לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
70367,036 עוקבים אודות עסקים

פורום ישעיהו ליבוביץ-הגותו

                                             לאתר עמותת "לשמה"    www.leibowitz.co.il

ברוכים הבאים לפורום "ישעיהו ליבוביץ- הגותו" שמטעם עמותת "לשמה". זהו גם המקום לעידכונים על פעילויות העמותה. מטרת הפורום היא לשמש במה ציבורית עליה יתקיימו דיונים הן אודות ליבוביץ והגותו והן אודות עינייני היום והשעה. פורום זה כפוף לתקנון הפורומים של תפוז ועל כן הכותבים בפורום מתבקשים שלא לחרוג ממנו. גלישה מהנה.                                

הנהלת הפורום:

אודות הפורום ישעיהו ליבוביץ-הגותו

                                             לאתר עמותת "לשמה"    www.leibowitz.co.il

ברוכים הבאים לפורום "ישעיהו ליבוביץ- הגותו" שמטעם עמותת "לשמה". זהו גם המקום לעידכונים על פעילויות העמותה. מטרת הפורום היא לשמש במה ציבורית עליה יתקיימו דיונים הן אודות ליבוביץ והגותו והן אודות עינייני היום והשעה. פורום זה כפוף לתקנון הפורומים של תפוז ועל כן הכותבים בפורום מתבקשים שלא לחרוג ממנו. גלישה מהנה.                                

הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
אתר ישעיהו ליבוביץ - www.leibowitz.co.il
(עמותת "לשמה")

פורום זה מהווה החלק החי והנושם של אתר עשיר בתוכן המוקדש להגותו של פרופ' ישעיהו ליבוביץ. באתר זה תמצאו מאמרים רבים, ארכיון עיתונות, וידאו, אודיו ועוד. 
המשך >>

לצפיה ב-'נפתח פורום פוקימון GO'
נפתח פורום פוקימון GO
( לעמוד שלי בתפוז )
26/07/2016 | 11:52
29
 אם גם אתם נפלתם לטירוף החדש שמשגע את העולם, הפורום הזה נועד בדיוק בשבילכם!
היכנסו עכשיו לפורום פוקימון GO בתפוז, שם מחכים לכם פוקימונים נדירים ביותר:
לצפיה ב-'זהו פורום של צירופי אותיות, מה אפשר להביע עם צירופי אותיות?'
זהו פורום של צירופי אותיות, מה אפשר להביע עם צירופי אותיות?
18/07/2016 | 20:07
59
260

סוד השפה האנושית.
 
כדי לפצח את סוד השפה האנושית, צריך לשתוק.
ומדוע לשתוק ?  
כי השפה האנושית עוד לא הומצאה,
ואם השפה האנושית עוד לא הומצאה , באיזו שפה נתאר את המצאתה ?
התשובה באה מאליה........כמובן, בשפת המעשים.
 
כאן מתבקש הקורא לשכוח את מה...
המשך>>

סוד השפה האנושית.
 
כדי לפצח את סוד השפה האנושית, צריך לשתוק.
ומדוע לשתוק ?  
כי השפה האנושית עוד לא הומצאה,
ואם השפה האנושית עוד לא הומצאה , באיזו שפה נתאר את המצאתה ?
התשובה באה מאליה........כמובן, בשפת המעשים.
 
כאן מתבקש הקורא לשכוח את מה שהוא קרא, כיוון שהשפה עוד לא הומצאה.
מכאן ואילך מתבקש הקורא לדמיין את המעשים המתוארים באמצעות מלים, כאילו מציגים  אותם שחקנים על הבמה ...ללא מלים.
 
ראובן: אני נוגע בדופן פנימית של מקרר....וידיעה פלאית באה אלי
לוי: מה אתה יודע ? 
ראובן ידיעה פלאית באה אלי בעקבות מגע בדופן פנימית של מקרר.
לוי: תנסה לתאר לי את הידיעה הפלאית הזו.
ראובן: אני לא יכול לתאר את הידיעה הזו, כיוון שהשפה עוד לא הומצאה.
 
לוי: גם אני רוצה שידיעה פלאית כזו תבוא אלי.
ראובן: תנגע בדופן פנימית של מקרר, וידיעה זו תבוא אליך.
 
לוי: נגעתי, נכון , וידיעה פלאית הגיעה אלי.
גם אני לא יכול לתאר את הידיעה הזו, כיוון שהשפה עוד לא הומצאה.
 
ראובן: אולי נעניק שם לידיעה פלאית זו ? וכך נתחיל ליצור שפה.
לוי: מה זה שם ?
ראובן: צירוף של אותיות ( בעל צליל ייחודי, וצורה חיצונית ייחודית)
צירוף האותיות ל  ו  י  הוא השם שלך, וצירוף האותיות ר א ו ב ן הוא השם שלי.
 
לוי: ואתה רוצה לבחור צירוף אותיות, שיהיה השם של הידיעה הפלאית שבאה אלינו, בעקבות מגע בדופן פנימית של מקרר ?
ראובן: כן, זה ממש מתבקש לבחור שם לידיעה המופלאה שבאה אלינו, בעקבות מעשה
פשוט, של מגע בדופן פנימית של מקרר.
 
לוי: אתה צודק, יש שמות של בני אדם, יש שמות "לדברים" שבן אדם לובש, יש שמות "לדברים" שבן אדם אוכל, ויש שמות "לדברים" שבן אדם משתמש בהם, וככה אני יכול להמשיך ולהציג עוד שמות, ועוד שמות,  וכל שם זה רק צירוף אותיות ייחודי.
 
ראובן: השם החשוב ביותר, הוא שם של ידיעה טבעית, שבאה אל האדם בעקבות מעשה שהוא עושה. יש הרבה ידיעות טבעיות שבאות אל האדם העקבות מעשים שהוא עושה,
ואנו דנים בידיעה טבעית מסוימת, שבאה אל האדם בעקבות מגע בדופן פנימית של מקרר.
 
לוי: אתה מסכים שצירוף האותיות ק ר מ י ר יהיה השם שלה ?
ראובן: לכל צירוף אותיות שתציע אני מסכים, וכמובן גם לצירוף האותיות ק ר מ י ר
לוי: עכשיו המצאנו את המלה הראשונה של השפה האנושית.(צירוף האותיות ק ר מ י ר )
 
ראובן: מה בסך הכל המצאנו ? בחרנו צירוף אותיות באופן שרירותי, והחלטנו שצירוף אותיות זה , יהיה שם של ידיעה מסוימת, שבאה בעקבות מעשה מסוים.
 
לוי: עכשיו כל אדם יכול לעשות את המעשה המסוים הזה – ולדעת.
לחברת בני האדם שעשו את המעשה המסוים וידעו, יש התחלה של שפה אנושית.
המלה הראשונה של שפה זו, היא צירוף האותיות ק ר מ י ר
 
שמעון שפתאום הגיע שואל :  מה זה  ק ר מ י ר ?
לוי: זה צירוף אותיות, שהתפקיד שלו הוא שם.
שמעון: שם של מה ? שם של מי ?
 
לוי: צירוף האותיות  ק ר מ י ר  הוא שם מוסכם של ידיעה טבעית, שבאה בעקבות מעשה
של מגע בדופן פנימית של מקרר.
שמעון: אתה יכול לתאר לי את הידיעה הזו ?
לוי: עם מה ? עם צירופי אותיות אחרים ? הרי זה בלתי אפשרי.( כל צירוף הוא רק שם)
 
שמעון: ואיך תבוא אלי הידיעה הזו ?
לוי: עליך לעשות מעשה , ולנגוע בדופן פנימית של מקרר.
 
שמעון: טוב, הנה עשיתי את המעשה.....ואני מסכים שידיעה מופלאה הגיעה אלי.
לוי: עכשיו עליך להסכים, כי צירוף האותיות ק ר מ י ר  יהיה השם המוסכם של ידיעה זו.
 
שמעון: אני מסכים, אבל אולי כדאי לקצר את השם שבחרתם.
לוי: אפשר במקום צירוף האותיות ק ר מ י ר  להסתפק בצירוף האותיות  ק ר מ י
ראובן : ואולי מספיק להשתמש בצירוף האותיות קרמ
לוי : זה גם שם יפה......קרמ
שמעון : אני הייתי מסתפק בצירוף האותיות  ק  ר  מה דעתכם ?
 
ראובן: עם צירוף האותיות  ק  ר (שתפקידו הוא שם )  התחלנו ליצור שפה אנושית ?
לוי : כן, השפה האנושית היא פשוטה מאוד, וזוהי שפה של שמות.
שמעון: קשה להתרגל לרעיון הזה , האם באמת כל צירוף אותיות הוא רק שם ?
 
