לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום שיט וימאות
ברוכים הבאים לפורום יאכטות שייט וימאות,
כאן תמצאו ים של מידע מקצועי בכל הקשור ליאכטות, ספינות, דברים שצפים, מפליגים ואפילו קצת צוללים. נשתדל להנעים את זמנכם בחוויות שייט, לענות על כל שאלה מקצועית, ואפילו לשדך בין אנשי צוות ולעזור בקנייה/מכירה והצעות עבודה לסקיפרים וצוות (בבקשה, דרך הלוחות!).
הפורום הוקם בשנת 2001 (!)  והוא הפורום המקצועי והגדול ביותר בכל ההיבטים המעשיים של יאכטות שייט וימאות.
כידוע ענף השייט הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בישראל כ-8 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-5 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.
אנו מודים למנהלי הפורום בעבר (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, לימור, אדם99, נדב השובב. ...
 
וכמו שנאמר:   A bad day at sea is better than a good day on land"  
 
ים טוב לכולנו!

הנהלת הפורום:

אודות הפורום שיט וימאות

ברוכים הבאים לפורום יאכטות שייט וימאות,
כאן תמצאו ים של מידע מקצועי בכל הקשור ליאכטות, ספינות, דברים שצפים, מפליגים ואפילו קצת צוללים. נשתדל להנעים את זמנכם בחוויות שייט, לענות על כל שאלה מקצועית, ואפילו לשדך בין אנשי צוות ולעזור בקנייה/מכירה והצעות עבודה לסקיפרים וצוות (בבקשה, דרך הלוחות!).
הפורום הוקם בשנת 2001 (!)  והוא הפורום המקצועי והגדול ביותר בכל ההיבטים המעשיים של יאכטות שייט וימאות.
כידוע ענף השייט הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בישראל כ-8 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-5 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.
אנו מודים למנהלי הפורום בעבר (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, לימור, אדם99, נדב השובב. ...
 
וכמו שנאמר:   A bad day at sea is better than a good day on land"  
 
ים טוב לכולנו!
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לשמור את הפורום אך ורק לדיונים מקצועיים. אין לפרסם מודעות קניה / מכירה / צוותים בגוף הפורום - מודעות שיפורסמו בפורום ימחקו! בכדי לפרסם יש לגשת ללוחות דרך התפריט "לוחות" ולא לשכוח את הקטגוריה המתאימה.
מודעות (גם פרטיות (וגם בענייני צוותים)) וגם קישורים לאתרים מסחרים ימחקו לאלתר!
המשך >>

איך להגיע לאוקראינה או בולגריה דרך הים
09/02/2016 | 08:23
8
שלום, אני רוצה להגיע למולדובה (כנראה דרך בולגריה או אוקראינה) דרך הים מישראל. אני לא יכול לטוס בגלל סיבות רפואיות. מישהו יודע עם קווי שייט כאלה קיימים?
תודה!
שאלה כללית בנושא "דליברי"
07/02/2016 | 10:14
13
198
בימים אילו אחת מחברות הצ'ארטר (בחו"ל) איתן אנחנו עובדים פרסמה "קול קורא" למי שמעוניין להצטרף ללג מליסבון לאזוריים. משך הפלגה משוער כשבוע ועלות כ 650 אירו למשתתף. על היאכטה (חדשה מהניילונים) יהיו שני סקיפרים מקצועיים מטעם החברה וארבעה "מצטרפים בתשלום". הפצנו את הידיעה בפייסבוק בדף של הסקיפרים וזכינו בקיטונות של ביקורת כולל ביטויים כגון "הונאה", "תרמית", BITCH וכו' מצד כמה מגיבים (והתעניינות מצד הרבה אחרים). היו שטענו שמשמעות "דליברי" זה שמי שמפליג צריך לקבל תשלום ולא לשלם... ושזו חוצפה "ישראלית" לבקש תשלום מ"אנשי צוות" - למרות שאין פה שום דבר ישראלי... אני יודע שבתי הספר בארץ, למשל, בהחלט "מוכרים" לגים כשהם מביאים סירה ואני חושב שזה לגיטימי (בבחינת "רוצה, תקנה, לא רוצה, אל תקנה).
אני וזוגתי שמחנו לשלם (יותר ממה שהם מבקשים) על לג מפורטוגל לברצלונה ונהנינו מכל רגע.
מה דעתכם?
כמי שהיה עד לדיון המקורי...
07/02/2016 | 10:29
5
177
שלום עופר.
כמי שהיה עד לדיון המקורי, אני חייב רק לציין שלהבנתי רוב התגובות היו אומנם לא אוהדות לצורת הפירסום - אבל היו מנומקות ומנומסות. נכון שיש תמיד כמה אנשים בוטים שהסגנון הדיבור שלהם גורם לקורא להתפתל בכיסא, אבל היו לא מעט שפשוט הסבירו למה הניסוח (וההצעה) ניראו להם לא ראויים ונצלניים. 
אני מציע גם לך (זה נשמע פטרוני - אבל זו לא הכוונה) לנסות להפריד בין הסגנון לבין התוכן. 
 
