לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום ריקודי עם
רוקדים יקרים כשנכנסתי לראשונה לפורומים של תפוז חיפשתי, כמובן, פורום לריקודי-עם ונדהמתי להיווכח שפורום כזה לא קיים.
הכיצד? איך יתכן שתחום זה, ממנו נהנים עשרות אלפים בכל הארץ (ובעולם), אינו בין הפורמים של תפוז? האם בין כל הרוקדים אין כאלה הגולשים ברשת? ואולי בגלל שאין בעיות ואין מה לאמור ולשאול בנושא ``ריקודי-עם``? אולי בנושא זה רק הרגליים הן ש"מדברות" והראש בכלל לא חושב ומתעניין? לדעתי, אין זה כך. אני בטוח שבנושא חברתי, תרבותי זה יש הרבה שאלות ובעיות המציקות לכם ואין לכם היכן לשאול וממי לקבל תשובות ותגובות. וחוץ מזה הרי יש לכולנו כל כך הרבה מה לומר...
אז זהו - זה המקום!
אני בטוח שנפגוש כאן מגוון דעות ורעיונות רחב ביותר וגם לכם יהיה מה לאמור-לכתוב על מה שכתבו חברים אחרים.
...אופס רגע, נא לקרוא ולהפנים: בפורום שלנו מדברים (כותבים) בנימוס. כולם מכבדים את כולם ולכולם זכויות שוות (נו טוב... לנו, המנהלים, יש קצת יותר "זכויות" כדי לדאוג שהכל יתנהל כשורה, אבל איש לא יפגע בשל כך באופן אישי. מבטיחים! ).
"ביקורת בונה"? יש דבר כזה? איננו בטוחים. אנו שמחים לקרוא משובים על פעילויות בתחום. על המשוב להיות "לגופו של עניין", ז"א יש לנמק בצורה מדויקת את הטענות והבקשות המועלות.
השמצות אישיות וביקורת הורסת יורדו מהפורום.
מסרים אישיים, שאינם נוגעים לכלל חברי הפורום, אנו מבקשים להעביר באמצעות "מסר אישי".
איננו מאפשרים עיסוק בהעברת קבצי מוזיקה לא חוקיים - הודעות כאלו תמחקנה - תודה.
  
חשוב מאד: הפורום הנו במה לדיונים. מידע על הרקדות תוכלו לראות באתר "רוקדים" . אין אנו רוצים להפוך פורום זה ל "לוח מודעות" ולכן איננו מאפשרים הודעות על אירועים עתידיים ועל הרקדות קבועות. יחד עם זאת, לאחר התלבטות רבה, החלטנו לאפשר אך ורק הודעות מסוג זה:
1. הרקדות חדשות לפני פתיחתן.
2. אירועים חד פעמיים או חד חודשיים.
3. במקרים מסוימים, הודעות של המנהלים לפי שיקול דעתם.
ההודעות שבסעיפים 1 ו-2 יועלו אך ורק ע"י המדריכים המבצעים של אותה הפעילות, בשמם האמיתי בלבד. אפשר לצרף להודעה גם תמונה או קישור. ההודעה הנה חד פעמית ולתמיד!
במקרים חריגים בלבד, ניתן לבקש מאתנו, המנהלים, שאנו נודיע בשם המדריך.
 אירועים חד פעמיים/מתחלפים, ניתן גם לשלוח אלינו כהצעה ל "לוח האירועים" של הפורום ואנו נעלה אותם לפי שיקול דעתנו לאותו לוח בפורום. לוח אירועים זה מסודר לפי סדר התאריכים ותמיד תוכלו לחפש שם מידע על אירועים לעתיד.
 
תיהנו

הנהלת הפורום:

אודות הפורום ריקודי עם

רוקדים יקרים כשנכנסתי לראשונה לפורומים של תפוז חיפשתי, כמובן, פורום לריקודי-עם ונדהמתי להיווכח שפורום כזה לא קיים.
הכיצד? איך יתכן שתחום זה, ממנו נהנים עשרות אלפים בכל הארץ (ובעולם), אינו בין הפורמים של תפוז? האם בין כל הרוקדים אין כאלה הגולשים ברשת? ואולי בגלל שאין בעיות ואין מה לאמור ולשאול בנושא ``ריקודי-עם``? אולי בנושא זה רק הרגליים הן ש"מדברות" והראש בכלל לא חושב ומתעניין? לדעתי, אין זה כך. אני בטוח שבנושא חברתי, תרבותי זה יש הרבה שאלות ובעיות המציקות לכם ואין לכם היכן לשאול וממי לקבל תשובות ותגובות. וחוץ מזה הרי יש לכולנו כל כך הרבה מה לומר...
אז זהו - זה המקום!
אני בטוח שנפגוש כאן מגוון דעות ורעיונות רחב ביותר וגם לכם יהיה מה לאמור-לכתוב על מה שכתבו חברים אחרים.
...אופס רגע, נא לקרוא ולהפנים: בפורום שלנו מדברים (כותבים) בנימוס. כולם מכבדים את כולם ולכולם זכויות שוות (נו טוב... לנו, המנהלים, יש קצת יותר "זכויות" כדי לדאוג שהכל יתנהל כשורה, אבל איש לא יפגע בשל כך באופן אישי. מבטיחים! ).
"ביקורת בונה"? יש דבר כזה? איננו בטוחים. אנו שמחים לקרוא משובים על פעילויות בתחום. על המשוב להיות "לגופו של עניין", ז"א יש לנמק בצורה מדויקת את הטענות והבקשות המועלות.
השמצות אישיות וביקורת הורסת יורדו מהפורום.
מסרים אישיים, שאינם נוגעים לכלל חברי הפורום, אנו מבקשים להעביר באמצעות "מסר אישי".
איננו מאפשרים עיסוק בהעברת קבצי מוזיקה לא חוקיים - הודעות כאלו תמחקנה - תודה.
  
חשוב מאד: הפורום הנו במה לדיונים. מידע על הרקדות תוכלו לראות באתר "רוקדים" . אין אנו רוצים להפוך פורום זה ל "לוח מודעות" ולכן איננו מאפשרים הודעות על אירועים עתידיים ועל הרקדות קבועות. יחד עם זאת, לאחר התלבטות רבה, החלטנו לאפשר אך ורק הודעות מסוג זה:
1. הרקדות חדשות לפני פתיחתן.
2. אירועים חד פעמיים או חד חודשיים.
3. במקרים מסוימים, הודעות של המנהלים לפי שיקול דעתם.
ההודעות שבסעיפים 1 ו-2 יועלו אך ורק ע"י המדריכים המבצעים של אותה הפעילות, בשמם האמיתי בלבד. אפשר לצרף להודעה גם תמונה או קישור. ההודעה הנה חד פעמית ולתמיד!
במקרים חריגים בלבד, ניתן לבקש מאתנו, המנהלים, שאנו נודיע בשם המדריך.
 אירועים חד פעמיים/מתחלפים, ניתן גם לשלוח אלינו כהצעה ל "לוח האירועים" של הפורום ואנו נעלה אותם לפי שיקול דעתנו לאותו לוח בפורום. לוח אירועים זה מסודר לפי סדר התאריכים ותמיד תוכלו לחפש שם מידע על אירועים לעתיד.
 
תיהנו
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
פורום ריקודי עם לכל מי שריקודי עם ישראליים וריקודי עמים יקרים לליבם, וגם למי שרק רוצה לראות או לנסות 
כאן אפשר ללמוד איך מבצעים צעדה תימנית, איך מתחילים לרקוד ריקודי עם ולמה זה בכלל כדאי, לדבר על הרקדות, ריקודים, מרקידים, רוקדים, להקות וכמובן פסטיבל המחולות בכרמיאל 
  
כללי הפרסום בפורום: 
1. גולשים המחפשים בני/בנות זוג לריקודים מוזמנים לפרסם מודעה בלוחות המודעות של פורום זה 
2. ניתן לפרסם הרקדות: חדשות, חד-פעמיות, שינויים חד-פעמיים, הרקדות חדשות (למשך 6 שבועות) בלבד. פרסומים החורגים מכללים אלו ימחקו 
3. יש לשרשר את פרסומי ההרקדות לשרשור ההודעות 
  
עיסוק בהעברת קבצי מוזיקה לא חוקיים וכלל תכנים המוגנים עפ"י חוק אסור - הודעות כאלו תמחקנה 
  
