לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1308813,088 עוקבים אודות עסקים

פורום שיט וימאות

ברוכים הבאים לפורום יאכטות שייט וימאות,
הקהילה הגדולה, הוותיקה והמקצועית ביותר בכל הקשור לשייט יאכטות, סקיפרים, ספינות, כלי שייט שצפים, מפליגים וצוללים. אפשר ורצוי לשתף בחוויות שייט, להודיע על ארועים קרובים, לשאול ולענות על כל שאלה מקצועית של סקיפרים ותיקים וחדשים, ודרך הלוחות ניתן לפרסם (בחינם) אנשי צוות לספינות וכן בקנייה/מכירה של יאכטות והצעות עבודה לסקיפרים וצוות (רק עשו זאת, בבקשה, דרך הלוחות!).
הפורום הוקם בשנת 2001 (!)  והוא הפורום המקצועי והגדול ביותר בכל ההיבטים המעשיים של יאכטות, שייט וסקיפרים.
כידוע ענף השייט בישראל הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בישראל כ-8 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-5 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים במרינות השונות, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.
לא שכחנו ואנו מודים לאלו שהצעידו את הפורום בעבר - אלו הם מנהלי הפורום (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, לימור, אדם99, נדב השובב. 
וכמו שנאמר:   A bad day at sea is better than a good day on land"  
 
ושיהיה ים טוב לכולנו!

הנהלת הפורום:

אודות הפורום שיט וימאות

ברוכים הבאים לפורום יאכטות שייט וימאות,
הקהילה הגדולה, הוותיקה והמקצועית ביותר בכל הקשור לשייט יאכטות, סקיפרים, ספינות, כלי שייט שצפים, מפליגים וצוללים. אפשר ורצוי לשתף בחוויות שייט, להודיע על ארועים קרובים, לשאול ולענות על כל שאלה מקצועית של סקיפרים ותיקים וחדשים, ודרך הלוחות ניתן לפרסם (בחינם) אנשי צוות לספינות וכן בקנייה/מכירה של יאכטות והצעות עבודה לסקיפרים וצוות (רק עשו זאת, בבקשה, דרך הלוחות!).
הפורום הוקם בשנת 2001 (!)  והוא הפורום המקצועי והגדול ביותר בכל ההיבטים המעשיים של יאכטות, שייט וסקיפרים.
כידוע ענף השייט בישראל הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בישראל כ-8 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-5 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים במרינות השונות, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.
לא שכחנו ואנו מודים לאלו שהצעידו את הפורום בעבר - אלו הם מנהלי הפורום (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, לימור, אדם99, נדב השובב. 
וכמו שנאמר:   A bad day at sea is better than a good day on land"  
 
ושיהיה ים טוב לכולנו!
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לשמור את הפורום אך ורק לדיונים. נא לפרסם מודעות קניה / מכירה / צוותים בלוחות של הפורום - בכדי לפרסם יש לגשת ללוחות דרך התפריט "לוחות" ולא לשכוח את הקטגוריה המתאימה. נהלי ההשתתפות בפורום  (נא לקרוא).               דף טלפונים חשובים.

המשך >>

לצפיה ב-'סט דיסקיות לגיר בוואריה 44 2002 מנוע וולוו פנטה d2-55'
סט דיסקיות לגיר בוואריה 44 2002 מנוע וולוו פנטה d2-55
18/03/2019 | 23:45
4
איפה אני יכול להשיג סט דיסקיות לגיר  בוואריה 44 2002 מנוע וולוו פנטה d2-55
לצפיה ב-'עזרה בהפעלת הגה אוטומטי'
עזרה בהפעלת הגה אוטומטי
15/03/2019 | 06:57
3
284
שלום: הגה אוטומטי חדש של GARMIN לא מדבר עם הCHARTPLOTER של SUMRAD, מי יכול לעזור?
(הפניה למומחה תיתקבל בברכה)
תודה יואב RAKA
לצפיה ב-'לא יכול לעזור ספציפית אבל עוד נתונים יכולים לעזור'
לא יכול לעזור ספציפית אבל עוד נתונים יכולים לעזור
15/03/2019 | 12:30
2
93
מה דגם ההגה?
מה דגם הצארטפלוטר?
האם הצארטפלוטר הזה עבד קודם עם הגה אחר (איזה דגם) או שזו הפעם הראשונה שאתה מנסה חיבור כזה?
לצפיה ב-'עזרה'
עזרה
15/03/2019 | 14:13
1
106
שלום: הגה חדש של  GARMIN וצארטפלוטר בן שנתיים SIMRAD שאף פעם לא היה מחובר להגה. אולי המלצה על מומחה.
יואב
לצפיה ב-'חיבור'
חיבור
18/03/2019 | 14:02
22
האם מי שהתקין לך את ההגה האוטומטי (התקנת לבד?) לא יכול עזור?
בעקרון אני מניח ששני המכשירים יודעים לתקשר ב-NMEA2000.
להגה אמור להיות מסך פיקוד עם כניסות.יציאות תקשורת וכנ"ל למסך הפלוטר.
לאחר חיבור הרשת במסך בד"כ יש תוכנת ניהול ציוד מחובר ושם צריך להגדיר את האוטופיילוט.
זו התאוריה - בפרקטיקה אני לא יכול לעזור הרבה, מצטער.
לצפיה ב-'קורס משיט 30'
קורס משיט 30
13/03/2019 | 17:15
10
107
שלום לכולכם

האם יש פה מישהו שסיים בשנה שנתיים האחרונות את הקורס או מישהו שמעודכן בפרטים שבהם אני מתלבט:
בהנחה שיש לי יכולת לימוד עצמי, האם כדאי לעשות את התאוריה לבד או דרך הבי"ס? אם לבד מאיפה אני משיג את החומר העדכני?

האם יש באמת משמעות ללימוד החלק המעשי עם בי"ס גדול או שההבדל הוא זניח במקרה זה...הרי לא מדובר על מיןוי שופטים

ביום שישי (תלוי מז"א) אני אמור לצאת להפלגת ניסיון  למה כדאי לשים לב ולשאול?

חוצמזה אודה לכל טיפ שיעזור לי להרים את המפרשים.

תודה רבה על העזרה.
לצפיה ב-'תיאוריה עצמית מוזילה מאוד'
תיאוריה עצמית מוזילה מאוד
13/03/2019 | 17:27
2
101
לרוב בתי הספר יש מסלול כזה, הם מספקים לך את כל הספרות.
החלק המעשי - באמת יותר תלוי במדריך ולכן דוקא אולי לבי"ס קטן יש ייתרון כי שם המדריכים די קבועים ואם קיבלת המלצות טובות סביר שזה יהיה אותו המדריך.
 
הבת שלי סיימה לאחרונה מסלול של לימוד עצמי אצל סיילור והיתה מרוצה. יש להם סניפים ביפו ובהרצליה.
לצפיה ב-'האם...'
האם...
13/03/2019 | 17:37
1
96
 יש לך איזה המלצות או הכוונה לבי"ס קטנים?
תודה רבה על העזרה.
לצפיה ב-'אני לא מעודכן מספיק ולא יכול להמליץ פרט למה שציינתי כבר'
אני לא מעודכן מספיק ולא יכול להמליץ פרט למה שציינתי כבר
13/03/2019 | 18:32
60
לצפיה ב-'ועוד קצת....'
ועוד קצת....
14/03/2019 | 07:57
2
83
איזה עלויות נוספת יש חוץ מהקורס עצמו?
ביטוח?
אגרות?
אחזקת הרישיון וחידושו?
וכו
 
תודה רבה ואחלה סופ"ש.
לצפיה ב-'אגרת בחינה לכל בחינה'
אגרת בחינה לכל בחינה
14/03/2019 | 08:29
1
82
נדמה לי שזה משהו בסדר גודל של 1000 ש"ח לכל הבחינות.
אחזקת הרשיון וחידושו - די זניח.
לצפיה ב-'תודה רבה.'
תודה רבה.
14/03/2019 | 09:42
40
לצפיה ב-'קורס באשדוד'
קורס באשדוד
15/03/2019 | 07:50
2
65
שישי טוב ורגוע לכולנו
 
האם יש מישהו שיכול להמליץ על בי"ס קטן באשדוד?
 
