לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'יש לכם הזדמנות לזכות בכרטיסים לפסטיבל תאטרון בובות '
יש לכם הזדמנות לזכות בכרטיסים לפסטיבל תאטרון בובות
( לעמוד שלי בתפוז )
24/07/2017 | 12:53
 החופש הגדול בעיצומו וחלקנו מחפשים תעסוקה לקטנטנים חסרי המעש!
כדי לשבור את השגרה החלטנו לפנק אתכם ב- 15 כרטיסים לפסטיבל תיאטרון הבובות הבינ"ל 2017, בילוי משפחתי קסום עם הילדים או הנכדים כמובן.
 
 איך זוכים פשוט מאוד
כותבים בשירשור התחרות רעיון משלכם לפעילות מיוחדת עם הילדים בחופשת הקיץ .
 
 הכרטיסים ניתנים להעברה 
לצפיה ב-' מומחים ואנשי מקצוע מחכים לשאלות שלכם '
מומחים ואנשי מקצוע מחכים לשאלות שלכם
( לעמוד שלי בתפוז )
23/07/2017 | 17:50
4
 
לא טובים בדייטים? מתקשים ביצירת קשר זוגי? בפורום מאמן אישי למציאת זוגיות תקבלו עצות בנושא 
 
 מעדיפים דרכי טיפול טבעיים לגופכם? אתם צודקים! בפורום תרופות סבתא מחכים לכם
 
 זקוקים לייעוץ משפטי בתחום הפלילי? המנהל החדש בפורום משפט פלילי, עו"ד אביתר גולני, מחכה לכם 
 
 מקימים בריכת נוי או רוכשים אקווריום? גם בנושא הזה מומחה ישמח לייעץ לכם בפורום אקווריום ודגי נוי
 
 בהריון? מתעניינת בתהליך שימור דם טבורי? היכנסי עכשיו לפורום דם טבורי לשאול הכל
 
 מתמודדים עם קשיים ודילמות בזוגיות? לא מפסיקים לריב? כל אחד מאיתנו זקוק לטיפול זוגי לעיתים, אין לכם מה להפסיד
 
 צו ראשון, שיבוץ, שמירות, שחרור משירות צבאי, השתמטות, עריקות, שיפוט: בפורום עורך דין צבאי יענו על כל השאלות בנושאים האלו
 
 
 
לצפיה ב-'בודק אפשרות לרכישת אולטראליט T-Bird II'
בודק אפשרות לרכישת אולטראליט T-Bird II
22/07/2017 | 14:28
3
134
אני שוקל די ברצינות, אפשרות לרכישת אולטראלייט דגם T-Bird II.
בזמו טסתי עליו הרבה שעות כששהיתי בפנמה לרגל עבודה.
המטוס הוא מטוס מאד בסיסי ואינו יכול להתחרות בכל המטוסים המודרניים העשויים חומרים מרוכבים. אך חסרונו זה הוא גם יתרונו. זהו מטוס איטי הטס כמו "אניה". הראות ממנו מדהימה והוא נוחת כמו ג'יפ בכל מקום.
הוא מונע ע"י רוטאק 582 אך, ניתן להחליף לו את המנוע ל912.
הכוונה היא להקים קבוצת שותפים, 4 עד חמישה.
לינקים למידע נוסף על המטוס:
כפי שאפשר לראות המחיר נע בין 10000 ל 20000 דולר.
אם יש מעוניינים, אנא צרו איתי קשר בפרטי.
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'אריאל, מה קרה לך?'
אריאל, מה קרה לך?
22/07/2017 | 15:10
1
114
מזכיר לי אישה צעירה שמתלוננת אצל אימהּ:
אמא, נמאס לי מבעלי ואני רוצה להתגרש. הוא בועל אותי רק מאחור, כל יום וכל שעה . היה לי חור בגודל של 10 יורו-סנט, עכשיו הוא בגודל של שני יורו !
האמא: השתגעת? בעלך בנה לך וילה גדולה עם בריכת שחיה, רהיטים מאיטליה, ונתן לך כרטיס אשראי בלתי מוגבל , ואת רוצה לוותר על כל זה בגלל יורו-תשעים?
על אותו משקל, עבדת שנים על בנית מטוס, עוד כמה על הרִשיוּן, ואתה רוצה לעבור לאז"ם "פרימיטיבסקי" ?
אם כבר, לך על דריפטר, מוכר לכולם, הרבה אנשים יכולים להדריך אותך, והוא באמת ג'יפ אווירי !
(איך אומרים, יצאתי לפנסיה עכשיו אני "יועץ" )
לצפיה ב-'חזרה ל"אהבה ראשונה".....'
חזרה ל"אהבה ראשונה".....
23/07/2017 | 08:06
85
בשנות השמונים המוקדמות, נשלחתי לעבודה בפנמה. שם "אימצה" אותי משפחה יהודית חמה (למען האמת - רפורמים), שלה היו שני מטוסים: האחד - "טיירה 1" החד מושבי והשני - "טיירה 2" הדו מושבי. השם הרשמי של המטוסים היה T-Bird I ו - T-BirdII בהתאמה.
באותה משפחה היו אב ובן - חובבי רדיו, חובבי מוסיקה קלאסית והעיקר - חובבי תעופה.
כאשר הגעתי לפנמה, הדבר הראשון שענין אותי היו מטוסי האולטראלייט שבסיס האם שלהם היה שדה התעופה על יד משרדי מנהל התעופה האזרחית של פנמה, עבורו עבדתי.
כמובן, שבהזדמנות הראשונה שהייתה לי הגעתי למתחם ומיד הכרתי את כל טייסי האולטראלייט המקומיים.
כך התודעתי למשפחת טולדונו (זאת מ Pollo Toledano) ומאז הייתי "בן בית" אצלם.
מידי שבת ובימי ראשון, היינו טסים, שלושתינו, בשני המטוסים, תוך כדי שאנחנו עושים "החלפות" פעם אני והאבא בדו מושבי והבן בחד מושבי, ופעם אני בחד מושבי והאבא והבן בדו מושבי וכו'.
שני המטוסים היו "עגלות" אבל, היה משהו בטיסה האיטית והיכולת לנחות בכל מקום (ונחתנו בכל מקום), שמאד קסם לי.
מי שמכיר את פנמה ואת הג'ונגלים העצומים שיש שם והגשמים הטרופיים היורדים שם, יכול להעריך את מידת ההנאה, שטיסה במקומות אלו יכולה להעניק.
החופה השקופה הענקית, שנותנת יכולת טיסה בגשם שוטף ומראה פנורמי המאפשר צפייה בנוף המדהים, ללא ספק מוסיפה לחווית הטיסה.
וכמו שאומרים: "אין כמו אהבה ראשונה"....
ואל דאגה זאב, איני מתכוון לזנוח את ה"בייבי" שלי שטס "קצת יותר מהר" מה"עגלה"....
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'מזכיר מאוד את הקוויק סילבר רק עם גלגל זנב '
מזכיר מאוד את הקוויק סילבר רק עם גלגל זנב
22/07/2017 | 15:26
105
אני איתי מוריד את כל החופה המיותרת הזואת .
לצפיה ב-'כתבה בידיעות על אילן מיטל'
כתבה בידיעות על אילן מיטל
21/07/2017 | 09:34
8
163
http://m.ynet.co.il/Articles/4991515

