לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
166166 עוקבים אודות עסקים

פורום כתיבת תסריט

 אין קשה יותר מכתיבת סיפור - לתסריט, לספר או למחזה. בעבור רבים ורבות מאתנו זה לא תחביב, זהו צורך קיומי, זה לדעת להתמודד עם הבדידות ולוותר על הנאות רבות למען הכתיבה. בואו נתמודד עם הסבל הנפלא הזה יחדיו: זה המקום להתייעץ על הקונפליקטים שהדמויות שלכם עוברות, על דרכי היסורים שאתם ככותבים עוברים ולהתעדכן במאמרים ובטיפים שיעלו כאן.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום כתיבת תסריט

 אין קשה יותר מכתיבת סיפור - לתסריט, לספר או למחזה. בעבור רבים ורבות מאתנו זה לא תחביב, זהו צורך קיומי, זה לדעת להתמודד עם הבדידות ולוותר על הנאות רבות למען הכתיבה. בואו נתמודד עם הסבל הנפלא הזה יחדיו: זה המקום להתייעץ על הקונפליקטים שהדמויות שלכם עוברות, על דרכי היסורים שאתם ככותבים עוברים ולהתעדכן במאמרים ובטיפים שיעלו כאן.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
0
המשך >>

לצפיה ב-'רוז-אין!. רוזאן איננה בספין אוף של הסדרה'
רוז-אין!. רוזאן איננה בספין אוף של הסדרה
26/06/2018 | 20:11
17
ולכן קראתי לפרק הראשון (כמו שאני מדמיינת אותו...) רוז-אין.

התירוץ שלי להעדרות שלה- היא נסעה לביקור אצל הבן שגר רחוק. עד כמה שאני זוכרת, בתחילת העונה נאמר משהו על בן שעובד באוניות.(הילד הצעיר ביותר שלה,שלא הצלחתי למצוא מה שמו,בחיפוש ברשת...)

התירוץ הנ'ל טוב לעונה אחת- ואני מנחשת שלא תהיה יותר מעונה אחת של הספין אוף הזה, היות והסדרה המקורית הושתתה על רוזאן כגיבורה הראשית.
הסצינה שהבאתי כאן,היא סצינת הפתיחה. לא כתבתי מעבר לה,ולא חשבתי על מעבר לה, נכון לעכשיו :)
הפורמט איננו בנוי כתסריט מבחינת המיקום של השורות על הדף. ככה יותר קל לי לכתוב.

רוז- אין!

(בסלון של המשפחה)
בקי: מה זאת אומרת נסעה?
דן: נסעה!
בקי: ו.. ולך לא איכפת?
דן: הוא גם הבן שלי,מה אני אמור להגיד לה, כשהיא רוצה לראות את הבן שלה שלא ראתה כבר כמה שנים?... ובכלל,כמו שאת יודעת, בקי, אי אפשר להגיד 'לא' לאמא שלך. בעקרון, גם אם היתה מודיעה לי שהיא יוצאת לסיבוב של 'ריקודים על עמוד' ברחבי אמריקה, יש להניח שהייתי אומר לה 'נו טוב, רק תהיי זהירה, יש בנות שנפלו מהדבר הזה'.
דרלין: איפה אמא? אני צריכה שהיא תאסוף את האריס מהטיול של בית ספר.
דן: זה יהיה קצת קשה,דרלין.
דרלין: מה הבעיה? כל היום היא נוהגת בשביל כל העולם, היא לא יכולה להקפיץ את הנכדה שלה פעם בתבל?
בקי: אמא עכשיו עם האח הקטן שלך. מסתבר שזה יותר חשוב...
דרלין: אה, כי הילדים שלה הם חמישים אחוז מהגנים שלה, והנכדים רק רבע?...
דן: לאמא שלך יש בן אחד שהיא לא הקפיצה לשום מקום כבר יובלות. היא נסעה להיות קצת איתו.
דרלין: החצוף הזה! שיבוא לכאן,ויסבול כמו כולנו! חכמה גדולה לחיות רחוק, ולקבל את אמא למנה קצרה של שבוע.
דן: אין לך מה לקנא, היא נסעה לשלושה חודשים.
דרלין: מה??
בקי: היא תאבד את העסק של המונית.... מישהו חייב לקחת את זה על עצמו...
דרלין: בואי כבר נסכם שלא את... עם איך שאת נוהגת, אנחנו רק נפסיד מזה כסף...
בקי: ואת? עם חוש ההתמצאות שלך,את תיקחי את הנוסעים דרך הונולולו מרחק שאמור לקחת עשר דקות נסיעה...
דן: הי! תפסיקו שתיכן! אני מצאתי פתרון לזה.
בקי: אתה תנהג?
דן: הסעתי את שתיכן איזה עשרים שנה, ושתיכן נראות לי בריאות ושלמות! די,ג'י ייקח בנתיים את העסק של הבניה, ואני אסתובב במונית.
דרלין: הא! את זה אני צריכה לראות... אתה הרי בגיל הזה שמבקרים בחדר הנוחיות כל רגע. איך אתה מתכוון להיות על הדרכים?
(צלצול בדלת)

