לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2209022,090 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'.שרשור הכוונה ומודיעין 10/2-16/2 '
.שרשור הכוונה ומודיעין 10/2-16/2
10/02/2019 | 14:03
43
46
המשך>>
לצפיה ב-'מפת המטרו'
מפת המטרו
13/02/2019 | 09:52
48
469
מוצגת בכנס של נת"ע 
המשך>>
מוצגת בכנס של נת"ע 
לצפיה ב-'מי ראה את ההודעה של שבתשתיות בעניין רחובות?'
מי ראה את ההודעה של שבתשתיות בעניין רחובות?
12/02/2019 | 22:43
4
201
האמת קראתי את ההודעה כמה פעמים ועדיין לא הבנתי, מה הולך לקרות בשלב הזה.
האם רק הוספת מסילה רביעית ובשנתיים הקרובות עוד רציף וזהו?
או שאולי בכל זאת, זה צעד ראשון לקראת פרוייקט הגדול של הרחבת התחנה וחיבורה לגשר וכל התוכניות שזה כולל?

לצפיה ב-'באתר הרכבת יש הודעה על סגירת תחנת רכבת בין 26.2-1.3'
באתר הרכבת יש הודעה על סגירת תחנת רכבת בין 26.2-1.3
13/02/2019 | 20:14
2
116
וכתוב שם רק על הנחת מסילה רביעית.
 
"
סגירה זמנית של תחנת רחובות ושינויים בתנועת הרכבות לצורך תחילת עבודות פיתוח להנחת מסילה רביעית בתחנה
 
החל מיום ג' 26.2.19 (22:00) ועד סיום השירות ביום ו' 1.3.19 
בשל הסגירה יחולו השינויים הבאים:
יום ג' 26.2.19:
רכבות היוצאות מתחנת בנימינה לתחנת אשקלון בשעות 21:07 ו-22:07, תסיימנה נסיעתן בתחנת לוד.
רכבת היוצאת מתחנת אשקלון לתחנת רחובות בשעה 23:34 - תבוטל.

ימים ד'-ה' 27.2.19-28.2.19
הרכבות בקו רחובות-בנימינה תחלנה ותסיימנה נסיעתן בתחנת ראשל"צ הראשונים (במקום בתחנת רחובות) ותפעלנה במתכונת של פעם בשעה החל מהשעה 05:54 ועד השעה 21:54 (XX:54). לרכבות אלה תתווסף עצירה בתחנת באר יעקב.
הרכבות בקו אשקלון-בנימינה תחלנה ותסיימנה נסיעתן בתחנת לוד.

יום ו' 1.3.19 
רכבות בקו אשקלון-בנימינה תפעלנה בין תחנת בנימינה לתחנת ת"א סבידור מרכז בשני הכיוונים.

שירותי ההיסעים (ללא תשלום):
בין תחנת רחובות לתחנת לוד (שעות מדויקות יעודכנו בהקדם)
כמו כן, יפעלו קווים 222, 277 ו-274 של חברת אגד מרחובות לתל אביב.
"
לצפיה ב-'כן אני קראתי את ההודעה.'
כן אני קראתי את ההודעה.
13/02/2019 | 20:25
87
ברור שכרגע זה כל מה שמתכוונים לעשות בימים האלה.
השאלה, האם בעצם כל הפרוייקט הזה של שדרוג התחנה יוצא לדרך מהשלב הזה?
או שמדובר רק בהנחת המסילה ואולי (אגב לו"ז הזוי שרשם שבתשתיות בשביל בניית רציף נוסף של) ובזה זה הולך להסתיים?
 
לצפיה ב-'נוסעי תחנת הראשונים ודאי מייחלים שהעבודות הללו ימשכו לנצח. '
נוסעי תחנת הראשונים ודאי מייחלים שהעבודות הללו ימשכו לנצח.
13/02/2019 | 20:37
62
לצפיה ב-'ברורה ביותר.'
ברורה ביותר.
15/02/2019 | 16:17
36
תוכנית עתידית לאחר סיום המסילה הרביעית:
1. שדרוג אולמות הנוסעים
2. הוספת יציאה צפונית ועמדות בידוק
3. בניית גשר שיכלול מעליות ודרגנועים, שיאפשר יציאה ישירה מרציפי התחנה.
לצפיה ב-'סופרבוס החלה להפעיל אוטובוסים מונעים בגז בעפולה'
סופרבוס החלה להפעיל אוטובוסים מונעים בגז בעפולה
15/02/2019 | 15:53
3
98
נסעתי באחד מהם היום - ריח של חדש מהניילון והרבה יותר נגיש מהגולדן דרגון הרגיל שהיא מפעילה (מושבים לא מוגבהים מדי)
החסרון - נוסע יותר לאט מאוטובוס רגיל
לצפיה ב-'איפה זה "שבת שלום"? זה שם של רחוב?'
איפה זה "שבת שלום"? זה שם של רחוב?
15/02/2019 | 16:26
2
28
לצפיה ב-'זו מחלה של הרבה חברות'
זו מחלה של הרבה חברות
15/02/2019 | 18:02
18
לצפיה ב-'זה קיים גם במטרופולין ודן בדרום'
זה קיים גם במטרופולין ודן בדרום
15/02/2019 | 18:30
13
לצפיה ב-'עיריית ראשל"צ לבג"ץ: הקו החום של הרכבת הקלה יסב נזק לעיר'
עיריית ראשל"צ לבג"ץ: הקו החום של הרכבת הקלה יסב נזק לעיר
13/02/2019 | 23:13
7
175
איפה מי שטען שראשל"צ מקדמת את הקו החום?

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=100...


"לאחר שהות"ל דחתה את התנגדותה של עיריית ראשל"צ לתוכנית, הגישה העירייה עתירה נגד המדינה בטענה כי התוכנית מהווה "פגיעה קשה ובלתי הפיכה", וכי מערך אוטובוסים להסעה המונית עדיף על פני רכבת קלה"
לצפיה ב-'ראש עיריית ראשל"צ הוחלף בבחירות. כשראש עירייה מוחלף מדיניות'
ראש עיריית ראשל"צ הוחלף בבחירות. כשראש עירייה מוחלף מדיניות
13/02/2019 | 23:16
4
165
העירייה משתנה.
אם זו המדיניות החדשה של עיריית ראשון לציון אפשר להניח שהקו החום מת, כי רק עיריית ראשון לציון החזיקה אותו בחיים.
לצפיה ב-'זה בדיוק מה שאני טוען: ללא העיריות לא יהיה קו חום'
זה בדיוק מה שאני טוען: ללא העיריות לא יהיה קו חום
14/02/2019 | 15:08
2
97
והכוונה ק"כ לראשל"צ, כמובן.
לצפיה ב-'העיריות זה תנאי הכרחי אבל לא תנאי מספיק'
העיריות זה תנאי הכרחי אבל לא תנאי מספיק
14/02/2019 | 15:40
1
87
גם ללא המדינה לא יהיה קו חום.
לצפיה ב-'יש לך את זה ביותר ילדותי? לדוג': "ללא המדינה לא תהיה מדינה" '
יש לך את זה ביותר ילדותי? לדוג': "ללא המדינה לא תהיה מדינה"
14/02/2019 | 16:41
35
לצפיה ב-'מחזיקת תיק התחבורה בעיריית ראשל"צ מסבירה מדוע BRT ולא רק"ל'
מחזיקת תיק התחבורה בעיריית ראשל"צ מסבירה מדוע BRT ולא רק"ל
14/02/2019 | 23:08
1
96
 ליאל אבן-זהר:
"לא יכולה שלא לומר לך שמומחי התחבורה בישראל המליצו על קו אוטובוס חשמלי מהיר כבר ב2015, הגדירו מדוע ונימקו, בניגוד לצור שידע בעיקר להשמיץ אותי אישית. אני מבינה שהמגמה הזו נמשכת, אבל אולי עדיף לעבור כבר לדיון ענייני?"
לצפיה ב-'יש בכלל אוטובוסים-על-סוללות שהם מפרקיים?'
יש בכלל אוטובוסים-על-סוללות שהם מפרקיים?
15/02/2019 | 15:19
35
או שהיא רוצה טרוליבוס?
 
אני לא מבין את זה. ברק"ל קיבולת הנוסעים גבוהה בהרבה וכך גם נוחות הנסיעה. BRT במקום רק"ל לא מיטיב עם אף אחד, להפך.
לצפיה ב-'תמונות מחודש ינואר - חדשות מתחום האוטובוסים'
תמונות מחודש ינואר - חדשות מתחום האוטובוסים
13/02/2019 | 09:51
25
180
לצפיה ב-'כמה קווים עברו בין חברות, למשל קו 24 עבר להפעלה של מטרופולין'
כמה קווים עברו בין חברות, למשל קו 24 עבר להפעלה של מטרופולין
13/02/2019 | 09:57
1
255
מדן, שממנה עבר גם קו 354 לקווים.
 
