לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
74427,442 עוקבים אודות עסקים

פורום ישעיהו ליבוביץ-הגותו

                                             לאתר עמותת "לשמה"    www.leibowitz.co.il

ברוכים הבאים לפורום "ישעיהו ליבוביץ- הגותו" שמטעם עמותת "לשמה". זהו גם המקום לעידכונים על פעילויות העמותה. מטרת הפורום היא לשמש במה ציבורית עליה יתקיימו דיונים הן אודות ליבוביץ והגותו והן אודות עינייני היום והשעה. פורום זה כפוף לתקנון הפורומים של תפוז ועל כן הכותבים בפורום מתבקשים שלא לחרוג ממנו. גלישה מהנה.                                

הנהלת הפורום:

אודות הפורום ישעיהו ליבוביץ-הגותו

                                             לאתר עמותת "לשמה"    www.leibowitz.co.il

ברוכים הבאים לפורום "ישעיהו ליבוביץ- הגותו" שמטעם עמותת "לשמה". זהו גם המקום לעידכונים על פעילויות העמותה. מטרת הפורום היא לשמש במה ציבורית עליה יתקיימו דיונים הן אודות ליבוביץ והגותו והן אודות עינייני היום והשעה. פורום זה כפוף לתקנון הפורומים של תפוז ועל כן הכותבים בפורום מתבקשים שלא לחרוג ממנו. גלישה מהנה.                                

הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
אתר ישעיהו ליבוביץ - www.leibowitz.co.il
(עמותת "לשמה")

פורום זה מהווה החלק החי והנושם של אתר עשיר בתוכן המוקדש להגותו של פרופ' ישעיהו ליבוביץ. באתר זה תמצאו מאמרים רבים, ארכיון עיתונות, וידאו, אודיו ועוד. 
המשך >>

לצפיה ב-'האקדמיה לשלום נשמע מבורך'
האקדמיה לשלום נשמע מבורך
13/09/2016 | 07:44
13
54
לצפיה ב-'שמת לב מי מרצה שם?'
שמת לב מי מרצה שם?
15/09/2016 | 18:43
12
53
מיודעינו ד"ר אבי אלקיים !
ואתה יודע מה אומר להם? "שלום עולמי לא יכון אלא בביטול הדתות".
נאום ראש המחלקה למכשפת ישראל... באוניברסיטת אילן .
לצפיה ב-'מתפלא ?!'
מתפלא ?!
15/09/2016 | 21:44
11
15
לצפיה ב-'כשחושבים על זה.. '
כשחושבים על זה..
16/09/2016 | 13:08
10
31
שום דבר כבר לא מפליא.
אולי מחר נשמע עליו שהתמנה לראש ישיבת פוניבז',  או למואזין בואדי ערה.. (כמו במערכון של הגשש) הכל יכול להיות.
נראה לך הגיוני שראש המחלקה למחשבת ישראל באוניברסיטת אילן, יקרא לביטול הדתות, ואת מחשבת ישראל יהפוך למכשפת ישראל, ואת הרמב"ם לגדול במכשפים?
תאר לך ראש המחלקה לאמנות בבצלאל היה קורא לביטול הציור הפיגורטיבי או הציור האבטרקטי, ובבית ספר ספר לדרמה יוותרו על שיקספיר ?
 
שבת  שלום - ומבורך
 
 
לצפיה ב-'אותי מפליא שב"אילן" לא מלמדים ליבוביץ'
אותי מפליא שב"אילן" לא מלמדים ליבוביץ
16/09/2016 | 14:57
9
23
ממה הם פוחדים הרי הוא לא "מכשף" ולא קוסם הוא עולם ומלואו ......
כנראה יש להם סיבה טובה לבולשיט נאור שמאפיין הרבה מוסדות לימוד.
בכבוד רב ושבת שלום מבורך
לצפיה ב-'נראה לך שלא מלמדים?'
נראה לך שלא מלמדים?
16/09/2016 | 16:14
8
27
הרי כולם היו תלמידיו (כולל נעמי..)
לצפיה ב-'לצערי לא מלמדים ...... נראה לי שהסמינר מאת חנה כשר'
לצערי לא מלמדים ...... נראה לי שהסמינר מאת חנה כשר
16/09/2016 | 16:45
7
35
היה אירוע חד פעמי בשנת   2003-2002 
וגם אז זה היה אירוע של נס בלתי מוסבר (השלטונות הבר אילנים לא רצו בו)
 
למזלי הייתי נוכח באותו אירוע החד פעמי ולדעתי גם המוצלח מאד
עלה לי בזמנו 2000 שקלים אבל היה שווה כל שקל (סתם)
נדמה לי שאם הייתי יושב שם אף אחד לא היה מגרש אותי .
 
לצפיה ב-'קשה להאמין '
קשה להאמין
18/09/2016 | 00:48
6
34
ש"השלטונות הבר אילנים" שמאפשרים ללמד את דבריו ההזויים של אלקיים ואף ממנים אותו לראש הפקולטה, כשהוא עצמו מצהיר שהוא תלמידו של ליבוביץ, וכך רוב המרצים או לפחות מושפעים מליבוביץ, ובעצם מי לא מושפע ממנו? אז דווקא אותו לא ילמדו?!
אולי הם סומכים על זה שבלאו הכי ליבוביץ יכנס לכל נושא...
 
לצפיה ב-'לא קשה ....מברר כמה דברים מסקנות בהמשך'
לא קשה ....מברר כמה דברים מסקנות בהמשך
19/09/2016 | 09:11
4
9
לצפיה ב-'אצלו זה הפוך'
אצלו זה הפוך
19/09/2016 | 22:01
3
26
קודם היתה לו מסקנה..  אחר כך התחיל לחפש פטנטים כדי "להוכיח" אותה.
תחילה לקח משפט מתוך אלפי מאמרים שליבוביץ כתב, והוציא אותו הקשרו, ניפח אותו, ושפץ אותו, כדי שיתאים ל"מסקנה" שלו, וצירף לו אגדה את המקרה המוזר של הכלב, בגרסה הסורית...   והרי לך אחלה "מסקנה"...
 
יש לך רעיון מדוע באוניברסיטת בר אילן יש התנגדות ללמד את משנתו של ליבוביץ, (אם אכן ישנה מדיניות כזאת)?
 
לצפיה ב-'אין דרך לדעת את "רשות היחיד" גם באוניברסיטאות אחרות אין'
אין דרך לדעת את "רשות היחיד" גם באוניברסיטאות אחרות אין
21/09/2016 | 08:30
2
6
לצפיה ב-'דרושים שוברי שתיקה...'
דרושים שוברי שתיקה...
21/09/2016 | 18:10
1
39
אתה טוען ש"השלטונות הבר אילניים" מתנגדים ללמד את משנתו של ליבוביץ, ומאידך אין להם בעיה עם "המסקנה" המצוצה מהאצבע של אלקיים, שלדעתו הרמב"ם היה מכשף... האם הם מסכימים אתו?
האמנם אין שם איש שישבור שתיקה ויפריך לו את "המסקנה" המגוחכת הזאת?
לצפיה ב-'בהקשר לטענה שלי אני חושב'
בהקשר לטענה שלי אני חושב
27/09/2016 | 06:56
95
שזה מה שזכור לי שהמורה חנה כשר אמרה אז בזמנו שלא היה פשוט לקבל אישור
ללמד את הגותו של המורה . מכאן אני מסיק שיש התנגדות או שאולי אף אחד מהמרצים שם לא רוצה ללמד את הגותו .שמע יקר -אין חובה  ללמד ליבוביץ בשום מקום על כדור הארץ.לדעתי הגותו משובחת והספקנות שלו ראויה עד מאד.
סך הכל האוניברסיטה היא גם מקום לסטודנט שרוצה את הדיפלומה והמורים מנסים 
לקרב לבבות גם בדרכים של מאחזי עיניים.
פעם משורר מאד ידוע שלומדים את שיריו באוניברסיטה אמר לי שהמורים מהאוניברסיטה מבקשים שיבוא בהתנדבות לקרוא את שיריו ולשוחח 
והוא המשורר הידוע זקוק גם לכסף מה אפשר לעשות ?!
לצפיה ב-'מזכירים ומלמדים'
מזכירים ומלמדים
18/10/2016 | 21:01
6
לא מכיר קורסים מלאים עליו אבל הוא מוזכר, הן בהערות במהלך שיעורים שונים או במפורש ובצד מאמרים, למשל בנושא הבעייה הפסיכופיזית.
בנושאים דתיים הוא מוזכר ומצוטט לעתים, בעיקר בהערות שוליים, אולם אין מלמדים אותו בשיטתיות בנושאים דתיים מסיבות דתיות ברורות מאד.
לצפיה ב-'מה עושים עם גילגול נשמות?'
מה עושים עם גילגול נשמות?
12/09/2016 | 18:46
55
אם היה ילד שמת וחוזר לחיים ומזה מעצבן וחופר בראש מה עושים?!
לצפיה ב-'"דייט תלמודי"'
"דייט תלמודי"
05/09/2016 | 06:08
54
לצפיה ב-'חלמו עלי'
חלמו עלי
29/08/2016 | 13:56
2
76

שלום
חברה לעבודה (לא חברה קרובה מידי אבל חברה שכיף לי לקשקש איתה בעבודה) סיפרה לי שהיא חלמה עלי שאני מתחתנת. בחלום שלה אני עם שמלת כלה ומשגעת אותה כביכול איזו שמלה לבחור.
מה משמעות החלום?
האם זה אומר שאני אתחתן?
אני רווקה ורוצה להתחתן.
נב
היא יודעת שאני רוצה זוגות ומחפשת זוגיות.
תודה.