אנא התייחסו אל גולשי הפורום בכבוד 
  
גלישה נעימה 
המשך >>

עזרה בשירי ריקודי עם
03/05/2016 | 23:12
2
38
שלום חברים. אני זמרת והוזמנתי לשיר לקבוצת אנשים
בגילאי 60 בערך, אני יודעת שהם אהבו ריקודי עם,
אך לא יודעת אם הם מעודכנים בריקודים שהולכים היום (כמו ''היא רק רוצה לרקוד'') או אוהבים ריקודים של פעם (כמו צדיק התמר).
אני יודעת שהם אוהבים שירי ארץ ישראל.
האם אתם יכולים להמליץ לי על ריקודי עם קצביים שהם בטוח יכירו שכולם מכירים? (ריקוד שמח ופופולרי). שלא יצא מצב שאשיר שירים שהם לא יכירו...
תודה רבה רבה לעוזרים.
זה תלוי באיזה שנה רקדו.כל שנה השירים והריקודים שלה
04/05/2016 | 12:27
22
מימונה? מה זה?
01/05/2016 | 16:53
1
75
לאף אחד במדינה, אין את האומץ לומר כי חג המימונה הוא ליקוק אחד גדול למרוקאים,
חנפנות דוחה של אנשים ששונאים את פולקלור הזלילה והסביאה הזה,
אבל הולכים לשם, כדי לשלם מס שפתיים.
למי? מי פוחד ממרוקאים?
ובכן,
הסיבה היא שהיום המרוקאים הינם כוח אלקטורלי עצום, הם בערך 50% מתושבי המדינה.
איך? זיכרו כי עם העלייה ההמונית,
ישראל הייתה רק מיליון אחד, ומצפון אפריקה עלו 400000 !!.
המרוקאים גרמו עוול גדול מדי לשאר בני עדות המזרח,
ואני אחד מהם.
הסטיגמה ( חמי מזג, מרוקו סכין, ירדו מהרי המגראב, וכו' )
שהייתה צריכה להיות נחלת המרוקאים בלבד,
איך שהוא דבקה בכל עדות המזרח.
אז זהו.
אני איני אוהב מימונה,
לשמחתי, מה שמציל אותי מיאוש, הוא שיש לי חבר מרוקאי, אינטלקטואל בחסד, בעל מידות של אציל, וזה מציל אותי מלעשות הכללה
( מצחיק... המרוקאי הזה מלגלג על בני עדתו: "כל מה שהם יודעים לעשות, זה לפתוח שלחן ולהזמין את החבר'ה לאכול "   -  כך הוא אומר).
ובכן,אני מוכן לבחון כל מרוקאי וכל מרוקאית לגופם,
ולהיות חבר שלהם אם יתנהגו בהתאם...

 
ומה הם אוכלים במימונה? נכון.אוכל רעיל עם הרבה כולסטרול רע
04/05/2016 | 12:31
14
הרקדה
01/05/2016 | 10:58
72
שלום,
האם ידוע לך היכן יש הרקדה בסביבות שוהם,
בערב יום העצמאות וביום העצמאות עצמו, בערב ?

תודה רבה
פסטיבל רחובות 2016. לדעתי היה כישלון גדול
26/04/2016 | 22:20
7
133
מעט מאד רוקדים הגיעו.
חצי מהם אני מכיר.
זה אומר שאין הרבה רוקדים ריקודי עם בארץ
אלה רק אותם משוגעים שרצים ועוברים כל יום להרקדה אחרת 7 ימים בשבוע.
גם אני אחד מהמשוגעים האלה.
ההרקדות ביום התקיימו על רצפת אספלט, שאין יותר גרוע מזה לרקוד על אספלט.
בין ההרקדות התקיימו הרקדות המחול של שלמה ממן.
איכות הרקדות במה אלה היו באיכות הגרועה ביותר,
בלי טעם ובלי ריח.
כמו שהרקדות ריקודי העם שלנו נהיו מודרניות יותר בהתאם לתקופה,כך
גם הרקדות הבמה נהיו מודרניו ולא כמו שפעם היו.
הזמרים השונים על הבמה היו בעיני גרועים ומשעממים.
מנחת הערב גיאת היתה המוצלחת של הערב.
לזכות העיריה יאמר שהם השקיעו הרבה כסף בפסטיבל.
מול הבמה ישבו לפחות 1000 אנשים על כסאות והשאר עמדו מיסביב.
בקיצור אלפי צופים ומעט מאד רוקדים בהרקדות.
כמובן שחזרתי הביתה מאוכזב,אבל הפקתי לקחים מהערב הראשון שלא יחזור שנית על אותה שגיאה.
 
מתי הרוקדים קיבלו שני אולמות הרקדה טובים,
נכון,רק בשעה 11 בלילה, כאשר אנשים רוצים כבר לחזור הביתה לישון ולקום בבוקר ליום חדש.
אני מאוד נהניתי
27/04/2016 | 15:06
1
101
הגעתי יחסית מוקדם מצאתי שני מתחמי הרקדה ברמה סבירה ביותר.דיי הרבה רוקדים.פחות מקרב רוקדי הנוסטלגייה לא חדש בשבילי רובם מקטרים אך לא באים לרקוד.
על הבמה היתה הופעת מחול של אוניברסיטת תל אביב מושקעת ויפה,שבין הריקודים שולבו זמרים .
אחרי ההופעה היתה עוד שעת הרקדה כפולה במתחם ובשעה אחת עשרה עברו רבים לאולם תקוותנו ששם הרקיד ישראל שיקר בחן רב.
האולם היה מלא רוקדים לטעמי ערב יפה ונעים כן ירבו כמותו.
 
אתה בכלל לא אובייקטיבי!!! עזרא כרמל היה אובייקטיבי!!!
27/04/2016 | 19:28
98

עזרא כרמל רקד בשנות ה-70' וגם בשנות ה-80' ואף בהרקדות שנות ה-70' שבהן הרקיד המרקיד שלמה ממן בטרם הקים את אימפריית להקות המחול שלו בראשית שנות ה-80'.

ולכן עזרא כרמל מכיר היטב את תחום ריקודי העם עוד משנות ה-70' ולכן הביקורת שלו במקרה עסקינן היתה ביקורת אובייקטיבית של אדם המכיר את התחום.

ואתה צעד פולני?

כמדומני אתה הגעת אל התחום רק בשנת 2000 ואין לך כל שמץ של מושג מה היה כאן ומה היה פה לפני שנת 2000. ורואים את זה היטב בתגובתך שרק מראה ומוכיחה שאין לך כל שמץ של מושג בתחום להקות הבמה.

מי שיש לו שמץ של מושג בתחום המחול העממי לבמה, לא יכתוב שההופעה היתה מושקעת ויפה וזאת מאחר שההופעה היתה מגעילה ודוחה ביותר ומעוררת גועל ואף רצון להקיא את תכולת הקיבה.

אין כל ספק שהיתה כאן השקעה יפה, אבל מדובר למעשה בהשקעה כספית לצורך העברת כספי הציבור בתחבולות ובדרכי עורמה ובצורה חוקית למהדרין ובאישור עורכי הדין של העירייה, אל חשבונות הבנק של שלמה ממן ועוזריו וזאת כנגד האובליגו שלהם.

זאת לא הדרך להפיק מופעים. שלמה ממן מסוגל להרבה הרבה יותר.


 
עזרא יקר, תודה על דיווח עיתונאי מקצועי של
27/04/2016 | 17:15
84
אירוע ציבורי מתחום ריקודי העם.
תיארת יפה את האירוע מכל צדדיו
ולא חסכת את שבט ביקורתך, אבל עשית זאת בחן.
מצאה חן בעיניי 
הציניות שלך, שמכל המאורע מצאת את המנחה גיאת, כשווה תשומת לב...
ואכן מופעי הבמה היו באיכות הגרועה ביותר האפשרית,
27/04/2016 | 20:20
3
71
בלי טעם ובלי ריח. וזה בכלל לא מופעי מחול ואפילו לא מזכיר את מופעי המחול שהיו פעם. אין בריקודים האלה כל אלמנט פולקלוריסטי ולמעשה האלמנט הפולקלוריסטי אבד ונכחד לחלוטין וכיום האלמנט השולט בתחום הוא אלמנט העושק של כספי הציבור, עושק שנעשה בתחבולות ובדרכי עורמה ובסיועם של הטובים שבעורכי הדין המועסקים בשלטון המקומי ומכירים היטב את דיני השלטון המקומי על בוריים.
 
שום אלמנט של פולקלוריסטיות לא קיים בתחבולות ובדרכי העורמה הנעשים בסיועם של הטובים שבעורכי הדין. וכאמור האלמנט השולט כיום בתחום הוא אלמנט העושק של כספי הציבור.
 
כל מי שיטען אחרת אין לו כל שמץ של מושג בתחום ו/או שהוא אינטרסנט ולקקן של שלמה ממן.
 
לא צריך להיות גאון וידען גדול בשביל להבין שמה שיש כיום זה לא מחול פולקלוריסטי ואף לא ניסיון ליצור מחול שכזה. כל מי שמסתכל כיום על הנעשה בתחום הבמה, רואה שנעשה ניסיון ליצור משהו וולגרי להמונים, משהו וולגרי וגס ביותר שאין בו כל רכות ונועם, כלומר, משהו גס ובוטה הפונה אל הרגשות של ההמונים ובצורה השלילית כמובן.
 
הפולקלוריסטי עם הרכות והנועם והניואנסים שהיה פעם, הפך להיות לוולגרי וגס ובוטה ומשעמם ביותר ואין בו כל דבר המעורר עניין.
האמת לא מבין
28/04/2016 | 17:24
2
85
זה הפסטיבל הרביעי
מי שלא אוהב שלא יבוא
זה חכמה קטנה לבוא ולהתלונן
אכתוב לך את תגובתי בקצרה:
28/04/2016 | 22:11
82
שנות ה-80' היו שנות הפאר וההדר של המחול העממי הישראלי לבמה. שנות ה-80' היו הפסגה של היצירה האמנותית הפולקלוריסטית לבמה. שנות ה-80' היו פסגת ההייטק (אם בכלל אפשר להשתמש במושג הייטק) של המחול העממי הישראלי לבמה.
 
מאז שנת 1988 החלה דעיכה מתמדת הגדלה משנה לשנה.
 
כיום לאחר 30 שנה לא נשאר כל זכר לימי הפאר והזוהר שהיו כאן בישראל בשנות ה-80'. האלמנט הפולקלוריסטי אבד לחלוטין מכל הריקודים. מרבית ההפקות כיום בזות למחול הפולקלוריסטי ומקדשות את הוולגריות הגסה והדורסנית. ושלא לדבר על כך שלמפיקים הצעירים כיום (שעובדים עם מחשב...) אין כל שמץ של מושג מה הקשר של סכין הגילוח להפקת מופע מחול פולקלוריסטי.... בראשית שנות ה-80' לא היה מפיק מופעים שלא ידע מה זה סכין גילוח ומה חשיבותו להפקה האמנותית של המופע (חיתוך סרט הקלטה מגנטי...).
 
