לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1155611,556 עוקבים אודות עסקים

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'חידת זיהוי מיקום'
חידת זיהוי מיקום
23/02/2018 | 01:07
4
124
וסיפור המטוס מי מכיר?
לצפיה ב-'ממש פה'
ממש פה
23/02/2018 | 02:37
2
131
לצפיה ב-'יפה גידי! בהתחלה חשבתי ש:'
יפה גידי! בהתחלה חשבתי ש:
23/02/2018 | 10:48
1
92
אתה חוזר על הטריק הידוע ש"כאן":  
לצפיה ב-'זה למספרי סיפורים'
זה למספרי סיפורים
23/02/2018 | 11:39
64
אלו שיספרו את סיפורו של המטוס.
והנה הם באים בהמוניהם, אלפי המשתתפים הפעילים של הפורום...
לצפיה ב-'נמצא באיזור התעשייה של הרטוב. פרטים על המטוס בקישור להלן:'
נמצא באיזור התעשייה של הרטוב. פרטים על המטוס בקישור להלן:
23/02/2018 | 17:49
41
לצפיה ב-'התפלאתי לשמוע'
התפלאתי לשמוע
20/02/2018 | 23:22
1
209
שצוקרברג, עדיין מתיר להשתמש בפיסבוק בחינם, נצלו זאת.
לא סותר להיות גם כאן וגם שם.
 
 
לצפיה ב-'צוקרברג אינו גובה דמי חברות'
צוקרברג אינו גובה דמי חברות
21/02/2018 | 06:42
145
מאחר ואתה לא הלקוח. אתה הסחורה.
לצפיה ב-'כישלון אלטרנטור בטיסת לילה'
כישלון אלטרנטור בטיסת לילה
07/02/2018 | 18:49
4
288
כמה מילים על כישלון אלטרנטור בטיסת לילה.
אומנם המאמר נכתב על ידי מדריך אמריקאי והוא מתאים לטיסות בארה"ב, אולם תמיד יש מה ללמוד.
אשמח אם תשתפו חוויות שלכם לאירוע דומה שקרה לכם.
לצפיה ב-'לא טיסת לילה, אבל איבדתי אלטרנטור בדרך למופע.'
לא טיסת לילה, אבל איבדתי אלטרנטור בדרך למופע.
08/02/2018 | 16:55
227
המטוס שלי ללא מגנטוס כך שללא חשמל ההצתה האלקטרונית תיחלש לכדי כשל מנוע. הגעתי ליעד, ויש מופע לטוס כבר ביום הראשון. לפני המופע טענתי את המצבר ועליתי לטוס כשמד המתח החשמלי ומד הזרם הופכים למכשירים עיקריים אחרי מד המהירות ומד הגובה. כל פעם שפתחתי את מתג משאבת העשן החשמלית, המתח נפל מ 13.0v ל 7-8 וולט. עם כיבוי המתג המתח בצג עלה שוב לסביבות ה 12-13. טסתי את 12 דקות המופע כשהמסלול מתחת כך שהייתי דרוך לנחיתה ללא מנוע לאורך רוב המופע. לקראת סוף המופע הבנתי שההצתה האלקטרונית לא צורכת כל כך הרבה ולמעשה ללא רדיו או טרנספונדר יכולתי לטוס מעל חצי שעה, כשפה ב Midwest זה מספיק זמן למצוא שדה חלופי ולנחות. ועוד עם מצבר קטן יחסית Odyssey PC680. ייתכן שטעינת המצבר לפני המופע גם עזרה.
לצפיה ב-'חוויתי פעמיים'
חוויתי פעמיים
09/02/2018 | 18:58
2
212

