לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'אישור ה- FAA להתקנת מוצרי דיינון בעוד מטוסים מרושיינים'
אישור ה- FAA להתקנת מוצרי דיינון בעוד מטוסים מרושיינים
14/01/2017 | 12:42
12
216
ה-FAA הוציא לאחרונה אישור למטוסים נוספים STC להתקנת אפיס מתוצרת דיינון:
המאמר מצורף
בין המטוסים ישנם דגמי ססנה הנמצאים בארץ.
מענין אם יהיו בעלי מטוסים שירצו להחליף את המיכשור הקיים בזה של דינון ויותר מכך - האם רת"א יאשרו.....
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'יפה!'
יפה!
14/01/2017 | 15:43
119
מעניין אם הם עובדים גם על Certification למערכת ה- Glass Cockpit שלהם: ה- SkyView. מטוסי LSA ו- Advanced Ultralight רבים טסים עם המערכות הללו.
לצפיה ב-'גרמין G5 ?'
גרמין G5 ?
14/01/2017 | 17:51
122
גם גרמין הוציאו את ה G5 לאחרונה . נראה שגרמין מנסים להוציא כל אפשרות לתחרות ...
לאט ובטוח הם משתלטים על כל מוצרי האוויוניקה .
ה G5 נמכר במחיר 1200/2200  דולר תלוי אם מחליף/לא מחליף את האופק הקיים במטוס
הדיינון הינו   בטכנולוגיה יחסית ישנה .
לצפיה ב-'מה שמדהים שהכל עבודה של ה-EAA'
מה שמדהים שהכל עבודה של ה-EAA
15/01/2017 | 01:40
1
116
שהינם הבעלים של ה-STC. עבודה מרשימה מאוד מצידם.
לצפיה ב-'למה מדהים'
למה מדהים
15/01/2017 | 17:54
86
ה-EAA האמריקאי (שלא כאחינו האפסי/זעיר בישראל) כולל  כ-600000 חברים בערך (לפחות בעבר, לא בדקתי כיום)
כאשר בעל מנדט של מאות אלפי טייסים נכנס ל-FAA, בהחלט צריכים  להקשיב לו, שלא כאיש EAA ישראלי עם בערך אפס חברים (אולי 30-40 כולל הנשיא, הסגן והמזכיר) ולדרוש בגסות שמגיע לו שיתחשבו בדעתו בגלל שבונה מטוס או קרא משהו ב-EAA.
לצפיה ב-'צריך שתהיה טיפה הבנה כיצד עובד מנגנון אישור STC ברת"א'
צריך שתהיה טיפה הבנה כיצד עובד מנגנון אישור STC ברת"א
15/01/2017 | 17:39
7
111
מניסיוני עם רת"א, מאשרים כמעט כל STC שמאושר ע"י ה-FAA.  בעלי מטוס שמופיע ברשימה שירצו להוסיף מכשיר דינון (מהדגמים המדוברים) כמובן בתנאי שהמטוס בעל TC מפורט במסמך ה-STC .
המסמך המצורף אינו מסמך STC אלא סתם מכתב פרסומת וסיפור על מה נמצא בצינור האישורים בעתיד.
בלי לראות את ה-STC, אי אפשר להבין האם ה-FAA מאשר את הדינון במקום המכשירים או כגיבוי למכשירים הקיימים (שזה הבדל קיצוני)
הבנתי מרפרוף בו, שמדובר על גיבוי למכשירי המטוס הרגילים והאישור הוא רק להתחברות למערכת הפיטו והסטטי של המטוס בלי לפרק את המכשירים הקיימים. 
בכל אופן,  ה-EAA יעשו על ההתחלה 100 דולר מכל חבר EAA (כנראה ארה"ב) לפני רכישת המכשיר הציוד והתקנתו.
אני לא רואה אף בעל מטוס ישראלי שיעשה את ההתקנה הזו על המטוס שלו.
 
 
לצפיה ב-'STC'
STC
16/01/2017 | 02:24
6
74
הי יאיר,
 
ה-STC הוא להחלפה של ה-Attitude Indicator באחד משני המכשירים של Dynon. על פי מה שקראתי ב-FAQ של ה-EAA, הם כותבים ששאלה שהם נשאלים תדירות היא האם ניתן להחליף את ה-Directional Gyro במסגרת ה-STC (כך שלא יהיה צורך במערכת הואקום של המטוס כלל). מסתבר שלא מאושר לעשות זאת.
 
בבדיקה קצרה, ה-EAA כותבים שיש להם 200,000 חברים.
 
