לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1223712,237 עוקבים אודות עסקים

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

לצפיה ב-'מחפש שותף עיסקי או פרטי לפרויקט מעניין'
מחפש שותף עיסקי או פרטי לפרויקט מעניין
18/11/2018 | 19:29
20
מחפש שותף עיסקי או פרטי לפרויקט מעניין.
 
לצפיה ב-'מחפש אוזניות bose a20 '
מחפש אוזניות bose a20
10/11/2018 | 20:36
98
היי מחפש אוזניות במצב טוב תודה
לצפיה ב-'רכישת מטוס מסוג צירוס'
רכישת מטוס מסוג צירוס
08/11/2018 | 17:13
1
264
שלום לכולם

מחפש עוד 4 טייסים לרכישת צירוס פרטי. (יחדיו 5 שותפים)
השקעה כספית עבור 19.5% - כ- 65,000$
המעוניינים יפנו אלי בפרטי ל: yossi@agur4u.co.il

לצפיה ב-'לאן נעלם חצי אחוז?..'
לאן נעלם חצי אחוז?..
10/11/2018 | 20:25
160
שלום יוסי,
לא שאני שותף פוטנציאלי (מפאת המרחק), אבל אני סקרן לדעת לאן נעלם חצי אחוז?
האם אתה מעונין להחזיק 22% מהמטוס, בניגוד לשאר ארבעת השותפים? ואם כן, האם לא שווה להסביר מה עומד מאחורי זה?
סתם עורר את סקרנותי.. 
כמובן ששווה גם להזכיר איזה דגם צירוס (אם כבר פרסמת מודעה זו באופן פומבי), והאם מדובר במטוס מסוים שמצאת (חדש/משומש?), או בחיפוש מטוס לצורך רכישה.  
 
לצפיה ב-'מצטער, לא הכנסתי את הלינק....'
מצטער, לא הכנסתי את הלינק....
08/11/2018 | 17:20
2
250
לצפיה ב-'אני גמרתי את המבחן עם ציון 92, אולי אהיה טייס מקצועי פעם '
אני גמרתי את המבחן עם ציון 92, אולי אהיה טייס מקצועי פעם
09/11/2018 | 21:12
1
137
נפלתי ב- 2 שאלות שאחת היתה:
3. מה כיוון הפניה בדרך הקצרה ביותר מכיוון צפון מזרח לדרום? 
אני עניתי שמאלה כי אם אני טס מכיוון צפון מזרח (לדרום מערב), כדי לטוס דרומה אני לא פונה שמאלה? או חצי שמאלה, ליתר דיוק. אבל בטח לא ימינה.
למה ימינה היא התשובה הנכונה?
לצפיה ב-'אני דווקא הבנתי ש-"מכיוון" (צפון מזרח) זה הכיוון שאתה טס בו'
אני דווקא הבנתי ש-"מכיוון" (צפון מזרח) זה הכיוון שאתה טס בו
10/11/2018 | 00:18
114
(ולא מהיכן אתה מגיע) ולכן הפנייה היא ימינה.
 
אני לא מבין מה המבחן הזה אמור להראות. אני מצפה מכל תלמיד חטיבת ביניים ולבטח תיכוניסט לעבור אותו.
 
 
 
לצפיה ב-'אבחון ראשוני לטיס מקצועי'
אבחון ראשוני לטיס מקצועי
08/11/2018 | 17:19
202
אם ישנו מישהו בקהל המעוניין לבדוק את כישוריו העתידיים בתחום התעופה המקצועית, מומלץ לעבור על המבחן המצ"ב. המבחן איננו מותנה בזמן אולם נותן רק הזדמנות אחת לעשייתו.

בהצלחה - יוסי כהן
www.agur4u.co.il

לצפיה ב-'test'
test
05/11/2018 | 10:40
135
This is a test
לצפיה ב-'הוצאות תעודה רפואית בפעם הראשונה- איזה סוג'
הוצאות תעודה רפואית בפעם הראשונה- איזה סוג
01/11/2018 | 13:42
3
146
שלום,
אני מוציא תעודה רפואית לצורך רישיון טייס מתלמד אך בעתיד אני רוצה להתקדם לרישיון מסחרי.
האם לבקש תעודה מסוג 1 או 2?
מה ההשלכות?
תודה
לצפיה ב-'תעודה סוג 2'
תעודה סוג 2
01/11/2018 | 15:36
2
136
כשתקבל רישיון מסחרי תגרש לסוג 1 עד אז תסתפק ב2
לצפיה ב-'תודה אבל למה לא לבקש סוג 1 כבר עכשיו בעצם?'
תודה אבל למה לא לבקש סוג 1 כבר עכשיו בעצם?
01/11/2018 | 16:56
1
96
לצפיה ב-'עיצום כספי...'
עיצום כספי...
04/11/2018 | 19:30
146
צודק - למה לא בעצם?
 
