לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום חוזרים בתשובה-תמיכה

בס"ד
   ברוכים הבאים   
   תהליך החזרה בתשובה אינו תהליך קל. לא לאדם עצמו ולא לסובב אותו מאחר והוא מצריך שינוי משמעותי בחיים. כמעט תמיד השינויים האלה משפיעים רבות על הסובבים אותנו ו/או הסובבים אותנו משפיעים רבות על תהליך החזרה בתשובה. דבר זה עלול לגרום לבעיות ולחיכוכים רבים עם הסובב אותנו ובעיקר עם בני משפחתנו והחברה שאנו נמצאים בה. לא תמיד אנחנו יודעים איך להתמודד עם הבעיות וזקוקים לעזרה מרב או רבנית בעלי ניסיון עם חוזרים בתשובה, ולאוזן קשבת מאדם שעבר חוויות דומות ויכול לייעץ לנו כיצד לפעול בתבונה. מצד שני, גם הסובבים אותנו לא תמיד יודעים כיצד ללכת איתנו בין הטיפות על מנת לשמר את החיים בצוותא, בשלווה ובהרמוניה.
   פורום זה מיועד לכם, החוזרים בתשובה שביצעתם את ההחלטה שברצונכם לחזור בתשובה על מנת שתוכלו לחלוק את חוויותיכם, ההתלבטויות והבעיות הכרוכות בשינוי מהותי בחיים ושמו החזרה בתשובה. פורום זה מיועד גם לכם, בני משפחותיהם של החוזרים בתשובה. כאן תוכלו לחלוק במה אחת עם חוזרים בתשובה, ובני משפחה של חוזרים בתשובה, על מנת שתוכלו להתמודד עם החוזר בתשובה הפרטי שלכם ו/או לעזור לאנשים אחרים הנמצאים במצבכם.
   מן הראוי לציין שפורום זה מיועד לשומרי תורה ומצוות ושאינם שומרי תורה ומצוות כאחד.
   מטרת הפורום היא לא לעורר דיונים בנושאי הלכה או אמונה בשביל דיונים כאלה קיימים פורומים אחרים בתפוז. הפורום מיועד לאנשים שכבר החליטו לבצע את הצעד. מהסיבה הזאת הפורום לא מיועד כדי לשכנע את החוזרים בתשובה בטעות דרכם.
 
   כללי הפורום:
   1) אנחנו בפורום חוזרים בתשובה ולכן, בבקשה, אל תשכנעו אותנו לחזור בשאלה. בשביל לשכנע אנשים לחזור בשאלה ישנם פורומים אחרים בתפוז.
   2) פורום "חוזרים בתשובה" לא נועד לויכוחים על רקע דתי-אידיאולוגי. בשביל אלה קיימים פורומים אחרים בתפוז.
    3) פורום "חוזרים בתשובה" לא הוקם כדי להוות בימה להידברות בין הדתיים ללא דתיים. על כן, אין מקום בפורום לויכוחים בין הדתיים ללא דתיים גם לא ויכוחים פוליטיים בין הדתיים ללא דתיים.
   4) בפורום שלנו מדברים בשפה יפה ובכבוד לאורח השפה הנהוג בעולם הדתי-חרדי. הן בלי קללות אפילו לא קללות של סלנג, הן בלי ביטויים מיניים, עוד כיוצא באלה. מי שלא יכול לכבד את רגשות חברי הפורום - מוזמן שלא לדבר בפורום שלנו בכלל.
    5) בפורום שלנו מעצם טבענו כחוזרים בתשובה מכבדים את היהדות ואת מורי דרכה הרבנים. על כן בפורום שלנו מתייחסים בכבוד הן לתורה והן לרבנים ולא מקללים. זה לא אומר שלא ניתן להביע דיעה, אלא שצריך לעשות זאת מתוך הכבוד הראוי.
   6) הפורום אינו מיועד לשאלות הלכתיות. לצורך כך קיים פורום ייעודי בתפוז קהילות: 'לשאול את הרב'. כמובן ששאלות הלכתיות מפי חברי הפורום הקבועים, יתקבלו בברכה.
   7) דף הפורומים בתפוז קהילות, מחזיק חמש עשרה הודעות ראשיות בלבד. על כן, חברי הפורום מתבקשים שלא לקפוץ ולפתוח הודעה ראשית נוספת, כל זמן שנמצאת בדף הראשי הודעה קודמת של אותו גולש, או במשך זמן סביר מפתיחתה, כדי להשאיר מקום בדף הראשון גם לחברים אחרים בפורום.
     8) הערות והארות להנהלת הפורום, יתבצעו במערכת המסרים בלבד!
 
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום חוזרים בתשובה-תמיכה

בס"ד
   ברוכים הבאים   
   תהליך החזרה בתשובה אינו תהליך קל. לא לאדם עצמו ולא לסובב אותו מאחר והוא מצריך שינוי משמעותי בחיים. כמעט תמיד השינויים האלה משפיעים רבות על הסובבים אותנו ו/או הסובבים אותנו משפיעים רבות על תהליך החזרה בתשובה. דבר זה עלול לגרום לבעיות ולחיכוכים רבים עם הסובב אותנו ובעיקר עם בני משפחתנו והחברה שאנו נמצאים בה. לא תמיד אנחנו יודעים איך להתמודד עם הבעיות וזקוקים לעזרה מרב או רבנית בעלי ניסיון עם חוזרים בתשובה, ולאוזן קשבת מאדם שעבר חוויות דומות ויכול לייעץ לנו כיצד לפעול בתבונה. מצד שני, גם הסובבים אותנו לא תמיד יודעים כיצד ללכת איתנו בין הטיפות על מנת לשמר את החיים בצוותא, בשלווה ובהרמוניה.
   פורום זה מיועד לכם, החוזרים בתשובה שביצעתם את ההחלטה שברצונכם לחזור בתשובה על מנת שתוכלו לחלוק את חוויותיכם, ההתלבטויות והבעיות הכרוכות בשינוי מהותי בחיים ושמו החזרה בתשובה. פורום זה מיועד גם לכם, בני משפחותיהם של החוזרים בתשובה. כאן תוכלו לחלוק במה אחת עם חוזרים בתשובה, ובני משפחה של חוזרים בתשובה, על מנת שתוכלו להתמודד עם החוזר בתשובה הפרטי שלכם ו/או לעזור לאנשים אחרים הנמצאים במצבכם.
   מן הראוי לציין שפורום זה מיועד לשומרי תורה ומצוות ושאינם שומרי תורה ומצוות כאחד.
   מטרת הפורום היא לא לעורר דיונים בנושאי הלכה או אמונה בשביל דיונים כאלה קיימים פורומים אחרים בתפוז. הפורום מיועד לאנשים שכבר החליטו לבצע את הצעד. מהסיבה הזאת הפורום לא מיועד כדי לשכנע את החוזרים בתשובה בטעות דרכם.
 