דן: זו דודה ג'קי וסבתא שלכן. הן לא יודעות שהיא נסעה.
בקי: למה?...
דן: כי אמא שלך הבטיחה לג'קי בהן צדק שהיא לוקחת את סבתא  לחודש.
(דן מכניס את ג'קי והסבתא)
דן: רוזאן איננה.
סבתא: אני בודקת.
דן: היא איננה. נסעה.
סבתא: כן... זה מה שאמרת לי פעם ב 1992, כשעברתי אליכם לשבוע בזמן שתיקנו לי את הברז במטבח. אחר כך הסתבר, שהיא היתה במרתף כל היום, ויצאה בלילה מאוחר. במקרה לילה אחד תפסתי אותה כשקמתי לשתות כוס חלב!
דרלין: סבתא, היא נסעה לשלושה חודשים.
ג'קי: ידעתי! ידעתי שמשהו לא כשורה,אם היא מתנדבת ככה...
סבתא : אין לי זמן למשחקים! אני צריכה להגיע לרופא  שלי בעוד רבע שעה.
בקי: אה.. אני נהגת נוראית. דרלין תעיד.
דרלין: אני בטוח אלך לאיבוד, אביא אותך למנתח פלסטי במקום לגריאטרי שלך. סתם תעלבי כשידברו איתך על הרמת פנים...
דן: יופי. אני אקח את סבתא,ובדרך אאסוף את האריס. ואתן- תשטפו כלים ותכינו ארוחת ערב. בתקווה שדרלין תמצא את הדרך למטבח,ושבקי מבשלת יותר טוב מאיך שהיא נוהגת. קדימה- הטבחית איננה, כמו שכבר שמעתן.


לצפיה ב-'דמות שאתם מוזמנים לכתוב לה את הביוגרפיה'
דמות שאתם מוזמנים לכתוב לה את הביוגרפיה
24/06/2018 | 14:33
13
הדמות היא אשה, שסובלת מאלצהיימר. באחד הביקורים של בנה אצלה, היא מזהה אותו בשם אחר. לא, לא של אביו,של אדם אחר שלא מהמשפחה. היא פונה אליו כפניה של אשה אל אהובה. וזה פותח תיבת פנדורה,שעד אותו רגע היתה סגורה... :)
לצפיה ב-'כתיבת התסריט - השלב האחרון'
כתיבת התסריט - השלב האחרון
20/06/2018 | 13:12
1632
כל כותב מכיר את התחושה של חשמל המטפס במעלה הגב כאשר רעיון מכה בנו כמו מכת חשמל. ומה הדבר הראשון שאנו עושים? מתנפלים על מעבד התמלילים ומתחילים לכתוב את הסצנה הראשונה או הפרק הראשון.  זה מרגש, זה רומנטי.
 
אבל מהר מאוד אנו מגלים שאנו לא יודעים על מה לכתוב, הדמויות שלנו  מדברות בקול אחד ופתאום אנו מרגישים שאנו שונאים את הסיפור שלנו, וחמור מכך -  את הדמויות שבראנו.
 
זה לא חייב להיות ככה….
 
אין דרך אחת ואין אמת אחת לכתוב סיפור, אבל כן ישנם כלים שיכולים  להקל עליכם את התהליך, לעזור לכם להבין האם ברעיון שלכם יש בו כדי לספר סיפור ובעיקר -  להתאהב בדמויות שלכם.
 
כשרעיון לסיפור עולה לראשי, (גם אני אגב, מתפתה לרוץ לכתוב ישר את הסצנה הראשונה) אני כותב פרמיס שלו בשתי שורות. לא בהכרח מלוטש, אבל כזה שאני יודע מי הגיבור שלי, מה המטרה שלו ומול אילו קונפליקטים הוא מתמודד. סיפור בלי קונפליקט הוא לא סיפור. לדוגמה:
 
"ורד, אישה בשנות ה-30 לחייה, נאלצת לחזור לבית הוריה כדי לסעוד את אמה שלא ראתה שנים, ומוצאת את עצמה מתמודדת עם מטענים רגשיים מן העבר."
 
לאחר מכן, כשאני מרגיש שמתוך הפרמיס אני יכול לפתח סיפור, אני כותב תקציר שלו ( סינופסיס) בין 3-5 עמודים. במהלך התקציר אני כותב את הסיפור מתחילתו ועד סופו ( בלי סצנות ובלי דיאלוגים).  כך, בדרך הזאת אני יכול לראות בשלב מוקדם מאוד את הבעיות שיש בסיפור, במבנה ובשינוי שהדמויות עוברות.
 
