לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'הסחות דעת קטלניות'
הסחות דעת קטלניות
19/02/2017 | 10:24
188
כמה נכון בימים אלו כשאפנו דחוף בתוך המפה הנעה או כל מכשיר דיגיטלי אחר והעיניים שלנו לא משוטטות קצת מחוץ לתא.
אשמח לקרוא הערות/הארות בנושא.
לצפיה ב-'תמונות מהטכס באום'
תמונות מהטכס באום
18/02/2017 | 15:40
1
256
לפני כמה ימים ניפתחה התערוכה של טבע ישראלי באו"ם
בתמונה מילות פתיחה ותודות בשם הצלמים
עוד תמונות בהמשך
 
התערוכה תוצג שם עד תחילת מרץ
ובהמשך לכנסת ועוד מקומות בארץ (ובחו"ל)
 
"יש לנו ארץ...  .." 
לצפיה ב-'תמונות יוצאות הפוך.. אבדוק בהמשך'
תמונות יוצאות הפוך.. אבדוק בהמשך
18/02/2017 | 16:59
103
לצפיה ב-'מתי השתנו כללי המשחק'
מתי השתנו כללי המשחק
17/02/2017 | 09:47
1
278
לפני מס שנים אסור היה לצלם ממטוס ואף בטיסה מסחרית העבירו צילומים לבדיקה בבטלון שדה.היום כולם מצלמים ומפרסמים בכל הרשתות.
לצפיה ב-'מתי?'
מתי?
18/02/2017 | 09:05
178
מאז שהבינו כי היום עם מנוע החיפוש של גוגל, עם גוגל ארץ ועם זמינות כמעט מלאה של צילום של כל מה שאתה רוצה (לרבות חברות אירופאיות ורוסיות שבתמורה למרשרשין ומצלצלין יספקו לך תמונות לווין ברזולוציה המאפשרת לך לראות את השערות באף של השכנה), די מגוחך למנוע צילום ממטוס.
לצפיה ב-'הריסון פורד נחת על מסלול הסעה במקום מסלול נחיתה, מעל בואינג '
הריסון פורד נחת על מסלול הסעה במקום מסלול נחיתה, מעל בואינג
15/02/2017 | 08:11
7
273
לצפיה ב-'וגם בעברית'
וגם בעברית
15/02/2017 | 15:56
6
210
לצפיה ב-'אבל יש הבדל, התאור בעברית כלל לא מדייק'
אבל יש הבדל, התאור בעברית כלל לא מדייק
15/02/2017 | 16:48
5
187
בעברית כתוב ש"בטעות נחת על מסלול מקביל" בעוד שבעצם נחת על taxiway. 
השחקן כנראה כבר לא בכושר: נחת בשדה בינלאומי על משהו ללא זברה וללא מספר מסלול, והיה אמור לראות את ה- 737 וללכת סביב. א-ברוך... 
לצפיה ב-'חי בסרט הבחור - תרתי משמע '
חי בסרט הבחור - תרתי משמע
15/02/2017 | 17:04
110
לצפיה ב-'צוות של מטוס נוסעים נחת פעם על המסלול הסעה'
צוות של מטוס נוסעים נחת פעם על המסלול הסעה
16/02/2017 | 23:18
3
162
צוות של מטוס נוסעים נחת(אחת החברות הגדולות בארה"ב)פעם על המסלול הסעה בדאלס נראה לי(לא זוכר את הפרטים המדויקים).
 
