לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'RV-7 טיסה ראשונה'
RV-7 טיסה ראשונה
10/12/2016 | 10:34
12
141
אחרי 11 שנות בנייה טס אתמול במגידו ה RV-7 שלי את הטיסה הראשונה. תודה לכל מי שעזר, מיקי רביב, אריאל אריאלי, אילן פרי, חברי הטוב יונתן ברקן השותף בבנייה וכמובן לאלון קרבצקי האחד והיחיד שהטיס את הטיסה הראשונה. תודה מיוחדת לבוריס לוין מרת"א שתמך לאורך כל הדרך, ליהודה קדוש שעשה את הביקורת האחרונה בצורה כל כך מקצועית ועוד ועוד. 
מתברר שחלומות מתגשמים. 
הטיסה הראשונה הייתה חלקה ללא אירועים מיוחדים. המטוס מדהים. כולם מוזמנים למגידו לראות את הפלא...
אומרים לי שזה המטוס הכי חדש בארץ. שבוע הבא מגיעים שני F-35, אז כנראה שהוא יאבד את התואר...
לצפיה ב-'מברוק. מאחל לך הרבה טיסות מהנות ובטוחות'
מברוק. מאחל לך הרבה טיסות מהנות ובטוחות
10/12/2016 | 13:02
42
לצפיה ב-'בשעה טובה, תהנו.'
בשעה טובה, תהנו.
10/12/2016 | 13:39
40
לצפיה ב-'כל הכבוד!'
כל הכבוד!
10/12/2016 | 14:55
3
91
לצפיה ב-'וסליחה ומחילה על החוסר סימטריה.... '
וסליחה ומחילה על החוסר סימטריה....
10/12/2016 | 15:02
2
79
פורע חוק שכמוני
לצפיה ב-'רון - עכשיו אני צריך אותך ואת המצלמה שלך בקוקפיט'
רון - עכשיו אני צריך אותך ואת המצלמה שלך בקוקפיט
10/12/2016 | 17:21
1
59
מתי שתגיד
לצפיה ב-'לכבוד הוא לי '
לכבוד הוא לי
10/12/2016 | 17:38
74
 
לצפיה ב-'אתם מבינים? '
אתם מבינים?
10/12/2016 | 16:12
3
80
בן אדם בונה מטוס במשך 11 שנה, מכיר כל בורג ומסמרה בו. כל חלק נבחן עשרות פעמים לפני שהורכב במקומו, "פסיק קטן" שלא במקום - הוחלף בחדש. מיכה השקיע את נשמתו במטוס, התייעץ עם בעלי נסיון, למד להכיר את כל החוקים הפיסיקאליים הקשורים בכל חלק של המטוס - ולאחר שסיים את בנייתו - אסורה עליו תחזוקתו.
רק "מכון בדק" שמעולם לא למד את המטוס ואין לו כל מערך תמזוקה מתאים למטוס, רק הוא רשאי לבצע בו "תיקון גדול"!!!
נו, מה כבר אפשר לדרוש ממומחי התעופה של רת"א.....
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'בכנות, אם הייתי חי בארץ ובונה מטוס, הייתי מתכן הכל לבד '
בכנות, אם הייתי חי בארץ ובונה מטוס, הייתי מתכן הכל לבד
10/12/2016 | 23:51
2
28
ושרת״א יקפצו לי. מזמין חלק, מתקין, ולא רושם בלוג בוק...רושם בלוגבוק שני..במידה ומוכר את המטוס בחו״ל.
אני יודע שזו עבירה, וכן אני משדל לעבירה פלילית, שיבואו רת״א לתבוע אותי פה אני מחכה להם.
לצפיה ב-'מתקן כמובן'
מתקן כמובן
10/12/2016 | 23:52
15
לצפיה ב-'בארה״ב אפילו על מטוס מרושיין כמעט כל בעל מטוס שאני מכיר '
בארה״ב אפילו על מטוס מרושיין כמעט כל בעל מטוס שאני מכיר
11/12/2016 | 00:00
20
בפרטיות בהאנגר מתקנים לבד, מביאים מכונאי חבר בסוף שיבדוק ויחתום בלוגבוק. ממש יש לי זמן לחכות למכון שבשדה שיתפנה לבצע לי תיקון, כשיש לי עוד יומיים להתאמן ולהגיע למופע...בד״כ הם עסוקים ואתה צריך להמתין ימים ולפעמים שבועות לתיקון...ומאוד יקר לשלם להם לפי שעה. כשבד״כ המטוס שם ממתין לחלק ודוחפים לך עוד איזה 10 שעות עבודה שמעולם לא היו ולא נבראו....שיחפשו
לצפיה ב-'מטוס יפהפה'
מטוס יפהפה
10/12/2016 | 18:47
53
תתנחם בזה שבתהליך הפיתוח שלו היו פחות תקלות מאשר ב-F-35
טיסות מהנות ובטוחות
לצפיה ב-'ישר כח גדול. טיסות מהנות ובטוחות.'
ישר כח גדול. טיסות מהנות ובטוחות.
11/12/2016 | 06:00
6
לצפיה ב-'איננו לבד במאבקינו לשמר את שדות התעופה בארץ'
איננו לבד במאבקינו לשמר את שדות התעופה בארץ
10/12/2016 | 23:31
29
גם בארה"ב ישנו מאבק דומה.
 
