לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום שיט וימאות

ברוכים הבאים לפורום יאכטות שייט וימאות,
הקהילה הגדולה, הוותיקה והמקצועית ביותר בכל הקשור לשייט יאכטות, סקיפרים, ספינות, כלי שייט שצפים, מפליגים וצוללים. אפשר ורצוי לשתף בחוויות שייט, להודיע על ארועים קרובים, לשאול ולענות על כל שאלה מקצועית של סקיפרים ותיקים וחדשים, ודרך הלוחות ניתן לפרסם (בחינם) אנשי צוות לספינות וכן בקנייה/מכירה של יאכטות והצעות עבודה לסקיפרים וצוות (רק עשו זאת, בבקשה, דרך הלוחות!).
הפורום הוקם בשנת 2001 (!)  והוא הפורום המקצועי והגדול ביותר בכל ההיבטים המעשיים של יאכטות, שייט וסקיפרים.
כידוע ענף השייט בישראל הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בישראל כ-8 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-5 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים במרינות השונות, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.
לא שכחנו ואנו מודים לאלו שהצעידו את הפורום בעבר - אלו הם מנהלי הפורום (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, לימור, אדם99, נדב השובב. 
וכמו שנאמר:   A bad day at sea is better than a good day on land"  
 
ושיהיה ים טוב לכולנו!

הנהלת הפורום:

אודות הפורום שיט וימאות

ברוכים הבאים לפורום יאכטות שייט וימאות,
הקהילה הגדולה, הוותיקה והמקצועית ביותר בכל הקשור לשייט יאכטות, סקיפרים, ספינות, כלי שייט שצפים, מפליגים וצוללים. אפשר ורצוי לשתף בחוויות שייט, להודיע על ארועים קרובים, לשאול ולענות על כל שאלה מקצועית של סקיפרים ותיקים וחדשים, ודרך הלוחות ניתן לפרסם (בחינם) אנשי צוות לספינות וכן בקנייה/מכירה של יאכטות והצעות עבודה לסקיפרים וצוות (רק עשו זאת, בבקשה, דרך הלוחות!).
הפורום הוקם בשנת 2001 (!)  והוא הפורום המקצועי והגדול ביותר בכל ההיבטים המעשיים של יאכטות, שייט וסקיפרים.
כידוע ענף השייט בישראל הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בישראל כ-8 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-5 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים במרינות השונות, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.
לא שכחנו ואנו מודים לאלו שהצעידו את הפורום בעבר - אלו הם מנהלי הפורום (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, לימור, אדם99, נדב השובב. 
וכמו שנאמר:   A bad day at sea is better than a good day on land"  
 
ושיהיה ים טוב לכולנו!
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לשמור את הפורום אך ורק לדיונים. נא לפרסם מודעות קניה / מכירה / צוותים בלוחות של הפורום - בכדי לפרסם יש לגשת ללוחות דרך התפריט "לוחות" ולא לשכוח את הקטגוריה המתאימה.

המשך >>

לצפיה ב-'הרצאה חלון לים התיכון באקואושן רביעי 24/5'
הרצאה חלון לים התיכון באקואושן רביעי 24/5
16/05/2017 | 11:32
81
שלום לכולם 
אנו שמחים להזמינכם להרצאה נוספת בסדרת ההרצאות "חלון לים התיכון".
והפעם יתארח אצלנו ליאור ברסי,  פקח הצלילה לשעבר של נמל חיפה
בהרצאה על "בניית נמל בישראל המורכבות ההנדסית והסביבתית"
 
בהרצאתו יציג ליאור את חשיבות המבנים והתהליכים השונים בנמלים בכלל ובנמל חיפה בפרט.
וכמובן - את הקשר המורכב והעדין עם המערכת האקולוגית שסביב הנמל
 ההרצאה תתקיים ביום ד' ה - 24.5.17, בשעה 19:00 במרכז "מגלים" בקיבוץ שדות ים (בוויז: מרכז מגלים)
ההשתתפות הינה בסכום סמלי של 10 ש"ח
כדאי להרשם מראש
נשמח מאוד לראותכם (:
 
לצפיה ב-'אלבניה..להיכנס? או לא להיכנס? בעלי ניסיון, לטוב ולרע '
אלבניה..להיכנס? או לא להיכנס? בעלי ניסיון, לטוב ולרע
24/05/2017 | 13:56
58
נשמח לשמוע מכם...
לצפיה ב-'השיוט השנתי ה-18 לזכר לוחמי הצוללת אח"י "דקר"'
השיוט השנתי ה-18 לזכר לוחמי הצוללת אח"י "דקר"
20/04/2017 | 09:30
3
399
השיוט השנתי ה-18 לזכר צוללני הצוללת אח"י "דקר" חוזר לחיפה!!
השנה נתכנס ביום שישי ה-26 במאי במעגן שביט בחיפה בארוח עיריית חיפה, מעגן שביט, קהילת שייטי כרמל וביה"ס לקציני ים בעכו.
השנה המסלול חיפה - חיפה (מסיימים בחיפה ולא בעכו).
מוזמנים להגיע כבר ביום חמישי ולהישאר עד שבת לחגיגה צפונית עשירה וססגונית.
בואו לתת כבוד לצוללנים, למשפחות, לחיל הים, לזכרון.

דף הפייסבוק של הארוע - https://www.facebook.com/events/230653140734534/
טופס רישום מקוון לבעלי ספינות - https://goo.gl/forms/mo7OwknNh8P87iNo1
מראה הטקס השיוט ה-17 בהרצליה - https://youtu.be/9glsBdBLel4

רישום אורחים בהמשך....
לצפיה ב-'מראה הסרט על השיוט בהרצליה נראה מדהים. מה דעתכם '
מראה הסרט על השיוט בהרצליה נראה מדהים. מה דעתכם
20/04/2017 | 21:01
227
לעשות עוד פעם בהרצליה?
לצפיה ב-'רישום "נספחים" לשיוט'
רישום "נספחים" לשיוט
30/04/2017 | 15:38
185
המעוניינים להצתוות לסירות המפליגות בשיוט מוזמנים לבקר בקישור ולמלא הטופס המקוון על מנת שנוכל לצוות כמיטב המסורת נספחים ולהעצים ולהגדיל השיוט.
https://goo.gl/forms/6vIskE5fopNWoQ2j2
לצפיה ב-'שיוט "דקר"'
שיוט "דקר"
16/05/2017 | 11:13
90
האם יש רשימה שמית של אנשי צוות הצוללת שלא עלו להפלגה האחרונה לארץ (ענין אישי)
לצפיה ב-'פאפוס'
פאפוס
20/05/2017 | 14:36
2
170
כשפעם אחרונה הייתי בפאפוס (לפני כעשרים שנה), לביקורת דרכונים הייתי צריך לנסוע ללימסול. האם זה עדיין כך?
לצפיה ב-'לא, יש ביקורת גבולות במעגן'
לא, יש ביקורת גבולות במעגן
21/05/2017 | 03:19
99
לצפיה ב-'מעניין. ב 1987, לפני 30 שנה, עשיתי ביקורת גבולות בפאפוס. '
מעניין. ב 1987, לפני 30 שנה, עשיתי ביקורת גבולות בפאפוס.
21/05/2017 | 16:26
81
לצפיה ב-'המלצות על החוף הדרומי של פורטוגל בדרך מגיברלטר ללאגוס?'
המלצות על החוף הדרומי של פורטוגל בדרך מגיברלטר ללאגוס?
16/05/2017 | 15:32
4
112
מי יכול להאיר את עיני?
תודה
לצפיה ב-'פרגראו'
פרגראו
17/05/2017 | 22:20
1
104
או פראגרש עגנו שם לפני המון שנים עגינה בנהר עירה נעימה ומשעממת
לצפיה ב-'פורטוגל'
פורטוגל
19/05/2017 | 08:02
83
בחלק התחתון מכסים את האזור בו אתם מתעניינים.
לצפיה ב-'שלחתי לך מסר בפרטי'
שלחתי לך מסר בפרטי
19/05/2017 | 12:05
34
לצפיה ב-'לשים לב לכמה דברים: תנועת אוניות באזור גיברלטר שעלולה להיות '
לשים לב לכמה דברים: תנועת אוניות באזור גיברלטר שעלולה להיות
24/05/2017 | 15:33
34
מאוד מייגעת.
זרם נגדי חזק קרוב לחוף הספרדי - קרה כבר בכמה הפלגות וחייב אותנו להתרחק אל מרכז הנתיב ואל תוך תנועת האוניות. היציאה וההתרחקות מגיברלטר לים הפתוח יכולה לקחת הרבה מאוד זמן.
המובלעת שבין ספרד לפורטוגל עתירת מצופים כלובים וחוות דגים ובקרבת החוף קימים אזורים רבים של מים רדודים.
ישנן כמה מרינות ומעגנות וזה כבר עניין של טעם אישי ומז"א. בדרך ללגוס אפשר לעצור במרינות בקדיז וילהמורה אלבופיירה ופורטימאו.
דבר נוסף זה גאות ושפל באזור - בגאות הכל נורמלי בשפל יש שיפוע רציני בין הרציף לשער.....
בהצלחה ותהנו.
לצפיה ב-'מציאת ספינת תענוגות נטושה '
מציאת ספינת תענוגות נטושה
17/05/2017 | 11:30
6
260
אם ובמקרה אדם מוצא ספינת תענוגות ישנה מאוד מעל יותר מ30 שנה, צפה לה במים טריטוראליים, אבל היא ממש מלאת חלודה ושום דבר לא עובד בה ואין בה אף אחד, אפילו אין סירות הצלה..
 