   כללי הפורום:
   1) אנחנו בפורום חוזרים בתשובה ולכן, בבקשה, אל תשכנעו אותנו לחזור בשאלה. בשביל לשכנע אנשים לחזור בשאלה ישנם פורומים אחרים בתפוז.
   2) פורום "חוזרים בתשובה" לא נועד לויכוחים על רקע דתי-אידיאולוגי. בשביל אלה קיימים פורומים אחרים בתפוז.
    3) פורום "חוזרים בתשובה" לא הוקם כדי להוות בימה להידברות בין הדתיים ללא דתיים. על כן, אין מקום בפורום לויכוחים בין הדתיים ללא דתיים גם לא ויכוחים פוליטיים בין הדתיים ללא דתיים.
   4) בפורום שלנו מדברים בשפה יפה ובכבוד לאורח השפה הנהוג בעולם הדתי-חרדי. הן בלי קללות אפילו לא קללות של סלנג, הן בלי ביטויים מיניים, עוד כיוצא באלה. מי שלא יכול לכבד את רגשות חברי הפורום - מוזמן שלא לדבר בפורום שלנו בכלל.
    5) בפורום שלנו מעצם טבענו כחוזרים בתשובה מכבדים את היהדות ואת מורי דרכה הרבנים. על כן בפורום שלנו מתייחסים בכבוד הן לתורה והן לרבנים ולא מקללים. זה לא אומר שלא ניתן להביע דיעה, אלא שצריך לעשות זאת מתוך הכבוד הראוי.
   6) הפורום אינו מיועד לשאלות הלכתיות. לצורך כך קיים פורום ייעודי בתפוז קהילות: 'לשאול את הרב'. כמובן ששאלות הלכתיות מפי חברי הפורום הקבועים, יתקבלו בברכה.
   7) דף הפורומים בתפוז קהילות, מחזיק חמש עשרה הודעות ראשיות בלבד. על כן, חברי הפורום מתבקשים שלא לקפוץ ולפתוח הודעה ראשית נוספת, כל זמן שנמצאת בדף הראשי הודעה קודמת של אותו גולש, או במשך זמן סביר מפתיחתה, כדי להשאיר מקום בדף הראשון גם לחברים אחרים בפורום.
     8) הערות והארות להנהלת הפורום, יתבצעו במערכת המסרים בלבד!
 
 
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
  
המשך >>

לצפיה ב-'יש לכם שאלה בהלכה - תוכלו לקבל תשובה בקישור/בטלפון הבאים'
יש לכם שאלה בהלכה - תוכלו לקבל תשובה בקישור/בטלפון הבאים
18/06/2017 | 12:30
8
אפשר לשאול שאלות בהלכה באתר הבא
http://din.org.il
להיכנס לשם, לרשום את השאלה בתיבת השאלות.
(אם אתה ספרדי/אשכנזי/תימני/חסיד  תציין את זה כדי שעבור שאלות מסויימות יוכלו לענות לך בהתאם)
-----------
תוכל קו לשאול שאלות בהלכה בטלפון בקו ההלכה הספרדי (24 שעות ביממה)
0737-860-860  או לכתוב להם שאלה באתר
http://kavhahalacha.co.il
----------
או תוכל להתקשר לקו ההלכה של אשכנזים (24 שעות ביממה.)
 073-724-6000
לצפיה ב-'סיפור עם מוסר חמוד '
סיפור עם מוסר חמוד
05/06/2017 | 09:15
1
24
היום תשלם, מחר חינם �� ��
בוקר אחד עבר אדם תם במרכז העיר, בדרכו הבחין בשלט התלוי בכניסה למסעדה, "היום תשלם ומחר בחינם!" נכנס האיש למסעדה, הזמין ארוחת בוקר, אכל ובסיומה שילם ויצא לדרכו.
למחרת, שוב נכנס האיש למסעדה והזמין ארוחת בוקר עשירה - דגים, יינות משובחים וקינוחים, אכל, שבע ודשן....
בסיומה של הסעודה הגיע המלצר והגיש לאיש את החשבון בעבור הארוחה... כשראה האיש את החשבון סירב לשלם... "אתמול נכחתי במקום, אכלתי ושילמתי, לכן היום האוכל בחינם, כפי שמצויין בכניסה למסעדה! קרא לכאן מיד את בעל הבית!"
כששמע בעל המסעדה את טענותיו של האיש השיב: "צא החוצה, הסתכל על השלט וקרא את הכתוב בו!" יצא האיש הסתכל על השלט: "היום תשלם ומחר בחינם".
חייך בעל המסעדה ואמר לו: "השלט אינו משתנה, בכל יום זה היום... לכן עליך לשלם על כל מה שאכלת!"
בורא עולם "שתל" בעולם יצר רע, אותו היצר נכנס לאדם מיד כשיוצא האדם מבטן אימו. דרכו של יצר הרע להחטיא את האדם בטענה שהיום הכל "בחינם" ורק מחר צריך לשלם... ובכך "עובד" עליו היצר ומחטיאו מהמטרה שלשמה בא לעולם...
אמר רבי שמעון בר יוחאי : "הקב"ה ברא את היצר הטוב ואת היצר הרע, שהם אור וחושך, והטביע אותם באדם, מכאן, שהאדם נברא מאור ומחושך, ובידיו של האדם הבחירה - לקיים את רצון בוראו או לקיים את רצונותיו שלו.
התורה נבראה בשביל האדם, ובה נכתב עונש לרשעים ושכר לצדיקים..."
יצר הרע הוא מלאך, ואתה בסך-הכל בשר ודם, לא ייתכן שתוכל לגבור עליו ללא עזרה מבוראך, לכן, מידי יום, שא תפילה לבורא יתברך שיעזור לך לנצח את ייצרך, לקיים את רצונו, וביחד עם כח הרצון שלך, תוכל לנצחו!
חשוב שתזכור! גם אם חלילה נפלת ברשתו הפתוחה של היצר אל תתייאש, קום, "נער" עצמך וצא לדרך חדשה. אתה בן של מלך, לא משנה להיכן התדרדרת, כמה התלכלכת, אתה עדיין בנו של המלך, קבלה קטנה והתרוממות מועטה תעזור לך במלחמה היומיומית עם היצר.
כל יום הוא יום חדש, היום אתה תצא המנצח, יש בך את כל הכוחות לכך, יש לך אבא עוזר, מושיע ומגן...
לצפיה ב-''
05/06/2017 | 12:12
59
לצפיה ב-'גופי תקשורת שונים '
גופי תקשורת שונים
01/06/2017 | 13:59
2
32
איך אתם עם התקשורת? גופי התקשורת השונים בישראל ובכלל..
להאמין? לא להאמין? מתי כן ומתי לא? מתי זה לשון הרע? ומתי זו אמת שיש דווקא לפרסמה?
לצפיה ב-'מי'
מי
04/06/2017 | 17:03
24
מי שממש זקוק לחדשות שיראה פה 
 