שלא לדבר על זה שהיו מטוסים שנחתו בשדה הלא נכון(747 שנחת כ10-20 מייל משדה היעד, C17 שנחת גם כמה מיילים לפני היעד המקורי ובטח עוד שאני לא זוכר)
לצפיה ב-'נחיתה במקום'
נחיתה במקום
17/02/2017 | 17:45
2
182
והיה מישהו שנחת בקדם במקום בתימן
לצפיה ב-'קשירה'
קשירה
17/02/2017 | 17:55
169
הלקח הוא
קשירה נכונה של מטען
ולחיי היום יום בישראל הקשירה הנכונה של מטען במשאיות
מקשירת מכוניות ועד לגלילי נייר, כמעט אף אחד לא קושר
לא שייך לתעופה אבל אולי מישהו מאיתנו יוכל לשנות זאת.
וחזרה לתעופה קלה
המנעול הכבד של המצערת או התערובת תמיד מטריד אותי בטיסה, במיוחד אם יש תרגילים, דבר מאוד מסוכן שיצרן המטוס לא תכנן ואנחנו חייבים לפי רתא או שמטא אינני יודע.
לצפיה ב-'עד כמה שזכור לי הוא נחת בחצרים ולא בקדם.'
עד כמה שזכור לי הוא נחת בחצרים ולא בקדם.
18/02/2017 | 23:02
100
לא שזה ממש משנה
לצפיה ב-'"אשל" חבר בכת-הכפילים או לא?....'
"אשל" חבר בכת-הכפילים או לא?....
17/02/2017 | 13:46
1
201
אין לי צל של מושג אשמח לקבל תגובה
לצפיה ב-'1997 = מחדל-ההצלה. לא קשור?'
1997 = מחדל-ההצלה. לא קשור?
17/02/2017 | 14:03
108
לצפיה ב-'האם הפעילות מהרצליה תועבר למגידו?'
האם הפעילות מהרצליה תועבר למגידו?
14/02/2017 | 01:29
8
313
קראתי שלאחר שחלופות להרחבת מנחת עין שמר, או הקמת שדה תעופה קטן באזור עין שמר וגם בחיפה נפלו, שהוצע להעביר את הפעילות למגידו מה שיצר תמ"א לשטחי בינוי של מעל 32,125 מ"ר למתקנים השונים (בית ספר לטיסה, טרמינל קטן, מתחם מטוסי ריסוס ועוד) ושיוכלו לנחות בו מטוסים של עד 50 נוסעים ומשקל 20 טון וזה עוד אחרי שדחו את ההצעות להקמת טרמינל בינלאומי בו. כיום בנויים בו כ5,000 מ"ר ונדרשים לקום בו עוד כ12,250 מ"ר למתקנים השונים (חלקם כהרחבות למבנים קיימים והמבנים המרכזיים החדשים יהיו טרמינל לנוסעים ומגדל פיקוח) ושאר עתודות הבנייה (14,875 מ"ר) להרחבות עתידיות. בנוסף קו הרכבת המתוכנן בין חדרה לעפולה (מסילת עירון/ואדי ערה) יחלוף צמוד לשדה מה שיאפשר תחנת רכבת לשדה.
 
 
לצפיה ב-'ממתי התוכנית הזו?'
ממתי התוכנית הזו?
15/02/2017 | 15:50
6
172
נראה לי שאינה תקפה.
הממשלה החליטה להקים את "משלים נתב"ג" ברמת דוד. לא נראה לי, ששני שדות כה צמודים יוכלו להתקיים ולפעול בהיקפים המתוכננים זה לצד זה.
 
דוד.
לצפיה ב-'זה בהחלט לא תוכנית משלים נתב"ג הישנה'
זה בהחלט לא תוכנית משלים נתב"ג הישנה
15/02/2017 | 23:45
2
155
בטח לא כשהמטוס הכי גדול שיכול לנחות זה טורבו פרופר עם 50 נוסעים ומשקל מירבי של 20 טון או עם טרמינל ששטחו כ2,300 מ"ר. אני מניח שזה אפילו לא כולל את הארכת המסלול הקיים שאורכו 1,300 מ"ר כמו זה של חיפה. אבל אני בהחלט תוהה איך ניתן יהיה להפעיל במקביל גם את השדה לתעופה קלה במגידו, גם את שדה התעופה הבינלאומי בבסיס רמת דוד שמיועד לשרת עד 3 מיליון נוסעים בשנה (אחרי שהחליטו לא לפנות ממנו את בסיס חיל האוויר שהיה מאפשר גידול ל6 מיליון נוסעים) וגם את שדה התעופה "הבינלאומי" בחיפה שלאחרונה פורסם כי המסלול שלו יוארך ל1,600 מ"ר מה שיאפשר להנחית בו מטוסי סילון קטנים עד 120 נוסעים (כיום נוחתים בו רק מטוסים של 70 נוסעים) ועוד יש לחצים להאריך עוד יותר את המסלול כדי שיוכלו לנחות מטוסים בינוניים של עד 200 נוסעים. ונזכור שיש גם את מנחתי ראש פינה וקרית שמונה, פיק ברמת הגולן, הבונים בזכרון יעקב, ועין שמר. אולי חלקם יידרשו לסגור.
 
אבל מצד שני אני זוכר גם כי למשל ריכוז שדות התעופה בנגב ובערבה (לא כולל אפילו דרום הערבה כמו תמנע ועובדה או אילת ומנחת יטבתה) בסיסי חיל האויר בחצרים ונבטים ומצפה רמון לצד מנחתים כמו ערד, מצפה רמון, מצדה, מישר, שדה תימן, עין יהב, שדה בוקר אז אני מניח שלמרות העומס אפשר איכשהו להסדיר מסלולים לכולם.
 
