לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1270812,708 עוקבים אודות עסקים

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'חולצה עם כותפות'
חולצה עם כותפות
06/03/2019 | 19:54
2
302
מישהו יודע היכן ניתן להשיג חולצה גברית לבנה עם כותפות?
לצפיה ב-'אמאזון'
אמאזון
08/03/2019 | 00:07
180
חפש:
white uniform shirts with epaulets for men
לצפיה ב-'חולצה לליאור'
חולצה לליאור
08/03/2019 | 08:32
230
תפנה למדריך הטיסה גדי אדן בהרצליה. יש לו חנות אינטרנטית. יש לו גם כותפות
לצפיה ב-'מכירת מטוסים-בהזדמנות'
מכירת מטוסים-בהזדמנות
06/03/2019 | 10:17
7
449
משרד הביטחון מציע למכירה 5 מטוסים מדגם Bonanza A-36 תוצרת ביצ'קראפט ארה"ב. ( פשוש ). יום סיור ללקוחות ייערך ב-5.5.2019 בשעה 10:00 בשער בסיס שדה דב ת"א. להשתתפות בסיור יש להירשם מראש עד תאריך 4.3.2019 עד שעה 14:00.לרישום ולקבלת פרטים יש לפנות בטלפון 03-6977947 / 7991, או במייל zahi_presman@mot.org.il יש לציין שם פרטי ומשפחה, מס' ת.ז. ומספר טל. נייד. ניתן להוריד טפסי מכרז באתר www.online.org.gov.il. מי שרוצה לגשת ולזכות במחיר זול יתקשר איתי בפרטי.
לצפיה ב-'שכחת לציין שכל החמישה נמכרים כיחידה אחת, ולא בנפרד.'
שכחת לציין שכל החמישה נמכרים כיחידה אחת, ולא בנפרד.
06/03/2019 | 20:54
188
לצפיה ב-'יוסי, הפשוש הוא סוקטה טרינידד, הבוננזה מכונה חופית'
יוסי, הפשוש הוא סוקטה טרינידד, הבוננזה מכונה חופית
08/03/2019 | 00:01
170
לצפיה ב-'ולגבי הקישור - התכוונת www.online.mod.gov.il אני משער....'
ולגבי הקישור - התכוונת www.online.mod.gov.il אני משער....
08/03/2019 | 00:19
4
182
בנוסף, לגבי מה שכתבת בתשובה למייק, אתה בטוח? ציטוט מהמכרז:
3. הצעת המציע תוגש עבור כל חמשת המטוסים, וכשהיא נקובה בדולר אמריקאי. לא תתקבל הצעה עבור חלק מהמטוסים.
לצפיה ב-'Bonanza A-36'
Bonanza A-36
08/03/2019 | 08:27
3
292
שלום טל 
אתה צודק לגבי הקישור ולגבי הכינוי. לגבי המכרז : יש נוהל קבוע, בתחילה מתנים רכישת כל המטוסים. תמיד אין קונה כזה (בארץ). מכירת המטוסים כפופה לאישור ארה"ב,מוציאים מכרז שני עם אפשרות לקנות חלק מהמטוסים, כאן מתחילה ההצגה.
בזמנו הוצאו למכרז כזה 10 מטוסי קינגאייר דו-מנועיים + מנועים חדשים בארגז +הרבה חלקי חילוף. בסיור שהשתתפתי בחצרים היו גם עמית דותן שניגש למכרז עם שותפו איתי טרנר, כמו כן דגני (טייס ח"א מסוקים לשעבר) שניגש למכרז עבור אחיו, שהיה בעל חברה ומוסך למטוסים בארה"ב. אמרתי להם שאני מתכוון להציע 20K.ורק מטוס אחד, עמית אמר שהם יציעו 50K כנ"ל ודגני התכוון להציא 300K עבור הכל. אף הצעה לא התקבלה ופורסם מכרז שני.כולנו הצענו אותו הדבר והוזמנו לתמחור. אני ב13:00 עמית ב13:30 ודגני ב14:00. באתי ראשון ואנשי משרד הביטחון אינם. הגיעו עמית ודגני ועדיין אין אף אחד. תיאמנו ביניינו כי הם יפרשו מהמכרז ואילו אני אציע 200K עבור כל החבילה. אנשי משרד הביטחון כעסו וטענו כי תיאמנו ביניינו את המחירים. המכרז בוטל. לאחר כשנתיים קנה עמית את כל החבילה ב-100K. המטוס נקרא "חופית" ודורשים עבורו  בשוק האזרחי178K למודל 1978 עד 404.5K למודל 2003. לעניות דעתי ניתן לקנות כל מטוס ב50K מקסימום כי שהם עוברים לשוק האזרחי נדרש TYPE CERTIFICAT שעולה הרבה זאת משום שח"א לא כפוף ל-AD ומתקין / משנה את המטוס לצרכיו.
חכה ותראה את התוצאה בסוף. (אנשי סיב"ט לא כ"כ מבינים במטוסים ובמכירה.)
הם קובעים לעצמם מחיר - לפי הערכת שמאי, אולם אחרי 2 מכרזים הם רשאים למכור בכל מחיר במו"מ. בבודדים או בכולם. כך בד"כ זה קורה.
לצפיה ב-'הבנתי - תודה על ההסבר המפורט!'
הבנתי - תודה על ההסבר המפורט!
10/03/2019 | 01:21
106
לצפיה ב-'ההסבר שלך נכון והגיוני, אבל משתמע ממנו, שזה בזבוז זמן'
ההסבר שלך נכון והגיוני, אבל משתמע ממנו, שזה בזבוז זמן
10/03/2019 | 18:05
1
205
לגשת למכרז הראשון, ופשוט צריך להמתין למכרז השלישי.
לצפיה ב-'הליך המכרז'
הליך המכרז
11/03/2019 | 21:20
200
עקרונית אתה צודק, אבל על המכרז השני תקבל הודעה ולא תהיה צריך לחפש יום יום בעיתונות, אפשרי גם שתפספס. כמו שאמרתי, בפעם השלישית הם לא כפופים לנוהל מכרזים והמשתתפים הקודמים מקבלים הודעה טלפונית. באים לתימחור  שתלוי ביכולת המיקוח. אני לא יודע את מצב המטוסים, מצב שקובע את גובה השמאות.
לצפיה ב-'מכירת המטוסים'
מכירת המטוסים
07/03/2019 | 12:39
353
מייק, כבעל ניסיון שהשתתף כבר במכרז שכזה, כל מטוס נמכר בנפרד. כמובן שניתן להציע לקנות את כל המטוסים או חלקם. לא סתם הצעתי לעזור למי שירצה להשתתף, כיוון שלאחר שלב ההצעות משרד הביטחון עורך מיקצה שיפורים ומנסה להשיג קצת/הרבה יותר כסף.
לצפיה ב-'סוף סוף... התקבל אישור לפטנט המכונית המעופפת האוניברסאלית'
סוף סוף... התקבל אישור לפטנט המכונית המעופפת האוניברסאלית
01/03/2019 | 23:00
2
320
בהמשך לסקר משתמשים פוטנציאלים שערכנו באתר לפני כשנה
 