במקרה של מטרופולין מצטרף להעברה גם רכש של אוטובוסים חדשים, שנוסעים בן היתר גם בקו 21 החדש. אלו איסוזו סיטיפורט עם שתי דלתות, לכן גם המפרט שונה במעט, ואולי הכי חשוב - אין לנהג מכונת כרטוס, ולכן הוא מתעסק אך ורק בנהיגה.
לצפיה ב-'באיזו עיר מדובר? (לא לכולם זה ברור מאליו...)'
באיזו עיר מדובר? (לא לכולם זה ברור מאליו...)
15/02/2019 | 17:46
4
לצפיה ב-'גם באפיקים יש רכש חדש, מ"יוטונג"'
גם באפיקים יש רכש חדש, מ"יוטונג"
13/02/2019 | 10:01
179
של אוטובוסים בינעירוניים ועירוניים לכלל האשכולות, כולל יבנה - שם יצאו הBMC Hawk משירות, ונמכרו לחברה הדרומית של מזרח ירושלים.
לצפיה ב-'דן מצטיידת במפרקיות חדשות ומוציאה ישנות משירות'
דן מצטיידת במפרקיות חדשות ומוציאה ישנות משירות
13/02/2019 | 10:03
194
המפרקיות החדשות הן מאן, כרגיל, על מרכב מטרובוס של מרכבים.
לצפיה ב-'ועוד בדן - סיום ההצטיידות באוטובוסים עירוניים לשנת 2018'
ועוד בדן - סיום ההצטיידות באוטובוסים עירוניים לשנת 2018
13/02/2019 | 10:06
191
הגיע, עם כניסתה לשירות של 10459 - האחרונה בסדרה.
מכונה 10460 היא אוטובוס שלוש דלתות מתוצרת הייגר שעובד בקו 63.
לצפיה ב-'עידן אוטובוסי שלוש הדלתות הגיע גם לאגד'
עידן אוטובוסי שלוש הדלתות הגיע גם לאגד
13/02/2019 | 10:08
2
206
עם כניסה לשירות בירושלים של מכונות אלה. אגב כך - אגד עברה קידומת ברישוי, מ77 ל78.
לצפיה ב-'50 סה"כ כאלה יכנסו לאגד.'
50 סה"כ כאלה יכנסו לאגד.
13/02/2019 | 13:44
59
לצפיה ב-'שבוע שעבר שמתי לב למאנים החדשים בירושלים'
שבוע שעבר שמתי לב למאנים החדשים בירושלים
13/02/2019 | 14:48
101
חיכיתי שמישהו יצלם את האוטובוסים החדשים של אגד בירושלים.
שמתי לב שבטעות לא התקינו בכל האוטובוסים החדשים מכשירי תיקוף שיאפשרו עלייה מכל הדלתות. וזה סתם בזבוז עבור אוטובוסים שיש להם 3 דלתות.
 
תודה אברהם על התמונות.
לצפיה ב-'ואלה לא היו האוטובוסים החדשים היחידים באגד'
ואלה לא היו האוטובוסים החדשים היחידים באגד
13/02/2019 | 10:11
1
186
אגד ממשיך להכניס אוטובוסים עירוניים חדשים לשירות, מאן ו-וולוו. רכש בינעירוני יגיע כנראה בחודשים הקרובים.
גם אגד תעבורה רוכשת אוטובוסים חדשים - ממוגנים - מבית הארגז ומרכבים.
לצפיה ב-'כל הרכש הנוכחי באגד כולל 158 מאנים, 45 וולבו ו 10 חשמליות.'
כל הרכש הנוכחי באגד כולל 158 מאנים, 45 וולבו ו 10 חשמליות.
13/02/2019 | 13:50
111
מתוך 158 המאנים 50 הם עם 3 דלתות. 40 בי-ם והשאר לא ידוע לאן.
על ה 45 וולבו פיונירים בסניפים חולון, ראשל"צ, רחובות פרט לבודדים בסניף ת"א ואיזור חדרה.
החשמליות יכנסו לירושלים.
 
בנוסף יתכן ויהיו גם מספר מצומצם של מפרקיות.
 
יהיו ברכש גם 53 בינעירוניות בלבד. 50 יוטונג, 3 גוד"רים.
לצפיה ב-'גם במזרח ירושלים (החברה הדרומית) לא שוקטים על השמרים'
גם במזרח ירושלים (החברה הדרומית) לא שוקטים על השמרים
13/02/2019 | 10:15
2
172
והכניסו לשירות יוטונג עירוניים ומיניבוסים עירוניים של איסוזו, וגם מיניבוס נוסף שלא חדש בארץ כמרכב אבל כן עם מנוע חדש : מרכב "וקטיו C" של אוטוקאר התורכית, שכבר יובא בעבר עם מנוע מאן ע"י מכשירי תנועה, מגיע לארץ עם מנוע פאקאר ביבוא משפחת עפיפי.
בחברה הצפונית בינתיים אין רכש.
לצפיה ב-'נראה לי שגם הגיעו כמה סינים עירוניים למזרח ירושלים'
נראה לי שגם הגיעו כמה סינים עירוניים למזרח ירושלים
13/02/2019 | 14:51
1
70
שמתי לב שבמסוף הנביאים/שער שכם יש אוטובוסים סינים מתוצרת הייגר או יוטונג.
אינני נוהג לצלם אוטובוסים (וזה קצת קשה לביצוע מהאופניים)
אך בנסיעות שלי לאורך רחוב סולטן סולימאן ודרך יריחו אני מבחין באוטובוסים החדשים שיש למזרח ירושלים.
 
לצפיה ב-'יוטונג'
יוטונג
13/02/2019 | 22:22
26
לצפיה ב-'בתחילת ינואר החלו לפעול קווים חדשים בגוש דן'
בתחילת ינואר החלו לפעול קווים חדשים בגוש דן
13/02/2019 | 10:18
174
וכמה אחרים שינו מסלול.
נתפסו קו 7 במסלולו המחודש (גבעת שמואל), והקווים החדשים בפתח תקווה: 22 ו35.
לצפיה ב-'בדן באר שבע מכניסים בשבועות הקרובים אוטובוסים חדשים'
בדן באר שבע מכניסים בשבועות הקרובים אוטובוסים חדשים
13/02/2019 | 10:21
2
146
מתוצרת "הייגר" הסינית (וביבוא חברת פנדן) שיחליפו את הוולוו יוצאי מטרודן בעיר.
זו הסדרה הרביעית של הייגר בדנב"ש, והיא די בולטת בשל צבעה הלבן - ולא כסוף כמו שאר אוטובוסי החברה. 
כמה מהאוטובוסים בסדרה זו כבר בשירות, אחד מהם מוצג לפניכם.
לצפיה ב-'נראה לי שזו סדרה שנייה'
נראה לי שזו סדרה שנייה
14/02/2019 | 20:54
1
29
קדמו לה גולדן דרגון.
לדן בדרום יש הייגרים מוקדמים יותר
לצפיה ב-'סדרה שלישית, טעיתי - לא רביעית'
סדרה שלישית, טעיתי - לא רביעית
15/02/2019 | 14:21
16
הראשונה - מ 92-822-01 עד 92-826-01, פנימיים 1600 עד 1604 + 92-834-01 שהוא 1605.
השנייה - מ 92-853-01 עד 92-856-01, פנימיים 1606 עד 1609.
השלישית - מ 92-888-01 עד 92-953-01, פנימיים 1610 עד 1675.
לצפיה ב-'גם מטרופולין מצטיידת'
גם מטרופולין מצטיידת
13/02/2019 | 10:23
155
מעבר לאיסוזו העירוניים, במיניבוסי "סיטי 22" לאשכול עבר הירקון ובגולדן-דרגון בינעירוניים לאשכול הדרום.
לצפיה ב-'גם סופרבוס מכניסה גוד"רים חדשים לעבודה'
גם סופרבוס מכניסה גוד"רים חדשים לעבודה
13/02/2019 | 10:25
155
652 היא הקידומת במטרופולין, ו574 היא הקידומת בסופרבוס. 665 שבתמונה (574-66-501) הוא הראשון בסדרה, שכוללת כמה בינעירוניים, וכן עירוניים מונעי גז. 
לצפיה ב-'בשל עבודות הרכבת הקלה בפתח תקווה'
בשל עבודות הרכבת הקלה בפתח תקווה
13/02/2019 | 10:28
168
השתנו מסלולי קווים, כיוון שנחסמו הפניות שמאלה מרחוב אורלוב. בתמונה, מנסה קו 76 לנסוע ברחוב תל-חי הצר, כדי להגיע לתחנתו ברחוב רוטשילד (שבוטלה, אגב. הקו אמור לנסועדרך ז'בוטינסקי, כך שהתמונה כאן היא חריגה מהמסלול...).
לצפיה ב-'לא רק להידחק ברחובות צרים מנסים בקווים'
לא רק להידחק ברחובות צרים מנסים בקווים
13/02/2019 | 10:30
182
אלא גם את האוטובוס העירוני של איסוזו, "סיטיפורט", שכבר נמצא בשירות (בתצורתו בת שתי הדלתות) במטרופולין ואגד תעבורה. 
האוטובוס מנוסה במסגרת אשכול ביתר עילית, ומדלג בין הקווים העירוניים השונים הפועלים שם.
לצפיה ב-'זהו!'
זהו!
13/02/2019 | 10:31
1
164
נסיים ברכבלית - קרונית רכבל לדוגמה הוצבה במרכזית המפרץ בחיפה, להתרשמות הציבור.
לצפיה ב-'תודה, מעניין'
תודה, מעניין
13/02/2019 | 22:51
53
לא אמרו שנכנסים 10 איש לכל קרונית? הקרונית הזו נראית כמספיקה ל־4 אנשים ואולי עוד 2 בעמידה. האם זה נראה יותר גדול במציאות?
לצפיה ב-'תודה על הסקירה המאלפת והמורחבת '
תודה על הסקירה המאלפת והמורחבת
13/02/2019 | 11:50
41
לצפיה ב-''
13/02/2019 | 18:53
18
לצפיה ב-'שאלות - על טעינת רב-קו לנסיעות בודדות בירושלים, כיצד?'
שאלות - על טעינת רב-קו לנסיעות בודדות בירושלים, כיצד?
14/02/2019 | 11:34
13
78
אני צריך לנסוע כמה נסיעות בירושלים.