תודה. תמיד פתוח לקבל פידבק
07/02/2016 | 10:41
4
159
אם הניסוח היה מטעה, זה פידבק חשוב עבורנו. האם הניסוח שלי בפוסט כאן, והניסוח המתוקן בפייסבוק ברורים יותר? אני פשוט לא מבין מה פסול או נצלני בכך שאשלם כסף כדי לחוות הפלגה (כלשהי) תוך שאני שותף מלא להשטת היאכטה (ואולי גם מקבל חתימה על זמן ים). מבחינתי זה לא שונה מקניית מקום ביאכטת בודדים בפלוטילה (ושם אני צריך לשלם בנוסף על אוכל, עגינות ודלק).
בכל אופן, המקומות נמכרו, ואני פשוט רוצה להמנע מדיון דומה בעתיד.
זו השורה התחתונה, שהמקומות נמכרו, ובסופו של דבר זה ענין של
07/02/2016 | 16:10
2
134
הצע וביקוש. אם אף אחד לא היה בא, אז היו מציעים את ההפלגה בחינם, ואם גם אז אף אחד לא היה בא, אז היו מציעים תשלום תמורת העזרה, כי, יש לעשות עבודה מסוימת להביא את הסירה מ A ל B. לי מפריע משהו אחר. יש דליברי של חברות השכרה, או מועדוני יאכטות כאלה ואחרות, שמצד אחד גובות תשלום על השייט, ומצד שני זה שייט די דרקוני. אחת ל 4-5 ימים יורדים לחוף להצטייד ולעשות פיפי, ואין מה לדבר על "טיול" באזור, וגם משלמים על התענוג. פה ושם יש דליברי של אנשים פרטיים, שעוגנים כל יום יומיים, מטיילים הרבה, לא משלמים לבעל הסירה דבר פרט להשתתפות בהוצאות, ומקטרים ומתווכחים על כל הוצאה שיש. איך אתם מסבירים את זה?
ההסבר פשוט...
07/02/2016 | 17:11
1
139
והולם פתגם הונגרי נפלא הטוען ש"גן החיות של האל מגוון מאד..."
השתתפתי בכמה וכמה דיליבריז בעבר (חברות ופרטיים)לצורך אימון, זמן ים וניסיון.כמה מהסקיפרים היו שפויים...חלקם מעט מטורפים ו...מקצתם מארחים למופת ונחמדים.
מעולם לא שילמתי יותר מאשר את דמי ההגעה שלי למקום היציאה ואת החזרה הביתה.
תמיד טרחתי לברר קודם עם מי ועל מה אני עולה ויוצא להרפתקה ועל מחירה.
אולם היו גם ניסיונות מעט ביזאריים, לדוג' במקרה בו המחיר שנדרשתי לשלם עבור ה"זכות" להפלגה ממושכת בגרוטאה מחלידה וישנה היה מעל ומעבר לתעריף של הפלגה כנוסע באותו המסלול על ה"קווין מרי 2"... או הצעה אחרת שהיה בה אף סיכון ממשי לקרב עם פיראטים שבנוסף למחיר המופקע שהסקיפר דרש רצה גם הצגת ביטוח חיים יקר כמובן על חשבוני...
מיותר לציין שבמקרים כאלה ויתרתי על הכיף אולם בטוחני שנמצאו אחרים שהסכימו לדרישות הללו.
בקיצור, ה"שוק" הזה פרוע, לעיתים גחמני ואפילו חצוף ולכן מומלץ לבדוק ולהבהיר הכול לפ נ י היציאה.
ו...בנוסף גיליתי שהכי טוב להפליג על יאכטתך שלך ! :)
מסקנתך נכונה ואומצה במלואה, ומה שכתבתי היה במשקפיים של
07/02/2016 | 19:03
102
מי שנמצא לפעמים הצד השני...בצד של מצרף אליו צוות להפלגה, ללא קבלת שום רווח מהצוות, אבל כן קבלת ויכוח על הוצאה כזו או אחרת במהלך ההפלגה. הנושא של ה"זכות" להפליג נלקח לפעמים כמה צעדים קדימה....אני זוכר לפני שנים, בזמן לימודי...אחת הסירות של ביה"ס לשייט מסוים בחיפה התקלקלה, והיה צורך להשיט אותה למרכז לתיקון. המודעה על כך היתה:  "לתלמידים מוצע שייט לילי של 10 שעות להכרת חופי הארץ בלילה, תמורת 250 ש"ח"... מהתלמיד לבית הספר כמובן.
ובכן, כמו שאתה רואה, האנשים פה חושבים די אותו דבר...
07/02/2016 | 21:46
88
ושוב שלום.
אז כמו שאני מבין מהתגובות פה (שגם מנוסוחות ביתר נעימות מאשר בפייסבוק), עושה רושם שיש חוסר שביעות רצון מצורת ההצגה של שיוטים מסוג זה באופן כללי - לא רק במקרה הזה. וזה שאתה משווה את ההצעה שלכם למה שמציעים חלק מבתי הספר או חברות אחרות כנראה לא עושה אותכם צודקים, אלא רק מצטרפים לחגיגה :).
בהצלחה לכולנו, והפלגות נעימות.
לא ראיתי מה שהיה בפייסבוק
07/02/2016 | 11:02
1
146
אבל למיטב ידיעתי בתעשייה הזו (שמוגבלת להתבוננות מדי פעם בפרסומים של חיפוש אנשי צוות לדליברי) כשמגדירים דליברי הצוות לא משלם - אולי משלמים רק לסקיפר ולצוות לא משלמים, אבל ממה שנראה לי גם על הוצאות כמו מזון הצוות לא משלם. 
 