סוף סוף, התקבל IPRP חיובי לפטנט PCT מרשות הפטנטים האירופית, לפרויקט המכונית המעופפת האוניברסאלית.
 
ראו בקבצים המצורפים.
 
בתקווה שתוך שנים לא רבות תוכלו להנות מהמוצר באוויר.
לצפיה ב-'באמת יפה ומרשים'
באמת יפה ומרשים
03/03/2019 | 18:30
1
137
הרבה מזל טוב לרגל השגת אבן הדרך.
 
אם אוכל לשאול:
* מה הסטטוס שלכם לגבי בקשת הפטנט המקורית? האם היא אושרה כבר?
* אם אני מבין נכון, יש לכם עוד כארבעה חודשים להגשת בקשה לפטנט במדינות שונות. היכן בכוונתכם להגיש?
* מה היה ב-Claims שעליהן ויתרתם (16 ומעלה)? האם ויתרתם עליהן גם בבקשה המקורית?
* ומה לגבי המוצר עצמו - האם התקדמתם?
לצפיה ב-'תשובות'
תשובות
04/03/2019 | 09:24
132
ראשית תודה,
 
אחרי בקשה ראשונית (המכונה פרוביזורית) שלא נבדקת על ידי אף גורם ומשמשת רק ל"תפיסת" תאריך בכורה, מגישים בקשת PCT. בקשה זו נבחנת כבקשת פטנט לכל דבר. בחרתי להגיש את הבקשה באירופה. הבקשה אושרה על ידי הבוחן של רשות הפטנטים האירופאית, ועל כן, הבקשה הלאומית שתוגש באירופה תאושר ללא בחינה נוספת.
 