תודה רבה מראש
 
סופ"ש טוב.
לצפיה ב-'חוץ מ"שיא גל" שמשוייך לרשת ארצית כולם שם קטנים'
חוץ מ"שיא גל" שמשוייך לרשת ארצית כולם שם קטנים
15/03/2019 | 12:19
1
62
מציע שפשוט תיגש, תדבר ותתרשם (יש לפחות 3 - גלים, אדווה, פוסידון ובטח עוד אחד או שנים ששכחתי ).
לצפיה ב-'נהדר, תודה רבה.'
נהדר, תודה רבה.
16/03/2019 | 05:53
34
לצפיה ב-'עוד שאלה בבקשה....'
עוד שאלה בבקשה....
18/03/2019 | 17:13
15
האם לדעתכם יש משמעות להפלגת זמן ים של 4 ימים לקפריסין במהלך קורס משיט 30? הכוונה האם זה לא להקדים קצת את המאוחר...ברור שיש יתרונות רבים להפלגה ארוכה ובוודאי גם לא קלה.תודה רבה לכל תובנה בנושא.
לצפיה ב-'הספנה כולל התקנות ועבודות חשמל בחו"ל'
הספנה כולל התקנות ועבודות חשמל בחו"ל
13/03/2019 | 10:04
3
170
שלום.
האם מישהו יכול להמליץ לי מנסיון איפה כדאי לבצע הספנה בתורכיה/יוון/קפריסין?
תודה
לצפיה ב-'הספנה בחו"ל'
הספנה בחו"ל
14/03/2019 | 12:37
2
133
טורקיה: קיבלתי שרות טוב בפיניקה וקאש (מספנות בניהול משותף).
גם ביאטמארין - מארמאריס. שם יש מבחר גדול של בעלי מקצוע.
קפריסין: המרינה בלימסול. חפש את נדב קיסרי בלימסול. הוא יעזור לך היטב. יש גם אפשרויות במרינה של לארנאקה אבל אני לא יודע להגיד על זה כלום.
יוון: באזור קרוב אלינו, שתי מספנות של האי לרוס. Leros Marina  או Artemis
(יש שם עוד מספנה או שתיים שאין לי נסיון איתן).
לצפיה ב-'הספנה בחו"ל'
הספנה בחו"ל
14/03/2019 | 13:25
1
128
תודה מאיר.
לא מוצא את הטלפון שלך כדי להתקשר
דניאל יער-און
 
לצפיה ב-'טלפון'
טלפון
15/03/2019 | 10:15
63
0544277870
לצפיה ב-'עגינה לטווח ארוך ביוון/קפריסין'
עגינה לטווח ארוך ביוון/קפריסין
12/03/2019 | 00:27
6
213
שלום לכולם. אנחנו בודקים אפשרות של קניית סירה בחו"ל. הסירה תעגון כניראה ביוון/קפריסין. משהו בסדר גודל של 35-40 פיט. אנחנו מנסים לקבל הערכה של עלות העגינה. איזה אפשרויות עגינה קיימות מנסיונכם ביוון ו/או קפריסין? אנחנו מיתכוונים להגיע לסירה פעם בכמה חודשים לכן גם אחסנה יבשה היא אפשרות. ברור לנו שמחירי העגינה מגוונים מאוד ותלויים במיקום ואנחנו מעוניינים כרגע להבין מה טווח האפשרויות ומה הפיתרונות הנפוצים של מישתתפי הפורום.
 
תודה מראש לכל העונים
לצפיה ב-'ניסית להכנס לאתרים של מרינות ביוון או קפריסין ולבדוק? '
ניסית להכנס לאתרים של מרינות ביוון או קפריסין ולבדוק?
12/03/2019 | 08:13
1
111
בכל אתר יש תעריפי עגינה לטווח קצר ולטווח ארוך, וגם יש טלפון של המרינה שבו תוכל לבדוק בדיוק מה העלויות העדכניות.
לצפיה ב-'עגינה בחו"ל'
עגינה בחו"ל
12/03/2019 | 22:21
102
כמובן שאני יכול בעזרת גוגל לעבור על אתרים של מרינות אקראיות וליראות מה המחירים אבל מה שאני מחפש בפניה לפורום זה לילמוד מהניסיון של האנשים שממש עושים את זה. איפה הם מעדיפים לעגון לתקופות דומות ולמה. האם אספנה יבשה היא באמת אופציה שמישתמשים בה או שהיא כרוכה בקשיים שהופכת אותה ללא מעשית, מה חווית השירות שלהם, כמה קל או קשה להם להגיע מהארץ למקום העגינה וכו'.
בכל מיקרה תודה על התשובה.
לצפיה ב-'תנסה את Leros Evros באי לרוס. מרינה טובה. מספנה מצויינת'
תנסה את Leros Evros באי לרוס. מרינה טובה. מספנה מצויינת
12/03/2019 | 12:56
3
127
מחירים סבירים ודרכי גישה נוחות
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
12/03/2019 | 22:26
2
81
הגישה הנוחה היא דרך טורקיה? האם יש גישה נוחה דרך יוון?
לצפיה ב-'כן, חיפוש קצר מראה שקל להגיע דרך יוון. תודה !'
כן, חיפוש קצר מראה שקל להגיע דרך יוון. תודה !
12/03/2019 | 22:29
1
82
לצפיה ב-'שים לב לתקנות השהיה של יאכטות במקומות השונים-מס וכד(יוון)'
שים לב לתקנות השהיה של יאכטות במקומות השונים-מס וכד(יוון)
13/03/2019 | 00:10
88
לצפיה ב-'בקשת מידע אודות רודוס והסביבה'
בקשת מידע אודות רודוס והסביבה
10/03/2019 | 01:47
6
165
יוצאים לרודוס (פעם ראשונה!!) עוד כמה שבועות. מחפש מידע על מרינות ברודוס והסביבה כל מידע שיש לכם יכול לעזור. מיקומי המרינות, מספרי טלפון, שירותי המרינה, אספקת דלק ומים, המלצות וכו' (ראיתי שהיה קובץ PDF בפורום מיני פיילוט בוק על האיזור אבל לא מצאתי אותו אם למישהו יש אותו אשמח לקבלו) תודה
לצפיה ב-'נסה פה'
נסה פה
10/03/2019 | 09:57
144
 
המרינה החדשה של רודוס. יש בה את כל השירותים שאתה צריך (שמור את המיקום שלה בGPS כי אם תגיע בלילה קצת קשה לזהות את הכניסה).
לצפיה ב-'כמה קישורים'
כמה קישורים
10/03/2019 | 10:50
2
125
נדמה לי שלא הכי מעודכן.
תבחר שם את MANDRAKI ובתוך הדף של מנדרקי יש גם קישור לדף של המרינה החדשה.
 
אחרי ההפלגה, אם בא לך להוסיף או לתקן מידע שלח אלי בפרטי ואעדכן
 
קובץ ה PDF אליו התכוונת נמצא באזור המאמרים של הפורום (כנס ללשונית כלים ומידע) אבל נדמה לי שלא כולל את רודוס.
לצפיה ב-'רודוס'
רודוס
10/03/2019 | 16:20
1
124
מנדראקי - חשמל ומים על הרציף. דלק במיכלית המסתובבת על הרציף ונמצאת שם כל היום.
רודוס מרינה - חשמל ומים על הרציפים. דלק בתחנה בכניסה.
המרינה פעילה לחלוטין בניגוד למה שהיה כתוב עד היום ב-cruiserwiki, (עדכנתי לפני רגע).
קצת רחוקה מהעיר. יש קפה/מסעדה, כביסה ושאר ירקות.
ברוח צפונית נכנס גל לתוך המרינה והחניה על הקיר החיצוני (מזרחי) קופצנית משהו.
 