לעומת זאת בעולם הצ'ארטר בהחלט יכול להיות שתשמש כסקיפר דליברי בתשלום  (שלך), רק לא קוראים לזה כך  - כל המקרים בהם מציעים צ'ארטר חד כווני במחיר מוזל זה מכיוון שאתה בעצם מבצע עבור החברה דליברי.
 
בעולם השייט הישן Delivery Job פירושו של דבר היה שמי שרוצה
07/02/2016 | 17:01
143
להעביר סירה (כל שהיא, מכל מקום לכל מקום) ולחסוך על ידי כך זמן, טירחה וכסף , שוכר לצורך כך סקיפר + צוות מינימלי . בעולם השייט הנוכחי הערכים השתנו ככל הנראה לעין. הפלגת דליברי בד"כ היא לא הפלגת תענוג. יש מקרים של דליברי בהם הסקיפר קיבל כסף בעבור כל ההפלגה סקיפר+צוות+אוכל+דלק+הוצאות נמלים. לקח צוות שהובטחה לו הפלגת כיף  וגבה עוד תשלום מהצוות. אז הצוות הפליג קשוח ועוד שילם בעבור כך. והסקיפר "עשה עיסקה" בבחינת "הרצחת וגם ירשת" . מי מכם יכול להישבע שזה לא המקרה. עם זאת מי שמוכן להיות "סאקר" שיהיה בריא. על זה כתב מורפי: It is morally wrong to allow suckers to keep their money . דהיינו, כל דיכפין ייתי ויכול
לסיכום השרשור נראה לי שהשימוש במושג "דליברי" מטעה...
08/02/2016 | 07:36
4
109
כי הוא מעלה אצל כל אחד ציפיות שונות בהתבסס על נסיונו האישי. סקיפר שקיבל שכר כדי להעביר סירה, לא מבין למה צריך לשלם וכו'.
להבא נציע למתעניינים לקנות מקום במיטה על סירה (סוג, גודל, שנה) שתפליג מנקודה A לנקודה B (במסלול שנקבע מראש) בתשלום X שמכסה Y ותוך שאתה משתתף בכל המטלות בסירה (כאילו היית ביאכטת בודדים של בית הספר) - זה יהפוך את ההצעה למשהו שכל אחד יוכל לשערך את הערך הסובייקטיבי הטמון בה עבורו ולקבל החלטה.
תודה לכל המשתתפים בדיון, מכל מלמדי השכלתי.
מי משלם למי?
08/02/2016 | 09:00
101
אני חוזר כאן על ההצעה שהעליתי בדיון בנושא זה בפייבוק:
קראו את הפרק על צביעת הגדר בספר טום סוייר (מארק טויין).
מי שיקרא את הפרק יבין הכל וידע כיצד להתנהג בעתיד.
התחייבות שלי.
ואו. תגובה חריגה בתרבות הדיון הישראלית :) שאפו
08/02/2016 | 11:34
2
94
שוב שלום עופר.
לא מתנצח, לא מצטדק, לא נעמד על הרגליים האחוריות.
יש תקווה :)
תודה רבה
 
יש תקווה? לא חושב. הדיון הזה יחזור פה עוד כמה פעמים...
08/02/2016 | 11:46
1
83
אתה הצעת שעופר יעשה הפרדה בין התוכן לסיגנון, ויתיחס מן הסתם יותר לתוכן. מה שעופר מציע פה לעשות זה אותה הצעה אבל עטופה בנייר יותר ריחני. כשתפתח את האריזה תקבל את אותו הריח מבפנים.
הפתאים לא נגמרים, הם רק מתחלפים. ותמיד, אבל תמיד ריחה של
08/02/2016 | 12:53
88
העיסקה הפתאית ינעם לפתי. וצודק עופר, דליברי  בעולמינו זה לא רק עניין של ערך, אלא גם של הגדרה, או השקפה. ועל פי ההשקפה יקבע הערך.
השגת מספר MMSI בדגל US
07/02/2016 | 11:00
4
91
שלום,
 
אשמח לעצה ממנוסים שעברו התהליך. הגשתי בקשה דרך ה-FCC וקיבלתי רשיון Restricted Operator License עם מספר RLXXXXXXX. הגשתי את שני הטפסים 605, 159.
 
כעת אשמח לדעת כיצד לקבל את המספר עצמו ולשנות את ה-CALL SIGN אשר נמצא אצלם במערכת.
 
 
תודה רבה על העזרה
אות הקריאה והMMSI נמצא ברשיון של התחנת אלחוט,לא ברשיון מפעיל
07/02/2016 | 20:05
3
51
בradio station autorization יש לך גם את הmmsi וגם את אות הקריאה WDGXXX, (הם שייכים לתחנה ולא למפעיל)
הוצאת רשיון תחנה?
 
מצאתי הטעות, יש לבקש רשיון נוסף של SA/SB
07/02/2016 | 21:12
2
63
הגשתי בקשה לרשיון SA/SB עבור סירה, אך נתקלתי בבעיה קלה.
הסירה רשומה בדגל זר אך לא על שם תאגיד אלא על שמי (בעל אזרחות זרה), אך בכתובת נדרש אני לספק כתובת מקומית בארה"ב, כיצד אפשר לעקוף זאת?
 