בשקות לאומיות שיוגשו במקומות אחרים יבחנו בבחינה מזורזת ויאושרו.
 
בקשות לאומיות יוגשו בארה"ב, אירופה (האיחוד), יפן, דרום קוריאה וסין. טווח זה מכסה על מרבית השווקים ומרבית היצרנים.
 
בקשות 1-15 הן עיקר הפטנט ומתייחסות לפלטפורמת הטיסה, החיבור לרכב והשילוב בינהם.  ארבע הנוספות התייחסו אך ורק לרכב. בקשות אלו לא אושרו כיוון שנחשבות לדבר שבעל מקצוע היה יכול לבצען גם ללא רישום פטנט. הואיל ואינן משמעותיות כלל להגנה, ועל מנת לקצר את התהליך בחרנו להשמיטן לאחר קבלת ההתיחסות הראשונית של הבוחן.
 
המתנו עד לסיום בחינת ה PCT ואישורו על מנת לפנות למשקיעים וזה השלב הנוכחי.
 
בברכה
 
 
 
 
לצפיה ב-'נחיתות חלקות'
נחיתות חלקות
02/03/2019 | 11:21
294
המאמר שתירגם איציק טוב ומועיל. ברצוני להוסיף:
לאור התאונה האחרונה, בה התרסק מטוס עם כדורגלן מפורסם במימי
תעלת לה מאנש ולאור העובדה כי הרבה טייסים מתכננים טיסות חו"ל עם חד-מנועי, לדעתי כל טייס פרטי חייב להקדיש 80% מטיסותיו לאימוני נחיתה, זאת
במקום ל"גהץ" את השמיים בטיסות לחיפה, ראש פינה וכו'. שליטה מירבית בנחיתות תעזור משמעותית  במקרה של אובדן מנוע מעל הים. רצוי להשתמש
בתקציב המוגבל (לרוב) באימוני נגיעה&הליכה סביב, זאת פעמיים בחודש, כל פעם לתצי שעה. בחצי שעה כזו ניתן לבצע בקלות 5 נחיתות  ולהשתדרג משמעותית.
לצפיה ב-'צמיגים למסירה'
צמיגים למסירה
27/02/2019 | 20:24
304
בהזדמנות למסירה שני צמיגי good year 10/6.5 לפנות בפרטי.
לצפיה ב-'רשימת תיוג לחירום'
רשימת תיוג לחירום
27/02/2019 | 11:12
296
בתרגום המצורף, אומר הכותב במילים ברורות שאין צורך לשנן בעל פה את כל בד"ח החירום אלא רק את מצילי החיים.
האם זו גם דעתכם?
מישהו יכול לחלוק מנסיונו?
לצפיה ב-'מחפש שותף/ים לטקסן'
מחפש שותף/ים לטקסן
26/02/2019 | 17:59
283
חונה בהנגאר בראשל"צ.
מטוס שמור ומטופל - מנוע עם כ-350 שעות, פרופלור חדש.
לפרטים - אילן 054-5235522
לצפיה ב-'Texan club 2019'
Texan club 2019
21/02/2019 | 21:44
7
440
לטייסים שלום

