לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1271312,713 עוקבים אודות עסקים

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'מפעל Mooney סגר את שעריו'
מפעל Mooney סגר את שעריו
16/11/2019 | 21:29
8
101
ללא הסבר או הודעה מוקדמת, מפעל חברת Mooney בטקסס סגר את שעריו מוקדם יותר השבוע והוציא את כל עובדיו לחופשה כפויה ללא תשלום. לא נותר אף מי שיענה לטלפון - כי כל העובדים בחופשה ללא תשלום.

כך, כנראה, עוברת לה תהילת עולם. ב-2018 החברה מכרה 14 מטוסים סה"כ, ובחצי הראשון של 2019 נמכרו ארבעה. מספרים כאלו אינם יכולים לתמוך במפעל שלם.
לצפיה ב-'זו אינה הפעם הראשונה'
זו אינה הפעם הראשונה
18/11/2019 | 14:12
7
67
במשך השנים, משנות ה 50, נסגר המפעל מספר פעמים. היום הוא בבעלות סינית. מקווה שלא נאמרה המילה האחרונה ותהילת העולם (ליטרלי) לא תעבור מהר כל כך.
המטוס החד מנועי הטוב בעולם.
לצפיה ב-'בפעמים הקודמות עדיין נשארו עובדים'
בפעמים הקודמות עדיין נשארו עובדים
18/11/2019 | 22:48
6
61
מאחר והפעם הם אפילו לא השאירו מישהו שיכול לענות לטלפון, אני לא מאוד אופטימי...
לצפיה ב-'הכל עיניין של כסף'
הכל עיניין של כסף
19/11/2019 | 09:03
5
56
העיניין שבאמת נראה מדאיג, בזמן שכל היצרנים האחרים מפוצצים בהזמנות, מוני בקושי מכרו משהו...
לצפיה ב-'ברור שהכל עניין של כסף'
ברור שהכל עניין של כסף
19/11/2019 | 15:55
4
44
הרי זו בדיוק הסיבה שהמפעל נסגר...
 
לגבי מספר הזמנות, אין ספק שהתעשיה משתנה, ויצרנים שלא ישכילו להשתנות איתה לא ישארו איתנו.
ב-2018 נמכרו סך הכל 954 מטוסי בוכנה חד-מנועיים. מתוכם 380 נמכרו על ידי סירוס, 180 על ידי טכנאם (כלומר השניים לעיל שולטים יחד על כמעט 60% מהשוק), 131 על ידי ססנה (ועוד 15בוננזות ממפעל של חברת האחות ביצ'קראפט), 134 על ידי פייפר,וכל שאר היצרנים חיים בעולם דו-ספרתי של מספר הזמנות שנתיות.
 
שתי היצרניות המובילות - טכנאם וסירוס - שתיהן התרחבו "מעלה", סירוס עם ה-SF50 הסילוני וטכנאם עם ה-P2012, מטוס בוכנה דו-מנועי עם 11 מושבים. ססנה ופייפר חיות בעיקר על נישות אחרות - פייפר על החד מנועיים בתחום הגבוה (בעיקר טורבופרופ) וססנה עם מטוסי המנהלים הסילוניים.
לצפיה ב-'ובאותו הזמן, וואנס מכרה יותר מארבע מאות קיטים, מתוכם הושלמה '
ובאותו הזמן, וואנס מכרה יותר מארבע מאות קיטים, מתוכם הושלמה
19/11/2019 | 18:33
3
39
בנייתם של כמעט ארבע מאות....
לצפיה ב-'אתה אומר שכמעט כל הקיטים שנמכרו ב-2018 כבר הושלמו?'
אתה אומר שכמעט כל הקיטים שנמכרו ב-2018 כבר הושלמו?
20/11/2019 | 14:58
2
13
נשמע לי קצת מופרז, לאור זה ש-Vans בעצמם אומרים שהשלמת בניה לוקחת לרוב 20-30 חודשים... יש לך reference לזה?
לצפיה ב-'אין לי שום מידע על זה...'
אין לי שום מידע על זה...
20/11/2019 | 15:18
1
15
אבל לוגית, העובדה שבשנה מסויימת נמכרו ארבע מאות קיטים ובאותה שנה גם הושלמה הרכבתם של ארבע מאות קיטים, אינה אומרת שכל הקיטים שנמכרו בשנה הזו הושלמו. הרי בכל שנה מושלמים גם קיטים רבים שנמכרו בשנים הקודמות...
אמנם המילה "מתוכם" קצת מבלבלת, אבל אני מניח שזו סתם טעות. ברור שזמן הבניה של רוב המטוסים האלה גדול בהרבה משנה.
 