 
זה אמור להיות נקי מתוכן שלילי
לצפיה ב-'התשקורת'
התשקורת
04/06/2017 | 18:37
17
לא מתאמצת לדייק בפרטים, ובמיוחד מתי שמדובר במגזר חלש כמו החרדים.
עוד רעה חולה יש בתקשורת שהם לוקחים נושא צדדי מאוד ומעלים אותו על נס.
ועוד רעה חולה שמדברים בעיקר על הרע, אז מי שרוצה להתבאס - שישמע חדשות ויבושם לו
לצפיה ב-'הלכות ברכות שצריך לדעת בשביל ליל שבועות'
הלכות ברכות שצריך לדעת בשביל ליל שבועות
29/05/2017 | 23:01
20
!זכות הרבים
 על כל גבאי בתי הכנסת להתארגן כיאות לצורך הלימוד של הלילה, ולקנות לציבור, עוגות, פירות, שתיה ומיני מתיקה, כדי לעורר את הלומדים, וישתדלו לקנות ביד רחבה ובעין יפה, וטוב עין הוא יבורך. 
 וכאן המקום להוקיר את הגבאים היקרים העוסקים במלאכת שמים באמונה, ה' עליהם יחיו, על הזכות הגדולה שנפלה בחלקם לשרת את הציבור, שבוודאי לא דבר פשוט הוא לנהל בית כנסת, וכדברי הגמרא בהוריות (י ע"ב): "כסבורים שררה אני נותן לכם? עבדות אני נותן לכם!" ופרש רש"י, שהשררה עבדות היא לאדם, לפי שמוטל עליו עול הרבים. עד כאן. ואשריהם הגבאים העושים זאת ביושר ובשמחה מאהבתם לתורה ולעם ישראל, ששכרם פי אלף יותר מהעושים שלא בשמחה, שחלילה הם מרחיקים את הציבור מלבוא בחצרות ה'. ואדרבה, כל המזכה את הרבים, זכות הרבים תלויה בו, אשריו בעולם הזה וטוב לו לעולם הבא. ועיין בזה עוד בחוברת "כבוד אב ואם". 


ברכות הנהנין
 להלן הבאנו כמה פרטי דינים המצויים בלילה הזה, כאשר אדם אוכל עוגות ופירות ושותה מיני משקה, ופעמים שיוצא לחוץ וחוזר למקומו או שעובר זמן הברכה האחרונה, לכך הבאנו מעט מדינים אלו, לבל יכשל האדם בברכה לבטלה או באכילה בלא ברכה חס ושלום. [עיקר ההלכות כבר התבארו בס"ד בחוברת להלכות ברכות.] 
כידוע, שכל מאכל שאדם אוכל בשיעור 'כזית' [277 גרם] ומעלה, עליו לברך לאחר האכילה ברכה  אחרונה. אלא שאם המאכל הוא משבעת המינים, ברכתו האחרונה היא 'מעין שלוש', וכגון שאוכל עוגה, מברך 'על המחיה ועל הכלכלה'. וכשאוכל פרי משבעת המינים [זיתים, תמרים, ענבים, יין, תאנים, רימונים], מברך 'על העץ ועל פרי העץ'. וכששותה רביעית יין [81 גרם] בבת אחת, מברך  'על הגפן ועל פרי הגפן'. אבל כשאוכל פרי שאינו משבעת המינים, או ששותה רביעית משאר משקים כמו מים, מיץ תפוזים, קולה וכיוצא, מברך ברכה אחרונה 'בורא נפשות', כמובא נוסח הברכות בכל הסידורים. 


שינוי מקום באכילת עוגה או פירות משבעת המינים
 האוכל עוגה או פרי משבעת המינים, אפילו אכל פחות משיעור 'כזית', ובאמצע אכילתו יצא לרחוב לרשות הרבים, כשחוזר למקומו להמשיך לאכול, אינו צריך לחזור ולברך שוב ברכה ראשונה. (הליכות עולם ח"ב עמוד מ) 
 והטעם לדבר, כיון שהברכה האחרונה על מאכלים אלו, היא מעין שלוש, שצריך לברכה לכתחילה במקום שאכל. נמצא שעדיין קשור הוא למקום אכילתו, שהרי צריך לחזור לברך שם, לכך אפילו אם יצא לחוץ, נחשב שעדיין לא סיים את אכילתו, ואינו חוזר לברך שוב ברכה ראשונה. (שם מג) 


