לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום תעופה קלה
דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

כישלון מנוע לאחר המראה
29/05/2016 | 22:03
2
188
מזמן לא דנו בנושא.
תגובות?
מותנה גם במרחק מהמסלול.אם טיפסת לאט הרי המרחק מהמסלול יהא
31/05/2016 | 08:31
60
רחוק מהמקרה שהטיפוס יהא מהיר.
לאיציק מה-יפית
31/05/2016 | 15:59
24
במשך השנים שאני קורא את הפרסומים שלך (אפשר גם מידי פעם באינגליזי כדי לתרגל את המעט שאני יודע ?) תמיד הסתקרנתי לראות איך אתה נראה. להצמיד פנים לכתבות .
נו, סוף סוף הסקרנות שלי באה על סיפוקה, ראיתי אותך ושמעתי את קולך בסרטון יו-טיוב קצר על מטוס הפנטום (הספד לקורנס ) . תודה
לטוס גבוה - (70000. כן. שבעים אלף (!)) רגל.
31/05/2016 | 08:05
1
82
מסתבר כי מטוס הביון U-2 מסרב למות. המטוס, שייצורו החל בשנת 1955 ושימש במשימות ריגור מעל ברית המועצות לשעבר, עבור ה- CIA, לובש צורה מעודכנת יותר (ואני מניח, שגם מיכשור מעודכן יותר) וממשיך לטוס במשימות ביון בגובה רב (וזאת על אף קיומם של לוויני ריגול). המטוס, שמוטת הכנף שלו, כשלושים מטר, יכול לשהות באוויר עד, אפילו 13 שעות! (מסכן הטייס. מה הוא עושה כשהוא צריך פיפי ).
לכתבה:
 
אריאל אריאלי
דברים טובים נשמרים לאורך ימים
31/05/2016 | 10:02
33
נקודת הטל
30/05/2016 | 11:16
2
123
בשידור ה ATIS ניתנת נקודת הטל. עבור איזה שימוש ניתן נתון זה? (בעבר נאמר לי שזה עבור כיבוי \תפעול מנועי סילון)
אשמח להשכיל
נקודת הטל מתארת את הלחות באוויר. שים לב שאין אחוזי לחות
30/05/2016 | 15:01
1
116
ב ATIS כמו בדווח מז״א שניתן לציבור. בתעופה המרווח שבין טמפרטורת האוויר לנקודת הטל מאשש אם ישנו סיכוי לערפל. בטמפרטורות קרות קרוב לאפס או מתחת לאפס (בצלזיוס, או מתחת ל 32 פרנהייט) בהן נקודת הטל קרובה או זהה לטמפרטורת האוויר ניתן להעריך על סיכוי להיווצרות קרח מטיפות סופר קרות שבאות במגע עם משטחי המטוס שבזרימת האוויר.
לחות גבוהה גם מגבירה סיכוי להתקרחות בקרבורטורים במרווח טמפרטורות מסויים, בדיעבד ביום חם עם לחות גבוהה ביצועי המטוס יורדים.
מרווח נקודת הטל לטמפ יכול גם לרמוז לגובה וסוג העננות השוררים באיזור. ובכללי לאפשר לטייס להבין לאיזו מסת אוויר הוא נכנס.

תודה
31/05/2016 | 13:41
14
למכירה: P92E-100S שנת 2002 + חניה בראש''לצ
30/05/2016 | 07:49
1
199
מצב מעולה, ללא תאונות,
900 שעות מנוע וגוף.
משאבת ואקום עם אופק מלאכותי + ג'יירו
ג'אנטים וברקסים ''6 תעופתיים של קליבלנד וצמיגי air trac 8x6
פרופ' 3 להבים warp drive משופץ
חופה חדשה,מצבר חדש, מיכלי דלק 93 ליטר
cofa עד 2017
לפרטים נוספים 0545-765317
shimonaziz@gmail.com

1
30/05/2016 | 07:54
88
המתנחל והמטוס הלא רשום
28/05/2016 | 09:43
1
345
תמונה של המטוס, צולמה ע"י אורי וול במנחת מגידו בקישור להלן
29/05/2016 | 18:15
168
מטוס-אנדרטה
28/05/2016 | 18:51
2
274
הגיעה אלי התמונה המצורפת בזה . מי יודע היכן התמונה צולמה ?
כמו כן אשמח לדעת את הדגם ורישומו של המטוס.
שבוע טוב
מטוס האנדרטא בפארק ספיר מול מנחת עין יהב. וצמוד לכניסה למרכז
28/05/2016 | 23:01
1
173
מטוס האנדרטא בפארק ספיר מול מנחת עין יהב. וצמוד לכניסה למרכז ספיר.
 
 
תודה. שבוע טוב.
29/05/2016 | 18:03
48
מטוס צלל להדסון - YNET
28/05/2016 | 07:29
1
208
מטוס קטן התרסק במי נהר ההדסון בניו יורק. לפי דובר המשטרה המקומית מדובר בדגם ישן מימי מלחמת העולם השנייה של מטוס P-47 ת'אנדרבולט.
קישור לכתבה ב-YNET
28/05/2016 | 22:47
92
 
דוד.
חברה חדשה, Sun Flyer , יצאה עם דגם של מטוס אימון.
28/05/2016 | 11:23
214
החברה, שנוסדה ע"י מהנדס חשמל מחברת Aero-Electric, יצאה עם דגם ראשוני של מטוס דו מושבי לאימון הפעל על חשמל בלבד. משך טיסה של שלוש שעות וזמן טעינה של חצי שעה.
עלות מוערכת של שעת טיסה (הוצאות משתנות) - דולר אחד.
מחירו המוצהר של המטוס כמאתיים וחמישים אלף דולר (מחיר עכשוי של ססנה 172 - שלוש מאות אלף דולר).
מאחר ובמנוע החשמלי ישנו חלק נע אחד (לעומת, יותר מאלף חלקים שונים במנוע בעירה פנימית), הוצאות התחזוקה הצפויות תהינה זולות באופן משמעותי ביחס למטוסים רגילים.
לכתבה:
אריאל אריאלי
שאלה בנושא אוזניות
25/05/2016 | 13:16
7
204
יש ברשותי אוזניות BOSE  ,
ואני מעוניין לחבר אותם ליציאות של המחשב שלי (PC).

פעם פעם נאמר לי שאסור לי לקנות "סתם" מתאם מהפין העבה לפין דק אלא צריך להיות מתאם מיוחד לזה.

האם זה נכון? אם כן, האם תוכלו להמליץ לי על דגם מסויים?

