לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1270812,708 עוקבים אודות עסקים

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'172 להשכרה בארץ'
172 להשכרה בארץ
25/09/2018 | 12:57
1
368
שלום רב,
 
האם ישנם בתי ספר לטיסה באיזור המרכז שמשכירים 172 עם גלאס קוקפיט (G1000)?
 
אם זה לא המצב, האם יש בתי ספר שמשכירים 172 חדשים יותר (2000+) לדוגמא 172SP או 172R?
 
תודה
לצפיה ב-'אין עם Glass Cockpit'
אין עם Glass Cockpit
04/10/2018 | 16:38
157
בשלושת בתי הספר בהרצליה יש 172 עם מנוע הזרקת דלק (לדעתי אחד בכל חברה) משנת ייצור גדולה מ-2000.
 
דוד.
לצפיה ב-'לימודי טיס בצ'כיה'
לימודי טיס בצ'כיה
15/09/2018 | 12:22
6
492
שלום לכולם!
(גרסה מקוצרת: למישהו פה יצא לעשות או להכיר מישהו שעשה רשיון PPL בצ'כיה, או מקום אחר באירופה, והסב אותו לארץ? האם זה רעיון טוב?)
 
גרסה מלאה:
עולם התעופה מרתק אותי כבר שנים רבות, ואני מחפש דרך להיכנס לתוכו. התלבטתי הרבה זמן בין GA לבין אולטרלייט, והגעתי למסקנה שברמת העיקרון אני מעדיף את הראשון כי הוא פותח יותר "דלתות" שכוללות גם תעופת אז"מ (עד כדי הסבה פשוטה), וגם תעופה אווירובטית (שלמיטב הבנתי, מנועי הרוטקס המצויים באז"מים לא מוכשרים לכך). כמו כן הייתי שמח לאופציה לשכור מטוסים בחו"ל. בנוסף, לא הייתי רוצה (לפחות בזמן הקרוב) לקנות אולטרלייט או חלק ממנו, וההשכרה של הנ"ל מוגבלת מאוד בארץ למיטב הבנתי. הבעיה היא שהלימוד לרשיון מסוג זה מאוד יקר וארוך בארץ.
 
את האפשרות ללמוד בארה"ב הכרתי כבר הרבה זמן, אבל גיליתי לאחרונה שיש אופציה ללמוד באירופה, בפרט קיים בית ספר לטיסה בצ'כיה שמתיימר ללמד רשיון PPL בפחות מחודשיים במחיר באיזור ה6,500 יורו. האם זה נשמע הגיוני, או טוב מכדי להיות אמיתי? האם מישהו מכיר משהו לגבי איכות ההדרכה שם? אני מסתכוון לבית הספר F Air https://www.f-air.cz/en
בנוסף, עד כמה מסובכת ויקרה הסבה של רשיון PPL אירופאי להיות תקף בישראל?
 
תודה רבה מראש,
טום
לצפיה ב-'בקצרה - רתא לא יכירו לך ברישיון AS IS '
בקצרה - רתא לא יכירו לך ברישיון AS IS
16/09/2018 | 06:24
5
376
ולא משנה אם למדת בביה"ס הטוב בעולם...
תצטרך לטוס כאן בארץ X שעות די גדול בבי"ס מוכר, בהתאם לסילבוס שצריך להיות מאושר מראש בידי רת"א .
בנוסף, תצטרך לעבור מחדש את מרבית בחינות התיאוריה (גם אם "יאחדו" לך כמה מהן "לבחינה אחת").
יש לא מעט אנשים בארץ שלמדו בארה"ב בבי"ס מוכר - רת"א לא הכירו ברישיון.
אני מציע שתיצור קשר עם רת"א (לא זוכר את המחלקה הרלבנטית - פשוט היכנס לאתר שלהם. אני מניח שזה יהיה "רישוי"). צור עימם קשר במייל (הם מגיבים מהר ולעניין) - תקבל את ההסבר העקרוני והמדוייק ישירות מפי הרגולטור.
 

לצפיה ב-'הסיבה ל-X השעות'
הסיבה ל-X השעות
16/09/2018 | 07:55
4
349
הסתכלתי באתר של רת"א, וברשימת התנאים להסבת הרשיון כתוב בין השאר "עמידה בדרישות הניסיון הדרוש לקבלת רישיון", שבארץ הינן 40 שעות טיסה למיטב הבנתי (אווירון קבוצה א'). האם הכוונה לטיסת סולו?
  •  אם כן, אז אותו X מובן, כי הקורס בביה"ס המדובר דורש 10 שעות טיסת סולו בלבד. (ו45 שעות של טיסה מודרכת, אבל ייתכן שזה לא נחשב?) ואז יש להשלים עוד 30 שעות לפחות של טיסת סולו.
  •  אם לא, נראה שמספר השעות הכולל אמור להיות מספיק, ואז מספר השעות שדורשים לטוס בארץ פחות מובן לי.. למרות שכן נשמע לי הגיוני שדין שעה מודרכת אינו כדין שעת סולו.
לגבי כל השאר - מבחנים, אגרות ואישורים למיניהם - ממילא הנחתי שיהיה בהם צורך, אז זאת פחות בעיה מבחינתי.
ובכל אופן שלחתי מייל לרישוי עובדי טיס כדי לקבל מהם תשובה רשמית, נראה מה יאמרו :)
 
