בס"ד
"יערך אתו אהרן ובניו מערב עד בקר"
במסכת שבת מבואר, כי בשונה מכל הנרות שדלקו "מערב עד בקר", כמידת השמן שניתן בהם, המשיך הנר המערבי לדלוק בדרך נס למשך היום כולו.
תמה רבי יהונתן איפשיץ: אם בכל יום התרחש במנורה נס שכזה, מפני מה אנו מתפעלים ומודים במיוחד על נס חג החנוכה שבו דלקה המנורה שמונה ימים אף שניתן בה שמן כמידת יום אחד?
ותירץ: 'נס הנר המערבי' התרחש ביום, שהוא זמן המסוגל לנס, ככתוב בתהילים: "חסד א-ל כל היום", אך נס חג החנוכה התרחש אף במשך הלילה שבו מידת הדין מתוחה, כדברי הזוהר. וזהו 'פלא' מיוחד שעליו תיקנו הודאה מיוחדת.
בכך נוכל להבין אף את הסיבה שהתנסח הפייטן בפיוט המתאר את נסי יציאת מצרים: "אז רוב נסים הפלאת בלילה". כלומר, 'פלא' מיוחד יש בכך שהנסים התרחשו בלילה.
"ואתה הקרב אליך את אהרן אחיך ואת בניו...אהרן נדב ואביהוא אלעזר ואיתמר בני אהרן"
אחר שכתבה התורה: "את אהרן אחיך ואת בניו", מפני מה היא מציינת בשנית שאלו הם "בני אהרן"?
פירש רבי אברהם יצחק שיין:
ארבעת בני אהרן נולדו עוד בטרם התקדש אביהם לכהונה, ולכן היה צורך לקדשם בפני עצמם. כיוון שכך, היה מקום לסבור כי קדושתם באה אליהם בזכות עצמם, ומשום כך חזרה התורה והזכירה כי הם: "בני אהרן", ללמדך שעיקר קדושתם נבעה מהיותם צאצאי אהרן אביהם.
מטעם זה מדגישים הכוהנים בברכתם: "אשר קדשנו בקדשתו של אהרן", לאמור: כל קדושת הכוהנים, עד עצם היום הזה, מושפעת מכוחו של אהרן.
"ונשמע קולו בבאו אל הקדש לפני ה' ובצאתו ולא ימות"
מתפלל אחד היה נוהג לצעוק בתפילתו בקולי קולות.
אמר לו פעם הרב:
התורה ציוותה לחבר פעמונים למעילו של הכוהן הגדול כדי שקולם יישמע, וכך ידעו שהכוהן נמצא במשכן ומתפלל.
מכאן רואים, שהכוהנים הגדולים לא היו מתפללים בקול רם, ולכן הם נזקקו לפעמונים...
"ושכנתי בתוך בני ישראל"
חסיד אחד פנה לר' נפתלי מרופשיץ, בימי נערותו, ושאלו: "נפתלי, אתן לך זהוב אחד אם תאמר לי היכן דר ריבונו של עולם".
השיב לו מיניה וביה: "אתן לך שני זהובים ואמור לי היכן אין הוא נמצא".
לרפואת:
אהרן בן אסתר
אופיר בן שרה
אורה בת תמר (טמה) חיה
אורה בת שושנה
אורית אסתר בת שרה
אורנה נריה בת עליזה
אייל ראובן בן אורנה נריה
אלדד בן אלישבע
אלומה בת מטילדה
אסתר צירל בת לילי
בן ציון בן חנה
דב בן אסתר
דבורה בת חווה
דנה בת רבקה
דניאל בן שקד
הדס בת שרה פוריה
ולדימיר זאב בן מאיה
חיים בן נחמה
חנה בת מרים
חנה בת פסל (pesel) לאה
יפה בת יוכבד
יוסף בן שרה
יצחק בן יונה
לילך בת טובה
מאיר בן אסתר
מלכה בת ציפורה
נועה בת אירית
סברי משה בן מרים
סתיו בת אירית
עמיחי יהושע בן ברוריה בריינה אסתר
רחל בת רבקה
שירה בת ינית YANIT
תמר גולדה בת מלכה
תרזה (Tirza) בת תמרה
בתוך שאר חולי עמו ישראל.
"אל נא רפא נא לה"!
"אָנָּא, בְּכֹחַ גְדֻּלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה:
קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ, שַׂגְּבֵנוּ, טַהֲרֵנוּ, נוֹרָא:
נָא גִבּוֹר, דוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם:
בָּרְכֵם, טַהֲרֵם, רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָמְלֵם:
חֲסִין קָדוֹשׁ, בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתְךָ:
יָחִיד גֵּאָה, לְעַמְּךְ פְּנֵה, זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתְךָ:
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ, יוֹדֵעַ תַעֲלֻמוֹת: "
רפואה שלמה ובשורות טובות לכל עם ישראל!
שבת שלום ומבורך!!!