אז כמה היא שווה בערך?
והאם היא שייכת לאדם שמצא אותה?
לצפיה ב-'סורי התכוונתי למים בינלאומיים**'
סורי התכוונתי למים בינלאומיים**
17/05/2017 | 12:45
128
לצפיה ב-'אולי אוניית מגדלור?'
אולי אוניית מגדלור?
17/05/2017 | 14:05
3
137
לצפיה ב-'לא אוניית מגדלור, אלא אוניית נופש, אוניית נוסעים מפוארת'
לא אוניית מגדלור, אלא אוניית נופש, אוניית נוסעים מפוארת
17/05/2017 | 19:52
2
176
או שיותר נכון הייתה מפוארת.. 
לצפיה ב-'האחרון, שאני מכיר, שמצא משהוא דומה ירד למצולות כאשר בדק'
האחרון, שאני מכיר, שמצא משהוא דומה ירד למצולות כאשר בדק
17/05/2017 | 22:39
1
205
אפשרות של השתלטות על כלי השיט. זה התפוצץ. אבל, יש מקרים בהם צוות של יכטה נוטש. והכלי ממשיך לצוף. אם תמצא אחד כזה - הוא שלך, (אם תדע כיצד להתלט עליו) וסביר להניח שהוא לא יתפוצץ.  
לצפיה ב-'לא ממש "שלך" אבל תוכל לקבל פיצוי על ה SALVAGE'
לא ממש "שלך" אבל תוכל לקבל פיצוי על ה SALVAGE
20/05/2017 | 12:41
120
קצת יותר בפירוט :
 
אם באמת תצליח למצוא כזה כלי שייט שננטש  ולהשתלט עליו,  דבר שהיום עם התקשורת  המודרנית  כמעט לא מתקבל על הדעת ,  הוא עדיין לא "שלך" אלא שיש לך זכויות משמעותיות.   הזכויות הן בדרך כלל קבלת פיצוי כספי על הצלת כלי השייט והשבתו לבעליו (שייתכן שזו כבר חברת הביטוח) ומתבטאות באחוז מסוים משווי כלי השייט. זה ייקבע בבית המשפט או בבוררות.   האחוז יכול להיות כל דבר מאפס עד 50,  כפי שיחליט בית המשפט, בהתאם להרבה משתנים ביניהם מידת הסכנה שלקחת על עצמך (פיזית או סיכון כלי השייט שלך), הסיכוי שהכלי באמת היה אובד בלי הפעולה שלך,  האם היה אפשר להתקשר עם הצוות או הבעלים כדי לקבל רשות ,  האם זה היה מתפקידך לעזור לכלי השייט (למשל רשויות המרינה)  וכיו"ב.  למשל לא תוכל לעלות על יאכטה שנמצאת ללא צוות על עוגן ולטעון שהיא שלך ומגיע לך פיצוי.  הנושא המשפטי מאד מורכב ויש הרבה תקדימים כמה קיבלו צוותים שהצילו.  גם בין אנשי הצוות החלוקה לא אוטומטית וכל אחד מקבל בהתאם לפרמטרים המתאימים.
 
לצפיה ב-'יש תמונות? שלח משהו'
יש תמונות? שלח משהו
21/05/2017 | 15:22
56
לצפיה ב-'לכל העוגנים במרינות בארץ הוגשה תביעה ייצוגית'
לכל העוגנים במרינות בארץ הוגשה תביעה ייצוגית
26/04/2017 | 13:08
9
5202
היום הוגשה תביעה ייצוגית בה מתבקש בית המשפט כדלהלן:

1. ליתן פסק דין הצהרתי לפיו כל כלי שיט העוגן במרינה תחת דגל זר או ישראלי מזה 7 שנים ומעלה לא תעוכב יציאתו מישראל והוא לא ידרש לשלם מע"מ ומס קנייה בגין ייבוא של אותו כלי שיט הואיל וטענת ההתישנות חלה עליהם. והיא מוצדקת.

2. להורות לרשויות המכס להשיב כספים שכבר נגבו מקבוצת עוגנים הכלולה במסגרת טענת ההתיישנות אשר שילמו משכבר.

3. ליתן צו על תנאי המורה לרשות המיסים מדוע לא פעלו בהתאם לנהלים לפי פקודת המיסים (גביה) ולקבוע נהלים משלימים ו/או להתקין תקנות מיוחדות להסדרת יבוא כלי שיט קטנים.

4. להצהיר כי כל התנהלות רשויות המכס וכל פעולת גבייה שנעשית בימים אלו מטעמם כנגד כלי שיט העוגנים בישראל נוגדת את ההנחיות לגבייה מנהלית לפי פקודת המיסים (גביה) ובכך הרשויות פועלות שלא כדין.

5. להורות על צו זמני עד להכרעה בתביעה שימנע מרשויות המכס לבצע כל פעולת גביה כזו או אחרת בגין יבוא כלי שיט קטנים ולאפשר כרגע לכל כלי שיט לצאת מישראל ללא הגשת אישור מרשויות המכס ולנהוג בהתאם לנוהל יציאה מישראל שהיה נהוג עד כה משנות השבעים.

6. להצהיר כי הצו המטיל מס קנייה על מוצרי יוקרה המטיל 15% על כלי שיט קטנים ו 20% על אופנועי ים הינו בטל ומבוטל עקב הפרה חובה חוקית סטטוטורית של אי היוועצות עם גורם מענף השיט הן מהמגזר הפרטי והן מהמגזר הציבורי בטרם הגיעה להחלטה.

7. ליתן צו המורה לרשויות המכס ליתן הסבר לעניין הוספת מס הקנייה על המע"מ ומדוע הם לא גובים בכך כפל מס בניגוד לתעריף המכס ומס הקניה ובכך גבו 2.5% יותר מקבוצת עוגנים שכבר שילמו ועל כן עליהם לפעול להחזרים בהתאם.