טל
לצפיה ב-'לדעתי ולהבנתי, המכשירים יכולים להחליף את המכשיר האנלוגי'
לדעתי ולהבנתי, המכשירים יכולים להחליף את המכשיר האנלוגי
16/01/2017 | 08:18
4
70
Dynon unit as either a primary or backup attitude indicator in eligible aircraft
אם אני מבין נכון, Primary פירושו "מכשיר עיקרי או ראשי".
לכן, לדעתי, ניתן להחליף את המכשיר הקיים, האנלוגי הפועל חשמלית או על וואקום, באחד מהדיינונים האמורים.
ונכון ציינת, ל- EAA יש בערך 200 אלף חברים.
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'Attitude Indicator ו- Directional Gyro'
Attitude Indicator ו- Directional Gyro
16/01/2017 | 13:33
3
43
המכשירים האלה של Dynon אכן יכולים להחליף את ה- Attitude Indicator (כלומר את האופק המלאכותי) - גם את המשני וגם את הראשי.
ההערה של טל היתה על משהו אחר - שהם אינם יכולים להחליף את ה- Directional Gyro. זה לא מפתיע, כי אין להם כלל את הפונקציה הזו.
לצפיה ב-'אתה טועה, בהחלט כן יש להם, אבל בלי להחזיק ביד את מסמך ה-STC'
אתה טועה, בהחלט כן יש להם, אבל בלי להחזיק ביד את מסמך ה-STC
16/01/2017 | 14:30
2
45
זה סתם בלבולי שכל.
השירשור עוסק ב-האם רת"א תאשר...
אז אני אומר שרת"א כנראה תאשר כל STC שה-FAA מאשר לאותו סוג מטוס. וההתיחסות למכתב המצורף, אין לה שום משמעות בלי מסמך ה-STC
לי רת"א אישרה כל STC שהיה מוגדר בו המטוס שלי (C172) כולל תוספת מיכלי דלק, מנוע, מכשיר  אקספרימנטלי למעקב אחרי זרימת הדלק וכנראה, שאם הייתי פונה לבקש לאשר לי הוספת הדינון המדובר, גם זה היה מאושר (כתוספת).
אם  תביט ב-D10, תראה למעלה שורת כיוונים שזה עושה את העבודה של מצפן הגירו, רק קצת יותר טוב מכל גירו מכני וגם יכול להזין כיוון לטייס האוטומטי וגם  את כל ייתרמכשירי הטיסה הבסיסיים.
 
 
לצפיה ב-'אתה צודק'
אתה צודק
16/01/2017 | 17:56
1
33
אכן יש ל- D10 תצוגה של Directional Gyro אבל התצוגה הזו מבוססת על הסנסור המגנטי שלו (ומיוצבת על ידי המכשיר).
ייתכן שבגלל שהתצוגה מבוססת על סנסור מגנטי, המכשיר אינו מאושר כתחליף מלא ל- Directional Gyro. 
לצפיה ב-'אני חושב שאתה שוב טועה'
אני חושב שאתה שוב טועה
16/01/2017 | 18:17
35
היום בכל מערכות האפיס, (מבלי לפרט  ולתסבך את ההסבר יותר מידי) יש מערכות ג'ירוסקופים וג'ירומטרים מיניאטורים אלקטרוניים ולא מכאניים, בתוך המכשיר וגם במכשירים של דינון.
בנוסף, למערכת יש מגנטומטר חיצוני שמעביר את האינפורמציה ההתחלתית (וגם באופן רציף כל הטיסה) ל"אפיס" ומבטל את הצורך של הטייס לכייל  את הג'ירו במהלך הטיסה כפי שנעשה בג'ירו המכני במטוסים פשוטים, כי במטוסים טיפה יותר מורכים,  יש מערכת שמתקנת את הג'ירו המכני באופן דומה, וגם אז, הטייס לא צריך לגעת במצפן הג'ירו תוך כדי טיסה.
לצפיה ב-'אתה צודק, בילבלתי בין מספר טייסים כללי בארה"ב (אאל"ט)'
אתה צודק, בילבלתי בין מספר טייסים כללי בארה"ב (אאל"ט)
16/01/2017 | 17:40
35
ב-2012 היו כ-175000 וכיום 200000. לגבי הייתר  כתבתי בהמשך.
 
