לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 
שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
המשך >>

לצפיה ב-'צמצום נסיעות בחודש הרמאדן'
צמצום נסיעות בחודש הרמאדן
28/05/2017 | 00:45
3
165
עכשיו ראיתי הודעה באתר של נתיב אקספרס:
"לציבור הנוסעים שלום רב,
עקב חודש הרמדאן החל מתאריך 28.05 ולמשך כחודש ימים תופעל מפה מיוחדת באשכול נתניה - ת"א.
קווי השירות המושפעים : 609,608,605,601,600 .
מידע עדכני ומפורט ניתן לקבל דרך אתר החברה או להתקשר לשירות לקוחות".
 
מה מרגיז?
  • צמצום הנסיעות הוא שערורייתי. מה הקשר בין אשכול נתניה-ת"א ובין חודש הרמאדן? לא מדובר על קו לישוב ערבי. גם כך מדובר על קו בתדירות נמוכה יחסית (כל 30-45 דקות), ועכשיו אפילו יותר. האם זה בכלל חוקי לצמצם לחצי מדינה את התדירות למשך חודש בשנה?
  • אין שילוט בתחנות המעדכן על השינוי בלו"ז - יש עדכונים רק באינטרנט. ומה על המסכנים שלא נכנסו מיוזמתם לאתר האינטרנט מדי יום? שיחכו בתחנה עוד חצי  שעה לאוטובוס הבא!
  • מדוע נמסרת ההודעה רק עכשיו - יום לפני תחילת השינוי? חודש הרמאדן זו לא בעיה שאי אפשר היה לצפות מראש. אפשר היה לעדכן באתר ולתלות שילוט בתחנות כבר לפני שבועיים ויותר.
  • מה זה הניסוח הזה - "מפה מיוחדת"? מדוע לפרסם הודעה בשפה שרק המפעיל מבין? אף נוסע מן המניין לא יודע מה זאת מפה מיוחדת.
לצפיה ב-'בקשר ל"שערורייתי" - יש מחסור בנהגים ולכן זה מה יש'
בקשר ל"שערורייתי" - יש מחסור בנהגים ולכן זה מה יש
28/05/2017 | 01:04
138
נהגים מוסלמים לא יכולים לנהוג בזמן הזה, ואין מספיק נהגים שיחליפו אותם. לכן חייבים לצמצם. אין מה לעשות. זה לא אידיאלי אבל זה מה שקורה כשיש מחסור כל כך חמור של נהגים בענף.
 
שאר הביקורת בהודעתך לגיטימית.
לצפיה ב-'קורה כל שנה'
קורה כל שנה
28/05/2017 | 19:13
22
לצפיה ב-'תכבדו! רק חודש אחד! תירוצי היהדות טובים גם לאיסלאם.'
תכבדו! רק חודש אחד! תירוצי היהדות טובים גם לאיסלאם.
29/05/2017 | 02:11
4
במדינה שבה 60 יום בשנה אין תח"צ אין לרשויות בעיה עם חודש נוסף של שיבושים. מבחינתם לא מדובר בשירות חיוני שאזרחים רבים תלויים בו אלא בסוג של טובה שניתן לשלול ולצמצם.
לצפיה ב-'בפעם הבאה שתושבי לוד יתלוננו על מחסום הרכבת שלהם'
בפעם הבאה שתושבי לוד יתלוננו על מחסום הרכבת שלהם
29/05/2017 | 01:40
13
תראו להם את הסרטון הזה מג'ורג'יה.
(למי שמשעמם מוזמן לספור את הקרונות).
לצפיה ב-'עדכון מהבוקר - פרויקט החשמול - A1 - מקטע א''
עדכון מהבוקר - פרויקט החשמול - A1 - מקטע א'
27/05/2017 | 09:16
16
307
למעשה איו הרבה חדש, עוד מספר עמודים מותקנו עם האלמנטים הדרושים להרכבת החישמולת.  אבל לא הרבה מעבר לזה.
 
כאן תמונה ראשונה שבא ניתן לראות זוג עמודים, זה מול זה, עליהם כבר הרכיבו את אלמנט ה H.
לצפיה ב-'מעניין לראות עמודים שונים מה "רגילים"'
מעניין לראות עמודים שונים מה "רגילים"
27/05/2017 | 09:26
2
277
אין לי תשובה מדוע הותקנו זוג עמודים בעלי פרופיל שונה, כמעט כפול באורך (במימד המקביל למסילה).  אני לא בטוח שניתן להבחין בהבדל בתמונה, אך מכיוון שכבר שזפתי את כל העמודים החל בתחנה התפעולית איילון ועד לגשר 6, נדמה לי שזה זוג העמודים ה"לא שגרתיים" היחיד שהתקינו בשטח.
אשמח אם משהו מ ר"י שמכיר את הפרויקט ירחיב את השכלתנו בנדון
לצפיה ב-'2 השערות:'
2 השערות:
28/05/2017 | 10:37
1
75
1. עמודים אלה ישמשו כנקודת הזנה וחיבור לרשת החשמל ומעבר בין תה"רים.
2. עמוד מותחנים עליו יותקן מנגנון עם משקולות למתיחת הכבלים.
לצפיה ב-'אולי לגבי (1) ולא לגבי (2)'
אולי לגבי (1) ולא לגבי (2)
28/05/2017 | 17:28
36
דוד,
 
לגבי תשובתך הראשונה, אולי זה אפשרי מכיוון שאני ממש לא בקיא בטכניקה.  אם כי לא נראה לי.
 
לגבי תשובתך השניה, בוודאות לא, מכיוון שכל נושא המתיחה נעשה לעיתים קרובות בהרבה ולא ראיתי עמודים כאלה לכל אורך ה"שני ק"מ" משני הצדדים.
כל נושא מתיחת החשמולת ייעשה להערכתי מעמודים עגולים שיותקנו על גבי הבסיסים שצילמתי ופרסמתי בפוסטים קודמים
לצפיה ב-'מצד אחד השבוע לא קרה הרבה באתר אבל מצד שני בהחלט ניתן לראות'
מצד אחד השבוע לא קרה הרבה באתר אבל מצד שני בהחלט ניתן לראות
27/05/2017 | 09:32
248
היערכות משמעותית לקראת המשך העבודות.
 
בשפה צבאית אומרים שקידמו את הכוחות לשטחי כינוס קדמיים.
כלומר, שהמכשור הועתק מאיזור הכניסה למנהרות ממש לקרבת מקום שבו ימשיכו את התקנת העמודים.
 
בתמונה זו רואים זוג כלים העובדים בצמד, האחד חופר את הבור להכנסת תבנית היציקה, והכלי הנלווה מאפשר לטסוף ולרכז את חומר הגלם - העפר - המוצא מן הבור.
 
 
לצפיה ב-'מצד אחד השבוע לא קרה הרבה באתר אבל מצד שני בהחלט ניתן לראות'
מצד אחד השבוע לא קרה הרבה באתר אבל מצד שני בהחלט ניתן לראות
27/05/2017 | 09:33
148
שיירת כלים דואליים הערוכים בשיירה לקראת המשך העבודות.
בשפה צבאית, קידמו את הכוחות לשטחי כינוס.
 
 
 
לצפיה ב-'מתנצל - יש המון תקלות היום בהעלאת פוסטים לפורום'
מתנצל - יש המון תקלות היום בהעלאת פוסטים לפורום
27/05/2017 | 10:21
82
לצפיה ב-'עוד כמה כלים דואליים הממתינים לפקודה "קדימה צעד"'
עוד כמה כלים דואליים הממתינים לפקודה "קדימה צעד"
27/05/2017 | 10:25
246
בסט התמונות הנוסף, רואים את מערבל הבטון (גם הוא דואלי) המתנייד לאורך המסילה ומחפרון נוסף.   מתנצל על איכות התמונות.
 
