לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'רשמי מסע סביב ארה"ב - ולאד ב- RV7A'
רשמי מסע סביב ארה"ב - ולאד ב- RV7A
23/08/2016 | 08:23
1
111
ולאד, בחור שהיגר מברית המועצות, לשעבר, לארה"ב, בנה מטוס RV7A המצוייד במנוע ליקומינג עם קרבוראטור ופרופלר מעץ.
מאז סיים את הבנייה, בשנת 2011, הספיק כבר לצבור כאלפיים (!) שעות.
הבחור חובב טיולים, אותם הוא מגשים עם מטוסו.
לאחרונה יצא לטיול סביב ארה"ב.
פרטים על הטיול:
כדאי להמשיך לדבים נוספים.
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'ועוד באותו ענין - המשך המסע של ולאד, סביב ארה"ב'
ועוד באותו ענין - המשך המסע של ולאד, סביב ארה"ב
24/08/2016 | 08:09
22
יומו השלישי של מסע ולאד סביב ארה"ב:
איזו מדינה....
באמת, יש לאן לטוס..
 
ומסע נוסף של  Scott Chastain, אחד החברים בפורום הבונים:
החופש... החופש לטוס... ולאן....
רק לקנא.
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'טאבלט לשימוש בטיסה'
טאבלט לשימוש בטיסה
23/08/2016 | 19:29
78
אני מעוניין לרכוש טאבלט שישמש אותי גם בטיסה (אז"מ) air nav או אחר.
האם יש המלצות ?
אני מבין שחייב שיהיה GPS אבל האם נדרש סלולר ?
האם יש עדיפות לאפל או אנדרואיד ?
ובכלל מי שיש  לו אחד והוא ממליץ אשמח לדעת את הדגם .
תודה מראש
אורי
לצפיה ב-'תכירו את ה"קארבון" החדש'
תכירו את ה"קארבון" החדש
23/08/2016 | 03:25
1
186
אין מילים...
(אבל יש מחיר)
לצפיה ב-'וזה לא '
וזה לא
23/08/2016 | 03:26
143
קארבון
לצפיה ב-'חלק 1/4 בשותפות על בריסטל'
חלק 1/4 בשותפות על בריסטל
22/08/2016 | 22:42
161
מפרסם עבור חבר שמעוניין למכור את החלק שלו 1/4 בשותפות במטוס בריסטל כמעט חדש. כ-150 שעות, דיינון, טייס אוטומטי, מצנח חרום בליסטי ועוד תוספות. חונה במנחת  ראשון לציון. לפרטים נא לפנות לגיל בטלפון:  0537718916.
לצפיה ב-'הערכת עלות'
הערכת עלות
22/08/2016 | 11:52
1
247
מישהו יכול לעזור לי בהערכת עלות של מצערת באוינג 727 (לפי מיטב הבנתי) לצורך מכירה באיביי
או להפנות אותי למישהו שמבין בעניין
 
תודה
לצפיה ב-'למי שצריך את זה - שווה הרבה. למי שלא צריך - לא שווה דבר'
למי שצריך את זה - שווה הרבה. למי שלא צריך - לא שווה דבר
22/08/2016 | 12:05
100
לצפיה ב-':זאב ערבות" מחפש בית חדש...'
:זאב ערבות" מחפש בית חדש...
22/08/2016 | 11:20
196
למכירה

קיוטי S-6 מצב מעולה.

רן 052-4876442
לצפיה ב-'תוכנת ניווט EasyVFR מבית POCKET FMS חינם לתקופת ניסיון'
תוכנת ניווט EasyVFR מבית POCKET FMS חינם לתקופת ניסיון
16/08/2016 | 01:26
2
309
שלום לכולם,
רצ"ב מסמך בנדון.
כל אחד מוזמן לפנות אלי לפי הכתובת שרשומה במסמך.
בהמשך, מי שחבר באגודת התעופה או באגודת האז"מים, יוכל לרכוש מנוי שנתי במחיר אטרקטיבי.
בינתיים הורידו והתנסו. שווה!
בהצלחה,
 
דוד.
לצפיה ב-'Air Nav Pro'
Air Nav Pro
21/08/2016 | 23:17
1
97
היי דוד,
 
אני מניח שאתה מכיר את תוכנת Air Nav Pro (ואולי אפילו משתמש בה) שמאוד נפוצה בקרב הטייסים בארץ.
הייתי שמח לשמוע השוואה שלך בין המערכות.
האם לתוכנת Pocket FMS יש יתרונות על תוכנה זו?
לדעתי השוואה כזו תעזור מאוד להחלטה אם לעבור תוכנה.
לצפיה ב-'Air Nav Pro לעומת Sky Demon'
Air Nav Pro לעומת Sky Demon
22/08/2016 | 13:22
79

הי אריאב,
אני מכיר לא רע את Air Nav Pro וטס איתה די הרבה. אני לא מכיר את התוכנה של Pocket FMS, אבל לאחרונה יצא לי לבדוק בעקבות המלצה של טייסים איטלקים תוכנה אחרת, שמאד נפוצה באירופה ונקראת Sky Demon. למרבה הצער Sky Demon לא מכסה בינתיים את ישראל ולכן רלוונטית רק לטסים באירופה. אבל ההשוואה של Air Nav Pro אל התוכנה הזו יכולה לתת פרספקטיבה מסוימת גם לגבי תוכנות אחרות. יש כמובן הרבה הבדלים קטנים בין התוכנות, אבל אני אתרכז באילו שנראים לי הכי משמעותיים:
  1. ה- Air Nav Pro סובלת באופן כרוני מבעיות יציבות. מדי פעם היא נתקעת, או "עפה" (כלומר נסגרת) ללא שום סיבה. נראה שעל מכשירים מסוימים זה קורה יותר מאשר עם אחרים, אבל לא הצלחנו לאפיין מה בדיוק גורם לכך (האם זו גרסה מסוימת של ה- iPad, גרסה מסוימת של מערכת ההפעלה או משהו אחר). ה- Sky Demon נראית הרבה יותר יציבה.
  2. ה- Data Base ואיכות המפות של ה- Sky Demon טובים מאלו של ה- Air Nav Pro. ב- Air Nav Pro יש לכל מדינה כמה גרסאות של מפות להורדה, חלקן חינמיות וחלקן בתשלום ולא תמיד ברור באיזה מפה הכי כדאי להשתמש. ב- Sky Demon המפות נראות הרבה יותר אחידות. כל שנדרש הוא להוריד את המפה של המדינה בה אתה רוצה לטוס (יש רק מפה אחת כך שאין צורך להסתבך) והמפה בדרך כלל  מאד ברורה. כל שדות התעופה, נקודות הדיווח, VORים, הנתיבים (VFR ו- IFR), ה- CTRים, ה- TMAים מופיעים באופן ברור, מה שמאד מקל על ההתמצאות. לחלק מהשדות יש גם דפיות מסלול.
  3. ה- Sky Demon מציגה בזמן תכנון הנתיב נתונים מטאורולוגים, NOTAMs וכ"ו. הרוח למשל, מוצגת על גבי המפה לאורך הנתיב. בנוסף, התוכנה מציגה באופן אוטומטי דף עם סיכום כל התדרים והשמות של כל יחידות הבקרה ושדות התעופה שהמטוס יעבור בסביבתם לאורך המסלול המתוכנן, ושיתכן שיצטרך ליצור איתם קשר.
  4. ל- Sky Demon יש גרסה ל- PC, שמאפשרת תכנון נוח של הטיסה על מסך גדול, והעברה מידית ופשוטה למכשיר הנייד שלוקחים לטיסה.
 