לוי: השפה האנושית מבוססת קודם כל על מעשים, המביאים לידיעה.
האדם עושה ויודע, ורק אחר כך הוא מתחיל ליצור שפה של שמות.
שמעון: נכון - המעשה והידיעה הם העיקר - והשם המוסכם בא אחרי העיקר.
 
לוי: השם המוסכם נדרש לחברה של אנשים , בתנאי שהם קודם כל ...יעשו וידעו
פתאום הופיע אשר ומצטרף אל החבורה המנסה ליצור שפה אנושית.
אשר: מה זה צירוף האותיות ק ר ?
לוי: כל צירוף אותיות...הוא רק שם.
אשר: שם של מה ? של מי ?
לוי: זה שם של ידיעה טבעית שבאה אל האדם, בעקבות מעשה של מגע בגוש שלג.
אשר: נכון, כאשר נגעתי בגוש שלג, הגיעה אלי ידיעה מופלאה.
לוי: השם המוסכם של ידיעה מופלאה זו ( בחברת האנשים שלנו) הוא צירוף האותיות קר
אשר: עשיתי ( נגעתי בגוש שלג) וידעתי, ועכשיו יש לי שפה משותפת אתכם.
 
שמעון: - המעשה והידיעה הם העיקר - והשם המוסכם ( צירוף אותיות )בא אחרי העיקר.
אשר: כדי ליצור שפה אנושית של שמות, צריך כמות עצומה של צירופי אותיות.
ראובן: יש צירופי אותיות ללא הגבלה , ולכל צירוף יש צליל ייחודי וצורה ייחודית.
 
 אשר: יש המון "דברים" בעולם שהאדם מבחין בהם באופן מעשי, ולכל דבר מאלה יש לבחור צירוף אותיות שימלא תפקיד של שם.
יש המון פעולות מעשיות שהאדם מסוגל לעשות, ולכל פעולה צריך לבחור צירוף
אותיות שימלא תפקיד של שם.
יש המון ידיעות טבעיות שבאות אל האדם בעקבות מעשים שהוא עושה, ולכל ידיעה כזו יש לבחור צירוף אותיות, שימלא תפקיד של שם.
 
שמעון: אני כבר התרגלתי לרעיון הזה , שכל צירוף אותיות הוא רק שם ?
אשר : מה זה צירוף האותיות הזה  ק ר  ע י  ל ך  ד  ר  ?
שמעון: צריך לשאול ....שם של מה ? הוא צירוף האותיות  ק ר ע י ל ך ד ר
שם של דבר ממשי ? , של דבר לא ממשי ? של פעולה ממשית ? של פעולה לא ממשית ?
של ידיעה  שבאה בעקבות מעשה ?
ראובן: הצירוף הזה פנוי , והוא יכול למלא תפקיד של שם, ......למה שנרצה.
 
אשר: נראה לי שהשפה האנושית היא שפה פשוטה מאוד.
שפה זו  מבוססת על מעשים המביאים ידיעות, וזה העיקר.
האדם עושה ויודע.....וזה העיקר.
רק אחרי זה מופיע השימוש בצירופי אותיות הממלאים תפקיד של שמות לידיעות.
 
לוי: לא פלא שיש אלפי שפות אנושיות בעולם, הרי כל אדם עושה ויודע.
לא פלא שילדים רוכשים שפה בקלות ובמהירות, מכיוון שהם כל הזמן עושים מעשים,
( משחקים ) ורוכשים ידיעות הבאות אליהם ללא מאמץ.
המבוגרים, רק מלמדים את הילדים, את השמות המוסכמים של הידיעות.
 
יש אומרים שתמונה אחת שווה 1000 מלים
עתה נגיד, כי מעשה אחד = 1000000 מלים.
 
א.עצבר
7/2016
 
 
לצפיה ב-'נפתח פורום שמאות מקרקעין'
נפתח פורום שמאות מקרקעין
( לעמוד שלי בתפוז )
21/07/2016 | 09:52
3
 האם אתם לקראת רכישה או מכירה של נכס? נמצאים בהליך לקיחת משכנתא וזקוקים לסיוע או הכוונה בהתנהלות עם שמאי הבנק?
 
בפורום שמאות מקרקעין בתפוז תקבלו תשובות לכל השאלות:
לצפיה ב-'טוב, לשון הזהב של הרבנים ידועה בנחושתה'
טוב, לשון הזהב של הרבנים ידועה בנחושתה
18/07/2016 | 22:47
2
41
ויחד עם זאת אם נכנס לתורף דבריהם, הרי שאינם תרפים כלל וכלל  - סוף סוף התורה אוסרת משכב זכר, ומעולם לא מצינו חוטא ומתגאה בראש חוצות, אלא בדורות אחרונים..  
 
ובכל אופן, שמח אני בשמחת אידם של הציונות הדתית  - אשר גמולה הושב בראשה. את אשר ניסו לכנס, פוזר, ואשר ניסו לפזר כונס.. 
לצפיה ב-'שימו לב "מדע הפסיכולוגיה" לא פחות ולא יותר.'
שימו לב "מדע הפסיכולוגיה" לא פחות ולא יותר.
22/07/2016 | 06:38
10
לצפיה ב-'"מוסר יהודי" ?!'
"מוסר יהודי" ?!
13/07/2016 | 05:57
1
62
לצפיה ב-'תשואות חן נתונות לך '
תשואות חן נתונות לך
13/07/2016 | 15:29
54
על כך שמדי פעם אתה מוצא ברחבי המדיה הדיגיטלית "פנינים" מעין אלו ומשתף אותנו בהם. איישר חילך לאשר ישר. 
 
בנוגע לתוכן הדברים - הרי שהאיש הזה, שרקי, אב שכול כמדומני, הוא פשיסט באצטלה דתית, כמרבית שומעי לקחו, פגנשיסט כרוב ככל הציונות הדתית דהאידנא ורבים מעמי הארץ, הפושים ומטמאים כל חלקה טובה ביהדות, ואף בפורום זה כדי ביזיון וקצף.  
 
 
לצפיה ב-'איפה המיסטיקנים מתחברים לשלילת התארים?'
איפה המיסטיקנים מתחברים לשלילת התארים?
12/07/2016 | 09:56
1
37
לצפיה ב-'לדעתי זה די פשוט'
לדעתי זה די פשוט
12/07/2016 | 18:18
47
המיסטיקן המאמין גורס שהאל הוא המקור האבסולוטי של כל הניצוצות הרוחניים שהוא מכיר בקיומם בין אם מחוויה מיסטית או מדעה מושכלת כלשהי.
ההבדל בין המיסטיקנים המאשרים תארי אל לבין אלו ששוללים אותם הוא פילוסופיה מעט שונה- האחת, שאינה שוללת תארים, גורסת שישנן אידאות ששותפות בטבע והשניה, שוללת התארים, גורסת שאותן אידאות מקבילות לטבע.
האל, המוחזק בעיניהם כמקור האבסולוטי של כל הניצוצות, נחשב בעיני שניהם כאידאה אשר הם חלוקים לגבי שותפותה בטבע או הקבלתה לטבע.
*אני מתייחס למיסטיקנים כמקשה אחת אבל אני מתכוון למיסטיקה ניאו אפלטונית.
 
לצפיה ב-'אז למה שונאים את אלוהים?'
אז למה שונאים את אלוהים?
10/07/2016 | 17:41
1
60
חלק אומרים שבגלל דת דתי\חילוני רוב אומרים שבגלל מחלות זה מתחיל בעיות ריכוז\חשיבה וכו'.. וחלק אומרים שזה בגלל נחש שמופיע בגן עדן ואם תשאלו את
ערבים\יהודים יגידו  לכם אנטיפדה אבל לא אתם שונאים את אלוהים?
יש לי עוד מלא שאלות השאלה היא מה אתם חושבים על זה?
 