כנגד כל הסיכויים אילן הולך בכוחות עצמו...אילן עלה והצלח! החלמה מלאה ועתיד ורוד יותר. מקווה שתחזור גם לטוס בעתיד.
לצפיה ב-'כל הכבוד אילן. רפואה שלמה !'
כל הכבוד אילן. רפואה שלמה !
21/07/2017 | 10:08
2
56
לצפיה ב-'מצטרף לברכות'
מצטרף לברכות
21/07/2017 | 11:35
1
78
מצטרף לברכות ,עכשיו רק תחזור לטוס זה השיקום הכי טוב לנפש.
לצפיה ב-'החלמה מהירה גם לאילן וגם ליזהר כמובן'
החלמה מהירה גם לאילן וגם ליזהר כמובן
21/07/2017 | 12:56
138
לצפיה ב-'רפואה שלמה לאילן וליזהר!'
רפואה שלמה לאילן וליזהר!
22/07/2017 | 11:01
47
לצפיה ב-'תודה רבה למייק ולאחרים'
תודה רבה למייק ולאחרים
22/07/2017 | 11:45
3
112
יש לי את הכוונות לחזור ולטוס שוב ואפילו על מוני (אין יותר כרגע שום מוני בישראל)
שבת שלום
לצפיה ב-'ברוך הבא'
ברוך הבא
22/07/2017 | 17:43
1
73
היי אילן כיף לראות אותך כאן שוב , החלמה מהירה וכל הכבוד על המאבק העיקש והנחישות . לא מובן מאליו ��
לצפיה ב-''
22/07/2017 | 22:20
12
לצפיה ב-'רפואה שלמה'
רפואה שלמה
22/07/2017 | 19:23
31
לצפיה ב-'רוצה לטוס על הליקופטר? יש קיט חדש לרכישה'
רוצה לטוס על הליקופטר? יש קיט חדש לרכישה
22/07/2017 | 13:22
120
Dynali Helicopter H3 הגיע לארה"ב למכירה כקיט לבניה עצמית
המחיר הבסיסי  124000 דולר ואפשר לציידו ברטקס 912 או 914.
לכתבה:
 
