א'. היא לא מצליחה לקרוא , מתקשה בחשבון ומתקשה בארגון וסדר, ובנוסף או הבעיה העיקרית לדעתי יש לה התנהגות ילדותית מאוד. לפי המורה שלה הילדה בכלל לא בשלה לכיתה א', היא חושבת שהיא עדיין בסוג של גן, קמה בשיעור , לפעמים שרה. מרוב מידע באינטרנט אני משתגעת מסוג של אבחון שאצטרך לעשות: האם קשב וריכוז או אבחון פיסכודידקטי. אני לא רוצה להתייעץ עם היועצת כי היא לא ממש טובה (בלשון המעטה) וגם המורה לא ממש יודעת להגיד לי. שהתקשרתי לקבוע לאבחון לפיסכודידקטי אמרה לי הבחורה שלדעתה קודם כל אני צריכה להגיע לנוירולוג ילדים והוא ידע להגיד לי. אז האם נכון? ושנית מישהו יכול להגיד לי על הנוירולוג ד"ר גינות נתן? אפילו בפרטי? או כל נוירולוג אחר שעובד עם מכבי אבל פרטי. תודה מראש
לצפיה ב-'לפני הכל- אנא כתבי תאריך לידה של הילדה'
לפני הכל- אנא כתבי תאריך לידה של הילדה
14/02/2016 | 15:23
51

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028

 
לצפיה ב-'תאריך לידה : 7/10/2009'
תאריך לידה : 7/10/2009
14/02/2016 | 17:15
19
לצפיה ב-'או. קיי- עכשיו אפשר לצלול לתוך העניינים עצמם-'
או. קיי- עכשיו אפשר לצלול לתוך העניינים עצמם-
14/02/2016 | 22:41
57
אודה לך אם תעני על השאלות הבאות, כדי שאוכל לנסות ולכוון אותך-
 
1. את מספרת שהילדה ילידת אוקטובר, כלומר, ילידת סוף המחזור. נכנסה לבית הספר בגיל צעיר 5.11 , גיל שבעיניי כמרפאה בעיסוק הוא צעיר מדי.
האם העלו בזמנו את הנושא של הישארות שנה נוספת בגן?
 
2. ספרי קצת על תפקודה בגן- האם גם שם היו בעיות של סדר וארגון? מה היה עם יכולת הקשב והריכוז? האם היו פעילויות שנמנעה מהן? מה באשר ליכולות הגרפו-מוטוריות? יכולות השפה? האם השתתפה במפגשים? מצב חברתי ורגשי...
 
3. האם יש לקויי למידה במשפחה (כולל בעלי הפרעת קשב וריכוז)? את או בעלך? אחים? בני דודים? דודים?
 
למעשה, צריך לבצע פה מה שנקרא אבחנה מבדלת- בין
א.חוסר בשלות ללמידה בכיתה א'
ב.לקויות למידה
ג. שילוב של שניהם
 
מה שה"בחורה" אמרה לך מבחינתי ממש ממש לא נכון. אני שולחת לנוירולוג רק לאחר תהליך אבחוני שאני מבצעת, ואני שולחת אך ורק אם אני רואה בוודאות שיש קשיים בקשב וריכוז, וזאת על-מנת לקבל למעשה המלצה על טיפול תרופתי.
הנוירולוג עושה עבודה הרבה פחות מקיפה ממה שאני מבצעת.הנוירולוג שאני מפנה אליו מסתמך על הדו"ח המקצועי שלי, על דיווח ההורים, על דיווח המורה ועל פגישה קצרה עם הילד.
 
בעיניי, אין טעם לפנות לנוירולוג סתם כך, אלא אם כן רוצים המלצה על טיפול תרופתי. אבל משום שטיפול תרופתי בלבד אינו פותר את העניין, צריך קודם לבצע את האבחנה המבדלת ורק לאחר מכן לפנות לנוירולוג, באם באבחון רואים קשיים בקשב וריכוז.
 
אגב, כתבתי לגבי האבחון שאני מבצעת, משום שאני סומכת על עצמי בלבד, ואינני יכולה להתייחס באופן כללי לאבחון כזה או אחר. יש כל כך הרבה מאבחנים ומאבחנות גרועים, שזה קטסטרופה.
 

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
לצפיה ב-'שלום'
שלום
16/02/2016 | 00:14
6
54
האם את מרגישה שיש לילדה קשיי קשב וריכוז? האם היו דיווחים בגן על קשיי קשב וריכוז? האם יש דיווחים נוספים מהמורה? או שהמורה חושבת שהיא פשוט עלתה בלי להיות בשלה לכיתה א'. אם עולה חשד מכל הגורמים הללו להפרעת קשב וריכוז, הייתי מתייעצת קודם כל עם רופא/ת הילדים של ביתך, ואז שוקלת פנייה ליועץ נוירולוגי. אבל חשוב מאוד שתהיה אבחנה מבדלת כמו ששירה אמרה, ואבחנה כזאת תוכל להיות רק בעוד כשנה כי אבחון דידקטי עושים רק מאמצע כיתה ב'!! כל מי שאומר לך אחרת מטעה אותך. בשלב זה את יכולה רק ללכת להערכה פסיכולוגית, ואני לא בטוחה כמה היא תהיה יעילה בשלב הזה, כי עדיין יהיה חסר את האבחון הדידקטי שניתן יהיה לעשות אותו רק בשנה הבאה.
לצפיה ב-'אוי, אני ממש ממש לא מסכימה איתך!-'
אוי, אני ממש ממש לא מסכימה איתך!-
16/02/2016 | 21:12
5
50
חשוב לבצע אבחנה מבדלת, וניתן וצריך ומומלץ לבצע אותה כבר עכשיו.
זה ממש לא נכון שאבחנה מבדלת יכולה להיות רק בעוד שנה, כי אבחון דידקטי עושים רק מאמצע כיתה ב'. זה פשוט לא נכון. את מטעה בעצמך, וחבל מאוד.
וזה ממש לא נכון יהיה ללכת להערכה פסיכולוגית. היא לא תבדוק את כל הצד הדידקטי.בקיצור, יקירתי, עם כל ההערכה שלי כלפייך, אני נאלצת מאוד לא להסכים איתך.
 