ואני מהמרכז, ויש לי חוזה של המרכז, (מרחבי).

איך ואיפה אני טוען את הרב קו כשאהיה בירושלים?

וכמה זמן תקפה נסיעה בודדת , לצורך מעבר לאוטובוס בירושלים?


האם יש שוני, בין עלות אוטובוס לרכבת הקלה בירושלים?

תודה
לצפיה ב-'האם יש לך בפלאפון NFC?'
האם יש לך בפלאפון NFC?
14/02/2019 | 12:52
1
32
לצפיה ב-'לא'
לא
14/02/2019 | 14:35
20
לצפיה ב-'ירושלים'
ירושלים
14/02/2019 | 14:05
2
66
מחיר נסיעה בודדת הוא 5.9 ללא הבדל בין אוטובוס לרכבת קלה
ויש גם מעבר במשך 90 דקות, גם בין האוטובוס לרכבת
 
הטענת הרב קו יכולה להיות בכרטיסיה של 10 נסיעות
אם אתה רוצה אתה יכול להטעין נסיעה בודדת, אך תפסיד את ההנחה הרגילה של 80%, אבל אפשר גם להטעין ערך צבור ויוצא כולל הנחה (כמו של כרטיסיה)
 
הטענת ערך צבור יכולה להיות מכל מקום בארץ שאפשר להטעין רב קו
הטענת כרטיסיה בכל עמדות טעינה של רב קו אונליין בכל הארץ, או בכל עמדת טעינה שיש בירושלים (יש הרבה עמדות טעינה פזורות גם באיזור תחנה מרכזית) ובכל תחנת רכבת קלה
כמובן אפשר גם דרך הפלאפון אם יש לך NFC
לצפיה ב-'תודה. 90 דקות יהיו גם לחזרה? כלומר שוב על האוטובוס?'
תודה. 90 דקות יהיו גם לחזרה? כלומר שוב על האוטובוס?
14/02/2019 | 14:36
48
 
 
אם הסידור יהיה קצר.?
 
 
מה זה ההנחה?
לצפיה ב-'אי אפשר להטעין ערך צבור במכונות של הרכבת הקלה'
אי אפשר להטעין ערך צבור במכונות של הרכבת הקלה
14/02/2019 | 16:51
45
למה? ככה!
 
(כנראה נושאים כספיים מטופשים של ההסכם עם סיטיפס)
לצפיה ב-'שאלה: באיזה אופן אתה מגיע לירושלים?'
שאלה: באיזה אופן אתה מגיע לירושלים?
14/02/2019 | 19:11
3
54
שאלה: באיזה אופן אתה מגיע לירושלים?
 
אם אתה מגיע ברכב: אז הפתרון הוא כל מה שאמרו לך למעלה.
 
אבל אם אתה מגיע מגוש דן בתחבורה ציבורית, וחוזר לגוש דן בתחבורה ציבורית, אולי שווה לך לשקול אפשרות של חוזה "חופשי יומי גוש-דן ירושלים, קוד 924", ולטעון אותו עוד בגוש גן, ואז כל הנסיעות (גם עירוניות וגם בין עירוניות) יכולות להיות מכוסות עם החוזה הזה.
לצפיה ב-'כמו כן, ניתן גם פשוט לתקף ערך צבור הטעון בכל מקום טעינה'
כמו כן, ניתן גם פשוט לתקף ערך צבור הטעון בכל מקום טעינה
15/02/2019 | 00:35
24
ללא קשר לאזור
 
ההנחה אותה הנחה שניתנה בטעינת ערך צבור, כי בפרופיל רגיל עשר נסיעות 5.90 זה 59 יחידות ערך צבור (אלו לא שקלים, כי מקבלים יותר ביתרה, אשר באמצעותו משולם התעריף) אשר בגינו כבר ניתנה הנחה בטעינה בהתאם לפרופיל
 
אם צריך רק מספר נסיעות, עדיף ערך צבור, ולא להתחייב על כרטיסיה אשר תישאר טעונה ברב-קו וזמן רב לא תנוצל עד תומה
 
לצפיה ב-'בקו 480 - מתל אביב, חוזר באותו היום ,כלומר ת"א -י"ם - נסיעות'
בקו 480 - מתל אביב, חוזר באותו היום ,כלומר ת"א -י"ם - נסיעות
15/02/2019 | 10:27
1
16
פנימיות ושוב ירושלים תל אביב
לצפיה ב-'אז לגמרי חופשי יומי'
אז לגמרי חופשי יומי
15/02/2019 | 17:57
3
לצפיה ב-' איך מטעינים נסיעת חינם בירושלים על הרב קו ? '
איך מטעינים נסיעת חינם בירושלים על הרב קו ?
15/02/2019 | 02:16
3
39
האם זה משהו שאפשר לעשות במכונה ?
 
לצפיה ב-'רכישת חוזה - רכבת בלבד - יעד - כיוון אחד או חזור, לתשלום ₪0'
רכישת חוזה - רכבת בלבד - יעד - כיוון אחד או חזור, לתשלום ₪0
15/02/2019 | 03:12
1
33
ושניות אחר כך זה טעון
נצל"ש, למה קו 485? עלה כבר ישר מנתב"ג על הרכבת, זה גם מנתב"ג לירושלים חינם (עד 24/3)
 
תיקוף הע"צ לא חינם
לצפיה ב-'485 זה כי הטיסה שלי נוחתת אחרי ערב חדש (ז"ל). '
485 זה כי הטיסה שלי נוחתת אחרי ערב חדש (ז"ל).
15/02/2019 | 11:08
26
זו אחת הסיבות שאני מאד מעוצבן על "שמירת הערב" בקו כי במקום חצי שעה לירושלים ברכבת חצי שעתית (מקסימום שעה) אצטרך לנסוע אליה שעה באוטובוס שעתי (מקסימום שעתיים) או לקחת מונית שירות של נשר כמו בכל השנים שלא היתה בהן תחבורה ציבורית מסודרת לירושלים מנתב"ג.
 
 
לצפיה ב-'רק ברב-קו אישי'
רק ברב-קו אישי
15/02/2019 | 10:42
9
לצפיה ב-'הצעה '
הצעה
13/02/2019 | 19:30
126
באופן כללי אני בעד להפריד את קווי האוטובוסים העירוניים מהקווים הבינעירוניים. לדוגמה כל האוטובוסים הבינעירוניים שנוסעים מרחובות דרך נס ציונה וראשון יתחילו בתחנת רכבת רחובות ויעצרו רק ברכבת ראשונים ובצפון ראשון (תחנה אחת). כמו כן יהיה קו עירוני שיעשה את המסלול מדרום רחובות עד צפון ראשון עם יחסית הרבה תחנות (נניח מה שיש היום). היתרונות רבים: זה יהיה יותר מהיר, יצטרכו פחות אוטובוסים ונהגים לכן זה יהיה גם יותר זול, מכיוון שיש מעט תחנות ניתן יהיה לעצור ליותר זמן בכל תחנה מה שיעזור לבעלי מוגבלויות( ובכלל), וגם יהיה פחות גודש וזיהום בערים.  


לצפיה ב-'החל מ17.2 קו 75 ממרכזית המפרץ לבסמת טבעון לא יעבור יותר בנשר'
החל מ17.2 קו 75 ממרכזית המפרץ לבסמת טבעון לא יעבור יותר בנשר
13/02/2019 | 17:52
3
115
יסע מצומת יגור ישר למרכזית המפרץ בשני הכיוונים.
לצפיה ב-':('
:(
13/02/2019 | 18:26
28
לצפיה ב-'מה שלום המטרונית לנשר באמת?'
מה שלום המטרונית לנשר באמת?
14/02/2019 | 10:49
1
30
לצפיה ב-'אמרו שהיא תתחיל לפעול ביוני 2021.'
אמרו שהיא תתחיל לפעול ביוני 2021.
14/02/2019 | 12:35
24
לצפיה ב-'הרכבת מבקשת מידע מספקים אודות קטרים בהנעה דואלית'
הרכבת מבקשת מידע מספקים אודות קטרים בהנעה דואלית
10/02/2019 | 20:05
19
281
חשמל ודיזל-חשמל בשל העיכובים ביישום תוכנית החישמול.

בקשה למידע:

https://www.rail.co.il/tenders/pages/2019/rfi6219....

לי זה מזכיר את הרעיון הלא מוצלח בשנות ה2000 להביא רכבות טילטינג לארץ, שהיה במידה רבה גם תגובה לעיכובים בביצוע פרוייקטים בתשתית המסילתית.

