לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2468224,682 עוקבים אודות עסקים

פורום מתמטיקה

"המתמטיקה היא מלכת המדעים", אמר קרל פרידריך גאוס, גדול המתמטיקאים בכל הזמנים.מתמטיקה היא אמנות המחשבה הטהורה, ואם נרצה או לא היא שזורה בחיינו, בגלוי או מאחורי הקלעים. אני מזמין את קהל הגולשים לבקש ולתת עזרה בכל תחום במתמטיקה ובכל רמה, או סתם להעלות רעיונות ונושאים לדיון (במתמטיקה).זה המקום גם לחידות לוגיות, בעיות פתורות, בלתי פתורות ובלתי ניתנות לפתירה, ואפילו בדיחות מתמטיות (כן, יש כאלה).מה לא שייך לכאן? כל נושא שאינו מתמטי, אפילו אם הוא קשור למתמטיקה. אם ברצונכם לברר מה כלול בבגרות ארבע יחידות, ומה בחמש, אם אתם רוצים לדעת מתי מועד ב` באלגברה לינארית א` באוניברסיטה העברית, או אם אתם חייבים לגלות מי שם עכבר (אופטי) בתיק של המורה (למתמטיקה) - אנא השתמשו בלוחות "לומדים לבגרות" או "לומדים לתואר" בפורום, או פנו לפורום "לימודים ועוד", או לפורום "סטודנטים", המתאימים יותר לתכנים מסוג זה. גם דיונים בפיזיקה מקומם לא כאן, אלא בפורום "מדע פופולרי".כמו כן, אנא המנעו מהבאת הפניות לבעיות מספרים, כתחליף לציטוט הבעיה. הפניות כאלו אינן בנות משמעות למרבית הגולשים שאין ברשותם את הספר המדובר, ואינן תורמות לדיון.לרשותכם גם לוח "שעורים פרטיים" בו אתם יכולים לבקש ולהציע עזרה מקצועית בלימודי המתמטיקה בכל רמה.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מתמטיקה

"המתמטיקה היא מלכת המדעים", אמר קרל פרידריך גאוס, גדול המתמטיקאים בכל הזמנים.מתמטיקה היא אמנות המחשבה הטהורה, ואם נרצה או לא היא שזורה בחיינו, בגלוי או מאחורי הקלעים. אני מזמין את קהל הגולשים לבקש ולתת עזרה בכל תחום במתמטיקה ובכל רמה, או סתם להעלות רעיונות ונושאים לדיון (במתמטיקה).זה המקום גם לחידות לוגיות, בעיות פתורות, בלתי פתורות ובלתי ניתנות לפתירה, ואפילו בדיחות מתמטיות (כן, יש כאלה).מה לא שייך לכאן? כל נושא שאינו מתמטי, אפילו אם הוא קשור למתמטיקה. אם ברצונכם לברר מה כלול בבגרות ארבע יחידות, ומה בחמש, אם אתם רוצים לדעת מתי מועד ב` באלגברה לינארית א` באוניברסיטה העברית, או אם אתם חייבים לגלות מי שם עכבר (אופטי) בתיק של המורה (למתמטיקה) - אנא השתמשו בלוחות "לומדים לבגרות" או "לומדים לתואר" בפורום, או פנו לפורום "לימודים ועוד", או לפורום "סטודנטים", המתאימים יותר לתכנים מסוג זה. גם דיונים בפיזיקה מקומם לא כאן, אלא בפורום "מדע פופולרי".כמו כן, אנא המנעו מהבאת הפניות לבעיות מספרים, כתחליף לציטוט הבעיה. הפניות כאלו אינן בנות משמעות למרבית הגולשים שאין ברשותם את הספר המדובר, ואינן תורמות לדיון.לרשותכם גם לוח "שעורים פרטיים" בו אתם יכולים לבקש ולהציע עזרה מקצועית בלימודי המתמטיקה בכל רמה.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
משתתפים חדשים? רוצים לשאול שאלה? קראו כאן!
את השאלות בפורום אנחנו מחלקים לשני שרשורים נפרדים: שרשור בית-ספר ושרשור אקדמי. אם יש כבר שרשור בית-ספר או אקדמי שנפתח היום, שרשרו את השאלה שלכם אליו. אם אין שרשור כזה, אתם יכולים לשרשר את השאלה שלכם לשרשור של יום קודם, או (עדיף) לפתוח שרשור אקדמי\בית-ספרי חדש. זה פשוט מאוד: מוסיפים הודעה חדשה עם הכותרת "שרשור בית ספר" או "שרשור אקדמי יום ד" וסמיילי לבחירתכם, וללא תוכן. את השאלה שלכם משרשרים כתגובה להודעה הזו. זה לוקח רק כמה שניות, ועוזר מאוד לשמור על הסדר בפורום!
כמה עצות נוספות לקבלת תשובות בפורום:
- אם אתם מעלים תרגיל מומלץ לציין איך ניסיתם לפתור אותו ואיפה נתקעתם. כך המגיבים יכולים לדעת בדיוק מה אתם לא מבינים ולהסביר בהתאם.
- אם תודו למשתתפים שטרחו לענות לכם, יש סיכוי שהם יכירו אתכם וישתדלו לעזור גם בפעם הבאה. כמו-כן, אם תנסו לעזור בשאלות של משתתפים אחרים שאתם יודעים לפתור, משתתפים ותיקים יכירו אתכם וישתדלו לעזור כשיש לכם שאלה.
- אם אתם מצרפים תרגיל כקובץ נפרד להודעה, מומלץ לצרף קבצי תמונה (jpg, gif ודומיהם) במקום קבצי מעבד-תמלילים. קבצים כאלה נפתחים בתוך הדפדפן ללא צורך בתוכנה חיצונית ולכן לחלק מהמשתתפים נוח יותר לקרוא אותם.
המשך >>

לצפיה ב-'חידה גאומטרית'
חידה גאומטרית
18/06/2019 | 16:03
17
נתון משולש ABC ובתוכו נקודה O.
הקטעים AE CD עוברים דרך O.
צריך להוכיח:
OE/AE = BD*OC / (AB*CD)
 
לצפיה ב-'המלצה לספרי תרגול לרמות 3-5 יחידות מתמטיקה'
המלצה לספרי תרגול לרמות 3-5 יחידות מתמטיקה
06/06/2019 | 09:12
1
16
שלום אני מתחיל לימוד עצמי של מתמטיקה, בשאיפה לגשת לחמש יחידות בסופו של דבר. אודה לכם על המלצה לספרי תרגול ברמה של 3-5 יחידות.

תודה.
 
