לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום ריקודי עם
רוקדים יקרים כשנכנסתי לראשונה לפורומים של תפוז חיפשתי, כמובן, פורום לריקודי-עם ונדהמתי להיווכח שפורום כזה לא קיים.
הכיצד? איך יתכן שתחום זה, ממנו נהנים עשרות אלפים בכל הארץ (ובעולם), אינו בין הפורמים של תפוז? האם בין כל הרוקדים אין כאלה הגולשים ברשת? ואולי בגלל שאין בעיות ואין מה לאמור ולשאול בנושא ``ריקודי-עם``? אולי בנושא זה רק הרגליים הן ש"מדברות" והראש בכלל לא חושב ומתעניין? לדעתי, אין זה כך. אני בטוח שבנושא חברתי, תרבותי זה יש הרבה שאלות ובעיות המציקות לכם ואין לכם היכן לשאול וממי לקבל תשובות ותגובות. וחוץ מזה הרי יש לכולנו כל כך הרבה מה לומר...
אז זהו - זה המקום!
אני בטוח שנפגוש כאן מגוון דעות ורעיונות רחב ביותר וגם לכם יהיה מה לאמור-לכתוב על מה שכתבו חברים אחרים.
...אופס רגע, נא לקרוא ולהפנים: בפורום שלנו מדברים (כותבים) בנימוס. כולם מכבדים את כולם ולכולם זכויות שוות (נו טוב... לנו, המנהלים, יש קצת יותר "זכויות" כדי לדאוג שהכל יתנהל כשורה, אבל איש לא יפגע בשל כך באופן אישי. מבטיחים! ).
"ביקורת בונה"? יש דבר כזה? איננו בטוחים. אנו שמחים לקרוא משובים על פעילויות בתחום. על המשוב להיות "לגופו של עניין", ז"א יש לנמק בצורה מדויקת את הטענות והבקשות המועלות.
השמצות אישיות וביקורת הורסת יורדו מהפורום.
מסרים אישיים, שאינם נוגעים לכלל חברי הפורום, אנו מבקשים להעביר באמצעות "מסר אישי".
איננו מאפשרים עיסוק בהעברת קבצי מוזיקה לא חוקיים - הודעות כאלו תמחקנה - תודה.
  
חשוב מאד: הפורום הנו במה לדיונים. מידע על הרקדות תוכלו לראות באתר "רוקדים" . אין אנו רוצים להפוך פורום זה ל "לוח מודעות" ולכן איננו מאפשרים הודעות על אירועים עתידיים ועל הרקדות קבועות. יחד עם זאת, לאחר התלבטות רבה, החלטנו לאפשר אך ורק הודעות מסוג זה:
1. הרקדות חדשות לפני פתיחתן.
2. אירועים חד פעמיים או חד חודשיים.
3. במקרים מסוימים, הודעות של המנהלים לפי שיקול דעתם.
ההודעות שבסעיפים 1 ו-2 יועלו אך ורק ע"י המדריכים המבצעים של אותה הפעילות, בשמם האמיתי בלבד. אפשר לצרף להודעה גם תמונה או קישור. ההודעה הנה חד פעמית ולתמיד!
במקרים חריגים בלבד, ניתן לבקש מאתנו, המנהלים, שאנו נודיע בשם המדריך.
 אירועים חד פעמיים/מתחלפים, ניתן גם לשלוח אלינו כהצעה ל "לוח האירועים" של הפורום ואנו נעלה אותם לפי שיקול דעתנו לאותו לוח בפורום. לוח אירועים זה מסודר לפי סדר התאריכים ותמיד תוכלו לחפש שם מידע על אירועים לעתיד.
 
תיהנו

הנהלת הפורום:

אודות הפורום ריקודי עם

רוקדים יקרים כשנכנסתי לראשונה לפורומים של תפוז חיפשתי, כמובן, פורום לריקודי-עם ונדהמתי להיווכח שפורום כזה לא קיים.
הכיצד? איך יתכן שתחום זה, ממנו נהנים עשרות אלפים בכל הארץ (ובעולם), אינו בין הפורמים של תפוז? האם בין כל הרוקדים אין כאלה הגולשים ברשת? ואולי בגלל שאין בעיות ואין מה לאמור ולשאול בנושא ``ריקודי-עם``? אולי בנושא זה רק הרגליים הן ש"מדברות" והראש בכלל לא חושב ומתעניין? לדעתי, אין זה כך. אני בטוח שבנושא חברתי, תרבותי זה יש הרבה שאלות ובעיות המציקות לכם ואין לכם היכן לשאול וממי לקבל תשובות ותגובות. וחוץ מזה הרי יש לכולנו כל כך הרבה מה לומר...
אז זהו - זה המקום!
אני בטוח שנפגוש כאן מגוון דעות ורעיונות רחב ביותר וגם לכם יהיה מה לאמור-לכתוב על מה שכתבו חברים אחרים.
...אופס רגע, נא לקרוא ולהפנים: בפורום שלנו מדברים (כותבים) בנימוס. כולם מכבדים את כולם ולכולם זכויות שוות (נו טוב... לנו, המנהלים, יש קצת יותר "זכויות" כדי לדאוג שהכל יתנהל כשורה, אבל איש לא יפגע בשל כך באופן אישי. מבטיחים! ).
"ביקורת בונה"? יש דבר כזה? איננו בטוחים. אנו שמחים לקרוא משובים על פעילויות בתחום. על המשוב להיות "לגופו של עניין", ז"א יש לנמק בצורה מדויקת את הטענות והבקשות המועלות.
השמצות אישיות וביקורת הורסת יורדו מהפורום.
מסרים אישיים, שאינם נוגעים לכלל חברי הפורום, אנו מבקשים להעביר באמצעות "מסר אישי".
איננו מאפשרים עיסוק בהעברת קבצי מוזיקה לא חוקיים - הודעות כאלו תמחקנה - תודה.
  
חשוב מאד: הפורום הנו במה לדיונים. מידע על הרקדות תוכלו לראות באתר "רוקדים" . אין אנו רוצים להפוך פורום זה ל "לוח מודעות" ולכן איננו מאפשרים הודעות על אירועים עתידיים ועל הרקדות קבועות. יחד עם זאת, לאחר התלבטות רבה, החלטנו לאפשר אך ורק הודעות מסוג זה:
1. הרקדות חדשות לפני פתיחתן.
2. אירועים חד פעמיים או חד חודשיים.
3. במקרים מסוימים, הודעות של המנהלים לפי שיקול דעתם.
ההודעות שבסעיפים 1 ו-2 יועלו אך ורק ע"י המדריכים המבצעים של אותה הפעילות, בשמם האמיתי בלבד. אפשר לצרף להודעה גם תמונה או קישור. ההודעה הנה חד פעמית ולתמיד!
במקרים חריגים בלבד, ניתן לבקש מאתנו, המנהלים, שאנו נודיע בשם המדריך.
 אירועים חד פעמיים/מתחלפים, ניתן גם לשלוח אלינו כהצעה ל "לוח האירועים" של הפורום ואנו נעלה אותם לפי שיקול דעתנו לאותו לוח בפורום. לוח אירועים זה מסודר לפי סדר התאריכים ותמיד תוכלו לחפש שם מידע על אירועים לעתיד.
 