ערך ויקי באנגלית אודות קטרים דואליים:

https://en.wikipedia.org/wiki/Electro-diesel_locom...

לצפיה ב-'מעניין, למה לא על סוללות? '
מעניין, למה לא על סוללות?
10/02/2019 | 23:55
10
172
לצפיה ב-'כי יהיה צורך בקרון סוללה ענק'
כי יהיה צורך בקרון סוללה ענק
11/02/2019 | 09:52
9
154
שבתורו מוסיף על המשקל של הרכבת. וגם על האורך שלה
לצפיה ב-'זה לא יתאים לקטרי נוסעים שנוסעים כל היום'
זה לא יתאים לקטרי נוסעים שנוסעים כל היום
11/02/2019 | 20:07
7
107
הם יוכלו לפעול שעות בודדות ולאחריהם תדרש הטענה. קרון סוללה לעומת זאת, אפשר להחליף בלי קושי רב, כשם שבעבר היו קרוניות עצים או פחם.
 
אין ספק שכאשר תפותח סוללה יעילה יותר (סך אנרגיה ביחס לשטח / משקל) יהיה משתלם יותר להפעיל קטרי סוללה על פני התקנת ותפעול חשמולת, אבל עוד חזון למועד
לצפיה ב-'אני לא יודע איך זה בקטרים, אבל באוטובוסים חשמליים כבר קיימת'
אני לא יודע איך זה בקטרים, אבל באוטובוסים חשמליים כבר קיימת
11/02/2019 | 20:26
1
97
טכנולוגיה של פריסת כבל ההזנה העילי לאורך כמה קילומטרים, שבמהלכם האוטובוס\טרוליבוס טוען את קבל העל שלו.
 
אגב, השנה יש לפחות כמה השקות מסחריות של משאיות "סמי" מונעות חשמל, שגם הן מאופיינות בנסיעות ממושכות.
לצפיה ב-'לא חושב שניתן לעשות מה שנקרא "scale up" לטכנולוגיה הזאת'
לא חושב שניתן לעשות מה שנקרא "scale up" לטכנולוגיה הזאת
12/02/2019 | 22:39
36
מאוטובוס לרכבת.
או שאתה בעצם צריך לקחת חלק מכל קרון ולהקדיש אותו לקבלי על (לצמצם מקום לנוסעים), או להתמודד עם בעיה רצינית של קרון כוח מיוחד שיהיה מלא בקבלים הללו.
בכלל לא ברור לי איך אפשר להתמודד עם בעיות חום בסדרי גודל של קבלים הנדרשים בשביל להניע רכבת מלאה בנוסעים.
בשביל לקרר טוב את הקרון הזה, תצטרך מערכת קירור אקטיבית (נוזלית קרוב לוודאי, מערכת מאווררים, ואולי סוג של צלעות קירור על הקרון הזה.
כל זה יוסיף משקל ויהפוך את המערכת לפחות אמינה ויותר מסוכנת.
מספיק כשל קטן והפסקה קצרה של פעולת מערכת קירור, בשביל שהקרון הזה  יעלה באש.
 
לצפיה ב-'אני כמובן לא נביא, אבל יש לי הרגשה שסוללה כזאת לא תפותח'
אני כמובן לא נביא, אבל יש לי הרגשה שסוללה כזאת לא תפותח
12/02/2019 | 22:30
4
46
בעתיד הנראה לעין, אם בכלל.
נכון להיום, סוללות ליטיום די קרובות למיצוי הפוטנציאל שלהן ואין שום דבר באופק שיש לו אפילו סיכויים להציע ביצועים טובים יותר.
יש בסה"כ שני דרכים לייעל את הסוללות:
1. אלקטרודות שמסוגלות להעביר את האנרגיה בצורה יותר יעילה (הרושם ששם הגענו למבוי סתום).
2. לפתח סוללה שמשתמשת בקטודה מ"אוויר".
נכון להיום, הבעיה העיקרית (בנוסף לקושי למצוא חומרים שמתאימים), זה אי יציבות וסכנות התלקחות ונכון להיום האתגרים שם נראים כמשהוא שלא ניתן להתגבר עליו.
 
ההרגשה היא, שכרגע הפוקוס בכלל עבר לנסיון לפתח סוללות שאולי לא יותר טובות ממה שיש היום מבחינת צפיפות אנרגטית, אלה כאלה שניתן להטעין בסדרי גודל זמן שמתקרבים לזמן שלוקח לתדלק את האותו.
 
אגב ראיתי בחדשות שממשלת גרמניה (אולי המדינה עם מדיניות "ירוקה" הכי קיצונית בעולם), כרגע משנה פוקוס והודיעה שתממן מחקר בתחום פיתוח דלקים מבוססי קרבון מהסוג ש"מתחדש".
הניחוש שלי, משהוא בכיוון המתנול.
אז בחזרה לנושא הדיון, לא הייתי בונה על סוללות כתחליף לכבלי הזנה בעתיד הנראה לעין.
 
לצפיה ב-'או שתהיה פריצת דרך בנושא סוללת מתכת-אוויר'
או שתהיה פריצת דרך בנושא סוללת מתכת-אוויר
12/02/2019 | 23:03
3
39
שתיאורטית היא בעלת קיבולת אנרגיה קרובה לבנזין, אבל בפועל טרם הצליחו לתפעל סוללה כזו בהצלחה
לצפיה ב-'הזכרתי את זה בתגובה שלי'
הזכרתי את זה בתגובה שלי
12/02/2019 | 23:22
2
31
ורשמתי למה אני חושב שזה כנראה לא יקרה בזמן הקרוב.
מה לעשות שלמתכות כמו ליטיום (כל משפחת המתכות האלקלאיות), יש נטיה להיכנס לתגובות כימיות אלימות כשהן נחשפות לגורם מחמצן?
יציבות וסכנת התלקחות נכון להיום נראות כמו חסמים שלא ניתן לצלוח אותם בדרך לסוללות כאלה.
 
לצפיה ב-'העתיד הוא כנראה תא דלק מימני'
העתיד הוא כנראה תא דלק מימני
14/02/2019 | 09:23
1
28
הטכנולוגיה קיימת ועובדת, הן ברכבים, הן באוטובוסים והן ברכבות, אבל היא לא מסחרית בגלל העלות והקצב האיטי של הפקת המימן . אם היא תהיה מסחרית יתרונותיה כנראה עולים על יתרונות הרכב החשמלי.
 
לצערי כרגע אין "מירוץ חימוש" מסיבי בנושא זה ולכן גם קשה לחזות תאריך יעד להפיכתו למסחרי. כולם מדברים רק על חשמלי.
לצפיה ב-'יש טכנולוגיית סוללות מאוד מעניינת'
יש טכנולוגיית סוללות מאוד מעניינת
14/02/2019 | 16:54
22
שנקראת flow redox battery
כרגע, צפיפות אנרגטית שם מאוד נמוכה וגם הטכנולוגיה עדיין לא בשלה באופן כללי.
אם זה יצליח, זה בעצם יאפשר "לתדלק" מכוניות חשמליות כמו שמתדלקים עם בנזין.
הראיון הוא שיש שני מיכלים עם נוזלים שמהווים סוג של אלקטרודות.
עם הזמן, הנוזל בשניהם בעצם הופך לאותו אחד ואין יותר זרם חשמלי.
אפשר להחזיר את הנוזל למצב שבו הוא מפיק אנרגייה על ידי תהליך כימי כלשהוא.
אבל הראיון הוא שאין בכך צורך למשתמש הקצה שבסה"כ יגיע לתחנה, יחבר שתי משאבות שיוציאו את הנוזל שכבר עשה את שלו וימלאו בנוזלים חדשים.
 
ספציפית תאי דלק מבוססי מימן בעייתיים בגלל הקושי באחסון מימן וגם כי הם מצריכים חומרים די יקרים (נדמה לי מתכות נדירות מקבוצת פלטינום).
 
לצפיה ב-'אני חושש שזה יגרום לעיכוב פרויקט החשמול'
אני חושש שזה יגרום לעיכוב פרויקט החשמול
11/02/2019 | 20:13
141
שפתאום ירגיש "פחות נחוץ".
 
מצד שני, זה יעזור לרכבת *מאוד* בהקטנת העומסים כי יהיה אפשר להפעיל ירושלים-כרמיאל הרבה לפני שהחשמול יגיע עד כרמיאל.
לצפיה ב-'יש לזה יתרונות מסויימים בהקשר למסילות לא מחושמלות '
יש לזה יתרונות מסויימים בהקשר למסילות לא מחושמלות
11/02/2019 | 21:27
6
120
הנה רכבת יפנית בבריטניה לקו הראשי המערבי שנמצא בתהליכי חישמול וגם לקווים בצפון שנסמכים על הקווים הראשיים של החוף המערבי והמזרחי אבל אינם מחושמלים עצמם.
 
 
היתרון הגדול הוא שהרכבות מהענפים הלא מחושמלים יכולות להשתמש בחישמול בקטע המחושמל, אך אכן היו קיצוצים בתוכניות החישמול ברשת המסילות הזו (מתחנת לונדון פאדינגטון מערבה לווילס ולקורנוול) וכיום מדברים על לא לחשמל קטעים בשולי המערכת כמו את המשך הקו הראשי מקארדיף לסוונזי.
 
