לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1046610,466 עוקבים אודות עסקים

פורום לקויות למידה ואסטרטגיות

שלום לחברי הפורום "לקויות למידה ואסטרטגיות".
אני אשמח לעמוד לשרותיכם ולענות על שאלותיכם, ולנסות לסייע לכם.
כמו כן, אני אשמח אם נשתף ידע, רעיונות וכיוצא בזה הקשורים בלקויות למידה ואסטרטגיות. 
בנוסף, אני אשמח לקבל מכם הצעות, בקשות לתכנים שהייתם רוצים לראות בפורום.
 
ולפני שמתחילים,
כמה כללים שנהיה חייבים לשמור עליהם, כללי "תפוז" וכללים אנושיים. הימנעות משימוש בסגנון בוטה או תוקפני אחד כלפי השני. אל תפרסמו בפורום פרטים כגון:  כתובת וטלפון, בשביל זה יש לוח מודעות, כרטיסים אישיים בתפוז אנשים וכמובן ערוצים פרטיים. הודעות מסחריות, פוליטיות ופרסומיות (הצפות) כנ"ל הודעות לא בהתאם לכללי האתר- יימחקו.
 
גלישה נעימה!

הנהלת הפורום:

אודות הפורום לקויות למידה ואסטרטגיות

שלום לחברי הפורום "לקויות למידה ואסטרטגיות".
אני אשמח לעמוד לשרותיכם ולענות על שאלותיכם, ולנסות לסייע לכם.
כמו כן, אני אשמח אם נשתף ידע, רעיונות וכיוצא בזה הקשורים בלקויות למידה ואסטרטגיות. 
בנוסף, אני אשמח לקבל מכם הצעות, בקשות לתכנים שהייתם רוצים לראות בפורום.
 
ולפני שמתחילים,
כמה כללים שנהיה חייבים לשמור עליהם, כללי "תפוז" וכללים אנושיים. הימנעות משימוש בסגנון בוטה או תוקפני אחד כלפי השני. אל תפרסמו בפורום פרטים כגון:  כתובת וטלפון, בשביל זה יש לוח מודעות, כרטיסים אישיים בתפוז אנשים וכמובן ערוצים פרטיים. הודעות מסחריות, פוליטיות ופרסומיות (הצפות) כנ"ל הודעות לא בהתאם לכללי האתר- יימחקו.
 
גלישה נעימה!
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
 
כללי הכתיבה בפורום "לקויות למידה ואסטרטגיות"
אני אשמח אם תשאלו שאלות, תענו על שאלות, תציעו רעיונות, תשתפו מהידע שלכם, תבקשו בקשות וכו'.
כמו כן, אני אשמח לקבל רעיונות לתכנים שאתם רוצים שיהיו בפורום ופינות קבועות. 
אני פה בשבילכם, לנסות לסייע לכם במידת הצורך ולפי יכולתי.
ולפני שמתחילים,
כמה כללים שנהיה חייבים לשמור עליהם, כללי "תפוז" וכללים אנושיים. הימנעות משימוש בסגנון בוטה או תוקפני אחד כלפי השני.
אל תפרסמו בפורום פרטים כגון:  כתובת וטלפון, בשביל זה יש לוח מודעות, כרטיסים אישיים בתפוז אנשים וכמובן ערוצים פרטיים.
הודעות מסחריות, פוליטיות ופרסומיות (הצפות) כנ"ל הודעות לא בהתאם לכללי האתר- יימחקו.
גלישה נעימה והשתתפות פוריה ומפרה בפורום!
 
המשך >>

לצפיה ב-'האם אי ידיעת שפה מספיקה זה לקות למידה?'
האם אי ידיעת שפה מספיקה זה לקות למידה?
21/11/2017 | 19:13
1
6
שלום,
 
אני לא יודע אם יש לי ליקוי למידה. אני 20 שנה בארץ. נשאלת בבית הספר ואמרתי שלא כי לא אמנתי שיש לי. עכשיו בגיל מבוגר יותר אני מניח שיש לי ולרוב זה בשפה. הייתי אומר שיש לי שליטה בסיסית בשפה. הכתיבה יותר טובה מדיבור אבל יש בעיה בהבנת דיבור ונקרא לדעתי. אני מבין מה אומרים לי אבל יש לי בעיה לפעמים לחבר דברים בשביל לראות תמונה שלמה מהר. יש כאילו עיכוב באיבוד מידע ולפעמים אני לא מספיק לאבד הכל. האם זה מתייחס לליקוי למידה?
 
האם רמה בסיסית מספיקה בשביל לימודים אקדמאיים? האם היא מספיקה בשביל לימודים של קורסי למקצוע שונים?
 
תודה
לצפיה ב-'שלום'
שלום
21/11/2017 | 21:26
4
קשה מאוד לענות לך על גבי הפורום תשובה מקצועית אם זו לקות למידה או לא.
מהתיאורים שלך נראה כי יש לך קושי כלשהו, לא ברור אם זאת לקות למידה או לא.
 
האם הרגשת ואתה עדיין מרגיש את הקשיים הללו גם בשפת האם של או רק בעברית?
 
בכל מקרה, אם אתה מעוניין בלימודים אקדמיים או לימודי קורס כלשהם, יש לך אפשרות לפנות למכוני אבחון דידקטי לסטודנטים ולעבור אבחון דידקטי. באבחון יראו אם יש לך לקות למידה או לא, ובמידת הצורך ימלצו על התאמות בדרכי ההיבחנות שהמוסד האקדמי בו תלמד קורס או תואר יצטרכו להתחשב בהם.
 