מנקודת מבט רחוקה מעט, שיירת הכלים הדואליים בהחלט מרשימה.  צילום פנורמי עם מצלמה איכותית היה מפיק תצלומים יותר מוצלחים מהאייפון המיושן שלי.
 
 
לצפיה ב-'מראה שקשה להמחיש בתמונות'
מראה שקשה להמחיש בתמונות
27/05/2017 | 14:09
1
246
משהו מוזר קרה לי היום, קשה להעביר את התחושה בצמונות.
הכל נראה מצועצע, כאילו שהתמונות נלקחו בפארק מיני ישראל.
הכלים נראים קטנים ולא אמיתיים, שולח את התמונה שהכי קרובה לתחושה הזו.
אולי בגלל שאין בתמונה נקודת ייחוס, ואןלי בגלל שמדובר בכלים שאיננו רגילים לפגוש ביום יום.  אגב, מערבל הבטון אינו בגודל "סטנדרטי" אלא משמעותית יותר קטן.
לצפיה ב-'נראה בהחלט מצועצע!'
נראה בהחלט מצועצע!
27/05/2017 | 22:55
37
לצפיה ב-'תודה רבה על העדכון! מנצלש שאלה - האם ישתמשו בשנאים ל-50kv?'
תודה רבה על העדכון! מנצלש שאלה - האם ישתמשו בשנאים ל-50kv?
27/05/2017 | 23:55
1
95
אמנם ברור שהרכבת תקבל מתח של 25 קילו-וולט, אך הרגע גיליתי שקיים שיטה לחיסכון בחשמל: משתמשים בשנאים הממירים את המתח ל-50 קילו-וולט במקום 25. הקוטב הראשון של סליל המוצא של השנאי מחובר לכבל המזין את הרכבת, הקוטב השני של הסליל מחובר לכבל נוסף אשר בד"כ מותקן מעל כבלי החישמולת הרגילים ואילו האדמה מחוברת למרכז הסליל כך שהמתח בין האדמה לכבל ההזנה של הרכבת הינו 25 קילו-וולט והמתח בין האדמה לכבל הנוסף גם 25 קילו-וולט.
שיטה זו מצמצמת הפסדי אנרגיה ומכפילה את המרחקים בין השנאים לאורך תוואי המסילה.
האם שיטה זו ממומשת כעת בקו A1?
פרטים נוספים בויקיפדיה.
לצפיה ב-'לצערי אני לא יכול לענות על כך. נמתין ל Scorpion 36 מכיוון ש'
לצערי אני לא יכול לענות על כך. נמתין ל Scorpion 36 מכיוון ש
28/05/2017 | 17:31
45
שלהערכתי הוא בקיא בענייני חשמול , לבטח יותר ממני.
נקווה שימצא לנכון וזמן לענות על שאלה זו.
לצפיה ב-'תודה רבה!'
תודה רבה!
28/05/2017 | 10:40
19
לצפיה ב-'תודה רבה על ההתמדה בעדכונים!'
תודה רבה על ההתמדה בעדכונים!
( לעמוד שלי בתפוז )
28/05/2017 | 11:33
23
לצפיה ב-'אנחנו במאי וזה כל מה שיש... אין סיכוי לעמידה בלו"ז'
אנחנו במאי וזה כל מה שיש... אין סיכוי לעמידה בלו"ז
28/05/2017 | 17:54
2
77
גם אם הם עכשיו יגבירו קצב באופן משמעותי, אם זו המהירות על מקטע שלא עוברות עליו רכבות בשגרה... המצב הולך ונעשה יותר ויותר גרוע מבחינת העמידה בלו"ז. אני לא חושב שיצליחו לסיים לפני 2020 לפחות.
 
לצפיה ב-'לא מבין איך שר התחבורה לא מתערב'
לא מבין איך שר התחבורה לא מתערב
28/05/2017 | 21:18
1
55
מדובר במצב שבו כל תשתיות הרכבת יעמדו כפיל לבן למשך שנה (במקרה הטוב)
 
איזה פספוס
לצפיה ב-'אותי מפתיעה הרטוריקה שלו'
אותי מפתיעה הרטוריקה שלו
28/05/2017 | 23:57
16
בדיוק היום הוא רשם בפייסבוק שלו (בעניין אחר) שרכבת תיפתח בפסח שנה הבאה?
אני באמת מתקשה להבין למה הוא מתעקש על זה.
או שהוא יודע משהוא שאנחנו לא יודעים, או שמשקרים לו והוא לא מעודכן?
למה הוא עדיין לא יורד מהעץ?
 
לצפיה ב-'הקמת רכבל תיירותי למרחב ירושלים הקדומה והמעלית לרחבת הכותל'
הקמת רכבל תיירותי למרחב ירושלים הקדומה והמעלית לרחבת הכותל
26/05/2017 | 10:27
63
676
עם התייחסות לתחנת רכבת תת קרקעית עתידית, בסדר היום לישיבת הממשלה הקרובה:
המשך>>
עם התייחסות לתחנת רכבת תת קרקעית עתידית, בסדר היום לישיבת הממשלה הקרובה:
בקובץ האחרון מופיע (זה כבר הוזכר בפורום, כעת יש מקור):
 
לצפיה ב-'ביקור במחלקת אבידות'
ביקור במחלקת אבידות
28/05/2017 | 15:28
1
113
אבד לי חפץ ברכבת ישראל, אולם בפניה למחלקת אבידות הם אומרים שלא נמצא חפץ תואם. האם לפי החוק עליהם לאפשר לי להכנס לחדר בו נמצאות האבידות לנסות לאתר בעצמי את האבידה (הם רק מחפשים לפי הרישומים שיש להם ויתכן שמוצא האבידה מסר תיאור שאינו תואם את התיאור שלי)., כמובן לאחר שאמסור תיאור מפורט של החפץ לפני הכניסה.
לצפיה ב-'לדעתי '
לדעתי
28/05/2017 | 21:44
40
תוכל לפנול למקום שהאבידוץ נמצאות ולבקש מהם לבדוק שוב.
לצפיה ב-'מונית גט טקסי מהשדה'
מונית גט טקסי מהשדה
28/05/2017 | 20:35
1
52
היי,
האם יהיה ניתן להזמין מונית גט מתוך השדה ביום שלישי? לדעתכם תהיה הענות או שיהיו שם רק חאפרים ? 
לצפיה ב-'לדעתי יהיה בלאגן גדול'
לדעתי יהיה בלאגן גדול
28/05/2017 | 21:37
18
לצפיה ב-'מישהו יודע מהם זמני הנסיעה המתוכננים בקו הרכבת לכרמיאל?'
מישהו יודע מהם זמני הנסיעה המתוכננים בקו הרכבת לכרמיאל?
28/05/2017 | 19:55
74
מה הזמן המתוכנן בין כרמיאל לאחיהוד? ובין אחיהוד לקריית מוצקין?
יש מחלף רכבות בחיבור מסילת עכו - כרמיאל לקו הראשי, או שיש שם רק צומת רכבות?
האם כל הרכבות מתוכננות לעצור באחיהוד?
כמה רכבות בשעה מתוכננות? כל הרכבות יסעו עד באר שבע או שחלק מהן יהיו פרווריות בלבד עד חיפה חוף הכרמל?
לצפיה ב-' ברוך הבא לישראל: Solaris urbino 12 cng.'
ברוך הבא לישראל: Solaris urbino 12 cng.
27/05/2017 | 22:59
4
362
צולם היום בנצרת עילית במוסך של קבוצת עפיפי.
לצפיה ב-'אהבתי את הצורה האסתטית של הגג שמסתירה את המיכלים'
אהבתי את הצורה האסתטית של הגג שמסתירה את המיכלים
27/05/2017 | 23:05
163