 
תודה רבה על העזרה.
אין לי פתרון, תשלח לקרובים\חברים שיעבירו לך
08/02/2016 | 10:27
1
47
יש גם שירותים שנותנים לך כתובת בארה"ב וסורקים\מעבירים מכתבים
זה אכן מה שעשיתי
08/02/2016 | 10:48
35
תודה על העזרה, ה-MMSI בדרך :)
מה מזג האויר הצפוי במעבר מליסבון לאזוריים?
05/02/2016 | 19:06
3
133
מה הסטטיסטיקה אומרת? מתעניין בהפלגה מליסבון לאזוריים אמצע מרץ. תודה!
לפי נתוני קלימטולוגיה של openCPN...
06/02/2016 | 17:46
111
בתאריך 15 מרץ יש צפי לרוח משתנה בהתאם להתקדמות בנתיב
בשליש הראשון - 15 קשר מכיוון 355
בשליש האמצעי -  16 קשר מכיוון 340
בשליש האחרון - 16 קשר מכיוון 260
 
זו תקופה נקייה מסופות ציקלון.
 
מאוד ממליץ להתייעץ עם האטלס של Cornell
 
מעולה, תודה!
07/02/2016 | 08:13
28
תיכנס באינטרנט ל North Atlantic Pilot Charts
07/02/2016 | 21:33
58
March . יש שם הרבה חומר. תמצא את מרץ ותעיין ותמצא שם הרבה נתונים, רוחות ועוצמתן, זרמים ועוצמתם, ועוד ועוד. מפות אלה שימשו אותנו רבות במסעותינו בעולם
כיום הן באינטרנט חופשי.
השכרת EPIRB
07/02/2016 | 13:12
6
97
שלום חברים
האם ידוע לכם היכן ניתן לשכור, אם בכלל.
תודה מראש
אם אינני טועה לא ניתן
07/02/2016 | 13:40
96
כמדומני שיש לתכנת את המכשיר כך שישוייך ל MMSI מסויים, איש קשר, טלפון וכו... אבל ייתכן ואני טועה.
http://www.novact.co.il/
07/02/2016 | 15:26
4
111
מצויין
07/02/2016 | 15:48
3
84
תודה רבה 
שים לב שזה PLB ולא EPIRB
07/02/2016 | 16:08
2
98
מבחינה פרקטית של חילוץ זה יעשה את העבודה אבל אם זה לצורך מילוי דרישה ל EPIRB לספינה (למשל דרישת כושר שייט לכלי ישראלי להפלגה בינלאומית) - למיטב ידיעתי זה לא מכסה.
gb אתה טועה. לידיעת כולם. ה PLB מכסה את דרישת IMOT
07/02/2016 | 16:20
1
102
ומוכר. הכנסת פרטי המשתמש מטופלת כיום באמצעות האינטרנט למרכז הגלובלי של המערכת והפרטים לאותו מכשיר יכולים להשתנות על ידי המשכיר חדשות לבקרים. זה אחד מהאייטמס שסוכמו בשעתו עם IMOT בכנסת. למי שמפליג הפלגה בי"ל קצרה אחת/שתיים בשנה ספק אם כדאי לו לקנות EPIRB . פשוט וזול יותר לשכור PLB ולהתחלק בהוצאה כהוצאה תפעולית עם הצוות.
תודה על התיקון וההבהרה
07/02/2016 | 16:47
57
מודל חיזוי מז"א באתר openSkiron שודרג מאד - מגוון תפוקות
04/02/2016 | 16:25
3
227
שלום לכולם,
 
בשנה האחרונה הרצתי מודל WRF עם ליבת NMM הישנה עבור אתר openSkiron. בימים אלה התחלתי להריץ מודל משופר - הגרסה האחרונה של WRF עם ליבת ARW. הדבר הצריך גם החלפת שרת למהיר יותר כדי לאפשר הפקה בזמן סביר. כל זה מבטיח מידול טוב יותר ואני מקווה שגם תחזיות מדוייקות  יותר.
 
השרת החדש אפשר לכסות שטחים גדולים יותר וכעת כל הים האיגאי מכוסה במפות ברזולוציה של 4 ק"מ.
 
לדעתי חשוב למקם את הערכיות הייחודית של מודלים לא-הידרוסטטים ברזולוציה גבוהה כגון WRF אשר מסוגלים למדל היטב תופעות מזג אויר מקומיות/אזוריות. זה מייחד אותם בהשוואה למודלים העולמיים כגון GFS ו-ECMWF אשר פועלים בשיטה הידרוסטטית ומסוגלים למדל, באופן מבצעי, תופעות בקנה המידה הסינופטי והם פחות טובים במידול של קנה מידת הביניים (mesoscale) אשר מייחד את התופעות המקומיות/אזוריות.
 
בנוסף צריך להדגיש שישנם מעט מאד מפעילים של מודלים אזוריים אשר מנגישים את תפוקתם באופן פתוח וחפשי כולל נתונים גולמיים בצורת קבצי גריב.
 