תודה רבה על התגובה המהירה!
שבוע טוב,
טום
לצפיה ב-'40 השעות אינן שעות סולו'
40 השעות אינן שעות סולו
16/09/2018 | 08:02
2
291
אלא מינימום שעות הדרכה כולל שעות סולו לקבלת רישיון
 
לצפיה ב-'אם כך, מעבר למספר קטן'
אם כך, מעבר למספר קטן
16/09/2018 | 09:12
1
278
של שעות טיסה נוספות בארץ רק כדי להוכיח שהרמה של הטייס הטרי גבוהה מספיק כדי להיבחן, ואז להיבחן במבחן מעשי (בהנתן רישיון מחו"ל ומעל 40 ש"ט) - מה ההצדקה לדרוש מספר די גדול של שעות טיסה נוספות בארץ?
האם בפועל ההדרכה בחו"ל בסטנדרטים הרבה יותר נמוכים מאשר בישראל? 
מצד שני, wisniak כתב שזה נדרש ללא תלות באיכות בית הספר... האם זו "גחמה" של בתי הספר לטיסה שלא מוכנים להגיש למבחן אחרי מספר מועט של שיעורי טיסה?
לצפיה ב-'לא גחמה של בתי הספר.'
לא גחמה של בתי הספר.
16/09/2018 | 17:21
263
מי שקובע את הכללים זה רתא...
Like it or not - הם הרגולטור.
 
אתן דוגמא אחרת.
קורס אז"מ (מטוס אמיתי, לא ממ"ג) נמשך 32 שעות. קורס GA נמשך (נומימאלית) 40 שעות. אם אני לא טועה, ההבדל הוא טיסת לילה וטיסה לפי נייוט רדיו (ציוד שלא נדרש באז"מ). אני מדגיש - 10 שעות בסה"כ.
אבל כשרוצים לעשות השלמה מאז"מ ל- GA, רת"א לא מוכן אפילו ל- 30 שעות השלמה (+ ביצוע מרבית המבחנים מההתחלה) 30 שעות = 75% מהקורס של GA....זה כולל טייסי אז"מ עם ניסיון של מאות שעות כטייס מפקד...
וטייס GA צעיר, שרק סיים את הקורס, רשאי לקחת עימו נוסע מהטיסה הראשונה. בעוד שבאז"מ דורשים כיום (אם אני לא טועה) 50 שעות ניסיון כטייס מפקד (לפני כ- 5 שנים זה היה 200 שעות)...
 
בקיצור, אני שוב ממליץ שלא להתעצבן - זה הרגולטור וזה מה שהוא קבע. ולכן לאחר שתקבל תשובות מהם (כאמור - משיבים מהר ולעניין) - תחליט אם "החבילה" הכוללת מתאימה לך.
לצפיה ב-'40 שעות בסה"כ - זה הסילבוס (מעשית אני מבין שזה לוקח יותר)'
40 שעות בסה"כ - זה הסילבוס (מעשית אני מבין שזה לוקח יותר)
16/09/2018 | 17:09
241
אני לא מנסה אפילו להיכנס לראש של הרגולטור (מדוע פה מקשים יותר מאשר במקומות אחרים).
כולם הרי צריכים לעמוס בתקנות בינ"ל.
בכל אופן אשמח אם תעדכן כאן לכשתגיע למסקנות (ושב - ממליץ להתייחס רק למה שכותבים רת"א - הרי הם אלה שקובעים).
לצפיה ב-'מחפש המלצה על מקום לשכירת מטוס באזור סן פרנסיסקו'
מחפש המלצה על מקום לשכירת מטוס באזור סן פרנסיסקו
09/09/2018 | 00:55
24
262
אהיה באזור באמצע אוקטובר.
חשבתי לטוס ללאס וגאס ליום-יומיים ואני מחפש מקום, שבו אוכל לשכור מטוס. יש לי רשיון אמריקאי Based On הישראלי שלי.
המלצות תתקבלנה בברכה.
תודה,
דוד.
לצפיה ב-'דוד שנה טובה'
דוד שנה טובה
09/09/2018 | 21:53
12
311
רק קח בחשבון שמעבר לצ'ק חברה תצטרך גם BFR אמריקאי
 
בהצלחה וטיסה מהנה
לצפיה ב-'אינני חושב כך'
אינני חושב כך
11/09/2018 | 00:14
11
289
יש לי רשיון אמריקאי, base on הישראלי שלי, מה שאומר, שכל עוד הרשיון הישראלי שלי תקף, כך גם האמריקאי.
ברור שצטרך צ'ק חברה בכל מקום שאשכור מטוס, אך לא מעבר לכך.
ידוע לי, שיש מקומות שצריך להיות "חבר מועדון" כדי לשכור מהם מטוסים. זו אינו עלות גבוהה (50-100 דולר).
תודה.
 
דוד.
לצפיה ב-'מניסיון שלי אתה צריך'
מניסיון שלי אתה צריך
11/09/2018 | 17:39
256
יש כאן כמה שבקיאים יותר ממני בחוקים בUSA
אולי כבעל רשיון מסחרי זה אחרת
לצפיה ב-'לאחר קריאת התקנה הרלוונטית, איני מסכים איתך, דוד'
לאחר קריאת התקנה הרלוונטית, איני מסכים איתך, דוד
12/09/2018 | 16:00
9
365
דוד,
 
הרישיון האמריקאי שלך אכן based on הרישיון הישראלי, כך שעל הרישיון הישראלי להיות תקף כדי שהאמריקאי יהיה תקף. זה תנאי הכרחי אבל לא תנאי מספיק.
 