בתרגום לעברית רכבת כזו יכולה לנוע על חשמל בלולאת השרון ובאיילון, להמשיך על המסילה המחושמלת עד אשקלון ואז להמשיך לקו הנגב המערבי שאין כרגע תוכניות לחשמלו, כך שלא יהיה צורך בפיצול הקו.
 
השאלה היא אם במערכת קטנה יחסית כמו בארץ לא עדיף שכל קווי הנוסעים יחושמלו.
לצפיה ב-'השאלה היא לא מה עדיף, אלא מה יבוצע'
השאלה היא לא מה עדיף, אלא מה יבוצע
12/02/2019 | 09:15
5
100
אני חושב שברור לכולם שבמערכת קטנה כמו בארץ עדיף שכל הקווים יחושמלו
אבל התחזיות הורודות (חישמול כל הרשת תוך 5 שנים) התנפצו על קרקע המציאות.
היום מבינים שלחישמול מלא ייקח עשורים להגיע, שילוב של זה שהתחזית הראשונית היתה לא ריאלית בעליל גם במונחים עולמיים (לא כולל סין), עם זה שגם תחזית ריאלית במונחים עולמיים היא לא ריאלית במונחים ישראליים. (בדגש על מכרזים, שחרור תקציבים, התנגדויות שונות, חברת חשמל וכו').
זה גרם לרכבת להעריך את תוכנית ההצטיידות שלה מחדש, וזה דבר טוב אחרת היא היתה נתקעת עם המון קטרים חשמליים שאין להם איפה לנסוע...
 
אגב, בהרצאה של בכיר באגף תכנון אסטרטגי ברכבת הבנתי שחד היתרונות הגדולים של רכבת חשמלית מבחינתה היא ביטול הצורך בתדלוק באמצע היום. (שדורש  נסיעה למתחם תפעולי על חשבון זמן מסילה יקר, הפסקה די ארוכה וחזרה לשירות על חשבון זמן מסילה יקר).
החישמול המלא יאפשר לרכבת לנצל את כל הרכבות טוב יותר ולהגדיל את טווח הנסיעה בקווי שירות לכל קטר מכ-1,000 ק"מ ביום לכ-2,000 ק"מ ביום.
קטר דואלי יקרב אותם למטרה זו, כאשר בשלב מסוים (אחרי נגיד שחצי המרשת תהיה מחושמלת), הוא כבר יוכל להסתפק בתדלוק אחד בלילה והמטלה הזו לפחות תושג.
לצפיה ב-'חישמול איילון - כרמיאל ישאיר רק קטע ארוך אחד בקו לבאר שבע. '
חישמול איילון - כרמיאל ישאיר רק קטע ארוך אחד בקו לבאר שבע.
12/02/2019 | 12:42
4
106
משום שאין תוכניות לחישמול העמק והנגב המערבי.
 
אורך חייה של רכבת קרוב ל 20-30 שנה.
 
ציוד דואלי ימנע את הסקנדל שבפיצול קו הנגב המערבי באשקלון ויאפשר נסיעה חשמלית אפילו לרכבות שיגיעו לחיפה מבית שאן וזה חיובי מהבחינה הזו, אבל בקונטקסט של חישמול קטעים קצרים כמו עכו-נהריה או לוד-אשקלון וחולון-אשקלון עדיף להתמקד במאמץ החישמול ולהריץ את רכבת ישראל על חשמל מגז ישראלי במקום דיזל מיובא.
לצפיה ב-'אאל״ט חישמול קו הנגב'
אאל״ט חישמול קו הנגב
12/02/2019 | 13:27
102
הוסף לתוכנית החישמול באופן עקרוני במסגרת הסכם הפשרה על פרוייקט החישמול בין הרכבת, סמי, אלסטום ואפקון.
לצפיה ב-'החשמול בחיפה והצפון לא יקרה בעשור הקרוב'
החשמול בחיפה והצפון לא יקרה בעשור הקרוב
12/02/2019 | 13:59
2
60
לצפיה ב-'אבל קו ירושלים כרמיאל הוא חלק מתוכנית 2020'
אבל קו ירושלים כרמיאל הוא חלק מתוכנית 2020
13/02/2019 | 01:55
1
40
לצפיה ב-'תוכנית 2020 לא תתממש ב2020. אין סיכוי.'
תוכנית 2020 לא תתממש ב2020. אין סיכוי.
13/02/2019 | 18:57
28
לצפיה ב-'רב קו '
רב קו
10/02/2019 | 16:20
5
116
אהלן חברים, שאלה. היו לי 2 כרטיסי רב קו שנלעמו בבית ולאחר שלא מצאתי אותם הלכתי להוציא כרטיס חדש. השאלה שלי היא האם אני זכאי לכרטיס חדש חינם או לפחות לחצי מחיר היות ויש לי 2 כרטיסים נוספים?
לצפיה ב-'ערב טוב, גם אני איבדתי בבית עד שמצאתי אחרי שקיבלתי חדש'
ערב טוב, גם אני איבדתי בבית עד שמצאתי אחרי שקיבלתי חדש
10/02/2019 | 17:29
88
במחיר עשר שקל, בפעם ראשונה בחינם, בדלפק תחנת רכבת העבירו כל החוזה מכרטיס לכרטיס.
לצפיה ב-'לא, הנפקה עקב אובדן/גניבה אינה חינם, והכרטיס הישן אשר כנגדו'
לא, הנפקה עקב אובדן/גניבה אינה חינם, והכרטיס הישן אשר כנגדו
10/02/2019 | 19:25
3
93
הונפק חדש נחסם לשימוש
לצפיה ב-'רשמית עולה 10 ש"ח'
רשמית עולה 10 ש"ח
11/02/2019 | 10:55
2
75
אבל אם תנפיק בחברה שאף פעם לא הנפקת ממנה זה יהיה חינם
לצפיה ב-'רגע אם הנפקתי בתחנת רכבת בית שאן את הרב קו שלי'
רגע אם הנפקתי בתחנת רכבת בית שאן את הרב קו שלי
12/02/2019 | 16:01
1
53
אז אתה רוצה להגיד שאם חלילה הכרטיס נאבד ואני הולך להנפיק בתחנה המרכזית של בית שאן אז שם ינפיקו לי בחינם אגב אצלי מאחורי הרב קו כתוב רכבת ישראל
ויש בעיר עמדת שירות של רב קו בתחנה המרכזית ששם רק סופרבוס שולטת אז שם בחינם ינפיקו לי אם חלילה נאבד לי או שפשוט לבוא ולהגיד שאני רוצה להנפיק רב קו או שהם ירו שיש לי כבר רב קו שהונפק במקום מסויים ואז יגידו לי שצריך לשלם 10 שקל גם ככה הכרטיס שלי מתקלף לאט לאט בצדדים וגם התמונה עצמה אך הוא עובד פחות או יותר בסדר
 
לצפיה ב-'אם תבוא לסופרבוס ותגיד שאתה צריך הנפקה בלי שתראה שיש לך כבר '
אם תבוא לסופרבוס ותגיד שאתה צריך הנפקה בלי שתראה שיש לך כבר
12/02/2019 | 19:22
55
כרטיס, ינפיקו כאילו מעולם לא היה לך רב-קו, כלומר חינם (וקצת מוזר שבימינו לא יהיה איזה רב-קו לכולם..), אך אם יתשאלו את המסלקה, יותר יתכן שיראו במערכת לפי ת"ז שיש לך כבר רב-קו של ר"י, ואז זה יהיה 10 ש"ח
 
בכל אופן השירות של ר"י בעניין רב-קו כמנפיק, טוב יותר מחברות האוטובוסים
 
רב-קו אשר פועל, לא צריך להחליף, מתקלף או לא לא משנה, העיקר שהרכיב האלקטרוני פועל
רב-קו אשר הפסיק לפעול או מקרטע, מונפק חדש חינם אם הפקיד אכן רואה שיש בעיות בקריאתו (אם אכן קרא את תוכן החוזים, אבל זה הצליח לו נניח רק מהפעם השלישית), והחוזים הנוכחיים מועברים מיד אם ההנפקה אצל אותו מפעיל, במקרה שלך הרכבת (ואם הרב-קו קריא, אם לא, אז חזור לעמדה כדי לטעון את החוזים אשר שוחררו ממסלקה על הכרטיס החדש). על הנפקה מסופרבוס במקרה זה תצטרך להזדמן לעמדה שוב לאחר שלושה ימי עסקים בכל מקרה של הנפקה (עשוי להיות בעיתי כאשר ירחיבו את רפורמת טעינה ללא נהג, וביטול כרטיס בודד מנייר)
לצפיה ב-'הרכבלית (חיפה) יוצאת לדרך'
הרכבלית (חיפה) יוצאת לדרך
12/02/2019 | 15:25
209
חשבתי שראשת העיר חיפה בטלה גם אותה:

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/393956
לצפיה ב-'2 עדכונים מנת"ע'
2 עדכונים מנת"ע
12/02/2019 | 13:45
2
183
לצפיה ב-'תחנת אבא הלל'
תחנת אבא הלל
12/02/2019 | 13:49
257
תחנת אבא הלל מתחת לצומת עלית
לצפיה ב-'תחנת ארלוזורוב'
תחנת ארלוזורוב
12/02/2019 | 13:51
228
מפרקים את שכבת הסטארטים הרביעית בתחנת ארלוזורוב.
לצפיה ב-'פרויקט הקו החום של הרכבת הקלה הוא הקורבן הראשון '
פרויקט הקו החום של הרכבת הקלה הוא הקורבן הראשון
10/02/2019 | 18:44
13
358
פרויקט הקמת הקו החום של הרכבת הקלה הוא ככל הנראה הקורבן הראשון שמקריבה המדינה כדי לקדם את פרויקט המטרו. עד שצץ הרעיון להקים רכבת תחתית, נחשב פרויקט הקמת רשת קווי רכבת קלה לפרויקט הדגל של השנים הקרובות. ואכן כ-35 מיליארד שקל התחייבה כבר המדינה להשקיע בהקמת שלושה קווים - הקו האדום (שנמצא בבנייה וייפתח ב-2021-2022), הקו הירוק והקו הסגול שהקמת שניהם אמורה להסתיים בסביבות 2025.

