לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1283012,830 עוקבים אודות עסקים

פורום שיט וימאות

ברוכים הבאים לפורום יאכטות שייט וימאות,
הקהילה הגדולה, הוותיקה והמקצועית ביותר בכל הקשור לשייט יאכטות, סקיפרים, ספינות, כלי שייט שצפים, מפליגים וצוללים. אפשר ורצוי לשתף בחוויות שייט, להודיע על ארועים קרובים, לשאול ולענות על כל שאלה מקצועית של סקיפרים ותיקים וחדשים, ודרך הלוחות ניתן לפרסם (בחינם) אנשי צוות לספינות וכן בקנייה/מכירה של יאכטות והצעות עבודה לסקיפרים וצוות (רק עשו זאת, בבקשה, דרך הלוחות!).
הפורום הוקם בשנת 2001 (!)  והוא הפורום המקצועי והגדול ביותר בכל ההיבטים המעשיים של יאכטות, שייט וסקיפרים.
כידוע ענף השייט בישראל הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בישראל כ-8 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-5 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים במרינות השונות, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.
לא שכחנו ואנו מודים לאלו שהצעידו את הפורום בעבר - אלו הם מנהלי הפורום (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, לימור, אדם99, נדב השובב. 
וכמו שנאמר:   A bad day at sea is better than a good day on land"  
 
ושיהיה ים טוב לכולנו!

הנהלת הפורום:

אודות הפורום שיט וימאות

ברוכים הבאים לפורום יאכטות שייט וימאות,
הקהילה הגדולה, הוותיקה והמקצועית ביותר בכל הקשור לשייט יאכטות, סקיפרים, ספינות, כלי שייט שצפים, מפליגים וצוללים. אפשר ורצוי לשתף בחוויות שייט, להודיע על ארועים קרובים, לשאול ולענות על כל שאלה מקצועית של סקיפרים ותיקים וחדשים, ודרך הלוחות ניתן לפרסם (בחינם) אנשי צוות לספינות וכן בקנייה/מכירה של יאכטות והצעות עבודה לסקיפרים וצוות (רק עשו זאת, בבקשה, דרך הלוחות!).
הפורום הוקם בשנת 2001 (!)  והוא הפורום המקצועי והגדול ביותר בכל ההיבטים המעשיים של יאכטות, שייט וסקיפרים.
כידוע ענף השייט בישראל הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בישראל כ-8 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-5 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים במרינות השונות, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.
לא שכחנו ואנו מודים לאלו שהצעידו את הפורום בעבר - אלו הם מנהלי הפורום (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, לימור, אדם99, נדב השובב. 
וכמו שנאמר:   A bad day at sea is better than a good day on land"  
 
ושיהיה ים טוב לכולנו!
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לשמור את הפורום אך ורק לדיונים. נא לפרסם מודעות קניה / מכירה / צוותים בלוחות של הפורום - בכדי לפרסם יש לגשת ללוחות דרך התפריט "לוחות" ולא לשכוח את הקטגוריה המתאימה. נהלי ההשתתפות בפורום  (נא לקרוא).               דף טלפונים חשובים.

המשך >>

לצפיה ב-'מרחק שייט מהחוף'
מרחק שייט מהחוף
21/10/2018 | 15:20
49
מה המרחק המינימאלי להפלגה מקו המיים כאשר מפליגים מקביל לחוף. האם יש חריגים כגון לסירות דייג?
לצפיה ב-'המפלגה בים האדריאטי בנובמבר'
המפלגה בים האדריאטי בנובמבר
20/10/2018 | 15:57
4
120
יש מצב שנפליג בנובמבר מקרואטיה לארץ..מעוניין לדעת מה תנאי הים ומזג האוויר בתקופה זו..אזהרות ניווט... וכו...
תודה.
לצפיה ב-'לדעתי לא מומלץ'
לדעתי לא מומלץ
20/10/2018 | 17:48
3
106
מז"א קר עד כדי אפשרות לקרח על הסיפון בבוקר. הבורה נושבת יותר בחודשים הקרים (נובמבר-מרץ) ואם לחילופין אתה חוטף סערה דרומית מערבית הים עולה ולפעמים ממש אי אפשר להפליג נגדו ואין לך ברירה אלא לחפש מעגן, מרינה או מפרץ כל שהוא להתחבא בהם.
 
אח"כ בים התיכון זה גם לא קייטנה. הזהרו מסופות רעמים ומסערות באופן כללי. גם מזרח הים התיכון יכול להיות מאד לא סלחני.
 
קשה לי להאמין שזה יהיה כיף (ושאלוהים ישמור עליך משילוב של סערה עם תקלה כל שהיא של סירה חדשה שאתה לא מכיר) אבל אם חייבים, תצטיידו בבגדי סערה מתאימים ותכננו את ההפלגה בהתאם לתחזיות מזה"א. קחו את ההפלגה באיזי. שיקח כמה זמן שייקח חפשו חלונות של מז"א נוח (יש כאלו) ואל תנסו לצאת נגד הים.
לצפיה ב-'סינבד צודק לגמרי קחו את דבריו ברצינות.'
סינבד צודק לגמרי קחו את דבריו ברצינות.
21/10/2018 | 08:38
1
53
לצפיה ב-'העסק רציני ניראה לי.לא כדאי לקחת סיכון.'
העסק רציני ניראה לי.לא כדאי לקחת סיכון.
21/10/2018 | 23:15
9
לצפיה ב-'תודה סינדבד..אני מבין שזה בעיייתי '
תודה סינדבד..אני מבין שזה בעיייתי
21/10/2018 | 14:21
40
בתקופה הזו. המלצתך  נילקחה ברצינות רבה..אעשה חישוב מסלול מחדש. תודה לך.��
לצפיה ב-'מסלולי הפלגה עם יאכטה באיטליה'
מסלולי הפלגה עם יאכטה באיטליה
18/10/2018 | 20:05
2
102
מעוניין לקבל מסלולים לשבוע הפלגה באיטליה בחודשי יוני שנה הבאה
תודה רבה
לצפיה ב-'איטליה אדריאטי - טירני - סיציליה והמגף. תתמקד'
איטליה אדריאטי - טירני - סיציליה והמגף. תתמקד
18/10/2018 | 21:47
88
לצפיה ב-'בהמשך לאילן - לפחות תתן נקודת מוצא או מהיכן אתה מגיע לאיטליה'
בהמשך לאילן - לפחות תתן נקודת מוצא או מהיכן אתה מגיע לאיטליה
20/10/2018 | 12:03
44
לצפיה ב-'מעגן רידינג'
מעגן רידינג
18/10/2018 | 11:19
3
119
שלום לכולם! מישהו פה יכול לספר לי פרטים על כניסה ויציאה ממעגן רידינג? עומק, סוג קרקע, מכשולים. אני שמעתי על הסלע בקצה השובר הצפוני אבל לא הבנתי בדיוק מה הולך שם. אשמח לעזרה! 
לצפיה ב-'אין כניסה לרידיניג כיום'
אין כניסה לרידיניג כיום
18/10/2018 | 13:30
2
113
פעם עוד יכלו להכנס אך כיום הגישה חסומה לחלוטין ע"י תחנת הכוח - ישנם מצופי איסור כניסה.
 
לצפיה ב-'בטוח? '
בטוח?
18/10/2018 | 16:06
1
100
לאחרונה ראיתי ששבטי צופי ים נכנסים לשם הרבה, אולי צריך לתאם מראש?
לצפיה ב-'אפשר להכנס רק לחלקו החיצוני של המעגן'
אפשר להכנס רק לחלקו החיצוני של המעגן
18/10/2018 | 17:56
116
ישנם מצופים שחוסמים את הכניסה למעגן. אבל המצופים נמצאים כמאה מטר דרומית לקצהו של השובר גלים, כך שניתן לעגון במקטע שבין קצה השובר למצופים. כאשר הרוחות דרומיות או מערביות זה מחסה מוצלח. עומק סביב 2.5 מטר, חול ללא סלעים כמעט.
 