לצפיה ב-'וואו הפורום הזה מת '
וואו הפורום הזה מת
16/06/2019 | 09:02
2
לצפיה ב-'לימודי תואר בהנדסת תוכנה / מדמ"ח או מתמטיקה'
לימודי תואר בהנדסת תוכנה / מדמ"ח או מתמטיקה
05/06/2019 | 14:41
20
שלום,
אשמח מאוד לעזרתכם.
הבן שלי מאוד רוצה ללמוד הנדסת תוכנה.
הבעיה שעקב בעיות שהיו לו בזמן התיכון ממוצע הבגרויות שלו מעט נמוך וזה מקשה עליו להתקבל ללימודים, על כן אני מחפשת דרך עוקפת ולא בדיוק מבינה את התחום.
מדובר בילד מאוד ריאלי עם בגרות 5 יח' במתמטיקה , פיזיקה, מדעי המחשב ואנגלית
מצד שני יש לו בעיית מסוימות ולכן והוא צריך הכוונה, אבל לי קצת קשה להבין את התארים השונים.
ללימודי מתמטיקה ופיזיקה הוא כן מתקבל באניברסיטה האם זה תורם ללימודי הנדסת תוכנה?
מעוניינת שהוא ילמד קרוב לבית בבר אילן.
הייתי מאוד שמחה לייעוץ והכוונה מאנשים בעלי נסיון שמבינים בנושא
תודה
לצפיה ב-'שאלה לאנשים שעושים/עשו תואר שני במתמטיקה'
שאלה לאנשים שעושים/עשו תואר שני במתמטיקה
01/06/2019 | 17:29
2
29
אשמח לדעת במה תואר שני במתמטיקה שונה מתואר ראשון..
מה יותר קשה/מאתגר ובמה זה בא לידי ביטוי..
ומה זה נותן באופן כללי לעשות תואר שני במתמטיקה
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
02/06/2019 | 11:06
1
29
תואר שני שונה מאד מתואר ראשון.
ראשית, עיקר הסיפור בתואר שני זה המחקר. תואר שני במתמטיקה עיונית דורש מחקר אמיתי של בעיה פתוחה. רמת הקושי תלויה במנחה ובסטודנט. לא תמיד זה מחקר שמניב תוצאה ברמה של פרסום מדעי, אבל לעתים כן. כך או כך, צריך לבצע מחקר של שאלה שאין לה תשובה - לא בעמוד האחרון של הספר ולא בראשו של המנחה.
שנית, הקורסים בתואר שני הם ברמה גבוהה יותר. צריך לבא עם בסיס איתן מהתואר הראשון. אתה נדרש למספר קורסי מבוא של תואר שני באלגברה, טופולוגיה ואנליזה. מעבר לזה אתה יכול לבחור קורסים מתקדמים כרצונך. מאידך, עומס הקורסים הוא פחות מבתואר הראשון.
 
מה זה נותן? זה תלוי בך... מה נותן תואר ראשון? בעיני, תואר ראשון, ובמתמטיקה בפרט, פותח למי שלומד אותו צוהר לרבדים היותר עמוקים של החשיבה האנושית. אני מהנדס תוכנה במקצועי. ברובד הפרקטי, המתמטיקה המתקדמת שלמדתי לא משרתת אותי. אני לא נדרש ביום יום לחשב חבורות קוהומולגיה וגם לא אינטגרל מסילתי מעל שדה וקטורי. מאידך, השפה והחשיבה שהמתמטיקה מביאה איתה מאד עוזרת לי לתרגם רעיונות להגדרות, להוכיח נכונות של הנחות לפיהן אני מפתח ועוד. התואר השני הוסיף נדבך נוסף לכך. בנוסף, לי אישית החוויה של ההתמודדות עם שאלה פתוחה שצריך לחקור אותה היתה מהנה מאד - אם כי הבנתי שפעם אחת מספיקה לי ולא המשכתי לדוקטורט (: 
לצפיה ב-'תודה'
תודה
09/06/2019 | 11:23
3
לצפיה ב-'משולשיים-עצרתיים'
משולשיים-עצרתיים
23/05/2019 | 23:07
13
37
כמה פתרונות יש למשוואה במספרים טבעיים:
1 + . . . + n = 1 * . . . * m
n(n+1)/2 = m!
יש השערה, שהפתרונות היחידים הם:
n=m=1
n=m=3
n=15, m=5
(אם נחשיב גם את 0 למספר טבעי, אז אפשר להוסיף גם את הפתרון n=1, m=0)
יש השערה, שפתרונות נוספים אינם קיימים.
יש השערה, שזו בעייה פתוחה.
מי יודע?
לצפיה ב-'תרגיל'
תרגיל
24/05/2019 | 12:21
10
21
האם למשוואה
1! + 2! + ... + n! = m^2
יש מספר אינוסופי של פתרונות במספרים שלמים?
לצפיה ב-'פתרון עצלן באמצעות תכנית מחשב'
פתרון עצלן באמצעות תכנית מחשב
24/05/2019 | 17:42
9
17
הסכום:
1! + 2! + 3! + . . . + 21!
מתחלק בלי שארית ב-11, ולא מתחלק ב-11².
מכיוון שכל m עצרת החל מ-22 עצרת מתחלקים ב-121, הרי הסכום כולו החל מאיזשהו מקום (למשל, החל מ-21 אברים) מתחלק ב-11 ולא מתחלק ב-11 בריבוע, ולכן אינו ריבוע שלם.
 
על הקישורים.
לצפיה ב-'שתי הערות'
שתי הערות
24/05/2019 | 21:13
8
13
הערה ראשונה
הסכום
1! + 2! + . . . + m!
החל מ- m=4 מושווה ל-3 מודולו 5, ולכן אינו יכול להיות ריבוע שלם.
 
הערה שנייה
נחזור לרגע לפתרון הקודם, המסובך. התכנית חיפשה מספרים ראשוניים p, עבורם הסכום:
1! + 2! + . . . + (2p-1)!
מתחלק ב-p אך לא מתחלק ב-p², מה שאומר שהחל ממקום זה (לפחות) הסכום אינו יכול להיות ריבוע שלם.
התכנית מצאה מספר ראשוני מתאים: 11.
הסתקרנתי, כמה מספרים נוספים בעלי תכונה זו היא תצליח למצוא, והיא... לא מצאה יותר שום דבר. אמנם חיפשתי רק עד 100000.
 
שאלה: האם 11 הוא המספר הראשוני היחיד בעל תכונה זו?
האם גם זו בעייה פתוחה?
לצפיה ב-'לא יודע, אבל הנה בעיה דומה קצת'
לא יודע, אבל הנה בעיה דומה קצת
26/05/2019 | 13:13
7
19
 
נראה לי שאפשר לשער שיש אינסוף מספרים בעלי התכונה של 11 אבל הם נדירים. הסיבה היא שאם נניח שלמספר יש הסתברות של 1 חלקי n להתחלק ב-n, אז אם p=101 למשל, יש הסתברות של 1/101 בערך ש-p יקיים את התכונה שגילית. לכן תוחלת מספר המספרים שמקיימים את התכונה היא 1/2+1/3+1/5+... וידוע שהסכום הזה מתבדר.
הסכום 1/2+1/3+1/5+... עד 1 חלקי n הוא בערך loglogn+c עבור קבוע c. לכן אפשר לשער שמספר המספרים הראשוניים בין x ל-y שמקיימים את התכונה שכתבת הוא בערך loglogy+c-(loglogx+c) כלומר log(logy/logx), כמו ההשערה לגבי ראשוניי וילסון, והמספר ה-n-י שמקיים את התכונה הוא משהו כמו exp(exp(n)).
הנה עוד השערה דומה קצת:
ותרגיל:
לפי שיקול דומה למה שכתבתי אפשר לשער שיש אינסוף מספרים טבעיים n כך ש-
zzz 2^n-1 מתחלק ב-n. הוכח שזה לא נכון ולמעשה zzz 2^n-1 מתחלק ב-n רק עבור n=1.
לצפיה ב-'בבעייה השנייה קצת נגעתי בעקיפין בנסיבות משונות'
בבעייה השנייה קצת נגעתי בעקיפין בנסיבות משונות
26/05/2019 | 14:49
3
15
עברתי קורס קצר בתורת המספרים באוניברסיטת וילנה בברה"מ. היה במקצוע זה ספר לימוד דקיק ברוסית מאת חבר האקדמיה וינוגרָדוב (שהיה אנטישמי ידוע). היה שם תרגיל כזה: האם
 
2^1093 - 1
 
מתחלק ב-1093² ?
ניסיתי לנתח את התרגיל, להבין מה מיוחד במספר 1093, וכשלא מצאתי, שאלתי את המרצה, שהיה בחור ליטאי צעיר שזה לא כבר סיים התמחות באוניברסיטת מוסקבה.
 
