לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1101111,011 עוקבים אודות עסקים

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'9881 כבר טסים! והמספר גדל והולך!'
9881 כבר טסים! והמספר גדל והולך!
22/09/2017 | 09:49
1
88
 
כן, אחת לתקופה וואנס מראים את מספר המטוסים, שבנייתם הסתיימה והם כבר טסים.
מאחר ובממוצע יש יותר ממטוס אחד ליום, שמתווסף לרשימה, יכול כל אחד לעשות את החשבון, מתי יגיעו לעשרת-אלפים (!) מטוסים של וואנס הטסים כבר.
אם ניקח בחשבון שבסה"כ טסים היום בסביבות 50000 (חמישים אלף(!) ) מטוסים בנויים ע"י חובב, בעולם, עולה מכך כי כעשרים אחוז מהם הם מטוסים שיוצרו מקיטים של וואנס.
כדאי גם לשים לב למספר מטוסי RV12, שהם מטוסי LSA שכבר טסים. אני מעריך כי כמות כפולה מזאת של קיטים נמכרו ללקוחות וזה אומר כי מטוס זה הולך להיות להיט בין מטוסי ה- LSA.
לצערי, עדיין לקוחות בארץ לא הפנימו כי זהו מטוס זול יותר והרבה פחות עדין מהמטוסים האירופיים באותה קטגוריה.
שנה טובה
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'אפשר תמונה?'
אפשר תמונה?
22/09/2017 | 10:32
76
לצפיה ב-'קסדות למסירה'
קסדות למסירה
21/09/2017 | 10:22
2
143
למסירה שתי קסדות המיועדות לשימוש עם אוזניות ומתאימות לטיסה במטוסים הדורשים קסדה.
הקסדות היו בשימוש במשך כמה שנים, בתקופה שבה גם אולטרלייטים עם תא טייס סגור היו מחוייבים בקסדה. 
הקסדות אמנם ישנות, אבל ה- Price performance שלהם הוא אינסופי, היות ומחירן הוא אפס...
 
ניתן לפנות אלי בפרטי ולקבל אותן.
 
רפי
לצפיה ב-'תסתכל בפרטי '
תסתכל בפרטי
22/09/2017 | 13:53
1
31
לצפיה ב-'שלום לך אשמח מאוד לקסדות'
שלום לך אשמח מאוד לקסדות
22/09/2017 | 21:00
20
לצפיה ב-'מה דעתכם על ה"מעשר" של FNA'
מה דעתכם על ה"מעשר" של FNA
19/09/2017 | 21:42
1
221
לקוחות יקרים,
ראשית אברך את כולכם בשנה טובה פורייה והכי חשוב טיסות בטוחות.
לצערי איני איש בשורות היום.
לאור פעולות רת"א  אשר מכבידות ומעמיסות עלינו החברות ומכוני הבדק . טייסים. בעלי מטוסים וכל מי שצריך את שרותי רת"א הוצאות אשר איננו יכולים לעמוד בהם יותר. ורובם שלא בצדק בניגוד לחוק ובניגוד לסמכות המפקחים. דבר רע מאוד עובר על רת"א ולזה מסכימים הרבה מעובדי רת"א. משרד החוקר הראשי. וכמה מראשי רת"א לשעבר
והדרך היחידה לנסות להגיע לעבודה נורמלית עם רת"א היא כרגע רק הדרך המשפטית. וכידוע הדרך הזאת עולה כסף והרבה
לכן כדי לעמוד בדרישות הלא הגיוניות של רת"א ובכדי לשמור על הבטיחות בטיסה על אף פעולות רת"א ובכדי לאפשר לכל מפוקח רת"א חברות התעופה מכוני הבדק הטייסים ובמיוחד אתם הלקוחות לקבל שירות במסגרת החוק והתקנות ובכדי שמפקחי רת"א יתנהגו במסגרת סמכותם לפי החוק והתקנות ולא כמו חלק מהם כשריף במערב הפרוע אני נאלץ לחייב את לקוחותיי  בתשלום הבא. תשלום זה ישמש כקופה למאבק להכניס שפיות ועבודה לפי תקנות ברת"א בדרך  המשפטית או עם יועצים משפטיים אשר תסביר להם את מחדליהם. היום יש ברת"א קליקה שעובדת ביחד ומנסה ממש כך לסגור את התעופה הקלה. אחד מבכירי רת"א אמר לי שיש לו את הייעוץ הכי טוב בארץ מהמחלקה המשפטית. אך טעות גדולה בידו המחלקה המשפטית של רת"א רומסת ברגל גסה את התקנות והחוק.
       
קראו את מכתב איגוד טייסי ארקיע ותבינו כמה המצב הוא חמור. רת"א טוענת כי בשנים האחרונות ירדה כמות התקריות. לצערי בשנים האחרונות עם הפעלת מוסד האכיפה ברת"א בצורה אגרסיבית ולא תמיד לפי סמכות או לפי התקנות נוצר מצב שכל מפוקחי רת"א נמנעים מדיווחים. רת"א טוענת וזה מה שטען אחד מבכירי רת"א בשיחה אתי כי כמות האירועים בירידה אמרתי לו "אתה טועה כמות הדיווחים בירידה לא כמות האירועים"

מצטער טעות בידך ירדה כמות הדיווחים לא כמות האירועים. היום כל מפוקח רת"א מפחד לדווח כי מיד נוקטים נגדו בעיצומים המגיעים לעשרות אלפי שקלים ובמקרים מסוימים למאות אלפי שקלים.
היום נוצר מצב שבוא רוב המפוקחים לא ידווחו על אירוע כי גם אם נעשתה טעות הרי ברור שרוב התקריות לא קורות בגלל כוונה בזדון אבל הפחד מפני רת"א גובר על חובת הדיווח למה שמפוקח ידווח אם בסופו של תהליך הוא יחטוף ולא משנה אם זו התלייה או עיצום כספי או איבוד מקום עבודתו.
וכך כולנו ניזוקים ולמוד מתקריות יורד והבטיחות נפגעת והגורם לכך הינו רת"א