כדאי לציין שהמקום חביב במיוחד על סירות הצארטר (ימי הולדת/מסיבות רווקים וכו), כך שמי שלא אוהב לשמוע אייל גולן/עומר אדם בקולי קולות מומלץ שלא יתקרב
לצפיה ב-'שכר ?'
שכר ?
14/10/2018 | 17:26
5
309
מה השכר המקובל למדריך שייט?
יש שכר חודשי? חשבוניות לפי שעות?
מה קורה בחורף, כשיש פחות עבודה?
יש הבדלים בין האזורים (צפון, הרצליה, מרכז, דרום, אילת, כינרת)?
אפשר לעבוד כפרילנסר בכמה מועדונים?
אפשר לחיות מעבודה כזו?
יש בארץ דרישה למדריכים או שהשוק מוצף משיטי 40 ?
?
לצפיה ב-'??'
??
15/10/2018 | 10:12
135
מישהו?
אפילו בערך?
(אל דאגה, אני לא עובד מס הכנסה).
לצפיה ב-'שכר?'
שכר?
17/10/2018 | 06:57
2
156
זה מזכיר את השאלה כמה עולה חליפה ליתום?
לצפיה ב-'אנחנו רואים בכרטיס שלך שאתה בגיל 0, אז אתה צריך להתבגר קצת..'
אנחנו רואים בכרטיס שלך שאתה בגיל 0, אז אתה צריך להתבגר קצת..
17/10/2018 | 22:41
1
99
לצפיה ב-'ה.ת.ש.'
ה.ת.ש.
17/10/2018 | 23:54
129
הבנתי.
תודה.
שלום.
לצפיה ב-'תבדוק בבתי הספר לשייט או תדבר עם מדריכי שייט.'
תבדוק בבתי הספר לשייט או תדבר עם מדריכי שייט.
18/10/2018 | 22:32
61
לצפיה ב-'פגישות לדיון בנושא תחזוקת יאכטות'
פגישות לדיון בנושא תחזוקת יאכטות
12/10/2018 | 22:17
4
231
הקבוצה שנפגשה בשנה שעברה מחדשת את פעילותה.
פגישות תקופתיות בדרך כלל במרינה הרצליה בערב לשיחות על נושאים שונים הקשורים לתחזוקת יאכטות.
המעוניינים להצטרף מוזמנים להשאיר לי הודעה
לצפיה ב-'פגישות לדיון בנושא תחזוקת יאכטות '
פגישות לדיון בנושא תחזוקת יאכטות
14/10/2018 | 16:11
3
129
תודה,
מתי מפגש ראשון?
 
לצפיה ב-'תחזוקת יאכטות פגישה ראשונה'
תחזוקת יאכטות פגישה ראשונה
14/10/2018 | 17:05
2
137
אנחנו באמצע מהלך של  חיפוש מועד מתאים בין חברי הקבוצה,  הפגישה הראשונה צפויה להתקיים בשבוע הבא בשעה 19:30 במועדון במרינה הרצליה, על היום נחליט במהלך השבוע הזה
לצפיה ב-'תחזוקת יאכטות'
תחזוקת יאכטות
14/10/2018 | 22:43
1
115
תודה. ממתין לעדכון.
לצפיה ב-'תחזוקת יאכטות'
תחזוקת יאכטות
14/10/2018 | 22:55
132
הפגישה תתקיים בסבירות גבוהה ביום רביעי הבא במועדון מרינה הרצליה בשעה 19:30
לצפיה ב-'עזרה בשאלות '
עזרה בשאלות
11/10/2018 | 18:58
14
268
. הרוח מזרחית, אתה בדרכך מלימסול (קפריסין) לחיפה בקורס 135° מעלות. באיזה זווית
מקורבת נושבת הרוח על ספינתך? (מפנה וזווית לרוח ביחס לחרטום הספינה).
א. מפנה ימני כ 045°- מהחרטום. ג. מפנה שמאלי כ 045°- מהחרטום.
ב. מפנה ימני כ 145°- מהחרטום. ד. מפנה שמאלי כ 145°- מהחרטום.
הסבר:
:HEAVE TO - 2 . מהו המשפט הנכון ביותר בנוגע ל
א. הספינה מתקדמת לאט בזווית של 30-55 מעלות לרוח והגלים. החלוץ ממוקם מעל הרוח.
ב. הספינה מתקדמת לאט בזווית של 150 מעלות לרוח והגלים. החלוץ ממוקם מתחת לרוח.
ג. הספינה תשוט בקדמית חדה, שני המפרשים באותו דופן.
ד. הספינה תשוט במלאה במצב פרפר.
הסבר:
3 . בעת הפלגה ברוח צד חלשה, במפנה ימני, עליך לבצע סיבוב נגד הרוח. כיצד תנהג ועל מה תקפיד?
א. יש לסובב את הספינה שמאלה.
ב. בשלב ראשון יש לרדת ולשחרר ראשי בהתאם.
ג. אסובב את הספינה ימינה, אם הספינה תעצור מול הרוח בעת הסיבוב יש להפוך את כיוון לוח ההגה.
ד. אין לעשות דבר, הבדלי הגודל במפרשים וחוסר איזונם יסובבו את הספינה כנדרש.
הסבר:
4 . הנך מפליג בספינת מפרש מתל אביב להרצליה. הרוח צפונית בעוצמה של 15 קשרים. מה היא הדרך הנכונה עבורך להתקדם?
א. אפליג בכוח אל מול הרוח.
ב. אפליג ב"גלסים" בקדמית, 60 מעלות לרוח.
ג. אפליג ב"גלסים" בגבית, 130 מעלות לרוח.
ד. אפליג ישר ברוח צד ואשמור קורס.
הסבר:
300 הרוח הינה צפונית בעוצמה של 10 קשרים. הנך ⁰ 5 . הנך מפליג בספינת מפרש בכיוון 060 . מה הפעולה היעילה ביותר שתבצע? ⁰ מעוניין לשנות את כיוון ההפלגה לקורס
א. אדחוף את מוט ההגה שמאלה ואבצע מהפך.
ב. אדחוף את מוט ההגה שמאלה ואבצע סיבוב.
ג. אדחוף את מוט ההגה ימינה ואבצע מהפך.
ד. אדחוף את מוט ההגה ימינה ואבצע סיבוב.*מדובר במוט הגה, כמו בטופז
הסבר:
6 . מרשימת העוגנים הכתובים מטה, לאיזה עוגן תהיה אחיזה טובה יותר בקרקע חולית?
א. עוגן מחרשה
ב. עוגן פטריה
ג. עוגן חתול
ד. עוגן צף
הסבר:
7 . אתה מפליג במקביל לחוף ובמרחק של כ – 500 מטרים מהחוף. הרוח מתגברת ודוחפת
את הספינה לכיוון החוף, הנך נמצא בטווח של 5 שעות הפלגה ממעגן הבית, באיזו דרך פעולה עליך לנקוט?
א. אחזור למעגן הבית.
ב. אתרחק מהחוף במהירות.
ג. אגרור עוגן צף מהירכתיים.
ד. אמשיך כמתוכנן.
הסבר:
8 . הרוח מכיוון מזרח בדיוק, בעוצמה של 9 קשרים. אתה שט במפרשים בקורס 125° וקשה לך לשמור על קורס ההפלגה. מה עשויה להיות הסיבה האפשרית ביותר לכך?
א. הרוח חלשה מדי ולכן המפרש לא מנוצל.
ב. הרוח חזקה מדי וההטיה חזקה מדי ולכן קשה לשמור על הכיוון.
ג. אתה קרוב מידי לרוח, מהירותך במים גדולה מידי.
ד. אתה "קרוב" מידי לרוח, מהירותך במים קטנה מידי.
הסבר:
9 . מהו המשפט הנכון ביותר ביחס למצבים הבאים בהפלגה עם מפרשים?
א. ברוח קדמית חדה: הסטייה גדולה, הטיה חזקה, מהירות גבוהה מאוד, המפרש
במתיחה מרבית.
ב. ברוח מלאה: מהירות גבוהה עד בינונית, קיימת הטיה חזקה, יש סטייה, קיימת סכנת מהפך.
ג. ברוח צד: מהירות גבוהה עד גבוהה מאוד, סטייה בינונית, יש הטיה.
ד. ברוח קדמית קהה, מהירות נמוכה יותר מאשר בקדמית חדה, יש סטייה, המפרשים מתוחים קרוב לקו השדרית.
הסבר:
10 . אתה מפליג בספינת מפרש. לפתע נקרע המפרש הראשי והנך ממשיך את ההפלגה עם חלוץ בלבד. מה תהיה נטיית הספינה?
א. הספינה תמשיך להפליג ישר.
ב. נטיית הספינה לעלות לרוח.
ג. נטיית הספינה לרדת מהרוח.
ד. הספינה תסתובב מיד.
הסבר:
12 . מהו שקע חזיתי?
13 . מה ההבדל בין אפיק לרכס?
14 . אילו רוחות סערה אופייניות באזור הים התיכון? הסבר ופרט על 3 מהן.
לצפיה ב-'חתיכת מבחן פתחת פה'
חתיכת מבחן פתחת פה
12/10/2018 | 00:11
13
181
הרוח מזרחית, אתה בדרכך מלימסול (קפריסין) לחיפה בקורס 135° מעלות. באיזה זווית
מקורבת נושבת הרוח על ספינתך? (מפנה וזווית לרוח ביחס לחרטום הספינה).
א. מפנה ימני כ 045°- מהחרטום. ג. מפנה שמאלי כ 045°- מהחרטום.
ב. מפנה ימני כ 145°- מהחרטום. ד. מפנה שמאלי כ 145°- מהחרטום.
הסבר: כאשר אתה מפליג דרום מזרחה המזרח נמצא משמאלך ולכן המפנה שמאלי (הרוח מכה בדופן שמאל) 135 (הקורס שלך) פחות 90 (כיוון הרוח) נותן זווית של 45 מעלות בין הקורס שלך לרוח.

