לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1196011,960 עוקבים אודות עסקים

פורום חוזרים בתשובה-תמיכה

בס"ד
   ברוכים הבאים   
   תהליך החזרה בתשובה אינו תהליך קל. לא לאדם עצמו ולא לסובב אותו מאחר והוא מצריך שינוי משמעותי בחיים. כמעט תמיד השינויים האלה משפיעים רבות על הסובבים אותנו ו/או הסובבים אותנו משפיעים רבות על תהליך החזרה בתשובה. דבר זה עלול לגרום לבעיות ולחיכוכים רבים עם הסובב אותנו ובעיקר עם בני משפחתנו והחברה שאנו נמצאים בה. לא תמיד אנחנו יודעים איך להתמודד עם הבעיות וזקוקים לעזרה מרב או רבנית בעלי ניסיון עם חוזרים בתשובה, ולאוזן קשבת מאדם שעבר חוויות דומות ויכול לייעץ לנו כיצד לפעול בתבונה. מצד שני, גם הסובבים אותנו לא תמיד יודעים כיצד ללכת איתנו בין הטיפות על מנת לשמר את החיים בצוותא, בשלווה ובהרמוניה.
   פורום זה מיועד לכם, החוזרים בתשובה שביצעתם את ההחלטה שברצונכם לחזור בתשובה על מנת שתוכלו לחלוק את חוויותיכם, ההתלבטויות והבעיות הכרוכות בשינוי מהותי בחיים ושמו החזרה בתשובה. פורום זה מיועד גם לכם, בני משפחותיהם של החוזרים בתשובה. כאן תוכלו לחלוק במה אחת עם חוזרים בתשובה, ובני משפחה של חוזרים בתשובה, על מנת שתוכלו להתמודד עם החוזר בתשובה הפרטי שלכם ו/או לעזור לאנשים אחרים הנמצאים במצבכם.
   מן הראוי לציין שפורום זה מיועד לשומרי תורה ומצוות ושאינם שומרי תורה ומצוות כאחד.
   מטרת הפורום היא לא לעורר דיונים בנושאי הלכה או אמונה בשביל דיונים כאלה קיימים פורומים אחרים בתפוז. הפורום מיועד לאנשים שכבר החליטו לבצע את הצעד. מהסיבה הזאת הפורום לא מיועד כדי לשכנע את החוזרים בתשובה בטעות דרכם.
 
   כללי הפורום:
   1) אנחנו בפורום חוזרים בתשובה ולכן, בבקשה, אל תשכנעו אותנו לחזור בשאלה. בשביל לשכנע אנשים לחזור בשאלה ישנם פורומים אחרים בתפוז.
   2) פורום "חוזרים בתשובה" לא נועד לויכוחים על רקע דתי-אידיאולוגי. בשביל אלה קיימים פורומים אחרים בתפוז.
    3) פורום "חוזרים בתשובה" לא הוקם כדי להוות בימה להידברות בין הדתיים ללא דתיים. על כן, אין מקום בפורום לויכוחים בין הדתיים ללא דתיים גם לא ויכוחים פוליטיים בין הדתיים ללא דתיים.
   4) בפורום שלנו מדברים בשפה יפה ובכבוד לאורח השפה הנהוג בעולם הדתי-חרדי. הן בלי קללות אפילו לא קללות של סלנג, הן בלי ביטויים מיניים, עוד כיוצא באלה. מי שלא יכול לכבד את רגשות חברי הפורום - מוזמן שלא לדבר בפורום שלנו בכלל.
    5) בפורום שלנו מעצם טבענו כחוזרים בתשובה מכבדים את היהדות ואת מורי דרכה הרבנים. על כן בפורום שלנו מתייחסים בכבוד הן לתורה והן לרבנים ולא מקללים. זה לא אומר שלא ניתן להביע דיעה, אלא שצריך לעשות זאת מתוך הכבוד הראוי.
   6) הפורום אינו מיועד לשאלות הלכתיות. לצורך כך קיים פורום ייעודי בתפוז קהילות: 'לשאול את הרב'. כמובן ששאלות הלכתיות מפי חברי הפורום הקבועים, יתקבלו בברכה.
   7) דף הפורומים בתפוז קהילות, מחזיק חמש עשרה הודעות ראשיות בלבד. על כן, חברי הפורום מתבקשים שלא לקפוץ ולפתוח הודעה ראשית נוספת, כל זמן שנמצאת בדף הראשי הודעה קודמת של אותו גולש, או במשך זמן סביר מפתיחתה, כדי להשאיר מקום בדף הראשון גם לחברים אחרים בפורום.
     8) הערות והארות להנהלת הפורום, יתבצעו במערכת המסרים בלבד!
 
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום חוזרים בתשובה-תמיכה

בס"ד
   ברוכים הבאים   
   תהליך החזרה בתשובה אינו תהליך קל. לא לאדם עצמו ולא לסובב אותו מאחר והוא מצריך שינוי משמעותי בחיים. כמעט תמיד השינויים האלה משפיעים רבות על הסובבים אותנו ו/או הסובבים אותנו משפיעים רבות על תהליך החזרה בתשובה. דבר זה עלול לגרום לבעיות ולחיכוכים רבים עם הסובב אותנו ובעיקר עם בני משפחתנו והחברה שאנו נמצאים בה. לא תמיד אנחנו יודעים איך להתמודד עם הבעיות וזקוקים לעזרה מרב או רבנית בעלי ניסיון עם חוזרים בתשובה, ולאוזן קשבת מאדם שעבר חוויות דומות ויכול לייעץ לנו כיצד לפעול בתבונה. מצד שני, גם הסובבים אותנו לא תמיד יודעים כיצד ללכת איתנו בין הטיפות על מנת לשמר את החיים בצוותא, בשלווה ובהרמוניה.
   פורום זה מיועד לכם, החוזרים בתשובה שביצעתם את ההחלטה שברצונכם לחזור בתשובה על מנת שתוכלו לחלוק את חוויותיכם, ההתלבטויות והבעיות הכרוכות בשינוי מהותי בחיים ושמו החזרה בתשובה. פורום זה מיועד גם לכם, בני משפחותיהם של החוזרים בתשובה. כאן תוכלו לחלוק במה אחת עם חוזרים בתשובה, ובני משפחה של חוזרים בתשובה, על מנת שתוכלו להתמודד עם החוזר בתשובה הפרטי שלכם ו/או לעזור לאנשים אחרים הנמצאים במצבכם.
   מן הראוי לציין שפורום זה מיועד לשומרי תורה ומצוות ושאינם שומרי תורה ומצוות כאחד.
   מטרת הפורום היא לא לעורר דיונים בנושאי הלכה או אמונה בשביל דיונים כאלה קיימים פורומים אחרים בתפוז. הפורום מיועד לאנשים שכבר החליטו לבצע את הצעד. מהסיבה הזאת הפורום לא מיועד כדי לשכנע את החוזרים בתשובה בטעות דרכם.
 
   כללי הפורום:
   1) אנחנו בפורום חוזרים בתשובה ולכן, בבקשה, אל תשכנעו אותנו לחזור בשאלה. בשביל לשכנע אנשים לחזור בשאלה ישנם פורומים אחרים בתפוז.
   2) פורום "חוזרים בתשובה" לא נועד לויכוחים על רקע דתי-אידיאולוגי. בשביל אלה קיימים פורומים אחרים בתפוז.
    3) פורום "חוזרים בתשובה" לא הוקם כדי להוות בימה להידברות בין הדתיים ללא דתיים. על כן, אין מקום בפורום לויכוחים בין הדתיים ללא דתיים גם לא ויכוחים פוליטיים בין הדתיים ללא דתיים.
   4) בפורום שלנו מדברים בשפה יפה ובכבוד לאורח השפה הנהוג בעולם הדתי-חרדי. הן בלי קללות אפילו לא קללות של סלנג, הן בלי ביטויים מיניים, עוד כיוצא באלה. מי שלא יכול לכבד את רגשות חברי הפורום - מוזמן שלא לדבר בפורום שלנו בכלל.
    5) בפורום שלנו מעצם טבענו כחוזרים בתשובה מכבדים את היהדות ואת מורי דרכה הרבנים. על כן בפורום שלנו מתייחסים בכבוד הן לתורה והן לרבנים ולא מקללים. זה לא אומר שלא ניתן להביע דיעה, אלא שצריך לעשות זאת מתוך הכבוד הראוי.
   6) הפורום אינו מיועד לשאלות הלכתיות. לצורך כך קיים פורום ייעודי בתפוז קהילות: 'לשאול את הרב'. כמובן ששאלות הלכתיות מפי חברי הפורום הקבועים, יתקבלו בברכה.
   7) דף הפורומים בתפוז קהילות, מחזיק חמש עשרה הודעות ראשיות בלבד. על כן, חברי הפורום מתבקשים שלא לקפוץ ולפתוח הודעה ראשית נוספת, כל זמן שנמצאת בדף הראשי הודעה קודמת של אותו גולש, או במשך זמן סביר מפתיחתה, כדי להשאיר מקום בדף הראשון גם לחברים אחרים בפורום.
     8) הערות והארות להנהלת הפורום, יתבצעו במערכת המסרים בלבד!
 
 
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
  
המשך >>

לצפיה ב-'הרב חן שריג מסביר ב20 דקות הלכות חשובות של ליל הסדר'
הרב חן שריג מסביר ב20 דקות הלכות חשובות של ליל הסדר
26/03/2018 | 20:24
13
פירוט קצר בעניין ארבע כוסות, אכילת המצה, הסבה, ההבדלים בין ספרדים ואשכנזים וכו', בצורה פשוטה ובהירה.
 