בגלל ש (ובהחלט ייתכן שזה ישמע לך מטומטם...אבל) רת"א נקטה בהליכים כנגד טייסים שטסו כטייסים פרטיים עם תעודה רפואית סוג I (במקום סוג II), משום שהם עברו (לכאורה...) על תקנה 20 לתקנות הרשיונות, הקובעת כי: "לא ישתמש אדם בזכויות שמקנה לו הגדרו.....אלא אם..... מחזיק בתעודה רפואית תקפה המתאימה להגדר".
 
למרות שתעודה רפואית סוג I מחמירה יותר מתעודה רפואית סוג II, והמוציא אותה עובר עוד בדיקות שרק מוכיחות שהוא "עוד יותר בריא" (ממחזיק בתעודה רפואית סוג II) וודאי כשיר לבצע משימה אותה יכולים לבצע אנשים אפילו פחות בריאים, תעודה זו לא "מתאימה להגדר".
 
הרי לך היכרות ראשונית עם הרגולטור הישראלי - שיהיה לך המון בהצלחה
לצפיה ב-'נסיון נדרש לטייס תובלה'
נסיון נדרש לטייס תובלה
31/10/2018 | 13:28
1
234
שלום
 
אשמח אם מישהו יוכל להסביר את חוסר ההתאמה בין הדרישות לרישיון ATPL לפי התקנות לבין הדרישות של החברות.
 
התקנות קובעות מינימום של 1,500 שעות (עם חלוקה לסוגים שונים).
מנגד, מודעות הדרושים של החברות (ארקיע ואלעל; לישראייר אין כרגע מודעה באוויר) מציגות דרישה מינימלית של 1,000 שעות (ואפילו 700 בתנאים מסויימים).
איך זה מסתדר??
 
אני שואל את השאלה בתור אחד עם 0 נסיון שמעוניין להתחיל בקרוב את המסלול להיות טייס מסחרי.
לצפיה ב-'הדרישה לרישיון היא או ATPL או רישיון מסחרי שלא דורש 1500'
הדרישה לרישיון היא או ATPL או רישיון מסחרי שלא דורש 1500
01/11/2018 | 13:40
125
לצפיה ב-'שותף ל P92'
שותף ל P92
29/10/2018 | 12:26
225
 
מחפש שותף לרכישת P92
חניה בתנובות (קיימת) או בעין וורד (אם יש לך)
 
טל 0542266222
לצפיה ב-'RAM mount לאייפד'
RAM mount לאייפד
21/10/2018 | 20:48
257
הייתה לי פעם תושבת מצויינת שלהם שמתלבשת על היוק, אך נעלמה. נראה שעכשיו הם מייצרים זרועות ״medium״ ו"long" - האם מישהו משתמש בתושבת ה"medium" ויודע להגיד אם היא מתאימה ל172?
לצפיה ב-'כל הכבוד !!!'
כל הכבוד !!!
17/10/2018 | 19:45
4
468
לצפיה ב-'בהחלט!'
בהחלט!
19/10/2018 | 07:36
3
117
לצפיה ב-'בהחלט??'
בהחלט??
20/10/2018 | 20:08
2
245
הכתבה כזו - אין שום דרך לדעת מה עומד מאחוריה, מבלי להכיר את המקרה באופן אישי. יש כתבות כאלו כמו לחמניות. לעיתים כתבות יחצ״נות, לפעמים כתבות מטעם, ולעיתים רחוקות כתבות שמציגות את העילוי הנשי הבא בתחום התעופה. להפוך מדיילת לטייסת לא יותר קשה מאשר להפוך מפקידה או כל מקצוע אחר, לטייסת. אין פה שום חדשות של ממש, וגם הכתבה לא מאירה שום מקור השראה שלא ראינו 10 כמוהו לאחרונה.
וגם אם תהיה הטייסת הבאה באלעל, לא אומר הרבה על הכשרון שלה כטייסת. 
נאחל לה בהצלחה, אבל אין צורך להזיל עליה יותר מידי ריר.. 
לצפיה ב-'אוי אוי אוי...'
אוי אוי אוי...
20/10/2018 | 21:04
242
איזו הגזמה.... להזיל ריר...
בחייאת איתן...
לצפיה ב-'מסכים עם איתן'
מסכים עם איתן
20/10/2018 | 22:25
224
בפרט כשניתן להבין בשורות ובינן שקיבלה סיוע שאחרות בעלות ייחוס אחר לא היו מקבלות. 
מאחל לה הצלחה וכל טוב.
 
