לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1270812,708 עוקבים אודות עסקים

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'למכירה 530 REFURBISHED GARMIN'
למכירה 530 REFURBISHED GARMIN
09/01/2018 | 10:35
303
למכירה  במצב חדש גארמין 530 מחודש מהמפעל עם תעודות.
 
איתן - 050-5203980
רמי - 054-7571681
 
 
לצפיה ב-'כניסה לשותפות'
כניסה לשותפות
07/01/2018 | 09:19
431
מעוניין לקבל פרטים לגבי כניסה לשותפות במטוס GA במצב טוב עם 4 מושבים.
עדיף לחניה באזור המרכז אבל לא מחייב...
 
לצפיה ב-'אקדמיה חדשה לתעופה נפתחת, הפעם באילת...'
אקדמיה חדשה לתעופה נפתחת, הפעם באילת...
03/01/2018 | 05:00
9
730
לצפיה ב-'העתיד הוורוד צופן להם הצלחה'
העתיד הוורוד צופן להם הצלחה
03/01/2018 | 18:07
8
426
אכן צפוי מחסור חמור בטייסים.
בפועל, האם יש מספיק מועמדים לקורס כבד שכזה?
האם המיזם יהיה כלכלי?
ימים יגידו, בכל מקרה - בהצלחה.
לצפיה ב-'בהצלחה, רק חבל שבקרוב ימשכו להם את השטיח (או המסלול) מתחת '
בהצלחה, רק חבל שבקרוב ימשכו להם את השטיח (או המסלול) מתחת
04/01/2018 | 09:40
1
382
לרגליים...שדה התעופה באילת יסגר עוד לפני שהחניך הראשון יסיים לימודים. ובאמת צריך שנתיים? בארה"ב זה לוקח מחצית הזמן. חצי הכוס המלאה היא שבין היזמים והמנהלים אנשי חי"א ואל על לשעבר, שאולי גם יצליחו לדחוף את הבוגרים שלהם למשרות טייס בחברות ישראליות.
מי שרוצה קריירה מהירה בתעופה, שילמד בפלורידה, ילמד סינית במקביל, וימצא ג'וב בסין. מחכים לו.
לצפיה ב-'אין כמו ללמוד לטוס באמריקה, ובפלורידה בפרט, מנסיון אישי.'
אין כמו ללמוד לטוס באמריקה, ובפלורידה בפרט, מנסיון אישי.
07/01/2018 | 03:35
296
מזג אויר ותנאים טובים כל השנה, זול, מגוון, ומקצועי מאד.
לצפיה ב-'המממ... בוא נחשוב על צבע העתיד...'
המממ... בוא נחשוב על צבע העתיד...
04/01/2018 | 16:30
5
402
אין ספק שיש מחסור בטייסים.  אבל...
- הם מבטיחים 200 שעות בשנתיים.  מעבר לזה שלא ברור למה זה צריך לקחת שנתיים, ולא בדיוק ברור איך אפשר לקבל רישיון מסחרי עם זה, מה אחרי זה? חברות תעופה לא מקבלות טייסים עם 200 שעות.
- איך בדיוק מתאמנים באילת? הקפות ממזרח או ממערב (להזכירכם - אין הקפה סדורה בשדה באילת).  השדה באילת לא בדיוק ידידותי למשתמשי התעופה הקלה.  חוץ מזה, איפה יהיו אזורי האימון? בין הגבול הירדני לגבול המצרי?
- איפה ייבחנו החניכים? בחינות עיוניות - יסעו לרת"א לכל בחינה? בחינות טיסה - בוחני רת"א יגיעו לאילת?
- אימונים באילת בשיא הקיץ? נו... והם גם אומרים ש 4 חניכים יצאו ביחד במטוס לניווטים.  
- איפה יהיו מכוני הבדק למטוסים? יביאו אותם להרצליה כל 50 שעות?
זה רק על קצה המזלג.  נראה לי שמישהו חי בלה לה לנד.  
ואחרי הכל - שיהיה להם בהצלחה.  
לצפיה ב-'העתיד כנראה ורוד'
העתיד כנראה ורוד
05/01/2018 | 14:56
4
359
אם הסיפור נכון ואלו הן הנפשות הפועלות הרי שברור שלא יהיו להם קשיים
רגולטוריים.
"מושחתים נמאסתם" זה רק בשביל ביבי?
ברת"א יושבים ל"ו צדיקים?
זוכר במקרה איך ביתו של מישהו התקבלה לישראיר עם 200 שעות?
רוצה עוד קצת מזה????
אני יותר מאשמח אם אכן המיזם יצליח, כל מי שיוזם משהו בתחום התעופה הכללילת יבורך!!.
לצפיה ב-'הערונת קטנטנה'
הערונת קטנטנה
05/01/2018 | 21:04
2
383
לא יודע בדיוק מאיפה אתה שואב את האינפורמציה, אבל אני מבטיח לך שבת של אף אחד לא התקבלה לישראייר עם 200 שעות, ולו בגלל שעם 200 שעות אתה לא יכול להיות טייס מסחרי ולהטיס נוסעים...
לצפיה ב-'כדאי שתבדוק את "הידע" שלך, אני לא שואב שום אינפורמציה'
כדאי שתבדוק את "הידע" שלך, אני לא שואב שום אינפורמציה
05/01/2018 | 23:57
345
פשוט הייתי שם. כנראה שלא כל מה שאתה לא יודע אכן לא קיים...
לצפיה ב-'מה צריך טייס בפרק 12 או 13 לעבוד כטייס משנה? מסחרי כמובן....'
מה צריך טייס בפרק 12 או 13 לעבוד כטייס משנה? מסחרי כמובן....
26/01/2018 | 13:56
130
ידידי טל,
 