רפי
לצפיה ב-'המילה "מתוכם" אינה מבלבלת אלא ברורה מאוד...'
המילה "מתוכם" אינה מבלבלת אלא ברורה מאוד...
20/11/2019 | 18:52
9
ולכן שאלתי את ששאלתי.
לצפיה ב-'מחפש שותף 4 למטוס דגם חדש P92MKII חניה בראשון '
מחפש שותף 4 למטוס דגם חדש P92MKII חניה בראשון
19/11/2019 | 10:37
47
לפרטים נוספים צרו קשר בנייד
0542600028

להלן לינק של המטוס
https://www.tecnam.com/aircraft/p92-echo-mkii/

לצפיה ב-'בינתיים, יש כבר שלושה מעוניינים'
בינתיים, יש כבר שלושה מעוניינים
18/11/2019 | 08:52
73
אמשיך לדווח על מספר המתענינים
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'הקמת קבוצת שותפים לרכישת אז"מ'
הקמת קבוצת שותפים לרכישת אז"מ
10/11/2019 | 07:34
2
138
אני בוחן אפשרות להקים קבוצת שותפים - עד חמישה חברים, לרכישת אז"מ RV12iS מתוצרת חברת וואנס.
חברת וואנס ידועה כיצרנית קיטים של מטוסים עשויים בטכנולוגיה סטנדרטית (גוף מתכת, זנב מאחור ופרופלר מלפנים ) והיא מפורסמת מאד באיכות מוצריה (עד היום השלמה בנייתם של למעלה מ- 10600 קיטים מתוצרתה) ובשירות הטוב שהיא נותנת ללקוחותיה.
לפני מספר שנים, החברה יצרה "חריג" והחלה למכור מטוס בקבוצת ה- S-LSA כשהוא בנוי ומוכן לטיסה. המטוס RV12 קיים במספר אלטרנטיבות ואני שוקל את האפשרות לקנות את הדגם RV12iS, שהוא הדגם בעל מנוע רוטאקס 100 כ"ס בעל הזרקת דלק. מנוע אמין מאד וגם יעיל בתצרוכת הדלק. עד היום כבר טסים ברחבי העולם למעלה מ-500 מטוסיים מסוג RV12.
מבחינה תעופתית, המטוס מתנהג דומה מאד לשאר "אחיו" מתוצרת וואנס וכל מי שנחשף להטסתו, גומר עליו את ההלל!
כאמור, אני בוחן אפשרות לרכישת המטוס ע"י קבוצת שותפים וכמו במטוס שלי היום, RV8A שאנו שישה שותפים, נכתוב "הסכם שותפות" ונתנהל לפיו.
אם יש מישהו מבין הקוראים כאן המעוניין להצטרף, אנא צור איתי קשר בהודעה אישית או במייל: ariel_arielly@yahoo.com
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'לכל אלו שמשאירים הודעה בקשר לקבוצת רכישת המטוס'
לכל אלו שמשאירים הודעה בקשר לקבוצת רכישת המטוס
11/11/2019 | 07:11
1
114
אני מאד ממליץ להכנס לאתר של וואנס - www.vansaircraft.com/rv-12is וללמוד ולהכיר את פרטי המטוס.
זה יחסוך הרבה שאלות שאני נשאל ע"י המתעניינים.
לגבי הקבוצה והתנהלותה, אני מכניס את כל המתעניינים לקבוצת ווטטסאפ ומשם תתחיל להתגבש הקבוצה.
תודה למתעניינים
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'מידע נוסף על המטוס'
מידע נוסף על המטוס
12/11/2019 | 07:33
100
קיבלתי חומר על המטוס. מי שמעונין לקבל, מוזמן לשלוח בקשה בהודעה אישית ואשלח לו את החומר.
אריאל אריאלי
 