 
לצפיה ב-'up!מה חשבתם שאני יגיב לעצמי? תענו לי על שאלה...?'
up!מה חשבתם שאני יגיב לעצמי? תענו לי על שאלה...?
01/08/2016 | 23:00
5
לצפיה ב-'בבקשה לחתום על עצומה חשובה'
בבקשה לחתום על עצומה חשובה
09/07/2016 | 21:45
23
לצפיה ב-'שלום פורום'
שלום פורום
08/07/2016 | 19:15
1
49
יש לי שאלה שהיא בעמוק נשמתי אם ישעיהו יציל יהודים בכרך שעריץ את דרכו של הילטר? ועוד שאלה למה קובעים שרצח זה מעשה נורא אם זה בא לצייל אנשים? תודה על תשובות לשאלות
לצפיה ב-'שאלותיך אינן ברורות.'
שאלותיך אינן ברורות.
11/07/2016 | 23:41
25
בכדי להשיב לך או להתייחס לדבריך עליך להקפיד על ניסוח בהיר.
לצפיה ב-'שבת שלום ומבורך'
שבת שלום ומבורך
08/07/2016 | 18:32
12
לצפיה ב-'האם יש דברים בגו'
האם יש דברים בגו
05/07/2016 | 06:31
1
44
לצפיה ב-'התגובה של האוניברסיטה משעשעת..'
התגובה של האוניברסיטה משעשעת..
06/07/2016 | 18:51
11
לצפיה ב-'אני חושב שזה טוב לעשות מצוות בסתר'
אני חושב שזה טוב לעשות מצוות בסתר
15/06/2016 | 08:51
15
84
השאלה שאני שואל - האם שאנחנו נותנים הרצאה בפני ציבור
נחשב הדבר כמצווה בסתר ודעתי האישית שרק במקרה של דבר "אמת" אנחנו 
יכולים לומר "מצווה בסתר" כי האמת נסתרת חזק מהעין ואם כבר יש אחד שיודע "אמת" והוא לא משקר אז למה שלא יעשה מצווה גדולה בפני ציבור שלא יודע "אמת"
או "שקר"
לצפיה ב-'רעיון מקורי מעניין '
רעיון מקורי מעניין
17/06/2016 | 15:16
60
היות והאמת נסתרת, ויש אומרים נעדרת, ואתה ומקיים מצווה/ת, בכך אתה מפרסם מצוה = אמת שהיתה בסתר. מקסים !
 
ההסבר הפשוט הוא שיש לעשות מצוות בלי לתת לזה יותר מדי פרסום, שיאמרו ואו איזה צדיק. אלא אתה עושה מצווה בינך לבין אלוהים.
במיוחד מצוות צדקה שממש אסור לפרסם שנתת צדקה לעני פלוני, ורצוי שגם הוא לא יידע.
גרתי פעם בבני ברק. והייתי רואה בבוקר חרדים מסתובבים עם מגבת על הכתף יאעני שופוני הייתי במקווה, תראו כמה טהור אני. לדעתי זה פירוש חדש ל"טובל ושרץ (היוהרה) בידו"...
 
אבל מאידך יש לחזק את הפרהסיה והאוירה היהודית בשבתות בחגים בעזרה הדדית ועוד.
אגב אני עדיין מחכה לתגובה שלך. אפילו במסר (בסתר...)
 
שבת שלום.
 
לצפיה ב-'מהו "דבר אמת"?'
מהו "דבר אמת"?
18/06/2016 | 21:49
13
17
לצפיה ב-'שאלה קשה !! באיזה הקשר אתה שואל ?'
שאלה קשה !! באיזה הקשר אתה שואל ?
19/06/2016 | 08:07
12
18
לצפיה ב-'האם אלוהים מצוי "אמת".........'
האם אלוהים מצוי "אמת".........
19/06/2016 | 08:09
11
31
לצפיה ב-'כמו שאומרים בפורום שלנו: התשובה בגוף השאלה... '
כמו שאומרים בפורום שלנו: התשובה בגוף השאלה...
24/06/2016 | 14:49
10
42
אם הוא אלוהים אז הוא מצוי אמת.
ואם אינו מצוי אמת, אז הוא אינו אלוהים...
 
 
לצפיה ב-'"הנמצאות שאינן משתנות" (124-שיחות על תורת הנבואה של הרמב"ם)'
"הנמצאות שאינן משתנות" (124-שיחות על תורת הנבואה של הרמב"ם)
26/06/2016 | 07:49
9
21
לצפיה ב-'נו אז מה השאלה שלך?'
נו אז מה השאלה שלך?
26/06/2016 | 23:02
8
41
הוא ענה לך יפה מאוד.
לצפיה ב-'ומה בהקשר לשטחים הכבושים אמת או שקר ?!'
ומה בהקשר לשטחים הכבושים אמת או שקר ?!
30/06/2016 | 07:26
7
12
לצפיה ב-'תשובה לשאלה זו'
תשובה לשאלה זו
30/06/2016 | 17:33
6
52
ציפיתי שאתה תענה, ואני עדיין מחכה.
מדוע חברון ובית אל ויו"ש, נחשבים בעיני השמאל שטחים כבושים, ואילו "שיך מוניס" (היכן שממוקמת אוניברסיטת תל אביב) וראשון לציון ואשקלון ועוד, נחשבים בעיניהם ארץ ישראל.
והייתה עוד שאלה אם זכותנו על ארץ ישראל זה סיפורי סבתא כלשונך, באיזה זכות סילקנו את הערבים במלחמת העצמאות והקמנו במקומם ישובים קיבוצים?
במקום "די לכיבוש" יש לומר די לקיבוץ...
 
לצפיה ב-'זה באמת רעיון יפה'
זה באמת רעיון יפה
01/07/2016 | 14:34
16
לצפיה ב-'הלימיננו אתה או לשמאלנו?'
הלימיננו אתה או לשמאלנו?
01/07/2016 | 18:39
4
42
ומדוע אינך עונה לשאלותיי?
אתה לא יכול להתנהג כמו הנסיך הקטן,שרק שואל שאלות ואינו מוכן לענות כששואלים אותו.
לצפיה ב-'שמע אם הם היו בורחים למדינה אחרת אז היה אולי אפשר'
שמע אם הם היו בורחים למדינה אחרת אז היה אולי אפשר
02/07/2016 | 20:31
3
63
היה לחגוג שם (בשטחים הכבושים) עוד 2000 שנה אבל אתה רואה "עין בעין" מה קורה שם ותעזוב אותי מימינה או שמאלה . האם לנצח חרב  ?!
מצידי שחלק מהמתנחלים יבואו להתנחל בשדות של הקיבוצים והמושבים וגם יש מקום לזוגות צעירים שרוצים להתיישב שם והפריפריה לא נראת להם
ואלה בפריפריה יקבלו אדמות חינם ורצוי שגם יהודים יבנו להם את ביתם.
כל אישורי העבודה האלה של תושבי השטחים מאד מיסתוריים את מי הם באים לשרת ולמי הם באים ולאן הם הולכים לשרת.....פשוט הארץ הזאת מופקרת מהיסוד. מעניין איך המצב משתקף בציורים שלך כי מה שהיה פעם לא יחזור 
היינו פעם חברה צודקת בהרבה.  ליבוביץ צדק זאת התשובה.
 
לצפיה ב-'אני מצטער ומתנצל בפניך '
אני מצטער ומתנצל בפניך
05/07/2016 | 16:37
2
39
לא ידעתי שהתמנית ליו"ר מועצת הקיבוצים.
נו ואיך הגיבו החברים שאתה עומד להפקיע מהם את הנדל"ן שהממשלה העניקה להם כדי לגדל בהם פירות וירקות ועכשיו הפכו לנכסים יקרים מאוד, וכן להפקיע מידיהם את הכפרים הערביים שהקיבוצניקים השתלטו עליהם, ולמסור אותם לידי המתנחלים?
אלא שזה עדיין לא מספיק. כדי שהמחבלים ישיבו את חרבם לנדנה, עליך להחליף גם את הניה ואת אבו מאזן כדי שתוכל להבטיח לנו שאחרי שהמתנחלים יעזבו את יו"ש יהיה שלום, והערבים יוותרו למשל על התנחלות תל אביב כלשונם.
ולא יקרה מה שקרה אחרי ההתנתקות ולא נחטוף רקטות מבית אל ומכוכב השחר, ולא רימונים מרימונים...
 
לצפיה ב-'מדובר בסך הכל בחכירה עד להודעה חדשה'
מדובר בסך הכל בחכירה עד להודעה חדשה
05/07/2016 | 23:12
1
18
ומה בהקשר  לזכות השיבה שהיא הבעייה העיקרית מה עושים ?!
לדעתי כדאי לשאול את אורי גלר מה אפשר לעשות ואם הוא באמת נביא
הוא יודע מה ראוי לעשות כי הנביא מתנבא על מה שראוי
ודרך אגב אתה לא חייב להתנצל ולהצטער , אנחנו חברים בלב ובנפש 
 