מידיעותיך המשפטיות בוודאי אתה מכיר את התקנות המדברות על דרישות
מינימליות לטייסים מפקדים וטייסי משנה בחברות תעופה לפי פרק 12 או 13.
 
פרק 12:
כישורי טייס משנה
316.  לא יעסיק מחזיק רמ"א אדם, ולא יעסוק אדם, כטייס משנה של כלי טיס, אלא אם אותו אדם מחזיק בלפחות רשיון טייס מסחרי עם הגדרים מתאימים לאותו כלי טיס ועם הגדר מכשירים. בטיסות כט"מ יענה אותו אדם על דרישות הנסיון כאמור בתקנות הרשיונות.
 
 
פרק 13:
 
רשיונות לטייסים תק' (מס' 3)  תשמ"ח-1988 תק' תשע"ד-2014
458.  (א)  לא ישמש טייס כטייס מפקד על מטוס, או כטייס משנה של מטוס בהפעלה שבה נדרשים שלושה טייסים או יותר, אלא אם כן הוא מחזיק ברשיון טייס תובלה בנתיבי אויר ובהגדר סוג מתאים לאותו מטוס.
          (ב)  הפועל כטייס בתפקיד שאינו אחד מאלה המנויים בתקנת משנה (א), יחזיק לפחות ברשיון טייס מסחרי ובהגדר מכשירים.
 
כידוע לרשיון אוירון רב מנועי מסחרי צריך לא יותר מ- 150 שעות טיסה....
 
הנסיון הדרוש לקבלת הגדר אוירון
108.  אלה דרישות הנסיון המזערי לקבלת הגדר אוירון:
(1)  מאתיים שעות טיסה כטייס, או מאה וחמישים שעות טיסה אם המבקש עבר קורס אימונים בבית ספר להוראת טיס, בשנתיים שקדמו להגשת הבקשה לקבלת הרשיון;
 
מחיבור תקנות ההפעלה של פרק 12 או 13, עם תקנות הרשיונות עולה כי
טייס משנה יכול להיות עם 150 שעות טיסה. ואכן כך זה בחברות תעופה זרות רבות שבהן התקנות זהות, וכך זה בישראל כשרוצים להכניס מישהו לחברה...
אין כל בעיה משפטית....
 