בנתיים מצאתי את הדגם הבא:
http://www.sportys.com/pilotshop/general-aviation-...
אין כל בעיה לחבר את הפלג של האזניות באמצעות מתאם.
25/05/2016 | 14:52
6
181
לא יודע מי אמר לך ש"אסור לקנות סתם מתאם מהפין העבה לפין דק וגו'", אך מי שאמר לך - שילך לקנות מתאם בעשרות דולרים.
יציאת השמע לאזניות של PC היא שקע סוני "1/8 (3.5 מ"מ) סטראו בעוצמה של כמה מאות מיליוולטים.
לאוזניות תעופתיות (ביניהן גם כאלו של BOSE) ישנו פלג (תקע) בקוטר "1/4 סטראו ועוצמת האות בכניסה צריכה להיות כמה מאות מיליוולטים.
אם תשיג מתאם תקע סוני "1/8 לשקע PL55 סטראו - אתה יכול בהחלט להשתמש בו.
אולם, לאזניות BOSE ישנה יכולת ביטול רעשים חיצוניים (ANR) וע"מ להפעיל יכולת זו נדרש להפעיל את המעגל האלקטרוני באמצעות סוללות מתאימות.
ובכלל לא ברור לי בשביל מה, בסביבה שקטה, בכלל צריך ANR...
אבל, במקום להשקיע ברכישת מתאם העולה 50 ומעלה דולר, לך לכל חנות אלקטרוניקה או אביזרים למערכות שמע ורכוש לך מתאם בעשרה שקלים ופחות והעיקר - תהנה.
אריאל אריאלי
המון תודה
25/05/2016 | 15:08
105
אריאל - הייתה לי תחושה פנימית שאתה תיהיה הראשון שיענה לי על השאלה וכמו כן התשובה תיהיה מפורטת ומעמיקה כמו תמיד.  
המון תודה .
אצלי בBOSE יש מהאוזניות כבל עד ליחידה אלקטרונית ומשם יוצא כבל שמתפצל ל2 (מיקרופון ורמקול) .
היחידה אכן משמשת לANR  ועליה אני מרכיב את הסוללות .  תכלס ברור שבבית אין צורך להפעיל את הANR.
 
הלכתי לחנות וקניתי....
25/05/2016 | 19:27
4
151
שאלה לאריאל,
הלכתי, קניתי, חזרתי , חיברתי....
באוזניות הפשוטות אני שומע סטריופוני ועכשיו עם האוזניות של BOSE שומע אותו דבר משני צידי האוזניות  כלומר מונו.
יש פתרון לזה?
 
מעלה שתי אפשרויות:
26/05/2016 | 08:05
3
130
א. המתאם הוא מתאם מונו (שני הערוצים מחוברים אחד לשני) - במקרה זה יש להחליף את המתאם.
ב. פלג האזניות לא מוכנס נכון לשקע שלו ולכן המגעים הפנימיים מקצרים ביניהם. - נסה "לשחק" עם הפלג הוצא מעט והכנס מעט עד שתתקבל שמיעה סטראופונית.
אריאל אריאלי
בעיה נוספת
26/05/2016 | 11:08
1
133
הפלאג של מיקרופון הוא יותר קטן מהפלאג של אוזניות (ולכן תמיד קל לנו כאשר אנחנו מחברים את האוזניות למטוס ולא מתבלבלים) .
אני שם לב שהקוטר שלו הוא בערך כ5 מ"מ .
ואני לא מוצא באינטרנט מתאם כזה . הלכתי עכשיו לחנות סטריאו - הוא לא מכיר סוג כזה של פלאג.
אזי היכן  מוצאים מתאם שאוכל לחבר את המיקרופון לתוך מחשב?
 
יש לך בעיה
26/05/2016 | 12:28
130
ואני חשבתי כי אתה רוצה להשתמש באזניות של BOSE בשביל לשמוע מוסיקה במחשב.....
הפלג של המיקרופון הוא פלג מיוחד למיקרופון תעופתי  ("PJ-068, 0.206"  3/16)
ולא מאמין כי תוכל למצוא אותו בחנויות אלקטרוניקה בארץ. השקע שלו נקרא JJ-033
אתה צריך לחפש באינטרנט חנויות שמוכרות ציוד תעופתי (למשל Aircraft Spruce PN-11-05995) ושם לחפש בקטלוג.
אני לא בטוח שקיים מיתאם חשמלי בין המיקרופון של מערכת הראש התעופתית שלך , לבין כניסת המיקרופון במחשב.
ובמקום "לשבור את הראש" בהתאמת מערכת ראש תעופתיחת למחשב, לך לכל חנות המוכרת אביזרים למחשב וקנה מערכת ראש (הכוללת אזניות ומיקרופון) והשתמש בה. תחסוך הרבה ריצות ובילבולי מח.
אריאל אריאלי
אפשרות שלישית
26/05/2016 | 15:10
115
עייטן לא ציין באיזה דגם של Bose מדובר, אולם לרוב האזניות יש מתג המחליף בין Mono לבין Stereo.
למשל, בעבור ה-A20, עיין בהוראות בעמודים 11-12.
 
טל
כתבה טיפשית במוסף 24 שעות של ידיעות אחרונות
25/05/2016 | 14:26
7
362
מצאתי לנכון לפרסם גם כאן את הכתבה של הגברת אריאלה שטרנבך מהיום במוסף 24 שעות של ידיעות אחרונות:
http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4807469,...
הגברת כותבת גיבוב של שטויות, ביניהן שהמטוסים האלו (אז"מ) טסים בגובה 1500 מטר (קצה גבול האטמוספירה, אם לצטט את רמי בר ז"ל) במהירות 300 קמ"ש ויכוולים לגרום  לאסון/פיגוע, השדות פתוחים ללא השגחה  והמטוסים עומדים לא נעולים עם המפתחות בפנים.
לכו תסבירו לגברת, שכל מכונית הכי פשוטה יכולה  להכניס מטען של מאות קילוגרמים חומר נפץ מתחת לכמעט  כל מבנה...
אם למישהו יש את הסבלנות  או הזמן לכתוב לעורך שלה, שידע להבחין ביין כתבה שבחנה וקיבלה גם הסברים כולל מהצד שלנו, שלא ייכתבו דברים מטומטמים בעיתון שלו.
יאיר
לא יותר מרדיפה אחר סנסציות
25/05/2016 | 15:58
240
 "לפי כללי האתיקה העיתונאית, אנחנו מנועים מביצוע דבר עבירה, על אחת כמה וכמה כזה שיכול לעלות בחיי אדם." (ציטוט).
סוף מעשה במחשבה תחילה. העבירה כבר נעשתה. התכנון היה לגנוב את המטוס כך נאמר בפרוש בכתבה. "במקרה הזה, החלטנו לוותר" (ציטוט). מיהו בעל המטוס המצולם? מדוע שלא יגיש תלונה במשטרה כנגד צמד הגנבים בכח? עו"ד טוב ימצא עוד מספר עבירות (ישנן).
"אפשר להתאמן בבית בסימולטור, לקפוץ למנחת הקרוב, להיכנס אליו, לבחור מטוס, להמריא ולנופף לשלום." (ציטוט נוסף)
אולי מישהו יתנדב לממן לה לעיתונאית הזאת כמה שעות סימולטור? ויפתור אותנו מענשה של זאת, ומקריאה של כתבות מטופשות מהסוג הנ"ל. 
 
