לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
96239,623 עוקבים אודות עסקים

פורום מוזיקה קלאסית ואופרה

לכל באי פורום מוזיקה קלאסית השלום והברכה!זהו פורום אשר בו תוכלו למצוא מקום ומענה לכל רצונותיכם בתחום המוזיקה הקלאסית, האופרה והמוזיקה האמנותית. כאן תוכלו להתדיין, להתייעץ, לשתף, לספר, לחלוק, לבקר (בנימוס כמובן!), להעיר, להאיר בכל נושא במוסיקה החל ממלחינים, יצירותיהם, מבצעים, ביצועיהם, קונצרטים שהייתם בהם, דיסקים חדשים שרכשתם. אתם מוזמנים גם לתת במה אישית וצנועה לאלו מאיתנו אשר פעילים בתחום המוסיקה הקלאסית והאופרה בארץ ומחוצה לה, ובאופן כללי להודיע על קונצרטים שנראה לכם שיעניינו את חברי הפורום. עם זאת פרסומים של מופעים שאין להם קשר למוזיקה קלאסית יימחקו.לאורחים המזדמנים שמגיעים מעת לעת ורוצים לזהות איזה קטע שהפך פופולרי בעקבות פרסומת בטלויזיה או משהו דומה, נבקשכם לדפדף מעט אחורה ולקרוא הודעות קודמות. יש סיכוי טוב שהשאלה כבר נשאלה.בכל שאלה, בקשה, תלונה, מענה או סתם צורך לומר משהו, אנו, מנהלי הפורום, זמינים תמיד.שלכם, lvb ו-Petrus

אודות הפורום מוזיקה קלאסית ואופרה

לכל באי פורום מוזיקה קלאסית השלום והברכה!זהו פורום אשר בו תוכלו למצוא מקום ומענה לכל רצונותיכם בתחום המוזיקה הקלאסית, האופרה והמוזיקה האמנותית. כאן תוכלו להתדיין, להתייעץ, לשתף, לספר, לחלוק, לבקר (בנימוס כמובן!), להעיר, להאיר בכל נושא במוסיקה החל ממלחינים, יצירותיהם, מבצעים, ביצועיהם, קונצרטים שהייתם בהם, דיסקים חדשים שרכשתם. אתם מוזמנים גם לתת במה אישית וצנועה לאלו מאיתנו אשר פעילים בתחום המוסיקה הקלאסית והאופרה בארץ ומחוצה לה, ובאופן כללי להודיע על קונצרטים שנראה לכם שיעניינו את חברי הפורום. עם זאת פרסומים של מופעים שאין להם קשר למוזיקה קלאסית יימחקו.לאורחים המזדמנים שמגיעים מעת לעת ורוצים לזהות איזה קטע שהפך פופולרי בעקבות פרסומת בטלויזיה או משהו דומה, נבקשכם לדפדף מעט אחורה ולקרוא הודעות קודמות. יש סיכוי טוב שהשאלה כבר נשאלה.בכל שאלה, בקשה, תלונה, מענה או סתם צורך לומר משהו, אנו, מנהלי הפורום, זמינים תמיד.שלכם, lvb ו-Petrus
הפורום לא פעיל
x
הודעה מהנהלת הפורום
0
המשך >>

לצפיה ב-'מחפש את מילות השיר פגישה של אברהם פררה'
מחפש את מילות השיר פגישה של אברהם פררה
18/10/2012 | 14:40
110
ניתן לשלוח קישור או מילים לכתובת המייל
hadeark@walla.com

תודה מראש
יוסי
לצפיה ב-'תקליט ילדים ישן נושן'
תקליט ילדים ישן נושן
22/08/2012 | 14:44
123
אני מחפשת את התקליט "אגדת קוקיית השעון" שהשמעתי לילדי.תקליט קסום שאני רוצה לתת לנכדותי. מישהו יכול לעזור?
לצפיה ב-'חנות דיסקים של מוזיקה קלאסית'
חנות דיסקים של מוזיקה קלאסית
04/05/2012 | 12:03
525
איפה אפשר להשיג דיסק בבצוע מרגש (באזור המרכז)
לצפיה ב-'תווים של יצירות חזנות, איפה אוכל למצוא?'
תווים של יצירות חזנות, איפה אוכל למצוא?
03/05/2012 | 17:49
348
תווים של יצירות חזנות, איפה אוכל למצוא?
לצפיה ב-'מה הוא בסו קונטינואו'
מה הוא בסו קונטינואו
30/04/2012 | 19:15
287
מהו בסו קונטינואו
לצפיה ב-' סגירת הפורום '
סגירת הפורום
15/11/2010 | 20:09
260
נוכח רמת הפעילות הנמוכה הוחלט לסגור את הפורום בשלב הזה.

המשך גלישה נעימה ב אנשים
לצפיה ב-' פורומים חדשים ב- '
פורומים חדשים ב-
14/11/2010 | 16:51
50

הם שווים, מבריקים ובעיקר - יודעים לשים לב לפרטים הקטנים. המנטליסט ובניחוש חוקר, שתי הסדרות המצליחות מתאגדות לפורום אחד מאתגר במיוחד
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

מתעניינים במכשירי GPS - תוכנת הניווט ששדרגה את חיינו? פורום ניווט ו-GPS הוא המקום לשאול, לענות ולשתף את הידע שלכם בנושא
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ForumPage.aspx?F...

פנסיה, ביטוח לאומי, רווחה, זכויות וחובות - נושאים עליהם כל גימלאי צריך לדעת. לצורך כך הוקם פורום זכויות גמלאים וכולם מוזמנים
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ForumPage.aspx?F...

