לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'טיסות בססנה 172 באוסטרליה.'
טיסות בססנה 172 באוסטרליה.
26/03/2017 | 11:46
2
105
מתכנן לבקר באוסטרליה בסביבות סידני, בסוף אוגוסט לחודש ימים. מחפש מידע לאפשרויות לשכור ססנה 172 ולטוס לבקר בשמורות טבע באיזור. שלום קוולר 0522602181
לצפיה ב-'BANKSTOWN - תמצא שם כמה בתי ספר לטיסה'
BANKSTOWN - תמצא שם כמה בתי ספר לטיסה
26/03/2017 | 12:04
1
69
לצפיה ב-'ת.כ. באוסטרליה - סידני לדוגמה'
ת.כ. באוסטרליה - סידני לדוגמה
27/03/2017 | 10:10
62
יש תעופה כללית מפותחת, אבל יקרה.  הסבה של רשיון הרבה יותר צורכבת - תצתרך לטוס עם מדריך.  השדות של ת.כ. גדולות - הנה דוגמא : Bankstown
 
לצפיה ב-'שאלה על תרשים שדה תעופה'
שאלה על תרשים שדה תעופה
23/03/2017 | 09:21
13
335
מאוד אודה לתשובה ממביני עניין. בתרשים שדה תעופה חרוצים שייפתח בשנה הבאה (רצ"ב התרשים) מסומנים שני מסלולים של המראה ונחיתה המעגליים, אחד פנימי בקווים מקווקווים ואחד חיצוני בקווים הרציפים. אשמח מאוד לדעת מה ההבדל ביניהם. אני מנסה להבין כמה מטוסים תכלס יעברו מעל רעננה והאם זה הולך להיות נורא כפי שמזהירים.
 
לצפיה ב-'תגיד תודה שעדין לא מזהירים מפני "מטוס שייפול על גן ילדים"'
תגיד תודה שעדין לא מזהירים מפני "מטוס שייפול על גן ילדים"
23/03/2017 | 16:30
7
200
זו דרכם של יהודים - לא יכולים לסבול שמישהו אחר נהנה.
כמו שדה התעופה הרצליה, שמעולם לא הפריע לאיש ובטח לא סיכן איש, הרשויות המקומיות הסמוכות לשדה דאגו "לטפטף" לציבור הרחב, שאינו מעורה בענינים, כי שדה התעופה הרצליה, "מזהם את הקרקע, יוצר רעשים בלתי נסבלים ומסכן את הסביבה". רק דבר אחד הם "שכחו" לציין - כי המדובר בקרקע מניבת נדל"ן.
תושבי הסביבה, ש"לקחו" את דברי ראשי הרשויות המקומיות כתורה מסיני, החרו והחזיקו אחריהם ואפילו קם לו עו"ד ידוע שלא הפסיק להטריד את המערכת בתביעות והצטרף לתביעות משפטיות שראשי הרשויות הגישו השכם והערב.
עד שיצא המרצע מהשק. תושבי הסביבה הבינו לאחר זמן כי פינוי הרצליה (שלמעשה הוא ה"ריאה הירוקה" של הישוב העירוני הצפוף) לא יביא מזור לבעיותיהם ואפילו להיפך! המגדלים שייבנו שם אלפי המכוניות שיזהמו את האויר ויגרמו לפקקי תנועה בלתי סופיים, לא רק שלא יקלו עליהם אלא יהפכו לגיהנום. היום, אותם תושבי הסביב הם בין הסנגורים הרציניים של להשאיר את שדה התעופה הרצליה במקומו!
כך בדיוק יהיה הדבר בשדה חרוצים (אם לבסוף יוקם שם) לא רק שהשדה לא יפגע באוכלוסיה הסובבת את השדה, אלא שהוא יבטיח מרחבים פתוחים ללא מגדלים וסביבה עירונית בלתי נגמרת עם כל המשתמע מכך.
לכן, עדיף שתלמד "לסנן" את דברי ההבל המושמעים כנגד הקמתו של השדה באיזור זה ורק תברך. כי בסופו של דבר ישפר את הסביבה.
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'תודה רבה! בסה"כ רציתי לשאול מה פירוש המעגל הרציף ומקווקוו'
תודה רבה! בסה"כ רציתי לשאול מה פירוש המעגל הרציף ומקווקוו
23/03/2017 | 21:03
6
173
ולגבי הסינון... אני תושב לב הפארק לכן אין צורך לספר לי מה מפריע ומה לא. כשזה מתחיל לטרטר מעל הבית ב-6.40 לפנות בוקר זה לא הכי נעים. ובבנייני הצמרות ב-2005 הרעש הוא מחריש אוזניים. יש כאלה שמתרגלים, יש כאלה שבורחים.  גם בלב הפארק כשעוברים מטוסי מנהלים דו-מנועיים זה די מחריש אוזניים. ואם זה עוד יהיה בלילה, אז ירידת הערך של נכסים כבר תהיה ברורה, וזה לא צחוק. טוב תעשו אם תבינו גם את הצד של תושבים. אבל זה פחות שייך לעניין. השאלה שלי הייתה מה הפירוש של קווים רציפים ומקווקווים.
לצפיה ב-'תגיד, תושב "לב הפארק",'
תגיד, תושב "לב הפארק",
23/03/2017 | 21:23
5
172
כשעברת לגור לא ידעת שיש שם שדה תעופה? מישהו חיבר אותך באזיקים לדירה שאתה גר בה?
אם כל כך מפריע לך הרעש, למה עברת לגור שם מלכתחילה?
לצפיה ב-'פולמוס מיותר. בסה"כ שאלתי על פירוש הקווים בתרשים.'
פולמוס מיותר. בסה"כ שאלתי על פירוש הקווים בתרשים.
23/03/2017 | 22:02
4
165
מלהתחילה לפני 20 שנה זה היה רחוק מהיקפים של היום. אחר כך אמרו שזה זמני, והשאר כבר היסטוריה. ובכלל האים לא עדיף לגלות אמפטיה במקום לתקוף? אני מצידי לא תוקף, רק מנסה להבין מה הולך להיות.
לצפיה ב-'לעניות דעתי'
לעניות דעתי
23/03/2017 | 23:20
1
174
המעגלים מסמנים היכן המטוסים פונים מצלע אחרי המראה לצלע צולבת או נכנסים מצלע בסיס לצלע סופית.
ההבדל בין המעגלים הן עבור מטוסים שונים.
מעגלים חיצוניים למטוסים גדולים ומהירים והמקווקוים עבור הקטנים והאיטיים יותר.
לצפיה ב-'תודה רבה!'
תודה רבה!
24/03/2017 | 06:39
85
לצפיה ב-'אתה טועה'
אתה טועה
24/03/2017 | 00:59
1
179
הפולמוס ממש לא מיותר.  שדה התעופה פעל בהיקפים גדולים יותר לפני 20 שנה.  העיגולים סביב "חרוצים" לא רלוונטיים (ואגב - אם אתה חושב שיפתח שם שדה בשנה הבאה, אתה הוזה).  בכל מקום שיבנו שדה חדש, יהיו כאלה שיתנגדו, ובמידה רבה של צדק, כי מביאים את השדה אליהם, ולא שהם באו אל השדה, כפי שאתה עשית.  מי שלא רוצה לגור ליד שדה תעופה, ממש לא חייב, אבל לבוא לגור שם, ואז להגיד "לא מוצא חן בעיני, שהשדה יעבור למקום אחר, ולא מעניין אותי מה יקרה לתעופה בישראל" זה בדיוק לב העניין.
ואגב - "הטרטור" הזה שאתה שומע הוא זה שדואג לכך שיהיו טייסים בארץ - לחברות התעופה הישראליות, לצילומי אוויר, לריסוס, לטיסות אמבולנס, לחילוץ ועוד ועוד.  
לצפיה ב-'עזוב דמגוגיה בגרוש'
עזוב דמגוגיה בגרוש
24/03/2017 | 06:51
167
אתה צועק "תשתית לאומית" כאשר בפועל "זה לא רציני לבקש מאיש עסקים שישן בהילטון בתל אביב ורוצה לבקר במצדה, שייסע עד שדה בנבטים כדי לקחת מונית אוויר למצדה"
 