אבחון ניתן לעשות כבר בגיל הרך, וכבר בגיל הגן אפשר לבצע אבחנה מבדלת כזו או אחרת. תלוי מה בודקים, מי המאבחנת, מה הכשרתה, מה הידע שלה, מה המקצוע שלה ומה הניסיון הקליני שלה.
 
אני מקווה שהאמא תפעל מהר ככל הניתן כדי להבין מה קורה עם ביתה ואז גם תדע כיצד ניתן לעזור לה.
 

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
לצפיה ב-'זכותך לא להסכים איתי'
זכותך לא להסכים איתי
19/02/2016 | 19:21
4
34
ואולי גם לא הסברתי את כוונתי בצורה מדויקת.
האמא שאלה על אבחון פסיכודידקטי וייעוץ נוירולוגי. את התחום הדידקטי אי אפשר לבדוק לפני אמצע כיתה ב'. בגלל שאין נורמות לכיתה א' בערכת א-ת, וגם בחשבון אם משתמשים במבדק עם נורמות מסודרות, אבחון דידקטי בשלב הזה יהיה מיותר וממש לא מדויק.
ניתן לעשות אבחונים אחרים, הערכות אחרות שיכולות לעזור באבחנה מבדלת, בגלל זה הצעתי הערכה פסיכולוגית, היא לא תחליף לדידקטית. אני חושבת שפסיכולוגים צריכים להתעסק בתחום הרגשי ומומחים ללקויות למידה בתחום הדידקטי, אבל זו נקודה טובה להתחיל בה שיכולה לסייע באבחנה מבדלת.
והאבחון שניתן לעשות בגיל הרך הוא התפתחותי, רגשי, אצל קלינאית תקשורת, ריפוי בעיסוק, אך איננו יכול להיות דידקטי.
בשורה התחתונה, זה בסדר שנחשוב אחרת, ושהאמא תקרא את כל הדעות.
לצפיה ב-'נישאר בחוסר ההסכמה- אבל מה שאני שואלת זה איפה האמא?'
נישאר בחוסר ההסכמה- אבל מה שאני שואלת זה איפה האמא?
20/02/2016 | 11:59
3
32
כל כך מוזר בעיניי שאנשים שואלים שאלות, מתייעצים, ואחר כך נעלמים ולא מגיבים. משום מה בפורום הזה זה נורא נפוץ, ולא ברור לי למה.
 
ואת התחום הדידקטי אפשר גם אפשר לבדוק מגיל צעיר, כולל בכיתה א'. לא צריך ערכות של א-ת. אפשר לבצע הערכה מאוד מדוייקת לפי החומר והידע שהילד היה צריך לצבור עד אותה נקודה, להשתמש בדפי לימוד מחוברות הלימוד שלו או מדברים באותו הסגנון, וכמובן לבדוק דברים רבים נוספים, כגון מודעות פונולוגית, תפיסה חזותית, יכולת גרפו-מוטורית, להתרשם מיכולות הקשב והריכוז, להתרשם מהמצב הרגשי, ועוד ועוד- ולהגיע למסקנות המתבקשות ולדרכי עבודה שיסייעו לאותו ילד.
חלק מהאבחון ההתפתחותי הוא גם דידקטי- הכל תלוי במה אשת המקצוע למדה ובמה היא התמחתה.
 
אני לא צריכה ערכה של א-ת כדי להבין מה קורה עם הילד בקריאה-
טבלת צירופים
מילות תפל
טקסטים ברמת הידע שאליו הילד הגיע בכיתה
מטלות כתיבה רלוונטיות
מטלות בחשבון לפי הרמה והידע שהילד הגיע אליו בכיתה+מוכנות לחשבון
 
פלוס עוד כל הדברים שציינתי+שיחת אינטייק טובה וארוכה עם ההורים+שיחה עם המורה.
 
מבחינתי- אפשר לאבחן, ורצוי כמה שיותר מוקדם, ורצוי לא לחכות.
 
מקווה מאוד שהאמא פה וקוראת את הדברים,ואולי גם תבחר להגיב ולהודות על המאמצים של שתינו.
 

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028

 
 
לצפיה ב-'מסכימה איתך גם בעיני זה מוזר שלא חוזרים לקרוא תגובות'
מסכימה איתך גם בעיני זה מוזר שלא חוזרים לקרוא תגובות
20/02/2016 | 16:43
2
25
ולא מגיבים.
כתבתי כמה פעמים, אני לא יודעת איך עוד לגרום לאנשים לחזור, לקרוא ולהגיב. אם יש לך רעיונות אשמח לשמוע.
 