לצפיה ב-' מחפש טרמפ למאכר בשבת '
מחפש טרמפ למאכר בשבת
31/10/2019 | 10:47
131
מחפש טרמפ (הלוך-חזור) למאכר בשבת, למפגש לזכר כרמי.
אם יש כאן מישהו שיוצא מאזור המרכז/שרון (לא משנה מהיכן) ויש לו מקום - אשמח ואודה לו  :)
יום טוב,
דודי.
050-7558855
לצפיה ב-'קבצי מפות נתיבים לתעופה כללית ואז"מ'
קבצי מפות נתיבים לתעופה כללית ואז"מ
29/10/2019 | 22:37
158
שלום
יש למישהו ומוכן למסור המפות הנ"ל בקבצי JPG אוTIFF ולא PDF כמו שמופיעים באתר רת"א?
בתודה מראש
לצפיה ב-'מכירת בקאי'
מכירת בקאי
26/10/2019 | 02:26
166
בקאי Dream Machine מנוע 2 פעימות Rotax 582 מצנח חדש לגמרי, עגלה סגורה ומרושיינת, מטופל בקפדנות 49,000 שח - אפשרות לקנות בשלמות או להכנס שותף בחצי 052-2630808
לצפיה ב-'בוחן רמה ג'יירו'
בוחן רמה ג'יירו
08/10/2019 | 23:28
213
טייסים המעוניינים בבוחן רמה על ג'יירו, יוכלו להבחן ע"י בוחן מחו"ל מאושר רת"א. הבחינה תערך כאן לקראת סוף השנה.

טלפוני: 0504434518  
לצפיה ב-'עוד מדינה שרוצה להרוס את התעופה האזרחית'
עוד מדינה שרוצה להרוס את התעופה האזרחית
08/10/2019 | 07:36
273
לאחר שאזורים נרחבים נהרסו ע"י סופת ההוריקן, איי הבהמה, מחפשים כל דרך אפשרית לעודד את הציבור. ואיך נוהגת מדינה מתוקנת כמו ישראל? ראה בכתבה:
THE BAHAMAS NEEDS YOU
VISITING THE ISLANDS NOT AFFECTED BY HURRICANE DORIAN WILL HELP THE WHOLE COUNTRY
October 7, 2019By Julie Summers Walker
“We are asking our travel partners—like private pilots—to consider keeping their flight plans to the islands that were not affected.” It’s not a plea for money nor for thoughts and prayers, but for support. “The best way to help the Bahamas is by traveling to the Bahamas,” says Dionisio D’Aguilar, minister of tourism and aviation.
 
הלינק לכתבה במלואה: 
 
הם יכולים ללמוד משהו ממשלת ישראל!
 