:HEAVE TO - 2 . מהו המשפט הנכון ביותר בנוגע ל
א. הספינה מתקדמת לאט בזווית של 30-55 מעלות לרוח והגלים. החלוץ ממוקם מעל הרוח.
ב. הספינה מתקדמת לאט בזווית של 150 מעלות לרוח והגלים. החלוץ ממוקם מתחת לרוח.
ג. הספינה תשוט בקדמית חדה, שני המפרשים באותו דופן.
ד. הספינה תשוט במלאה במצב פרפר.
הסבר: HEAVE TO הוא בעצם נסיון "לעצור" את הספינה בלב ים ולהחזיק אותה הכי יציבה שאפשר. לצורך כך מותחים חלוץ קטן בדופן שבמעלה הרוח ואת הראשי המצומצם מותחים לקדמית.ומסובבים את ההגה עד הסוף "אל תוך" הרוח. כתוצאה מכך כשמהירות הסירה יורדת ההגה פחות משפיע והחלוץ "מוריד" את החרטום מהרוח. אלא שאז הראשי מתמלא ברוח והסירה צוברת מהירות, מה שמוסיף השפעה להגה שמעלה את הסירה עד קרוב לרוח. וכך הסירה שטה לאט מאד בזווית המצויינת בתשובה.
 
3 . בעת הפלגה ברוח צד חלשה, במפנה ימני, עליך לבצע סיבוב נגד הרוח. כיצד תנהג ועל מה תקפיד?
א. יש לסובב את הספינה שמאלה.
ב. בשלב ראשון יש לרדת ולשחרר ראשי בהתאם.
ג. אסובב את הספינה ימינה, אם הספינה תעצור מול הרוח בעת הסיבוב יש להפוך את כיוון לוח ההגה.
ד. אין לעשות דבר, הבדלי הגודל במפרשים וחוסר איזונם יסובבו את הספינה כנדרש.
הסבר: במפנה ימני הרוח מכה בדופן ימין ולכן כדי להסתובב יש לפנות ימינה. אם הספינה תעצור מול הרוח היא תתחיל להדחף אחורה על ידי הרוח ואז היפוך ההגה יגרום לספינה להשלים את הסיבוב.

4 . הנך מפליג בספינת מפרש מתל אביב להרצליה. הרוח צפונית בעוצמה של 15 קשרים. מה היא הדרך הנכונה עבורך להתקדם?
א. אפליג בכוח אל מול הרוח.
ב. אפליג ב"גלסים" בקדמית, 60 מעלות לרוח.
ג. אפליג ב"גלסים" בגבית, 130 מעלות לרוח.
ד. אפליג ישר ברוח צד ואשמור קורס.
הסבר:תשובה זו היא הנכונה. אף אחד מהדברים המוצעים בתשובות האחרות לא יביא אותי מת"א להרצליה בתנאי מזה"א המתוארים בשאלה.

300 הרוח הינה צפונית בעוצמה של 10 קשרים. הנך ⁰ 5 . הנך מפליג בספינת מפרש בכיוון 060 . מה הפעולה היעילה ביותר שתבצע? ⁰ מעוניין לשנות את כיוון ההפלגה לקורס
א. אדחוף את מוט ההגה שמאלה ואבצע מהפך.
ב. אדחוף את מוט ההגה שמאלה ואבצע סיבוב.
ג. אדחוף את מוט ההגה ימינה ואבצע מהפך.
ד. אדחוף את מוט ההגה ימינה ואבצע סיבוב.*מדובר במוט הגה, כמו בטופז
הסבר:אני מפליג קדמית במפנה שמאלי. כדי לשנות את כוון ההפלגה לקדמית במפנה ימני יש לסובב את הסירה שמאלה, נגד הרוח. לצורך כך יש לדחוף את מוט ההגה ימינה, בניגוד להיגוי בעזרת גלגל הגה שאז יש לסובב את גלגל ההגה שמאלה.

6 . מרשימת העוגנים הכתובים מטה, לאיזה עוגן תהיה אחיזה טובה יותר בקרקע חולית?
א. עוגן מחרשה
ב. עוגן פטריה
ג. עוגן חתול
ד. עוגן צף
הסבר: עוגן פטריה הוא העוגן שיצבור מסת חול הגדולה ביותר מבין העוגנים המצויינים בשאלה.

7 . אתה מפליג במקביל לחוף ובמרחק של כ – 500 מטרים מהחוף. הרוח מתגברת ודוחפת
את הספינה לכיוון החוף, הנך נמצא בטווח של 5 שעות הפלגה ממעגן הבית, באיזו דרך פעולה עליך לנקוט?
א. אחזור למעגן הבית.
ב. אתרחק מהחוף במהירות.
ג. אגרור עוגן צף מהירכתיים.
ד. אמשיך כמתוכנן.
הסבר: אם אין כל תקלה בספינה אין שום סיבה שלא להמשיך בהפלגה כמתוכנן.

8 . הרוח מכיוון מזרח בדיוק, בעוצמה של 9 קשרים. אתה שט במפרשים בקורס 125° וקשה לך לשמור על קורס ההפלגה. מה עשויה להיות הסיבה האפשרית ביותר לכך?
א. הרוח חלשה מדי ולכן המפרש לא מנוצל.
ב. הרוח חזקה מדי וההטיה חזקה מדי ולכן קשה לשמור על הכיוון.
ג. אתה קרוב מידי לרוח, מהירותך במים גדולה מידי.
ד. אתה "קרוב" מידי לרוח, מהירותך במים קטנה מידי.
הסבר:הזווית בין הקורס שבחרת לרוח היא 35 מעלות. קרוב לגבול היכולת של סירת מפרש לשוט "נגד הרוח" ולכן אפשר שתיתקל בקשיים המתוארים בשאלה.