לצפיה ב-'מחשבה יוצרת מציאות! '
מחשבה יוצרת מציאות!
29/08/2016 | 14:26
46
בעזרת ה' כל תרצי לו יהי...
 
 
לצפיה ב-'זה אומר שאזורי ההיפוקמפוס והאמיגדלה של חברתך תקינים'
זה אומר שאזורי ההיפוקמפוס והאמיגדלה של חברתך תקינים
29/08/2016 | 17:30
72
ולא בטוח ששלך..
לצפיה ב-'הוּא הָיָה אוֹמֵר, '
הוּא הָיָה אוֹמֵר,
29/08/2016 | 14:22
1
41
לֹא עָלֶיךָ הַמְּלָאכָה לִגְמוֹר, וְלֹא אַתָּה בֶן חוֹרִין לִבָּטֵל מִמֶּנָּה. אִם לָמַדְתָּ תוֹרָה הַרְבֵּה, נוֹתְנִים לָךְ שָׂכָר הַרְבֵּה. וְנֶאֱמָן הוּא בַּעַל מְלַאכְתְּךָ שֶׁיְּשַׁלֶּם לָךְ שְׂכַר פְּעֻלָּתָךְ. וְדַע, מַתַּן שְׂכָרָן שֶׁל צַדִּיקִים לֶעָתִיד לָבוֹא. (אבות)
 
יורם, תודה! 
לצפיה ב-'בבקשה על מה התודה '
בבקשה על מה התודה
31/08/2016 | 21:36
7
לצפיה ב-'לפורום הזה חייב להיות צמוד....מילון טבעי.'
לפורום הזה חייב להיות צמוד....מילון טבעי.
26/08/2016 | 12:37
2
39
הקלט של מילון טבעי הוא צירוף אותיות .
הפלט של מילון טבעי יענה על השאלה ....שם של מה ? הוא צירוף אותיות בקלט.
 
דוגמאות:
 
קלט - ראובן
פלט - שם של בן אדם
 
קלט -  זמן
פלט- שם של ידיעה טבעית הבאה אל עולמו הפנימי של האדם, בעקבות מעשה של האזנה לפעימות הלב.
 
קלט - יופי
פלט - שם של ידיעה טבעית, הנובעת מעולמו הפנימי של האדם.
 
קלט - שעה
פלט - שם של כמות זמן
 
קלט - כמות
פלט - שם של ידיעה טבעית הנובעת מניסיון מעשי.
 
את המילון הטבעי יש ליצור ויפה שעה אחת קודם.
 
א.עצבר
 
לצפיה ב-'מילון טבעי שייך לשפה האנושית הטבעיח - שהיא שפת שמות.'
מילון טבעי שייך לשפה האנושית הטבעיח - שהיא שפת שמות.
26/08/2016 | 13:38
7
לצפיה ב-'מלה כללית, מלה פרטית, ואיך מבחינים במלה פרטית ?'
מלה כללית, מלה פרטית, ואיך מבחינים במלה פרטית ?
27/08/2016 | 12:53
20

איך מבינים מלים  ? הרי כל מלה היא רק צירוף של אותיות.
לצירוף אותיות יש צליל ייחודי וצורה ייחודית, ויש צירופי אותיות ללא הגבלה.
התפקיד היחיד שצירוף אותיות יכול למלא, הוא תפקיד של שם.
השפה האנושית הטבעית , היא שפה של  שמות.
צירוף האותיות..מ ל ה ... זה שם של מה ? 
התשובה פשוטה ביותר.....זה שם של צירוף אותיות.
 
כל צירוף אותיות בשפה האנושית הטבעית , ממלא תפקיד של שם.
יש שמות של דברים בעלי משקל  כמו עציץ,  אבקת כביסה,  מטוס,  עיפרון, וכו
יש שמות של פעולות, כמו לנשום, לראות, לקפוץ, לסייד, לצייר,
כאשר אדם שומע שם של דבר בעל משקל,,,,הוא רואה בדמיונו את הדבר האמור.
כאשר אדם שומע שם של פעולה, הוא רואה בדמיונו את הפעולה האמורה.
ככה מבינים צירופי אותיות.. בעזרת תרגום של שמות לתמונות..
 
מערכת שמתם
לאדם יש מערכת אוטונומית בתת מודע, המתרגמת שמות לתמונות.
התרגום נעשה בזמן אמיתי, והאדם כלל לא מודע לו.
אם ראובן אומר..קניתי עציץ..
מערכת שמתם של לוי מתרגמת את צירוף האותיות ..ע צ י ץ .. לתמונה
 
מערכת שמתם מתרגמת שמות של דברים בעלי משקל לתמונות,והיא גם מתרגמת לתמונות
שמות של ידיעות טבעיות פלאיות,הבאות אל עולמו הפנימי של האדם, בעקבות מעשה.
 
המעשה המביא לידיעות הטבעיות ששמם   צורה    תנועה, הוא פקיחת עיניים ומבט פשוט.
הפוקח את עיניו ומביט בגוש בצק, מיד באה אל עולמו הפנימי ידיעה פלאית.
לאחר מעיכת גוש הבצק, הידיעה הפלאית משתנה.
השם המוסכם של ידיעה פלאית זו, הוא צירוף האותיות..צ ו ר ה.
לגוש בצק יש צמיד צורה, ומעיכתו משנה את צורתו.
 
מה זה צורה ?  זה סתם צירוף אותיות שמסוגל למלא תפקיד של שם.
צירוף האותיות...צ ו ר ה ..זה שם של מה ?  של ידיעה טבעית פלאית משתנה, הבאה אל
עולמו הפנימי של האדם, כאשר הוא מביט בגוש בצק ומועך אותו.
אם ראובן אומר...לכל אדם יש צורת פנים ייחודית, לוי מבין את הנאמר, כיוון שמערכת
שמתם של לוי מתרגמת צורות פנים לתמונות.
 
אם מרפים מגוש בצק הוא נופל למטה, וידיעה פלאית נוספת באה עתה אל עולמו הפנימי 
של האדם. השם המוסכם של ידיעה פלאית זו, הוא צירוף האותיות....ת נ ו ע ה .
 
מה זה תנועה ?  זה סתם צירוף אותיות שמסוגל למלא תפקיד של שם.
צירוף האותיות...ת נ ו ע ה ...זה שם של מה ?  של ידיעה פלאית הבאה אל עולמו הפנימי
של האדם, כאשר הוא מרפה מתפוז וזה נופל למטה.
כאשר לוי שומע ברדיו....תנועה ערה של מכוניות.... הוא מבין את הנאמר, בעזרת מערכת
שמתם שלו, המתרגמת בזמן אמיתי צירופי אותיות ( שמות) לתמונות.
המעשה המביא לידיעה הטבעית ששמה המוסכם הוא מחוספס, הוא מעשה פשוט שבו
מחליקים עם כך היד על פני שטיח.
ראובן ולוי חייבים לעשות את המעשה , ורק אז תבוא אל עולמם הפנימי ידיעה פלאית.
לאחר מכן הם צריכים להסכים על שם לידיעה פלאית זו.
כל צירוף אותיות יכול להתאים, וכמובן גם צירוף האותיות...מ ח ו ס פ ס ....
אם ראובן אומר...גזע העץ מחוספס ....., לוי מבין את הנאמר, כיוון שמערכת שמתם של
לוי מתרגמת את צירוף האותיות ..מ ח ו ס פ ס ... לתמונה
 
המעשה המביא לידיעה הטבעית ששמה המוסכם הוא חלק, הוא מעשה פשוט שבו מחליקים
עם כף היד על פני מרצפת.
ראובן ולוי חייבים לעשות את המעשה , ורק אז תבוא אל עולמם הפנימי ידיעה פלאית.
לאחר מכן הם צריכים להסכים על שם לידיעה פלאית זו.
כל צירוף אותיות יכול להתאים, וכמובן גם צירוף האותיות...ח ל ק ....
 
מערכת שמתם מתאימה לכל הידיעות הבאות מהעולם החיצוני , לעולמו הפנימי של האדם.
העולם החיצוני משותף לכל בני האדם, והמעשים שעושים בני האדם בעולם החיצוני,
מביאים אל עולמם הפנימי ידיעות טבעיות מופלאות.
כאשר חבר בני אדם הסכימו , שצירופי אותיות  יהיו השמות של הידיעות האלה, הם יצרו
בכך שפה משותפת, שהיא שפת שמות.
 
שפה כללית אחת - והיא שפה של שמות
השפה הכללית של בני האדם, מייצגת את כל הידיעות הבאות לעולמו הפנימי של האדם,
מהעולם החיצוני המשותף לכולם. ידיעות אלו באות לאדם בעקבות מעשה שהוא עושה
בעולם החיצוני. ( לראות , לשמוע, לנגוע , לפעול, וכן הלאה)
מערכת שמתם היא המערכת של השפה הכללית.
 