בנוסף לכך, על מנת להשתמש בזכויות שהרישיון ה-validated מספק לך, עליך לספק את כל התנאים המפורטים עליו וב-FAR 61, ושם ישנה דרישה לתעודה רפואית אמריקאית בתוקף, BFR, ו-flight recency.
 
להדגמת עמדתי, למשל, נניח שיש תחום בו ה-flight recency האמריקאי שונה מהישראלי, נניח שהחוק הישראלי דורש שלוש שעות ב-90 הימים האחרונים אבל החוק האמריקאי דורש 3 נחיתות. עליך למלא את דרישת החוק הישראלי (כדי שהרישיון הישראלי יהיה valid), אבל גם את דרישת החוק האמריקאי (כדי שתוכל להשתמש בזכויות שמקנה הרישיון האמריקאי, המבוסס על הישראלי).
 
התקנה ברורה מאוד - 61.75e - היא מכפיפה אותך ל-FAR 61 (שדורש BFR - ראה 61.56).
 
אם תרצה, אוכל להתקשר ל-FSDO הקרוב אלי ולשאול לדעתם.
 
טל
לצפיה ב-'יסודי כהרגלך מאז ומתמיד '
יסודי כהרגלך מאז ומתמיד
12/09/2018 | 21:48
8
205
אשמח אם תוכל לבדוק ב-FSDO.
תעודה רפואית אמריקאית אין לי בעיה לקבל כאן, הרופא שמוציא לי תעודה ישראלית מוסמך גם להוציא תעודה אמריקאית.
לגבי flight recency אני מאמין שלא תהיה לי בעיה...
לגבי BFR - מי מוסמך לבצע עבור רשיון פרטי? כל מדריך? בוחן FAA?
תודה,
דוד.
לצפיה ב-'דיון מפורט בנושא בפורום מ- 2003'
דיון מפורט בנושא בפורום מ- 2003
12/09/2018 | 22:01
1
228
לצפיה ב-'לא יאמן - כל הכבוד גידי'
לא יאמן - כל הכבוד גידי
12/09/2018 | 23:09
127
לצפיה ב-'כל מדריך שי לו רשיון הדרכה אמריקאי בתוקף'
כל מדריך שי לו רשיון הדרכה אמריקאי בתוקף
13/09/2018 | 08:48
5
178
בזמנו צור בנר היה מבצע בארץ את מבחן הרמה וזה קביל בארה"ב
לגבי תעודה רפואית ד"ר ברלב הוציא לי בזמנו במקביל לישראלית תעודה אמריקאית  אבל משום מה לא נדרשתי להציגה הסתפקו בישראלית
לצפיה ב-''
13/09/2018 | 08:54
19
לצפיה ב-'סחתיין לגידי, לנדב, לאריה וגם לצור'
סחתיין לגידי, לנדב, לאריה וגם לצור
13/09/2018 | 18:41
3
135
כל מדריך עם רישיון הדרכה אמריקאי בתוקף יכול לעשות לך BFR, אתה יכול בקלות לשלב את זה עם ה-checkout שאתה צריך לעשות ממילא (סביר שכל BFR יחשב כ-checkout, לא בהכרח ההיפך).
מהיכרותי המועטה איתך, דוד, אתה מסוגל לעבור BFR בכל יום ללא שום הכנה...
 
אמור לי אם תרצה שאפנה עדיין ל-FSDO, אעשה זאת בשמחה.
לצפיה ב-'לטייס שטס באופן קבוע, כמו שטל כתב, אין בעיה לעבור BFR.'
לטייס שטס באופן קבוע, כמו שטל כתב, אין בעיה לעבור BFR.
16/09/2018 | 14:02
2
164
ה BFR לא אמור להיות מועבר כבחינה, אלא כשיעור רענון לכל דבר, לפי ההוראות מחוייבים בלפחות שעת Ground ושעת טיסה, מנסיון שלי עם הנושא פה, ברוב המקומות לא ממש ישאלו אותך ב Ground יותר מעבר ל Air spaces על המפה, וכמה חוקים פשוטים מ FAR 91 שרובם זהים לחוקים בישראל.
אני מכיר המון שאת ה BFR עושים עם חבר מדריך בטיסה לאיזו מסעדה, והארוחה נחשבת לשעת ה Ground
יש לי כמה חברים שבאים אלי קבוע ל BFR כל שנתיים עם המטוס שלהם, אני לא מחייב, וגם לא ממש מחפש ארוחות חינם.
אם אתה בשיקגו או יותר נכון באזור Kenosha WI, יש לי שם גישה לשני מטוסי ססנה 172 שתוכל לשכור ישירות מהחברה בסביבות ה $120/ שעה. אני יכול לטוס איתך ללא שום תמורה כספית ולמלא לך את חתימת BFR.
אל תשכח להביא לוגבוק.
לצפיה ב-'שוב תודה'
שוב תודה
19/09/2018 | 16:12
79

גם למייק וגם לטל.
הפעם לא אהיה באזור שיקאגו, כך שאאלץ לוותר על הצעתך המפתה.
הבנתי שבאמת אצטרך לעשות BFR, אם אשכור מטוס.
אספר חוויות בהמשך.
 