הוא הביט בתרגיל בתשומת לב ואמר לי: החומר שעברתם אמור להספיק לכם על מנת לפתור את התרגיל הזה!
אח"כ הקבוצה שלנו ברחה מההרצאה - כזזה מעשה קונדס אינפנטילי, והמרצה לא אהב את "ההלצה", ערך בוחן והכשיל את כ-ו-ל-נ-ו. ברגע מסוים הוא פנה אליי וביקש שאזכיר לו, מה היה התרגיל ששאלתי אותו, והוא יתן אותו למישהו. אמרתי לו ששכחתי. זה היה בשנת 1969
מאוחר יותר, כשהיתה לי גישה חופשית למחשב, אכן חיפשתי מספרים דומים.
 
אציע בינתיים תרגיל נוסף: מהם כל פתרונות המשוואה:
 
n! = m²
 
במספרים טבעיים?
לצפיה ב-'פתרון'
פתרון
26/05/2019 | 15:16
2
16
m=1
n=0,1
אם n>1 אז יש גורם ראשוני שמופיע בפירוק של n! לגורמים רק פעם אחת:
לצפיה ב-'|v|'
|v|
26/05/2019 | 16:33
1
2
לצפיה ב-''
26/05/2019 | 17:15
לצפיה ב-'בקשר לשאלה'
בקשר לשאלה
27/05/2019 | 15:05
2
14
אם 2 בחזקת n שלם גדול מ-1, פחות 1, יכול להתחלק ב-n, נראית לי דרך די מסובכת להוכיח שלא.
הטענה (שלא מתחלק) נכונה לכל n זוגי.
קל להראות שהיא נכונה גם לכל n ראשוני.
 
יהי p אחד המחלקים של המספר המורכב האי-זוגי n.
נציג לשם הפשטות את המספר
 
2^n - 1
 
בשיטת הספירבה הבינרית כרצף של n יחידות.
האם מספר זה מתחלק לפחות ב-p?
 
רצף של p-1 יחידות מתחלק ב-p.
נעיף מקסימום רצפים כאלה, עד שלבסוף יישארו k יחידות בלבד: השארית מחילוק n ב- p-1.
k - אי זוגי קטן מ- p-1.
על מנת שרצף k היחידות יתחלק ב-p, המספר k חייב להיות מחלק של p-1.
 
קיימים מספרים ראשוניים אי זוגיים p, שעבורם אכן  קיים כזה אי זוגי k גדול מ-1 וקטן מ- p-1, המחלק את p-1, ו-2 בחזקת k מושווה ל-1 מודולו p.
למשל, p=7 הוא מספר "כזה" (עבורו: k=3).
בכל מספר "כזה", k כמובן מחלק את n.
 
אם n מתחלק לפחות במספר ראשוני אי זוגי אחד p שאינו "כזה", אז רצף n היחידות אינו מתחלק אפילו ב-p, וסיימנו.
 
עכשיו הקטע המסובך: המקרה שכל המחלקים הראשוניים של n הם "כאלה".
יהי p המחלק הראשוני הקטן ביותר של n. 
אבל k "שלו" קטן ממנו ומחלק את n.
סתירה.
 
יש הוכחה פשוטה יותר?
לצפיה ב-'מצאתי פתרון פה'
מצאתי פתרון פה
27/05/2019 | 18:46
1
12
אבל אני לא בטוח שהוא פשוט יותר.
לצפיה ב-'זה אותו הכיוון, אבל יותר פשוט ויותר מסודר.'
זה אותו הכיוון, אבל יותר פשוט ויותר מסודר.
27/05/2019 | 19:07
11
סתם הסתבכתי עם מספר פשוט "כזה"!
אם פשוט הייתי הולך על המחלק הראשוני (הבלתי זוגי) p הקטן ביותר, כמו בהוכחה שהצגת, אז ה-"k שלו" היה משלים את ההוכחה מיידית: אם הוא לא קיים, אז רצף n היחידות הבינריות לא מתחלק אפילו ב-p, ואם הוא קיים, אז p הוא לא הגורם הראשוני הקטן ביותר של n.
 
תרגיל נחמד.
אגב, ניסיתי לחפש אותו בגוגל ולא הצלחתי 
לצפיה ב-'עוד בעיות פתוחות עם עצרת'
עוד בעיות פתוחות עם עצרת
26/05/2019 | 17:20
19
האם יש אינסוף מספרים ראשוניים מהצורה n!+1 ?
האם יש אינסוף מספרים ראשוניים מהצורה n!-1 ?
למשוואה zzz a!b!=c! zzz יש פתרונות טריוויאליים:
c!=a!, b!=1 zzz
c!=b!, a!=1 zzz
c=a!, b=c-1 zzz
c=b!, a=c-1 zzz
ועוד פתרון לא טריוויאלי:
zzz 6!7!=10! zzz
האם יש עוד פתרונות לא טריוויאליים?
לצפיה ב-'חישוב משונה של מרחק בין שניי ישרים שהמרצה הראה'
חישוב משונה של מרחק בין שניי ישרים שהמרצה הראה
24/05/2019 | 22:39
1
28
זה היה באחד השיעורים במסגרת קורס בגיאומטריה אנליטית ודיפרנציאלית.
האמת כנראה שזה לא כזה משונה..פשוט אני לא מבין..
יש שניי ישרים p1p2,q1q2
מה המרחק ביניהם? מחפשים נק' p על הראשון וq על השני כך שp-q מאונך לשניי הישרים.
 
שניי דברים לא ברורים לי לגבי הדבר הבא שהוא כתב:
אם נתון שp-q מאונך לp2-p1 וגם לq2-q1
אז לפי מכפלה וקטורית:
zz p-q = lambda(p2-p1)x(q2-q1) zz
בהנחה שהישרים לא מקבילים.
 
א'. לא ברור לי השיוויון עם המכפלה הוקטורית. המכפלה הוקטורית הזו נותנת וקטור שמאונך למישור שנפרש ע"י p2-p1, q2-q1. איך היא שווה למרחק p-q בין הישרים?
ב'. למה צריך את ההנחה שהישרים לא מקבילים, וחוץ מזה מה פירוש "מרחק" בין ישרים לא מקבילים? אם הם לא מקבילים אין קו שמאונך לשניהם..כלומר הוקטור p-q לא מאונך לp2-p1, q2-q1.
 