 
לצפיה ב-'מה זה המיכלים האלה על הגג?'
מה זה המיכלים האלה על הגג?
28/05/2017 | 16:52
2
72
והשאלה השניה
מתי יביאו את האורבינו במפרקיות?
לצפיה ב-'מכלי גז טבעי דחוס (CNG). זה אוטובוס שמונע בגז ולא בדיזל'
מכלי גז טבעי דחוס (CNG). זה אוטובוס שמונע בגז ולא בדיזל
28/05/2017 | 16:57
1
36
לצפיה ב-'תודה, החכמתי'
תודה, החכמתי
28/05/2017 | 17:04
23
לצפיה ב-'קו 994 של נתיב אקספרס עפולה-בני ברק יחל לפעול כקו יומי'
קו 994 של נתיב אקספרס עפולה-בני ברק יחל לפעול כקו יומי
28/05/2017 | 15:19
111
לצפיה ב-'לפני כחודש וחצי הכנסתי שאלה'
לפני כחודש וחצי הכנסתי שאלה
28/05/2017 | 04:24
3
177
על גט טכסי. שכחתי להודות לעונים כי הייתי מאוד עסוקה ואחכ פרח..מתנצלת מאוד
 
הנה התגובה שלי:
 
לא ממליצה עליהם. שרות לא טוב. הזמנתי כמה שעות לפני (פגישה חשובה בעיר אחרת)  ביטלתי ולמרות זאת הנהג הגיע. ככה זה כשאין תחרות. כלומר הם החברה היחידה שמזמינים דרך אפליקציה כלומר הם מונופול. מונופול זה תמיד רע..
לצפיה ב-'לי יצא בינתיים רק פעם אחת להשתמש בגט בארץ'
לי יצא בינתיים רק פעם אחת להשתמש בגט בארץ
28/05/2017 | 10:33
102
בנסיעה פשוטה בתוך ירושלים וזה עבד מצוין.
לעומת זאת, אני משתמש בהם המון במוסקבה ושם היה לי קטע הזוי איתם לפני כמה חודשים:
הזמנתי מונית לנסיעה מהמשרד לאחת מתחנות הרכבת. נהג המונית נתקע בכניסה לרחוב בגלל משאית תקועה ובגלל שמיהרתי מאוד, ביטלתי את ההזמנה. נהג המונית קיבלת את הביטול ועזב את המקום אבל בגלל איזה באג מוזר באפליקציה, המערכת המשיכה להזמין עוד ועוד מוניות לכתובת הזו וכבר בדרך לשדה התעופה קיבלתי אינסוף טלפונים זועמים מהמערכת על נהגי מוניות ממתינים.
לצפיה ב-'היא לא היחידה, יש גם Uber. נראה לי שיש גם ריידר, '
היא לא היחידה, יש גם Uber. נראה לי שיש גם ריידר,
28/05/2017 | 14:56
64
אבל בריידר לא ניסיתי להשתמש.
לצפיה ב-'השתמשתי בהם מספר פעמים (ואפילו ביטלתי הזמנה פעם אחת)'
השתמשתי בהם מספר פעמים (ואפילו ביטלתי הזמנה פעם אחת)
28/05/2017 | 14:59
64
בינתים אין לי ממש על מה להתלונן.
אגב אני לא בטוח שהם היחידם, יש גם את ריידר לא?
 
לצפיה ב-'חדשות הקו האדום בתל אביב'
חדשות הקו האדום בתל אביב
28/05/2017 | 14:28
2
160
המכונה השלישית יצאה לדרך
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001190355
 
שמה של המכונה השלישית רוזה פרקס.
לצפיה ב-'ובינתיים במכון מור, רוב התחנות לכיוון מערב הוזזו לאחרי צומת'
ובינתיים במכון מור, רוב התחנות לכיוון מערב הוזזו לאחרי צומת
28/05/2017 | 14:46
1
123
ז׳בוטינסקי/בן גוריון. בתחנה שבה קודם עצרו רק 40, 240, 52, 57, עוצרים כעת כל הקווים העירוניים - אבל רק של דן. בהחלטה הזויה קווים 68, 268, 69 הופרדו מקווי דן ונשארו ממזרח למכון מור. לעומת זאת קווים 66, 166, שממילא עוצרים בערך מאה מטר בהמשך הרחוב, כן עוצרים בתחנה החדשה.
לצפיה ב-'הייתי בתחנה הזאת לפני שבועיים והמצב שם בהחלט בכי רע'
הייתי בתחנה הזאת לפני שבועיים והמצב שם בהחלט בכי רע
28/05/2017 | 14:57
95
האמת אני בכלל לא מביו למה הזיזו את התחנות לכזה מרחק.
באמת אין שום מקום אחר לשים אותם?
לא יכלו לעשות איזה מיפרצון קטן באתר העבודה?
 
 
לצפיה ב-' מכינים עוגה לחג '
מכינים עוגה לחג
( לעמוד שלי בתפוז )
28/05/2017 | 14:42
5
מכינים עוגה לחג שבועות
מוזגים, מקציפים ומקשטים
יצאה לכם עוגה מרשימה במיוחד
אם כן, מהרו להשתתף בתחרות המתכונים!
תעלו תמונה ומתכון לעוגה שהכנתם ואולי תזכו בפרסים מפנקים  
 
שיהיה בהצלחה וכמובן חג שמח!
 
לצפיה ב-'מוניות מנתב"ג '
מוניות מנתב"ג
28/05/2017 | 00:48
5
95
היי ולילה טוב (או בוקר טוב למי שקורא את זה בבוקר...)
מישהו יודע אם המוניות בנתב"ג הגיעו לסיכומים ויפעלו כרגיל מחר?
או שעדיין העניינים לא סגורים (ואז אני כבר יכולה לתאר לעצמי שיהיו שיבושים של היום האחרון לפני שההסדר הנוכחי מסתיים)
מגיעים אלינו מחר בצהריים אורחים, ואם אין מוניות-נצטרך להתארגן על איזשהוא סידור.
למי שיודע משהו ויכול לענות - תודה!
לצפיה ב-'והאם עם המוניות *ל*נתב"ג אין בעיה? יש טיסה ודווקא בשבועות'
והאם עם המוניות *ל*נתב"ג אין בעיה? יש טיסה ודווקא בשבועות
28/05/2017 | 01:09
1
32
לצפיה ב-'הזכיון הוא למוניות שאוספות מנתב"ג. אין זכיון למוניות שמסיעות'
הזכיון הוא למוניות שאוספות מנתב"ג. אין זכיון למוניות שמסיעות
28/05/2017 | 12:48
53
לנתב"ג.
לצפיה ב-'תזמינו מונית מתחנה אחרת שתיקח אותה'
תזמינו מונית מתחנה אחרת שתיקח אותה
28/05/2017 | 12:38
2
69
מוניות מוזמנות מראש תמיד היה מותר
לצפיה ב-'תודה, אני שוקלת אם לסוע לשם ולאסוף אותם בעצמי'
תודה, אני שוקלת אם לסוע לשם ולאסוף אותם בעצמי
28/05/2017 | 12:43
50
 
נראה לי שזה מה שאעשה
לצפיה ב-'הוחלט בסוף להזמין מונית שתחכה להם.'
הוחלט בסוף להזמין מונית שתחכה להם.
28/05/2017 | 12:49
52
תודה!
לצפיה ב-' פורום הישרדות ישראל נפתח מחדש '
פורום הישרדות ישראל נפתח מחדש
( לעמוד שלי בתפוז )
28/05/2017 | 12:39
14

 הישרדות 2017 עלתה לאוויר, בערוץ 2- רשת, אתם מוזמנים לעקוב, לשתף ולהגיד כל מה שאתם חושבים על העונה השמינית של הריאלטי המצליח 
http://www.tapuz.co.il/forums/forumpage/1935