דוד.
לצפיה ב-'BFR'
BFR
28/09/2018 | 12:06
66
הי מייק , אני מבקר אצלך בשכונה במהלך אוק.
אודה לך באם תשלח אלי את מספר הטלפון שלך בפרטי (WhattsApp ) +972544230747.
חג שמח
צבי מונוביץ
לצפיה ב-' ב CAMARILLO צפונית ל-ל'א בחברת CIA'
ב CAMARILLO צפונית ל-ל'א בחברת CIA
12/09/2018 | 11:37
1
208
CAMARILLO  - CIA Channel Island Aviation
נכון שמעט רחוק מסן פרנסיסקו, אך שדה ואזור מדהים לטיסה ואפשר בקלות להגיע ללאס וואגס..
אם אתה מדרים ל ל'א שווה לעצור/להגיע לשם, אין בעיות בשכירות מטוס,
חברה נחמדים מאוד,
טסתי שם שעות, בהרי קליפורניה, ולכל האזורים והאיים בסביבה .
 
 
 
לצפיה ב-'תודה לכולם '
תודה לכולם
12/09/2018 | 12:21
82
לצפיה ב-'ברוך הבא'
ברוך הבא
19/09/2018 | 00:56
8
115
לא חסרים מקומות לשכור גם בשדה התעופה של פאלו אלטו וגם בסן-קרלוס (קצת יותר קרוב לסן פרנסיסקו אם תהיה שם ולא בדרום הביי). צור קשר בפרטי, אשמח להיפגש כאן, אולי לטוס ביחד, וכמובן לחבר אותך עם מדריך ישראלי שיוכל לעשות לך גם BFR וגם צ'ק חברה באותה טיסה.
לצפיה ב-' אהיה בקשר.'
אהיה בקשר.
19/09/2018 | 16:14
36
לצפיה ב-'למה דוד צריך דוקא מדריך ישראלי?'
למה דוד צריך דוקא מדריך ישראלי?
20/09/2018 | 06:20
6
66
לצפיה ב-'לא אמרתי שצריך...'
לא אמרתי שצריך...
21/09/2018 | 02:49
5
56
לצפיה ב-'אוקי. אולי לא הבנתי.'
אוקי. אולי לא הבנתי.
21/09/2018 | 21:13
4
96
הצעת לחבר את דוד עם מדריך ישראלי, אז לא הבנתי איזה יתרון מביא מדריך ישראלי לדוד, שאין לו ממדריך מקומי. נדמה לי שדוד מבין איזה מילה או שתיים באנגלית...   (ואם לא היה מבין, ממילא לא היה יכול לטוס לבד באמריקה...). 
לצפיה ב-'היתרון הוא'
היתרון הוא
21/09/2018 | 22:41
3
122
שיש לי מדריך להמליץ עליו, שמדריך בחברות הרלוונטיות בפאלו אלטו וגם בסן קרלוס. גם ציינתי שהוא ישראלי, כי זה נתון שהרבה פעמים מעניין ישראלים, אבל כמובן דוד לא חייב לקחת דווקא אותו או כל ישראלי אחר...
לצפיה ב-'אוקי. דן צור?'
אוקי. דן צור?
23/09/2018 | 03:06
2
60
לצפיה ב-'לא עדיף ממדריך אקראי?'
לא עדיף ממדריך אקראי?
24/09/2018 | 07:09
1
95
אתה מגיע לפעמים לאזורנו? אם כן אפשר להיפגש שלושתנו לקפה.
לצפיה ב-'נשמע נהדר'
נשמע נהדר
25/09/2018 | 17:51
77
לא זכרתי שאתה באיזור. פעם בכמה זמן יש לי overnight בסן-פרנסיסקו, אז בפעם הבאה נארגן משהו! 
לצפיה ב-'טיסה'
טיסה
09/09/2018 | 21:26
395
יאיר גיל , 
האם תוכל להפנות אותי לפוסטים שהעלת בנוגע לטיסה שעשית מארה"ב ?
תודה 
לצפיה ב-'מטס למנחת קציעות'
מטס למנחת קציעות
07/09/2018 | 16:26
2
381
לידיעת משתתפי הפורום, אנחנו (אני בשותפות עם אגודת התעופה הכללית)מארגנים מטס למנחת קציעות (לא רחוק מניצנה)
הארוע ייתקיים ביום  שישי 28 בספטמבר (סוכות)
בהמשך הימים, אוסיף פרטים גם כאן. או בקבוצת פיסבוק "תעופה קלה וספורטיבית בישראל"
התכנית באופן כללי, תכלול אוכל , הפרטים הקטנים טרם נסגרו.
התשלום היחיד שיגבה, עלויות האוכל ומה שמסביבו.
יאיר

לצפיה ב-'ממליץ בחום'
ממליץ בחום
09/09/2018 | 00:56
230
לצערי לא אהיה בארץ. אחרת הייתי קופץ על המציאה.
 