לצפיה ב-'הסר דאגה מלבך'
הסר דאגה מלבך
06/07/2016 | 03:22
55
לפני קום המדינה לא היו כל כך הרבה ערבים בארץ ישראל.
הערבים פשוט שמעו שהיהודים מתכוונים לחזור למולדתם, והם באו בהמוניהם ממצרים ומסעודיה ומשאר מדינות ערב, והחלו לתפוס שטחים ככל יכולתם.
כך שאם הם רוצים זכות שיבה, הם מוזמנים לשוב למצרים ולסעודיה ול22 מדינות ערב.
הם בודאי ישמחו לחבק את בניהם האובדים, ויעניקו להם סל קליטה...
לצפיה ב-'חג שמח'
חג שמח
10/06/2016 | 15:38
3
19
לצפיה ב-'גם לאוהבי התורה לשמה !!'
גם לאוהבי התורה לשמה !!
11/06/2016 | 10:18
2
10
לצפיה ב-'חג מתן תורה שמח! '
חג מתן תורה שמח!
12/06/2016 | 10:16
1
9
לצפיה ב-'תודה'
תודה
12/06/2016 | 21:53
4
לצפיה ב-'למה בכל זאת הרבי אינו המשיח'
למה בכל זאת הרבי אינו המשיח
09/06/2016 | 13:20
4
57
לצפיה ב-'ומה כן'
ומה כן
13/06/2016 | 01:27
19
לצפיה ב-'למה בכל זאת, יש עם פלסטיני. למה בכל זאת, יש להכיר בלוח הכפל.'
למה בכל זאת, יש עם פלסטיני. למה בכל זאת, יש להכיר בלוח הכפל.
14/06/2016 | 09:20
42
למה בכל זאת, אנחנו נמצאים כעת בתוך אתר תפוז.
למה בכל זאת, אנחנו עדין בעיצומו של חודש יוני.
למה בכל זאת, נתניהו עדין ראש ממשלה (כן, כל בוקר אני מתעורר, צובט את עצמי כדי להיווכח שאני לא בתוך סיוט, אבל לא, זה לא סיוט, זאת המציאות המייאשת בשיא התגלמותה, כן, נתניהו עדין ראש ממשלה). 
 
ולהבדיל אלף אלפי הבדלות: למה בכל זאת, מרצ היא האופציה היחידה.
לצפיה ב-'נו.. מי הוא זה ואיזה הוא..'
נו.. מי הוא זה ואיזה הוא..
18/06/2016 | 21:51
1
15
לצפיה ב-'מי זה מי.. הרי כל חילוני יודע שאין אלוהים!'
מי זה מי.. הרי כל חילוני יודע שאין אלוהים!
11/07/2016 | 19:03
21
גם כל הלכה ותורה שהוא נתן הרי רק שדה בוער אז נא להירגע!!
לצפיה ב-'שירשור עבור גלריית תמונות נדירות מחייו של מרן.'
שירשור עבור גלריית תמונות נדירות מחייו של מרן.
30/05/2016 | 16:45
50
112
המשך>>
לצפיה ב-'שבוע טוב! '
שבוע טוב!
29/05/2016 | 20:40
27
66
לצפיה ב-'מנסה להבין משו '
מנסה להבין משו
29/05/2016 | 21:13
26
82
מבחינת הכרת האמת כלומר ההכרה השכלית יש רק שקר או אמת.
אני לא גוף, אני לא רגשות, אני לא מחשבות, לא זמן, לא מרחב. וכו..
האם האדם יכול בכוח הרצון לשלול בקביעות ול"הגיע" לאמת?
האם האדם הממומש יכול ללמד את האמת לאחרים?
כל אחד משיג בכוח שכלו אמת יחסית שמשתנה עם הזמן.
האם הכרת האדם את עצמו, מהווה תנאי מוקדם להכרת
האמת\אלוהים\העולם\היקום? 
 
 
לצפיה ב-'תגיד משו -'
תגיד משו -
29/05/2016 | 21:56
17
61
האם משעמם לך ?
כל אחד מהמושגים שהזכרת נתון להגדרה על פי טעמו של המגדיר ואין לדבר סוף.
חבל לך על הזמן, אלא אם כן אתה שואל על הגדרותיו של אדם מסויים. 
לצפיה ב-'אוריאל, תודה! '
אוריאל, תודה!
29/05/2016 | 23:38
16
48
אני רוצה לדבר על הכוח המדמה. 
ההכרה השכלית היא אחת ויחידה לכל בני האדם,
מה שאין כן הדמיון השונה בין בני האדם.
האמת שלי היא לא האמת שלך. 
האם הכוח המדמה מצמיח באדם טעויות?
האם יש לנו שליטה על הכוח המדמה?
האם אינטואיציה = כוח מדמה? 
 
לצפיה ב-'אמרתי לך ואני שב ואומר >'
אמרתי לך ואני שב ואומר >
31/05/2016 | 14:17
15
59
המושגים שאתה מזכיר הינם תלויי הגדרה ודעה.
אם אתה נמשך אחרי הרמב"ם - קרא ברמב"ם ואם אתה נמשך אחרי ליבוביץ או אחרי פרשנותו של ליבוביץ את הרמב"ם - קרא את דבריו שאין טוב ממנו לאומרם או לכותבם.
אבל יש גם דעות אחרות, ומבחינתה של ""היהדות"" - טוב שכך.

מבחינת הדת - אם חפץ אתה בהוויה דתית פוחלצית של מערך סטטי, קפוא, דת "בינארית" צחיחה וסינתטית של אחד ואפס, ״אמת או שקר״ - או אז עליך כנראה ללכת בעקבות הרמב"ם של מו"נ וליבוביץ, זה עולם של שפה אחת ודברים אחדים. עולם של "הכרה שכלית אחת ויחידה לכל בני האדם" כביכול ( וראה את דבריו היפהפיים של ליבוביץ על בר׳ יא א ).

הדמיון הוא נחלת האנושי, הוא אחראי לרגשי, לאהבה, ליופי, למענֵג, למבדר, למשעשע למרומם ולמצחיק, לטעים ולטוב, למגרה למסקרן ולמושך, לתקווה ולשאיפה ולתפילה, לאומנותי ולתרבותי ואפילו למדעי.  
אם אנושי אתה ולא פוחלץ סינתטי - אינך יכול בלי אלה !  אין ׳אדם׳ ללא אלה. אבל הדמיון - כמעט כמו בכל דבר - כמו שהוא חיוני לאדם כך הוא גם מסוכן ומשחית, וכן, הוא גם מצמיח טעויות, והכל תלוי במינון ! השכלים הנבדלים והגלגלים הם למשל דוגמה לטעויות הדמיון המסווה את עצמו באיצטלא של הכרה שכלית ! הכוח המדמה הזה שהוא כל כך חיוני ומהותי לאדם, כשהוא משתולל ומאבד רסן, הוא עלול לייצר קטסטרופות. למשל, הדמיון הקטסטרופלי נטול הרסן הוא זה שלאמתו של דבר יצר לאדם ובאדם את מושג האלהים שיש לעבדו, זה הדמיון המייצר את הקנאות לחובה הדתית, המחוייבות לאותו אבסטרקט ש״הוא״ - קרי האלהים ההזוי והדמיוני, הוא  ה-״אמת״, הוא ״ה- ערך הדמיוני העליון״, הוא הוא - המושג הדמיוני הזה, או שאתה בודה אותו מלבך או שאתה בודה מלבך שאינך יכול לבדותו ושלמענו ומכוח קנאותם של מאמיניו נשפך רוב הדם האנושי מאז קין והבל הדמיוניים ועד אחרון השהידים הראליים בשעה האחרונה ! זהו הרי גם האלהים המקראי, הדתי, הדמיוני, יציר האדם,  שבדמיונו ברא ב׳בראשית׳ עולם של ״כי טוב״, ובו צמחים חיות ואדם שאח״כ, לאחר שהבין שדמיונו הטעה אותו, הטביע אותם במי המבול כי נדמה היה לו בדמיונו שכך יחסל את החמס והרוע ואח"כ הצטער משהבין שדמיונו הוליכו שולל ולא ניתן לחסל את החמס ואת הרוע ....

אחד אלברט איינשטיין אמר : 
"דמיון חשוב יותר מידע; כי הידע מוגבל, אך הדמיון חובק עולם." 
לצפיה ב-'צודק, הדמיון הוא נחלת האנושי...'
צודק, הדמיון הוא נחלת האנושי...
01/06/2016 | 15:08
14
33
הכוח המדמה - ערות, חלום ושינה - הם מצבים סובייקטיביים, אישיים פרטיים.
הם מתרחשים בתוך בועה קטנה וכלולים בתודעה שנקראת "אני".
אוראל, האם אתה מסכים שהחיים הם כמו חלום?
הרמב"ם מדבר על חומר וצורה.
במקום אחר (לא בתורה) מדברים על שם וצורה.
הכול בנוי על חומר, שם וצורה.
כולם תגובות של הזיכרון.
שוויון נפש ואי הצמדות (לרגשי, לאהבה, ליופי, למענֵג, למבדר,
למשעשע למרומם ולמצחיק, לטעים ולטוב, למגרה למסקרן ולמושך, לתקווה ולשאיפה ולתפילה, לאומנותי ולתרבותי ואפילו למדעי)
יובילו לאמת.
אוריאל, אם אין לך שם וצורה, מי אתה?
כך לגבי כל דבר.
 
תעצור רגע לחשוב על זה! 
 