שיהיה בהצלחה ועדכונים יינתנו בהמשך
ורד כהן, עו"ד
09-7407225


לצפיה ב-'כל הכבוד הגיע הזמן'
כל הכבוד הגיע הזמן
26/04/2017 | 16:10
220
לצפיה ב-'איזה יופי. באמת על הכבוד ורד, ואנחנו מחזקים את ידיך ומאחלים '
איזה יופי. באמת על הכבוד ורד, ואנחנו מחזקים את ידיך ומאחלים
27/04/2017 | 08:33
263
ומקווים להצלחה מלאה.
בתקוה שתקנת ה"מס עשירים" ההזויה הזו של יהיר לפיד שבתוקף עד סוף 2017 לא תחודש ותפוג מהעולם,  ושיתנו קצת לנשום במדינה...  
לצפיה ב-'הגיע הזמן שרות המיסים תגיב לטענות העוגנים במרינות :)'
הגיע הזמן שרות המיסים תגיב לטענות העוגנים במרינות :)
03/05/2017 | 16:25
2
360
בעקבות הגשת בקשה דחופה למתן צו ארעי במעמד צד אחד שימנע מרשויות המכס לפעול בהליכי גבייה בה הם נוקטים כלפי אלו העוגנים כלי שיט במרינות בישראל ובהתאם לאפשר לכל כלי שיט לצאת מהארץ ללא הגשת אישור מהמכס ניתנה החלטה ע"י בית המשפט כי על רשות המיסים להגיב לבקשה עד ליום 11.5.17 לפני מתן החלטה למתן הצו המבוקש.
לכל שאלה ו/או ברור יש ליצור קשר עם עו"ד ורד כהן
טל': 09-7407225
לצפיה ב-'רשות המיסים'
רשות המיסים
03/05/2017 | 17:04
371
תודה על פעולתך. בהצלחה.
לצפיה ב-'יש חדש בנושא?'
יש חדש בנושא?
22/05/2017 | 11:09
52
האם רשויות המס ענו לבית המשפט?
לצפיה ב-'הודעה חשובה למי שרוצה לצאת מהארץ בימים אלה'
הודעה חשובה למי שרוצה לצאת מהארץ בימים אלה
04/05/2017 | 11:22
1
814
מפגישה עם רשויות המכס באשדוד הבוקר סוכם עם רשויות המס כי לא יגבו מע"מ על כלי שיט העוגן במרינה מעל 7 שנים ומס קניה לא יגבה מעל 5 שנים. קרי, הם מקבלים את טענת ההתיישנות עוד בטרם התביעה תתברר בבית  משפט.
לפיכך, כל מי שרוצה לצאת בימים אלו מהארץ נדרש לפנות אלי, עו"ד ורד כהן, על מנת שאוכל לקדם את יציאתו בהתאם.
טלפון המשרד: 09-7407225
כתובת מייל: veredcohen@bezeqint.net
יודגש כי עד שהטענות לעניין מס הקניה יתבררו בבית משפט כרגע יש לשלם מס קנייה
ושלא נשתה מי ים :)
לצפיה ב-'תודה רבה על העדכון. ושאלה קטנה.....'
תודה רבה על העדכון. ושאלה קטנה.....
04/05/2017 | 16:58
338
תקנת מס הקניה נכנסה לתוקף בסוף 2013, ואמורה לפוג בסוף 2017, אם לא יאריכו.
מאיפה ה 5 שנים לאי הגבייה ..??
לצפיה ב-'היתר יציאה מהארץ. '
היתר יציאה מהארץ.
14/05/2017 | 19:18
313
למי יש ניסיון כמה זמן לוקח למכס לענות על טופס היתר יציאה מהארץ.
לצפיה ב-'מע"מ על סירה עם דגל זר'
מע"מ על סירה עם דגל זר
17/05/2017 | 15:01
235
אם יש לי סירה עם דגל זר מעוגנת במרינה ישראלי (על בסיס חוזה שנתי) וכל חודשיים וחצי אני מוציא אותה לחו"ל לסוף שבוע, האם זה נחשב מהלך חוקי כדי למנוע את החיוב לשלם את 18% מע"מ?  תודה וסליחה אם כבר שאלו - לא מצאתי בחיפוש של הפורום.
לצפיה ב-'חלקי חילוף למשאבת אסלה מסוג LAVAC'
חלקי חילוף למשאבת אסלה מסוג LAVAC
16/05/2017 | 17:20
65
האם אפשר להשיג בארץ סט אטמים וגומיות למשאבה הידנית של שירותים מסוג LAVAC (משהו עתיק אבל אומרים לי שיעיל יותר מכל החדשים)...
תודה!
לצפיה ב-'תחרות עממית לקפריסין I.C.C. 2017'
תחרות עממית לקפריסין I.C.C. 2017
16/05/2017 | 12:45
6
70

 
                                                                                     
        הזמנה  לשיוט - Israel Cyprus Cup        
   הנכם מוזמנים להשתתף בתחרות השייט העממית 2017 I.C.C.    
מוזמנות ספינות מפרש תחרותיות, ועממיות (שלוב מנוע CLASS M).       
    להלן לוח הזמנים:  
יום רביעי   .14.6  שעה  19:00  תדרוך במרינה חיפה. (כולל כבוד קל) 
יום חמישי  .15.6  שעה  09:00  זינוק בחיפה.
יום  שישי   .16.6  הגעה ללרנקה.
יום שבת.   .17.6  יום חופשי. 
יום ראשון  .18.6  שעה  09:00  תדרוך במועדון השייט לרנקה.  
בשעה  10:30  זינוק ל GREEN  BAY (צפון מערב ל CAPE GRECO)
     כ 25מיל.        עגינת לילה במפרץ  PROTARAS.   
  בשעה 19:30  קוקטיל בKonni café (Grecian Park Hotel beach)      הצוותים מתבקשים להצטייד בדוגיות לשם ירידה לחוף.    
יום שיני  .19.6  שעה 10:00  זינוק ללרנקה.
     בשעה  20:00  מסיבת סיום וארוחת ערב חגיגית-כלולה בדמי ההרשמה.  
 עלויות: 200 ש"ח לספינה + 125 ש"ח למשתתף. 
 
            פרטים והרשמה:                    יונה בן-טל.
                                                 טלפון: 04-6292277 
                                                  פקס: 04-6291166     
                                   דוא"ל  yona39@netvision.net.il         
10 ספינות כבר נרשמו, נשאר מקום לשלוש נוספות בלבד.                                                             
 
 
 
 
לצפיה ב-'תחרות עממית לקפריסין I.C.C. 2017'
תחרות עממית לקפריסין I.C.C. 2017
15/04/2017 | 11:10
5
411

                                                                                    
       הזמנה  לשיוט - Israel Cyprus Cup        
  הנכם מוזמנים להשתתף בתחרות השייט העממית 2017 I.C.C.     
מוזמנות ספינות מפרש תחרותיות, ועממיות (שלוב מנוע CLASS M).        
   להלן לוח הזמנים:   
יום רביעי   .14.6  שעה  19:00  תדרוך במרינה חיפה. (כולל כבוד קל)  
יום חמישי  .15.6  שעה  09:00  זינוק בחיפה.
יום  שישי   .16.6  הגעה ללרנקה.
יום שבת.   .17.6  יום חופשי.  
יום ראשון  .18.6  שעה  09:00  תדרוך במועדון השייט לרנקה.   
בשעה  10:30  זינוק ל GREEN  BAY (צפון מערב ל CAPE GRECO)
    כ 25מיל.        עגינת לילה במפרץ  PROTARAS.    
 בשעה 19:30  קוקטיל בKonni café (Grecian Park Hotel beach)      הצוותים מתבקשים להצטייד בדוגיות לשם ירידה לחוף.     
יום שיני  .19.6  שעה 10:00  זינוק ללרנקה.
    בשעה  20:00  מסיבת סיום וארוחת ערב חגיגית-כלולה בדמי ההרשמה.   
עלויות: 200 ש"ח לספינה + 125 ש"ח למשתתף.  
 