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'תביעה נגד רת"א'
תביעה נגד רת"א
07/10/2019 | 18:55
274
שלום לכולכם. "בשעה טובה" לאחר שרת"א החליטה להגיש נגדי ונגד אחדים משותפיי למטוס דרישה לתשלום קנס על טיסה במטוס כאשר תעודת תוקף הטיסה שלו לא הייתה בתוקף (למעלה מאלף ש"ח לכל טיסה(!) ), החלטתי להתחיל בתהליך להגשת תביעה ייצוגית של כל בוני המטוסים כנגד רת"א, בגין הוצאה כספית, שאינה חוקית, החוזרת ונישנית עם חידוש תעודת תוקף הטיסה: לאז"מים אחת לשלוש שנים ולתעופה כללית, אחת לשנה. בנוסף, הוצאה כספית של בעלי המטוסים על הכנת המטוסים לביקורת ועגמת הנפש ותביעות שהיו כנגד מי שטס "ללא תעודת כושר טיסה בתוקף" כביכול. 
הערכתי כי מדובר בתביעה משפטית על סך כולל של כמה מאות אלפי שקלים (שתחולק בין כל הנפגעים מהתנהלות רת"א בענין, כל אחד עפ"י חלקו היחסי בהוצאות הנ"ל).
לצורך כך פניתי לעורך הדין אלי גרודנשטיין ובשיחה ראשונית איתו, אמר לי כי שכר הטרחה שלו יהיה בין 10 ל-15 אחוזים מסך התביעה. לדעתו יש לנו "Case".
אני מבקש מכל אחד מכם לחזור אלי עם תשובתו, האם מצטרף לתביעה או לא. כמו כן, אם ידוע על מישהו שבנה מטוס ואינו בקבוצת הווטסאפ של בוני המטוסים, להפנות אותו אליי.
כנראה שבשלב ראשון, יישלח מכתב לרת"א ובו עורך הדין ידרוש מהם לקיים את תקנה 71 ובודאי גם יזהיר אותם מפני התביעה האפשרית. הליך זה ידרוש הוצאה כספית מינימאלית של עד חמשת אלפים ש"ח.
ושוב, אני חוזר ומבקש: אנא, זיכרו כי גם מי שהיום "ביחסים טובים עם רת"א" עלול להיפגע מהם, בשלב זה או אחר והעובדה כי היום הוא לא בעימות עם רת"א, לא תעמוד לזכותו במקרה זה.
דבר נוסף. אני יודע כי הישראלים "לא  אוהבים להתאחד" (אפקט השבטיות הישראלית) אבל, כאן מדובר בהרבה כסף, הרבה בלבול מוח והרבה טירחה מיותרת לבעלי המטוסים, דברים שיימנעו אם ננצח במערכה זו. שתהיה לכולנו שנה טובה וחתימה טובה. והעיקר- טוסו בזהירות.
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'תכנון הנמכה'
תכנון הנמכה
02/10/2019 | 17:07
2
219
כל כך פשוט, אבל בלא מעט פעמים אנחנו טועים בחישוב 1+1 כשאנחנו באוויר (בעיקר כשלחוצים).
טיפ טוב, כדי לזכור.
לצפיה ב-'מעניין?'
מעניין?
05/10/2019 | 08:56
1
169
כשאיירליינר במהלך נחיתה הטייס מכריז (עבור צוות הדיילים) "גובה 10"
לפיכך הנחיתה אמורה להיות כעבור 20 דק' בפועל זה בערך 12-15 דק'
לצפיה ב-'אריה, האירליינרים מנמיכים ביותר מ 500 רגל דקה'
אריה, האירליינרים מנמיכים ביותר מ 500 רגל דקה
08/10/2019 | 05:28
115
מערכת הדיחוס, שומרת הפרש לחץ קבוע, שב 10 אלף רגל,  כבר מספקת לחץ קבינה קרוב לגובה פני הים, כך שאיבוד גובה של 1,000-1500 רגל לדקה, לא מורגש באופן קיצוני, ובהחלט נורמלי.  לעיתים יש צורך להנמיך 3,000 רגל דקה ואפילו יותר.
לצפיה ב-'עוד אז"ם LSA אמריקאי אושר ע"י ה-FAA'
עוד אז"ם LSA אמריקאי אושר ע"י ה-FAA
01/10/2019 | 10:15
195
המטוס "קולט" אושר לאחרונה ע"י ה- FAA והוא מוצע למכירה במחיר של 156000 דולר, בתצורה "מוכן לטיסה" (RTF).
 
 
אריאלי אריאלי
לצפיה ב-'בניית מטוס קיט "בושקאט" במשך שבוע אחד ע"י 25 סטודנטים'
בניית מטוס קיט "בושקאט" במשך שבוע אחד ע"י 25 סטודנטים
01/10/2019 | 10:11
135
באוסטרליה - 25 סטודנטים בנו מטוס "בושקאט" במשך שבוע אחד! והוא טס!
 
 
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'למכירה רדיו גרמין GARMIN SL-40 '
למכירה רדיו גרמין GARMIN SL-40
30/09/2019 | 17:13
136
בעקבות שידרוג האוויוניקה – למכירה רדיו גרמין 40-SL   
במצב כמו חדש, כולל מסגרת הרכבה.