9 . מהו המשפט הנכון ביותר ביחס למצבים הבאים בהפלגה עם מפרשים?
א. ברוח קדמית חדה: הסטייה גדולה, הטיה חזקה, מהירות גבוהה מאוד, המפרש
במתיחה מרבית.
ב. ברוח מלאה: מהירות גבוהה עד בינונית, קיימת הטיה חזקה, יש סטייה, קיימת סכנת מהפך.
ג. ברוח צד: מהירות גבוהה עד גבוהה מאוד, סטייה בינונית, יש הטיה.
ד. ברוח קדמית קהה, מהירות נמוכה יותר מאשר בקדמית חדה, יש סטייה, המפרשים מתוחים קרוב לקו השדרית.
הסבר: ברוח קדמית חדה המהירות איננה גבוהה מאד. ברוח מלאה לא קיימת הטיה חזקה ולא סטיה. בקדמית קהה המהירות גבוהה מאשר בקדמית חדה.

10 . אתה מפליג בספינת מפרש. לפתע נקרע המפרש הראשי והנך ממשיך את ההפלגה עם חלוץ בלבד. מה תהיה נטיית הספינה?
א. הספינה תמשיך להפליג ישר.
ב. נטיית הספינה לעלות לרוח.
ג. נטיית הספינה לרדת מהרוח.
ד. הספינה תסתובב מיד.
הסבר: החלוץ נמצא קדימה מציר הסיבוב של הספינה ולכן לחץ הרוח על החלוץ גורם לספינה "לרדת".

12 . מהו שקע חזיתי?
שקע חזיתי הוא מערכת סינופטית שבה נפגשים גושי אוויר חמים, עם גושי אוויר קרים. גושי האוויר אינם מתערבבים זה בזה, וכל גוש נע בתנועה סיבובית המתכנסת לתוך השקע קווי המפגש של גושי האוויר החמים והקרים נקראים "חזיתות", והשקע שהם מתכנסים לתוכו נקרא "שקע חזיתי". 

13 . מה ההבדל בין אפיק לרכס?
אפיק הוא שלוחה של שקע ברומטרי ואילו רכס הוא שלוחה של רמה ברומטרית.
14 . אילו רוחות סערה אופייניות באזור הים התיכון? הסבר ופרט על 3 מהן.
מלטמי נושבת בקיץ ועד תחילת האביב. הרוח שבצפונה מתחילה כרוח צפון מזרחית משתנה בדרומה לצפון מערבית בד"כ מהירותה 25-35 קשר אך היא יכולה להגיע גם למהירות של 60 קשר.
בורה רוח הנושבת בים האדריאטי מכוון צפון מזרח בעיקר בחורף עצמתה מגיעה ל 7 בסולם בופורט אך יכולה להגיע גם ל8 ואפילו 9. 
מיסטרל רוח המשפיעה בעיקר על חופה המזרחי של צרפת, ממרסי עד סנט טרופז. עוצמת הרוח יכולה להיות גם מעל עוצמה 6 בופורט וזה בעיקר בחדשי החורף אך היא מופיעה גם בקיץ. 
 
 
 
ט.ל.ח
לצפיה ב-'שאלה 7'
שאלה 7
14/10/2018 | 09:13
12
118
אינני יודע לאיזו תשובה מצפים בוחני רספ"ן.
אני הייתי בוחר בתשובה "מתרחק מהחוף" עקב הסכנה שהרוח תתגבר וכל תקלה תגרור את הספינה לאזור סכנה.
לצפיה ב-'גם אני...אבל גם שאלה 10 בעייתית'
גם אני...אבל גם שאלה 10 בעייתית
14/10/2018 | 13:55
11
107
כמובן שבמקרה של ספינה שנגררת לחוף,  ימאות טובה מחייבת התרחקות מהחוף במהירות.    
 
אבל גם התשובה לשאלה 10 -  איך מגיבה סירה עם חלוץ בלבד - בעייתית.  שלא כמו בסירות פתוחות  (קרוולים ולוויתניות)  עם חלוץ קטן, שם באמת היינו מרגישים שהסירה יורדת,  יאכטות בדרך כלל לא יתרגשו וימשיכו להפליג כרגיל.  זה בגלל שילוב של מבנה הידרודינמי מתאים  ומהירות יותר גבוהה,   אבל  בעיקר בגלל הלחץ שמפעיל המיתר על הסירה - בדרך כלל המיתר קשור אחורנית ממרכז  הסיבוב או מאד קרוב אליו.   
לצפיה ב-'מבחינת ימאות נכונה/טובה אף אחת מהתשובות לא רלבנטית בשאלה 10'
מבחינת ימאות נכונה/טובה אף אחת מהתשובות לא רלבנטית בשאלה 10
14/10/2018 | 22:17
2
88
מה שאני עושה/עשיתי במקרה כזה הוא להעלות מיד מפרש אחר במקום הראשי שאני מגלגלו על המנור. אין לכם? אז שיהיה לכם.
לצפיה ב-'אילן - אתה עונה על שאלה שונה...'
אילן - אתה עונה על שאלה שונה...
15/10/2018 | 11:24
1
75
זה מבחן עם תשובות סגורות. צריך לענות בדיוק על השאלה שנשאלה.
השאלה המדוייקת - מה קורה לספינה.
אתה עונה על שאלה - מה לעשות במקרה זה.
 
לצפיה ב-'אני יודע מאיר. אני מנסה להראות את האבסורד שלדעתי קיים'
אני יודע מאיר. אני מנסה להראות את האבסורד שלדעתי קיים
15/10/2018 | 14:31
68
בכל השיטה הזו.
לצפיה ב-'מסכים עם שניכם.'
מסכים עם שניכם.
14/10/2018 | 23:12
78
בתשובה לשאלה 7 בחרתי להמשיך כרגיל משום שגם אם הרוח דוחפת את הספינה לכיוון החוף אפשר להמשיך כרגיל תוך תיקון הקורס כנגד הליווי (leeway) ובכך למנוע את ההסחפות לכיוון החוף. אך אין זה מן הנמנע שבוחני רספ"ן באמת מבקשים לראות את התשובה: מתרחק במהירות מהחוף.
 
בתשובה לשאלה 10, גם אם המיתר קשור מאחור, מרכז הלחץ של החלוץ נמצא קדימה מציר הסיבוב של היאכטה ולכן היא תרצה לרדת. מאד יתכן שזה יהיה בלתי מורגש או כמעט בלתי מורגש בגלל המבנה ההידרודינמי של הספינה אבל אין לי ספק שזו התשובה שהבוחנים מבקשים לראות.
לצפיה ב-'מסכים עם שניכם.'
מסכים עם שניכם.
14/10/2018 | 23:57
6
66
בתשובה לשאלה 7 בחרתי להמשיך כרגיל משום שגם אם הרוח דוחפת את הספינה לכיוון החוף אפשר להמשיך כרגיל תוך תיקון הקורס כנגד הליווי (leeway) ובכך למנוע את ההסחפות לכיוון החוף. אך אין זה מן הנמנע שבוחני רספ"ן באמת מבקשים לראות את התשובה: מתרחק במהירות מהחוף.
 
בתשובה לשאלה 10, גם אם המיתר קשור מאחור, מרכז הלחץ של החלוץ נמצא קדימה מציר הסיבוב של היאכטה ולכן היא תרצה לרדת. מאד יתכן שזה יהיה בלתי מורגש או כמעט בלתי מורגש בגלל המבנה ההידרודינמי של הספינה אבל אין לי ספק שזו התשובה שהבוחנים מבקשים לראות.
לצפיה ב-'"מרכז הלחץ של החלוץ" זה כבר פיסיקה. לכן ערכתי היום ניסוי...'
"מרכז הלחץ של החלוץ" זה כבר פיסיקה. לכן ערכתי היום ניסוי...
17/10/2018 | 23:50
5
60
אזהרה : התובנות שאני מביע כאן לא נועדו כדי לעבור את מבחני רספ"ן.  להם יש את התובנות שלהם וצריך לענות בהתאם למה שהבוחן רוצה לראות. 
 