פעם ראשונה במסגרת קורס מכשירים, לאחר המראה ב C172 מירושלים ז"ל לשדה דב בלילה מעל נתב"ג. תקלת האלטרנטור "חיסלה" גם את המצבר ונותרנו ללא חשמל במטוס. נוכחותו של המדריך הלל אלראי ז"ל השרתה את הבטחון הנדרש, החלטנו - בהעדר קשר להמשיך לטוס לפי תכנית הטיסה לשדה דב. הלל הודיע שאני לבד במטוס והוא יהיה זמין רק במידת הצורך. היה פנס כיס וביצעתי נחיתה לפי נוהל אבדן קשר ללא אורות תא או נחיתה. בוצע דווח ותחקיר ממנו עלה ששרידי המתח הספיקו לשידור מהטרנספונדר שהועבר למצב תקלה וכך היו לבקרות הרלבנטיות אינדיקציה על כוונותינו ומצבנו.
פעם שניה ביום, הלך האלטרנטור ב- PA32 במחצית הדרך בין כרתים לקפריסין. החלטנו להמשיך ללרנקה, את הנחיתה ביצענו עם מכשיר קשר ידני (יישום לקח מהמקרה הראשון...). בהתייעצות עם החברה ומכונאי בקפריסין הוחלט, בהעדר אלטרנטור חילופי, לטעון  את המצבר, לבצע התנעה חיצונית ולטוס לחיפה.
 
לצפיה ב-'מה זה "טרנספונדר שהועבר למצב תקלה"?'
מה זה "טרנספונדר שהועבר למצב תקלה"?
09/02/2018 | 19:30
1
184
איזה מצב זה?
לצפיה ב-'7600 - תקלת קשר'
7600 - תקלת קשר
10/02/2018 | 00:15
118
לצפיה ב-'RV6A For Sale'
RV6A For Sale
05/02/2018 | 08:49
286
חבר אמריקאי מבקש למכור את מטוסו.
לפרטים:
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'LGST Sitia בכרתים'
LGST Sitia בכרתים
04/02/2018 | 12:10
5
350
בעקבות העלויות הגבוהות של רודוס LGRP, אני רוצה לטוס דרך LGST שבכריתים. כמעת שאין אגרות שם, לא ברור לגבי הנדלינג.
ידוע לי ששעות הפעולה מוגבלות.
 
מישהוא היה שם לאחרונה?
יש פרטי קשר לשם?
 
אגב, המחיר לנחיתה ברודוס מוכפל מאפריל
 
 
לצפיה ב-'הייתי שם במאי'
הייתי שם במאי
10/02/2018 | 22:03
1
144
בדיוק מאותם סיבות טסתי לשם בשנה שעברה. סה"כ שדה חביב עם תדלוק מחביות אבל.. המכס ובדיקת הדרכונים שם לקחו המון זמן.. ובדקו לנו את כל הציוד על המטוס וסה"כ הרושם היה שהם לא מורגלים בטיפול בטיסות מחו"ל. יכול להיות שסתם היה לי מזל לא טוב איתם.
 
ההנדלינג שם זה jshops@skyserv.aero
מנהל השדה : Dimitris Verigos    dast@hcaa.gr
 
נעם
 
לצפיה ב-'LGIR'
LGIR
11/02/2018 | 06:46
136
תודה
 
בסוף אני נוחת בLGIR הרקליון, בגלל שעות הפעילות המוגבלות של LGST
לצפיה ב-'הארכת הטיסה'
הארכת הטיסה
11/02/2018 | 10:25
2
135
האם הארכת הטיסה אינה מעקרת את החיסכון בעלויות ההנדלינג ?
אם יעד הטיסה הוא ארופה , האם עדיין יש חיסכון ?
לצפיה ב-'תלוי לאן'
תלוי לאן
11/02/2018 | 11:17
1
127
ההארכה תלויה ביעד.  במקרה שלי אני טס לאתונה, וLGIR אינו מאריך כלל.
לצפיה ב-'לא בדקתי - אך לא סביר שלא יאריך.'
לא בדקתי - אך לא סביר שלא יאריך.
11/02/2018 | 14:37
125
בכל אופן במידה ובוחר בנתיב זה אשמח שתשתף במידע .
אתה מתכנן למגרה או אתונה הראשי ?
לצפיה ב-'תוספת מס בלו על מחירי הדלק'
תוספת מס בלו על מחירי הדלק
01/02/2018 | 18:40
6
336
שלום חברים,
אשמח שתשתפו מהם הפעולות הננקטות זה עתה למתן פטור חוזר מתשלום מס בלו, כפי שהיה לפני עליית מחירי הדלק ומה הסיכוי להצליח בכך.