לצפיה ב-'נמחקה הודעה על נפילת הקונקורד בשנת 2000'
נמחקה הודעה על נפילת הקונקורד בשנת 2000
15/01/2017 | 10:33
8
188
אבל אני מקווה שיש דרך לשחזר את ההודעה בעזרת שיתוף פעולה בין לאומי. טענתי שפירוש השם קונקורד נותר עלום אבל הפועל concordar בפורטוגזית משמעותו "להסכים". העליתי השערה שבגלל קיטרוג על המונח "הסכמה"  ((הסכמה מודעת למשל)) עלול ליפול מטוס בגלל שמו בלבד, כסוג של תמרור-קוסמי.  כדאי לכבד את "בפני עיוור לא תתן מכשול".   
לצפיה ב-'כנראה שמישהו פיזר לידי מריחואנה'
כנראה שמישהו פיזר לידי מריחואנה
15/01/2017 | 17:57
7
119
כי את מה שכתבת, לא ממש הבנתי.
לצפיה ב-'"הסכמת קטינים" ((בכל ענין)) זה דבר בעייתי....'
"הסכמת קטינים" ((בכל ענין)) זה דבר בעייתי....
15/01/2017 | 23:24
4
118
שם המטוס "קונקורדיה" זה הטיה של הפועל ,קונקורדה" =להסכים. בכלל הסכמה זה דבר מסובך ובעייתי  ((הסכמה מודעת לטיפול רפואי)). ספציפית יש את ענין ברית-מילה  ((לחץ חברתי))  ואת מתן ויטמין K ליילודים ואת הנוהל לפיו תיק רפואי של קטין מצריך 2 הורים אבל הוצאת הילד עצמו מהארץ לא מצריך אישור שני הורים  ((רק הוצאת דרכון)). סוגיות קטנות שראש הממשלה שלנו והכנסת והרשות השופטת נוהגים בהן בבריונות ובאי-צדק. סיבכתי אותך. בכל אופן, כשאין הסכמה  ויש בריונות תקיפה וחטיפה, אז יש סיכוי מה שמטוס בשם "הסכמה" יכשל, בייחוד כאשר שמות של  שדות תעופה בצרפת הן שמות של ילדות בישראל ((אורלי למשל))
לצפיה ב-'מסכים לכל מילה!'
מסכים לכל מילה!
15/01/2017 | 23:43
62
לצפיה ב-'אפשר לקבל פשוט יותר הסבר לכתב החידה?'
אפשר לקבל פשוט יותר הסבר לכתב החידה?
16/01/2017 | 14:36
2
34
לצפיה ב-',תקשורת עם חייזרים" - יצורים תבוניים שמדברים דרך מעשים....'
,תקשורת עם חייזרים" - יצורים תבוניים שמדברים דרך מעשים....
16/01/2017 | 14:47
1
56
קיבלת כאן תשובה  שממש כל הכבוד !!!    אין כמוך ..... תודה.
לצפיה ב-'אט אט אני מתחיל להבין'
אט אט אני מתחיל להבין
16/01/2017 | 17:10
45
שאני כנראה לוקה בסניליות מתקדמת.
לצפיה ב-'אתה לא טועה, הוא מבקר קבוע ב"חובבי תעופה"'
אתה לא טועה, הוא מבקר קבוע ב"חובבי תעופה"
16/01/2017 | 20:55
1
14
לצפיה ב-'כתוב שזו היא.'
כתוב שזו היא.
16/01/2017 | 22:01
7
לצפיה ב-'לטוס על פסולת פלסטיק..'
לטוס על פסולת פלסטיק..
16/01/2017 | 08:50
94
טייס אוסטרלי, בריטי במוצאו, הצליח לטוס 500 מייל, מסידני למלבורן באוסטרליה, על דלק שמעורב בו, בשיעור של 10%, דלק שהופק מפסולת פלסטיק.
(אני מניח כי מדובר במנוע דיזל הפועל על נפט סילוני JET A אם כי לא מצויין מהו סוג המנוע).
מצורפת הכתבה.
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'חומר לאיטום חלונות'
חומר לאיטום חלונות
14/01/2017 | 17:59
3
164
שאלה למומחי הפורום :
צריך לחדש איטום השמשה הקדמית וחלונות
האם סיקהפלוס מתאים ? חומר אחר מומלץ ?
הנחיות מיוחדות ?
תודה מראש
לצפיה ב-'סיקה פלקס'
סיקה פלקס
14/01/2017 | 23:06
2
173
החומר מתאים,  צריך וחייבים להשתמש עם מנקה שלהם ועם פריימר שלהם.
החשוב ביותר, ללטש עם נייר מים מספר 300-400 בכול המקומות בהם החומר אמור להדביק בשני הצדדים. לאחר מכן חומר מנקה ופריימר , על פי ההוראות.
כדי להחליק את הנראה לעיין: מערבבים מי סבון כילים 50 אחוז עם חמישים אחוז מים [בערך] , טובלים את האצבע ומחליקים הלוך ושוב , מדי פעם טובלים בסבון כדי שלא ידבק ליד. [לא להתקמצן בליטבול במי הסבון]
ביד השניה מחזיקים סמרטוט , כדי לנגב עודפים.
לבסוף מקללים קצת כי קשה להוריד מהידיים את שנדבק.
מי שיודע, מקלל פחות .
לצפיה ב-'חחחחחחחחחחחחחח'
חחחחחחחחחחחחחח
15/01/2017 | 10:58
70
לצפיה ב-'נכון'
נכון
16/01/2017 | 08:49
62
כל מה שכתב חיים כולל הקללות נכון ,  מנסיון
לצפיה ב-'שותפות במטוס פייפר לאנס'
שותפות במטוס פייפר לאנס
10/01/2017 | 13:23
14
386
אני מוכר את חלקי בשותפות במטוס פייפר לאנס שחונה בחיפה. 
למידע נוסף, נא לפנות אלי בהודעה פרטית. 
לצפיה ב-'אף אחד?'
אף אחד?
11/01/2017 | 13:26
13
275
מעדיפים להמשיך לגהץ חיפה-הרצליה ב 90 קשר, במקום לחקור פינות רחוקות יותר במטוס מתקדם ב 140 קשר?
או שכבר אין טייסים בפורום
לצפיה ב-'החיפזון מהסטן .סבלנות'
החיפזון מהסטן .סבלנות
11/01/2017 | 20:46
164
לצפיה ב-'מבלי לנסות לפגוע במאמציך למכור את חלקך '
מבלי לנסות לפגוע במאמציך למכור את חלקך
12/01/2017 | 00:42
11
297
פינות רחוקות יותר במטוס מתקדם ב-140 קשר זו הגדרה נכונה בעיקר עבור טיסות אל מעבר לים.
מסיבה זו בדיוק נכנסתי גם אני לשותפות במטוס בעל יכולות כאלה.
"לגהץ חיפה-הרצליה ב-90 קשר" זו הגדרה ממש לא נכונה לאיך ניתן לטוס בארץ.
כמו שכתבתי כאן פעמים מספר בעבר: בארץ ניתן לטוס כמעט לכל מקום, בכל מהירות ובכל גובה שהמטוס והחוק מאפשרים (החל מ-500 רגל מעפה"ש ועד לתקרת השירות של המטוס) ולחוות את נופי הארץ המגוונים מכל זוית ובכל שעה.
כתבתי "כמעט לכל מקום" כי ישנם אזורים אסורים לטיסה בגבהים מסוימים, הכל בהתאם למפורט בפמ"ת.
אני מציע לכל אחד להתחיל לאתגר את עצמו בנושא הזה, כי הוא מוסיף עיניין ומשפר יכולות טיסה, קשר וניווט.
ולמי שחושש שנדרש לשם כך הגדר מכשירים - אין הדבר נכון.
פשוט הגישו מרשה לטיסת מרחב למודיעין טייס יום קודם למועד הטיסה המתוכנן (בסופי שבוע ובחגים 3 שעות מראש), הכל בהתאם להנחיות הכתובות בפמ"ת, והמריאו לדרככם.
 