 
 
לצפיה ב-'שותפות למטוס מורכב (Complex)'
שותפות למטוס מורכב (Complex)
03/10/2018 | 10:25
2
452
שלום רב,
מחפש שותפים למטוס מדגם Piper Lance PA32 300R.
המטוס חונה בהרצליה.
למנוע 270 שעות SMOH.
תאריך Overhaul למנוע: 4/8/2011.
שעות פרופלור: 39.
המטוס הוא מטוס מורכב, הכוונה היא למטוס עם כני נסע מתקפלים ופרופלור פסיעה משתנה.
מטוס מאוד חזק (300 כ"ס) ומאוד מהנה להטסה.
לפרטים נוספים נא לפנות ליונתן במספר 0545342345
לצפיה ב-'פייפר לאנס - אחלה TYPE: מרווח ו"סוס עבודה"'
פייפר לאנס - אחלה TYPE: מרווח ו"סוס עבודה"
04/10/2018 | 12:46
1
275
לא מכיר את המטוס הספציפי אבל יש לי כמה מאות שעות על לאנס וזה מטוס מרווח באופן מרשים...
 
מאד נוח, וסוס עבודה לטיסות לחו"ל...
 
כמו שכבר ציינתי לא מכיר את המטוס הספציפי ואת מצבו מדבר על הדגם...
לצפיה ב-'מצטרף להמלצה!'
מצטרף להמלצה!
05/10/2018 | 04:47
155
לצפיה ב-'זאת לא תעופה קלה אלא כבדה [טיסה במטוס דרימליינר]'
זאת לא תעופה קלה אלא כבדה [טיסה במטוס דרימליינר]
03/10/2018 | 20:20
4
386

לפני כחודש טסתי לאתונה בטיסת אל על, ולשמחתי החברה שידרגה את המטוס לדרימליינר.
תמונה שצילמתי בקבינה במהלך הטיסה התקבלה היום לאתר JetPhotos.
אז מי שמעוניין לראות איך נראית קבינה בדרימליינר מוזמן ללחוץ על הקישור הבא:
https://www.jetphotos.com/photo/9082383
 
כדי שלא תחשבו שאני מפרסם חתול בשק מצ''ב דוגמית קטנה.
 
דרך אגב, למי שתוהה למה אני מפרסם קישור ולא את התמונה עצמה - הסיבה מאוד פשוטה:
צלמים מכל העולם מפרסמים באתר הנ"ל תמונות שצילמו ודוחפים את התמונה בעזרת פרסום בפייסבוק וכדומה.
לי אין פייסבוק וחוץ מאשר לתת "דחיפה קלה בכנף" בעזרת מעט בני משפחה אינני מהדחפנים.
ומכיוון שהתמונה הנ''ל מתמודדת היום על תואר "תמונת היום" אני מרשה לעצמי לנסות ולתת לה [ול שלנו] פוש קטן בעזרתכם.
לצפיה ב-'בהצלחה '
בהצלחה
04/10/2018 | 00:08
1
80
לצפיה ב-'תודה, ולא שזה עזר הרבה'
תודה, ולא שזה עזר הרבה
04/10/2018 | 05:28
188
מול מפציצי הפייסבוק...
איך אנחנו אומרים תמיד אחרי תחרויות בהשתתפות ?
גם המקום ה-7 מכובד...
לצפיה ב-'יפה, בהצלחה בקידום'
יפה, בהצלחה בקידום
08/10/2018 | 08:07
1
52
לצפיה ב-'תודה, אבל "עבר זמנו - בטל קרבנו"... '
תודה, אבל "עבר זמנו - בטל קרבנו"...
08/10/2018 | 08:18
61
לצפיה ב-'שותפות או השכרה - cirrus sr22'
שותפות או השכרה - cirrus sr22
03/10/2018 | 23:55
306
מחפש להשכיר או לחלופין להכנס לשותפות ב-cirrus sr22.