לכן מפוקח רת"א נמנעים מלדווח וכתוצאה מכך לא לומדים מתקריות כמו שחונכנו בתעופה ותקרית שחוזרת שבעבר ידענו עליה וידענו להתמודד אתה, היום הינה סוד שאיש אינו יודע על כך ובטיחות הטיסה יורדת באופן משמעותי. ואת זה אומרים(קראו את המכתבים המצורפים) גם איגוד טייסי ארקיע וגם איגוד חברות התעופה "אבד האימון ברת"א כרגולטור" "רת"א פוגעת בבטיחות הטיסה" לא רק אני אומר את זה אלה גדולים ומקצועיים ממני.
בואו נעזור אחד לשני שלא בסופו של יום נהייה תלויים אחד ליד השני. מעשר זה הינו להביא את רת"א בדרך של הבנות או בדרך משפטית לעבוד לפי התקנות שהיא קבעה. ולכן מעשר זה יוטל ויכנס לפועל מתאריך ה-.1.10.2017(המילה מעשר הינה פשוטה רק כוהנים ולוים המעמד המורם מעם יכלו ליהנות ממעשר. וכיום המורמים מעם היועצים המשפטיים ועורכי הדין רק הם ייהנו מכסף זה)
1.  "מעשר רשות תעופה אזרחית טיסות"  40ש"ח אשר יתווספו לכל טיסה. כולל הטסת נוסעים בשכר חניכים וטייסים פרטיים
2. לכל המטוסים אשר מתוחזקים במכון הבדק על כל ביקורת ותקלה תוספת של 1.5 שעות "מעשר רשות תעופה אזרחית כשירות אווירית".
אני מקווה שנוכל  בגבייה זו לעמוד בעליות אשר מפילה עלינו רשות התעופה האזרחית ללא הצדקה, לשמור על עסק חי ונושם ובמיוחד על אף רת"א בטוח לטייסים לטיסות ולנוסעים.

מצורף מכתב אשר יצא לרת"א ולכל המכובדים בארץ אשר מבהיר את המצב הבלתי אפשרי שנקלענו לו. המכתב הוצא על ידי איגוד חברות התעופה ומכוני הבדק. וכן מכתב שיצא מאיגוד טייסי ארקיע.
לאחרונה הוקם גוף שאני יזמתי את כינוסו הראשון אך גוף זו הינו גוף המאגד את חברות התעופה פרק 12 ואת מכוני הבדק. גוף זה הינו מבורך אך מאגד בתוכו אינטרסים שאינם תמיד עולים עם כל המפוקחים האחרים.
לדעתי צריך להקים גוף  הרבה יותר גדול שיכיל בתוכו את כל מפוקחי רת"א. חברות מכוני בדק טייסים מדריכי טיסה בעלי מטוסים ואם שכחתי גוף כלשהו אשמח לשמוע. לכן אני מודיע בזאת כי תוקם עמותה אשר שמה יקרא "מפוקחי רת"א"(או אם יש שם אחר שאתם יכולים להציע אשמח מאוד) גוף זה יעסיק יועץ משפטי בשכר אשר יקבל כל פנייה של מפוקח יבדוק האם רת"א פעלה בסמכות ובהתאם לתקנות. אם רת"א פעלה בסמכות ובהתאם לתקנות אנו נגבה את רת"א כי בתקנות חייבים לעמוד. אם רת"א לא פעלה לפני התקנות ולא בסמכות האיגוד יפעל וינסה בטוב ובנועם להבהיר את הנושא עם רת"א באם לא יצלח הדבר נעשה כל מהלך שנתון לנו במסגרת החוק כדי לפתור כל עניין שנעשה שלא כדין. כל הסכום שיגבה ע"י החברה  במסגרת "המעשר" ואני מקווה שחברות אחרות ילכו בעקבותיי ישמש קודש לנושא זה. ואם יצטרפו מספיק חברים לעמותה זו ונגבה 300ש"ח לשנה מחבר ויתייתר "המעשר"  אנו נבטל  "מעשר" מידית.
אנא קבלו צעד זה בהבנה זה לטובת התעופה הכללית בארץ. וכמו שידעתי לחדש ליזום ולרגש את הטייסים בחידושי התעופה על אף כל הרגליים שחלק מאנשי רת"א נעצו בתהליכים. נדע ביחד להתמודד עם הרוח הרעה הנושבת מרת"א לשנות אותה לטובת התעופה והבטיחות בטיסות כי הרבה מאנשי רת"א הם אוהבי תעופה ועוזרים ועושים את תפקידם על הצד הטוב ביותר רק את אלו שמשרים את הרוח הרעה צריך ללמד אותם חוק ותקנות ומה תפקידו של משרת ציבור
טפסי הצטרפות תקנון ואסיפה ראשונה יפורסמו אחרי החג.