11 חנונים ו-11 יפהפיות הוצמדו בזוגות לגור יחד. מי ילמד את מי ואיך זה יגמר? גלו כל זאת ועוד בפורום העונה השנייה של היפה והחנון
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...
רוצים לנהל את הפורום? הקליקו כאן, מלאו את הטופס ונחזור אליכם:
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/forms_applicatio...
לצפיה ב-'732בארץ לובנגולו מלך זולו-ביקורתאופרה פרינג''
732בארץ לובנגולו מלך זולו-ביקורתאופרה פרינג'
13/11/2010 | 16:59
44
732 בארץ לובנגולו מלך זולו-אופרת פרינג' מנדל יפו732
צילומים-אלי ליאון

המרכז לאופרה פרינג' מציג את האופרה לכל המשפחה על פי סיפרו של נחום גוטמן"בארץ לובנגולו מלך זולו".
האופרה פרינג' קיימת כבר שלוש שנים והפעם היא יוצאת באופרה שהיא לכל המשפחה.
קצת קשה להגדיר האם מה שראינו הנו אופרה או הצגה מוסיקלית או מחזמר.נראה לי שהשם לא כך חשוב העיקר התוצאה והיא מרשימה.
משתתפים בה 6 זמרים שהם גם שחקנים וכן משתתפת נתי נתיב בכלי הקשה שהיא בעצם תזמורת שלמה.

עמל רב ואמצעים רבים הושקעו בהפקה זו ואכן הדבר מורגש.
היא עשירה מאוד בתלבושות,בובות ומסכות שעיצבה בחן רב פרנקלין טברס. תענוג לראות אותן ולשמוע את המוסיקה המקורית הקליטה והמלודית שכתב ירון כפכפי ולהנות מהשירה היפה והמשחק הטוב של כל המשתתפים.יש תנועה רבה על הבמה בהדרכת רוני פרידמן וליברית תמציתית ויפה שכתבה סמדר שיר ברוח הספר.בן גולדנברג עיצב את התאורה הקסומה.

על כולם שלט הבמאי יובל זמיר שביים הפקה מרשימה,צבעונית,מבוצעת נהדר,מבדרת,משעשעת ומנעימה את זמן הילדים,המבוגרים וכל מי שבא לראות ולשמוע.
הבמאי שמר על רמה אמנותית גבוהה מאוד ולא התפשר גם בדברים שנראים לכאורה קטנים.
ההפקה מאוד ויזואלית וצבעונית מלאת תנועה וקצב.
שלוש שנים נמשכה הכתיבה וההכנות להפיכת הסיפור לאופרה.


אולם הבית של האופרה הוא במרכז התרבות מנדל ביפו.
האולם יפה, מיקומו טוב אך בימתו קטנה ואינה מתאימה להצגת אופרה. מורגשת צפיפות מסויימת על הבמה שאינה מאפשרת גילוי כל הפוטנציאל של ההפקה.
למרות מגבלה זו זאת הצגה לכל המשפחה שעונה לדרישות וטעמים רבים, כי כאמנות האופרה, היא כוללת הכל וכל ילד ומבוגר ימצאו בה דברים לטעמם.

הספר שכתב גוטמן נכתב במקורו כסיפור בהמשכים שפורסמו בעיתון"דבר הילדים".סיפורים אלו נשלחו על ידי גוטמן ממסעו באפריקה כאשר נסע לשם כדי לחפש אוצר כפי שנאמר לו ע"י תייר אמריקאי שפגש.במסע זה גוטמן ומלוויו פוגשים בדמויות,חיות ויצורים שונים כאשר מטרתם היא כאמור להגיע לאוצר .
סיפורים אלו משמשים כבסיס לליברית.
זאת הפעם הראשונה שרשימותיו של גוטמן עולים על הבמה בצורת אופרה.
יחד עם רשימותיו עולים גם רעיונות מציוריו שהשתמשו בהם בתכנון התפאורה.

הביצוע של כל ששת השחקנים-זמרים היה מעולה.הם שרים טוב ,משחקים מצויין ולכל אחד מהם נוכחות במה נהדרת.
כל אחד מהשחקנים מגלם מספר רב של תפקידים.
נהנתי ביותר משירתם של כמה מהמשתתפים שהם זמרים מקצועיים מעולים.
צחי סיטון נהדר בתפקידיו הרבים הן כשחקן והן כזמר.יש לו קול באס בריטון יפה,חזק,חם ותענוג לשמעו.
שמעתי אותו כבר כמה פעמים הן באופרה,הן במחזמר והן בתכניות יחיד ובכולם היה בולט,מרשים ונהדר.

הגר ליבוביץ בתפקיד אומגבבא זמרת אופרה שרה נהדר וקולה יפה ומענג.
דנה מושקטבליט בתפקיד הזקנה היתה טובה מאוד וכן עופר רגירר כג'ו .
גל לב כוכב הילדים לא איכזב גם הפעם והגיש משחק מצויין ושירה יפה.
כן השתתף אורן כהן בתפקיד המלך זולו.

לראות או לא לראות:תענוג לראות ולשמוע.גוטמן עילאי.ביצועים ובימוי נהדרים. מומלץ בפה מלא לבוא לראות ולהביא את הילדים והנכדים.בטוחני שכולם יהנו.

נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 09/11/2010 11.53

אם באתר זה לא פורסמו התמונות(20 במספר) אפשר לראותן באתריELYBIKORET.022.CO.IL

אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי בזמן האחרון והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות ,חיבורים שכתב פרופ' יוסי גמזו וחומר אחר
הכתובת ELYBIKORET.022.CO.il

לצפיה ב-'שאלה על קונצרט לכינור של צ'אקובסקי'
שאלה על קונצרט לכינור של צ'אקובסקי
12/11/2010 | 17:00
4
153
היי, רציתי לשאול.. אם מישהו יודע אם יש בתקופה הקרובה קונצרט שבו תבוצע היצירה הנ"ל?
לצפיה ב-'ועוד שאלה...'
ועוד שאלה...
12/11/2010 | 17:05
3
70
מישהו יכול לתת רקע ליצירה? על איזה תקופה נכתבה... ממה היא מושפעת, על מה היא נכתבה וכו'...
לצפיה ב-'הערה'
הערה
12/11/2010 | 17:12
2
57
הבנתי שאי אפשר להסתמך על ויקיפדיה פשוט..
וגם איזה כנרים נחשבים עכשיו מאוד טובים (בעיקר ישראלים)
לצפיה ב-'רק לאחרונה הוזכר אחד כאן'
רק לאחרונה הוזכר אחד כאן
12/11/2010 | 18:59
1
84
אפשר לסמוך על ויקי, רק צריך להצליב מקורות - מה שנכון תמיד.
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-''
15/11/2010 | 10:46
13
לצפיה ב-'מה דעתכם על המוסיקה של ניקו לוי?'
מה דעתכם על המוסיקה של ניקו לוי?
12/11/2010 | 10:26
52
לצפיה ב-'מחפשים התנדבות מאתגרת ומצילת חיים?'
מחפשים התנדבות מאתגרת ומצילת חיים?
11/11/2010 | 17:44
79
אם אתם מתאפיינים באכפתיות, באהבת אדם, ברצון לעזור לזולת, ברגישות, ובסבלנות, ובנוסף אתם  חיית אינטרנט-

אם אתם רוצים להצטרף להכשרת מתנדבים מרתקת , להנות מליווי של אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש ולהשתייך לנבחרת מגובשת של מתנדבים –

אנו מציעים לך מקום התנדבות לא שיגרתי, מאתגר ומציל חיים.

סהר – סיוע והקשבה ברשת היא עמותה המעניקה תמיכה נפשית ראשונית לאנשים במצוקה, הפונים דרך רשת האינטרנט.
ההכשרה להתנדבות כוללת קורס מעשיר עם נגיעות בנושאים הנוגעים לבריאות הנפש, גיל ההתבגרות ומצוקותיו, אובדנות, אמפתיה ותקשורת בין אישית ברשת.
ההתנדבות עצמה נעשית בשעות הערב מהבית.

פרטים ומילוי טופס התנדבות באתר סהר
לצפיה ב-'זיהוי קטע מוסיקלי'
זיהוי קטע מוסיקלי
09/11/2010 | 11:36
8
263
האם מישהו יכול לזהות עבורי את הקטע הבא ולסווג אותו ?!

הקטע הקליל מושמע בסרט בטהובן (סרט על הכלב המהולל משנת 1992)

הקטע מנוגן אחרי 9:30 דקות של סרט.

לנוחיותכם העליתי את הקטע שהקלטתי לאתר הורדה חינם

אני מספקה לינק להורדה

http://hotfile.com/dl/81403046/161fe66/beethoven_sound.wma.html
לצפיה ב-'הקטע אינו של בטהובן כשלעצמו'
הקטע אינו של בטהובן כשלעצמו
09/11/2010 | 14:12
2
121
הוא נכתב עבר הסרט, מבוסס על נושא מאחת מיצירותיו של בטהובן, לדעתי אחד הקונצ'רטי לפסנתר אבל איני בטוח.
לצפיה ב-'אתה בטוח ?!'
אתה בטוח ?!
11/11/2010 | 00:56
1
64
הוא נשמע כמו משהו של מוצארט לפי הסגנון
אתה בטוח שזה עיבוד ?!
ואריאציה ?
אשמח לשמוע חוות דעת נוספות
זה סתם עניין פצפון שמשגע אותי !
לצפיה ב-'קודם כל אין שום הגיון'
קודם כל אין שום הגיון
11/11/2010 | 08:18
71
להשמיע מוצארט בסרט על בטהובן, שנית יצירותיו המוקדמות של בטהובן אכן יכולות להזכיר את מוצארט, ואחרון - אין מצב שהוא כתב את זה כמות שזה, רק הנושא שרד מהיצירה המקורית בשכתוב לסרט - זה אפילו לא עיבוד.
לצפיה ב-'אתר imdb מכיל פרטים על כל הסרטים'
אתר imdb מכיל פרטים על כל הסרטים
11/11/2010 | 13:33
1
63
ובסרט Beethoven 1992 - פס הקול לקוח משתי יצירות כפי שמפורט כאן.
לצפיה ב-'לא מפורט, כבר חיפשתי שם ואין פירוט'
לא מפורט, כבר חיפשתי שם ואין פירוט
11/11/2010 | 21:04
30
לצפיה ב-'עזרה בבקשה, קטע מכרמן'
עזרה בבקשה, קטע מכרמן
12/11/2010 | 22:38
2
62
מנסה נואשות להזכר, יש ריקוד צועני - לא המפורסם שמופיע בחיפוש... מישהו זוכר?
לצפיה ב-'משהו כמו'
משהו כמו
12/11/2010 | 22:49
1
56
(בקצב 3)
סי - מי - פה# - סול - לה - סי - דו רה - דו סי - לה סול - פה
לצפיה ב-'תדה, נמצאה האבידה'
תדה, נמצאה האבידה
12/11/2010 | 23:15
59
Seguidille
לצפיה ב-'המכירה המוקדמת של כרטיסים ל"קשת בלקנית" נגמרת'
המכירה המוקדמת של כרטיסים ל"קשת בלקנית" נגמרת
11/11/2010 | 08:44
286
המכירה המוקדמת נגמרת השבוע, שבוע הבא יימכרו הכרטיסים במחיר מלא.

פרויקט "קשת בלקנית" הינו פרויקט ייחודי המשלב מוסיקה אתנית מהבלקן עם אופרה. המשתתפים בפרויקט הם מוסיקאים חלוצים בתחום המוסיקה האתנית וזמרי אופרה מובילים מסרביה, ביניהם ילנה ולהוביץ', זמרת מצו-סופרן ראשית של האופרה של בלגרד, ז'ורז' גרויץ' ופפה ניק, ממקימי "אנסמבל רנסנס", ההרכב ההחלוצי שעוסק מזה 40 שנה במוסיקה האתנית של הבלקן.