דוד.
לצפיה ב-'מטס קציעות'
מטס קציעות
11/09/2018 | 10:48
235
המעוניינים, יעבירו לי את הפרטים הבאים:
שם הטייס
מספר רישיון טייס
סוג מטוס
אות קריאה
שדה המראה
נתיב מתוכנן (בכלליות)
זמן המראה בכדי לנחות בין 09:00 ל-10:00
לצפיה ב-'ספרים למסירה של תעופה קלה'
ספרים למסירה של תעופה קלה
04/09/2018 | 12:03
1
504
שלום,
אבא שלי נהרג בתאונת התרסקות לפני כמה שנים של מטוס קל.
מצאתי כמה ספרים של תעופה קלה שאולי יוכלו לסייע למישהו פה בפורום.
צילמתי את הספרים - אם מישהו מעוניין שיכתוב כאן.
לצפיה ב-'תוכל בבקשה להוסיף פרטים על זהותו של אביך ז"ל?'
תוכל בבקשה להוסיף פרטים על זהותו של אביך ז"ל?
09/09/2018 | 00:58
248
וגם פרטים על התאונה.
תודה,
 
דוד.
לצפיה ב-'למכירה תיק טיסה של flight gear במצב מעולה'
למכירה תיק טיסה של flight gear במצב מעולה
04/09/2018 | 11:04
350
היה בשימוש בערך כשנה. יכול להכיל אוזניות, מפות ואביזרים נלווים ללא בעיית מקום.
לצפיה ב-'ELT'
ELT
04/09/2018 | 10:30
279
מי שהתקינו ELT 345 של ARTEX ללא REMOTE.
התקנה ללא REMOTE היא חוקית כמובן אבל יש לוודא, שמותקן על הקונקטור של המכשיר קונקטור נגדי המכיל קצר בין פינים 5-12 . אחרת אתם סוחבים איתכם משקולת מיותרת, שלא תביא תועלת בשעת הצורך.
לצפיה ב-'שלום, בקשה להמליץ על שם של בית ספר לטיסה בצפון'
שלום, בקשה להמליץ על שם של בית ספר לטיסה בצפון
04/09/2018 | 09:36
1
230
שלום, האם משהו יכול בבקשה להמליץ לי על שם של בית ספר לטיסה אזרחית בארץ בצפון
תודה מראש
לצפיה ב-'בצפון יש'
בצפון יש
07/09/2018 | 16:50
196
לך 2 אפשריות
FNA בחיפה ומגידו תעופה במנחת מגידו.
תגיע תבדוק ותתרשם.
לצפיה ב-'ואנס החלו לייצר את המטוס RV-12is במתקניהם באורגון'
ואנס החלו לייצר את המטוס RV-12is במתקניהם באורגון
02/09/2018 | 08:06
3
189
חברת וואנס, שעד כה, התרכזה בייצור קיטים לבנייה עצמית של מטוסי GA וקיטים להרכבה של מטוסי E-LSA (RV-12. RV12IS), ונעזרה ביצרן חיצוני להרכבת מטוסי ה- RV12 כמטוסי S-LSA (נמכרים כשהם מורכבים ומוכנים לטיסה), העבירה לאחרונה את ייצור והרכבת מטוס ה- RV-12, RV12-is ו- RV12-isT, למתקניה באורגון.
כל המטוסים מסדרת ה- RV12, למרות היותם מטוסי LSA, מפגינים את תכונות הטיסה המעולות של מטוסי וואנס (לא פלא, שהפכו לקיט המטוסים הנמכרים ביותר בעולם!).
לצערי, בארץ, עדין לא הפנימו את הייתרונות של המטוס ועדין לא נרכש אף אחד מסוגו.
להלן הכתבה:

Van’s Aircraft Expands Operations to Build the SLSA RV-12iS and RV-12iST

August 31, 2018 (Aurora, OR) – Over the years, Van’s Aircraft has endeavored to expand and refine our manufacturing processes and capabilities. We do this to enhance our product line, thereby providing our customers increased value.

In keeping with our desire to deliver the best quality at a reasonable price, Van’s Aircraft is excited to announce that it is establishing its own aircraft assembly facility and team at its company headquarters in Aurora, Oregon. Future RV-12iS and RV-12-iST SLSA aircraft models will be assembled and delivered at this new facility.

Synergy Air has been Van’s assembly partner since the launch of the RV-12 SLSA program and has done a tremendous job for Van’s and our customers. As Synergy Air continues its expansion into and emphasis on the builder-assist arena, we are excited to continue to work together to create opportunities that will expand the RV fleet and the Van’s Aircraft family.

Note: Please direct inquiries to Greg Hughes, Director Media and Marketing, Van’s Aircraft – greg@vansaircraft.com.

- - - - -
Van’s Aircraft has announced that it will be producing the RV12iS family of SLSA airplanes at its factory facility going forward. We are excited about what this means for everyone involved. We thought it would be good to explain a bit of the history of our SLSA program as well as where we’re heading in the future.

Several years ago, Van’s set out to implement a comprehensive SLSA program for the purpose of delivering the RV-12 as a ready-to-fly, certified light-sport aircraft that can be used by individuals and flights schools. Over the last year that program has grown to include the next-generation SLSA RV-12iS and, most recently, the RV-12iST trainer aircraft. Synergy Air and Van’s Aircraft originally partnered to implement the various components necessary to run and deliver a complete SLSA program: design, manufacturing, a comprehensive safety program in conjunction with the FAA, technical support, marketing and aircraft assembly/build. Synergy Air worked with Van’s from the onset of its program to apply expertise related to the marketing and aircraft assembly portions of the program.