אנו שמחים לבשר על הקמת מועדון טייסים לרכישה ותפעול של מטוס טכסן חדש. 
המטרה העיקרית מצד אחד זה לטוס על מטוס חדש ומודרני,  ומצד שני להתחלק ולהקטין למינימום את הוצאות הגדולות הכרוכות כיום באחזקת מטוס.
הרעיון אינו חדש, הוא מיושם בהצלחה במנחת על שני מטוסי כנף עלית, ואנחנו החלטנו לקנות מטוס כנף תחתית חדש מהניילונים.
הרעיון מיושם גם בחיפה על מטוס דימונד ושם יש כעשרים שותפים, והמועדונים פועלים בהצלחה מרובה.
טיסה מתחיל להיות תחביב, יקר, יקר מאוד, ואנחנו רוצים להפוך אותו לתחביב בהישג יד, מחיר שפוי שלא ישרוף לנו את הכיס.
אין שום הצדקה להחזיק מטוס עם עוד שותף או שנים ולשאת בעול ההוצאות הכבדות. אין לזה הצדקה.
העלינו את הרעיון על פלייר מסוגנן שמתאר את הרעיון בכללותו.
הרעיון שמטוס זה יהיה מטוס בסיסי עם פנל אנלוגי ופרופלור פסיעה קבועה וכמובן ללא גלגלים מתקפלים, רדיו וטרנספונדר גרמין, אייפד מיני קבוע בפנל, והמטרה שיגיע במחיר סביר ושהוצאות התחזוקה יהיו גם סבירות.
יהיו לו כמה תוספות שיאפשרו לו לבצע טיסות לחו"ל כגון אופק מלאכותי תוצרת גרמין, טייס אוטומטי, מצנח חירום, גיפיאס גרמין Aera 660, ומכלי דלק גדולים.
השאיפה היא לקבוצה בת 10 שותפים,  ולמחיר שעת טיסה הכולל קרן מנוע, קרן פרופלור, קרן צמיגים, והוצאות על ביקורות שוטפות - יהיו  באזור ה-180 ש"ח לא כולל הדלק.
הוצאות ביטוח, וחנייה יתחלקו שווה בשווה בין השותפים.
המטוס מתוכנן לחנות בשלב ראשון בחנייה חיצונית במנחת ראשון לציון מחוסר מקום בתוך האנגרים.

עלות משוערת למטוס כזה בארץ הינו,כ- 590,000 ש"ח כולל:
הובלה לארץ, COA, שתי זוגות אוזניות  Zulu של Lightspeed , אייפד מיני, אגרות, מיסוי בארץ, כיסוי מיוחד של חברת Fly Synthesis לחנייה חיצונית, וגיפיאס גרמין aera 660. 
בקיצור - Ready to fly על המסלול בראשון לציון.

כל מי שמעוניין / מתעניין ומבקש לקבל עוד פרטים מוזמן לשלוח מייל ל: 
texanclub2019@gmail.com
 
בברכה
שמעון שי+אורי אמיתי
לצפיה ב-'נראה מעולה'
נראה מעולה
23/02/2019 | 02:08
3
201
רק כמה הערות קטנות לתקנון:
 
- ההוצאות בפועל תמיד מפתיעות. מה עושים עם הוצאות לא צפויות, שגדולות מהיתרה בבנק? כמובן קרן המנוע תגרום להצטברות כסף עד אוברול, אבל אם ההוצאות השוטפות יהיו גדולות יותר לא ישאר מספיק לאוברול. אצלנו הוצאות לא צפויות שלא קשורות לשעות טיסה מתחלקות שווה בשווה, הוצאות לא צפויות שכן קשורות לשעות טיסה (תחזוקה) משוקללות לפי שעות הטיסה בששה החודשים האחרונים.
- "שברת שילמת" זה יפה, אבל צריך שיהיה ברור מה קורה לגבי נזק שלא נגרם באשמת הטייס (לדוגמה בגלל שהתפוצץ צמיג בנחיתה חלקה)
- אם טייס גרם נזק באשמתו, ותעריף הביטוח קופץ בשנה הבאה בעקבות המקרה?
- לפחות אצלנו אם טייס רוצה לצאת, ומוצא שותף חדש, הקבוצה לא יכולה לסרב אבל יש לה את זכות הראשונים לקנות את חלקו במחיר שהקונה הפוטנציאלי היה משלם. ככה אף אחד לא מרגיש "כלוא".
- שעות הובס או טאך?
- טיפול מצנח הוא לא לפי שעות טיסה אלא זמן, ולכן ראוי שיהיה חלק מההוצאות השנתיות - ובכלל כדאי לציין שכל הוצאה שתלויה ישירות בזמן טיסה תגולם במחיר שעת טיסה, וכל הוצאה שהיא ללא קשר לשעות טיסה תחולק שווה בשווה.
- שדרוגים עתידיים - מחייב הסכמה של כל השותפים?
- תקלות שלא בשדה הבית (במיוחד בחו"ל) - כדאי להגדיר שרק עלויות ישירות של תיקון המטוס ישולמו על ידי הקבוצה, וכל הוצאות נלוות (מלון, כרטיסי טיסה חלופיים וכו) בלעדית ע"י הטייס.
 