מחיר מבוקש: 5500 ₪

טלפון: 054-7380079  אריק

לצפיה ב-'קורדינטות בגוגל earth'
קורדינטות בגוגל earth
26/09/2019 | 13:03
3
181
חברים שלום

כאשר שמים את הסמן על נקודה מסויימת מקבלים
למטה את הקורדינטות. אבל כבר הרבה זמן קורדינטה צפון דרום נכונה, וקורדינטה מזרח מערב - שגוייה.
בדקתי בכמה מחשבי שולחן שונים. בכולם מערב-מזרח שגוי.
מישהו יודע למה?
וכיצד מתקנים בג זה?

אורי
לצפיה ב-'לא שיש לי תשובה'
לא שיש לי תשובה
26/09/2019 | 14:37
1
147
אבל מה אתה מקבל בקו אורך שם (במקום הנתון הנכון)?
לצפיה ב-'גוגל'
גוגל
06/10/2019 | 17:06
80
אני מקבל קורדינטה שגויה שאין לה קשר למיקום. כאשר אני מזיז ימינה אפילו 
במילימטר הקורדינה זזה רנדומלית לחלוטין.
תנבה.
 
אורי
לצפיה ב-'בדקתי אצלי'
בדקתי אצלי
08/10/2019 | 00:19
78
ואין שום בעיה... יכול לצרף צילום מסך?
לצפיה ב-'שנה טובה'
שנה טובה
25/09/2019 | 16:07
117
שנה טובה!
לצפיה ב-'אני רק שאלה: עוד מקרה של אי מילוי דלק לפני טיסה?'
אני רק שאלה: עוד מקרה של אי מילוי דלק לפני טיסה?
24/09/2019 | 17:43
7
239
לצפיה ב-'שאלה טובה! כנראה שנדע כשיצא דו"ח החקירה'
שאלה טובה! כנראה שנדע כשיצא דו"ח החקירה
24/09/2019 | 23:38
6
172
אלא אם כן יש למישהו מידע קודם...
 
