לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום תעופה קלה
דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

שאלה של אורח לרגע: דיווח הרוח.............
05/05/2016 | 19:14
56
הוא ביחס לצפון המגנטי או לצפון בגיאוגרפי או צפון רשת ה-UTM?
 
נכון שבישראל זה חסר משמעות, אך מה קורה עם דיווח זה בארצות צפוניות?
 
תודה מראש
אושקוש 2016
04/05/2016 | 14:46
159

מחפש טייס משנה לטיסה של פעם בחיים במטוס חד מנועי חזרה מארצות הברית בתחילת חודש אוגוסט מיד לאחר סיום התערוכה ב "אושקוש"..  המטוס פרטי 4X-AIJ מדגם Beachcraft Siera 200 ממוכשר מלא לטיסת מכשירים שחוזר מארה"ב הביתה לישראל.
המסלול המתוכנן: ארצות הברית , קנדה, גרינלנד , איסלנד, איי פרו , סקוטלנד, צרפת , קורסיקה, יוון , תל אביב. סה"כ כ 50-60 שעות.  פרטים ניתן קבל אצל רוזנבוים אבי 052-2454378

הצעת חוק שדה דב
04/05/2016 | 14:43
189
80 ח"כים מציעים: שדה דב ימשיך לפעול כשדה תעופה אזרחי עד 2019
בסוף הכתבה מוזכרת התוכנית החלופית לשדה דב: השארת המסלול הקיים והעברת בית הנתיבות ומתקנים נוספים מערבה.
התוכנית עוצבה ע"י האדריכל יונתן שילוני עבור מכון פישר לתעופה וחלל.
 
דוד.
 
דיוק פרופלור
04/05/2016 | 09:27
194
האם המפעל ליצור פרופ דיוק קיים ומה הכתובת ..בתודה מראש
דלק LL100 בצפון יוון
03/05/2016 | 19:04
201
הי חברים
 
צריך עזרה במידע טרי בנושא דלק LL100 או אפילו דלק 95 בצפון יוון, באזור אלכסנדרופולי / Dimokritos או בכל שדה אחר בגזרה זו. 
יוצא מסמוס וצריך להגיע לבורגס בולגריה.  
ממש על  קצה הטווח.
 
אורי
 
 
100,000 $ לפני או אחרי... ?
03/05/2016 | 09:11
274
מעוניין לרכוש מנוע 912
03/05/2016 | 07:38
165
מעוניין לרכוש מנוע 912 תקין שירד מאולטראלייט
לפנות ל אבי לוי - 0537175366
לחלוק את השמים.
03/05/2016 | 07:10
1
251
כאשר הצבא מבין כי יש לו שותפים לשמים - ולא "אוייבים".
כאשר הצבא מבין שהשמים לא רק שלו ויש עוד משתמשים, אפשר ליצור הידברות. הידברות, שבסופו של דבר, טובה לשני הצדדים.
 
 
האם יבוא היום וגם חיל האויר הישראלי יפנים, כי הוא אינו הבעלים היחיד של השמים?
אריאל ראריאלי
לא
03/05/2016 | 09:48
81
שובו של זאב הערבות - כל הפרקים
27/04/2016 | 00:23
21
176
שובו של " זאב הערבות" -פרק א'
17/04/2016 | 13:07
458
קצת היסטוריה...בהמשכים..
שובו של "זאב הערבות" פרק ב
18/04/2016 | 09:22
8
427
עפ"י מספר הקוראים....ממשיך בהיסטוריה..
תמשיך, סיפור מעניין ואופן הכתיבה מוסיף ניחוח משלו.
18/04/2016 | 11:15
4
219
אגב ניחוח- "סמרטוט טבול האצטון ובטיינר..." (ה"ה" במקור)??? מסוכן לסביבה,  למשתמש ובכלל.
יש דרכים אחרות\טובות יותר?
 