ועכשיו להתנהגות הסירה רק עם חלוץ.  סינבד הסביר למה הסירה צריכה לרדת ,  וכמו פיסיקאי טוב בדקתי אם הניסוי מתאים לתיאוריה.   ניסיתי את זה היום אחה"צ ברוח צפונית צפונית  מערבית נחמדה של 12-15 קשר, רק עם חלוץ, בקדמית חדה.  הקורס הראשוני היה 283,  עזבתי את ההגה באמצע בלי לגעת,  והסירה שמרה קורס למשך כמה דקות טובות. מדי פעם הגלים הורידו אותה קצת אבל היא חזרה מהר לקורס.  ואז, עם מכת הרוח הראשונה,  הסירה (קצת) נשכבה וכצפוי התחילה לעלות.  לא לרדת,  לעלות . ניכנסה לרוח במתינות עד שהגיעה לקורס 295 לפני שתיקנו שוב עם ההגה.  אותה התנהגות נצפתה פעמיים נוספות בקדמית ופעם אחת ברוח צד....   
כך שמומלץ לכל אחד לבדוק את התנהגות הסירה הספציפית שלו בעצמו ולא לסמוך על תיאוריות.  בהזדמנות אחרת אסביר גם למה זה קורה. 
 
 
לצפיה ב-'השפעת מפרשים'
השפעת מפרשים
18/10/2018 | 08:29
4
55
אין לי דוקטורט כמו למטש, רק תואר ראשון בפיסיקה, אך גם אני ערכתי ניסוי.
בשנה שעברה, דב (השותף שלי לנאקרה 6.0 שהיא קטמרן ספורטיבי בעגה של רספ"ן) עשינו את התרגיל הבא.
יצאנו מחוף גורדון, הרמנו את ההגאים באוויר כך שהם פסקו לפעול) והתחלנו לשוט ע"י שימוש במפרשים בלבד - חלוץ וראשי, אותם מתחנו ושחררנו לסרוגין.
כשמתחנו חלוץ ושחרררנו ראשי - הסירה ירדה.
כשמתחנו ראשי ושחררנו חלוץ, הסירה עלתה.
כך שטנו עד יפו, הסתובבנו, וחזרנו לאזור חוף גורדון כולל ירידה עד החוף (בדרך עקפנו קטמרן אחר, קטן יותר ששט יותר לאט).
היום, באופן די רוטיני, אנחנו יוצאים מחוף גורדון עד קרבת שובר הגלים המגן על החוף עם הגאים מורמים בעזרת מפרשים בלבד (כדי להמנע מחבטה של ההגאים בקרקעית באזור המים הרדודים). 
כפי שמטש כתב - כדאי לבדוק על הסירה הספציפית. לגבי הנאקרה - אין לי ספק שהחלוץ מוריד והראשי מעלה.
לצפיה ב-'זה לא מפתיע בסירות פתוחות בלי קיל '
זה לא מפתיע בסירות פתוחות בלי קיל
18/10/2018 | 19:33
3
41
הייתי מצפה באמת שזה יקרה (כלומר הסירה תרד מהרוח רק עם חלוץ) בסירות פתוחות ללא קיל,  וכן בסירות איטיות וכבדות. בסירות יותר "אקטיביות"   הייתי מצפה לתגובה הפוכה כמו שקורה בגין פאלאס.  ולכן באמת חשוב לבדוק כל כלי שייט לגופו.  
מאיר - לצערי לא הצלחתי להרים את ההגה בניסוי שלי,  לא נורא. 
 
לצפיה ב-'אז. כמו שמטש כתב לעיל. סירה,סירה והתנהלותה/התנהגותה.'
אז. כמו שמטש כתב לעיל. סירה,סירה והתנהלותה/התנהגותה.
19/10/2018 | 18:09
31
בסירה שלי, (סליחה, זו שהייתה שלי) ברוח של 20-30 קשר אני  נשאר עם
 stay sail של 15 מ"ר והיא יציבה לחלוטין בהיגוי וההטיה. ולא לחינם כתבתי לעיל שאני לא אוהב את השיטה של רספ"ן. יש להניח שאני הייתי נכשל היום בבחינות האלה.
לצפיה ב-'מטש - לא רכשת אופציה של הגה מתרומם?'
מטש - לא רכשת אופציה של הגה מתרומם?
20/10/2018 | 12:00
1
20
כשאגיע ל'בת-ים' (חורפת ביוון) נעשה ניסוי מפרשים. גם סירה זו ללא קיל אבל החלוץ קטן מאוד יחסית לראשי (בניגוד לנאקרה 6.0 בה החלוץ גדול יחסית) וגם שם ההגה לא ירצה להתרומם
כנראה שיהיה הבדל בהתנהגות בין שייט עם ראשי "זרוק" לבין שייט ללא ראשי כלל.
היות והראשי מלא שחיפים, הוא אינו מאבד צורה גם כשהו משוחרר כך שאני מניח שהוא יעשה עבודה גם משוחרר.
אין כמו ניסוי בשטח - קדימה למעבדה...
לצפיה ב-'אנחנו עובדים על ההגה, אבל הוא מתעקש להישאר סטרייט'
אנחנו עובדים על ההגה, אבל הוא מתעקש להישאר סטרייט
21/10/2018 | 08:17
10
בניסויים כמו בניסויים : רצוי במספר חוזקי רוח,  עם הטייה ובלי הטייה וכו'......
לצפיה ב-'שלום לכולם , איזה סוג של'
שלום לכולם , איזה סוג של
10/10/2018 | 20:42
8
289
שמן גיר יש לשים למנוע וולוו פנטה 2003 29 כוח ? לציין שיש תווית על הגיר ורשום  בכותרת :
VOLVO PENTA 120 SB
ומתחת :
NO : KG 120 B  4070  2.21
תודה לעונים
לצפיה ב-'זה SAILDRIVE -למיטב ידיעתי שמן מנוע רגיל'
זה SAILDRIVE -למיטב ידיעתי שמן מנוע רגיל
11/10/2018 | 17:31
118
בהנחיות ישנות הם הגדירו שמן גיר מסוים (לא זוכר את ההגדרה) אבל יותר מאוחר הם שינו את ההנחיות לשימוש בשמן מנוע.
אם אתה רוצה תשובה יותר מוסמכת תכתוב ל  https://keypart.com
לצפיה ב-'W-40'
W-40
11/10/2018 | 18:46
80
לצפיה ב-'זמ מה מצאתי בספר טיפולים של VOLVO Penta'
זמ מה מצאתי בספר טיפולים של VOLVO Penta
12/10/2018 | 09:55
4
102
    S drive
Type 120S-E
Oil quality API GL5/SAE 75W/90 (synthrtic)
Oil capacity 2.8 liter
Diff, betweem Nim/Max 0.07 liter
Weight 28 kg
לצפיה ב-'אכן אם מדובר ב-120S-E זה השמן'
אכן אם מדובר ב-120S-E זה השמן
12/10/2018 | 22:06
3
75
זה דור קודם של גירים והוראות יצרן חד משמעית 75W/90 
הדור הבא של הגירים 150S הם עובדים עם שמן מנוע
זהה בדרך כלל W40 
לצפיה ב-'נכון , מדובר בגיר ישן'
נכון , מדובר בגיר ישן
13/10/2018 | 12:07
2
65
והשאלה אבי ,  75w 90  זה השמן שאני צריך לשים בגיר ?
לצפיה ב-'כן חד משמעית אם יש לך בעיה לאתר כתוב לי'
כן חד משמעית אם יש לך בעיה לאתר כתוב לי
13/10/2018 | 15:36
1
52
לצפיה ב-'אבי תודה ,'
אבי תודה ,
14/10/2018 | 08:52
37
תודה לך...
לצפיה ב-'שמן ב sail drive'
שמן ב sail drive
13/10/2018 | 11:12
83
אצלי מותקן מנוע DM2030 עם ברך 120S
אני משתמש בשמן 15W-40על המלצת היצרן
 