 צופים מכורים? חושבים שאתם יכולים לנהל את הפורום? שלחו לנו   פרטי
 
לצפיה ב-' שרשור הכוונה ומודיעין 28/5 '
שרשור הכוונה ומודיעין 28/5
28/05/2017 | 08:55
6
14
לצפיה ב-'עזרה בהגעה לסמינר הקיבוצים בת"א מירושלים'
עזרה בהגעה לסמינר הקיבוצים בת"א מירושלים
28/05/2017 | 09:53
5
26
שלום, יש לי שתי שאלות באיך להגיע לסמינר הקיבוצים:
  1. בהנחה שאני לוקח את השאטלים של הנתיב המהיר - איזה שאטל הכי כדאי לי לקחת, היכן אני צריך לרדת ואילו קווים אני יכול לקחת משם? (פשוט פעם שעברתי לקחתי את סובב הבורסה וירדתי בארלוזורוב - סיבוב שלקח המון המון זמן ותהיתי אם אין תחחה אחרת שעדיף לרדת בה וממנה לקחת קו אחר - כמו עזריאלי או אבן גבירול [למשל]....).
     
  2. נניח שבסוף כן אסע לארלוזורוב - אילו קווים יקחו אותי לסמינר הקיבוצים?
    פשוט בפעם שעברה שהייתי שם והמון זמן אבד כי חלק מהקווים ששאלתי לא הגעיו לשם. לכן, אשמח אם תאמרו לי אילו קווים מגיעים מתחנת ארלוזורוב (היכן שהתחנות בדרך נמיר) לסמינר הקיבוצים.
המון המון תודה
לצפיה ב-'ממסוף ארלוזורוב יש הרבה קווים לשם'
ממסוף ארלוזורוב יש הרבה קווים לשם
28/05/2017 | 09:58
4
25
אתה יוצא לדרך נמיר ומשם כמעט כל קו עירוני מגיע לסמינר הקיבוצים
45 דן
71/171/271/274/222/501 אגד
127 אפיקים
149 מטרופולין
לצפיה ב-' תודה וחלקם עוברים גם בעזריאלי?'
תודה וחלקם עוברים גם בעזריאלי?
28/05/2017 | 10:10
3
18
תודה רבה
(אני שאלתי את זה בגלל השאלה הראשונה שלי...)
לצפיה ב-'עזריאלי - 71/171/271/274/279/127'
עזריאלי - 71/171/271/274/279/127
28/05/2017 | 10:27
2
21
(279 של דן לא הוזכר שם קודם, אבל הוא גם מגיע מהאוניברסיטה לסמינר הקיבוצים וממשיך לרכבת מרכז ובעזריאלי עוצר בגשר מחלף השלום (ונדמה לי גם מול עזריאלי)).
לצפיה ב-'אז אני מבין שגם מעזריאלי יש קווים בתדירות גבוהה '
אז אני מבין שגם מעזריאלי יש קווים בתדירות גבוהה
28/05/2017 | 10:31
1
21
לסמינר הקיבוצים
 
תודה רבה
לצפיה ב-'הבנת נכון, אבל שים לב ש-'
הבנת נכון, אבל שים לב ש-
28/05/2017 | 10:41
31
קו 127 ולדעתי גם קו 279 עוצרים במקטע הקרוב יותר לצומת עזריאלי/קפלן, ואילו קווי 71/171/271/274 (ובבוקר גם קו 222) עוצרים ליד השופרסל (היכן שהיה בית ידיעות), קרוב יותר לפינת מוזס. תדירות 279 היא אחת לחצי שעה ו-127 פעם בשעה רק בין 9 ל-16 אז לכיוון סמינר הקיבוצים, פשוט סע עם קווי אגד. בכיוון דרום - מה שיבוא יבוא
 
(עוד דגש אחד - ישנו גם קו 7 של דן מסמינר הקיבוצים שנוסע דרך כיכר המדינה ואיכילוב ואז מגיע לרכבת מרכז אך מדובר בסיבוב ארוך שאין שום סיבה שתיקלע אליו )
לצפיה ב-' שרשור הכוונה ומודיעין 26/5 - 27/5 '
שרשור הכוונה ומודיעין 26/5 - 27/5
26/05/2017 | 09:01
7
12
לצפיה ב-' סוג של מודיעין RIP רב-קו מס' 0033908273'
סוג של מודיעין RIP רב-קו מס' 0033908273
27/05/2017 | 17:32
6
77
הקטע הזה שתוקף הרב-קו פג אחרי 8 שנים ממש מטרטר
נעזוב את זה שבפעם הראשונה לא חשבתי על זה שצריך ת"ז my bad
מסתבר שצריך להגיע שוב!!! אחרי 3 ימים כדי שהרב-קו יפעל
גם לא נתנו לי לשמור את הישן למזכרת - למה זה?
אגב יש איזו דרך להוציא מידע עליו מהמספר (הקל ולכן הצלחתי לזכור אותו) שכתבתי למעלה?
יש לי חשש שגם בפעם השלישית זה לא ייגמר כי הקודם היה דן ועל החדש כתוב אגד אבל נקווה לטוב 
עצוב להיפרד מהכרטיס הישן שלטענת נותנת השירות חובה עליו ללכת לגריסה 
 
אם יש למישהו מידע בקשר לאחד או יותר מהדברים שהעליתי אשמח לקרוא 
לצפיה ב-'ההודעה שלך לא ברורה, אבל'
ההודעה שלך לא ברורה, אבל
27/05/2017 | 18:16
5
68
אין שום סיבה לבוא אחרי שחידשת רב-קו אחרי 3 ימים , לא שמעתי על שום דבר כזה. באים עם ת"ז ומחדשים לך יחד עם כל החוזים שהיו על הקו (בדיליי של 3 ימים).
 
לא הבנתי מה העניין עם דן ואגד - הלכת למפעיל אחר ממפעיל הרב קו הנוכחי שלך? למה, בעצם ? (אלא אם כן עברת דירה או משהו כזה) אז זה לא חידוש רב קו, זו הנפקה חדשה, ואין לי מושג איך עובד העניין של העברת חוזים מכרטיס של מפעיל א' לכרטיס של מפעיל ב'.
לצפיה ב-'אני לא יודעת אם אני לא ברורה או שהמצב לא ברור . מקווה שאם'
אני לא יודעת אם אני לא ברורה או שהמצב לא ברור . מקווה שאם
27/05/2017 | 19:22
4
47
אענה על מה ששאלת דברים יתבהרו 
 
הלכתי למרכז ברח' אבן גבירול כי זה הכי קרוב לי הביתה והוא גם פתוח עד 20:00
את הכרטיס הקודם עשיתי בדיזנגוף סנטר
אולי בגלל זה העניין שצריך לחזור אחרי 3 ימים
כי על הקודם היה כתוב דן ועל החדש כתוב אגד
אני ממש לא מתמצאת בזה
אולי מישהו כאן יפתור את התעלומה 
לצפיה ב-'ממה שאני מבין , את הכרטיס הקודם הנפקת ב"דן" והנוכחי ב"אגד"'
ממה שאני מבין , את הכרטיס הקודם הנפקת ב"דן" והנוכחי ב"אגד"
27/05/2017 | 19:37
3
41
כיוון שמדובר בשני מפעילים שונים, כנראה לוקח 3 ימים (כמו במקרה של אובדן) עד שהכל מתעדכן בכרטיס החדש. לא מתחייב לזה, כי לא הייתי בסיטואציה כזו (תמיד הלכתי ל"דן" אצלם הנפקתי את הכרטיס). אמנם מרחוק מרכזי השירות של "על הקו" ממתוגים זהה, אבל למעשה כל סניף כזה עדיין שייך למפעילה מסויימת.
לצפיה ב-'האם במקרה של אובדן צריך לחזור שוב לעמדת השירות כעבור 3 ימים?'
האם במקרה של אובדן צריך לחזור שוב לעמדת השירות כעבור 3 ימים?
27/05/2017 | 19:46
2
43
לא מאוד מפריע לי לחזור לשם כי הם פתוחים עד 8 אז אין לחץ וכאמור זה מאוד קרוב לי אבל אני כמו ישראלית טובה מנסה להבין אם עבדו עליי 
נראה לי שהיא באמת כתבה שם בדף שהיא אמרה לי לחזור איתו "כרטיס לא תקין".
מעניין אם היא היתה יכולה לעשות את זה בדרך טובה יותר.
 