 
תודה אבי...אני מניח שכל חובב תעופה ימצא בכך עניין
18/04/2016 | 12:05
2
354
בעניין הסמרטוט והאצטון....אכן צריך להזהר...
תודה. סיפור מעניין שמועבר בצורה מעניינת
18/04/2016 | 17:36
1
198
אגב, קיבלת את המייל ששלחתי לך?
לא קבלתי.
19/04/2016 | 10:18
93
טינר מסוכן לסביבה?
27/04/2016 | 14:05
122
אולי סמרטוט טבול בטינר מסוכן לסביבה אך מאידך זכורים לי ימים ארוכים של ציפוי מטוסים, לבד בהנגר אפוף ריחות טינר וצבע ובקבוק יין אדום (קברנה, אך ורק קברנה, כל שאר היינות לא מתערבבים טוב עם טינר) שנגמע לאיטו במהלך יום עבודה- אוח אוח אוח, איזה כיף וזאת בנוסף לתענוג שבסיפוק המיידי הנובע מהפיכת שלד מטוס למטוס אמיתי, רק מי שעשה זאת יוכל להבין...
תודה על השיתוף
18/04/2016 | 17:28
106
נו. גם כתיבה? כל הכבוד!
18/04/2016 | 21:09
1
194
אבל, ה"סיטס" הוא בעצם, "סטיטס".
ואכן, הנאה רבה היא עצם הבנייה וללא ספק לטוס על מטוס בנוי במו ידיך - היא הדרך המענינת והמספקת ביותר.
אריאל אריאלי
כרגיל אריאל - אתה צודק...
19/04/2016 | 10:08
96
שובו של "זאב הערבות" פרק ג
19/04/2016 | 10:22
5
383
תודה לכל המביעים ענין בסיפור זה...
הערת צניעות והכרזה
19/04/2016 | 20:58
4
372
רן, לדעתי נתת לי יותר מידי קרדיט בכתבה, שמי מוזכר יותר מדי פעמים בכתבה ואתה יודע שאני בחור צנוע....אבל אם כר הזכרת לטובה למה שלא תזכיר את הדברים הפחות טובים? זוכר איך הדגמתי לך שעם מגהץ מכוייל נכון אתה יכול להניח את המגהץ על הבד והוא לא ישרף לעולם גם בטמפרטורה מירבית? זוכר מה קרה אז? בתיאוריה הכל היה נכון ובמעשית הכיול לא היה נכון...כתוצאה המגהץ  עבר "דרך" הציפוי העליון והתחתון של הכנף שזה עתה צופתה, משאיר מאחוריו צורת מגהץ מדוייק. (מזכיר קצת את הסיפור של דריפטר עם בדי כנף רקובים שעמד בהנגר של אומני, יום אחד חתול שטייל לו על תקרת ההנגר החליט לדלג לכנף הדריפטר והתוצאה הייתה דומה, חור בצורה מדוייקת של חתול בכל אחד ממשטחי הציפוי של הכנף)
 
וההכרזה:
אני שוב בענייני בד וצבע, כן ראו תמונה, הצלחתי להשמיד את הגה הכוון שלי ע"י הורדת דלת ההנגר ישר על זנבה של דרה ועכשיו אני שוב בענייני דבקים ובד וכדומה
 
חג שמח
נתי
מהתמונה אני רואה שאתה משלם באדיקות כל שנה חידוש
19/04/2016 | 21:40
1
250
ל illinois Aircraft Registration.
גם ממני ניסו למצוץ את זה למרות שהמטוס שלי ממוקם בוויסקונסין.
באדיקות
20/04/2016 | 02:33
218
משלם להם באדיקות 20 דולר לשנתייםת לפני ארבע שנים הפסיקו להנפיק מדבקות אבל לשלם צריך
אף אחד עוד לא נפגע מעודף קרדיט
20/04/2016 | 08:43
1
198
העזרה מהחברים - שחלקם אינם עוד איתנו - היתה הקצפת בעוגת השיפוץ והשידרוג של הקיוטי...
בהצלחה בתיקון....קטן עליך....
20/04/2016 | 09:02
187
למרות ש"הזנב של דרה" לא נשמע טוב...
שובו של "זאב הערבות" פרק ד'
20/04/2016 | 08:48
248
התגובות שאני מקבל כמסרים מעודדים אותי לשפץ מטוס נוסף...
 