לצפיה ב-'שיט ישראלי שנעדר'
שיט ישראלי שנעדר
13/10/2018 | 12:02
205
היתה ידעה בתקשורת שישראלי שהיה בפלוטילה באזור איטליה נעדר, האם יש פרטים נוספים על המקרה ואם מצאו אותו?
לצפיה ב-'מחפשים שותף מספר 4'
מחפשים שותף מספר 4
11/10/2018 | 15:05
241
ליאכטה נהדרת העוגנת באשקלון.  יאכטה 45 פיט במצב טוב עד טוב מאוד.  שלושה שותפים נחמדים ורציניים - שנים מאיתנו שומרי שבת.  70,000 גמיש,  850 לחודש.
לפרטים: מנחם 0506221296
לצפיה ב-'רספ"ן תפנית מבורכת'
רספ"ן תפנית מבורכת
11/10/2018 | 10:06
217
חברים, אני ממעט לכתוב בשבחה של מלכות. אלה שמנהג זה נסוג אל מול השינוי האדיר שחל ברספ"ן מאז כניסתו של עופר בן עזרא לתפקידו  סתם לשם המחשה ביטול הצורך בחתימת נוטריון בעת העברת בעלות ועוד ועוד רוח חדשה רעננה מסבירה פנים לא דבר של מה בכך כאשר עוסקים במלכות...  
לצפיה ב-'בכניסה לוולחו (הכפר הראשון אחרי שחוצים את נידרי) מיד בכניסה '
בכניסה לוולחו (הכפר הראשון אחרי שחוצים את נידרי) מיד בכניסה
11/10/2018 | 09:50
1
136
יש בית קברות וצמוד אליו מספנה של משפחה יוונית. הם עושים כל מה שצריך
עשיתי שם ואני מרוצה
לצפיה ב-'שייך לפוסט מנושא מספנה בנידרי '
שייך לפוסט מנושא מספנה בנידרי
11/10/2018 | 09:58
72
לצפיה ב-'מחפשים "טרמפ" (בתשלום) לשניים להגיע לקפריסין בנובמבר'
מחפשים "טרמפ" (בתשלום) לשניים להגיע לקפריסין בנובמבר
10/10/2018 | 10:19
124
אנחנו שני מבוגרים שרוצים לטייל בקפריסין ומתחשק לנו כחוויה להגיע דרך הים - ולשלם למי שבלאו הכי מתכנן להגיע לשם.
מאחר ואין קו לשם נודה על רעיונות לסקיפרים שמתאימה להם חברה בדרך לקפריסין.

מחפשים סביב 7 או 8 בנובמבר לצאת. כיוון אחד מספיק...
נשמח לשמוע!
zvikaarran@gmail.com
לצפיה ב-'הפלגת זמן ים בנובמבר-דצמבר, ראלי? יש מישהו שיוצא?'
הפלגת זמן ים בנובמבר-דצמבר, ראלי? יש מישהו שיוצא?
08/10/2018 | 17:57
2
146
הי חברים, רציתי לשאול אם ריאלי לעשות הפלגת זמן ים בדצמבר או שהים גבוה מדי?
כמו כן אשמח להסבר איך זה עובד.
יש לי רשיון סקיפר 30 מספר שנים (כ4 שנים) ואני מתגורר בחו"ל.
במידה ואשכיר יאכטה ביוון (מבלי להגיע לישראל) ואפליג בין האיים עם סקיפר ישראלי שיחתום לי על השעות - האם זה תופס?
 
האם אני מחוייב לעבור את הגבול הימי של ישראל? במידה וכן, פעם אחת או מספר פעמים?
 
תודה מראש לעוזרים.
לצפיה ב-'נדרש כניסה או יציאה בישראל - כאן המידע לגבי הדרישות המדויקות'
נדרש כניסה או יציאה בישראל - כאן המידע לגבי הדרישות המדויקות
08/10/2018 | 18:42
1
151
 
החורף זו עונה בהחלט אפשרית להפליג - יש מספיק חלונות זמן עם מצב ים מתאים (בזמנו עשיתי את זמן הים שלי באזור פברואר) - הכל תלוי אם יש מישהו שאכן מפליג
לצפיה ב-'תודה רבה המידע מאד ברור , כעת, האם יש מישהו שמפליג?'
תודה רבה המידע מאד ברור , כעת, האם יש מישהו שמפליג?
08/10/2018 | 18:58
101
אשמח אם מישהו מפליג בתקופה האמורה .
מעדיף להצטרף רק לכיוון אחד (כיוון החזרה לישראל עדיף) מאזור יוון במידה ויש.
 
תודה.
לצפיה ב-'תוכנת קוד פתוח XyGrib, כעת גם בעברית'
תוכנת קוד פתוח XyGrib, כעת גם בעברית
08/10/2018 | 16:39
168
תוכנת קורא קבצי גריב והדמייה של נתונים מטאורולוגיים בשם XyGrib זמינה כעת גם בעברית. מדובר על תוכנה מסוג Open Source - קוד פתוח, אשר מפותח באופן קהילתי והיא מוגשת חינם כשרות לציבור. תוכנת XyGrib הינה ממשך פיתוח משמעותי לתוכנת zyGrib אשר הפיתוח שלה הופסק לפני יותר משנתיים והפרוייקט ננטש.

התוכנה מאפשרת הצגה וניתוח של נתוני שטח, נתוני ים וכן נתוני רום.

התוכנה עצמה נתמכת בשרת קבצי גרים אשר מספק נתונים עדכניים משלשה מודלים עולמיים - GFS, ICON & Arpege. ניתן למשוך קבצי גריב לפי דרישה מתוך התוכנה עצמה. שרת הגריבים יודע לתת גם נתונים של מודלים ימיים: WW3 (מחוץ לים התיכון), GWAM וכן EWAM אשר נותן נתוני גלים ברזולוציה גבוהה לים התיכון וחופי אירופה.
 
בנוסף התוכנה יכולה לקרוא ולהציג קבצי גריב ממקורות אחרים כולל מודלים מקומיים כגון openWRF, openSkiron, COSMO, ICON-EU ועוד.

להנאתכם
 
לצפיה ב-'שיט בקפריסין לקבוצות'
שיט בקפריסין לקבוצות
08/10/2018 | 01:18
176
הי 
למי שמעוניין ממליצה בחום 
לצפיה ב-'ספר חופאות יוון - הוצאה 11, שנת 2011'
ספר חופאות יוון - הוצאה 11, שנת 2011
06/10/2018 | 09:31
5
213
מישהו מעוניין לקבל את הספר? (ללא תמורה).
אני יכול להביא או למרינה בת"א או בהרצליה.
כמובן אפשר גם לאסוף אותו מביתי בחולון.

לצפיה ב-'ספר חופאות יוון'
ספר חופאות יוון
06/10/2018 | 20:43
165
מעונין ובתודה. 0545290090
לצפיה ב-'ספר החופאות'
ספר החופאות
06/10/2018 | 21:57
3
160
תודה מראש.
אשמח מאוד לבוא לחולון או להרצליה - לפי הנוח לך.
יער - 054-268-0905
 
לצפיה ב-'יער - פנה מישהו לפניך. אם הוא לא יקח - אתקשר אליך. מצטער'
יער - פנה מישהו לפניך. אם הוא לא יקח - אתקשר אליך. מצטער
07/10/2018 | 08:30
2
79
לצפיה ב-'ספר חופאות'
ספר חופאות
07/10/2018 | 15:35
1
122
תודה.
אשמח אם תעדכן אותי בכל מקרה.
 