לצפיה ב-'יש כאן מישהו שיודע לעשות את ליל הסדר כראוי?'
יש כאן מישהו שיודע לעשות את ליל הסדר כראוי?
24/03/2018 | 20:45
36
אם כן, כדאי שיראה את זה
 
לצפיה ב-'בקשה בקשר לחוזרים בתשובה'
בקשה בקשר לחוזרים בתשובה
19/03/2018 | 18:25
1
62
שלום רב, אני סטודנט לקולנוע ואחת מהמשימות שקיבלנו היא להביא סצינה תיעודית על כל נושא שמעניין אותנו
אני אשמח להצטרף לאחד ממכם ליום או לערב, מעניין אותי להראות את הקושי של חוזרים בתשובה, את האי הבנה שמקבלים הרבה פעמים מחברים ומשפחה, וגם מדברים יום יומיים
העבודה לא תתפרסם בכלל, אלא אם המצולם ירצה לפרסם אותה (מוכן לחתום על כך אם צריך)
אני באמת חושב שזה יכול לעזור להאיר דברים לאנשים שלא מבינים את הקושי
אשמח אם מישהו יהיה מוכן לשתף
לצפיה ב-'אני הייתי נזהרת מלשתף '
אני הייתי נזהרת מלשתף
01/04/2018 | 00:43
15
לצפיה ב-'למה כל הייסורים האלה במציאת עבודה? '
למה כל הייסורים האלה במציאת עבודה?
17/03/2018 | 20:04
1
52
ביקשתי כסף ממישהו? לא. ביקשתי לעבוד.
אני רצה מראיון עבודה לראיון עבודה - ושום דבר.
לכולם יש פרנסה, ורק לי לא. רק הראש נשאר מעל המים.
לא ביקשתי כסף, ביקשתי להתפרנס בכוחות עצמי. גם זה יותר מדי?
לצפיה ב-'זה נסיון לא פשוט'
זה נסיון לא פשוט
27/03/2018 | 19:38
24
אפשר להתחזק למשל עם ספרו של הרב ארוש ; אמרתי תודה ונושעתי.
שפע ברכה והצלחה
לצפיה ב-'הנבואה הלא הגיונית מהתורה בדבר הכותל המערבי שלא יחרב לעולם'
הנבואה הלא הגיונית מהתורה בדבר הכותל המערבי שלא יחרב לעולם
15/03/2018 | 15:25
31
בס"ד
 
האם יש דבר חזק יותר בצד הטומאה יותר משנאה על רקע דתי מצד הגויים כלפי עם ישראל מאז ניתנה התורה לישראל בסיני וירדה שנאה לעולם? ידוע שמעצמות רבות ניסו וגם הצליחו להחריב ולכבוש את ירושלים כשכולם התמקדו בעיקר בקודש הקודשים, ביהמ"ק, שספג אינספור מתקפות בין היתר מצד הבבלים, היונים, הרומאים, הביזנטים, הפרסים, המוסלמים, הסלג'וקים, הצלבנים, המונגולים, התורקים והבריטים.

כעת נסו לדמיין את ההתלהבות, הטירוף והשגעון שאחזו בהם כשעשו הכל כדי להחריב את כל סממניה היהודים של ירושלים לרבות ביהמ"ק על ארבעת כתליו שהקיפו אותו,

והרי הם עשו שימוש בכלים החזקים והמתוחכמים ביותר שעמדו לרשותם ועובדה שהצליחו להחריב באמצעותם את ביהמ"ק יחד עם כתליו הדרומי, הצפוני ואפילו את המזרחי, אך את הכותל המערבי אף לא אחת מכל מעצמות העל האלה לא הצליחה להפיל, בצורה שאף אחד לא יכול להסביר או לתפוס בשכלו האנושי.

ולו יצויר שכל אויבי ישראל ושונאיו יחוסו דוקא על הכותל המערבי פעם אחר פעם מבלי לנסות להחריב גם אותו מתוך התחשבות, רגישות, חמלה ורחמים? הם הרי באו משולהבים עם מטרה אחת ברורה שהיתה לנגד עיניהם להחריב כל סממן יהודי שנקרא בדרכם. מאות מלחמות התרחשו ליד הכותל המערבי והוא נשאר עומד על תילו ובנוסף לכל אלה הוא נשמר גם מרעידות אדמה ולא נפל. אלא שחייב לומר מה שמובן לכל שיש כאן משהו שהוא מעל הטבע, ואכן כתוב: "דּוֹמֶה דוֹדִי לִצְבִי אוֹ לְעֹפֶר הָאַיָּלִים הִנֵּה זֶה עוֹמֵד אַחַר כָּתְלֵנוּ מַשְׁגִּיחַ מִן הַחֲלֹּנוֹת מֵצִיץ מִן הַחֲרַכִּים" (שיר השירים ב, ט), ועל כך כתבו חז"ל במדרש שיר השירים רבה: "הִנֵּה זֶה עוֹמֵד אַחַר כָּתְלֵנוּ - אחר כותל מערבי של ביהמ"ק, שנשבע לו הקב"ה שאינו חרב לעולם... ולמה? ששכינה במערב", והדבר מהוה הוכחה חד משמעית לעצם קיומו של בורא עולם ולכך שהתורה היא מן השמים ושכל מילה הן בתורה שבכתב והן בתורה שבע"פ היא אמת לאמיתה.

אילו היה אדם נוכל משרבט כמה חוקים ומשפטים משכלו ומנסה לשכנע את כל בני האדם שבורא עולם נגלה אליו ובחר בו להיות השליח שיתן את התורה הזאת לאנושות כולה וכראיה לאמיתות תורתו היה כותב שקיר כזה או אחר חזק ככל שיהיה לעולם לא יפול, שהרי כל אדם שהיה רוצה להפריך את תורתו השקרית היה יכול לבוא ולהרוס אותו ובכך להוכיח בקלות ובמהירות שהבסיס לכל התורה שלו שקרי, ומכאן שרק בורא עולם יכול לכתוב דבר כזה בתורתו ולהתחייב על כך בצורה חד משמעית שלא משתמעת לשתי פנים.

וחשבתי לומר שלמעשה כל עם ישראל נמשל לכותל המערבי, שכשם שנאמר שכינה במערב, ישראל מגלים פני שכינה ברמה הגבוהה ביותר בכל הבריאה. גם את עם ישראל ניסו להשמיד אינספור פעמים אך ללא הועיל, ללא כל קשר לעצמה האדירה של אותה מעצמה שחרטה את המטרה המרושעת הזאת על דגלה, והסיבה לכך היא פשוטה. אף אחד לא יכול לפגוע בעם הנצח שהוא מעל הטבע ומחובר לאינסוף ב"ה, שהרי אין הטבע שולט במי שהוא מעל הטבע אלא להיפך, ומה שעוזר לישראל להתחבר לצד האלוקי, הנשמתי והנצחי הזה הם התורה והמצוות, ללמדנו על חשיבותם הרבה במשך כל הדורות וגם בימינו.

מעולם לא היה זה הצבא שהציל אותנו מכל הסכנות, האיומים והמלחמות ח"ו מאחר ולא זאת בלבד שהצבאות המפוארים והמפלצתיים לא הועילו למעצמות הגדולות בתבל להוציא את תכניותיהן מהכח אל הפועל, אלא שכל אותן מעצמות נמחקו כליל מעל פני האדמה יחד עם צבאותיהן, ומכאן מוכח שהכח לעולם לא היוה גורם משמעותי בענין הזה ובמיוחד נגד העם הנבחר, מאחר ו-ד' הוא מקור כל הכוחות כולם ושולט בכולם והוא לא יאפשר לשום אדם, עם או כח חזק ומרושע ככל שיהיה שיפגע בעם שעבורו נברא העולם או מנוע מהם לבצע את המטרה לשמה נברא העולם - ללמוד את התורה הקדושה ולחיות על פיה, שהרי אחד משמותיו יתברך הוא "אלוקים" ואין שום כח זולתו שהוא חיצוני לו.

הנה כמה מציוני הדרך המשמעותיים בהיסטוריה של ירושלים:
 
ג'תתל לבריאת העולם (70 למניינם) - טיטוס מחריב את ביהמ"ק השני.
ג'תתצט לבריאת העולם (135 למניינם) - אדריאנוס חורש את ירושלים, ובונה עליה את "איליה קפיטולינה".
ד'פד לבריאת העולם (324 למניינם) - כיבוש הביזנטיים.
ד'שעד לבריאת העולם (614 למניינם) - כיבוש הפרסים.
ד'שפח לבריאת העולם (628 למניינם) - כיבוש מחדש של הביזנטיים.
ד'שצח לבריאת העולם (638 למניינם) כיבוש ירושלים ע"י המוסלמים, הכליף עומר מפנה מקום הר הבית.
ד'תפ לבריאת העולם (720 למניינם) - כיבוש ירושלים ע"י אביסייד מוסלמים.
ד'תשס לבריאת העולם (1000 למניינם) - כיבוש א"י ע"י המוסלמים (פאטמיים).
ד'תתלא לבריאת העולם (1071 למניינם) - כיבוש ירושלים ע"י הסלגו'קים.
ד'תתנח (1098 למניינם) - כיבוש מחדש של ירושלים ע"י המוסלמים (פאטמיים).
ד'תתנט לבריאת העולם (1099 למניינם) - כיבוש ירושלים ע"י הצלבנים.
ד'תתקמז לבריאת העולם (1187 למניינם) - כיבוש ירושלים ע"י צאלח א-דין.
ד'תתקפט לבריאת העולם (1229 למניינם) - כיבוש ירושלים ע"י פרידריך ה-2.
ה'ד לביראת העולם (1244 למניינם) - כיבוש ירושלים ע"י המונגולים.
ה'גט לבריאת העולם (1299 למניינם) - כיבוש הארץ בידי גזאן המונגולי.
ה'רעו לבריאת העולם (1516 למניינם) - כיבוש ירושלים ע"י התורכים.
ה'תרעז לבריאת העולם (1917 למניינם) - כיבוש ירושלים ע"י הבריטים.