שלמה זלקין
 
לצפיה ב-'ועוד הערונת בנוגע ל"נפשות הפועלות"'
ועוד הערונת בנוגע ל"נפשות הפועלות"
05/01/2018 | 22:04
416
יש "נפש" אחת בין רשימת היזמים שמבינה משהו באימון טייסים אזרחיים בתעופה הכללית, וגם הקשרים שלה ברת"א כבר לא מה שהיו פעם.  
לשים רמטכ"ל לשעבר בתמונה בכתבה זה מאד סקסי, אבל ברמה הפרקטית אין לזה שום משמעות.  ואגב, רשימת ההצלחות של חלוץ בשנים האחרונות לא ממש מרשימה.  
לצפיה ב-'"הדרך ארוכה ומפותלת"....'
"הדרך ארוכה ומפותלת"....
05/01/2018 | 17:47
2
427
לצפיה ב-'מקסים.'
מקסים.
10/01/2018 | 05:45
1
35
לצפיה ב-''
14/01/2018 | 16:06
לצפיה ב-'למכירה'
למכירה
04/01/2018 | 11:46
414
[ למכירה :-ספינר. מכשירי טיסה. מכשירי מנוע. מתג 24.מפתח הצתה. עיגולי פלסטיק לאיורור. בד ציפוי (סיסט). מצבר 12V/18AH. אינטרקום flightcom 2  ועוד....לפנות בפרטי רן  0524876442
לצפיה ב-'סרטון מעניין (וקצת ארוך) המספר את סיפורו של ה- A-10 '
סרטון מעניין (וקצת ארוך) המספר את סיפורו של ה- A-10
04/01/2018 | 07:37
241
הן ממבטם של המטיסים והן מזוית הראיה של הלוחמים על הקרקע.
בסרטון משולבים קטעים שצולמו במציאות באפגניסטן:
יש לגלול למטה
 
אריאל
לצפיה ב-'אושקוש 2018'
אושקוש 2018
03/01/2018 | 13:25
354
שלום חברים
אנחנו 2 טייסים (גם עם רשיונות אמריקאים) שמתכננים טיול לאושקוש השנה.
התכנון שלנו לקחת מטוס מניו יורק ולטוס לאושקוש (אולי עם עצירה בדרך באחד המוזיאונים) לשהות באושקוש 3-4 ימים באוהל מתחת למטוס ולחזור לניו יורק.
האם יש אנשים בקהל שיהיו מעוניינים לחוות את הטיסה איתנו ?
הכל כרגע בשלב תכנון ודברים יכולים להשתנות כמובן
המשך יום נעים
לצפיה ב-'מי יסרב לנחות פה?'
מי יסרב לנחות פה?
31/12/2017 | 19:55
2
523
...אבל לא בטוח שיסכים לנחות ככה...
 
לצפיה ב-'ברוכה השבה, עיינה'
ברוכה השבה, עיינה
01/01/2018 | 08:04
1
146
לצפיה ב-' '
01/01/2018 | 09:56
39
לצפיה ב-'מי בארצנו מתקן אזניות של DC (דויד קלארק)'
מי בארצנו מתקן אזניות של DC (דויד קלארק)
29/12/2017 | 15:21
1
185
מי מכיר ? מי יודע ? יש בארצנו מישהו שנותן שרות טכני לDC ?