לצפיה ב-'ברור שזה אינו המשלים לנתב"ג'
ברור שזה אינו המשלים לנתב"ג
16/02/2017 | 10:47
103
ולכן אני חושב שהתוכנית הזו אינה רלוונטית מרגע שהוחלט על רמת דוד כמשלים לנתב"ג.
אגב, אורך המסלול במגידו (מזברה לזברה) הוא כ-1,950 מ' ואורך המסלול כולו הוא כ-2,300 מ'.
 
דוד.
לצפיה ב-'מספר ניכר מהמנחתים שהזכרת אינו פעיל כבר שנים רבות'
מספר ניכר מהמנחתים שהזכרת אינו פעיל כבר שנים רבות
18/02/2017 | 22:59
24
לצפיה ב-'נ.ב. התוכנית הוגשה מטעם מועצה אזורית עמק יזרעאל'
נ.ב. התוכנית הוגשה מטעם מועצה אזורית עמק יזרעאל
15/02/2017 | 23:55
144
ונראה שהמצגת גובשה ב2013 לאחר שהוחלט לצמצם את היקפי הבנייה שהיו מכתיבים טרמינל בינלאומי. כמו כן מדובר בבנייה הדרגתית שחלקה הרחבת מבנים קיימים לצד הוספת פונקציות נוספות כגון אפשרות לקיום טיסות פנים על ידי הקמת טרמינל ייעודי וכן מגדל פיקוח. מלבד זאת מדובר בריכוז שלל פעילויות כולל בית ספר לתעופה, מטוסי ריסוס, בית ספר לצניחה ועוד.
לצפיה ב-'עד כמה שזכור לי משרד הבטחון עצר את נושא רמת דוד'
עד כמה שזכור לי משרד הבטחון עצר את נושא רמת דוד
16/02/2017 | 23:15
1
102
עד כמה שזכור לי משרד הבטחון עצר את נושא רמת דוד, ובגלל זה הלכו חזק על הפיל הלבן בתמנע.
לצפיה ב-'אין קשר בין תמנע לבין רמת דוד'
אין קשר בין תמנע לבין רמת דוד
17/02/2017 | 00:01
111
תמנע הוא שדה שיחליף את שדות התעופה אילת ועובדה.
הוא יכול להיות ALTERNATE לנתב"ג, להבדיל ממשלים נתב"ג, שלפי החלטת הממשלה יהיה ברמת דוד.
 
דוד.
לצפיה ב-'מסתבר אבל שבוחנים גם אופציות קרובות יותר למרכז הארץ'
מסתבר אבל שבוחנים גם אופציות קרובות יותר למרכז הארץ
20/02/2017 | 19:19
8
לצפיה ב-'לא תעופה קלה, אבל...'
לא תעופה קלה, אבל...
16/02/2017 | 17:05
4
211
בין שלל אין סופי של שידורים חוזרים של "תעופה בחקירה" בערוץ נשיונל גיאוגרפיק משודרים בשבועות האחרונים בימי חמישי בשעה 21:00 פרקים חדשים.
הערב ישודר הפרק על ההתרסקות של B747 מטען באפגניסטן שנקלטה במצלמה של רכב בטחון (אם זה מעניין אתכם). 
לצפיה ב-'אם אני זוכר נכון'
אם אני זוכר נכון
16/02/2017 | 20:09
3
135
התנתקות מטען (נגמ"ש אולי?) וחריגת מרכז כובד ברמה כזו שגרמה להזדקרות מיידית. הוידאו מה-Dashboard Camera מצמרר.
לצפיה ב-'בין היתר'
בין היתר
16/02/2017 | 20:17
2
126
היו עוד מספר דברים אבל אני לא רוצה לעשות ספוילרים
 
לצפיה ב-'עם סטיה כזאת בCG כל השאר זה זניח לפי דעתי'
עם סטיה כזאת בCG כל השאר זה זניח לפי דעתי
16/02/2017 | 23:12
1
117
לא ראיתי את הפרק של תעופה בחקירה, אבל לפי הסרטון מהרכב, החריגה בCG הייתה ברמה שכל שאר הדברים כבר לא משנים כי המטוס יצא ממעטפת הביצועים האפשריים שלו(ז"ה גבוהה במהירות נמוכה וגובה נמוך).
לצפיה ב-'אם היית רואה את הפרק (אם אתה עדיין רוצה אל תכנס)'
אם היית רואה את הפרק (אם אתה עדיין רוצה אל תכנס)
16/02/2017 | 23:37
117
היית רואה שלמעשה הרכב שבר את הבורג המוליך של המייצב האופקי (ודפק שתיים מתוך ארבעת המערכות ההידראוליות בזנב) וזה מה שגמר להם את הסיכויים. נכון שיש מעטפת ביצועים אבל כל מטוס יכול לטוס גם מחוץ להם (לא שמותר) עד גבול מסויים. למעשה ה-747 מתוכנן כך שגם אם המייצב האופקי "נתקע" במצב קיצוני (למעלה או למטה), הגהי הגובה עדיין יכולים לשמור את המטוס מאוזן אבל יש דברים, בטח בגובה אפס, שאין מה לעשות איתם.
חבל.
 