[חלק מהנתונים הובאו מדברי התורה של הרב יוסף מזרחי ואתר היהדות של אור עליון]
לצפיה ב-'אשמח לכמה דק מזמנכם ולעזרה שלכם'
אשמח לכמה דק מזמנכם ולעזרה שלכם
14/03/2018 | 17:15
37
שלום לכולם אני יודע שזה פחות מתאים לכאן
אבל אשמח אם תכנסו תקראו ותעבירו גם הלאה זה יעזור לי המון במצב שבו אני נמצא
 
לצפיה ב-'את זה רק בורא עולם יכול היה לדעת'
את זה רק בורא עולם יכול היה לדעת
15/03/2018 | 00:42
29
בס"ד
 
התגליות המרעישות של הזהר הקדוש
 
אחת הסיבות המרכזיות שגורמות לאנשים לכפור ביהדות היא העובדה שיצטרכו לשנות המון הרגלים וטבעים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלהם והרי שמירת תורה ומצוות חודרת לכל הרבדים בחיי האדם, וקשה להם לראות את עצמם בלי כל אותם דברים עליהם גדלו וחונכו. מי שבאמת מחפש עובדות שידע שבזמן שיש המון טעויות ברורות שמפריכות את הנצרות והאיסלאם ומפרקות את כל היסודות עליהם מבוססים הדתות השקריות האלה, בתורה שלנו לעומת זאת לא נמצאה עד היום וגם לא תימצא בעתיד ולו טעות מזערית אחת, ואעפ"י שנכתבה לפני יותר מ-3300 שנים כתובים בה עובדות שלאדם בשר ודם לא היתה כל אפשרות לדעת באותה תקופה מאחר ואלו דברים שהמדע גילה רק בשנים האחרונות. גם התורה שבכתב (משנה וגמרא) וגם ספר הזהר כוללים בתוכם תיאורים של דברים שמוכיחים חד משמעית שמדובר ללא כל צל של ספק בתורה מן השמים שאין שום דרך שהיתה יכולה להיכתב ע"י בני אדם ולהלן מס' עובדות מדעיות מרעישות שהזהר הקדוש חידש לעולם כולו לפני כ-2000 שנים, 1500 שנים לפני כל פריצות הדרך והתגליות הגדולות של עולם המדע, וכל זאת מפי רבי שמעון בר יוחאי, שזכה להיות האדם בו בחר בורא עולם להוריד דרכו את החלק הסודי של התורה שכולל את הסודות הכמוסים ביותר של הבריאה עבור אותם יחידי סגולה שראויים להיחשף אליהם וללמוד אותם, כשהן מוכיחות לא רק שיש בורא לעולם ושהתורה היא מן השמים אלא גם עד כמה כולנו מחויבים בקיום מצוותיה, חוקיה ומשפטיה לטובתנו, כפי שסוכם מדברי התורה של הרב זמיר כהן והרב יוסף מזרחי:

"כל הישוב מתגלגל בעיגול ככדור"
1. העולם עליו אנו חיים הוא בצורת כדור בשונה מהתפיסה הרווחת של האנושות שהוא שטוח עד לתגלית של קולומוס לפני כ-500 שנים.
2. כדור הארץ מתגלגל סביב צירו.

"אלו למטה ואלו למעלה"
3. בני האדם חיים בכל צידי כדור הארץ וכשראשם של אלה למעלה ראשם של אותם שבצד השני למטה.

"וכל אלו הבריות שבשש ארצות משונות במראיהם עפ"י השינוי שבאויר שיש בכל מקום ומקום"
4. ידע שישנה יבשת שישית 1500 שנים לפני שגילה אותה קולומבוס וקרא לה אמריקה, הרבה לפני שכף רגלו של אדם דרכה עליה.
5. מחקר מדעי שנערך לפני יותר ממאה שנים גילה שאם יביאו אפריקאים שחורים לסקנדינביה לתקופה של מאות שנים מבלי להתערב הם יהפכו לאט לאט ללבנים, בלונדינים עם עינים כחולות מאחר והאויר השונה בכל מקום משפיע בצורה שונה על תושבי המקום.

"ואעפ"כ עומדים הם כשאר בני האדם"
6. ידע על כח המשיכה וכך גם כל אותם בני האדם שנמצאים בחלקו התחתון של כדור הארץ וראשם הפוך ופונה כלפי מטה מצליחים לעמוד על הקרקע כמו כולם ללא כל בעיה ומבלי ליפול.

"ועל כן יש מקום בעולם כאשר אור לאלה חושך לאלה, לאלה יום ולאלה לילה"
7. ידע כיצד ממוקם כדור הארץ ביחס לשמש, כך שבצד שפונה לשמש יש יום, בעוד שבאותו זמן ממש בצד השני יש לילה.

"ויש מקום שמואר תמיד ולא יימצא בו לילה למעט זמן קצר מאוד"
8. בקוטב הצפוני מואר במשך חצי שנה וחשוך בחצי השני, כשבתקופה המוארת מחשיך למשך כשעה במהלך כל יום. אף אדם לא יכול היה להעלות זאת על דעתו מאחר ולא זאת בלבד שלא היתה כל דרך להגיע לקוטב הצפוני אלא שהאנושות לא ידעה כלל על קיומו, כאשר רק בשנת 1908 למנינם (לפני כ-100 שנים) הגיע לשם האדם הראשון, מה שמוכיח שהדברים האלה לא יכלו להיכתב ע"י בשר ודם אלא הוכתבו לו ע"י מקור החכמה ומקור הכל שיודע הכל וברא את העולם על כל פרטיו וחלקיו, כשחלק מסודות הבריאה האלה שהיהדות קיבלה לפני כ-2000 שנים בספר הזהר הקדוש המדע גילה רק לפני כ-500 שנים.
לצפיה ב-'אני במצוקה.'
אני במצוקה.
10/03/2018 | 21:01
2
69
שנים שאני לסבית. לאחרונה לא רוצה בזאת. רוצה להיות האישה היחידה בבית. רוצה להיות האמא היחידה. לא רוצה להיכנס להיריון ממזרק.
מפחדת מגברים. אפילו חרדה.
לא בוטחת ברבנים. ובדת מזמן לא מאמינה. רק באלוקים.
אני לא יודעת למי לפנות. כשסיפרתי לפסיכולוגית על הרצון היא אמרה לי שהיא עצובה שכך אני רוצה.
עצות?
לצפיה ב-'לא ממש הבנתי'
לא ממש הבנתי
12/03/2018 | 11:06
42
מה את רוצה.
תקשיבי, אין לך מה להיות במצוקה, אני מכיר מקרוב שיטת טיפול מדהימה, שנקראת ; שלושת המימדים, שפיתח אותה ישראלי בשם יובל לוי, יש להם הצלחות מדהימות לכל קשיי ותחלואי גוף ונפש, לעומת זה לפסיכולוגים אין כל כך הצלחות.
השיטה נכנסה חזק בציבור החרדי ודי מהר תמצאי עוד אנשים שימליצו לך על השיטה, יש הרבה מטפלות בשיטה הזאת, ככה שאפשר להשיג מטפלת במחיר סביר, הטיפול הוא כייפי ומרגיע.
בהצלחה !
לצפיה ב-'זה לא באמת תקין שהפסיכולוגית מתנגדת למה שאת רוצה'
זה לא באמת תקין שהפסיכולוגית מתנגדת למה שאת רוצה
17/03/2018 | 22:33
29
אם זה מה שאת רוצה, למה הפסיכולוגית מבטאת שהיא עצובה? הרי בכך היא אומרת לך שהרצון שלך לא טוב ולא בריא. למה היא אומרת זאת? למה הרצון שלך לא טוב?
למה הפסיכולוגית חושבת שהיא צריכה לכוון את הרצונות שלך לדרך שבה היא חושבת?
 
היא צריכה להיות עצובה מכך שאת מרגישה רע. כלומר מכך שאת מפחדת מגברים.
אבל אם את לא רוצה להיות לסבית, למה זה מעציב אותה???
אם אני רוצה לבנות על הגג זה אמור להעציב אותה? למה? אם אני מפחדת לבנות זה מעציב, אבל אם אני רוצה לבנות זה לא מעציב, למה שהיא תתערב לי ברצונות?
 
לפני שנים רבות היה לי פסיכולוג, שאמר לי שהוא לא יכול להסכים לכך שאלמד יהדות ואשמור את מצוות התורה, כי זה סותר את הגישה הטיפולית שלו, ואיאלץ לוותר עליו אם אלמד יהדות. אז עזבתי אותו מיד. למה מה קרה? הוא יגיד לי מה ללמוד ומה ללבוש ומה לאכול?
 
פסיכולוגית שעצובה בגלל שאני אוהבת להיות אשה שתפקידה לעסוק בניהול משק הבית ולא מעוניינת כלל בשוויון עם הגבר - לא צריכה להיות הפסיכולוגית שלי! פסיכולוגית תקינה, אפילו אם היא הפמיניסטית הכי פמיניסטית בעולם, אמורה להיות מסוגלת לטפל בי, גם אם הרצונות שלי הפוכים לחלוטין משלה, והטעם האומנותי שלי כנ"ל, וכדומה. 
היא לא אמורה להגיד לי שהרגשה שלי שטוב לי איתה (ושאינה מזיקה לאחרים) היא לא טובה לי!
לצפיה ב-'הרצון העליון של האדם | חלק א'
הרצון העליון של האדם | חלק א
08/03/2018 | 14:32
1
31
בס"ד
 
כיצד ניתן לזרז את בוא הגאולה והמשיח ובניין ביהמ"ק השלישי?