תודה ושבת שלום
לצפיה ב-'מצטרף לשאלה , אגודה ? , חברים ? , וועד פעולה ?'
מצטרף לשאלה , אגודה ? , חברים ? , וועד פעולה ?
02/02/2018 | 12:56
5
204
זו מכה גדולה יותר מסגירת הרצליה , זו סגירת תעופה  כללית בישראל לגמרי
לצפיה ב-'ראו מה הם עושים באוסטרליה'
ראו מה הם עושים באוסטרליה
03/02/2018 | 09:32
223
לצפיה ב-'החלת בלו על דלק מטוסים 100'
החלת בלו על דלק מטוסים 100
03/02/2018 | 10:27
3
240
הארכת הפטור מבלו על הדלק, הסתיימה בסוף 2017 , לכן מחיר הדלק עלה
למרות הבטחה לא יתקיים דיון על המשך הארכת הפטור לפני סוף שנת 2017.
לפני כשבוע התקיים דיון במשרד האוצר נציג רת"א ייצג את התעופה.
כעט ההחלטה נתונה בידי שר האוצר.
כשביטול הפטור נודע לאגודה פנינו בכתב לשר האוצר עם העתקים לכל גורם שיכול לעזור והסברנו את חשיבות הנושא מבחינת בטיחות טיסה והמשך הכשרת עתודת טייסים בארץ.
אנחנו מקווים שההחלטה שתתקבל תהיה חיובית.
לצפיה ב-'פניה לשר האוצר - לא מספקת'
פניה לשר האוצר - לא מספקת
03/02/2018 | 18:34
2
180
דרושה כאן פעולה אקטיבית הרבה יותר . לא מבין את התרדמה שאחזה בנו . זו לא סתם עלייה זו כמעט הכפלה של מחיר הדלק , אם עד עכשיו היה קשה , מעתה יהיה כמעט בלתי אפשר.
צריך לחשוב על דרכי פעולה אקטיביים יותר ורצוי שתהיה התעוררות עכשיו ! עוד מעט תהיה עובדה מוגמרת שלא ניתנת לשינוי . לדעתי - זה הרבה יותר גרוע מסגירת הרצליה .
לצפיה ב-'אז מה בדיוק אתה מציע לעשות?'
אז מה בדיוק אתה מציע לעשות?
03/02/2018 | 18:49
1
146
לצפיה ב-'צוות פעולה '
צוות פעולה
04/02/2018 | 08:02
216
דוד , אין לי מונופול על החכמה , אך ראשית יש לכנס צוות פעולה ולדון באופציות העומדות בפנינו. צריך לגייס גם את בעלי העסקים בתחום  בהרצליה ,חיפה .
אין דרך לעורר הד תקשורתי מלבד לעורר רעש.
הייתי בהחלט מרים את הכפפה בעצמי   אך כרגע אני מוגבל טכנית (שבר בקרסול)
ראשית דבר להבין שיש כאן נושא הדורש תגובה ומלחמה ולא קבלת הגזירה
לצפיה ב-'כלי טיס ברישום ישראלי- האתר בויקימדיה'
כלי טיס ברישום ישראלי- האתר בויקימדיה
03/02/2018 | 18:34
1
319
באתר הויקימדיה כלי טיס ברישום ישראלי ,https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Aircra... הגענו כבר למעלה מ 1,300 רישומים בליווי תמונות מתאימות. לאחרונה נוספו בארץ מספר מטוסי אולטרלייט שלא נצפים בדרך כלל במנחתים המובילים ואשר תמונותיהם חסרות לנו. אנו מעונינים לפרסם את התמונות שלהם בויקימדיה ברשיון חופשי. כלי הטיס הם: HMA   HPY  HSN   OGM   HSM , OGM
OAO   OIP  OMO .גם תמונות של כלי טיס אחרים כמו כדורים פורחים עדיין חסרות לנו .כל תמונה תתקבל בברכה. בתודה מראש שבוע טוב ,מיכה סנדר.           

