לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום תחבורה ציבורית
ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 
שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
המשך >>

רוביק דנילוביץ' רוצה רכבת קלה על שמו
12/01/2016 | 16:02
132
1517
אז בא ישראל כץ היום לב"ש ואמר  I DO .
 
זה לא בדיחה ,זה אמיתי .
 
המשך>>
אז בא ישראל כץ היום לב"ש ואמר  I DO .
 
זה לא בדיחה ,זה אמיתי .
 
היום בלילה צפוי קטע נוסף של 531 להפתח
14/01/2016 | 08:58
13
328
הקטע שייפתח: מחלף רעננה (כביש 4) עד מחלף רעננה מערב (כביש 541)
האם אפשר יהיה להכנס גם מכביש 4 לכיוון צפון?
14/01/2016 | 15:52
12
226
אני נוסע שם כל יום, לא ראיתי שום חיבור...
למיטב הבנתי לא (כנ"ל לגבי היציאה)
14/01/2016 | 16:59
201
כך לפחות ענו לי כאן על אותה השאלה בעבר
אפשר לפרסס בצומת רעננה... אם יפתחו את הכניסה ל-531
( לעמוד שלי בתפוז )
14/01/2016 | 21:00
10
145
וזה לא ישתנה בעתיד? ועוד שאלה..
14/01/2016 | 21:52
9
152
לפי התרשים שפורסם, הכניסה ל 531 היא לא מההמשך של רחוב זבוטינסקי אלא ממש מכביש 4 דרום.
זאת אומרת שאם אני כתושב כפר סבא רוצה לעלות על 531 אני צריך לעמוד ברמזור של צומת רעננה, לפנות שמאלה, ומשם לרדת ל 531. האם נכון?
אם כן, אז הפניה שמאלה בצומת רעננה לא פעילה בכל שעות היממה, ויש שם רק נתיב אחד מסכן כי רוב התנועה היום עוברת דרך "בזק" - זאת אומרת ההמשך של רחוב זבוטינסקי
טשרניחובסקי, לא ז'בוטינסקי
14/01/2016 | 22:24
5
119
כדי להיכנס ל-531 מכיוון כפר סבא, יהיה עדיף לצאת מכפר סבא במחלף רעננה צפון ולא דרך טשרניחובסקי לכוון דרום.
זה ממש גרוע בשבילי
14/01/2016 | 22:42
4
121
אני גר בדרום העיר..ועם פתיחת כל הכביש לתנועה, אוכל לעלות על 531 במחלף תל חי.
אבל עכשיו ברור שלא אסע לרעננה צפון, וצומת רעננה לבאים מכפר סבא גם לא להיט
חיבור בעייתי לעת עתה
 
כשהפרויקט יושלם ישתנו גם ההסדרים באזור מחלף רעננה דרום
14/01/2016 | 22:49
3
135
ההסדר שיהיה ממחר הוא זמני, מכיוון שמחלף רעננה דרום עוד לא הושלם.
אבל יש אופציה נוספת כבר ממחר: לנסוע למחלף ח"ן דרך אחוזה ורחוב בן גוריון ברעננה.
אבל הבנתי שרמזור ברעננה דרום תמיד ישאר.
14/01/2016 | 23:09
2
120
על איזה מחלף רעננה דרום אתה מדבר, המפגש 4-531 ?
מחלף רעננה דרום זה המחלף של 4 ו 531. צומת רעננה זה הצומת של
14/01/2016 | 23:12
143
4, 541 ו 402. צומת רעננה בינתיים לא מתוכנן למיחלוף.
מחלף רעננה דרום עדיין לא מושלם וההסדרים בו ממחר אינם סופיים.
כמובן שיהיה שם גשר או מנהרה השאלה רק מתי
15/01/2016 | 13:14
37
אני מסכים איתך שהנושא בעייתי לכיוון מערב
( לעמוד שלי בתפוז )
15/01/2016 | 13:33
2
125
צפה לפקקים בפניה שמאלה בצומת רעננה (מרכז). בכיוון השני נראה על פי וייז שנפתחה התנועה לא רק לכביש 4 דרום אלא גם מתחת לכביש 4 ובהשתלבות ברמפה לכיוון צומת כפר סבא (נתיב האבות/טשרניחובסקי).
ציפיתי שיהיה פשוט פיצול, 531 ימינה 4 שמאלה לבאים מכ"ס
15/01/2016 | 13:51
1
128
צומת רעננה זה מכה.
 
כמו שכתבו אחרים פה, מדובר בשלב זמני בלבד
( לעמוד שלי בתפוז )
15/01/2016 | 13:53
80
הטענת קו רב - לשם מה מכשיר אם אפשר גם בלי
14/01/2016 | 21:35
11
225
למה משרד התחבורה מפיץ מכשיר להטענת רב קו?
הרי אפשר בקלות להרים אתר אינטרנט להטענת כרטיס רב קו ללא המכשיר. (לכל כרטיס מזהה יחודי, אפשר להקליד)
 
מה הרעיון?
החוזים הנרכשים צריכים להירשם גם בכרטיס עצמו
14/01/2016 | 21:41
10
181
ברכבת הרישום בכרטיס מתבצע במעבר הראשון בולידטור לאחר רכישת החוזה דרך האינטרנט, במטרונית ניתן לרכוש דרך האינטרנט ולאחר מכן לבצע טעינה בפועל במכשיר טעינה של המטרונית, אבל אצל מפעילות קווי האוטובוס הרגילים צריך מכשיר בשביל לכתוב על הכרטיס עצמו.
למה צריך את המידע גם על הכרטיס?
14/01/2016 | 21:57
9
135
בנוסף, טוענים שאם אתה מאבד את הכרטיס כל המידע ניתן לשחזור מה שאומר שהוא קיים גם ב"צד שרת".
אז אם הוא קיים ב"שרת" למה הוא קיים גם על הכרטיס?
כי המכשירים של הנהגים באוטובוסים לא מתקשרים באופן שוטף עם
14/01/2016 | 22:16
8
198
השרתים.
המכשירים שנמצאים במקומות קבועים, כמו הולידטורים ברכבת או מכשירי טעינה קבועים, כמו של המטרונית, מחוברים רצוף ובאופן קבוע לשרתים (בהרבה מקרים גם בתקשורת קווית). המכשירים של הנהגים לא.
אז אם אני מאבד רב קו ומודיע על האובדן שלו
15/01/2016 | 08:59
1
108
עדיין אפשר יהיה להשתמש בו באוטובוסים?
עד שהאוטובוסים יעודכנו בנושא
15/01/2016 | 09:56
103
בדרך כלל זה יקח יום עבודה, עד שהמודולים של הנהגים יעודכנו ברשימת החסומים
הבנתי
15/01/2016 | 10:41
5
86
אם לצורך העניין היו משפרים את התקשורת של המכשירים באוטובוס, אז מספיק היה שהמידע היה נשמר רק בשרת ולא בכרטיס נכון?
 
שמירת המידע על הכרטיס היא סוג של "גיבוי לא מקוון"?
זה לא סוג של גיבוי, זה המידע המלא
15/01/2016 | 10:50
4
123
הגיבוי זה הצד ההפוך, בשרתים של המנפיקות.
 
אם כל עליה לאוטובוסים המודול של הנהג יצטרך ליצור קשר לשרת המרכזי, יקרו שני דברים.
קודם כל התקשורת תתארך, וזה אומר שגם זמן העליה לאוטובוס יתארך עד מאוד.
והדבר השני שיקרה, זה קריסת השרתים.
אני מתכוון בתיאוריה..
15/01/2016 | 11:12
3
32
בתאוריה כן
15/01/2016 | 11:15
2
103
אבל תראה מה קורה בסופר כשיש בעיית תקשורת עם שב"א(בדיקת כרטיסי אשראי).
התורים בקופות מתחילים להתארך אנשים מתעצבנים, לפעמים משאירים עגלות מלאות ליד הקופה והולכים.
אחרים הולכים למשוך כספים במזומן כדי לשלם כי לא באו עם מספיק בכיס.
 