דוד.
לצפיה ב-'יש כאן באקאייסטים?'
יש כאן באקאייסטים?
10/12/2016 | 21:15
2
49
עוד זווית
לצפיה ב-'וג'ינג'ים?'
וג'ינג'ים?
10/12/2016 | 21:48
37
מהסוג המצחיק לא העצבני
לצפיה ב-'יאאללה...איזו תמונה פגז.'
יאאללה...איזו תמונה פגז.
10/12/2016 | 23:38
27
לצפיה ב-'לפני שאני מזמין מחו"ל...'
לפני שאני מזמין מחו"ל...
09/12/2016 | 15:48
179
אני מחפש לקנות EGT שמתאים לרוטקס 582 ראש כחול...יש למישהו ?
ט'נקס וסופשמהנה!
לצפיה ב-'אין פעולה שעושים כאן ולא חייבים פרסומת'
אין פעולה שעושים כאן ולא חייבים פרסומת
06/12/2016 | 15:17
3
358
בואו גם לפיסבוק

https://www.facebook.com/groups/454547874726795/

גם בפסאבוק יש פירסומות אבל לא מעיקות.

אוטוטו נהיה כבר 60 חברים. כולם מוזמנים, החודש זה עדיין בחינם :)
לצפיה ב-'אופס טעות'
אופס טעות
07/12/2016 | 08:21
193
טעות מספרית, לא אנחנו לא קרובים ל-60 חברים, אלא ל-600 חברים.
לצפיה ב-'נכנסתי לקישור שהבאת, דפדפתי מטה לפוסטים של כמה חודשים '
נכנסתי לקישור שהבאת, דפדפתי מטה לפוסטים של כמה חודשים
08/12/2016 | 17:46
1
153
אחורה, ומה שבלט מיד לעין זה שקבוצת הפייסבוק הזו מתקיימת בזכות הפוסטים שלך!  אחד לעשרים או יותר זה פוסט של חבר אחר בקבוצה. לטעמי היה מעניין אם כל יום היו עשרות פוסטים של חברים אחרים, זה נראה כאילו שאתה מנסה להנשים גוויה. אין פה ציניות או כוונה רעה כלשהי, שיבושם לך ולמי שחבר שם... לדעתי עדיין בפורום פה יש ביומיים יותר משתתפים מאשר במשך שנה שלמה בקבוצת הפייסבוק שלך.
מה גם שבקבוצה בפייסבוק זה רק סרטי וידאו וקישורים לסיפורים מעולם התעופה, הפורום פה יותר טכני וממקור ראשון.
לצפיה ב-'דווקא'
דווקא
10/12/2016 | 09:47
61
תוכל לפרסם בקבוצה את סירטוני הארובטיקה שלך. לא סותר להיות גם כאן וגם שם. הבעיה בתפוז, הפרסומות, מקווה ששמת לב.
בנוסף, אפשר להעלות כל נושא תעופתי.
ועדיין זה בחינם והפרסומות שקיימות לרוב גם בפיסבוק לא מעיקות. ודרך אגב, תפוז ופייסבוק, אף שאני לא יודע להסביר, כנראה יש ביניהם שיתוף כלשהו...
לצפיה ב-'למכירה סופר דריפטר ישן.'
למכירה סופר דריפטר ישן.
08/12/2016 | 13:20
173
מטוס יד ראשונה -טייס יחידלאורך כל השנים כ-500 שעות גוף 100 שעות למנוע .מנוע רוטקס 80 כס.
לצפיה ב-'חומר לעוף איתו'
חומר לעוף איתו
07/12/2016 | 13:40
3
263
תהנו
לצפיה ב-'יופי של צילום/ תמונות '
יופי של צילום/ תמונות
07/12/2016 | 15:03
81
לצפיה ב-'נפלא כרגילישר כח רון.'
נפלא כרגילישר כח רון.
08/12/2016 | 05:42
1
47
לצפיה ב-'תודה לכם'
תודה לכם
08/12/2016 | 07:25
32
לצפיה ב-'למכירה סופר דריפטר חדש'
למכירה סופר דריפטר חדש
07/12/2016 | 11:44
3
250
למכירה מטוס מסוג סופר דריפטר 100 כ"ס 4 פעימות חדש  לחלוטין כ 50 ש"ע לגוף וכ- 500 שעות מנוע.
כולל מערכת קשר חדשה, תוספות רבות וחניה בעין ורד
למכירה 1/3 בעלות 
0524-071-071
0503-399-800
 