מה שיש כיום זה זבל ולא ראוי לכל התייחסות.
 
 
נכון הורה אילת,אבל זו הפעם הראשונה שלי והאחרונה
29/04/2016 | 00:52
69
בפסטיבל הכושל הזה.
אני דוקא מעריך כידיד עם שלמה ממן,
אבל הפעם הופתעתי לרעה,
כנראה שזה מה שעם ישראל רובו אוהב ורגיל לשמוע ולראות
ולא את ארץ ישראל היפה שחלים בה שינויים כל הזמן
עם דור חדש וטעם אחר.
כיום למשל אוהבים לשמוע את אביב גפן מאשר את ירדנה ארזי ויהורם גאון.
כיום למשל האנשים אוהבים ללבוש מכנסיים קרועים ובלויים מאשר מכנסי אלגנט נקיים ללא שום סריטה וללא שום כתם קטן.היום אוהבים לעשות קרחת ולגדל זקן.הפוך ממה שפעם עשו.אז כנראה שהקוף צודק שהוא טוען שהוא יותר יפה מבני האדם.
מוריס עמר
26/04/2016 | 11:53
7
100
מישהו מכיר יוצר בשם מוריס עמר
הוא חיבר מספר ריקודים בשנות השמונים אך הם כאילו נעלמו
אשמח לשמוע קצת פרטים עליו
תודה
הורה
שמות הריקודים שלו באתר israelidances.com
26/04/2016 | 17:40
2
87
שלום
28/04/2016 | 17:22
1
49
מציאות את שמות הריקודים של מוריס עמר אני מכיר מהאתר ששלחת כבר מזמן אבל בכל זאת תודה
אני רציתי לשמוע פרטים עליו אם מישהו יודע - היכן גר איפה פעל וכו'
לגבי שני הכותבים אחריך אני ממש לא מבין מה שהם כתבו ולמה זה מתקשר לשרשור שפתחתי אבל ככה זה כל אחד עונה למה שהוא רוצה לענות
קיצר אשמח לשמוע עוד פרטים לגבי מוריס עמר
תודה וחג שמח
הורה
נסה לחפש פרסומים משנות ה-80'
28/04/2016 | 21:04
34
נסה לפנות למכון לבון ששם נמצאים כל התיקים של המדור לריקודי עם בהסתדרות. נסה לחפש שם בתיקים ובחומר הארכיוני מידע על מוריס עמר.
 
נסה לחפש מידע על מוריס עמר בספרייה למחול בבית אריאלה בת"א.
 
אולי תמצא משהו בספרייה של סמינר הקיבוצים.
 
נסה גם לפנות למר יואב סידי שלטענתו הוא מחזיק ברשותו ארכיון למחול עממי ישראלי.
 
אני לא מאמין שתצליח למצוא באינטרנט חומר איכותי על מוריס עמר שיש לו ערך מחקרי והיסטורי. לעניות דעתי הדבר היחידי שתצליח למצוא באינטרנט אם בכלל, זה נסחי טאבו ומידע מרשם המשכונות, וזה ממש לא מה שאתה מחפש.
 
בהצלחה!!!
שנות ה-80' הטובות ביותר היו ואינן עוד ולמעשה נכחדו לעד...
27/04/2016 | 21:31
3
54
בתחום המחול העממי בישראל שנות ה-80' היו השיא של היצירה האמנותית בתחום המחול לבמה.
 
ולמרות שבשנות ה-80' מר יואב אשריאל ומר מישאל ברזילי ומר יהודה עמנואל וגם כמה אחרים ניהלו את עסקיהם הפרטיים בצורה מכובדת ומכבדת ונהנו מהפירות, מה שלמעשה גרם נזק בלתי הפיך לריקודי העם לרחבה, בתחום הבמה נשמר עדיין האלמנט הפולקלוריסטי בריקודים. שנות ה-80' הטובות היו השיא של כל הזמנים בתחום הבמה.
 
ובשנת 1988 החלו הניצנים הראשונים מבשרי הרעות שלמעשה העבירו את המסר שאנחנו נמצאים כעת (בשנת 1988 כמובן...) על פרשת דרכים אחת גדולה... או שאנחנו ממשיכים במסורת אבותינו, או שאנחנו בזים למסורת זו ופונים אל הוולגריות הגסה והדורסנית.
 
כיום (2016) במבט של שנים לאחור ניתן לראות שרבים מהעוסקים בתחום הבמה בחרו לירוק אל הבאר שממנה שתו ולמעשה פנו אל הוולגריות הגסה והדורסנית שלא יודעת שובע ולמעשה לא יודעת גבולות.
 
מאז שנת 1988 המחול העממי לבמה נמצא בדעיכה מתמדת וכיום כמעט שלא נשאר ממנו כל זכר.
 
כאדם רגיש ביותר שהכיר היטב את הלכי הרוח בתחום המחול העממי בישראל, אני הרגשתי את הוולגריות הגסה והדורסנית הזו כבר בביקורי הראשון בפסטיבל כרמיאל לפני כ-28 שנים. אני יודע שרבים מהעוסקים בתחום מעולם לא הרגישו את מה שאני הרגשתי כבר בביקורי הראשון בפסטיבל כרמיאל ואף לא היה שום דבר שרמז להם על מה שאני הרגשתי אז לפני כ-28 שנים.
 
אבל במבט של שנים לאחור אני יכול לומר כעת שבביקורי הראשון בפסטיבל כרמיאל כאשר נכנסתי למופע המרכזי באמפיתיאטרון, הרגשתי הרגשה מוזרה ביותר, הרגשתי שאני נמצא בטקס פגאני מסוני. זה בכלל לא היה מופע מחול ובוודאי שלא מופע מחול עם, מדובר היה למעשה בטקס פגאני מסוני.
 
פשוט לא יכולתי לסבול את הטקסיות המסונית הזו ופשוט ברחתי מהמקום כל עוד נפשי בי.
 
ולכל התוהים למיניהם, היו אלה השנים הראשונות ובתקופתו של יונתן כרמון.
 
ממסורת אבותינו (או אמאותינו...) שהיתה נהוגה בארץ עד לסוף שנות ה-80', לא נשאר כיום כל זכר. וכאמור רבים מהעוסקים בתחום בחרו ללכת לכיוון הוולגריות הגסה והדורסנית ביותר. אלה שלא הלכו עם הזרם המרכזי של הוולגריות הגסה והדורסנית, פרשו מהתחום לאחר כמה שנים. הצעירים של היום, הם הילדים שגדלו בנעוריהם בתוך הוולגריות הגסה והדורסנית ולרובם אין שמץ של מושג כמה טוב היה פה בישראל בשנות ה-80' הטובות לפני שהחלו במלאכת ההרס והחורבן בחסותם האדיבה של ד"ר דן רונן, תרצה הודס, יונתן כרמון, ואחרים.... ולמיטב ידיעתי הדבר נעשה ביודעין ובזדון ובטענה שנטענה אז בשנת 1988 שהמחול העממי בישראל טרם התגבש והפסטיבל אמור לגרום להתגבשותו.....
 
ולמעשה ברצון לגרום להתגבשותו, גרמו לנזק בלתי הפיך!!! שנגרם למעשה בגלל הרצון וההסכמה המודעת ללכת לכיוון של וולגריות גסה ודורסנית ולזנוח לחלוטין את המסורת שהיתה נהוגה בכנסי המחולות בצמח.
 
ואגב, הרצון וההסכמה המודעת של ד"ר דן רונן, תרצה הודס, יונתן כרמון, ואחרים, נבעו מאחר ובמשרד החינוך והתרבות (כיום משרד התרבות והספורט) מעולם לא הכירו במחול העממי לבמה כאמנות מקצועית ולמעשה מעולם לא עסקו בתחום במחול העממי ובטיפוחו. מי שכן עסק בתחום ובטיפוחו היה המדור ההסתדותי לריקודי עם שלמעשה היה בתקופת מפא"י מעין זרוע ביצועית של ממשלת מפא"י, ממשלה שלמעשה כבר לא קיימת מאז שנת 1977 וטבעי הדבר שהמדור יקלע לקשיים תקציביים ויושפע מהלכי רוח פוליטיים ו/או מקצועיים של אנשי פוליטיקה ומקצוע שאין להם כל שמץ של מושג בתחום המחול העממי. ובמבט של שנים לאחור, ניתן לראות שזה בדיוק מה שקרה וממשיך לקרות. כיום בשנת 2016 את אנשי המקצוע במשרד התרבות לא מעניין כלל המחול העממי לבמה והם אינם רואים כל צורך לתעד את המחול העממי לבמה. כלומר, הם אנטי!!! והעיקר הכיוון הוולגרי הגס והדורסני.
תודה לחושף השחיתות על ההסבר המלומד. עכשיו אני מבין
28/04/2016 | 14:13
2
46
למה ההסתדרות הפסיקה לתמוך בהרקדות ריקודי העם שלנו בשנת 1977 כאשר עלו לשלטון מפלגות הימין בראשות חירות היריבים של השמאל בראשות מפא"י ואז הפסקתי גם לרקוד במחיר מסובסד שההסתדרות סבסדה את המחיר במחיר סמלי של 2 לירות ישראליות להרקדה.עם עליית הליכוד מחיר ההרקדות קפץ למעלה ב-50% ל-3 לירות,
אז רקדתי בהרקדות ההסתדרות ברמת השרון בשנות 1966 ו-1967 וגם במוצ"ש בבית לסין בנין ההסתדרות בצפון ת"א עם המרקיד שאולי רוזנפלד ז"ל.היתה גם תקופת מעבר קצרה מנובמבר 1977ותחילת שנת 1988 עד שהמועצות המקומיות והעיריות המשיכו קצת את דרכה של ההסתדרות.. בינתיים התחילו לצוץ הרקדות פרטיות של מרקידים שהציפו הרבה ריקודים חדשים ולכן התחילו הרבה רוקדים להפסיק לרקוד בגלל ההצפה הגדולה בריקודים הרבים שחלק גדול מהם לא היה יפה.כמובן שהצפה זו בריקודים חדשים היתה קטנה מאד לעומת ההצפות הענקיות של שהנים האחרונות ב-230 ריקודים חדשים כל שנה. דבר זה גורם לכך שאין יותר אחידות מושלמת בין ההרקדות השונות והריקודים הפכו למצעד הפיזמונים שמתחלף בתדירות גבוה וכל ריקוד חדש מעיף מהרפרטואר ריקודים חדשים קודמים אפילו שהם גם יפים.
אכן היסטוריה מרתקת של ריקודי העם מתקופת מפא"י
28/04/2016 | 20:49
34
בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל ועד לשנת 1977 המפלגה השלטת היתה למעשה מפלגת מפא"י או שאפשר גם לכנות זאת בשם מפלגות הפועלים או תנועת העבודה.
 