תיהנו
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
פורום ריקודי עם לכל מי שריקודי עם ישראליים וריקודי עמים יקרים לליבם, וגם למי שרק רוצה לראות או לנסות 
כאן אפשר ללמוד איך מבצעים צעדה תימנית, איך מתחילים לרקוד ריקודי עם ולמה זה בכלל כדאי, לדבר על הרקדות, ריקודים, מרקידים, רוקדים, להקות וכמובן פסטיבל המחולות בכרמיאל 
  
כללי הפרסום בפורום: 
1. גולשים המחפשים בני/בנות זוג לריקודים מוזמנים לפרסם מודעה בלוחות המודעות של פורום זה 
2. ניתן לפרסם הרקדות: חדשות, חד-פעמיות, שינויים חד-פעמיים, הרקדות חדשות (למשך 6 שבועות) בלבד. פרסומים החורגים מכללים אלו ימחקו 
3. יש לשרשר את פרסומי ההרקדות לשרשור ההודעות 
  
עיסוק בהעברת קבצי מוזיקה לא חוקיים וכלל תכנים המוגנים עפ"י חוק אסור - הודעות כאלו תמחקנה 
  
אנא התייחסו אל גולשי הפורום בכבוד 
  
גלישה נעימה 
המשך >>

חבריקו" באירוע צדקה והוקרה לשלמה ממן.
22/05/2016 | 20:00
3
79
לאחרונה פצח 'חבריקו', בהזמנת ידידיו היוצרים הותיקים מהבראנז'ה לערבי הוקרה, כאילו הכנה לקראת יציאתם המוקדמת לפנסיה. הראשון בתור היה חיים שריון, אחריו משה תלם, בשבוע שעבר הוזמן להתארח בהרקדה מיודענו שלמה ממן.    אין לי בעיה עקרונית עם אירועים גריאטריים, כאלה שיהיו חגיגה מאתגרת להנאת הרוקדים, המקדישים להרקדה מזמנם החופשי.  אבל להעביר ערב שלם של ליקוקים הדדים של המארח לאורח ובהפוכה. אבל מי צריך בהרקדה שניים  שניראים ביחד וכל אחד לחוד, עייפים מהחיים כמו סוף הדרך.  ולא בדיוק יודעים מה הם עושים  שם ליד הפודיום במשך כל האירוע.
 
חבריקו מרקיד שלנו,  ככה עושה בושות לאורח שלך. מסכן הבן אדם רק התייצב במרכז הרחבה, הכנסת לו שוס עם ריקוד הזוגות שלו "תלבשי לבן" (נעמי שמר) משנת - 1985.  אתה מודיע במיקרופון שזה ריקוד שלו שאנחנו רוקדים מדי פעם,  ואילו הוא  עומד נבוך,  עם בת הזוג ולא יודע בכלל על מה אתה מדבר.  עד שנופל לשלמה האסימון, והוא מתנצל שהריקוד נלמד רק פעם אחת בהשתלמות, ומאז הוא לא נרקד כלל ? בהמשך אתה עושה פדיחות  ליוצר, ומשמיע לריקודיו הידועים, מנגינות מוסיקליות בלתי מזוהות, שהשד יודע מאיפה הקרצת אותן. עיבודים שהקצב שלהם ממש לא משתלב עם הריקוד.  גם ככה שלמה לא אמור לזכור את צעדי הריקודים שהוא עצמו יצר, או מאין בא ולאן הולך.  את זה הית אמור לברר ולתאם מראש, הגיע הזמן לגלות אחריות למחדלים מבלי לחפף.
 
בתקופה האחרונה  היה נדמה שחבריקו מאוהב במיקרופון.  הערב של ממן היה כזה מעיק של אין סוף בירבורים,   ממש כמו תסמינים של  'אובסיסה מקרופוניה'.            
 
מה שהכי הכי מסקרן מאוד,  מי יהיה העונש הבא שלנו !
 
 
תענוג היה לקרוא את דבריך
24/05/2016 | 04:50
2
50
ואכן זו האמת לאמיתה והמציאות המרה ולמרות שרבים אינם מוכנים לקבל אותה ולהודות בה.
 
ותאמין לי שאני הגעתי הכי קרוב שאפשר לשלמה ממן וגם הייתי כמה פעמים בבית שלו בשנת 2013.... כך שאני מכיר את שלמה ממן היטב ומכל הכיוונים ומכל הצדדים האפשריים.
 
ועכשיו אני בוחר לצטט כמה ציטוטים נבחרים מדבריך המתארים היטב את שלמה ממן כיום בשנת 2016. אין כל ספק שהאופי שלו השתנה מאז שהתחיל עם כרמיאל וזה בכלל לא שלמה ממן בצעירותו בשנות ה-80 שלפני עידן כרמיאל. ולהלן הציטוטים הנבחרים מדבריך:
 
1. אירוע צדקה והוקרה לשלמה ממן.
2. כאילו הכנה לקראת יציאתם המוקדמת לפנסיה.
3. אין לי בעיה עקרונית עם אירועים גריאטריים.
4. ליקוקים הדדים של המארח לאורח ובהפוכה.
5. עייפים מהחיים כמו סוף הדרך ולא בדיוק יודעים מה הם עושים  שם...
6. הוא  עומד נבוך,  עם בת הזוג ולא יודע בכלל על מה אתה מדבר...
 
לסיכום אפשר להגיד ששלמה ממן עייף מהחיים שלו כמו סוף הדרך והוא בכלל לא יודע מה הוא עושה שם...
 
כיום הדבר היחידי שמעניין את שלמה ממן זה רק הכסף!!! ואני אומר את זה כאחד שהגיע הכי קרוב שאפשר לשלמה ממן ומכיר אותו כאמור מכל הצדדים ומכל הכיוונים.
 
אדם עייף ותשוש צריך ללכת הביתה!!!! או לחילופין לאיזה מוסד גריאטרי. וגם אם הוא רענן וצעיר ומלא אנרגיות ומרץ וכפי שהיה בשנות ה-80, אין לו מה לחפש בכרמיאל!!!
 
כרמיאל זה שחיתות!!!!
 
כשאין שקיפות אז יש שחיתות!!!!
 
לא נוח לי עם תגובותיו האובססיביות של "החושף" שלנו
25/05/2016 | 11:56
40
ולא נוח לי שהוא נתחב לכל שרשור, ואיך שהוא
מגלגל את הנושא לפתחו של שלמה ממן
למה אדם נורמלי נדבק למישהו אחר
בלהט של אהבה-שנאה שלא מהעולם הזה  -
במקרה דנן הוא נטפל לשלמה ממן  - ???
זהו פתרון לפסיכיאטריים, לא לנו
אנו רק מצטערים שהוא נמצא כאן  בפורום הזה.
 
לגופו של עניין, צודק ידידי רק דן בכל דבריו
והכי עצוב שדבריו לא ישנו דבר
מדובר בחבריקו שזהו אופיו לטוב ולרע
אדם טוב ולבבי, מקסים
גם כוריאוגרף מוכשר,
עם המון רצון טוב
לשמח את הרוקדים שלו, 
אבל במקצוע ההרקדה יש צורך בהמון כישורים שכליים,
פסיכולוגיים, מנהיגותיים, תבונתיים
לא לכל מי שמחליט להיות מרקיד 
יש אינטליגנציה של מחונן.
אכן, הגיעו לאזניי שמועות
על הערב הזה
שהיה מלא בהשתפכויות הנפש
של שני מרקידים
אחד מארח, השני אורח,
שלא הפסיקו להחמיא אחד לשני...
צודק חושף השחיתויות
26/05/2016 | 22:58
3
רק כסף מעניין את שלמה ממן!
בדיוק בגלל זה הוא מפיק מופע שנקרא 'הורה שכזאת - סיפורה של ההורה הישראלית בתמונות מחול', שיתקיים במרכז סוזן דלאל ב- 10.6 (עלון פרסומי בדף הבית של 'רוקדים'). אבל היי, שששששש! אסור שאף אחד ידע מזה. האירוע הזה מיועד רק למקורבים וליודעי ח"ן!
זיהוי שיר - ריקוד עם מסוף שנות ה80
18/05/2016 | 00:50
78
מישהו מזהה אולי את השיר?
דחוף - ריקודי עם בבאר שבע היום?
15/05/2016 | 19:00
1
68
היי
מישהו יכול לומר לי היכן יש ריקודי עם היום בבאר שבע ובאיזה שעות?
הבנתי שיש בקנטרי .. בימי ראשון ..
מישהו יודע בוודאות שיש ?
אנחנו רוקדים מעגלים .. אז ריקודי זוגות לא מעניין כרגע..
תודה
המקומות בהם יש מנוע חיפוש להרקדות
21/05/2016 | 11:48
24
אתר ארגון הרוקדים :
http://www.harokdim.org/search/choice.php
 
ומה שמצאנו בבאר שבע
 
"אף אחד" - תמיר שלו. יפה מאוד!
15/05/2016 | 15:55
81
לאחרונה "נתקלתי" בריקוד "אף אחד".
שיר יפהפה של גלעד שגב,
וריקוד חביב של תמיר שלו ("נגעת לי בלב").
לפי אתר "רוקדים", הריקוד משנת 2013.
אני אהבתי.
בהצלחה!
הריקוד, מתוך אתר "רוקדים":
 
השיר:
 
 
 
פורומים חדשים בתפוז
( לעמוד שלי בתפוז )
15/05/2016 | 12:07
7
 עונה חדשה של "המירוץ למליון" עולה למסך, והפורום חוזר לפעולה!
אז בואו נצא לסיבוב מסביב לעולם עכשיו בפורום המירוץ למליון!
 