לצפיה ב-'איך מטוס עם 50ש גוף ו 500ש מנוע נקרא ״חדש לחלוטין״?'
איך מטוס עם 50ש גוף ו 500ש מנוע נקרא ״חדש לחלוטין״?
08/12/2016 | 01:13
2
91
לצפיה ב-'השליש שלו חדש. עד עכשיו, טסו על השני שליש האחרים... '
השליש שלו חדש. עד עכשיו, טסו על השני שליש האחרים...
08/12/2016 | 07:39
1
83
לצפיה ב-'חחח..גדול'
חחח..גדול
08/12/2016 | 17:22
42
לצפיה ב-'דגם חדש ומהודר לסיירה מתוצרת טכנם'
דגם חדש ומהודר לסיירה מתוצרת טכנם
06/12/2016 | 09:41
1
259
חברת טכנם ארה"ב הכריזה על דגם חדש ומהודר למטוס סיירה.
לכתבה:
 
 
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'זה סיירה ?'
זה סיירה ?
06/12/2016 | 12:45
168
באותה המידה יכלו לקרוא לו יָנקעל-דוּדל. נראה בדיוק כמו אסטור. הכתבה לא מפרטת אם המחיר הוא לגרסת יסוד, ומה זה כולל . איך שאני מכיר את עולם האז"מים, מי שירצה מצנח בליסטי, AUTOPILOT  , ועוד כמה פיצ'פקעס יוכל עבור  עוד "חופן דולרים" לרכוש F35 .
שני גנבים פורצים לחנות בגדי-מותגים ומתחילים למלא את התיק שלהם בחולצות, מכנסיים ועוד. כשמגיעים לעניבות, אומר אחד לשני: תראה, עניבה ב500 דולר. איזה גנבים .....
לצפיה ב-'"ציורים" בשמי ברצלונה'
"ציורים" בשמי ברצלונה
05/12/2016 | 13:49
2
236
שאלה בעיקר לטייסי  Airline שיש בפורום ולכל מי שמכיר,
הייתי לפני כמה שבועות בברצלונה ושמתי לב שכמעט כל מטוס מסחרי שחולף מעליה משאיר אחריו שובל ארוך של עשן.
בצורה זו השמים כל הזמן "מצויירים" בפסים ארוכים ולבנים לכל הכיוונים.
מה הקטע? 
יש איזו מסורת בעניין דווקא מעל ברצלונה?
לצפיה ב-'זה לא מסורת זה מטאורולוגיה וגובה טיסה'
זה לא מסורת זה מטאורולוגיה וגובה טיסה
05/12/2016 | 17:49
175
פסי התעבות שמשאיר מטוס סילון הם חלקיקי קרח שמקורם בתוצרי הבעירה של מנוע סילון (מיים ופחמן דו חמצני). המיים מתעבים לקרח. הפסים נוצרים בגובה מסויים בתלות בטמפרטורה ובלחות. יתכן שמעל ברצלונה עוברים נתיבים בגובה בו התנאים מתאימים להיווצרות פסי התעבות. התנאים (ואיתם גובה בו יווצרו פסים) משתנים יומית.
לצפיה ב-'פסי התעבות'
פסי התעבות
10/12/2016 | 10:38
21
נקראים בלועזית contrails.
 
דוד.
לצפיה ב-'מילה טובה לנתב"ג'
מילה טובה לנתב"ג
05/12/2016 | 11:17
1
257
טסתי אתמול בערב אימון מכשירים . נתב"ג היון מאוד קואופרטיביים הן בתכנון והקצאת הזמן, הן בתאום עם אחראי משמרת והן בביצוע.  תודה.  
לצפיה ב-'מגדל נתב"ג משת"פ'
מגדל נתב"ג משת"פ
10/12/2016 | 10:31
29
במובן הטוב של המילה.
יוצא לי לא מעט "להסתובב להם בין הרגליים" בטיסות צילום. אם רק ניתן משיקולי תעבורה - הם מאפשרים לבצע משימות מעל ומעבר.
 