יש מעוניינים?
לצפיה ב-'mike300L'
mike300L
28/09/2018 | 14:56
389

הי מייק , אני מבקר אצלך בשכונה במהלך אוק.
אודה לך באם תשלח אלי את מספר הטלפון שלך בפרטי (WhattsApp ) +972544230747.
חג שמח
צבי מונוביץ
 
לצפיה ב-'מטס למנחת קציעות'
מטס למנחת קציעות
26/09/2018 | 09:28
348
להזכירכם,
ביום שישי, אנחנו טסים לקציעות, ננגב שם חומוס ונחזור לשדות הבית.
אין אגרת נחיתה, גם בענייני אוכל, אנחנו מתארגנים לבד. כל אחד מביא משהו.
אני מביא חומוס ופיתות, רז מטוס מביא שתיה קלה, מי שיודע/יכול לעשות קפה טורקי בתנאי מדבר, מוזמן להתנדב.
תכנית הטיסה מוגשת עד יום חמישי בצהריים באופן קבוצתי, לכן, מי שמעוניין להשתתף, מוזמן לשלוח אלי את פרטי תכנית הטיסה (במסר) אות קריאה, פרטי הטייס, שדה ההמראה.
יאיר גיל
לצפיה ב-'כריות לאוזניות לייטספיד זולו. התבלו. מישהו טיפל בבעיה מול'
כריות לאוזניות לייטספיד זולו. התבלו. מישהו טיפל בבעיה מול
24/09/2018 | 19:36
2
234
החברה ? אפשר לרכוש ולהחליף לבד ? אשמח לעזרה בנושא.
לצפיה ב-'כן '
כן
25/09/2018 | 17:46
1
185
עשיתי זאת מספר פעמים. תזמין מהחברה זוג חדש (משהו כמו $20, אם אני זוכר נכון), ותחליף לבד. קל, פשוט, ומהיר. 
לצפיה ב-'תודה איתן.'
תודה איתן.
26/09/2018 | 12:42
71
לצפיה ב-'172 להשכרה בארץ'
172 להשכרה בארץ
25/09/2018 | 12:57
1
305
שלום רב,
 
האם ישנם בתי ספר לטיסה באיזור המרכז שמשכירים 172 עם גלאס קוקפיט (G1000)?
 
אם זה לא המצב, האם יש בתי ספר שמשכירים 172 חדשים יותר (2000+) לדוגמא 172SP או 172R?
 
תודה
לצפיה ב-'אין עם Glass Cockpit'
אין עם Glass Cockpit
04/10/2018 | 16:38
112
בשלושת בתי הספר בהרצליה יש 172 עם מנוע הזרקת דלק (לדעתי אחד בכל חברה) משנת ייצור גדולה מ-2000.
 
דוד.
לצפיה ב-'לימודי טיס בצ'כיה'
לימודי טיס בצ'כיה
15/09/2018 | 12:22
6
359
שלום לכולם!
(גרסה מקוצרת: למישהו פה יצא לעשות או להכיר מישהו שעשה רשיון PPL בצ'כיה, או מקום אחר באירופה, והסב אותו לארץ? האם זה רעיון טוב?)
 
גרסה מלאה:
עולם התעופה מרתק אותי כבר שנים רבות, ואני מחפש דרך להיכנס לתוכו. התלבטתי הרבה זמן בין GA לבין אולטרלייט, והגעתי למסקנה שברמת העיקרון אני מעדיף את הראשון כי הוא פותח יותר "דלתות" שכוללות גם תעופת אז"מ (עד כדי הסבה פשוטה), וגם תעופה אווירובטית (שלמיטב הבנתי, מנועי הרוטקס המצויים באז"מים לא מוכשרים לכך). כמו כן הייתי שמח לאופציה לשכור מטוסים בחו"ל. בנוסף, לא הייתי רוצה (לפחות בזמן הקרוב) לקנות אולטרלייט או חלק ממנו, וההשכרה של הנ"ל מוגבלת מאוד בארץ למיטב הבנתי. הבעיה היא שהלימוד לרשיון מסוג זה מאוד יקר וארוך בארץ.
 