שינוי מקום באכילת פירות שאינם משבעת המינים או בשתיית משקים
 אכל במקום מסוים, פירות שאינם משבעת המינים או שתה מיני משקים חוץ מהיין, ויצא לרחוב לרשות הרבים, יציאה זו מהווה הפסק מהברכה שברך, וכשחוזר למקומו להמשיך לאכול, צריך לברך שוב ברכה ראשונה. אולם אם רק עבר לחדר אחר או שיצא למרפסת של בית הכנסת, אין זה שינוי מקום, ואינו חוזר לברך. 
 והטעם שמברך שוב כשמשנה את מקומו לחוץ, כיון שהברכה האחרונה על מאכלים אלו, היא 'בורא נפשות', שאינו צריך לברכה דוקא במקום שאכל, ולכן ברגע שיצא ממקומו, אין לו דבר שמשייך אותו שוב למקום זה, ונחשב כמו שסיים את אכילתו, אי לכך אם רוצה לאכול עוד, צריך לברך שוב. (שם מא, מד) 
 ואולם, ישנה אפשרות שאם שינה את מקומו לחוץ, בכל זאת לא יצטרך לברך שוב, באם יתקיימו שני התנאים הבאים יחד: א. שהיה בדעתו בשעת הברכה לצאת לחוץ. ב. שלקח את הפרי או את המשקה אתו לחוץ. (שם מא. ילקוט יוסף ח"ג עמוד רכב) 
 למשל: יצחק ישב בבית הכנסת וברך על התה, ובשעת הברכה חשב לשתות גם בחוץ, ולאחר  ששתה מעט, יצא עם הכוס לחוץ, אינו צריך לברך שוב ברכה ראשונה בחוץ או כשחוזר לשתות בבית הכנסת. 
 כל זה באופן שישב לשתות במקום מסוים, אבל אם לא ישב במקום מסוים, אלא היה הולך ושותה, גם אם לא חשב בשעת הברכה לצאת לחוץ, כיון שמתחילה לא קבע מקום לשתייתו, אינו צריך לברך שוב כשיוצא לחוץ עם התה. 


השאיר חברים
 ישנה עוד אפשרות נוספת שאפילו אם שינה את מקומו, לא יצטרך לברך שוב ברכה ראשונה, כגון שהתיישבו כמה חברים בבית לאכול פירות ולשתות קפה וכיוצא, ויצאו כמה מהם לחוץ, אך נשאר לפחות אחד מהם, כשיחזרו לא יצטרכו לברך שוב ברכה ראשונה, שכיון שנשאר מי מהם, הרי שלא נעקרה קביעות המקום שקבעו מתחילה לאכול בו, ומשתייכים הם עדיין למקום אכילתם הראשונה. (שם רכ) 
 אולם אם לא התיישבו בשביל לאכול פירות אלא בשביל ללמוד, רק שכדי לחזקם להמשיך בלימוד, הביאו להם מאכל ומשקה, במקרה כזה היוצא לחוץ, צריך לברך שוב ברכה ראשונה, אפילו שהשאיר מקצת חברים במקום, מאחר ולא קבעו את מקומם לאכילה ושתיה, וכל אכילתם בדרך עראי בלבד, שימשיכו בלימודם. (שם רכד) 
 למשל: אברהם בא ללמוד בחבורה ברוב עם בחג השבועות בבית הכנסת, והגישו לפניהם עוגות,  פירות ומשקים, וברך אברהם 'מזונות' על העוגה, 'העץ' על הדובדבנים, 'האדמה' על האבטיח, ו'שהכל' על התה. לאחר זמן יצא אברהם להתאוורר ולקרוא את התיקון בחוץ, כשחוזר אברהם צריך לברך שוב ברכות 'העץ' 'האדמה' ו'שהכל', אע"פ שנשארו חבריו במקום, כיון שלא התכנסו על דעת לאכול אלא על דעת ללמוד. אבל ברכת 'מזונות' אינו צריך לברך שוב, כיון שברכתה האחרונה היא 'מעין שלש' שצריך לברכה לכתחילה באותו מקום שאכל, נמצא שעדיין הוא קשור למקום אכילתו, וכמבואר לעיל. 


ברכת 'שהחיינו'
 אם ישנם כמה פירות חדשים, כגון: דובדבנים, אפרסק, ענבים וכיוצא, ישתדלו האחראים שלא להגיש את כולם יחד, כדי שירוויחו הציבור לברך על כל פרי ופרי ברכת 'שהחיינו' בפני עצמה. ומכל מקום אם היו לפניו כל הפירות, וברך 'שהחיינו' על פרי אחד, פטר את שאר הפירות. (יביע אומר חלק ד סימן יט) 


זמן ברכה אחרונה
 על כל מאכל או משקה, ישתדל לברך את הברכה האחרונה מיד בגמר האכילה או השתיה. כי הניסיון מורה לצערנו הרב, שאם לא מברכים מיד אלא משאירים את הברכה לזמן מאוחר יותר, פעמים רבות שהאדם מסופק אם ברך או לא. והרי כשיש ספק, אינו יכול לברך, שכלל גדול בידינו 'ספק ברכות להקל'. נמצא שיכול להיות שאכל ושתה בלי להודות לבורא עולם ישתבח שמו לאחר אכילתו. 
 זאת ועוד, מכיון שרבו הדעות בפוסקים בשיעור הזמן עד אימתי יכול לברך ברכה אחרונה, לכן הטוב ביותר לברך מיד, כדי שלא יכנס לספקות וחששות. 
 עד אימתי יכול לברך 'בורא נפשות' ו'מעין שלוש' על מאכל? - כל עוד שמרגיש שבע ממה  שאכל, אך אם מרגיש שהוא רעב, אינו רשאי לברך. ומכיון שפעמים רבות קשה להחליט בדיוק אם הוא רעב או לא, לכן אם הוא מסופק, טוב שיאכל עוד מאכל בשיעור כזית, כדי שיתחייב בברכה בודאי, ויברך. (שלחן ערוך סימן קפד סעיף ה) 
 עד אימתי יכול לברך 'בורא נפשות' על משקה, ו'מעין שלוש' על יין? - כל עוד שמרגיש רווי  מהמשקה ואינו צמא, אך אם מרגיש שהוא צמא, אינו רשאי לברך. ומכיון שפעמים קשה להחליט בדיוק אם הוא צמא או לא, לכן אם הוא מסופק, טוב שישתה עוד משקה בשיעור רביעית, כדי שיתחייב בברכה בודאי, ויברך. (שם) 