תפילת העמידה נחתמת במילים: "יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ד' צוּרִי וְגֹאֲלִי" (תהלים יט, טו), וחשבתי לומר בעה"י שבפסוק זה חבוי רעיון עמוק שמהוה אמירה פנימית שכל הברכות שתיקנו לנו אבותינו הקדושים ואנשי כנסת הגדולה זצוק"ל שהוצאתי מפי במהלך התפילה לא ישארו רק בגדר מילים שיוצאות מהפה אל החוץ, אלא יהפכו לרצון האישי והעצמי שלי, וכך כל העקרונות העליונים שגלומים בכל אחת מהברכות האלה יושרשו עמוק בקרבי עד כדי כך שיהפכו לרצון הפנימי והפרטי שלי, שארצה בכך בכל מאודי ושתהיה לי כמיהה וערגה לאותה מציאות אלוקית מתוקנת שמתוארת באמצעות מילות התפילה האלה, היינו אמרי פי יהיו לרצון - יהפכו לרצון שלי ולמטרה אליה אני שואף וכוסף בעצמי.

תארו לעצמכם מה היה מתרחש אם המשיח היה מגיע ואיתו הגאולה וגם ביהמ"ק היה נבנה במציאות הנוכחית בה רוב היהודים אינם שומרים תורה ומצוות ואינם מחוברים בלבם לבורא עולם. כמה מהם היו עולים לרכבת הגאולה הזאת? כמה היו מצטרפים לקריאת המשיח: "מי ל-ד' אליי"? כמה היו קופצים על המציאה המופלאה כמוצאי שלל רב ומבינים שנפלה בחלקם זכות אדירה, כשאותו חלום לו יחלו כל אבות אבותינו במשך אלפי שנים והתפללו יומם ולילה כדי שיתגשם ביום מן הימים מתוך הבנת הערך העליון שבכך הפך למציאות אמיתית של ממש?

בל נשכח שלא פחות מ-80% מעם ישראל מצאו את מותם במכת החושך בדיוק מהסיבה הזאת, מאחר והעדיפו להישאר במצרים כעבדים במקום לצאת ממצרים ולהפוך לבני חורין. העונש החריף הזה הוא בהחלט יוצא מן הכלל כשבדר"כ ד' יתברך שהוא אל חנון ורחום מאריך אפו ונוקט בהנהגת החסד והרחמים ואעפ"כ במצב הזה חרג ממנהגו והפעיל את מידת הדין בצורה מידית וחד משמעית כלפי 4/5 מעם ישראל, כשלמעשה ניתן לראות כיצד גם כאן גלומים רחמיו של הקב"ה, שהרי אם אלה שרצו להיגאל חטאו לאחר שיצאו בין היתר בחטא העגל ובחטא המרגלים וזאת לאחר שזכו לגילויים אלוקיים שלא היו משאירים כל מקום לספק אף לגדולי הכופרים, תארו לכם כיצד היו חוטאים אותם אלה שלא רצו להיגאל מלכתחילה והיו מחיבים בעונשים חמורים לא רק את עצמם אלא את כלל ישראל, שהרי ידוע שהקב"ה אינו מעמיד אף אדם בנסיון שהוא אינו יכול לעמוד בו, וישנם פשעים כ"כ נוראיים שאם האנשים שעשו אותם היו נשאלים הם היו מעדיפים שהבורא ב"ה יקח חזרה את נשמתם שעה או יום לפני מעשה הפשע שבצעו.

ברור לכל אדם מאמין שה-ד' יתברך יצטער מאוד אם אף לאחר שישפיע על כל באי עולם את מתנות העל האלה יהיו יהודים שיבחרו להישאר מחוץ לתמונה וימשיכו להיות מנותקים ממנו ומדרכו כפי שהיו עד אז, שהרי הקב"ה רוצה שכמה שיותר יהודים יהיו מחוברים לתורה, למצוות ולאינסוף ב"ה ויזכו לחיי הנצח של העוה"ב, ולשם כך בין היתר ברא את העוה"ז והוריד אליו את נשמותיהם הקדושות.

אין אב שהיה מסכים להשיא לבתו היקרה בחור שלא מכיר בחשיבות הגבוהה של מוסד הנישואין או מכל סיבה אחרת שהיתה גורמת לו לחשוב שלא יעניק את היחס והכבוד הראויים לבתו, גם אם אותו אב רחוק מתורה ומצוות, מאחר וגם הוא יודע שרק מי שרוצה להתחתן הינו מוכן לכך ויכול לשמש כבעל למופת ואבא טוב לילדיו. זוהי נקודת הפתיחה ועל פחות מזה "אין מה לדבר". כולם מכירים אנשים שהתקבלו לעבודה בגלל שהמעסיק הבחין שיש להם ברק בעיניים, שהרי זהו סימן לרצון העז שהיה להם לעבוד שם, והמעסיק הבין מיד שהמשמעות היא שעובד כזה לא יזלזל כלל אלא יעריך את הזכות שנפלה בחלקו לעבוד בחברתו ויבצע את עבודתו בשמחה ובמסירות. הרבה מהאנשים שזכו בתחרויות השונות לא היו בהכרח החזקים, החכמים או המוצלחים יותר אלא דוקא אלו שמידת הרצון שלהם לזכות בתחרות היתה גבוהה משל שאר המתחרים. יש לא מעט זוגות שטובי הרופאים הצהירו באוזניהם שיגדלו להם שערות בכף ידם לפני שיצליחו להביא ילדים ואעפ"כ בניגוד לטבע ולכל הסיכויים זיכה אותם בורא עולם בילדים חכמים, צדיקים ובריאים, ללמדנו על כוחו הגדול של הרצון ועד כמה הוא פועל בשמים ויכול ליצור מציאות חדשה שהיא מעל הטבע ואף לשנות גזרות.

כשם שאגוזים נותנים למי שיש שיניים, ומתנה חשובה ויקרת ערך לא מפקידים בידי אדם שיזלזל בה ולא יעשה בה כל שימוש ואולי אף יעבירה למישהו אחר מתוך חוסר הערכה, כך גם הקב"ה למעשה מחכה ליום בו יצמחו לנו "שיני בינה" שמסמלות הבנה והכרה עצמיים ופנימיים מצדנו בערכן האמיתי והעצום של המתנות האדירות שיהפכו למציאות של ממש בקרוב בעה"י ומהוות את תכלית הבריאה.

כשם שקשה לדרוש מבחור רווק שיאהב את אשתו לפני שהכיר אותה ואת ילדיו לפני שנולדו או מתינוק שיאהב את הוריו על אף כל הנתינה והאהבה העצומים שהם מרעיפים עליו, כך לא פחות קשה לדרוש מאדם בוגר לפתח רצון פנימי לביאת המשיח, להשתוקק לבוא הגאולה המיוחלת, להתגעגע לביהמ"ק בו לא היה מעולם ולכסוף לרגע בנייתו מחדש, במידה ואינו לומד תורה ומתוך כך אינו מודע לערכם העליון של אותם רצונות אלוקיים נשגבים והשפעתם האדירה על כל הרבדים במציאות של העולם כולו על כל ברואיו בצורה שתשפיע אף על בעה"ח, כדברי הנביא: "וְגָר זְאֵב עִם כֶּבֶשׂ וְנָמֵר עִם גְּדִי יִרְבָּץ וְעֵגֶל וּכְפִיר וּמְרִיא יַחְדָּו וְנַעַר קָטֹן נֹהֵג בָּם. וּפָרָה וָדֹב תִּרְעֶינָה יַחְדָּו יִרְבְּצוּ יַלְדֵיהֶן וְאַרְיֵה כַּבָּקָר יֹאכַל תֶּבֶן. וְשִׁעֲשַׁע יוֹנֵק עַל חֻר פָּתֶן וְעַל מְאוּרַת צִפְעוֹנִי גָּמוּל יָדוֹ הָדָה. לֹא יָרֵעוּ וְלֹא יַשְׁחִיתוּ בְּכָל הַר קָדְשִׁי. כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה אֶת ד' כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים. וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא שֹׁרֶשׁ יִשַׁי אֲשֶׁר עֹמֵד לְנֵס עַמִּים אֵלָיו גּוֹיִם יִדְרֹשׁוּ. וְהָיְתָה מְנֻחָתוֹ כָּבוֹד" (ישעיהו יא, ו-י).

כולם יסכימו שהחתונה היא אחד מהימים החשובים ביותר בחיי האדם אם לא החשוב שבהם, ומהוה את אחד השינויים המשמעותיים ביותר עבורו כפי שבא לידי ביטוי בכל המישורים, כשהיא מעלה את כל מציאות חייו לקומה הרבה יותר עליונה המאפשרת לו להתעלות מבחינה רוחנית ולהידבק בבוראו ברמה הרבה יותר גבוהה. אחד התפקידים המרכזיים של האשה שהיא חציו השני של האיש בחייהם המשותפים הוא לעודד את בעלה ולהמריצו בעבודת ד', כדברי רז"ל המובאים באבן העזר (סימן סט ס"ז): "אין לך כשרה בנשים אלא אשה שעושה רצון בעלה" (הגהות מימוני פרק ט"ו בשם תנא דבי אליהו). וחשבתי בעה"י לפרש זאת מזוית חדשה, שדברים אלה רומזים לאשה שעליה לכוון את בעלה, לעצב את רצונו ולהתאימו ככל האפשר לרצון ד' יתברך, והאמת והחכמה האלוקיים, ולהעלותו לרצון יותר עליון, ובמילים אחרות "אין לך כשרה בנשים אלא אשה שמשנה ומעצימה רצון בעלה", וידועה הדוגמא השגורה בפי העם שאם האיש הוא ראש הבית האישה היא הצואר שמכוונו לכיוון הנכון והרצוי, שהרי היא מתוקנת וקרובה יותר לבורא עולם והראיה לכך שהיא פטורה מאותן מצוות שהזמן גרמן שבעלה מצווה בהן כמו תפילין וסוכה.