שאלה לא קשורה: יש עכשיו אז"מים complex - עם פסיעה משתנה וכן נסע מתקפל?
לצפיה ב-'אז"ם עם כן נסע מתקפל (ופרופ פסיעה משתנה)'
אז"ם עם כן נסע מתקפל (ופרופ פסיעה משתנה)
25/09/2019 | 07:26
5
210
בישראל, כמו בישראל, יודעים יותר טוב מכל העולם, מה נכון וטוב ומה לא.....
כאשר יצא חוק ה-LSA בארה"ב, בין שאר השיקולים, היו: נגישות לכל אדם (מחירים זולים ועלות הפעלה זולה), אנרגיה קטנה (אנרגיה + מסה כפול מהירות) ופשטות הפעלה.
כל אלו הכתיבו את עיקרי התכונות הנדרשות מהטייס ומהמטוס.
כאמור, פשטות הפעלה, הייתה אחת התכונות....
אולם, בישראל, הרי הטייסים נולדו עם יהלום בקצה... וזה אומר כי הם מוכשרים יותר מהטייסים האמריקאיים (חסרי הנסיון...) ולכן, בישראל לא התקבל חוק ה-LSA ככתבו וכלשונו, אלא, נעשו בו "תיקונים" למשל - אפשרות לשימוש בפרופלר פסיעה משתנה וכן נסע מתקפל.
מה שאני תמהה, אם טייסים לא מסוגלים לנהל דלק כראוי, איך יטפלו באז"ם קומפלקס?
לרת"א הפתרונות....
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'תודה, אריאל'
תודה, אריאל
25/09/2019 | 18:16
96
לצפיה ב-'כאילו שבמטוסי GA מעולם לא היתה אף תקרית הקשורה לניהול דלק...'
כאילו שבמטוסי GA מעולם לא היתה אף תקרית הקשורה לניהול דלק...
01/10/2019 | 23:28
3
125
או לתפעול הגלגלים המתקפלים, או לתפעול הפסיעה של הפרופלר...
לצפיה ב-'נו, אז מה רצית להגיד בזה?'
נו, אז מה רצית להגיד בזה?
02/10/2019 | 13:35
2
75
לצפיה ב-'מה שרציתי לומר בזה הוא...'
מה שרציתי לומר בזה הוא...
02/10/2019 | 15:20
134
שהטיעון, שאין לאשר לאז"מים להיות "קומפלקס" בגלל שהטיסים שלהם אינם מסוגלים לנהל אפילו דלק כראוי, אינו מחזיק מים, משום שיש גם דוגמאות רבות לתקריות ותאונות במטוסי GA הקשורות לניהול דלק לקוי - ועדיין אף אחד אינו מציע לאסור על מטוסי GA להיות קומפלקסים. אין קשר בין סוג הרשיון (אז"מ או GA) לבין יכולתו של בעליו לנהל נכון דלק. מטוסי אז"מ רבים היום הם מאד מורכבים, במיוחד מבחינת האויוניקה שלהם, שכוללת לרוב PFD, MFD, מפה נעה, טייס אוטומטי, טרנספונדר Mode S, קשר, מערכת אודיו וכ"ו, וכן לעיתים גם גלגלים מתקפלים ופרופלור עם פסיעה משתנה.הרמה של הטיסים שמטיסים אותם? יש ויש, בדיוק כמו ב- GA,שגם שם יש ויש...לומר שטיסי אז"מ לא יכולים לנהל פסיעה משתנה וגלגלים מתקפלים משום שהם לא יודעים לנהל אפילו דלק, בעוד שטייסי GA כן יכולים לנהל פסיעה וגלגלים כי הם מנהלים דלק מצוין זו אמירה לא נכונה, שיש שיאמרו אפילו - קצת מעליבה, שלא בצדק...
ואגב, התעופה הממונעת אכן הומצאה באמריקה, אבל מאז גם האירופאים למדו דבר או שניים על תעופה. תראה קצת מה קורה בתחום האז"מים באירופה, לאיזו רמת תחכום וביצועים הם מגיעים. מה שעושים בישראל בהקשר הזה אינו "המצאת התעופה" אלא אימוץ חלק (בפירוש לא הכל) ממה שקורה באירופה בתחום הזה. לכל דבר בעולמנו יש יתרונות וחסרונות ואפשר להתווכח עליהם, אבל מה שעושים באירופה בתחום האז"מים אינו מופרך ואינו הזוי, (כמו שאולי הבנתי שאתה מנסה לטעון). העובדה שחלק מהגישה הזו מגיע לארץ במקום להיצמד ל- LSA האמריקאי בלבד, היא בפירוש נקודת אור חיובית שיש לעודד ולא להיפך.
 
רפי
לצפיה ב-'אז"מ קומפלקס, תאונה בגלל FUEL STARVATION'
אז"מ קומפלקס, תאונה בגלל FUEL STARVATION
05/10/2019 | 17:27
90
טייס התאונה היה בעל רשיון GA דו מנועי ומאות שעות GA..
אז"מ קומפלקס בכלל לא ה-ISSUE בתאונה הזו, בדיוק כמו שהעובדה שרישיון ATPL וכל המערכות המשוכללות במטוסי הנוסעים אינם ערובה להעדר תאונות..
 
תאונות בגלל טעות אנוש או אוויראות נמוכה או חוסר מקצועיות קורות לצער כולנו ACROSS ALL AIRCRAFT TYPES
לצפיה ב-'RV10 מטוס תובלה?'
RV10 מטוס תובלה?
11/09/2019 | 07:17
197
לאחר חלוף סופת ההוריקן דוריאן, את איי הבהמה, מתנדבים אמריקאיים התנדבו להביא מוצרי ייסוד לנפגעים. אחד מהם השתמש במטוס ה- RV10 כ"מטוס תובלה". וכך זה נראה:
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'נקודת ביטול המראה'
נקודת ביטול המראה
10/09/2019 | 17:46
203
כמה מלים בנושא זה, בהחלט פתוח לדיון.
לצפיה ב-'למכירה מטוס דו מנועי'
למכירה מטוס דו מנועי
10/09/2019 | 14:58
278
צ׳יפטיין, 8 מושבים אקזקיוטיב או 10 בתצורה רגילה.

למטוס הזה יש את כל התוספות שהיצרן הציע, טווח מצויין ומשקל המראה גבוה.

tel:054-4245632
דוד

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