גם אצלך כבר נגמר התוקף של הכרטיס? לפני 8 שנים זה לא היה נפוץ כמו היום, היינו יחסית ראשונים עם רב-קו
לצפיה ב-'אצלי הוא אבד כמה שבועות לפני תוקף 8 השנים '
אצלי הוא אבד כמה שבועות לפני תוקף 8 השנים
27/05/2017 | 19:54
1
44
אז ברגע שהלכתי להנפיק חדש (10 ש"ח) במרכז של דן, אז אוטומטית הוא מוארך. גם כרטיס שמתבלה או לא מתפקד ומוחלף בחדש, מוארך לו התוקף ב-8 שנים. ככה שעוד לא קרה לי . אבל לעובדת בחברה בה אני עובד, פג התוקף (זה מתריע במכשיר כחודש לפני דומני), והיא הלכה למרכז של דן והחליפו לה ולא אמרו לה לבוא אחרי 3 ימים.
 
עכשיו, אני לא יודע אם עבדו עלייך, או שפשוט זה הנוהל כשהולכים למפעיל *אחר* כדי להנפיק חדש. כי מבחינת המפעיל החדש (אגד, בסיפורך), זה כאילו הנפקת אצלו חדש ואז את צריכה את החוזים שהיו בישן. לא יודע איך זה עובד במקרה כזה, כי ההיגיון אומר ללכת למפעיל שבו הנפקת את הכרטיס ולא למפעיל אחר (למרות ששוב, משרד התחבורה, רוצה להפוך את כל מרכזי השירות למשהו אחיד [גם הלוגו כבר שונה למשהו אחיד], ולכן זה לא אמור לשנות לך). אבל כנראה אנחנו עדיין בתקופת ביניים שבה עדיין יש שוני בשני מפעילים. (זו הסיבה אגב, שניתן להנפיק כרטיס רב קו אצל כל מפעיל בארץ ולהחזיק כמה כרטיסים כביכול).
לצפיה ב-'אנחנו עדיין בתקופת מעבר שבו שוני של מפעילים בדגל שרשום בחוזה'
אנחנו עדיין בתקופת מעבר שבו שוני של מפעילים בדגל שרשום בחוזה
28/05/2017 | 02:43
35
מסויים ובפרטי בעל כרטיס זה משנה
 
כאשר אתה הולך למנפיק כאשר יש לך בכרטיס רק חוזים פעילים של המפעיל המנפיק, הוא מעתיק לך תוכן כרטיס נוכחי על המקום
אבל כאשר אתה מחליף מנפיק, זו הנפקה חדשה עם שחזור חוזים כאילו שכרטיס נאבד, כך שמרכז השירות צריך שמצב מעודכן של כרטיס ישן יסתנכרן עם כל המפעילים לאחר 3 ימים (הזוי ביותר, היה אפשר לזרז את זה בכך שכל מכשיר יידווח למרכז שירות כל חמש דקות לדוגמה, ולא פעם ביום עד שלושה ימים)
אותו הקטע גם אם אתה הולך למנפיק אבל בכרטיס יש לך חוזים שרשומים למפעיל אחר, כולל לדוגמה מנפיק דן, אבל טענת ערך צבור בפעם האחרונה ברכבת, אז דן יתן לך במקום כרטיס חדש ריק עם פסילת כרטיס ישן, וגם דף שחזור שאיתו אתה הולך לרכבת
 
תיקון של כל המצב הזה היה מתאפשר אם הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הייתה מפעילה את כל המערך, כך שלנוסע היה ממשק רק איתם (כמו TfL בלונדון/אויסטר ו-STIF בפריז/נביגו), ולא כל מפעיל בנפרד שממציא את האופניים מחדש
 
כלומר רישום כזה:
 
פרטי כרטיס (Environment 2000/2001):
מנפיק (Issuer): 1 (מרכז שירות/בנק הדואר/עדליא) בלבד
 
פרטי חוזה (Contracts 2000/2020) במחיצת כל חוזה
מנפיק חוזה: (Issuer): 1 (מרכז שירות/בנק הדואר/עדליא)
פרטי תקפות בחברות שיתוף: דגלי מפעילים מסוימים שבהם קוד שיתוף החוזה זה תקף ללא שינוי כמו היום
 
אירועים (Events 2000/2010) ואירועים מיוחדים (Special events 2000/2040)
ללא שינוי דגל מפעיל שרשם אירוע תיקוף כזה או אחר/טרום תיקוף/מעבר/כניסה/יציאה
אבל:
אירוע 9 (ביטול חוזה להתאמה)
אירוע 13 (טעינת חוזה)
אירוע 14 (הנפקה/שינוי פרופיל)
אירוע 15 (פסילת כרטיס)
לרשום את כולם למפעיל 1 (מרכז שירות/בנק הדואר/עדליא) בלבד
 
קוד אירוע 12 (טעינת חוזה ושימוש בו זמנית) יש לבטל, לרשום קוד אירוע 13 טעינה עם מפעיל 1, ואחרי זה שימוש/כניסה/מעבר/יציאה בסימון מפעיל מסוים שאתה נוסע בו
 
ואז סוף הסיפור, כל שיחזורי חוזים/הנפקות/טיפולי חוזים יהיו מיידיים בלי צורך להתרוצץ בין עמדות של מפעילים כי כל החוזים יהיו רשומים למרכז שירות מפעיל 1
 