 יש לכם שאלות לגבי תביעות סיעוד נגד חברות הביטוח?
עכשיו בפורום תביעות ביטוח סיעודי תוכלו לקבל מידע מקצועי ומהימן!
 
 חושבים על מעבר לאוסטרליה? יש לכם שאלות בנוגע לתהליך?
היכנסו עכשיו לפורום הגירה לאוסטרליה בתפוז!
ברכות לדב אורבך לרגל נישואי ביתו עם בחיר ליבה
11/05/2016 | 15:26
1
55
דבלה, חן חן, שהבת תזכה לחיים מאושרים
11/05/2016 | 18:33
31
טבלת הרקדות ליום העצמאות
10/05/2016 | 00:20
84
כמדי חג אנו מרכזים לנוחיותכם מידע בדבר הרקדות מיוחדות לחג.
המידע מתבסס על פרסומים שהגיעו לידיעתנו.
אתם מוזמנים להעביר לנו מידע בדבר הרקדות נוספות ואנו נפרסם.
תודה רבה ליהודה על ריכוז המידע בטבלה המתפרסמת בדף הבית של אתר ארגון הרוקדים:

http://www.harokdim.org/site/azmaut16.htm


חג שמח לכולנו!
מחפשים מרקיד/ה/ים
09/05/2016 | 18:44
77
שלום לכולם,
אנחנו מחפשים מרקיד/ה/ים לחגיגת שבועות למושבים באזור הדרום (כ-45 דקות מבאר שבע). החגיגות יתקיימו בחג שבועות (יום ראשון, 16.6). הקהל הוא מגוון ומכיל אנשים מכל הרמות.
נשמח להצעות מחיר מפורטות עם/ בלי הגברה.
התאריך אינו גמיש. נא לשלוח רק הצעות מחיר רלוונטיות. תודה.

תודה רבה,
אפרת
***את ההצעות יש לשלוח למייל efrat.led.gil@gmail.com****
***נא לא לשלוח הצעות לתיבת המסרים***
אז כמה כסף קיבל שלמה ממן בשנת 2014 ממשרד רוה"מ???
08/05/2016 | 22:58
1
76
מעיון בדו"ח ההתקשרויות עם ספקים ונותני שירותים של המשרד לאזרחים ותיקים או בשמו החדש המשרד לשוויון חברתי (להלן המשרד) שפורסם לציבור על ידי המשרד ביום שלישי 3/5/16, ניתן לראות שהמשרד התקשר פעמיים עם חברת ממן הפקות וארועים בע"מ בשנת 2014 ובסכום כולל של 33,881 ש"ח. ראו מטה את תצלום הדו"ח.
 
את דו"ח ההתקשרויות המלא ניתן להוריד בחינם מכאן:
 
 
אני אמשיך ללא הרף לחפור ולנבור ולחפש מידע בכל מקום אפשרי וללא יוצא מן הכלל על מעלליו של שלמה ממן. וזאת בגלל התנגדותו הנחרצת לפרסום מופעי הרפרטואר של להקות המחול שלו. וגם בגלל שבשנות ה-80 הוא הוציא את תקליטי מנגינות אך בחר לעשות זאת בצורה מחתרתית ופירטית ולא באמצעות חברות וחנויות התקליטים. הפירטיות והמחתרתיות הזו של שנות ה-80 גרמה לסקרנותי הרבה ביותר כבר אז בשלהי שנת 1984. מאז עברו למעלה מ-30 שנה והאדם ממשיך לפעול במחתרת ומופעי הרפרטואר של להקות המחול שלו הם סודיים ביותר ואינם מפורסמים לציבור כלל. הוא אף משקר ביודעין ובזדון ובמטרה למנוע כל אפשרות של חובבי מחול להגיע למופעי הרפרטואר של להקות המחול שלו.
 
כשאדם מסתתר מאחורי מסך עשן, אז ככל הנראה יש לו הרבה מה להסתיר.
 
המשך יבוא בקרוב!
 
 
 
 
מענין ת..........
11/05/2016 | 15:27
26
חבריקו" הבטיח 4 סוגי פלאפל להרקדת יום העצמאות.
06/05/2016 | 12:38
4
123
אליק ידידי, מסר זה מיועד אליך, כ-"דווחן" המיתולוגי, הקולינרי והכפיתי אודות התפריט בהרקדת/הסעדת המרקיד "חבריקו".    מאז העדרותך הכפויה מהרקדותינו באזור השפלה, אין מי שידווח בזמן אמת לציבור הרוקדים, הרעבתן והצמאן.  על ההתפתחות המזונית המשמעותית ביותר,  בהסעדה חגיגית זו במוצאי העצמאות.
 
הרקדת – חבריקו  העצמאותית.        התפריט:   
 פלאפל אדום       פיקנטי, מעט חריף, וחמוצים.
 פלאפל ירוק        פטרוזליה, כוסברה, וחמוצים.
 פלאפל שומשום  שומשום קלוי, וחמוצים.
 פלאפל רגיל       חומוס ופולי סויה, וחמוצים.
4 טעמים  פלאפל ללא גלוטן וטבעוני, המנות מוגשות עם סלטים לבחירה.
 
אליק, לא כל יום יש במקומותינו "פלאפלידה" מגניבה חופשי חופשי.  מן הראוי שתתארגנו שניכם הרוקדים בדימוס,  משהא הנכבד והאהוד על הרבים, ואתה בעצמך,  ותבואו להתכבד עימנו לערב שיהיה כולו מטעמים.
 
אין כל ספק שזותי ההתפתחות החשובה והמפתיעה בשנים האחרונות בתוכנים של תרבות ריקודי העם הישראלים בארץ ובעולם.    מה נגיד לכם, אין עליו המרקיד שלנו "חבריקו".  אנא המשך בדרכך זו הצלחתך מובטחת.
כבר נאמר מימיזמן  "צבא הרוקדים והרוקדות רוקד על קיבתו" !
 
בברכת חג עצמאות שמח !       בתאבון ממני רק דן.
 
רק דן ידידי, חן חן, כרוקד שמגנה את תרבות האוכל בריקודים,
06/05/2016 | 13:14
2
96
עשית הפעם מלאכה יפה
לא סתם אתה חבר שלי...
ראיתי את הצבעים, והרגשתי את הטעמים השונים
נראה שהשארתי מורשת איכותית, בתיאורי האוכל.
רק דן ידידי,
הגיע הזמן שתקבל את העובדה
שריקודי העם היום
הם לא מה שהיה בלילה ליד הגורן,
עם האקורדיאון והסרפאן,
אני מבין שבתור רומנטיקן, האוכל מפריע לדימוי שיש לך על ערב רומנטי
אבל זאת לדעת:
היום, זהו אירוע שבבסיסו ריקודי עם
אבל במבנה הכללי שלו
זהו אירוע חברתי קלאסי
שמקפל בתוכות כמה וכמה איכויות:
1.   פעילות גופנית
2.  מפגש חברתי בעצם ההימצאות בתוך חבורה גדולה של קהל
3.  ערב של מוסיקה
4.  התחככות שמדרבנת שבירת מחיצות בין אנשים שאיש לא הציג אותם זה קודם, זה בפני זה, ונוצרים קשרים של ממש: דוגמה: אתה ואני...
אבל האוכל שובר מחיצות. בהחלט.
אם נפוליאון קבע שאפילו הצבא צועד על קיבתו,
מי אנחנו שנקלקל את הפתגם הזה?
'חבריקו' פיצח את הקוד הגנטי של הרוקד/ת הישראלי
08/05/2016 | 13:21
68
אליק נכבדי, אין ביננו מחלוקת.  'חבריקו'  היטיב להבין את הצורך במתן מענה לתשוקת ההאבסה הבלתי נשלטת, הטבועה בנפש הישראלי/ת המצוי/ה,  ומקננת תדיר בתוככי קיבתו/ה ההומיה.  לא משנה מי הם או מה הם הנוכחים, מורמים מעם או "פושטיו".  ההתנפלות על ה-"בופה", ניראת תדיר כלהקת ארבה מורעבת הנוחתת על שדה ירוק.
אליקו עזוב אותך ואותנו מהשטויות מהבירבורים ומריקודי העם.   
יאלללה 'חבריקו',  תן להם אותה בפיתה בפנוכו חופשי חופשי,  והם יהיו שפוטים שלך, הרוקדים הרעבים הללו לתמיד.
 
