לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום ישעיהו ליבוביץ-הגותו

                                             לאתר עמותת "לשמה"    www.leibowitz.co.il

ברוכים הבאים לפורום "ישעיהו ליבוביץ- הגותו" שמטעם עמותת "לשמה". זהו גם המקום לעידכונים על פעילויות העמותה. מטרת הפורום היא לשמש במה ציבורית עליה יתקיימו דיונים הן אודות ליבוביץ והגותו והן אודות עינייני היום והשעה. פורום זה כפוף לתקנון הפורומים של תפוז ועל כן הכותבים בפורום מתבקשים שלא לחרוג ממנו. גלישה מהנה.                                

הנהלת הפורום:

אודות הפורום ישעיהו ליבוביץ-הגותו

                                             לאתר עמותת "לשמה"    www.leibowitz.co.il

ברוכים הבאים לפורום "ישעיהו ליבוביץ- הגותו" שמטעם עמותת "לשמה". זהו גם המקום לעידכונים על פעילויות העמותה. מטרת הפורום היא לשמש במה ציבורית עליה יתקיימו דיונים הן אודות ליבוביץ והגותו והן אודות עינייני היום והשעה. פורום זה כפוף לתקנון הפורומים של תפוז ועל כן הכותבים בפורום מתבקשים שלא לחרוג ממנו. גלישה מהנה.                                

הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
אתר ישעיהו ליבוביץ - www.leibowitz.co.il
(עמותת "לשמה")

פורום זה מהווה החלק החי והנושם של אתר עשיר בתוכן המוקדש להגותו של פרופ' ישעיהו ליבוביץ. באתר זה תמצאו מאמרים רבים, ארכיון עיתונות, וידאו, אודיו ועוד. 
המשך >>

לצפיה ב-'"ירמיהו" = (("אולמרט")) נשוי לבתו של מבקר המדינה...'
"ירמיהו" = (("אולמרט")) נשוי לבתו של מבקר המדינה...
15/08/2016 | 19:42
28
לשעבר.  (("טוניק")). חיים שכאלה.
לצפיה ב-'הגותו של לייבוביץ עסקה רבות במושג.... ח י י ם'
הגותו של לייבוביץ עסקה רבות במושג.... ח י י ם
12/08/2016 | 11:35
16
72

כמה תשובות יש לשאלה...מה זה צירוף האותיות ח י י ם  ?
 
על השאלה... מה זה צירוף האותיות מעגל ? צריך לענות ..."זה שם של הקו הסגור הזה"
( להצביע על הקו)  ששורטט בעזרת מחוגה.
על השאלה...מה זה צירוף האותיות..מ כ ו נ י ת ... יש לענות.... "זה שם של הדבר הזה"
( להצביע עליו ) שנוסע בכבישים.
על השאלה...מה זה צירוף האותיות ..ע ץ .. יש לענות.."זה שם של הדבר הזה"
( להצביע עליו) הצומח מהאדמה.
על השאלה...מה זה צירוף האותיות ..ח י י ם... יש לענות.... " זה שם של האדם הזה"
ולהצביע על האדם הזה..
 
האם יכולה להיות תשובה נוספת לשאלה...מה זה צירוף האותיות.....ח י י ם ?
 האם הגותו של לייבוביץ, הפיקה את התשובה הנוספת. ?

א.עצבר
 
לצפיה ב-'מדוע כל הניסיונות להגיע לידיעה, באמצעות הגדרת החיים - נכשלו '
מדוע כל הניסיונות להגיע לידיעה, באמצעות הגדרת החיים - נכשלו
13/08/2016 | 13:44
31

מדוע כל הניסיונות להגיע לידיעה באמצעות הגדרת החיים - נכשלו ?
מכיוון שמעולם לא הוצגה תשובה לשאלה ...מה זה הגדרה ?
 
מה זה הגדרה ?  זה צירוף של 5 אותיות...ה ג ד ר ה....
 
היות ובשפה האנושית הטבעית, כל צירוף של אותיות יכול למלא רק תפקיד של שם,
יש לענות על השאלה הבאה:
צירוף האותיות...ה ג ד ר ה ...זה שם של מה ?
 
והתשובה היא פשוטה:
צירוף האותיות....ה ג ד ר ה ... זה שם של משוואה כמו זו לדוגמה ....
ארצינו  פלי  =  ראשאיר  מניר   פלטו   מינורי
 
זוהי משוואה של צירופי אותיות, במקום צירופי ספרות.
 
ומה אומרת הגדרה ?
היא אומרת שהשם באגף הימני של המשוואה = לשם באגף השמאלי של המשוואה.
 
עתה מסתבר מיד ,שהגדרה לא מגלה לנו כל ידיעה חדשה.
לכן, אין כל טעם לרשום הגדרה.
ואין כל טעם לרשום את ההגדרה הבאה:
 
חיים = קריץ  פרורי  מילטוסי  קרנק
 
לכן, כל הניסיונות להגיע לידיעה באמצעות הגדרת החיים נכשלו
 
כדי להגיע לידיעה, יש לענות על השאלה המתבקשת מאליה.
השם באגף הימני הוא שם של מה ?
 
תשובה אפשרית היא זו.
צירוף האותיות...ח י י ם ... זה שם של ידיעה טבעית ראשונית הבאה אל עולמו הפנימי של האדם, בעקבות מעשים פשוטים שהוא עושה. ( המעשה מביא לידיעה ישירה )
 
 
א.עצבר
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'לא זכור לי.'
לא זכור לי.
13/08/2016 | 22:07
14
32
הוא אומנם השתמש במילה 'חיים' פה ושם ובוודאי כאשר דבר או כתב על עניינים מקצועיים או פופולריים בביוכימיה, כימיה אורגנית ונוירופיזיולוגיה וכו' אבל אלה לא היו הגיגי הגות אלא סיכומים של מה שידע מאחרים. 
לצפיה ב-'הלזה ייקרא "הגות" ועוד מרובה ?'
הלזה ייקרא "הגות" ועוד מרובה ?
14/08/2016 | 08:06
12
17
ליבוביץ משיב כאן בכתב על קצה המזלג על שאלות שנשאל, בתחומים שונים, ויותר מאשר להגות במושג "חיים" הוא משחזר את דעתו שרק עבודת ה' היא עבורו הערך. נו טוב, שמענו והבנו, והדברים הללו חוזרים על עצמם במילים אחרות שוב ושוב ואין הם מתפתחים לכלל הגות, מה עוד שליבוביץ בדברים אלה משמש כשופרם של אחרים, ובמיוחד הרמב"ם.
 
לא הייתי מכנה שורות ספורת אלה "הגות".
לצפיה ב-'עכשיו יש לך שתי אפשרויות'
עכשיו יש לך שתי אפשרויות
14/08/2016 | 08:31
11
24
או שתגדיר  ה ג ו ת  ( כלומר תכתוב משוואה של צירופי אותיות)
או שתענה על השאלה....צירוף האותיות...ה ג ו ת ..זה שם של מה ?
שתי האפשרויות לא יניבו תוצאות מעשיות.
ואולי יש אפשרות שלישית ?
 
א.עצבר
לצפיה ב-'ע כ ש י ו .... שם של מה ?'
ע כ ש י ו .... שם של מה ?
14/08/2016 | 09:54
10
10
לצפיה ב-'עכשיו=עכשיו="שם של מה"'
עכשיו=עכשיו="שם של מה"
14/08/2016 | 13:04
1
10
לצפיה ב-'"שם של מה"=מדליית מעגל הברכות (בספר המעגל השווה של מלכישוע)'
"שם של מה"=מדליית מעגל הברכות (בספר המעגל השווה של מלכישוע)
14/08/2016 | 13:12
6
לצפיה ב-'צירוף האותיות ע כ ש י ו הוא מלה מדרג ב '
צירוף האותיות ע כ ש י ו הוא מלה מדרג ב
14/08/2016 | 13:09
7
33
את צירוף האותיות ע כ ש י ו אפשר להסבירבעזרת  צירוף האותיות ז מ ן
צירוף האותיות ז מ ן  הוא מלה מדרג  א
 
צירוף האותיות...ז מ ן ...הוא שם של ידיעה טבעית פלאית כמותית הבאה אל עולמו הפנימי הפנימי של האדם, בעקבות מעשה של ...האזנה לפעימות הלב.
 
כל מה שכתבתי, מופיע בפירוט במאמר
 
א.עצבר
לצפיה ב-'הרעיון של מלים מדרגים, א, ב, ג, לא מופיע אצל הבלשנים המוכרים'
הרעיון של מלים מדרגים, א, ב, ג, לא מופיע אצל הבלשנים המוכרים
14/08/2016 | 16:32
6
17
הבלשנים המוכרים חקרו שפה, באמצעות המלים שלה.
בשיטה זו אי אפשר להגיע אל ההתחלה.
 
כדי להגיע אל ההתחלה, צריך לצאת ממצב שאין מלים.
כך עשיתי, והגעתי אל המעשים המביאים לידיעה פלאית, המגיעה היישר אל עולמו הפנימי של עושה המעשה.
השלב הבא הוא בחירת צירוף אותיות שישמש כשם של ידיעה פלאית זו, ואחרי שלב זה, הסוד של השפה האנושית הטבעית נתגלה.
 
א.עצבר
לצפיה ב-'יסודות הבלשנות ב 20 שניות'
יסודות הבלשנות ב 20 שניות
15/08/2016 | 10:28
5
18

יסודות הבלשנות ב 20 שניות.
אדם הרוצה לחקור את השאלה...איך הופיעה השפה האנושית ?
צריך קודם כל לחקור את השאלה.....
איך הופיעו המלים ....אדם ....הרוצה ....לחקור ...את ....השאלה...איך.... הופיעה .... השפה.... האנושית ?
 