לצפיה ב-'HMA'
HMA
22/02/2018 | 07:15
25
הי הנה קישור לאלבום תמונות של מטוס זה
 
 
 
לצפיה ב-'אצלנו, נלחמים בתעופה האזרחית - העלאת מיסים ורק מה עוד שניתן'
אצלנו, נלחמים בתעופה האזרחית - העלאת מיסים ורק מה עוד שניתן
31/01/2018 | 07:58
342
ואילו, אצלם, נלחמים לשמר את התעופה האזרחית. ואפשר לעשות זאת, אפילו, בחיסכון ניכר. הכל ענין של רצון טוב ונכונות לתרום.
גם אם מדובר באלומה סובבת וינטאג', אנשים ינסו למצוא פתרונות יצירתיים, לתקן ואפילו לחסוך כסף. הכל ענין של רצון וגישה.
למאמר (הנוסטלגי, אפשר לומר):
 
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'נחיתה על כביש מהיר'
נחיתה על כביש מהיר
29/01/2018 | 18:19
389
לצפיה ב-'הנכם מוזמנים'
הנכם מוזמנים
23/01/2018 | 16:01
560
אגודת התעופה פותחת שולחן בשישי הקרוב 
שדה התעופה הרצליה
10:00 
רחבת ביה"ס סקאי
 
תודה
לצפיה ב-'תאוריה לטיס פרטי'
תאוריה לטיס פרטי
23/01/2018 | 12:51
476
עבור לומדי התאוריה למיניהם
לאור בקשותיהם של חניכי טיסה המעוניינים ללמוד תאוריה לקורס טיס פרטי, ניתנת לכם האפשרות להיכנס ולהתרשם במו עיניכם מהממשק הידידותי, המביא אתכם לתוצאת ידע של 100% במעבר בחינות התאוריה של רת"א ומשרד התקשורת.
לחצו על הלינק המצ"ב והירשמו. שירות זה ניתן חינם אין כסף.
https://www.agur4u.co.il/text/demo.html

Happy Landings      -     יוסי כהן – מדר"ט




לצפיה ב-'מנוע רוטקס 912'
מנוע רוטקס 912
22/01/2018 | 11:40
1
318
למכירה
80 כ"ס 1100 ש"ע ירד מאז"ם לאחר שגמר שנים
תקין לחלוטין
ישי
0545640955
לצפיה ב-'נמכר'
נמכר
24/01/2018 | 18:45
264
לצפיה ב-'סקר משתמשים פוטנציאליים לטיפוס חדש של מכונית מעופפת'
סקר משתמשים פוטנציאליים לטיפוס חדש של מכונית מעופפת
21/01/2018 | 14:45
4
312
שלום רב לחברי הפורום
 
חברתנו עוסקת בפיתוח טיפוס חדש של מכונית מעופפת, מבוססת פטנט. לצורך השלמת התכנית העסקית, אנו מבצעים סקר בקרב משתמשים פוטנציאליים. בין אם אלו בעלי רישיון טיסה או שלא.
 
מצורף קובץ PDF, הכולל הסבר קצר על המוצר ובסופו, 7 שאלות (ברובן כן / לא).
 
נודה עד מאד, באם תואילו להקדיש לנו 5 דקות מזמנכם, לקרוא את המסמך ולהשיב במייל חוזר על 7 השאלות המופיעות בסוף המסמך. 
 