רגע ששכחתי משו משו חשוב,  שיהיה בעת עצמאותנו חתיכת אבטיח גם        
 
ועוד דבר: כשביל גייטס עושה ערב התרמה
09/05/2016 | 17:25
57
איפה אתה חושב שהוא מכנס את המוזמנים?
בגורן?
 באולם מדיסון סקווייר?
בארנה?
לא ולא.
הוא מכנס אותם על ארוחה, באולם האוכל הגדול של  מלון
ולדורף אסטוריה...
תשאל: מה, האורחים הגיעו רעבים?
התשובה: האורחים תמיד רעבים
חוץ מאורח אחד
שבטעות לא הוזמן לשם, והוא:
רק דן ידידינו.
חברים יקרים.קחו בחשבון שמנה פלאפל מכילה 600 קלוריות.ואני
15/05/2016 | 02:22
25
שואל האם זה מה שעם ישראל זקוק לו?
חצי מתושבי המדינה שמנים שהולכים בעקבות תושבי ארצות הברים שנראים כמו פרות הבשן, שמנים מאד ועם הרבה מאד כולסטרול רע הסותם את העורקים וגורם לתחלואת הלב והעורקים.האם עם ישראל לא מפחד מצינטורים?
אז בבקשה ממכם ,אל תגעו  בפלאפלים, גם לא כל פלאפל אמור להיות טעים. אכלו מזון בריא וטעים אחר לגוף ולנשמה.
ריקודי עם ושורות בקריות, ילדים ונוער נכנסים חינם!
06/05/2016 | 10:37
27
לפרטים נוספים, כנסו לפלייר....
www.markid.org.il
עזרה בשירי ריקודי עם
03/05/2016 | 23:12
3
90
שלום חברים. אני זמרת והוזמנתי לשיר לקבוצת אנשים
בגילאי 60 בערך, אני יודעת שהם אהבו ריקודי עם,
אך לא יודעת אם הם מעודכנים בריקודים שהולכים היום (כמו ''היא רק רוצה לרקוד'') או אוהבים ריקודים של פעם (כמו צדיק התמר).
אני יודעת שהם אוהבים שירי ארץ ישראל.
האם אתם יכולים להמליץ לי על ריקודי עם קצביים שהם בטוח יכירו שכולם מכירים? (ריקוד שמח ופופולרי). שלא יצא מצב שאשיר שירים שהם לא יכירו...
תודה רבה רבה לעוזרים.
זה תלוי באיזה שנה רקדו.כל שנה השירים והריקודים שלה
04/05/2016 | 12:27
43
תודה
05/05/2016 | 22:25
20
מימונה? מה זה?
01/05/2016 | 16:53
1
106
לאף אחד במדינה, אין את האומץ לומר כי חג המימונה הוא ליקוק אחד גדול למרוקאים,
חנפנות דוחה של אנשים ששונאים את פולקלור הזלילה והסביאה הזה,
אבל הולכים לשם, כדי לשלם מס שפתיים.
למי? מי פוחד ממרוקאים?
ובכן,
הסיבה היא שהיום המרוקאים הינם כוח אלקטורלי עצום, הם בערך 50% מתושבי המדינה.
איך? זיכרו כי עם העלייה ההמונית,
ישראל הייתה רק מיליון אחד, ומצפון אפריקה עלו 400000 !!.
המרוקאים גרמו עוול גדול מדי לשאר בני עדות המזרח,
ואני אחד מהם.
הסטיגמה ( חמי מזג, מרוקו סכין, ירדו מהרי המגראב, וכו' )
שהייתה צריכה להיות נחלת המרוקאים בלבד,
איך שהוא דבקה בכל עדות המזרח.
אז זהו.
אני איני אוהב מימונה,
לשמחתי, מה שמציל אותי מיאוש, הוא שיש לי חבר מרוקאי, אינטלקטואל בחסד, בעל מידות של אציל, וזה מציל אותי מלעשות הכללה
( מצחיק... המרוקאי הזה מלגלג על בני עדתו: "כל מה שהם יודעים לעשות, זה לפתוח שלחן ולהזמין את החבר'ה לאכול "   -  כך הוא אומר).
ובכן,אני מוכן לבחון כל מרוקאי וכל מרוקאית לגופם,
ולהיות חבר שלהם אם יתנהגו בהתאם...

 
ומה הם אוכלים במימונה? נכון.אוכל רעיל עם הרבה כולסטרול רע
04/05/2016 | 12:31
27
הרקדה
01/05/2016 | 10:58
108
שלום,
האם ידוע לך היכן יש הרקדה בסביבות שוהם,
בערב יום העצמאות וביום העצמאות עצמו, בערב ?

תודה רבה
פסטיבל רחובות 2016. לדעתי היה כישלון גדול
26/04/2016 | 22:20
7
167
מעט מאד רוקדים הגיעו.
חצי מהם אני מכיר.
זה אומר שאין הרבה רוקדים ריקודי עם בארץ
אלה רק אותם משוגעים שרצים ועוברים כל יום להרקדה אחרת 7 ימים בשבוע.
גם אני אחד מהמשוגעים האלה.
ההרקדות ביום התקיימו על רצפת אספלט, שאין יותר גרוע מזה לרקוד על אספלט.
בין ההרקדות התקיימו הרקדות המחול של שלמה ממן.
איכות הרקדות במה אלה היו באיכות הגרועה ביותר,
בלי טעם ובלי ריח.
כמו שהרקדות ריקודי העם שלנו נהיו מודרניות יותר בהתאם לתקופה,כך
גם הרקדות הבמה נהיו מודרניו ולא כמו שפעם היו.
הזמרים השונים על הבמה היו בעיני גרועים ומשעממים.
מנחת הערב גיאת היתה המוצלחת של הערב.
לזכות העיריה יאמר שהם השקיעו הרבה כסף בפסטיבל.
מול הבמה ישבו לפחות 1000 אנשים על כסאות והשאר עמדו מיסביב.
בקיצור אלפי צופים ומעט מאד רוקדים בהרקדות.
כמובן שחזרתי הביתה מאוכזב,אבל הפקתי לקחים מהערב הראשון שלא יחזור שנית על אותה שגיאה.
 
מתי הרוקדים קיבלו שני אולמות הרקדה טובים,
נכון,רק בשעה 11 בלילה, כאשר אנשים רוצים כבר לחזור הביתה לישון ולקום בבוקר ליום חדש.
אני מאוד נהניתי
27/04/2016 | 15:06
1
115
הגעתי יחסית מוקדם מצאתי שני מתחמי הרקדה ברמה סבירה ביותר.דיי הרבה רוקדים.פחות מקרב רוקדי הנוסטלגייה לא חדש בשבילי רובם מקטרים אך לא באים לרקוד.
על הבמה היתה הופעת מחול של אוניברסיטת תל אביב מושקעת ויפה,שבין הריקודים שולבו זמרים .
אחרי ההופעה היתה עוד שעת הרקדה כפולה במתחם ובשעה אחת עשרה עברו רבים לאולם תקוותנו ששם הרקיד ישראל שיקר בחן רב.
האולם היה מלא רוקדים לטעמי ערב יפה ונעים כן ירבו כמותו.
 
אתה בכלל לא אובייקטיבי!!! עזרא כרמל היה אובייקטיבי!!!
27/04/2016 | 19:28
113

עזרא כרמל רקד בשנות ה-70' וגם בשנות ה-80' ואף בהרקדות שנות ה-70' שבהן הרקיד המרקיד שלמה ממן בטרם הקים את אימפריית להקות המחול שלו בראשית שנות ה-80'.