לצפיה ב-'תבדוק באלחוט הצפון'
תבדוק באלחוט הצפון
31/12/2017 | 14:11
174
איפשהו באיזור חיפה
לצפיה ב-'שאלות בקשר לנתיבים ...'
שאלות בקשר לנתיבים ...
26/12/2017 | 09:38
6
435
שלום לכולם!
האם יש אפשרות לטוס עם טרייק, באמצע השבוע, מאזור קריית מלאכי לאזור אשלים... ולנחות כמה שיותר קרוב לישוב עצמו?
תודה לכל עזרה...טיסות בטוחות.
לצפיה ב-'תשובה חלקית'
תשובה חלקית
26/12/2017 | 15:10
272
טרייק הוא אז"מ לכל דבר ולכן יכול לטוס על הנתיבים מקרית גת ועד לצומת טללים בלי בעיה לאחר בקשת מרשה מיוחד (עבור המקטע משדה תימן ועד טללים)
אשלים זה כבר בתוך בועת שיבטה שהיא בועת סופ"ש. לא יודע להגיד האם ניתן לצאת מהנתיב ולנחות לידו.
מעבר לכל זה צריך לזכור שגם בשביל להמריא מקרית גת וגם כדי לנחות באשלים אתה צריך שיהיה לך הגדר שטח הפעלה כדי בכלל להמריא ולנחות ממקום שאינו מרושיין כמנחת.
אשמח לשמוע עוד תובנות בנושא...
לצפיה ב-'נתיבי אמצע שבוע דרומית לכו באר שבע.'
נתיבי אמצע שבוע דרומית לכו באר שבע.
27/12/2017 | 05:58
3
229
לא קיימים. אתה מבקש יום לפני הטיסה עד שעה 13.00 במרשה מיוחד ולא תקבל. אמצע השבוע שלך מתחיל ביום ו" בשעה 14.00 ומסתיים באור אחרון. לאחרונה איפשרו לטייס. G.A המטיס אז"ם ולטייסי אז"ם עם אישור מיוחד שמי המתקבל מרת"א לטוס דרומה בנתיבי תובלה נמוכים: C.V.F.R. פנה למפקח בכיר תאופיק חתיב ברת"א ואם לדעתו יש לך את הניסיון והיולת, תקבל את האישור.
לצפיה ב-'מרשה מיוחד'
מרשה מיוחד
27/12/2017 | 12:02
2
204
לא מסכים איתך לגבי המרשה המיוחד.
יצא לי להגיש ולקבל מספר פעמים וללא בעיות מיוחדות באמצע השבוע.
כמובן שצריך לבדוק נוטמים רלוונטיים והכול.
הדבר היחיד שאני לא יודע לענות עליו הוא מה קורה עם מי שיש לו הגדר "שטח הפעלה", האם יכול סתם ככה באמצע נתיב להודיע לבקרה שהוא יורד לנחיתה ואח"כ חוזר או שיש לזה איזה הגדרה מיוחדת.
בנושא הזה אשמח לשמוע פרטים מבעלי הגדר.
לצפיה ב-'אישורים'
אישורים
28/12/2017 | 07:54
1
184
אני לא יודע מה קיבלת. אולי ראשון מצדה דרך ירושליים או לתימן בלבד. מנחת הבית שלי בדרום ים המלח ב 1160 רגל מינוס. בשלוש שנים האחרונות ביקשתי מספר פעמים לתרגל מעל המנחת עד מירבי 0 ולא אישרו. לא אישרתי את המנחת ברת"א והוא נחשב למיוחד. פראן וחצבה מאושרים ומקבלים אישור לתירגול מעל המנחת. אף אחד מטייסי הערבה (אלא שנשארו) לא יכול לצאת מהCTR שלו ביום חול.אין, חוזר אין אישורים. נסה לבקש לאילת באמצע השבוע ותספר לי מה קיבלת.
לצפיה ב-'לפני כחודש אולי קצת יותר'
לפני כחודש אולי קצת יותר
28/12/2017 | 08:13
212
ביקשתי וקיבלתי לרדת עד לצומת הרוחות משם לצופר ומשם לעלות כל הדרך צפונה דרך מצדה, ירושלים וחזרה לראשון וקיבלתי אישור.
אני דתי אז אני טס רק באמצע השבוע.
לאילת לא ניסיתי עוד לרדת באמצע השבוע. 
זה בתכנון בקרוב אז אדווח.
 