לצפיה ב-'יער - מצטער, הספר הלך...'
יער - מצטער, הספר הלך...
08/10/2018 | 12:35
58
לצפיה ב-'שיוט הערים 2018'
שיוט הערים 2018
02/10/2018 | 17:11
14
186
השיוט השנתי המסורתי,החל את דרכו בשנת 1939.
כלל למעלה מ-54 כ"ש למעלה מ-300 משתתפים והיה אירוע מעולה.
ברצ"ב קישור לתמונות מהאירוע כפי שצולמו על ידי המשתתפים
לצפיה ב-'בהחלט היה שיוט מצויין '
בהחלט היה שיוט מצויין
02/10/2018 | 21:26
4
138
תודה לצוות עמותת שייטי כרמל על הארגון
וגם מזג האוויר היה מצויין אם כי מעט נטול רוח....
 
אשמח לראות את השיוט מדרים עד אשקלון / מתחיל באשקלון בשנים הבאות
בלטו בהיעדרם מובילי השייט במרכז (איתן, איזי, קידר) וחבל !
לצפיה ב-'כל הכבוד למועדון'
כל הכבוד למועדון
02/10/2018 | 22:30
1
134
שייטים כרמל על הארגון. שמענו עד יוון הרחוקה את החוויות והכיף שהיה. ההוריקאן העביר מהר את המידע :)
אמנם לא היינו, אבל שמרנו עליכם מהשמש...
לצפיה ב-'שיוט הערים'
שיוט הערים
06/10/2018 | 13:24
55
תודה לקדר ביטוח על תרומת הכובעים לשיוט.
לצפיה ב-'עיצסגיבר'
עיצסגיבר
02/10/2018 | 22:38
135
היה שיוט נהדר ולמי שיש ספינקר לא חסרה רוח, ובפעם הבאה שהכיוון יהיה מצפון לדרום אני אנסה להגדיל את שלי בעוד כמה מטר.
אני לא יודע מה היו  השיקולים שהביאו לשינוי המסלול הדו שלבי, יש לי הערכה רבה לצוות המארגן אבל אם יורשה לי אצטרף לבקשתך להחזיר עטרה ליושנה.
בשיוט האחרון הקטע הקשה והמאתגר ביותר היה להדחף למרינה תל אביב ואחרי שהתגברנו בחירוף נפש ובלי נזק על הענין הקטן הזה נשאר לנו רק ל"דלג" על 7 סירות כדי להגיע לחוף. לא פלא שאחרנו למסיבה.
ושוב ושוב תודה רבה למארגנים. 
לצפיה ב-'שיוט הערים'
שיוט הערים
06/10/2018 | 13:23
67
אנחנו כבר בבדיקה עם מרינה אשדוד להתחיל משם. לצערנו לא הצלחנו להגיע לתיאום טוב עם אשקלון, בעיקר עקב חוה"מ ומקום לאירוח השייטים.
 
לצפיה ב-'ניקוד'
ניקוד
06/10/2018 | 07:35
8
111
אמנם מדובר על שיוט עממי וכיפי אולם אם יש ניקוד גביעים ומנצחים כדאי שמישהו יסביר את שיטת חישוב הנקודות שלהבנתי הפעם התעלמה מהדלקת מנוע של חלק מהמשתתפים
לצפיה ב-'גם אני השתתפתי בעברי הרחוק במשט ערים....'
גם אני השתתפתי בעברי הרחוק במשט ערים....
06/10/2018 | 10:41
2
110
1
לא לצורך התחרות אלא להפלגת כיף בלבד, ויהיה מה שיהיה. וכמובן, הקשבתי לתדרוך לשוט לפי החוק. ופה שמתי לב, שבעודי עושה הקפה של אזורי הבטחון שאסור לחתוך, כמה סירות חתכו בלי בושה את האזורים, ושטו קרוב לחוף, שזהו המסלול הקצר ביותר, וכמובן שהגיעו ראשונות == גביע. לא היו לי יותר מידי יומרות בכיוון הזה, אבל שאלתי את המארגנים - מה עם משהו צנוע יותר שמקובל לתת, כמו תעודת השתתפות, לשאר הלא מנצחים הצנועים, והתשובה היתה - במשטים קודמים ראינו אנשים שזורקים את התעודות האלה לפח, והחלטנו שיותר לא נותנים. נשמור את הכסף לגביעים למקומות הראשונים. שלום לשיוט ערים, שלום ולא להתראות.
לצפיה ב-'תנסה אותנו בשנה הבאה, לא תתאכזב.'
תנסה אותנו בשנה הבאה, לא תתאכזב.
06/10/2018 | 13:22
69
לצפיה ב-'פרסים בשיוט'
פרסים בשיוט
13/10/2018 | 09:28
30
מוזמן להשתתף בתחרות קפריסין I.C.C. יוני 2019 שבה כל המשתתפים זוכים בגביע. פרטים טל: 04-6292277. 
לצפיה ב-'זו ממש אותה שיטת ניקוד שמתעלמת משיוט ש"חותך" פינות '
זו ממש אותה שיטת ניקוד שמתעלמת משיוט ש"חותך" פינות
06/10/2018 | 13:19
102
ושיטחי אש ושטחים אסורים לשייט בדרך.....אתה ואני נמשיך כנראה להיות שייטים בודדים, שרחוקים מהצלחת....
לצפיה ב-'ניקוד'
ניקוד
06/10/2018 | 13:27
3
101
כל החומר בנושא ששאלתם נמצא באתר שלנו כולל הסברים כמו כאן על הנדיקפ:
עולם השייט העממי בנוי גם על אמון, אם מישהו רוצה לשקר , לזייף או לתכמן, אנחנו לא מנסים אפילו לעסוק בכך, כל אחד חי עם מצפונו לבד בסופו של יום.
השיוט נועד להתחרות ולעממי.
באתר שלנו בפיסקה על השיוט ובהוראות השייט כולל בתידרוך הסברנו במפורט את כל נושא  הפעלת המנוע בעממי, ואם מישהו לא פעל כך, שיבושם לו, אנחנו לא מאמינים שיש שייטים כאלו בארץ!!!
ותחי התמימות.
לצפיה ב-'לתמימות. להיתתממות'
לתמימות. להיתתממות
06/10/2018 | 13:59
68
לצפיה ב-'הדלקת מנועים'
הדלקת מנועים
13/10/2018 | 13:34
1
33
לא מדובר על עיגול פינות של הסירות המשתתפות
ניתן לראות בקבוצה שסירות מסויימות דיווחו על הדלקת וכיבוי מנועים
לא ראיתי בניקוד התייחסות לכך שאותה סירה דיחווחה על הפעלת מנוע , אלא רק לזמן ההגעה שלה לת"א
לצפיה ב-'הפעלת מנוע'
הפעלת מנוע
14/10/2018 | 17:09
27
אנא קרא שוב את הוראות השייט לעממי.
אין קשר להפעלות או כיבוי מנוע על הנתיב, שעה לאחר הזינוק ועד הגעה לקו רוחב הרצליה ניתן להפעיל מנוע ולכבות ככל העולה על רוחך. הספינות בד"כ הודיעו שהגיעו לקו רוחב הרצליה וכיבו מנוע, דיווח שאינו מחייב ורק כתוספת, אין משמעות למיקום בשיוט לדיווח הזה.
חשוב לקרא היטב את הוראות השייט הכל מפורט שם בפירוט רב.
לצפיה ב-'מערכת נווט/מכשירים שעשויה לעניין את חובבי ה DIY'
מערכת נווט/מכשירים שעשויה לעניין את חובבי ה DIY
30/09/2018 | 13:12
9
328
 
מערכת מבוססת RASPBERRY PI + כרטיס שפותח על ידי מפעילי האתר (הכרטיס נקרא על שמו של MOITESSIER - זה ש "שבר את הכלים" ב GOLDEN GLOBE RACE המקורי).
 