אולי לכך התכוון הרמב"ם כשאמר: שעל ידי ריכוז מחשבה 
"בדעת ה'"  נדחים הדמיונות (הכוח המדמה).
שלמות זו של הכוח "המדמה" לא הייתה נחוצה למשה רבנו,
אשר ניחן בהכרה שכלית צרופה ובכך נתעלה מעל שאר הנביאים.
הוא לא מנע מעצמו את הנאות החיים אך יחד עם זאת
הכרתו השכלית הייתה צרופה.
עוד אומר הרמב"ם בהלכות תשובה: "צריך כל אדם ליחד עצמו
להבין ולהשכיל בחוכמות ותבונות המודיעים לו את קונו, כפי כוח שיש באדם."
 
לא קל אבל אפשרי.
מה דעתך?
 
הרב קוק אמר משו יפה:
"עזוז הדמיון הוא מתת אלוהים, ובהיותו מחובר לגדולת השכל
וכוח ההשערה, עומק המוסר וטבעיות הרגש, הרי זה מכשיר 
לרוח הקודש".
 
 
לצפיה ב-'ריכוז מחשבה ב"דעת ה'" אינו דוחה דמיונות כלל -'
ריכוז מחשבה ב"דעת ה'" אינו דוחה דמיונות כלל -
01/06/2016 | 22:18
13
26
אלא הוא עצמו חלק מהן, ומה שייחסת ל'משה' ול'נביאים' אף הוא חלק מאותו ז'אנר דמיוני שגם מאיר אטינגר שותף לו על פי פרשנותו הדמיונית והפרוורטית שלו.
אין זה אומר שהמושג "ה'" שהוא יציר דמיונו של האדם הינו בהכרח דמיון ריק מתוכן, חלילה ! - יש שהגיגים דמיוניים חודרים למעמקי המחשבה ורבות הן היצירות האנושיות הדמיוניות המדגימות עובדה ידועה זו. 
 
לצפיה ב-'נכון..'
נכון..
02/06/2016 | 11:00
12
24
הגיגים..הכל רק מילים. 
הכל הגדרות וניסוחים מילוליים. 
המילים אינן מוסרות עובדות, הן מרמזות עליהן.
המילים יכולות להביא אותנו רק עד קצה תחומן,
אך כדי לעבור אל מעבר, עלינו לזנוח אותן.
הרצינות היא המפתח. 
 
אוריאל, תודה רבה! 
לצפיה ב-'" ...המילים אינן מוסרות עובדות, הן מרמזות עליהן..."'
" ...המילים אינן מוסרות עובדות, הן מרמזות עליהן..."
02/06/2016 | 12:49
11
24
כך כתבת, אבל לא תמיד זה כך.
אני יכול ללא כל קושי לבנות מיתולוגיה יפהפיה על חד קרן מעופף ואין בכך שום רמז לעובדה. 
לפיכך, אם "התעסקת בו יתברך" לא בהכרח שהתעסקת ב"עובדה" ובמיוחד אם רגע קודם לכן הגדרת "אותו" בעצמך כבלתי נתפש.
 
שעשוע דמיוני ותו לא.
מ.ש.ל
לצפיה ב-'תמונה יפה. '
תמונה יפה.
02/06/2016 | 15:26
10
27
ההתעסקות "בו יתברך" גורמת לי להתפעלות והתרגשות תמידית.
אומר רבי נחמן מברסלב: העולם מלא סודות נפלאים ונוראים,
והיד הקטנה מסתירה את העיניים ומעכבת בעדן לראות. 
הבט בפיל החמוד, הוא נמצא ברגע זה כאן. 
הוא מחויב המציאות מכיוון שאתה מביט בו כעת.
יש גם דבר שאיננו בנמצא כלל, ואעפ"כ הוא מחויב המציאות. 
הקודש טמון בחול. 
אינך רואה אותו ואעפ"כ הוא מחויב המציאות. 
אמר הרב קוק: הקודש שבחול, שירד לתוך החולין, הוא יותר נשגב
מן הקודש שבקודש, אלא שהוא מסתתר הרבה...
דברנו על כך שהכוח המדמה = דמיון, זיכרון, חלום.
אדם הרוצה להכשיר את עצמו לשלמות, יודע להבחין בין מה שהוא מבין,
לבין מה שהוא זוכר ומדמה. 
 
מה דעתך? 
לצפיה ב-'"מחוייב המציאות"'
"מחוייב המציאות"
02/06/2016 | 16:01
9
21
היא טענה דמיונית שאין לה מציאות ואין לה כל הוכחה במציאות.
 
אם שנינו מתכוונים לאותה ההגדרה של מושג המציאות, אין לנו ברירה אלא ( אם רק נרצה בכך, נניח למטרה "דתית" כמו ר' משה הנבוך ),  לדמות לעצמנו בדמיוננו "מחוייב מציאות", כי כל מה שאנו מכירים הוא מציאות קונטינגנטית שאין בה שום כלום שהוא "מחוייב". היה אחד חמוד, David Hume ואחריו קמו עוד אחרים שערערו על מושג הסיבתיות וגרמו לאנשים חושבים רבים כאב ראש לא קטן, כך שלפחות מבחינתם "מחוייב המציאות" אינו מחוייב המציאות כלל ואין הוא אלא שריטה מוחית דמיונית כרונית.
לצפיה ב-'וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה, אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה; '
וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה, אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה;
02/06/2016 | 16:49
8
32
הרמב"ם מתכוון כאן לבאר שה' אומר למשה:
אני לא קיים בתור אפשרי של המציאות (contingent)
אלא בתור מחויב המציאות (necessary).
הדבר כך כיוון שמציאותי היא עצמותי ואיננה תכונה מתכונותיי,
ולכן קיימת זהות בין עצמותי ומציאותי. 
 
אוריאל, ברצינות, קיום ה' הוא תנאי הכרחי לקיום העולם כולו,
אך הוא אינו מותנה בשום פנים ואופן בקיום העולם,
כך שמציאותו היא לבדה "אמִתית" ממש.
 
אתה אומר: "מחוייב המציאות" 
היא טענה דמיונית שאין לה מציאות ואין לה כל הוכחה במציאות.
אוריאל, אין לה כל הוכחה "במציאות" של מי? 
 
לצפיה ב-'העולם קדמון ללא כל תנאים !'
העולם קדמון ללא כל תנאים !
02/06/2016 | 22:07
7
47
וגם זה מאמר דמיוני שאין דרך לאמת אותו אבל כארגומנט הוא טוב לי .
ר' משה הנבוך לקח נתון ספרותי מסורתי דמיוני = ה' ועשה לו הסבה לזורבה היווני.
זה יפה - אבל דמיוני.
לצפיה ב-'אוריאל, הבנתי את קו מחשבתך.'
אוריאל, הבנתי את קו מחשבתך.
03/06/2016 | 10:33
6
54
למטבע יש שני צדדים. 
האלוהים שאתה מדבר עליו הוא חיצוני. 
אלוהים = שם +צורה (בית, חתול, ספה, שולחן, וכו..) = דימיוני.
ומה עם הצד השני? 
חייב להיות מקור שממנו כל זה נובע, בסיס שעליו הכל ניצב. 
"יסוד היסודות ועמוד החכמות, לידע שיש שם מצוי ראשון." (הרמב"ם) 
 
בוקר טוב! 
לצפיה ב-'זה הרי קישקוש של נבוכים ! צא מזה.'
זה הרי קישקוש של נבוכים ! צא מזה.
04/06/2016 | 22:40
5
36
 
 
האדם ברא לו אלהים מתגלה, אלהים שמתפללים אליו ומקיימים את מצוותיו, אלהים ששופכים ( לשוא ) דם בשמו למענו, אלהים  שצווה את כנען היא ארץ ישראל למאמיניו, אלהים שמקיימים מצוות נענוע ענפים משום  "ושמחתם לפני ה' אלהיכם "!
מה לכל זה ולקישקוש על פריציפ לוגי מטאפיזי של מתפלספנים ?!
מה מצווה אותך פרינציפ הסיבתיות ? מה מצווה אותך פרינציפ הגרוויטצטיה ?
אתה לא מתבייש בטענות  כפרניות מגוחכות כאלה ?
 
אתה באמת לא מבין מה היא דת ?
לך ללמוד.
 
בכל מקרה בין אם אלהים הוא זה או זה או כל "זה" שהוא - פרי הדמיון הוא.
לצפיה ב-'אוריאל, אין צורך לכעוס.'
אוריאל, אין צורך לכעוס.
05/06/2016 | 11:14
4
30
אשמח לדעת מהו אלוהים בשבילך. 
 