הפסד מצוה – ברכה
 יש לתת את הדעת, על מה שמצוי מאוד שאדם שותה איזשהו משקה, ולאחר זמן נעשה שוב צמא ושותה, ואינו שם לב שהפסיד את ברכת 'בורא נפשות' על השתיה הראשונה, ומה שיברך 'בורא נפשות' אחר השתיה השניה, אינה פוטרת את השתיה הראשונה. ובפרט בליל שבועות שלומדים כל הלילה וחם, ואם אין מזגנים טובים, חוזרים הציבור להיות צמאים תוך זמן מועט, ורבים חושבים שבברכתם האחרונה שבסוף הלילה, הם פוטרים את כל מה ששתו ואכלו במשך כל הלילה, אך זוהי טעות, כיון שעבר זמן הברכה האחרונה על אותם מאכלים ומשקים. 
אשר על כן, יש להזהר שבכל פעם ששותה רביעית [81 גרם], או שאוכל פרי או עוגה בשיעור כזית[277 גרם], וחושש שאולי עד שישתה או יאכל שוב, יעבור זמן הברכה האחרונה, יברך מיד לאחר שאכל או שתה. וכשיאכל וישתה שוב, לא יברך ברכה ראשונה, כיון שבברכתו שברך בתחילה, פטר את כל מה שיאכל וישתה במשך הלילה, כל עוד שלא יצא לחוץ, וכנ"ל. 
 נמצא שאע"פ שברך ברכה אחרונה, אין זה נחשב להפסק והיסח הדעת מהברכה הראשונה, ורשאי לאכול ולשתות על סמך ברכה זו. והטעם בזה, מאחר וכל מה שברך את הברכה האחרונה, הוא רק מחשש שיעבור זמן הברכה ויפסידה, ולא מפאת שאינו רוצה להמשיך לאכול ולשתות עוד, לכך אין זה נחשב כסילוק מהברכה, ורשאי להמשיך לאכול ולשתות על סמך מה שברך. (יחו"ד ח"ו סי' יא. שאר"י
לצפיה ב-'שנה ןחצי'
שנה ןחצי
25/05/2017 | 09:41
33
זה הכי קל פשוט צריך להיות אמיתי עם עצמך ולהבין שזה שטות של ילדים
לצפיה ב-'מעלת חג השבועות - הרב מאיר אליהו שליט"א'
מעלת חג השבועות - הרב מאיר אליהו שליט"א
26/05/2017 | 09:08
13
הרב מאיר אליהו שליט"א בהרצאה מרתקת על מעלת חג השבועות
פרסם את הסרטון בכל דרך שהיא למכריך למען היות זיכוי רבים, הזכות הזאת תעמוד לך בעזרת השם, להצלחה ברוחניות ובגשמיות, ובכל אשר תעשה/י אמן ואמן!
הצטרפו לערוץ יהודי: https://www.youtube.com/channel/UCr_IUD4E0kIOZrjM9...
לצפיה ב-'נורא חשוב! דברים שצריך לדעת על הצדקה'
נורא חשוב! דברים שצריך לדעת על הצדקה
27/05/2017 | 21:49
18
קטע חשוב מהגאון הרב יוסף שני שליט"א
 
 
 
לצפיה ב-'אתר הכרויות לקהילה הדתית בחינם :)'
אתר הכרויות לקהילה הדתית בחינם :)
21/05/2017 | 21:57
7
33
אהלן כולם!
אשמח להציע לקהילה הדתית כאן את האתר הכרויות/שידוכים "שתיים שהם אחד".
ההרשמה היא בחינם :)
https://goo.gl/6n99O8
לצפיה ב-'אין להיכנס לאתרי הכרות שאין בהם פיקוח של ועד רוחנית'
אין להיכנס לאתרי הכרות שאין בהם פיקוח של ועד רוחנית
22/05/2017 | 23:21
2
26
אין להיכנס לאתרי הכרות שאין בהם פיקוח של ועד רוחנית מטעם גדולי ישראל
לצפיה ב-'אל נא תמציא הלכות ומנהגים'
אל נא תמציא הלכות ומנהגים
23/05/2017 | 10:27
1
15
לצפיה ב-''
23/05/2017 | 22:57
13
לצפיה ב-'תודה רבה על הקישור לאתר '
תודה רבה על הקישור לאתר
23/05/2017 | 20:23
7
לצפיה ב-'ההרשמה חינם בכל אתר. אבל כתיבת הודעות בשתיים שהם אחד'
ההרשמה חינם בכל אתר. אבל כתיבת הודעות בשתיים שהם אחד
26/05/2017 | 00:38
2
17
לא מתאפשרת ללא תשלום...
 
לעומת
ששני אתרים הללו הם באמת חינם לגמרי  בכל, מכל, כל.
לצפיה ב-'לא מדויק'
לא מדויק
28/05/2017 | 00:20
1
19
בדומה לאתר שליש גן עדן, התכתבות ב"שניים שהם אחד" מתאפשרת במידה ולפחות אחד הצדדים רכש מנוי. כלומר, החסרון של מי שלא רכש/ה מנוי הוא יכולת מוגבלת להתכתב עם מנויים/ות בלבד. לעומת זאת, למי שרכש/ה מנוי יש אפשרות להתכתב עם כולם.
לצפיה ב-'נכון. זה מה שהתכוונתי בדיוק'
נכון. זה מה שהתכוונתי בדיוק
05/06/2017 | 19:25
6

לעומת
https://www.7brachot.co.il/
https://www.kosherdate.co.il/
ששני אתרים הללו הם באמת חינם לגמרי  בכל, מכל, כל.
 