אתה רוצה מצב כזה בתחבורה הציבורית?
אני לא טוען טענה - רק מנסה להבין איך המערכת עובדת.
15/01/2016 | 11:27
1
27
אההה אז הייתה שואל
15/01/2016 | 11:36
81
על הכרטיס נמצאים חוזי הנסיעה.
במשך היום באוטובוסים רכבת ואמצעים אחרים מבוצעות פעולות על החוזים שבכרטיס.
בסוף היום כשהנהג לוקח את המודול שלו למשרדי החברה שלו, יורדים משם גם סיכומי הנסיעות וגם המידע על פעולות בכרטיסים.
כלומר טעינה/תיקופים/ניקובים וכדומה.
 
על השרתים המידע נבנה מחדש באמצעות המידע הזה. ולכן בשרת יש את המידע אבל בעיקוב של לפחות יום עבודה אחד.
מצד שני, מכשירים בתחנות קבועות כמו תחנות רכבת, יוצרות קשר עם השרת מידי פרק זמן של עד שעה.
 
לכן גם כרטיס שאתה טוען באתר הרכבת, אומרים לך שיהיה זמין במאמתים בתחנות רק 45 דקות אחרי הקניה.
עצירת אוטובוסים ברכבת רעננה מערב
14/01/2016 | 14:26
7
240
עברתי היום במחלף החדש 531/ד' ירושלים ברעננה (שייפתח הלילה לתנועה) הסמוך לתחנת הרכבת רעננה מערב ההולכת ונבנית, ותהיתי האם כאשר תחנת הרכבת תפתח בשנה הבאה יהי לה קישור לקווי האוטובוס הרבים שעוברים בדרך ירושלים?

במחלף כפי שהוא בנוי כיום אין ולא נראה שיהיו בעתיד מפרצי עצירה בצד דרך ירושלים. אם אני זוכר נכון בהדמיות של המחלף היה מת"צ במרכז הגשר שמיועד לקו הורוד (לא זוכר אם הייתה שם גם תחנה), ואכן במרכז הגשר יש רצועת כביש מיותמת וחסומה באיי תנועה משני צדדיה. אבל הקו הורוד בוטל בנתיים והמת"צ מן הסתם לא ייבנה בשנים הקרובות.

אם כן נשארנו עם שלוש אפשרויות -
או שהכביש ייבנה מחדש כדי לאפשר הקמת תחנה (יכול להיות שהאוטובוסים ייכנסו לתחנה במת"צ הקצר ומייד יצאו חזרה?) - זו כמובן האפשרות הטובה ביותר, רק שהיא לא נשמעת לי כ"כ סבירה,
או האפשרות הגרועה - האוטובוסים ייכנסו למסוף שבתוך חניון הרכבת ויעכבו את משך הנסיעה,
או האפשרות הגרועה לא פחות - האוטובוסים ימשיכו במסלולם כרגיל כמו שהם נוסעים היום, יהיה קו ייעודי שתפקידו לשרת את תחנת הרכבת בתדירות נמוכה (כמו שקורה לצערנו בהרבה תחנות רכבת) והנוסעים יפספסו קישור תחבורתי פנטסטי.

אשמח לשמוע אם יש לכם הערות, מידע או הערכות בנושא
אין סיבה שקווים עירוניים של רעננה לא יתחילו ויסיימו במסוף של
14/01/2016 | 15:20
5
194
תחנת רעננה מערב ויצרו תדירות משותפת גבוהה.
 
אפשר לנצל את המיקומים של תחנות רעננה דרום או מרכז או מזרח (מה שלא יהיה שמה), רעננה מערב והרצליה בשביל ליישם ברעננה ובהרצליה את המודל החיפאי - קווים במסלולים שונים בין שתי התחנות של רעננה ובים תחנת רעננה מערב ותחנת הרצליה שיכסו את שתי הערים.
 
התחנה המרכזית בהרצליה ממילא עומדת להיסגר ואמור להיפתח מסוף ליד תחנת הרכבת של הרצליה, אז יהיו שלושה מסופים מרכזיים - צומת רעננה / תחנת הרכבת, רעננה מערב ורכבת הרצליה שהקווים העירוניים יסעו ביניהם.
 
הקווים האזוריים והבינעירוניים (שהקו הורוד אמור היה להחליף) יוכלו לעצור ברצועת הכביש שהייתה מיועדת לקו הורוד. ממילא הסבירות שנוסעים יעברו מקווים אלה לרכבת ולהיפך דווקא בתחנת רעננה מערב נמוכה יותר.
 
מועדי פתיחת תחנות הרכבת של רעננה די סמוכים למועדי יישום מכרז השרון - חולון מרחבי החדש, כך שזו תהיה הזדמנות ליצור מערך מסופים וקווים חדש בשרון.
לא כל כך הבנתי
14/01/2016 | 15:42
121
אתה מציע שקווים יסיימו את נסיעתם בתחנת הרכבת רעננה מערב - על איזה קווים מדובר? קו ייעודי לתחנת הרכבת?
כיום אף אחד מהקווים לא מסתיים ביציאה מרעננה, כל הקווים שם מקשרים בין רעננה/כפ"ס לבין הרצליה/ת"א.
חבל לפצל קווים רק בשביל להיכנס למסוף תחנת הרכבת כשגם ככה כל שאר הקווים עוברים צמוד אליה.
תושב רעננה שרוצה להגיע לרכבת ברוב מוחלט של המקרים יעדיף את רעננה מערב (רעננה דרום עדיפה רק למי שיעדו נמצא על מסילת הירקון או שגר קרוב לתחנה). לצורך כך הוא יוכל לעלות על אחד הקווים שנוסעים להרצליה / ת"א. אם יאלץ לחכות לקו נפרד (בדומה לקו 9 לרכבת הרצליה) זמן ההמתנה יעלה משמעותית.
תפוז לא מרשה להגיב לתגובה שלך, אז אני מגיב להודעה שלי...
14/01/2016 | 16:19
3
103
ברעננה יש קווים עירוניים. אין צורך לפצל קווים שנוסעים בין הערים השונות.
למשל קו 1 של רעננה שעובר בצומת רעננה ונוסע עד לב הפארק, יכול לסיים / להתחיל בתחנת רעננה מערב.
למשל קו 6 של רעננה שנוסע מאזור התעשיה עד לב הפארק, יכול לסיים / להתחיל בתחנת רעננה מערב.
קו 7 ממילא יצטרך להשתנות, כי כאשר תהיה תחנת רכבת בסמוך לצומת רעננה לא יהיה טעם בקו מתחנת רכבת סוקולוב לאזור התעשיה של רעננה ואז אפשר לחבר את קווים 6 ו-7 כך שקו 6 יסע בין שתי תחנות הרכבת של רעננה דרך אזור התעשיה.
קו 9 יכול להיכנס לתוך המסוף של רעננה מערב ולשמש קו מקשר בין שלוש תחנות הרכבת, כלומר גם ברעננה וגם בהרצליה.
קו 8 של הרצליה יכול להתחיל ולסיים בתחנת רעננה מערב במקום בתחנה המרכזית של הרצליה המיועדת לביטול.
ואלה רק דוגמאות.
לא את כל הקווים שציינת אני מכיר, אבל
14/01/2016 | 16:33
2
69
ברור שע"מ שיעצרו ברכבת צריך לשנות את ייעודם ולמעשה לפצל אותם -
למשל קו 1, כיום הוא משמש לקישור לב הפארק עם אחוזה וצ.רעננה, כדי שיעצור ברכבת הוא צריך לעשות סיבוב גדול מאוד בדרך (אני מזכיר שהכניסה למסוף הרכבת היא דרך ד' הפארק -שקולניק) והקישור שלו בין אחוזה ללב הפארק יהפוך ללא אטרקטיבי.
הפתרון שאתה מציע הוא למעשה האפשרות השלישית שהצגתי (קווים ייעודיים לרכבת בנפרד מהשירות בדרך ירושלים), אני חושב שזה פספוס אדיר לתחנת רכבת שהיתה יכולה לקבל שירות בתדירות של BRT פוטנציאלי ותאלץ להסתפק בקווים מפותלים פעם ב20 דקות, ולחלוטין ללא שום סיבה
לא קווים יעודיים לרכבת, אלא לשלב את תחנת הרכבת בקווים קיימים
14/01/2016 | 16:43
1
63
זה בסדר שקווים לרכבת יהיו מפותלים בתוך העיר, כי אחת המטרות שלהם תהיה לקשר את תושבי העיר לתחנות הרכבת.
ושים לב שכתבתי גם שהקווים האזוריים והבינעירוניים יוכלו לעצור היכן שהקו הורוד היה אמור לנסוע כך שאני לא מפספס ולא מבטל את השירות בתדירות של BRT וממש לא איאלץ להסתפק ב"קווים מפותלים פעם ב 20 דקות".
 