בברכת חג שמח
מנכ"ל FNA
לצפיה ב-'לפני כשנתיים, אספתי את נציגי כל ארגוני המשתמשים הספורטיביים'
לפני כשנתיים, אספתי את נציגי כל ארגוני המשתמשים הספורטיביים
20/09/2017 | 18:01
115
הדואים, האולטראלייטים, אגודת התעופה הכללית ואי איי איי ישראל, אצלי בבית לפגישה, אשר הנושא שלה היה: בניית קואליצה של המשתמשים האוויריים הספורטיביים.
מטרתי הייתה לאחד כוחות נגד הרמסנות והכוחנות של רת"א הנוהגת בשיטת "הפרד ומשול".
הרעיון היה כי כאשר מישהו מאחד הארגונים שמניתי, נפגע ממעשה או מחדל של רת"א, הנפגע יהיה מיוצג ע"י גוף גדול ועצום, שרת"א לא תוכל להתעלם ממנו.
בפגישה כולם דיברו "כמה שרת"א בסדר" ו"שכל מה שמבקשים מרת"א, מקבלים" ובקיצור "הכל דבש".
והנה עולים וצפים הדברים האמיתיים. חבל שרת"א כל כך הצליחה בפעילותה ל"הפרד ומשול" בין ארגוני המשתמשים.
נקווה כי השנה הקרובה תביא לנו בשורות משמחות גם מרת"א.
שתהיה לכולנו שנה טובה, שנת פעילות תעופתית עשירה ובטוחה ושכל אחד מאיתנו יצבור יותר שעות מאשר בשנה המסתיימת.
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'שנה טובה לכולם'
שנה טובה לכולם
20/09/2017 | 17:44
73
לצפיה ב-'איך מנוע רדיאלי פועל?'
איך מנוע רדיאלי פועל?
18/09/2017 | 07:58
6
182
כולנו מכירים את המנועים "השמנים" העגולים המעטרים מספר מטוסים (בדרך כלל ישנים) - המנועים הרדיאליים.
אני מניח כי רובינו מכירים את עיקרון הפעולה של מנוע טורי (אם מלימודי הטייס או מלמודי הנהיגה).
מצורפים שני לינקים לסרטונים המסבירים בצורה יפיפיה (לדעתי) את עיקרון הפעולה של המנוע הרדיאלי:
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'באמת סירטונים נהדרים'
באמת סירטונים נהדרים
19/09/2017 | 01:02
5
79
תודה שחלקת!
לצפיה ב-'לו היית בפיסאבווק'
לו היית בפיסאבווק
19/09/2017 | 12:12
4
100
היית רואה לפני כמה ימים.
לצפיה ב-'לא שווה לי'
לא שווה לי
19/09/2017 | 19:11
3
94
לצפיה ב-'אני מסדר לך הצטרפות חינם'
אני מסדר לך הצטרפות חינם
19/09/2017 | 20:00
74
כך שזה לא יהיה עניין של שווה או לא.
ממילא תפוז גם מקושר לפיסאבוק, עובדה ידועה שלתפוז גם יש דף פיסבוק
אם תעשה חיפוש קליל בגוגל, תגלה שכל תפוז בשליטת פיסבוק.
לצפיה ב-'כאחד שהיה בעבר דיי פעיל פה אני חייב לציין שההבדל מהותי'
כאחד שהיה בעבר דיי פעיל פה אני חייב לציין שההבדל מהותי
20/09/2017 | 10:08
1
91
במיוחד שכיום אנחנו יותר ויותר מתחברים לרשת מהסמרקפונים שבהם הממשק של הפייסבוק הרבה יותר נוח מאשר הדפדפן הרגיל
כל שכן בנושא שיתוף תמונות וסרטונים
לצפיה ב-''
20/09/2017 | 17:37
9
לצפיה ב-' שנה טובה וחג שמח '
שנה טובה וחג שמח
19/09/2017 | 14:16
16
 
חג שמח לגולשי האתר
 
שנה טובה ומתוקה
שכולנו נכתב ונחתם לחיים טובים ולשלום 
 
בברכה 
לצפיה ב-'גלגל של מטוס ארקיע נשרף בנחיתה באילת'
גלגל של מטוס ארקיע נשרף בנחיתה באילת
18/09/2017 | 22:36
199
השדה סגור, כל הנוסעים ירדו....

נשאלת השאלה, כמה זמן הatr שאחריהם ישאר מרותק צפונית לעובדה? אשמח לתשובה מהירה, אשתי והילדה במטוס הזה.
לצפיה ב-'שנה טובה לכולם!'
שנה טובה לכולם!
18/09/2017 | 22:17
1
130
לצפיה ב-'שנה טובה וכל טוב.'
שנה טובה וכל טוב.
20/09/2017 | 14:46
21
לצפיה ב-'כישלון מנוע ומתיחת הגלישה'
כישלון מנוע ומתיחת הגלישה
17/09/2017 | 21:49
190
סתם רענון, שלא נדע.
לצפיה ב-'Check בעיט תעופה שדה תימן'
Check בעיט תעופה שדה תימן
16/09/2017 | 10:46
254
שלום,
אני חושב על לעשות check בעיט תעופה שדה תימן
עד היום טסתי רק בהרצליה
יש המלצות על מדריך ?
איזה צי מטוסים יש להם ?
הם מאפשרים השכרה של מטוס ללילה ? לדוגמא טיסה לאילת וחזרה יום לאחר מכן..
תודה
לצפיה ב-'טייס ליום אחד'
טייס ליום אחד
13/09/2017 | 22:16
8
256
האם יש הבדל בטיסה חד פעמית אם זה ססנה או אולטרה לייט? אם כן מה ההבדל? מלבד המחיר כמובן... הבנתי שהססנה יכול לטוס הרבה יותר גבוה אבל האם זה ממומש בטייס ליום אחד? והאם טייס חד פעמי מרגיש בהבדל? בקיצור.. למי שלא מתכנן להמשיך עם זה אלא רוצה טעימה מהטסת מטוס... שווה לשלם יותר בשביל לטוס בססנה?
 
תודה לעונים
לצפיה ב-'טייס ליום אחד'
טייס ליום אחד
14/09/2017 | 09:22
4
205
שלום,
הגדרת יפה את החוויה המתבקשת  "טייס חד פעמי".
לטעמי ומנסיוני טיסה באז"מ תהיה הרבה יותר מעניינת ובתקציב (ובגובה) נמוך יותר.
 
אבי
לצפיה ב-'תודה, זה מעניין יותר כשזה יותר נמוך?'
תודה, זה מעניין יותר כשזה יותר נמוך?
14/09/2017 | 09:32
3
179
חשבתי הפוך ��
לצפיה ב-'מסכים עם אבי'
מסכים עם אבי
14/09/2017 | 09:46
1
185
טיסת חוויה חד פעמית עדיפה באז"מ על פני ססנה. נכון שיש ימים עם ראות טובה במיוחד, שבהם יפה לראות הכל מגבוה, אבל בדרך כלל, ובוודאי לחווית טיסה ראשונה, כאשר טסים נמוך יותר רואים טוב יותר את פרטי הנוף על הקרקע, והטיסה מעניינת יותר.
גם אם אתה דווקא רוצה לטוס גבוה, אין שום בעיה לטוס עם אז"מ בגבהים שבדרך כלל ססנות טסות. רק צריך לתאם זאת מראש עם הטייס, אבל כאמור, לטיסת חוויה ראשונה לא הייתי מתעקש על זה.
 