ולכן עזרא כרמל מכיר היטב את תחום ריקודי העם עוד משנות ה-70' ולכן הביקורת שלו במקרה עסקינן היתה ביקורת אובייקטיבית של אדם המכיר את התחום.

ואתה צעד פולני?

כמדומני אתה הגעת אל התחום רק בשנת 2000 ואין לך כל שמץ של מושג מה היה כאן ומה היה פה לפני שנת 2000. ורואים את זה היטב בתגובתך שרק מראה ומוכיחה שאין לך כל שמץ של מושג בתחום להקות הבמה.

מי שיש לו שמץ של מושג בתחום המחול העממי לבמה, לא יכתוב שההופעה היתה מושקעת ויפה וזאת מאחר שההופעה היתה מגעילה ודוחה ביותר ומעוררת גועל ואף רצון להקיא את תכולת הקיבה.

אין כל ספק שהיתה כאן השקעה יפה, אבל מדובר למעשה בהשקעה כספית לצורך העברת כספי הציבור בתחבולות ובדרכי עורמה ובצורה חוקית למהדרין ובאישור עורכי הדין של העירייה, אל חשבונות הבנק של שלמה ממן ועוזריו וזאת כנגד האובליגו שלהם.

זאת לא הדרך להפיק מופעים. שלמה ממן מסוגל להרבה הרבה יותר.


 
עזרא יקר, תודה על דיווח עיתונאי מקצועי של
27/04/2016 | 17:15
103
אירוע ציבורי מתחום ריקודי העם.
תיארת יפה את האירוע מכל צדדיו
ולא חסכת את שבט ביקורתך, אבל עשית זאת בחן.
מצאה חן בעיניי 
הציניות שלך, שמכל המאורע מצאת את המנחה גיאת, כשווה תשומת לב...
ואכן מופעי הבמה היו באיכות הגרועה ביותר האפשרית,
27/04/2016 | 20:20
3
84
בלי טעם ובלי ריח. וזה בכלל לא מופעי מחול ואפילו לא מזכיר את מופעי המחול שהיו פעם. אין בריקודים האלה כל אלמנט פולקלוריסטי ולמעשה האלמנט הפולקלוריסטי אבד ונכחד לחלוטין וכיום האלמנט השולט בתחום הוא אלמנט העושק של כספי הציבור, עושק שנעשה בתחבולות ובדרכי עורמה ובסיועם של הטובים שבעורכי הדין המועסקים בשלטון המקומי ומכירים היטב את דיני השלטון המקומי על בוריים.
 
שום אלמנט של פולקלוריסטיות לא קיים בתחבולות ובדרכי העורמה הנעשים בסיועם של הטובים שבעורכי הדין. וכאמור האלמנט השולט כיום בתחום הוא אלמנט העושק של כספי הציבור.
 
כל מי שיטען אחרת אין לו כל שמץ של מושג בתחום ו/או שהוא אינטרסנט ולקקן של שלמה ממן.
 
לא צריך להיות גאון וידען גדול בשביל להבין שמה שיש כיום זה לא מחול פולקלוריסטי ואף לא ניסיון ליצור מחול שכזה. כל מי שמסתכל כיום על הנעשה בתחום הבמה, רואה שנעשה ניסיון ליצור משהו וולגרי להמונים, משהו וולגרי וגס ביותר שאין בו כל רכות ונועם, כלומר, משהו גס ובוטה הפונה אל הרגשות של ההמונים ובצורה השלילית כמובן.
 
הפולקלוריסטי עם הרכות והנועם והניואנסים שהיה פעם, הפך להיות לוולגרי וגס ובוטה ומשעמם ביותר ואין בו כל דבר המעורר עניין.
האמת לא מבין
28/04/2016 | 17:24
2
103
זה הפסטיבל הרביעי
מי שלא אוהב שלא יבוא
זה חכמה קטנה לבוא ולהתלונן
אכתוב לך את תגובתי בקצרה:
28/04/2016 | 22:11
101
שנות ה-80' היו שנות הפאר וההדר של המחול העממי הישראלי לבמה. שנות ה-80' היו הפסגה של היצירה האמנותית הפולקלוריסטית לבמה. שנות ה-80' היו פסגת ההייטק (אם בכלל אפשר להשתמש במושג הייטק) של המחול העממי הישראלי לבמה.
 
מאז שנת 1988 החלה דעיכה מתמדת הגדלה משנה לשנה.
 
כיום לאחר 30 שנה לא נשאר כל זכר לימי הפאר והזוהר שהיו כאן בישראל בשנות ה-80'. האלמנט הפולקלוריסטי אבד לחלוטין מכל הריקודים. מרבית ההפקות כיום בזות למחול הפולקלוריסטי ומקדשות את הוולגריות הגסה והדורסנית. ושלא לדבר על כך שלמפיקים הצעירים כיום (שעובדים עם מחשב...) אין כל שמץ של מושג מה הקשר של סכין הגילוח להפקת מופע מחול פולקלוריסטי.... בראשית שנות ה-80' לא היה מפיק מופעים שלא ידע מה זה סכין גילוח ומה חשיבותו להפקה האמנותית של המופע (חיתוך סרט הקלטה מגנטי...).
 
מה שיש כיום זה זבל ולא ראוי לכל התייחסות.
 
 
נכון הורה אילת,אבל זו הפעם הראשונה שלי והאחרונה
29/04/2016 | 00:52
94
בפסטיבל הכושל הזה.
אני דוקא מעריך כידיד עם שלמה ממן,
אבל הפעם הופתעתי לרעה,
כנראה שזה מה שעם ישראל רובו אוהב ורגיל לשמוע ולראות
ולא את ארץ ישראל היפה שחלים בה שינויים כל הזמן
עם דור חדש וטעם אחר.
כיום למשל אוהבים לשמוע את אביב גפן מאשר את ירדנה ארזי ויהורם גאון.
כיום למשל האנשים אוהבים ללבוש מכנסיים קרועים ובלויים מאשר מכנסי אלגנט נקיים ללא שום סריטה וללא שום כתם קטן.היום אוהבים לעשות קרחת ולגדל זקן.הפוך ממה שפעם עשו.אז כנראה שהקוף צודק שהוא טוען שהוא יותר יפה מבני האדם.
מוריס עמר
26/04/2016 | 11:53
7
115
מישהו מכיר יוצר בשם מוריס עמר
הוא חיבר מספר ריקודים בשנות השמונים אך הם כאילו נעלמו
אשמח לשמוע קצת פרטים עליו
תודה
הורה
שמות הריקודים שלו באתר israelidances.com
26/04/2016 | 17:40
2
99
שלום
28/04/2016 | 17:22
1
62
מציאות את שמות הריקודים של מוריס עמר אני מכיר מהאתר ששלחת כבר מזמן אבל בכל זאת תודה
אני רציתי לשמוע פרטים עליו אם מישהו יודע - היכן גר איפה פעל וכו'
לגבי שני הכותבים אחריך אני ממש לא מבין מה שהם כתבו ולמה זה מתקשר לשרשור שפתחתי אבל ככה זה כל אחד עונה למה שהוא רוצה לענות
קיצר אשמח לשמוע עוד פרטים לגבי מוריס עמר
תודה וחג שמח
הורה
נסה לחפש פרסומים משנות ה-80'
28/04/2016 | 21:04
44
נסה לפנות למכון לבון ששם נמצאים כל התיקים של המדור לריקודי עם בהסתדרות. נסה לחפש שם בתיקים ובחומר הארכיוני מידע על מוריס עמר.
 
נסה לחפש מידע על מוריס עמר בספרייה למחול בבית אריאלה בת"א.
 
אולי תמצא משהו בספרייה של סמינר הקיבוצים.
 
נסה גם לפנות למר יואב סידי שלטענתו הוא מחזיק ברשותו ארכיון למחול עממי ישראלי.
 
אני לא מאמין שתצליח למצוא באינטרנט חומר איכותי על מוריס עמר שיש לו ערך מחקרי והיסטורי. לעניות דעתי הדבר היחידי שתצליח למצוא באינטרנט אם בכלל, זה נסחי טאבו ומידע מרשם המשכונות, וזה ממש לא מה שאתה מחפש.
 