שבוע טוב! 
לצפיה ב-'לגמרי לא כועס. סתם רטוריקה.'
לגמרי לא כועס. סתם רטוריקה.
06/06/2016 | 10:45
3
22
כתבתי לך יותר מפעם שהמושג אלהים הומצא ע"י האדם וככזה הוא משמש את האדם ככלי רב תכליתי. למשל משתמשים בו כדי לפתור באמצעותו את הבלתי ידוע, או את הבלתי ניתן לדעת, יש התולים בו תקוות ויש שעובדים אותו משום אמונתם הדתית, וזה כאמור לעיל מסוכן מאד לשלום בין בני אדם.
לצפיה ב-'משֶׁה קִבֵּל תּוֹרָה מִסִּינַי,'
משֶׁה קִבֵּל תּוֹרָה מִסִּינַי,
06/06/2016 | 13:35
2
32
וּמְסָרָהּ לִיהוֹשֻׁעַ,
וִיהוֹשֻׁעַ לִזְקֵנִים, וּזְקֵנִים לִנְבִיאִים,
וּנְבִיאִים מְסָרוּהָ לְאַנְשֵׁי כְנֶסֶת הַגְּדוֹלָה. (אבות) 
 
בראשית ברא אלוהים...זהו תחילת בריאת העולם ורק ביום השישי
נוצר האדם הראשון.
אלוהים מוזכר לפני בריאת האדם כך שלא יתכן שהמושג אלוהים 
הומצא ע"י האדם. 
 
בפרשת ואתחנן דברי משה לישראל:
"אנכי עומד בין ה' וביניכם להגיד לכם את דבר ה'"
אוריאל, מה שעומד בין ה' לעם זה ה"אני" (אנוכיות) של כל אדם.
אותו "אני" שמונע מאתנו להכיר את האמת. 
 
עַל שְׁלשָׁה דְבָרִים הָעוֹלָם עוֹמֵד, עַל הַתּוֹרָה וְעַל הָעֲבוֹדָה וְעַל גְּמִילוּת חֲסָדִים
"וְעַל הָעֲבוֹדָה" = עבודה שבלב = אמונה. 
אוריאל אתה כותב: יש התולים בו תקוות ויש שעובדים אותו משום אמונתם הדתית,
וזה כאמור לעיל מסוכן מאד לשלום בין בני אדם?
 
מה דעתך על ..."שֶׁאִלְמָלֵא מוֹרָאָהּ, אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ חַיִּים בְּלָעוֹ". (אבות) 
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'כן ! צריך אתה לידע >>>'
כן ! צריך אתה לידע >>>
06/06/2016 | 21:56
1
35
" ...... שכבר חיברו הטיפשים אלפי ספרים, וכמה אנשים גדולים בשנים - לא בחכמה - איבדו כל ימיהם בלמידת אותם ספרים, ודימו שאותם ההבלים הם חכמות גדולות, ועלה על ליבם שהם חכמים גדולים, מפני שידעו החכמות ההן. 
שהדבר שטועים בו רוב העולם, או הכל, מלבד אנשים יחידים, השרידים אשר יי' קורא, הוא דבר שאני מודיע לכם, והוא החולי הגדול והרעה החולה: שכל הדברים שימצאו כתובים בספרים, יעלה על לבו בתחילה שהם אמת. וכל שכן אם יהיו הספרים קדמונים. 
ואם התעסקו אנשים רבים באותם ספרים, ונשאו ונתנו בהם, מיד יקפוץ דעתו של נמהר לומר שאלו דברי חכמה. ויאמר בלבו: וכי לשקר עשה עט סופרים, ובחינם נשאו ונתנו אלו באלה הדברים?! .... " [ ר' משה בן מימון ]
לצפיה ב-'"דעו רבותיי, '
"דעו רבותיי,
07/06/2016 | 07:42
32
שכל חכמי אומות העולם, והם הפילוסופים שהם בעלי שכל ומדע,
הסכימו כולם שיש לעולם מנהיג, והוא מסובב הגלגל,
ואין הגלגל סובב מאליו.
ויש להם ראיות רבות להביא מופת חותך וראיה ברורה על זה,
ובזה לא נחלקו בעלי המדע". (הרמב"ם)
 
אוריאל, מה משמעות המושג: "הנמצאות שאינן משתנות"? 
 
בוקר טוב! 

 
לצפיה ב-'מנגנון מכאני'
מנגנון מכאני
07/06/2016 | 00:27
7
35
החשיבה על אובייקט כלשהו מניחה כבר שיש סובייקט שנפרד ממנו.
זה לא אומר שיש סובייקט נפרד.
זה רק אומר שהצורה של המחשבה היא כך.
בגלל הצורה הזו יש בפילוסופיה ההודית שיטה שנקראת "נטי נטי" שלילה כדי למצוא את עצמך.
זה, כמובן, אוסף של חירטוטים.
מה שבפועל קורה כאשר אנשים מפעילים את השיטה הזו זה סוג של מחלת נפש חמורה שמתפתחת. אולי אפשר לסווג אותה כסכיזואידיות או משהו בסגנון. זה ניתוק מוחלט והזדהות עם ישות טרנסצנדנטית מפוברקת לחלוטין שנמצאת "מעבר להנאה וכאב, למאגר הזיכרון ולקרמה והשפעתה" (פטנג'לי יוגה סוטרות).
האדם סספטבילי לאמונה בישות הזו, ה"אני העליון" הזה, כל עוד הוא לא הבין שהחשיבה מבליעה סובייקט ככלי לארגון ידע, והשיטה של אי ההזדהות בסך הכל מנצלת את נקודת התורפה הזו.
אני מדמה את זה לקונסטלציה של פלנטות שלא מקיפות שום דבר בעל מאסה, אין להן מרכז בעל מאסה כלשהי אלא משהו במסלולן ויחסי הכוחות שלהן גורם להם לחוג מסביב למרכז בלי שום מאסה.
וכך ה"סובייקט" הוא מרכז רק כי המחשבות המקיפות מכוונות אליו אבל אינו שום דבר בעצם.
אז אין שום דבר למצוא, ואין טעם בשיטה השיגעונית של ההודים. המחשבה נמצאת כדי לתפקד באופן שפוי ונבון בעולם הזה ולא בשביל לקלקל לעצמך את הפרספקטיבה הבריאה בחיים.
 
לצפיה ב-'רועי החושב, בוקר טוב! '
רועי החושב, בוקר טוב!
07/06/2016 | 07:46
6
38
יש משפט האומר: 
"בְּכָל דְּרָכֶיךָ דָעֵהוּ, וְהוּא יְיַשֵּׁר אֹרְחֹתֶיךָ " (משלי) 
לצפיה ב-'אז יש, נו? '
אז יש, נו?
07/06/2016 | 11:36
5
27
לא ברור לי מה רצית לומר, איך זה קשור לנושא.
צורת המחשבה מניחה נפרדות בין סובייקט לאובייקט. זו תבנית תפיסתית, פרדיגמה מובנית.
הרי דיברת כל הזמן על היעדר היכולת שלנו לתפוס את האחדות, שמילים לא יכולות לעשות זאת וכ"ו
והנה לפנייך ביאור מסויים ללמה אי אפשר לתפוס את האחדות (וזה לא דווקא ה"מילים" שאחראיות לכך): כי יש תבניות תפיסתיות, משקפיים מסויימים שאין ביכולתנו להסיר אלא הן בתשתית החשיבה בכלל, ולא רק באיזו הסתעפות פרטית שמותנית בניסיון חיים של אישיות זו או אחרת.
לכל הפרדיגמות בתשתית ההכרה שלנו אפשר להתמדע. לעשותן למודעות לנו. כאשר מתמדעים אליהן נהיה ברור האם הן אפשריות, הכרחיות או נמנעות, ובאיזה אופן- אונטולוגי או אפיסטמולוגי.
פרדיגמת קיום הסובייקט היא נמנעת אונטולוגית והכרחית אפיסטמולוגית.
זו גם דרך להציג את בעיית גוף - נפש.
לצפיה ב-'רציתי לומר:'
רציתי לומר:
07/06/2016 | 15:27
4
48
שיש בכוחו של אדם (כוח הרצון) להתגבר על כוחו המדמה.
רציתי לומר:
שהכוח השכלי של האדם הוא הכלי, המכשיר והאמצעי, 
שבאמצעותו יכול האדם להכיר את האמת.
רציתי לומר:
אדם הרוצה להכשיר את עצמו לשלמות,
יודע להבחין בין מה שהוא מבין,
לבין מה שהוא זוכר ומדמה.
רועי, "השכל והמשכיל והמושכל אחד". (הרמב"ם)
האם אתה טוען שלא ניתן "לתפוס" את האחדות בגלל תשתית החשיבה?
רועי החושב, מחשבות באות והולכות...
השתמש בשכל. התמקד בעיקר.
חייבת להיות כמיהה עצומה לאמת.
הרצינות היא שתיקח אותך הלאה.
למד להבחין בחסר השינוי שבמשתנה.
לדעת את המותנה כמותנה - זה כל מה שאפשר לומר על הבלתי מותנה.
הפשט כל דבר משם וצורה.
ומה נשאר? 
האמת. הכל אחד. 
 