דוד.
לצפיה ב-'הדברים נאמרו, כמובן, בהומור'
הדברים נאמרו, כמובן, בהומור
12/01/2017 | 09:18
10
253
אינני מזלזל באפשרויות הטיסה בארץ, וברור לי (וגם התנסיתי) ברוב הדברים שהזכרת.  
הטיסה בלאנס פותחת אפשרויות נוספות, וגם נותנת הרגשת התקדמות בעולם הטייס, מטוס קומפלקס, טיסה מעבר לים (ולא רק קפריסין ויוון) ועוד.  
מאחל לכל אחד שרוצה ויכול - לטוס על מטוס כזה. 
לצפיה ב-''
12/01/2017 | 10:10
32
לצפיה ב-'עד כמה שאני יודע, אתה מפחית מערכו של המטוס!'
עד כמה שאני יודע, אתה מפחית מערכו של המטוס!
12/01/2017 | 20:00
8
248
מדוע אינך מפרסם, שדגם המטוס הזה, הינו בעל תכונות צלילה אמפיבית בעיקר אם ממלאים במיכליו את הכמות הנכונה של הדלק...
לצפיה ב-'הו, כמה שאתה יודע להיות נחמד, יאיר'
הו, כמה שאתה יודע להיות נחמד, יאיר
12/01/2017 | 20:24
7
225
רק למען הסר ספק - איש מהמעורבים בצלילה של CAQ במימי מפרץ חיפה אינו שותף במטוס הנדון כאן.  
לצפיה ב-'שפר קצת את חוש החומור שלך.'
שפר קצת את חוש החומור שלך.
12/01/2017 | 20:25
6
136
לצפיה ב-'לכן הוצאת תעודת סקיפר'
לכן הוצאת תעודת סקיפר
12/01/2017 | 20:57
1
140
לצפיה ב-'זו לא הטעות היחידה בחיי, אבל אחת הממשיות.'
זו לא הטעות היחידה בחיי, אבל אחת הממשיות.
13/01/2017 | 09:10
123
לצפיה ב-'אשתדל '
אשתדל
13/01/2017 | 08:41
3
197
אני רק לא רוצה שאנשים שלא מכירים את פרטי הפרשה האומללה ההיא יקבלו רושם לא נכון. 
מדובר במטוס אחר, כמובן. 
לצפיה ב-'בכל אופן'
בכל אופן
13/01/2017 | 09:18
2
225
כאחד שקנה ומכר יותר ממטוס אחד בחייו, אני ממליץ לך להוסיף מעט בשר להודעה. תמונת לוח מכשירים, תמונה חיצונית של המטוס וגם מראה פנימי לא יזיק.
ראה דוגמה בהמשך הדף שם מציעים חלק באולטרלייט בריסטול
 