ומה יקרה ? ......הלם....שתיקה ..... ואין מלים.
ופתאום...
יש ידיעה הבאה בעקבות מעשה  .....
ויש יכולת טבעית לתת שם לידיעה....
 
השם הוא רק צירוף אותיות.
 
יש יכולת טבעית לתת שם לצירוף אותיות –
השם של צירוף אותיות יהיה מלה.
 
כך הופיעה השפה האנושית.
 
פשוט וטבעי
 
עשית – ידעת – והענקת שם לידיעה , שהוא צירוף אותיות.
 
א.עצבר
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'שאלתי פעם משו חכם: מה יש מאחורי השפה? '
שאלתי פעם משו חכם: מה יש מאחורי השפה?
15/08/2016 | 22:44
4
32
הוא ענה: כיצד אוכל לשים זאת במילים מלבד על ידי שלילתן? 
הוא השתמש במילים כגון: נטול זמן, נעדר מרחב, חסר סיבה. 
נכון, גם אלו מילים, אך הן ריקות ממשמעות.
א. עצבר, כולנו מחפשים מילים במקום שבו המילים אינן תופסות. 
 
תודה רבה על המאמר. 
 
לצפיה ב-'עוד מילים... '
עוד מילים...
15/08/2016 | 23:05
3
20
האמת אינה תוצאה של מאמץ, היא אינה נמצאת בסופה של דרך.
היא מצויה כאן ועכשיו, בעצם הכמיהה לה והחיפוש אחריה. 
כל גילוי חושף עוד ממדים חדשים לכיבוש.
לבלתי נודע אין גבולות. 
 
 
 
לצפיה ב-'שרשור זה מבשר מהפכה בחקר השפה האנושית, אבל צירופי האותיות'
שרשור זה מבשר מהפכה בחקר השפה האנושית, אבל צירופי האותיות
15/08/2016 | 23:34
2
20
לא מסוגלים להביע אותה.
הצגת מהפכה בשפה האנושית, נבלמת על ידי השפה האנושית.
הרבה יותר קל להציג מהפכה בחקר היקום.
הנה היא לפניכם.
 
א.עצבר
לצפיה ב-'כל אדם ועולמו..כל אדם והאמת היחסית שלו..'
כל אדם ועולמו..כל אדם והאמת היחסית שלו..
16/08/2016 | 14:24
1
31
הנה סיפור שממחיש זאת: 
 
חמשה קבצנים עיוורים הלכו יחד אחוזי יד דרך יער עבות.
רבץ לפניהם בדרך פיל גדול מאוד והם לא ידעו.
נכשלו בו ונפלו. 
חרדו חרדה גדולה והתחילו למשש ולגשש סביבתם,
לדעת מה המכשול אשר לפניהם.
עלתה ביד האחד אוזן מאזני הפיל.
מעך ומשמש בה - והנה היא רכה, מתעקמת ומתפשטת בידו כמטלית.
קרא ואמר :'אחי, סמרטוטים לפנינו! גל של סחבות!'
השני גשש ומצא את הבטן, צעק בקול:
'תל! תל גבוה ומשופע!'
משש גם השלישי ובחלקו עלה הזנב. הכריז על המציאה:
'חבל עבות! נכשלו בחבל!'
הרביעי משש ומצא רגל. תפס בה וצווח:
'קורה! קורה שופעת וכבדה!'
אז התרגז החמישי, החזיק בשנהבים אשר עלו בידו וצעק בכל הכוח:
'שקרנים! חרבות צורים פגעו בנו! חרבות שנונות בעלות פיפיות!'
כל צעקו העיוורים ורבו בחזקה וכמעט שבאו לידי מהלומות.
כל אחד החזיק בשלו בשתי ידיו
וכל אחד היה בעיני חבריו כשוגה ומשגה. (ל.טולסטוי)

כולנו כמו חמישה עיוורים הבוחנים "פיל". 
 
א. עצבר, המאמר מאוד מעניין. תודה רבה! 
 
לצפיה ב-'אני מאוד מתחבר לסיפור הזה, '
אני מאוד מתחבר לסיפור הזה,
16/08/2016 | 15:34
15
כיוון שהוא מספר איך מעשה פשוט של מגע ומישוש, מביא לעולמו הפנימי
של עושה המעשה ידיעה פלאית.
העושים צודקים בידיעתם , כל אחד לפי מעשיו שלו.
אם היו מחברים את ידיעותיהם, יתכן והיו מגיעים אל הידיעה הכוללת, ששמה המוסכם, הוא צירוף האותיות....פ י ל .
 
א.עצבר
 
 
לצפיה ב-'ערכה של מדינת ישראל לפי השקפת ישעיהו לייבוביץ''
ערכה של מדינת ישראל לפי השקפת ישעיהו לייבוביץ'
11/08/2016 | 17:48
4
33
האם יש למדינת ישראל ערך או תפקיד כל שהוא ?
לצפיה ב-'יש לה תפקיד ככל מדינה - לספק את צרכי אזרחיה'
יש לה תפקיד ככל מדינה - לספק את צרכי אזרחיה
11/08/2016 | 23:02
2
19
לצפיה ב-'אבל זה כמו לטעון שהאדם נועד לספק את צרכיו...'
אבל זה כמו לטעון שהאדם נועד לספק את צרכיו...
12/08/2016 | 09:04
1
36
זה מוריד מהמעלה של האדם.
לצפיה ב-'מדינה אינה אדם'
מדינה אינה אדם
12/08/2016 | 17:16
47
היא אינסטרומנט - מכשיר בידי ה-אדם. ואדם לא נועד לספק את צרכיו. האדם הוא סך כך צרכיו ובעיקר - רצונותיו, מה שאין לישות המתקרית מדינה. 
 
אמת, ישנם בני אדם המתאימים את רצונותיהם לצרכיהם בלבד, וזו פחיתות מעלתם בבחינת: "ומותר האדם מן הבהמה אין.."
לצפיה ב-'בכל הנוגע לשימוש בשורש ע'ר'ך''
בכל הנוגע לשימוש בשורש ע'ר'ך'
12/08/2016 | 18:32
51
בזיקה לליבוביץ, עליך להיות זהיר ומדוייק מאד מאחר שיחסו של ליבוביץ לשימוש בשורש זה היה ייחודי לו, ואינני יודע אם ועד כמה אתה מכיר את מהותו של ע'ר'ך' על פי ליבוביץ.
למדינת ישראל בוודאי ובוודאי שיש 'ערך' במובן השגור אליבא דכולי עלמא ובמובן שגור זה גם לדעת ליבוביץ יש למדינת ישראל ערך, הרי הוא בא אליה והתגורר בה, פעל בה, הקים בה את משפחתו והתגייס לצבאה. אולם ברגע שליבוביץ נדרש להגדרתו הפרטית והספציפית למושג 'ערך' - או אז תשמע ממנו יציאות מסוג "למדינה אין משמעות ערכית אלא משמעות אינסטרומנטאלית בלבד" ורק הכרות מעמיקה, כוללנית ועדינה בדעותיו מבית ומחוץ עשויה להציל אותו ממשפטים טעונים ופרובוקטיביים כאלה.
לצפיה ב-'מנחם ברינקר יהי זכרו ברוך'
מנחם ברינקר יהי זכרו ברוך
11/08/2016 | 21:29
1
27
לצפיה ב-'איש יקר, ואב של חבר'
איש יקר, ואב של חבר
11/08/2016 | 23:03
12
לצפיה ב-'ביקורת על "ביקורת התבונה הטהורה"'
ביקורת על "ביקורת התבונה הטהורה"
09/08/2016 | 06:21
33
57
ביקורת על "ביקורת התבונה הטהורה"
 
ביקורת התבונה הטהורה, היא אוסף של צירופי אותיות.
התפקיד היחידי שצירוף אותיות יכול למלא, הוא תפקיד של שם.
השם החשוב ביותר הוא שם של ידיעה פלאית הבאה אל עולמו הפנימי של האדם, בעקבות מעשה שהוא עושה.
אבל בתבונה הטהורה אין מעשים.
לכן, ביקורת התבונה הטהורה, היא רק אוסף של צירופי אותיות.
 
א.עצבר
לצפיה ב-'האם משמעות מעשית של צירופי אותיות בלבד = תבונה לא טהורה'
האם משמעות מעשית של צירופי אותיות בלבד = תבונה לא טהורה
09/08/2016 | 07:55
1
7
לצפיה ב-'צירוף של אותיות זה סתם שרבוטי קווים, והתפקיד היחידי ששרבוטי '
צירוף של אותיות זה סתם שרבוטי קווים, והתפקיד היחידי ששרבוטי
09/08/2016 | 08:07
20
קווים אלו יכולים למלא,,,,הוא תפקיד של שם.
 
לצירוף האותיות הזה  י ר ך ף ם ש  יש צורה ייחודית, ונתון זה מכשיר
את צירוף האותיות הזה, למלא תפקיד של שם.
 
והשאלה היא כמובן.....שם של מה ?
על שאלה זו אי אפשר לענות עם צירופי אותיות אחרים, כי כל צירוף יכול
למלא רק תפקיד של שם.
 
א.עצבר
לצפיה ב-'וכך גם הביקורת שלך.'
וכך גם הביקורת שלך.
09/08/2016 | 08:57
30
33
 
 
 
 
 
 
 
 
              
לצפיה ב-'"בביקורת התבונה הטהורה" אין מעשים.'
"בביקורת התבונה הטהורה" אין מעשים.
09/08/2016 | 09:20
29
30
בביקורת על ....."ביקורת התבונה הטהורה" יש מעשים.
 