רפי
לצפיה ב-'תודה לשניכם!'
תודה לשניכם!
14/09/2017 | 09:57
129
עניתם לי בפירוט ובבהירות ועזרתם לי מאוד!
לצפיה ב-'זה עניין של השקפת עולם - תרתי משמע...'
זה עניין של השקפת עולם - תרתי משמע...
14/09/2017 | 11:37
102
לצפיה ב-'ומה הפרש המחיר?'
ומה הפרש המחיר?
16/09/2017 | 10:38
2
139
ביום יפה, בגובה רב יותר, רואים רחוק יותר.
במטוס עם 4 מוושבים, תוכל להביא עוד שני ילדים (גם מבוגרים עם ראש של ילדים, כמו שאצלינו)
לצפיה ב-'לפי המחירים שאני שמעתי'
לפי המחירים שאני שמעתי
17/09/2017 | 18:09
113
טיסה באז"מ מסוג טקסן (2 כסאות) עולה עם מדריך 1250 ₪ ואילו טיסה ב-172 עם 4 כסאות עולה 1260 ₪. אז תעשו חשבון מחדש.
לצפיה ב-'יאיר ברשותך תיקון קל...'
יאיר ברשותך תיקון קל...
20/09/2017 | 10:18
47
בטייס ליום אחד כאשר נותנים למישהו שאין לו רישיון טייס/מתלמד להטיס בעצמו את המטוס תחת פיקוח של מדריך טיסה אסור להעלות נוסעים/מצטרפים במטוס
רק המדריך ובעל השמחה יכולים לעלות לאוויר
ולכן ניתן לבצע את הטיסה בבית ספר שמחזיק ססנה 152 ואז המחיר יכול להיות יותר זול דווקא בססנה
לצפיה ב-'ניהול כושל של דלק'
ניהול כושל של דלק
12/09/2017 | 19:14
15
265
סתם שתדעו.
דעתכם לנושא תתקבל בברכה.
לצפיה ב-'מעניין מאד'
מעניין מאד
13/09/2017 | 08:48
13
152
במיוחד, חשבתי שהמשפט הזה: "מעניין שחניכי טייס אחראים רק לאחוז זעיר של תקריות, כשני אחוז." האם זה מצביע על כך שעם הזמן והבטחון המנצבר, תסמונת האגו וה"לי זה לא יקרה" גובה קורבנות? "מחליקים" פינות?
לצפיה ב-'על הסטטיסטיקה'
על הסטטיסטיקה
13/09/2017 | 14:47
12
147
1. אם נבין ש-student pilots מבלים את רוב טיסות הסולו שלהם באזורי האימונים ובהקפה, ואת מיעוטן בטיסות ניווט (שגם הן לא ממש לשדות רחוקים במיוחד, אלא כאלו הממלאים את דרישות החוק המזעריות), הם לא יטוסו כשמזג האוויר ממש לא טוב (מפחית צורך בשינוי יעד בזמן טיסה), ויעברו טרום הניווט על התכנון במפורט עם מדריך הטיסה שלהם (כולל מתי יתדלקו), אז מובן שאם טייס פרטי יעשה את כל זה, גם שיעור טעויות ניהול הדלק של הטייסים הפרטיים יקטן.
 
2. השאלה הראשונה שעליך לשאול - מה שיעור טיסות הסולו של תלמידי טיסה מכלל הטיסות (ומכלל שעות הטיסה). למשל, כדוגמא (שאינה מבוססת על שום נתוני אמת), אם תלמידי טיסה בסולו הם אחוז אחד מהטיסות אבל שני אחוז מהתאונות, הרי שהם מיוצגים יותר מחלקם בטיסות. רוצה לומר - המספר שני אחוז כשלעצמו אומר מעט מאוד. מינימום שעות הסולו לרישיון פרטי הן 10 שעות סך הכל (למרות שלא לכולם הוא מספיק). חסרים נתונים על מנת לתמוך בקביעתך.
 
3. יש ספר מצויין שנקרא The Killing Zone - How and Why Pilots Die, המסמן את ניסיון הטיסה בין קבלת הרישיון לבין כ-350 שעות כאזור מסוכן בו טייסים מועדים יותר לתאונות. הוא מנתח את סוגי התאונות, מביא דוגמאות לתאונות ותקריות מכל אחד מסוגים אלו. ממליץ בחום לכל מקבל רישיון.
לצפיה ב-'האם למישהו יש את הספר הנ"ל- the killing zone למכירה?'
האם למישהו יש את הספר הנ"ל- the killing zone למכירה?
13/09/2017 | 15:54
1
66
לצפיה ב-'אפשר לקנות באמאזון'
אפשר לקנות באמאזון
13/09/2017 | 17:33
101
לי יש המהדורה הקודמת. ניתן לקנות את המהדורה החדשה כספר אלקטרוני.
לצפיה ב-'תחום הסכנות'
תחום הסכנות
14/09/2017 | 06:43
9
114
אני היכרתי עד היום את תחום הסכנות כעומד על 150 שעות פלוס מינוס מהוצאת הרישיון בו הטייס רוכש ביטחון עצמי מופרז ולוקח סיכונים שטייס ותיק ומיומן יותר לא יקח.
בנוסף, צריך להזכיר את אחריות המדריך גם לניהול הדלק, "מעבר לכתפו" של החניך. סיבה טובה מדוע אחוז התאונות בתחום ניהול הדלק בין החניכים נמוך.
לצפיה ב-'אוכל להביא סריקה של קטע מהספר בשישי'
אוכל להביא סריקה של קטע מהספר בשישי
14/09/2017 | 09:43
2
96
כעת אני לא בבית והוא לא מונח לפני.
 