הקונצרט יתקיים ב 20 בנובמבר במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב.

חלקה הראשון של תוכנית הערב כולל אריות מפורסמות של ביזה, וורדי, רוסיני, דוניצטי ואחרים בליווי כלי נגינה אתניים עתיקים מהבלקן. בחלק השני, זמרי אופרה יבצעו שירי עם מהבלקן ושירי יהדות ספרד ואשכנז.

זוהי הפעם הראשונה שמוסיקאים מובילים בתחומים כה שונים מתאחדים, כדי ליצור חוויה מוסיקלית ייחודית שמחברת את הצליל האתני לאופרה וההיפך.
החברות המיוחדת בין עמי יוגוסלביה לשעבר לעם היהודי הובילה לכך שהבכורה העולמית של הפרויקט תתקיים בתל אביב.
הקונצרט מוקדש ל 101 שנים של תל אביב ו 75 שנים של התאחדות עולי יוגוסלביה לשעבר בעדיבות יוסף ז'מבוקי פעיל ונדבן ידוע בקהילת העולים מיוגוסלביה לשעבר שכבר אירגן בעבר מספר אירועי תרבות. חשוב לציין כי מחיר כרטיס הינו סמלי ואין כוונת רווח לקונצרט.
מידע נוסף אודות הפרויקט והתוכנית המלאה ניתן למצוא בדף הקונצרט:
http://www.facebook.com/BalkanRainbow
לצפיה ב-'כינור 1/4 ללימוד נגינה של ילדה בת 9'
כינור 1/4 ללימוד נגינה של ילדה בת 9
10/11/2010 | 21:59
125
שלום,

בתי לומדת בכיתה ג'. השבוע הגיע לבחון את כיתתה בחור מהקונסרבטוריון העירוני וחיפש כשרונות לנגני העתיד: הוא סימן אותה כמיועדת לנגינה על כינור.

ביררנו: השאלת כינור לחודש בקונסרבטוריון העירוני עולה 60 ש"ח. אם אבד או נגנב - אנחנו מחוייבים לשלם 800  ש"ח (!)
בחנות כלי זמר: כינור חדש (מידה 1/4) עולה 300 ש"ח, אם כי ישנם כינורות מעץ מלא אשר עולים כ 500 ש"ח.

א. האם יש הבדל באיכויות הכינורות?
ב. אני מניח כי אם הכלי זמר, שנחשבים יקרים, ניתן להשיג כינור ב 300 ש"ח, איפה ניתן להשיג כינור במחיר אטרקטיבי יותר?

כרגע לקחנו כינור בקונסרבטוריון, כי אני לא רוצה לקחת את  הסיכון שהילדה תפסיק לנגן לאחר מס' שיעורים בודדים.

מהי ההמלצה שלכם (כי אני די בור בנושא)?
לצפיה ב-'קטעי וידאו חדשים'
קטעי וידאו חדשים
10/11/2010 | 11:52
35
וידאו חדשים של ברהמס ורחמנינוב
אשמח לשמוע תגובתכם :)

http://www.youtube.com/watch?v= =lQL9nTm0H-Q&feature=relate ed

http://www.youtube.com/watch?v= =hb6XFxGrNeA

http://www.youtube.com/watch?v= =9G3BQbZOO2o&feature=relate ed

http://www.youtube.com/watch?v= =CyTg9BGbrtU&feature=relate ed
לצפיה ב-'סולנים צעירים ותזמורת'
סולנים צעירים ותזמורת
10/11/2010 | 05:37
31
המיזם המוזיקלי "סולנים צעירים ותזמורת" מיסודו של חנן שומרוני, הממומן מתרומות בלבד, נתקל  בקשיים רבים כבר בתחילת הדרך, בעיקר בשל היעדר התקציב המתאים.
מתוך אמונה בחשיבות הפרויקט, נמצא לבסוף תורם אנונימי שבזכותו יצא המיזם לדרך ובשנים  האחרונות התקיימו שבעה קונצרטים מוצלחים שנעשו בשילוב עם התזמורת של אשדוד והקאמרטה  של ירושלים.

כל הקונצרטים הופקו בתקציב זעום שהועמד לרשות הפרויקט, כאשר כמעט כל הנותנים יד
בדבר עבדו בהתנדבות ומתוך אמונה גדולה בחשיבות המיזם.
אם לא יימצא בקרוב תקציב למיזם הזה, יש סיכוי גבוה שחלום הקונצרטים יגווע.



לאתר הפרוייקט
http://www.musickids.co.il

לכתבה המלאה:
http://www.yaffo.co.il/article_g.asp?id=1715

לפרטים ותרומות: 050-7790285

לצפיה ב-'בין הקברט לקולנוע - אנסמבל מיתר 13.11.2010'
בין הקברט לקולנוע - אנסמבל מיתר 13.11.2010
10/11/2010 | 00:15
17
וינה, ברלין, הוליווד, תל-אביב

מיצירות אייזלר, קורט וייל, שנברג, קרנק ועמית גילוץ

מוצ"ש 13.11.2010 בשעה 20:30
מרכז ענב תל אביב (במסגרת הסדרה למוסיקה קאמרית "שטריקר בענב")

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים- המרכז למוזיקה קאמרית 03-5466228
chamber@icm.org.il

במהלך הערב נשיק את הדיסק השני שלנו (בהפקת המכון למוסיקה ישראלית) ובו מיצירות חנה אג'יאשווילי, ינעם ליף, אראל פז ואיל אדלר

להתראות!
אנסמבל מיתר
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'מזמורי טראקט'
מזמורי טראקט
08/11/2010 | 16:00
11
שלום אנשים יקרים,

יש לי שאלה על דבר שאינו מובן לי- ואולי תוכלו לעזור.
מזמור הטראקט הגרגוריאני המושר בכנסייה הינו חטיבה בפני עצמה או כחלק ממזמור הגרדואל?
ניסיתי להבין מפה
http://www.oxfordmusiconline.com/subscriber/articl...
ולא הצלחתי, אולי אתם כן...