לאחר שיש לי את התקציר ביד ( או במחשב),  ואני עדיין נאבק בפיתוי לגשת לכתוב את התסריט עצמו, וזה לא קל, אלוהים כמה שזה לא קל, השלב הבא שלי הוא לכתוב טריטמנט של התסריט כולו.
 
טריטמנט הוא פירוט הסצנות לפי סדר הופעתן,  רק בלי הדיאלוגים (למעט מקרים בודדים) בערך זה ייראה כך:
 
פנים. מטבח - יום
 המולת בוקר טיפוסית. ורד נלחמת בשני ילדיה שיואילו בטובם להתארגן לבית הספר. צלצול הטלפון נותן לה הפוגה זמנית.  מעבר לקו זו אחותה שמבשרת לה כי המטפלת הסיעודית של אימא שלהן נטשה והיא לבדה.
 
ככה  סצנה אחר סצנה, ורק לאחר מכן את התסריט עצמו.
 
אני כמובן לא משועבד לקווי המתאר של הסיפור שלי, ובמהלך הכתיבה עצמה -  על כל שלביה - יש לי מקום להפתעות. גם לכם יהיה. אבל אלו שלבים שלמדתי להעריך ולא לוותר עליהם.
 
זה בהחלט לא קל לעבור את התהליך הזה, ויש תחושה שכובלים את החירות האומנותית שלכם, וישנם כותבים  שאומרים "אם אני צריך לכתוב קווי מתאר, אני לא רוצה לכתוב בכלל". ויכול מאוד להיות שרבים מכם יכולים לכתוב סיפור סוחף ומרגש בלי לעבור את כל התהליך הזה.
 
כאמור, אין אמת אחת. אבל הדרך הזו יכולה להקל על העבודה הקשה ממילא הכרוכה בכתיבת סיפור,  ויש בה כדי לחסוך לכם הרבה בעיות שתגלו בשלב הטיוטה הראשונה.
 
בהצלחה ותהנו מהסבל.


 
לצפיה ב-'ברכות רכות וחמות לפתיחת הפורום, וטיפ-טיפה דוקרות'
ברכות רכות וחמות לפתיחת הפורום, וטיפ-טיפה דוקרות
12/06/2018 | 03:38
7
35
היי לכולןם
משמחת אותי פתיחת הפורום הזה.
תודה לך, נוגע בך במילים.
זה ממש מעולה שפתחת.
האם אתה רוצה לספר טיפה על עצמך, ומה המוטיבציה שלך לפתוח את הפורום?...
עד כאן היו הברכות החמות והרכות (:

אני רוצה להתייחס לנושא של תגובות וביקורות.
אני חושבת שהרצוג המדליק (כינוי מדליק) קיבל תגובה שמאוד מאוד לא מעודדת לכתיבה.
חשוב לדעתי שהתגובות לכל אחד יהיו לפי צרכיו ויכולותיו, כישוריו,לימודיו וכולי.
חשוב להגיב בעדינות כדי לא לבלום התחלה של השראה ורעיונות.
אני עצמי, מודה, לא אעלה על דעתי כרגע להעלות איזשהם רעיונות וכולי.
צריכה קודם להרגיש מקום בטוח.
לאט לאט.....
חוזרת לברכות החמות והרכות(:

לצפיה ב-'על ברכה כזו נאמר, יבורכו המברכים. '
על ברכה כזו נאמר, יבורכו המברכים.
12/06/2018 | 10:14
1
25
הרבה זמן לא נגעתי בכתוב למחצה ההוא... אולי כעת יבוא לי שוב.
לצפיה ב-'תודה אורי, יופי, הלוואי, מחזיקה אצבעות'
תודה אורי, יופי, הלוואי, מחזיקה אצבעות
13/06/2018 | 04:46
12
ותודה על החיוך והפרח(:
לצפיה ב-'מרתקת התגובה שלך'
מרתקת התגובה שלך
17/06/2018 | 11:13
4
12
מחד גיסא הרצוג קיבל ממני הצעה או הצעות להמשך פיתוח התסריט מאידך קיבל תגובה הכי אותנטית - משעמם.
האם לדעתך, לרמות אדם זו דרך נכונה? לשקר לו בפרצוף ולעודד אותו לכשיגיע לרגע האמת, ייאמר לו הכל בפרצוף עדיף?
אמנם ברכתך חביבה, הדקירות שלך לא דוקרות אותי, בוודאי, אלא על ה"חרדה שלך" מתגובות כמו שלי, שאכן מפחידות רבים כותבים-ות, שאין להם הרבה מה להציע. אבל ישנה דרך - ישנם המבקשים התחשבות, ישנם המבקשים תגובה ספציפית לגבי משהו. הרצוג ביקש תגובה לתסריט הראשוני שלו, לא סייג ולא כלום. זה שהפסיק לכתוב כאן לטעמי זה בגלל היות הפורום שומם ונעדר תנועה ושיחה, זה לא קשור אליי, בעיקר קשור אלייך ולהעדפתך לא לכתוב כאן או להגיב.
לצפיה ב-'חביף היי, לא התכוונתי לפגוע בך, התכוונתי'
חביף היי, לא התכוונתי לפגוע בך, התכוונתי
18/06/2018 | 00:33
3
11
שהיות שהפורום חדש יש להסדיר כללים לתגובות.
יש הבדל בין תגובה אותנטית לתגובה שיש סיכוי טוב שתפגע.
ואני מבקשת שכשאתה פונה אלי אל תאשים.
 מכל מקום, מנהל הפורום שרק נפתח, נעלם.
לא נראה לי רציני.
חבל. 
לצפיה ב-'זה הכי מעצבן, המנהל נעלם...'
זה הכי מעצבן, המנהל נעלם...
18/06/2018 | 09:03
2
9
בענין יצירת מסגרת לתגובות אני בעד, אם כי לשים גבול בין פוגע לבין אותנטי  המרחק גדול. לדעתי פגיעה היא כאשר מתייחסים לפותח ההודעה ומדברים עליו ואליו ולא על הטקסט שהוא רוצה שנדון בו.
כלל אחד מרכזי, ואני מנצל זאת על מנת להתנצל בפנייך, לעולם לא לגופו של אדם.
לצפיה ב-''
18/06/2018 | 16:04
1
12
מכל מקום, אין מנהל, אין פורום, כך שהדיון על פרטיו לא רלבנטי כרגע. וחבל.
לצפיה ב-'המנהל כאן'
המנהל כאן
20/06/2018 | 18:48
17
המנהל לא נעלם, פשוט חשוב להתרכז במטרה העיקרית של הפורום - חממת יצירה לכותבים בתחילת דרכם. פחות  לחלק ציונים
 