וזה גם הטעם לכך שמכל שירת הים אותה זמרו בני ישראל בצותא וברוח הקודש כהודיה לבוראם לאחר קריעת ים סוף בחרה מרים לומר לנשים דוקא את הפסוק: "וַתַּעַן לָהֶם מִרְיָם: שִׁירוּ ל-ד' כִּי גָאֹה גָּאָה סוּס וְרֹכְבוֹ רָמָה בַיָּם" (שמות טו, כא), שהרי הקב"ה הטביע את המצרים בגלל שהתעללו בישראל אך מה עשו הסוסים שנידונו כמו רוכביהם וטבעו
לצפיה ב-'הרצון העליון של האדם | חלק ב'
הרצון העליון של האדם | חלק ב
08/03/2018 | 14:33
8
לא מעט קטעים בתפילה נפתחים במילים: "יהי רצון מלפניך ד' אלקינו" ולא "יהיו מילים לפניך", וגם את זה אפשר לפרש בעה"י על זה הדרך ולומר שבתפילה שלי אליך בורא עולם לא יהיו רק מילים חלולות מתוכן שיוצאות מהפה אל החוץ אלא שיהיה בתוכי רצון עצמתי שיפרוץ החוצה דרך מילות התפילה, היינו שאצליח לבטל את רצוני לרצונך אבינו מלכנו, וכך כשאתיצב להתפלל אליך מילות התפילה שיצאו מפי יהיו משולבות ומחוזקות ברצון פנימי עצמי שיהיה מותאם ככל האפשר לרצונך, כשמתפילה לתפילה הרצון הזה ילך ויותאם יותר ויותר לרצונך במגמת עליה בידיעה שהשמים הם הגבול ויהיה יותר ויותר נשגב ועליון כפועל יוצא של לימוד התורה הקדושה והבנת האמת, החכמה, הרצונות האלוקיים הגלומים בה והשרשתם גם בקרבי.

הרב ראובן פיירמן שליט"א אמר בשיעורו, שאדם שחושב שבתפילתו הוא אמור לשכנע את הקב"ה כדי שיביא את העולם לתיקונו ע"י כל הדברים הנשגבים האלה הוא כעובד עבודה זרה. האם יעלה על הדעת שהקב"ה אינו רוצה בכל הדברים האלה? ודאי שהוא רוצה ואף יותר מכולם ביחד, אלא שהתפילה נועדה לבנות בתוכנו ולהעצים בקרבנו את כל הרצונות האלוקיים האלה. ולכן אנו הולכים "להתפלל" מלשון להשתנות, להשתכנע ולהתעלות ולא "לפלל" מלשון לשנות ולשכנע עכ"ל.

וחשבתי לומר שהרצון שהאדם בונה בקרבו, כחלק חשוב מעבודת ד' שלו, מהוה הוכחה חד משמעית לכך שהוא מוכן, מתאים וראוי למציאות אליה הוא כוסף, וכשהיא תגיע הוא לא יתרחק או יתנתק ממנה מפאת חוסר ידיעה והבנה של המשמעות והעומק הנצחיים שגלומים בה אלא יעריך אותה ויתחבר אליה, ומכאן מובנים דברי החכם באדם: "מֵסִיר אָזְנוֹ מִשְּׁמֹעַ תּוֹרָה גַּם תְּפִלָּתוֹ תּוֹעֵבָה" (משלי כח, ט), שהרי ללא לימוד התורה הקדושה האדם לעולם לא יצליח להבין את הערך העליון, החשיבות העצומה והצורך ההכרחי בהופעת כל הרצונות העליונים של ד' יתברך בבריאה, ורק באמצעות לימוד התורה שבין היתר מפגישה את האדם עם המושגים והתאורים של המציאות המתוקנת ותכלית הבריאה, הרצון להופעת המציאות הזאת יבנה גם בתוך תוכו באופן הדרגתי עד שיופיע בקרבו בצורה מלאה ומפוארת, כשבשלב מסוים הרצונות האלה לא יהיו חיצוניים אליו אלא פנימיים ולא זאת בלבד אלא שיבערו בקרבו ויזנקו לראש סדר החשיבות שלו לא פחות מאלה שמתפללים מעומק לבם יום ויום לבורא עולם על בנים, בריאות ופרנסה, ומכאן יוצא שככל שיהיו יותר יהודים שיפתחו בקרבם את הרצונות הנאצלים האלה הם יקרבו בכך את כל הבריאה אל תכליתה, יקרבו את בוא הגאולה ומלך המשיח, ויגרמו לחלום בן אלפי שנים להפוך למציאות של ממש בעה"י.

נמצאנו למדים מכאן על אחת המעלות החשובות של תורתנו הקדושה וחשיבותה האדירה לתכלית האישית של כל אדם, של כלל ישראל, של האנושות כולה ולמעשה של כל הבריאה, ויוצא שכל גרמי הבריאה משוועים לכך שעם ישראל ילמדו את התורה הקדושה, מאחר ובין אם הם יודעים זאת בין אם לאו, רק כך הם יגיעו אל תיקונם המלא, יחזרו למקורם ויגיעו אל תכליתם, וזאת הסיבה העמוקה ליחס העוין של הרבה גויים כלפי עם ישראל, כאשר הקב"ה מפעיל את מידת הדין כלפינו באמצעותם כדי לעורר אותנו מהתרדמה בה שקענו ולהזכיר לנו את התפקידים החשובים לשמם נשלחו נשמותנו לעוה"ז, במידה ואיננו מבצעים את המשימות החשובות שבאמצעותן נוכל להביא את כל העולם לתיקונו ולתכליתו בעה"י, כמו אבא טוב שנותן עונש חינוכי לבנו לא מתוך אכזריות או רשעות ח"ו אלא מתוך רצון לגרום לו לתקן את עצמו ולהוציא מהכח אל הפועל את האוצר האדיר שגלום בו.

יהי רצון שנזכה כולנו לקחת בכך חלק גדול ומשמעותי בעה"י.
לצפיה ב-'הדמיון בין החזרת קדרה לכירה לחזרה בתשובה | חלק א'
הדמיון בין החזרת קדרה לכירה לחזרה בתשובה | חלק א
28/02/2018 | 01:57
1
22
בס"ד
 
מפסיקת הש"ע בסימן רנג ס"ב יוצא שכל מה שהתירו להחזיר קדרה לכירה בשבת זה מבלי שתהיה חזרה מלאה ואמיתית מבחינה דינית בכל שלבי התהליך, וניתן ללמוד זאת מהתנאים שמתירים את מה שנראה כמו חזרה (דעת הש"ע מודגשת):

א. הכירה צריכה להיות גרופה וקטומה.
ב. הקדרה צריכה להיות רותחת.
ג1. ועודה בידו [ע"פ הטור והרמ"א. המשמעות היא שאסור לשיטתם להניחה אף על המיטה או לתלותה ע"ג מקל, ואסור להעבירה ממיחם למיחם ואז להחזירה למיחם הראשון].
ג2. ולא הניחה ע"ג הקרקע [והמשמעות היא שמותר להניחה על מקומות אחרים כמו על השיש או על המיטה, שלא כדעת הטור והרמ"א].
ד. דעתו להחזיר את הקדרה לכירה [מרגע נטילתה כפי שמשתמע. ע"פ הטור והרמ"א].
ה. החזרה צריכה להיות על גב הכירה ולא לתוכה.

כדי לשמור על גבולות ההלכה ולפעול בהיתר בענין זה אמנם מתירים לאדם להוציא את הקדרה מחוץ לפלטה, אך עם זאת ברובד המעשה אסור לו להניחה ע"ג הקרקע, וברובד המחשבה הוא נדרש שדעתו תהיה להחזיר את הקדרה לפלטה מרגע נטילתה בידיו (ע"פ הטור והרמ"א ולא כמו הש"ע והרמב"ם), וניתן ללמוד מכאן שאחד מטעמי ההלכה הוא למנוע מצב של הפסק (נתק) בין הקדרה לכירה בכל שלבי התהליך השונים.

ולמה הדבר דומה? לא פחות מנשמת האדם שמגיעה מהעולמות הקדושים והעליונים לעולם השפל והתחתון הזה ואם מצליחה היא לחזור לשם לאחר שעשתה את כל התפקידים והתיקונים החשובים לשמם נשלחה לכאן בהצלחה ומבלי לחטוא הן ברמת המעשה* והן ברמת המחשבה**, וכל זאת חרף כל הסחות הדעת, הנסיונות, הפיתויים, הבלבולים, הספקות והקשיים הגלומים בעוה"ז, יוצא שהיא מעולם לא עזבה את אותם עולמות נשגבים אלא תמיד היתה שם מאחר ואף בעוה"ז היא חיה ע"פ עולם המושגים, תפיסת העולם, החוקים והכללים שנהוגים שם, ובדומה למכת ערוב בה הביא אלוקים את החיות עם האדמה שלהם כשזה אחד הגורמים שהחריבו את מצרים, כך גם אותו צדיק הצליח להביא את העוה"ב לעוה"ז, מה שמסביר מדוע ישנם הרבה צדיקים שקשה להבין את צורת החשיבה, החכמה, דרך החיים, תפיסת העולם וההנהגות שלהם. למי שקשה להבין את ד' קרוב לודאי שיהיה לו קשה להבין גם את כל הדבקים בו, שהולכים בדרכו, מופיעים את אורו וממשיכים את אינסופיותו יתברך.