המערכת כוללת סוגים שונים של קווים וצריך להסתכל עליהם כמכלול משולב - קווים אזורים ובינעירוניים שיעצרו על הכביש הראשי וקווים עירוניים שמטבע הדברים מסלולם בתוך העיר מפותל יותר שיגיעו עד לפתח תחנת הרכבת.
 
אתה מציע שכל מי שירצה להגיע לתחנת הרכבת ייאלץ לכתת את רגליו מהכביש הראשי לתחנת הרכבת לא משנה אם גשום או חמסין.
 
אני מציע את שני העולמות ולא מפספס שום דבר.
אוקיי, לא הבנתי שאתה מציע את שתי האפשרויות
14/01/2016 | 16:51
64
אני אכן מקווה שתהיה גם תחנה על הכביש הראשי.
לגבי המרחק בינו לבין הכניסה לתחנה - לא מדובר במרחק גדול כל כך, אם כי (עם או בלי קשר לדיון) אני בהחלט הייתי מעדיף לראות את הכניסה על הגשר של דרך ירושלים שבין כה וכה עובר ממש מעל לרציפים, בדומה למה שרואים בתחנות ראשל"צ / חולון וכד'
(מעניין מה היו השיקולים למקם אותה דווקא במקומה הנוכחי, אולי המתכננים העדיפו קירבה דווקא לחניון?)
בתוכנית המקורית,
14/01/2016 | 21:24
108
נתיב התחבורה הציבורית .כולל כמובן בתחנות יהיו במרכז הכביש ,על רחוב ירושלים ומשם במרחק קצר -וסביר ילכו לרכבת ברגל ,כמובן שמדובר על האוטובוסים שנוסעים על רחוב ירושלים בלבד .
האוטובוסים היעודים לרכבת יכנסו ישירות לתחנת הרכבת אבל לא דרך רחוב ירושלים , אלא דרך -דרך הפארק.
עוד ניסויי נסיעה ברכבת בין רמת החייל לגבעתיים
14/01/2016 | 11:44
3
359
אני ממש מתלהבת מהאפשרות לנסוע ברכבת עם אותו חופשי חודשי של האוטובוס.
 
אתמול בבוקר האוטובוס הראשון שהגיע היה קו 60, אז החלטתי לנסות את רכבת השלום. אז ירדתי בעזריאלי, עשיתי סיבוב קטן בשופרסל שם והלכתי לתחנת הרכבת בול בזמן לרכבת להוד השרון.
נסעתי איתה לבני ברק, ומשם היה שאטל לוולנברג. מושלם. כל הסיפור היה בערך שעה - כולל הקניות! (אבל אחרי שעות הפקקים, יצאתי מאוחר).
 
בערב האוטובוס הראשון שהגיע היה 75. יחסית לא היה פקוק בוולנברג, אז הגענו די מהר לגשר מבצע קדש. ראיתי במוביט שיש רכבת לתל אביב עוד חמש דקות, והחלטתי לנסות לתפוס אותה. עם הליכה מהירה הגעתי דקה לפניה לרציף. ואז החלטתי להתחרות עם האוטובוס. פתחתי את איפה בוס על המפה של 75, ועקבתי אחרי המיקום שלו כשאני ברכבת.
בהגעה לבורסה (איפה שאני בדרך כלל יורדת ממנו) האוטובוס ניצח כמו שציפיתי, אבל לא בהרבה. הרכבת הגיעה לתל אביב מרכז בערך שתי דקות אחרי שהאוטובוס עצר בבורסה. והוא הגיע לתחנה של רכבת מרכז בדיוק כשיצאתי מהתחנה, כך שליעד של האוטובוסים בעל פרשת דרכים הרכבת נצחה.
 
היום בבוקר שוב יצאתי מאוחר, והחלטתי שוב לנסות את הרכבת, אז הלכתי לבורסה. שם בדיוק הגיע 142. הייתי צריכה לקחת אותו, אבל הלכתי בכל זאת לרכבת. הספקתי בול לרכבת לנהריה של 09:58. אילו הייתי מפספסת אותה הייתי צריכה לחכות 10 דקות למאספת צפונה או רבע שעה להוד השרון.
ברכבת האוניברסיטה בשעה הזו כבר אין קו 8 או שאטלים, אז הלכתי לרוקח שם עליתי מיד על 266 (כי 12 ברח לי). יחסית הגעתי מהר, אבל זה היה ממוזל, ובטוח שהיה עדיף לי עם ה 142. קצת פחות מזל וההמתנות היו מתסכלות מאוד.
תודה על הדיווחים, אותי זה מעניין מאוד! אני מחכה לראות מה
( לעמוד שלי בתפוז )
14/01/2016 | 20:56
165
יקרה כשלא תצאי מהבית אחרי הפקקים...
תודה על השיתוף :) את אוהבת הרפתקאות אני רואה
14/01/2016 | 21:00
61
תודה על השיתוף
15/01/2016 | 15:38
23
כנראה: החל מיום שני שביתת נהגים שכירים באגד
14/01/2016 | 15:48
117
צפויים שיבושים בקווי האוטובוס שלה.
שרשור מודיעין והכוונה 14/01
( לעמוד שלי בתפוז )
14/01/2016 | 00:19
14
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאaלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.
אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.
נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
רכבת העמק - מסלול
11/01/2016 | 21:56
15
507
היי,
האם מישהו יודע האם רכבת העמק צפויה להגיע עד תחנת חוף כרמל או רק עד לב המפרץ?
כמו כן האם ידוע זמני הנסיעה שלה ובפרט זמן נסיעה מתחנת בית יהושע לתחנות חיפה?
תשובות חלקיות
12/01/2016 | 10:11
9
739
קו בית שאן לא יכול להגיע רק עד לב המפרץ, כי הוא כנראה ייפתח בשלב ראשון ללא תחנת לב המפרץ. אז הוא בטוח יגיע לפחות לתחנות חיפה, ולפי המפה הזאת של רכבת ישראל הוא מתוכנן להגיע עד עתלית.
 
התכוונת לכפר יהושע, לא לבית יהושע, נכון? אני לא זוכר אם פורסמו כאן משכי נסיעה מתוכננים.
 
תודה על התשובה, כן - כפר יהושע כמובן
12/01/2016 | 11:02
132
אני לא אוהב את המפה הזאת
13/01/2016 | 16:09
7
432
בעיקר לא את קו החוף הדרומי.
בעיני הרבה יותר הגיוני לעשות משהו כזה:
במחשבה שניה זה דופק את קו השרון
14/01/2016 | 12:09
6
282
מה גם שהמסילה שם לא מנוצלת טוב - רק שתי רכבות לשעה בכל כיוון ושירות בעייתי מדרום גוש דן לבני ברק ופתח תקווה.
עדיף משהו כזה:
 
אתה לא לוקח בחשבון את צוואר הבקבוק באיילון
14/01/2016 | 12:29
1
116
כל עוד אין מסילה רביעית באיילון, תוכנית כזו לא מעשית.
לא הוספתי אף קו באיילון שלא היה בתכנית המקורית
14/01/2016 | 12:47
120
רק שיניתי את הקצוות והגדלתי את הפעילות בקו השרון למצבה כיום.
אהבתי
14/01/2016 | 16:35
35
מפה מעניינת! באיזו תוכנה יצרת אותה? ואיך יצרת את הקווים ככה?
14/01/2016 | 22:00
2
79
אני יוצר מפות לפעמים בשביל הכיף בפוטושופ/מעט באילוסטרייטור, אבל מעניין אותי בעיקר דבר אחד בנוגע לקווים - השאלה שלי היא בנוגע לכך שיצרת שני קווים מקבילים שמתעקלים במדוייק כמו במפות תח"צ רשמיות...
לקחתי את המפה שאיליה פרסם
15/01/2016 | 08:51
1
83
הפכתי אותה לשחור-לבן כדי להפטר מהרקע והשתמשתי ב-MS Paint כדי לצבוע מחדש, להזיז קווים, להעתיק קווים וכד׳.
אוקיי... חשבתי שאתה מתעסק עם תוכנות מקצועיות יותר חח
15/01/2016 | 19:33
18
לגבי זמן הנסיעה
13/01/2016 | 18:54
170
נזרקו במשך השנים כל מיני מספרים באוויר, אפילו בנתיבי ישראל לא סגורים על עצמם ורשמו 40-50 דקות מבית שאן לחיפה. לפי זה אפשר להניח שזמן הנסיעה מכפר יהושע עד לחוף הכרמל יהיה +- 30 דקות
נצל"ש - את מי משרתות תחנות ה-"כפר"?
14/01/2016 | 13:24
2
133
אני מתאר לעצמי שכפר יהושוע מיועדת בעיקר לתושבי טבעון ואולי יקנעם?
 