לצפיה ב-'תתחדש! חחח... '
תתחדש! חחח...
06/06/2018 | 14:45
11
37
אני יושב על איזשהו סיפור ואני יודע שחסר בו איזשהו טאץ' שיהפוך אותו מ'תיאור אירועים' למשהו שיגרה את הקורא כהתרחשות סוחפת.
איני יודע איך אתה מתכוון להתעסק בנושא הנחיית הכתיבה, ואשמח אם תיתן כמה ציוני דרך על תכניותיך כאן...
תודה ובהצלחה!
לצפיה ב-'ערב טוב'
ערב טוב
06/06/2018 | 18:30
10
77
ברוך הבא לפורום.
 כדי שהסיפור ירתק את הקורא, בין אם מדובר בתסריט ובין אם מדובר בספר, המטרה של הדמות הראשית שלך צריכה להיות חזקה כדי להוציא אותו למסע,  והקונפליקטים שהוא עומד מולם צריכים להיות חזקים עוד יותר.
תרצה בשתי שורות להרחיב על הסיפור שלך?
לצפיה ב-'ערב מצוין. '
ערב מצוין.
06/06/2018 | 18:38
9
199
בכמה מלים לסכם הכל, מדובר בסיפור די מורכב על מערכת נישואין שכשלה ותהליך הגירושין שהיה מורכב ומלא חתחתים, תקוות, אכזבות וסחבת של זמן. במהלך הזמן, ניתנו גם פסקי דין "מעניינים" ...והנה מילאתי לך 2 שורות...
לצפיה ב-'צהריים טובים'
צהריים טובים
07/06/2018 | 14:23
8
192
יש לך רקע לא רע בכלל לסיפור שיכול להיות קצת יותר מקורי, ושיכול לחדש משהו לצופה, שהרי גם הרווקים בנינו יודעים שגירושין הן דבר שיכול להיות מאוד מכוער  וסחבת בלתי נגמרת, ואת זה אתה יכול להשיג אם יש לך דמות שיש לה מטרה ברורה והיא ניצבת בפני קונפליקטים חדים.  בלי מטרה אין לך דמות ובלי קונפליקט אין לך סיפור.  
 
אם ניקח לדוגמה:
צחי מחליט לסיים 20 שנות נישואים כושלים, ומודיע למיכל, רעייתו, על רצונו להתגרש, אולם זו מסרבת לתת לו גט וממרת את חייו, ומביאה אותו לכדי מעשה קיצון.
 
מה שנתתי לך זו סתם דוגמה לדמות, מטרה ומכשול. מאבק הגירושים הוא הרקע  לקונפליקטים רחבים יותר. 
 
הייתי מציע לך לחזור קצת אחורה, לסכם בשתי שורות את הסיפור שלך, לפי הדוגמה שנתתי לך, ובעיקר לדעת את הסוף.  לאחר מכן תקציר רחב יותר של הסיפור (כמו שיש באתרים שמוכרים כרטיסי קולנוע) ….
עוד הייתי ממליץ לך לא להעמיס על הצופה/קורא  שורה של  "פסקי דין  מעניינים"  כהגדרתך, כי המטרה שלך היא לא לכתוב סיפור דרמת בית משפט.  תשמור על העולם של הסיפור כמה שיותר קטן, מהודק ומפותח.
 