כמה מילים אל אתר openSkiron.org אשר ממוקד לצרכי שייטים בים התיכון אך מספק נתוני מזג אויר גם לשימושים אחרים:
 
האתר מנגיש את תפוקות מודל WRF בשלשה אופנים:
  1. יישום אינטראקטיבי שבו ניתן לדקור כל מקום בשטח של כל אחד מהאזורים הממודלים ולקבל נתונים שעתיים עבור אותה נקודה. זאת בצורת טבלה וכן בצורה גראף.
  2. יש מפות תחזית שעתיות לכל הפרמטרים המקובלים לרום השטח. טמפ' רוח, לחות יחסית, משקעים וכו'.
  3. ניתן להוריד את כל נתוני הפלט בצורת קבצי גריב לעיבוד וצפייה לא מקוונית.
 
התחזיות הן בשתי רזולוציות:
  • 12 ק"מ לטווח תחזית של 5 ימים עם תחזית תלת-שעתית
  • 4 ק"מ לטווח של יומיים עם תחזית שעתית
 
בנוסף לתפוקות WRF ניתן להוריד קבצי גריב של מודל SKIRON היווני שגם הוא מודל לא-הידרוסטטי ברזולוציה גבוהה ומכסה את כל הים התיכון.
 
אתם מוזמנים לבקר באתר ולמצוא את התפוקות המתאימות לכם. מצורפים כמה צילומי מסך לדוגמה.
 
ברכות,
דיויד
 
תודה רבה
04/02/2016 | 21:38
47
אתר מעולה! נמצא אצלי בשורה העליונה של ה"פיבוריטס"
05/02/2016 | 10:25
43
אתר מצויין
06/02/2016 | 15:24
38
הולך ומשתבח ככל שהזמן חולף
Open CPN
04/02/2016 | 16:39
7
162
שלום,
התקנתי את התוכנה לפני מספר ימים על מקבוק והסתבכתי בין מלא מדריכים שמצאתי בגוגל להתקנת מפות.
אשמח להסבר ממי שמכיר את התוכנה כיצד להתקין מפות ומאיפה להוריד מפות עדכניות לפי אזורים, התוכנה והמפות לא מאותו אתר כך הבנתי.
מי שלא מכיר את מדובר בתוכנה חינמית למפות ימיות בכל העולם, מצורף קישור לאתר התוכנה:
http://opencpn.org/ocpn/
תודה!
המפות הן קובץ בן 1.3 ג'יגה שאתה צריך לקבל מחבר
04/02/2016 | 17:53
3
131
או לחילופין להוריד אותו מהאינטרנט
הוא נקרא    CM93 2
אפשר גם להוריד פה עוד מפות
04/02/2016 | 18:16
1
138
אלה קישורים למפות נוספות חוץ מהקובץ של CM93
מה הסיומת (פורמט )לקובץ המפות עבור תוכנה זו ?
08/02/2016 | 14:54
10
קובץ מפות
04/02/2016 | 18:39
110
תודה על התשובה, אתה יודע מאיפה ניתן להוריד את הקובץ המדובר? קישור?
המפות של CM93 קיימות רק באתרי הורדות TORRENT
04/02/2016 | 20:20
2
107
אפשר לעשות חיפוש ולאתר אותן רק שים לב שהאנטי וירוס שלך מעודכן ופעיל כי אתרים כאלו יכולים להכיל בלא מעט פעמים קבצים עם שם שלכאורה אתה מחפש אבל למעשה מכילים וירוסים.
באתר של OPENCPN יש גם הסבר איך להמיר מפות נייר סרוקות לקובת KAP שנתמך על ידי התוכנה. כתבתי לכך מדריך בעברית לפני 5-6 שנים והעליתי לכאן אבל לצערי אני לא מליח למצוא את הקובץ ובחיפוש בהיסטוריית הפורום נראה שהקובץ שהעליתי גם כאן לא קיים כבר
אתה יכול לקבל אותו ממני
05/02/2016 | 09:01
1
90
שלום
דבר איתי
052-2512556
עמי
עמי צור קשר
05/02/2016 | 16:23
70
בנושא מפות לגרמין GPS USB 18 סריקה והתקנה ולא OPENCPN שיש לי תודה
טל 0505240932
מנוע
04/02/2016 | 09:20
3
167
אשמח אם משהו יכול לעזור למצוא חלקי חילוף למנוע וולוו פנטה 15 כס או מנוע משומש חלופי
SPARE PARTS
04/02/2016 | 16:06
121
כדאי שתציין דגם/שנה ואיזה חלקים
04/02/2016 | 16:12
81
אבל הנה אתר עם חלקי חילוף
אתר בריטי במחירים סבירים לחלקי מנוע
05/02/2016 | 16:21
75
שימוש בGPS GARMIN 18 USB
05/02/2016 | 16:17
101
באיזה פורמט ואו כיצד מוסיף מפה לPC לשימוש בגרמין לא

של OPENCPN  שכבר מותן אצלי תודה
אפשר ורצוי למייל gaditzhak@gmail.com
גודל טבלט ומנוע דינגי
05/02/2016 | 15:02
117
חברים יקרים

אני קצת חדש בענף ומתחבט עם כל מיני שאלות בסיסיות
למשל: מהו גודל אופטימאלי של מסך טבלט לשימוש ביכטה (אם בכלל יש דבר כזה) מסך 10 ניראה לי קצת מסורבל להסתובב איתו ממקום למקום או להצמיד אותו  מול ההגה ללוח שעונים השאלה אם מסך 7.9 הוא מספק
ושאלה שניה מכיוון אחר: יש לי מנוע מרקורי 6 שעומד כבר זמן רב במחסן ואני רוצה להעביר אותו לקרואטיה שם עוגנת הבנטו 423  שקנינו כמה חברי. יש  למישהו מושג אם אפשר פשוט לקחת אותו ביד ולהביא אותו בטיסה?
הפלגה יוון ישראל
03/02/2016 | 13:30
1
294
אני נמצא ביוון ב-31.1. מעוניין להצטרף להפלגה חזרה לישראל. יש לי רשיון סקיפר 30.
תודה
 