אבל בשביל מי בדיוק מיועדת תחנת כפר ברוך? יש מספיק אנשים בישובי הסביבה הקטנים בשביל להצדיק תחנה נוספת במרחק כה קצר יחסית?
כפר ברוך משרתת את מגדל העמק ואזור תעשייה שגיא 2000
14/01/2016 | 14:03
54
תחנת כפר ברוך מיועדת בעיקר עבור מגדל העמק
14/01/2016 | 14:06
60
לא יתכן שיגיע עד לב המפרץ בלבד
15/01/2016 | 14:43
68
זו תחנה מעל גשר, לא מקום שבו מתחילים/גומרים קו. כפי שנראה גם מהמפות, הקו יתחיל/יסתיים בחוף הכרמל.
אגד- קנייה באינטרנט ברב קו
14/01/2016 | 10:18
1
184
יש דרך לטעון חוזים של אגד לרב קו (כרטיסייה) באינטרנט?
באתר של Hopon אין אפשרות כזו וגם לא באתר ravkavonline.
 
תודה.
 
 
כבר לא רלוונטי.
14/01/2016 | 12:30
148
הבנתי שיש כבר ערך צבור באגד אז אפשר להשתמש ב Hopon.
ראיתי היום את קו 91 אוסף נוסעים בעזריאלי
13/01/2016 | 10:45
11
302
שינו לו את המסלול? הוא כבר לא עובר בגבעתיים?
כן, אוף
13/01/2016 | 15:18
10
230
 
למה עשו את זה? חסרים אוטובוסים להרצליה בעזריאלי?
בקושי נתנו לו צ'אנס בגבעתיים, לא עשו מספיק תחנות, לא כתבו על התחנות שהוא עובר שם - וכבר החליטו להחליף מסלול. מעצבן.
אולי זה נובע מהרצון לצמצם את מספר האוטובוסים במעקף של
13/01/2016 | 16:03
4
163
על פרשת דרכים?
עוד אחד בחצי שעה זו הבעיה?
13/01/2016 | 16:07
3
52
20 דק', אבל עדיין מעצבן... וכל מה שאמרת cwen נכון
13/01/2016 | 19:45
2
87
לא שילטו אותו בתחנות שלו לא בערבי נחל ולא בעל פרשת דרכים, ולא נתנו תחנה בעליית הנוער יחד עם 63 (שזה ממש מתבקש).
ועדיין עלו אנשים בערבי נחל!
14/01/2016 | 10:57
1
19
נכון, לפחות בשעות שאני נכחתי (בין 8 ל-9) תמיד עלו 2-3 אנשים
14/01/2016 | 23:18
13
איזה עוד קווים מגיעים מעזריאלי לאיזור התעשייה של הרצליה?
13/01/2016 | 19:44
4
97
לדעתי 91 הוא היחיד, ואני יכול להסכים עם השינוי שאומר שחבל לבזבז את המסלול שלו על שכונת מגורים בת"א/גבעתיים כשהוא יכול לאסוף נוסעים מתחנת מעבר הרבה יותר מרכזית.
שיהיה לו בהצלחה בפקק המזעזע של דרך השלום בבוקר
13/01/2016 | 19:53
56
יש הרבה קווים לצומת הסירה ולצומת אכדיה
13/01/2016 | 22:32
1
96
אין קווים שנכנסים לאיזור התעשייה אבל זה לא קריטי, מדובר בהליכה של עד 10 דקות.
 
וכמובן גם רכבת
13/01/2016 | 23:38
76
תדירות לא נמוכה ונסיעה מהירה
יש כל שניה וחצי שם אוטובוס לדרך נמיר
14/01/2016 | 10:58
56
יורדים בז'בוטינסקי והיה שם גם 90 וגם 91.
שרשור מודיעין והכוונה 13/01
( לעמוד שלי בתפוז )
13/01/2016 | 00:07
5
15
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאaלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.
אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.
נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
שלום. אוטובוס בתוך ראשון לציון.
13/01/2016 | 10:45
1
51
איך אני מגיע בבקשה מרחוב רוטשילד בראשון לציון לרחוב משה שרת 1 גם כן בראשון לציון. תודה לעונים.
קו 83. יש לקו תחנות ברחובות משה שרת ויוסף ספיר.
13/01/2016 | 11:00
16
קו לילה מדרום תל אביב לרמת אביב
13/01/2016 | 23:27
1
47
אני רוצה להגיע מרחוב קומפרט (13) לאוניברסיטת תל אביב. אחרי שעה 12:00 כנראה. איזה קו ומאיפה אפשר לקחת אותו?
זה תלוי באיזה יום אתה רוצה לנסוע.
14/01/2016 | 02:27
41
בלילות חמישי ומוצ"ש קו הלילה 418 מרחוב סלמה עד לאונ' תל אביב.
 
בשאר ימות השבוע זה יותר מורכב. הדרך הכי יעילה לטעמי תהיה עם 240 דן מרחוב אילת לבית מעריב והחלפה שם ל289 לאונ' תל אביב. משדרות ירושלים ניתן לעלות גם על 1/42/ דן לבית מעריב ולבצע את ההחלפה הזאת ל289. כל שאר האופציות לאחר חצות תהיינה לרכבת האונ':
 
אפשר לנסוע עם 10/18 דן ו88 של אגד משדרות ירושלים לכרמלית ולהחליף שם ל247 מטרופולין (אחרון יוצא משם ב00:10) והוא מגיע רק לרכבת האונ'.
 
אפשר לנסוע עם 40 דן מרחוב אילת עד רכבת האונ' - תחנה סופית.
 
1/42 דן משדרות ירושלים והחלפה בבית מעריב ל89/189 לרכבת האונ' (בהנחה ש289 כבר עבר שם).
 
אפשר לנסוע משדרות ירושלים גם עם
 
אפשר לנסוע עם 125 דן משדרות ירושלים עד דרך נמיר ולהחליף ל89 דן שמגיע לרכבת האונ'.
 
אפשר לנסוע עם 83 אגד משדרות ירושלים (לטעמי יעבור שם מאוחר יותר אחרי 125 האחרון) למרכזית ת"א ולהחליף שם ל89 דן (שניהם עוצרים ברחוב לוינסקי ולא נכנסים לתוך המרכזית). אפשר להחליף גם תחנה אחת לפני המרכזית בלוינסקי פינת הר ציון.
 
ניתן לנסוע עם 10/18 דן האחרונים משדרות ירושלים ולרדת מהם באיכילוב ושם להחליף ל89 לרכבת האונ'.
ירושלים - פארק סיבל
16/01/2016 | 19:35
4
מחר אני מתכנן לנסוע בקו 947 ולהחליף לקו 5 (קוים)
 
אופציות נוספות?
 