לצפיה ב-'עוד בעניין רודוס'
עוד בעניין רודוס
10/03/2019 | 17:03
117
מומלץ לבקר במפרץ לינדוס (Lindos). פתוח מזרחה, מאוד יפה.
מחוץ לרודוס - מערבית לאי רודוס עצמו מצויים שני איים קטנים, אלימיה וחאלקי. (Alimia & Chalki).
באלימיה מספר מפרצים לעגינה. בחאלקי עיירה נחמדה עם משהו דמוי מעגן ובנוסף מפרץ יפה בשם פוטאמוס (Potamos) בדרום האי.
לצפיה ב-'עוד כמה מילים'
עוד כמה מילים
11/03/2019 | 12:26
1
118
במנדרקי, אם איני טועה עגינה לאורחים לא מורשית יותר/נדירה. במרינה בצפונית חזקה כולה קופצנית. חלקי ואלימיה שווים ביקור. אלימיה לא מיושב כיום למעט רציפי דייגים וכנסיות ביזנטיות
לצפיה ב-'עוד בהמשך לזינה'
עוד בהמשך לזינה
14/03/2019 | 12:42
45
במאנדראקי אכן צפוף. אם יש לך סוכן מקומי הוא יכול למצוא מקום לטווח קצר. ביחוד בימים שהצ'ארטרים בחוץ. לקראת סוף שבוע האורחים נשלחים אחר כבוד למרינה.
במרינה נעשו שיפורים והאזורים הפנימיים רגועים גם כשהים מתעורר (עברנו שם באביב שעבר לאחר עגינה במנדראקי כמה ימי רוח חזקה קרוב לרציף המערבי דרומי של המרינה- היה בסדר גמור).
ככל שמתקרבים לכיוון הקיר המזרחי - ה"שמחה" גוברת...
לצפיה ב-'נלקחה \ נגנבה מפרשית'
נלקחה \ נגנבה מפרשית
11/03/2019 | 09:03
185
שלום,
לאחרונה נעלמה לי מפרשית דגם 420 מאוד ישנה מקמפינג חוף דור.
ייתכן שנלקחה כיוון שהיא מספיק ישנה להיחשב נטושה. אבל היא לא..
מדובר על דגם 420 ישן (סנפיר) עם חלקי עץ. היא צבועה בלבן ויש לה גוונים של תכלת מצביעה קודמת. מי שראה או שמע בבקשה כיתבו לי.
תודה רבה.
דן.
לצפיה ב-'תחרות עממית לקפריסין Israel Cyprus Cup 2019'
תחרות עממית לקפריסין Israel Cyprus Cup 2019
10/03/2019 | 18:35
1
210
השנה שיוטנו באמצע יוני מתלכד עם חגיגות סוף המבול בלרנקה, פסטיבל שחבל להחמיצו. מעבר לזה מועדון השייט הקפריסאי הזמין אותנו להצטרף לתחרות ומסיבת סיום שלהם. זינוק בהרצליה יום רביעי .12.6 וסיום בלרנקה ביום שיני .17.6. פרטים יונה בן-טל
04-6292277.   
לצפיה ב-'תחרות עממית I.C.C שיונה בנטל מארגן '
תחרות עממית I.C.C שיונה בנטל מארגן
17/03/2019 | 11:49
19
התחרות העממית שיונה מארגן כבר הפכה למסורת רבת שנים והיא חוויה לכל משתתף. הסירה שלנו השתתפה כמעט בכל המשטים ולא הייתה פעם שלא נהנו הן מהמפגש עם שאר הצוותים שהשתתפו והן מהאירגון שהיסודי של "היקה" יונה בן-טל.
ממליץ למי שמחפש חווית שיט חברתית הכוללת גם תחרות הגונה להצטרף למשט.
בכבוד רב,
יעקב הרפז
MAYA III
לצפיה ב-'תרגול אדם בים - רוח גבית/מלאה'
תרגול אדם בים - רוח גבית/מלאה
07/03/2019 | 09:47
8
187
בתי הספר מלמדים תרגילים כאלה ואחרים לאיתור והגעה לאדם בים - אם אינני טועה, התרגול נעשה ברוח קדמית בלבד.
בזמנו תרגלנו "אדם בים" עם ספינקר על הסי-ביסקיט של רוני  רביב, אך הייתי שמח לקרוא דעות והצעות של החברים בפורום לתגובה במקרים בהם איש הצוות נפל לים ברוח גבית או מלאה עם מערך רגיל ועם ספינקר אסימטרי/סימטרי.
 
(אנא, לא להציע שיטות איך למנוע נפילה - זה דיון אחר...)
לצפיה ב-'תרגול זה דבר אחד. מקרה אמיתי זה שונה'
תרגול זה דבר אחד. מקרה אמיתי זה שונה
07/03/2019 | 15:01
1
158
בתרגול יש לך צוות שיכול לתפעל במהירות גם את הספינקר וגם את הראשי (במידה ומאובטח בגבית עם "פריוונטר").  במציאות בהפלגות ארוכות ייתכן מאד שבקוקפיט יש רק אדם אחד (השני כאמור נפל) או במקרה הטוב שניים. כמובן שהסיכוי שמישהו ייפול למיים גדול יותר  בים חזק וברוח חזקה,  ויש סיכוי טוב שהסירה תהיה במהירות גבוהה ותתרחק מהר מהנופל.  סכנה ממשית לאבד אותו.
 
ההנחיות שלי לצוות בהפלגות ארוכות כאלו (גם באוקיינוס וגם בקרוזינג אחר) היא לא להתחשב בנזק למפרשים או למנור, להסתובב מיד כדי לאבד מהירות, ולנסות לחזור עם מנוע כדי להישאר קרוב ככל האפשר ובקו ראיה עם האדם שבים.  יש להניח שהרעש מהמפרשים והסירה יעיר מהר את כל מי שבפנים ואם לא צריך כמובן לקרוא לכולם,  להשתלט על ברדק ולאסוף את הנופל....  כמובן שזה בנוסף לאמצעים הרגילים  והחשובים של זריקת גלגל הצלה ושמירת קשר עיין מתמיד.
 
לצפיה ב-'אין חכם כבעל נסיון'
אין חכם כבעל נסיון
10/03/2019 | 18:48
71
מכיוון שנפלתי בחצייה הראשונה שלי למים באוקיינוס האטלנטי בעת שניסיתי לטפל במוט הספינקר ברוח 25 קשר וגיבועים של 5 מטר להלן כמה תובנות להצלת חיים
1.צופה שלא עוזב מבט (מומלץ AIS אישי וחגורת הצלה)
2.הפעלת מנוע במהירות המקסימלית האפשרית וחזרה לנופל
3.זריקת גלגל הצלה קשור לחבל צף מאחורי הסירה 
4.הקפת האדם כך שהחבל ובסופו הגלגל המחובר יגיעו לנופל(כמו באיסוף שוחה בסקי מים)
5.האטת הסירה רצוי מול הרוח כדי שהנופל יוכל להחזיק בחבל ולעלות לסירה
 