 
אח"כ הוא כתב שהמרחק בין שניי הישרים יהיה הרכיב של p1-q1 בכיוון המכפלה הוקטורית:
zz d = (p1-q1) ((p2-p1)x(q2-q1)  /  |(p2-p1)x(q2-q1)|) zz
 כאשר p1-q1 זה וקטור שמחבר בין הישרים.
ג'. לא ברור לי מה הולך פה ואיך d זה המרחק בין הישרים.
 
הדבר האחרון שהוא כתב בהמשך ואני לא יודע איך זה קשור..אם בכלל זה אמור להיות קשור זה שאם יש לי 2 וקטורים v,w וזווית theta ביניהם, אז הרכיב של v בכיוון w הוא: zz |v|costheta = vw/|w| zz
למעשה זה כתיבה שונה של ההגדרה של מכפלה סקלרית:
vw = |v|w|costheta
אבל לא רואה מה הכוונה "הרכיב של v בכיוון theta".
האמת שזה ספציפית אמור להיות דבר מאד מאד בסיסי שאני מפספס
לצפיה ב-'תשובות'
תשובות
31/05/2019 | 20:10
9
א) מכפלה וקטורית בין וקטורים המיצגים את הכיוון של כל אחד מהישרים נותנת וקטור המאונך לכל אחד משני הישרים ( לא ברור לי מה הכוונה שלך "המישור שנפרש..." ) ,  זה עדין לא המרחק בין הישרים ( הרי התוצאה היא  וקטור ולא מרחק )   לא יודע מזה  lambda   אז אני לא יודע למה הכוונה שזה  שווה ל p-q  .
 
ב) אם הישרים מקבילים אז המכפלה הווקטורית תיתן 0 , ולכן ההנחה שהם לא מקבילים ( ואם כן אז  יש להשתמש בשיטה אחרת לחשב את המרחק).
אם הם מקבילים אז יש  ישר שמאונך לשניהם זה בדיוק אותו  ישר  שכיוונו הוא ככיוון המכפלה הוקטורית מסעיף א
 
ג) המכפלה הסקלרית של וקטור כלשהוא שמחבר נקודה על הישר הראשון עם נקודה על הישר השני עם וקטור מנורמל ( כלמר שאורכו 1 )  של המכפלה הווקטורית שמצאנו בסעיף א זה המרחק בן הישרים.
לצפיה ב-'טרנספורצית סיבוב'
טרנספורצית סיבוב
22/05/2019 | 12:10
2
20
היי
 
אני רוצה לדעת איך מתבצע סיבוב של וקטור בבמישור x,y סביב ציר z.
נגיד יש לי וקטור v שרכיב ה-x שלו בציר x הוא x ורכיב הy שלו בציר y הוא y.
כעת אני רוצה לסובב אותו בזווית theta סביב ציר  z כך שאקבל וקטור 'v a=שרכיב הx שלו הוא 'x ורכיב הy הוא 'y.
לא ממש שם לב למה מתקיימים השיוויונים הבאים:
zz x' = xcostheta -ysintheta zz
zz y' = xsintheta + ycostheta zz.
שמגדירים לי בעצם את המטריצת סיבוב של הוקטור x,y בזווית theta.
 
לצפיה ב-'הסבר'
הסבר
23/05/2019 | 14:52
1
13
בא נניח שהזוית בין וקטור (x,y) לכוון החיובי של ציר x היא α ואורך הוקטור הוא r
אני מניח שברור לך שאז
x = rcosα
y = rsinα
באותו האופן. אם הזוית ביחס לכיוון החיובי של ציר x היא α+Θ אז
(x' = rcos(α+Θ
(y' = rsin(α+Θ
ומכאן נשאר להשתמש בזהויות טריגונומטריות של (cos(α+Θ ושל (sin(α+Θ כדי לקבל את התוצאה המקווה.
לצפיה ב-'תודה'
תודה
24/05/2019 | 22:51
לצפיה ב-'שאלה קצת חריגה, אולי מישהו יוכל לסייע '
שאלה קצת חריגה, אולי מישהו יוכל לסייע
21/05/2019 | 01:50
44
עיר בניו אינגלנד החרימה לאדם פרטי שמורת טבע פרטית ופיצתה אותו בסכום של 750 מיליון דולר – כביכול. בפועל הוא קיבל מיליון אגרות חוב שעל כל אחת כתוב כי הסכום הנקוב הוא 750 דולר והריבית היא 0.25% צמוד מדד. לא מדובר באג"ח מסוג הלוואת בלון, אלא באג"ח מסוג משונה: העירייה תשלם בסוף כל שנה החזרים כאילו ניתנה לה הלוואה בקרן שווה ל-75 שנה, בריבית 0.25% צמוד. בסוף השנה הראשונה היא שילמה למחזיק באג"ח 10 מיליון דולר ועוד 1.875 מיליון דולר ריבית – פר יחידה זה יוצא 10 דולר על חשבון הקרן ו-1.875 דולר ריבית. בסוף השנה השנייה: 10 דולר על חשבון הקרן והפעם ריבית קטנה יותר, 0.25% מ-740 דולר, קרי 1.85 דולר ריבית.
 
לאחר שאסף את התשלום השני (אגב, המדד לא השתנה), הלך לבנק השקעות וביקש למכור את מיליון אגרות החוב הללו, אשר עתה שוות 730 מיליון דולר. הבנק הסכים לרכוש אותן תמורת 547.5 מיליון דולר – 25% פחות. השאלה היא כזו: איזו ריבית נגזרת מהתשלום אותו הסכים הבנק לקבל? ברור שהבנק מעריך שהסיכון גבוה יותר ולא מסתפק בריבית של 0.25%, אלא סבור כי הריבית צריכה להיות גבוהה יותר, אבל מה הריבית?
 
אני לא צריך (רק) תשובה, אלא גם משוואה. לעזרתכם אודה.
לצפיה ב-'רעיונות לפתרון החידה הבאה'
רעיונות לפתרון החידה הבאה
11/05/2019 | 21:39
4
41
1. יש 100 דלתות סגורות בשורה. (לכל דלת 2 מצבים אפשריים: סגורה או פתוחה).
כאמור, בהתחלה כולן סגורות.
בפעם הראשונה משנים מצב כל דלת.
בפעם השנייה משנים מצב כל דלת שנייה (כלומר דלתות 2,4,6,8 וכו').
בפעם השלישית משנים מצב כל דלת שלישית (כלומר דלתות 3,6,9,12 וכו').
.
.
.בפעם ה100 משנים את המצב של הדלת ה-100.
השאלה היא מה מצב הדלתות אחרי התהליך הזה.
 
2. עבור n דלתות, כמה דלתות ישארו פתוחות אחרי שלב n?
 
אשמח לעזרה עם זה
לצפיה ב-'הכוונה'
הכוונה
12/05/2019 | 00:01
3
25
לכל דלת שמספרה n, צריך להבין כמה מחלקים יש ל-n.
בעצם, מספר המחלקים לא משנה, אלא רק ה_____ שלו.
 