בקיצור, ה- Sky Demon נראית תוכנה יותר בוגרת, יותר יציבה ויותר עשירה מה- Air Nav Pro. החשיבות של היתרונות הללו היא בעיקר לטיסה במקומות לא מוכרים (בחו"ל). בארץ, אם התמזל מזלך ועל ה- IPad שלך ה- Air Nav Pro לא נתקעת לעיתים תכופות, היא בהחלט עושה את העבודה.
 
רפי
 
לצפיה ב-'עיריית סנטה מוניקה הפסידה ל- FAA'
עיריית סנטה מוניקה הפסידה ל- FAA
20/08/2016 | 11:12
2
226
כאשר מנהל תעופה לאומי, פועל כפי שמצופה ממנו - לפתח תעופה ולקדמה - גם עירייה חזקה ועשירה לא יכולה לו.
עיריית סנטה מוניקה בקליפורניה ארה"ב, מנסה כבר שנים, לחסל את שדה התעופה העירוני -  נדל"ן כבר אמרנו? (הסיפור הזה נשמע לכם מוכר???). לאחרונה הפסידה העירייה מול ה- FAA , שחייב שמירת שדה התעופה לפחות עד 2023.
מענין עי ה-FAA אינו רואה את תפקידו רק כרגולאטור, אלא פועל מעשית לקידום ופיתוח התעופה. (רת"א, כבר אמרנו?).
מאמר:
 
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'זה רק ה"סיבוב האדמינסטרטיבי" - הכנה לסיבוב הבא...'
זה רק ה"סיבוב האדמינסטרטיבי" - הכנה לסיבוב הבא...
21/08/2016 | 02:49
1
121
השופט האדמיניסטרטיבי של FAA סירב לעירעור הפנימי על ההחלטה - עכשיו הם הודיעו שיפנו לבית המשפט (ונראה מה יקרה שם).
מה שכן - עוד 7 שנים (2023), ה-FAA יאבד את היכולת להשאיר את השדה פתוח בכל מקרה. נקווה שעד אז ישתנו הרוחות הנושבות שם בעיריה...
לצפיה ב-'הטייסים יגייסו את הריסון פורד'
הטייסים יגייסו את הריסון פורד
21/08/2016 | 14:03
108
שמחזיק שם כמה מטוסים והוא יפיק סרט תעמולה נגד העיריה, ערך הבתים ירד ואיתו גם ההכנסות לעיריה מהארנונה ובסוף העיריה תזחל על הברכיים מול ה-FAA ותתן להם עוד 20 שנה. 
בהצלחה
לצפיה ב-'חברת הנדלינג ברודוס'
חברת הנדלינג ברודוס
19/08/2016 | 21:39
3
193
מי מכיר ויודע להמליץ על חברת הנדלינג ברודוס?
כולל פרטי התקשרות.
בתודה
יאיר
לצפיה ב-'סוויספורט הכי טובים לדעתי'
סוויספורט הכי טובים לדעתי
20/08/2016 | 10:16
1
155
הנחה למי שמציגים כרטיס AOPA.
גם גולדאייר עובדים שם.
 
דוד.
לצפיה ב-'תודה'
תודה
20/08/2016 | 18:10
57
לצפיה ב-'תודה אישית גם לכל מי ששלח מסר ואו הגיב בפיסאבוק'
תודה אישית גם לכל מי ששלח מסר ואו הגיב בפיסאבוק
20/08/2016 | 18:12
71
לצפיה ב-'פסיכים אמיתיים'
פסיכים אמיתיים
20/08/2016 | 10:14
208
כל כך מסוכן - בעיקר הפרופלר.
העיקר שהוא עונב עניבה...
 
דוד.
 
לצפיה ב-'שאלה בנושא טיסה בארץ'
שאלה בנושא טיסה בארץ
18/08/2016 | 16:10
5
297
אהלן לכל חברי הפורום,

יש לי שאלה קצת צעירה, אבל אל תשכחו שכולכם גם הייתם שם (-;

היה וסיימתי קורס טיס והכל סבבה ויפה.

עכשיו, אני רוצה לטוס עם מטוס ססנה 172 מהרצליה לאילת, לדוגמא.
מה הפרוצדורה ומה העלויות?
בפרוצדורה אשמח להתייחסות של מרשה , תיאום מראש וכו'...
בעלויות- אשמח לכמה משלמים ועל מה?
(אגרות למינהן, שעת מנוע, דלק ועוד דברים שאני בטח לא יודע)

תודה,


לצפיה ב-'היה ו...'
היה ו...
18/08/2016 | 18:07
4
275
אם אין לך מטוס משלך, תצטרך לשכור מטוס.
תוכל לעשות זאת בחברת התעופה שבה למדת לטוס או בכל חברה אחרת, אשר תסכים להשכיר לך מטוס. כדי שהיא תסכים להשכיר לך מטוס תצטרך לעשות מבחן פנימי באותה חברה, שבה יחליט מי שבוחן אותך אם אתה ברמה הנדרשת.
לאחר מכן תצטרך להגיש מרשה טיסה. ספציפית לאילת יש צורך לתאם עם השדה את הגעתך ומקום חניה.
לגבי התשלום: משלמים רק לפי זמן מנוע. מרגע ההנעה עד רגע ההדממה. מחיר שעת טיסה על ססנה 172 הוא סביב ה-1,000 ש"ח.
בנוסף לכך, דע כי לקחת מטוס לזמן ארוך (יותר מיום) לא תמיד אפשרי, בייחוד אם סה"כ שעות הטיסה באותה טיסה הוא קטן. לדוגמא: טיסה לראש פינה לסוף שבוע ארוך - משהו כמו סה"כ שעתיים והמטוס מושבת לחברה לשלושה ימים. לא הגיוני שיאפשרו לך.
זהו על רגל אחת.
דוד.
לצפיה ב-'תשלומים אחרים?'
תשלומים אחרים?
18/08/2016 | 18:50
3
220
לשלם רק על שעת מנוע נשמע מתוק מידי.
 
