לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'למכירה חלק 1/4 בסיירה p2002 כולל חנייה בראשון.'
למכירה חלק 1/4 בסיירה p2002 כולל חנייה בראשון.
27/07/2016 | 14:39
70
הזדמנות חד פעמית, למכירה חלק 1/4 ממטוס סיירה הכי יפה ושמור בענף, מאובזר מאד שביצע כבר טיסות לחו"ל ומטופל בקפדנות. כולל חנייה בראשון לציון. . לפרטים נא להתקשר לאושרי 050-7240450.
לצפיה ב-'אירוח בנושא פוריות'
אירוח בנושא פוריות
( לעמוד שלי בתפוז )
27/07/2016 | 14:29
4
 אנו שמחים לארח בפורום תרומת ביציות את ד"ר קלריס נהרי, מומחית לפריון, הפריה חוץ גופית (IVF), גינקולוגיה ויילוד, המשמשת כרופאה בכירה ביחידת פריון והפריה חוץ גופית IVF בבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה.
 
האירוח יתקיים ב 1/8 ויעסוק בנושא פוריות.
 אנו מזמינים אתכם להעלות את שאלותיכם לפורום כבר עכשיו:
לצפיה ב-'שדה הרצליה ("אלון" ?) מהאוויר'
שדה הרצליה ("אלון" ?) מהאוויר
27/07/2016 | 07:43
132
לפני כמה ימים, בשנת 2035 טסתי מעל שדה התעופה "אלון" (פעם קרו לו הרצליה) וזו התמונה שנגלתה לעיניי:
 
 
 
כשהתעוררתי, ראיתי שהתאריך 27/07/2016
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'נפתח פורום פוקימון GO'
נפתח פורום פוקימון GO
( לעמוד שלי בתפוז )
26/07/2016 | 11:54
12
 אם גם אתם נפלתם לטירוף החדש שמשגע את העולם, הפורום הזה נועד בדיוק בשבילכם!
היכנסו עכשיו לפורום פוקימון GO בתפוז, שם מחכים לכם פוקימונים נדירים ביותר:
לצפיה ב-'למכירה Icom Ic-03'
למכירה Icom Ic-03
25/07/2016 | 13:46
185
משומש. תקין לחלוטין ללא מטען עם אפשרות חיבור מתח ישירות לכלי 12 וולט ניתן להפעיל גם ללא הסוללה (סוללה כלולה).
מחיר 150$ . (580 ש"ח)
ניר 0526465976
לצפיה ב-'גם זאת תעופה קלה .רחפן מוגדר ככלי טיס עם רישום "4X".'
גם זאת תעופה קלה .רחפן מוגדר ככלי טיס עם רישום "4X".
22/07/2016 | 18:38
3
342
לצפיה ב-'בהמלצות: "לפנות ליצרן"'
בהמלצות: "לפנות ליצרן"
23/07/2016 | 00:09
2
223
אין לי ספק ש-DJI ישמחו לטפל טיפול יסודי בהמלצות החוקר.
בעצם, יש לי ספק רב... הם אינם ידועים כיצרן שממש איכפת לו מרמת השירות.
 
אבל לענייננו - באמת זה השימוש הכי טוב למשאבי החוקר הראשי? עפ"י Part 107 שעומד להיכנס לתוקפו בארה"ב, תאונת רחפן (שמשקלו בין 1/4 ק"ג ל-25 ק"ג) מצריכה דיווח תוך 10 ימים (ולא מיד) אם היא:
א. גרמה לפציעה קשה, אובדן הכרה או מוות
או
ב. אם שווי הנזק שנגרם לרכוש (פרט לרחפן) גדול מ-$500.
 
נשמע טיפה יותר הגיוני מלפנות ליצרן צעצועי ילדים כדי לחדד את נושא הדבקת הברגים או כפילות למערכת הורדת כני הנסע.
לצפיה ב-'2800 דולר בשביל "צעצוע ילדים" ??'
2800 דולר בשביל "צעצוע ילדים" ??
23/07/2016 | 15:17
1
181
אתה כנראה מתפרנס יפה מאוד אם אתה יכול להרשות צעצוע כזה (S900) לילדים שלך 
לצפיה ב-'הפוך, גוטה'
הפוך, גוטה
24/07/2016 | 04:41
166
להתייחס למשהו שעולה פחות מאלף דולר עד אלפי דולרים בודדים כפי שהיית מתייחס לכלי טייס שעולה הרבה מאות אלפים (או אף יותר) - זו היסחפות משהו...
 
אני תוהה האם יהיה Follow Up לגבי ההמלצות והתייחסות היצרן - ואז נראה. אני אומר את זה כבעלים של Phantom 3 (ליגה אחת נמוכה יותר).
לצפיה ב-'הנה מדוע החלטתי ללכת על מטוסים...'
הנה מדוע החלטתי ללכת על מטוסים...
24/07/2016 | 03:49
1
320
ואם אתה כבר מגיע למצב כזה, לפחות זה לא נמשך ימים.
לצפיה ב-' אותי שכנעת '
אותי שכנעת
24/07/2016 | 11:14
73
לצפיה ב-'החוק בנוגע לבדיקות רפואיות לטייסים עבר וקיבל את חתימת הנשיא'
החוק בנוגע לבדיקות רפואיות לטייסים עבר וקיבל את חתימת הנשיא
20/07/2016 | 18:42
4
332
לא. בישראל עדין לא.
אבל בארה"ב (שכנראה לא מבינים שום דבר בעניני תעופה) עבר גם עבר.
חשוב לקרוא ולהבין:

Third Class Medical Reform Signed into Law

Today, President Obama signed the 2016 FAA funding extension into law with third class medical reform attached. After years of effort by EAA advocacy, pilots will finally see relief from the constant hassle and expense associated with third class medical renewals. 