לכאורה, אפשר לחלק את המחלקים של n לזוגות, כך שמכפלת כל זוג היא n. איפה זה נכשל? עבור אלו דלתות?
לצפיה ב-'בהמשך לתשובה של עעעערררר'
בהמשך לתשובה של עעעערררר
12/05/2019 | 13:40
18
לכל מספר את זוג המספרים שהוא המכפלה שלהם ולכן לאותו מספר הדלת תשאר סגורה בסוף התהליך.
למשל עבור N=20 יש את הזוגות הבאים (1,20) (10,2) (4,5) כשמדלגים 1 א הדלת תפתח וכשמדלגים 20 היא תיסגר. לכל מספר N יש לפחות זוג אחד (1,N).
תבדוק למשל עבור מ=25 איזה זוגות יש. (1,25) (5,5) כלומר 5 בריבוע והוא יחיד.
ולכן כל המספרים שהם ריבועים הם ישארו פתוחים.
לצפיה ב-'המשך'
המשך
12/05/2019 | 18:03
1
22
שניה..נגיד n=10.
רק דלתות 1,4,9 סגורות בסיום התהליך.
דלת 1 מחליפה מצב בשלב 1 (פעם אחת)
דלת 4 מחליפה מצב בשלבים 1,2,4 (3 פעמים)
דלת 9 מחליפה מצב בשלבים  1,3,9 (3 פעמים)
כלומר הדלתות הסגורות מחליפות מצב במספר אי זוגי של פעמים.
כל שאר הדלתות מחליפות מצב מספר זוגי של פעמים.
 
נראה כאילו:
א'.
דלת שבסוף סגורה - למספר שמייצג את הדלת יש מספר אי זוגי של מחלקים.
דלת שבסוף פתוחה - למספר שמייצג את הדלת יש מספר זוגי של מחלקים.
אבל גם אם זה נכון אני לא בטוח שאני שם לב למה זה נכון..
 
ב'.
לכל דלת שערכה הוא מספר שהוא ריבוע של מספר אחר, יש כמות מחלקים אי זוגית. כלומר להגיד שדלת סגורה בסוף התהליך שקול ללהגיד שלמספר שמייצג את הדלת יש מספר אי זוגי של מחלקים, שקול ללהגיד שהמספר שמייצג את הדלת הוא ריבוע של מספר אחר?
 
לא הכי ברור לי עדיין..א' ו-ב'.
לצפיה ב-'הפוך גוטה הפוך, רק דלתות 1,4,9 ישארו פתוחות.'
הפוך גוטה הפוך, רק דלתות 1,4,9 ישארו פתוחות.
14/05/2019 | 13:40
15
כי המצב ההתחלתי לפי מה שכתבת הוא סגור.
דלת סגורה מספר מחלקים זוגי. כי מצב התחלתי סגור ואז מספר זוגי של מחלקים משאיר אותה סגורה בסוף.
לדוגמה דלת מספר 6 המחלקים הם 2,3 ו- 1,6 ואז בדילוג 1 היא נפתחת, בדילוג 2 היא נסגרת בדילוג 3 נפתחת ובדילוג 6 נסגרת.
לדוגמה דלת 9" מחלקים הם 3,3 (למעשה מספר בודד 3) ו-1,9 בדילוג 1 נפתחת, בדילוג 3 נסגרת ובדילוג 9 נפתחת. ככה לכל המספרים שהם ריבוע של מספר אחר
לצפיה ב-'מספר הדרכים להחזיר עודף שערכו n. '
מספר הדרכים להחזיר עודף שערכו n.
13/05/2019 | 12:21
3
39
חשבתי על הפתרון הבא..אבל נאמר לי שהוא לא פולינומיאלי.
לא מבין מה לא פולינומיאלי פה..זה אפילו פולינומיאלי לינארי...אבל כנראה בכל זאת אני טועה..
 
בשאלה אני צריך לחשב את מספר הדרכים להחזיר עודף בגודל n כאשר המטבעות שעומדים לרשותי הם מטבעות שערכיהם: 1,2,5,10 ומכל מטבע יש כמות אינסופית.
כמו כן, הסדר משנה. כלומר עודף 1,1,2 שונה עודף 2,1,1.
 
 
הגישה שניסיתי זה תכנות דינאמי .
הגדרתי פונקציה F(n) = מספר האפשרויות שבעזרתן ניתן להחזיר עודף n.
 
די ברור שאפשר להגדיר את (F(n ע"H הנוסחה הרקורסיבית הבאה:
zz F(n) = F(n-1) + F(n-2) + F(n-5) + F(n-10) zz
הקטע שאני צריך לחשב ידנית את (F(1),F(2),F(3),...,F(10.
ואז בלולאה
                                                                    (for i in range (11,n+1
                               [F[i]=F[i-1]+F[i-2]+F[i-5]+F[i-10
ומחוץ ללולאה אחזיר את [F[n
סה"כ זמן זה O(n)
סה"כ מקום זה O(n)
 
אבל שוב..מסתבר שזה לא המצב..הזמן אקספוננציאלי.
ודבר שני, יש דרך להימנע איכשהו מלחשב ידנית את כל ה-10 ערכים הראשונים?
 
לצפיה ב-'אז ככה'
אז ככה
13/05/2019 | 13:09
2
21
לגבי הזמן - אולי הבעיה היא שהחישוב שלך לא פולינומיאלי בגודל הקלט. שים לב שגודל הקלט הוא log(n) ולא n. צריך לברר אם מה שדורשים ממך הוא אלגוריתם פולינומיאלי ב-n או פולינומיאלי בגודל הקלט.
לגבי חישוב הערכים הראשונים - אפשר לחשב אותם על ידי אותה רקורסיה:
F(n)=F(n-1)+F(n-2)+F(n-5)+F(n-10)
כאשר zzz F(0)=1 zzz
ו - F(n)=0 עבור n שלילי.
לצפיה ב-'בקשר לתשובה שלך בנוגע לזמן'
בקשר לתשובה שלך בנוגע לזמן
13/05/2019 | 15:37
18
נראה לי שיש לי פה פער קטן בסיסי שחסר לי.
1.
קודם כל למה צריך שהחישוב יהיה פולינומיאלי בגודל הקלט?
יש איזשהי הגדרה פורמלית לזמן חישוב של אלגוריתם, שמדברת על גודל הקלט?
מה אם כן, מה בדיוק ההגדרה ומה זה אומר להיות פולינומיאלי בגודל הקלט.
2.
למה גודל הקלט הוא logn?
 
האמת שחשוב לי להבין את זה טוב כיוון שנראה לי שלמשל אלגוריתם פולינומיאלי ל-subset sum או לבעיות NP שלמות נוספות, לא גורר שP=NP, כנראה בדיוק בגלל אותו עניין שעליו אי שואל
לצפיה ב-'ואם פולינומיאלי בגודל הקלט'
ואם פולינומיאלי בגודל הקלט
16/05/2019 | 17:37
14
כלומר פולינומיאלי ב-log n, אז אפשר בעזרת מטריצות:
 
הוקטור (F(n-9),F(n-8),...,F(n מתקבל מהוקטור (F(n-10),F(n-9),...,F(n-1 ע"י הכפלה במטריצה קבועה. לכן מספיק לחשב את וקטור 10 הערכים הראשונים ולהכפיל אותו בחזקת n של המטריצה הקבועה (מגודל 10X10). ויש אלגוריתמים לחישוב חזקה של מטריצה בזמן לוגריתמי.
לצפיה ב-'פונקציית אקרמן'
פונקציית אקרמן
22/04/2019 | 16:53
42
אפשר קצת אינטואיציה/הסבר למה שהולך בהגדרה שלה..ההגדרה היא כדלקמן:
A(m,n) = n+1 if m = 0
A(m,n)= A(m-1,1) if m>0 and n=0
A(m,n) = A(m-1,A(m,n-1)) if m>0 and n>0
 
בויקיפדיה כתוב שזו דוג' פשוטה לפונקציה רקורסיבית שאינה רקורסיבית פרימיטיבית ושהיא גדלה מהר יותר מכל פונקציה רקורסיבית פרימיטיבית.
 