           פרטים והרשמה:                    יונה בן-טל.
                                                טלפון: 04-6292277  
                                                 פקס: 04-6291166      
                                  דוא"ל  yona39@netvision.net.il         
                                                           




לצפיה ב-'השתתפנו בשנים קודמות'
השתתפנו בשנים קודמות
18/04/2017 | 16:52
175
השתתפנו בשנים קודמות ונהננו מאוד, התחרות עממית ובאוירה טובה ומיוחדת.
וגם השנה נגיע בכיף 
לצפיה ב-'גם אני השתתפתי בפעמים קודמות התחרות מאד כיפית'
גם אני השתתפתי בפעמים קודמות התחרות מאד כיפית
18/04/2017 | 18:09
148
שני מסלולי השייט בחופי קפריסין מעניינים, עגינת לילה במפרץ חברה טובים והארגון מצוין.
לצפיה ב-'שיוט כיפי'
שיוט כיפי
27/04/2017 | 00:11
100
גם לנו יצא להשתתף פעמיים בשיוט - 
הכל נעשה בכיף, בחיוך וארגון של איש יקר - יונה החיפאי
התחרות היא תחרות לייט והעיקר זה קפריסין והחברותא
מומלץ!
לצפיה ב-'הזמנה שמומלץ מאד להיענות לה!'
הזמנה שמומלץ מאד להיענות לה!
30/04/2017 | 11:28
118
שייטים יקרים, השתתפנו, נהננו, רוצים אתכם השנה אתנו!
בואו הצטרפו למשט זה , לאנשים ולאוירה המיוחדת שבו. 
מומלץ בחום. צרו קשר עם יונה שמארגן משט זה ופרסם ההודעה. 
לצפיה ב-'שיט ללרנקה עם יונה בן-טל'
שיט ללרנקה עם יונה בן-טל
11/05/2017 | 16:51
118
עשיתי את השיט הזה עם יונה בשלושת השנים האחרונות וזו חוויה בלתי נשכחת.
ראיתי בתגובות שכל החברים שהשתתפו בשנים עברו משתתפים גם השנה וזו חבורה  שהיה כף להיות במחיצתם.
ממליץ בחום למי שעדיין לא היה בשייט הזה להרשם .
יעקב הרפז מאיה 3 
לצפיה ב-'התייעצות בנושא שאקלים....מנסיונכם...'
התייעצות בנושא שאקלים....מנסיונכם...
14/05/2017 | 15:36
14
139
מדובר בשאקל שמחבר בין שרשרת העוגן לעוגן. אפשרות אחת זה ברזל, שחזק אבל מרבה להחליד, אפשרות שניה נירוסטה, פחות חזק אבל לא מחליד.
יש תובנות\הערות\הארות חדשות בעניין הזה?  
לצפיה ב-'שקל מצופה אבץ חם ושטיפה אחרי עגינה מחזיק שנים רבות.'
שקל מצופה אבץ חם ושטיפה אחרי עגינה מחזיק שנים רבות.
14/05/2017 | 16:45
3
127
שאקל נירוסטה נשבר ללא אזהרה מוקדמת.
לצפיה ב-'חביבי. גם שקל פלדה מצופה אבץ שיש לו pitting סמוי נשבר ללא '
חביבי. גם שקל פלדה מצופה אבץ שיש לו pitting סמוי נשבר ללא
14/05/2017 | 16:59
1
145
אזהרה מוקדמת. ואת השטיפה צריך לעשות לא רק אחרי עגינה אלא לעיתים מזומנות, לדוגמא, שפריצים על הסיפון, ובמים מתוקים, אם בשטיפה עסקינן. ועשכיו, תחשוב אתה מדוע הצעתי שקל אומגה?
לצפיה ב-'אכן אומגה. ותמיד עם חבל ומצוף בקצה העוגן. בשביל מורפי.'
אכן אומגה. ותמיד עם חבל ומצוף בקצה העוגן. בשביל מורפי.
15/05/2017 | 10:13
58
לצפיה ב-'הבנתי. השאקל מצופה האבץ זה משהו שניתן לקניה או קונים שאקל '
הבנתי. השאקל מצופה האבץ זה משהו שניתן לקניה או קונים שאקל
14/05/2017 | 18:21
93
ברזל ועושים איפשהו ציפוי אבץ?
לצפיה ב-'אני מציע לך את הסידור הבא שמשמש אותי שנים רבות בהצלחה'
אני מציע לך את הסידור הבא שמשמש אותי שנים רבות בהצלחה
14/05/2017 | 16:51
9
167
- שקל SS אומגה מתאים בקוטרו מחובר לעוגן. העוגן צבוע לבן
- אל השקל מתחברות 3 חוליות מתאימות כ spacer צבועות לבן
- Swivle מ SS מתחבר בין ה Spacer לשרשרת ההמשך
- 10 מטרים ראשונים של השרשרת צבועים לבן
- את הצבע אני מחדש כל עונה
לצפיה ב-'אני מבין שבכל מקרה מדובר בשאקלים ברזל, ולהתרחק מהנירוסטה...?'
אני מבין שבכל מקרה מדובר בשאקלים ברזל, ולהתרחק מהנירוסטה...?
14/05/2017 | 18:22
8
77
לצפיה ב-'ממש לא. לא הבנת את מה שכתבתי. SS = Stainless Steel'
ממש לא. לא הבנת את מה שכתבתי. SS = Stainless Steel
14/05/2017 | 19:24
7
136
בניגוד למה שהרבה שייטים חושבים (בטעות, כולל דניאליה). חיבור העוגן לשרשרת הוא לא רק שקל, אלא מיכלול. אז:
- שקל ניירוסטה מתאים מדגם אומגה. האומגה בא כדי להגמיש את הלחצים. לעומת שקל D שאין בו גמישות.
- Spacer ממתן את הפיתולים שנותרו בין ה Swivle לעוגן .
- Swivle SS  מוציא את פיתולי השרשרת ומפחית מאמצי פיתול על שקל העוגן.
- צבע לבן. כאשר תרים פעם עוגן בלילה תבין זאת הכי טוב. וביום במים צלולים אתה רואה את העוגן ופרישת השרשרת במים צלולים עד עומק של בין 10-15 מטר.
לצפיה ב-'תודה רבה רבה לכל המשיבים'
תודה רבה רבה לכל המשיבים
14/05/2017 | 21:40
56
לצפיה ב-'לפני ההפלגה שלי בשנה שעברה צבעתי את העוגן כולו בצהוב'
לפני ההפלגה שלי בשנה שעברה צבעתי את העוגן כולו בצהוב
14/05/2017 | 23:19
115
נכון שזה נראה קצת מוזר, אבל מאוד יעיל בעגינה.
לצפיה ב-'לפני ההפלגה שלי בשנה שעברה צבעתי את העוגן כולו בצהוב'
לפני ההפלגה שלי בשנה שעברה צבעתי את העוגן כולו בצהוב
14/05/2017 | 23:20
79
נכון שזה נראה קצת מוזר, אבל מאוד יעיל בעגינה.
לצפיה ב-'אפשר לקבל הסבר על ה SPACER וה SWIVLE ואיך מחברים אותם'
אפשר לקבל הסבר על ה SPACER וה SWIVLE ואיך מחברים אותם
15/05/2017 | 19:11
3
71
לצפיה ב-'Spacer זה "פטנט" שלי - חופשי למשתמש. שקל האומגה'
Spacer זה "פטנט" שלי - חופשי למשתמש. שקל האומגה
15/05/2017 | 23:10
2
119
מוכנס לקצה גזע העוגן והפין סוגר בקצה החוליה. Swivel - יש סוגים שונים. תיכנס באינטרנט לערך Anchore Swivel  ותמצא שם צורות שונות לפיהן תראה איך מחברים. בכולן הפין של הסוויבל נכנס לחוליות מכל צד. הסבר על משמעותם ניתן לעיל.
לצפיה ב-'תודה על ההסבר'
תודה על ההסבר
16/05/2017 | 08:29
1
38
לצפיה ב-'ולסיום, משהו קטן וטוב, פרוש המילה נירוסטה, בויקיפדיה...'
ולסיום, משהו קטן וטוב, פרוש המילה נירוסטה, בויקיפדיה...
16/05/2017 | 08:40
95
המילה נִירוֹסְטָה (קיצור ואיחוי המילים "פלדה בלתי מחלידה" בגרמנית
Nichtrostender Stahl), שהפכה בישראל למילה נרדפת לפלדת אל-חלד, היא סימן מסחר רשום של החברה הגרמנית תיסֶן-קרוּפּ נירוסטה בע"מ[
 
לצפיה ב-'המלצה על בי״ס לשיט בתל אביב'
המלצה על בי״ס לשיט בתל אביב
11/05/2017 | 19:38
2
157
שלום, האם מישהו יכול להמליץ על בי״ס באזור תל אביב?
קיבלתי המלצות על דרך הים אך אני מעדיף בתל אביב.
האם ים סיילינג נחשב בי״ס טוב? המחיר שלהם כרגע הוא נמוך משמעותית. האם יש סיבה ״נסתרת״?
 