בהצלחה!!!
שנות ה-80' הטובות ביותר היו ואינן עוד ולמעשה נכחדו לעד...
27/04/2016 | 21:31
3
67
בתחום המחול העממי בישראל שנות ה-80' היו השיא של היצירה האמנותית בתחום המחול לבמה.
 
ולמרות שבשנות ה-80' מר יואב אשריאל ומר מישאל ברזילי ומר יהודה עמנואל וגם כמה אחרים ניהלו את עסקיהם הפרטיים בצורה מכובדת ומכבדת ונהנו מהפירות, מה שלמעשה גרם נזק בלתי הפיך לריקודי העם לרחבה, בתחום הבמה נשמר עדיין האלמנט הפולקלוריסטי בריקודים. שנות ה-80' הטובות היו השיא של כל הזמנים בתחום הבמה.
 
ובשנת 1988 החלו הניצנים הראשונים מבשרי הרעות שלמעשה העבירו את המסר שאנחנו נמצאים כעת (בשנת 1988 כמובן...) על פרשת דרכים אחת גדולה... או שאנחנו ממשיכים במסורת אבותינו, או שאנחנו בזים למסורת זו ופונים אל הוולגריות הגסה והדורסנית.
 
כיום (2016) במבט של שנים לאחור ניתן לראות שרבים מהעוסקים בתחום הבמה בחרו לירוק אל הבאר שממנה שתו ולמעשה פנו אל הוולגריות הגסה והדורסנית שלא יודעת שובע ולמעשה לא יודעת גבולות.
 
מאז שנת 1988 המחול העממי לבמה נמצא בדעיכה מתמדת וכיום כמעט שלא נשאר ממנו כל זכר.
 
כאדם רגיש ביותר שהכיר היטב את הלכי הרוח בתחום המחול העממי בישראל, אני הרגשתי את הוולגריות הגסה והדורסנית הזו כבר בביקורי הראשון בפסטיבל כרמיאל לפני כ-28 שנים. אני יודע שרבים מהעוסקים בתחום מעולם לא הרגישו את מה שאני הרגשתי כבר בביקורי הראשון בפסטיבל כרמיאל ואף לא היה שום דבר שרמז להם על מה שאני הרגשתי אז לפני כ-28 שנים.
 
אבל במבט של שנים לאחור אני יכול לומר כעת שבביקורי הראשון בפסטיבל כרמיאל כאשר נכנסתי למופע המרכזי באמפיתיאטרון, הרגשתי הרגשה מוזרה ביותר, הרגשתי שאני נמצא בטקס פגאני מסוני. זה בכלל לא היה מופע מחול ובוודאי שלא מופע מחול עם, מדובר היה למעשה בטקס פגאני מסוני.
 
פשוט לא יכולתי לסבול את הטקסיות המסונית הזו ופשוט ברחתי מהמקום כל עוד נפשי בי.
 
ולכל התוהים למיניהם, היו אלה השנים הראשונות ובתקופתו של יונתן כרמון.
 
ממסורת אבותינו (או אמאותינו...) שהיתה נהוגה בארץ עד לסוף שנות ה-80', לא נשאר כיום כל זכר. וכאמור רבים מהעוסקים בתחום בחרו ללכת לכיוון הוולגריות הגסה והדורסנית ביותר. אלה שלא הלכו עם הזרם המרכזי של הוולגריות הגסה והדורסנית, פרשו מהתחום לאחר כמה שנים. הצעירים של היום, הם הילדים שגדלו בנעוריהם בתוך הוולגריות הגסה והדורסנית ולרובם אין שמץ של מושג כמה טוב היה פה בישראל בשנות ה-80' הטובות לפני שהחלו במלאכת ההרס והחורבן בחסותם האדיבה של ד"ר דן רונן, תרצה הודס, יונתן כרמון, ואחרים.... ולמיטב ידיעתי הדבר נעשה ביודעין ובזדון ובטענה שנטענה אז בשנת 1988 שהמחול העממי בישראל טרם התגבש והפסטיבל אמור לגרום להתגבשותו.....
 
ולמעשה ברצון לגרום להתגבשותו, גרמו לנזק בלתי הפיך!!! שנגרם למעשה בגלל הרצון וההסכמה המודעת ללכת לכיוון של וולגריות גסה ודורסנית ולזנוח לחלוטין את המסורת שהיתה נהוגה בכנסי המחולות בצמח.
 
ואגב, הרצון וההסכמה המודעת של ד"ר דן רונן, תרצה הודס, יונתן כרמון, ואחרים, נבעו מאחר ובמשרד החינוך והתרבות (כיום משרד התרבות והספורט) מעולם לא הכירו במחול העממי לבמה כאמנות מקצועית ולמעשה מעולם לא עסקו בתחום במחול העממי ובטיפוחו. מי שכן עסק בתחום ובטיפוחו היה המדור ההסתדותי לריקודי עם שלמעשה היה בתקופת מפא"י מעין זרוע ביצועית של ממשלת מפא"י, ממשלה שלמעשה כבר לא קיימת מאז שנת 1977 וטבעי הדבר שהמדור יקלע לקשיים תקציביים ויושפע מהלכי רוח פוליטיים ו/או מקצועיים של אנשי פוליטיקה ומקצוע שאין להם כל שמץ של מושג בתחום המחול העממי. ובמבט של שנים לאחור, ניתן לראות שזה בדיוק מה שקרה וממשיך לקרות. כיום בשנת 2016 את אנשי המקצוע במשרד התרבות לא מעניין כלל המחול העממי לבמה והם אינם רואים כל צורך לתעד את המחול העממי לבמה. כלומר, הם אנטי!!! והעיקר הכיוון הוולגרי הגס והדורסני.
תודה לחושף השחיתות על ההסבר המלומד. עכשיו אני מבין
28/04/2016 | 14:13
2
57
למה ההסתדרות הפסיקה לתמוך בהרקדות ריקודי העם שלנו בשנת 1977 כאשר עלו לשלטון מפלגות הימין בראשות חירות היריבים של השמאל בראשות מפא"י ואז הפסקתי גם לרקוד במחיר מסובסד שההסתדרות סבסדה את המחיר במחיר סמלי של 2 לירות ישראליות להרקדה.עם עליית הליכוד מחיר ההרקדות קפץ למעלה ב-50% ל-3 לירות,
אז רקדתי בהרקדות ההסתדרות ברמת השרון בשנות 1966 ו-1967 וגם במוצ"ש בבית לסין בנין ההסתדרות בצפון ת"א עם המרקיד שאולי רוזנפלד ז"ל.היתה גם תקופת מעבר קצרה מנובמבר 1977ותחילת שנת 1988 עד שהמועצות המקומיות והעיריות המשיכו קצת את דרכה של ההסתדרות.. בינתיים התחילו לצוץ הרקדות פרטיות של מרקידים שהציפו הרבה ריקודים חדשים ולכן התחילו הרבה רוקדים להפסיק לרקוד בגלל ההצפה הגדולה בריקודים הרבים שחלק גדול מהם לא היה יפה.כמובן שהצפה זו בריקודים חדשים היתה קטנה מאד לעומת ההצפות הענקיות של שהנים האחרונות ב-230 ריקודים חדשים כל שנה. דבר זה גורם לכך שאין יותר אחידות מושלמת בין ההרקדות השונות והריקודים הפכו למצעד הפיזמונים שמתחלף בתדירות גבוה וכל ריקוד חדש מעיף מהרפרטואר ריקודים חדשים קודמים אפילו שהם גם יפים.
אכן היסטוריה מרתקת של ריקודי העם מתקופת מפא"י
28/04/2016 | 20:49
42
בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל ועד לשנת 1977 המפלגה השלטת היתה למעשה מפלגת מפא"י או שאפשר גם לכנות זאת בשם מפלגות הפועלים או תנועת העבודה.
 
ההסתדרות הכללית היתה גוף מרכזי של תנועת העבודה (כולל התנועה הקיבוצית) עוד מתקופת המנדט הבריטי בטרם הוקמה המדינה. ההסתדרות הכללית ריכזה תחתיה פעילויות רבות של הישוב העברי המתחדש בארץ ישראל ולרבות את פעילותה של הוועדה הבין קיבוצית לריקודי עם שהפכה כמה שנים מאוחר יותר למדור לריקודי עם בוועד הפועל של ההסתדרות.
 