לא הכי הבנתי מה זה פונקציה רקורסיבית פרימיטיבית וגם לא רואה למה הפונקציה הזו גדלה מהר..
 
לצפיה ב-'הנפה של ארטוסנתס'
הנפה של ארטוסנתס
21/04/2019 | 20:22
4
101
נגיד יש לי מספר N=47  שאני רוצה לבדוק אם הוא ראשוני.
דרך אחת לעשות את זה, זה לעבור על כל המספרים הראשוניים מ2 
ועד ((floor(sqrt(47. (למעשה אפשר לעבור רק על האי זוגיים כי הזוגיים הם פריקים ולכן אין צורך לבדוק אותם כי כ"א מהם ניתן להצגה כמכפלה של גורמים ראשוניים).
 
1)
דרך אחרת זה הנפה של ארתוסנטס שלא בטוח שברור לי שם כמה דברים..
בכל שלב, ברגע שאני מגיע למספר m ומתחיל לפסול את כל כפולותיו
2m,3m,4m,...
הסיבה שמובטח שm הוא ראשוני זה כי אם הוא לא היה ראשוני, הוא כבר היה נפסל ע"י הכפולות של מספר כלשהו מהשלבים הקודמים באלגוריתם? לא בטוח שאני מדייק כאן..
 
2)
איך אני מסביר מה הסיבה ש-m יכול להיות שווה לכל היותר ל((floor(sqrt(N?
מה זה אומר בעצם שאני פוסל כפולות של m (עבור ((m>floor(sqrt(N)  ..
או בעצם..למה ברגע שאני מגיע לm שגדול מ((floor(sqrt(N
אז כל המספרים שלא נפסלו עד עכשיו, הם כולם ראשוניים?
 
3)
 למה אפשר להתחיל בלבדוק כפולות של m החל מm^2?
 
 
אגב..עכשיו שמתי לב שמה שכתבתי בתחילת ההודעה זה שונה מהנפה של ארתוסנטס..הנפה של ארתוסנטס זה אלגוריתם שמחזיר את כל הראשוניים עד מספר N, שאותו האלגוריתם מקבל כקלט.
מה שכתבתי בהתחלה זה אלגוריתם לבדיקה האם מספר N הוא ראושני, והאמת שבאלגוריתם הזה ברור לי למה צריך לרוץ עד שורש N.
משום מה בנפה של ארתוסנטס קצת פחות ברור לי למה רצים על mים מ2 עד שורש N. (שאלה 2 שלי)
 
תודה
 
לצפיה ב-'מספר נפסל, כשמגיעים לראשוני הקטן ביותר שמחלק אותו.'
מספר נפסל, כשמגיעים לראשוני הקטן ביותר שמחלק אותו.
21/04/2019 | 20:46
3
17
לכן, בדיוק כמו בבדיקה של מספר בודד, אין טעם לפסול מספרים שמתחלקים ב-m, ו-m גדול מהשורש שלהם (כלומר, שהם קטנים מ-mm).
 
(שים לב ששאלה 3 שלך עונה על שאלה 2)
לצפיה ב-'אתה מדבר כרגע על האלגוריתם לבדיקת ראשוניות של מספר?'
אתה מדבר כרגע על האלגוריתם לבדיקת ראשוניות של מספר?
21/04/2019 | 22:54
2
5
לצפיה ב-'אני מבין ש'
אני מבין ש
21/04/2019 | 23:30
1
22
בשביל לקבוע האם מספר הוא ראשוני או לא, מספיק לי לבדוק:
1. האם הוא זוגי וגם גדול ממש מ2. אם כן, 2 מחלק אותו ולכן הוא לא ראשוני.
2. במידה ותנאי 1 לא מתקיים, לעבור על כל האי זוגיים מ3 ועד לשורש של המספר
(ערך שלם תחתון של השורש של המספר ליתר דיוק..מקווה שאני לא מתבלבל)
ולבדוק האם אחד מהם מחלק את המספר. אם כן, הוא לא ראשוני. אם לא, הוא ראשוני.
הסיבה שלא צריך לעבור על הזוגיים, זה כי אם הגעתי לשלב 2 המספר הוא אי זוגי, ומספר אי זוגי לא יכול להתחלק במספר זוגי.
הסיבה שאפשר לעבור עד השורש של המספר, זה כי כל מחלק של המספר, שגדול מהשורש של המספר, יש לו בהכרח בן זוג שקטן מהשורש של המספר. כי אחרת הבן זוג גם גדול מהשורש של המספר ונקבל מכפלה שגדולה מהמספר.
מקווה שדייקתי במה שכתבתי עד כה.
 
משום מה בנפה של ארתוסנטס לא ברור לי משהו..
נגיד יש לי משתנה p שרץ מ2 עד שורש של המספר.
אני בודק האם p ראשוני (בקוד זה יהיה תכלס לבדוק האם האינדקס p במערך בוליאני שאותחל כולו לTrue, דולק), ואם כן, אני פוסל את כל המספרים 
zz p*p, p(p+1) ,p(p+2)... zz (משנה לFalse את כל התאים באינדקסים
zz p*p,p(p+1),p(p+2) zz).
 
משום מה אני לא בטוח שכאן ברור לי למה p רץ עד שורש המספר (שזה הלולאה הראשונה..אם מדברים ברמת קוד). זה נובע מאותו הסבר שכתבתי עבור האלגוריתם לבדיקת ראשוניות של מספר? אם כן, לא שם לב למה..
 
ודבר שני שלא ברור לי זה למה ברגע שאני עומד על מספר ראשוני, מותר לי להתחיל לפסול את כל כפולותיו, החל מp*p במקום להתחיל מp*2.
לצפיה ב-'כמה הערות'
כמה הערות
22/04/2019 | 00:43
25
א) נפת ארתוסטנס לא רק בודקת ראשוניות של מספר בודד, אלא מוציאה רשימה של כל הראשוניים עד למספר נתון.
ב) כן - אין טעם למחוק כפולות של ראשוניים שגדולים משורש המספר, כי הן כבר נמחקו קודם.
ג) כנ״ל לגבי השאלה השניה - הכפולות 2p,3p,...,(p-1)p כבר נמחקו ככפולות של ראשוניים קטנים מ-p.
 
לצפיה ב-'שאלה בסיסית בהסתברות, מדוע לא קיבלתי תשובה נכונה?'
שאלה בסיסית בהסתברות, מדוע לא קיבלתי תשובה נכונה?
21/04/2019 | 11:25
1
43
יש לי 3 מאורעות בלתי תלויים: A,B ו-C.
נתונות ההסתברויות הבאות:
P(A) = 0.75
P(B) = 2/3
P(C) = 0.25

אני צריך את ההסתברות שיקרו לפחות 2 המאורעות A,B ו-C.