את צודקת, אפשר לעשות את כל הדברים הללו, אבל אבחון דידקטי כמו שצריך, ניתן לעשות רק מאמצע כיתה ב', זה מה שאני למדתי, ולפי זה אני פועלת.
לצפיה ב-'לא, אין לי רעיונות נוספים עבורך:) -'
לא, אין לי רעיונות נוספים עבורך:) -
20/02/2016 | 17:05
1
30
ולגבי האבחון הדידקטי "כמו שצריך"- לא יודעת מה זה אומר "כמו שצריך". אני עושה הרבה מעבר למה שצריך, ומצליחה לסייע לילדים רבים מגיל צעיר.
מה שנקרא: "רק על עצמי לספר ידעתי".
וסתם הצעה ממני אלייך- לפעמים מומלץ לקרוא תיגר על מה שלמדת. אל תסכימי עם כל דבר. אל תהיי מקובעת. תפתחי לעצמך גם "אני מאמין" משל עצמך. תבעטי קצת במוסכמות. זה יעשה רק טוב- לך ולמטופלים שלך.
 
אם את מעוניינת לשמוע עוד- תכתבי לי במערכת המסרים, ואם לא- נמשיך להיות בקשר באופן גלוי פה בפורום:)
 

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
לצפיה ב-'שלחתי לך מסר לפני כמה ימים'
שלחתי לך מסר לפני כמה ימים
28/02/2016 | 21:18
17
אני לא יודעת אם ראית אותו או לא.
בכל אופן לא רציתי שתחשבי שלא קראתי את התגובה שלך ולא הגבתי.
לצפיה ב-'פיתרון שורשי לקויות למידה'
פיתרון שורשי לקויות למידה
16/02/2016 | 15:58
1
80
שלום יש לי לקויות למידה האם מישהו מכיר את השיטה של מיכאל זרחין? הוא אמין ? מישהו ראה תוצאות?
לצפיה ב-'אני לא מכירה'
אני לא מכירה
19/02/2016 | 19:23
32
ואני מזכירה אסור לפרסם בפורום, מותר רק לספר על חוויות אישיות.
לצפיה ב-'אלטרנטיבה לתיכון רגיל'
אלטרנטיבה לתיכון רגיל
13/02/2016 | 19:04
1
45
ערב טוב,
אני אובדת עצות... מישהו מכיר תיכון קצת אחר באזור רחובות - אשדוד ( גרים בגדרה) מכיתה ט/י ? זה יכול להיות פרטי/דמוקרטי/אקסטרני... כל דבר שיוכל להתאים לילדה עם לקויות למידה מורכבות בעלת פוטנציאל גבוה והישגים יפים שנכנסה השנה לתיכון נוראי והולכת לאיבוד. אשמח לכל כיוון חשיבה. תודה 
לצפיה ב-'שלום'
שלום
16/02/2016 | 09:03
32
אני לא מכירה באופן אישי בית ספר כזה.
אבל חיפוש קטן בגוגל מצא כמה אפשרויות.
אני מציעה לך להתייעץ עם יועצת בית הספר בו ביתך לומדת עכשיו, אולי היא מכירה מסגרות מתאימות בסביבה.
בנוסף, הייתי בודקת בכל מיני קבוצות בפייסבוק שיש בהם הורים לילדים עם לקויות למידה ואולי הם מכירים מסגרות שיותר יתאימו לה באזור מגוריכם.
בהצלחה!
לצפיה ב-'דיסגרפי ומילוי טפסים בראיונות עבודה-מה לעשות?'
דיסגרפי ומילוי טפסים בראיונות עבודה-מה לעשות?
11/02/2016 | 22:54
3
35
מעניין אותי מה דעתכם אני אמור לעשות בסיטואציה הבאה, צאו מנקודת הנחה שלא משנה מה אעשה בעתיד, כרגע המצב שלי הוא שאין לי יכולת כתיבה ידנית כמעט וכלל.
אני מגיע לראיון עבודה, בחברות גדולות-היי טק, ביטוח וכו'(אני איש מחשבים במקצועי). ואז המזכירות אומרות לך שלפני ראיון משאבי אנוש(כלומר ראיון אישיותי שרק מחפשים על מה להתקיל אותך), "תמלא את הטופס הזה, יש לך כמה דקות". לעיתים הוא ממוחשב, אבל ממש לא תמיד.
עכשיו, המידע שיש פה יכול להיות קריטי ביותר מבחינת המגייסות-שמות ומספרי טלפון של ממליצים, כתובות מייל, טלפון שלי ועוד. לפעמים זה לא מעט למלא(יחסית).
עכשיו אם אני אנסה למלא את זה, לפחות אחת משתי האופציות הבאות יקרו:
1. לא ייצא קריא.
2. לא אעמוד במסגרת הזמן שדרשו ממני וכתוצאה מכך הראיון יתעכב ויתעצבנו עליי.
(וזה שהרבה פעמים אין "משטח" נוח לכתוב עליו לא עוזר כלל...).
ואז יש לי דילמה קבועה: מצד אחד אני יכול לבקש מהמגייסת/מראיינת למלא ולהסביר שיש לי כתב גרוע במיוחד, ומצד שני אני יכול לנסות לבד. הקטע הוא שלפעמים הן(הפחות נחמדות שבהן) מתעצבנות מזה ומזלזלות וזה יכול לעשות רושם שלילי לראיון וסיכויי הקבלה שלי. מצד שני גם מטופס ממולא "ברשלנות" הן יכולות להתרשם מאוד לרעה.
השאלה היא מה יעשה רושם יותר רע לדעתכם-לבקש עזרה או לא?
אותה שאלה לגבי מבחנים בראיונות עבודה שלא תמיד אפשר למלא במחשב או בעל פה.