הסוף יהיה מפתיע...מבטיח...
 
שיבצתי גם תמונות בגוף הכתבה..גלגלו למעלה...
שובו של "זאב הערבות" פרק ה'
21/04/2016 | 09:04
280
שובו של "זאב הערבות" פרק ו'
22/04/2016 | 09:26
375
פרק אחרון לפני סיכום כללי....
דוד - תודה על ריכוז המאמרים...
04/05/2016 | 09:58
1
23
בכיף גדול
04/05/2016 | 10:29
18
מטס יום העצמאות של התעופה האזרחית
30/04/2016 | 00:26
302
לחברים מכל הענפים: אנימרים את הכפפה לעשות כתבה יפה על התעופה האזרחית
 
ביום העצמאות יש הזדמנות טובה להראות את התעופה האזרחית במיטבה
 
המטרה: כתבה לעתונות של הרבה כלי טיס טסים בנפרד שביחד ניראה כמו קבוצה גדולה וגוונת.

הבעיה: אין סיכוי לארגן משהוא רציני כרגע ביום החג
פתרון: טיסה מקומית בקבוצות קטנות בימים שלפני החג בלי שום תלות או קשר בין הקבוצות (לא ביום החג ולא מטס של כולם ביחד)

השיטה בפועל: כמו בסופ"ש רגיל,
מכל ענף או סוג מטוס מתארגנים כמה חברה לעשות סיבוב מתאמים איתי לצילום (שלחו הדעה בפרטי), עולים לאוויר והכל ביחד יהפוך לכתבה יפה על "התעופה האזרחית חוגגת עצמאות"
 
אולי בשנים הבאות זה יהפוך למסורת שתיגדל ונעשה דברים יפים כמו שאנו עושים במפגשים רגילים
 
לוז: נישאר פחות משבועיים לחג:
 קחו יום לדבר עם החברים, יום למצוא תאריך בשבוע הקרוב, ולעסק
 
גילוי נאות:
1) לא יודע כמה ירתמו לכך אבל את שלי הצעתי :)
2) ההצעה היא התנדבות נטו להראות פנים יפות לתעופה כיוזמה פרטית, כל פירסום עקיף או ישיר לכותב שורות אלה הינם על היצירה אך כאמור המטרה היא כנכתב למעלה
 
מסרים של קבוצות מאורגנות בפרטי , אעדכן אם מתקדם משהוא
חג שמח
רון
 
קרי קרי סילוני
30/04/2016 | 12:06
212
אחד המטוסים המעניינים שנבנו, הוא המטוס הצרפתי "קרי קרי", שבעצם "כאילו מולבש ע"ג הטייס".
מטוס זעיר במיוחד, בעל ביצועים מפליאים לגודלו, ואשר מונע באמצעות שני מנועים חד צילינדריים ה"יושבים כשפם" על אפו של המטוס.
לפני שנים, ביקרה כאן קבוצה של מטוסים כאלו, שנתנו מופע אוירובאטי בבאר שבע.
מצורפת כתבה על מטוס קרי-קרי המונע בשני מנועי סילון (כאלו המורכבים בטיסני דגם).
 