בהצלחה!
לצפיה ב-'קושי בכתיבה וארגון'
קושי בכתיבה וארגון
15/11/2017 | 08:17
1
16
שלום,
ביתי לומדת בכיתה ד'. היא אותרה כמחוננת בכיתה ב'.
לומדת בכיתה רגילה.
היא מתקשה בכתיבה, מוסיפה אותיות למילים ואינה מצליחה ללמוד להכתבות. מתקשה לחלק משימות גדולות לשלבים.
היא קוראת בצורה שוטפת אבל נראה שקריאה אסוציאטיבית. תחליף מילים במילים שיכולות "לשבת" טןב במשפט.
כרגע הדבר אינו פוגע בלימודים אבל אני מרגישה שאנחנו מפספסים משהו. חשבנו לעשות לה אבחון כדי שנוכל לעזור לה להתגבר על הקשיים אבל אין לנו מושג איזה אבחון צריך.
אשמח אם תכוונו אותי.
לצפיה ב-'שלום'
שלום
15/11/2017 | 11:34
9
אתם יכולים לפנות לאבחון דידקטי, אבחון כזה יעריך את יכולותיה בקריאה, כתיבה, ויבדוק מנגנוניים בסיסיים נוספים.
במידה ויעלה צורך ההמלצות באבחון יהיו לפנות להערכת קשב וריכוז או להשלים אבחון פסיכולוגי.
 
אתם יכולים גם לפנות למורה להוראה מתקנת מקצועית שיכולה לערוך אבחון לימודי בתחומי הקריאה והכתיבה ולבנות תוכנית טיפולית. זהו אבחון שאינו רשמי.
 
בהצלחה!
לצפיה ב-'מורה להוראה מתקנת'
מורה להוראה מתקנת
13/11/2017 | 17:58
1
10
שלום, אני חדשה בפורום.
אני מחפשת בנרות מורה מעולה להוראה מתקנת באזור ישובי גזר (ליד לטרון) או מודיעין) בשפה ובארגון חשיבה לילד בן 7 עם בעיית קשב וריכוז.
אשמח לקבל המלצות.
תודה!
 
לצפיה ב-'שלום'
שלום
14/11/2017 | 21:17
5
אני מכירה כמה אפשרויות מומלצות במודיעין. איך אפשר ליצור איתך קשר על מנת להעביר לך פרטי התקשרות?
לצפיה ב-'קושי בקריאה וכתיבה ילד בכתה ג'
קושי בקריאה וכתיבה ילד בכתה ג
07/11/2017 | 15:35
1
18
שלום,
בני מתקשה בקריאה וכתיבה, לומד בכתה ג'.
אשמח להמלצה למורה שתוכל לעזור באיזור הוד השרון - כפר סבא.
מורן
לצפיה ב-'שלום'
שלום
09/11/2017 | 16:29
8
אני אנסה לברר לך אם מישהי שאני מכירה שמעה על מורה מומלצת באזור.
לא מבטיחה שתהיה לי תשובה.
 
ממליצה לך לשאול בבית הספר, לחפש המלצות בפורום של העיר, ובאתרים אחרים.
בהצלחה
לצפיה ב-'אסטרטגיות למידה'
אסטרטגיות למידה
06/11/2017 | 13:48
3
20
שלום שמי דקלה חדשה כאן (: בהיכרות עם הלקות (:
לילדה שלי יש לקות למידה כנראה על רקע שפתי וקשב לומדת בכיתה א'
מצליחה לזהות ולשיים אותיות שלמדה שיטת 'פשוט לשלוף' של אפרת אטיה.
עכשיו אני מחפשת תומכי למידה ללמידת מספרים...
אשמח להמלצות תודה
 
לצפיה ב-'שלום'
שלום
06/11/2017 | 16:33
2
17
יש את האתר של שלומית אולצ'יק שהוא מצויין, יש לה מצגות עם סיפורים על הספרות, בדומה לשיטה של אפרת אטיה עם האותיות.
בנוסף, יש ספר שאני לא זוכרת איך קוראים לו, אך יש בו ציורים שמתחברים לספרות, למשל ברווז או ברבור לספרה 2 וכו'.
קצת דומה לשיטה של אפרה אטיה עם האותיות.
אפשר גם להמציא ציורים וסיפורים כאלה לבד עם הילדה שלך.
חוץ מהשיטה הזאת, יש תומכי זיכרון לספרות עם נקודות/אצבעות וכו' שמראות את הכמות המוחשית ואת הספרות, אם את רוצה קובץ כזה אחפש במחשב ואשלח לך קובץ שיש לי.
בהצלחה!
לצפיה ב-'תודה '
תודה
06/11/2017 | 19:02
1
13
אני באמת חיפשתי משהו שקיים ופחות להמציא. כי אני מניחה שזה יהיה מונח קבוע שנשתמש בו לאורך זמן עד הפנמה...  ועדיף שיהיה נכון וטוב (: 
אני מכירה את תומכי הזיכרון שאת מתארת    משהו כמו 'דסי סגל'  התכוונת? 
אשמח לקבל קובץ   תודה    
בכל מקרה אבדוק גם את האתר שהמלצת עליו.
אם אתקל בעוד משהו מעניין אשתף כאן 
לצפיה ב-'כן'
כן
06/11/2017 | 19:31
12
התכוונתי לדסי סגל, לאצבעות וכו'. יש קובץ שמאגד בתוכו את כל האפשרויות ואת יכולה לבחור לבד או ביחד עם הילדה מה עדיף.
אני צריכה לחפש וכשאמצא אותו אשלח לך לכתובת המייל שלך.
 