האם צריך לשלם על כל קו בנפרד? (יש לי ערך צבור מהמכונות של קו 1)
בעיות עם כרטיסים תקופתיים בנתיב
12/01/2016 | 21:40
2
174
נסעתי הבוקר בקו 601 של נתיב מת"א לנתניה. הנהג סירב לטעון לי כרטיס איזורי יומי, ולא כיבד כרטיס חופשי-חודשי לאיזור 1-2 בגוש דן שנקנה ברכבת ע"י נוסע אחר. הנוסע נאלץ לקנות כרטיס להרצליה. הוא שמר על קור רוח ואדיבות ראויים לציון ויחד עם זה לא ויתר, התקשר לנתיב שהאשימו את הרכבת, ולמשרד התחבורה שלא היה להם מושג וסירבו להעביר אותו למישהו בכיר יותר. שיחה די הזויה. הוא אמר לי שזה קרה לו בימים הקודמים. עם הכרטיס עצמו אין בעיה והוא נסע איתו ברכבת ובחברת אוטובוסים אחרת. הצעתי לו לפנות בכתב וגם לתבוע בבית משפט אם לא יקבל החזר.
לא הבנתי למה הוא סירב לטעון יומי
13/01/2016 | 00:59
1
97
מה הסיבה ?
הוא לא ממש נימק
13/01/2016 | 22:35
76
ולא היה אפשר לתקשר איתו.
מאמר מקיף על הרכבת בגוש דן.
13/01/2016 | 19:50
3
363
מומלץ
13/01/2016 | 21:35
145
במיוחד הסרטונים, למעט מספר דברים קטנים שאפשר אולי להתווכח עליהם - תיאור טוב של ההיסטוריה ,המצב בהווה , הטעויות, והטעויות בעתיד.
סדרה מרתקת
13/01/2016 | 22:19
133
סרטונים מאירי עיניים על גוש דן, גיאוגרפיה ותחבורה ועל היתרונות והחסרונות של הרכבת הקלה. למדתי רבות ונהנתי מאוד!
אלו הסרטונים שהוא פרסם כאן כבר לפני 3 חודשים. באמת טובים!
14/01/2016 | 00:41
50
מפגש כביש מסילה באיילון
13/01/2016 | 18:55
4
412
הנה תמונות קרובות יותר מהמפגש שהוקם מצפון לתחנת ת"א סבידור מרכז בין גשר ההלכה לגשר מודעי. התמונות צולמו תוך כדי נסיעה, עמכם הסליחה.
למטרת מה מוקם המפגש?
13/01/2016 | 19:51
3
76
כנראה בשביל הטרקטורים של עבודות הרכבת הקלה
13/01/2016 | 20:42
2
144
או הרחבת התחנה צפונה לגשר מודעי.
רק בשביל עבודות הקמת היציאה לגשר מודעי
13/01/2016 | 20:50
151
עבודות הקמת תחנת ארלוזורוב של הקו האדום לא משתרעות צפונית לתחנת הרכבת הכבדה.
כך היה זמנית בעבודות ליד גשר פז
13/01/2016 | 21:49
135
בעת שידרוג המסילות שם ....
הוקם מפגש מסילה זמני.
באתר דן בדרום מפורסמים מסלולי ולו"ז הקווים
13/01/2016 | 20:26
1
292
דן בדרום צריכה לחלק את הצגת הקווים לפי הערים השונות.
השיטה של דן להציג רשימת קווים אחת לא מתאימה לדן בדרום.
6 קווי "1", "2" ו "3" ברשימה אחת זו הצגה מבלבלת ולא נוחה.
הלו"ז נראה שנלקח מקובץ אקסל
13/01/2016 | 21:42
133
קווי הרכבת באשקלון לדוגמא מתאימים ללו"ז הקודם של הרכבת
אגד תעבורה - ירושלים
11/01/2016 | 11:57
3
299
שלום חברים,
 
פרופיל הסטונדט ברב קו שלי הסתיים. ניגשתי לאחד מהסניפים של "כל קו" וניתן לי אישור לקבל את שארית הכסף הכלוא בפרופיל מאגד תעבורה.
נאמר לי לגשת אליהם ולהציג את האישור והם "יבינו" במה מדובר ויראו את הפנייה והכסף יוחזר לי.
 
איפה ניתן לקבל שירות כזה מאגד תעבורה בירושלים?
אגד תעבורה
13/01/2016 | 19:55
1
96
דרכי יצירת קשר ושעות פעילות – סניף עוטף ירושלים
 
 
 
תחום
נציג אחראי
שעות פעילות
כתובת
יצירת קשר
 
אבדות
רחלי שטרית
 
(ירושלים)
א'-ה':   10:00-15:00
רח' העלייה 1, ירושלים
 
חניון אומה עליון (מתחת לביטוח לאומי)
03-7350286
 
עמדות שירות (ואבדות)
הודיה קדושים
 
(מעלה אדומים)
א'-ה':   08:30-19:30
 
ו':      08:00-13:00
 
 
 
רח' קדם 3 מעלה אדומים
 
ליד טיפת חלב
03-7350288
 
נציגות
חנות "צעצועי אפרת"
א'-ה':    07:30-18:00
 
ו':       07:30-14:00
רחוב המכבים 50, גבעת זאב
3133*
 
 
נציגות
 
חנות צמצם
 
א'-ה':    09:00-21:00
 
ו':       09:00-14:00
 
מוצ"ש שעה אחרי יציאת שבת
 
קניון הראל - מבשרת ציון
3133*
 
תודה!
13/01/2016 | 20:43
21
2
13/01/2016 | 19:55
60
דרכי יצירת קשר ושעות פעילות – סניף בנימין
 
 
 
תחום
נציג אחראי
שעות פעילות
כתובת
יצירת קשר
 
אבדות
חן עזרא
א'-ה':  08:00-14:00
אזור התעשייה עטרות, ירושלים
03-7350294
 
נציגות
חן עזרא
א'-ה':  08:00-14:00
אזור התעשייה עטרות, ירושלים
03-7350294
 
סיאטל: הארכת קו רק"ל במאה מיליון $ מתחת לתקציב ולפני הזמן
13/01/2016 | 13:30
2
226
 
בסיאטל כנראה יודעים לעבוד כמו שצריך (או לפחות, הפעם. לא שכחתי את הצרות שהיו להם עם הTBM שנתקעה כל כך הרבה פעמים) והאריכו את אחד קו הרק"ל שלהם ב100 מיליון דולר *מתחת* לתקציב והפרוייקט צפוי להסתיים חצי שנה לפני המועד שתוכנן.
 
נחמד להם. מתי נשמע חדשות כאלו על פרוייקטים בישראל?
ובהונג קונג ההפך-מיליארדים מעל התקציב ההתחלתי, עיכובים ועוד
13/01/2016 | 17:44
136
צריך לומר שגם בארץ פרויקטים נגמרים לפעמים לפני הזמן.
13/01/2016 | 19:39
158
לדוגמה, כמה חלקים של קו אשקלון-ב"ש הקדימו את הלו"ז, כמו פתיחת תחנת אופקים לפני שבועיים.
ממחר כרטיסי החופשי-סטודנטיאלי תקפים גם ברכבת
12/01/2016 | 11:30
7
162
איזה חדשות טובות! לא ציפיתי.
12/01/2016 | 11:33
55
מזל טוב
13/01/2016 | 08:34
2
64
השאלה האם החופשי שנתי הישן ישנה את ייעודו ויהפוךלהיות כמו מנוי אבעת 1 החדש למנוי הרגיל .
או שיש צורך לפנות לרב קו לשנות משו?
לפי הכתוב לא צריך לעשות כלום
13/01/2016 | 08:42
66
חופשי סטודנטיאלי שנמכר החל מאוקטובר 2015, יכובד גם ברכבת.
לא בדיוק כמו מנוי טבעת 1 החדש. לפי מה שאני מבין,
13/01/2016 | 09:42
65
הגבולות לא משתנים, מה שמשתנה זה רק זה שהוא יהיה תקף ברכבת. כלומר, אם יש לך חופשי סטודנטיאלי של טבעת 1 ת"א, הוא עדיין לא תקף בלוד ורמלה, אבל כן תקף לנסיעות רכבת בין ראשון, ת"א ופתח תקווה. ואם יש לך חופשי סטודנטיאלי של חיפה, הוא עדיין לא תקף בקריות, אבל כן תקף לנסיעות רכבת בתוך חיפה.
מעניין מה עם נסיעות עירוניות בחברת מטרופולין בב"ש
13/01/2016 | 15:07
21
אם סברתם שהשלב הבא ברפורמה יתבצע באפריל,
13/01/2016 | 17:35
1
86
נראה לי שכבר רשמתי דברים בסגנון לפני שבוע
13/01/2016 | 17:41
74
בכל אופן היום הייתה בכנסת הצעה לסדר יום בנושא מחירי התחבורה בפריפריה.
ושר התחבורה אמר על הפודיום שני דברים שתפסו את אוזני, אחד כמו שרשמתי באשכול נפרד, שבוע הבא יוכרז הזוכה במכרז העירוני בבאר שבע.
והשני השלב השני ברפורמה של השנה שכולל את הורדת מחירי התחבורה הבין עירוניים מהפריפריה למרכז, יתקיים במרס-אפריל.
 