The natural evolution and success of both businesses has brought us to where we are today: Synergy has become even more focused on the important business of assisting Van’s Aircraft’s customers in building their own RV airplanes. As the RV-12 SLSA program has matured, Van’s has expanded its workforce and capabilities to include marketing and production aircraft construction, and has developed improved processes and technologies to enable us to operate with greater efficiencies and agility. This move represents the next logical step in the business growth of each of our companies, enabling both to best focus and deliver in their respective areas of strength while best positioning our collaborative business relationship for the future.

Importantly, this change is the result of mutual successes and represents a natural and positive evolution of both businesses that enables both companies to deliver even more -- both in partnership and individually. Just as it makes sense for Van's to take on SLSA assembly work at this time, it also makes sense for Synergy to focus on its growing and key business: Builder-assist services for people who are building their RVs. In fact, Synergy is growing and recently expanded beyond its Eugene, Oregon facility when it opened a second builder-assist center in Georgia. These changes are great for Van's Aircraft, great for Synergy Air, and good news for our mutual customers.

Customer Support

All SLSA aircraft have been and will continue to be fully-supported by Van’s Aircraft. That will not change. Van’s technical and business support teams remain ready to support every customer that flies our airplanes. The Van’s support team serves as your single point of initial contact for any support needs you may have related to the RV-12.

As in the past, you may contact Van’s Aircraft via phone at (503) 678-6545 or you can email our dedicated SLSA support mailbox at rv12slsa@vansaircraft.com.

Delivery Schedules

Note that we do not anticipate schedule delays as a result of the change in production staffing and location. Any RV-12iS currently in production with Synergy will be finished at Synergy’s Eugene facility. Any aircraft not yet started will be completed at and by Van's Aircraft. Van's anticipates delivering aircraft that are already on the schedule on or before the estimated delivery dates we’ve previously communicated to individual customers.

As part of this change, Van's is staffing a dedicated SLSA build team, which is co-located at our Oregon factory in a new, dedicated work space. The design of this team and program will allow us to increase throughput and enable even quicker delivery of RV-12iS SLSA aircraft. Van's will leverage its existing people, experience and processes to optimize our ability to deliver more efficiently.

About Van's Aircraft

Headquartered in Aurora, Oregon, Van's Aircraft is the largest manufacturer of airplane kits in the world, with more than 10,000 flying examples. For more information on Van’s Aircraft, Inc. and the most successful line of kit aircraft in aviation history, visit the Van’s Aircraft web site at http://www.vansaircraft.com, and for more information about the RV-12iS aircraft, visit http://www.flyrv12.com.
__________________
Van's Aircraft - Marketing, Media & Community
Van's web site | Instagram | Facebook
 
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'זה מוכר בארץ כאולטראלייט ?'
זה מוכר בארץ כאולטראלייט ?
05/09/2018 | 13:33
2
102
שלום,
 
שתי שאלות :
 
1. האם זה מרושיין בארץ כאולטראלייט (לפי התקן הגרמני או הבריטי שלפיו רת"א מחייבים) ?
2. האם זה כבר לא נקרא בניה עצמית ?
 
לפי מה שאני יודע רק אם שני התנאים מעלה מתקיימים אפשר להביא כזה מטוס וזה פחות תלוי אם "רוצים לרכוש" או לא.
 
תודה
לצפיה ב-'RV12iS'
RV12iS
05/09/2018 | 16:01
1
134
1. כן - מוכר בארץ כאולטראלייט (כל מטוס העונה להגדרה LSA מוכר בארץ כאולטראלייט)
2. ניתן להשיג את המטוס בשלוש תצורות: א. בנוי ומוכן לטיסה (התחזוקה רק ע"י מכון בדק). ב. E-LSA על הרוכש להשלים את הבניה בדיוק על פי התכן של היצרן (לא חייב להיות 51 אחוזים. התחזוקה רק ע"י מי שעבר קורס תחזוקה של 120 שעות או ע"י מכון בדק). ג. מטוס בבנייה עצמית לפי חוק 51 אחוז. הבונה רשאי להכניס שינויים עפ"י ראות עיניו. התחזוקה ע"י הבונה או ע"י מכון בדק.
 
והערה כללית
כל מה שכתבתי - בערבון מוגבל - לא מבחינת האמריקאים אלא מבחינת רת"א, אצלם הכל תלוי במצב הרוח של הפקיד.
אבל, עדיין, לדעתי, זהו מטוס מצוין ובהחלט כדאי ברכישה.
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'תודה אריאל'
תודה אריאל
05/09/2018 | 16:04
60
לצפיה ב-'נחיתה בכוח חלקי'
נחיתה בכוח חלקי
29/08/2018 | 19:43
300
חוויות של מי שחווה זאת תתקבלנה בשמחה.
לצפיה ב-'כרגע אני במופע באיווה, האקסטרא בהאנגר עם ה A-10'
כרגע אני במופע באיווה, האקסטרא בהאנגר עם ה A-10
25/08/2018 | 15:47
12
390
בתמונה השניה, ה A-10 השני שנשלף החוצה מ האנגר אחר, כדי שיהיה מקום לערוך pilot brief בנוכחות ילדי בית ספר, שהגיעו במאורגן במסגרת יום ראשון של החזרה ללימודים.