ההסתדרות הכללית היתה גוף מרכזי של תנועת העבודה (כולל התנועה הקיבוצית) עוד מתקופת המנדט הבריטי בטרם הוקמה המדינה. ההסתדרות הכללית ריכזה תחתיה פעילויות רבות של הישוב העברי המתחדש בארץ ישראל ולרבות את פעילותה של הוועדה הבין קיבוצית לריקודי עם שהפכה כמה שנים מאוחר יותר למדור לריקודי עם בוועד הפועל של ההסתדרות.
 
לאחר הקמת המדינה כאשר מפלגת מפא"י היתה בשלטון, הוחלט שלא לשנות את המבנה של ההסתדרות ולהשאיר אותה חזקה ואיתנה ואף הוחלט לחזק את כוחה עוד. וכך הוחלט על ידי ראשי ההסתדרות (ומפא"י) להפוך באופן רשמי את הוועדה הבין קיבוצית לריקודי עם למדור לריקודי עם שפעל במסגרת האגף לתרבות ואמנות בהסתדרות. באגף לתרבות ואמנות בהסתדרות היה גם מדור למוסיקה ואף הוצאת ספרים שהוציאה לאור ספרי תווים של מוסיקה ישראלית ומוסיקה מקורית לריקודי עם. שם ההוצאה היה מפעלי תרבות וחינוך והיא שכנה בבניין מישלב ברחוב ויצמן 53 בת"א מול בית ליסין (היכן שנמצא כיום סניף סופר פארם).
 
המדור לריקודי עם בוועד הפועל של ההסתדרות היה הגוף היחידי מאז ומעולם שעסק בקידום ובטיפוח תנועת ריקודי העם ולמעשה היה מעין זרוע ביצועית של ממשלת מפא"י. מעמדו של המדור לריקודי עם החל להישחק עם החלשותה של ההגמוניה השלטת של מפלגת מפא"י ושל ההסתדרות.
 
ועכשיו נחזור לענייננו,
 
מפלגות הימין ראו בתנועת ריקודי העם הקיבוצית וההסתדרותית ככלי תעמולה פוליטי של תנועת העבודה ומפא"י ולמעשה מעולם לא הכירו בה. וניתן אף לומר שהם בזו לה ורק בגלל שראו בה כלי תעמולה פוליטי.
 
ולמרות המלחמות הקשות ביותר שהתנהלו במסדרונות משרד החינוך והתרבות החל משנת 1977 לאחר עלייתו של הליכוד לשלטון, המדור לריקודי עם בהסתדרות המשיך להתקיים ואף המשיך לטפח את תנועת ריקודי העם עם תקציביו הדלים ואף יזם פסטיבלים למחול.
 
אך המלחמות הקשות החלו להפיל חללים רבים בשלהי שנות ה-80' וניתן לראות שהאנשים החזקים ביותר והדומיננטיים ביותר בהסתדרות החלו להישחק וכבר לא היה להם עוד כוח למלחמות עם אנשי ההגמוניה השלטת של מפלגות הימין שמעולם לא ראו בריקודי העם כאמנות מקצועית וריקודי העם נתפסו בעינהם מאז ומתמיד ככלי תעמולה פוליטי של מפא"י.
 
וכך קרה הדבר שבשנת 1988 במסגרת חגיגות ה-40 למדינת ישראל ולאחר כ-11 שנים של מלחמות קשות במסדרונות משרד החינוך והתרבות, החלו להראות הניצנים הראשונים המבשרים לכולם שימיו של המדור לריקודי עם בהסתרות ספורים ובקרוב הוא יעלם כאילו לא היה מעולם.
 
12 שנים לאחר שנת 1988 שגם במהלכם התנהלו מלחמות קשות ביותר בין אנשי ההגמוניה השלטת של מפלגות הימין לבין אנשים מבוגרים שכבר אין להם עוד כוח למלחמות, המדור ההסתדרותי שבק חיים ולמעשה נעלם ונכחד לעד וכאילו לא היה מעולם.
 
ומאז שנת 2000 שורר כאוס מוחלט ותוהו ובוהו בתחום ולמעשה אין כל יד מכוונת.
 
וכאמור, את אנשי ההגמוניה השלטת כיום שמשתייכים למפלגות הימין, לא מעניינים ריקודי העם והם כאמור רואים בהם ככלי תעמולה פוליטי של מפלגת מפא"י מתקופת ראשית הציונות.
 
מה גם שכיום לאחר 40 שנה, אין כבר יותר מפא"י וגם לא תנועת העבודה. דעתם בתחום ריקודי העם של אנשי מפלגות השמאל כיום, היא בדיוק כמו דעתם של אנשי מפלגות הימין, כולם גדלו בצל המלחמות הקשות שהפילו חללים רבים והם אינם מכירים כלל את האמנות הפולקלוריסטית העשירה ביותר שהיתה כאן רק לפני 30 שנה, אמנות פולקלוריסטית ועשירה ביותר שראשון מבשריה בראשית שנות ה-80' הוא לא אחר מאשר הכוריאוגרף שלמה ממן.
 
החללים הרבים שנפלו במלחמות זו בכייה לדורות!!!
 
וכשאני אומר חללים רבים שנפלו במלחמות, אני מתכוון ליצירות אמנותיות הבנויות מאלמנטים פולקלוריסטיים, יצירות פולקלוריסטיות שלא רואים אותן כיום כלל. וזאת בגלל שהוולגריות הגסה והדורסנית השתלטה על היצירה האמנותית במדינה והכל הפך להיות זבל.
 
אכן המועצות המקומיות והעיריות המשיכו קצת את דרכה של ההסתדרות
28/04/2016 | 21:48
27
לפני כן ההסתדרות פעלה בתחום ריקודי העם באמצעות מועצות הפועלים שהיו קיימות בכל עיר ובכל ישוב עירוני.
 
במסגרת מועצות הפועלים פעלו הרקדות וחוגים לריקודי עם וגם להקות מחול ייצוגיות. ומי שהיה המפקח מלמעלה על כל הפעילות הזו היה המדור לריקודי עם בוועד הפועל של ההסתדרות בניהולה של גברת תרצה הודס. המדור בראשותה של תרצה הודס ריכז את כל המידע הרב על ההרקדות והחוגים לריקודי העם ועל להקות המחול הייצוגיות.
 
אך כאמור בתקופת המעבר הקצרה לאחר 1977 המועצות המקומיות והעיריות המשיכו קצת את דרכה של ההסתדרות. והם גם הקימו להקות מחול עירוניות ייצוגיות שפעלו בחסות העירייה. עד לשנת 1988 פעלו מעט להקות מחול ייצוגיות של מועצות פועלים.
 
ובינתיים התחילו כאמור לצוץ הרקדות פרטיות רבות ביותר של מרקידים שהציפו הרבה ריקודים חדשים ולכן התחילו הרבה רוקדים להפסיק לרקוד בגלל ההצפה הגדולה בריקודים הרבים שחלק גדול מהם לא היה יפה......
 
המרקידים הפרטיים פעלו כעסק פרטי למטרות רווח. מי שעזרו להם להציף את הריקודים החדשים הם עורכי ההשתלמויות הפרטיות, יואב אשריאל, מישאל ברזילי, יהודה עמנואל, ואחרים. כולם בזה אחר זה פעלו כעסק פרטי למטרות רווח ולמעשה גרמו נזק בלתי הפיך לתנועת ריקודי העם.
 
אבל למרות כל הנזק הבלתי הפיך שגרמו ההשתלמויות לתנועת ריקודי העם בראשית שנות ה-80', להקות ריקודי העם המשיכו לפעול במלוא המרץ ועד לשנת 1988 ואף היו אלה השנים של פסגת היצירה האמנותית הפולקלוריסטית לבמה.
 
ומה שקרה לאחר 1988, זו רק דעיכה מתמדת שהלכה וגדלה משנה לשנה. וכיום לא נשאר כל זכר לימי הפאר והזוהר שהיו בשנות ה-80'.
 