 
לצפיה ב-'חנייה ברכבת ארלוזורוב'
חנייה ברכבת ארלוזורוב
27/05/2017 | 19:09
2
111
שלום רב,
האם ניתן לחנות ליד הרכבת ולהמשיך בתחבורה ציבורית?
לאחרונה, עברתי ליד דרך נמיר, וראיתי עבודות של הרכבת
הקלה?
האם סגרו את כל החניון?
תודה רבה.
לצפיה ב-'חניון "חנה וסע" עדיין פעיל. העבודות הן רק בחלק מסויים בו'
חניון "חנה וסע" עדיין פעיל. העבודות הן רק בחלק מסויים בו
27/05/2017 | 19:55
1
92
שנסגר. החניון עודנו פעיל
לצפיה ב-'תודה רבה '
תודה רבה
28/05/2017 | 12:34
13
לצפיה ב-'רעיון לגבי קו המטרו M3 '
רעיון לגבי קו המטרו M3
27/05/2017 | 17:45
181
האם לא עדיף שקו המטרו שמוצג כM3 באתר נתע, ינוע בנתיב יותר מזרחי באזור אור יהודה וקרית אונו ולא יחפוף את קו הרק"ל הסגול?
חשבתי שהקו ינוע מעט יותר מזרחה ולהקים תחנה באזור גן התשעה באור יהודה, תחנה שתוכל לשרת את תושבי אור יהודה וכן את אזור התעשיה. 
משם תנוע כק"מ צפונה ואז תחנה במפגש 461 עם קו הסגול(פינת יגאל אלון). ליד עוד אזור תעשייה קטן ומסחר.
עוד ק"מ צפונה תחנה שתקום בלב השכונה החדשה לאחר פינוי בסיס תל השומר (שכונת ענק בגודל של קריית אונו היום..).
עוד תחנה ק"מ צפונה באזור מכללת קרית אונו שתשרת את דרום העיר.
עוד תחנה באזור הקניון של קרית אונו שתשרת את קריית אונו וגני תקווה. משם עוד תחנה באזור הספורטן בצפון העיר (ליד שכונת רבין) שתשרת גם את גני תקווה.
תחנה גדולה באזור הבאר של סבא על גבול פ"ת וגבעת שמואל, מול רחוב העצמאות, ששם יפגשו גם הקו הסגול ומטרו M2.
תחנה נוספת מעט צפון מערבה ק"מ צפונה בכניסה לקריית מטלון ואחרונה לשינוי המוצע, במפגש עם האדום באזור שנקר.
שמרתי על בערך ק"מ בין התחנות וניסיתי למקם את התחנות באזורי הביקוש המקומיים..
מה דעתכם?
לצפיה ב-'הקהילה החרדית בעפולה פועלת לביטול נסיעות בשבת בקו 13'
הקהילה החרדית בעפולה פועלת לביטול נסיעות בשבת בקו 13
24/05/2017 | 14:23
70
575
כפי שידוע - קו 13 מתחיל לפעול ביום שבת בשעה 14:30 , הקו עובר בלב רחובות חרדים בעיר, היה רק עניין של זמן עד שיקומו החרדים ויעשו הכל בשביל לבטל את הנסיעות במטרה למנוע חילול שבת
בימים אלו הקהילה החרדית בעפולה פועלת על מנת לבטל את הנסיעות של קו 13, מה אפשר לעשות בשביל לעצור את הפרזיטים האלה מביצוע מטרתם?...
המשך>>
כפי שידוע - קו 13 מתחיל לפעול ביום שבת בשעה 14:30 , הקו עובר בלב רחובות חרדים בעיר, היה רק עניין של זמן עד שיקומו החרדים ויעשו הכל בשביל לבטל את הנסיעות במטרה למנוע חילול שבת
בימים אלו הקהילה החרדית בעפולה פועלת על מנת לבטל את הנסיעות של קו 13, מה אפשר לעשות בשביל לעצור את הפרזיטים האלה מביצוע מטרתם? לא ניתן לפגוע בחילונים בעיר שמשתמשים בקו בשבת
לצפיה ב-'הסכם סבסודיה חדש עם דן'
הסכם סבסודיה חדש עם דן
24/05/2017 | 11:48
30
338
 
עיקרי ההסכם:
1) 300 מיליון שקל בשנה במקום 390 מיליון שקל בשנה (עם הפחתה מדורגת עד ל 250 מיליון)
2) הגבלת גיל האוטובוסים בצי ל־10 שנים בלבד
3) פיקוח ממוחשב ותשלום רק על פי נסועה שבוצעה בפועל
4) מדדי שירות מחמירים יותר, יותר קנסות
5) 100 אוטובוסים חשמליים חדשים
6) עלייה מכל הדלתות
 
לדעתי זה הסכם טוב והוגן. מה דעתכם?
לצפיה ב-'אם זה יהפוך את כל הקווים לעלייה מכל הדלתות , אז שאפו.'
אם זה יהפוך את כל הקווים לעלייה מכל הדלתות , אז שאפו.
24/05/2017 | 13:48
28
231
וצריך לתת לזה עדיפות גבוהה. יש גם כיום אוטובוסים (שכנראה היו שייכים לקווים שהוגדרו כקווי עלייה מדלתות אחוריות) והמתקפים שם פשוט "מתייבשים" מחוסר פעילות, אלא אם הנהג פותח את הדלתות האחוריות ולא עושה מזה עניין (היום למשל עליתי על 42 מפרקי כזה ).
לצפיה ב-'כתבו "צמצום הדרגתי", זה ייקח עוד זמן'
כתבו "צמצום הדרגתי", זה ייקח עוד זמן
24/05/2017 | 14:50
16
87
לצפיה ב-'צעד בכיוון הנכון'
צעד בכיוון הנכון
24/05/2017 | 15:04
64
לצפיה ב-'אם הם באמת רוצים, הם יכולים להאיץ את זה'
אם הם באמת רוצים, הם יכולים להאיץ את זה
24/05/2017 | 15:08
14
189
אני לא מבין מה הסיפור בלקחת אוטובוס ולהתקין עליו את זה. יכלו לעשות את זה עד עכשיו, ולא עשו , בין אם זה בגלל משרד התחבורה או בגללם עצמם. זה הרי מוכיח את עצמו בצורה מובהקת - שיקחו כמה מכונות בכל יום למוסך או איפה שלא מתקינים את זה, ויעשו את זה. משרד התחבורה לא צריך לעצור הגדלות ראש, וחברת דן צריכה להגדיל ראש.
לצפיה ב-'נראה לי שדן לא מאוד רוצה, וזה שורש הבעיה'
נראה לי שדן לא מאוד רוצה, וזה שורש הבעיה
24/05/2017 | 15:58
13
208
אולי בגלל שבעלייה מכל הדלתות יותר קל לאנשים לעלות בלי לשלם, מה שגורם לדן להפסיד את בונוס הגביה וגם לכך שייראה שספירת הנוסעים נמוכה מכמות הנוסעים בפועל, ואז צריך להפעיל יותר פקחים וזה עולה להם יותר כסף.
לצפיה ב-'בשביל זה יש פקחים/מבקרים'
בשביל זה יש פקחים/מבקרים
25/05/2017 | 20:25
2
109
ב"דן" אולי יש את הכמות הגדולה, למעט "אגד". אם אכן אצל שניהם מספר הפקחים/מבקרים הכי גבוה, זה הגיוני למדי, שתהיה אפשרות ברב האוטובוסים העירוניים, אם לא בכולם, לאפשר עלייה מכל הדלתות.
לצפיה ב-'שיעסיקו אפילו עוד - עוד מקומות עבודה. (אלא אם כן דן קמצנים)'
שיעסיקו אפילו עוד - עוד מקומות עבודה. (אלא אם כן דן קמצנים)
25/05/2017 | 22:21
1
38
לצפיה ב-'ברור ש"קמצנים", זו חברה למטרות רווח בסופו של דבר'
ברור ש"קמצנים", זו חברה למטרות רווח בסופו של דבר
26/05/2017 | 16:03
68
עכשיו כשחתמו על ההסכם הם התחייבו למהלך למרות שהם reluctant ליישם אותו. אני רק מקווה שמשרד התחבורה ידאג שהתהליך יואץ כמה שיותר מהר כדי שנגיע לפריסה מלאה בכל קווי האוטובוס של דן תוך שנה-שנתיים. (בפועל רוב הסיכויים שזה ייקח יותר משנתיים, כי בכל זאת - ישראל)
לצפיה ב-'אני חושב שעמידה מיותרת של אוטובוסים גורמת ליותר הפסדים'
אני חושב שעמידה מיותרת של אוטובוסים גורמת ליותר הפסדים
26/05/2017 | 11:42
9
113
נכון שיש תופעה של אנשים שלא משלמים (לטעמי בשוליים).
יהיה נכון יותר לדן להקים מערך של ביקורת ופיקוח על נוסעים ולתת לאוטובוסים לנסוע כמה שיותר ללא עצירות.
במצב של היום האוטובוסים עומדים לפעמים גם 3-4 דקות רק כדי להעלות נוסעים שמחכים בתור לתיקוף המכונה, זה מצד אבסורדי שגורם לפקקים, עיכובים, מחסור באוטובוסים והחמור מכל - תחבורה ציבורית לא יעילה ובזבוז משאבים.
מוטב לדן שיאפשרו בהקדם עליה מכל הדלתות בכל האוטובוסים (עם מכונות תיקוף רבות באוטובוס) ולתת לנהגים לנהוג ולא להתעכב על שטויות.
לצפיה ב-''
26/05/2017 | 12:40
16
לצפיה ב-'יש לציין שמשרד התחבורה מחליט באילו קווים תהיה עליה מכל'
יש לציין שמשרד התחבורה מחליט באילו קווים תהיה עליה מכל
26/05/2017 | 15:01
7
99
הדלתות ולא דן.
דן, אמנם באמצעות חברת בת, מפעילה את כל התחבורה העירונית באחת הערים הגדולות במדינה, באר שבע, ללא תשלום לנהגים כלל.
דן, באמצעות חברת בת, היא גם זו שמפעילה את שלושת קווי המטרונית ללא תשלום לנהגים כלל.
דן עצמה מפעילה את קווי 1 ו 189 בגוש דן ללא תשלום לנהגים כלל.
כך משרד התחבורה החליט וכך דן עושה.
 