לצפיה ב-'תודה רבה לכם! שיהיה אחלה שבוע!'
תודה רבה לכם! שיהיה אחלה שבוע!
06/01/2018 | 21:38
23
לצפיה ב-'שותפים למטוס מדגם Piper Lace PA32 300R'
שותפים למטוס מדגם Piper Lace PA32 300R
26/12/2017 | 17:40
414
שלום לכולם.
אני מחפש שותפים למטוס מדגם Piper Lace PA32 300R. המטוס הוא מטוס מורכב (Complex airplane) המכיל 6 נוסעים (טייס + 5).
למטוס מנוע ופרופלור חדשים. התכנון הוא להטיס את המטוס לאירופה לטובת ביצוע שדרוג צבע, פנים המטוס (פלסטיקה וריפודים) והכי חשוב- אוויוניקה חדשה (Glass cockpit). לפרטים נא ליצור קשר במייל yonatan.matz@gmail.com או במספר 054-5342345.
יונתן
לצפיה ב-'כשלא הכל הולך לפי התכנון'
כשלא הכל הולך לפי התכנון
23/12/2017 | 10:27
3
599
הפעם, מקרה שהסתיים טוב.
לצפיה ב-'מספר הערות ברשותך'
מספר הערות ברשותך
26/12/2017 | 00:18
1
275
א. לעניין ההמראה בגובה צפיפות גבוה:
מצמרר לקרוא. נשמע שהוא משך "לפי הרגש" וציפה שהמטוס יגיב אותו דבר תמיד - מה שממש לא נכון. גובה צפיפות גבוה משפיע אחרת על משטחי ההיגוי וגם על המנוע (המנוע של 180 כ"ס כבר לא מפתח 180 כ"ס, כך שזוית הטיפוס חייבת להיות שטוחה יותר). אני לא מכיר את הססנה 172 כדי להיות קטנוני עם המספרים של המראה קצרה עם מכשול, אבל ברור שההמראה (היישר אל תוך הכביש המהיר והמשאית) בוצעה ללא שום מרווח בטיחות ולא בדיוק מירבי (כפי שהמראה ללא מרווח בטיחות דורשת). מי ששם את עצמו בפינה שלא יתלונן כשהמטוס בועט חזרה...
 
ב. ממש לא ברור לי העניין לגבי המעבר מסביב ל-Class B. טיסה בקו ישר מ-3O8 ל-KSTS עובר במדף ה-6,000-10,000 רגל של ה-Class B, מה שמאפשר טיסה בגובה 4,500 רגל בקו ישר בלי שום תוספות, ככה שאני לא מבין מדוע היה צריך טובות מבקרת הגישה של NoCal (דרך אגב - Northern California).
 
ג. הוא מספר על המתח כשהביט על מכווני הדלק ותהה אם יש לו מספיק דלק. האמנם אלמן ישראל? בדרך יש כמה שדות עם דלק (KHWD, KLVK, KCCR ועוד), למה לא לנחות ולתדלק? אפילו אם מדובר על מכה לאגו (ולארנק), איך תראה המכה שתגרום נחיתת אונס ללא דלק?
 
ד. אפילו אם אין כל אפשרויות אחרות, מה עם הכרזת חרום דלק על מנת לקבל אישור מעבר ב-Class B?
 
בחיי, שקשה לי להרגיש סימפטיה. הוא הכניס את עצמו לפינה מס' 2 (הדלק), זיהה שיש לו בעיה, וחוץ מלהתפלל, לא עשה שום דבר כדי לפתור אותה. לא ככה לימדו אותי ואני בטוח שגם לא אותו. אז שאפו שהוא מספר (כדי שנלמד), אבל באמת, לעשות אפס מוחלט ולקוות שהבעיה תסתדר מעצמה? לדעתי בסיפור הטיסה הזה, זהו החטא הגדול מכולם.
 
