אני חושב שברור לכולם שבמערכת קטנה כמו בארץ עדיף שכל הקווים יחושמלו
אבל התחזיות הורודות (חישמול כל הרשת תוך 5 שנים) התנפצו על קרקע המציאות.
היום מבינים שלחישמול מלא ייקח עשורים להגיע, שילוב של זה שהתחזית הראשונית היתה לא ריאלית בעליל גם במונחים עולמיים (לא כולל סין), עם זה שגם תחזית ריאלית במונחים עולמיים היא לא ריאלית במונחים ישראליים. (בדגש על מכרזים, שחרור תקציבים, התנגדויות שונות, חברת חשמל וכו').
זה גרם לרכבת להעריך את תוכנית ההצטיידות שלה מחדש, וזה דבר טוב אחרת היא היתה נתקעת עם המון קטרים חשמליים שאין להם איפה לנסוע...
אגב, בהרצאה של בכיר באגף תכנון אסטרטגי ברכבת הבנתי שחד היתרונות הגדולים של רכבת חשמלית מבחינתה היא ביטול הצורך בתדלוק באמצע היום. (שדורש נסיעה למתחם תפעולי על חשבון זמן מסילה יקר, הפסקה די ארוכה וחזרה לשירות על חשבון זמן מסילה יקר).
החישמול המלא יאפשר לרכבת לנצל את כל הרכבות טוב יותר ולהגדיל את טווח הנסיעה בקווי שירות לכל קטר מכ-1,000 ק"מ ביום לכ-2,000 ק"מ ביום.
קטר דואלי יקרב אותם למטרה זו, כאשר בשלב מסוים (אחרי נגיד שחצי המרשת תהיה מחושמלת), הוא כבר יוכל להסתפק בתדלוק אחד בלילה והמטלה הזו לפחות תושג.