כנראה שהעורך כבר הבין
25/05/2016 | 20:59
4
264
שכן לא ניתן להשאיר תגובות לכתבה...
אי אפשר להשאיר תגובות לכתבה היות
28/05/2016 | 17:22
3
145
וזו כתבה מוזמנת.
אדון/גברת XXX (השם שמור "במערכת") החליט/ה להתנקם במנחת ראשון לציון. הלעיט/ה את ידיעות אחרונות ב"ידיעות מודיעיניות על הפקרות ביטחונית". בחרו את הכתבת  הכי טפשה שמצאו, ושלחו אותה לעשות תחקיר ביטחוני. הלכה הגברת ואכן לא הכזיבה את אדוניה ושולחיה.
כתבה ערמה של שטויות מסולפות, מכוונות, מרושעות, ומטומטמות.
על זה שתפסו אותה נכנסת לצד האווירי מנסה להכנס למטוס וזרקו אותה החוצה לא נכתבה אפילו מילה אחת. היא התחננה ובסוף טייס הסכים להכניס אותה למטוס שלו לצורך צילום בלבד. אם הוא היה יודע שהיא כתבת ידיעות אחרונות היה מזמין את המשטרה ומגיש תלונה על התפרצות לרכוש פרטי וגרימת נזק. אף מילה לא נאמרה שהיא כתבת של ידיעות אחרונות.
כתב יאיר, וגם אני לא מבין למה צריך להתאמץ כל כך כדי לבצע פיגוע.
אז גב' אריאלה שטרנברג, הרי לך מתכון לפיגוע הרבה יותר מדוייק כמעט בלי מאמץ.
במקום לנסוע למנחת ראשון לציון, להתגנב למטוס עם בלון גז, להוציא את המטוס מההנגאר, לעשות בדיקות לפני המראה, לוודא שיש מים שמן ודלק, הרי לא תרצי ליפול סתם על הפארק הסמוך מחוסר דלק, ואחרי שהצלחת להמריא בשלום עלייך לנווט למטרה שבחרת לצלול  ולבצע פיגוע, אז הנה קבלי הצעה הרבה יותר קלה, (ואם הייתי שוביניסט הייתי אומר הצעה שמתאימה לאישה)  קחי את אותו האוטו עם אותו בלון הגז סעי במהירות של 120 קמ"ש לרחוב הסמוך לביתך  וכנסי ישר לגן ילדים/בית אבות/בניין העירייה. מה שתבחרי. אני בטוח שתקלעי למטרה הרבה יותר טוב מאשר עם מטוס.
ולסיכום חברים, אם זו הרמה של הכתבות של ידיעות אחרונות, אני שוקל לבטל את המנוי שלי.
אני מתבייש שאני מנוי לעתון הזה.
 
 
אורי, עדיין לא מאוחר להגיש תלונה למשטרה
29/05/2016 | 09:24
1
77
אורי שלום. עדיין לא מאוחר להגיש תלונה למשטרה על ההתפרצות ובטח ובטח לא על גרימת הנזק. לזה הייתי מוסיף גם תביעה אישית כנגד הכתבת על גרימת הנזק, הפגיעה בבטיחות, קרקוע המטוס ועוד ועוד. הבעלים של המטוס יכול לגשת ולהגיש תלונה למשטרה + תביעה אזרחית ובכך הוא יעשה טובה לכולם (ובתקווה גם יסתום לכתבת את הפה)
מסכים עם טל.
29/05/2016 | 13:03
156
סביר שהגברת שטרנפח ושותפה יקבלו ייצוג משפטי במימון העיתון, אך גם אם יוחלט בסופו של הליך לא להגיש כתב אישום נגדם ולסגור את התלונה מ"אין עניין לציבור" וכד', בסבירות גבוהה הם "יזכו" לרישום פלילי - לפחות בגין הסגת גבול.
אני לא חושב שבמקרה הזה
29/05/2016 | 11:28
71
יש סיבה לשמור את שם מזמין הכתבה במערכת...
באמת כתבה מרושעת
28/05/2016 | 22:42
101
גיבוב של שטויות וסילופים. עיתונות בשיא עליבותה.
אני מסכים עם אורי. זה נראה ממש מוזמן.
הבעיה היא, שטיפש שזורק אבן לבאר - עשרה חכמים לא יוציאוה.
 
דוד.
מנוע רוטקס 912 למכירה
25/05/2016 | 16:19
163
למכירה מנוע רוטקס 912 100 כס
היה על קיטפוקס 7 שעבר תאונה קרקעית
בערך 330 שעות סהכ 
מכונאי יונתן שפרונג
פרטים: עופר אדלר
0523-439390

יש לכם משהו על ההרצאה של ארנון לפידות (לבושין ) ?
24/05/2016 | 16:00
3
188
כן. הייתה מרתקת ובקלות הוא יכל להמשיך ולדבר עוד שעה
24/05/2016 | 20:28
135
היכן הוא הרצה?
27/05/2016 | 22:13
1
45
בכנס של אגודת התעופה ביום שני האחרון
28/05/2016 | 22:44
38
הרהורים ביחס ל-טיסה 804 של EGYPTAIR...
20/05/2016 | 18:38
20
340
בשלב זה יש רק חשדות לפעילות טרוריסטית. לי אישית זה מזכיר את טיסה 847 של TWA ביוני 1986 בדיוק לפני 30 שנה.
המטוס שנחטף באויר נחת וחנה בשדה התעופה של ביירות מתודלק ומוכן לטיסה. לדברי החוטפים, לאלג'יר. דרישות החוטפים היו מכוונות לישראל. שחרור אסירים (נקראו "מחבלים" באותו הזמן) אסורים בישראל. מיד עם הוודע דבר החטיפה, התכנס המטכ"ל לדיון דחוף. הנושא: ומה עם הכוונה היא לבצע פיגוע התאבדות בנוסח 9/11 בתל-אביב? ההחלטה היתה ברורה. יש לקרקע את המטוס בכל מחיר ולהמנע ככל האפשר מפגיעה בנוסעים שרובם היו אזרחים אמריקאים. וכך נעשה.
ומה אם אכן יקבע שטיסה 804  היתה קורבן לפעילות טרוריסטית? האם לא יתכן שכוונת ה-"חוטפים" אם היו כאלה, היתה לסטות ממסלול הטיסה ובעצם להנחית את המטוס במרכז ת"א? המרחק ממקום ההתרסקות לקהיר או ת"א שווה פחות או יותר (250 מייל פחות או יותר) כ-20 עד 30 דקות טיסה. מה היה קורה אם ישראל היתה עומדת כנגד ההחלטה, לירט את המטוס וללוות אותו ואם כן, לאן?. או במקרה הגרוע לפגוע בו לגרום למותם של כל הנוסעים שנותרו במטוס? האם טוב לישראל שהסיפור נגמר בים?.
לא נדע לעולם. אבל את הלקחים חייבים להסיק.
ואגב כך, ביחס למטוס TWA החטוף בביירות:  מספרים שמפקד טייסת ה-דפנדרים נקרא לישיבת המטה ושם נאמר לו שעליו לקרקע את המטוס. ההוראה היתה לצייד שני דיפנדרים בטילי TOW לא חמושים להגיע בטיסת לילה נמוכה (NOE)  לביירות ולפגוע בזנב המטוס, רצוי באזור ה-LOGO של TWA. מספרים גם שמפקד הטייסת שאל האם עליו לפגוע ב-T ב-W או ב-A? ואם זאת האמת, אז הוא פספס בגדול... לפי תצלומים מאוחרים יותר, נראה חור עגול בקוטר של מטר בערך במרכז הגוף שנגרם ע"י פגיעה חיצונית ולא התפוצצות פנימית.
או אולי זאת חזרה על מקרה המטוס הרוסי בטיסה משרם לרוסיה?
כמו שציינתי בתחילה, אלו רק הרהורים.
שבת שלום




מה יש להרהר? מוסלמים עובדים בשדה? אז מטוסים ימשיכו ליפול
21/05/2016 | 02:25
19
288
ופיגועים ימשיכו לקרות...רק היום אנו בעידן שצריך להרהר בשקט שחס ושלום אשר נחמיאס ועוד כמה לא יעלבו בשביל חבריהם הערבים, שהם לפעמים לדבריהם מעדיפים על יהודים.
בהצלחה לנו ולשאר העולם הצבוע שמעדיף לגלגל עיניים ולהכיל כל חירבון מוסלמי.