המעשים שעושה האדם זה העיקר, כיוון שהם מביאים היישר אל עולמו הפנימי,
ידיעות פלאיות.
 
א.עצבר 
לצפיה ב-'אם יש אצלך -'
אם יש אצלך -
09/08/2016 | 09:52
28
25
יש גם אצלו.
וההפך.
לצפיה ב-'הקשר המופלא בין מעשה וידיעה(מוח ותודעה,חומר ורוח,גוף ונפש)'
הקשר המופלא בין מעשה וידיעה(מוח ותודעה,חומר ורוח,גוף ונפש)
09/08/2016 | 10:33
27
34

הקשר המופלא בין מעשה וידיעה ( מוח ותודעה , חומר ורוח,  גוף ונפש )-----1
 
סוד השפה האנושית.
 
כדי לפצח את סוד השפה האנושית, צריך לשתוק.
ומדוע לשתוק ? 
כי השפה האנושית עוד לא הומצאה,
ואם השפה האנושית עוד לא הומצאה , באיזו שפה נתאר את המצאתה ?
התשובה באה מאליה........כמובן, בשפת המעשים.
 
כאן מתבקש הקורא לשכוח את מה שהוא קרא, כיוון שהשפה עוד לא הומצאה.
מכאן ואילך מתבקש הקורא לדמיין את המעשים המתוארים באמצעות מלים, כאילו מציגים  אותם שחקנים על הבמה ...ללא מלים.
 
ראובן ולוי נמצאים על בימת התיאטרון, ובהמשך יצטרפו אליהם שמעון ואשר.
 
ראובן: אני נוגע בדופן פנימית של מקרר....וידיעה פלאית באה אלי
לוי: מה אתה יודע ? 
ראובן ידיעה פלאית באה אלי בעקבות מגע בדופן פנימית של מקרר.
לוי: תנסה לתאר לי את הידיעה הפלאית הזו.
ראובן: אני לא יכול לתאר את הידיעה הזו, כיוון שהשפה עוד לא הומצאה.
 
לוי: גם אני רוצה שידיעה פלאית כזו תבוא אלי.
ראובן: תנגע בדופן פנימית של מקרר, וידיעה זו תבוא אליך.
 
לוי: נגעתי, נכון , וידיעה פלאית הגיעה אלי.
גם אני לא יכול לתאר את הידיעה הזו, כיוון שהשפה עוד לא הומצאה.
 
ראובן: אולי נעניק שם לידיעה פלאית זו ? וכך נתחיל ליצור שפה.
לוי: מה זה שם ?
ראובן: צירוף של אותיות ( בעל צליל ייחודי, וצורה חיצונית ייחודית)
צירוף האותיות ל  ו  י  הוא השם שלך, וצירוף האותיות ר א ו ב ן הוא השם שלי.
 
לוי: ואתה רוצה לבחור צירוף אותיות, שיהיה השם של הידיעה הפלאית שבאה אלינו, בעקבות מגע בדופן פנימית של מקרר ?
 
ראובן: כן, זה ממש מתבקש לבחור שם לידיעה המופלאה שבאה אלינו, בעקבות מעשה
פשוט, של מגע בדופן פנימית של מקרר.
 
לוי: יש שמות של בני אדם, יש שמות "לדברים" שבן אדם לובש, יש שמות "לדברים" שבן אדם אוכל, ויש שמות "לדברים" שבן אדם משתמש בהם, וככה אני יכול להמשיך ולהציג עוד שמות, ועוד שמות,  וכל שם זה רק צירוף אותיות ייחודי.
אבל, עלי לציין כי "שם של ידיעה פלאית שבאה בעקבות מעשה " נראה לי מוזר.
הקשר המופלא בין מעשה וידיעה ( מוח ותודעה , חומר ורוח,  גוף ונפש )--------2
 
ראובן: השם החשוב ביותר, הוא שם של ידיעה טבעית, שבאה אל האדם בעקבות מעשה שהוא עושה. יש הרבה ידיעות טבעיות שבאות אל האדם העקבות מעשים שהוא עושה,
ואנו דנים בידיעה טבעית מסוימת, שבאה אל האדם בעקבות מגע בדופן פנימית של מקרר.
 
לוי: ואתה בטוח כי צירוף אותיות הנבחר באופן שרירותי, יכול למלא תפקיד של שם , עבור ידיעה טבעית זו  ?
 
ראובן: כן בהחלט, לכל צירוף אותיות שנבחר באופן שרירותי יש צורה ייחודית וצליל ייחודי.  נתונים אלה קובעים, כי השימוש היחידי של צירוף אותיות, הוא רק שם.
 
לוי: אתה מסכים שצירוף האותיות ק ר מ י ר יהיה השם שלה ?
ראובן: לכל צירוף אותיות שתציע אני מסכים, וכמובן גם לצירוף האותיות ק ר מ י ר
לוי: עכשיו המצאנו את המלה הראשונה של השפה האנושית.(צירוף האותיות ק ר מ י ר )
 
ראובן: מה בסך הכל המצאנו ? בחרנו צירוף אותיות באופן שרירותי, והסכמנו שצירוף אותיות זה , יהיה שם של ידיעה מסוימת, שבאה בעקבות מעשה מסוים.
 
לוי: עכשיו כל אדם יכול לעשות את המעשה המסוים הזה – ולדעת.
אם אדם זה יסכים לקבל את צירוף האותיות שבחרנו – שישמש כשם עבור ידיעה טבעית זו – אז יש לכולנו התחלה של שפה אנושית.
 
שמעון שפתאום הגיע שואל :  מה זה  ק ר מ י ר ?
לוי: זה צירוף אותיות, שהתפקיד שלו הוא שם.
שמעון: שם של מה ?
 
לוי: הסכמנו כי צירוף האותיות  ק ר מ י ר  יהיה  שם מוסכם של ידיעה טבעית, שבאה בעקבות מעשה של מגע בדופן פנימית של מקרר.
 
שמעון: אתה יכול לתאר לי את הידיעה הזו ?
לוי: עם מה ? עם צירופי אותיות אחרים ? הרי זה בלתי אפשרי.( כל צירוף הוא רק שם)
 
שמעון: ואיך תבוא אלי הידיעה הזו ?
לוי: עליך לעשות מעשה , ולנגוע בדופן פנימית של מקרר.
 
שמעון: טוב, הנה עשיתי את המעשה.....ואני מסכים שידיעה מופלאה הגיעה אלי.
לוי: עכשיו עליך להסכים, כי צירוף האותיות ק ר מ י ר  יהיה השם המוסכם של ידיעה זו.
שמעון: אני מסכים, אבל אולי כדאי לקצר את השם שבחרתם.
לוי: אפשר במקום צירוף האותיות ק ר מ י ר  להסתפק בצירוף האותיות  ק ר מ י
ראובן : ואולי מספיק להשתמש בצירוף האותיות קרמ
לוי : זה גם שם יפה......קרמ
שמעון : אני הייתי מסתפק בצירוף האותיות  ק  ר  מה דעתכם ?
הקשר המופלא בין מעשה וידיעה ( מוח ותודעה , חומר ורוח,  גוף ונפש )---------3
 
ראובן: גם אני מסכים לצירוף האותיות  ק ר
לוי: גם אני
ראובן: עם צירוף האותיות  ק  ר (שתפקידו הוא שם )  התחלנו ליצור שפה אנושית
לוי : צריך להתרגל לרעיון, כי כל צירוף אותיות...הוא רק שם..
שמעון: קשה להתרגל לרעיון הזה , האם באמת כל צירוף אותיות הוא רק שם ?
 
פתאום הופיע אשר ומצטרף אל החבורה המנסה ליצור שפה אנושית.
אשר: מה זה צירוף האותיות ק ר ?
לוי: כל צירוף אותיות...הוא רק שם.
אשר: שם של מה ? של מי ?
 
לוי: זה שם של ידיעה טבעית שבאה אל האדם, בעקבות מעשה של מגע בגוש שלג.
אשר: עלי לציין כי כאשר נגעתי בגוש שלג, הגיעה אלי ידיעה מופלאה.
לוי: השם המוסכם של ידיעה מופלאה זו ( בחברת האנשים שלנו) הוא צירוף האותיות קר
אשר: עשיתי ( נגעתי בגוש שלג) וידעתי,ועכשיו יש לי שפה משותפת אתכם.
 
לוי: השפה האנושית מבוססת קודם כל על מעשים, המביאים לידיעה.
האדם עושה ויודע, ורק אחר כך הוא מתחיל ליצור שפה של שמות.
שמעון: נכון - המעשה והידיעה הם העיקר - והשם המוסכם בא אחרי העיקר.
לוי: השם המוסכם נדרש לחברה של אנשים , בתנאי שהם קודם כל ...יעשו וידעו
 
אשר: כדי ליצור שפה אנושית של שמות, צריך כמות עצומה של צירופי אותיות.
ראובן: יש צירופי אותיות ללא הגבלה , ולכל צירוף יש צליל ייחודי וצורה ייחודית.
 
 אשר: יש המון "דברים" בעולם שהאדם מבחין בהם באופן מעשי, ולכל דבר מאלה יש לבחור צירוף אותיות שימלא תפקיד של שם.
יש המון פעולות מעשיות שהאדם מסוגל לעשות, ולכל פעולה צריך לבחור צירוף
אותיות שימלא תפקיד של שם.
יש המון ידיעות טבעיות שבאות אל האדם בעקבות מעשים שהוא עושה, ולכל ידיעה כזו יש לבחור צירוף אותיות, שימלא תפקיד של שם.
 