מה דעתכם? כמובן שכולם יכולים לענות(זה לא שאלה לאנשי מקצוע בלבד, להיפך אשמח לשמוע מה לקויי למידה אחרים עושים).
לצפיה ב-'שלום'
שלום
19/02/2016 | 19:25
2
21
האם השאלות שבד"כ נשאלות הן קבועות?
אם כן, הייתי מכינה טופס מודפס מראש עם כל השמות ומספרי הטלפון של הממליצים, פרטי התקשרות איתי וכו'.
יעריכו את זה שהגעת מסודר עם הכל, ותמלא רק את השאלות שלא חוזרות על עצמן.
בהצלחה!
לצפיה ב-'יש את זה כבר בקורות החיים, אבל רעיון לא רע'
יש את זה כבר בקורות החיים, אבל רעיון לא רע
19/02/2016 | 21:20
1
20
ומה לגבי כאשר יש מבחנים?
לצפיה ב-'לגבי מבחנים'
לגבי מבחנים
20/02/2016 | 09:25
22
זה בעייתי, כי צריך לענות על כל המבחן ואי אפשר לצפות שום דבר מראש.
אפשר לנסות לדבר עם המזכירה, לא בטוח שזה יעזור.
לצערי, אין התחשבות באנשים עם לקויות שונות, במיוחד לא כאלה שלא ניתן לראות אותן ויזואלית.
בהצלחה!
לצפיה ב-'המלצה למורה מתקנת בקריאה'
המלצה למורה מתקנת בקריאה
09/02/2016 | 11:58
1
44
בבקשה צריכה המלצה מורה להוראה מתקנת בקריאה לילד בן 8 כיתה ב עם הפרעת קשב והיפראקטיביות באזור תל אביב והסביבה . חופית 0506968123
 
לצפיה ב-'מכון דרור בגבעתיים'
מכון דרור בגבעתיים
15/06/2018 | 18:39
1
ממליצה בחום על נעמי ממכון דרור בגבעתיים
ביתי הלכה אליה להוראה מתקנת במשך כחצי שנה והשיפור היה משמעותי
והכי חשוב שגם הביטחון העצמי שלה עלה והיום היא משתתפת בשיעורים בכיתה
לצפיה ב-'אימון במקום שיעורי בית?'
אימון במקום שיעורי בית?
06/02/2016 | 17:34
41
גישה אפקטיבית שפורסמה במגזין "הגיע זמן חינוך". מומלץ!
 
לצפיה ב-'לקויות למידה-עניין של מין(זכר/נקווה)?'
לקויות למידה-עניין של מין(זכר/נקווה)?
30/01/2016 | 22:36
2
50
כדיסגרפי, שמתי לב שבכל מיני תחומים פה המצב לא ממש זהה בשני המינים בלשון המעטה.
למשל בכתיבה(כתב יד הכוונה, לא יכולת התנסחות) יש הרבה פחות בעיות אצל נשים מאשר אצל גברים, ואני חושב שנתקלתי באולי בחורה אחת עד היום שאפשר להגיד שיש לה באמת ליקוי בנושא, לעומת לא מעט גברים(חלקם הגדול לא מטופלים מסיבותיהם שלהם וזה לנושא אחר). זה שנשים משום מה כותבות הרבה יותר ברור מגברים(בדרך כלל) זה ידוע, אבל גם מקרי הקיצון-הדיסגרפים, נראה שהתופעה הזאת פשוט די גברית.
אבל גם בעוד דברים שמתי לב לזה. למשל אצלנו בתיכון היו הרבה יותר נשים עם מילונית אלקטרונית באנגלית מאשר גברים, היו הרבה יותר נשים עם תוספות זמן למיניהן ועוד.

האם זה נכון סטטיסטית-מחקרית? ולמה זה ככה באמת? הרי אף מין לא יותר או פחות כשרוני מהשני(למעט יתרון גופני קל לגברים).
אותי כדיסגרפי אומנם בעיקר נושא הכתב מעניין אבל גם שאר הדברים מעניין אותי אם זו רק הרגשה שלי או כולם.
לצפיה ב-'זה מאוד מעניין'
זה מאוד מעניין
31/01/2016 | 17:16
1
37
לא זכור לי שקראתי משהו רשמי בתחום באיזשהו מאמר, בטוח אבל שיש.
מה שכן, בוודאות בכיתות חינוך מיוחד של לקויי למידה, יש רוב בנים ומיעוט של בנות.
אבל נתקלתי בבנות עם דיסגרפיה, ובנים עם כתב יפה. זה עניין יותר מוטורי ופחות מגדרי לדעתי.
ולגבי מילונית אלקטרונית והארכת זמן, לצערי פשוט רוב הסיכויים שההורים שלהן לקחו אותן למאבחנת לא מקצועית שנתנה להן מה שהן רצו, ולא בהכרח מה שהן צריכות. ברור שיש כאלה שהיו זקוקות וקיבלו, אבל בטוח שהיה גם את המקרה ההפוך.
אפשר לחפש מאמרים בנושא, אם ממש מעניין אותך אני יכולה לנסות לחפש.
לצפיה ב-'אין צורך לחפש, חשבתי אולי את יודעת "בשלוף"'
אין צורך לחפש, חשבתי אולי את יודעת "בשלוף"
31/01/2016 | 17:43
28
ולגבי מילוניות והארכות זמן-אין סיבה שיהיה פה הבדל בין נשים לגברים, ואצלי בתיכון(מהגדולים בישראל-לא אחשוף במי בדיוק מדובר) היה רוב נשי מובהק לבעלי מילונית. לגבי הארכות זמן זה לא היה מובהק מאוד אבל היה רוב כזה-היו לנו איזה 50-50 בין בנות ובנים ולפחות 65-35 לטובת הנשים בקרב תוספות זמן אם לא 70-30.
 