עוד מעט כשהעשן יתפוגג לו, וייתפסו הנבלות, נשמע את מנהיגי
21/05/2016 | 02:30
6
306
העולם הנאור מבהירים לנו שלנבלות האחראיות למעשה אין קשר לאיסלאם ושהאיסלאם היא דת השלום! חחח...
ברור. כל הפיגועים בכלל נעשים ע"י בודהיסטים.
22/05/2016 | 10:59
123
היי מייק. גם אני כמוך יודע שרב הטרור העולמי
23/05/2016 | 13:40
4
159
נעשה על ידי מוסלמים. אבל זה אומר שכל המוסלמים טרוריסטים?
באותה מידה אני יכול לומר שרב מעשי הנוכלות בישראל נעשים על ידי יהודים,
אז תרגיש נוח אם אומר שכל היהודים נוכלים?
אגב מנסיון אני יודע שהרבה מאד ישראלים לשעבר שחיים בארה"ב הם לא מי יודע כמה.... אתה מרגיש נוח כשהאמריקאים ,שאינם מכירים אותך אישית,מתיחסים אליך בחשדנות רק על סמך ישראליותך?
 
אבי, על אחוז המוסלמים שעוסקים בטרור והשאר שלא עוסק ותומך בהם
23/05/2016 | 15:44
3
148
לא אני אפרט, בוא נאפשר ל Brigitte Gabriel, שנולדה במרג׳עיון לבנון 1964 לשפוך קצת אור על מה שכל שמאלני יודע רק מעדיף להתעלם ולהעביר נושא ״לטרור היהודי״.     https://youtu.be/YnOF7y-KuHE

מפליא אותי שיש מי שמשווים שינאה וגזענות ליהודים לשינאה והגזענות לערבים.
יתכן שפרעות קישינב פרצו בגלל שהיהודים ערפו ראשים, פיצצו אוטובסים, ורצחו תינוקות? לא, אבל טרחו שם להאשים את היהודים ברצח ילד אוקראיני ושימוש בדמו להכנת מצות...אני מקווה שכולנו מסכימים שזהו אישום מגוחך. ומסכימים שהאשמות בטרור נגד מוסלמים אינן מופרכות.
האם השואה פרצה בגלל שיהודים שחטו, רצחו פוצצו והתעללו בגרמנים על מנת השתלטות וגירוש הנוצרים מאירופה?
כמובן שלא.
תכף יקפוץ פה איזה הזוי וישאל ״ומה לגבי טרור יהודי היום? ״ אז כן קבוצה של קיצונים שרפה ילד ושרפה משפחה...
אבל הנה ההבדל בינם לביננו...רוב העם מכל קצוות הקשת הפוליטית נעמד על רגליו האחוריות, גינה התנגד וביקש להביא את האחראים לדין. תראה לי את הסולידריות הזו במגזר ובשטחים נגד פיגועים שלהם.
מצטער את השינאה לערבים הם הרוויחו ביושר. ובכך שאינם עוצרים  ומגנים (גם בערבית במסגדים) את הקיצוניים שביניהם, הם מזמינים על עצמם מלחמת חורמה.

הבנתי את הפליאה שלך עלי , ועדיין
23/05/2016 | 16:11
2
130
תשובה עניינית לשאלתי,לא קיבלתי. כמי שחי בארץ ועשה עסקים עם ערבים
ומתגורר 1000 מ בקו אוירי מטירה, גם לי יש דעה מכלילה. גם אני מבין את ההבדל בין הנחמדות של מי שמרגיש חלש , לבין התנהגות שונה לחלוטין כשמרגיש חזק.
אבל אין לזה שום קשר לאיסלם. "וישמן ישורון..." נכתב גם על יהודים.
ההבדל בינינו, (בינך לביני)הוא לא רב ,והוא נובע מההתיחסות שלי לעובדה,שהחברה הערבית כולה אינה חברה דמוקרטית. אף בן לא ירים קולו על אביו/ראש החמולה/ראש הכפר ובטח לא על השליט שאוחז בנשק רב יותר .וגם לא יעז להביע דעה שונה, מפחד על חיו. זו אחת מהסיבות שלא תשמע קול  נגד קולם של המנהיגים. ואני כן מסכים איתך שקולם של המנהיגים אינו נשמע. אבל גם את קולם של האירנים המתונים איננו שומעים מאותה הסיבה.אז אתה באמת חושב שכל האירנים רוצים בהשמדתה של ישראל? גם אלה שגילו סימני חיבה בזמן השלטון החילוני הקודם? בקיצור נראה לי שהאמת אינה נחלתו של איש .....
 
עזוב בוא נלך לטוס ונעזוב את האיום המוסלמי לאחר כך.
23/05/2016 | 18:08
1
127
אחרי הכל אנחנו שחיים היום כנראה שלא נצטרך להתמודד עם זה, כך שפוליטיקל קורקטנס עדיין מככב באופנה. לישראל יש משהו בסדר גודל של עוד 70 -90 שנה לפני שמשנה שם והופכת לעוד מדינה ערבית עם רוב מוסלמי במזה״ת - בלי קשר אם הוקמה מדינה פלסטינאית או לא הוקמה.
אירופה מתקרבת גם בצעדי ענק, ולארה״ב נותרו כנראה 150-200 שנה גם כן לפני שהופכת רפובליקה מוסלמית של צפון אמריקה.
טוב אז בוא נחזור לתעופה אין דאגות כרגע.
מקבל בכיף את הבוא נלך לטוס....
23/05/2016 | 19:03
126
אשמח לעשות זאת כשאתה באזור. בינתיים אני רוצה להרגיע אותך . כמי שחי כאן ונושם את האויר/ה .הרוב השפוי לא יתן לקיצוניים להוביל אותו לאבדון, בטח לא היום שהוא יום הרצל!
22/05/2016 | 10:58
29
מייק 300, יפה שזכרת אותי... עם עוד כמה
22/05/2016 | 22:57
10
231
בהחלט יש ערבים שעדיפים בעיני על יהודים, ויהודים שעדיפים בעיני על ערבים. כמה ערבים אתה מכיר? כמה יהודים אתה מכיר? איך הם? כולם זהב טהור? יש אשפה אצל כולם, מנוולים אפשר למצוא בכל מקום.
ההבדל ביננו שאצלי "ערבים" זו לא חבילה אחת של טרוריסטים. בניגוד אליך שם, כאן אנו חיים עם 20% מאזרחי המדינה שהם ערבים, ומספרם של אלה שמעורבים במעשי טרור בטל בשישים.
לצערי , ממשלת ישראל, בתמיכת ציבור גדול של גזענים עובדת קשה כדי להדיר אותם ולהגביר את הניכור שלהם למדינה. לא יעזור: רובם המכריע ימשיכו להיות אזרחים תורמים ומועילים, לעצמם ולציבור. תבוא לכאן, ואני מתנדב להראות לך מה שאתה משם לא רואה: רופאים, שופטים, עורכי דין, מורים, אקדמאים, נהגים, קבלנים, וכל מה שיהודים עושים. או שתמשיך לטפח שנאה המבוססת על תדמיות שאין להם כל קשר למציאות כאן, בישראל.
איך שלא יהיה, נחמד שזכרת אותי בהקשרים האלה, של עובדים מוסלמים בשדות תעופה.
 