 
מהצד השני צועקים "ריאה ירוקה" כאשר בפועל זה קרב על הבתים או יותר נכון ירידת הערך שלהם.
 
בקיצור, התנצחות דמגוגיות שעוד יעלו הון רב למשלם המיסים ואין לי כל עניין לקחת בהן חלק. קיבלתי תשובה, תודה רבה. אגב, לפני 20 שנה בלב הפארק היה כמעט שקט. הטרטורים בהיקפים כאלה החלו ב-5-10 שנים אחרונות.
לצפיה ב-'בדרך כלל אני לא מגיב אך למקרא הכתבה אינני יכול לשתוק יותר'
בדרך כלל אני לא מגיב אך למקרא הכתבה אינני יכול לשתוק יותר
24/03/2017 | 14:02
4
197
טמטום, חלמאות, נרגנות בגרוש  הכל ביחד וכל אחד לחוד:
קראתם את הכתבה? המראה ראשונה בשנת 2040!!! עוד 23 שנים או בערך שני שליש משנות קיומה של המדינה
בעוד עשרים ושלש שנים
א. יו"ר ועד מושב חרוצים לא יהיה פה
ב. אנחנו ובני דורנו לא נהיה פה
ג. ילדינו ונכדינו אולי יהיו פה
ד.התעופה תראה אחרת לגמרי
  - כנראה הנעה חשמלית, חסל סדר מנועים מטרטרים מעל הראש  בחמש בבוקר
  -  מטוסים ללא טייס, מי צריך הכשרה הכל יעשה בסימולטור
  - המראה ונחיתה אנכיים מי צריך בכלל שדות תעופה
  - כוחות השוק יפעלו ב 23 השנים הקרובות וחרוצים עם שמורת הטבע יהפכו  למרכז אורבני כמו נתנייה הסמוכה
  -  ועוד ועוד
אבל בינתיים......
א. יו"ר הועד ותושבי הסביבה בנרגנותם נכנסים לקבוצת סיכון גבוה להתקף לב
ב. חברי הועדה הנכבדים, הוגיי ה"קונגרס" ההזוי מקבלים שכר עתק על תכנונים שלעולם לא יצאו לפועל
כל כך בולט הצורך במנהיג (כדוגמת אריק שרון ?) שיקום ויגיד "ככה לא בונים חומה" ואז, במו ידיו יבנה ויראה  לכולם איך כן בונים חומה
עצוב והזוי
נתי
 