אכן, אני מסכים שלמדריכי הטיסה יש חלק בשיעור תאונות הדלק הנמוך בקרב חניכים (התייחסתי לכך גם בהודעתי עליה הגבת).
לצפיה ב-'אני מוצא '
אני מוצא
14/09/2017 | 15:25
1
92
את השיחה מאד מעניינת ומודה למשתתפים על התובנות שהם חולקים. בנושא המדריך "מעבר לכתפו" של החניך, זאת בהחלט סיבה מובנת, אני שואל את עצמי (ואתכם) האם מדריכים פחות מעורבים בתאונות מהסוג הזה כאשר הם טסים לבד (כלומר, כאשר הם לא מחנכים תלמיד)? האם (אולי) האחראיות על חיי תלמיד חסר נסיון גורמת להם להיות יותר זהירים מאשר כאשר הם טסים לבד?
אני יכול לתאר לי שאולי אין פילוח כל כך עדין של הנתונים, אבל מעניין מה המחשבות שלכם...
לצפיה ב-'כשקיבלתי את רשיון ההדרכה, המדריך הראשי בבית הספר דאז'
כשקיבלתי את רשיון ההדרכה, המדריך הראשי בבית הספר דאז
14/09/2017 | 16:57
139
הכניס אותי למשרד לשיחה, ומשפט אחד שלו נחקק לי בזכרון עד היום
: Mike, always remember this, every one of them will try to kill you
אז כן כשמדריך טס עם חניך, הוא צריך גם לשים לב לכל מה שקורה בשמים מסביב, לשים לב למנוע, לדלק ושאר המערכות, ולהיות מוכן לטעויות שהחניך יכול לזרוק עליו בכל רגע נתון.
כשאתה טס לבד יש גורם אנושי אחד פחות, אחד שלא כל כך מיומן עדיין, שיורד מהמשוואה ומשאיר אותך עם פחות סיכויים להפתעות. וזה בהחלט יכול לגרום למדריך להיות יותר שאנן בטיסות סולו.
האם יש סטטיסטיקה שמוכיחה את זה לא ידוע לי, אבל זה בהחלט סביר.
לצפיה ב-'הנה הגרף מהספר'
הנה הגרף מהספר
16/09/2017 | 03:00
5
127
כמות תאונות קטלניות לפי ניסיון הטייס.
לצפיה ב-'טל, נראה ששנינו צדקנו,'
טל, נראה ששנינו צדקנו,
17/09/2017 | 12:13
4
60
אזור ההרג משתרע מחמישים עד שלוש מאות שעות, כדבריך.
שיעור התאונות הקטלניות הגבוה ביותר נמצא באזור ה-150 השעות, כדברי.
לצפיה ב-'ובנוסף'
ובנוסף
17/09/2017 | 18:22
44
נראה שהוא הוציא מהסטטיסטיקה את מדריכי הטיסה - הרי הוא מתייחס רק לטייסים פרטיים ותלמידי טיסה בסולו (הספר, לפחות במהדורתו הראשונה, נכתב לפני שהיה רישיון טייס ספורטיבי).
לצפיה ב-'לא חושב שזה נכון'
לא חושב שזה נכון
18/09/2017 | 20:05
2
57
מאוד נחמד לי לחשוב שהנה, עברתי את ה-300 שעות לפני שנים, אני אדם שקול ובטוח, אני מחוץ לתחום הסכנה.
 
אבל - לגרף הזה יש בעיה אינהרנטית. הוא רק מראה כמה תאונות היו בכל טווח שעות ניסיון שהיה לטייס. חסר לי עוד גרף: מה התפלגות הטייסים בהתאם לשעות הניסיון שיש להם? מדובר בטייסים פרטיים, לא מקצועיים - ויש פשוט הרבה יותר טייסים פעילים עם 200-300 שעות מאשר עם 900-1000 שעות. אז איך יראה הגרף של התאונות, כשהוא מנורמל למספר הטייסים בכל טווח ניסיון, או מספר השעות שמבוצעות בפועל על ידי טייסים בכל טווח כזה?
 
יש ניסיונות לנתח את זה - והתוצאות די בברור מראות ש"אזור ההרג" שונה לגמרי ממה שמוצג פה.
הנה ניתוח אחד - אם מסתכלים על הגרפים בעמוד 8, אפשר לראות שהסיכוי לתאונה קשה/פטאלית עולה בצורה תלולה ממאה שעות ניסיון עד בערך 500 שעות! ואז הירידה היא מתונה - ולמעשה אם משווים את שיעור התאונות של טייס עם 200 שעות, הוא נמוך בהרבה מטייס עם 500 שעות, ולמעשה רק טייס עם קרוב ל-2000 שעות "חוזר" לאותו שיעור תאונות.
 
מה שאני למד מזה - רוב רובם של הטייסים הפרטיים (אלה עם פחות מאלפיים שעות) עדיין נמצאים בתחום המסוכן. לשכנע את עצמנו אחרת לא תורם לבטיחות.
 
ראיתי גם שה-FAA מתייחסים ספציפית לספר הזה:
 
Craig (2001) proposed that such a killing zone does indeed exist, and that it spans the range of approximately 50 to 350 total flight hours. Unfortunately, his analysis relied solely on accident frequency counts, which fails to control for the number of nonaccident pilots having equivalent TFH. The use of accident rates solves that problem by dividing the number of accident pilots by the number of non-accident pilots in each bin of our TFH frequency histograms.
לצפיה ב-'מעניין. גם להגדר מכשירים יש משקל.'
מעניין. גם להגדר מכשירים יש משקל.
19/09/2017 | 09:55
20
לצפיה ב-'הסטטיסטיקה'
הסטטיסטיקה
20/09/2017 | 03:54
33
הסטטיסטיקה בספר עומדת על כרעי תרנגולת רעועים למדי, היא לא תעמוד ברמה מדעית של ניתוח סטטיסטי. אכן אחת ההנחות היא שיש מספר שווה של שעות המוטסות מדי שנה בכל אחת מהקטגוריות (מה שאינו המצב).
 
בכל מקרה, לרישא של דבריך, הטענה אינה שאחרי 350 שעות אתה בטוח וטוב לך. הטענה היא שההסתברות לתאונה גבוהה יותר קודם לכן (או, אם לדייק, שמקרי תאונות רבים יותר קרו לטייסים בעלי ניסיון נמוך יותר).
 
לעניין המחקר שאליו קישרת, גם אליו יש לי טענות - הם מדברים על הסתברות לתאונה לטייס לשנה, במקום הסתברות לשעת טיסה... למשל, ייתכן שלטייסים בעלי 200 שעות יש הסתברות נמוכה יותר של תאונות לשנה מאחר והם טסים הרבה פחות.
 
בכל מקרה, הספר מבחינתי מומלץ לא בגלל ניתוחיו הסטטיסטיים (שגרמו לי לעשות "לא" עם הראש תוך כדי קריאה עד שהתעייפתי), אלא בגלל הדיון בגורמי תאונה אפשריים, דוגמאות ל"כמעט ונפגע" ועצות שלא יסולאו בפז.
לצפיה ב-'תודה על התרגום'
תודה על התרגום
14/09/2017 | 22:53
91
לדעתי היית צריך לתרגם את המקור, ולא את הכתבה שמפנה למקור.
הדבר הכי חשוב שם זה ההמלצות שלהם - לא שיש שם משהו שלא אמור להיות ברור מאליו לכל טייס, אבל בכל זאת הם הצליחו לפרוט לשמונה נקודות מה שהייתי מסכם בשאלה אחת - בטוח שיש מספיק דלק?
לצפיה ב-'Now there is the RV-12iS!'
Now there is the RV-12iS!
14/09/2017 | 07:50
200
למי שמתעניין ברכישת מטוס LSA, אני חושב כי הפרסום המצורף יכול להיות יותר ממעניין:
The RV-12 took the E-LSA market by storm in 2008.  Today, over 1,000 kit starts have been sold with well over 500 flying RV-12s in both the homebuild E-LSA and factory built S-LSA form.  Van's Aircraft is now offering the Rotax fuel injected 912iS as an engine option for both the E-LSA & the S-LSA models. Benefits of Rotax's latest 912 Series power plant:
Improved fuel economy, range and climb rate
Easier installation
Easier maintenance: no carburetor balancing and CAN error diagnostics
Extra electrical power available allows more lighting and NAV equipment options for flight schools
 