אשמח לשמוע דעות אחרות (אולי שונות משלי).
 
טל
לצפיה ב-'תודה על התיקון,'
תודה על התיקון,
26/12/2017 | 22:14
186
טעות סופר, עודכן.
לצפיה ב-'מהירות בטיפוס אחרי המראה'
מהירות בטיפוס אחרי המראה
26/12/2017 | 11:29
227
לפי הבנתי בנוגע להמראה ,ספר המטוס סיפק נתונים נכונים וכל מה שהיה צריך לעשות זה לשמור על המהירות המיטבית בטיפוס בתוספת קטנה כפיצוי על הטמפ' הגבוהה.
לצפיה ב-'דודו צוק '
דודו צוק
23/12/2017 | 14:39
10
803
דודו מפארן - השלישי שנותר  מהשלישיה וכותב הספר על האולטראלייטים  - הלך הבוקר לעולמו, לאחר טיסה עם מטוסו נחת במנחתו ומת בקוקפיט , כמו נתי ניב.
 
יהיה זכרו ברוך
לצפיה ב-'מועד הלוויה מחר יום א במושב פארן'
מועד הלוויה מחר יום א במושב פארן
23/12/2017 | 18:27
312
שעה תמסר בהמשך ...
לצפיה ב-'יהי זכרו ברוך'
יהי זכרו ברוך
23/12/2017 | 18:29
152
לצפיה ב-'הלוויה מחר בשלוש בפארן.'
הלוויה מחר בשלוש בפארן.
23/12/2017 | 20:54
153
לצפיה ב-'תנחומיי למשפחה ולכל מוקיריו '
תנחומיי למשפחה ולכל מוקיריו
23/12/2017 | 22:41
143
לצפיה ב-'זה לא נתפס'
זה לא נתפס
24/12/2017 | 10:29
356
נתקלתי במודעות אבל בעיתון הבוקר. 
דודו צוק היה סוג של סוליסט. לפעמים היינו טסים - אני עם רמי בר (שהיה אוסף אותי בדרך) ודודו היה "מחולל" סביבנו ומעלינו כמו מכחול שצייר ציורים בשמיים.
אני זוכרת איך במסע האולטרלייטים באיטליה כולם כבר נחתו ודודו עוד "סחט" סיבוב בשמיים לפני שהצטרף אל כולם. אח"כ הוא הזדרז לסיים את הקפה ולהמריא לפני כולם כדי להספיק לצייר עוד ציור קטן בשמיים לפני שהיתר הצטרפו ויצאו ללג הבא.
דודו סיפר לי פעם עד כמה הוא אהב לטוס לבד. זה נשמע כמו זמן התבודדות, היה נדמה שהשמיים הם המקדש שלו והטיסה היתה הדרך לשם.
עכשיו הוא שם.
תנצבה
לצפיה ב-'הנצר האחרון ל"טייסת פארן".'
הנצר האחרון ל"טייסת פארן".
24/12/2017 | 10:45
426
שלושתם - עמוס, רמי ודודו הגיעו אלי לפני כ-שלושים שנה.."ספר לנו הכל על אולטראלייטים...אנחנו נכנסים לזה" ומאז הכל היסטוריה. המפגשים כל פסח בטיולי העמותה בערבה, הפגישות בצפון באירועים כאלה ואחרים, הידע שנאסף שם בסוגי המטוסים שהפעילו. הנחשוניות בקניית מטוסים חדשים ופתיחת המעטפת שלהם. הספר הנפלא שדודו כתב שמזכיר ברוחו את ריצארד באך ומקפל בתוכו עלילות טיסה, הספר שהפך עתה למזכרת כואבת של דודו.
 
טייסת פארן הפכה לשם ומושג - ועתה אינה עוד.
תנחומי למשפחה ולחברים.
לצפיה ב-'דודו צוק'
דודו צוק
24/12/2017 | 19:32
351
יהיה זכרו ברוך. תנחומי למשפחה והחברים.
נהנתי מקריאת ספרו.