לצפיה ב-'2040 זה טעות דפוס'
2040 זה טעות דפוס
24/03/2017 | 16:22
3
164
רוב הסיכויים שעד סוף השנה ההחלטה, אחר כך איזה בג"צ קצר - ויאללה עולים לשטח. כשהם (אנשי עסקים שלנים בהילטון) רוצים - זה יכול לזוז במהירות מפתיעה.
לצפיה ב-'עוד טעות סופר והפעם שלי - קבלו התנצלותי'
עוד טעות סופר והפעם שלי - קבלו התנצלותי
24/03/2017 | 16:47
155
23 שנה הם בערך שליש משנות קיום המדינה ולא שני שליש כפי שכתבתי בטעות.
סליחה, טעות
 
טועה ומודה: ירוחם
 
נתי
לצפיה ב-'2040 אינו טעות דפוס'
2040 אינו טעות דפוס
25/03/2017 | 11:11
1
146
זה פירוש לא נכון של המספר.
2040 זה "אופק התכנון" של השדה. זה הכל.
 
דוד.
לצפיה ב-'2040 -בטקס הפתיחה '
2040 -בטקס הפתיחה
25/03/2017 | 14:23
132
ביבי יכריז על השקת התאגיד, ו"תוכניתו" לפרוש מהממשלה .
לצפיה ב-'פיתוח הולנדי:מטוסים ינחתו על מסלול עגול'
פיתוח הולנדי:מטוסים ינחתו על מסלול עגול
23/03/2017 | 11:11
4
184
לצפיה ב-'ומה יהיה עם תקלת הגהים?'
ומה יהיה עם תקלת הגהים?
24/03/2017 | 08:00
3
70
לצפיה ב-'שדה תעופה עגול'
שדה תעופה עגול
24/03/2017 | 08:25
2
167
אפתח בכך, שאציין כי הרעיון אינו חדש. אני מכיר אותו כבר מלפני עשרים ויותר שנה.
ישנם כמה יתרונות בולטים וכמה חסרונות.
אמנה כמה מהיתרונות:
א. אין חשיבות לכיוון הרוח. תמיד ניתן למצא קטע במסלול שהמשיק שלו ניצב לרוח - החיסרון: לא תמיד מתאים לנתיב הגישה.
ב. חתך הרוחב של המסלול העגול (ניצב למשיק) הוא פרבולה. ככל שמתרחקים ממרכז מעגל המסלול, השיפוע תלול יותר (מזכיר קצת מסלול מרוצי אינדי, למי שמכיר) ובשל כך, המטוס הבא לנחיתה במרכז המסלול יכוון עצמו, על-פי מהירותו לאותו קטע ברוחב המסלול, שבו ההטייה מתאימה למהירות. עם האטת הנסיעה המטוס יירד וילך לכוון מרכז המעגל. וכנ"ל ההפך - בהמראה. המטוס "יתיישר" בקטע בו אין שיפוע כלל וככל שיאיץ "ייסחף" לכיוון השיפוע התלול יותר (רחוק ממרכז מעגל המסלול).
ג. שטח השדה התפעולי  יימצא בתוך מעגל המסלול - חיסכון בשטח שדה התעופה. הכניסה אל שטח שדה התעופה תהיה במנהרות מתחת למסלול.
ד. למסלול אורך "אין סופי" לכן, גם בבעיית מעצורים למטוס - אין בעיה.
ישנם, כמובן עוד יתרונות ועוד חסרונות, אבל, לדעתי, אין לפסול את הרעיון על הסף.
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'מזמין מושב, לשבת ולצפות בנחיתות על מסלול עגול ומושלג חחח'
מזמין מושב, לשבת ולצפות בנחיתות על מסלול עגול ומושלג חחח
24/03/2017 | 18:34
77
לצפיה ב-'אריאל, למה הפסקת באמצע?'
אריאל, למה הפסקת באמצע?
25/03/2017 | 14:16
108
נו, איפה רשימת החסרונות ?
לצפיה ב-'חוק "שדה דב" אושר בכנסת'
חוק "שדה דב" אושר בכנסת
22/03/2017 | 14:39
2
186
 
חוק שדה דב אושר: שדה התעופה האזרחי ימשיך לפעול - יקי אדמקר
 
מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) את הצעת חוק שדה דב בקריאה שניה ושלישית. הצעת החוק קובעת כי כל עוד משמש שדה התעופה דב הוז להמראות ונחיתות לתעופה צבאית, תמשך בו גם התעופה האזרחית. ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) שיזם את החוק ביחד עם ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר היום כי "לא ניתן לרסק את הפריפריה עבור מגדל פאר מול חוף הים בתל אביב".
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'האם המשך התפעול יכלול את התעופה הכללית?'
האם המשך התפעול יכלול את התעופה הכללית?
23/03/2017 | 16:35
1
115
כי הסיבה להשארת השדה האזרחי נובעת מדאגה לאילת 
ומה יקרה ב2019?
לצפיה ב-'החוק אינו מחריג את התעופה הכללית'
החוק אינו מחריג את התעופה הכללית
25/03/2017 | 11:33
87
החוק מדבר על התעופה האזרחית, ואנחנו נוודא שכך יהיה.
 