 
 
 
עובדים עלינו
27/04/2016 | 15:22
2
79
הפירסומים סיפרו על הרקדה שתתקיים במרכז סוזן דלל.
הגענו במועד ומה היתה הפתעתינו שכל שיר שלישי עלתה להקת המחול של אוניברסיטת תל אביב וביצעה קטע מחול (נאמבר אצל הצעירים) וכך חלילה ובשעה
21.00 שלמה הודיעה שההרקדה מסתיימת כי עוצמת הקול תפריע את הנאת צופי ההצגות.חבל שהטריחו אותנו להרקדה כזאת.
ואם מישהו צריך במה ללהקה שלו כדי להתאמן למופע המחול ברחובות יכל למצוא מקום אחר .
תוסיפו את זה לאיחור של ההרקדה ביום א' ותבינו מה היחס לציבור הרוקדים.
אז מה.יכל להנמיך ווליום.ברחובות התופים פוצצו את האוזניים
27/04/2016 | 15:40
57
ברעש ענק.
מזל שלקחתי מהניידת של מד"א גזה ותחבתי אותה עמוק באוזן.
גם אז רעש התופים הרעיד את השמים והארץ.
ולמה בכלל זה צריך להפתיע אותך???
27/04/2016 | 19:43
57
אותי דברים הזויים ובזויים שכאלה בכלל לא מפתיעים.
 
שלמה ממן הפך להיות קומבינטור שעושה קומבינות הזויות ובזויות בכל דרך אפשרית ובסיועם של כל מיני אנשים שאיתם הצליח ליצור קשרי ידידות ב-16 השנים האחרונות.
 
מן הראוי היה ששלמה ממן היה פועל בצורה מקצועית ועל במה מקצועית והיה מוכר מרצונו כרטיסים למופעי להקות המחול שלו. אבל לצערנו שלמה ממן בחר לעשות קומבינות הזויות ובזויות שריח צחנה נודף מהן...
 
ואותי כאמור זה לא הפתיע ולא יפתיע ולמעשה שום דבר לא יכול עוד להפתיע אותי בכל הקשור למעלליו של שלמה ממן.
מעצבן אותי, האשכנזי הזה
24/04/2016 | 16:51
3
122
האשכנזי - הלא הוא ארי שמאי
עורך דין ארי שמאי
מגיש תכנית מוסיקה ברדיו לב המדינה
בין השעות 2-4 אחה"צ.
את מוסיקת הים התיכון הוא הפך למוסיקה אפריקאית.
איך?
אסביר:
לאשכנזי הזה יש חולשה לתימנים
הוא מוקסם מהם
הוא לא הראשון
אין זה סוד שהיהודים הראשונים שהגיעו מאירופה לארץ,
ראו יהודים תימנים, כהי עור, מסולסלי פיאות, לבושים כמו ערבים
והם התלהבו מהם מאד מאד
ההתלהבות הזאת לא הייתה מהותית
אלא חיצונית
זאת הייתה גישה אקזוטית אל מה שהם ראו
הכל נראה להם חדש וצבעוני
לא רק הדקלים
לא רק העיזים השחורות,
אלא גם היהודים כהי העור.
לעניין זה, קיראו בבקשה את פרופ' שמעון הלקין
על הפגמים בכתיבה של הסופרים העבריים הראשונים
ממוצא אירופי שהגיעו לארץ.
הוא מבקר בחריפות את כתיבתם
כתיבתם לא הייתה טבעית
כי הם היו מלאי התלהבות מהצבעוניות של האכזוטיקה
נתנו לזה ערך שמעבר למהות החיצונית של האקזוטיקה,
והדבר פגם בכתיבתם.
והנה, יש לנו עדיין נציג מובהק של היהודי האשכנזי
בדמותו של ארי שמאי,
שמתלהב מהאקזוטיקה הזאת.
 
את התכנית שלו
בת השעתיים
הוא הפך לתכנית תימנית
והלא תימן היא באפריקה?
אמור מעתה:
לא זמר ים תיכוני לארי שמאי
אלא זמר אפריקאי.
עכשיו שימו לב:
ארי שמאי אינו נגרר אחרי שמות של תימנים כמו"
שימי תבורי
חיים משה
מרגול
יזהר כהן
יואב יצחק
פאר טסי
ועוד אחרים
לא!
מאלה הוא אינו מתלהב ואינו משמיע את שיריהם
למה?
כי הם לא אימצו את הסלסול התימני המקורי
הם שרים "ישראלית"
את אלה ששרים תימנית
כמו דקלון 
ציון גולן
בדיחי
אבי ביטר
ועוד רבים אחרים
שאני בקושי מכיר את שמותיהם
ארי שמאי משמיע במינונים גבוהים.
 
עכשיו תשאלו: מה לי ולהבחנה הזאת
בין תימנים ובין תימנים?
אני אגיד לכם:
שנים, בילדותי, התפללתי בבית כנסת של תימנים
ואני מזהה ממרחק את הסלסול והעינטוז התימני
ואת זה ארי שמאי, האשכנזי, אוהב
ואת זה, לצערי ולבושתי, אינני אוהב
 
לאליק 31
25/04/2016 | 07:57
2
63
ראשית, מותר לא לאהוב סלסול וענטוז תימניים. גם אני לא סובל ענטוזים ולא סלסול לשם סלסול שאין לו קשר עם השיר.
שנית, זה שאדם נולד לתפוצה המסלסלת והמסולסלת, לא הופך אותו לזמר תימני. כדי להיחשב זה, הוא מצווה גם לשיר כראוי לבן העדה הזו.
ולמה אני מתכוון? הייחוד של העדה, בניגוד לרוב העדות האחרות, הוא הגיית ה"ח" וה"ע". כאשר יזהר כהן, שהוא זמר מצוין בעיניי, שר "שכרכורת יקראוני" במקום "שחרחורת יקראוני", אוזניי הערלות מאיימות להתפקע. אז אולי בצדק, ארי שמאי נוטה להשמיע אותו פחות.
שימי תבורי למשל, בשחר נעוריו, עוד בטרם הפך לאושייה תרבותית בארצנו הקטנטונת, דווקא הקפיד לשיר כפי שלימדו אותו בבית אבא. כשהחל להתפרסם, ולהתקרב לאוזני השומעים הפחות תימנים, החליט שלא נאה ולא יאה להגזים עם המורשת, ונטש את מחוזות ילדותו לטובת "בורות נשברים". אני מודה ומתוודה שהיום אינני יכול להקשיב לשיריו בהגייה הקלוקלת שהוא אימץ. והוא דווקא מסלסל, אבל הסלסול שלו נשמע מלאכותי ומאולץ.
יכול להיות שהרשימה של אלו שארי שמאי נוטה להם חסד, מכילה זמרים שנשארו נאמנים לבית אבא, ולכן הם אמיתיים בעיניו. ואכן, ציון גולן, דקלון, בדיחי נושאים בגאווה את נס העברית המשובחת.
לגבי אבי ביטר, נראה לי שהתבלבלת קמעא והוא דווקא מהתפוצה הטורקית.
 
ראפי יקר, דבריך מחכימים, תודה. יש לי חבר תימני
25/04/2016 | 09:51
1
54
אחד שמקפיד בעברית הנכונה,
אבל לא רק
הוא אינו מסתפק בכך שהוא סונט בי על הח' ועל הע',
אלא הוא דורש שאני אתן הטעמה נכונה לאות ט'
ולא לבטא אותה כמו האות ת',
וכן הטעמה מיוחדת לאות ק',
ולא לבטא את ה ק'' כמו האות כ'  הדגושה
וכמובן גם את האות צ' לדידו, צריך לבטא נכון...
אשריך שיש לך חבר כזה
25/04/2016 | 14:37
43
משום מה מתקבל הרושם, כאילו לדבר עברית נכונה זו מלאכה מפרכת, שרק יחידי סגולה טורחים לעסוק בה.
ואני טוען, שאת "הפלא" הזה ניתן להשיג באמצעות התמדה, ובעיקר רצון טוב.
כתובת רדיו הרוקדים
21/04/2016 | 20:17
59
כתובת רדיו הרוקדים:
 
 
האזנה ערבה
פסח ואביב ברדיו הרוקדים
21/04/2016 | 19:57
58
ביום שישי ה 22.04.16 [ערב ליל הסדר] תשודר תוכנית מיוחדת לשירי ורקודי פסח ואביב.
 
השידור בהשתתפות המאזינים [צ'אט] יהיה בין השעות 11:00- 12:00
 
האזנה ערבה!!!
 
 
 
פסח כשר ושמח
( לעמוד שלי בתפוז )
21/04/2016 | 10:43
9
גולשות וגולשים יקרים,
אנו רוצים לאחל לכם חג פסח כשר ושמח!
מי ייתן והאביב יביא עימו התחלות חדשות,
הנאות מתוקות והמון הפתעות מרגשות.

לקראת החג הכנו לכם מהדורה חגיגית וכשרה לפסח
של חם בתפוז.

את כל הקישורים לאייטמים בכתבה תוכלו למצוא (כמו בכל שבוע)
בעמוד הפייסבוק שלנו
 
חג פסח שמח!
שאלה קצת מוזרה
20/04/2016 | 19:26
1
128
שלום,
יש לי שאלה קצת לא שגרתית.
כשהייתי צעיר התחילו להרקיד אנשים באוניברסיטת תל אביב
ריקודי שנות ה60. מישהו זוכר באיזה שנה הם התחילו לעשות זאת?
 
תודה מראש!
כפיר.
 