ההצעה עברה לועדת הכלכלה, אז בקרוב גם שם נשמע מידע חדש על כל הנושאים האלה.
בעייה שקרתה לי עם אפיקים היום
12/01/2016 | 23:24
23
269
יש לי חופשי חודשי טבעת 1+2
היום הייתי צריך לנסוע ליבנה. לאשתי יש קרובת משפחה שנולד לה בן והברית היה בצהריים בבית ועשו אירוע מצומצם עם המשפחה ונסעתי אז קבעתי עם האישה שאגיע ברכבת ומשם באוטובוס (כי זה נסיעה קצרה מהרכבת לשם) ונחזור אח"כ ברכב (שגם ככה אני משאיר אותה לרוב לה ביום יום ומעדיף לנסוע לעבודה באוטובוס)

עליתי על רכבת ליבנה וירדתי בתחנת יבנה מזרח שיצאתי מהתחנה עליתי לאוטובוס וראיתי שהמכשיר לא מזהה אצל הנהג שיש לי חופשי חודשי טבעת 1+2 אלא רק ערך צבור ולבסוף ירד לי מהערך הצבור שבו אני משתמש לנסיעות בין עירוניות

האם יש אצל מי להתלונן?
אמנם 4.3 ש"ח לא יעשו אותי עשיר אבל זה מתוך עיקרון של פרינציפ
האם בכל זאת אפשר לקבל החזר?
שמרתי על פתקית של הנהג שקיבלתי היום


אתה כבר החמישי שאני שומע שזה קרה לו עם אפיקים
12/01/2016 | 23:29
9
118
זה מתחיל להרגיש כמו שיטה.
רק עם אפיקים זה קורה לי
12/01/2016 | 23:34
94
מי הכתובת להתלונן?
יש סיכוי להחזר כספי?
והנה הודעה שפורסמה היום בפורום על בעיות דומות בנתיב אקספרס:
12/01/2016 | 23:52
7
117
זו לא שיטה אלא חבלי לידה.
בעיות בקווים, בעיות בנתיב אקספרס, בעיות באפיקים וגם ברכבת היו או יש בעיות והיו מקרים בהם היה צריך לגשת לקופה כי הכרטיסים התקופתיים החדשים לא עברו בולידטורים.
 
ככה זה כשבמקום שתהיה מערכת אחת עם ניהול מרכזי, לכל מפעילה יש מערכת משלה עם שגעונות משלה.
לא הייתי פוסל שזו שיטה כל כך מהר...
13/01/2016 | 00:27
6
72
לפחות לגבי חברות מסויימות.
מה ייצא לחברות המסויימות מה"שיטה" הזו אם הן פועלות בניגוד
13/01/2016 | 00:31
5
71
למדיניות ולהנחיות של משרד התחבורה?
החברות לא עצמאיות אלא פועלות בשליחות של משרד התחבורה. אם הן יפעילו שיטות כנגד מדיניות משרד התחבורה, זה יפגע בהן.
אתה חושב שמשרד התחבורה כל כך יעיל
13/01/2016 | 00:36
4
77
במיוחד אגף התח"ץ באכיפה על חברות סורררות.?
לגבי שיטה תלוי איזה מכרז זה, במכרזים מסויימים יש כאן רווח כפול כי הנוסע כביכול נספר פעמיים פעם בתחילת החודש על חוזה חודשי ופעם כאקראי על צבור, אבל שוב זה ניחוש פרוע, יכול להיות שאין כאן שיטה וסתם תקלה מוזרה שגוזלת מנוסעים כסף שיודעים שאנשים מוותרים על בירוקרטיה בכסף קטן ,בדיוק כמו עם כל פרופילי הסטודנטים שנגמרים עם כמה שקלים שהולכים לאבדון.
אבל מה יוצא למפעיל מזה? הכסף לא נכנס לקופה של המפעיל.
13/01/2016 | 12:18
3
54
הכסף עובר לקופת המדינה. כל מה שאתה משלם לנהג ולא משנה באיזה אמצעי - הולך לקופת המדינה.
2.5% נשאר אצל החברה
13/01/2016 | 14:09
22
תלוי במכרז...
13/01/2016 | 15:51
1
43
בכל מצב במכרזים החדשים יש בונוסים על מספר נוסעים לכן נוסע שלכאורה חוייב בחודשי תחילת החודש ואקראי צבור אמצע חודש נספר כ2 נוסעים שונים ולכן כביכול ולכאורה יש תמריץ.
כל מה שקשור לרפורמה החדשה לא תלוי במכרז כזה או אחר
13/01/2016 | 15:59
43
ממילא הרפורמה החדשה מבוצעת במסגרת הסכמים חדשים בין משרד התחבורה למפעילות.
גם כל הרחבת תחולה של ערך צבור מתבצעת במסגרת הסכם חדש בין משרד התחבורה למפעילה הרלוונטית.
תדרוש את הכסף וגם פיצוי.
13/01/2016 | 00:32
4
70
הייתי באותו רגע דורש מהנהג שלא יחייב אותי או יחזיר את הכסף שהיה קיים ויעשה ביטול זו ממש לא בעייה שלך שהמכשיר שלהם לא קורא את זה שיש לך חופשי.
לגבי 4.3 דין פרוטה כדין מאה.
איפה יש קופות לאפיקים באיזור גוש דן? (ת"א/רמת גן/גבעתיים)
13/01/2016 | 06:34
3
48
שאליהם אוכל לגשת?
או שעליי בכלל לפנות למשרד התחבורה?
תחנה מרכזית תל אביב, אולמי קונקורד בני ברק(גבול רמת גן)
13/01/2016 | 06:47
2
57
חברים, בכל בעיה תתלוננו למשרד התחבורה!!
13/01/2016 | 11:04
1
64
היתלוננתי לפני שבוע על קווים שלא כיבדו מנוי חודשי שנקנה ברכבת
ו... קיבלתי מהם תשובה מפורטת , שהם שלחו להם מכתב רשמי עם דרישה לסדר במיידי כל התקלות, ו ואללה, הכל עובד!!
אם לא תלוננו להם - זה ימשך ככה!!
והינה מצרף קובץ תגובה
13/01/2016 | 11:06
124
אפיקים זה חברה דפוקה שקמה מחטא וקומבינות
13/01/2016 | 12:39
7
82
אפיקים זה הפח אשפה של התחבורה הציבורית בישראל.
 
 עוד מעט גם  בפתח תקווה ירגישו מה זה זלזול בבני אדם.
אתה באמת חושב שהם יותר גרועים מקווים?
13/01/2016 | 13:08
2
62
המצב היום באשכול פתח תקווה הוא בלתי נסבל.
אני באמת חושב באמת שאין יותר גרועים מאפיקים לכן הם זכו במכר
13/01/2016 | 14:02
1
73
אפיקין  יודעים טוב מאד להשתין בקשת על הנוסעים  ועל המכרז
 
,לכן קל להם להצליח  ולזכות.
 
בקרוב בפתח תקווה, לא יבוא אוטבוס
 
כרטיס לא נטען , תשברו את הראש לבד או תפללו,פשוט כנסו לדף הפייסבוק
 
שלהם ותראו לבד  https://www.facebook.com/afikim.trasportation.
 