מערכת נווט מבוססת OPENCPN
מקלט AIS דו ערוצי
מצפן + נתוני הטייה
ברומטר
+ תכונות נוספות ואפשרות לחיבור ציוד נוסף (למשל PYPILOT שהוא פרויקט נפרד לבקר הגה אוטומטי).
 
פרט לכרטיס היעודי, שהוא החלק היקר ביותר ואותו חייבים לקנות מהאתר, השאר זמין בשוק החופשי ונראה שבאזור של כ 300 דולר ניתן להרכיב מערכת מלאה (RPI + כרטיס + אנטנת GPS + אנטנת AIS + אספקת כוח).
 
לצפיה ב-'מגניב ביותר אך לחלוטין משהו שניתן לבנות לבד'
מגניב ביותר אך לחלוטין משהו שניתן לבנות לבד
02/10/2018 | 13:14
8
107
אצלי בסירה
RASPBERRY PI
dAISy - מקלט AIS במחיר של 50$
מפצל אנטנת VHF - מפצל "חכם" שנותן קליטה/שידור למקמ"ש אבל רק קליטה ל-AIS
אנטנת GPS כפתור פשוטה ואיכותית
מסך חיצוני ופנימי
 
 
מה שכן, ממליץ על מסך גדול במידה ובונים לבד, לצערי הלכתי על מסך 7" ואין ספק שאעבור ל-11 או 13 בהמשך.
 
לצפיה ב-'גם אצלי המערכת היא RPI'
גם אצלי המערכת היא RPI
02/10/2018 | 15:33
7
114
מקלט AIS במקרה היה לי עוד קודם והוא מחובר ל RPI (אם אינני טועה ה DAISY קולט רק על ערוץ אחד) וגם אני עובד עם מקלט GPS "עכבר".
המסך שלי - מעל שולחן הנווט, הוא למעשה טלויזיה של 12וולט  שקניתי בחנות קראוואנים בחו"ל - מאוד נוח. הרגע במילא אין לי מקום למסך בקוקפיט, אפילו קטן יחסית, אבל אין כל בעיה להשתמש בטאבלט שמריץ remote desktop מול ה RPI.
 
בכל זאת אני רואה ייתרון לכרטיסון שהם ייצרו, בעיקר למי שעדיין אין לו AIS - תמורת עלות סבירה לחלוטין מקבלים מערכת קומפקטית שמתלבשת ישירות על ה RPI + פוטנציאל למערכת הגה אוטומטי.
 
כמו כן - חבילת התוכנה שהם ייצרו לא מחייבת את הכרטיסון (למשל, היא גם תומכת במימוש AIS עם דונגל של DTV) והיא מספקת כבר את OPENCPN ו ZYGRIB מותקנות למי שלא רוצה להתעסק עם כל התקנת ה RASPBIAN והתוכנות הנלוות.
לצפיה ב-'מפות למערכת זו'
מפות למערכת זו
02/10/2018 | 20:06
4
89
האם התוכנה מגיעה עם מפות ?
אם לא, איפה ניתן להוריד מפות מתאימות ל opencpn ?
תודה
לצפיה ב-'תלוי באזור ההפלגה'
תלוי באזור ההפלגה
02/10/2018 | 21:51
3
77
יש אזורים עבורם יש מפות חופשיות - למיטב ידיעתי דוקא לאיזורי הים התיכון אין.
אחרת - מפות מגורמים מסחריים - האתר של OPENPN מציין עם אלו התוכנה יודעת לעבוד
כמו כן אפשרות של סריקת מפות נייר והמרה לקבצים שהתוכנה יודעת לעבוד איתם (זה פורמט שנקרא BSB, התהליך קצת ארוך ודורש עבודה)
לצפיה ב-'מפות'
מפות
02/10/2018 | 22:01
2
74
תודה על התשובה.
האם תוכל להפנות אותי לאתר להורדה או רכישה של מפות לאיזור מזרח הים התיכון
תודה
לצפיה ב-'לא מכיר ספציפית - תסתכל כאן על האפשרויות'
לא מכיר ספציפית - תסתכל כאן על האפשרויות
02/10/2018 | 22:16
1
78
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
02/10/2018 | 22:37
37
לצפיה ב-'אצלי פשוט התקנות על לפטופ + מימוש בקר הגה בארדואינו'
אצלי פשוט התקנות על לפטופ + מימוש בקר הגה בארדואינו
02/10/2018 | 21:21
1
87
למימוש "פלוטר" לקחתי לפטופ משומש, התקנתי OPENCPN וחיברתי GPS ב USB, עובד מעולה (מפות ים תיכון מצאתי בשיטוט ברשת)
לשידרוג המערכת הוספתי מקלט AIS קטן ואנטנה יעודית משלו (DAIS) נותן לי כ 15 מייל קליטת AIS.
לגבי הגה אוטומטי, אחרי שהאוטוהאלם הישן התפגר בניתי בקר מבוסס ארדואינו וכרטיסון מצפן מגנטי שעובד לא רע (עדיין דורש ליטוש בתוכנה לשיפור התנהגות)
 
אגב, אני בדיוק בוחן אופציות למחמוש שליטה מרחוק על הלפטופ מטאבלט, אשמח להמלצות
לצפיה ב-'לא חסרות תוכנות REMOTE DESKTOP לאנדרואיד'
לא חסרות תוכנות REMOTE DESKTOP לאנדרואיד
02/10/2018 | 22:06
74
אם תגגל REMOTE DESKTOP ANDROID TO PC , תקבל לא מעט תוצאות.
 
הבעיה העיקרית היא שהן בנויות על מצב בו האנדרואיד והמחשב יושבים על רשת וייפיי עם ראוטר שמנהל את הכתובות. בסירה זה לא המצב (אלא אם אתה מתקין ראוטר). אבל למיטב ידעתי החל מגרסה מסוימת של חלונות (נדמה לי 8, אולי 7, וייתכן ורק ה גרסאות PROFESSIONAL ולא ה HOME) ניתן להגדיר על ה PC מין ראוטר וירטואלי כך שהמחשב מתנהג כאילו הוא על רשת וייפיי רגילה. 
לא זוכר הרגע את הפרטים.
 
כמו כן יש אפליקציות אנדרואיד שמבצעות את הקשר ב BLUETOOTH
 
לגבי ההגה האוטומטי, תסתכל על הפרויקט של ה PYPILOT - הוא מבוסס ארדואינו ויש קוד ב GITHUB שאולי עזור לך.
 
דרך אגב - גם אם זה PC נראה לי עדיף להתקין עליו לינוקס כלשהו ולא חלונות - איכשהו נראה שזו הסביבה האמיתית של כל המייקרים למיניהם. גם OPENCPN וגם סביבת הפיתוח של ארדואינו עובדות על לינוקס.
לצפיה ב-'מספנה בנידרי ..פרטים בבקשה'
מספנה בנידרי ..פרטים בבקשה
30/09/2018 | 17:32
2
178
שלום לכל החברים...
יש אולי למישהו מספר טלפון ומאייל של המספנה בנידרי.. באזור לפקדה? 
תודה למשיבים.וחג שמח .
לצפיה ב-'ד"ר גוגל'
ד"ר גוגל
01/10/2018 | 09:53
1
155
Konidaris Boatyard Nidri
+30 697 650 6067
 
במקרה הייתי בסביבה לפני שבועיים - נדמה לי שיש כמה לאורך המפרץ. למשל בעיירה VLIKHO יש גם משהו שנראה כמו מספנה
לצפיה ב-'תודה רבה gb'
תודה רבה gb
01/10/2018 | 11:16
102
על העזרה.אבדוק לאורך החוף.חג שמח 

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?
פורום טיולים ביוון והאיים
מתכננים טיסה ליוון?
טופ טרוולס
טופ טרוולס

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