לצפיה ב-'בנות!! אני התרגשתי. מלכת היופי חוזרת בתשובה!!'
בנות!! אני התרגשתי. מלכת היופי חוזרת בתשובה!!
17/05/2017 | 23:16
39
לצפיה ב-'סיפור חייו ה-מ-ד-ה-י-ם של המקובל'
סיפור חייו ה-מ-ד-ה-י-ם של המקובל
16/05/2017 | 06:56
1
33
הנה הלינק
 
סיפור יוצא דופן
 
לצפיה ב-'עוד פרסומת'
עוד פרסומת
23/05/2017 | 10:28
6
לצפיה ב-'מחרוזת שירי בר יוחאי לל"ג בעומר'
מחרוזת שירי בר יוחאי לל"ג בעומר
14/05/2017 | 02:05
15
לצפיה ב-'הסבר עמוק לבקשה של הבעל שם טוב מהשמיים - מדהים!'
הסבר עמוק לבקשה של הבעל שם טוב מהשמיים - מדהים!
12/05/2017 | 01:48
1
26
לצפיה ב-'עוד פרסומת'
עוד פרסומת
23/05/2017 | 10:29
4
לצפיה ב-'ייעוץ זוגי למי שאין לו יכולת לשלם '
ייעוץ זוגי למי שאין לו יכולת לשלם
08/05/2017 | 14:15
5
48

רבים רוצים ללכת לייעוץ זוגי ואין להם את הכסף הדרוש. ממליצה על יועץ זוגי דתי אמפטי רגיש ומקצועי שבשלב ההתמחות והוא גובה 50 ש"ח בלבד למפגש. שווה לכם לבדוק איתו. 0587428080
 
לצפיה ב-'איפה הקליניקה שלו ?... תודה'
איפה הקליניקה שלו ?... תודה
11/05/2017 | 13:16
1
11
לצפיה ב-'חושבת שיש לו בכמה ערים '
חושבת שיש לו בכמה ערים
11/05/2017 | 15:24
20
כדאי לברר איתו ישירות
לצפיה ב-'תגובה'
תגובה
11/05/2017 | 20:34
2
31
לייעוץ זוגי הולכים לגדולי ישראל ות"ח אמיתיים מוכרים. וזה אפילו לא עולה 50 שח.
 
אי אפשר לפרסם סתם ככה כל אחד שלא ידוע מי הוא ומה שמו ואיזה הסכמות יש לו?
 
אם יש גדולי ישראל שממליצים על אדם כשר - זה משהו אחר. אבל זה נדיר
 
אבל למה לנו ללכת לאנשים פשוטים או לכל מיני פותחי קלפים מדומיינים, אם אפשר לשמוע עצה מתלמיד חכם אמיתי
 
לצפיה ב-'אתה טועה'
אתה טועה
14/05/2017 | 11:12
1
20
כשאתה צריך שרברב -לא תזמין חשמלאי או מוכר פלאפל,
כשיש בעיה בשלום בית
אז פונים למומחה בשלום בית.
ודאי וודאי שהרבנים ממליצים על כל אדם כשר שלמד והתמחה במקצוע של השכנת שלום בית
לצפיה ב-'אבל הוא צודק'
אבל הוא צודק
19/05/2017 | 15:24
14
השאלה עד כמה הוא דתי ומשתמש בראש תורני בריא.
 
זה מאוד חשוב מלמד הידע בשלום הבית!!
לצפיה ב-'טוב שאפשר לפעמים לתקן '
טוב שאפשר לפעמים לתקן
10/05/2017 | 20:34
23
����פסח שני - תמיד ניתן לתקן������

בחור צעיר סיים את לימודי הציור ורצה לבחון את יכולותיו בתחום. הוא לקח סט צבעים, צייר ציור מושקע מאד, הניח אותו על כן ציור באחד הקניונים המקומיים, וכתב מתחת לציור: "אני צייר מתחיל, אשמח לקבל ביקורת על הציור. כל הרואה בציור טעות, משחק צבעים שגוי או כל דבר אחר, יקח את העט השחור שהשארתי למטה, ויסמן באיקס את המקום הבעייתי".

למחרת, הגיע הבחור אל הקניון, וחשכו עיניו - הציור היה מלא באיקסים. בבושת פנים הוריד את ציורו וחשב לעצמו: "אין לי עתיד בציור". הוא לקח את הציור למורה שלו וסיפר לו על הניסיון המר. שאל אותו המורה: "האם תוכל לצייר ציור זהה לציור הזה?"
"בוודאי", ענה הצייר המתחיל, וניגש מיד למלאכה. כעבור שלושה ימים הציור השני היה מוכן, זהה לחלוטין לקודמו.

הבחור והמורה לקחו את הציור החדש, הניחו אותו על כן ציור בקניון אחר, וכתבו למטה: "אני צייר מתחיל, ואני מעוניין לקבל ביקורת על הציור שלי. כל הרואה בעיה כלשהי בציור, אשמח אם יתקן וישפר אותו".

למחרת הגיע הצייר ונוכח לראות שאף אחד לא נגע בציור, גם שבוע לאחר-מכן אף אחד לא תיקן דבר בציור.

אמר לו המורה: "אתה רואה את ההבדל? להגיד מה לא בסדר - כולם יודעים, אבל לתקן ולשפר כמעט אף אחד לא יכול..."

לעיתים אנו בוחרים לראות את הרע שבדבר, מבליטים אותו ומסמנים אותו באיקס. במקום לראות את הרע, קח מכחול, ותקן את הדבר, הפוך את החושך שבו למואר.

היום פסח שני, יום בו ניתנה הזדמנות שניה להקריב את קורבן הפסח, לאנשים שהיו טמאים ולא זכו להקריבו בזמנו.

בורא עולם קבע יום שני לקורבן פסח, בגלל מסירות הנפש של הטמאים לקיים את המצוה. הרי טמא פטור מקורבן, בנקל יכול היה אדם טמא לומר: "פטור אני, לו יכולתי, הייתי מקריב". אך לא כך היה הדבר, הם נלחמו כדי לתקן את הפסדם, מסרו את נפשם כדי לזכות לקיים עוד מצוה.

לעיתים אנו מקלקלים, פוגעים ורומסים כל חלקה טובה, רואים את הרע שסביבנו ולא את הטוב הכל-כך ברור.