תודה! אם תמצאי משהו אשמח לשמוע על רעיונות נוספים שאני לא מכירה.
לצפיה ב-'קושי בארגון זמן עילה להארכת זמן?'
קושי בארגון זמן עילה להארכת זמן?
04/11/2017 | 20:53
1
17
היי, יש לי אבחון מהתיכון שמקנה לי הארכת זמן, העילה בסיכום כתובה כקושי בניהול זמן (וגם כתוב חוסר הבחנה בין עיקר לטפל והמלצה לאבחון קשב וריכוז) סיפרתי את זה במכון האבחון שעושה מת"ל ואמרו לי שזה שטויות שזה דברים נלמדים ולא מקנה עילה להארכת זמן ובתיכון כולם מקבלים. מכיתה א' עד יב תמיד סיימתי את המבחן בין האחרונים, תמיד הייתי תלמידה מצטיינת ולכן המאבחנת לא רצתה להפנות אותי והבהירה לי שלא נראה לה שאקבל שום דבר, היא צודקת?
לצפיה ב-'שלום'
שלום
06/11/2017 | 07:36
10
לצערי, היא צודקת.
ישנה טבלה מאוד מאוד ברורה באבחוני מת"ל שמתארת מי זכאי לאיזו התאמה.
על בסיס קשיי ניהול זמן, לא ניתנת הארכת זמן.
לעומת זאת, ייתכן כי אבחון קשב וריכוז, במידה ובאמת יש לך קשיי קשב וריכוז, כן יקנה לך זכאות להתאמה של הארכת זמן.
 
ממליצה לך, ללמוד דרכים לניהול זמן, יש ספרים שמתייחסים לניהול זמן, ואולי הם יעשו לך קצת סדר על איך לנהל זמן. ואולי ספר על מענה על שאלות שילמד אותך איך כדאי לך לנהל את זמנך באת מענה על מבחנים.
 
בהצלחה!
לצפיה ב-'העתקה מהלוח'
העתקה מהלוח
04/11/2017 | 19:54
2
23
אני סטודנט  שלומד במכללה למנהל יש לי ליקוי למידה ואני מתקשה להספיק לכתוב מהלוח לפני שמוחקים האם יש כלי עזר שיכולים לעזור לי
 
 
לצפיה ב-'העתקה מהלוח'
העתקה מהלוח
06/11/2017 | 07:31
15
אתה יכול לנסות לפנות למרצה ולבקש ממנו לצלם את הלוח מהכיסא שלך מדי פעם וככה יהיה לך.
או להעתיק מה שאתה מספיק, ולצלם סיכומים של חברים ללימודים.
בהצלחה!
לצפיה ב-'ליקוי למידה'
ליקוי למידה
18/11/2017 | 20:28
3
שלום רב
כלי העזר שלך הוא הפלפון - תוכל לצלם מהר ובבית תשלים לך את החסר, או תעזר בעמיתים תתצלם מהם בהפסקות מכיוון שתוכל ללמוד באותו קצב ולא יהיה פער בחומר הנלמד
דבר נוסף תעזר במרצה ותסביר לו על הבעיה כדי שיציין לך מקור ללמידה טובה.
בהצלחה
לצפיה ב-'מורה פרטי'
מורה פרטי
21/10/2017 | 21:40
1
31
אשמח לקבל המלצה על מורה למקצוע הנדסאי בנין בירושלים
לצפיה ב-'שלום'
שלום
22/10/2017 | 16:35
21
אתה צריך הוראה מתקנת? או מורה פרטי?
אם מורה פרטי, הסיכוי שתמצא פה הוא נמוך אם בכלל קיים.
לצפיה ב-'כיתה לו מה בחטיבת ביניים'
כיתה לו מה בחטיבת ביניים
26/09/2017 | 06:18
4
47
הי,
בני בכיתה ו' ויש לו הפרעת קשב ולקןיות למידה. אתמול נפגשתי עם המחנכת של בני, בכיתה ו', ושוחחנו על ועדת השמה לחטיבת הביניים שנה הבאה.
בשיחה ארוכה איתה היא המליצה לי כיתה קטנה עבורו בחטיבה יותר מאשר בית ספר פרטי מחוץ לעיר. אמרה שזה מאוד יתאים לו ולצרכים שלו ולא ינתק אותו מהסביבה. זה נראה לי פתרון טוב אבל בתוכי אני חוששת שבנים ובנות בחטיבה בשכבה ירתעו ממנו בגלל שהוא בכיתה קטנה. אין לי בעיה מה מבוגרים יגידו...החשש שלי זה מהסטיגמה שיש בין הילדים בשכבה. מפחדת שאני הורסת לו או פוגעת משמעותית בקשרים חברתיים פוטנציאליים ב 3 שנות חטיבה. זה עצוב לי עבורו. אבל אולי אני מגזימה וזה לא יהיה כל כך נורא? אודה לעצתכם או דעתכם בנושא..
לצפיה ב-'סליחה - התכוונתי : כיתה קטנה'
סליחה - התכוונתי : כיתה קטנה
26/09/2017 | 08:32
11
לצפיה ב-'שלום שולה'
שלום שולה
26/09/2017 | 21:28
2
35
האמת שאין לי תשובה חד משמעית עבורך..
יש כיתות קטנות בבתי ספר רגילים שהצוות הבית ספרי מאוד מחויב לכיתה הזאת והיא כמו כל הכיתות האחרות, וזה גם מה שמשדרים לילדים וככה הם מתייחסים לילדים בכיתות הקטנות. לעומתם יש בתי ספר שבהם הכיתה הקטנה היא עם סטיגמות, וזה עובר לילדים בכיתות האחרות.
אני לא יודעת איך זה יהיה בבית ספר בו מציעים לך כיתה קטנה עבורו..
עוד נקודה חשובה, כמה משלבים בבית הספר.. יש תלמידים בכיתות קטנות שמשלבים אותם בכיתות הרגילות במקצועות בהם הם חזקים (ספורט, מדעים, גיאוגרפיה, שפה, אומנות וכו'), אם ישלבו את בניך בכיתה רגילה חלק מהשעות, והוא חברותי ולא ביישן, אני מניחה שהוא יצליח ליצור חברויות בכיתה הקטנה ובכיתה המשלבת (הכיתה בה הוא ילמד מקצוע או כמה מקצועות).
השאלה היא גם מה המטרה, אם המטרה לשלב אותו בכיתות רגילות ובמקביל לחזק אותו בכיתה הקטנה ולהחזיר אותו בהמשך לחינוך הרגיל או שהמטרה היא למצוא לו מסגרת שתקדם אותו ותעזור לו להגיע למטרה מסוימת שחשובה לכם..
אם המטרה שלכם היא להחזיר אותו מתישהו לחינוך הרגיל אם זה יהיה אפשרי, עדיף כיתה קטנה בבית ספר רגיל.
אם המטרה שלכם היא מסגרת תומכת ושהוא יסיים 12 שנות לימוד בכיתה קטנה אז גם כיתה קטנה תענה לכם על הצורך הזה וגם בית ספר פרטי ללקויות למידה.
 