 
באגד, לעומת זאת, בקווים דומים, כמו קווי X71 בגוש דן או 7X בירושלים יש גם יש תשלום לנהגים.
לצפיה ב-'כן, אבל בפועל, אוטובוסים לפעמים משומשים בקווים אחרים'
כן, אבל בפועל, אוטובוסים לפעמים משומשים בקווים אחרים
26/05/2017 | 15:18
2
95
ואז יוצר מצב, שבו יש מתקפים בקווים שלא מוגדרים כאלו ואז זה ממש שרירותי האם הנהג מאפשר או לא מאפשר. (ראיתי את שני מקרים).
שמשרד התחבורה ירום הודו, יורה לדן להתחיל כבר עכשיו להתקין מתקפים בכל האוטובוסים, ובכל אוטובוס שזה מותקן, יאפשר עלייה מכל הדלתות וזהו.
לצפיה ב-''
26/05/2017 | 16:04
10
לצפיה ב-'וזה גם יוצר המון בלבול'
וזה גם יוצר המון בלבול
26/05/2017 | 19:04
64
מגיע אוטבוס בקו מסויים שאינו קו תדיר. האוטבוס מסומן מבחוץ שיש לו עליה מאחור. רואים שיש מתקפים. אז לחכות מחוץ לדלת האחורית ולסמוך שהנהג יראה אותך? להיכנס מלפנים בכל זאת?
לצפיה ב-'יש עם זה בעיה - הנסיעות בבאר שבע הפכו לאיטיות יותר.'
יש עם זה בעיה - הנסיעות בבאר שבע הפכו לאיטיות יותר.
27/05/2017 | 15:25
3
59
בימי מטרודן, זמן הנסיעה היה קצר יותר. יש לזה מספר בעיות שהשינוי הזה יצר:

1. יש תופעה של אנשים שעולים על אוטובוס לנסיעה של תחנה אחת ולא משלמים. מה שהם היו עושים בעבר ברגל, הם עושים כיום באוטובוס ופשוט לא משלמים. לפני כן הם נמנעו מכך כי היה עליהם לעבור דרך הנהג ולשלם. התוצאה: האוטובוס עוצר ביותר תחנות בדרך כי יש בו יותר נוסעים בעצם.

2. נהגי מטרודן עבדו תחת לו"ז צפוף יותר, אז הם גם נהגו בצורה מהירה יותר, קלטו נוסעים בצורה מהירה יותר.

3. האוטובוסים מדגם גולדן דראגון לא מאפשרים פתיחת דלתות וסגירת דלתות ללא עצירה מוחלטת של האוטובוס, דבר שמעכב כל עצירה בתחנה (הפתיחת דלתות לא מהירה כל כך) וגם יש תופעה שבה הנהג לוחץ על כפתור פתיחת הדלת והיא לא מגיבה.

4. הנהגים נוסעים בזהירות מירבית על מנת להימנע מכל לחיצה על הברקס. הסיבה לכך היא כי קשישים נאלצים לשלם במכונה שבתוך האוטובוס תוך כדי הנסיעה. אז האוטובוס אומנם מתעכב פחות זמן בתחנה, אבל כשהוא כבר נוסע, הוא כמעט ולא עובר את ה30 קמ"ש ומתחיל להאט זמן רב לפני ההגעה התחנה הבאה, מאט בהדרגתיות.

5. מכיוון שעולים משתי הדלתות, הנהג צריך לשים לב מה קורה בדלת האחורית (גם מחוץ לאוטובוס), לפני שהוא סוגר אותה, על מנת שלא יקרה מצב בו הוא סוגר את הדלת על נוסע שרוצה לעלות לאוטובוס. זה פרט מאד שולי, אבל כל כמה שניות כאלו גורמות לא פעם לפספוס רמזור ירוק שהתחלף וכו'.

כל אלו ביחד מובילים לכך שנסיעה באוטובוס שהייתה לוקחת רבע שעה, הפכה לנסיעה של 20-25 דקות.

הייתי בטוח שזמן הנסיעה יתקצר, בפועל זה לא קרה. מה שכן, בתחנות מרובות נוסעים, זמן העליה כמובן שהתקצר, אבל עצם זה שהנהג נמנע מלפתח מהירות ומאט בצורה הדרגתית לפני התחנה הבאה או הצומת על מנת להימנע מבלימה חזקה יותר, פשוט גורם לכך שהנסיעה לא הופכת להיות מהירה יותר.
לצפיה ב-'בקווים עמוסים עם הרבה תחנות זה בהחלט משפר'
בקווים עמוסים עם הרבה תחנות זה בהחלט משפר
27/05/2017 | 16:13
2
48
קו 1 מהיר משמעותית ממה ש־51 היה לפני שקו 1 נולד. ושם הנהגים לא ממש מאטים בשביל קשישים.
 
לבעיות שהעלית יש פתרונות, בסופו של דבר, ואני חושב שבגוש דן שהוא עמוס יותר מב"ש השיפור יהיה יותר מורגש, בעיקר בקווים עמוסים ומרובי תחנות כמו 25 למשל.
לצפיה ב-'בקו 1 מדובר ב10% ואלידציות שלא באמצעות רב קו.'
בקו 1 מדובר ב10% ואלידציות שלא באמצעות רב קו.
27/05/2017 | 18:30
1
48
ה10% האלו כוללים מזומן ואשראי. כמה מהם מתבצעות באשראי וכמה במזומן איני יודע.

מה שאני כן יודע זה שבבאר שבע (ובכלל בדרום) יש תופעה רחבה של שימוש במזומן באוטובוסים. אם כשאני נוסע בקו 1 בגוש דן, פעם ב... עולה מישהו שניגש למכונה ומשלם במזומן או מעביר אשראי, בבאר שבע, כמעט בכל תחנה יש לפחות אדם אחד שעולה ומשלם במזומן וממש מעטים שמשלמים באשראי.

זה כל כך משמעותי כי נוצר תור על המכונה שלא תמיד מקבלת את המטבע, פולטת אותו ואז שוב צריך להחזיר אותו למכונה על מנת שיקלט.

חלק מהקשישים עברו לרב קו אבל לא כולם ולא מעט מהם ממשיכים לשלם במזומן. מכיוון שלא מעט קשישים נפלו בנסיעות באוטובוסים, הנהגים נוסעים לאט יותר ומאיצים ומאטים בצורה הדרגתית יותר מהרגיל. רק בקווים/נסיעות שאין בהם קשישים הנהגים מרשים לעצמם ללחוץ יותר על הגז והברקס.
לצפיה ב-'יוצא לי המון לנסוע על קו 1, והשימוש שלא ברב קו תמיד במזומן'
יוצא לי המון לנסוע על קו 1, והשימוש שלא ברב קו תמיד במזומן
27/05/2017 | 18:38
46
ולא באשראי . באשראי מקסימום טוענים רב קו. (לא ראיתי אף אחד שמשלם על נסיעה רגילה באמצעות אשראי).
חבל רק שאין אפשרות גם להשתמש בשטרות במכונות האלו (בעיקר לטעינה, כמובן).
 