ולגבי כתב יד זה יותר טריקי שכן רוב אנשים שהם כנראה דיסגרפים לא רצו לקבל אבחון כלשהו בנושא מסיבות שונות(ענייני נוחות ורגולציה) ככה שהיו לנו אולי 3-5 אנשים בשכבה מאובחנים ככאלה מה שכן, אני יכול להגיד לך שנתלקתי בכל השכבה באולי בחורה או שתיים שאפשר להגיד שיש להן לקות כתיבה, לעומת  פי כמה גברים.
זה לא קשור לזה שבנות כותבות יותר יפה בדרך כלל, אני לא מדבר על הממוצע אלא על מקרי קיצון וזה לא בהכרח משקף את הסטנדרט, אבל פה במקרה זה יצא אותו הדבר(יכול היה להיות שיש יותר גברים דיסגרפים אבל בממוצע הם כותבים יותר טוב-זה לא בהכרח נוגד).
 
אבל זה לא מה שקרה... ומה את מחשיבה מגדרי? הרי הבדלים גופניים ומוטוריים זה חלק מרכזי בהבדל בין המינים, יותר מאשר האופי.
לצפיה ב-'שאלה שלא כל כך קשורה ללקויות למידה אבל זקוקה ליעוץ'
שאלה שלא כל כך קשורה ללקויות למידה אבל זקוקה ליעוץ
23/01/2016 | 21:57
4
81
נערה בת 19 עושה שירות לאומי.
ברקע הפרעת קשב וריכוז + מאובחנת כלקויית למידה מגיל צעיר.
הייתה בעבר בטיפול רגשי בשל ערך עצמי נמוך, פנטזיות רבות כמו למשל שהיא מקובלת בחברה כשהיא לא, שיש לה חבר קבוע ואין לה, מספיק שמישהוא הרעיף עליה חיבה או אהבה הייתה "מתעלקת" על אותו אדם ולא עוזבת אותו מצפיה בהודעות וממש מתרידה.
הייתה בטיפול מספר שנים והיה שיפור משמעותי.
עכשיו חזרה הבעיה ואף החמירה.
כרגע החלה טיפול אצל עובדת סוציאלתי ברווחה שמתמחה בנערות בסיכון עד גיל 25.
האם כדאי לפנות בנוסף לפסיכולוג? פסיכיאטר?
תודה
לצפיה ב-'חבל שאת לא כותבת מי את עבור הנערה?'
חבל שאת לא כותבת מי את עבור הנערה?
24/01/2016 | 10:20
3
37
בכל אופן, את השאלה החשובה והמשמעותית הזו צריך להפנות לעובדת הסוציאלית שמטפלת בנערה. אנחנו פה לא מכירים את המקרה על כל מורכבותו, ואני חושבת שזה יהיה חסר אחריות מבחינתנו לענות על השאלה ולייעץ בעניין זה.
 
שיהיה בהצלחה רבה!
שירה.
 

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
לצפיה ב-'אני מכירה את הנערה שנים רבות. אני פונה לעזרה בעקבות פניה של '
אני מכירה את הנערה שנים רבות. אני פונה לעזרה בעקבות פניה של
24/01/2016 | 21:15
2
35
האמא שעובדת עצות.
כיוון שהנערה הייתה בעבר בטיפול רגשי וכנראה שהבעיה חזרה על עצמה נשאלת השאלה האם הטיפול הרגשי אצל עובדת סוציאלית אכן מספיק.
כרגע הנערה הייתה בשיחה ראשונה אצלה עובדת הסוציאלית ושבוע הבא יש לאמא שיחה.
בעבר הנערה החלה טיפול רגשי בהמלצתי - הייתי המורה הפרטית שלה מספר שנים.
אני לדעתי האישית כדאי לפנות הלאה אך זאת רק דעה שלי ולכן פונה לעזרה.
הנערה חשובה לי ומחפשים דרכים לעזור.
ולכן באה הפניה לעזרה על גבי הפורום. 
אני אישית לא מכירה את תחום הפסיכיאטריה.
ושוב תודה
 
לצפיה ב-'הבנתי, כל הכבוד לך על ההתגייסות-'
הבנתי, כל הכבוד לך על ההתגייסות-
24/01/2016 | 21:38
1
33
תראי, יש הרבה עובדות סוציאליות, שהן מטפלות לא פחות טובות, ואפילו הרבה יותר טובות מפסיכולוגים/יות....
כמובן שבכל מקצוע יש אנשי מקצוע מעולים, טובים, בינוניים וגרועים...כך שבעיניי- פחות חשוב אם מדובר בטיפול בשיחות אצל עובדת סוציאלית או פסיכולוגית, אלא מה שחשוב זה החיבור הטיפולי שנוצר או לא נוצר, ועד כמה אשת המקצוע מעולה בתחומה.
לגבי פסיכיאטריה- פונים ליעוץ אצל פסיכיאטר או פסיכיאטרית, כאשר מתלבטים לגבי הוספת טיפול תרופתי לטיפול השיחות. יש ענף שלם של פסיכיאטריית נשים.
שוב- לגבי המקרה של הנערה הספציפית הזו- קשה לי מאוד לומר מה כדאי או לא כדאי, כי אינני מכירה את המקרה לעומק. אם יש חשד לדיכאון, חרדה, מצב של אובססיביות במחשבות ובמעשים, או כל דבר חריף אחר- מומלץ לפנות מיידית לקבלת ייעוץ. שוב- מה שחשוב זה לפנות למישהי/ו מעולים, לא פחות מזה.
 