הלוואי שבאשכול אשדוד היה קווים או בעיקר מטרופלין.
אי אפשר להסתמך על תלונות בדפי פייסבוק כדי לשפוט דבר כזה
13/01/2016 | 14:39
47
בכל דף פייסבוק של כל חברת תחבורה ציבורית רואים המון תלונות, אף פעם לא משוב חיובי. גם כשאלו חברות כמו דן, אגד, והרכבת, שנותנות שירות איכותי (יחסית לישראל, לא לשאר העולם) רוב הזמן.
 
אני לא מאמין שאפיקים יכולים להיות גרועים יותר מקווים באשכול פ"ת.
אני גר בפתח תקווה,ואני שמח שאפיקים נכנסים
13/01/2016 | 15:02
82
למה? כי הם לא יהיו גרועים יותר מקווים (אבל הם לא יהיו טובים יותר מדן).
ולמרות שאני חושב שקווים היא חברה גרועה,אני לא חוזר שוב ושוב על המנטרה "X זה פח האשפה של התחבורה הציבורית בישראל".
13/01/2016 | 15:52
2
22
ניראה לי מטרודן יותר גרוע מקווים!!!
14/01/2016 | 09:25
1
13
בינינו-הכל תלוי במקום המגורים
14/01/2016 | 18:20
7
צי האוטבווסים של ישראל
11/01/2016 | 16:02
23
498
תודה רבה! הסינים משתלטים...
11/01/2016 | 21:39
98
יפה מאוד, אמיר. אני אוסיף דברים ברשותך
11/01/2016 | 22:03
4
225
* סוגי אוטובוסים
גדלים - כתבת סוגים שונים בגדלים. לפני כשנה היו כתבות על כוונה להכניס אוטובוסים קומתיים לגוש דן. אולי ייכנסו או שרק שקלו את העניין הזה.
 
סוג הנעה (תוספת שלי) - רב האוטובוסים מונעים בהנעת דיזל. היה (או שעדיין פועל) אוטובוס מאן עירוני מונע גז בחיפה.
כמו כן "דן" ערכו ניסוי באוטובוס חשמלי. בנוסף במכרז האחרון של שרון-גוש דן, כללו סעיף של הפעלת אוטובוס מונע גז או חשמלי. לאור זאת אולי יהיה שינוי מסוים בסוג ההנעה.
 
* גיל ממוצע - כתבת, אמיר "אורך חיים של אוטובוס בישראל הוא 12 שנה על אף שיש כמה חריגים שמקבלים אישור למשוך עוד שנה או שנתיים, אין בשירות בישראל כמעט אף אוטובוס מעל גיל 15, אותם בודדים אגב, הם ממוגני ירי שקשה להחליפם בשל בעיות תקציב של משרד הביטחון שאמור לממן את ערכות המיגון."
לא כך המצב. יש אוטובוסים רבים מעל גיל 12 ואף נושקים ועוברים את גיל 15. בסיבוב בתחנות המרכזיות של ראשון לציון או כפר סבא או הרצליה, אפשר למצוא הרבה כאלה עירוניים ובין עירוניים.
 
בסך הכל כתבת יפה. אהבתי גם את התמונות, שצירפת. גם צירפת תמונה של אוטובוס "דן", שצילמתי לפני קרוב ל-11 שנים. התמונה מאזור שכונת לב הפארק ברעננה. אותו צילום היה, כאשר רכבתי באופניים באזור. אז הייתי רוכב הרבה
 
 
 
 
 
 
תיקון קטן בעניין אורך חייו של אוטובוס.
12/01/2016 | 07:16
3
158
אוטובוס בישראל רשאי לנסוע עד 20 שנה, גם בתחבורה הציבורית.
האוטובוסים פשוט לא שורדים את הנהיגה הישראלית הממוצעת.
 
יש חוק ויש הסכמים
12/01/2016 | 09:14
2
136
כנראה לפי החוק אתה צודק ואוטובוס רשאי לנסוע עשרים שנה (לא מכיר את החוק)
לפי ההסכמים השונים יש למפעילים גיל מקסימלי.
עד לא מזמן זה היה 12 (ולממוגנים 15) ועכשיו זה ירד ל-10 במכרזים החדשים.
כמובן שיש חריגים. מפעיל שסיים את תקופת המכרז שלו, אבל המדינה עוד לא מוכנה עם מפעיל חדש שיחליף אותו, לא נדרש לשאת בהוצאות הנוספות עבור החודשים הנוספים ומקבל "הארכה טכנית" עד תום תקופת המכרז.
בנוסף, עם עבודות הרק"ל התל אביבית, והתארכות זמני הנסיעה כתוצאה מכך, המפעילים קיבלו אישור לקלוט אוטובוסים חדשים, אבל לא להוציא משירות את הישנים כדי להגדיל באופן מלאכותי את הצי יותר מהר. (צריך יותר אוטובוסים בשביל לבצע את אותה כמות נסיעות בשיא בוקר כי זמן הסבב התארך).
לפי התקנות אוטובוס רשאי 20 שנה
12/01/2016 | 09:43
1
127
אבל זה אוטובוס בכלל, לא רק בתחבורה ציבורית.
 
כמו שרשמת לפי המכרזים הגיל מוגבל בתחבורה הציבורית, ובמכרז האחרון (השרון-חולון) ראיתי גם הגבלה של 840 אלף קילומטר. לא זוכר אם זה היה גם במכרזים קודמים.
 
עריכה
תקנה 281(א)(5)
281. (א) לא יינתן ולא יחודש רשיון רכב –
(5) אוטובוס ולטיולית – בתום עשרים שנים משנת ייצורו;
תראה, נכון למכרזים האחרונים הצדק איתך.
12/01/2016 | 21:57
62
אכן הרגולטור מציב קווים ברורים בדבר גילם של האוטובוסים.

בעבר- לא היתה ההגבלה הזו, והסיבה לגריטתם של אוטובוסים בגיל 10-15, היתה ככל הנראה כלכלית- שכן אוטובוס שמגיע לגיל 15 משנה מעמדו ל 'רכב מיושן', מה שגורר חידוש רישוי פעמיים בשנה+בדיקות מעבדה מוסמכת בדבר כשירות הרכב לתנועה.

וזה עוד בלי לדבר על הבלאי המואץ בתנאי העבודה הלבנטיניים...
מספר תיקונים
11/01/2016 | 23:38
3
196
שלדות מרצדס OC500 מעולם לא יוצרו בגרמניה, והן מיוצרות בספרד. ישראל היא השוק הגדול ביותר לשלדות OC500RF.
מרצדס הוא גם לא היקר בשוק, ושלדת OC500RF היא דווקא מהזולות שבאירופיות. במידה כזו או אחרת גם לא הכי טוב. ברשותי מידע רב שאינני רשאי לפרסם ברבים אודות פשלות מביכות מאוד של מרצדס, דווקא באחד מדגמי הדגל שלהם בארץ ובעולם.
 
העירוני המוך רצפה של מ.א.ן. לא מיוצר בגרמניה גם כמוגמר וגם כמודול שלדה מזה שנים, אלא בפולין. הבעלים של סולאריס היה הסוכן של מ.א.ן. בפולין, ואפילו שותף עסקי במפעל האוטובוסים של מ.א.ן. בפולין לפני הקמת סולאריס.
 
לכתוב שנוחות הנסיעה בוולוו ובסקניה נופל מהגרמניות, זה ממש לא נכון.
 
DAF אינו מייצר אוטובוסים כמעט שני עשורים.
VDL הוא קונצרן ענק ובו מעל 100 חברות בתחומי תעשייה, חקלאות ורכב. השם הוא ראשי התיבות של משפחת הבעלים: ואן דר לייכטה (Van Der Leegte).
VDL נכנסו לתחום האוטובוסים כאשר רכשו את BOVA ממשפחת BOTS, ואת BERKHOF, שניהם אגב במרחק של מאות מטרים זה מזה. BERKHOF עוד הספיקו לפני כן לרכוש JONCKHEERE מבלגיה. 
כך נוצרה חברת VDL Bus and Coach.
בהמשך נרכש מפעל שלדות האוטובוסים של חברת DAF, ונרכשו מפעלים נוספים.
 VDL Bus and Coach רכשו את NEDCAR, המפעל שייצר בעבר מכוניות וולוו ומיצובישי בהולנד, וכיום מייצר את המיני עבור BMW.
הלוגו DAF ממשיך להופיע על האוטובוסים בארץ משום החלטה שיווקית של תשתית, רק שלצערם הרב של החברים בתשתית, אוטובוסים ושלדות  יורו 6 מתוצרת VDL מונעים במנועי איווקו.
 