 
תודה
לצפיה ב-'נסה את SEA TIME'
נסה את SEA TIME
11/05/2017 | 20:20
98
לצפיה ב-'לא מכיר את ים סיילינג'
לא מכיר את ים סיילינג
14/05/2017 | 10:39
107
ממליץ בחום על סיילור ביפו ...
לצפיה ב-'צ'ארטר בחו"ל'
צ'ארטר בחו"ל
09/05/2017 | 12:49
4
147
שלום רב, מחפש המלצות לחברות השכרה מועדפות ביוון לשבוע צ'ארטר ?
דרכי התקשרות יתקבלו בברכה.
לצפיה ב-'הכי טוב - פנה לסוכן בארץ'
הכי טוב - פנה לסוכן בארץ
09/05/2017 | 14:05
1
112
המחיר שתקבל מהסוכן יהיה דומה ואולי נמוך ממה שתשיג באתרי החברות
כל סוכן מקושר למספר חברות כך שיכול לאתר לך הזדמנויות בצורה טובה
אצל מרבית הסוכנים תקבל הדרכה לפני הנסיעה
יש עם מי לדבר במקרה שמשהו משתבש
לצפיה ב-'פנה לתשוט בארץ.....בדקתי מול חברות בחו"ל ומחירי תשוט היו זול'
פנה לתשוט בארץ.....בדקתי מול חברות בחו"ל ומחירי תשוט היו זול
11/05/2017 | 20:22
63
לצפיה ב-'אנחנו נשמח לתת לך הצעת מחיר...'
אנחנו נשמח לתת לך הצעת מחיר...
16/05/2017 | 17:26
61
חברת ב.ד. גרייבר - תמצא פה מגוון של יאכטות לפי דרישתך, וגם טיפול בטיסות, הסעות, המלצות על מסלולים ועוד... מציע שתתחיל באתר שלנו...
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
17/05/2017 | 19:32
58
מתוך נסיון שלי, חפש בגוגל את המילים ״yacht charter greece״ ומתוך התוצאות תראה כמה חברות שמשכירות יאכטות. רוב האירופאים מזמינים יאכטות שנה מראש, כך שאם אתה מחפש לקיץ, יש מצב לקבל מחיר זול במיוחד של הרגע האחרון. כדי להגיע לזה צור קשר עם כמה חברות (יש באתרים שלהם דף יצירת קשר) תרשום איזה גודל יאכטה אתה מחפש, מתי ובאיזה איזור, ותקבל בדואר חוזר הרבה הצעות, חלקן יהיו במחירים אטרקטיבים במיוחד. הצ׳רטר הוא שבוע, משבת עד שבת. כל החברות טובות, רק שים לב שלמחיר הבסיסי צריך להוסיף תשלום עבור ניקוי סופי, ולעיתים גם תשלום נוסף עבור הדינגי והמנוע שלה. לא משהוא רציני. בדרך כלל ביטוח מלא כלול, חשוב לקרוא את כל תנאי השכירות והביטוח בחוזה שתקבל לפני התשלום. שיהיה בכיף.
לצפיה ב-'מחליף חום... כיצד הוא תפוס בתוך הבית?'
מחליף חום... כיצד הוא תפוס בתוך הבית?
07/05/2017 | 15:57
2
163
בכל צד יש פלנ'ג ובינהם צינורות הברונזה. המכסים סוגרים עם O רינגים . האם אטמים אלה סוגרים הכל או שיש גם לחץ בדפנות?
למי שעוד ניחש. בצד המים המלוחים היתה נזילה שבסופו של דבר עיכלה חלק מבית האלומיניום.עקב התנה לא נכונה של ה O רינג בצד הזה. כמו כן מי משפץ באיזור חיפה?
לצפיה ב-'מחליף חום... כיצד הוא תפוס בתוך הבית?'
מחליף חום... כיצד הוא תפוס בתוך הבית?
07/05/2017 | 15:56
126
בכל צד יש פלנ'ג ובינהם צינורות הברונזה. המכסים סוגרים עם O רינגים . האם אטמים אלה סוגרים הכל או שיש גם לחץ בדפנות?
למי שעוד ניחש. בצד המים המלוחים היתה נזילה שבסופו של דבר עיכלה חלק מבית האלומיניום.עקב התנה לא נכונה של ה O רינג בצד הזה.
לצפיה ב-'תשובות ותובנות.'
תשובות ותובנות.
14/05/2017 | 16:48
72
אפשר לישון בשקט.
לצפיה ב-'משאבת מים מתוקים לסירה'
משאבת מים מתוקים לסירה
06/05/2017 | 18:28
1
219
האם מישהו מכיר משאבות מים תוצרת Pro Pump ?
לצפיה ב-'מה בדיוק השאלה?'
מה בדיוק השאלה?
07/05/2017 | 09:24
117
נראה שניתן להשיג כאלו במספר אתרים באינטרנט.
לצפיה ב-'שימוש באייפון כGPS בתכנת OpenCPN'
שימוש באייפון כGPS בתכנת OpenCPN
04/05/2017 | 15:09
3
179
ראשית יש להוריד ולהתקין באייפון אפליקציה שנקראת GPS2IP. זו אפליקציה חינמית שניתן למצוא באפסטור.
לאחר מכן יש להוריד מכאן http://usglobalsat.com/s-172-bu-353-s4-support.aspx את הדרייבר לווינדוס, לחלץ אותו מהכיווץ ולהתקין אותו (אין צורך להתקין שום דבר נוסף).
כעת חברו את האייפון בכבל לאחד מחיבורי הUSB, הכנסו לOpenCPN בחרו באפשרויות (איקון המפתח שבדי) > חיבורים > הוסף חיבור: בחרו לפי החיצים (כמסומן בציור) בחיבור רשת מסוג GPSD מלאו את הפרטים המופיעים במסך האפליקציה של האייפון, אשרו ויש לכם GPS חי ופעיל.
 
נבדק על ידי וזה עובד בגרסאות ווינדוס 10 וגם בXP. אני מאמין שזה עובד גם בכל הגרסאות שבין שתי אלו.
 
בהצלחה.
 
לצפיה ב-'אם כי זה אפשרי נראה לי עדיף MOUSE GPS'
אם כי זה אפשרי נראה לי עדיף MOUSE GPS
04/05/2017 | 15:49
142
כלומר, מקלט GPS יעודי שמתחבר ישירות ל USB (פחות מ 100 ש"ח באיביי, אני מחזיק שניים כאלו, אחד כגיבוי)
 
דרך אגב - אם מוותרים על אייפון ועוברים לאנדרואיד (או שפשוט קונים בנוסף טאבלט אנדרואיד זול) אפשר להתקין עליו את OPENCPN ולקבל בנוסף למחשב הקבוע גם "עמדת נווט ניידת".
לצפיה ב-'ויש עוד אפשרות, מה שעשיתי אני, תמורת 40-50 ש"ח הורדתי את '
ויש עוד אפשרות, מה שעשיתי אני, תמורת 40-50 ש"ח הורדתי את
06/05/2017 | 22:22
1
172
מפות הים התיכון של NAVIONICS לאייפון, ויש לי עמדת ניווט נוספת ניידת.
נבדקה, וזה עובד מצוין, באמצע הים.
לצפיה ב-'גם את זה עשיתי,'
גם את זה עשיתי,
07/05/2017 | 20:03
111
אכן עובד מצויין.
כבר יצא לי להפליג עם אייפון כאמצעי הניווט, מלבריון לחיפה בלי שום בעיה של ממש.
כעת האייפון 4 שלי משרת את הOpenCPN (בשותף עם הAIS) והאייפון SE נשמר כגיבוי.
לצפיה ב-'יום בטיחות השייט הראשון'
יום בטיחות השייט הראשון
01/05/2017 | 07:04
3
351
שייטים יקרים
בתאריך ה26/5/17 יתקיים במרינה הרצליה יום בנושא בטיחות השייט בשיתוף מרינה הרצליה, שיטור ימי, כיבוי אש, ביטוח קידר, ימית ומועדון דרך הים...כולכם מוזמנים...מספר המקומות מוגבל יש צורך ברישום בטלפון 09-9578811
לצפיה ב-'יום בטיחות השייט הראשון ??'
יום בטיחות השייט הראשון ??
02/05/2017 | 17:56
196
בחירה מאוד מאוד לא מוצלחת לתאריך !! ביום זה ממש נערך השיוט השנתי ה 18 לזכר הצוללת אח"י דקר החיפה. אירוע ממש לא פרטי. המארגנים ליום הבטיחות לא חשבו על זה???
לצפיה ב-'שיוט דקר'
שיוט דקר
05/05/2017 | 22:54
1
115
איך אתם מבצעים פעילות זאת כששיוט דקר מתקיים ביום זה?
 