הרבה שפות פרטיות, וכל שפה היא שפה של שמות.
לראובן יש עולם פנימי פרטי, מלא בידיעות טבעיות פלאיות פרטיות.
ללוי יש עולם פנימי פרטי, מלא בידיעות טבעיות פלאיות פרטיות.
לידיעות פרטיות אין שפה משותפת.
 
ראובן יכול להחליט על צירוף האותיות ...ק ר צ י צ ו צ ו ... שישמש כשם עבור ידיעה
פלאית פרטית שלו ,אבל אין לו אפשרות להסביר ללוי, איך להגיע אל ידיעה פלאית זו.
ראובן לא מסוגל להציע ללוי לעשות מעשה בעולם החיצוני, ושבעקבותיו תבוא אל עולמו 
הפנימי של לוי ידיעה פלאית,ששמה המוסכם על ידי ראובן הוא צירוף האותיות קרציצוצו
 
לראובן ולוי יש שפה כללית, ושתי שפות פרטיות.
צירופי האותיות של שפות פרטיות,  הן קרציצוצו , יופי וכיעור, שנאה ואהבה, רגש 
ותובנה, חסד ותקווה, געגוע , מחילה,  כאב , עונג, פחד, שיגעון, אמונה, ועוד ועו..
 
מה זה ...י ו פ י ... ? זה צירוף אותיות שתפקידו הוא שם.
צירוף האותיות..י ו פ י ...זה שם של מה ? של ידיעה טבעית פנימית פרטית.
את התוכן הפנימי לצירוף האותיות ..י ו פ י ... , מעניק כל אדם מעולמו הפנימי שלו.
האם התוכן יהיה זהה ? לעולם אין לדעת.
כל הוויכוחים שבעולם, הם של שפות פרטיות.
בשפה כללית, אין וויכוחים , ומערכת שמתם פועלת בה.
 
בכל טקסט ניתן לזהות  מלים כלליות, ומלים פרטיות.
כל חילוקי הדעות יהיו על מלים פרטיות.
 
איך מזהים מלה פרטית
הזיהוי של מלה פרטית פשוט ביותר, מכיוון שמנסים להחליף אותה במלים אחרות.
ההחלפה מתבצעת, מכיוון שלא עונים נכון על השאלה....מה זה יופי ?
במקום התשובה....י ו פ י ..זה צירוף אותיות שתפקידו רק שם , רושמים משוואה דוגמת זו
 
יופי = צורה בעלת קסם  המעורר את נפש האדם לפסגה מרגשת
 
משוואה זו היא חסרת תועלת, מכיוון שאת התוכן לצירוף האותיות ..י ו פ י ...המופיע באגף הימני של המשוואה, מעניק כל אדם מעולמו הפנימי שלו,  וכך גם לגבי צירוף האותיות המופיע באגף השמאלי של המשוואה
 
השם של משוואה כזו...הוא צירוף האותיות...ה ג ד ר ה .....
 
 
א.עצבר
 
 
לצפיה ב-'האם ליבוביץ' האמין באלוהים ?'
האם ליבוביץ' האמין באלוהים ?
23/08/2016 | 16:06
2
63
לצפיה ב-'כן'
כן
24/08/2016 | 12:05
21
לצפיה ב-'חסרות שתי הגדרות :'
חסרות שתי הגדרות :
28/08/2016 | 23:18
62
1. מהי "אמונה" ע"פ ליבוביץ.
2. "מהו אלהים" ע"פ ליבוביץ.
 
אף אחת מההגדרות הנ"ל איננה תואמת את השיח הדתי הרווח, או במילים אחרות - ליבוביץ איננו מאמין כדרך המאמינים הרווחים, ואין לו אלהים ( תרתי משמע ) כאלהי המאמינים הרווחים. זו איננה קביעה שיפוטית ואין לה כל נגיעה למושגי 'טוב' או 'רע' 'נכון' או 'לא נכון' אלא מדובר בעובדה ביוגראפית כפי שעולה מדבריו וכתביו, המבטאת את דעתו הפרטית.
לצפיה ב-'עוד פעם "שוברים שתיקה"'
עוד פעם "שוברים שתיקה"
21/08/2016 | 12:15
33
לצפיה ב-'"ירמיהו" = (("אולמרט")) נשוי לבתו של מבקר המדינה...'
"ירמיהו" = (("אולמרט")) נשוי לבתו של מבקר המדינה...
15/08/2016 | 19:42
28
לשעבר.  (("טוניק")). חיים שכאלה.
לצפיה ב-'הגותו של לייבוביץ עסקה רבות במושג.... ח י י ם'
הגותו של לייבוביץ עסקה רבות במושג.... ח י י ם
12/08/2016 | 11:35
16
75

כמה תשובות יש לשאלה...מה זה צירוף האותיות ח י י ם  ?
 
על השאלה... מה זה צירוף האותיות מעגל ? צריך לענות ..."זה שם של הקו הסגור הזה"
( להצביע על הקו)  ששורטט בעזרת מחוגה.
על השאלה...מה זה צירוף האותיות..מ כ ו נ י ת ... יש לענות.... "זה שם של הדבר הזה"
( להצביע עליו ) שנוסע בכבישים.
על השאלה...מה זה צירוף האותיות ..ע ץ .. יש לענות.."זה שם של הדבר הזה"
( להצביע עליו) הצומח מהאדמה.
על השאלה...מה זה צירוף האותיות ..ח י י ם... יש לענות.... " זה שם של האדם הזה"
ולהצביע על האדם הזה..
 
האם יכולה להיות תשובה נוספת לשאלה...מה זה צירוף האותיות.....ח י י ם ?
 האם הגותו של לייבוביץ, הפיקה את התשובה הנוספת. ?

א.עצבר
 
לצפיה ב-'מדוע כל הניסיונות להגיע לידיעה, באמצעות הגדרת החיים - נכשלו '
מדוע כל הניסיונות להגיע לידיעה, באמצעות הגדרת החיים - נכשלו
13/08/2016 | 13:44
32

מדוע כל הניסיונות להגיע לידיעה באמצעות הגדרת החיים - נכשלו ?
מכיוון שמעולם לא הוצגה תשובה לשאלה ...מה זה הגדרה ?
 
מה זה הגדרה ?  זה צירוף של 5 אותיות...ה ג ד ר ה....
 
היות ובשפה האנושית הטבעית, כל צירוף של אותיות יכול למלא רק תפקיד של שם,
יש לענות על השאלה הבאה:
צירוף האותיות...ה ג ד ר ה ...זה שם של מה ?
 
והתשובה היא פשוטה:
צירוף האותיות....ה ג ד ר ה ... זה שם של משוואה כמו זו לדוגמה ....
ארצינו  פלי  =  ראשאיר  מניר   פלטו   מינורי
 
זוהי משוואה של צירופי אותיות, במקום צירופי ספרות.
 
ומה אומרת הגדרה ?
היא אומרת שהשם באגף הימני של המשוואה = לשם באגף השמאלי של המשוואה.
 
עתה מסתבר מיד ,שהגדרה לא מגלה לנו כל ידיעה חדשה.
לכן, אין כל טעם לרשום הגדרה.
ואין כל טעם לרשום את ההגדרה הבאה:
 
חיים = קריץ  פרורי  מילטוסי  קרנק
 
לכן, כל הניסיונות להגיע לידיעה באמצעות הגדרת החיים נכשלו
 
כדי להגיע לידיעה, יש לענות על השאלה המתבקשת מאליה.
השם באגף הימני הוא שם של מה ?
 
תשובה אפשרית היא זו.
צירוף האותיות...ח י י ם ... זה שם של ידיעה טבעית ראשונית הבאה אל עולמו הפנימי של האדם, בעקבות מעשים פשוטים שהוא עושה. ( המעשה מביא לידיעה ישירה )
 
 
א.עצבר
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'לא זכור לי.'
לא זכור לי.
13/08/2016 | 22:07
14
32
הוא אומנם השתמש במילה 'חיים' פה ושם ובוודאי כאשר דבר או כתב על עניינים מקצועיים או פופולריים בביוכימיה, כימיה אורגנית ונוירופיזיולוגיה וכו' אבל אלה לא היו הגיגי הגות אלא סיכומים של מה שידע מאחרים. 
לצפיה ב-'הלזה ייקרא "הגות" ועוד מרובה ?'
הלזה ייקרא "הגות" ועוד מרובה ?
14/08/2016 | 08:06
12
17
ליבוביץ משיב כאן בכתב על קצה המזלג על שאלות שנשאל, בתחומים שונים, ויותר מאשר להגות במושג "חיים" הוא משחזר את דעתו שרק עבודת ה' היא עבורו הערך. נו טוב, שמענו והבנו, והדברים הללו חוזרים על עצמם במילים אחרות שוב ושוב ואין הם מתפתחים לכלל הגות, מה עוד שליבוביץ בדברים אלה משמש כשופרם של אחרים, ובמיוחד הרמב"ם.
 
לא הייתי מכנה שורות ספורת אלה "הגות".
לצפיה ב-'עכשיו יש לך שתי אפשרויות'
עכשיו יש לך שתי אפשרויות
14/08/2016 | 08:31
11
24
או שתגדיר  ה ג ו ת  ( כלומר תכתוב משוואה של צירופי אותיות)
או שתענה על השאלה....צירוף האותיות...ה ג ו ת ..זה שם של מה ?
שתי האפשרויות לא יניבו תוצאות מעשיות.
ואולי יש אפשרות שלישית ?
 