דוד.
לצפיה ב-'מעניין שמטוסי ה"הרקולס" של יוון מתאימים לכיבוי'
מעניין שמטוסי ה"הרקולס" של יוון מתאימים לכיבוי
03/12/2016 | 21:51
1
288
מעניין כי מטוסי ה"הרקולס" של היוונים מתאימים ומותאמים לכיבוי שרפות,ואילו של חיל האוויר הישראלי לא פעלו בנדון!
לא שמענו תגובות או קולות לגבי אפשרות זו .לא הפעם ולא בפעם קודמת  ממש ממש מוזר!!!
למרות שיש ערכות כאלו גם בארץ. (מרגע התחלת ההתקנה ועד שהמטוס מוכן לפעילות כיבוי שרפות עוברת שעה וחצי עד שעתיים בלבד.
כושר נשיאה של מטוס כזה 12.000 ליטר בכל גיחה (כמו 4 מטוסי כיבוי רגילים המופעלים בארץ)
מטוסי ה"הרקולס" פועלים בארה"ב ,אוסטרליה,ניוזילנד,ועוד.
הם לא במקום מטוסי הכיבוי הקיימים אלה בתוספת לכיבוי שטחים גדולים ודלקות כמו שהיו בשרפת הכרמל הראשונה וזו האחרונה
לצפיה ב-'זה בדיוק מה ששאלתי לפני כשבוע . '
זה בדיוק מה ששאלתי לפני כשבוע .
04/12/2016 | 21:19
97
לצפיה ב-'יש למשהו מידע מתי הנחיתה של הF35-|'
יש למשהו מידע מתי הנחיתה של הF35-|
01/12/2016 | 18:23
2
232
לצפיה ב-'ניסית פלוטו?'
ניסית פלוטו?
02/12/2016 | 13:59
236
אם לא, נסה פיקוח לרנקה...
לצפיה ב-'12.12. פורסם.'
12.12. פורסם.
03/12/2016 | 06:29
141
לצפיה ב-'ראיון חשוב בנושא כיבוי שריפות'
ראיון חשוב בנושא כיבוי שריפות
30/11/2016 | 15:32
1
394
מר אודי זוהר, מנהל רת"א לשעבר וכיום מנכ"ל כימניר, התראיין בנושא היכולת של טייסת הכיבוי לפעול באזור מרכז הארץ כאשר המדינה סוגרת שדות תעופה.
קראו את הכתבה, כי בה נטועים זרעי ועדת החקירה הממלכתית הבאה.
 
דוד.
לצפיה ב-'כל מילה אמת ויציב'
כל מילה אמת ויציב
03/12/2016 | 21:37
104
ממש חבל שלא מקשיבים ומתיעצים עם אנשי מקצוע כמו אודי.
הדברים היו ניראים שונה לגמרי והרבה הרבה יותר טובים!!!
לצפיה ב-'טייס ליום - התייעצות'
טייס ליום - התייעצות
28/11/2016 | 14:01
2
337
שלום :)
אני רוצה לקנות לבעלי ליומולדת טייס ליום אחד שבעצם לפי מה שהסבירו לי זה כמו שיעור טייס ראשון. יש לכם המלצות על בית ספר מסויים? 
סקאי הם היחידים שהציעו לי עשרים דקות סימולטור טיסה לפני הטיסה עצמה? האם חשוב לדעתכם להשתמש בסימולטור לפני הטיסה?
המון תודה מראש לעונים!
לצפיה ב-'נהיה אופנתי כנראה, המתנה הזו '
נהיה אופנתי כנראה, המתנה הזו
28/11/2016 | 16:28
1
350
לא מזמן שאלו פה, וזה התשובה שניתנה
 
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/421/18144523...ספורט_ומוטוריקה/תעופה_קלה
 
לדעתי, סימולטור לא הכרחי, אבל אפשר לנסות את זה סתם בשביל החווייה
לצפיה ב-'מלאכתו של צדיק.... '
מלאכתו של צדיק....
30/11/2016 | 15:22
143
לצפיה ב-'איוג'ימה במנחת (וברוח התקופה ...של ימינו)'
איוג'ימה במנחת (וברוח התקופה ...של ימינו)
25/11/2016 | 17:46
4
542
לרגע שחבתי שפיספסתי את הרגע...
 
בכל אופן העשן ברקע משבוע שעבר... כניראה היתה החזרה הגרלית?
 