קדרה שהתקררה לעומת זאת משולה לאדם שלבו קר בכל מה שנוגע ל-ד' יתברך, תורה, מצוות, יהדות וכל מה שקשור לנצח ולקדושה, ומתוך כך אין לו אחיזה ושיכות לעוה"ב, ולהבדיל קדרה רותחת מסמלת אדם עם לב חם שאוהב, קשור ומחובר לכל הדברים החשובים והעליונים האלה, שהרי אין למעלה מהם. בדומה לכך, קדרה שהונחה ע"ג הקרקע מסמלת אדם שירד הכי נמוך שרק אפשר והתנתק מהאמת ומהיהדות וכשם שהקדרה הולכת ומצטננת כשהיא על הרצפה כך גם הוא במגמת ירידה מתמדת ברוחניות וקדושה והתרחקות מהאמת והתכלית, ולעומתה, קדרה שעדיין נמצאת בידים מסמלת אדם שעדיין מחובר למקורו ולשורשיו, וגם אם התרחק מארמון המלוכה זה רק לצורך שליחות זמנית וחשובה אליה יצא בשם המלך כשבמשך כל זמן שליחותו הוא נשאר נאמן למלכו האהוב, עומד בגבורה בכל הנסיונות, ולא מתפתה להצעות המפתות והמזמינות איתן הוא נפגש בדרכו, מאחר והוא דבק במטרה העליונה לשמה נשלח ואינו סוטה לצדדים כדי לעשות דברים שסותרים את שליחותו החשובה וקרבתו היקרה למלך. לנגד עיניו עומד תמיד המלך בכבודו ובעצמו אליו הוא מנסה לחזור כמה שיותר מהר שהרי הוא אוהב אותו בכל נפשו ומאודו והריחוק ביניהם מצער אותו מאוד, כשמטרתו היא להשלים את המשימה בצורה הטובה והמוצלחת ביותר מבלי לאכזב ולהכאיב למלך או לגרום לו להתחרט על כך שבחר לשלוח דוקא אותו אלא למלא אחר מבוקשו בצורה המדויקת והמהודרת ביותר, לשמח אותו לגרום לו נחת רוח.
 
אך מצד שני קשה לעשות את ההקבלה הזאת מאחר ואת הקדרה אסור להחזיר במידה ויש ואחד התנאים לא מתקיים, ולעומת זאת אם האדם חטא אף בעבירות הקשות ביותר תמיד עומדת בפניו הזדמנות הפז לתקן את מעשיו ולחזור בתשובה שלמה כל זמן שהוא חי, ובכך למחוק את כל חטאיו ופשעיו בצורה שלא יזכירו לו אותן כלל ביום הדין ואף להפכן לזכויות כך שכל עבירה תחשב לו למצוה וכל הכנה לעבירה תחשב לו כהכנה למצוה.

אלא שבזמן שהשבת היא אחד משישים מהעוה"ב ומסמלת את עולם הנצח והאינסוף והתכלית אליה שואפת כל הבריאה, ולכן גם ההתיחסות לדיני האיסור וההיתר הנוגעים ליום הקדוש בשבוע הם בהתאם לכך, יש משהו שונה בחזרה בתשובה אותה ברא ד' לפני בריאת העוה"ז שרחוק ברובו מהאמת והעקרונות האלוקיים וזאת כדי לאפשר לאדם לזכך ולטהר את עצמו ולחזור למקורו ולשורשיו בעולם שבו היצר הרע מנסה להסית ולהדיח אותו בכל הזדמנות אפשרית ולהרחיק אותו מדרך ד', מהתכלית ומהאמת האלוקית, וגם הצד הבהמי שבו מנסה מצדו למשוך אותו להנאות פסולות, לתאוות אסורות ולצד החומרי של העוה"ז, ולצורך כך ברא ד' יתברך מנגנון יחודי שמאפשר לכל אדם אף אם הוא הרשע ביותר בדורו להתוודות ולהתחרט על מעשיו השליליים והפסולים, ולקבל על עצמו שמעתה ואילך יעזוב את דרכו הרעה ויתקן את כל אורחות חייו, במהלך שהוא מעל הטבע ומעל הזמן בו הוא מגלה דעתו שכל החטאים והעוונות שעשה הם חיצוניים ביחס אליו ובאו מצד הנפש הבהמית שבו שמשכה אותו לפעול כך, והיצר הרע שהכשיל אותו פעם אחר פעם בתחבולות, ביצירתיות ובתחכום שהוא ידוע בהם, אך הוא לא התכוון באמת לחטוא כלל, שהרי הוא זאת הנשמה הטהורה שנפח בקרבו ד' יתברך ואין לה כל רצון לחטוא, נהפוך הוא, אלא שהקליפות, המסכים והלכלוך שעטפו אותה ונוצרו כתוצאה מהעבירות שעשה אותו אדם הפריעו לה להוציא מהכח אל הפועל את מטרותיה העליונות ורצונותיה הנשגבים, והראיה לכך היא הצער והחרטה הגדולים, האמיתיים והטהורים שממלאים את האדם על כך שפעל נגד ציוויו של ד' ורצונו יתברך, שברא ומחיה אותו בכל רגע ורגע ואף זן ומפרנס אותו ואת כל שאר הברואים, החזיר לו רעה תחת טובה וציער אותו במשך כל אותן שנים, אך כעת בוערים בקרבו אהבת ד' ורצון עז להידבק בו יתברך, ליישר את אורחות חייו ולהתאימם לבוראו בכל הרבדים והבחינות, לפתוח דף חדש ונקי אותו יתחיל למלא מעכשיו בתורה, מצוות ומעשים טובים, וללכת בדרך ד', התורה, המצוות והקדושה בכל לבבו, נפשו ומאודו.

מכאן ניתן להבין מה גדול חסד ד' ואהבתו לכל ברואיו מעצם בריאתו את האפשרות לחזור בתשובה, ולא רק עבור היהודים אלא אף לגויים שעומדת בפניהם האפשרות להתגייר ובתוך כך גם לחזור בתשובה, שמאפשרת לכל אדם להפך את הטבע ולהפוך רע לטוב, שלילי לחיובי, טמא לטהור, ואדם שהיה מאוס ודחוי אצל ד' לאהוב ומכובד שגורם לו נחת רוח ושמחה מרובים, כשהוא נהנה להכריז עליו בשמים בשמחה: "ראו את בני הצדיק שבשבילו היה שווה לברוא את כל העולם".

כשסיפרתי את החידוש לרב עוזי ששון הוא שאל אותי כיצד זה מסתדר עם הש"ע שהוא הרי לא מצריך שדעתו תהיה להחזיר את הקדרה לפלטה, ובמתק שפתיו הציע לי מיד תשובה שמהוה חידוש נפלא ששימח וריגש אותי מאוד. כל עוד הקדרה רותחת זה מוכיח שהיא עדיין שייכת לכירה ממנה הגיעה. והדבר דומה לאדם שכל עוד לבו חם, יש לו יראת שמים והוא שומר תורה ומצוות ואוהב את ד', בוטח ודבק בו יתברך הוא מגלה דעתו בכך שהוא מבני העוה"ב ושייך אליו.
לצפיה ב-'הדמיון בין החזרת קדרה לכירה לחזרה בתשובה | חלק ב'
הדמיון בין החזרת קדרה לכירה לחזרה בתשובה | חלק ב
28/02/2018 | 02:00
7
הדין של פלטה קל יותר מהכירה, מהכופח ומהתנור שהש"ע דן בהם וע"פ פסיקת הגר"ע יוסף מותר להחזיר לפלטה תבשיל יבש אף אם הוא צונן המבושל כל צרכו כמו פשטידה או אפוי כמו פיתה מאחר ואין בישול אחר בישול או אפיה ביבש, ולעומת זאת אסור להחזיר תבשיל שאינו מבושל או תבשיל מבושל כל צרכו שרובו לח כמו מרק מאחר ויש בישול אחר בישול בלח. וניתן לראות כיצד העקרון שמובא בגמרא: "מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת. מי שלא טרח בערב שבת מהיכן יאכל בשבת?" (עבודה זרה ג.) גלום בהלכה הזאת, כשימי החול מסמלים את העוה"ז שהוא בחינת ערב שבת בו עסוקים בהכנות החשובות ליום החשוב והקדוש בשבוע, יום השבת, שמסמל את העוה"ב. אמנם כשהאדם עובד ומתפרנס למחיתו הוא מקיים בכך מצוה ואינו מהוה נטל על הציבור, אך עדיין אסור לשכוח שהאדם לא היה אמור לעבוד כלל במקור, כדברי ר' יהודה בן תימא בגמרא: "אדם הראשון מיסב בגן עדן היה והיו מלאכי השרת צולין לו בשר ומסננין לו יין" (סנהדרין נט:), והמילים הבאות ממחישות את המציאות החלומית בה היה חי לפני שחטא: "הציץ בו נחש וראה בכבודו ונתקנא בו" (שם), והעובדה שהוצרך לעבוד לפרסנתו ולקיומו היא תוצאה ישירה של הקללה: "בְּזֵעַת אַפֶּיךָ תֹּאכַל לֶחֶם" (בראשית ג, יט) שקילל ד' את האדם הראשון שעבר על רצונו יתברך ואכל מעץ הדעת בניגוד לציוויו המפורש. אך חשוב לדעת שעוד בעוה"ז יכול האדם לפטור עצמו מהקללה הזאת כל אחד על פי מדרגתו במידה והוא מקבל עליו עול תורה ומצוות, כדברי רבי נחוניה בן הקנא במשנה: "כָּל הַמְּקַבֵּל עָלָיו עֹל תּוֹרָה מַעֲבִירִין מִמֶּנּוּ עֹל מַלְכוּת וְעֹל דֶּרֶךְ אֶרֶץ" (אבות ה, ג), ולחיות ע"פ המושגים של העוה"ב כבר בעוה"ז, וכך כשיתרגל אליהם כבר כאן לא ירגיש כאורח מזדמן שלא יודע מימינו ומשמאלו כשיגיע לשם אלא כבן בית רצוי ואהוב שחזר לביתו משליחות חשובה. אותה קללה נשארת בעוה"ז ולא ממשיכה איתו הלאה לעוה"ב שם אין לה כל השפעה וקיום.