א.עצבר
לצפיה ב-'ע כ ש י ו .... שם של מה ?'
ע כ ש י ו .... שם של מה ?
14/08/2016 | 09:54
10
10
לצפיה ב-'עכשיו=עכשיו="שם של מה"'
עכשיו=עכשיו="שם של מה"
14/08/2016 | 13:04
1
10
לצפיה ב-'"שם של מה"=מדליית מעגל הברכות (בספר המעגל השווה של מלכישוע)'
"שם של מה"=מדליית מעגל הברכות (בספר המעגל השווה של מלכישוע)
14/08/2016 | 13:12
13
לצפיה ב-'צירוף האותיות ע כ ש י ו הוא מלה מדרג ב '
צירוף האותיות ע כ ש י ו הוא מלה מדרג ב
14/08/2016 | 13:09
7
33
את צירוף האותיות ע כ ש י ו אפשר להסבירבעזרת  צירוף האותיות ז מ ן
צירוף האותיות ז מ ן  הוא מלה מדרג  א
 
צירוף האותיות...ז מ ן ...הוא שם של ידיעה טבעית פלאית כמותית הבאה אל עולמו הפנימי הפנימי של האדם, בעקבות מעשה של ...האזנה לפעימות הלב.
 
כל מה שכתבתי, מופיע בפירוט במאמר
 
א.עצבר
לצפיה ב-'הרעיון של מלים מדרגים, א, ב, ג, לא מופיע אצל הבלשנים המוכרים'
הרעיון של מלים מדרגים, א, ב, ג, לא מופיע אצל הבלשנים המוכרים
14/08/2016 | 16:32
6
17
הבלשנים המוכרים חקרו שפה, באמצעות המלים שלה.
בשיטה זו אי אפשר להגיע אל ההתחלה.
 
כדי להגיע אל ההתחלה, צריך לצאת ממצב שאין מלים.
כך עשיתי, והגעתי אל המעשים המביאים לידיעה פלאית, המגיעה היישר אל עולמו הפנימי של עושה המעשה.
השלב הבא הוא בחירת צירוף אותיות שישמש כשם של ידיעה פלאית זו, ואחרי שלב זה, הסוד של השפה האנושית הטבעית נתגלה.
 
א.עצבר
לצפיה ב-'יסודות הבלשנות ב 20 שניות'
יסודות הבלשנות ב 20 שניות
15/08/2016 | 10:28
5
18

יסודות הבלשנות ב 20 שניות.
אדם הרוצה לחקור את השאלה...איך הופיעה השפה האנושית ?
צריך קודם כל לחקור את השאלה.....
איך הופיעו המלים ....אדם ....הרוצה ....לחקור ...את ....השאלה...איך.... הופיעה .... השפה.... האנושית ?
 
ומה יקרה ? ......הלם....שתיקה ..... ואין מלים.
ופתאום...
יש ידיעה הבאה בעקבות מעשה  .....
ויש יכולת טבעית לתת שם לידיעה....
 
השם הוא רק צירוף אותיות.
 
יש יכולת טבעית לתת שם לצירוף אותיות –
השם של צירוף אותיות יהיה מלה.
 
כך הופיעה השפה האנושית.
 
פשוט וטבעי
 
עשית – ידעת – והענקת שם לידיעה , שהוא צירוף אותיות.
 
א.עצבר
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'שאלתי פעם משו חכם: מה יש מאחורי השפה? '
שאלתי פעם משו חכם: מה יש מאחורי השפה?
15/08/2016 | 22:44
4
32
הוא ענה: כיצד אוכל לשים זאת במילים מלבד על ידי שלילתן? 
הוא השתמש במילים כגון: נטול זמן, נעדר מרחב, חסר סיבה. 
נכון, גם אלו מילים, אך הן ריקות ממשמעות.
א. עצבר, כולנו מחפשים מילים במקום שבו המילים אינן תופסות. 
 
תודה רבה על המאמר. 
 
לצפיה ב-'עוד מילים... '
עוד מילים...
15/08/2016 | 23:05
3
20
האמת אינה תוצאה של מאמץ, היא אינה נמצאת בסופה של דרך.
היא מצויה כאן ועכשיו, בעצם הכמיהה לה והחיפוש אחריה. 
כל גילוי חושף עוד ממדים חדשים לכיבוש.
לבלתי נודע אין גבולות. 
 
 
 
לצפיה ב-'שרשור זה מבשר מהפכה בחקר השפה האנושית, אבל צירופי האותיות'
שרשור זה מבשר מהפכה בחקר השפה האנושית, אבל צירופי האותיות
15/08/2016 | 23:34
2
20
לא מסוגלים להביע אותה.
הצגת מהפכה בשפה האנושית, נבלמת על ידי השפה האנושית.
הרבה יותר קל להציג מהפכה בחקר היקום.
הנה היא לפניכם.
 
א.עצבר
לצפיה ב-'כל אדם ועולמו..כל אדם והאמת היחסית שלו..'
כל אדם ועולמו..כל אדם והאמת היחסית שלו..
16/08/2016 | 14:24
1
31
הנה סיפור שממחיש זאת: 
 
חמשה קבצנים עיוורים הלכו יחד אחוזי יד דרך יער עבות.
רבץ לפניהם בדרך פיל גדול מאוד והם לא ידעו.
נכשלו בו ונפלו. 
חרדו חרדה גדולה והתחילו למשש ולגשש סביבתם,
לדעת מה המכשול אשר לפניהם.
עלתה ביד האחד אוזן מאזני הפיל.
מעך ומשמש בה - והנה היא רכה, מתעקמת ומתפשטת בידו כמטלית.
קרא ואמר :'אחי, סמרטוטים לפנינו! גל של סחבות!'
השני גשש ומצא את הבטן, צעק בקול:
'תל! תל גבוה ומשופע!'
משש גם השלישי ובחלקו עלה הזנב. הכריז על המציאה:
'חבל עבות! נכשלו בחבל!'
הרביעי משש ומצא רגל. תפס בה וצווח:
'קורה! קורה שופעת וכבדה!'
אז התרגז החמישי, החזיק בשנהבים אשר עלו בידו וצעק בכל הכוח:
'שקרנים! חרבות צורים פגעו בנו! חרבות שנונות בעלות פיפיות!'
כל צעקו העיוורים ורבו בחזקה וכמעט שבאו לידי מהלומות.
כל אחד החזיק בשלו בשתי ידיו
וכל אחד היה בעיני חבריו כשוגה ומשגה. (ל.טולסטוי)

כולנו כמו חמישה עיוורים הבוחנים "פיל". 
 
א. עצבר, המאמר מאוד מעניין. תודה רבה! 
 
לצפיה ב-'אני מאוד מתחבר לסיפור הזה, '
אני מאוד מתחבר לסיפור הזה,
16/08/2016 | 15:34
15
כיוון שהוא מספר איך מעשה פשוט של מגע ומישוש, מביא לעולמו הפנימי
של עושה המעשה ידיעה פלאית.
העושים צודקים בידיעתם , כל אחד לפי מעשיו שלו.
אם היו מחברים את ידיעותיהם, יתכן והיו מגיעים אל הידיעה הכוללת, ששמה המוסכם, הוא צירוף האותיות....פ י ל .
 
א.עצבר
 
 
לצפיה ב-'ערכה של מדינת ישראל לפי השקפת ישעיהו לייבוביץ''
ערכה של מדינת ישראל לפי השקפת ישעיהו לייבוביץ'
11/08/2016 | 17:48
4
33
האם יש למדינת ישראל ערך או תפקיד כל שהוא ?
לצפיה ב-'יש לה תפקיד ככל מדינה - לספק את צרכי אזרחיה'
יש לה תפקיד ככל מדינה - לספק את צרכי אזרחיה
11/08/2016 | 23:02
2
19
לצפיה ב-'אבל זה כמו לטעון שהאדם נועד לספק את צרכיו...'
אבל זה כמו לטעון שהאדם נועד לספק את צרכיו...
12/08/2016 | 09:04
1
36
זה מוריד מהמעלה של האדם.
לצפיה ב-'מדינה אינה אדם'
מדינה אינה אדם
12/08/2016 | 17:16
47
היא אינסטרומנט - מכשיר בידי ה-אדם. ואדם לא נועד לספק את צרכיו. האדם הוא סך כך צרכיו ובעיקר - רצונותיו, מה שאין לישות המתקרית מדינה. 
 