דרך אגב בזמן החופשי יוצא לי המון לשוחח עם שני הטייסים של ה A-10, (זה כבר מופע שני העונה שאנחנו נפגשים)
ובמהלך השיחות הסתבר לי, שישנו בחור שגדל כישראלי ומשרת בטייסת שלהם כטייס. נשמע מרתק!
לצפיה ב-'ברוך השב'
ברוך השב
26/08/2018 | 08:40
11
177
מייק,
ברוך השב לפורום מ"גלות"...
תמיד מעניין לקרא ולראות את מרכולתך.
אבי
 
לצפיה ב-'מצטרף לאבי !!!'
מצטרף לאבי !!!
27/08/2018 | 21:07
1
130
ומוסיף שאשמח לצפות בוידאו ממופעים חדשים שלך...
לצפיה ב-'הנה כמה שהעלתי לפייסבוק. מצלמת ה 360 של gopro עובדת עם שני '
הנה כמה שהעלתי לפייסבוק. מצלמת ה 360 של gopro עובדת עם שני
29/08/2018 | 13:25
160
כרטיסי זיכרון, ובכדי לאחד את שניהם לסרטון שניתן להעלות ליוטיוב צריך כנראה תואר מהנדס תוכנה
לעומת זאת לפייסבוק ניתן פשוט להוריד קטעים של עד 30 שניות ישר מהמצלמה, ופייסבוק לא מחרבש את התצוגה.

https://www.facebook.com/1001292355/posts/10212337...

https://www.facebook.com/1001292355/posts/10212337...

https://www.facebook.com/1001292355/posts/10212337...

https://www.facebook.com/1001292355/posts/10212353...

https://www.facebook.com/1001292355/posts/10212353...


לצפיה ב-'המשרד החדש'
המשרד החדש
31/08/2018 | 02:29
8
222
לצפיה ב-'Fucking תפוז, עדיין לא פתרו את תופעת התמונות ההפוכות מאייפון'
Fucking תפוז, עדיין לא פתרו את תופעת התמונות ההפוכות מאייפון
31/08/2018 | 02:33
71
לצפיה ב-'אני בטוח שאפילו משרד לבד לא נתנו לך'
אני בטוח שאפילו משרד לבד לא נתנו לך
31/08/2018 | 03:07
125
אבל באמת הנוף לא רע.
 
(ד"א - הפוך, גוטה, הפוך!)
לצפיה ב-'היי מייק'
היי מייק
02/09/2018 | 13:56
4
109
תודה עבור הקישורים, אבל אני נטול חשבון פייסבוק..
ג'וב חדש ???
לצפיה ב-'כן, מושב ימין על Hawker 800xp. מציעים פה בשוק הצעות שקשה '
כן, מושב ימין על Hawker 800xp. מציעים פה בשוק הצעות שקשה
02/09/2018 | 17:41
3
148
לסרב להן בגלל החוסר בטייסים.
אף פעם לא תכננתי גם לא חלמתי על  לטוס מקצועי בשביל אף אחד, כל חיי הייתי עצמאי, ועדיין אני בעל עסק, אבל לאחרונה, מחזרים פה אחר טייסים שיש ברשותם את ההגדרים של מכשירים ודו מנועי, וסך שעות מעל 1500.
יש פה חברות תעופה שמציעות $70,000 כבונוס על חתימת חוזה הצטרפות אליהן. וכמובן שהן גם משלמות על כל ההכשרה.
לי הציעו משרה מלאה 135. כשיש למטוס המדובר צוות של שלושה טייסים סך הכל, כך שיוצא שכל אחד פעיל בכוננות שבועיים ובחופש שבוע. בשבועיים כוננות אתה בבית עד שמתקשרים לצוות אותך לטיסה, בד״כ השיחה היא על טיסה יום יומיים קדימה, אבל ייתכן שתהיינה קריאות של הגעה לשדה תוך שעה. והמראה תוך שעתיים מרגע הקריאה.אחרי 6 בערב לא יכולים לבקש להגיע באותו ערב.
רק מה...השדה המדובר הינו 12 דקות נסיעה מהבית שלי..כך שהחיים ממשיכים כרגיל עד שיש טיסה.
לדעתי למי שחולם על מקצוע כטייס, עכשיו זה זמן מעולה להיכנס לזה.
לצפיה ב-'יפה. בהצלחה !'
יפה. בהצלחה !
02/09/2018 | 20:11
2
96
זה אומר שאתה מקבל הכשרה להגדר סילון על חשבון חברת התעופה ?
זהו קו מסוים ? או שיכולים להציב אותך לטיסות ליעדים שונים ?
 
 
לצפיה ב-'Part 135 זה טיסות שכר, בעיקרון זה כמו נהג לימוזינה'
Part 135 זה טיסות שכר, בעיקרון זה כמו נהג לימוזינה
02/09/2018 | 20:41
1
129
אווירי ...
את ההכשרה על המטוס הספציפי עושים ב Flight Safety, זה 16 יום של Ground School וטיסות בסימולטור, עם בוחן בעל פה ובחינה בסימולטור ביום האחרון.
אין כזה דבר הגדר סילון, יש Type Rating על מטוס ספציפי.
טיסה של אלפי שעות על מטוס סילון מדגם מסויים, לא מקנה זכויות לטוס על דגם אחר, אלא אם כן אתה הולך ל flight Safety ומוציא Type Rating למטוס הבא עליו תטוס.
לי לא היה שום נסיון על מנוע סילון, אבל עם ה Type rating שקיבלתי אני יכול לטוס ב Hawker 800XP
אין לי אישורים לטוס על Hawker 900 למשל, אלא אם ישלחו אותי שוב ללימוד והוצאת Type על ה 900.