מה עם דלק, אגרות וכל מיני?
לצפיה ב-'אני חושב שהייתי מאד ברור בתשובתי'
אני חושב שהייתי מאד ברור בתשובתי
18/08/2016 | 21:02
2
139
לצפיה ב-'להגיד את האמת אני מופתע שדברים כאלה לא מלמדים בקורס הטייס'
להגיד את האמת אני מופתע שדברים כאלה לא מלמדים בקורס הטייס
19/08/2016 | 22:32
1
115
לצפיה ב-'בערך מלמדים את זה'
בערך מלמדים את זה
20/08/2016 | 04:33
183
אם אתה שוכר מטוס בזמן הלימוד, גם בטיסות סולו, אתה בערך מבין איך זה עובד.
אלא שהשואל כבר בודק מה יקרה אחרי שיקבל את הרישיון (אליו טרם התחיל ללמוד) - לדעתי בחוכמה מצידו.
לצפיה ב-' למכירה Rotax 582'
למכירה Rotax 582
18/08/2016 | 19:09
145
יורד מאז״מ לאחר 300 שעות, תקין לגמרי. 
ניתן ליצור קשר בפלאפונים:
 
054-6301181
052-7909808
לצפיה ב-'אם משהו מכיר את הטייס'
אם משהו מכיר את הטייס
16/08/2016 | 19:44
4
489
אם משהו מכיר את הטייס אשמח לקבל את הפלאפון שלו (בפרטי) ע"מ לשלוח לו תמונות
תודה מראש.
אורי
לצפיה ב-'מי לא מכיר?'
מי לא מכיר?
16/08/2016 | 21:42
2
325
שמואל גרינברג, הידוע בכינויו "גרין". טס בכימניר. שוטף עמודי חשמל בקבלנות.
שולח לך את הטלפון שלו בפרטי.
 
דוד.
לצפיה ב-'גרין'
גרין
18/08/2016 | 17:30
1
160
תוכל לשלוח גם לי את הטלפון שלו?
לצפיה ב-''
18/08/2016 | 17:57
32
לצפיה ב-'תודה, התמונות הועברו באמצעות כים ניר'
תודה, התמונות הועברו באמצעות כים ניר
18/08/2016 | 20:51
86
לצפיה ב-'AIR NAV'
AIR NAV
17/08/2016 | 16:07
233
אני מחפש את הנציג שלהם בארץ.
מישהו יודע?
תודה
נתן
לצפיה ב-'טרנספונדרים באזמ"ים'
טרנספונדרים באזמ"ים
17/08/2016 | 10:32
2
225
שואלים אותי הרבה בנושא לאחרונה...

אין כל הצדקה להרכבת טרנספונדרים באזמ"ים. דרישת חה"א נובעת מניתוח לא נכון של רמת הסיכונים והאיומים לחדירות טרור לארץ מצד אחד ומאי הבנה של עקרונות הטיסה הספורטיבית מצד שני. לא אפרט את הנקודה הראשונה כדי לא לתת רעיונות ..
בזמני היו שלוש מחזורי דרישות להרכבת טרנספונדרים באז"מ. ראש רת"א דאז ענה לחה"א מכתב שעיקרו היה:-"כרא"ש רת"א של כל מדינת ישראל איני מוצא לנכון לחייב הרכבה טרנספונדר באז"מ" - בזה נגמר ונקבר הנושא ...עד הגעת נפשות חדשות למערכות אלו.

הניסיון של חה"א לכפות עקרונות טיסה צבאית על מגזר זה אינן נכונות ונובעות מ"אי ידיעת החומר."
לצפיה ב-'זה חובה היום בתעופה ספורטיבית?'
זה חובה היום בתעופה ספורטיבית?
17/08/2016 | 13:15
1
116
לצפיה ב-'לא. לקראת חקיקה...'
לא. לקראת חקיקה...
18/08/2016 | 09:52
77
לצפיה ב-'חומר למבחן RT'
חומר למבחן RT
16/08/2016 | 23:36
212
למישהו יש במקרה את התשובות לספר שאלות של משרד התקשורת?
לצפיה ב-'שוב מזל טוב למנהל הפורום והפעם פעמיים'
שוב מזל טוב למנהל הפורום והפעם פעמיים
14/08/2016 | 20:45
8
225
א. ליום ההולדת
ב. להולדת הנכד אסא (ציפור יודעת דבר לחשה לי)

אז המון מזל טוב ושנים של בריאות אושר והרבה נכדים

נתי
לצפיה ב-'מזל טוב לסבא דוד.'
מזל טוב לסבא דוד.
15/08/2016 | 06:20
49
לצפיה ב-'ברכות ו'
ברכות ו
15/08/2016 | 07:14
27
לצפיה ב-' דוד'
דוד
15/08/2016 | 20:26
15
לצפיה ב-'מזל טוב דוד '
מזל טוב דוד
15/08/2016 | 21:43
23
לצפיה ב-'תודה רבה לכל המברכים'
תודה רבה לכל המברכים
16/08/2016 | 00:14
104
נתי - איזה מודיעין!
אפילו אני בקושי יודע את שם הנכד (מס' 4 - כן ירבו).
 