לצפיה ב-'צודק - בבקשה'
צודק - בבקשה
14/01/2017 | 11:49
1
152
מדובר במטוס קומפלקס (פסיעה משתנה, גלגלים מתקפלים), משייט ב 140 קשר. 
אוויוניקה: GPS גארמין 530, HSI, טייס אוטומטי 55X (עם אפשרות שיעבוד ל GPS), טרנספונדר מוד S, אינטרקום 6 מקומות. 
והכי חשוב - שותפים מעולים ותומכים, עם ניסיון טיסה עשיר על המטוס בארץ ובכל רחבי אירופה. 
 
תמונות בקישורים. 
לצפיה ב-'הודעה אחרונה...'
הודעה אחרונה...
16/01/2017 | 19:06
27
380 קוראים ואף הודעת התעניינות? 
חשבתי שזה המקום לפרסם, אבל נראה שאני בפורום הלא נכון...
לצפיה ב-'שקי רוח ורוחות'
שקי רוח ורוחות
04/01/2017 | 17:40
1
469
טוב לדעת בימים אלו
לצפיה ב-'אצלנו במנחת...'
אצלנו במנחת...
04/01/2017 | 23:41
348
אצלנו במנחת (6IS0),  2400  רגל  דשא מזרח מערב יש שני שקי רוח. אחד ממוקם על גג ההנגר בצד המזרחי של המסלול ובצידו הדרומי חומת עצים גבוהה. השני בצידו המערבי של המסלול בשטח פתוח לחלוטין. בכל מצב של איזשהוא רכיב רוח דרומי אנחנו פשוט מתעלמים מקיומו  של השק המזרחי הוא מוכרז כמשוגע והולכים רק לפי המערבי
לצפיה ב-'רק אניח את זה פה עבורך נתן שרון. '
רק אניח את זה פה עבורך נתן שרון.
09/01/2017 | 13:41
3
399
הנושא הוא שקיפות והסירוב שלך לענות על שאלות פשוטות מטריד במיוחד. לפיכך חיפשתי ומצאתי בנט המשפט את האינפורמציה המצויה בלינק הבא:
 
 
סכום התביעה: 275,946 ש"ח!!!
בליק הבא גם רואים שהאגודה קיבלה תביעה צד ג'
 
 
לפיכך כיו"ר האגודה אינך יכול שלא לענות על השאלות שאתה נשאל. לא תענה - אמשיך לחפש ולפרסם אנפורמציה.

להלן שוב השאלות:
  1. לאור שנחשף כאן האם אתה מאשר שהיקף התביעה כנגד האגודה בו נתבעת האגודה כצד ג' אכן עומד על סכום הקרוב ל- 300,000 ש"ח?
  2. מה קורה באם אותו צד ג' זוכה, וברור שלאגודה אין מספיק כסף לשלם, האם חברי האגודה נחשפים לתשלום התביעה הזו? אנא פרט מה מידת ההגנה שיש לנו, או שאנחנו צרכים לשלם כל אחד כ-1,500 ש"ח במידה ונפסיד (קרן + ריבית+הוצאות).
  3. מה קורה לאגודה כאורגן באם היא מפסידה? האם יש חוות דעת משפטית לגבי החשיפה האישית של החברים, הוועד, והאגודה כאורגן? אם יש אבקשך לפרסמה.
  4. כיצד עומדת התביעה כנגד האגודה כצד ג' עם המחויבות לשיפוי הקבועה בתקנון האגודה? האם המסר הוא שנושאי משרה חשופים לתביעות אישיות ללא שיפוי? זו כבר לא שאלה תיאורטית, הלא כך?
  5. למעט התביעה בה נתבעת האגודה כצד ג' והתביעה של חבר ועד לשעבר כנגד האגודה, האם יש תביעות נוספות כנגד האגודה?
  6. מדוע פרוטוקולי ישיבות הוועד אינם באתר האגודה כנדרש עפ"י התקנון?
ראה נתן, הנושא הזה המועלה כאן, רציני וחמור עם השפעות מרחיקות לכת על האגודה וחבריה והשפעתו כפי הנראה הרסנית. אפשר להתווכח מי אשם, אבל אני מציע שנשאיר את הוויכוח הזה לשלב מאוחר יותר לאחר שנבין איפה אנחנו עומדים כאגודה, ומה החשיפה שלנו כחברים. זה תפקידך להסביר לנו.
לפיכך אני מצפה שתענה על שאלות אלו באופן מסודר ומנומק מאחר ולטענתך אין  מה להסתיר, הלא כך? להזכירך, אלו בדיוק היו הטענות שלך כביקשת להחליף את הוועד הקודם ואז לא היתה חשיפה של 300,000 ש"ח כפי שיש כעת!
 במידה ואכן אין מה להסתיר, אנא פרסם כאן. לא תפרסם - אמשיך לפרסם אני. כך פשוט. . עשה את הדבר הנכון. לא בא לי לשלם עבור השגיאות של אחרים!
ולאלו שמתעצלים לבדוק מי התובע: זהו מר ניסים ואנונו. כן כן, למי ששכח: זה אותו מר ואנונו שהוביל מהלך אלים (כפי שראינו בסרט הווידאו שהוצג בכנס השנתי של האגודה) להחלפת הוועד. לזכותו יאמר: אמר שיהרוס את האגודה וגם פועל לכך. האיש עומד בדיבורו. 
 