אריאל אריאלי
אושקוש 2016 להשכרה חדר
29/04/2016 | 16:33
157
נותר לנו חדר פנוי אחד ליחיד או ל 2 בביית פרטי מדהים וממוזג על שפת האגם. נוף ואווירה קסומים בהחלט. ביית 5 חדרי שינה  3 חדרי אמבטיה וישהו בו ישראלים בכל השבוע. ההשכרה היא לשבוע שלם והמחיר הוא 120 $ ללילה לחדר כלומר 60 לכל אחד אם חולקים את החדר שני אנשים. נא לפנות בפרטי. יעקב אליהו
טיסתו האחרונה של בואינג 247
28/04/2016 | 10:04
251
ביום ג' השבוע,  מטוס הבואינג 247, מטוס הנוסעים ה"מהפכני" של שנות הארבעים - 10 נוסעים, שני מנועים, 200 מי"ש - הוטס בטיסתו האחרונה, למתקני בואינג בסיאטל.
לכתבה:
רק לחשוב לאן הגיעה התעופה המסחרית בכלל ובואינג בפרט...
אריאל אריאלי
היום יום הולדת לרן בג "זאב הערבות", בריאות ואושר.
27/04/2016 | 12:59
2
157
והמשך בכתיבה המעניינת, החוויות והסיפורים.
מזל טוב, בריאות ואשר
28/04/2016 | 12:35
44
תודה,תודה..הפתעת אותי..
04/05/2016 | 10:00
17
פרסום דו"ח תאונת ה-Diamond DA-20
25/04/2016 | 00:28
5
471
החוקר הראשי פרסם את דו"ח תאונת ה-Diamond DA-20 בהר כמון (משום מה, ברוב הדו"ח מאויית שם החברה כ-Daimond ומתייחסים לסוג המטוס כ-D20, אבל לא בכולו).
החוקר הראשי מתאר טיסה בה הטייס הודיע לבקר שיש לו אישור לטיסה אזרחית חריגה (אישור שלא היה בידי הטייס), וכנראה זה היה נוהג רגיל של הטייס המנוח, שבאמתחתו היו מעט יותר מ-200 שעות טיסה, למרות שאת הרישיון שלו קיבל ב-2000.
החוקר מאמין שהמטוס נתקל בזרם אויר פתאומי (כתוצאה מרוטור הרוח שנגרם מהר כמון, מעליו טס בגובה נמוך), שהמטוס גלגל באופן פתאומי ולכן פגע בקרקע.
במאמר מוסגר מזכיר החוקר בעיות אחזקה אפשריות במועדון טייסים כרמל. ההמלצות נוגעות לנושא התיקשורת עם חיל האוויר לגבי הטיסות האזרחיות החריגות וענייני שיתוף הפעולה בין גורמי החילוץ בחיל האוויר לחוקר הראשי.
בעיות אחזקה אפשריות במועדון טייסים כרמל?
25/04/2016 | 13:58
3
347
אני מאחל למועדונים ובתי ספר אחרים להתנהל ביסודיות והמקצועיות שמועדון טייסים כרמל מתנהל.
המועדון הזה שאני גאה להיות חלק ממנו הוא דוגמא ומופת לאפשרות טיסה במטוס מתקדם בעלויות שפויות והוגנות ובניהול סופר מיקצועי.
 
בנושא זה, רב הנסתר בדו"ח על הנגלה
27/04/2016 | 00:00
2
280
בדו"ח נכתב: "לצוות החקירה הגיעו טענות ושמועות ביחס לאחזקת כלי הטיס של השותפים."
החוקר אינו מפרט באילו סוגי טענות ומהן אותן שמועות מהן ניזון צוות החקירה. כמו כן, החוקר אינו מספר האם צוות החקירה שאל או בדק כיוונים מסוג זה. האם הם דנו בנושא עם מי מהשותפים? האם הם בחנו את מדיניות התחזוקה? לא ידוע. הדו"ח אינו מפרט.
 