שמעון: אני כבר התרגלתי לרעיון הזה , שכל צירוף אותיות הוא רק שם ?
 
אשר: נראה לי שהשפה האנושית היא שפה פשוטה מאוד.
שפה זו  מבוססת על מעשים המביאים ידיעות, וזה העיקר.
האדם עושה ויודע.....וזה העיקר.
רק אחרי זה מופיע השימוש בצירופי אותיות הממלאים תפקיד של שמות לידיעות.
 
ראובן: גם לפתוח עיניים ולהביט זה מעשה, המביא בעקבותיו ידיעות פלאיות רבות היישר אל עולמו הפנימי של האדם. השמות המוסכמים של ידיעות פלאיות אלו, הן  אור, חושך,
צורה, תנועה. צבע.
הקשר המופלא בין מעשה וידיעה ( מוח ותודעה , חומר ורוח,  גוף ונפש )---------4
 
לוי: לא פלא שיש אלפי שפות אנושיות בעולם, הרי כל אדם עושה ויודע.
לא פלא שילדים רוכשים שפה בקלות ובמהירות, מכיוון שהם כל הזמן עושים מעשים,
( משחקים ) ורוכשים ידיעות הבאות אליהם ללא מאמץ.
המבוגרים, רק מלמדים את הילדים, את השמות המוסכמים של הידיעות.
 
שמעון: אני חייב לשאול שאלה שמטרידה אותי , מתחילת הדיון .
לוי: אני יודע מה שאתה יודע, אותה שאלה מטרידה גם אותי.
ראובן: מה השאלה?
לוי: אתה פתחת את הדיון כך:  אני נוגע בדופן פנימית של מקרר....וידיעה פלאית באה אלי
ראובן: נכון
לוי: איך זה קורה שהמעשה מביא לידיעה ?
שמעון: זה בדיוק מה שרציתי לשאול ....איך זה קורה שמעשה פשוט בעולם החיצוני, מביא בעקבותיו ידיעה , היישר אל עולמו הפנימי של עושה המעשה.
 
אשר: זה ממש פלא...אני נוגע בגוש שלג, וידיעה פלאית מגיעה אל עולמי הפנימי.
ראובן: ואני פוקח עיניים, וידיעות רבות באות אל עולמי הפנימי.
 
לוי: הרי זה פלא , נוגעים ויודעים, מביטים ויודעים...דרוש הסבר לפלא הזה.
אשר: אין הסבר.
שמעון: כל הדיון שלנו מבוסס על הקשר המופלא בין מעשה וידיעה.
 
יש אומרים שתמונה אחת שווה 1000 מלים
עתה נגיד, כי מעשה אחד = 1000000 מלים.
 
א.עצבר
8/2016
 
 
לצפיה ב-'אינני מבין את משמעות ערימת הסימנים ששלחת לעיל.'
אינני מבין את משמעות ערימת הסימנים ששלחת לעיל.
09/08/2016 | 10:41
26
21
אבל אם אתה מבין אותי ברגע זה, אני מזמין אותך לביתי כדי שתעשה לנגד עיני מעשה או מעשים שיביעו את משמעות כל אחד מהסימנים הללו.
לצפיה ב-'לפי תגובתך אתה יודע לענות על השאלה...'
לפי תגובתך אתה יודע לענות על השאלה...
09/08/2016 | 12:26
25
14
צירוף האותיות...ק ר ...זה שם של מה ?
 
עתה יש להיות יצירתי ולהפעיל את הדמיון, ועל כל צירוף אותיות שתבחר,
נסה לענות ....זה שם של מה ?
 
כמובן, על שאלת ...שם של מה ?  אי אפשר לענות עם צירופי אותיות אחרים,
 
א.עצבר
לצפיה ב-'בשביל מה להיות יצירתי ולהפעיל את הדמיון'
בשביל מה להיות יצירתי ולהפעיל את הדמיון
09/08/2016 | 12:52
24
30
כאשר לומדים את השפה כפי שלמדו אותה עד היום כבר אלפי שנים והכל סבבה ?
לצפיה ב-'שפה אחת ? .............יש לו לאדם 3 שפות'
שפה אחת ? .............יש לו לאדם 3 שפות
09/08/2016 | 13:30
1
14
יש שפה כללית שבה כל צירוף אותיות , הוא שם של ידיעה הבאה בעקבות מעשה.
שפה זו מובנת לכולם , כיוון שהיא מבוססת על מעשים.
 
יש לכל אדם שפה פרטית משלו, ולאותו צירוף אותיות, מעניק האדם ידיעות מעולמו הפנימי שלו .  כל הוויכוחים האינסופיים נערכים בשפות פרטיות.
בשפה זו מחליפים צירופי אותיות זה בזה, בתקווה שתושג תקשורת בין בני אדם.
 
יש עוד שפה המובנת לכולם, והיא שפת הכמתנות.
בשפה זו יש צירופי ספרות .
שפת הכמתנות היא השפה היחידה, שבה הצירוף מוסר את התוכן שלו מעצמו.
שפת הכמתנות מבוססת על ידיעה טבעית חשובה מאוד של האדם, וצירוף האותיות
כ מ ו ת  הוא השם המוסכם של ידיעה טבעית זו.
 
א.עצבר
לצפיה ב-'מאמר קצר המתאר את שלושת השפות של האדם'
מאמר קצר המתאר את שלושת השפות של האדם
09/08/2016 | 17:48
18
לצפיה ב-'כדי להתגבר על צירוף האותיות..ב י נ ה מ ל א כ ו ת י ת '
כדי להתגבר על צירוף האותיות..ב י נ ה מ ל א כ ו ת י ת
10/08/2016 | 10:53
21
11
צירוף האותיות  ב י נ ה ....זה שם של מה ?
אם תופעל כאן השיטה המקובלת, של החלפת צירוף האותיות ב י נ ה , בצירופי
אותיות אחרים, סימן הוא שמדובר במלה מדרג ג .
 
א.עצבר
לצפיה ב-'רבוי "דרגות" מעיד על חולשתה של השיטה.'
רבוי "דרגות" מעיד על חולשתה של השיטה.
10/08/2016 | 12:27
20
14
אמנם לכל כלל יש יוצא מן הכלל, אולם ככל שמרובים היוצאים מן הכלל, כן מאבד הכלל מכלליותו והופך להיות לא כלל.
לצפיה ב-'לך אל המילון ותשאל....מה זה בינה ? '
לך אל המילון ותשאל....מה זה בינה ?
10/08/2016 | 12:56
19
11
ומה יעשה המילון ? הוא לא יתאר מעשה שיש לעשותו, ובעקבותיו תבוא אליך ידיעה פלאית, ששמה המוסכם הוא צירוף האותיות ב י נ ה
 
מה שהמילון יעשה, הוא בלתי צפוי לחלוטין
המילון יחליף את צירוף האותיות ב י נ ה בצירופי אותיות אחרים, ובשיטה זו ( שהיא השיטה המקובלת) לא תשיג כל ידיעה.
 
ומדוע לא תושג כל ידיעה ?
מכיוון שאם צירוף האותיות  ב י נ ה  לא מסוגל למסור לך ידיעה, איך זה יתכן שצירוף אותיות אחר, ימסור לך את הידיעה של צירוף האותיות ב י נ ה ?
 
א.עצבר
 
 
 
לצפיה ב-'המילון לא מיועד לפעוטות בני יומם'
המילון לא מיועד לפעוטות בני יומם
10/08/2016 | 13:19
18
17
המילון מיועד לבוגרים שנסיון חייהם המצטבר מאפשר להם להבין באמצעות רצף אותיות א את רצף האותיות ב, לפעמים ע"י מעשה ולעתים שלא ע"י מעשה. למשל את הרצף ב י נ ה ניתן להסביר לאדם נורמטיבי בוגר שלא ע"י מעשה.
לצפיה ב-'אנא בטובך,הסבר את צירוף האותיות בינה,עם צירופי אותיות אחרים'
אנא בטובך,הסבר את צירוף האותיות בינה,עם צירופי אותיות אחרים
10/08/2016 | 13:27
17
24
לאדם נורמטיבי בוגר , ויש הרבה כאלו בפורום.
מעניין יהיה לשמוע את תגובתם.
 
א.עצבר
 
לצפיה ב-'שאלתי במילון וכך נעניתי'
שאלתי במילון וכך נעניתי
10/08/2016 | 14:53
16
10
לצפיה ב-'המילון החליף את צירוף האותיות ב י נ ה בצירופי האותיות הבאים'
המילון החליף את צירוף האותיות ב י נ ה בצירופי האותיות הבאים
10/08/2016 | 15:00
15
13
ח ש י ב ה 
ח כ מ ה
ת ב ו נ ה
ש כ ל
 
מה התועלת בהחלפה זו ?  לא השגתי כל ידיעה.
 
א.עצבר
לצפיה ב-'אין כל קשר הכרחי בין ידיעה לבינה'
אין כל קשר הכרחי בין ידיעה לבינה
10/08/2016 | 15:58
14
13
הכלב שלי יודע איך לחזור הבייתה אם אני מניח אותו הרחק משם וכאשר אני מרים את ידי הוא יודע שעליו לשבת. 
אם אראה לך קריקטורה שמעולם לא ראית קודם ושבעקבותיה תחייך, ואם אינך חייכן פתולוגי - משמע שיש לך בינה.
לצפיה ב-'סוף סוף עברת לתיאור של מעשים שבעקבותיהם באה ידיעה.'
סוף סוף עברת לתיאור של מעשים שבעקבותיהם באה ידיעה.
10/08/2016 | 19:50
13
16
זאת הטענה המרכזית שלי,
המעשה שאדם עושה , מביא לעולמו הפנימי ידיעה, או ידיעות פלאיות. 
לידיעות האלה האדם מסוגל לתת שמות.
 