דוד.
לצפיה ב-'מחפש לקנות Cessna 172, האם מישהו מכיר ?'
מחפש לקנות Cessna 172, האם מישהו מכיר ?
24/03/2017 | 16:54
127
שלום חברים,
 
אשמח לקבל פרטיי התקשרות בפרטי.
שבת שלום,
גיא.
לצפיה ב-'עזרה - English professional '
עזרה - English professional
18/03/2017 | 22:13
285
אשמח לעזרה , בנושא מבחן בקיאות אנגלית , כיצד להתכונן לבחינה זו , אתרים מובחרים. 
0543339352. רפי.  אפשרי לווטסאפ 
לצפיה ב-'נתיבי אזם איטליה'
נתיבי אזם איטליה
18/03/2017 | 09:12
2
264
שלום לכולם,
מתכנן טיול באז"מ באיטליה , יציאה וחזרה ממנחת בצפון איטליה.
אז"מ נכנס תחת קטגוריית ADVANCED ULTRALIGHT ולכן יכול לטוס בנתיבי VFR.
אשמח לכל עזרה בנושא
תודה!
אורן.
לצפיה ב-'למייטב ידיעתי'
למייטב ידיעתי
18/03/2017 | 10:00
221
אם אתה לא נכנס לאזורים אסורי טיסה, אתה יכול לטוס כאוות נפשך. ז"א, אין נתיבים.
לצפיה ב-'תשאל את זאב רוזנק, שקורא וכותב כאן קבוע.'
תשאל את זאב רוזנק, שקורא וכותב כאן קבוע.
25/03/2017 | 11:51
30
לצפיה ב-'החודש ב NG'
החודש ב NG
17/03/2017 | 09:22
341
מאמר על ים המלח
מספר על המפרצונים מבחוץ שהם קצוות של עמקים תת-ימיים המשתפלים לקרקעית 
ים המלח בעומק 290 מטר
 
המעבר מירידה מתונה של הקרקע ל"נפילה" במדף נפוץ בכל ימות העולם וניקרא "גלישות מדרון תת ימי"
 
סופ"ש טוב
רון
לצפיה ב-'לורדים בישראל סיפורו של גוש תל מונד '
לורדים בישראל סיפורו של גוש תל מונד
16/03/2017 | 13:01
278
היישוב היהודי בארץ ישראל של שנות ה-30 היה אמנם קטן אבל חיו בו לסירוגין לא פחות משלושה לורדים יהודים מאנגליה: 
הנציב העליון הרברט סמואל, הלורד מלצ'ט (Melchett – אלפרד מונד) והלורד ישראל זיו. השניים האחרונים גרו בשרון. 
ביישוב קטן, לא מוכר ולא ידוע, במרחק של 100 מטר בלבד אחד מהשני. 100 מטרים ששווי ההון של שניהם עובר את ה 24 מיליארד דולר.
הפעם נצא למסע בעקבות שני לורדים אלו. שניהם מוכרים מאוד, שניהם תרמו לפיתוח המדינה ושניהם ראויים למקום של כבוד בזכרון הישראלי. 
עליהם ועל סיפור ההקמה של גוש התיישבותי מעניין נספר במאמר זה ובמאמר שיעלה אחריו.
הפעם יש גם חידוש בסרטון חידוש שילווה חלק מהסרטונים בהמשך והוא מעבר בן צילום מהאוויר לצילום אותו אובייקט על הקרקע .
מיתוך כוונה ברורה שזה יגרה אתכם לאחר הטיסה לבקר במקומות המצולמים.
תודות : 
לאורי הרטמן על העריכה.
ליאנה מרקשייד  הטייסת . 
עד הפעם הבאה- נתראה!!!
אבי הרטמן
לצפיה ב-'קבלה \פילוסופיה , אבל לא תעופה . '
קבלה \פילוסופיה , אבל לא תעופה .
15/03/2017 | 13:09
259
לפי תורת הקבלה, התאריך של אתמול ,כשהוא כתוב בצורה האנגלו-סֶקסית, נקבע לפי היחס בין רדיוס המעגל לשטחו \ הקפו .
לצפיה ב-'שדה דב'
שדה דב
15/03/2017 | 07:39
1
317
תקנו אותי אם אני טועה.
שבוע שעבר היה אמור להסגר סוגיית שדה דב.
מה הסטטוס?
לצפיה ב-'שדה דב'
שדה דב
15/03/2017 | 11:42
275
מתבצעים שני מהלכים על מנת להמשיך את הפעילות האזרחית עד תחילת 2019, (מועד פינוי חיל האויר) כל זה מהשטח האזרחי הנוכחי.
1. חקיקה ביוזמת 70 חברי כנסת.
2. מו"מ של משרד האוצר עם בעלי הקרק על פיצוי בעלי הקרקע תמורת הסכמה להארכה.
אגודת התעופה יחד עם חברות קטנות נערכת להגשת בג"צ במקרה וההסדר שיסוכם יוציא את התעופה הכללית.
לצפיה ב-'בוני מטוסים עצמאיים, EAA ועוד'
בוני מטוסים עצמאיים, EAA ועוד
14/03/2017 | 15:43
1
269
שלום לכולם,
לא זוכר מתי כתבתי כאן לאחרונה.
אשמח לקבל פרטיכם כדי להתייעץ... בייחוד בתחום שאינו אז"מ ומבוסס על קיט.
אנא, אל תתביישו.
תודה!
לצפיה ב-'צור איתי קשר בפרטי'
צור איתי קשר בפרטי
15/03/2017 | 12:06
71
לצפיה ב-'ביטול המראה'
ביטול המראה
11/03/2017 | 19:19
4
394
מוטב מוקדם מאשר בכלל לא.
כמה מילים בנושא.
האם יש כאלה שחוו זאת ומוכנים לשתף אותנו באירוע, בנתונים, בתהליך קבלת ההחלטות ובתוצאות?
לצפיה ב-'אירוע ביטול המראה.'
אירוע ביטול המראה.
12/03/2017 | 22:25
2
314
אני לא זוכר את כל האירועים שקרו לי בתעופה, וספציפית ביטול המראה,
אבל מתוך אילו שאני זוכר יש אחד שאני רוצה לספר עליו.
 