כדאי לשים לב כי ניתן לרכוש את המטוס בשלוש גרסאות:
א. S-LSA - מטוס קנוי מושלם , מוכן לטיסה
ב. E-LSA - מטוס שצריך לבנות עפ"י (בדיוק) התוכניות של היצרן (ואסור לעשות שינויים!)
ג. ABE-LSA - מטוס בנוי ע"י חובב, חייבים לבנות יותר מ- 51%, אך מותר לשנות עפ"י העדפות הבונה (עם כל המגבלות המתבקשות)
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'לימוד עצמי לתאוריה'
לימוד עצמי לתאוריה
11/09/2017 | 16:02
7
201
שלום,
אני מעוניין להתחיל מתישהו בחודשים הקרובים לימודי טיסה.
לבינתיים, החלטתי לנצל את הזמן וללמוד לבד באמצעות שני ספרים שפורסמו ע"י הFAA (PHAK ו- AFH), וכמובן, אינסוף סרטוני הדרכה (טובים יותר וטובים פחות) ביוטיוב.
אבל, ופה נתקלתי במחסום - בסופו של דבר יש שיקולי ניצול יעיל של מעט הזמן הפנוי... והבעיה העיקרית - אין לי מושג מהו הידע הנדרש לבחינות.
שלא תבינו לא נכון, אין לי כוונה "ללמוד לבחינה" אלא באמת לדעת ולהבין נושא מסויים, אבל, זה מוביל אותי למצב שאני מתעמק המון בנושא מסויים, מה שבסופו של דבר מוביל לאי למידה של נושא אחר.
 
אז בעניין זה אשמח לתשובות על מספר שאלות:
1. מה הידע הנדרש למבחני רשיון פרטי (תעופה כללית; לא אז"מ)... בשלב זה לא רוצה למצוא את עצמי מתעמק בחומר ברמת ATPL .
 
2. האם רת"א פירסמה אי פעם מבחנים לדוגמא?
האם מישהו אי פעם ביקש את פרסומם של מבחנים אלה?  (ככל הידוע לי, בתור גוף ציבורי\ ממשלתי הם נדרשים לפרסם מידע שכזה... כמו שאר הלשכות המקצועיות - רו"ח עו"ד וכד').
 
3. האם כדאי ללמוד ממבחנים של רשויות תעופה בחו"ל (ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, אנגליה), כמובן בנושאי תעופה ולא בנושאי רגולציה מקומית?
 
תודה על תשובתיכם
לצפיה ב-'לדעתי כל מה שקשור בתפעול מטוס, תרגילים באויר לרשיון'
לדעתי כל מה שקשור בתפעול מטוס, תרגילים באויר לרשיון
11/09/2017 | 17:08
192
פרטי, המראות ונחיתות, מז״א, ידע כללי על חלקי המטוס, משטחי היגוי והפיסיקה הבסיסית הקשורה לעילוי משקל דחף וגרר...כל אלה יהיו זהים אם תלקט ממידע נגיש בארה״ב.
בישראל מה שיהיה יחודי לארץ הוא ספר החוקה, המפות בארץ ואופן הנווט, הנדבר ברדיו והידע לרשיון הרדיו טלפון שאינו נדרש בארה״ב.
אם באפשרותך להקדיש 3-4 שעות קריאה ביום למשך שלושה חודשים, גם אם זה יתפרס על תקופה ארוכה יותר יניבו
תוצאות מספקות.
בעיקרון מדריך הטיסה שלך יפנה אותך לחומר שעליך לקרוא לקראת כל שיעור, אם זה שיעור קרקע או מעשי באויר.
לצפיה ב-'מבחני תיאוריה'
מבחני תיאוריה
12/09/2017 | 15:40
2
144
עידן שלום,
מניסיוני ממבחני רת"א השאלות לא תמיד משקפות את הידע בנושא הנבחן לגופו של עניין, אלא ציפייה לדרך חשיבה מסויימת בפתרון השאלות ושלילת תשובות אחרות בעלות "מוקשים" מסוגים שונים ומשונים.
כמו כן, לא ידוע לי על פירסומים של מבחני תיאוריה.
לפיכך, מעבר ללימוד לצורך העשרת הידע האישי, אני ממליץ מאוד להרשם ללימוד ייעודי דרך אחד מהמדריכים שמעביר קורסים למבחני התיאוריה או דרך "שירגל".
כך תקבל הכוונה ספציפית לאופן שבו יש להתכונן למבחנים אלה, כולל פתרון השאלות.
לצפיה ב-'מבחנים'
מבחנים
12/09/2017 | 18:07
1
125
אם כך המצב די עצוב....כרגיל, הבחינות בוחנות יכולת שינון (איתור מוקשים) ולא הבנה של החומר.
 
לעת עתה אני פשוט אמשיך ללמוד מהמקורות הקיימים, בבוא העת אני כבר אבחן איך להתכונן לבחינה.
 