אלא שמהרשימה הזו נגרע לאחרונה הקו הרביעי, הלא הוא הקו החום. הקו הזה, שמופיע עדיין באתר הרשמי של חברת נתיבי תחבורה עירוניים, אמור היה לעבור מדרום לתל-אביב ולחבר את לוד במזרח עם ראשון לציון במערב. 30 קילומטרים של מסילה ו-46 תחנות תוכננו לאורך הקו, חלקן באזור השכונות העתידיות שיוקמו על חוברות מחנות צה"ל בצריפין - שאין להן כיום חיבור רכבתי אחר מתוכנן.

מדוע הוקפאו התכניות להקמת הקו החום? הסיבה לכך כפולה: רצון לחסוך בתקציבים ובמשאבים לטובת המטרו ורצון להעביר זכויות בנייה עתידיות שנמצאות לאורך התוואי המתוכנן של הקו החום - לטובת פרויקט המטרו. הרעיון הוא שזכויות הבנייה האלה ישמשו מקור למימון פרויקט המטרו הסופר-יקר.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=100...
לצפיה ב-'לא מבין את הסלידה הישראלית מקווי תח"צ מקבילים'
לא מבין את הסלידה הישראלית מקווי תח"צ מקבילים
10/02/2019 | 19:47
1
239
היה אפשר לממן את הקמת הקו החום *וגם* את המטרו באמצעות אותן זכויות בנייה, ואפילו להגדיל את זכויות הבנייה בשטחים האלו. היה אפשר להשתמש בקו החום כדי לאפשר בנייה של פחות תחנות מטרו באיזור הזה כך שהמטרו היה ה"אקספרס" והחום "המאסף". זה היה נותן לתושבי האיזור שירות איכותי יותר ואמין יותר במקרה של תקלות, וחוסך כסף על תחנות מטרו יקרות. הקו החום גם היה יכול להיות יחסית זול מספיק כדי לאפשר לעיריות באיזור לממן אותו בעצמן (אם או בלי שיתוף המגזר הפרטי) בלי הרבה עזרה מהמדינה.
 
זה פספוס אדיר.
לצפיה ב-'העניין הוא שגם עיריית ראשון פועלת מתוך ההנחה '
העניין הוא שגם עיריית ראשון פועלת מתוך ההנחה
10/02/2019 | 23:51
174
שלפני 2022 לא ניתן להשלים את ההליכים הסטטוטוריים וגם להשיג את הסגירה הפיננסית.
 
באוגוסט 2018 הופצה מצגת לקראת הגשת ההתנגדויות לפני ההפקדה, וצוין שם במפורש שלפני 2021 אין צפי לתחילת העבודות.
 
מצד אחד, אני אוהב את הטון הדרמטי של הכתבה (זהו תפקידה של התקשורת), מצד שני - הייתי לוקח את הדברים בפרופורציה. הקו החום מעולם לא היה בראש מעייניו של השר, אלא "בן חורג" במקרה הטוב. לכן, עדיף לתת ל-4 העיריות לטפל בהקמתו באופן עצמאי, תוך ניצול הנסיון של נת"ע כמעין קבלן-על.
 
הנה, הן כבר השיגו את השינויים המהותיים של התוואי: הארכת הקו עד הים (בצד של ראשון), ועד נתב"ג (בצד של לוד). למרות התנגדות הפונקציונרים של נת"ע.
לצפיה ב-'ורק לפני מספר שבועות אתה התווכחת איתי שהקו החום הוא פרויקט'
ורק לפני מספר שבועות אתה התווכחת איתי שהקו החום הוא פרויקט
10/02/2019 | 22:23
10
181
עירוני ללא מעורבות המדינה...
לצפיה ב-'נו, ואיפה בדיוק ראית כאן את המעורבות של המדינה? '
נו, ואיפה בדיוק ראית כאן את המעורבות של המדינה?
10/02/2019 | 23:40
9
112
אולי לא שמתי לב?
לצפיה ב-'אם אין מעורבות של המדינה, מדוע הקו החום מהווה קורבן של'
אם אין מעורבות של המדינה, מדוע הקו החום מהווה קורבן של
11/02/2019 | 05:18
8
109
פרויקט אחר של המדינה?
שעיריית ראשון לציון תמשיך אותו כ"פרויקט עירוני ללא מעורבות המדינה"... 
לצפיה ב-'זו קצת הסקת מסקנות מהירה מדי של הכתב.'
זו קצת הסקת מסקנות מהירה מדי של הכתב.
11/02/2019 | 09:45
1
114
למעשה הקו החום נפל כבר לתחום המטושטש של "אולי כן אולי לא" לפני כמה שנים, ורק הדחיפה של ראש עיריית ראשון לציון השאירה אותו על שולחן הדיונים. אני מאמין שהוא יישאר בדיונים על אש קטנה וככל שקידו פרויקט המטרו ייתקע ויתמסמס (כמו שאין לי ספק שיקרה לצערי)  הוא יחזור לשולחן ויקודם לביצוע. 
 
הקורבן הראשון של המטרו הוא הקו הצהוב, שעם ההכרזה על קידום המטרו הוא הוקפא, לכאורה עד שיתברר מה מסלול המטרו המתוכנן. ועכשיו לא עושה שום סימנים לחזור לדיון. לטעמי הוא חשוב מאד כמשלים לרשת הגוש דנית גם בעידן המטרו כי הוא עובר ממזרח לציר המתוכנן למטרו (ציר בן גוריון של רמת גן/בני ברק)
לצפיה ב-'כן, כך זה נראה. זאת ועוד: כאשר יינתן האישור לתוואי עד נתב"ג'
כן, כך זה נראה. זאת ועוד: כאשר יינתן האישור לתוואי עד נתב"ג
11/02/2019 | 14:54
91
זה יקפיץ את התדמית של הקו בעיני מקבלי ההחלטות. ואולי גם ישפר את התדמית של רמלוד: בכ"ז, לא כל אזרח גר בעיר עם יכולת להגיע לשדה תעופה ברק"ל
לצפיה ב-'המילה "קורבן" היא בחירתו של הכתב. אני מעדיף את "בן חורג"'
המילה "קורבן" היא בחירתו של הכתב. אני מעדיף את "בן חורג"
11/02/2019 | 14:48
95
ו...צא ולמד: עיריית ראשון דווקא כן מקדמת אותו. כל ההליכים הסטטוטוריים שמתבצעים כעת, הם יוזמה של העירייה. בטח לא היית בשטח, ולא ראית את המפגשים, הדיונים, והשילוט עפ"י חוק תו"ב ברחבי העיר.
 
יש משהו יפה ביישום כללי הדמוקרטיה המקומית בתכנון התחבורה העירונית https://www.youtube.com/watch?v=augj7XXX62E
 
הבעיה תהיה, כפי שכבר רשמתי, בגיוס מקורות המימון. ולכן, טוב שיש כתבה דרמטית כזאת, כי זה מחזיר אותנו למהות: "מאיפה הכסף?"
לצפיה ב-'ברכותי. חיבור כל דרום גוש דן לנתב"ג הוא יתרון עצום. '
ברכותי. חיבור כל דרום גוש דן לנתב"ג הוא יתרון עצום.
12/02/2019 | 08:51
36
לצפיה ב-'באיזה תוואי?'
באיזה תוואי?
12/02/2019 | 10:48
2
65
לתוך הטרמינל עצמו? איך? ואיפה תהיה התחנה? אם זה בתוך הטרמינל זה יעזור יותר לנוסעים לחו"ל ולעובדי נתב"ג, אבל לא ממש יעזור לעובדי התעשייה אווירית וקריית שדה התעופה.
 
אולי ינסו לשלב את זה במתחם של תחנת תעופה של רכבת ישראל? טיפה יותר ריאלי מבחינת עלויות כנראה
לצפיה ב-'לא ברור עדיין. אולי שלוחה שתמשיך ברח' אבא הלל סילבר?'
לא ברור עדיין. אולי שלוחה שתמשיך ברח' אבא הלל סילבר?
12/02/2019 | 11:19
59
במקביל לכביש 40?