לצפיה ב-'פעולה - תגובה'
פעולה - תגובה
13/02/2017 | 12:38
337
כל כך בסיסי, כל כך פשוט; 
אז למה אנחנו עושים כאלה שטויות בתדירות כזו גבוהה?
לצפיה ב-'5 שבועות לאחר התרסקות מטוסו הטייס איתן כרמי נפטר '
5 שבועות לאחר התרסקות מטוסו הטייס איתן כרמי נפטר
13/02/2017 | 10:39
11
359
הטייס איתן כרמי נפטר בבית החולים שיבא, חמישה שבועות לאחר שהתרסק עם מטוס קל במנחת עין ורד ונפצע קשה. במלחמת יום כיפור יירט רס"ן כרמי באזור הדולפינריום בת"א טיל קלט, ששיגר מטוס טופולב מצרי.
 
חמישה שבועות לאחר שמלחמת יום הכיפורים טיל קלט ששוגר ממצרים. בתחילת ינואר נפצע כרמי קשה עם אדם נוסף בהתרסקות המטוס הקל. כרמי אושפז בבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא סובל מכוויות בכל חלקי גופו, ומחבלות בגפיים. הרופאים ניסו להציל את חייו, אך היום נקבע מותו.
 
המטוס הקל שבו היה כרמי הגיע לנחיתה מכיוון מערב, ואז ככל הנראה רוח הסבה אותו לעבר חניית המטוסים הצמודה למסלול הנחיתה, על שביל צדדי. הוא פגע בו ואז החל לעלות באש. אחד הפצועים נפגע כשהיה על הקרקע, נוכח הנחיתה שבוצעה לא במסלול הנחיתה.
 
בראיון ל-ynet לפני 6 שנים סיפר רס"ן כרמי על מלחמת יום הכיפורים - ועל יירוט טיל הקלט באזור הדולפינריום. "יצאתי עם האוטו בבוקר ביום כיפור וכמעט חיסלו אותי בדרך. נסעתי דרך לוד וזרקו עליי אבנים", סיפר כרמי על היממה הראשונה של המלחמה ב-1973.
   
"קיבלתי משימה להיות בכוננות יירוט בסביבות 13:30-14:00 בצהריים, והייתה הזנקה", הוסיף. על המכ"ם זוהתה מטרה חריגה שעושה את דרכה לכיוון מרכז הארץ. "בהתחלה הוזנקנו בכלל לכיוון דרום, לכיוון אשקלון, כשבאמצע הדרך אמרו לי לפנות מערבה לים וזה נראה לי די מוזר".
 
זה קרה כי מפציץ כבד מסוג "טופולב 16" שיגר טיל "קלט" מהים לעבר מטרה חשובה במדינת ישראל: "ראיתי מטוס טס ומצייר, משאיר שובל אחריו ובאותו שלב חשבתי שזה מטוס. עברתי ממש מעל הדבר הזה ומשכתי למעלה והסתכלתי וראיתי מטוס וראיתי שבמקום שצריך להיות טייס אין טייס. ואז הבנתי שזה טיל".
 
"היה צריך להפיל אותו, אז נסוגתי אחורנית ושמתי כוונת", המשיך כרמי לתאר, "ומטווח של 200 מטר יריתי בו, הצרור הראשון מיד פגע בו. למזלי פגעתי בכנף ימין. הוא צלל ופגע בים וכשהוא פגע בים יצא נד אדיר של מים. זה היה מול תל אביב, באזור הדולפינריום". 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4921722,00...
 