את האפשרות ללמוד בארה"ב הכרתי כבר הרבה זמן, אבל גיליתי לאחרונה שיש אופציה ללמוד באירופה, בפרט קיים בית ספר לטיסה בצ'כיה שמתיימר ללמד רשיון PPL בפחות מחודשיים במחיר באיזור ה6,500 יורו. האם זה נשמע הגיוני, או טוב מכדי להיות אמיתי? האם מישהו מכיר משהו לגבי איכות ההדרכה שם? אני מסתכוון לבית הספר F Air https://www.f-air.cz/en
בנוסף, עד כמה מסובכת ויקרה הסבה של רשיון PPL אירופאי להיות תקף בישראל?
 
תודה רבה מראש,
טום
לצפיה ב-'בקצרה - רתא לא יכירו לך ברישיון AS IS '
בקצרה - רתא לא יכירו לך ברישיון AS IS
16/09/2018 | 06:24
5
306
ולא משנה אם למדת בביה"ס הטוב בעולם...
תצטרך לטוס כאן בארץ X שעות די גדול בבי"ס מוכר, בהתאם לסילבוס שצריך להיות מאושר מראש בידי רת"א .
בנוסף, תצטרך לעבור מחדש את מרבית בחינות התיאוריה (גם אם "יאחדו" לך כמה מהן "לבחינה אחת").
יש לא מעט אנשים בארץ שלמדו בארה"ב בבי"ס מוכר - רת"א לא הכירו ברישיון.
אני מציע שתיצור קשר עם רת"א (לא זוכר את המחלקה הרלבנטית - פשוט היכנס לאתר שלהם. אני מניח שזה יהיה "רישוי"). צור עימם קשר במייל (הם מגיבים מהר ולעניין) - תקבל את ההסבר העקרוני והמדוייק ישירות מפי הרגולטור.
 

לצפיה ב-'הסיבה ל-X השעות'
הסיבה ל-X השעות
16/09/2018 | 07:55
4
285
הסתכלתי באתר של רת"א, וברשימת התנאים להסבת הרשיון כתוב בין השאר "עמידה בדרישות הניסיון הדרוש לקבלת רישיון", שבארץ הינן 40 שעות טיסה למיטב הבנתי (אווירון קבוצה א'). האם הכוונה לטיסת סולו?
  •  אם כן, אז אותו X מובן, כי הקורס בביה"ס המדובר דורש 10 שעות טיסת סולו בלבד. (ו45 שעות של טיסה מודרכת, אבל ייתכן שזה לא נחשב?) ואז יש להשלים עוד 30 שעות לפחות של טיסת סולו.
  •  אם לא, נראה שמספר השעות הכולל אמור להיות מספיק, ואז מספר השעות שדורשים לטוס בארץ פחות מובן לי.. למרות שכן נשמע לי הגיוני שדין שעה מודרכת אינו כדין שעת סולו.
לגבי כל השאר - מבחנים, אגרות ואישורים למיניהם - ממילא הנחתי שיהיה בהם צורך, אז זאת פחות בעיה מבחינתי.
ובכל אופן שלחתי מייל לרישוי עובדי טיס כדי לקבל מהם תשובה רשמית, נראה מה יאמרו :)
 
תודה רבה על התגובה המהירה!
שבוע טוב,
טום
לצפיה ב-'40 השעות אינן שעות סולו'
40 השעות אינן שעות סולו
16/09/2018 | 08:02
2
249
אלא מינימום שעות הדרכה כולל שעות סולו לקבלת רישיון
 
לצפיה ב-'אם כך, מעבר למספר קטן'
אם כך, מעבר למספר קטן
16/09/2018 | 09:12
1
239
של שעות טיסה נוספות בארץ רק כדי להוכיח שהרמה של הטייס הטרי גבוהה מספיק כדי להיבחן, ואז להיבחן במבחן מעשי (בהנתן רישיון מחו"ל ומעל 40 ש"ט) - מה ההצדקה לדרוש מספר די גדול של שעות טיסה נוספות בארץ?
האם בפועל ההדרכה בחו"ל בסטנדרטים הרבה יותר נמוכים מאשר בישראל? 
מצד שני, wisniak כתב שזה נדרש ללא תלות באיכות בית הספר... האם זו "גחמה" של בתי הספר לטיסה שלא מוכנים להגיש למבחן אחרי מספר מועט של שיעורי טיסה?
לצפיה ב-'לא גחמה של בתי הספר.'
לא גחמה של בתי הספר.
16/09/2018 | 17:21
223
מי שקובע את הכללים זה רתא...
Like it or not - הם הרגולטור.
 