דוד.
לצפיה ב-'וזה לא הכל '
וזה לא הכל
16/08/2016 | 12:58
111
יום נישואים, הכנות קדחתניות לחתונה שמתמשמשת ובאה, ובין לבין, עמידה איתנה מול כל אלה שרוצים להשמיד את התעופה הקלה .
איך הוא מצליח לעמוד בכל זה . אכן משכמו ומעלה .
לצפיה ב-'בהקשר לסבא דויד ואיך שהגיע הדבר לידיעת הפורום:'
בהקשר לסבא דויד ואיך שהגיע הדבר לידיעת הפורום:
18/08/2016 | 04:41
1
90
דויד אייזנברג מנהל הפורום לא מפסיק ללחוץ עלי במסרים פרטיים: מי הלשין עלי, מי זאת הציפור שלחשה לי שדויד הפך לסבא. ואני לא אוכל לספר הציפור השביעה אותי לא להסגיר את המקורות ללא אישורה. הרמז היחידי שנתתי לדויד שהציפור מאזינה קבועה בפורום אבל כבר שנים שאינה כותבת......
ציפור: יש אישור לשחרר את הסוד? מה את אומרת? 
לצפיה ב-'1+1=2'
1+1=2
18/08/2016 | 09:49
70
שלחתי לך מסר.
דוד.
לצפיה ב-'TBO למנועי רוטקס ושאר מריעין בישין'
TBO למנועי רוטקס ושאר מריעין בישין
14/08/2016 | 04:10
27
248
פנה אלי חבר ותיק מישראל במסר פרטי(הוא מאזין לפורום אם הוא רוצה שיזדהה בעצמו) בשאלה הבאה:
רשות התעופה בשכונת ישראל כופה על שיפוץ כללי של מנועי רוטקס הנפוצים בעיקר באז"ם ומטוסי LSA בארץ. הכפייה היא גורפת גם לפי שעות מנוע וגם לפי שנים זאת בהתאם להמלצות רוטקס. והבכי רב כי למה לפרק מנוע עובד וטוב ולהחזיר למטוס מנוע שעוד לא התחיל את מחלות הילדות שלו וכמובן שאני מסכים איתו והשאלה שהוא שואל:  מה המצב בתחום זה בארה"ב ? והאם אני יכול להביא ציטוטים מהחוק לשמש כטיעון מול הרשות בישראל ואני ישר מתחיל להרצות לו על ההבדלים בין מנועי רוטקס, חלקם מרושיינים וחלקם אינם מרושיינים ועל ההבדלים בתוך קבוצת ה LSA בין נסיוני ELSA לבין נבנה בבית חרושת SLSA ועל זה שבכל הקבוצה של לא מרושיינים ו/או נסיוניים החוק אינו אוכף המלצות TBO של היצרן ומשאיר אותן בגדר המלצה וגו' וגו'. אבל הבחור מתעקש: תביא לי מובאה מהחוק ואני מחטט ומחטט ולא מוצא כלום ב FAR אבל תוך כדי חיטוט מתחילה להתגלות האמת לאמיתה: בארה"ב TBO נאכף לא בהתאם לסווג נסיוני/לא נסיוני או מנוע מרושיין/לא מרושיין....בארה"ב  הFAA  אינו אוכף TBO על כלל התעופה הכללית שאינה לשימוש מסחרי ( FAR91 ), כן: כל הססנות והבוננזות והפיפרים וכל השאר שבעליהן אינו עושה בהם שימוש מסחרי אינם מחוייבים להמלצות ה TBO של יצרן המנוע. הוסיף ידידי והקשה: תביא לי מובאה מהחוק בבקשה ואני אמרתי לו: לך וקרא את FAR91 ואם לא תמצא בו את המלה TBO, זוהי ההוכחה הטובה ביותר.....אבל החבר המשיך להקשות.....היום לא התעצלתי פניתי לחברי הטוב, הבחור בין השאר מכונאי עם ותק של שנים עם הגדרי גוף מנוע חשמל פרופלור עם נסיון עבודה במכוני בדק מסחריים הבחור גם מחזיק, מטיס ומתחזק שלשה מטוסים בבעלותו: בוננזה, וואקו וססנה 120, שאלתי אותו את השאלה והוא הסתכל עלי בתמיהה ואמר: בוודאי שזה ככה..איך אפשר לחשוב אחרת? כל השוק האמריקאי מתנהג ככה, הוא עצמו הגיע עם לוקיומינג ל 3800 שעות ועד שהמטוס לא הראה   לחץ שמן נמוך בסרק ביום חם  הוא לא טרח להורידו מהמטוס...ככשאלתי אותו על ציטוט מהחוק הוא אמר לי פשוט אין, לך ותקרא את FAR91 ותחפש שם את המלה TBO, כשלא תמצא, זוהי המובאה הטובה ביותר
ואני לתומי לא ידעתי את כל זה ואתם ידעתם?
מכאן ועד לשינוי המצב בישראל הדרך עדיין כנראה ארוכה
תגובות יתקבלו בברכה
נתיׂׂ
לצפיה ב-'מובאה מהחוק'
מובאה מהחוק
14/08/2016 | 04:47
2
206
שלום נתי,
 
שאל אותי פעם במסר מישהו מהפורום (אולי אותו אחד? לא יודע) האם אני יכול לתת לו את אותה מובאה האומרת ש-TBO ואורך חיי מנוע בשנים הם אופציונליים. הנה מה שמצאתי:
א. FAR 91.409e מפרט סוגי מטוסים בהם נדרשת החלפה של life-limited parts על פי המלצת יצרן (כולל מנועים). זה מכסה:
Large airplanes (to which Part 125 is not applicable), turbojet multiengine airplanes, turbopropeller-powered multiengine airplanes, and turbine-powered rotorcraft.
כלומר לא מטוסי בוכנה רגילים.
 
ב. ה-FAA פרסם AC בנושא, שמספרו 20-105B. אם תלך לעמוד 5, תמצא את הציטוט הבא:
For 14 CFR part 91 operations compliance to the TBO time is not a mandatory maintenance requirement 
 
מקווה שעזרתי במשהו...
 
טל
לצפיה ב-'עזרת גם עזרת תודה'
עזרת גם עזרת תודה
14/08/2016 | 05:52
105
לצפיה ב-'הבדלי חקיקה בין ישראל לארה"ב:'
הבדלי חקיקה בין ישראל לארה"ב:
14/08/2016 | 18:54
123
בארה"ב, מה שלא כתוב שאסור - מותר.
בישראל, מה שלא כתוב שמותר - אסור.
אולי אחד ההבדלים הבולטים בין שתי שיטות החקיקה.
וזה, אולי, נובע מההבדל בין תפיסות העולם בין שני המשטרים: משטר הקיים עבור אזרחיו והחושב כי הם כבר "ילדים גדולים" היכולים להחליט מה טוב להם, לבין משטר הסבור כי האזרחים קיימים כדי לשרתו - הוא "האבא והאמא" של הילדים והוא יודע מה טוב להם.....
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'גם אני....'
גם אני....
14/08/2016 | 06:03
175
חבר ותיק מישראל, מאזין ובד"כ לא כותב בפורום, ולמרות שלא פניתי אליך, אני בדיוק באותו מצב. מנוע עם 500 שעות, עובד כמו חדש, אבל כנראה שיצטרך ללכת לממגים בנובמבר. 
ובבנין ציון ננוחם. צום קל.
לצפיה ב-'רת"א ורוטקס או רתאקס'
רת"א ורוטקס או רתאקס
14/08/2016 | 09:49
2
195
"רשות התעופה בשכונת ישראל כופה על שיפוץ כללי של מנועי רוטקס הנפוצים בעיקר באז"ם ומטוסי LSA בארץ. הכפייה היא גורפת גם לפי שעות מנוע וגם לפי שנים זאת בהתאם להמלצות רוטקס."
 