רובם המכריע שונא אותך ואת ילדיך, בשמחה יראו אותך נשחט
23/05/2016 | 08:28
2
190
לרובם יש מה להפסיד כך שנמנעים הם מלעסוק בטרור כרגע באופן אישי, אבל יתמכו בטרור בשתיקתם הרועמת, או בגלוי בהפגנת שמחה צהלה והילולה על כל יהודי שנרצח. .לעומת זאת הרוב היהודי השמאלני והימני אינו מעונין ברצח ערבים חפים מפשע, אלא כשיש מחבל שרצח אז הדיעות חלוקות בין היהודים.
זה שאתה מכיר ערבים אישית ומאמין שהם חברים שאוהבים אותך בגלל שהם מחייכים ונחמדים אליך בעת הגשת החומוס, או בעת מתן שירות אחר עדיין לא מן הנמנע שהם שמחים על כל יהודי שנרצח.
גדלתי בחיפה, אני מכיר ערבים יותר ממה שאתה חושב.  ולדעתי יותר טוב ממך! אני יודע וכן אני מכליל! שהם השקרנים הטובים ביותר שהאנושות המציאה...כשהם מספרים לך שגם הם רוצים שלום, זה נכון עד שתהיה בידם היכולת לגבור עליך ולהכריע אותך, עד אז תמשיך להאמין ולבטוח בהם.
אני לא פה לזלזל בך אבל אתה ועוד הרבה שמאלנים פשוט תמימים, כל כך תמימים שיש לי רק לרחם.
המזל שבישראל אתם כבר לא הרוב, ולעולם לא תהיו שוב, וכפי שמצטייר אתם זן שהולך ונכחד ...וטוב שכך.
הקדמת אותי מייק
23/05/2016 | 09:19
169
ראיתי את תגובתך לאחר שפרסמתי את שלי.
החומוס...
מייק, להתעסק בנבואה זה מסובך
31/05/2016 | 15:51
3
בייחוד בקשר למה שיקרה בעתיד ....
 
הערבים ישחטו אותי ואת ילדי ? לפי ה"התעוררות" החברתית באירופה יכול מאוד להיות שיקרה ההיפך . המפלגות הימניות הקיצוניות מתרבות ומתחזקות , וגם נהיות אלימוֹת . מי היה מדמיין בראשו לפני שניםם מועטות שבאוסטריה מפלגה קיצונית תגיע ל50% קולות (למען הדיוק, 49.9 )?
וברגע שיגמרו עם המוסלמים, יתפנו להתעסק עם יהודים .
הפוך גוטה, הפוך !
23/05/2016 | 09:13
6
179
הגזענים במדינה הם בגדול אותם ה- 20% שהזכרת. אתה יכול לבצע קניות זולות בכפרים שלהם ולתת לחומוס הטעים לטשטש את תפיסת המציאות שלך - אבל עולם כמנהגו נוהג. "דאר אל אסלאם - דאר אל חארב" (בית האסלאם או בית החרב). עפ"י הקוראן ומפרשיו המוסלמים על האסלאם האדוק לשלוט בעולם. עדויות לכך ניתן לראות בעירק, לוב, סוריה, מצרים, וכעת גם בירדן. הארגון שלקח על עצמו את המשימה הוא כמובן דעא"ש. אילו היית יודע כמה ערביי ישראל תומכים בארגון וכמה כבר הצטרפו אליו, היית מודאג יותר. רבים מהם שיחייכו לך בגלל אינטרסים כאלו ואחרים - מייחלים למותך.
חלק גדול מערביי ישראל חיים טוב מאתנו. רבים מהם קבלני בניה, תשתיות דרכים, בעלי עסקים וכו'. אין להם מושג איך חיים בדירה קטנה עם משכתנא חונקת, מהסיבה שהם חיים בקוטג'ים שהולכים ומתרחבים באופן לא חוקי.
להזכיר במי עסקינן- אין יום שחולף מבלי לגבות מחיר יקר בנפש בשל מריבות אלימות בין חמולות שהסיבות לדם הרע לא ממש ידועות להם כי הסכסוך קיים מזה 3-4 דורות... חלק גדול מערביי ישראל והשטחים מתפרנסים מגניבות חקלאיות (מכת מדינה), התפרצויות לבתי דירה ובתי עסק וגניבות רכבים. כמובן מיהודים (חלק מ"מלחמה לגיטימית" בנו). בכל פעם שיש סגר על השטחים - ישנה ירידה דרסטית בפשיעה. לגבי אלימות בכלל ואלימות במשפחה בפרט ( כולל "כבוד המשפחה")- אין צורך להרחיב מאחר והנושא אינו חדש ואירועים קשים ביחס גבוה יותר לשאר האוכלוסייה מתפרסמים חדשות לבקרים.
פעמים רבות ממשלות הימין הושיטו יד לשלום כולל אינספור התרפסויות וויתורים. הינתקות חד- צדדית, מחוות אסירים ועוד. הם לא רוצים שלום - אלא לקבל את המדינה "קומפלט", ולכן הם מנציחים את מצבם ואת שליטתנו בהם באופן בעייתי לכל הצדדים.
נכון, יש גם מורים, רופאים, שופטים וכד' שכמוך - גם אני רואה בהם אזרחים טובים, יצרניים ושווי זכויות - אבל הם הטיפה בים.
בסוף מלחמת האולם 2 אמרו לחלים האמריקנים
23/05/2016 | 23:03
125
שאם גרמני יגיד שהו מצטער , אז הכוונה שלו הי זה שהם היפסידו .
מייק, שאולי ועוד רבים אחרים, לצערי.
23/05/2016 | 23:31
4
163
אין לי כל כוונה לנסות לשכנע אותכם, אני בטוח שלא אצליח. אתם שבויים בתפיסות מיושנות שאבד עליהם הכלח, והשנאה ל"ערבי" באשר הוא מעבירה אותכם על דעתכם. כל הביטויים המקובלים מ -"הערבים והחומוס" , "תסובב את הגב ויתקעו לך סכין", "ערבי טוב זה ערבי מת" "הם מתחילים עם הבנות שלנו"  "הוא אוהב ערבים" ועד הקריאה המקובלת "מוות לערבים" מעידה עליכם איפה אתם נימצאים.
רוב הציבור הערבי בארץ הוא ציבור חילוני וזאת יודע כל מי שבא באיזה שהוא קשר איתם, והציטוטים מהקוראן שאתם מביאים לא מדברים אליו. האיסלאם הקיצוני ודעאש הוא תופעה חולנית רצחנית שהעולם נילחם נגדה וינצח אותה. נכון שאותם שומעים יותר חזק, כמו כל הקיצונים.
תופעות של פשע יש בציבור היהודי לפחות כמו בזה הערבי, וגם אצלנו מתפוצצות מכוניות באמצע הרחוב ויריות נורות למטרות חיסול בלי שום חשבון שאזרחים עשויים להיפגע וגם ניפגעים. בזאת אין כל הבדל בין האוכלוסיות. מה גם שהמשטרה כמדיניות לא נכנסת לישובים הערבים למרות בקשות חוזרת ונישנות של ראשי הציבור שלהם שלא נענות.
לצערי, חלק גדול מהציבור היהודי בארץ חושב כמוכם והממשלה וביחוד זה העומד בראשה מלבים בכל הזדמנות את השינאה ולצערי מצליחים. ממשלות הימין האחרונות מעולם לא הושיטו יד לשלום לערביי ישראל, להיפך.
ואני חושב, שלא כמוכם, שאם מדינת ישראל וחלק גדול מהאוכלוסיה היהודית כאן ימשיכו כך להתנהל, חיי ילדינו ונכדינו כאן לא יהיו חיים. (לא אמור כמובן לגבי מייק). אי אפשר לקיים מדינה על בסיס שנאה בין האוכלוסיות. בשום מקום בעולם זה לא הצליח.
אשר,
24/05/2016 | 00:16
125
לא מתכוון להתנצח - אלא רק להעביר את דעתי המורכבת מלימוד אקדמי של הנושא והשתתפות בכנסים בהם הרצו מומחי טרור. כמי שיש לו בשגרה ממשק ישיר עם המגזר מזה 25 שנים אני מרשה לעצמי לומר שקיימת מגמה ברורה של התחזקות אסלאמית מדאיגה בקרב ערביי ישראל, וכמו כן באירופה. לא יודע מהיכן הקביעה שרוב הציבור הערבי בארץ הנו חילוני. 
אילו יכולתי להציג בפנייך נתונים מוסמכים - היית משתכנע שבתחום הפלילי הנתח שלהם גדול ומזיק יותר מ"הפשיעה היהודית".
אני סבור שההשוואה בין חיסולים פליליים רשלניים או אדישים לפגיעה בחפים מפשע ובין מי שמפעיל חומרי נפץ רב כדי להרוג חפים מפשע אינה במקומה.
אגב, כמו רוב האוכלוסייה אני נגד הטרור היהודי. לא רוצה הרוגים גם בצד השני, והזדעזעתי כמו כולם באירועי אבו ח'דיר ודומא. הייתי רוצה לראות תגובות נגד כשפוגעים ביהודים -  מה שלדעתי לא יקרה.
לגבי השנאה - אני מודה. לא אוהב את מי שרוצה במותנו ופועל להשגת מטרה זו. ההבדל הוא שהשנאה שלי אינה מזיקה, אך אצלם היא פועלת בכל דרך ומתפשטת כמו ארס. ילדיהם גדלים לתוך הסתה, שקרים וסילופים, והתוצאה היא דור נוסף של שנאה, פיגועים וחוסר שת"פ לשלום.
 