The legislation allows most pilots who have held a valid medical certificate since July 2006 to fly without needing another FAA medical exam. Instead, pilots can be examined by their personal physician every four years and take an online aeromedical factors course every two years to remain medically qualified to fly. 

The culmination of EAA's efforts to bring long-sought third class medical relief to pilots would not have been possible without the support of members like you. Thank you for your continued support! 

For more information, see EAA's FAQ page on aeromedical reform.
 
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'עכשיו ל-FAA יש שנה ליישם את השינוי...'
עכשיו ל-FAA יש שנה ליישם את השינוי...
20/07/2016 | 22:00
138
לצפיה ב-'ועוד מהתעופה בניכר - אצל הגויים שלא מבינים כלום'
ועוד מהתעופה בניכר - אצל הגויים שלא מבינים כלום
21/07/2016 | 09:55
2
232
אני לא יודע מדוע, אבל יש משהו בגניוס היהודי, העושה אותנו יותר חכמים ויותר נבונים מכל ה"גויים".
אנחנו יודעים יותר טוב מכולם, חכמים יותר מכולם ויודעים יותר טוב מכולם מה נכון ומה לא.
אבל, איך קורה שלמרות כל "הישגינו" תמיד יש מישהו שעושה יותר, תורם יותר ומצליח יותר?
הנה, לדוגמה. שני בני נוער, שעל פי השיטה הישראלית היו צריכים לשבת בבית, אחד מהם, אוסטראלי בן 18 (כלומר, עפ"י חוקינו המתקדמים, היה צריך להיות בעל נסיון תעופתי של שנה בלבד) מקיף את העולם הטיסת יחיד במטוס חד מנועי:
והשני, אמריקאי שחור, רק בן 16 (אצלינו בכלל לא היה לו רשיון טייס!!!) חוצה את היבשת לבד במטוס חד מנועי:
 
אז, האם מישהו יוכל להסביר לי?
 
אריאל אריאלי
 
לצפיה ב-'תשןבה לאריאל'
תשןבה לאריאל
21/07/2016 | 17:16
1
201
בתחקיר לטיסה בה קיבלתי רשיון טיס פרטי שאלתי את הבוחן טייס ח"א :מה הדבר שהכי חשוב לך בהחלטה להעביר או להכשיל טייס במבחן.התשובה !!! אם בני יבקש ממני לעלות לטיסה איתך התשובה חייבת להיות כן.האם הייתה שולח בן או נכד האוב עליך לטיסה אם הטייסים שסיפרת עליהם????
 
 
לצפיה ב-'תשובה לגד יצחק - כ ן !!!!'
תשובה לגד יצחק - כ ן !!!!
21/07/2016 | 23:07
187
אם נסתכל על הטייס הממוצע האמריקאי, עם מספר השעות שיש לו (כי הוא יכול לאסוף שעות בקלות בלי הפרעת המערכת!!! ובמחירים זולים) אני לא בטוח שהטייס הישראלי - עם כל הבירוקרטיה והקשיים שהמערכת מעמידה כדי "לעשותו (באמת?) טייס טוב יותר", באמת יותר בטוח....
ולכן, טייס אמריקאי שמוכן לקחת את משפחתו לטיסה (גם אם עבר בדיקה רפואית לפני הרבה זמן) לא פחות בטוח מהטייס הישראלי המטורטר ואני הייתי הולך לטוס איתו.
והגיע הזמן שנפסיק לחשוב שאנחנו, הישראלים, הטייסים הכי טובים בעולם.
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'נפתח פורום שמאות מקרקעין'
נפתח פורום שמאות מקרקעין
( לעמוד שלי בתפוז )
21/07/2016 | 09:53
9
 האם אתם לקראת רכישה או מכירה של נכס? נמצאים בהליך לקיחת משכנתא וזקוקים לסיוע או הכוונה בהתנהלות עם שמאי הבנק?
 
בפורום שמאות מקרקעין בתפוז תקבלו תשובות לכל השאלות:
לצפיה ב-'Air Nav Pro'
Air Nav Pro
19/07/2016 | 22:39
6
284
אני מעוניין לרכוש רשיון לשימוש בתוכנה זו.
יש לי כרגע iPad 2 די ישן. האם הוא יסחוב את זה או שאני צפוי למפה נעה בקפיצות וקיטועים?
אני גר באזור מודיעין ועובד באיזור הרצליה. אשמח אם את/ה שנמצא/ת גר/ה באזור ומכירים היטב את האפליקציה תקדישו לי זמן כדי ללמד אותי אותה ואת דרך השימוש המיטבית.
אני טס על אז"מ אם זה משנה.
תודה מראש, ארז.
לצפיה ב-'זה מזכיר לי - עדכון האפליקציה'
זה מזכיר לי - עדכון האפליקציה
20/07/2016 | 00:24
4
231
לפני כחודש עדכנתי את כל האפליקציות על האייפון שלי, כולל אייר נב פרו.
האמת - ברגע שראיתי שהאייקון השתנה הבנתי שאכלתי אותה...
אמנם עכשיו מצוייר באייקון גם מסוק אבל בזה החגיגה נגמרת!
מסך "Warning" חדש משאיר דלוק התראת GPS ו- TRFC ובזה נגמר הקשר עם המפות (או המיקום שלי והקשר לאותן מפות) שכן מופיעות כמוצרים שהותקנו אבל משום מה לא נראות על המסך.
 