ואיפה בכתובים המלצת היצרן לנ"ל שעליה נכפה המעשה על יושבי ציון ?
 
לצפיה ב-'תחת כל גבעה רמה ובכל מקום אפשרי'
תחת כל גבעה רמה ובכל מקום אפשרי
14/08/2016 | 14:02
1
167
Maintenance-Manual line 912
section 05-00-00 time limits
page 3
לצפיה ב-'תודה נתי.'
תודה נתי.
14/08/2016 | 14:20
77
לצפיה ב-'גם באירופה ישנן מדינות שמחייבות כך'
גם באירופה ישנן מדינות שמחייבות כך
14/08/2016 | 14:14
149
לדעתי מיותר והגישה האמריקאית נכונה יותר. (זה נכון לגישה התרבותית השונה שלא בכל דבר הרגולטור צריך להתערב ויש אחראיות גם לאזרח)
 
האם אפשר לקבל רפרנס להחלטה בארץ לגביי תעופה פרטית?
לצפיה ב-'הנה שתי כתבות מענינות בנושא'
הנה שתי כתבות מענינות בנושא
14/08/2016 | 22:16
3
146
ע"י מייק בוש, שמצוטטות ע"י מכונאים עד היום. הטענה שלו שלא רק שלא חובה, אלא גם לא כדאי לשלוח מנוע לאוברול ב-TBO (בדומה לביטוח חיים - זה שטבלאות הריסק מראות ממוצע אורך חיים של 77 שנים, לא אומר שצריך להרוג את האדם כשמגיע לגיל הזה)...
לצפיה ב-'אתה יודע מה הבעיה, דורון?'
אתה יודע מה הבעיה, דורון?
14/08/2016 | 22:21
2
153
שרת"א יודעים יותר טוב מכל העולם, מה נכון ומה לא.
הגניוס היהודי, כנראה, הוא זה שעשה אותם המומחים, האורים והתומים, בכל מה שקשור לתעופה. וזה לכל אורך הדרך. בכל נושא שלא יגיע אליהם, תמיד הם היודעים והחכמים.
הלא אנחנו "אור לגויים" (אם זה לא היה עצוב כל כך, היינו צוחקים).
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'לאריאל'
לאריאל
15/08/2016 | 22:10
1
99
אריאל תיקון קטן - מי שמכתיב את הטון ברת"א, למרבה הצער, זו המחלקה המשפטית. הללו רואים אך ורק את החבות המשפטית ותו לא, או בעברית פשוטה, איך לכסות את התחת לרת"א. זה מה שמוביל, זה מה שקובע את הטון. אפשר לבוא אליהם בטענות, ומנגד, לאחר שיחה ארוכה שהייתה לי עם כמה מפקחים, להבין שחלק מהאשמה נעוצה, למרבה הצער, גם בנו. ולפני שיאכלו אותי חי - אני מניח שאין אחד מחברי הפורום שלא מכיר כמה וכמה תביעות משפטיות שהוגשו כנגד כל העולם ואשתו בגין תאונות כאלה ואחרות. בין הנתבעים, בכמה מקרי תאונה קשים ו"מפורסמים" גם, בין היתר, מפקח רת"א שחתם על תעודת ה-C OF A. למה הוא אשם שאדם התרסק? למה לא? למרבה הצער מקרים שכאלה הובילו לכך שהגישה הפטרנליסטית התגברה ועלתה לשיאים - תובעים אותו? אין בעיה, נכתיב לכם כל פסיק וכל תו. ואכן, על רבות מבין הבקשות שביקשתי קיבלתי תשובה - צריכים להתיעץ עם המחלקה המשפטית ולראות מה הם אומרים והאם התקנות מאפשרות. 
אני מניח שמקרה מנועי רוטקס, כמו גם החובה לבצע אוברול במנועי לייקומינג כל 12 שנה (לפחות זה הוגבל למטוסים מסחריים בלבד, והכל בעקבות SB או SL של לייקומינג, שאגב לא הפך למחייב בשום מקום בעולם לרבות בארה"ב- למעט מדינה אחת או שתיים מלבד ישראל) נובע ממחשבה "פשוטה" - אם חלילה תתרחש תאונה בשל תקלה במנוע רוטקס, למה לנו להתעסק עם תביעה של האלמנה והיתומים שיטענו בבית המשפט שאם היו מחייבים לבצע אוברול לא הייתה מתרחשת התאונה וכו' וכו' וכו'. בואו פשוט נחייב וזהו. עצוב, אבל זה המצב.
לצפיה ב-'גם את "המחלקה המשפטית" אפשר לנצח....'
גם את "המחלקה המשפטית" אפשר לנצח....
16/08/2016 | 08:04
104
ההיתלות ב"התנגדות המחלקה המשפטית" היא, כשלעצמה, "כיסוי תחת".
מנהל  תפקידו לנהל ויועץ משפטי צריך לתת למנהל את הכלים המשפטיים שיאפשרו לו להוציא לפועל את מדיניותו.
לצערי, אני לא רואה היום ברת"א מישהו שאפשר לקרוא לו "מנהל" שיבוא למחלקה המשפטית, ידפוק על השולחן  ויגיד להם: "אני רוצה שתמצאו את הדרך המשפטית, שתאפשר לי לכתוב תקנה א, ב או ג. או תאפשר לי להוציא הוראה מקצועית כזו או אחרת".
אני זוכר שבזמנו אריק שרון ביקש מהעוזרים שלו לבצע משהו והם "התמזמזו" ועיכבו את הביצוע. אריק, בדרכו המיוחדת, "דפק על מכסה המנוע" של רכב שעמד לידו ואמר לעדת המלווים שלו: "לא מענין אותי איך, אבל תעשו את זה!" והם עשו.
ואני עדיין לא ראיתי, בישראל, תביעה משפטית של קרובי נפגע בתאונה אווירית שבגינה רת"א חוייבה לשלם פיצויים....
 