ואף על כן, עוד לא התקבלה תשובה לשאלה:
צירוף האותיות...ב י נ ה ...זה שם של מה ?
אולי ...מבין....זה יודע לעשות ?
אתה מבין ?  אולי זה.............אתה יודע לעשות ?
 
אם תאמר שהכלב שלך מבין....
כלומר הוא יודע לעשות מה שאתה מצפה ממנו לעשות.
 
אני מתלבט בבחירת התשובות לשאלות...שם של מה ?
אבל בכלל לא מתלבט בפסילת השיטה המחליפה צירוף אותיות כמו ב י נ ה
בצירוף אותיות אחר כמו  ח כ מ ה , או  ת ב ו נ ה , או ש כ ל ......
בשיטה זו לא מושגת ידיעה.
 
בלי להרגיש אמצת את הכלל.....עשית - ידעת.
 
כל הכבוד.
 
א.עצבר
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'לא.'
לא.
11/08/2016 | 00:32
12
11
- מ ה ש ל ו מ ך ?
- ט ו ב ת ו ד ה.
 
לא אתה ולא אני מוכרחים 'לעשות' דבר מה כדי להשיג כאן ידיעה, שום מעשה לא מסביר את הרצף מ ה   או   ש ל ו מ ך   או   ט ו ב   או   ת ו ד ה.
אתה הבנת את שאלתי היטב ואני את תשובתך, אני יודע מה שלומך ללא כל מעשה ואנחנו אפילו לא מכירים ולא ראינו ולא שמענו איש את רעהו.
לצפיה ב-'איך מבינים מלים ? או איך מבינים צירופי אותיות ?'
איך מבינים מלים ? או איך מבינים צירופי אותיות ?
11/08/2016 | 02:39
10
17

איך מבינים מלים  ? הרי כל מלה היא רק צירוף של אותיות.
התפקיד היחיד של צירוף אותיות, הוא רק שם.
השפה האנושית הטבעית , היא בסך הכל שפת שמות.
 
יש שמות של דברים בעלי משקל  כמו עציץ,  אבקת כביסה,  מטוס,  עיפרון, וכו
יש שמות של פעולות, כמו לנשום, לראות, לקפוץ, לסייד, לצייר,
 
יש שמות של ידיעות טבעיות כלליות הבאות העקבות מעשה, כמו צורה, תנועה, מחוספס,
המעשה המביא לידיעות הטבעיות ששמם צורה ותנועה, הוא פקיחת עיניים ומבט פשוט.
 
המעשה המביא לידיעה הטבעית ששמה המוסכם הוא מחוספס,הוא החלקת כף היד על פני
שטיח . המעשה המביא לידיעה הטבעית ששמה המוסכם הוא חלק, הוא החלקת כף היד על
 פני מרצפת.
 
ויש שמות של ידיעות טבעיות פרטיות (כמו  יופי , קנאה , אהבה ,) הבאות מעולמו הפנימי
של האדם, את התוכן הפנימי לשמות אלו , מעניק כל אדם מעולמו הפנימי שלו.
 
לכן, יתכן מאוד ולכל אדם יהיה תוכן פנימי אחר, למלה המציינת ידיעה טבעית פרטית.
מצב כזה לא יופיע עם ידיעות טבעיות כלליות, השייכות לעולם החיצוני המשותף לכולם,
וידיעות אלה באות בעקבות מעשה שיש לעשותו.
 
השפה האנושית היא שפת שמות, ולמלים אין תוכן פנימי.
למלים יש רק תוכן חיצוני של צורה גיאומטרית
 
אז איך מבינים מלים ? בעזרת  מערכת אוטונומית בתת מודע, המתרגמת מלים למעשים.
 
Autonomous System Subconsciously, that Translates Words into Action,
 
התרגום נעשה בזמן אמיתי, והאדם כלל לא מודע לו.
בלי מערכת אטונומית זו, המובן היחיד של מלים היה צלילים ייחודיים.
התרגום למעשים מביא לידיעה טבעית, וכך מבינים מלים.
 
תרגום זה מוצלח לגבי מלים מדרג א , שהן שמות של ידיעות טבעיות כלליות.
תרגום זה אינו מוצלח לגבי מלים מדרג ג , שהן שמות של ידיעות טבעיות הבאות מעולמו
 הפנימי של האדם.
 
האדם בכלל לא יודע שמערכת התרגום האוטונומית קיימת, ולכן נדמה לו שלמלים יש
 תוכן פנימי. אבל מה שיש למלים זה רק תוכן חיצוני של צורה גיאומטרית
 
כל מלה היא רק צירוף של אותיות, ולכל צירוף של אותיות יש צורה ייחודית וצליל ייחודי
 
                      א.עצבר
 
 
לצפיה ב-'יש דרכים רבות להבנת מילים'
יש דרכים רבות להבנת מילים
11/08/2016 | 10:07
9
14
ושיטתך חלקית, פשטנית ולא כוללת.
 
איזה מעשה תעשה כדי לגרום לילד בן 5 להבין את הצירוף :
 
א י ד י ו ס י נ ק ר א ט י ו ת
 
איזה מעשה תעשה כדי לגרום לרוכל בשוק להבין את הצירוף :
 
א י ד י ו ס י נ ק ר א ט י ו ת
 
??
 
 
 
 
לצפיה ב-'כל מעשה המביא בעקבותיו ידיעה פלאית, אל עולמו הפנימי של האדם.'
כל מעשה המביא בעקבותיו ידיעה פלאית, אל עולמו הפנימי של האדם.
11/08/2016 | 12:30
8
9
לדוגמה אני מטפס 20 מדרגות ואומר...אוף כמה אידיסי ( מצטער שקיצרתי קצת את הצירוף שהצעת )
ואז אני מטפס עוד 20 מדרגות , נושם ונושף ואומר הרבה אידיוסי
ואז אני מטפס עוד 40 מדרגות בקושי, מזיע, נושף מאוד ואומר...הרבה הרבה אידיוסי
 
במעשה הטיפוס הזה, באה אל עושה המעשה, ידיעה פלאית כמותית, שצירוף האותיות אידיוסי הוא השם המוסכם שלה.
אם תרצה, צירוף האותיות אידיוסינקראטיות יהיה השם המוסכם שלה.
השם המוסכם כלל לא חשוב, הידיעה הפלאית שבאה אל עושה המעשה היא החשובה.
 
את הידיעה הפלאית הזו, אפשר להשיג עם כל פעולת שריר.
בריצה משיגים את הידיעה הפלאית הכמותית הזו,
חשים קצת אידיסי אחרי 50 מטר,
הרבה אידיסי אחרי 150 מטר
הרבה מאוד אידיסי אחרי 800 מטר, וכך הלאה.
 
אין הרבה ידיעות פלאיות כמותיות בעולם, אבל אלה כבר מופיעות במאמר שצירפתי.
 
א.עצבר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'אין שום קשר הכרחי בין מעשה להבנת צירוף'
אין שום קשר הכרחי בין מעשה להבנת צירוף
11/08/2016 | 13:25
7
13
מאחר שאותו צירוף מקבל מובן אחר בהקשר אחר.
חלק מהעברת מובנם של חלק מהצרופים  ניתן להעביר דרך מעשה, אולם צירופים אחרים מקבלים את מובנם דרך ההקשר אשר מעובד בעזרת תבונתו של האדם, למשל הטיית פעלים, או משמען של מליות ( כפי שהראה חומסקי ) או משמען של מלים שונות בעלות אותו צרוף, או שנינויות לשוניות, או יצירתן של מילים חדשות וכד'. גם הצרוף אידיוסינקראטיות מקבל משמעויות שונות בהקשרים שונים וכך גם הצרוף של הפיקציה  א ל ה י ם .
בכל מקרה אם תחשוב על מקרה היפוטתי של נחיתת יצור דמיוני מהעולם החיצון היישר לביתך - לא תצליך ללמדו בשיטתך את כל מה שתוכל להביע בשפתך מול חבריך , גם אם יכלו ימיך. שיטתך איננה ישימה למיכלול אלא לנתך מסויים ממנו. יהיה על אותו יצור דמיוני להיות בעל מבנה מוחי כמוך, בעל תבונה כמוך ולצמוח בחברה אנושית כמוך מגיל 0, כלומר הקניית שפה הסכמית איננה אך ורק תוצר של מעשה אחד בודד תלוש מכל וכל, אלא קונסטלאציה שלמה מורכבת ומסובכת של מבנה האדם, חברתו וחייו, ש'מעשה' הוא רק חלק ממנו.
לצפיה ב-'יש מלים ראשוניות, כמו שיש מספרים ראשוניים'
יש מלים ראשוניות, כמו שיש מספרים ראשוניים
11/08/2016 | 13:36
3
מלה ראשונית היא זו המשמשת כשם של ידיעה פלאית הבאה אל האדם בעקבות מעשה.
עם מלים ראשוניות, אפשר להסביר מלים משניות.
 
אבל כל זה כתוב במאמר, המתאר מלים מדרג א , מדרג ב , ומדרג ג.
 
א.עצבר
לצפיה ב-'אתה משתמש הרבה בצירוף האותיות מ ש מ ע ו ת '
אתה משתמש הרבה בצירוף האותיות מ ש מ ע ו ת
11/08/2016 | 15:08
4
20
ולא צירפת מענה לשאלה המתבקשת....
צירוף האותיות מ ש מ ע ו ת ...הוא שם של מה ?
כאן אתה חייב לעבור למעשה, ולא לצירופי אותיות אחרים.
ואם תתעקש להשתמש בצירוף אותיות אחר כמו ...ת ו כ ן  פ נ י מ י שוב
תצטרך לענות על השאלה...צירוף האותיות...ת ו כ ן פ נ י מ י ..זה שם של מה ?
ואם תחליף הרבה צירופים זה בזה, בסופו של תהליך תהיה חייב להשתמש במעשה המביא לידיעה,  ועל צירוף זה יעמדו כל הצירופים האחרים.
 