אי אפשר ואין משמעות למפרשים למעט שיחרורם המקסימלי כי אין צוות ואין זמן
מסוכן להתקרב לנופל מהצד או מהחרטום בגלל עוצמת הגלים והרוח 
מרגע שהנופל מחזיק בחבל לדאוג שהסירה תעצור או תנוע בפחות משלושה קשר
כמובן רצוי מול הרוח
לצפיה ב-'"תירגול" אדם בים ברוח גבית'
"תירגול" אדם בים ברוח גבית
07/03/2019 | 19:38
2
145
אני מסכים עם מטש. תיגולים למבחן או במסגרת אימון כלשהוא לא דומים למצבים אמיתיים.. חלק לא מבוטל מהסירות בעולם מםליג בצוות של 2 . אז לא בא בחשבון כלל תימרון מפרשים.. הגישה שלי היא לעבור הכי מהר אל מול הרוח. להתניע מנוע ולעשות גישה עם מנוע מול הרוח. כל השאר שולי. גלגל הצלה וצופה ברור. אבל אם אתה נשאר לבד זו בעיה..
לצפיה ב-'תרגול מול מציאות'
תרגול מול מציאות
08/03/2019 | 17:31
1
113
ברור שזה לא זהה, אך לפחות נותן ךצוות איזו שהיא הבנה של מה יכול לקרות וכיצד כדאי להגיב.
מטש: מסכים שחיי האדם קודמים לעלות מפרש או מנור, אך עדיין נשארת השאלה מה עושים טכנית. סתם לעלות עם ספינקר לתוך הרוח יכול גם להסתיים ב-broach או מפרש מתחת לסירה.
אני תוהה למשל לגבי הנחיה של לשחרר את הספינקר שיעוף קדימה למים (כולל חיתוך מיתרים/מעלן לפי הצורך) ואז עליה לרוח.
ואיך בדיוק עולים במהירות לרוח עם שני חלוצים על מוטות?
לצפיה ב-'תרגול ומציאות'
תרגול ומציאות
10/03/2019 | 17:35
61
יש דברים שאפשר לתרגל עם סיכוי מינימלי לנזק.  למשל עם ספינקר מנופח עליה לתוך הרוח עד שהספינקר יתנפנף.  גם אם יהיה BROACH - זה חלק מהתרגול ולא אסון גדול :  אין היגוי לכמה זמן כשהסירה נכנסת לרוח,  אבל BROACH זה לא התהפכות או TOUCH DOWN וצריך להתנסות גם בזה.  הייתרון הוא שעצרנו ככה את ההתרחקות המהירה מהנופל.
בתרגול צריכים לעצור לפני שהמפרש מסתבך בצלבים ובתורן,   אבל במקרה אמיתי שייקרע המפרש אבל שנחזור לנופל בזמן.  בעוונותי קרה לי כבר (מזמן - 1982) שחזרתי 10 מייל מול הרוח (במלטמי של 20 קשר+,  לא סערה) עם חצי ספינקר מלופף על הוונטה הקדמית  ("חצאית") בלי יכולת לשחרר או להוריד,  בסירה של 30 רגל.  זרקנו עוגן בלילה באי קטן ורק לפנות בוקר הרוח ירדה והצלחנו לשחרר את הספינקר הקרוע.  בשום מקרה לא היתה כאן סכנה לסירה.
 
שחרור מעלנים (או מיתרים) ללא בקרה הוא יותר מסוכן היות ובאמת המפרש יכול ליפול מתחת לסירה או שהמיתרים  שמשתוללים ברוח ייכנסו לפרופלור.  כך ששחרור מהיר צריך להיות מבוקר  וישר לתוך הסירה תוך הקפדה על כך שאין חבלים במיים. במצבי חירום קורה לא אחת שמתוך לחץ מדליקים מנוע ופתאום יש חבל במיים  ואז פתאום אין מנוע בדיוק כשצריך אותו.  יש להניח שבהפלגה עם ספינקר ברוח חזקה יש כמה אנשים בקוקפיט כך שיש מי שיעבוד וישגיח על ההורדה - וכאן שוב יש מקום לתרגול.  
 
עם שני חלוצים על מוטות ספינקר אני לא רואה שום בעיה להסתובב מול הרוח.  שייתפסו שני החלוצים הפוך וייתנגדו למנוע,   לא קרה כלום,  אבל עצרנו את ההתרחקות מהנופל גם אם ההתקדמות מול הרוח איטית או כמעט בלתי אפשרית.  אחרי  שעצרנו את ההתרחקות עכשיו  אפשר לגלגל במהירות האפשרית את שני החלוצים על ה GIB ROLLER ולהמשיך בחילוץ.
לצפיה ב-'אם נפל אדם לים ויש מי שראה אותו בנפלו,'
אם נפל אדם לים ויש מי שראה אותו בנפלו,
08/03/2019 | 19:14
2
125
מה שאמרו קודמי גם לדעתי הוא הדבר הנכון. להניע מנוע ולהגיע אל האדם בים בלי להתחשב במפרשים (עד כמה שזה אפשרי).
ויסלח לי מאיר, אבל בחברת הדליברי בה עבדתי בעבר קרה מקרה שאיש המשמרת שקם להחליף את קודמו מצא שאין את מי להחליף. שלושה ימים הם הסתובבו באקינוס עד שהיו בטוחים שבמקרה הטוב טרפו את הבחור הכרישים ובמקרה הרע הוא המשיך לצוף עד שאפסו כוחותיו.
 
ולכן אני מתדרך את מי שמפליג איתי שאין לצאת מהקוקפיט, גם לא עם חצי גוף כדי לזרוק לים משהו שנפל על הסיפון, בטח לא בשביל להשתין מעבר לדופן, אלא אם יש אדם נוסף שמיודע ושם לב למי שיוצא מהקוקפיט.
באותו תדריך אני אומר לצוות, אם תיפלו למים תתפללו שהכרישים יטרפו אתכם ולא תצטרכו לשחות אל מותכם (ככה, במילים כאלו) כי אלו בערך כל האופציות שעומדות בפני מי שנפל לים.
ובסיפא של דברי אני מסביר שאם האדם שאתה משגיח עליו נפל לים, הדבר הנכון לעשותו הוא להניע מנוע ולגשת אל האדם בים.
לצפיה ב-'סינבד: אם אדם נופל...'
סינבד: אם אדם נופל...
09/03/2019 | 09:57
1
106
מה הטענה? שמניעה חשובה? ברור שזה בא לפני הכל ואפשר לפתוח דיון נוסף על שיטות מניעה ושיטות איתור. יש אינסוף חומר בנושא.
הדיון שפתחתי הוא ספציפית לטכניקת עצירה וחזרה במקרים קיצוניים של שייט במורד הרוח עם מפרשים הקשים לאיסוף.
לצפיה ב-'אין ספק שהעובדה שהמצבים בשטח שונים לא צריכה למנוע תרגול.'
אין ספק שהעובדה שהמצבים בשטח שונים לא צריכה למנוע תרגול.
09/03/2019 | 12:31
106
ראיתי הרבה סירטונים של תירגולים בתנאים  וצורות שבפועל לעולם לא יהיו דומים למה שבאמת קורה בשטח ובמזג אוויר גרוע. זה לא אומר שלא צריך לתרגל. לטעמי. צריך מייד לשחררר את המעלנים של המפרשים  הקדמיים מה ומי שלא יהיו/יהיה משום שבעלייה מול הרוח הם מהווים סכנה ואני לא מתכוון לנזק שלהם אלא לזה שהם עלולים לגרום. וזה תלוי במזג האוויר. אם אתה בסערה תתפלל. עברתי אירוע של אדם בים באונייה בסערה גבית וגלים של 10-11 מטר. לא יכולנו להסתובב. במיידית. הסיבוב הצריך תימרון מורכב ולא במיידית.  התנעת מנוע במקביל. אין מה לחשוב אפילו על תימרון אחר. וכל התירגולים במיפרשים הם לצורך תיאורטי בלבד. ו - אם אתם צוות של 2 בלבד כפי שהרבה סירות מפליגות מהירות התגובה תלויה במיומנות הנשאר על הסיפון ובמזג האוויר. באשר ליציאה מהקוקפיט בלילה. זו הוראת קבע ברורה בכל מצב. אתה רוצה לצאית מהקוקפיט. לכל צורך שהוא תעיר אותי ותיקשר בחבל ביטחון. ולהתפלל אפיולו בלב תמיד טוב  גם אם לא מועיל. לפני שנים רבות מאוד כשעבדתי על מכמורתן עם ראיס איטלקי, חזרנו מתורכיה לחיפה. באמצע הלילה בערפל כבד אני שומע תוך כדי שינה את הספינה מורידה טורים קפצתי לתא ההגה ואני רואה שאנחנו נכנסים לנמל והאיטלקי אומר לי "כייפה, כייפה" אני מסתכל סביבי ואומר לו "ביירות, ביירות" תופס את ההגה ועושה סיבוב. האיטלקי כורע על ברכיו ואומר "פוברה מיו , פוברה מיו".
שתהיה לנו שבת שלום.
לצפיה ב-'"טביעת-המצדה" 38 שנים.....'
"טביעת-המצדה" 38 שנים.....
08/03/2019 | 17:41
2
149
אני מנסה ממרחק לנסות להבין את הכשלון בהצלת הצוות.  מצאתי תמונה של מגדלור שנקרא    gibbs hill lighthouse  בברמודה. פשוט לא ידעתי שיש דבר כזה....ואפילו כתוב עליו בויקיפדיה.   השאלה שלי...אולי הוא לא מספיק גבוה?
לצפיה ב-'טביעתה של המצדה הייתה אירוע קשה ומכאיב. אני הייתי זה שחכר '
טביעתה של המצדה הייתה אירוע קשה ומכאיב. אני הייתי זה שחכר
09/03/2019 | 12:03
135
אותה להפלגתה האחרונה הזו עם אשלג לארה"ב והייתי האחרון שירד ממנה באשדוד לפני הנתב. טביעתה, כנראה נמשכה זמן , ולא הייתה עניין של רגע. רב הנסתר על הגלוי גם אחרי ועדת  החקירה המקצועית והוועדה השניה שבחנה את נושא המשמעת וההתנהגות/התנהלות בצי הסוחר לאור המקרה הזה. יהי זכרם של כל ימאיה האובדים ברוך.
לצפיה ב-'למכירה דומיין לאינטרנט'
למכירה דומיין לאינטרנט
07/03/2019 | 12:07
134
למכירה דומיין לאינטרנט  YACHTING CO.IL
מתאים במיוחד לבתי ספר לשייט ולמשכירי ספינות.
לפנות לאילן
0524296520
לצפיה ב-'מבחינת החוק- מותר לעגון אחרי מצוף 300'
מבחינת החוק- מותר לעגון אחרי מצוף 300
05/03/2019 | 21:37
209
ולרדת לחוף עצמו?
ובתוך כך, האם מותר לי להעביר את הלילה עגון באותה צורה? 
 