בעיה שניה, כמו שאתה כתבת, שגם לנו, ציבור המשתמשים, יש חלק בענין: אני לא רואה את ציבור המשתמשים, כלומר, אנחנו, מתאגדים כולנו - טייסי מובילים, טייסים מסחריים, טייסי תעופה כללית, טייסי אולטראלייטים, טייסי מצנחים ממונעים, דואים, צנחנים וכל מי שקשור, בצורה זו או אחרת בתעופה - קמים כולנו בגוף אחד ופועלים נגד רת"א!
בזמנו, ניסיתי להקים "קואליציה" (לא איחוד, חס וחלילה) של גופי התעופה השונים במסגרת, מה שאני קראתי לו "קת"י - קואליציית תעופה ישראלית", שתפעל, כגוף בעל "מסה קריטית" להגן על זכויותינו מול הרשויות.
ולצערי, מאבקי אגו והתחנפות לרשויות "לנו אין שום בעיות מול רת"א" אמר אחד המשתתפים בפגישה, מנעו את הקמת הקואליציה.
אז אם אנחנו לא מתאגדים, מדוע שהרשויות לא ינקטו מדיניות של "הפרד ומשול"?
אריאל אריאלי
 
לצפיה ב-'TBO במנועי רוטקס'
TBO במנועי רוטקס
17/08/2016 | 10:18
14
111
נושא ה-TBO במנועי 912 הובל על ידי ברת"א בתקופתי כר' תחום תעופה ספורטיבית. בבדיקה ראשונית שעשיתי הוברר לי שהבעיה המידית היא מגבלת שנים ולא שעות. מעט מאוד- אם בכלל - מטוסים פרטיים הגיעו למכסת השעות שלהם לאחר תום מכסת השנים. בהצעה שערכתי ואושרה ע"י ר' רת"א גיורא רום נאמר להתייחס למגבלת השעות בלבד, יחד עם זאת הצעתי שעם תום מגבלת השנים יבוצעו מספר בדיקות - זה מה שאושר.
קבעתי פיילוט - רמי בר המנוח התנדב עם מנועו ומטוסו - ויצאנו לדרך.
עם עזיבתי את רת"א בסוף 2012 הנוהל היה כבר במלוא תוקפו והיו כ-7 מטוסים שטסו לאחר תום מגבלת השנים, משום מה הוחלט שעם תום השנים המוקצבות יוכל המנוע להיות "מאורך" בשנתיים בלבד ולאחריהם שנתיים נוספות וזהו. לא ברור לי מדוע הוגבל זמן ההארכה לארבע שנים בלבד (שני מחזורים) ואין לכך כל הצדקה טכנית.
 
מצ"ב המסמכים שהוצאתי בנושא.
לצפיה ב-'למען הסר ספק'
למען הסר ספק
17/08/2016 | 10:23
13
86
חשבתי אז, וכך אני חושב גם היום, שאין כל מניעה להגיע ולהשתמש עם מנועי הרוטקס עד תום השעות והשנים המוגדרות ולאחר מספר בדיקות להמשיך עמהם עד "יציאתם" מהנתונים המאפשרים את הפעלתם הבטוחה והנכונה.
לצפיה ב-'אבל למה תמיד ממציאים עוד נהלים ועוד תקנות?'
אבל למה תמיד ממציאים עוד נהלים ועוד תקנות?
17/08/2016 | 21:25
12
86
אני יודע שבארה"ב לא מבינים הרבה בתעופה, אבל למה לא להיצמד פשוט לתקנות שלהם וזהו? למה רת"א צריך להתעסק ב"אישור" לפי שעות או לפי שנים, וכן לאשר פעמיים הארכה או לא לאשר, ולקבוע אילו בדיקות צריך לעשות או לא צריך לעשות?
דוגמה אמיתית מהמטוס שלי פה - הפעלה פרטית, אז TBO הוא רק המלצה. מה שכן חובה, כמובן, זו בדיקה שנתית. המטוס עבר את ה-TBO גם מבחינת שעות וגם מבחינת שנים, עד עכשיו הכל עבד מעולה (כולל קומפרסיות, ספקטרוסקופיה של השמן וכו'). עכשיו התחילה התדרדרות בפרמטרים, והמכונאי הבהיר שהמנוע לא airworthy (ולא יחתום על בדיקה שנתית), אז הגיע הזמן לאוברול. בלי התערבות FAA, בלי תקנות והנחיות. רק כאב גדול בארנק
 