תודה מראש!
טליה.
לצפיה ב-'עוד על מוסיקה מודרנית (פרסומת עצמית)'
עוד על מוסיקה מודרנית (פרסומת עצמית)
06/11/2010 | 19:39
18
53
לפני כמה שבועות התפתח כאן שרשור קצר על מוסיקה מודרנית עם המלצות וכו'.
ממש אתמול העליתי לבלוג שלי רשימת האזנה למוסיקה מודרנית שהיא חצי אוטוביוגרפית, במובן שהיא מזכירה יצירות שהשפיעו עלי ועל ההתפתחות המוסיקלית שלי.
אתם מוזמנים לקרוא ולהגיב.
http://www.galamit.com/blog/music/modern

לצפיה ב-' תודה! קראתי והאזנתי לקישורים.'
תודה! קראתי והאזנתי לקישורים.
07/11/2010 | 14:59
14
לא את הכל אהבתי, אבל זה טבעי.
לצפיה ב-'קראתי בחדווה את הבלוג'
קראתי בחדווה את הבלוג
07/11/2010 | 18:19
9
אהבתי את הדרך שעשית. בתקווה שעוד רבים ילכו בה כמוך...
לצפיה ב-'אצל פרופ' אלקנה'
אצל פרופ' אלקנה
07/11/2010 | 18:36
16
הקירות שלא מכוסים בספרים - מכוסים בדיסקים. אבל בתקופתי אלו היו עדיין תקליטי ויניל.
לצפיה ב-'תודה על התגובות'
תודה על התגובות
10/11/2010 | 08:14
14
6
לצפיה ב-'ד"א מה שאמרתי על היות המוזיקה'
ד"א מה שאמרתי על היות המוזיקה
10/11/2010 | 10:06
13
7
בראש ושראשונה *חברתית* מתקשר לשיחותיי עם פרופ' אלקנה בנושא, בין השאר הבעתי בפניו את טענתי שמוזיקה מוקלטת אינה אותנטית, ההקלטה פוגמת בחוויית המוזיקה, בעיקר בגלל המפגש הבלתי אמצעי עם האמנים שבאולם. במובן זה, אפילו מוזיקה של נגן רחוב אמיתית יותר בעיני (אפילו הרבה יותר אמיתית).
לצפיה ב-'מוזיקה מוקלטת'
מוזיקה מוקלטת
10/11/2010 | 14:58
11
5
לא ראיתי איפה אמרת את הדברים - אבל, כמובן, יש לנושא הרבה פנים.
מוזיקה מוקלטת היא הנצחה של אמנים חיים ברגע נגינתם. כך אנחנו יכולים לשמוע גם היום אמנים שהלכו לעולמם או שאינם מופיעים עוד. מבחינה זאת היא אותנטית ויש לה תפקיד חשוב.
מוזיקה מוקלטת יכולה להגיע לביתו של כל מי שרוצה בה, בכל עת שיחפוץ - בלי תלות בקיום ארוע מוזיקלי.
מוזיקה מוקלטת משקפת בצורה הטובה ביותר את אמנותם של המבצעים, ששחררו את ההקלטה לאחר הרבה גירסאות ותיקונים. זה אולי הרכיב הפחות אותנטי בהקלטה, אבל עם זאת בהופעה חיה לא תמיד מובטחת לך איכות נגינה טובה.
הרבה פעמים המחוות של הנגנים והמנצח (אם יש כזה) והאינטראקציה עם הקהל מחפים על איכות הנגינה. אם מאזינים להקלטה של קונצרט כזה, בהשמטה של המחוות למיניהן, האיכות לרוב בינונית למדי.
אותו הדבר יקרה אם תכניס את נגני הרחוב לאולפן. מה שנשמע יפה ומלהיב בחוץ יהפוך הרבה פעמים באולפן למה שיש במוזיקה של הנגנים נטו, ללא שיתוף חושים נוספים. לרוב התוצאה מאכזבת.
באולמות של ימינו אין ממש מפגש בלתי אמצעי עם האמן, שיושב רחוק על במה ואין לו מגע ממשי עם הקהל שאינו יושב בנוח, ליד אנשים שאינו מכיר... לפעמים החווייה החברתית לא כל כך מוסיפה...
גם איכות ההאזנה מעל גבי תקליטור שמוקלט היטב טובה הרבה יותר ממה שיש לאולמות להציע. מהקלטות של פסנתר סולו, שבהן אתה שומע את הכלי מנקודת מבטו (ושמיעתו) של הפסנתרן או של מתאם הצליל בסטראו עם ספקטרום רחב עם מיקרופונים קרובים ( ולא ככלי מונו מרוחק, כפי שהוא נשמע לאזני היושבים באולם )- ועד להקלטות של תזמורת, בהן יש פירוט של כל כלי ללא בעיות אקוסטיות מקומיות.
כל האמור לעיל לא בא להפחית מערכן של הופעות - נהפוך הוא: יש מקום לזה וגם לזה, וכל חווייה יש לה ערך משל עצמה והיא, לרוב, משלימה את החווייה האחרת.
לצפיה ב-'שני היתרונות שהזכרת של ההקלטה'
שני היתרונות שהזכרת של ההקלטה
10/11/2010 | 16:48
10
28
(הנצחת ביצועים של אמנים שהלכו לעולמם, והנגישות של מוזיקה בכלל ואמנים דגולים בפרט לכל מאזין) ידועים לי ואני בהחלט מכיר בהם.