את הביטויים שהבאת על מוות לערבים, ערבי טוב זה מת
24/05/2016 | 00:33
135
מתחילים עם הבנות שלנו וכיו״צ לא שמעת ממני, אז איך זה מעיד עלי איפה אני נמצא?
גם אותך לא נצליח לשכנע. יש בעולם המערבי מיעוט שחושב כמוך וזכותכם. כל עוד שאתם לא מנהלים את סדר היום כמו בתקופת הסכמי אוסלו אז זה בסדר תמשיכו לקשקש. והרוב השפוי ימשיך בביטחון שוטף, מודיעין, ומדיניות שלא תאפשר טרוף מערכות....ואם אפשר שלח לי את שם המירשם, גם אני רוצה לחיות בנרנייה. .
אשר , הצלחת קצת לעצבן אותי עם הטפות המוסר שלך.
24/05/2016 | 09:37
1
139
הטון המתנשא שלך,ממש לא לעניין .מי שמך? גם לך גנבו את המדינה?
בכל ההרצאה הארוכה שלך ,לא מצאת מקום ולו למשפט אחד ,על העובדה שערביי ישראל בעלי זכות הבחירה ,כולם (מוזמן לעשות חישוב) בחרו את נציגיהם לכנסת.
ומה שאלה אומרים וחושבים עלינו היהודים,בטח נעלם מעיניך, על אחת כמה וכמה 
שיתוף הפעולה עם אויבינו המוצהרים ותמיכתם ברוצחים ומחבלים שהורגים יהודים  אך ורק בגלל יהדותם. בקיצור טול קורה מבין עיניך ואל תטיף לנו הילידים,קצת צניעות לא תזיק לך. ואני ממש לא רוצה לאחל לך להיות כאן ביום שאחמד טיבי יהיה ראש הממשלה, כי אני גזען ואתה אחי.
אבי קורן, אני לא מכיר אותך, אבל מכבד את דעתך.
25/05/2016 | 23:44
64
אתה וכל אלה שכתבו כאן שבויים בקונספסיה שכל הערבים שקרנים ורוצחים מלידה וזו עוד הוכחה  עד כמה הרוח הרעה הנושבת מלמעלה מצליחה לחלחל.
נראה לי שאינכם עושים כל הפרדה בין ערביי ישראל לערביי הגדה המערבית. בשבילכם כולם אותו דבר, בשבילי לא. ערביי הגדה זה ענין לדיון אחר.
אינני מטיף מוסר לאיש ואם הרגשת שאני מתנשא, כדאי שתבדוק את עצמך למה. אין לי כל כוונה להתנשא. אני חושב שמי שחי בנרניה זה לא אני, זה אתם. כמו רוב האוכלוסיה בארץ המצאתם לכם מציאות מדומיינת שמבוססת על הפחדה והסתה הבאים בלי הפסק מכיוון ההנהגה ונוחלים הצלחה רבה. אינני טוען שהאמירות שהבאתי בפוסט הקודם הם ציטוטים שלכם, אבל הם היום "בון טון" בגלל האווירה הכללית שאתם שותפים לה.
מה שאני מתאר זו המציאות  - לערביי ישראל כמו שאמרתי. נכון שהייצוג שלהם בכנסת מרגיז ומקומם ע"י כמה מהם, אבל לראשונה יש להם מנהיג (ראש הרשימה איימן עודה) שמושיט יד לשלום ומחפש את המשותף בין הערבים ליהודים במדינה, גם אם חלק מחברי הכנסת שלהם לא נוהגים כך.
מבחינתי הדיון הסתיים כי אין לי מה להוסיף.
עד הפעם הבאה שמייק 300 יזכר בי שוב בהקשר כלשהו הקשור לערבים המגונים הללו.
וידאו של נחיתת חירום עקב מנוע שכבה לאחר המראה - עם סוף טוב
23/05/2016 | 02:25
1
403
נראה רגוע מאד בשביל אחד שמבצע סולו שלישי
24/05/2016 | 10:43
87
מבט על והפעם: שיטפונות של פסוקי תנ"ך וחילוץ 669
19/05/2016 | 11:41
3
364
מדבר יהודה נתפס כמקום צחיח: חסר משקעים, יבש ממים ושרבי, ואכן – זהו מצבו במשך רוב ימות השנה. 
אולם הפעם נתמקד דווקא בסכנת הטביעה שצופן לנו המדבר, וביחידה הצבאית המתאמנת בו – זו שמפעם לפעם אנו צופים בחילוציה. 
מן העבר השני, לא פעם אנו תוהים מי אלו אותם גאונים אשר נתקעו על המצוק ועבורם מזניקים את היחידה ומסוקיה. 
נעסוק גם בחלק מאותם הגאונים. הכול במאמר זה הפעם 
תודות :
לאורי הרטמן על העריכה.
למשה שטאובר   הטייס .
לחבורת הסנוניות שאירחו אותי
עד הפעם הבאה- נתראה!!!
19/05/2016 | 17:41
64
אבי,
כרגיל, מעשיר, כתוב ומצולם נפלא.
תודה !
נהדר
19/05/2016 | 21:59
1
35
כמו תמיד ממש מקסים .
20/05/2016 | 22:24
89
מתוך הרגל כל הזמן בזמן הצפיה בסרט חיפסתי מקומות לנחיתת חרום 
מיועד לרון גפני (ולא רק לו...)
20/05/2016 | 02:33
1
306
אני משוכנע שתדע להעריך את המקבץ הבא (ולא רק אתה.)
מיד תבחין שמה שחסר פה זה מיקבץ של תצ"א כמו שרק אתה יודע לעשות.
המקום: סוף העולם. הפמפה (ערבה) הפטגונית של צ'ילה וארגנטינה. השמורה היא למרבה הפליאה, פרטית!, שיטחה קצת יותר משיטחה של מדינת ישראל בצד הצ'ילני בלבד. ועוד כפול מזה+ בצד הארגנטינאי...הרבה עבודה לא?
הפרוייקט הוא שגעון של זוג אמריקאים שעזבו מפעל אופנה משגשג ביותר ובאו לסוף העולם על מנת לשמר אותו. האחד, דוגלס טומפקינס מכר את מפעל חייו כדי לממן את הפרוייקט.(NORTH FACE ו- ESPRIT) ובכמה מאות המיליונים המסכנים שקיבל קנה עוד ועוד שטחים. עד כדי כך שממשלות צ'ילה וארגנטינה היו חייבות לחוקק חוק מיוחד המתיר לו לרכוש אדמות בהיקף כזה. (מזכיר את הברון, לא?). מפעל חייו נקטע בדצמבר 2015 כשבשעת חתירה בקייק התהפך ונרטב. הוא לא טבע, אבל עד שהצליחו לייבש אותו הוא מת מהיפוטרמיה. אשתו KRISSI MCDIVITT ממשיכה בדרכו. איפה ה-AVIATION בסיפור? לדוגלס היו 3 מטוסים והליקופטר והיה טייס מושבע וותיק וככה זכיתי אני להכיר אותו....
איפה הצד היהודי? לא, הוא לא היה יהודי. אבל במשך השנים הוא הואשם שהקניה נעשית בעצם על מנת להכין מדינת מפלט לציונים ובמימונם... הוא גם הואשם שהוא מכין, בעזרת נשיא ארגנטינה ערבי סורי בשם קרלוס מנן (MENEN) מזבלה לפסולת אטומית...לא חשובה הכוונה האמיתית.תהיה חיובית ככל שתהיה, תמיד ימצא מישהו שיפסול אותה, לטוב או לרע. (סגן הרמטכל שלנו?) לא חשוב.
קריאה מהנה ושבת שלום.
 