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'מי הבוס?'
מי הבוס?
21/07/2017 | 01:47
161
לצפיה ב-'ללא קשר להתפתחויות האחרונות אודות גורלה של אמיליה אהרהארט'
ללא קשר להתפתחויות האחרונות אודות גורלה של אמיליה אהרהארט
15/07/2017 | 13:13
7
272
כל שנה באמצע יולי, נערך פסטיבל בסוף השבוע בעיר הולדתה Atchison KS.
עשרות אלפי אנשים מעיירות סמוכות ומקנסס סיטי שנמצאת כחמישים מייל דרום מזרחית, מגיעים כל שנה לחגוג את חייה של בת העיירה הקטנה שלימים הפכה לחלוצה בטיסת חציית האטלנטי, היתה פעילה בארגוני נשים, כתבה ספרים ומאמרים, וכידוע נעלמו עקבותיה בנסיון חציה של האוקיינוס השקט.
הפסטיבל נערך לאורך הגדה המערבית של נהר המיסורי שמתפתל לו לצידה המזרחי של העיירה בדרכו לנהר המיסיסיפי בסט לואיס.
הפסטיבל מתחיל ביום שישי ונמשך אל יום שבת, המון פעילויות למבקרים, המון מוסיקה, אמנים, אוכל ואלכוהול ומסתיים ביום שבת בלילה עם מופע ארוך של זיקוקי דינור מעל הנהר. במקרה הבית בו נולדה אמיליה שוכן ממש על הגדה משקיף לנהר ולמיסורי שבגדה המזרחית. הבית ממוקם ממש בתוך תחומי הפסטיבל, ושם נערכת ארוחת ערב ומשקאות למי ומי, ובמקרה או שלא גם הטייסים מוזמנים אחרי המופע.
ואיך אפשר לחגוג את חייה של אחת הטייסות המפורסמות בהסטוריה ללא מופע אוירובטי קטן ממש לפני שמתחילים להדליק את הזיקוקים.
במופע כל שנה מביאים רק שני מטוסים, סך הכל 25-30 דקות מופע לאור הדמדומים.
השדה הקטן והלא מבוקר נמצא כשלוש מייל מערבית לנהר, מסלול הטיסה אל המופע ובחזרה חוצה ממש מעל העיירה,
ולמעשה מבודד את הטייסים לפני ואחרי הטיסה מן המופע עצמו
מאוחר הערב יהיה זה המופע הרביעי שלי שם.
בעוד כשבע שעות המראה מ  Kenosha WI ל Atchison KS, טיסה ישרה של 376 מייל ימי, כשעתיים ורבע זמן טיסה.
התכנון להגיע כשעתיים לפני התדריך ב 17:00. המופע מתחיל ב 19:55.

אתר הפסטיבל : http://visitatchison.com/event/amelia-earhart-fest...



לצפיה ב-'אני אהיה מחר בערב ב- Hays Kansas'
אני אהיה מחר בערב ב- Hays Kansas
16/07/2017 | 02:42
155
אבל זה די רחוק, בצד השני של Kansas. תבוא לבקר בדרך חזרה הביתה.. 
לצפיה ב-'יום עצוב לחובבי התעופה בארה״ב, וביחוד למי שאוהבים warbirds'
יום עצוב לחובבי התעופה בארה״ב, וביחוד למי שאוהבים warbirds
17/07/2017 | 03:29
3
211
Vlado Lenoch אחד הטייסים המוערכים ביותר ב P-51 Mustang נהרג היום בבוקר בזמן שלקח טייסת ריסוס מקומית לסבוב. Vlado חבר טוב, היה הטייס השני שטס איתי אתמול במופע ב Atchison KS.
אתמול אחרי המופע ישבנו עם עוד חברים לשתות בירות ולצפות בזקוקים.
היום בבוקר ליד משאבת הדלק, אמרנו להתראות, הוא עלה לסבוב עם הטייסת (שהתחננה לסבוב כבר אתמול בערב במסיבה) לפני שינחת ויחזור הביתה. אני תדלקתי והמראתי לכוון שיקגו.
בגלל מז״א נחתתי ב Quat Citi Moline IA, ושם קיבלתי את הבשורה ששניהם נהרגו 6 מייל מהשדה עוד ממש לפני שהמראתי.

http://www.mscnews.net/news/index.cfm?nk=62736

לוולאדו הי אלפי שעות במוסטנג, והמון טיסות במבנה עם מטוסי קרב חדישים במופעים, קטע שנקרא Heritage Flight
בו מוצג כלי תעופה ישנים בטיסת מבנה עם הדור החדיש, אם זה F-15, 16, 22 וכיוצ״ב.


לצפיה ב-'כמה חבל.'
כמה חבל.
17/07/2017 | 10:25
64
לצפיה ב-'לא מצליח לפתוח את הכתבה '
לא מצליח לפתוח את הכתבה
17/07/2017 | 11:24
55
לצפיה ב-'עצוב ! '
עצוב !
17/07/2017 | 19:58
41
לצפיה ב-'יש הצלחתי . הייתי בחופש בכרמל '
יש הצלחתי . הייתי בחופש בכרמל
20/07/2017 | 21:56
64
יודעים למה קרתה התאונה ?
אני עדין זוכר את הרעש של המוסטנג של ההרוורד מטאור סטירמן 
לצפיה ב-'ואת הדברים האלו לא אומר "מומחה אי איי אי ישראלי"...'
ואת הדברים האלו לא אומר "מומחה אי איי אי ישראלי"...
16/07/2017 | 08:28
1
180
נו. באמת. הלא מומחי חיל האוויר הישראלי יודעים הכל יותר טוב ובטח גם כאלו שבונים מטוסים מפלסטיק....
ואני מפנה אתכם למה שכתבתי כמה ימים קודם.....
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'הבנה סלקטיבית, או הבנה מוגבלת'
הבנה סלקטיבית, או הבנה מוגבלת
17/07/2017 | 14:18
141
מבלי לקרא את מה שצרפת, זה מהפלסטיק, לא לקח ועדיין לא מייחס לעצמו הבנה בתחום אך אמר שעם ניסיונך הרב ב......, כדאי שתעבוד בצוות מיעץ למפקד חיל אוויר.
לצפיה ב-'הטסת קבוצה לקפריסין'
הטסת קבוצה לקפריסין
16/07/2017 | 23:41
193
התבקשתי לבדוק אפשרות להטיס קבוצה של כ-50 איש לקפריסין הלוך ושוב עם שבוע חופש באמצע בטיסה פרטית.
אשמח לקישור לחברות שמחזיקות מטוסים בגודל מספק.