שאלה נוספת - בבחינת ספר פתוח, על איזה מטוס ודגם מדובר?
כל אחד על הדגם הספציפי עליו הוא לומד, או שיש ספר אחד שכולם נבחנים לפיו (ססנה 152?)
לצפיה ב-'ספר פתוח- כל אחד על המטוס הספציפי עליו הוא לומד.'
ספר פתוח- כל אחד על המטוס הספציפי עליו הוא לומד.
17/09/2017 | 19:58
22
לצפיה ב-'2 הסנט שלי '
2 הסנט שלי
13/09/2017 | 08:56
140
ראשית, בהצלחה רבה. אתה עושה חכם שאתה מתחיל את התיאוריה בזמן - אל תיתן לזה לעכב אותך במהלך הקורס.
הייתי באותו מקום בדיוק כפי שאתה מתאר. ממליץ מאד לפנות למשה צינס. הוא מדריך מעולה לתיאוריה שנותן את הגמישות של לימוד יחסית עצמי, בכיוון שאתה מחפש. משלב חומרי לימוד שבאמת נותנים בדיוק את הידע הדרוש יחד עם מבחנים שיעזרו להבין את הראש של רת"א. אמנם זה יעלה לך כמה אלפי שקלים בסך הכל אבל אם תדע להשקיע וללמוד עצמאית מהחומר שלו (ולהשלים נקודות ממוקדות של חוסר הבנה מהאינטרנט וכו') זה יעלה לך זול בהרבה משירגל, תבין ולא סתם תשנן מבחנים, תחסוך זמן יקר ותהיה ממוקד בדיוק בחומר הדרוש. 
בסוף עלות לימוד יעיל של תיאוריה היא חלק אינטגרלי מעלויות הקורס שעליך לחשב. הרצון לחסוך ברור, אך לדעתי שווה להשקיע כמה אלפים בודדים- אחוז קטן יחסית לעלות הקורס- ולהיות ממוקד וחד בלימודי תיאוריה שאם תתקע איתם, לא תהיה ממוקד או לא תבין- זה יעלה לך הרבה יותר בסופו של דבר.
דבר איתי בפרטי אם תרצה.
לצפיה ב-'לא מזמן'
לא מזמן
14/09/2017 | 16:09
94
הסבתי רשיון אמריקאי לישראלי, ולכן אוכל אולי לעזור ע"י השוואה רלוונטית לשאלה שלך  על חומר הלימוד והמבחן של ה FAA מול זה של רת"א.
 
גם רת"א וגם ה FAA אינם מפרסמים את המבחנים (או את בנק השאלות) שלהם "סתם ככה". הם כן מפרסמים את הנושאים (מעין "סילבוס"), אבל אתה לא יכול לנחש רק מזה איך השאלות נראות, על מה הן שמות דגש, או כמו שמישהו אמר בשרשור מה "הראש של רת"א" (או של ה FAA, לצורך זה).
גם בארה"ב וגם בישראל אתה יכול להשיג את בנק השאלות בתשלום (לא יודע איך החומר עובר מראשות התעופה למי ש"מוכר" את המידע). גם בארה"ב וגם בישראל, הסיכוי לעבור את הבחינות בהצלחה מבלי לתרגל ברצינות את השאלות נמוך מאד. כלומר כן, צריך גם ללמוד איך לעבור את הבחינה, ולא רק להבין את החומר. אולי יותר נכון להגיד שהכרת השאלות שנשאלות בבחינה עוזרת לך להבין מה הדגשים ומה רמת ההתעמקות הנדרשת. כי גם אם אתה קורא ומבין כל מילה בנושא מסויים - סתם, לדוגמה, מטאורולוגיה - ואתה מבין כל פסיק שם, זה עוד לא אומר שאם ישאלו אותך באיזה גובה יווצר בסיס ענן בנתונים אתמוספריים מסויימים, זה לא יפתיע אותך (אם מעולם לא פתרת תרגיל כזה). וגם אם תפתור את השאלה נכון, כי אתה באמת מבין את החומר, זה ייקח לך הרבה יותר זמן מאשר אם פתרת כבר 10 שאלות כאלה. וכידוע, הבחינות מוגבלות בזמן (ובאמת שאין הרבה עודף זמן!)...
ה FAA עושה בחינה אחת בתיאוריה, ובה כלולים כל הנושאים (חוץ מרדיו) שאותם בוחנת רת"א. רת"א עושה 8 בחינות נפרדות על אותם נושאים. מכאן אתה מבין מיד שהעומק הנדרש ע"י רת"א הוא הרבה יותר גדול מזה הנדרש ע"י ה FAA. ומכאן אתה מבין שכנראה חומר לימוד אמריקאי לא יכין אותך ברמה הנדרשת למעבר המבחנים של רת"א. כמובן שהאוירודינמיקה לא תלוייה בשפה, גם המטוס והמנוע שלו לא משתניםת וכן הלאה... אבל העומק של רת"א גדול בהרבה. סתם לדוגמא, רת"א רוצה שתבין הרבה מאד פרטים על הפרופלור (גם פסיעה משתנה), ה FAA לא... רת"א רוצה שתבין תופעות מזג אוויר ספציפיות לאזור שלנו (בצדק), וה FAA דווקא שואל על תופעות ספציפיות להם. הידע הנדרש ב"ביצועי אנוש" בישראל שונה מאד מזה הנדרש בארה"ב. בישראל אתה כמעט יכול לעבור בחינת רופא אף-אוזן-גרון אחרי שעברת את הבחינה של רת"א, בארה"ב הם מתרכזים הרבה יותר בצד הפסיכולוגי של ביצועי אנוש (האם אתה טיפוס "מאצ'ו", האם אתה מוותר בלי מלחמה, ואיך לצאת מזה..).
הידע הנדרש בנווטת לאין-שיעור יותר עמוק ורחב בארץ!
 
בקיצור, אני מאד ממליץ להשיג את בנק השאלות של רת"א (באופן חוקי, כמובן). אני לא רוצה לציין שמות כאן, אבל כבר רמזו לך כמה רמיזות קודם, וקיים כל המגוון החל ממכללות לתאוריה עם שיעורים בכיתה ומורה ולוח עם טוש, דרך אתרים בהם אתה יכול לקנות קורס נפרד לכל אחת מהבחינות שאתה רוצה, וללמוד לבד בקצב שלך. המחירים, כמובן, בהתאם. קח בחשבון שאגרה לבחינה אחת עולה 220 ש"ח, וקורס אינטרנטי ללימוד עצמי לאותה בחינה עולה כ 500 ש"ח.
 
אין ספק שכל מה שתקרא, בכל שפה, ירחיב את אופקיך ויעמיק את הידע שלך. כולנו לומדים כל הזמן (כמו שהמדריך האמריקאי שלי אמר אחרי שעברתי את הבחינה המעשית: Now you have a license to learn). אבל אם אתה רוצה לעבור את הבחינות ביעילות, באיזה שהוא שלב אתה חייב להתכונן לשאלות שתשאל.
 
המון הצלחה!
 
לצפיה ב-'תודה רבה על התשובות'
תודה רבה על התשובות
14/09/2017 | 19:59
60
אהרן, תודה על החיזוק
פוג׳ו, תודה על התשובה המפורטת.

לאור התשובות אני מניח שכנראה באמת אתכונן בבוא היום ע״י אחד מהגורמים שציינתם.