לצפיה ב-' תנחומי למשפחתו'
תנחומי למשפחתו
13/02/2017 | 11:03
177
שלא נדע עוד צער.
שלא נדע עוד תאונות.
לצפיה ב-'עצוב מאד!!! איש יקר!! יהי זכרו ברוך'
עצוב מאד!!! איש יקר!! יהי זכרו ברוך
13/02/2017 | 12:13
106
לצפיה ב-'יום עצוב'
יום עצוב
13/02/2017 | 10:39
3
207
הלילה, לאחר מאבק ארוך, הלך לעולמו איתן כרמי - טייס קרב במיל', קברניט אל על בדימוס, טייס ומדריך אז"מ. איתן נפצע קשה בתאונת טרייק במנחת עין ורד לפני כחודש ומאז נאבק על חייו. לצערם של כולם הלילה הסתיימה המלחמה הזו והוא נפטר. בדיוק בימים אלה  מפרסמת המדינה את תמלילי והקלטות הקשר ממלחמת ששת הימים, מלחמה בה הפיל איתן טיל שיוט מצרי שנשלח לכיוון ת"א. תנחומי בראש ובראשונה למשפחתו, לחבריו ולחניכיו הרבים
לצפיה ב-'הלוויה תתקיים היום ב-15:00 בבית העלמין בסביון'
הלוויה תתקיים היום ב-15:00 בבית העלמין בסביון
13/02/2017 | 10:41
98
לצפיה ב-' משתתף בצער'
משתתף בצער
13/02/2017 | 10:56
242
היתה תאונה קשה
לצפיה ב-'תיקון טעות - הפלת הטיל כמובן במלחמת יום הכיפורים'
תיקון טעות - הפלת הטיל כמובן במלחמת יום הכיפורים
13/02/2017 | 11:35
110
לצפיה ב-''
13/02/2017 | 16:01
16
לצפיה ב-' יהי זכרו ברוך'
יהי זכרו ברוך
13/02/2017 | 17:43
55
לצפיה ב-'איתן כרמי ז"ל '
איתן כרמי ז"ל
14/02/2017 | 00:38
254
תמיד הצהיר שאהב להדריך, ונתן תוקף מלא לכך.
הטיסה אתו תמיד הייתה חוויה. כחניך קיבלתי בה את הכול: ידע ומקצועיות, קפדנות על איכות הביצוע וים של הומור (על חשבוני...) מלא חן - אך החשוב והמיוחד היה האכפתיות האמתית והלב הענק. 
לא משנה כמה זמן חלף מקבלת הרישיון. פגשת בו במנחת, תמיד ישאל לאן בכוונתך לטוס, יתחקר אותך האם הגשת מרשה, האם אתה יודע מה גובה ההקפה ביעד בו תנחת, ירענן מה שלדעתו נדרש, ואז יאחל לך טיסה מהנה, או שיאמר בבדחנות האופיינית: "אחחח, מי האדיוט שנתן לך רישיון ?" 
בלתי נתפס לחשוב עין ורד בלי איתן.
כבר מתגעגע אלייך מאוד חבר יקר. יהי זכרך ברוך.
 