להערכתכם זה אמור לצאת יותר זול מהטסת כולם בטיסת שכר רגילה או יקר יותר?

אשמח לכל אינפורמציה ועזרה.
לצפיה ב-'אנא קיראו '
אנא קיראו
16/07/2017 | 23:09
211
שלום חברים !
 
האם מישהו מכיר מישהו בארץ המעוניין למכור C172 שברשותו ?
המון זמן שאני מחפש וטרם מצאתי משהו...עזרה תתקבל בברכה.
 
דבר נוסף, 
מי מביניכם התנסה בייבוא מטוס מחו"ל לארץ ויוכל לסייע לי במידע אודות דילרים מוכרים ואמינים באירופה?
מניסיוני ישנם המון מוכרים שלא מתעסקים עם קונה מחוץ ליבשת בגלל רשימה של טפסים שהוא צריך להמציא, לכן כדאי למצוא "דילר" שמתעסק בזה.
 
מודה לכם, אשמח לפניות בפרטי.
שבוע מצויין,
גיא !
לצפיה ב-'מדוע יש לי הרגשה כי רכישת עוד מטוסי F-35'
מדוע יש לי הרגשה כי רכישת עוד מטוסי F-35
15/07/2017 | 12:23
1
225
מדוע יש לי "הרגשת בטן" כי בעוד זמן, נלמד לגלות, כי רכישת תוספת מטוסי ה- F35 קשורה, איכשהו, לפרשת הצוללות (גם אם לא אותם אנשים)?
אבל מישהו מרכזי עומד בראש הפרמידה? כן. אותו "מישהו"?.......
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'עם הראש הזה אני יכול להאמין בהכל'
עם הראש הזה אני יכול להאמין בהכל
15/07/2017 | 16:31
157
כי באמת ראיתי כמה כתבות מהעולם על כמה שלא מרוצים מהמטוס הזה 
ולא נדבר על המכיר שלו 
לצפיה ב-'רת"א פרסמה דו"ח בטיחות 2016'
רת"א פרסמה דו"ח בטיחות 2016
12/07/2017 | 22:39
1
277
רצ"ב.
 
דוד.
לצפיה ב-'ושוב ישראל מתדרדרת'
ושוב ישראל מתדרדרת
13/07/2017 | 22:22
169
מקבלים פרס על עליה ממקום 109 ל19 בשנת 2014, ובבדיקה בשנת 2016  נופלים למקום 89.
לצפיה ב-'עוד יום בהרצליה'
עוד יום בהרצליה
10/07/2017 | 18:04
2
374
לצפיה ב-'אחחח... הרצליה הרצליה... '
אחחח... הרצליה הרצליה...
11/07/2017 | 05:55
146
לצפיה ב-'אתה רומז למשהו?'
אתה רומז למשהו?
12/07/2017 | 22:35
118
לצפיה ב-'מעוניין לרכוש סירת הצלה וזוג חליפות הצלה '
מעוניין לרכוש סירת הצלה וזוג חליפות הצלה
10/07/2017 | 06:35
161
למי שיש וכבר לא מתכנן לטוס לחו"ל אשמח לרכוש סירת הצלה וזוג חליפות
נא לפנות אליי בפרטי 
המון תודות
אבי הרטמן
לצפיה ב-' מהמופע בסוף שבוע האחרון Goshen IN גושן התנכית '
מהמופע בסוף שבוע האחרון Goshen IN גושן התנכית
07/07/2017 | 03:04
26
283
לצפיה ב-'היי מייק , מרשה לי לקנא בשקט?'
היי מייק , מרשה לי לקנא בשקט?
07/07/2017 | 13:11
14
81
לצפיה ב-'היי מייק , האם עשתה שיפורים למנוע המקורי ?'
היי מייק , האם עשתה שיפורים למנוע המקורי ?
08/07/2017 | 17:18
13
101
ואם פעם התנסתה בלטוס במטוס שבנוי במקורו לטיסות ארובטיות ?
ואם יש לך תוכנית מסודרת לכל התרגילים או שאתה מאלתר תוך כדי טיסה ?
לצפיה ב-'ה Extra300L זה מטוס שבנוי במקורו לטיסות אוירובטיות! אין מטוס'
ה Extra300L זה מטוס שבנוי במקורו לטיסות אוירובטיות! אין מטוס
08/07/2017 | 19:42
12
159
נוסף בעולם שמיוצר על ידי היצרן כמרושיין ותכליתו טיסה אווירובטית והוא בעל ביצועים זהים.
ה MX ה Edge 540 ה Cap232 וה סוחוי 29, 26, 31 כולם נועדו לאווירובטיקה נטו ויש להם ביצועים מעולים, אבל כולם אקספרימנטליים, ה Extra היחיד שמרושיין!
בכדי לשפר את המטוס בהגדלת משטחי ההיגוי של הגה הגובה והכוון, משקל כללי ריק, חופה, מנוע, פרופלור גדול יותר, ועוד המון פרטים, נאלצתי לזנוח את יתרונות הרשיון והכנסתי את המטוס לקטגוריית אקספרימנטלי.
המנוע שלי מייצר כ 370 כ״ס בהשוואה ל 300כ״ס במקור.