79
28/04/2016 | 19:23
8
חם בתפוז
( לעמוד שלי בתפוז )
14/04/2016 | 14:08
11
סופ"ש נעים!
את כל האייטמים שבכתבה תוכלו למצוא בעמוד הפייסבוק שלנו-
מה שלומך אליק? לא טוב
09/04/2016 | 13:36
4
170
אליק מיודענו מפר את כלל ה "פליטיקלי קורקט"
הווה אומר שיש דברים שמצפים ממך לומר אותם
ויש דברים שאין רוצים ממך  שתאמר אותם, כי אין בכך
"תקינות פוליטית".
 
אחד מהם זה התשובה הפבלובית, לשאלה: "מה שלומך?"
 
יש שואלים שאפילו אינם ממתינים לתשובה הפבלובית: "בסדר" והם כבר התרחקו הלאה 
ואז, אליק עונה לאנשים : " לא טוב".
הרוקדים שקיבלו את התשובה הזאת, מבולבלים.
הם לא היו מוכנים לכך,
לא רק שלא היו מוכנים
אלא שהם אולי, בחביון ליבם, לא היו רוצים לשמוע  משהו ענייני.
והם לא יודעים מה לעשות עם עצמם.
מה?
ישאלו את אליק:  "מה קרה" ?
הלא הם לא התכוונו באמת לשמוע מה קרה.
ובכן, אני אגיד לכם מה קרה,
כי הלא אני איעדר מההרקדות  ולא תהיה לכם הזדמנות לשאול אותי שאלות:
הייתי לי תאונה:
נפלתי על הצוואר
מוט ברזל חסם את נפילתי, שאחרת הייתי צונח, מן הסתם  3 מטר למטה, לקרקע.
תוך 4 חודשים מהנפילה, חל דרדור מהיר במצב הגב, והגפיים.
האם זה סופי? האם ניתן להתרפא?
העתיד יוכיח
אבל, גם אם יתברר כי לא אוכל לחזור לרחבת הריקודים,
יש לי רושם כבר עכשיו
כי אני לא אפול למצב רוח של דכדוך, או קיפוח
בימי חלדי, הספקתי די, כדי להזין את נפשי ואת גופי בחוויות ובהרגשות חיוביות.
זהו.
 
אליק ידידי, החשוב מכל, שתהיה בריא ותיהנה מהחיים
09/04/2016 | 14:20
3
93
אני בטוח שרוב הרוקדים והקוראים כאן מאחלים לך שתהיה בריא. אל תקבל החלטות בשלב זה ותעשה כל מה שאפשר על מנת להחלים, זה צורך חשוב גם אם תחזור לרקוד וגם אם לא.
הרפואה המתקדמת של היום יכולה לרפא אותך כליל,ואם לא תאמין בכך ותרים ידיים כנועות רק תזיק לעצמך. האמונה נותנת כח והכוח עוזר מאד לתהליך ההבראה.
תמצא את הרופאים המתאימים ואת הסיבה המדוייקת למצבך על מנת לקבל את הטיפול הנכון והראוי. יש לך הרבה חברים שיכולים לעזור לך ביעוץ.
בהצלחה.
ריקודים שמחים
אורי גבעוני
משהא ידידי, תודה. אתה היית אחד היועצים הראשונים שלי
09/04/2016 | 14:58
2
101
וזאת, בגלל שאתה בעל ניסיון ארוך בתחום, ולכן עצותיך חשובות לי.
בינתיים צברתי עוד עצות ועוד ידע.
הספקתי, אחרי כמה סדרות של צילומים
לקבל טיפולים בתחומים אלה:
1.   שיאצו
2.   דיקור מחטים
3.   עיסוי רפואי   (האחרון, עיסוי, מפחיד! גבר גמלוני ואלים מפעיל על גבי הכואב    לחיצות ולחצים וקורע אותי לגזרים...)
 
לפניי, מן הסתם, שיטות נוספות שכנראה אני אנסה גם אותן, והן:
 
4.   כירופרקטיקה
5.   פילאטיס ( ע"פ עצת המעסה הרפואי)
6.  שיטת פאולה.
7.  פיזיותרפיה.
פרנק סינטרה על החודשים אפריל ומאי ושלי: מרץ ואפריל
13/04/2016 | 22:28
1
82
לפרנק יש שיר בשם:    that's life
מצאתי בשיר את השורות האלה:
 
That's life (that's life), that's what all the people say
You're ridin' high in April, shot down in May
But I know I'm gonna change that tune
When I'm back on top, back on top in June
 
אם יורשה לי אני הענו מבקש השראה משירו זה, של פרנק סינטרה,
תודה לקוראים של הפורום, על הסבלנות לקרוא את הקיטורים שלי, ואולי,
אולי, גם את התקוות שלי.
ואני מבקש לשנות אך בקצת:
לרדת בחודש אחד
ולהתמקד בחודשים מרץ ואפריל
ואכן, בחודש מרץ הייתי על הסוס
רקדתי את כל הערב, את הכל הריקודים
עם בת הזוג הכי מושלמת
והנה, 
בחודש אפריל אני על הפנים.
בקושי עומד זקוף
בקושי מניע ידיים
ובכן, בכל פעם שאני ארגיש  down, אני אלך לשמוע את פרנק סינטרה בשיר הזה
 
האם אני רשאי לקוות, כמו סינטרה?
שבחודש יוני  אני אנצח?
 
מחפש שירים עצובים, כדי להזדהות
16/04/2016 | 10:46
73
פותח את ערוץ הרדיו: "לב המדינה"
ומוצא להפתעתי, ולשמחתי,  כי יש קטעים עצובים בשירים
ואני יכול ליהנות כי אני מזדהה עם העצב שבהם
למשל, שירו של שלומי שבת: האשה של חיי
מנגינה עצובה
הוא מתלונן כנראה על אהבה נכזבת
בגידת האשה
אצלי זה זהה,
גם כן בגידה:
בגידת הגוף שלי, בי, ברוח.
 
בריחה - נונה מלכי. ריקוד יפהפה
28/03/2016 | 21:29
2
178
ריקוד חדש שראיתי לאחרונה באינטרנט.
מצא חן בעיני מאוד!
 
מותאם היטב לשיר היפהפה של דני רובס - בריחה.
 
לא נראה מסובך...
זורם ומותאם היטב למוסיקה!
 
מאחל לריקוד הצלחה כמו ל"אחיו":
- "חי למענך"
- "כל מילה"
- "רומיאו"
 
נ.ב.
אהבתי מאוד גם את "געגועַי" של נונה מלכי (משנת 2012).
אבל נראה שהריקוד מורכב מדי כדי להצליח ולשרוד.
 
 
 
 
 
 
לינק נוסף לריקוד
28/03/2016 | 21:34
1
69
הלינק המקורי לריקוד - עם המוסיקה
31/03/2016 | 12:36
53
 
הלינק בהודעה הפותחת (מהאתר הרשמי של נונה מלכי) 
לא כלל מוסיקה.
 
הלינק הזה כולל גם את המוסיקה.
ככה ניתן להתרשם טוב יותר!
 
אמנם כאן לא אוהבים ריקודים חדשים אבל...
29/03/2016 | 15:03
170
ריקוד חדש שלי לילדים:
 
 
מה אתם חושבים?
מי זה רוברטו?
28/03/2016 | 17:46
148
עד כה למדנו כי לכל זמר שמעריך את עצמו
יש גם אהובה מעבר לים
 
זוהר ארגוב - מרלן
שימי תבורי - רוברטה
בועז שרעבי - פמלה
יואב יצחק - קומוביילה
 
( תגידו, תימנים אוהבים אמריקאיות?)
 
והנה, מרגול שלנו נתקנאה בבחורים המאצ'ואים הישראלים
וגם היא מצא אהוב מעבר לים
הפעם היא לא הלכה על סתם אמריקאי מעודן
היא בחרה משהו מגזע לטיני, חם, לוהט: רוברטו.
מי זה הרוברטו הזה?
 
ספרי לנו, מרגול
 
 
מי לא היה בערב הפורים אצל שיקר ברחובות?
25/03/2016 | 12:27
3
172
היה נחמד בחמישיקר, הלא הוא הכינוי החדש של ערב הרקדות ביום חמישי אצל שיקר המרקיד:
הייתה נוכחות מלאה של כל הרוקדים הקבועים, 80% היו קאובואים.
מזל שלא מצאתי את כובע הבוקרים שלי ששמור אצלי עוד מהתקופה בארה"ב, אבל גם אם הייתי מוצא אותו,
לא בטוח שהייתי משתמש בו. ( בסוד: אני שונא להתחפש...)
ואכן, כך נראה כל ישראלי שני: חובש כובע בוקרים, קושר צעיף לצואר, והופה תחפושת מושלמת. 
אז בצדק מי שקטפו את הפרס הראשון בתחרות על תחפושות,
לא היה אף בוקר
וגם לא אף אינדיאני
( להלן בהמשך על ההגדרה של "אינדיאני")
 
היו שתי בבושקות רוסיות  מה זה חמודות  -  והלא הם הזוג הנחמד ענת ואהרן. אם תיכנסו לאתר של ישראל שיקר ( אותיות באנגלית)  תיראו אותם בצילומים, כי ראיתי את מיטל מצלמת  בלי הרף. 
אז מה עשו 20% הנותרים? התחפשו לאינדיאנים. "התחפשו" ? לא מדוייק: קונים בחנות זר של נייר ועליו מתנוסס נייר זקוף. כולה 4 שקלים חדשים. זהו: תחפושת שלמה.
ואתה, ידידי רק דן,  אל תחזור  ותספר לי שאתה אוהב להתחפש: חזרתי ומצאתי את הצילום שלך בפורים, בגבעת ברנר, לפני כשנתיים: גם אתה מומחה לזיופי-תחפושת: כולה  הנחת על הראש   שלך, חתיכה של נייר שאמורה הייתה להיות איזה כתר מלכות, או מסכה,  או משהו כזה.
שיקר עשה מהרפרטואר בליל צורם של ריקודי קפיצות, משנות הקמת המדינה ולפניה,  כמנהגו מדי חג, 
אני באתי אל שיקר וטענתי בפניו, כי את הריקוד האחרון שלו, שהוא לימד, גם אחרי שעברו 4 שבועות מאז הלימוד, לא רק שכולם מתברברים בו, אלא טובי הרוקדים, לא זוכרים אותו והזכרתי את שמותים של אילן, נחמיה, איציק  ויוני. מה ענה לי שיקר? "אילן לא היה באותו ערב". בקיצור הריקוד " כשאור דולק בחלונך"   -  בלגאן: האור עדיין כבוי.  שיקר, אני לא זוכר שאי פעם קיבל הערה והסכים לה...רוצים לדעת משהו על האוכל? 
רק לפי בקשה מיוחדת ( ויש מה לספר...)