לצפיה ב-'איתן כרמי'
איתן כרמי
14/02/2017 | 23:10
149
אגדה בחייו. מלאך שומר, מנטור לטיסה ולחיים, צנוע וחריף, קורע אם טעית וקורע מצחוק. כשחי ביננו הרגשנו בטוחים בשמיים. עכשיו כשהוא בשמיים, ישמור עלינו בטוחים.
היה שלום חבר יקר.
לצפיה ב-' עצוב.. איש מיוחד, יחסר לנו מאד'
עצוב.. איש מיוחד, יחסר לנו מאד
15/02/2017 | 12:39
116
תנחומים למשפחה, שלא תדעו עוד צער
לצפיה ב-'מטוס טקסן שנת 2011 שמור מאד למכירה'
מטוס טקסן שנת 2011 שמור מאד למכירה
14/02/2017 | 20:00
219
אני מוכר את המטוס שלי מסוג Texan Top Class.
המטוס שמור ביותר ועשה 520 שעות מנוע וגוף. המטוס נקנה על ידי ישירות מהמפעל בנובמבר 2011 ואני טייס ובעלים יחיד עליו.
המטוס חונה בראשון בהאנגר סגור.
המטוס מצוייד בפרופ פסיעה משתנה אוטומטית, מצנח, טייס אוטומטי, רדיו iCom 210 ודיינון סקייויו 7" הכולל GPS ומפה נעה, אופק וטרנספונדר מוד S.
מנוע רוטקס 100hp.
המטוס נקי ללא תאונות ומטופל בהקפדה יתרה.
ניתן להחנות את המטוס בראשון בחוץ ובהמשך בהאנגר או בכל מנחת אולטרהלייטים אחר.
המטוס היה בחו"ל 3 פעמים והגעתי איתו עד ברצלונה.
המעוניינים מתבקשים לפנות אלי במסר אישי
לצפיה ב-'אושקוש 2017'
אושקוש 2017
12/02/2017 | 18:11
6
258
למעוניינים בהשתתפות בשכירת דירה באושקוש 24-30 ליולי, נא לפנות אלי במסר פרטי.
לפי הזכרון הלא משהו שלי, המחיר בשנה שעברה היה כ-75 דולר למיטה ללילה. מאמין שזה מה שיהיה גם השנה.
מי שיכנס ל"פול" מתחייב על כל השבוע, לא נוח לי להתעסק בהחלפת אנשים באמצע השבוע. אם מישהו מתכנן להתחלף באמצע השבוע, גם המחליף יהיה על דעתי.
אני ארצה לקבל 150 דולר (יומים) מקדמה לכל מיטה שתוחזר רק באם מישהו התחרט והשיג מחליף מוסכם עד שבועיים לפני המועד.
לא מדובר בביזנס, ואין לי כוונה לסבך לי את החיים בנידון.
לצפיה ב-'ממליץ בחום על הדירה ועל השותף בה'
ממליץ בחום על הדירה ועל השותף בה
12/02/2017 | 19:01
2
194
לצערי לא אגיע השנה לארוע.
לצפיה ב-'טל'
טל
13/02/2017 | 17:36
1
115
לא הבנתי, אני מוגדר כשותף לדירה?
אני מקסימום שותף לשכירת הדירה באותו השבוע.
לצפיה ב-'תגדיר איך שתרצה...'
תגדיר איך שתרצה...
13/02/2017 | 17:46
122
ההמלצה היא עליך ועל הדירה.
לצפיה ב-'אושקוש'
אושקוש
13/02/2017 | 06:37
1
167
אפשר פרטים על הדירה? מרחק מהתערוכה ,מספר מיטות בחדר וכו'
תודה
ישי
לצפיה ב-'הדירה'
הדירה
13/02/2017 | 10:18
176
נמצאת ברחוב שקט מאוד בצמוד לאוניברסיטה. מיועדת ל-3 אנשים 
2 על שתי מיטות יחיד בחדר אחד ועוד חדר עם מיטת קווין (לרוב אני לוקח אותה)
אפשר להכניס עוד אורח על ספה בסלון ואז אפשר להקטין לכולם את המחיר בקצת.
הבית בעל שתי קומות, אני בוחר את הקומה השניה שלדעתי יותר נוחה.
בדירה מטבח עם כל הדרוש למחיה, תנור כיריים, מקרר וכלי אוכל ושתיה.
במרתף התת קרקעי יש מכונת כביסה ומכונת ייבוש.
 
הפעם, השבתי לבעלת הדירה שאני לא ב-100% בטוח. אני לא יודע כמה זמן היא תמתין, לכן, כדאי להזדרז.
 
לצפיה ב-'נסיתי לשלוח הודעה'
נסיתי לשלוח הודעה
18/02/2017 | 23:05
31
במייל ולא ענית.
האם השנתה הכתובת או סיבה אחרת?
אשמח אם תחזור אלי איך שהוא
תודה
ישי
 
לצפיה ב-'הבושקאט בהשקה'
הבושקאט בהשקה
12/02/2017 | 19:03
4
337
כמה תמונות למטוס של יוני
לצפיה ב-'צחי בנאום "MAKE LSA GREAT AGAIN" '
צחי בנאום "MAKE LSA GREAT AGAIN"
12/02/2017 | 19:05
262
לצפיה ב-'ובמבט נוסף'
ובמבט נוסף
12/02/2017 | 19:07
1
259
מלפני שבוע עם רובי
תהנו
לצפיה ב-'הוא בקטגוריה של אולטרלייט ?'
הוא בקטגוריה של אולטרלייט ?
12/02/2017 | 22:52
116
לצפיה ב-'היה ארוע נפלא! '
היה ארוע נפלא!
13/02/2017 | 12:21
158
תודה לכל המשתתפים ותודה מיוחדת ליוני שפרונג (בעל המטוס הראשון בארץ), עמוס שסייע ליוני בבניית הכלי המדהים הזה, ג'ינג'י אשר אירגן והגיש כיבוד טעים, רון גפני וליאור כרמון אשר צילמו תמונות נפלאות...
 