תודה רבה! סיפור טוב על איש טוב
20/05/2016 | 14:19
235
שלא הכרתי (ואני גם צ'ילייני במוצא... ועוד לא הייתי שם)
 
לפחות בארוחת צהריים הרבצתי תורה בילדים וסיפרתי להם (יותר מדי פנאי לחפירות לא היה להם אבל בישביל ההרגשה..
מחפש מנוע 912UL/S למכירה
20/05/2016 | 08:36
130
שירד מאולטרה לייט בגלל גיל ,או מטוס שהושבת.
אשמח לקבל פרטים.
 
טיסה נעימה,
ניר
052-6465976
Probably the best light sport plane received EASA certificat
19/05/2016 | 08:04
1
280
מענין וכדאי לדעת:
Success for the amazing Slovenian airplane maker Pipistrel. The Virus SW 80/100 received the EASA (European version of FAA) certification.
Virus is the most economic high speed cruiser and definitely the fastest high-wing airplane in its category. Made from state-of-the-art composite materials, it’s lightweight, robust and features an unprecedented useful payload of more than 300 kg (660 lbs). Virus SW 80/100 offers what no competitor is able to offer and has won hearts of people world-wide and is the best seller since its introduction.
This model is the only light aircraft that combines pure speed with unprecedented fuel economy. More than 100 units were already sold world-wide, winning the hearts and acclaims of private owners, aviation professionals, training organisations and military instructors alike, just like it won the NASA challenge. Twice! Since the victories at PAV challenge 2007 and NASA GAT centennial challenge 2008, the Virus SW 80/100 has been further refined and optimised for even better performance.
The aircraft is able to operate at all elevations from sea-level up to 15.000 feet, take-off and land from short runways and over obstacles thanks to unique air brakes, is the quietest light aircraft and has one of the lowest operating costs in its category.
Speed, efficiency and ultra-long range are signature for Pipistrel. Virus SW 80/100 cruises faster, goes much further and flies higher than the competitors, all this while burning less fuel! Imagine flying around at over 260 km/h (140 kts), easily overflying terrain higher than 4500 m (15.000 ft) and covering distances of over 1500 km (800 NM). With Virus SW 80/100 you can. All this and much more!
Because of its superior aerodynamic efficiency, state-of-the-art composite material structure and lowest fuel consumption figures in the category, the Virus SW 80/100 is ideal for High speed cross-country flying, surveillance missions, ab-initio-, advanced and extreme manoeuvre training, aerial photography and high-mountain operations. Did you know that the Virus SW 80/100 has the glide ratio of 17:1 and can glide further in case of emergency than most airplanes anywhere?
Adding to customer needs, the Virus SW 80/100 can be adapted for Special Missions, including visual/IR camera gimbals, geographical surveys, trans-oceanic-range flights and more.
אריאל אריאלי
PIPISTREL
19/05/2016 | 17:52
149
אריאל, את כל הביצועים היפים ניתן להסביר בכמה מילים: הפיפיסטרל הוא בעצם דאון ממונע . ל"אח הגדול" שלו (SINUS ) יש מוטת כנפיים של 17 מ' עם יחס דאיה של 1:20 , ואילו ל-VIRUS רק 15 מטר.
יש לו באמת ביצועים מצויינים . היבואן באיטליה לקח אותי פעם לטיסת הדגמה וכשבאנו לנחיתה היינו כמעט מעל לסף המסלול בגובה 3 ובעזרת הספוילרים הוא הנחית את המטוס בלי בעיה .
הודות לצריכת הדלק נמוכה טייס אחד טס מטוסקנה , נון-סטופ לפורטוגל , כ-2000 קמ . !
"קח אותי פנקס לדרום החם..."
18/05/2016 | 14:36
20
382
טיסה מעל ביצות בולעניות
הערבה בטרי-קולור
18/05/2016 | 14:41
309
ותודה למברכים בשירשור הקודם
מפל מי יודע?
18/05/2016 | 14:43
285
הקרדיט לויקי ש"היה הראשון לזהות את המאורע"
 