המייל הוא moshe@aeromule.com
 
ניתן גם להשיב במסר פרטי
 
מודים על זמנכם היקר ומקווים לשיתוף פעולה
 
בברכה
לצפיה ב-'כמה שאלות לי'
כמה שאלות לי
29/01/2018 | 08:13
1
121
ניסיתי לענות על הסקר - אבל זה קצת (הרבה) פשטני מדי. ברור שאם "המחיר סביר בעיני" ארצה משהו כזה - כי אם אני לא ממש רוצה, הרי המחיר הסביר בעיני יהיה די נמוך, ואם המוצר יהיה במחיר הזה אז ארצה אותו.... אז התשובה היא "כן" לכל השאלות.
אבל זה נשמע מעניין - כל פעם שאני רואה עוד המצאה של אוטו מעופף, אני חושב על ברווז. ברווז יודע לעוף, ללכת ולשחות, אבל לא עושה אף אחד מהם כמו שצריך. לפחות ברעיון שלכם האוטו כאוטו כנראה לא פחות טוב מאוטו אחר. 
מה שלא ברור לי זה בעיקר עניין המשקל. המשקל במטוסים הוא קריטי. לא סתם בונים מטוסים מאלומיניום ולא ברזל, ומנסים לחסוך בכל גרם. אתם רוצים להרים לאויר מכונית שלמה... רק לסבר את האוזן, ניקח כדוגמה מטוס דו מנועי חדש כמו הסנקה (שעולה כמיליון דולר) - המשקל המועיל שלו הוא 1300 פאונד. מיני קופר חדשה ריקה, בלי הנוסעים, שוקלת 2600 פאונד... כדי להרים אותה+נוסעים, מדובר כבר במטוס גדול וכבד, שגם יעלה בהתאם, ויצרוך עשרות גלונים לשעת טיסה.
גם היעילות האוירודינמית של רכב רגיל כנראה לא תועיל - רכב מתוכנן למהירות של כביש מהיר, ממטוס (דו מנועי שעולה בהתאם) מצופה לטוס בדומה לקטגוריה שלו, נגיד לפחות 300 קמ"ש - איך תדאגו שזה לא יהיה "ברווז"?
שאלה נוספת: רכב "רגיל" יכול לעמוד בלחצי ג'י, ולעמוד בסרטיפיקציה אפילו רק של Normal ולא Utility?
 
זה מזכיר קצת במודולריות את מה שאיירבס מנסים, אבל הם רוצים לבנות הכל מאפס, ולא רוצים לסחוב באויר את הגלגלים והמנוע וכו'.
 
לצפיה ב-'על קצה המזלג'
על קצה המזלג
30/01/2018 | 23:08
92
בתחילה אציין כי  שותף בחברה מהנדס אוורונאטיקה בעל תואר שני בהנדסה אווירונאוטית מהטכניון, בעל ניסיון תכנוני בחברות כגון אלביט והתעש"א.
 
ראש הפרויקט הינו מהנדס וותיק בעל עשרות שנות ניסיון, מנחה פרויקטים בטכניון. הפרויקט נבחן על ידי מהנדסי אווירונאוטיקה ומהנדסי מכונות בכירים ובעלי ניסיון רב, כמו כן, על ידי מרצים בעלי שם בתחום.
 
כולם כאחד מצאו את הפרויקט ישים מבחינה הנדסית
 
נכון, המחיר אותו יש לשלם על אותה "אוניברסאליות", היינו היכולת לחבר כל מכונית סדרתית (שכמובן תותאם לכך בפס הייצור), אל פלטפורמת הטיסה, משמעותה סרבול מבחינת המשקל. 
 
מובן מאליו, כי כל סדרת פלטפורמות, תוכל לחבר אליה מכוניות בטווח משקלים מסויים, מקדם גרר מסויים ועוד מספר גורמים שאין זה המקום להכנס אליהם. אין דינה של פלטפורנה שתישא מכונית מסוג מיקרו, לפלטפורמה שתתאים למכוניות מיני ולפלטפורמה שתתאים למכוניות סלון ששוקלות 1.5 טון.
 
כאשר אנו הולכים ומתכנסים לעולם (בטווח הביניים) שהולך לכיוון אוטונומיות, אז גם פחות מעניין הגדר הטיסה של הטייס.
 