רמז לכך ניתן לראות ביום השבת שמוגדר כיום מנוחה בו הצטוינו לשבות מכל מלאכה כפי שבא לידי ביטוי בברכה האמצעית של תפילת מנחה של שבת קודש:

"יוֹם מְנוּחָה וּקְדֻשָּׁה לְעַמְּךָ נָתָתָּ. אַבְרָהָם יָגֵל. יִצְחָק יְרַנֵּן. יַעֲקב וּבָנָיו יָנוּחוּ בו. מְנוּחַת אַהֲבָה וּנְדָבָה. מְנוּחַת אֱמֶת וֶאֱמוּנָה. מְנוּחַת שָׁלום הַשְׁקֵט וָבֶטַח. מְנוּחָה שְׁלֵמָה שֶׁאַתָּה הוּא רוצֶה בָהּ. יַכִּירוּ בָנֶיךָ וְיֵדְעוּ כִּי מֵאִתְּךָ הִיא מְנוּחָתָם. וְעַל מְנוּחָתָם יַקְדִּישׁוּ אֶת שְׁמֶךָ. אֱלקֵינוּ וֵאלקֵי אֲבותֵינוּ. רְצֵה נָא בִמְנוּחָתֵנוּ, קַדְּשֵׁנוּ בְּמִצְותֶיךָ, שִׂים חֶלְקֵנוּ בְּתורָתָךְ, שַׂבְּעֵנוּ מִטּוּבָךְ, שַׂמֵּחַ נַפְשֵׁנוּ בִּישׁוּעָתָךְ, וְטַהֵר לִבֵּנוּ לְעָבְדְּךָ בֶּאֱמֶת, וְהַנְחִילֵנוּ ד' אֱלקֵינוּ בְּאַהֲבָה וּבְרָצון שַׁבָּת קָדְשֶׁךָ, וְיָנוּחוּ בָהּ כָּל יִשְׂרָאֵל מְקַדְּשֵׁי שְׁמֶךָ".

הגוים זלזלו בתחילה ביהודים על כך שהם מרשים לעצמם לשבות במשך יום שלם במהלך השבוע ולוותר בכך על הפרנסה מאותו יום ולאחר שנים רבות הבינו את טעותם כמו בהרבה מצבים אחרים, והגיעו למסקנה שנפש האדם חייבת את יום המנוחה השבועי שלה לצורך תפקוד בריא ותקין, ועוד גילו שבניגוד להגיון המוטעה בו אחזו בעבר, יעילות העובד עולה דוקא כשהוא מקדיש יום אחד לשביתה מכל מלאכתו***. אפילו האדמה שמצמיחה לנו פירות וירקות ועוד מיני צמחים יפים זקוקה למנוחה ולכן ציוה אותנו ד' במצות השמיטה בה אחת לשבע שנים על האדם להפסיק לעבוד את שדהו ואם האדמה הגשמית זקוקה לכך ק"ו שהאדם זקוק לכך.

גם בתוך חוק כלים שלובים גלום העקרון האלוקי הזה, שהרי נשאלת השאלה מכח מה עולים המים דרך הצינורות גם לבניינים גבוהים מאוד? ולצורך כך מניחים מגדל גבוה ובתוכו מצבור של מים וע"פ חוק הטבע הזה מתאפשר להם בכך להגיע לכל מקום שממוקם עד לגובה המים באותו מגדל גם אם הוא מרוחק משם כל עוד הוא מחובר אליו דרך צינורות. אם במקום מסוים הצינורות יהיו סתומים, מחוררים או מקולקלים מכל סיבה שהיא המים לא יגיעו ליעדם כפי שהיו יכולים אילו היו הצינורות תקינים, וכך גם האדם שמקבל נשמה אינסופית איתה הוא יכול לפעול דברים מדהימים ומופלאים כשהשמים הם הגבול, אך אם דרך החיים שלו משובשת ותקועה ויש בה פרצות יהיה לו הרבה יותר קשה להביא את עצמו לידי ביטוי ולהוציא מהכח אל הפועל את כל היכולות המפוארות והמעלות האדירות שהעניק לו בורא עולם. ואם הצינורות יהיו מלוכלכים ומזוהמים הדבר ישפיע באופן ישיר גם על המים שיגיעו ליעדם ויהוו ראיה לכל הבעיות שהיו בדרך, וכך גם אדם שיגיע לעוה"ב כשנשמתו מטונפת מכל הכתמים שדבקו בה כפועל יוצא של כל החטאים והעוונות שביצע בעוה"ז, הם יהוו הוכחה לנתיבים המלוכלכים בהם צעד ברמת המחשבה, הדיבור והמעשה ולצעדים הפסולים אשר עשה שמילאו אותו בזוהמה וטינופת. כשם שהמים האלה היו מעדיפים שיעבירו אותם דרך מערכת סינון מתקדמת שתטהר אותם כדי שיחזרו לאיתנם הראשון ושלא יוותרו עליהם ויזרקו אותם, כך גם התקוה היחידה של החוטא היא שיזכה להגיע לאותה "מכבסה" שמימית משוכללת שתזכך את נשמתו כדי שזו תוכל להתיצב מול בוראה ללא בושה וכלימה. המים מסמלים את נשמת האדם שהיא חלק אלוקה ממעל וחצובה היא מתחת כסא הכבוד וכשם שהגיעה מהעולמות העליונים כך יכולה היא ואף רוצה לחזור לשם. מרגישה היא כמיהה, ערגה וכיסופים אדירים לבוראה ורוצה היא להידבק בו יתברך ואין כמו התורה והמצוות עבורה כדי להשיג מטרה זו בעוה"ז, ובדומה לצינורות שמובילים את המים ליעדם, כך גם ככל שהדרך בה האדם ילך תהיה טובה יותר כך תגיע נשמתו למקום עליון יותר ולא רק בעוה"ב אלא עוד בעוה"ז בעה"י.

הר"ן פוסק שכל תנאי החזרה מתיחסים למציאות של קדרה שנטלו מבעוד יום וכעת רוצים להחזיר אותה בשבת והאיסור נובע מהטעם שזה נחשב שהוא מושיב את הקדרה בתחילה, אך אם נטלו את הקדרה בשבת מותר יהיה להחזירה אף אם הניחו אותה על הרצפה, אך אם הצטננה יהיה אסור להחזירה לכל הדעות. וניתן לדמות גם את הפסיקה הזאת לתהליך שמתרחש לאחר שהאדם מחזיר את נשמתו לבוראו וחוזר לעולמות העליונים מהם הגיעה נשמתו. אם האדם ניתק את עצמו מהנצח והאינסוף ע"י כך שנכנע ליצרו והשתעבד לחיי החומר של העוה"ז כמו הקדרה שנטלה לפני השקיעה היינו ביום חול ואז יהיה אסור להחזירה בשבת אלא אם היא עומדת בכמה תנאים, אך אם הוא נשאר נאמן לבורא על אף כל הנסיונות והפיתויים

===================================================

* וכך לחיות חיים של תורה ומצוות, יראת שמים, אהבה, אמונה ודבקות ב-ד' יתברך, תיקון המידות ומעשים טובים.

** וכך לא לאפשר למחשבות פסולות, זרות ושליליות להיכנס לקודש הקודשים של האדם ובמקביל למלא את הראש בחכמת התורה על כל רבדיה, באמת האלוקית ובמחשבות חיוביות, טהורות וקדושות.