הדו"ח ממשיך: "התברר לצוות החקירה, כי התקלה במכשיר הקשר הייתה ידועה ושהיא חזרה מפעם לפעם מבלי שנרשמה בספר המטוס הנייד. נתון זה, יחד עם העובדה, כי שבספר המטוס הנייד, משך שנה רשומות סביב 150 טיסות שנמשכו יחד 135 ש"ט, אין אף רישום של תקלה, מעלה הרהור ביחס להתנהלות שאין מקומה בתעופה, ככל שזה נכון."
כאן, אלעד, אולי תוכל להאיר את עיננו. האם אי פעם נתקלת בתקלה במטוסים שבהם אתה שותף, ובכלל זאת התקלה המדוברת? האם נהוג בשותפות לפתוח תקלה במצבים אלו? פרט לאחזקות עיתיות, כיצד מנוהלת האחזקה בשותפות על מנת לוודא שאין תקלות פתוחות?
אוי אוי אוי
27/04/2016 | 11:54
1
335
תודה על תגובתך המלומדת ומאירת העיניים
28/04/2016 | 03:18
224
כעת הכל ברור ומובן.
קריאת החקירה...
25/04/2016 | 17:39
427
מעלה הרהורים כבדים. לפעמים משמעת עצמית, ו-אני ואפסי עוד, הם הגורמים השולטים בתוצאות. וכל המוסיף גורע. ההערה ביחס לאחזקה שמקורה ב"שמועות" מיותרת לחלוטין, מה גם שהחוקר עצמו קבע חד משמעית שהתאונה לא נגרמה כתוצאה מתקלה טכנית. האם העובדה שבמשך זמן לא נרשמה כל  תקלה שהיא צריכה לעורר "הרהורים" כמאמר החוקר, היא רלבנטית לענין? מאימתי נקבעות  העובדות על סמך שמועות? מיותר ומטריד.המלצתי לחוקר,(שלא תתקבל) מחק את המיותר.
הסיכום. עצוב. "כי כל המאבד נפש בישראל, כאילו איבד עולם מלא" (פארא-פרזה פרטית) למרות שחבר הכנסת המכובד דירג את המנוח כ-"ידיד אמת לישראל".
 
AUSTRO AE500
26/04/2016 | 23:19
3
265
החברת AUSTRO שהיא למעשה חברת בת של DIAMOND המייצרת מנועים תעופתיים עובדת על מנוע חדש AE500 עבור ה DA50 (חד מנועי 5 מקומות). המנוע כמובן הוא מנוע דיזל הצורך JET A. בניגוד ל AE300 (עבור ה DA42 וה DA40) שהוא מנוע של מרצדס ה AE 500 מבוסס על מנוע של חברת STEYR MOTORS . לא אתפלא אם נמצא את המנוע הזה גם על ה DA62 שיצא לאחרונה
 
 
הייתי שם בשבוע שעבר
26/04/2016 | 23:58
180
אינני יודע מה מחיר המנוע המוצג בסרט. ראיתי שם מנועי דיזל למטוסים עם 230 כ"ס ועם 4 צילינדרים. המחיר שלהם עובר את ה-100 אלף אירו.
למטוסים המופעלים מסחרית זה יכול להיות כלכלי.
מה שמוצא חן בעיני הוא, שאין למנוע MTBO, כלומר, הוא ממשיך לטוס כל עוד הבדיקות מראות שהוא תקין.
מנועים כאלה יכולים לטוס אלפי שעות בלי אוברול.
יתרון עיקרי הוא השימוש בדלק JET או בסולר, זול וזמין בכל שדה תעופה שיש בו דלק מטוסים.
 
דוד.
AUSTRO AE440
26/04/2016 | 23:37
154
ועוד בעיניני מנועי AUSTRO, חברת המסוקים של AIRBUS מפחת מסוק חדש המבוסס על מנוע AUSTRO AE440 . כן, מנוע דיזל ולא טורבינה!!! לטענתם יחסוך 30% דלק.
 
נראה ונשמע מאד מבטיח.
27/04/2016 | 09:40
120
נושא התחזוקה נשמע מדהים. מנוע שאורך החיים שלו הוא ON CONDITION, משמעות הדבר, שבתפעול נכון ושמרני, למעשה, אין לו הגבלת אורך חיים!
כמובן ששאלת השאלות שעדיין איני רואה פתורה, היא שאלת המשקל. המנוע מאד כבד ותידרש עוד עבודה רבה להפחתת המשקל.
כדאי לשים לב לעובדה כי המנוע יכול לפעול כמעט על כל סוגי הדלק.
מאחר וכל צנרת השימון שלו היא פנימית, יישאר הרבה מקום מתחת לקואולינג למכונאים להגיע לכל מקום. מה גם שייחסך כל "הג'ונגל" של הצינורות הרגישים לבעיות בלאי ומסבכים את התחזוקה.
כאמור, מנוע מבטיח ועכשיו יהיה עליהם להוכיח.
אריאל אריאלי
כמה שאלות לחברי הפורום
26/04/2016 | 08:45
1
241
שלום לכולכם,
התחלתי להתעניין בלימודי טיסה ואשמח אם תוכלו לעזור לי בכמה שאלות:
 