פסח שני נותן לכולנו תקוה, הזדמנות שניה, כח לקום ולהתחיל מחדש. לא משנה היכן אתה כעת, להיכן נפלת, במה נכשלת, זכור! יש לך הזדמנות שניה, שלישית ורביעית.
התחל לתקן ואפילו במעט את מעשיך, לא משנה היכן אתה, יש לך אבא כה רחום המחכה לך בכל רגע.

עשה היום מעט, שפר את מעשיך, והקב"ה יעשה את רצונו כרצונך...

יום טוב ובשורות טובות
��������������

לצפיה ב-'סרטון ממש ממש מרגש מרב מקובל גדול מאד'
סרטון ממש ממש מרגש מרב מקובל גדול מאד
09/05/2017 | 22:11
1
21
משהו מיוחד במינו
 
לצפיה ב-'עוד פרסומת'
עוד פרסומת
23/05/2017 | 10:29
2
לצפיה ב-'יום טוב לכולם '
יום טוב לכולם
08/05/2017 | 09:38
19

��������������������������
פטירת הרב משה זרח - צדקה

בזמן שהגאון רבי יחזקאל לנדאו - ה"נודע ביהודה" שימש בכס הרבנות של קהילת פראג, שימש רבי משה זרח כחבר בבית דינו . לעת זקנתו, מטה ידו של רבי זרח, הוא ירד מנכסיו ונותר בעל-חוב עצום. נושיו הטרידוהו השכם והערב ודרשו ממנו לשלם לאלתר את חובו. כתוצאה מכך גזלו את זמנו, כך שלא עלה בידו לעסוק בתורה הקדושה.

בלב כבד ובחוסר ברירה, נכנס אל הרב יחזקאל כדי להשיח בפני הרב את צערו וליטול ממנו עצה ותושיה. באותם הימים עמד הרב יחזקאל לנדאו לפני נישואי בנו ובתו. לשם-כך אסף פרוטה לפרוטה במשך שנים רבות והצליח לחסוך סכום נכבד, המונה שלושת אלפי דינרים, אותם שמר בתוך ארגז נעול.

כשסיפר רבי זרח על מצבו הכלכלי, התעניין רבי יחזקאל על גובה חובותיו לנושים
והתברר לו למרבה הפלא, כי הסכום הכללי הדרוש הוא בדיוק שלושת אלפים דינרים! ללא היסוס הוציא את הארגז בו שמר את הכסף, פתחו ומנה בידיו של רבי זרח המופתע את הסכום, כשהוא מפציר בו לקחתו ולשלם בו את חובותיו.

לאחר מספר ימים ניגשה הרבנית אל התיבה, והיות שהרגישה כי היא קלה מידי, פתחה אותה וגילתה לתדהמתה הגדולה, כי היא ריקה לגמרי! מיד הקימה הרבנית קול צעקה: "גנבים לקחו את כספנו!" ניגש אליה הרב והרגיעה: "הכסף לא נגנב, הוא הופקד אצל אדם אמין - רבי זרח".
כששמעה כך הרבנית, הבינה שהכסף ניתן לו בתור צדקה, שכן נשמע בעיר כי הוא חייב סכומים עצומים לנושיו הרבים. "כל העיר יודעת שמצבו של רבי זרח בכי רע, והכסף ירד לטמיון! עם מה נחתן את ילדינו?! הרי את הכסף חסכנו במשך זמן רב! מדוע לא השארת לפחות סכום כלשהו לצורך החתונות?!" נזדעקה.
הרגיעה הרב והשיב: "יש לבורא עולם דרכים משלו להשלים את חסרוננו, מובטח לכל אדם המקיים את מצוות הצדקה שאין הקב"ה מקפח שכרו.

יום הנישואין הלך וקרב ובידיו של הרב לא הייתה פרוטה. באחד הימים קיבל הרב יחזקאל בקשה להתעמק בדין תורה שנערך בעיר פיורדא בעניין ירושה גדולה של עשיר מופלג. הנושא היה סבוך
ביותר והרב נאלץ לשבת על המדוכה זמן רב.

לבסוף ערך הרב תשובה מפורטת ושלחה לעיר. פסקו של ה"נודע ביהודה" היה ערוך לתלפיות והתקבל על דעת ילדיו של אותו עשיר, שהביעו את שביעות רצונם המלאה והסכימו לקבל את כל מה שכתב. שמחתם הייתה עצומה, שכן הצדיק השכין שלום בפסיקתו והחליטו לשלם לרב דמי פסק בסך... שלושת אלפים דינרים בדיוק! כשהגיע הסכום הגדול למעונו של הרב, אמר לרבנית: "ראי נא, החוב של רבי זרח נפרע במלואו, עד הפרוטה האחרונה על ידי בורא העולם!"

מעלת הצדקה גדולה היא מאד, לא רק שהנותן מתברך מלמעלה, הוא מקבל אף שפע ברכות מלמטה. לעיתים תנועת הכיס מכבידה עלינו, "שוב לתת?" אומרים אנו לעצמנו. לו רק היינו יודעים מה עשה המטבע הקטן שהבאנו לנזקק, היינו רודפים אחרי אותו נזקק לתת לו עוד אחד.
אל תחשוב שהנך מפסיד מנתינת הצדקה, שפרי עמלך הועבר לאחר ואתה עכשיו חסר.
בורא עולם צופה ומביט על כל פעולה שלך, הוא ימלא חסרונך וישפיע עליך עשרת מונים.
במטבע אחד אתה יכול להציל נפשות, במטבע אחד אתה לעיתים יכול להציל אף... את נפשך...

לצפיה ב-'האם "כבד את אביך ואת אמך" תופס גם במקרה של אבא אתאיסט?'
האם "כבד את אביך ואת אמך" תופס גם במקרה של אבא אתאיסט?
07/05/2017 | 00:10
1
17
אם במשפחה יש אמא דתייה ואבא חילוני ואפילו אתאיסט, כזה שאינו שומר שבת (נוסע, רואה טלוויזיה ואפילו מבשל על האש בבית בשבת) האם הילדים צריכים לכבד אותו על פי הציווי "כבד את אביך ואת אמך"?
 