רצוי לחשוב להעביר את הפעילות למועד אחר
לצפיה ב-'מה הבעיה שיתקיים יום בטיחות שייט נוסף ב"מרינה" שביט ?'
מה הבעיה שיתקיים יום בטיחות שייט נוסף ב"מרינה" שביט ?
06/05/2017 | 10:22
118
בחסות "מרינה" שביט, שיטור ימי חיפה, מכבי אש חיפה, דרך הים חיפה...וכל אחד אחר שתרצו, ומתי שאתם תחליטו...הא?
לצפיה ב-'מדברים עלינו.....בערוץ 10 יום שישי'
מדברים עלינו.....בערוץ 10 יום שישי
30/04/2017 | 19:07
283
לצפיה ב-'תאונת שייט מצערת ומיותרת באיטליה עם 4 הרוגים'
תאונת שייט מצערת ומיותרת באיטליה עם 4 הרוגים
27/04/2017 | 18:22
13
815
לפני 9 ימים ב-18 לאפריל,יצאה בוואריה 50 מרוונה שבצפון האדריאטי לכיוון סיציליה תחת סימנים של מזג אויר גבולי בהשפעת שקע שעבר על איטליה. כעבור 40 מיל התפתחה בעיה טכנית והסקיפר החליט להכנס לרימיני לביצוע תיקון. כעת כבר הכתה בורה בעוצמה מפותחת. למרות זאת הוחלט להכנס לרימיני.
 
בכניסה למרינה כבתה המנוע והצוות לא הספיק להרים מפרס והסירה נזרקה ע"י גל חוף בגובה 5 מטר על שובר הגלים. הקיל נפרד והסירה הייתה הפוכה על השובר. בשלב שני התורן נשבר הסירה כברה את הצוות תחתיה. כאמור 4 הרוגים ושני ניצולים.
 
כתבה וסרט בקישור זה http://sailinganarchy.com/tag/italy/
 
איטלקי אשר מעורב בחקירת התאונה פנה לחיפוש אחרי תחזיות מזג אורי וגלים לאותו יום. הצלחת לעזור לו עם ריצה חוזרת על נתונים היסטוריים. זה קל להיות חכם לאחר מעשה אך אני מרגיש שכדאי להביא כאן את התחזיות האלה כי הם המראים כיצד נראת "בורה" קטלנית בתחזית של יום קודם וזו הזדמנות ללמוד משהו על שייט באזור צפון האדריאטי.
 
מה שאני מרגיש ששווה להדגיש זה:
  • המהירות שבה ה"בורה" מתפתחת ונכנסת לאזור רחב בחוף האיטלקי
  • המהירות שהים עולה. הגלים הם בעיקר גלי רוח של סביב 3 מטר כמעט ללא גיבוע. הבעיה היא שזמן מחזור גלי הרוח הוא רק 5 שניות מה שמסמן גלים תלולים במיוחד.
*** התמונה היית בתחזית ***
השאלה היא: "האם הם בדקו תחזית כמו שצריך?"
לצפיה ב-'תחזית הגלים לאותו יום כאן...'
תחזית הגלים לאותו יום כאן...
27/04/2017 | 18:33
3
218
לצפיה ב-'תחזית הגלים לאותו יום-(בורה באדריאטי)'
תחזית הגלים לאותו יום-(בורה באדריאטי)
29/04/2017 | 12:38
2
170
א-האירוע ב-18 לחודש.מאיזה יום התחזית שהצגת??
ב- מנסיון באדריאטי,האזהרות של האיטלקים באדריאטי על זג אויר קיצוני באדריאטי הינן טובות ובזמן.
ג-בהפלגות באדריאטי  חשוב מאוד  לבדוק במפה הסינופטית הבדלי לחצים בין איטליה  =- ומערב וצפון מערב  של  האדריאטי,מנסיון  זה עוזר בנוסף לתחזיות.
 
לצפיה ב-'התחזית מ-36 שעות קודם'
התחזית מ-36 שעות קודם
29/04/2017 | 17:21
1
121
שעת הייחוס של התחזית שהצגתי היא מיום לפני התאונה 17 באפריל שעת 00Z.
גם התחזיות האחרות (אפילו ה GFS) הראו בעוד מועד את ה"בורה" הצפוייה.
 
באמת אפשר היה לצפות לארוע עפ"י בדיקה של כל תחזית. הבעיה הייתה שבבוקר של ה-18 המבט  לשמים הראה מזג אויר נהדר ללא סימן על השינוי הצפוי בעוד כמה שעות.
לצפיה ב-'תחזית הגלים לאותו יום'
תחזית הגלים לאותו יום
29/04/2017 | 21:30
105
כנראה שלא רק בדקו את התחזית יום קודם,גם לא  האזינו לתחזיות האיטלקיות והקרואטיות
ב-vhf   ורצוי להזהיר את הישראלים שמפליגים באדריאטי  בכל עונות השנה להיות מעודכנים בתחזיות ולעולם להיות קשובים ל-VHF-לאזהרות למינהן.בתקוה  שלא יקרו עוד מקרים טרגיים מעין אלו.
לצפיה ב-'עצוב מאוד ומעורר תהיות ולקחים. אני יכול רק לומר שהנוהג שלי '
עצוב מאוד ומעורר תהיות ולקחים. אני יכול רק לומר שהנוהג שלי
27/04/2017 | 21:48
278
בכניסה (במנוע) לנמל במזג אוויר גרוע הוא להיכנס עם חלוץ סערה וראשי מצומצם מאוד משני טעמים. דהיינו, היגוי טוב יותר וחו"ח מנוע מושבת לפתע. חבל, חבל ועצוב.
לצפיה ב-'התמונות מה-18 באפריל'
התמונות מה-18 באפריל
29/04/2017 | 12:19
3
189
שלום,כמי שהפליג מספר שנים באדריאטי וגם "זכיתי " לבורה,האם התמונות שמופיעות בכתבה שלך הינם:תחזיות??או מצב אמיתי מאוחר יותר?? וכן מאיזה  אתר הן???
 
 
לצפיה ב-'התחזי צפתה את הקיים בקירוב רב...'
התחזי צפתה את הקיים בקירוב רב...
29/04/2017 | 17:30
2
146
התחזית מ-36 שעות לפני צפתה רוח של 35 קשר. בפועל הייתה עד 40 קשר.
התחזית של 12 שעות פני כבר הראתה את הרוח המדוייקת. בבדיקה הלכנו לתחזית הקודמת של ה-17 לאפריל כי אולי הצוות לא ראה תחזיות של בוקר ה-18.
 
תחזית הגלים של 36 שעות לפני צפתה גלי רוח של 3.3 מטר במחזור 5 שנ' וגל משמעות של 3.4 מטר. גלים אשר יכולים להיות בגובה כפול במיים רדודים.
 