לצפיה ב-'מעבר לזה שהלינק שלך לא עובד'
מעבר לזה שהלינק שלך לא עובד
09/01/2017 | 15:27
264
אני מציע לך לפעול על פי השלבים הבאים, מה שיבטיח שתקבל את מלוא האינפורמציה.
שלב א': פנה לנתן באופן פרטי ותן לו את שמך המלא כחבר אגודה (בהנחה שהינך חבר אגודה - אם לא, אז תפסיק פה).
שלב ב': נתן ישוחח איתך ויענה על שאלותיך במלואן.
 
איך אני יודע שזה עובד? כי זה מה שאני עשיתי. הציון שאני נותן לנתן על שקיפות הוא 10 (ולא שנתן נזקק לי כמליץ יושר).
לצפיה ב-'אתה לא רק מטריד, אתה גם מאיים?'
אתה לא רק מטריד, אתה גם מאיים?
09/01/2017 | 21:36
267
 
דוד.
לצפיה ב-'פרוטוקולים'
פרוטוקולים
09/01/2017 | 21:43
238
כל הפרוטוקולים של ישיבות ועד האגודה מוצבים באתר האגודה באופן סדיר ותוך זמן קצר לאחר מועד הישיבות.

ע"פ החלטת הועד מקדמה דנא !! הגישה רק לחברי האגודה.
לצפיה ב-'מודל של מטוס F22'
מודל של מטוס F22
09/01/2017 | 21:18
227
היי לכולם,
אני מחפשת לקנות מודל של מטוס F22 שנראה איכותי.
המתנה היא עבור בחור שמבין מאוד במטוסים וזה המטוס האהוב עליו...בנתיים כל מה שמצאתי באינטרנט נראה כמו צעצוע לא מוצלח.
רציתי לדעת האם מישהו יודע איפה אפשר לקנות דגם מוצלח?
תודה רבה!
לצפיה ב-'נפתח פורום מעמד זרים'
נפתח פורום מעמד זרים
( לעמוד שלי בתפוז )
09/01/2017 | 17:43
21
 יש לכם שאלות בנושא הסדרת מעמד אזרחים זרים אשר שוהים בישראל? זקוקים לאשרת עבודה? 
 היכנסו עכשיו לפורום ותקבלו מענה לשאלותיכם:
 
לצפיה ב-'ססנה סיטיישן בצבעי חיל האויר של אנגולה במנחת מגידו.'
ססנה סיטיישן בצבעי חיל האויר של אנגולה במנחת מגידו.
08/01/2017 | 20:14
2
356
ביום שישי לקראת הצהריים נחת המטוס הנ"ל נושא רישום אמריקאי אבל עדיין בצבעי חיל האויר של אנגולה במנחת מגידו.מה מטרת הגעתו של מטוס חריג זה למגידו?  צילום בקישור להלן.
http://www.jetphotos.net/photo/8474260
לצפיה ב-'השערה- אולי קשור להחזרת השגריר מאנגולה בעקבות ההצבעה באו"ם?'
השערה- אולי קשור להחזרת השגריר מאנגולה בעקבות ההצבעה באו"ם?
08/01/2017 | 20:26
136
לצפיה ב-'בא לארץ להתקנות'
בא לארץ להתקנות
09/01/2017 | 11:56
167
לצפיה ב-'אוזניות bose a20 bluetooth'
אוזניות bose a20 bluetooth
08/01/2017 | 18:12
187
מחפש לקנות
צחי 0545666771
לצפיה ב-'מחפש מידע על המטוס \ התמונה'
מחפש מידע על המטוס \ התמונה
07/01/2017 | 16:40
1
509
האם יש מישהוא שמכיר את הסטירמן שבתמונה (צולם בארץ, שנה לא ידועה)?
שימו לב לכיתוב מתחת לכף ועל המדחף
 כל מידע יתקבל בברכה
052-5110806
לצפיה ב-'לא, לא מכיר'
לא, לא מכיר
08/01/2017 | 16:11
173
אבל נראה כמו אחד מהסטירמנים של "מרום" לאחר נחיתה מטיסת ריסוס שבה קרע כבל חשמלי?
לצפיה ב-'חברה ישראלית מציגה מל"ט להצלה'
חברה ישראלית מציגה מל"ט להצלה
07/01/2017 | 12:18
304
לכתבה:
 