לגבי מה שאמרת על האולמות הגדולים - יש בזה הרבה מן האמת, לכן לטעמי החוויה המוזיקלית במיטבה היא הקאמרית, באולם קטן עם הרכב מצומצם של נגנים. אבל אפילו בהפקת ענק יכול להיות ערך מוסף שנוגע ישירות לחיוניות - המפגש עם הקהל הוא גם בעל ערך.

"איכות" המוזיקה במובן הטכני, שאתה מדגיש - והיא זו שאכן במיטבה בהקלטה - פחות חשובה בעיני מהמפגש האישי. הרבה פעמים אתה יכול לשמוע את הפגמים והליקויים בביצוע החי שעדיין יהיה עדיף בעיני על ההקלטה המושלמת כביכול. ד"א ישנם אמנים מעטים שמסרבים להקליט מסיבות אלו, אחד מהם היה הפסנתרן שורה צ'רקסקי למשל.

אבל החמור באמת, מעבר לכל אלה - ההקלטה היא אחת התליינים העיקריים של היצירה המוזיקלית. המוזיקה הפכה למצרך, ויהא "מיוצרת" - מלשון ייצור ולא יצירה - לפי דרישת הקהל. לכן, למרות שלכאורה חל גידול מוחלט ועצום במספר מאזיני המוזיקה הקלאסית, הצריכה (כי זו המילה הנכונה בהקשר הזה) היא של מספר מצומצם יחסית של יצירות ומבצעים, ההבנה והענין ביצירה המוזיקלית דווקא פוחתים.

לכן, אני ממליץ לכל מי שרוצה לחוות מוזיקה, ללכת לאולם הקונצרטים. החוויה הזו ממילא לא תחליף את המוזיקה המוקלטת שכאמור זמינה הרבה יותר וב"איכות" משובחת, אבל לדעתי היא חיונית. רק באולם תוכל לגעת באמת במוזיקה, כי היא לא רק אוסף הצלילים שמוקלט על הדיסק, היא תקשורת בין בני אדם.