איווקו מייצר מעט אוטובוסים באיטליה. הרוב הגדול, כולל חלק ניכר מאלו שבארץ מגיעים מצרפת ומצ'כיה.
 
יוטונג הוא יצרן האוטובוסים הגדול ביותר בעולם ! בניגוד ליצרנים אירופיים המייצרים במקומות רבים ובישבות שונות, כל האוטובוסים של יוטונג מיוצרים במפעל אחד.
 
BMC מוקמת בימים אלו מחדש, אחרי שהחברה נרכשה מכונס הנכסים. לא ברור כעת האם היא תחזור לייצור אוטובוסים, שכן אותו משקיע נכנס להשקעה עצומה ביחד עם ממשלת טורקיה בפיתוח "המכונית הלאומית הטורקית," כזו שתיוצר בגרסאות מרכב שונות, עם מנועי בנזין, דיזל, היבריד וחשמלי מלא.
 
מפעילי האוטובוסים מחויבים על ידי הממשלה להצטייד באוטובוסים מיצרנים שונים במקביל, לפחות שני יצרנים בכל שנה.
במכרזים האחרונים, גיל האוטובוס מוגבל לשמונה שנים או 800,000 ק"מ - המוקדם מהשניים. מחד הדבר אמור להצעיר את גיל האוטובוסים בתחבורה הציבורית בשנים הקרובות, ומנגד המפעילים "יאלצו" לבחור באוטובוסים זולים לרכישה. זו החלטה פוליטית המיועדת לעודד ספקים מסוימים, ובעיקר ספק אחד מסוים מאוד, והכל על חשבון יצרני האוטובוסים המקומיים.
 
בהצלחה בבלוג היפה והחשוב,
 
אורן
מעניין אם דני נוימן מבין באוטובוסים
12/01/2016 | 09:24
2
60
במקרה שלפנינו אין צורך בו...
12/01/2016 | 11:28
113
הקשר הוא קשר ישיר, עד כדי כך שפרסונות פרלמנטריות בישראל הפכו לסוכני מכירות...
מה שדני ניומן אמר זה לא סתם !!!
12/01/2016 | 14:47
94
אכן בכל מכרז יש כאלה שמנסים בדרכים אחרות להשפיע ,
 
ראיתם בתחקיר של דני ניומן את עוזי יצחקי? מנכ"ל משרד התחבורה ,
 
ראיתם נכון.
 
 
למה בעצם אין הרבה מפרקיות?
12/01/2016 | 14:07
1
127
יש הרבה קווים בת"א שפועלים בד"כ עם אוטובוסים רגילים ובשעות השיא עמוסים עד אפס מקום, ובהם מפרקיות היו עוזרות מאוד לנוסעים. אני מבין שמפרקיות יקרות יותר לחברות השונות, אבל למה משרד התחבורה לא משנה את המכרזים כדי לתמרץ את המפעילות לרכוש עוד מפרקיות לקווים העמוסים?
 
בעיקר קווים שבהם באופן קבוע נדחסים כל כך הרבה אנשים על אוטובוס אחד שאין באמת מקום להכניס עוד (104, 204, 16, ו־304 בין אלנבי לרכבת ההגנה בשעות הערב בד"כ עמוסים בצורה כזו).
אנסה לענות
13/01/2016 | 13:53
52
א. - למעט רגרסיה שהיתה בזמנו כשחולדאי הכריז שמפרקיות לא יסעו במרכז תל אביב (קו 25 בעיקר), באופן עקרוני לדעתי יש עליה מידתית וקבועה במספר המפרקיות ובמספר הקווים בהם עובדות מפרקיות. השיאנית היא ירושלים בעיקר מאחר ובירושלים אין כמעט מושגים של שיא ושפל (הכל שיא חוץ מ-10:00-12:00) ואז המפרקית מצדיקה עצמה לאורך כל היום.
ב. יש לנו בעיה חמורה של מעט מדי קווים בתדירות טובה, ולכן בדרך כלל הפתרון הנכון לצפיפות קיימת היא להגדיל את התדירות. זה נעשה לא רלוונטי רק כשהתדירות בשעת שיא (בד"כ בבוקר) כבר יורדת לבסביבות ה-5 דקות ואז הדרך הנכונה לטפל בצפיפות היא להפוך את הקו לקו מפרקיות.
ג. אוטובוס מפרקי יכול לעבור כמעט בכל מקום שעובר אוטובוס רגיל, אבל פה ושם יש מקומות שלא ואז אי אפשר. הבעיה היא דווקא לא סיבובים כשלעצמם (מפרקית לוקחת סיבובים יפה) אלא סיבובים+תנועה שבאה ממול ברחוב צר (למפרקית מאד קשה לקחת רוורס קטן אם צריך).
ד. בקרוב יוציא משרד התחבורה את המכרז הראשון שכולל מפרקיות (ביתר עילית) וסביר שגם מכרז בית שמש שייצא בעוד שנתיים יכלול מפרקיות, במקביל מקדם משרד התחבורה עם המפעילים בגוש דן עוד קווים "מקדימים" כמו קו 1 שיופעלו במפרקיות וכמובן BRT הקו הכחול יופעל במפרקית (כבר היום 274 פועל במפרקית, אבל התדירות תהיה גדולה יותר). בנוסף מתוכננים למטרונית בחיפה עוד קווים, אחד מהם (מהקריות לחוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל) נמצא ממש מעבר לפינה.
תאומים שהופרדו בלידתם
12/01/2016 | 22:23
9
283
שני אוטובוסים זהים רק הלוגו שונה(מרצדס וDAF).
מה שמו של המרכב?
 
מצטער על האיכות, צולם תוך כדי נסיעה.
מארס של מרכבים
12/01/2016 | 22:31
39
האגד הסעים הוא מאן ולא דאף
12/01/2016 | 22:40
3
40
היה כתוב עליו DAF
13/01/2016 | 00:09
2
30
זה מאן. לדעתי 88-402-01 אם אני מזהה את הרישוי
13/01/2016 | 09:47
1
75
שני חלונות אחוריים שלא נפתחים, סוג המזגן ומיקומו על הגג והיעדר שילוט קו, מעידים על אוטובוס שהיה באגד הסעים (לשעבר אגד תיור ונופש) מהיום הראשון על הכביש.
כל הדאפים שלהם היו באגד לפני כן והועברו. כל החלונות שלהם נפתחים ויש להם מזגן שממוקם אחורנית יותר. האוטובוס שבתמונה הוא מאן.
סומך על הידע שלך, אבל היה כתוב עליו DAF
13/01/2016 | 14:51
56
אולי סתם הדביקו DAF כדי להסתיר שאריות מלוגו שנגנב או משהו, אבל בוודאות היה כתוב עליו DAF.
13/01/2016 | 07:04
1
176
זה דאף ליד המאן של רובין
13/01/2016 | 09:48
29
מי מהתאומים חי חיים מאושרים יותר?
13/01/2016 | 09:47
1
23
הלבן(ואין קשר לגזענות), הוא עובד עבור כי"ל(לפחות לפי הסטיקר)
13/01/2016 | 14:55
23
תודה רבה מאד מעניין.
13/01/2016 | 00:56
19
חם בפורומים של תפוז
עוסק מורשה או חברה בע``מ
עוסק מורשה או חברה...
עכשיו בפורום הלוואות לעסקים, דיון בנושא עוסק...
עוסק מורשה או חברה בע``מ
עוסק מורשה או חברה...
עכשיו בפורום הלוואות לעסקים, דיון בנושא עוסק...
זוכים בספר צביעה
זוכים בספר צביעה
שתפו אותנו ביצירות שלכם עם הילדים ותוכלו לזכות...
זוכים בספר צביעה
זוכים בספר צביעה
שתפו אותנו ביצירות שלכם עם הילדים ותוכלו לזכות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
הודעות נבחרות
Flix וידאו
פורום ציוד לספורט
פורום ציוד לספורט
מחסני ממונעים
מחסני ממונעים וקארטינג
פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