רק בשורות טובות...
לצפיה ב-'בנושא דומה'
בנושא דומה
26/11/2016 | 19:19
2
346
לצפיה ב-'זווית צילום נדירה.'
זווית צילום נדירה.
27/11/2016 | 08:16
1
211
איך הצלחת לתפוס אותו כך?
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'תודה '
תודה
28/11/2016 | 09:41
120
האמת שדרכתי על כמה אנשים בדרך (הילדים שלי :) למדו שרק ככה אפשר להתקדם (תרתי משמע)
לצפיה ב-'מזל טוב'
מזל טוב
26/11/2016 | 22:22
219
השק הקודם נראה כמו פיילון שעבר "עריפת ראש" בתחרות "רד בול" 
לצפיה ב-'ביבי = ישראבלוף'
ביבי = ישראבלוף
26/11/2016 | 17:19
32
432
מצורף מסלול טיסתו של הסופר טנקר בשבת ה-26-11-16.
המטוס המריא בשעה 15:09 מבן גוריון. טס צפונה (חשבתי, שלכבות שריפה בגליל המערבי) פתאופ התחרט, טס לים מערבית לעתלית, עשה שםפ מעגלי ריתוק במשך, כמעט 3/4 שעה אחר כך ירד דרומה עשה מעגל מעל פלמחים ומשם טס לאזור נטף.
מעל נטף עשה שני יעפים בגובה 5000 רגל (אומרים שלצורך "לימוד והכרת השטח" ומשם, איך לא(?) טס מעל ירושלים "להראות את חזונו של ביבי" ומשם לנחיתה בבן גוריון בשעה 17:10.
סה"כ שעתיים טיסה.
העיקר שראו אותו מעל ירושלים...
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'5,000 רגל?'
5,000 רגל?
26/11/2016 | 17:51
10
359
ב- Ynet התפרסמה תמונה שלו מעל נטף. זה לא נראה 5,000 רגל, וגם לא נראה "סיבוב היכרות" בלבד, אלא השלכה אמיתית של נוזל.
 
רפי
לצפיה ב-'פעילות הסופר טנקר'
פעילות הסופר טנקר
26/11/2016 | 18:21
7
402
לצפיה ב-'אם היית טורח לקרוא את הכתבה שצירפת'
אם היית טורח לקרוא את הכתבה שצירפת
26/11/2016 | 19:09
1
335
היית מבין גם אתה שהכל באמת בלוף, ולא רק אליבה דה אריאלי...
לצפיה ב-'אבקשך להמנע מחלוקת ציונים למידת הבנתי או יכולת קריאתי.'
אבקשך להמנע מחלוקת ציונים למידת הבנתי או יכולת קריאתי.
26/11/2016 | 19:20
192
לצפיה ב-'מנחם ידידי...'
מנחם ידידי...
27/11/2016 | 08:13
4
258
לא אכנס איתך לוויכוח פוליטי. כאשר כתבתי את הפוסט, הנתונים שהיו בידי התקבלו מה- Flight Radar 24.
כמובן שלא הייתי בשטח ולא ראיתי את פרופיל הטיסה במציאות.
אבל, כאשר ראיתי את מסלול טיסתו ההזוי של המטוס, לא יכולתי שלא לתהות בשביל מה הביאו אותו בכלל... אחרי ארבעה ימי שריפה, כאשר כבר ברור כי האש התפשטה לשטחים שמטוס מסוג זה לא בהכרח מתאים להם, (שאם ביבי יודע תמיד לחזות מראש אירועים כאלה, היה עליו להזמין את המטוס ביום הראשון של השריפה ולא להזכר בו ביום השלישי...), וגרוע מכך מה הייתה מטרת מסלול הטיסה הארוך והמפותל, שרובו היה מעל הם, תוך ביזבוז זמן יקר (אם השריפה הייתה כזו שהצדיקה את הפעלתו) מדוע לא טס ישירות למקום השריפה?
ומדוע היה צורך לטוס מעל "עיר הנצח" ירושלים? האם אין כאן מקום להשערה כי מישהו רצה "להראות" לציבור את פועל ידיו?????
אריאל אריאלי
 
לצפיה ב-'אריאל ידידי... אמנם אינני מנחם אלא ארז, אך ארשה לעצמי להגיב '
אריאל ידידי... אמנם אינני מנחם אלא ארז, אך ארשה לעצמי להגיב
27/11/2016 | 10:19
222
גם כאן.
 
דבר ראשון טוב עשית כשכתבת את האמת שכתבת את שכתבת על פי מה שראית בפלייטרדאר.  כנות והגינות הם הדבר הכי טוב.
 
ובאשר למסלול הטיסה שהמטוס עשה, כבר כתבתי וכבר הסבירו מומחים ממני שזאת היתה טיסה לבדיקת והיכרות של תוואי השטח השונים.
 
וכבר כתבתי שאינני מתומכיו של ביבי, אך אני חושב בצורה הוגנת.
ראה גם את תגובתי לאריה.
 