ראיתי תחזיות של מודלים אחרים לאותו תאריך וכולם זיהו את ה"בורה".
לצפיה ב-'כמה מחשבות בעקבות קריאת הכתבה'
כמה מחשבות בעקבות קריאת הכתבה
29/04/2017 | 23:07
1
191
ראשית מסתבר שהצוות היה מנוסה מאד, סקיפר מקצועי ואיש צוות נוסף שהקיף את העולם. מסתבר שגם המנוסים ביותר יודעים לטעות, ואולי אפילו הנסיון הרב הוביל לעודף בטחון, אבל זו רק ספקולציה.
בכתבה מוזכרות שתי טעויות שנעשו - הראשונה שבכלל יצאו לים לאור התחזית, וזה די ברור. השניה היתה ההפלגה קרוב לחוף והנסיון להיכנס בגלי חוף נשברים למרינה שהיא כנראה לא קלה. סביר מאד להניח שאילו הם היו נשארים בים הפתוח, כמה מייל מהחוף,  הם היו חוטפים טלטולים קשים, וזה בטח מפחיד ולא כיף, אבל סירה מודרנית של 50 פיט אמורה לעמוד בזה בכבוד. לא ברורה מהות התקלה שבגללה הם החליטו להיכנס, אבל כל עוד לא מדובר בחדירת מים וסכנת טביעה, המסקנה שלי היא שעדיף להישאר בחוץ, ואמנם לסבול, אבל לחכות עד יעבור זעם. מסתבר שזה מה שעשו שתי מעבורות גדולות שהמתינו מחוץ לנמל באותו זמן. אם זה טוב למעבורות, זה כנראה נכון גם לנו.  מאחל לכולנו שנלמד את הלקחים, אך לשעולם לא נזדקק ליישם אותם.  
לצפיה ב-'לא בטוח לגבי המעבורות, אבל ייתכן שהיה ניתן למנוע'
לא בטוח לגבי המעבורות, אבל ייתכן שהיה ניתן למנוע
03/05/2017 | 15:35
125
זה שמעבורות לא נכנסו לנמל לא אומר כלום לגבי הסכנות ליאכטות. מעבורות הן אניות עם שטח רוח עצום, וברוח חזקה הנתבים ורבי החובלים מעדיפים לא לקשור כאלה אניות.  גם בנמלי הארץ לא קושרים אניות ברוחות חזקות - מעל 25 קשר כמדומני - כאשר יאכטות עדיין לא מאוימות.   
אבל  אילן  (זינה) העלה נקודה חשובה שעברה מתחת לרדאר וללא תגובה :  מפרשים.  התאונה קרתה כאשר המנוע נכבה (קורה)  והצוות ניסה להרים מפרש אבל לא הצליח . ובאמת הרמת מפרש ברוח חזקה ובלי שליטה על המנוע,  כאשר הסירה עם הדופן לרוח ולגלים ומתנודדת בפראות, יכולה להיות מעל לכוחותיו של צוות מנוסה.  לכן בכניסה למרינה אני ממליץ כבר הרבה זמן להשאיר לפחות מפרש אחד שייתן אפשרות לתמרון עם המנוע כבה. לפחות שתי סירות שהלכו  "טוטל לוס" במרינה הרצלייה היו ניצלות אם היה מפרש למעלה.  במקרה הנוכחי,    ייתכן שמפרשים למעלה היו מצילים 4 אנשים ממוות.
 
נכון שהכי קל  זה לתת עצות מהחוף,  ועל כל תאונה ימית יש 100 מומחים בחוף וכיו'ב,  אבל אני מאמין ביתירות של אמצעי ההנעה.  תתחילו להיכנס ולצאת עם מפרשים. הנסיון  המצטבר לעשות את זה במצבים סטנדרטיים (אימונים)  ייתן לכם את הביטחון   לעשות זאת במצבי קיצון.  
 
וזה לא סותר את הדעה של דורון לגבי האפשרות להישאר בים עד יעבור זעם,  שייתכן ובאמת היה הפיתרון הכי טוב.   זה רק משלים את התמונה.  
 
לצפיה ב-'כמיספר הפעמים שיצאתי לים, מספר הפעמים שהתחזית טעתה'
כמיספר הפעמים שיצאתי לים, מספר הפעמים שהתחזית טעתה
03/05/2017 | 12:20
3
96
לצפיה ב-'ההערה מחייבת התייחסות כי זלזול הייתה אולי הסיבה לתאונה'
ההערה מחייבת התייחסות כי זלזול הייתה אולי הסיבה לתאונה
03/05/2017 | 15:28
2
117
שלום טל,
 
אני לא יכול שלא להגיב על קביעתך לגבי איכות תחזיות מזג אויר לשייט כי אני מאמין שאין בהערתך זילזול!
 
נצפוצות שייט היאכטות לא הייתה מגיעה למה שהיא היום (בהשוואה לשנות השבעים) אם לא היו מתקיימים שני דברים:
  1. GPS שמאשר גם לאלה שאינם נווטים מלידה שלא לעלות על שרטונים
  2. תחזיות מזג אויר אשר השתפרו פלאים הן בדיוק והן בטווח התחזית בעשורים האחרונים ומאפשרים לדעת בדיוק רב למדי מה צפוי בימים הקרובים.
אני מניח שיצאת לשוט יותר מפעם אחת ואני מניח שאתה שט בעיקר בים התיכון ואני מניח שאתה אכן בודק ביסודיות תחזית לפני שאתה יוצא לשייט ואני מניח שמקור האינפורמציה שלך הוא מהאינטרנט. אם כל זה נכון, אזי בחירתך של אתרי תחזית היא כנראה לא מיטבית.
 
יש אכן בעייה! לגבי הים התיכון (שבה מזג אויר הוא מאד מקומי) המרשתת מפוצצת במקורות תחזית פחות מתאימים ויש בה רק מעט אתרים אשר באמת נותנים חיזוי למז"א מקומי. מה ההבדל? בגדול מודלים גלובליים (כגון GFS) נותנים רק מז"א בקנ"מ סינופטי ומודלים אזוריים נותנים גם תחזית לתופעות מז"א מקומיות.
למי שרוצה להעמיק יותר יש כתבה קצרה על ההבדלים במודלים
 
הבעיה היא שאתרים פופולריים כמו Wind Guru, Wind Finder ואפילו Predict Wind נופלים לקטגוריה הראשונה. הם לא טועים בגדול אך מפספסים המון.
 
בים התיכון צריך לחפש ולהעדיף מקורות תחזית שהן על בסיס מודלים אזוריים והאמון בתחזיות צפוי לחזור.
לצפיה ב-'אכן - לא הייתי מודע להבדל בין מודלים אזוריים לגלובליים'
אכן - לא הייתי מודע להבדל בין מודלים אזוריים לגלובליים
03/05/2017 | 18:41
1
93
בדרך כלל אני רואה בים התיכון תופעות לוקליות לחלוטין לא צפויות.
לדוגמה , לפני שנתיים הפלגתי באיוניים והתחזית (שסיפקו גם במרינה בלפקס) אמרה שבוע עם אפס רוח.
במצאות לא ירדנו מה 20קשר ולפעמים קיבלנו גם 30 - רוח מקומית שיורדת מההרים.
 