לצפיה ב-'צבע מומלץ לסימון שרשרת העוגן? כזה שיחזיק עונה אחת לפחות?'
צבע מומלץ לסימון שרשרת העוגן? כזה שיחזיק עונה אחת לפחות?
01/03/2019 | 09:10
12
135
לצפיה ב-'קצת תלוי בשיטת במיספור'
קצת תלוי בשיטת במיספור
01/03/2019 | 11:00
4
140
בתור אלקטרונאי החלטתי לסמן את השרשרת שלי לפי קוד ערכים של נגדים (לכל ספרה יש צבע). קניתי מיכלי ספריי בצעים המתאימים ובכל 10 מטר צבעתי מקטע של כ 1 מטר עם הצבע המתאים.
זה מספיק בולט, חד משמעי והעובדה שצבוע על פני אורך של מטר מבטיחה שלא יתפספס וגם אם הצבע נשחק עם הזמן נשאר מספיק כדי לזהות.
 
באופן כללי אני מוצא שכל צבע פוליאוריטני (ספריי או מברשת) מחזיק מעמד לפחות עונה
לצפיה ב-'תודה. לי זה נמחק אחרי חודש הפלגה אינטנסיבי'
תודה. לי זה נמחק אחרי חודש הפלגה אינטנסיבי
01/03/2019 | 14:44
3
82
לצפיה ב-'יש צבע יסוד לצביעה על גילוון, כך זה יחזיק יותר'
יש צבע יסוד לצביעה על גילוון, כך זה יחזיק יותר
01/03/2019 | 15:26
2
106
כמו כל צביעה ההכנה לפני חשובה כדי לקבל תוצאה טובה .
צריך לשטוף את השרשרת במים מתוקים, לנקות את המקומות לסימון עם מברשת פלדה ואז לצבוע יסוד לגלוון ורק אז לצבוע את צבעי הסימון.
כמובן שאפשר לחפף ורק לנקות עם מברשת ולצבוע עם צבעי הסימון, מחזיק עונה בלי בעייה.
לצפיה ב-'תודה'
תודה
01/03/2019 | 16:00
1
48
לצפיה ב-'סימון שרשרת'
סימון שרשרת
02/03/2019 | 09:00
143
א. סימונים שרק אתה יודע מה התכוונת לסמן אינם מוצלחים במיוחד - תחשוב על איש צוות המוריד עוגן, אתה בירכתיים ומבקש ממנו לדווח כמה שרשרת כבר ירדה. האם הוא זוכר את מה שהסברת לו כשיצאתם לדרך?
ב. אני חושב שאם צבע אז: ראשית צבע בהיר שייראה היטב גם בלילה.
שנית: סימון פשוט, למשל - פס צבע יחיד בעשרה מטר, שני פסים בעשרים מטר, שלושה בשלושים וכך הלאה. אין מקום רב להתבלבל.
ג. אני מתמש בהצלחה בסימוני פלסטיק צהובים התחובים בתוך חוליות השרשרת. באותה שיטה שתארתי לעיל לגבי הצבע. סימון בודד בעשרה מטרים, שני אינסרטים בעשרים וכך הלאה. כמובן צריך להתקין אינסרטים בהתאם למידת החוליות, אחרת הם נופלים החוצה. מנסיוני, נפלו לי החוצה שני אינסרטים בשמונה שנים! הרבה יותר נוח ויעיל מאשר צבע/ים שיש לחדש לעיתים מזומנות.
לצפיה ב-'טוב אז'
טוב אז
02/03/2019 | 09:29
6
129
מניסיון של הרבה מאוד מיילים.
א. כפי שנכתב לעיל צריך לטפל בשררשרת קודם לצביעה
ב. הצבע שאני השתמשתי בו היה המרייט
ג. 10 המטרים הראשונים + העוגן צבועים כולם לבן\
ד. כל 10 מטר 2 אזיקונים  משני הצדדים על החוליות התואמות. כלומר ב 10 מטר חוליה אחת משני צידי  הקו. 20 מטר 4 חוליות משני צידי הקו וכן הלאה.
ה. בין האזיקונים צבע לבן.
ו. את ההסברים על העגינה הסימון וכל השאר אני נותן 10 דקות לפני העגינה ולא בתחילת ההפלגה.
ז. כל זה החזיק לעונה או מחציתה תלוי במספר העגינות
לצפיה ב-'תודה רבה למשיבים. ושאלה נוספת לזינה: יש יתרון להמרייט על פני'
תודה רבה למשיבים. ושאלה נוספת לזינה: יש יתרון להמרייט על פני
02/03/2019 | 10:35
5
92
צבעים אחרים?
לצפיה ב-'לטובת אנשי צוות אני צובע את מפתח הסימון בצידו הפנימי של מכסה'
לטובת אנשי צוות אני צובע את מפתח הסימון בצידו הפנימי של מכסה
02/03/2019 | 13:40
94
תא השרשרת.
כמובן תלוי במבנה תא העוגן בסירה, אני מטיל תמיד כשהמכסה פתוח ומאובטח לריילינג כדי שיראו את הסימון,ולטפל במהירות באם יש מעצור כלשהו בזרימת השרשרת.
לא בכל סירה זה ניתן ונוח.
לצפיה ב-'המרייט נועד למתכת ולשימוש חוץ'
המרייט נועד למתכת ולשימוש חוץ
02/03/2019 | 15:13
1
90
כך שהעמידות הבסיסית שלו טובה מאוד (מנסיון עם חלונות ברזל בבית שלי - מעל 10 שנים בתנאי הארץ).
העניין הוא שבשרשרת עיקר השחיקה הוא מכני עקב מגע עם הכננת והמסילה, כך שאני לא בטוח שיש לו ייתרון משמעותי על פני צבע פוליאוריטני אחר, בהנחה של הכנה טובה של פני השטח לפני הצביעה.
 