1. ראיתי שאפשר ללמוד בארה"ב ולקבל את הרישיון הבסיסי  בכ-5,000$.
(זה כמובן לא כולל את ההגעה לשם ואת השהייה)
בארץ לעומת זאת המחירים גבוהים בהרבה.
האם הרישיון האמריקאי מאפשר לי לשכור מטוס ולהטיס אותו בארץ (מת"א לאילת נניח)?
2. אם לא , מה צריך לעשות כדי שהרישיון האמריקאי יהיה תקף בישראל?
3.האם הנ"ל תקף גם לרישיון אירופאי?
4.האם בהמשך בהכשרה לטיסת לילה/דו מנועי יש הבדל אם הרישיון הבסיסי הוא ישראלי או לא?
 
תודה רבה
האם רישיון טיס תקף שהוצא בחו"ל תקף גם בארץ?
26/04/2016 | 23:33
193
לאוהבי הסטוריה ו-ספיטפיירים במיוחד,
26/04/2016 | 14:55
4
236
סיפור נוגע ללב ומשעשע בעת ובעונה אחת...

https://www.youtube.com/embed/ie3SrjLlcUY


מרגש!
26/04/2016 | 17:23
2
113
ומרשים במיוחד המשפט האחרון של הטייס:
"זהו מטוס נחמד. כל טייס צריך לטוס עליו פעם".
אז, כנראה, טייסים היו טייסים ולא מפעילי מערכות נשק מעופפות......
אריאל אריאלי
ספיטים ודומיהם...
26/04/2016 | 17:57
127
אין מה לעשות..כבר נאמר,  "וישן מפני חדש תוציאו"
זו דרכו של עולם, מעולם ולעולם.
באמת מרגש.
27/04/2016 | 00:20
62
אפרופו ספיטפייר ומשפט מכונן ...
04/05/2016 | 10:16
24
טייס הניסוי שעלה לטיסת המבחן הראשונה של אב הטיפוס (5054) של הספיטפייר נחת ואמר :-"Do not touch anything"... שלמות בהיוצרה....
פעילות תעופה לחול המועד?
24/04/2016 | 17:56
4
286
שלום לכולם

האם מתוכננת איזו פעילות של תעופה לשבוע הקרוב? חיפשתי באינטרנט ולא מצאתי איזשהו איזכור.

כמו כן, באם אני רוצה להביא את בני בן השלוש לראות את המטוסים במנחת ראשון (זכור לי שיש שם כמה מטוסים ׳בתצוגה׳) האם אפשרי? אציין שבעבר למדתי לרשיון חלקי עם אומני במנחת.

תודה וחג שמח לכולם!
חג שמח
24/04/2016 | 21:27
1
245
בד"כ בחול המועד היו נוהגים לערוך מחנות דאייה במגידו ו/או ב"ש, לא יודע אם זה עדיין נהוג.
 
לגבי מינחת ראשון, אפשר לתאם ביקור עם דני שלום
תודה רבה שי!
24/04/2016 | 21:48
175
וחג שמח
דני שלום לא עונה לטלפון..
25/04/2016 | 19:19
1
167
מישהו יכול להגיד אם המוזיאון כאכן פעיל ופתוח?
האם אפשר לבקר בתצוגה החיצונית גם אם הוא לא?
 
בתצוגה אפשר לבקר. המטוסים נמצאים ליד ההאנגר העליון
25/04/2016 | 23:36
144
אבל אני חושב שהמחסום בכניסה למינחת סגור, וצריך לחכות שיבוא מישהו מאנשי המינחת ויפתח אותו.
צר לי, אבל יותר מזה איני יכול לעזור.
ובאווירה של במה לוותיקים
24/04/2016 | 21:02
366
חביתת שטח לפיה נכתב בד"ח אורחות הבוקר...
חם בפורומים של תפוז
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
אספלט אליגור, איטום, זיפות וסיוד גגות
להרגיש בטוח בבית שלך!
תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