כל טוב ושנשמע רק בשורות טובות.
לצפיה ב-'גם עכשיו הוא באוויר, במעגלי המתנה מול זכרון'
גם עכשיו הוא באוויר, במעגלי המתנה מול זכרון
27/11/2016 | 14:14
2
199
כבר חצי שעה, אבל הראות גרועה ולא נראה שאפשר לצלם - צריך להגיד זאת למי ששולח אותו (לדעת מספר כותבים) לצרכי האדרה עצמית.
איני מבין בתו"ל תפעול מטוסי כיבוי ענקיים, אולי חברי הפורום בעלי קשרים בררת"א/רש"ת יוכלו לברר את פשר הטיסות.
עד אז נסתפק במקורות שמביא ידידנו ארז.
 
לצפיה ב-'חלפה שעה'
חלפה שעה
27/11/2016 | 15:14
1
164
עדיין באותו מעגל המתנה
לצפיה ב-'חלפו למעלה משעתיים'
חלפו למעלה משעתיים
27/11/2016 | 16:20
166
עדיין מבצע את אותו מעגל המתנה -
פשוט מדהים!
לצפיה ב-'שתי הטלות סרק (אין אש ואין עשן), טיול מעל ירושלים ו-"הביתה"'
שתי הטלות סרק (אין אש ואין עשן), טיול מעל ירושלים ו-"הביתה"
26/11/2016 | 18:56
337
לפני זה היו סיבובי סרק (עשרה) בצפון וטיול לאורך החוף עד עזה.
נראה שמישהו מאוד לחץ על המשטרה לעשות איתו משהו כדי שלא יוכלו להגיד שהביאו אותו ולא עשו איתו משהו, שזה ביזבוז כסף גדול (למרות שברור שזה בדיוק זה).
מעניין מאוד כמה עלתה ההבאה שלו וכמה עלה הטיול היום.
 
לצפיה ב-'לכל הבכיינים-זה לא מה שיפיל את ביבי'
לכל הבכיינים-זה לא מה שיפיל את ביבי
01/12/2016 | 12:05
48
לצפיה ב-'אריאל ידידי היקר, לא צריך לזלזל.'
אריאל ידידי היקר, לא צריך לזלזל.
26/11/2016 | 18:37
2
262
זה ממש לא ישראבלוף, וגילוי נאות: אינני מתומכיו של ביבי.
לצפיה ב-'ארז, קשה לי שלא להסכים עם דעתו של אריאלי. לעניות דעתי מטוס '
ארז, קשה לי שלא להסכים עם דעתו של אריאלי. לעניות דעתי מטוס
27/11/2016 | 07:59
1
216
מסוג זה מתאים לשריפות יער גדולות (יתכן והיו נזקקים לו אם הייתה מתרחשת אחת כזו) ולא לשריפות נקודתיות. במקרה הזה טיסתו של המטוס התאימה ל "סע וטייל ברחביי ישראל" 
לצפיה ב-'זכותכם לחלוק עלי וזכותי לחשוב אחרת מכם.'
זכותכם לחלוק עלי וזכותי לחשוב אחרת מכם.
27/11/2016 | 08:13
111
לצפיה ב-'שמעתי עכשיו ידיעה בתוכנית של קרן נויבך ברשת ב' '
שמעתי עכשיו ידיעה בתוכנית של קרן נויבך ברשת ב'
27/11/2016 | 09:18
14
239
שאי אפשר לחשוד בה באהדה יתרה לביבי, ונאמר בצורה הכי ברורה שבניגוד לכל הציניקנים ולכל המתנגדים היתה אתמול תרומה נכבדה של הסופרטנקר בכך שהרטיב את השטח שמסביב לנטף ובכך מנע ללא ספק את התחדשות האש.
 
בתחילה היתה כוונה לשלוח אותו ליד כביש 1 באזור שער הגיא אך לבסוף הוחלט שיעשה כמה יעפים באזור נטף ואת זה הוא עשה בצורה מצויינת שתרמה להרגעת השטח.
 
כל הסיבוב שהיה לפני שהגיע לשם היה לצורך הכרת האזורים.
ולכן כל המגיבים הציניים בכל האתרים והפורומים פשוט לא מבינים על מה הם מדברים.
 
ואם זה נאמר אצל קרן נויבך מי אני שאגיד אחרת???!!!
לצפיה ב-'לא היתה ברירה היה צריך לבצע יעף אחד'
לא היתה ברירה היה צריך לבצע יעף אחד
27/11/2016 | 10:08
13
212
ע"מ שאפשר יהיה לנסות להצדיק את העלות הענקית של הבאתו
את מה שביצע היו מבצעים 2 מטוסים יותר קטנים שכבר הגיעו קודם
בעלות שולית לעומתו
כדאי אולי לנצל את הגעתו וטווח הטיסה שלו שיטוס לאירן וירטיב את הכורים הגרעיניים
אולי יצאו מכלל פעולה
לצפיה ב-'אריה ידידי'
אריה ידידי
27/11/2016 | 10:15
2
184
אתה מכיר את הביטוי "אויבער חוכעם", נכון?
 