אמת, ישנם בני אדם המתאימים את רצונותיהם לצרכיהם בלבד, וזו פחיתות מעלתם בבחינת: "ומותר האדם מן הבהמה אין.."
לצפיה ב-'בכל הנוגע לשימוש בשורש ע'ר'ך''
בכל הנוגע לשימוש בשורש ע'ר'ך'
12/08/2016 | 18:32
51
בזיקה לליבוביץ, עליך להיות זהיר ומדוייק מאד מאחר שיחסו של ליבוביץ לשימוש בשורש זה היה ייחודי לו, ואינני יודע אם ועד כמה אתה מכיר את מהותו של ע'ר'ך' על פי ליבוביץ.
למדינת ישראל בוודאי ובוודאי שיש 'ערך' במובן השגור אליבא דכולי עלמא ובמובן שגור זה גם לדעת ליבוביץ יש למדינת ישראל ערך, הרי הוא בא אליה והתגורר בה, פעל בה, הקים בה את משפחתו והתגייס לצבאה. אולם ברגע שליבוביץ נדרש להגדרתו הפרטית והספציפית למושג 'ערך' - או אז תשמע ממנו יציאות מסוג "למדינה אין משמעות ערכית אלא משמעות אינסטרומנטאלית בלבד" ורק הכרות מעמיקה, כוללנית ועדינה בדעותיו מבית ומחוץ עשויה להציל אותו ממשפטים טעונים ופרובוקטיביים כאלה.
לצפיה ב-'מנחם ברינקר יהי זכרו ברוך'
מנחם ברינקר יהי זכרו ברוך
11/08/2016 | 21:29
1
27
לצפיה ב-'איש יקר, ואב של חבר'
איש יקר, ואב של חבר
11/08/2016 | 23:03
12
לצפיה ב-'ביקורת על "ביקורת התבונה הטהורה"'
ביקורת על "ביקורת התבונה הטהורה"
09/08/2016 | 06:21
33
58
ביקורת על "ביקורת התבונה הטהורה"
 
ביקורת התבונה הטהורה, היא אוסף של צירופי אותיות.
התפקיד היחידי שצירוף אותיות יכול למלא, הוא תפקיד של שם.
השם החשוב ביותר הוא שם של ידיעה פלאית הבאה אל עולמו הפנימי של האדם, בעקבות מעשה שהוא עושה.
אבל בתבונה הטהורה אין מעשים.
לכן, ביקורת התבונה הטהורה, היא רק אוסף של צירופי אותיות.
 
א.עצבר
לצפיה ב-'האם משמעות מעשית של צירופי אותיות בלבד = תבונה לא טהורה'
האם משמעות מעשית של צירופי אותיות בלבד = תבונה לא טהורה
09/08/2016 | 07:55
1
8
לצפיה ב-'צירוף של אותיות זה סתם שרבוטי קווים, והתפקיד היחידי ששרבוטי '
צירוף של אותיות זה סתם שרבוטי קווים, והתפקיד היחידי ששרבוטי
09/08/2016 | 08:07
21
קווים אלו יכולים למלא,,,,הוא תפקיד של שם.
 
לצירוף האותיות הזה  י ר ך ף ם ש  יש צורה ייחודית, ונתון זה מכשיר
את צירוף האותיות הזה, למלא תפקיד של שם.
 
והשאלה היא כמובן.....שם של מה ?
על שאלה זו אי אפשר לענות עם צירופי אותיות אחרים, כי כל צירוף יכול
למלא רק תפקיד של שם.
 
א.עצבר
לצפיה ב-'וכך גם הביקורת שלך.'
וכך גם הביקורת שלך.
09/08/2016 | 08:57
30
34
 
 
 
 
 
 
 
 
              
לצפיה ב-'"בביקורת התבונה הטהורה" אין מעשים.'
"בביקורת התבונה הטהורה" אין מעשים.
09/08/2016 | 09:20
29
31
בביקורת על ....."ביקורת התבונה הטהורה" יש מעשים.
 
המעשים שעושה האדם זה העיקר, כיוון שהם מביאים היישר אל עולמו הפנימי,
ידיעות פלאיות.
 
א.עצבר 
לצפיה ב-'אם יש אצלך -'
אם יש אצלך -
09/08/2016 | 09:52
28
26
יש גם אצלו.
וההפך.
לצפיה ב-'הקשר המופלא בין מעשה וידיעה(מוח ותודעה,חומר ורוח,גוף ונפש)'
הקשר המופלא בין מעשה וידיעה(מוח ותודעה,חומר ורוח,גוף ונפש)
09/08/2016 | 10:33
27
40

הקשר המופלא בין מעשה וידיעה ( מוח ותודעה , חומר ורוח,  גוף ונפש )-----1
 
סוד השפה האנושית.
 
כדי לפצח את סוד השפה האנושית, צריך לשתוק.
ומדוע לשתוק ? 
כי השפה האנושית עוד לא הומצאה,
ואם השפה האנושית עוד לא הומצאה , באיזו שפה נתאר את המצאתה ?
התשובה באה מאליה........כמובן, בשפת המעשים.
 
כאן מתבקש הקורא לשכוח את מה שהוא קרא, כיוון שהשפה עוד לא הומצאה.
מכאן ואילך מתבקש הקורא לדמיין את המעשים המתוארים באמצעות מלים, כאילו מציגים  אותם שחקנים על הבמה ...ללא מלים.
 
ראובן ולוי נמצאים על בימת התיאטרון, ובהמשך יצטרפו אליהם שמעון ואשר.
 
ראובן: אני נוגע בדופן פנימית של מקרר....וידיעה פלאית באה אלי
לוי: מה אתה יודע ? 
ראובן ידיעה פלאית באה אלי בעקבות מגע בדופן פנימית של מקרר.
לוי: תנסה לתאר לי את הידיעה הפלאית הזו.
ראובן: אני לא יכול לתאר את הידיעה הזו, כיוון שהשפה עוד לא הומצאה.
 
לוי: גם אני רוצה שידיעה פלאית כזו תבוא אלי.
ראובן: תנגע בדופן פנימית של מקרר, וידיעה זו תבוא אליך.
 
לוי: נגעתי, נכון , וידיעה פלאית הגיעה אלי.
גם אני לא יכול לתאר את הידיעה הזו, כיוון שהשפה עוד לא הומצאה.
 
ראובן: אולי נעניק שם לידיעה פלאית זו ? וכך נתחיל ליצור שפה.
לוי: מה זה שם ?
ראובן: צירוף של אותיות ( בעל צליל ייחודי, וצורה חיצונית ייחודית)
צירוף האותיות ל  ו  י  הוא השם שלך, וצירוף האותיות ר א ו ב ן הוא השם שלי.
 
לוי: ואתה רוצה לבחור צירוף אותיות, שיהיה השם של הידיעה הפלאית שבאה אלינו, בעקבות מגע בדופן פנימית של מקרר ?
 
ראובן: כן, זה ממש מתבקש לבחור שם לידיעה המופלאה שבאה אלינו, בעקבות מעשה
פשוט, של מגע בדופן פנימית של מקרר.
 
לוי: יש שמות של בני אדם, יש שמות "לדברים" שבן אדם לובש, יש שמות "לדברים" שבן אדם אוכל, ויש שמות "לדברים" שבן אדם משתמש בהם, וככה אני יכול להמשיך ולהציג עוד שמות, ועוד שמות,  וכל שם זה רק צירוף אותיות ייחודי.
אבל, עלי לציין כי "שם של ידיעה פלאית שבאה בעקבות מעשה " נראה לי מוזר.
הקשר המופלא בין מעשה וידיעה ( מוח ותודעה , חומר ורוח,  גוף ונפש )--------2
 
ראובן: השם החשוב ביותר, הוא שם של ידיעה טבעית, שבאה אל האדם בעקבות מעשה שהוא עושה. יש הרבה ידיעות טבעיות שבאות אל האדם העקבות מעשים שהוא עושה,
ואנו דנים בידיעה טבעית מסוימת, שבאה אל האדם בעקבות מגע בדופן פנימית של מקרר.
 
לוי: ואתה בטוח כי צירוף אותיות הנבחר באופן שרירותי, יכול למלא תפקיד של שם , עבור ידיעה טבעית זו  ?
 
ראובן: כן בהחלט, לכל צירוף אותיות שנבחר באופן שרירותי יש צורה ייחודית וצליל ייחודי.  נתונים אלה קובעים, כי השימוש היחידי של צירוף אותיות, הוא רק שם.
 
לוי: אתה מסכים שצירוף האותיות ק ר מ י ר יהיה השם שלה ?
ראובן: לכל צירוף אותיות שתציע אני מסכים, וכמובן גם לצירוף האותיות ק ר מ י ר
לוי: עכשיו המצאנו את המלה הראשונה של השפה האנושית.(צירוף האותיות ק ר מ י ר )
 
ראובן: מה בסך הכל המצאנו ? בחרנו צירוף אותיות באופן שרירותי, והסכמנו שצירוף אותיות זה , יהיה שם של ידיעה מסוימת, שבאה בעקבות מעשה מסוים.
 
לוי: עכשיו כל אדם יכול לעשות את המעשה המסוים הזה – ולדעת.
אם אדם זה יסכים לקבל את צירוף האותיות שבחרנו – שישמש כשם עבור ידיעה טבעית זו – אז יש לכולנו התחלה של שפה אנושית.
 
שמעון שפתאום הגיע שואל :  מה זה  ק ר מ י ר ?
לוי: זה צירוף אותיות, שהתפקיד שלו הוא שם.
שמעון: שם של מה ?
 
לוי: הסכמנו כי צירוף האותיות  ק ר מ י ר  יהיה  שם מוסכם של ידיעה טבעית, שבאה בעקבות מעשה של מגע בדופן פנימית של מקרר.
 
שמעון: אתה יכול לתאר לי את הידיעה הזו ?
לוי: עם מה ? עם צירופי אותיות אחרים ? הרי זה בלתי אפשרי.( כל צירוף הוא רק שם)
 
שמעון: ואיך תבוא אלי הידיעה הזו ?
לוי: עליך לעשות מעשה , ולנגוע בדופן פנימית של מקרר.
 