אתן דוגמא אחרת.
קורס אז"מ (מטוס אמיתי, לא ממ"ג) נמשך 32 שעות. קורס GA נמשך (נומימאלית) 40 שעות. אם אני לא טועה, ההבדל הוא טיסת לילה וטיסה לפי נייוט רדיו (ציוד שלא נדרש באז"מ). אני מדגיש - 10 שעות בסה"כ.
אבל כשרוצים לעשות השלמה מאז"מ ל- GA, רת"א לא מוכן אפילו ל- 30 שעות השלמה (+ ביצוע מרבית המבחנים מההתחלה) 30 שעות = 75% מהקורס של GA....זה כולל טייסי אז"מ עם ניסיון של מאות שעות כטייס מפקד...
וטייס GA צעיר, שרק סיים את הקורס, רשאי לקחת עימו נוסע מהטיסה הראשונה. בעוד שבאז"מ דורשים כיום (אם אני לא טועה) 50 שעות ניסיון כטייס מפקד (לפני כ- 5 שנים זה היה 200 שעות)...
 
בקיצור, אני שוב ממליץ שלא להתעצבן - זה הרגולטור וזה מה שהוא קבע. ולכן לאחר שתקבל תשובות מהם (כאמור - משיבים מהר ולעניין) - תחליט אם "החבילה" הכוללת מתאימה לך.
לצפיה ב-'40 שעות בסה"כ - זה הסילבוס (מעשית אני מבין שזה לוקח יותר)'
40 שעות בסה"כ - זה הסילבוס (מעשית אני מבין שזה לוקח יותר)
16/09/2018 | 17:09
201
אני לא מנסה אפילו להיכנס לראש של הרגולטור (מדוע פה מקשים יותר מאשר במקומות אחרים).
כולם הרי צריכים לעמוס בתקנות בינ"ל.
בכל אופן אשמח אם תעדכן כאן לכשתגיע למסקנות (ושב - ממליץ להתייחס רק למה שכותבים רת"א - הרי הם אלה שקובעים).
לצפיה ב-'מחפש המלצה על מקום לשכירת מטוס באזור סן פרנסיסקו'
מחפש המלצה על מקום לשכירת מטוס באזור סן פרנסיסקו
09/09/2018 | 00:55
24
236
אהיה באזור באמצע אוקטובר.
חשבתי לטוס ללאס וגאס ליום-יומיים ואני מחפש מקום, שבו אוכל לשכור מטוס. יש לי רשיון אמריקאי Based On הישראלי שלי.
המלצות תתקבלנה בברכה.
תודה,
דוד.
לצפיה ב-'דוד שנה טובה'
דוד שנה טובה
09/09/2018 | 21:53
12
287
רק קח בחשבון שמעבר לצ'ק חברה תצטרך גם BFR אמריקאי
 
בהצלחה וטיסה מהנה
לצפיה ב-'אינני חושב כך'
אינני חושב כך
11/09/2018 | 00:14
11
264
יש לי רשיון אמריקאי, base on הישראלי שלי, מה שאומר, שכל עוד הרשיון הישראלי שלי תקף, כך גם האמריקאי.
ברור שצטרך צ'ק חברה בכל מקום שאשכור מטוס, אך לא מעבר לכך.
ידוע לי, שיש מקומות שצריך להיות "חבר מועדון" כדי לשכור מהם מטוסים. זו אינו עלות גבוהה (50-100 דולר).
תודה.
 
דוד.
לצפיה ב-'מניסיון שלי אתה צריך'
מניסיון שלי אתה צריך
11/09/2018 | 17:39
233
יש כאן כמה שבקיאים יותר ממני בחוקים בUSA
אולי כבעל רשיון מסחרי זה אחרת
לצפיה ב-'לאחר קריאת התקנה הרלוונטית, איני מסכים איתך, דוד'
לאחר קריאת התקנה הרלוונטית, איני מסכים איתך, דוד
12/09/2018 | 16:00
9
348
דוד,
 
הרישיון האמריקאי שלך אכן based on הרישיון הישראלי, כך שעל הרישיון הישראלי להיות תקף כדי שהאמריקאי יהיה תקף. זה תנאי הכרחי אבל לא תנאי מספיק.
 
בנוסף לכך, על מנת להשתמש בזכויות שהרישיון ה-validated מספק לך, עליך לספק את כל התנאים המפורטים עליו וב-FAR 61, ושם ישנה דרישה לתעודה רפואית אמריקאית בתוקף, BFR, ו-flight recency.
 