מה פיספסתי? בקשה ל 31/1 נכנסת ב 3/2?
04/02/2016 | 08:21
115
איזו אוניה גדולה מאוד מפליגה מול חופי הארץ
03/02/2016 | 12:24
2
247
ניצפתה מול קיסריה
היא לא כל כך מפליגה
03/02/2016 | 13:16
1
255
מיכלית גז של  כ 100,000  טון  DWT  שעומדת מול חדרה מקבל גז מהקידוח ומזרימה אותו לחוף. מידי פעם היא נעלמת, עוברת לקפריסין ועושה שם אותו הדבר.
תודה אילן
03/02/2016 | 13:39
130
צפו להנאתכם. שיט כהלכתו
01/02/2016 | 23:41
7
334
אכן יפה מאוד. ומה שיותר יפה, אלו ה hulls שהם מהדור הישן
02/02/2016 | 07:52
3
163
שעליהם הורכבו תרנים ומערכים חדישים. על אחד מהם זיהיתי Standard Compass כמו שהיה לנו על האוניות הישנות על ה Monkey Island . זו ממש נוסטלגיה.
אכן מרשים. ציינת שה-Hulls הם מ"הדור הישן". יש שם מיוחד...
03/02/2016 | 10:21
2
106
יש שם מיוחד ליאכטות כאלו, או למבנה גוף (Hull) כזה?
Long Keel Racing Yachts
03/02/2016 | 13:11
1
73
תודה
03/02/2016 | 15:03
31
מרשים!!!, מזכיר במבנה את הדרגונים שהיו במועדון כרמל.
02/02/2016 | 08:27
2
107
עוד נקודה
02/02/2016 | 09:55
1
170
אולי שמתם לב שאין לספינות מעקה בטיחות (railing).
לא היו מקבלות התר שייט בישראל.
תיקון: רק אם חגורות הצלה
02/02/2016 | 10:04
124
RASPBERRY PI לשייטים
30/01/2016 | 22:16
9
369
לפני מספר שבועות היה כאן דיון בנושא ה RASPBERRY PI ורון כתב שהגיע הזמן להרצאה טכנית או מדריך בעברית.
בגלל היקף החומר הרצאה בנושא כזה נראה לי שלא תתרום הרבה, אבל החלטתי לנסות להרים את הכפפה ולכתוב מדריך.
מטעמי זמן פנוי זה יגיע בהמשכים ולהלן החלק הראשון.
מי שרוצה להתנסות יכול להתחיל להצטייד ועד שיהיו לו כל המרכיבים כנראה יגיע גם ההמשך של המדריך.
אלו שכבר התנסו ב RPI מוזמנים להעיר ולתקן
שימושים בערכה
31/01/2016 | 09:16
5
231
אילו יישומי שיט ניתן להריץ על המערכת...האם בכוונתך שיש להתקין WIN 10 OS כמערכת מובילה ומוכרת לרוב המשתמשים ואיזה נפח כרטיס נדרש עבורה?
האם  OPENCPN רץ על RASPIAN ?
בנושא גלישה באינטרנט, לא מצאתי דפדפן שרץ על RASPBIAN...תוכל להרחיב?
אני משתמש בערכה....הרבה תקלות עם כרטיסי SD ....יש לך המלצה על סוג אמין שלא יקרוס אחת לתקופה?
אם אין דפדפן שניתן לכתוב בו חיפוש בעיברית דרך המקלדת, האם בכוונתך לשימוש בהרחבת עיברית למקלדת הוירטואלית?- מנסיוני, RASP לא תומכת בחיפוש עיברית...נא הרחב בנושא
הלוח המסופק עבור המערכת די רגיש.....האם שינויי מתחי חשמל בסירה לא יגרמו לנזק? (כמובן שניתן להחזיק לוח חלופי בעלות זולה (סיני, שלא הייתי סומך עליו)
למערכת RASP יש לא מעט "תקיעות" ....לא מצאתי דרך להתגבר עליהם ,מלבד RESET....קצת בעייתי למערכות ניווט.....אשמח אם תרחיב בנושא
 
תודה ובהצלחה
 
 
 