בבסיס של השפה האנושית הטבעית, עומד המעשה המביא לעולמו הפנימי של האדם, ידיעה פלאית.
החלפת צירופי אותיות אלו באלו, לא מסוגלת להגיע אל הפלא של ידיעה טבעית.
 
א.עצבר
לצפיה ב-'אם כך לא חידשת דבר.'
אם כך לא חידשת דבר.
11/08/2016 | 15:57
3
10
עכשיו אתה לפתע מסכים שניתן להסביר מילה בעזרת מילים אחרות למרות שפסלת דרך זו בדוגמה המלונאית לעיל על הרצף  ב י נ ה  , ועכשיו אתה מצמצם את דבריך ל"מלים ראשוניות" בלבד - שזו עובדה ידועה לכל, שאין בה חידוש, או שפשוט כשלת בהסבריך.
 
אעפ"כ תנאי לכל שפה הסכמית הוא היותנו בני אדם  תבוניים המצויים בחברה אנושית כמונו, בעלי מבנה מוח דומה המסוגל לייצר מטבעו תבניות לינגווסטיות כפי שהראה חומסקי - וזה הפלא.
לצפיה ב-'ימים יגידו, תודה על השתתפוחך הפעילה.'
ימים יגידו, תודה על השתתפוחך הפעילה.
11/08/2016 | 16:41
2
8
לצפיה ב-'חבל שאינך מגיב עניינית לדברי. על כל פנים -'
חבל שאינך מגיב עניינית לדברי. על כל פנים -
11/08/2016 | 17:04
1
17
מאחל לך הצלחה ושהימים יגידו בשבחך.
לצפיה ב-'תודה'
תודה
11/08/2016 | 17:26
4
לצפיה ב-'ולסיכום,יצירת המלה הראשונה חייבת להתבסס על מעשה המביא לידיעה'
ולסיכום,יצירת המלה הראשונה חייבת להתבסס על מעשה המביא לידיעה
11/08/2016 | 15:46
3
לצפיה ב-'אולי מדובר בבן אדם רציני שחומד לו לצון'
אולי מדובר בבן אדם רציני שחומד לו לצון
11/08/2016 | 08:48
4
לצפיה ב-'כוחה של מילה...חומר למחשבה...'
כוחה של מילה...חומר למחשבה...
06/08/2016 | 09:37
47
כשיש לך התקף אסטמה אין לך נשימה.
כשאין לך נשימה קשה לדבר.
המשפט שלך חסום על ידי כמות האויר שאתה מסוגל להוציא מהריאות. זה לא הרבה, משהו בין שלוש לשש מילים.
זה נותן לך כבוד למילה.
אתה עובר בין ערמות המילים שעולות לך בראש. בוחר את הכי חשובות. וגם הן עולות לך.
לא כמו אנשים בריאים שמוציאים את כל המילים שהצטברו להם בראש כמו שמוציאים אשפה.
כשמישהו בזמן התקף אומר 'אני אוהב אותך'
או 'אני נורא אוהב אותך' יש הבדל.
הבדל של מילה.
מילה זה המון, כי מילה יכולה להיות 'לשבת', 'ונטולין'
או אפילו 'אמבולנס'.
( אתגר קרת)
לצפיה ב-'כל אחד והנביא שלו ?!'
כל אחד והנביא שלו ?!
04/08/2016 | 13:15
33
לצפיה ב-'נפתח פורום אולימפיאדה ריו 2016'
נפתח פורום אולימפיאדה ריו 2016
( לעמוד שלי בתפוז )
03/08/2016 | 14:07
3
המשחקים האולימפיים של קיץ 2016 עוד רגע כאן, ואנחנו מזמינים אתכם לפורום אולימפיאדה ריו 2016 כדי להתעדכן ולדבר על כל מה שחם!
 
 היכנסו כבר עכשיו:
לצפיה ב-'נפתח פורום פוקימון GO'
נפתח פורום פוקימון GO
( לעמוד שלי בתפוז )
26/07/2016 | 11:52
29
 אם גם אתם נפלתם לטירוף החדש שמשגע את העולם, הפורום הזה נועד בדיוק בשבילכם!
היכנסו עכשיו לפורום פוקימון GO בתפוז, שם מחכים לכם פוקימונים נדירים ביותר:
לצפיה ב-'זהו פורום של צירופי אותיות, מה אפשר להביע עם צירופי אותיות?'
זהו פורום של צירופי אותיות, מה אפשר להביע עם צירופי אותיות?
18/07/2016 | 20:07
59
260

סוד השפה האנושית.
 
כדי לפצח את סוד השפה האנושית, צריך לשתוק.
ומדוע לשתוק ?  
כי השפה האנושית עוד לא הומצאה,
ואם השפה האנושית עוד לא הומצאה , באיזו שפה נתאר את המצאתה ?
התשובה באה מאליה........כמובן, בשפת המעשים.
 
כאן מתבקש הקורא לשכוח את מה...
המשך>>

סוד השפה האנושית.
 
כדי לפצח את סוד השפה האנושית, צריך לשתוק.
ומדוע לשתוק ?  
כי השפה האנושית עוד לא הומצאה,
ואם השפה האנושית עוד לא הומצאה , באיזו שפה נתאר את המצאתה ?
התשובה באה מאליה........כמובן, בשפת המעשים.
 
כאן מתבקש הקורא לשכוח את מה שהוא קרא, כיוון שהשפה עוד לא הומצאה.
מכאן ואילך מתבקש הקורא לדמיין את המעשים המתוארים באמצעות מלים, כאילו מציגים  אותם שחקנים על הבמה ...ללא מלים.
 
ראובן: אני נוגע בדופן פנימית של מקרר....וידיעה פלאית באה אלי
לוי: מה אתה יודע ? 
ראובן ידיעה פלאית באה אלי בעקבות מגע בדופן פנימית של מקרר.
לוי: תנסה לתאר לי את הידיעה הפלאית הזו.
ראובן: אני לא יכול לתאר את הידיעה הזו, כיוון שהשפה עוד לא הומצאה.
 
לוי: גם אני רוצה שידיעה פלאית כזו תבוא אלי.
ראובן: תנגע בדופן פנימית של מקרר, וידיעה זו תבוא אליך.
 
לוי: נגעתי, נכון , וידיעה פלאית הגיעה אלי.
גם אני לא יכול לתאר את הידיעה הזו, כיוון שהשפה עוד לא הומצאה.
 
ראובן: אולי נעניק שם לידיעה פלאית זו ? וכך נתחיל ליצור שפה.
לוי: מה זה שם ?
ראובן: צירוף של אותיות ( בעל צליל ייחודי, וצורה חיצונית ייחודית)
צירוף האותיות ל  ו  י  הוא השם שלך, וצירוף האותיות ר א ו ב ן הוא השם שלי.
 
לוי: ואתה רוצה לבחור צירוף אותיות, שיהיה השם של הידיעה הפלאית שבאה אלינו, בעקבות מגע בדופן פנימית של מקרר ?
ראובן: כן, זה ממש מתבקש לבחור שם לידיעה המופלאה שבאה אלינו, בעקבות מעשה
פשוט, של מגע בדופן פנימית של מקרר.
 
לוי: אתה צודק, יש שמות של בני אדם, יש שמות "לדברים" שבן אדם לובש, יש שמות "לדברים" שבן אדם אוכל, ויש שמות "לדברים" שבן אדם משתמש בהם, וככה אני יכול להמשיך ולהציג עוד שמות, ועוד שמות,  וכל שם זה רק צירוף אותיות ייחודי.
 
ראובן: השם החשוב ביותר, הוא שם של ידיעה טבעית, שבאה אל האדם בעקבות מעשה שהוא עושה. יש הרבה ידיעות טבעיות שבאות אל האדם העקבות מעשים שהוא עושה,
ואנו דנים בידיעה טבעית מסוימת, שבאה אל האדם בעקבות מגע בדופן פנימית של מקרר.
 
לוי: אתה מסכים שצירוף האותיות ק ר מ י ר יהיה השם שלה ?
ראובן: לכל צירוף אותיות שתציע אני מסכים, וכמובן גם לצירוף האותיות ק ר מ י ר
לוי: עכשיו המצאנו את המלה הראשונה של השפה האנושית.(צירוף האותיות ק ר מ י ר )
 
ראובן: מה בסך הכל המצאנו ? בחרנו צירוף אותיות באופן שרירותי, והחלטנו שצירוף אותיות זה , יהיה שם של ידיעה מסוימת, שבאה בעקבות מעשה מסוים.
 
לוי: עכשיו כל אדם יכול לעשות את המעשה המסוים הזה – ולדעת.
לחברת בני האדם שעשו את המעשה המסוים וידעו, יש התחלה של שפה אנושית.
המלה הראשונה של שפה זו, היא צירוף האותיות ק ר מ י ר
 
שמעון שפתאום הגיע שואל :  מה זה  ק ר מ י ר ?
לוי: זה צירוף אותיות, שהתפקיד שלו הוא שם.
שמעון: שם של מה ? שם של מי ?
 