היו אורחים.
אחד מהם, הרשים במיוחד, רקדן איכותי שכיף להתבונן בו,
מעולם לא ראיתיו.
והיה אחד שהגיע עם חולצה לבנה ופפיון, דיבר אנגלית למיקרופון.  כנראה אורח מחו"ל.
ועוד עניין שלא בדיוק הבינותי: האם הכריזו על אירוע של אירוסין? אולי.
חמוד, חמוד אצל שיקר
ועם כל הביקורת שלי מדי פעם, על שיקר, השבחים שלי עליו מציפים את קצת הביקורת, כי:
מה לעשות, ישראל הוא מנטש, בן אדם עם כל הלב, רוצה רק לשמח אותנו,
והלא הוא לא יכול להיענות לכל בקשה חצופה של רוקד,
אחרת החוג היה מתמוטט.
והלא אני גם ידוע כקוטר, שיודע לחשוף כשלים, גם כאשר אין כשלים...
 
אליק בליק בום, תפילה של אתאיסט אגנוסטיקן.
27/03/2016 | 01:59
2
98
אליק ידידי וחברי, אין לי שמץ של מושג, האם גם תפילות של חילונים גמורים או אגנוסטיקנים,  מתקבלות בברכה אצל ה- יתברך שמו לעד !  אבל אם יש משהו ששוה לי להתאמץ ולהתפלל בעבורו הכי ברצינות,  שחס וחלילה לא יקרה לי האסון, ואתחרפן מתישהו.      התסימנים של התחרפנות, הנם לרוב די ברורים לסביבה, אך ברגיל לא נהירים למתחורפן עצמו, וזה מה שהכי הדאיג אותי מתמיד ומפחידני.  הבעיה עם התחרפנות שאינה אפשרית לגילוי בזיהוי עצמי,  זהו תהליך של גלישה מהירה במורד חלקלק שאין לך כל שליטה במתרחש,  ובלתי אפשרי  לצאת ממנו.
 
אם הית אומר לי רק ביננו מבלי שידעו מזה, שמערכת היחצ"נות הנמרצת שפצחת בה בתקופה האחרונה בפורום למען  "חבריקו".  הנה בתמורה לשכר או לטובת הנאה כל שהיא,  היתי רגוע ומבין אותך.   אבל לדעתי אתה אליק ?  לא הולך ביחד, עם כתיבת 'איחסה', מריחות, וטרחנות, בהתנדבות למען מי שזה לא יהיה !   משהו כאן נראה מאוד מוזר ומעורר דאגה אמיתית.
 
כאגנוסטיקן, הדבר היחיד שנראה לי נכון שיכול לסייע ברגע זה במידי,  להתחיל להתפלל בעבורו ובעיקר בשבילך...
 
**אגנוסטיקן - חושב שאין ניתן לדעת את האמת בעניינים הקשורים לאלוהים ועתיד החיים והנשמה.
 
ידידי רק דן, בניגוד לך
27/03/2016 | 18:50
1
94
שאתה מתחרפן על "חבריקו", ומביא את ההתחרפנות שלך הבייתה, ולוקח כמה 
כדורים להורדת לחץ הדם  - 
 
אני עשיתי מעשה:
אני הלכתי אל "חבריקו" והתלוננתי באזניו, פנים אל פנים, 
על שבאותו ערב מר ונמהר
שבו חבריקו לימד שני ריקודים חדשים, בזה אחר זה,
הסברתי לו כי אפילו טובי הרוקדים אצלנו, הצטופפו ליד המרקיד כדי להעתיק ממנו
תופעה נדירה  ביותר
והלא מדובר ברוקדים מאד מיומנים
חלק מהם עם תעודת מרקיד בכיס.
 
ולהוכחה   - 
היכנס לאתר של שיקר בפייסבוק, ותראה  שם תגובה של רוקדת נחמדה בשם ויטאל, שמשבחת את פנייתי  האישית אל "חבריקו".
אתה רשאי להמשיך ולקטר
מאין יכולת , כאגנוסטיקן אדוק, אפילו להתפלל לבורא עולם
שיתקן את הטעון תיקון.
ויטאל מהמועדפות של 'חבריקו' ואתה אליק דברו ל-למפה
29/03/2016 | 09:31
43
מנוחת הרוקד? הערב?
17/03/2016 | 09:20
10
223
האם בקשתי הצנועה, היא כל כך לא צנועה?
עד שכדי כך שהיא תיתקל בבוז
מצד המרקיד?
 
מה בסך הכל ביקשתי:
ערב אחד של הרקדה,   
ללא לימוד של ריקוד חדש...
 
מתחנן, מתחנן.
אליק.אולי תשים לב שהמרקיד רק עושה חזרה ומלמד שנית את
17/03/2016 | 23:11
7
110
הריקוד החדש.
אני מאמין שהמרקיד מלמד רק פעם בשבועיים בממוצע ריקוד חדש ולא כל שבוע ריקוד חדש,
כי זו גם דרכו של רבנו הגדול ,כבוד הרב גדי ביטון.
עזרא, בעיקרון אתה צודק, אבל פעם אחת המרקיד
18/03/2016 | 12:40
6
115
שלי הגזים: הוא ממש לימד שני ריקודי זוגות חדשים בערב אחד.
זה כמו להעמיד מול השבויים כיתת יורים: הם לא יכולים לזוז
והוא עושה מה שבא לו.
אליק. מבול הריקודים החדשים זו מכה קשה לריקודי העם.עוד מזמן
18/03/2016 | 14:57
98
טענתי שזה יגרום לכך שהרוקדים לא ידעו לרקוד טוב את הריקודים וינסו כל הזמן להעתיק.
כיום זה באמת מה שקרה.
נבואתי התגשמה.
הרוקדים לא יודעים לרקוד טוב.
רוקדים רבים מפריעים בהרקדות ומבלבלים את חבריהם.
לכן אני משתדל ללכת להרקדות שיש בהם הרבה רוקדים טובים
ובעיקר הרקדות שממעטות בריקודים חדשים.
בעיני ההרקדות הטובות הן בקיבוץ העוגן בימי שני ורביעי
וגם ביום חמישי בבית דגן. גם אצל שיקר ברעננה.
שאר ההרקדות הן משמשות בעיקר כפרנסה למרקידים.
למרקידים חשוב שהם יתפרנסו בכבוד ולא שהרוקדים ירקדו יפה ונכון.
אליק מגיע לך.!!!
19/03/2016 | 22:52
4
92
למה אתה הולך לען שלא טוב לך? מה חסר לך לאן ללכת?
אל תלך לאן שלא טוב לך. וזה שאתה לו קורא המרקיד ממילא לא שם עליך
עדיף לך לחפס לך הרקדה שתתאים לך יותר.חבל על הבריאות שלך.
כמובן שצריך להיות לאן ולא לען בשורה הראשונה.
19/03/2016 | 23:08
1
55
לא פשוט למצוא הרקדה מתאימה.יש 100 חסרונות שונים
20/03/2016 | 00:09
87
בהרקדות השונות.
או שהמרקיד מגזים בלימוד הרבה ריקודים חדשים שאין להם עתיד,
או שהמרקיד לא יודע ללמד טוב ריקודים,
או שהמרקיד לא יודע לבחור ריקודים טובים ויפים
או שהמרקיד מרעיש בווליום גבוהה,
או שרוב הרוקדים לא יודעים לרקוד טוב ורק מבלבלים ומפריעים לאחרים הטובים,
או שהרצפה גרועה שלא עשויה מפארקט,
או שהמרקיד נותן סבבים ארוכים של מעגלים וזוגות.
או שהמרקיד קמצן והכיבוד שלו רק בסוכריות
ועוד הרבה סיבות למה ההרקדה לא מספיק טובה.........
שועל, אתה הרי יודע היטב, איך בנויות כל ההרקדות
20/03/2016 | 12:32
1
95
יש קודקוד אחד
גדי ביטון
וכולם חייבים להתיישר על פי גחמותיו
מי שימרוד  - ימצא עצמו בחוץ.
אלה הם כוחות טמירים חזקים יותר מכל מרקיד
מרקיד שרוצה לשרוד
חייב ללמד את ה"להיטים" האחרונים, אחרת הוא ימצא עצמו ללא רוקדים
כן, בנוסף למלך המרקידים , גדי, שמכוון את שבשבת הרוח
יש  גם "מאפייה"  של רוקדים
שהם להוטים לריקודים חדשים
כיון שהם גם בעלי השפעה
הם יוצרים בכל חוג קבוצת-לחץ
המרקיד נאלץ להתחשב בהם.
לאלה יש תאבון בלתי נדלה לריקודים חדשים.
כבר ארע בעבר שמרקיד רצה להחליט
בניגוד למאפייה של קבוצת הכוח ברוקדים
והוא מצא את החוג שלו הולך ומידלדל עד שהחוג נסגר.
בקיצור, זהו מעגל קסמים שוטה
שבו המענים והסובלים חד הם: הרוקדים
אליק יקר.ואף על פי כן ולמרות הכל.!
20/03/2016 | 18:05
94
רק מזוכיסטים הולכים לסבול. מי קבע מי פה המלך?
מי קבע מי מכתיב מה ירקדו ? אם יוצרים בשנה בין  250 ל-300
ריקודים הרי ברור שאת רובם לא נראה לעולם. ואל לנו הרוקדים
לפחד מהמלכים ועוזריהם. והיה נפלא לו ההינו שומעים על עוד כמה
הרקדות שניסגרו כיון שמרקיד לו היתחשב ברוקדים והם חדלו להבוא. תראה 
באתר הרוקדים בפלירים כמה הרקדות יש כל יום בארץ? אני הלכתי שנים רבות פעמים שלוש בשבוע, עכשיו הולך פעם אחת !!! ורק להרקדה שטוב ונעים לי
 המרקיד והחברה.שאל אותי מרקיד למה הפסקתי לבוא אליו ואמרתי לו את האמת.
לכו אני אומר לכולם רק לאן שטוב לכם, אל תלכו לאן שלא טוב לכם. וגם אם כמה פעמים שמרקיד מכריח ללמוד ומבזבז זמן רב על משהוא שבינו לבין ריקוד אין כלום ובעוד חודש אף אחד לא יזכור שהוא היה ורק חצי מהרוקדים יצאו החוצה המרקיד ילמד בעצמו מהר מה מצבו.ומה מחכה לו. ורק הרוקדים אשמים במצב.
ערב טוב ולרוקדים הידד.
תקרא ותפנים את מה שאכתוב עכשיו..אם אתה אוהב את עצמך
01/04/2016 | 15:16
1
94
בחיים ,לא משנה מה יהיה..תמיד תרגיש שמשהו חסר...אבל אם הלכת עד הסוף במשהו,לא יהיה לך חסר,אבל גם לא תרגיש כלום..הבנת?בזכת הרע,אתה מרגיש חי.אז מה עושים?..תשאר כמו שאתה...אבל מרגיש רע מזה שמלמדים ריקוד..מהזה משנה?..הרי גם אם לא ילמדו ריקוד,משהו אחר יפריע לך...שים-לב..תמיד יש משהו שחסר...זה אף פעם לא מושלם..כי במושלם,אין תחושה...ואם תבין את זה בשלמות,אף פעם לא תרגיש רע...עצם זה שמשהו לא לטעמך,זה יוצר לך תחושה...הפער בין מה שאתה רוצה למה שקורה,זו התחושה...ככה שזה טוב שיש דברים שמפריעים לך..בזכותם אתה מרגיש קיום...אדם שיש לו כל מה שרוצה,מרגיש סוג של מוות
יוניון, איש חכם אתה.
02/04/2016 | 08:00
36
המרקיד "חבריקו" שעושה טובות אחרי שעת חצות ?
15/03/2016 | 10:15
7
176
אין לי כבר כוח להתווכח עם השפוטים על המרקיד ה-'חברמן' שלהם.  תגידו  גם אצלכם זה ככה? או שזה קורה רק אצלו בהרקדה של המרקיד 'חבריקו' הידוע, שעושה טובות מאחורי השעת חצות עד הסוף שנגמרת הרקדה.  