מקווה שעשיתי לך קצת סדר, אם יש לך שאלות על מה שכתבתי או שאלות נוספות אשמח כמובן לנסות לסייע.
בהצלחה!
לצפיה ב-'תודה רבה '
תודה רבה
27/09/2017 | 17:56
1
25
תודה רבה לך על התשובה המפורטת. בהחלט עשית לי סדר בראש.. ממש תודה!
לצפיה ב-'בהצלחה!'
בהצלחה!
02/10/2017 | 17:54
18
אם יהיו עוד שאלות, מוזמנת לשאול
לצפיה ב-'פתרון חלקי לבעיית הדיסגרפיה ונוסחאות-אצבע ככלי כתיבה?'
פתרון חלקי לבעיית הדיסגרפיה ונוסחאות-אצבע ככלי כתיבה?
24/09/2017 | 22:50
3
31
שלום,
אני לומד באוניברסיטה בימים אלה(מקצועי ריאלי כלשהו, לא אפרט מעבר לזה כרגע)...
יש גם לוחות גיר וגם לוחות נורמליים... במהלך השנה שמתי לב שיש הבדלים משמעותיים ביכולת הכתיבה של אותם אנשים, בטוש או בגיר. לפעמים אפשר לראות שזה "אותו כתב" אבל ממש לא תמיד! כמובן שזה עניין של "הרגל" ולכן חלק מהמרצים/מתרגלים(בעיקר הפחות מנוסים) נוטים לכתוב יותר טוב דווקא בגיר שכן זה "יותר קרוב לעט", אבל יש מקרים הפוכים! רק חבל שגיר חשוד כמסרטן...

ובכן, זה נושא מעניין בפני עצמו... אבל זה העלה לי מחשבה:
נכון יש לוחות אלקטרוניים בכל מיני מקומות עם "טושים" אלקטרוניים?
בואו נלך יותר רחוק! בואו נלך על "הכי טבעי" לאדם.
הרי בימינו, עם לוחות אלקטרוניים(לא מדבר על לוחות כיתה! אלא תחליף מחברת "מסך מגע"), אין מניעה להשתמש ישירות באצבע עצמה לכתיבה ולא בכלי כתיבה למיניהם, אין חשש בריאותי, לא "מתלכלך", ולא פוגע בסביבה.
אני חושב על זה ותכלס, ופה אשמח אם כאלה שיותר מבינות בזה יתקנו אותי, לרוב האנשים יש שליטה יותר ישירה וטבעית על האצבע מאשר על כלי כתיבה שמחזיקים בעדינות בכמה אצבעות. בעיקר נראה לי שזה יותר "גס" ופחות "עדין" מה שיקל על דיסגרפים רבים(שלוקים במוטוריקה עדינה), בעיקר במקצועות ריאליים.

נכון שאפשר להקליד גם מקצועות ריאליים ואני עושה זאת כבר שנים, אבל אנשים רבים נרתעים מכך בעיקר כאשר מעורבים שרטוטים. במקום זה, למה לא פשוט "לכתוב עם האצבע" בגסות, בלי לערב כלי כתיבה ואחיזות ועדינות? עם חיישני מגע, המחשב פשוט "יצייר" כמו שעשית עם האצבע?

נלך יותר רחוק: למה רק רק למורים? באקדמיה לא באמת אכפת להם איך אתה כותב כשזה לא מבחן, אבל מה לגבי מבחן? לא קשה בימינו לפתח מחשב יחסית מינימליסטי שישמש רק למטרה זו(ושמירת הקבצים והוצאתם החוצה), שיהיה בכל כיתות הלימוד?  ולא יוכל להריץ שום תוכנה אחרת? זה לא יהיה יקר יותר מאשר הדפסת מאות מחברות בחינה...
יותר רחוק-למה לא גם בתיכון וביסודי? זה נראה לי יותר זול מקניית מחברות, יועיל לסביבה, יחסוך זמן, יחסוך זמן יקר של כיתה א' וגן לטפל בענייני אחיזות למיניהן... מחשב נייד "בגודל מלא" יקר יותר ואפשר לעשות בו שימוש לרעה(ובבית הספר בניגוד לאקדמיה, זה כן "עניין" שהתלמידים לא יהיו באינטרנט בזמן השיעור).