לצפיה ב-'אם תרצו, תוכלו לקבל את התקנון של השותפות שלנו'
אם תרצו, תוכלו לקבל את התקנון של השותפות שלנו
24/02/2019 | 08:11
1
170
התקנון שלנו מתייחס, בחלקו, גם לשלבי הבנייה, את ניתן להשתמש גם בחלקים המתייחסים לתפעול השוטף.
אני חושב כי ענינו כמעט על כל הבעיות שהועלו כאן.
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'תקנון'
תקנון
17/03/2019 | 18:42
49
הי אריאל
אשמח לקבל את התקנון למייל שלי  uriamitai@gmail.com.
אשמח לכל הבהרה, הערה מניסיונכם האישי. ובכלל לקבל את התקנון במלואו.
שאלת אותי אם שקלנו קניית RV? אז לא. אני נשאר בתחום האזמים
שקרוב אלי וקל לי היות ואני גר 4 דקות נסיעה ממנחת ראשון לציון?
 
בברכה
אורי
לצפיה ב-'דורון - תודה על ההערות הבונות.'
דורון - תודה על ההערות הבונות.
17/03/2019 | 18:44
27
לצפיה ב-'האם שקלתם לקנות RV12?'
האם שקלתם לקנות RV12?
24/02/2019 | 08:02
187
RV12 S-LSA, חדש, "מהניילונים" עולה 118 אלף דולר בתצורתו הבסיסית (כולל כל מה שצויין לגבי הטקסן, אלא הוא פשוט יותר מבחינת המבנה (אלומיניום) וקל הרבה יותר לתחזוקה ויש לו כנפים מתפרקות (כמו של דאון) פירוק או הרכבה של הכנפיים, ע"י שני אנשים, תהליך של 5 עד שבע דקות. בארה"ב כבר טסים כארבע מאות מטוסים מסוג זה, "והיד עוד נטויה".
אני יודע כי בישראל עובד אפקט העדר וקשה לשכנע אנשים לבחון אפשרויות אחרות משל דברים קיימים, אך, אני מאד ממליץ לצאת מהמסגרת ולשקול את האפשרות ללכת על מטוס פשוט, יעיל, נח ואמין (נכון, ואולי פחות "יפה"   ).
אריאל אריאלי
(גילוי נאות - חוץ מהעובדה שיש לי מטוס שנבנה מקיט של וואנס, אין לי כל קשר מסחרי עם החברה)
לצפיה ב-'עלויות'
עלויות
13/03/2019 | 00:28
1
82
הי אורי, מה נשמע
 
כאחד שיושב היום על המדוכה, ורגע לפני שאני מחליט שאני קופץ חזרה לחידוש פעילות במרכז דאיה בנגב או הולך על שותפות עם 2 חברים ב"אווירון" פתוח -
 
האם תוכל לספר במה השתנו העלויות מאז (לפני עשור) ועד היום?
 
בזמנו אני זכרתי שעבור מה שאני רוצה ומחפש זה אכן 300 ברוטו לשעת טיסה באווירון, ועוד 15000 אלף לשנה לפני שהאווירון הוציא את האף שלו בכלל מההנגר (5000 לשנה עבור 3 שותפים, כמו מנוי לכפר המכביה...)
 