או שתנסה או שלא תנסה. זה תלוי רק בך. 
 
 
 
לצפיה ב-'..............................'
..............................
08/06/2016 | 13:55
3
23
הכוח השכלי, לטענתך, הוא "שבאמצעותו יכול האדם להכיר את האמת".
אולם מה משמעות האמירה הזו? האם משמעה שביכולתו לזהות את האמת כאמת או שמא ביכולתו רק להכיר את האמת בתוך המסגרת האקסיומטית שהוא מניח?
אני טוען, חד משמעית, שאין ביכולתו של האדם להכיר את האמת כאמת, אלא במסגרת הנחות יסוד.
כשהנחות היסוד משתנות- האמת משתנה בהתאם. האמת אינה אלא בניה, הוכחה ומציאה (פרובלמה, תאורמה ופוריזמה) על פי פרופוזיציה.
והפרופוזיציה הזו, מאין באה? שמא תאמר מתאורמה, פרובלמה או פוריזמה אחרת? אך גם הן ביחס לפרופוזיציה כלשהי וכן הלאה וכן הלאה.
המסקנה המתבקשת היא שאין לכך סוף. האמת המוחלטת היא אידאה בעתיד הניצחי. לא משהו בר השגה.
הסטטי אינו אלא המבנה של החשיבה שחושף את עצמו באינטרוספקציה. הוא לא ה"אמת" אלא הוא המבנה שמטפל בידע. הוא ידע אפיסטמולוגי (ידע על ההכרה) במידה שהוא משוחרר מאקסיומות מטאפיסיות.
החיפוש העצמי שלך מניח שאתה המבנה הזה בעצם. אבל הלא הוא רק איזשהו "ידע על ידע" ולא שום עצמיות טהורה. לכל היותר הכרה טהורה וגם זה בדוחק כי מהי ההכרה בטהרתה? אוסף של הגדרות מעגליות מופשטות.
הרי כל מפעל הידע האנושי הוא הרחבה של כמה משפטים מעגליים, טאוטולוגיות שלא אומרות שום דבר מצד עצמן. סתם מבנים מתמטיים שדומים לדברים, והדמיון הזה מגרה לנו איזושהי בלוטה מעוררת.
ממש כמו במנגנון הפשוט של דג שרואה קו אופקי ושוחה לעברו כאילו היה טרף, ולא מגיב לקו אנכי. במה "אמיתי" יותר הקו האופקי מזה האנכי? רק בגלל שהדג מצוייד במנגנוני זיהוי לצורה מסויימת לא הופך אותה לאמיתית יותר מאינסוף הצורות האחרות האפשריות.
והדג הזה, האם חסר בו הכוח השיכלי? לאו דווקא, נניח שהוא מבחין בין קוים ארוכים וקצרים, בין קוים עקומים וישרים, בין קוים משוננים לקוים חלקים וכ"ו, והכל, אבל הכל, בתחום הקו שהוא מזהה.
כך שכוח השכל שלנו מה הוא מלבד הבחנה קטנה בתוך מערכת הנחות או הגדרות? הבחנה שכבר מצויה בתוך המסגרת...
כיצד זה ימצא את האמת? הוא לא ימצא. הוא ימצא רק אמת יחסית, בתוך המסגרת.
לצפיה ב-'רועי, "תכלית הידיעה - שנדע שלא נדע"'
רועי, "תכלית הידיעה - שנדע שלא נדע"
08/06/2016 | 23:11
2
54
מה זה אומר?
האדם אוסף ידע ומדע ועושה היקשים ומזה יש לו ידיעה.
תכלית הידיעה היא בחינה אחת עם השכל הנקנה.
קיימות רמות שונות של "מציאות", עד שמגיעים אל "הנמצא שאינו משתנה".
כאשר האדם "מגיע" בכוח שכלו\רצונו אל השורש שהוא האין סוף,
ממילא לא ניתן לדעת כלום, כי אי אפשר להכניס את האין סוף לתוך ידיעה סופית.
ובמילים אחרות:
אי אפשר לנסח את האמת במילים.
האמת בלתי ניתנת לביטוי. 
 
רועי, את האמת היחסית ניתן להסביר \להגדיר\ להכניס למסגרת.
כשה"אני" מתבטל לאין סוף..
אין מילים, אין מחשבות, אין ידע, אין הגדרות, אין מסגרת.
יש אחדות חובקת כול. 
יש דממה.
יש ידיעה שלמה שלא ניתנת לביטוי. 
 
לילה טוב! 
לצפיה ב-'זו קפיצה למסקנה'
זו קפיצה למסקנה
09/06/2016 | 00:24
1
34
נכון שככל שיודעים יותר, יודעים שהידע מוגבל.
אבל להסיק מזה שאפשר להגיע לאמת אבסולוטית ובה יש דממה- זה ממש חסר כל ביסוס.
ובכלל מה קשור "ביטול האני" לסיפור הזה? הסובייקט, כאמור, הוא בצורת החשיבה. כל ידע, לפיכך, מניח סובייקט. אפשר להתחכם לזה אבל זה לא תוכן שאפשר לחלוק עליו, זה בצורה של החשיבה ואין לנו חשיבה אחרת.
כל ידע הוא בתחום המחשבה ומחשבה היא רעש, ומחשבה מניחה סובייקט. אז הניסיון לדעת את האמת האבסולוטית על מנת לבטל את האני ולחוות דממה זה פשוט דבר חסר שחר ומופרך מיסודו, אבסורדי לחלוטין וסיזיפי משהו.
אנחנו בני אדם, יש לנו קופסה כזו, בין האוזניים, היא עושה לנו רעש שאנו קוראים לו מחשבה ואפשר להשתמש בה לכל מיני דברים. הכרת האמת האבסולוטית אינה אחד מהם. דממה אינה אחד מהם. לקופסה אין כפתור כיבוי והיא לא יכולה לייצר רעש שהוא שקט, רק רעש שהוא רעש.
זו המציאות שבה אנו חיים. אולי נדמה לך שאפשר לעשות איתה עיסקאות ולהטותה ולשחדה. לי לא נראה כך אבל זכותך לחשוב אחרת.
לצפיה ב-'השיטה המשתמשת בצירופי אותיות לתקשורת בין בני אדם,תמיד נכשלת'
השיטה המשתמשת בצירופי אותיות לתקשורת בין בני אדם,תמיד נכשלת
19/07/2016 | 11:53
11
לצפיה ב-'בקשת מידע משמאלנים המוגשת על ידי מי שאינו רואה את עצמו שמאלן'
בקשת מידע משמאלנים המוגשת על ידי מי שאינו רואה את עצמו שמאלן
01/06/2016 | 10:33
4
41
השאלה היא בסגנון: "אמנם זו נבלה וזו טריפה, אבל בכל זאת, את מה הייתם מעדיפים"...
 
ולענייננו:
איזה פוליטיקאי ימני הייתם מעדיפים: האם אנטי-ערבי (שמכריז "אין נאמנות אין אזרחות" ובעד ניתוק המדינה מאום אל פחם וכדומה), אבל תומך בפתרון שתי המדינות (הבה נניח שהוא גם תומך בפשרה מדינית בירושלים), או להפך: מי שאמנם מחבב ערבים (או לפחות אינו מתבטא נגדם ואינו פועל נגדם), אך מתנגד לפתרון שתי המדינות ותומך ב"מדינה יהודית" בלבד, שממנה הוא תובע להעניק זכויות אזרח מלאות לערבים (כמובן לא כולל זכויות לאומיות)? לגבי הפוליטיקאים הימניים מהסוג השני, אני מתכוין למישהו בסגנון של הנשיא ריבלין, והשר בגין (ואולי גם השר בנט, לפחות על פי הצהרותיו לטובת שילוב מלא של הערבים, ואולי גם במעשיו כשר כלכלה לשעבר וכשר חינוך, מעשים שבהם אינני בקי די הצורך).
 
אמנם אפשר לטעון (מנקודת מבט שמאלית) שזו נבלה ושזו טרפה, וכך לנסות ולהתחמק מההתחבטות בשאלה, אבל בכל זאת אני עדין שואל, מתוך סקרנות, האם אתם מעדיפים את הנבלה או את הטרפה.
 