אבי
לצפיה ב-'תודה לכם חבריו של דודו, שהלך מאיתנו בפתע'
תודה לכם חבריו של דודו, שהלך מאיתנו בפתע
06/01/2018 | 19:26
1
123
על מילותכם והשתתפותכם באבל המשפחה.   ממני,
ענת, אשתו לשעבר ואם ילדינו.         ביום שבת 23 לדצמבר בפארן, על מושב המטוס, רגע אחרי שהנחית בשלום את מטוסו הקל, בסיום טיסת-טיול-בוקר-שבת בשמי-הערבה ומעל שדות פארן , נדם ליבו של דודו, אביהם של ילדינו נמרוד נירית ואלונה.   בחטף רגע, בנשיקת מעוף הציפור הלך אל עולמו.
למחרת,
הובא דודו למנוחת עולמים בבית העלמין בפארן לרגלי הר רכס-עשת על-יד שני חבריו ל"טייסת פארן" , רמי ז"ל ועמוס גולדשטיין ז"ל, חבריו הקרובים שהיו אצלנו בני בית.
 
התמונות של דודו, המצורפות כאן בהישארות דמותו ונוכחותו בזכרון, הן מתוך כמה מ-224 סרטי הוידיאו באתר היוטיוב של רמי בר , אתר שהוא נכס תעודי עצום להנצחת עולם ייחודי משותף
לכל אנשי מעוף הציפור במטוס הזעיר,
ולהשארות דמותם ונוכחותם של מי שכבר אינם עוד בין החיים.
 
 
לצפיה ב-'תודה ענת על השיתוף.'
תודה ענת על השיתוף.
06/01/2018 | 22:48
57
מאחל לכם נחמה ורק שמחות בע"ה.
יהי זכרם ברוך 
לצפיה ב-'ללא מילים'
ללא מילים
19/01/2018 | 02:20
19
לצפיה ב-' פורומים חדשים מחכים לכם '
פורומים חדשים מחכים לכם
24/12/2017 | 13:10
21
 
פורום חדש יעסוק בדיני המס כולל תחום המיסוי הפלילי, בו תקבלו ייעוץ מעו"ד מומחה, לשעבר מנהל תחום במחלקת החקירות של רשות המיסים 
היכנסו עכשיו לפורום דיני מע"מ ומס הכנסה 
 
פורום חדש מרכז ייעוץ משפטי ומענה על שאלות בנושאים של ויזה, דרכון זר, הגירה, אזרחות ואשרת עבודה בחו"ל, בבריטניה וארה"ב בעיקר
היכנסו עכשיו לפורום ויזה ואזרחות בבריטניה וארה"ב
לצפיה ב-'כניסה לשותפות במטוס RV8A'
כניסה לשותפות במטוס RV8A
23/12/2017 | 12:23
1
355
לשותפות במטוס RV8A - מטוס High Performance Aerobatic, בנוי ע"י חובב - חונה בבאר שבע, מתפנה מקום.
שמור במצב מצוין, המטוס מתוחזק באחזקה עצמית (עפ"י חוקי רת"א).
צבר מאז בנייתו כ- 260 שעות טיסה.
תנאי סף לקבלה לשותפות: מינימום 250 שעות טיסה כטייס מפקד GA, או 150 שעות טיסה כטייס מפקד GA + 200 שעות דאייה,  או 100 שעות טיסה כטייס מפקד GA   + 250 שעות טיסה אז"מ.
 
קבלת פרטים נוספים אפשר להתקשר אלי טלפונית 0507815801
 
אריאל אריאלי
 
לצפיה ב-'ובפנים'
ובפנים
24/12/2017 | 08:34
236
זהו הפאנל
לצפיה ב-'תיקון סקנר'
תיקון סקנר
22/12/2017 | 23:06
233
שלום לכולם
מחפש לתקן סקנר.
האם ידוע לכם על יש מישהו בארץ שמתקן סקנרים?
 