יש צבע נוסף מעולה לתנאי חוץ, ומנסיוני אולי אפילו עם "אחיזה" יתר טובה במתכת מאשר המרייט - "אוניקריל" של נירלט. זה צבע פוליאוריטני דו רכיבי ובעיקרון נועד להתזה, אבל מכיוון שאיכות הגימור זה לא מה שמעניין אותך על שרשרת, אין בעייה ליישם עם מברשת. הוא לא זמין במלאי בטמבוריות, אבל הטמבוריה שלי הזמינה לי את הכמות לה הייתי זקוק בלי בעיה.
לצפיה ב-'שוב תודה לכולם על שיתוף הידע'
שוב תודה לכולם על שיתוף הידע
02/03/2019 | 15:37
41
לצפיה ב-'ברור שהשחיקה היא מכנית. אבל מצאתי מניסיון שהמרייט עדיף על '
ברור שהשחיקה היא מכנית. אבל מצאתי מניסיון שהמרייט עדיף על
03/03/2019 | 22:29
1
71
רגיל. ביחוד כאשר מדובר בעשרת המטרים הראשוים. זה חשוב מאוד בייחוד בהעלאת עוגן בלילה
לצפיה ב-'עשרת המטרים הראשונים אכן החשובים ביותר. שמחתי ללמוד מנסיונך'
עשרת המטרים הראשונים אכן החשובים ביותר. שמחתי ללמוד מנסיונך
03/03/2019 | 23:44
46
לצפיה ב-'מיסוי כלי שייט'
מיסוי כלי שייט
28/02/2019 | 12:43
3
268
האם מישהו יודע מה פירוש ההחלטה האחרונה של בית המשפט המחוזי ? האם זה נכון שיאכטות שהובאו לפני 2013 (מועד כניסת מס לפיד)
פטורות מתשלום מעמ ומס קנייה?
לצפיה ב-'גם אני הבנתי כך'
גם אני הבנתי כך
28/02/2019 | 14:51
159
לצפיה ב-'תוכלו לפרסם ההחלטה? כיצד הבנתם זאת בנוגע למע"מ?'
תוכלו לפרסם ההחלטה? כיצד הבנתם זאת בנוגע למע"מ?
07/03/2019 | 11:51
76
לפי מה שאני מבין אין קשר בין השניים. מע"מ היה צריך לשלם מאז ומעולם וכך גם נהוג ברוב המדינות. המס לפיד הוא הקוץ החדש.
לצפיה ב-'פסק הדין של בית המשפט המחוזי'
פסק הדין של בית המשפט המחוזי
12/03/2019 | 21:20
30
מצ"ב פסק הדין.
מס הקניה הוא המס החדש. מעמ חל כבר מזה שנים רבות.
פסק הדין קובע קביעות די ברורות לגבי החיוב במס ונותן רוח גבית חזקה לרשות המסים. ממש ממש לאחרונה ניתנה החלטה בערכאה נמוכה שציטטה את פסק הדין של המחוזי וציינה כך:
"לאור פסק הדין בתובענה הציבורית, עליו בכוונת ב"כ המבקשים להגיש ערעור, התחזקה יותר עמדת המדינה כי אין בסיס מספיק לטענות המבקשים. בית המשפט שם אימץ למעשה את עמדת המדינה כאן וקבע כי הצו מאוגוסט 2013 אשר הטיל מס קניה על יאכטות הוטל כדין "
עו"ד גיל נדל
לצפיה ב-'מכתב פומבי לשר האוצר ושר התחבורה...ולראשת העיר חיפה'
מכתב פומבי לשר האוצר ושר התחבורה...ולראשת העיר חיפה
25/02/2019 | 14:37
2
248
לעיונכם בנושא תכנית המרינות בישראל.
חשוב שנשמיע קולנו אל מול ארגוני הסביבה , הירוקים והגולשים שמפתיעים בהתנגדותם...הרי יום אחד ייגדלו ויתבגרו ויירצו גם סירה לצאת איתה לים...המעגן הינו השער והברז לים...
לצפיה ב-'לא ברור למה בת גלים , כמרינה? הרחבת שביט נראית לי יותר '
לא ברור למה בת גלים , כמרינה? הרחבת שביט נראית לי יותר
25/02/2019 | 16:09
1
145
בכל אופן , יישר כח על היזמה
לצפיה ב-'מכ״מ - חכמת ההמון'
מכ״מ - חכמת ההמון
24/02/2019 | 06:13
15
249
בוקר טוב
אודה לדעות אנשי הפורום לצורך במכ״מ ביאכטת מפרש.
תודה מראש....
לצפיה ב-'מכ"ם מול AIS'
מכ"ם מול AIS
24/02/2019 | 11:37
3
213
לדעתי חייב שיהיה לך לפחות אחד משני אלו.
ההבדל ביניהם מתמצה להבנתי בעלות וקלות ההתקנה אבל זה עניין חד פעמי ואולי אפשר להתעלם ממנו. ההבדל המשמעותי הוא שהAIS פאסיבי ואילו המכ"ם אקטיבי. מה שאומר שכלי שייט שלא משדר AIS לא ייראה על המסך בעוד שכלי שייט, או מכשול אחר, לא יכול "להתחבא" מהמכ"ם. זה לדעתי ההבדל הכי משמעותי בין השניים. עוד הבדל הוא בנוחות התפעול. את הAIS צריך רק להפעיל והוא כבר יתן לך את כל המידע שהוא מקבל על כלי השייט. כולל שמו, יעד ההפלגה, מהירותו המרחק שבו הוא יעבור אותך ומתי זה יקרה.
את המכ"ם לעומת זאת צריך לכוון בהתאם לתנאי הים ומזג האוויר כדי להשיג איכות גילוי הכי טובה, צריך לחשב בכוחות עצמך האם קיימת סכנת התנגשות וכן הלאה.
 
לכן התשובה לשאלתך היא עד כמה אתה מיומן, או מוכן ללמוד, להפעיל מכ"ם והאם אתה בנוי להתעסקות הזו או שאתה מוכן לסמוך על הסובבים אותך שאכן ישדרו AIS, בין אם הם נדרשים לכך על פי החוק ובין אם לאו.
 
אבל הכי חשוב - לזכור את דבריו של קפטן היינצה שאמר לי, כשראה אותי תוקע את ראשי במסך המכ"ם, הוא אמר: "אנחנו מפליגים בים, לא במכ"ם" ושלח אותי החוצה לקיים תצפית כהלכתה. וזה נכון בין אם זה מסך מכ"ם או מסך AIS.המסך הוא רק כלי עזר כדי לכוון אותך באיזה כיוון לחפש את המטרות שסביבך.
לצפיה ב-'מכם מול AIS'
מכם מול AIS
24/02/2019 | 12:31
2
198
במכם  צריך היות מיומן בהפעלה. היתרון היחיד שלו הוא, שגם מי שלא משדר AIS אפשרי לראות אותו. כמו כן צורך הרבה יותר חשמל. 
AIS משדר/מקלט. רוב כלי השייט רואים אותך עם כל הנתונים עליך. 
קל מאד להבין מי נמצא סביבך ואם אתם בסכנת התנגשות. מאפשר לך לקרא לו בקשר כי אתה יודע את פרטיו.
אם אדם על הסיפון יש לו מכשיר איתור מתאים ונפל לים, בAIS אפשר לראות אותו.
לצפיה ב-'משדר אדם במים'
משדר אדם במים
24/02/2019 | 14:40
1
190
יש לקחת בחשבון עצירה במכס לצורך אישור משרד התקשורת !! כמו כן תשלום המשלוח ותשלום לפי ימים במכס עד לקבלת האישור
לצפיה ב-'הגיע ישר לדאר ליד ביתי ללא שום תוספות תשלום '
הגיע ישר לדאר ליד ביתי ללא שום תוספות תשלום
25/02/2019 | 00:10
152
כמו כן ללא משרד התקשורת
לצפיה ב-'ראה להלן'
ראה להלן
25/02/2019 | 07:02
4
152
אם הייתי מפליג בתעלה האנגלית או בגרייט בנקס הייתי מצטייד גם במכ"ם ומשקיע בלימוד הההפעלה שלו. בים התיכון _ הצטיידתי ב AIS. שני המכשירים מתוכננים למנוע התנגשויות בים (למכ"מ יש היסטוריה משלו) ולמרות זאת לא נראה שכמות ההתנגשויות פחת (מטש מיטיב לדעת את התשובה ממני). כפי שאמר אותו רב חובל
(וגם אני אמרתי דברים דומים) אם תתקע את ראשך יותר מידי במכשירים תזנח את השטח.
לצפיה ב-'שתי הערות לעניין הראדאר'
שתי הערות לעניין הראדאר
25/02/2019 | 13:18
3
163
א. צריכת חשמל - הדור החדש של המכשירים (חפש chirp radar) צורך מעט מאוד חשמל. מצד שני, בד"כ הוא אינו מתחבר למסכי MFD ישנים, כך שאם המשך אינו מתאים, העלות הכוללת יכולה להיות גבוהה למדי.
ב. שיקול חשוב לדעתי הוא עניין הפלגות לילה. לדעתי ככל שמפליגים יותר בחושך (ערפל...)התועלת של הראדאר עולה. את זה למדתי מספינה שבאה ממש מולנו (מדוייק על החרטום) ללא AIS וללא אורות! אין לי ספק שלולא הראדאר היינו מתנגשים. פיניתי דרך ולאחר שחלפה ראינו אור ירכתיים. אורות ירוק.אדום לא פעלו.
וכמובן בחושך, הראדאר יתן פרטים על מהירות וכיון של ספינות נטולות AIS.
 