לצפיה ב-'אתיחס בכל זאת למרות שגם אני, כמטש, לא אוהב עצות מהרציף '
אתיחס בכל זאת למרות שגם אני, כמטש, לא אוהב עצות מהרציף
03/05/2017 | 21:45
130
א. הבלוג ויומן הסירה שלי מלאים ברישומי מזג אויר אקטואלי שהיה היפוכו של התחזית. אבל. צריך לקחת תחזית ולהתחשב בה.
ב. אני מתייחס להגדרות סקיפר מקצועי וצוות בעל ניסיון. יש הגדרה ברורה? מסופקני. על פי אמות המידה שלי הניסיון/מקצוע הוא לא רק מספר המיילים שהופלג אלא, ובעיקר הפקת הלקחים שנעשתה/נלמדה לאורך זמן וההתנהלות לפיה. לעניין זה יש לי מספר תהיות ושאלות שנשארו פתוחות ושום ועדת חקירה לא תוכל לבררן עד הסוף במקרה זה. לא נותר (כמעט) את מי לשאול.
- אם נלקחה תחזית שצפתה את הבורה מדוע יצאו לים?
- איזו תקלה היתה? אם זו היתה תקלה חשמלית או במנוע מדוע להסתכן בכניסה לנמל במזג אוויר כזה?
- ולדורון, והאחרים. במזג אוויר כזה אוניות אשר עוגנות בהמתנה בקטע החוף שבין מסטרה לאנקונה מרימות עוגן ומפליגות אל החוף הקרואטי. בבורה כזו הגלים הגבוהים ביותר נוצרים בחוף האיטלקי 5-6 מטר והם קצרים מאוד ומסוכנים מאוד. אני קראתי לים הזה בשעתו "ים לבן". אז הפלגה במפרשים אל החוף שמנגד הייתה מתבקשת. שם יש משבים חזקים יותר אך גלים נמוכים מאוד קרוב לחוף.
- ו Approach . במזג אוויר כזה אסור להיכנס לנמל לאורך שובר הגלים . שובר הגלים הוא המקום המסוכן ביותר בשטח.  מקום בו הגלים נשברים מעומק של 5 מטר ויותר ישירות על קיר אבנים ולא במדורג אל החוף. חובה לבחור נתיב דיאגונאלי. כהה אל הפתח. ממה שראיתי וןמהכרתי את השטח זה לא היה הנתיב שנבחר.
- ולבסוף - המפרשים. אני רק הזכרתי. מטש הסביר. זכרו זאת היטב. רק לדוגמא. נכנסתי פעם לפאפוס במזג אוויר לא נעים ובסוול של 4 מטר עם חלוץ סערה וראשי. רב חובל הנמל עמד על הרציף וצהל. ויש עוד.       
לצפיה ב-'איך עובדים עם כננת עוגן כזו?'
איך עובדים עם כננת עוגן כזו?
28/04/2017 | 13:24
10
298
מה מונע מהשרשרת או מהחבל להחליק?
האם זו כננת חד כיוונית?
לצפיה ב-'שני אלמנטים ועוד.'
שני אלמנטים ועוד.
28/04/2017 | 17:12
5
202
א. הידית בעלת 3 הזרועות פותחת/סוגרת את הצמדת ה ג'יפסי שדרכו מופעלת השרשרת.
ב. בדיסקית התחתונה של הג'יפסי יש מיגרעות חד כיווניות שעליהן נסגרת ידית קטנה
ג. במצב הפלגה או בכל מצב בו העוגן לא מופעל יש להוסיף לשרשרת סטופר או קשירה של חבל לסגירת ביטחון.
ד. אם אתה משחרר את הצמדת הג'יפסי ומוציא את השרשרת ממנו הכננת הופכת לדו כיוונית.
לצפיה ב-'תוסםת'
תוסםת
28/04/2017 | 17:16
135
ה. יש להניח שלצורך הטלת עוגן הכננת היא דו כיוונית כשהשרשת על הג'יפסי.
לגבי ד. לעיל המצב שתארתי הוא לצורך מתיחת חבלי התקשרות.
לצפיה ב-'ואם הידית בעלת 3 הזרועות תקועה'
ואם הידית בעלת 3 הזרועות תקועה
28/04/2017 | 17:26
2
123
ולא מסתובבת? לנסות לסובב בכוח?
לצפיה ב-'לא! לפי השאלות אתה לא האחרון שתיפעל את הכננת. שני החלקים'
לא! לפי השאלות אתה לא האחרון שתיפעל את הכננת. שני החלקים
28/04/2017 | 22:45
104
של הכננת העליון והתחתון מחוברים בהידוק ע"י ההברגה והאום ב3 הזרועות. המגע בין הציר לתוף השרשרת הוא קונוס, כדי להגדיל את שטח האחיזה. הבעייה שנקודת החיבור "דבוקה" בקורוזיה.
כח חזק מדי (שאתה לא מכיר עדיין) עלול לשבור ולהשאיר לך שם רק 2 מוטות.
נסה
- ספריי שחרור וסבלנות
- דפיקות ממש קלות
- חימום עם ברנר.
לצפיה ב-'יש לי כננת דומה - נראה לי שאתה חייב לפתוח ולטפול במצמד'
יש לי כננת דומה - נראה לי שאתה חייב לפתוח ולטפול במצמד
29/04/2017 | 17:51
104
הידית אמורה לשחרר לחץ מהמצמד הקוני. חצי תחתון מתחת לג'יפסי וחצי עליון בין הג'יפסי לכננת החבל. כננת החבל תמיד מחוברת באופן קשיח לציר. שיחרור המצמד מאפשר למתוח חבל על הכננת העליונה מבלי לסובב את הג'יבסי.
 
כדי לטפל במצמד, שכמו שרון ציין: כנראה דבוק מקורוזיה, צריך לשחרר את הידית עם שלשת הזרועות. אחרי שמורידים אותה לגמרי אפשר להחליק החוצה את כננת החבל - שים לב שיש שגם מלבני בינה לבין הציר. (שלא יפול למים)
אחרי שהחלק העליון יורד רואים את החצי העליון של המצמד. כאן צריך מידה קטנה של גריז.
לחצי התחתון של המצמד מגיעים כשאר שולפים את הג'יפסי (שאצלו אין שגם לציר) בחצי התחתון צריך גם מעט גריז.
מחברים את הכל בחזרה. עם הג'יבסי מחליק כאשר הידית מצמידה את המצמד - צריך לייבש קצת מהגריז.
אם אצלך יש רק כיוון אחד של המנוע (הרמה) המצמד חייב לפעול אחרת לא תוכל להוריד עוגן.
לצפיה ב-'לגבי ב, אין ידית כזו'
לגבי ב, אין ידית כזו
29/04/2017 | 09:21
67
לצפיה ב-'שכחתי לציין - יש רק כפתור לחיצה אחד להפעלה'
שכחתי לציין - יש רק כפתור לחיצה אחד להפעלה
28/04/2017 | 17:28
1
76
לצפיה ב-'לכאורה זה מספיק. הפלת עוגן עם שחרורו של התוף ואיסוף חשמלי.'
לכאורה זה מספיק. הפלת עוגן עם שחרורו של התוף ואיסוף חשמלי.
28/04/2017 | 22:47
66
לצפיה ב-'תמונה אלכסונית עדיפה. לא ברור למה יש שתי שכבות של שרשרת'
תמונה אלכסונית עדיפה. לא ברור למה יש שתי שכבות של שרשרת
28/04/2017 | 22:49
87
לצפיה ב-'תודה לכל המגיבים'
תודה לכל המגיבים
30/04/2017 | 08:30
50
לצפיה ב-'הרצאה באקואושן 26/4/2017 על מיקרופלסטיק בים- נועם ואן דר האל'
הרצאה באקואושן 26/4/2017 על מיקרופלסטיק בים- נועם ואן דר האל
20/04/2017 | 14:05
1
102
שלום לכולם  
אנו שמחים להזמינכם להרצאה נוספת בסדרת ההרצאות "חלון לים התיכון".
והפעם יתארח אצלנו נועם ואן דר האל,  אוניברסיטת חיפה
בהרצאה על "המיקרופלסטיק- המזהם הבלתי נראה"
 
בהרצאתו יציג נועם ואן דר האל את המחקר המקיף שערך בנושא המיקרופלסטיק.
נסקור את מצב המיקרופלסטיק בחופי הים התיכון של ישראל, נדון בהשפעות השונות על תפוצת המיקרופלסטיק, חומרים מזהמים הספוחים לחלקיקים  ואת ההשפעות השונות שלו על בעלי החיים הימיים לאורך שרשת המזון.
 
 ההרצאה תתקיים ביום ד' ה - 26.4.17, בשעה 19:00 במרכז "מגלים" בקיבוץ שדות ים
ההשתתפות הינה בסכום סמלי של 10 ש"ח
כדאי להרשם מראש
נשמח מאוד לראותכם (:
 
לצפיה ב-'כרגיל היה מצוין! תודה'
כרגיל היה מצוין! תודה
27/04/2017 | 12:29
28

חם בפורומים של תפוז

מכינים עוגת גבינה מכל הלב וזוכים בפרסים!!!
מכינים עוגת גבינה מכל...
שלחו לנו מתכון + תמונה של עוגת הגבינה הכי מקורית...
מכינים עוגת גבינה מכל הלב וזוכים בפרסים!!!
מכינים עוגת גבינה מכל...
שלחו לנו מתכון + תמונה של עוגת הגבינה הכי מקורית...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

גולדן טורס - סוכנות השייט הגדולה בישראל
גולדן טורס
חברת
חברת "קראפן"
פורום קראוונים קמפינג
פורום קראוונים קמפינג

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