התראת GPS מרמזת שהאפליקציה איבדה קשר עם ה-GPS המובנה של המכשיר, מה שיכול להסביר את קשיי ההתמצאות שלה במרחב והיכולת להציג מפות ו/או את המיקום של המכשיר על אותן מפות...
 
האם מישהו נתקל בבעייה דומה (קצת מעניין) ופתר אותה - מאוד מעניין
לצפיה ב-'ANP'
ANP
20/07/2016 | 06:23
3
183
גידי
משום מה שהפליקציה יכולה להיות מוגדרת רק על 2 מכשירים בו-זמנית.
מה שאתה צריך לעשות זה לעשות LOGOUT מהאייפד הקודם (או מכשירים קודמים) ולוודא כאמור שאתה רשום ופעיל רק על 2 מכשירים (זה כולל אנדרואיד וגם iOS).
ואז תוכל ללכת לאייקון כדוה"א ולהפעיל משם את המפות.
 
כל זה בהנחה שביצעת שחזור רכישות והורדת את המפות הרלבנטיות ואתה גם רואה אותן ברשימת המפות באייקון כדוה"א אך לא רואה תכלס מפה על המסך.
 
היה וזה לא עובד, כתוב ישירות מייל לחברה דרך האתר שלהם ופרט על אילו מכשירים אתה רוצה שהתוכנה תהיה פעילה. כתוב דגם מכשיר + IMEI + ה- USERNAME שלך.
הם יאפסו הרישום לכל המכשירים האחרים - ואז תוכל לעבוד.
לצפיה ב-'אני לא ממש בטוח בזה'
אני לא ממש בטוח בזה
20/07/2016 | 08:49
135
גם אצלי מותקנת האפליקציה הזו והיא עובדת מעולה על שלושה מכשירים במקביל - אייפון ושני אייפדים - וכאמור מעולם לא נתקלתי בבעיה. יכול להיות שיש בעיה נקודתית במכשיר או בהגדרות.
לצפיה ב-'אולי לא הסברתי את עצמי נכון'
אולי לא הסברתי את עצמי נכון
20/07/2016 | 10:41
138
זה לא מכשיר חדש ולא מכשיר שלישי.
 
ביצעתי עדכון גירסה לאפליקציה Air Nav Pro על מכשיר ה- iPhone 6 שברשותי.
 
מלבד תיקון באגים שלהם ושדרוג פיצ'רים שום דבר לא אמור היה להשתנות.
 
התוצאה כאמור היתה שונה משמעותית.
 
אני מבין שאני היחיד שנתקל בבעייה מסוג זה בעת ביצוע update לאפליקציה?
לצפיה ב-'אייקון כדוה"א'
אייקון כדוה"א
20/07/2016 | 10:51
135
נקודה מצחיקה
 
בתוכנה "המשודרגת" כבר אין אייקון כזה.
 
הוא הוחלף במשהו שנראה כמו דף מקופל.
לצפיה ב-'עדיין מחפש את המתנדב להדריך אותי על האפליקציה'
עדיין מחפש את המתנדב להדריך אותי על האפליקציה
20/07/2016 | 12:29
115
מי מרים את הכפפה?
לצפיה ב-'מדידת כמות דלק דרך פתח מילוי'
מדידת כמות דלק דרך פתח מילוי
19/07/2016 | 12:35
4
260
שאלה בנושא אופן המדידה.  בצסנה 172sp ריצפת המיכל אינה שטוחה. כשאני מודד כמות דלק דרך פתח המילוי. אם המדיד מוחזק אנכית במדוייק אני נוגע בבליטה או מדרגה בתחתית המיכל ואם אני מכניס את המדיד בהטיה קלה הצידה אני מגיע למקום עמוק יותר. ההבדל הוא 3 גאלון בין המדידות . מה נכון?
לצפיה ב-'ליתר בטחון - קח את הקריאה הנמוכה יותר...'
ליתר בטחון - קח את הקריאה הנמוכה יותר...
19/07/2016 | 21:51
98
לצפיה ב-'מדידה נכונה'
מדידה נכונה
20/07/2016 | 08:55
1
185
קודם כל אני מסכים לחלוטין עם מה שגידי אמר - יש ספק, קח בחשבון את הכמות הנמוכה יותר.
ולגבי המדרגה - אם אתה משתמש במדרגה אתה מודד את כמות הדלק השימושית. אם אתה מכניס את המדיד בהטיה ועובר את המדרגה הכמות שנמדדת היא למעשה כמות הדלק כולל הדלק ה-UNUSABLE שכשמו כן הוא - לא ניתן לשימוש... לכן המדידה הנכונה היא על המדרגה (אם תבדוק את ההפרשים בין שתי שיטות המדידה, תראה שאתה למעשה מקבל את כמות הדלק שלא ניתן לשימוש כפי שרשומה בספרים).
,
לצפיה ב-'היי טל . התשובה שלך נכונה מאד, '
היי טל . התשובה שלך נכונה מאד,
26/07/2016 | 23:17
15
למעט השימוש במילה מדרגה. אין שם מדרגה , הבליטה שבה הבחור נתקל היא קצהו של הצינור שמוביל את הדלק לכוון המנוע, ולכן כל הדלק שמתחתיו הוא   Unusable
לצפיה ב-'מדידת כמות דלק'
מדידת כמות דלק
20/07/2016 | 10:41
181
לא אכנס להבדלים שאתה אומר 3 גלון, אבל, ביננו,  מה הם שלושה גלון, חצי שעה טיסה? אם מדובר במיכל 40 גלון או 52 גלון. (בצסנה שלי יש 64 גלון) במדידות האלו מדובר בטעות אפשרית של פחות מ-10% ולא במדידה מדוייקת ברמה של 1 אחוז. בעיקר בכדי שלא תגיע למצב שקרה לשאיין בשדה דב....
מקווה שהבנת את מה שהתכוונתי.
לצפיה ב-' B-29 Doc First flight.'
B-29 Doc First flight.
17/07/2016 | 16:17
233
לצפיה ב-'הודעה חשובה ליוצאים לאושקוש דרך טורקיה!!!'
הודעה חשובה ליוצאים לאושקוש דרך טורקיה!!!
17/07/2016 | 06:26
1
375
אנא התעדכנו לגבי טיסותיכם כי יצא הנוטאם הבא:
http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297...