לאחר הקמת המדינה כאשר מפלגת מפא"י היתה בשלטון, הוחלט שלא לשנות את המבנה של ההסתדרות ולהשאיר אותה חזקה ואיתנה ואף הוחלט לחזק את כוחה עוד. וכך הוחלט על ידי ראשי ההסתדרות (ומפא"י) להפוך באופן רשמי את הוועדה הבין קיבוצית לריקודי עם למדור לריקודי עם שפעל במסגרת האגף לתרבות ואמנות בהסתדרות. באגף לתרבות ואמנות בהסתדרות היה גם מדור למוסיקה ואף הוצאת ספרים שהוציאה לאור ספרי תווים של מוסיקה ישראלית ומוסיקה מקורית לריקודי עם. שם ההוצאה היה מפעלי תרבות וחינוך והיא שכנה בבניין מישלב ברחוב ויצמן 53 בת"א מול בית ליסין (היכן שנמצא כיום סניף סופר פארם).
 
המדור לריקודי עם בוועד הפועל של ההסתדרות היה הגוף היחידי מאז ומעולם שעסק בקידום ובטיפוח תנועת ריקודי העם ולמעשה היה מעין זרוע ביצועית של ממשלת מפא"י. מעמדו של המדור לריקודי עם החל להישחק עם החלשותה של ההגמוניה השלטת של מפלגת מפא"י ושל ההסתדרות.
 
ועכשיו נחזור לענייננו,
 
מפלגות הימין ראו בתנועת ריקודי העם הקיבוצית וההסתדרותית ככלי תעמולה פוליטי של תנועת העבודה ומפא"י ולמעשה מעולם לא הכירו בה. וניתן אף לומר שהם בזו לה ורק בגלל שראו בה כלי תעמולה פוליטי.
 
ולמרות המלחמות הקשות ביותר שהתנהלו במסדרונות משרד החינוך והתרבות החל משנת 1977 לאחר עלייתו של הליכוד לשלטון, המדור לריקודי עם בהסתדרות המשיך להתקיים ואף המשיך לטפח את תנועת ריקודי העם עם תקציביו הדלים ואף יזם פסטיבלים למחול.
 
אך המלחמות הקשות החלו להפיל חללים רבים בשלהי שנות ה-80' וניתן לראות שהאנשים החזקים ביותר והדומיננטיים ביותר בהסתדרות החלו להישחק וכבר לא היה להם עוד כוח למלחמות עם אנשי ההגמוניה השלטת של מפלגות הימין שמעולם לא ראו בריקודי העם כאמנות מקצועית וריקודי העם נתפסו בעינהם מאז ומתמיד ככלי תעמולה פוליטי של מפא"י.
 
וכך קרה הדבר שבשנת 1988 במסגרת חגיגות ה-40 למדינת ישראל ולאחר כ-11 שנים של מלחמות קשות במסדרונות משרד החינוך והתרבות, החלו להראות הניצנים הראשונים המבשרים לכולם שימיו של המדור לריקודי עם בהסתרות ספורים ובקרוב הוא יעלם כאילו לא היה מעולם.
 
12 שנים לאחר שנת 1988 שגם במהלכם התנהלו מלחמות קשות ביותר בין אנשי ההגמוניה השלטת של מפלגות הימין לבין אנשים מבוגרים שכבר אין להם עוד כוח למלחמות, המדור ההסתדרותי שבק חיים ולמעשה נעלם ונכחד לעד וכאילו לא היה מעולם.
 
ומאז שנת 2000 שורר כאוס מוחלט ותוהו ובוהו בתחום ולמעשה אין כל יד מכוונת.
 
וכאמור, את אנשי ההגמוניה השלטת כיום שמשתייכים למפלגות הימין, לא מעניינים ריקודי העם והם כאמור רואים בהם ככלי תעמולה פוליטי של מפלגת מפא"י מתקופת ראשית הציונות.
 
מה גם שכיום לאחר 40 שנה, אין כבר יותר מפא"י וגם לא תנועת העבודה. דעתם בתחום ריקודי העם של אנשי מפלגות השמאל כיום, היא בדיוק כמו דעתם של אנשי מפלגות הימין, כולם גדלו בצל המלחמות הקשות שהפילו חללים רבים והם אינם מכירים כלל את האמנות הפולקלוריסטית העשירה ביותר שהיתה כאן רק לפני 30 שנה, אמנות פולקלוריסטית ועשירה ביותר שראשון מבשריה בראשית שנות ה-80' הוא לא אחר מאשר הכוריאוגרף שלמה ממן.
 
החללים הרבים שנפלו במלחמות זו בכייה לדורות!!!
 
וכשאני אומר חללים רבים שנפלו במלחמות, אני מתכוון ליצירות אמנותיות הבנויות מאלמנטים פולקלוריסטיים, יצירות פולקלוריסטיות שלא רואים אותן כיום כלל. וזאת בגלל שהוולגריות הגסה והדורסנית השתלטה על היצירה האמנותית במדינה והכל הפך להיות זבל.
 
אכן המועצות המקומיות והעיריות המשיכו קצת את דרכה של ההסתדרות
28/04/2016 | 21:48
33
לפני כן ההסתדרות פעלה בתחום ריקודי העם באמצעות מועצות הפועלים שהיו קיימות בכל עיר ובכל ישוב עירוני.
 
במסגרת מועצות הפועלים פעלו הרקדות וחוגים לריקודי עם וגם להקות מחול ייצוגיות. ומי שהיה המפקח מלמעלה על כל הפעילות הזו היה המדור לריקודי עם בוועד הפועל של ההסתדרות בניהולה של גברת תרצה הודס. המדור בראשותה של תרצה הודס ריכז את כל המידע הרב על ההרקדות והחוגים לריקודי העם ועל להקות המחול הייצוגיות.
 
אך כאמור בתקופת המעבר הקצרה לאחר 1977 המועצות המקומיות והעיריות המשיכו קצת את דרכה של ההסתדרות. והם גם הקימו להקות מחול עירוניות ייצוגיות שפעלו בחסות העירייה. עד לשנת 1988 פעלו מעט להקות מחול ייצוגיות של מועצות פועלים.
 
ובינתיים התחילו כאמור לצוץ הרקדות פרטיות רבות ביותר של מרקידים שהציפו הרבה ריקודים חדשים ולכן התחילו הרבה רוקדים להפסיק לרקוד בגלל ההצפה הגדולה בריקודים הרבים שחלק גדול מהם לא היה יפה......
 
המרקידים הפרטיים פעלו כעסק פרטי למטרות רווח. מי שעזרו להם להציף את הריקודים החדשים הם עורכי ההשתלמויות הפרטיות, יואב אשריאל, מישאל ברזילי, יהודה עמנואל, ואחרים. כולם בזה אחר זה פעלו כעסק פרטי למטרות רווח ולמעשה גרמו נזק בלתי הפיך לתנועת ריקודי העם.
 
אבל למרות כל הנזק הבלתי הפיך שגרמו ההשתלמויות לתנועת ריקודי העם בראשית שנות ה-80', להקות ריקודי העם המשיכו לפעול במלוא המרץ ועד לשנת 1988 ואף היו אלה השנים של פסגת היצירה האמנותית הפולקלוריסטית לבמה.
 
ומה שקרה לאחר 1988, זו רק דעיכה מתמדת שהלכה וגדלה משנה לשנה. וכיום לא נשאר כל זכר לימי הפאר והזוהר שהיו בשנות ה-80'.
 
 
 
 
עובדים עלינו
27/04/2016 | 15:22
2
95
הפירסומים סיפרו על הרקדה שתתקיים במרכז סוזן דלל.
הגענו במועד ומה היתה הפתעתינו שכל שיר שלישי עלתה להקת המחול של אוניברסיטת תל אביב וביצעה קטע מחול (נאמבר אצל הצעירים) וכך חלילה ובשעה
21.00 שלמה הודיעה שההרקדה מסתיימת כי עוצמת הקול תפריע את הנאת צופי ההצגות.חבל שהטריחו אותנו להרקדה כזאת.
ואם מישהו צריך במה ללהקה שלו כדי להתאמן למופע המחול ברחובות יכל למצוא מקום אחר .
תוסיפו את זה לאיחור של ההרקדה ביום א' ותבינו מה היחס לציבור הרוקדים.
אז מה.יכל להנמיך ווליום.ברחובות התופים פוצצו את האוזניים
27/04/2016 | 15:40
69
ברעש ענק.
מזל שלקחתי מהניידת של מד"א גזה ותחבתי אותה עמוק באוזן.
גם אז רעש התופים הרעיד את השמים והארץ.
ולמה בכלל זה צריך להפתיע אותך???
27/04/2016 | 19:43
71
אותי דברים הזויים ובזויים שכאלה בכלל לא מפתיעים.
 