כמובן שיש תוכנית מסודרת של תרגילים. בגבהים האלה, מול קהל, ועם   12 - 13 דקות סך הכל מהמראה לנחיתה אין מקום לאילתורים ולטעויות. אם אתה מאלתר אתה בדיעבד תעשה טעויות, ולא יהיה רצף מהנה למופע. שלא לדבר על הסיכוי להתרסקות ואובדן חיים גם על הקרקע.
יש כל כך הרבה משתנים במופע שתקצר היריעה מלפרט...
אחד מהם זו הרוח, אם הרוח דוחפת לכוון הקהל, ברגע שתכנס לתוך קו ה 500 רגל אתה עובר עבירה חמורה, ובמופע
ישנם שני פקחי FAA שיכולים לבקש שתנחת ולקחת ממך את התעודות במקום��
שים לב שבסרטון הרבה קווים אני טס בזוויות של 10-15 מעלות מהמסלול לכוון צפון (הרוח היתה מצפון למסלול 09-27 כשהקהל יושב מדרום למסלול), כשאתה עולה לאנך ואח״כ יורד זה בערך 18 שניות שאין לך שליטה על הסחיפה, וברוח חזקה זה יכול להתבטא ב 100-200 רגל ויותר אל תוך השטח הסטרילי. יש להתחשב בזה ולתקן לפני הכניסה לתרגיל.
במקביל אם תתרחק יותר מידי, הקהל בקושי יראה אותך והמופע יורד בטיבו ומשעמם.

משתנה נוסף הוא הווקטור הפוטנציאלי של האנרגיה, אסור לכוון בשום מצב את כוון הטיסה אל הקהל, לכן כל פניה היא לכוון צפון, (בסחרורים האף פונה לקהל בכל סיבוב אבל ווקטור האנרגיה הוא ישר למטה אל הקרקע) אם תאלתר סביר שתתעה גם בנושא הזה.

זה בקיצור וישנם כפי שכתבתי אין ספור משתנים, לומדים את זה לאורך שנים.

שבת שלום.



לצפיה ב-'אופס תתעה=תטעה'
אופס תתעה=תטעה
08/07/2017 | 19:46
45
לצפיה ב-'הקאפ והסוחוי הם אקספרימנטליים?'
הקאפ והסוחוי הם אקספרימנטליים?
08/07/2017 | 20:52
10
103
לא ידעתי. מה הופך אותם לכאלה?
לצפיה ב-'הם לא רושיינו על ידי היצרן. זה המון כסף והמון זמן לרשיין'
הם לא רושיינו על ידי היצרן. זה המון כסף והמון זמן לרשיין
08/07/2017 | 21:00
9
106
מטוס.
כאקספירמנטלי לא צריכים לעבור את שבעת מדורי הגהינום של רשיון מטוס.
לצפיה ב-'ומה היתרונות של רשיון מטוס?'
ומה היתרונות של רשיון מטוס?
08/07/2017 | 21:11
6
108
כולם אוהבים חסכון בזמן וכסף. אבל כיוון שרוב המטוסים הקלים כן מרושיינים, אני מניח שיש לזה סיבה טובה...
לצפיה ב-'מטוס חד מושבי לא כדאי לרשיין, בדו מושבי כדי להדריך'
מטוס חד מושבי לא כדאי לרשיין, בדו מושבי כדי להדריך
08/07/2017 | 21:28
5
121
באופן חוקי, ובכדי למכור זמן במטוס, אם להשכרה, או במכירת סבוב מהמושב הקידמי המטוס חייב להיות מרושיין.
בחד מושבי אין לזה שום יתרון, ולכן אפילו אקסטרא לא מרשיינים את החד מושביים כגון ה 300S ה 300SHP והחדש ביותר ה 330SC.
אין לראות במטוסים שציינתי ולא רושיינו כנופלים באיכותם, ה MXs ה  xtremeair וה אקסטרא 330SC הם המטוסים הטובים בעולם כרגע....בכל
מה שקשור לתחרויות. בעולם המופעים גם עם Super Chipmunk או Zlin ניתן לתת מופע פיצוץ שהקהל יאהב יותר מטייס אחר ב MX שלא מי יודע מה נותן מה שהקהל רוצה לראות.