לצפיה ב-'האיסור הוסר, הטיסות של ה19/7 ממריאות רגיל.'
האיסור הוסר, הטיסות של ה19/7 ממריאות רגיל.
19/07/2016 | 02:30
67
לצפיה ב-'SHIT HAPPENS... או כמעט.'
SHIT HAPPENS... או כמעט.
17/07/2016 | 04:33
426
יש לך פחות מ-50 מטר למים...אם תמשוך סטיק, אתה דג!
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3683234/Na...
לצפיה ב-'הווכוח הישן: A10 או F35 '
הווכוח הישן: A10 או F35
17/07/2016 | 04:11
4
300
או אולי שניהם? משרד ההגנה האמריקאי מכין צוות חשיבה איך צריך להראות  A10 מודרני וזאת לאור ההכרה החודרת בנחיתותו של ה-F35 למטרות סיוע לכוחות קרקע. http://nationalinterest.org/blog/the-buzz/revealed...
לצפיה ב-'אני לא אומר ״אמרתי לכם״.....'
אני לא אומר ״אמרתי לכם״.....
17/07/2016 | 10:35
120
לצפיה ב-'בדיון רציני, צריך לקחת בחשבון עוד אפשרויות'
בדיון רציני, צריך לקחת בחשבון עוד אפשרויות
21/07/2016 | 11:57
2
67
הבעתי את דעתי בקשר לשימוש במטוס A10 כמטוס המתאים עבור חיל האוויר הישראלי.
לא כולם מסכימים עם דעתי ואני חושב כי למרות שלדיון כאן אין משמעות ובוודאי אין כל השפעה על מקבלי ההחלטות, הדיון כשלעצמו מאתגר ומעלה גישות ותפישות שונות לשימוש בתעופה הצבאית.
גישה שונה (אם כי, בין השורות עולה הסכמה עם דעתי) לגישתי שלי, ניתן למצוא במאמר המצורף:
כמובן, שמעניין מה חושבים אחרים וכמו שאני מבין את תפקידו של הפורום, רצוי מידי פעם להביא דיונים "אקדמיים" טהורים בבחינת "גירויים מחשבתיים אינטלקטואליים", גם אם חסרי השפעה מעשית.
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'מקווה שהקובץ יצורף עכשיו'
מקווה שהקובץ יצורף עכשיו
21/07/2016 | 12:00
56
לצפיה ב-'וזאת בדיוק הסיבה שהעליתי את הקשור.'
וזאת בדיוק הסיבה שהעליתי את הקשור.
21/07/2016 | 18:16
46
במדע קיים מונח שאתה בוודאי מכיר  "מחקר טהור". הוא מחקר שבשעה שבצעו אותו לא היה לו כל ישום מדעי ברור. ובכל זאת המשיכו וממשיכים לבצע מחקרים כאלה.
ובנוסף לעולם אין לדעת מי יקרא את הכתוב... אולי באחת מישיבות הממשלה בה יחליטו על צרוף ה-A10, מישהו יזכיר את השם אריאלי,  ואולי אפילו המטוס יקבל את הכנוי "ארי" מי יודע? בל תאבד תקוותנו!
לצפיה ב-'מחפשים טייסים מסחריים עם 500 שעות טיסה מינימום.'
מחפשים טייסים מסחריים עם 500 שעות טיסה מינימום.
15/07/2016 | 14:13
2
445
חברת איה עופה בע״מ הפועלת בשדב דב מחפשת טייסים למשימות הבאות:
טיסות רומנטיות.
טיסות תובלה בארץ.
צילומי אוויר.
ניסויי טיסה.
טיסות תובלה ליעדים קרובים בחו״ל.
 