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'אז עכשיו הם רוצים את השדה? פששש'
אז עכשיו הם רוצים את השדה? פששש
05/01/2017 | 16:23
5
480
לצפיה ב-'להיפך'
להיפך
05/01/2017 | 17:56
2
320
צריך לעודד אותם ולשתף איתם פעולה. נהדר שיש קולות אחרים בניגוד לאלו שהתרגלנו לשמוע.
לצפיה ב-'זה לא חדש'
זה לא חדש
05/01/2017 | 18:50
1
307
הם גם היו בבג"צ. הבעיה, שהם לא מעניינים את ראש העיר שלהם. והרשויות הסובבות
אילו כולם רואים בעיניהם אלפי יחידות דיור  ומיליארדי דולרים מיסי השבחה ומיסי עיריה.
בכל אופן, עד שלא תהיה חלופה לשדה, אני מאמין שהבג"צ ימשיך להגן עלינו.
לארגן חלופה, זו לא משימה קלה, מכיוון שגם החלופות תעמודנה (כנראה) למבחן הבג"צ.
ש"ת הרצליה כנראה ימשיך להתקיים עוד הרבה זמן.
לצפיה ב-'מעניין, לא ידעתי'
מעניין, לא ידעתי
06/01/2017 | 15:52
180
בבג"ץ, האם הם הצטרפו כצד לעתירה, או סתם עמדו מהצד?
לצפיה ב-'אותו סיפור קורה עם שדה דב'
אותו סיפור קורה עם שדה דב
05/01/2017 | 23:40
1
266
בהתחלה דיירים שגרים "קו ראשון" לים רצו לסגור את השדה ופנטזו על פארק לפני קו המים במקום השדה אבל כאשר הם הבינו שמה שיהיה להם מול העיניים זה לא פארק ולא חוף ים אלא מספר בלתי סופי של מגדלים, חלקם לפחות התהפך לחלוטין.
 
לצפיה ב-'מה אתם רוצים ממדינת חלם ...'
מה אתם רוצים ממדינת חלם ...
07/01/2017 | 22:28
76
לצפיה ב-'לצערנו שני פצועים בהתרסקות מטוס קל במנחת עין ורד'
לצערנו שני פצועים בהתרסקות מטוס קל במנחת עין ורד
06/01/2017 | 10:15
5
718
לצפיה ב-'החלמה לפצועים'
החלמה לפצועים
06/01/2017 | 11:51
2
566
וקצת נוסטלגיה מלפני שבוע
לצפיה ב-'וזה מהיום'
וזה מהיום
06/01/2017 | 20:44
1
439
לצפיה ב-'והכלי השרוף על העגלה. '
והכלי השרוף על העגלה.
06/01/2017 | 20:47
431
לצפיה ב-'למישהו ידוע רישום הטרייק שעלה באש ?'
למישהו ידוע רישום הטרייק שעלה באש ?
06/01/2017 | 18:02
1
299
לצפיה ב-'יש איזה מידע מה גרם לתאונה ? וכמובן החלמה מהירה ...'
יש איזה מידע מה גרם לתאונה ? וכמובן החלמה מהירה ...
06/01/2017 | 20:19
286
לצפיה ב-'מה כרוך היום בטיסה עם נוסעים לנתב"ג'
מה כרוך היום בטיסה עם נוסעים לנתב"ג
03/01/2017 | 09:24
3
385
אני שורל לטוס מחיפה לנתב"ג עם נוסעים (תושבי חוץ). נחיתה בנתב"ג בסביבות 14:00 ביום רביעי.  כולנו נרד שם ונצא מהשדה, אני חוזר לבד אחרי כמה שעות וטס לחיפה.

איזה תיאומים נדרשים?  עדיין עושים בעיות ביטחון בכניסה חשרה?  