המעניין הוא, שאם אתה נוהג (לדוגמה) במרצדס 350SLE, תוכל לרכוש את הדגם המוטס, נניח מרצדס 350SLEF, ולהתחבר עימו בעת הצורך לפלטפורמה. נכון, הדבר יחייב המראה ממסלול של ממש. נזכור כי המטרה הינה גישור על מרחקי נסיעה בעולם (ולאו דווקא בישראל), באמצעות ביצוע חלקים מהמרחק בטיסה. 
 
דווקא הפרויקט של AirBus אותו תארת, שהינו גם מהטיפוס המודולארי, הינו הקרוב ביותר לפרויקט שלנו. ההבדל העיקרי הינו העובדה כי מדובר ברכב שהינו ככפפה ליד, התאמה מלאה ומושלמת בין פלטפורמת הטיסה והקרון הנישא (שבעת הטיסה נפרד ממערכת ההנעה הגלגלית).
 
היתרון של הפתרון שלנו, הוא הפלטפורמה האוניברסאלית המסוגלת לחבר כל רכב כביש שהותאם לכך ולהפוך אותו לרכב מעופף.
 
אשמח לשלוח לך בפרטי את מסמך ההנמקה המנתח את רוב המכוניות המעופפות שפותחו לאורך ההסטוריה ולהוכיח כי הפתרון האוניברסאלי הוא הקרוב ביותר להיות ישים.
 
נכון, המחיר הוא משקלים, עלויות וכד'.
 
לעניין הנושא של משקל מועיל מול משקל עצמי, לא חישבת דבר אחד. חלק מהמשקל העצמי במטוס רגיל הינו תא הנוסעים שקיים במכונית ואצלנו הוא מטען מועיל. בכל מקרה, התכנון הגס הינו (לגבי הכנך הקשיחה) שכלי הטייס יהיה פחות או יותר שקול במשקלו לכלי הרכב, וייבנה בחלקו מחומרים מרוכבים. התוצאה הסופית תיתן משקלים מתקבלים על הדעת.
 
אשמח לענות לכל שאלה נוספת
לצפיה ב-'למקרה שלא הכרתם...'
למקרה שלא הכרתם...
19/02/2018 | 17:23
1
27
ניסיון כזה התבצע כבר בשנות ה-70, כך שלכל הפחות ישנו prior-art איתו תצטרכו להתמודד בהגשת הפטנט.
לצפיה ב-'עקרון הפטנט'
עקרון הפטנט
19/02/2018 | 19:40
24
התביעה בפטנט מדברת על "אוניברסאליות". היינו פלטפורמת טיסה אוניברסאלית, המסוגלת לחבר כל מכונית מיצור סדרתי (שהותאמה לכך בתהליך הייצור) ולהפוך אותה למכונית מעופפת.
 
הניסיונות הקוסמים בכלל זה הפינטו והצסנה, הינם חיבור של דגם ספיציפי, המתאים "ככפפה ליד". אין כל אפשרות לחבר כל מכונית אל הפלטפורמה.
 
זהו החידוש בהמצאה, אשר הוגשה כבר כפטנט PCT לרשות הפטנטים באירופה.
 
בברכה
 
משה
לצפיה ב-'החלטת בג"צ על המשך פעילות ש"ת הרצליה'
החלטת בג"צ על המשך פעילות ש"ת הרצליה
19/01/2018 | 12:38
4
412
אם אני מבין נכון את החלטת בג"צ
הפעילות בש"ת הוגבלה במידה מסוימת (שעות פעילות)
אך מאידך הוסרה הסכנה להמשך הפעילות עד להשלמת ביצוע מלאה של החלופה שתבחר
לצפיה ב-'ברכות וכבוד למובילי המאבק, אורי אביב, וכל הצוות'
ברכות וכבוד למובילי המאבק, אורי אביב, וכל הצוות
21/01/2018 | 09:34
1
355
דוד שגם אתה בקבוצה (מהתחלה?) זרוק כמה מילים
לצפיה ב-'כמה מילים'
כמה מילים
29/01/2018 | 18:14
133
אני מנסה להסתכל על חצי הכוס המלאה.
סגירת השדה כל יום בין 14:00 ל-16:00 בהחלט מכבידה, וכך גם תחילת פעילות רק בשעה 07:00, אבל השדה פתוח ופועל.
נקווה כולנו, שהמתכננים, השוקדים על תוכנית המתאר של השדה, יסיימו עבודתם במהרה, ואז השדה יוכל לשוב לפעילות מלאה, כמו זו שהיתה טרם הוצאת צו הביניים הראשון של בג"צ באמצע אפריל 2015.
נקווה גם, שתוכניות בניה עוינות לא יקודמו ושנוכל להשאיר את השדה פעיל לעוד שנים הרבה.
 