לצפיה ב-'ככה...'
ככה...
18/08/2016 | 09:54
42
לצפיה ב-'זה לא "רק" !'
זה לא "רק" !
18/08/2016 | 14:06
3
65
ללא ספק כאב בארנק, אבל יש כאן בעיקר אחריות אישית כמצופה ממחזיק רישיון טיס שחייו וחיי נוסעיו מופקדים בידיו.
לצפיה ב-'כל התחביב שלנו בנוי'
כל התחביב שלנו בנוי
18/08/2016 | 20:48
2
75
על זה שבסוף חוזרים בריאים ושלמים. ברור שלא מחפפים - אבל (בהקשר לדיון הזה) לעשות אוברול למנוע טוב דווקא מעלה את הסיכון לכשל קטסטרופלי, לא מוריד אותו.
אבל כשצריך (ע"פ פרמטרים אובייקטיביים, לא שעות/שנים) אז צריך. וכשאוברול עולה כמו מכונית יוקרה חדשה אז זה גם ממש כואב
לצפיה ב-'לשמחתי'
לשמחתי
18/08/2016 | 23:55
1
68
עדיין לא פגשתי טייס קל דעת ורשלן שיטוס במטוס שאינו תקין ובטוח לטיסה, כך שאני סבור שיש לאפשר לטייסים להגיע להחלטה מתי לבצע אוברול או להחליף מנוע, כמובן בהסתמך על חוות דעת מכון הבדק ע"ב בדיקות תקופתיות, ובדיקות בעקבות תקלות שנתגלו - ולא באופן שרירותי, בדיוק כפי שאתה עושה.
לעניין עלויות אחזקה גבוהות - בחרנו בתחביב יקר, ובכל פעם ששותפיי ואני "בוכים" כשאנו עומדים בפני הוצאת אחזקה יקרה - אנחנו מזכירים לעצמנו שפסיכולוג עולה יותר... 
לצפיה ב-'אני כן פגשתי ולא רק אחד....'
אני כן פגשתי ולא רק אחד....
20/08/2016 | 01:08
49
טייס קל דעת ורשלן....אז מה? יהרוג את עצמו ותו לא 
לצפיה ב-'להצמד ל-FAA?'
להצמד ל-FAA?
19/08/2016 | 18:26
6
63
את אותה השאלה בדיוק שאלתי בוחן של רת"א כשרכשתי ב-1979 את ה-טומהוק (PA-38) הראשון לצורך הדרכת טיסה. תוך כדי מה שנראה לי כבחינה לאשור השמוש כמטוס אימונים שאגב אינה נסמכת בשום תקנה כתובה, שאלתי את הטייס הבוחן מדוע לא להשתמש בתעודת כשירות המטוס כפי שהוצאה  ע"י ה-FAA וע"י פייפר?
התשובה הדהימה אותי: "מה הם מבינים בהדרכה רצינית" וכבדיחה הוסיף: "ומה אני אעשה"? וכתוספת שלי "ואיך אבהיר לך שאתה רק מריונטה"? 
כמובן שקבלתי את ה"אישור" המיוחל, בצרוף המלצה חמה. וזאת למרות שהמטוס גרם (לי לפחות) להזיע קשות כשהוצרכנו ל2000 רגל ע"מ לצאת מסחרור. פחות מחודש לאחר מכן, ה-FAA ביטל את הרשאת הסחרור בגלל בעיות זנב.וכתוצאה מכך בטלתי מיד את ההזמנה למטוס השני.
ועל זה נאמר: "אני ואפסי עוד"
שבת שלום.
לצפיה ב-'לדעתי טעות בידך לעניין הטומאהוק והרשאת הסיחרור'
לדעתי טעות בידך לעניין הטומאהוק והרשאת הסיחרור
21/08/2016 | 01:24
4
42
הרי נימוקי:
א. אכן היה AD של ה-FAA לגבי ה-PA-38-112, אולם הוא הוצא רק ב-83 (קישור), ולא ביטל את ה-intentional spins במטוס.
ב. הנה קישור ל-POH של המטוס משנת 1981. כמצויין בעמודים 2-5, 4-24 סחרורים מותרים.
ג. קרא את הדו"ח הזה של ה-NTSB שאינו מזכיר כלל שלילת הרשאת הסיחרור של המטוס - נהפוך הוא. הם מתארים מספר intentional stalls לא ממש נחמדים במטוס (למשל - עמוד 6 במהלך מבחן לרישיון מדריך), כך שנראה לי ברור שהמטוס עדיין היה מאושר לכך.
 
טל
לצפיה ב-'אני כותב מנסיון אישי (וכואב)'
אני כותב מנסיון אישי (וכואב)
21/08/2016 | 05:47
3
40
טל, נדמה לי שאתה גר בארה"ב? אם כך נסה למצוא מישהו שעדיין משכיר טומהוקים. שאל אותו האם הוא מוכן להשכיר לך מטוס לשם תירגול סחרורים, עם או בלי מדריך.
ראשית אני בספק אם תמצא, ומה שבטוח הוא שיצחקו ממך. קרא את הדו"ח הבא...
According to the NTSB, the Tomahawk's wing design was modified after FAA certification tests, but was not retested. Changes included reducing the number of full wing ribs and cutting lightening holes in the main spar. The aircraft's engineers told the NTSB that the changes made to the design resulted in a wing that was soft and flexible, allowing its shape to become distorted and possibly causing
unpredictable behavior in stalls and spins.The design engineers 
said that the GAW-1 airfoil required a rigid structure because it was especially sensitive to airfoil shape, and that use of a flexible surface with that airfoil would make the Tomahawk wing "a new and unknown commodity in stalls and spins."Airworthiness Directive 83-14-08 issued in September 1983 mandated an additional pair of stall strips to be added to the inboard leading edge of the PA-38 wing to "standardize and improve the stall characteristicS. 
ה-AD עליו אתה מסתמך לא אסר  סחרורים וגם לא אישר אותם. הוא חייב התקנת STALL STRIPS שהיו מורכבים על המטוס שלי כבר ב-1980. קרא בזהירות: הAD גם ציין שלא נערכו נסויים נוספים   תסיק מסקנות.
אבל עזוב תאוריות: הבעיה המרכזית היתה שבתרגולי הזדקרות ללא מנוע וללא הזדקרות מלאה, המטוס נטה להפיל כנף. ואם לא היית זריז מספיק היית מוצא את עצמך מהר מאד  בסחרור פראי. בפניות חדות (מעל 45-50 מעלות) אם התעקשת לשמור גובה, המטוס היה מזדקר ו-או נכנס לסחרור עדיין עם נסיון מספיק ניתן היה לצאת לאחר 2 סיבובים מלאים ו-1500 עד 2000 רגל פחות. זה במקרה הטוב. אבל אם גם ניסית להתעקש ולשמור גובה,  לשם כך, צריך מנוע מלא, והגדלת זווית התקפה שהיתה בקלות מגיעה למעבר הזווית הקריטית, אז היה המטוס היה מבצע -FLICK ROLL כלומר גלגול בלתי נשלט, בדרך כלל הפוך לכוון הפניה שביצעת. אני לא יודע כמה שעות יש לך בטומהוק אבל תאמין לי. זה מטוס מסוכן לטייסים מתחילים. שלהם הוא היה מיועד. לא כן? אני לא משוכנע אפילו  שטייסים מנוסים ללא הדרכה מינימלית בנושא היו נחלצים מהברוך .לצערי הרב כזה גם היה סופו של המטוס שלי.
שבוע טוב ובטוח
 
לצפיה ב-'נהרגו עמו בזמנו שני פרחי טיס '
נהרגו עמו בזמנו שני פרחי טיס
21/08/2016 | 09:59
56
שיצאו לחופשת שבת מקורס טיס בחה"א ושכרו מטוס להתאמן בבית...
לצפיה ב-'מסכים למה שכתבת עכשיו (אבל לא למה שכתבת קודם)'
מסכים למה שכתבת עכשיו (אבל לא למה שכתבת קודם)
22/08/2016 | 06:41
1
22
הדו"ח שציטטת - מצטט את הדו"ח מה-NTSB שקישרתי... לא כתבת מאיזה תאריך הוא, אולם מאחר ודו"ח ה-NTSB מסוף שנות ה-90, זה אולי מתאר מה קרה בתחילת שנות ה-80 אבל אינו חלק מההחלטה.
המטוס יצא מהמפעל כשהוא Spin Approved - אכן היה AD, אולם הוא לא שינה לכאן ולכאן. כל PA-38 הוא Spin Approved כשהוא ב-Utility Cateogry.
 