מה שכן, הרבה מקרים של אנשים שמנסים לתקף , מקבלים הודעת שגיאה (אור אדום) ולא מתייחסים לזה ולמעשה נמצאים בסיכון של קנס (בד"כ מדובר בפליטים/עובדים זרים, אבל לא רק).
לצפיה ב-'ברכבת הקלה ובמטרונית עלייה חופשית מכל דלת ואנשים לא מרמים'
ברכבת הקלה ובמטרונית עלייה חופשית מכל דלת ואנשים לא מרמים
26/05/2017 | 19:56
10
35
לצפיה ב-'ברק"ל ובמטרונית יש פיקוח קשוח ומפחיד'
ברק"ל ובמטרונית יש פיקוח קשוח ומפחיד
27/05/2017 | 00:22
7
91
הייתי על מטרונית כשעלו עליה פקחים. ארבעה פקחים מאיימים במיוחד פשוט פשטו על המטרונית, אחד מכל דלת, ובדקו את כולם. היו כמה אנשים שלא שילמו.
 
ומספיק לקרוא את כל הכתבות על הפיקוח של סיטיפס כדי לדעת למה אנשים מפחדים להתעסק איתם.
 
ונסעתי בקו 1 בגוש דן (שם תדירות הפיקוח גבוהה יותר מקו רגיל בגוש דן, אבל נמוכה יותר מברק"ל ובמטרונית) ושם ראיתי לא מעט אנשים לא משלמים בכניסה.
 
שלא תבין לא נכון: איני מתנגד לעלייה מכל הדלתות וביטול האפשרות לתשלום במזומן לנהג. למען האמת אני אחד מהתומכים הכי קולניים של המהלך הזה. אני רק אומר שברור למה דן לא מאוד מתלהבת לממש את המהלך הזה וצריכה דירבון מתמיד ממשרד התחבורה.
 
משרד התחבורה מקדם עלייה מכל הדלתות בידיעה ברורה שזה יגדיל את הכמות היחסית של נוסעים שלא משלמים, ויגדיל את עלויות הפיקוח - כי היתרונות של זה בשיפור מהירות הנסיעה ואמינות המערכת משמעותיים לעומת החסרונות.
 
לצפיה ב-'היישום של עליה מכל הדלתות בדן ובחברות הבנות שלה רחב יותר'
היישום של עליה מכל הדלתות בדן ובחברות הבנות שלה רחב יותר
27/05/2017 | 10:24
5
72
מאשר בכל מפעילה אחרת. בכמה קווים של "קווים" למשל יש עליה מכל הדלתות? בכמה קווים של אגד אין תשלום לנהג?
ומכיוון שתשלומי הנוסעים הולכים למשרד התחבורה ולא לדן, האינטרס של משרד התחבורה לדאוג שנוסעים ישלמו לא קטן מזה של דן.
לכן לתאר את זה כאילו משרד התחבורה מקדם ומדרבן ודן מעכבת ולא מתלהבת זה תיאור שחוטא למציאות.
לצפיה ב-'בהרבה קווים של אגד בירושלים יש עליה מכל הדלתות'
בהרבה קווים של אגד בירושלים יש עליה מכל הדלתות
27/05/2017 | 12:02
1
22
לצפיה ב-'נכון, אבל בכל אחד מהם התשלום מתבצע לנהג'
נכון, אבל בכל אחד מהם התשלום מתבצע לנהג
27/05/2017 | 12:29
57
דן (יחד עם חברות הבנות שלה) זו המפעילה המובילה הן בעלייה מכל הדלתות והן באי-תשלום לנהג.
למעשה, זו המפעילה האוטובוסית היחידה שיש בה קווים שלא מתבצע בהם כלל תשלום לנהג.
לצפיה ב-'זו לא הכתבה הראשונה שרומזת שדן reluctant ליישם את זה'
זו לא הכתבה הראשונה שרומזת שדן reluctant ליישם את זה
27/05/2017 | 16:15
2
24
לצפיה ב-'יש כתבות ויש מציאות. במציאות דן מקדימה את כל המפעילות האחרות'
יש כתבות ויש מציאות. במציאות דן מקדימה את כל המפעילות האחרות
27/05/2017 | 16:37
1
59
ביישום של עליה מכל הדלתות ותשלום שלא דרך הנהג.
אגב, היכן בכתבה זה נרמז?
בכתבה רשום:
"
כמו כן, במסגרת ההסכם החדש סיכמו משרדי הממשלה עם דן על צמצום הדרגתי של תשלום לנהג — לטובת עליית נוסעים מכל הדלתות, ותיקוף עצמי של כרטיסים בעמדות אוטומטיות שבאוטובוס. מודל זה מיושם בשנה החולפת בכמה אשכולות בישראל, וכרוך בתוס­פות תשלום למפעילים.
"
מה הרמז?
לצפיה ב-'שהמפעילים דורשים תוספת תשלום על צעד שאמור לחסוך להם זמן'
שהמפעילים דורשים תוספת תשלום על צעד שאמור לחסוך להם זמן
27/05/2017 | 20:32
19
לצפיה ב-'פקחים זה עניין אקראי ומדגמי'
פקחים זה עניין אקראי ומדגמי
27/05/2017 | 10:43
69
מעולם לא קרה לי בפעמים בהם נסעתי במטרונית וברכבת הקלה
בשוויץ העסק עובד על אמון,אנשים מתקפים כרטיס בתחנה ועולים,הנהג לא מתעסק כלל עם כסף.אך אם יש פקחים שעולים ונתפס נוסע שלא שילם מדובר בקנס של 100 יורו
לצפיה ב-'במטרונית לא מרמים? ברצינות?'
במטרונית לא מרמים? ברצינות?
27/05/2017 | 12:54
1
62
אמנם לא מתפלחים כמו פעם בהיקפים גדולים, בעיקר בזכות הפיקוח הרציני, אבל עדיין יש אנשים שלא משלמים. אני מזמין אותך לעלות על מטרונית בלילות הסופ"ש להווכח כמה המצב עדיין לא ורוד כמו שאתה חושב.
לצפיה ב-'בגדול לא, ברור שיש חריגים'
בגדול לא, ברור שיש חריגים
27/05/2017 | 15:28
18
לצפיה ב-'דברים, שעל-פניו טובים ומעניינים'
דברים, שעל-פניו טובים ומעניינים
25/05/2017 | 20:21
145
100 אוטובוסים חשמלייים - נראה, שנכנסים לדברים האלה ברצינות. עושה רושם טוב. מעניין האם סינים (כמו של שני היצרנים, שבניסוי) או "גולדן דרגון" עם תכנון למרכז ישראלי או שאולי תוצרת אירופה (בין אם זה מוגמר או שלדה מאירופה והרכבה מקומית).
 
גם העלייה מכל הדלתות, זה דבר טוב. אני מקווה, שלכל הפחות במפרקיות, זה יהיה כך.

חם בפורומים של תפוז

מכינים עוגת גבינה מכל הלב וזוכים בפרסים!!!
מכינים עוגת גבינה מכל...
שלחו לנו מתכון + תמונה של עוגת הגבינה הכי מקורית...
מכינים עוגת גבינה מכל הלב וזוכים בפרסים!!!
מכינים עוגת גבינה מכל...
שלחו לנו מתכון + תמונה של עוגת הגבינה הכי מקורית...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

בעלי מקצוע

פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