מטוסים בבעלות החברה:
ססנה 172P
ססנה 172XP פסיעה משתנה מנוע גדול.
ססנה טורבו 207 (8 מושבים)
פייפר סופר צ׳יפטיין (דו מנועי 10 מושבים)
 
טייסים מקודמים בחברה על פי כישורים כשהאינטרס שלנו זה שכולם יהיו מוסמכים על כל המטוסים וכל המשימות.
החברה נותנת את מטוסיה במחירי עלות עבור הסמכות וחידושים.
הטייסים מקבלים שכר מלא על עבודתם, אין אצלנו ״קומבינות״ כאלו ואחרות.
מעדיפים טייסים הגרים במרכז עם זמינות גבוהה.
אין אצלנו טייס שביקש עוד עבודה ולא קיבל.
יש לנו הרבה עבודה, 24 טייסים רשומים ואין לנו מספיק טייסים.
 
יש לשלוח פרטים ל:
לצפיה ב-'סופר צ׳יפטיין וטורבו 207 בפנים ובחוץ'
סופר צ׳יפטיין וטורבו 207 בפנים ובחוץ
15/07/2016 | 14:32
360
לצפיה ב-'הכתובת לפניות'
הכתובת לפניות
15/07/2016 | 20:40
304
נשמטה מההודעה משום מה:
054-4425923
 
דוד.
לצפיה ב-'"לכבוד הקיץ שהגיע" (והטקסאנין ש"מרימים את הראש" :)'
"לכבוד הקיץ שהגיע" (והטקסאנין ש"מרימים את הראש" :)
15/07/2016 | 17:34
282
תמונה מהמחסן
שנמשיך כולנו להנות!
 
לצפיה ב-'טיול טיסה מראשון לבריטניה בטקסן'
טיול טיסה מראשון לבריטניה בטקסן
13/07/2016 | 00:12
15
496
בשבוע שעבר טסנו שוב עם הטקסן שלנו לאירופה, הפעם ל- Air Show של War birds ב- Duxford שבבריטניה. כמובן שה- Airshow היה רק תירוץ לטוס למקום רחוק כלשהו. מכיוון שבשנה שעברה טסנו לספרד, חשבנו שהפעם יהיה זה מתאים לטוס לבריטניה, אם מזג האוויר יאפשר. למרבה השמחה מזג האוויר אכן היה לטובתנו.
יצאנו ממנחת ראשון וטסנו ארבעה ימים עד ל- Duxford שליד קיימברידג' בבריטניה. ביקרנו יום אחד בתערוכה, ואז המשכנו בטיול יום נוסף עד לעיירה Whitby המרוחקת כ- 330 קילומטר צפונית ללונדון, על קו החוף המזרחי של אנגליה.
סה"כ, מראשון עד הנקודה הצפונית ביותר, טסנו כ- 2,300 מייל. הנקודה הצפונית ביותר שנחתנו בה היתה בוורלי, הנמצאת כ- 250 קילומטר צפונית ללונדון.
המסלול שעשינו עבר דרך שדות התעופה והמנחתים הבאים:
ראשון לציון - ישראל.
חיפה - ישראל.
פאפוס - קפריסין
רודוס - יוון
מגרה - יוון
קורפו - יוון
פסקרה - איטליה
וילנובה - איטליה
מונטסו - צרפת
קליי – צרפת
פולמר (ליד Duxford) - בריטניה
בוורלי - בריטניה.
 
מצורף מסלול הטיסה:
 
לצפיה ב-'יפה'
יפה
13/07/2016 | 04:59
116
לצפיה ב-'נהדר...גדולים אתם...'
נהדר...גדולים אתם...
13/07/2016 | 09:41
141
לצפיה ב-'Duxford by Texan'
Duxford by Texan
13/07/2016 | 10:03
5
373
כל הכבוד על הטיסה. CVFR?
פרטים נוספים יתקבלו בברכה.
שלושה חברים ואני יצאנו בטיסה מסחרית לאותו היעד ממש. היה מוצלח מאוד.
 
אבי  
לצפיה ב-'תודה'
תודה
13/07/2016 | 12:43
4
154
הטיסה היתה כמובן CVFR.
תגיד אילו פרטים מעניינים אותך ואענה בשמחה.
 
רפי
לצפיה ב-'Duxford by Texan'
Duxford by Texan
13/07/2016 | 15:41
3
214
מההתחלה
ידעו לי שכמה מחברי הפורום ביצעו ומבצעים טיסות לחו"ל. כרגע אין בתכנון שלי לבצע משימה מסוג זה אולם מעניין אותי לדעת:
1- מדוע דווקא Duxford?
2- איך מתחילים להתארגן לפרוייקט כזה?
3- מה ומתי מכינים במטוס\בראש\ בגוף\בכיס?
4- איך הבקרה בדרך מתייחסת ל"זאב בודד"?
5- אנקדוטות\פרטים מעניינים מהדרך.  
תודה,
אבי 
לצפיה ב-' DUXFORD'
DUXFORD
13/07/2016 | 19:50
193
כל שנה בחודש יולי נערך שם כנס של WAR BIRDS (בעיקר מטוסים ממלחה"ע ה-2)וכן מטסים של מטוסים אלה - חוויה למי שנהנה מלראות מטוסים כאלה טסים . ועוד יותר למי שמשתתף במטסים .
את כל זה אפשר לראות ביו-טיוב .
 
ולאחר הטיסה הזאת, שמישהוא יקום ויספר על מותר הת"כ מן האז"מ .
 