להיות חכם לאחר מעשה זאת לא חוכמה גדולה...
 
כאשר ביבי הזמין את הסופרטנקר, לא אתה, לא אריאל, לא מיכה ולא אני, אף אחד מאיתנו לא ידע מה ילד יום.
 
ואם יש לי מחלוקת רבה על ביבי בנושאים לא מעטים, במקרה הזה אני מצדיק את ההוצאה הגדולה, ומקווה שהיא תהיה לשווא, ושלא יהיה צורך בסופרטנקר ולא באף מטוס, וגם לא בכבאים.
 
אבל עדיף וטוב שהוא פה על כל צרה שלא תבוא.
 
 
לצפיה ב-'ארז ידידי'
ארז ידידי
27/11/2016 | 17:04
1
126
גם הפעם וגם לפני 6 שנים צריך היה לקבל את ההחלטה על הזמנתו
יומיים מוקדם יותר ו/או להבין שבמועד ההזמנה התרומה שלו תהיה כבר שולית
לצפיה ב-'לפני 6 שנים לא ידעו בממשלה בתחילת האירוע שיש דבר כזה.'
לפני 6 שנים לא ידעו בממשלה בתחילת האירוע שיש דבר כזה.
27/11/2016 | 17:09
139
לא כל מה שמי שבקיא קצת בתעופה בארץ יודעים בממשלה.
 
לצפיה ב-'אף אחד לא מעלה את ההשערה'
אף אחד לא מעלה את ההשערה
27/11/2016 | 12:28
9
169
שההטלה בואדי ליד נטף נועדה להפחית את משקל המטוס ו לקראת הנחיתה ? במקום לזרוק דלק מעל הים, זרקו מים כדי ליצור  FIRE WALL
לצפיה ב-'אין לי מושג מה זה אומר'
אין לי מושג מה זה אומר
27/11/2016 | 15:13
8
151
אין לי מושג מה זה אומר  כמו גם העובדה שמפקד שרותי הכבאות (מ"מ המפקד יותר נכון) התנגד אתמול להפעלת הסופרטנקר ורק בלחץ המשטרה הוא טס. מעניין אותי ממתי המשטרה מבינה ומחליטה בנושאי כיבוי אש...
לצפיה ב-'בכל דבר יש תמיד בעד ונגד'
בכל דבר יש תמיד בעד ונגד
27/11/2016 | 15:42
7
124
כך גם במקרה הזה, ובכל מקרה האיש שהזכרת התנגד להפעלתו אתמול בסמוך לכביש 1 (שמעתי ראיון איתו) ואולי אח''כ שינה דעתו, רק שככמעט כמו תמיד לא יכתבו אחרי שינוי הדיעה...
 
ובכל מקרה מכיוון שחברת סופרטנקר גלובל מקבלת את הכסף פר-שעה ולא פר-הפעלה והכסף הרי הובטח להם כמדומני עבור 4 או 5 ימים, אז באמת שלא אכפת לי שהוא טס, וכפי שכבר כתבתי לעיל זאת לא חוכמה גדולה להיות "אויבער חוכעם"...
לצפיה ב-'ארז, נכון אבל...'
ארז, נכון אבל...
27/11/2016 | 15:50
1
114
פעמים ברציפות האחראים על כיבוי האש טענו שאין צורך. אני לא מבין גדול בכיבוי אש, אבל לדעתי גם המשטרה לא... מעניין אותי מה היה אומר מפכ"ל המשטרה אם נציב הכבאות היה מחווה דעתו בעניין השיטה בה יש לחקור את אלה שנעצרו בחשד להצתה. ואגב, זה לא רק במקרה הזה. במהלך השריפה הנוראה בכרמל לפני כמה שנים, עמד מי שעמד עם מפקד חיל האוויר וזה האחרון יעץ לו כמה מטוסי כיבוי אש יש להביא. מה מבין זה בזה עם כל הכבוד למח"א? האם נציב הכבאות ייעץ למח"א בנושא התקיפה באירן? דומני שלא. הבעיה היא שיש סמכות מקצועית ו... פועלים בניגוד לדעתה. ואם אכן הובטח תשלום בעבור X ימים, אז אין ספק שחוזה צריך לקיים, אבל סתם להוציא מטסי ראווה?
לצפיה ב-'לא הייתי קורא לזה מטסי ראווה'
לא הייתי קורא לזה מטסי ראווה
27/11/2016 | 17:12
103
ועדיף סופרטנקר אחד [שבכל מקרה שילמו עליו] בשמים על פני "למה לא חשבנו על זה קודם" או ''למה לא'' ועוד ''למה לא'' מסוגים שונים.
 