תשובות
31/01/2016 | 10:31
4
179
מה שאני התקנתי, ואת זה אתאר, זה התקנה של OPENCPN. יש גם ZYGRIB - טרם התקנתי ואם אעשה זאת אוסיף גם כן לתיאור. 
לא אתקין W10 מכיוון שהגרסה שהופצה ל RPI אינה גראפית בכלל.
ה RASPBIAN מגיע עם דפדפן משלו (ברח לי השם הרגע אבל מופיע בתפריט הראשי תחת סעיף אינטרנט)
למחשב כזה הייתי רוכש כרטיס טוב של חברה מוכרת כמו SANDISK ולא משהו סיני מאיביי. מנסיון שלי תקלות קורות רק בניתוק מתח ללא כיבוי מקדים - מגבלה מסוימת אבל אני מצליח לחיות איתה (אצלי בד"כ ה RPI נשאר במילא דלוק כל הזמן כי רצה עליו גם תוכנה שאוספת נתונים מבקר הטעינה של הפנל הסולארי גם בזמן עגינה). בכל מקרה זו הסיבה שאכסה גם את נושא הגיבוי. ניתן לפתור את זה גם בדרכים מתוחכמות (אספקה כפולה, זיהוי נפילת מתח במקור הראשי, כיבוי מסודר וניתוק של המקור החלופי)
יש תמיכה בעברית ב RASPBIAN אבל דורשת התקנה מיוחדת - אני מקווה לעבור גם על זה 
המתח ללוח במילא עובר דרך ממיר כלשהו (הלוח עובד על 5 וולט) כך שהבעיה היא לא עמידות הלוח אלא עמידות הממיר. יש הרבה ממירי מתח עם שקע USB שמיועדים לשוק הרכב. אני יכול לתת הפנייה לספציפי שאני קניתי.
יש לי היום 4 RPI פעילים - אחד בסירה, 3 בבית - אחד מחובר למערכת השמע, אחד מחובר לטלויזיה ואחד משמש כשרת ביתי. כולם עובדים 24/7 ללא תקיעות כלשהן.
ה RPI הישנים היו קצת חלשים וייתכן ותוכנות מסוימות נתקעו עליהם (גם OPENCPN ממש קירטע ונתקע לא מעט בפעולות של ZOOM). הרושם שלי הוא שמודל 2 B מהווה קפיצת מדרגה.
 
כפי שכתבתי במסמך - ה RPI זה לא פתרון למי שמחפש משהו OUT OF  THE BOX
תודה....הבהרת לי כמה דברים חשובים
31/01/2016 | 11:10
89
עוד נושא...חיבור לטלפון לוויני כגישור אינטרנטי
31/01/2016 | 11:13
2
106
מעולם לא עשיתי זאת
31/01/2016 | 11:47
1
124
אז לא אוכל לתרום בנושא זה.
אני מניח שזה די ספציפי לסוג הטלפון ונדרשת התקנת דרייבר כלשהוא - כך שזה כנראה תלוי האם יש או אין דרייבר ללינוקס, ואם יש האם הוא קיים גם כקובץ מקור שניתן לקמפל עבור ה RPI.
לוויני עליי. נראה שמעשי וזול רק להוריד קבצי גריב.
31/01/2016 | 12:19
156
ישנם סרברים שמקבלים שאילתה מוגדרת ומחזירה קובץ מייל עם גריב בהתאם.
רק שאז נדרשת אפליקצית מייל קטנה. או שאולי קיימת "תפירה" ופתרון פשוט לנושא הזה?
תודה. מעולה ומסודר להפליא. מדובר על מחשב ניווט לספינה.
31/01/2016 | 10:48
132
שאפו על היוזמה
31/01/2016 | 16:01
98
מסמך מעודכן
03/02/2016 | 22:47
53
היה לי קצת זמן אז הנה מסמך עם עוד מספר צעדים קדימה
נא לשים לב שאני גם מתקן פה ושם דברים שנכתבו בגרסה קודמת.
הפלגה באלבניה
30/01/2016 | 18:29
4
214
בעונה הבאה אנחנו יורדים מספליט ליוון
הכוונה היא לעבור במונטה-נגרו וגם באלבניה
מישהו יודע משהו על עגינה בדורס?
חפש שייט ישראלי בשם דן קב. למיטב זכרוני הוא היה הכי מעודכן
31/01/2016 | 12:46
1
143
בענייני שייט באלבניה.
אלבניה
31/01/2016 | 18:12
171
והיכן מוצאים אותו?
vlora
03/02/2016 | 22:23
59
העגינה ביוון היא בוולורה. 
הפלגה באלבניה ומונטנגרו
08/02/2016 | 01:05
9
הי לפי התכנון כנראה שנהיה באלבניה בסוף יוני ומשם ממשיכים למונטנגרו קרואטיה וונציה ,אם יהיה לך אינפורמציה עדכנית על עגינות וכניסות באלבניה אשמח להתעדכן
תודה מראש
יןסי אברונין יאכטה "שחף1"
דיו של דיונון על סיפון לבן....
30/01/2016 | 17:31
1
225
למישהו יש נסיון בניקוי הסיפון מכתמי דיו של דיונון ?
אחרי דייג מוצלח של דיונון גדול נשארה מזכרת שחורה ומעצבנת...
יכול להיות
30/01/2016 | 21:11
200
שמעט אקונומיקה תעזור
נסה תמיסה מדוללת במים אך וודא קודם שהתמיסה לא הורסת את החומר ממנו עשוי הסיפון שלך.
אם עזר, ספר לחברה פה.
הודעה למשיטים - מצופים מול חוף הצוק
25/01/2016 | 11:11
1
325
מול חוף הצוק (ת"א) במרחק של כ – 200 מקו החוף, הוצבו ע"י עיריית ת"א מצופים לסימון גבול חוף רחצה מוכרז.