הכי טוב (והכי יקר...) גם וגם.
לצפיה ב-'מאיר רק הערה אחת. חושך (לילה) רחוק ת"ק פרסה מערפל'
מאיר רק הערה אחת. חושך (לילה) רחוק ת"ק פרסה מערפל
26/02/2019 | 22:06
2
99
לצפיה ב-'ברור שחושך זה לא ערפל...'
ברור שחושך זה לא ערפל...
28/02/2019 | 10:29
1
76
סה"כ צרפתי את שני המצבים (השונים) בהם יכולה להיות תועלת מהראדאר...
לצפיה ב-'חושך=עיניים. ערפל=מכ"ם'
חושך=עיניים. ערפל=מכ"ם
28/02/2019 | 12:39
49
לצפיה ב-'דעת מיעוט .... אין צורך '
דעת מיעוט .... אין צורך
26/02/2019 | 11:42
156
את דעתי כבר היבעתי לא פעם כאן בפורום :  לעניות דעתי מכ"מ ו-AIS  אינם ממש דרושים לסירת מפרש,  בעיקר כאלו שבמזרח הים התיכון.  
 
כמו שאילן (זינה) כתב,  יש במפורש נטייה להתמכרות למכשירים, על חשבון מה שהמחוקק מגדיר כ"תצפית נאותה".   
 
AIS כמקלט ייתן לך מידע על כלי שייט גדולים בסביבה.   קשה להניח שלא תראה אותם בעיין.  המקרה של אנייה ללא אורות מול החרטום שכתב מאיר  הוא כל כך חריג שסכנות אחרות מאפילות עליו.  סטטיסטית זה מקרה בודד ששמעתי עליו, לעומת כמה מקרים בהם הקיל התנתק והסירה טבעה.  מצד שני צריך לדעת ש- AIS לבד לא מוגדר ע"י IMO כמכשיר למניעת התנגשויות,  אלא אך ורק כעזר במידה  והוא מגובה במידע מהרדאר, שהוא המכשיר החוקי המוגדר בחוקי הדרך. 
 
ורדאר הוא בעייתי.   צריך לדעת להפעיל אותו - כל אחד חושב שזה מאד פשוט, אבל קצינים בצי הסוחר נדרשים להשתלמות של 5 ימים בהפעלת רדאר,  ובזמנו (לפני הרבה שנים..) מוכ"ם בחיל הים עבר קורס של מספר שבועות  (עברתי גם וגם).  יש דוגמאות על אסונות כתוצאה מאי הבנת המידע מהרדאר,  הידועה ביותר היא יאכטה של 50+ פיט שנחצתה לשניים בתעלה האנגלית בערפל היות והסקיפר חשב שהוא יודע מה הרדאר אומר לו לגבי אניה חוצה. הבעיה היא בעיקר בתמונת רדאר בטווחים קצרים שאז גם הטווח לא תמיד מדויק אבל בעיקר שינויי כיוון ומהירות אינם מחושבים למשך זמן ארוך.  אני מכיר מקרה של 11 איש שנהרגו בטביעת אניה לאחר התנגשות (במזג אוויר סוער אבל יפה!) בגלל תלות כזו ברדאר.
 
 לסיכום,  מבחינתי זה מיותר אבל יש הרבה שרוצים להרגיש את פלאי הטכניקה.  אישית אני מעדיף צופה שיישב בחוץ ויראה כל הזמן מה קורה,  גם לסירה וגם למפרשים. התנגשויות עם אניות קורות בדרך כלל כשאף אחד לא מסתכל.
לצפיה ב-'מהנסיון שלי'
מהנסיון שלי
26/02/2019 | 16:45
4
153
בשנים הראשונות הפלגתי ללא מכם וללא AIS. כפי שנאמר פה, תצפית נאותה, הכרת חוקי הדרך והקפדה להיות חכם ולאו דווקא  צודק נותנת מענה לרוב מכריע של המקרים.    אין תחליף לעיניים ערניות.
 
לאחרונה החלטתי להוסיף AIS משתי סיבות. הוא נותן יותר שקט נפשי כשיש בסביבתך כמה אוניות במקביל, ופותר את מה שחוויתי כקושי הכי גדול בתצפית, שהוא אומדן המרחק בלילה. גם כשאתה רואה את כלי השיט, ומזהה את כיוון השייט שלו, להעריך את הטווח ממנו בלילה זה משימה לא קלה. היתרון הזה שנותן AIS, בשילוב של משדר חירום ל AIS למי שעושה משמרת לילה בקוקפיט, למקרה שחלילה נפל למים  נראה לי שווה את המחיר הלא נוראי שלו.
יש היום מקלטי AIS פשוטים במחירים נוחים, תוצרת quark ( לא מקבל מהם אחוזים...) סביב 100 דולר,  שמתקשרים באמצעות ווי פי למחשב נייד או טאבלט. יש לי שילוב של מכשיר כזה שמותקן בפנים ומחובר עם מפצל לאנטנת הקשר, עם טאבלט פשוט וזול שנמצא איתי בקוקפיט. עובד מצויין. חוסך צורך בחיווט, קניית מסך ובעיקר - מאפשר לך להשאר בחוץ ולשלב בין תצפית נאותה והצצה זריזה במסך. ביחס למכ"מ, והצורך בהתקנה שלו, העלות קטנה בהרבה.
מי שרוצה יכול כמובן להוסיף משדר AIS אבל זו כבר אופרה אחרת.
לצפיה ב-'מכשירים...'
מכשירים...
28/02/2019 | 10:39
3
74
אין ספק שאין תחליף לצופה המסתכל על הים, אבל:
מכשיר AIS עוזר במיוחד בלילה ובמיוחד לאנשי צוות פחות מיומנים לזהות ספינות היכולות להוות סכנה (ולהזהיר את הסקיפר לפי הצורך).
דבר שני, חשוב לא פחות לדעתי אלה המצבים הלא נדירים (לעומת הארוע של הספינה ללא אורות...) בהם אניה גדולה נמצאת בטווח מסוכן ומתעלמת מקיומך.
ללא AIS אתה יכול רק לקרוא לה בצורה "מעורפלת", בעוד כשיש AIS פשוט קוראים לה בשם. עוד לא קרה לי שספינה שפניתי אלי בשמה לא ענתה.
ולגבי ראדאר, אני מסכים (זה די ברור) שראדאר צריך לדעת להפעיל. זו עסקת חבילה, קניית מכשיר ולימוד תפעול.
גם מפרשים שאינך יודע להפעיל לא תורמים הרבה...אדם שמסתפק ברכישת מכשיר ראדאר בלי לימוד תפעול חבל על כספו ורק יוצר סכנה של בטחון מזוייף.
וכפי שכבר כתבתי, לדעתי מי שמפליג רק ביום יכול להסתדר מצויין ללא AIS וללא ראדאר.
לצפיה ב-'דעתי על הפלגת לילה ...'
דעתי על הפלגת לילה ...
28/02/2019 | 13:59
2
98
מאיש צוות לא מנוסה שנמצא לבד במשמרת בלילה, אני דורש להעיר אותי מיד כשהוא רואה אור כלשהו.  וודאי שאם הוא לא מנוסה לא ארצה שיחליט לבד אם מה שהוא רואה בעיין מסתדר עם ה AIS או עם הרדאר. 
מאחד שקצת יותר מנוסה,  כמו מקציני משמרת באניות,  אני מצפה (ומסביר!) לשמור על תקנה 7 בחוקי הדרך,   כלומר
 
(i) Such risk shall be deemed to exist if the compass bearing of an approaching vessel does not appreciably change;
 
(ii) Such risk may sometimes exist even when an appreciable bearing change is evident, particularly when approaching a very large vessel or a tow or when approaching a vessel at close range.
 