להדגמת עמדתי, למשל, נניח שיש תחום בו ה-flight recency האמריקאי שונה מהישראלי, נניח שהחוק הישראלי דורש שלוש שעות ב-90 הימים האחרונים אבל החוק האמריקאי דורש 3 נחיתות. עליך למלא את דרישת החוק הישראלי (כדי שהרישיון הישראלי יהיה valid), אבל גם את דרישת החוק האמריקאי (כדי שתוכל להשתמש בזכויות שמקנה הרישיון האמריקאי, המבוסס על הישראלי).
 
התקנה ברורה מאוד - 61.75e - היא מכפיפה אותך ל-FAR 61 (שדורש BFR - ראה 61.56).
 
אם תרצה, אוכל להתקשר ל-FSDO הקרוב אלי ולשאול לדעתם.
 
טל
לצפיה ב-'יסודי כהרגלך מאז ומתמיד '
יסודי כהרגלך מאז ומתמיד
12/09/2018 | 21:48
8
190
אשמח אם תוכל לבדוק ב-FSDO.
תעודה רפואית אמריקאית אין לי בעיה לקבל כאן, הרופא שמוציא לי תעודה ישראלית מוסמך גם להוציא תעודה אמריקאית.
לגבי flight recency אני מאמין שלא תהיה לי בעיה...
לגבי BFR - מי מוסמך לבצע עבור רשיון פרטי? כל מדריך? בוחן FAA?
תודה,
דוד.
לצפיה ב-'דיון מפורט בנושא בפורום מ- 2003'
דיון מפורט בנושא בפורום מ- 2003
12/09/2018 | 22:01
1
215
לצפיה ב-'לא יאמן - כל הכבוד גידי'
לא יאמן - כל הכבוד גידי
12/09/2018 | 23:09
116
לצפיה ב-'כל מדריך שי לו רשיון הדרכה אמריקאי בתוקף'
כל מדריך שי לו רשיון הדרכה אמריקאי בתוקף
13/09/2018 | 08:48
5
163
בזמנו צור בנר היה מבצע בארץ את מבחן הרמה וזה קביל בארה"ב
לגבי תעודה רפואית ד"ר ברלב הוציא לי בזמנו במקביל לישראלית תעודה אמריקאית  אבל משום מה לא נדרשתי להציגה הסתפקו בישראלית
לצפיה ב-''
13/09/2018 | 08:54
18
לצפיה ב-'סחתיין לגידי, לנדב, לאריה וגם לצור'
סחתיין לגידי, לנדב, לאריה וגם לצור
13/09/2018 | 18:41
3
128
כל מדריך עם רישיון הדרכה אמריקאי בתוקף יכול לעשות לך BFR, אתה יכול בקלות לשלב את זה עם ה-checkout שאתה צריך לעשות ממילא (סביר שכל BFR יחשב כ-checkout, לא בהכרח ההיפך).
מהיכרותי המועטה איתך, דוד, אתה מסוגל לעבור BFR בכל יום ללא שום הכנה...
 
אמור לי אם תרצה שאפנה עדיין ל-FSDO, אעשה זאת בשמחה.
לצפיה ב-'לטייס שטס באופן קבוע, כמו שטל כתב, אין בעיה לעבור BFR.'
לטייס שטס באופן קבוע, כמו שטל כתב, אין בעיה לעבור BFR.
16/09/2018 | 14:02
2
153
ה BFR לא אמור להיות מועבר כבחינה, אלא כשיעור רענון לכל דבר, לפי ההוראות מחוייבים בלפחות שעת Ground ושעת טיסה, מנסיון שלי עם הנושא פה, ברוב המקומות לא ממש ישאלו אותך ב Ground יותר מעבר ל Air spaces על המפה, וכמה חוקים פשוטים מ FAR 91 שרובם זהים לחוקים בישראל.
אני מכיר המון שאת ה BFR עושים עם חבר מדריך בטיסה לאיזו מסעדה, והארוחה נחשבת לשעת ה Ground
יש לי כמה חברים שבאים אלי קבוע ל BFR כל שנתיים עם המטוס שלהם, אני לא מחייב, וגם לא ממש מחפש ארוחות חינם.
אם אתה בשיקגו או יותר נכון באזור Kenosha WI, יש לי שם גישה לשני מטוסי ססנה 172 שתוכל לשכור ישירות מהחברה בסביבות ה $120/ שעה. אני יכול לטוס איתך ללא שום תמורה כספית ולמלא לך את חתימת BFR.
אל תשכח להביא לוגבוק.
לצפיה ב-'שוב תודה'
שוב תודה
19/09/2018 | 16:12
74

גם למייק וגם לטל.
הפעם לא אהיה באזור שיקאגו, כך שאאלץ לוותר על הצעתך המפתה.
הבנתי שבאמת אצטרך לעשות BFR, אם אשכור מטוס.
אספר חוויות בהמשך.
 