-בכל אופן, התוכנית תת"ל 72-ב' לא בשלה עדיין. קודם שיאשרו את 72-א'
לצפיה ב-'לדעתי כדאי שהסגול והחום יפגשו בנתב"ג לאפשר סיבוב. '
לדעתי כדאי שהסגול והחום יפגשו בנתב"ג לאפשר סיבוב.
12/02/2019 | 12:05
68
מלוד לנתב"ג יש אזור די ריק של שדות אחרי גני אביב, דבר שמאפשר גישה נוחה ממערב עד לגישור או מינהור כביש 1. אם הרק"ל תמשיך מטרמינל 3 ל 1 ולאיירפורט סיטי זה יהיה כיסוי טוב לאזור כולו.
 
במקביל במפת ההרחבות שלי הצעתי שהזרוע הדרומית של הקו הסגול תמשיך לאיירפורט סיטי ונתב"ג כך שלמעשה יהי  עיקול פרברי שלם.
 
אינני מבין את הרעיון הרשמי לשים שלוחה של המטרו ההיקפי לנתב"ג, מטרו לשדה התעופה בדרך כלל מחבר גם למרכז העיר. עדיף שהשלוחה הזו תועבר לקטע חוזר של קו המטרו מזרח-מערב שממילא אמור להגיע לצומת חולון.
לצפיה ב-'לאיפה נעלם הstops.txt ?'
לאיפה נעלם הstops.txt ?
11/02/2019 | 12:46
2
122
לצפיה ב-'למה נעלם? הוא שם'
למה נעלם? הוא שם
11/02/2019 | 14:22
1
174
לצפיה ב-'תודה'
תודה
11/02/2019 | 15:10
24
לצפיה ב-'האם יכול להיות שקו נהריה-באר שבע חזר לשגרה? +נקודה למחשבה'
האם יכול להיות שקו נהריה-באר שבע חזר לשגרה? +נקודה למחשבה
09/02/2019 | 18:09
1
225
לפי המפה הכי עדכנית באתר הרכבת, נראה שקו נהריה-באר שבע חזר לשגרתו:
 
 
+נקודה למחשבה:
האם אפשרי שבבוקר 1 או 2 רכבות ישירות מבית שמש לנתניה, יהפכו לרכבות ישירות מהראשונים לנתניה, ואותו הדבר בערב? והתכנון בלו"ז יהיה שהרכבת הישירה שתעצור בלוד, תחכה לרכבת שהתחנה האחרונה שלה תהיה בלוד, על מנת לאסוף נוסעים.
 
 
לצפיה ב-'המפה הזו מופיעה כבר די הרבה זמן והקו לא חזר לקדמותו'
המפה הזו מופיעה כבר די הרבה זמן והקו לא חזר לקדמותו
11/02/2019 | 10:55
121
מה שקובע זה הלו"ז ולא המפה הכללית הזו.
הרכבת מציגה קו גם אם פועלות בו רכבות בודדות ביום.
לצפיה ב-'לא יודע אם קשור לתח"צ, אבל האם נותר מסילת רכבת של כפר סבא?'
לא יודע אם קשור לתח"צ, אבל האם נותר מסילת רכבת של כפר סבא?
09/02/2019 | 19:39
7
238
מסילה הייתה כשלוחה מהמסילה המזרחית, הפיצול דרך מזרח אלישמע, מערב שדי חמד, עד מפעל פלדה באזור התעשיה כפ"ס, ידוע לי בשנות ה 90 המסילה פורקה אבל יכול להיות שחלק מהמסילה בעתיר ידע לא פורקה?
לצפיה ב-'השלוחה הישנה של כפר סבא וחלק אחר מהמסילה המזרחית'
השלוחה הישנה של כפר סבא וחלק אחר מהמסילה המזרחית
09/02/2019 | 20:27
193
בקיץ 2004 צילמתי חלק מהשלוחה הזו וכן חלק קטן מהמסילה המזרחית, ליד מושב שדה חמד.
לצערי לא ניתן לראות את התמונות באותו שרשור, שהעליתי לפורום ב-2004.
מאז פורק חלק גדול עד כדי רובו מתוואי שלוחת כפר סבא. חלק מאותו תוואי משמש לחניונים שונים של החברות השונות, שנמצאות באזור התוואי.
לצפיה ב-'השרשור (הלא נפתח)'
השרשור (הלא נפתח)
09/02/2019 | 20:57
5
139
אלא אם דרכים שכן:
 
למטה בשרשור (שהוא כאמור בשנת 2004) כותב luckydude :"...מתישהוא בתחילת העשור הבא". למצער בגלל עיכובים שונים זה כנראה גם לא יהיה בעשור הבא לאחר מכן.
לצפיה ב-'תודה, אבל אין תמונות שם, בגלל שעבר יות רמעשר שנים ונמחקו'
תודה, אבל אין תמונות שם, בגלל שעבר יות רמעשר שנים ונמחקו
10/02/2019 | 17:57
4
78
מהפורום?
ולגבי חניונים אתה בטח מתכוון בעתיר ידע, מאחורי סופר "יוחננוף" באזור בנייני היי טק, וסאנדיסק.
 
וחלק מהמסילה עדיין נותרה היום ליד שדי חמד?
ואם כן, בצד המערבי של המושב?
לצפיה ב-'תגובה'
תגובה
10/02/2019 | 21:43
2
60
א. מסיבה שלא תהיה, לא ניתן לפתוח תמונות בשרשורים ישנים.
 
ב. החיונים - אכן כוונתי לכל מה שפירטת, אבל לא רק. גם צפונית יותר (מזרחית למתחם G, שקודם לכן היה מפעל "פקר פלדה") גם יש שימושים בחניונים. ביניהם של חברות רכב שונות. אותה שלוחה מכיוון פקר פלדה מזרחה (שהסתיימה ליד אזור של רשתות מזון שונות על גלגוליהן השונות) עוד החלה בתהליכים של פירוק ב-2003.
 
ג. בצד המערבי של המושב עברה המסילה. אז ב-2004 היה ניתן לראות ממש מסילות וגם את הצומת עם המסוט, בין המסילה המזרחית לשלוחה הישנה לכפר סבא. למרבה הצער שנים לאחר מכן לא היה זכר למסוט הזה, גם המסילות שם פחתו עם הזמן, עד שקשה לראות את זה ואולי זה כבר לא קיים.
כיום חלק מהשלוחה הוא למעשה גשר למעבר כלי רכב מכיוון עתיר ידע לתוך המושב. על הגשר בעבר הייתה המסילה לכיוון מפעל "פקר פלדה".
לפחות בעבר הייתה התכנית להרחיק עוד מערבה משדה חמד את המסילה המזרחית, כאשר זו תוקם בעבר. לא יודע אם בפועל אושר התוואי הזה.
לצפיה ב-'אפשר לפתוח תמונות ישנות '
אפשר לפתוח תמונות ישנות
10/02/2019 | 22:36
1
82
לצפיה ב-'אברהם תודה רבה! חלק מהם הצלחתי'
אברהם תודה רבה! חלק מהם הצלחתי
10/02/2019 | 23:01
56
אבל זה אורך זמן ההסבה הזו. אולי בהמשך נתרגל לזה
לצפיה ב-'פירוק חלק מהשלוחה בכפר סבא '
פירוק חלק מהשלוחה בכפר סבא
10/02/2019 | 21:57
107
לצפיה ב-'כתבות תח"צ שבת, מאקו בטבריה טמקא מתלוננת.'
כתבות תח"צ שבת, מאקו בטבריה טמקא מתלוננת.
09/02/2019 | 12:20
7
236
קו השבת של נוע תנוע בטבריה, בשיתוף עיריית טבריה וראש העיר החדש כיוזמה לחיבור השכונות לטיילת. מאקו.

 https://mobile.mako.co.il/news-israel/local-q1_201...

וכתבה בטמקא שמדברת על חוסר יכולת ההתניידות של אנשים ללא רכב תוך מספר דוגמאות אישיות. מפליא שאין בה תגובות כלשהן:

https://m.ynet.co.il/Articles/5459793      
לצפיה ב-'אני תומכת נלהבת בתחב"צ בשבת אבל'
אני תומכת נלהבת בתחב"צ בשבת אבל
09/02/2019 | 13:05
2
247
האיש שרואיין נראה מהמעמד הבינוני, שויתר מסיבותיו עמו על אחזקת רכב.
בהעדר תחב"צ בשבת, אדם במצבו צריך לקחת בחשבון שיש מקרים שצריך לנסוע במונית .
אמא בבית חולים זו דוגמא טובה למקרה שאפשר ורצוי  לקחת מונית מת"א לפתח תקוה.
כשאמי היתה בשבת בבית חולים השתמשתי בשבת במוניות  (וגם בנוע תנוע- תודה רבה להם).
כמו כן אני משתמשת לעתים במוניות כדי לאכול ארוחות חג עם בני משפחה, כי זה חשוב.
ולא - אני לא נוסעת במוניות לא כל יום, גם לא כל חודש. גם אם לוקחים מונית כשצריך ההוצאה לא מתקרבת אפילו להוצאות על רכב, ביטוח, דלק, חניה ועוד.
לצפיה ב-'במדינה מתוקנת מנסים לעודד אנשים כמוהו בערים הגדולות.'
במדינה מתוקנת מנסים לעודד אנשים כמוהו בערים הגדולות.
10/02/2019 | 17:02
1
92
לפי מה שאמר המצב הספציפי עם אמו היה שבהתחלה לא חשבו שזה עניין רציני וכבר היה איתה בן משפחה, אך מאוחר יותר מצבה הידרדר. השיקולים של עד כמה צריך לבקר קרוב משפחה במצב יציב פלוס מלווה שונים מאד משיקולים של ערש דווי, ולא על כל פיפס נזעקים במונית שעולה פי 10 מנסיעה באוטובוס.
 