כלומר, ברגע שהוא רואה אור כלשהו -  גם אם אי אפשר לראות מה כלי השייט השני עושה או מה המרחק שלו - לקחת אליו כיוון ולראות אם הכיוון משתנה. באניות קציני משמרת יודעים מה לעשות עם המידע הזה ואיך לפנות,  ובסירות אני מבקש בד"כ לקרוא לי אם הכיוון לא משתנה או אם כלי השייט השני נראה קרוב (עדיין בלי להעריך מרחק). 
לגבי ביטחון עצמי בלילה,  זה אינדיבידואלי וגם (לא רק, לא תמיד) מגיע בדרך כלל עם הזמן והנסיון.  כך שמבחינתי מי שמרגיש שהוא צריך AIS או רדאר כדי להרגיש יותר טוב - קדימה,  זו סירה שלו וכסף שלו והוא מפליג כדי ליהנות.  רק שיזכור שהכי שחשוב זו תצפית נאותה...
 יש מי שמציף את הסירה באלקטרוניקה ומרגיש כמו מפקד משחתת, לבריאות,   ויש מי שמתנזר ומפליג בלי.  הייתי בשני הקצוות.   בחציית האוקינוס האחרונה לא זכור לי שפתחנו מכשירים,  ובחציות קודמות  לא היו לי מכשירים ממילא. 
 
 
 
לצפיה ב-'כמוני כמוך מטש. למעט ענייין קטן. ראיתי כבר הרבה שייטים שטענו'
כמוני כמוך מטש. למעט ענייין קטן. ראיתי כבר הרבה שייטים שטענו
01/03/2019 | 06:52
83
שהם בעלי ניסיון. ונוכחתי לדעת שלהד"ם. אז "מנוסה" זה או שאני מכיר אותו שהוא כזה או שהוכיח לי שהוא כזה. גם בצי הסוחר היו חובלים שלישים שאת המשמרת שלהם עשיתי מהחלון בקבינה או בגשר
לצפיה ב-'עודף מכשירים...'
עודף מכשירים...
01/03/2019 | 13:02
70
א. אין לי ויכוח עם מטש, כל מה שכתב נכון.
ב. מכשירים מוסיפים מידע. החוכמה היא לא לשכוח שיש עולם מחוץ למסך...אבל אני לא רואה סיבה להמנע ממכשירים כדי להכריח אנשים להסתכל החוצה.
ג. גם אני חציתי אוקיינוס כשמערכות הניווט היו סגורות (ראדאר ו-AIS לא היו בספינה ממילא). פעם ביום פתחנו GPS ידני קטן לראות היכן אנחנו...מצד שני הפלגתי קטעים ארוכים עם חבר שהספיק כבר להקיף את העולם ועכשיו נמצא בסיבוב שני, ובלילה, באזור דרום קובה, פתחנו ראדאר - לא ספינה אחת ולא שתיים חלפו לידנו ללא אורות ובמהירות מופרזת (לדעתי ספינות מבריחים) והיה מועיל לדעת היכן הן ולאן הם שטות - תצפית עין לא היתה עוזרת הרבה.
אז כל אחד שיחליט מה שנראה לו נכון אחרי שקרא את כל העצות והאזהרות
 
לצפיה ב-'קישור למצגת שהוצגה'
קישור למצגת שהוצגה
24/02/2019 | 14:23
1
401
לצפיה ב-'נושאים מעניינים מבחינתי'
נושאים מעניינים מבחינתי
24/02/2019 | 14:26
137
מעגנה בבת גלים : חשבתי שכבר עברנו את זה
הרחבת שביט: לא נראה לי שחני יאפשרו
הרחבת מעגנת עכו: אם יעשו בחכמה נראה נהדר
לצפיה ב-'RYA, ASA, IYT.........?'
RYA, ASA, IYT.........?
22/02/2019 | 13:58
1
197
חבר ששט איתי בסתיו האחרון ביוון מעונין ללמוד לשוט על מנת שיוכל לשכור סירות בעצמו.
אין לו שום כוונה להפליג בארץ, רק לשכור סירות בחו"ל, ולכן המלצתי לו ללכת על אחד הקורסים הבינלאומים מסוג DAY SKIPPER ולא על רשיון ישראלי. קרוב לודאי שגם לא יעשה את הקורס בארץ אלא בשבוע-שבועיים מרוכזים על סירה כפי שמקובל בלא מעט מקומות בחו"ל.
ככל שנברתי, אני לא מוצא הבדל מהותי בין הגופים האלו. כולם מקובלים על רוב החברות ברוב העולם, כולם בעלי שם טוב, יש כנראה קצת הבדלים במתודות הדרכה והדגשים הניתנים, אבל בגדול כנראה שהסילבוס דומה. ולכן נראה שהבחירה צריכה להעשות על בסיס זמינות, מחיר, המלצות על מקום מסוים וכו' ולא על בסיס הארגון הספציפי.
האם יש למישהו תובנות אחרות?
ואם בכל זאת יחליט ללמוד בארץ תחת אחד הארגונים הנ"ל - יש המלצות מיוחדות?
לצפיה ב-'תנסה אצל ארז בן ישי.'
תנסה אצל ארז בן ישי.
23/02/2019 | 08:32
104
לצפיה ב-'ערב טוב,מזמן לא...'
ערב טוב,מזמן לא...
21/02/2019 | 00:36
1
287
ביקרתי כאן... ה''בית'' שלי של שייטים רבים עוד לפני  ה facebook   והfoils.
Mica ואני עדיין ביחד,במרינה אשדוד.
היא שומרת על עצמה,לא מרגישים עליה את השנים  חולפות...  
אז עכשיו שסיימתי את הקפה שלפני השינה, צילום של פינת הקפה'' מושקעת'' של המטבח של  Mica.
הכיור ריק מכלים לא בגלל  אלא בגלל  Mica..
היא  שומרת עלי,
שומרת עלינו..
לילה טוב.

 
לצפיה ב-'אלכס....'
אלכס....
21/02/2019 | 09:32
166
ככה זה צריך להיות , נקי ו...מסודר !!! אהבתי , חוץ מיזה "הלך לי הצוואר"  ביגלל התמונה  [ חחחחחחחחחח ]
לצפיה ב-'תכנית מתאר ארצית למעגנות'
תכנית מתאר ארצית למעגנות
18/02/2019 | 19:19
1
212
ביום חמישי תהיה ישיבה פתוחה לקהל בנושא תכנית מתאר ארצית למעגנות.  ראו הזמנה מצורפת.  
מרינות חדשות דרושות לנו כאוויר לנשימה - יותר מ-30 שנה (!)  שלא אישרו אף מרינה.  גם התכנית המוצעת עכשיו אמורה לפתור רק 50% מהביקוש עד שנת 2040. 
בישיבה צפויה התנגדות חזקה של ארגוני איכות הסביבה שמתנגדים לכל בנייה של מרינות.  לכן חשובה נוכחות של שייטים שיביעו את דעתם:  אנו במצוקה ,  אין מספיק מקומות עגינה,  המרינות  תורמות לאיכות החיים בכל עיר ןלא רק לשייטים,  ואנחנו (או הרוב הגדול) אנשים רגילים ולא מיליונרים עם ספינות פאר.  
לצפיה ב-'חבל שלא פורסם קודם, מקווה שיציגו מעגנות "יהלום" כמו סאן רפאל'
חבל שלא פורסם קודם, מקווה שיציגו מעגנות "יהלום" כמו סאן רפאל
20/02/2019 | 17:47
120
בקפריסין, בונים "גזע" מרכזי לתוך הים באורך של כ- 100 מטר +-  ורוחב 30 מטר +-עליו כביש הגישה ותשתיות מים ביוב וחשמל  ובקצהו שוברי גלים שיוצרים את המעגנה.
כך החוף נשאר "חוף רחצה" משני צידי הגזע המחובר לחוף והמעגנה לא גוזלת כמעט שטח חוף.
אם מישהו מוכן שיבקש לקיים פגישה נוספת עם הציבור בשעות הערב ועם פרסום מוקדם שמופץ גם במעגנות הקיימות.

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