למשל המופעים באושקוש, שם רוב הטייסים טסים בידיעה שרוב הצופים בקהל גם הם טייסים, לכן מה שהם עושים שם בא להרשים את הצופה הממוצע.
במופעים אחרים, בד״כ זה קהל שאין לו מושג איך עילוי עובד על הכנף, שם יותר מידי לומשבקים לא ממש יעניינו כמו טיסה הפוכה, או נקודות 1/4 באנך ...כל מופע וניטש שלו.
לצפיה ב-'דרך אגב במופע האחרון בגושן היו המון מבני ה Amish'
דרך אגב במופע האחרון בגושן היו המון מבני ה Amish
08/07/2017 | 21:34
113
הגיעו למופע עם סוס וכרכרה , בכל הרצינות
לצפיה ב-'תודה'
תודה
08/07/2017 | 22:33
3
80
אכן, דווקא תרגילים קשים לביצוע פחות מרשימים את הקהל הרחב. טייס טוב הוא כנראה זה שישאיר כמה שיותר צופים מרוצים.
והסוס של האיימיש, מרושיין או אקספרימנטלי?
לצפיה ב-'חחח, בתדריך לטייסים העלו את נושא הכרכרות, להיזהר כשנוהגים'
חחח, בתדריך לטייסים העלו את נושא הכרכרות, להיזהר כשנוהגים
08/07/2017 | 23:04
2
178
בדרך למלון אחרי המופע
הנה כמה תמונות מהאירוע
לצפיה ב-'שכחתי שתפוז ואייפון לא חברים'
שכחתי שתפוז ואייפון לא חברים
08/07/2017 | 23:10
50
לצפיה ב-'את התמונה הראשונה לקחתי עם ההגעה לגושן כארבע שעות לפני תחילת'
את התמונה הראשונה לקחתי עם ההגעה לגושן כארבע שעות לפני תחילת
09/07/2017 | 15:19
80
המופע. הסיבה היתה תור המכוניות שעומד בתור להיכנס לשדה, שני מייל של מכוניות על כביש צר.
התלונה המרכזית להנהלה היתה שחיכו שעתיים וחצי ברכב כדי להיכנס לחנייה אפילו שרכשו את הכרטיסים מראש באתר.
לצפיה ב-'רוב תודות לך על מתשובות המהירות '
רוב תודות לך על מתשובות המהירות
08/07/2017 | 21:18
1
52
לצפיה ב-'בכיף '
בכיף
08/07/2017 | 21:43
37
לצפיה ב-'שאלות למומחה'
שאלות למומחה
09/07/2017 | 07:58
2
126
מייק, מרשים מאוד.
אנצל את המצב שבו הטייס בחור נחמד, דובר עברית ויכול לענות על שאלות בשפה ברורה:
1- אילו הכנות פזיולוגיות ומנטליות אתה עורך לפני טיסה, אם  בכלל?
2- האם גם בטיסה מסוג זה הטייס מאבד משקל?
3- מה עושים אם במקרה ובכ"ז יש יצר הקאה?
 
תודה,
אבי 
לצפיה ב-'אבי, ההכנות הפיזיולוגיות הינן למשך כל השנה'
אבי, ההכנות הפיזיולוגיות הינן למשך כל השנה
09/07/2017 | 09:02
1
139
. כדי למשוך 8-10G
ולדחוף 5-7G באימונים עשרות פעמים בכל טיסת אימון, יש לשמור על כושר גופני מסויים, אם אתה מתעייף ולא מצליח להחזיק את שרירי הבטן מכווצים לאורך תרגילים מסויימים זה יכול להיגמר באיבוד הכרה בטיסה.
האפשרויות הן להוריד מהעומס ולעבור לתרגילים מעודנים יותר עם פחות אנרגיה, או להתאמן חזק יותר בכדי להיות מסוגל למשוך ולדחוף לתרגילים אטרקטיביים יותר.
כל אחד ושיטת העבודה שלו...
Sean Tucker מרים משקולות בחדר כושר, אני עובד עם Kettle bells, ושישה ימים בשבוע משתתף באימון שעה של איגרוף, או איגרוף תאילנדי, קרב מגע או Combat fit שזה מעין ערבוביה של הכל ביחד בשיעור אחד...
כל מה שיעבוד על שרירי בטן, צוואר רגליים גב ובכללי מה שנקרא פה Core.

ההכנה המנטאלית שלי לפני מופע היא ליד המטוס ברכב שמספקים לנו.
מנוע מונע, מזגן עובד, המון מי שתייה ופשוט ישיבה בשקט וחשיבה על כל קטעי הטיסה. מהרגע של ההתנעה, דרך ההסעה, ההמראה, איזה מיכל דלק ייבחר, איזה עומס על המקזז, הידוק הראצ׳טים של חגורות הבטיחות, לאיפה יפנה האף עם הניתוק, איזו מהירות לפני הסנאפ הראשון, ואיזה גובה ייצבר במהלך ...כל זה ועוד המון פרמטרים תוך כדי ישיבה ברכב שעה או יותר לפני שתורי להיכנס למטוס להתניע ולקרוא ל air boss להסעה.
כל מופע דברים משתנים, כוון רוח ועוצמה, עננות, מיקום הקופסה בה טסים ביחס לקהל ...אידיאלי שהקהל ממוקם במרכז הקופסה, אבל לעיתים לא כך הוא...כל שינוי מצריך חשיבה ותכנון מראש.
אני אפילו מתכנן שהכניסה שלי עם רצף הסנאפרולים מגובה 4,500 תהיה מהכוון שמרוחק מהשמש כך שהקהל לא מסתנוור בנסיון לצפות בך עם פתיחת המופע.

לגבי איבוד משקל לא נראה לי בטיסות כאלה, אמנם מזיעים ומאבדים נוזלים אבל כל הטיסה היא רק 12 דקות כך שזה זניח.