מה אתה אומר?
לצפיה ב-'האמת שהסיפור הזה הוא "די רחוק" מהתיאור הסכמטי שתיארת.'
האמת שהסיפור הזה הוא "די רחוק" מהתיאור הסכמטי שתיארת.
07/06/2018 | 17:41
7
28
משך התקופה בה בני הזוג היו יחדיו נמדדת בימים ספורים. האישה עזבה את הארץ ועברה לארה"ב. לכן, הקשר שנותר, התבסס על התכתבות ועל מעט שיחות טלפון. הבעל חשש, שאם הוא יהיה זה שיפתח בהליכי הגירושין, הוא ימצא את עצמו בעמדה נחותה, ולכן דחה את הגשת כתב התביעה לגירושין לבית הדין. 
הסיפור מתבסס על הלך רוחו של הבעל, על מכתבים שקיבל מאשתו ועל (כן... תתפלא), על מה שהתרחש בדיונים. ומה שנשמע שם, אינו מייצג נאמנה את מה שקורה בד"כ בביה"ד, כי במקרה הזה, נשמעו מפי הדיינים אמירות והחלטות שאינן שגורות בפיהם בד"כ. 
 
לאור העובדה, שמסכת הגירושין התפרסה על פני תקופה ממושכת, הסיפור מתאר את מערך ההליכים שהתרחשו "מאחורי הקלעים". כנגד כל הסיכויים, וללא כל סיוע של עו"ד, הבעל היה זה שהניע את כל  גלגלי השיניים האימתניים של המערכת. 
למרות חוסר הניסיון של גיבורנו, הוא הצליח להכניע את אותה מערכת שוחקת, וצעד אחר צעד, הוא התקדם לעבר הניצחון הגורף. בסופו של דבר, הוא אמנם ניצח, אך הוא גם נחל מפלה קשה ומאכזבת, מפלה שמלווה אותו לאורך שנים ארוכות. 
לצפיה ב-'כלומר -'
כלומר -
17/06/2018 | 11:11
6
36
נקודת המבט שאתה מקדם היא של "היעדר" ולא של "נוכחות", לכן כל התהליך צריך להתמקד בהיעדר הנבנה מקטעי נוכחות מיזעריים.
מהם קטעי הנוכחות? שיחות הטלפון? פסקי דין? מהי מערכת הכוחות בתוך הזוג? היא החזקה הוא החלש, ואולי ההיפך?
הזכרת עורך דין, מערכת שוחקת? מהי נקודת המבט הבונה את "ההיעדר" הזה - על סמך מה השיפוט הזה מגיע?
לצפיה ב-'תשובות:'
תשובות:
17/06/2018 | 13:57
5
8
אכן... החומר מכיל זיכרונות מרגעים שבהם בני הזוג היו ביחד. קיים תיאור של התרשמות ושיחות, ובהמשך, מתוארות שיחות טלפון  ומכתבים. אז כן. יש קטעי נוכחות כאלה ואחרים.
 
ואכן, רציתי להראות את מה שקורה מעבר לדלת המוגפת של ביה"ד... כיצד מתנהלים שם הדיונים: מה נאמר ומה נרשם בפרוטוקול (לא תמיד הדברים חופפים)... ו/או, כיצד מתנהל מי שבא בגפו לדיונים, ונאלץ להתמודד מול עו"ד שמנסה לטרפד הליכים.

אז נכון. הזכרתי עורכ(ת) דין, ודיברתי על 'מערכת שוחקת', ולא מתוך כוונות רעות חלילה.  מישהו טעה, ובשל הטעות הזו התובע עמד לאבד זמן ממושך מאד. אילולא החזיק בכל רגע נתון אצבע על הדופק, סביר שהטיפול בענייניו היה מתעכב זמן ממושך מאד, מבלי שהייתה יכולה להיות לו כל שליטה בדבר.
 
וה"היעדר" הזה בא על סמך העובדה, שהגברת מיאנה להגיע לדיונים, וכל מה שנקבע במהלכם, נקבע בעיקר "במעמד צד אחד", גם אם לצד האחר הייתה נציגה שייצגה אותה ברשלנות רבה. 2 רמזים לקביעתי האחרונה? 
1. עצם העובדה שאישה מינתה עו"ד ממין נקבה, לא תרמה רבות לחיזוק כוחה וטיעוניה מול הדיינים.
2. עוה"ד גם התחייבה בפני הדיינים למלא אחר דרישותיהם, אבל דבר מאמירותיה לא התבצע בשטח.
 