מה דעתכם? גם על הרעיון הספציפי אבל גם באופן כללי על האם אחרי כל כך הרבה שנים, לא כדאי לנצל את הטכנולוגיה כדי לכתוב "ביד" אבל בדרך אחרת לגמרי מאשר המצב הנוכחי?
לצפיה ב-'שלום'
שלום
26/09/2017 | 21:42
2
16

האמת שבדיוק השבוע חיפשתי אפליקציות בטלפון ובטבלט שאפשר לכתוב בהן עם האצבע..
גיליתי עולם שלם של אפליקציות לא רעות בכלל..
בדפוס לא נוח לכתוב בהן, אבל בכתב יד זה זורם וממש נוח..
ואני חושבת להכניס את האפליקציות לשיעורים הפרטיים לפעמים. יש תלמידים שמתוסכלים מכתיבה וזו נראית לי דרך שתשחרר קצת מהתסכול. והיא גם יכולה אולי לעזור במבחנים, בשיעורים בבית ספר..
אני חושבת שבסופו של דבר מה שמונע מהטכנולוגיה הזאת להגיע לאוניברסיטה, בתי ספר (יסודי, חטיבה ותיכון) היא הרצון שכן ינסו ללמוד לכתוב עם עיפרון/עט, כי בהרבה מקומות אנחנו נדרשים לכתוב בכתב יד (משרדים ממשלתיים, בנקים, חתימות על מסמכים שונים וכו'). והסיבה השניה היא תקציבים.. למשרד החינוך אין תקציבים בכלל. אני עבדתי שנה דרך משרד החינוך ואמרו לי כל הזמן תכניסי טכנולוגיה לשיעורים.. בלי שיספקו לי מחשב או טבלאט.
 
לצפיה ב-'מעניין יהיה לעשות מחקר השוואה בין "אצבע" לעט/עיפרון'
מעניין יהיה לעשות מחקר השוואה בין "אצבע" לעט/עיפרון
26/09/2017 | 22:42
1
19
מבחינת קצב הכתיבה, דיוק/בהירות והתעייפות. מעניין מה יצא לרוב האוכלוסייה... ובקרב בעלי לקויות דיסגרפיה בפרט!
ה"בעיה" היא שאנשים כרגע רגילים מאוד לשימוש בכלי ולא באצבע, ככה שאני מאמין שהמחקר לא יצא טוב. צריך להשתמש דווקא באנשים שפחות רגילים או שהאנשים יתאמנו לפני כן במשך זמן מה על "אצבע" כדי שהתוצאה תשקף באמת "איזה כלי יותר טוב" ולא במה רגילים להשתמש...
לצפיה ב-'מאוד מעניין'
מאוד מעניין
02/10/2017 | 18:15
8
אני מניחה שמתישהו בעתיד יחקרו את זה..
אבל אני חושבת שיהיו נזקים אחרים מהשימוש באצבע/ות.. כמו שיש דלקות פרקים משימוש בעכברים ומקלדות. ככה יהיה עם האצבע אני מניחה..אבל זה יקרה גם מהשימוש היומיומי והבלתי פוסק בסמארטפונים.
לצפיה ב-'הבית של תמר'
הבית של תמר
21/09/2017 | 07:01
12
44
שלום
האם מישהו מכיר את בית ספר "הבית של תמר" ויכול לחוות דכתו עליו בבקשה?
בני בכיתה ו' ולא מסתדר בבית הספר מבחינה לימודית. יש לקויות למידה ו adhd. אין לו בעיות התנהגות כלל אבל מאוד קשה לו בלימודים.
תודה רבה מראש
לצפיה ב-'הפרעת קשב וריכוז ללא טיפול תרופתי'
הפרעת קשב וריכוז ללא טיפול תרופתי
21/09/2017 | 07:22
9
40
שלום לכם!
אני חדשה כן, ורשמתי כבר שאלה אחת קודם אבל נזכרתי בשאלה נוספת חשובה לי ואין לי אף אחד להתייעת איתו אז בבקשה תעזרו לי ??..
בני בכיתה ו' וללא ספק סובל מבעיות קשב וריכוז ומלקויות למידה ומאוד קשה לו בלימודים בשל כך.
לאורך השנים ביסודי ניסינו כמה כדורים לתת לו לשם כך (קונצרטה וסטרטרה). בשניהם באמת רמת הריכוז עלתה אבל מנגד הוא סבל מתופעות לוואי בלתי נסבלות. להערכתי זה בעיקר בגלל שבאופי שלו הוא סובל קצת מחרדות ואי שקט ולכן הכדורים הללו החריפו את זה.
עם הסטרטרה הוא נהיה תוקפני והתנהג בצורה אגרסיבית וממש פסיכית לפעמים. הייתי חייבת להפסיק את זה. ועם הקונצרטה היתה עליה ברמת החרדה . הפך להיות חרדתי ברמה קשה וממש פחד לצאת מהבית. שלא לדבר כמובן על הירידה בתאבון (הוא רזה מאוד גם ככה) והקושי להירדם. בקיצור - הייתי חייבת להפסיק גם את זה ולהחזיר לי את הבן שלי.
לסיכום - במקרה שלו טיפול תרופתי לא בא בחשבון. ולכן העבודה איתו יותר קשה.
האם בית ספר חטיבה לחינוך מיוחד שמתאים לבעלי לקויות למידה יסכים לקבל אותו על אף שאינו מקבל טיפול תרופתי?
תודה רבה מראש על כל כמה שתוכלו לתת לי ????
לצפיה ב-'איחדתי לך את שתי השאלות ביחד'
איחדתי לך את שתי השאלות ביחד
21/09/2017 | 16:53
8
40
הכי טוב זה לשאול את בית הספר למה הוא מוכן ולמה לא..
יש בתי ספר שיסכימו ויש שלא, זה תלוי בגישה החינוכית והטיפולית של בית הספר.
וגם את הבן שלך, האם הוא רוצה להפסיק את הטיפול התרופתי? האם הוא רוצה לחפש כדור אחר?
 