אשמח לעדכון, אם יהיה כזה.
מקווה שסייעתי, ולו בטיפה.
 

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
לצפיה ב-'תודה על התשובה המהירה - אמנם לא מכירה באופן אישי את העובדת '
תודה על התשובה המהירה - אמנם לא מכירה באופן אישי את העובדת
24/01/2016 | 21:47
24
הסוציאלית אבל קיבלתי עליה המון חוות דעת טובות מה גם שהיא עובד עם נוער בסיכון אז כבר נישמע טוב.
הפניה לעזרה באה כיוון שהבחורה כבר היתה בטיפול קודם וכנראה לא עזר או כמו שכתבת יכול להיות ולא היה חיבור או לא יודעת מה שלא הצליח. חבל לבזבז זמן ומחשבות למה וכמה.
אני לא יודעת עד כמה חמור המצב שלה כרגע כי הילדה/נערה כבר לא אצלי תקופה דיי ארוכה.
כרגע אמשיך ללות את האמא וכמובן אחפש דרכים לנסות לדבר עם הנערה אם אצליח.
פסיכיאטר - האם יש תחום מסויים שהרופא צריך להתמחות בו?
 
 
לצפיה ב-'לימודי תואר שני'
לימודי תואר שני
20/01/2016 | 17:45
3
61
היי, אני לא בטוחה שזה הפורום הנכון אך אנסה בכל זאת.
אני סטודנטית שנה ג לתואר ראשון בחינוך באוניברסיטה העברית. בשנה הבאה אני מתכננת להרשם לתואר שני בלקויות למידה. שאלתי היא כזאת:
באוניברסיטה העברית התוכנית המובנת כוללת תעודת מאבחנת דידקטית וכמו כן, מצויין שהתוכנית מכשירה לאבחון ולטיפול.
באוניברסיטת תל אביב התוכנית לא כוללת תעודת מאבחנת אך ניתן לשלב. האם במידה ואבחר בסופו ל דבר בתוכנית זאת אוכל גם לטפל, כלומר לעסוק בהוראה מתקנת, או רק לאבחן?
שוב, מקווה שזהו המקום לעלות שאלות כאלה.
תודה!
לצפיה ב-'אני לא יודעת, אבל-'
אני לא יודעת, אבל-
21/01/2016 | 14:56
40
1. מציעה שתשאלי במוסדות הלימוד.
2. יודעת לומר לך שאין טעם ללמוד אבחון מבלי לדעת לטפל אחר כך, ואין טעם ללמוד טיפול מבלי לדעת לאבחן.
כלומר- לצרוך העבודה, צריך את שתי המיומנויות- אבחון וטיפול גם יחד. 
 
שיהיה בהצלחה!
שירה.
 

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
 
לצפיה ב-'שלום'
שלום
21/01/2016 | 18:16
1
40
אני למדתי תואר שני באבחון וטיפול בלקויות למידה באוניברסיטה העברית. אם יש לך שאלות על התכנית שלהם אשמח לענות.
 
באוניברסיטת תל אביב התואר אינו כולל תעודת אבחון וגם לא הוראה מתקנת מבירורים שאני עשיתי. אבחון אפשר לעשות במסגרת תעודה, צריך להתקבל לתעודה בתום שנה א'. על מנת ללמוד טיפול יש צורך בתעודת הוראה בחינוך מיוחד. לפחות זה מה שנאמר לי כשבאתי להירשם לתוכנית.
לצפיה ב-'תודה!'
תודה!
22/01/2016 | 00:47
26
את התוכנית של העברית אני מכירה טוב יותר, היא נשמעת מעניינת וטובה- אבל ממוקמת בירושלים.
לצפיה ב-'שאלה בנוגע לעלייה לתורה ללקוי למידה'
שאלה בנוגע לעלייה לתורה ללקוי למידה
14/01/2016 | 21:36
1
38
למישהו פה יש ניסיון בעלייה לתורה של ילד עם לקויות למידה קשות שמתקשה מאוד בקריאה? לא חייב אורתודוסקי...
לצפיה ב-'שלום'
שלום
18/01/2016 | 09:56
31
אין לי ניסיון בתחום הזה, אני רק יכולה להמליץ על שני דברים:
חזרות רבות ככל האפשר, קריאה עם איש מקצוע ולא רק עם רב.
ובנוסף, ישנו סרט שמתייחס בדיוק לקטע הזה, אולי הוא יעזור לכם ויתן לכם רעיונות, "עשה שאדע", יש אותו באינטרנט כשמחפשים בגוגל.
דבר נוסף, מה שלא יהיה תחזקו את הביטחון העצמי שלו, תגידו לו שעצם זה שהוא יעשה כמיטב יכולתו זה בסדר גמור, ואתם גאים בו. על מנת לא להוסיף לו תסכול.
בהצלחה!
לצפיה ב-'בית אקשטיין'
בית אקשטיין
14/01/2016 | 21:32
72
שלום לכולם! האם מישהו מכיר את בית אקשטיין בגבעתיים או בכפר מלל לגילאי ב"ס יסודי?
לצפיה ב-'התאמות במבחני הבגרות'
התאמות במבחני הבגרות
13/01/2016 | 15:46
2
46
יש לי שאלה עקרונית בנושא בחינה בע"פ בבחינות הבגרות במקצועות רבי מלל.
בגלל מחדל של משרד החינוך (לפי יועצת בית הספר) לביתי לא אושרה בחינה בע"פ למועד החורף הקרוב.
בגלל זה הם הפסיקו לבחון אותה גם במבחני המתכונת שמתקיימים בבית הספר.
היועצת טוענת שאסור לה בגלל משרד החינוך.
האם זה נכון? אני טוען שלא צריך להיות קשר, כדי שלפחות המגן שלה יהיה קצת יותר טוב.
תודה מראש
אריה
לצפיה ב-'שלום'
שלום
18/01/2016 | 09:52
1
29
היועצת צודקת, משנה שעברה יש נהלים חדשים ביחס להתאמות בדרכי היבחנות בתיכונים, ואם לא אשרו לביתך בחינה בע"פ, היא לא זכאית להיבחן בע"פ גם במתכונת. המתכונת אמורה להיות באותם תנאים כמו הבגרות, ולא בתנאים טובים יותר כי זה במסגרת הבית ספרית.
בהצלחה!
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
18/01/2016 | 10:03
25
לצפיה ב-'התארגנות- מורה לאיסטרטגיות למידה בשרון'
התארגנות- מורה לאיסטרטגיות למידה בשרון
07/01/2016 | 19:48
2
57
שתי בנותי לא מאורגנות בזמן: הגדולה 14, לומדת ימים ולילות לכל בוחן חסר משמעות ופשוט הורסת את עצמה. לדעתי לא לומדת ביעילות.
השניה 12, לא מספיקה לסיים בחינות למרות הארכת הזמן, ומאחרת לכל מקום.
מחפשת מורה לאיסטרטגיות למידה בשרון (רעננה) כדי שיהיו יותר יעילות בזמן ולא תהרוגנה את עצמן
לצפיה ב-'אני קצת מתלבטת מה לכתוב לך-'
אני קצת מתלבטת מה לכתוב לך-
09/01/2016 | 07:19
1
58
מצד אחד אני גרה ועובדת ברעננה, מצד שני- אין לי שעות פנויות אחר הצהריים, אז מה שאוכל לעשות זה להיפגש איתך (או איתכם- ההורים), ולהבין טוב יותר במה דברים אמורים, ולתת הדרכה דרכיכם.
 