לוי: צירוף האותיות  ק ר מ י ר  הוא שם מוסכם של ידיעה טבעית, שבאה בעקבות מעשה
של מגע בדופן פנימית של מקרר.
שמעון: אתה יכול לתאר לי את הידיעה הזו ?
לוי: עם מה ? עם צירופי אותיות אחרים ? הרי זה בלתי אפשרי.( כל צירוף הוא רק שם)
 
שמעון: ואיך תבוא אלי הידיעה הזו ?
לוי: עליך לעשות מעשה , ולנגוע בדופן פנימית של מקרר.
 
שמעון: טוב, הנה עשיתי את המעשה.....ואני מסכים שידיעה מופלאה הגיעה אלי.
לוי: עכשיו עליך להסכים, כי צירוף האותיות ק ר מ י ר  יהיה השם המוסכם של ידיעה זו.
 
שמעון: אני מסכים, אבל אולי כדאי לקצר את השם שבחרתם.
לוי: אפשר במקום צירוף האותיות ק ר מ י ר  להסתפק בצירוף האותיות  ק ר מ י
ראובן : ואולי מספיק להשתמש בצירוף האותיות קרמ
לוי : זה גם שם יפה......קרמ
שמעון : אני הייתי מסתפק בצירוף האותיות  ק  ר  מה דעתכם ?
 
ראובן: עם צירוף האותיות  ק  ר (שתפקידו הוא שם )  התחלנו ליצור שפה אנושית ?
לוי : כן, השפה האנושית היא פשוטה מאוד, וזוהי שפה של שמות.
שמעון: קשה להתרגל לרעיון הזה , האם באמת כל צירוף אותיות הוא רק שם ?
 
לוי: השפה האנושית מבוססת קודם כל על מעשים, המביאים לידיעה.
האדם עושה ויודע, ורק אחר כך הוא מתחיל ליצור שפה של שמות.
שמעון: נכון - המעשה והידיעה הם העיקר - והשם המוסכם בא אחרי העיקר.
 
לוי: השם המוסכם נדרש לחברה של אנשים , בתנאי שהם קודם כל ...יעשו וידעו
פתאום הופיע אשר ומצטרף אל החבורה המנסה ליצור שפה אנושית.
אשר: מה זה צירוף האותיות ק ר ?
לוי: כל צירוף אותיות...הוא רק שם.
אשר: שם של מה ? של מי ?
לוי: זה שם של ידיעה טבעית שבאה אל האדם, בעקבות מעשה של מגע בגוש שלג.
אשר: נכון, כאשר נגעתי בגוש שלג, הגיעה אלי ידיעה מופלאה.
לוי: השם המוסכם של ידיעה מופלאה זו ( בחברת האנשים שלנו) הוא צירוף האותיות קר
אשר: עשיתי ( נגעתי בגוש שלג) וידעתי, ועכשיו יש לי שפה משותפת אתכם.
 
שמעון: - המעשה והידיעה הם העיקר - והשם המוסכם ( צירוף אותיות )בא אחרי העיקר.
אשר: כדי ליצור שפה אנושית של שמות, צריך כמות עצומה של צירופי אותיות.
ראובן: יש צירופי אותיות ללא הגבלה , ולכל צירוף יש צליל ייחודי וצורה ייחודית.
 
 אשר: יש המון "דברים" בעולם שהאדם מבחין בהם באופן מעשי, ולכל דבר מאלה יש לבחור צירוף אותיות שימלא תפקיד של שם.
יש המון פעולות מעשיות שהאדם מסוגל לעשות, ולכל פעולה צריך לבחור צירוף
אותיות שימלא תפקיד של שם.
יש המון ידיעות טבעיות שבאות אל האדם בעקבות מעשים שהוא עושה, ולכל ידיעה כזו יש לבחור צירוף אותיות, שימלא תפקיד של שם.
 
שמעון: אני כבר התרגלתי לרעיון הזה , שכל צירוף אותיות הוא רק שם ?
אשר : מה זה צירוף האותיות הזה  ק ר  ע י  ל ך  ד  ר  ?
שמעון: צריך לשאול ....שם של מה ? הוא צירוף האותיות  ק ר ע י ל ך ד ר
שם של דבר ממשי ? , של דבר לא ממשי ? של פעולה ממשית ? של פעולה לא ממשית ?
של ידיעה  שבאה בעקבות מעשה ?
ראובן: הצירוף הזה פנוי , והוא יכול למלא תפקיד של שם, ......למה שנרצה.
 
אשר: נראה לי שהשפה האנושית היא שפה פשוטה מאוד.
שפה זו  מבוססת על מעשים המביאים ידיעות, וזה העיקר.
האדם עושה ויודע.....וזה העיקר.
רק אחרי זה מופיע השימוש בצירופי אותיות הממלאים תפקיד של שמות לידיעות.
 
לוי: לא פלא שיש אלפי שפות אנושיות בעולם, הרי כל אדם עושה ויודע.
לא פלא שילדים רוכשים שפה בקלות ובמהירות, מכיוון שהם כל הזמן עושים מעשים,
( משחקים ) ורוכשים ידיעות הבאות אליהם ללא מאמץ.
המבוגרים, רק מלמדים את הילדים, את השמות המוסכמים של הידיעות.
 
יש אומרים שתמונה אחת שווה 1000 מלים
עתה נגיד, כי מעשה אחד = 1000000 מלים.
 
א.עצבר
7/2016
 
 
לצפיה ב-'נפתח פורום שמאות מקרקעין'
נפתח פורום שמאות מקרקעין
( לעמוד שלי בתפוז )
21/07/2016 | 09:52
3
 האם אתם לקראת רכישה או מכירה של נכס? נמצאים בהליך לקיחת משכנתא וזקוקים לסיוע או הכוונה בהתנהלות עם שמאי הבנק?
 
בפורום שמאות מקרקעין בתפוז תקבלו תשובות לכל השאלות:
לצפיה ב-'טוב, לשון הזהב של הרבנים ידועה בנחושתה'
טוב, לשון הזהב של הרבנים ידועה בנחושתה
18/07/2016 | 22:47
2
41
ויחד עם זאת אם נכנס לתורף דבריהם, הרי שאינם תרפים כלל וכלל  - סוף סוף התורה אוסרת משכב זכר, ומעולם לא מצינו חוטא ומתגאה בראש חוצות, אלא בדורות אחרונים..  
 
ובכל אופן, שמח אני בשמחת אידם של הציונות הדתית  - אשר גמולה הושב בראשה. את אשר ניסו לכנס, פוזר, ואשר ניסו לפזר כונס.. 
לצפיה ב-'שימו לב "מדע הפסיכולוגיה" לא פחות ולא יותר.'
שימו לב "מדע הפסיכולוגיה" לא פחות ולא יותר.
22/07/2016 | 06:38
10
לצפיה ב-'"מוסר יהודי" ?!'
"מוסר יהודי" ?!
13/07/2016 | 05:57
1
60
לצפיה ב-'תשואות חן נתונות לך '
תשואות חן נתונות לך
13/07/2016 | 15:29
53
על כך שמדי פעם אתה מוצא ברחבי המדיה הדיגיטלית "פנינים" מעין אלו ומשתף אותנו בהם. איישר חילך לאשר ישר. 
 
בנוגע לתוכן הדברים - הרי שהאיש הזה, שרקי, אב שכול כמדומני, הוא פשיסט באצטלה דתית, כמרבית שומעי לקחו, פגנשיסט כרוב ככל הציונות הדתית דהאידנא ורבים מעמי הארץ, הפושים ומטמאים כל חלקה טובה ביהדות, ואף בפורום זה כדי ביזיון וקצף.  
 
 
לצפיה ב-'איפה המיסטיקנים מתחברים לשלילת התארים?'
איפה המיסטיקנים מתחברים לשלילת התארים?
12/07/2016 | 09:56
1
37
לצפיה ב-'לדעתי זה די פשוט'
לדעתי זה די פשוט
12/07/2016 | 18:18
47
המיסטיקן המאמין גורס שהאל הוא המקור האבסולוטי של כל הניצוצות הרוחניים שהוא מכיר בקיומם בין אם מחוויה מיסטית או מדעה מושכלת כלשהי.
ההבדל בין המיסטיקנים המאשרים תארי אל לבין אלו ששוללים אותם הוא פילוסופיה מעט שונה- האחת, שאינה שוללת תארים, גורסת שישנן אידאות ששותפות בטבע והשניה, שוללת התארים, גורסת שאותן אידאות מקבילות לטבע.
האל, המוחזק בעיניהם כמקור האבסולוטי של כל הניצוצות, נחשב בעיני שניהם כאידאה אשר הם חלוקים לגבי שותפותה בטבע או הקבלתה לטבע.
*אני מתייחס למיסטיקנים כמקשה אחת אבל אני מתכוון למיסטיקה ניאו אפלטונית.
 
לצפיה ב-'אז למה שונאים את אלוהים?'
אז למה שונאים את אלוהים?
10/07/2016 | 17:41
1
60
חלק אומרים שבגלל דת דתי\חילוני רוב אומרים שבגלל מחלות זה מתחיל בעיות ריכוז\חשיבה וכו'.. וחלק אומרים שזה בגלל נחש שמופיע בגן עדן ואם תשאלו את
ערבים\יהודים יגידו  לכם אנטיפדה אבל לא אתם שונאים את אלוהים?
יש לי עוד מלא שאלות השאלה היא מה אתם חושבים על זה?
 