לצפיה ב-'תשובה '
תשובה
21/09/2017 | 17:19
7
24
הי
תודה על התשובה.
נתנו לבן שלי את הכדורים לפני שלוש שנים והוא לא זוכר את זה. בכל מקרה אנחנו נימנע
מלתת לו גם אם ירצה כל עוד ישנן תופעות לוואי שכאלה .
לצפיה ב-'לגיטימי'
לגיטימי
22/09/2017 | 09:32
6
21
בהצלחה!
בית ספר אלטרנטיבי כלשהו כמו הבית של תמר, סביר להניח שיותר יזרמו עם העדר טיפול תרופתי.
אבל ממליצה לברר איתם קודם, להסביר את הגישה שלכם, ולשאול מה הגישה בבית הספר, ואיך הם מתמודדים עם סיטואציות מסוימות. וגם לשאול הורים אחרים איך דברים מתקיימים בפועל ולא רק כאסטרטגית שיווק שלהם על מנת שתרשמו את ילדכם לבית הספר שלהם.
לצפיה ב-'התיעצות '
התיעצות
23/09/2017 | 07:51
5
29
את צודקת לגבי הבירורים שיש לעשות. תמיד אני מבקרת ובודקת עם אנשים לפני החלטות גדולות. העניין הוא שאין לי מושג איך אגיע להורים לילדים שלומדים שם (או בבית ספר אחר ללקויות למידה כמו בית ספר אקשטיין ללקויות למידה.. ). בתי הספר עצמם בוודאי לא יתנו לי שמות של הורים. באינטרנט לא מצאתי. זו בעיה.
בנוסף, אני אצטרך להעביר את הילד בועדת השמה קודם והם בעקרון מחליטים בשבילי את בית הספר המתאים לא? ככה הבנתי לפחות מקריאה בנושא..
תודה רבה על עזרתך! אין לי אף אחד אחר להתייעץ איתו אז זו ממש עזרה ענקית. תודה
לצפיה ב-'שלום שולה'
שלום שולה
24/09/2017 | 17:58
4
16
לגבי הורים לתלמידים בבית של תמר או בית ספר אחר, אנסה לברר לך. באיזה אזור אתם גרים?
לגבי ועדת השמה, בועדה הזאת הם מחליטים אם הבן שלך צריך להיות במסגרת של חינוך מיוחד או משולב בחינוך הרגיל או בחינוך הרגיל.
מהניסיון שלי, בד"כ בכיתה ו' צוות מקצועי נרחב בבית הספר חושב על איזו מסגרת יכולה להתאים לילד ולצרכים שלו. לפעמים הישיבה הזאת מתקיימת גם עם ההורים.
תמיד יש לך את האפשרות לבחור בבית ספר שהוא חצי פרטי, ולא ממומן לגמרי על ידי משרד החינוך ואז יש לך יותר זכות בחירה לאן לשלוח אותו בכיתה ז'. אבל צריך לקחת בחשבון שהתשלום עבור שנת הלימודים גבוה יותר בבתי ספר כאלה.
לצפיה ב-'תודה'
תודה
24/09/2017 | 22:39
3
15
תודה לך
אנחנו גרים ברמת השרון.
לצפיה ב-'שלום'
שלום
25/09/2017 | 19:26
2
17
ביררתי לך לגבי הבית של תמר עם מורות להוראה מתקנת שאני מכירה, הן שמעו דברים טובים על הבית ספר.
אני מקווה שהידע שלהן עדיין רלוונטי ואקטואלי.
לצפיה ב-'תודה'
תודה
26/09/2017 | 06:14
1
16
תודה לך. עזרת לי מאוד! היתה התפתחות בסיפור. עכשיו נכנסה לתמונה אפשרות לכיתה קטנה ואני שוב בלבטים. ברשותך אני פותחת הודעה חדשה בשביל הנושא הזה...
לצפיה ב-'אין בעיה'
אין בעיה
26/09/2017 | 21:11
5
לצפיה ב-'שלום שולה'
שלום שולה
21/09/2017 | 13:43
1
25
שמעתי על הבית של תמר כשהייתי סטודנטית, אז אני לא מכירה אותו ממקור ראשון.
כדאי לחפש הורים שילדיהם לומדים בבית ספר על מנת לקבל חוות דעת מדויקת על בית הספר.
בהצלחה
לצפיה ב-'תודה רבה!'
תודה רבה!
21/09/2017 | 17:20
9
לצפיה ב-'מחברות לכתה ג'
מחברות לכתה ג
02/09/2017 | 15:22
2
38
שלום לנמצאים
התבקשנו לקנות לכתה ג מחברות גדולות, שורה אחת
האם מתאים ונכון???
תודה
לצפיה ב-'שלום'
שלום
02/09/2017 | 22:38
32
אם ביקשו יש סיבה לכך ככל הנראה.. 
אני מסכימה שיכול להיות שלילד/ה הפרטי שלך (ולהרבה ילדים אחרים) מחברת גדולה עדיין לא מתאימה בגלל ההתארגנות בדף וכתיבת האותיות. אבל זה חלק מהלמידה. 
ואני מקווה שיעשו את המעבר בצורה מסודרת ויסבירו איך כותבים במחברת החדשה.
בהצלחה!
לצפיה ב-'רק עכשיו נכנסתי לפורום וראיתי את השאלה-'
רק עכשיו נכנסתי לפורום וראיתי את השאלה-
31/10/2017 | 20:18
5
את צודקת לגמרי, אמא יקרה. מחברות גדולות שורה אחת כלל לא מתאימות לכתיבה לילדים בכיתה ג'. אין סיבה לבקש אותן, פרט לבורות ולחוסר הבנה של מי שביקש...
המחברות המתאימות ביותר לגיל זה הן:
1. מחברות קטנות 14 שורות. 
2. מחברות גדולות מסוג "מחברות גאוניות" או "מחברת העידן החדש" (לא מחברת חכמה. זה משהו אחר). 
 