זאת בכל אופן דעתי.
לצפיה ב-'כבר היום השני שהסופר טנקר "לומד" את תנאי השטח.'
כבר היום השני שהסופר טנקר "לומד" את תנאי השטח.
27/11/2016 | 16:16
4
225
השעה עכשיו 16:10. המטוס המריא בשעה 13:39 ומאז המראתו הוא "לומד את תנאי הזירה"....מעל הים!
נכון. יש לו מה ללמוד - את מערכת קבלת ההחלטות ושרשרת הפיקוד...
לא צריך להיות מבין גדול בנושא כיבוי האש. אבל, ברור שמשהו "דפוק" במערכת המעלה מטוס כה יקר להסתובב שעות מעל הים.
כבר אמר מישהו: לא ייתכן כי אנשי משטרה יכתיבו לאנשי כיבוי האש איך להפעיל מטוס שנועד לכיבוי שריפות. אבל, בישראל כמו בישראל, כאשר ראש המשטרה הוא מ"אנשי שלומנו" של הממשל ואילו לכבאים אין אפילו נציב כבאות ראשי, מי שקובע בסוף הוא מי שהכי קרוב אצל מי שהזמין את המטוס ואשר צריך "להראות" לעם כי יש הצדקה להבאת המטוס. 
והמבין יבין....
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'הסבר אפשרי, החל להסתובב ברשתות'
הסבר אפשרי, החל להסתובב ברשתות
27/11/2016 | 16:44
240
לפחות עד שנקבל הסבר אחר 
לצפיה ב-'סיכום היום: 18 סיבובים ושתי הטלות "סרק"'
סיכום היום: 18 סיבובים ושתי הטלות "סרק"
27/11/2016 | 17:00
2
198
לצפיה ב-'ההטלות לא היו הטלות סרק'
ההטלות לא היו הטלות סרק
27/11/2016 | 17:10
1
179
באין גשם זה גם גשם.
לצפיה ב-'הכי הטלות סרק בעולם'
הכי הטלות סרק בעולם
27/11/2016 | 21:12
158
אם היו עכשיו (בתשע בערב) תנאים שהיו מאפשרים את הידלקות היער (חום, יובש, רוח מלבה), לא ההטלה הזאת לפני 4 שעות הייתה מונעת את זה. השפעת המים פגה ממזמן.
 
לצפיה ב-'לפחות בנחיצותם של אלו לא היה ספק. הקרואטים מזגזגים בין כלי '
לפחות בנחיצותם של אלו לא היה ספק. הקרואטים מזגזגים בין כלי
27/11/2016 | 18:29
2
262
השיט ליד המרינה באשדוד
לצפיה ב-'ועוד אחד'
ועוד אחד
27/11/2016 | 18:31
1
218
לצפיה ב-'למה לא הופכים הרקולס אחד לסופר תנקר ?'
למה לא הופכים הרקולס אחד לסופר תנקר ?
27/11/2016 | 22:32
123
לצפיה ב-'ועוד כמה מילים על נחיתה ביום חורפי'
ועוד כמה מילים על נחיתה ביום חורפי
26/11/2016 | 10:09
1
361
והפעם ברוח צולבת.
יש למישהו חוויות לשתף?
לצפיה ב-'מציאת המינון המדויק בין הדוושות לסטיק.'
מציאת המינון המדויק בין הדוושות לסטיק.
26/11/2016 | 11:16
205
​בשל רגישות הג'יירו לדיוק בעת נחיתה ברוח צד, בפיינל אני מתישר באמצעות הדוושות עד להשגת מקבילות עם המסלול. כעת אני בוחן את סחיפת הרוח ומתקן באמצעות הסטיק. השיטה נכונה גם לכלים עם כנף קבועה.      
לצפיה ב-'כשאיטליה וישראל נפגשים'
כשאיטליה וישראל נפגשים
26/11/2016 | 08:09
378
הצילומים עדיין נמשכים ,אבל אפשר כבר לטעום ...
לצפיה ב-'שייכים לחייל האוויר וסובלים מכאבים בצוואר??'
שייכים לחייל האוויר וסובלים מכאבים בצוואר??
23/11/2016 | 21:13
325

למחקר חדשני באונ׳ חיפה,דרושים לוחמי צוות האוויר,אשר סובלים מכאבים בצוואר. המחקר משולב עם מציאות מדומה,*והטיפול יינתן בחינם!
הירשמו דרך האתר R4you בלינק הבא:
https://www.r4you.co.il/?s=כאבי+צ
 

חם בפורומים של תפוז

במיוחד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
Developy הינו פורטל תוכן המיועד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
Developy הינו פורטל תוכן המיועד להורים לתינוקות
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