הקאות לא קרה לי, אישית קשה להקיא גם אם אני חולה וממש רוצה, בטיסות אף פעם לא חשתי בצורך להקיא.
לצפיה ב-'תודה על התשובות\הסבר.'
תודה על התשובות\הסבר.
09/07/2017 | 11:12
50
לצפיה ב-'ישר כח מייק, תענוג לראות'
ישר כח מייק, תענוג לראות
11/07/2017 | 05:56
3
71
הבטן מתהפכת רק מלראות... 
לצפיה ב-'תודה תודה, שמח שיש פה מי שאוהבים אוירובטיקה נטו. '
תודה תודה, שמח שיש פה מי שאוהבים אוירובטיקה נטו.
11/07/2017 | 06:27
2
80
חבל שאין אפשרות להביא כאלה מופעים לארץ. פה זה עשרות מופעים כל סוף שבוע בחודשי הקיץ.

לצפיה ב-'בהחלט'
בהחלט
11/07/2017 | 06:54
1
38
לצפיה ב-'אותי למדו שבזמן הג'י צריך לצעוק כה כה כה בכול הכוח '
אותי למדו שבזמן הג'י צריך לצעוק כה כה כה בכול הכוח
14/07/2017 | 16:33
48
וזה גורם להיתכבצות לשרירי הבטן 
לצפיה ב-'הי מייק, גם אני רק שאלה '
הי מייק, גם אני רק שאלה
21/07/2017 | 17:37
3
19
בתרגיל בו אתה בנסיקה באנך תוך גלגול נראה שבשלב מסוים נגמר הדחף, ואתה מתחיל לשקוע עם הזנב "בריברס".
האם ישנו פרק זמן בו אינך בשליטה כלל על המטוס עד לנפילת האף וצבירת מהירות, או שגם השקיעה מבוקרת ?
 
לצפיה ב-'השקיעה מבוקרת! הקטע שבו נופלים אחורה נקרא '
השקיעה מבוקרת! הקטע שבו נופלים אחורה נקרא
22/07/2017 | 08:33
2
23
Torque Roll, אני אמנם מגלגל את המטוס בטיפוס אבל בסיום לפני הנפילה אחורה גם אם המאזנות יהיו בניטראטלי ה Torque מהפרופלור יגרום למטוס לסבסב לכוון ההפוך.
ברגע שמתחילה הנפילה אחורה המאזנות עובדות הפוך, סטיק שמאלה יתן גלגול ימינה.
בכוונה אני מפסיק את העשן כמה שניות לפני שהמטוס מגיע לעצירה, כך שכשנופלים אחורה, ניתן לזהות את זה בקלות, שהמטוס נופל אל תוך העשן שנעצר כמה מאות רגל למטה.
דרך אגב בנפילה אחורה ניתן לפעמים להגיע למהירות של 100 קשרים ויותר.
אחד העקרונות החשובים בתרגיל הזה הוא שמירה על ההגאים מנזק מכני (לכן תמיד אנחנו אומרים אל תנסו את זה ללא הדרכה ממי שיש לו נסיון בתרגיל)...בנפילה אחורה כשהמטוס צובר מהירות הגה הכוון שואף להיזרק חזק אל אחד הסטופים, אם לא יהיו שתי רגליים חזק על הדוושות, ההגה יכול ממש להישבר שם, כנ״ל גם לגבי הגה הגובה, הכוחות המופעלים על הסטיק כה חזקים שהסטיק יכול ממש להיתלש מהאחיזה של היד אם לא מוכנים לזה ולהינזק בנקישה עם הסטופ.
כשיש גובה סביר מנסים להישאר כמה שיותר באנך תוך נפילה אחורה. ישנו מקרה נדיר בו המטוס פשוט ממשיך כך אחורה, אבל בד״כ משיכה או דחיפה של הסטיק גורמים לו להפוך כוון טיסה.
תחשוב כמה עומס יש על הפרופלור וגל הארכובה בתרגילים כאלה.

לצפיה ב-'בתחרויות אין Torque Roll אבל יש Tail Slide. בהחלקת זנב'
בתחרויות אין Torque Roll אבל יש Tail Slide. בהחלקת זנב
22/07/2017 | 08:45
1
21
המטוס טס ישר באנך, המצערת יורדת לסרק, המטוס נעצר ונופל אחורה, רצוי לפחות למרחק השווה לאורך המטוס או יותר, עד שהוא הופך כוון ועובר מעין מסלול מטוטלת עד שנעצר באנך מטה. בהחלקת זנב יש או נפילה אחורה לכוון החופה, או קדימה לעבר כן הנסע. התרגיל מציין לאיזה כוון רוצים שתצא מהחלקת הזנב.
ההיגוי הפוך, סטיק קדימה יגרום למטוס שטס אחורה ליפול אחורה וההיפך.
חשוב גם שלא יהיה עומס צד side load בכניסה לאנך מעלה, אחרת המטוס יפול גם עם רכיב צד מה שיוריד המון ניקוד או אפילו יפסול את התרגיל אם יש סטיה של יותר מ 45 מעלות.
לצפיה ב-'תודה מייק'
תודה מייק
22/07/2017 | 21:37
13
עבור המענה המושקע 
בכל פעם שאתה כותב אני מבין עד כמה הטיסה האווירובטית מורכבת הרבה יותר משחשבתי.
לצפיה ב-' מכירים את כל הפורומים בתפוז '
מכירים את כל הפורומים בתפוז
( לעמוד שלי בתפוז )
09/07/2017 | 12:57
8
 
אם לא, אתם מוזמנים לגלות כמה...
 