ברגיל ידוע שעלית הזוגות הרוקדים שנשארים עד לסוף ההרקדה באחת בלילה, זוכים ליחס מפנק מהמרקידים ומקבלים בצ'ופר, השמעה של רפרטואר מיוחד ושונה.  אבל  'חבריקו' שם את המחשב ומערכת ההגברה  על אוטומט  ופשוט נוטש את הבסטה שלו.    שלא תחשבו שאצלו זה "פונקט" בדיוק ה-24 על הדקה,  ה-חברמן הלו"ז והשעון בהרקדה הם מימלא לא בראש אחד.  אז עשר דקות אחרי השעת חצות, גג רבע שעה,  המרקיד מתחיל בהתקפלות ובפעילות פינוי הציוד שלו מהאולם: מפרק רמקול  אחד מתוך השניים והווליום נשאר על העוקם באוזן אחת. הוא אוסף ומקפל את הכבלים, לוקח את כלי הארוחה והכיבוד, את מחמי השתיה והציוד שלו,  מוביל הכל מחוץ לאולם ומעמיס אותו לרכבו. זאת בעת שעדין רוקדים באולם לפחות 25 זוגות נבחרים, ואילו הוא רק נוכח בכאילו.
 
כן יודע, שלא תמיד אתם מאמינים למה שאני כותב ומתאר על התנהלות המרקיד 'חבריקו' באותה הרקדה.  על כן הנכם מוזמנים לבוא לבקר באולם ולהווכח במו עיניכם בהתרחשות ההזויה של שעת חצות,  וביחס האישי החברי והמשפחתי שמעניק החברמן לרוקדיו לטענתכם הדווקנית.
 
 
נבוא נבוא, איפה האולם הזה?
15/03/2016 | 12:18
3
92
אליק רוקד באותה ההרקדה, ממש כמו גצל שם בוורשה.
16/03/2016 | 14:27
2
119
כתב: דן אלמגור, שר: רפי גרנות
 
רב גצל נולד בחלם כמובן וכל ימי חייו בשקט גר שם אך יום אחד החליט  הגיע כבר הזמן  ללכת להציץ מה יש בוורשה.  בבוקר מן הבית התגנב אמר ברכה וחיש הרים הברך אך אחרי שעה הוי, גצל התעייף החליט לישון קצת בצדי הדרך. אולם לפני שהוא שכב החליט לחלוץ את נעליו כשחרטומן כך מכוון לעבר וורשה כמובן.  אך לא חלפה שעה קלה עברה בדרך עגלה והיא הפכה מבלי משים את כיווני החרטומים הפכם שוב לחלם.  וכאשר הקיץ רב גצל משנתו ראה קרבה כבר שעת הצהריים והוא המשיך לצעוד אל הכיוון אותו הראו לו חרטומי הנעליים.
 
הלך כשעה פתאום ראה הנה רואים את וורשה המהוללת עמד והשתומם אף פעם לא ידע  שוורשה זו דומה כל כך לחלם.  אותו ההר, אותו נהר אותו בית כנסת בכיכר אותו גבאי, אותו הרב אותו חייט, אותו קצב אותו הרחוב כמו שם הרחק אותו הבית בלי ספק אותה אישה, אותו הקול   "נו גצל, בוא כבר לאכול".   החליט אז רב גצל נו היא ודאי טועה גם לה יש גצל מעניין רק מי הוא אך עד שיחזור הוורשאי שלה פנים רק אעמיד שזה אני הוא נכנס בלאט, אותם הרהיטים אותו החדר כמו נברא בצלם אותה  הארוחה, אותם הילדים הכל כל כך דומה לחלם.

אולם בבוא העלטה והיא הציעה המיטה אחז בו מן הרהור מביש שהיא בעצם אשת איש אך הוא פחד פן תגלה שהוא איננו גצל'ה לכן הוא לא סיפר לה גם כשהיא קרבה אליו דומם כמעט כמו בחלם  וכך עברו ימים, חלפו מספר שנים וגצל התרגל כבר ונשאר שם ממתין בציפיה לאיש הוורשאי  אשר מוכרח סוף, סוף לחזור לוורשה.  בעצם הוא נראה די מאושר אך בלילות בוכה ליבו באלם כי גצל עד היום, מתגעגע לאישה ולילדים אשר השאיר בחלם.
 
רק דן
17/03/2016 | 18:58
41
http://glz.co.il/1390-59019-he/Galatz.aspx
20/03/2016 | 23:01
43
המרקיד חבריקו
15/03/2016 | 14:41
1
149
מעניין גם אצלינו זה ככה
המרקיד מסדר את הרפרטואר על פי בקשת הרוקדים ונעלם (מי צריך אותו)
אבל לי מפריע רק שלקחו את האוכל ובסוף ההרקדה אני נשאר בידיים ריקות ובטן מקרקרת
קלינטון
16/03/2016 | 07:38
65
חבל שרק מחצות
16/03/2016 | 16:00
90
פלייליסט בלי צעקות רקע של המרקיד? בלי לימוד ריקודים? אני מגיע!
 
חבל שרק מחצות
נפתח פורום שי חי
( לעמוד שלי בתפוז )
15/03/2016 | 16:16
42
פחות מחודש אחרי שהחלה העונה הנוכחית של "האח הגדול" של זכיינית ערוץ 2 קשת, היה ברור כי מדובר בדמות ריאליטי שלא ראינו כמוה.
כשיצא בסופ"ש האחרון מבית האח הגדול העניין במתמודד השנוי במחלוקת הלך וגדל הרבה יותר מאשר בתוכנית עצמה.
 
אנחנו מזמינים אתכם להתעדכן במתמודד האהוב עכשיו בפורום שי חי:
http://www.tapuz.co.il/forums/forumpage/2563

ביקשתם - קיבלתם!
חם בפורומים של תפוז
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