הימור שלי: זה תלוי באיזה סוג של שמאלן מדובר:
סוציולוגית, אני מחלק את השמאל הישראלי המדיני, לארבעה סוגים, לפי הרצף הבא: שמאל מתון יהודי (דרגה 1: חיליק בר, איילת נחמיאס ורבין, איתן ברושי, איציק שמולי, וכדומה). שמאל מובהק יהודי (דרגה 2: ציפי לבני, סתיו שפיר, וכדומה). שמאל רדיקלי יהודי (דרגה 3: יוסי יונה, מירב מיכאלי, דב חנין, וכדומה). שמאל ערבי (ללא דירוג: אחמד טיבי, איימן עודה, עאידה תומא סלימן, וכדומה).
ובכן לפי התרשמותי, רק שלושה סוגים יעדיפו כברירת מחדל את הימניים מסוגו של ריבלין ובגין (ולכאורה גם בנט), בעוד שהיוצא היחיד מן הכלל הוא כנראה הסוג שאותו כיניתי לעיל: "שמאל מובהק יהודי" (דרגה 2), שאנשיו יעדיפו כברירת מחדל אפילו את הימני האנטי ערבי, ובלבד שיתמוך בפתרון שתי המדינות.
 
האם לדעתכם אני צודק באנליזה הזאת? כמו כן, אשמח לשמוע גם את דעתכם הפרטית על הדילמה הערכית עצמה.
לצפיה ב-'נראה לי ששמאלני התומך בשתי מדינות יעדיף את התומך בשתי מדינות'
נראה לי ששמאלני התומך בשתי מדינות יעדיף את התומך בשתי מדינות
04/06/2016 | 22:21
3
9
נכון שהשמאלני הנ"ל היה מעדיף מישהו שתומך בשתי מדינות מתוך כבוד לצד השני ולא מתוך שנאה אליו, אבל מתוך שלא לשמה וגו'.
 
המציאות יוצרת לעיתים בריתות מוזרות של הפכים.
לצפיה ב-'כמו ששמאלני שסולד מהטפה לשנאת ערבים יעדיף את מי שלא מטיף לזה'
כמו ששמאלני שסולד מהטפה לשנאת ערבים יעדיף את מי שלא מטיף לזה
05/06/2016 | 11:22
2
60
על על פנים, אני לא שאלתי על "שמאלני התומך בשתי מדינות", אלא התכוונתי לשאול על "שמאלני שמצד אחד תומך בשתי מדינות ושמצד שני סולד מכל הטפה לשנאת ערבים".
לאמיתו של דבר, אפילו על שמאלני כזה לא שאלתי, אלא התכוונתי לשאול על כל מי שבבחירות האחרונות הצביע יותר שמאלה מאשר יש לפיד (או מאשר יאיר עתיד).
לצפיה ב-'והחכמה מאיין תמצא ואי זה מקום בינה'
והחכמה מאיין תמצא ואי זה מקום בינה
18/06/2016 | 21:53
1
7
לצפיה ב-'?'
?
18/06/2016 | 23:47
2
לצפיה ב-'כמה רדידות!'
כמה רדידות!
28/05/2016 | 22:05
3
70
סיימתי לקרוא אך זה עתה את ספרו של פרופ' אליה ליבוביץ (הבן של..) "לקרוא מחדש את התנ"ך" - אידיוט שאפילו אצטלת אביו אינה כופרתו. ומילא, אם השמאלץ שלו היה כתוב בצורה יפה.. נו, ברא לא כרעיה דאבוה
לצפיה ב-'נמק בבקשה'
נמק בבקשה
29/05/2016 | 07:14
2
16
לצפיה ב-'על שלושה חטאי אליה ועל ארבעה לא אשיבנו'
על שלושה חטאי אליה ועל ארבעה לא אשיבנו
31/05/2016 | 20:34
1
50
1. הספר לוקה בהיעדר קוהרנטיות תוכנית ומדלג בין פרוזה לעיון (משל מבית מדרש אחד היו). מעבר לכך שהמקורות חסרים, אפילו כעבודת גמר בתיכון מקצועי
2. כל בר בי רב (אפילו דחד יומא) הקורא את 24 כתבי הקודש מבין היטב כי לא משנה מאיין מקורם, ברי הוא שלעבודת אלוהים (תהא אשר תהא ליהא אשר יהא) כיוונו.
3. מבין כל האינטרפטציות שניתנו לכתבי הקודש, גם הפרוזאיות ביותר, המחשבה כאילו בכל מקום שמוזכר שם ה' מכוון הכתוב אל האדם באשר הוא אדם - הייתה מביישת אפילו את יוכי ברנדס בשעת תנומה. 
4. ועליה לא אשיבנו. העובדה שמדובר בבן של.. עם כל ההילה, המשא והמהומה ששם אביו נושאת - היא אשר העבירה את הספר הזה בסד העריכה מלכתחילה ולמכבש הדפוס לבסוף (הספר היה נזרק מבין כל מדרגות הוצאות הספרים, גם בתשלומי שלמונים). וזה חטא על פשע. 
 
לצפיה ב-'צדיק באמונתו יחיה'
צדיק באמונתו יחיה
04/06/2016 | 20:34
15
לצפיה ב-'"פילוסוף לכל עת"'
"פילוסוף לכל עת"
28/05/2016 | 19:42
53
לצפיה ב-'הילרי פטנאם נגד דיכוטומיית עובדות-ערכים'
הילרי פטנאם נגד דיכוטומיית עובדות-ערכים
25/05/2016 | 01:37
6
49
לצפיה ב-'מעניין'
מעניין
26/05/2016 | 21:54
4
20
טיעונים מסוג זה (שהכרה או נפש היא מופשטת ומתממשת בכלים פיסיים שונים) עלו גם אצלי ונראים לי עניין מובן מאליו.
לליבוביץ', אגב, אין שום התייחסות לדבר כזה. המקסימום שהוא מתייחס אליו הוא פרלליזם. אבל לא מדובר על פרלליזם.
לצפיה ב-'רצוי לקרוא בספר של קיית קמפבל "גוף ונפש"'
רצוי לקרוא בספר של קיית קמפבל "גוף ונפש"
27/05/2016 | 09:53
22
יורם נבון תרגם ויש שם פתח -דבר והשלמות לתרגום העברי מאת 
ישעיהו ליבוביץ
לצפיה ב-'פטנאם חזר בו מטיעונים אלו (ובדין)'
פטנאם חזר בו מטיעונים אלו (ובדין)
28/05/2016 | 21:54
2
35
דווקא הטיעון הראשוני שלו אודות הריאליזם תקף!
לצפיה ב-'ומה חזרתו בו מוסיפה לידיעתנו?'
ומה חזרתו בו מוסיפה לידיעתנו?
06/06/2016 | 23:59
1
24
הרי לומר "אמת" או "שקר" או "הוא חזר בו" או "הוא דבק בעמדתו" או ללחוץ על כפתור הLIKE לא מוסיף לנו דעת כהוא זה. מה אכפת לי אם הוא חזר בו לאחר מכן אם טיעוניו מתקבלים על דעתי? לא בסמכותו מדובר אלא בתוכן טיעוניו. אין סמכות כלשהי שתורה ש2+2=4 ותוכל לבטל את תקפות דבריה. מרגע שדבר נאמר יש לו חיים משלו ואינו תלוי באומרו.
לא ברור לי לאילו טיעונים אתה מתייחס בהודעתך, לא ברור *כיצד* אמורים היו ליפול (ולא האם נפלו לדעת מישהו- זה ממש לא אכפת לי).
הטיעון שקנה חזקה בזכרוני הוא סך הכל מושג ושמו "ערך אפיסטמולוגי". לדוגמא- האסתטיקה שקובעת את היוריסטיקת ההכרה המדעית.
לצפיה ב-'ראשית, '
ראשית,
18/06/2016 | 21:47
20
עצם עובדת חזרתו, היא ידיעה. שנית. הנימוק שהתלווה לחזרתו זו בעל תוקף הוא. שכן, אף עלי פי שאנו מבחינים בידיעה (כלשהי) במציאות ובפועל בערכים (שכן אין ערכים ללא הגשמתם בפועל) מכלל מקום באותה אבחנה ממש, אנו חשים כי יש הבדל בינה לבין ידיעת מדע.
 

חם בפורומים של תפוז

תחרות מפלצתית עם פרסים שווים במיוחד!
תחרות מפלצתית עם...
משתפים אותנו בסיפורים בדיוניים וזוכים בכרטיסים...
תחרות מפלצתית עם פרסים שווים במיוחד!
תחרות מפלצתית עם...
משתפים אותנו בסיפורים בדיוניים וזוכים בכרטיסים...
אירוח מומחה בפורום בנושא אבטלה
אירוח מומחה בפורום...
ביום ראשון, 13.8, יתקיים אירוח בנושא אבטלה בו...
אירוח מומחה בפורום בנושא אבטלה
אירוח מומחה בפורום...
ביום ראשון, 13.8, יתקיים אירוח בנושא אבטלה בו...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