מצ"ב הודעה בקובץ PDF.
מופיע בנויוניקס
25/01/2016 | 17:20
127
ציור של מפרשית
29/01/2016 | 17:10
256
למכירה ציור של מפרשית עם מסגרת ומתלה
 
מידות המסגרת: 60X33.5 ס"מ

60 ש'  ראשון לציון
לכל עוגני ומשאירי הסירות בקפריסין....
28/01/2016 | 12:43
408
הפלגה לתורכיה בפסח - יש סיבה לחשוש? תודה.
25/01/2016 | 13:29
10
232
אני לא חושש - הייתי מפליג בכיף
26/01/2016 | 09:20
192
אבל אני הפעם אפליג ביוון ביאכטה שלי  . בטח יהיו משיבים שיאמרו כן, וכאלה שיאמרו לא... לדעתי אין מקום לחשש (ותמיד יש מקום לזהירות). אני למשל נתקלתי באלימות מילולית ואנטישמיות מצד "שכן לרציף" ביוון (VLIHO) בהפלגה הקודמת, ומצד שני יש לי חבר בתורכיה שלדבריו אין כלל ממה לחשוש (הוא הבעלים של חברת גולטים גדולה ומעולה).
החשש היחידי הוא מזג האוויר ההפכפך לעונה זו
26/01/2016 | 13:20
178
עוד לא נולד המודל/חזאי שיודע לחזות באופן אמין את מזג האוויר לעונת שנה זו  בים התיכון. אתה יכול לקבל מז"א נהדר או היפוכו של דבר ללא כל התראה, למעט מראה עיניים on line . הרווח כו לך במקרה הראשון וההפסד כולו שלך במקרה השני.
הפלגה לטורקיה
26/01/2016 | 17:30
234
הפלגתי הקיץ מבודרום ולאורך החוף עד פיניקה. קיבלו אותנו בברכה וללא כל הערות שליליות, במרינות ובחנויות.
אין לי מושג כמה בילי הייס עשה
26/01/2016 | 22:33
5
231
ממכירת הזכויות של הסיפור שלו שהפך לסרט בשם "אקספרס של חצות" 
לא הייתי ממליץ לך על אפשרות די מפוקפקת זו כמקור הכנסה או פרסום.
 
ביוון תפגוש הרבה יותר אנטישמיות קלאסית בסגנון אירופאי נאצי כשגרה, התורכים יהיו אנטישמים בסגנון של מוחמד ושות ותפגוש אותו הרבה פחות מיוון, אבל השלטון הוא הקובע וסביר יותר שאם תהיה בצרה בתורכיה היא תהיה צרה צרורה בהחלט.השלטון היווני לא ממש מחפש אותך.
 
קח בחשבון ש-דה פקטו תורכיה היא במצב מלחמה, אין לך ממש מה לחפש באזור ההוא אלא אם כם זה מהיום למחר והעתיד הוא בחזקת נראה פחות או יותר לעין.
 
וכמובן כמו שכבר נכתב מז"א.
הי משה. גם אני איני יודע כמה בילי הייס עשה. אבל ב"סרט" הזה
26/01/2016 | 22:52
4
216
הייתי ממקור ראשון  ב 1955 וה "תענוג" היה קטן מאוד. כולל 10 פאלאקות. אני לא סבור שיש לשייט ישראלי חשש כל עוד לא יעבור על החוק (לטעמם) או שיקלע לאירוע חריג. אבל אין ספק שבתורכיה אם יש בעיה היא צרה צרורה יותר מאשר ביוון.
הפלגה בטורקיה
27/01/2016 | 08:01
221
הייתי בקיץ האחרון שבועיים (קמר-מרמריס). לא נתקלנו ביחס מיוחד כשהזדהינו כישראלים. רוב האנשים שמתפרנסים מתיירות די מקטרים על ארדואן ובאופן די מפתיע עושים זאת די בגלוי.
 
עפר
טוני קוקאליס
27/01/2016 | 23:53
2
224
אילן באמת הגיע הזמן להוציא לאור את הסיפורים המשובחים ובכלל ויפה שעה אחת קודם.
 
 
http://www.tapuz.co.il/forums/articles/article/26/...ספורט_ומוטוריקה/שיט_וימאות
הי משה. את השעה אחת קודם כבר פספסנו. יש לי עוד 10 סיפורים
28/01/2016 | 18:25
1
149
להשלים, כולל אקספרס של חצות. אולי השנה.
אכן הגיע הזמן
31/01/2016 | 22:06
61
קח בחשבון שאני כבר מקיש על דלתי מרום פעמיים ולא פתחו לא בטוח שיתמידו גם בפעם השלישית, להלן שעה אחת קודם.
 
 
טורקיה
29/01/2016 | 09:11
161
הייתי בדרום טורקיה עם סירה שלי לפני שלוש שנים ושנתיים
השנה על סירה של חבר.
לא נתקלתי אף פעם ביחס שלילי - להפך. הם מתגעגעים לימים ששיטים ישראליים פקדו את האזור בהמוניהם.
חם בפורומים של תפוז
זוכים בספר צביעה
זוכים בספר צביעה
שתפו אותנו ביצירות שלכם עם הילדים ותוכלו לזכות...
זוכים בספר צביעה
זוכים בספר צביעה
שתפו אותנו ביצירות שלכם עם הילדים ותוכלו לזכות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
Flix וידאו
פורום טיולים בהודו נפאל
פורום טיולים בהודו נפאל
אזימוט אירוח כפרי
את הטיול הזה אסור לפספס
חברת
חברת "קראפן"
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