בכל מקרה- שאלות שצריך לשאול הן, לדוגמא:
- איך אתם ההורים מתארגנים עם לוחות זמנים?
- האם עבדתם עם הבנות על אסטרטגיות התארגנות מגיל צעיר?
- האם יש לבנות לקויות למידה כלשהן?
- האם יש הפרעות קשב וריכוז?
- האם הן מקבלות סיוע כלשהו לימודי?
- מהן הדרכים כרגע שהן לומדות בהן? (כדי לדעת איך לשפר ומה לשפר- צריך להבין לאשורו את המצב כרגע)
- האם הבת הגדולה פרפקציוניסטית? (היא יכולה ללמוד ימים ולילות לבוחן לא בגלל חוסר יעילות, אלא בגלל משהו אישיותי)
- האם בסופו של דבר הבת הגדולה מצליחה במבחנים?
- מדוע לבת ה-12 יש הארכת זמן?
-כתבת שבת ה-12 מאחרת לכל מקום- צריך הרבה יותר פירוט לגבי צורת ההתארגנות שלה, וגם שלכם. האם אתם אנשים שמגיעים בזמן, או גם מאחרים?
- מהי צורת הלמידה שלהן למבחן? האם יודעות לחלק את החומר לפי ימים? האם לומדות לבד? איתכם? עם אשת מקצוע? האם החומר כבר מאורגן להן, או שהן מתחילות לארגן אותו רק לפני מבחן?
- האם יכולת הזיכרון שלהן טובה?
- האם מבינות את החומר במהלך השנה?
- האם מכינות שיעורים ודואגות להבין את החומר משיעור לשיעור, או שהלמידה היא רק לפני מבחן?
- האם נעדרות מבית הספר יותר מהרגיל? האם משלימות חומר בימים שלא היגיעו?
 
 
ועוד ועוד ועוד...
בקיצור- תחליטי אם את רוצה לפנות אליי לצורך ייעוץ והכוונה (הפרטים שלי כתובים בחתימה למטה). כמובן שמדובר על מספר פגישות ולא על פגישה אחת.
צריך יהיה להכיר את הבנות לעומק דרככם, ולתת את ההדרכה הראויה. ניתן יהיה לפגוש את הבנות בשעות הבוקר, אם יסתדר מצד כל הצדדים (אתם ובית הספר).
 
שיהיה בהצלחה!
שירה.
 

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
לצפיה ב-'מה? אפילו לא תודה על הרצון הטוב והנסיון לכוון'
מה? אפילו לא תודה על הרצון הטוב והנסיון לכוון
13/01/2016 | 09:16
18
לצפיה ב-'בני לומד בכיתה קטנה בתיכון רגיל'
בני לומד בכיתה קטנה בתיכון רגיל
03/01/2016 | 10:46
2
86
בני לומד בכיתה יא בכיתה קטנה בתיכון רגיל, לאחר ועדת השמה עפ"י בקשתנו,
לאחר שבשנה שעברה פניתי מספר פעמים למחנכת לגבי אופן הלימוד של מספר מורים למרות שכל הילדים הכיתה עם לקויות למידה כאלה ואחרים, עדין המורים לא ממש מבינים כיצד ללמד תמידים עם לקויות וכל פעם שהם שואלים שאלה הם מפנים אותם לספר לקרוא או פשוט אומירם להורים לפנות למורים פרטיים,
למיטב הבנתי וגם נסיוני עם בני הבכור שאומנם סיים ללמוד בכיתת מב"ר כבר שם הוא קיבל הרבה יותר תמיכה והבנה.
שבוע שעבר שוב שוחחנו עם בית הספר, הפעם עם הסגל המורחב (כולל המנהלת) ויש הרגשה של כעס שאנחנו פונים לקבל עזרה, בעיקר הפתיע אותנו התגובה של נציגת מת"י שכלל לא ידעה שמורים ממש כועסים על התלמידים כאשר הם מבקשים הסבר נוסף בטענה שאין זמן ויש הרבה חומר להספיק.
מה אנחנו ההורים יכולים לעשות, למי אנחנו פונים, או שאולי הם נוהגים בסדר?
תודה מראש.
 