תודה
 
052-2738481
לצפיה ב-'עלויות'
עלויות
16/03/2019 | 19:58
80
נושא העלויות הינו בעייה קשה בענף התעופה.
בעשור האחרון הכל התייקר דרמטית. 
החל מנושא החנייה, והביטוחים, שאלו ההוצאות הקבועות בלי קשר אם טסת שעה בשנה או 100.
גם דלק, תיקונים, ביקורות התייקרו. בקיצור הכל נהייה יקר מאוד ומתחיל להכאיב מאוד בכיס.
היתרון הגדול של קבוצת שותפים, ואני לא מגלה פה שום דבר חדש זה קודם כל חלוקת ההוצאות הקבועות לעשר במקום שנים שלוש.
ההמשך די הוגן. טסת - שילמת. לא טסת לא שילמת. בתוך שעת טיסה יש את כל המרכיבים שקיימים בעלות הטיסה כמובן כולל מרכיבים שמשלמים אותם מאוחר יותר כמו ביקורת 100 או 200 ואו ביקורת 1200 וכד'.
כמובן המטוס מתוחזק על ידי מנהל קבוצה כך שתמיד יש לשותפים מטוס זמין.
בפוסט שלי יש נספחים הכוללים התיחסות לעלויות.
בברכה
אורי
לצפיה ב-'שדה דב החדש'
שדה דב החדש
19/02/2019 | 07:26
2
488
חישבו על זה.....
 
 
הם יכולים, אז מדוע שלא אנחנו?
 
אריאל
לצפיה ב-'דוגמא לא כ"כ טובה אריאל'
דוגמא לא כ"כ טובה אריאל
19/02/2019 | 07:41
1
302
השדה הזה שנמצא מול סן פרנסיסקו, לא פעיל כבר הרבה מאוד שנים. 
לצפיה ב-'התייחסתי לרעיון בלבד....'
התייחסתי לרעיון בלבד....
19/02/2019 | 09:29
174
לצפיה ב-'כמה מילים על נחיתות חלקות'
כמה מילים על נחיתות חלקות
12/02/2019 | 18:06
328
מצורף מאמר הדן בנושא.
אני מניח שלטייסים מנוסים אין צורך בטיפים האלו, הנחיתות שלנו מובנות וברורות.
לטייסים חדשים וחניכים, המאמר בהחלט עשוי לעזור.
ואם למישהו יש השגות, אנא השמיעו קולכם.
לצפיה ב-'כשל מנוע לאחר המראה'
כשל מנוע לאחר המראה
02/02/2019 | 18:27
10
390
דובר בזה רבות בעבר.
מצרף מאמר נוסף בנושא עם המלצה נחרצת של המחבר.
אשמח לשמוע דעה של מדריכים ומנוסים אחרים.
(אולי זה גם יעורר מעט את הפורום)
לצפיה ב-'אני לא מספיק מנוסה להשיב, אבל...'
אני לא מספיק מנוסה להשיב, אבל...
02/02/2019 | 23:35
9
335
הסרטון בנושא מעניין. 
 
 
לצפיה ב-'אני מניח שביצועי'
אני מניח שביצועי
03/02/2019 | 15:57
8
236
פייפר שונים מהמטוסים שמרביתנו טסים עליהם.
לא הייתי ממליץ לנסות את זה בצסנה.
לצפיה ב-'ברור,'
ברור,
03/02/2019 | 20:02
7
172
מן הסתם למטוסים בעלי משקל נמוך יותר מססנה, מהירות הזדקרות נמוכה יותר ויכולות תמרון טובות יותר במהירות נמוכה, אמור להיות קל יותר לבצע 180 בגובה נמוך כזה.
לצפיה ב-'לא בהכרח משקל יותר נמוך. פייפר לא יותר קל מססנה'
לא בהכרח משקל יותר נמוך. פייפר לא יותר קל מססנה
04/02/2019 | 07:39
6
202
ישנם נתונים כמו "עומס כנף", "יעילות אווירו-דינאמית" וכד, המשפיעים על אובדן הגובה במהירויות נמוכות.
אבל, בעיקר, וזו אולי, הנקודה החשובה, יכולת הטסה ומיומנות של הטייס.
 
טייס מנוסה יודע להפיק מהמטוס את מיטב הביצועים בתנאים שונים. 
 