לגבי התנהגות המטוס באוויר, אני ניזון רק משמועות כי מעולם לא עליתי עם אחד כזה לאוויר. אני לא בטוח שאני טייס טוב מספיק בעבורו... כשלמדתי לטוס, לביה"ס היו מטוסי DA-20 של Diamond, היו PA-38 והיו PA-28. המדריך שלי לקח אותי ל-DA-20, ואני הייתי חניך צייתן.
אחרי ה-Disclaimer הזה, אודה שלמיטב הבנתי הלא-מלומדת, כל מה שאתה כותב על האופי הבוגדני של המטוס בקצה התחתון של המעטפת - מדוייק. אומנם הוא Spin Approved, אבל שומר נפשו ירחק - לא מהזדקרותו ולא מסחרוריו. ושוב, אם קראת בקישור שהבאתי על הבוחן של ה-FAA ואיך הוא הצליח להוציא את המטוס בעור שיניו מסחרור בזמן בחינה, אני בטוח שהצמררת כנדרש.
לצפיה ב-'מה שכתבתי בשרשור האחרון...'
מה שכתבתי בשרשור האחרון...
22/08/2016 | 18:52
21
הוא הרחבה של של הראשון. לא שיניתי כהוא זה מדעתי על המטוס. העובדה שאתה מציין (וזאת עובדה), שהמטוס לא איבד את כשירותו ביחס לסחרורים אבל איבד את אמון הקהילה מהר מאד. בערך 2500 מטוסים נבנו במשך 3 (ולא 5 שנים כמפורסם). אלה שנמכרו לאחר 1981 היו בעצם מיצור מוקדם שנשארו במלאי. השנויים שנעשו בכנפיים מעולם לא אושרו ע"י ה-FAA, כך שהמטוסים שבהם בוצע השנוי למעשה אינם חוקיים. ססנה 150 (ולא צסנה...) וה-152  ואם תרצה גם ה-140, החל משנות ה-40 עד לסוף 1985 יוצרו יותר מ-35000 מטוסים. הצרכנים הם ש"אישרו" את המטוס. ה-FAA שאתה כל כך סומך על שיפוטו, כמו הרבה גופים ממשלתיים, גם הוא לא חף מהחלטות פוליטיות שאינן לוקחות תעופה בחשבון. (הרצליה למשל). ולפייפר כמו לביצ'קרפט יש כוח פוליטי רב. ואני מזכיר את ביצ'קרפט כיצרן שהשיג עם ה-SKIPPER אפילו את הטומהוק. (רק כ-300 יוצרו).כשלון מונומנטלי.
פרט מענין: לבקשת אולי (מארקיע) אז סוכני פייפר בארץ, טסתי לחצרים לאחר שח"א הביע ענין ,לצורך "טיסת הכרות". שני טייסים טסו במשך מספר שעות, החזירו לי מטוס מתודלק ושלחו אותי אחר כבוד בחזרה הביתה. "לא מתאים לנו" היה סיכום הטיסה. בשיחות מאוחרות יותר, נתנו לי להבין שלא ברור להם איך פייפר הוציא לשוק מטוס ברמה הזאת.(ביצועים ואיכות) אני אישית הסקתי שהם משווים אותו ל-PA-18 האגדי (סופר קאב, אז בשמוש ביה"ס), אי לכך, זאת לא הבחנה שצריכה להדאיג אותי. טעות. (פטלית, תרתי משמע). כאן, בצ'ילה לפני מספר שנים היתה תאונה דומה. גם כאן הטומהוק הוכיח יכולת. הפעם, חניך טייס וטייס נתיבי אוויר-מדריך נהרגו בשטח אימונים. המדהים בדבר הוא איך נראה המטוס לאחר התאונה. (ויש לי צילומים מהשניים) בדיוק כמו המטוס שלי, נחיתת גחון, הזנב זנב מקופל קדימה, כמעט נוגע בחופה. עוד לא פגשתי מדריך טיסה שיהלל את הטומהוק או להבדיל לחיים קצרים את הסקיפר.
לצפיה ב-'מה האמריקאים האלה יודעים מהחיים משלהם ? '
מה האמריקאים האלה יודעים מהחיים משלהם ?
22/08/2016 | 11:15
18
לצפיה ב-'ואם בנחיתות ברוח עסקינן...'
ואם בנחיתות ברוח עסקינן...
15/08/2016 | 06:36
4
424
הטייס הזה הוא טוב. המטוס, C180 (כך נראה לי).
שים לב לשק הרוח בדקה 0.35. בחר לנחות מחוץ למסלול האספלט רעיון טוב, אבל למה לעצור בדיוק בניצב לרוח (25-30 קשר לפחות) או אולי זו לא היתה החלטה שלו...אם הייתי במצב הזה היום, הייתי מחפש שדה אחר. לא עשיתי את זה בפברואר 1983 לצערי, וכך קניתי 500 ק"ג של הכרובית היקרה ביותר שקניתי בחיי (ושמעכתי) בשדה השכן צפונית למסלול בהרצליה. והגרוע מכל: מוטי הג'ינג'י הבקר באותו יום (ז"ל) יעץ לי להמתין עד שהמשבים ישככו. או ללכת לב"ג, אבל אז לפני 33 שנים, ידעתי הכל. הקשר האחרון שלי עם המגדל היה..."יהיה פ'סדר". לא, אינני גאה בזאת, אבל אם מישהו יקלע למצב דומה ויזכור אותי, דיינו.
סדר צפיה, ראשון, ה-LINK אח"כ התמונות.

https://www.facebook.com/Altimetro2992Memes/videos...


לצפיה ב-'כמו כולנו - שם הוא השאיר את הרכב.'
כמו כולנו - שם הוא השאיר את הרכב.
15/08/2016 | 17:09
1
117
לצפיה ב-'למי כוונת?'
למי כוונת?
19/08/2016 | 21:20
46
מי זה הוא, ובאיזה רכב מדובר?
לצפיה ב-'ב-1983 לא נראה שהיה מסלול הסעה בהרצליה?'
ב-1983 לא נראה שהיה מסלול הסעה בהרצליה?
16/08/2016 | 10:51
1
93
לצפיה ב-'היה גם היה'
היה גם היה
16/08/2016 | 19:22
69
לצפיה ב-'בעצם זהו ה-"REAL FEATHERS DOME"'
בעצם זהו ה-"REAL FEATHERS DOME"
12/08/2016 | 19:48
298

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?
אספלט אליגור, איטום, זיפות וסיוד גגות
להרגיש בטוח בבית שלך!

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