דוד.
לצפיה ב-'ש"ת הרצליה'
ש"ת הרצליה
21/01/2018 | 10:52
379
https://www.aopa.org.il/wp-content/uploads/2018/01... עיקרי הפעילות ופסק דין בג"צ
 
 
 
 
 
 

 
לצפיה ב-'יישר כוח לעושים במלאכה. השדה במיטבו לפני 5 שנים בקישור להלן'
יישר כוח לעושים במלאכה. השדה במיטבו לפני 5 שנים בקישור להלן
21/01/2018 | 19:46
292
לצפיה ב-'מפת air navigation pro'
מפת air navigation pro
16/01/2018 | 19:39
1
312
מנסה להורית מפת cvfr 2017 מהאתר, כותב לי please buy the bundle first. מישהו יודע מה הכוונה?
לצפיה ב-'בעיית ה- bundle'
בעיית ה- bundle
17/01/2018 | 18:05
257
כנס לאתר שלהם בכתובת   https://services.xample.ch/ ;   לוחץ על CONNECT  ומשם לאזור האישי שלך. אם אתה לא זוכר מה היה היוזר והסיסמא בזמן הרכישה של התוכנה זו בעיה.
אתה חייב לזכור. אחרי כניסה לאזור האישי, תוכל לרכוש את המפה. אחרי זה כנס חזרה לתוכנה בצע log in והורד את המפה ללא תשלום נוסף.
וככה אני פתרתי את הבעיה.
לצפיה ב-'אפליקציה לקריאת נוטמים'
אפליקציה לקריאת נוטמים
15/01/2018 | 17:56
6
252
כידוע, קריאת נוטמים היא חויה מפוקפקת למדי.
אם הנוטם משולב בקורדינטות זה בכלל הופך לבלתי ידידותי.
יש לכם איזו אפליקציה / תוכנה לקריאת נוטמים בצורה יותר נוחה?
משהו שיודע להציג גם ביאור של הנוטם וגם להציג על מפה את הקורדינטות?
לצפיה ב-'הנה הפתרון היחיד שיש...'
הנה הפתרון היחיד שיש...
15/01/2018 | 19:56
5
274
http://brin.iaa.gov.il/aeroinfo/
צור לך קיצור דרך במחשב/בטלפון.
אין מה לעשות. תשתיות ממוחשבות ברמה של המאה ה- 21 הן לא הצד החזק של רתא.
לצפיה ב-'הנה "פתרון יחיד" אחר '
הנה "פתרון יחיד" אחר
15/01/2018 | 23:29
4
250
זו אמנם לא "אפליקציה" אבל העתק את הנוטאם והדבק כאן -
קבל "פענוח" ותצוגה של האזור הגאוגרפי הרלבנטי (או לפחות זה שפורסם בנוטאם
לצפיה ב-'זה בהחלט התקדמות...'
זה בהחלט התקדמות...
16/01/2018 | 00:08
3
158
מישהו מכיר עוד משהו? קצת יותר ידידותי?
נראה לי הזוי שאין משהו כזה.
זה היי-טק ניישן  ?
לצפיה ב-'יש את האפליקציה החינמית של ד"ר רן גלעדי'
יש את האפליקציה החינמית של ד"ר רן גלעדי
16/01/2018 | 06:23
2
191
אבל השינויים הרבים שרת"א מבצע במערכות/תשתיות שלה גורמים לבעיות רבות בהתחברות למאגר  הנוטאמים.
חבל, כי האפליקציה נהדרת.
נמאס לו לרדוף אחרי הבירוקרטיה שתואיל בטובה להקל על אוכלוסיית הטייסים ותשתף מעט פעולה כדי שסוף סוף יהיה יישום נוח ואינטגרטיבי.
תנסה בכ"ז להתקין (תואם אנדרואיד ו- iOS) - מעת לעת זה בכ"ז מצליח להתחבר.
חלקים אחרים עובדים יפה, כגון הגשת תכנית טיסה.
רק שבעת הגשת תכנית הטיסה תוודא שאתה logged off מאתר ה- PSB במחשב.
לצפיה ב-'מכיר את האפליקציה הזו'
מכיר את האפליקציה הזו
16/01/2018 | 12:40
1
149
באמת נהדרת ונותנת את כל מה שצריך.
הבעיה שהיא לא מצליחה למשוך לי נוטמים כבר חודשים.
התיאשתי ממנה וחשבתי שאולי מישהו מכיר אפליקציה אחרת.
לצפיה ב-'הבעייה היא מהצד של רתא'
הבעייה היא מהצד של רתא
16/01/2018 | 20:55
154
כתבתי לך שהבעייה היא מהצד של רתא. התכתבנו עם הגורם האחראי שם, לא עזר שום דבר (התכשחות למציאות). כרגיל אצלם הכל בסדר.....
 