לצפיה ב-'קניית אוזניות לטיסה'
קניית אוזניות לטיסה
21/12/2017 | 08:04
5
335
אהלן,

מחפש לקנות אוזניות "פשוטות" לטיסה - משהו בסגנון מה שמספקים בבתי ספר.

קנייה מיד שנייה זה אחלה.

המלצות/אנשים שמחפשים למכור?

תודה.

אלון.
לצפיה ב-'ממליץ על מפרץ ה''
ממליץ על מפרץ ה'
21/12/2017 | 20:10
3
288
הידוע גם כ-ebay.
לצפיה ב-'מה עדיף?'
מה עדיף?
21/12/2017 | 23:55
2
225
בידוד רעש פסיבי או אקטיבי?
לצפיה ב-'שאלה של העדפה'
שאלה של העדפה
22/12/2017 | 16:17
1
189
אקטיבי:
מגיע לרמת רעש נמוכה יותר.
לא לוחץ על הראש.
יקר (במיוחד אם רוצים איכות טובה).
יותר דברים יכולים להתקלקל.
צריך סוללה.
 
פסיבי:
כבד/לוחץ על הראש והאזניים - פחות נוח בטיסות ארוכות.
זול.
לא צריך סוללה.
מחזיק לשנים על שנים.
לרוב רועש יותר מאקטיבי.
לצפיה ב-'תודה רבה!'
תודה רבה!
25/12/2017 | 08:48
38
לצפיה ב-'אוזניות'
אוזניות
22/12/2017 | 10:58
187
תתקשר
052-3409132
יש לי משהוא עבורך
לצפיה ב-'מחפש שותף "אסטרטגי" לרכישת ססנה 152 או 172'
מחפש שותף "אסטרטגי" לרכישת ססנה 152 או 172
22/12/2017 | 15:20
324
הי.., אני (רשיון פרטי ללא נסיון) בעניין של רכישת ססנה 152.. (אם לא יסתדר אז אולי 172). (חניות רלוונטיות - חיפה, הרצליה, מגידו) זו רכישה ראשונה שלי והייתי מעוניין לשקול שותפות "אסטרטגית" כלומר, אני לא זקוק למימון לחלוקת עלויות אלא שותף המנוסה ברכישה והחזקת מטוס (גם אחזקת..) אם רלוונטי, אשמח גם לשותף שמפעיל מסחרית, בי"ס וכדומה (אפשרות גם להפעלה מסחרית מתונה)... אני לא מחפש בהכרך חצי חצי, אפשרי גם שותף שיצטרף ב5 או 10 אחוז בלבד.. העיקר הליווי המקצועי.. אבי ורטהיימר 054-7577797 או avi@we-cloud.net
לצפיה ב-'התרסקות אולטאלייט ליד מרחביה'
התרסקות אולטאלייט ליד מרחביה
22/12/2017 | 10:24
2
568
היי יש למישה פרטים על האולטאלייט שהתרסק?
 
לצפיה ב-'לצערנו הטייס נהרג.'
לצערנו הטייס נהרג.
22/12/2017 | 11:42
289
לצפיה ב-'רונן גרא, תושב היישוב לבון הוא הטייס שנהרג בשבת האחרונה'
רונן גרא, תושב היישוב לבון הוא הטייס שנהרג בשבת האחרונה
25/12/2017 | 10:37
238
רונן נהרג בהתרסקות מטוס קל: "תמיד סייע בכל דב...
רונן גרא, תושב היישוב לבון שבמועצה האזורית משגב בן 72, הוא טייס האולטרלייט שנהרג בהתרסקות בעמק יזרעאל בשבת. הוא הותיר אחריו שלושה בנים וחמישה נכדים ונכדות. "התייחס לתחביב הטיסה ברצינות ובהתמדה, כפי שעשה עם כל דבר בחייו"
 
 

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