דרך אגב, בטיסה המסחרית הראשונה שעשיתי לפני שבוע, איבדנו יכולת דחיסות לחץ תוך טיפוס,  כך שחזרנו לשדה המקור בניו ג׳רזי, והורדנו את הנוסעים, עד שקיבלנו אישור מהחברה ובהתאם לפי ה MEL להחזיר את המטוס לשיקגו למחרת לתיקונים בגובה 10,000 ללא דחיסות לחץ.
בינתיים לא משעמם לי, וחתמתי חוזה לשנה, נראה איך ארגיש לגבי זה בעוד שנה
לצפיה ב-'אחלה. למדתי עוד משהו.'
אחלה. למדתי עוד משהו.
02/09/2018 | 20:52
55
לצפיה ב-'המשרד החדש-Window view'
המשרד החדש-Window view
03/09/2018 | 08:53
106
ברכות על הג'וב החדש! לא לערבב אוירובטיקה עם נוסעים מאחור...תרתי משמע. 
לצפיה ב-'ליל כוכבים נופלים בנגב'
ליל כוכבים נופלים בנגב
12/08/2018 | 00:51
4
330
תודה לג'ינג'י על אירוך קומפלט
היה כיף לפגוש את מי שבא
 
תמונות ראשונות כבר כאן
לצפיה ב-'שבירת מחסום הקול במיסטר 4 ע"י טייסת צרפתיה '
שבירת מחסום הקול במיסטר 4 ע"י טייסת צרפתיה
11/08/2018 | 21:49
1
287
סרטון אנימציה איכותי ( גם אם סכריני באופן מוגזם)
באחד הקטעים נראה שהוסיפו מבער למיסטר לצורך הטיסה.
 
<iframe></iframe>
לצפיה ב-'ז'קלין אוריול'
ז'קלין אוריול
12/08/2018 | 13:09
152
טייסת ניסוי צרפתיה מפורסמת. הראשונה ששברה את מחסום הקול.
לצפיה ב-'TBO למנועים'
TBO למנועים
05/08/2018 | 10:37
5
370
משהו שכדאי לקרוא ולהבין. מכוון גם למפקחי רת"א
לצפיה ב-'הבעיה אינה אצל המפקחים'
הבעיה אינה אצל המפקחים
05/08/2018 | 19:35
1
267
הבעיה המרכזית מקורה בעובדה כי רבים מהפקידים של רת"א "חדורי מוטיבציה" וכאשר יושבים לתקן תקנות, שני דברים מנחים אותם:
א. אין להם הידע המקצועי הנדרש
ב. יש להם "יועצים משפטיים" שבודאי ובודאי אינם מבינים דבר וחצי דבר בתעופה.
ובשל כך, אינם מוכנים "לקחת סיכונים" (במילים פחות מגוהצות - כסת"ח) ואז התקנות משקפות את חוסר ההבנה המקצועית הנדרשת הן של הפקידים והן של היועצים המשפטיים.
וחמורה הרבה יותר מכך, היא העובדה כי אינם מוכנים לשמוע דעות אחרות של בעלי מקצוע.
אני חושב כי אחת הדוגמאות הטובות היא התקנה המגבילה שימוש במנועי רוטאקס לעד 15 שנה והם אינם מוכנים לקבל כל דיעה אחרת.
אריאלך אריאלי
 
לצפיה ב-'ואוסיף הסתייגות:'
ואוסיף הסתייגות:
05/08/2018 | 19:37
233
למרות מה שכתבתי קודם, ישנו אדם אחד ברת"א, שנפגש איתי לא מעט, מקשיב ומבקש ללמוד. (איך ינוצל הידע שהוא רוכש? זו כבר שאלה אחרת - גם אם לא תלויה בו).
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'בהפעלה פרטית בארץ'
בהפעלה פרטית בארץ
05/08/2018 | 23:08
1
302
אסור לעבור TBO?
לצפיה ב-'נכון'
נכון
08/08/2018 | 12:43
182
לפעמים מקבלים הארכה של כ 10%
לצפיה ב-'עמדת רת"א'
עמדת רת"א
22/08/2018 | 19:01
94
כפי שנאמר לי: "תביא המלצה מן היצרן ונאמץ אותה".
ברור שאין הגיון בשיפוץ מנוע לפי שעות ולא לפי מצבו.
מכרתי פעם רכב, לאחר קרוב ל-400,000 ק"מ, שלא אכל טיפת שמן בין טיפולים ולא איבד טיפת מים.
לפי מהירות ממוצעת של 40-45 קמ"ש, הוא עבד סדר גודל של 10,000 שעות עד שמכרתיו, ובטח המשיך לעבוד עוד הרבה זמן אחר כך.
 
דוד.
לצפיה ב-'עוד על הליכה סביב'
עוד על הליכה סביב
01/08/2018 | 18:53
352
ריענון טוב לוותיקים שביננו והסבר לא רע למתחילים.
חוויות למישהו?

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