בכל אופן לעיתים קורה שאחרי מס' נסיונות האפליקציה מצליחה לשלוף את הנתונים של הנוטאמים.
לצפיה ב-'באיפון יש Notams מאד מוצלחת'
באיפון יש Notams מאד מוצלחת
16/01/2018 | 13:26
197
לצפיה ב-'אפליקציית Sky Briefing לא עובדת'
אפליקציית Sky Briefing לא עובדת
16/01/2018 | 13:19
157
היי,
האם מישהו משתמש באפליקציית Sky Briefing לדיווחי מזג אויר בש"ת, ויודע מדוע כבר חודש היא איננה מתעדכנת?
האם היא תחזור לפעול?
לצפיה ב-'צמיגים 8.5X8'
צמיגים 8.5X8
15/01/2018 | 13:56
216
למי יש מטוס ביץ בארון? אולי הוא מעוניין בשני צמיגים איכותיים וחדשים מהתנור במחירם בחול(הובלה מעמ רישיון יבוא ועמילות מכס על חשבוני)

לצפיה ב-'מחפש מפצל'
מחפש מפצל
12/01/2018 | 11:42
4
279
מחפש מפצל מ 3.5ממ לפלאגים של GA
לצפיה ב-'מפצל'
מפצל
13/01/2018 | 20:15
3
159
מצאתי רק לאוזניות ללא המיקרופון
 
אנימ משתמש באוזניות  GA עם ANR לטיסות ארוכות באלעל  שמתחבר לשקע במטוס עם מעבר ושקט לי באוזניים עם מוזיקה או לנייד עם האפליקציה של אלעל
לצפיה ב-'אני צריך'
אני צריך
14/01/2018 | 10:20
2
126
להפוך אוזניות רגילות לאוזניות GA
בעבר כבר שיתפו קישור היכן ניתן לרכוש ברשת מפצל כזה.
לצפיה ב-'UFlymike'
UFlymike
15/01/2018 | 18:56
79
גם אני מכיר את UFLYMIKE רק המוצר שלהם נורא יקר.
יש גם את המוצר הזה שעולה כמעט עשירית אבל צריך את המתאם.
 
 

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא קניות באינטרנט
אירוח בנושא קניות...
מומחית לקניות ברשת עונה לכם על כל השאלות הנוגעות...
אירוח בנושא קניות באינטרנט
אירוח בנושא קניות...
מומחית לקניות ברשת עונה לכם על כל השאלות הנוגעות...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