ואני חוזר וממליץ על מה שכבר נאמר פעמים רבות לפני: בכשל מנוע בהמראה - נסיון נחיתה בתוך גיזרה מוגבלת שרוחבה תלוי בגובה בו כשל המנוע. ככל שהגובה גבוהה יותר - הגזרה יכולה להיות רחבה יותר.
לצפיה ב-''
04/02/2019 | 16:31
79
אכן כך 
לצפיה ב-'אם נדייק...'
אם נדייק...
04/02/2019 | 17:39
4
178
ססנה 152  757 ק"ג gross weight 
carbon cub קטגוריית  598LSA ק"ג.
לצפיה ב-'האם אתה בטוח כי ההדגמה נעשתה בפייפר LSA?'
האם אתה בטוח כי ההדגמה נעשתה בפייפר LSA?
04/02/2019 | 19:09
3
131
לצפיה ב-'רק לשם השוואה, בדאונים...'
רק לשם השוואה, בדאונים...
05/02/2019 | 18:25
179
גם דאון עלול לחוות "אבדן כח" בגובה נמוך במהלך המראה. הגורם הנפוץ לכך הוא התנתקות לא רצונית, או קריעה, של הכבל המחבר את הדאון למטוס.
בדאונים סטנדרטים ניתן לחזור באופן בטוח אל המסלול בפניה של 180 מעלות (ולנחות עליו בניגוד לכיוון ההמראה) אם הגובה בו ניתק הכבל גדול מ- 200ft מעל המסלול. אם גובה הניתוק הוא מעל 350ft מעל המסלול ניתן לבצע הקפה שלמה מקוצרת (כלומר פניה של 360 מעלות) ולנחות על המסלול בכיוון ההמראה (בהנחה, כמובן, שהמסלול ארוך מספיק). במקומות רבים נהוג, שהמטוס הגורר מתחיל לסטות הצידה מציר מסלול (ימינה או שמאלה) בגובה נמוך יחסית, כך שבמקרה של ניתוק חירום פניה של 180 מעלות בכיוון הנגדי ממצבת את הדאון בדיוק מול המסלול, והוא אינו צריך לבצע תמרון נוסף (Tear Drop).
הפרוצדורות הללו אינן תאורטיות, וכל חניך מתרגל אותן באופן מעשי במהלך ההכשרה שלו לקראת רשיון דואה.
 
רפי
לצפיה ב-'הייתי בטוח עד ששאלת'
הייתי בטוח עד ששאלת
05/02/2019 | 20:27
168
לפני רכישת המטוס האחרון הוצע לי ע"י חבר ותיק בענף לרכוש CARBON CUB.
נאמר לי שמדובר במז"מ מצוין מבלי להרחיב. הלכנו על מטוס אחר, כך שלא בדקתי לעומק.
כעת כששאלת בדקתי ומצאתי שהמטוס מגיע בגרסאות שונות גם במשקל כולל של 2000 ליברות.
בכל מקרה הסתקרנתי ואני מנסה לבדוק. בהתאם אעדכן.
לצפיה ב-'אריאל'
אריאל
28/02/2019 | 23:17
48
זה המענה שקיבלתי מג'ייסון סניד לשאלתי האם מדובר ב- LSA:
Yes it meets the requirements.. but I just fly it experimental and I get a normal medical
לצפיה ב-'דו מנועיים להשכרה?'
דו מנועיים להשכרה?
31/01/2019 | 19:01
280
איזה דו מנועיים קיימים בהרצליה להשכרה לצורך הוספת הגדר? מהו סדר הגודל של המחירים כיום? למשל DA42NG ופייפר אצטק. תודה
לצפיה ב-'השנים עוברות אבל הזיכרונות אתנו... '
השנים עוברות אבל הזיכרונות אתנו...
15/01/2019 | 22:10
3
502
 
רמי בר ז"ל, השנים עוברות אבל הזיכרונות אתנו... היית ונשארת השראה לכל מי שהכיר אותך
לצפיה ב-'האזכרה תתקיים ביום שישי ה 25.1 בפארן'
האזכרה תתקיים ביום שישי ה 25.1 בפארן
16/01/2019 | 10:24
204
ביום שישי 25.1 בשעה 11:30 תתקיים בבית העלמין בפראן האזכרה לרמי.
לצפיה ב-'האבא של הדריפטר...בהחלט'
האבא של הדריפטר...בהחלט
18/01/2019 | 19:25
315
האיש הזה היה אגדה עוד בימי חייו
לצפיה ב-'משפטי רמי'
משפטי רמי
17/02/2019 | 22:56
108
מי שלא חולם - לא מגשים
 