לצפיה ב-' מומחים חדשים מחכים לשאלות שלכם '
מומחים חדשים מחכים לשאלות שלכם
12/09/2017 | 12:58
11
 
מומחים ואנשי מקצוע חדשים מחכים לכם בפורומים הבאים 
 
 
בפורום משפט פלילי תוכלו לשאול הכל על התחום ולקבל תשובות מעו"ד מומחה

בפורום טיפול זוגי תוכלו להתייעץ ולשתף בבעיות בזוגיות או בבניית זוגיות
 
בפורום ריפוי ותזונה טבעית תוכלו לדעת איך לרפא את גופכם בעזרת תזונה ואורח חיים בריא

בפורום השקעות נדל"ן בקנדה תוכלו להתייעץ לגבי כל סוגי ההשקעות עם עו"ד ישראלי וקנדי

בפורום שמאות מקרקעין תוכלו לשאול על מיסוי נדל"ן, תכנון ובנייה, תביעות מקרקעין ועוד

בפורום נזקי גוף ותאונות דרכים תוכלו לקבל ייעוץ משפטי לגבי כל סוגי נזקי הגוף והתאונות

בפורום אוטיזם- גישה ביו רפואית תוכלו לדעת איך מפחיתים את התסמינים של אוטיזם לפי עקרונות הרפואה המשלימה

בפורום מכירות ופיתוח עסקי תוכלו לשאול על מכירות b2b, פיתוח עסקי, הגדלת רווחים ועוד

בפורום משפחות מורכבות תוכלו לשתף ולהתייעץ בהכל אם אתם נמצאים בפרק ב' מעט מורכב 
 
בפורום דרכון פורטוגלי ידברו אתכם על הוצאת דרכון ואזרחות פורטוגלית-אירופאית
 
 
גלישה נעימה
 
לצפיה ב-'ביולי האחרון העלתי סרטון מופע מגושן אינדיאנה, '
ביולי האחרון העלתי סרטון מופע מגושן אינדיאנה,
12/09/2017 | 05:24
1
140
המגזין האינטרנטי AirshowStuff שלח לי לינק לסרטון שלהם מהקרקע של אותו מופע.

https://youtu.be/9NQiQUBa8do
לצפיה ב-''
12/09/2017 | 21:57
10
לצפיה ב-'מתחת לאף (ידיעת הארץ) - זהה את הישוב'
מתחת לאף (ידיעת הארץ) - זהה את הישוב
11/09/2017 | 07:46
2
277
ישוב פורח ככה סתם על הדרך
 
מציין שאני בעצמי לא זוכר בדיוק אבל זוכר את הנתיב של הטיסה
ככה שאפשר לאמת עם גוגל
 
בהצלחה!
 
 
לצפיה ב-'פדואל'
פדואל
11/09/2017 | 12:18
1
99
לצפיה ב-'כמובן...'
כמובן...
19/09/2017 | 17:05
26
משומה היה ניראה לי כמו אזור יער להבים
לצפיה ב-'הפגנה בהרצליה נגד תוכניות הבנייה בעיר'
הפגנה בהרצליה נגד תוכניות הבנייה בעיר
07/09/2017 | 22:08
395
ביום א' הקרוב, ה-10 בספטמבר, בשעה 18:30, תתקיים בהרצליה הפגנה, שמאורגנת ע"י תושבי העיר, נגד תוכניות הבנייה המגלומניות של צמד החמד כחלון - פדלון, שר האוצר וראש העיר. ראש העיר פועל בנמרצות בלתי מובנת נגד תושבי עירו, ע"י קידום תוכניות בנייה, שמשמעותן כמעט הכפלת מספר התושבים בעיר, הסובלת, כבר כיום, ממחסור חמור בתשתיות תחבורה ואחרות, ואשר חוות דעת מקצועיות קובעות, שהתוכניות הללו יביאו קטסטרופה וכיאוס.
בין השאר, מנסים שני המופלאים הללו לקדם את "תוכנית המסלול", שלפיה תיבנה שכונת מגורים בדיוק על המקום, בו פועל כיום שדה התעופה הרצליה. הכוונה היא לקדם את התוכנית באמצעות הותמ"ל, כלומר, במסלול "עוקף ועדות תכנון".
רצ"ב הזמנה להשתתף בהפגנה.
כל מי שטובת שדה התעופה לנגד עיניו מוזמן להצטרף ולהביע דעתו בקול רם.
 
דוד.
לצפיה ב-'ביקור בשדה דב - אגודת התעופה'
ביקור בשדה דב - אגודת התעופה
07/09/2017 | 13:54
7
337
תודה למארגנים ולמארחים!
לצפיה ב-'תדריך "יבש לפני רטוב"'
תדריך "יבש לפני רטוב"
07/09/2017 | 13:57
312
תודה לבר - (הצילומים באישור)
לצפיה ב-'הסבר ב Hi Level '
הסבר ב Hi Level
07/09/2017 | 13:58
271
לצפיה ב-'האמברייר החדש של עיט... בטח יגדל עם הזמן'
האמברייר החדש של עיט... בטח יגדל עם הזמן
07/09/2017 | 14:01
318
(עוד ידובר כאן "במסודר" אני מקווה :)
לצפיה ב-'וירידה לקרקע המציאות'
וירידה לקרקע המציאות
07/09/2017 | 14:02
327
תהנו
לצפיה ב-'תמונה מדהימה'
תמונה מדהימה
07/09/2017 | 21:59
1
124
לצפיה ב-'גראסיאס אמיגו'
גראסיאס אמיגו
09/09/2017 | 22:43
57
לצפיה ב-'שדה מצוין לתצפיות מבחוץ כמעט מכל כיוון. בקישור הגשרון ליד '
שדה מצוין לתצפיות מבחוץ כמעט מכל כיוון. בקישור הגשרון ליד
08/09/2017 | 20:39
177
לצפיה ב-'סימולטור 172 מכשירים מרושיין רת"א בחדרה '
סימולטור 172 מכשירים מרושיין רת"א בחדרה
08/09/2017 | 11:42
269
מספר שהסימולטור שהיה במגידו עבר למיקום מרכזי יותר בא.ת. חדרה
מנהל אותו בחור אמריקאיי לשעבר בשם ברוס - 052-3272323
מרושיין רת"א + English Proficiency
מחירים לשאול במקום (תגידו רון מקווה שלא יזיק
 

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