שמעון: טוב, הנה עשיתי את המעשה.....ואני מסכים שידיעה מופלאה הגיעה אלי.
לוי: עכשיו עליך להסכים, כי צירוף האותיות ק ר מ י ר  יהיה השם המוסכם של ידיעה זו.
שמעון: אני מסכים, אבל אולי כדאי לקצר את השם שבחרתם.
לוי: אפשר במקום צירוף האותיות ק ר מ י ר  להסתפק בצירוף האותיות  ק ר מ י
ראובן : ואולי מספיק להשתמש בצירוף האותיות קרמ
לוי : זה גם שם יפה......קרמ
שמעון : אני הייתי מסתפק בצירוף האותיות  ק  ר  מה דעתכם ?
הקשר המופלא בין מעשה וידיעה ( מוח ותודעה , חומר ורוח,  גוף ונפש )---------3
 
ראובן: גם אני מסכים לצירוף האותיות  ק ר
לוי: גם אני
ראובן: עם צירוף האותיות  ק  ר (שתפקידו הוא שם )  התחלנו ליצור שפה אנושית
לוי : צריך להתרגל לרעיון, כי כל צירוף אותיות...הוא רק שם..
שמעון: קשה להתרגל לרעיון הזה , האם באמת כל צירוף אותיות הוא רק שם ?
 
פתאום הופיע אשר ומצטרף אל החבורה המנסה ליצור שפה אנושית.
אשר: מה זה צירוף האותיות ק ר ?
לוי: כל צירוף אותיות...הוא רק שם.
אשר: שם של מה ? של מי ?
 
לוי: זה שם של ידיעה טבעית שבאה אל האדם, בעקבות מעשה של מגע בגוש שלג.
אשר: עלי לציין כי כאשר נגעתי בגוש שלג, הגיעה אלי ידיעה מופלאה.
לוי: השם המוסכם של ידיעה מופלאה זו ( בחברת האנשים שלנו) הוא צירוף האותיות קר
אשר: עשיתי ( נגעתי בגוש שלג) וידעתי,ועכשיו יש לי שפה משותפת אתכם.
 
לוי: השפה האנושית מבוססת קודם כל על מעשים, המביאים לידיעה.
האדם עושה ויודע, ורק אחר כך הוא מתחיל ליצור שפה של שמות.
שמעון: נכון - המעשה והידיעה הם העיקר - והשם המוסכם בא אחרי העיקר.
לוי: השם המוסכם נדרש לחברה של אנשים , בתנאי שהם קודם כל ...יעשו וידעו
 
אשר: כדי ליצור שפה אנושית של שמות, צריך כמות עצומה של צירופי אותיות.
ראובן: יש צירופי אותיות ללא הגבלה , ולכל צירוף יש צליל ייחודי וצורה ייחודית.
 
 אשר: יש המון "דברים" בעולם שהאדם מבחין בהם באופן מעשי, ולכל דבר מאלה יש לבחור צירוף אותיות שימלא תפקיד של שם.
יש המון פעולות מעשיות שהאדם מסוגל לעשות, ולכל פעולה צריך לבחור צירוף
אותיות שימלא תפקיד של שם.
יש המון ידיעות טבעיות שבאות אל האדם בעקבות מעשים שהוא עושה, ולכל ידיעה כזו יש לבחור צירוף אותיות, שימלא תפקיד של שם.
 
שמעון: אני כבר התרגלתי לרעיון הזה , שכל צירוף אותיות הוא רק שם ?
 
אשר: נראה לי שהשפה האנושית היא שפה פשוטה מאוד.
שפה זו  מבוססת על מעשים המביאים ידיעות, וזה העיקר.
האדם עושה ויודע.....וזה העיקר.
רק אחרי זה מופיע השימוש בצירופי אותיות הממלאים תפקיד של שמות לידיעות.
 
ראובן: גם לפתוח עיניים ולהביט זה מעשה, המביא בעקבותיו ידיעות פלאיות רבות היישר אל עולמו הפנימי של האדם. השמות המוסכמים של ידיעות פלאיות אלו, הן  אור, חושך,
צורה, תנועה. צבע.
הקשר המופלא בין מעשה וידיעה ( מוח ותודעה , חומר ורוח,  גוף ונפש )---------4
 
לוי: לא פלא שיש אלפי שפות אנושיות בעולם, הרי כל אדם עושה ויודע.
לא פלא שילדים רוכשים שפה בקלות ובמהירות, מכיוון שהם כל הזמן עושים מעשים,
( משחקים ) ורוכשים ידיעות הבאות אליהם ללא מאמץ.
המבוגרים, רק מלמדים את הילדים, את השמות המוסכמים של הידיעות.
 
שמעון: אני חייב לשאול שאלה שמטרידה אותי , מתחילת הדיון .
לוי: אני יודע מה שאתה יודע, אותה שאלה מטרידה גם אותי.
ראובן: מה השאלה?
לוי: אתה פתחת את הדיון כך:  אני נוגע בדופן פנימית של מקרר....וידיעה פלאית באה אלי
ראובן: נכון
לוי: איך זה קורה שהמעשה מביא לידיעה ?
שמעון: זה בדיוק מה שרציתי לשאול ....איך זה קורה שמעשה פשוט בעולם החיצוני, מביא בעקבותיו ידיעה , היישר אל עולמו הפנימי של עושה המעשה.
 
אשר: זה ממש פלא...אני נוגע בגוש שלג, וידיעה פלאית מגיעה אל עולמי הפנימי.
ראובן: ואני פוקח עיניים, וידיעות רבות באות אל עולמי הפנימי.
 
לוי: הרי זה פלא , נוגעים ויודעים, מביטים ויודעים...דרוש הסבר לפלא הזה.
אשר: אין הסבר.
שמעון: כל הדיון שלנו מבוסס על הקשר המופלא בין מעשה וידיעה.
 
יש אומרים שתמונה אחת שווה 1000 מלים
עתה נגיד, כי מעשה אחד = 1000000 מלים.
 
א.עצבר
8/2016
 
 
לצפיה ב-'אינני מבין את משמעות ערימת הסימנים ששלחת לעיל.'
אינני מבין את משמעות ערימת הסימנים ששלחת לעיל.
09/08/2016 | 10:41
26
22
אבל אם אתה מבין אותי ברגע זה, אני מזמין אותך לביתי כדי שתעשה לנגד עיני מעשה או מעשים שיביעו את משמעות כל אחד מהסימנים הללו.
לצפיה ב-'לפי תגובתך אתה יודע לענות על השאלה...'
לפי תגובתך אתה יודע לענות על השאלה...
09/08/2016 | 12:26
25
15
צירוף האותיות...ק ר ...זה שם של מה ?
 
עתה יש להיות יצירתי ולהפעיל את הדמיון, ועל כל צירוף אותיות שתבחר,
נסה לענות ....זה שם של מה ?
 
כמובן, על שאלת ...שם של מה ?  אי אפשר לענות עם צירופי אותיות אחרים,
 
א.עצבר
לצפיה ב-'בשביל מה להיות יצירתי ולהפעיל את הדמיון'
בשביל מה להיות יצירתי ולהפעיל את הדמיון
09/08/2016 | 12:52
24
31
כאשר לומדים את השפה כפי שלמדו אותה עד היום כבר אלפי שנים והכל סבבה ?
לצפיה ב-'שפה אחת ? .............יש לו לאדם 3 שפות'
שפה אחת ? .............יש לו לאדם 3 שפות
09/08/2016 | 13:30
1
15
יש שפה כללית שבה כל צירוף אותיות , הוא שם של ידיעה הבאה בעקבות מעשה.
שפה זו מובנת לכולם , כיוון שהיא מבוססת על מעשים.
 
יש לכל אדם שפה פרטית משלו, ולאותו צירוף אותיות, מעניק האדם ידיעות מעולמו הפנימי שלו .  כל הוויכוחים האינסופיים נערכים בשפות פרטיות.
בשפה זו מחליפים צירופי אותיות זה בזה, בתקווה שתושג תקשורת בין בני אדם.
 
יש עוד שפה המובנת לכולם, והיא שפת הכמתנות.
בשפה זו יש צירופי ספרות .
שפת הכמתנות היא השפה היחידה, שבה הצירוף מוסר את התוכן שלו מעצמו.
שפת הכמתנות מבוססת על ידיעה טבעית חשובה מאוד של האדם, וצירוף האותיות
כ מ ו ת  הוא השם המוסכם של ידיעה טבעית זו.
 
א.עצבר
לצפיה ב-'מאמר קצר המתאר את שלושת השפות של האדם'
מאמר קצר המתאר את שלושת השפות של האדם
09/08/2016 | 17:48
22
לצפיה ב-'כדי להתגבר על צירוף האותיות..ב י נ ה מ ל א כ ו ת י ת '
כדי להתגבר על צירוף האותיות..ב י נ ה מ ל א כ ו ת י ת
10/08/2016 | 10:53
21
12
צירוף האותיות  ב י נ ה ....זה שם של מה ?
אם תופעל כאן השיטה המקובלת, של החלפת צירוף האותיות ב י נ ה , בצירופי
אותיות אחרים, סימן הוא שמדובר במלה מדרג ג .
 