 
לצפיה ב-'up!מה חשבתם שאני יגיב לעצמי? תענו לי על שאלה...?'
up!מה חשבתם שאני יגיב לעצמי? תענו לי על שאלה...?
01/08/2016 | 23:00
5
לצפיה ב-'בבקשה לחתום על עצומה חשובה'
בבקשה לחתום על עצומה חשובה
09/07/2016 | 21:45
23
לצפיה ב-'שלום פורום'
שלום פורום
08/07/2016 | 19:15
1
49
יש לי שאלה שהיא בעמוק נשמתי אם ישעיהו יציל יהודים בכרך שעריץ את דרכו של הילטר? ועוד שאלה למה קובעים שרצח זה מעשה נורא אם זה בא לצייל אנשים? תודה על תשובות לשאלות
לצפיה ב-'שאלותיך אינן ברורות.'
שאלותיך אינן ברורות.
11/07/2016 | 23:41
25
בכדי להשיב לך או להתייחס לדבריך עליך להקפיד על ניסוח בהיר.
לצפיה ב-'שבת שלום ומבורך'
שבת שלום ומבורך
08/07/2016 | 18:32
12
לצפיה ב-'האם יש דברים בגו'
האם יש דברים בגו
05/07/2016 | 06:31
1
44
לצפיה ב-'התגובה של האוניברסיטה משעשעת..'
התגובה של האוניברסיטה משעשעת..
06/07/2016 | 18:51
11
לצפיה ב-'אני חושב שזה טוב לעשות מצוות בסתר'
אני חושב שזה טוב לעשות מצוות בסתר
15/06/2016 | 08:51
15
84
השאלה שאני שואל - האם שאנחנו נותנים הרצאה בפני ציבור
נחשב הדבר כמצווה בסתר ודעתי האישית שרק במקרה של דבר "אמת" אנחנו 
יכולים לומר "מצווה בסתר" כי האמת נסתרת חזק מהעין ואם כבר יש אחד שיודע "אמת" והוא לא משקר אז למה שלא יעשה מצווה גדולה בפני ציבור שלא יודע "אמת"
או "שקר"
לצפיה ב-'רעיון מקורי מעניין '
רעיון מקורי מעניין
17/06/2016 | 15:16
60
היות והאמת נסתרת, ויש אומרים נעדרת, ואתה ומקיים מצווה/ת, בכך אתה מפרסם מצוה = אמת שהיתה בסתר. מקסים !
 
ההסבר הפשוט הוא שיש לעשות מצוות בלי לתת לזה יותר מדי פרסום, שיאמרו ואו איזה צדיק. אלא אתה עושה מצווה בינך לבין אלוהים.
במיוחד מצוות צדקה שממש אסור לפרסם שנתת צדקה לעני פלוני, ורצוי שגם הוא לא יידע.
גרתי פעם בבני ברק. והייתי רואה בבוקר חרדים מסתובבים עם מגבת על הכתף יאעני שופוני הייתי במקווה, תראו כמה טהור אני. לדעתי זה פירוש חדש ל"טובל ושרץ (היוהרה) בידו"...
 
אבל מאידך יש לחזק את הפרהסיה והאוירה היהודית בשבתות בחגים בעזרה הדדית ועוד.
אגב אני עדיין מחכה לתגובה שלך. אפילו במסר (בסתר...)
 
שבת שלום.
 
לצפיה ב-'מהו "דבר אמת"?'
מהו "דבר אמת"?
18/06/2016 | 21:49
13
17
לצפיה ב-'שאלה קשה !! באיזה הקשר אתה שואל ?'
שאלה קשה !! באיזה הקשר אתה שואל ?
19/06/2016 | 08:07
12
18
לצפיה ב-'האם אלוהים מצוי "אמת".........'
האם אלוהים מצוי "אמת".........
19/06/2016 | 08:09
11
31
לצפיה ב-'כמו שאומרים בפורום שלנו: התשובה בגוף השאלה... '
כמו שאומרים בפורום שלנו: התשובה בגוף השאלה...
24/06/2016 | 14:49
10
42
אם הוא אלוהים אז הוא מצוי אמת.
ואם אינו מצוי אמת, אז הוא אינו אלוהים...
 
 
לצפיה ב-'"הנמצאות שאינן משתנות" (124-שיחות על תורת הנבואה של הרמב"ם)'
"הנמצאות שאינן משתנות" (124-שיחות על תורת הנבואה של הרמב"ם)
26/06/2016 | 07:49
9
21
לצפיה ב-'נו אז מה השאלה שלך?'
נו אז מה השאלה שלך?
26/06/2016 | 23:02
8
41
הוא ענה לך יפה מאוד.
לצפיה ב-'ומה בהקשר לשטחים הכבושים אמת או שקר ?!'
ומה בהקשר לשטחים הכבושים אמת או שקר ?!
30/06/2016 | 07:26
7
12
לצפיה ב-'תשובה לשאלה זו'
תשובה לשאלה זו
30/06/2016 | 17:33
6
52
ציפיתי שאתה תענה, ואני עדיין מחכה.
מדוע חברון ובית אל ויו"ש, נחשבים בעיני השמאל שטחים כבושים, ואילו "שיך מוניס" (היכן שממוקמת אוניברסיטת תל אביב) וראשון לציון ואשקלון ועוד, נחשבים בעיניהם ארץ ישראל.
והייתה עוד שאלה אם זכותנו על ארץ ישראל זה סיפורי סבתא כלשונך, באיזה זכות סילקנו את הערבים במלחמת העצמאות והקמנו במקומם ישובים קיבוצים?
במקום "די לכיבוש" יש לומר די לקיבוץ...
 
לצפיה ב-'זה באמת רעיון יפה'
זה באמת רעיון יפה
01/07/2016 | 14:34
16
לצפיה ב-'הלימיננו אתה או לשמאלנו?'
הלימיננו אתה או לשמאלנו?
01/07/2016 | 18:39
4
42
ומדוע אינך עונה לשאלותיי?
אתה לא יכול להתנהג כמו הנסיך הקטן,שרק שואל שאלות ואינו מוכן לענות כששואלים אותו.
לצפיה ב-'שמע אם הם היו בורחים למדינה אחרת אז היה אולי אפשר'
שמע אם הם היו בורחים למדינה אחרת אז היה אולי אפשר
02/07/2016 | 20:31
3
63
היה לחגוג שם (בשטחים הכבושים) עוד 2000 שנה אבל אתה רואה "עין בעין" מה קורה שם ותעזוב אותי מימינה או שמאלה . האם לנצח חרב  ?!
מצידי שחלק מהמתנחלים יבואו להתנחל בשדות של הקיבוצים והמושבים וגם יש מקום לזוגות צעירים שרוצים להתיישב שם והפריפריה לא נראת להם
ואלה בפריפריה יקבלו אדמות חינם ורצוי שגם יהודים יבנו להם את ביתם.
כל אישורי העבודה האלה של תושבי השטחים מאד מיסתוריים את מי הם באים לשרת ולמי הם באים ולאן הם הולכים לשרת.....פשוט הארץ הזאת מופקרת מהיסוד. מעניין איך המצב משתקף בציורים שלך כי מה שהיה פעם לא יחזור 
היינו פעם חברה צודקת בהרבה.  ליבוביץ צדק זאת התשובה.
 
לצפיה ב-'אני מצטער ומתנצל בפניך '
אני מצטער ומתנצל בפניך
05/07/2016 | 16:37
2
39
לא ידעתי שהתמנית ליו"ר מועצת הקיבוצים.
נו ואיך הגיבו החברים שאתה עומד להפקיע מהם את הנדל"ן שהממשלה העניקה להם כדי לגדל בהם פירות וירקות ועכשיו הפכו לנכסים יקרים מאוד, וכן להפקיע מידיהם את הכפרים הערביים שהקיבוצניקים השתלטו עליהם, ולמסור אותם לידי המתנחלים?
אלא שזה עדיין לא מספיק. כדי שהמחבלים ישיבו את חרבם לנדנה, עליך להחליף גם את הניה ואת אבו מאזן כדי שתוכל להבטיח לנו שאחרי שהמתנחלים יעזבו את יו"ש יהיה שלום, והערבים יוותרו למשל על התנחלות תל אביב כלשונם.
ולא יקרה מה שקרה אחרי ההתנתקות ולא נחטוף רקטות מבית אל ומכוכב השחר, ולא רימונים מרימונים...
 
לצפיה ב-'מדובר בסך הכל בחכירה עד להודעה חדשה'
מדובר בסך הכל בחכירה עד להודעה חדשה
05/07/2016 | 23:12
1
18
ומה בהקשר  לזכות השיבה שהיא הבעייה העיקרית מה עושים ?!
לדעתי כדאי לשאול את אורי גלר מה אפשר לעשות ואם הוא באמת נביא
הוא יודע מה ראוי לעשות כי הנביא מתנבא על מה שראוי
ודרך אגב אתה לא חייב להתנצל ולהצטער , אנחנו חברים בלב ובנפש 
 
לצפיה ב-'הסר דאגה מלבך'
הסר דאגה מלבך
06/07/2016 | 03:22
55
לפני קום המדינה לא היו כל כך הרבה ערבים בארץ ישראל.
הערבים פשוט שמעו שהיהודים מתכוונים לחזור למולדתם, והם באו בהמוניהם ממצרים ומסעודיה ומשאר מדינות ערב, והחלו לתפוס שטחים ככל יכולתם.
כך שאם הם רוצים זכות שיבה, הם מוזמנים לשוב למצרים ולסעודיה ול22 מדינות ערב.
הם בודאי ישמחו לחבק את בניהם האובדים, ויעניקו להם סל קליטה...

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא פוריות והפריה חוץ גופית
אירוח בנושא פוריות...
ביום שלישי יתארח ד``ר שי אליצור, מנהל היחידה...
אירוח בנושא פוריות והפריה חוץ גופית
אירוח בנושא פוריות...
ביום שלישי יתארח ד``ר שי אליצור, מנהל היחידה...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