 
לצפיה ב-'מחפש שותף.'
מחפש שותף.
14/01/2019 | 17:29
499
מחפש שותף לרכישת ג'ירופלן (טנדם).
סכום נידרש - 30.000 יורו (בקרוב)
לצפיה ב-'למכירה אזניות ANR של LughtSpeed'
למכירה אזניות ANR של LughtSpeed
12/01/2019 | 23:09
285
למכירה אזניות ANR של  LughtSpeed   דגם 20XL במצב מצויין .
מחיר מבוקש 850 ש"ח

דני 054-4788789
לצפיה ב-'נחיתה על "מסלול" שגוי'
נחיתה על "מסלול" שגוי
09/01/2019 | 07:36
3
475
סרטון שיכול לענין אחדים מאיתנו...
 
 
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'שני פתרונות שיכולים לסייע'
שני פתרונות שיכולים לסייע
13/01/2019 | 07:46
1
229
ישנם שני כלים בהם ניתן להשתמש במהלך נחיתות - האחד כוחו יפה לכל שדה והשני בעיקר לשדות גדולים:
1. לאחר ההתיישרות לפיינל להציץ במצפן ולראות שהכיוון תואם לזה של המסלול (פחות יעיל בשדות בעלי מסלולים מקבילים ו/או מסלול הסעה המקביל למסלול הנחיתה)
2. הכנסת תדר ה-ILS, במקומות בהם קיימת מערכת כזו, ווידוא שהמחט במרכז.
 
אבל, ובעיקר כמו שנאמר בכתבה, הרבה תשומת לב בשלבי הדיבור עם הפקח ובשלבי ההקפה. כל מי שטס איתי מתודרך שמרגע הכניסה ל-CTR, אף אחד לא מדבר - קוקפיט סטרילי. הסחות דעת בשלבים הקרייטים של המראה  ונחיתה תורמים רבות לפיקשושים.
לצפיה ב-' מסכים לגבי קוקפיט סטרילי, אבל מגדיר את זה אחרת'
מסכים לגבי קוקפיט סטרילי, אבל מגדיר את זה אחרת
18/01/2019 | 15:51
124
אני אומר לנוסעים שלי (כולל טייסים) שבשלבים הקריטיים של הטיסה (הסעה, המראה/נחיתה, הקפה, גישת מכשירים) השיחה מוגבלת לנושאים הקשורים ישירות לבטיחות הטיסה.
לצפיה ב-'אני במקרה הזדמנתי לפורום, אבל'
אני במקרה הזדמנתי לפורום, אבל
27/02/2019 | 08:48
37
למה לא מסמנים על המסלולים A,B,C ... גדולים, לפחות בקצוות.
 
לצפיה ב-'ראלי שטח בנגב'
ראלי שטח בנגב
22/12/2018 | 23:09
387
לצפיה ב-'ניהול משאבים בתא'
ניהול משאבים בתא
14/12/2018 | 16:30
384
גם בתא של טייס בודד יש לנהל משאבים.
צֵרפתי מאמר המעניק כמה עצות בנושא.
אני מניח שיש בינינו לא מעט ותיקים שיוכלו לתרום עוד המלצות לנושא או להתנגד לכתוב.
לצפיה ב-'לכל חובבי VAN"S'
לכל חובבי VAN"S
30/11/2018 | 20:59
1
490
לצפיה ב-'מדוע הפכנו להיות "חובבי Van's"?'
מדוע הפכנו להיות "חובבי Van's"?
01/12/2018 | 09:50
256
התשובה בגוף הסרט.
פשוט מטוסים מצויינים. צייתנים קלים להטסה ולא מכניסים ל"פינות מסוכנות".
מעטפת טיסה מאד רחבה והטיסה עצמה מאד מהנה. ראות מדהימה ביחס למטוסים אחרים.
ואם נצרף לכל אלו את האיכות הטכנית, קלות ופשטות הבנייה, נבין מדוע הפכנו "חובבי Van's".
אריאל אריאלי

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