לצפיה ב-'כמה תשובות:'
כמה תשובות:
14/07/2016 | 00:43
1
214

הי אבי,
הנה כמה תשובות:
  1. למה דווקא Duxford? - סתם ניצול הזדמנות. רצינו לטוס השנה לבריטניה (כי זו נקודה רחוקה בצפון אירופה) ובמקרה נודע לנו על האירוע ב- Duxford וכך החלטנו לשלב בין הדברים.
  2.  איך מתחילים להתארגן לפרויקט כזה? – זה לא ביום אחד. מדובר בתהליך אבולוציוני של כמה שנים. בהתחלה עשינו כמה הקפות בראשון. אחר כך טסנו לשדה תימן. אחר כך לראש פינה ואז לאילת. בשלב הזה החלטנו לנסות לקפוץ לקפריסין. ראינו כי טוב ובהזדמנות הבאה טסנו לכמה איים יוניים. השלב הבא היה טיסה לאיטליה. אחר כך הגדלנו עוד קצת את הטווח וטסנו לשווייץ. בשנה שעברה כבר הגענו לספרד והשנה אנגליה
  3. ההכנות למסע כזה הן רבות, אבל ככל שטסים יותר למרחקים ארוכים לחו"ל נכנסים למין רוטינה שבה חלק מההכנות חוזרות על עצמן וההכנה לקראת כל טיסה ספציפית הופכת לפשוטה יותר. ככלל צריך להכין את הדברים הבאים:
  • הכנת המטוס והמכשור (אופק מלאכותי, מכשירי ניווט וכ"ו).
  • הכנת ציוד חירום לטיסה מעל ים (סירת הצלה, חגורות הצלה, תיק חירום אטום למים).
  • תכנון והכנת מסלולי הטיסה.
  • הכנת דף תדרים הכולל את כל התדרים של כל שדות התעופה, המנחתים ויחידות הבקרה והפיקוח שעוברים בדרך.
  • השגת אינפורמציה על כל שדות הנחיתה המתוכננים ושדות החירום (דפיות, מפות מסלולים וכ"ו).
  • תאום מראש עם כל שדות התעופה והמנחתים המתוכננים.
  • הכנת תוכיות טיסה.
  1. הבקרות באירופה מתייחסות לטייסים פרטיים במטוסים קלים בכבוד, במקצועיות, בסבר פנים טובות, בנחמדות ותמיד מוכנים לעזור. לא מצאנו שום חריג לכך. כמובן שזה מותנה בכך שגם הטייס ממושמע, מוכן מראש ויודע מה הוא עושה. ההטסה עצמה היא לא בעיה גדולה. ההתמצאות במרחבים אוויריים ובשדות תעופה לא מוכרים היא אחד האתגרים בטיסה כזו. כדי לצלוח זאת בשלום צריך להיות מוכן, מרוכז וממושמע ולא לחפף. אתגר משמעותי נוסף הוא מזג האוויר. באירופה מזג האוויר הרבה יותר פעיל ומגוון מאשר בארץ, גם בקיץ. יש לא מעט מקרים בהם במהלך המסע מתפתח מזג אוויר (עננים נמוכים, גשם, ערפילים רוח חזקה וכ"ו). לכן יש להיות תמיד מודעים למזג האוויר, להבין אותו (גם במקרו וגם במיקרו), לבדוק אותו קדימה ולהיות מוכנים לבצע שינויים בתכנון בהתאם לצורך (שינויי נתיב או המתנות לצורך מעבר של מזג אוויר גרוע). במקרה של מזג אוויר גבולי יש להיות מוכנים עם מנחתי חירום, שניתן לנחות בהם ולהמתין עד יעבור זעם.
  2. אנקדוטות – בטיסות מן הסוג הזה נתקלים בהרבה רגעים מיוחדים. אחד הדברים שתמיד מדהימים אותנו בתור ישראלים היא האופן שבו מאפשרים לנו להשתלב בנחיתות בשדות בינלאומיים גדולים יחד עם מטוסי נוסעים. ברודוס למשל, שילבו אותנו הפעם בנחיתה כמספר שניים, כאשר מספר אחד ומספר שלוש היו מטוסי נוסעים גדולים! זו היתה אנקדוטה בהחלט מיוחדת מבחינתנו, למרות שזו לא הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים בכך. חציית הרים מספקת גם היא רגעים מיוחדים. במסע הזה חצינו הרים בדרך בין מגרה לקורפו ושוב בחציית רכס האפנינים במרכז המגף האיטלקי. בשני המקרים נתקלנו בעננים, שאמנם לא היוו בעיה אבל דרשו מעט מעקפים ושינויי גובה. השילוב בין הרים גבוהים לעננים מפותחים תמיד מספק מחזות מרהיבים ומיוחדים. בבוורלי נחתנו במנחת דשא ברוח צולבת של כ-15 קשר – חוויה מעניינת לכשעצמה. את הטיסה לאורך החוף המזרחי של אנגליה ביצענו בזמן השפל (כך הסתבר) וממעוף הציפור ראינו מעגן, שכל הסירות בו היו קשורות היטב לרציף אבל מונחות על החול, מחזה שמעולם לא נתקלנו בו בארץ. ועוד ועוד...
 