דוד.
לצפיה ב-'BFR'
BFR
28/09/2018 | 12:06
56
הי מייק , אני מבקר אצלך בשכונה במהלך אוק.
אודה לך באם תשלח אלי את מספר הטלפון שלך בפרטי (WhattsApp ) +972544230747.
חג שמח
צבי מונוביץ
לצפיה ב-' ב CAMARILLO צפונית ל-ל'א בחברת CIA'
ב CAMARILLO צפונית ל-ל'א בחברת CIA
12/09/2018 | 11:37
1
193
CAMARILLO  - CIA Channel Island Aviation
נכון שמעט רחוק מסן פרנסיסקו, אך שדה ואזור מדהים לטיסה ואפשר בקלות להגיע ללאס וואגס..
אם אתה מדרים ל ל'א שווה לעצור/להגיע לשם, אין בעיות בשכירות מטוס,
חברה נחמדים מאוד,
טסתי שם שעות, בהרי קליפורניה, ולכל האזורים והאיים בסביבה .
 
 
 
לצפיה ב-'תודה לכולם '
תודה לכולם
12/09/2018 | 12:21
81
לצפיה ב-'ברוך הבא'
ברוך הבא
19/09/2018 | 00:56
8
109
לא חסרים מקומות לשכור גם בשדה התעופה של פאלו אלטו וגם בסן-קרלוס (קצת יותר קרוב לסן פרנסיסקו אם תהיה שם ולא בדרום הביי). צור קשר בפרטי, אשמח להיפגש כאן, אולי לטוס ביחד, וכמובן לחבר אותך עם מדריך ישראלי שיוכל לעשות לך גם BFR וגם צ'ק חברה באותה טיסה.
לצפיה ב-' אהיה בקשר.'
אהיה בקשר.
19/09/2018 | 16:14
34
לצפיה ב-'למה דוד צריך דוקא מדריך ישראלי?'
למה דוד צריך דוקא מדריך ישראלי?
20/09/2018 | 06:20
6
60
לצפיה ב-'לא אמרתי שצריך...'
לא אמרתי שצריך...
21/09/2018 | 02:49
5
54
לצפיה ב-'אוקי. אולי לא הבנתי.'
אוקי. אולי לא הבנתי.
21/09/2018 | 21:13
4
91
הצעת לחבר את דוד עם מדריך ישראלי, אז לא הבנתי איזה יתרון מביא מדריך ישראלי לדוד, שאין לו ממדריך מקומי. נדמה לי שדוד מבין איזה מילה או שתיים באנגלית...   (ואם לא היה מבין, ממילא לא היה יכול לטוס לבד באמריקה...). 
לצפיה ב-'היתרון הוא'
היתרון הוא
21/09/2018 | 22:41
3
113
שיש לי מדריך להמליץ עליו, שמדריך בחברות הרלוונטיות בפאלו אלטו וגם בסן קרלוס. גם ציינתי שהוא ישראלי, כי זה נתון שהרבה פעמים מעניין ישראלים, אבל כמובן דוד לא חייב לקחת דווקא אותו או כל ישראלי אחר...
לצפיה ב-'אוקי. דן צור?'
אוקי. דן צור?
23/09/2018 | 03:06
2
60
לצפיה ב-'לא עדיף ממדריך אקראי?'
לא עדיף ממדריך אקראי?
24/09/2018 | 07:09
1
89
אתה מגיע לפעמים לאזורנו? אם כן אפשר להיפגש שלושתנו לקפה.
לצפיה ב-'נשמע נהדר'
נשמע נהדר
25/09/2018 | 17:51
72
לא זכרתי שאתה באיזור. פעם בכמה זמן יש לי overnight בסן-פרנסיסקו, אז בפעם הבאה נארגן משהו! 

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?
ברנדוויז
ברנדוויז- תקשורת שיווקית

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