שלמה ממן הפך להיות קומבינטור שעושה קומבינות הזויות ובזויות בכל דרך אפשרית ובסיועם של כל מיני אנשים שאיתם הצליח ליצור קשרי ידידות ב-16 השנים האחרונות.
 
מן הראוי היה ששלמה ממן היה פועל בצורה מקצועית ועל במה מקצועית והיה מוכר מרצונו כרטיסים למופעי להקות המחול שלו. אבל לצערנו שלמה ממן בחר לעשות קומבינות הזויות ובזויות שריח צחנה נודף מהן...
 
ואותי כאמור זה לא הפתיע ולא יפתיע ולמעשה שום דבר לא יכול עוד להפתיע אותי בכל הקשור למעלליו של שלמה ממן.
מעצבן אותי, האשכנזי הזה
24/04/2016 | 16:51
3
147
האשכנזי - הלא הוא ארי שמאי
עורך דין ארי שמאי
מגיש תכנית מוסיקה ברדיו לב המדינה
בין השעות 2-4 אחה"צ.
את מוסיקת הים התיכון הוא הפך למוסיקה אפריקאית.
איך?
אסביר:
לאשכנזי הזה יש חולשה לתימנים
הוא מוקסם מהם
הוא לא הראשון
אין זה סוד שהיהודים הראשונים שהגיעו מאירופה לארץ,
ראו יהודים תימנים, כהי עור, מסולסלי פיאות, לבושים כמו ערבים
והם התלהבו מהם מאד מאד
ההתלהבות הזאת לא הייתה מהותית
אלא חיצונית
זאת הייתה גישה אקזוטית אל מה שהם ראו
הכל נראה להם חדש וצבעוני
לא רק הדקלים
לא רק העיזים השחורות,
אלא גם היהודים כהי העור.
לעניין זה, קיראו בבקשה את פרופ' שמעון הלקין
על הפגמים בכתיבה של הסופרים העבריים הראשונים
ממוצא אירופי שהגיעו לארץ.
הוא מבקר בחריפות את כתיבתם
כתיבתם לא הייתה טבעית
כי הם היו מלאי התלהבות מהצבעוניות של האכזוטיקה
נתנו לזה ערך שמעבר למהות החיצונית של האקזוטיקה,
והדבר פגם בכתיבתם.
והנה, יש לנו עדיין נציג מובהק של היהודי האשכנזי
בדמותו של ארי שמאי,
שמתלהב מהאקזוטיקה הזאת.
 
את התכנית שלו
בת השעתיים
הוא הפך לתכנית תימנית
והלא תימן היא באפריקה?
אמור מעתה:
לא זמר ים תיכוני לארי שמאי
אלא זמר אפריקאי.
עכשיו שימו לב:
ארי שמאי אינו נגרר אחרי שמות של תימנים כמו"
שימי תבורי
חיים משה
מרגול
יזהר כהן
יואב יצחק
פאר טסי
ועוד אחרים
לא!
מאלה הוא אינו מתלהב ואינו משמיע את שיריהם
למה?
כי הם לא אימצו את הסלסול התימני המקורי
הם שרים "ישראלית"
את אלה ששרים תימנית
כמו דקלון 
ציון גולן
בדיחי
אבי ביטר
ועוד רבים אחרים
שאני בקושי מכיר את שמותיהם
ארי שמאי משמיע במינונים גבוהים.
 
עכשיו תשאלו: מה לי ולהבחנה הזאת
בין תימנים ובין תימנים?
אני אגיד לכם:
שנים, בילדותי, התפללתי בבית כנסת של תימנים
ואני מזהה ממרחק את הסלסול והעינטוז התימני
ואת זה ארי שמאי, האשכנזי, אוהב
ואת זה, לצערי ולבושתי, אינני אוהב
 
לאליק 31
25/04/2016 | 07:57
2
72
ראשית, מותר לא לאהוב סלסול וענטוז תימניים. גם אני לא סובל ענטוזים ולא סלסול לשם סלסול שאין לו קשר עם השיר.
שנית, זה שאדם נולד לתפוצה המסלסלת והמסולסלת, לא הופך אותו לזמר תימני. כדי להיחשב זה, הוא מצווה גם לשיר כראוי לבן העדה הזו.
ולמה אני מתכוון? הייחוד של העדה, בניגוד לרוב העדות האחרות, הוא הגיית ה"ח" וה"ע". כאשר יזהר כהן, שהוא זמר מצוין בעיניי, שר "שכרכורת יקראוני" במקום "שחרחורת יקראוני", אוזניי הערלות מאיימות להתפקע. אז אולי בצדק, ארי שמאי נוטה להשמיע אותו פחות.
שימי תבורי למשל, בשחר נעוריו, עוד בטרם הפך לאושייה תרבותית בארצנו הקטנטונת, דווקא הקפיד לשיר כפי שלימדו אותו בבית אבא. כשהחל להתפרסם, ולהתקרב לאוזני השומעים הפחות תימנים, החליט שלא נאה ולא יאה להגזים עם המורשת, ונטש את מחוזות ילדותו לטובת "בורות נשברים". אני מודה ומתוודה שהיום אינני יכול להקשיב לשיריו בהגייה הקלוקלת שהוא אימץ. והוא דווקא מסלסל, אבל הסלסול שלו נשמע מלאכותי ומאולץ.
יכול להיות שהרשימה של אלו שארי שמאי נוטה להם חסד, מכילה זמרים שנשארו נאמנים לבית אבא, ולכן הם אמיתיים בעיניו. ואכן, ציון גולן, דקלון, בדיחי נושאים בגאווה את נס העברית המשובחת.
לגבי אבי ביטר, נראה לי שהתבלבלת קמעא והוא דווקא מהתפוצה הטורקית.
 
ראפי יקר, דבריך מחכימים, תודה. יש לי חבר תימני
25/04/2016 | 09:51
1
63
אחד שמקפיד בעברית הנכונה,
אבל לא רק
הוא אינו מסתפק בכך שהוא סונט בי על הח' ועל הע',
אלא הוא דורש שאני אתן הטעמה נכונה לאות ט'
ולא לבטא אותה כמו האות ת',
וכן הטעמה מיוחדת לאות ק',
ולא לבטא את ה ק'' כמו האות כ'  הדגושה
וכמובן גם את האות צ' לדידו, צריך לבטא נכון...
אשריך שיש לך חבר כזה
25/04/2016 | 14:37
51
משום מה מתקבל הרושם, כאילו לדבר עברית נכונה זו מלאכה מפרכת, שרק יחידי סגולה טורחים לעסוק בה.
ואני טוען, שאת "הפלא" הזה ניתן להשיג באמצעות התמדה, ובעיקר רצון טוב.
כתובת רדיו הרוקדים
21/04/2016 | 20:17
63
כתובת רדיו הרוקדים:
 
 
האזנה ערבה
פסח ואביב ברדיו הרוקדים
21/04/2016 | 19:57
60
ביום שישי ה 22.04.16 [ערב ליל הסדר] תשודר תוכנית מיוחדת לשירי ורקודי פסח ואביב.
 
השידור בהשתתפות המאזינים [צ'אט] יהיה בין השעות 11:00- 12:00
 
האזנה ערבה!!!
 
 
 
חם בפורומים של תפוז
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
הקשר בין טראומה והתמכרות למין
הקשר בין טראומה...
איך טראומה יכולה ליצור התמכרות? אתם מוזמנים כבר...
הקשר בין טראומה והתמכרות למין
הקשר בין טראומה...
איך טראומה יכולה ליצור התמכרות? אתם מוזמנים כבר...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