באף מדינה אחרת עם תחבורה ציבורית לא משביתים אותה ליום שלם בשבוע, 60 ימים בשנה ( 52 שבתות ו 8 חגים במעמד יום טוב).
 
במדינות מתוקנות מנסים לאפשר למעמד הביניים לוותר על או לדחות את קניית הרכב או הרכב השני, במיוחד בערים הגדולות שיש בהן מערכות מסילתיות עירוניות. הנסיעות בסוף השבוע כלולות בכרטיס התקופתי הרגיל. הרעיון שחופש ההתנייעות יחייב בחירה דווקא באופציות היקרות יותר של המונית או הרכב הפרטי כסוג של מס על אי רצון לשבת בבית לא היה מתקבל בשלום בשום מקום אחר.
לצפיה ב-'ברור שבמדינה מתוקנת תחב"צ 7 ימים בשבוע'
ברור שבמדינה מתוקנת תחב"צ 7 ימים בשבוע
10/02/2019 | 19:26
66
השאלה היא מה יעשה אדם , שחי במדינה לא מתוקנת.
לצפיה ב-'כתבה נוספת, טמקא מהאוטובוס בטבריה '
כתבה נוספת, טמקא מהאוטובוס בטבריה
09/02/2019 | 15:21
124
לצפיה ב-'הייתה כתבה גם בכאן חדשות (ערוץ 1) לשעבר, מצורף קישור'
הייתה כתבה גם בכאן חדשות (ערוץ 1) לשעבר, מצורף קישור
10/02/2019 | 22:13
53
לצפיה ב-'כתבה על קו תחבורה שיתופית בשבת שתפעל באשדוד'
כתבה על קו תחבורה שיתופית בשבת שתפעל באשדוד
10/02/2019 | 22:15
66
לצפיה ב-'בוא נראה עם התפילות של דרעי ליצמן ועידן יוסף יצליחו'
בוא נראה עם התפילות של דרעי ליצמן ועידן יוסף יצליחו
10/02/2019 | 22:17
69
בעד כליאת חילונים ולא יהודים ללא רכב ובעד זיהום אוויר מוגבר בגלל שחסרי תחבורה ציבורית שקונים רכב ומזהמים איתו את האוויר ממש פיקוח נפש.
 
לצפיה ב-'טעינת חוזה'
טעינת חוזה
10/02/2019 | 14:32
11
99
האם לצורך טעינת חוזה (למשל חופשי יומי רגיל), חייבים לעבור דרך הרשמה באנטרנט? מדובר ברב-קו אנונימי שכבר טעון בערך צבור מספק ואין צורך להטעינו בכסף אלא רק "לטעון חוזה".
 
לפי מה שאני מבין, אין אפשרות לטעון את החוזה אצל הנהג ואפילו טעינת החוזה דרך עמדת כספונט מחייבת "הזמנה" דרך האתר/אפליקציה שצריך לעשות מראש.
 
הבנתי נכון או שאפשרי ללא זה?
לצפיה ב-'אפשר בלי - הסבר בפנים'
אפשר בלי - הסבר בפנים
10/02/2019 | 15:29
5
81
בכספונט אפשר לטעון חלק מהחוזים בלי הזמנה מראש - חידוש חוזים קיימים על הכרטיס, הוספת ערך צבור, או חוזים תקופתיים למיניהם שרלוונטיים רק לטבעת בה נמצא אותו מכשיר כספונט (כשנמצאים בת"א למשל - רק טבעת 1)
 
בנוסף אפשר לטעון בבתי עסק שמשתתפים במיזם בלי הרשמה מראש, ובמכונות / הקופות בתחנת הרכבת - גם בלי הרשמה מראש.
לצפיה ב-'תודה על ההסבר'
תודה על ההסבר
10/02/2019 | 16:45
4
53
במקרה של טעינת החוזה התקופתי (למשל חופשי יומי) בכספונט באותו איזור שבו נמצא המכשיר, שאלות נוספות:
 
1. מחייב הכנסת כרטיס אשראי למרות שהרב-קו טעון כבר מראש בערך צבור מספק (נאמר 100 ש"ח)?
 
2. במידה שזה כן מחייב הכנסת כרטיס אשראי, האם התשלום על החוזה (בדוגמה שלנו חופשי יומי 13.5 ש"ח) יורד דרך הכרטיס אשראי או יורד מהערך הצבור ברב-קו (כלומר ישאר בערך הצבור 86.5 ש"ח)?
 
3. במעבר בין טבעות באופן ספונטני ללא תכנון והרשמה מראש, בכל זאת מחייב חיפוש אחר כספונט חדש או בית עסק לטעינת חוזה תקופתי שרלוונטי לטבעת השניה? (כשיוצאים מטבעת אחת ועוברים לשניה).
 
 
לצפיה ב-'חוזים תקופתיים ברב קו הם לא מהערך הצבור'
חוזים תקופתיים ברב קו הם לא מהערך הצבור
10/02/2019 | 18:14
1
49
לא ניתן לקנות חוזה מהערך הצבור הטעון בכרטיס, מכיוון שעל הערך הצבור מקבלים הנחה במעמד הטעינה (לפחות 20%, תלוי בפרופיל ההנחה) וחוזים תקופתיים גם מגלמים בתוכם הנחה משמעותית. אם היה ניתן לרכוש חוזה תקופתי מהערך הצבור זה היה כפל הנחות, ואין בתחבורה הציבורית כפל הנחות.
 
לכן, רכישה של חוזה מחייבת תשלום מכרטיס האשראי ולא מהערך הצבור שטעון בכרטיס.
 
לגבי מעבר ספונטני  - בד"כ בספונטיות עדיף פשוט לשלם בערך צבור, אבל אם לא ניתן, באוטובוסים שיוצאים מחוץ לטבעת 1 של המטרופולין (לפחות בגוש דן, לא יודע לגבי ירושלים) ניתן בנתיים לשלם לנהג במזומן ולרכוש חוזה אצל הנהג.
לצפיה ב-'עכשיו הכל מובן, תודה רבה על הפירוט בשתי התגובות '
עכשיו הכל מובן, תודה רבה על הפירוט בשתי התגובות
10/02/2019 | 20:13
16
לצפיה ב-'כל טעינת חוזה משולמת בנפרד ולא יורדת מהערך הצבור.'
כל טעינת חוזה משולמת בנפרד ולא יורדת מהערך הצבור.
10/02/2019 | 18:16
1
21
לצפיה ב-''
10/02/2019 | 20:11
7
לצפיה ב-'אפשר להטעין בכל קו אגד '
אפשר להטעין בכל קו אגד
10/02/2019 | 16:45
4
67
שגבולותיו חורגים מטבעת 1
לצפיה ב-'כלומר ברגע שיוצאים מהטבעת'
כלומר ברגע שיוצאים מהטבעת
10/02/2019 | 16:48
3
57
אפשר לטעון חוזה תקופתי (למשל חופשי יומי) אצל הנהג?
והאם (כמו ששאלתי בתגובה השניה) טעינת החוזה יורדת מהערך הצבור או מחייב מתן אשראי?
לצפיה ב-'בכל שלב של הנסיעה '
בכל שלב של הנסיעה
10/02/2019 | 16:56
2
50
ניתן לטעון אבל במזומן בלבד
לצפיה ב-'כלומר בתשלום נפרד'
כלומר בתשלום נפרד
10/02/2019 | 17:02
1
46
ולא יורד מהערך הצבור.
 
תודה על התשובות :)
לצפיה ב-''
10/02/2019 | 17:07
10
לצפיה ב-'שתי הוכחות לכך שזה בולשיט שבגלל העדרת תח"ץ בשבת קונים רכב'
שתי הוכחות לכך שזה בולשיט שבגלל העדרת תח"ץ בשבת קונים רכב
07/02/2019 | 15:56
60
702
בעקבות מאמרה, שבד"כ אני מאוד לא מסכים איתה ואפילו אינפרנדטי אותה בפייסבוק, של מרב מורן, ירד לי האסימון.
היא בעצמה מביאה את שתי ההוכחות לכך בעצמה במאמר הזה.
 
1. ברוב העולם המערבי כן יש תח"ץ 7 ימים בשבוע ובכל זאת אחוז בעלי הרכבים
הפרטיים גבוה...
המשך>>
בעקבות מאמרה, שבד"כ אני מאוד לא מסכים איתה ואפילו אינפרנדטי אותה בפייסבוק, של מרב מורן, ירד לי האסימון.
היא בעצמה מביאה את שתי ההוכחות לכך בעצמה במאמר הזה.
 
1. ברוב העולם המערבי כן יש תח"ץ 7 ימים בשבוע ובכל זאת אחוז בעלי הרכבים
הפרטיים גבוה מזה שבישראל
 
2. דתיים וכן נניח העשירון העליון של החרדים
יש לשתי אוכולסיות אלו, שברור בעליל ובמובהק וכן לאללה (תרתי משמע?)
שהן לא נוסעות בשבתות וחגים, אותו אחוז של בעלות על רכב כמו לחילונים.

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

עו
עו"ד דניאל ארנסט
פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