 
לצפיה ב-'עד כמה אנשים יכולים להיות מטומטמים?'
עד כמה אנשים יכולים להיות מטומטמים?
11/02/2017 | 16:27
2
392
מצורף לינק לדו"ח חקירת תאונה של ה- NTSB.
בתאונה היה מעורב מטוס RV10 שנבנה מקיט של וואנס.
הבונה, לאחר שסיים את הבנייה קיבל תעודת מכונאי על המטוס שבנה והתחיל לטוס עליו מבלי שהיה לא רשיון טייס(!).
הבחור, בן 38, היה ידוע כ"טיפוס אנטי ממסדי" והיה עבריין מורשע אשר הספיק כבר ל"שבת" שלוש פעמים.
באירוע התאונה לקח איתו ארבעה(!) נוסעים (במטוס בעל ארבה מקומות), עבר את המשקל המירבי המותר חרג מגבול מרכז כובד אחורי וטס בלילה(!) - כמובן שלא היה לו כל הגדר.
בסה"כ הטייס הצהיר שיש לו נסיון של 25 שעות טיסה(!).
מה שמטריד בכל הסיפור - איך הצליח לשכנע ארבעה אנשים להצטרף אליו לטיסה?
אגב, כולם נהרגו.
 
 
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'בעברי היה לי '
בעברי היה לי
12/02/2017 | 10:31
229
בוס שטען שלטימטום אין גבול לאומת חוכמה.
כמו שציינת,  לא נוכל לשאול את הנוסעים איך הם הסכימו לחלוק את הטימטום הזה איתו...
לצפיה ב-'לא קראתי את הדו״ח, אבל לשאלתך איך הצליח לשכנע ארבעה'
לא קראתי את הדו״ח, אבל לשאלתך איך הצליח לשכנע ארבעה
13/02/2017 | 01:22
168
אנשים להצטרף אליו אומר, שאת האמריקאי הממוצע לא קשה לשכנע לעלות לסיבוב.
בניגוד כנראה לישראל ממוצע שלא מכיר אותך באופן אישי, שאם לא תשכנע אותו שאתה טייס פעיל בחה״א סביר שלא יעלה איתך. אמריקאים מנימוס לא ישאלו כנראה לנסיונך כטייס, אילו הגדרים יש לך וכמה שעות טסת ב 90 יום לפני מועד הטיסה.
במופעים שאני טס, בד״כ יש מסוק או יותר שמוכרים טיסות קצרות ב R-44 לציבור, $25 לבן אדם, מעמיסים שלושה ויוצאים לסיבוב של 10 דקות לערך...אנשים עומדים בתור בהמוניהם, לא שואלים על הכשרת הטייס ונסיונו...משפחות שלמות. כאילו מחלקים אוכל חינם.
לצפיה ב-'מחפש Cessna-172 למכירה !'
מחפש Cessna-172 למכירה !
12/02/2017 | 14:06
206
שלום לכולם,
 
האם מישהו מכם מכיר צסנה 172 שעומדת למכירה בארץ?
עדיפות לבעלים יחידים על המטוס.
 