*** זה אחד הטעמים לדברי הכתוב: "תָּמִים תִּהְיֶה עִם ד' אֱלֹקֶיךָ" (דברים יח, יג), היינו האדם נד
לצפיה ב-'גם להם מגיע לחיות'
גם להם מגיע לחיות
27/02/2018 | 15:48
20
לצפיה ב-'הרב חגי לונדין'
הרב חגי לונדין
23/02/2018 | 10:48
26
לחריפים שביננו, שיודעים להעמיק,
ומעוניינים להשיג הוכחות שכליות ברורות שהתורה אמת,
אז יש ביוטיוב הרצאות מאלפות של הרב על אמונה.
תזכרו את השם הזה
כדי להמליץ למתעניינים.
ברכה והצלחה
לצפיה ב-'הזמנה לבנות בלבד'
הזמנה לבנות בלבד
15/02/2018 | 08:51
2
34
מפגש בנות להתחזקות התאווררות ושמחה
לצפיה ב-'מפגש התחזקות בצפון לנשים'
מפגש התחזקות בצפון לנשים
15/02/2018 | 09:39
9
לצפיה ב-'מפגש התחזקות בצפון לנשים'
מפגש התחזקות בצפון לנשים
15/02/2018 | 09:11
7
לצפיה ב-'יהדות ומדע'
יהדות ומדע
14/02/2018 | 12:03
22
בס"ד
 
שלום רב,
 
להלן סרטונים מרתקים בנושא יהדות ומדע:
 
(אשמח גם להערות\הארות\הצעות לשיפור)
 
כוכבים -
כדור הארץ עגול -
דינוזאורים -
גיל העולם -
זמן סיבוב הירח סביב כדור הארץ -
הכרת כל היצורים בעולם -
סוד האותיות -
התאוריה של הכול -
בברכה,
גיל
לצפיה ב-'תורה ומדע - מרתק!'
תורה ומדע - מרתק!
14/02/2018 | 09:01
15

בס"ד
שלום רב,

להלן סרטונים לחיזוק באמונה, וגם לקירוב רחוקים, בנושא תורה ומדע. 
לזיכוי הרבים - ניתן להשתמש באופן חופשי בכל פעילות שרוצים.  הסכמות רבנים מצורפות. מומלץ ורצוי לשלוח לכל מי שמוכן לקבל!
(אשמח גם להערות\הארות\הצעות לשיפור)

כוכבים - 
https://www.youtube.com/watch?v=rz258ix1yw0
כדור הארץ עגול - 
https://www.youtube.com/watch?v=-ZpdPUfw_Zk
דינוזאורים - 
https://www.youtube.com/watch?v=LlWYKP9RF8k&t=...
גיל העולם - 
https://www.youtube.com/watch?v=Kz8rIHKe_uk&t=...
זמן סיבוב הירח סביב כדור הארץ - 
https://www.youtube.com/watch?v=7Vw5ismfL24&t=...
הכרת כל היצורים בעולם - 
https://www.youtube.com/watch?v=dIwPmfehpFg&t=...
סוד האותיות - 
https://www.youtube.com/watch?v=fttqK7F4-GE&t=...
התאוריה של הכול - 
https://www.youtube.com/watch?v=8_nn-KbkiDg
בברכה, 
גיל
 
לצפיה ב-'איך כל אשה יכולה להגיע לדרגה של צדיקי הדור?'
איך כל אשה יכולה להגיע לדרגה של צדיקי הדור?
12/02/2018 | 00:07
30
לצפיה ב-'מאוד חשוב איך מתקנים את פגמי הברית מהעבר?'
מאוד חשוב איך מתקנים את פגמי הברית מהעבר?
31/01/2018 | 15:01
42
לצפיה ב-'היתכן שהמים יסמלו את התורה ואת התאוות גם יחד?'
היתכן שהמים יסמלו את התורה ואת התאוות גם יחד?
17/01/2018 | 15:50
21
בס"ד
 
המים נמשלו לתורה כדאיתא בגמרא: "אין מים אלא תורה, שנאמר (ישעיהו נה, א): 'הוֹי כָּל צָמֵא לְכוּ לַמַּיִם'" (בבא קמא פב.) מחד וקשה כי מאידך נמשלו המים גם לתאוות האסורות, וכיצד יתכן שאותם מים יסמלו דבר כה עליון כמו התורה שמיוחסת לצד העליון ביותר שבאדם ולשמה נברא העולם יחד עם ישראל, ובמקביל גם לדבר ירוד ושפל כמו תאוות פסולות שמיוחסות לצד הבהמי של האדם שמשותף לו ולבעה"ח?

אלא שחשבתי בעה"י לתרץ זאת בצורה הבאה, שהרי לכל יסוד בבריאה יש שני צדדים שלילי וחיובי ונתחיל עם הגדול מכולם, בורא עולם, שעומד מאחורי יצירת המופת הזאת, שאף לו יש את הסטרא קדושא כאשר אנו מצווים לעבדו רק דרכה מחד ומאידך גם את הסטרא אחרא ממנה אנו מחויבים להתרחק ככל האפשר ולהימנע מכל קשר אליה.

נמשיך עם התורה הקדושה שמהוה סם חיים, אך למי? רק למימינים בה שלומדים אותה לשמה מתוך מניעים טהורים ותמימים, ולעומת זאת למשמאילים בה היא מהוה סם מוות אע"פ שלכאורה הם לומדים את אותה תורה בדיוק אלא שהם משתמשים בה למניעים שליליים ומקולקלים.

יש איש שרוצה לשאת אשה כדי לשמח את ד' מאחר והוא יתברך מצטער מזה שהוא רווק שנקרא פלגא גופא, וגם כדי לבנות את חורבות ירושלים ולתקן עולם במלכות שדי, להתקרב ולהידבק בבוראו, לקיים יותר מצוות בכמות ובאיכות, להקים בית נאמן בישראל ולקרב את ביאת המשיח, כדאיתא בגמרא: "אין בן דוד בא עד שיכלו כל הנשמות שבגוף" (נידה יג:), ובנוסף הוא מעונין שיהיו עוד יהודים שומרי תורה ומצוות שעושים נחת רוח ליוצרם, משמחים את בוראם ועושים את רצונו יתברך למען שמו באהבה, ולעומתו יש איש שרוצה להתחתן רק כדי לא להיות לבד או כי כך מקובל בחברה שזה מה שנהוג לעשות והוא לא רוצה להיות יוצא מן הכלל או מתוך מקום של תועלתנות פסולה רק כדי להפוך את חייו לקלים ונוחים יותר ע"י כך שאשתו תכין לו אוכל ותשטוף את הכלים, תכבס, תתלה ותגהץ את בגדיו ותגדל את ילדיו כדי שהוא יוכל להמשיך לחיות כפי שהיה רגיל לפני נישואיו ולעשות ככל העולה על רוחו עם תוספת חדשה בחייו בדמות שפחה חרוצה וממושמעת שתעשה את כל עבודות הבית.

האש והמים מהוים מקורות חיים חשובים לכל בני האדם אך במקביל הם מהוים גם מקור לסכנות הגדולות ביותר לחיי האדם - שריפות, סופות גשמים, מערבולות ים וצונאמי.

גם הסכין יכול לשמש למטרות הכשרות ביותר בתוך המטבח מחד ומאידך ככלי מתועב לביצוע פשעים חמורים, ובאותה מידה גם כלי נשק שיכולים לשמש לצורך הגנה עצמית עבור שוטרים וחיילים בצבא הקודש, כשבאותו זמן אחרים עלולים להשתמש בהם לביצוע פשעים חמורים נגד האנושות.

דמיינו מה יהיה אם צדיק יזכה במיליארד ש"ח ולעומת זאת אם יהיה זה רשע שיזכה באותו סכום. מה כל אחד מהם יעשה עם כל הכסף הזה ואיך זה ישפיע על כל העולם שמסביבו?

הדוגמאות רבות הן אך המכנה המשותף של כולן מתבטא במסר פשוט וחשוב מאוד. בכל יסוד בבריאה ניתן להשתמש בצורה טובה, כשרה ותמימה או בצורה רעה, אסורה ופסולה, והכל תלוי באדם עצמו, ביראת השמים ובמידת צדקותו, בתפיסת העולם וקליטת המציאות שלו וביכולתו להתגבר על יצרו הרע, ואחת המטרות החשובות בחיים היא להשתמש בכל יסוד שקיים בעולם בצורה הטובה, הכשרה והמותרת בהתאם למצוות, החוקים והמשפטים שהעניק לנו ד' בתורתו הקדושה.

האדם מהוה את הדוגמא העצמתית והקיצונית ביותר בנושא הזה מעצם העובדה שנברא בצלם אלוקים וליהודי בנוסף לכך יש נשמה אינסופית שהיא חלק אלוקה ממעל שנפח ד' יתברך בקרבו, כשם שאמר אלוקים לאברהם אבינו על צאצאיו: "כִּי בָרֵךְ אֲבָרֶכְךָ וְהַרְבָּה אַרְבֶּה אֶת זַרְעֲךָ כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם וְכַחוֹל אֲשֶׁר עַל שְׂפַת הַיָּם" (בראשית כב, יז), והמדרש מבאר שע"י כך שישראל עושים רצונו של מקום יכולים להגיע למרומים אך אם לאו גרועים הם יותר מהבהמה ויכולים להגיע למקומות השפלים ביותר, ולכן על כל אדם להשתמש בזכות הבחירה החופשית שניתנה לו בחכמה, דעת ותבונה בכל זמן, מקום ומצב אפשריים כדי לעשות את הצעד הנכון ולקבל את ההחלטה הטובה ביותר בכל דבר וענין, ולהיות ערני לנסיונות ולמבחנים הרוחניים בהם מעמידו ד' יתברך כדי להיטיב לו, לקרבו אל מלך מלכי המלכים ולרוממו לגבהים ששמורים ליחידי סגולה.
 
אברהם אבינו עמד בהצלחה בעשרת הנסיונות הקשים שהציב בפניו אלוקים וכולם יודעים היטב על כל הדברים להם זכה בזכות זה, כשאם היה נדרש לכך היה מוכן לחזור עליהם גם אלף פעמים ולו רק עבור הזכות האדירה להיות אותו אדם שמח ומאושר ממנו יצא העם הקדוש והנבחר של מי שאמר והיה העולם.
 
בהצלחה לכולנו.
לצפיה ב-'מי אוהב אותך הכי הרבה בעולם ודואג לך יותר מכולם?'
מי אוהב אותך הכי הרבה בעולם ודואג לך יותר מכולם?
15/01/2018 | 13:47
33
לצפיה ב-'אפילו הגהינם מוכיח את חסד ד' כלפי ברואיו'
אפילו הגהינם מוכיח את חסד ד' כלפי ברואיו
09/01/2018 | 14:13
39

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

פורום אימון למציאת זוגיות
מתייעצים בפורום
פורום טיפול זוגי
רוצה להתייעץ לגבי זוגיות?
נילי פירסט - סקסולוגית
נילי פירסט - סקסולוגית

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