הדבר קרה בטקסס באמצע 2015. התאמנתי בהצנחות במטוס ססנה
קארוון במשך כשבועיים עם טייסים שונים ולאחר כמה עשרות שעות, כדי
לעמוד בדרישות הביטוח וגם להגיע לרמה טובה מכיסא ימין וכיסא שמאל
הוחלט שאני מוכן להצניח לבד ויצאתי לבדי לטיסה ראשונה בבוקר...
 
כמו שנאמר במאמר המתורגם של איציק מה-יפית עשיתי את כל הבדיקות
לפני ההמראה והכל ניראה מוכן. גם חשבתי על תקלות אפשריות, במיוחד
בריצת ההמראה ולאחר ההמראה כדי להיות מוכן לכל מקרה שעלול לקרות.
 
אני רגיל לענין הזה של הכנת תוכנית חירום עוד מתחילת דרכי
בתעופה כטייס דאון ועד לטיסות בחברות תעופה, ועד היום אני מאמן כך
טייסי דאונים בנושא קריעת כבל בהמראה, טייסי אוירונים בזמן המראה וכולי.
 
אחד הפרמטרים שצריך לבדוק בזמן ריצת ההמראה זה הטורק (torque),ממונט, שצריך להגיע לערך מסוים כדי לוודא שהמנוע והפרופלור מספקים כח מספיק. (כמו במאמר שדיבר על לחץ סעפת לעומת סל"ד במטוס עם פסיעה משתנה ומנוע בוכנה, כך במטוסי טורבו פרופ הטורק הוא הפארמטר הרלוונטי).
 
עד לאותה טיסה עשיתי עשרות טיסות עם טייסים ואף פעם לא היתה בעיה.
הכרתי טוב את המטוס, הרגשתי בבית, ולא ציפיתי לבעיה כלשהי ואם
תהיה בעיה הרגשתי שאוכל לטפל בה היטב.
 
פתחתי כח מנוע, בדקתי את הפרמטרים והם ניראו בסדר. שחררתי בלמים והתחלתי לרוץ. ככל שהמהירות עולה משתנים במקצת הערכים, כולל של
הטורק, והם אמורים להתייצב בנתונים חדשים.
 
הטורק עלה במקצת אבל לא הגיע לערך המינימלי שציפיתי לו. אומנם היה קרוב, ובוודאי היה מספיק כדי להמריא ולנסוק, אבל עדיין לא היה בערך הנידרש.....
 
פה החלה התלבטות. עוד מעט אצטרך להחליט מה לעשות והואיל ואף פעם
זה לא קרה לי אז הספקות מתחילות לעלות. מה קרה פה, מה עשיתי לא
נכון מצד אחד, ומצד שני הציפיה שהדברים יסתדרו , הערך הנידרש מיד יגיע וכולי...
וההרגשה שלפתע אצטרך לבטל את ההמראה ולעצור את המטוס כאשר קצה המסלול מתקרב....
 
ידעתי אמנם שמדי פעם בטיסה הראשונה בבוקר הטורק לא מגיע לערך
הרגיל שלו, אבל הוא תמיד עבר ערך מינימלי מסויים. לכן בהתחלה זה לא
היה ברור לגמרי מה קורה, אבל היה ברור שהפעם זה קצת שונה, הערך
המינימלי לא מגיע...
 