אשמח למסור פרטים בפרטי,
תודה.
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'למכירה סופר דריפטר חדש'
למכירה סופר דריפטר חדש
12/02/2017 | 09:20
270
למכירה מטוס מסוג סופר דריפטר 100 כ"ס 4 פעימות חדש  לחלוטין כ 50 ש"ע לגוף וכ- 500 שעות מנוע.
כולל מערכת קשר חדשה, תוספות רבות וחניה בעין ורד
למכירה 1/3 בעלות 
0524-071-071
0503-399-800
לצפיה ב-'נחיתות מושלמות'
נחיתות מושלמות
06/02/2017 | 18:06
476
לא מעט פעמים אנחנו יושבים ב"פרלמנט" שעל שפת המסלול וצופים במטוסים המקפצים על המסלול בנחיתה או מתפעלים מנחיתה מושלמת כל שהיא.
המאמר המצורף מגדיר את ההבדל כ"ניהול נכון של אנרגיה".
שפטו בעצמכם. ואם יש לכם מה לתרום לנאמר, אנא, הוסיפו.
לצפיה ב-'סובב ירושלים פרק חמישי האוניברסיטה העברית'
סובב ירושלים פרק חמישי האוניברסיטה העברית
09/02/2017 | 15:42
1
202
הפרק החמישי והאחרון בסדרה סובב ירושליים  יעסוק באתר אחד בלבד וזו האוניברסיטה העברית
נכון לכתיבת שורות אלו אנו כיהודים וכישראלים מתגאים בן היתר על היחס בן מספר היהודים בעולם או מספר הישראלי 
לכמות פרסי הנובל בתחומים שונים . אן ספק כי אחת מהחממות המגדלות גאונים אלו היא האוניברסיטה העברית ולה מוקדש פרק זה.
תודות : 
לאורי הרטמן על העריכה.
ליאנה מרקשייד  הטייסת . 
עד הפעם הבאה- נתראה!!!
 אבי הרטמן
לצפיה ב-'תודה אבי, נפלא ומחכים כתמיד '
תודה אבי, נפלא ומחכים כתמיד
11/02/2017 | 18:58
37
לצפיה ב-'קצת מהעמק ומעבר'
קצת מהעמק ומעבר
05/02/2017 | 20:33
11
481
 יוצאים לבדוק את השטח
רובי ואני עושים סריקה בגיזרה... 
לצפיה ב-'מצתרפים לרגע'
מצתרפים לרגע
05/02/2017 | 21:47
336
לצפיה ב-'והבושקט'
והבושקט
05/02/2017 | 21:49
2
435
פרטים נוספים צחי רוצה להוסיף?
לצפיה ב-'ניחוש בגרוש'
ניחוש בגרוש
06/02/2017 | 12:41
1
257
בתמונה של המטוס, האם זה החלק הדרומי של נתניה, והבנין הלבן בקצה השמאלי זה ווינגייט ?
לצפיה ב-'Bingo '
Bingo
06/02/2017 | 23:26
74
לצפיה ב-'"אילו ציפורים..."'
"אילו ציפורים..."
05/02/2017 | 21:51
2
308
לצפיה ב-'תמונות נהדרות כרגיל! שאפו רון!'
תמונות נהדרות כרגיל! שאפו רון!
06/02/2017 | 15:45
1
75
לצפיה ב-' תודה למברכים '
תודה למברכים
06/02/2017 | 23:27
40
לצפיה ב-'רון נהדר כתמיד'
רון נהדר כתמיד
06/02/2017 | 09:01
132
יש לך מידע יותר מדוייק אודות התערוכה באו"ם?
לצפיה ב-'תמונות מאד יפות אבל...'
תמונות מאד יפות אבל...
06/02/2017 | 13:08
1
195
לדעתי בלבד...אני מאד אוהב את הנדידה של הציפורים ומה שמפריע לי בתמונות שלהן זו העובדה שצריך להתקרב...מתי שלהקה של ציפורים נודדות נוחתת...כל המראה נוספת גוזלת המון כוחות ואנרגיה שהיא יקרה להן מאד. בנוסף זה מכניס אותן לפחד וסטרס. כאמור זו דעתי ואני נמנע מלהתקרב ללהקות....למרות שזה מאד מושך. חוצמזה אני מאד אוהב את הצילומים שלך! תודה.
לצפיה ב-'תמונות נהדרות. אני נמנע מטיסה בקרבת ציפורים, הן תמיד מנצחות.'
תמונות נהדרות. אני נמנע מטיסה בקרבת ציפורים, הן תמיד מנצחות.
06/02/2017 | 14:10
102
לצפיה ב-'תותח כרגיל'
תותח כרגיל
08/02/2017 | 06:48
94
ישר כח.
לצפיה ב-'למכירה: GPS GARMIN 276 C'
למכירה: GPS GARMIN 276 C
07/02/2017 | 21:43
228
שלום לכולם חברי מוכר את הגרמין 276 שלו במחיר מציאה  גרמין 276c כולל:  13 מצבי מסך שונים אין ספור מצבים כגון זמן טיסה מרחק לנקודה הבאה אזימוט גובה מהירות טיסה זמן מצטבר ועוד פרמטרים רבים גודל מסך 5" קריא בכל שעות היום ללא סינוור כרטיס מפת ארץ ישראל כולל נחלים ( באנגלית). מנשא מתכוונן גם אנכית וגם אופקי ניתן להתקין מסלולים ממחשב pc או לפטופ כבל טעינה ממצת רכב וכבל טעינה 220 v מחיר מבוקש 2200 ש"ח.
עמי מירון 052-8888825
לצפיה ב-'נחיתת מטוס קל בבן גוריון'
נחיתת מטוס קל בבן גוריון
07/02/2017 | 15:15
1
348
שלום,
לאחר שלא טסתי לבן גוריון מספר שנים, אני מעוניין לבצע שם נחיתה, חניה לכמה דקות והמראה.
האם משהו השתנה בשנים האחרונות שלא ניתן לבצע את זה בפשטות יחסית כמו לפני כמה שנים? היינו מתאמים מול תיאום ובאים בלי בעיה בזמן שנתנו לנו, בדרך כלל ביום שישי אחה"צ.

האם גם היום ניתן לתאם את זה בסוף שבוע ולבוא?

תודה לעונים!
לצפיה ב-'ראה פרק נתב"ג בפמ"ת'
ראה פרק נתב"ג בפמ"ת
13/02/2017 | 16:13
63
בחודשי הקיץ העמוסים מגבילים נחיתת מטוסים קלים בנתב"ג.
בדוק ישירות מול מודיעין טייס.
 
דוד.

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