שיהיה בהצלחה!
שירה. 
 
שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028

 
לצפיה ב-'מורה להוראה מתקנת '
מורה להוראה מתקנת
26/07/2017 | 16:53
3
121
מחפשת מורה להוראה מתקנת תותחית באזור רחובות. הילד עולה לכיתה ה׳ , עבר כבר כמה וכמה מורים ולא רואים שיפור למרות עבודה קשה בבית. 
לצפיה ב-'שלום'
שלום
27/07/2017 | 21:27
2
52
את מחפשת הוראה מתקנת בשפה (קריאה וכתיבה) או בחשבון או גם וגם?
לצפיה ב-'רק בשפה '
רק בשפה
14/08/2017 | 10:45
1
29
קריאה וכתיבה
לצפיה ב-'שלחתי לך מסר'
שלחתי לך מסר
15/08/2017 | 10:45
12
לצפיה ב-'אבחון פסיכודידקטי'
אבחון פסיכודידקטי
22/06/2017 | 09:43
2
103
שלום,
בתי בכתיה ד ובקשו מבי"ס שאבצע לה בדיקה פסיכודידקטית. 
יש 2 מכונים שאני מתלבט לגביהם: 1) ניצן 2) מרכז חדד.
הסכום למרכז חדד גבוה ב- 700 ש"ח. 
רציתי לדעת האם מישהו  יודע לגבי ניצן? האם מישהו ממליץ ? האם האיכות במרכז חדד שווה את העודף של ה- 700 ש"ח ?
אם מישהו יכול לעזור במידע אודה לו, תודה
לצפיה ב-'שלום'
שלום
23/06/2017 | 09:00
1
65
שני המכונים טובים, בהצלחה!
לצפיה ב-'עם כל הכבוד- איך את קובעת את זה?- ששני המכונים טובים?- '
עם כל הכבוד- איך את קובעת את זה?- ששני המכונים טובים?-
31/10/2017 | 20:21
9
מה שחשוב זה לא המכון, אלא מי המאבחנת באופן ספציפי. 
יש כל כך הרבה אנשי מקצוע בינוניים וכל כך מעט אנשי מקצוע מעולים. 
אי אפשר לומר באופן כזה כללי שהמכונים טובים, בלי לכוון למישהי ספציפית שהיא פגזית. 
 
שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028

 
לצפיה ב-'מדרש תמונה'
מדרש תמונה
17/06/2017 | 07:24
3
51
שלום
זקוקה למינוח באנגלית ל"מדרש תמונה".
תודה מראש
לצפיה ב-'שלום'
שלום
17/06/2017 | 10:45
2
28
אני לא יודעת אם יש מינוח אחר, בתרגום פשוט באנגלית רושמים 
Midrash picture.
אם את מחפשת עבורך תמונות למדרשי תמונה, יש מלא בגוגל.. אפשר גם תמיד לקחת תמונות מסיפור תמונות ברצף ולדבר רק על אחת מהן.
בהצלחה
לצפיה ב-'בהשלכה לתחום אחר'
בהשלכה לתחום אחר
17/06/2017 | 10:52
1
20
צריכה מינוח באנגלית כדי להשתמש בכלי כדי לנתח תצלומים ולהסיק מסקנות אפשריות לגבי אורח החיים של המצולמים.
לצפיה ב-'שלום'
שלום
17/06/2017 | 10:57
15
אם את צריכה תמונות של אנשים בכל מיני סיטואציות אז אני חושבת שיהיה לך יותר קל לחפש סיטואציות מסוימות ולנתח את מי שמצולם בהן.
אולי בפורום צילום או משהו יוכלו יותר לסייע לך.
לצפיה ב-'מורה להוראה מתקנת מומלצת בראשלצ שפה וחשבון'
מורה להוראה מתקנת מומלצת בראשלצ שפה וחשבון
15/06/2017 | 11:17
1
40
שלום
מחפשת מורה נעימה חברותית ושיודעת לקדם ילדה שעולה לכיתה ג בשפה ובחשבון אנא עזרתכם בדחיפות
תודה
לצפיה ב-'שלום'
שלום
17/06/2017 | 10:43
30
אני מלמדת הוראה מתקנת בשפה וחשבון בראשון לציון.
מוזמנת ליצור איתי קשר במסר או במייל dikla.dt.ld@gmail.com ואעביר לך מספר טלפון.
 