לצפיה ב-'אז איך אתה מתחיל..'
אז איך אתה מתחיל..
17/06/2018 | 20:54
3
9
למרות ששאלה מקדימה - יש לך כבר תיק מחקר? כל החומר התיעודי - האמיתי - בידיך? 
ברורות לך הדמויות עד הסוף?
אז איפה אתה מתחיל?
לצפיה ב-'כן. למעשה. יש הכל. והיכן אני מתחיל? אולי ברקע של הגיבור. '
כן. למעשה. יש הכל. והיכן אני מתחיל? אולי ברקע של הגיבור.
21/06/2018 | 12:54
1
8
במה הוא עסק. היכן "נתקע" וכיצד הגיע למצב בו הכיר את המועמדת להיות שותפתו לחיים.
לצפיה ב-'טו-מאצ' מידע על ההתחלה'
טו-מאצ' מידע על ההתחלה
24/06/2018 | 11:50
2
דווקא הייתי ממליץ לך לפרוס את האקספוזיציה לאורך כל הסיפור
 
לצפיה ב-'מה שמוזר לי... זה שלא קיבלתי הודעה על כך שהגבת לי ורק עכשיו '
מה שמוזר לי... זה שלא קיבלתי הודעה על כך שהגבת לי ורק עכשיו
21/06/2018 | 12:56
5
(ולגמרי במקרה) גיליתי זאת. זה ממש מוזר. כי בפורומים אחרים אני מקבל תמיד דיווח על הודעות חדשות. אתה מוזמן לאותת לי באישי ששלחת תגובה... כי אחרת.. מי יודע מתי אשיב לך...
לצפיה ב-'זה התסריט הראשון שלך ?'
זה התסריט הראשון שלך ?
24/06/2018 | 11:48
398
אם כן,  המבנה די מורכב לתסריט ראשון.  הייתי מציע לך לכתוב סיפור  שהמבנה שלו פשוט יותר. כך או כך, לא די להראות מה קורה מאחורי דלתיים סגורות, זה חשוב בהחלט, אבל אתה לא רוצה ליצור תאטרון כורסאות.  תגדיר מטרה ברורה לדמויות שלך .
 
לצפיה ב-'תסריט'
תסריט
06/06/2018 | 21:23
6
42
שלום רב לכם
אין לי ניסיון בכתיבת תסריטים אבל אם לא אכפת לכם אתחיל בתסריט שלי. בהמשכים כמובן.
 
התסריט שלי הוא על אישה בודדה שבורחת מהמציאות. שמה הוא לורה.
אז הנה זה מתחיל. תכתבו לי אם זה בסדר לכתוב בהמשכים.
לורה אישה בודדה.
פעם היה לה בן אבל הוא נפטר בתאונת דרכים קשה. פעם היה לה בעל אבל הוא בגד בה עם חברתה הטובה ועזב אותה. ופעם היתה לה בת שחרדים חטפו אותה אליהם וגרמו לה לחזור בתשובה. ולכן לורה נישארה לבד בודדה. 
המשך מחר. זו רק התחלה. תודה
 
לצפיה ב-'בוקר אור'
בוקר אור
07/06/2018 | 10:39
14
אם הסיפור שלך מתאר אישה הבורחת מן השפיות בגלל אירועים שחוותה, זה יכול להיות סיפר חזק. אבל הטריגר - המאורע המחולל - חייב להיות חזק עוד יותר, כי לגרום לה לברוח, מבחירה, מהמציאות.
 
תסריט לא כותבים בהמשכים, תסריט זה מבנה אדריכלי. מאחר שיש לך כבר דמות
(מדוע השם לורה? זה חשוב לרקע), תמשיך לפתח אותה - ממש ביוגרפיה מלאה שלה, וכן גם את דמויות המשנה, משהו כמו עמוד לכל דמות. אל תשפוך ללורה מכל הבא ליד: תכתוב דמות עגולה - השקפת עולם, פחדים, חלומות, אירועים משמעותיים וכו'.
 
תתחיל לכתוב את הדמות, תניח לתסריט בינתיים, ונשמח את תשתף אותנו. משם נתקדם.
לצפיה ב-'תרשה לי בתור איש של סיפור ולא תסריט'
תרשה לי בתור איש של סיפור ולא תסריט
07/06/2018 | 16:32
4
30
לא מעניין. מזכיר אופרת סבון או סרט בורקס. היכן תסרוט אפילו של שורה ראשונה. איך היא נראית? איפה היא נמצאת? במה בפעולות שלה מתבטאת הבריחה מהמציאות?
לצפיה ב-'שבת שלום'
שבת שלום
16/06/2018 | 14:20
3
9
דווקא אתה אמור לדעת שיש דרך להעביר ביקורת על כותב, ואין זה משנה האם זה לספר או לתסריט.  לגוף ההודעה שלך, אני חולק עליך -  הרעיון שלו לא בהכרח יוביל לטלנובלה או לסרט בורקס, כהגדרתך. הכל תלוי בדרך שהוא יכתוב את הסיפור.
 