 פורום פילוסופיה לכל חוגג 16 שנה של פעילות ומזמין אתכם לקחת בה חלק
 
 כותבים למגירה? חבל בואו לשתף את הגולשים בפורום שירה ופרוזה 
 
 בפורום שישים פלוס תגלו שבכל גיל אפשר להכיר חברים חדשים ברשת
 
 מכורים לגיימינג? יש לכם עם מי לדבר על כל המשחקים בפורום קונסולות משחק 
 
 אף פעם לא מאוחר מידי... בפורום חסרי ניסיון זוגי ומיני בגיל מאוחר תמצאו קהילה תומכת ומקום לשתף ולפרוק 
 
 רוכבים מקצועיים? לא יורדים מהאופניים שלכם? אופני כביש הוא הפורום בשבילכם
 
המשך גלישה נעימה
לצפיה ב-'קליפ חדש לעזרת העמותה של משתמשי שדה הרצליה'
קליפ חדש לעזרת העמותה של משתמשי שדה הרצליה
09/07/2017 | 08:28
2
202
שומרים על המנחתים... זה נכס שלא ניתן להשיבו!
שמרו תהנו
https://www.youtube.com/watch?v=EqIi6RtVVjA

לצפיה ב-'נפלא.'
נפלא.
10/07/2017 | 13:12
1
23
לצפיה ב-'תודה רבה '
תודה רבה
11/07/2017 | 13:00
21
לצפיה ב-'למכירה 2/3 מ TEXAN '
למכירה 2/3 מ TEXAN
08/07/2017 | 08:57
201
למכירה 2/3 מTEXAN
מצב מצויין. מתוחזק ושמור
1,050 שעות. שנת 2008 (כולל חניה)
מוטי 0545207171.  אמיר 0544750784
 
לצפיה ב-'חומרי לימוד ללימודי תיאוריה - PPL של הFAA'
חומרי לימוד ללימודי תיאוריה - PPL של הFAA
07/07/2017 | 20:46
2
128
שלום לכולם,
אני מתכוון להתחיל בלימודי רשיון טיס פרטי בארה"ב בקיץ הבא, ומעוניין בינתיים ללמוד בזמני החופשי למבחן התיאוריה (סקרן ללמוד ).
בחיפושי אחר חומרים באתר הFAA נתקלתי בהמון חומרים.
אשמח לקבל הכוונה לגבי הנושאים בהם כדאי להתמקד / לקבל (גם בתשלום) ספרי לימוד.
 
סופ"ש נעים
לצפיה ב-'שלוש המלצות'
שלוש המלצות
08/07/2017 | 06:00
1
129
א. קרא את ה-Pilot’s Handbook of Aeronautical Knowledge. פחות-או-יותר כל מה שאתה צריך נמצא שם, ובנוסף, כמעט את כל מה ששם צריך. ספר טוב מאוד, ואפילו חינם באתר ה-FAA.
 
ב. השג את ה-Private Pilot Manual של Jeppesen (שמשום מה רבים בארץ מבטאים את זה "ג'פרסון"). רוב בתי הספר מלמדים על פי הספר.
 
ג. אם אתה רוצה לעשות את השלב הבא וממש להתכונן למבחן, השג לומדה כדי להתאמן. אישית, אני השתמשתי בזו של Dauntless Software לכל המבחנים העיוניים בהם נבחנתי עד כה ואני מאוד מרוצה. שים לב שיש להם גרסאות ל-Desktop ול-Mobile, ואם אתה קונה אחת זה לא כולל את השניה, אז תחליט מראש איזו עדיפה לך.
 
בהצלחה!
לצפיה ב-'תודהה רבה!'
תודהה רבה!
08/07/2017 | 16:39
33
לצפיה ב-'מנוע רוטקס 912ULS למכירה (100 כח סוס)'
מנוע רוטקס 912ULS למכירה (100 כח סוס)
07/07/2017 | 21:24
135
מנוע רוטקס 912 במצב מצוין עם 980 שעות למכירה.
מתאים להתקנה על ממ"ג.
נא ליצור קשר בפרטי או להשאיר הודעה.

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא השלמת/הבטחת הכנסה
אירוח בנושא...
בתיה כהן, מנהלת תחום הבטחת הכנסה בביטוח לאומי,...
אירוח בנושא השלמת/הבטחת הכנסה
אירוח בנושא...
בתיה כהן, מנהלת תחום הבטחת הכנסה בביטוח לאומי,...
תחרות להורים: זוכים בכרטיסים ומבלים עם הילדים
תחרות להורים: זוכים...
כותבים על פעילות ייחודית לילדים בחופש וזוכים...
תחרות להורים: זוכים בכרטיסים ומבלים עם הילדים
תחרות להורים: זוכים...
כותבים על פעילות ייחודית לילדים בחופש וזוכים...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