לצפיה ב-'מבחן IELTS ומבדק להקלות בזמן שאלה דחופה'
מבחן IELTS ומבדק להקלות בזמן שאלה דחופה
09/06/2017 | 19:33
5
61
שלום רב
ברצוני לדעת איזה מבדק אני אמורה לעבור על מנת לקבל הארכת זמן במבחן רמת אנגלית IELTS
הבנתי שיש איבחון  פסיכודידקטי מקיף
ויש איבחון קשב וריכוז +הרחבה מסוימת 
איבחון דידקטי רגיל
איזה לעשות על מנת שיכירו לי בארכת זמן ספציפית לבחינת איילטס?\
תודה
האם יש המלצה למכון מסויים?
לצפיה ב-'שלום אירית'
שלום אירית
11/06/2017 | 14:20
1
29
גלגלתי את המבחן, וראיתי שזה מבחן מיון בריטי כזה. 
אני לא יודעת בדיוק איזה אבחון הם מקבלים. במוסדות להשכלה גבוהה בארץ מתקבל אבחון המת"ל (אין צורך באבחון פסיכולוגי). במסגרת האבחון הזה ישנן מטלות קשב וריכוז, אך הוא אינו מאבחן קשב וריכוז, רק נוירולוג יכול לאבחן זאת.
אני מציעה לצלצל למכון שיש בו קורס למבחן הזה ולברר איתם איזה אבחון מתאים.. אם הם לא יודעים, אז לצלצל למכון מת"ל ולברר אם הם יודעים אם מקבלים אותו במבחן שאת צריכה.
בהצלחה!
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
12/06/2017 | 06:43
11
תודה 
לצפיה ב-'Ielts test ואבחוו'
Ielts test ואבחוו
10/06/2017 | 22:00
1
21
שלום רב 
איזה איבחון צריך לעשות כדי לקבל הארכת זמן באיילטס?
לצפיה ב-'שלום'
שלום
11/06/2017 | 14:22
17
הגבתי לך על ההודעה הקודמת שרשמת כאורחת.
בהצלחה
לצפיה ב-'אבחון דידקטי'
אבחון דידקטי
24/10/2017 | 13:29
4
היי 
אבחון דידקטי נותן את המענה להארכת זמן 
התקשרי לתאם 0505924448
לצפיה ב-'תא לחץ'
תא לחץ
04/06/2017 | 15:18
1
104
בשבוע שעבר ראיתי כתבה בערוץ 2 לגבי טיפול בתא לחץ בה הראו שתא לחץ יכול לשפר תפקודים קוגניטיביים . מישהו ניסה במקרה? מאוד מסקרן.
לצפיה ב-'שלום'
שלום
08/06/2017 | 18:02
53
לא שמעתי על זה, אנסה לברר על זה.
לצפיה ב-'אבחון פסיכודידקטי '
אבחון פסיכודידקטי
28/05/2017 | 08:54
1
70
שלום אל איזה מכון היייתם ממליצים לאיבחון פסיכודידקטי למבוגרים, להתאמות בתעסוקה.
אשמח לדעת מה הן העלויות ואם יד גורמי מימון 
כמו כן רצוי אזור ירושלים 
 
לצפיה ב-'שלום'
שלום
28/05/2017 | 20:06
49
איזה התאמות אתה רוצה בעבודה?
אני לא מכירה בכלל אופציה כזאת של התאמות בעבודה.
יש התאמות בדרכי היבחנות בלימודים אקדמיים בעקבות אבחון דידקטי- אבחון מת"ל.
 
לצפיה ב-'התאמות ללימודים אקדמיים'
התאמות ללימודים אקדמיים
27/05/2017 | 17:19
2
53
שלום, אני מעט חוששת מלימודים אקדמיים, אני יודעת שיש לי יכולות (כי התקבלתי ללא פסיכו' על סמך בגרות גבוהה לאחד המוסדות הנחשבים) אבל תמיד קיבלתי הארכת זמן וסיימתי בין האחרונים מבחנים... עשיתי אבחון בעבר לפני הבגרויות וקיבלתי הארכת זמן (לפני זה, זה היה רצון טוב של מורים) בלבד, עכשיו חברים אמרו לי שכל מי שניגש לאבחון מקבל הארכת זמן והסיבה הייתה "קשיי התארגנות ואיטיות בעיבוד המידע" (והמלצה לגשת לאבחון קשב וריכוז) ובצבא לא קיבלו את האבחון, יש טעם לגשת לאבחון?
תמיד הייתה לי בעיה לסכם וגם האבחון מעלה בעיה בלהבחין בין עיקר לתפל, יש דרך "לעבוד על זה" ולהרגיע את עצמי לפני הלימודים? כי תיקון אסטרטגיות למידה בדרך כלל עושים לתלמידי יסודי...
לצפיה ב-'שלום'
שלום
28/05/2017 | 19:55
1
36
ישנן התאמות של הארכת זמן וכו' על בסיס קשיי התארגנות ואיטיות, ובשל חשד לקשיי קשב וריכוז.
השאלה אם שווה לך להשקיע 1,500 שקל (נראה לי שזאת העלות) לאבחון מת"ל על מנת לבחון אם יתנו לך או לא.
אישית במקומך, אני כן הייתי מנסה אם זו הדרך שעזרה לך להצליח בבגרויות.
ולגבי אסטרטגיות להבחנה בין עיקר לתפל, ואסטרטגיות למידה באופן כללי. אני בגישה שאף פעם לא מאוחר מדי, למרות שזה נכון ולרוב עובדים על אסטרטגיות למידה בגיל צעיר יותר. אבל בכל גיל יש מורים להוראה מתקנת שיכולים לסייע לך, אם יש לך רצון, מוטיבציה ותתמידי אני לא חושבת שמאוחר מדי לרכוש  אסטרטגיות למידה.
אני למדתי למבחנים באוניברסיטה באופן שונה ממה שלמדתי לבגרויות, והצלחתי באותה מידה.
בהצלחה!
לצפיה ב-'תודה!'
תודה!
30/05/2017 | 00:32
13

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תערוכה ויריד בינלאומי של נשק קר 9 בדצמבר
R.I.F - חורף 2017
יורה דעה- הכנה למבחנים מחוננים ופיתוח חשיבה יצירתית
יורה דעה- הכנה למבחנים
פורום מיסים והחזרי מס
החזרי מס לשכירים וחברות

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