א.עצבר
לצפיה ב-'רבוי "דרגות" מעיד על חולשתה של השיטה.'
רבוי "דרגות" מעיד על חולשתה של השיטה.
10/08/2016 | 12:27
20
15
אמנם לכל כלל יש יוצא מן הכלל, אולם ככל שמרובים היוצאים מן הכלל, כן מאבד הכלל מכלליותו והופך להיות לא כלל.
לצפיה ב-'לך אל המילון ותשאל....מה זה בינה ? '
לך אל המילון ותשאל....מה זה בינה ?
10/08/2016 | 12:56
19
12
ומה יעשה המילון ? הוא לא יתאר מעשה שיש לעשותו, ובעקבותיו תבוא אליך ידיעה פלאית, ששמה המוסכם הוא צירוף האותיות ב י נ ה
 
מה שהמילון יעשה, הוא בלתי צפוי לחלוטין
המילון יחליף את צירוף האותיות ב י נ ה בצירופי אותיות אחרים, ובשיטה זו ( שהיא השיטה המקובלת) לא תשיג כל ידיעה.
 
ומדוע לא תושג כל ידיעה ?
מכיוון שאם צירוף האותיות  ב י נ ה  לא מסוגל למסור לך ידיעה, איך זה יתכן שצירוף אותיות אחר, ימסור לך את הידיעה של צירוף האותיות ב י נ ה ?
 
א.עצבר
 
 
 
לצפיה ב-'המילון לא מיועד לפעוטות בני יומם'
המילון לא מיועד לפעוטות בני יומם
10/08/2016 | 13:19
18
18
המילון מיועד לבוגרים שנסיון חייהם המצטבר מאפשר להם להבין באמצעות רצף אותיות א את רצף האותיות ב, לפעמים ע"י מעשה ולעתים שלא ע"י מעשה. למשל את הרצף ב י נ ה ניתן להסביר לאדם נורמטיבי בוגר שלא ע"י מעשה.
לצפיה ב-'אנא בטובך,הסבר את צירוף האותיות בינה,עם צירופי אותיות אחרים'
אנא בטובך,הסבר את צירוף האותיות בינה,עם צירופי אותיות אחרים
10/08/2016 | 13:27
17
25
לאדם נורמטיבי בוגר , ויש הרבה כאלו בפורום.
מעניין יהיה לשמוע את תגובתם.
 
א.עצבר
 
לצפיה ב-'שאלתי במילון וכך נעניתי'
שאלתי במילון וכך נעניתי
10/08/2016 | 14:53
16
11
לצפיה ב-'המילון החליף את צירוף האותיות ב י נ ה בצירופי האותיות הבאים'
המילון החליף את צירוף האותיות ב י נ ה בצירופי האותיות הבאים
10/08/2016 | 15:00
15
14
ח ש י ב ה 
ח כ מ ה
ת ב ו נ ה
ש כ ל
 
מה התועלת בהחלפה זו ?  לא השגתי כל ידיעה.
 
א.עצבר
לצפיה ב-'אין כל קשר הכרחי בין ידיעה לבינה'
אין כל קשר הכרחי בין ידיעה לבינה
10/08/2016 | 15:58
14
14
הכלב שלי יודע איך לחזור הבייתה אם אני מניח אותו הרחק משם וכאשר אני מרים את ידי הוא יודע שעליו לשבת. 
אם אראה לך קריקטורה שמעולם לא ראית קודם ושבעקבותיה תחייך, ואם אינך חייכן פתולוגי - משמע שיש לך בינה.
לצפיה ב-'סוף סוף עברת לתיאור של מעשים שבעקבותיהם באה ידיעה.'
סוף סוף עברת לתיאור של מעשים שבעקבותיהם באה ידיעה.
10/08/2016 | 19:50
13
17
זאת הטענה המרכזית שלי,
המעשה שאדם עושה , מביא לעולמו הפנימי ידיעה, או ידיעות פלאיות. 
לידיעות האלה האדם מסוגל לתת שמות.
 
ואף על כן, עוד לא התקבלה תשובה לשאלה:
צירוף האותיות...ב י נ ה ...זה שם של מה ?
אולי ...מבין....זה יודע לעשות ?
אתה מבין ?  אולי זה.............אתה יודע לעשות ?
 
אם תאמר שהכלב שלך מבין....
כלומר הוא יודע לעשות מה שאתה מצפה ממנו לעשות.
 
אני מתלבט בבחירת התשובות לשאלות...שם של מה ?
אבל בכלל לא מתלבט בפסילת השיטה המחליפה צירוף אותיות כמו ב י נ ה
בצירוף אותיות אחר כמו  ח כ מ ה , או  ת ב ו נ ה , או ש כ ל ......
בשיטה זו לא מושגת ידיעה.
 
בלי להרגיש אמצת את הכלל.....עשית - ידעת.
 
כל הכבוד.
 
א.עצבר
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'לא.'
לא.
11/08/2016 | 00:32
12
12
- מ ה ש ל ו מ ך ?
- ט ו ב ת ו ד ה.
 
לא אתה ולא אני מוכרחים 'לעשות' דבר מה כדי להשיג כאן ידיעה, שום מעשה לא מסביר את הרצף מ ה   או   ש ל ו מ ך   או   ט ו ב   או   ת ו ד ה.
אתה הבנת את שאלתי היטב ואני את תשובתך, אני יודע מה שלומך ללא כל מעשה ואנחנו אפילו לא מכירים ולא ראינו ולא שמענו איש את רעהו.
לצפיה ב-'איך מבינים מלים ? או איך מבינים צירופי אותיות ?'
איך מבינים מלים ? או איך מבינים צירופי אותיות ?
11/08/2016 | 02:39
10
17

איך מבינים מלים  ? הרי כל מלה היא רק צירוף של אותיות.
התפקיד היחיד של צירוף אותיות, הוא רק שם.
השפה האנושית הטבעית , היא בסך הכל שפת שמות.
 
יש שמות של דברים בעלי משקל  כמו עציץ,  אבקת כביסה,  מטוס,  עיפרון, וכו
יש שמות של פעולות, כמו לנשום, לראות, לקפוץ, לסייד, לצייר,
 
יש שמות של ידיעות טבעיות כלליות הבאות העקבות מעשה, כמו צורה, תנועה, מחוספס,
המעשה המביא לידיעות הטבעיות ששמם צורה ותנועה, הוא פקיחת עיניים ומבט פשוט.
 
המעשה המביא לידיעה הטבעית ששמה המוסכם הוא מחוספס,הוא החלקת כף היד על פני
שטיח . המעשה המביא לידיעה הטבעית ששמה המוסכם הוא חלק, הוא החלקת כף היד על
 פני מרצפת.
 
ויש שמות של ידיעות טבעיות פרטיות (כמו  יופי , קנאה , אהבה ,) הבאות מעולמו הפנימי
של האדם, את התוכן הפנימי לשמות אלו , מעניק כל אדם מעולמו הפנימי שלו.
 
לכן, יתכן מאוד ולכל אדם יהיה תוכן פנימי אחר, למלה המציינת ידיעה טבעית פרטית.
מצב כזה לא יופיע עם ידיעות טבעיות כלליות, השייכות לעולם החיצוני המשותף לכולם,
וידיעות אלה באות בעקבות מעשה שיש לעשותו.
 
השפה האנושית היא שפת שמות, ולמלים אין תוכן פנימי.
למלים יש רק תוכן חיצוני של צורה גיאומטרית
 
אז איך מבינים מלים ? בעזרת  מערכת אוטונומית בתת מודע, המתרגמת מלים למעשים.
 
Autonomous System Subconsciously, that Translates Words into Action,
 
התרגום נעשה בזמן אמיתי, והאדם כלל לא מודע לו.
בלי מערכת אטונומית זו, המובן היחיד של מלים היה צלילים ייחודיים.
התרגום למעשים מביא לידיעה טבעית, וכך מבינים מלים.
 
תרגום זה מוצלח לגבי מלים מדרג א , שהן שמות של ידיעות טבעיות כלליות.
תרגום זה אינו מוצלח לגבי מלים מדרג ג , שהן שמות של ידיעות טבעיות הבאות מעולמו
 הפנימי של האדם.
 
האדם בכלל לא יודע שמערכת התרגום האוטונומית קיימת, ולכן נדמה לו שלמלים יש
 תוכן פנימי. אבל מה שיש למלים זה רק תוכן חיצוני של צורה גיאומטרית
 
כל מלה היא רק צירוף של אותיות, ולכל צירוף של אותיות יש צורה ייחודית וצליל ייחודי
 
                      א.עצבר
 
 
לצפיה ב-'יש דרכים רבות להבנת מילים'
יש דרכים רבות להבנת מילים
11/08/2016 | 10:07
9
14
ושיטתך חלקית, פשטנית ולא כוללת.
 
איזה מעשה תעשה כדי לגרום לילד בן 5 להבין את הצירוף :
 
א י ד י ו ס י נ ק ר א ט י ו ת
 
איזה מעשה תעשה כדי לגרום לרוכל בשוק להבין את הצירוף :
 
א י ד י ו ס י נ ק ר א ט י ו ת
 
??
 