החלטתי לקחת אחריות ולעצור את ההמראה כל עוד אפשר בביטחה....
סגרתי את ידית הכח, (המצערת, POWER LEVER), והכנסתי לרורס כמו
שאומרים (במנועי טורבו פרופ וסילון יש אפשרות לרוב לרברס), ולחצתי על הבלמים, חלש ככל האפשר אבל מספיק חזק כדי לעצור במסלול שנותר...
לא רציתי להעיף את כל הצנחנים קדימה...
 
המטוס האט כנידרש ויכולתי לשחרר מעט את הבלמים והרוורס, ולהגיע
עד סוף המסלול ושם לעשות פניה אחורה ולחזור לתחילת המסלול ולדומם.
 
ביקשתי שאחד הטייסים האחרים יגיע ולאחר שדיברתי איתו הוא החליט לקחת לבדו את המטוס לטיסת בדיקה. הוא אמר שהכל ניראה עכשיו בסדר
והוא יעשה טיסה או שתיים עם הצנחנים. לאחר מכן הוא טס איתי בהצנחה
ובהמשך טסתי עם הצנחנים לבדי...
 
הדבר קרה לי כמה ימים לאחר מכן, וגם אז עצרתי, אבל לאחר כמה בדיקות מנוע המראתי שוב עם הצנחנים והכל היה בסדר....
 
עד היום לא ברור לי מדוע זה קרה. המכונאים אמרו שאולי זה קשור למחשב
מסויים במערכת ואכן החליפו אותו בהמשך, אבל לא בטוח שזו היתה הבעיה.
אולי כי בבקרים שאני טסתי הטמפרטורה היתה שונה ולכן הערכים היו שונים.
 
מה שלא היתה הסיבה, הדבר החשוב מבחינתי זה שאני החלטתי לעצור את
ההמראה גם כשהייתי מופתע כי הדבר לא קרה לי בעבר. אם יש ספק אז
אין ספק.... וצריך לפעול לפי תוכנית מוכנה מראש, כאשר יש לך מספר
שניות להיות בספק ולראות אם משהו משתנה, אבל לא להתמהמה...
 
שלמה זלקין
לצפיה ב-''
13/03/2017 | 21:52
111
משפט מאוד חשוב בקבלת החלטות זה "יותר קל להסביר למה הלכת סביב מאשר לחקור למה לא הלכת סביב".
 
במקרה שבסיפור שלך זה "יותר קל להסביר את הביטול המראה מאשר לחקור למה החלטת להמשיך"
לצפיה ב-' יפה'
יפה
14/03/2017 | 15:33
44
לצפיה ב-'קרה לי יותר מפעם אחת'
קרה לי יותר מפעם אחת
25/03/2017 | 11:50
30
ותמיד בגלל מד מהירות אויר שלא עבד.
אבל את הפעם הראשונה תמיד זוכרים.
זה היה כשהייתי עם מעט מאד ניסיון בטיסת העברה של ססנה 152 מהרצליה לשדה דב.
תוך כדי ריצת ההמראה, בשלב שבו מצפים לראות מד מהירות מגיב, העין צדה את המחוג במצב אנכי לחלוטין.
זו היתה פעם ראשונה שדבר כזה קרה לי, ומעולם לא אומנתי לעצור המראה במצב הזה (כנראה שבאותם ימים הסילבוס היה דל יותר מאשר הוא היום).
כהרף עין עברה במוחי סצנה שקרתה לי באחד משיעורי הטייס: טייס של מטוס, שמד המהירות שלו הפסיק לעבוד בטיסה, דיווח על כך בקשר. המדריך שהיה לידי ייעץ לטייס כיצד לדעת באיזו מהירות הוא טס, ע"י כך שיביט על שפות ההתקפה של כנפי המטוס, שהיו מצוידות ב-Slats.  ה-Slats נפרשים מעצמם כאשר המהירות יורדת לערך מסוים. כאשר יתחילו להפרש, ידע הטייס את מהירותו וכך ייגש לנחיתה.
כל זה חלף במוחי בחלקיקי שניה, ומתוך כך החלטתי: לא להמריא בלי מד מהירות תקין כי הנחיתה תהיה מסובכת.
כך עשיתי. חזרתי לחניה, החלפתי מטוס ויצאתי שנית לטיסה.
 
דוד.
לצפיה ב-'סיירה למכירה חניה בראשון '
סיירה למכירה חניה בראשון
13/03/2017 | 16:34
328
לצפיה ב-'2/3 ASTORE למכירה חניה בראשון '
2/3 ASTORE למכירה חניה בראשון
13/03/2017 | 16:27
267
לפרטים ניתן להתקשר 0542600028
לצפיה ב-'מפת VFR+GPS SE EUR-1'
מפת VFR+GPS SE EUR-1
11/03/2017 | 13:46
12
296
שלום

למישהו יש את המפה הזו? אני זקוק לה.
מוכן לקנות, להשאיל, לסרוק...
האם למישהו יש לינק לאתר שקונים מפה זו?