רפי
 
 
לצפיה ב-'נהדר! תודה על המידע. מרתק.'
נהדר! תודה על המידע. מרתק.
14/07/2016 | 13:07
72
לצפיה ב-'טיולון... כל הכבוד!'
טיולון... כל הכבוד!
13/07/2016 | 13:25
1
123
לצפיה ב-''
13/07/2016 | 14:25
20
לצפיה ב-'כל הכבוד !'
כל הכבוד !
13/07/2016 | 23:20
127
נשמע כמו טיול מדהים, והדובדבן שבקצפת - מפגן ה- WAR BIRDS...
אין לי ספק שנדרשת רמת תכנון וביצוע גבוהה  
 
 
לצפיה ב-'ישר כח גדול'
ישר כח גדול
14/07/2016 | 06:48
66
לצפיה ב-'כל הכבוד רפי, מעורר השראה...'
כל הכבוד רפי, מעורר השראה...
15/07/2016 | 15:30
1
108
קראתי גם את ההסבר שלך לאבי, על האבולוציה ופתיחת המעטפת מטיסה לטיסה. כל הכבוד על המקצועיות והחלוציות. 
לצפיה ב-'תודה דרור'
תודה דרור
15/07/2016 | 17:43
48
לצפיה ב-'כמה תמונות מההגעה ליעד'
כמה תמונות מההגעה ליעד
19/07/2016 | 00:03
105
כמה מה-REWARDS שציפו לנו אחרי הדרך הארוכה לאנגליה, בערב היום הרביעי למסע: 
 
צוקי דובר
 
הדשא האנגלי הירוק המשובח ששימש כמשטח הנחיתה
 
ה-FISH & CHIPS בפאב האנגלי שלוש שעות אחרי הנחיתה
 
 
לצפיה ב-'ומעתה ייקרא שמו בישראל.....'
ומעתה ייקרא שמו בישראל.....
13/07/2016 | 21:37
7
488
ידיד התעופה הכללית, טייס אלעל וההסטוריון אילן ורשאי, הכין תקציר מרתק על קורות חייו ונסיבות מותו של סא"ל מודי אלון ז"ל, שנספה בעת נסיון נחיתה בשדה התעופה בהרצליה באוקטובר 1948.
תשומת לב הקוראים מופנית לתאור הנצחת שמו של מודי אלון בבתי הספר לטיסה של ח"א בשנות החמישים. 
יוזמתו של האלוף (מיל) הרצל בודינגר לתקן את העוול ההסטורי בהנצחת שמו של מודי אלון, בדרך של הסבת שמו של שדה התעופה הרצליה ל "שדה התעופה על שם סא"ל מודי אלון ז"ל" (או אולי בקיצור "שדה אלון") מקודמת בימים אלו דרך המועצה הארצית לשימור אתרי מורשת.
אין כמו שדה התעופה המרכזי של ענפי התעופה הכללית בישראל, המשמש גם כבית הספר לטיסה אזרחית של המדינה (80% מלימודי הטיסה האזרחיים מתקיימים בהרצליה) לשמש כזכרון חי ופעיל למורשתו של סא"ל מודי אלון ז"ל.
סימנו ביומננו את יום השנה ה 68 למותו של מודי אלון, ערב חג הסוכות 16.10.2016, כיום ההכרזה על שינוי שם השדה, בארוע תעופה פתוח לציבור הרחב, שיתקיים בשדה התעופה שלנו בהרצליה. אגודת התעופה הכללית יוזמת ומארגנת את הארוע הגדול הזה ויו"ר האגודה, נתן שרון, כבר עידכן בעניין זה את המנהלים ברש"ת.
תודה לכל העוסקים במלאכה החשובה הזו.
 
דוד.
לצפיה ב-'מודי אלון'
מודי אלון
14/07/2016 | 09:22
216
רעיון מצויין, אבל אני מציע לקרוא לשדה שדה מודי, משום שאלון הוא שם נפוץ ומודי היה רק אחד.
כמו שדה דב שנקרא על שמו הפרטי של דב הוז
 
רק שישאירו לנו אותם כשדות פעילים ולא כהיסטוריים.
 
דוד נמרי
לצפיה ב-'אף שאמרתי לאורי שזה רעיון מוצלח'
אף שאמרתי לאורי שזה רעיון מוצלח
14/07/2016 | 10:05
5
234
במחשבה שניה, אולי לא, כי לפי היסטורית ההנצחה, כמעט כל מקום שבו הונצח שמו של מודי אלון, נסגר.
לצפיה ב-'יאיר, למרות מה שאמרת זה רעיון מוצלח!'
יאיר, למרות מה שאמרת זה רעיון מוצלח!
14/07/2016 | 19:33
4
168
אם השדה יסגר או לא, תלוי אך ורק בכם. כל זמן שאתם מטילים רפש האחד בשני, קבוצות קטנות וחסרות כח ממשי מושכות כל אחד לכוונו בעיקר מתוך שיקולים לא רלבנטים, לעולם לא תשיגו את המטרה הסופית. קיום תעופה כללית בישראל שאין חרב תלויה מעליה ורבים "קמים עליה לכלותיה". שדה הרצליה, או עדיף בהרבה "שדה אלון" הוא רק חלק קטן וחשוב ממשימה לאומית (כן, לאומית). עד שלא תכוננו ועד-על, תשכחו מהיריבויות הקטנות, (ןתשיגו מימון נכבד) יהיה סוף השדה כפי שחוזה אותו נביא הזעם, יאיר.
לכל אלה שלא ידעו את  (מודי) יוסף
לצפיה ב-'מודי אלון-למה נזכרו רק עכשיו?'
מודי אלון-למה נזכרו רק עכשיו?
14/07/2016 | 21:52
135
ואיך זה שעיזר וויצמן לא טרח לקרוא על שמו איזה שדה תעופה של חיל האוויר ?
לצפיה ב-'עירא - אינך כלל בכיוון'
עירא - אינך כלל בכיוון
15/07/2016 | 00:07
2
174
ישנה עמותה של משתמשי ש"ת הרצליה, ישנה אגודת התעופה, ישנו מכון פישר, ישנן עיריית ת"א ועיריית אילת, ישנה הועדה לביקורת המדינה, ישנה ועדת הכלכלה של הכנסת ותת הועדה שלה לענייני תעופה וישנם רבים וטובים אחרים, שכולם רתומים ופועלים למען שימור התעופה הכללית והתעופה הפנים ארצית במדינת ישראל.
ש"ת הרצליה עדיין פתוח בזכות עמותת המשתמשים, שגייסה סכום כסף גדול כדי לממן מאבק ציבורי ומשפטי, שהגיע עד לבג"צ, אשר נתן צו ביניים, שמתוקפו פועל השדה והוא בדרך להסדרה לפי תוכנית מתאר ארצית, כרגע ל-3 שנים.
הפעילות האזרחית בשדה דב תימשך לפחות עד פינויו ע"י ח"א בסוף 2018, וכפי שכתבתי כאן לפני יום-יומיים, טרם נאמרה המילה האחרונה בנוגע אליו.
מריבות קטנות כאן בפורום אין בהן כדי להשפיע בכהוא זה על התהליך.
 