 
 
 
לצפיה ב-'כל מעשה המביא בעקבותיו ידיעה פלאית, אל עולמו הפנימי של האדם.'
כל מעשה המביא בעקבותיו ידיעה פלאית, אל עולמו הפנימי של האדם.
11/08/2016 | 12:30
8
9
לדוגמה אני מטפס 20 מדרגות ואומר...אוף כמה אידיסי ( מצטער שקיצרתי קצת את הצירוף שהצעת )
ואז אני מטפס עוד 20 מדרגות , נושם ונושף ואומר הרבה אידיוסי
ואז אני מטפס עוד 40 מדרגות בקושי, מזיע, נושף מאוד ואומר...הרבה הרבה אידיוסי
 
במעשה הטיפוס הזה, באה אל עושה המעשה, ידיעה פלאית כמותית, שצירוף האותיות אידיוסי הוא השם המוסכם שלה.
אם תרצה, צירוף האותיות אידיוסינקראטיות יהיה השם המוסכם שלה.
השם המוסכם כלל לא חשוב, הידיעה הפלאית שבאה אל עושה המעשה היא החשובה.
 
את הידיעה הפלאית הזו, אפשר להשיג עם כל פעולת שריר.
בריצה משיגים את הידיעה הפלאית הכמותית הזו,
חשים קצת אידיסי אחרי 50 מטר,
הרבה אידיסי אחרי 150 מטר
הרבה מאוד אידיסי אחרי 800 מטר, וכך הלאה.
 
אין הרבה ידיעות פלאיות כמותיות בעולם, אבל אלה כבר מופיעות במאמר שצירפתי.
 
א.עצבר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'אין שום קשר הכרחי בין מעשה להבנת צירוף'
אין שום קשר הכרחי בין מעשה להבנת צירוף
11/08/2016 | 13:25
7
13
מאחר שאותו צירוף מקבל מובן אחר בהקשר אחר.
חלק מהעברת מובנם של חלק מהצרופים  ניתן להעביר דרך מעשה, אולם צירופים אחרים מקבלים את מובנם דרך ההקשר אשר מעובד בעזרת תבונתו של האדם, למשל הטיית פעלים, או משמען של מליות ( כפי שהראה חומסקי ) או משמען של מלים שונות בעלות אותו צרוף, או שנינויות לשוניות, או יצירתן של מילים חדשות וכד'. גם הצרוף אידיוסינקראטיות מקבל משמעויות שונות בהקשרים שונים וכך גם הצרוף של הפיקציה  א ל ה י ם .
בכל מקרה אם תחשוב על מקרה היפוטתי של נחיתת יצור דמיוני מהעולם החיצון היישר לביתך - לא תצליך ללמדו בשיטתך את כל מה שתוכל להביע בשפתך מול חבריך , גם אם יכלו ימיך. שיטתך איננה ישימה למיכלול אלא לנתך מסויים ממנו. יהיה על אותו יצור דמיוני להיות בעל מבנה מוחי כמוך, בעל תבונה כמוך ולצמוח בחברה אנושית כמוך מגיל 0, כלומר הקניית שפה הסכמית איננה אך ורק תוצר של מעשה אחד בודד תלוש מכל וכל, אלא קונסטלאציה שלמה מורכבת ומסובכת של מבנה האדם, חברתו וחייו, ש'מעשה' הוא רק חלק ממנו.
לצפיה ב-'יש מלים ראשוניות, כמו שיש מספרים ראשוניים'
יש מלים ראשוניות, כמו שיש מספרים ראשוניים
11/08/2016 | 13:36
3
מלה ראשונית היא זו המשמשת כשם של ידיעה פלאית הבאה אל האדם בעקבות מעשה.
עם מלים ראשוניות, אפשר להסביר מלים משניות.
 
אבל כל זה כתוב במאמר, המתאר מלים מדרג א , מדרג ב , ומדרג ג.
 
א.עצבר
לצפיה ב-'אתה משתמש הרבה בצירוף האותיות מ ש מ ע ו ת '
אתה משתמש הרבה בצירוף האותיות מ ש מ ע ו ת
11/08/2016 | 15:08
4
20
ולא צירפת מענה לשאלה המתבקשת....
צירוף האותיות מ ש מ ע ו ת ...הוא שם של מה ?
כאן אתה חייב לעבור למעשה, ולא לצירופי אותיות אחרים.
ואם תתעקש להשתמש בצירוף אותיות אחר כמו ...ת ו כ ן  פ נ י מ י שוב
תצטרך לענות על השאלה...צירוף האותיות...ת ו כ ן פ נ י מ י ..זה שם של מה ?
ואם תחליף הרבה צירופים זה בזה, בסופו של תהליך תהיה חייב להשתמש במעשה המביא לידיעה,  ועל צירוף זה יעמדו כל הצירופים האחרים.
 
בבסיס של השפה האנושית הטבעית, עומד המעשה המביא לעולמו הפנימי של האדם, ידיעה פלאית.
החלפת צירופי אותיות אלו באלו, לא מסוגלת להגיע אל הפלא של ידיעה טבעית.
 
א.עצבר
לצפיה ב-'אם כך לא חידשת דבר.'
אם כך לא חידשת דבר.
11/08/2016 | 15:57
3
12
עכשיו אתה לפתע מסכים שניתן להסביר מילה בעזרת מילים אחרות למרות שפסלת דרך זו בדוגמה המלונאית לעיל על הרצף  ב י נ ה  , ועכשיו אתה מצמצם את דבריך ל"מלים ראשוניות" בלבד - שזו עובדה ידועה לכל, שאין בה חידוש, או שפשוט כשלת בהסבריך.
 
אעפ"כ תנאי לכל שפה הסכמית הוא היותנו בני אדם  תבוניים המצויים בחברה אנושית כמונו, בעלי מבנה מוח דומה המסוגל לייצר מטבעו תבניות לינגווסטיות כפי שהראה חומסקי - וזה הפלא.
לצפיה ב-'ימים יגידו, תודה על השתתפוחך הפעילה.'
ימים יגידו, תודה על השתתפוחך הפעילה.
11/08/2016 | 16:41
2
9
לצפיה ב-'חבל שאינך מגיב עניינית לדברי. על כל פנים -'
חבל שאינך מגיב עניינית לדברי. על כל פנים -
11/08/2016 | 17:04
1
18
מאחל לך הצלחה ושהימים יגידו בשבחך.
לצפיה ב-'תודה'
תודה
11/08/2016 | 17:26
4
לצפיה ב-'ולסיכום,יצירת המלה הראשונה חייבת להתבסס על מעשה המביא לידיעה'
ולסיכום,יצירת המלה הראשונה חייבת להתבסס על מעשה המביא לידיעה
11/08/2016 | 15:46
3
לצפיה ב-'אולי מדובר בבן אדם רציני שחומד לו לצון'
אולי מדובר בבן אדם רציני שחומד לו לצון
11/08/2016 | 08:48
5
לצפיה ב-'כוחה של מילה...חומר למחשבה...'
כוחה של מילה...חומר למחשבה...
06/08/2016 | 09:37
52
כשיש לך התקף אסטמה אין לך נשימה.
כשאין לך נשימה קשה לדבר.
המשפט שלך חסום על ידי כמות האויר שאתה מסוגל להוציא מהריאות. זה לא הרבה, משהו בין שלוש לשש מילים.
זה נותן לך כבוד למילה.
אתה עובר בין ערמות המילים שעולות לך בראש. בוחר את הכי חשובות. וגם הן עולות לך.
לא כמו אנשים בריאים שמוציאים את כל המילים שהצטברו להם בראש כמו שמוציאים אשפה.
כשמישהו בזמן התקף אומר 'אני אוהב אותך'
או 'אני נורא אוהב אותך' יש הבדל.
הבדל של מילה.
מילה זה המון, כי מילה יכולה להיות 'לשבת', 'ונטולין'
או אפילו 'אמבולנס'.
( אתגר קרת)
לצפיה ב-'כל אחד והנביא שלו ?!'
כל אחד והנביא שלו ?!
04/08/2016 | 13:15
34
לצפיה ב-'נפתח פורום אולימפיאדה ריו 2016'
נפתח פורום אולימפיאדה ריו 2016
03/08/2016 | 14:07
3
המשחקים האולימפיים של קיץ 2016 עוד רגע כאן, ואנחנו מזמינים אתכם לפורום אולימפיאדה ריו 2016 כדי להתעדכן ולדבר על כל מה שחם!
 
 היכנסו כבר עכשיו:
לצפיה ב-'נפתח פורום פוקימון GO'
נפתח פורום פוקימון GO
26/07/2016 | 11:52
29
 אם גם אתם נפלתם לטירוף החדש שמשגע את העולם, הפורום הזה נועד בדיוק בשבילכם!
היכנסו עכשיו לפורום פוקימון GO בתפוז, שם מחכים לכם פוקימונים נדירים ביותר:

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא: מיסוי ועבודה באופן עצמאי
אירוח בנושא: מיסוי...
בתאריך 24/10 יתארח בפורום רו``ח אלירן הררי, אשר...
אירוח בנושא: מיסוי ועבודה באופן עצמאי
אירוח בנושא: מיסוי...
בתאריך 24/10 יתארח בפורום רו``ח אלירן הררי, אשר...
אירוח בנושא היבטים משפטיים בהקמת עסק או חברה
אירוח בנושא היבטים...
באירוח תוכלו לשאול על היבטים ושיקולים משפטיים...
אירוח בנושא היבטים משפטיים בהקמת עסק או חברה
אירוח בנושא היבטים...
באירוח תוכלו לשאול על היבטים ושיקולים משפטיים...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