אורי
לצפיה ב-'מפות'
מפות
12/03/2017 | 18:30
9
163
לאן אתה טס צור קשר אולי יכול לעזור
לצפיה ב-'מפת הונגריה'
מפת הונגריה
12/03/2017 | 20:30
8
157
גד שלום
 
אני מתכנן לטוס מדרום צכיה לארץ דרך סלובקיה, הונגריה סרביה ודרומה. יש לי 
את כל המפות למעט המפה שכתבתי שעיקרה הונגריה.
בעיקרון אני נכנס להונגריה בנקודה ERGOM  ומתכנן לצאת בנקודה PARAK
בין לבין אין לי שום אינפורמציה כיצד לטוס. האם ישר ל- BUG  VOR ??
ומשם החוצה?
האם יש נתיבי VFR בהונגריה כמו למשל בסלובניה וקרואטיה?
מפת  12  E-LO   מפת IFR נמוך  - הונגריה היא חור שחור בלי אף נתיב.
אשמח לכל אינפורמציה.
 
אורי
 
 
לצפיה ב-'נסה ב"סקי וקטור"'
נסה ב"סקי וקטור"
12/03/2017 | 21:20
6
141
אתה הרי טס VFR שלא על מפות ג'פסון. מספיק שתדע את האזורים האסורים וכל הייר לפי שיקול דעתך.
לצפיה ב-'וכאן יש נתיבים נמוכים'
וכאן יש נתיבים נמוכים
12/03/2017 | 21:42
3
147
לצפיה ב-'וכאן, כנראה תוכל לרכוש את המפה הספציפית'
וכאן, כנראה תוכל לרכוש את המפה הספציפית
12/03/2017 | 21:47
117
לצפיה ב-'יאיר - גם במפה זו'
יאיר - גם במפה זו
13/03/2017 | 00:07
1
132
אין נתיבים בהונגריה. פתח את הקישור ותראה שהונגריה היא
חור שחור ללא נתיבים.
ולכן רציתי את המפה ה- VFR של גפסן.
אורי
לצפיה ב-'נתתי לך אתר/חנות'
נתתי לך אתר/חנות
13/03/2017 | 07:32
108
בו תוכל לרכוש.
לצפיה ב-'לצערי, גם מפת "סקי וקטור" אינה עוזרת'
לצערי, גם מפת "סקי וקטור" אינה עוזרת
13/03/2017 | 00:29
1
123
אם אני מסתכל למשל בקרואטיה או סלובניה היכן שיש נתיבי VFR, הם לא מסומנים במפה זו.
רישומי ה- CTR השונים אינם עוזרים כי אירופה מרוצפת בצפיפות ואין אפשרות לטוס "ביניהם" גם כי אין רווחים וגם כי זה מאריך את הדרך פי כמה.
הטיסה בדרך כלל גם אם היא VFR היא על נתיבי  IFR נמוכים. כמו למשל בים התיכון. אני מחפש מישהו שטס בהונגריה ומכיר את שיטת הטיסה שם.
אורי
לצפיה ב-'תקנה בחנות שצרפתי בשרשור'
תקנה בחנות שצרפתי בשרשור
13/03/2017 | 15:43
55
לצפיה ב-'צר לי אין חומר מתאים'
צר לי אין חומר מתאים
13/03/2017 | 15:27
62
לצפיה ב-'רכוש אפליקציה'
רכוש אפליקציה
14/03/2017 | 15:06
1
102
garmin pilot (לא זול) כל אשר תרצה זמין
 
לצפיה ב-'תודה לעונים'
תודה לעונים
14/03/2017 | 15:53
97
חברים, חבר קישר אותי לטייס הונגרי שנתן לי את כל הייעוץ לגבי לג זה.
 
אורי
לצפיה ב-'רק באמריקה זה אפשרי בישראל לא היו מאשרים'
רק באמריקה זה אפשרי בישראל לא היו מאשרים
10/03/2017 | 08:14
3
393
לצפיה ב-'התכוונת בקנדה'
התכוונת בקנדה
10/03/2017 | 15:07
2
182
מאחר ובארה"ב גיל המינימום לסולו במטוסים ממונעים הוא 16, טיסת הסולו שלה היתה בקנדה...
לצפיה ב-'קנדה כבר לא באמריקה?'
קנדה כבר לא באמריקה?
25/03/2017 | 12:38
1
12
לצפיה ב-'Touche'
Touche
27/03/2017 | 15:07
4
לצפיה ב-'עתיד החלופה להרצליה - היום בכלכליסט'
עתיד החלופה להרצליה - היום בכלכליסט
08/03/2017 | 16:25
2
342
לצפיה ב-'עד שמשהו ממשי ישתנה במעמד של ש"ת הרצליה'
עד שמשהו ממשי ישתנה במעמד של ש"ת הרצליה
09/03/2017 | 14:18
1
231
כנראה כבר לא נהיה בתעופה.
כרגע, לפי איך שזה נראה, הרשויות מתווכחות עם עצמן, וכשיסיימו את הוויכוחים, ויחליטו על חלופה, יתחילו ההתנגדויות של הרשויו המקומיות והתושבים שלהן. וכאשר כל אלו יידחו (אם יידחו) יתחיל התכנון המעשי והמכרז ובחירת הקבלנים והתחלת ההקמה.
ורק רגע, יהיה צורך בתקציב, אני מאמין, שרש"ת תבקש מהרצליה רעננה וכפר שמריהו לשאת בהוצאות וברור שיחל וויכוח נוסף....
במקרה הטוב, נהיה בני 80.....
 