מה שאני עשיתי זה לחשב את ההסתברות שלא יקרה אף אחד מהמאורעות, ואת ההסתברות שיקרה רק 1 מהמאורעות. ואז
1 פחות שתי התשובות.

מישום מה התשובה שקיבלתי היא 0.6875 והתשובה הנכונה היא 0.625

היכן הטעות?
לצפיה ב-'נראה לי,'
נראה לי,
24/04/2019 | 22:38
33
שאם הצגת נכון את כל הנתונים,
ואם השאלה היא
מה ההסתברות שיקרו לפחות 2 מתוך שלושת המאורעות A,B ו-C.,
אז הדרך שלך נכונה, והתשובה היא:
29/48 = 0.6041666...
 
נחשב (רק לשם בדיקה) את כל שמונת החיתוכים האפשריים:

P(A B C) = 3/4 * 2/3 * 1/4 = 6/48
P(A B !C) = 3/4 * 2/3 * 3/4 = 18/48
P(A !B C) = 3/4 * 1/3 * 1/4 = 3/48
P(A !B !C) = 3/4 * 1/3 * 3/4 = 9/48
P(!A B C) = 1/4 * 2/3 * 1/4 = 2/48
P(!A B !C) = 1/4 * 2/3 * 3/4 = 6/48
P(!A !B C) = 1/4 * 1/3 * 1/4 = 1/48
P(!A !B !C) = 1/4 * 1/3 * 3/4 = 3/48
סה"כ אכן יוצא 48/48 = 1.
והמתאימים לשאלה (אם הבנתי אותה נכון):
P(A B C) + P(A B !C) + P(A !B C) + P(!A B C) = (6+18+3+2)/48 = 29/48
ובדרך שלך:
P(!!!C) + P(A !!C) + P(!A B !C) + P(!!B C) = (3+9+6+1)/48 = 19/48
1 - 19/48 = 29/48
 
דרך אחרת (כל הדרכים, כידוע, מובילות לרומא) עם קצת פחות חישובים.
אם נחבר את שלושת החיתוכים:
P(A B) + P(A C) + P(B C)
יצא שספרנו את החיתוך (P(A B C שלוש פעמים! לכן, התשובה הנכונה היא:
P(A B) + P(A C) + P(B C) - 2P(A B C) =
= 3/4 * 2/3 + 3/4 * 1/4 + 2/3 * 1/4 - 2 * 3/4 * 2/3 * 1/4 =
= 29/48
 
 
 
לצפיה ב-'אחוז עמידה ביעד'
אחוז עמידה ביעד
16/04/2019 | 13:18
3
29
שלום ,
היעד של סוכן רכב הינו 80% רכבי ספורט מסך המכירות.
 
משה מכר החודש 10 רכבים ומתוכם רק 2 ספורט ( 20% )
מהי הנוסחא למציאת כמות מכוניות הספורט שיצטרך משה על מנת להגיע ליעד (80%) ?
 
(קצת הסתבכתי כיוון שגם המונה וגם המכנה עולים)
תודה רבה !
לצפיה ב-'הוא צריך שמכוניות הספורט תהיינה פי 4 מהשאר'
הוא צריך שמכוניות הספורט תהיינה פי 4 מהשאר
16/04/2019 | 13:34
2
14
הוא מכר 8 מכוניות שאינן מכוניות ספורט, ולכן צריך 32 מכוניות ספורט.
מכיוון שכבר מכר 2, הוא צריך עוד 30.
לצפיה ב-'תודה רבה ! שאלה ... למה דווקא פי 4 ?'
תודה רבה ! שאלה ... למה דווקא פי 4 ?
16/04/2019 | 14:53
1
5
לצפיה ב-'הבנתי , (משקל) תודה ענקית!!'
הבנתי , (משקל) תודה ענקית!!
16/04/2019 | 14:57
3
לצפיה ב-'שאלה פשוטה יחסית'
שאלה פשוטה יחסית
14/04/2019 | 11:49
43
אם רבע מחברי הכנסת (נגיד חברי אופוזיציה) אחראי לשלושה רבעים מהצעות החוק בתחום X (נגיד התחבורה), האם פירוש הדבר שהם הציעו פי שלוש הצעות חוק, פי תשע או אחר?
במילים אחרות, מהי ההשלמה המדויקת למשפט "יש סיכוי של 1 ל-X שהצעת חוק בתחום התחבורה תגיע מחברי האופוזיציה"?
ומהי הנוסחה החשבונית העומדת מאחורי החישוב?

תודה מראש לכולם!
לצפיה ב-'שאלה בהסתברות (נראה לי יש טעות בספר, לא בטוח).'
שאלה בהסתברות (נראה לי יש טעות בספר, לא בטוח).
09/04/2019 | 20:23
3
50
בכד יש 9 כדורים. 4 כדורים אדומים, 3 כדורים ירוקים ו-2 כדורים לבנים.
מוציאים מהכד את כל תשעת הכדורים בזה אחר זה באופן מקרי. חשב את הסתברות המאורע הבא: הכדור השני הוא אדום.

עכשיו התשובה בספר היא הבאה:
מרחב המדגם כאן מתאר מיהו הכדור השני ולכן יש בו 9 אפשרויות.
מספר הכדורים האדומים הוא 4 ולכן ההסתברות היא 4/9.

עכשיו מה שאני חשבתי שהשאלה הזו תלויה גם בכדור הראשון.
אם הכדור הראשון הוא אדום אז נשארנו עם 8 כדורים מתוכם לבחור עבור הכדור השני ו-3 אדומים, כלומר 3/8.
האפשרות השנייה היא שהכדור הראשון הוא לא אדום, ולכן עבור הכדור השני נשארנו עם 8 כדורים ובוחרים מתוך 4 אדומים, כלומר 4/8.
ולכן יוצא שההסתברות היא 4/8+3/8=7/8.

זה ספר יחסית ישן, אבל גם אני ישן...
אז מי צודק?

לצפיה ב-'הספר צודק'
הספר צודק
09/04/2019 | 21:19
1
28
ראשית, אתה יכול די מהר לחשוד בתשובה שלך בכך ש-7/8 זה כמעט 1. כלומר, לשיטתך כמעט בטוח שהכדור השני יצא אדום בעוד שבפועל יש יותר כדורים לא אדומים מאדומים.
 
שנית, הטעות שלך נעוצה בכך שאתה מחבר שני מקרים בלי לכפול כל מקרה בהסתברות שלו. מה הסיכוי שהכדור הראשון יהיה אדום? 4/9 מה הסיכוי שהוא לא יהיה אדום? 5/9. לכן התשובה היא
P = 4/9 x 3/8 + 5/9 x 4/8
וזה יוצא 4/9
 
דרך נוספת להשתכנע בטיעון של הספר היא זו: למעשה אין כאן חשיבות לסדר. בא ננסח את השאלה אחרת - סידרו בשורה את תשעת הכדורים. מה הסיכוי שהשני משמאל הוא אדום? זה בדיוק כמו לשאול מה הסיכוי שהראשון משמאל הוא אדום או הראשון מימין הוא אדום.
לצפיה ב-' שכחתי לכפול בסיכוי כמו שאמרת.'
שכחתי לכפול בסיכוי כמו שאמרת.
09/04/2019 | 22:16
14
פשוט לא הבנתי איך הוא שולף את ה-4 תשיעיות בלי להתייחס לכדור הראשון כמו שעשיתי בחלוקה למקרים.
 