ולסיום סיפור להמחשה: בשנות התשעים שמעתי את חגי שחם וארנון ארז מבצעים את הסונטה מס' 3 הידועה של גריג לכינור ולפסנתר - ביצוע מהמם (להערותיך בדבר חסרונותיו הטכניים של הביצוע החי). בסיום הקונצרט התקיים מפגש עם האמנים, אחד הנוכחים - חתן פרס ישראל - תמה מדוע אינם מקליטים את הביצוע הנפלא הזה. חגי הנבוך גמגם שאין ענין אצל חברות התקליטים. הודיע אותו פרופסור - מנותק לגמרי מהמציאות - שאין לו שום בעיה לגייס את הכסף הנדרש לביצוע ההקלטה עצמה. כמובן, עלות ההקלטה, אפילו באיכות גבוהה, היא בהישג ידו של אדם ממוצע שמתגייס לנושא - אבל מה יעשה איתה? חברת תקליטים צריכה להואיל בטובה להדפיס ולהפיץ את ההקלטה, וזה נעשה על סמך שיקולים מסחריים נטו, כמו "כבר מכרנו השנה 100 טון מוזיקה קאמרית" או "יש לנו כבר כמה ביצועים של הסונטה הזאת" - כלומר אפילו אם אין לאמן שום תביעה כספית, עדיין יתכן שהקלטתו תעלה אבק במרתפים משיקולים כלכליים.
לצפיה ב-'צודק גם צודק'
צודק גם צודק
10/11/2010 | 17:06
1
1
ומפני שאני מסכים עם רוב דבריך - סיכמתי בהודעתי הקודמת שאין לשלול אחת מהאופציות, ההקלטה והקונצרט החי, אלא לראות אותן כמשלימות זו את זו.
אגב - לעניין סיפורך על הסונטה של גריג: שידור חי של הקונצרט היה אולי עושה איתו חסד... הרבה מאד רגעי חסד הולכים לאיבוד ואינם מונצחים, והופכים לזכרון של הקהל שנכח באותה עת באולם. הדברים אמורים כמובן גם בג'אז ובכל סוג של מוזיקה אמנותית-במתית.
צריכת מוזיקה גם היא אינה שלילית. נכון שצריך לחיוות מוזיקה בהופעה - אבל הצריכה הנכונה גורמת לצרכן להכיר יצירות שאחרת לא היה נחשף אליהן (ראה הרשימה של המוזיקה העכשווית בהודעתו היפה של פותח השרשור...)
לצפיה ב-'דווקא טוב בעיני שרגעי חסד הולכים לאיבוד'
דווקא טוב בעיני שרגעי חסד הולכים לאיבוד
10/11/2010 | 22:58
4
כך הם משאירים מקום וכמיהה לרגעי החסד הבאים, שיהיו חייבים להיות חדשים ואחרים מאלו הקודמים.
לו היינו מנציחים את אותם רגעי חסד, פחות אנשים (גם בצד היוצר, וגם בצד המאזין/צופה) היו מוכנים לקחת את הסיכון שבביצוע חדש (שכן ברוב המקרים לא יהיו אותם רגעי חסד) כשאפשר בכזו קלות להשיג את (או להשוות ל...) רגעי החסד השמורים.
גם חשוב בעיני שאנשים שומרים רגעי חסד שונים וזוכרים אותם אחרת - זה חלק מה"חברתיות" של התהליך - אין משהו מרכזי, קטלוגי, שמרכז את רגעי השיא. לכל אחד אוסף רגעי שיא משלו, וכמיהה אחרת לרגעי שיא חדשים.
לצפיה ב-' קונצרטים פומביים והקלטות'
קונצרטים פומביים והקלטות
11/11/2010 | 12:18
6
# שמיעת יצירה חדשה בקונצרט פומבי: מלבד הרושם הראשוני, היצירה (לא החוויה) מתפוגגת די מהר מהזכרון. שמיעת היצירה לפני ו/או אחרי הקונצרט מעמיקה את הזכרון וההבנה.
# בכל מדינה או מרכז תרבותי סוגי המוזיקה די מוגבלים. סביר שבהיכל התרבות שלנו או בקוצרטחבאו ההולנדי, לא מרבים לשמוע יצירות סימפוניות של איליאס מיזאייב מאזרבייג'אן, רביעיות של ג'רג' אנטייל האמריקאי או קונצרטי לסיטאר של שנקאר ההודי. ההקלטות איפשרו לי נגישות ליצירות האלה ולעוד יצירות ומלחינים רבים אחרים. [אם זכור לך, התחלתי להעלות כאן פעם סדרה של יצירות שאיננו שומעים בדרך כלל באולמות הקונצרטים, וגם לא מוצאים בחנויות התקליטורים בארץ].
# ללא ספק יש בקונצרטים הפומביים חוויה שונה מההאזנה בבית. האינטראקציה עם הקהל, הבעות הפנים ומחוות הגוף של המבצעים וכד' - לטוב ולרע. בבית לא יצלצל סלולרי של היושב אחרי בקונצרט, ולא ימחאו כפיים לפני סיום פרק ברביעיה. בבית אצטרך לראות רק את ידיה של הרקדנית או פניו של הזמר ברגע נתון, משום שצלם ה-DVD החליט להתעלם משאר הדברים המתרחשים על בימת האופרה באותו רגע עצמו.
# יתרון נוסף וגדול שהגיע כערך מוסף לשוק ההקלטות: החיפוש אחרי רפרטואר חדש ודרכי ביצוע חדשות. אחרי שהקליטו בפעם המי-יודע-כמה את ארבע העונות של ויואלדי ואת חליל הקסם של מוצרט, התחילו להקליט גם יצירות ידועות פחות שלהם, ולהכניס לרפרטואר העולמי יצירות ומלחינים שטרם זכו להקלטה כלל. גם דרכי הביצוע זכו וזוכים לשינוי. הביצוע ה"אותנטי" בשלביו הראשונים כמעט ודעך משום שהקליטו אותו בשיטות הישנות, והוא נשמע אז לא טוב. היום יש לו מקום של כבוד.
# הזמינות והקלות בהשגת השפע המוזיקלי המוקלט עלולים לגרום לרדידות ביכולת ההאזנה וההעמקה. "הקלות הבלתי נסבלת של ה-YouTube" כמשל. זה לצד זה נמצאים שם טובי המבצעים, וגם הילד של השכנים המנגן לדודות על כינור - ורובם באיכות אאודיו נמוכה. שים לב שיש היום אנשים רבים המסתפקים אף באיכות ההשמעה של הטלפון הסלולרי...
לצפיה ב-'גריג, שחם וארז'
גריג, שחם וארז
11/11/2010 | 21:58
3
8
בכל זאת מישהו הקשיב לפרופסור ...
לצפיה ב-'לחיי המוזיקה המוקלטת!!!'
לחיי המוזיקה המוקלטת!!!
12/11/2010 | 09:52
12
לצפיה ב-''
12/11/2010 | 14:00
2
אני מנחש שלפרופסור אין יד ורגל בדבר (יש להודות שאני מוטה), אבל שמח לשמוע
לצפיה ב-'ואם ככה אז המלצה חמה לקנות את הדיסק'
ואם ככה אז המלצה חמה לקנות את הדיסק
12/11/2010 | 18:57
8
לצפיה ב-'ואיכשהו התפספס בדיון הזה מה שהוא בעיני היתרון'
ואיכשהו התפספס בדיון הזה מה שהוא בעיני היתרון
11/11/2010 | 22:30
2
4
הגדול ביותר של ההקלטה: האפשרות לשמוע את כל אותם דברים שאף פעם לא הוצעו ואף פעם לא יוצעו בקונצרטים חיים והדברים האלה מהווים תשעים ומשהו אחוזים ממה שכדאי לשמוע ולהכיר.

דרך טובה להמחיש את זה היא לקחת רשימת יצירות של אחד הגדולים (וברהמס שאהוב על כולנו הוא דוגמא מצוינת - כתב יחסית מעט ובתוך המעט הזה אין כמעט משהו שלא כדאי לשמוע) ולבדוק לכמה מהיצירות הייתה לנו אי-פעם הזדמנות לשמוע בקונצרט חי. מבחינה זאת  אין להקלטה תחליף.

ולעומת שורה צ'רקסקי - פסנתרן נפלא, אני מסכים - נזכור שחלק גדול מאומנותם של גלן גולד, הביטלס ואריק איינשטיין מומש רק באולפן ההקלטות.
לצפיה ב-'ראה שורה אחרונה בהודעתי הקודמת...'
ראה שורה אחרונה בהודעתי הקודמת...
12/11/2010 | 09:52
1
8
לצפיה ב-'צודק. אז דעתי כדעתך...'
צודק. אז דעתי כדעתך...
12/11/2010 | 21:20
8
לצפיה ב-'נראה שיש לנו כמה תחנות חיים משותפות'
נראה שיש לנו כמה תחנות חיים משותפות
10/11/2010 | 22:51
5
כלומר אתה עברת בהן כמה שנים לפני, כך עושה רושם...
אולי בסוף גם אני ארכב מרחקים על אופניים (כרגע אני מתעצל ללכת לנפח את הגלגלים)