לצפיה ב-'זה תלוי בגילך היום .'
זה תלוי בגילך היום .
09/03/2017 | 16:20
119
לצפיה ב-'ג'ירו trixy בטיסות מבחן'
ג'ירו trixy בטיסות מבחן
08/03/2017 | 14:34
352
מטוס הג'ירו TRIXY שהגיע לעין ורד לפני כחודשיים בערך,הועבר למנחת מגידו לשם ביצוע טיסות המבחן שלו על מנת לקבל את תעודת כושר הטיסה הקבועה שלו.
עד כה ביצע המטוס כ-15 שע"ט במפעל בסלובניה,וכ-10 שע"ט במנחת מגידו.
בקרוב יסתיימו שעות הבדיקה והמבחן לקבלת רישוי קבוע למטוס.
לצפיה ב-'וה - A10 ממשיך להוכיח עצמו. והפעם נגד נחילי סירות'
וה - A10 ממשיך להוכיח עצמו. והפעם נגד נחילי סירות
03/03/2017 | 10:13
6
354
בתרגיל שנערך לאחרונה בארה"ב, נבדקו מסוקי תקיפה, F18, ספינות ומטוס התקיפה "הזקן והטוב" - ה- A10.
מטרת התרגיל הייתה למצוא מי מביניהם מתאים ביותר למלחמה בנחילי סירות הדיג, שאירן משתמשת בהם ל"הטרדת" הצי האמריקאי במפרץ הפרסי.
מסקנת התרגיל הייתה כי ה- A10 הוא המתאים ביותר נגד האיום.
נדמה לי כי בשלב זה וכנראה בעתיד הנראה לעין, האיום על ספינות חיל הים הישראלי לא יבוא מנושאות מטוסים....
חומר למחשבה למקבלי החלטות מסויימות....
לינק למאמר:
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'כמה אתה מרווח על כל מטוס שישראל תיקנה ? '
כמה אתה מרווח על כל מטוס שישראל תיקנה ?
04/03/2017 | 20:33
1
126
לצפיה ב-'זוכר את הסיפור "בגדי המלך החדשים"?'
זוכר את הסיפור "בגדי המלך החדשים"?
05/03/2017 | 08:06
124
לצפיה ב-'התותח שיש לA10 הוא מפלצת וזה מה שעושה את ההבדל.'
התותח שיש לA10 הוא מפלצת וזה מה שעושה את ההבדל.
05/03/2017 | 23:28
1
203
לאומת זאת כאשר צריך לשמור על המטרה "בכוונת" ברציפות לאורך זמן עם יכול מענה מידי למסוקים יש יתרון מוחלט שכן הם יכולים לרחף ולשמור את החימוש מכוון למטרה כל הזמן מה שמטוס לא יכול(גם ב"מעגל המתנה" יש קטעים שהמטרה נמצא מחוץ למעטפת השיגור של החימוש).
לצפיה ב-'אך לפי דעתי הA10 פחות פגיע '
אך לפי דעתי הA10 פחות פגיע
09/03/2017 | 19:14
62
לצפיה ב-'האם "ייפול למישהו האסימון"?'
האם "ייפול למישהו האסימון"?
14/03/2017 | 09:27
1
70
"הצי האיראני הוא קטן יחסית, אין ברשותו ספינות גדולות והוא מתבסס בעיקר על יכולות כלי שיט מהירים, קטנים וחמושים ב"שיטת הנחילים", שבה כלי שיט רבים מסתערים על מטרה. רוב פעילותו היא במפרץ הפרסי ובים הערבי, וכלי השיט שלו כמעט ולא מפליגים לטווח ארוך. מקרה חריג אירע לפני כחמש שנים, כשספינה איראנית הפליגה דרך הים האדום ומיצרי טיראן עד לסוריה וחזרה."
לכתבה -
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'חעכשיו כבר ב"דו-קרב" ביניהם'
חעכשיו כבר ב"דו-קרב" ביניהם
24/03/2017 | 12:34
21
עכשיו הם רוצים לבדוק אובייקטיבית מי המתאים ביותר
לכתבה:
אריאל אריאלי

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא אבחון גנטי טרום השרשה
אירוח בנושא אבחון...
ביום ד` נארח בפורום את ד``ר ברוך פלדמן, מומחה...
אירוח בנושא אבחון גנטי טרום השרשה
אירוח בנושא אבחון...
ביום ד` נארח בפורום את ד``ר ברוך פלדמן, מומחה...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