לצפיה ב-'שלום'
שלום
04/01/2016 | 10:42
1
46
לדעתי לא משנה באיזו כיתה הילד לומד, אם לילדים יש שאלות, על המורים לענות. הם יכולים להפנות אותם לקריאה, אבל אם אחרי הקריאה עדיין יש שאלות, המורה שם בשביל לענות ולהסביר.
יש למורות שעות פרטניות, אולי לבקש שבשעה פרטנית ישבו עם הילד שלך ויסבירו לו את החומר. בדיוק בשביל זה השעות האלה קיימות. כמובן שהן צריכות להתחלק בין כל הילדים, אבל הן אמורות לתת מענה לתלמידים.
איזו נציגת מתי"א היתה בשיחה? האם זו היתה מדריכת מתי"א או מורת שילוב בבית הספר?
לצפיה ב-'תודה על התשובה, מדובר בלשון, הוא ביקש מהמורה'
תודה על התשובה, מדובר בלשון, הוא ביקש מהמורה
18/01/2016 | 10:27
54
פגישה פרטנית שאכן ניתנה לו וגם במהלכה למרות שהאמר לי בדיוק מה לא הבין עדין היא שלחה אותו לקרוא בספר, דיברנו על כך עם עם נציגת מתי"א שהיא האחראית  על הדרכת מורים בבית הספר ומבקרת מידי פעם (כנראה לא מספיק)
ולמרות שהיא מדריכה את המורים כיצד ללמד ואיך להעביר את החומר, עדין לא כולם משתפים פעולה וזה קשה במיוחד שכמדובר בנושא כמו לשון שהוא קשה לכולם ושבעתיים ללקויי למידה.
צוות בית הספר משתדל אבל הכל הולך לאט ואין מספיק זמן כיוון שיש בגרויות
אנחנו ההורים לא ממש יודעים מה לעשות???
לצפיה ב-'מורה פרטית'
מורה פרטית
29/12/2015 | 13:20
7
87
מחפשת מורה פרטית לילדה בכיתה ב' מאשדוד
במחירים נוחים
בצהרון של בית הספר 
בין השעות 14:00 עד 15:00
לצפיה ב-'מי את עבור הילדה?'
מי את עבור הילדה?
31/12/2015 | 15:21
30
לצפיה ב-'אמא שלה'
אמא שלה
04/01/2016 | 13:52
5
23
לצפיה ב-'צהרון בית הספר'
צהרון בית הספר
06/01/2016 | 09:44
4
44
מסכים להכניס מורה פרטית?
האם את רוצה מורה פרטית או מורה להוראה מתקנת/מותאמת?
לצפיה ב-'מורה להוראה מתקנת'
מורה להוראה מתקנת
06/01/2016 | 11:44
3
44
אני צריכה מורה להוראה מתקנת
שתעזור לבתי בשעות של הצהרון בבית הספר 
מתי שכולם יושבים ועושים שיעורי בית 
 בין השעות 14:00 עד 15:00
שתשב עם בתי ותלמד אותה 
( וכן , מסכימים להכניס מורה פרטית )
לצפיה ב-'אני לא מכירה, אבל-'
אני לא מכירה, אבל-
09/01/2016 | 07:31
2
40
האם שאלת את יועצת בית הספר? את הפסיכולוגית? את המורה?
אולי הם מכירות אשת מקצוע.
האם את מעוניינת בעבודה בכל יום? כי זה נראה לי פחות מתאים לאשת מקצוע מנוסה (שגובה יותר תשלום), אלא יותר לסטודנטית או למישהי בראשית הדרך.
 
שיהיה בהצלחה!
שירה.
 

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
לצפיה ב-'מורה להוראה מתקנת אשדוד'
מורה להוראה מתקנת אשדוד
10/01/2016 | 15:29
1
32
ראשית תודה רבה על תשובתך
אסור על בית הספר להמליץ על מורה פרטית ( ניגוד עניינים )
אני מעוניינת בעבודה יום יומית מפני שנוצר לבתי פער רב בלימודים
ממורה שמתמחה בילדים עם ליקוי למידה באשדוד 
לצפיה ב-'ראשית, זה נורא בעיניי שזו התשובה של בית הספר-'
ראשית, זה נורא בעיניי שזו התשובה של בית הספר-
13/01/2016 | 09:21
27
אסור להם להמליץ על מורה פרטית? אז איך אליי מגיעים דרך בתי הספר, מורות, יועצות ופסיכולוגיות?
יכול להיות שזו מדיניות בית הספר עצמו, וזה נורא. אם אין לכם פתרונות, אז לפחות תעזרו להורים ותתנו המלצות.
האם שאלת מכרות, חברות, הורים אחרים של ילדים בכיתה, בעל מכולת שכונתית, ספרית שכונתית....:)?
 

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

פורומים

בעלי מקצוע

יורה דעה- הכנה למבחנים מחוננים ופיתוח חשיבה יצירתית
יורה דעה- הכנה למבחנים
פורום הורים למחוננים
פורום הורים למחוננים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