ולעניין -
לקח לי שנים למצוא עניין בנגני רחוב, והיום אני מסכים איתך, יש בנגינתם משהו מאד אותנטי.
לעומת זאת בנוגע להקלטות אני חושב קצת אחרת. כלומר אני מסכים עם הניתוח שלך אבל הולך עוד שלב אחד. הקלטות הן טריגר לחוויה מוסיקלית חדשה. ההאזנה שלי למוסיקה מוקלטת היא לחלוטין אקטיבית. אני לא מנסה להתחבר לנגן שהקליט, אני מנסה ליצור לעצמי חוויה מוסיקלית משלי, דרך ההקלטה. זו כמובן חוויה אחרת לגמרי מקונצרט, אבל זו עדיין חוויה מוסיקלית חיה ובועטת.
לקח לי עוד כמה שנים כדי לגלות שאני יכול ליצור את החוויה הזו גם בלי הקלטות. ובאמת היום אני ממעט להקשיב להקלטות.
לצפיה ב-'תז' רשל"צ-ביקורת-מנצח דניאל כהן-האופרה תא'
תז' רשל"צ-ביקורת-מנצח דניאל כהן-האופרה תא
04/11/2010 | 11:14
26
728קונצרט תז' רשל'צ-מנצח דניאל כהן-האופרה תא
צילומים-יחצ"ן

כבכל תכנית בקונצרטים של התזמורת  הסימפונית הישראלית רשל"צ גם בתכנית של הקונצרט ששמעתי אמש היו שני דברים חריגים לא שיגרתיים ומענינים.
יצירה ישראלית של מלחין צעיר ישראלי, לי לפחות לא ידוע וקטע מחול בכוריאוגרפיה של עידו תדמור.

המנצח דניאל כהן כותב על הקונצרט שזה חגיגה של פאנק וחוסר ציות והוא מסביר(דבריו מובאים בתמציתיות רבה) :
כל אחת מהיצירות של הקונצרט קוראות תיגר על המוסכמות והממסד.
קנדיד-יצירתו של וולטר יוצאת נגד האופטימיזם הפילוסופי ושיטות מחשבה אבסולוטיות
שופן-הרומנטיקן פורץ גבולות ,תוקף מוסכמות.
תעלולי טיל הם כנגד כל גווני החברה שעל פיו אין מקום שחף משפלות הרוח האנושית.
פורת לוקח כהשראה משפט ששמע ומפתח אותו בתהליך קומפוזיטורי רציני ושקול.דהיינו כל השראה לגיטימית.

הקונצרט התחיל כאשר המנצח דניאל כהן נכנס בריצה אל הבמה ומיד התחיל לנצח מעל דוכן המנצחים על הפתיחה "קנדיד" מאת לאונרד ברנשטיין.
כמושפעת מהריצה נוגנה גם הפתיחה שנשמעה עליזה יותר,קיצבית יותר,מקסימה וזוהרת.
ביצוע מבריק לא שיגרתי, מלא מרץ.היתה לי הנאה מלאה משמיעתה בביצוע הזה תחת שרביתו של כהן.

הקונצ'רטו לפסנתר מאת שופן למרות שמספרו 2 נכתב ראשון אך עיכוב בהדפסתו גרם לכך שהקונצ'רטו שנכתב אחריו קיבל את המספר 1.
אלון גולדשטיין ניגן יפה ,שלט היטב בכלי ,אך נגינתו ,לדעתי,היתה רצינית מדי. חסרה היתה לי הרומנטיקה,הרגש הופיע רק החל בפרק השני ובצורה לא מספיקה.
בהדרן שנתן- ריקוד מאת חינסטרה היה הביצוע מעולה.בנגינת קטע זה הוא הראה את יכולתו הוירטואוזית ואת זריזותו על הקלידים.
סוג כזה של מוסיקה מתאימה לו ביותר.

לאחר ההפסקה שמענו את יצירתו של מתן פורת "מותם של מותם של השבלולים"
הרעיון לכתוב את היצירה בא לפורת במקרה כאשר היה במשתה אצל מורתו ואחד האורחים הרים כוסית ככבוד למותם של השבלולים.
פורת התבקש לאחר מכן לחבר מוסיקה וכך נוצרה היצירה.
היצירה הנמשכת כ15 דקות יש בה 7 מיניאטורות-בגטלות הכתובים בצורה סימטרית.אלה וריאציות על המשפט המהוה שם היצירה ורעיון המות.
זאת יצירה שעצם הרעיון מענין .היא יותר מדי מודרנית.היא אמנם מיוחדת ומענינת אך נכתבה כהלצה וכך גם נשמעת.

לסיון שמענו את" תעלוליו העליזים של טיל אוילנשפיגל" מאת ריכרד שטראוס כאשר בקדמת הבמה חמישה רקדנים רקדו .את הכוריאוגרפיה כתב עידו תדמור שגם רקד.
זה היה ריקוד טוב,מבדר,ברוטלי במקצת,מלא המצאות.כוריאוגרפיה מענינת מתחשבת בתנאי הבמה שבוצעה טוב מאוד .
הצטיין בריקוד תדמור עצמו שהיה מעולה.לאחרונה הוא נבחר ע"י מבקרי מחול מהעולם לאחד מעשרת הרקדנים המודרניים הטובים בעולם
ותואר זה מגיע לו בהחלט.
הפעם המחול בכוריאוגרפיה של תדמור הוסיף למוסיקה ולא הפריע לה כפי שכתבתי בביקורתי על קונצרט עם מחול שערכה תזמורת אחרת.


קשה לנצח ,לראות ולהיות באותו קצב עם הרקדנים הרוקדים מאחוריך.
הוא השתלט על כך יפה ושלט הן בתזמורת והן בתאום עם הרקדנים.
דניאל כהן הכין את התזמורת היטב ניצוחו סולידי.סימניו ברורים ומדוייקים והתוצאה מעולה.

לראות או לא לראות קונצרט מגוון,יפה,מענין ומבוצע טוב.מומלץ.


נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,01/11/2010 08:24

אם אין תמונות באתר זה אפשר לראותן באתרי ELYBIKORET.022.CO.IL

אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי בזמן האחרון והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות ,חיבורים שכתב פרופ' יוסי גמזו וחומר אחר
הכתובת ELYBIKORET.022.CO.il


חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