לצפיה ב-'10 ימים מאז התפרסמה תגובתי'
10 ימים מאז התפרסמה תגובתי
17/06/2018 | 10:40
2
11
אני חולק עליך נמרצות בענין הביקורת. יתכן ואתה שייך לזרם "המכיל" אני שייך לתפיסת עולם אחרת לגמרי, בה כשאתה רואה או מתבקש להתייחס למשהו שנראה רע בעיניך, אתה מצביע עלכך.
לגבי התוכן, זה יתרון  ההתיחסות לטקסטים, לציורים וכו' - אף לא אחת מהן נכונה, הכרחית, מדויקת או אמיתית למעט עובדה אחת - סובייקטיביות מלאה. מה שכן, נדרש נימוק כלשהן, ולפחות אני נתתי אותו, תוגבתך היתה חסרת נימוק.
לצפיה ב-'שלום'
שלום
17/06/2018 | 10:59
1
7
זה לא שייך לתפיסת עולם.  אם יצא לך לכתוב סיפור במהלך חייך, אתה יודע את הסבל  הכרוך -  אפילו בשלב הרעיון עצמו - שלא לדבר על הכתיבה עצמה של הסיפור. שפטת אותו על רעיון שאפילו לא מגובש, וזה לא בהכרח מועיל.
לצפיה ב-'הבחור ביקש תגובה'
הבחור ביקש תגובה
17/06/2018 | 11:06
10
והוא קיבל תגובה על הטקסט. לא שפטתי אותו, ואל תערבב לעולם בין הטקסט לבין המחבר, נראה לי שדווקא אתה כתסריטאי, זה שיודע שהאגו נורא חשוב, אבל ישנם עוד כמה אגואים בסביבה, חלקם אפילו חזקים מאוד [ במיוחד אלו עם הכסף ], אבל בסופו של דבר מה שנשפט, נבדק, מוערך או נגנז הוא טקסט ולא אגו!
לצפיה ב-'מזל טוב על הפורום החדש'
מזל טוב על הפורום החדש
07/06/2018 | 16:30
16
הניק של מנהל הפורום - במי אתה נוגע במלים? קצת מפחיד הניק.
לצפיה ב-'תחום ומגניב ומעניין, תתחדשו על הפורום ובהצלחה '
תחום ומגניב ומעניין, תתחדשו על הפורום ובהצלחה
06/06/2018 | 12:24
8
לצפיה ב-'מסלול פיתוח תסריט - יולי 2018'
מסלול פיתוח תסריט - יולי 2018
02/06/2018 | 18:24
2
66
קרן הקולנוע הישראלי פותחת מועד חדש לפיתוח תסריט בשני מסלולים:
המסלול המרכזי - עד 80 אלף שקל
המסלול הפתוח - עד 40 אלף שקל.

פרטים מלאים ונהלי הגשה ניתן לראות באתר הקרן - כאן.

בהצלחה לכולנו
 
לצפיה ב-'מישהוא יודע מה זה אומר "רקע אומנותי מוכח?"'
מישהוא יודע מה זה אומר "רקע אומנותי מוכח?"
07/07/2018 | 14:17
1
4
למסלול הפתוח רשאים לפנות יוצרים בעלי רקע אמנותי מוכח שאינם בעלי ניסיון כמפורט ב"מסלול המקצועי" לעיל.
 
תודה.
לצפיה ב-'שבוע טוב'
שבוע טוב
07/07/2018 | 18:56
2
 
רקע אומנותי מוכח הכוונה אם למדת, או עשית סרט, אף שהוא לא הוקרן בשום מסגרת.
לצפיה ב-'קראתי כתבה בעיתון לאשה ובמקרה נתקלתי בפורום....'
קראתי כתבה בעיתון לאשה ובמקרה נתקלתי בפורום....
03/06/2018 | 13:30
1
47
בגיליון של לפני שבוע או שבועיים ראיינו מתרגמות של ספרים, ואם תמיד עסקתי ואהבתי תסריטאות, גיליתי פה עולם חדש!
חשבתי לשתף אתכם...
המתרגמות (במקרה רק נשים) אמרו שכאשר קראו ספר של כותב זר הן היו כ"כ מרותקות שהרגישו שהן פשוט חייבות לתרגם.
מסתבר שהן רודפות עם הספר אחר ההוצאות והן משקיעות זיעה רבה בתרגום, ולפני התרגום הן קוראות את הספר 3 פעמים.
הן נתקלות באתגרים מטורפים של מילים בעיתיות או מסר שלא עובר טוב, או בכלל מעבר להוויה ישראלית.
זה היה מאוד מענין וזה תחום חדש לצד תסריטאות שמרתק אותי כי גם בתרגום צריך להיות יצירתיים בטירוף.
בהזדמנות זו תתחדשו על הפורום ובהצלחה לכולם!
לצפיה ב-'ערב טוב אורית'
ערב טוב אורית
03/06/2018 | 19:17
33