אבל הבנתי את מה שאתה אומר, גם במשפט האחרון.
 
לצפיה ב-'הספר'
הספר
09/04/2019 | 21:25
23
לכל אחד מתשעת הכדורים יש הסתברות 1/9 להיות במקום השני (למה שלכדור אחד תהיה הסתברות גבוהה יותר מכדור אחר)? לכן ההסתברות שהכדור השני יהיה אדום היא 1/9+1/9+1/9+1/9.
לצפיה ב-'שאלה בהסתברות שלא כ"כ ברורה לי'
שאלה בהסתברות שלא כ"כ ברורה לי
09/04/2019 | 15:57
3
15
נתונים המאורעות A, B וצריך להוכיח את הזהות / משוואה: 
 Pׂ(A intersect B*) = P(A)*(1-P(B/A))
הערה: B* זה המשלים של מאורע B.
 
השאלה: מזה  
 P(A/B)
ואיזה פעולות ניתן לעשות עליו כדי לקבל את הזהות שמופיעה בתרגיל?
(זה לא A בהינתן B, בספר זה מודפס ויש שם סימן חלוקה בניהם, כלומר A במונה ו-B במכנה..)
 
תודה! 
לצפיה ב-'בשאלה התחתונה הכוונה היא, כמובן, לגבי מזה B/A ולא A/B'
בשאלה התחתונה הכוונה היא, כמובן, לגבי מזה B/A ולא A/B
09/04/2019 | 16:32
5
לצפיה ב-'הכוונה היא ל-B בהינתן A'
הכוונה היא ל-B בהינתן A
09/04/2019 | 18:44
1
10
פשוט כי אם מפרשים כך את הסימון אז הזהות נכונה.
לצפיה ב-'הבנתי'
הבנתי
09/04/2019 | 19:35
9
מעניין אותי מה היה כ"כ כואב למחבר השאלה לכתוב P(A|B) במקום להמציא סימונים שלא מופיעים בדפי ההסבר המקדימים בנושא
 
תודה!
לצפיה ב-'פונקציה פתולוגית'
פונקציה פתולוגית
05/04/2019 | 18:11
6
39
האם קיים אלגוריתם המייצר פונקציות פתולוגיות? איזשהי דרך ליצור פונקציות פתולוגיות?‎‎
לצפיה ב-'מה זו פונקציה פתולוגית?'
מה זו פונקציה פתולוגית?
06/04/2019 | 20:29
5
48
הנה אלגוריתם פשוט:
למד קורס באינפי, באונברסיטה כלשהי.
גש למבחן.
ענהעל שאלת הוכחה בנפנופי ידיים, תוך דילוג על צעדים נדרשים.
חכה עד שהמבחן ייבדק.
קרא את הערות הבודק, וקווה שהן כוללות דוגמא נגדית לטענה שלך.
לצפיה ב-'בקיצור קשה להגיד את המילה "לא יודע".'
בקיצור קשה להגיד את המילה "לא יודע".
08/04/2019 | 13:53
4
35
ועוד יש פה בחור מפורסם מאוד, שחד חידות. אבל סתם עיינתי בארכיונים של פורומים באנגלית ומסתבר שהכל בא לו משמים.
אז אני אגש לאוניברסיטה, אמצא את המתרגל ואם בדיוק יהיה לו זמן הוא יכתוב לא ואם לא אז לא.
ואז אני אגש לדיקן הסטודנטים.
וכו' וכו' וכו'.
ונהכל בגלל האלוגריתם החכם ביותר שכתב בחור שאפילו השם שלו בעברית מוצפן, שחלילה לא יגנבו לו את השם הטרולים בסביבה. ובוא לא נשכח את הדרדסים שמסתובבים פה.
לצפיה ב-'שאלתי אותך את השאלה הנכונה'
שאלתי אותך את השאלה הנכונה
08/04/2019 | 15:54
3
25
כשאתה רוצה להבין לעומק מושג מתמטי, קודם כל אתה צריך להגדיר אותו כמו שצריך.
(ואתה מוזמן לנחש מה הכינוי שלי מייצג. אני לא מזדהה פה בשמי, אבל אני חושב שחלק מהכותבים יודעים מי אני)
לצפיה ב-'טוב 4-פעמים ע 4-פעמים ר'
טוב 4-פעמים ע 4-פעמים ר
12/04/2019 | 18:52
2
19
האלגוריתם הנכון:
1. להריץ על מחשב על את סוגי הפונקציות הקיימות שאפשר להגריל.
2. לבדוק האם היא פונקציה פתולוגית = פונקציה שמתנהגת רע (לפי ויקי), כלומר שלא מקיימת חוקים מסוימים על פי הפונקציה "התקינה".
3. להגיד מצאתי להמשיך הלאה.
 
4. או נ.ב. להפעיל בני אדם שייעלו את התהליך.
מה לא בסדר באלגוריתם שלי?!
לצפיה ב-'שלא הסברת איך בודקים, ומה זו "פונקציה שמתנהגת רע"'
שלא הסברת איך בודקים, ומה זו "פונקציה שמתנהגת רע"
13/04/2019 | 22:54
1
3
לצפיה ב-'מתחכם.'
מתחכם.
14/04/2019 | 09:30
17
טוב,
את הקריטריונים אתה יודע יותר טוב ממני כי למדת חדו"א באוניברסיטה.
אז תבורך....
לצפיה ב-'שאלת חדו"א'
שאלת חדו"א
06/04/2019 | 15:57
44
שלום,
לא מצליח את סעיף ג'.
אשמח לעזרה (רשמתי את התשובות שיצאו לי לסעיפים הקודמים).
תודה
לצפיה ב-'נוסחא לחישוב השפעת מחיר-כמות'
נוסחא לחישוב השפעת מחיר-כמות
04/04/2019 | 10:49
1
168
הי, 
אני רוצה לחשב כמה מהפער בין מכירות של שתי שנים מיוחס לשינוי במחיר וכמה לשינוי הכמותי - ראו הדוג' מטה או במצ"ב.

כמות 2018 - 1  (Q18)
מחיר 2018 - 10 (P18)
סה"כ מכירות 2018 - 10 שח ((Q18*P18)=V18)

כמות 2019 - 2 (Q19)
מחיר 2019 - 8 (P19)
סה"כ מכירות 2019 - 16 שח ((Q19*P19)=V19)
 
כשבעצם V19-V18 זה סה"כ השינוי
שתי הנוסחות הבאות מובילות לאותה תוצאה סופית אבל הערך של כל מכפלה (שמייצג את השפעת הכמות או המחיר) שונה - הדוגמא באקסל ממחישה את זה טוב...
 P18*(Q19-Q18)+Q19*(P19-P18)=(Q19*P19)-(Q18*P18)=V19-V18=6
 P19*(Q19-Q18)+Q18*(P19-P18)=(Q19*P19)-(Q18*P18)=V19-V18=6
 
איזה מהנוסחאות נכונה / איך אני יכול לבדוק כמה מיוחס לשינוי במחיר וכמה לשינוי הכמותי?
 
תודה רבה!
לצפיה ב-'אף אחד? '
אף אחד?
10/04/2019 | 11:43

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