לצפיה ב-'מצטט מ"ילקוט יוסף":'
מצטט מ"ילקוט יוסף":
08/05/2017 | 01:12
35
בעזהי"ת
 
 
  גם כשההורים רשעים ומחללי שבת בפרהסיא, צריכים הבנים לנהוג בהם כבוד ככל אב ואם, ועל ידי כך יתאהב שם שמים על ידיהם, אולי ישמעו וישובו, כי התורה דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ויש אומרים שהטעם לזה מחשש שמא האב הרהר תשובה בלבו. ולפי זה אף אם אביו מומר לתיאבון, אך מתמיד ברשעו והבאיש ריחו לגמרי, אין צריך לכבדו. ויש חולקים ואומרים שבכל אופן צריך אדם לכבד את אביו ואמו אף אם הם ממשיכים ברשעותם. וכן עיקר לדינא. [ואמנם הקירבה למחללי שבת ואפיקורסים מזיקה מאד, ולכן ילמד אדם את בניו שלא להתרגל ללכת הרבה אצל הסבא שהוא חילוני]. [שם פרק ז' ס"ג עמן' ז']
 
   אולם כל זה שייך כשההורים אינם מפריעים לבניהם שזכו להכיר את האמת ולשוב לצור מחצבתם, ומוקירים אותם על אומץ לבם ועוז רוחם, או לכל הפחות נשארים אדישים כלפיהם. אבל אם הם עוינים אותם על כך שחזרו בתשובה, וצוררים הם להם בגלל שנאתם לדת, הרי הם בכלל האפיקורסים שבודאי שאין לכבדם, ומנעם ה' מכבוד, ואם אפשר עדיף שהבן יפרד לגמרי מהורים אלה, וידור בעיר אחרת. [ילקו"י שם פרק ז' ס"ד]
לצפיה ב-'מעלת השמחה '
מעלת השמחה
07/05/2017 | 09:52
1
20

פטירת רבי נפתלי מרופשיץ מעלת השמחה
����������������������������
במשך שבוע שהה רבי נפתלי אצל רבו, החוזה מלובלין. באחד הימים שמע שמאחת החצרות בוקעים קולות מריבה. הוא פסע אל החצר ושמע שני מחותנים מתווכחים ביניהם מי ישלם את הוצאות הבדחן בחתונה. התקרב רבי נפתלי למחותנים ואמר: "איני אוהב לשמוע מריבות! אני אבוא לחתונתכם ואעשה את הבדחנות בחינם". שמחו המחותנים על המציאה וקבעו עם רבי נפתלי שיגיע במועד.

כעבור כמה ימים נערכה החתונה ולאחר החופה עלה רבי נפתלי על השולחן והחל לספר בדיחות. הקהל שמח צחק מאד.

באמצע אותו הלילה קם החוזה מלובלין והחל לערוך תיקון חצות. אך, המילים לא יצאו מפיו כראוי והדמעות לא זלגו מעיניו כרגיל, הוא חש שמשהו מתרחש בעולמות העליונים. קרא לשמשו ושאלו: "האם מתרחש משהו חריג בעיר?" הנהן השמש בראשו ויצא לברר.

לאחר זמן מה חזר והודיע לרבי: "יש חתונה בקצה העיר, שם, רבי נפתלי עומד על השולחן ועושה בדחנות במשך שעות. כולם מתמוגגים משמחה וצחוק".

הבין החוזה כי כשכולם צוחקים בשמים, הוא לא יכול לבכות והחליט ללכת לשמוע את רבי נפתלי בהחבא. הוא הגיע למקום, עמד מאחורי החלון והשתעשע לשמע בדיחותיו של תלמידו הגדול, ובפרט מהחכמה האלוקית המסתתרת בהן. מישהו הבחין ברבי והלך להודיע לרבי נפתלי כי רבו החוזה מלובלין מקשיב לבדיחותיו. נבהל רבי נפתלי, ירד מהשולחן והלך לבקש סליחה מה"חוזה".

ביקש הרבי: "חזור אל השולחן וספר בדיחות". חזר רבי נפתלי והמשיך לשמח את הקהל.

כשנפטר רבי נפתלי כתבו על מצבתו: "יחיד בדורו בחכמה אלוקית". לא רק חכמה אלוקית הייתה בו אלא הוא היה גם "בדחן אלוקי" - בדחן צדיק גדול.

"מצוה גדולה להיות בשמחה תמיד" - מצווים אנו להיות בשמחה, להמיר את העצב בחיוך, את הייאוש בתקוה. כולנו מטיבים בחסדים עם האחר, אך החסד הגדול הוא לשמח יהודי אחר. המעלה כה גדולה עד שאומרת הגמרא במסכת תענית: "אדם המשמח יהודי הוא בן העולם הבא".

אולי נראה כי בדיחות הן דבר פשוט ולא ראוי, רבי נפתלי השתמש בהן בחכמתו והביא להן מימד נוסף כדי לשמח יהודי אחר.

לשמוח זו מצוה גדולה, השמחה נובעת בעיקר מאושר, אדם מאושר הוא אדם היודע שהכל מאת הקב"ה לטובה, שאין רע יוצא מתחת ידו.

אם הגעת לדרגה כזו, מנף אותה גם לאחרים, שמח אותם, הראה להם צדדים יפים בחיים, עשה אותם מאושרים כמוך.

אדם המשמח את חברו זוכה לעולמות נשגבים, מה שנותר לך הוא פשוט להתחיל... לחייך...

יום טוב ובשורות טובות
והכי חשוב שמח

לצפיה ב-'יפה מאוד!'
יפה מאוד!
08/05/2017 | 01:09
3
לצפיה ב-'דבריו המתוקים של הרב עובדיה יוסף על הרחיצה בשבת קודש'
דבריו המתוקים של הרב עובדיה יוסף על הרחיצה בשבת קודש
04/05/2017 | 15:27
1
26
לצפיה ב-'עוד פרסומת'
עוד פרסומת
23/05/2017 | 10:30
2
לצפיה ב-'הגוי המוזר שהרב פגש במטוס'
הגוי המוזר שהרב פגש במטוס
02/05/2017 | 20:16
24

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

הכח לשמוח- בוקר קסום של מיקסום
הכח לשמוח

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