 אני באמת חושב שהמתרגמים והמתרגמות לא מקבלים ומקבלות מספיק קרדיט על העבודה הקשה.  זו באמת עבודה קשה לתרגם יצירה.
תספרי לנו ( בינתיים את ואני כאן)  על עצמך:  כמה זמן את עוסקת בצורה תסריטאית,  מה הז'אנר האהוב עליך ומה שיטת העבודה שלך, ככל שיש כזאת.
לצפיה ב-'על מה הפורום? על כתיבת תסריט כתחביב? לא הבנתי'
על מה הפורום? על כתיבת תסריט כתחביב? לא הבנתי
28/05/2018 | 12:49
6
19
לצפיה ב-'היי'
היי
30/05/2018 | 13:04
5
58
הפורום פותח שעריו לכותבים - בין אם מתוך תחביב ובין אם באופן מקצועי - המחפשים לחלוק, לקבל תובנות מסיעור מוחות ולהפיג מעט מן הבדידות.
גלישה מהנה!
לצפיה ב-'אני בדרך לעבודה,אבל הייתי חייבת'
אני בדרך לעבודה,אבל הייתי חייבת
21/06/2018 | 06:38
4
11
לעצור רגע ולשאול,אם תהיה עיצה פרקטית איך אפשר להתברג אל תוך תחום כתיבת תסריטים פירסומיים?
 
רצה לעבודה, אכנס לכאן בערב... :)
לצפיה ב-'בוקר טוב'
בוקר טוב
21/06/2018 | 10:42
3
11
 
"תסריטים פרסומיים"  הכוונה היא להשתלב בחברות פרסום, וכאן נשאלת השאלה האם יש לך ניסיון בתחום כתיבה שיווקית. את לא חייבת  להשתלב בחברת פרסום,
ואם תחום הכתיבה השיווקית קרוב אלייך, את בהחלט יכולה לכתוב,  בתור עצמאית,  מאמרים שיווקיים וקמפיינים, ולכולם, כמו לתסריט לסרט או לסדרת טלוויזיה, מבנה  ברור -  התחלה, אמצע וסוף
 
לצפיה ב-'תודה. הכתיבה שלי היא יצירתית'
תודה. הכתיבה שלי היא יצירתית
21/06/2018 | 18:14
2
10
אין לי הרבה עניין במאמרים שיווקיים. אין לי נסיון במשרד פרסום,(למעט,שבציערותי הייתי סוכנת מכירות של מודעות... עבודה שאיננה קשורה כלל לפאן היצירתי...)
 
אני מחפשת במודעות הדרושים השונות,כבר כמה שבועות, אבל לא מוצאת דרישה לתסריטאי- או שתנאי סף הוא נסיון. לי יש את הכשרון היצירתי, אני חצופה דיי לחשוב, שרעיון שלי יהיה מספיק יקר ערך,גם אם 'מקצוען' יצטרך להעביר אותו עיבוד בכלים מיקצועיים מקובלים .
 
 
נ.ב- אני אישית אשמח לתרגילים \משימות קטנות פה בפורום, כמו שבפורומים רבים אחרים, זורקים משימה הקשורה לנושא הפורום,והגולשים מאותגרים להשתתף :)
 
למשל- איך היינו פותחים את העונה הבאה של סידרה מסוימת,
או- רעיון לסצינה, מפורט כטריטמנט בלבד, שאנחנו מוזמנים לפתח לסצינה הכוללת דיאלוגים,וכו'...
 
מי שרוצה לקבל קצת מושג על הכתיבה שלי, מוזמן לקרוא בבלוג שלי. הוא כולו כתיבה יצירתית :)
לצפיה ב-' שלום שלום'
שלום שלום
24/06/2018 | 12:00
1
6
 
חוצפה ותמיד טוב, במיוחד חוצפה ישראלית.  אבל בתסריטאות אתה לא מוכר רעיון,  אלא  תסריט שמעביר את המסר, בלי שהמשרדים יצטרכו להעסיק מקצוען, כהגדרתך, לשכתב את העבודה שלך.
 
עד עכשיו הנישה שלך הייתה כתיבה יצירתית, מדוע שלא תתמקדי בזה ותקחי את זה כמה צעדים קדימה?
 
זרקת רעיון כעת תרימי את הכפפה:)
את מוזמנת לפתוח שרשור עם רעיון לדמות, ואנו חברי הפורום נפתח את הביוגרפיה שלה.  מה את אומרת?
 
לצפיה ב-'בשימחה. תיכף פותחת שרשור כזה.'
בשימחה. תיכף פותחת שרשור כזה.
24/06/2018 | 14:30
2
לצפיה ב-' פתיחת פורום כתיבת תסריט '
פתיחת פורום כתיבת תסריט
30/05/2018 | 12:25
22

אנו שמחים לבשר על פתיחתו של פורום כתיבת תסריט

אנו מברכים את נוגע בך במילים על כניסתו לניהול הפורום ומאחלים לו הצלחה והנאה בתפקיד.
 
המשך גלישה מהנה

 

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