 
פארן הקטן הביא את אמא ואבא...:)
18/05/2016 | 14:46
297
מה שבטוח הוא תמיד עם שמיכה צמודה... ערכת החתלה ... יש הכל לבחור
תמונות מהדרום...
08/05/2016 | 14:21
11
756
ביקור בממלכתו של רמי בר היקר
צלם מלך..............
09/05/2016 | 08:41
3
239
תודה יאיר - קבל תמונת "לגעת בשמיים"
11/05/2016 | 16:01
2
439
סוג של...
הסכרים בים המלח?
14/05/2016 | 10:42
1
115
מה שעוד לא התייבש
14/05/2016 | 13:08
299
כן
לב שבור באדמה
10/05/2016 | 22:04
472
התמונה צולמה בזמן טיסה עם ויקי ועופר, שניהם כמו רבים אחרים מותיקי קרבות קשים ב73 ומלחמות אחרות 
התמונה מיד התחברה לי ליום הזה
יהיה זכר הנופלים ברוך
רון תמונות נפלאות. במיוחד אוהב את השניה בסדרה
13/05/2016 | 13:07
1
147
אף על פי שהתמונה הראשונה  נפלאה גם כן.
תודה רבה!
13/05/2016 | 22:32
294
יש עוד כמה מהאזור...
אלוף!
16/05/2016 | 14:58
53
אומנות הצילום!
18/05/2016 | 08:23
2
115
רון אתה פשוט אומן!
תמונות מדהימות!
18/05/2016 | 23:21
7
תודה יא סחבי!
19/05/2016 | 12:31
173
ישר כח רון.
19/05/2016 | 06:48
46
מדהים
19/05/2016 | 12:23
69
תמונות מאלפות, תענוג לצפות בכל פעם מחדש. כל הכבוד!
וכאן שורת הכלים בזריחה
19/05/2016 | 12:33
2
219
מונעת בדלק הכי משובח שיש...
19/05/2016 | 12:36
1
217
אוי גואלד,  שזה היה טוב
מצטרף למשבחים כרגיל
19/05/2016 | 18:01
51
בבקשה עזרה בתרגום. איך אומרים באנגלית "צא-כיוון"? תודה
12/05/2016 | 18:28
27
194
אני משער שאתה מכוון ל-Checkpoint
12/05/2016 | 18:41
148
אפשר בבקשה את הקונטקסט המלא?
13/05/2016 | 00:04
2
119
אין שום קונטקסט. בסוף ההמראה בקו ישר לפני הנקודה בה אני
13/05/2016 | 06:34
1
211
מתחיל לפנות לנתיב נקראית צא-כיוון, פשוט רציתי לדעת איך היא נקראית באנגלית
תשובה
13/05/2016 | 14:31
199
תלוי מהי הוראת הבקר. אם ההוראה היא לטוס לכיוון מסוים אז fly heading XXX
אם ההוראה היא לנקודה הבאה במסלול הטיסה - fly direct XXX או fly towards XXX למרות שהאחרון הוא לא פרזיולוגיה תקנית.
Go direction
13/05/2016 | 03:23
138
אני הייתי בוחר: Turn Checkpoint
13/05/2016 | 12:39
10
146
ובטקסט:
Turn Checkpoint to - nnn (degrees) magnetic/true
 
אריאל אריאלי
לי זה מזכיר את סיפורי דוד לוי
13/05/2016 | 13:06
8
230
שנאם לפני יהודים באמריקה ואמר:
I  WILL SPEAK  TO  YOU  POSTCARDS
חבל שהוא כבר לא בפוליטיקה
13/05/2016 | 13:09
189
בזמנו  הוא  תרם  תרומה עצומה לחוש ההומור הישראלי !
או שבעת ביקור בניו-יורק...ביקש שמישהו
13/05/2016 | 16:57
1
226
ילווה אותו לבית מרקחת כי הוא לא יודע איך אומרים באנגלית AFTER SHAVE.
אבל גם אצל משפחתו
13/05/2016 | 19:26
207
כשחזר מהביקור הזה בניו יורק, אשתו הודיעה לו שבזמן העדרותו נולדה להם עוד בת
- תראי לי אותה
אז היא הרעילה אותה
באותו הביקור...
15/05/2016 | 09:07
4
142
הוא ביקש ממאבטחיו לטייל רגלית לבדו ברחובות ניו יורק. המאבטחים נתנו לו מכשיר קשר נישא, וכצפוי הוא איבד את דרכו שם. המאבטחים ביקשו שימסור את מיקומו. הוא הביט סביב וענה: אני בפינת הרחובות WALK- DON'T WALK...
באותו הביקור, לשאלתו של נשיא ארה"ב היכן משרתים בניו בצבא,
15/05/2016 | 09:27
3
167
השיב, One in the river and one in the wisher
האם אני שומע כאן צלילים של תסכול ישן ?....
15/05/2016 | 12:27
2
139
האם שר בטחון עם משקפת מכוסה לא מצחיק יותר?
ממש לא מצפה לתשובות עניניות. הרי אף אחד באמת לא מתכוון לומר שהכל פוליטי.
הרבה יותר נוח יהיה לתקוף אותי אישית....
אבי, לא תסכול אלא נוסטלגיה
15/05/2016 | 20:02
1
114
אופייני לחטיארים כמוני.
מתי פעם אחרונה אכלת CHOPPED  HEAVY ?
מצטער זה בטח מפפני שאין לי שמיעה מוסיקלית..
15/05/2016 | 20:12
100
ולשאלתך , אז ממש בליל הסדר, ואפילו נסעתי רחוק כדי לקנות את הטעים ביותר..
תודה
13/05/2016 | 16:59
93
איפה מצאת את המונח? אתה יכול לשלוח תמונה?
13/05/2016 | 17:22
4
192
אני מניח שאלה דפיות SID?
אני ממש לא יכול לענות לך, אני מכיר את המונח הרבה מאד שנים
14/05/2016 | 07:06
3
159
(לא תאמין, אבל למדתי אותו בשנת 1980), ותמיד השתמשתי בחו"ל במונח Turn Out Point ואף אחד מהמקומיים לא תיקן אותי. עכשיו נוצר מצב בו אני צריך את המונח המקצועי האמיתי באנגלית וחשבתי שחברי הפורום אולי מכירים אותו.
 
 
צא כוון הוא מונח שכנראה משתמשים בו בצהל
14/05/2016 | 08:37
1
173
בהדרכת נווט מגע או .ש.מ.ש . מתייחס להפעלת שעון עם תחילת לג
יש שגם משתמשים במונח TOP . 
 
אתה צודק, זה מחיל אוויר
14/05/2016 | 11:36
115
אם זכרוני אינו מטעה אותי (לא לוקח כדורים)
14/05/2016 | 08:43
203
אז החלונית בצורת בית עם, חלוקה לשלוש קומות, שציירנו על המפות בתחילת כל לג,
גם נקראה חלונית צא כוון.
waypoint - נק' צא כיוון, steerpoint - נק' נוכחית
16/05/2016 | 21:30
5
98
מושגים מעולם הטיסה הקרבית
waypoint היא לא נקודת ציון?
17/05/2016 | 18:37
37
אני לא מבין בתעופה הקרבית אבל מהפעילות שלי בחו"ל
18/05/2016 | 19:36
3
80
למדתי ש-Steerpoint זה ה-Waypoint שאליו אתה מנווט כרגע.
 
לגבי צא כיוון, נדמה לי, ומכאן נובע חוסר הבטחון, זה שהם השתמשו במושג Turnout Point (או Checkpoint). אבל הגיל עושה את שלו ואני לא כל כך בטוח, ומכאן נובעת השאלה
אני אנסה לעזור לך בעצה ידידותית. עשה לך רב.
18/05/2016 | 21:54
70
וממש ללא קשר לדתך, זו עצה מעשית מאד. אם אתה טס במדינה מסויימת
למד מהמדריכים שלך את הנהלים וגם את המנהגים שלא תמיד תואמים את 
הנהלים הכתובים. וזאת בתנאי שאתה רוצה להיות חכם/חי ולאו דוקא צודק..
אם הם לא לימדו אותך לצאת כוון ,כנראה שזה מיותר לך. אבל הדיון התאורטי הזה נחמד לי,כי זה הקשר היחידי שלי לטיסה בימים אלו......
נו, ומה אני כתבתי?
20/05/2016 | 21:18
1
53
בדיוק את זה - steerpoint הנקודה הנוכחית... מה זה נוכחית?
נראה לי שהמורה לעברית/אנגלית לא הגיעה היום.....
21/05/2016 | 19:59
21
חם בפורומים של תפוז
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