כל עזרה . יעוץ יתקבל בברכה

תודה
לצפיה ב-'שתף מה עשית בסוף'
שתף מה עשית בסוף
05/01/2017 | 21:27
2
242
איך היה ומה הנוהל ?
לצפיה ב-'וויתור'
וויתור
06/01/2017 | 05:48
1
287
לא טסתי לנתב"ג.  אחרי ששמעתי על הצרות והעיגובים והPushback והביטחון - וויתרתי בדיוק כמו שהם רוצים
לצפיה ב-'PUSHBACK?'
PUSHBACK?
06/01/2017 | 10:00
269
מה הם מחייבים על פושבק לססנה?
לצפיה ב-'קישור לדו"ח'
קישור לדו"ח
05/01/2017 | 04:58
2
348
לצפיה ב-'זה די ישן'
זה די ישן
05/01/2017 | 10:19
1
228
ואגב, השליטה של חבורת הצלמים באנגלית בכלל, וב- four letter words בפרט, בהחלט מעוררת התפעלות. 
לצפיה ב-'הארוע בן שלושה חודשים, הדו"ח מתחילת השבוע'
הארוע בן שלושה חודשים, הדו"ח מתחילת השבוע
05/01/2017 | 14:49
120
לצפיה ב-'הרצאה (מאד מענינת) המסבירה פעולתה של משאבת דלק מכאנית'
הרצאה (מאד מענינת) המסבירה פעולתה של משאבת דלק מכאנית
05/01/2017 | 10:01
202
אזהרה !!!
לא מתאים למי שאינו מתענין בפרטים טכניים......:
 
הסרטון שהקישור אליו מצורף, מסביר את פעולתה של משאבת הדלק המכאנית במנוע המטוס.
ההרצאה מביאה איורים ברורים המסבירים באופן חזותי את הנאמר.
נכון שלא כל טייס חייב לדעת, אבל, בכלל לא יזיק להרחיב את הדעת ולהכיר טוב יותר את הכלי בו אנו טסים.
אריאל אריאלי
לצפיה ב-'טיסה עם אולטראלייט מישראל לאנגליה (חלק 2) - סרטון הטיסה חזרה'
טיסה עם אולטראלייט מישראל לאנגליה (חלק 2) - סרטון הטיסה חזרה
01/01/2017 | 19:28
4
359
ביולי 2016 - טסנו עם אולטראלייט מסוג פלייסינטזיס טקסן 100 כ"ס מישראל לאנגליה. הסרטון שתיעד את הטיסה פורסם בעבר בפורום.
 
בהמשך לסרטון הקודם, להלן הלינק לסרטון שמתעד את הטיסה מאנגליה חזרה לישראל, שהיתה עוד יותר מלאת הרפתקאות.
 
אגב - בחלקה הראשון (עד איטליה) - חברו אלינו חמישה מטוסים איטלקיים - שני אולטראלייטים מסוג סיירה, ושלושה מטוסי GA EXPERIMENTAL מסוג RV7 ו-GLASTAR :
 
 
------------------
למי שפיספס את הסרטון הקודם על הטיסה הלוך - הנה הלינק שלו:
 
 
 
 
אריק ליכטמן
לצפיה ב-'מרתק!'
מרתק!
03/01/2017 | 18:27
1
141
איזו חוויה! גם טיול, גם Duxford, גם אווירת תעופה חברית, Mirage שהגיע לבקר ואפילו טיפול 200 אצל היצרן...חוויה!
 
 דווקא אצל היצרן לא היה פרופ' זמין...מה עשיתם בשבועיים המתנה לפרופלור?
 
לצפיה ב-'טסנו למחרת באיזיג'ט לארץ וחזרנו חודש אח"כ להמשיך את המסע לאר'
טסנו למחרת באיזיג'ט לארץ וחזרנו חודש אח"כ להמשיך את המסע לאר
03/01/2017 | 21:50
103
לצפיה ב-'מרתק מאוד, ישר כח גדול. '
מרתק מאוד, ישר כח גדול.
04/01/2017 | 05:44
64
לצפיה ב-'טיסה מאנגליה'
טיסה מאנגליה
05/01/2017 | 20:07
106
כל הכבוד. יפה ומקצועי.
 
אורי
לצפיה ב-'אשמח לקבל עזרה !!!'
אשמח לקבל עזרה !!!
02/01/2017 | 13:45
3
349
שלום חברים,
 
אני נוהג לבצע את הטיסות בליווי מצלמת גו פרו + כבל שמקליט את הקשר.
(כזה שמתחבר לשני הראשים של האוזניות ובנוסף יש לו "זנב" שמתחבר למצלמה.
 
הכבל שרכשתי מחו"ל לא איכותי במיוחד, לעיתים קרובות יש ניתוקים בשמע ולאחרונה הוא נהרס כליל.
 
הייתי שמח לשמוע מכם, היכן ניתן להשיג כבל איכותי במחיר הוגן בארץ.
 
בתודה,
גיא
לצפיה ב-'צור איתי קשר ואנסה לעזור לך (פנייה במסר אישי)'
צור איתי קשר ואנסה לעזור לך (פנייה במסר אישי)
02/01/2017 | 15:11
87
לצפיה ב-'יש לי כבלים כאלה שאני רוצה להחליף בכבל של גופרו 5.'
יש לי כבלים כאלה שאני רוצה להחליף בכבל של גופרו 5.
03/01/2017 | 16:09
112
תתקשר באישי
לצפיה ב-'אני קניתי כזה ועובד לי מצויין'
אני קניתי כזה ועובד לי מצויין
03/01/2017 | 17:24
131

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