דוד.
לצפיה ב-'דוד, זאת בדיוק הנקודה.'
דוד, זאת בדיוק הנקודה.
15/07/2016 | 02:39
1
153
מנית לפחות 10 גופים שערים לחומרת המצב. בספרדית יש פתגם שכמוהו יש ברוב השפות בעולם..."רב-חובל יש רק אחד לכל אניה". אין זאת אומרת שאין לו עוזרים. כארגון גג כוחך עולה בטור גאומטרי. אבל אולי אתה צודק, בארה"ב יש שתי מפלגות. בישראל, 16 מלבד אלה שלא עברו את אחוז החסימה. איך תשכנע ואת מי תבחר ליצג את כל גופים הנ"ל?
אתה צודק אין סכוי. הלוואי ואתבדה.
שבת שלום
 
לצפיה ב-'עירא קרטיס, לצערי אתה לא רק חסר חוש הומור'
עירא קרטיס, לצערי אתה לא רק חסר חוש הומור
15/07/2016 | 08:57
174
בהקשר של אמירתי בעניין מודי אלון, אתה גם מראה בורות בפעילות הגופים השונים בעניין שדה התעופה הרצליה. אתה חסר ידע והבנה בעניין.
יש הרבה גופים שפועלים בעניין שדה התעופה הרצליה, אבל אף גוף לא פועל כנגד השני, אין שום יריבויות (אפילו שפעילות הגוף הראשי "עמותת משתמשי..." עשתה כמה טעויות טקטיות בלענו בשקט) ואם הוועד הקודם של אגודת התעופה עשה שטויות, באופן מיידי, הוחלף באנשים רציונלים יותר.
 אתה מוזמן, שבמקום לברבר ממקום גלותך, שלח לאגודת התעופה איזה צ'ק תרומה (אני מבטיח לך חברות כבוד באגודה על איזה צ'ק של כמה אלפי דולר).
לצפיה ב-'בד"ח פייפר'
בד"ח פייפר
12/07/2016 | 19:42
6
312
כזה שלמדו ממנו בחצרים בסוף שנות ה-70 (ואולי גם מאוחר יותר), בצבע תכלת למיטב זיכרוני.
 
יש ברשת?
לצפיה ב-'הפתיחה הייתה: "מבט כללי סימטריות מכשולים, סדים לפני גלגלים..'
הפתיחה הייתה: "מבט כללי סימטריות מכשולים, סדים לפני גלגלים..
12/07/2016 | 22:37
5
240
מקווה שתמצא.
לצפיה ב-'אני זוכר את "קשור עצמך והתאם מרחק מושב..'
אני זוכר את "קשור עצמך והתאם מרחק מושב..
13/07/2016 | 20:46
4
176
לבש כפפות, חבוש אוזניות..." אבל לא מוצא ברשת.
לצפיה ב-'ברקס, מיקצ'ר, קרבורטור....'
ברקס, מיקצ'ר, קרבורטור....
13/07/2016 | 22:55
109
לצפיה ב-'שלחתי לך בפרטי'
שלחתי לך בפרטי
14/07/2016 | 12:35
2
95
לצפיה ב-'הייתי שמח לקבל העתק...'
הייתי שמח לקבל העתק...
14/07/2016 | 18:59
155
היה לי בזמנו, אבל אבד במרוץ השנים. אם יש למישהו "מערכי שיעור "  בית ספר לטיסה 12"  הייתי מאד שמח לקבל, או לקנות אם יש למישהו העתק מקורי.
שבת שלום
עירא.
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
14/07/2016 | 20:05
135
אמנם זה לא המקורי משנות ה-70 (קורס 89 למיטב זכרוני), אבל תודה...

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא פוריות
אירוח בנושא פוריות
ד``ר נהרי מומחית לפריון מגיעה לענות על שאלותיכם
אירוח בנושא פוריות
אירוח בנושא פוריות
ד``ר נהרי מומחית לפריון מגיעה לענות על שאלותיכם
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?
אספלט אליגור, איטום, זיפות וסיוד גגות
להרגיש בטוח בבית שלך!
עמי לי נזר - היועצים לעסקים בישראל
עמי לי נזר

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